Subota, 11.07.2015.

19:00

Rafa – Rodžer ili Novak – Rodžer: Koje finale je bilo bolje?

Dva možda i najbolja meča u 21. veku odigrana su u finalima Vimbldona.

Izvor: B92

Rafa – Rodžer ili Novak – Rodžer: Koje finale je bilo bolje? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

82 Komentari

Sortiraj po:

X=iks

pre 8 godina

Ja necu govoriti o ovim mecevima,nego reci da je trojka Federer-Nadal-Djokovic najjaca trojka u istoriji tenisa koja je igrala u isto vreme
(Nikola, 11. jul 2015 19:52)

Borg, McEnroe, Lendl? Nastase, Connors, Borg? Ups... pa oni su igrali u *isto* vreme! McEnroe, Lendl, Connors? Becker, Wilander, Edberg? Sampras, Agassi, Courier? Ups... pa *svi* oni su igrali u isto vreme! Sreca njihova da nisu igrali sad, kad je najjaca konkurencija ikad.

Spectator

pre 8 godina

Federer Nadal najvece rivalstvo u tenisu celom svetu osim Srbima
(Mirko, 11. jul 2015 19:58)
Koje rivalstvo, to je bilo mozda kad se Rafa prvi put pojavio tad je Rodja i imo neke sanse, posle, Nadal ga je drao kad je hteo, a Rafa i Nole su odigrali najvise medjusobnih duela u istoriji 23-22 za Nadala) i onda mi neko kaze da Rafole ili Nofa nije najvece rivalstvo

Капетан Немо

pre 8 godina

Мени уопште није битно који је меч био бољи или лепши, мени је само битно да Новак победи, по могућству што брже и што досадније (ако Новак и Роџер имају разумевања за моје срце и живце). Остало су само празне приче. Жао ми је, ја сам само навијач, нисам стручњак за тенис као што појединци мисле за себе.

rodny makce

pre 8 godina

Za nas je najbolje finale gde Nole osvaja Vimboldon i prvo mesto na atp listi.A za strucnjake kakav je ovaj Vilander koji mrzi sve srpsko naravno da nije.Federer nije ima konkurenciju dosta dugo,volim da gledam kako gubi i Mirku kako provocira......

hill

pre 8 godina

definitivno ono 2008, taj par sam cekao za ozbiljnu isplatu, i nisam prosao. djokovicevo finale sa nadalom na ao je mrtva trka sa ovim mecom. ne proslogodisnje finale.

Lazar

pre 8 godina

Finale Nadal-Federer je najbolje svih vremena. Ovi koji dovode u pitanje kvalitet tog meca neka malo obnove gradivo. U samo jednom taj breku Nadal i Federer su pokazali svu lepotu ove igre i kvalitet tenisa kakav nikad pre, a ni posle nije vidjen.

drago

pre 8 godina

Niko, ama bas nioo ne rangira ono finale od lani naspram onog iz 2008-e. Najveca finala (mecevi) na Wimbledonu uopce su to Fed vs Rafa, Goran vs Rafter i jos 2-3.

Ovdje ste vjerovatno toliko izmaltretirali Wilandera da sta ce covjek, morao odgovoriti ono sto zelite cuti da ga pustite na miru.

Sto se tice uspjeha: Sampras prvo osvaja titulu, pa gubi finale, pa osvaja 4, pa gubi finale, pa osvaja 8 i onda vec kad je bio u padu gubi 2 finala US Opena i osvaja trece. Znaci do kad nije ostario (tada su igraci sa 29 godina vec bili stari) je imao omjer u finalima nestvarnih 13:2 a bez prva 2 finala je to 12:1. Nestvarno. Ono sto je najzanimljivije je da je cak 10 protivnika osvojilo Slam (8 od porazenih).
Sampras je veci od Federera.

FedEx forever

pre 8 godina

Po meni potpuno pogrešno pitanje. Zašto ne bi finale 2007 između Federera i Nadala bilo u toj konkurenciji? Ili finale 2010 Federer -Roddick? Sve vrhunski mečevi, ali izgleda sa veću snagu imaju oni mečevi, koje je Rodžer gubio. To ima smisla, jer je ipak teško pobediti najboljeg svih vremena!

o.lj.k.

pre 8 godina

Najbolje finale Wimbledona odigrano je 2009. godine. Ko je gledao, zna o cemu pricam... Skoro 4 i po sata peglanja, bombardovanje, obojica napadaci, nema prebacivanja i cekanja greske protivnika, 16:14 u 5. setu. Roddick nikada motivisaniji, nikada bolji u razmenama, za njega je to bila poslednja sansa da ostvari san i uzme Wimbledon. I da ironija bude veca, Roger ga je dobio bas njegovim najjacim oruzjem, servirao je kao mahnit citav mec, imao vise asova nego Roddick, sto je u tom trenutku bilo potpuno neocekivano.

pribil

pre 8 godina

NS@ pricas nesto iluzorno. lendl je imao 8/11 a bio je jedan od najjacih igraca u mentalnom smislu. Agasi 8/7 itd. Shvati covece da je 17 finala gren slema svemirsko ostvarenje. Neko dobijes a neko izgubis.

charlotte sometimes

pre 8 godina

Ako gledamo strogo samo kvalitet tenisa, finala iz 2007. i 2014. su bolja. Prsti sve od fenomenalnog tenisa. Sto se tice 2008. to finale je klasik, iako po kvalitetu zaostaje,iz prostog razloga sto je bilo mnogo drame i sve je bilo u znaku ''hoce li/nece li'' Rafa konacno srusiti kralja trave. Ustalom bas me briga. Ja uzivam i uzivala sam u svim tim mecevima. Volim i Federerovo igranje sa lakocom, sto bi rekli Ameri ''smooth as silk'', ali i ono sto rade Federer i Nadal. A najvise volim kada se sastanu, i kada su u formi i jedan i drugi. E to je praznik, kao sto ce biti i sutra. To je novi mec, sve pada u vodu. Dakle Nole, samo napred. Zelim ti mnogo mnogo srece, mirnu glavu i bice sve to ok.

Off topic, ali moram da kazem. Pre neki dan otisla sam na you tube i pustila highlights US opena izmedju Novaka i Nadala. Majko moja........mislim da sam otvorila usta milion puta. Brutalno. Sta su ta dvojica odigrala. I snaga, brutalna, i ofanziva i defanziva, kontra, inteligencija, intenzitet.....ma sve, od prvog do poslednjeg poena. Kao da su im vanzemaljci zaposeli telo. Nostalgija.....zato uzivajmo sutra, jer jedino se Rodja jos drzi. Nece jos dugo trajati. Za Nadala ne znam sta da mislim, daj Boze da se vrati jos na bar godinu dana. Posle njih, nece to biti to. Ja zelim Novaku da osvoji sto vise, ali nece biti slatko kao kada je to cinio preko njih dvojice. Naravno, titule su najbitnije, ali....

Sto se tice Federera, slazem se da deluje fantasticno. Ali delovao je i Novak na FO, pa mrka kapa. Ne mogu da se otmem utisku da je Marej nenormalno mentalno zakazao. Jer sta reci za coveka koji tri puta izgubi servis kada servira za ostanak? Nije da nije pomogao. Federeru naravno skidam kapu, jer je on odradio fenomenalno svoje servis gemove.

Idemoooooo!

Jova

pre 8 godina

Slažem s s onima koji misle da je finale Nadala i Federera bilo napetije a prošlogodišnje kvalitetnije. I nije Novak popustio ( mada je bio osjetno bolji do tada ) koliko je Federer ( koja ironija ) počeo "šamarati" lopticu a ona iz nekih razloga ulazila u teren. Srećom pa to nije bio odlučujući set a u petom nije bio kadar to i ponoviti, mada je Novak bio vidno poljuljan.

Nego, nešto drugo mi je palo u oči: Nadal na ovoj slici, iako pobjednik, izgleda veoma, veoma tužno.

Pozdrav svima

NS

pre 8 godina

jedini bolji igrac od Federera je Rafa..........Inace Novak nemoze da se poredi sa njima ni u cemu......... Oni su svoje mesto br1 unovcili naravno GS turnirima Fed. 17 a Rafa 14...........Rafa ima manje nedelja na msetu br1 a vise titula od Novaka koji je po meni najveci gubitnik na GS i te price o njegovoj dominaciji su smesne posto Novak od RG i kraja Maja pa do kraja USopena Novak igra prosecno i mentalna snaga o kojoj se prica o nejmu nije tacna. Da je tacna nebi imao 8 poraza u finalima i to bas na ova tri GS.

Edberg

pre 8 godina

Rafael Nadal - Rodzer Federer je najbolji mec u istoriji tenisa.AKo ste subjektivni pitajte svakog profesionalnog tenisera i svaku legendu ovoga sporta..i svi ce reci - finale Wimbledona 2008. Iako je i proslogodisnje bilo fantasticno.Ali uporedjivati bilo koji mec u tenisu sa finalom Wimbledona 2008. je ili danak neiskustvu ili cisto neznanje i neuzivanje u estetici i suprotnosti dva stila.Kakav je to mec bio.I koja mentalna snaga najveceg - Rafaela Nadala.A ti Nole..ajde pobjedi.Vrijeme je :)

Alex

pre 8 godina

Zanimljivo je sa koliko ostrašćenosti kpmentarišemo ovakve članke. Ova dva meča je glupo porediti, jer je onaj iz 2008. jednostavno najbolji u istoriji. I to je jasno svima koji prate tenis duže nego što se Nole bavi tenisom. To nema nikakve veze sa veličinom Noleta koji je već par godina najbolji na svetu.

jovica

pre 8 godina

Najbolji mech u istoriji ne moze da bude na travi iz prostog razloga, sto teniseri ukupno treniraju 5% tokom karijere na ovoj podlozi, i gde su prosecne razmene oko 5 puta.
Ubedljivo najatraktivnija podloga je tvrda, ili takozvani hard, posebno spori hard. Najbolji mecevi u istoriji po nivou tenisa i drzenje intenziteta tokom celog mecha su Djokovic-Nadal na AO 2012, Djokovic-Murray AO 2012, djokovic-wawrinka AO 2013.
Pogledajte Highlights-e ovih meceva i usporedite ih sa ovim na Vimbldonu. Ja jos ne mogu da verujem koji nivo tenisa je bio na ovim mecevima.

Beobrad

pre 8 godina

Madrid 2009. Novak-Nadal je najuzbudljiviji teniski mec, nebitno sto nije GS!
Najduzi mec u dva dobijena, ludilo od preokreta i tenzije!

Šarmer

pre 8 godina

Odmah da kažem da znam da ću dobiti dosta minusa.
Gledao sam pomno Rodžera u Haleu i na Vimbeldonu. Igrao je svaki gejm kao mašina. A Novak je nakon RG mentalno u ne tako dobrom stanju. Ne igra kao na onim mastersima s početka godine. Sutra će sigurno podici nivo, ali sudeći po okolnostima sumnjam da će moći da uzme Rodžeru i dva seta.
Prognoza: 3 prema 1 za Rodžera.

anica

pre 8 godina

Po meni jesu dva dobra Noletova meca, ali je rivalstvo sa Nadalom vece i nekako izrazenije, primer mec sa AO 2012...neverovatno, mada proslogodisnje finale sa Federerom je bilo prelepo zaista, prelep tenis...nadam se da ce i sutra tako biti, neka pobedi bolji...

