Utorak, 04.08.2015.

10:57

Apple sprema nove iMac desktop računare

Izvor: B92

Apple sprema nove iMac desktop raèunare IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

35 Komentari

Sortiraj po:

Ske

pre 8 godina

Jes' vala Peco care, trosis na uzaludno prezvakavanje jedne te iste pljuvacke.
Samo ti nastavi da zivis u svom malom bitnom svetu a od mog pomfrita se nazalost, neces najesti. Niko te ne tera da bodes nos u moj majonez zar ne.

PPeca@SER

pre 8 godina

@PPeca@SER
Ja radim iz co-working prostora jer sam tako u mogucnosti sa ovom mojom mizerijom od plate...
...
Koliko ja zaradim, je samo moja stvar prijatelju, zato nemoj da brines za mene. Meni ide sasvim dobro [link]
Usmeri svoju energiju na nesto korisnije...
(Ske, 5. avgust 2015 12:32)

Usmeravam ja svoju energiju gde ja hocu, jer od mene zivi vise porodica.
Inace, dobro su ti ovi linkovi koje si poslao. Nisam imao vremena da gledam mnogo, ali na prvom sam vec video da si u prethodnom komentaru "masno slagao", vecina je PC racunara a manje Mac.
Sto se tice tvog selfija, ok. Vidim da ti smatras uspehom to sto sedis medju nekim mozda uspesnim ljudima... Meni, ipak, to deluje nekako kao kafana... pa, izgleda da je WiFi besplatan... Daj da nesto radimo dok ne stigne pomfrit da umacemo u majonez i zalivamo vodom, to je fensi.

Ske

pre 8 godina

@PPeca@SER
Ja radim iz co-working prostora jer sam tako u mogucnosti sa ovom mojom mizerijom od plate...
https://www.youtube.com/watch?v=B4hrHz925ko
https://www.youtube.com/watch?v=xAtJ1aSrI7I
https://www.youtube.com/watch?v=faBad-JxWh0
https://www.youtube.com/watch?v=rgp09-uK0rE
Koliko ja zaradim, je samo moja stvar prijatelju, zato nemoj da brines za mene. Meni ide sasvim dobro http://s15.postimg.org/ty8cuii6z/IMG_0868.jpg
Usmeri svoju energiju na nesto korisnije...

@Maks
MBPr Late 2013, izmenjao sam vec 3 MagSafe2 punjaca.
Prvi mi je crkao posle skoro godinu dana, sreca pa je crkao u garanciji. Dobio sam novi za DZ. Taj sto su mi zamenili, crkao je pre neki dan, i iako je i dalje u garanciji, ipak, vazi samo u Srbiji, tako da sam morao da kupim novi jer nemam nameru da krocim blizu Srbije bar jos nekoliko godina...
MagSafe (L shape) mi nikada nije pravio takve probleme.

@Surovi
Po svemu sudeci, tvoje nezadovoljstvo OS X sistemom proistece iz tvog nepoznavanja istog. Nije do sistema prijatelju :)

Realno stanje stvari

pre 8 godina

(Surovi, 05. avgust 2015 10:29)Sta da ti kazem. Vi u firmi ocigledno niste navikli da koristite OSX, a to da je djubre stvarno moze da kaze neko ko se ni malo nije udubio i pokusao da nesto uradi na njemu. Da, dosta je razlicita filozofija od Windowsa, ali reci da je djubre... ooo ne ne!

Surovi

pre 8 godina

(Realno stanje stvari, 5. avgust 2015 08:19)
Kod apple-a ne postoji nista besplatno.Sve je vec uracunato u cenu i platio si debelo.
Apple racunari su ok i to nije sporno,ali filozofija ljudi koji ih kupuju nije.Zasto bi neko kupio racunar od 1300-2500 dolara ,a zatim na njemu gledao filmove,citao vesti i gledao klipove sa Jutjuba?
Takodje ,treba uzeti u ovzir da 90% racunara u poslovnom svetu se koristi za nezahtevne poslove kao sto je editovanje teksta,prezentacije u pointu,primanje i slanje mejlova .Mali procenat racunara sluzi za rendering,CAD i sl,zahtevnije stvari.Svaki racunar novije generacije je dobar za prosecnog korisnika,a u appla je placanje lepo dizajnrane plastike i kucista.Nepotrebni su!
Imam ih u firmi,koristim ih i zaista nisam nasao nijednu prednost u odnosu na ekvivalentne pc masine.Cak i na njima smo podigli windows,posto je ono osx djubre neupotrebljivo za nase potrebe.Win radi odlicno na njima,bas kao i na bilo kom drugom racunaru koji posedujemo.Mekove posedujemo iz razloga sto je neko smislio da je odlican fazon i da se uklapaju u dizajn celog enterijera,a bilo je i viska love koja je morala da se utrosi.

Aleksandar

pre 8 godina

Nije vise pitanje da li je Apple ili neki drugi proizvodjac komletnog hardvera ili samo komponente. Prica je u vek ista -> SUCKERS BEHOLD

Realno stanje stvari

pre 8 godina

( Surovi, 04. avgust 2015 13:59) Sta napisa crni covece? Kao prvo OS jeste besplatan. Sagledaj malo bolje situaciju pa ces razumeti zasto. I ne samo OS vec i Appleov iWork paket. OSX je i dalje mnogo bolji od Windowsa, a Microsoft je sa desetkom prekopirao neke opcije iz OSX, bas kao u slucaju sa Vistom i sedmicom. Sto se cene tice, kako mozes reci da je 5K imac koji kosta 2200 dolara skup, ako za iste pare mozes da kupis samo Dell-ov monitor sa istim panelom? Znaci u Macu dobijes i komp za Dz. Sto se tice udela na trzisti Windowsa i OSX, svi znamo dobro zasto Windows ima veci udeo. Prica stara vec 20 godina.

Zarko

pre 8 godina

U super. Samo nece biti u septembru nego na oktobarskom eventu. Nadam se da ce u retina modele od ove godine ubaciti i nvidia opciju, posto je ona prisutna u modelima bez retina ekrana..

PPeca@SER

pre 8 godina

Ja sam izmenjao nekoliko Mac racunara, i svaki dan radim u co-working prostoru sa najmanje jos 50 ljudi koji koriste Macove. Nikada se niko nije zalio ni na kakve fleke... samo ti.
...
(Ske, 4. avgust 2015 18:14)

Pa ti radis u "co-working" space... Nisi uspeo da zaradis za svoj prostor nego sedis negde gde se placa mizerno jer tu svi smrde i pr*e u gomili kao da su kod svoje kuce... Ali imas Mac?!? Wowwww

Podsecas me na jednog tipa koji je izlazio u kafic gde i ja. Dodje i parkira dzipa, ali malog... izadje... naruci kafu... a kada placa izvadi neku gomilu "novcanica", od kojih je prva bila 200 maraka... a onda iz gomile izvadi 50din za kafu. Nikad nismo utvrdili ni da li je onih 200 maraka fotokopija. Moguce da je cak i spavao u tom dzipu negde jer nije imao nista drugo... A uvek je bio u istim farmerkama i majci.

Sto se tice novih Mac-ova... Eto, bice ih jos koje ne zelim nikako da imam.

Zoki

pre 8 godina

@Surovi
Kako definišeš "stariji" štampač? Kako definišeš "Windows" štampač? Ne postoje nikakvi specijalni štampači za Mac. Od proizvođača hardvera zavisi da li će ponuditi drajvere za OS X ili neće. Jedan stari Canon MF4150, star 7-8 godina i prikačen na Windows server radi OK sa Mac računarima već godinama.
Kako definišeš "klasu usera" ili to da li korisnici znaju ili ne znaju da koriste računar? Šta bi bilo iznad "usera" i koje je merilo da li neko zna ili ne zna da koristi računar? Stvari se ne mogu generalizovati. Mac jeste jednostavan i intuitivan, ali to ne znači da oni kojima je to potrebno ne mogu iz njega da izvuku više, u onome čime se bave, od UNIX administracije, preko video editinga do automatizacije. Ako neko uzme Mac i na njemu edituje film koji dobije Oskara, on je i dalje samo "user" :)

Milos

pre 8 godina

Zaista je postojao problem sa flekama koji je u međuvremenu rešen. Međutim, pogodio je samo one koji su komp palili jednom nedeljno, pa se to nije manifestovalo u garanciji. Svima ostalima je komplet računar zamenjen, ako su imali imalo mozga.

