Sreda, 10.02.2016.

17:57

Kuvar podvalio gastro-kritičarima hranu iz Mekdonaldsa

Izvor: The Metro

Kuvar podvalio gastro-kritièarima hranu iz Mekdonaldsa IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

37 Komentari

Sortiraj po:

Joca gomboca

pre 8 godina

@Borsh; potpuno se slazem s Vasim komentarom! Letos mi je bila cerka koja zivi u Australiji, i u setnji smo naisli na Mek, kada je rekla da bi zelela da proba i napravi razliku izmedju njihovih restorana u Au i kod nas. I rekla je da je kod nas ukusnije a kod njih vece porcije! Meni je bila i ova prevelika porcija jer je ukus KATASTROFA! Meso kao da je 100 puta podgrejano i stvarno loseg ukusa! Meni je u Meku lep jedino sladoled!

guska koja je spasla Rim

pre 8 godina

@laki

Jesi li ti siguran da nisi pogresio broj? Ne razumem sto mene prozivas, a ne osvrces se bas ni na sta iz mog komentara. Ali, dobro, kad sam vec tu... da razjasnim. Enoloski region N.1 u Italiji je Piemont (i to ce vam bas svako u Italiji reci). Tamo se proizvodi najvise najslavnijih i najskupljih tipova vina (Barolo, Barbaresco, Nebbiolo...), tamo se proizvode najskupoceniji eksluzivni (samo iz jednog vinograda, samo s jednog brda i sl.) tipovi vina (npr. Loazzolo), tamo se odrzava redovna godisnja nacionalna smotra vina (Douja d'or u Astiju), gde se dodeljuju najpriznatije nagrade, tamo se, osim pomenutih, proizvodi najvise vrhunskih tipova vina, tamo je najveca raznovrsnost i u svakoj kategoriji (crna, bela, rosé, suva, slatka, reska, penusava, desertna, vina od uvelog ili promrznog grozdja...) postoji bar poneki jak adut. Zatim bi dosla Calabria (tacnije, Calabria i Basilicata, jer, to je jedinstven vinski region), Sicilia, pa bi tek onda bila velika bitka za 4.mesto, gde bi jak konkurent bila Toscana (a na izbor bi verovatno uticalo licno opredeljenje za crna ili bela vina). Svaka cast Chiantiju, ali, ako je, od svih taljanskih vina, mnogima od vas jedino on poznat to jos ne znaci da je to najslavnije i najskupocenije vino u Italiji, znaci samo da je najpoznatiji na *vasem* trzistu. 2) Profesionalni, skolovani, sommelier moraju biti u stanju da prepoznaju, ne svako vino po tipu, nego po podrumu i berbi, barem na svom trzistu. A vina nove berbe ocenjuju anonimno.

laki

pre 8 godina

Koliko laži je napisano u komentarima za poznavaoce vina, pa to je sramota. A hvalite McDonalds, pa jedite gmo i silikon, niko vam ne brani.(Kovalski, 11. februar 2016 08:49)

guska koja je spasla rim@
_____________

Niko ovde ne hvali McDonalds

Ljudi uopste niste shvatili poentu teksta i nekih komentara!

Ne govori se ovde o kvalitetu hrane i vina
vec o UKUSU
Ako je nesto ukusno, to nije garancija da je kvalitetno i zdravo!

Ovakvi eksperimenti su dokazali da je ukus hrane i pica veoma subjektivan i da zavisi od nase percepcije hrane i pica.

Ono sto je ukusno za jednoga ne znaci da ce biti ukusno i za drugoga
I zato su mi kriticari hrane veoma smesni
jer sad oni kao bolje znaju od nas da li ce ta hrana ili vino biti ukusna za nas.

wer

pre 8 godina

tako je jedom jedan cenjeni 'audiofil' smatrao da aroma zvuka zavisi od toga kako ukljucis utikac pojacala u 220V steker. Ako pogresis polaritet !!??! onda zvuk nista ne valja, ako pogodis onda je perfektan. O detaljima kako rade transformatori za naizmenicnu struju, ne bih...

tip je posle zavrsio u lazi, verovatno od silne strucnosti i kvaliteta sluha

štonamjeovako

pre 8 godina

"milan"
Na žalost tvoj otac je slika i prilika ove zemlje.90% koji se nazivaju poljodelcima,obrtnicima imaju urođen "prevarantsko-zajebantis" gen.Da premunta,da folira,da iskamči,da ispadne "sposoban".Zato da teško da nešto i izvozimo.Ako napravi neko kačkavalj da iole vredi ,VEĆ sledeća serija je - prevara!Pakuje se 50% pasulja iz zadnjeg roda onda ostalo što je preteklo od predhodnih 5 godina i pride od kineza.Da li je neko ikad u ovoj zemlji kupio lepo sortiran opran krompir po normalnoj ceni?Krompir koji to pretenduje ,a pakovan u vrećicama od 2,5 kg,i tu će se zateći pod obavezno 10% za bacanje i 25% za ozbiljan tretman ljušćenja.Tek krompir i "prodavci" iz "Ivanjice" - za teško obilaženje.U moralnom smo propadanju odavno ali na žalost dno je još daleko.

Trovach

pre 8 godina

U Meku je interna kontrola kvaliteta namirnica mnogo stroza jer je ogroman biznis u pitanju. Ako neku malu cevabdzinicu, koja se npr. zove "Kod Pere" inspekcija uhvati da nesto mulja, vlasnik samo zatvori radnju i nakon odredjenog vremena otvori "novu" pod imenom "Kod Djoke". McDonalds je ipak preveliko ime za tako nesto, a svaka losa reklama se brzo prosiri.

Kovalski

pre 8 godina

Koliko laži je napisano u komentarima za poznavaoce vina, pa to je sramota. A hvalite McDonalds, pa jedite gmo i silikon, niko vam ne brani.

Pablo

pre 8 godina

@ Veroljub
Vino iz vinarije Zvonko Bogdan se zove Cuvee No1.
Ozbiljna vina od 50-60 evra, kao i 95 % vina za konzumaciju i ocenjivanje se pakuju u flaše zapremine 0.75. Litar možeš da kupiš u plastikama, pa da praviš sos sa njima.

