Utorak, 17.03.2015.

08:25

Star Citizen će koštati 100 miliona dolara

Izvor: tportal.hr

Star Citizen æe koštati 100 miliona dolara IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

34 Komentari

Sortiraj po:

tikva

pre 9 godina

evo ovako, da ne bude zabune.
Moj Rig:
I5 3570k
Msi gtx 980 4g
16 gb
P8z77-V MB.
igrica radi u Arena Commander bez problema sa 60 fps. Temperatura grafičke karte je na 69 °C.
Ako ima nekog ko je pledžovao za igricu, handle mi je SotirD

Iandeb

pre 9 godina

100 000 000

Pretpostavljam da , cak i ako ikada ovo isprobam, tesko da ce izazvati vise od onog odusevljenja kada sam pokrenuo Elite 2: Frontier prvi put. Ipak sam samo covek, a emocije nisu linearna funkcija kolicine love ulozene u projekat.

bolesninovisvet

pre 9 godina

Gledao sam juce na YouTube kako lik vozi svoj svemirski brod od 150$. I ako ga skuca negde, cao zdravo, kupuje novi. Ili uplati osiguranje pa mu onda ono pokriva deo troskova. A morao je i da uci kako da ga vozi i da zove tehnicku podrsku da mu obajsne kako da vozi. Alo bre, ste vi bolesni svi? Aj brzo na poljanu na fucu...

scorpio

pre 9 godina

@Bradonja
350 ljudi radi iskljucivo na software-u :) dodaj tu da treba da plate jos barem 150-200 koji u kompaniji rade nesto drugo (ne programiraju/dizajniraju) ali svakako doprinose odrzavanju kompanije ako vec nemaju neke indirektne veze sa igrom, onda uzmi u obzir i dugogodisnji razvoj igre.. :) sve ove ljude treba placati svo vreme, to nije malo para, doduse, ne sumnjam da ce im ostati nesto u dzepu, ali ako zavrse ovakav projekat, i zasluzuju da im ostane ;)

Republic of gamers

pre 9 godina

@Republic of gamers - to je rekao Oldos Haksli. Procitaj Vrli Novi Svet.

A za ovo se ne slazem, ovo je kao da kazes da ljudi preko 25 ne treba da gledaju televiziju. Ovo je samo drugi nivo interakcije sa nestvarnim svetom.

Cak stavise, pre mi je da ljudi sa izgradjenom psihom mogu da konzumiraju te sadrzaje, a ne klinci koji jos uvek ne shvataju razliku izmedju stvarnosti i virtuelnog
(Paja, 17. mart 2015 15:35)

- Jeste, jeste Haksli, nego se nisam mogao sjetit dok sam pisao komentar, hvala na dopuni. :-)

E sad odg... Slazem se sa tvojom konstatacijom, ali nisam ja mislio bas tako bukvalno, nego sam mislio da ne mogu da shvatim starije sto se "ubijaju" po nekoliko sati uz igrice svakodnevno, a ima ih i zabiju se u taj virtuelni svijet, bjeze od stvarnosti na neki nacin. To ostavlja velike posljedice kasnije na zivot pojedinca pa i drustva jer broj tih ljudi nije mali.
- Treba procitat malo knjigu, izac malo vani, prosetat, odradit trening i sl...da ne filozofiram sad :-)
I ja volim da igram i znam da zakucam po 2,3h i vise, ali gledam da ja kontrolisem strast prrlema gejmingu, a ne ona mene. Poz. :-)

Republic of gamers

pre 9 godina

(Republic of gamers, 17. mart 2015 14:51)
To si citirao Oldusa Hakslija, i citaj njegovo delo "brave new world".. Mnogo je vise od toga. Znaci po tebi ljudi koji su presli 25-tu 30-tu, odjednom postaju ultra zreli i za njih vise nikakav vid rekreacije i zabave ne vazi? Auuu, pa onda se svodimo samo na puku sustinu i formu, na vidove umetnosti i zabave kao u komunizmu ili fasizmu. Ona neka funkcionalna i svrsishodna umetnost i zabava, ali jako usmerena i bez slobode. Tebi se cini da je to veliki budzet jer igre (iako kazes da si gamer) i dalje gledas samo kao na igre ( a la super mario). Danas, a i odavno vec su one mnogo vise od toga, i nekim ljudima spadaju u hobi. Sta je lose u tome? Da li ces i knjige da batalis da citas kada zadjes u neke godine (i one mogu da te odvuku od realnosti)? Pricas o novcu, pa koliko samo Amerika i Rusija godisnje trose na naoruzanje? Koliko se samo novca krade od gradjana i trosi na neke ultra nebulozne stvari (ni malo kreativne), kao sto su neka nezavisna istrazivanja, itd...Stvaranje igre je kreativan proces, i igranje isto tako moze da bude, samo ti to jos nisi shvatio izgleda.
(Eh, 17. mart 2015 16:43)

- Izokrenuo si moj post totalno u pogresnom smjeru, da sad ne objasnjavam jer sam vec poslao komentar na prethodni post sta sam konkretno mislio. Pozdrav

