Petak, 18.04.2014.

13:09

Proučava se Karlosov slobodnjak

Zanimljiva vest stiže iz Osla, gde se na jednom univerzitetu već neko vreme proučava slobodni udarac Roberta Karlosa.

Izvor: JT

Prouèava se Karlosov slobodnjak IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

82 Komentari

Sortiraj po:

realno

pre 10 godina

Cista greska Barteza, morao je da postavi zivi zid jos metar ulevo ;)
(Kakve fore imam, 18. april 2014 15:08)

steta sto nije jer tek tad bi fizicari bili na muci :)

Milan-Nepokorivi

pre 10 godina

Najboljen stonsam video od slobodnih udaraca je izveo Misel Platini 1978-me godine na Sardiniji protiv tada vrlo mocne Italijei to tri puta sa nekih 20 metara!Prvi put sudija je ponistio gol kazavsi da nije dao znak da se udarac izvede.Sledeci put je ponistio gol jer navodno "zivi zid" nije bio dovoljno "blizu" i naredio da se puca novi udarac.Platini je i iz treceg udarca savladao istog golmana mozda jednog og prvih 5 u istoriji!Seca li se neko Dina Zofa!E to je taj kome je Misel Platini na toj prijateljskoj utakmici da tri gola iz tri pokusaja!To je ono to se zove 100% ucinka!Kako bi kazao pok.Mijan Aleksic "Krakto,ali j*****o""

shandonjito

pre 10 godina

Teoreticari Norvesti, a i ovi nasi ovde na sajtu, ako hocete da saznate nesto vise o lopti kao pojavi, napravite nadljudski napor i promenite malo sport, pa recimo otidjite nekad na odbojkasku utakmicu. Preporucujem da sednete duz paralele tako da promatrate loptu pri servisu da ide ka vama ili od vas. Danas se uglavnom servira iz skoka, ali dobar lelujavac je idalje najubojitiji servis, ko zna da ga izvede. Sustina je u impulsnoj energiji koja se predaje lopti, polozaju ventila tokom leta lopte i preciznosti udarca, tj. da lopta nema rotaciju. Teziste lopte je pomereno ka ventilu i kad lopta pocne da gubi impulsnu energiju, onda dolazi do lelujanja lopte zavisno od polozaja ventila. Zato primacima cesto lopta "sleti" sa ruke, jer promeni pracav na kratkom rastojanju.
A Shando Njito je inace bio mag lelujavaca ;) Mozda se neko i njega seca :)

Vatra

pre 10 godina

(bora, 18. april 2014 18:26)

Boro legendo svaka cast za komentar, ali to ne cudi jer kod nas nasi ljudi naj vise vole da plunu na sve sto je nase, sve tudje je bolje, svi narodi, sve drzave, sve tudje je bolje, a sve nase naj gore. Da je samo sa fudbalom tako bilo bi lepo. Nikako ne razumem otkud toliki prezir prema sopstvenoj naciji, zbog cega to samoponizavanje.

nekad je bolje svasta jesti nego svasta pisati

pre 10 godina

Sa ovim novim loptama ne postoji nacin da se izvede ovakav udarac. Uopste, izumrli su svi izvodjaci slobodnjaka. Platini, Barselona, lopte, fudbal bez kontakta su unistili ovu igru. Ovo sad je futsal na velikom terenu. Ne bi me cudilo da pocnu i tegove da stavljaju u lopte. Trideset godina sam igrao a sad mi je muka i da gledam.
(Deki, 18. april 2014 18:10)

Platini i Barselona unistili fudbal?A ti si ga velemajstore igrao 30 godina...e svaka cast.

ii

pre 10 godina

mihajlovic je nosio 39 broj kopacke i imao ljevicu ko katapult.takodze i karlos ,ne veci broj kopacke od 40 plus misici na njegovu malu visinu.duboki cucanje je radio sa 200 kg ,a pres masinu i duplo.jer za udarac sa 40 metara mora biti sila masi daje ubrzanje ,prije toga je okrenuo loptu da ventil bude direkt na kopacki ,da se rasporedi ravnomjerno sila unutar dusice .bartez nije vidio loptu od zivog zida ,i da je vidio nebi se mogao baciti na stativu skroz.najaci sutevi su kad se lopta pokupi 10 cm sa zemlje tz drop kick.

Millennium

pre 10 godina

Ovaj slobodan udarac, i prečka Mijatovića su mi ostali najviše u sećanju iz tog perioda kada je fudbal u pitanju. A tu prečku i dalje sanjam.

Deki

pre 10 godina

Sa ovim novim loptama ne postoji nacin da se izvede ovakav udarac. Uopste, izumrli su svi izvodjaci slobodnjaka. Platini, Barselona, lopte, fudbal bez kontakta su unistili ovu igru. Ovo sad je futsal na velikom terenu. Ne bi me cudilo da pocnu i tegove da stavljaju u lopte. Trideset godina sam igrao a sad mi je muka i da gledam.

jedan je miha

pre 10 godina

miha je bio i ostao najbolji sa slobodnjaka i tačka, roberto carlos je odmah izza njega, (iako je išao previše na snagu) jer su oba igrala u odbrani, te su stoga morali da se bore za izvođenje kod slobodnjaka, znači manje šansi za gol u odnosu na ove danas tipa ronaldo/messi što šutiraju po 5-10 slobodnjaka na utakmicu i svake tolko pogode i onda ispadaju majstori slobodnjaka... kako god dal ima neko snimak mihajlovićeve prečke na utakmici lige šampiona između lazia i anderlehta - negde sa pola terena (unutar kruga oko centra) - golman nije ni postavio živi zid a kad je miha opalio po lopti ona se odbila od prečke van 16-erca a golman nije stigao ni da reaguje iako je lopta prošla na metar od njega... tražio sam taj snimak na internetu ali ga očigledno nema...šteta...kakav šut je to bio...

bora

pre 10 godina

Na našim univerzitetima bi mogli da sprovedu slično istraživanje! Npr tema: koliko bi se igrača prve lige Srbije dobacilo do gola sa ove daljine?
(darcko, 18. april 2014 13:42)
Cemu ovakav komentar u ovoj jadnoj ligi su samo u poslednjih 10 godina ponikli igraci : Branislav Ivanovic,Nemanja Vidic,Aleksandar Kolarov,Lazar Markovic,Matija Nastasic,Milos Krasic,Stevan Jovetic,Aleksandar Mitrovic,Zoran Tosic ,Milos Jojic,Dusan Basta,Bosko Jankovic itd... umesto da budemo ponosni na to mi pljujemo sve sto je nase ,ovi igraci su IGRALI U NASOJ LIGI! Nabrojte mi neku ligu a da nesu ove top 5 iz koje je poteklo vise vrhunskih igraca ? To sto mi nemamo para da ih zadrzimo i napravimo opipljiv rezultat u evropi nije razlog da se pljuje po momcima koji igraju tu ligu jer su u njoj neki novi Vidic,Ivanovic,Kolarov itd.

Žaki

pre 10 godina

Cista greska Barteza, morao je da postavi zivi zid jos metar ulevo ;)
(Kakve fore imam, 18. april 2014 15:08)

Ne! Nisi u pravu. Sa ove distance svaki živi zid je čista greška! Samo ometa vidik golmanu ali nema nikakvu stvarnu tj. zaštitnu funkciju ...što je Karlos i dokazao. Može da se prebaci (zaobiđe) ko od šale u svako doba dana i noći. U ovoj situaciji jedan ili dva čoveka, čisto psihološki, treba da su u "zidu" i da zaustave eventualnu traljavu špicoku po sredini gola. Sve drugo je "golmanova lopta"! Ne znam kako da je brzo išla, sa ove daljine ona bi trebala da je lak plen za golmane ako je na vreme uoče! Njen let je između sekunde ili dve sekinde, što je dovoljno vemena da je golman stigne! No, Bartez je prosto nije video od sopstvenog zida. (Igrao sam u svojoj mladosti fudbal dve godine u fk Bežanija za vremena Duleta "Pušare" - za one koji poznaju materiju) pa znam ponešto o loptanju. Živi zid ima smisla samo ako je slobodnjak sa distance oko 20 (plus/minus) metara jer kod direktnog šuta smeta ...a ako prebaciš zid ..velika je verovatnoća da prebacuješ i go! Malo ko je mogao da udarac podesi tako da prebaci zid a pogodi okvir gola sa tih manjih distanci. Mihajlović i još nekolicina ljudi iz istorije fuzbala su to mogli. Imali su čudan šut naglog propadanja lopte. Oni su legende "slobodnjaka". Kažu italijanski golmani u jednoj anketi: "Ako Siniša prebaci zid, vi to ne možete da branite!" U Karlosovom slučaju sa 40-ak m. živi zid nema svrhu osim da smeta golmanu.

