Sreda, 19.07.2017.

20:20

Ne morate da se odreknete mesa da biste bili zdraviji

Izvor: nedeljnik.rs

Ne morate da se odreknete mesa da biste bili zdraviji IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

61 Komentari

Sortiraj po:

Dejan Milinković

pre 6 godina

Jano, možda vi izguraste 22 godine tako i ja vam na tome čestitam. I želim dugo i dobro zdravlje. Problem je u tome što većina vas ne može tako da izgura ni godinu dana a gotovo niko ne ostane vegan do nekih zrelijih godina. Ako sumnjate, evo malo više podataka na ovu temu sa jednog od vaših, veganskih sajtova - http://veganbits.com/vegan-demographics/. Ja vas pitah šta mislite zašto je to tako a vaš odgovor je da ste vi vegan već 22 godine??? Hajdemo sad opet – zašto ogromna većina ljudi ne može da izdrži na veganskoj ishrani iole duže vreme ako je ta ishrana tako zdrava i prirodna? Bogom dana kako nas vi uveravate. Ako je čovek zdraviji kad jede samo biljke zašto su najdugovečnije nacije one gde se jede puno hrane životinjskog porekla a ne one gde se jede malo? Na kraju nekako priznaste da mi jesmo svaštojedi ali nas i dalje uveravate da treba da jedemo kao biljojedi?! Pa gde je tu logika? To bi bilo kao kad bih vam ja objašnjavao da krava iako je biljojed treba da jede i meso. Ili da bi mačka trebala da prestane da ga jede. Ne treba mi da jedemo meso i biljke zato što smo svaštojedi nego smo mi svaštojedi zato što nam je i jedno i drugo neophodno. Vitamin D se dobija iz sunca, naravno. Ali kako da ga dobijete u ovim našim krajevima iz sunca od kraja septembra do kraja marta? Odakle dobijaju vitamin D oni koji žive na geografskim širinama preko 60 stepeni (i južno i severno) kad od sunca ne mogu da ga dobiju nimalo? Kako ako ne ishranom? A da, tu su suplementi.

Dejan Milinković

pre 6 godina

Dalje, to što ste već 22 godine vegan znači da imate dosta životnog iskustva pa biste trebali da znate da u orasima nema esencijalnih omega 3 masnih kiselina (EPA i DHA) već samo neesencijalnih (ALA). Tačno je da se ALA može konvertovati u EPA i DHA ali je proces konverzije izuzetno neefikasan (manje od 5% može da se konvertuje). Pri tom, konverzija je još znatno neefikasnija kod vegana usled nedostatka masnoća u ishrani. Treba li se onda čuditi znatno većoj učestalosti neuroloških bolesti i poremećaja u veganskoj populaciji u odnosu na ostatak? Da li vitamin B12 proizvode mikrobi ili životinje u kojima se ti mikrobi nalaze potpuno je irelevantno kad je jedini način da do njega dođemo putem hrane životinjskog porekla. Uf, izvinjavam se, opet sam zaboravio na suplemente. A kad smo kod njih, ne pijete vi suplemente vitamina B12 zato što ga ponekde ponekad možda piju i krave i svinje već zato što biljnom hranom ne možete da ga dobijete u potrebnim količinama. Pa kakva je to onda prirodna i zdrava hrana ako nam ne obezbeđuje sve one sastojke koji su neophodni da bismo održali dobro zdravlje? Mora da su i naši preci više od dva miliona godina kupovali suplemente u apotekama. Od osobe vaših godina bi se zaista očekivalo malo više odgovornosti. A što se recikliranih proteina tiče to je tipičan primer kako mali Perica zamišlja biohemiju. Baš kao i ona poznata veganska mantra kako zasićene masnoće zapušavaju krvne sudove.

Dejan Milinković

pre 6 godina

Hortofagus, ovo za avion stvarno ne vredi ni komentarisati više, jednostavno previše je besmisleno. Jano, meso savršeno dobro varimo ali to ne treba. Zašto? Pa rekao jedan vegan. Baš snažan argument. A ne treba verovatno zato što nam ne trebaju ni EPA i DHA omega 3 masne kiseline, ne treba nam vitamin D ni ostali vitamini topivi u masti, ne treba nam vitamin B12. A šta će nam i kvalitetni i kompletni proteini. Sa druge strane ne možemo da varimo celulozu i veće molekule skroba ali nam žitarice i krompir itekako trebaju. Slažem se, to što imamo enzime za varenje mesa a nemamo za varenje celuloze ili krupnijih molekula skroba je odličan pokazatelj da smo biljojedi. Ali samo u svetu veganske logike. Kao što je odličan pokazatelj da smo biljojedi i to što moramo da uzimamo suplemente na veganskoj ishrani kako ne bismo ozbiljno narušili zdravlje. Kad smo kod narušenog zdravlja, jeste li se možda nekad zapitali zašto gotovo svi vegani odustaju od te ishrane pre ili kasnije a više od pola odustane u roku manjem od godinu dana. Ja razumem da je to trenutno vaš izbor, i na njega imate pravo kao i svi drugi. Ono što međutim ne razumem je ta potreba da se drže moralne ili zdavstvene pridike ostalima kao i da se dokazuje nedokazivo – da ljudi nisu svaštojedi već biljojedi. Man’te se ćorava posla i uživajte u toj vašoj veganskoj ishrani koliko možete. I dok možete.

Jana

pre 6 godina

Dejane, ja niikad nisam rekla da je čovek biljojed. Čovek je svaštojed koji je mnogo mnogo zdraviji kada jede biljke nego kada jede meso. I to je jasno svakome ko se potrudio da se informiše. Evo, već 22 godine čekam da mi organizmu zafali meso, mleko ili jaja, ali nikako da se to desi...Vitamin D se dobija od sunca, omege iz oraha, lana i drugih semenki. B 12 ne prave životinje već mikrobi u zemlji tako da ako krave i svinje piju suplement onda mogu i ja. Ko voli reciklirane proteine i vitamine, njegov izbor.

Jana

pre 6 godina

Dejane niste me dobro razumeli. U ljudskom telu postoji gen za proizvodnju vitamina c. Možda to znači da smo ga nekada proizvodili, možda ne, ali svakako je tu, iako nam sada ne treba. Isto tako smo sposobni da proizvedemo antitela na ujed tropske ribe sa kojom je verovatnoća da ćemo se sresti skoro nikakva. Ljudsko telo je jako efikasno. Može da vari svakakvu hranu da bi preživelo, pa i meso ako treba. Ali je poenta da ne treba.

Hortofagos

pre 6 godina

Izvinjavamo se Dejane, bejasmo odsutni. Dakle, lik koji je pojeo ceo avion se zvao Mišel Lotito i pojeo ga je za dve godine. Suština priče je da mi nemamo enzime za varenje aviona ali ga je čovek ipak pojeo i svario, Doduše, nije preterano dugo živeo ali se to od njega nije ni očekivalo.

Dejan Milinković

pre 6 godina

Tako je Jano, svašta ima u ljudskom telu, naročito u glavama vas vegana. Na moje jednostavno pitanje zašto ljudi ako su zaista biljojedi kako tvrdite imaju enzim za varenje mesa jedan od vas odgovara da je Francuz pojeo avion a drugi dodaje da ne proizvodimo vitamin C??? Tužno...

Dejan Milinković

pre 6 godina

Tako je Jano, svašta ima u ljudskom telu, naročito u glavama vas vegana. Na moje jednostavno pitanje zašto ljudi ako su zaista biljojedi kako tvrdite imaju enzim za varenje mesa jedan od vas odgovara da je Francuz pojeo avion a drugi dodaje da ne proizvodimo vitamin C??? Tužno...

Dejan Milinković

pre 6 godina

U industrijskoj proizvodnji biljaka strada mnogo više životinja nego u domaćem uzgoju mesa. I nisu krave koje pasu nikakva utopija, prođite malo Srbijom pa ćete da vidite koliko ima stada krava, koza i ovaca. Man'te se vi supermarketa i hranjenja planete, ovde pričamo o tome kako ličnim izborom utičete na patnju životinja. Ne bih vam ja o tome pričao da niste krenuli da pridikujete drugima, svako ima pravo da jede šta mu je volja. Ali pošto jeste krenuli da morališete onda treba da znate da je vaš lični izbor da li ćete kupujući domaće meso da doprinesete stradanju manjeg broja životinja ili kupujući industrijsku biljnu hranu da doprinesete patnji većeg broja životinja. Izbor je samo vaš. Kao što je samo vaš izbor da li ćete da podržite velike korporacije ili srpskog seljaka.

Dejan Milinković

pre 6 godina

Dokaza da je domaće meso štetno jednostavno nema, nije lepo izmišljati. A što se mapa tiče, čudna neka korelacija na tričavom uzorku od nekoliko milijardi ljudi...

Sloba

pre 6 godina

@Dejan Glupo je poređenje sa neindustrijskom proizodnjom mesa kada svi znaju da je meso iz marketa industrijsko i tako se hrani ogromna većina ljudi. Ta utopija sa kravama koje pasu svakako ne može da hrani planetu i malo je kome dostupna. I ne znam zašto mislite da vegani ne mare za životinje stradale u procesu proizvodnje bilo čega. Stalo im je, ali je smešno štititi bube i glodare od traktora dok se krave svinje i pilići sistematski i planski kolju. Mislim da je ovo svakome jasno. To je kao da stavljate u zatvor prvo nekog nesrećnika koji je pregazio pešaka jer ga nije video, a psihopatu ubicu sa predumišljajem pustite da šeta dok ne dođe na red.

Dejan Milinković

pre 6 godina

Hortofagos, čini mi se da nije ovde problem u metematici nego u vašoj potrebi da iskrivljujete stvarnost i prilagođavate je svojim teorijama. Možete vi da odstranite i udove i glavu samo zato što mislite da vam tako više odgovara jer ljudi imaju nesrazmerno veće udove u odnosu na lavove ili krave, ništa to suštinski ne menja. Dužina ljudskih creva u odnosu na trup (sa glavom i udovima ili bez njih) je tačno između onih tipičnih za mesojede i biljojede što samo potvrđuje ono što svi normalni ljudi znaju i bez toga – da smo svaštojedi. Dakle čak i ova besmislena priča o dužini creva jasno pokazuje da ljudi nisu biljojedi pa mi nije jasno zašto je vegani kao papagaji ponavljaju. Što se tiče dugovečnosti ja vam pokazah konkretnim podacima, inače dobro poznatim, da postoji jasna korelacija sa konzumacijom mesa ali pošto vam podaci ne odgovaraju vi rešiste, onako u tipičnom veganskom stilu, da ih ignorišete. A što se enzima za varenje mesa tiče vaš odgovor je da je jedan čovek jednom pojeo jedan avion?! Nisam baš razumeo, je l’ ga samo pojeo ili ga je i svario? Verujte mi, obožavam avijaciju i rado bih o njoj ovde pisao ali čini mi se da ona ipak nije tema. Pa da ponovim pitanje u nadi da ćete ovog puta možda bolje razumeti – odakle nama biljojedima enzimi za varenje mesa?

Dejan Milinković

pre 6 godina

Slobo, kako to mislite namernog i slučajnog ubijanja? Kakvo je to slučajno ubijanje kad su posledice užasne i vrlo predvidive? I za te posledice zna kako onaj što vozi traktor ili kombajn tako i vi koji jedete tako proizvedenu hranu? Pa kakva su to onda besmislena opravdanja? Ta minimizacija ili ignorisanje samo jasno pokazuje da vas patnje životinja ne zanimaju, ma ni najmanje. Što se mene tiče i to je u redu, ali uz uslov da ne delite lekcije drugima. Niste u poziciji ni najmanje, verujte mi. Tim pre što u proizvodnji vaše hrane strada znatno više životinja nego u neindustrijskoj proizvodnji mesa koja podrazumeva da stoka pase po livadama i pašnjacima. Pri tom je stihijsko i postepeno ubijanje životinja dovodi do još veće patnje nego kontrolisano i trenutno. O uništavanju staništa da ne govorim. Možete vi da zabijate glavu u pesak do mile volje, neće to promeniti stvarnost ni najmanje.

Sloba

pre 6 godina

@Dejan pa ne porede se mape tako, Vi pričate o korelaciji, a ne o kauzalnosti, velika razlika. Danas da neko uz sve dokaze govori da je meso zdravo je neverovatno, može da bude samo manje ili više kancerogeno pa sad ko kako želi.

Dejan Milinković

pre 6 godina

Hortofagos, čini mi se da nije ovde problem u metematici nego u vašoj potrebi da iskrivljujete stvarnost i prilagođavate je svojim teorijama. Možete vi da odstranite i udove i glavu samo zato što mislite da vam tako više odgovara jer ljudi imaju nesrazmerno veće udove u odnosu na lavove ili krave, ništa to suštinski ne menja. Dužina ljudskih creva u odnosu na trup (sa glavom i udovima ili bez njih) je tačno između onih tipičnih za mesojede i biljojede što samo potvrđuje ono što svi normalni ljudi znaju – da smo svaštojedi. Dakle čak i ova besmislena priča o dužini creva jasno pokazuje da ljudi nisu biljojedi pa mi nije jasno zašto je vegani kao papagaji ponavljaju. Što se tiče dugovečnosti ja vam pokazah konkretnim podacima da postoji jasna korelacija sa konzumacijom mesa ali pošto vam podaci ne odgovaraju vi rešiste, onako u tipičnom veganskom stilu, da ih ignorišete. A što se enzima za varenje mesa tiče vaš odgovor je da je jedan čovek jednom pojeo jedan avion?! Nisam baš razumeo, je l’ ga samo pojeo ili ga je i svario? Verujte mi, obožavam avijaciju i rado bih o njoj ovde pisao ali čini mi se da ona ipak nije tema. Pa da ponovim pitanje u nadi da ćete ovog puta možda bolje razumeti – odakle nama biljojedima enzimi za varenje mesa?

Hortofagos

pre 6 godina

Dejane, vaša low carb matematika ne valja, pročitajte pažljivije, nisam rekao u odnosu na celokupnu visinu tela, već samo trupa. Očigledno je da imamo različite izvore informacija jer moje kažu da su najzdraviji i najdugovečniji ljudi na planeti pretežno na biljnoj ishrani. Što se gorila tiče, meni se čini da se i čovek uklapa u tu priču veliki stomak, mali mozak. Odakle nam enzimi za varenje mesa? Jedan francuz je pojeo ceo avion što ne bi smelo da nas dovede do zaključka da smo avionožderi.

