Ponedeljak, 26.10.2020.

12:12

Austrijski infektolog: "Svako od nas će pre ili kasnije imati koronu, ako pre toga ne umre"

Izvor: Tanjug

Austrijski infektolog: "Svako od nas æe pre ili kasnije imati koronu, ako pre toga ne umre" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

90 Komentari

Sortiraj po:

Cinique

pre 3 godine

Tako se osecaju pametnije. Ima divnih satairicnih romana iz nase proslosti kako snobovi ubacuju strane izraze. To su komedije vanvremenske a ovi novi nikogovici su ih izgleda shvatili ozbiljno.
(ej bre, 26. oktobar 2020 19:29)
"Pokondirena tikva", večni Jovan Sterija Popović. Nije on te tikve opisivao jedini, ali mislim da je najbolje.

Uzgred, primetio sam da veliki broj ljudi misli da "pokondireno" znači "trulo, natrulo". Kondir je posuda za presipanje tečnosti koja se pravila i od sušene tikve, a koristila se i kao vrsta levka. "Pokondiriti se" je umisliti da je to isto kao, na primer, posuda od porcelana iste ili slične namene. Služi manje-više isto, zaista, ali traje dok ne pukne ili je ne pojede svinja koja ne pravi razliku između tikve i takvog kondira. Tako je nastala izreka "za dobru svinju nijedna tikva nije previše suva"... ili već tako nekako. 😉

Miloš

pre 3 godine

Да ли људи са астмом и тешким алергијама имају право да не носе маске кад почне гушење ? Како ће они до лекара ако морају да ставе маску ?????

Ivan

pre 3 godine

Šta kaže statistika, koliko je ljudi umrlo od korona virusa na Nagorno Karabahu? Kada bi dnevni mortalitet svake države podelili sa brojem žrtava korona virusa, dobili bi promile. Od korona virusa umire relativno mali broj ljudi u odnosu na karcinome, dijabetes, razne infarkte i ostala oboljenja. Zašto svakog dana dobijamo izveštaje samo o jednom oboljenju a druga mnogo smrtonosnija oboljenja se ne pominju. Medijsko oboljenje u glavama napreduje. Veliki svetski moćnici se igraju informacijama a truju nas hranom, vazduhom, ubijaju nas ratovima i td. Da li je nekome bitno da li je imao korona virus neki pokojni jermen ili azer sa rupom na grudima? Mnogo više se umire o svega drugog nego od gripa i korona virusa a to Vam mediji neće reći. Morate sami da shvatite i izbrojite. A ko ne shvata a ne zna ni da broji, vrlo je podložan medijskim manipulacijama.

lev

pre 3 godine

Nije promašeno, stvarni broj zaraženih je najmanje 10 puta veći od zvaničnog...
(Jaaaa, 26. oktobar 2020 15:23)
To onda znaci da je i smrtnost 10 puta manja.

čitajte radove

pre 3 godine

Za samozvane stručnjake i one koji čitaju nepostojeće i neobjavljene radove i studije, evo šta kažu recimo Japanci, kakvi su njihovi rezultati:

https://msphere.asm.org/content/5/5/e00637-20

Uzgred koliko vas, koji ste se pozivali na nju, zna kakva je uopšte bila studija u Danskoj na 6000 učesnika. Da ste samo bacili pogled na to kako je organizovana i sprovedena bilo bi vam jasno zašto je vrlo problematična i zašto niko neće da objavi dobijene rezultate.

Zaista me zanima zašto gomila ljudi koja u životu nije pročitala naučni rad pre 2020., naglo pokazuje interesovanje i oseća se pozvanom da komentariše nešto o čemu blagog pojma nema

zzz

pre 3 godine

Uzgred, koji to tačno zubar ili hirurg nosi svaki radni dan 8 sati masku bez prestanka plus još 2 sata sa pauzama? I onda još na to neradnim danima opet jedno 2-3 sata sa pauzama, a možda i više.

I to tako iz nedelje u nedelju, iz meseca u mesec.
(dule, 26. oktobar 2020 16:46)

Pa svaki zaposleni hirurg i zubar!

panjevi

pre 3 godine

(Nenad, 26. oktobar 2020 20:37)
Imas istrazivanje na medicinskim radnicima (davno pre korone) u vreme sezone gripa, jedni nosili hirurske, drugi pamucne, treci N95, cetvrti nista.
Najmanje zarazenih sa N95, hirurske tik iza, onda daleko iza pamucne, a bez maske najgore, vecina se zarazila.

Takodje, imas Aziju (Japan, Kinu, Koreju, Singapur, Vijetnam, itd.) gde se maske nose vec decenijama i toliko imaju daleko manju stopu zarazenih od svega, od prehlade, preko gripa do korone.

A vi i dalje trazite opravdanja i "naucnike" i istrazivanja koja pokazuju drugacije.
Kao sto pusaci ignorisu 100 studija o posledicama duvana a uhvate se za 2 koja to negiraju.

Uostalom, po ishrani, nebrizi, nehigijeni, brzoj voznji, itd. ionako radimo punom parom na samounistenju, trenutno smo u top 4 u svetu po smrtnosti (15 mrtvih na 1000 stanovnika), sto da jos malo ne pojacamo i izbijemo na prvu poziciju?

zzz

pre 3 godine

Potpuno se slazem sa tobom , evo Danci radili istrazivanje na 6000 ljudi po najvisim standardima sa kontrolnom grupom , ali oz nekog razloga tri vodeca medicinska odbila da objave rezultate. Sta mislis zasto? Mizda im se nije svideo rezultat koji nije politcki podoban za ovaj trenutak...
(nenad, 26. oktobar 2020 16:57)

Dakle Danci su namerno pokusavali da zaraze 6000 ljudi? Ako je to istina onda iz etickih razloga to nikada niko nece objaviti bez obzira na razultate. Ali ako nigde nije objavljeno kako ti znas za to istrazivanje? Svakako je ovo sto si izrekao skoro 100% laz. Niko nije spreman da radi istrazivanje tako sto ce 6000 ljudi pokusati namerno da zarazi.

Nada

pre 3 godine

Ma bolje je I umreti nego trpeti teror zastrasivanja I ucena. Rabolis se i imas dve opcije, da ozdravis ili da umres. I smrt je bolja od ovolikog maltretiranja naroda! Smrtnost od korona virusa nije velika, da bi se uvodile ovakve mere. Grip kao I svaki drugi. Opasan za ljude sa hronicnim oboljenjima. Samo sacuvati zdrav razum I me prihvatati savete SZO I tkz kriznog staba. Jer oni sprovode genocidu nad narodom u celom svetu.

466453

pre 3 godine

Generalno će biti tretiran kao grip tipa kovid-19 koji može izazvati komplikacije kod kriznih grupa. Što u stvari i jeste, koronarni virus. Frekvencija smrtnosti je veća od klasične sezonske influence i širi je spektar kritičnih grupa.

Iskorenjen nikad biti neće i nadamo se da mutacije ne budu opasne i po zdrave individue.

dartanjan

pre 3 godine

Ovo već deluje kao razumno saopštenje, kada se na kraju saberu brojevi ispašće kao grip a da je najviše žrtava nastalo zbog panike.
(drvobradi, 26. oktobar 2020 13:34)

I kako si ti to majke ti zaključio a da si procitao ceo tekst? Pa lepo piše da se ne sme podceniti smrtnost kod ljudi starijih od 65 god koja je dosta veća od sezonskog gripa. Ali bukvalno to piše a ti iznosiš taj tvoj zaključak i još dobijaš pluseve na to... Ljudi, shvatite već jednom da je problem u virulentnosti ovog virusa pre svega. To znaci da se mnogo više ljudi zarazi od jedne zaražene osobe nego od jedne osobe zaražene virusom gripa. Rezultat su prepune bolnice i krah zdravstvenog sistema. Čak i da je smrtnost identična kao i kod gripa, problem bi bio isti - mnogo više zaraženih ljudi nego u slučaju običnog gripa. Bolnice ne rade sa procentima već sa brojevima. Imaju toliko i toliko kreveta i kad nema više mesta za nove pacijente nastaje ogroman problem.

drvobradi

pre 3 godine

@Jaaaa
To može biti jedno objašnjenje. Na to ide pitanje, kako je to virus oslabio? Drugo može biti da su procedure lečenja bile loše i da je više ljudi umrlo od lošeg lečenja nego od virusa (primer iz Lanceta sa lekovima koji su dati pacijentu od 50g, koji su bukvalno ubili imunitet, zatim lecenja hlorokinom koji ostavlja posledice itd.).
A opet, možda su maske odgovor, pa ljudi unesu manju količinu virusa u startu. Možda je i nešto četvrto.

Milan

pre 3 godine

Zdrav razum@ Pa,kako bih vam rekao,a i zdrav razum i clanak vam isto kazu,smrtnost nije velika,tako da,radite sto i svi,bez mnogo kontakata,i cekajmo da virus oslabi i da se zarazi 60-70% populacije,i to je to,nema druge. I da dodam na kraju bratovu poslednju, covek je jaci od svih virusa!

Nenad

pre 3 godine

Maske ne prave nikakvu razliku u smislu sirenja virusa izuzev kad ga koriste doktori i medicinsko osoblje u bolnicama ( jer zmnaju kako i strogo se pridrzavaju svih mogucih mera sto je za opstu populaciju nemoguce ) , to je jedino naucno dokazana teorija do sada bazirana na desetini istrazivanja u zadnjih 10tak godina, sve ostalo je najobicnija politicka manipulacija. Ali OK posto nasa saznanja uvek treba iznova proveravati hajde da uradimo istrazivanje i za efikasnost maski sa novim koronavorusom. Evo Danski institut uradio istrazivanje sa uzorkom od 6000 ljudi, po najvisim standardima i ceka objavljivanje u medicinskim krugovima, medjutim 3 vodeca medicinska casopisa odbila da objave istrazivanje i to bez ikakvog objasnjenja . Pitam zasto?
Norvezani dosli do zakljucka u nj istrazivanjima da bi 2 miliona ljudi trebalo da nosi maske u svim situacijama da bi smanjili broj zarazenih ( ne i obolelih ili bolesnih) za 10 nedeljno. Dakle imali smo oko 300 obolelih dnevno u Bg, da bi taj br smanjili na 299 svi trebaju da nose maske . Ja bih rekao da maske ne vrede mnogo, ali moja logika nije obojena politickom ideologijom

sryugos

pre 3 godine

Tako se osecaju pametnije. Ima divnih satairicnih romana iz nase proslosti kako snobovi ubacuju strane izraze. To su komedije vanvremenske a ovi novi nikogovici su ih izgleda shvatili ozbiljno.
(ej bre, 26. oktobar 2020 19:29)

To je proširivanje jezika rečima koje su prikladnije. Ko je ikad poslednji put čuo reč datoteka umesto folder npr? Zašto onda pisati i govoriti vakcina, to je isto engleska reč?
Postoje izrazi i reči u IT svetu npr koje srpski jezik nije u stanju ni da opiše.
Ima i komedija na račun arhaizma, "Lepota poroka" je vanvremenski film.

Dule

pre 3 godine

To je samo nagadjanje. Niko ne moze da zna, a nikada se nece ni saznati. Ukoliko antitela nisu trajno prisutna kako mozemo znati ukupam broj onih koji si bilo zarazeni a da nisu znali? Mozda je 10x, ali mozda je samo 1.5x, mozda 5, a opet mozda i 50x. Ne moze da se barata sa mozda. Dakle jedino merodavno je broj potvrdjenih na broj umrlih. Kao i kod svake boelsti sto se racuna.
(zzz, 26. oktobar 2020 16:14)

Nije čisto nagađanje jer do tih zaključaka su naučnici došli tek kada su nasumict počeli da testiraju ljude na anti-tela

panjevi

pre 3 godine

Od toga svega može da se umre isto kao i od korone, ja ne tvrdim da nisu svih 3000 umrli od korone, ali ne možeš ni ti da tvrdiš da jesu.
(Dule, 26. oktobar 2020 17:27)

Nisam ni tvrdio. Ali su svakako posledica epidemije. A kad je epidemija nema kad hoces kako hoces u bolnicu (cak ni ako ima mesta, posto tamo leze svi sa jako slabim imunitetom i na ivici zivota).
Nego ili pazis da bude jako malo zarazenih pa mozes da pruzas negu svima ili zatvoris sve pa sve i da hoce ne mogu ni da prenose.
S obzirom da prva, razumna, opcija ovde ne funkcionise, ostaje samo druga.

Dakle:
- hoces da se lecis od drugih bolesti i korone i da nema zatvaranja, ekonomskih posledica, itd. - uradi sve sto je moguce da izbegnes zarazu
- neces da pazis ni sebe a tek druge - uzivaj u vecem broju mrtvih, i od korone i od ostalih bolesti. A i bez toga smo u svetskom vrhu po mortalitetu
- ne verujes u koronu, mislis da je to prevara, histerija, fake news ili hoces svedski model - spremi se na jos veci broj mrtvih i invalida (korona ostavlja i dugogodisnje posledice, izaziva hronicna stanja, itd.)

Dule

pre 3 godine

(Dule, 26. oktobar 2020 17:27) #
Cek jesi li ti sad rekao da smo ignorisali kovid i ponašali kao da je kao svaki drugi dan imali bi manju smrtnost, tih 3000 više od prošle godine bi bilo živo? Druze Švedi su to uradili pa je i kod njih broj veći nego prosek. Nekako im taj ignore nije uspeo...
(Tera, 26. oktobar 2020 18:23)

Prvo, bukvalno sam eksplicitno rekao da ne tvrdim to, ne stavljaj mi reči u usta.

S druge strane, to nije samo skepticizam sa moje strane, već čista religija sa tvoje strane ako veruješ da su svih tih 3000 ljudi umrli od Covid-19 bez dokaza.

Ne možeš da prosto kažeš da je 3000 ljudi više umrlo direktno zbog Covid-19 virusa samo zato što je epidemija bila ove godine. Ne možeš da ne uzmeš u obzir činjenicu da smo sedeli kućama mesecima i da neko vreme bolnice nisu ni primale pacijente bez negativnog testa, iako testova nije uopšte bilo.

ej bre

pre 3 godine

Šta ste se svi uhvatili za "prokužavanje"?!!??
Ima i srpska reč za to, a glasi "zaraziti"
(Žarkovac, 26. oktobar 2020 18:09)

Tako se osecaju pametnije. Ima divnih satairicnih romana iz nase proslosti kako snobovi ubacuju strane izraze. To su komedije vanvremenske a ovi novi nikogovici su ih izgleda shvatili ozbiljno.

