Petak, 11.04.2014.

17:08

"Novak mnogo teži rival od Rodžera"

Toni Nadal, trener i stric prvog tenisera sveta, istakao je da je Novak Đoković mnogo teži rival za Rafaela od Rodžera Federera.

Izvor: B92

"Novak mnogo teži rival od Rodžera" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

80 Komentari

Sortiraj po:

Pozdrav za B92, najbolji ste !!!

pre 10 godina

(@, 12. april 2014 01:40)
Kako ti ne dosadi da stalno trolujes i vrtis istu pricu? Ti ovde iznosis apsolutno smesne tvrdnje kako je Novak u vrhu od 2006. godine. Sta, tad je osvajao Masterse i igrao zavrsnice GS? Drugo, Novak za mesec dana puni tek 27 godina i tek je na pola karijere. Po tvojoj logici i Federer je pobedjivao matorog Agasija i Samprasa, a dok su bili u punoj snazi Rodzer im nije mogao nista. Uostalom, ti si ovde iznosio tezu kako je Rodik bolji od Djokovica i kako su on, Hjuit bili jaca konkurencija od Novaka i Nadala, sto je epic godine. Mislim, najsmesnije od svega je sto si kao parametar uzeo 2006. godinu, kada je Novak imao 19. godina, nije bio ni u prvih 10 a nije imao ni vrhunske uspehe. Komsija, ocekujem odgovor .

ivan petrovic crni

pre 10 godina

)))@ Prvo, ja nisam rekao da Rafa 2006 nije bio all round igrac, nego sam rekao da nije bio all round sampion. Tacno je da je vec osvajao masterse na betonu ( I.Wells, Rogers cup, Sinsinati ), ali prvo GS finale na betonu je igrao 2009 AO, a drugo 2010 US open ( oba je dobio ). Novak na primer igra US open 2007, AO 2008. Drugo, nije tacno da je Federeru opala igra posle 2008, nego su klinci porasli. Trece, Federer nije 5 godina stariji od Novaka, nego 5 godina i nepunih 10 meseci. To je skoro sest. I cetvrto: koje turnire je Federer preskocio zbog mononukleoze, gde je ta pauza? Ancic i Soderling zavrsili karijere zbog iste, a on nije propustio ni turnir.

ivan petrovic crni

pre 10 godina

)))@ Prvo, ja nisam rekao da Rafa 2006 nije bio all round igrac, nego sam rekao da nije bio all round sampion. Tacno je da je vec osvajao masterse na betonu ( I.Wells, Rogers cup, Sinsinati ), ali prvo GS finale na betonu je igrao 2009 AO, a drugo 2010 US open ( oba je dobio ). Novak na primer igra US open 2007, AO 2008. Drugo, nije tacno da je Federeru opala igra posle 2008, nego su klinci porasli. Trece, Federer nije 5 godina stariji od Novaka, nego 5 godina i nepunih 10 meseci. To je skoro sest. I cetvrto: koje turnire je Federer preskocio zbog mononukleoze, gde je ta pauza? Ancic i Soderling zavrsili karijere zbog iste, a on nije propustio ni turnir.

ivan petrovic crni

pre 10 godina

?@ Novak 6, posto si za njega prvo pitao. Rafa 10, Roger 5, Andy 2, Delpo i Wawrinka po 1. Ne zesti se bez razloga, vreme je da pocnes da pijes lekove.

Nenad

pre 10 godina

Pisacu isljucivo o turniru u Monte Carlu.Ne zelim cak da idem ni u blisku buducnost,tj. da prejudiciram ishode turnira u Madridu i Rimu.Za Novaka je od krucijalne vaznosti da odbrani titulu i bodove u Knezevini i da jos jednom rezultatski razbije Nadala,po mogucnosti jos ubedljivije nego prosle sezone.Naravno,prvo obojica moraju stici do finala.Ali,ono sto je bitno,jeste to da Novak treba iskljucivo da se fokusira na svoju igru i na to kako ce eliminisati svoje protivnike do finala.Da progresivno napreduje iz kola u kolo,jer ipak je ovo nova vrsta podloge u odnosu na onu na kojoj se igralo od Mastersa u Montrealu prosle godine pa sve do Majamija sada.Uopste ne treba da ga zanima sta ce Nadal uraditi i da li ce ga neko eliminisati pre eventualnog finala sa njim.Ako dodje do tog finalnog susreta,e tu Djox moze direktno da utice na ishod.Do toga,samo fokus i koncentracija na svoju igru i svoje samopouzdanje,na svoje protivnike.Mec po mec.Ne vidim ko Rafu moze pobediti pre finala,sem da ima "svoj dan" neko od njegovih sunarodnika ili neki napaljeni Argenitinac...Mozda i Bugarin Grigor Dimitrov,koji je bio jako blizu pobede protiv Rafe prosle sezone u Monte Carlu.Sve u svemu,Noletu zelim puno srece od srca i da podigne ponovo pobednicki pehar posle finala! :-)

Kobe sucks

pre 10 godina

Novak zna da igra sa obojicom. Federer je majstor ove igre i zaista mu je tesko naci manu ( ako ih uopste ima). Ipak secam se da je u jednom njihovom mecu No1e namerno forsirao bekhend ceo mec. Ne zna se sta Federer igra bolje od ta dva udarca ali taktika je bila delotvorna i No1e je pobedio. Sa druge strane, Rafolirant je pruzao jaci otpor. Ipak, No1e je na RG Rafolirantu slao lopticu na bekhend i doveo doticnog do ludila. E onda dolazi onaj prljavi potez na mrezi u glavu, neiskreno izvinjenje i ostalo je istorija. Uglavnom No1e ima igru za obojicu, samo je pitanje kolikom ce snagom da igra. Izjava ovog trenera je na mestu samo zato sto Rafolirant ima pozitivan skor sa Federerom i No1etom. Uskoro ce ona vaziti samo za Federera, jer ce No1e u 2014. godini ostvariti pozitivan skor sa Rafolirantom, pod uslovom da se na turnire ne prijave Rosol i Darsis.

samo pitam

pre 10 godina

@ Strasno,po cemu to Novaku vise odgovara Nadal od Federera,pa i sam H2H govori 18-17 sa F,a 22-18 sa N? (dragan, 11. april 2014 20:25)

Mislim da nisi u pravu. Same brojke govore drugacije, ali mislim da iako je podjednako uzasno tesko igrati protiv obojice, da je Novaku ipak Nadal laksi protivnik od Federera.

sportista

pre 10 godina

Nista vama ne znace svi ovi kmentari dok se ne oglasi veliki znalci sportova sa b92 koji su pravi eksperti da nam opisu ko je ko u svetskom tenisu i sportu uopste i zato zalud vam trud oko toga ko je bolji Rafa ,Rodzer ili Nole koji je po b92 uvek na srecu osvajao turnire ili su Rafa i Rodzer imali los dan ili slabo igrali .Pozdrav za ljubitelje sporta i sportista bez obzira iz kojih zemalja oni dolaze i nadam se da ce i ostali pokusti da gledaju sport kao posmatraci a ne poznavaoci sporta ka redakcija sporta b92...

Goran S.

pre 10 godina

Toni zaista ume da bude neuobicajno iskren, sto znaci da jeste dobar covek. Medjutim u profesionalnom sportu uvek ima nekih stvari koje valja prikriti, precutati iz taktickih razloga. Nadal kao i stric Toni dobro znaju da nisu vise apsolutni vladari sljake, Nadalu sljaka jeste omiljena podloga ali ove godine joj se bas ne raduje. Prosle godine osvojio je 4000 bodova i tesko ce ponovo do svih bodova a i da uspe samo bi sacuvao iste. Zbog toga nisam bas siguran da mu se mili ovogodisnji period sljake, dok Nole svakako bas na sljaci vidi sansu i verujem da ce biti bolji nego prosle godine a to znaju i stric Toni i Rafa. Ocekujem uskoro izjavu Nadala u stilu da mu broj jedan nije vazan vec grand slemovi...nije nego!?

?

pre 10 godina

@ivan petrovic crni
A koliko je Novak osvojio GS od 2008 do 2014? U najboljim teniskim godinama, i u konkurenciji matorog Federera i povredjenog Nadala, Del Potra, Mareja.... ???

ivan petrovic crni

pre 10 godina

Dosta se polemise ko je tezi protivnik Novaku, Rafa ili Roger? Statistika nudi odgovor: Rafa. Opet citam komentare i cesto se ponavlja teza kako Rafa, Rafina igra, odgovara Novaku. Ja mislim da Rafina igra nikome ne lezi. Levoruk je, ima jedinstven, izuzetno neobican, agresivan stil igre. Niko na turu ne igra kao on, zato je tako tesko prilagoditi se njegovoj igri, naci takticki odgovor, jednostavno svima nedostaje prakse. Jer praksa se tesko stice, iskkljucivo kroz direktne meceve sa njim. Opet, zbog razloga druge prirode, nisu sasvim u krivu oni koji misle da je Novaku teze protiv Rogera. Rafa je sportsmen, zdrava sportska licnost, Novak takodje, tako da njihovi mecevi, teski ili laki, kratki ili dugacki, ovakvi ili onakvi, odvijaju se u zdravoj atmosferi. Obrnuto, mecevi sa Federerom su drugaciji, osecaju se tu jos neke stvari u vazduhu. Svako od nas je verovatno iskusio, kako je neprijatno, biti na istom mestu, sa osobom koja te ne podnosi. Isto tako, nije nista lakse, suociti se sa tim na teniskom terenu, izdrzati i tu vrstu pritiska i pronaci put do pobede.

@

pre 10 godina

@thrillseeker
Novak je u svetskom vrhu od 2006, zato i uzimam tu godinu. Kad neko pocne da igra finala Mastersa i polufinala GS, tada je definitivno vrhunski teniser.
To sto nije vec tada uzeo GS, nije razlog da se ne racuna taj period karijere.
U zadnjih 10-tak godina su skoro svi teniseri u polufinalima isli na Federera ili Nadala, to je i logicno i normalno jer su najduze bili na prva 2 mesta, a osvojili su zajedno 30 GS.
Djokovic je imao tezak zreb, ali svaki zreb u kom su Federer ili Nadal je tezak.
Cinjenica ostaje da je Federer osvojio vise GS u periodu u kom su mu najveci konkurenti bili Nadal i Djokovic.
Vecinu rekorda postavio je bas u tom periodu.
Potpuno su besmislene price o tome kako su se Rafa i Novak tek kasnije pojavili... Cinjenice govore suprotno.
A cinjenica je i to da su Nadal i Novak najvise GS osvojili tek posto je Federer usao u 30-te godine zivota. Narocito se to odnosi na Novaka koji je vecinu GS osvojio na brzim podlogama, na kojima je Federer na vrhuncu snage bio nepobediv.