Sloba

pre 6 godina

Dejane, razlika je velika između namernog i slučajnog ubijanja. Nema tu baš neke velike filozofije, prosto je. Plus ogromna brojčana razlika

Dejan Milinković

pre 6 godina

Slobo, a šta ćemo sa ogromnim brojem vrlo svesnih živih bića poput glodara, gmizavaca, ptica i mnogih drugih koje stradaju u proizvodnji biljne hrane? To su one nesrećne životinje što stradaju od mehanizacije i hemijskih sredstava u toku proizvodnje, transporta i skladištenja hrane a koje inače nazivamo štetočinama, kolateralnom štetom ili usputnim žrtvama! To su one životinje koje meljemo mehanizacijom. To su životinje koje vrlo svesno trujemo hemikalijama pa tako otrovane umiru u strašnim mukama. Šta li je sa mladuncima kojima su roditelji stradali od gore navedenog pa umiru od gladi? Mora da im je baš prijatno. A šta je sa onima kojima je zaklon uništen nakon žetve pa ako ih mehanizacija već nije isekla postaju laki plen predatora? A šta sa onima kojima su staništa uništena da bi se obezbedio prostor za monokulture kao što su žitarice ili soja koje su osnova vaše veganske ishrane? Je l’ znate da su mnoge od tih životinja znatno inteligentnije i imaju neuporedivo složeniji društveni život od recimo kokošaka ili krava? Je l’ imate predstavu koliko je složen društveni život miševa? Ili vas to nikada u životu nije zanimalo? Ne bih ja na vašem mestu previše mudrovao na ovu temu, naročito ne bih moralisao.

Dejan Milinković

pre 6 godina

Ma nije moguće Jano. Pa otkud onda sve najdugovečnije nacije jedu puno mesa i/ ili puno ribe? Kako nisu najdugovečniji u Bangladešu i Indiji kad je ta veganska hrana tako zdrava? Dovoljno je uporediti mapu dugovečnosti http://reason.com/archives/2016/08/02/life-expectancy-up-around-the-world sa mapom potrošnje mesa http://chartsbin.com/view/12730 i uočiti fascinantnu sličnost. Te bajke pričajte nekom drugom.

Sloba

pre 6 godina

@NoName

Kako omnivori ne nameću stavove drugima kada se podrazumeva da treba da si omnivor, kada su svi restorani omnivorski, da je svet omnivorski, da deca moraju da se hrane omnivorski inače te smatraju ludakom (iako sama svetska zdravstvena organizacija kaže da je veganska ishrana optimalna u svim životnim dobima pa i detinjstvu). Ako to nije nametanje onda ne znam šta je?

Maja

pre 6 godina

@jackbarnes

Nema ničeg etičkog u vegetarijanstvu. Industrija mleka je okrutnija od mesne. Tele se otme od majke da ne bi pilo njeno mleko, i pošalje se u mesnu industriju. Krava se muze godinama, tele za teletom joj se oduzima, a kad se iscrpi i ne može da daje više mleko onda i nju ubiju i opet završi kao meso. U mesnoj industriji se životinja samo ubije, ovde se muči godinama pa se tek onda ubije.

Sloba

pre 6 godina

@EUCitizen

Ako vam je prenošenje moralnih normi na životinje suludo onda se zapitajte šta biste uradili da neko usred grada počne da prebija vašeg (ili bilo kog) psa. To ne samo da se nikome ne bi dopalo već to potpada pod krivični zakon, dakle isto kao i prebijanje ljudi. Koja je suštinska razlika između tog psa i praseta? I nemojte reći prase se jede, jer se i pas u nekim kulturama jede. I nemojte reći inteligencija jer je prase inteligentnije od psa. I nemojte reći svest jer patnju i bol osećaju podjednako i pas i prase.

Jana

pre 6 godina

Dejane, za terminologiju ste u pravu. Hajde da poredimo biljojede koji jedu povrće,voće itd. i svaštojede koji jedu sve to plus meso. Već je to poređeno dosta puta, biljojedi imaju niži rizik od svih oboljenja koja su posmatrana.

Dejan Milinković

pre 6 godina

Hortofagos, to bi bilo kao kad bih ja vama rekao da probate tim vašim zubima da sažvaćete, kao gorila, lišće sa grane. A i da ga svarite. Ili još bolje, probajte da jedete žitarice ili soju, onako sirove. Vidite, za razliku od recimo žitarica, soje, krompira i mnoge druge biljne hrane, čovek jede sirovo (termički neobrađeno) meso i takvih primera imate koliko hoćete u mnogim kulturama. Na našim prostorima se recimo jede sušeno meso. A u pravu ste da treba da se poredimo sa gorilama, one su nam bliski rođaci, ne lavovi. Pa da vidimo razliku. Gorila ima veliki stomak a mali mozak, mi upravo obrnuto. Je l’ znate zašto? Pa mora jadna ceo dan da žvaćka tu nutritivno siromašnu, energetski slabu i teško svarljivu biljnu hranu kako bi uspela da skupi dovoljno energije za preživljavanje. I pošto varenje zahteva puno energije malo ostane za mozak. Ne znam za vas, ali ja nešto ne bih da vraćam evolutivni točak unazad. Idemo dalje, creva čoveka su dugačka oko 7 m (i to zajedno tanko i debelo) pa po vašoj veganskoj matematici ispada da smo u proseku 70 cm visoki. Ako pak upotrebimo pravu matematiku onda dođemo do odnosa od oko 4 puta dužih creva u odnosu na telo i to je tačno negde između mesojeda i biljojeda što jasno ukazuje na to da smo svaštojedi. Uzgred, kod lava je to oko 2 a kod krava oko 20 što znači da smo i po tome zapravo bliži mesojedima nego biljojedima. Za kraj, da se manemo mi i očnjaka i creva, evo jedno prosto pitanje – otkud nama „biljojedima“ enzimi za varenje mesa?

Dejan Milinković

pre 6 godina

Jano, prvo da vam skrenem pažnju na to da mesojedi ne postoje, bar ne među pripadnicima ljudske vrste a čini mi se da o njima pričamo. Postoje samo svaštojedi i biljojedi odnosno oni koji jedu sve i oni koji jedu samo biljke. A šta mislite, kako bi bilo da uporedimo te vaše druge sa ovima koji jedu meso ali domaće a ne industrijski proizvedeno? Znate ono, krava pase travu, koza brsti lišće a koka kljucka zrnevlje. I takođe ne jedu brzu hranu i ostalo smeće. Pa da onda uporedimo zdravlje.

NoName

pre 6 godina

@Hortofagos

Gorila je omnivora, ali najveci deo prehrane cine povrtne i vocne vrste.
Drugo, nasi ocnjaci nisu prilagodjeni ubijanju, kao kod drugih zivotinja, nego nas mozak ima takav sistem da je koristio alate (pa cak i kamenje, kamenje je isto alat) za lov. I takvi smo milionima godina. A sad si se ti tu nasao pametan, jer ocigledno ti je mozak pobenavio kao Maji Volk (ptica u basti i slicne price).
Znaci, mi smo vrsta koja je omnivora, tako da price i bajke raznih genijalaca to nikada nece pobiti.
Znas za onu foru, kako da prepoznas vegana? Sam ce ti reci. Omnivore ti nukada ne pricaju o tome niti namecu stavove drugima. Osim u religiji :-)

Hortofagos

pre 6 godina

Probajte da skočite na kravu ili svinju i tm vašim očnjacima da je ubijete i sažvaćete živo meso. Ne bi išlo, zar ne? Gorila ima mnogo veće očnjake od nas pa je 100% biljojed. Način žvakanja i pomeranja vilice takođe pokazuje da smo primarno biljojedi, dužina creva nam je 10 puta dužine trupa, znojimo se preko kože i imamo znatno slabiju kiselinu od mesojeda. Mozak nam se sigurno nije razvio zbog mesa, u protivnom bi sada lavovi vladali planetom, a svi znamo valjda da je glukoza pogonsko gorivo za ceo organizam, pa i za mozak.

Boro

pre 6 godina

Čim se profit umeša u proizvodnju hrane , a zarad profita se ne vodi računa o zagađenju vazduha i vode , zdravlje je otišlo na zao put.

Jana

pre 6 godina

Hahaha poredili jedenje mesa sa jedenjem junka i čipsa da bi dobili rezultat da je meso ok. Očajnički potezi...Tačno je da vegani mahom jedu svašta i ništa ne znači kad neko kaže da je vegan jer nemate pojma kako se hrani, možda pije pivo i jede čips po ceo dan, a možda jede brokoli i kinou. Uporedite vi ove druge sa mesojedima pa da vidimo razliku u zdravlju.

cika djura

pre 6 godina

znaci ovi su otkrili toplu vodu. Pa naravno da je oduvek bilo i bice: biti umeren u svemu je kljuc zdravog zivota. Dakle UMEREN. Ali, danas se postavlja jos jedno pitanje: sta je zdrava hrana kada je sve prskano, tretirano hemikalijama i hormonima... Ja sve manje verujem hrani kojase kupuje po lokalnim gradskim marketima jer sumnjam da je sva hrana u masovnoj proizvodnji koliko toliko zatrovana hemijom. Po menije najbolje da kupujete direktno odprozivododjaca koji ne prozivodi za velike narodje mase. A idealno bi bilo kada bi svako od nas imao mogucnosti i vremena da se zabavlja svojim uzgojem hrane

EnaE

pre 6 godina

Poenta je u tome da neko ko jede meso,jaja,voce,povrce,orasaste plodove,mlecne proizvode,zitarice od celog zrna i ostalu pravu hranu će svakako biti zdraviji od nekoga ko je vegetarijanac/vegan i tamani cipseve,smoki,cokoladu,biljne sireve(koki su katastrofalan proizvod),pije gazirano.Stvar je u tome kakvu hranu jedete,a ne samo da li jedete nemasno,visokoproteinski ili sirovo veganski,jer svi ti stilovi sami po sebi ne znace nista,vazno je na koji nacin ih sprovodite.

del boj

pre 6 godina

Setih se onog vica, sede 4 likova za stolom, prilazi im konobar i kaže "izvolite", "ja ću epl sajder rece prvi, "ja ću makijato", rece drugi. "Mohito sa ledom" nastavi treći, konobar se okrenu četvrtom koji je cutao, "a šta vi želite" upita, četvrti posle kraćeg razmišljanja reče "meni donosi pivo, ali ga stavi na susedni sto, sasvim sam slučajno seo za isti sto sa ovim p.....a ". E sad, ne znam zasto sam sve ovo napisao, ali ne moze da skodi, a cim ne skodi onada znaci da koristi.

abraxas

pre 6 godina

Human by every atom of myself, 19. jul 2017 23:12)

zlo i patnja su deo dobra i zla, integralnih delova celine zvana priroda. priroda sa ili bez ljudi je dovoljno nasilna sama prema sebi. ne razumem šta želite, da budete prirodni ili ne? ljudi kao vi sebi previše daju na značaju, naravno, neutemeljeno.

Maja

pre 6 godina

@Anon
Ne treba da vozimo auto u prvoj brzini ali ni na rezervi. Ketoza u koju bismo upali ako jedemo ovo što predlažeteK je rezerva, plan b za opstanak. Ugljeni hidrati su primarno gorivo za organizam i treba izbaciti samo belo brašno i beli šećer.

EU Citizen

pre 6 godina

Meso je zdravo, čak i crveno meso, samo pola kile ili maksimalno kilo nedeljno, a ne "srpske porcije" gde mnogi ljudi to pojedu za jedan obrok, i po mogućstvu organsko, tj. bio, da se ne pumpate hormonima i antibioticima. Naravno, većina mesa koje jedete treba da ipak bude živina ili riba, opet, ako imate novca za to, organska ili farmerska i, u slučaju ribe, lovljena. A što se tiče likova poput nicka "Human by every atom", takav način razmišljanja je degeneracija koja se graniči sa psihopatijiom, jer su ljudi evolutivno prilagođeni da jedu meso, iako mogu da jedu sve, to jest omnivori su, ali meso je u umerenim količinama kakve su bile dostupne našim precima (nas uništava obilje, odnosno činjenica da imamo neograničene količine svega, pa mnogi ljudi počinju da se hrane neuravnoteženo i neprirodno, jedni proždiru meso, mast, šećer i alkohol, a drugi, što je samo druga strana novčića, iz raznih psiho- i sociopatskij razloga prestajud a jedu meso u potpunosti) je zdrava i neophodna komponenta ishrane. A što se tiče patnji životinja, one treba da budu što manje, ali to nisu svesna bića (izuzev kitova, delfina i čovekolikih majmuna, koje zaista ne treba ubijati i jesti), već beslovesne biološke mašine i naš tradicionalni biološki i evolutivni plen, a to što se dešava sa "etičkim" veganima je bolesna fiksacija/projekcija, odnosno, mehaničko i potpuno suludo prenošenje etičkih normi koje važe za vlastitu vrstu, to jest ljude, na životinje, obično ultimativno zbog problema sa ljudima i društvom i neprilagođenosti.

Bojan

pre 6 godina

Greska... covek jeste stvoren da jede samo biljno i veganska ishrana jeste najbolja i jedina ispravna. Svaki obrok koji sadrzi zivotinjske komponente skracuje zivot i vama i zivotinji.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (postovalac, 19. jul 2017 22:18)

Da je to tacno onda ne bih imao ocnjake i slepo crevo, vec bih imao zube i burag kao krava, da tu silnu travuljinu prezivam i svarim.

Da nije bilo mesa u covecijoj ishrani znas kad bi se mozak razvio i covek postao najdominantnija rasa na ovoj planeti. Pa prve alatke su bila koplja, misli malo o tome.

