Četvrtak, 02.10.2014.

13:54

Najčuvanija tajna Avganistana: Prisiljene da žive kao dečaci

Izvor: Super žena

Najèuvanija tajna Avganistana: Prisiljene da žive kao deèaci IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

55 Komentari

Sortiraj po:

eto

pre 9 godina

@mile i mick Nazad na casove biologije. Pol deteta zavisi iskljucivo, uvek, samo od muskarca. To o cemu ti mick pises nema veze sa polom vec sa mogucnoscu da se ima dete. Pol deteta zavisi od oca i samp od njega. Treba to i zatucanim balkanskim glavama objasniti. Najbitnije je da je dete zdravo. A ovi sto vrednuju samo sinove ili ih stavljaju ispred kceri, zelim vam da dozivite duboku starost, da vidite kako su "divni" ti sinovi.

realno

pre 9 godina

@la Jeste, sve je to zbog sirenja islamofobije. Bas je divan polozaj zena u islamu, toliko da ne moraju ni o braku da misle. Naci ce im muza roditelji, pa neka je i pet decenija stariji od mlade koja je u tinejdzerskom dobu. Nema veze.

neuro

pre 9 godina

Cinjenica je da muskarac svojom kombincijom hromozima odredjuje pol deteta(zametka) ali nije sve tako jednostavno.Naime sastav cervikalne sluzi utice moze ds utice da duzinu prezivaljavanja x odnisno y spermatozoida te da favorizuje nastanak muskog odnosno zneskog deteta.Takodje zbog antignenske inkopatibilije izmedju majke i muskog ploda favorizuje je nastanak zemskog deteta. Dakle nije sve tako prosto kao sto se na pocetku cini a zena i te kako utice na pol deteta.

la

pre 9 godina

Tuzno stvarno. Ali ne pripisujte to islamu, ovo se suprotstavlja osnovnim pravilima. Nije polozaj zena u islamu zabrinjavajuci, svaka zena sa zapada bi pozavidela. A to kako se nama plasiraju iskrivljene informacije, radi sirenja islamofobije to je drugi problem. Obrazujte se ljudi! Ne primajte sve zdravo za gotovo.

mik

pre 9 godina

"@Mile...
nije zena ta koja ne moze da rodi musko dijete, nego je muz taj koji ne moze da ga napravi...muskarac odredjuje pol djeteta, tako da mozes imat 100zena, ako ne mozes imati musko dijete ti si "kriv""
(Ivana, 2. oktobar 2014 22:50)

Pa nije bas da samo muskarac odredjuje pol deteta. Jeste da on obezbedjuje Y hromozome koji zajedno sa X hromozomima zene daju muske potomke, ali izmedju owstalog i raznorazni faktori (npr. povecana kiselost ili baznost unutrasnjosti vagine) unutar zene odredjuje hoce li do jajne celije stici spermatozoidi nosioci X ili Y hromozoma, tako da nije sve bas tako jednostavno kako se na prvi pogled cini a oni saveti tipa sta zena treba da jede ako zeli potomka odredjenog pola i slicni nisu bas samo "bapske price".

Ivana

pre 9 godina

@Mile...
nije zena ta koja ne moze da rodi musko dijete, nego je muz taj koji ne moze da ga napravi...muskarac odredjuje pol djeteta, tako da mozes imat 100zena, ako ne mozes imati musko dijete ti si "kriv"

milena

pre 9 godina

Mile, pol deteta odredjuje muskarac, to se uci u petom osnovne, a i ne vidim potrebu jurnjava za muskim potomkom. Polozaj zena u islamu je krajnje zabrinjavajuci, rodna ravnopravnost mora da bude prioritet u demokratizaciji ovih zaostalih drzava od strane Zapada.

mik

pre 9 godina

A mogao bi neko da napise i knjigu o tome kako na zapadu primoravaju devojcice da se od malena ponasaju kao odrasle zene, da nose stikle i punu sminku, ili kako primoravaju decu da, zajedno sa svojim slave i novca zednim roditeljima, izigravaju budale pred kamerama. Imalo bi tu jos o mnogo cemu da se pise jer u svakom drustvu postoje mracne stvari, samo sto se u nekima one kriju a u drugima velicaju i naturaju kao nesto normalno i prihvatljivo. Motivacija je manje vise svuda ista.

@Mile

pre 9 godina

Mile, dušo, od muškarčevih hromozoma (gonozoma) zavisi kog će pola biti dete (X ili Y), ženina jajna ćelija ima dva ista (X i X). Ako te neko pita, dušo, da se više ne sramotiš. Mani se tih zatucanih seljanija i uči malo, dušo, pa ćeš imati nove i ispravnije poglede na svet.

tomboy

pre 9 godina

Pritisak koji dolazi od familije moze da bude ogroman. Prvo su nezadovolji sa vama, a vi ne znate sta ste pogresno uradili. Ako pocnete da ispunjavate njihove nemoguce zahteve, tek onda ste u problemu.

mukomoja

pre 9 godina

Mile! Jel ti znaš da pol deteta odredjuju spermatozoidi,a ne jajna ćelija. Ona nosi x hromozom, oni x ili y. X+x=seka, x+y=bata. Zaključak, džabe njemu I sto žena, ako nema y hromozoma,a to se često dešava.