Beobrad

pre 8 godina

Ono je bilo uzbudljivije, a proslogodisnje kvalitetnije!
Sutra ce Novak pobediti, uz uslov prvog servisa i riterna, onda Federer nema nikakve sanse, od Novaka zavisi, uvek!

sasa jokic

pre 8 godina

Wimbledon pod suncem i Wimbledon pod kisom/krovom su dva razlicita dozivljaja. Bojim se da ce kisa pokvariti ugodjaj, a u dvoranskim uslovima na klizavoj travi Roder se bolje snalazi.
U svakom slucaju, verujem da je Nole sacuvao the best for last!

mate

pre 8 godina

genij koji se u zadnje vrijeme malo spominje za najboljeg ikad- Sampras- je toliko peglo konkurenciju da nikad nece bit na ovim listama... Naime sampras je osvojio 7 wimbledona- ukupno 14 grand slamova- i od svih 14 grandslamova- samo je jedan jedini put morao igrat 5. setova u finalu (vjerovali ili ne protiv ivanisevica 1998 u wimbledonu )....

po meni je sampras 2. najbolji igrac u povijesti- iza federera... oni koji tvrde da su dokovic, nadal i federer najbolji ikad- bojim se da imAju problem malo s realnoscu... a sad udrite samo minuse :)-posebno ekipa koja prati tenis zadnje 4 godine

OBJEKTIVAN

pre 8 godina

Treba pitati Rafu,Noleta i Rodju koji im je mec uopte najbolji jer oni se razimiju u tenis vise nego mi svi zajedno a posebno vise od Matsa.

Nikola Erakovic

pre 8 godina

Kako moze biti Rafa-Fedja najveće rivalstvo kad ga je rafa stalno drao.
Po meni najveće rivalstvo je Djoka - Rafa.
Ko se ne slaže neka pogleda međusobni skor oba rivalstva.

mate

pre 8 godina

Tenis kao igra-isto ko nogomet recimo-stalno ide naprid- tako da moze se samo gledat- znacenje meca u povijesnom kontekstu- takvi mecevi su uvik prvi na listama- znaci finale iz 1980 - borg prvi u povijesti uzima 5. naslova zaredom, zatim finale iz 1981-mcnroe pobjeduje Borga -kraj jedne ere... Zatim finale iz 2008- nakon 5. godina vladavine federera nadal ga detroniziro... zatim finale iz 2001- igrac s najnizim renkingom koji je osvojio bilo koji granslam - Ivanisevic- naravno nikad ni do koljena nije bio dokovicu, nadalu- ali to finale je legendarno- znaci 125. na svitu s etiketom gubitnika koji je 3 finalA izgubio dobio pozivnicu i osvojio...
ovim mecevima bih dodao-i proslogodisnje finale... poz svim ljubiteljima tenisa..../

Gajetano

pre 8 godina

Finale WB 2014. bio je dobar i kvalitetan mec, ali sigurno ne i najbolji ikada na Vimbldonu. Btw, Federer je u tom finalu odigrao fantastican mec, mozda i bolji nego juce protiv Mareja, isto je servirao kao lud, ali mu ni to nista nije vredelo. Citiracu Nebojsu Viskovica po zavrsetku meca: "Kraljevska loza prepuna je filmskih zvezda, ali malo ko od njih je igrao ovakve drame."

Ipak ostaje utisak da je Novak trebao da zavrsi taj mec mnogo ranije:
Propustio je dve set lopte u prvom setu i izgubio ga. Vratio je Federera u mec na 3:1 u cetvrtom setu, zamalo da ga vrati i na 4:2, da bi ga konacno vratio na 5:3 u gemu u kome je servirao za mec i imao mec loptu. Kao da je bio isuvise milostiv da mu zada zavrsni udarac (Nole the Merciful:). Na 5:5 u cetvrtom setu usledilo je totalno Novakovo samounistenje, a onda se kao feniks vratio u 10. gemu zavrsnog seta, iako je 33-godisnji Federer izgledao svezije od 27-godisnjeg Novaka.

Od finala Gren slemova u poslednjih 10-ak godina u secanju su mi ostali:
- AO 2012 i najduzi finalni mec u open eri,
- WB 2008 i 2009, kada su se Rafa i Rodik borili za svoje prve vimbldonske titule
- USO 2009 i cudesna pobeda Del Potra protiv tada jos uvek neprikosnovenog Federera
- RG 2013 i cuveno pecanje Novaka na mrezi pri rezultatu 4:2 i 30:30 u odlucujucem setu protiv kralja sljake

Pozdrav,

Владо Бања Лука

pre 8 godina

Велики поздрав и подршка из Републике Српске за Ђоковића, нашег шампиона. С вјером у Бога, до коначне побједе!

Mirko Kojotovski

pre 8 godina

Melburn 2012 Rafael vs Novak 6sati
daleko ispred svih mečeva

Pariz 2013 Rafael vs Novak 5sati
drugi meč za istoriju

Madrid 2010 Rafael vs Novak 4sata
treći meč

Najbolji meč Rodje i Noleta je bio 2011 USOPEN

Vimbldon ima ime ali ne i neke stvarne istorijske mečeve. Rodja je pružio otpor Nadalu jer je trava za njega stvorena.Inace ga delje gde stigne.

Editor

pre 8 godina

@Mirko Nadal- Federer ne može biti najveće rivalstvo u istoriji tenisa zato što ga Nadal razbija u međusobnom skoru. Imaju izvrsne mečeve iza sebe, ali ako te mečeve većinom dobija jedan igrač (Nadal), nije onda najveće rivalstvo ikad. Veći su rivali Mari i Federer. Nalupajte minuseva koliko hoćete, vi što navijate za Federera i kad igra protiv Đokovića, ali realno je tako. Nemoj da misliš da mrzim Federera, on je najveći ikad. Ali nisi objektivan.

mate

pre 8 godina

ako postovani novinar vlada engleskim jezikom- finale iz 2008 je proglaseno najboljim finalom ikad.... a iza njega je legendarno finale iz 1980- borg- mcnroe... to je na svim stranim listama tako...

David

pre 8 godina

@Mirko

Mirko o kom rivalstvu pricas, o onom gde Rafa vodi sa 23:10 na Gs 9:2 a u finalima Gs 6:2 u korist Rafe. A Rafa-Nole je 23:21 na Gs9:4 a u finalu Gs je 4;3 za Rafu. Budimo objektivni jer je to rivalstvo izjednaceno. A rivalstvo FED-Nadal su nametnuli najk i ostali sponzori.

pametnjaković

pre 8 godina

...pa evo i ja nesto da kazem. Mislim da Rodja ima vecu zelju od Novaka zato sto su mu 34 godine sto ne znaci da Novak ne zeli da po teci put osvoji W, ne bi igrao tenis onda. Mislim da ce teniser koji bude imao veci procenat ubačenog prvog servisa i veći procenat iskorišćenja brejk prilika da osvoji W. Bas sam pametan, pa normarlno da će taj igrač da pobedi.
Taj igrač će biti Novak, mlađi je, ima više gasa u nogama, elastičniji je, ima najbolji ritern a i ako ne bude imao visoki procenat ubačenog prvog servisa mislim da će to nadoknaditi agresivnom igrom jer se Rođa jedino tako može pobediti. Rođa će i pored veće želje od Novaka ipak jesti salatu dok ce naš Nole da pije šampanjac.

idemo po W

pre 8 godina

malo kasnim, preduhitrilo me par komentatora, pa necu nasiroko. ne znam zaista odakle uopste dolazi ovo poredjenje dva finala, 2008. i 2014. po cemu li je ovo drugo spektakl uopste. djokovic je bio vidno bolji sve vreme i samo neobjasnjivim padom djokovica je otislo u peti set. svi su vec videli gotov mec u 4 seta, ukljucujuci i federera, dakle svi su vec videli rutinsku pobedu. jedini mec koji moze da se meri sa federer-nadal 2008.god je djkovic-nadal 2012.god na AO. a neki komentatori dole su vec i objasnjavali i kako i zasto. pa proslogodisnje finale djokovica nije ni u 20 njegovih najboljih meceva. pa pola od ovih njegovih meceva sa nadalom je bolje tri puta od proslogodisnjeg W finala. stvarno ne razumem odakle i iz kojih razloga polazi uopste pomisao da se poredi proslogodisnje finale na W sa bilo cim, a kamoli sa svemirskim godinama udaljenim finalom iz 2008. nadam se da ova rasprava ne izlazi iz nase zemlje, pa smejace nam se svet, pobogu. proslogodisnjeg finala se secaju samo oni kojima je to posao da prate i niko vise. o finalu 2008. prica ceo svet i dalje. uostalom, kao i o AO2012

Alex

pre 8 godina

Oba meča spadaju u najbolje, ali je meč Raf-Federer ipak jedan od najboljih ikada. Imam 43 godine i veći deo života pratim tenis, ali ovo je bilo nešto najbolje što sam ja ikada gledao.

Mrmac

pre 8 godina

Po mom skromnom mišljenju Nole još nije sve pokazao na ovom Vimbldonu.Kao da ima prostora da podigne igru bar još 10-15%.Sa druge strane stoji da je Federer najtrofejniji teniser ikada,da li najbolji stvar je ukusa i konkurencije.Ako se ne varam prvih dvadesetak mečeva sa Noletom je skor 14:7 za Rodžera dok je tamo negde od 2010-te 13:7 za Novaka.Biće neizvesno i stvarno mislim da Federer ne može bolje nego što je odigrao protiv Mareja u polufinalu.Da li Novak ima još tu "šestu brzinu" videćemo sutra.Nadam se tesnom meču i mislim da će kao i mnogo puta do sad odlučivati veća želja,hladnija glava i bolje rešavanje bitnih poena.Što se najboljih klasika tiče mislim da kao Noletov navijač ne mogu biti objektivan,naravno AO i najduži meč finala GS protiv Nadala.

dane

pre 8 godina

po cemu je intersantnije??????????? Duel Federer – Nadal bio je interesantniji za gledanje jer su njihovi mečevi uvek zanimljivi i obojicu ih je zabavno gledati

ANDRE

pre 8 godina

2008 apsolutno bolji. Cak je bolji bio i 2007 nego 2014. Rogera je prosle godine drzala samo serva u mecu, jer da nje nije bilo, bila bi lagana pobjeda Novaka. A 2008 i 2007 su se vodile lavovske bitke. Ko je gledao, zna o cemu pricam

Brejk u petom

pre 8 godina

Najteze mi je pao onaj poraz u finalu US opena 2007, 75 75 75, a najsladja pobeda i mozda najteza, finale zavrsnog mastera 2012.

Svete

pre 8 godina

Da je Federer preskocio RG 2008 ili da je ispao pre finala na tom turniru ne bi izgubio finale Wimbledona te godine !!!

OZMO, uradi neki intervju sa Mekinroom, dosta vise slusamo ova lupetanja i razmisljanja cuvenog Wilandera, voleo bih da cujem JMc-a i sta on ima da kaze o sutrasnjem mecu, sta on misli o pobedniku, posto koliko se secam retko kada je on promasio pobednika u odabiru!