@

pre 8 godina

Kriticari su potpuni foliranti. Pojma nemaju o hrani, samo se prezderavaju i glume neku pamet. Isto vazi i za modne kriticare a narocito za tzv. umetnicke kriticare i strucnjake.
Ako im kazes da je nesto delo nekog poznatog kuvara/kreatora/umetnika oni ce to da hvale na sav glas.
Isto kao i ovu hranu sto hvale, a da su znali odakle je rekli bi da ima odvratan ukus. Licemeri.

scepanmali

pre 8 godina

Mi jemo ceo beo luka i ceo crn luka kad nikne. 
Ceo faks sam kopirala drugarice i sad radim sve što mi se kaže za 20.000 dinaea. 
Beo hleba smo smanjili u našu kuću, ne jemo više od 83 kg godišnje po članu naše velike porodice i svi smo zdravi. 
Ja sam čula da MekadonaldS poklanja osamnajs iljade dolara svakom stanovniku u Aljasku pa ne znam gde da se upišem.
(gastronomka, 10. februar 2016 18:53)

Ja se najiskrenije nadam da je ovaj komentar pokusaj da se prikaze neko kao nepismen i glup.

guska koja je spasla Rim

pre 8 godina

a na drugu su stavili skupocenu etiketu sa motivima Toskane. (laki, 10. februar 2016 18:28)

Kad bi ti znao nesto o vinima, morao bi znati da Toscana jeste region cija su vina odlicna, medjutim, nije region s najboljim, a ni najskupocenijim, vinima u Italiji. U stvari, ne pripada joj cak ni drugo mesto, a bogami ni trece. A na "motive iz Toscane" lepe se... takvi kao ti.

milan

pre 8 godina

Svojevremeno je prijatelj mog oca na pijaci prodavao ovciji sir. U cemu je poenta, u tome da je on ubacivao nekih 30% ovcijeg mleka a ostatak je bilo kravlje. Sir je prodavao kao cist ovciji. Sta gospoda neka iz grada zna sta je pravi ovciji sir? Ljudi su kupovali, odusevljavali se ukusom i naravno placali dosta. On je bio prezadovoljan jer je zarada bila mnogo veca nego da je prodavao samo kravlji. Da se razumemo zbog specificnosti ovcijeg mleka ovo je bila dovoljna kolicina da sir zamirise i poprimi smek, naravno da je smek manji nego da je cist ali ponavljam odakle gospoda to zna :)

djosa

pre 8 godina

@
@Mc, 10. februar 2016 18:42

Tu gresis sinko. Sto se tice vina postoje vrlo precizna metodologija ocenjivanja. I svako ocenjivanje vina se vrsi na slepo da ne bi na ocenu uticala "etiketa". Nisam strucnjak vec amater ali sam prosao sam obuku za ocenjivanje vina i dobio sertifikat. Ocenjujuci vino prema unapred utvrdjenim parametrima (miris, ukus, postojanost ukusa, tanin) uvek sam uspeo da pogodim koja su najbolja (najcenjenija) vina. Igrom slucaja su bila i najskuplja. Neki put se desi da su odlicna vina i ona koja nisu preskupa (bar u Francuskoj) , ali generalno, ako kupis vino od 50-60 evra litar, tesko da mozes da promasis. Mada moram priznati da sam pio solidna vina i od 20 evra kao sto je recimo Château Soleil, a u Srbiji jedino vino koje mi se svidelo i dobrog kvaliteta je Cuvée od Zvonka Bogdana.
(Veroljub, 10. februar 2016 21:01) # Link komentara
Preporučujem (+22)Ne preporučujem (-20)

Ja nisam skolovan nit kursovan ( zavrsio kurs) ocenjivac vina, al ti garantujem da nema boga da mi podvalis prosecno vino kao kvalitetno. A takodje, nekako ssumnjam u tvoje nepce -kad nisi nasao nijedno "jeftinije" srsko vino a da je bilo kvalitetno. Ili naprosto nisi neki istrazivac pa jos nisi imao prilike da isto probas. (verujem da na pogresnom mestu gledas). Proveri malo Negotinsku krajinu tj njihova vina. E to treba probati (francuzi dolaze tu i otkupljuju ogromne kolicine od odredjenih porodica - proizvodjaca. Sa razlogom)

vlada logika

pre 8 godina

Meni samo jedno nije jasno, kako skoro polovina komentatora uspeva da ne shvati da ovo nije reklama McDonald-u, vec razotkrivanje nazovi eksperata. A nije ovo prvi put, na veliki broj tekstova se javljaju ljudi, kao da se takmice ko ce da pokaze da moze vise da lupeta.

Maja

pre 8 godina

Za one koji se pitaju u cemu je poenta ovih "testova" - pa poenta je u tome da raskrinkaju izfolirane "experte". Bilo je takvih ne zna im se broj: restoran u kome tip donosi na probu "ekluzivne" vrste vode a u stvari je voda iz bastenskog creva sipana u flase sa razlicitim nalepnicama; stave dve polovine od iste banane i daju prolaznicima da pogode koja je "organik" (sta je tu bilo provala tri dana da se smeje covek); ili prave super "sok" i ubace od m&m, preko oreo na dalje, i daju pozerima da probaju - opet komentari sta se sve (egzoticno naravno) oseca u sokovima...

Poenta je - dok je ovaca bice i shishanja! Niko ne kaze da je McD zdrava hrana, ali nije ni 99% one sto prodaju pod "super hrana". Sve je stvar propagande. A nepismeni koji pricaju da ne jedu "hemikalije" su glavni izvor bogatsva prodavaca magle.

Veroljub

pre 8 godina

@Mc, 10. februar 2016 18:42

Tu gresis sinko. Sto se tice vina postoje vrlo precizna metodologija ocenjivanja. I svako ocenjivanje vina se vrsi na slepo da ne bi na ocenu uticala "etiketa". Nisam strucnjak vec amater ali sam prosao sam obuku za ocenjivanje vina i dobio sertifikat. Ocenjujuci vino prema unapred utvrdjenim parametrima (miris, ukus, postojanost ukusa, tanin) uvek sam uspeo da pogodim koja su najbolja (najcenjenija) vina. Igrom slucaja su bila i najskuplja. Neki put se desi da su odlicna vina i ona koja nisu preskupa (bar u Francuskoj) , ali generalno, ako kupis vino od 50-60 evra litar, tesko da mozes da promasis. Mada moram priznati da sam pio solidna vina i od 20 evra kao sto je recimo Château Soleil, a u Srbiji jedino vino koje mi se svidelo i dobrog kvaliteta je Cuvée od Zvonka Bogdana.