Maka@

pre 9 godina

Vladimire slazem se sa vama ali ovaj njihov obicaj je u suprotnosti sa islamom kao laik mislim da je takvo ponasanje haram. Ljudi ovde i na zapadu sav " primitivizam" vole da prikace islamu a on je nastao kao brana ovim i svim drugim primitivnim plemenskim obicajima tako da je ovo i iz ugla avganistanca primitivno kao sto je za mene virdzina. Mene zanima koji je kraj Avganistana i da li je neko konkretno pleme da li je obicaj indoevropski ili turkijski ima li ga u Iranu, kod Kurda ali to drugom prilikom

sovuljaga

pre 9 godina

ovaj Vladimir je najjaci...cuj "prisiljeni da idu u skolu"...steta sto mi nismo ta zapadna Evropa da i tebe prisile da ides u skolu,bolje bi nam svima bilo.

Mile

pre 9 godina

Zar nije lakše da muškarac kojem žena ne može da rodi sina uzme još neku ženu koja će mu roditi sina? Bar muslimani imaju tu privilegiju da mogu da imaju više zakonitih žena.

Vladimir

pre 9 godina

(Svetlana, 02. oktobar 2014 17:05)

Slažem se.
Samo sto ovde nisu ugrožena ljudska prava. (šta god ona podrazumevala)
Zajednica se ovde, vođena vekovnim iskustvom, brine o svom opstanku. Zajednica je organska kategorija i održanje vrste je njena primarna obaveza.
Na zapadu je zajednica (država) neorganskog karaktera, birokratski i sekularni sistem otuđen od čoveka.
Zapadne vrednosti nisu univerzalne nego promenljive... na čiju štetu? (lako je pogoditi)
Al to ima svoju istoriju. Antropološkuontološkuštatijaznam... Ne kaze džabe onaj mudri čovek kako se narodi istoka nikada ne hvale kulturom i ličnim (zemaljskim) dostignućima nego Bogom i nasleđem...
O ljudskim pravima: ko zapadnog čoveka pita na rođenju o vakcinaciji da li želi ili ne...
Ili o krštenju? Jedva da si progledao, već si "žigosan" Sv. Duhom i polio vakcinom.
Ili treba sačekati da dete završi medicinu pa samo odluči hoće li se vakcinisati. Ili čekati da u srednjem ili kasnom dobu počne tragati za smislom života, pa umre nekrst u potrazi?
Tako, na istoku ne pitaju hoćeš biti virdžina.

Svetlana

pre 9 godina

Владимир

U pitanju je referentni okvir a ne sistem. Sistem se nalazi u konstruktivizmu.

Iako postoju kulturoloska, jezicka, geografska, nacionalna i mnogo drugih razlicitosti, tako postoji i nesto sto je zajednicki minimum ljudskih potreba bez obzira na mesto njihog zivljenja. U pitanju su ljudska prava. Znam da se ona postuju u nejednakoj meri, ali vazno je pricati o tome, osvestiti razlicita postojanja.

Asparagus

pre 9 godina

Ne mogu da zamislim kako su se te devojcice morale snalaziti u muskom okruzenju u danima kad imaju ciklus? Ne mogu da pojmim citav taj zivot u laži,i strahu da ne budu otkrivene, koje je to opterecenje za psihu. Marta Kesler je to odlicno prikazala, jako tužno.

aleksandar

pre 9 godina

poznat je nas domaci film virdzina(radnja se desava u vrletima krajine, naglasavam to jer sam dobio opkladu da se radnja ne desava u cg) jedno zaista uspesno filmsko ostvarenje cime se svaki pripadnik srpskog ili nekog drugog naroda sa takvim nasledem moze pohvaliti kako samim filmom tako i izuzetno izuzetno bogatim kulturoloskim obicajem.. pucajte minuse ali to je izuzetno neobican, originalan, emotivan, mocan, i redak kulturoloski obicaj..bogatstvo kao sto sam vec naveo.. ima i drugih svakako ali ovaj nam je blizak...samo da dodam sasvim je ok tekovina zapada kada osoba promeni pol razlika je jasna...mozda dam objasnjenje u drugom komentaru

Vule

pre 9 godina

Slučajno sam upoznao ženu koja je bila Virdžina u Hercegovini, sada ima 60 i nešto godina i živi u Nemačkoj. Nemam neki poseban komentar, sem da je teško doneti mišljenje o ovom običaju ako čovek nije informisan. Ta "institucija Virdžine" uopšte nije toliko loša kako se misli. To je, između ostalog (i ja samo komentarišem ovaj dobri deo te loše tradicije) jedan veoma stari način da se devojčicama koje se osećaju kao homoseksualci ili za koje se vidi da će to biti, osigura jedan život koji njihova zajednica neće ugroziti. Ljudi su u drugačijim društvima jednostavno morali da se snađu i spasu poneku od devojčica koja je bila muškobanjasta. Ovo im je onomad bio jedini put. Tako da - mislite i o tome dok osuđujete običaje. P.S. Da me ne shvatite pogrešno, mislim da je to generalno užasno, ali sve to negde, u par procenata, ima i dobru stranu.

