Subota, 29.08.2015.

11:19

Desktop ili laptop, pitanje je sad

Izvor: B92

Desktop ili laptop, pitanje je sad IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

82 Komentari

Sortiraj po:

Brane212

pre 8 godina

@Draža:

Pa šta i da menja mmainboard. Eto recimo, poželim da menjam procesor, pa ispadne da moram s njim i ploču i recimo RAM. Ploču dobijem za €50+ a i RAM je obično jeftin. A ako se desi da moram i grafičku, to je onda obično kad debelo zakasnim sa renoviranjem, pa sam iza recimo 4-5 generacija. A i tad je to kod mene obično zbog toga što ili ne može nešt što mi treba ( recimo Displayport izlaz) ili zato što je crkla.

Kad menjam grafiku i/ili RAM za šaku siće dobijam daleko jače modele od onog što sam imao, pa ni tu nema šta da se žalim.

Uporedi to sa laptopom. Crkne ti board i možeš da se slikaš. U stvari, štagod da ti crkne na laptopu, ako to nije trivialno izmenjivo, nema teorije da to odneseš na servis- odraće te.

ILi recimo iskeširao si za laptop i dobio dobru tastaturu, kičište i displej i posle par godina ti poželiš procesor novije generacije ili drugu grafičku - i šta tad ? Opet hiljadu i po evrića za novi a stari u kantu ?

Дража

pre 8 godina

Te priče o lakim proširenjima desktopa su uvek bile preterane. Još dok sam koristio desktop uvek je bilo, te sad više nije PCI nego AGP, pa je AGP ali sa drukčijom voltažom, pa više nije ni agp nego pcie. Pa memorija nije vide DDR nego ddr2 pa novi procesor ne pasuje u stari socket. Taj "apgrejd" je uvek bio smorčina najgora i najčešće ga ljudi nisu ni radili nego kupovali novi komp kad im stari dotraje. A te buka, drndanje ventilatora po ceo dan, ma idi koji komfor. Da bi imao desktop koji valja mora isto se otvoriš.
Ja prešao na laptop pre skoro 10 god i desktop me više ne zanima. Možda neko all-in-one eventualno.

pingvin

pre 8 godina

Ne razumem zasto bi poslovni korisnik koristio desktop. Ne vidim zasto bi gamer koristio laptop.
Za animaciju, grafiku uopste laptop je gadan. Render na laptopu je cisto mucenje, ali kad ides na odmor... Moj izbor je jak laptop sa bruka memorije da podrzi integrisanu grafiku. Prednost je sto uvek dobijes brend name komp...

Zoki

pre 8 godina

Bojim se da određen broj ljudi teško razume neke stvari. Personalni računar (nezavisno od forme) je postao roba široke potrošnje i kupuje se kao i svaka druga roba tog tipa. Dva udarna talasa u prodaji su početak školska godine i božićni praznici. Vreme kada su se obavezno kupovali računari najboljih performansi i menjali svake tri godine je prošlo. Ukoliko ne igrate video igre, hardver od pre 5 godina će najčešće zadovoljiti vaše potrebe. Po pitanju forme (desktop - laptop), desktop je sigurno fleksibilniji. Prolijete kafu po tastaturi, pokvari se monitor... - bezbrojni su primeri u prilog desktopa. Međutim, ljudi kupuju laptope iz dva razloga. Prvi je ta mobilnost koja je ponekad i imaginarna, sam osećaj da možete da pinesete računar sa sobom ako treba. Laptope kupuju i ljudi koji ih odmah prikače na eksterni displej i tastaturu i tako koriste godinama. Drugi razlog je nedostatak potrebe za nadogradnjama. Promene u hardveru nisu toliko velike kao nekada da bi vam npr. nakon 1-2 godine trebala nova grafička kartica. Ustvari, moderan desktop je veoma često baziran na komponentama koje su integrisane na matičnu ploču. Zašto bi onda neko kupio desktop, kada mu je puno jednostavnije da po potrebi prebaci laptop sa radnog na kuhinjski sto? Čak i poslovni korisnici sve češće traže laptope za poslove gde se uopšte ne traži mobilnost. Sve su popularniji i minijaturni desktopi koji se zakače na displej, ili all-in-one. Ljudi neće da se sapliću u kancelarijama o kablove i hardver.

Maks

pre 8 godina

@Zapadnjak
Uopšte nije tačno da je procesor u laptopu navodno nekoliko puta sporiji nego procesor istog radnom takta sa istim brojem jezgara u desktop... to jednostavno nije tačno ako su i jedan i drugi zaista Core i7 i ako su iste generacije (znači, ne da poredite nov procesor sa procesorom starim nekoliko godina)... ko zna šta ste to ti i taj tvoj drugar "testirali" i kako ste "testirali".

Pogledaj neke rezultate sa nekih ozbiljnih benchmarkova... na primer GeekBench 3... ima na njihovom zvaničnom sajtu rezultati sa raznih mašina.

Primera radi, 15" MBP Retina laptop sa Core i7-4980HQ na 2.8GHz dobija 14647 poena na multicore testu.

Za Intel Core i7-4820K na 3.7GHz (koji se prodaje za desktop konfiguracije) piše da dobija 14917 poena, što je manje od 2% bolji rezultat nego što je MBP Retina laptop sa Core i7-4980HQ na 2.8GHz dobio.

Što se potrošnje struje tiče... potrošnja struje nije proporcijana performansama i ne govori ama baš ništa o tome kakve su performanse, osim možda u slučaju kada jedan isti procesor overclockuješ, pa troši više struje kada ga overclockuješ.

Nemaju svi procesori jednake performanse po wattu... neki imaju bolje performanse po wattu, neki lošije... eto ti primer sa GeekBench 3 testova... Core i7-4820K na 3.7GHz ima TDP od 130W, Core i7-4980HQ na 2.8GHz ima TDP od 47W, a na GeekBench 3 testovima imaju vrlo slične rezultate, ali zato 4980HQ više košta jer takve performanse postiže uz znatno manju potrošnju struje i manje se greje.

Lincoln

pre 8 godina

Uzimajući u obzir naš dnevni boravak, koji jeste dugačak skoro 9 metara, i pri tom podeljen na tri segmenta, kuhinja, trpezarija i deo gde je ugaona garnitura, TV, muzika, sa druge strane je prilicno uzak i nakon ubacivanja nameštaja jednostavno nije bilo mesta za desktop računare... Zbog toga smo se odlučili za 2 laptopa iz gornjeg segmenta i za naše potrebe su sasvim dovoljni. Po potrebi se priključuju na TV ili monitor od 24" i to je to. U prizemlju, sa druge strane, zbog drugacije koncepcije, je ubačen veliki sto za desktop koji smo ćale i ja napravili imajući u vidu sta sve treba da stane u njega kao npr računar, MF uredjaj kopir štampač skener, muzički uredjaj i zvučnici, UPS itd. Nismo prezahtevni korisnici, tako da nam ova postavka odgovara, pogotovo sa laptopovima jer imamo 2 klinca i zbog njih najviše šetamo laptopove po sobama i dvorištu kad treba. Zaključak je da izbor zavisi najviše od necijih potreba ali i od prostora u kome će se ti uredjaji koristiti a da ne naprave gužvu i haos sa kablovima i periferijama. Za mene je idealna kombinacija dobar laptop i bežični miš radi komfora, za moje potrebe više nego dovoljno.

surovi

pre 8 godina

Nekada je sve bilo kud i kakmo bolje optimizovano a sada je optimizacija poslednja rupa na svirali iz razloga što veće prodaje bez ikakvih novih revolucionarnih oktkrića.
(igorpl, 29. avgust 2015 12:47)
Na optimizaciji koda se radi neprestano,tako da svaka nova verzija win-a je bolje optimizovana.Problem se javlja u broju linija koda,koji prelazi i nekoliko miliona u odnosu na par hiljada koliko su imali prvi os-ovi.Kada je win u pitanju,oni u svakom svom os-u ,sadrze i jedan deo svojih predhodnika,kako bi se obezbedila kompatibilnost,tako da slobodno mozemo reci da je desetka u srodstvu sa win 3.1,ciji deo koda svakako sadrzi u nekom,ma koliko malom ,procentu.

ii

pre 8 godina

na LG tv 40 inci sam prikljucio desktop dell windovs 7 intel(R)CORE(TM)2DUOCPU E8200@ 2,66GHZ 2,67GHZ ,RAM 2,00GB,placen 50$ preko oglasa.bezicni mis i tastaura ,tako da sve moguce radim i vidim.laptop i tablet vise ne koristim kod kuce uopste.nema vise pregruijavanja,punjenje baterija,kablova i cuda .telefon lumia 640 za napolje i to je to.......

Ske

pre 8 godina

Iz moje perspektive...
Citam ove komentare i vidim da se programeri uporno stavljaju na desktope u rang "zahtevnih" korisnika. Ja nisam programer, ali radim sa istima u istoj firmi, i svi koristimo laptopove. Cak ili stavise, i svi drugi progarmeri koje znam retko kada koriste desktop.
Izgleda da jos samo u Srbiji programeri ostaju zakucani za desktop racunarom.
isto tako i u firmama u kojima sam ranije radio, desktopi su uglavnom zamenjeni laptopovima. Polako ali sigurno, ljudi shvataju da ti ne treba vise "kanta" za vodjenje knjiga, naloga, ili obradu teksta.

One koje znam a koriste desktop su uglavnom fizicka lica, prijatelji i poznanici, i koriste ih za zabavu a ne za posao. U stvari, nisam bas ni siguran sta bi radili na kompjuteru osim igranja igrica i lajkovanja po FB statusima.
Od svih njih, znam samo jednog arhitektu koji iz objektivnih razloga odbija da radi na laptopu.
Do nedavno, i ja sam bio u fazonu da mogu da radim samo na desktopu, ali krajem 2013 sam shvatio koliko gresim, uzeo najmocniji MacBook Pro tog vremena i od tada se nikada vise nisam vratio na desktop.
Igrice ne igram, a za moj posao je i vise nego dovoljan.

daMirda

pre 8 godina

ThinkPad laptop X, T ili eventalno W serije, docking station, dva monitora, ThinkPad tastatura sa TrackPointom i vozi... Sva moguca udobnost kad si u kancu, puna snaga u pokretu.

dzoni

pre 8 godina

Destop za igrice na 50 inca tvu., laptop za surfivanje u krevetu i manje zahtevne igre... Tablet posteno mi bio zanimljiv na pocetku.. A sad ga uzmem jednom nedeljno

Acko

pre 8 godina

Ja sam prodao moj desktop i za iste pare kupio laptop i komfor je zagarantovan legnem i surfujem,a desktop se najvise kupuje zbog igranja igrica ja sam to prevaziso pa mi desktop nije potreban.

Maks

pre 8 godina

@Brane212
Debljina ekrana ne govori ama baš ništa o kvalitetu slike ili o jačini osvetljenja... može i vrlo tanak ekran da ima odličan kvalitet slike i odlično osvetljenje... uzmi pogledaj neki flagship telefon sa IPS ekranom poput iPhone 6 ili neki MacBook Pro Retina laptop... imaju vrlo tanke ekrane, ali su im i kvalitet slike i osvetljenje znatno bolji nego što se obično viđa na nekim prosečnim laptopovima i na prosečnim "desktop monitorima"... kvalitet slike i jačina osvetljenja su im u rangu kvalitetnih IPS desktop monitora, kakve grafičari obično uzimaju (mnogi grafičari koriste MBP Retina).

Što se tastatura tiče... koje to zamerke imaš na MacBook Pro i ThinkPad tastature (slične su i mnogi ih hvale), ako si ih koristio? Da li se oseti pod prstima "klik" u momentu kada je registrovano slovo? Oseti se... Da li se ispravno registruje brzi "dvoklik" na taster kao dva zasebna slova? Registruje... Šta je onda "problem"? Možda jedino ako nisi navikao na hod tastera od 2mm, nego na veći hod kao kod pisaće mašine, al' to je već samo stvar navike.

Takođe postoje i laptopovi koji imaju dobro hlađenje... tanje kućište ne znači automatski da se mašina više greje... zavisi i kakve komponente su unutra, koji TDP imaju te komponente (ne greju se svi procesori i grafičke isto... neki procesori imaju bolje performanse po wattu, pa se manje greju nego neki neki drugi procesor sličnih peformansi, tako da i sa manjim ventilatorima mogu dobro da se rashlade)... itd.