Proslogodisnji mec je bio kvalitetniji od tog iz 2008, dobro je poznata Nadalova taktika udri forhend dijagonalu po Federerovom bekendu i udri i udri dok se ovaj ne raspadne i to ne moze nikako da bude zanimljivo, zato ga je i takva njegova igra dovela do toga da mi se cini da ce on sa svojih 29 godina zavrsiti karijeru pre Federera koji ima 34 !

siinki

pre 8 godina

Sa jedne strane je privilegija sto sva troica igraju u istoj eri,ali sa druge,mnogo su titula izgubili upravo sto su morali jedni protiv drugih da igraju.

huni

pre 8 godina

Citam sta pisu ljudi ovde u komentarima i ne verujem.
Spominju neke meceve na drugim gren slemovima, drugim podlogama itd. Pitanje je jednostavno koje je finale vimbldona bolje 2008. ili 2014.?
Valjda vole da komentarisu vise no 'leba da jedu. Nema veze.
Tesko je se odluciti za jedan od ova 2 meca.
Po meni je Sasa u pravu. 2014. je nivo tenisa bio visi. Brojke to pokazuju. Takodje raznovrsnost je bila izvanredna, dok 2008. smo gledali Nadalov sablon u Federerov bekhend. Drama? Samo pogledajte 4. set i Federerov neverovatni povratak. Publika se totalno ukljucila u mec, naravno na Federerovoj strani, ali to nije bitno, atmosfera je bila uzavrela.
Federerov tenis je bio odlican, serivaro je na slicnom nivou kao protiv Endija u polufinalu (pogledajte gem na 4:4 u trecem setu, ispalio covek 4 asa). Novak je igrao izvanredno od pocetka do kraja. Pad koncentracije u mixu sa Federerovom igrom ga je kostao 4. seta.
Sve u svemu pravi klasik. Naravno mec iz 2008. je takodje klasik. Verovatno nema ni potrebe izdvajati neki od njih kao bolji. Download-ujte snimak i uzivajte, kao sto ja cesto radim.
Pozdrav svim teniskim fanaticima :D

simke

pre 8 godina

Ako gledamo generalno,najbolji mec u istoriji tenisa je bio izmedju Nadala i Djokovica na Australian Openu,trajao je 6 sati...Meni taj mec i dalje ne izlazi iz glave,nikad takav intezitet i gladijatorska borba nije vidjena...Cesto pogledam na youtube snimak tog meca.

torcida_trebinje

pre 8 godina

koeficijent sve kaze ! podjednaka kvota! da se igralo prije par god kad je Fedex bio Numero Uno, a Novak 3. na Novaka bi bilo 12.00 dakle sve koeficijent kaze... koliko je Fedex veliki

Skeledžija sa Tise

pre 8 godina

Prošle godine Nole je bio u sjajnoj formi, pa je bilo nategnuto, ove godine je Federer u sjajnoj formi, a kako će biti, sam bog zna. Kada bih morao da se kladim, na primer, u 100 evra, stavio bih na Federera i mislio bih da ću biti u dobitku, ali da ću izgubiti ponos, međutim, kada bi mi neko posle toga rekao da moram da se odlučim: da li želim da izgubim 100 evra, a da budem ponosan, izabrao bih ovo drugo, dakle, da pobedi Nole!

Legend

pre 8 godina

Po meni nije jasno zašto niko ne pominje finale iz 2009. godine,po meni to je bilo najbolje finale Wimbledona.Moguće da je razlog što jedan od finalista nije bio Đoković/Nadal,ali meč je bio epski i isto je imao neku pozadinu u vidu toga da je Rodik bio na kraju karijere i imao je jako puno uzastopnih poraza od Federera,mislilo se da će prsnuti rutinski,ali je pružio vrhunsku partiju i napravio spektakularno finale.Jeste da je Rodik bio Servis/Voley igrač,ali to je ujedno i najbolja taktika za travu.

Frfljavi

pre 8 godina

Jos nesto, ma koliko bih voleo da gresim i prizeljkujem svim snagama da se to i ne desi, ali ovakav Rodzer sa onakvim polubledim Novakom je prejak za sutrasnji mec. Ne verujem da ce to proces biti od tri seta kao sa Murray-em, jer Nole nije Murray ili neko drugi. Ali bice iznenadjenje ako Novak sutra bude uzeo dva seta! Jedan set bih mu poverovao ali dva... tesko! Mnogo toga govori na Federerovu stranu :( Bas mnogo :(

RD

pre 8 godina

Sva trojica su teniske velicine, i oba meca su posebna i neverovatna. Nama je naravno draze ovo finale 2014. godine kada je Nole uzeo trofej, ali ja se nadam da ce ovogodisnje finale biti jos zesce, bolje, sa vise tempa. Federer dozivljava drugu mladost, igra vrhunski, Nole uvek na najboljem nivou kada je najpotrebnije. Ne sumnjam da cemo sutra biti svedoci jos jednog velikog, istorijskog finala na Wimbldonu. Srecno Nole, volimo te, uzmi jos WB i izjednaci skor na 20:20. Pozdrav

Dragan

pre 8 godina

Ako se dobro sećam Rodžer je prošle godine u finalu odservirao 36 asova i izgubio od Nola u 5 setova.Mislim da taj podatak najviše govori o kvalitetu Novaka...Ispravite me ako grešim...Nolu želim svu sreću i još mnogo trofeja jer ih zaslužuje

Ranzo Teniser

pre 8 godina

Ja mislim sa Rafom. Apsolutno ludilo od meča. Nisam gledao uživo, ali to je jedini ne-Novakov snimak koji čuvam i s vremena na vreme pogledam.

Maja

pre 8 godina

Nema ništa od sutrašnjeg klasika ili epskog meča jer Novak dobija lagano i rutinski 3:1. Rodžer ne može pružiti partiju kao protiv Mareja jer Novak nije Marej.

danilo

pre 8 godina

Ni odlični analitičar Saša nije odoleo čarima rangiranja, omiljenoj zabavi dokonog sveta.
Ključni elemant za rangiranje jeste naš subjektivni doživljaj a sve ostalo se može nabildovati?
Zar nije najbolji meč ikada finale Australije 2012. izmedju Rafe i Noleta? Sam Rafa, iako je izgubio, nazvao ga je najboljim mečom koji je igrao, skoro 6 sati jeste rekord i prvi put u istoriji su unete stolice na ceromoniji proglašenje pošto heroji nisu mogli da stoje?!
Ili polufinale RG 2013. kada je Rafa dobio u 5 setova?
Ili dve neverovatne pobede Noleta nad Fedexom na Flešing Medousu?
Ili neverovatna pobeda Fedexa nad Noletom u polufinalu RG 2011. kada je imao tridesetak asova?
Tri meča Nole-Vavrinka?
Čilić-Fedex i Del Potro-Fedex, oba na Flešing M.?
Ja sam gledao jedno tridesetak savršenih mečeva a nisam stručnjak, ni novinar.
Verujem da bi pravednija bila lista od 25 najboljih mečeva i to bez pojedinačnih mesta...

Jumko

pre 8 godina

Hahahahahaha... Pa 2008. xy puta vec proglasavan za najbolji ikada! Ali sad ce demantovanje ljubitelja tenisa koji su otptilike tada tek poceli uciti pravila tenisa...

Frfljavi

pre 8 godina

Evo ovako, voleo bih da mi neko strucan i manje strucniji ukaze, pokaze i objasni zasto je proslogodisnje finale bilo epsko i spekakularno, odnosno jedno od najboljih... Sa moje tacke glediste, mec nije bio toliko kvalitetan. Niti su bili lepi poeni, niti su bili epski poeni. Niti je bila rovovska borba niti je bilo nesto toliko magicno. Kako sa Novakove, tako i sa Federerove strane! Iskreno, ne znam kako je Novak dobio onaj proslogodisnji mec. Federer je sve vreme bio na lopti, pola koraka ispred u svakom segmentu meca i stalno je nekako pretio, sunjao se i vrbovao poene. S tim da je Novak pokazivao itekako crtice umora! Istrosenost i zamor materijala u njegovoj snazi. A ne znam zasto se toliko prica bas o toj njegovoj izdrzljivosti i da je Novak u prednosti kada razmena udaraca traje sto duze. U svim tim segmentima je Rodzer bio bolji i superiorniji. Pokazivao je svezinu, nezadihanost, govor tela je imao odraz poruke da moze da igra jos dva sata bez problema bilo kojim intenzitetom. Dok je Novakov govor tela pokazivao zamor materijala. Mec iz 2008 je pokazivao mnogo vise magije. Neizvesnost. Po meni je mnogo jace polufinale na US Openu 2010 bas izmedju Federera i Novaka, kada ga je Novak dobio u pet setova! Takodje mi je jucerasnje polufinale izmedju Murraya i Federera bilo jace. Voleo bih da mi objasni gorenavedena pitanja koje nisam razumeo. I jos nesto, samo bez prepucavanja... da nisam Srbin, da nisam Novakov navijac... itd. Znaci, zelim zdravu razmenu misljenja.

RD

pre 8 godina

Sva trojica su teniske velicine, i oba meca su posebna i neverovatna. Nama je naravno draze ovo finale 2014. godine kada je Nole uzeo trofej, ali ja se nadam da ce ovogodisnje finale biti jos zesce, bolje, sa vise tempa. Federer dozivljava drugu mladost, igra vrhunski, Nole uvek na najboljem nivou kada je najpotrebnije. Ne sumnjam da cemo sutra biti svedoci jos jednog velikog, istorijskog finala na Wimbldonu. Srecno Nole, volimo te, uzmi jos WB i izjednaci skor na 20:20. Pozdrav

danilo

pre 8 godina

Ni odlični analitičar Saša nije odoleo čarima rangiranja, omiljenoj zabavi dokonog sveta.
Ključni elemant za rangiranje jeste naš subjektivni doživljaj a sve ostalo se može nabildovati?
Zar nije najbolji meč ikada finale Australije 2012. izmedju Rafe i Noleta? Sam Rafa, iako je izgubio, nazvao ga je najboljim mečom koji je igrao, skoro 6 sati jeste rekord i prvi put u istoriji su unete stolice na ceromoniji proglašenje pošto heroji nisu mogli da stoje?!
Ili polufinale RG 2013. kada je Rafa dobio u 5 setova?
Ili dve neverovatne pobede Noleta nad Fedexom na Flešing Medousu?
Ili neverovatna pobeda Fedexa nad Noletom u polufinalu RG 2011. kada je imao tridesetak asova?
Tri meča Nole-Vavrinka?
Čilić-Fedex i Del Potro-Fedex, oba na Flešing M.?
Ja sam gledao jedno tridesetak savršenih mečeva a nisam stručnjak, ni novinar.
Verujem da bi pravednija bila lista od 25 najboljih mečeva i to bez pojedinačnih mesta...

Gajetano

pre 8 godina

Finale WB 2014. bio je dobar i kvalitetan mec, ali sigurno ne i najbolji ikada na Vimbldonu. Btw, Federer je u tom finalu odigrao fantastican mec, mozda i bolji nego juce protiv Mareja, isto je servirao kao lud, ali mu ni to nista nije vredelo. Citiracu Nebojsu Viskovica po zavrsetku meca: "Kraljevska loza prepuna je filmskih zvezda, ali malo ko od njih je igrao ovakve drame."

Ipak ostaje utisak da je Novak trebao da zavrsi taj mec mnogo ranije:
Propustio je dve set lopte u prvom setu i izgubio ga. Vratio je Federera u mec na 3:1 u cetvrtom setu, zamalo da ga vrati i na 4:2, da bi ga konacno vratio na 5:3 u gemu u kome je servirao za mec i imao mec loptu. Kao da je bio isuvise milostiv da mu zada zavrsni udarac (Nole the Merciful:). Na 5:5 u cetvrtom setu usledilo je totalno Novakovo samounistenje, a onda se kao feniks vratio u 10. gemu zavrsnog seta, iako je 33-godisnji Federer izgledao svezije od 27-godisnjeg Novaka.

Od finala Gren slemova u poslednjih 10-ak godina u secanju su mi ostali:
- AO 2012 i najduzi finalni mec u open eri,
- WB 2008 i 2009, kada su se Rafa i Rodik borili za svoje prve vimbldonske titule
- USO 2009 i cudesna pobeda Del Potra protiv tada jos uvek neprikosnovenog Federera
- RG 2013 i cuveno pecanje Novaka na mrezi pri rezultatu 4:2 i 30:30 u odlucujucem setu protiv kralja sljake

Pozdrav,

Maja

pre 8 godina

Nema ništa od sutrašnjeg klasika ili epskog meča jer Novak dobija lagano i rutinski 3:1. Rodžer ne može pružiti partiju kao protiv Mareja jer Novak nije Marej.

simke

pre 8 godina

Ako gledamo generalno,najbolji mec u istoriji tenisa je bio izmedju Nadala i Djokovica na Australian Openu,trajao je 6 sati...Meni taj mec i dalje ne izlazi iz glave,nikad takav intezitet i gladijatorska borba nije vidjena...Cesto pogledam na youtube snimak tog meca.