Eh

pre 9 godina

(Republic of gamers, 17. mart 2015 14:51)
To si citirao Oldusa Hakslija, i citaj njegovo delo "brave new world".. Mnogo je vise od toga. Znaci po tebi ljudi koji su presli 25-tu 30-tu, odjednom postaju ultra zreli i za njih vise nikakav vid rekreacije i zabave ne vazi? Auuu, pa onda se svodimo samo na puku sustinu i formu, na vidove umetnosti i zabave kao u komunizmu ili fasizmu. Ona neka funkcionalna i svrsishodna umetnost i zabava, ali jako usmerena i bez slobode. Tebi se cini da je to veliki budzet jer igre (iako kazes da si gamer) i dalje gledas samo kao na igre ( a la super mario). Danas, a i odavno vec su one mnogo vise od toga, i nekim ljudima spadaju u hobi. Sta je lose u tome? Da li ces i knjige da batalis da citas kada zadjes u neke godine (i one mogu da te odvuku od realnosti)? Pricas o novcu, pa koliko samo Amerika i Rusija godisnje trose na naoruzanje? Koliko se samo novca krade od gradjana i trosi na neke ultra nebulozne stvari (ni malo kreativne), kao sto su neka nezavisna istrazivanja, itd...Stvaranje igre je kreativan proces, i igranje isto tako moze da bude, samo ti to jos nisi shvatio izgleda.

Željko

pre 9 godina

Kris Roberts je jedan od tvoraca igre Freelancer i Wing Commander !
Čovek se iznervirao kad je čuo od raznih marketinških "znalaca", da ne postoji potražnja i interesovanje za svemirske simulacije pa rešio da uzme stvar u svoje ruke.
Po skupljenom novcu se vidi ko je u pravu.
Želi da napravi remek delo po kome će ostati zapamćen, to je moj zaključak i želim mu da uspe u tome.

Stele

pre 9 godina

(Bradonja, 17. mart 2015 12:45)

Vrhunski programeri koji ce razviti endzin (za sta je potrebni i po par godina rada), pisci koji ce napisati scenario za igricu, dizajneri koji ce osmisliti svet do najsitnijih detalja, profesionalni glumci koji ce oziveti likove, kompozitori koji ce odraditi ozbiljnu muzicku podlogu, i na kraju opet programeri koji ce sve to upakovati u igricu. Da ne spominjemo koliko samo kosta oprema za sve to. Od kompjutera i servera, do kamera i rasvete. I kao gotov produkt, dobices igricu na disku, koju nece niko da kupi, zato sto niko ne zna za nju. Dakle moras da ulozis jos minimum toliko para u reklamiranje te igre. Proslo je doba Atarija i Sege kada dva tipa sednu i naprave igricu tipa Super Mario. Danasnje igre su kompleksnije od visokobudzetnih filmova.

Paja

pre 9 godina

@Republic of gamers - to je rekao Oldos Haksli. Procitaj Vrli Novi Svet.

A za ovo se ne slazem, ovo je kao da kazes da ljudi preko 25 ne treba da gledaju televiziju. Ovo je samo drugi nivo interakcije sa nestvarnim svetom.

Cak stavise, pre mi je da ljudi sa izgradjenom psihom mogu da konzumiraju te sadrzaje, a ne klinci koji jos uvek ne shvataju razliku izmedju stvarnosti i virtuelnog

Kestrel

pre 9 godina

Mislim da je pogresno preneto. Covek je rekao da ocekuje da ce sakupiti toliko, a ne da ce im trebati stvarno 100 miliona. Oni su zaradili daleko vise od ocekivanja, a i cinjenica je da vise nemaju "funding goals" tj. nece ubacivati nove stvari koliko god ljudi para davali jer se posvecuju zavrsavanju postojecih ideja i optimizaciji.

@Bradonja Koliko znam, oni imaju preko 100, ako ne i preko 200 zaposlenih. Sa obzirom na to da prave poprilicno veliki univerzum kroz koji ces ti moci da se kreces i udruzujes sa drugim ljudima koji igraju (kojih ce biti poprilicno), oni moraju da imaju ozbiljne servere koji ce morati da se odrzavaju i nakon izlaska same igre. Tu je takodje i poveca kampanja za jednog igraca, sa sve glumcima koji daju glasove i pokrete. Naravno bitan je i tehnciki faktor, jer je ovo jedna od graficki najdetaljnijih, samim tim i najzahtevnijih igara.

@Toms Igraci nisu investitori u klasicnom smislu, ne dobija se nikakav procenat. Najmanje sto mozes da dobijes je sama igra, sa nekim osnovnim svemirskim brodom. Sto vise para dajes, dobijaces vece i bolje brodove kao i neke dodatke uz igru. Ali to je samo podstrek da ih finansiras, jer ces moci te brodove da nabavis i kroz igru kad izadje.

Poenta Kikstartera i ostalih "crowd funding" projekata je da obicni ljudi daju pare za nesto sto bi zeleli da se napravi (nisu samo video igre u pitanju) sto verovatno ne bi imalo podrsku izdavackih kompanija jer je previse rizicno i na prvi pogled neisplativo.

tripldabl

pre 9 godina

Igrica od 100 milki znaci da imaju od programera, modelatora, PR, event, animatore, producente, sve bas sve sfere..inace ne bi kostala toliko..ako se zapitate nekad zasto novije igrica zauzimaju 50-60 giga samo setup, to je zato sto se danas mnogo vise ulaze u video produkciju igrice, zato npr CoD intro movie tezak 10 giga lupam, a to je kao da si pravio pola fima Avatar, treba vremena i ljudi..prije se ulagalo samo u programere i animatore, nesto malo u pr, danas je ukljuceno sve

superoperater

pre 9 godina

@Edison Trent
Ako ti se igra Freelancer 2, igraj Elite: Dangerous. Ja je peglam vec mesecima, za svaku je pohvalu, konstantno je razvijaju i svaki mesec izbacuju update sa novim sadrzajima.