)))

pre 10 godina

@ivan petrovic crni
Zaboravljas da je Rafa vec 2006 igrao finale Vimbldona. Mislim da to dokazuje da je vec tada bio all-round igrac, a uveliko je i osvajao titule na betonu. Cinjenica je da je bilo potrebno da Federerov nivo igre opadne, da bi Nadal i Novak poceli da osvajaju Vimbldon, US Open i AO.
Od 2008 do 2014, Novak je osvojio 6 GS, Federer 5. Samim tim, nije los rezultat Federera, koji je ipak 5 godina stariji od Novaka i od 2008 ne igra u najboljoj formi. Naravno, jedan od razloga za to je i mononukleoza od koje je oboleo pocetkom 2008.

sasa jokic

pre 10 godina

Novak je najkompletniji igrac na turu, a obzirom da je ovo zlatna era tenisa, moze se reci u istoriji. Kao najkompletnijeg video ga je Nik Bolitijeri, covek koji je stvorio 12 svetskih broja jedan, prema tome ima tezinu. Mada kada se pogledaju svi segmenti igre, ne treba biti strucnjak pa to zakljuciti.
Nole je sporije sazrevao od Rafe, a i mucio se sa astmom, tj.glutenskim elergijama, da nime toga bilo verovatno bi vec danas imao pozitivan skor sa obojicom.
Neko ovde prica o tehnici kako je Roger tu mnogo bolji? Rodzer je mozda nekome lepsi za oko, ali tehnika je nesto drugo. Razmeniti 30 jakih udaraca u toku poena podrazumeva savrsenu tehniku, tako da ne pricamo o bagmi tonu, nego u izuzetno jakim i preciznim udarcima.
Tehnika je i da imas sve udarce na raspolaganju, a svi znamo koliko je Rodzerov bekhend slab. Neko ce reci Nole je slab na mrezi, jeste, ali prvo to mu je najslaviji, a li ne los deo igre, i drugo, danas se na mrezi vrlo malo igra.
Ocekujem da ove godine Nole konacno pokaze da je od Rafe bolji i na sljaci.

theRipper

pre 10 godina

(NemanjaVac8, 11. april 2014 22:49)

Reci da se Federer nije uspeo da se prilagodi "savremenom tenisu" (sta god to znacilo) je potpuna nebuloza.
Covek se pretprosle godine vratio na prvo mesto, iako je imao 31 godinu. To puno govori. Razlog zbog slabijih rezultata u poslednje godine je jednostavan: godine (33 uskoro) i, mozda jos bitnije, broj odigranih meceva (1166). Prirodan tok svakog tenisera koji je bio konstantan.

ivan petrovic crni

pre 10 godina

( thrillseeker, 11. april 20.41 ) odlican komentar, koristim priliku da se nadovezem. Rafa je 2005 osvojio svoj prvi GS, ali je za njegov uspon od kralja sljake do velikog all round sampiona bilo potrebno jos najmanje
tri godine. Po meni, godina promene, u kojoj se posle perioda Federerove dominacije ponovo zaostrava konkurencija je 2008. Najpre je Novak povezao dva finala i uzeo svoj prvi GS ( AO 2008 ), a zatim je Rafa u finalu Wimbldona pobedio Rogera, skinuo ga sa prvog mesta posle 5 godina, i osvojio svoj prvi GS izvan sljake. Dakle, po meni, Rafa se definisao kao veliki sampion 2008, a Novak 2011, i jedan i drugi, tri godine nakon osvajanja prvog GS. I na kraju, kratak osvrt na Rogerovu karijeru: od 2003 do 2008 12 titula, od 2008 do 2014 5 titula.

NemanjaVac8

pre 10 godina

Kad gledate meč Novaka i Nadala,dva nmanuelca, u njihovoj igri ne možete primjetiti da uživaju ,već vam ih prosto dođe žao jer vam izgledaju da se muče i to se otegne na više sati.U narednim godinama to će mučenje biti još veće i veliko je pitanje da li će oni igrati poslije svoje 30-te godine.Za razliku od njihove, u Federerovoj igri vidite svu ljepotu tenisa i uživate u njegovoj igri.Rodžer je od njih stariji 5 ,odnosno 6 godina i kad je u formi i kad ga ne muče neke povrede ,to se ne primjećuje.
(drastična razlika, 11. april 2014 21:53)
...
Sport se igra za pobede i trofeje. Pored toga onaj ko trenutno pobeđuje taj je i bolji. Surovo, ali je tako. I tako kako je, interesantno je milionima ljudi širom sveta. Svi slave titulu, veliku pobedu, a ne lep potez i lepršavu igru. Da postoji poen za lep potez, ili lep tenis možda bi i Đoković i Nadal drugačije igrali. Moje mišljenje je da su se oni samo bolje prilagodili najsavremenijem tenisu od Rodžera, a da Rodžer nije to uspeo. Dakle, pogađuju bolje centar mete. Osim toga meni su recimo uživanje mečevi između Nadala i Novaka iz hiljadu i jednog razloga.

Elrond

pre 10 godina

Nadal je veoma korektan i dobar momak, drago mi je sto su pored tolikog rivalstva i dobri prijatelji, a ne kao Federer da samo pljuju rivale po konferencijama.

ja

pre 10 godina

@slobos sa rodos Federer i Barsa su tehnicki savrseni,pravi umetnici i zato imaju najvise navijaca sirom sveta.A kad smo kod pobeda i titula Federer ima vise i titula i pobeda i od Nadala i od Novaka,a Barsa je u zadnjih 8 godina 3 puta osvajala LS,a o Primeri i Kupovima i da ne pricam i sad je normalno doslo do zasicenja.Tako da ne vidim poentu tvog komentara.

drastična razlika

pre 10 godina

Kad gledate meč Novaka i Nadala,dva nmanuelca, u njihovoj igri ne možete primjetiti da uživaju ,već vam ih prosto dođe žao jer vam izgledaju da se muče i to se otegne na više sati.U narednim godinama to će mučenje biti još veće i veliko je pitanje da li će oni igrati poslije svoje 30-te godine.Za razliku od njihove, u Federerovoj igri vidite svu ljepotu tenisa i uživate u njegovoj igri.Rodžer je od njih stariji 5 ,odnosno 6 godina i kad je u formi i kad ga ne muče neke povrede ,to se ne primjećuje.

Bojan

pre 10 godina

(simke, 11. april 2014 17:20)
da, imao bi manje titula, ali bih ih manje imali i Nadal i Nole.
Da su Nole i Federer generacija zasigurno ne bi imali po 4 australije. Da je Federer generacija sa Samprasom ne bi imali obojica po 7 Vimbldona

thrillseeker

pre 10 godina

(@, 11. april 2014 18:10)

Ma Novak je u vrhu od '96... Ako Nadalu za godinu u usponu uzimas onu u kojoj je osvojio prvi GS onda to radi i za Novaka, nemoj da menjas i namestas onako kako tebi odgovara. Novak je 2006. osvojio svoj prvi ATP 250 turnir i godinu zavrsio kao 16. sto je daleko od vrha. Kraj 2007. i pocetak 2008. se vec moze uzeti kao pocetak velike trojke.

Novak nije imao luksuz da u cetvrt/polu/finalu nekog GS turnira igra protiv nekog slabije rangiranog nego je uvek isao ili na Rafa ili Rodzera. 2007. igra 2x protiv Rafe i 2x protiv Feda, 4. runda, 2x polufinale i finale. 2008. igra 3 puta protiv njih dvojice, na Wimbledon-u ispada od Safina ali projekcijom zreba bio isao na Federera.

Od 2006. do 2010. na RG, Novak zrebom ide na Nadala u polufinalu cak 4 puta od 5 mogucih.

Od 2006. do 2010. na USO, Novak zrebom ide na Federera u polufinalu cak 4 puta od 5 mogucih.

Od 2006. do 2010. na W, Novak zrebom ide na Federera u polufinalu cak 4 puta od 5 mogucih.

Da li postoji tezi nacin da se osvoji GS, dobiti najboljeg ikada na travi/betonu/sljaci u polufinalu pa igrati finale sa drugim najboljim? Mnogo dobrih igraca je zbog ovoga proslo nezapazeno, jer su igrali u "pogresno" vreme. Novak je uspeo da ispliva i da ostavi trag u istoriji pored ove dvojice i to mnogo govori.

Luzer

pre 10 godina

Tonijev komentar, koji je ceo u "mi" (množina), ukazuje da oni svi idu u rat i Novak mora sve da ih pobedi da bi pobedio. To je toliko kul, znati da Novak može protiv svih, ali onako pametno i viteški, a ne glupavo grubijanski, protiv tenisera i njegove klupe, protiv stadiona i sudija, TV komentatora, protiv svih i opet da pobedi sa osmehom na licu i da svi ti protivnici zapravo nisu u njegovom srcu protivnici, nego rivali u pravom, već pomalo zaboravljenom duhu čistog sportskog nadmetanja. Bez mržnje, bez zlobe, bez ponižavanja, onako kako bi ljudi i van sporta trebalo da se nadmeću. Sve su to klase, vrhunski ljudi i vrhunski sportisti, ali... Novak je velik. Stvarno velik, najveći. I kad izgubi, nema suza, iskren osmeh je tu kao i čestitke rivalu koji je svestan da je morao da nadigra sebe da bi pobedio Novaka. Pa sad recite da Novak ne izvlači iz svih nas ono najbolje.

theRipper

pre 10 godina

Djokovic jeste tezi rival Nadalu nego Federer zbog prirode svoje igre (tj taktike koje primenjuje). Nadalova standardna strategija je eksploatacija bekenda dešnjaka svojim forhendom, konkretno slanjem lopti koje, zbog vrste putanje kojom se krecu (maksimalna visina), stravicno odskacu, topspina, koji mu povecava marginu za gresku i sidespin-a, zbog kojeg loptica odskace na levo nakon kontakta sa podlogom, izbacujuci protivnika u bekend ugao, otvarajuci mu forehend stranu u potpunosti.

Problem sa Djokovicem je sto Nadalov forhend ne moze da eksploatise njegov bekend - njegov najjaci/najstabilniji udarac. To prisiljava Nadala da promeni strategiju u potpunosti, a to je, pre svega mentalno, jedan od najvecih izazova u tenisu i tesko ostvarivo (videti samo Federerove probleme sa Nadalom).

S druge strane, Djokovic ima mnogo vise problema sa Federerom (doduse, nesto slabije u poslednje vreme zbog toga ste se Rodzer ipak slabije krece u odnosu na pre 4-5 godina) iz slicnog razloga.
Federer je prvi covek, posle 2011, koji je poceo da eksploatise (uspesno) Djokovicev bekend "junk"/slice lopticama, cime onemogucava Djokovica da bude ofanzivniji tim udarcem, a to je ono sto Rodzeru treba - kraca loptica koju ce raspaliti forhendom. Drugo, Djokovic lakse vraca Nadalov servis nego Federerov. I trece, Rodzer dobija vecinu forhend na forhend razmena. Sve to Federera cini tezim protivnikom Novaku.

hogar

pre 10 godina

Ali Djokovicu je tezi rival Federer nego Nadal:)
(ja, 11. april 2014 17:50)Ne bih rekao,jer Novak ima jednu pobedu manje u duelima sa Federerom,a u duelima sa Rafom zaostaje 4 pobede.Istina Novak je kasnije došao u sam svetski vrh,tako da je u prvim mečevima gubio od Federera i Rafe.Takođe bez obzira što je Federer igra atraktivniji tenis od Nadala,meni su lepši mečevi koje je Novak igrao sa Rafom.

Debaser

pre 10 godina

Mene najvise iritira cinjenica sto vecina ljudi, a pogotovo oni sto ne prate bas cesto tenis, smatraju jedino bitnim faktorom grend slemove. Teniseri i sami izjavljuju koliko su mastersi vrlo teski turniri za igranje jer uglavnom od starta nema lakih protivnika i igra se po sistemu dan za danom.

Goran

pre 10 godina

"Rafa je u vrhu od 2005. Novak je u vrhu od 2006".

Kakva smesna tvrdnja. Pa Rafa je 2005. imao 19 godina, isto kao sto je Novak 2006. imao 19 godina. O cemu pricas covece. To sto su tada bili ravnopravni sa Rodzerom samo pokazuje koliko su bolji od njega, jer on je tada imao 25-26 godina a oni su bili klinci od 19 godina.

Tja...

pre 10 godina

Rafa i Novak su mlađi bar pet-šest godina od Švajcarca, tako da (kad i oni budu u tim godinama) treba svoditi račune što se pobeda i poraza tiče; osim ako Federer i u četrdesetima ne bude tako lakonog, što mu od sveg srca želim. Valjda to Rodžeru neće smetati.

Swedenonline

pre 10 godina

" Kada igramo protiv Đokovića, znamo i pre nego što meč počne da će biti teško i ako ne igrate na veoma visokom nivou dva ili tri sata izgubićete“

Elem, pa masina bre pogresi u par sati rada, od cega si bre Novace!?

@

pre 10 godina

@simke
Rafa je u vrhu od 2005. Tada je osvojio RG i postao 2 na svetu.
Vec 2006 igrao finale Vimbldona.
Novak je u vrhu od 2006.
Dakle, od 2005 do danas:
Federer 13 GS, Nadal 12
Od 2006 do danas, Federer 11 GS, Nadal 12, Novak 6.
Najvise trofeja RF je osvojio u konkurenciji Nadala i Novaka.
Najmanje u konkurenciji Hjuita, Safina itd.

Strašno

pre 10 godina

Kao i obično ljudi ovdje vide i pročitaju samo ono što se njima sviđa, Tony nije rekao da je Novak bolji igrač od Federera, njih dvojica uopšte ne mogu da se porede, svaki od njih je dobar na svoj način i upisao je svoje mjesto u istoriju ovog sporta, i ta imena će uvijek tu da ostanu! Novak jeste teži protivnik za Nadala, zato što ima igru koja Nadalu ne odgovara i kojoj ne može da se prilagodi, dok Federerov stil igre Nadalu potpuno odgovara što pokazuje i njihov međusobni skor! Kod Novaka je situacija drugačija, njemu je teži šrotivnik Federer nego Nadal. Ne vidim šta je tu nejasno i zašto počinjete raspravu ko je bolji igrač, to uopšte nije bila tema interijua!