Ove priče o "win komponentama i štampačima" i kako Mac useri moraju da pravdaju potrošene pare u "dizajniranu plastiku"... Pff, ja ću svoje pare potrošiti kako god ja hoću, tako da me savršeno baš briga šta eksperti o tome misle. Svima želim da imaju dovoljno da uvek budu u dilemi na šta da troše. A o win komponentama, pa ako imate komponente koje nemaju drajversku podršku za OS X, dobra je šansa da im je tržišna vrednost između 5 i 10 evra. Hajde, recimo HP CLJ 1600 je jedna od retkih mašina koja je relativno novijeg datuma a da je u toj kategoriji (proizvedena valjda 2008), ali i ona je koštala kao nova 150 evra. Evo, imam i krš smart card reader u fioci koji ne mogu da nateram da radi sa Mekom... Da imam banku, zabrinuo bih se.

Mnogo veći problem su domaći sajtovi (posebno oni "bezbedni", ala banke, PU...) koji su prilagođeni ekskluzivno za Win i IE.

Maks

pre 8 godina

@vladica
Imam MBP Late 2013 sa quad core Core i7 i ne greje se puno pri normalnom radu... kućište je otprilike sobne temperature pri normalnom radu... tek pri nekim zahtevnim procesima poput konvertovanja videa visoke rezolucije ili igranju zahtevnih igrica ventilatori odu na max i dno kućišta se ugreje kao kad nešto stoju duže na suncu (jer je kućište aluminijumsko, pa lako provodi toplotu... što je ustvari dobro, zbog hlađenja... pri zahtevnim zadacima SMC Fan Control kaže da je temperatura procesora oko 60-65 stepeni, što je odlično hlađenje za laptop).

@Ske
Imam jedan MacBook tu skoro 8 godina star i MagSafe mu se nikad nije kvario (MagSafe je skoro isti kao MagSafe2 i viđao sam da su neki imali slične pritužbe i na MagSafe)... šta neki rade sa kablom kada im se pokvari za 2 godine ne znam... možda umesto da uhvate za konektor kada isključuju naglo cimaju kabli (jeste konektor napravljen da se otkači kada se kabli naglo povuče, ali to ne bi trebalo raditi često).

@Bcc
Pa naravno da nešto što je dizajnirano za Retina rezoluciju neće da bude jednako oštro na ne-Retina ekranu... ali ako dizajniraš nešto za Retina rezoluciju, a hoćeš da izgleda lepo i na običnom ekranu, onda moraš da vodiš računa da će 2x2 piksela na Retina ekranu da bude 1 piksel na običnom ekranu, tako da ako hoćeš da ti linija od jednog piksela bude čista na običnom ekranu, koristi paran broj piksela, da ta linija ne bi ispala na pola piksela na običnom ekranu jer to bi onda bilo mutno.

T.

pre 8 godina

Macovi jesu skupi, ali nisu svi. Npr. Mac mini je najcesce obicna pljacka. Najjaci racunari su basnoslovno skupi, ali kada se to sastavi od istih komponenti, ispada isto skupo, tako da se (teoretski) cak isplati i samo da ga kupis hardvera radi pa da stavis Windows. Takodje imaju dosta 4k i 5k modela gde siju PC trziste. Ali iMac i ostali racunari gde je procesor ubacen u monitor je cisti fenseraj. Dobijes kvalitetan monitor koji ce da traje bar 7-8 godina i CPU ili graficku koje ces verovatno zeleti da zamenis mnogo brze. I sta onda? Bacis savrseno ispravni monitor.

Surovi

pre 8 godina

(Ske, 4. avgust 2015 18:14)
Fleke su se pojavljivale na Imekovima od 26 inca,iskljucivo zbog loseg hladjenja i pregrevanja racunara.
Osx je ok za ljude koji ne umeju da koriste racunare i koji spadaju u klasu usera.Svaki pokusaj da novije generacije mekova povezes da npr starijim stampacima (npr,bilo koji stariji hp)u mesovitom okruzenju,sa win masinama,dovesce te do ocaja,a ako pokusas da se povezes ,bas kao i povezivanje sa bilo kojom drugom ne Apple masinom.
Sto puta sam do sada se mucio sa time i imam resenja za to,ali vecina apple usera nema nikakve sanse.
Postavices pitanje "zasto bi neko kacio svoj mek na win stampace ili sl.periferije ?",a odgovor je zato sto ih imamo u izobilju,rade odlicno i jeftinije su deset puta od istih pod apple brendom.
Problem je sto Apple korisnici po svaku cenu moraju da opravdaju to sto su potrosili ogromne pare na dizajniranu plastiku,pa pokusavaju da ubede sve ostale da je to najbolje.Najbolje je ono sto koristi vecina,a u nasem slucaju to je Windows.Odlicno radi ,softvera kao u prici i ne postoji problem ili namena za koju ne moze da se koristi.

The fact of life.

pre 8 godina

@jeremija u potpunosti si pogresno shvatio kometar Bcc. Narucioci cesto ocekuju identican odraz kvaliteta na svojim racunarima koji vide kod dizajnera. Mislim da ti je suvise cinican odgovor. Kako bi tek reagovao da je napisano da su mu primanja 120K ?

Ske

pre 8 godina

@Surovi

Sudeci po tvojim komentarima, ti koristis Apple racunare kao sto ja koristim recimo... Blackberry. Jedan dan u dve godine.
Nema ni malo sumnje da si video Mac racunar, i ponekada mozda koristio OS X ali postajes vec opsednut jednom te istom pricom o tome kako im je operativni sistem zatucan, kako se pojavljuju fleke na monitoru itd...

Komponente se kvare, nista nije nepokvarljivo, tu se slazem sa tobom. Svako ko je koristio MagSafe2 na primer zna da prokletinja ne moze da izdrzi vise od godinu dana, sto i recenzije na samom sajtu Apple-a pokazuju. http://www.apple.com/shop/reviews/MD506LL/A/apple-85w-magsafe-2-power-adapter-for-macbook-pro-with-retina-display?rs=mostUseful

Ali, o kakvim flekama bre ti pricas? Ne kazem da se na tvojim racunarima te fleke nisu pojavile. Ocigledno jesu i ti, to jest tvoja firma, ste izolovani slucaj. Ako su se iz nekog razloga pojavile na jednom, verovatno iz istog razloga su se pojavile i na ostalim racunarima koje imas u firmi.
Ja sam izmenjao nekoliko Mac racunara, i svaki dan radim u co-working prostoru sa najmanje jos 50 ljudi koji koriste Macove. Nikada se niko nije zalio ni na kakve fleke... samo ti.
Drugo, sta je to u OS X sto ga cini tako kretenskim po tebi? Stalno ga nipodastavas, cak ne prezas ni da omalovazavas ljude koji ga koriste, a nikada ne das niti jedno objektivno objasnjenje - zasto tako mislis?
Jesi li to pokusao da uradis nesto i nisi znao kako, pa ti OS kriv za nedovoljan kapacitet neceg drugog??