Republic of gamers

pre 9 godina

Jedan veliki pisac je bio u pravu kada je Orvelu napisao u pismu da ipak misli da je u on u pravu, a ne Orvel, da ce ljudima dat zadovoljstvo da bi vladali njima. Uloziti u igru 100 miliona + Destiny koji je sa marketingom kostao oko 500 miliona je van pameti i covjecanstvo koje ulaze tolike novce u virtuelni svijet(pogotovo gejming) ne moze da bude zdravo, umno zdravo prije svega.
Da me neko ne shvati pogresno, ja sam gejmer vise od 10 godina, ali i pored igrica volim da radim i neke druge stvari u zivotu i ne dozvoljavam da me igre zalude i odvedu od realnosti. Ove klince od 15,16 god mogu da shvatim, ali starije od 25 pa dalje nikako.

dovla

pre 9 godina

Toliko inače košta svaka malo jača igra. Ništa ni ovde nije drugačije, osim što developer ima najmanji mogući rizik jer su sve pare obezbedili fanovi.

aaaaaaaaaaaa

pre 9 godina

@Bradonja Marketing najvise kosta,i pokazalo se da sto vise ulozis u marketing i pravljenje hype-a da ce se i igrica utoliko vise prodavati,nezavisno od toga koliko je dobra igrica,jer su ljudi ovce.Evo par najgorih primera:Destiny,AC Unity,Watchdogs....

Bradonja

pre 9 godina

Meni samo nije jasno šta to toliko košta u razvoju igre, pa čoveče 100 miliona dolara, 100 miliona? Voleo bih da znam na šta idu te pare? Šta je ono sto najviše košta. Hardver, teško. Ljudstvo, I to teško. Nek ima I 50 zaposlenih koji rade na razvoju pa ne mogu tolike pare da spiskaju. Ako ima neko ko se bolje razume u taj protok novca zamolio bih da bar malo pojasni gde se taj novac troši, ja stvarno nemam pojma a voleo bih da znam. Hvala.

Toms

pre 9 godina

Moze mi netko objasniti prikupljanje love preko tih sajtova? Sta igraci (investitori) dobijaju za tu lovu, dal im se vrati dio profita igre?

Eh

pre 9 godina

(Bule, 17. mart 2015 10:10)
Naravno da ima. Samo sto se te igre ne popularisu toliko, nema se novca za bolji marketing, itd....Razlog je jednostavan, potpuno je isto kao i sa filmskom industrijom. Tamo gde se ulaze mnogo novca to mora biti neki blokbaster, u protivnom rizikujes da izgubis ulozen novac. I nije problem u nasilju i destrukciji. Ocigledno da neigras igre cim si postavio takvo pitanje.

Djenka

pre 9 godina

Hoce covek da kaze da ce oni potrositi 100 miliona praveci tu igru. velika je razlika izmedju cene i vrednosti u danasnje vreme. Deca prave telefone ta par dolara u kini koji se posle valjaju za velike pare na zapadu. Daj Boze da ova igra vidi svetlost dana.

mag

pre 9 godina

Dve tri godine slusam o ovoj igri drugar jos odavno uplatio neki paket a igre ni na vidiku. Gledam klipove tih likova baskare se u nekoj vili sa bazenom i kao rade nesto, od igre nema nista, stalno se nesto produzuju rokovi zbog kompleksnosti, nije nego.

mag

pre 9 godina

Dve tri godine slusam o ovoj igri drugar jos odavno uplatio neki paket a igre ni na vidiku. Gledam klipove tih likova baskare se u nekoj vili sa bazenom i kao rade nesto, od igre nema nista, stalno se nesto produzuju rokovi zbog kompleksnosti, nije nego.

Djenka

pre 9 godina

Hoce covek da kaze da ce oni potrositi 100 miliona praveci tu igru. velika je razlika izmedju cene i vrednosti u danasnje vreme. Deca prave telefone ta par dolara u kini koji se posle valjaju za velike pare na zapadu. Daj Boze da ova igra vidi svetlost dana.

Bradonja

pre 9 godina

Meni samo nije jasno šta to toliko košta u razvoju igre, pa čoveče 100 miliona dolara, 100 miliona? Voleo bih da znam na šta idu te pare? Šta je ono sto najviše košta. Hardver, teško. Ljudstvo, I to teško. Nek ima I 50 zaposlenih koji rade na razvoju pa ne mogu tolike pare da spiskaju. Ako ima neko ko se bolje razume u taj protok novca zamolio bih da bar malo pojasni gde se taj novac troši, ja stvarno nemam pojma a voleo bih da znam. Hvala.

Eh

pre 9 godina

(Bule, 17. mart 2015 10:10)
Naravno da ima. Samo sto se te igre ne popularisu toliko, nema se novca za bolji marketing, itd....Razlog je jednostavan, potpuno je isto kao i sa filmskom industrijom. Tamo gde se ulaze mnogo novca to mora biti neki blokbaster, u protivnom rizikujes da izgubis ulozen novac. I nije problem u nasilju i destrukciji. Ocigledno da neigras igre cim si postavio takvo pitanje.