Bole

pre 9 godina

Ovo nije nista novo. Pa i u našim krajevima, do skora (19.vek), ste imali ovu pojavu u pojedinim porodicama u Crnoj Gori ,Albaniji čak i u Kninskoj krajini. Zvali su ih Virdžine.

Владимир

pre 9 godina

(nnn, 2. oktobar 2014 14:31)

Присиљен силом закона: да свако дете пролази исти шаблон који му наметнут тзв. школским системом, трпи исте стеге и мере, изгуби личност и индивидуалност, укалупљује да буде подобан том систему, проведе ван породице 6 сати... о томе шта научи и која му се знања сервирају и селективно износе, је посебна тема.

Дакле, све зависи како се ствари гледају. Из ког референтног система. Културе. Оно што је нама "затуцано" источњачким народима није. И обратно. Европа је огрезла у егоизму, појединац (хомо економикус) је изнад племена, народа, нације... стога и пропада "западна цивилизација". (пропадање: физички и суштински)
На истоку је обрнуто. Зато су то највиталније нације. Одувек.
Не треба ићи у Индију и уверити се у то. У западној Европи Арапи, Турци и Кинези узимају примат. На свим пољима. Јер се држе традиционално.
Итд, итд...

Да не помињем остала изопачења "западне цивилизације". Вероватно тамо негде у Киргизији под свећом читају о нама и снебивају се.

"Нису сви људи једнаки, као што нису ни све воћке једнаке. не може енглески народ да живи по закону српском, нити је пак немачки закон разумљив за српски народ. Други је закон за трешње, други је код шљиве, други је код јабуке. тако су другојачији и закони живота код разних народа."

Maka@

pre 9 godina

A virdzina a gomila drugih najblaze receno cudnih obicaja npr istocne Srbije ... Avganistan je sistematski unistavan proteklih 40 god nije ni cudo da su degradirali u plemensku zajednicu i primitivno drustvo. Gde li su talibani da ukazu na haram i cistu blasfemiju. Ali za to ce naci neki suvisli silogizam. Vratilo se dzahilsko doba mislim da bi to bio komentar Poslanika da bane u Avganistan

Virgina

pre 9 godina

Znamo mi za ovo, pošto se radi o zatvorenim, zatucanim, patrijarhalno i verski imobilisanim sredinama. Geografska lokacija tu ne igra ulogu, presudno je ono prvo...

Sweet dreams

pre 9 godina

Ovo je bilo i u Crnoj Gori i među Srbima u Hercegovini.Zanimljivo da su priče identične.To samo govori da su Srbi drevan i najstariji narod u Evropi.

Владимир

pre 9 godina

Дајте најчувеније тајне западне Европе: присиљени да иду у школе, да имају 2 тате, раде на црно, дискримисани јер су Румуни...

Marija

pre 9 godina

Ima ih i u Albaniji, Crnoj Gori i na Kosovu, a poznate su kao virdzine - devojcice koje su bivale podizane kao decaci odmah po rodjenju ili one koje su ulogu muskarca prihvatale po smrti poslednjeg muskog clana porodice.

Cvele

pre 9 godina

Taj ruzan obicaj se prrmenjivao i u nekim balkanskim krajevima - Hercegovina, Crna Gora itd. Virdzine - devojcice koje su oceevi prisiljavali da glume decake kada nisu imali nijednog sina. Snimljen je i izvrstan film o tome. Sada vidim da je taj crnogorski kult obozavaanja sinova zapravo avganistanskog porekla. Znaci, pun Beograd Avganidjetica ...

Bole

pre 9 godina

Ovo nije nista novo. Pa i u našim krajevima, do skora (19.vek), ste imali ovu pojavu u pojedinim porodicama u Crnoj Gori ,Albaniji čak i u Kninskoj krajini. Zvali su ih Virdžine.

Cvele

pre 9 godina

Taj ruzan obicaj se prrmenjivao i u nekim balkanskim krajevima - Hercegovina, Crna Gora itd. Virdzine - devojcice koje su oceevi prisiljavali da glume decake kada nisu imali nijednog sina. Snimljen je i izvrstan film o tome. Sada vidim da je taj crnogorski kult obozavaanja sinova zapravo avganistanskog porekla. Znaci, pun Beograd Avganidjetica ...

Virgina

pre 9 godina

Znamo mi za ovo, pošto se radi o zatvorenim, zatucanim, patrijarhalno i verski imobilisanim sredinama. Geografska lokacija tu ne igra ulogu, presudno je ono prvo...

Marija

pre 9 godina

Ima ih i u Albaniji, Crnoj Gori i na Kosovu, a poznate su kao virdzine - devojcice koje su bivale podizane kao decaci odmah po rodjenju ili one koje su ulogu muskarca prihvatale po smrti poslednjeg muskog clana porodice.

Владимир

pre 9 godina

Дајте најчувеније тајне западне Европе: присиљени да иду у школе, да имају 2 тате, раде на црно, дискримисани јер су Румуни...

sovuljaga

pre 9 godina

ovaj Vladimir je najjaci...cuj "prisiljeni da idu u skolu"...steta sto mi nismo ta zapadna Evropa da i tebe prisile da ides u skolu,bolje bi nam svima bilo.

