Subota, 25.01.2014.

15:59

CNN: Titovi spomenici među najružnijima na svetu

Izvor: Tanjug

CNN: Titovi spomenici meðu najružnijima na svetu IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

127 Komentari

Sortiraj po:

Hogar

pre 10 godina

...Na primer obelisk, izrađen u čast kralja Tutmosisa III., stoji kraj muzeja Metropolitan (Njujork) od 1881. godine. Visok je 21,6 metara, a poznat je kao "Kleopatrina igla"Obelisk je star oko 3.500 godina...i naravno dovežen je iz Egipta.Mi smo bar i ove "ružne" radili sami na osnovu svoje istorije.Oni koji nemaju istoriju morali su da uvoze tuđu.

Srbo-Amer

pre 10 godina

Koliko bolesna nacija mora biti, pa da napravi ovakvu listu.
Kako spomenik moze biti ruzan, ako je posvecen nekom istinskom heroju naroda.
(Milan, 25. januar 2014 16:14)

Odakle vama ideja uopste da je neka nacija pravila ovu listu?
Da ste otisli na sajt CNN-a i procitali tekst, nasli bi ste ovu recenicu da dnu:
"The opinions expressed in this commentary are solely those of Iain Aitch."

Dakle izvesni Iain Aitich je sastavio svoju subjektivnu listu "najruznijih" spomenika, i sasvim slucajno se tu nasao jedan od spomenika iz bivse SFRJ. Cinjenica da je to licni stav jednog pojedinca Vama, a i mnogim drugim komentatorima, apsolutno nije bitna. Ono sto je Vama bitno je potvrda vaseg stereotipa da jedna nacija (Amerikanci) mrze Srbe, sto naravno nema apsolutno nikakve veze sa stvarnoscu.
Dakle u pitanju je jedna lista koju je sastavio jedan covek. Niko vama ne brani da napravite slicnu listu po vasem ukusu.

Ivan

pre 10 godina

Nije problem u Titovoj umetnosti, nego u Titu I SFRJ koju moraju svugde I stalno da degradiraju ne bi li opravdali zastu su je unistili. I tako uvek I stalno ce Broz biti nazvan diktatorom uporedjen sa Staljinom ili mnogim gorima. Ali ipak to je samo CNN, ko bi ocekivao nesto 2.?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (milos, 25. januar 2014 20:38)

Ti mora da si imao 2 godine kad se SFRJ raspadala, cim pises ovakve gluposti

Ivan

pre 10 godina

Koliko bolesna nacija mora biti, pa da napravi ovakvu listu.
Kako spomenik moze biti ruzan, ako je posvecen nekom istinskom heroju naroda.
(Milan, 25. januar 2014 16:14)


A koliko bolestan neko mora biti pa da sovinisticki okarakterise celu jednu naciju kao bolesnu samo zato sto je neki medij objavio nesto.

Boban ILIC

pre 10 godina

Nisu samo Titovi ruznjikavi. Pogledajte dobro spomenik Nikole Tesle na istoimenom aerodromu ili jos gore novopostavljeni spomenik Konstantinu u Nisu.I od ruznog ima jos ruznije.

zack zis

pre 10 godina

Tito je barem svojim saborcima napravio spomenike i to se nije stedelo.A gde su spomenici iz zadnjih ratova?Ima li koji?Samo groblja.

ivan

pre 10 godina

O ukusima se ne raspravlja...

Meni, iskreno, sve te komunisticke bravure su uvek bile odvratne...

Mozda zato ne slusam turbo-folk...

Genetika, valjda...

Novosađanin NS

pre 10 godina

Teško je naći ružniji i predimenzioniraniji spomenik
od onog na Kadinjači, na mestu gde je Tito poslao u
sigurnu smrt užičke radnike da bi on na vreme izvukao
svoju debelu guzicu iz Užica.

Srđan

pre 10 godina

Ne nego su fašistički spomenici baš lepi, naročito vaši. Ovde se narod izborio za slobodu, protiv fašizma u drugom svetskom ratu, a mnogi se stide i žele da zaborave, umesto da budu ponosni što imaju takve pretke. U svakom iskustvu ima dobrog samo ako se iz njega uči, a na žalost mi imamo surovu istoriju u velikim količinama. Zato i suđenje još traje jer im ništa nije jasno a žele da im bude! E pa živite u neznanju a mi odosmo dalje, ako budemo pametni i mudri.

majstori majstori

pre 10 godina

Nije mi jasno kakva se lepota nalazi u ovim ruznim , ogromnim i depresivnim gromadama ?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (pedja, 25. januar 2014 19:33)

znas Pedja, kaze se da se lepota nalazi u oku posmatraca.

isto bi se moglo reci i za ruznocu i za depresivnost, nazalost…to se zove projekcija inace..kamen po sebi nije ni lijep ni ruzan ni dobar ni zao..mi smo ti koji mu dajemo te epitete projicirajuci osjecaje koji ispunjavaju nasu dusu.
prijatno

crnocrni

pre 10 godina

Diktator Tito!? Uporedite ga sa ovim danasnjim demokratama Obamom, Merkelovom, ovim afrikancima i ostalima, pa to je bila planeta za sebe, svidjalo se to nekome ili ne!!! Svi imamo prava, ali kakva!?

Marko

pre 10 godina

Za gospodina Milana koji je ostavio prvi komentar. O kakvoj naciji vi govorite ? U pitanju je televizijska mreza. Cemu odmah generalizovanje cele nacije ?
Inace ovi spomenici nisu estetski privlacni ali jesu bitni. Nesto ne vidim da ih se bas secamo i odrzavamo.

JByO

pre 10 godina

Potpuno su u pravu.Zdanja komunističke arhitekture su me uvek podsećale na zatvore.Na primer,zgrada SIV-a me neodoljivo poseća na Alcatraz.Pretpostavljam da je to podsvesna reminiscencija drugova iz Politbiroa Ka Pe Jota na mladalačke dane provedene na raznim robijama.Nego,da mi zahvalimo ruskim arhitektama posle Prvog rata na velelepnim zdanjima po Beogradu,sva je sreća da ga nije gradila komunistička estetika.

Slobodni Klikeri

pre 10 godina

@(kosmajacsale, 25. januar 2014 22:03)

To sto ti nazivas kapitalizmom,i sto su tebi i ostalima podmetnuli kao kapitalizam,to u Srbiji sto je,to nema blage veze sa kapitalizmom. To je nesto iz perioda upada varvara u Rim u V veku,znaci neki prelaz sa robovlasnistva na feudalizam. A sto su ga nazvali kapitalizmom to je druga prica.
Ne bih imao nista vise da dodam,na ovaj tvoj komentar,osim jednog malog primera:kada se krecete od Slavije prema Kalemegdanu gledajte u zgrade. Taj potez je najbolji primer ruznoce soc realizma u odnosu na sve epohe pre. Svaka,ali SVAKA lepa zgrada u BGu i po vecim gradovima Srbije napravljena je PRE rata. Zgrade pravljene posle 1945. se vrlo lako prepoznaju-sve su iste,gomila betona,kockate,sive,maslinasto sive,sa metalnim prozorima...svaka je ista,bilo da sluzi kao Centralni zatvor,Zavod SZO,SDK,skola,bolnica,skupstina,generalstab ili biblioteka. O kvalitetu stabneog prostora na NBGu ne bih da arcim 'artiju. Kao sto i ne bih da uporedjujem dalje jer je glupo upordjivati komunisticku arhitekturu sa onim sto ima jedna Italija,Francuska,Nemacka...Montreal u Kanadi,Spanija,Portugalija,Austrija...i tako redom.Dovoljno je i obici gradove po Vojvodini i pitati od kada je koja zgrada. Srbi kao narod inace nemaju previse smisla za lepo,a komunisam je to malo unakazio. Ko razume shavtice,a ostalima ce sve iz SFRJ biti najbolje,jer za bolje i ne znaju. Pozdrav iz kapitalizma.

Nucky Thompson

pre 10 godina

Halo polupismeni komentatori, imate link, i sve sto vam je potrebno je osnovno znanje engeskog jezika!!! Kakva smo mi nacija!!!! Zato i jesmo u sup*u kosmosa u rangu africkih plemena!!!

Svako ima pravo na svoje misljenje

pre 10 godina

Ko je PROCITAO tekst, video je da NISU spomenuti samo nasi spomenici i da NISU spomenuti samo spomenici iz komunistickih/socijalistickih zemalja, dakle, cemu frka?
Ukratko, kako srece da nikada nismo imali ni te bitke, ni te spomenike, gde bi nam kraj bio, a da je vecina ruzna, ruzna je - ogromne kabaste gromade betona nasred raznih nedodjija, na koje je baceno mnogo para!

kosmajacsale

pre 10 godina

Komunisti inace nemaju ama bas nikakav smisao za estetiku,pa je sve sto su napravili u skladu s tim. Ruzno. Spomenici,zgrade,naselja...ne samo kod nas nego svuda.
(Slobodni Klikeri, 25. januar 2014 21:15 slobo u pravu si ovi danas kapitalisti su velike estete zgade na pola metra razmaka bez trotoara bez klupe zelne povrsine. secam se naseg dolaska u naselje 1984 zgrade blistaju podrumi, klupe nekoliko igralista za decu staze kosarkaski teren razmaci izmedju zgrada 30 metara , svetlo u stanovima kvalitet gradnje. e sad sto su tvoje esteta zadnjh 25 godina zapustili ta naselja to je drugo. ma kapitalizam je spas radis od 9 do 7 dodjes kuci odspavas pa ponovo to je estetika a ne onaj diktator i onaj mrak i druzenja i rad do 3 i putovanja i rad nasih firmi [preko, i normalniji ljudi, sredjenje skole bolnice dostupne svima. dobro je da smo se oslobodili toga

Nenad, Skopje

pre 10 godina

Tekst je nepotpun jer nema sampiona - Skopje 2014! Inace, u jednom od svojih poslednjih intervjua, Bogdan Bogdanovic je objasnjavao da svaki spomenik, osim teatralno-scenografkse osobine mora imati i emotivnu. On je to lepo teoretski objasnio ali mislim da su njegovi spomenici bas u tome bili promaseni. Iako su bili izgradjeni na mestima gde su se desili strasni zlocini ili velike bitke, oni su veoma hladni, bezosecajni, mozda i zbog materijala od kojeg su napravljeni - beton. Recimo, spomenik u Jasenovcu, osim sto je grandiozan po svojim dimenzijama, ne izaziva nikakvu asocijaciju niti pijetet prema zrtvama logora. Trebalo se ugledati na iskustva u gradnju spomenke za zrtve Jevreje - jednostavna forma, bez apstraktnosti, ciste linije i jasna asocijativnost u poruci koju nosi spomenik. Tamo gde se odaje pocast zrtvama nema prostora za eksperemnetisanje i futuristickih ideja.

Срђан

pre 10 godina

@Milos Bokan "Кип слободе" је поклон француског народа.
Нешто сасвим друго, што време више одмиче схватам колико ми Југославија недостаје, колико је, била савремена и јача од ових малих вазалских државица, које немају шта да кажу, а и нико их и не слуша, а камо ли пита нешто.
Нажалост, ајд сад поздрав

Slobec

pre 10 godina

Polovina spomenika se ni meni ne dopada (Neutrality Monument (Turkmenistan), Michael Jackson tribute statue (London)...) a za neke se ne bi slozio. Ko je napisao clanak? Drugo, rekli na CNN-u, pa je to kao vazno. Rekli na CNN-u dau Iraku ima oruzija za masovno unistenje pa ga jos nisu nasli. Uz to, RTS ima na mahove vecu gledanost nego CNN globalno.

Slobodni Klikeri

pre 10 godina

Komunisti inace nemaju ama bas nikakav smisao za estetiku,pa je sve sto su napravili u skladu s tim. Ruzno. Spomenici,zgrade,naselja...ne samo kod nas nego svuda.