Achitwn

pre 8 godina

Najbolja kombinacija: Oba tj. Surface Pro 3(ili 4 koji izlazi oktobra) + Jak Desktop PC i rešen problemJeste da ova kombinacija košta oko 160.000 din al jbg :P
(asterix, 29. avgust 2015 11:57)

Najbolji combo: 27" iMac kao desktop, Macbook ili iPad za mobility, iphone, appleTv for streaming i sve uvezano sa odlicnim hands off. Apple watch odlican za convenience

Ла астал

pre 8 godina

Све сами програмери овде па им треба десктоп.Ал' се начитах самохвалаааа Боже сачувај!

Jankopulos

pre 8 godina

Sve ima svoju namenu. Zbog prirode posla imam jedan headless server u reku na terasi, jedan jaci i7 desktop za svoje potrebe, jedan Lenovo i3 za finansijske aplikacije i jos jedan thin klijent u kuhinji.
Osim toga, koristim jos tri laptopa razlicitih konfiguracija, u zavisnosti od posla koji treba da obavim.
Naravno, tablet i par smart telefona takodje imaju svoju namenu, nesto za igrice, nesto za b92...

Kiki

pre 8 godina

Tekst koji bi realno bio zanimljiv pre 5 godina...
(Rasha, 29. avgust 2015 19:27)

Potpuno tacno. Za vecinu danasnjih korisnika pravo pitanje je: laptop ili tablet (smartfon)? Naravno, ovde ne spadaju obi koji se bave grafikom ili programiranjem a velika vecina korisnika nisu programeri. Ja vodim firmu od 130 ljudi (centrala u inostranstvu) i otprilike 60% posla uradim na smartfon/tablet kombinaciji. Desktop nemam vec 7 godina a laptopa (ultrabook sa I7 i 256GB SSD) se nastojim resiti.

Zapadnjak

pre 8 godina

Porediti snagu izmedju desktop i laptop CPU-a je bezveze. Čak i kada imaju potpuno isti broj jezgara i isti radni takt, desktop će biti brži nekoliko puta. Dovoljno je to što desktop CPU i7 trosi 80-150w, u poređenju sa 20-30w kod i7 na laptopu. Laptop ima drugačiju, štedljiviju arhitekturu procesora, kod koje je cilj ušteda a ne maksimalna brzina. Drugar i ja smo nakon druze rasprave uradili test na 3ds max/Vray renderu. I7 na laptopu sa istim brojem jezgara i skoro istim taktom je bio nekoliko puta sporiji od i7 CPU na desktopu. Desktop je napravljen sa namjerom da radi non-stop, da bude prozračan i naravno da nikad ne dostigne termal throttle...

neutralni felsh

pre 8 godina

(...) Meni lično kao bazični kućni računar odgovara da imam nešto moćno, sa dosta skladišnog prostora, velikim i kvalitetnim monitorom, i mogućnošću da se nakači gomila periferija i dodataka i da sve to radi bez problema, a to je desktop, dok mi top end laptop kakve sam nekada obavezno trošio, poslednjih desetak godina jednostavno nije potreban.
(EU Citizen, 29. avgust 2015 12:26)
32-20

au, kolega citizen, vasem komentaru mnogi udare minus, cak i kad se slazu sa napisanim. no, i ovo zapazanje i taj fenomen bitni su kao lanjski sneg :)
uzgred, odgovor na vas komentar o vasoj empiriji sa sportskim damama, nalazi se na istom mestu - prvi komentar mi nisu objavili, pa je stoga izostala blagovremena komunikacija. svako dobro!

Joca

pre 8 godina

Najbitnije se po pravilu preskače, a najbitnije je da se kompjuter ne greje, da je nečujan i da nema pokretnih delova. I desktop i laptop će vrisnuti ili bar smanjiti performanse kada se desi banalno: da zakaže ventilator (napajanja, procesora grafike...). A kad tad mora da zakaže, odnosno zahteva uvek problematično "redovno održavanje".
Trenutno koristim minijaturni desktop koji zadovoljava gornji kriterijum i radi besprekorno i neprekidno sa napajanjem od 35W, trideset pet vati, već dva leta. Slažem se da su ventilatori ponegde još uvek neophodni, ali u najvećem broju nisu, sva sreća pa više nisu.

milan

pre 8 godina

na poslu desktop radna stanica sa 2 monitora od 24 inca.

inace kuci imam lap top I dosta puta mi se desi da hocu da ga bacim kroz prozor.

inace sam lap top je i7 procesor sa odlicnom grafickom I 16 giga rama.

laza

pre 8 godina

Ne mesati babe i zabe :)
Naravno da zavisib od potreba imam laptop uzeo jer nisam imao prostoracda smestim desktop kad je doslo vreme za drugi uslovi se promenili i pao desktop jaci za slicnu cenu

neutralni felsh

pre 8 godina

Računar imam od komodora 64,amige 200, amige 2000, amige 8000 486, pentijum 1.......
Nekada je sve bilo kud i kakmo bolje optimizovano a sada je optimizacija poslednja rupa na svirali iz razloga što veće prodaje bez ikakvih novih revolucionarnih oktkrića.
(igorpl, 29. avgust 2015 12:47)


prosto, sad je vise mnogo proizvodjaca komponenti, sa nekim njihovim mikrostandardima... i uskim interesima ;) i na softver i na hardver planu. u tim uslovima, puna optimizacija je misaona imenica.

Petar

pre 8 godina

Kod mene desktop sa tri monitora, tako da mi je nepojmljivo da neko kao nesto radi na 15 ili 17 inch ekranu. Imam i jedno i drugo,laptop sam odavno izbacio iz upotrebe jer kad legnem uvece u krevet, koristim tablet za citanje.Voleo bih da imam dobar laptop mad ami nije neophodan,ali takav koji moze da parira desktopu neopravdano mnogo kosta.

Eklipso

pre 8 godina

Imao do sad 13 racunara samo prva dva su bili desktop sve nadalje lap topovi a razlog je sto odgovara mojim potrebama. Nisam zahtevan korisnik kod kupovine lap topa paznju obracam kod dimenzija lap topa tj.velicine ekrana, debljine i tezine kucista a najvise kakav je kvalitet ekrana. Imam lap top,telefon od 6" i tablet od 10" i svaki uredjaj ima svoju svrhu kod mene. Nema tu koji je bolji vec samo sta je vama licno potrebno.

Brane212

pre 8 godina

Laptop je meni korsitan samo za neke poslove na terenu, ništa više.

Za ozbiljniji CAD ili takvo nešto ne može ni da prismrdi.

Ima jednostavno rpeviše kompromisa, zapakovanih u jedno kućište, bez mogućnosti izmene a _naročito_ servisa.

Elektronika je u laptopu jednostvano previše nabijena a hlađene veoma oskudno, stoga pre ili kasnije crkne zbog termičkih šokova. A kad crkne, jedini efektivni servis je kanta varianta.

Da o ekranima i tastaturi i ne govorimo. Solidan displej malo veće rezolucije košta na laptopu bogatstvo i još uvek ima slab beklajt zbog kompromisa u volumno i težini. Isto ej s tastaturom. Najbolje na laptopu su tek podnošljive.

Porediti to s recimo renkarnacijom slavne originalne IBM tastature ( koja košta 75) je smešno.


Baš ovih dana pokušavam da optimizujem Linux za AM1 platformu. Radi se o malim, _jeftinim_ mašinicama sa jako malom potrošnjom.

Radim na kombinaciji za mali desktop, vrlo solidan server i mobilnu zamenu za laptop.

samsvojmajstor

pre 8 godina

Vecina je vec rekla glavno,

Laptop kad ti nesto crkne moze da bude nezgodno - bio tamo, video - dobra garancija pomaze (ali kod nasis firmi? lutrija), ali stvari obicno crkavaju nesto bas kad istekne.

Laptop nemoze da se upgrade-uje (osim hdd ako) a skupi su.

Desktop, nesto ti crkne, a ti vidis izvadis bacis I kupis novi deo - hoces da ga ponovis, prodas par glavnih komponenti I uzmes novije (polovne, nove) - sve to za dosta manje para a bolje.

Laptop uzmes ono sto ti daju, nemozes da menjas, a plus obicno dolazi sa tonom 'smarajuceg' software (bloatware?) koji cesto ne mozes da skines sa njega.

I tastatura, ugodjaj kucanja, sedenja (svaka cast caru dole za stolicu!!! @Srbija) itd. je uglavnom nenadmasan sa kucnim - mada 'touch' laptop moze da ima prednosti (I to velike, citanje e-knjiga! zoom-iranje), ali kucanje je uvek problem (jedino neki HP stari koji sam imao je imao boli glavu tastaturu tesko sam se od njega odvojio:)

Laptop s druge strane je dosta tih (uglavnom), a ovo je tesko postici sa kucnim (ali moze, uz malo truda) - moze da bude veoma jaka masina (mada desk. je uvek jaci kako god) I da radi sve sto vam treba. A uz to pod misku pa u kafic, klupa u parkic itd. Odes na more, ti poneses itd. milina. Moras da pozis da ti ne ukradu I sve podatke.
Sve zavisi.

Goblin

pre 8 godina

Laptop!

Postoje laptopovi razlicitih performansi..
Igrice ne igram, ili su u pitanju stariji modeli
Sa laptopom isam vezan za radni sto, mogu da se zavalim u fotelju, na krevet, da ga prenesem u drugu sobu, iznesem napolje ako je lepo vreme...

Sve u svemu ne bih kupio desktop..

neutralni felsh

pre 8 godina

za svakodnevni rad, dakle i celodnevni, najbolje je neki tv od 32-55 inches (danas su relativno jeftini, cak i za nase uslove) povezati sa solidnom desktop konfiguracijom, sa bezicnom tastaturom i misem, naravno. naravno, ovo vise vazi za "tekstualce" poput mene, i kucnu multimediju. za "graficare" je naravno bolji neki profi monitor.
laptop je sto se tice posla i rada pretezno prenosni fenomen. konkretno, imam jedan na terasi kad me najure iz dnevne sobe :)
odlican je kao udoban mali gradski auto, ali za duza putovanja ili "prevoz kubnih metara" ipak je bolje nesto jace i vece, karavan, kombi, ili pak kamion. govorim o klasik modelima, molim grafikmane i gejmere sa "alienwareovima" i ostalim cudesima od 5 kila da se ne osete uvredjenima ;)

slicno vazi i za smartfone. dobri su za zabeleske, ali tesko ces na njima napisati nesto "profi reprezentativno". moze, ali ide sporije.

poenta: desktop, laptop, pa i neprozvani smartfon - sve su to grupacije sa relativno preciznom ergonomskom i upotrebnom gradacijom i medjusobnim razgranicenjem. i svaka od njih ima svoju namenu i optimum upotrebljivosti.
naravno, o ukusima korisnika ne vredi raspravljati, ima nas raznih ;)

Nije nego

pre 8 godina

Dobar laptop u kombinaciji sa monitorom kod kuce i eksternim periferijama je dobitna kombinacija za ljude kojima treba mobilnost i desktop racunar po potrebi i to pokriva dobar deo prosecnog dela korisnika. Cena dobrog laptopa kosta, al sa druge strane ako bi neko hteo racunar i lap u isto vreme dosao bi u istu cenovnu kategoriju. Gaming potrebe, naravno desktop, nezamenljiv je. Rad u zahtevnim aplikacijama, zavisi od dosta toga, ali jedan xps dell ili macbook pro opusteno rade posao video editinga i fotografije. Kod desktopa je zakon ergonomija.

realan

pre 8 godina

zena ima neki stari sluzbeni laptop koji sam joj malo nabudzio pa preko njega dete gleda crtace i igra igrice, a ona ima neki novi kojo nije los i na njemu radi...imamo i jedan 'kucni' laptop koji ne sluzi bas necemu ali radi...ponekad kad dodju gosti imaju ga na raspolaganju...ja se mog desktopa ne odricem nikako i nizasta....kosta me je mnogo, kosta i svaki upgrade kada radim ali zato i valja...i zena kad hoce nesto ozbiljno da odradi sedne za isti racunar pa se oseca komotno...i software je legalan tako da sve samo klizi...a sto rece neko nize ostalo mi je samo da kupim dobro stolicu sto sam takodje uradio...za ljude koji su vezani za putovanje ili imaju takav posao obavezno laptop....mada ja gledam da kad putujem batalim posao

surovi

pre 8 godina

Desktop za rendere,obradu video materijala,3d max....i sl.zahtevne programe,a laptop za sve ostalo.
Već godinama koristim laptopove,umesto desktop I prilično sam zadovoljan.