Stele

pre 9 godina

(Bradonja, 17. mart 2015 12:45)

Vrhunski programeri koji ce razviti endzin (za sta je potrebni i po par godina rada), pisci koji ce napisati scenario za igricu, dizajneri koji ce osmisliti svet do najsitnijih detalja, profesionalni glumci koji ce oziveti likove, kompozitori koji ce odraditi ozbiljnu muzicku podlogu, i na kraju opet programeri koji ce sve to upakovati u igricu. Da ne spominjemo koliko samo kosta oprema za sve to. Od kompjutera i servera, do kamera i rasvete. I kao gotov produkt, dobices igricu na disku, koju nece niko da kupi, zato sto niko ne zna za nju. Dakle moras da ulozis jos minimum toliko para u reklamiranje te igre. Proslo je doba Atarija i Sege kada dva tipa sednu i naprave igricu tipa Super Mario. Danasnje igre su kompleksnije od visokobudzetnih filmova.

Toms

pre 9 godina

Moze mi netko objasniti prikupljanje love preko tih sajtova? Sta igraci (investitori) dobijaju za tu lovu, dal im se vrati dio profita igre?

Eh

pre 9 godina

(Republic of gamers, 17. mart 2015 14:51)
To si citirao Oldusa Hakslija, i citaj njegovo delo "brave new world".. Mnogo je vise od toga. Znaci po tebi ljudi koji su presli 25-tu 30-tu, odjednom postaju ultra zreli i za njih vise nikakav vid rekreacije i zabave ne vazi? Auuu, pa onda se svodimo samo na puku sustinu i formu, na vidove umetnosti i zabave kao u komunizmu ili fasizmu. Ona neka funkcionalna i svrsishodna umetnost i zabava, ali jako usmerena i bez slobode. Tebi se cini da je to veliki budzet jer igre (iako kazes da si gamer) i dalje gledas samo kao na igre ( a la super mario). Danas, a i odavno vec su one mnogo vise od toga, i nekim ljudima spadaju u hobi. Sta je lose u tome? Da li ces i knjige da batalis da citas kada zadjes u neke godine (i one mogu da te odvuku od realnosti)? Pricas o novcu, pa koliko samo Amerika i Rusija godisnje trose na naoruzanje? Koliko se samo novca krade od gradjana i trosi na neke ultra nebulozne stvari (ni malo kreativne), kao sto su neka nezavisna istrazivanja, itd...Stvaranje igre je kreativan proces, i igranje isto tako moze da bude, samo ti to jos nisi shvatio izgleda.

Željko

pre 9 godina

Kris Roberts je jedan od tvoraca igre Freelancer i Wing Commander !
Čovek se iznervirao kad je čuo od raznih marketinških "znalaca", da ne postoji potražnja i interesovanje za svemirske simulacije pa rešio da uzme stvar u svoje ruke.
Po skupljenom novcu se vidi ko je u pravu.
Želi da napravi remek delo po kome će ostati zapamćen, to je moj zaključak i želim mu da uspe u tome.

Kestrel

pre 9 godina

Mislim da je pogresno preneto. Covek je rekao da ocekuje da ce sakupiti toliko, a ne da ce im trebati stvarno 100 miliona. Oni su zaradili daleko vise od ocekivanja, a i cinjenica je da vise nemaju "funding goals" tj. nece ubacivati nove stvari koliko god ljudi para davali jer se posvecuju zavrsavanju postojecih ideja i optimizaciji.

@Bradonja Koliko znam, oni imaju preko 100, ako ne i preko 200 zaposlenih. Sa obzirom na to da prave poprilicno veliki univerzum kroz koji ces ti moci da se kreces i udruzujes sa drugim ljudima koji igraju (kojih ce biti poprilicno), oni moraju da imaju ozbiljne servere koji ce morati da se odrzavaju i nakon izlaska same igre. Tu je takodje i poveca kampanja za jednog igraca, sa sve glumcima koji daju glasove i pokrete. Naravno bitan je i tehnciki faktor, jer je ovo jedna od graficki najdetaljnijih, samim tim i najzahtevnijih igara.

@Toms Igraci nisu investitori u klasicnom smislu, ne dobija se nikakav procenat. Najmanje sto mozes da dobijes je sama igra, sa nekim osnovnim svemirskim brodom. Sto vise para dajes, dobijaces vece i bolje brodove kao i neke dodatke uz igru. Ali to je samo podstrek da ih finansiras, jer ces moci te brodove da nabavis i kroz igru kad izadje.

Poenta Kikstartera i ostalih "crowd funding" projekata je da obicni ljudi daju pare za nesto sto bi zeleli da se napravi (nisu samo video igre u pitanju) sto verovatno ne bi imalo podrsku izdavackih kompanija jer je previse rizicno i na prvi pogled neisplativo.

aaaaaaaaaaaa

pre 9 godina

@Bradonja Marketing najvise kosta,i pokazalo se da sto vise ulozis u marketing i pravljenje hype-a da ce se i igrica utoliko vise prodavati,nezavisno od toga koliko je dobra igrica,jer su ljudi ovce.Evo par najgorih primera:Destiny,AC Unity,Watchdogs....

tripldabl

pre 9 godina

Igrica od 100 milki znaci da imaju od programera, modelatora, PR, event, animatore, producente, sve bas sve sfere..inace ne bi kostala toliko..ako se zapitate nekad zasto novije igrica zauzimaju 50-60 giga samo setup, to je zato sto se danas mnogo vise ulaze u video produkciju igrice, zato npr CoD intro movie tezak 10 giga lupam, a to je kao da si pravio pola fima Avatar, treba vremena i ljudi..prije se ulagalo samo u programere i animatore, nesto malo u pr, danas je ukljuceno sve

Paja

pre 9 godina

@Republic of gamers - to je rekao Oldos Haksli. Procitaj Vrli Novi Svet.