Maka@

pre 9 godina

A virdzina a gomila drugih najblaze receno cudnih obicaja npr istocne Srbije ... Avganistan je sistematski unistavan proteklih 40 god nije ni cudo da su degradirali u plemensku zajednicu i primitivno drustvo. Gde li su talibani da ukazu na haram i cistu blasfemiju. Ali za to ce naci neki suvisli silogizam. Vratilo se dzahilsko doba mislim da bi to bio komentar Poslanika da bane u Avganistan

Asparagus

pre 9 godina

Ne mogu da zamislim kako su se te devojcice morale snalaziti u muskom okruzenju u danima kad imaju ciklus? Ne mogu da pojmim citav taj zivot u laži,i strahu da ne budu otkrivene, koje je to opterecenje za psihu. Marta Kesler je to odlicno prikazala, jako tužno.

mik

pre 9 godina

A mogao bi neko da napise i knjigu o tome kako na zapadu primoravaju devojcice da se od malena ponasaju kao odrasle zene, da nose stikle i punu sminku, ili kako primoravaju decu da, zajedno sa svojim slave i novca zednim roditeljima, izigravaju budale pred kamerama. Imalo bi tu jos o mnogo cemu da se pise jer u svakom drustvu postoje mracne stvari, samo sto se u nekima one kriju a u drugima velicaju i naturaju kao nesto normalno i prihvatljivo. Motivacija je manje vise svuda ista.

@Mile

pre 9 godina

Mile, dušo, od muškarčevih hromozoma (gonozoma) zavisi kog će pola biti dete (X ili Y), ženina jajna ćelija ima dva ista (X i X). Ako te neko pita, dušo, da se više ne sramotiš. Mani se tih zatucanih seljanija i uči malo, dušo, pa ćeš imati nove i ispravnije poglede na svet.

Ivana

pre 9 godina

@Mile...
nije zena ta koja ne moze da rodi musko dijete, nego je muz taj koji ne moze da ga napravi...muskarac odredjuje pol djeteta, tako da mozes imat 100zena, ako ne mozes imati musko dijete ti si "kriv"

mukomoja

pre 9 godina

Mile! Jel ti znaš da pol deteta odredjuju spermatozoidi,a ne jajna ćelija. Ona nosi x hromozom, oni x ili y. X+x=seka, x+y=bata. Zaključak, džabe njemu I sto žena, ako nema y hromozoma,a to se često dešava.

Vule

pre 9 godina

Slučajno sam upoznao ženu koja je bila Virdžina u Hercegovini, sada ima 60 i nešto godina i živi u Nemačkoj. Nemam neki poseban komentar, sem da je teško doneti mišljenje o ovom običaju ako čovek nije informisan. Ta "institucija Virdžine" uopšte nije toliko loša kako se misli. To je, između ostalog (i ja samo komentarišem ovaj dobri deo te loše tradicije) jedan veoma stari način da se devojčicama koje se osećaju kao homoseksualci ili za koje se vidi da će to biti, osigura jedan život koji njihova zajednica neće ugroziti. Ljudi su u drugačijim društvima jednostavno morali da se snađu i spasu poneku od devojčica koja je bila muškobanjasta. Ovo im je onomad bio jedini put. Tako da - mislite i o tome dok osuđujete običaje. P.S. Da me ne shvatite pogrešno, mislim da je to generalno užasno, ali sve to negde, u par procenata, ima i dobru stranu.

milena

pre 9 godina

Mile, pol deteta odredjuje muskarac, to se uci u petom osnovne, a i ne vidim potrebu jurnjava za muskim potomkom. Polozaj zena u islamu je krajnje zabrinjavajuci, rodna ravnopravnost mora da bude prioritet u demokratizaciji ovih zaostalih drzava od strane Zapada.

Sweet dreams

pre 9 godina

Ovo je bilo i u Crnoj Gori i među Srbima u Hercegovini.Zanimljivo da su priče identične.To samo govori da su Srbi drevan i najstariji narod u Evropi.

Svetlana

pre 9 godina

Владимир

U pitanju je referentni okvir a ne sistem. Sistem se nalazi u konstruktivizmu.

Iako postoju kulturoloska, jezicka, geografska, nacionalna i mnogo drugih razlicitosti, tako postoji i nesto sto je zajednicki minimum ljudskih potreba bez obzira na mesto njihog zivljenja. U pitanju su ljudska prava. Znam da se ona postuju u nejednakoj meri, ali vazno je pricati o tome, osvestiti razlicita postojanja.

Владимир

pre 9 godina

(nnn, 2. oktobar 2014 14:31)

Присиљен силом закона: да свако дете пролази исти шаблон који му наметнут тзв. школским системом, трпи исте стеге и мере, изгуби личност и индивидуалност, укалупљује да буде подобан том систему, проведе ван породице 6 сати... о томе шта научи и која му се знања сервирају и селективно износе, је посебна тема.