Srbija

pre 8 godina

Sto se mene tice sve ispod 20 inci meni je neprakticno. Ali najbitnija je ergonomija tj zdravlje, ako izgubite zdravlje dzaba posle sve a narocito sto se pri ovakvim stvarima javljaju degenerativne bolesti koje posle ne moze da se izlece vec samo privremeno zalece a o troskovima lecenja necu ni da pricam. Imam telefon star 6 godina za pozive i SMS, tablet nemam niti mi treba i naravno PC umesto laptopa zato sto mi mobilnost nije potrebna a i kad izadjem napolje za mene tehnologije ne postoje, ne gledam u telefon gledam u zenske.

Jeste da nisam fancy pa nema te gedzete ali ja umesto toga sledeci mesec kupujem Herman Miller Aeron polovnu stolicu iz inostranstva (nova kod nas kosta 1.500 evra) prece mi je zdravlje tj stolica koja ce mi sacuvati kicmu nego neke stvari koje "moraju da se imaju" samo da bi se imale tj posedovanje stvari jer onda covek vise "vredi". Sledece na spisku za kupovinu su ergonomska tastatura i mis verovatno Microsoft 4000/7000 ili Scuplt Desktop i Gunnar naocare za gledanje u monitor.

Alex

pre 8 godina

Ja sam verovatno dinosaurus, tako da je moj prvi računar bio ZX81, pa zatim Spectrum, Commodore... Bilo je to pre PC-a. A onda Amiga, PC...

Bassamkonj

pre 8 godina

Jednostavno je. Za istu kolicinu novca, moze da se uzme bolje kuciste, nego lap top. Ako uzimate i monitor i ostalu opremu, izacice vas u principu jednako. I sve se svodi na to da li cesto putujete i da li ste redovan korisnik obe stvari. Ja, koji jako cesto putujem, nemam desktop, imam samo lap top jer jako kompaktan i lako se prenosi, sto je mana desktopa.

Grabs popcorn

pre 8 godina

Imam i jedno i drugo, ali sam odrastao uz desktop. Mobilnost nekada nije bio problem, nosili su se kompjuteri i po 2 kilometra sve sa monitorima kad se igrao cs, call of duty i battlefield u lanu celu noc. Sad na srecu klinaca postoje igraonice koje rade non stop pa ne moraju da se zamaraju.

Slavko

pre 8 godina

Desktop naravno...
Koristim računare već skoro 2 decenije, poslednjih godina sam ozbiljno razmišljao da imam jedan laptop za neke potrebe ali kada izvagam razloge za i protiv, nikako da preovlada kupovina :)
Ovako radim upgrade na desktopu svake 2 god (trebalo bi na godinu ali ipak vremena nisu sjajna), ploča, memorija, grafika, proresor i tako u krug godinama...
Kada dodjem do tačke kada upgrade više ne može ili se ne isplati, prodajem konfiguraciju i iz početka.
Laptop osim mobilnosti po mom misljenju nema drugih značajnih prednosti.

Citizen X

pre 8 godina

Sve zavisi od potreba. Ja sam vec dvadeset godina korisnik desktop racunara i nemam nameru da se prebacim na laptop. Veci monitor, bolja tastatura, bolji zvucnici, laksi hardverski apgrejd itd. Ako stalno putujete i treba vam racunar naravno da je laptop najbolje resenje.

EU Citizen

pre 8 godina

U mom slučaju desktop, fablet (sa sklopivom bluetooth tastaturom koja staje u džep a kraći tekstovi se na njoj sasvim udobno kucaju) i prilično retko (kad mi baš dođe da nešto zahtevnije završavam u kafiću :) ) tablet sa odvojivom tastaturom. Meni lično kao bazični kućni računar odgovara da imam nešto moćno, sa dosta skladišnog prostora, velikim i kvalitetnim monitorom, i mogućnošću da se nakači gomila periferija i dodataka i da sve to radi bez problema, a to je desktop, dok mi top end laptop kakve sam nekada obavezno trošio, poslednjih desetak godina jednostavno nije potreban.

Tugaljiv u mozak

pre 8 godina

Laptop za ljude koji su u pokretu, rade "prostije" stvari na računaru (obradu teksta, slušanje muzike, prezentacije, web pretraga).
Desktop za ljude koji rade ozbiljnije stvari: programiranje, render videa, naučne simulacije, "fotošopiranje" i zahtevan i jak gejming.

igorpl

pre 8 godina

DA ne ispadne kao teorija zavere ali proizvođači software-a su se debelo potrudili da se mora kupovati novi računar svake 2-3 godine.
A za to su zaslužni apsloutno bezvezni programi kao šro su pretraživači, flash player i ostale bezazlene gluposti koji troše resurse kao na takmičenju bez ikakve potrebe i bez ikakvih logičnih objašnjenja.Jako veliki procenat ljudi koristi računar za internet, gledanje filmova, tekstualnu obradu, vektorsku grafiku... DA odmah izuzmemo programe kao što su IGRICE i 3d animacije koje jedu resurse. Ali ovo gore što sam naveo koristi uglavnom veliki broj korisnika PC-a E sada kako bi se i oni naterali da kupuju češće hardware tu si gore pomenute pijavice koje jednostavno traže bez ikakve potrebe resurse.....
Odvratni sistem! Sećam se dobro XP-a koji je je uz windows 2000 (na kojem je i nastao) i windows NT znao da bude instaliran na računarima i po više godine i to bez antivirus programa, a sada win 7, 8 a verovatno i 10 svakih 6 meseci neki bag, problem.....
Muka mi je!
Računar imam od komodora 64,amige 200, amige 2000, amige 8000 486, pentijum 1.......
Nekada je sve bilo kud i kakmo bolje optimizovano a sada je optimizacija poslednja rupa na svirali iz razloga što veće prodaje bez ikakvih novih revolucionarnih oktkrića.

Alex

pre 8 godina

@asterix: Slažem se sa tobom, ali osrednja konfuguracija Surfacea 3 Pro je oko 1600$ i to u USA. Najbolje konfiguracije su oko 2000$, a to je prilično više od tvojih 160.000 din samo za Surface i to u USA. Inače, bez premca je.

Mladen

pre 8 godina

Imam prevazidjeni Acer Aspire one zg5 iz 2009 godine . Hvalim njegove minijaturne dimenzije. Nisam previse zahtevan korisnik i za svakodnevnu upotrebu mi odgovara . Sada na njemu kucam seminarski rad . Normalno , zakacen je na TV , mis i tastaturu i ne osecam bilo kakve nedostatke i posledice njegovih dimenzija. Tako da svakome kome treba prenosovo racunar i ima slobodan tv/monitor preporucujem da uzme kompaktnu masinu, ledja ce ga manje boleti.

TCDD

pre 8 godina

Za ozbiljniji posao i gejming desk je nezamenljiv,imas vise snage na raspolaganju za manje novca,nema pregrevanja,laka promena ili dodavanje komponenti itd.Nije da lapovi nemaju nekih prednosti (mobilnost jedna od najvecih) ali jake masine kostaju kao bolja nova kola i kod duzeg rada pod opterecenjem bez postolja za hladjenje su skloni ozbiljnim kvarovima.

mm

pre 8 godina

Nema potrebe ni da se čita tekst. Ako si fokusirana na jednom mestu, kod kuće, uzeo bih desktop bez razmisljanja, ako si u pokretu selis se(student ili tako nesto) lap top je mnogo praktičnije rešenje.
Svako kupuje po svojoj potrebi.

asterix

pre 8 godina

Najbolja kombinacija: Oba tj.
Surface Pro 3(ili 4 koji izlazi oktobra) + Jak Desktop PC i rešen problem
Jeste da ova kombinacija košta oko 160.000 din al jbg :P

Korisnik obicni

pre 8 godina

Ovo nije tema o kojoj se moze pisati uopsteno.
Da bi se moglo komentarisati,mora se znati konkretno o kojem laptopu,desktopu je rec,pa ih onda uporediti.
Ovako,porediti babe i zabe je neozbiljno.
Vecini obicnih korisnika je svejedno,a profesionalci znaju sta ce izabrati,jer to im je sredstvo za rad.
Verovatno ce se odluciti,kao i mi svi.
I za jedno i za drugo!

Bavarac

pre 8 godina

Desktop je nezamjenjiv za ozbiljan rad, obrada fotografija, videa, grafika itd su samo za desktop jer je mnogo lakse raditi. Laptop dobar zbog fleksibilnosti, prvu pomoc, zabavu i neke manje poslove...

mm

pre 8 godina

Nema potrebe ni da se čita tekst. Ako si fokusirana na jednom mestu, kod kuće, uzeo bih desktop bez razmisljanja, ako si u pokretu selis se(student ili tako nesto) lap top je mnogo praktičnije rešenje.
Svako kupuje po svojoj potrebi.

Citizen X

pre 8 godina

Sve zavisi od potreba. Ja sam vec dvadeset godina korisnik desktop racunara i nemam nameru da se prebacim na laptop. Veci monitor, bolja tastatura, bolji zvucnici, laksi hardverski apgrejd itd. Ako stalno putujete i treba vam racunar naravno da je laptop najbolje resenje.

Bavarac

pre 8 godina

Desktop je nezamjenjiv za ozbiljan rad, obrada fotografija, videa, grafika itd su samo za desktop jer je mnogo lakse raditi. Laptop dobar zbog fleksibilnosti, prvu pomoc, zabavu i neke manje poslove...

Bassamkonj

pre 8 godina

Jednostavno je. Za istu kolicinu novca, moze da se uzme bolje kuciste, nego lap top. Ako uzimate i monitor i ostalu opremu, izacice vas u principu jednako. I sve se svodi na to da li cesto putujete i da li ste redovan korisnik obe stvari. Ja, koji jako cesto putujem, nemam desktop, imam samo lap top jer jako kompaktan i lako se prenosi, sto je mana desktopa.

Grabs popcorn

pre 8 godina

Imam i jedno i drugo, ali sam odrastao uz desktop. Mobilnost nekada nije bio problem, nosili su se kompjuteri i po 2 kilometra sve sa monitorima kad se igrao cs, call of duty i battlefield u lanu celu noc. Sad na srecu klinaca postoje igraonice koje rade non stop pa ne moraju da se zamaraju.

TCDD

pre 8 godina

Za ozbiljniji posao i gejming desk je nezamenljiv,imas vise snage na raspolaganju za manje novca,nema pregrevanja,laka promena ili dodavanje komponenti itd.Nije da lapovi nemaju nekih prednosti (mobilnost jedna od najvecih) ali jake masine kostaju kao bolja nova kola i kod duzeg rada pod opterecenjem bez postolja za hladjenje su skloni ozbiljnim kvarovima.

Srbija

pre 8 godina

Sto se mene tice sve ispod 20 inci meni je neprakticno. Ali najbitnija je ergonomija tj zdravlje, ako izgubite zdravlje dzaba posle sve a narocito sto se pri ovakvim stvarima javljaju degenerativne bolesti koje posle ne moze da se izlece vec samo privremeno zalece a o troskovima lecenja necu ni da pricam. Imam telefon star 6 godina za pozive i SMS, tablet nemam niti mi treba i naravno PC umesto laptopa zato sto mi mobilnost nije potrebna a i kad izadjem napolje za mene tehnologije ne postoje, ne gledam u telefon gledam u zenske.

Jeste da nisam fancy pa nema te gedzete ali ja umesto toga sledeci mesec kupujem Herman Miller Aeron polovnu stolicu iz inostranstva (nova kod nas kosta 1.500 evra) prece mi je zdravlje tj stolica koja ce mi sacuvati kicmu nego neke stvari koje "moraju da se imaju" samo da bi se imale tj posedovanje stvari jer onda covek vise "vredi". Sledece na spisku za kupovinu su ergonomska tastatura i mis verovatno Microsoft 4000/7000 ili Scuplt Desktop i Gunnar naocare za gledanje u monitor.

Korisnik obicni

pre 8 godina

Ovo nije tema o kojoj se moze pisati uopsteno.
Da bi se moglo komentarisati,mora se znati konkretno o kojem laptopu,desktopu je rec,pa ih onda uporediti.
Ovako,porediti babe i zabe je neozbiljno.
Vecini obicnih korisnika je svejedno,a profesionalci znaju sta ce izabrati,jer to im je sredstvo za rad.
Verovatno ce se odluciti,kao i mi svi.
I za jedno i za drugo!

