Utorak, 10.05.2011.

10:32

45 godina od briselskog finala

U sredu se navršava 45. godina od čuvenog finala Kupa evropskih šampiona u Briselu, u kome su fudbaleri Partizana izgubili od madirdskog Reala sa 2:1.

Izvor: B92

45 godina od briselskog finala IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

83 Komentari

Sortiraj po:

Johny Grobar

pre 12 godina

Koristim jos jednu priliku da cestitam Zvezdi na Bariju samo da bi se skinuli malo sa naseg clanka. Evo jos jednom ponavljam: Cestitke na ZASLUZENOJ tituli Evropskog i Svetskog Sampiona 1991, Zvezda je te godine ZASLUZENO osvojila pehar i bila NAJBOLJA na SVETU.
Hajde molim vas pustite nas da malo komentarisemo nase polu uspehe.

Neolit

pre 12 godina

Sve istoricar do istoricara. Sta me briga za istoriju, jel moze nesto danas da se uradi? Zvezda ne moze ni da pridje a Partizan ne moze ni da ubode bod. Teska vremena, prijatelju moj...

igra brojki

pre 12 godina

Da citiram komentar sa ovog sajta od pre mesec dana:

Aj da se ne prepucavamo uprazno, pogledajmo statistiku.

Učešća u evrokupovima od nastanka do raspada SFRJ:
Zvezda 33, Dinamo 24, Partizan 20, Hajduk 18, Vojvodina 10, OFK Bgd 8, Velež 6, Rijeka 4, Sarajevo 4, Željo 4, Radnički Niš 3, Olimpija 3, Vardar 3, Borac BL 2.
Igrali jednom: Bor, Napredak, Rad, Sloboda, Trešnjevka ZG.
Ukupno nastupalo: 19 klubova, plus reprezentacije Beograda i Zagreba u Kupu sajamskih gradova.


Trofeji:
Zvezda 1991 KES
Dinamo 1967 KSG

Finala:
Partizan 1966 KES
Dinamo 1963 KSG
Zvezda 1979 UEFA

Polufinala:
Zvezda 4 (2-1-1)
Hajduk 2 (0-1-1)
Dinamo 1 KPK
OFK Bgd 1 KPK
Radnički Niš 1 UEFA
Željezničar 1 UEFA
Tim Beograd 1 KSG

Četvrtfinala:
Zvezda 9 (6-2-1)
Hajduk 4 (2-1-1)
Partizan 3 (2-1-0)
Vojvodina 3 (1-0-2)
Dinamo 2 (0-2-0)
Rijeka 1 KPK
OFK Bgd 1 UEFA
Željezničar 1 UEFA
Velež 1 UEFA
Tim Beograd 1 KSG
Tim Zagreb 1 KSG

Zvezda je u sezoni 91/92 u Kupu šampiona igrala u grupi koja je istovremeno bila četvrtfinale i polufinale (pobednik išao direktno u finale), ovde je računato kao četvrtfinale.


Ukupno proleća:
Zvezda 15 (9-3-3) 1957-92, najduža pauza 8 godina (63-71)
Hajduk 6 (2-2-2) 1973-1986
Dinamo 5 (0-3-2) 1961-1970
Partizan 4 (3-1-0) 1956-91, bez proleća između 1966. i 1991.
Vojvodina 3 (1-0-2) 1962-68
OFK Bgd 2 (0-1-1) 1963, 1973
Željezničar 2 (0-0-2) 1972, 1985
Tim Beograd 2 KSG 1959, 1961
Rijeka KPK 1980
Velež UEFA 1975
Radnički Niš UEFA 1982
Tim Zagreb KSG 1959

Od raspada SFRJ cela teritorija ima jedno četvrtfinale (Hajduk, Liga šampiona 94/95).

U vreme starog sistema evrokupova četvrtfinale se igralo posle Nove godine, tj. značilo je “prezimljavanje”.

Od raspada SFRJ pored pomenutog Hajduka prezimljavanje je doživeo samo Partizan u Kupu UEFA 2004/05, kad je bio u osmini finala.

Globalno, Dinamo i Partizan su nešto pali u odnosu na nivo od pre 1992, Zvezda i Hajduk su značajno pali.

Detalje je lako naći ovde: http://rsssf.com/ec/ecparticipants.html

duledudule

pre 12 godina

e pa da cestitamo,nisam ironican,navijam za zvezdu,ali je to tada bio takodje veliki uspeh..cak sta vise nisam ni znao da su izbacili man utd u polufinalu.mi smo i dalje veci zbog usatog pehara,voleo bi,ali retko da ce bilo koji tim sa ovih prostora to ponoviti..a soskic je ispao kralj za ovu pricu sa sendvicom koji je doleteo sa tribina.dokazao glupim englezima da se hrana ne baca vec da se postuje....

nenad

pre 12 godina

Boze, hvala ti sto nismo osvojili taj kup sampiona.Zamislite da jesmo - o cemu, ali O CEMU bismo onda ikada mogli da pricamo sa ovima iz komsiluka?Ovako bar i oni imaju nesto da kazu, neka se zanose da je Olimpik jaci od Reala, uvek se slatko ismejem kad krenu o 1991.Inace, Santjago Bernabeu je posle nekoliko godina izjavio da je Real prosto morao da dobije to finale i da su to svi znali, kao i da nikako ne bi bilo dozvoljeno da Partizan dobije.Ne daj Boze da se sprovela neka istraga o tome (sto bi sigurno bilo uradjeno da je bio neki manji klub u pitanju) i da nam je naknadno dodeljen taj pehar.Pa umrli biste od muke.
(Gravedigger, 10. maj 2011 14:32) 91 godine je Olimpik iz Marseja bio dosta jaci od Reala,Real je tada ispao u cetvrtfinalu a Olimpik je tada u polufinalu izbacio Milana(Van Basten,Gulit,Rajkard...),3-4 sezone pre toga Zvezda je tom Realu srucila 4 gola u Beogradu.Ruzno je sto pokusavas da omalovazis Zvezdino osvajanje Kupa Sampiona.

ledudedu

pre 12 godina

Tek sad mozete videti koliko ste manji od Partizana, kada smo mi igrali za titulu prvaka Evrope vi ste razveseljavali masu po Sapcu, Nisu, Zrenjaninu, Rijeci i ostalim selima

Partizan je te godine tukao najjace evropske timove, a svi znamo kako ste vi osvojili titulu prvaka Evrope sa sve Grashopersima, Rendzersima, autogolovima u poslednjim sekundama i srecom na penalima

Pokrijte se usima, Partizan je bio, jeste, i bice veci klub od vas

Sad kad nema Jugoslavije ni drzavnih para nema ni vasih uspeha...
(pfc, 10. maj 2011 11:26)
ja cu da se porkijem usatim peharom :)
gledaj tekmu evo npr bayern zvezda iz minhena,onako celu,pa ces da vidis kakav se fudbal igrao uz 25 hiljada gostujucih navijaca...

kg odred

pre 12 godina

E da je partizan tad pobedio i postao prvak evrope danas nebi slusali valjda ovo dosadno prepucavanje izmedju grobara i delija.Tolko me smaraju i jedni i drugi da je to strasno,ko da je fudbal poceo od njih...

nenad

pre 12 godina

Kakva luda prica,pa ovo je bolji scenario za film od Montevidea...Steta za to finale a stvarno je muska prica sa najjacim timovima...Sada tek vidim koliko je komsinica imala srece,ne samo u finalnoj i polufinalnoj utakmici,vec generalno te godine,zrebom,zabranom igranja klubova iz pojedinih najacih liga...i sada nam sede na glavi vec 20 godina.Al' neka ih,sta bi drugo slavili iz godine u godinu...
(mille grobar, 10. maj 2011 10:56) Kao prvo,samo Liverpul nije igrao te godine u Kupu Sampiona.Kao drugo,Zvezda jeste imala srece zbog toga auto gola ali je i Bajern dao dva srecna gola na toj utakmici.Prvi iz lose izvedenog slobodnjaka kada je jedna traljava lopta prosla kroz noge Stevana Stojanovica,a drugi gol kada je lopta pogodila Marovica u koleno i pala pravo na noge igracu Bajerna koji daje gol.Ako si tu utakmicu gledao,trebao bih biti objektivniji...

ТВЦЗ

pre 12 godina

Прво: огроман успјех тада
Друго: играло се у Београду полуфинале и раније (Звезда-Фиорентина)
Треће: од 1966 до 2005 сте само једном зимовали у Европи (великих 40 година)
Четврто: прву лигу шампиона је играла Звезда 1992 (исти формат као 1993)
Пето: ружно је да пребројавамо Србе у саставу Звезде али ево из првих 11 - Стојановић, Радиновић(декларисани србин из ЦГ), Маровић (исто као Душко), Југовић, Белодедић (Србин из српског села Соколац у Румунији), Бинић, Михајловић. Рекао бих да је то 8 од 11.
Шесто: пехар може да се види у музеју сваког радног дана:))

Milan

pre 12 godina

Secam se kao da je juce bilo.Bio sam u prvom razredu gimnazije u Bosanskoj Krupi.Bilo je to vreme kad svako nije imao televizor u kuci pa smo kod jednog druga,nas dvadesetak ako ne i vise,navijaca Partizana,Zvezde,Zelje,Hajduka gledali tu utakmicu,bili srecni i na kraju plakali ali ostali ponosni na igru Partizana.Bilo je to vreme kad su sport pratili pravi navijaci,daleko od ovih sto se danas prepucavaju na raznim sajtovima bez ikakvog morala i kulture....kad si voleo svoje a postovao druge.Da nismo imali pohlepnu upravu,da su ti momci ostali zajedno i da su dosli Skoblar i Samardzic iz OFK-a,dugo vremena bi vladali Evropom.Ali to je istorija.

Johny Grobar

pre 12 godina

@Nino,
ja sam i te kako ponosan na ovu generaciju Partizana ali je ne spominjem svaki drugi dan. Ne znam sta te je navelo na razmisljanje da su se Partizanovci odrekli ovog uspeha.

Milos

pre 12 godina

@(Dzamburu 'n Koma, 10. maj 2011 14:22)

Evo ti izvod sa UEFA sajta, takmičenje je bilo identično i utvrđeno godinu dana ranije kada ga je Zvezda igrala. Nema to nikavih laži. Formalno se liga zove od sezone 92-93 ali je kao takmičenje tog formata postalo u sezoni 91-92 kad ga je Zvezda igrala i bila druga u grupi iza Sampdorije, a ispred PAO_a i Anderlehta. A ko priča drugačije je najobičniji lažov a ne ja koji samo iznosim istorijske činjenice.

No sooner had the legislators rebranded the competition as the UEFA Champions League - formalising the mini-league system of the previous year - than they were forced to reinstate first-round losers Leeds United AFC.

http://www.uefa.com/uefachampionsleague/history/season=1992/index.html

Markoni

pre 12 godina

Veci je uspeh sto nismo izgubili od Reala 2003., i to kakvog Reala, sa najboljim igracima na svetu tada, nego sto su oni osvojili '91.

NNN

pre 12 godina

Nemojte tako grobari, nije utakmica protiv Mančestera prva utakmica polufinala KEŠ odigrana na JNA, igrano je tamo polufinale KEŠ-a i pre:
1957. Zvezda - Fiorantina (0:1 u 88. minutu, prošli Talijani ukupnim rezultatom 0:1)

POZDRAV ZA SVE DELIJE

pre 12 godina

( Бамби , 10. мај 2011 02:11 )

Gospodin Fahrudin Jusifi je GORANAC,isto sto i Miralem Suljemani.
Ako ti neznas ko su GORANCI onda ok!

Držite se vi JSL/Tole lige...

pre 12 godina

Da, i za tih 45 godina samo 2 puta prezimili u Evropi! 2 PUTA! Pa mislim, kume, malo je za takvog evropskog giganta koji nas tako "uspešno" predstavlja u Evropi...:)

ds

pre 12 godina

O kakvoj sreci Crvene Zvezde pricate.Jel o onoj sreci sa maglom protiv Milana i jednim od najboljih timova ikada,jel o toj sreci govorite?Ili mozda o 1992. kada smo sve utakmice igrali u inostranstvu i bili 2. u jednoj od 2 polufinalne grupe i zvanicno 4. u Evropi te godine.
Da li se srecno osvoji titula prvaka Evrope kada ne izgubis nijednu utakmicu!?
Govorite o ne igranju engleskog prvaka a niko ne kaze zasto nije igrao.Pa nije igrao zbog tragedije na Hejselu.Te godine Liverpul je trebao da bude predstavnik Engleske ali je to bila zadnja godina od 6 godina zabrane koju mu je izrekla UEFA a svim ostalim engleskim klubovima bila je izrecena kazna od 5 godina.Treba li onda umanjiti titule i 5 prethodnih prvaka Evrope.Niko ne kaze jer ne zna da je te godine Italija imala 2 predstavnika Napoli i Milan.Napoli kao prvaka Italije i Milana kao poslednjeg evropskog sampiona iz 1990.Ucestvovali su jos i Real,Olimpik,Bajern... sve sami najveci klubovi iz svojih zemalja.Ovo su cinjenice a cinjenica je jos jedna Crvena Zvezda je postala prvak Evrope godinu dana pre nego sto je to prvi put to uradila na primer Barselona!

NA KOLENA

pre 12 godina

i gooooollllll darko, darko darko zlatna kopacka pozlatila je nas crveno beli svet....ja se jos jezim kada cujem ove reci legendarnog Milojka Pantica!!!

Chambery Fr

pre 12 godina

@Realno 10 maj 2011 12:39) Realno da ti nemas pojma o cemu pises,posto kazes da Partizan nemoze da prodje bez penala u LS setise prvo na koji ste vi nacin osvoili kup sampiona,vi niste na penale osvoili,nego ste sigurno dali gol iz igre,covece niste ni presli polovinu terena prema golu O.Mrarselja nego ste se celo vreme branili sa svih 11 igraca,ali mozda nije ni cudno toje bilo pre 20 god. a ti mozda nisi bio ni rodjen ..

bol je večna

pre 12 godina

Kako ono beše grobari, History Channel? .-)
Jedini ste klub koji finale predstavljate bitnijim od uzimanja klempavog i koji se ponosi sa 0 bodova u grupi LŠ?

Dzamburu 'n Koma

pre 12 godina

(Milos, 10. maj 2011 12:02)

A sto to ne predlozis na zvanicnom sajtu Lige Shampiona.. posto ovi sto organizuju LS su ocigledno u zabludi, jer kod njih stoji da je pocela 1992/93..i da je prvi osvajac iste Marsej.. Koliko Ljudi vole da velicaju svoje, a omalovazavaju tudje..to je strasno.. Prestanite sa lazima.. svaka cast i Partizanu pre 45godina i Zvezdi pre 20 za uspehe.. ali ajmo da postujemo jedni druge i da se ne lazemo, jer cemo takvim nacinom ostati na Evropskom fudbalskom dnu...

MUSTAFA

pre 12 godina

@Kolko Srba je bilo u timu c.zvezde kad su postali prvaci Evrope???!!!
(12%, 10. maj 2011 13:10)
evo ga Tadicev demokrata, pojavio se.....

љубитељ фудбала

pre 12 godina

Ми смо Реала једном избацили а једном му дали 4 комада на Мари и једва испали, иначе је мало европских великана којима нисмо скинули скалп. Сви старији гробари, они реални, знају да је Звезда за Европу била кева, кроз читаву своју историју.