Washington

pre 8 godina

Besplatni apdejt OS-a (umesto placanja svake nove verzije), multi-desktopi, automatizacija vecine procesa bez uplitanja korisnika, fluidni graficki prikaz, show/hide bar sa dugmicima za prikaz prozora...Win 10? Jok, sve to video na iMac-u pre ihahaj godina.
(Borko, 4. avgust 2015 13:01)

Pa zato i kosta tri puta vise od PC laptopa. Lepa igracka ali preskupa za moj ukus.

jeremija

pre 8 godina

Kupio sam iMac 5K sa custom procesorom i SSD. Prezadovoljan sam kako radi. Spremam reklamne materijale i najveci problem sa koji se susrecem je sam prikaz slike. Na 5K je odlicna slika medjutim kada istu otvorim na drugom racunaru pa cak i na MacBookPro nema ni priblizan kvalitet prikaza. 
Moje iskustvo, odlican je ali sta vidis na 5K vecina nece na manjoj rezoluciji.
(Bcc, 04. avgust 2015 15:15)

Ne znam kakvo to iskustvo treba da se ima da bi bilo jasno da ono sto se ugura na 5K nece biti isto izrenderovano na manjoj rezoluciji i na vecim pikselima (i obrnuto ako se skalira na vecu rezoluciju). Sokiran sam cinjenicom da jedan dizajner izjavi ovako nesto ali bitno da se iMac sa 5K rezolucijom nabavio da se vidi "ozbiljnost". Sve u svemu, da, iMac sa 5K ekranom je odlicna masina.

toza matroz

pre 8 godina

@ Besplatni apdejt OS-a (umesto placanja svake nove verzije), multi-desktopi, automatizacija vecine procesa bez uplitanja korisnika, fluidni graficki prikaz, show/hide bar sa dugmicima za prikaz prozora...Win 10? Jok, sve to video na iMac-u pre ihahaj godina.
(Borko, 04. avgust 2015 13:01)

Ja sve to video na raznim linuxima, i još mnogo više... i to džabe..

ko je na kraju lanca ishrane

pre 8 godina

Razlika je sto kad kupis npr.HR ili Asus racunar u klasi Apple-a,procices jeftinije i do 50 %,a dobices racunar istih ili boljih karakteristika,uz nesto drugaciji dizajn.
(Surovi, 4. avgust 2015 13:59)
Aj' mi nadji takav racunar u klasi npr. MacBook Air-a ili MBPa 13" i odma' dobijes razliku u ceni

vladica

pre 8 godina

I jos kada bi se vise posvetili fiunkcionalnost nego dizajnu i recimo ubacili normalno hladjenje komponenti, a ne da im sr svi uredjaji sa i5 ili i7 procesorima mogu koristiti i za kuvanje kafe ili dogrevanje sobe u zimskim mesecima. Na macbook je neprijatno raditi zbog toplote, dok imac ima problem sa ekranom zbog vreline komponenti blizu displeja, a po isteku garancije je popravka bezobrazno skupa..

Milan

pre 8 godina

Sve je to lepo, ali obratite pažnju na cenu Mac računara. Za 1000€ možda i nije tako lepo. Ja znam samo jednu osobu koja ima Mac računar.

jeremija

pre 8 godina

Besplatni apdejt OS-a (umesto placanja svake nove verzije), multi-desktopi, automatizacija vecine procesa bez uplitanja korisnika, fluidni graficki prikaz, show/hide bar sa dugmicima za prikaz prozora...Win 10? Jok, sve to video na iMac-u pre ihahaj godina.
(Borko, 04. avgust 2015 13:01)

Da, i? Kome odgovara mac koristice mac, kome odgovara PC sa windowsom koristice to. Kako do sada tako i od sada.

Bcc

pre 8 godina

Kupio sam iMac 5K sa custom procesorom i SSD. Prezadovoljan sam kako radi. Spremam reklamne materijale i najveci problem sa koji se susrecem je sam prikaz slike. Na 5K je odlicna slika medjutim kada istu otvorim na drugom racunaru pa cak i na MacBookPro nema ni priblizan kvalitet prikaza.
Moje iskustvo, odlican je ali sta vidis na 5K vecina nece na manjoj rezoluciji.

Borko

pre 8 godina

Besplatni apdejt OS-a (umesto placanja svake nove verzije), multi-desktopi, automatizacija vecine procesa bez uplitanja korisnika, fluidni graficki prikaz, show/hide bar sa dugmicima za prikaz prozora...Win 10? Jok, sve to video na iMac-u pre ihahaj godina.

Surovi

pre 8 godina

Besplatni apdejt OS-a (umesto placanja svake nove verzije), multi-desktopi, automatizacija vecine procesa bez uplitanja korisnika, fluidni graficki prikaz, show/hide bar sa dugmicima za prikaz prozora...Win 10? Jok, sve to video na iMac-u pre ihahaj godina.
(Borko, 4. avgust 2015 13:01)
OS nije besplatan,vec ulazi u cenu racunara.Koji god racunar da kupis na zapadu ,u njegovu cenu ce uci i os.Razlika je sto kad kupis npr.HR ili Asus racunar u klasi Apple-a,procices jeftinije i do 50 %,a dobices racunar istih ili boljih karakteristika,uz nesto drugaciji dizajn.
To je jedan od razloga zasto MS vlada trzistem,a Apple drzi 2% uz svu silnu reklamu i pompu.Koristim Apple racunare i ne mogu reci da su losi,ali da su precenjeni ,to je sigurno.Monitori su im prelepi,ali se javljaju fleke po displejima,zbog loseg hladjenja,komponente crkavaju ,bas kao i u bilo kom drugom racunaru,samo sto su za Apple skuplje i do 5 puta,dok OS nije bas nista posebno i meni ,je bolji win u svakom pogledu,nego njihov autisticni osx.
Ok,neko vise voli osx,ali su takvi u manjini,sto pokazuje i market share Apple kompanije u svetu racunara....

Alfonso filozof

pre 8 godina

Ne vidim čemu ovako dobar procesor ako je uvijek u Termal Throttle! Čim se pokrene neki jaci proces, poput obrade videa ili rendera, temperatura procesora na iMac-u penje se na 90 do 91°C i onda počine termal throttle. Naravno, korisnik toga nije svjestan, bio bi kada bi uporedio isti CPU na PC-u koji je propisno aktivno hladjen.

Jjack Ddaniels

pre 8 godina

Jjack-u se svidja ova vest. Samo kvalitet, samo pouzdanost, samo dizajn, ergonomija i briga o korisnicima. Appe je sinonim za prestiz. Sve se zavrsi brzo i lako. Za 3 sekunde imas sve na dohvat ruke. Ostali su skroz ok, ali jedan je apple. Pozz svim citaocima tehnopolisa))

Jjack Ddaniels

pre 8 godina

Jjack-u se svidja ova vest. Samo kvalitet, samo pouzdanost, samo dizajn, ergonomija i briga o korisnicima. Appe je sinonim za prestiz. Sve se zavrsi brzo i lako. Za 3 sekunde imas sve na dohvat ruke. Ostali su skroz ok, ali jedan je apple. Pozz svim citaocima tehnopolisa))

jeremija

pre 8 godina

Besplatni apdejt OS-a (umesto placanja svake nove verzije), multi-desktopi, automatizacija vecine procesa bez uplitanja korisnika, fluidni graficki prikaz, show/hide bar sa dugmicima za prikaz prozora...Win 10? Jok, sve to video na iMac-u pre ihahaj godina.
(Borko, 04. avgust 2015 13:01)

Da, i? Kome odgovara mac koristice mac, kome odgovara PC sa windowsom koristice to. Kako do sada tako i od sada.

Borko

pre 8 godina

Besplatni apdejt OS-a (umesto placanja svake nove verzije), multi-desktopi, automatizacija vecine procesa bez uplitanja korisnika, fluidni graficki prikaz, show/hide bar sa dugmicima za prikaz prozora...Win 10? Jok, sve to video na iMac-u pre ihahaj godina.

jeremija

pre 8 godina

Kupio sam iMac 5K sa custom procesorom i SSD. Prezadovoljan sam kako radi. Spremam reklamne materijale i najveci problem sa koji se susrecem je sam prikaz slike. Na 5K je odlicna slika medjutim kada istu otvorim na drugom racunaru pa cak i na MacBookPro nema ni priblizan kvalitet prikaza. 
Moje iskustvo, odlican je ali sta vidis na 5K vecina nece na manjoj rezoluciji.
(Bcc, 04. avgust 2015 15:15)

Ne znam kakvo to iskustvo treba da se ima da bi bilo jasno da ono sto se ugura na 5K nece biti isto izrenderovano na manjoj rezoluciji i na vecim pikselima (i obrnuto ako se skalira na vecu rezoluciju). Sokiran sam cinjenicom da jedan dizajner izjavi ovako nesto ali bitno da se iMac sa 5K rezolucijom nabavio da se vidi "ozbiljnost". Sve u svemu, da, iMac sa 5K ekranom je odlicna masina.