Zoki

pre 10 godina

Ako se pročita tekst, vidi se da se govori o spomenicima sagrađenim šezdesetih i sedamdesetih, u vreme vladavine "jugoslovenskog diktatora" Tita, a ne o njegovim spomenicima kao takvim. Ne govori se ni o jednom specifičnom spomeniku, nego generalno.
Stara poslovica kaže da o ukusima ne treba raspravljati, a i ne mislim da je CNN merilo dobrog ukusa. Međutim, nisam siguran da li nam se ti spomenici sviđaju zato što su naši, zato što smo navikli na njih - ili zato što su nam stvarno lepi. U vreme kada su pravljeni bilo kakva kritika je mogla biti pogrešno protumačena, pa se moglo završiti i u zatvoru.

Osim toga, osnovni kriterijum je bio da se spomenik svidi maršalu, počasnom akademikom svih jugoslovenskih akademija nauka, trostrukom narodnom heroju i doživotnom predsedniku. I za spomenike i za nagrade.

Aleksandar Arsović

pre 10 godina

Spomenici iy Titovog vremena nisu tu da bi bili lepi već da ljudi znaju gde su ljudi stradali samo zato što su se izjasnili protiv nacional-socijalizma i monarhije kao dva sistema vladavine koji su i danas najgfori na svetu,a oni koji ih podržavaju nemaju mašte ni želje da žive kako im volja i kako se demokratski dogovore,
S poštovanjem

Bote

pre 10 godina

Toliko su ružni da su postali hit na društvenim mrežama među ljubiteljima naučne fantastike, o njima snimljen film, urađeno nekoliko izložba slika jugoslovenskog brutalizma (tako se zove pravac u umetnosti).

Nameće se pitanje: da li je možda CNN leglo kiča i šunda? :D

S

pre 10 godina

Strahote koje su se dogodile na mestima nekih od ovih spomenika, npr baš kod Brestovske tvrđave, svakog normalnog čoveka bi sprečilo da na bilo koji način komentariše izgled spomenika. Normalan čovek može samo da oseti ogromno poštovanje prema žrtvama zbog kojih su ti spomenici podignuti. Pitam se zna li neko od tih sa CNNa šta se dogodilo u Brestovskoj tvrđavi.

bife frojd

pre 10 godina

Neki od tih spomenika nisu ništa lošiji od radova najboljih predstavnika moderne u Evropi. Da je kojim slučajem isti spomenik radio Pikaso ili Brak, onda bi svi padali u nesvest. Ovako, cnn može američkoj javnosti do mile volje da plasira svoje tv pamflete o sirotinji sa Balkana i njenoj nakaradnoj umetnost. Ma, važno da koka koli ništa ne fali...

legionar

pre 10 godina

Ako hoces nesto da sakrijes,stavi na CNN to niko ne gleda.Nisam ljubitelj spomenika iz doba komunizma,ali mislim da se daleko smisleniji, nego spomenici koji se nalaze u samoj Americi,poput spomenika Rokiju i njemg slicnih.

Bruno

pre 10 godina

Taj CNN bolje da se pozabavi arhitekturom Las Vegasa i subliminalnim duhom Diznilenda nego što tek tako baca u blato modernistička ostvarenja priznatog umetnika Dušana Džamonje!

Ivan BA

pre 10 godina

@Objektivno

a sad procitaj celu listu a isto bih preporucio i ostalim komentarcima.
Ne valja pisati komentar bez barem procitanog celog texta.
Na listi su bas spomenici iz celog sveta a i nekoliko iz USA.

Jovanka

pre 10 godina

Voli srpski narod Tita,
pa mora da voli i njegove spomenike.
Nikad nisam pomislila da ce zaziveti ono,
i posle Tita - Tito. Ali Srbi su cudo od naroda.

zmitjkoe

pre 10 godina

Vazno da je njihov "Kip slobode" lep i da upravo tu vrednost koju on promovise i oni promovisu sirom sveta!!!
(Milos Bokan, 25. januar 2014 16:41)

Kip slobode, monumentalna statua u neoklasicnom stilu je poklon Americi od francuskog naroda. Patinasti kip je prva stvar koju su ugledali milioni emigranata iz Evrope, znajuci da je Kip u njujorskoj luci kao i ostrvo Elis, da je bekstvu i putovanju kraj ujedno i pocetak novog zivota. Neznanje i mrznja ubija coveka u tebi.

Ana

pre 10 godina

U pravu su za jugoslovenske komunističke spomenike. Preskupi bizarni betonski monstrumi na poprištima velikih bitaka i stradanja, koji ne izazivaju ama baš nikakvu emociju osim neverice.

истина!

pre 10 godina

Ти ”споменици” су одвратни и били су одвратни и у време кад су их комунисти сами себи градили. Не знам шта има лепо у њима?

Coco Bill

pre 10 godina

Vazno da je njihov "Kip slobode" lep i da upravo tu vrednost koju on promovise i oni promovisu sirom sveta!!!
(Milos Bokan, 25. januar 2014 16:41)

"Kip slobode", ako već hoćeš da držiš pridike, nije uopšte amerilki nego je poklon Francuske, posle američke pobede nad Engleskom. E sad da je lep lep je, jer je urađen u stilu klasicizma, a sad što je i on u neku ruku "politički obojen" to je druga stvar.

mattko

pre 10 godina

This is insolence CNN / which feeds an incorrect estimate of the achievements of art from the time of Tito's Yugoslavia. If nothing else this art was original and fit the weather and lifestyle in such an arrangement the state that we had. Do they expect baroque icons, romanticism or something in the communist view of life? After all, CNN has worked hard to the former South is quickly buried and now the sea and the dead man spit unaware of that good old saying: "the dead man most beautiful"
Assigning penalty point this media-propaganda house that has the ambition to shape the thoughts in my head all row

vasilije knezevic

pre 10 godina

Prije svega to nijesu Titovi spomenici.On ih nije klesao i postavljao na pomenuta mjesta.
Moguce je da je pio pitan za misljenje ali spomenike su radili drugi.CNN i Amerika uopste
nemaju nikakvo pravo da ocjenjuju umjetnicku vrijednost nekog sponika;treba prvo da
pogledaju planinu Rasmore pa ce tek onda shvatiti sta je los ukus.I ne samo planina Rasmore,
postoji bezbroj spomenika, bas u tim USA, koji su umjetnicko ruglo.CNN je ruglo svoje vrste
na celu sa Kristianom Amanpur.
vasilije knezevic 25 jan. 2014

majstori majstori

pre 10 godina

Kada se napravi skulptura Lenjina u velikoj razmjeri onda je to kult licnosti- kad se napravi ogromni Lincoln onda je to odavanje postovanja velikom misliocu. Kad Belorusi uklesu predimenzioniranog junaka onda je to neukus, kad oni izdrndaju cijelu planinu sa likovima prezidenta onda je to ok.

Bas se nasla ekipa da odredjuje sta je ruzno a sta je lijepo. Iskreno ako malo pogledate sta to njima nevalja, to je klasicna prica- tu su odmah strpali sve koji su protiv izrabljivackog drustva( njima su svi ti komunisti) onda slijede crnci -skulputura africkom preporodu- a Oscar Wilde kao lice drugacije sexualne orijentacije je takodje tu.
Na kraju krajeva Jugoslavija je imala kome i cemu podici te spomenike.
Volio bih da oni podignu spomenik nekom od modernih vodja, evo onaj sto je volio da gura podnaduli nos i cigaru gde ne treba na primer, mogli bi njemu da monument podignu- vodja koji nikad nie udisao nek se zove- jel mozete da zamislite kako bi ta gromada od coveka izgledala isklesana u gromadi kamena sa pratecim rekvizitima? divota!

Munja

pre 10 godina

Skoro sam se zainteresovao za SFRJ spomenike, našao ih sve na internetu, neke posetio, i moram priznati da su me oduševili, stoga planiram da i ostale posetim u budućnosti. I evo, da se CNN nije oglasio bio bih slep pored očiju i ne bih video koliko su ružni. Sad još manje poštujem tu propagandističku kuću. Nek im je na čast, koju očigledno nemaju.

Dalibor

pre 10 godina

Spomenici ovog tipa su u cast ljudima koji su pali u borbi verujuci da se bore za visi cilj i slobodu jednog naroda. Samim tim, ovakvo delo zasluzuje sve poscasti i spomenik podignut u ime zvrtava ma kakav da je lep je i zasluzuje postovanje. Ovim cinom CNN je pljunuo na spomenike ljudi i vojnika koji su se borili na strani Amerikanaca i saveznika u toku NOB-e. Sram da je ove krvolocne manipulatore pod cijim lazima poginuse preko 50 miliona ljudi zadnjih 60 godina!!!

milos

pre 10 godina

Nije problem u Titovoj umetnosti, nego u Titu I SFRJ koju moraju svugde I stalno da degradiraju ne bi li opravdali zastu su je unistili. I tako uvek I stalno ce Broz biti nazvan diktatorom uporedjen sa Staljinom ili mnogim gorima. Ali ipak to je samo CNN, ko bi ocekivao nesto 2.?

Jakov

pre 10 godina

Evo prilike i da se Jugonostalgičari oglase. Meni su lično svi ti spomenici širom sveta ružni, mrtva trka. Gomila isklesane kamenčine koja je u nekom istorijskom trenutku pozivala na neku vladajuću demagogiju! A da su ružni ružni su, koliko i Kip Slobode, Ajfelova kula itd. Ali dobro, mora nešto i za široke javne mase da se stavlja u turističke vodiče.

my way

pre 10 godina

Rugala se serpa loncu! Da nikad nije bilo ni SAD ni Tita, danas bi mi imali divnu i postovanu zemlju, koju su oni, svako iz svojih razloga, brutalno raskomadali!

Ja

pre 10 godina

Ne mozda bi bolje bilo da smo podizali spomenike Lenjinu i ostalim partijskim vodjama kao sto su to radili Rusi? Pa u celoj Jugoslaviji je bilo svega par spomenika Titu - u Uzicu, Kumrovcu, Velenju i mozda jos negde ne znam. Ja sam srecan sto smo gradili ovakve vanvremenske spomenike a oni neka pricaju sta hoce.

Mikelandjelo

pre 10 godina

"Kako to najruzniji a Dzamonja i Bogdan Bogdanovic pokupise onolike domace nagrade, plakete i pare ? Ah CNN, kakav vam je to nakaradni ukus.
(rorry, 25. januar 2014 16:43) "

U tome I jeste poenta. "Domace nagrade" a stranih nigdje. Sve zavisi od perspective iz koje se gleda. Iz nase perspective to su fenomenalni spomenici. Iz perspective kustosa iz citavog svijeta ... ne bas. Da bi se znala prava vrijednost nekog umjetnickog djela mora se verifikovati od strane medjunarodnih vjestaka. Sa slikama je lakse. Uzmete slike I probate da napravite izlozbu u Rimu, Londonu, Parizu, Tokiju, New York,... Sa spomenicima je malo teze. Umjetnici moraju doci na lice mjesta da se "uvjere". To vam je kao sa roditeljima. Svim roditeljima njihova djeca su "najljepsa" dok je realnost sasvim druga. Moje misljenje... Moja najveca zamjerka je da se ti spomenici ama bas nikako ne uklapaju sa okolnom prirodom. Kao da su pali s Marsa...a mozda I jesu.