Samo Fotograf

pre 3 godine

Ovo je čisto špekulisanje koje se može reći za svaku bolest. Ne mora da znači. u poslednjih 20 godina mislim da sam samo jednom imao grip, možda ga neko nije imao nikada, mislim na teži oblik, a neki ljudi (i deca) ga možda preleže svake sezone. Ako promenimo navike i ne ponašamo se rizično, zaštitićemo se od infekcije.

Ja

pre 3 godine

Ne verujem da ovde ima ovoliko ludaka koji navijaju za koronu i brane stavove da je ogromna smrtnost itd. Ja, kao jedan od onih koji su preležali koronu kažem da definitivno nije toliko teška. Nemam nikakve posledice nakon ozdravljenja, ne osećam se loše i odmah nakon što sam preležao bavio sam se svim uobičajenim fizičkim aktivnostima. Korona nije ništa tako strašno od čega se treba kriti u kući.

.

pre 3 godine

'0.23%..... Svet je zatvoren zbog 0.23%??? Ove mere i ludilo odgovaraju tome kao da je smrtnost 50%.'

Bez ovolikih mera opreza tih 0.23 bi bio jako veliki broj. Preko 10 000, ako bi svi bili zarazeni, a realnije 5000, ako se svaki drugi zarazi.

A kod nas je smrtnost oko 2% po podacima koji zvanicno izlaze. Znaci, ako se pola zarazi to je vec jako, jako mnogo.

Tera

pre 3 godine

(Dule, 26. oktobar 2020 17:27) #
Cek jesi li ti sad rekao da smo ignorisali kovid i ponašali kao da je kao svaki drugi dan imali bi manju smrtnost, tih 3000 više od prošle godine bi bilo živo? Druze Švedi su to uradili pa je i kod njih broj veći nego prosek. Nekako im taj ignore nije uspeo... Toliko glumiti neki skepticizam a u isto vreme verovati polu ili potpunim dezinformacijama pokazuje koliko ste stvarno uplašeni da se ne smete suočiti sa opasnošću...

opaaa

pre 3 godine

e ovo je istina !
Zato, nema potrebe siriti ovakvu infodemiju oko Covid-a, kad je dijabetes i infarkt miokarda i dalje najveci uzrocnik smrtnosti u ljudskoj populaciji

Jaaaa

pre 3 godine

oje covek navodi a daleko od 5% koliko je u martu bila procena za koronu. Problem sa korona virusom je sto se ne zna ni tacan broj obolelih a ni umrlih, pa tako ni smrtnost. Ima tu jos jedna zanimljivost, pogledaj krive zarazenih i umrlih iz marta i sada u Italiji, Spaniji, Nemackoj, UK, Francuskoj. U Francuskoj je juce prijavljeno 52.000 novih slucajeva i ~120 smrti, u martu je na 5000 novih slucajeva bilo 500 smrtnih. Slicno je i u Spaniji, Italiji, Nemackoj itd. Kako objasniti ove fenomene?
(drvobradi, 26. oktobar 2020 15:14)

To je prosto objasniti, svaki virus u ljudskoj istoriji je slabio prolaskom kroz populaciju, plus sto se prokužavanjem stiče imunitet...

Dule

pre 3 godine

p.s. Za Srbiju su vec izasle cifre do septembra, skoro 3000 vise u odnosu na proslu godinu...
(panjevi, 26. oktobar 2020 15:12)

Da, i to može vrlo lako da bude jer smo u panici zatvorili sve i ako neko dobije infarkt, da nijedna bolnica neće da ga primi bez testa.

Uopšte ne možeš da tvrdiš da su to smrti direktno od bolesti a ne od paranoičnih mera.

Bolnice nisu primale pacijente sa oštrim bolovima u stomaku, operacije su bile odlagane, pacijentima sa rakom su odlagano tretmani a onima koji su se izborili sa rakom su odlagano pregledi (npr da vide jer se rak vratio), a da ne spominjem nasilja u porodici i slične stvari zbog samog policijskog časa.

Od toga svega može da se umre isto kao i od korone, ja ne tvrdim da nisu svih 3000 umrli od korone, ali ne možeš ni ti da tvrdiš da jesu.

I pre nego što kažeš i da to sa merama želiš da izbegneš, ja ću da ti kažem da nisu bili tako poludeli i histerični ne bi uvodili te sulude mere, ti bi ljudi možda bili živi danas.

dragan jove torbica

pre 3 godine

(maska štiti, glupost ubija, 26. oktobar 2020 15:23)

maska ne stiti onog ko je nosi vec druge.

prosto i jednostavno hiruske maske su tako napravljene jer im je to i svrha da pacijenta kojeg operisu ne zaraze virusom jer bi to za njega bilo fatalno.

znaci maske hiruske i pravljene ne stite one sto ih nose nego sve ostale i zato bas bi trebali svi da ih nosimo zbog drugih a ne zbog sebe.

a ti sto izigravas strucnjaka idi u biblioteku pa uzmi knjigu i malo procitaj o medicini. bice zdravo za tvoj mozak.

Helios

pre 3 godine

@štiti pa šteti a glupost ubija
Dugoročne studije pokazuju da malo sporiju transmisiju patogena imaju nacije koje više nose maske. Ali - to su nacije koje kulturološki ionako drže distancu. Ima i studije na blic - šta se desi u par sekundi? Gde se isto ispostavi da - u prvih nekoliko trenutaka - postoji, gle čuda, razlika u transmisiji.
Ovo je sve nauka za retardirane. Prosto je - da maska valja Teorija Evolucije bi je "izmislila" i genetski kreirala. Ona to jeste donekle uradila - to se zove sluzokoža. I jeste još nešto - optimizovala je očekivani i nužni fluks patogena. Šta to znači? To npr. znači da beba koja je odrasla u isuviše sterilnoj atmosferi kad najzad prohoda u parku drmne je sve živo! Mi smo biološki optimizovani za određemi fluks patogena. Ne preveliki - ali NIKAKO ne nulu. Isto važi za druženja majmuna na grani i prenos patogena. Isto važi i za poljupce i sex! Ti bi očito detetu od rođenja zauvek držao masku; i to na "naučnoj bazi"?!
U realnosti su svi faktori. Maska se odmah zaprlja - umesto izdisanja umnožava sve patogene na sebi. I maska obara nivo kiseonika - pa je osoba podložnija patogenima... Patogeni sa nje su em umnoženi em podgrejani daljnjeg dometa... Sve ono zašto je Teorija Evolucije nije ni izmislila. I zašto kao mera javnog zdravlja nije dobra na period od npr. godinu dana - pa da vlada i kuga! Uostalom eno Švedske a vrh Evrope su i "nedisciplinovane" Srbija i Belorusija...

Zasigurno si u pravu - ne treba slušati neobrazovane šarlatane.

Zdrav razum

pre 3 godine

(Milan, 26. oktobar 2020 13:41),

a da li vam je brat rekao sta raditi kada u okviru domacinstva zivi 3 generacije tj deca, sin i zena od oko 40-ak godina i majka od 75 godina ili recimo dve generacije sin(cerka ili oboje) od 40,50-ak i dva roditelja od 70-80 godina, da li ima tu nekih mera prevencije (i ako ima koje su?) ili jednostavno cekaju da li ce biti u "nekom od izvlacenja" sa, razume se, smrtnim ishodom?
Neizmerno bih bio zahvalan da mi date odgovor!

Tera

pre 3 godine

(Helios, 26. oktobar 2020 14:10)
Kad svaka budala ima pravo glasa...
No, smrtnost je 2.5% po zvanicnim podacima. 40mil obolelih, 1mil umrli = 0.025 ili ti 2.5%. Sigurno da ima onih koji nisu testirani pa se taj % umrlih verovatno smanjuje ali ne 10x. Virus koji je do sada ubijao najvise ljudi na godisnjem nivou je virus HIV-a, oko 1.6 mil godisnje. Gripa za sada je u proseku ubijala oko pola miliona ljudi. Ovaj virus, u prvih 10 meseci, nesto preko 1 miliona. Razlika je u tome sto se kod 'standardnog' gripa nisu uvodile neke mere, procenjuje se da bi Korona verovatno ubila duplo vise, da nije bilo mera, pogotovo van Azije (stil zivota). Eto Vam jos malo brojki. PS Znam da ce biti ma sad trpaju sve da su umrli od korone, tako se isto moze reci i za obican grip, manite me teorija zavera. Kad ste na respiratoru teoretisete onda.

Bob Rock

pre 3 godine

Trenutni procenat smrtnosti je uz sve preduzete mere. Ako smatrate da se treba prepustiti covidu i prirodnoj selekciji onda se izljubite sa roditeljima na vreme...

zzz

pre 3 godine

Smrtnost gripa je oko 0,1%, sto nije daleko od 0,23% koje covek navodi a daleko od 5% koliko je u martu bila procena za koronu. Problem sa korona virusom je sto se ne zna ni tacan broj obolelih a ni umrlih, pa tako ni smrtnost. Ima tu jos jedna zanimljivost, pogledaj krive zarazenih i umrlih iz marta i sada u Italiji, Spaniji, Nemackoj, UK, Francuskoj. U Francuskoj je juce prijavljeno 52.000 novih slucajeva i ~120 smrti, u martu je na 5000 novih slucajeva bilo 500 smrtnih. Slicno je i u Spaniji, Italiji, Nemackoj itd. Kako objasniti ove fenomene?
(drvobradi, 26. oktobar 2020 15:14)

Nije to fenomem. Od marta je proslo 9 meseci. Za to vreme je nauka saznala nesto o virusu, a medicina prilagodila lecenje tome. Protokoli lecenja su sada takvi da je smrtnost mnogo manja.

Pit

pre 3 godine

U Francuskoj je juce prijavljeno 52.000 novih slucajeva i ~120 smrti, u martu je na 5000 novih slucajeva bilo 500 smrtnih. Slicno je i u Spaniji, Italiji, Nemackoj itd. Kako objasniti ove fenomene?
(drvobradi, 26. oktobar 2020 15:14)

Prvo, talas smrti kasni dve-tri nedelje za talasom infekcija. Zatim, testiraju se i u statistiku ulaze i oni koji nemaju simptome. Kad bi se ovakvo testiranje obavljalao za grip smrtnost od gripa bi bila mnogo manja od 0.1%. Dakle smrtnost od covida je i dalje daleko veća nego od gripa, a broj ljudi koji godišnje umre od gripa nije mali.

Inače, čitava diskusija je zamena teza, ne razumem zašto mnogima to još nije jasno. Naravno da će se većina razboleti pre nego (ako upšte) dobijemo imumitet krda, cilj mera svuda u svetu nije potpuno sprečavanje infekcije već da se ne razbole svi odjednom jer u tom slučaju zdravstveni sistem puca, neće moći da se pruži pomoć svima kojima je potrebna, i umreće mnogi koji ne bi morali. Druga priča su Austrijanci i Nemci koji su prvo mnogo disciplinovaniji, a zatim imaju para za dobre lekove i mnogo više više bolničkih kreveta po glavi stanovnika od, na primer, Engleza, a o nama i ostaloj buraniji da ne pričamo.

zzz

pre 3 godine

nije jedini koji se u Austriji bori za kriticko misljenje i razum, u Njemackoj ih isto ima puno, nazalost cenzura je ogromna
(profesionalac, 26. oktobar 2020 14:42)

Covek nije izneo kriticko misljenje. Izjava svi cemonse zaraziti ako pre toga ne umremo ae granici sa gluposcu. Isto mogu i ja da izjavil svako od nas ce preziveti udar groma ako pre toga ne umre. Ili svi cemo dobiti AIDS ako pre toga ne umremo. Dakle tacno je, ali ma granici statisticke nemogucnosti, odnosno naucne fantastike.

Goran

pre 3 godine

Ako je tačno da to što kaže, tj da je procenat smrtnosti 0.23% ali da će se svi zaraziti (jer je izuzetno infektivan) to na ceo svet znači oko 20 miliona umrlih, Srbiju 20 hiljada.
I to za prvo oboljevanje, a šta ako budemo oboljevaju veći broj puta?

Mare

pre 3 godine

(Ahtung, 26. oktobar 2020 15:07)
2.5% je prema Worldmeters, a to su slucajevi koji su testirani. No, kaze se da je bar 5x vise zarazenih u tom momentu. Tako da je smrtnost realno manja od worldmeters. Verovatno tu oko 1%.

David

pre 3 godine

postoje studije i studije. a moze se i pogledati smrtnost na osnovu statistike sa google-a. nemojte davati delimicne informacije. nakotilo se ludaka zeljnih slave.

dule

pre 3 godine

...
Uzgred da se od maski umire mi ne bi imali živog hirurga ili zubara. Ako niste znali zubari obavezno nose hirurške maske da ne bi pacijentima duvali direktno u usta. To je kod njih obavezna mera mnogo pre korone.. Još uvek nisam čuo da je neki stomatolog umro zbog maske ali ih ima nekoliko koji su stradali od korone.
...
(maska štiti, glupost ubija, 26. oktobar 2020 15:23)

Uzgred, koji to tačno zubar ili hirurg nosi svaki radni dan 8 sati masku bez prestanka plus još 2 sata sa pauzama? I onda još na to neradnim danima opet jedno 2-3 sata sa pauzama, a možda i više.

I to tako iz nedelje u nedelju, iz meseca u mesec.

nenad

pre 3 godine

”Već mi je muka od pametnjakovića koji "znaju" da maske ne štite ništa. Oni znaju, gledali su YouTube, čitali kvazi stručnu literaturu opskurnih likova i fanatika, ceo svet je lud samo su oni i njihovi mentori pametni. “
Potpuno se slazem sa tobom , evo Danci radili istrazivanje na 6000 ljudi po najvisim standardima sa kontrolnom grupom , ali oz nekog razloga tri vodeca medicinska odbila da objave rezultate. Sta mislis zasto? Mizda im se nije svideo rezultat koji nije politcki podoban za ovaj trenutak...