Politikolog PhD

pre 8 godina

"isto kao i politicki analiticari! sve go prevarant! "(sir oliver, 10. februar 2016 20:36)

@sir oliver, Mislim da ipak nisi u pravu jer zašto bismo mi politički analitičari bili prevaranti, mislim ako sagledaš realno stvari meni je trebalo 4 godine da završim osnovne studije, godinu dana master i opet 4 godine su mi trebale da završim doktorske studije na političkim naukama. Za tih 9 godina mnogo toga sam naučio da ne podmećem drugima niti da od drugih kupujem gluposti i prazne priče... I eto tako ja verujem da i u gastronomiji postoje ljudi koji su išli u kulinarske škole i pola života proveli degustirajući hranu i koji se ne mogu prevariti ovim trikom. A za ostale ne garantujem...

Mikiveliki

pre 8 godina

Ето толико о критичарима и њиховој стручнисти. Исто То би могло да се примени на пуно других ствари.

Sir Oliver

pre 8 godina

Ovo me podsetilo na jednu situaciju na poslu: radim kao tonski snimatelj, montazer i sa kolegom novinarem sam radio neku radio emisiju. U jednom momentu on kaze, pojacaj malo glas, ja da ne treba, on da pojacam i posle ubedjivanja ja kao nesto pojacam, a u stvari nista nisam uradio i pitam ga, jel sad bolje, a on, da, sad je bolje :)

sir oliver

pre 8 godina

isto kao i politicki analiticari! sve go prevarant! na stranu to, sto sam u francuskoj i spaniji cesto ostajao gladan kad poslovni partneri odluce da rucamo u fensi restoranu! u nekom cosku tanjira malo neke hrane prelivene sosom i pri tom osesitis ukus samo tog sosa! ali zato u radnickim kafanama, dnevni meni 10-14e, nakrkas se kao covek i to sve zalijes sa pola litra vina! a kriticari nek jedu ono, da ne kazem sta!

bs

pre 8 godina

Citajuci komentare cini mi se da zabrinjavajuce veliki br ljudi nije skontao foru. Pa nije cilj bio da se promovise McDonalds, vec je covek hteo da pokaze kako ti "kriticari" nemaju pojma.. Izmisljena zanimanja kao i kod nas sto ih ima.

Borsh

pre 8 godina

Niko ne osporava ukus (koji mnoge "navuče" ker ko zna kave supstance tamo guraju)....ali je hrana jako losa sto se tice kvaliteta i uopšte nije zdrava...

gastronomka

pre 8 godina

Mi jemo ceo beo luka i ceo crn luka kad nikne.
Ceo faks sam kopirala drugarice i sad radim sve što mi se kaže za 20.000 dinaea.
Beo hleba smo smanjili u našu kuću, ne jemo više od 83 kg godišnje po članu naše velike porodice i svi smo zdravi.
Ja sam čula da MekadonaldS poklanja osamnajs iljade dolara svakom stanovniku u Aljasku pa ne znam gde da se upišem.

Mc

pre 8 godina

Sličan trik su priredili i poznavaocima vina sipavši jeftino vino u raznu ambalažu. Ono u lepšoj ambalaži su uvek ocenjivali visokom ocenom uz opasku da je odlično pa čak i vrhunsko, dok je lošija ambalaža donela i lošije rezultate. Što će reći da je vizuelni efekat kod ljudi od velikog značaja.

laki

pre 8 godina

Bilo je nekoliko ovakvih eksperimenata koji su pokazali da na ukus hrane veoma utice nasa percepcija iste!

Najzanimljivije mi je bilo sa vinom
Naucnici su kupili najjeftinije vino u kartonskoj kutiji i presipali ga u dva staklene flase
ali
na jednu flasu su zalepili jeftinu etiketu
a na drugu su stavili skupocenu etiketu sa motivima Toskane.
i onda su to odneli na sajam vina
gde su najpoznatiji kriticari vina to testirali

Za vino sa jeftinom etiketom su nakon probanja, rekli da je ukus nista posebno

A onda su im dali flasz vina sa skupocenm etiketom
i nakon probanja, kriticari su bili odusevljenj ukusom i jos su nabrajali kakve sve note ukusa ima to vino....
a onda je sledio sok kada su im naucnici pokazali da je to isto vino i to najjeftinije
samo je razlika bila u etiketi

bs

pre 8 godina

Citajuci komentare cini mi se da zabrinjavajuce veliki br ljudi nije skontao foru. Pa nije cilj bio da se promovise McDonalds, vec je covek hteo da pokaze kako ti "kriticari" nemaju pojma.. Izmisljena zanimanja kao i kod nas sto ih ima.

laki

pre 8 godina

Bilo je nekoliko ovakvih eksperimenata koji su pokazali da na ukus hrane veoma utice nasa percepcija iste!

Najzanimljivije mi je bilo sa vinom
Naucnici su kupili najjeftinije vino u kartonskoj kutiji i presipali ga u dva staklene flase
ali
na jednu flasu su zalepili jeftinu etiketu
a na drugu su stavili skupocenu etiketu sa motivima Toskane.
i onda su to odneli na sajam vina
gde su najpoznatiji kriticari vina to testirali

Za vino sa jeftinom etiketom su nakon probanja, rekli da je ukus nista posebno

A onda su im dali flasz vina sa skupocenm etiketom
i nakon probanja, kriticari su bili odusevljenj ukusom i jos su nabrajali kakve sve note ukusa ima to vino....
a onda je sledio sok kada su im naucnici pokazali da je to isto vino i to najjeftinije
samo je razlika bila u etiketi

Mc

pre 8 godina

Sličan trik su priredili i poznavaocima vina sipavši jeftino vino u raznu ambalažu. Ono u lepšoj ambalaži su uvek ocenjivali visokom ocenom uz opasku da je odlično pa čak i vrhunsko, dok je lošija ambalaža donela i lošije rezultate. Što će reći da je vizuelni efekat kod ljudi od velikog značaja.