Zapadnjak

pre 8 godina

Porediti snagu izmedju desktop i laptop CPU-a je bezveze. Čak i kada imaju potpuno isti broj jezgara i isti radni takt, desktop će biti brži nekoliko puta. Dovoljno je to što desktop CPU i7 trosi 80-150w, u poređenju sa 20-30w kod i7 na laptopu. Laptop ima drugačiju, štedljiviju arhitekturu procesora, kod koje je cilj ušteda a ne maksimalna brzina. Drugar i ja smo nakon druze rasprave uradili test na 3ds max/Vray renderu. I7 na laptopu sa istim brojem jezgara i skoro istim taktom je bio nekoliko puta sporiji od i7 CPU na desktopu. Desktop je napravljen sa namjerom da radi non-stop, da bude prozračan i naravno da nikad ne dostigne termal throttle...

EU Citizen

pre 8 godina

U mom slučaju desktop, fablet (sa sklopivom bluetooth tastaturom koja staje u džep a kraći tekstovi se na njoj sasvim udobno kucaju) i prilično retko (kad mi baš dođe da nešto zahtevnije završavam u kafiću :) ) tablet sa odvojivom tastaturom. Meni lično kao bazični kućni računar odgovara da imam nešto moćno, sa dosta skladišnog prostora, velikim i kvalitetnim monitorom, i mogućnošću da se nakači gomila periferija i dodataka i da sve to radi bez problema, a to je desktop, dok mi top end laptop kakve sam nekada obavezno trošio, poslednjih desetak godina jednostavno nije potreban.

asterix

pre 8 godina

Najbolja kombinacija: Oba tj.
Surface Pro 3(ili 4 koji izlazi oktobra) + Jak Desktop PC i rešen problem
Jeste da ova kombinacija košta oko 160.000 din al jbg :P

Mladen

pre 8 godina

Imam prevazidjeni Acer Aspire one zg5 iz 2009 godine . Hvalim njegove minijaturne dimenzije. Nisam previse zahtevan korisnik i za svakodnevnu upotrebu mi odgovara . Sada na njemu kucam seminarski rad . Normalno , zakacen je na TV , mis i tastaturu i ne osecam bilo kakve nedostatke i posledice njegovih dimenzija. Tako da svakome kome treba prenosovo racunar i ima slobodan tv/monitor preporucujem da uzme kompaktnu masinu, ledja ce ga manje boleti.

Tugaljiv u mozak

pre 8 godina

Laptop za ljude koji su u pokretu, rade "prostije" stvari na računaru (obradu teksta, slušanje muzike, prezentacije, web pretraga).
Desktop za ljude koji rade ozbiljnije stvari: programiranje, render videa, naučne simulacije, "fotošopiranje" i zahtevan i jak gejming.

Eklipso

pre 8 godina

Imao do sad 13 racunara samo prva dva su bili desktop sve nadalje lap topovi a razlog je sto odgovara mojim potrebama. Nisam zahtevan korisnik kod kupovine lap topa paznju obracam kod dimenzija lap topa tj.velicine ekrana, debljine i tezine kucista a najvise kakav je kvalitet ekrana. Imam lap top,telefon od 6" i tablet od 10" i svaki uredjaj ima svoju svrhu kod mene. Nema tu koji je bolji vec samo sta je vama licno potrebno.

samsvojmajstor

pre 8 godina

Vecina je vec rekla glavno,

Laptop kad ti nesto crkne moze da bude nezgodno - bio tamo, video - dobra garancija pomaze (ali kod nasis firmi? lutrija), ali stvari obicno crkavaju nesto bas kad istekne.

Laptop nemoze da se upgrade-uje (osim hdd ako) a skupi su.

Desktop, nesto ti crkne, a ti vidis izvadis bacis I kupis novi deo - hoces da ga ponovis, prodas par glavnih komponenti I uzmes novije (polovne, nove) - sve to za dosta manje para a bolje.

Laptop uzmes ono sto ti daju, nemozes da menjas, a plus obicno dolazi sa tonom 'smarajuceg' software (bloatware?) koji cesto ne mozes da skines sa njega.

I tastatura, ugodjaj kucanja, sedenja (svaka cast caru dole za stolicu!!! @Srbija) itd. je uglavnom nenadmasan sa kucnim - mada 'touch' laptop moze da ima prednosti (I to velike, citanje e-knjiga! zoom-iranje), ali kucanje je uvek problem (jedino neki HP stari koji sam imao je imao boli glavu tastaturu tesko sam se od njega odvojio:)

Laptop s druge strane je dosta tih (uglavnom), a ovo je tesko postici sa kucnim (ali moze, uz malo truda) - moze da bude veoma jaka masina (mada desk. je uvek jaci kako god) I da radi sve sto vam treba. A uz to pod misku pa u kafic, klupa u parkic itd. Odes na more, ti poneses itd. milina. Moras da pozis da ti ne ukradu I sve podatke.
Sve zavisi.

milan

pre 8 godina

na poslu desktop radna stanica sa 2 monitora od 24 inca.

inace kuci imam lap top I dosta puta mi se desi da hocu da ga bacim kroz prozor.

inace sam lap top je i7 procesor sa odlicnom grafickom I 16 giga rama.

igorpl

pre 8 godina

DA ne ispadne kao teorija zavere ali proizvođači software-a su se debelo potrudili da se mora kupovati novi računar svake 2-3 godine.
A za to su zaslužni apsloutno bezvezni programi kao šro su pretraživači, flash player i ostale bezazlene gluposti koji troše resurse kao na takmičenju bez ikakve potrebe i bez ikakvih logičnih objašnjenja.Jako veliki procenat ljudi koristi računar za internet, gledanje filmova, tekstualnu obradu, vektorsku grafiku... DA odmah izuzmemo programe kao što su IGRICE i 3d animacije koje jedu resurse. Ali ovo gore što sam naveo koristi uglavnom veliki broj korisnika PC-a E sada kako bi se i oni naterali da kupuju češće hardware tu si gore pomenute pijavice koje jednostavno traže bez ikakve potrebe resurse.....
Odvratni sistem! Sećam se dobro XP-a koji je je uz windows 2000 (na kojem je i nastao) i windows NT znao da bude instaliran na računarima i po više godine i to bez antivirus programa, a sada win 7, 8 a verovatno i 10 svakih 6 meseci neki bag, problem.....
Muka mi je!
Računar imam od komodora 64,amige 200, amige 2000, amige 8000 486, pentijum 1.......
Nekada je sve bilo kud i kakmo bolje optimizovano a sada je optimizacija poslednja rupa na svirali iz razloga što veće prodaje bez ikakvih novih revolucionarnih oktkrića.

neutralni felsh

pre 8 godina

za svakodnevni rad, dakle i celodnevni, najbolje je neki tv od 32-55 inches (danas su relativno jeftini, cak i za nase uslove) povezati sa solidnom desktop konfiguracijom, sa bezicnom tastaturom i misem, naravno. naravno, ovo vise vazi za "tekstualce" poput mene, i kucnu multimediju. za "graficare" je naravno bolji neki profi monitor.
laptop je sto se tice posla i rada pretezno prenosni fenomen. konkretno, imam jedan na terasi kad me najure iz dnevne sobe :)
odlican je kao udoban mali gradski auto, ali za duza putovanja ili "prevoz kubnih metara" ipak je bolje nesto jace i vece, karavan, kombi, ili pak kamion. govorim o klasik modelima, molim grafikmane i gejmere sa "alienwareovima" i ostalim cudesima od 5 kila da se ne osete uvredjenima ;)

slicno vazi i za smartfone. dobri su za zabeleske, ali tesko ces na njima napisati nesto "profi reprezentativno". moze, ali ide sporije.

poenta: desktop, laptop, pa i neprozvani smartfon - sve su to grupacije sa relativno preciznom ergonomskom i upotrebnom gradacijom i medjusobnim razgranicenjem. i svaka od njih ima svoju namenu i optimum upotrebljivosti.
naravno, o ukusima korisnika ne vredi raspravljati, ima nas raznih ;)

neutralni felsh

pre 8 godina

Računar imam od komodora 64,amige 200, amige 2000, amige 8000 486, pentijum 1.......
Nekada je sve bilo kud i kakmo bolje optimizovano a sada je optimizacija poslednja rupa na svirali iz razloga što veće prodaje bez ikakvih novih revolucionarnih oktkrića.
(igorpl, 29. avgust 2015 12:47)


prosto, sad je vise mnogo proizvodjaca komponenti, sa nekim njihovim mikrostandardima... i uskim interesima ;) i na softver i na hardver planu. u tim uslovima, puna optimizacija je misaona imenica.

Petar

pre 8 godina

Kod mene desktop sa tri monitora, tako da mi je nepojmljivo da neko kao nesto radi na 15 ili 17 inch ekranu. Imam i jedno i drugo,laptop sam odavno izbacio iz upotrebe jer kad legnem uvece u krevet, koristim tablet za citanje.Voleo bih da imam dobar laptop mad ami nije neophodan,ali takav koji moze da parira desktopu neopravdano mnogo kosta.

Alex

pre 8 godina

Ja sam verovatno dinosaurus, tako da je moj prvi računar bio ZX81, pa zatim Spectrum, Commodore... Bilo je to pre PC-a. A onda Amiga, PC...

Slavko

pre 8 godina

Desktop naravno...
Koristim računare već skoro 2 decenije, poslednjih godina sam ozbiljno razmišljao da imam jedan laptop za neke potrebe ali kada izvagam razloge za i protiv, nikako da preovlada kupovina :)
Ovako radim upgrade na desktopu svake 2 god (trebalo bi na godinu ali ipak vremena nisu sjajna), ploča, memorija, grafika, proresor i tako u krug godinama...
Kada dodjem do tačke kada upgrade više ne može ili se ne isplati, prodajem konfiguraciju i iz početka.
Laptop osim mobilnosti po mom misljenju nema drugih značajnih prednosti.

surovi

pre 8 godina

Desktop za rendere,obradu video materijala,3d max....i sl.zahtevne programe,a laptop za sve ostalo.
Već godinama koristim laptopove,umesto desktop I prilično sam zadovoljan.

realan

pre 8 godina

zena ima neki stari sluzbeni laptop koji sam joj malo nabudzio pa preko njega dete gleda crtace i igra igrice, a ona ima neki novi kojo nije los i na njemu radi...imamo i jedan 'kucni' laptop koji ne sluzi bas necemu ali radi...ponekad kad dodju gosti imaju ga na raspolaganju...ja se mog desktopa ne odricem nikako i nizasta....kosta me je mnogo, kosta i svaki upgrade kada radim ali zato i valja...i zena kad hoce nesto ozbiljno da odradi sedne za isti racunar pa se oseca komotno...i software je legalan tako da sve samo klizi...a sto rece neko nize ostalo mi je samo da kupim dobro stolicu sto sam takodje uradio...za ljude koji su vezani za putovanje ili imaju takav posao obavezno laptop....mada ja gledam da kad putujem batalim posao

Brane212

pre 8 godina

Laptop je meni korsitan samo za neke poslove na terenu, ništa više.

Za ozbiljniji CAD ili takvo nešto ne može ni da prismrdi.

Ima jednostavno rpeviše kompromisa, zapakovanih u jedno kućište, bez mogućnosti izmene a _naročito_ servisa.

Elektronika je u laptopu jednostvano previše nabijena a hlađene veoma oskudno, stoga pre ili kasnije crkne zbog termičkih šokova. A kad crkne, jedini efektivni servis je kanta varianta.

Da o ekranima i tastaturi i ne govorimo. Solidan displej malo veće rezolucije košta na laptopu bogatstvo i još uvek ima slab beklajt zbog kompromisa u volumno i težini. Isto ej s tastaturom. Najbolje na laptopu su tek podnošljive.

Porediti to s recimo renkarnacijom slavne originalne IBM tastature ( koja košta 75) je smešno.


Baš ovih dana pokušavam da optimizujem Linux za AM1 platformu. Radi se o malim, _jeftinim_ mašinicama sa jako malom potrošnjom.

Radim na kombinaciji za mali desktop, vrlo solidan server i mobilnu zamenu za laptop.

Kiki

pre 8 godina

Tekst koji bi realno bio zanimljiv pre 5 godina...
(Rasha, 29. avgust 2015 19:27)

Potpuno tacno. Za vecinu danasnjih korisnika pravo pitanje je: laptop ili tablet (smartfon)? Naravno, ovde ne spadaju obi koji se bave grafikom ili programiranjem a velika vecina korisnika nisu programeri. Ja vodim firmu od 130 ljudi (centrala u inostranstvu) i otprilike 60% posla uradim na smartfon/tablet kombinaciji. Desktop nemam vec 7 godina a laptopa (ultrabook sa I7 i 256GB SSD) se nastojim resiti.