Kekec

pre 3 godine

Nije problem u tom jednom od 400 kao što je neko napisao. Problem je u hiljadama ljudi na dnevnom nivou koji zahtevaju hitnu medicinsku negu. To je ono šta se pokušava spreciti. Kad dodje do toga, biće ih dosta više od 400. Koliko više, videli smo proletos

zzz

pre 3 godine

Nije promašeno, stvarni broj zaraženih je najmanje 10 puta veći od zvaničnog...
(Jaaaa, 26. oktobar 2020 15:23)

To je samo nagadjanje. Niko ne moze da zna, a nikada se nece ni saznati. Ukoliko antitela nisu trajno prisutna kako mozemo znati ukupam broj onih koji si bilo zarazeni a da nisu znali? Mozda je 10x, ali mozda je samo 1.5x, mozda 5, a opet mozda i 50x. Ne moze da se barata sa mozda. Dakle jedino merodavno je broj potvrdjenih na broj umrlih. Kao i kod svake boelsti sto se racuna.

Ahtung

pre 3 godine

Što laže, kad je smrtnost 10-20 puta veća od 0,23. Fora je u tome što sad broje i one koji nemaju nikakve simptome. Pa, valjda, ako ih nema, znači da taj čovek nije ni oboleo. To što testovi pokazuju samo znači da je organizam bio u jednom trenutku u dodiru sa virusom. Uostalom, kada broje smrtnost od sezonskog od gripa, oni ne računaju one koji nisu imali simptome! Zar ne!?

maska štiti, glupost ubija

pre 3 godine

Već mi je muka od pametnjakovića koji "znaju" da maske ne štite ništa. Oni znaju, gledali su YouTube, čitali kvazi stručnu literaturu opskurnih likova i fanatika, ceo svet je lud samo su oni i njihovi mentori pametni.

Pre par dana objavljena je japanska studija, probali su konkretno sa ovim korona virusom i testirali upravo maske koje se najviše nose (platenenu, hiruršku i N95 odnosno KN95). Rezultati su jasni, čak i platnena koja je nalošija zaštita se pokazala kao "bolje išta nego ništa". Višestruko je korisnije kada masku nosi kliconoša a zdrav čovek je nema nego obrnuto ALI NAJBOLJE JE kada svi nosimo maske.
Verovatnoća širenja zaraze se smanjuje 10 puta.

Uzgred da se od maski umire mi ne bi imali živog hirurga ili zubara. Ako niste znali zubari obavezno nose hirurške maske da ne bi pacijentima duvali direktno u usta. To je kod njih obavezna mera mnogo pre korone.. Još uvek nisam čuo da je neki stomatolog umro zbog maske ali ih ima nekoliko koji su stradali od korone.

Nosite maske ljudi, ne slušajte neobrazovane šarlatane.


"Recimo i da maske kao nešto sprečavaju. (Ne i ne, ali o tome ćemo još jednom kada ovo sve prođe...) Ali sada nam sledi mnogo a naročito respiratornih bolesti. One su ionako učestale ali tek sada će ih biti puno. Njih će akumulacija 1 stresa 2 siromaštva i naročito 3 nošenja maski uvećati podosta."

drvobradi

pre 3 godine

@panjevi
Smrtnost gripa je oko 0,1%, sto nije daleko od 0,23% koje covek navodi a daleko od 5% koliko je u martu bila procena za koronu. Problem sa korona virusom je sto se ne zna ni tacan broj obolelih a ni umrlih, pa tako ni smrtnost. Ima tu jos jedna zanimljivost, pogledaj krive zarazenih i umrlih iz marta i sada u Italiji, Spaniji, Nemackoj, UK, Francuskoj. U Francuskoj je juce prijavljeno 52.000 novih slucajeva i ~120 smrti, u martu je na 5000 novih slucajeva bilo 500 smrtnih. Slicno je i u Spaniji, Italiji, Nemackoj itd. Kako objasniti ove fenomene?

John

pre 3 godine

"ne veruje da će koronavirus biti iskorenjen"

Niko to nikada nije ni tvrdio (a ako jeste - nije normalan). Do sada niti jedan virus nije iskorenjen - bolest jeste, ali virus još uvek postoji (Variola - eno je kod Rusa u Kolcovu i kod Amerikanaca u Atlanti)

"prema kojoj je smrtnost 0,23 odsto"

0,23% od čega? Od testiranih? Šta ćemo sa asimptomatskim? Ili onima koji imaju simptome a nisu testirani iz ko zna kog razloga?

ja

pre 3 godine

Ko je smatrao da je 30%??Meni sve to od prvog Dana bilo smesno.. U martu Sam otisao na odmor u Spaniji I bilo mi smesno kad me prijatelji virusom.. Kao nemoj da ides, umiru od virusa na sred ulice bla bla..

Coyote Nervosius

pre 3 godine

E moj doktore, sedi jedan iz matematike.

Od ukupno zaraženih 40 i kusur miliona, umrlo 1 i kusur miliona ... koji je to procenat doco ??

panjevi

pre 3 godine

(Straight Outta München, 26. oktobar 2020 13:57)
Strpi se jos par meseci, da izadju globalno cifre mortaliteta. Prosle godine je bilo oko 60 miliona, ove ce biti bar par miliona vise. A to nije 0,23% nego 10x toliko.

p.s. Za Srbiju su vec izasle cifre do septembra, skoro 3000 vise u odnosu na proslu godinu...

Jaaaa

pre 3 godine

Promasili samo jednu decimalu u proceni. Desava se.
(lev, 26. oktobar 2020 15:01)

Nije promašeno, stvarni broj zaraženih je najmanje 10 puta veći od zvaničnog...

Smart

pre 3 godine

Izjava potkrepljena nicim. O virusu se malo zna vise je lupetanja na osnovu pretpostavki, iskustva, ali ne i na naucnoj osnovi. Zato samo se vi svi zarazite, ja bi ipak sacekao jos malo da vidimo, hoce li virus oslabiti, nestati, ili ce se pronaci dobra terapija za lecenje.
Onaj ko umre od virusa, za njega i njegovu porodicu statistika postaje nevazna, jer tih 2 ili 0.2% za njega je 100% kraj.

Helios

pre 3 godine

Evo nekog normalnog. Odmah je bilo jasno - ovaj virus će stići do većine ljudi na planeti. Ljudski rod ima niz redovnih patogena koji kohabitiraju sa i u nama. Generalno tih "influenci" ima nekih 12 do 19 grupa, zavisno od koncepta klasifikacije. Pojedinačno značajnih sojeva je nekih 200-220. Covid-19

!obrati pažnju!

i postepeno i ne-mi-nov-no

postaje još jedan od tih 220.

Većinu pridošlica u taj klub ljudski rod pobedi nekim maratonom, pa se ispišu ili čak izumru. Retki kao H1N1 već sprintom. Neki (kao nažalost AIDS) ostaju trajno. Zato bio Covid-19 tu zauvek ili "samo" maratonski odmah je bilo očito da je samo Švedski pristup ispravan.
Upravo počinje veoma bolnih 6 meseci, turoban i tegoban period sa više obolelih nego ikad. Recimo da su "mere" bile neophodne. Recimo i da maske kao nešto sprečavaju. (Ne i ne, ali o tome ćemo još jednom kada ovo sve prođe...) Ali sada nam sledi mnogo a naročito respiratornih bolesti. One su ionako učestale ali tek sada će ih biti puno. Njih će akumulacija 1 stresa 2 siromaštva i naročito 3 nošenja maski uvećati podosta. Rezultat? Imaćemo više bolesni, radno nesposobnih, opterećenja medicinskog sistema. Imaćemo odatle i više mrtvih od npr. gripa ili zapaljenja pluća. A imaćemo i neke oslabljenog imuniteta koje će potkačiti covid-19 - a inače ne bi.
Ovo će naročito biti izraženo kod onih koji su se baš pridržavali mera. Od dece do penzionera. Istorijski ništa novo - u većini epidemija najveću štetu su donele nekakve tada "mere".

panjevi

pre 3 godine

(drvobradi, 26. oktobar 2020 13:34)
Nece nikad ispasti kao gripa niti je covek to rekao. A izmedju panike, normalne reakcije i nikakve reakcije je ogromna razlika

Straight Outta München

pre 3 godine

0.23%..... Svet je zatvoren zbog 0.23%??? Ove mere i ludilo odgovaraju tome kao da je smrtnost 50%. Dakle od zarazenih 0.23%. Ne od ukupnog broja stanovnistva. To je to sto slusamo svaki dan. 400 zarazenih - jedan smrtni slucaj.

Milan

pre 3 godine

Kada sam ja komentarisao slicno o ovoj temi niko od medija nije hteo da objavi komentar. To naravno nije moje znanje vec znanje mog brata prof javnog zdravlja u nasoj zemlji. Nije bitno sada ni gde,vec da ga niko nije slusao, a realno najveci je autoritet u nasoj zemlji u oblasti javnog zdravlja. Sve sto je rekao pre 10 meseci se desilo,i da nece biti vakcine i da cemo svi prelezati koronu u nekoj meri,i da maske ne stite,i da su nam mere lose,itd itd. ali kao sto rekoh sada je vec kasno za sve,pa gde stignemo,stignemo sto bi reko nas narod. Pozdrav.

multimilijarderi, milijarderi i obični milijunaši

pre 3 godine

Hoće da kaže da koronavirus ide ka tome da će postati mnogo bezazleniji i mnogo rašireniji virus nego što smo mislili. Recimo, nešto kao grip, ili čak obična prehlada. Poznati su primeri nekih virusa prehlade za koje se veruje da su "karijeru" počeli kao korona, tačnije mogu se dovesti u vezu sa ranijim epidemijama (ja bar znam za jedan).

Straight Outta München

pre 3 godine

0.23%..... Svet je zatvoren zbog 0.23%??? Ove mere i ludilo odgovaraju tome kao da je smrtnost 50%. Dakle od zarazenih 0.23%. Ne od ukupnog broja stanovnistva. To je to sto slusamo svaki dan. 400 zarazenih - jedan smrtni slucaj.

Smart

pre 3 godine

Izjava potkrepljena nicim. O virusu se malo zna vise je lupetanja na osnovu pretpostavki, iskustva, ali ne i na naucnoj osnovi. Zato samo se vi svi zarazite, ja bi ipak sacekao jos malo da vidimo, hoce li virus oslabiti, nestati, ili ce se pronaci dobra terapija za lecenje.
Onaj ko umre od virusa, za njega i njegovu porodicu statistika postaje nevazna, jer tih 2 ili 0.2% za njega je 100% kraj.

drvobradi

pre 3 godine

@panjevi
Smrtnost gripa je oko 0,1%, sto nije daleko od 0,23% koje covek navodi a daleko od 5% koliko je u martu bila procena za koronu. Problem sa korona virusom je sto se ne zna ni tacan broj obolelih a ni umrlih, pa tako ni smrtnost. Ima tu jos jedna zanimljivost, pogledaj krive zarazenih i umrlih iz marta i sada u Italiji, Spaniji, Nemackoj, UK, Francuskoj. U Francuskoj je juce prijavljeno 52.000 novih slucajeva i ~120 smrti, u martu je na 5000 novih slucajeva bilo 500 smrtnih. Slicno je i u Spaniji, Italiji, Nemackoj itd. Kako objasniti ove fenomene?

maska štiti, glupost ubija

pre 3 godine

Već mi je muka od pametnjakovića koji "znaju" da maske ne štite ništa. Oni znaju, gledali su YouTube, čitali kvazi stručnu literaturu opskurnih likova i fanatika, ceo svet je lud samo su oni i njihovi mentori pametni.

Pre par dana objavljena je japanska studija, probali su konkretno sa ovim korona virusom i testirali upravo maske koje se najviše nose (platenenu, hiruršku i N95 odnosno KN95). Rezultati su jasni, čak i platnena koja je nalošija zaštita se pokazala kao "bolje išta nego ništa". Višestruko je korisnije kada masku nosi kliconoša a zdrav čovek je nema nego obrnuto ALI NAJBOLJE JE kada svi nosimo maske.
Verovatnoća širenja zaraze se smanjuje 10 puta.

Uzgred da se od maski umire mi ne bi imali živog hirurga ili zubara. Ako niste znali zubari obavezno nose hirurške maske da ne bi pacijentima duvali direktno u usta. To je kod njih obavezna mera mnogo pre korone.. Još uvek nisam čuo da je neki stomatolog umro zbog maske ali ih ima nekoliko koji su stradali od korone.

Nosite maske ljudi, ne slušajte neobrazovane šarlatane.


"Recimo i da maske kao nešto sprečavaju. (Ne i ne, ali o tome ćemo još jednom kada ovo sve prođe...) Ali sada nam sledi mnogo a naročito respiratornih bolesti. One su ionako učestale ali tek sada će ih biti puno. Njih će akumulacija 1 stresa 2 siromaštva i naročito 3 nošenja maski uvećati podosta."

Milan

pre 3 godine

Kada sam ja komentarisao slicno o ovoj temi niko od medija nije hteo da objavi komentar. To naravno nije moje znanje vec znanje mog brata prof javnog zdravlja u nasoj zemlji. Nije bitno sada ni gde,vec da ga niko nije slusao, a realno najveci je autoritet u nasoj zemlji u oblasti javnog zdravlja. Sve sto je rekao pre 10 meseci se desilo,i da nece biti vakcine i da cemo svi prelezati koronu u nekoj meri,i da maske ne stite,i da su nam mere lose,itd itd. ali kao sto rekoh sada je vec kasno za sve,pa gde stignemo,stignemo sto bi reko nas narod. Pozdrav.

panjevi

pre 3 godine

(drvobradi, 26. oktobar 2020 13:34)
Nece nikad ispasti kao gripa niti je covek to rekao. A izmedju panike, normalne reakcije i nikakve reakcije je ogromna razlika

Dule

pre 3 godine

p.s. Za Srbiju su vec izasle cifre do septembra, skoro 3000 vise u odnosu na proslu godinu...
(panjevi, 26. oktobar 2020 15:12)

Da, i to može vrlo lako da bude jer smo u panici zatvorili sve i ako neko dobije infarkt, da nijedna bolnica neće da ga primi bez testa.