Sir Oliver

pre 8 godina

Ovo me podsetilo na jednu situaciju na poslu: radim kao tonski snimatelj, montazer i sa kolegom novinarem sam radio neku radio emisiju. U jednom momentu on kaze, pojacaj malo glas, ja da ne treba, on da pojacam i posle ubedjivanja ja kao nesto pojacam, a u stvari nista nisam uradio i pitam ga, jel sad bolje, a on, da, sad je bolje :)

Maja

pre 8 godina

Za one koji se pitaju u cemu je poenta ovih "testova" - pa poenta je u tome da raskrinkaju izfolirane "experte". Bilo je takvih ne zna im se broj: restoran u kome tip donosi na probu "ekluzivne" vrste vode a u stvari je voda iz bastenskog creva sipana u flase sa razlicitim nalepnicama; stave dve polovine od iste banane i daju prolaznicima da pogode koja je "organik" (sta je tu bilo provala tri dana da se smeje covek); ili prave super "sok" i ubace od m&m, preko oreo na dalje, i daju pozerima da probaju - opet komentari sta se sve (egzoticno naravno) oseca u sokovima...

Poenta je - dok je ovaca bice i shishanja! Niko ne kaze da je McD zdrava hrana, ali nije ni 99% one sto prodaju pod "super hrana". Sve je stvar propagande. A nepismeni koji pricaju da ne jedu "hemikalije" su glavni izvor bogatsva prodavaca magle.

sir oliver

pre 8 godina

isto kao i politicki analiticari! sve go prevarant! na stranu to, sto sam u francuskoj i spaniji cesto ostajao gladan kad poslovni partneri odluce da rucamo u fensi restoranu! u nekom cosku tanjira malo neke hrane prelivene sosom i pri tom osesitis ukus samo tog sosa! ali zato u radnickim kafanama, dnevni meni 10-14e, nakrkas se kao covek i to sve zalijes sa pola litra vina! a kriticari nek jedu ono, da ne kazem sta!

Mikiveliki

pre 8 godina

Ето толико о критичарима и њиховој стручнисти. Исто То би могло да се примени на пуно других ствари.

Politikolog PhD

pre 8 godina

"isto kao i politicki analiticari! sve go prevarant! "(sir oliver, 10. februar 2016 20:36)

@sir oliver, Mislim da ipak nisi u pravu jer zašto bismo mi politički analitičari bili prevaranti, mislim ako sagledaš realno stvari meni je trebalo 4 godine da završim osnovne studije, godinu dana master i opet 4 godine su mi trebale da završim doktorske studije na političkim naukama. Za tih 9 godina mnogo toga sam naučio da ne podmećem drugima niti da od drugih kupujem gluposti i prazne priče... I eto tako ja verujem da i u gastronomiji postoje ljudi koji su išli u kulinarske škole i pola života proveli degustirajući hranu i koji se ne mogu prevariti ovim trikom. A za ostale ne garantujem...

gastronomka

pre 8 godina

Mi jemo ceo beo luka i ceo crn luka kad nikne.
Ceo faks sam kopirala drugarice i sad radim sve što mi se kaže za 20.000 dinaea.
Beo hleba smo smanjili u našu kuću, ne jemo više od 83 kg godišnje po članu naše velike porodice i svi smo zdravi.
Ja sam čula da MekadonaldS poklanja osamnajs iljade dolara svakom stanovniku u Aljasku pa ne znam gde da se upišem.

Borsh

pre 8 godina

Niko ne osporava ukus (koji mnoge "navuče" ker ko zna kave supstance tamo guraju)....ali je hrana jako losa sto se tice kvaliteta i uopšte nije zdrava...

Veroljub

pre 8 godina

@Mc, 10. februar 2016 18:42

Tu gresis sinko. Sto se tice vina postoje vrlo precizna metodologija ocenjivanja. I svako ocenjivanje vina se vrsi na slepo da ne bi na ocenu uticala "etiketa". Nisam strucnjak vec amater ali sam prosao sam obuku za ocenjivanje vina i dobio sertifikat. Ocenjujuci vino prema unapred utvrdjenim parametrima (miris, ukus, postojanost ukusa, tanin) uvek sam uspeo da pogodim koja su najbolja (najcenjenija) vina. Igrom slucaja su bila i najskuplja. Neki put se desi da su odlicna vina i ona koja nisu preskupa (bar u Francuskoj) , ali generalno, ako kupis vino od 50-60 evra litar, tesko da mozes da promasis. Mada moram priznati da sam pio solidna vina i od 20 evra kao sto je recimo Château Soleil, a u Srbiji jedino vino koje mi se svidelo i dobrog kvaliteta je Cuvée od Zvonka Bogdana.

@

pre 8 godina

Kriticari su potpuni foliranti. Pojma nemaju o hrani, samo se prezderavaju i glume neku pamet. Isto vazi i za modne kriticare a narocito za tzv. umetnicke kriticare i strucnjake.
Ako im kazes da je nesto delo nekog poznatog kuvara/kreatora/umetnika oni ce to da hvale na sav glas.
Isto kao i ovu hranu sto hvale, a da su znali odakle je rekli bi da ima odvratan ukus. Licemeri.

vlada logika

pre 8 godina

Meni samo jedno nije jasno, kako skoro polovina komentatora uspeva da ne shvati da ovo nije reklama McDonald-u, vec razotkrivanje nazovi eksperata. A nije ovo prvi put, na veliki broj tekstova se javljaju ljudi, kao da se takmice ko ce da pokaze da moze vise da lupeta.

scepanmali

pre 8 godina

Mi jemo ceo beo luka i ceo crn luka kad nikne. 
Ceo faks sam kopirala drugarice i sad radim sve što mi se kaže za 20.000 dinaea. 
Beo hleba smo smanjili u našu kuću, ne jemo više od 83 kg godišnje po članu naše velike porodice i svi smo zdravi. 
Ja sam čula da MekadonaldS poklanja osamnajs iljade dolara svakom stanovniku u Aljasku pa ne znam gde da se upišem.
(gastronomka, 10. februar 2016 18:53)

Ja se najiskrenije nadam da je ovaj komentar pokusaj da se prikaze neko kao nepismen i glup.