Skeledžija sa Tise

pre 8 godina

Prošle godine Nole je bio u sjajnoj formi, pa je bilo nategnuto, ove godine je Federer u sjajnoj formi, a kako će biti, sam bog zna. Kada bih morao da se kladim, na primer, u 100 evra, stavio bih na Federera i mislio bih da ću biti u dobitku, ali da ću izgubiti ponos, međutim, kada bi mi neko posle toga rekao da moram da se odlučim: da li želim da izgubim 100 evra, a da budem ponosan, izabrao bih ovo drugo, dakle, da pobedi Nole!

siinki

pre 8 godina

Sa jedne strane je privilegija sto sva troica igraju u istoj eri,ali sa druge,mnogo su titula izgubili upravo sto su morali jedni protiv drugih da igraju.

Владо Бања Лука

pre 8 godina

Велики поздрав и подршка из Републике Српске за Ђоковића, нашег шампиона. С вјером у Бога, до коначне побједе!

Mrmac

pre 8 godina

Po mom skromnom mišljenju Nole još nije sve pokazao na ovom Vimbldonu.Kao da ima prostora da podigne igru bar još 10-15%.Sa druge strane stoji da je Federer najtrofejniji teniser ikada,da li najbolji stvar je ukusa i konkurencije.Ako se ne varam prvih dvadesetak mečeva sa Noletom je skor 14:7 za Rodžera dok je tamo negde od 2010-te 13:7 za Novaka.Biće neizvesno i stvarno mislim da Federer ne može bolje nego što je odigrao protiv Mareja u polufinalu.Da li Novak ima još tu "šestu brzinu" videćemo sutra.Nadam se tesnom meču i mislim da će kao i mnogo puta do sad odlučivati veća želja,hladnija glava i bolje rešavanje bitnih poena.Što se najboljih klasika tiče mislim da kao Noletov navijač ne mogu biti objektivan,naravno AO i najduži meč finala GS protiv Nadala.

Dragan

pre 8 godina

Ako se dobro sećam Rodžer je prošle godine u finalu odservirao 36 asova i izgubio od Nola u 5 setova.Mislim da taj podatak najviše govori o kvalitetu Novaka...Ispravite me ako grešim...Nolu želim svu sreću i još mnogo trofeja jer ih zaslužuje

OBJEKTIVAN

pre 8 godina

Treba pitati Rafu,Noleta i Rodju koji im je mec uopte najbolji jer oni se razimiju u tenis vise nego mi svi zajedno a posebno vise od Matsa.

Nikola Erakovic

pre 8 godina

Kako moze biti Rafa-Fedja najveće rivalstvo kad ga je rafa stalno drao.
Po meni najveće rivalstvo je Djoka - Rafa.
Ko se ne slaže neka pogleda međusobni skor oba rivalstva.

Mirko Kojotovski

pre 8 godina

Melburn 2012 Rafael vs Novak 6sati
daleko ispred svih mečeva

Pariz 2013 Rafael vs Novak 5sati
drugi meč za istoriju

Madrid 2010 Rafael vs Novak 4sata
treći meč

Najbolji meč Rodje i Noleta je bio 2011 USOPEN

Vimbldon ima ime ali ne i neke stvarne istorijske mečeve. Rodja je pružio otpor Nadalu jer je trava za njega stvorena.Inace ga delje gde stigne.

Legend

pre 8 godina

Po meni nije jasno zašto niko ne pominje finale iz 2009. godine,po meni to je bilo najbolje finale Wimbledona.Moguće da je razlog što jedan od finalista nije bio Đoković/Nadal,ali meč je bio epski i isto je imao neku pozadinu u vidu toga da je Rodik bio na kraju karijere i imao je jako puno uzastopnih poraza od Federera,mislilo se da će prsnuti rutinski,ali je pružio vrhunsku partiju i napravio spektakularno finale.Jeste da je Rodik bio Servis/Voley igrač,ali to je ujedno i najbolja taktika za travu.

David

pre 8 godina

@Mirko

Mirko o kom rivalstvu pricas, o onom gde Rafa vodi sa 23:10 na Gs 9:2 a u finalima Gs 6:2 u korist Rafe. A Rafa-Nole je 23:21 na Gs9:4 a u finalu Gs je 4;3 za Rafu. Budimo objektivni jer je to rivalstvo izjednaceno. A rivalstvo FED-Nadal su nametnuli najk i ostali sponzori.

Ranzo Teniser

pre 8 godina

Ja mislim sa Rafom. Apsolutno ludilo od meča. Nisam gledao uživo, ali to je jedini ne-Novakov snimak koji čuvam i s vremena na vreme pogledam.

Svete

pre 8 godina

Da je Federer preskocio RG 2008 ili da je ispao pre finala na tom turniru ne bi izgubio finale Wimbledona te godine !!!

OZMO, uradi neki intervju sa Mekinroom, dosta vise slusamo ova lupetanja i razmisljanja cuvenog Wilandera, voleo bih da cujem JMc-a i sta on ima da kaze o sutrasnjem mecu, sta on misli o pobedniku, posto koliko se secam retko kada je on promasio pobednika u odabiru!

Proslogodisnji mec je bio kvalitetniji od tog iz 2008, dobro je poznata Nadalova taktika udri forhend dijagonalu po Federerovom bekendu i udri i udri dok se ovaj ne raspadne i to ne moze nikako da bude zanimljivo, zato ga je i takva njegova igra dovela do toga da mi se cini da ce on sa svojih 29 godina zavrsiti karijeru pre Federera koji ima 34 !

mate

pre 8 godina

Tenis kao igra-isto ko nogomet recimo-stalno ide naprid- tako da moze se samo gledat- znacenje meca u povijesnom kontekstu- takvi mecevi su uvik prvi na listama- znaci finale iz 1980 - borg prvi u povijesti uzima 5. naslova zaredom, zatim finale iz 1981-mcnroe pobjeduje Borga -kraj jedne ere... Zatim finale iz 2008- nakon 5. godina vladavine federera nadal ga detroniziro... zatim finale iz 2001- igrac s najnizim renkingom koji je osvojio bilo koji granslam - Ivanisevic- naravno nikad ni do koljena nije bio dokovicu, nadalu- ali to finale je legendarno- znaci 125. na svitu s etiketom gubitnika koji je 3 finalA izgubio dobio pozivnicu i osvojio...
ovim mecevima bih dodao-i proslogodisnje finale... poz svim ljubiteljima tenisa..../

charlotte sometimes

pre 8 godina

Ako gledamo strogo samo kvalitet tenisa, finala iz 2007. i 2014. su bolja. Prsti sve od fenomenalnog tenisa. Sto se tice 2008. to finale je klasik, iako po kvalitetu zaostaje,iz prostog razloga sto je bilo mnogo drame i sve je bilo u znaku ''hoce li/nece li'' Rafa konacno srusiti kralja trave. Ustalom bas me briga. Ja uzivam i uzivala sam u svim tim mecevima. Volim i Federerovo igranje sa lakocom, sto bi rekli Ameri ''smooth as silk'', ali i ono sto rade Federer i Nadal. A najvise volim kada se sastanu, i kada su u formi i jedan i drugi. E to je praznik, kao sto ce biti i sutra. To je novi mec, sve pada u vodu. Dakle Nole, samo napred. Zelim ti mnogo mnogo srece, mirnu glavu i bice sve to ok.

Off topic, ali moram da kazem. Pre neki dan otisla sam na you tube i pustila highlights US opena izmedju Novaka i Nadala. Majko moja........mislim da sam otvorila usta milion puta. Brutalno. Sta su ta dvojica odigrala. I snaga, brutalna, i ofanziva i defanziva, kontra, inteligencija, intenzitet.....ma sve, od prvog do poslednjeg poena. Kao da su im vanzemaljci zaposeli telo. Nostalgija.....zato uzivajmo sutra, jer jedino se Rodja jos drzi. Nece jos dugo trajati. Za Nadala ne znam sta da mislim, daj Boze da se vrati jos na bar godinu dana. Posle njih, nece to biti to. Ja zelim Novaku da osvoji sto vise, ali nece biti slatko kao kada je to cinio preko njih dvojice. Naravno, titule su najbitnije, ali....

Sto se tice Federera, slazem se da deluje fantasticno. Ali delovao je i Novak na FO, pa mrka kapa. Ne mogu da se otmem utisku da je Marej nenormalno mentalno zakazao. Jer sta reci za coveka koji tri puta izgubi servis kada servira za ostanak? Nije da nije pomogao. Federeru naravno skidam kapu, jer je on odradio fenomenalno svoje servis gemove.

Idemoooooo!

idemo po W

pre 8 godina

malo kasnim, preduhitrilo me par komentatora, pa necu nasiroko. ne znam zaista odakle uopste dolazi ovo poredjenje dva finala, 2008. i 2014. po cemu li je ovo drugo spektakl uopste. djokovic je bio vidno bolji sve vreme i samo neobjasnjivim padom djokovica je otislo u peti set. svi su vec videli gotov mec u 4 seta, ukljucujuci i federera, dakle svi su vec videli rutinsku pobedu. jedini mec koji moze da se meri sa federer-nadal 2008.god je djkovic-nadal 2012.god na AO. a neki komentatori dole su vec i objasnjavali i kako i zasto. pa proslogodisnje finale djokovica nije ni u 20 njegovih najboljih meceva. pa pola od ovih njegovih meceva sa nadalom je bolje tri puta od proslogodisnjeg W finala. stvarno ne razumem odakle i iz kojih razloga polazi uopste pomisao da se poredi proslogodisnje finale na W sa bilo cim, a kamoli sa svemirskim godinama udaljenim finalom iz 2008. nadam se da ova rasprava ne izlazi iz nase zemlje, pa smejace nam se svet, pobogu. proslogodisnjeg finala se secaju samo oni kojima je to posao da prate i niko vise. o finalu 2008. prica ceo svet i dalje. uostalom, kao i o AO2012

Editor

pre 8 godina

@Mirko Nadal- Federer ne može biti najveće rivalstvo u istoriji tenisa zato što ga Nadal razbija u međusobnom skoru. Imaju izvrsne mečeve iza sebe, ali ako te mečeve većinom dobija jedan igrač (Nadal), nije onda najveće rivalstvo ikad. Veći su rivali Mari i Federer. Nalupajte minuseva koliko hoćete, vi što navijate za Federera i kad igra protiv Đokovića, ali realno je tako. Nemoj da misliš da mrzim Federera, on je najveći ikad. Ali nisi objektivan.