Dusan

pre 10 godina

nije oborio zakone fizike, samo je iskoristio savrseno zakone fizike. upotrebio ogromnu silu, pogodio loptu nogom milimetarski precizno i sve ostalo je istorija.

only fools and horses

pre 10 godina

Nemojte pogrešno da me shvatite. Roberto Karlos je bio sjajan igrač, jedan od najboljih bekova svih vremena, ali meni njegovi slobodnjaci nisu bili toliko impresivni. Išao je po sistemu - imam mnogo jak šut i udaram svom snagom pa šta bude. Najbolji izvođač slobodnjaka sa distance je bez sumnje bio Mihajlović, u najboljim danima je imao realizaciju 2 od 3, nekad je davao i nekoliko redom, kao penal da šutira. A sa 16m neprevaziđen je bio Platini, barem one koje sam ja gledao, mada je i Piksi bio vrhunski.

AC MILAN

pre 10 godina

Carlos,Rivaldo,Ronaldo,Zanetti,Maldini,Nesta,Del Piero,Zizu,Figo,Tiram,Trezeguet,Nedved,Ronaldinho,Seedorf,Totti,Canavaro,Juninho,Ze Roberto...To je bio fudbal.

Cooper

pre 10 godina

Najlepsi gol koji sam video iz slobodnjaka, secam se te utakmice...E nekada je RTS bio televizija pa prenosila sve...Zato sad mogu u zatvor da me salju, TV pretplaru ne placam...

dr.no

pre 10 godina

Goran, 18. april 2014 14:47
Lupas gluposti.Morijentes je te sezone igrao za Monako.Ivan Kampo je igrao za Bolton.A sta kazes na sastav Barselone 1996.Ronaldo,Stoickov,Figo,Rivaldo,Djovani,Vitor Baia,Hadzi...

realno

pre 10 godina

Samo je VELIKI PIKSI za proucavanje...Zubizareta zna najbolje i nije za dzabe rekao da je to najbolji fudbaler protiv koga je on igrao a u njegovo vreme je igrao jedan Maradona...VELIKI PIKSI !!!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (/Pedja/, 18. april 2014 14:18)

Neosporno je bio strasan fudbaler, tehnicar tj. majstorska desetka....cuo sam price da je kao mali ispod skolske klupe rolao loptu dok sedi svaki cas i svaki dan. ALI ipak covek je jurio za novcem i u toj jurnjavi se izgubio u suprotnom stekao bi vecu slavu i od Savicevica, a ja se usudjujem da kazem iako sma partizanovac da bi mogao da se priblizi i Maradoni....neverovatan tehnicar gotovo sve je mogao sa loptom.

ForeverSRB

pre 10 godina

Pocepao je vazduh na azot i kiseonik :) (Rule, 18. april 2014 13:53) Ili ti na vodonik i kiseonik sto bi legendica znala reci :D

Trovach

pre 10 godina

Iako navijam za Barsu postujem Real jer igra podjednako lep fudbal ( bez ljigavog bunkera).Secam se Karlosa, hladno vreme, on izvodi slobodnjak, a cela mu se "pusi". Uvek je bio "pit bul" za svoj tim. Respect!

Kol

pre 10 godina

@(dex, 18. april 2014 13:35)

Izvini supermene nismo te prepoznali, ja sam jednom dao gol sa celog terena i to golmanu kroz noge xD! Ima Karlos i mnogo bolji gol cini mi se da je bio kod leve korner zastavice iz punog trka dao gol deportivu taj gol je nerealan kao i ugao iz kog je postignut!

Solskjaer

pre 10 godina

Svaka cast Karlosu... Jedan od najlepsih slobodnjaka svih vremena...
Ali, po meni, pre bi trebalo proucavati Zuninjove slobodnjake jer lopta cesto nicim izazvana menja pravac, propada ili slicno. Pa i recimo Ronaldov gol protiv Portsmauta, kada je, cini mi se Rednap izjavio da se lopta nekoliko metara pre gola izduvala u vazduhu i dobila ubrzanje...
Kada sutnete loptu spoljnom, normalno je da dosta promeni putanju tokom leta, a Karlos ima izuzetno jak sut, pa zbog toga je gol jos impresivniji...
Pogledajte i gol Boska Jankovica protiv Vozdovca... Jedina razlika je sto je bila manja udaljenost...

Goran

pre 10 godina

Cini mi se da je bio novembar 2003.Galaktikosi u punom sastavu u hramu fudbala.Kasiljas ,Salgado,R.Karlos,Kampo,Bekam,Figo,Zidan,Raul,Ronaldo,Morijentes...Najjaca ekipau istoriji koja je gostovala na nasim prostorima.Nazalost mislim da nikada vise necu doziveti tako nesto,iako mi je 31.god.

milan

pre 10 godina

karlos je bio igracina. oboazvao sam da gledam tadasnji real sa zidanom.


on je tipa zanetija, nikada se nije povredjivao.

secam se da se jedino povredio protiv partizana kada je promasio loptu zbog dzombe na terenu.

/Pedja/

pre 10 godina

Samo je VELIKI PIKSI za proucavanje...Zubizareta zna najbolje i nije za dzabe rekao da je to najbolji fudbaler protiv koga je on igrao a u njegovo vreme je igrao jedan Maradona...VELIKI PIKSI !!!

qwerty

pre 10 godina

@(Kol, 18. april 2014 14:07)
U pravu si, pored leve goal aut linije je sutnuo, prakticno iz mrtvog ugla, ali dao ga je Tenerifima, a ne Deportivu :)
http://www.youtube.com/watch?v=YKBCD7qobXg

mare

pre 10 godina

Poznat gol. Koje je to zakone fizike "srusio"? Gravitaciju? Centrifugalnu silu? Otpor vazduha? Sta su ti naucnici otkrili, sme li javnost da zna, ili je mozda bozija cestica upletena u sve?

dado

pre 10 godina

Carolija ili ne, za mene je ponasanje Barteza vrlo zanimljivo, kao da sam sebi govori ma nece ova u gol, nema teorije..a onda stao i gleda ko ovca

Lopta

pre 10 godina

Svakako jedan od najlepsih golova koji su postignuti iz slobodnog udarca.Lopta je imala putanj u okviru zakona fizike a ne izvan.
Svi znamo kakav efe lopta dobije kad se sutira jako i sa spoljnim felsom.

Bombardinjo

pre 10 godina

Ne znam da li primecujete ali pre samog suta loptu namesta tako da kad je udari pogodi tamo gde je ventil. To verovatno ima neki uticaj....

Ubedljivo najbolji suter ikada kad je u pitanju kombinacija max snage i max preciznosti...

miki

pre 10 godina

odlican sut i gol, samo ne znam sto se ovoliko dize u nebesa i precenjuje. Sinisa Mihajlovic je za mene krunisani kralj slobodnjaka, i ako postoji neka statistika mislim da on ima najbolji odnos izmedju pokusaja i pogodaka. Secam se nekoliko puta kad je na po jednom mecu davao nekoliko golova iz slobodnjaka

znalac

pre 10 godina

Odlican sut,lep gol,samo sta je tu za proucavanje?Opalio covek zescu "spoljaru" i to je to.Sto neko rece najveca je fora sto je sa 40 metara.
Pa Piksi je dao gol Partizanu iz korne.