Milan

pre 10 godina

Opet ovaj govori u mnozini...alo Toni ne igras ti na terenu.Ne smes da govoris:On NAM je tezi protivnik,izgubili SMO u Australiji i Majamiju...

Koji vi?

Nije ni cudo sto Rafa ima prisilne pokrete i radnje.

slobos sa rodosa

pre 10 godina

reče ovde neko federer je tehničar.jeste ,dok se on bavi tehnikom već 4-5 godina drugi uzimaju titule.i ovi iz barse su tehničari,pa ih ukanta atletiko,a bajern ih prošle godine razmontira.tenis je sport u kojem se ne dobijaju poeni na 'umjetnički dojam'.broje se samo pobede i titule

Ja

pre 10 godina

Kakav je to kralj.Stasao uz Federera,bio mu najveci rival, postigao to sto jeste,naosvajao se svega,i dalje traje i igra i sada se bori sa ovima sto tek dolaze.Vamos Rafa,zauvek uz tebe!

The Navijac

pre 10 godina

Jesta da je Nadal najveci Novakov rival, ali od svih ne-srpskih tenisera ja volim najvise njega. Naravno, kao velikom novakoholicaru u interesu mi je trenutno da Nadal izgubi sto vise meceva. Ali, u svakom finalu protiv Federera navijao sam za njega.

zoran

pre 10 godina

@ iva, 11. april 2014 17:45

Štovana susjedo,

Nije važno jeli maćka crna ili bijela. Važno je da može papat miševe! Ne?

A inače, i Nadal i Novak su mlađi od Rafe i Novaka skoro 6 godina. Koliko su njih dvojica trenutno dominantni, izvesno je da postoji velika mogućnost da dostignu Federera u broju titula a nije neizvesno i da ga prestignu pa sve i da podele bratski, po pola...

la kukarača smorantidis slam de grande

pre 10 godina

Joj, šta napriča ujak, ili stric! Pa, Rođer je najbolji svih vremena! Kralj! Rođer je najbolji ikad; ovakav kao Rođer, radja se jednom u stoosamdeset godina! Daj bože da Rafa bude u grupi sa Rođerom, jer ćemo videti razaranje, videćemo veličanstveni švajcarski inat i razbijanje Tonijevog pulena. Napred Rođer!

Bojan

pre 10 godina

ovo svi znamo :)
ne samo zbog medjusobnog skora, vec zbog nacina na koji igraju obojica.
Da Nole nije mentalno malo lutao vec bi vodio u medjusobnom skoru, ali na sve sto Nadal moze da odigra, Nole moze da ima odgovor. Po fizickoj sprmei je jedini koji moze da mu parira, ima stabilne sve udarce, bolji servis, bolji return.
Sa Federerom Nadal kada igra izuzteno moze da koristi nestabilnost njegovog jednorucnog bekhenda na Nadalovo spinovanje, a Federer fizicki vec duze vreme nije u stanju da isprati Nadala. A o mentalnom stanju da i ne govorim :)
Sa druge strane, Federer sa Noletom nema tu mentalnu barijeru i za Noleta u vrhunskoj formi je veca opasnost za Nadala. Tu imam na umu RG 2011, ali i USO 2010 i 2011 i WB 2012. Realno, Federer je jedini teniser koji je uspevao Noleta u vrhunskoj formi ili da pobedi ili da dovede na rub poraza

hrvati nemaju ni istoriju ni velikane!

pre 10 godina

Još jedan dokaz da je Nole najbolji teniser svih vremena, a za one koji gledaju samo br. GS i masterse poruka; vidimo se za četiri-pet god.

simke

pre 10 godina

Federer je jedan od najvecih,tu nema dileme...Ali ipak u jednom periodu karijere nije imao pravog rivala i to je cinjenica...Zanima me da li bi Federer imao toliko titula i gren slemova da su se Novak i Rafa ranije pojavili.Ja mislim da bi imao mnogo manje titula.

iva

pre 10 godina

Rodžer ne samo da je bolji teniser od Novaka,nego i od Nadala ,ali zbog broja osvojenih titula,pogotovo GS-a ,već zbog stila igre.Novak i Nadal svoju igru zasnivaju na snazi i izdržljivosti i u mogućnosti su da do besvjesti prebaciju lopticu preko mreže,dok je kod Federera dominantna tehnika ,za koju su uostalom mnoge legende tenisa da je do sada neprevaziđena.

???

pre 10 godina

Ako Tony,ako...a sta ce se desiti ako Rafa ne uradi nista na sljaci,ako odbrani samo jednu titulu?Rafa stalno neke povrede,nesto je umoran,puno se znoji,a Novak?kada je Novak bio povredjen,ili kada je odsustvovao toliko zbog povrede?A sta ce se desiti ako Rale naleti na Dimitrova ili Pit bula pre finala ili polufinala?Moze i on da poklekne.Kada je Nole izgubio na GS pre finala,da ne kazem polufinala,a Raletu se to desava...Mislim da Rale nece odbraniti vise od jednog turnira na sljaci,sansa mu je GS na travi,tamo nema sta da brani, pa moye da skupi koji poencic,a sa br.1 moze da se oprosti jednom za uvek posle juna....

ljubitelj tenisa

pre 10 godina

Rodžer ne samo da je bolji teniser od Novaka,nego i od Nadala ,ali zbog broja osvojenih titula,pogotovo GS-a ,već zbog stila igre.Novak i Nadal svoju igru zasnivaju na snazi i izdržljivosti i u mogućnosti su da do besvjesti prebaciju lopticu preko mreže,dok je kod Federera dominantna tehnika ,za koju su uostalom mnoge legende tenisa da je do sada neprevaziđena.

ljubitelj tenisa

pre 10 godina

Rodžer ne samo da je bolji teniser od Novaka,nego i od Nadala ,ali zbog broja osvojenih titula,pogotovo GS-a ,već zbog stila igre.Novak i Nadal svoju igru zasnivaju na snazi i izdržljivosti i u mogućnosti su da do besvjesti prebaciju lopticu preko mreže,dok je kod Federera dominantna tehnika ,za koju su uostalom mnoge legende tenisa da je do sada neprevaziđena.

danilo

pre 10 godina

Pošten čovek; stvorio jednog od najboljih igrača u istoriji, pa zna nešto i o tenisu.
A znamo i mi:Kada Nole igra svoj najbolji tenis, jednostavno nema premca...
Samo da nauči da ga igra uvek kada je najvažnije pa će sledeće godine biti otvoren konkurs za najboljeg igrača u istoriji!

Advokat svih Srba

pre 10 godina

Ispravio bih strika Tonija,Novak jeste bolji igrac od Federera ali nije uspesniji,nemojmo brkati ta dva pojma.Inace stvar je zavrsena,Nadal ce vec izvesno biti najjbolji teniser u istoriji ove plemenite vestine i samim tim,sve turnire koje je Novak osvojio na grbaci Nadala dobice na jos vecoj vaznosti i znacaju a i da pobedis najjboljeg tenisera u istoriji (Nadala) vise od 20 puta (sto ce biti) i probiti se na 1. mestu (sto je bilo a i bice) pa molim vas malo li je to od jednog skromnog Srbina?!

P.S Inace totalno negativan skor Federara sa Nadalom baca ljagu na sve ono sto je Svajcarac do sada osvojio!

Petar.S

pre 10 godina

RAFAEL NADAL 2011: "Ove godine sam samo od njega izgubio. Kada sam bio potpuno zdrav, samo sam od njega izgubio. Kada sam bio 100% spreman izgubio sam od njega pet puta, ali mi veoma dobro ide, samo ne protiv njega. To je nešto što ću morati da promenim".

Koliko je promenio?

Naravno- RAFAEL NADAL 2014: „Šansu da pobedim Novaka imam samo ako igram do limita, igram svoj najbolji tenis i da čekam da on ne odigra kako zna i ume. ''

Novak jedino kada totalno potone psihički, zbog privatnih problema, zbog zasićenja, ili nekog petog razloga, Nadal ima šanse da pobedi.
Tako je već 4 god. Znači ako Đoković bude igrao sezonu na šljaci motivisano,
sa jasnim ciljem, i naravno zdrav, i ako se sretne u nekom 1/2 Finalu ili Finalu, Španac gotovo da nema šanse, iako je kralj šljake.

Jer koliko se u zadnje vreme Nadal popravio na betonu, isto toliko je Novak na šljaci. On je skoro oduvao u MK Nadala sa nulom u 1 setu, a tu je 8 god. Nadal bio nedodirljiv.

No1e, uskoro...

Petar.S

pre 10 godina

RAFAEL NADAL 2011: "Ove godine sam samo od njega izgubio. Kada sam bio potpuno zdrav, samo sam od njega izgubio. Kada sam bio 100% spreman izgubio sam od njega pet puta, ali mi veoma dobro ide, samo ne protiv njega. To je nešto što ću morati da promenim".

Koliko je promenio?

Naravno- RAFAEL NADAL 2014: „Šansu da pobedim Novaka imam samo ako igram do limita, igram svoj najbolji tenis i da čekam da on ne odigra kako zna i ume. ''

Novak jedino kada totalno potone psihički, zbog privatnih problema, zbog zasićenja, ili nekog petog razloga, Nadal ima šanse da pobedi.
Tako je već 4 god. Znači ako Đoković bude igrao sezonu na šljaci motivisano,
sa jasnim ciljem, i naravno zdrav, i ako se sretne u nekom 1/2 Finalu ili Finalu, Španac gotovo da nema šanse, iako je kralj šljake.

Jer koliko se u zadnje vreme Nadal popravio na betonu, isto toliko je Novak na šljaci. On je skoro oduvao u MK Nadala sa nulom u 1 setu, a tu je 8 god. Nadal bio nedodirljiv.

No1e, uskoro...

simke

pre 10 godina

Federer je jedan od najvecih,tu nema dileme...Ali ipak u jednom periodu karijere nije imao pravog rivala i to je cinjenica...Zanima me da li bi Federer imao toliko titula i gren slemova da su se Novak i Rafa ranije pojavili.Ja mislim da bi imao mnogo manje titula.

hrvati nemaju ni istoriju ni velikane!

pre 10 godina

Još jedan dokaz da je Nole najbolji teniser svih vremena, a za one koji gledaju samo br. GS i masterse poruka; vidimo se za četiri-pet god.

Strašno

pre 10 godina

Kao i obično ljudi ovdje vide i pročitaju samo ono što se njima sviđa, Tony nije rekao da je Novak bolji igrač od Federera, njih dvojica uopšte ne mogu da se porede, svaki od njih je dobar na svoj način i upisao je svoje mjesto u istoriju ovog sporta, i ta imena će uvijek tu da ostanu! Novak jeste teži protivnik za Nadala, zato što ima igru koja Nadalu ne odgovara i kojoj ne može da se prilagodi, dok Federerov stil igre Nadalu potpuno odgovara što pokazuje i njihov međusobni skor! Kod Novaka je situacija drugačija, njemu je teži šrotivnik Federer nego Nadal. Ne vidim šta je tu nejasno i zašto počinjete raspravu ko je bolji igrač, to uopšte nije bila tema interijua!

thrillseeker

pre 10 godina

(@, 11. april 2014 18:10)

Ma Novak je u vrhu od '96... Ako Nadalu za godinu u usponu uzimas onu u kojoj je osvojio prvi GS onda to radi i za Novaka, nemoj da menjas i namestas onako kako tebi odgovara. Novak je 2006. osvojio svoj prvi ATP 250 turnir i godinu zavrsio kao 16. sto je daleko od vrha. Kraj 2007. i pocetak 2008. se vec moze uzeti kao pocetak velike trojke.

Novak nije imao luksuz da u cetvrt/polu/finalu nekog GS turnira igra protiv nekog slabije rangiranog nego je uvek isao ili na Rafa ili Rodzera. 2007. igra 2x protiv Rafe i 2x protiv Feda, 4. runda, 2x polufinale i finale. 2008. igra 3 puta protiv njih dvojice, na Wimbledon-u ispada od Safina ali projekcijom zreba bio isao na Federera.

Od 2006. do 2010. na RG, Novak zrebom ide na Nadala u polufinalu cak 4 puta od 5 mogucih.

Od 2006. do 2010. na USO, Novak zrebom ide na Federera u polufinalu cak 4 puta od 5 mogucih.

Od 2006. do 2010. na W, Novak zrebom ide na Federera u polufinalu cak 4 puta od 5 mogucih.