Surovi

pre 8 godina

Besplatni apdejt OS-a (umesto placanja svake nove verzije), multi-desktopi, automatizacija vecine procesa bez uplitanja korisnika, fluidni graficki prikaz, show/hide bar sa dugmicima za prikaz prozora...Win 10? Jok, sve to video na iMac-u pre ihahaj godina.
(Borko, 4. avgust 2015 13:01)
OS nije besplatan,vec ulazi u cenu racunara.Koji god racunar da kupis na zapadu ,u njegovu cenu ce uci i os.Razlika je sto kad kupis npr.HR ili Asus racunar u klasi Apple-a,procices jeftinije i do 50 %,a dobices racunar istih ili boljih karakteristika,uz nesto drugaciji dizajn.
To je jedan od razloga zasto MS vlada trzistem,a Apple drzi 2% uz svu silnu reklamu i pompu.Koristim Apple racunare i ne mogu reci da su losi,ali da su precenjeni ,to je sigurno.Monitori su im prelepi,ali se javljaju fleke po displejima,zbog loseg hladjenja,komponente crkavaju ,bas kao i u bilo kom drugom racunaru,samo sto su za Apple skuplje i do 5 puta,dok OS nije bas nista posebno i meni ,je bolji win u svakom pogledu,nego njihov autisticni osx.
Ok,neko vise voli osx,ali su takvi u manjini,sto pokazuje i market share Apple kompanije u svetu racunara....

Ske

pre 8 godina

@Surovi

Sudeci po tvojim komentarima, ti koristis Apple racunare kao sto ja koristim recimo... Blackberry. Jedan dan u dve godine.
Nema ni malo sumnje da si video Mac racunar, i ponekada mozda koristio OS X ali postajes vec opsednut jednom te istom pricom o tome kako im je operativni sistem zatucan, kako se pojavljuju fleke na monitoru itd...

Komponente se kvare, nista nije nepokvarljivo, tu se slazem sa tobom. Svako ko je koristio MagSafe2 na primer zna da prokletinja ne moze da izdrzi vise od godinu dana, sto i recenzije na samom sajtu Apple-a pokazuju. http://www.apple.com/shop/reviews/MD506LL/A/apple-85w-magsafe-2-power-adapter-for-macbook-pro-with-retina-display?rs=mostUseful

Ali, o kakvim flekama bre ti pricas? Ne kazem da se na tvojim racunarima te fleke nisu pojavile. Ocigledno jesu i ti, to jest tvoja firma, ste izolovani slucaj. Ako su se iz nekog razloga pojavile na jednom, verovatno iz istog razloga su se pojavile i na ostalim racunarima koje imas u firmi.
Ja sam izmenjao nekoliko Mac racunara, i svaki dan radim u co-working prostoru sa najmanje jos 50 ljudi koji koriste Macove. Nikada se niko nije zalio ni na kakve fleke... samo ti.
Drugo, sta je to u OS X sto ga cini tako kretenskim po tebi? Stalno ga nipodastavas, cak ne prezas ni da omalovazavas ljude koji ga koriste, a nikada ne das niti jedno objektivno objasnjenje - zasto tako mislis?
Jesi li to pokusao da uradis nesto i nisi znao kako, pa ti OS kriv za nedovoljan kapacitet neceg drugog??

toza matroz

pre 8 godina

@ Besplatni apdejt OS-a (umesto placanja svake nove verzije), multi-desktopi, automatizacija vecine procesa bez uplitanja korisnika, fluidni graficki prikaz, show/hide bar sa dugmicima za prikaz prozora...Win 10? Jok, sve to video na iMac-u pre ihahaj godina.
(Borko, 04. avgust 2015 13:01)

Ja sve to video na raznim linuxima, i još mnogo više... i to džabe..

vladica

pre 8 godina

I jos kada bi se vise posvetili fiunkcionalnost nego dizajnu i recimo ubacili normalno hladjenje komponenti, a ne da im sr svi uredjaji sa i5 ili i7 procesorima mogu koristiti i za kuvanje kafe ili dogrevanje sobe u zimskim mesecima. Na macbook je neprijatno raditi zbog toplote, dok imac ima problem sa ekranom zbog vreline komponenti blizu displeja, a po isteku garancije je popravka bezobrazno skupa..

Alfonso filozof

pre 8 godina

Ne vidim čemu ovako dobar procesor ako je uvijek u Termal Throttle! Čim se pokrene neki jaci proces, poput obrade videa ili rendera, temperatura procesora na iMac-u penje se na 90 do 91°C i onda počine termal throttle. Naravno, korisnik toga nije svjestan, bio bi kada bi uporedio isti CPU na PC-u koji je propisno aktivno hladjen.

Washington

pre 8 godina

Besplatni apdejt OS-a (umesto placanja svake nove verzije), multi-desktopi, automatizacija vecine procesa bez uplitanja korisnika, fluidni graficki prikaz, show/hide bar sa dugmicima za prikaz prozora...Win 10? Jok, sve to video na iMac-u pre ihahaj godina.
(Borko, 4. avgust 2015 13:01)

Pa zato i kosta tri puta vise od PC laptopa. Lepa igracka ali preskupa za moj ukus.

ko je na kraju lanca ishrane

pre 8 godina

Razlika je sto kad kupis npr.HR ili Asus racunar u klasi Apple-a,procices jeftinije i do 50 %,a dobices racunar istih ili boljih karakteristika,uz nesto drugaciji dizajn.
(Surovi, 4. avgust 2015 13:59)
Aj' mi nadji takav racunar u klasi npr. MacBook Air-a ili MBPa 13" i odma' dobijes razliku u ceni

Milan

pre 8 godina

Sve je to lepo, ali obratite pažnju na cenu Mac računara. Za 1000€ možda i nije tako lepo. Ja znam samo jednu osobu koja ima Mac računar.

Bcc

pre 8 godina

Kupio sam iMac 5K sa custom procesorom i SSD. Prezadovoljan sam kako radi. Spremam reklamne materijale i najveci problem sa koji se susrecem je sam prikaz slike. Na 5K je odlicna slika medjutim kada istu otvorim na drugom racunaru pa cak i na MacBookPro nema ni priblizan kvalitet prikaza.
Moje iskustvo, odlican je ali sta vidis na 5K vecina nece na manjoj rezoluciji.

Surovi

pre 8 godina

(Ske, 4. avgust 2015 18:14)
Fleke su se pojavljivale na Imekovima od 26 inca,iskljucivo zbog loseg hladjenja i pregrevanja racunara.
Osx je ok za ljude koji ne umeju da koriste racunare i koji spadaju u klasu usera.Svaki pokusaj da novije generacije mekova povezes da npr starijim stampacima (npr,bilo koji stariji hp)u mesovitom okruzenju,sa win masinama,dovesce te do ocaja,a ako pokusas da se povezes ,bas kao i povezivanje sa bilo kojom drugom ne Apple masinom.
Sto puta sam do sada se mucio sa time i imam resenja za to,ali vecina apple usera nema nikakve sanse.
Postavices pitanje "zasto bi neko kacio svoj mek na win stampace ili sl.periferije ?",a odgovor je zato sto ih imamo u izobilju,rade odlicno i jeftinije su deset puta od istih pod apple brendom.
Problem je sto Apple korisnici po svaku cenu moraju da opravdaju to sto su potrosili ogromne pare na dizajniranu plastiku,pa pokusavaju da ubede sve ostale da je to najbolje.Najbolje je ono sto koristi vecina,a u nasem slucaju to je Windows.Odlicno radi ,softvera kao u prici i ne postoji problem ili namena za koju ne moze da se koristi.

Realno stanje stvari

pre 8 godina

( Surovi, 04. avgust 2015 13:59) Sta napisa crni covece? Kao prvo OS jeste besplatan. Sagledaj malo bolje situaciju pa ces razumeti zasto. I ne samo OS vec i Appleov iWork paket. OSX je i dalje mnogo bolji od Windowsa, a Microsoft je sa desetkom prekopirao neke opcije iz OSX, bas kao u slucaju sa Vistom i sedmicom. Sto se cene tice, kako mozes reci da je 5K imac koji kosta 2200 dolara skup, ako za iste pare mozes da kupis samo Dell-ov monitor sa istim panelom? Znaci u Macu dobijes i komp za Dz. Sto se tice udela na trzisti Windowsa i OSX, svi znamo dobro zasto Windows ima veci udeo. Prica stara vec 20 godina.