Žaki

pre 10 godina

Poznati "felš"! Često se koristi u bilijaru. Lopti se da veliki obrt po vertikalnoj osi i ona se ponaša žiroskopski. Važno je osetiti sve parametre u datom trenutku. Siniša Mihajlović je ekspert za taj "trenutak" što su izjavili svi italijanski golmani.
Eto često sam ovde po drugim pitanjima napadnut od nauke (kosmos, bozoni, nisu bozoni, Tvorac ...nije Tvorac), a ovo je brate čista fizika.

crta

pre 10 godina

mogu da pitaju odbojkase. posebno one sto ulaze samo da bi servirali.
kada se lopta udari u ventil, tako da leti bez rotacije dobija se nepredviva lelujava putanja.
mislim da je i mihajlovic namestao loptu da je udari po ventilu. na snimku se vidi da je karlos posebno obratio paznju na polozaj lopte.

daleko od toga da ovo moze svako. opalio je loptu, vristala je samo tako

PamtimKao Slon

pre 10 godina

O ovome je b92 vev pisao pre 5 godina :)
http://www.b92.net/zivot/nauka.php?nav_id=345185
a zanimljivu analizu ovog slobodnog udarca imate ovde:
http://www.scribd.com/doc/53207971/lopta

Madja

pre 10 godina

Mene je oduvek najvishe odushevljavao snimak otpozadi (iza Carlosa) na kojem se vide da je incijalna trajektorija lopte odstupa za minimum 45 stepeni, ako ne i 60, od prave linije koja spaja mesto odakle je izveden slobodan udarac i stativu.

Igor

pre 10 godina

Pre neki dan mi baš pao na pamet ovaj udarac i kao pogledaću ga na netu.. kad eto ove vesti! Znači da ipak postoji neka veza između Karlosa, ovog udarca, putanje lopte, naučnika, mog razmišljanja i b92 vesti xD

Nepismen

pre 10 godina

Gledao sam taj meč,prijateljska izmedju Brazila i Francuske.Mislim da je bila u Parizu.Po meni ubedljivo najbolji slobodnjak svih vremena,van konkurencije.Lopta je u startu bukvalno krenula prema korner zastavici???Takav efe nikada nisam video.Ne sećam se da je uopšte bilo vetra,tako da stvarno ostaje kao anegdota!
(Deki, 18. april 2014 13:42)
Mislim da je to bio turnir sa cetiri reprezentacija. Igrali su jos Italija i Engleska. Najbolja utakmica je bila ona izmedju Brazila i Italije 3:3. Sve su utakmice odigrane u Parizu. To je bio poslednji test za Francusku pred SP 98'

Komsijina Krava

pre 10 godina

Jedan pogodio a koliko je promasio. Carlos je na racun ovog udarca pucao puno poslije i nije se bas nazabijao golova iz slobodnjaka. Ako sam u krivu, neka me neko opovrgne podacima.

Deki

pre 10 godina

Gledao sam taj meč,prijateljska izmedju Brazila i Francuske.Mislim da je bila u Parizu.Po meni ubedljivo najbolji slobodnjak svih vremena,van konkurencije.Lopta je u startu bukvalno krenula prema korner zastavici???Takav efe nikada nisam video.Ne sećam se da je uopšte bilo vetra,tako da stvarno ostaje kao anegdota!

darcko

pre 10 godina

Na našim univerzitetima bi mogli da sprovedu slično istraživanje! Npr tema: koliko bi se igrača prve lige Srbije dobacilo do gola sa ove daljine?

Deki

pre 10 godina

Gledao sam taj meč,prijateljska izmedju Brazila i Francuske.Mislim da je bila u Parizu.Po meni ubedljivo najbolji slobodnjak svih vremena,van konkurencije.Lopta je u startu bukvalno krenula prema korner zastavici???Takav efe nikada nisam video.Ne sećam se da je uopšte bilo vetra,tako da stvarno ostaje kao anegdota!

mc

pre 10 godina

Najbolji slobodnjak svih vremena na velikim utakmicama...
A vest je... Ipak se cini da je profa dao domaci studentima... Sta ima da proucavaju, ko je gledao bejzbol i bar malo zna o tome, loptica moze dve kifle da pravi zahvaljujuci koncu kojim je zasivena i nacinu koji ce fels igrac da baci...

dex

pre 10 godina

Nemojte me pogresno shvatiti, ali osim sto je ovo sa 40 metara, sto retko ko moze, ovo uopste nije tako tesko izvesti, ali zahteva mnogo vezbe. Ja sam ovako cak i kornere uspevao da izvedem. Nikako se ne stavljam u rang sa Karlosom ni po fudbalskom umecu, niti bilo cemi drugom, vec samo kazem da je ovo uz vezbu moguce izvesti. Cime se ovde ruse zakoni fizike, zaista mi nije jasno...

Milos

pre 10 godina

Ovaj podatak dosta govori o leendarnom udarcu Roberta Karlosa, ali jos vise o pomenutom univerzitetu iz Osla. Mada, ima ovde dosta ljudi koji i da dodju mnogo besmislenije vesti, ako su iz Skandinavije, svejedno ce izazvati ekstazu.

Marko Adidas

pre 10 godina

Necu da pametujem, ali tek sada mi je jasno, jer je pre neki dan jedan igrac dao gol po istom principu. Npr, on je s desne strane sutnuo desnom nogom u levi ugao (klasican spoljni fels), a Karlos je ovde isto uradio samo je raspalio jako jer je bila velika udaljenost i dovoljno vremena da lopta krene nazad ka golu. Brutalan gol...a meni je omiljeni Sedorfov kad je igrao u Realu, sa skoro pola terena iz trka. Pozdrav. :)

darcko

pre 10 godina

Na našim univerzitetima bi mogli da sprovedu slično istraživanje! Npr tema: koliko bi se igrača prve lige Srbije dobacilo do gola sa ove daljine?

Deki

pre 10 godina

Gledao sam taj meč,prijateljska izmedju Brazila i Francuske.Mislim da je bila u Parizu.Po meni ubedljivo najbolji slobodnjak svih vremena,van konkurencije.Lopta je u startu bukvalno krenula prema korner zastavici???Takav efe nikada nisam video.Ne sećam se da je uopšte bilo vetra,tako da stvarno ostaje kao anegdota!

Madja

pre 10 godina

Mene je oduvek najvishe odushevljavao snimak otpozadi (iza Carlosa) na kojem se vide da je incijalna trajektorija lopte odstupa za minimum 45 stepeni, ako ne i 60, od prave linije koja spaja mesto odakle je izveden slobodan udarac i stativu.

milan

pre 10 godina

karlos je bio igracina. oboazvao sam da gledam tadasnji real sa zidanom.


on je tipa zanetija, nikada se nije povredjivao.

secam se da se jedino povredio protiv partizana kada je promasio loptu zbog dzombe na terenu.

Kol

pre 10 godina

@(dex, 18. april 2014 13:35)

Izvini supermene nismo te prepoznali, ja sam jednom dao gol sa celog terena i to golmanu kroz noge xD! Ima Karlos i mnogo bolji gol cini mi se da je bio kod leve korner zastavice iz punog trka dao gol deportivu taj gol je nerealan kao i ugao iz kog je postignut!

AC MILAN

pre 10 godina

Carlos,Rivaldo,Ronaldo,Zanetti,Maldini,Nesta,Del Piero,Zizu,Figo,Tiram,Trezeguet,Nedved,Ronaldinho,Seedorf,Totti,Canavaro,Juninho,Ze Roberto...To je bio fudbal.

dex

pre 10 godina

Nemojte me pogresno shvatiti, ali osim sto je ovo sa 40 metara, sto retko ko moze, ovo uopste nije tako tesko izvesti, ali zahteva mnogo vezbe. Ja sam ovako cak i kornere uspevao da izvedem. Nikako se ne stavljam u rang sa Karlosom ni po fudbalskom umecu, niti bilo cemi drugom, vec samo kazem da je ovo uz vezbu moguce izvesti. Cime se ovde ruse zakoni fizike, zaista mi nije jasno...