Човек

pre 10 godina

Како их није срамота да овако извештавају о споменицима у мојој земљи???
Више Срба је погинуло у америчком бомбардовању Србије него од свих других агресора. Ко се мача лати од мача и гине! Слава Богу!!!

nightmarealeksinac

pre 10 godina

da da nakaradni su spomenici sve iz afrike ili istočnog bloka a u sred Njujorka stoji spomenik koji su oni nazvali KIP SLOBODE pa jel donesoše moderno ropstvo ili slobodu ???

bilo nekad betonjarki, sada su staklenci

pre 10 godina

Ta komunisticko socijalisticka arhitektura je najruznija na svetu. A drugo, bolje se drze zgrade gradjene pre sto godina nego ove betonjerke sagradjene pre 20 godina. A i lepse izgledaju...
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Mrtvac, 25. januar 2014 16:24)

I ti se razumes u umetnost kao i ovi sa CNN-a. Pogledaj film Frensh connection, americki iz 70-tig godina. U tom filmu se radnja uglavnom desava na ulicama pa se taman moze videti na sta je licila amerika tih godina. Ja nisam znao dal se radnja desava u SSSR-u ili americi, tolika je bila razlika. Metroi, uzas zivi, podzemni prolazi, ulice prljave, po nekim ulicama vatra gori u kontejneru. Ne znam dal su to namerno hteli da kao "slucajno" uhvate koji kadar realne amerike, a ne one cenzurisane u kojoj je ona uvek ekstra.
U tom periodu su sve gradjevine bile u tom stilu svuda u svetu. Idi sada u Belorusiju pa pogledaj kakav je Minsk, veze nama sa onim "komunistikim" stilom.

Jelena

pre 10 godina

Sram ih bilo! Simboli sećanja na stradanja hiljada ljudi stavljeni u kategoriju lepog na američki način!?
Ovo je samo poslednja u seriji uvreda na srpski račun.Da imamo političare, a ne stečajne upravnike, već bu uputili protest zbog ove uvrede!

Amerikanac

pre 10 godina

Inace pisac clanka nije Amerikanac nego Iain Aitch (sto se vidi na vrhu teksta), Engles koji zivi u Londonu. To da sve vidite kroz naciju i kako su "amerikanci bolesna nacija" pokazuje koliki problem u zivotu imate. Covek je napisao clanak, i nema veze ni sa Amerikancima ni sa tim da li su bolesna nacija ili ne. Ali je uzasno kako vi sve gledate kroz prizmu nacije. Na zalost, tolike godine u nacionalizmu i sovinizmu iskrive prizmu. Za nekoga je ovo normalan, zovijalan clanak a za vas nacin da izbacite nacionalne frustracije.

xyz

pre 10 godina

@Vazno da je njihov "Kip slobode" lep i da upravo tu vrednost koju on promovise i oni promovisu sirom sveta!!!
(Milos Bokan, 25. januar 2014 16:41)

Kip slobode je napravljen u Francuskoj u 19 veku pod patronatom tada cuvenog kipara Frédéric Auguste Bartholdi-ja i poklonjen je tadasnjim S.A.D. od strane Francuske 28.10.1886. u znak prijateljstva francuskog i americkog naroda : http://en.wikipedia.org/wiki/Statue_of_Liberty

pera kojot zvani super genije

pre 10 godina

Ovaj njihov memorijalni spomenik žrtvama 11 septembra liči na veliku krckalicu za orahe sa sve orahom unutra,toliko o njihovoj umetnosti.

Ludi konj

pre 10 godina

Klasicna budalastina, koja nema veze ni sa cim, osim potrebe za pljuvanja po komunizmu. Treba razdvojiti ekonomiju, ljudska prava, drustvo od kulturne zaostavstine. Ovi monumentalni spomenici, neobicni u svojoj apstrakciji, su verovatno jedino dobro i vredno sto je jos uvek preostalo od one nesrecne zemlje. Nije bitno kome pripadaju, i sta treba da predstavljaju, bitno je da jos uvek izgledaju sveze i moderno, tj da im ne manjka umetnicke vrednosti. Nasuprot mnogim zemljama istocne Evrope, komunizam u YU je imao donekle tolerancije i ''ohrabrivao'' umetnike da se slobodnije izrazavaju nego mnoge njihove kolege u slicnim sistemima. Kao primer pogledajte poznate slikare, filmadzije, arhitekte tog vremena pa procenite sami. Iako su moje simpatije uglavnom bile i jos uvek su okrenute zapadu, u ovoj iznetoj tvrdnji , CNN iznosi veliku budalastinu i nebulozu.

Put your money where your mouth is

pre 10 godina

@Mrtvac

"Ta komunisticko socijalisticka arhitektura je najruznija na svetu." To sto vi nazivate "komunisiticko-socijalistickom arhitekturom" je moderna arhitektura u istoriji poznata kao internacionalni stil, nastala zahvaljuci Le Corbusier-u, Francuzu Svajcarskog porekla, znaci "najruznija" arhitektura je nastala u suvom kapitalizmu a ne komunizmu. Takodje, pogledajte na Google pravac "novi brutalizam" (new brutalist architecture), "objektivizan" (the new objectivity), "racionalizam" (italian rationalism), svi ovi pravci su nastali i bili karakteristicni za zapadni kapitalizam a kasnije su se tek pojavili u komunizmu .

Sloba

pre 10 godina

Od kada je to misljenje nekoga iz CNNa bitno!? Pre svega je sam CNN merilo zurnalisticke brutalne ruznoce i kao takvo poznato u cjelom svetu!

Ђорђе

pre 10 godina

CNN ne tvrdi nista. Onu samo iznose svoje subjektivno misljenje. Tvrditi se moze da je zemlja okrugla, jer to se moze dokazati. Da je nesto ruzno se NE moze tvrditi, jer je meni ruzno ono sto je nekom lijepo, i obratno. Znaci CNN iznosi svoje misljenje, a ne tvrdnju. Ljepota je, kao sto to neko rece, u ocima posmatraca.

Bez dlake

pre 10 godina

Ono maglovito i hladno jutro, davne 83e, bio sam jos klinac kad smo posjetili Tjentiste, ce mi zauvijek ostati u sjecanju. Nesto sam osjetio, ne znam sto tocno ali da se tamo nesto posebno dogodilo to mi je bilo jasno. Spomenik pravi nije "lijep" niti "ruzan" nego sluzi da nas podsjetiti na nesto velicanstveno. Mozda Ameri nemaju nista slicnog da se sjecaju pa i ne mogu shvatiti nase spomenike. To je njihov problem, ne nas.

Dragan

pre 10 godina

Da, spomenici socijalizma su ružni jer podsećaju kapitaliste da je postojao sistem koji nije dozvoljavao tajkunima da vršljaju i pljačkaju. Inače u Evropi se objavljuju debele knjige o jugoslovenskoj umetnosti, arhitekturi i dizajnu.

zoran

pre 10 godina

CNN i umetnost kao kokoshka i atomaska fizika.

nedavno sam citao clanak gde jedan, mislim, nemachki reziser je bio odushevljen tim spomenicima i uzima ih za njegov film.

Mali Hijavata

pre 10 godina

Drž'te se vi bledoliki, vašeg hot-doga i krofni, a o ukusu,tako mi Velikog Duha, nemojte! Kao ni o pravdi, nakon onoga što učiniste hiljadama naše braće: Čejenima, Čerokijima, Sijuksima...
Haug!

ponosni Titov pionir

pre 10 godina

Sva sreca pa odeca voditeljki sa CNN nije bia u konkurenciji! Ipak ljudi, pricati kako spomenik ne moze biti ruzan i braniti neodbranjivo samo pokazuje da nismo spremni da prihvatimo bas nikakvu kritiku, koliko god ona bila bezazlena - to je nas limit ne CNN-ov

Педер

pre 10 godina

Објављује нација којима су два главна споменика Кип Слободе коју им је направила и поклонила Француска и Обелиск у Вашингтону који је чиста копија Египатских без трунке оригиналности. Све ми се нешто чини да овоније имало везе са самим споменицима колико до тога због чега су дизани

zna se

pre 10 godina

To nisu spomenici Jozefa Broza vec spomenici hiljadama Srba koji su dali zivot u antifasistickoj borbi koju je doticni "Tito" iskoristio na nasu stetu umesto na korist jer su se ti ljudi zrtvovali za nas koji smo ostali posle njih. A fasiste i ustase je nagradio brisanjem Jasenovca kao istorijske odgovornosti i dodeljivanjem teritorija i nacija saradnicima fasista - Hrvatima, Muslimanima, Albancima - da, mislim na administrativnu podelu za koju su nam posle rekli da je trajna politicka!!!

Nemanjad

pre 10 godina

Naslov suvise generalizuje sve spomenike posvecene revoluciji. Na podruciju bive Jugoslavije podignuto je oko 15.000 spomenika posvecenih revoluciji, mnogi spomenici su remek delo tadasnjeg vremena, ne samo u nasim, vec i u svetskim okvirima. Trebalo bi posebno pomenuti dela Vojina Bakica.

elektropionir

pre 10 godina

Dok se evropljani dive apstraktnim spomenicima SFRJ(Tjentiste leta2013 bilo je puno holandjana,madjara,skandinavaca itd.),jedinstvenim na svetu,CNN ih stavlja na listu najruznijih(to je njihovo pravo)...?!?
Ali to toliko i ne cudi posto lista dolazi iz zemlje gde se holivudski blokbasteri proglasavaju za remek dela umetnosti,demokratija 'izvozi' u najmanju ruku pod velom velikog licemerja,a policijska kontrola i spijunaza su jos zesce nego za vreme diktatora Josipa Broza!

Washington

pre 10 godina

Koliko bolesna nacija mora biti, pa da napravi ovakvu listu.
Kako spomenik moze biti ruzan, ako je posvecen nekom istinskom heroju naroda.
(Milan, 25. januar 2014 16:14)

A kako ne moze biti ruzan? Ne kontam. Spomenik je spomenik, niko ne ismejava tragediju ali ako je ruzan ruzan je brate. MOzes ti da cutis koliko god hoces.

PS - Takodje sumnjam da je cela Americka nacija ucestvovala u biranju najruznijih spomenika.

FrancoSrb

pre 10 godina

@(Milos Bokan, 25. januar 2014 16:41)
Vazno da je njihov "Kip slobode" lep i da upravo tu vrednost koju on promovise i oni promovisu sirom sveta!!!

Kip slobode u Njujorku ("Sloboda osvetljava svet") je poklon naroda Francuske narodu Amerike i delo je francuskog vajara Auguste-a Bartholdi-a a konstrukcija je delo Auguste-a Eiffel-a.

Znaci za kip Slobode u Njujorku su "krivi" Francuzi a ne Amerikanci ;-).

mattko

pre 10 godina

Ovo je bezobrazluk CNN/a koji se hrani pogresnim procenama dostignuca umetnosti iz doba Titove Jugoslavije. Ako nista drugo ta je umetnsot bila originalna i odgovarala je vremenu i stilu zivota u takvom uredjenju drzave kakvo smo mi imali. Zar oni ocekuju barokne ikone , romantizam ili nesto slicno u komunistickom shvatanju zivota? Uostalom i sam CNN se dobro potrudio da ta bivsa Juga bude brzo sahranjena pa sada mora i po mrtvacu da pljuje ne znajuci za onu staru dobru izreku: "o pokojniku sve najlepse"
Dodeljujem kazneni poen ovoj medijski-propagandnoj kuci koja ima ambiciju da kroji misli u glavi svima redom.

Mr.Moon

pre 10 godina

Meni se bas dopadaju Titovi futuristicki spomenici. Mozda pokusava da nam kaze da je bio vanzemaljac, pocinjem da verujem onom liku sa History kanala :v

Mrtvac

pre 10 godina

Ta komunisticko socijalisticka arhitektura je najruznija na svetu. A drugo, bolje se drze zgrade gradjene pre sto godina nego ove betonjerke sagradjene pre 20 godina. A i lepse izgledaju...

Jovan

pre 10 godina

Pa niste valjda mislili da americki mozak moze da shvati simboliku spomenika nastalih sirom sveta. Pa njihova citava istorija moze da stane na tri cetiri lista udzbenika za osnovnu skolu. To sto imaju pare i oruzje ne znaci i da su pametni.

artist

pre 10 godina

CNN je oduvek bio olicenje neukusa i losih informacija, pa njih pola amerike i ceo svet ismeva zbog toga...

Sto se tice Jugoslovenskih spomenika... procice dosta vremena i onda cemo tek videti koliko su zapravo oni ispred i tog buduceg vremena a kamo li ovog sadasnjeg.