Uopšte ne možeš da tvrdiš da su to smrti direktno od bolesti a ne od paranoičnih mera.

Bolnice nisu primale pacijente sa oštrim bolovima u stomaku, operacije su bile odlagane, pacijentima sa rakom su odlagano tretmani a onima koji su se izborili sa rakom su odlagano pregledi (npr da vide jer se rak vratio), a da ne spominjem nasilja u porodici i slične stvari zbog samog policijskog časa.

Od toga svega može da se umre isto kao i od korone, ja ne tvrdim da nisu svih 3000 umrli od korone, ali ne možeš ni ti da tvrdiš da jesu.

I pre nego što kažeš i da to sa merama želiš da izbegneš, ja ću da ti kažem da nisu bili tako poludeli i histerični ne bi uvodili te sulude mere, ti bi ljudi možda bili živi danas.

Jaaaa

pre 3 godine

Promasili samo jednu decimalu u proceni. Desava se.
(lev, 26. oktobar 2020 15:01)

Nije promašeno, stvarni broj zaraženih je najmanje 10 puta veći od zvaničnog...

multimilijarderi, milijarderi i obični milijunaši

pre 3 godine

Hoće da kaže da koronavirus ide ka tome da će postati mnogo bezazleniji i mnogo rašireniji virus nego što smo mislili. Recimo, nešto kao grip, ili čak obična prehlada. Poznati su primeri nekih virusa prehlade za koje se veruje da su "karijeru" počeli kao korona, tačnije mogu se dovesti u vezu sa ranijim epidemijama (ja bar znam za jedan).

Helios

pre 3 godine

Evo nekog normalnog. Odmah je bilo jasno - ovaj virus će stići do većine ljudi na planeti. Ljudski rod ima niz redovnih patogena koji kohabitiraju sa i u nama. Generalno tih "influenci" ima nekih 12 do 19 grupa, zavisno od koncepta klasifikacije. Pojedinačno značajnih sojeva je nekih 200-220. Covid-19

!obrati pažnju!

i postepeno i ne-mi-nov-no

postaje još jedan od tih 220.

Većinu pridošlica u taj klub ljudski rod pobedi nekim maratonom, pa se ispišu ili čak izumru. Retki kao H1N1 već sprintom. Neki (kao nažalost AIDS) ostaju trajno. Zato bio Covid-19 tu zauvek ili "samo" maratonski odmah je bilo očito da je samo Švedski pristup ispravan.
Upravo počinje veoma bolnih 6 meseci, turoban i tegoban period sa više obolelih nego ikad. Recimo da su "mere" bile neophodne. Recimo i da maske kao nešto sprečavaju. (Ne i ne, ali o tome ćemo još jednom kada ovo sve prođe...) Ali sada nam sledi mnogo a naročito respiratornih bolesti. One su ionako učestale ali tek sada će ih biti puno. Njih će akumulacija 1 stresa 2 siromaštva i naročito 3 nošenja maski uvećati podosta. Rezultat? Imaćemo više bolesni, radno nesposobnih, opterećenja medicinskog sistema. Imaćemo odatle i više mrtvih od npr. gripa ili zapaljenja pluća. A imaćemo i neke oslabljenog imuniteta koje će potkačiti covid-19 - a inače ne bi.
Ovo će naročito biti izraženo kod onih koji su se baš pridržavali mera. Od dece do penzionera. Istorijski ništa novo - u većini epidemija najveću štetu su donele nekakve tada "mere".

ja

pre 3 godine

Ko je smatrao da je 30%??Meni sve to od prvog Dana bilo smesno.. U martu Sam otisao na odmor u Spaniji I bilo mi smesno kad me prijatelji virusom.. Kao nemoj da ides, umiru od virusa na sred ulice bla bla..

dragan jove torbica

pre 3 godine

(maska štiti, glupost ubija, 26. oktobar 2020 15:23)

maska ne stiti onog ko je nosi vec druge.

prosto i jednostavno hiruske maske su tako napravljene jer im je to i svrha da pacijenta kojeg operisu ne zaraze virusom jer bi to za njega bilo fatalno.

znaci maske hiruske i pravljene ne stite one sto ih nose nego sve ostale i zato bas bi trebali svi da ih nosimo zbog drugih a ne zbog sebe.

a ti sto izigravas strucnjaka idi u biblioteku pa uzmi knjigu i malo procitaj o medicini. bice zdravo za tvoj mozak.

Nada

pre 3 godine

Ma bolje je I umreti nego trpeti teror zastrasivanja I ucena. Rabolis se i imas dve opcije, da ozdravis ili da umres. I smrt je bolja od ovolikog maltretiranja naroda! Smrtnost od korona virusa nije velika, da bi se uvodile ovakve mere. Grip kao I svaki drugi. Opasan za ljude sa hronicnim oboljenjima. Samo sacuvati zdrav razum I me prihvatati savete SZO I tkz kriznog staba. Jer oni sprovode genocidu nad narodom u celom svetu.

Ja

pre 3 godine

Ne verujem da ovde ima ovoliko ludaka koji navijaju za koronu i brane stavove da je ogromna smrtnost itd. Ja, kao jedan od onih koji su preležali koronu kažem da definitivno nije toliko teška. Nemam nikakve posledice nakon ozdravljenja, ne osećam se loše i odmah nakon što sam preležao bavio sam se svim uobičajenim fizičkim aktivnostima. Korona nije ništa tako strašno od čega se treba kriti u kući.

ej bre

pre 3 godine

Šta ste se svi uhvatili za "prokužavanje"?!!??
Ima i srpska reč za to, a glasi "zaraziti"
(Žarkovac, 26. oktobar 2020 18:09)

Tako se osecaju pametnije. Ima divnih satairicnih romana iz nase proslosti kako snobovi ubacuju strane izraze. To su komedije vanvremenske a ovi novi nikogovici su ih izgleda shvatili ozbiljno.

Jaaaa

pre 3 godine

oje covek navodi a daleko od 5% koliko je u martu bila procena za koronu. Problem sa korona virusom je sto se ne zna ni tacan broj obolelih a ni umrlih, pa tako ni smrtnost. Ima tu jos jedna zanimljivost, pogledaj krive zarazenih i umrlih iz marta i sada u Italiji, Spaniji, Nemackoj, UK, Francuskoj. U Francuskoj je juce prijavljeno 52.000 novih slucajeva i ~120 smrti, u martu je na 5000 novih slucajeva bilo 500 smrtnih. Slicno je i u Spaniji, Italiji, Nemackoj itd. Kako objasniti ove fenomene?
(drvobradi, 26. oktobar 2020 15:14)

To je prosto objasniti, svaki virus u ljudskoj istoriji je slabio prolaskom kroz populaciju, plus sto se prokužavanjem stiče imunitet...

panjevi

pre 3 godine

(Straight Outta München, 26. oktobar 2020 13:57)
Strpi se jos par meseci, da izadju globalno cifre mortaliteta. Prosle godine je bilo oko 60 miliona, ove ce biti bar par miliona vise. A to nije 0,23% nego 10x toliko.

p.s. Za Srbiju su vec izasle cifre do septembra, skoro 3000 vise u odnosu na proslu godinu...

Pit

pre 3 godine

U Francuskoj je juce prijavljeno 52.000 novih slucajeva i ~120 smrti, u martu je na 5000 novih slucajeva bilo 500 smrtnih. Slicno je i u Spaniji, Italiji, Nemackoj itd. Kako objasniti ove fenomene?
(drvobradi, 26. oktobar 2020 15:14)

Prvo, talas smrti kasni dve-tri nedelje za talasom infekcija. Zatim, testiraju se i u statistiku ulaze i oni koji nemaju simptome. Kad bi se ovakvo testiranje obavljalao za grip smrtnost od gripa bi bila mnogo manja od 0.1%. Dakle smrtnost od covida je i dalje daleko veća nego od gripa, a broj ljudi koji godišnje umre od gripa nije mali.

Inače, čitava diskusija je zamena teza, ne razumem zašto mnogima to još nije jasno. Naravno da će se većina razboleti pre nego (ako upšte) dobijemo imumitet krda, cilj mera svuda u svetu nije potpuno sprečavanje infekcije već da se ne razbole svi odjednom jer u tom slučaju zdravstveni sistem puca, neće moći da se pruži pomoć svima kojima je potrebna, i umreće mnogi koji ne bi morali. Druga priča su Austrijanci i Nemci koji su prvo mnogo disciplinovaniji, a zatim imaju para za dobre lekove i mnogo više više bolničkih kreveta po glavi stanovnika od, na primer, Engleza, a o nama i ostaloj buraniji da ne pričamo.

Helios

pre 3 godine

@štiti pa šteti a glupost ubija
Dugoročne studije pokazuju da malo sporiju transmisiju patogena imaju nacije koje više nose maske. Ali - to su nacije koje kulturološki ionako drže distancu. Ima i studije na blic - šta se desi u par sekundi? Gde se isto ispostavi da - u prvih nekoliko trenutaka - postoji, gle čuda, razlika u transmisiji.
Ovo je sve nauka za retardirane. Prosto je - da maska valja Teorija Evolucije bi je "izmislila" i genetski kreirala. Ona to jeste donekle uradila - to se zove sluzokoža. I jeste još nešto - optimizovala je očekivani i nužni fluks patogena. Šta to znači? To npr. znači da beba koja je odrasla u isuviše sterilnoj atmosferi kad najzad prohoda u parku drmne je sve živo! Mi smo biološki optimizovani za određemi fluks patogena. Ne preveliki - ali NIKAKO ne nulu. Isto važi za druženja majmuna na grani i prenos patogena. Isto važi i za poljupce i sex! Ti bi očito detetu od rođenja zauvek držao masku; i to na "naučnoj bazi"?!
U realnosti su svi faktori. Maska se odmah zaprlja - umesto izdisanja umnožava sve patogene na sebi. I maska obara nivo kiseonika - pa je osoba podložnija patogenima... Patogeni sa nje su em umnoženi em podgrejani daljnjeg dometa... Sve ono zašto je Teorija Evolucije nije ni izmislila. I zašto kao mera javnog zdravlja nije dobra na period od npr. godinu dana - pa da vlada i kuga! Uostalom eno Švedske a vrh Evrope su i "nedisciplinovane" Srbija i Belorusija...

Zasigurno si u pravu - ne treba slušati neobrazovane šarlatane.

dule

pre 3 godine

...
Uzgred da se od maski umire mi ne bi imali živog hirurga ili zubara. Ako niste znali zubari obavezno nose hirurške maske da ne bi pacijentima duvali direktno u usta. To je kod njih obavezna mera mnogo pre korone.. Još uvek nisam čuo da je neki stomatolog umro zbog maske ali ih ima nekoliko koji su stradali od korone.
...
(maska štiti, glupost ubija, 26. oktobar 2020 15:23)

Uzgred, koji to tačno zubar ili hirurg nosi svaki radni dan 8 sati masku bez prestanka plus još 2 sata sa pauzama? I onda još na to neradnim danima opet jedno 2-3 sata sa pauzama, a možda i više.

I to tako iz nedelje u nedelju, iz meseca u mesec.

nenad

pre 3 godine

”Već mi je muka od pametnjakovića koji "znaju" da maske ne štite ništa. Oni znaju, gledali su YouTube, čitali kvazi stručnu literaturu opskurnih likova i fanatika, ceo svet je lud samo su oni i njihovi mentori pametni. “
Potpuno se slazem sa tobom , evo Danci radili istrazivanje na 6000 ljudi po najvisim standardima sa kontrolnom grupom , ali oz nekog razloga tri vodeca medicinska odbila da objave rezultate. Sta mislis zasto? Mizda im se nije svideo rezultat koji nije politcki podoban za ovaj trenutak...

dartanjan

pre 3 godine

Ovo već deluje kao razumno saopštenje, kada se na kraju saberu brojevi ispašće kao grip a da je najviše žrtava nastalo zbog panike.
(drvobradi, 26. oktobar 2020 13:34)

I kako si ti to majke ti zaključio a da si procitao ceo tekst? Pa lepo piše da se ne sme podceniti smrtnost kod ljudi starijih od 65 god koja je dosta veća od sezonskog gripa. Ali bukvalno to piše a ti iznosiš taj tvoj zaključak i još dobijaš pluseve na to... Ljudi, shvatite već jednom da je problem u virulentnosti ovog virusa pre svega. To znaci da se mnogo više ljudi zarazi od jedne zaražene osobe nego od jedne osobe zaražene virusom gripa. Rezultat su prepune bolnice i krah zdravstvenog sistema. Čak i da je smrtnost identična kao i kod gripa, problem bi bio isti - mnogo više zaraženih ljudi nego u slučaju običnog gripa. Bolnice ne rade sa procentima već sa brojevima. Imaju toliko i toliko kreveta i kad nema više mesta za nove pacijente nastaje ogroman problem.

Zdrav razum

pre 3 godine

(Milan, 26. oktobar 2020 13:41),

a da li vam je brat rekao sta raditi kada u okviru domacinstva zivi 3 generacije tj deca, sin i zena od oko 40-ak godina i majka od 75 godina ili recimo dve generacije sin(cerka ili oboje) od 40,50-ak i dva roditelja od 70-80 godina, da li ima tu nekih mera prevencije (i ako ima koje su?) ili jednostavno cekaju da li ce biti u "nekom od izvlacenja" sa, razume se, smrtnim ishodom?
Neizmerno bih bio zahvalan da mi date odgovor!

Ahtung

pre 3 godine

Što laže, kad je smrtnost 10-20 puta veća od 0,23. Fora je u tome što sad broje i one koji nemaju nikakve simptome. Pa, valjda, ako ih nema, znači da taj čovek nije ni oboleo. To što testovi pokazuju samo znači da je organizam bio u jednom trenutku u dodiru sa virusom. Uostalom, kada broje smrtnost od sezonskog od gripa, oni ne računaju one koji nisu imali simptome! Zar ne!?

John

pre 3 godine

"ne veruje da će koronavirus biti iskorenjen"

Niko to nikada nije ni tvrdio (a ako jeste - nije normalan). Do sada niti jedan virus nije iskorenjen - bolest jeste, ali virus još uvek postoji (Variola - eno je kod Rusa u Kolcovu i kod Amerikanaca u Atlanti)

"prema kojoj je smrtnost 0,23 odsto"

0,23% od čega? Od testiranih? Šta ćemo sa asimptomatskim? Ili onima koji imaju simptome a nisu testirani iz ko zna kog razloga?