Da li postoji tezi nacin da se osvoji GS, dobiti najboljeg ikada na travi/betonu/sljaci u polufinalu pa igrati finale sa drugim najboljim? Mnogo dobrih igraca je zbog ovoga proslo nezapazeno, jer su igrali u "pogresno" vreme. Novak je uspeo da ispliva i da ostavi trag u istoriji pored ove dvojice i to mnogo govori.

Bojan

pre 10 godina

ovo svi znamo :)
ne samo zbog medjusobnog skora, vec zbog nacina na koji igraju obojica.
Da Nole nije mentalno malo lutao vec bi vodio u medjusobnom skoru, ali na sve sto Nadal moze da odigra, Nole moze da ima odgovor. Po fizickoj sprmei je jedini koji moze da mu parira, ima stabilne sve udarce, bolji servis, bolji return.
Sa Federerom Nadal kada igra izuzteno moze da koristi nestabilnost njegovog jednorucnog bekhenda na Nadalovo spinovanje, a Federer fizicki vec duze vreme nije u stanju da isprati Nadala. A o mentalnom stanju da i ne govorim :)
Sa druge strane, Federer sa Noletom nema tu mentalnu barijeru i za Noleta u vrhunskoj formi je veca opasnost za Nadala. Tu imam na umu RG 2011, ali i USO 2010 i 2011 i WB 2012. Realno, Federer je jedini teniser koji je uspevao Noleta u vrhunskoj formi ili da pobedi ili da dovede na rub poraza

Advokat svih Srba

pre 10 godina

Ispravio bih strika Tonija,Novak jeste bolji igrac od Federera ali nije uspesniji,nemojmo brkati ta dva pojma.Inace stvar je zavrsena,Nadal ce vec izvesno biti najjbolji teniser u istoriji ove plemenite vestine i samim tim,sve turnire koje je Novak osvojio na grbaci Nadala dobice na jos vecoj vaznosti i znacaju a i da pobedis najjboljeg tenisera u istoriji (Nadala) vise od 20 puta (sto ce biti) i probiti se na 1. mestu (sto je bilo a i bice) pa molim vas malo li je to od jednog skromnog Srbina?!

P.S Inace totalno negativan skor Federara sa Nadalom baca ljagu na sve ono sto je Svajcarac do sada osvojio!

danilo

pre 10 godina

Pošten čovek; stvorio jednog od najboljih igrača u istoriji, pa zna nešto i o tenisu.
A znamo i mi:Kada Nole igra svoj najbolji tenis, jednostavno nema premca...
Samo da nauči da ga igra uvek kada je najvažnije pa će sledeće godine biti otvoren konkurs za najboljeg igrača u istoriji!

Luzer

pre 10 godina

Tonijev komentar, koji je ceo u "mi" (množina), ukazuje da oni svi idu u rat i Novak mora sve da ih pobedi da bi pobedio. To je toliko kul, znati da Novak može protiv svih, ali onako pametno i viteški, a ne glupavo grubijanski, protiv tenisera i njegove klupe, protiv stadiona i sudija, TV komentatora, protiv svih i opet da pobedi sa osmehom na licu i da svi ti protivnici zapravo nisu u njegovom srcu protivnici, nego rivali u pravom, već pomalo zaboravljenom duhu čistog sportskog nadmetanja. Bez mržnje, bez zlobe, bez ponižavanja, onako kako bi ljudi i van sporta trebalo da se nadmeću. Sve su to klase, vrhunski ljudi i vrhunski sportisti, ali... Novak je velik. Stvarno velik, najveći. I kad izgubi, nema suza, iskren osmeh je tu kao i čestitke rivalu koji je svestan da je morao da nadigra sebe da bi pobedio Novaka. Pa sad recite da Novak ne izvlači iz svih nas ono najbolje.

NemanjaVac8

pre 10 godina

Kad gledate meč Novaka i Nadala,dva nmanuelca, u njihovoj igri ne možete primjetiti da uživaju ,već vam ih prosto dođe žao jer vam izgledaju da se muče i to se otegne na više sati.U narednim godinama to će mučenje biti još veće i veliko je pitanje da li će oni igrati poslije svoje 30-te godine.Za razliku od njihove, u Federerovoj igri vidite svu ljepotu tenisa i uživate u njegovoj igri.Rodžer je od njih stariji 5 ,odnosno 6 godina i kad je u formi i kad ga ne muče neke povrede ,to se ne primjećuje.
(drastična razlika, 11. april 2014 21:53)
...
Sport se igra za pobede i trofeje. Pored toga onaj ko trenutno pobeđuje taj je i bolji. Surovo, ali je tako. I tako kako je, interesantno je milionima ljudi širom sveta. Svi slave titulu, veliku pobedu, a ne lep potez i lepršavu igru. Da postoji poen za lep potez, ili lep tenis možda bi i Đoković i Nadal drugačije igrali. Moje mišljenje je da su se oni samo bolje prilagodili najsavremenijem tenisu od Rodžera, a da Rodžer nije to uspeo. Dakle, pogađuju bolje centar mete. Osim toga meni su recimo uživanje mečevi između Nadala i Novaka iz hiljadu i jednog razloga.

The Navijac

pre 10 godina

Jesta da je Nadal najveci Novakov rival, ali od svih ne-srpskih tenisera ja volim najvise njega. Naravno, kao velikom novakoholicaru u interesu mi je trenutno da Nadal izgubi sto vise meceva. Ali, u svakom finalu protiv Federera navijao sam za njega.

slobos sa rodosa

pre 10 godina

reče ovde neko federer je tehničar.jeste ,dok se on bavi tehnikom već 4-5 godina drugi uzimaju titule.i ovi iz barse su tehničari,pa ih ukanta atletiko,a bajern ih prošle godine razmontira.tenis je sport u kojem se ne dobijaju poeni na 'umjetnički dojam'.broje se samo pobede i titule

theRipper

pre 10 godina

Djokovic jeste tezi rival Nadalu nego Federer zbog prirode svoje igre (tj taktike koje primenjuje). Nadalova standardna strategija je eksploatacija bekenda dešnjaka svojim forhendom, konkretno slanjem lopti koje, zbog vrste putanje kojom se krecu (maksimalna visina), stravicno odskacu, topspina, koji mu povecava marginu za gresku i sidespin-a, zbog kojeg loptica odskace na levo nakon kontakta sa podlogom, izbacujuci protivnika u bekend ugao, otvarajuci mu forehend stranu u potpunosti.

Problem sa Djokovicem je sto Nadalov forhend ne moze da eksploatise njegov bekend - njegov najjaci/najstabilniji udarac. To prisiljava Nadala da promeni strategiju u potpunosti, a to je, pre svega mentalno, jedan od najvecih izazova u tenisu i tesko ostvarivo (videti samo Federerove probleme sa Nadalom).

S druge strane, Djokovic ima mnogo vise problema sa Federerom (doduse, nesto slabije u poslednje vreme zbog toga ste se Rodzer ipak slabije krece u odnosu na pre 4-5 godina) iz slicnog razloga.
Federer je prvi covek, posle 2011, koji je poceo da eksploatise (uspesno) Djokovicev bekend "junk"/slice lopticama, cime onemogucava Djokovica da bude ofanzivniji tim udarcem, a to je ono sto Rodzeru treba - kraca loptica koju ce raspaliti forhendom. Drugo, Djokovic lakse vraca Nadalov servis nego Federerov. I trece, Rodzer dobija vecinu forhend na forhend razmena. Sve to Federera cini tezim protivnikom Novaku.

Milan

pre 10 godina

Opet ovaj govori u mnozini...alo Toni ne igras ti na terenu.Ne smes da govoris:On NAM je tezi protivnik,izgubili SMO u Australiji i Majamiju...

Koji vi?

Nije ni cudo sto Rafa ima prisilne pokrete i radnje.

Goran

pre 10 godina

"Rafa je u vrhu od 2005. Novak je u vrhu od 2006".

Kakva smesna tvrdnja. Pa Rafa je 2005. imao 19 godina, isto kao sto je Novak 2006. imao 19 godina. O cemu pricas covece. To sto su tada bili ravnopravni sa Rodzerom samo pokazuje koliko su bolji od njega, jer on je tada imao 25-26 godina a oni su bili klinci od 19 godina.

Tja...

pre 10 godina

Rafa i Novak su mlađi bar pet-šest godina od Švajcarca, tako da (kad i oni budu u tim godinama) treba svoditi račune što se pobeda i poraza tiče; osim ako Federer i u četrdesetima ne bude tako lakonog, što mu od sveg srca želim. Valjda to Rodžeru neće smetati.

Elrond

pre 10 godina

Nadal je veoma korektan i dobar momak, drago mi je sto su pored tolikog rivalstva i dobri prijatelji, a ne kao Federer da samo pljuju rivale po konferencijama.

Debaser

pre 10 godina

Mene najvise iritira cinjenica sto vecina ljudi, a pogotovo oni sto ne prate bas cesto tenis, smatraju jedino bitnim faktorom grend slemove. Teniseri i sami izjavljuju koliko su mastersi vrlo teski turniri za igranje jer uglavnom od starta nema lakih protivnika i igra se po sistemu dan za danom.

Bojan

pre 10 godina

(simke, 11. april 2014 17:20)
da, imao bi manje titula, ali bih ih manje imali i Nadal i Nole.
Da su Nole i Federer generacija zasigurno ne bi imali po 4 australije. Da je Federer generacija sa Samprasom ne bi imali obojica po 7 Vimbldona

zoran

pre 10 godina

@ iva, 11. april 2014 17:45

Štovana susjedo,

Nije važno jeli maćka crna ili bijela. Važno je da može papat miševe! Ne?

A inače, i Nadal i Novak su mlađi od Rafe i Novaka skoro 6 godina. Koliko su njih dvojica trenutno dominantni, izvesno je da postoji velika mogućnost da dostignu Federera u broju titula a nije neizvesno i da ga prestignu pa sve i da podele bratski, po pola...

ivan petrovic crni

pre 10 godina

( thrillseeker, 11. april 20.41 ) odlican komentar, koristim priliku da se nadovezem. Rafa je 2005 osvojio svoj prvi GS, ali je za njegov uspon od kralja sljake do velikog all round sampiona bilo potrebno jos najmanje
tri godine. Po meni, godina promene, u kojoj se posle perioda Federerove dominacije ponovo zaostrava konkurencija je 2008. Najpre je Novak povezao dva finala i uzeo svoj prvi GS ( AO 2008 ), a zatim je Rafa u finalu Wimbldona pobedio Rogera, skinuo ga sa prvog mesta posle 5 godina, i osvojio svoj prvi GS izvan sljake. Dakle, po meni, Rafa se definisao kao veliki sampion 2008, a Novak 2011, i jedan i drugi, tri godine nakon osvajanja prvog GS. I na kraju, kratak osvrt na Rogerovu karijeru: od 2003 do 2008 12 titula, od 2008 do 2014 5 titula.

iva

pre 10 godina

Rodžer ne samo da je bolji teniser od Novaka,nego i od Nadala ,ali zbog broja osvojenih titula,pogotovo GS-a ,već zbog stila igre.Novak i Nadal svoju igru zasnivaju na snazi i izdržljivosti i u mogućnosti su da do besvjesti prebaciju lopticu preko mreže,dok je kod Federera dominantna tehnika ,za koju su uostalom mnoge legende tenisa da je do sada neprevaziđena.

???

pre 10 godina

Ako Tony,ako...a sta ce se desiti ako Rafa ne uradi nista na sljaci,ako odbrani samo jednu titulu?Rafa stalno neke povrede,nesto je umoran,puno se znoji,a Novak?kada je Novak bio povredjen,ili kada je odsustvovao toliko zbog povrede?A sta ce se desiti ako Rale naleti na Dimitrova ili Pit bula pre finala ili polufinala?Moze i on da poklekne.Kada je Nole izgubio na GS pre finala,da ne kazem polufinala,a Raletu se to desava...Mislim da Rale nece odbraniti vise od jednog turnira na sljaci,sansa mu je GS na travi,tamo nema sta da brani, pa moye da skupi koji poencic,a sa br.1 moze da se oprosti jednom za uvek posle juna....

hogar

pre 10 godina

Ali Djokovicu je tezi rival Federer nego Nadal:)
(ja, 11. april 2014 17:50)Ne bih rekao,jer Novak ima jednu pobedu manje u duelima sa Federerom,a u duelima sa Rafom zaostaje 4 pobede.Istina Novak je kasnije došao u sam svetski vrh,tako da je u prvim mečevima gubio od Federera i Rafe.Takođe bez obzira što je Federer igra atraktivniji tenis od Nadala,meni su lepši mečevi koje je Novak igrao sa Rafom.