Iz mog ugla

pre 6 godina

Ja ne znam kakav je ovo zakljucak, naravno da je bolje jesti zdravu hranu i meso u umerenoj kolicini, nego biti vege a ziveti na pomfritu i nuteli. Ali nije to ovde jedino pitanje, ne jesti meso je mnogo kompleksnija tema. Ceo zivot sam ga jela jer sam tako naucila, ali sam ga vremenom smanjivala a poslednjih godinu dana ga ne jedem uopste. Takva ishrana mi jako prija, medjutim pitanja ljudi i vecito ocekivanje da svima elaboriram svoje stavove pocinje ozbiljno da me iritira. Svi smatraju za shodno da me ibedjuju kako nisam u pravu. Ja pritom nikga ne ugrozavam, ne komentarisem sta drugi jedu. A druga stvar kad odes u inostranstvo svaki restoran ima vege meni, kod nas treba da biras izmedju prebranca i pohovanog kackavalja a onda saznas i da je prebranac na masti - ne postoje jela bez mesa u restoranu!!!

jackbarnes

pre 6 godina

Zažto stalno potencirate vezu (izbacivanja) mesa i zdravlja? Pravo vegetarijanstvo nije stvar ishrane, već morala, etike i filozofije! Ja sam vegetatarijanac 3 godine, ali nisam to postao da bih bio zdraviji, već iz etičkih razloga! I nisam to postao preko noći, već sam skoro godinu dana edukovao se i razmišljao o tome na raznim nivoima: etički, moralni, filozofski, zdrvastveni, religijski, ekološki, duhovni...Tek onda sam prešao u vegetarijanstvo!

@Human by every atom of myself

pre 6 godina

Ovakvo shvatanje životinja je posledica raznih crtanih filmova koji se gledaju u detinjstvu i gde su praktično ljudski likovi prikazani kao životinje (meda, kuca, maca, miš...). Postoji nešto što se zove piramida prehrane i ja stvarno ne znam gde bi čovek mogao da nađe hranu za sebe ako ne u prirodi. Ovakve zablude idu toliko daleko, da je pogrešno jesti i biljke, već samo plodove koji su samo odpali, samo i tu je zamka plod je odpao da iz njegovog semena izraste nova biljka, novi život... Slažem se sa ovima koji predlažu umerenost u hrani.

znanje

pre 6 godina

LCHF ( manje ugljeni hidrata više masti )- to je način ishrane koji treba sprovoditi do kraja života. Morate mnogo ČITATI da bi se ZDRAVIJE hranili.
Ljudi čitajteeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!

Yugosloven

pre 6 godina

U Srbiji zbog kvaliteta mesa bolje da se zaobilazi, ne kupijte u prodavnice meso iz uvoza meso na akciji,idite kod seljaka i kupite domaće kvalitetno meso

NoName

pre 6 godina

@postovalac

I tako to ide kada se citaju razni clanci po internetu, umesto biologije. Pa malo biologije za tebe. Prvo, set zuba u nasim ustima objasnjava da smo omnivore. Takodje, digestivni trakt isto to pokazuje. Da nije tako, imali bi digestivne probleme jeduci meso.
Ova polemika koja je isprala mozak mnogima, je uspela. I jos jedan dokaz kako je ljudima moguce isprati mozak.
Da bi se zadobio rak u digestivnom traktu, sto bi se reklo "flora i fauna" disgestivnog trakta mora biti poremecena da bi se zadobio taj problem. I to je samo povecanje rizika, ali ne i nuzno dobijanje raka. Ujedno, kada postoje samo vegani ili samo mesozderi (koji retko pipaju povrce i voce), oni su sebi vec promenili floru i faunu svog digestivnog trakta i sebi su povecali rizik. Sto se samog jela tice, treba jesti sve uz svaki obrok. Znaci, ne mozes samo jesti meso ili samo jesti povrce. Jelovnik treba biti raznovrstan.

Ako gledamo uopstenu sliku sveta u kojem zivimo, bavio se sportom, zdravo ziveo, bio vegan ili bilo sta, mi zivimo u takvom okruzenju i hranimo se takvim stvarima, da generalno svi mozemo dobiti taj problem. Hemikalije su na sve strane. Ukljucujuci i hemija koja se koristi za prskanje voca i povrca, sapuni, dezodoransi, kreme, sam vazduh, itd. Sve to sadrzi kancerogene materije, tj. materije koje izazivaju mutaciju celija.

Zakljucak. Da ne bi dobio rak, trebalo bi eliminisati sve kancerogene materije u svim stvarima, na svim poljima.

Cosinus

pre 6 godina

Doručak- prasetina
Ručak-janjetina
Večera -govedina
.
.
.
Doručak- prasetina
Ručak-janjetina
Večera -govedina
.
.
.
Doručak- prasetina
Ručak-janjetina
Večera -govedina

bot na kvadrat

pre 6 godina

Ja jedino znam kada se nakrkam mesa,ne mora da jedem narednih 7-8 sati,a i vise,a kada jedem neki vegeterijanski obrok,za dva sata,daj nesto slatko,daj neki sok,neki cips,daj bilo sta pregladneh.

n42

pre 6 godina

@postovalac:
Doublefacepalm
1. Nije stvoren
2. Naravno da je veganska iskrena daleko od dobre a tek od pomenute jedine ispravne cc

Da je sapiens unosio samo proteine biljnog porekla, jos bi bio na drvetu

sladoledsmesom

pre 6 godina

Greska... covek jeste stvoren da jede samo biljno i veganska ishrana jeste najbolja i jedina ispravna. Svaki obrok koji sadrzi zivotinjske komponente skracuje zivot i vama i zivotinji.
(postovalac, 19. jul 2017 22:18)

Ne sektasi, leba ti. Odakle coveku ocnjaci?

Neka fala!

pre 6 godina

Kolko ja znam, rak se ne dobija od šargarepe, graška, kupusa, karfiola, pasulja, boranije ... već od mesa. Reče i dobi Nobelovu nagradu, Oto Varburg. A ja jadan glup verujem jednom Nobelovcu umesto Matijeviću, Nedeljkoviću, Zlatiborcu .... !!!

Human by every atom of myself

pre 6 godina

Jeste li ikada videli untrasnjost klanice? Jeste li videli patnju i bol koja se ne moze recima opisati? Zasto svesna ziva bica da pate i guse se u sopstvenoj krvi provodeci tako poslednje minute svog stravom obojenog zivota, dok se verovatno i sama pitaju "zasto mi ovo rade, sta sam skrivilo?" Zasto da uzrokujem patnju i bol samo da bi meni bilo lepo, i da pojedem nagorelo parce lesine, i zadovoljim culo ukusa koje mi je od malih nogu programirano da voli ukus nagorele lesine? Mozemo da zivimo bez mesa, i hajde da zajedno ucinimo ovaj svet boljim mestom za nas, i zivotinje koje pate samo zbog nasih usta.

Tomy

pre 6 godina

Nicega se ne treba odricati, samo treba biti umjeren i obratiti paznju na porijeklo svakog proizvoda. Zasto da jedem zalednjeno, uvozno meso koje je prepuno hemije i antibiotika, kad sam sebi mogu da uzgojim ili da kupim od srpskog seljaka?
(Kaiim, 19. jul 2017 20:35)

Slažem se ali ni Srpski seljak nije sto je bio.Sad na svako selo dolazi po jedna veterinarska ambulanta i gotovo da nema životinje koja može opstati bez kljukanja tableta i inekcija a tek gotova hrana koju od njih svi kupuju je skoro pa čista hemija.

postovalac

pre 6 godina

Greska... covek jeste stvoren da jede samo biljno i veganska ishrana jeste najbolja i jedina ispravna. Svaki obrok koji sadrzi zivotinjske komponente skracuje zivot i vama i zivotinji.

Tekvondo je zakon

pre 6 godina

Ma meso je zdravo jesti samo kad bih imao da kupis pravo zdravo meso.Ovo sto se prodaje u mesarama je puno hemikalija,kostiju starih ostataka i kojekavih drugih gluposti sto truju organizam.

sve je otislo u Honduras

pre 6 godina

Nicega se ne treba odricati, samo treba biti umjeren i obratiti paznju na porijeklo svakog proizvoda. Zasto da jedem zalednjeno, uvozno meso koje je prepuno hemije i antibiotika, kad sam sebi mogu da uzgojim ili da kupim od srpskog seljaka?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Kaiim, 19. jul 2017 20:35)

A srpski seljak je cuven po postenju pa nista ne prska? Jedino sigurno je sam gajiti. Ne verujem vise ni pcelarima.

Anon

pre 6 godina

Ako zelite da budete zdraviji - odreknite se ugljenih hidrata, secera ponajvise. Konstantno nabijanje insulina je izvor vecine bolesti, to je kao da auto vozite podji-stani u prvoj brzini non stop. Vecina ishrane treba da vam se sastoji od masti (onih dobrih ako je moguce) i nesto proteina

aaaa

pre 6 godina

Nije problem meso vec ono sto je u mesu. Isto i za biljke. Dzaba je zeleno ako je puno otrova. Meso koje je puno antibiotika i steroida, jos pritom stajalo zamrznuto godinu dana, je lose meso. A tek preradjevine tipa virsle, kobaje, pecenice... Ko moze neka kupuje pilice/svinje kod seljaka. Em pomazemo seljake em jedemo zdravije. Ovo akcijsko meso 20% na snizenju u Idei je sigurno krs.

Eugen

pre 6 godina

Nicega se ne treba odricati, samo treba biti umjeren i obratiti paznju na porijeklo svakog proizvoda. Zasto da jedem zalednjeno, uvozno meso koje je prepuno hemije i antibiotika, kad sam sebi mogu da uzgojim ili da kupim od srpskog seljaka?
(Kaiim, 19. jul 2017 20:35)

A ti sve nesto ubedjen da je srpski seljak BIO? On i ne zna sta je to.

Kaiim

pre 6 godina

Nicega se ne treba odricati, samo treba biti umjeren i obratiti paznju na porijeklo svakog proizvoda. Zasto da jedem zalednjeno, uvozno meso koje je prepuno hemije i antibiotika, kad sam sebi mogu da uzgojim ili da kupim od srpskog seljaka?

Kaiim

pre 6 godina

Nicega se ne treba odricati, samo treba biti umjeren i obratiti paznju na porijeklo svakog proizvoda. Zasto da jedem zalednjeno, uvozno meso koje je prepuno hemije i antibiotika, kad sam sebi mogu da uzgojim ili da kupim od srpskog seljaka?

sve je otislo u Honduras

pre 6 godina

Nicega se ne treba odricati, samo treba biti umjeren i obratiti paznju na porijeklo svakog proizvoda. Zasto da jedem zalednjeno, uvozno meso koje je prepuno hemije i antibiotika, kad sam sebi mogu da uzgojim ili da kupim od srpskog seljaka?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Kaiim, 19. jul 2017 20:35)

A srpski seljak je cuven po postenju pa nista ne prska? Jedino sigurno je sam gajiti. Ne verujem vise ni pcelarima.

Anon

pre 6 godina

Ako zelite da budete zdraviji - odreknite se ugljenih hidrata, secera ponajvise. Konstantno nabijanje insulina je izvor vecine bolesti, to je kao da auto vozite podji-stani u prvoj brzini non stop. Vecina ishrane treba da vam se sastoji od masti (onih dobrih ako je moguce) i nesto proteina

aaaa

pre 6 godina

Nije problem meso vec ono sto je u mesu. Isto i za biljke. Dzaba je zeleno ako je puno otrova. Meso koje je puno antibiotika i steroida, jos pritom stajalo zamrznuto godinu dana, je lose meso. A tek preradjevine tipa virsle, kobaje, pecenice... Ko moze neka kupuje pilice/svinje kod seljaka. Em pomazemo seljake em jedemo zdravije. Ovo akcijsko meso 20% na snizenju u Idei je sigurno krs.

Tomy

pre 6 godina

Nicega se ne treba odricati, samo treba biti umjeren i obratiti paznju na porijeklo svakog proizvoda. Zasto da jedem zalednjeno, uvozno meso koje je prepuno hemije i antibiotika, kad sam sebi mogu da uzgojim ili da kupim od srpskog seljaka?
(Kaiim, 19. jul 2017 20:35)

Slažem se ali ni Srpski seljak nije sto je bio.Sad na svako selo dolazi po jedna veterinarska ambulanta i gotovo da nema životinje koja može opstati bez kljukanja tableta i inekcija a tek gotova hrana koju od njih svi kupuju je skoro pa čista hemija.

Neka fala!

pre 6 godina

Kolko ja znam, rak se ne dobija od šargarepe, graška, kupusa, karfiola, pasulja, boranije ... već od mesa. Reče i dobi Nobelovu nagradu, Oto Varburg. A ja jadan glup verujem jednom Nobelovcu umesto Matijeviću, Nedeljkoviću, Zlatiborcu .... !!!

Human by every atom of myself

pre 6 godina

Jeste li ikada videli untrasnjost klanice? Jeste li videli patnju i bol koja se ne moze recima opisati? Zasto svesna ziva bica da pate i guse se u sopstvenoj krvi provodeci tako poslednje minute svog stravom obojenog zivota, dok se verovatno i sama pitaju "zasto mi ovo rade, sta sam skrivilo?" Zasto da uzrokujem patnju i bol samo da bi meni bilo lepo, i da pojedem nagorelo parce lesine, i zadovoljim culo ukusa koje mi je od malih nogu programirano da voli ukus nagorele lesine? Mozemo da zivimo bez mesa, i hajde da zajedno ucinimo ovaj svet boljim mestom za nas, i zivotinje koje pate samo zbog nasih usta.

Eugen

pre 6 godina

Nicega se ne treba odricati, samo treba biti umjeren i obratiti paznju na porijeklo svakog proizvoda. Zasto da jedem zalednjeno, uvozno meso koje je prepuno hemije i antibiotika, kad sam sebi mogu da uzgojim ili da kupim od srpskog seljaka?
(Kaiim, 19. jul 2017 20:35)

A ti sve nesto ubedjen da je srpski seljak BIO? On i ne zna sta je to.

Tekvondo je zakon

pre 6 godina

Ma meso je zdravo jesti samo kad bih imao da kupis pravo zdravo meso.Ovo sto se prodaje u mesarama je puno hemikalija,kostiju starih ostataka i kojekavih drugih gluposti sto truju organizam.

postovalac

pre 6 godina

Greska... covek jeste stvoren da jede samo biljno i veganska ishrana jeste najbolja i jedina ispravna. Svaki obrok koji sadrzi zivotinjske komponente skracuje zivot i vama i zivotinji.