Tera

pre 3 godine

(Helios, 26. oktobar 2020 14:10)
Kad svaka budala ima pravo glasa...
No, smrtnost je 2.5% po zvanicnim podacima. 40mil obolelih, 1mil umrli = 0.025 ili ti 2.5%. Sigurno da ima onih koji nisu testirani pa se taj % umrlih verovatno smanjuje ali ne 10x. Virus koji je do sada ubijao najvise ljudi na godisnjem nivou je virus HIV-a, oko 1.6 mil godisnje. Gripa za sada je u proseku ubijala oko pola miliona ljudi. Ovaj virus, u prvih 10 meseci, nesto preko 1 miliona. Razlika je u tome sto se kod 'standardnog' gripa nisu uvodile neke mere, procenjuje se da bi Korona verovatno ubila duplo vise, da nije bilo mera, pogotovo van Azije (stil zivota). Eto Vam jos malo brojki. PS Znam da ce biti ma sad trpaju sve da su umrli od korone, tako se isto moze reci i za obican grip, manite me teorija zavera. Kad ste na respiratoru teoretisete onda.

panjevi

pre 3 godine

Od toga svega može da se umre isto kao i od korone, ja ne tvrdim da nisu svih 3000 umrli od korone, ali ne možeš ni ti da tvrdiš da jesu.
(Dule, 26. oktobar 2020 17:27)

Nisam ni tvrdio. Ali su svakako posledica epidemije. A kad je epidemija nema kad hoces kako hoces u bolnicu (cak ni ako ima mesta, posto tamo leze svi sa jako slabim imunitetom i na ivici zivota).
Nego ili pazis da bude jako malo zarazenih pa mozes da pruzas negu svima ili zatvoris sve pa sve i da hoce ne mogu ni da prenose.
S obzirom da prva, razumna, opcija ovde ne funkcionise, ostaje samo druga.

Dakle:
- hoces da se lecis od drugih bolesti i korone i da nema zatvaranja, ekonomskih posledica, itd. - uradi sve sto je moguce da izbegnes zarazu
- neces da pazis ni sebe a tek druge - uzivaj u vecem broju mrtvih, i od korone i od ostalih bolesti. A i bez toga smo u svetskom vrhu po mortalitetu
- ne verujes u koronu, mislis da je to prevara, histerija, fake news ili hoces svedski model - spremi se na jos veci broj mrtvih i invalida (korona ostavlja i dugogodisnje posledice, izaziva hronicna stanja, itd.)

Coyote Nervosius

pre 3 godine

E moj doktore, sedi jedan iz matematike.

Od ukupno zaraženih 40 i kusur miliona, umrlo 1 i kusur miliona ... koji je to procenat doco ??

Bob Rock

pre 3 godine

Trenutni procenat smrtnosti je uz sve preduzete mere. Ako smatrate da se treba prepustiti covidu i prirodnoj selekciji onda se izljubite sa roditeljima na vreme...

466453

pre 3 godine

Generalno će biti tretiran kao grip tipa kovid-19 koji može izazvati komplikacije kod kriznih grupa. Što u stvari i jeste, koronarni virus. Frekvencija smrtnosti je veća od klasične sezonske influence i širi je spektar kritičnih grupa.

Iskorenjen nikad biti neće i nadamo se da mutacije ne budu opasne i po zdrave individue.

lev

pre 3 godine

Nije promašeno, stvarni broj zaraženih je najmanje 10 puta veći od zvaničnog...
(Jaaaa, 26. oktobar 2020 15:23)
To onda znaci da je i smrtnost 10 puta manja.

Samo Fotograf

pre 3 godine

Ovo je čisto špekulisanje koje se može reći za svaku bolest. Ne mora da znači. u poslednjih 20 godina mislim da sam samo jednom imao grip, možda ga neko nije imao nikada, mislim na teži oblik, a neki ljudi (i deca) ga možda preleže svake sezone. Ako promenimo navike i ne ponašamo se rizično, zaštitićemo se od infekcije.

Kekec

pre 3 godine

Nije problem u tom jednom od 400 kao što je neko napisao. Problem je u hiljadama ljudi na dnevnom nivou koji zahtevaju hitnu medicinsku negu. To je ono šta se pokušava spreciti. Kad dodje do toga, biće ih dosta više od 400. Koliko više, videli smo proletos

zzz

pre 3 godine

Smrtnost gripa je oko 0,1%, sto nije daleko od 0,23% koje covek navodi a daleko od 5% koliko je u martu bila procena za koronu. Problem sa korona virusom je sto se ne zna ni tacan broj obolelih a ni umrlih, pa tako ni smrtnost. Ima tu jos jedna zanimljivost, pogledaj krive zarazenih i umrlih iz marta i sada u Italiji, Spaniji, Nemackoj, UK, Francuskoj. U Francuskoj je juce prijavljeno 52.000 novih slucajeva i ~120 smrti, u martu je na 5000 novih slucajeva bilo 500 smrtnih. Slicno je i u Spaniji, Italiji, Nemackoj itd. Kako objasniti ove fenomene?
(drvobradi, 26. oktobar 2020 15:14)

Nije to fenomem. Od marta je proslo 9 meseci. Za to vreme je nauka saznala nesto o virusu, a medicina prilagodila lecenje tome. Protokoli lecenja su sada takvi da je smrtnost mnogo manja.

Mare

pre 3 godine

(Ahtung, 26. oktobar 2020 15:07)
2.5% je prema Worldmeters, a to su slucajevi koji su testirani. No, kaze se da je bar 5x vise zarazenih u tom momentu. Tako da je smrtnost realno manja od worldmeters. Verovatno tu oko 1%.

opaaa

pre 3 godine

e ovo je istina !
Zato, nema potrebe siriti ovakvu infodemiju oko Covid-a, kad je dijabetes i infarkt miokarda i dalje najveci uzrocnik smrtnosti u ljudskoj populaciji

Tera

pre 3 godine

(Dule, 26. oktobar 2020 17:27) #
Cek jesi li ti sad rekao da smo ignorisali kovid i ponašali kao da je kao svaki drugi dan imali bi manju smrtnost, tih 3000 više od prošle godine bi bilo živo? Druze Švedi su to uradili pa je i kod njih broj veći nego prosek. Nekako im taj ignore nije uspeo... Toliko glumiti neki skepticizam a u isto vreme verovati polu ili potpunim dezinformacijama pokazuje koliko ste stvarno uplašeni da se ne smete suočiti sa opasnošću...

drvobradi

pre 3 godine

@Jaaaa
To može biti jedno objašnjenje. Na to ide pitanje, kako je to virus oslabio? Drugo može biti da su procedure lečenja bile loše i da je više ljudi umrlo od lošeg lečenja nego od virusa (primer iz Lanceta sa lekovima koji su dati pacijentu od 50g, koji su bukvalno ubili imunitet, zatim lecenja hlorokinom koji ostavlja posledice itd.).
A opet, možda su maske odgovor, pa ljudi unesu manju količinu virusa u startu. Možda je i nešto četvrto.

.

pre 3 godine

'0.23%..... Svet je zatvoren zbog 0.23%??? Ove mere i ludilo odgovaraju tome kao da je smrtnost 50%.'

Bez ovolikih mera opreza tih 0.23 bi bio jako veliki broj. Preko 10 000, ako bi svi bili zarazeni, a realnije 5000, ako se svaki drugi zarazi.

A kod nas je smrtnost oko 2% po podacima koji zvanicno izlaze. Znaci, ako se pola zarazi to je vec jako, jako mnogo.

Goran

pre 3 godine

Ako je tačno da to što kaže, tj da je procenat smrtnosti 0.23% ali da će se svi zaraziti (jer je izuzetno infektivan) to na ceo svet znači oko 20 miliona umrlih, Srbiju 20 hiljada.
I to za prvo oboljevanje, a šta ako budemo oboljevaju veći broj puta?

David

pre 3 godine

postoje studije i studije. a moze se i pogledati smrtnost na osnovu statistike sa google-a. nemojte davati delimicne informacije. nakotilo se ludaka zeljnih slave.

Nenad

pre 3 godine

Maske ne prave nikakvu razliku u smislu sirenja virusa izuzev kad ga koriste doktori i medicinsko osoblje u bolnicama ( jer zmnaju kako i strogo se pridrzavaju svih mogucih mera sto je za opstu populaciju nemoguce ) , to je jedino naucno dokazana teorija do sada bazirana na desetini istrazivanja u zadnjih 10tak godina, sve ostalo je najobicnija politicka manipulacija. Ali OK posto nasa saznanja uvek treba iznova proveravati hajde da uradimo istrazivanje i za efikasnost maski sa novim koronavorusom. Evo Danski institut uradio istrazivanje sa uzorkom od 6000 ljudi, po najvisim standardima i ceka objavljivanje u medicinskim krugovima, medjutim 3 vodeca medicinska casopisa odbila da objave istrazivanje i to bez ikakvog objasnjenja . Pitam zasto?
Norvezani dosli do zakljucka u nj istrazivanjima da bi 2 miliona ljudi trebalo da nosi maske u svim situacijama da bi smanjili broj zarazenih ( ne i obolelih ili bolesnih) za 10 nedeljno. Dakle imali smo oko 300 obolelih dnevno u Bg, da bi taj br smanjili na 299 svi trebaju da nose maske . Ja bih rekao da maske ne vrede mnogo, ali moja logika nije obojena politickom ideologijom

zzz

pre 3 godine

Uzgred, koji to tačno zubar ili hirurg nosi svaki radni dan 8 sati masku bez prestanka plus još 2 sata sa pauzama? I onda još na to neradnim danima opet jedno 2-3 sata sa pauzama, a možda i više.

I to tako iz nedelje u nedelju, iz meseca u mesec.
(dule, 26. oktobar 2020 16:46)

Pa svaki zaposleni hirurg i zubar!

zzz

pre 3 godine

nije jedini koji se u Austriji bori za kriticko misljenje i razum, u Njemackoj ih isto ima puno, nazalost cenzura je ogromna
(profesionalac, 26. oktobar 2020 14:42)

Covek nije izneo kriticko misljenje. Izjava svi cemonse zaraziti ako pre toga ne umremo ae granici sa gluposcu. Isto mogu i ja da izjavil svako od nas ce preziveti udar groma ako pre toga ne umre. Ili svi cemo dobiti AIDS ako pre toga ne umremo. Dakle tacno je, ali ma granici statisticke nemogucnosti, odnosno naucne fantastike.

Dule

pre 3 godine

(Dule, 26. oktobar 2020 17:27) #
Cek jesi li ti sad rekao da smo ignorisali kovid i ponašali kao da je kao svaki drugi dan imali bi manju smrtnost, tih 3000 više od prošle godine bi bilo živo? Druze Švedi su to uradili pa je i kod njih broj veći nego prosek. Nekako im taj ignore nije uspeo...
(Tera, 26. oktobar 2020 18:23)

Prvo, bukvalno sam eksplicitno rekao da ne tvrdim to, ne stavljaj mi reči u usta.

S druge strane, to nije samo skepticizam sa moje strane, već čista religija sa tvoje strane ako veruješ da su svih tih 3000 ljudi umrli od Covid-19 bez dokaza.

Ne možeš da prosto kažeš da je 3000 ljudi više umrlo direktno zbog Covid-19 virusa samo zato što je epidemija bila ove godine. Ne možeš da ne uzmeš u obzir činjenicu da smo sedeli kućama mesecima i da neko vreme bolnice nisu ni primale pacijente bez negativnog testa, iako testova nije uopšte bilo.

zzz

pre 3 godine

Nije promašeno, stvarni broj zaraženih je najmanje 10 puta veći od zvaničnog...
(Jaaaa, 26. oktobar 2020 15:23)

To je samo nagadjanje. Niko ne moze da zna, a nikada se nece ni saznati. Ukoliko antitela nisu trajno prisutna kako mozemo znati ukupam broj onih koji si bilo zarazeni a da nisu znali? Mozda je 10x, ali mozda je samo 1.5x, mozda 5, a opet mozda i 50x. Ne moze da se barata sa mozda. Dakle jedino merodavno je broj potvrdjenih na broj umrlih. Kao i kod svake boelsti sto se racuna.

Milan

pre 3 godine

Zdrav razum@ Pa,kako bih vam rekao,a i zdrav razum i clanak vam isto kazu,smrtnost nije velika,tako da,radite sto i svi,bez mnogo kontakata,i cekajmo da virus oslabi i da se zarazi 60-70% populacije,i to je to,nema druge. I da dodam na kraju bratovu poslednju, covek je jaci od svih virusa!

Dule

pre 3 godine

To je samo nagadjanje. Niko ne moze da zna, a nikada se nece ni saznati. Ukoliko antitela nisu trajno prisutna kako mozemo znati ukupam broj onih koji si bilo zarazeni a da nisu znali? Mozda je 10x, ali mozda je samo 1.5x, mozda 5, a opet mozda i 50x. Ne moze da se barata sa mozda. Dakle jedino merodavno je broj potvrdjenih na broj umrlih. Kao i kod svake boelsti sto se racuna.
(zzz, 26. oktobar 2020 16:14)

Nije čisto nagađanje jer do tih zaključaka su naučnici došli tek kada su nasumict počeli da testiraju ljude na anti-tela

Ivan

pre 3 godine

Šta kaže statistika, koliko je ljudi umrlo od korona virusa na Nagorno Karabahu? Kada bi dnevni mortalitet svake države podelili sa brojem žrtava korona virusa, dobili bi promile. Od korona virusa umire relativno mali broj ljudi u odnosu na karcinome, dijabetes, razne infarkte i ostala oboljenja. Zašto svakog dana dobijamo izveštaje samo o jednom oboljenju a druga mnogo smrtonosnija oboljenja se ne pominju. Medijsko oboljenje u glavama napreduje. Veliki svetski moćnici se igraju informacijama a truju nas hranom, vazduhom, ubijaju nas ratovima i td. Da li je nekome bitno da li je imao korona virus neki pokojni jermen ili azer sa rupom na grudima? Mnogo više se umire o svega drugog nego od gripa i korona virusa a to Vam mediji neće reći. Morate sami da shvatite i izbrojite. A ko ne shvata a ne zna ni da broji, vrlo je podložan medijskim manipulacijama.

sryugos

pre 3 godine

Tako se osecaju pametnije. Ima divnih satairicnih romana iz nase proslosti kako snobovi ubacuju strane izraze. To su komedije vanvremenske a ovi novi nikogovici su ih izgleda shvatili ozbiljno.
(ej bre, 26. oktobar 2020 19:29)

To je proširivanje jezika rečima koje su prikladnije. Ko je ikad poslednji put čuo reč datoteka umesto folder npr? Zašto onda pisati i govoriti vakcina, to je isto engleska reč?
Postoje izrazi i reči u IT svetu npr koje srpski jezik nije u stanju ni da opiše.
Ima i komedija na račun arhaizma, "Lepota poroka" je vanvremenski film.