Swedenonline

pre 10 godina

" Kada igramo protiv Đokovića, znamo i pre nego što meč počne da će biti teško i ako ne igrate na veoma visokom nivou dva ili tri sata izgubićete“

Elem, pa masina bre pogresi u par sati rada, od cega si bre Novace!?

theRipper

pre 10 godina

(NemanjaVac8, 11. april 2014 22:49)

Reci da se Federer nije uspeo da se prilagodi "savremenom tenisu" (sta god to znacilo) je potpuna nebuloza.
Covek se pretprosle godine vratio na prvo mesto, iako je imao 31 godinu. To puno govori. Razlog zbog slabijih rezultata u poslednje godine je jednostavan: godine (33 uskoro) i, mozda jos bitnije, broj odigranih meceva (1166). Prirodan tok svakog tenisera koji je bio konstantan.

ljubitelj tenisa

pre 10 godina

Rodžer ne samo da je bolji teniser od Novaka,nego i od Nadala ,ali zbog broja osvojenih titula,pogotovo GS-a ,već zbog stila igre.Novak i Nadal svoju igru zasnivaju na snazi i izdržljivosti i u mogućnosti su da do besvjesti prebaciju lopticu preko mreže,dok je kod Federera dominantna tehnika ,za koju su uostalom mnoge legende tenisa da je do sada neprevaziđena.

drastična razlika

pre 10 godina

Kad gledate meč Novaka i Nadala,dva nmanuelca, u njihovoj igri ne možete primjetiti da uživaju ,već vam ih prosto dođe žao jer vam izgledaju da se muče i to se otegne na više sati.U narednim godinama to će mučenje biti još veće i veliko je pitanje da li će oni igrati poslije svoje 30-te godine.Za razliku od njihove, u Federerovoj igri vidite svu ljepotu tenisa i uživate u njegovoj igri.Rodžer je od njih stariji 5 ,odnosno 6 godina i kad je u formi i kad ga ne muče neke povrede ,to se ne primjećuje.

sasa jokic

pre 10 godina

Novak je najkompletniji igrac na turu, a obzirom da je ovo zlatna era tenisa, moze se reci u istoriji. Kao najkompletnijeg video ga je Nik Bolitijeri, covek koji je stvorio 12 svetskih broja jedan, prema tome ima tezinu. Mada kada se pogledaju svi segmenti igre, ne treba biti strucnjak pa to zakljuciti.
Nole je sporije sazrevao od Rafe, a i mucio se sa astmom, tj.glutenskim elergijama, da nime toga bilo verovatno bi vec danas imao pozitivan skor sa obojicom.
Neko ovde prica o tehnici kako je Roger tu mnogo bolji? Rodzer je mozda nekome lepsi za oko, ali tehnika je nesto drugo. Razmeniti 30 jakih udaraca u toku poena podrazumeva savrsenu tehniku, tako da ne pricamo o bagmi tonu, nego u izuzetno jakim i preciznim udarcima.
Tehnika je i da imas sve udarce na raspolaganju, a svi znamo koliko je Rodzerov bekhend slab. Neko ce reci Nole je slab na mrezi, jeste, ali prvo to mu je najslaviji, a li ne los deo igre, i drugo, danas se na mrezi vrlo malo igra.
Ocekujem da ove godine Nole konacno pokaze da je od Rafe bolji i na sljaci.

ljubitelj tenisa

pre 10 godina

Rodžer ne samo da je bolji teniser od Novaka,nego i od Nadala ,ali zbog broja osvojenih titula,pogotovo GS-a ,već zbog stila igre.Novak i Nadal svoju igru zasnivaju na snazi i izdržljivosti i u mogućnosti su da do besvjesti prebaciju lopticu preko mreže,dok je kod Federera dominantna tehnika ,za koju su uostalom mnoge legende tenisa da je do sada neprevaziđena.

Goran S.

pre 10 godina

Toni zaista ume da bude neuobicajno iskren, sto znaci da jeste dobar covek. Medjutim u profesionalnom sportu uvek ima nekih stvari koje valja prikriti, precutati iz taktickih razloga. Nadal kao i stric Toni dobro znaju da nisu vise apsolutni vladari sljake, Nadalu sljaka jeste omiljena podloga ali ove godine joj se bas ne raduje. Prosle godine osvojio je 4000 bodova i tesko ce ponovo do svih bodova a i da uspe samo bi sacuvao iste. Zbog toga nisam bas siguran da mu se mili ovogodisnji period sljake, dok Nole svakako bas na sljaci vidi sansu i verujem da ce biti bolji nego prosle godine a to znaju i stric Toni i Rafa. Ocekujem uskoro izjavu Nadala u stilu da mu broj jedan nije vazan vec grand slemovi...nije nego!?

Ja

pre 10 godina

Kakav je to kralj.Stasao uz Federera,bio mu najveci rival, postigao to sto jeste,naosvajao se svega,i dalje traje i igra i sada se bori sa ovima sto tek dolaze.Vamos Rafa,zauvek uz tebe!

Nenad

pre 10 godina

Pisacu isljucivo o turniru u Monte Carlu.Ne zelim cak da idem ni u blisku buducnost,tj. da prejudiciram ishode turnira u Madridu i Rimu.Za Novaka je od krucijalne vaznosti da odbrani titulu i bodove u Knezevini i da jos jednom rezultatski razbije Nadala,po mogucnosti jos ubedljivije nego prosle sezone.Naravno,prvo obojica moraju stici do finala.Ali,ono sto je bitno,jeste to da Novak treba iskljucivo da se fokusira na svoju igru i na to kako ce eliminisati svoje protivnike do finala.Da progresivno napreduje iz kola u kolo,jer ipak je ovo nova vrsta podloge u odnosu na onu na kojoj se igralo od Mastersa u Montrealu prosle godine pa sve do Majamija sada.Uopste ne treba da ga zanima sta ce Nadal uraditi i da li ce ga neko eliminisati pre eventualnog finala sa njim.Ako dodje do tog finalnog susreta,e tu Djox moze direktno da utice na ishod.Do toga,samo fokus i koncentracija na svoju igru i svoje samopouzdanje,na svoje protivnike.Mec po mec.Ne vidim ko Rafu moze pobediti pre finala,sem da ima "svoj dan" neko od njegovih sunarodnika ili neki napaljeni Argenitinac...Mozda i Bugarin Grigor Dimitrov,koji je bio jako blizu pobede protiv Rafe prosle sezone u Monte Carlu.Sve u svemu,Noletu zelim puno srece od srca i da podigne ponovo pobednicki pehar posle finala! :-)

@

pre 10 godina

@simke
Rafa je u vrhu od 2005. Tada je osvojio RG i postao 2 na svetu.
Vec 2006 igrao finale Vimbldona.
Novak je u vrhu od 2006.
Dakle, od 2005 do danas:
Federer 13 GS, Nadal 12
Od 2006 do danas, Federer 11 GS, Nadal 12, Novak 6.
Najvise trofeja RF je osvojio u konkurenciji Nadala i Novaka.
Najmanje u konkurenciji Hjuita, Safina itd.

la kukarača smorantidis slam de grande

pre 10 godina

Joj, šta napriča ujak, ili stric! Pa, Rođer je najbolji svih vremena! Kralj! Rođer je najbolji ikad; ovakav kao Rođer, radja se jednom u stoosamdeset godina! Daj bože da Rafa bude u grupi sa Rođerom, jer ćemo videti razaranje, videćemo veličanstveni švajcarski inat i razbijanje Tonijevog pulena. Napred Rođer!

Pozdrav za B92, najbolji ste !!!

pre 10 godina

(@, 12. april 2014 01:40)
Kako ti ne dosadi da stalno trolujes i vrtis istu pricu? Ti ovde iznosis apsolutno smesne tvrdnje kako je Novak u vrhu od 2006. godine. Sta, tad je osvajao Masterse i igrao zavrsnice GS? Drugo, Novak za mesec dana puni tek 27 godina i tek je na pola karijere. Po tvojoj logici i Federer je pobedjivao matorog Agasija i Samprasa, a dok su bili u punoj snazi Rodzer im nije mogao nista. Uostalom, ti si ovde iznosio tezu kako je Rodik bolji od Djokovica i kako su on, Hjuit bili jaca konkurencija od Novaka i Nadala, sto je epic godine. Mislim, najsmesnije od svega je sto si kao parametar uzeo 2006. godinu, kada je Novak imao 19. godina, nije bio ni u prvih 10 a nije imao ni vrhunske uspehe. Komsija, ocekujem odgovor .

ja

pre 10 godina

@slobos sa rodos Federer i Barsa su tehnicki savrseni,pravi umetnici i zato imaju najvise navijaca sirom sveta.A kad smo kod pobeda i titula Federer ima vise i titula i pobeda i od Nadala i od Novaka,a Barsa je u zadnjih 8 godina 3 puta osvajala LS,a o Primeri i Kupovima i da ne pricam i sad je normalno doslo do zasicenja.Tako da ne vidim poentu tvog komentara.

Kobe sucks

pre 10 godina

Novak zna da igra sa obojicom. Federer je majstor ove igre i zaista mu je tesko naci manu ( ako ih uopste ima). Ipak secam se da je u jednom njihovom mecu No1e namerno forsirao bekhend ceo mec. Ne zna se sta Federer igra bolje od ta dva udarca ali taktika je bila delotvorna i No1e je pobedio. Sa druge strane, Rafolirant je pruzao jaci otpor. Ipak, No1e je na RG Rafolirantu slao lopticu na bekhend i doveo doticnog do ludila. E onda dolazi onaj prljavi potez na mrezi u glavu, neiskreno izvinjenje i ostalo je istorija. Uglavnom No1e ima igru za obojicu, samo je pitanje kolikom ce snagom da igra. Izjava ovog trenera je na mestu samo zato sto Rafolirant ima pozitivan skor sa Federerom i No1etom. Uskoro ce ona vaziti samo za Federera, jer ce No1e u 2014. godini ostvariti pozitivan skor sa Rafolirantom, pod uslovom da se na turnire ne prijave Rosol i Darsis.

ivan petrovic crni

pre 10 godina

)))@ Prvo, ja nisam rekao da Rafa 2006 nije bio all round igrac, nego sam rekao da nije bio all round sampion. Tacno je da je vec osvajao masterse na betonu ( I.Wells, Rogers cup, Sinsinati ), ali prvo GS finale na betonu je igrao 2009 AO, a drugo 2010 US open ( oba je dobio ). Novak na primer igra US open 2007, AO 2008. Drugo, nije tacno da je Federeru opala igra posle 2008, nego su klinci porasli. Trece, Federer nije 5 godina stariji od Novaka, nego 5 godina i nepunih 10 meseci. To je skoro sest. I cetvrto: koje turnire je Federer preskocio zbog mononukleoze, gde je ta pauza? Ancic i Soderling zavrsili karijere zbog iste, a on nije propustio ni turnir.

sportista

pre 10 godina

Nista vama ne znace svi ovi kmentari dok se ne oglasi veliki znalci sportova sa b92 koji su pravi eksperti da nam opisu ko je ko u svetskom tenisu i sportu uopste i zato zalud vam trud oko toga ko je bolji Rafa ,Rodzer ili Nole koji je po b92 uvek na srecu osvajao turnire ili su Rafa i Rodzer imali los dan ili slabo igrali .Pozdrav za ljubitelje sporta i sportista bez obzira iz kojih zemalja oni dolaze i nadam se da ce i ostali pokusti da gledaju sport kao posmatraci a ne poznavaoci sporta ka redakcija sporta b92...

ivan petrovic crni

pre 10 godina

Dosta se polemise ko je tezi protivnik Novaku, Rafa ili Roger? Statistika nudi odgovor: Rafa. Opet citam komentare i cesto se ponavlja teza kako Rafa, Rafina igra, odgovara Novaku. Ja mislim da Rafina igra nikome ne lezi. Levoruk je, ima jedinstven, izuzetno neobican, agresivan stil igre. Niko na turu ne igra kao on, zato je tako tesko prilagoditi se njegovoj igri, naci takticki odgovor, jednostavno svima nedostaje prakse. Jer praksa se tesko stice, iskkljucivo kroz direktne meceve sa njim. Opet, zbog razloga druge prirode, nisu sasvim u krivu oni koji misle da je Novaku teze protiv Rogera. Rafa je sportsmen, zdrava sportska licnost, Novak takodje, tako da njihovi mecevi, teski ili laki, kratki ili dugacki, ovakvi ili onakvi, odvijaju se u zdravoj atmosferi. Obrnuto, mecevi sa Federerom su drugaciji, osecaju se tu jos neke stvari u vazduhu. Svako od nas je verovatno iskusio, kako je neprijatno, biti na istom mestu, sa osobom koja te ne podnosi. Isto tako, nije nista lakse, suociti se sa tim na teniskom terenu, izdrzati i tu vrstu pritiska i pronaci put do pobede.