Zoki

pre 8 godina

Bojim se da određen broj ljudi teško razume neke stvari. Personalni računar (nezavisno od forme) je postao roba široke potrošnje i kupuje se kao i svaka druga roba tog tipa. Dva udarna talasa u prodaji su početak školska godine i božićni praznici. Vreme kada su se obavezno kupovali računari najboljih performansi i menjali svake tri godine je prošlo. Ukoliko ne igrate video igre, hardver od pre 5 godina će najčešće zadovoljiti vaše potrebe. Po pitanju forme (desktop - laptop), desktop je sigurno fleksibilniji. Prolijete kafu po tastaturi, pokvari se monitor... - bezbrojni su primeri u prilog desktopa. Međutim, ljudi kupuju laptope iz dva razloga. Prvi je ta mobilnost koja je ponekad i imaginarna, sam osećaj da možete da pinesete računar sa sobom ako treba. Laptope kupuju i ljudi koji ih odmah prikače na eksterni displej i tastaturu i tako koriste godinama. Drugi razlog je nedostatak potrebe za nadogradnjama. Promene u hardveru nisu toliko velike kao nekada da bi vam npr. nakon 1-2 godine trebala nova grafička kartica. Ustvari, moderan desktop je veoma često baziran na komponentama koje su integrisane na matičnu ploču. Zašto bi onda neko kupio desktop, kada mu je puno jednostavnije da po potrebi prebaci laptop sa radnog na kuhinjski sto? Čak i poslovni korisnici sve češće traže laptope za poslove gde se uopšte ne traži mobilnost. Sve su popularniji i minijaturni desktopi koji se zakače na displej, ili all-in-one. Ljudi neće da se sapliću u kancelarijama o kablove i hardver.

pingvin

pre 8 godina

Ne razumem zasto bi poslovni korisnik koristio desktop. Ne vidim zasto bi gamer koristio laptop.
Za animaciju, grafiku uopste laptop je gadan. Render na laptopu je cisto mucenje, ali kad ides na odmor... Moj izbor je jak laptop sa bruka memorije da podrzi integrisanu grafiku. Prednost je sto uvek dobijes brend name komp...

Goblin

pre 8 godina

Laptop!

Postoje laptopovi razlicitih performansi..
Igrice ne igram, ili su u pitanju stariji modeli
Sa laptopom isam vezan za radni sto, mogu da se zavalim u fotelju, na krevet, da ga prenesem u drugu sobu, iznesem napolje ako je lepo vreme...

Sve u svemu ne bih kupio desktop..

Alex

pre 8 godina

@asterix: Slažem se sa tobom, ali osrednja konfuguracija Surfacea 3 Pro je oko 1600$ i to u USA. Najbolje konfiguracije su oko 2000$, a to je prilično više od tvojih 160.000 din samo za Surface i to u USA. Inače, bez premca je.

Maks

pre 8 godina

@Zapadnjak
Uopšte nije tačno da je procesor u laptopu navodno nekoliko puta sporiji nego procesor istog radnom takta sa istim brojem jezgara u desktop... to jednostavno nije tačno ako su i jedan i drugi zaista Core i7 i ako su iste generacije (znači, ne da poredite nov procesor sa procesorom starim nekoliko godina)... ko zna šta ste to ti i taj tvoj drugar "testirali" i kako ste "testirali".

Pogledaj neke rezultate sa nekih ozbiljnih benchmarkova... na primer GeekBench 3... ima na njihovom zvaničnom sajtu rezultati sa raznih mašina.

Primera radi, 15" MBP Retina laptop sa Core i7-4980HQ na 2.8GHz dobija 14647 poena na multicore testu.

Za Intel Core i7-4820K na 3.7GHz (koji se prodaje za desktop konfiguracije) piše da dobija 14917 poena, što je manje od 2% bolji rezultat nego što je MBP Retina laptop sa Core i7-4980HQ na 2.8GHz dobio.

Što se potrošnje struje tiče... potrošnja struje nije proporcijana performansama i ne govori ama baš ništa o tome kakve su performanse, osim možda u slučaju kada jedan isti procesor overclockuješ, pa troši više struje kada ga overclockuješ.

Nemaju svi procesori jednake performanse po wattu... neki imaju bolje performanse po wattu, neki lošije... eto ti primer sa GeekBench 3 testova... Core i7-4820K na 3.7GHz ima TDP od 130W, Core i7-4980HQ na 2.8GHz ima TDP od 47W, a na GeekBench 3 testovima imaju vrlo slične rezultate, ali zato 4980HQ više košta jer takve performanse postiže uz znatno manju potrošnju struje i manje se greje.

Joca

pre 8 godina

Najbitnije se po pravilu preskače, a najbitnije je da se kompjuter ne greje, da je nečujan i da nema pokretnih delova. I desktop i laptop će vrisnuti ili bar smanjiti performanse kada se desi banalno: da zakaže ventilator (napajanja, procesora grafike...). A kad tad mora da zakaže, odnosno zahteva uvek problematično "redovno održavanje".
Trenutno koristim minijaturni desktop koji zadovoljava gornji kriterijum i radi besprekorno i neprekidno sa napajanjem od 35W, trideset pet vati, već dva leta. Slažem se da su ventilatori ponegde još uvek neophodni, ali u najvećem broju nisu, sva sreća pa više nisu.

neutralni felsh

pre 8 godina

(...) Meni lično kao bazični kućni računar odgovara da imam nešto moćno, sa dosta skladišnog prostora, velikim i kvalitetnim monitorom, i mogućnošću da se nakači gomila periferija i dodataka i da sve to radi bez problema, a to je desktop, dok mi top end laptop kakve sam nekada obavezno trošio, poslednjih desetak godina jednostavno nije potreban.
(EU Citizen, 29. avgust 2015 12:26)
32-20

au, kolega citizen, vasem komentaru mnogi udare minus, cak i kad se slazu sa napisanim. no, i ovo zapazanje i taj fenomen bitni su kao lanjski sneg :)
uzgred, odgovor na vas komentar o vasoj empiriji sa sportskim damama, nalazi se na istom mestu - prvi komentar mi nisu objavili, pa je stoga izostala blagovremena komunikacija. svako dobro!

Jankopulos

pre 8 godina

Sve ima svoju namenu. Zbog prirode posla imam jedan headless server u reku na terasi, jedan jaci i7 desktop za svoje potrebe, jedan Lenovo i3 za finansijske aplikacije i jos jedan thin klijent u kuhinji.
Osim toga, koristim jos tri laptopa razlicitih konfiguracija, u zavisnosti od posla koji treba da obavim.
Naravno, tablet i par smart telefona takodje imaju svoju namenu, nesto za igrice, nesto za b92...

Ske

pre 8 godina

Iz moje perspektive...
Citam ove komentare i vidim da se programeri uporno stavljaju na desktope u rang "zahtevnih" korisnika. Ja nisam programer, ali radim sa istima u istoj firmi, i svi koristimo laptopove. Cak ili stavise, i svi drugi progarmeri koje znam retko kada koriste desktop.
Izgleda da jos samo u Srbiji programeri ostaju zakucani za desktop racunarom.
isto tako i u firmama u kojima sam ranije radio, desktopi su uglavnom zamenjeni laptopovima. Polako ali sigurno, ljudi shvataju da ti ne treba vise "kanta" za vodjenje knjiga, naloga, ili obradu teksta.

One koje znam a koriste desktop su uglavnom fizicka lica, prijatelji i poznanici, i koriste ih za zabavu a ne za posao. U stvari, nisam bas ni siguran sta bi radili na kompjuteru osim igranja igrica i lajkovanja po FB statusima.
Od svih njih, znam samo jednog arhitektu koji iz objektivnih razloga odbija da radi na laptopu.
Do nedavno, i ja sam bio u fazonu da mogu da radim samo na desktopu, ali krajem 2013 sam shvatio koliko gresim, uzeo najmocniji MacBook Pro tog vremena i od tada se nikada vise nisam vratio na desktop.
Igrice ne igram, a za moj posao je i vise nego dovoljan.

laza

pre 8 godina

Ne mesati babe i zabe :)
Naravno da zavisib od potreba imam laptop uzeo jer nisam imao prostoracda smestim desktop kad je doslo vreme za drugi uslovi se promenili i pao desktop jaci za slicnu cenu

Acko

pre 8 godina

Ja sam prodao moj desktop i za iste pare kupio laptop i komfor je zagarantovan legnem i surfujem,a desktop se najvise kupuje zbog igranja igrica ja sam to prevaziso pa mi desktop nije potreban.

Achitwn

pre 8 godina

Najbolja kombinacija: Oba tj. Surface Pro 3(ili 4 koji izlazi oktobra) + Jak Desktop PC i rešen problemJeste da ova kombinacija košta oko 160.000 din al jbg :P
(asterix, 29. avgust 2015 11:57)

Najbolji combo: 27" iMac kao desktop, Macbook ili iPad za mobility, iphone, appleTv for streaming i sve uvezano sa odlicnim hands off. Apple watch odlican za convenience

surovi

pre 8 godina

Nekada je sve bilo kud i kakmo bolje optimizovano a sada je optimizacija poslednja rupa na svirali iz razloga što veće prodaje bez ikakvih novih revolucionarnih oktkrića.
(igorpl, 29. avgust 2015 12:47)
Na optimizaciji koda se radi neprestano,tako da svaka nova verzija win-a je bolje optimizovana.Problem se javlja u broju linija koda,koji prelazi i nekoliko miliona u odnosu na par hiljada koliko su imali prvi os-ovi.Kada je win u pitanju,oni u svakom svom os-u ,sadrze i jedan deo svojih predhodnika,kako bi se obezbedila kompatibilnost,tako da slobodno mozemo reci da je desetka u srodstvu sa win 3.1,ciji deo koda svakako sadrzi u nekom,ma koliko malom ,procentu.

Nije nego

pre 8 godina

Dobar laptop u kombinaciji sa monitorom kod kuce i eksternim periferijama je dobitna kombinacija za ljude kojima treba mobilnost i desktop racunar po potrebi i to pokriva dobar deo prosecnog dela korisnika. Cena dobrog laptopa kosta, al sa druge strane ako bi neko hteo racunar i lap u isto vreme dosao bi u istu cenovnu kategoriju. Gaming potrebe, naravno desktop, nezamenljiv je. Rad u zahtevnim aplikacijama, zavisi od dosta toga, ali jedan xps dell ili macbook pro opusteno rade posao video editinga i fotografije. Kod desktopa je zakon ergonomija.

Ла астал

pre 8 godina

Све сами програмери овде па им треба десктоп.Ал' се начитах самохвалаааа Боже сачувај!

dzoni

pre 8 godina

Destop za igrice na 50 inca tvu., laptop za surfivanje u krevetu i manje zahtevne igre... Tablet posteno mi bio zanimljiv na pocetku.. A sad ga uzmem jednom nedeljno

Brane212

pre 8 godina

@Draža:

Pa šta i da menja mmainboard. Eto recimo, poželim da menjam procesor, pa ispadne da moram s njim i ploču i recimo RAM. Ploču dobijem za €50+ a i RAM je obično jeftin. A ako se desi da moram i grafičku, to je onda obično kad debelo zakasnim sa renoviranjem, pa sam iza recimo 4-5 generacija. A i tad je to kod mene obično zbog toga što ili ne može nešt što mi treba ( recimo Displayport izlaz) ili zato što je crkla.

Kad menjam grafiku i/ili RAM za šaku siće dobijam daleko jače modele od onog što sam imao, pa ni tu nema šta da se žalim.

Uporedi to sa laptopom. Crkne ti board i možeš da se slikaš. U stvari, štagod da ti crkne na laptopu, ako to nije trivialno izmenjivo, nema teorije da to odneseš na servis- odraće te.

ILi recimo iskeširao si za laptop i dobio dobru tastaturu, kičište i displej i posle par godina ti poželiš procesor novije generacije ili drugu grafičku - i šta tad ? Opet hiljadu i po evrića za novi a stari u kantu ?