štonamjeovako

pre 8 godina

"milan"
Na žalost tvoj otac je slika i prilika ove zemlje.90% koji se nazivaju poljodelcima,obrtnicima imaju urođen "prevarantsko-zajebantis" gen.Da premunta,da folira,da iskamči,da ispadne "sposoban".Zato da teško da nešto i izvozimo.Ako napravi neko kačkavalj da iole vredi ,VEĆ sledeća serija je - prevara!Pakuje se 50% pasulja iz zadnjeg roda onda ostalo što je preteklo od predhodnih 5 godina i pride od kineza.Da li je neko ikad u ovoj zemlji kupio lepo sortiran opran krompir po normalnoj ceni?Krompir koji to pretenduje ,a pakovan u vrećicama od 2,5 kg,i tu će se zateći pod obavezno 10% za bacanje i 25% za ozbiljan tretman ljušćenja.Tek krompir i "prodavci" iz "Ivanjice" - za teško obilaženje.U moralnom smo propadanju odavno ali na žalost dno je još daleko.

djosa

pre 8 godina

@
@Mc, 10. februar 2016 18:42

Tu gresis sinko. Sto se tice vina postoje vrlo precizna metodologija ocenjivanja. I svako ocenjivanje vina se vrsi na slepo da ne bi na ocenu uticala "etiketa". Nisam strucnjak vec amater ali sam prosao sam obuku za ocenjivanje vina i dobio sertifikat. Ocenjujuci vino prema unapred utvrdjenim parametrima (miris, ukus, postojanost ukusa, tanin) uvek sam uspeo da pogodim koja su najbolja (najcenjenija) vina. Igrom slucaja su bila i najskuplja. Neki put se desi da su odlicna vina i ona koja nisu preskupa (bar u Francuskoj) , ali generalno, ako kupis vino od 50-60 evra litar, tesko da mozes da promasis. Mada moram priznati da sam pio solidna vina i od 20 evra kao sto je recimo Château Soleil, a u Srbiji jedino vino koje mi se svidelo i dobrog kvaliteta je Cuvée od Zvonka Bogdana.
(Veroljub, 10. februar 2016 21:01) # Link komentara
Preporučujem (+22)Ne preporučujem (-20)

Ja nisam skolovan nit kursovan ( zavrsio kurs) ocenjivac vina, al ti garantujem da nema boga da mi podvalis prosecno vino kao kvalitetno. A takodje, nekako ssumnjam u tvoje nepce -kad nisi nasao nijedno "jeftinije" srsko vino a da je bilo kvalitetno. Ili naprosto nisi neki istrazivac pa jos nisi imao prilike da isto probas. (verujem da na pogresnom mestu gledas). Proveri malo Negotinsku krajinu tj njihova vina. E to treba probati (francuzi dolaze tu i otkupljuju ogromne kolicine od odredjenih porodica - proizvodjaca. Sa razlogom)

Pablo

pre 8 godina

@ Veroljub
Vino iz vinarije Zvonko Bogdan se zove Cuvee No1.
Ozbiljna vina od 50-60 evra, kao i 95 % vina za konzumaciju i ocenjivanje se pakuju u flaše zapremine 0.75. Litar možeš da kupiš u plastikama, pa da praviš sos sa njima.

Trovach

pre 8 godina

U Meku je interna kontrola kvaliteta namirnica mnogo stroza jer je ogroman biznis u pitanju. Ako neku malu cevabdzinicu, koja se npr. zove "Kod Pere" inspekcija uhvati da nesto mulja, vlasnik samo zatvori radnju i nakon odredjenog vremena otvori "novu" pod imenom "Kod Djoke". McDonalds je ipak preveliko ime za tako nesto, a svaka losa reklama se brzo prosiri.

laki

pre 8 godina

Koliko laži je napisano u komentarima za poznavaoce vina, pa to je sramota. A hvalite McDonalds, pa jedite gmo i silikon, niko vam ne brani.(Kovalski, 11. februar 2016 08:49)

guska koja je spasla rim@
_____________

Niko ovde ne hvali McDonalds

Ljudi uopste niste shvatili poentu teksta i nekih komentara!

Ne govori se ovde o kvalitetu hrane i vina
vec o UKUSU
Ako je nesto ukusno, to nije garancija da je kvalitetno i zdravo!

Ovakvi eksperimenti su dokazali da je ukus hrane i pica veoma subjektivan i da zavisi od nase percepcije hrane i pica.

Ono sto je ukusno za jednoga ne znaci da ce biti ukusno i za drugoga
I zato su mi kriticari hrane veoma smesni
jer sad oni kao bolje znaju od nas da li ce ta hrana ili vino biti ukusna za nas.

milan

pre 8 godina

Svojevremeno je prijatelj mog oca na pijaci prodavao ovciji sir. U cemu je poenta, u tome da je on ubacivao nekih 30% ovcijeg mleka a ostatak je bilo kravlje. Sir je prodavao kao cist ovciji. Sta gospoda neka iz grada zna sta je pravi ovciji sir? Ljudi su kupovali, odusevljavali se ukusom i naravno placali dosta. On je bio prezadovoljan jer je zarada bila mnogo veca nego da je prodavao samo kravlji. Da se razumemo zbog specificnosti ovcijeg mleka ovo je bila dovoljna kolicina da sir zamirise i poprimi smek, naravno da je smek manji nego da je cist ali ponavljam odakle gospoda to zna :)

wer

pre 8 godina

tako je jedom jedan cenjeni 'audiofil' smatrao da aroma zvuka zavisi od toga kako ukljucis utikac pojacala u 220V steker. Ako pogresis polaritet !!??! onda zvuk nista ne valja, ako pogodis onda je perfektan. O detaljima kako rade transformatori za naizmenicnu struju, ne bih...

tip je posle zavrsio u lazi, verovatno od silne strucnosti i kvaliteta sluha

guska koja je spasla Rim

pre 8 godina

a na drugu su stavili skupocenu etiketu sa motivima Toskane. (laki, 10. februar 2016 18:28)

Kad bi ti znao nesto o vinima, morao bi znati da Toscana jeste region cija su vina odlicna, medjutim, nije region s najboljim, a ni najskupocenijim, vinima u Italiji. U stvari, ne pripada joj cak ni drugo mesto, a bogami ni trece. A na "motive iz Toscane" lepe se... takvi kao ti.