ivan petrovic crni

pre 10 godina

)))@ Prvo, ja nisam rekao da Rafa 2006 nije bio all round igrac, nego sam rekao da nije bio all round sampion. Tacno je da je vec osvajao masterse na betonu ( I.Wells, Rogers cup, Sinsinati ), ali prvo GS finale na betonu je igrao 2009 AO, a drugo 2010 US open ( oba je dobio ). Novak na primer igra US open 2007, AO 2008. Drugo, nije tacno da je Federeru opala igra posle 2008, nego su klinci porasli. Trece, Federer nije 5 godina stariji od Novaka, nego 5 godina i nepunih 10 meseci. To je skoro sest. I cetvrto: koje turnire je Federer preskocio zbog mononukleoze, gde je ta pauza? Ancic i Soderling zavrsili karijere zbog iste, a on nije propustio ni turnir.

samo pitam

pre 10 godina

@ Strasno,po cemu to Novaku vise odgovara Nadal od Federera,pa i sam H2H govori 18-17 sa F,a 22-18 sa N? (dragan, 11. april 2014 20:25)

Mislim da nisi u pravu. Same brojke govore drugacije, ali mislim da iako je podjednako uzasno tesko igrati protiv obojice, da je Novaku ipak Nadal laksi protivnik od Federera.

ivan petrovic crni

pre 10 godina

?@ Novak 6, posto si za njega prvo pitao. Rafa 10, Roger 5, Andy 2, Delpo i Wawrinka po 1. Ne zesti se bez razloga, vreme je da pocnes da pijes lekove.

?

pre 10 godina

@ivan petrovic crni
A koliko je Novak osvojio GS od 2008 do 2014? U najboljim teniskim godinama, i u konkurenciji matorog Federera i povredjenog Nadala, Del Potra, Mareja.... ???

@

pre 10 godina

@thrillseeker
Novak je u svetskom vrhu od 2006, zato i uzimam tu godinu. Kad neko pocne da igra finala Mastersa i polufinala GS, tada je definitivno vrhunski teniser.
To sto nije vec tada uzeo GS, nije razlog da se ne racuna taj period karijere.
U zadnjih 10-tak godina su skoro svi teniseri u polufinalima isli na Federera ili Nadala, to je i logicno i normalno jer su najduze bili na prva 2 mesta, a osvojili su zajedno 30 GS.
Djokovic je imao tezak zreb, ali svaki zreb u kom su Federer ili Nadal je tezak.
Cinjenica ostaje da je Federer osvojio vise GS u periodu u kom su mu najveci konkurenti bili Nadal i Djokovic.
Vecinu rekorda postavio je bas u tom periodu.
Potpuno su besmislene price o tome kako su se Rafa i Novak tek kasnije pojavili... Cinjenice govore suprotno.
A cinjenica je i to da su Nadal i Novak najvise GS osvojili tek posto je Federer usao u 30-te godine zivota. Narocito se to odnosi na Novaka koji je vecinu GS osvojio na brzim podlogama, na kojima je Federer na vrhuncu snage bio nepobediv.

)))

pre 10 godina

@ivan petrovic crni
Zaboravljas da je Rafa vec 2006 igrao finale Vimbldona. Mislim da to dokazuje da je vec tada bio all-round igrac, a uveliko je i osvajao titule na betonu. Cinjenica je da je bilo potrebno da Federerov nivo igre opadne, da bi Nadal i Novak poceli da osvajaju Vimbldon, US Open i AO.
Od 2008 do 2014, Novak je osvojio 6 GS, Federer 5. Samim tim, nije los rezultat Federera, koji je ipak 5 godina stariji od Novaka i od 2008 ne igra u najboljoj formi. Naravno, jedan od razloga za to je i mononukleoza od koje je oboleo pocetkom 2008.

iva

pre 10 godina

Rodžer ne samo da je bolji teniser od Novaka,nego i od Nadala ,ali zbog broja osvojenih titula,pogotovo GS-a ,već zbog stila igre.Novak i Nadal svoju igru zasnivaju na snazi i izdržljivosti i u mogućnosti su da do besvjesti prebaciju lopticu preko mreže,dok je kod Federera dominantna tehnika ,za koju su uostalom mnoge legende tenisa da je do sada neprevaziđena.

Ja

pre 10 godina

Kakav je to kralj.Stasao uz Federera,bio mu najveci rival, postigao to sto jeste,naosvajao se svega,i dalje traje i igra i sada se bori sa ovima sto tek dolaze.Vamos Rafa,zauvek uz tebe!

drastična razlika

pre 10 godina

Kad gledate meč Novaka i Nadala,dva nmanuelca, u njihovoj igri ne možete primjetiti da uživaju ,već vam ih prosto dođe žao jer vam izgledaju da se muče i to se otegne na više sati.U narednim godinama to će mučenje biti još veće i veliko je pitanje da li će oni igrati poslije svoje 30-te godine.Za razliku od njihove, u Federerovoj igri vidite svu ljepotu tenisa i uživate u njegovoj igri.Rodžer je od njih stariji 5 ,odnosno 6 godina i kad je u formi i kad ga ne muče neke povrede ,to se ne primjećuje.

ljubitelj tenisa

pre 10 godina

Rodžer ne samo da je bolji teniser od Novaka,nego i od Nadala ,ali zbog broja osvojenih titula,pogotovo GS-a ,već zbog stila igre.Novak i Nadal svoju igru zasnivaju na snazi i izdržljivosti i u mogućnosti su da do besvjesti prebaciju lopticu preko mreže,dok je kod Federera dominantna tehnika ,za koju su uostalom mnoge legende tenisa da je do sada neprevaziđena.

ljubitelj tenisa

pre 10 godina

Rodžer ne samo da je bolji teniser od Novaka,nego i od Nadala ,ali zbog broja osvojenih titula,pogotovo GS-a ,već zbog stila igre.Novak i Nadal svoju igru zasnivaju na snazi i izdržljivosti i u mogućnosti su da do besvjesti prebaciju lopticu preko mreže,dok je kod Federera dominantna tehnika ,za koju su uostalom mnoge legende tenisa da je do sada neprevaziđena.

hrvati nemaju ni istoriju ni velikane!

pre 10 godina

Još jedan dokaz da je Nole najbolji teniser svih vremena, a za one koji gledaju samo br. GS i masterse poruka; vidimo se za četiri-pet god.

@

pre 10 godina

@simke
Rafa je u vrhu od 2005. Tada je osvojio RG i postao 2 na svetu.
Vec 2006 igrao finale Vimbldona.
Novak je u vrhu od 2006.
Dakle, od 2005 do danas:
Federer 13 GS, Nadal 12
Od 2006 do danas, Federer 11 GS, Nadal 12, Novak 6.
Najvise trofeja RF je osvojio u konkurenciji Nadala i Novaka.
Najmanje u konkurenciji Hjuita, Safina itd.

ja

pre 10 godina

@slobos sa rodos Federer i Barsa su tehnicki savrseni,pravi umetnici i zato imaju najvise navijaca sirom sveta.A kad smo kod pobeda i titula Federer ima vise i titula i pobeda i od Nadala i od Novaka,a Barsa je u zadnjih 8 godina 3 puta osvajala LS,a o Primeri i Kupovima i da ne pricam i sad je normalno doslo do zasicenja.Tako da ne vidim poentu tvog komentara.

la kukarača smorantidis slam de grande

pre 10 godina

Joj, šta napriča ujak, ili stric! Pa, Rođer je najbolji svih vremena! Kralj! Rođer je najbolji ikad; ovakav kao Rođer, radja se jednom u stoosamdeset godina! Daj bože da Rafa bude u grupi sa Rođerom, jer ćemo videti razaranje, videćemo veličanstveni švajcarski inat i razbijanje Tonijevog pulena. Napred Rođer!

Advokat svih Srba

pre 10 godina

Ispravio bih strika Tonija,Novak jeste bolji igrac od Federera ali nije uspesniji,nemojmo brkati ta dva pojma.Inace stvar je zavrsena,Nadal ce vec izvesno biti najjbolji teniser u istoriji ove plemenite vestine i samim tim,sve turnire koje je Novak osvojio na grbaci Nadala dobice na jos vecoj vaznosti i znacaju a i da pobedis najjboljeg tenisera u istoriji (Nadala) vise od 20 puta (sto ce biti) i probiti se na 1. mestu (sto je bilo a i bice) pa molim vas malo li je to od jednog skromnog Srbina?!

P.S Inace totalno negativan skor Federara sa Nadalom baca ljagu na sve ono sto je Svajcarac do sada osvojio!

???

pre 10 godina

Ako Tony,ako...a sta ce se desiti ako Rafa ne uradi nista na sljaci,ako odbrani samo jednu titulu?Rafa stalno neke povrede,nesto je umoran,puno se znoji,a Novak?kada je Novak bio povredjen,ili kada je odsustvovao toliko zbog povrede?A sta ce se desiti ako Rale naleti na Dimitrova ili Pit bula pre finala ili polufinala?Moze i on da poklekne.Kada je Nole izgubio na GS pre finala,da ne kazem polufinala,a Raletu se to desava...Mislim da Rale nece odbraniti vise od jednog turnira na sljaci,sansa mu je GS na travi,tamo nema sta da brani, pa moye da skupi koji poencic,a sa br.1 moze da se oprosti jednom za uvek posle juna....

simke

pre 10 godina

Federer je jedan od najvecih,tu nema dileme...Ali ipak u jednom periodu karijere nije imao pravog rivala i to je cinjenica...Zanima me da li bi Federer imao toliko titula i gren slemova da su se Novak i Rafa ranije pojavili.Ja mislim da bi imao mnogo manje titula.

Milan

pre 10 godina

Opet ovaj govori u mnozini...alo Toni ne igras ti na terenu.Ne smes da govoris:On NAM je tezi protivnik,izgubili SMO u Australiji i Majamiju...

Koji vi?

Nije ni cudo sto Rafa ima prisilne pokrete i radnje.

Petar.S

pre 10 godina

RAFAEL NADAL 2011: "Ove godine sam samo od njega izgubio. Kada sam bio potpuno zdrav, samo sam od njega izgubio. Kada sam bio 100% spreman izgubio sam od njega pet puta, ali mi veoma dobro ide, samo ne protiv njega. To je nešto što ću morati da promenim".

Koliko je promenio?

Naravno- RAFAEL NADAL 2014: „Šansu da pobedim Novaka imam samo ako igram do limita, igram svoj najbolji tenis i da čekam da on ne odigra kako zna i ume. ''

Novak jedino kada totalno potone psihički, zbog privatnih problema, zbog zasićenja, ili nekog petog razloga, Nadal ima šanse da pobedi.
Tako je već 4 god. Znači ako Đoković bude igrao sezonu na šljaci motivisano,
sa jasnim ciljem, i naravno zdrav, i ako se sretne u nekom 1/2 Finalu ili Finalu, Španac gotovo da nema šanse, iako je kralj šljake.

Jer koliko se u zadnje vreme Nadal popravio na betonu, isto toliko je Novak na šljaci. On je skoro oduvao u MK Nadala sa nulom u 1 setu, a tu je 8 god. Nadal bio nedodirljiv.

No1e, uskoro...