Maks

pre 8 godina

@Brane212
Debljina ekrana ne govori ama baš ništa o kvalitetu slike ili o jačini osvetljenja... može i vrlo tanak ekran da ima odličan kvalitet slike i odlično osvetljenje... uzmi pogledaj neki flagship telefon sa IPS ekranom poput iPhone 6 ili neki MacBook Pro Retina laptop... imaju vrlo tanke ekrane, ali su im i kvalitet slike i osvetljenje znatno bolji nego što se obično viđa na nekim prosečnim laptopovima i na prosečnim "desktop monitorima"... kvalitet slike i jačina osvetljenja su im u rangu kvalitetnih IPS desktop monitora, kakve grafičari obično uzimaju (mnogi grafičari koriste MBP Retina).

Što se tastatura tiče... koje to zamerke imaš na MacBook Pro i ThinkPad tastature (slične su i mnogi ih hvale), ako si ih koristio? Da li se oseti pod prstima "klik" u momentu kada je registrovano slovo? Oseti se... Da li se ispravno registruje brzi "dvoklik" na taster kao dva zasebna slova? Registruje... Šta je onda "problem"? Možda jedino ako nisi navikao na hod tastera od 2mm, nego na veći hod kao kod pisaće mašine, al' to je već samo stvar navike.

Takođe postoje i laptopovi koji imaju dobro hlađenje... tanje kućište ne znači automatski da se mašina više greje... zavisi i kakve komponente su unutra, koji TDP imaju te komponente (ne greju se svi procesori i grafičke isto... neki procesori imaju bolje performanse po wattu, pa se manje greju nego neki neki drugi procesor sličnih peformansi, tako da i sa manjim ventilatorima mogu dobro da se rashlade)... itd.

ii

pre 8 godina

na LG tv 40 inci sam prikljucio desktop dell windovs 7 intel(R)CORE(TM)2DUOCPU E8200@ 2,66GHZ 2,67GHZ ,RAM 2,00GB,placen 50$ preko oglasa.bezicni mis i tastaura ,tako da sve moguce radim i vidim.laptop i tablet vise ne koristim kod kuce uopste.nema vise pregruijavanja,punjenje baterija,kablova i cuda .telefon lumia 640 za napolje i to je to.......

Lincoln

pre 8 godina

Uzimajući u obzir naš dnevni boravak, koji jeste dugačak skoro 9 metara, i pri tom podeljen na tri segmenta, kuhinja, trpezarija i deo gde je ugaona garnitura, TV, muzika, sa druge strane je prilicno uzak i nakon ubacivanja nameštaja jednostavno nije bilo mesta za desktop računare... Zbog toga smo se odlučili za 2 laptopa iz gornjeg segmenta i za naše potrebe su sasvim dovoljni. Po potrebi se priključuju na TV ili monitor od 24" i to je to. U prizemlju, sa druge strane, zbog drugacije koncepcije, je ubačen veliki sto za desktop koji smo ćale i ja napravili imajući u vidu sta sve treba da stane u njega kao npr računar, MF uredjaj kopir štampač skener, muzički uredjaj i zvučnici, UPS itd. Nismo prezahtevni korisnici, tako da nam ova postavka odgovara, pogotovo sa laptopovima jer imamo 2 klinca i zbog njih najviše šetamo laptopove po sobama i dvorištu kad treba. Zaključak je da izbor zavisi najviše od necijih potreba ali i od prostora u kome će se ti uredjaji koristiti a da ne naprave gužvu i haos sa kablovima i periferijama. Za mene je idealna kombinacija dobar laptop i bežični miš radi komfora, za moje potrebe više nego dovoljno.

Дража

pre 8 godina

Te priče o lakim proširenjima desktopa su uvek bile preterane. Još dok sam koristio desktop uvek je bilo, te sad više nije PCI nego AGP, pa je AGP ali sa drukčijom voltažom, pa više nije ni agp nego pcie. Pa memorija nije vide DDR nego ddr2 pa novi procesor ne pasuje u stari socket. Taj "apgrejd" je uvek bio smorčina najgora i najčešće ga ljudi nisu ni radili nego kupovali novi komp kad im stari dotraje. A te buka, drndanje ventilatora po ceo dan, ma idi koji komfor. Da bi imao desktop koji valja mora isto se otvoriš.
Ja prešao na laptop pre skoro 10 god i desktop me više ne zanima. Možda neko all-in-one eventualno.

daMirda

pre 8 godina

ThinkPad laptop X, T ili eventalno W serije, docking station, dva monitora, ThinkPad tastatura sa TrackPointom i vozi... Sva moguca udobnost kad si u kancu, puna snaga u pokretu.

Jankopulos

pre 8 godina

Sve ima svoju namenu. Zbog prirode posla imam jedan headless server u reku na terasi, jedan jaci i7 desktop za svoje potrebe, jedan Lenovo i3 za finansijske aplikacije i jos jedan thin klijent u kuhinji.
Osim toga, koristim jos tri laptopa razlicitih konfiguracija, u zavisnosti od posla koji treba da obavim.
Naravno, tablet i par smart telefona takodje imaju svoju namenu, nesto za igrice, nesto za b92...

asterix

pre 8 godina

Najbolja kombinacija: Oba tj.
Surface Pro 3(ili 4 koji izlazi oktobra) + Jak Desktop PC i rešen problem
Jeste da ova kombinacija košta oko 160.000 din al jbg :P

Kiki

pre 8 godina

Tekst koji bi realno bio zanimljiv pre 5 godina...
(Rasha, 29. avgust 2015 19:27)

Potpuno tacno. Za vecinu danasnjih korisnika pravo pitanje je: laptop ili tablet (smartfon)? Naravno, ovde ne spadaju obi koji se bave grafikom ili programiranjem a velika vecina korisnika nisu programeri. Ja vodim firmu od 130 ljudi (centrala u inostranstvu) i otprilike 60% posla uradim na smartfon/tablet kombinaciji. Desktop nemam vec 7 godina a laptopa (ultrabook sa I7 i 256GB SSD) se nastojim resiti.

Srbija

pre 8 godina

Sto se mene tice sve ispod 20 inci meni je neprakticno. Ali najbitnija je ergonomija tj zdravlje, ako izgubite zdravlje dzaba posle sve a narocito sto se pri ovakvim stvarima javljaju degenerativne bolesti koje posle ne moze da se izlece vec samo privremeno zalece a o troskovima lecenja necu ni da pricam. Imam telefon star 6 godina za pozive i SMS, tablet nemam niti mi treba i naravno PC umesto laptopa zato sto mi mobilnost nije potrebna a i kad izadjem napolje za mene tehnologije ne postoje, ne gledam u telefon gledam u zenske.

Jeste da nisam fancy pa nema te gedzete ali ja umesto toga sledeci mesec kupujem Herman Miller Aeron polovnu stolicu iz inostranstva (nova kod nas kosta 1.500 evra) prece mi je zdravlje tj stolica koja ce mi sacuvati kicmu nego neke stvari koje "moraju da se imaju" samo da bi se imale tj posedovanje stvari jer onda covek vise "vredi". Sledece na spisku za kupovinu su ergonomska tastatura i mis verovatno Microsoft 4000/7000 ili Scuplt Desktop i Gunnar naocare za gledanje u monitor.

EU Citizen

pre 8 godina

U mom slučaju desktop, fablet (sa sklopivom bluetooth tastaturom koja staje u džep a kraći tekstovi se na njoj sasvim udobno kucaju) i prilično retko (kad mi baš dođe da nešto zahtevnije završavam u kafiću :) ) tablet sa odvojivom tastaturom. Meni lično kao bazični kućni računar odgovara da imam nešto moćno, sa dosta skladišnog prostora, velikim i kvalitetnim monitorom, i mogućnošću da se nakači gomila periferija i dodataka i da sve to radi bez problema, a to je desktop, dok mi top end laptop kakve sam nekada obavezno trošio, poslednjih desetak godina jednostavno nije potreban.

Goblin

pre 8 godina

Laptop!

Postoje laptopovi razlicitih performansi..
Igrice ne igram, ili su u pitanju stariji modeli
Sa laptopom isam vezan za radni sto, mogu da se zavalim u fotelju, na krevet, da ga prenesem u drugu sobu, iznesem napolje ako je lepo vreme...

Sve u svemu ne bih kupio desktop..

neutralni felsh

pre 8 godina

(...) Meni lično kao bazični kućni računar odgovara da imam nešto moćno, sa dosta skladišnog prostora, velikim i kvalitetnim monitorom, i mogućnošću da se nakači gomila periferija i dodataka i da sve to radi bez problema, a to je desktop, dok mi top end laptop kakve sam nekada obavezno trošio, poslednjih desetak godina jednostavno nije potreban.
(EU Citizen, 29. avgust 2015 12:26)
32-20

au, kolega citizen, vasem komentaru mnogi udare minus, cak i kad se slazu sa napisanim. no, i ovo zapazanje i taj fenomen bitni su kao lanjski sneg :)
uzgred, odgovor na vas komentar o vasoj empiriji sa sportskim damama, nalazi se na istom mestu - prvi komentar mi nisu objavili, pa je stoga izostala blagovremena komunikacija. svako dobro!

Joca

pre 8 godina

Najbitnije se po pravilu preskače, a najbitnije je da se kompjuter ne greje, da je nečujan i da nema pokretnih delova. I desktop i laptop će vrisnuti ili bar smanjiti performanse kada se desi banalno: da zakaže ventilator (napajanja, procesora grafike...). A kad tad mora da zakaže, odnosno zahteva uvek problematično "redovno održavanje".
Trenutno koristim minijaturni desktop koji zadovoljava gornji kriterijum i radi besprekorno i neprekidno sa napajanjem od 35W, trideset pet vati, već dva leta. Slažem se da su ventilatori ponegde još uvek neophodni, ali u najvećem broju nisu, sva sreća pa više nisu.

Ske

pre 8 godina

Iz moje perspektive...
Citam ove komentare i vidim da se programeri uporno stavljaju na desktope u rang "zahtevnih" korisnika. Ja nisam programer, ali radim sa istima u istoj firmi, i svi koristimo laptopove. Cak ili stavise, i svi drugi progarmeri koje znam retko kada koriste desktop.
Izgleda da jos samo u Srbiji programeri ostaju zakucani za desktop racunarom.
isto tako i u firmama u kojima sam ranije radio, desktopi su uglavnom zamenjeni laptopovima. Polako ali sigurno, ljudi shvataju da ti ne treba vise "kanta" za vodjenje knjiga, naloga, ili obradu teksta.

One koje znam a koriste desktop su uglavnom fizicka lica, prijatelji i poznanici, i koriste ih za zabavu a ne za posao. U stvari, nisam bas ni siguran sta bi radili na kompjuteru osim igranja igrica i lajkovanja po FB statusima.
Od svih njih, znam samo jednog arhitektu koji iz objektivnih razloga odbija da radi na laptopu.
Do nedavno, i ja sam bio u fazonu da mogu da radim samo na desktopu, ali krajem 2013 sam shvatio koliko gresim, uzeo najmocniji MacBook Pro tog vremena i od tada se nikada vise nisam vratio na desktop.
Igrice ne igram, a za moj posao je i vise nego dovoljan.

Bassamkonj

pre 8 godina

Jednostavno je. Za istu kolicinu novca, moze da se uzme bolje kuciste, nego lap top. Ako uzimate i monitor i ostalu opremu, izacice vas u principu jednako. I sve se svodi na to da li cesto putujete i da li ste redovan korisnik obe stvari. Ja, koji jako cesto putujem, nemam desktop, imam samo lap top jer jako kompaktan i lako se prenosi, sto je mana desktopa.

Mladen

pre 8 godina

Imam prevazidjeni Acer Aspire one zg5 iz 2009 godine . Hvalim njegove minijaturne dimenzije. Nisam previse zahtevan korisnik i za svakodnevnu upotrebu mi odgovara . Sada na njemu kucam seminarski rad . Normalno , zakacen je na TV , mis i tastaturu i ne osecam bilo kakve nedostatke i posledice njegovih dimenzija. Tako da svakome kome treba prenosovo racunar i ima slobodan tv/monitor preporucujem da uzme kompaktnu masinu, ledja ce ga manje boleti.

Eklipso

pre 8 godina

Imao do sad 13 racunara samo prva dva su bili desktop sve nadalje lap topovi a razlog je sto odgovara mojim potrebama. Nisam zahtevan korisnik kod kupovine lap topa paznju obracam kod dimenzija lap topa tj.velicine ekrana, debljine i tezine kucista a najvise kakav je kvalitet ekrana. Imam lap top,telefon od 6" i tablet od 10" i svaki uredjaj ima svoju svrhu kod mene. Nema tu koji je bolji vec samo sta je vama licno potrebno.