Bambi

pre 12 godina

Molim vasa da objavite komentar da neko nesto nauci

@ 12%

Ne znamsta si hteo sa ovim komentarom.Kakve veze koliko srba je igralo. Da li smo tada bili jedna drzava. Danas tine smetaju Kizito, Medo,, Adiju, Tejgo. Drugoidi na sajt FK Partizan i pod stavkom igraci pronacices 6-7 kompletnih timova koji mogfu da se sastave od igraca koji nisu srbi. I jos nesdto kada si poceo ovu temu. Sta je bio fahrudin Jusufi? Ko je bio trener tog tima?naravno da nemas pojma. Abdulah Gegic. pametnom dosta

Gravedigger

pre 12 godina

Boze, hvala ti sto nismo osvojili taj kup sampiona.Zamislite da jesmo - o cemu, ali O CEMU bismo onda ikada mogli da pricamo sa ovima iz komsiluka?Ovako bar i oni imaju nesto da kazu, neka se zanose da je Olimpik jaci od Reala, uvek se slatko ismejem kad krenu o 1991.Inace, Santjago Bernabeu je posle nekoliko godina izjavio da je Real prosto morao da dobije to finale i da su to svi znali, kao i da nikako ne bi bilo dozvoljeno da Partizan dobije.Ne daj Boze da se sprovela neka istraga o tome (sto bi sigurno bilo uradjeno da je bio neki manji klub u pitanju) i da nam je naknadno dodeljen taj pehar.Pa umrli biste od muke.

harold cvetic

pre 12 godina

Pa grobari sta se odmah bacate na zvezdu i pricate kako je vase finale vece od nase titule? Cemu to? I jedno i drugo je veliki uspeh, i nema potrebe da se ovde spominje i omalovazava Zvezdina titula 91. Svaka vama cast na finalu i steta sto tada niste osvojili pa da se sada hvalimo kao zemlja sa dva prvaka evrope...

uros

pre 12 godina

svaka im čast ali to je ja mislim jedini tim koji je igrao u finalu a da nijednu utakmicu nije pobedio u gostima, mislim da je sve izgubio, a znamo kako je Zvezda osvojila Evropu kasnije i svet , da vas podsetim bez ijednog poraza....pišem samo činjenice, pozdrav

pfc

pre 12 godina

mi smo gazili real sa 4:1,ako cemo po istoriji. Da li imate jednu jedinu pobedu protiv reala ili se samo ponosite time sto ste igrali?
(shox, 10. maj 2011 12:45)

1955. Real Madrid - Partizan 4:0
Partizan - Real Madrid 3:0

Real je prosao dalje

Muzej radi svakog dana

pre 12 godina

Kao klinac redovno sam slušao prozivke grobara iz komšiluka, "javite se kad budete igrali u FINALU KUPA ŠAMPIONA"! Samo pet godina posle njihovog "istorijskog poraza" igrali smo polufinale i neverovatno izgubili (PAO), tako da je to bilo samo dosipanje soli na ranu. Grobari su nas još više zezali. Sećam se da sam se danima, nedeljama, mesecima, pa i godinama molio svevišnjem, "Daj nam da osvojimo taj Kup i posle toga ne moramo više ništa da uradimo!".
Nažalost, onaj gore me je shvatio bukvaltno!
Šalim se, nikada ne bih menjao klempavka ni za jednu "duplu krunu" u trošnoj ligi kruga dvojke gde je prosek posete 240 po utakmici, ligi koja je ogrezla u korupciji i u kojoj je sahranjen lep fudbal kakav se nekada igrao u Beogradu, Splitu, Mostaru... Što se tiče poredjenja klempavka i igranja u LŠ za 0 (NULA) bodova - mislim da je to suvišno i komentarisati.

A ovom jadniku koji pita "koliko je Srba igralo u Zvezdi" 1991. godine mogu da odgovorim na dva načina: 1) dovoljno i 2) ko god da je igrao u Zvezdi, nju su VODILI Srbi )Ljupko, Džaja i Cvele), za razliku od patlidžana 1966. u kojem su Srbi igrali (+ jedan Nemac, Fahrudin i Mustafa, čisto da se ne zaboravi) a ABDULAH i POPESKU im crtali šta da rade na terenu!
Ja uvek biram ovo prvo.
Hvala lepo. Odjava.

Sokobanjac89

pre 12 godina

A zašto mora na svaku, ama baš svaku vest da se vide prepirke između Zvezdaša i Partizanovaca? Zar nemožemo da poštujemo jedni druge i čestitamo jedni drugima na ostvarenim uspesima? Ugledajte se na još svež meč između Nadala i Novaka gde je poraženi Nadal čestitao Novaku i rekao da Novak igra trenutno najbolji tenis bez obzira što je izgubio i što ga sigurno boli taj poraz. A šta je trebalo drugo da radi, da napusti ceremoniju, da kaže kako je Novak imao ogromnu sreću a ne znanje, da krivi sudije. A Novak je posle pobede trebao da izvređa Nadala, da kaže kako Nadal nema pojma, da digne sebe u nebesa a sve ostale zakove za zemlju. On je čestitao poraženom, pohvalio njegovu igru i rekao da se nada još mnoštvu dobrih mečeva između njih. E tako to rade veliki ljudi i veliki sportisti. Želim da čestitam Partizanu na ovom ogromnom uspehu, eh kad bi smo imali nekoliko takvih klubova u Srbiji koji će ući u Ligu šampiona a mi jedva vezujemo kraj s krajem. Ja jesam Zvezdaš al da nije Partizana Srbija nebi znala šta je Liga Šampiona. Čestitam im i na tom uspehu.

kokos

pre 12 godina

Za pametnjakoviča "Neko ko je daleko"! Partizan je Real Madrid pobijedio u prvoj sezoni Kupa šampiona sa 3:0! Ta generacija Reala je poslije bila pet puta uzastopno šampion Evrope. Partizan je ispao nakon strašne krađe u Madridu. Kod 0:0 Partizanu su poništena dva gola, a Real je prva dva dao, kako kažu prisutni, iz ofsajda.
Santijago Bernabeu je poslije finala 1966. godine izjavio da bi Partizan bio ono što je Real da je prošao u polufinale KEŠ te 1956. godine.

Đorđe

pre 12 godina

Ovi momci sa snimka igraju bolji fudbal od danasnjeg tima Partizana.

Zvezdasi, zar vi poredite Real i vaseg protivnika u finalu kupa shampiona ??
Ne budite smesni. Partizan te godine izbacio Manchester i sa Realom (najbolji klub u istoriji fudbala) odigrao sjajnu utakmicu.
Sa kim ste vi ono igrali...da li iko vise zna ime vasem protivniku..?
(zoran, 10. maj 2011 11:17)

Matori aj samo pogledj ko je igrao u Olimpiku u jos nesto sta je taj olimpik uradio posle a da ne pricamo o sampdoriji i to sto se nije igralo u srbiji i koja je to ekipa bila igrati finale i osvojiti ipak nije isto niti ikad moze biti a od stotine ekipa iz evrope koje igraju fudbal dali znas koliko ih je bilo sampion evrope? E a to sto ti se daje da ovde lupetas to je druga stvar razumem ja tvoju furstaciju a ja bi radije da zvezda ne igra ligu sampiona nego da je svi reda kantaju.
(chko, 10. maj 2011 12:33)

A ko je igrao u tom strašnom Olimpiku??? Papen, koji je sasvim prosečan igrač bio, je važio za njihovog najboljeg igrača. A ti uporedi njega sa Bestom, ili Čarltonom. A Zoran nije pomenuo i Spartu, koja je u to vreme bila možda i najjača ekipa u Evropi. Činjenica je da je Zvezda otišla korak dalje i svaka čast na tome, ali je isto tako i činjenica da je Partizan imao neuporedivo teže protivnike, kao i da je igrao mnogo lepši fudbal nego Zvezda 91.

Mr. Spock

pre 12 godina

Dobar pokusaj! Nastavite da vezbate...
(Mr. Spock, 10. maj 2011 11:53)

Nama je iskreno drago sto nam je Evropski i Svetski prvak trenutno ekipa za trening meceve. Hvala
(historychannel, 10. maj 2011 12:44)

Ne sam da vam je drago, nego treba da se ponosite sto ste komsije evropskog i svetskog prvaka! To vam je najveci uspeh!

Sike

pre 12 godina

Па да, све што Партизан (не)уради а Звезда уради је већи успех партизана од Звездиног, тако се може закључити по вашим гробарским коментарима овде? Све и да Пикси није давао 100% кад је ушао у игру говори колики је он Звездаш!!! Те сезоне кад сте прошли Њукасл он се борио за опстанак у премијер лиги, а још моћнијем Андерлехту сте 4 пута прешли центар и дали исто толико голова, нема шта, сила сте!!!

@neko ko je daleko

pre 12 godina

Pa covece, prvo se raspitaj malo pa onda pisi komentare. Ajde sad probaj da nadjes negde da li je Partizan nekada pobedio Real, pa onda ostavi ovde komentar i lepo se izvini.
Evo ipak pomoc: 1956-01-29, City Belgrado, Stadium Estádio Partizana, Attendance 40000, Referee Josef Gulde
Partizan 3-0 Real Madrid

Realno

pre 12 godina

grobari probajte da u ls udjete bez penala i tamo za pocetak pobedite nekog.. Trenutno za nijansu igrate bolji fudbal,a glava Vam je vec u nebesima.. Uzas i katastrofa,a koliko ste jadan sampionski tim govori i nepostojeci,a dosudjen ofsajd za Kaludjerovica u derbiju,pri rezultatu 0:0... Realno je da cete biti topovsko meso za euro timove :)

historychannel

pre 12 godina

Zvezdaš sam i svaka čast za ovu generaciju Partizana ali je sramota da je se Grobari odriču jer prozivajući Zvezdu da živi u prošlosti i da treba da je zaboravi priznaju da svoju prošlost zaboravljaju i ne cijene. Ovo je bio ne veliki već najveći uspjeh njihovog tima a oni to ne cijene samo zbog toga jer je Zvezda otišla korak dalje. Čitajući ogromnu većinu njihovih komentara na slične vijesti o Zvezdi mislim da ovu godišnjicu nije trebalo ni pominjati jer oni koji bi trebalo da su najponosniji zbog nje je ne zaslužuju.
(Nino, 10. maj 2011 11:39)

Slusaj njega. Pa nije poenta u tome da mi ne cenimo nasu proslost vec da vi kada god Partizan pobedi Zvezdu prvi komentar koji ostavite, umesto cestitke, jeste "javite se kada osvojite ligu sampiona". Da li je moguce da vi, posle svakog vaseg neuspeha, pokusavate da ublazite bol tom 1991 koju vecina nije dozivela. 60% ljudi koji ovde ostavljaju komentare nije dozivelo da se raduje tom Zvezdinom uspehu a svi oni kada vide kako se grobar raduje na ulazak u LS znaju da napisu nesto tipa "vidi ih grobarcici, sreci nikad kraja a usatog mogu samo da sanjaju". Zar to nije malo tuzno sa vase strane? U poslednjih 20 godina najvecu radost koju im je klub doneo su pobede nad Romom i eventualno pobeda u derbiju. Mi ne zaboravljamo to finale ali ne zelimo da ostajemo u 1966. vec gledamo u buducnost.

Lomnica_city

pre 12 godina

VELIKI PARTIZAN!!!

Imamo mi jos dosta uspeha i posle toga narocito je vazno za smo u zadnjih 9 godina 2 puta igrali LIGU SAMPIONA, takmicenje o kome mnogi samo mogu da sanjaju!!!!
(Partizan u srcu, sve ostalo je negde drugo!, 10. maj 2011 11:06)

NIJE 9 godina, vec 7 godina, 2003 i 2010, i sad 2011! :-)

neko ko je daleko

pre 12 godina

Ovaj dole sto je rekao da smo mi dostigli taj partizanov nivo iz 60 i neke godine,
nismo dostigli, vec ga prestigli.
A zvezda moze da se pohvali sto je dobijala taj najveci klub na svetu real (4:2), a kad ste ga vi dobili?

Konstatacija

pre 12 godina

@ vlajzi
smesnijeg komentara nije odavno bilo. Koje trofeje vi osvojiste. Ti racunas nasu pasnjak ligu. Pa ni u bivsoj jugi ne osvojiste bas nista. Jedan Celik iz Zenice dva puta osvajao SE kup ( Zvezda jednom), Dinamo kup sajamskih gradova pretecu kupa UEFA. Neki pisu o protivnicima Zvezde. Dovoljno za pametne pobeda nad Bayernom u Minhenu. Neko pominje penale. A kako vi prodjoste dva puta u LŠ, gde ste slavno prosli. Pored toga Zvezda ima jedno finale kupa UEFA i jedno polufinale KEŠ-a ali to niko u Evropi ne pamti kao ni vase finale. Pamte se samo pobednici

Profesionalac

pre 12 godina

Umetnici fudbala i profesori prave čistote ove igre! To je tada bio pravi Partizan.
Nažalost izgubili smo, ali protiv najbolje ekipe svih vremena, što se tiče fudbala. (moje mišljenje)
Organizacija kluba nije bila kako treba. Premija je bila 100 dolara po igraču obecana tada. 100 za pobedu u finalu Kupa Šampiona. Neki igrači su sami kolima išli na finale. NEOZBILJNO I NEPROFESIONALNO!
Šteta, nika nam se neće opet ukazati takva prilika!
Sve pohvale tim igračima i pravim legendama kluba!

kokos

pre 12 godina

Zamolio bih pisce ovakvih tekstova, ali i uredništvo B92 kao i drugih medija da obrate pažnju na vjerododtojnost tvrdnji. Po vama ispada da je Partizan bio pet godina uzastopno šampion FNRJ, a nije. Bio je prvak 1961, 1962, 1963. i 1965. godine. Dakle, ove tekstove čitaju i djeca i odrasli i oni koji znaju i koji ne znaju i svi će ove tvrdnje uzeti zdravo za gotovo. Navijam za Partizan, ali mi ne odgovara kada neko napiše nešto što ne odgovara istini.

chko

pre 12 godina

Ovi momci sa snimka igraju bolji fudbal od danasnjeg tima Partizana.

Zvezdasi, zar vi poredite Real i vaseg protivnika u finalu kupa shampiona ??
Ne budite smesni. Partizan te godine izbacio Manchester i sa Realom (najbolji klub u istoriji fudbala) odigrao sjajnu utakmicu.
Sa kim ste vi ono igrali...da li iko vise zna ime vasem protivniku..?
(zoran, 10. maj 2011 11:17)

Matori aj samo pogledj ko je igrao u Olimpiku u jos nesto sta je taj olimpik uradio posle a da ne pricamo o sampdoriji i to sto se nije igralo u srbiji i koja je to ekipa bila igrati finale i osvojiti ipak nije isto niti ikad moze biti a od stotine ekipa iz evrope koje igraju fudbal dali znas koliko ih je bilo sampion evrope? E a to sto ti se daje da ovde lupetas to je druga stvar razumem ja tvoju furstaciju a ja bi radije da zvezda ne igra ligu sampiona nego da je svi reda kantaju.

historychannel

pre 12 godina

Dobar pokusaj! Nastavite da vezbate...
(Mr. Spock, 10. maj 2011 11:53)

Nama je iskreno drago sto nam je Evropski i Svetski prvak trenutno ekipa za trening meceve. Hvala

Grobar

pre 12 godina

Možda i najbitnija stvar u celoj priči je da su svi igrači, osim Velibora Vasovića(koji je iz Crne Gore) rođeni u Srbiji, tako da je ovaj tim definitivno najbolja grupa igrača koju je Srbija iznedrila (ako izuzmemo Montevideo). Šteta što nisu izdržali do kraja, ali smo mi ipak prvi tim koji je igrao finale, a da nije iz zapadne Evrope.