Miloš

pre 3 godine

Да ли људи са астмом и тешким алергијама имају право да не носе маске кад почне гушење ? Како ће они до лекара ако морају да ставе маску ?????

panjevi

pre 3 godine

(Nenad, 26. oktobar 2020 20:37)
Imas istrazivanje na medicinskim radnicima (davno pre korone) u vreme sezone gripa, jedni nosili hirurske, drugi pamucne, treci N95, cetvrti nista.
Najmanje zarazenih sa N95, hirurske tik iza, onda daleko iza pamucne, a bez maske najgore, vecina se zarazila.

Takodje, imas Aziju (Japan, Kinu, Koreju, Singapur, Vijetnam, itd.) gde se maske nose vec decenijama i toliko imaju daleko manju stopu zarazenih od svega, od prehlade, preko gripa do korone.

A vi i dalje trazite opravdanja i "naucnike" i istrazivanja koja pokazuju drugacije.
Kao sto pusaci ignorisu 100 studija o posledicama duvana a uhvate se za 2 koja to negiraju.

Uostalom, po ishrani, nebrizi, nehigijeni, brzoj voznji, itd. ionako radimo punom parom na samounistenju, trenutno smo u top 4 u svetu po smrtnosti (15 mrtvih na 1000 stanovnika), sto da jos malo ne pojacamo i izbijemo na prvu poziciju?

Cinique

pre 3 godine

Tako se osecaju pametnije. Ima divnih satairicnih romana iz nase proslosti kako snobovi ubacuju strane izraze. To su komedije vanvremenske a ovi novi nikogovici su ih izgleda shvatili ozbiljno.
(ej bre, 26. oktobar 2020 19:29)
"Pokondirena tikva", večni Jovan Sterija Popović. Nije on te tikve opisivao jedini, ali mislim da je najbolje.

Uzgred, primetio sam da veliki broj ljudi misli da "pokondireno" znači "trulo, natrulo". Kondir je posuda za presipanje tečnosti koja se pravila i od sušene tikve, a koristila se i kao vrsta levka. "Pokondiriti se" je umisliti da je to isto kao, na primer, posuda od porcelana iste ili slične namene. Služi manje-više isto, zaista, ali traje dok ne pukne ili je ne pojede svinja koja ne pravi razliku između tikve i takvog kondira. Tako je nastala izreka "za dobru svinju nijedna tikva nije previše suva"... ili već tako nekako. 😉

čitajte radove

pre 3 godine

Za samozvane stručnjake i one koji čitaju nepostojeće i neobjavljene radove i studije, evo šta kažu recimo Japanci, kakvi su njihovi rezultati:

https://msphere.asm.org/content/5/5/e00637-20

Uzgred koliko vas, koji ste se pozivali na nju, zna kakva je uopšte bila studija u Danskoj na 6000 učesnika. Da ste samo bacili pogled na to kako je organizovana i sprovedena bilo bi vam jasno zašto je vrlo problematična i zašto niko neće da objavi dobijene rezultate.

Zaista me zanima zašto gomila ljudi koja u životu nije pročitala naučni rad pre 2020., naglo pokazuje interesovanje i oseća se pozvanom da komentariše nešto o čemu blagog pojma nema

zzz

pre 3 godine

Potpuno se slazem sa tobom , evo Danci radili istrazivanje na 6000 ljudi po najvisim standardima sa kontrolnom grupom , ali oz nekog razloga tri vodeca medicinska odbila da objave rezultate. Sta mislis zasto? Mizda im se nije svideo rezultat koji nije politcki podoban za ovaj trenutak...
(nenad, 26. oktobar 2020 16:57)

Dakle Danci su namerno pokusavali da zaraze 6000 ljudi? Ako je to istina onda iz etickih razloga to nikada niko nece objaviti bez obzira na razultate. Ali ako nigde nije objavljeno kako ti znas za to istrazivanje? Svakako je ovo sto si izrekao skoro 100% laz. Niko nije spreman da radi istrazivanje tako sto ce 6000 ljudi pokusati namerno da zarazi.

Coyote Nervosius

pre 3 godine

E moj doktore, sedi jedan iz matematike.

Od ukupno zaraženih 40 i kusur miliona, umrlo 1 i kusur miliona ... koji je to procenat doco ??

maska štiti, glupost ubija

pre 3 godine

Već mi je muka od pametnjakovića koji "znaju" da maske ne štite ništa. Oni znaju, gledali su YouTube, čitali kvazi stručnu literaturu opskurnih likova i fanatika, ceo svet je lud samo su oni i njihovi mentori pametni.

Pre par dana objavljena je japanska studija, probali su konkretno sa ovim korona virusom i testirali upravo maske koje se najviše nose (platenenu, hiruršku i N95 odnosno KN95). Rezultati su jasni, čak i platnena koja je nalošija zaštita se pokazala kao "bolje išta nego ništa". Višestruko je korisnije kada masku nosi kliconoša a zdrav čovek je nema nego obrnuto ALI NAJBOLJE JE kada svi nosimo maske.
Verovatnoća širenja zaraze se smanjuje 10 puta.

Uzgred da se od maski umire mi ne bi imali živog hirurga ili zubara. Ako niste znali zubari obavezno nose hirurške maske da ne bi pacijentima duvali direktno u usta. To je kod njih obavezna mera mnogo pre korone.. Još uvek nisam čuo da je neki stomatolog umro zbog maske ali ih ima nekoliko koji su stradali od korone.

Nosite maske ljudi, ne slušajte neobrazovane šarlatane.


"Recimo i da maske kao nešto sprečavaju. (Ne i ne, ali o tome ćemo još jednom kada ovo sve prođe...) Ali sada nam sledi mnogo a naročito respiratornih bolesti. One su ionako učestale ali tek sada će ih biti puno. Njih će akumulacija 1 stresa 2 siromaštva i naročito 3 nošenja maski uvećati podosta."

Straight Outta München

pre 3 godine

0.23%..... Svet je zatvoren zbog 0.23%??? Ove mere i ludilo odgovaraju tome kao da je smrtnost 50%. Dakle od zarazenih 0.23%. Ne od ukupnog broja stanovnistva. To je to sto slusamo svaki dan. 400 zarazenih - jedan smrtni slucaj.

Helios

pre 3 godine

Evo nekog normalnog. Odmah je bilo jasno - ovaj virus će stići do većine ljudi na planeti. Ljudski rod ima niz redovnih patogena koji kohabitiraju sa i u nama. Generalno tih "influenci" ima nekih 12 do 19 grupa, zavisno od koncepta klasifikacije. Pojedinačno značajnih sojeva je nekih 200-220. Covid-19

!obrati pažnju!

i postepeno i ne-mi-nov-no

postaje još jedan od tih 220.

Većinu pridošlica u taj klub ljudski rod pobedi nekim maratonom, pa se ispišu ili čak izumru. Retki kao H1N1 već sprintom. Neki (kao nažalost AIDS) ostaju trajno. Zato bio Covid-19 tu zauvek ili "samo" maratonski odmah je bilo očito da je samo Švedski pristup ispravan.
Upravo počinje veoma bolnih 6 meseci, turoban i tegoban period sa više obolelih nego ikad. Recimo da su "mere" bile neophodne. Recimo i da maske kao nešto sprečavaju. (Ne i ne, ali o tome ćemo još jednom kada ovo sve prođe...) Ali sada nam sledi mnogo a naročito respiratornih bolesti. One su ionako učestale ali tek sada će ih biti puno. Njih će akumulacija 1 stresa 2 siromaštva i naročito 3 nošenja maski uvećati podosta. Rezultat? Imaćemo više bolesni, radno nesposobnih, opterećenja medicinskog sistema. Imaćemo odatle i više mrtvih od npr. gripa ili zapaljenja pluća. A imaćemo i neke oslabljenog imuniteta koje će potkačiti covid-19 - a inače ne bi.
Ovo će naročito biti izraženo kod onih koji su se baš pridržavali mera. Od dece do penzionera. Istorijski ništa novo - u većini epidemija najveću štetu su donele nekakve tada "mere".

panjevi

pre 3 godine

(Straight Outta München, 26. oktobar 2020 13:57)
Strpi se jos par meseci, da izadju globalno cifre mortaliteta. Prosle godine je bilo oko 60 miliona, ove ce biti bar par miliona vise. A to nije 0,23% nego 10x toliko.

p.s. Za Srbiju su vec izasle cifre do septembra, skoro 3000 vise u odnosu na proslu godinu...

Smart

pre 3 godine

Izjava potkrepljena nicim. O virusu se malo zna vise je lupetanja na osnovu pretpostavki, iskustva, ali ne i na naucnoj osnovi. Zato samo se vi svi zarazite, ja bi ipak sacekao jos malo da vidimo, hoce li virus oslabiti, nestati, ili ce se pronaci dobra terapija za lecenje.
Onaj ko umre od virusa, za njega i njegovu porodicu statistika postaje nevazna, jer tih 2 ili 0.2% za njega je 100% kraj.

ja

pre 3 godine

Ko je smatrao da je 30%??Meni sve to od prvog Dana bilo smesno.. U martu Sam otisao na odmor u Spaniji I bilo mi smesno kad me prijatelji virusom.. Kao nemoj da ides, umiru od virusa na sred ulice bla bla..

Ahtung

pre 3 godine

Što laže, kad je smrtnost 10-20 puta veća od 0,23. Fora je u tome što sad broje i one koji nemaju nikakve simptome. Pa, valjda, ako ih nema, znači da taj čovek nije ni oboleo. To što testovi pokazuju samo znači da je organizam bio u jednom trenutku u dodiru sa virusom. Uostalom, kada broje smrtnost od sezonskog od gripa, oni ne računaju one koji nisu imali simptome! Zar ne!?

Ja

pre 3 godine

Ne verujem da ovde ima ovoliko ludaka koji navijaju za koronu i brane stavove da je ogromna smrtnost itd. Ja, kao jedan od onih koji su preležali koronu kažem da definitivno nije toliko teška. Nemam nikakve posledice nakon ozdravljenja, ne osećam se loše i odmah nakon što sam preležao bavio sam se svim uobičajenim fizičkim aktivnostima. Korona nije ništa tako strašno od čega se treba kriti u kući.

Bob Rock

pre 3 godine

Trenutni procenat smrtnosti je uz sve preduzete mere. Ako smatrate da se treba prepustiti covidu i prirodnoj selekciji onda se izljubite sa roditeljima na vreme...

Milan

pre 3 godine

Kada sam ja komentarisao slicno o ovoj temi niko od medija nije hteo da objavi komentar. To naravno nije moje znanje vec znanje mog brata prof javnog zdravlja u nasoj zemlji. Nije bitno sada ni gde,vec da ga niko nije slusao, a realno najveci je autoritet u nasoj zemlji u oblasti javnog zdravlja. Sve sto je rekao pre 10 meseci se desilo,i da nece biti vakcine i da cemo svi prelezati koronu u nekoj meri,i da maske ne stite,i da su nam mere lose,itd itd. ali kao sto rekoh sada je vec kasno za sve,pa gde stignemo,stignemo sto bi reko nas narod. Pozdrav.

Tera

pre 3 godine

(Helios, 26. oktobar 2020 14:10)
Kad svaka budala ima pravo glasa...
No, smrtnost je 2.5% po zvanicnim podacima. 40mil obolelih, 1mil umrli = 0.025 ili ti 2.5%. Sigurno da ima onih koji nisu testirani pa se taj % umrlih verovatno smanjuje ali ne 10x. Virus koji je do sada ubijao najvise ljudi na godisnjem nivou je virus HIV-a, oko 1.6 mil godisnje. Gripa za sada je u proseku ubijala oko pola miliona ljudi. Ovaj virus, u prvih 10 meseci, nesto preko 1 miliona. Razlika je u tome sto se kod 'standardnog' gripa nisu uvodile neke mere, procenjuje se da bi Korona verovatno ubila duplo vise, da nije bilo mera, pogotovo van Azije (stil zivota). Eto Vam jos malo brojki. PS Znam da ce biti ma sad trpaju sve da su umrli od korone, tako se isto moze reci i za obican grip, manite me teorija zavera. Kad ste na respiratoru teoretisete onda.

.

pre 3 godine

'0.23%..... Svet je zatvoren zbog 0.23%??? Ove mere i ludilo odgovaraju tome kao da je smrtnost 50%.'

Bez ovolikih mera opreza tih 0.23 bi bio jako veliki broj. Preko 10 000, ako bi svi bili zarazeni, a realnije 5000, ako se svaki drugi zarazi.

A kod nas je smrtnost oko 2% po podacima koji zvanicno izlaze. Znaci, ako se pola zarazi to je vec jako, jako mnogo.

Nada

pre 3 godine

Ma bolje je I umreti nego trpeti teror zastrasivanja I ucena. Rabolis se i imas dve opcije, da ozdravis ili da umres. I smrt je bolja od ovolikog maltretiranja naroda! Smrtnost od korona virusa nije velika, da bi se uvodile ovakve mere. Grip kao I svaki drugi. Opasan za ljude sa hronicnim oboljenjima. Samo sacuvati zdrav razum I me prihvatati savete SZO I tkz kriznog staba. Jer oni sprovode genocidu nad narodom u celom svetu.

dule

pre 3 godine

...
Uzgred da se od maski umire mi ne bi imali živog hirurga ili zubara. Ako niste znali zubari obavezno nose hirurške maske da ne bi pacijentima duvali direktno u usta. To je kod njih obavezna mera mnogo pre korone.. Još uvek nisam čuo da je neki stomatolog umro zbog maske ali ih ima nekoliko koji su stradali od korone.
...
(maska štiti, glupost ubija, 26. oktobar 2020 15:23)

Uzgred, koji to tačno zubar ili hirurg nosi svaki radni dan 8 sati masku bez prestanka plus još 2 sata sa pauzama? I onda još na to neradnim danima opet jedno 2-3 sata sa pauzama, a možda i više.