?

pre 10 godina

@ivan petrovic crni
A koliko je Novak osvojio GS od 2008 do 2014? U najboljim teniskim godinama, i u konkurenciji matorog Federera i povredjenog Nadala, Del Potra, Mareja.... ???

danilo

pre 10 godina

Pošten čovek; stvorio jednog od najboljih igrača u istoriji, pa zna nešto i o tenisu.
A znamo i mi:Kada Nole igra svoj najbolji tenis, jednostavno nema premca...
Samo da nauči da ga igra uvek kada je najvažnije pa će sledeće godine biti otvoren konkurs za najboljeg igrača u istoriji!

slobos sa rodosa

pre 10 godina

reče ovde neko federer je tehničar.jeste ,dok se on bavi tehnikom već 4-5 godina drugi uzimaju titule.i ovi iz barse su tehničari,pa ih ukanta atletiko,a bajern ih prošle godine razmontira.tenis je sport u kojem se ne dobijaju poeni na 'umjetnički dojam'.broje se samo pobede i titule

@

pre 10 godina

@thrillseeker
Novak je u svetskom vrhu od 2006, zato i uzimam tu godinu. Kad neko pocne da igra finala Mastersa i polufinala GS, tada je definitivno vrhunski teniser.
To sto nije vec tada uzeo GS, nije razlog da se ne racuna taj period karijere.
U zadnjih 10-tak godina su skoro svi teniseri u polufinalima isli na Federera ili Nadala, to je i logicno i normalno jer su najduze bili na prva 2 mesta, a osvojili su zajedno 30 GS.
Djokovic je imao tezak zreb, ali svaki zreb u kom su Federer ili Nadal je tezak.
Cinjenica ostaje da je Federer osvojio vise GS u periodu u kom su mu najveci konkurenti bili Nadal i Djokovic.
Vecinu rekorda postavio je bas u tom periodu.
Potpuno su besmislene price o tome kako su se Rafa i Novak tek kasnije pojavili... Cinjenice govore suprotno.
A cinjenica je i to da su Nadal i Novak najvise GS osvojili tek posto je Federer usao u 30-te godine zivota. Narocito se to odnosi na Novaka koji je vecinu GS osvojio na brzim podlogama, na kojima je Federer na vrhuncu snage bio nepobediv.

zoran

pre 10 godina

@ iva, 11. april 2014 17:45

Štovana susjedo,

Nije važno jeli maćka crna ili bijela. Važno je da može papat miševe! Ne?

A inače, i Nadal i Novak su mlađi od Rafe i Novaka skoro 6 godina. Koliko su njih dvojica trenutno dominantni, izvesno je da postoji velika mogućnost da dostignu Federera u broju titula a nije neizvesno i da ga prestignu pa sve i da podele bratski, po pola...

The Navijac

pre 10 godina

Jesta da je Nadal najveci Novakov rival, ali od svih ne-srpskih tenisera ja volim najvise njega. Naravno, kao velikom novakoholicaru u interesu mi je trenutno da Nadal izgubi sto vise meceva. Ali, u svakom finalu protiv Federera navijao sam za njega.

Elrond

pre 10 godina

Nadal je veoma korektan i dobar momak, drago mi je sto su pored tolikog rivalstva i dobri prijatelji, a ne kao Federer da samo pljuju rivale po konferencijama.

hogar

pre 10 godina

Ali Djokovicu je tezi rival Federer nego Nadal:)
(ja, 11. april 2014 17:50)Ne bih rekao,jer Novak ima jednu pobedu manje u duelima sa Federerom,a u duelima sa Rafom zaostaje 4 pobede.Istina Novak je kasnije došao u sam svetski vrh,tako da je u prvim mečevima gubio od Federera i Rafe.Takođe bez obzira što je Federer igra atraktivniji tenis od Nadala,meni su lepši mečevi koje je Novak igrao sa Rafom.

NemanjaVac8

pre 10 godina

Kad gledate meč Novaka i Nadala,dva nmanuelca, u njihovoj igri ne možete primjetiti da uživaju ,već vam ih prosto dođe žao jer vam izgledaju da se muče i to se otegne na više sati.U narednim godinama to će mučenje biti još veće i veliko je pitanje da li će oni igrati poslije svoje 30-te godine.Za razliku od njihove, u Federerovoj igri vidite svu ljepotu tenisa i uživate u njegovoj igri.Rodžer je od njih stariji 5 ,odnosno 6 godina i kad je u formi i kad ga ne muče neke povrede ,to se ne primjećuje.
(drastična razlika, 11. april 2014 21:53)
...
Sport se igra za pobede i trofeje. Pored toga onaj ko trenutno pobeđuje taj je i bolji. Surovo, ali je tako. I tako kako je, interesantno je milionima ljudi širom sveta. Svi slave titulu, veliku pobedu, a ne lep potez i lepršavu igru. Da postoji poen za lep potez, ili lep tenis možda bi i Đoković i Nadal drugačije igrali. Moje mišljenje je da su se oni samo bolje prilagodili najsavremenijem tenisu od Rodžera, a da Rodžer nije to uspeo. Dakle, pogađuju bolje centar mete. Osim toga meni su recimo uživanje mečevi između Nadala i Novaka iz hiljadu i jednog razloga.

Bojan

pre 10 godina

ovo svi znamo :)
ne samo zbog medjusobnog skora, vec zbog nacina na koji igraju obojica.
Da Nole nije mentalno malo lutao vec bi vodio u medjusobnom skoru, ali na sve sto Nadal moze da odigra, Nole moze da ima odgovor. Po fizickoj sprmei je jedini koji moze da mu parira, ima stabilne sve udarce, bolji servis, bolji return.
Sa Federerom Nadal kada igra izuzteno moze da koristi nestabilnost njegovog jednorucnog bekhenda na Nadalovo spinovanje, a Federer fizicki vec duze vreme nije u stanju da isprati Nadala. A o mentalnom stanju da i ne govorim :)
Sa druge strane, Federer sa Noletom nema tu mentalnu barijeru i za Noleta u vrhunskoj formi je veca opasnost za Nadala. Tu imam na umu RG 2011, ali i USO 2010 i 2011 i WB 2012. Realno, Federer je jedini teniser koji je uspevao Noleta u vrhunskoj formi ili da pobedi ili da dovede na rub poraza

Goran

pre 10 godina

"Rafa je u vrhu od 2005. Novak je u vrhu od 2006".

Kakva smesna tvrdnja. Pa Rafa je 2005. imao 19 godina, isto kao sto je Novak 2006. imao 19 godina. O cemu pricas covece. To sto su tada bili ravnopravni sa Rodzerom samo pokazuje koliko su bolji od njega, jer on je tada imao 25-26 godina a oni su bili klinci od 19 godina.

Bojan

pre 10 godina

(simke, 11. april 2014 17:20)
da, imao bi manje titula, ali bih ih manje imali i Nadal i Nole.
Da su Nole i Federer generacija zasigurno ne bi imali po 4 australije. Da je Federer generacija sa Samprasom ne bi imali obojica po 7 Vimbldona

)))

pre 10 godina

@ivan petrovic crni
Zaboravljas da je Rafa vec 2006 igrao finale Vimbldona. Mislim da to dokazuje da je vec tada bio all-round igrac, a uveliko je i osvajao titule na betonu. Cinjenica je da je bilo potrebno da Federerov nivo igre opadne, da bi Nadal i Novak poceli da osvajaju Vimbldon, US Open i AO.
Od 2008 do 2014, Novak je osvojio 6 GS, Federer 5. Samim tim, nije los rezultat Federera, koji je ipak 5 godina stariji od Novaka i od 2008 ne igra u najboljoj formi. Naravno, jedan od razloga za to je i mononukleoza od koje je oboleo pocetkom 2008.

Strašno

pre 10 godina

Kao i obično ljudi ovdje vide i pročitaju samo ono što se njima sviđa, Tony nije rekao da je Novak bolji igrač od Federera, njih dvojica uopšte ne mogu da se porede, svaki od njih je dobar na svoj način i upisao je svoje mjesto u istoriju ovog sporta, i ta imena će uvijek tu da ostanu! Novak jeste teži protivnik za Nadala, zato što ima igru koja Nadalu ne odgovara i kojoj ne može da se prilagodi, dok Federerov stil igre Nadalu potpuno odgovara što pokazuje i njihov međusobni skor! Kod Novaka je situacija drugačija, njemu je teži šrotivnik Federer nego Nadal. Ne vidim šta je tu nejasno i zašto počinjete raspravu ko je bolji igrač, to uopšte nije bila tema interijua!

theRipper

pre 10 godina

(NemanjaVac8, 11. april 2014 22:49)

Reci da se Federer nije uspeo da se prilagodi "savremenom tenisu" (sta god to znacilo) je potpuna nebuloza.
Covek se pretprosle godine vratio na prvo mesto, iako je imao 31 godinu. To puno govori. Razlog zbog slabijih rezultata u poslednje godine je jednostavan: godine (33 uskoro) i, mozda jos bitnije, broj odigranih meceva (1166). Prirodan tok svakog tenisera koji je bio konstantan.

Debaser

pre 10 godina

Mene najvise iritira cinjenica sto vecina ljudi, a pogotovo oni sto ne prate bas cesto tenis, smatraju jedino bitnim faktorom grend slemove. Teniseri i sami izjavljuju koliko su mastersi vrlo teski turniri za igranje jer uglavnom od starta nema lakih protivnika i igra se po sistemu dan za danom.

ivan petrovic crni

pre 10 godina

( thrillseeker, 11. april 20.41 ) odlican komentar, koristim priliku da se nadovezem. Rafa je 2005 osvojio svoj prvi GS, ali je za njegov uspon od kralja sljake do velikog all round sampiona bilo potrebno jos najmanje
tri godine. Po meni, godina promene, u kojoj se posle perioda Federerove dominacije ponovo zaostrava konkurencija je 2008. Najpre je Novak povezao dva finala i uzeo svoj prvi GS ( AO 2008 ), a zatim je Rafa u finalu Wimbldona pobedio Rogera, skinuo ga sa prvog mesta posle 5 godina, i osvojio svoj prvi GS izvan sljake. Dakle, po meni, Rafa se definisao kao veliki sampion 2008, a Novak 2011, i jedan i drugi, tri godine nakon osvajanja prvog GS. I na kraju, kratak osvrt na Rogerovu karijeru: od 2003 do 2008 12 titula, od 2008 do 2014 5 titula.

Swedenonline

pre 10 godina

" Kada igramo protiv Đokovića, znamo i pre nego što meč počne da će biti teško i ako ne igrate na veoma visokom nivou dva ili tri sata izgubićete“

Elem, pa masina bre pogresi u par sati rada, od cega si bre Novace!?

thrillseeker

pre 10 godina

(@, 11. april 2014 18:10)

Ma Novak je u vrhu od '96... Ako Nadalu za godinu u usponu uzimas onu u kojoj je osvojio prvi GS onda to radi i za Novaka, nemoj da menjas i namestas onako kako tebi odgovara. Novak je 2006. osvojio svoj prvi ATP 250 turnir i godinu zavrsio kao 16. sto je daleko od vrha. Kraj 2007. i pocetak 2008. se vec moze uzeti kao pocetak velike trojke.

Novak nije imao luksuz da u cetvrt/polu/finalu nekog GS turnira igra protiv nekog slabije rangiranog nego je uvek isao ili na Rafa ili Rodzera. 2007. igra 2x protiv Rafe i 2x protiv Feda, 4. runda, 2x polufinale i finale. 2008. igra 3 puta protiv njih dvojice, na Wimbledon-u ispada od Safina ali projekcijom zreba bio isao na Federera.

Od 2006. do 2010. na RG, Novak zrebom ide na Nadala u polufinalu cak 4 puta od 5 mogucih.

Od 2006. do 2010. na USO, Novak zrebom ide na Federera u polufinalu cak 4 puta od 5 mogucih.

Od 2006. do 2010. na W, Novak zrebom ide na Federera u polufinalu cak 4 puta od 5 mogucih.

Da li postoji tezi nacin da se osvoji GS, dobiti najboljeg ikada na travi/betonu/sljaci u polufinalu pa igrati finale sa drugim najboljim? Mnogo dobrih igraca je zbog ovoga proslo nezapazeno, jer su igrali u "pogresno" vreme. Novak je uspeo da ispliva i da ostavi trag u istoriji pored ove dvojice i to mnogo govori.

ivan petrovic crni

pre 10 godina

Dosta se polemise ko je tezi protivnik Novaku, Rafa ili Roger? Statistika nudi odgovor: Rafa. Opet citam komentare i cesto se ponavlja teza kako Rafa, Rafina igra, odgovara Novaku. Ja mislim da Rafina igra nikome ne lezi. Levoruk je, ima jedinstven, izuzetno neobican, agresivan stil igre. Niko na turu ne igra kao on, zato je tako tesko prilagoditi se njegovoj igri, naci takticki odgovor, jednostavno svima nedostaje prakse. Jer praksa se tesko stice, iskkljucivo kroz direktne meceve sa njim. Opet, zbog razloga druge prirode, nisu sasvim u krivu oni koji misle da je Novaku teze protiv Rogera. Rafa je sportsmen, zdrava sportska licnost, Novak takodje, tako da njihovi mecevi, teski ili laki, kratki ili dugacki, ovakvi ili onakvi, odvijaju se u zdravoj atmosferi. Obrnuto, mecevi sa Federerom su drugaciji, osecaju se tu jos neke stvari u vazduhu. Svako od nas je verovatno iskusio, kako je neprijatno, biti na istom mestu, sa osobom koja te ne podnosi. Isto tako, nije nista lakse, suociti se sa tim na teniskom terenu, izdrzati i tu vrstu pritiska i pronaci put do pobede.