Surovi

pre 8 godina

(Realno stanje stvari, 5. avgust 2015 08:19)
Kod apple-a ne postoji nista besplatno.Sve je vec uracunato u cenu i platio si debelo.
Apple racunari su ok i to nije sporno,ali filozofija ljudi koji ih kupuju nije.Zasto bi neko kupio racunar od 1300-2500 dolara ,a zatim na njemu gledao filmove,citao vesti i gledao klipove sa Jutjuba?
Takodje ,treba uzeti u ovzir da 90% racunara u poslovnom svetu se koristi za nezahtevne poslove kao sto je editovanje teksta,prezentacije u pointu,primanje i slanje mejlova .Mali procenat racunara sluzi za rendering,CAD i sl,zahtevnije stvari.Svaki racunar novije generacije je dobar za prosecnog korisnika,a u appla je placanje lepo dizajnrane plastike i kucista.Nepotrebni su!
Imam ih u firmi,koristim ih i zaista nisam nasao nijednu prednost u odnosu na ekvivalentne pc masine.Cak i na njima smo podigli windows,posto je ono osx djubre neupotrebljivo za nase potrebe.Win radi odlicno na njima,bas kao i na bilo kom drugom racunaru koji posedujemo.Mekove posedujemo iz razloga sto je neko smislio da je odlican fazon i da se uklapaju u dizajn celog enterijera,a bilo je i viska love koja je morala da se utrosi.

The fact of life.

pre 8 godina

@jeremija u potpunosti si pogresno shvatio kometar Bcc. Narucioci cesto ocekuju identican odraz kvaliteta na svojim racunarima koji vide kod dizajnera. Mislim da ti je suvise cinican odgovor. Kako bi tek reagovao da je napisano da su mu primanja 120K ?

T.

pre 8 godina

Macovi jesu skupi, ali nisu svi. Npr. Mac mini je najcesce obicna pljacka. Najjaci racunari su basnoslovno skupi, ali kada se to sastavi od istih komponenti, ispada isto skupo, tako da se (teoretski) cak isplati i samo da ga kupis hardvera radi pa da stavis Windows. Takodje imaju dosta 4k i 5k modela gde siju PC trziste. Ali iMac i ostali racunari gde je procesor ubacen u monitor je cisti fenseraj. Dobijes kvalitetan monitor koji ce da traje bar 7-8 godina i CPU ili graficku koje ces verovatno zeleti da zamenis mnogo brze. I sta onda? Bacis savrseno ispravni monitor.

Zoki

pre 8 godina

@Surovi
Kako definišeš "stariji" štampač? Kako definišeš "Windows" štampač? Ne postoje nikakvi specijalni štampači za Mac. Od proizvođača hardvera zavisi da li će ponuditi drajvere za OS X ili neće. Jedan stari Canon MF4150, star 7-8 godina i prikačen na Windows server radi OK sa Mac računarima već godinama.
Kako definišeš "klasu usera" ili to da li korisnici znaju ili ne znaju da koriste računar? Šta bi bilo iznad "usera" i koje je merilo da li neko zna ili ne zna da koristi računar? Stvari se ne mogu generalizovati. Mac jeste jednostavan i intuitivan, ali to ne znači da oni kojima je to potrebno ne mogu iz njega da izvuku više, u onome čime se bave, od UNIX administracije, preko video editinga do automatizacije. Ako neko uzme Mac i na njemu edituje film koji dobije Oskara, on je i dalje samo "user" :)

Ske

pre 8 godina

@PPeca@SER
Ja radim iz co-working prostora jer sam tako u mogucnosti sa ovom mojom mizerijom od plate...
https://www.youtube.com/watch?v=B4hrHz925ko
https://www.youtube.com/watch?v=xAtJ1aSrI7I
https://www.youtube.com/watch?v=faBad-JxWh0
https://www.youtube.com/watch?v=rgp09-uK0rE
Koliko ja zaradim, je samo moja stvar prijatelju, zato nemoj da brines za mene. Meni ide sasvim dobro http://s15.postimg.org/ty8cuii6z/IMG_0868.jpg
Usmeri svoju energiju na nesto korisnije...

@Maks
MBPr Late 2013, izmenjao sam vec 3 MagSafe2 punjaca.
Prvi mi je crkao posle skoro godinu dana, sreca pa je crkao u garanciji. Dobio sam novi za DZ. Taj sto su mi zamenili, crkao je pre neki dan, i iako je i dalje u garanciji, ipak, vazi samo u Srbiji, tako da sam morao da kupim novi jer nemam nameru da krocim blizu Srbije bar jos nekoliko godina...
MagSafe (L shape) mi nikada nije pravio takve probleme.

@Surovi
Po svemu sudeci, tvoje nezadovoljstvo OS X sistemom proistece iz tvog nepoznavanja istog. Nije do sistema prijatelju :)

Maks

pre 8 godina

@vladica
Imam MBP Late 2013 sa quad core Core i7 i ne greje se puno pri normalnom radu... kućište je otprilike sobne temperature pri normalnom radu... tek pri nekim zahtevnim procesima poput konvertovanja videa visoke rezolucije ili igranju zahtevnih igrica ventilatori odu na max i dno kućišta se ugreje kao kad nešto stoju duže na suncu (jer je kućište aluminijumsko, pa lako provodi toplotu... što je ustvari dobro, zbog hlađenja... pri zahtevnim zadacima SMC Fan Control kaže da je temperatura procesora oko 60-65 stepeni, što je odlično hlađenje za laptop).

@Ske
Imam jedan MacBook tu skoro 8 godina star i MagSafe mu se nikad nije kvario (MagSafe je skoro isti kao MagSafe2 i viđao sam da su neki imali slične pritužbe i na MagSafe)... šta neki rade sa kablom kada im se pokvari za 2 godine ne znam... možda umesto da uhvate za konektor kada isključuju naglo cimaju kabli (jeste konektor napravljen da se otkači kada se kabli naglo povuče, ali to ne bi trebalo raditi često).

@Bcc
Pa naravno da nešto što je dizajnirano za Retina rezoluciju neće da bude jednako oštro na ne-Retina ekranu... ali ako dizajniraš nešto za Retina rezoluciju, a hoćeš da izgleda lepo i na običnom ekranu, onda moraš da vodiš računa da će 2x2 piksela na Retina ekranu da bude 1 piksel na običnom ekranu, tako da ako hoćeš da ti linija od jednog piksela bude čista na običnom ekranu, koristi paran broj piksela, da ta linija ne bi ispala na pola piksela na običnom ekranu jer to bi onda bilo mutno.

PPeca@SER

pre 8 godina

Ja sam izmenjao nekoliko Mac racunara, i svaki dan radim u co-working prostoru sa najmanje jos 50 ljudi koji koriste Macove. Nikada se niko nije zalio ni na kakve fleke... samo ti.
...
(Ske, 4. avgust 2015 18:14)

Pa ti radis u "co-working" space... Nisi uspeo da zaradis za svoj prostor nego sedis negde gde se placa mizerno jer tu svi smrde i pr*e u gomili kao da su kod svoje kuce... Ali imas Mac?!? Wowwww

Podsecas me na jednog tipa koji je izlazio u kafic gde i ja. Dodje i parkira dzipa, ali malog... izadje... naruci kafu... a kada placa izvadi neku gomilu "novcanica", od kojih je prva bila 200 maraka... a onda iz gomile izvadi 50din za kafu. Nikad nismo utvrdili ni da li je onih 200 maraka fotokopija. Moguce da je cak i spavao u tom dzipu negde jer nije imao nista drugo... A uvek je bio u istim farmerkama i majci.

Sto se tice novih Mac-ova... Eto, bice ih jos koje ne zelim nikako da imam.

Aleksandar

pre 8 godina

Nije vise pitanje da li je Apple ili neki drugi proizvodjac komletnog hardvera ili samo komponente. Prica je u vek ista -> SUCKERS BEHOLD

Realno stanje stvari

pre 8 godina

(Surovi, 05. avgust 2015 10:29)Sta da ti kazem. Vi u firmi ocigledno niste navikli da koristite OSX, a to da je djubre stvarno moze da kaze neko ko se ni malo nije udubio i pokusao da nesto uradi na njemu. Da, dosta je razlicita filozofija od Windowsa, ali reci da je djubre... ooo ne ne!