Milos

pre 12 godina

@mille grobar

E moj grobare, i ti padaš na insinuacije pokojnog Novakovića, te godine su od tadašnjih jakih klubova učestvovali:

Bayern Munich
Porto
Rangers
Napoli
Spartak Moscow
Milan
Marseille
Real Madrid

Znači samo nisi imao Engleze tj. Liverpuli kome je ovo bila poslednja godina šestogodišnje kazne ali si imao šampiona Italije Napoli i šampiona Evrope Milano, dva predstavnika iz tada najjače lige na svetu. Moskovski Spartak je bio neverovatno jak sa možda najboljom postavom u istoriji a o Marselju ne treba trošiti reči sa malo izmenjenim timom su dve godine kasnije osvojili drugu ligu šampiona, a prva liga šampiona je moji grobari bila ona u sezoni 1991/1992, samo ime nije bilo promenjeno. Format takmičenja je bio 100% isti sa polufinalnim grupama od po četiri tima kao i sezone 1992/1993 kada je ime promenjeno u Liga Šampiona. Hvala lepo i doviđenja.

Nino

pre 12 godina

Zvezdaš sam i svaka čast za ovu generaciju Partizana ali je sramota da je se Grobari odriču jer prozivajući Zvezdu da živi u prošlosti i da treba da je zaboravi priznaju da svoju prošlost zaboravljaju i ne cijene. Ovo je bio ne veliki već najveći uspjeh njihovog tima a oni to ne cijene samo zbog toga jer je Zvezda otišla korak dalje. Čitajući ogromnu većinu njihovih komentara na slične vijesti o Zvezdi mislim da ovu godišnjicu nije trebalo ni pominjati jer oni koji bi trebalo da su najponosniji zbog nje je ne zaslužuju.

Unuk osnivaca kluba navijaca Partizana u Hrvatskoj

pre 12 godina

Jadan je i Partizan i Zvezda dok budu slavili ono sto je bilo pre sto godina! Gledajte u buducnost, ne hvalite se prosloscu kad i jedni i drugi pojma nemaju!

M.

pre 12 godina

Neko slavi trofeje, a neko slavi poraze
(neko ko je daleko, 10. maj 2011 10:54)

Ne slavi, nego obeleževa prvi uspeh srpskog (i tada jugoslovenskog) fudbala. Nekome je trebalo celih 25 godina više da dođe do tog nivoa.

muvacece

pre 12 godina

Za sva vremena... Obozavao sam da slusam ovo kada sam bio klinac. Kako smo prosli Spartu i Man U... Ovo je ono sto ljudi ne kapiraju:pobedjuje se na razne nacine... A sto se tice komentara za slikanje pehara, uskoro cete vi taj vas pehar zaloziti zbog dugova. Tako to ide u sistemu uzimala-davala, na pljugama spavala. Prodaje se magla ovde Tole kriv za sve. Miljanic, Stojkovic, Terzic. Sve zvezdini ljudi. Terza je bio na korak od toga da postane predsednik zvezde, ali je umesto toga prosledjen u FSS, da odatle "pomaze"...

Nex

pre 12 godina

Da je usao neki autogol, da neki timovi iz nekih zemalja nisu ucestvovali, da smo se zatvorili u sesnaesterac u finalu i molili boga za penale, verovatno bi bili sampioni. Ali sta ces kad smo uvek voleli da se nadigravamo, da gazimo protivnika. Nazalost, samo u fudbalu moze da se desi da dominiras, a da opet izgubis, ni u jednom drugom sportu tako nije.

Lepi Fika

pre 12 godina

Za finale-respect.
Ali od sredine '90 tih pocinje vase muljanje,marifetluci,kradje...
Marjanovic,Zeka,bjeka i na kraju Tole...
Kada je najgore tu se snalazite kao riba u vodi.

Buca Krtalić

pre 12 godina

Ne sporim da je zvezdin uspeh početkom 90-tih jedan od najvećih uspeha našeg klupskog fudbala.
Ali ovaj partizanov uspeh 25 godina pre zvezinog, znajući kakve su tad bile prilike u fudbali po meni ipak nosi istu vrednost.
Izbaciti Spartu iz Praga, tada veoma moćnu ekipu pa zatim i veliki Mančester junajted....to je bio uspeh vredan svačijeg poštovanja.
Pripadam mlađoj generaciji i svake godine kad se setim ovog nedosanjanog sna i titule evropskog prvaka, prosto mi je žao što nije pređena i ta poslednja barijera i osvojen trofej. Takođe mi je žao što tako briljantna generacija nije održana na okupu barem još godinu-dve,baš kao ni zvezdina šampionska generacija iz Barija.
Ljudi,trebamo zanemariti svoje stavove i poštovati uspehe onog drugog a ne omalovažavati ih. Poštujem i cenim zvezdinu titulu KEŠ-a a takođe želim da se poštuje i ovaj partizanov uspeh iako je ostvaren pre mnogo godina ali ga je ostvarila jedna sjajna generacija fudbalera koji su možda bili uzori nekim fudbalerima zvezde koji su postali šampioni 90-tih.
Poštujmo sebe i poštujmo jedni druge.
Pozdrav svim ljudima dobre volje!

zoran

pre 12 godina

Ovi momci sa snimka igraju bolji fudbal od danasnjeg tima Partizana.

Zvezdasi, zar vi poredite Real i vaseg protivnika u finalu kupa shampiona ??
Ne budite smesni. Partizan te godine izbacio Manchester i sa Realom (najbolji klub u istoriji fudbala) odigrao sjajnu utakmicu.
Sa kim ste vi ono igrali...da li iko vise zna ime vasem protivniku..?

Partizan u srcu, sve ostalo je negde drugo!

pre 12 godina

VELIKI PARTIZAN!!!

Imamo mi jos dosta uspeha i posle toga narocito je vazno za smo u zadnjih 9 godina 2 puta igrali LIGU SAMPIONA, takmicenje o kome mnogi samo mogu da sanjaju!!!!

neko ko je jos dalje

pre 12 godina

Neko je u borbi prsa u prsa izgubio 2:1 od najslavnije ekipe i kluba dvadesetog veka a neko se 90+30 minuta branio protiv jedene solidne evropske ekipe i dobio na penale.
P.S. Znam da se rezultat pamti al' budi iskren i reci...Kad' ponovo odgledas regularni tok utakmice i produzetke, jesi li ponosan ili imas neke druge osecaje?

P.S.2- Plus sto ste poslednjih 15 minuta igrali sa 12 igraca jer se ocigledno videlo da je Piksi,kad vam je polomio pola odbrane namerno dao losu loptu coveku koji je bio u cistoj situaciji da je samo "umuva".
Jel lazem brate?

vlajzi

pre 12 godina

Neko slavi trofeje, a neko slavi poraze
(neko ko je daleko, 10. maj 2011 10:54)

ne, kaze se:
'neko osvaja trofeje i danas, a neko ih se rado seca!'

pfc

pre 12 godina

Neko slavi trofeje, a neko slavi poraze
(neko ko je daleko, 10. maj 2011 10:54)

Tek sad mozete videti koliko ste manji od Partizana, kada smo mi igrali za titulu prvaka Evrope vi ste razveseljavali masu po Sapcu, Nisu, Zrenjaninu, Rijeci i ostalim selima

Partizan je te godine tukao najjace evropske timove, a svi znamo kako ste vi osvojili titulu prvaka Evrope sa sve Grashopersima, Rendzersima, autogolovima u poslednjim sekundama i srecom na penalima

Pokrijte se usima, Partizan je bio, jeste, i bice veci klub od vas

Sad kad nema Jugoslavije ni drzavnih para nema ni vasih uspeha...

NNN

pre 12 godina

Lepa priča, mada će uglavnom da komentarišu nedorasli, jbg. takvo je današnje društvo u Srbiji :(
Partizan je te sezone imao najteži mogući žreb (prvaci Nemačke i Francuske + Čehoslovaci, tadašnji aktuelni svetski vicešampioni + Mančester čiji su igrači činili okosnicu budućeg svetskog šampiona i na kraju veliki Real).
Partizan je igrao toliko dobro i lepo da je i moj ćale, inače veliki Zvezdaš, išao s prijateljima na te utakmice (nekad se ovde voleo, ali igrao dobar fudbal, ovo danas nema veze sa sportom, a još manje sa ljubavlju).
Interasantna je njegova priča upravo sa utakmice protiv Sparte, kada je Partizan valjda pogodio stativu, a neki iz njegovog društva toliko se cimnuo i skočio da je udario u onu limenu ogradu (gore), to se toliko svidelo ostalima da su počeli namerno da lupaju u taj lim - prvi slučaj "organizovanog navijanja" kod nas :)
Partizan je tada zaslužio titulu, pre svega jer je eliminisao strašni Mančester (a Englezi su džentlmeni samo kad pobeđuju), ali jednostavno nije imao sreće, niti je bio dorastao ovako velikom zadatku.
Svi koji ovo omalovažavaju, a posebno Zvezdinu titulu 1991. treba da se stide!

inkognito

pre 12 godina

Ovo godine je budimo realni nemoguce da udjemo ucinimo isto ali barem smo krenuli da gradimo tim.Evo dosao je volkov najverovatnije ce i basta koliko cujem a dosao je i mikic tu naravno fali jos par igraca ali korak po korak da ne prenagljujemo.Ove sezone koja sad predstoji treba naravno da se plasiramo u ls prosirimo igracki kadar i da postanemo redovni ls ucesnil.
Toliko od mene.
DOMINIRAJ!

mille grobar

pre 12 godina

Kakva luda prica,pa ovo je bolji scenario za film od Montevidea...Steta za to finale a stvarno je muska prica sa najjacim timovima...Sada tek vidim koliko je komsinica imala srece,ne samo u finalnoj i polufinalnoj utakmici,vec generalno te godine,zrebom,zabranom igranja klubova iz pojedinih najacih liga...i sada nam sede na glavi vec 20 godina.Al' neka ih,sta bi drugo slavili iz godine u godinu...

mille grobar

pre 12 godina

Kakva luda prica,pa ovo je bolji scenario za film od Montevidea...Steta za to finale a stvarno je muska prica sa najjacim timovima...Sada tek vidim koliko je komsinica imala srece,ne samo u finalnoj i polufinalnoj utakmici,vec generalno te godine,zrebom,zabranom igranja klubova iz pojedinih najacih liga...i sada nam sede na glavi vec 20 godina.Al' neka ih,sta bi drugo slavili iz godine u godinu...

M.

pre 12 godina

Neko slavi trofeje, a neko slavi poraze
(neko ko je daleko, 10. maj 2011 10:54)

Ne slavi, nego obeleževa prvi uspeh srpskog (i tada jugoslovenskog) fudbala. Nekome je trebalo celih 25 godina više da dođe do tog nivoa.

vlajzi

pre 12 godina

Neko slavi trofeje, a neko slavi poraze
(neko ko je daleko, 10. maj 2011 10:54)

ne, kaze se:
'neko osvaja trofeje i danas, a neko ih se rado seca!'

pfc

pre 12 godina

Neko slavi trofeje, a neko slavi poraze
(neko ko je daleko, 10. maj 2011 10:54)

Tek sad mozete videti koliko ste manji od Partizana, kada smo mi igrali za titulu prvaka Evrope vi ste razveseljavali masu po Sapcu, Nisu, Zrenjaninu, Rijeci i ostalim selima

Partizan je te godine tukao najjace evropske timove, a svi znamo kako ste vi osvojili titulu prvaka Evrope sa sve Grashopersima, Rendzersima, autogolovima u poslednjim sekundama i srecom na penalima

Pokrijte se usima, Partizan je bio, jeste, i bice veci klub od vas

Sad kad nema Jugoslavije ni drzavnih para nema ni vasih uspeha...

Partizan u srcu, sve ostalo je negde drugo!

pre 12 godina

VELIKI PARTIZAN!!!

Imamo mi jos dosta uspeha i posle toga narocito je vazno za smo u zadnjih 9 godina 2 puta igrali LIGU SAMPIONA, takmicenje o kome mnogi samo mogu da sanjaju!!!!

zoran

pre 12 godina

Ovi momci sa snimka igraju bolji fudbal od danasnjeg tima Partizana.

Zvezdasi, zar vi poredite Real i vaseg protivnika u finalu kupa shampiona ??
Ne budite smesni. Partizan te godine izbacio Manchester i sa Realom (najbolji klub u istoriji fudbala) odigrao sjajnu utakmicu.
Sa kim ste vi ono igrali...da li iko vise zna ime vasem protivniku..?

Buca Krtalić

pre 12 godina

Ne sporim da je zvezdin uspeh početkom 90-tih jedan od najvećih uspeha našeg klupskog fudbala.
Ali ovaj partizanov uspeh 25 godina pre zvezinog, znajući kakve su tad bile prilike u fudbali po meni ipak nosi istu vrednost.
Izbaciti Spartu iz Praga, tada veoma moćnu ekipu pa zatim i veliki Mančester junajted....to je bio uspeh vredan svačijeg poštovanja.
Pripadam mlađoj generaciji i svake godine kad se setim ovog nedosanjanog sna i titule evropskog prvaka, prosto mi je žao što nije pređena i ta poslednja barijera i osvojen trofej. Takođe mi je žao što tako briljantna generacija nije održana na okupu barem još godinu-dve,baš kao ni zvezdina šampionska generacija iz Barija.
Ljudi,trebamo zanemariti svoje stavove i poštovati uspehe onog drugog a ne omalovažavati ih. Poštujem i cenim zvezdinu titulu KEŠ-a a takođe želim da se poštuje i ovaj partizanov uspeh iako je ostvaren pre mnogo godina ali ga je ostvarila jedna sjajna generacija fudbalera koji su možda bili uzori nekim fudbalerima zvezde koji su postali šampioni 90-tih.
Poštujmo sebe i poštujmo jedni druge.
Pozdrav svim ljudima dobre volje!

Nex

pre 12 godina

Da je usao neki autogol, da neki timovi iz nekih zemalja nisu ucestvovali, da smo se zatvorili u sesnaesterac u finalu i molili boga za penale, verovatno bi bili sampioni. Ali sta ces kad smo uvek voleli da se nadigravamo, da gazimo protivnika. Nazalost, samo u fudbalu moze da se desi da dominiras, a da opet izgubis, ni u jednom drugom sportu tako nije.

historychannel

pre 12 godina

Dobar pokusaj! Nastavite da vezbate...
(Mr. Spock, 10. maj 2011 11:53)

Nama je iskreno drago sto nam je Evropski i Svetski prvak trenutno ekipa za trening meceve. Hvala

neko ko je jos dalje

pre 12 godina

Neko je u borbi prsa u prsa izgubio 2:1 od najslavnije ekipe i kluba dvadesetog veka a neko se 90+30 minuta branio protiv jedene solidne evropske ekipe i dobio na penale.
P.S. Znam da se rezultat pamti al' budi iskren i reci...Kad' ponovo odgledas regularni tok utakmice i produzetke, jesi li ponosan ili imas neke druge osecaje?