Alex

pre 8 godina

Oba meča spadaju u najbolje, ali je meč Raf-Federer ipak jedan od najboljih ikada. Imam 43 godine i veći deo života pratim tenis, ali ovo je bilo nešto najbolje što sam ja ikada gledao.

pametnjaković

pre 8 godina

...pa evo i ja nesto da kazem. Mislim da Rodja ima vecu zelju od Novaka zato sto su mu 34 godine sto ne znaci da Novak ne zeli da po teci put osvoji W, ne bi igrao tenis onda. Mislim da ce teniser koji bude imao veci procenat ubačenog prvog servisa i veći procenat iskorišćenja brejk prilika da osvoji W. Bas sam pametan, pa normarlno da će taj igrač da pobedi.
Taj igrač će biti Novak, mlađi je, ima više gasa u nogama, elastičniji je, ima najbolji ritern a i ako ne bude imao visoki procenat ubačenog prvog servisa mislim da će to nadoknaditi agresivnom igrom jer se Rođa jedino tako može pobediti. Rođa će i pored veće želje od Novaka ipak jesti salatu dok ce naš Nole da pije šampanjac.

mate

pre 8 godina

genij koji se u zadnje vrijeme malo spominje za najboljeg ikad- Sampras- je toliko peglo konkurenciju da nikad nece bit na ovim listama... Naime sampras je osvojio 7 wimbledona- ukupno 14 grand slamova- i od svih 14 grandslamova- samo je jedan jedini put morao igrat 5. setova u finalu (vjerovali ili ne protiv ivanisevica 1998 u wimbledonu )....

po meni je sampras 2. najbolji igrac u povijesti- iza federera... oni koji tvrde da su dokovic, nadal i federer najbolji ikad- bojim se da imAju problem malo s realnoscu... a sad udrite samo minuse :)-posebno ekipa koja prati tenis zadnje 4 godine

ANDRE

pre 8 godina

2008 apsolutno bolji. Cak je bolji bio i 2007 nego 2014. Rogera je prosle godine drzala samo serva u mecu, jer da nje nije bilo, bila bi lagana pobjeda Novaka. A 2008 i 2007 su se vodile lavovske bitke. Ko je gledao, zna o cemu pricam

huni

pre 8 godina

Citam sta pisu ljudi ovde u komentarima i ne verujem.
Spominju neke meceve na drugim gren slemovima, drugim podlogama itd. Pitanje je jednostavno koje je finale vimbldona bolje 2008. ili 2014.?
Valjda vole da komentarisu vise no 'leba da jedu. Nema veze.
Tesko je se odluciti za jedan od ova 2 meca.
Po meni je Sasa u pravu. 2014. je nivo tenisa bio visi. Brojke to pokazuju. Takodje raznovrsnost je bila izvanredna, dok 2008. smo gledali Nadalov sablon u Federerov bekhend. Drama? Samo pogledajte 4. set i Federerov neverovatni povratak. Publika se totalno ukljucila u mec, naravno na Federerovoj strani, ali to nije bitno, atmosfera je bila uzavrela.
Federerov tenis je bio odlican, serivaro je na slicnom nivou kao protiv Endija u polufinalu (pogledajte gem na 4:4 u trecem setu, ispalio covek 4 asa). Novak je igrao izvanredno od pocetka do kraja. Pad koncentracije u mixu sa Federerovom igrom ga je kostao 4. seta.
Sve u svemu pravi klasik. Naravno mec iz 2008. je takodje klasik. Verovatno nema ni potrebe izdvajati neki od njih kao bolji. Download-ujte snimak i uzivajte, kao sto ja cesto radim.
Pozdrav svim teniskim fanaticima :D

jovica

pre 8 godina

Najbolji mech u istoriji ne moze da bude na travi iz prostog razloga, sto teniseri ukupno treniraju 5% tokom karijere na ovoj podlozi, i gde su prosecne razmene oko 5 puta.
Ubedljivo najatraktivnija podloga je tvrda, ili takozvani hard, posebno spori hard. Najbolji mecevi u istoriji po nivou tenisa i drzenje intenziteta tokom celog mecha su Djokovic-Nadal na AO 2012, Djokovic-Murray AO 2012, djokovic-wawrinka AO 2013.
Pogledajte Highlights-e ovih meceva i usporedite ih sa ovim na Vimbldonu. Ja jos ne mogu da verujem koji nivo tenisa je bio na ovim mecevima.

sasa jokic

pre 8 godina

Wimbledon pod suncem i Wimbledon pod kisom/krovom su dva razlicita dozivljaja. Bojim se da ce kisa pokvariti ugodjaj, a u dvoranskim uslovima na klizavoj travi Roder se bolje snalazi.
U svakom slucaju, verujem da je Nole sacuvao the best for last!

Beobrad

pre 8 godina

Madrid 2009. Novak-Nadal je najuzbudljiviji teniski mec, nebitno sto nije GS!
Najduzi mec u dva dobijena, ludilo od preokreta i tenzije!

anica

pre 8 godina

Po meni jesu dva dobra Noletova meca, ali je rivalstvo sa Nadalom vece i nekako izrazenije, primer mec sa AO 2012...neverovatno, mada proslogodisnje finale sa Federerom je bilo prelepo zaista, prelep tenis...nadam se da ce i sutra tako biti, neka pobedi bolji...

pribil

pre 8 godina

NS@ pricas nesto iluzorno. lendl je imao 8/11 a bio je jedan od najjacih igraca u mentalnom smislu. Agasi 8/7 itd. Shvati covece da je 17 finala gren slema svemirsko ostvarenje. Neko dobijes a neko izgubis.

Frfljavi

pre 8 godina

Evo ovako, voleo bih da mi neko strucan i manje strucniji ukaze, pokaze i objasni zasto je proslogodisnje finale bilo epsko i spekakularno, odnosno jedno od najboljih... Sa moje tacke glediste, mec nije bio toliko kvalitetan. Niti su bili lepi poeni, niti su bili epski poeni. Niti je bila rovovska borba niti je bilo nesto toliko magicno. Kako sa Novakove, tako i sa Federerove strane! Iskreno, ne znam kako je Novak dobio onaj proslogodisnji mec. Federer je sve vreme bio na lopti, pola koraka ispred u svakom segmentu meca i stalno je nekako pretio, sunjao se i vrbovao poene. S tim da je Novak pokazivao itekako crtice umora! Istrosenost i zamor materijala u njegovoj snazi. A ne znam zasto se toliko prica bas o toj njegovoj izdrzljivosti i da je Novak u prednosti kada razmena udaraca traje sto duze. U svim tim segmentima je Rodzer bio bolji i superiorniji. Pokazivao je svezinu, nezadihanost, govor tela je imao odraz poruke da moze da igra jos dva sata bez problema bilo kojim intenzitetom. Dok je Novakov govor tela pokazivao zamor materijala. Mec iz 2008 je pokazivao mnogo vise magije. Neizvesnost. Po meni je mnogo jace polufinale na US Openu 2010 bas izmedju Federera i Novaka, kada ga je Novak dobio u pet setova! Takodje mi je jucerasnje polufinale izmedju Murraya i Federera bilo jace. Voleo bih da mi objasni gorenavedena pitanja koje nisam razumeo. I jos nesto, samo bez prepucavanja... da nisam Srbin, da nisam Novakov navijac... itd. Znaci, zelim zdravu razmenu misljenja.

mate

pre 8 godina

ako postovani novinar vlada engleskim jezikom- finale iz 2008 je proglaseno najboljim finalom ikad.... a iza njega je legendarno finale iz 1980- borg- mcnroe... to je na svim stranim listama tako...

Alex

pre 8 godina

Zanimljivo je sa koliko ostrašćenosti kpmentarišemo ovakve članke. Ova dva meča je glupo porediti, jer je onaj iz 2008. jednostavno najbolji u istoriji. I to je jasno svima koji prate tenis duže nego što se Nole bavi tenisom. To nema nikakve veze sa veličinom Noleta koji je već par godina najbolji na svetu.

Jumko

pre 8 godina

Hahahahahaha... Pa 2008. xy puta vec proglasavan za najbolji ikada! Ali sad ce demantovanje ljubitelja tenisa koji su otptilike tada tek poceli uciti pravila tenisa...

dane

pre 8 godina

po cemu je intersantnije??????????? Duel Federer – Nadal bio je interesantniji za gledanje jer su njihovi mečevi uvek zanimljivi i obojicu ih je zabavno gledati

Jova

pre 8 godina

Slažem s s onima koji misle da je finale Nadala i Federera bilo napetije a prošlogodišnje kvalitetnije. I nije Novak popustio ( mada je bio osjetno bolji do tada ) koliko je Federer ( koja ironija ) počeo "šamarati" lopticu a ona iz nekih razloga ulazila u teren. Srećom pa to nije bio odlučujući set a u petom nije bio kadar to i ponoviti, mada je Novak bio vidno poljuljan.

Nego, nešto drugo mi je palo u oči: Nadal na ovoj slici, iako pobjednik, izgleda veoma, veoma tužno.

Pozdrav svima

Beobrad

pre 8 godina

Ono je bilo uzbudljivije, a proslogodisnje kvalitetnije!
Sutra ce Novak pobediti, uz uslov prvog servisa i riterna, onda Federer nema nikakve sanse, od Novaka zavisi, uvek!

Edberg

pre 8 godina

Rafael Nadal - Rodzer Federer je najbolji mec u istoriji tenisa.AKo ste subjektivni pitajte svakog profesionalnog tenisera i svaku legendu ovoga sporta..i svi ce reci - finale Wimbledona 2008. Iako je i proslogodisnje bilo fantasticno.Ali uporedjivati bilo koji mec u tenisu sa finalom Wimbledona 2008. je ili danak neiskustvu ili cisto neznanje i neuzivanje u estetici i suprotnosti dva stila.Kakav je to mec bio.I koja mentalna snaga najveceg - Rafaela Nadala.A ti Nole..ajde pobjedi.Vrijeme je :)

Brejk u petom

pre 8 godina

Najteze mi je pao onaj poraz u finalu US opena 2007, 75 75 75, a najsladja pobeda i mozda najteza, finale zavrsnog mastera 2012.

Капетан Немо

pre 8 godina

Мени уопште није битно који је меч био бољи или лепши, мени је само битно да Новак победи, по могућству што брже и што досадније (ако Новак и Роџер имају разумевања за моје срце и живце). Остало су само празне приче. Жао ми је, ја сам само навијач, нисам стручњак за тенис као што појединци мисле за себе.

o.lj.k.

pre 8 godina

Najbolje finale Wimbledona odigrano je 2009. godine. Ko je gledao, zna o cemu pricam... Skoro 4 i po sata peglanja, bombardovanje, obojica napadaci, nema prebacivanja i cekanja greske protivnika, 16:14 u 5. setu. Roddick nikada motivisaniji, nikada bolji u razmenama, za njega je to bila poslednja sansa da ostvari san i uzme Wimbledon. I da ironija bude veca, Roger ga je dobio bas njegovim najjacim oruzjem, servirao je kao mahnit citav mec, imao vise asova nego Roddick, sto je u tom trenutku bilo potpuno neocekivano.

Frfljavi

pre 8 godina

Jos nesto, ma koliko bih voleo da gresim i prizeljkujem svim snagama da se to i ne desi, ali ovakav Rodzer sa onakvim polubledim Novakom je prejak za sutrasnji mec. Ne verujem da ce to proces biti od tri seta kao sa Murray-em, jer Nole nije Murray ili neko drugi. Ali bice iznenadjenje ako Novak sutra bude uzeo dva seta! Jedan set bih mu poverovao ali dva... tesko! Mnogo toga govori na Federerovu stranu :( Bas mnogo :(

Lazar

pre 8 godina

Finale Nadal-Federer je najbolje svih vremena. Ovi koji dovode u pitanje kvalitet tog meca neka malo obnove gradivo. U samo jednom taj breku Nadal i Federer su pokazali svu lepotu ove igre i kvalitet tenisa kakav nikad pre, a ni posle nije vidjen.

rodny makce

pre 8 godina

Za nas je najbolje finale gde Nole osvaja Vimboldon i prvo mesto na atp listi.A za strucnjake kakav je ovaj Vilander koji mrzi sve srpsko naravno da nije.Federer nije ima konkurenciju dosta dugo,volim da gledam kako gubi i Mirku kako provocira......