Bojan

pre 6 godina

Greska... covek jeste stvoren da jede samo biljno i veganska ishrana jeste najbolja i jedina ispravna. Svaki obrok koji sadrzi zivotinjske komponente skracuje zivot i vama i zivotinji.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (postovalac, 19. jul 2017 22:18)

Da je to tacno onda ne bih imao ocnjake i slepo crevo, vec bih imao zube i burag kao krava, da tu silnu travuljinu prezivam i svarim.

Da nije bilo mesa u covecijoj ishrani znas kad bi se mozak razvio i covek postao najdominantnija rasa na ovoj planeti. Pa prve alatke su bila koplja, misli malo o tome.

EnaE

pre 6 godina

Poenta je u tome da neko ko jede meso,jaja,voce,povrce,orasaste plodove,mlecne proizvode,zitarice od celog zrna i ostalu pravu hranu će svakako biti zdraviji od nekoga ko je vegetarijanac/vegan i tamani cipseve,smoki,cokoladu,biljne sireve(koki su katastrofalan proizvod),pije gazirano.Stvar je u tome kakvu hranu jedete,a ne samo da li jedete nemasno,visokoproteinski ili sirovo veganski,jer svi ti stilovi sami po sebi ne znace nista,vazno je na koji nacin ih sprovodite.

Maja

pre 6 godina

@Anon
Ne treba da vozimo auto u prvoj brzini ali ni na rezervi. Ketoza u koju bismo upali ako jedemo ovo što predlažeteK je rezerva, plan b za opstanak. Ugljeni hidrati su primarno gorivo za organizam i treba izbaciti samo belo brašno i beli šećer.

sladoledsmesom

pre 6 godina

Greska... covek jeste stvoren da jede samo biljno i veganska ishrana jeste najbolja i jedina ispravna. Svaki obrok koji sadrzi zivotinjske komponente skracuje zivot i vama i zivotinji.
(postovalac, 19. jul 2017 22:18)

Ne sektasi, leba ti. Odakle coveku ocnjaci?

EU Citizen

pre 6 godina

Meso je zdravo, čak i crveno meso, samo pola kile ili maksimalno kilo nedeljno, a ne "srpske porcije" gde mnogi ljudi to pojedu za jedan obrok, i po mogućstvu organsko, tj. bio, da se ne pumpate hormonima i antibioticima. Naravno, većina mesa koje jedete treba da ipak bude živina ili riba, opet, ako imate novca za to, organska ili farmerska i, u slučaju ribe, lovljena. A što se tiče likova poput nicka "Human by every atom", takav način razmišljanja je degeneracija koja se graniči sa psihopatijiom, jer su ljudi evolutivno prilagođeni da jedu meso, iako mogu da jedu sve, to jest omnivori su, ali meso je u umerenim količinama kakve su bile dostupne našim precima (nas uništava obilje, odnosno činjenica da imamo neograničene količine svega, pa mnogi ljudi počinju da se hrane neuravnoteženo i neprirodno, jedni proždiru meso, mast, šećer i alkohol, a drugi, što je samo druga strana novčića, iz raznih psiho- i sociopatskij razloga prestajud a jedu meso u potpunosti) je zdrava i neophodna komponenta ishrane. A što se tiče patnji životinja, one treba da budu što manje, ali to nisu svesna bića (izuzev kitova, delfina i čovekolikih majmuna, koje zaista ne treba ubijati i jesti), već beslovesne biološke mašine i naš tradicionalni biološki i evolutivni plen, a to što se dešava sa "etičkim" veganima je bolesna fiksacija/projekcija, odnosno, mehaničko i potpuno suludo prenošenje etičkih normi koje važe za vlastitu vrstu, to jest ljude, na životinje, obično ultimativno zbog problema sa ljudima i društvom i neprilagođenosti.

n42

pre 6 godina

@postovalac:
Doublefacepalm
1. Nije stvoren
2. Naravno da je veganska iskrena daleko od dobre a tek od pomenute jedine ispravne cc

Da je sapiens unosio samo proteine biljnog porekla, jos bi bio na drvetu

Iz mog ugla

pre 6 godina

Ja ne znam kakav je ovo zakljucak, naravno da je bolje jesti zdravu hranu i meso u umerenoj kolicini, nego biti vege a ziveti na pomfritu i nuteli. Ali nije to ovde jedino pitanje, ne jesti meso je mnogo kompleksnija tema. Ceo zivot sam ga jela jer sam tako naucila, ali sam ga vremenom smanjivala a poslednjih godinu dana ga ne jedem uopste. Takva ishrana mi jako prija, medjutim pitanja ljudi i vecito ocekivanje da svima elaboriram svoje stavove pocinje ozbiljno da me iritira. Svi smatraju za shodno da me ibedjuju kako nisam u pravu. Ja pritom nikga ne ugrozavam, ne komentarisem sta drugi jedu. A druga stvar kad odes u inostranstvo svaki restoran ima vege meni, kod nas treba da biras izmedju prebranca i pohovanog kackavalja a onda saznas i da je prebranac na masti - ne postoje jela bez mesa u restoranu!!!

Hortofagos

pre 6 godina

Probajte da skočite na kravu ili svinju i tm vašim očnjacima da je ubijete i sažvaćete živo meso. Ne bi išlo, zar ne? Gorila ima mnogo veće očnjake od nas pa je 100% biljojed. Način žvakanja i pomeranja vilice takođe pokazuje da smo primarno biljojedi, dužina creva nam je 10 puta dužine trupa, znojimo se preko kože i imamo znatno slabiju kiselinu od mesojeda. Mozak nam se sigurno nije razvio zbog mesa, u protivnom bi sada lavovi vladali planetom, a svi znamo valjda da je glukoza pogonsko gorivo za ceo organizam, pa i za mozak.

@Human by every atom of myself

pre 6 godina

Ovakvo shvatanje životinja je posledica raznih crtanih filmova koji se gledaju u detinjstvu i gde su praktično ljudski likovi prikazani kao životinje (meda, kuca, maca, miš...). Postoji nešto što se zove piramida prehrane i ja stvarno ne znam gde bi čovek mogao da nađe hranu za sebe ako ne u prirodi. Ovakve zablude idu toliko daleko, da je pogrešno jesti i biljke, već samo plodove koji su samo odpali, samo i tu je zamka plod je odpao da iz njegovog semena izraste nova biljka, novi život... Slažem se sa ovima koji predlažu umerenost u hrani.

abraxas

pre 6 godina

Human by every atom of myself, 19. jul 2017 23:12)

zlo i patnja su deo dobra i zla, integralnih delova celine zvana priroda. priroda sa ili bez ljudi je dovoljno nasilna sama prema sebi. ne razumem šta želite, da budete prirodni ili ne? ljudi kao vi sebi previše daju na značaju, naravno, neutemeljeno.

Jana

pre 6 godina

Hahaha poredili jedenje mesa sa jedenjem junka i čipsa da bi dobili rezultat da je meso ok. Očajnički potezi...Tačno je da vegani mahom jedu svašta i ništa ne znači kad neko kaže da je vegan jer nemate pojma kako se hrani, možda pije pivo i jede čips po ceo dan, a možda jede brokoli i kinou. Uporedite vi ove druge sa mesojedima pa da vidimo razliku u zdravlju.

NoName

pre 6 godina

@postovalac

I tako to ide kada se citaju razni clanci po internetu, umesto biologije. Pa malo biologije za tebe. Prvo, set zuba u nasim ustima objasnjava da smo omnivore. Takodje, digestivni trakt isto to pokazuje. Da nije tako, imali bi digestivne probleme jeduci meso.
Ova polemika koja je isprala mozak mnogima, je uspela. I jos jedan dokaz kako je ljudima moguce isprati mozak.
Da bi se zadobio rak u digestivnom traktu, sto bi se reklo "flora i fauna" disgestivnog trakta mora biti poremecena da bi se zadobio taj problem. I to je samo povecanje rizika, ali ne i nuzno dobijanje raka. Ujedno, kada postoje samo vegani ili samo mesozderi (koji retko pipaju povrce i voce), oni su sebi vec promenili floru i faunu svog digestivnog trakta i sebi su povecali rizik. Sto se samog jela tice, treba jesti sve uz svaki obrok. Znaci, ne mozes samo jesti meso ili samo jesti povrce. Jelovnik treba biti raznovrstan.

Ako gledamo uopstenu sliku sveta u kojem zivimo, bavio se sportom, zdravo ziveo, bio vegan ili bilo sta, mi zivimo u takvom okruzenju i hranimo se takvim stvarima, da generalno svi mozemo dobiti taj problem. Hemikalije su na sve strane. Ukljucujuci i hemija koja se koristi za prskanje voca i povrca, sapuni, dezodoransi, kreme, sam vazduh, itd. Sve to sadrzi kancerogene materije, tj. materije koje izazivaju mutaciju celija.

Zakljucak. Da ne bi dobio rak, trebalo bi eliminisati sve kancerogene materije u svim stvarima, na svim poljima.

bot na kvadrat

pre 6 godina

Ja jedino znam kada se nakrkam mesa,ne mora da jedem narednih 7-8 sati,a i vise,a kada jedem neki vegeterijanski obrok,za dva sata,daj nesto slatko,daj neki sok,neki cips,daj bilo sta pregladneh.

jackbarnes

pre 6 godina

Zažto stalno potencirate vezu (izbacivanja) mesa i zdravlja? Pravo vegetarijanstvo nije stvar ishrane, već morala, etike i filozofije! Ja sam vegetatarijanac 3 godine, ali nisam to postao da bih bio zdraviji, već iz etičkih razloga! I nisam to postao preko noći, već sam skoro godinu dana edukovao se i razmišljao o tome na raznim nivoima: etički, moralni, filozofski, zdrvastveni, religijski, ekološki, duhovni...Tek onda sam prešao u vegetarijanstvo!

Maja

pre 6 godina

@jackbarnes

Nema ničeg etičkog u vegetarijanstvu. Industrija mleka je okrutnija od mesne. Tele se otme od majke da ne bi pilo njeno mleko, i pošalje se u mesnu industriju. Krava se muze godinama, tele za teletom joj se oduzima, a kad se iscrpi i ne može da daje više mleko onda i nju ubiju i opet završi kao meso. U mesnoj industriji se životinja samo ubije, ovde se muči godinama pa se tek onda ubije.

del boj

pre 6 godina

Setih se onog vica, sede 4 likova za stolom, prilazi im konobar i kaže "izvolite", "ja ću epl sajder rece prvi, "ja ću makijato", rece drugi. "Mohito sa ledom" nastavi treći, konobar se okrenu četvrtom koji je cutao, "a šta vi želite" upita, četvrti posle kraćeg razmišljanja reče "meni donosi pivo, ali ga stavi na susedni sto, sasvim sam slučajno seo za isti sto sa ovim p.....a ". E sad, ne znam zasto sam sve ovo napisao, ali ne moze da skodi, a cim ne skodi onada znaci da koristi.

cika djura

pre 6 godina

znaci ovi su otkrili toplu vodu. Pa naravno da je oduvek bilo i bice: biti umeren u svemu je kljuc zdravog zivota. Dakle UMEREN. Ali, danas se postavlja jos jedno pitanje: sta je zdrava hrana kada je sve prskano, tretirano hemikalijama i hormonima... Ja sve manje verujem hrani kojase kupuje po lokalnim gradskim marketima jer sumnjam da je sva hrana u masovnoj proizvodnji koliko toliko zatrovana hemijom. Po menije najbolje da kupujete direktno odprozivododjaca koji ne prozivodi za velike narodje mase. A idealno bi bilo kada bi svako od nas imao mogucnosti i vremena da se zabavlja svojim uzgojem hrane

Jana

pre 6 godina

Dejane, za terminologiju ste u pravu. Hajde da poredimo biljojede koji jedu povrće,voće itd. i svaštojede koji jedu sve to plus meso. Već je to poređeno dosta puta, biljojedi imaju niži rizik od svih oboljenja koja su posmatrana.

Hortofagos

pre 6 godina

Dejane, vaša low carb matematika ne valja, pročitajte pažljivije, nisam rekao u odnosu na celokupnu visinu tela, već samo trupa. Očigledno je da imamo različite izvore informacija jer moje kažu da su najzdraviji i najdugovečniji ljudi na planeti pretežno na biljnoj ishrani. Što se gorila tiče, meni se čini da se i čovek uklapa u tu priču veliki stomak, mali mozak. Odakle nam enzimi za varenje mesa? Jedan francuz je pojeo ceo avion što ne bi smelo da nas dovede do zaključka da smo avionožderi.

Dejan Milinković

pre 6 godina

Hortofagos, to bi bilo kao kad bih ja vama rekao da probate tim vašim zubima da sažvaćete, kao gorila, lišće sa grane. A i da ga svarite. Ili još bolje, probajte da jedete žitarice ili soju, onako sirove. Vidite, za razliku od recimo žitarica, soje, krompira i mnoge druge biljne hrane, čovek jede sirovo (termički neobrađeno) meso i takvih primera imate koliko hoćete u mnogim kulturama. Na našim prostorima se recimo jede sušeno meso. A u pravu ste da treba da se poredimo sa gorilama, one su nam bliski rođaci, ne lavovi. Pa da vidimo razliku. Gorila ima veliki stomak a mali mozak, mi upravo obrnuto. Je l’ znate zašto? Pa mora jadna ceo dan da žvaćka tu nutritivno siromašnu, energetski slabu i teško svarljivu biljnu hranu kako bi uspela da skupi dovoljno energije za preživljavanje. I pošto varenje zahteva puno energije malo ostane za mozak. Ne znam za vas, ali ja nešto ne bih da vraćam evolutivni točak unazad. Idemo dalje, creva čoveka su dugačka oko 7 m (i to zajedno tanko i debelo) pa po vašoj veganskoj matematici ispada da smo u proseku 70 cm visoki. Ako pak upotrebimo pravu matematiku onda dođemo do odnosa od oko 4 puta dužih creva u odnosu na telo i to je tačno negde između mesojeda i biljojeda što jasno ukazuje na to da smo svaštojedi. Uzgred, kod lava je to oko 2 a kod krava oko 20 što znači da smo i po tome zapravo bliži mesojedima nego biljojedima. Za kraj, da se manemo mi i očnjaka i creva, evo jedno prosto pitanje – otkud nama „biljojedima“ enzimi za varenje mesa?