Milos

pre 8 godina

Zaista je postojao problem sa flekama koji je u međuvremenu rešen. Međutim, pogodio je samo one koji su komp palili jednom nedeljno, pa se to nije manifestovalo u garanciji. Svima ostalima je komplet računar zamenjen, ako su imali imalo mozga.

Ove priče o "win komponentama i štampačima" i kako Mac useri moraju da pravdaju potrošene pare u "dizajniranu plastiku"... Pff, ja ću svoje pare potrošiti kako god ja hoću, tako da me savršeno baš briga šta eksperti o tome misle. Svima želim da imaju dovoljno da uvek budu u dilemi na šta da troše. A o win komponentama, pa ako imate komponente koje nemaju drajversku podršku za OS X, dobra je šansa da im je tržišna vrednost između 5 i 10 evra. Hajde, recimo HP CLJ 1600 je jedna od retkih mašina koja je relativno novijeg datuma a da je u toj kategoriji (proizvedena valjda 2008), ali i ona je koštala kao nova 150 evra. Evo, imam i krš smart card reader u fioci koji ne mogu da nateram da radi sa Mekom... Da imam banku, zabrinuo bih se.

Mnogo veći problem su domaći sajtovi (posebno oni "bezbedni", ala banke, PU...) koji su prilagođeni ekskluzivno za Win i IE.

PPeca@SER

pre 8 godina

@PPeca@SER
Ja radim iz co-working prostora jer sam tako u mogucnosti sa ovom mojom mizerijom od plate...
...
Koliko ja zaradim, je samo moja stvar prijatelju, zato nemoj da brines za mene. Meni ide sasvim dobro [link]
Usmeri svoju energiju na nesto korisnije...
(Ske, 5. avgust 2015 12:32)

Usmeravam ja svoju energiju gde ja hocu, jer od mene zivi vise porodica.
Inace, dobro su ti ovi linkovi koje si poslao. Nisam imao vremena da gledam mnogo, ali na prvom sam vec video da si u prethodnom komentaru "masno slagao", vecina je PC racunara a manje Mac.
Sto se tice tvog selfija, ok. Vidim da ti smatras uspehom to sto sedis medju nekim mozda uspesnim ljudima... Meni, ipak, to deluje nekako kao kafana... pa, izgleda da je WiFi besplatan... Daj da nesto radimo dok ne stigne pomfrit da umacemo u majonez i zalivamo vodom, to je fensi.

Ske

pre 8 godina

Jes' vala Peco care, trosis na uzaludno prezvakavanje jedne te iste pljuvacke.
Samo ti nastavi da zivis u svom malom bitnom svetu a od mog pomfrita se nazalost, neces najesti. Niko te ne tera da bodes nos u moj majonez zar ne.

Zarko

pre 8 godina

U super. Samo nece biti u septembru nego na oktobarskom eventu. Nadam se da ce u retina modele od ove godine ubaciti i nvidia opciju, posto je ona prisutna u modelima bez retina ekrana..

Jjack Ddaniels

pre 8 godina

Jjack-u se svidja ova vest. Samo kvalitet, samo pouzdanost, samo dizajn, ergonomija i briga o korisnicima. Appe je sinonim za prestiz. Sve se zavrsi brzo i lako. Za 3 sekunde imas sve na dohvat ruke. Ostali su skroz ok, ali jedan je apple. Pozz svim citaocima tehnopolisa))

Surovi

pre 8 godina

Besplatni apdejt OS-a (umesto placanja svake nove verzije), multi-desktopi, automatizacija vecine procesa bez uplitanja korisnika, fluidni graficki prikaz, show/hide bar sa dugmicima za prikaz prozora...Win 10? Jok, sve to video na iMac-u pre ihahaj godina.
(Borko, 4. avgust 2015 13:01)
OS nije besplatan,vec ulazi u cenu racunara.Koji god racunar da kupis na zapadu ,u njegovu cenu ce uci i os.Razlika je sto kad kupis npr.HR ili Asus racunar u klasi Apple-a,procices jeftinije i do 50 %,a dobices racunar istih ili boljih karakteristika,uz nesto drugaciji dizajn.
To je jedan od razloga zasto MS vlada trzistem,a Apple drzi 2% uz svu silnu reklamu i pompu.Koristim Apple racunare i ne mogu reci da su losi,ali da su precenjeni ,to je sigurno.Monitori su im prelepi,ali se javljaju fleke po displejima,zbog loseg hladjenja,komponente crkavaju ,bas kao i u bilo kom drugom racunaru,samo sto su za Apple skuplje i do 5 puta,dok OS nije bas nista posebno i meni ,je bolji win u svakom pogledu,nego njihov autisticni osx.
Ok,neko vise voli osx,ali su takvi u manjini,sto pokazuje i market share Apple kompanije u svetu racunara....

Borko

pre 8 godina

Besplatni apdejt OS-a (umesto placanja svake nove verzije), multi-desktopi, automatizacija vecine procesa bez uplitanja korisnika, fluidni graficki prikaz, show/hide bar sa dugmicima za prikaz prozora...Win 10? Jok, sve to video na iMac-u pre ihahaj godina.

Milan

pre 8 godina

Sve je to lepo, ali obratite pažnju na cenu Mac računara. Za 1000€ možda i nije tako lepo. Ja znam samo jednu osobu koja ima Mac računar.

ko je na kraju lanca ishrane

pre 8 godina

Razlika je sto kad kupis npr.HR ili Asus racunar u klasi Apple-a,procices jeftinije i do 50 %,a dobices racunar istih ili boljih karakteristika,uz nesto drugaciji dizajn.
(Surovi, 4. avgust 2015 13:59)
Aj' mi nadji takav racunar u klasi npr. MacBook Air-a ili MBPa 13" i odma' dobijes razliku u ceni

Ske

pre 8 godina

@Surovi

Sudeci po tvojim komentarima, ti koristis Apple racunare kao sto ja koristim recimo... Blackberry. Jedan dan u dve godine.
Nema ni malo sumnje da si video Mac racunar, i ponekada mozda koristio OS X ali postajes vec opsednut jednom te istom pricom o tome kako im je operativni sistem zatucan, kako se pojavljuju fleke na monitoru itd...

Komponente se kvare, nista nije nepokvarljivo, tu se slazem sa tobom. Svako ko je koristio MagSafe2 na primer zna da prokletinja ne moze da izdrzi vise od godinu dana, sto i recenzije na samom sajtu Apple-a pokazuju. http://www.apple.com/shop/reviews/MD506LL/A/apple-85w-magsafe-2-power-adapter-for-macbook-pro-with-retina-display?rs=mostUseful

Ali, o kakvim flekama bre ti pricas? Ne kazem da se na tvojim racunarima te fleke nisu pojavile. Ocigledno jesu i ti, to jest tvoja firma, ste izolovani slucaj. Ako su se iz nekog razloga pojavile na jednom, verovatno iz istog razloga su se pojavile i na ostalim racunarima koje imas u firmi.
Ja sam izmenjao nekoliko Mac racunara, i svaki dan radim u co-working prostoru sa najmanje jos 50 ljudi koji koriste Macove. Nikada se niko nije zalio ni na kakve fleke... samo ti.
Drugo, sta je to u OS X sto ga cini tako kretenskim po tebi? Stalno ga nipodastavas, cak ne prezas ni da omalovazavas ljude koji ga koriste, a nikada ne das niti jedno objektivno objasnjenje - zasto tako mislis?
Jesi li to pokusao da uradis nesto i nisi znao kako, pa ti OS kriv za nedovoljan kapacitet neceg drugog??

Bcc

pre 8 godina

Kupio sam iMac 5K sa custom procesorom i SSD. Prezadovoljan sam kako radi. Spremam reklamne materijale i najveci problem sa koji se susrecem je sam prikaz slike. Na 5K je odlicna slika medjutim kada istu otvorim na drugom racunaru pa cak i na MacBookPro nema ni priblizan kvalitet prikaza.
Moje iskustvo, odlican je ali sta vidis na 5K vecina nece na manjoj rezoluciji.