A za ovo se ne slazem, ovo je kao da kazes da ljudi preko 25 ne treba da gledaju televiziju. Ovo je samo drugi nivo interakcije sa nestvarnim svetom.

Cak stavise, pre mi je da ljudi sa izgradjenom psihom mogu da konzumiraju te sadrzaje, a ne klinci koji jos uvek ne shvataju razliku izmedju stvarnosti i virtuelnog

bolesninovisvet

pre 9 godina

Gledao sam juce na YouTube kako lik vozi svoj svemirski brod od 150$. I ako ga skuca negde, cao zdravo, kupuje novi. Ili uplati osiguranje pa mu onda ono pokriva deo troskova. A morao je i da uci kako da ga vozi i da zove tehnicku podrsku da mu obajsne kako da vozi. Alo bre, ste vi bolesni svi? Aj brzo na poljanu na fucu...

superoperater

pre 9 godina

@Edison Trent
Ako ti se igra Freelancer 2, igraj Elite: Dangerous. Ja je peglam vec mesecima, za svaku je pohvalu, konstantno je razvijaju i svaki mesec izbacuju update sa novim sadrzajima.

dovla

pre 9 godina

Toliko inače košta svaka malo jača igra. Ništa ni ovde nije drugačije, osim što developer ima najmanji mogući rizik jer su sve pare obezbedili fanovi.

Republic of gamers

pre 9 godina

Jedan veliki pisac je bio u pravu kada je Orvelu napisao u pismu da ipak misli da je u on u pravu, a ne Orvel, da ce ljudima dat zadovoljstvo da bi vladali njima. Uloziti u igru 100 miliona + Destiny koji je sa marketingom kostao oko 500 miliona je van pameti i covjecanstvo koje ulaze tolike novce u virtuelni svijet(pogotovo gejming) ne moze da bude zdravo, umno zdravo prije svega.
Da me neko ne shvati pogresno, ja sam gejmer vise od 10 godina, ali i pored igrica volim da radim i neke druge stvari u zivotu i ne dozvoljavam da me igre zalude i odvedu od realnosti. Ove klince od 15,16 god mogu da shvatim, ali starije od 25 pa dalje nikako.

Republic of gamers

pre 9 godina

@Republic of gamers - to je rekao Oldos Haksli. Procitaj Vrli Novi Svet.

A za ovo se ne slazem, ovo je kao da kazes da ljudi preko 25 ne treba da gledaju televiziju. Ovo je samo drugi nivo interakcije sa nestvarnim svetom.

Cak stavise, pre mi je da ljudi sa izgradjenom psihom mogu da konzumiraju te sadrzaje, a ne klinci koji jos uvek ne shvataju razliku izmedju stvarnosti i virtuelnog
(Paja, 17. mart 2015 15:35)

- Jeste, jeste Haksli, nego se nisam mogao sjetit dok sam pisao komentar, hvala na dopuni. :-)

E sad odg... Slazem se sa tvojom konstatacijom, ali nisam ja mislio bas tako bukvalno, nego sam mislio da ne mogu da shvatim starije sto se "ubijaju" po nekoliko sati uz igrice svakodnevno, a ima ih i zabiju se u taj virtuelni svijet, bjeze od stvarnosti na neki nacin. To ostavlja velike posljedice kasnije na zivot pojedinca pa i drustva jer broj tih ljudi nije mali.
- Treba procitat malo knjigu, izac malo vani, prosetat, odradit trening i sl...da ne filozofiram sad :-)
I ja volim da igram i znam da zakucam po 2,3h i vise, ali gledam da ja kontrolisem strast prrlema gejmingu, a ne ona mene. Poz. :-)

scorpio

pre 9 godina

@Bradonja
350 ljudi radi iskljucivo na software-u :) dodaj tu da treba da plate jos barem 150-200 koji u kompaniji rade nesto drugo (ne programiraju/dizajniraju) ali svakako doprinose odrzavanju kompanije ako vec nemaju neke indirektne veze sa igrom, onda uzmi u obzir i dugogodisnji razvoj igre.. :) sve ove ljude treba placati svo vreme, to nije malo para, doduse, ne sumnjam da ce im ostati nesto u dzepu, ali ako zavrse ovakav projekat, i zasluzuju da im ostane ;)

Iandeb

pre 9 godina

100 000 000

Pretpostavljam da , cak i ako ikada ovo isprobam, tesko da ce izazvati vise od onog odusevljenja kada sam pokrenuo Elite 2: Frontier prvi put. Ipak sam samo covek, a emocije nisu linearna funkcija kolicine love ulozene u projekat.