Дакле, све зависи како се ствари гледају. Из ког референтног система. Културе. Оно што је нама "затуцано" источњачким народима није. И обратно. Европа је огрезла у егоизму, појединац (хомо економикус) је изнад племена, народа, нације... стога и пропада "западна цивилизација". (пропадање: физички и суштински)
На истоку је обрнуто. Зато су то највиталније нације. Одувек.
Не треба ићи у Индију и уверити се у то. У западној Европи Арапи, Турци и Кинези узимају примат. На свим пољима. Јер се држе традиционално.
Итд, итд...

Да не помињем остала изопачења "западне цивилизације". Вероватно тамо негде у Киргизији под свећом читају о нама и снебивају се.

"Нису сви људи једнаки, као што нису ни све воћке једнаке. не може енглески народ да живи по закону српском, нити је пак немачки закон разумљив за српски народ. Други је закон за трешње, други је код шљиве, други је код јабуке. тако су другојачији и закони живота код разних народа."

Maka@

pre 9 godina

Vladimire slazem se sa vama ali ovaj njihov obicaj je u suprotnosti sa islamom kao laik mislim da je takvo ponasanje haram. Ljudi ovde i na zapadu sav " primitivizam" vole da prikace islamu a on je nastao kao brana ovim i svim drugim primitivnim plemenskim obicajima tako da je ovo i iz ugla avganistanca primitivno kao sto je za mene virdzina. Mene zanima koji je kraj Avganistana i da li je neko konkretno pleme da li je obicaj indoevropski ili turkijski ima li ga u Iranu, kod Kurda ali to drugom prilikom

aleksandar

pre 9 godina

poznat je nas domaci film virdzina(radnja se desava u vrletima krajine, naglasavam to jer sam dobio opkladu da se radnja ne desava u cg) jedno zaista uspesno filmsko ostvarenje cime se svaki pripadnik srpskog ili nekog drugog naroda sa takvim nasledem moze pohvaliti kako samim filmom tako i izuzetno izuzetno bogatim kulturoloskim obicajem.. pucajte minuse ali to je izuzetno neobican, originalan, emotivan, mocan, i redak kulturoloski obicaj..bogatstvo kao sto sam vec naveo.. ima i drugih svakako ali ovaj nam je blizak...samo da dodam sasvim je ok tekovina zapada kada osoba promeni pol razlika je jasna...mozda dam objasnjenje u drugom komentaru

tomboy

pre 9 godina

Pritisak koji dolazi od familije moze da bude ogroman. Prvo su nezadovolji sa vama, a vi ne znate sta ste pogresno uradili. Ako pocnete da ispunjavate njihove nemoguce zahteve, tek onda ste u problemu.

Vladimir

pre 9 godina

(Svetlana, 02. oktobar 2014 17:05)

Slažem se.
Samo sto ovde nisu ugrožena ljudska prava. (šta god ona podrazumevala)
Zajednica se ovde, vođena vekovnim iskustvom, brine o svom opstanku. Zajednica je organska kategorija i održanje vrste je njena primarna obaveza.
Na zapadu je zajednica (država) neorganskog karaktera, birokratski i sekularni sistem otuđen od čoveka.
Zapadne vrednosti nisu univerzalne nego promenljive... na čiju štetu? (lako je pogoditi)
Al to ima svoju istoriju. Antropološkuontološkuštatijaznam... Ne kaze džabe onaj mudri čovek kako se narodi istoka nikada ne hvale kulturom i ličnim (zemaljskim) dostignućima nego Bogom i nasleđem...
O ljudskim pravima: ko zapadnog čoveka pita na rođenju o vakcinaciji da li želi ili ne...
Ili o krštenju? Jedva da si progledao, već si "žigosan" Sv. Duhom i polio vakcinom.
Ili treba sačekati da dete završi medicinu pa samo odluči hoće li se vakcinisati. Ili čekati da u srednjem ili kasnom dobu počne tragati za smislom života, pa umre nekrst u potrazi?
Tako, na istoku ne pitaju hoćeš biti virdžina.

Mile

pre 9 godina

Zar nije lakše da muškarac kojem žena ne može da rodi sina uzme još neku ženu koja će mu roditi sina? Bar muslimani imaju tu privilegiju da mogu da imaju više zakonitih žena.

neuro

pre 9 godina

Cinjenica je da muskarac svojom kombincijom hromozima odredjuje pol deteta(zametka) ali nije sve tako jednostavno.Naime sastav cervikalne sluzi utice moze ds utice da duzinu prezivaljavanja x odnisno y spermatozoida te da favorizuje nastanak muskog odnosno zneskog deteta.Takodje zbog antignenske inkopatibilije izmedju majke i muskog ploda favorizuje je nastanak zemskog deteta. Dakle nije sve tako prosto kao sto se na pocetku cini a zena i te kako utice na pol deteta.

eto

pre 9 godina

@mile i mick Nazad na casove biologije. Pol deteta zavisi iskljucivo, uvek, samo od muskarca. To o cemu ti mick pises nema veze sa polom vec sa mogucnoscu da se ima dete. Pol deteta zavisi od oca i samp od njega. Treba to i zatucanim balkanskim glavama objasniti. Najbitnije je da je dete zdravo. A ovi sto vrednuju samo sinove ili ih stavljaju ispred kceri, zelim vam da dozivite duboku starost, da vidite kako su "divni" ti sinovi.