Minja

pre 10 godina

Titovi spomenici, konkretno Džamonjin u Podgariću su remek dela posleratne moderne, kako kod nas tako i u svetu. Tjentište i Majkl Džekson nikako ne mogu biti stavljeni u isti koš, ma koliko bili nekulturni na CNN-u.

"Objektivno"

pre 10 godina

Drugim recima - najruzniji spomenici po CNN-u su oni iz komunistickih zemalja, dok su oni iz kapitalistickih najlepsi na svetu. Ljubi ih majka :)

A sad, izvestaj iz porobljene Ukrajine...

"Objektivno"

pre 10 godina

Drugim recima - najruzniji spomenici po CNN-u su oni iz komunistickih zemalja, dok su oni iz kapitalistickih najlepsi na svetu. Ljubi ih majka :)

A sad, izvestaj iz porobljene Ukrajine...

Minja

pre 10 godina

Titovi spomenici, konkretno Džamonjin u Podgariću su remek dela posleratne moderne, kako kod nas tako i u svetu. Tjentište i Majkl Džekson nikako ne mogu biti stavljeni u isti koš, ma koliko bili nekulturni na CNN-u.

artist

pre 10 godina

CNN je oduvek bio olicenje neukusa i losih informacija, pa njih pola amerike i ceo svet ismeva zbog toga...

Sto se tice Jugoslovenskih spomenika... procice dosta vremena i onda cemo tek videti koliko su zapravo oni ispred i tog buduceg vremena a kamo li ovog sadasnjeg.

Mr.Moon

pre 10 godina

Meni se bas dopadaju Titovi futuristicki spomenici. Mozda pokusava da nam kaze da je bio vanzemaljac, pocinjem da verujem onom liku sa History kanala :v

Jovan

pre 10 godina

Pa niste valjda mislili da americki mozak moze da shvati simboliku spomenika nastalih sirom sveta. Pa njihova citava istorija moze da stane na tri cetiri lista udzbenika za osnovnu skolu. To sto imaju pare i oruzje ne znaci i da su pametni.

mattko

pre 10 godina

Ovo je bezobrazluk CNN/a koji se hrani pogresnim procenama dostignuca umetnosti iz doba Titove Jugoslavije. Ako nista drugo ta je umetnsot bila originalna i odgovarala je vremenu i stilu zivota u takvom uredjenju drzave kakvo smo mi imali. Zar oni ocekuju barokne ikone , romantizam ili nesto slicno u komunistickom shvatanju zivota? Uostalom i sam CNN se dobro potrudio da ta bivsa Juga bude brzo sahranjena pa sada mora i po mrtvacu da pljuje ne znajuci za onu staru dobru izreku: "o pokojniku sve najlepse"
Dodeljujem kazneni poen ovoj medijski-propagandnoj kuci koja ima ambiciju da kroji misli u glavi svima redom.

Bote

pre 10 godina

Toliko su ružni da su postali hit na društvenim mrežama među ljubiteljima naučne fantastike, o njima snimljen film, urađeno nekoliko izložba slika jugoslovenskog brutalizma (tako se zove pravac u umetnosti).

Nameće se pitanje: da li je možda CNN leglo kiča i šunda? :D

kosmajacsale

pre 10 godina

Komunisti inace nemaju ama bas nikakav smisao za estetiku,pa je sve sto su napravili u skladu s tim. Ruzno. Spomenici,zgrade,naselja...ne samo kod nas nego svuda.
(Slobodni Klikeri, 25. januar 2014 21:15 slobo u pravu si ovi danas kapitalisti su velike estete zgade na pola metra razmaka bez trotoara bez klupe zelne povrsine. secam se naseg dolaska u naselje 1984 zgrade blistaju podrumi, klupe nekoliko igralista za decu staze kosarkaski teren razmaci izmedju zgrada 30 metara , svetlo u stanovima kvalitet gradnje. e sad sto su tvoje esteta zadnjh 25 godina zapustili ta naselja to je drugo. ma kapitalizam je spas radis od 9 do 7 dodjes kuci odspavas pa ponovo to je estetika a ne onaj diktator i onaj mrak i druzenja i rad do 3 i putovanja i rad nasih firmi [preko, i normalniji ljudi, sredjenje skole bolnice dostupne svima. dobro je da smo se oslobodili toga

Mrtvac

pre 10 godina

Ta komunisticko socijalisticka arhitektura je najruznija na svetu. A drugo, bolje se drze zgrade gradjene pre sto godina nego ove betonjerke sagradjene pre 20 godina. A i lepse izgledaju...

S

pre 10 godina

Strahote koje su se dogodile na mestima nekih od ovih spomenika, npr baš kod Brestovske tvrđave, svakog normalnog čoveka bi sprečilo da na bilo koji način komentariše izgled spomenika. Normalan čovek može samo da oseti ogromno poštovanje prema žrtvama zbog kojih su ti spomenici podignuti. Pitam se zna li neko od tih sa CNNa šta se dogodilo u Brestovskoj tvrđavi.

legionar

pre 10 godina

Ako hoces nesto da sakrijes,stavi na CNN to niko ne gleda.Nisam ljubitelj spomenika iz doba komunizma,ali mislim da se daleko smisleniji, nego spomenici koji se nalaze u samoj Americi,poput spomenika Rokiju i njemg slicnih.

bife frojd

pre 10 godina

Neki od tih spomenika nisu ništa lošiji od radova najboljih predstavnika moderne u Evropi. Da je kojim slučajem isti spomenik radio Pikaso ili Brak, onda bi svi padali u nesvest. Ovako, cnn može američkoj javnosti do mile volje da plasira svoje tv pamflete o sirotinji sa Balkana i njenoj nakaradnoj umetnost. Ma, važno da koka koli ništa ne fali...

Срђан

pre 10 godina

@Milos Bokan "Кип слободе" је поклон француског народа.
Нешто сасвим друго, што време више одмиче схватам колико ми Југославија недостаје, колико је, била савремена и јача од ових малих вазалских државица, које немају шта да кажу, а и нико их и не слуша, а камо ли пита нешто.
Нажалост, ајд сад поздрав

Aleksandar Arsović

pre 10 godina

Spomenici iy Titovog vremena nisu tu da bi bili lepi već da ljudi znaju gde su ljudi stradali samo zato što su se izjasnili protiv nacional-socijalizma i monarhije kao dva sistema vladavine koji su i danas najgfori na svetu,a oni koji ih podržavaju nemaju mašte ni želje da žive kako im volja i kako se demokratski dogovore,
S poštovanjem

Slobec

pre 10 godina

Polovina spomenika se ni meni ne dopada (Neutrality Monument (Turkmenistan), Michael Jackson tribute statue (London)...) a za neke se ne bi slozio. Ko je napisao clanak? Drugo, rekli na CNN-u, pa je to kao vazno. Rekli na CNN-u dau Iraku ima oruzija za masovno unistenje pa ga jos nisu nasli. Uz to, RTS ima na mahove vecu gledanost nego CNN globalno.

Srbo-Amer

pre 10 godina

Koliko bolesna nacija mora biti, pa da napravi ovakvu listu.
Kako spomenik moze biti ruzan, ako je posvecen nekom istinskom heroju naroda.
(Milan, 25. januar 2014 16:14)

Odakle vama ideja uopste da je neka nacija pravila ovu listu?
Da ste otisli na sajt CNN-a i procitali tekst, nasli bi ste ovu recenicu da dnu:
"The opinions expressed in this commentary are solely those of Iain Aitch."

Dakle izvesni Iain Aitich je sastavio svoju subjektivnu listu "najruznijih" spomenika, i sasvim slucajno se tu nasao jedan od spomenika iz bivse SFRJ. Cinjenica da je to licni stav jednog pojedinca Vama, a i mnogim drugim komentatorima, apsolutno nije bitna. Ono sto je Vama bitno je potvrda vaseg stereotipa da jedna nacija (Amerikanci) mrze Srbe, sto naravno nema apsolutno nikakve veze sa stvarnoscu.
Dakle u pitanju je jedna lista koju je sastavio jedan covek. Niko vama ne brani da napravite slicnu listu po vasem ukusu.

Munja

pre 10 godina

Skoro sam se zainteresovao za SFRJ spomenike, našao ih sve na internetu, neke posetio, i moram priznati da su me oduševili, stoga planiram da i ostale posetim u budućnosti. I evo, da se CNN nije oglasio bio bih slep pored očiju i ne bih video koliko su ružni. Sad još manje poštujem tu propagandističku kuću. Nek im je na čast, koju očigledno nemaju.

majstori majstori

pre 10 godina

Kada se napravi skulptura Lenjina u velikoj razmjeri onda je to kult licnosti- kad se napravi ogromni Lincoln onda je to odavanje postovanja velikom misliocu. Kad Belorusi uklesu predimenzioniranog junaka onda je to neukus, kad oni izdrndaju cijelu planinu sa likovima prezidenta onda je to ok.

Bas se nasla ekipa da odredjuje sta je ruzno a sta je lijepo. Iskreno ako malo pogledate sta to njima nevalja, to je klasicna prica- tu su odmah strpali sve koji su protiv izrabljivackog drustva( njima su svi ti komunisti) onda slijede crnci -skulputura africkom preporodu- a Oscar Wilde kao lice drugacije sexualne orijentacije je takodje tu.
Na kraju krajeva Jugoslavija je imala kome i cemu podici te spomenike.
Volio bih da oni podignu spomenik nekom od modernih vodja, evo onaj sto je volio da gura podnaduli nos i cigaru gde ne treba na primer, mogli bi njemu da monument podignu- vodja koji nikad nie udisao nek se zove- jel mozete da zamislite kako bi ta gromada od coveka izgledala isklesana u gromadi kamena sa pratecim rekvizitima? divota!

vasilije knezevic

pre 10 godina

Prije svega to nijesu Titovi spomenici.On ih nije klesao i postavljao na pomenuta mjesta.
Moguce je da je pio pitan za misljenje ali spomenike su radili drugi.CNN i Amerika uopste
nemaju nikakvo pravo da ocjenjuju umjetnicku vrijednost nekog sponika;treba prvo da
pogledaju planinu Rasmore pa ce tek onda shvatiti sta je los ukus.I ne samo planina Rasmore,
postoji bezbroj spomenika, bas u tim USA, koji su umjetnicko ruglo.CNN je ruglo svoje vrste
na celu sa Kristianom Amanpur.
vasilije knezevic 25 jan. 2014

Bruno

pre 10 godina

Taj CNN bolje da se pozabavi arhitekturom Las Vegasa i subliminalnim duhom Diznilenda nego što tek tako baca u blato modernistička ostvarenja priznatog umetnika Dušana Džamonje!

Ivan

pre 10 godina

Koliko bolesna nacija mora biti, pa da napravi ovakvu listu.
Kako spomenik moze biti ruzan, ako je posvecen nekom istinskom heroju naroda.
(Milan, 25. januar 2014 16:14)


A koliko bolestan neko mora biti pa da sovinisticki okarakterise celu jednu naciju kao bolesnu samo zato sto je neki medij objavio nesto.

Bez dlake

pre 10 godina

Ono maglovito i hladno jutro, davne 83e, bio sam jos klinac kad smo posjetili Tjentiste, ce mi zauvijek ostati u sjecanju. Nesto sam osjetio, ne znam sto tocno ali da se tamo nesto posebno dogodilo to mi je bilo jasno. Spomenik pravi nije "lijep" niti "ruzan" nego sluzi da nas podsjetiti na nesto velicanstveno. Mozda Ameri nemaju nista slicnog da se sjecaju pa i ne mogu shvatiti nase spomenike. To je njihov problem, ne nas.