Šarmer

pre 8 godina

Odmah da kažem da znam da ću dobiti dosta minusa.
Gledao sam pomno Rodžera u Haleu i na Vimbeldonu. Igrao je svaki gejm kao mašina. A Novak je nakon RG mentalno u ne tako dobrom stanju. Ne igra kao na onim mastersima s početka godine. Sutra će sigurno podici nivo, ali sudeći po okolnostima sumnjam da će moći da uzme Rodžeru i dva seta.
Prognoza: 3 prema 1 za Rodžera.

drago

pre 8 godina

Niko, ama bas nioo ne rangira ono finale od lani naspram onog iz 2008-e. Najveca finala (mecevi) na Wimbledonu uopce su to Fed vs Rafa, Goran vs Rafter i jos 2-3.

Ovdje ste vjerovatno toliko izmaltretirali Wilandera da sta ce covjek, morao odgovoriti ono sto zelite cuti da ga pustite na miru.

Sto se tice uspjeha: Sampras prvo osvaja titulu, pa gubi finale, pa osvaja 4, pa gubi finale, pa osvaja 8 i onda vec kad je bio u padu gubi 2 finala US Opena i osvaja trece. Znaci do kad nije ostario (tada su igraci sa 29 godina vec bili stari) je imao omjer u finalima nestvarnih 13:2 a bez prva 2 finala je to 12:1. Nestvarno. Ono sto je najzanimljivije je da je cak 10 protivnika osvojilo Slam (8 od porazenih).
Sampras je veci od Federera.

NS

pre 8 godina

jedini bolji igrac od Federera je Rafa..........Inace Novak nemoze da se poredi sa njima ni u cemu......... Oni su svoje mesto br1 unovcili naravno GS turnirima Fed. 17 a Rafa 14...........Rafa ima manje nedelja na msetu br1 a vise titula od Novaka koji je po meni najveci gubitnik na GS i te price o njegovoj dominaciji su smesne posto Novak od RG i kraja Maja pa do kraja USopena Novak igra prosecno i mentalna snaga o kojoj se prica o nejmu nije tacna. Da je tacna nebi imao 8 poraza u finalima i to bas na ova tri GS.

Spectator

pre 8 godina

Federer Nadal najvece rivalstvo u tenisu celom svetu osim Srbima
(Mirko, 11. jul 2015 19:58)
Koje rivalstvo, to je bilo mozda kad se Rafa prvi put pojavio tad je Rodja i imo neke sanse, posle, Nadal ga je drao kad je hteo, a Rafa i Nole su odigrali najvise medjusobnih duela u istoriji 23-22 za Nadala) i onda mi neko kaze da Rafole ili Nofa nije najvece rivalstvo

FedEx forever

pre 8 godina

Po meni potpuno pogrešno pitanje. Zašto ne bi finale 2007 između Federera i Nadala bilo u toj konkurenciji? Ili finale 2010 Federer -Roddick? Sve vrhunski mečevi, ali izgleda sa veću snagu imaju oni mečevi, koje je Rodžer gubio. To ima smisla, jer je ipak teško pobediti najboljeg svih vremena!

torcida_trebinje

pre 8 godina

koeficijent sve kaze ! podjednaka kvota! da se igralo prije par god kad je Fedex bio Numero Uno, a Novak 3. na Novaka bi bilo 12.00 dakle sve koeficijent kaze... koliko je Fedex veliki

hill

pre 8 godina

definitivno ono 2008, taj par sam cekao za ozbiljnu isplatu, i nisam prosao. djokovicevo finale sa nadalom na ao je mrtva trka sa ovim mecom. ne proslogodisnje finale.

X=iks

pre 8 godina

Ja necu govoriti o ovim mecevima,nego reci da je trojka Federer-Nadal-Djokovic najjaca trojka u istoriji tenisa koja je igrala u isto vreme
(Nikola, 11. jul 2015 19:52)

Borg, McEnroe, Lendl? Nastase, Connors, Borg? Ups... pa oni su igrali u *isto* vreme! McEnroe, Lendl, Connors? Becker, Wilander, Edberg? Sampras, Agassi, Courier? Ups... pa *svi* oni su igrali u isto vreme! Sreca njihova da nisu igrali sad, kad je najjaca konkurencija ikad.

Frfljavi

pre 8 godina

Evo ovako, voleo bih da mi neko strucan i manje strucniji ukaze, pokaze i objasni zasto je proslogodisnje finale bilo epsko i spekakularno, odnosno jedno od najboljih... Sa moje tacke glediste, mec nije bio toliko kvalitetan. Niti su bili lepi poeni, niti su bili epski poeni. Niti je bila rovovska borba niti je bilo nesto toliko magicno. Kako sa Novakove, tako i sa Federerove strane! Iskreno, ne znam kako je Novak dobio onaj proslogodisnji mec. Federer je sve vreme bio na lopti, pola koraka ispred u svakom segmentu meca i stalno je nekako pretio, sunjao se i vrbovao poene. S tim da je Novak pokazivao itekako crtice umora! Istrosenost i zamor materijala u njegovoj snazi. A ne znam zasto se toliko prica bas o toj njegovoj izdrzljivosti i da je Novak u prednosti kada razmena udaraca traje sto duze. U svim tim segmentima je Rodzer bio bolji i superiorniji. Pokazivao je svezinu, nezadihanost, govor tela je imao odraz poruke da moze da igra jos dva sata bez problema bilo kojim intenzitetom. Dok je Novakov govor tela pokazivao zamor materijala. Mec iz 2008 je pokazivao mnogo vise magije. Neizvesnost. Po meni je mnogo jace polufinale na US Openu 2010 bas izmedju Federera i Novaka, kada ga je Novak dobio u pet setova! Takodje mi je jucerasnje polufinale izmedju Murraya i Federera bilo jace. Voleo bih da mi objasni gorenavedena pitanja koje nisam razumeo. I jos nesto, samo bez prepucavanja... da nisam Srbin, da nisam Novakov navijac... itd. Znaci, zelim zdravu razmenu misljenja.

Jumko

pre 8 godina

Hahahahahaha... Pa 2008. xy puta vec proglasavan za najbolji ikada! Ali sad ce demantovanje ljubitelja tenisa koji su otptilike tada tek poceli uciti pravila tenisa...

NS

pre 8 godina

jedini bolji igrac od Federera je Rafa..........Inace Novak nemoze da se poredi sa njima ni u cemu......... Oni su svoje mesto br1 unovcili naravno GS turnirima Fed. 17 a Rafa 14...........Rafa ima manje nedelja na msetu br1 a vise titula od Novaka koji je po meni najveci gubitnik na GS i te price o njegovoj dominaciji su smesne posto Novak od RG i kraja Maja pa do kraja USopena Novak igra prosecno i mentalna snaga o kojoj se prica o nejmu nije tacna. Da je tacna nebi imao 8 poraza u finalima i to bas na ova tri GS.

dane

pre 8 godina

po cemu je intersantnije??????????? Duel Federer – Nadal bio je interesantniji za gledanje jer su njihovi mečevi uvek zanimljivi i obojicu ih je zabavno gledati

Edberg

pre 8 godina

Rafael Nadal - Rodzer Federer je najbolji mec u istoriji tenisa.AKo ste subjektivni pitajte svakog profesionalnog tenisera i svaku legendu ovoga sporta..i svi ce reci - finale Wimbledona 2008. Iako je i proslogodisnje bilo fantasticno.Ali uporedjivati bilo koji mec u tenisu sa finalom Wimbledona 2008. je ili danak neiskustvu ili cisto neznanje i neuzivanje u estetici i suprotnosti dva stila.Kakav je to mec bio.I koja mentalna snaga najveceg - Rafaela Nadala.A ti Nole..ajde pobjedi.Vrijeme je :)

mate

pre 8 godina

genij koji se u zadnje vrijeme malo spominje za najboljeg ikad- Sampras- je toliko peglo konkurenciju da nikad nece bit na ovim listama... Naime sampras je osvojio 7 wimbledona- ukupno 14 grand slamova- i od svih 14 grandslamova- samo je jedan jedini put morao igrat 5. setova u finalu (vjerovali ili ne protiv ivanisevica 1998 u wimbledonu )....

po meni je sampras 2. najbolji igrac u povijesti- iza federera... oni koji tvrde da su dokovic, nadal i federer najbolji ikad- bojim se da imAju problem malo s realnoscu... a sad udrite samo minuse :)-posebno ekipa koja prati tenis zadnje 4 godine

Lazar

pre 8 godina

Finale Nadal-Federer je najbolje svih vremena. Ovi koji dovode u pitanje kvalitet tog meca neka malo obnove gradivo. U samo jednom taj breku Nadal i Federer su pokazali svu lepotu ove igre i kvalitet tenisa kakav nikad pre, a ni posle nije vidjen.

Frfljavi

pre 8 godina

Jos nesto, ma koliko bih voleo da gresim i prizeljkujem svim snagama da se to i ne desi, ali ovakav Rodzer sa onakvim polubledim Novakom je prejak za sutrasnji mec. Ne verujem da ce to proces biti od tri seta kao sa Murray-em, jer Nole nije Murray ili neko drugi. Ali bice iznenadjenje ako Novak sutra bude uzeo dva seta! Jedan set bih mu poverovao ali dva... tesko! Mnogo toga govori na Federerovu stranu :( Bas mnogo :(

drago

pre 8 godina

Niko, ama bas nioo ne rangira ono finale od lani naspram onog iz 2008-e. Najveca finala (mecevi) na Wimbledonu uopce su to Fed vs Rafa, Goran vs Rafter i jos 2-3.

Ovdje ste vjerovatno toliko izmaltretirali Wilandera da sta ce covjek, morao odgovoriti ono sto zelite cuti da ga pustite na miru.

Sto se tice uspjeha: Sampras prvo osvaja titulu, pa gubi finale, pa osvaja 4, pa gubi finale, pa osvaja 8 i onda vec kad je bio u padu gubi 2 finala US Opena i osvaja trece. Znaci do kad nije ostario (tada su igraci sa 29 godina vec bili stari) je imao omjer u finalima nestvarnih 13:2 a bez prva 2 finala je to 12:1. Nestvarno. Ono sto je najzanimljivije je da je cak 10 protivnika osvojilo Slam (8 od porazenih).
Sampras je veci od Federera.

Maja

pre 8 godina

Nema ništa od sutrašnjeg klasika ili epskog meča jer Novak dobija lagano i rutinski 3:1. Rodžer ne može pružiti partiju kao protiv Mareja jer Novak nije Marej.

mate

pre 8 godina

ako postovani novinar vlada engleskim jezikom- finale iz 2008 je proglaseno najboljim finalom ikad.... a iza njega je legendarno finale iz 1980- borg- mcnroe... to je na svim stranim listama tako...

Šarmer

pre 8 godina

Odmah da kažem da znam da ću dobiti dosta minusa.
Gledao sam pomno Rodžera u Haleu i na Vimbeldonu. Igrao je svaki gejm kao mašina. A Novak je nakon RG mentalno u ne tako dobrom stanju. Ne igra kao na onim mastersima s početka godine. Sutra će sigurno podici nivo, ali sudeći po okolnostima sumnjam da će moći da uzme Rodžeru i dva seta.
Prognoza: 3 prema 1 za Rodžera.

torcida_trebinje

pre 8 godina

koeficijent sve kaze ! podjednaka kvota! da se igralo prije par god kad je Fedex bio Numero Uno, a Novak 3. na Novaka bi bilo 12.00 dakle sve koeficijent kaze... koliko je Fedex veliki

FedEx forever

pre 8 godina

Po meni potpuno pogrešno pitanje. Zašto ne bi finale 2007 između Federera i Nadala bilo u toj konkurenciji? Ili finale 2010 Federer -Roddick? Sve vrhunski mečevi, ali izgleda sa veću snagu imaju oni mečevi, koje je Rodžer gubio. To ima smisla, jer je ipak teško pobediti najboljeg svih vremena!