la

pre 9 godina

Tuzno stvarno. Ali ne pripisujte to islamu, ovo se suprotstavlja osnovnim pravilima. Nije polozaj zena u islamu zabrinjavajuci, svaka zena sa zapada bi pozavidela. A to kako se nama plasiraju iskrivljene informacije, radi sirenja islamofobije to je drugi problem. Obrazujte se ljudi! Ne primajte sve zdravo za gotovo.

mik

pre 9 godina

"@Mile...
nije zena ta koja ne moze da rodi musko dijete, nego je muz taj koji ne moze da ga napravi...muskarac odredjuje pol djeteta, tako da mozes imat 100zena, ako ne mozes imati musko dijete ti si "kriv""
(Ivana, 2. oktobar 2014 22:50)

Pa nije bas da samo muskarac odredjuje pol deteta. Jeste da on obezbedjuje Y hromozome koji zajedno sa X hromozomima zene daju muske potomke, ali izmedju owstalog i raznorazni faktori (npr. povecana kiselost ili baznost unutrasnjosti vagine) unutar zene odredjuje hoce li do jajne celije stici spermatozoidi nosioci X ili Y hromozoma, tako da nije sve bas tako jednostavno kako se na prvi pogled cini a oni saveti tipa sta zena treba da jede ako zeli potomka odredjenog pola i slicni nisu bas samo "bapske price".

realno

pre 9 godina

@la Jeste, sve je to zbog sirenja islamofobije. Bas je divan polozaj zena u islamu, toliko da ne moraju ni o braku da misle. Naci ce im muza roditelji, pa neka je i pet decenija stariji od mlade koja je u tinejdzerskom dobu. Nema veze.

Владимир

pre 9 godina

Дајте најчувеније тајне западне Европе: присиљени да иду у школе, да имају 2 тате, раде на црно, дискримисани јер су Румуни...

Mile

pre 9 godina

Zar nije lakše da muškarac kojem žena ne može da rodi sina uzme još neku ženu koja će mu roditi sina? Bar muslimani imaju tu privilegiju da mogu da imaju više zakonitih žena.

Sweet dreams

pre 9 godina

Ovo je bilo i u Crnoj Gori i među Srbima u Hercegovini.Zanimljivo da su priče identične.To samo govori da su Srbi drevan i najstariji narod u Evropi.

Владимир

pre 9 godina

(nnn, 2. oktobar 2014 14:31)

Присиљен силом закона: да свако дете пролази исти шаблон који му наметнут тзв. школским системом, трпи исте стеге и мере, изгуби личност и индивидуалност, укалупљује да буде подобан том систему, проведе ван породице 6 сати... о томе шта научи и која му се знања сервирају и селективно износе, је посебна тема.

Дакле, све зависи како се ствари гледају. Из ког референтног система. Културе. Оно што је нама "затуцано" источњачким народима није. И обратно. Европа је огрезла у егоизму, појединац (хомо економикус) је изнад племена, народа, нације... стога и пропада "западна цивилизација". (пропадање: физички и суштински)
На истоку је обрнуто. Зато су то највиталније нације. Одувек.
Не треба ићи у Индију и уверити се у то. У западној Европи Арапи, Турци и Кинези узимају примат. На свим пољима. Јер се држе традиционално.
Итд, итд...

Да не помињем остала изопачења "западне цивилизације". Вероватно тамо негде у Киргизији под свећом читају о нама и снебивају се.

"Нису сви људи једнаки, као што нису ни све воћке једнаке. не може енглески народ да живи по закону српском, нити је пак немачки закон разумљив за српски народ. Други је закон за трешње, други је код шљиве, други је код јабуке. тако су другојачији и закони живота код разних народа."

Vule

pre 9 godina

Slučajno sam upoznao ženu koja je bila Virdžina u Hercegovini, sada ima 60 i nešto godina i živi u Nemačkoj. Nemam neki poseban komentar, sem da je teško doneti mišljenje o ovom običaju ako čovek nije informisan. Ta "institucija Virdžine" uopšte nije toliko loša kako se misli. To je, između ostalog (i ja samo komentarišem ovaj dobri deo te loše tradicije) jedan veoma stari način da se devojčicama koje se osećaju kao homoseksualci ili za koje se vidi da će to biti, osigura jedan život koji njihova zajednica neće ugroziti. Ljudi su u drugačijim društvima jednostavno morali da se snađu i spasu poneku od devojčica koja je bila muškobanjasta. Ovo im je onomad bio jedini put. Tako da - mislite i o tome dok osuđujete običaje. P.S. Da me ne shvatite pogrešno, mislim da je to generalno užasno, ali sve to negde, u par procenata, ima i dobru stranu.