Dalibor

pre 10 godina

Spomenici ovog tipa su u cast ljudima koji su pali u borbi verujuci da se bore za visi cilj i slobodu jednog naroda. Samim tim, ovakvo delo zasluzuje sve poscasti i spomenik podignut u ime zvrtava ma kakav da je lep je i zasluzuje postovanje. Ovim cinom CNN je pljunuo na spomenike ljudi i vojnika koji su se borili na strani Amerikanaca i saveznika u toku NOB-e. Sram da je ove krvolocne manipulatore pod cijim lazima poginuse preko 50 miliona ljudi zadnjih 60 godina!!!

milos

pre 10 godina

Nije problem u Titovoj umetnosti, nego u Titu I SFRJ koju moraju svugde I stalno da degradiraju ne bi li opravdali zastu su je unistili. I tako uvek I stalno ce Broz biti nazvan diktatorom uporedjen sa Staljinom ili mnogim gorima. Ali ipak to je samo CNN, ko bi ocekivao nesto 2.?

Dragan

pre 10 godina

Da, spomenici socijalizma su ružni jer podsećaju kapitaliste da je postojao sistem koji nije dozvoljavao tajkunima da vršljaju i pljačkaju. Inače u Evropi se objavljuju debele knjige o jugoslovenskoj umetnosti, arhitekturi i dizajnu.

Mali Hijavata

pre 10 godina

Drž'te se vi bledoliki, vašeg hot-doga i krofni, a o ukusu,tako mi Velikog Duha, nemojte! Kao ni o pravdi, nakon onoga što učiniste hiljadama naše braće: Čejenima, Čerokijima, Sijuksima...
Haug!

zmitjkoe

pre 10 godina

Vazno da je njihov "Kip slobode" lep i da upravo tu vrednost koju on promovise i oni promovisu sirom sveta!!!
(Milos Bokan, 25. januar 2014 16:41)

Kip slobode, monumentalna statua u neoklasicnom stilu je poklon Americi od francuskog naroda. Patinasti kip je prva stvar koju su ugledali milioni emigranata iz Evrope, znajuci da je Kip u njujorskoj luci kao i ostrvo Elis, da je bekstvu i putovanju kraj ujedno i pocetak novog zivota. Neznanje i mrznja ubija coveka u tebi.

Coco Bill

pre 10 godina

Vazno da je njihov "Kip slobode" lep i da upravo tu vrednost koju on promovise i oni promovisu sirom sveta!!!
(Milos Bokan, 25. januar 2014 16:41)

"Kip slobode", ako već hoćeš da držiš pridike, nije uopšte amerilki nego je poklon Francuske, posle američke pobede nad Engleskom. E sad da je lep lep je, jer je urađen u stilu klasicizma, a sad što je i on u neku ruku "politički obojen" to je druga stvar.

Ja

pre 10 godina

Ne mozda bi bolje bilo da smo podizali spomenike Lenjinu i ostalim partijskim vodjama kao sto su to radili Rusi? Pa u celoj Jugoslaviji je bilo svega par spomenika Titu - u Uzicu, Kumrovcu, Velenju i mozda jos negde ne znam. Ja sam srecan sto smo gradili ovakve vanvremenske spomenike a oni neka pricaju sta hoce.

bilo nekad betonjarki, sada su staklenci

pre 10 godina

Ta komunisticko socijalisticka arhitektura je najruznija na svetu. A drugo, bolje se drze zgrade gradjene pre sto godina nego ove betonjerke sagradjene pre 20 godina. A i lepse izgledaju...
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Mrtvac, 25. januar 2014 16:24)

I ti se razumes u umetnost kao i ovi sa CNN-a. Pogledaj film Frensh connection, americki iz 70-tig godina. U tom filmu se radnja uglavnom desava na ulicama pa se taman moze videti na sta je licila amerika tih godina. Ja nisam znao dal se radnja desava u SSSR-u ili americi, tolika je bila razlika. Metroi, uzas zivi, podzemni prolazi, ulice prljave, po nekim ulicama vatra gori u kontejneru. Ne znam dal su to namerno hteli da kao "slucajno" uhvate koji kadar realne amerike, a ne one cenzurisane u kojoj je ona uvek ekstra.
U tom periodu su sve gradjevine bile u tom stilu svuda u svetu. Idi sada u Belorusiju pa pogledaj kakav je Minsk, veze nama sa onim "komunistikim" stilom.

Ludi konj

pre 10 godina

Klasicna budalastina, koja nema veze ni sa cim, osim potrebe za pljuvanja po komunizmu. Treba razdvojiti ekonomiju, ljudska prava, drustvo od kulturne zaostavstine. Ovi monumentalni spomenici, neobicni u svojoj apstrakciji, su verovatno jedino dobro i vredno sto je jos uvek preostalo od one nesrecne zemlje. Nije bitno kome pripadaju, i sta treba da predstavljaju, bitno je da jos uvek izgledaju sveze i moderno, tj da im ne manjka umetnicke vrednosti. Nasuprot mnogim zemljama istocne Evrope, komunizam u YU je imao donekle tolerancije i ''ohrabrivao'' umetnike da se slobodnije izrazavaju nego mnoge njihove kolege u slicnim sistemima. Kao primer pogledajte poznate slikare, filmadzije, arhitekte tog vremena pa procenite sami. Iako su moje simpatije uglavnom bile i jos uvek su okrenute zapadu, u ovoj iznetoj tvrdnji , CNN iznosi veliku budalastinu i nebulozu.

Amerikanac

pre 10 godina

Inace pisac clanka nije Amerikanac nego Iain Aitch (sto se vidi na vrhu teksta), Engles koji zivi u Londonu. To da sve vidite kroz naciju i kako su "amerikanci bolesna nacija" pokazuje koliki problem u zivotu imate. Covek je napisao clanak, i nema veze ni sa Amerikancima ni sa tim da li su bolesna nacija ili ne. Ali je uzasno kako vi sve gledate kroz prizmu nacije. Na zalost, tolike godine u nacionalizmu i sovinizmu iskrive prizmu. Za nekoga je ovo normalan, zovijalan clanak a za vas nacin da izbacite nacionalne frustracije.

zack zis

pre 10 godina

Tito je barem svojim saborcima napravio spomenike i to se nije stedelo.A gde su spomenici iz zadnjih ratova?Ima li koji?Samo groblja.

elektropionir

pre 10 godina

Dok se evropljani dive apstraktnim spomenicima SFRJ(Tjentiste leta2013 bilo je puno holandjana,madjara,skandinavaca itd.),jedinstvenim na svetu,CNN ih stavlja na listu najruznijih(to je njihovo pravo)...?!?
Ali to toliko i ne cudi posto lista dolazi iz zemlje gde se holivudski blokbasteri proglasavaju za remek dela umetnosti,demokratija 'izvozi' u najmanju ruku pod velom velikog licemerja,a policijska kontrola i spijunaza su jos zesce nego za vreme diktatora Josipa Broza!

Slobodni Klikeri

pre 10 godina

Komunisti inace nemaju ama bas nikakav smisao za estetiku,pa je sve sto su napravili u skladu s tim. Ruzno. Spomenici,zgrade,naselja...ne samo kod nas nego svuda.

Put your money where your mouth is

pre 10 godina

@Mrtvac

"Ta komunisticko socijalisticka arhitektura je najruznija na svetu." To sto vi nazivate "komunisiticko-socijalistickom arhitekturom" je moderna arhitektura u istoriji poznata kao internacionalni stil, nastala zahvaljuci Le Corbusier-u, Francuzu Svajcarskog porekla, znaci "najruznija" arhitektura je nastala u suvom kapitalizmu a ne komunizmu. Takodje, pogledajte na Google pravac "novi brutalizam" (new brutalist architecture), "objektivizan" (the new objectivity), "racionalizam" (italian rationalism), svi ovi pravci su nastali i bili karakteristicni za zapadni kapitalizam a kasnije su se tek pojavili u komunizmu .

Zoki

pre 10 godina

Ako se pročita tekst, vidi se da se govori o spomenicima sagrađenim šezdesetih i sedamdesetih, u vreme vladavine "jugoslovenskog diktatora" Tita, a ne o njegovim spomenicima kao takvim. Ne govori se ni o jednom specifičnom spomeniku, nego generalno.
Stara poslovica kaže da o ukusima ne treba raspravljati, a i ne mislim da je CNN merilo dobrog ukusa. Međutim, nisam siguran da li nam se ti spomenici sviđaju zato što su naši, zato što smo navikli na njih - ili zato što su nam stvarno lepi. U vreme kada su pravljeni bilo kakva kritika je mogla biti pogrešno protumačena, pa se moglo završiti i u zatvoru.

Osim toga, osnovni kriterijum je bio da se spomenik svidi maršalu, počasnom akademikom svih jugoslovenskih akademija nauka, trostrukom narodnom heroju i doživotnom predsedniku. I za spomenike i za nagrade.

pera kojot zvani super genije

pre 10 godina

Ovaj njihov memorijalni spomenik žrtvama 11 septembra liči na veliku krckalicu za orahe sa sve orahom unutra,toliko o njihovoj umetnosti.

Jovanka

pre 10 godina

Voli srpski narod Tita,
pa mora da voli i njegove spomenike.
Nikad nisam pomislila da ce zaziveti ono,
i posle Tita - Tito. Ali Srbi su cudo od naroda.

Ђорђе

pre 10 godina

CNN ne tvrdi nista. Onu samo iznose svoje subjektivno misljenje. Tvrditi se moze da je zemlja okrugla, jer to se moze dokazati. Da je nesto ruzno se NE moze tvrditi, jer je meni ruzno ono sto je nekom lijepo, i obratno. Znaci CNN iznosi svoje misljenje, a ne tvrdnju. Ljepota je, kao sto to neko rece, u ocima posmatraca.

zoran

pre 10 godina

CNN i umetnost kao kokoshka i atomaska fizika.

nedavno sam citao clanak gde jedan, mislim, nemachki reziser je bio odushevljen tim spomenicima i uzima ih za njegov film.

Sloba

pre 10 godina

Od kada je to misljenje nekoga iz CNNa bitno!? Pre svega je sam CNN merilo zurnalisticke brutalne ruznoce i kao takvo poznato u cjelom svetu!

Jelena

pre 10 godina

Sram ih bilo! Simboli sećanja na stradanja hiljada ljudi stavljeni u kategoriju lepog na američki način!?
Ovo je samo poslednja u seriji uvreda na srpski račun.Da imamo političare, a ne stečajne upravnike, već bu uputili protest zbog ove uvrede!

Hogar

pre 10 godina

...Na primer obelisk, izrađen u čast kralja Tutmosisa III., stoji kraj muzeja Metropolitan (Njujork) od 1881. godine. Visok je 21,6 metara, a poznat je kao "Kleopatrina igla"Obelisk je star oko 3.500 godina...i naravno dovežen je iz Egipta.Mi smo bar i ove "ružne" radili sami na osnovu svoje istorije.Oni koji nemaju istoriju morali su da uvoze tuđu.

Педер

pre 10 godina

Објављује нација којима су два главна споменика Кип Слободе коју им је направила и поклонила Француска и Обелиск у Вашингтону који је чиста копија Египатских без трунке оригиналности. Све ми се нешто чини да овоније имало везе са самим споменицима колико до тога због чега су дизани

Ivan

pre 10 godina

Nije problem u Titovoj umetnosti, nego u Titu I SFRJ koju moraju svugde I stalno da degradiraju ne bi li opravdali zastu su je unistili. I tako uvek I stalno ce Broz biti nazvan diktatorom uporedjen sa Staljinom ili mnogim gorima. Ali ipak to je samo CNN, ko bi ocekivao nesto 2.?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (milos, 25. januar 2014 20:38)

Ti mora da si imao 2 godine kad se SFRJ raspadala, cim pises ovakve gluposti

Човек

pre 10 godina

Како их није срамота да овако извештавају о споменицима у мојој земљи???
Више Срба је погинуло у америчком бомбардовању Србије него од свих других агресора. Ко се мача лати од мача и гине! Слава Богу!!!