Sloba

pre 6 godina

@EUCitizen

Ako vam je prenošenje moralnih normi na životinje suludo onda se zapitajte šta biste uradili da neko usred grada počne da prebija vašeg (ili bilo kog) psa. To ne samo da se nikome ne bi dopalo već to potpada pod krivični zakon, dakle isto kao i prebijanje ljudi. Koja je suštinska razlika između tog psa i praseta? I nemojte reći prase se jede, jer se i pas u nekim kulturama jede. I nemojte reći inteligencija jer je prase inteligentnije od psa. I nemojte reći svest jer patnju i bol osećaju podjednako i pas i prase.

Sloba

pre 6 godina

@NoName

Kako omnivori ne nameću stavove drugima kada se podrazumeva da treba da si omnivor, kada su svi restorani omnivorski, da je svet omnivorski, da deca moraju da se hrane omnivorski inače te smatraju ludakom (iako sama svetska zdravstvena organizacija kaže da je veganska ishrana optimalna u svim životnim dobima pa i detinjstvu). Ako to nije nametanje onda ne znam šta je?

Sloba

pre 6 godina

Dejane, razlika je velika između namernog i slučajnog ubijanja. Nema tu baš neke velike filozofije, prosto je. Plus ogromna brojčana razlika

Sloba

pre 6 godina

@Dejan Glupo je poređenje sa neindustrijskom proizodnjom mesa kada svi znaju da je meso iz marketa industrijsko i tako se hrani ogromna većina ljudi. Ta utopija sa kravama koje pasu svakako ne može da hrani planetu i malo je kome dostupna. I ne znam zašto mislite da vegani ne mare za životinje stradale u procesu proizvodnje bilo čega. Stalo im je, ali je smešno štititi bube i glodare od traktora dok se krave svinje i pilići sistematski i planski kolju. Mislim da je ovo svakome jasno. To je kao da stavljate u zatvor prvo nekog nesrećnika koji je pregazio pešaka jer ga nije video, a psihopatu ubicu sa predumišljajem pustite da šeta dok ne dođe na red.

Yugosloven

pre 6 godina

U Srbiji zbog kvaliteta mesa bolje da se zaobilazi, ne kupijte u prodavnice meso iz uvoza meso na akciji,idite kod seljaka i kupite domaće kvalitetno meso

znanje

pre 6 godina

LCHF ( manje ugljeni hidrata više masti )- to je način ishrane koji treba sprovoditi do kraja života. Morate mnogo ČITATI da bi se ZDRAVIJE hranili.
Ljudi čitajteeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!

Boro

pre 6 godina

Čim se profit umeša u proizvodnju hrane , a zarad profita se ne vodi računa o zagađenju vazduha i vode , zdravlje je otišlo na zao put.

Sloba

pre 6 godina

@Dejan pa ne porede se mape tako, Vi pričate o korelaciji, a ne o kauzalnosti, velika razlika. Danas da neko uz sve dokaze govori da je meso zdravo je neverovatno, može da bude samo manje ili više kancerogeno pa sad ko kako želi.

NoName

pre 6 godina

@Hortofagos

Gorila je omnivora, ali najveci deo prehrane cine povrtne i vocne vrste.
Drugo, nasi ocnjaci nisu prilagodjeni ubijanju, kao kod drugih zivotinja, nego nas mozak ima takav sistem da je koristio alate (pa cak i kamenje, kamenje je isto alat) za lov. I takvi smo milionima godina. A sad si se ti tu nasao pametan, jer ocigledno ti je mozak pobenavio kao Maji Volk (ptica u basti i slicne price).
Znaci, mi smo vrsta koja je omnivora, tako da price i bajke raznih genijalaca to nikada nece pobiti.
Znas za onu foru, kako da prepoznas vegana? Sam ce ti reci. Omnivore ti nukada ne pricaju o tome niti namecu stavove drugima. Osim u religiji :-)

Dejan Milinković

pre 6 godina

Slobo, a šta ćemo sa ogromnim brojem vrlo svesnih živih bića poput glodara, gmizavaca, ptica i mnogih drugih koje stradaju u proizvodnji biljne hrane? To su one nesrećne životinje što stradaju od mehanizacije i hemijskih sredstava u toku proizvodnje, transporta i skladištenja hrane a koje inače nazivamo štetočinama, kolateralnom štetom ili usputnim žrtvama! To su one životinje koje meljemo mehanizacijom. To su životinje koje vrlo svesno trujemo hemikalijama pa tako otrovane umiru u strašnim mukama. Šta li je sa mladuncima kojima su roditelji stradali od gore navedenog pa umiru od gladi? Mora da im je baš prijatno. A šta je sa onima kojima je zaklon uništen nakon žetve pa ako ih mehanizacija već nije isekla postaju laki plen predatora? A šta sa onima kojima su staništa uništena da bi se obezbedio prostor za monokulture kao što su žitarice ili soja koje su osnova vaše veganske ishrane? Je l’ znate da su mnoge od tih životinja znatno inteligentnije i imaju neuporedivo složeniji društveni život od recimo kokošaka ili krava? Je l’ imate predstavu koliko je složen društveni život miševa? Ili vas to nikada u životu nije zanimalo? Ne bih ja na vašem mestu previše mudrovao na ovu temu, naročito ne bih moralisao.

Hortofagos

pre 6 godina

Izvinjavamo se Dejane, bejasmo odsutni. Dakle, lik koji je pojeo ceo avion se zvao Mišel Lotito i pojeo ga je za dve godine. Suština priče je da mi nemamo enzime za varenje aviona ali ga je čovek ipak pojeo i svario, Doduše, nije preterano dugo živeo ali se to od njega nije ni očekivalo.

Jana

pre 6 godina

Dejane niste me dobro razumeli. U ljudskom telu postoji gen za proizvodnju vitamina c. Možda to znači da smo ga nekada proizvodili, možda ne, ali svakako je tu, iako nam sada ne treba. Isto tako smo sposobni da proizvedemo antitela na ujed tropske ribe sa kojom je verovatnoća da ćemo se sresti skoro nikakva. Ljudsko telo je jako efikasno. Može da vari svakakvu hranu da bi preživelo, pa i meso ako treba. Ali je poenta da ne treba.

Jana

pre 6 godina

Dejane, ja niikad nisam rekla da je čovek biljojed. Čovek je svaštojed koji je mnogo mnogo zdraviji kada jede biljke nego kada jede meso. I to je jasno svakome ko se potrudio da se informiše. Evo, već 22 godine čekam da mi organizmu zafali meso, mleko ili jaja, ali nikako da se to desi...Vitamin D se dobija od sunca, omege iz oraha, lana i drugih semenki. B 12 ne prave životinje već mikrobi u zemlji tako da ako krave i svinje piju suplement onda mogu i ja. Ko voli reciklirane proteine i vitamine, njegov izbor.

Dejan Milinković

pre 6 godina

Jano, prvo da vam skrenem pažnju na to da mesojedi ne postoje, bar ne među pripadnicima ljudske vrste a čini mi se da o njima pričamo. Postoje samo svaštojedi i biljojedi odnosno oni koji jedu sve i oni koji jedu samo biljke. A šta mislite, kako bi bilo da uporedimo te vaše druge sa ovima koji jedu meso ali domaće a ne industrijski proizvedeno? Znate ono, krava pase travu, koza brsti lišće a koka kljucka zrnevlje. I takođe ne jedu brzu hranu i ostalo smeće. Pa da onda uporedimo zdravlje.

Dejan Milinković

pre 6 godina

Dokaza da je domaće meso štetno jednostavno nema, nije lepo izmišljati. A što se mapa tiče, čudna neka korelacija na tričavom uzorku od nekoliko milijardi ljudi...

Dejan Milinković

pre 6 godina

U industrijskoj proizvodnji biljaka strada mnogo više životinja nego u domaćem uzgoju mesa. I nisu krave koje pasu nikakva utopija, prođite malo Srbijom pa ćete da vidite koliko ima stada krava, koza i ovaca. Man'te se vi supermarketa i hranjenja planete, ovde pričamo o tome kako ličnim izborom utičete na patnju životinja. Ne bih vam ja o tome pričao da niste krenuli da pridikujete drugima, svako ima pravo da jede šta mu je volja. Ali pošto jeste krenuli da morališete onda treba da znate da je vaš lični izbor da li ćete kupujući domaće meso da doprinesete stradanju manjeg broja životinja ili kupujući industrijsku biljnu hranu da doprinesete patnji većeg broja životinja. Izbor je samo vaš. Kao što je samo vaš izbor da li ćete da podržite velike korporacije ili srpskog seljaka.

Dejan Milinković

pre 6 godina

Tako je Jano, svašta ima u ljudskom telu, naročito u glavama vas vegana. Na moje jednostavno pitanje zašto ljudi ako su zaista biljojedi kako tvrdite imaju enzim za varenje mesa jedan od vas odgovara da je Francuz pojeo avion a drugi dodaje da ne proizvodimo vitamin C??? Tužno...

Cosinus

pre 6 godina

Doručak- prasetina
Ručak-janjetina
Večera -govedina
.
.
.
Doručak- prasetina
Ručak-janjetina
Večera -govedina
.
.
.
Doručak- prasetina
Ručak-janjetina
Večera -govedina

Dejan Milinković

pre 6 godina

Ma nije moguće Jano. Pa otkud onda sve najdugovečnije nacije jedu puno mesa i/ ili puno ribe? Kako nisu najdugovečniji u Bangladešu i Indiji kad je ta veganska hrana tako zdrava? Dovoljno je uporediti mapu dugovečnosti http://reason.com/archives/2016/08/02/life-expectancy-up-around-the-world sa mapom potrošnje mesa http://chartsbin.com/view/12730 i uočiti fascinantnu sličnost. Te bajke pričajte nekom drugom.

Dejan Milinković

pre 6 godina

Tako je Jano, svašta ima u ljudskom telu, naročito u glavama vas vegana. Na moje jednostavno pitanje zašto ljudi ako su zaista biljojedi kako tvrdite imaju enzim za varenje mesa jedan od vas odgovara da je Francuz pojeo avion a drugi dodaje da ne proizvodimo vitamin C??? Tužno...

Dejan Milinković

pre 6 godina

Dalje, to što ste već 22 godine vegan znači da imate dosta životnog iskustva pa biste trebali da znate da u orasima nema esencijalnih omega 3 masnih kiselina (EPA i DHA) već samo neesencijalnih (ALA). Tačno je da se ALA može konvertovati u EPA i DHA ali je proces konverzije izuzetno neefikasan (manje od 5% može da se konvertuje). Pri tom, konverzija je još znatno neefikasnija kod vegana usled nedostatka masnoća u ishrani. Treba li se onda čuditi znatno većoj učestalosti neuroloških bolesti i poremećaja u veganskoj populaciji u odnosu na ostatak? Da li vitamin B12 proizvode mikrobi ili životinje u kojima se ti mikrobi nalaze potpuno je irelevantno kad je jedini način da do njega dođemo putem hrane životinjskog porekla. Uf, izvinjavam se, opet sam zaboravio na suplemente. A kad smo kod njih, ne pijete vi suplemente vitamina B12 zato što ga ponekde ponekad možda piju i krave i svinje već zato što biljnom hranom ne možete da ga dobijete u potrebnim količinama. Pa kakva je to onda prirodna i zdrava hrana ako nam ne obezbeđuje sve one sastojke koji su neophodni da bismo održali dobro zdravlje? Mora da su i naši preci više od dva miliona godina kupovali suplemente u apotekama. Od osobe vaših godina bi se zaista očekivalo malo više odgovornosti. A što se recikliranih proteina tiče to je tipičan primer kako mali Perica zamišlja biohemiju. Baš kao i ona poznata veganska mantra kako zasićene masnoće zapušavaju krvne sudove.

Dejan Milinković

pre 6 godina

Slobo, kako to mislite namernog i slučajnog ubijanja? Kakvo je to slučajno ubijanje kad su posledice užasne i vrlo predvidive? I za te posledice zna kako onaj što vozi traktor ili kombajn tako i vi koji jedete tako proizvedenu hranu? Pa kakva su to onda besmislena opravdanja? Ta minimizacija ili ignorisanje samo jasno pokazuje da vas patnje životinja ne zanimaju, ma ni najmanje. Što se mene tiče i to je u redu, ali uz uslov da ne delite lekcije drugima. Niste u poziciji ni najmanje, verujte mi. Tim pre što u proizvodnji vaše hrane strada znatno više životinja nego u neindustrijskoj proizvodnji mesa koja podrazumeva da stoka pase po livadama i pašnjacima. Pri tom je stihijsko i postepeno ubijanje životinja dovodi do još veće patnje nego kontrolisano i trenutno. O uništavanju staništa da ne govorim. Možete vi da zabijate glavu u pesak do mile volje, neće to promeniti stvarnost ni najmanje.

Dejan Milinković

pre 6 godina

Hortofagos, čini mi se da nije ovde problem u metematici nego u vašoj potrebi da iskrivljujete stvarnost i prilagođavate je svojim teorijama. Možete vi da odstranite i udove i glavu samo zato što mislite da vam tako više odgovara jer ljudi imaju nesrazmerno veće udove u odnosu na lavove ili krave, ništa to suštinski ne menja. Dužina ljudskih creva u odnosu na trup (sa glavom i udovima ili bez njih) je tačno između onih tipičnih za mesojede i biljojede što samo potvrđuje ono što svi normalni ljudi znaju – da smo svaštojedi. Dakle čak i ova besmislena priča o dužini creva jasno pokazuje da ljudi nisu biljojedi pa mi nije jasno zašto je vegani kao papagaji ponavljaju. Što se tiče dugovečnosti ja vam pokazah konkretnim podacima da postoji jasna korelacija sa konzumacijom mesa ali pošto vam podaci ne odgovaraju vi rešiste, onako u tipičnom veganskom stilu, da ih ignorišete. A što se enzima za varenje mesa tiče vaš odgovor je da je jedan čovek jednom pojeo jedan avion?! Nisam baš razumeo, je l’ ga samo pojeo ili ga je i svario? Verujte mi, obožavam avijaciju i rado bih o njoj ovde pisao ali čini mi se da ona ipak nije tema. Pa da ponovim pitanje u nadi da ćete ovog puta možda bolje razumeti – odakle nama biljojedima enzimi za varenje mesa?