P.S.2- Plus sto ste poslednjih 15 minuta igrali sa 12 igraca jer se ocigledno videlo da je Piksi,kad vam je polomio pola odbrane namerno dao losu loptu coveku koji je bio u cistoj situaciji da je samo "umuva".
Jel lazem brate?

NNN

pre 12 godina

Lepa priča, mada će uglavnom da komentarišu nedorasli, jbg. takvo je današnje društvo u Srbiji :(
Partizan je te sezone imao najteži mogući žreb (prvaci Nemačke i Francuske + Čehoslovaci, tadašnji aktuelni svetski vicešampioni + Mančester čiji su igrači činili okosnicu budućeg svetskog šampiona i na kraju veliki Real).
Partizan je igrao toliko dobro i lepo da je i moj ćale, inače veliki Zvezdaš, išao s prijateljima na te utakmice (nekad se ovde voleo, ali igrao dobar fudbal, ovo danas nema veze sa sportom, a još manje sa ljubavlju).
Interasantna je njegova priča upravo sa utakmice protiv Sparte, kada je Partizan valjda pogodio stativu, a neki iz njegovog društva toliko se cimnuo i skočio da je udario u onu limenu ogradu (gore), to se toliko svidelo ostalima da su počeli namerno da lupaju u taj lim - prvi slučaj "organizovanog navijanja" kod nas :)
Partizan je tada zaslužio titulu, pre svega jer je eliminisao strašni Mančester (a Englezi su džentlmeni samo kad pobeđuju), ali jednostavno nije imao sreće, niti je bio dorastao ovako velikom zadatku.
Svi koji ovo omalovažavaju, a posebno Zvezdinu titulu 1991. treba da se stide!

historychannel

pre 12 godina

Zvezdaš sam i svaka čast za ovu generaciju Partizana ali je sramota da je se Grobari odriču jer prozivajući Zvezdu da živi u prošlosti i da treba da je zaboravi priznaju da svoju prošlost zaboravljaju i ne cijene. Ovo je bio ne veliki već najveći uspjeh njihovog tima a oni to ne cijene samo zbog toga jer je Zvezda otišla korak dalje. Čitajući ogromnu većinu njihovih komentara na slične vijesti o Zvezdi mislim da ovu godišnjicu nije trebalo ni pominjati jer oni koji bi trebalo da su najponosniji zbog nje je ne zaslužuju.
(Nino, 10. maj 2011 11:39)

Slusaj njega. Pa nije poenta u tome da mi ne cenimo nasu proslost vec da vi kada god Partizan pobedi Zvezdu prvi komentar koji ostavite, umesto cestitke, jeste "javite se kada osvojite ligu sampiona". Da li je moguce da vi, posle svakog vaseg neuspeha, pokusavate da ublazite bol tom 1991 koju vecina nije dozivela. 60% ljudi koji ovde ostavljaju komentare nije dozivelo da se raduje tom Zvezdinom uspehu a svi oni kada vide kako se grobar raduje na ulazak u LS znaju da napisu nesto tipa "vidi ih grobarcici, sreci nikad kraja a usatog mogu samo da sanjaju". Zar to nije malo tuzno sa vase strane? U poslednjih 20 godina najvecu radost koju im je klub doneo su pobede nad Romom i eventualno pobeda u derbiju. Mi ne zaboravljamo to finale ali ne zelimo da ostajemo u 1966. vec gledamo u buducnost.

harold cvetic

pre 12 godina

Pa grobari sta se odmah bacate na zvezdu i pricate kako je vase finale vece od nase titule? Cemu to? I jedno i drugo je veliki uspeh, i nema potrebe da se ovde spominje i omalovazava Zvezdina titula 91. Svaka vama cast na finalu i steta sto tada niste osvojili pa da se sada hvalimo kao zemlja sa dva prvaka evrope...

pfc

pre 12 godina

mi smo gazili real sa 4:1,ako cemo po istoriji. Da li imate jednu jedinu pobedu protiv reala ili se samo ponosite time sto ste igrali?
(shox, 10. maj 2011 12:45)

1955. Real Madrid - Partizan 4:0
Partizan - Real Madrid 3:0

Real je prosao dalje

Gravedigger

pre 12 godina

Boze, hvala ti sto nismo osvojili taj kup sampiona.Zamislite da jesmo - o cemu, ali O CEMU bismo onda ikada mogli da pricamo sa ovima iz komsiluka?Ovako bar i oni imaju nesto da kazu, neka se zanose da je Olimpik jaci od Reala, uvek se slatko ismejem kad krenu o 1991.Inace, Santjago Bernabeu je posle nekoliko godina izjavio da je Real prosto morao da dobije to finale i da su to svi znali, kao i da nikako ne bi bilo dozvoljeno da Partizan dobije.Ne daj Boze da se sprovela neka istraga o tome (sto bi sigurno bilo uradjeno da je bio neki manji klub u pitanju) i da nam je naknadno dodeljen taj pehar.Pa umrli biste od muke.

inkognito

pre 12 godina

Ovo godine je budimo realni nemoguce da udjemo ucinimo isto ali barem smo krenuli da gradimo tim.Evo dosao je volkov najverovatnije ce i basta koliko cujem a dosao je i mikic tu naravno fali jos par igraca ali korak po korak da ne prenagljujemo.Ove sezone koja sad predstoji treba naravno da se plasiramo u ls prosirimo igracki kadar i da postanemo redovni ls ucesnil.
Toliko od mene.
DOMINIRAJ!

Milos

pre 12 godina

@mille grobar

E moj grobare, i ti padaš na insinuacije pokojnog Novakovića, te godine su od tadašnjih jakih klubova učestvovali:

Bayern Munich
Porto
Rangers
Napoli
Spartak Moscow
Milan
Marseille
Real Madrid

Znači samo nisi imao Engleze tj. Liverpuli kome je ovo bila poslednja godina šestogodišnje kazne ali si imao šampiona Italije Napoli i šampiona Evrope Milano, dva predstavnika iz tada najjače lige na svetu. Moskovski Spartak je bio neverovatno jak sa možda najboljom postavom u istoriji a o Marselju ne treba trošiti reči sa malo izmenjenim timom su dve godine kasnije osvojili drugu ligu šampiona, a prva liga šampiona je moji grobari bila ona u sezoni 1991/1992, samo ime nije bilo promenjeno. Format takmičenja je bio 100% isti sa polufinalnim grupama od po četiri tima kao i sezone 1992/1993 kada je ime promenjeno u Liga Šampiona. Hvala lepo i doviđenja.

muvacece

pre 12 godina

Za sva vremena... Obozavao sam da slusam ovo kada sam bio klinac. Kako smo prosli Spartu i Man U... Ovo je ono sto ljudi ne kapiraju:pobedjuje se na razne nacine... A sto se tice komentara za slikanje pehara, uskoro cete vi taj vas pehar zaloziti zbog dugova. Tako to ide u sistemu uzimala-davala, na pljugama spavala. Prodaje se magla ovde Tole kriv za sve. Miljanic, Stojkovic, Terzic. Sve zvezdini ljudi. Terza je bio na korak od toga da postane predsednik zvezde, ali je umesto toga prosledjen u FSS, da odatle "pomaze"...

Dzamburu 'n Koma

pre 12 godina

(Milos, 10. maj 2011 12:02)

A sto to ne predlozis na zvanicnom sajtu Lige Shampiona.. posto ovi sto organizuju LS su ocigledno u zabludi, jer kod njih stoji da je pocela 1992/93..i da je prvi osvajac iste Marsej.. Koliko Ljudi vole da velicaju svoje, a omalovazavaju tudje..to je strasno.. Prestanite sa lazima.. svaka cast i Partizanu pre 45godina i Zvezdi pre 20 za uspehe.. ali ajmo da postujemo jedni druge i da se ne lazemo, jer cemo takvim nacinom ostati na Evropskom fudbalskom dnu...

Grobar

pre 12 godina

Možda i najbitnija stvar u celoj priči je da su svi igrači, osim Velibora Vasovića(koji je iz Crne Gore) rođeni u Srbiji, tako da je ovaj tim definitivno najbolja grupa igrača koju je Srbija iznedrila (ako izuzmemo Montevideo). Šteta što nisu izdržali do kraja, ali smo mi ipak prvi tim koji je igrao finale, a da nije iz zapadne Evrope.

Markoni

pre 12 godina

Veci je uspeh sto nismo izgubili od Reala 2003., i to kakvog Reala, sa najboljim igracima na svetu tada, nego sto su oni osvojili '91.

@neko ko je daleko

pre 12 godina

Pa covece, prvo se raspitaj malo pa onda pisi komentare. Ajde sad probaj da nadjes negde da li je Partizan nekada pobedio Real, pa onda ostavi ovde komentar i lepo se izvini.
Evo ipak pomoc: 1956-01-29, City Belgrado, Stadium Estádio Partizana, Attendance 40000, Referee Josef Gulde
Partizan 3-0 Real Madrid

Đorđe

pre 12 godina

Ovi momci sa snimka igraju bolji fudbal od danasnjeg tima Partizana.

Zvezdasi, zar vi poredite Real i vaseg protivnika u finalu kupa shampiona ??
Ne budite smesni. Partizan te godine izbacio Manchester i sa Realom (najbolji klub u istoriji fudbala) odigrao sjajnu utakmicu.
Sa kim ste vi ono igrali...da li iko vise zna ime vasem protivniku..?
(zoran, 10. maj 2011 11:17)

Matori aj samo pogledj ko je igrao u Olimpiku u jos nesto sta je taj olimpik uradio posle a da ne pricamo o sampdoriji i to sto se nije igralo u srbiji i koja je to ekipa bila igrati finale i osvojiti ipak nije isto niti ikad moze biti a od stotine ekipa iz evrope koje igraju fudbal dali znas koliko ih je bilo sampion evrope? E a to sto ti se daje da ovde lupetas to je druga stvar razumem ja tvoju furstaciju a ja bi radije da zvezda ne igra ligu sampiona nego da je svi reda kantaju.
(chko, 10. maj 2011 12:33)

A ko je igrao u tom strašnom Olimpiku??? Papen, koji je sasvim prosečan igrač bio, je važio za njihovog najboljeg igrača. A ti uporedi njega sa Bestom, ili Čarltonom. A Zoran nije pomenuo i Spartu, koja je u to vreme bila možda i najjača ekipa u Evropi. Činjenica je da je Zvezda otišla korak dalje i svaka čast na tome, ali je isto tako i činjenica da je Partizan imao neuporedivo teže protivnike, kao i da je igrao mnogo lepši fudbal nego Zvezda 91.

Nino

pre 12 godina

Zvezdaš sam i svaka čast za ovu generaciju Partizana ali je sramota da je se Grobari odriču jer prozivajući Zvezdu da živi u prošlosti i da treba da je zaboravi priznaju da svoju prošlost zaboravljaju i ne cijene. Ovo je bio ne veliki već najveći uspjeh njihovog tima a oni to ne cijene samo zbog toga jer je Zvezda otišla korak dalje. Čitajući ogromnu većinu njihovih komentara na slične vijesti o Zvezdi mislim da ovu godišnjicu nije trebalo ni pominjati jer oni koji bi trebalo da su najponosniji zbog nje je ne zaslužuju.

Lepi Fika

pre 12 godina

Za finale-respect.
Ali od sredine '90 tih pocinje vase muljanje,marifetluci,kradje...
Marjanovic,Zeka,bjeka i na kraju Tole...
Kada je najgore tu se snalazite kao riba u vodi.

Muzej radi svakog dana

pre 12 godina

Kao klinac redovno sam slušao prozivke grobara iz komšiluka, "javite se kad budete igrali u FINALU KUPA ŠAMPIONA"! Samo pet godina posle njihovog "istorijskog poraza" igrali smo polufinale i neverovatno izgubili (PAO), tako da je to bilo samo dosipanje soli na ranu. Grobari su nas još više zezali. Sećam se da sam se danima, nedeljama, mesecima, pa i godinama molio svevišnjem, "Daj nam da osvojimo taj Kup i posle toga ne moramo više ništa da uradimo!".
Nažalost, onaj gore me je shvatio bukvaltno!
Šalim se, nikada ne bih menjao klempavka ni za jednu "duplu krunu" u trošnoj ligi kruga dvojke gde je prosek posete 240 po utakmici, ligi koja je ogrezla u korupciji i u kojoj je sahranjen lep fudbal kakav se nekada igrao u Beogradu, Splitu, Mostaru... Što se tiče poredjenja klempavka i igranja u LŠ za 0 (NULA) bodova - mislim da je to suvišno i komentarisati.

A ovom jadniku koji pita "koliko je Srba igralo u Zvezdi" 1991. godine mogu da odgovorim na dva načina: 1) dovoljno i 2) ko god da je igrao u Zvezdi, nju su VODILI Srbi )Ljupko, Džaja i Cvele), za razliku od patlidžana 1966. u kojem su Srbi igrali (+ jedan Nemac, Fahrudin i Mustafa, čisto da se ne zaboravi) a ABDULAH i POPESKU im crtali šta da rade na terenu!
Ja uvek biram ovo prvo.
Hvala lepo. Odjava.

ds

pre 12 godina

O kakvoj sreci Crvene Zvezde pricate.Jel o onoj sreci sa maglom protiv Milana i jednim od najboljih timova ikada,jel o toj sreci govorite?Ili mozda o 1992. kada smo sve utakmice igrali u inostranstvu i bili 2. u jednoj od 2 polufinalne grupe i zvanicno 4. u Evropi te godine.
Da li se srecno osvoji titula prvaka Evrope kada ne izgubis nijednu utakmicu!?
Govorite o ne igranju engleskog prvaka a niko ne kaze zasto nije igrao.Pa nije igrao zbog tragedije na Hejselu.Te godine Liverpul je trebao da bude predstavnik Engleske ali je to bila zadnja godina od 6 godina zabrane koju mu je izrekla UEFA a svim ostalim engleskim klubovima bila je izrecena kazna od 5 godina.Treba li onda umanjiti titule i 5 prethodnih prvaka Evrope.Niko ne kaze jer ne zna da je te godine Italija imala 2 predstavnika Napoli i Milan.Napoli kao prvaka Italije i Milana kao poslednjeg evropskog sampiona iz 1990.Ucestvovali su jos i Real,Olimpik,Bajern... sve sami najveci klubovi iz svojih zemalja.Ovo su cinjenice a cinjenica je jos jedna Crvena Zvezda je postala prvak Evrope godinu dana pre nego sto je to prvi put to uradila na primer Barselona!

POZDRAV ZA SVE DELIJE

pre 12 godina

( Бамби , 10. мај 2011 02:11 )

Gospodin Fahrudin Jusifi je GORANAC,isto sto i Miralem Suljemani.
Ako ti neznas ko su GORANCI onda ok!

Unuk osnivaca kluba navijaca Partizana u Hrvatskoj

pre 12 godina

Jadan je i Partizan i Zvezda dok budu slavili ono sto je bilo pre sto godina! Gledajte u buducnost, ne hvalite se prosloscu kad i jedni i drugi pojma nemaju!