Kovalski

pre 8 godina

Koliko laži je napisano u komentarima za poznavaoce vina, pa to je sramota. A hvalite McDonalds, pa jedite gmo i silikon, niko vam ne brani.

guska koja je spasla Rim

pre 8 godina

@laki

Jesi li ti siguran da nisi pogresio broj? Ne razumem sto mene prozivas, a ne osvrces se bas ni na sta iz mog komentara. Ali, dobro, kad sam vec tu... da razjasnim. Enoloski region N.1 u Italiji je Piemont (i to ce vam bas svako u Italiji reci). Tamo se proizvodi najvise najslavnijih i najskupljih tipova vina (Barolo, Barbaresco, Nebbiolo...), tamo se proizvode najskupoceniji eksluzivni (samo iz jednog vinograda, samo s jednog brda i sl.) tipovi vina (npr. Loazzolo), tamo se odrzava redovna godisnja nacionalna smotra vina (Douja d'or u Astiju), gde se dodeljuju najpriznatije nagrade, tamo se, osim pomenutih, proizvodi najvise vrhunskih tipova vina, tamo je najveca raznovrsnost i u svakoj kategoriji (crna, bela, rosé, suva, slatka, reska, penusava, desertna, vina od uvelog ili promrznog grozdja...) postoji bar poneki jak adut. Zatim bi dosla Calabria (tacnije, Calabria i Basilicata, jer, to je jedinstven vinski region), Sicilia, pa bi tek onda bila velika bitka za 4.mesto, gde bi jak konkurent bila Toscana (a na izbor bi verovatno uticalo licno opredeljenje za crna ili bela vina). Svaka cast Chiantiju, ali, ako je, od svih taljanskih vina, mnogima od vas jedino on poznat to jos ne znaci da je to najslavnije i najskupocenije vino u Italiji, znaci samo da je najpoznatiji na *vasem* trzistu. 2) Profesionalni, skolovani, sommelier moraju biti u stanju da prepoznaju, ne svako vino po tipu, nego po podrumu i berbi, barem na svom trzistu. A vina nove berbe ocenjuju anonimno.

Joca gomboca

pre 8 godina

@Borsh; potpuno se slazem s Vasim komentarom! Letos mi je bila cerka koja zivi u Australiji, i u setnji smo naisli na Mek, kada je rekla da bi zelela da proba i napravi razliku izmedju njihovih restorana u Au i kod nas. I rekla je da je kod nas ukusnije a kod njih vece porcije! Meni je bila i ova prevelika porcija jer je ukus KATASTROFA! Meso kao da je 100 puta podgrejano i stvarno loseg ukusa! Meni je u Meku lep jedino sladoled!

gastronomka

pre 8 godina

Mi jemo ceo beo luka i ceo crn luka kad nikne.
Ceo faks sam kopirala drugarice i sad radim sve što mi se kaže za 20.000 dinaea.
Beo hleba smo smanjili u našu kuću, ne jemo više od 83 kg godišnje po članu naše velike porodice i svi smo zdravi.
Ja sam čula da MekadonaldS poklanja osamnajs iljade dolara svakom stanovniku u Aljasku pa ne znam gde da se upišem.

Veroljub

pre 8 godina

@Mc, 10. februar 2016 18:42

Tu gresis sinko. Sto se tice vina postoje vrlo precizna metodologija ocenjivanja. I svako ocenjivanje vina se vrsi na slepo da ne bi na ocenu uticala "etiketa". Nisam strucnjak vec amater ali sam prosao sam obuku za ocenjivanje vina i dobio sertifikat. Ocenjujuci vino prema unapred utvrdjenim parametrima (miris, ukus, postojanost ukusa, tanin) uvek sam uspeo da pogodim koja su najbolja (najcenjenija) vina. Igrom slucaja su bila i najskuplja. Neki put se desi da su odlicna vina i ona koja nisu preskupa (bar u Francuskoj) , ali generalno, ako kupis vino od 50-60 evra litar, tesko da mozes da promasis. Mada moram priznati da sam pio solidna vina i od 20 evra kao sto je recimo Château Soleil, a u Srbiji jedino vino koje mi se svidelo i dobrog kvaliteta je Cuvée od Zvonka Bogdana.

Politikolog PhD

pre 8 godina

"isto kao i politicki analiticari! sve go prevarant! "(sir oliver, 10. februar 2016 20:36)

@sir oliver, Mislim da ipak nisi u pravu jer zašto bismo mi politički analitičari bili prevaranti, mislim ako sagledaš realno stvari meni je trebalo 4 godine da završim osnovne studije, godinu dana master i opet 4 godine su mi trebale da završim doktorske studije na političkim naukama. Za tih 9 godina mnogo toga sam naučio da ne podmećem drugima niti da od drugih kupujem gluposti i prazne priče... I eto tako ja verujem da i u gastronomiji postoje ljudi koji su išli u kulinarske škole i pola života proveli degustirajući hranu i koji se ne mogu prevariti ovim trikom. A za ostale ne garantujem...

Borsh

pre 8 godina

Niko ne osporava ukus (koji mnoge "navuče" ker ko zna kave supstance tamo guraju)....ali je hrana jako losa sto se tice kvaliteta i uopšte nije zdrava...

milan

pre 8 godina

Svojevremeno je prijatelj mog oca na pijaci prodavao ovciji sir. U cemu je poenta, u tome da je on ubacivao nekih 30% ovcijeg mleka a ostatak je bilo kravlje. Sir je prodavao kao cist ovciji. Sta gospoda neka iz grada zna sta je pravi ovciji sir? Ljudi su kupovali, odusevljavali se ukusom i naravno placali dosta. On je bio prezadovoljan jer je zarada bila mnogo veca nego da je prodavao samo kravlji. Da se razumemo zbog specificnosti ovcijeg mleka ovo je bila dovoljna kolicina da sir zamirise i poprimi smek, naravno da je smek manji nego da je cist ali ponavljam odakle gospoda to zna :)

Kovalski

pre 8 godina

Koliko laži je napisano u komentarima za poznavaoce vina, pa to je sramota. A hvalite McDonalds, pa jedite gmo i silikon, niko vam ne brani.

laki

pre 8 godina

Bilo je nekoliko ovakvih eksperimenata koji su pokazali da na ukus hrane veoma utice nasa percepcija iste!