Legend

pre 8 godina

Po meni nije jasno zašto niko ne pominje finale iz 2009. godine,po meni to je bilo najbolje finale Wimbledona.Moguće da je razlog što jedan od finalista nije bio Đoković/Nadal,ali meč je bio epski i isto je imao neku pozadinu u vidu toga da je Rodik bio na kraju karijere i imao je jako puno uzastopnih poraza od Federera,mislilo se da će prsnuti rutinski,ali je pružio vrhunsku partiju i napravio spektakularno finale.Jeste da je Rodik bio Servis/Voley igrač,ali to je ujedno i najbolja taktika za travu.

Alex

pre 8 godina

Zanimljivo je sa koliko ostrašćenosti kpmentarišemo ovakve članke. Ova dva meča je glupo porediti, jer je onaj iz 2008. jednostavno najbolji u istoriji. I to je jasno svima koji prate tenis duže nego što se Nole bavi tenisom. To nema nikakve veze sa veličinom Noleta koji je već par godina najbolji na svetu.

Mirko Kojotovski

pre 8 godina

Melburn 2012 Rafael vs Novak 6sati
daleko ispred svih mečeva

Pariz 2013 Rafael vs Novak 5sati
drugi meč za istoriju

Madrid 2010 Rafael vs Novak 4sata
treći meč

Najbolji meč Rodje i Noleta je bio 2011 USOPEN

Vimbldon ima ime ali ne i neke stvarne istorijske mečeve. Rodja je pružio otpor Nadalu jer je trava za njega stvorena.Inace ga delje gde stigne.

Alex

pre 8 godina

Oba meča spadaju u najbolje, ali je meč Raf-Federer ipak jedan od najboljih ikada. Imam 43 godine i veći deo života pratim tenis, ali ovo je bilo nešto najbolje što sam ja ikada gledao.

RD

pre 8 godina

Sva trojica su teniske velicine, i oba meca su posebna i neverovatna. Nama je naravno draze ovo finale 2014. godine kada je Nole uzeo trofej, ali ja se nadam da ce ovogodisnje finale biti jos zesce, bolje, sa vise tempa. Federer dozivljava drugu mladost, igra vrhunski, Nole uvek na najboljem nivou kada je najpotrebnije. Ne sumnjam da cemo sutra biti svedoci jos jednog velikog, istorijskog finala na Wimbldonu. Srecno Nole, volimo te, uzmi jos WB i izjednaci skor na 20:20. Pozdrav

Nikola Erakovic

pre 8 godina

Kako moze biti Rafa-Fedja najveće rivalstvo kad ga je rafa stalno drao.
Po meni najveće rivalstvo je Djoka - Rafa.
Ko se ne slaže neka pogleda međusobni skor oba rivalstva.

simke

pre 8 godina

Ako gledamo generalno,najbolji mec u istoriji tenisa je bio izmedju Nadala i Djokovica na Australian Openu,trajao je 6 sati...Meni taj mec i dalje ne izlazi iz glave,nikad takav intezitet i gladijatorska borba nije vidjena...Cesto pogledam na youtube snimak tog meca.

idemo po W

pre 8 godina

malo kasnim, preduhitrilo me par komentatora, pa necu nasiroko. ne znam zaista odakle uopste dolazi ovo poredjenje dva finala, 2008. i 2014. po cemu li je ovo drugo spektakl uopste. djokovic je bio vidno bolji sve vreme i samo neobjasnjivim padom djokovica je otislo u peti set. svi su vec videli gotov mec u 4 seta, ukljucujuci i federera, dakle svi su vec videli rutinsku pobedu. jedini mec koji moze da se meri sa federer-nadal 2008.god je djkovic-nadal 2012.god na AO. a neki komentatori dole su vec i objasnjavali i kako i zasto. pa proslogodisnje finale djokovica nije ni u 20 njegovih najboljih meceva. pa pola od ovih njegovih meceva sa nadalom je bolje tri puta od proslogodisnjeg W finala. stvarno ne razumem odakle i iz kojih razloga polazi uopste pomisao da se poredi proslogodisnje finale na W sa bilo cim, a kamoli sa svemirskim godinama udaljenim finalom iz 2008. nadam se da ova rasprava ne izlazi iz nase zemlje, pa smejace nam se svet, pobogu. proslogodisnjeg finala se secaju samo oni kojima je to posao da prate i niko vise. o finalu 2008. prica ceo svet i dalje. uostalom, kao i o AO2012

danilo

pre 8 godina

Ni odlični analitičar Saša nije odoleo čarima rangiranja, omiljenoj zabavi dokonog sveta.
Ključni elemant za rangiranje jeste naš subjektivni doživljaj a sve ostalo se može nabildovati?
Zar nije najbolji meč ikada finale Australije 2012. izmedju Rafe i Noleta? Sam Rafa, iako je izgubio, nazvao ga je najboljim mečom koji je igrao, skoro 6 sati jeste rekord i prvi put u istoriji su unete stolice na ceromoniji proglašenje pošto heroji nisu mogli da stoje?!
Ili polufinale RG 2013. kada je Rafa dobio u 5 setova?
Ili dve neverovatne pobede Noleta nad Fedexom na Flešing Medousu?
Ili neverovatna pobeda Fedexa nad Noletom u polufinalu RG 2011. kada je imao tridesetak asova?
Tri meča Nole-Vavrinka?
Čilić-Fedex i Del Potro-Fedex, oba na Flešing M.?
Ja sam gledao jedno tridesetak savršenih mečeva a nisam stručnjak, ni novinar.
Verujem da bi pravednija bila lista od 25 najboljih mečeva i to bez pojedinačnih mesta...

Владо Бања Лука

pre 8 godina

Велики поздрав и подршка из Републике Српске за Ђоковића, нашег шампиона. С вјером у Бога, до коначне побједе!

Svete

pre 8 godina

Da je Federer preskocio RG 2008 ili da je ispao pre finala na tom turniru ne bi izgubio finale Wimbledona te godine !!!

OZMO, uradi neki intervju sa Mekinroom, dosta vise slusamo ova lupetanja i razmisljanja cuvenog Wilandera, voleo bih da cujem JMc-a i sta on ima da kaze o sutrasnjem mecu, sta on misli o pobedniku, posto koliko se secam retko kada je on promasio pobednika u odabiru!

Proslogodisnji mec je bio kvalitetniji od tog iz 2008, dobro je poznata Nadalova taktika udri forhend dijagonalu po Federerovom bekendu i udri i udri dok se ovaj ne raspadne i to ne moze nikako da bude zanimljivo, zato ga je i takva njegova igra dovela do toga da mi se cini da ce on sa svojih 29 godina zavrsiti karijeru pre Federera koji ima 34 !

o.lj.k.

pre 8 godina

Najbolje finale Wimbledona odigrano je 2009. godine. Ko je gledao, zna o cemu pricam... Skoro 4 i po sata peglanja, bombardovanje, obojica napadaci, nema prebacivanja i cekanja greske protivnika, 16:14 u 5. setu. Roddick nikada motivisaniji, nikada bolji u razmenama, za njega je to bila poslednja sansa da ostvari san i uzme Wimbledon. I da ironija bude veca, Roger ga je dobio bas njegovim najjacim oruzjem, servirao je kao mahnit citav mec, imao vise asova nego Roddick, sto je u tom trenutku bilo potpuno neocekivano.

Skeledžija sa Tise

pre 8 godina

Prošle godine Nole je bio u sjajnoj formi, pa je bilo nategnuto, ove godine je Federer u sjajnoj formi, a kako će biti, sam bog zna. Kada bih morao da se kladim, na primer, u 100 evra, stavio bih na Federera i mislio bih da ću biti u dobitku, ali da ću izgubiti ponos, međutim, kada bi mi neko posle toga rekao da moram da se odlučim: da li želim da izgubim 100 evra, a da budem ponosan, izabrao bih ovo drugo, dakle, da pobedi Nole!

ANDRE

pre 8 godina

2008 apsolutno bolji. Cak je bolji bio i 2007 nego 2014. Rogera je prosle godine drzala samo serva u mecu, jer da nje nije bilo, bila bi lagana pobjeda Novaka. A 2008 i 2007 su se vodile lavovske bitke. Ko je gledao, zna o cemu pricam

Gajetano

pre 8 godina

Finale WB 2014. bio je dobar i kvalitetan mec, ali sigurno ne i najbolji ikada na Vimbldonu. Btw, Federer je u tom finalu odigrao fantastican mec, mozda i bolji nego juce protiv Mareja, isto je servirao kao lud, ali mu ni to nista nije vredelo. Citiracu Nebojsu Viskovica po zavrsetku meca: "Kraljevska loza prepuna je filmskih zvezda, ali malo ko od njih je igrao ovakve drame."

Ipak ostaje utisak da je Novak trebao da zavrsi taj mec mnogo ranije:
Propustio je dve set lopte u prvom setu i izgubio ga. Vratio je Federera u mec na 3:1 u cetvrtom setu, zamalo da ga vrati i na 4:2, da bi ga konacno vratio na 5:3 u gemu u kome je servirao za mec i imao mec loptu. Kao da je bio isuvise milostiv da mu zada zavrsni udarac (Nole the Merciful:). Na 5:5 u cetvrtom setu usledilo je totalno Novakovo samounistenje, a onda se kao feniks vratio u 10. gemu zavrsnog seta, iako je 33-godisnji Federer izgledao svezije od 27-godisnjeg Novaka.

Od finala Gren slemova u poslednjih 10-ak godina u secanju su mi ostali:
- AO 2012 i najduzi finalni mec u open eri,
- WB 2008 i 2009, kada su se Rafa i Rodik borili za svoje prve vimbldonske titule
- USO 2009 i cudesna pobeda Del Potra protiv tada jos uvek neprikosnovenog Federera
- RG 2013 i cuveno pecanje Novaka na mrezi pri rezultatu 4:2 i 30:30 u odlucujucem setu protiv kralja sljake

Pozdrav,

jovica

pre 8 godina

Najbolji mech u istoriji ne moze da bude na travi iz prostog razloga, sto teniseri ukupno treniraju 5% tokom karijere na ovoj podlozi, i gde su prosecne razmene oko 5 puta.
Ubedljivo najatraktivnija podloga je tvrda, ili takozvani hard, posebno spori hard. Najbolji mecevi u istoriji po nivou tenisa i drzenje intenziteta tokom celog mecha su Djokovic-Nadal na AO 2012, Djokovic-Murray AO 2012, djokovic-wawrinka AO 2013.
Pogledajte Highlights-e ovih meceva i usporedite ih sa ovim na Vimbldonu. Ja jos ne mogu da verujem koji nivo tenisa je bio na ovim mecevima.

rodny makce

pre 8 godina

Za nas je najbolje finale gde Nole osvaja Vimboldon i prvo mesto na atp listi.A za strucnjake kakav je ovaj Vilander koji mrzi sve srpsko naravno da nije.Federer nije ima konkurenciju dosta dugo,volim da gledam kako gubi i Mirku kako provocira......

Editor

pre 8 godina

@Mirko Nadal- Federer ne može biti najveće rivalstvo u istoriji tenisa zato što ga Nadal razbija u međusobnom skoru. Imaju izvrsne mečeve iza sebe, ali ako te mečeve većinom dobija jedan igrač (Nadal), nije onda najveće rivalstvo ikad. Veći su rivali Mari i Federer. Nalupajte minuseva koliko hoćete, vi što navijate za Federera i kad igra protiv Đokovića, ali realno je tako. Nemoj da misliš da mrzim Federera, on je najveći ikad. Ali nisi objektivan.