Republic of gamers

pre 9 godina

(Republic of gamers, 17. mart 2015 14:51)
To si citirao Oldusa Hakslija, i citaj njegovo delo "brave new world".. Mnogo je vise od toga. Znaci po tebi ljudi koji su presli 25-tu 30-tu, odjednom postaju ultra zreli i za njih vise nikakav vid rekreacije i zabave ne vazi? Auuu, pa onda se svodimo samo na puku sustinu i formu, na vidove umetnosti i zabave kao u komunizmu ili fasizmu. Ona neka funkcionalna i svrsishodna umetnost i zabava, ali jako usmerena i bez slobode. Tebi se cini da je to veliki budzet jer igre (iako kazes da si gamer) i dalje gledas samo kao na igre ( a la super mario). Danas, a i odavno vec su one mnogo vise od toga, i nekim ljudima spadaju u hobi. Sta je lose u tome? Da li ces i knjige da batalis da citas kada zadjes u neke godine (i one mogu da te odvuku od realnosti)? Pricas o novcu, pa koliko samo Amerika i Rusija godisnje trose na naoruzanje? Koliko se samo novca krade od gradjana i trosi na neke ultra nebulozne stvari (ni malo kreativne), kao sto su neka nezavisna istrazivanja, itd...Stvaranje igre je kreativan proces, i igranje isto tako moze da bude, samo ti to jos nisi shvatio izgleda.
(Eh, 17. mart 2015 16:43)

- Izokrenuo si moj post totalno u pogresnom smjeru, da sad ne objasnjavam jer sam vec poslao komentar na prethodni post sta sam konkretno mislio. Pozdrav

tikva

pre 9 godina

evo ovako, da ne bude zabune.
Moj Rig:
I5 3570k
Msi gtx 980 4g
16 gb
P8z77-V MB.
igrica radi u Arena Commander bez problema sa 60 fps. Temperatura grafičke karte je na 69 °C.
Ako ima nekog ko je pledžovao za igricu, handle mi je SotirD

Republic of gamers

pre 9 godina

Jedan veliki pisac je bio u pravu kada je Orvelu napisao u pismu da ipak misli da je u on u pravu, a ne Orvel, da ce ljudima dat zadovoljstvo da bi vladali njima. Uloziti u igru 100 miliona + Destiny koji je sa marketingom kostao oko 500 miliona je van pameti i covjecanstvo koje ulaze tolike novce u virtuelni svijet(pogotovo gejming) ne moze da bude zdravo, umno zdravo prije svega.
Da me neko ne shvati pogresno, ja sam gejmer vise od 10 godina, ali i pored igrica volim da radim i neke druge stvari u zivotu i ne dozvoljavam da me igre zalude i odvedu od realnosti. Ove klince od 15,16 god mogu da shvatim, ali starije od 25 pa dalje nikako.

Bradonja

pre 9 godina

Meni samo nije jasno šta to toliko košta u razvoju igre, pa čoveče 100 miliona dolara, 100 miliona? Voleo bih da znam na šta idu te pare? Šta je ono sto najviše košta. Hardver, teško. Ljudstvo, I to teško. Nek ima I 50 zaposlenih koji rade na razvoju pa ne mogu tolike pare da spiskaju. Ako ima neko ko se bolje razume u taj protok novca zamolio bih da bar malo pojasni gde se taj novac troši, ja stvarno nemam pojma a voleo bih da znam. Hvala.

Republic of gamers

pre 9 godina

@Republic of gamers - to je rekao Oldos Haksli. Procitaj Vrli Novi Svet.

A za ovo se ne slazem, ovo je kao da kazes da ljudi preko 25 ne treba da gledaju televiziju. Ovo je samo drugi nivo interakcije sa nestvarnim svetom.

Cak stavise, pre mi je da ljudi sa izgradjenom psihom mogu da konzumiraju te sadrzaje, a ne klinci koji jos uvek ne shvataju razliku izmedju stvarnosti i virtuelnog
(Paja, 17. mart 2015 15:35)

- Jeste, jeste Haksli, nego se nisam mogao sjetit dok sam pisao komentar, hvala na dopuni. :-)

E sad odg... Slazem se sa tvojom konstatacijom, ali nisam ja mislio bas tako bukvalno, nego sam mislio da ne mogu da shvatim starije sto se "ubijaju" po nekoliko sati uz igrice svakodnevno, a ima ih i zabiju se u taj virtuelni svijet, bjeze od stvarnosti na neki nacin. To ostavlja velike posljedice kasnije na zivot pojedinca pa i drustva jer broj tih ljudi nije mali.
- Treba procitat malo knjigu, izac malo vani, prosetat, odradit trening i sl...da ne filozofiram sad :-)
I ja volim da igram i znam da zakucam po 2,3h i vise, ali gledam da ja kontrolisem strast prrlema gejmingu, a ne ona mene. Poz. :-)