Lopta

pre 10 godina

Svakako jedan od najlepsih golova koji su postignuti iz slobodnog udarca.Lopta je imala putanj u okviru zakona fizike a ne izvan.
Svi znamo kakav efe lopta dobije kad se sutira jako i sa spoljnim felsom.

realno

pre 10 godina

Samo je VELIKI PIKSI za proucavanje...Zubizareta zna najbolje i nije za dzabe rekao da je to najbolji fudbaler protiv koga je on igrao a u njegovo vreme je igrao jedan Maradona...VELIKI PIKSI !!!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (/Pedja/, 18. april 2014 14:18)

Neosporno je bio strasan fudbaler, tehnicar tj. majstorska desetka....cuo sam price da je kao mali ispod skolske klupe rolao loptu dok sedi svaki cas i svaki dan. ALI ipak covek je jurio za novcem i u toj jurnjavi se izgubio u suprotnom stekao bi vecu slavu i od Savicevica, a ja se usudjujem da kazem iako sma partizanovac da bi mogao da se priblizi i Maradoni....neverovatan tehnicar gotovo sve je mogao sa loptom.

Igor

pre 10 godina

Pre neki dan mi baš pao na pamet ovaj udarac i kao pogledaću ga na netu.. kad eto ove vesti! Znači da ipak postoji neka veza između Karlosa, ovog udarca, putanje lopte, naučnika, mog razmišljanja i b92 vesti xD

dado

pre 10 godina

Carolija ili ne, za mene je ponasanje Barteza vrlo zanimljivo, kao da sam sebi govori ma nece ova u gol, nema teorije..a onda stao i gleda ko ovca

Cooper

pre 10 godina

Najlepsi gol koji sam video iz slobodnjaka, secam se te utakmice...E nekada je RTS bio televizija pa prenosila sve...Zato sad mogu u zatvor da me salju, TV pretplaru ne placam...

znalac

pre 10 godina

Odlican sut,lep gol,samo sta je tu za proucavanje?Opalio covek zescu "spoljaru" i to je to.Sto neko rece najveca je fora sto je sa 40 metara.
Pa Piksi je dao gol Partizanu iz korne.

Goran

pre 10 godina

Cini mi se da je bio novembar 2003.Galaktikosi u punom sastavu u hramu fudbala.Kasiljas ,Salgado,R.Karlos,Kampo,Bekam,Figo,Zidan,Raul,Ronaldo,Morijentes...Najjaca ekipau istoriji koja je gostovala na nasim prostorima.Nazalost mislim da nikada vise necu doziveti tako nesto,iako mi je 31.god.

ForeverSRB

pre 10 godina

Pocepao je vazduh na azot i kiseonik :) (Rule, 18. april 2014 13:53) Ili ti na vodonik i kiseonik sto bi legendica znala reci :D

Žaki

pre 10 godina

Cista greska Barteza, morao je da postavi zivi zid jos metar ulevo ;)
(Kakve fore imam, 18. april 2014 15:08)

Ne! Nisi u pravu. Sa ove distance svaki živi zid je čista greška! Samo ometa vidik golmanu ali nema nikakvu stvarnu tj. zaštitnu funkciju ...što je Karlos i dokazao. Može da se prebaci (zaobiđe) ko od šale u svako doba dana i noći. U ovoj situaciji jedan ili dva čoveka, čisto psihološki, treba da su u "zidu" i da zaustave eventualnu traljavu špicoku po sredini gola. Sve drugo je "golmanova lopta"! Ne znam kako da je brzo išla, sa ove daljine ona bi trebala da je lak plen za golmane ako je na vreme uoče! Njen let je između sekunde ili dve sekinde, što je dovoljno vemena da je golman stigne! No, Bartez je prosto nije video od sopstvenog zida. (Igrao sam u svojoj mladosti fudbal dve godine u fk Bežanija za vremena Duleta "Pušare" - za one koji poznaju materiju) pa znam ponešto o loptanju. Živi zid ima smisla samo ako je slobodnjak sa distance oko 20 (plus/minus) metara jer kod direktnog šuta smeta ...a ako prebaciš zid ..velika je verovatnoća da prebacuješ i go! Malo ko je mogao da udarac podesi tako da prebaci zid a pogodi okvir gola sa tih manjih distanci. Mihajlović i još nekolicina ljudi iz istorije fuzbala su to mogli. Imali su čudan šut naglog propadanja lopte. Oni su legende "slobodnjaka". Kažu italijanski golmani u jednoj anketi: "Ako Siniša prebaci zid, vi to ne možete da branite!" U Karlosovom slučaju sa 40-ak m. živi zid nema svrhu osim da smeta golmanu.

mc

pre 10 godina

Najbolji slobodnjak svih vremena na velikim utakmicama...
A vest je... Ipak se cini da je profa dao domaci studentima... Sta ima da proucavaju, ko je gledao bejzbol i bar malo zna o tome, loptica moze dve kifle da pravi zahvaljujuci koncu kojim je zasivena i nacinu koji ce fels igrac da baci...

Trovach

pre 10 godina

Iako navijam za Barsu postujem Real jer igra podjednako lep fudbal ( bez ljigavog bunkera).Secam se Karlosa, hladno vreme, on izvodi slobodnjak, a cela mu se "pusi". Uvek je bio "pit bul" za svoj tim. Respect!

Milos

pre 10 godina

Ovaj podatak dosta govori o leendarnom udarcu Roberta Karlosa, ali jos vise o pomenutom univerzitetu iz Osla. Mada, ima ovde dosta ljudi koji i da dodju mnogo besmislenije vesti, ako su iz Skandinavije, svejedno ce izazvati ekstazu.

mare

pre 10 godina

Poznat gol. Koje je to zakone fizike "srusio"? Gravitaciju? Centrifugalnu silu? Otpor vazduha? Sta su ti naucnici otkrili, sme li javnost da zna, ili je mozda bozija cestica upletena u sve?

Dusan

pre 10 godina

nije oborio zakone fizike, samo je iskoristio savrseno zakone fizike. upotrebio ogromnu silu, pogodio loptu nogom milimetarski precizno i sve ostalo je istorija.

miki

pre 10 godina

odlican sut i gol, samo ne znam sto se ovoliko dize u nebesa i precenjuje. Sinisa Mihajlovic je za mene krunisani kralj slobodnjaka, i ako postoji neka statistika mislim da on ima najbolji odnos izmedju pokusaja i pogodaka. Secam se nekoliko puta kad je na po jednom mecu davao nekoliko golova iz slobodnjaka

crta

pre 10 godina

mogu da pitaju odbojkase. posebno one sto ulaze samo da bi servirali.
kada se lopta udari u ventil, tako da leti bez rotacije dobija se nepredviva lelujava putanja.
mislim da je i mihajlovic namestao loptu da je udari po ventilu. na snimku se vidi da je karlos posebno obratio paznju na polozaj lopte.

daleko od toga da ovo moze svako. opalio je loptu, vristala je samo tako

Deki

pre 10 godina

Gledao sam taj meč,prijateljska izmedju Brazila i Francuske.Mislim da je bila u Parizu.Po meni ubedljivo najbolji slobodnjak svih vremena,van konkurencije.Lopta je u startu bukvalno krenula prema korner zastavici???Takav efe nikada nisam video.Ne sećam se da je uopšte bilo vetra,tako da stvarno ostaje kao anegdota!

Žaki

pre 10 godina

Poznati "felš"! Često se koristi u bilijaru. Lopti se da veliki obrt po vertikalnoj osi i ona se ponaša žiroskopski. Važno je osetiti sve parametre u datom trenutku. Siniša Mihajlović je ekspert za taj "trenutak" što su izjavili svi italijanski golmani.
Eto često sam ovde po drugim pitanjima napadnut od nauke (kosmos, bozoni, nisu bozoni, Tvorac ...nije Tvorac), a ovo je brate čista fizika.