Luzer

pre 10 godina

Tonijev komentar, koji je ceo u "mi" (množina), ukazuje da oni svi idu u rat i Novak mora sve da ih pobedi da bi pobedio. To je toliko kul, znati da Novak može protiv svih, ali onako pametno i viteški, a ne glupavo grubijanski, protiv tenisera i njegove klupe, protiv stadiona i sudija, TV komentatora, protiv svih i opet da pobedi sa osmehom na licu i da svi ti protivnici zapravo nisu u njegovom srcu protivnici, nego rivali u pravom, već pomalo zaboravljenom duhu čistog sportskog nadmetanja. Bez mržnje, bez zlobe, bez ponižavanja, onako kako bi ljudi i van sporta trebalo da se nadmeću. Sve su to klase, vrhunski ljudi i vrhunski sportisti, ali... Novak je velik. Stvarno velik, najveći. I kad izgubi, nema suza, iskren osmeh je tu kao i čestitke rivalu koji je svestan da je morao da nadigra sebe da bi pobedio Novaka. Pa sad recite da Novak ne izvlači iz svih nas ono najbolje.

Tja...

pre 10 godina

Rafa i Novak su mlađi bar pet-šest godina od Švajcarca, tako da (kad i oni budu u tim godinama) treba svoditi račune što se pobeda i poraza tiče; osim ako Federer i u četrdesetima ne bude tako lakonog, što mu od sveg srca želim. Valjda to Rodžeru neće smetati.

sasa jokic

pre 10 godina

Novak je najkompletniji igrac na turu, a obzirom da je ovo zlatna era tenisa, moze se reci u istoriji. Kao najkompletnijeg video ga je Nik Bolitijeri, covek koji je stvorio 12 svetskih broja jedan, prema tome ima tezinu. Mada kada se pogledaju svi segmenti igre, ne treba biti strucnjak pa to zakljuciti.
Nole je sporije sazrevao od Rafe, a i mucio se sa astmom, tj.glutenskim elergijama, da nime toga bilo verovatno bi vec danas imao pozitivan skor sa obojicom.
Neko ovde prica o tehnici kako je Roger tu mnogo bolji? Rodzer je mozda nekome lepsi za oko, ali tehnika je nesto drugo. Razmeniti 30 jakih udaraca u toku poena podrazumeva savrsenu tehniku, tako da ne pricamo o bagmi tonu, nego u izuzetno jakim i preciznim udarcima.
Tehnika je i da imas sve udarce na raspolaganju, a svi znamo koliko je Rodzerov bekhend slab. Neko ce reci Nole je slab na mrezi, jeste, ali prvo to mu je najslaviji, a li ne los deo igre, i drugo, danas se na mrezi vrlo malo igra.
Ocekujem da ove godine Nole konacno pokaze da je od Rafe bolji i na sljaci.

samo pitam

pre 10 godina

@ Strasno,po cemu to Novaku vise odgovara Nadal od Federera,pa i sam H2H govori 18-17 sa F,a 22-18 sa N? (dragan, 11. april 2014 20:25)

Mislim da nisi u pravu. Same brojke govore drugacije, ali mislim da iako je podjednako uzasno tesko igrati protiv obojice, da je Novaku ipak Nadal laksi protivnik od Federera.

theRipper

pre 10 godina

Djokovic jeste tezi rival Nadalu nego Federer zbog prirode svoje igre (tj taktike koje primenjuje). Nadalova standardna strategija je eksploatacija bekenda dešnjaka svojim forhendom, konkretno slanjem lopti koje, zbog vrste putanje kojom se krecu (maksimalna visina), stravicno odskacu, topspina, koji mu povecava marginu za gresku i sidespin-a, zbog kojeg loptica odskace na levo nakon kontakta sa podlogom, izbacujuci protivnika u bekend ugao, otvarajuci mu forehend stranu u potpunosti.

Problem sa Djokovicem je sto Nadalov forhend ne moze da eksploatise njegov bekend - njegov najjaci/najstabilniji udarac. To prisiljava Nadala da promeni strategiju u potpunosti, a to je, pre svega mentalno, jedan od najvecih izazova u tenisu i tesko ostvarivo (videti samo Federerove probleme sa Nadalom).

S druge strane, Djokovic ima mnogo vise problema sa Federerom (doduse, nesto slabije u poslednje vreme zbog toga ste se Rodzer ipak slabije krece u odnosu na pre 4-5 godina) iz slicnog razloga.
Federer je prvi covek, posle 2011, koji je poceo da eksploatise (uspesno) Djokovicev bekend "junk"/slice lopticama, cime onemogucava Djokovica da bude ofanzivniji tim udarcem, a to je ono sto Rodzeru treba - kraca loptica koju ce raspaliti forhendom. Drugo, Djokovic lakse vraca Nadalov servis nego Federerov. I trece, Rodzer dobija vecinu forhend na forhend razmena. Sve to Federera cini tezim protivnikom Novaku.

Goran S.

pre 10 godina

Toni zaista ume da bude neuobicajno iskren, sto znaci da jeste dobar covek. Medjutim u profesionalnom sportu uvek ima nekih stvari koje valja prikriti, precutati iz taktickih razloga. Nadal kao i stric Toni dobro znaju da nisu vise apsolutni vladari sljake, Nadalu sljaka jeste omiljena podloga ali ove godine joj se bas ne raduje. Prosle godine osvojio je 4000 bodova i tesko ce ponovo do svih bodova a i da uspe samo bi sacuvao iste. Zbog toga nisam bas siguran da mu se mili ovogodisnji period sljake, dok Nole svakako bas na sljaci vidi sansu i verujem da ce biti bolji nego prosle godine a to znaju i stric Toni i Rafa. Ocekujem uskoro izjavu Nadala u stilu da mu broj jedan nije vazan vec grand slemovi...nije nego!?

ivan petrovic crni

pre 10 godina

)))@ Prvo, ja nisam rekao da Rafa 2006 nije bio all round igrac, nego sam rekao da nije bio all round sampion. Tacno je da je vec osvajao masterse na betonu ( I.Wells, Rogers cup, Sinsinati ), ali prvo GS finale na betonu je igrao 2009 AO, a drugo 2010 US open ( oba je dobio ). Novak na primer igra US open 2007, AO 2008. Drugo, nije tacno da je Federeru opala igra posle 2008, nego su klinci porasli. Trece, Federer nije 5 godina stariji od Novaka, nego 5 godina i nepunih 10 meseci. To je skoro sest. I cetvrto: koje turnire je Federer preskocio zbog mononukleoze, gde je ta pauza? Ancic i Soderling zavrsili karijere zbog iste, a on nije propustio ni turnir.

ivan petrovic crni

pre 10 godina

)))@ Prvo, ja nisam rekao da Rafa 2006 nije bio all round igrac, nego sam rekao da nije bio all round sampion. Tacno je da je vec osvajao masterse na betonu ( I.Wells, Rogers cup, Sinsinati ), ali prvo GS finale na betonu je igrao 2009 AO, a drugo 2010 US open ( oba je dobio ). Novak na primer igra US open 2007, AO 2008. Drugo, nije tacno da je Federeru opala igra posle 2008, nego su klinci porasli. Trece, Federer nije 5 godina stariji od Novaka, nego 5 godina i nepunih 10 meseci. To je skoro sest. I cetvrto: koje turnire je Federer preskocio zbog mononukleoze, gde je ta pauza? Ancic i Soderling zavrsili karijere zbog iste, a on nije propustio ni turnir.

Pozdrav za B92, najbolji ste !!!

pre 10 godina

(@, 12. april 2014 01:40)
Kako ti ne dosadi da stalno trolujes i vrtis istu pricu? Ti ovde iznosis apsolutno smesne tvrdnje kako je Novak u vrhu od 2006. godine. Sta, tad je osvajao Masterse i igrao zavrsnice GS? Drugo, Novak za mesec dana puni tek 27 godina i tek je na pola karijere. Po tvojoj logici i Federer je pobedjivao matorog Agasija i Samprasa, a dok su bili u punoj snazi Rodzer im nije mogao nista. Uostalom, ti si ovde iznosio tezu kako je Rodik bolji od Djokovica i kako su on, Hjuit bili jaca konkurencija od Novaka i Nadala, sto je epic godine. Mislim, najsmesnije od svega je sto si kao parametar uzeo 2006. godinu, kada je Novak imao 19. godina, nije bio ni u prvih 10 a nije imao ni vrhunske uspehe. Komsija, ocekujem odgovor .

sportista

pre 10 godina

Nista vama ne znace svi ovi kmentari dok se ne oglasi veliki znalci sportova sa b92 koji su pravi eksperti da nam opisu ko je ko u svetskom tenisu i sportu uopste i zato zalud vam trud oko toga ko je bolji Rafa ,Rodzer ili Nole koji je po b92 uvek na srecu osvajao turnire ili su Rafa i Rodzer imali los dan ili slabo igrali .Pozdrav za ljubitelje sporta i sportista bez obzira iz kojih zemalja oni dolaze i nadam se da ce i ostali pokusti da gledaju sport kao posmatraci a ne poznavaoci sporta ka redakcija sporta b92...

ivan petrovic crni

pre 10 godina

?@ Novak 6, posto si za njega prvo pitao. Rafa 10, Roger 5, Andy 2, Delpo i Wawrinka po 1. Ne zesti se bez razloga, vreme je da pocnes da pijes lekove.

Nenad

pre 10 godina

Pisacu isljucivo o turniru u Monte Carlu.Ne zelim cak da idem ni u blisku buducnost,tj. da prejudiciram ishode turnira u Madridu i Rimu.Za Novaka je od krucijalne vaznosti da odbrani titulu i bodove u Knezevini i da jos jednom rezultatski razbije Nadala,po mogucnosti jos ubedljivije nego prosle sezone.Naravno,prvo obojica moraju stici do finala.Ali,ono sto je bitno,jeste to da Novak treba iskljucivo da se fokusira na svoju igru i na to kako ce eliminisati svoje protivnike do finala.Da progresivno napreduje iz kola u kolo,jer ipak je ovo nova vrsta podloge u odnosu na onu na kojoj se igralo od Mastersa u Montrealu prosle godine pa sve do Majamija sada.Uopste ne treba da ga zanima sta ce Nadal uraditi i da li ce ga neko eliminisati pre eventualnog finala sa njim.Ako dodje do tog finalnog susreta,e tu Djox moze direktno da utice na ishod.Do toga,samo fokus i koncentracija na svoju igru i svoje samopouzdanje,na svoje protivnike.Mec po mec.Ne vidim ko Rafu moze pobediti pre finala,sem da ima "svoj dan" neko od njegovih sunarodnika ili neki napaljeni Argenitinac...Mozda i Bugarin Grigor Dimitrov,koji je bio jako blizu pobede protiv Rafe prosle sezone u Monte Carlu.Sve u svemu,Noletu zelim puno srece od srca i da podigne ponovo pobednicki pehar posle finala! :-)

Kobe sucks

pre 10 godina

Novak zna da igra sa obojicom. Federer je majstor ove igre i zaista mu je tesko naci manu ( ako ih uopste ima). Ipak secam se da je u jednom njihovom mecu No1e namerno forsirao bekhend ceo mec. Ne zna se sta Federer igra bolje od ta dva udarca ali taktika je bila delotvorna i No1e je pobedio. Sa druge strane, Rafolirant je pruzao jaci otpor. Ipak, No1e je na RG Rafolirantu slao lopticu na bekhend i doveo doticnog do ludila. E onda dolazi onaj prljavi potez na mrezi u glavu, neiskreno izvinjenje i ostalo je istorija. Uglavnom No1e ima igru za obojicu, samo je pitanje kolikom ce snagom da igra. Izjava ovog trenera je na mestu samo zato sto Rafolirant ima pozitivan skor sa Federerom i No1etom. Uskoro ce ona vaziti samo za Federera, jer ce No1e u 2014. godini ostvariti pozitivan skor sa Rafolirantom, pod uslovom da se na turnire ne prijave Rosol i Darsis.