I to tako iz nedelje u nedelju, iz meseca u mesec.

dragan jove torbica

pre 3 godine

(maska štiti, glupost ubija, 26. oktobar 2020 15:23)

maska ne stiti onog ko je nosi vec druge.

prosto i jednostavno hiruske maske su tako napravljene jer im je to i svrha da pacijenta kojeg operisu ne zaraze virusom jer bi to za njega bilo fatalno.

znaci maske hiruske i pravljene ne stite one sto ih nose nego sve ostale i zato bas bi trebali svi da ih nosimo zbog drugih a ne zbog sebe.

a ti sto izigravas strucnjaka idi u biblioteku pa uzmi knjigu i malo procitaj o medicini. bice zdravo za tvoj mozak.

Nenad

pre 3 godine

Maske ne prave nikakvu razliku u smislu sirenja virusa izuzev kad ga koriste doktori i medicinsko osoblje u bolnicama ( jer zmnaju kako i strogo se pridrzavaju svih mogucih mera sto je za opstu populaciju nemoguce ) , to je jedino naucno dokazana teorija do sada bazirana na desetini istrazivanja u zadnjih 10tak godina, sve ostalo je najobicnija politicka manipulacija. Ali OK posto nasa saznanja uvek treba iznova proveravati hajde da uradimo istrazivanje i za efikasnost maski sa novim koronavorusom. Evo Danski institut uradio istrazivanje sa uzorkom od 6000 ljudi, po najvisim standardima i ceka objavljivanje u medicinskim krugovima, medjutim 3 vodeca medicinska casopisa odbila da objave istrazivanje i to bez ikakvog objasnjenja . Pitam zasto?
Norvezani dosli do zakljucka u nj istrazivanjima da bi 2 miliona ljudi trebalo da nosi maske u svim situacijama da bi smanjili broj zarazenih ( ne i obolelih ili bolesnih) za 10 nedeljno. Dakle imali smo oko 300 obolelih dnevno u Bg, da bi taj br smanjili na 299 svi trebaju da nose maske . Ja bih rekao da maske ne vrede mnogo, ali moja logika nije obojena politickom ideologijom

John

pre 3 godine

"ne veruje da će koronavirus biti iskorenjen"

Niko to nikada nije ni tvrdio (a ako jeste - nije normalan). Do sada niti jedan virus nije iskorenjen - bolest jeste, ali virus još uvek postoji (Variola - eno je kod Rusa u Kolcovu i kod Amerikanaca u Atlanti)

"prema kojoj je smrtnost 0,23 odsto"

0,23% od čega? Od testiranih? Šta ćemo sa asimptomatskim? Ili onima koji imaju simptome a nisu testirani iz ko zna kog razloga?

zzz

pre 3 godine

nije jedini koji se u Austriji bori za kriticko misljenje i razum, u Njemackoj ih isto ima puno, nazalost cenzura je ogromna
(profesionalac, 26. oktobar 2020 14:42)

Covek nije izneo kriticko misljenje. Izjava svi cemonse zaraziti ako pre toga ne umremo ae granici sa gluposcu. Isto mogu i ja da izjavil svako od nas ce preziveti udar groma ako pre toga ne umre. Ili svi cemo dobiti AIDS ako pre toga ne umremo. Dakle tacno je, ali ma granici statisticke nemogucnosti, odnosno naucne fantastike.

dartanjan

pre 3 godine

Ovo već deluje kao razumno saopštenje, kada se na kraju saberu brojevi ispašće kao grip a da je najviše žrtava nastalo zbog panike.
(drvobradi, 26. oktobar 2020 13:34)

I kako si ti to majke ti zaključio a da si procitao ceo tekst? Pa lepo piše da se ne sme podceniti smrtnost kod ljudi starijih od 65 god koja je dosta veća od sezonskog gripa. Ali bukvalno to piše a ti iznosiš taj tvoj zaključak i još dobijaš pluseve na to... Ljudi, shvatite već jednom da je problem u virulentnosti ovog virusa pre svega. To znaci da se mnogo više ljudi zarazi od jedne zaražene osobe nego od jedne osobe zaražene virusom gripa. Rezultat su prepune bolnice i krah zdravstvenog sistema. Čak i da je smrtnost identična kao i kod gripa, problem bi bio isti - mnogo više zaraženih ljudi nego u slučaju običnog gripa. Bolnice ne rade sa procentima već sa brojevima. Imaju toliko i toliko kreveta i kad nema više mesta za nove pacijente nastaje ogroman problem.

Dule

pre 3 godine

p.s. Za Srbiju su vec izasle cifre do septembra, skoro 3000 vise u odnosu na proslu godinu...
(panjevi, 26. oktobar 2020 15:12)

Da, i to može vrlo lako da bude jer smo u panici zatvorili sve i ako neko dobije infarkt, da nijedna bolnica neće da ga primi bez testa.

Uopšte ne možeš da tvrdiš da su to smrti direktno od bolesti a ne od paranoičnih mera.

Bolnice nisu primale pacijente sa oštrim bolovima u stomaku, operacije su bile odlagane, pacijentima sa rakom su odlagano tretmani a onima koji su se izborili sa rakom su odlagano pregledi (npr da vide jer se rak vratio), a da ne spominjem nasilja u porodici i slične stvari zbog samog policijskog časa.

Od toga svega može da se umre isto kao i od korone, ja ne tvrdim da nisu svih 3000 umrli od korone, ali ne možeš ni ti da tvrdiš da jesu.

I pre nego što kažeš i da to sa merama želiš da izbegneš, ja ću da ti kažem da nisu bili tako poludeli i histerični ne bi uvodili te sulude mere, ti bi ljudi možda bili živi danas.

Helios

pre 3 godine

@štiti pa šteti a glupost ubija
Dugoročne studije pokazuju da malo sporiju transmisiju patogena imaju nacije koje više nose maske. Ali - to su nacije koje kulturološki ionako drže distancu. Ima i studije na blic - šta se desi u par sekundi? Gde se isto ispostavi da - u prvih nekoliko trenutaka - postoji, gle čuda, razlika u transmisiji.
Ovo je sve nauka za retardirane. Prosto je - da maska valja Teorija Evolucije bi je "izmislila" i genetski kreirala. Ona to jeste donekle uradila - to se zove sluzokoža. I jeste još nešto - optimizovala je očekivani i nužni fluks patogena. Šta to znači? To npr. znači da beba koja je odrasla u isuviše sterilnoj atmosferi kad najzad prohoda u parku drmne je sve živo! Mi smo biološki optimizovani za određemi fluks patogena. Ne preveliki - ali NIKAKO ne nulu. Isto važi za druženja majmuna na grani i prenos patogena. Isto važi i za poljupce i sex! Ti bi očito detetu od rođenja zauvek držao masku; i to na "naučnoj bazi"?!
U realnosti su svi faktori. Maska se odmah zaprlja - umesto izdisanja umnožava sve patogene na sebi. I maska obara nivo kiseonika - pa je osoba podložnija patogenima... Patogeni sa nje su em umnoženi em podgrejani daljnjeg dometa... Sve ono zašto je Teorija Evolucije nije ni izmislila. I zašto kao mera javnog zdravlja nije dobra na period od npr. godinu dana - pa da vlada i kuga! Uostalom eno Švedske a vrh Evrope su i "nedisciplinovane" Srbija i Belorusija...

Zasigurno si u pravu - ne treba slušati neobrazovane šarlatane.

Jaaaa

pre 3 godine

Promasili samo jednu decimalu u proceni. Desava se.
(lev, 26. oktobar 2020 15:01)

Nije promašeno, stvarni broj zaraženih je najmanje 10 puta veći od zvaničnog...

nenad

pre 3 godine

”Već mi je muka od pametnjakovića koji "znaju" da maske ne štite ništa. Oni znaju, gledali su YouTube, čitali kvazi stručnu literaturu opskurnih likova i fanatika, ceo svet je lud samo su oni i njihovi mentori pametni. “
Potpuno se slazem sa tobom , evo Danci radili istrazivanje na 6000 ljudi po najvisim standardima sa kontrolnom grupom , ali oz nekog razloga tri vodeca medicinska odbila da objave rezultate. Sta mislis zasto? Mizda im se nije svideo rezultat koji nije politcki podoban za ovaj trenutak...

panjevi

pre 3 godine

Od toga svega može da se umre isto kao i od korone, ja ne tvrdim da nisu svih 3000 umrli od korone, ali ne možeš ni ti da tvrdiš da jesu.
(Dule, 26. oktobar 2020 17:27)

Nisam ni tvrdio. Ali su svakako posledica epidemije. A kad je epidemija nema kad hoces kako hoces u bolnicu (cak ni ako ima mesta, posto tamo leze svi sa jako slabim imunitetom i na ivici zivota).
Nego ili pazis da bude jako malo zarazenih pa mozes da pruzas negu svima ili zatvoris sve pa sve i da hoce ne mogu ni da prenose.
S obzirom da prva, razumna, opcija ovde ne funkcionise, ostaje samo druga.

Dakle:
- hoces da se lecis od drugih bolesti i korone i da nema zatvaranja, ekonomskih posledica, itd. - uradi sve sto je moguce da izbegnes zarazu
- neces da pazis ni sebe a tek druge - uzivaj u vecem broju mrtvih, i od korone i od ostalih bolesti. A i bez toga smo u svetskom vrhu po mortalitetu
- ne verujes u koronu, mislis da je to prevara, histerija, fake news ili hoces svedski model - spremi se na jos veci broj mrtvih i invalida (korona ostavlja i dugogodisnje posledice, izaziva hronicna stanja, itd.)

Tera

pre 3 godine

(Dule, 26. oktobar 2020 17:27) #
Cek jesi li ti sad rekao da smo ignorisali kovid i ponašali kao da je kao svaki drugi dan imali bi manju smrtnost, tih 3000 više od prošle godine bi bilo živo? Druze Švedi su to uradili pa je i kod njih broj veći nego prosek. Nekako im taj ignore nije uspeo... Toliko glumiti neki skepticizam a u isto vreme verovati polu ili potpunim dezinformacijama pokazuje koliko ste stvarno uplašeni da se ne smete suočiti sa opasnošću...

Goran

pre 3 godine

Ako je tačno da to što kaže, tj da je procenat smrtnosti 0.23% ali da će se svi zaraziti (jer je izuzetno infektivan) to na ceo svet znači oko 20 miliona umrlih, Srbiju 20 hiljada.
I to za prvo oboljevanje, a šta ako budemo oboljevaju veći broj puta?

Pit

pre 3 godine

U Francuskoj je juce prijavljeno 52.000 novih slucajeva i ~120 smrti, u martu je na 5000 novih slucajeva bilo 500 smrtnih. Slicno je i u Spaniji, Italiji, Nemackoj itd. Kako objasniti ove fenomene?
(drvobradi, 26. oktobar 2020 15:14)

Prvo, talas smrti kasni dve-tri nedelje za talasom infekcija. Zatim, testiraju se i u statistiku ulaze i oni koji nemaju simptome. Kad bi se ovakvo testiranje obavljalao za grip smrtnost od gripa bi bila mnogo manja od 0.1%. Dakle smrtnost od covida je i dalje daleko veća nego od gripa, a broj ljudi koji godišnje umre od gripa nije mali.

Inače, čitava diskusija je zamena teza, ne razumem zašto mnogima to još nije jasno. Naravno da će se većina razboleti pre nego (ako upšte) dobijemo imumitet krda, cilj mera svuda u svetu nije potpuno sprečavanje infekcije već da se ne razbole svi odjednom jer u tom slučaju zdravstveni sistem puca, neće moći da se pruži pomoć svima kojima je potrebna, i umreće mnogi koji ne bi morali. Druga priča su Austrijanci i Nemci koji su prvo mnogo disciplinovaniji, a zatim imaju para za dobre lekove i mnogo više više bolničkih kreveta po glavi stanovnika od, na primer, Engleza, a o nama i ostaloj buraniji da ne pričamo.

Kekec

pre 3 godine

Nije problem u tom jednom od 400 kao što je neko napisao. Problem je u hiljadama ljudi na dnevnom nivou koji zahtevaju hitnu medicinsku negu. To je ono šta se pokušava spreciti. Kad dodje do toga, biće ih dosta više od 400. Koliko više, videli smo proletos

Samo Fotograf

pre 3 godine

Ovo je čisto špekulisanje koje se može reći za svaku bolest. Ne mora da znači. u poslednjih 20 godina mislim da sam samo jednom imao grip, možda ga neko nije imao nikada, mislim na teži oblik, a neki ljudi (i deca) ga možda preleže svake sezone. Ako promenimo navike i ne ponašamo se rizično, zaštitićemo se od infekcije.

zzz

pre 3 godine

Smrtnost gripa je oko 0,1%, sto nije daleko od 0,23% koje covek navodi a daleko od 5% koliko je u martu bila procena za koronu. Problem sa korona virusom je sto se ne zna ni tacan broj obolelih a ni umrlih, pa tako ni smrtnost. Ima tu jos jedna zanimljivost, pogledaj krive zarazenih i umrlih iz marta i sada u Italiji, Spaniji, Nemackoj, UK, Francuskoj. U Francuskoj je juce prijavljeno 52.000 novih slucajeva i ~120 smrti, u martu je na 5000 novih slucajeva bilo 500 smrtnih. Slicno je i u Spaniji, Italiji, Nemackoj itd. Kako objasniti ove fenomene?
(drvobradi, 26. oktobar 2020 15:14)

Nije to fenomem. Od marta je proslo 9 meseci. Za to vreme je nauka saznala nesto o virusu, a medicina prilagodila lecenje tome. Protokoli lecenja su sada takvi da je smrtnost mnogo manja.

zzz

pre 3 godine

Nije promašeno, stvarni broj zaraženih je najmanje 10 puta veći od zvaničnog...
(Jaaaa, 26. oktobar 2020 15:23)

To je samo nagadjanje. Niko ne moze da zna, a nikada se nece ni saznati. Ukoliko antitela nisu trajno prisutna kako mozemo znati ukupam broj onih koji si bilo zarazeni a da nisu znali? Mozda je 10x, ali mozda je samo 1.5x, mozda 5, a opet mozda i 50x. Ne moze da se barata sa mozda. Dakle jedino merodavno je broj potvrdjenih na broj umrlih. Kao i kod svake boelsti sto se racuna.

opaaa

pre 3 godine

e ovo je istina !
Zato, nema potrebe siriti ovakvu infodemiju oko Covid-a, kad je dijabetes i infarkt miokarda i dalje najveci uzrocnik smrtnosti u ljudskoj populaciji

sryugos

pre 3 godine

Tako se osecaju pametnije. Ima divnih satairicnih romana iz nase proslosti kako snobovi ubacuju strane izraze. To su komedije vanvremenske a ovi novi nikogovici su ih izgleda shvatili ozbiljno.
(ej bre, 26. oktobar 2020 19:29)

To je proširivanje jezika rečima koje su prikladnije. Ko je ikad poslednji put čuo reč datoteka umesto folder npr? Zašto onda pisati i govoriti vakcina, to je isto engleska reč?
Postoje izrazi i reči u IT svetu npr koje srpski jezik nije u stanju ni da opiše.
Ima i komedija na račun arhaizma, "Lepota poroka" je vanvremenski film.