Solskjaer

pre 10 godina

Svaka cast Karlosu... Jedan od najlepsih slobodnjaka svih vremena...
Ali, po meni, pre bi trebalo proucavati Zuninjove slobodnjake jer lopta cesto nicim izazvana menja pravac, propada ili slicno. Pa i recimo Ronaldov gol protiv Portsmauta, kada je, cini mi se Rednap izjavio da se lopta nekoliko metara pre gola izduvala u vazduhu i dobila ubrzanje...
Kada sutnete loptu spoljnom, normalno je da dosta promeni putanju tokom leta, a Karlos ima izuzetno jak sut, pa zbog toga je gol jos impresivniji...
Pogledajte i gol Boska Jankovica protiv Vozdovca... Jedina razlika je sto je bila manja udaljenost...

only fools and horses

pre 10 godina

Nemojte pogrešno da me shvatite. Roberto Karlos je bio sjajan igrač, jedan od najboljih bekova svih vremena, ali meni njegovi slobodnjaci nisu bili toliko impresivni. Išao je po sistemu - imam mnogo jak šut i udaram svom snagom pa šta bude. Najbolji izvođač slobodnjaka sa distance je bez sumnje bio Mihajlović, u najboljim danima je imao realizaciju 2 od 3, nekad je davao i nekoliko redom, kao penal da šutira. A sa 16m neprevaziđen je bio Platini, barem one koje sam ja gledao, mada je i Piksi bio vrhunski.

/Pedja/

pre 10 godina

Samo je VELIKI PIKSI za proucavanje...Zubizareta zna najbolje i nije za dzabe rekao da je to najbolji fudbaler protiv koga je on igrao a u njegovo vreme je igrao jedan Maradona...VELIKI PIKSI !!!

Deki

pre 10 godina

Sa ovim novim loptama ne postoji nacin da se izvede ovakav udarac. Uopste, izumrli su svi izvodjaci slobodnjaka. Platini, Barselona, lopte, fudbal bez kontakta su unistili ovu igru. Ovo sad je futsal na velikom terenu. Ne bi me cudilo da pocnu i tegove da stavljaju u lopte. Trideset godina sam igrao a sad mi je muka i da gledam.

Komsijina Krava

pre 10 godina

Jedan pogodio a koliko je promasio. Carlos je na racun ovog udarca pucao puno poslije i nije se bas nazabijao golova iz slobodnjaka. Ako sam u krivu, neka me neko opovrgne podacima.

qwerty

pre 10 godina

@(Kol, 18. april 2014 14:07)
U pravu si, pored leve goal aut linije je sutnuo, prakticno iz mrtvog ugla, ali dao ga je Tenerifima, a ne Deportivu :)
http://www.youtube.com/watch?v=YKBCD7qobXg

Nepismen

pre 10 godina

Gledao sam taj meč,prijateljska izmedju Brazila i Francuske.Mislim da je bila u Parizu.Po meni ubedljivo najbolji slobodnjak svih vremena,van konkurencije.Lopta je u startu bukvalno krenula prema korner zastavici???Takav efe nikada nisam video.Ne sećam se da je uopšte bilo vetra,tako da stvarno ostaje kao anegdota!
(Deki, 18. april 2014 13:42)
Mislim da je to bio turnir sa cetiri reprezentacija. Igrali su jos Italija i Engleska. Najbolja utakmica je bila ona izmedju Brazila i Italije 3:3. Sve su utakmice odigrane u Parizu. To je bio poslednji test za Francusku pred SP 98'

Marko Adidas

pre 10 godina

Necu da pametujem, ali tek sada mi je jasno, jer je pre neki dan jedan igrac dao gol po istom principu. Npr, on je s desne strane sutnuo desnom nogom u levi ugao (klasican spoljni fels), a Karlos je ovde isto uradio samo je raspalio jako jer je bila velika udaljenost i dovoljno vremena da lopta krene nazad ka golu. Brutalan gol...a meni je omiljeni Sedorfov kad je igrao u Realu, sa skoro pola terena iz trka. Pozdrav. :)

Bombardinjo

pre 10 godina

Ne znam da li primecujete ali pre samog suta loptu namesta tako da kad je udari pogodi tamo gde je ventil. To verovatno ima neki uticaj....

Ubedljivo najbolji suter ikada kad je u pitanju kombinacija max snage i max preciznosti...

Millennium

pre 10 godina

Ovaj slobodan udarac, i prečka Mijatovića su mi ostali najviše u sećanju iz tog perioda kada je fudbal u pitanju. A tu prečku i dalje sanjam.

PamtimKao Slon

pre 10 godina

O ovome je b92 vev pisao pre 5 godina :)
http://www.b92.net/zivot/nauka.php?nav_id=345185
a zanimljivu analizu ovog slobodnog udarca imate ovde:
http://www.scribd.com/doc/53207971/lopta

dr.no

pre 10 godina

Goran, 18. april 2014 14:47
Lupas gluposti.Morijentes je te sezone igrao za Monako.Ivan Kampo je igrao za Bolton.A sta kazes na sastav Barselone 1996.Ronaldo,Stoickov,Figo,Rivaldo,Djovani,Vitor Baia,Hadzi...

bora

pre 10 godina

Na našim univerzitetima bi mogli da sprovedu slično istraživanje! Npr tema: koliko bi se igrača prve lige Srbije dobacilo do gola sa ove daljine?
(darcko, 18. april 2014 13:42)
Cemu ovakav komentar u ovoj jadnoj ligi su samo u poslednjih 10 godina ponikli igraci : Branislav Ivanovic,Nemanja Vidic,Aleksandar Kolarov,Lazar Markovic,Matija Nastasic,Milos Krasic,Stevan Jovetic,Aleksandar Mitrovic,Zoran Tosic ,Milos Jojic,Dusan Basta,Bosko Jankovic itd... umesto da budemo ponosni na to mi pljujemo sve sto je nase ,ovi igraci su IGRALI U NASOJ LIGI! Nabrojte mi neku ligu a da nesu ove top 5 iz koje je poteklo vise vrhunskih igraca ? To sto mi nemamo para da ih zadrzimo i napravimo opipljiv rezultat u evropi nije razlog da se pljuje po momcima koji igraju tu ligu jer su u njoj neki novi Vidic,Ivanovic,Kolarov itd.

jedan je miha

pre 10 godina

miha je bio i ostao najbolji sa slobodnjaka i tačka, roberto carlos je odmah izza njega, (iako je išao previše na snagu) jer su oba igrala u odbrani, te su stoga morali da se bore za izvođenje kod slobodnjaka, znači manje šansi za gol u odnosu na ove danas tipa ronaldo/messi što šutiraju po 5-10 slobodnjaka na utakmicu i svake tolko pogode i onda ispadaju majstori slobodnjaka... kako god dal ima neko snimak mihajlovićeve prečke na utakmici lige šampiona između lazia i anderlehta - negde sa pola terena (unutar kruga oko centra) - golman nije ni postavio živi zid a kad je miha opalio po lopti ona se odbila od prečke van 16-erca a golman nije stigao ni da reaguje iako je lopta prošla na metar od njega... tražio sam taj snimak na internetu ali ga očigledno nema...šteta...kakav šut je to bio...