David

pre 8 godina

@Mirko

Mirko o kom rivalstvu pricas, o onom gde Rafa vodi sa 23:10 na Gs 9:2 a u finalima Gs 6:2 u korist Rafe. A Rafa-Nole je 23:21 na Gs9:4 a u finalu Gs je 4;3 za Rafu. Budimo objektivni jer je to rivalstvo izjednaceno. A rivalstvo FED-Nadal su nametnuli najk i ostali sponzori.

Mrmac

pre 8 godina

Po mom skromnom mišljenju Nole još nije sve pokazao na ovom Vimbldonu.Kao da ima prostora da podigne igru bar još 10-15%.Sa druge strane stoji da je Federer najtrofejniji teniser ikada,da li najbolji stvar je ukusa i konkurencije.Ako se ne varam prvih dvadesetak mečeva sa Noletom je skor 14:7 za Rodžera dok je tamo negde od 2010-te 13:7 za Novaka.Biće neizvesno i stvarno mislim da Federer ne može bolje nego što je odigrao protiv Mareja u polufinalu.Da li Novak ima još tu "šestu brzinu" videćemo sutra.Nadam se tesnom meču i mislim da će kao i mnogo puta do sad odlučivati veća želja,hladnija glava i bolje rešavanje bitnih poena.Što se najboljih klasika tiče mislim da kao Noletov navijač ne mogu biti objektivan,naravno AO i najduži meč finala GS protiv Nadala.

Beobrad

pre 8 godina

Madrid 2009. Novak-Nadal je najuzbudljiviji teniski mec, nebitno sto nije GS!
Najduzi mec u dva dobijena, ludilo od preokreta i tenzije!

Ranzo Teniser

pre 8 godina

Ja mislim sa Rafom. Apsolutno ludilo od meča. Nisam gledao uživo, ali to je jedini ne-Novakov snimak koji čuvam i s vremena na vreme pogledam.

Dragan

pre 8 godina

Ako se dobro sećam Rodžer je prošle godine u finalu odservirao 36 asova i izgubio od Nola u 5 setova.Mislim da taj podatak najviše govori o kvalitetu Novaka...Ispravite me ako grešim...Nolu želim svu sreću i još mnogo trofeja jer ih zaslužuje

huni

pre 8 godina

Citam sta pisu ljudi ovde u komentarima i ne verujem.
Spominju neke meceve na drugim gren slemovima, drugim podlogama itd. Pitanje je jednostavno koje je finale vimbldona bolje 2008. ili 2014.?
Valjda vole da komentarisu vise no 'leba da jedu. Nema veze.
Tesko je se odluciti za jedan od ova 2 meca.
Po meni je Sasa u pravu. 2014. je nivo tenisa bio visi. Brojke to pokazuju. Takodje raznovrsnost je bila izvanredna, dok 2008. smo gledali Nadalov sablon u Federerov bekhend. Drama? Samo pogledajte 4. set i Federerov neverovatni povratak. Publika se totalno ukljucila u mec, naravno na Federerovoj strani, ali to nije bitno, atmosfera je bila uzavrela.
Federerov tenis je bio odlican, serivaro je na slicnom nivou kao protiv Endija u polufinalu (pogledajte gem na 4:4 u trecem setu, ispalio covek 4 asa). Novak je igrao izvanredno od pocetka do kraja. Pad koncentracije u mixu sa Federerovom igrom ga je kostao 4. seta.
Sve u svemu pravi klasik. Naravno mec iz 2008. je takodje klasik. Verovatno nema ni potrebe izdvajati neki od njih kao bolji. Download-ujte snimak i uzivajte, kao sto ja cesto radim.
Pozdrav svim teniskim fanaticima :D

Beobrad

pre 8 godina

Ono je bilo uzbudljivije, a proslogodisnje kvalitetnije!
Sutra ce Novak pobediti, uz uslov prvog servisa i riterna, onda Federer nema nikakve sanse, od Novaka zavisi, uvek!

Brejk u petom

pre 8 godina

Najteze mi je pao onaj poraz u finalu US opena 2007, 75 75 75, a najsladja pobeda i mozda najteza, finale zavrsnog mastera 2012.

pametnjaković

pre 8 godina

...pa evo i ja nesto da kazem. Mislim da Rodja ima vecu zelju od Novaka zato sto su mu 34 godine sto ne znaci da Novak ne zeli da po teci put osvoji W, ne bi igrao tenis onda. Mislim da ce teniser koji bude imao veci procenat ubačenog prvog servisa i veći procenat iskorišćenja brejk prilika da osvoji W. Bas sam pametan, pa normarlno da će taj igrač da pobedi.
Taj igrač će biti Novak, mlađi je, ima više gasa u nogama, elastičniji je, ima najbolji ritern a i ako ne bude imao visoki procenat ubačenog prvog servisa mislim da će to nadoknaditi agresivnom igrom jer se Rođa jedino tako može pobediti. Rođa će i pored veće želje od Novaka ipak jesti salatu dok ce naš Nole da pije šampanjac.

mate

pre 8 godina

Tenis kao igra-isto ko nogomet recimo-stalno ide naprid- tako da moze se samo gledat- znacenje meca u povijesnom kontekstu- takvi mecevi su uvik prvi na listama- znaci finale iz 1980 - borg prvi u povijesti uzima 5. naslova zaredom, zatim finale iz 1981-mcnroe pobjeduje Borga -kraj jedne ere... Zatim finale iz 2008- nakon 5. godina vladavine federera nadal ga detroniziro... zatim finale iz 2001- igrac s najnizim renkingom koji je osvojio bilo koji granslam - Ivanisevic- naravno nikad ni do koljena nije bio dokovicu, nadalu- ali to finale je legendarno- znaci 125. na svitu s etiketom gubitnika koji je 3 finalA izgubio dobio pozivnicu i osvojio...
ovim mecevima bih dodao-i proslogodisnje finale... poz svim ljubiteljima tenisa..../

anica

pre 8 godina

Po meni jesu dva dobra Noletova meca, ali je rivalstvo sa Nadalom vece i nekako izrazenije, primer mec sa AO 2012...neverovatno, mada proslogodisnje finale sa Federerom je bilo prelepo zaista, prelep tenis...nadam se da ce i sutra tako biti, neka pobedi bolji...

hill

pre 8 godina

definitivno ono 2008, taj par sam cekao za ozbiljnu isplatu, i nisam prosao. djokovicevo finale sa nadalom na ao je mrtva trka sa ovim mecom. ne proslogodisnje finale.

Капетан Немо

pre 8 godina

Мени уопште није битно који је меч био бољи или лепши, мени је само битно да Новак победи, по могућству што брже и што досадније (ако Новак и Роџер имају разумевања за моје срце и живце). Остало су само празне приче. Жао ми је, ја сам само навијач, нисам стручњак за тенис као што појединци мисле за себе.

sasa jokic

pre 8 godina

Wimbledon pod suncem i Wimbledon pod kisom/krovom su dva razlicita dozivljaja. Bojim se da ce kisa pokvariti ugodjaj, a u dvoranskim uslovima na klizavoj travi Roder se bolje snalazi.
U svakom slucaju, verujem da je Nole sacuvao the best for last!

siinki

pre 8 godina

Sa jedne strane je privilegija sto sva troica igraju u istoj eri,ali sa druge,mnogo su titula izgubili upravo sto su morali jedni protiv drugih da igraju.

pribil

pre 8 godina

NS@ pricas nesto iluzorno. lendl je imao 8/11 a bio je jedan od najjacih igraca u mentalnom smislu. Agasi 8/7 itd. Shvati covece da je 17 finala gren slema svemirsko ostvarenje. Neko dobijes a neko izgubis.

Spectator

pre 8 godina

Federer Nadal najvece rivalstvo u tenisu celom svetu osim Srbima
(Mirko, 11. jul 2015 19:58)
Koje rivalstvo, to je bilo mozda kad se Rafa prvi put pojavio tad je Rodja i imo neke sanse, posle, Nadal ga je drao kad je hteo, a Rafa i Nole su odigrali najvise medjusobnih duela u istoriji 23-22 za Nadala) i onda mi neko kaze da Rafole ili Nofa nije najvece rivalstvo

charlotte sometimes

pre 8 godina

Ako gledamo strogo samo kvalitet tenisa, finala iz 2007. i 2014. su bolja. Prsti sve od fenomenalnog tenisa. Sto se tice 2008. to finale je klasik, iako po kvalitetu zaostaje,iz prostog razloga sto je bilo mnogo drame i sve je bilo u znaku ''hoce li/nece li'' Rafa konacno srusiti kralja trave. Ustalom bas me briga. Ja uzivam i uzivala sam u svim tim mecevima. Volim i Federerovo igranje sa lakocom, sto bi rekli Ameri ''smooth as silk'', ali i ono sto rade Federer i Nadal. A najvise volim kada se sastanu, i kada su u formi i jedan i drugi. E to je praznik, kao sto ce biti i sutra. To je novi mec, sve pada u vodu. Dakle Nole, samo napred. Zelim ti mnogo mnogo srece, mirnu glavu i bice sve to ok.

Off topic, ali moram da kazem. Pre neki dan otisla sam na you tube i pustila highlights US opena izmedju Novaka i Nadala. Majko moja........mislim da sam otvorila usta milion puta. Brutalno. Sta su ta dvojica odigrala. I snaga, brutalna, i ofanziva i defanziva, kontra, inteligencija, intenzitet.....ma sve, od prvog do poslednjeg poena. Kao da su im vanzemaljci zaposeli telo. Nostalgija.....zato uzivajmo sutra, jer jedino se Rodja jos drzi. Nece jos dugo trajati. Za Nadala ne znam sta da mislim, daj Boze da se vrati jos na bar godinu dana. Posle njih, nece to biti to. Ja zelim Novaku da osvoji sto vise, ali nece biti slatko kao kada je to cinio preko njih dvojice. Naravno, titule su najbitnije, ali....

Sto se tice Federera, slazem se da deluje fantasticno. Ali delovao je i Novak na FO, pa mrka kapa. Ne mogu da se otmem utisku da je Marej nenormalno mentalno zakazao. Jer sta reci za coveka koji tri puta izgubi servis kada servira za ostanak? Nije da nije pomogao. Federeru naravno skidam kapu, jer je on odradio fenomenalno svoje servis gemove.

Idemoooooo!

Jova

pre 8 godina

Slažem s s onima koji misle da je finale Nadala i Federera bilo napetije a prošlogodišnje kvalitetnije. I nije Novak popustio ( mada je bio osjetno bolji do tada ) koliko je Federer ( koja ironija ) počeo "šamarati" lopticu a ona iz nekih razloga ulazila u teren. Srećom pa to nije bio odlučujući set a u petom nije bio kadar to i ponoviti, mada je Novak bio vidno poljuljan.

Nego, nešto drugo mi je palo u oči: Nadal na ovoj slici, iako pobjednik, izgleda veoma, veoma tužno.

Pozdrav svima

OBJEKTIVAN

pre 8 godina

Treba pitati Rafu,Noleta i Rodju koji im je mec uopte najbolji jer oni se razimiju u tenis vise nego mi svi zajedno a posebno vise od Matsa.

X=iks

pre 8 godina

Ja necu govoriti o ovim mecevima,nego reci da je trojka Federer-Nadal-Djokovic najjaca trojka u istoriji tenisa koja je igrala u isto vreme
(Nikola, 11. jul 2015 19:52)

Borg, McEnroe, Lendl? Nastase, Connors, Borg? Ups... pa oni su igrali u *isto* vreme! McEnroe, Lendl, Connors? Becker, Wilander, Edberg? Sampras, Agassi, Courier? Ups... pa *svi* oni su igrali u isto vreme! Sreca njihova da nisu igrali sad, kad je najjaca konkurencija ikad.