Nemanjad

pre 10 godina

Naslov suvise generalizuje sve spomenike posvecene revoluciji. Na podruciju bive Jugoslavije podignuto je oko 15.000 spomenika posvecenih revoluciji, mnogi spomenici su remek delo tadasnjeg vremena, ne samo u nasim, vec i u svetskim okvirima. Trebalo bi posebno pomenuti dela Vojina Bakica.

zna se

pre 10 godina

To nisu spomenici Jozefa Broza vec spomenici hiljadama Srba koji su dali zivot u antifasistickoj borbi koju je doticni "Tito" iskoristio na nasu stetu umesto na korist jer su se ti ljudi zrtvovali za nas koji smo ostali posle njih. A fasiste i ustase je nagradio brisanjem Jasenovca kao istorijske odgovornosti i dodeljivanjem teritorija i nacija saradnicima fasista - Hrvatima, Muslimanima, Albancima - da, mislim na administrativnu podelu za koju su nam posle rekli da je trajna politicka!!!

Novosađanin NS

pre 10 godina

Teško je naći ružniji i predimenzioniraniji spomenik
od onog na Kadinjači, na mestu gde je Tito poslao u
sigurnu smrt užičke radnike da bi on na vreme izvukao
svoju debelu guzicu iz Užica.

crnocrni

pre 10 godina

Diktator Tito!? Uporedite ga sa ovim danasnjim demokratama Obamom, Merkelovom, ovim afrikancima i ostalima, pa to je bila planeta za sebe, svidjalo se to nekome ili ne!!! Svi imamo prava, ali kakva!?

ivan

pre 10 godina

O ukusima se ne raspravlja...

Meni, iskreno, sve te komunisticke bravure su uvek bile odvratne...

Mozda zato ne slusam turbo-folk...

Genetika, valjda...

истина!

pre 10 godina

Ти ”споменици” су одвратни и били су одвратни и у време кад су их комунисти сами себи градили. Не знам шта има лепо у њима?

Ivan BA

pre 10 godina

@Objektivno

a sad procitaj celu listu a isto bih preporucio i ostalim komentarcima.
Ne valja pisati komentar bez barem procitanog celog texta.
Na listi su bas spomenici iz celog sveta a i nekoliko iz USA.

Washington

pre 10 godina

Koliko bolesna nacija mora biti, pa da napravi ovakvu listu.
Kako spomenik moze biti ruzan, ako je posvecen nekom istinskom heroju naroda.
(Milan, 25. januar 2014 16:14)

A kako ne moze biti ruzan? Ne kontam. Spomenik je spomenik, niko ne ismejava tragediju ali ako je ruzan ruzan je brate. MOzes ti da cutis koliko god hoces.

PS - Takodje sumnjam da je cela Americka nacija ucestvovala u biranju najruznijih spomenika.

Ana

pre 10 godina

U pravu su za jugoslovenske komunističke spomenike. Preskupi bizarni betonski monstrumi na poprištima velikih bitaka i stradanja, koji ne izazivaju ama baš nikakvu emociju osim neverice.

Marko

pre 10 godina

Za gospodina Milana koji je ostavio prvi komentar. O kakvoj naciji vi govorite ? U pitanju je televizijska mreza. Cemu odmah generalizovanje cele nacije ?
Inace ovi spomenici nisu estetski privlacni ali jesu bitni. Nesto ne vidim da ih se bas secamo i odrzavamo.

Boban ILIC

pre 10 godina

Nisu samo Titovi ruznjikavi. Pogledajte dobro spomenik Nikole Tesle na istoimenom aerodromu ili jos gore novopostavljeni spomenik Konstantinu u Nisu.I od ruznog ima jos ruznije.

FrancoSrb

pre 10 godina

@(Milos Bokan, 25. januar 2014 16:41)
Vazno da je njihov "Kip slobode" lep i da upravo tu vrednost koju on promovise i oni promovisu sirom sveta!!!

Kip slobode u Njujorku ("Sloboda osvetljava svet") je poklon naroda Francuske narodu Amerike i delo je francuskog vajara Auguste-a Bartholdi-a a konstrukcija je delo Auguste-a Eiffel-a.

Znaci za kip Slobode u Njujorku su "krivi" Francuzi a ne Amerikanci ;-).

xyz

pre 10 godina

@Vazno da je njihov "Kip slobode" lep i da upravo tu vrednost koju on promovise i oni promovisu sirom sveta!!!
(Milos Bokan, 25. januar 2014 16:41)

Kip slobode je napravljen u Francuskoj u 19 veku pod patronatom tada cuvenog kipara Frédéric Auguste Bartholdi-ja i poklonjen je tadasnjim S.A.D. od strane Francuske 28.10.1886. u znak prijateljstva francuskog i americkog naroda : http://en.wikipedia.org/wiki/Statue_of_Liberty

nightmarealeksinac

pre 10 godina

da da nakaradni su spomenici sve iz afrike ili istočnog bloka a u sred Njujorka stoji spomenik koji su oni nazvali KIP SLOBODE pa jel donesoše moderno ropstvo ili slobodu ???

my way

pre 10 godina

Rugala se serpa loncu! Da nikad nije bilo ni SAD ni Tita, danas bi mi imali divnu i postovanu zemlju, koju su oni, svako iz svojih razloga, brutalno raskomadali!

Mikelandjelo

pre 10 godina

"Kako to najruzniji a Dzamonja i Bogdan Bogdanovic pokupise onolike domace nagrade, plakete i pare ? Ah CNN, kakav vam je to nakaradni ukus.
(rorry, 25. januar 2014 16:43) "

U tome I jeste poenta. "Domace nagrade" a stranih nigdje. Sve zavisi od perspective iz koje se gleda. Iz nase perspective to su fenomenalni spomenici. Iz perspective kustosa iz citavog svijeta ... ne bas. Da bi se znala prava vrijednost nekog umjetnickog djela mora se verifikovati od strane medjunarodnih vjestaka. Sa slikama je lakse. Uzmete slike I probate da napravite izlozbu u Rimu, Londonu, Parizu, Tokiju, New York,... Sa spomenicima je malo teze. Umjetnici moraju doci na lice mjesta da se "uvjere". To vam je kao sa roditeljima. Svim roditeljima njihova djeca su "najljepsa" dok je realnost sasvim druga. Moje misljenje... Moja najveca zamjerka je da se ti spomenici ama bas nikako ne uklapaju sa okolnom prirodom. Kao da su pali s Marsa...a mozda I jesu.

Slobodni Klikeri

pre 10 godina

@(kosmajacsale, 25. januar 2014 22:03)

To sto ti nazivas kapitalizmom,i sto su tebi i ostalima podmetnuli kao kapitalizam,to u Srbiji sto je,to nema blage veze sa kapitalizmom. To je nesto iz perioda upada varvara u Rim u V veku,znaci neki prelaz sa robovlasnistva na feudalizam. A sto su ga nazvali kapitalizmom to je druga prica.
Ne bih imao nista vise da dodam,na ovaj tvoj komentar,osim jednog malog primera:kada se krecete od Slavije prema Kalemegdanu gledajte u zgrade. Taj potez je najbolji primer ruznoce soc realizma u odnosu na sve epohe pre. Svaka,ali SVAKA lepa zgrada u BGu i po vecim gradovima Srbije napravljena je PRE rata. Zgrade pravljene posle 1945. se vrlo lako prepoznaju-sve su iste,gomila betona,kockate,sive,maslinasto sive,sa metalnim prozorima...svaka je ista,bilo da sluzi kao Centralni zatvor,Zavod SZO,SDK,skola,bolnica,skupstina,generalstab ili biblioteka. O kvalitetu stabneog prostora na NBGu ne bih da arcim 'artiju. Kao sto i ne bih da uporedjujem dalje jer je glupo upordjivati komunisticku arhitekturu sa onim sto ima jedna Italija,Francuska,Nemacka...Montreal u Kanadi,Spanija,Portugalija,Austrija...i tako redom.Dovoljno je i obici gradove po Vojvodini i pitati od kada je koja zgrada. Srbi kao narod inace nemaju previse smisla za lepo,a komunisam je to malo unakazio. Ko razume shavtice,a ostalima ce sve iz SFRJ biti najbolje,jer za bolje i ne znaju. Pozdrav iz kapitalizma.

Nenad, Skopje

pre 10 godina

Tekst je nepotpun jer nema sampiona - Skopje 2014! Inace, u jednom od svojih poslednjih intervjua, Bogdan Bogdanovic je objasnjavao da svaki spomenik, osim teatralno-scenografkse osobine mora imati i emotivnu. On je to lepo teoretski objasnio ali mislim da su njegovi spomenici bas u tome bili promaseni. Iako su bili izgradjeni na mestima gde su se desili strasni zlocini ili velike bitke, oni su veoma hladni, bezosecajni, mozda i zbog materijala od kojeg su napravljeni - beton. Recimo, spomenik u Jasenovcu, osim sto je grandiozan po svojim dimenzijama, ne izaziva nikakvu asocijaciju niti pijetet prema zrtvama logora. Trebalo se ugledati na iskustva u gradnju spomenke za zrtve Jevreje - jednostavna forma, bez apstraktnosti, ciste linije i jasna asocijativnost u poruci koju nosi spomenik. Tamo gde se odaje pocast zrtvama nema prostora za eksperemnetisanje i futuristickih ideja.

majstori majstori

pre 10 godina

Nije mi jasno kakva se lepota nalazi u ovim ruznim , ogromnim i depresivnim gromadama ?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (pedja, 25. januar 2014 19:33)

znas Pedja, kaze se da se lepota nalazi u oku posmatraca.

isto bi se moglo reci i za ruznocu i za depresivnost, nazalost…to se zove projekcija inace..kamen po sebi nije ni lijep ni ruzan ni dobar ni zao..mi smo ti koji mu dajemo te epitete projicirajuci osjecaje koji ispunjavaju nasu dusu.
prijatno

Nucky Thompson

pre 10 godina

Halo polupismeni komentatori, imate link, i sve sto vam je potrebno je osnovno znanje engeskog jezika!!! Kakva smo mi nacija!!!! Zato i jesmo u sup*u kosmosa u rangu africkih plemena!!!

JByO

pre 10 godina

Potpuno su u pravu.Zdanja komunističke arhitekture su me uvek podsećale na zatvore.Na primer,zgrada SIV-a me neodoljivo poseća na Alcatraz.Pretpostavljam da je to podsvesna reminiscencija drugova iz Politbiroa Ka Pe Jota na mladalačke dane provedene na raznim robijama.Nego,da mi zahvalimo ruskim arhitektama posle Prvog rata na velelepnim zdanjima po Beogradu,sva je sreća da ga nije gradila komunistička estetika.

Svako ima pravo na svoje misljenje

pre 10 godina

Ko je PROCITAO tekst, video je da NISU spomenuti samo nasi spomenici i da NISU spomenuti samo spomenici iz komunistickih/socijalistickih zemalja, dakle, cemu frka?
Ukratko, kako srece da nikada nismo imali ni te bitke, ni te spomenike, gde bi nam kraj bio, a da je vecina ruzna, ruzna je - ogromne kabaste gromade betona nasred raznih nedodjija, na koje je baceno mnogo para!

mattko

pre 10 godina

This is insolence CNN / which feeds an incorrect estimate of the achievements of art from the time of Tito's Yugoslavia. If nothing else this art was original and fit the weather and lifestyle in such an arrangement the state that we had. Do they expect baroque icons, romanticism or something in the communist view of life? After all, CNN has worked hard to the former South is quickly buried and now the sea and the dead man spit unaware of that good old saying: "the dead man most beautiful"
Assigning penalty point this media-propaganda house that has the ambition to shape the thoughts in my head all row

Jakov

pre 10 godina

Evo prilike i da se Jugonostalgičari oglase. Meni su lično svi ti spomenici širom sveta ružni, mrtva trka. Gomila isklesane kamenčine koja je u nekom istorijskom trenutku pozivala na neku vladajuću demagogiju! A da su ružni ružni su, koliko i Kip Slobode, Ajfelova kula itd. Ali dobro, mora nešto i za široke javne mase da se stavlja u turističke vodiče.