Milan-Nepokorivi

pre 10 godina

Najboljen stonsam video od slobodnih udaraca je izveo Misel Platini 1978-me godine na Sardiniji protiv tada vrlo mocne Italijei to tri puta sa nekih 20 metara!Prvi put sudija je ponistio gol kazavsi da nije dao znak da se udarac izvede.Sledeci put je ponistio gol jer navodno "zivi zid" nije bio dovoljno "blizu" i naredio da se puca novi udarac.Platini je i iz treceg udarca savladao istog golmana mozda jednog og prvih 5 u istoriji!Seca li se neko Dina Zofa!E to je taj kome je Misel Platini na toj prijateljskoj utakmici da tri gola iz tri pokusaja!To je ono to se zove 100% ucinka!Kako bi kazao pok.Mijan Aleksic "Krakto,ali j*****o""

ii

pre 10 godina

mihajlovic je nosio 39 broj kopacke i imao ljevicu ko katapult.takodze i karlos ,ne veci broj kopacke od 40 plus misici na njegovu malu visinu.duboki cucanje je radio sa 200 kg ,a pres masinu i duplo.jer za udarac sa 40 metara mora biti sila masi daje ubrzanje ,prije toga je okrenuo loptu da ventil bude direkt na kopacki ,da se rasporedi ravnomjerno sila unutar dusice .bartez nije vidio loptu od zivog zida ,i da je vidio nebi se mogao baciti na stativu skroz.najaci sutevi su kad se lopta pokupi 10 cm sa zemlje tz drop kick.

shandonjito

pre 10 godina

Teoreticari Norvesti, a i ovi nasi ovde na sajtu, ako hocete da saznate nesto vise o lopti kao pojavi, napravite nadljudski napor i promenite malo sport, pa recimo otidjite nekad na odbojkasku utakmicu. Preporucujem da sednete duz paralele tako da promatrate loptu pri servisu da ide ka vama ili od vas. Danas se uglavnom servira iz skoka, ali dobar lelujavac je idalje najubojitiji servis, ko zna da ga izvede. Sustina je u impulsnoj energiji koja se predaje lopti, polozaju ventila tokom leta lopte i preciznosti udarca, tj. da lopta nema rotaciju. Teziste lopte je pomereno ka ventilu i kad lopta pocne da gubi impulsnu energiju, onda dolazi do lelujanja lopte zavisno od polozaja ventila. Zato primacima cesto lopta "sleti" sa ruke, jer promeni pracav na kratkom rastojanju.
A Shando Njito je inace bio mag lelujavaca ;) Mozda se neko i njega seca :)

Vatra

pre 10 godina

(bora, 18. april 2014 18:26)

Boro legendo svaka cast za komentar, ali to ne cudi jer kod nas nasi ljudi naj vise vole da plunu na sve sto je nase, sve tudje je bolje, svi narodi, sve drzave, sve tudje je bolje, a sve nase naj gore. Da je samo sa fudbalom tako bilo bi lepo. Nikako ne razumem otkud toliki prezir prema sopstvenoj naciji, zbog cega to samoponizavanje.

realno

pre 10 godina

Cista greska Barteza, morao je da postavi zivi zid jos metar ulevo ;)
(Kakve fore imam, 18. april 2014 15:08)

steta sto nije jer tek tad bi fizicari bili na muci :)

nekad je bolje svasta jesti nego svasta pisati

pre 10 godina

Sa ovim novim loptama ne postoji nacin da se izvede ovakav udarac. Uopste, izumrli su svi izvodjaci slobodnjaka. Platini, Barselona, lopte, fudbal bez kontakta su unistili ovu igru. Ovo sad je futsal na velikom terenu. Ne bi me cudilo da pocnu i tegove da stavljaju u lopte. Trideset godina sam igrao a sad mi je muka i da gledam.
(Deki, 18. april 2014 18:10)

Platini i Barselona unistili fudbal?A ti si ga velemajstore igrao 30 godina...e svaka cast.

dex

pre 10 godina

Nemojte me pogresno shvatiti, ali osim sto je ovo sa 40 metara, sto retko ko moze, ovo uopste nije tako tesko izvesti, ali zahteva mnogo vezbe. Ja sam ovako cak i kornere uspevao da izvedem. Nikako se ne stavljam u rang sa Karlosom ni po fudbalskom umecu, niti bilo cemi drugom, vec samo kazem da je ovo uz vezbu moguce izvesti. Cime se ovde ruse zakoni fizike, zaista mi nije jasno...

Komsijina Krava

pre 10 godina

Jedan pogodio a koliko je promasio. Carlos je na racun ovog udarca pucao puno poslije i nije se bas nazabijao golova iz slobodnjaka. Ako sam u krivu, neka me neko opovrgne podacima.

znalac

pre 10 godina

Odlican sut,lep gol,samo sta je tu za proucavanje?Opalio covek zescu "spoljaru" i to je to.Sto neko rece najveca je fora sto je sa 40 metara.
Pa Piksi je dao gol Partizanu iz korne.

mare

pre 10 godina

Poznat gol. Koje je to zakone fizike "srusio"? Gravitaciju? Centrifugalnu silu? Otpor vazduha? Sta su ti naucnici otkrili, sme li javnost da zna, ili je mozda bozija cestica upletena u sve?

Deki

pre 10 godina

Gledao sam taj meč,prijateljska izmedju Brazila i Francuske.Mislim da je bila u Parizu.Po meni ubedljivo najbolji slobodnjak svih vremena,van konkurencije.Lopta je u startu bukvalno krenula prema korner zastavici???Takav efe nikada nisam video.Ne sećam se da je uopšte bilo vetra,tako da stvarno ostaje kao anegdota!

miki

pre 10 godina

odlican sut i gol, samo ne znam sto se ovoliko dize u nebesa i precenjuje. Sinisa Mihajlovic je za mene krunisani kralj slobodnjaka, i ako postoji neka statistika mislim da on ima najbolji odnos izmedju pokusaja i pogodaka. Secam se nekoliko puta kad je na po jednom mecu davao nekoliko golova iz slobodnjaka

/Pedja/

pre 10 godina

Samo je VELIKI PIKSI za proucavanje...Zubizareta zna najbolje i nije za dzabe rekao da je to najbolji fudbaler protiv koga je on igrao a u njegovo vreme je igrao jedan Maradona...VELIKI PIKSI !!!

Madja

pre 10 godina

Mene je oduvek najvishe odushevljavao snimak otpozadi (iza Carlosa) na kojem se vide da je incijalna trajektorija lopte odstupa za minimum 45 stepeni, ako ne i 60, od prave linije koja spaja mesto odakle je izveden slobodan udarac i stativu.

darcko

pre 10 godina

Na našim univerzitetima bi mogli da sprovedu slično istraživanje! Npr tema: koliko bi se igrača prve lige Srbije dobacilo do gola sa ove daljine?

realno

pre 10 godina

Samo je VELIKI PIKSI za proucavanje...Zubizareta zna najbolje i nije za dzabe rekao da je to najbolji fudbaler protiv koga je on igrao a u njegovo vreme je igrao jedan Maradona...VELIKI PIKSI !!!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (/Pedja/, 18. april 2014 14:18)

Neosporno je bio strasan fudbaler, tehnicar tj. majstorska desetka....cuo sam price da je kao mali ispod skolske klupe rolao loptu dok sedi svaki cas i svaki dan. ALI ipak covek je jurio za novcem i u toj jurnjavi se izgubio u suprotnom stekao bi vecu slavu i od Savicevica, a ja se usudjujem da kazem iako sma partizanovac da bi mogao da se priblizi i Maradoni....neverovatan tehnicar gotovo sve je mogao sa loptom.

Igor

pre 10 godina

Pre neki dan mi baš pao na pamet ovaj udarac i kao pogledaću ga na netu.. kad eto ove vesti! Znači da ipak postoji neka veza između Karlosa, ovog udarca, putanje lopte, naučnika, mog razmišljanja i b92 vesti xD

milan

pre 10 godina

karlos je bio igracina. oboazvao sam da gledam tadasnji real sa zidanom.


on je tipa zanetija, nikada se nije povredjivao.

secam se da se jedino povredio protiv partizana kada je promasio loptu zbog dzombe na terenu.

Deki

pre 10 godina

Gledao sam taj meč,prijateljska izmedju Brazila i Francuske.Mislim da je bila u Parizu.Po meni ubedljivo najbolji slobodnjak svih vremena,van konkurencije.Lopta je u startu bukvalno krenula prema korner zastavici???Takav efe nikada nisam video.Ne sećam se da je uopšte bilo vetra,tako da stvarno ostaje kao anegdota!

Bombardinjo

pre 10 godina

Ne znam da li primecujete ali pre samog suta loptu namesta tako da kad je udari pogodi tamo gde je ventil. To verovatno ima neki uticaj....

Ubedljivo najbolji suter ikada kad je u pitanju kombinacija max snage i max preciznosti...

Goran

pre 10 godina

Cini mi se da je bio novembar 2003.Galaktikosi u punom sastavu u hramu fudbala.Kasiljas ,Salgado,R.Karlos,Kampo,Bekam,Figo,Zidan,Raul,Ronaldo,Morijentes...Najjaca ekipau istoriji koja je gostovala na nasim prostorima.Nazalost mislim da nikada vise necu doziveti tako nesto,iako mi je 31.god.