Dejan Milinković

pre 6 godina

Hortofagos, čini mi se da nije ovde problem u metematici nego u vašoj potrebi da iskrivljujete stvarnost i prilagođavate je svojim teorijama. Možete vi da odstranite i udove i glavu samo zato što mislite da vam tako više odgovara jer ljudi imaju nesrazmerno veće udove u odnosu na lavove ili krave, ništa to suštinski ne menja. Dužina ljudskih creva u odnosu na trup (sa glavom i udovima ili bez njih) je tačno između onih tipičnih za mesojede i biljojede što samo potvrđuje ono što svi normalni ljudi znaju i bez toga – da smo svaštojedi. Dakle čak i ova besmislena priča o dužini creva jasno pokazuje da ljudi nisu biljojedi pa mi nije jasno zašto je vegani kao papagaji ponavljaju. Što se tiče dugovečnosti ja vam pokazah konkretnim podacima, inače dobro poznatim, da postoji jasna korelacija sa konzumacijom mesa ali pošto vam podaci ne odgovaraju vi rešiste, onako u tipičnom veganskom stilu, da ih ignorišete. A što se enzima za varenje mesa tiče vaš odgovor je da je jedan čovek jednom pojeo jedan avion?! Nisam baš razumeo, je l’ ga samo pojeo ili ga je i svario? Verujte mi, obožavam avijaciju i rado bih o njoj ovde pisao ali čini mi se da ona ipak nije tema. Pa da ponovim pitanje u nadi da ćete ovog puta možda bolje razumeti – odakle nama biljojedima enzimi za varenje mesa?

Dejan Milinković

pre 6 godina

Hortofagus, ovo za avion stvarno ne vredi ni komentarisati više, jednostavno previše je besmisleno. Jano, meso savršeno dobro varimo ali to ne treba. Zašto? Pa rekao jedan vegan. Baš snažan argument. A ne treba verovatno zato što nam ne trebaju ni EPA i DHA omega 3 masne kiseline, ne treba nam vitamin D ni ostali vitamini topivi u masti, ne treba nam vitamin B12. A šta će nam i kvalitetni i kompletni proteini. Sa druge strane ne možemo da varimo celulozu i veće molekule skroba ali nam žitarice i krompir itekako trebaju. Slažem se, to što imamo enzime za varenje mesa a nemamo za varenje celuloze ili krupnijih molekula skroba je odličan pokazatelj da smo biljojedi. Ali samo u svetu veganske logike. Kao što je odličan pokazatelj da smo biljojedi i to što moramo da uzimamo suplemente na veganskoj ishrani kako ne bismo ozbiljno narušili zdravlje. Kad smo kod narušenog zdravlja, jeste li se možda nekad zapitali zašto gotovo svi vegani odustaju od te ishrane pre ili kasnije a više od pola odustane u roku manjem od godinu dana. Ja razumem da je to trenutno vaš izbor, i na njega imate pravo kao i svi drugi. Ono što međutim ne razumem je ta potreba da se drže moralne ili zdavstvene pridike ostalima kao i da se dokazuje nedokazivo – da ljudi nisu svaštojedi već biljojedi. Man’te se ćorava posla i uživajte u toj vašoj veganskoj ishrani koliko možete. I dok možete.

Dejan Milinković

pre 6 godina

Jano, možda vi izguraste 22 godine tako i ja vam na tome čestitam. I želim dugo i dobro zdravlje. Problem je u tome što većina vas ne može tako da izgura ni godinu dana a gotovo niko ne ostane vegan do nekih zrelijih godina. Ako sumnjate, evo malo više podataka na ovu temu sa jednog od vaših, veganskih sajtova - http://veganbits.com/vegan-demographics/. Ja vas pitah šta mislite zašto je to tako a vaš odgovor je da ste vi vegan već 22 godine??? Hajdemo sad opet – zašto ogromna većina ljudi ne može da izdrži na veganskoj ishrani iole duže vreme ako je ta ishrana tako zdrava i prirodna? Bogom dana kako nas vi uveravate. Ako je čovek zdraviji kad jede samo biljke zašto su najdugovečnije nacije one gde se jede puno hrane životinjskog porekla a ne one gde se jede malo? Na kraju nekako priznaste da mi jesmo svaštojedi ali nas i dalje uveravate da treba da jedemo kao biljojedi?! Pa gde je tu logika? To bi bilo kao kad bih vam ja objašnjavao da krava iako je biljojed treba da jede i meso. Ili da bi mačka trebala da prestane da ga jede. Ne treba mi da jedemo meso i biljke zato što smo svaštojedi nego smo mi svaštojedi zato što nam je i jedno i drugo neophodno. Vitamin D se dobija iz sunca, naravno. Ali kako da ga dobijete u ovim našim krajevima iz sunca od kraja septembra do kraja marta? Odakle dobijaju vitamin D oni koji žive na geografskim širinama preko 60 stepeni (i južno i severno) kad od sunca ne mogu da ga dobiju nimalo? Kako ako ne ishranom? A da, tu su suplementi.

postovalac

pre 6 godina

Greska... covek jeste stvoren da jede samo biljno i veganska ishrana jeste najbolja i jedina ispravna. Svaki obrok koji sadrzi zivotinjske komponente skracuje zivot i vama i zivotinji.

Human by every atom of myself

pre 6 godina

Jeste li ikada videli untrasnjost klanice? Jeste li videli patnju i bol koja se ne moze recima opisati? Zasto svesna ziva bica da pate i guse se u sopstvenoj krvi provodeci tako poslednje minute svog stravom obojenog zivota, dok se verovatno i sama pitaju "zasto mi ovo rade, sta sam skrivilo?" Zasto da uzrokujem patnju i bol samo da bi meni bilo lepo, i da pojedem nagorelo parce lesine, i zadovoljim culo ukusa koje mi je od malih nogu programirano da voli ukus nagorele lesine? Mozemo da zivimo bez mesa, i hajde da zajedno ucinimo ovaj svet boljim mestom za nas, i zivotinje koje pate samo zbog nasih usta.

Neka fala!

pre 6 godina

Kolko ja znam, rak se ne dobija od šargarepe, graška, kupusa, karfiola, pasulja, boranije ... već od mesa. Reče i dobi Nobelovu nagradu, Oto Varburg. A ja jadan glup verujem jednom Nobelovcu umesto Matijeviću, Nedeljkoviću, Zlatiborcu .... !!!

Kaiim

pre 6 godina

Nicega se ne treba odricati, samo treba biti umjeren i obratiti paznju na porijeklo svakog proizvoda. Zasto da jedem zalednjeno, uvozno meso koje je prepuno hemije i antibiotika, kad sam sebi mogu da uzgojim ili da kupim od srpskog seljaka?

Anon

pre 6 godina

Ako zelite da budete zdraviji - odreknite se ugljenih hidrata, secera ponajvise. Konstantno nabijanje insulina je izvor vecine bolesti, to je kao da auto vozite podji-stani u prvoj brzini non stop. Vecina ishrane treba da vam se sastoji od masti (onih dobrih ako je moguce) i nesto proteina

jackbarnes

pre 6 godina

Zažto stalno potencirate vezu (izbacivanja) mesa i zdravlja? Pravo vegetarijanstvo nije stvar ishrane, već morala, etike i filozofije! Ja sam vegetatarijanac 3 godine, ali nisam to postao da bih bio zdraviji, već iz etičkih razloga! I nisam to postao preko noći, već sam skoro godinu dana edukovao se i razmišljao o tome na raznim nivoima: etički, moralni, filozofski, zdrvastveni, religijski, ekološki, duhovni...Tek onda sam prešao u vegetarijanstvo!

Eugen

pre 6 godina

Nicega se ne treba odricati, samo treba biti umjeren i obratiti paznju na porijeklo svakog proizvoda. Zasto da jedem zalednjeno, uvozno meso koje je prepuno hemije i antibiotika, kad sam sebi mogu da uzgojim ili da kupim od srpskog seljaka?
(Kaiim, 19. jul 2017 20:35)

A ti sve nesto ubedjen da je srpski seljak BIO? On i ne zna sta je to.

EU Citizen

pre 6 godina

Meso je zdravo, čak i crveno meso, samo pola kile ili maksimalno kilo nedeljno, a ne "srpske porcije" gde mnogi ljudi to pojedu za jedan obrok, i po mogućstvu organsko, tj. bio, da se ne pumpate hormonima i antibioticima. Naravno, većina mesa koje jedete treba da ipak bude živina ili riba, opet, ako imate novca za to, organska ili farmerska i, u slučaju ribe, lovljena. A što se tiče likova poput nicka "Human by every atom", takav način razmišljanja je degeneracija koja se graniči sa psihopatijiom, jer su ljudi evolutivno prilagođeni da jedu meso, iako mogu da jedu sve, to jest omnivori su, ali meso je u umerenim količinama kakve su bile dostupne našim precima (nas uništava obilje, odnosno činjenica da imamo neograničene količine svega, pa mnogi ljudi počinju da se hrane neuravnoteženo i neprirodno, jedni proždiru meso, mast, šećer i alkohol, a drugi, što je samo druga strana novčića, iz raznih psiho- i sociopatskij razloga prestajud a jedu meso u potpunosti) je zdrava i neophodna komponenta ishrane. A što se tiče patnji životinja, one treba da budu što manje, ali to nisu svesna bića (izuzev kitova, delfina i čovekolikih majmuna, koje zaista ne treba ubijati i jesti), već beslovesne biološke mašine i naš tradicionalni biološki i evolutivni plen, a to što se dešava sa "etičkim" veganima je bolesna fiksacija/projekcija, odnosno, mehaničko i potpuno suludo prenošenje etičkih normi koje važe za vlastitu vrstu, to jest ljude, na životinje, obično ultimativno zbog problema sa ljudima i društvom i neprilagođenosti.

Jana

pre 6 godina

Hahaha poredili jedenje mesa sa jedenjem junka i čipsa da bi dobili rezultat da je meso ok. Očajnički potezi...Tačno je da vegani mahom jedu svašta i ništa ne znači kad neko kaže da je vegan jer nemate pojma kako se hrani, možda pije pivo i jede čips po ceo dan, a možda jede brokoli i kinou. Uporedite vi ove druge sa mesojedima pa da vidimo razliku u zdravlju.

znanje

pre 6 godina

LCHF ( manje ugljeni hidrata više masti )- to je način ishrane koji treba sprovoditi do kraja života. Morate mnogo ČITATI da bi se ZDRAVIJE hranili.
Ljudi čitajteeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!

Hortofagos

pre 6 godina

Probajte da skočite na kravu ili svinju i tm vašim očnjacima da je ubijete i sažvaćete živo meso. Ne bi išlo, zar ne? Gorila ima mnogo veće očnjake od nas pa je 100% biljojed. Način žvakanja i pomeranja vilice takođe pokazuje da smo primarno biljojedi, dužina creva nam je 10 puta dužine trupa, znojimo se preko kože i imamo znatno slabiju kiselinu od mesojeda. Mozak nam se sigurno nije razvio zbog mesa, u protivnom bi sada lavovi vladali planetom, a svi znamo valjda da je glukoza pogonsko gorivo za ceo organizam, pa i za mozak.

Tomy

pre 6 godina

Nicega se ne treba odricati, samo treba biti umjeren i obratiti paznju na porijeklo svakog proizvoda. Zasto da jedem zalednjeno, uvozno meso koje je prepuno hemije i antibiotika, kad sam sebi mogu da uzgojim ili da kupim od srpskog seljaka?
(Kaiim, 19. jul 2017 20:35)

Slažem se ali ni Srpski seljak nije sto je bio.Sad na svako selo dolazi po jedna veterinarska ambulanta i gotovo da nema životinje koja može opstati bez kljukanja tableta i inekcija a tek gotova hrana koju od njih svi kupuju je skoro pa čista hemija.

Cosinus

pre 6 godina

Doručak- prasetina
Ručak-janjetina
Večera -govedina
.
.
.
Doručak- prasetina
Ručak-janjetina
Večera -govedina
.
.
.
Doručak- prasetina
Ručak-janjetina
Večera -govedina

Dejan Milinković

pre 6 godina

Ma nije moguće Jano. Pa otkud onda sve najdugovečnije nacije jedu puno mesa i/ ili puno ribe? Kako nisu najdugovečniji u Bangladešu i Indiji kad je ta veganska hrana tako zdrava? Dovoljno je uporediti mapu dugovečnosti http://reason.com/archives/2016/08/02/life-expectancy-up-around-the-world sa mapom potrošnje mesa http://chartsbin.com/view/12730 i uočiti fascinantnu sličnost. Te bajke pričajte nekom drugom.

Dejan Milinković

pre 6 godina

Hortofagos, to bi bilo kao kad bih ja vama rekao da probate tim vašim zubima da sažvaćete, kao gorila, lišće sa grane. A i da ga svarite. Ili još bolje, probajte da jedete žitarice ili soju, onako sirove. Vidite, za razliku od recimo žitarica, soje, krompira i mnoge druge biljne hrane, čovek jede sirovo (termički neobrađeno) meso i takvih primera imate koliko hoćete u mnogim kulturama. Na našim prostorima se recimo jede sušeno meso. A u pravu ste da treba da se poredimo sa gorilama, one su nam bliski rođaci, ne lavovi. Pa da vidimo razliku. Gorila ima veliki stomak a mali mozak, mi upravo obrnuto. Je l’ znate zašto? Pa mora jadna ceo dan da žvaćka tu nutritivno siromašnu, energetski slabu i teško svarljivu biljnu hranu kako bi uspela da skupi dovoljno energije za preživljavanje. I pošto varenje zahteva puno energije malo ostane za mozak. Ne znam za vas, ali ja nešto ne bih da vraćam evolutivni točak unazad. Idemo dalje, creva čoveka su dugačka oko 7 m (i to zajedno tanko i debelo) pa po vašoj veganskoj matematici ispada da smo u proseku 70 cm visoki. Ako pak upotrebimo pravu matematiku onda dođemo do odnosa od oko 4 puta dužih creva u odnosu na telo i to je tačno negde između mesojeda i biljojeda što jasno ukazuje na to da smo svaštojedi. Uzgred, kod lava je to oko 2 a kod krava oko 20 što znači da smo i po tome zapravo bliži mesojedima nego biljojedima. Za kraj, da se manemo mi i očnjaka i creva, evo jedno prosto pitanje – otkud nama „biljojedima“ enzimi za varenje mesa?