Korisnik obicni

pre 8 godina

Ovo nije tema o kojoj se moze pisati uopsteno.
Da bi se moglo komentarisati,mora se znati konkretno o kojem laptopu,desktopu je rec,pa ih onda uporediti.
Ovako,porediti babe i zabe je neozbiljno.
Vecini obicnih korisnika je svejedno,a profesionalci znaju sta ce izabrati,jer to im je sredstvo za rad.
Verovatno ce se odluciti,kao i mi svi.
I za jedno i za drugo!

Nije nego

pre 8 godina

Dobar laptop u kombinaciji sa monitorom kod kuce i eksternim periferijama je dobitna kombinacija za ljude kojima treba mobilnost i desktop racunar po potrebi i to pokriva dobar deo prosecnog dela korisnika. Cena dobrog laptopa kosta, al sa druge strane ako bi neko hteo racunar i lap u isto vreme dosao bi u istu cenovnu kategoriju. Gaming potrebe, naravno desktop, nezamenljiv je. Rad u zahtevnim aplikacijama, zavisi od dosta toga, ali jedan xps dell ili macbook pro opusteno rade posao video editinga i fotografije. Kod desktopa je zakon ergonomija.

Brane212

pre 8 godina

Laptop je meni korsitan samo za neke poslove na terenu, ništa više.

Za ozbiljniji CAD ili takvo nešto ne može ni da prismrdi.

Ima jednostavno rpeviše kompromisa, zapakovanih u jedno kućište, bez mogućnosti izmene a _naročito_ servisa.

Elektronika je u laptopu jednostvano previše nabijena a hlađene veoma oskudno, stoga pre ili kasnije crkne zbog termičkih šokova. A kad crkne, jedini efektivni servis je kanta varianta.

Da o ekranima i tastaturi i ne govorimo. Solidan displej malo veće rezolucije košta na laptopu bogatstvo i još uvek ima slab beklajt zbog kompromisa u volumno i težini. Isto ej s tastaturom. Najbolje na laptopu su tek podnošljive.

Porediti to s recimo renkarnacijom slavne originalne IBM tastature ( koja košta 75) je smešno.


Baš ovih dana pokušavam da optimizujem Linux za AM1 platformu. Radi se o malim, _jeftinim_ mašinicama sa jako malom potrošnjom.

Radim na kombinaciji za mali desktop, vrlo solidan server i mobilnu zamenu za laptop.

Bavarac

pre 8 godina

Desktop je nezamjenjiv za ozbiljan rad, obrada fotografija, videa, grafika itd su samo za desktop jer je mnogo lakse raditi. Laptop dobar zbog fleksibilnosti, prvu pomoc, zabavu i neke manje poslove...

Citizen X

pre 8 godina

Sve zavisi od potreba. Ja sam vec dvadeset godina korisnik desktop racunara i nemam nameru da se prebacim na laptop. Veci monitor, bolja tastatura, bolji zvucnici, laksi hardverski apgrejd itd. Ako stalno putujete i treba vam racunar naravno da je laptop najbolje resenje.

Дража

pre 8 godina

Te priče o lakim proširenjima desktopa su uvek bile preterane. Još dok sam koristio desktop uvek je bilo, te sad više nije PCI nego AGP, pa je AGP ali sa drukčijom voltažom, pa više nije ni agp nego pcie. Pa memorija nije vide DDR nego ddr2 pa novi procesor ne pasuje u stari socket. Taj "apgrejd" je uvek bio smorčina najgora i najčešće ga ljudi nisu ni radili nego kupovali novi komp kad im stari dotraje. A te buka, drndanje ventilatora po ceo dan, ma idi koji komfor. Da bi imao desktop koji valja mora isto se otvoriš.
Ja prešao na laptop pre skoro 10 god i desktop me više ne zanima. Možda neko all-in-one eventualno.

TCDD

pre 8 godina

Za ozbiljniji posao i gejming desk je nezamenljiv,imas vise snage na raspolaganju za manje novca,nema pregrevanja,laka promena ili dodavanje komponenti itd.Nije da lapovi nemaju nekih prednosti (mobilnost jedna od najvecih) ali jake masine kostaju kao bolja nova kola i kod duzeg rada pod opterecenjem bez postolja za hladjenje su skloni ozbiljnim kvarovima.

Grabs popcorn

pre 8 godina

Imam i jedno i drugo, ali sam odrastao uz desktop. Mobilnost nekada nije bio problem, nosili su se kompjuteri i po 2 kilometra sve sa monitorima kad se igrao cs, call of duty i battlefield u lanu celu noc. Sad na srecu klinaca postoje igraonice koje rade non stop pa ne moraju da se zamaraju.

Petar

pre 8 godina

Kod mene desktop sa tri monitora, tako da mi je nepojmljivo da neko kao nesto radi na 15 ili 17 inch ekranu. Imam i jedno i drugo,laptop sam odavno izbacio iz upotrebe jer kad legnem uvece u krevet, koristim tablet za citanje.Voleo bih da imam dobar laptop mad ami nije neophodan,ali takav koji moze da parira desktopu neopravdano mnogo kosta.

laza

pre 8 godina

Ne mesati babe i zabe :)
Naravno da zavisib od potreba imam laptop uzeo jer nisam imao prostoracda smestim desktop kad je doslo vreme za drugi uslovi se promenili i pao desktop jaci za slicnu cenu

Lincoln

pre 8 godina

Uzimajući u obzir naš dnevni boravak, koji jeste dugačak skoro 9 metara, i pri tom podeljen na tri segmenta, kuhinja, trpezarija i deo gde je ugaona garnitura, TV, muzika, sa druge strane je prilicno uzak i nakon ubacivanja nameštaja jednostavno nije bilo mesta za desktop računare... Zbog toga smo se odlučili za 2 laptopa iz gornjeg segmenta i za naše potrebe su sasvim dovoljni. Po potrebi se priključuju na TV ili monitor od 24" i to je to. U prizemlju, sa druge strane, zbog drugacije koncepcije, je ubačen veliki sto za desktop koji smo ćale i ja napravili imajući u vidu sta sve treba da stane u njega kao npr računar, MF uredjaj kopir štampač skener, muzički uredjaj i zvučnici, UPS itd. Nismo prezahtevni korisnici, tako da nam ova postavka odgovara, pogotovo sa laptopovima jer imamo 2 klinca i zbog njih najviše šetamo laptopove po sobama i dvorištu kad treba. Zaključak je da izbor zavisi najviše od necijih potreba ali i od prostora u kome će se ti uredjaji koristiti a da ne naprave gužvu i haos sa kablovima i periferijama. Za mene je idealna kombinacija dobar laptop i bežični miš radi komfora, za moje potrebe više nego dovoljno.

Maks

pre 8 godina

@Zapadnjak
Uopšte nije tačno da je procesor u laptopu navodno nekoliko puta sporiji nego procesor istog radnom takta sa istim brojem jezgara u desktop... to jednostavno nije tačno ako su i jedan i drugi zaista Core i7 i ako su iste generacije (znači, ne da poredite nov procesor sa procesorom starim nekoliko godina)... ko zna šta ste to ti i taj tvoj drugar "testirali" i kako ste "testirali".

Pogledaj neke rezultate sa nekih ozbiljnih benchmarkova... na primer GeekBench 3... ima na njihovom zvaničnom sajtu rezultati sa raznih mašina.

Primera radi, 15" MBP Retina laptop sa Core i7-4980HQ na 2.8GHz dobija 14647 poena na multicore testu.

Za Intel Core i7-4820K na 3.7GHz (koji se prodaje za desktop konfiguracije) piše da dobija 14917 poena, što je manje od 2% bolji rezultat nego što je MBP Retina laptop sa Core i7-4980HQ na 2.8GHz dobio.

Što se potrošnje struje tiče... potrošnja struje nije proporcijana performansama i ne govori ama baš ništa o tome kakve su performanse, osim možda u slučaju kada jedan isti procesor overclockuješ, pa troši više struje kada ga overclockuješ.

Nemaju svi procesori jednake performanse po wattu... neki imaju bolje performanse po wattu, neki lošije... eto ti primer sa GeekBench 3 testova... Core i7-4820K na 3.7GHz ima TDP od 130W, Core i7-4980HQ na 2.8GHz ima TDP od 47W, a na GeekBench 3 testovima imaju vrlo slične rezultate, ali zato 4980HQ više košta jer takve performanse postiže uz znatno manju potrošnju struje i manje se greje.

Tugaljiv u mozak

pre 8 godina

Laptop za ljude koji su u pokretu, rade "prostije" stvari na računaru (obradu teksta, slušanje muzike, prezentacije, web pretraga).
Desktop za ljude koji rade ozbiljnije stvari: programiranje, render videa, naučne simulacije, "fotošopiranje" i zahtevan i jak gejming.

realan

pre 8 godina

zena ima neki stari sluzbeni laptop koji sam joj malo nabudzio pa preko njega dete gleda crtace i igra igrice, a ona ima neki novi kojo nije los i na njemu radi...imamo i jedan 'kucni' laptop koji ne sluzi bas necemu ali radi...ponekad kad dodju gosti imaju ga na raspolaganju...ja se mog desktopa ne odricem nikako i nizasta....kosta me je mnogo, kosta i svaki upgrade kada radim ali zato i valja...i zena kad hoce nesto ozbiljno da odradi sedne za isti racunar pa se oseca komotno...i software je legalan tako da sve samo klizi...a sto rece neko nize ostalo mi je samo da kupim dobro stolicu sto sam takodje uradio...za ljude koji su vezani za putovanje ili imaju takav posao obavezno laptop....mada ja gledam da kad putujem batalim posao

Zapadnjak

pre 8 godina

Porediti snagu izmedju desktop i laptop CPU-a je bezveze. Čak i kada imaju potpuno isti broj jezgara i isti radni takt, desktop će biti brži nekoliko puta. Dovoljno je to što desktop CPU i7 trosi 80-150w, u poređenju sa 20-30w kod i7 na laptopu. Laptop ima drugačiju, štedljiviju arhitekturu procesora, kod koje je cilj ušteda a ne maksimalna brzina. Drugar i ja smo nakon druze rasprave uradili test na 3ds max/Vray renderu. I7 na laptopu sa istim brojem jezgara i skoro istim taktom je bio nekoliko puta sporiji od i7 CPU na desktopu. Desktop je napravljen sa namjerom da radi non-stop, da bude prozračan i naravno da nikad ne dostigne termal throttle...

Acko

pre 8 godina

Ja sam prodao moj desktop i za iste pare kupio laptop i komfor je zagarantovan legnem i surfujem,a desktop se najvise kupuje zbog igranja igrica ja sam to prevaziso pa mi desktop nije potreban.

Achitwn

pre 8 godina

Najbolja kombinacija: Oba tj. Surface Pro 3(ili 4 koji izlazi oktobra) + Jak Desktop PC i rešen problemJeste da ova kombinacija košta oko 160.000 din al jbg :P
(asterix, 29. avgust 2015 11:57)

Najbolji combo: 27" iMac kao desktop, Macbook ili iPad za mobility, iphone, appleTv for streaming i sve uvezano sa odlicnim hands off. Apple watch odlican za convenience

Maks

pre 8 godina

@Brane212
Debljina ekrana ne govori ama baš ništa o kvalitetu slike ili o jačini osvetljenja... može i vrlo tanak ekran da ima odličan kvalitet slike i odlično osvetljenje... uzmi pogledaj neki flagship telefon sa IPS ekranom poput iPhone 6 ili neki MacBook Pro Retina laptop... imaju vrlo tanke ekrane, ali su im i kvalitet slike i osvetljenje znatno bolji nego što se obično viđa na nekim prosečnim laptopovima i na prosečnim "desktop monitorima"... kvalitet slike i jačina osvetljenja su im u rangu kvalitetnih IPS desktop monitora, kakve grafičari obično uzimaju (mnogi grafičari koriste MBP Retina).

Što se tastatura tiče... koje to zamerke imaš na MacBook Pro i ThinkPad tastature (slične su i mnogi ih hvale), ako si ih koristio? Da li se oseti pod prstima "klik" u momentu kada je registrovano slovo? Oseti se... Da li se ispravno registruje brzi "dvoklik" na taster kao dva zasebna slova? Registruje... Šta je onda "problem"? Možda jedino ako nisi navikao na hod tastera od 2mm, nego na veći hod kao kod pisaće mašine, al' to je već samo stvar navike.