Najzanimljivije mi je bilo sa vinom
Naucnici su kupili najjeftinije vino u kartonskoj kutiji i presipali ga u dva staklene flase
ali
na jednu flasu su zalepili jeftinu etiketu
a na drugu su stavili skupocenu etiketu sa motivima Toskane.
i onda su to odneli na sajam vina
gde su najpoznatiji kriticari vina to testirali

Za vino sa jeftinom etiketom su nakon probanja, rekli da je ukus nista posebno

A onda su im dali flasz vina sa skupocenm etiketom
i nakon probanja, kriticari su bili odusevljenj ukusom i jos su nabrajali kakve sve note ukusa ima to vino....
a onda je sledio sok kada su im naucnici pokazali da je to isto vino i to najjeftinije
samo je razlika bila u etiketi

guska koja je spasla Rim

pre 8 godina

a na drugu su stavili skupocenu etiketu sa motivima Toskane. (laki, 10. februar 2016 18:28)

Kad bi ti znao nesto o vinima, morao bi znati da Toscana jeste region cija su vina odlicna, medjutim, nije region s najboljim, a ni najskupocenijim, vinima u Italiji. U stvari, ne pripada joj cak ni drugo mesto, a bogami ni trece. A na "motive iz Toscane" lepe se... takvi kao ti.

sir oliver

pre 8 godina

isto kao i politicki analiticari! sve go prevarant! na stranu to, sto sam u francuskoj i spaniji cesto ostajao gladan kad poslovni partneri odluce da rucamo u fensi restoranu! u nekom cosku tanjira malo neke hrane prelivene sosom i pri tom osesitis ukus samo tog sosa! ali zato u radnickim kafanama, dnevni meni 10-14e, nakrkas se kao covek i to sve zalijes sa pola litra vina! a kriticari nek jedu ono, da ne kazem sta!

Mc

pre 8 godina

Sličan trik su priredili i poznavaocima vina sipavši jeftino vino u raznu ambalažu. Ono u lepšoj ambalaži su uvek ocenjivali visokom ocenom uz opasku da je odlično pa čak i vrhunsko, dok je lošija ambalaža donela i lošije rezultate. Što će reći da je vizuelni efekat kod ljudi od velikog značaja.

bs

pre 8 godina

Citajuci komentare cini mi se da zabrinjavajuce veliki br ljudi nije skontao foru. Pa nije cilj bio da se promovise McDonalds, vec je covek hteo da pokaze kako ti "kriticari" nemaju pojma.. Izmisljena zanimanja kao i kod nas sto ih ima.

Maja

pre 8 godina

Za one koji se pitaju u cemu je poenta ovih "testova" - pa poenta je u tome da raskrinkaju izfolirane "experte". Bilo je takvih ne zna im se broj: restoran u kome tip donosi na probu "ekluzivne" vrste vode a u stvari je voda iz bastenskog creva sipana u flase sa razlicitim nalepnicama; stave dve polovine od iste banane i daju prolaznicima da pogode koja je "organik" (sta je tu bilo provala tri dana da se smeje covek); ili prave super "sok" i ubace od m&m, preko oreo na dalje, i daju pozerima da probaju - opet komentari sta se sve (egzoticno naravno) oseca u sokovima...

Poenta je - dok je ovaca bice i shishanja! Niko ne kaze da je McD zdrava hrana, ali nije ni 99% one sto prodaju pod "super hrana". Sve je stvar propagande. A nepismeni koji pricaju da ne jedu "hemikalije" su glavni izvor bogatsva prodavaca magle.

guska koja je spasla Rim

pre 8 godina

@laki

Jesi li ti siguran da nisi pogresio broj? Ne razumem sto mene prozivas, a ne osvrces se bas ni na sta iz mog komentara. Ali, dobro, kad sam vec tu... da razjasnim. Enoloski region N.1 u Italiji je Piemont (i to ce vam bas svako u Italiji reci). Tamo se proizvodi najvise najslavnijih i najskupljih tipova vina (Barolo, Barbaresco, Nebbiolo...), tamo se proizvode najskupoceniji eksluzivni (samo iz jednog vinograda, samo s jednog brda i sl.) tipovi vina (npr. Loazzolo), tamo se odrzava redovna godisnja nacionalna smotra vina (Douja d'or u Astiju), gde se dodeljuju najpriznatije nagrade, tamo se, osim pomenutih, proizvodi najvise vrhunskih tipova vina, tamo je najveca raznovrsnost i u svakoj kategoriji (crna, bela, rosé, suva, slatka, reska, penusava, desertna, vina od uvelog ili promrznog grozdja...) postoji bar poneki jak adut. Zatim bi dosla Calabria (tacnije, Calabria i Basilicata, jer, to je jedinstven vinski region), Sicilia, pa bi tek onda bila velika bitka za 4.mesto, gde bi jak konkurent bila Toscana (a na izbor bi verovatno uticalo licno opredeljenje za crna ili bela vina). Svaka cast Chiantiju, ali, ako je, od svih taljanskih vina, mnogima od vas jedino on poznat to jos ne znaci da je to najslavnije i najskupocenije vino u Italiji, znaci samo da je najpoznatiji na *vasem* trzistu. 2) Profesionalni, skolovani, sommelier moraju biti u stanju da prepoznaju, ne svako vino po tipu, nego po podrumu i berbi, barem na svom trzistu. A vina nove berbe ocenjuju anonimno.

vlada logika

pre 8 godina

Meni samo jedno nije jasno, kako skoro polovina komentatora uspeva da ne shvati da ovo nije reklama McDonald-u, vec razotkrivanje nazovi eksperata. A nije ovo prvi put, na veliki broj tekstova se javljaju ljudi, kao da se takmice ko ce da pokaze da moze vise da lupeta.

Sir Oliver

pre 8 godina

Ovo me podsetilo na jednu situaciju na poslu: radim kao tonski snimatelj, montazer i sa kolegom novinarem sam radio neku radio emisiju. U jednom momentu on kaze, pojacaj malo glas, ja da ne treba, on da pojacam i posle ubedjivanja ja kao nesto pojacam, a u stvari nista nisam uradio i pitam ga, jel sad bolje, a on, da, sad je bolje :)

Mikiveliki

pre 8 godina

Ето толико о критичарима и њиховој стручнисти. Исто То би могло да се примени на пуно других ствари.