Milos

pre 10 godina

Ovaj podatak dosta govori o leendarnom udarcu Roberta Karlosa, ali jos vise o pomenutom univerzitetu iz Osla. Mada, ima ovde dosta ljudi koji i da dodju mnogo besmislenije vesti, ako su iz Skandinavije, svejedno ce izazvati ekstazu.

Kol

pre 10 godina

@(dex, 18. april 2014 13:35)

Izvini supermene nismo te prepoznali, ja sam jednom dao gol sa celog terena i to golmanu kroz noge xD! Ima Karlos i mnogo bolji gol cini mi se da je bio kod leve korner zastavice iz punog trka dao gol deportivu taj gol je nerealan kao i ugao iz kog je postignut!

dr.no

pre 10 godina

Goran, 18. april 2014 14:47
Lupas gluposti.Morijentes je te sezone igrao za Monako.Ivan Kampo je igrao za Bolton.A sta kazes na sastav Barselone 1996.Ronaldo,Stoickov,Figo,Rivaldo,Djovani,Vitor Baia,Hadzi...

Deki

pre 10 godina

Sa ovim novim loptama ne postoji nacin da se izvede ovakav udarac. Uopste, izumrli su svi izvodjaci slobodnjaka. Platini, Barselona, lopte, fudbal bez kontakta su unistili ovu igru. Ovo sad je futsal na velikom terenu. Ne bi me cudilo da pocnu i tegove da stavljaju u lopte. Trideset godina sam igrao a sad mi je muka i da gledam.

nekad je bolje svasta jesti nego svasta pisati

pre 10 godina

Sa ovim novim loptama ne postoji nacin da se izvede ovakav udarac. Uopste, izumrli su svi izvodjaci slobodnjaka. Platini, Barselona, lopte, fudbal bez kontakta su unistili ovu igru. Ovo sad je futsal na velikom terenu. Ne bi me cudilo da pocnu i tegove da stavljaju u lopte. Trideset godina sam igrao a sad mi je muka i da gledam.
(Deki, 18. april 2014 18:10)

Platini i Barselona unistili fudbal?A ti si ga velemajstore igrao 30 godina...e svaka cast.

crta

pre 10 godina

mogu da pitaju odbojkase. posebno one sto ulaze samo da bi servirali.
kada se lopta udari u ventil, tako da leti bez rotacije dobija se nepredviva lelujava putanja.
mislim da je i mihajlovic namestao loptu da je udari po ventilu. na snimku se vidi da je karlos posebno obratio paznju na polozaj lopte.

daleko od toga da ovo moze svako. opalio je loptu, vristala je samo tako

only fools and horses

pre 10 godina

Nemojte pogrešno da me shvatite. Roberto Karlos je bio sjajan igrač, jedan od najboljih bekova svih vremena, ali meni njegovi slobodnjaci nisu bili toliko impresivni. Išao je po sistemu - imam mnogo jak šut i udaram svom snagom pa šta bude. Najbolji izvođač slobodnjaka sa distance je bez sumnje bio Mihajlović, u najboljim danima je imao realizaciju 2 od 3, nekad je davao i nekoliko redom, kao penal da šutira. A sa 16m neprevaziđen je bio Platini, barem one koje sam ja gledao, mada je i Piksi bio vrhunski.

Lopta

pre 10 godina

Svakako jedan od najlepsih golova koji su postignuti iz slobodnog udarca.Lopta je imala putanj u okviru zakona fizike a ne izvan.
Svi znamo kakav efe lopta dobije kad se sutira jako i sa spoljnim felsom.

Žaki

pre 10 godina

Poznati "felš"! Često se koristi u bilijaru. Lopti se da veliki obrt po vertikalnoj osi i ona se ponaša žiroskopski. Važno je osetiti sve parametre u datom trenutku. Siniša Mihajlović je ekspert za taj "trenutak" što su izjavili svi italijanski golmani.
Eto često sam ovde po drugim pitanjima napadnut od nauke (kosmos, bozoni, nisu bozoni, Tvorac ...nije Tvorac), a ovo je brate čista fizika.

Solskjaer

pre 10 godina

Svaka cast Karlosu... Jedan od najlepsih slobodnjaka svih vremena...
Ali, po meni, pre bi trebalo proucavati Zuninjove slobodnjake jer lopta cesto nicim izazvana menja pravac, propada ili slicno. Pa i recimo Ronaldov gol protiv Portsmauta, kada je, cini mi se Rednap izjavio da se lopta nekoliko metara pre gola izduvala u vazduhu i dobila ubrzanje...
Kada sutnete loptu spoljnom, normalno je da dosta promeni putanju tokom leta, a Karlos ima izuzetno jak sut, pa zbog toga je gol jos impresivniji...
Pogledajte i gol Boska Jankovica protiv Vozdovca... Jedina razlika je sto je bila manja udaljenost...

Cooper

pre 10 godina

Najlepsi gol koji sam video iz slobodnjaka, secam se te utakmice...E nekada je RTS bio televizija pa prenosila sve...Zato sad mogu u zatvor da me salju, TV pretplaru ne placam...

Žaki

pre 10 godina

Cista greska Barteza, morao je da postavi zivi zid jos metar ulevo ;)
(Kakve fore imam, 18. april 2014 15:08)

Ne! Nisi u pravu. Sa ove distance svaki živi zid je čista greška! Samo ometa vidik golmanu ali nema nikakvu stvarnu tj. zaštitnu funkciju ...što je Karlos i dokazao. Može da se prebaci (zaobiđe) ko od šale u svako doba dana i noći. U ovoj situaciji jedan ili dva čoveka, čisto psihološki, treba da su u "zidu" i da zaustave eventualnu traljavu špicoku po sredini gola. Sve drugo je "golmanova lopta"! Ne znam kako da je brzo išla, sa ove daljine ona bi trebala da je lak plen za golmane ako je na vreme uoče! Njen let je između sekunde ili dve sekinde, što je dovoljno vemena da je golman stigne! No, Bartez je prosto nije video od sopstvenog zida. (Igrao sam u svojoj mladosti fudbal dve godine u fk Bežanija za vremena Duleta "Pušare" - za one koji poznaju materiju) pa znam ponešto o loptanju. Živi zid ima smisla samo ako je slobodnjak sa distance oko 20 (plus/minus) metara jer kod direktnog šuta smeta ...a ako prebaciš zid ..velika je verovatnoća da prebacuješ i go! Malo ko je mogao da udarac podesi tako da prebaci zid a pogodi okvir gola sa tih manjih distanci. Mihajlović i još nekolicina ljudi iz istorije fuzbala su to mogli. Imali su čudan šut naglog propadanja lopte. Oni su legende "slobodnjaka". Kažu italijanski golmani u jednoj anketi: "Ako Siniša prebaci zid, vi to ne možete da branite!" U Karlosovom slučaju sa 40-ak m. živi zid nema svrhu osim da smeta golmanu.

shandonjito

pre 10 godina

Teoreticari Norvesti, a i ovi nasi ovde na sajtu, ako hocete da saznate nesto vise o lopti kao pojavi, napravite nadljudski napor i promenite malo sport, pa recimo otidjite nekad na odbojkasku utakmicu. Preporucujem da sednete duz paralele tako da promatrate loptu pri servisu da ide ka vama ili od vas. Danas se uglavnom servira iz skoka, ali dobar lelujavac je idalje najubojitiji servis, ko zna da ga izvede. Sustina je u impulsnoj energiji koja se predaje lopti, polozaju ventila tokom leta lopte i preciznosti udarca, tj. da lopta nema rotaciju. Teziste lopte je pomereno ka ventilu i kad lopta pocne da gubi impulsnu energiju, onda dolazi do lelujanja lopte zavisno od polozaja ventila. Zato primacima cesto lopta "sleti" sa ruke, jer promeni pracav na kratkom rastojanju.
A Shando Njito je inace bio mag lelujavaca ;) Mozda se neko i njega seca :)