Dejan Milinković

pre 6 godina

Slobo, a šta ćemo sa ogromnim brojem vrlo svesnih živih bića poput glodara, gmizavaca, ptica i mnogih drugih koje stradaju u proizvodnji biljne hrane? To su one nesrećne životinje što stradaju od mehanizacije i hemijskih sredstava u toku proizvodnje, transporta i skladištenja hrane a koje inače nazivamo štetočinama, kolateralnom štetom ili usputnim žrtvama! To su one životinje koje meljemo mehanizacijom. To su životinje koje vrlo svesno trujemo hemikalijama pa tako otrovane umiru u strašnim mukama. Šta li je sa mladuncima kojima su roditelji stradali od gore navedenog pa umiru od gladi? Mora da im je baš prijatno. A šta je sa onima kojima je zaklon uništen nakon žetve pa ako ih mehanizacija već nije isekla postaju laki plen predatora? A šta sa onima kojima su staništa uništena da bi se obezbedio prostor za monokulture kao što su žitarice ili soja koje su osnova vaše veganske ishrane? Je l’ znate da su mnoge od tih životinja znatno inteligentnije i imaju neuporedivo složeniji društveni život od recimo kokošaka ili krava? Je l’ imate predstavu koliko je složen društveni život miševa? Ili vas to nikada u životu nije zanimalo? Ne bih ja na vašem mestu previše mudrovao na ovu temu, naročito ne bih moralisao.

Dejan Milinković

pre 6 godina

Dokaza da je domaće meso štetno jednostavno nema, nije lepo izmišljati. A što se mapa tiče, čudna neka korelacija na tričavom uzorku od nekoliko milijardi ljudi...

NoName

pre 6 godina

@Hortofagos

Gorila je omnivora, ali najveci deo prehrane cine povrtne i vocne vrste.
Drugo, nasi ocnjaci nisu prilagodjeni ubijanju, kao kod drugih zivotinja, nego nas mozak ima takav sistem da je koristio alate (pa cak i kamenje, kamenje je isto alat) za lov. I takvi smo milionima godina. A sad si se ti tu nasao pametan, jer ocigledno ti je mozak pobenavio kao Maji Volk (ptica u basti i slicne price).
Znaci, mi smo vrsta koja je omnivora, tako da price i bajke raznih genijalaca to nikada nece pobiti.
Znas za onu foru, kako da prepoznas vegana? Sam ce ti reci. Omnivore ti nukada ne pricaju o tome niti namecu stavove drugima. Osim u religiji :-)

Dejan Milinković

pre 6 godina

Jano, prvo da vam skrenem pažnju na to da mesojedi ne postoje, bar ne među pripadnicima ljudske vrste a čini mi se da o njima pričamo. Postoje samo svaštojedi i biljojedi odnosno oni koji jedu sve i oni koji jedu samo biljke. A šta mislite, kako bi bilo da uporedimo te vaše druge sa ovima koji jedu meso ali domaće a ne industrijski proizvedeno? Znate ono, krava pase travu, koza brsti lišće a koka kljucka zrnevlje. I takođe ne jedu brzu hranu i ostalo smeće. Pa da onda uporedimo zdravlje.

sladoledsmesom

pre 6 godina

Greska... covek jeste stvoren da jede samo biljno i veganska ishrana jeste najbolja i jedina ispravna. Svaki obrok koji sadrzi zivotinjske komponente skracuje zivot i vama i zivotinji.
(postovalac, 19. jul 2017 22:18)

Ne sektasi, leba ti. Odakle coveku ocnjaci?

Bojan

pre 6 godina

Greska... covek jeste stvoren da jede samo biljno i veganska ishrana jeste najbolja i jedina ispravna. Svaki obrok koji sadrzi zivotinjske komponente skracuje zivot i vama i zivotinji.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (postovalac, 19. jul 2017 22:18)

Da je to tacno onda ne bih imao ocnjake i slepo crevo, vec bih imao zube i burag kao krava, da tu silnu travuljinu prezivam i svarim.

Da nije bilo mesa u covecijoj ishrani znas kad bi se mozak razvio i covek postao najdominantnija rasa na ovoj planeti. Pa prve alatke su bila koplja, misli malo o tome.

aaaa

pre 6 godina

Nije problem meso vec ono sto je u mesu. Isto i za biljke. Dzaba je zeleno ako je puno otrova. Meso koje je puno antibiotika i steroida, jos pritom stajalo zamrznuto godinu dana, je lose meso. A tek preradjevine tipa virsle, kobaje, pecenice... Ko moze neka kupuje pilice/svinje kod seljaka. Em pomazemo seljake em jedemo zdravije. Ovo akcijsko meso 20% na snizenju u Idei je sigurno krs.

Tekvondo je zakon

pre 6 godina

Ma meso je zdravo jesti samo kad bih imao da kupis pravo zdravo meso.Ovo sto se prodaje u mesarama je puno hemikalija,kostiju starih ostataka i kojekavih drugih gluposti sto truju organizam.

sve je otislo u Honduras

pre 6 godina

Nicega se ne treba odricati, samo treba biti umjeren i obratiti paznju na porijeklo svakog proizvoda. Zasto da jedem zalednjeno, uvozno meso koje je prepuno hemije i antibiotika, kad sam sebi mogu da uzgojim ili da kupim od srpskog seljaka?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Kaiim, 19. jul 2017 20:35)

A srpski seljak je cuven po postenju pa nista ne prska? Jedino sigurno je sam gajiti. Ne verujem vise ni pcelarima.

@Human by every atom of myself

pre 6 godina

Ovakvo shvatanje životinja je posledica raznih crtanih filmova koji se gledaju u detinjstvu i gde su praktično ljudski likovi prikazani kao životinje (meda, kuca, maca, miš...). Postoji nešto što se zove piramida prehrane i ja stvarno ne znam gde bi čovek mogao da nađe hranu za sebe ako ne u prirodi. Ovakve zablude idu toliko daleko, da je pogrešno jesti i biljke, već samo plodove koji su samo odpali, samo i tu je zamka plod je odpao da iz njegovog semena izraste nova biljka, novi život... Slažem se sa ovima koji predlažu umerenost u hrani.

del boj

pre 6 godina

Setih se onog vica, sede 4 likova za stolom, prilazi im konobar i kaže "izvolite", "ja ću epl sajder rece prvi, "ja ću makijato", rece drugi. "Mohito sa ledom" nastavi treći, konobar se okrenu četvrtom koji je cutao, "a šta vi želite" upita, četvrti posle kraćeg razmišljanja reče "meni donosi pivo, ali ga stavi na susedni sto, sasvim sam slučajno seo za isti sto sa ovim p.....a ". E sad, ne znam zasto sam sve ovo napisao, ali ne moze da skodi, a cim ne skodi onada znaci da koristi.

Dejan Milinković

pre 6 godina

Hortofagos, čini mi se da nije ovde problem u metematici nego u vašoj potrebi da iskrivljujete stvarnost i prilagođavate je svojim teorijama. Možete vi da odstranite i udove i glavu samo zato što mislite da vam tako više odgovara jer ljudi imaju nesrazmerno veće udove u odnosu na lavove ili krave, ništa to suštinski ne menja. Dužina ljudskih creva u odnosu na trup (sa glavom i udovima ili bez njih) je tačno između onih tipičnih za mesojede i biljojede što samo potvrđuje ono što svi normalni ljudi znaju i bez toga – da smo svaštojedi. Dakle čak i ova besmislena priča o dužini creva jasno pokazuje da ljudi nisu biljojedi pa mi nije jasno zašto je vegani kao papagaji ponavljaju. Što se tiče dugovečnosti ja vam pokazah konkretnim podacima, inače dobro poznatim, da postoji jasna korelacija sa konzumacijom mesa ali pošto vam podaci ne odgovaraju vi rešiste, onako u tipičnom veganskom stilu, da ih ignorišete. A što se enzima za varenje mesa tiče vaš odgovor je da je jedan čovek jednom pojeo jedan avion?! Nisam baš razumeo, je l’ ga samo pojeo ili ga je i svario? Verujte mi, obožavam avijaciju i rado bih o njoj ovde pisao ali čini mi se da ona ipak nije tema. Pa da ponovim pitanje u nadi da ćete ovog puta možda bolje razumeti – odakle nama biljojedima enzimi za varenje mesa?

Dejan Milinković

pre 6 godina

U industrijskoj proizvodnji biljaka strada mnogo više životinja nego u domaćem uzgoju mesa. I nisu krave koje pasu nikakva utopija, prođite malo Srbijom pa ćete da vidite koliko ima stada krava, koza i ovaca. Man'te se vi supermarketa i hranjenja planete, ovde pričamo o tome kako ličnim izborom utičete na patnju životinja. Ne bih vam ja o tome pričao da niste krenuli da pridikujete drugima, svako ima pravo da jede šta mu je volja. Ali pošto jeste krenuli da morališete onda treba da znate da je vaš lični izbor da li ćete kupujući domaće meso da doprinesete stradanju manjeg broja životinja ili kupujući industrijsku biljnu hranu da doprinesete patnji većeg broja životinja. Izbor je samo vaš. Kao što je samo vaš izbor da li ćete da podržite velike korporacije ili srpskog seljaka.

Dejan Milinković

pre 6 godina

Tako je Jano, svašta ima u ljudskom telu, naročito u glavama vas vegana. Na moje jednostavno pitanje zašto ljudi ako su zaista biljojedi kako tvrdite imaju enzim za varenje mesa jedan od vas odgovara da je Francuz pojeo avion a drugi dodaje da ne proizvodimo vitamin C??? Tužno...

Dejan Milinković

pre 6 godina

Tako je Jano, svašta ima u ljudskom telu, naročito u glavama vas vegana. Na moje jednostavno pitanje zašto ljudi ako su zaista biljojedi kako tvrdite imaju enzim za varenje mesa jedan od vas odgovara da je Francuz pojeo avion a drugi dodaje da ne proizvodimo vitamin C??? Tužno...

n42

pre 6 godina

@postovalac:
Doublefacepalm
1. Nije stvoren
2. Naravno da je veganska iskrena daleko od dobre a tek od pomenute jedine ispravne cc

Da je sapiens unosio samo proteine biljnog porekla, jos bi bio na drvetu

bot na kvadrat

pre 6 godina

Ja jedino znam kada se nakrkam mesa,ne mora da jedem narednih 7-8 sati,a i vise,a kada jedem neki vegeterijanski obrok,za dva sata,daj nesto slatko,daj neki sok,neki cips,daj bilo sta pregladneh.

Iz mog ugla

pre 6 godina

Ja ne znam kakav je ovo zakljucak, naravno da je bolje jesti zdravu hranu i meso u umerenoj kolicini, nego biti vege a ziveti na pomfritu i nuteli. Ali nije to ovde jedino pitanje, ne jesti meso je mnogo kompleksnija tema. Ceo zivot sam ga jela jer sam tako naucila, ali sam ga vremenom smanjivala a poslednjih godinu dana ga ne jedem uopste. Takva ishrana mi jako prija, medjutim pitanja ljudi i vecito ocekivanje da svima elaboriram svoje stavove pocinje ozbiljno da me iritira. Svi smatraju za shodno da me ibedjuju kako nisam u pravu. Ja pritom nikga ne ugrozavam, ne komentarisem sta drugi jedu. A druga stvar kad odes u inostranstvo svaki restoran ima vege meni, kod nas treba da biras izmedju prebranca i pohovanog kackavalja a onda saznas i da je prebranac na masti - ne postoje jela bez mesa u restoranu!!!

Yugosloven

pre 6 godina

U Srbiji zbog kvaliteta mesa bolje da se zaobilazi, ne kupijte u prodavnice meso iz uvoza meso na akciji,idite kod seljaka i kupite domaće kvalitetno meso

Sloba

pre 6 godina

@NoName

Kako omnivori ne nameću stavove drugima kada se podrazumeva da treba da si omnivor, kada su svi restorani omnivorski, da je svet omnivorski, da deca moraju da se hrane omnivorski inače te smatraju ludakom (iako sama svetska zdravstvena organizacija kaže da je veganska ishrana optimalna u svim životnim dobima pa i detinjstvu). Ako to nije nametanje onda ne znam šta je?

NoName

pre 6 godina

@postovalac

I tako to ide kada se citaju razni clanci po internetu, umesto biologije. Pa malo biologije za tebe. Prvo, set zuba u nasim ustima objasnjava da smo omnivore. Takodje, digestivni trakt isto to pokazuje. Da nije tako, imali bi digestivne probleme jeduci meso.
Ova polemika koja je isprala mozak mnogima, je uspela. I jos jedan dokaz kako je ljudima moguce isprati mozak.
Da bi se zadobio rak u digestivnom traktu, sto bi se reklo "flora i fauna" disgestivnog trakta mora biti poremecena da bi se zadobio taj problem. I to je samo povecanje rizika, ali ne i nuzno dobijanje raka. Ujedno, kada postoje samo vegani ili samo mesozderi (koji retko pipaju povrce i voce), oni su sebi vec promenili floru i faunu svog digestivnog trakta i sebi su povecali rizik. Sto se samog jela tice, treba jesti sve uz svaki obrok. Znaci, ne mozes samo jesti meso ili samo jesti povrce. Jelovnik treba biti raznovrstan.

Ako gledamo uopstenu sliku sveta u kojem zivimo, bavio se sportom, zdravo ziveo, bio vegan ili bilo sta, mi zivimo u takvom okruzenju i hranimo se takvim stvarima, da generalno svi mozemo dobiti taj problem. Hemikalije su na sve strane. Ukljucujuci i hemija koja se koristi za prskanje voca i povrca, sapuni, dezodoransi, kreme, sam vazduh, itd. Sve to sadrzi kancerogene materije, tj. materije koje izazivaju mutaciju celija.

Zakljucak. Da ne bi dobio rak, trebalo bi eliminisati sve kancerogene materije u svim stvarima, na svim poljima.