Republic of gamers

pre 9 godina

(Republic of gamers, 17. mart 2015 14:51)
To si citirao Oldusa Hakslija, i citaj njegovo delo "brave new world".. Mnogo je vise od toga. Znaci po tebi ljudi koji su presli 25-tu 30-tu, odjednom postaju ultra zreli i za njih vise nikakav vid rekreacije i zabave ne vazi? Auuu, pa onda se svodimo samo na puku sustinu i formu, na vidove umetnosti i zabave kao u komunizmu ili fasizmu. Ona neka funkcionalna i svrsishodna umetnost i zabava, ali jako usmerena i bez slobode. Tebi se cini da je to veliki budzet jer igre (iako kazes da si gamer) i dalje gledas samo kao na igre ( a la super mario). Danas, a i odavno vec su one mnogo vise od toga, i nekim ljudima spadaju u hobi. Sta je lose u tome? Da li ces i knjige da batalis da citas kada zadjes u neke godine (i one mogu da te odvuku od realnosti)? Pricas o novcu, pa koliko samo Amerika i Rusija godisnje trose na naoruzanje? Koliko se samo novca krade od gradjana i trosi na neke ultra nebulozne stvari (ni malo kreativne), kao sto su neka nezavisna istrazivanja, itd...Stvaranje igre je kreativan proces, i igranje isto tako moze da bude, samo ti to jos nisi shvatio izgleda.
(Eh, 17. mart 2015 16:43)

- Izokrenuo si moj post totalno u pogresnom smjeru, da sad ne objasnjavam jer sam vec poslao komentar na prethodni post sta sam konkretno mislio. Pozdrav

mag

pre 9 godina

Dve tri godine slusam o ovoj igri drugar jos odavno uplatio neki paket a igre ni na vidiku. Gledam klipove tih likova baskare se u nekoj vili sa bazenom i kao rade nesto, od igre nema nista, stalno se nesto produzuju rokovi zbog kompleksnosti, nije nego.

bolesninovisvet

pre 9 godina

Gledao sam juce na YouTube kako lik vozi svoj svemirski brod od 150$. I ako ga skuca negde, cao zdravo, kupuje novi. Ili uplati osiguranje pa mu onda ono pokriva deo troskova. A morao je i da uci kako da ga vozi i da zove tehnicku podrsku da mu obajsne kako da vozi. Alo bre, ste vi bolesni svi? Aj brzo na poljanu na fucu...

Toms

pre 9 godina

Moze mi netko objasniti prikupljanje love preko tih sajtova? Sta igraci (investitori) dobijaju za tu lovu, dal im se vrati dio profita igre?

scorpio

pre 9 godina

@Bradonja
350 ljudi radi iskljucivo na software-u :) dodaj tu da treba da plate jos barem 150-200 koji u kompaniji rade nesto drugo (ne programiraju/dizajniraju) ali svakako doprinose odrzavanju kompanije ako vec nemaju neke indirektne veze sa igrom, onda uzmi u obzir i dugogodisnji razvoj igre.. :) sve ove ljude treba placati svo vreme, to nije malo para, doduse, ne sumnjam da ce im ostati nesto u dzepu, ali ako zavrse ovakav projekat, i zasluzuju da im ostane ;)

Eh

pre 9 godina

(Republic of gamers, 17. mart 2015 14:51)
To si citirao Oldusa Hakslija, i citaj njegovo delo "brave new world".. Mnogo je vise od toga. Znaci po tebi ljudi koji su presli 25-tu 30-tu, odjednom postaju ultra zreli i za njih vise nikakav vid rekreacije i zabave ne vazi? Auuu, pa onda se svodimo samo na puku sustinu i formu, na vidove umetnosti i zabave kao u komunizmu ili fasizmu. Ona neka funkcionalna i svrsishodna umetnost i zabava, ali jako usmerena i bez slobode. Tebi se cini da je to veliki budzet jer igre (iako kazes da si gamer) i dalje gledas samo kao na igre ( a la super mario). Danas, a i odavno vec su one mnogo vise od toga, i nekim ljudima spadaju u hobi. Sta je lose u tome? Da li ces i knjige da batalis da citas kada zadjes u neke godine (i one mogu da te odvuku od realnosti)? Pricas o novcu, pa koliko samo Amerika i Rusija godisnje trose na naoruzanje? Koliko se samo novca krade od gradjana i trosi na neke ultra nebulozne stvari (ni malo kreativne), kao sto su neka nezavisna istrazivanja, itd...Stvaranje igre je kreativan proces, i igranje isto tako moze da bude, samo ti to jos nisi shvatio izgleda.

Eh

pre 9 godina

(Bule, 17. mart 2015 10:10)
Naravno da ima. Samo sto se te igre ne popularisu toliko, nema se novca za bolji marketing, itd....Razlog je jednostavan, potpuno je isto kao i sa filmskom industrijom. Tamo gde se ulaze mnogo novca to mora biti neki blokbaster, u protivnom rizikujes da izgubis ulozen novac. I nije problem u nasilju i destrukciji. Ocigledno da neigras igre cim si postavio takvo pitanje.

Željko

pre 9 godina

Kris Roberts je jedan od tvoraca igre Freelancer i Wing Commander !
Čovek se iznervirao kad je čuo od raznih marketinških "znalaca", da ne postoji potražnja i interesovanje za svemirske simulacije pa rešio da uzme stvar u svoje ruke.
Po skupljenom novcu se vidi ko je u pravu.
Želi da napravi remek delo po kome će ostati zapamćen, to je moj zaključak i želim mu da uspe u tome.