Milan

pre 12 godina

Secam se kao da je juce bilo.Bio sam u prvom razredu gimnazije u Bosanskoj Krupi.Bilo je to vreme kad svako nije imao televizor u kuci pa smo kod jednog druga,nas dvadesetak ako ne i vise,navijaca Partizana,Zvezde,Zelje,Hajduka gledali tu utakmicu,bili srecni i na kraju plakali ali ostali ponosni na igru Partizana.Bilo je to vreme kad su sport pratili pravi navijaci,daleko od ovih sto se danas prepucavaju na raznim sajtovima bez ikakvog morala i kulture....kad si voleo svoje a postovao druge.Da nismo imali pohlepnu upravu,da su ti momci ostali zajedno i da su dosli Skoblar i Samardzic iz OFK-a,dugo vremena bi vladali Evropom.Ali to je istorija.

Chambery Fr

pre 12 godina

@Realno 10 maj 2011 12:39) Realno da ti nemas pojma o cemu pises,posto kazes da Partizan nemoze da prodje bez penala u LS setise prvo na koji ste vi nacin osvoili kup sampiona,vi niste na penale osvoili,nego ste sigurno dali gol iz igre,covece niste ni presli polovinu terena prema golu O.Mrarselja nego ste se celo vreme branili sa svih 11 igraca,ali mozda nije ni cudno toje bilo pre 20 god. a ti mozda nisi bio ni rodjen ..

kokos

pre 12 godina

Za pametnjakoviča "Neko ko je daleko"! Partizan je Real Madrid pobijedio u prvoj sezoni Kupa šampiona sa 3:0! Ta generacija Reala je poslije bila pet puta uzastopno šampion Evrope. Partizan je ispao nakon strašne krađe u Madridu. Kod 0:0 Partizanu su poništena dva gola, a Real je prva dva dao, kako kažu prisutni, iz ofsajda.
Santijago Bernabeu je poslije finala 1966. godine izjavio da bi Partizan bio ono što je Real da je prošao u polufinale KEŠ te 1956. godine.

bol je večna

pre 12 godina

Kako ono beše grobari, History Channel? .-)
Jedini ste klub koji finale predstavljate bitnijim od uzimanja klempavog i koji se ponosi sa 0 bodova u grupi LŠ?

MUSTAFA

pre 12 godina

@Kolko Srba je bilo u timu c.zvezde kad su postali prvaci Evrope???!!!
(12%, 10. maj 2011 13:10)
evo ga Tadicev demokrata, pojavio se.....

chko

pre 12 godina

Ovi momci sa snimka igraju bolji fudbal od danasnjeg tima Partizana.

Zvezdasi, zar vi poredite Real i vaseg protivnika u finalu kupa shampiona ??
Ne budite smesni. Partizan te godine izbacio Manchester i sa Realom (najbolji klub u istoriji fudbala) odigrao sjajnu utakmicu.
Sa kim ste vi ono igrali...da li iko vise zna ime vasem protivniku..?
(zoran, 10. maj 2011 11:17)

Matori aj samo pogledj ko je igrao u Olimpiku u jos nesto sta je taj olimpik uradio posle a da ne pricamo o sampdoriji i to sto se nije igralo u srbiji i koja je to ekipa bila igrati finale i osvojiti ipak nije isto niti ikad moze biti a od stotine ekipa iz evrope koje igraju fudbal dali znas koliko ih je bilo sampion evrope? E a to sto ti se daje da ovde lupetas to je druga stvar razumem ja tvoju furstaciju a ja bi radije da zvezda ne igra ligu sampiona nego da je svi reda kantaju.

Lomnica_city

pre 12 godina

VELIKI PARTIZAN!!!

Imamo mi jos dosta uspeha i posle toga narocito je vazno za smo u zadnjih 9 godina 2 puta igrali LIGU SAMPIONA, takmicenje o kome mnogi samo mogu da sanjaju!!!!
(Partizan u srcu, sve ostalo je negde drugo!, 10. maj 2011 11:06)

NIJE 9 godina, vec 7 godina, 2003 i 2010, i sad 2011! :-)

љубитељ фудбала

pre 12 godina

Ми смо Реала једном избацили а једном му дали 4 комада на Мари и једва испали, иначе је мало европских великана којима нисмо скинули скалп. Сви старији гробари, они реални, знају да је Звезда за Европу била кева, кроз читаву своју историју.

Držite se vi JSL/Tole lige...

pre 12 godina

Da, i za tih 45 godina samo 2 puta prezimili u Evropi! 2 PUTA! Pa mislim, kume, malo je za takvog evropskog giganta koji nas tako "uspešno" predstavlja u Evropi...:)

kokos

pre 12 godina

Zamolio bih pisce ovakvih tekstova, ali i uredništvo B92 kao i drugih medija da obrate pažnju na vjerododtojnost tvrdnji. Po vama ispada da je Partizan bio pet godina uzastopno šampion FNRJ, a nije. Bio je prvak 1961, 1962, 1963. i 1965. godine. Dakle, ove tekstove čitaju i djeca i odrasli i oni koji znaju i koji ne znaju i svi će ove tvrdnje uzeti zdravo za gotovo. Navijam za Partizan, ali mi ne odgovara kada neko napiše nešto što ne odgovara istini.

kg odred

pre 12 godina

E da je partizan tad pobedio i postao prvak evrope danas nebi slusali valjda ovo dosadno prepucavanje izmedju grobara i delija.Tolko me smaraju i jedni i drugi da je to strasno,ko da je fudbal poceo od njih...

ТВЦЗ

pre 12 godina

Прво: огроман успјех тада
Друго: играло се у Београду полуфинале и раније (Звезда-Фиорентина)
Треће: од 1966 до 2005 сте само једном зимовали у Европи (великих 40 година)
Четврто: прву лигу шампиона је играла Звезда 1992 (исти формат као 1993)
Пето: ружно је да пребројавамо Србе у саставу Звезде али ево из првих 11 - Стојановић, Радиновић(декларисани србин из ЦГ), Маровић (исто као Душко), Југовић, Белодедић (Србин из српског села Соколац у Румунији), Бинић, Михајловић. Рекао бих да је то 8 од 11.
Шесто: пехар може да се види у музеју сваког радног дана:))

Johny Grobar

pre 12 godina

@Nino,
ja sam i te kako ponosan na ovu generaciju Partizana ali je ne spominjem svaki drugi dan. Ne znam sta te je navelo na razmisljanje da su se Partizanovci odrekli ovog uspeha.

Profesionalac

pre 12 godina

Umetnici fudbala i profesori prave čistote ove igre! To je tada bio pravi Partizan.
Nažalost izgubili smo, ali protiv najbolje ekipe svih vremena, što se tiče fudbala. (moje mišljenje)
Organizacija kluba nije bila kako treba. Premija je bila 100 dolara po igraču obecana tada. 100 za pobedu u finalu Kupa Šampiona. Neki igrači su sami kolima išli na finale. NEOZBILJNO I NEPROFESIONALNO!
Šteta, nika nam se neće opet ukazati takva prilika!
Sve pohvale tim igračima i pravim legendama kluba!

NA KOLENA

pre 12 godina

i gooooollllll darko, darko darko zlatna kopacka pozlatila je nas crveno beli svet....ja se jos jezim kada cujem ove reci legendarnog Milojka Pantica!!!

nenad

pre 12 godina

Boze, hvala ti sto nismo osvojili taj kup sampiona.Zamislite da jesmo - o cemu, ali O CEMU bismo onda ikada mogli da pricamo sa ovima iz komsiluka?Ovako bar i oni imaju nesto da kazu, neka se zanose da je Olimpik jaci od Reala, uvek se slatko ismejem kad krenu o 1991.Inace, Santjago Bernabeu je posle nekoliko godina izjavio da je Real prosto morao da dobije to finale i da su to svi znali, kao i da nikako ne bi bilo dozvoljeno da Partizan dobije.Ne daj Boze da se sprovela neka istraga o tome (sto bi sigurno bilo uradjeno da je bio neki manji klub u pitanju) i da nam je naknadno dodeljen taj pehar.Pa umrli biste od muke.
(Gravedigger, 10. maj 2011 14:32) 91 godine je Olimpik iz Marseja bio dosta jaci od Reala,Real je tada ispao u cetvrtfinalu a Olimpik je tada u polufinalu izbacio Milana(Van Basten,Gulit,Rajkard...),3-4 sezone pre toga Zvezda je tom Realu srucila 4 gola u Beogradu.Ruzno je sto pokusavas da omalovazis Zvezdino osvajanje Kupa Sampiona.

Sokobanjac89

pre 12 godina

A zašto mora na svaku, ama baš svaku vest da se vide prepirke između Zvezdaša i Partizanovaca? Zar nemožemo da poštujemo jedni druge i čestitamo jedni drugima na ostvarenim uspesima? Ugledajte se na još svež meč između Nadala i Novaka gde je poraženi Nadal čestitao Novaku i rekao da Novak igra trenutno najbolji tenis bez obzira što je izgubio i što ga sigurno boli taj poraz. A šta je trebalo drugo da radi, da napusti ceremoniju, da kaže kako je Novak imao ogromnu sreću a ne znanje, da krivi sudije. A Novak je posle pobede trebao da izvređa Nadala, da kaže kako Nadal nema pojma, da digne sebe u nebesa a sve ostale zakove za zemlju. On je čestitao poraženom, pohvalio njegovu igru i rekao da se nada još mnoštvu dobrih mečeva između njih. E tako to rade veliki ljudi i veliki sportisti. Želim da čestitam Partizanu na ovom ogromnom uspehu, eh kad bi smo imali nekoliko takvih klubova u Srbiji koji će ući u Ligu šampiona a mi jedva vezujemo kraj s krajem. Ja jesam Zvezdaš al da nije Partizana Srbija nebi znala šta je Liga Šampiona. Čestitam im i na tom uspehu.

neko ko je daleko

pre 12 godina

Ovaj dole sto je rekao da smo mi dostigli taj partizanov nivo iz 60 i neke godine,
nismo dostigli, vec ga prestigli.
A zvezda moze da se pohvali sto je dobijala taj najveci klub na svetu real (4:2), a kad ste ga vi dobili?

ledudedu

pre 12 godina

Tek sad mozete videti koliko ste manji od Partizana, kada smo mi igrali za titulu prvaka Evrope vi ste razveseljavali masu po Sapcu, Nisu, Zrenjaninu, Rijeci i ostalim selima

Partizan je te godine tukao najjace evropske timove, a svi znamo kako ste vi osvojili titulu prvaka Evrope sa sve Grashopersima, Rendzersima, autogolovima u poslednjim sekundama i srecom na penalima

Pokrijte se usima, Partizan je bio, jeste, i bice veci klub od vas

Sad kad nema Jugoslavije ni drzavnih para nema ni vasih uspeha...
(pfc, 10. maj 2011 11:26)
ja cu da se porkijem usatim peharom :)
gledaj tekmu evo npr bayern zvezda iz minhena,onako celu,pa ces da vidis kakav se fudbal igrao uz 25 hiljada gostujucih navijaca...

NNN

pre 12 godina

Nemojte tako grobari, nije utakmica protiv Mančestera prva utakmica polufinala KEŠ odigrana na JNA, igrano je tamo polufinale KEŠ-a i pre:
1957. Zvezda - Fiorantina (0:1 u 88. minutu, prošli Talijani ukupnim rezultatom 0:1)

duledudule

pre 12 godina

e pa da cestitamo,nisam ironican,navijam za zvezdu,ali je to tada bio takodje veliki uspeh..cak sta vise nisam ni znao da su izbacili man utd u polufinalu.mi smo i dalje veci zbog usatog pehara,voleo bi,ali retko da ce bilo koji tim sa ovih prostora to ponoviti..a soskic je ispao kralj za ovu pricu sa sendvicom koji je doleteo sa tribina.dokazao glupim englezima da se hrana ne baca vec da se postuje....

igra brojki

pre 12 godina

Da citiram komentar sa ovog sajta od pre mesec dana:

Aj da se ne prepucavamo uprazno, pogledajmo statistiku.

Učešća u evrokupovima od nastanka do raspada SFRJ:
Zvezda 33, Dinamo 24, Partizan 20, Hajduk 18, Vojvodina 10, OFK Bgd 8, Velež 6, Rijeka 4, Sarajevo 4, Željo 4, Radnički Niš 3, Olimpija 3, Vardar 3, Borac BL 2.
Igrali jednom: Bor, Napredak, Rad, Sloboda, Trešnjevka ZG.
Ukupno nastupalo: 19 klubova, plus reprezentacije Beograda i Zagreba u Kupu sajamskih gradova.


Trofeji:
Zvezda 1991 KES
Dinamo 1967 KSG

Finala:
Partizan 1966 KES
Dinamo 1963 KSG
Zvezda 1979 UEFA

Polufinala:
Zvezda 4 (2-1-1)
Hajduk 2 (0-1-1)
Dinamo 1 KPK
OFK Bgd 1 KPK
Radnički Niš 1 UEFA
Željezničar 1 UEFA
Tim Beograd 1 KSG

Četvrtfinala:
Zvezda 9 (6-2-1)
Hajduk 4 (2-1-1)
Partizan 3 (2-1-0)
Vojvodina 3 (1-0-2)
Dinamo 2 (0-2-0)
Rijeka 1 KPK
OFK Bgd 1 UEFA
Željezničar 1 UEFA
Velež 1 UEFA
Tim Beograd 1 KSG
Tim Zagreb 1 KSG

Zvezda je u sezoni 91/92 u Kupu šampiona igrala u grupi koja je istovremeno bila četvrtfinale i polufinale (pobednik išao direktno u finale), ovde je računato kao četvrtfinale.


Ukupno proleća:
Zvezda 15 (9-3-3) 1957-92, najduža pauza 8 godina (63-71)
Hajduk 6 (2-2-2) 1973-1986
Dinamo 5 (0-3-2) 1961-1970
Partizan 4 (3-1-0) 1956-91, bez proleća između 1966. i 1991.
Vojvodina 3 (1-0-2) 1962-68
OFK Bgd 2 (0-1-1) 1963, 1973
Željezničar 2 (0-0-2) 1972, 1985
Tim Beograd 2 KSG 1959, 1961
Rijeka KPK 1980
Velež UEFA 1975
Radnički Niš UEFA 1982
Tim Zagreb KSG 1959

Od raspada SFRJ cela teritorija ima jedno četvrtfinale (Hajduk, Liga šampiona 94/95).

U vreme starog sistema evrokupova četvrtfinale se igralo posle Nove godine, tj. značilo je “prezimljavanje”.

Od raspada SFRJ pored pomenutog Hajduka prezimljavanje je doživeo samo Partizan u Kupu UEFA 2004/05, kad je bio u osmini finala.

Globalno, Dinamo i Partizan su nešto pali u odnosu na nivo od pre 1992, Zvezda i Hajduk su značajno pali.

Detalje je lako naći ovde: http://rsssf.com/ec/ecparticipants.html

uros

pre 12 godina

svaka im čast ali to je ja mislim jedini tim koji je igrao u finalu a da nijednu utakmicu nije pobedio u gostima, mislim da je sve izgubio, a znamo kako je Zvezda osvojila Evropu kasnije i svet , da vas podsetim bez ijednog poraza....pišem samo činjenice, pozdrav

Mr. Spock

pre 12 godina

Dobar pokusaj! Nastavite da vezbate...
(Mr. Spock, 10. maj 2011 11:53)

Nama je iskreno drago sto nam je Evropski i Svetski prvak trenutno ekipa za trening meceve. Hvala
(historychannel, 10. maj 2011 12:44)

Ne sam da vam je drago, nego treba da se ponosite sto ste komsije evropskog i svetskog prvaka! To vam je najveci uspeh!