Takođe postoje i laptopovi koji imaju dobro hlađenje... tanje kućište ne znači automatski da se mašina više greje... zavisi i kakve komponente su unutra, koji TDP imaju te komponente (ne greju se svi procesori i grafičke isto... neki procesori imaju bolje performanse po wattu, pa se manje greju nego neki neki drugi procesor sličnih peformansi, tako da i sa manjim ventilatorima mogu dobro da se rashlade)... itd.

ii

pre 8 godina

na LG tv 40 inci sam prikljucio desktop dell windovs 7 intel(R)CORE(TM)2DUOCPU E8200@ 2,66GHZ 2,67GHZ ,RAM 2,00GB,placen 50$ preko oglasa.bezicni mis i tastaura ,tako da sve moguce radim i vidim.laptop i tablet vise ne koristim kod kuce uopste.nema vise pregruijavanja,punjenje baterija,kablova i cuda .telefon lumia 640 za napolje i to je to.......

Slavko

pre 8 godina

Desktop naravno...
Koristim računare već skoro 2 decenije, poslednjih godina sam ozbiljno razmišljao da imam jedan laptop za neke potrebe ali kada izvagam razloge za i protiv, nikako da preovlada kupovina :)
Ovako radim upgrade na desktopu svake 2 god (trebalo bi na godinu ali ipak vremena nisu sjajna), ploča, memorija, grafika, proresor i tako u krug godinama...
Kada dodjem do tačke kada upgrade više ne može ili se ne isplati, prodajem konfiguraciju i iz početka.
Laptop osim mobilnosti po mom misljenju nema drugih značajnih prednosti.

igorpl

pre 8 godina

DA ne ispadne kao teorija zavere ali proizvođači software-a su se debelo potrudili da se mora kupovati novi računar svake 2-3 godine.
A za to su zaslužni apsloutno bezvezni programi kao šro su pretraživači, flash player i ostale bezazlene gluposti koji troše resurse kao na takmičenju bez ikakve potrebe i bez ikakvih logičnih objašnjenja.Jako veliki procenat ljudi koristi računar za internet, gledanje filmova, tekstualnu obradu, vektorsku grafiku... DA odmah izuzmemo programe kao što su IGRICE i 3d animacije koje jedu resurse. Ali ovo gore što sam naveo koristi uglavnom veliki broj korisnika PC-a E sada kako bi se i oni naterali da kupuju češće hardware tu si gore pomenute pijavice koje jednostavno traže bez ikakve potrebe resurse.....
Odvratni sistem! Sećam se dobro XP-a koji je je uz windows 2000 (na kojem je i nastao) i windows NT znao da bude instaliran na računarima i po više godine i to bez antivirus programa, a sada win 7, 8 a verovatno i 10 svakih 6 meseci neki bag, problem.....
Muka mi je!
Računar imam od komodora 64,amige 200, amige 2000, amige 8000 486, pentijum 1.......
Nekada je sve bilo kud i kakmo bolje optimizovano a sada je optimizacija poslednja rupa na svirali iz razloga što veće prodaje bez ikakvih novih revolucionarnih oktkrića.

samsvojmajstor

pre 8 godina

Vecina je vec rekla glavno,

Laptop kad ti nesto crkne moze da bude nezgodno - bio tamo, video - dobra garancija pomaze (ali kod nasis firmi? lutrija), ali stvari obicno crkavaju nesto bas kad istekne.

Laptop nemoze da se upgrade-uje (osim hdd ako) a skupi su.

Desktop, nesto ti crkne, a ti vidis izvadis bacis I kupis novi deo - hoces da ga ponovis, prodas par glavnih komponenti I uzmes novije (polovne, nove) - sve to za dosta manje para a bolje.

Laptop uzmes ono sto ti daju, nemozes da menjas, a plus obicno dolazi sa tonom 'smarajuceg' software (bloatware?) koji cesto ne mozes da skines sa njega.

I tastatura, ugodjaj kucanja, sedenja (svaka cast caru dole za stolicu!!! @Srbija) itd. je uglavnom nenadmasan sa kucnim - mada 'touch' laptop moze da ima prednosti (I to velike, citanje e-knjiga! zoom-iranje), ali kucanje je uvek problem (jedino neki HP stari koji sam imao je imao boli glavu tastaturu tesko sam se od njega odvojio:)

Laptop s druge strane je dosta tih (uglavnom), a ovo je tesko postici sa kucnim (ali moze, uz malo truda) - moze da bude veoma jaka masina (mada desk. je uvek jaci kako god) I da radi sve sto vam treba. A uz to pod misku pa u kafic, klupa u parkic itd. Odes na more, ti poneses itd. milina. Moras da pozis da ti ne ukradu I sve podatke.
Sve zavisi.

milan

pre 8 godina

na poslu desktop radna stanica sa 2 monitora od 24 inca.

inace kuci imam lap top I dosta puta mi se desi da hocu da ga bacim kroz prozor.

inace sam lap top je i7 procesor sa odlicnom grafickom I 16 giga rama.

Ла астал

pre 8 godina

Све сами програмери овде па им треба десктоп.Ал' се начитах самохвалаааа Боже сачувај!

daMirda

pre 8 godina

ThinkPad laptop X, T ili eventalno W serije, docking station, dva monitora, ThinkPad tastatura sa TrackPointom i vozi... Sva moguca udobnost kad si u kancu, puna snaga u pokretu.

mm

pre 8 godina

Nema potrebe ni da se čita tekst. Ako si fokusirana na jednom mestu, kod kuće, uzeo bih desktop bez razmisljanja, ako si u pokretu selis se(student ili tako nesto) lap top je mnogo praktičnije rešenje.
Svako kupuje po svojoj potrebi.

Alex

pre 8 godina

@asterix: Slažem se sa tobom, ali osrednja konfuguracija Surfacea 3 Pro je oko 1600$ i to u USA. Najbolje konfiguracije su oko 2000$, a to je prilično više od tvojih 160.000 din samo za Surface i to u USA. Inače, bez premca je.

neutralni felsh

pre 8 godina

za svakodnevni rad, dakle i celodnevni, najbolje je neki tv od 32-55 inches (danas su relativno jeftini, cak i za nase uslove) povezati sa solidnom desktop konfiguracijom, sa bezicnom tastaturom i misem, naravno. naravno, ovo vise vazi za "tekstualce" poput mene, i kucnu multimediju. za "graficare" je naravno bolji neki profi monitor.
laptop je sto se tice posla i rada pretezno prenosni fenomen. konkretno, imam jedan na terasi kad me najure iz dnevne sobe :)
odlican je kao udoban mali gradski auto, ali za duza putovanja ili "prevoz kubnih metara" ipak je bolje nesto jace i vece, karavan, kombi, ili pak kamion. govorim o klasik modelima, molim grafikmane i gejmere sa "alienwareovima" i ostalim cudesima od 5 kila da se ne osete uvredjenima ;)

slicno vazi i za smartfone. dobri su za zabeleske, ali tesko ces na njima napisati nesto "profi reprezentativno". moze, ali ide sporije.

poenta: desktop, laptop, pa i neprozvani smartfon - sve su to grupacije sa relativno preciznom ergonomskom i upotrebnom gradacijom i medjusobnim razgranicenjem. i svaka od njih ima svoju namenu i optimum upotrebljivosti.
naravno, o ukusima korisnika ne vredi raspravljati, ima nas raznih ;)

surovi

pre 8 godina

Desktop za rendere,obradu video materijala,3d max....i sl.zahtevne programe,a laptop za sve ostalo.
Već godinama koristim laptopove,umesto desktop I prilično sam zadovoljan.

neutralni felsh

pre 8 godina

Računar imam od komodora 64,amige 200, amige 2000, amige 8000 486, pentijum 1.......
Nekada je sve bilo kud i kakmo bolje optimizovano a sada je optimizacija poslednja rupa na svirali iz razloga što veće prodaje bez ikakvih novih revolucionarnih oktkrića.
(igorpl, 29. avgust 2015 12:47)


prosto, sad je vise mnogo proizvodjaca komponenti, sa nekim njihovim mikrostandardima... i uskim interesima ;) i na softver i na hardver planu. u tim uslovima, puna optimizacija je misaona imenica.

surovi

pre 8 godina

Nekada je sve bilo kud i kakmo bolje optimizovano a sada je optimizacija poslednja rupa na svirali iz razloga što veće prodaje bez ikakvih novih revolucionarnih oktkrića.
(igorpl, 29. avgust 2015 12:47)
Na optimizaciji koda se radi neprestano,tako da svaka nova verzija win-a je bolje optimizovana.Problem se javlja u broju linija koda,koji prelazi i nekoliko miliona u odnosu na par hiljada koliko su imali prvi os-ovi.Kada je win u pitanju,oni u svakom svom os-u ,sadrze i jedan deo svojih predhodnika,kako bi se obezbedila kompatibilnost,tako da slobodno mozemo reci da je desetka u srodstvu sa win 3.1,ciji deo koda svakako sadrzi u nekom,ma koliko malom ,procentu.

pingvin

pre 8 godina

Ne razumem zasto bi poslovni korisnik koristio desktop. Ne vidim zasto bi gamer koristio laptop.
Za animaciju, grafiku uopste laptop je gadan. Render na laptopu je cisto mucenje, ali kad ides na odmor... Moj izbor je jak laptop sa bruka memorije da podrzi integrisanu grafiku. Prednost je sto uvek dobijes brend name komp...

Brane212

pre 8 godina

@Draža:

Pa šta i da menja mmainboard. Eto recimo, poželim da menjam procesor, pa ispadne da moram s njim i ploču i recimo RAM. Ploču dobijem za €50+ a i RAM je obično jeftin. A ako se desi da moram i grafičku, to je onda obično kad debelo zakasnim sa renoviranjem, pa sam iza recimo 4-5 generacija. A i tad je to kod mene obično zbog toga što ili ne može nešt što mi treba ( recimo Displayport izlaz) ili zato što je crkla.

Kad menjam grafiku i/ili RAM za šaku siće dobijam daleko jače modele od onog što sam imao, pa ni tu nema šta da se žalim.

Uporedi to sa laptopom. Crkne ti board i možeš da se slikaš. U stvari, štagod da ti crkne na laptopu, ako to nije trivialno izmenjivo, nema teorije da to odneseš na servis- odraće te.

ILi recimo iskeširao si za laptop i dobio dobru tastaturu, kičište i displej i posle par godina ti poželiš procesor novije generacije ili drugu grafičku - i šta tad ? Opet hiljadu i po evrića za novi a stari u kantu ?

Alex

pre 8 godina

Ja sam verovatno dinosaurus, tako da je moj prvi računar bio ZX81, pa zatim Spectrum, Commodore... Bilo je to pre PC-a. A onda Amiga, PC...

dzoni

pre 8 godina

Destop za igrice na 50 inca tvu., laptop za surfivanje u krevetu i manje zahtevne igre... Tablet posteno mi bio zanimljiv na pocetku.. A sad ga uzmem jednom nedeljno

Zoki

pre 8 godina

Bojim se da određen broj ljudi teško razume neke stvari. Personalni računar (nezavisno od forme) je postao roba široke potrošnje i kupuje se kao i svaka druga roba tog tipa. Dva udarna talasa u prodaji su početak školska godine i božićni praznici. Vreme kada su se obavezno kupovali računari najboljih performansi i menjali svake tri godine je prošlo. Ukoliko ne igrate video igre, hardver od pre 5 godina će najčešće zadovoljiti vaše potrebe. Po pitanju forme (desktop - laptop), desktop je sigurno fleksibilniji. Prolijete kafu po tastaturi, pokvari se monitor... - bezbrojni su primeri u prilog desktopa. Međutim, ljudi kupuju laptope iz dva razloga. Prvi je ta mobilnost koja je ponekad i imaginarna, sam osećaj da možete da pinesete računar sa sobom ako treba. Laptope kupuju i ljudi koji ih odmah prikače na eksterni displej i tastaturu i tako koriste godinama. Drugi razlog je nedostatak potrebe za nadogradnjama. Promene u hardveru nisu toliko velike kao nekada da bi vam npr. nakon 1-2 godine trebala nova grafička kartica. Ustvari, moderan desktop je veoma često baziran na komponentama koje su integrisane na matičnu ploču. Zašto bi onda neko kupio desktop, kada mu je puno jednostavnije da po potrebi prebaci laptop sa radnog na kuhinjski sto? Čak i poslovni korisnici sve češće traže laptope za poslove gde se uopšte ne traži mobilnost. Sve su popularniji i minijaturni desktopi koji se zakače na displej, ili all-in-one. Ljudi neće da se sapliću u kancelarijama o kablove i hardver.