Milan-Nepokorivi

pre 10 godina

Najboljen stonsam video od slobodnih udaraca je izveo Misel Platini 1978-me godine na Sardiniji protiv tada vrlo mocne Italijei to tri puta sa nekih 20 metara!Prvi put sudija je ponistio gol kazavsi da nije dao znak da se udarac izvede.Sledeci put je ponistio gol jer navodno "zivi zid" nije bio dovoljno "blizu" i naredio da se puca novi udarac.Platini je i iz treceg udarca savladao istog golmana mozda jednog og prvih 5 u istoriji!Seca li se neko Dina Zofa!E to je taj kome je Misel Platini na toj prijateljskoj utakmici da tri gola iz tri pokusaja!To je ono to se zove 100% ucinka!Kako bi kazao pok.Mijan Aleksic "Krakto,ali j*****o""

mc

pre 10 godina

Najbolji slobodnjak svih vremena na velikim utakmicama...
A vest je... Ipak se cini da je profa dao domaci studentima... Sta ima da proucavaju, ko je gledao bejzbol i bar malo zna o tome, loptica moze dve kifle da pravi zahvaljujuci koncu kojim je zasivena i nacinu koji ce fels igrac da baci...

AC MILAN

pre 10 godina

Carlos,Rivaldo,Ronaldo,Zanetti,Maldini,Nesta,Del Piero,Zizu,Figo,Tiram,Trezeguet,Nedved,Ronaldinho,Seedorf,Totti,Canavaro,Juninho,Ze Roberto...To je bio fudbal.

ForeverSRB

pre 10 godina

Pocepao je vazduh na azot i kiseonik :) (Rule, 18. april 2014 13:53) Ili ti na vodonik i kiseonik sto bi legendica znala reci :D

Dusan

pre 10 godina

nije oborio zakone fizike, samo je iskoristio savrseno zakone fizike. upotrebio ogromnu silu, pogodio loptu nogom milimetarski precizno i sve ostalo je istorija.

Nepismen

pre 10 godina

Gledao sam taj meč,prijateljska izmedju Brazila i Francuske.Mislim da je bila u Parizu.Po meni ubedljivo najbolji slobodnjak svih vremena,van konkurencije.Lopta je u startu bukvalno krenula prema korner zastavici???Takav efe nikada nisam video.Ne sećam se da je uopšte bilo vetra,tako da stvarno ostaje kao anegdota!
(Deki, 18. april 2014 13:42)
Mislim da je to bio turnir sa cetiri reprezentacija. Igrali su jos Italija i Engleska. Najbolja utakmica je bila ona izmedju Brazila i Italije 3:3. Sve su utakmice odigrane u Parizu. To je bio poslednji test za Francusku pred SP 98'

Marko Adidas

pre 10 godina

Necu da pametujem, ali tek sada mi je jasno, jer je pre neki dan jedan igrac dao gol po istom principu. Npr, on je s desne strane sutnuo desnom nogom u levi ugao (klasican spoljni fels), a Karlos je ovde isto uradio samo je raspalio jako jer je bila velika udaljenost i dovoljno vremena da lopta krene nazad ka golu. Brutalan gol...a meni je omiljeni Sedorfov kad je igrao u Realu, sa skoro pola terena iz trka. Pozdrav. :)

PamtimKao Slon

pre 10 godina

O ovome je b92 vev pisao pre 5 godina :)
http://www.b92.net/zivot/nauka.php?nav_id=345185
a zanimljivu analizu ovog slobodnog udarca imate ovde:
http://www.scribd.com/doc/53207971/lopta

Trovach

pre 10 godina

Iako navijam za Barsu postujem Real jer igra podjednako lep fudbal ( bez ljigavog bunkera).Secam se Karlosa, hladno vreme, on izvodi slobodnjak, a cela mu se "pusi". Uvek je bio "pit bul" za svoj tim. Respect!

Millennium

pre 10 godina

Ovaj slobodan udarac, i prečka Mijatovića su mi ostali najviše u sećanju iz tog perioda kada je fudbal u pitanju. A tu prečku i dalje sanjam.

bora

pre 10 godina

Na našim univerzitetima bi mogli da sprovedu slično istraživanje! Npr tema: koliko bi se igrača prve lige Srbije dobacilo do gola sa ove daljine?
(darcko, 18. april 2014 13:42)
Cemu ovakav komentar u ovoj jadnoj ligi su samo u poslednjih 10 godina ponikli igraci : Branislav Ivanovic,Nemanja Vidic,Aleksandar Kolarov,Lazar Markovic,Matija Nastasic,Milos Krasic,Stevan Jovetic,Aleksandar Mitrovic,Zoran Tosic ,Milos Jojic,Dusan Basta,Bosko Jankovic itd... umesto da budemo ponosni na to mi pljujemo sve sto je nase ,ovi igraci su IGRALI U NASOJ LIGI! Nabrojte mi neku ligu a da nesu ove top 5 iz koje je poteklo vise vrhunskih igraca ? To sto mi nemamo para da ih zadrzimo i napravimo opipljiv rezultat u evropi nije razlog da se pljuje po momcima koji igraju tu ligu jer su u njoj neki novi Vidic,Ivanovic,Kolarov itd.

jedan je miha

pre 10 godina

miha je bio i ostao najbolji sa slobodnjaka i tačka, roberto carlos je odmah izza njega, (iako je išao previše na snagu) jer su oba igrala u odbrani, te su stoga morali da se bore za izvođenje kod slobodnjaka, znači manje šansi za gol u odnosu na ove danas tipa ronaldo/messi što šutiraju po 5-10 slobodnjaka na utakmicu i svake tolko pogode i onda ispadaju majstori slobodnjaka... kako god dal ima neko snimak mihajlovićeve prečke na utakmici lige šampiona između lazia i anderlehta - negde sa pola terena (unutar kruga oko centra) - golman nije ni postavio živi zid a kad je miha opalio po lopti ona se odbila od prečke van 16-erca a golman nije stigao ni da reaguje iako je lopta prošla na metar od njega... tražio sam taj snimak na internetu ali ga očigledno nema...šteta...kakav šut je to bio...

ii

pre 10 godina

mihajlovic je nosio 39 broj kopacke i imao ljevicu ko katapult.takodze i karlos ,ne veci broj kopacke od 40 plus misici na njegovu malu visinu.duboki cucanje je radio sa 200 kg ,a pres masinu i duplo.jer za udarac sa 40 metara mora biti sila masi daje ubrzanje ,prije toga je okrenuo loptu da ventil bude direkt na kopacki ,da se rasporedi ravnomjerno sila unutar dusice .bartez nije vidio loptu od zivog zida ,i da je vidio nebi se mogao baciti na stativu skroz.najaci sutevi su kad se lopta pokupi 10 cm sa zemlje tz drop kick.

Vatra

pre 10 godina

(bora, 18. april 2014 18:26)

Boro legendo svaka cast za komentar, ali to ne cudi jer kod nas nasi ljudi naj vise vole da plunu na sve sto je nase, sve tudje je bolje, svi narodi, sve drzave, sve tudje je bolje, a sve nase naj gore. Da je samo sa fudbalom tako bilo bi lepo. Nikako ne razumem otkud toliki prezir prema sopstvenoj naciji, zbog cega to samoponizavanje.

dado

pre 10 godina

Carolija ili ne, za mene je ponasanje Barteza vrlo zanimljivo, kao da sam sebi govori ma nece ova u gol, nema teorije..a onda stao i gleda ko ovca

qwerty

pre 10 godina

@(Kol, 18. april 2014 14:07)
U pravu si, pored leve goal aut linije je sutnuo, prakticno iz mrtvog ugla, ali dao ga je Tenerifima, a ne Deportivu :)
http://www.youtube.com/watch?v=YKBCD7qobXg

realno

pre 10 godina

Cista greska Barteza, morao je da postavi zivi zid jos metar ulevo ;)
(Kakve fore imam, 18. april 2014 15:08)

steta sto nije jer tek tad bi fizicari bili na muci :)