Sike

pre 12 godina

Па да, све што Партизан (не)уради а Звезда уради је већи успех партизана од Звездиног, тако се може закључити по вашим гробарским коментарима овде? Све и да Пикси није давао 100% кад је ушао у игру говори колики је он Звездаш!!! Те сезоне кад сте прошли Њукасл он се борио за опстанак у премијер лиги, а још моћнијем Андерлехту сте 4 пута прешли центар и дали исто толико голова, нема шта, сила сте!!!

Konstatacija

pre 12 godina

@ vlajzi
smesnijeg komentara nije odavno bilo. Koje trofeje vi osvojiste. Ti racunas nasu pasnjak ligu. Pa ni u bivsoj jugi ne osvojiste bas nista. Jedan Celik iz Zenice dva puta osvajao SE kup ( Zvezda jednom), Dinamo kup sajamskih gradova pretecu kupa UEFA. Neki pisu o protivnicima Zvezde. Dovoljno za pametne pobeda nad Bayernom u Minhenu. Neko pominje penale. A kako vi prodjoste dva puta u LŠ, gde ste slavno prosli. Pored toga Zvezda ima jedno finale kupa UEFA i jedno polufinale KEŠ-a ali to niko u Evropi ne pamti kao ni vase finale. Pamte se samo pobednici

Bambi

pre 12 godina

Molim vasa da objavite komentar da neko nesto nauci

@ 12%

Ne znamsta si hteo sa ovim komentarom.Kakve veze koliko srba je igralo. Da li smo tada bili jedna drzava. Danas tine smetaju Kizito, Medo,, Adiju, Tejgo. Drugoidi na sajt FK Partizan i pod stavkom igraci pronacices 6-7 kompletnih timova koji mogfu da se sastave od igraca koji nisu srbi. I jos nesdto kada si poceo ovu temu. Sta je bio fahrudin Jusufi? Ko je bio trener tog tima?naravno da nemas pojma. Abdulah Gegic. pametnom dosta

Milos

pre 12 godina

@(Dzamburu 'n Koma, 10. maj 2011 14:22)

Evo ti izvod sa UEFA sajta, takmičenje je bilo identično i utvrđeno godinu dana ranije kada ga je Zvezda igrala. Nema to nikavih laži. Formalno se liga zove od sezone 92-93 ali je kao takmičenje tog formata postalo u sezoni 91-92 kad ga je Zvezda igrala i bila druga u grupi iza Sampdorije, a ispred PAO_a i Anderlehta. A ko priča drugačije je najobičniji lažov a ne ja koji samo iznosim istorijske činjenice.

No sooner had the legislators rebranded the competition as the UEFA Champions League - formalising the mini-league system of the previous year - than they were forced to reinstate first-round losers Leeds United AFC.

http://www.uefa.com/uefachampionsleague/history/season=1992/index.html

Realno

pre 12 godina

grobari probajte da u ls udjete bez penala i tamo za pocetak pobedite nekog.. Trenutno za nijansu igrate bolji fudbal,a glava Vam je vec u nebesima.. Uzas i katastrofa,a koliko ste jadan sampionski tim govori i nepostojeci,a dosudjen ofsajd za Kaludjerovica u derbiju,pri rezultatu 0:0... Realno je da cete biti topovsko meso za euro timove :)

nenad

pre 12 godina

Kakva luda prica,pa ovo je bolji scenario za film od Montevidea...Steta za to finale a stvarno je muska prica sa najjacim timovima...Sada tek vidim koliko je komsinica imala srece,ne samo u finalnoj i polufinalnoj utakmici,vec generalno te godine,zrebom,zabranom igranja klubova iz pojedinih najacih liga...i sada nam sede na glavi vec 20 godina.Al' neka ih,sta bi drugo slavili iz godine u godinu...
(mille grobar, 10. maj 2011 10:56) Kao prvo,samo Liverpul nije igrao te godine u Kupu Sampiona.Kao drugo,Zvezda jeste imala srece zbog toga auto gola ali je i Bajern dao dva srecna gola na toj utakmici.Prvi iz lose izvedenog slobodnjaka kada je jedna traljava lopta prosla kroz noge Stevana Stojanovica,a drugi gol kada je lopta pogodila Marovica u koleno i pala pravo na noge igracu Bajerna koji daje gol.Ako si tu utakmicu gledao,trebao bih biti objektivniji...

Johny Grobar

pre 12 godina

Koristim jos jednu priliku da cestitam Zvezdi na Bariju samo da bi se skinuli malo sa naseg clanka. Evo jos jednom ponavljam: Cestitke na ZASLUZENOJ tituli Evropskog i Svetskog Sampiona 1991, Zvezda je te godine ZASLUZENO osvojila pehar i bila NAJBOLJA na SVETU.
Hajde molim vas pustite nas da malo komentarisemo nase polu uspehe.

Neolit

pre 12 godina

Sve istoricar do istoricara. Sta me briga za istoriju, jel moze nesto danas da se uradi? Zvezda ne moze ni da pridje a Partizan ne moze ni da ubode bod. Teska vremena, prijatelju moj...

mille grobar

pre 12 godina

Kakva luda prica,pa ovo je bolji scenario za film od Montevidea...Steta za to finale a stvarno je muska prica sa najjacim timovima...Sada tek vidim koliko je komsinica imala srece,ne samo u finalnoj i polufinalnoj utakmici,vec generalno te godine,zrebom,zabranom igranja klubova iz pojedinih najacih liga...i sada nam sede na glavi vec 20 godina.Al' neka ih,sta bi drugo slavili iz godine u godinu...

M.

pre 12 godina

Neko slavi trofeje, a neko slavi poraze
(neko ko je daleko, 10. maj 2011 10:54)

Ne slavi, nego obeleževa prvi uspeh srpskog (i tada jugoslovenskog) fudbala. Nekome je trebalo celih 25 godina više da dođe do tog nivoa.

Lepi Fika

pre 12 godina

Za finale-respect.
Ali od sredine '90 tih pocinje vase muljanje,marifetluci,kradje...
Marjanovic,Zeka,bjeka i na kraju Tole...
Kada je najgore tu se snalazite kao riba u vodi.

pfc

pre 12 godina

Neko slavi trofeje, a neko slavi poraze
(neko ko je daleko, 10. maj 2011 10:54)

Tek sad mozete videti koliko ste manji od Partizana, kada smo mi igrali za titulu prvaka Evrope vi ste razveseljavali masu po Sapcu, Nisu, Zrenjaninu, Rijeci i ostalim selima

Partizan je te godine tukao najjace evropske timove, a svi znamo kako ste vi osvojili titulu prvaka Evrope sa sve Grashopersima, Rendzersima, autogolovima u poslednjim sekundama i srecom na penalima

Pokrijte se usima, Partizan je bio, jeste, i bice veci klub od vas

Sad kad nema Jugoslavije ni drzavnih para nema ni vasih uspeha...

Muzej radi svakog dana

pre 12 godina

Kao klinac redovno sam slušao prozivke grobara iz komšiluka, "javite se kad budete igrali u FINALU KUPA ŠAMPIONA"! Samo pet godina posle njihovog "istorijskog poraza" igrali smo polufinale i neverovatno izgubili (PAO), tako da je to bilo samo dosipanje soli na ranu. Grobari su nas još više zezali. Sećam se da sam se danima, nedeljama, mesecima, pa i godinama molio svevišnjem, "Daj nam da osvojimo taj Kup i posle toga ne moramo više ništa da uradimo!".
Nažalost, onaj gore me je shvatio bukvaltno!
Šalim se, nikada ne bih menjao klempavka ni za jednu "duplu krunu" u trošnoj ligi kruga dvojke gde je prosek posete 240 po utakmici, ligi koja je ogrezla u korupciji i u kojoj je sahranjen lep fudbal kakav se nekada igrao u Beogradu, Splitu, Mostaru... Što se tiče poredjenja klempavka i igranja u LŠ za 0 (NULA) bodova - mislim da je to suvišno i komentarisati.

A ovom jadniku koji pita "koliko je Srba igralo u Zvezdi" 1991. godine mogu da odgovorim na dva načina: 1) dovoljno i 2) ko god da je igrao u Zvezdi, nju su VODILI Srbi )Ljupko, Džaja i Cvele), za razliku od patlidžana 1966. u kojem su Srbi igrali (+ jedan Nemac, Fahrudin i Mustafa, čisto da se ne zaboravi) a ABDULAH i POPESKU im crtali šta da rade na terenu!
Ja uvek biram ovo prvo.
Hvala lepo. Odjava.

Realno

pre 12 godina

grobari probajte da u ls udjete bez penala i tamo za pocetak pobedite nekog.. Trenutno za nijansu igrate bolji fudbal,a glava Vam je vec u nebesima.. Uzas i katastrofa,a koliko ste jadan sampionski tim govori i nepostojeci,a dosudjen ofsajd za Kaludjerovica u derbiju,pri rezultatu 0:0... Realno je da cete biti topovsko meso za euro timove :)

vlajzi

pre 12 godina

Neko slavi trofeje, a neko slavi poraze
(neko ko je daleko, 10. maj 2011 10:54)

ne, kaze se:
'neko osvaja trofeje i danas, a neko ih se rado seca!'

zoran

pre 12 godina

Ovi momci sa snimka igraju bolji fudbal od danasnjeg tima Partizana.

Zvezdasi, zar vi poredite Real i vaseg protivnika u finalu kupa shampiona ??
Ne budite smesni. Partizan te godine izbacio Manchester i sa Realom (najbolji klub u istoriji fudbala) odigrao sjajnu utakmicu.
Sa kim ste vi ono igrali...da li iko vise zna ime vasem protivniku..?

Partizan u srcu, sve ostalo je negde drugo!

pre 12 godina

VELIKI PARTIZAN!!!

Imamo mi jos dosta uspeha i posle toga narocito je vazno za smo u zadnjih 9 godina 2 puta igrali LIGU SAMPIONA, takmicenje o kome mnogi samo mogu da sanjaju!!!!

neko ko je daleko

pre 12 godina

Ovaj dole sto je rekao da smo mi dostigli taj partizanov nivo iz 60 i neke godine,
nismo dostigli, vec ga prestigli.
A zvezda moze da se pohvali sto je dobijala taj najveci klub na svetu real (4:2), a kad ste ga vi dobili?

bol je večna

pre 12 godina

Kako ono beše grobari, History Channel? .-)
Jedini ste klub koji finale predstavljate bitnijim od uzimanja klempavog i koji se ponosi sa 0 bodova u grupi LŠ?

chko

pre 12 godina

Ovi momci sa snimka igraju bolji fudbal od danasnjeg tima Partizana.

Zvezdasi, zar vi poredite Real i vaseg protivnika u finalu kupa shampiona ??
Ne budite smesni. Partizan te godine izbacio Manchester i sa Realom (najbolji klub u istoriji fudbala) odigrao sjajnu utakmicu.
Sa kim ste vi ono igrali...da li iko vise zna ime vasem protivniku..?
(zoran, 10. maj 2011 11:17)

Matori aj samo pogledj ko je igrao u Olimpiku u jos nesto sta je taj olimpik uradio posle a da ne pricamo o sampdoriji i to sto se nije igralo u srbiji i koja je to ekipa bila igrati finale i osvojiti ipak nije isto niti ikad moze biti a od stotine ekipa iz evrope koje igraju fudbal dali znas koliko ih je bilo sampion evrope? E a to sto ti se daje da ovde lupetas to je druga stvar razumem ja tvoju furstaciju a ja bi radije da zvezda ne igra ligu sampiona nego da je svi reda kantaju.

Nex

pre 12 godina

Da je usao neki autogol, da neki timovi iz nekih zemalja nisu ucestvovali, da smo se zatvorili u sesnaesterac u finalu i molili boga za penale, verovatno bi bili sampioni. Ali sta ces kad smo uvek voleli da se nadigravamo, da gazimo protivnika. Nazalost, samo u fudbalu moze da se desi da dominiras, a da opet izgubis, ni u jednom drugom sportu tako nije.

Milos

pre 12 godina

@mille grobar

E moj grobare, i ti padaš na insinuacije pokojnog Novakovića, te godine su od tadašnjih jakih klubova učestvovali:

Bayern Munich
Porto
Rangers
Napoli
Spartak Moscow
Milan
Marseille
Real Madrid

Znači samo nisi imao Engleze tj. Liverpuli kome je ovo bila poslednja godina šestogodišnje kazne ali si imao šampiona Italije Napoli i šampiona Evrope Milano, dva predstavnika iz tada najjače lige na svetu. Moskovski Spartak je bio neverovatno jak sa možda najboljom postavom u istoriji a o Marselju ne treba trošiti reči sa malo izmenjenim timom su dve godine kasnije osvojili drugu ligu šampiona, a prva liga šampiona je moji grobari bila ona u sezoni 1991/1992, samo ime nije bilo promenjeno. Format takmičenja je bio 100% isti sa polufinalnim grupama od po četiri tima kao i sezone 1992/1993 kada je ime promenjeno u Liga Šampiona. Hvala lepo i doviđenja.

Mr. Spock

pre 12 godina

Dobar pokusaj! Nastavite da vezbate...
(Mr. Spock, 10. maj 2011 11:53)

Nama je iskreno drago sto nam je Evropski i Svetski prvak trenutno ekipa za trening meceve. Hvala
(historychannel, 10. maj 2011 12:44)

Ne sam da vam je drago, nego treba da se ponosite sto ste komsije evropskog i svetskog prvaka! To vam je najveci uspeh!

Bambi

pre 12 godina

Molim vasa da objavite komentar da neko nesto nauci

@ 12%

Ne znamsta si hteo sa ovim komentarom.Kakve veze koliko srba je igralo. Da li smo tada bili jedna drzava. Danas tine smetaju Kizito, Medo,, Adiju, Tejgo. Drugoidi na sajt FK Partizan i pod stavkom igraci pronacices 6-7 kompletnih timova koji mogfu da se sastave od igraca koji nisu srbi. I jos nesdto kada si poceo ovu temu. Sta je bio fahrudin Jusufi? Ko je bio trener tog tima?naravno da nemas pojma. Abdulah Gegic. pametnom dosta

NA KOLENA

pre 12 godina

i gooooollllll darko, darko darko zlatna kopacka pozlatila je nas crveno beli svet....ja se jos jezim kada cujem ove reci legendarnog Milojka Pantica!!!

Markoni

pre 12 godina

Veci je uspeh sto nismo izgubili od Reala 2003., i to kakvog Reala, sa najboljim igracima na svetu tada, nego sto su oni osvojili '91.

Držite se vi JSL/Tole lige...

pre 12 godina

Da, i za tih 45 godina samo 2 puta prezimili u Evropi! 2 PUTA! Pa mislim, kume, malo je za takvog evropskog giganta koji nas tako "uspešno" predstavlja u Evropi...:)

neko ko je jos dalje

pre 12 godina

Neko je u borbi prsa u prsa izgubio 2:1 od najslavnije ekipe i kluba dvadesetog veka a neko se 90+30 minuta branio protiv jedene solidne evropske ekipe i dobio na penale.
P.S. Znam da se rezultat pamti al' budi iskren i reci...Kad' ponovo odgledas regularni tok utakmice i produzetke, jesi li ponosan ili imas neke druge osecaje?