Srđan

pre 10 godina

Ne nego su fašistički spomenici baš lepi, naročito vaši. Ovde se narod izborio za slobodu, protiv fašizma u drugom svetskom ratu, a mnogi se stide i žele da zaborave, umesto da budu ponosni što imaju takve pretke. U svakom iskustvu ima dobrog samo ako se iz njega uči, a na žalost mi imamo surovu istoriju u velikim količinama. Zato i suđenje još traje jer im ništa nije jasno a žele da im bude! E pa živite u neznanju a mi odosmo dalje, ako budemo pametni i mudri.

ponosni Titov pionir

pre 10 godina

Sva sreca pa odeca voditeljki sa CNN nije bia u konkurenciji! Ipak ljudi, pricati kako spomenik ne moze biti ruzan i braniti neodbranjivo samo pokazuje da nismo spremni da prihvatimo bas nikakvu kritiku, koliko god ona bila bezazlena - to je nas limit ne CNN-ov

Mrtvac

pre 10 godina

Ta komunisticko socijalisticka arhitektura je najruznija na svetu. A drugo, bolje se drze zgrade gradjene pre sto godina nego ove betonjerke sagradjene pre 20 godina. A i lepse izgledaju...

"Objektivno"

pre 10 godina

Drugim recima - najruzniji spomenici po CNN-u su oni iz komunistickih zemalja, dok su oni iz kapitalistickih najlepsi na svetu. Ljubi ih majka :)

A sad, izvestaj iz porobljene Ukrajine...

Slobodni Klikeri

pre 10 godina

Komunisti inace nemaju ama bas nikakav smisao za estetiku,pa je sve sto su napravili u skladu s tim. Ruzno. Spomenici,zgrade,naselja...ne samo kod nas nego svuda.

Jovan

pre 10 godina

Pa niste valjda mislili da americki mozak moze da shvati simboliku spomenika nastalih sirom sveta. Pa njihova citava istorija moze da stane na tri cetiri lista udzbenika za osnovnu skolu. To sto imaju pare i oruzje ne znaci i da su pametni.

Ana

pre 10 godina

U pravu su za jugoslovenske komunističke spomenike. Preskupi bizarni betonski monstrumi na poprištima velikih bitaka i stradanja, koji ne izazivaju ama baš nikakvu emociju osim neverice.

Minja

pre 10 godina

Titovi spomenici, konkretno Džamonjin u Podgariću su remek dela posleratne moderne, kako kod nas tako i u svetu. Tjentište i Majkl Džekson nikako ne mogu biti stavljeni u isti koš, ma koliko bili nekulturni na CNN-u.

истина!

pre 10 godina

Ти ”споменици” су одвратни и били су одвратни и у време кад су их комунисти сами себи градили. Не знам шта има лепо у њима?

Jovanka

pre 10 godina

Voli srpski narod Tita,
pa mora da voli i njegove spomenike.
Nikad nisam pomislila da ce zaziveti ono,
i posle Tita - Tito. Ali Srbi su cudo od naroda.

artist

pre 10 godina

CNN je oduvek bio olicenje neukusa i losih informacija, pa njih pola amerike i ceo svet ismeva zbog toga...

Sto se tice Jugoslovenskih spomenika... procice dosta vremena i onda cemo tek videti koliko su zapravo oni ispred i tog buduceg vremena a kamo li ovog sadasnjeg.

Ivan

pre 10 godina

Nije problem u Titovoj umetnosti, nego u Titu I SFRJ koju moraju svugde I stalno da degradiraju ne bi li opravdali zastu su je unistili. I tako uvek I stalno ce Broz biti nazvan diktatorom uporedjen sa Staljinom ili mnogim gorima. Ali ipak to je samo CNN, ko bi ocekivao nesto 2.?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (milos, 25. januar 2014 20:38)

Ti mora da si imao 2 godine kad se SFRJ raspadala, cim pises ovakve gluposti

Mr.Moon

pre 10 godina

Meni se bas dopadaju Titovi futuristicki spomenici. Mozda pokusava da nam kaze da je bio vanzemaljac, pocinjem da verujem onom liku sa History kanala :v

mattko

pre 10 godina

Ovo je bezobrazluk CNN/a koji se hrani pogresnim procenama dostignuca umetnosti iz doba Titove Jugoslavije. Ako nista drugo ta je umetnsot bila originalna i odgovarala je vremenu i stilu zivota u takvom uredjenju drzave kakvo smo mi imali. Zar oni ocekuju barokne ikone , romantizam ili nesto slicno u komunistickom shvatanju zivota? Uostalom i sam CNN se dobro potrudio da ta bivsa Juga bude brzo sahranjena pa sada mora i po mrtvacu da pljuje ne znajuci za onu staru dobru izreku: "o pokojniku sve najlepse"
Dodeljujem kazneni poen ovoj medijski-propagandnoj kuci koja ima ambiciju da kroji misli u glavi svima redom.

Jakov

pre 10 godina

Evo prilike i da se Jugonostalgičari oglase. Meni su lično svi ti spomenici širom sveta ružni, mrtva trka. Gomila isklesane kamenčine koja je u nekom istorijskom trenutku pozivala na neku vladajuću demagogiju! A da su ružni ružni su, koliko i Kip Slobode, Ajfelova kula itd. Ali dobro, mora nešto i za široke javne mase da se stavlja u turističke vodiče.

Mikelandjelo

pre 10 godina

"Kako to najruzniji a Dzamonja i Bogdan Bogdanovic pokupise onolike domace nagrade, plakete i pare ? Ah CNN, kakav vam je to nakaradni ukus.
(rorry, 25. januar 2014 16:43) "

U tome I jeste poenta. "Domace nagrade" a stranih nigdje. Sve zavisi od perspective iz koje se gleda. Iz nase perspective to su fenomenalni spomenici. Iz perspective kustosa iz citavog svijeta ... ne bas. Da bi se znala prava vrijednost nekog umjetnickog djela mora se verifikovati od strane medjunarodnih vjestaka. Sa slikama je lakse. Uzmete slike I probate da napravite izlozbu u Rimu, Londonu, Parizu, Tokiju, New York,... Sa spomenicima je malo teze. Umjetnici moraju doci na lice mjesta da se "uvjere". To vam je kao sa roditeljima. Svim roditeljima njihova djeca su "najljepsa" dok je realnost sasvim druga. Moje misljenje... Moja najveca zamjerka je da se ti spomenici ama bas nikako ne uklapaju sa okolnom prirodom. Kao da su pali s Marsa...a mozda I jesu.

Zoki

pre 10 godina

Ako se pročita tekst, vidi se da se govori o spomenicima sagrađenim šezdesetih i sedamdesetih, u vreme vladavine "jugoslovenskog diktatora" Tita, a ne o njegovim spomenicima kao takvim. Ne govori se ni o jednom specifičnom spomeniku, nego generalno.
Stara poslovica kaže da o ukusima ne treba raspravljati, a i ne mislim da je CNN merilo dobrog ukusa. Međutim, nisam siguran da li nam se ti spomenici sviđaju zato što su naši, zato što smo navikli na njih - ili zato što su nam stvarno lepi. U vreme kada su pravljeni bilo kakva kritika je mogla biti pogrešno protumačena, pa se moglo završiti i u zatvoru.

Osim toga, osnovni kriterijum je bio da se spomenik svidi maršalu, počasnom akademikom svih jugoslovenskih akademija nauka, trostrukom narodnom heroju i doživotnom predsedniku. I za spomenike i za nagrade.

kosmajacsale

pre 10 godina

Komunisti inace nemaju ama bas nikakav smisao za estetiku,pa je sve sto su napravili u skladu s tim. Ruzno. Spomenici,zgrade,naselja...ne samo kod nas nego svuda.
(Slobodni Klikeri, 25. januar 2014 21:15 slobo u pravu si ovi danas kapitalisti su velike estete zgade na pola metra razmaka bez trotoara bez klupe zelne povrsine. secam se naseg dolaska u naselje 1984 zgrade blistaju podrumi, klupe nekoliko igralista za decu staze kosarkaski teren razmaci izmedju zgrada 30 metara , svetlo u stanovima kvalitet gradnje. e sad sto su tvoje esteta zadnjh 25 godina zapustili ta naselja to je drugo. ma kapitalizam je spas radis od 9 do 7 dodjes kuci odspavas pa ponovo to je estetika a ne onaj diktator i onaj mrak i druzenja i rad do 3 i putovanja i rad nasih firmi [preko, i normalniji ljudi, sredjenje skole bolnice dostupne svima. dobro je da smo se oslobodili toga

Aleksandar Arsović

pre 10 godina

Spomenici iy Titovog vremena nisu tu da bi bili lepi već da ljudi znaju gde su ljudi stradali samo zato što su se izjasnili protiv nacional-socijalizma i monarhije kao dva sistema vladavine koji su i danas najgfori na svetu,a oni koji ih podržavaju nemaju mašte ni želje da žive kako im volja i kako se demokratski dogovore,
S poštovanjem

Amerikanac

pre 10 godina

Inace pisac clanka nije Amerikanac nego Iain Aitch (sto se vidi na vrhu teksta), Engles koji zivi u Londonu. To da sve vidite kroz naciju i kako su "amerikanci bolesna nacija" pokazuje koliki problem u zivotu imate. Covek je napisao clanak, i nema veze ni sa Amerikancima ni sa tim da li su bolesna nacija ili ne. Ali je uzasno kako vi sve gledate kroz prizmu nacije. Na zalost, tolike godine u nacionalizmu i sovinizmu iskrive prizmu. Za nekoga je ovo normalan, zovijalan clanak a za vas nacin da izbacite nacionalne frustracije.

zna se

pre 10 godina

To nisu spomenici Jozefa Broza vec spomenici hiljadama Srba koji su dali zivot u antifasistickoj borbi koju je doticni "Tito" iskoristio na nasu stetu umesto na korist jer su se ti ljudi zrtvovali za nas koji smo ostali posle njih. A fasiste i ustase je nagradio brisanjem Jasenovca kao istorijske odgovornosti i dodeljivanjem teritorija i nacija saradnicima fasista - Hrvatima, Muslimanima, Albancima - da, mislim na administrativnu podelu za koju su nam posle rekli da je trajna politicka!!!

Srbo-Amer

pre 10 godina

Koliko bolesna nacija mora biti, pa da napravi ovakvu listu.
Kako spomenik moze biti ruzan, ako je posvecen nekom istinskom heroju naroda.
(Milan, 25. januar 2014 16:14)

Odakle vama ideja uopste da je neka nacija pravila ovu listu?
Da ste otisli na sajt CNN-a i procitali tekst, nasli bi ste ovu recenicu da dnu:
"The opinions expressed in this commentary are solely those of Iain Aitch."

Dakle izvesni Iain Aitich je sastavio svoju subjektivnu listu "najruznijih" spomenika, i sasvim slucajno se tu nasao jedan od spomenika iz bivse SFRJ. Cinjenica da je to licni stav jednog pojedinca Vama, a i mnogim drugim komentatorima, apsolutno nije bitna. Ono sto je Vama bitno je potvrda vaseg stereotipa da jedna nacija (Amerikanci) mrze Srbe, sto naravno nema apsolutno nikakve veze sa stvarnoscu.
Dakle u pitanju je jedna lista koju je sastavio jedan covek. Niko vama ne brani da napravite slicnu listu po vasem ukusu.

Novosađanin NS

pre 10 godina

Teško je naći ružniji i predimenzioniraniji spomenik
od onog na Kadinjači, na mestu gde je Tito poslao u
sigurnu smrt užičke radnike da bi on na vreme izvukao
svoju debelu guzicu iz Užica.

Човек

pre 10 godina

Како их није срамота да овако извештавају о споменицима у мојој земљи???
Више Срба је погинуло у америчком бомбардовању Србије него од свих других агресора. Ко се мача лати од мача и гине! Слава Богу!!!

ivan

pre 10 godina

O ukusima se ne raspravlja...