Maja

pre 6 godina

@Anon
Ne treba da vozimo auto u prvoj brzini ali ni na rezervi. Ketoza u koju bismo upali ako jedemo ovo što predlažeteK je rezerva, plan b za opstanak. Ugljeni hidrati su primarno gorivo za organizam i treba izbaciti samo belo brašno i beli šećer.

cika djura

pre 6 godina

znaci ovi su otkrili toplu vodu. Pa naravno da je oduvek bilo i bice: biti umeren u svemu je kljuc zdravog zivota. Dakle UMEREN. Ali, danas se postavlja jos jedno pitanje: sta je zdrava hrana kada je sve prskano, tretirano hemikalijama i hormonima... Ja sve manje verujem hrani kojase kupuje po lokalnim gradskim marketima jer sumnjam da je sva hrana u masovnoj proizvodnji koliko toliko zatrovana hemijom. Po menije najbolje da kupujete direktno odprozivododjaca koji ne prozivodi za velike narodje mase. A idealno bi bilo kada bi svako od nas imao mogucnosti i vremena da se zabavlja svojim uzgojem hrane

Sloba

pre 6 godina

@EUCitizen

Ako vam je prenošenje moralnih normi na životinje suludo onda se zapitajte šta biste uradili da neko usred grada počne da prebija vašeg (ili bilo kog) psa. To ne samo da se nikome ne bi dopalo već to potpada pod krivični zakon, dakle isto kao i prebijanje ljudi. Koja je suštinska razlika između tog psa i praseta? I nemojte reći prase se jede, jer se i pas u nekim kulturama jede. I nemojte reći inteligencija jer je prase inteligentnije od psa. I nemojte reći svest jer patnju i bol osećaju podjednako i pas i prase.

Dejan Milinković

pre 6 godina

Slobo, kako to mislite namernog i slučajnog ubijanja? Kakvo je to slučajno ubijanje kad su posledice užasne i vrlo predvidive? I za te posledice zna kako onaj što vozi traktor ili kombajn tako i vi koji jedete tako proizvedenu hranu? Pa kakva su to onda besmislena opravdanja? Ta minimizacija ili ignorisanje samo jasno pokazuje da vas patnje životinja ne zanimaju, ma ni najmanje. Što se mene tiče i to je u redu, ali uz uslov da ne delite lekcije drugima. Niste u poziciji ni najmanje, verujte mi. Tim pre što u proizvodnji vaše hrane strada znatno više životinja nego u neindustrijskoj proizvodnji mesa koja podrazumeva da stoka pase po livadama i pašnjacima. Pri tom je stihijsko i postepeno ubijanje životinja dovodi do još veće patnje nego kontrolisano i trenutno. O uništavanju staništa da ne govorim. Možete vi da zabijate glavu u pesak do mile volje, neće to promeniti stvarnost ni najmanje.

abraxas

pre 6 godina

Human by every atom of myself, 19. jul 2017 23:12)

zlo i patnja su deo dobra i zla, integralnih delova celine zvana priroda. priroda sa ili bez ljudi je dovoljno nasilna sama prema sebi. ne razumem šta želite, da budete prirodni ili ne? ljudi kao vi sebi previše daju na značaju, naravno, neutemeljeno.

Sloba

pre 6 godina

Dejane, razlika je velika između namernog i slučajnog ubijanja. Nema tu baš neke velike filozofije, prosto je. Plus ogromna brojčana razlika

Hortofagos

pre 6 godina

Dejane, vaša low carb matematika ne valja, pročitajte pažljivije, nisam rekao u odnosu na celokupnu visinu tela, već samo trupa. Očigledno je da imamo različite izvore informacija jer moje kažu da su najzdraviji i najdugovečniji ljudi na planeti pretežno na biljnoj ishrani. Što se gorila tiče, meni se čini da se i čovek uklapa u tu priču veliki stomak, mali mozak. Odakle nam enzimi za varenje mesa? Jedan francuz je pojeo ceo avion što ne bi smelo da nas dovede do zaključka da smo avionožderi.

Dejan Milinković

pre 6 godina

Hortofagos, čini mi se da nije ovde problem u metematici nego u vašoj potrebi da iskrivljujete stvarnost i prilagođavate je svojim teorijama. Možete vi da odstranite i udove i glavu samo zato što mislite da vam tako više odgovara jer ljudi imaju nesrazmerno veće udove u odnosu na lavove ili krave, ništa to suštinski ne menja. Dužina ljudskih creva u odnosu na trup (sa glavom i udovima ili bez njih) je tačno između onih tipičnih za mesojede i biljojede što samo potvrđuje ono što svi normalni ljudi znaju – da smo svaštojedi. Dakle čak i ova besmislena priča o dužini creva jasno pokazuje da ljudi nisu biljojedi pa mi nije jasno zašto je vegani kao papagaji ponavljaju. Što se tiče dugovečnosti ja vam pokazah konkretnim podacima da postoji jasna korelacija sa konzumacijom mesa ali pošto vam podaci ne odgovaraju vi rešiste, onako u tipičnom veganskom stilu, da ih ignorišete. A što se enzima za varenje mesa tiče vaš odgovor je da je jedan čovek jednom pojeo jedan avion?! Nisam baš razumeo, je l’ ga samo pojeo ili ga je i svario? Verujte mi, obožavam avijaciju i rado bih o njoj ovde pisao ali čini mi se da ona ipak nije tema. Pa da ponovim pitanje u nadi da ćete ovog puta možda bolje razumeti – odakle nama biljojedima enzimi za varenje mesa?

Dejan Milinković

pre 6 godina

Hortofagus, ovo za avion stvarno ne vredi ni komentarisati više, jednostavno previše je besmisleno. Jano, meso savršeno dobro varimo ali to ne treba. Zašto? Pa rekao jedan vegan. Baš snažan argument. A ne treba verovatno zato što nam ne trebaju ni EPA i DHA omega 3 masne kiseline, ne treba nam vitamin D ni ostali vitamini topivi u masti, ne treba nam vitamin B12. A šta će nam i kvalitetni i kompletni proteini. Sa druge strane ne možemo da varimo celulozu i veće molekule skroba ali nam žitarice i krompir itekako trebaju. Slažem se, to što imamo enzime za varenje mesa a nemamo za varenje celuloze ili krupnijih molekula skroba je odličan pokazatelj da smo biljojedi. Ali samo u svetu veganske logike. Kao što je odličan pokazatelj da smo biljojedi i to što moramo da uzimamo suplemente na veganskoj ishrani kako ne bismo ozbiljno narušili zdravlje. Kad smo kod narušenog zdravlja, jeste li se možda nekad zapitali zašto gotovo svi vegani odustaju od te ishrane pre ili kasnije a više od pola odustane u roku manjem od godinu dana. Ja razumem da je to trenutno vaš izbor, i na njega imate pravo kao i svi drugi. Ono što međutim ne razumem je ta potreba da se drže moralne ili zdavstvene pridike ostalima kao i da se dokazuje nedokazivo – da ljudi nisu svaštojedi već biljojedi. Man’te se ćorava posla i uživajte u toj vašoj veganskoj ishrani koliko možete. I dok možete.

EnaE

pre 6 godina

Poenta je u tome da neko ko jede meso,jaja,voce,povrce,orasaste plodove,mlecne proizvode,zitarice od celog zrna i ostalu pravu hranu će svakako biti zdraviji od nekoga ko je vegetarijanac/vegan i tamani cipseve,smoki,cokoladu,biljne sireve(koki su katastrofalan proizvod),pije gazirano.Stvar je u tome kakvu hranu jedete,a ne samo da li jedete nemasno,visokoproteinski ili sirovo veganski,jer svi ti stilovi sami po sebi ne znace nista,vazno je na koji nacin ih sprovodite.

Jana

pre 6 godina

Dejane, za terminologiju ste u pravu. Hajde da poredimo biljojede koji jedu povrće,voće itd. i svaštojede koji jedu sve to plus meso. Već je to poređeno dosta puta, biljojedi imaju niži rizik od svih oboljenja koja su posmatrana.

Maja

pre 6 godina

@jackbarnes

Nema ničeg etičkog u vegetarijanstvu. Industrija mleka je okrutnija od mesne. Tele se otme od majke da ne bi pilo njeno mleko, i pošalje se u mesnu industriju. Krava se muze godinama, tele za teletom joj se oduzima, a kad se iscrpi i ne može da daje više mleko onda i nju ubiju i opet završi kao meso. U mesnoj industriji se životinja samo ubije, ovde se muči godinama pa se tek onda ubije.

Sloba

pre 6 godina

@Dejan Glupo je poređenje sa neindustrijskom proizodnjom mesa kada svi znaju da je meso iz marketa industrijsko i tako se hrani ogromna većina ljudi. Ta utopija sa kravama koje pasu svakako ne može da hrani planetu i malo je kome dostupna. I ne znam zašto mislite da vegani ne mare za životinje stradale u procesu proizvodnje bilo čega. Stalo im je, ali je smešno štititi bube i glodare od traktora dok se krave svinje i pilići sistematski i planski kolju. Mislim da je ovo svakome jasno. To je kao da stavljate u zatvor prvo nekog nesrećnika koji je pregazio pešaka jer ga nije video, a psihopatu ubicu sa predumišljajem pustite da šeta dok ne dođe na red.

Hortofagos

pre 6 godina

Izvinjavamo se Dejane, bejasmo odsutni. Dakle, lik koji je pojeo ceo avion se zvao Mišel Lotito i pojeo ga je za dve godine. Suština priče je da mi nemamo enzime za varenje aviona ali ga je čovek ipak pojeo i svario, Doduše, nije preterano dugo živeo ali se to od njega nije ni očekivalo.

Jana

pre 6 godina

Dejane niste me dobro razumeli. U ljudskom telu postoji gen za proizvodnju vitamina c. Možda to znači da smo ga nekada proizvodili, možda ne, ali svakako je tu, iako nam sada ne treba. Isto tako smo sposobni da proizvedemo antitela na ujed tropske ribe sa kojom je verovatnoća da ćemo se sresti skoro nikakva. Ljudsko telo je jako efikasno. Može da vari svakakvu hranu da bi preživelo, pa i meso ako treba. Ali je poenta da ne treba.

Dejan Milinković

pre 6 godina

Jano, možda vi izguraste 22 godine tako i ja vam na tome čestitam. I želim dugo i dobro zdravlje. Problem je u tome što većina vas ne može tako da izgura ni godinu dana a gotovo niko ne ostane vegan do nekih zrelijih godina. Ako sumnjate, evo malo više podataka na ovu temu sa jednog od vaših, veganskih sajtova - http://veganbits.com/vegan-demographics/. Ja vas pitah šta mislite zašto je to tako a vaš odgovor je da ste vi vegan već 22 godine??? Hajdemo sad opet – zašto ogromna većina ljudi ne može da izdrži na veganskoj ishrani iole duže vreme ako je ta ishrana tako zdrava i prirodna? Bogom dana kako nas vi uveravate. Ako je čovek zdraviji kad jede samo biljke zašto su najdugovečnije nacije one gde se jede puno hrane životinjskog porekla a ne one gde se jede malo? Na kraju nekako priznaste da mi jesmo svaštojedi ali nas i dalje uveravate da treba da jedemo kao biljojedi?! Pa gde je tu logika? To bi bilo kao kad bih vam ja objašnjavao da krava iako je biljojed treba da jede i meso. Ili da bi mačka trebala da prestane da ga jede. Ne treba mi da jedemo meso i biljke zato što smo svaštojedi nego smo mi svaštojedi zato što nam je i jedno i drugo neophodno. Vitamin D se dobija iz sunca, naravno. Ali kako da ga dobijete u ovim našim krajevima iz sunca od kraja septembra do kraja marta? Odakle dobijaju vitamin D oni koji žive na geografskim širinama preko 60 stepeni (i južno i severno) kad od sunca ne mogu da ga dobiju nimalo? Kako ako ne ishranom? A da, tu su suplementi.

Dejan Milinković

pre 6 godina

Dalje, to što ste već 22 godine vegan znači da imate dosta životnog iskustva pa biste trebali da znate da u orasima nema esencijalnih omega 3 masnih kiselina (EPA i DHA) već samo neesencijalnih (ALA). Tačno je da se ALA može konvertovati u EPA i DHA ali je proces konverzije izuzetno neefikasan (manje od 5% može da se konvertuje). Pri tom, konverzija je još znatno neefikasnija kod vegana usled nedostatka masnoća u ishrani. Treba li se onda čuditi znatno većoj učestalosti neuroloških bolesti i poremećaja u veganskoj populaciji u odnosu na ostatak? Da li vitamin B12 proizvode mikrobi ili životinje u kojima se ti mikrobi nalaze potpuno je irelevantno kad je jedini način da do njega dođemo putem hrane životinjskog porekla. Uf, izvinjavam se, opet sam zaboravio na suplemente. A kad smo kod njih, ne pijete vi suplemente vitamina B12 zato što ga ponekde ponekad možda piju i krave i svinje već zato što biljnom hranom ne možete da ga dobijete u potrebnim količinama. Pa kakva je to onda prirodna i zdrava hrana ako nam ne obezbeđuje sve one sastojke koji su neophodni da bismo održali dobro zdravlje? Mora da su i naši preci više od dva miliona godina kupovali suplemente u apotekama. Od osobe vaših godina bi se zaista očekivalo malo više odgovornosti. A što se recikliranih proteina tiče to je tipičan primer kako mali Perica zamišlja biohemiju. Baš kao i ona poznata veganska mantra kako zasićene masnoće zapušavaju krvne sudove.

Boro

pre 6 godina

Čim se profit umeša u proizvodnju hrane , a zarad profita se ne vodi računa o zagađenju vazduha i vode , zdravlje je otišlo na zao put.

Sloba

pre 6 godina

@Dejan pa ne porede se mape tako, Vi pričate o korelaciji, a ne o kauzalnosti, velika razlika. Danas da neko uz sve dokaze govori da je meso zdravo je neverovatno, može da bude samo manje ili više kancerogeno pa sad ko kako želi.

Jana

pre 6 godina

Dejane, ja niikad nisam rekla da je čovek biljojed. Čovek je svaštojed koji je mnogo mnogo zdraviji kada jede biljke nego kada jede meso. I to je jasno svakome ko se potrudio da se informiše. Evo, već 22 godine čekam da mi organizmu zafali meso, mleko ili jaja, ali nikako da se to desi...Vitamin D se dobija od sunca, omege iz oraha, lana i drugih semenki. B 12 ne prave životinje već mikrobi u zemlji tako da ako krave i svinje piju suplement onda mogu i ja. Ko voli reciklirane proteine i vitamine, njegov izbor.