P.S.2- Plus sto ste poslednjih 15 minuta igrali sa 12 igraca jer se ocigledno videlo da je Piksi,kad vam je polomio pola odbrane namerno dao losu loptu coveku koji je bio u cistoj situaciji da je samo "umuva".
Jel lazem brate?

MUSTAFA

pre 12 godina

@Kolko Srba je bilo u timu c.zvezde kad su postali prvaci Evrope???!!!
(12%, 10. maj 2011 13:10)
evo ga Tadicev demokrata, pojavio se.....

Konstatacija

pre 12 godina

@ vlajzi
smesnijeg komentara nije odavno bilo. Koje trofeje vi osvojiste. Ti racunas nasu pasnjak ligu. Pa ni u bivsoj jugi ne osvojiste bas nista. Jedan Celik iz Zenice dva puta osvajao SE kup ( Zvezda jednom), Dinamo kup sajamskih gradova pretecu kupa UEFA. Neki pisu o protivnicima Zvezde. Dovoljno za pametne pobeda nad Bayernom u Minhenu. Neko pominje penale. A kako vi prodjoste dva puta u LŠ, gde ste slavno prosli. Pored toga Zvezda ima jedno finale kupa UEFA i jedno polufinale KEŠ-a ali to niko u Evropi ne pamti kao ni vase finale. Pamte se samo pobednici

Sike

pre 12 godina

Па да, све што Партизан (не)уради а Звезда уради је већи успех партизана од Звездиног, тако се може закључити по вашим гробарским коментарима овде? Све и да Пикси није давао 100% кад је ушао у игру говори колики је он Звездаш!!! Те сезоне кад сте прошли Њукасл он се борио за опстанак у премијер лиги, а још моћнијем Андерлехту сте 4 пута прешли центар и дали исто толико голова, нема шта, сила сте!!!

Unuk osnivaca kluba navijaca Partizana u Hrvatskoj

pre 12 godina

Jadan je i Partizan i Zvezda dok budu slavili ono sto je bilo pre sto godina! Gledajte u buducnost, ne hvalite se prosloscu kad i jedni i drugi pojma nemaju!

љубитељ фудбала

pre 12 godina

Ми смо Реала једном избацили а једном му дали 4 комада на Мари и једва испали, иначе је мало европских великана којима нисмо скинули скалп. Сви старији гробари, они реални, знају да је Звезда за Европу била кева, кроз читаву своју историју.

Gravedigger

pre 12 godina

Boze, hvala ti sto nismo osvojili taj kup sampiona.Zamislite da jesmo - o cemu, ali O CEMU bismo onda ikada mogli da pricamo sa ovima iz komsiluka?Ovako bar i oni imaju nesto da kazu, neka se zanose da je Olimpik jaci od Reala, uvek se slatko ismejem kad krenu o 1991.Inace, Santjago Bernabeu je posle nekoliko godina izjavio da je Real prosto morao da dobije to finale i da su to svi znali, kao i da nikako ne bi bilo dozvoljeno da Partizan dobije.Ne daj Boze da se sprovela neka istraga o tome (sto bi sigurno bilo uradjeno da je bio neki manji klub u pitanju) i da nam je naknadno dodeljen taj pehar.Pa umrli biste od muke.

Nino

pre 12 godina

Zvezdaš sam i svaka čast za ovu generaciju Partizana ali je sramota da je se Grobari odriču jer prozivajući Zvezdu da živi u prošlosti i da treba da je zaboravi priznaju da svoju prošlost zaboravljaju i ne cijene. Ovo je bio ne veliki već najveći uspjeh njihovog tima a oni to ne cijene samo zbog toga jer je Zvezda otišla korak dalje. Čitajući ogromnu većinu njihovih komentara na slične vijesti o Zvezdi mislim da ovu godišnjicu nije trebalo ni pominjati jer oni koji bi trebalo da su najponosniji zbog nje je ne zaslužuju.

ds

pre 12 godina

O kakvoj sreci Crvene Zvezde pricate.Jel o onoj sreci sa maglom protiv Milana i jednim od najboljih timova ikada,jel o toj sreci govorite?Ili mozda o 1992. kada smo sve utakmice igrali u inostranstvu i bili 2. u jednoj od 2 polufinalne grupe i zvanicno 4. u Evropi te godine.
Da li se srecno osvoji titula prvaka Evrope kada ne izgubis nijednu utakmicu!?
Govorite o ne igranju engleskog prvaka a niko ne kaze zasto nije igrao.Pa nije igrao zbog tragedije na Hejselu.Te godine Liverpul je trebao da bude predstavnik Engleske ali je to bila zadnja godina od 6 godina zabrane koju mu je izrekla UEFA a svim ostalim engleskim klubovima bila je izrecena kazna od 5 godina.Treba li onda umanjiti titule i 5 prethodnih prvaka Evrope.Niko ne kaze jer ne zna da je te godine Italija imala 2 predstavnika Napoli i Milan.Napoli kao prvaka Italije i Milana kao poslednjeg evropskog sampiona iz 1990.Ucestvovali su jos i Real,Olimpik,Bajern... sve sami najveci klubovi iz svojih zemalja.Ovo su cinjenice a cinjenica je jos jedna Crvena Zvezda je postala prvak Evrope godinu dana pre nego sto je to prvi put to uradila na primer Barselona!

inkognito

pre 12 godina

Ovo godine je budimo realni nemoguce da udjemo ucinimo isto ali barem smo krenuli da gradimo tim.Evo dosao je volkov najverovatnije ce i basta koliko cujem a dosao je i mikic tu naravno fali jos par igraca ali korak po korak da ne prenagljujemo.Ove sezone koja sad predstoji treba naravno da se plasiramo u ls prosirimo igracki kadar i da postanemo redovni ls ucesnil.
Toliko od mene.
DOMINIRAJ!

ТВЦЗ

pre 12 godina

Прво: огроман успјех тада
Друго: играло се у Београду полуфинале и раније (Звезда-Фиорентина)
Треће: од 1966 до 2005 сте само једном зимовали у Европи (великих 40 година)
Четврто: прву лигу шампиона је играла Звезда 1992 (исти формат као 1993)
Пето: ружно је да пребројавамо Србе у саставу Звезде али ево из првих 11 - Стојановић, Радиновић(декларисани србин из ЦГ), Маровић (исто као Душко), Југовић, Белодедић (Србин из српског села Соколац у Румунији), Бинић, Михајловић. Рекао бих да је то 8 од 11.
Шесто: пехар може да се види у музеју сваког радног дана:))

uros

pre 12 godina

svaka im čast ali to je ja mislim jedini tim koji je igrao u finalu a da nijednu utakmicu nije pobedio u gostima, mislim da je sve izgubio, a znamo kako je Zvezda osvojila Evropu kasnije i svet , da vas podsetim bez ijednog poraza....pišem samo činjenice, pozdrav

Đorđe

pre 12 godina

Ovi momci sa snimka igraju bolji fudbal od danasnjeg tima Partizana.

Zvezdasi, zar vi poredite Real i vaseg protivnika u finalu kupa shampiona ??
Ne budite smesni. Partizan te godine izbacio Manchester i sa Realom (najbolji klub u istoriji fudbala) odigrao sjajnu utakmicu.
Sa kim ste vi ono igrali...da li iko vise zna ime vasem protivniku..?
(zoran, 10. maj 2011 11:17)

Matori aj samo pogledj ko je igrao u Olimpiku u jos nesto sta je taj olimpik uradio posle a da ne pricamo o sampdoriji i to sto se nije igralo u srbiji i koja je to ekipa bila igrati finale i osvojiti ipak nije isto niti ikad moze biti a od stotine ekipa iz evrope koje igraju fudbal dali znas koliko ih je bilo sampion evrope? E a to sto ti se daje da ovde lupetas to je druga stvar razumem ja tvoju furstaciju a ja bi radije da zvezda ne igra ligu sampiona nego da je svi reda kantaju.
(chko, 10. maj 2011 12:33)

A ko je igrao u tom strašnom Olimpiku??? Papen, koji je sasvim prosečan igrač bio, je važio za njihovog najboljeg igrača. A ti uporedi njega sa Bestom, ili Čarltonom. A Zoran nije pomenuo i Spartu, koja je u to vreme bila možda i najjača ekipa u Evropi. Činjenica je da je Zvezda otišla korak dalje i svaka čast na tome, ali je isto tako i činjenica da je Partizan imao neuporedivo teže protivnike, kao i da je igrao mnogo lepši fudbal nego Zvezda 91.

muvacece

pre 12 godina

Za sva vremena... Obozavao sam da slusam ovo kada sam bio klinac. Kako smo prosli Spartu i Man U... Ovo je ono sto ljudi ne kapiraju:pobedjuje se na razne nacine... A sto se tice komentara za slikanje pehara, uskoro cete vi taj vas pehar zaloziti zbog dugova. Tako to ide u sistemu uzimala-davala, na pljugama spavala. Prodaje se magla ovde Tole kriv za sve. Miljanic, Stojkovic, Terzic. Sve zvezdini ljudi. Terza je bio na korak od toga da postane predsednik zvezde, ali je umesto toga prosledjen u FSS, da odatle "pomaze"...

historychannel

pre 12 godina

Dobar pokusaj! Nastavite da vezbate...
(Mr. Spock, 10. maj 2011 11:53)

Nama je iskreno drago sto nam je Evropski i Svetski prvak trenutno ekipa za trening meceve. Hvala

Buca Krtalić

pre 12 godina

Ne sporim da je zvezdin uspeh početkom 90-tih jedan od najvećih uspeha našeg klupskog fudbala.
Ali ovaj partizanov uspeh 25 godina pre zvezinog, znajući kakve su tad bile prilike u fudbali po meni ipak nosi istu vrednost.
Izbaciti Spartu iz Praga, tada veoma moćnu ekipu pa zatim i veliki Mančester junajted....to je bio uspeh vredan svačijeg poštovanja.
Pripadam mlađoj generaciji i svake godine kad se setim ovog nedosanjanog sna i titule evropskog prvaka, prosto mi je žao što nije pređena i ta poslednja barijera i osvojen trofej. Takođe mi je žao što tako briljantna generacija nije održana na okupu barem još godinu-dve,baš kao ni zvezdina šampionska generacija iz Barija.
Ljudi,trebamo zanemariti svoje stavove i poštovati uspehe onog drugog a ne omalovažavati ih. Poštujem i cenim zvezdinu titulu KEŠ-a a takođe želim da se poštuje i ovaj partizanov uspeh iako je ostvaren pre mnogo godina ali ga je ostvarila jedna sjajna generacija fudbalera koji su možda bili uzori nekim fudbalerima zvezde koji su postali šampioni 90-tih.
Poštujmo sebe i poštujmo jedni druge.
Pozdrav svim ljudima dobre volje!

Chambery Fr

pre 12 godina

@Realno 10 maj 2011 12:39) Realno da ti nemas pojma o cemu pises,posto kazes da Partizan nemoze da prodje bez penala u LS setise prvo na koji ste vi nacin osvoili kup sampiona,vi niste na penale osvoili,nego ste sigurno dali gol iz igre,covece niste ni presli polovinu terena prema golu O.Mrarselja nego ste se celo vreme branili sa svih 11 igraca,ali mozda nije ni cudno toje bilo pre 20 god. a ti mozda nisi bio ni rodjen ..

NNN

pre 12 godina

Nemojte tako grobari, nije utakmica protiv Mančestera prva utakmica polufinala KEŠ odigrana na JNA, igrano je tamo polufinale KEŠ-a i pre:
1957. Zvezda - Fiorantina (0:1 u 88. minutu, prošli Talijani ukupnim rezultatom 0:1)

historychannel

pre 12 godina

Zvezdaš sam i svaka čast za ovu generaciju Partizana ali je sramota da je se Grobari odriču jer prozivajući Zvezdu da živi u prošlosti i da treba da je zaboravi priznaju da svoju prošlost zaboravljaju i ne cijene. Ovo je bio ne veliki već najveći uspjeh njihovog tima a oni to ne cijene samo zbog toga jer je Zvezda otišla korak dalje. Čitajući ogromnu većinu njihovih komentara na slične vijesti o Zvezdi mislim da ovu godišnjicu nije trebalo ni pominjati jer oni koji bi trebalo da su najponosniji zbog nje je ne zaslužuju.
(Nino, 10. maj 2011 11:39)

Slusaj njega. Pa nije poenta u tome da mi ne cenimo nasu proslost vec da vi kada god Partizan pobedi Zvezdu prvi komentar koji ostavite, umesto cestitke, jeste "javite se kada osvojite ligu sampiona". Da li je moguce da vi, posle svakog vaseg neuspeha, pokusavate da ublazite bol tom 1991 koju vecina nije dozivela. 60% ljudi koji ovde ostavljaju komentare nije dozivelo da se raduje tom Zvezdinom uspehu a svi oni kada vide kako se grobar raduje na ulazak u LS znaju da napisu nesto tipa "vidi ih grobarcici, sreci nikad kraja a usatog mogu samo da sanjaju". Zar to nije malo tuzno sa vase strane? U poslednjih 20 godina najvecu radost koju im je klub doneo su pobede nad Romom i eventualno pobeda u derbiju. Mi ne zaboravljamo to finale ali ne zelimo da ostajemo u 1966. vec gledamo u buducnost.

Grobar

pre 12 godina

Možda i najbitnija stvar u celoj priči je da su svi igrači, osim Velibora Vasovića(koji je iz Crne Gore) rođeni u Srbiji, tako da je ovaj tim definitivno najbolja grupa igrača koju je Srbija iznedrila (ako izuzmemo Montevideo). Šteta što nisu izdržali do kraja, ali smo mi ipak prvi tim koji je igrao finale, a da nije iz zapadne Evrope.

nenad

pre 12 godina

Kakva luda prica,pa ovo je bolji scenario za film od Montevidea...Steta za to finale a stvarno je muska prica sa najjacim timovima...Sada tek vidim koliko je komsinica imala srece,ne samo u finalnoj i polufinalnoj utakmici,vec generalno te godine,zrebom,zabranom igranja klubova iz pojedinih najacih liga...i sada nam sede na glavi vec 20 godina.Al' neka ih,sta bi drugo slavili iz godine u godinu...
(mille grobar, 10. maj 2011 10:56) Kao prvo,samo Liverpul nije igrao te godine u Kupu Sampiona.Kao drugo,Zvezda jeste imala srece zbog toga auto gola ali je i Bajern dao dva srecna gola na toj utakmici.Prvi iz lose izvedenog slobodnjaka kada je jedna traljava lopta prosla kroz noge Stevana Stojanovica,a drugi gol kada je lopta pogodila Marovica u koleno i pala pravo na noge igracu Bajerna koji daje gol.Ako si tu utakmicu gledao,trebao bih biti objektivniji...

Lomnica_city

pre 12 godina

VELIKI PARTIZAN!!!