PPeca@SER

pre 8 godina

Ja sam izmenjao nekoliko Mac racunara, i svaki dan radim u co-working prostoru sa najmanje jos 50 ljudi koji koriste Macove. Nikada se niko nije zalio ni na kakve fleke... samo ti.
...
(Ske, 4. avgust 2015 18:14)

Pa ti radis u "co-working" space... Nisi uspeo da zaradis za svoj prostor nego sedis negde gde se placa mizerno jer tu svi smrde i pr*e u gomili kao da su kod svoje kuce... Ali imas Mac?!? Wowwww

Podsecas me na jednog tipa koji je izlazio u kafic gde i ja. Dodje i parkira dzipa, ali malog... izadje... naruci kafu... a kada placa izvadi neku gomilu "novcanica", od kojih je prva bila 200 maraka... a onda iz gomile izvadi 50din za kafu. Nikad nismo utvrdili ni da li je onih 200 maraka fotokopija. Moguce da je cak i spavao u tom dzipu negde jer nije imao nista drugo... A uvek je bio u istim farmerkama i majci.

Sto se tice novih Mac-ova... Eto, bice ih jos koje ne zelim nikako da imam.

Surovi

pre 8 godina

(Ske, 4. avgust 2015 18:14)
Fleke su se pojavljivale na Imekovima od 26 inca,iskljucivo zbog loseg hladjenja i pregrevanja racunara.
Osx je ok za ljude koji ne umeju da koriste racunare i koji spadaju u klasu usera.Svaki pokusaj da novije generacije mekova povezes da npr starijim stampacima (npr,bilo koji stariji hp)u mesovitom okruzenju,sa win masinama,dovesce te do ocaja,a ako pokusas da se povezes ,bas kao i povezivanje sa bilo kojom drugom ne Apple masinom.
Sto puta sam do sada se mucio sa time i imam resenja za to,ali vecina apple usera nema nikakve sanse.
Postavices pitanje "zasto bi neko kacio svoj mek na win stampace ili sl.periferije ?",a odgovor je zato sto ih imamo u izobilju,rade odlicno i jeftinije su deset puta od istih pod apple brendom.
Problem je sto Apple korisnici po svaku cenu moraju da opravdaju to sto su potrosili ogromne pare na dizajniranu plastiku,pa pokusavaju da ubede sve ostale da je to najbolje.Najbolje je ono sto koristi vecina,a u nasem slucaju to je Windows.Odlicno radi ,softvera kao u prici i ne postoji problem ili namena za koju ne moze da se koristi.

Realno stanje stvari

pre 8 godina

( Surovi, 04. avgust 2015 13:59) Sta napisa crni covece? Kao prvo OS jeste besplatan. Sagledaj malo bolje situaciju pa ces razumeti zasto. I ne samo OS vec i Appleov iWork paket. OSX je i dalje mnogo bolji od Windowsa, a Microsoft je sa desetkom prekopirao neke opcije iz OSX, bas kao u slucaju sa Vistom i sedmicom. Sto se cene tice, kako mozes reci da je 5K imac koji kosta 2200 dolara skup, ako za iste pare mozes da kupis samo Dell-ov monitor sa istim panelom? Znaci u Macu dobijes i komp za Dz. Sto se tice udela na trzisti Windowsa i OSX, svi znamo dobro zasto Windows ima veci udeo. Prica stara vec 20 godina.

Washington

pre 8 godina

Besplatni apdejt OS-a (umesto placanja svake nove verzije), multi-desktopi, automatizacija vecine procesa bez uplitanja korisnika, fluidni graficki prikaz, show/hide bar sa dugmicima za prikaz prozora...Win 10? Jok, sve to video na iMac-u pre ihahaj godina.
(Borko, 4. avgust 2015 13:01)

Pa zato i kosta tri puta vise od PC laptopa. Lepa igracka ali preskupa za moj ukus.

vladica

pre 8 godina

I jos kada bi se vise posvetili fiunkcionalnost nego dizajnu i recimo ubacili normalno hladjenje komponenti, a ne da im sr svi uredjaji sa i5 ili i7 procesorima mogu koristiti i za kuvanje kafe ili dogrevanje sobe u zimskim mesecima. Na macbook je neprijatno raditi zbog toplote, dok imac ima problem sa ekranom zbog vreline komponenti blizu displeja, a po isteku garancije je popravka bezobrazno skupa..

toza matroz

pre 8 godina

@ Besplatni apdejt OS-a (umesto placanja svake nove verzije), multi-desktopi, automatizacija vecine procesa bez uplitanja korisnika, fluidni graficki prikaz, show/hide bar sa dugmicima za prikaz prozora...Win 10? Jok, sve to video na iMac-u pre ihahaj godina.
(Borko, 04. avgust 2015 13:01)

Ja sve to video na raznim linuxima, i još mnogo više... i to džabe..

Zoki

pre 8 godina

@Surovi
Kako definišeš "stariji" štampač? Kako definišeš "Windows" štampač? Ne postoje nikakvi specijalni štampači za Mac. Od proizvođača hardvera zavisi da li će ponuditi drajvere za OS X ili neće. Jedan stari Canon MF4150, star 7-8 godina i prikačen na Windows server radi OK sa Mac računarima već godinama.
Kako definišeš "klasu usera" ili to da li korisnici znaju ili ne znaju da koriste računar? Šta bi bilo iznad "usera" i koje je merilo da li neko zna ili ne zna da koristi računar? Stvari se ne mogu generalizovati. Mac jeste jednostavan i intuitivan, ali to ne znači da oni kojima je to potrebno ne mogu iz njega da izvuku više, u onome čime se bave, od UNIX administracije, preko video editinga do automatizacije. Ako neko uzme Mac i na njemu edituje film koji dobije Oskara, on je i dalje samo "user" :)

Surovi

pre 8 godina

(Realno stanje stvari, 5. avgust 2015 08:19)
Kod apple-a ne postoji nista besplatno.Sve je vec uracunato u cenu i platio si debelo.
Apple racunari su ok i to nije sporno,ali filozofija ljudi koji ih kupuju nije.Zasto bi neko kupio racunar od 1300-2500 dolara ,a zatim na njemu gledao filmove,citao vesti i gledao klipove sa Jutjuba?
Takodje ,treba uzeti u ovzir da 90% racunara u poslovnom svetu se koristi za nezahtevne poslove kao sto je editovanje teksta,prezentacije u pointu,primanje i slanje mejlova .Mali procenat racunara sluzi za rendering,CAD i sl,zahtevnije stvari.Svaki racunar novije generacije je dobar za prosecnog korisnika,a u appla je placanje lepo dizajnrane plastike i kucista.Nepotrebni su!
Imam ih u firmi,koristim ih i zaista nisam nasao nijednu prednost u odnosu na ekvivalentne pc masine.Cak i na njima smo podigli windows,posto je ono osx djubre neupotrebljivo za nase potrebe.Win radi odlicno na njima,bas kao i na bilo kom drugom racunaru koji posedujemo.Mekove posedujemo iz razloga sto je neko smislio da je odlican fazon i da se uklapaju u dizajn celog enterijera,a bilo je i viska love koja je morala da se utrosi.

Alfonso filozof

pre 8 godina

Ne vidim čemu ovako dobar procesor ako je uvijek u Termal Throttle! Čim se pokrene neki jaci proces, poput obrade videa ili rendera, temperatura procesora na iMac-u penje se na 90 do 91°C i onda počine termal throttle. Naravno, korisnik toga nije svjestan, bio bi kada bi uporedio isti CPU na PC-u koji je propisno aktivno hladjen.

PPeca@SER

pre 8 godina

@PPeca@SER
Ja radim iz co-working prostora jer sam tako u mogucnosti sa ovom mojom mizerijom od plate...
...
Koliko ja zaradim, je samo moja stvar prijatelju, zato nemoj da brines za mene. Meni ide sasvim dobro [link]
Usmeri svoju energiju na nesto korisnije...
(Ske, 5. avgust 2015 12:32)

Usmeravam ja svoju energiju gde ja hocu, jer od mene zivi vise porodica.
Inace, dobro su ti ovi linkovi koje si poslao. Nisam imao vremena da gledam mnogo, ali na prvom sam vec video da si u prethodnom komentaru "masno slagao", vecina je PC racunara a manje Mac.
Sto se tice tvog selfija, ok. Vidim da ti smatras uspehom to sto sedis medju nekim mozda uspesnim ljudima... Meni, ipak, to deluje nekako kao kafana... pa, izgleda da je WiFi besplatan... Daj da nesto radimo dok ne stigne pomfrit da umacemo u majonez i zalivamo vodom, to je fensi.