Stele

pre 9 godina

(Bradonja, 17. mart 2015 12:45)

Vrhunski programeri koji ce razviti endzin (za sta je potrebni i po par godina rada), pisci koji ce napisati scenario za igricu, dizajneri koji ce osmisliti svet do najsitnijih detalja, profesionalni glumci koji ce oziveti likove, kompozitori koji ce odraditi ozbiljnu muzicku podlogu, i na kraju opet programeri koji ce sve to upakovati u igricu. Da ne spominjemo koliko samo kosta oprema za sve to. Od kompjutera i servera, do kamera i rasvete. I kao gotov produkt, dobices igricu na disku, koju nece niko da kupi, zato sto niko ne zna za nju. Dakle moras da ulozis jos minimum toliko para u reklamiranje te igre. Proslo je doba Atarija i Sege kada dva tipa sednu i naprave igricu tipa Super Mario. Danasnje igre su kompleksnije od visokobudzetnih filmova.

tikva

pre 9 godina

evo ovako, da ne bude zabune.
Moj Rig:
I5 3570k
Msi gtx 980 4g
16 gb
P8z77-V MB.
igrica radi u Arena Commander bez problema sa 60 fps. Temperatura grafičke karte je na 69 °C.
Ako ima nekog ko je pledžovao za igricu, handle mi je SotirD

Djenka

pre 9 godina

Hoce covek da kaze da ce oni potrositi 100 miliona praveci tu igru. velika je razlika izmedju cene i vrednosti u danasnje vreme. Deca prave telefone ta par dolara u kini koji se posle valjaju za velike pare na zapadu. Daj Boze da ova igra vidi svetlost dana.

dovla

pre 9 godina

Toliko inače košta svaka malo jača igra. Ništa ni ovde nije drugačije, osim što developer ima najmanji mogući rizik jer su sve pare obezbedili fanovi.

aaaaaaaaaaaa

pre 9 godina

@Bradonja Marketing najvise kosta,i pokazalo se da sto vise ulozis u marketing i pravljenje hype-a da ce se i igrica utoliko vise prodavati,nezavisno od toga koliko je dobra igrica,jer su ljudi ovce.Evo par najgorih primera:Destiny,AC Unity,Watchdogs....

Kestrel

pre 9 godina

Mislim da je pogresno preneto. Covek je rekao da ocekuje da ce sakupiti toliko, a ne da ce im trebati stvarno 100 miliona. Oni su zaradili daleko vise od ocekivanja, a i cinjenica je da vise nemaju "funding goals" tj. nece ubacivati nove stvari koliko god ljudi para davali jer se posvecuju zavrsavanju postojecih ideja i optimizaciji.

@Bradonja Koliko znam, oni imaju preko 100, ako ne i preko 200 zaposlenih. Sa obzirom na to da prave poprilicno veliki univerzum kroz koji ces ti moci da se kreces i udruzujes sa drugim ljudima koji igraju (kojih ce biti poprilicno), oni moraju da imaju ozbiljne servere koji ce morati da se odrzavaju i nakon izlaska same igre. Tu je takodje i poveca kampanja za jednog igraca, sa sve glumcima koji daju glasove i pokrete. Naravno bitan je i tehnciki faktor, jer je ovo jedna od graficki najdetaljnijih, samim tim i najzahtevnijih igara.

@Toms Igraci nisu investitori u klasicnom smislu, ne dobija se nikakav procenat. Najmanje sto mozes da dobijes je sama igra, sa nekim osnovnim svemirskim brodom. Sto vise para dajes, dobijaces vece i bolje brodove kao i neke dodatke uz igru. Ali to je samo podstrek da ih finansiras, jer ces moci te brodove da nabavis i kroz igru kad izadje.

Poenta Kikstartera i ostalih "crowd funding" projekata je da obicni ljudi daju pare za nesto sto bi zeleli da se napravi (nisu samo video igre u pitanju) sto verovatno ne bi imalo podrsku izdavackih kompanija jer je previse rizicno i na prvi pogled neisplativo.

tripldabl

pre 9 godina

Igrica od 100 milki znaci da imaju od programera, modelatora, PR, event, animatore, producente, sve bas sve sfere..inace ne bi kostala toliko..ako se zapitate nekad zasto novije igrica zauzimaju 50-60 giga samo setup, to je zato sto se danas mnogo vise ulaze u video produkciju igrice, zato npr CoD intro movie tezak 10 giga lupam, a to je kao da si pravio pola fima Avatar, treba vremena i ljudi..prije se ulagalo samo u programere i animatore, nesto malo u pr, danas je ukljuceno sve

superoperater

pre 9 godina

@Edison Trent
Ako ti se igra Freelancer 2, igraj Elite: Dangerous. Ja je peglam vec mesecima, za svaku je pohvalu, konstantno je razvijaju i svaki mesec izbacuju update sa novim sadrzajima.

Paja

pre 9 godina

@Republic of gamers - to je rekao Oldos Haksli. Procitaj Vrli Novi Svet.

A za ovo se ne slazem, ovo je kao da kazes da ljudi preko 25 ne treba da gledaju televiziju. Ovo je samo drugi nivo interakcije sa nestvarnim svetom.

Cak stavise, pre mi je da ljudi sa izgradjenom psihom mogu da konzumiraju te sadrzaje, a ne klinci koji jos uvek ne shvataju razliku izmedju stvarnosti i virtuelnog

Iandeb

pre 9 godina

100 000 000

Pretpostavljam da , cak i ako ikada ovo isprobam, tesko da ce izazvati vise od onog odusevljenja kada sam pokrenuo Elite 2: Frontier prvi put. Ipak sam samo covek, a emocije nisu linearna funkcija kolicine love ulozene u projekat.