djosa

pre 8 godina

@
@Mc, 10. februar 2016 18:42

Tu gresis sinko. Sto se tice vina postoje vrlo precizna metodologija ocenjivanja. I svako ocenjivanje vina se vrsi na slepo da ne bi na ocenu uticala "etiketa". Nisam strucnjak vec amater ali sam prosao sam obuku za ocenjivanje vina i dobio sertifikat. Ocenjujuci vino prema unapred utvrdjenim parametrima (miris, ukus, postojanost ukusa, tanin) uvek sam uspeo da pogodim koja su najbolja (najcenjenija) vina. Igrom slucaja su bila i najskuplja. Neki put se desi da su odlicna vina i ona koja nisu preskupa (bar u Francuskoj) , ali generalno, ako kupis vino od 50-60 evra litar, tesko da mozes da promasis. Mada moram priznati da sam pio solidna vina i od 20 evra kao sto je recimo Château Soleil, a u Srbiji jedino vino koje mi se svidelo i dobrog kvaliteta je Cuvée od Zvonka Bogdana.
(Veroljub, 10. februar 2016 21:01) # Link komentara
Preporučujem (+22)Ne preporučujem (-20)

Ja nisam skolovan nit kursovan ( zavrsio kurs) ocenjivac vina, al ti garantujem da nema boga da mi podvalis prosecno vino kao kvalitetno. A takodje, nekako ssumnjam u tvoje nepce -kad nisi nasao nijedno "jeftinije" srsko vino a da je bilo kvalitetno. Ili naprosto nisi neki istrazivac pa jos nisi imao prilike da isto probas. (verujem da na pogresnom mestu gledas). Proveri malo Negotinsku krajinu tj njihova vina. E to treba probati (francuzi dolaze tu i otkupljuju ogromne kolicine od odredjenih porodica - proizvodjaca. Sa razlogom)

Trovach

pre 8 godina

U Meku je interna kontrola kvaliteta namirnica mnogo stroza jer je ogroman biznis u pitanju. Ako neku malu cevabdzinicu, koja se npr. zove "Kod Pere" inspekcija uhvati da nesto mulja, vlasnik samo zatvori radnju i nakon odredjenog vremena otvori "novu" pod imenom "Kod Djoke". McDonalds je ipak preveliko ime za tako nesto, a svaka losa reklama se brzo prosiri.

wer

pre 8 godina

tako je jedom jedan cenjeni 'audiofil' smatrao da aroma zvuka zavisi od toga kako ukljucis utikac pojacala u 220V steker. Ako pogresis polaritet !!??! onda zvuk nista ne valja, ako pogodis onda je perfektan. O detaljima kako rade transformatori za naizmenicnu struju, ne bih...

tip je posle zavrsio u lazi, verovatno od silne strucnosti i kvaliteta sluha

štonamjeovako

pre 8 godina

"milan"
Na žalost tvoj otac je slika i prilika ove zemlje.90% koji se nazivaju poljodelcima,obrtnicima imaju urođen "prevarantsko-zajebantis" gen.Da premunta,da folira,da iskamči,da ispadne "sposoban".Zato da teško da nešto i izvozimo.Ako napravi neko kačkavalj da iole vredi ,VEĆ sledeća serija je - prevara!Pakuje se 50% pasulja iz zadnjeg roda onda ostalo što je preteklo od predhodnih 5 godina i pride od kineza.Da li je neko ikad u ovoj zemlji kupio lepo sortiran opran krompir po normalnoj ceni?Krompir koji to pretenduje ,a pakovan u vrećicama od 2,5 kg,i tu će se zateći pod obavezno 10% za bacanje i 25% za ozbiljan tretman ljušćenja.Tek krompir i "prodavci" iz "Ivanjice" - za teško obilaženje.U moralnom smo propadanju odavno ali na žalost dno je još daleko.

Pablo

pre 8 godina

@ Veroljub
Vino iz vinarije Zvonko Bogdan se zove Cuvee No1.
Ozbiljna vina od 50-60 evra, kao i 95 % vina za konzumaciju i ocenjivanje se pakuju u flaše zapremine 0.75. Litar možeš da kupiš u plastikama, pa da praviš sos sa njima.

laki

pre 8 godina

Koliko laži je napisano u komentarima za poznavaoce vina, pa to je sramota. A hvalite McDonalds, pa jedite gmo i silikon, niko vam ne brani.(Kovalski, 11. februar 2016 08:49)

guska koja je spasla rim@
_____________

Niko ovde ne hvali McDonalds

Ljudi uopste niste shvatili poentu teksta i nekih komentara!

Ne govori se ovde o kvalitetu hrane i vina
vec o UKUSU
Ako je nesto ukusno, to nije garancija da je kvalitetno i zdravo!

Ovakvi eksperimenti su dokazali da je ukus hrane i pica veoma subjektivan i da zavisi od nase percepcije hrane i pica.

Ono sto je ukusno za jednoga ne znaci da ce biti ukusno i za drugoga
I zato su mi kriticari hrane veoma smesni
jer sad oni kao bolje znaju od nas da li ce ta hrana ili vino biti ukusna za nas.

scepanmali

pre 8 godina

Mi jemo ceo beo luka i ceo crn luka kad nikne. 
Ceo faks sam kopirala drugarice i sad radim sve što mi se kaže za 20.000 dinaea. 
Beo hleba smo smanjili u našu kuću, ne jemo više od 83 kg godišnje po članu naše velike porodice i svi smo zdravi. 
Ja sam čula da MekadonaldS poklanja osamnajs iljade dolara svakom stanovniku u Aljasku pa ne znam gde da se upišem.
(gastronomka, 10. februar 2016 18:53)

Ja se najiskrenije nadam da je ovaj komentar pokusaj da se prikaze neko kao nepismen i glup.

@

pre 8 godina

Kriticari su potpuni foliranti. Pojma nemaju o hrani, samo se prezderavaju i glume neku pamet. Isto vazi i za modne kriticare a narocito za tzv. umetnicke kriticare i strucnjake.
Ako im kazes da je nesto delo nekog poznatog kuvara/kreatora/umetnika oni ce to da hvale na sav glas.
Isto kao i ovu hranu sto hvale, a da su znali odakle je rekli bi da ima odvratan ukus. Licemeri.

Joca gomboca

pre 8 godina

@Borsh; potpuno se slazem s Vasim komentarom! Letos mi je bila cerka koja zivi u Australiji, i u setnji smo naisli na Mek, kada je rekla da bi zelela da proba i napravi razliku izmedju njihovih restorana u Au i kod nas. I rekla je da je kod nas ukusnije a kod njih vece porcije! Meni je bila i ova prevelika porcija jer je ukus KATASTROFA! Meso kao da je 100 puta podgrejano i stvarno loseg ukusa! Meni je u Meku lep jedino sladoled!