Milos

pre 8 godina

Zaista je postojao problem sa flekama koji je u međuvremenu rešen. Međutim, pogodio je samo one koji su komp palili jednom nedeljno, pa se to nije manifestovalo u garanciji. Svima ostalima je komplet računar zamenjen, ako su imali imalo mozga.

Ove priče o "win komponentama i štampačima" i kako Mac useri moraju da pravdaju potrošene pare u "dizajniranu plastiku"... Pff, ja ću svoje pare potrošiti kako god ja hoću, tako da me savršeno baš briga šta eksperti o tome misle. Svima želim da imaju dovoljno da uvek budu u dilemi na šta da troše. A o win komponentama, pa ako imate komponente koje nemaju drajversku podršku za OS X, dobra je šansa da im je tržišna vrednost između 5 i 10 evra. Hajde, recimo HP CLJ 1600 je jedna od retkih mašina koja je relativno novijeg datuma a da je u toj kategoriji (proizvedena valjda 2008), ali i ona je koštala kao nova 150 evra. Evo, imam i krš smart card reader u fioci koji ne mogu da nateram da radi sa Mekom... Da imam banku, zabrinuo bih se.

Mnogo veći problem su domaći sajtovi (posebno oni "bezbedni", ala banke, PU...) koji su prilagođeni ekskluzivno za Win i IE.

Realno stanje stvari

pre 8 godina

(Surovi, 05. avgust 2015 10:29)Sta da ti kazem. Vi u firmi ocigledno niste navikli da koristite OSX, a to da je djubre stvarno moze da kaze neko ko se ni malo nije udubio i pokusao da nesto uradi na njemu. Da, dosta je razlicita filozofija od Windowsa, ali reci da je djubre... ooo ne ne!

jeremija

pre 8 godina

Kupio sam iMac 5K sa custom procesorom i SSD. Prezadovoljan sam kako radi. Spremam reklamne materijale i najveci problem sa koji se susrecem je sam prikaz slike. Na 5K je odlicna slika medjutim kada istu otvorim na drugom racunaru pa cak i na MacBookPro nema ni priblizan kvalitet prikaza. 
Moje iskustvo, odlican je ali sta vidis na 5K vecina nece na manjoj rezoluciji.
(Bcc, 04. avgust 2015 15:15)

Ne znam kakvo to iskustvo treba da se ima da bi bilo jasno da ono sto se ugura na 5K nece biti isto izrenderovano na manjoj rezoluciji i na vecim pikselima (i obrnuto ako se skalira na vecu rezoluciju). Sokiran sam cinjenicom da jedan dizajner izjavi ovako nesto ali bitno da se iMac sa 5K rezolucijom nabavio da se vidi "ozbiljnost". Sve u svemu, da, iMac sa 5K ekranom je odlicna masina.

T.

pre 8 godina

Macovi jesu skupi, ali nisu svi. Npr. Mac mini je najcesce obicna pljacka. Najjaci racunari su basnoslovno skupi, ali kada se to sastavi od istih komponenti, ispada isto skupo, tako da se (teoretski) cak isplati i samo da ga kupis hardvera radi pa da stavis Windows. Takodje imaju dosta 4k i 5k modela gde siju PC trziste. Ali iMac i ostali racunari gde je procesor ubacen u monitor je cisti fenseraj. Dobijes kvalitetan monitor koji ce da traje bar 7-8 godina i CPU ili graficku koje ces verovatno zeleti da zamenis mnogo brze. I sta onda? Bacis savrseno ispravni monitor.

Ske

pre 8 godina

@PPeca@SER
Ja radim iz co-working prostora jer sam tako u mogucnosti sa ovom mojom mizerijom od plate...
https://www.youtube.com/watch?v=B4hrHz925ko
https://www.youtube.com/watch?v=xAtJ1aSrI7I
https://www.youtube.com/watch?v=faBad-JxWh0
https://www.youtube.com/watch?v=rgp09-uK0rE
Koliko ja zaradim, je samo moja stvar prijatelju, zato nemoj da brines za mene. Meni ide sasvim dobro http://s15.postimg.org/ty8cuii6z/IMG_0868.jpg
Usmeri svoju energiju na nesto korisnije...

@Maks
MBPr Late 2013, izmenjao sam vec 3 MagSafe2 punjaca.
Prvi mi je crkao posle skoro godinu dana, sreca pa je crkao u garanciji. Dobio sam novi za DZ. Taj sto su mi zamenili, crkao je pre neki dan, i iako je i dalje u garanciji, ipak, vazi samo u Srbiji, tako da sam morao da kupim novi jer nemam nameru da krocim blizu Srbije bar jos nekoliko godina...
MagSafe (L shape) mi nikada nije pravio takve probleme.

@Surovi
Po svemu sudeci, tvoje nezadovoljstvo OS X sistemom proistece iz tvog nepoznavanja istog. Nije do sistema prijatelju :)

jeremija

pre 8 godina

Besplatni apdejt OS-a (umesto placanja svake nove verzije), multi-desktopi, automatizacija vecine procesa bez uplitanja korisnika, fluidni graficki prikaz, show/hide bar sa dugmicima za prikaz prozora...Win 10? Jok, sve to video na iMac-u pre ihahaj godina.
(Borko, 04. avgust 2015 13:01)

Da, i? Kome odgovara mac koristice mac, kome odgovara PC sa windowsom koristice to. Kako do sada tako i od sada.

Maks

pre 8 godina

@vladica
Imam MBP Late 2013 sa quad core Core i7 i ne greje se puno pri normalnom radu... kućište je otprilike sobne temperature pri normalnom radu... tek pri nekim zahtevnim procesima poput konvertovanja videa visoke rezolucije ili igranju zahtevnih igrica ventilatori odu na max i dno kućišta se ugreje kao kad nešto stoju duže na suncu (jer je kućište aluminijumsko, pa lako provodi toplotu... što je ustvari dobro, zbog hlađenja... pri zahtevnim zadacima SMC Fan Control kaže da je temperatura procesora oko 60-65 stepeni, što je odlično hlađenje za laptop).

@Ske
Imam jedan MacBook tu skoro 8 godina star i MagSafe mu se nikad nije kvario (MagSafe je skoro isti kao MagSafe2 i viđao sam da su neki imali slične pritužbe i na MagSafe)... šta neki rade sa kablom kada im se pokvari za 2 godine ne znam... možda umesto da uhvate za konektor kada isključuju naglo cimaju kabli (jeste konektor napravljen da se otkači kada se kabli naglo povuče, ali to ne bi trebalo raditi često).

@Bcc
Pa naravno da nešto što je dizajnirano za Retina rezoluciju neće da bude jednako oštro na ne-Retina ekranu... ali ako dizajniraš nešto za Retina rezoluciju, a hoćeš da izgleda lepo i na običnom ekranu, onda moraš da vodiš računa da će 2x2 piksela na Retina ekranu da bude 1 piksel na običnom ekranu, tako da ako hoćeš da ti linija od jednog piksela bude čista na običnom ekranu, koristi paran broj piksela, da ta linija ne bi ispala na pola piksela na običnom ekranu jer to bi onda bilo mutno.

Zarko

pre 8 godina

U super. Samo nece biti u septembru nego na oktobarskom eventu. Nadam se da ce u retina modele od ove godine ubaciti i nvidia opciju, posto je ona prisutna u modelima bez retina ekrana..

The fact of life.

pre 8 godina

@jeremija u potpunosti si pogresno shvatio kometar Bcc. Narucioci cesto ocekuju identican odraz kvaliteta na svojim racunarima koji vide kod dizajnera. Mislim da ti je suvise cinican odgovor. Kako bi tek reagovao da je napisano da su mu primanja 120K ?

Aleksandar

pre 8 godina

Nije vise pitanje da li je Apple ili neki drugi proizvodjac komletnog hardvera ili samo komponente. Prica je u vek ista -> SUCKERS BEHOLD

Ske

pre 8 godina

Jes' vala Peco care, trosis na uzaludno prezvakavanje jedne te iste pljuvacke.
Samo ti nastavi da zivis u svom malom bitnom svetu a od mog pomfrita se nazalost, neces najesti. Niko te ne tera da bodes nos u moj majonez zar ne.