aleksandar

pre 9 godina

poznat je nas domaci film virdzina(radnja se desava u vrletima krajine, naglasavam to jer sam dobio opkladu da se radnja ne desava u cg) jedno zaista uspesno filmsko ostvarenje cime se svaki pripadnik srpskog ili nekog drugog naroda sa takvim nasledem moze pohvaliti kako samim filmom tako i izuzetno izuzetno bogatim kulturoloskim obicajem.. pucajte minuse ali to je izuzetno neobican, originalan, emotivan, mocan, i redak kulturoloski obicaj..bogatstvo kao sto sam vec naveo.. ima i drugih svakako ali ovaj nam je blizak...samo da dodam sasvim je ok tekovina zapada kada osoba promeni pol razlika je jasna...mozda dam objasnjenje u drugom komentaru

Vladimir

pre 9 godina

(Svetlana, 02. oktobar 2014 17:05)

Slažem se.
Samo sto ovde nisu ugrožena ljudska prava. (šta god ona podrazumevala)
Zajednica se ovde, vođena vekovnim iskustvom, brine o svom opstanku. Zajednica je organska kategorija i održanje vrste je njena primarna obaveza.
Na zapadu je zajednica (država) neorganskog karaktera, birokratski i sekularni sistem otuđen od čoveka.
Zapadne vrednosti nisu univerzalne nego promenljive... na čiju štetu? (lako je pogoditi)
Al to ima svoju istoriju. Antropološkuontološkuštatijaznam... Ne kaze džabe onaj mudri čovek kako se narodi istoka nikada ne hvale kulturom i ličnim (zemaljskim) dostignućima nego Bogom i nasleđem...
O ljudskim pravima: ko zapadnog čoveka pita na rođenju o vakcinaciji da li želi ili ne...
Ili o krštenju? Jedva da si progledao, već si "žigosan" Sv. Duhom i polio vakcinom.
Ili treba sačekati da dete završi medicinu pa samo odluči hoće li se vakcinisati. Ili čekati da u srednjem ili kasnom dobu počne tragati za smislom života, pa umre nekrst u potrazi?
Tako, na istoku ne pitaju hoćeš biti virdžina.

Cvele

pre 9 godina

Taj ruzan obicaj se prrmenjivao i u nekim balkanskim krajevima - Hercegovina, Crna Gora itd. Virdzine - devojcice koje su oceevi prisiljavali da glume decake kada nisu imali nijednog sina. Snimljen je i izvrstan film o tome. Sada vidim da je taj crnogorski kult obozavaanja sinova zapravo avganistanskog porekla. Znaci, pun Beograd Avganidjetica ...

mik

pre 9 godina

A mogao bi neko da napise i knjigu o tome kako na zapadu primoravaju devojcice da se od malena ponasaju kao odrasle zene, da nose stikle i punu sminku, ili kako primoravaju decu da, zajedno sa svojim slave i novca zednim roditeljima, izigravaju budale pred kamerama. Imalo bi tu jos o mnogo cemu da se pise jer u svakom drustvu postoje mracne stvari, samo sto se u nekima one kriju a u drugima velicaju i naturaju kao nesto normalno i prihvatljivo. Motivacija je manje vise svuda ista.

milena

pre 9 godina

Mile, pol deteta odredjuje muskarac, to se uci u petom osnovne, a i ne vidim potrebu jurnjava za muskim potomkom. Polozaj zena u islamu je krajnje zabrinjavajuci, rodna ravnopravnost mora da bude prioritet u demokratizaciji ovih zaostalih drzava od strane Zapada.

la

pre 9 godina

Tuzno stvarno. Ali ne pripisujte to islamu, ovo se suprotstavlja osnovnim pravilima. Nije polozaj zena u islamu zabrinjavajuci, svaka zena sa zapada bi pozavidela. A to kako se nama plasiraju iskrivljene informacije, radi sirenja islamofobije to je drugi problem. Obrazujte se ljudi! Ne primajte sve zdravo za gotovo.

mik

pre 9 godina

"@Mile...
nije zena ta koja ne moze da rodi musko dijete, nego je muz taj koji ne moze da ga napravi...muskarac odredjuje pol djeteta, tako da mozes imat 100zena, ako ne mozes imati musko dijete ti si "kriv""
(Ivana, 2. oktobar 2014 22:50)

Pa nije bas da samo muskarac odredjuje pol deteta. Jeste da on obezbedjuje Y hromozome koji zajedno sa X hromozomima zene daju muske potomke, ali izmedju owstalog i raznorazni faktori (npr. povecana kiselost ili baznost unutrasnjosti vagine) unutar zene odredjuje hoce li do jajne celije stici spermatozoidi nosioci X ili Y hromozoma, tako da nije sve bas tako jednostavno kako se na prvi pogled cini a oni saveti tipa sta zena treba da jede ako zeli potomka odredjenog pola i slicni nisu bas samo "bapske price".

Virgina

pre 9 godina

Znamo mi za ovo, pošto se radi o zatvorenim, zatucanim, patrijarhalno i verski imobilisanim sredinama. Geografska lokacija tu ne igra ulogu, presudno je ono prvo...

Svetlana

pre 9 godina

Владимир

U pitanju je referentni okvir a ne sistem. Sistem se nalazi u konstruktivizmu.

Iako postoju kulturoloska, jezicka, geografska, nacionalna i mnogo drugih razlicitosti, tako postoji i nesto sto je zajednicki minimum ljudskih potreba bez obzira na mesto njihog zivljenja. U pitanju su ljudska prava. Znam da se ona postuju u nejednakoj meri, ali vazno je pricati o tome, osvestiti razlicita postojanja.