Zdrav razum

pre 3 godine

(Milan, 26. oktobar 2020 13:41),

a da li vam je brat rekao sta raditi kada u okviru domacinstva zivi 3 generacije tj deca, sin i zena od oko 40-ak godina i majka od 75 godina ili recimo dve generacije sin(cerka ili oboje) od 40,50-ak i dva roditelja od 70-80 godina, da li ima tu nekih mera prevencije (i ako ima koje su?) ili jednostavno cekaju da li ce biti u "nekom od izvlacenja" sa, razume se, smrtnim ishodom?
Neizmerno bih bio zahvalan da mi date odgovor!

multimilijarderi, milijarderi i obični milijunaši

pre 3 godine

Hoće da kaže da koronavirus ide ka tome da će postati mnogo bezazleniji i mnogo rašireniji virus nego što smo mislili. Recimo, nešto kao grip, ili čak obična prehlada. Poznati su primeri nekih virusa prehlade za koje se veruje da su "karijeru" počeli kao korona, tačnije mogu se dovesti u vezu sa ranijim epidemijama (ja bar znam za jedan).

panjevi

pre 3 godine

(drvobradi, 26. oktobar 2020 13:34)
Nece nikad ispasti kao gripa niti je covek to rekao. A izmedju panike, normalne reakcije i nikakve reakcije je ogromna razlika

drvobradi

pre 3 godine

@panjevi
Smrtnost gripa je oko 0,1%, sto nije daleko od 0,23% koje covek navodi a daleko od 5% koliko je u martu bila procena za koronu. Problem sa korona virusom je sto se ne zna ni tacan broj obolelih a ni umrlih, pa tako ni smrtnost. Ima tu jos jedna zanimljivost, pogledaj krive zarazenih i umrlih iz marta i sada u Italiji, Spaniji, Nemackoj, UK, Francuskoj. U Francuskoj je juce prijavljeno 52.000 novih slucajeva i ~120 smrti, u martu je na 5000 novih slucajeva bilo 500 smrtnih. Slicno je i u Spaniji, Italiji, Nemackoj itd. Kako objasniti ove fenomene?

David

pre 3 godine

postoje studije i studije. a moze se i pogledati smrtnost na osnovu statistike sa google-a. nemojte davati delimicne informacije. nakotilo se ludaka zeljnih slave.

ej bre

pre 3 godine

Šta ste se svi uhvatili za "prokužavanje"?!!??
Ima i srpska reč za to, a glasi "zaraziti"
(Žarkovac, 26. oktobar 2020 18:09)

Tako se osecaju pametnije. Ima divnih satairicnih romana iz nase proslosti kako snobovi ubacuju strane izraze. To su komedije vanvremenske a ovi novi nikogovici su ih izgleda shvatili ozbiljno.

Mare

pre 3 godine

(Ahtung, 26. oktobar 2020 15:07)
2.5% je prema Worldmeters, a to su slucajevi koji su testirani. No, kaze se da je bar 5x vise zarazenih u tom momentu. Tako da je smrtnost realno manja od worldmeters. Verovatno tu oko 1%.

Milan

pre 3 godine

Zdrav razum@ Pa,kako bih vam rekao,a i zdrav razum i clanak vam isto kazu,smrtnost nije velika,tako da,radite sto i svi,bez mnogo kontakata,i cekajmo da virus oslabi i da se zarazi 60-70% populacije,i to je to,nema druge. I da dodam na kraju bratovu poslednju, covek je jaci od svih virusa!

zzz

pre 3 godine

Uzgred, koji to tačno zubar ili hirurg nosi svaki radni dan 8 sati masku bez prestanka plus još 2 sata sa pauzama? I onda još na to neradnim danima opet jedno 2-3 sata sa pauzama, a možda i više.

I to tako iz nedelje u nedelju, iz meseca u mesec.
(dule, 26. oktobar 2020 16:46)

Pa svaki zaposleni hirurg i zubar!

Jaaaa

pre 3 godine

oje covek navodi a daleko od 5% koliko je u martu bila procena za koronu. Problem sa korona virusom je sto se ne zna ni tacan broj obolelih a ni umrlih, pa tako ni smrtnost. Ima tu jos jedna zanimljivost, pogledaj krive zarazenih i umrlih iz marta i sada u Italiji, Spaniji, Nemackoj, UK, Francuskoj. U Francuskoj je juce prijavljeno 52.000 novih slucajeva i ~120 smrti, u martu je na 5000 novih slucajeva bilo 500 smrtnih. Slicno je i u Spaniji, Italiji, Nemackoj itd. Kako objasniti ove fenomene?
(drvobradi, 26. oktobar 2020 15:14)

To je prosto objasniti, svaki virus u ljudskoj istoriji je slabio prolaskom kroz populaciju, plus sto se prokužavanjem stiče imunitet...

Dule

pre 3 godine

(Dule, 26. oktobar 2020 17:27) #
Cek jesi li ti sad rekao da smo ignorisali kovid i ponašali kao da je kao svaki drugi dan imali bi manju smrtnost, tih 3000 više od prošle godine bi bilo živo? Druze Švedi su to uradili pa je i kod njih broj veći nego prosek. Nekako im taj ignore nije uspeo...
(Tera, 26. oktobar 2020 18:23)

Prvo, bukvalno sam eksplicitno rekao da ne tvrdim to, ne stavljaj mi reči u usta.

S druge strane, to nije samo skepticizam sa moje strane, već čista religija sa tvoje strane ako veruješ da su svih tih 3000 ljudi umrli od Covid-19 bez dokaza.

Ne možeš da prosto kažeš da je 3000 ljudi više umrlo direktno zbog Covid-19 virusa samo zato što je epidemija bila ove godine. Ne možeš da ne uzmeš u obzir činjenicu da smo sedeli kućama mesecima i da neko vreme bolnice nisu ni primale pacijente bez negativnog testa, iako testova nije uopšte bilo.

466453

pre 3 godine

Generalno će biti tretiran kao grip tipa kovid-19 koji može izazvati komplikacije kod kriznih grupa. Što u stvari i jeste, koronarni virus. Frekvencija smrtnosti je veća od klasične sezonske influence i širi je spektar kritičnih grupa.

Iskorenjen nikad biti neće i nadamo se da mutacije ne budu opasne i po zdrave individue.

Dule

pre 3 godine

To je samo nagadjanje. Niko ne moze da zna, a nikada se nece ni saznati. Ukoliko antitela nisu trajno prisutna kako mozemo znati ukupam broj onih koji si bilo zarazeni a da nisu znali? Mozda je 10x, ali mozda je samo 1.5x, mozda 5, a opet mozda i 50x. Ne moze da se barata sa mozda. Dakle jedino merodavno je broj potvrdjenih na broj umrlih. Kao i kod svake boelsti sto se racuna.
(zzz, 26. oktobar 2020 16:14)

Nije čisto nagađanje jer do tih zaključaka su naučnici došli tek kada su nasumict počeli da testiraju ljude na anti-tela

lev

pre 3 godine

Nije promašeno, stvarni broj zaraženih je najmanje 10 puta veći od zvaničnog...
(Jaaaa, 26. oktobar 2020 15:23)
To onda znaci da je i smrtnost 10 puta manja.

drvobradi

pre 3 godine

@Jaaaa
To može biti jedno objašnjenje. Na to ide pitanje, kako je to virus oslabio? Drugo može biti da su procedure lečenja bile loše i da je više ljudi umrlo od lošeg lečenja nego od virusa (primer iz Lanceta sa lekovima koji su dati pacijentu od 50g, koji su bukvalno ubili imunitet, zatim lecenja hlorokinom koji ostavlja posledice itd.).
A opet, možda su maske odgovor, pa ljudi unesu manju količinu virusa u startu. Možda je i nešto četvrto.

panjevi

pre 3 godine

(Nenad, 26. oktobar 2020 20:37)
Imas istrazivanje na medicinskim radnicima (davno pre korone) u vreme sezone gripa, jedni nosili hirurske, drugi pamucne, treci N95, cetvrti nista.
Najmanje zarazenih sa N95, hirurske tik iza, onda daleko iza pamucne, a bez maske najgore, vecina se zarazila.

Takodje, imas Aziju (Japan, Kinu, Koreju, Singapur, Vijetnam, itd.) gde se maske nose vec decenijama i toliko imaju daleko manju stopu zarazenih od svega, od prehlade, preko gripa do korone.

A vi i dalje trazite opravdanja i "naucnike" i istrazivanja koja pokazuju drugacije.
Kao sto pusaci ignorisu 100 studija o posledicama duvana a uhvate se za 2 koja to negiraju.

Uostalom, po ishrani, nebrizi, nehigijeni, brzoj voznji, itd. ionako radimo punom parom na samounistenju, trenutno smo u top 4 u svetu po smrtnosti (15 mrtvih na 1000 stanovnika), sto da jos malo ne pojacamo i izbijemo na prvu poziciju?

čitajte radove

pre 3 godine

Za samozvane stručnjake i one koji čitaju nepostojeće i neobjavljene radove i studije, evo šta kažu recimo Japanci, kakvi su njihovi rezultati:

https://msphere.asm.org/content/5/5/e00637-20

Uzgred koliko vas, koji ste se pozivali na nju, zna kakva je uopšte bila studija u Danskoj na 6000 učesnika. Da ste samo bacili pogled na to kako je organizovana i sprovedena bilo bi vam jasno zašto je vrlo problematična i zašto niko neće da objavi dobijene rezultate.

Zaista me zanima zašto gomila ljudi koja u životu nije pročitala naučni rad pre 2020., naglo pokazuje interesovanje i oseća se pozvanom da komentariše nešto o čemu blagog pojma nema

Miloš

pre 3 godine

Да ли људи са астмом и тешким алергијама имају право да не носе маске кад почне гушење ? Како ће они до лекара ако морају да ставе маску ?????

zzz

pre 3 godine

Potpuno se slazem sa tobom , evo Danci radili istrazivanje na 6000 ljudi po najvisim standardima sa kontrolnom grupom , ali oz nekog razloga tri vodeca medicinska odbila da objave rezultate. Sta mislis zasto? Mizda im se nije svideo rezultat koji nije politcki podoban za ovaj trenutak...
(nenad, 26. oktobar 2020 16:57)

Dakle Danci su namerno pokusavali da zaraze 6000 ljudi? Ako je to istina onda iz etickih razloga to nikada niko nece objaviti bez obzira na razultate. Ali ako nigde nije objavljeno kako ti znas za to istrazivanje? Svakako je ovo sto si izrekao skoro 100% laz. Niko nije spreman da radi istrazivanje tako sto ce 6000 ljudi pokusati namerno da zarazi.

Ivan

pre 3 godine

Šta kaže statistika, koliko je ljudi umrlo od korona virusa na Nagorno Karabahu? Kada bi dnevni mortalitet svake države podelili sa brojem žrtava korona virusa, dobili bi promile. Od korona virusa umire relativno mali broj ljudi u odnosu na karcinome, dijabetes, razne infarkte i ostala oboljenja. Zašto svakog dana dobijamo izveštaje samo o jednom oboljenju a druga mnogo smrtonosnija oboljenja se ne pominju. Medijsko oboljenje u glavama napreduje. Veliki svetski moćnici se igraju informacijama a truju nas hranom, vazduhom, ubijaju nas ratovima i td. Da li je nekome bitno da li je imao korona virus neki pokojni jermen ili azer sa rupom na grudima? Mnogo više se umire o svega drugog nego od gripa i korona virusa a to Vam mediji neće reći. Morate sami da shvatite i izbrojite. A ko ne shvata a ne zna ni da broji, vrlo je podložan medijskim manipulacijama.

Cinique

pre 3 godine

Tako se osecaju pametnije. Ima divnih satairicnih romana iz nase proslosti kako snobovi ubacuju strane izraze. To su komedije vanvremenske a ovi novi nikogovici su ih izgleda shvatili ozbiljno.
(ej bre, 26. oktobar 2020 19:29)
"Pokondirena tikva", večni Jovan Sterija Popović. Nije on te tikve opisivao jedini, ali mislim da je najbolje.

Uzgred, primetio sam da veliki broj ljudi misli da "pokondireno" znači "trulo, natrulo". Kondir je posuda za presipanje tečnosti koja se pravila i od sušene tikve, a koristila se i kao vrsta levka. "Pokondiriti se" je umisliti da je to isto kao, na primer, posuda od porcelana iste ili slične namene. Služi manje-više isto, zaista, ali traje dok ne pukne ili je ne pojede svinja koja ne pravi razliku između tikve i takvog kondira. Tako je nastala izreka "za dobru svinju nijedna tikva nije previše suva"... ili već tako nekako. 😉