Imamo mi jos dosta uspeha i posle toga narocito je vazno za smo u zadnjih 9 godina 2 puta igrali LIGU SAMPIONA, takmicenje o kome mnogi samo mogu da sanjaju!!!!
(Partizan u srcu, sve ostalo je negde drugo!, 10. maj 2011 11:06)

NIJE 9 godina, vec 7 godina, 2003 i 2010, i sad 2011! :-)

ledudedu

pre 12 godina

Tek sad mozete videti koliko ste manji od Partizana, kada smo mi igrali za titulu prvaka Evrope vi ste razveseljavali masu po Sapcu, Nisu, Zrenjaninu, Rijeci i ostalim selima

Partizan je te godine tukao najjace evropske timove, a svi znamo kako ste vi osvojili titulu prvaka Evrope sa sve Grashopersima, Rendzersima, autogolovima u poslednjim sekundama i srecom na penalima

Pokrijte se usima, Partizan je bio, jeste, i bice veci klub od vas

Sad kad nema Jugoslavije ni drzavnih para nema ni vasih uspeha...
(pfc, 10. maj 2011 11:26)
ja cu da se porkijem usatim peharom :)
gledaj tekmu evo npr bayern zvezda iz minhena,onako celu,pa ces da vidis kakav se fudbal igrao uz 25 hiljada gostujucih navijaca...

nenad

pre 12 godina

Boze, hvala ti sto nismo osvojili taj kup sampiona.Zamislite da jesmo - o cemu, ali O CEMU bismo onda ikada mogli da pricamo sa ovima iz komsiluka?Ovako bar i oni imaju nesto da kazu, neka se zanose da je Olimpik jaci od Reala, uvek se slatko ismejem kad krenu o 1991.Inace, Santjago Bernabeu je posle nekoliko godina izjavio da je Real prosto morao da dobije to finale i da su to svi znali, kao i da nikako ne bi bilo dozvoljeno da Partizan dobije.Ne daj Boze da se sprovela neka istraga o tome (sto bi sigurno bilo uradjeno da je bio neki manji klub u pitanju) i da nam je naknadno dodeljen taj pehar.Pa umrli biste od muke.
(Gravedigger, 10. maj 2011 14:32) 91 godine je Olimpik iz Marseja bio dosta jaci od Reala,Real je tada ispao u cetvrtfinalu a Olimpik je tada u polufinalu izbacio Milana(Van Basten,Gulit,Rajkard...),3-4 sezone pre toga Zvezda je tom Realu srucila 4 gola u Beogradu.Ruzno je sto pokusavas da omalovazis Zvezdino osvajanje Kupa Sampiona.

Dzamburu 'n Koma

pre 12 godina

(Milos, 10. maj 2011 12:02)

A sto to ne predlozis na zvanicnom sajtu Lige Shampiona.. posto ovi sto organizuju LS su ocigledno u zabludi, jer kod njih stoji da je pocela 1992/93..i da je prvi osvajac iste Marsej.. Koliko Ljudi vole da velicaju svoje, a omalovazavaju tudje..to je strasno.. Prestanite sa lazima.. svaka cast i Partizanu pre 45godina i Zvezdi pre 20 za uspehe.. ali ajmo da postujemo jedni druge i da se ne lazemo, jer cemo takvim nacinom ostati na Evropskom fudbalskom dnu...

kokos

pre 12 godina

Za pametnjakoviča "Neko ko je daleko"! Partizan je Real Madrid pobijedio u prvoj sezoni Kupa šampiona sa 3:0! Ta generacija Reala je poslije bila pet puta uzastopno šampion Evrope. Partizan je ispao nakon strašne krađe u Madridu. Kod 0:0 Partizanu su poništena dva gola, a Real je prva dva dao, kako kažu prisutni, iz ofsajda.
Santijago Bernabeu je poslije finala 1966. godine izjavio da bi Partizan bio ono što je Real da je prošao u polufinale KEŠ te 1956. godine.

Milos

pre 12 godina

@(Dzamburu 'n Koma, 10. maj 2011 14:22)

Evo ti izvod sa UEFA sajta, takmičenje je bilo identično i utvrđeno godinu dana ranije kada ga je Zvezda igrala. Nema to nikavih laži. Formalno se liga zove od sezone 92-93 ali je kao takmičenje tog formata postalo u sezoni 91-92 kad ga je Zvezda igrala i bila druga u grupi iza Sampdorije, a ispred PAO_a i Anderlehta. A ko priča drugačije je najobičniji lažov a ne ja koji samo iznosim istorijske činjenice.

No sooner had the legislators rebranded the competition as the UEFA Champions League - formalising the mini-league system of the previous year - than they were forced to reinstate first-round losers Leeds United AFC.

http://www.uefa.com/uefachampionsleague/history/season=1992/index.html

POZDRAV ZA SVE DELIJE

pre 12 godina

( Бамби , 10. мај 2011 02:11 )

Gospodin Fahrudin Jusifi je GORANAC,isto sto i Miralem Suljemani.
Ako ti neznas ko su GORANCI onda ok!

NNN

pre 12 godina

Lepa priča, mada će uglavnom da komentarišu nedorasli, jbg. takvo je današnje društvo u Srbiji :(
Partizan je te sezone imao najteži mogući žreb (prvaci Nemačke i Francuske + Čehoslovaci, tadašnji aktuelni svetski vicešampioni + Mančester čiji su igrači činili okosnicu budućeg svetskog šampiona i na kraju veliki Real).
Partizan je igrao toliko dobro i lepo da je i moj ćale, inače veliki Zvezdaš, išao s prijateljima na te utakmice (nekad se ovde voleo, ali igrao dobar fudbal, ovo danas nema veze sa sportom, a još manje sa ljubavlju).
Interasantna je njegova priča upravo sa utakmice protiv Sparte, kada je Partizan valjda pogodio stativu, a neki iz njegovog društva toliko se cimnuo i skočio da je udario u onu limenu ogradu (gore), to se toliko svidelo ostalima da su počeli namerno da lupaju u taj lim - prvi slučaj "organizovanog navijanja" kod nas :)
Partizan je tada zaslužio titulu, pre svega jer je eliminisao strašni Mančester (a Englezi su džentlmeni samo kad pobeđuju), ali jednostavno nije imao sreće, niti je bio dorastao ovako velikom zadatku.
Svi koji ovo omalovažavaju, a posebno Zvezdinu titulu 1991. treba da se stide!

@neko ko je daleko

pre 12 godina

Pa covece, prvo se raspitaj malo pa onda pisi komentare. Ajde sad probaj da nadjes negde da li je Partizan nekada pobedio Real, pa onda ostavi ovde komentar i lepo se izvini.
Evo ipak pomoc: 1956-01-29, City Belgrado, Stadium Estádio Partizana, Attendance 40000, Referee Josef Gulde
Partizan 3-0 Real Madrid

harold cvetic

pre 12 godina

Pa grobari sta se odmah bacate na zvezdu i pricate kako je vase finale vece od nase titule? Cemu to? I jedno i drugo je veliki uspeh, i nema potrebe da se ovde spominje i omalovazava Zvezdina titula 91. Svaka vama cast na finalu i steta sto tada niste osvojili pa da se sada hvalimo kao zemlja sa dva prvaka evrope...

kokos

pre 12 godina

Zamolio bih pisce ovakvih tekstova, ali i uredništvo B92 kao i drugih medija da obrate pažnju na vjerododtojnost tvrdnji. Po vama ispada da je Partizan bio pet godina uzastopno šampion FNRJ, a nije. Bio je prvak 1961, 1962, 1963. i 1965. godine. Dakle, ove tekstove čitaju i djeca i odrasli i oni koji znaju i koji ne znaju i svi će ove tvrdnje uzeti zdravo za gotovo. Navijam za Partizan, ali mi ne odgovara kada neko napiše nešto što ne odgovara istini.

Sokobanjac89

pre 12 godina

A zašto mora na svaku, ama baš svaku vest da se vide prepirke između Zvezdaša i Partizanovaca? Zar nemožemo da poštujemo jedni druge i čestitamo jedni drugima na ostvarenim uspesima? Ugledajte se na još svež meč između Nadala i Novaka gde je poraženi Nadal čestitao Novaku i rekao da Novak igra trenutno najbolji tenis bez obzira što je izgubio i što ga sigurno boli taj poraz. A šta je trebalo drugo da radi, da napusti ceremoniju, da kaže kako je Novak imao ogromnu sreću a ne znanje, da krivi sudije. A Novak je posle pobede trebao da izvređa Nadala, da kaže kako Nadal nema pojma, da digne sebe u nebesa a sve ostale zakove za zemlju. On je čestitao poraženom, pohvalio njegovu igru i rekao da se nada još mnoštvu dobrih mečeva između njih. E tako to rade veliki ljudi i veliki sportisti. Želim da čestitam Partizanu na ovom ogromnom uspehu, eh kad bi smo imali nekoliko takvih klubova u Srbiji koji će ući u Ligu šampiona a mi jedva vezujemo kraj s krajem. Ja jesam Zvezdaš al da nije Partizana Srbija nebi znala šta je Liga Šampiona. Čestitam im i na tom uspehu.

Profesionalac

pre 12 godina

Umetnici fudbala i profesori prave čistote ove igre! To je tada bio pravi Partizan.
Nažalost izgubili smo, ali protiv najbolje ekipe svih vremena, što se tiče fudbala. (moje mišljenje)
Organizacija kluba nije bila kako treba. Premija je bila 100 dolara po igraču obecana tada. 100 za pobedu u finalu Kupa Šampiona. Neki igrači su sami kolima išli na finale. NEOZBILJNO I NEPROFESIONALNO!
Šteta, nika nam se neće opet ukazati takva prilika!
Sve pohvale tim igračima i pravim legendama kluba!

Johny Grobar

pre 12 godina

Koristim jos jednu priliku da cestitam Zvezdi na Bariju samo da bi se skinuli malo sa naseg clanka. Evo jos jednom ponavljam: Cestitke na ZASLUZENOJ tituli Evropskog i Svetskog Sampiona 1991, Zvezda je te godine ZASLUZENO osvojila pehar i bila NAJBOLJA na SVETU.
Hajde molim vas pustite nas da malo komentarisemo nase polu uspehe.

Milan

pre 12 godina

Secam se kao da je juce bilo.Bio sam u prvom razredu gimnazije u Bosanskoj Krupi.Bilo je to vreme kad svako nije imao televizor u kuci pa smo kod jednog druga,nas dvadesetak ako ne i vise,navijaca Partizana,Zvezde,Zelje,Hajduka gledali tu utakmicu,bili srecni i na kraju plakali ali ostali ponosni na igru Partizana.Bilo je to vreme kad su sport pratili pravi navijaci,daleko od ovih sto se danas prepucavaju na raznim sajtovima bez ikakvog morala i kulture....kad si voleo svoje a postovao druge.Da nismo imali pohlepnu upravu,da su ti momci ostali zajedno i da su dosli Skoblar i Samardzic iz OFK-a,dugo vremena bi vladali Evropom.Ali to je istorija.

Johny Grobar

pre 12 godina

@Nino,
ja sam i te kako ponosan na ovu generaciju Partizana ali je ne spominjem svaki drugi dan. Ne znam sta te je navelo na razmisljanje da su se Partizanovci odrekli ovog uspeha.

kg odred

pre 12 godina

E da je partizan tad pobedio i postao prvak evrope danas nebi slusali valjda ovo dosadno prepucavanje izmedju grobara i delija.Tolko me smaraju i jedni i drugi da je to strasno,ko da je fudbal poceo od njih...

duledudule

pre 12 godina

e pa da cestitamo,nisam ironican,navijam za zvezdu,ali je to tada bio takodje veliki uspeh..cak sta vise nisam ni znao da su izbacili man utd u polufinalu.mi smo i dalje veci zbog usatog pehara,voleo bi,ali retko da ce bilo koji tim sa ovih prostora to ponoviti..a soskic je ispao kralj za ovu pricu sa sendvicom koji je doleteo sa tribina.dokazao glupim englezima da se hrana ne baca vec da se postuje....

igra brojki

pre 12 godina

Da citiram komentar sa ovog sajta od pre mesec dana:

Aj da se ne prepucavamo uprazno, pogledajmo statistiku.

Učešća u evrokupovima od nastanka do raspada SFRJ:
Zvezda 33, Dinamo 24, Partizan 20, Hajduk 18, Vojvodina 10, OFK Bgd 8, Velež 6, Rijeka 4, Sarajevo 4, Željo 4, Radnički Niš 3, Olimpija 3, Vardar 3, Borac BL 2.
Igrali jednom: Bor, Napredak, Rad, Sloboda, Trešnjevka ZG.
Ukupno nastupalo: 19 klubova, plus reprezentacije Beograda i Zagreba u Kupu sajamskih gradova.


Trofeji:
Zvezda 1991 KES
Dinamo 1967 KSG

Finala:
Partizan 1966 KES
Dinamo 1963 KSG
Zvezda 1979 UEFA

Polufinala:
Zvezda 4 (2-1-1)
Hajduk 2 (0-1-1)
Dinamo 1 KPK
OFK Bgd 1 KPK
Radnički Niš 1 UEFA
Željezničar 1 UEFA
Tim Beograd 1 KSG

Četvrtfinala:
Zvezda 9 (6-2-1)
Hajduk 4 (2-1-1)
Partizan 3 (2-1-0)
Vojvodina 3 (1-0-2)
Dinamo 2 (0-2-0)
Rijeka 1 KPK
OFK Bgd 1 UEFA
Željezničar 1 UEFA
Velež 1 UEFA
Tim Beograd 1 KSG
Tim Zagreb 1 KSG

Zvezda je u sezoni 91/92 u Kupu šampiona igrala u grupi koja je istovremeno bila četvrtfinale i polufinale (pobednik išao direktno u finale), ovde je računato kao četvrtfinale.


Ukupno proleća:
Zvezda 15 (9-3-3) 1957-92, najduža pauza 8 godina (63-71)
Hajduk 6 (2-2-2) 1973-1986
Dinamo 5 (0-3-2) 1961-1970
Partizan 4 (3-1-0) 1956-91, bez proleća između 1966. i 1991.
Vojvodina 3 (1-0-2) 1962-68
OFK Bgd 2 (0-1-1) 1963, 1973
Željezničar 2 (0-0-2) 1972, 1985
Tim Beograd 2 KSG 1959, 1961
Rijeka KPK 1980
Velež UEFA 1975
Radnički Niš UEFA 1982
Tim Zagreb KSG 1959

Od raspada SFRJ cela teritorija ima jedno četvrtfinale (Hajduk, Liga šampiona 94/95).

U vreme starog sistema evrokupova četvrtfinale se igralo posle Nove godine, tj. značilo je “prezimljavanje”.

Od raspada SFRJ pored pomenutog Hajduka prezimljavanje je doživeo samo Partizan u Kupu UEFA 2004/05, kad je bio u osmini finala.

Globalno, Dinamo i Partizan su nešto pali u odnosu na nivo od pre 1992, Zvezda i Hajduk su značajno pali.

Detalje je lako naći ovde: http://rsssf.com/ec/ecparticipants.html

Neolit

pre 12 godina

Sve istoricar do istoricara. Sta me briga za istoriju, jel moze nesto danas da se uradi? Zvezda ne moze ni da pridje a Partizan ne moze ni da ubode bod. Teska vremena, prijatelju moj...

pfc

pre 12 godina

mi smo gazili real sa 4:1,ako cemo po istoriji. Da li imate jednu jedinu pobedu protiv reala ili se samo ponosite time sto ste igrali?
(shox, 10. maj 2011 12:45)

1955. Real Madrid - Partizan 4:0
Partizan - Real Madrid 3:0

Real je prosao dalje