Maka@

pre 9 godina

Vladimire slazem se sa vama ali ovaj njihov obicaj je u suprotnosti sa islamom kao laik mislim da je takvo ponasanje haram. Ljudi ovde i na zapadu sav " primitivizam" vole da prikace islamu a on je nastao kao brana ovim i svim drugim primitivnim plemenskim obicajima tako da je ovo i iz ugla avganistanca primitivno kao sto je za mene virdzina. Mene zanima koji je kraj Avganistana i da li je neko konkretno pleme da li je obicaj indoevropski ili turkijski ima li ga u Iranu, kod Kurda ali to drugom prilikom

Ivana

pre 9 godina

@Mile...
nije zena ta koja ne moze da rodi musko dijete, nego je muz taj koji ne moze da ga napravi...muskarac odredjuje pol djeteta, tako da mozes imat 100zena, ako ne mozes imati musko dijete ti si "kriv"

sovuljaga

pre 9 godina

ovaj Vladimir je najjaci...cuj "prisiljeni da idu u skolu"...steta sto mi nismo ta zapadna Evropa da i tebe prisile da ides u skolu,bolje bi nam svima bilo.

Maka@

pre 9 godina

A virdzina a gomila drugih najblaze receno cudnih obicaja npr istocne Srbije ... Avganistan je sistematski unistavan proteklih 40 god nije ni cudo da su degradirali u plemensku zajednicu i primitivno drustvo. Gde li su talibani da ukazu na haram i cistu blasfemiju. Ali za to ce naci neki suvisli silogizam. Vratilo se dzahilsko doba mislim da bi to bio komentar Poslanika da bane u Avganistan

neuro

pre 9 godina

Cinjenica je da muskarac svojom kombincijom hromozima odredjuje pol deteta(zametka) ali nije sve tako jednostavno.Naime sastav cervikalne sluzi utice moze ds utice da duzinu prezivaljavanja x odnisno y spermatozoida te da favorizuje nastanak muskog odnosno zneskog deteta.Takodje zbog antignenske inkopatibilije izmedju majke i muskog ploda favorizuje je nastanak zemskog deteta. Dakle nije sve tako prosto kao sto se na pocetku cini a zena i te kako utice na pol deteta.

Bole

pre 9 godina

Ovo nije nista novo. Pa i u našim krajevima, do skora (19.vek), ste imali ovu pojavu u pojedinim porodicama u Crnoj Gori ,Albaniji čak i u Kninskoj krajini. Zvali su ih Virdžine.

Asparagus

pre 9 godina

Ne mogu da zamislim kako su se te devojcice morale snalaziti u muskom okruzenju u danima kad imaju ciklus? Ne mogu da pojmim citav taj zivot u laži,i strahu da ne budu otkrivene, koje je to opterecenje za psihu. Marta Kesler je to odlicno prikazala, jako tužno.

Marija

pre 9 godina

Ima ih i u Albaniji, Crnoj Gori i na Kosovu, a poznate su kao virdzine - devojcice koje su bivale podizane kao decaci odmah po rodjenju ili one koje su ulogu muskarca prihvatale po smrti poslednjeg muskog clana porodice.

tomboy

pre 9 godina

Pritisak koji dolazi od familije moze da bude ogroman. Prvo su nezadovolji sa vama, a vi ne znate sta ste pogresno uradili. Ako pocnete da ispunjavate njihove nemoguce zahteve, tek onda ste u problemu.

@Mile

pre 9 godina

Mile, dušo, od muškarčevih hromozoma (gonozoma) zavisi kog će pola biti dete (X ili Y), ženina jajna ćelija ima dva ista (X i X). Ako te neko pita, dušo, da se više ne sramotiš. Mani se tih zatucanih seljanija i uči malo, dušo, pa ćeš imati nove i ispravnije poglede na svet.

eto

pre 9 godina

@mile i mick Nazad na casove biologije. Pol deteta zavisi iskljucivo, uvek, samo od muskarca. To o cemu ti mick pises nema veze sa polom vec sa mogucnoscu da se ima dete. Pol deteta zavisi od oca i samp od njega. Treba to i zatucanim balkanskim glavama objasniti. Najbitnije je da je dete zdravo. A ovi sto vrednuju samo sinove ili ih stavljaju ispred kceri, zelim vam da dozivite duboku starost, da vidite kako su "divni" ti sinovi.

mukomoja

pre 9 godina

Mile! Jel ti znaš da pol deteta odredjuju spermatozoidi,a ne jajna ćelija. Ona nosi x hromozom, oni x ili y. X+x=seka, x+y=bata. Zaključak, džabe njemu I sto žena, ako nema y hromozoma,a to se često dešava.

realno

pre 9 godina

@la Jeste, sve je to zbog sirenja islamofobije. Bas je divan polozaj zena u islamu, toliko da ne moraju ni o braku da misle. Naci ce im muza roditelji, pa neka je i pet decenija stariji od mlade koja je u tinejdzerskom dobu. Nema veze.