Meni, iskreno, sve te komunisticke bravure su uvek bile odvratne...

Mozda zato ne slusam turbo-folk...

Genetika, valjda...

Boban ILIC

pre 10 godina

Nisu samo Titovi ruznjikavi. Pogledajte dobro spomenik Nikole Tesle na istoimenom aerodromu ili jos gore novopostavljeni spomenik Konstantinu u Nisu.I od ruznog ima jos ruznije.

my way

pre 10 godina

Rugala se serpa loncu! Da nikad nije bilo ni SAD ni Tita, danas bi mi imali divnu i postovanu zemlju, koju su oni, svako iz svojih razloga, brutalno raskomadali!

Ivan

pre 10 godina

Koliko bolesna nacija mora biti, pa da napravi ovakvu listu.
Kako spomenik moze biti ruzan, ako je posvecen nekom istinskom heroju naroda.
(Milan, 25. januar 2014 16:14)


A koliko bolestan neko mora biti pa da sovinisticki okarakterise celu jednu naciju kao bolesnu samo zato sto je neki medij objavio nesto.

ponosni Titov pionir

pre 10 godina

Sva sreca pa odeca voditeljki sa CNN nije bia u konkurenciji! Ipak ljudi, pricati kako spomenik ne moze biti ruzan i braniti neodbranjivo samo pokazuje da nismo spremni da prihvatimo bas nikakvu kritiku, koliko god ona bila bezazlena - to je nas limit ne CNN-ov

Bruno

pre 10 godina

Taj CNN bolje da se pozabavi arhitekturom Las Vegasa i subliminalnim duhom Diznilenda nego što tek tako baca u blato modernistička ostvarenja priznatog umetnika Dušana Džamonje!

Washington

pre 10 godina

Koliko bolesna nacija mora biti, pa da napravi ovakvu listu.
Kako spomenik moze biti ruzan, ako je posvecen nekom istinskom heroju naroda.
(Milan, 25. januar 2014 16:14)

A kako ne moze biti ruzan? Ne kontam. Spomenik je spomenik, niko ne ismejava tragediju ali ako je ruzan ruzan je brate. MOzes ti da cutis koliko god hoces.

PS - Takodje sumnjam da je cela Americka nacija ucestvovala u biranju najruznijih spomenika.

bife frojd

pre 10 godina

Neki od tih spomenika nisu ništa lošiji od radova najboljih predstavnika moderne u Evropi. Da je kojim slučajem isti spomenik radio Pikaso ili Brak, onda bi svi padali u nesvest. Ovako, cnn može američkoj javnosti do mile volje da plasira svoje tv pamflete o sirotinji sa Balkana i njenoj nakaradnoj umetnost. Ma, važno da koka koli ništa ne fali...

Jelena

pre 10 godina

Sram ih bilo! Simboli sećanja na stradanja hiljada ljudi stavljeni u kategoriju lepog na američki način!?
Ovo je samo poslednja u seriji uvreda na srpski račun.Da imamo političare, a ne stečajne upravnike, već bu uputili protest zbog ove uvrede!

Dalibor

pre 10 godina

Spomenici ovog tipa su u cast ljudima koji su pali u borbi verujuci da se bore za visi cilj i slobodu jednog naroda. Samim tim, ovakvo delo zasluzuje sve poscasti i spomenik podignut u ime zvrtava ma kakav da je lep je i zasluzuje postovanje. Ovim cinom CNN je pljunuo na spomenike ljudi i vojnika koji su se borili na strani Amerikanaca i saveznika u toku NOB-e. Sram da je ove krvolocne manipulatore pod cijim lazima poginuse preko 50 miliona ljudi zadnjih 60 godina!!!

JByO

pre 10 godina

Potpuno su u pravu.Zdanja komunističke arhitekture su me uvek podsećale na zatvore.Na primer,zgrada SIV-a me neodoljivo poseća na Alcatraz.Pretpostavljam da je to podsvesna reminiscencija drugova iz Politbiroa Ka Pe Jota na mladalačke dane provedene na raznim robijama.Nego,da mi zahvalimo ruskim arhitektama posle Prvog rata na velelepnim zdanjima po Beogradu,sva je sreća da ga nije gradila komunistička estetika.

S

pre 10 godina

Strahote koje su se dogodile na mestima nekih od ovih spomenika, npr baš kod Brestovske tvrđave, svakog normalnog čoveka bi sprečilo da na bilo koji način komentariše izgled spomenika. Normalan čovek može samo da oseti ogromno poštovanje prema žrtvama zbog kojih su ti spomenici podignuti. Pitam se zna li neko od tih sa CNNa šta se dogodilo u Brestovskoj tvrđavi.

legionar

pre 10 godina

Ako hoces nesto da sakrijes,stavi na CNN to niko ne gleda.Nisam ljubitelj spomenika iz doba komunizma,ali mislim da se daleko smisleniji, nego spomenici koji se nalaze u samoj Americi,poput spomenika Rokiju i njemg slicnih.

pera kojot zvani super genije

pre 10 godina

Ovaj njihov memorijalni spomenik žrtvama 11 septembra liči na veliku krckalicu za orahe sa sve orahom unutra,toliko o njihovoj umetnosti.

Munja

pre 10 godina

Skoro sam se zainteresovao za SFRJ spomenike, našao ih sve na internetu, neke posetio, i moram priznati da su me oduševili, stoga planiram da i ostale posetim u budućnosti. I evo, da se CNN nije oglasio bio bih slep pored očiju i ne bih video koliko su ružni. Sad još manje poštujem tu propagandističku kuću. Nek im je na čast, koju očigledno nemaju.

crnocrni

pre 10 godina

Diktator Tito!? Uporedite ga sa ovim danasnjim demokratama Obamom, Merkelovom, ovim afrikancima i ostalima, pa to je bila planeta za sebe, svidjalo se to nekome ili ne!!! Svi imamo prava, ali kakva!?

Mali Hijavata

pre 10 godina

Drž'te se vi bledoliki, vašeg hot-doga i krofni, a o ukusu,tako mi Velikog Duha, nemojte! Kao ni o pravdi, nakon onoga što učiniste hiljadama naše braće: Čejenima, Čerokijima, Sijuksima...
Haug!

majstori majstori

pre 10 godina

Kada se napravi skulptura Lenjina u velikoj razmjeri onda je to kult licnosti- kad se napravi ogromni Lincoln onda je to odavanje postovanja velikom misliocu. Kad Belorusi uklesu predimenzioniranog junaka onda je to neukus, kad oni izdrndaju cijelu planinu sa likovima prezidenta onda je to ok.

Bas se nasla ekipa da odredjuje sta je ruzno a sta je lijepo. Iskreno ako malo pogledate sta to njima nevalja, to je klasicna prica- tu su odmah strpali sve koji su protiv izrabljivackog drustva( njima su svi ti komunisti) onda slijede crnci -skulputura africkom preporodu- a Oscar Wilde kao lice drugacije sexualne orijentacije je takodje tu.
Na kraju krajeva Jugoslavija je imala kome i cemu podici te spomenike.
Volio bih da oni podignu spomenik nekom od modernih vodja, evo onaj sto je volio da gura podnaduli nos i cigaru gde ne treba na primer, mogli bi njemu da monument podignu- vodja koji nikad nie udisao nek se zove- jel mozete da zamislite kako bi ta gromada od coveka izgledala isklesana u gromadi kamena sa pratecim rekvizitima? divota!

Срђан

pre 10 godina

@Milos Bokan "Кип слободе" је поклон француског народа.
Нешто сасвим друго, што време више одмиче схватам колико ми Југославија недостаје, колико је, била савремена и јача од ових малих вазалских државица, које немају шта да кажу, а и нико их и не слуша, а камо ли пита нешто.
Нажалост, ајд сад поздрав

Bote

pre 10 godina

Toliko su ružni da su postali hit na društvenim mrežama među ljubiteljima naučne fantastike, o njima snimljen film, urađeno nekoliko izložba slika jugoslovenskog brutalizma (tako se zove pravac u umetnosti).

Nameće se pitanje: da li je možda CNN leglo kiča i šunda? :D

zack zis

pre 10 godina

Tito je barem svojim saborcima napravio spomenike i to se nije stedelo.A gde su spomenici iz zadnjih ratova?Ima li koji?Samo groblja.

zmitjkoe

pre 10 godina

Vazno da je njihov "Kip slobode" lep i da upravo tu vrednost koju on promovise i oni promovisu sirom sveta!!!
(Milos Bokan, 25. januar 2014 16:41)

Kip slobode, monumentalna statua u neoklasicnom stilu je poklon Americi od francuskog naroda. Patinasti kip je prva stvar koju su ugledali milioni emigranata iz Evrope, znajuci da je Kip u njujorskoj luci kao i ostrvo Elis, da je bekstvu i putovanju kraj ujedno i pocetak novog zivota. Neznanje i mrznja ubija coveka u tebi.

milos

pre 10 godina

Nije problem u Titovoj umetnosti, nego u Titu I SFRJ koju moraju svugde I stalno da degradiraju ne bi li opravdali zastu su je unistili. I tako uvek I stalno ce Broz biti nazvan diktatorom uporedjen sa Staljinom ili mnogim gorima. Ali ipak to je samo CNN, ko bi ocekivao nesto 2.?

nightmarealeksinac

pre 10 godina

da da nakaradni su spomenici sve iz afrike ili istočnog bloka a u sred Njujorka stoji spomenik koji su oni nazvali KIP SLOBODE pa jel donesoše moderno ropstvo ili slobodu ???

bilo nekad betonjarki, sada su staklenci

pre 10 godina

Ta komunisticko socijalisticka arhitektura je najruznija na svetu. A drugo, bolje se drze zgrade gradjene pre sto godina nego ove betonjerke sagradjene pre 20 godina. A i lepse izgledaju...
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Mrtvac, 25. januar 2014 16:24)

I ti se razumes u umetnost kao i ovi sa CNN-a. Pogledaj film Frensh connection, americki iz 70-tig godina. U tom filmu se radnja uglavnom desava na ulicama pa se taman moze videti na sta je licila amerika tih godina. Ja nisam znao dal se radnja desava u SSSR-u ili americi, tolika je bila razlika. Metroi, uzas zivi, podzemni prolazi, ulice prljave, po nekim ulicama vatra gori u kontejneru. Ne znam dal su to namerno hteli da kao "slucajno" uhvate koji kadar realne amerike, a ne one cenzurisane u kojoj je ona uvek ekstra.
U tom periodu su sve gradjevine bile u tom stilu svuda u svetu. Idi sada u Belorusiju pa pogledaj kakav je Minsk, veze nama sa onim "komunistikim" stilom.

Dragan

pre 10 godina

Da, spomenici socijalizma su ružni jer podsećaju kapitaliste da je postojao sistem koji nije dozvoljavao tajkunima da vršljaju i pljačkaju. Inače u Evropi se objavljuju debele knjige o jugoslovenskoj umetnosti, arhitekturi i dizajnu.

Педер

pre 10 godina

Објављује нација којима су два главна споменика Кип Слободе коју им је направила и поклонила Француска и Обелиск у Вашингтону који је чиста копија Египатских без трунке оригиналности. Све ми се нешто чини да овоније имало везе са самим споменицима колико до тога због чега су дизани

Sloba

pre 10 godina

Od kada je to misljenje nekoga iz CNNa bitno!? Pre svega je sam CNN merilo zurnalisticke brutalne ruznoce i kao takvo poznato u cjelom svetu!

Slobec

pre 10 godina

Polovina spomenika se ni meni ne dopada (Neutrality Monument (Turkmenistan), Michael Jackson tribute statue (London)...) a za neke se ne bi slozio. Ko je napisao clanak? Drugo, rekli na CNN-u, pa je to kao vazno. Rekli na CNN-u dau Iraku ima oruzija za masovno unistenje pa ga jos nisu nasli. Uz to, RTS ima na mahove vecu gledanost nego CNN globalno.

Svako ima pravo na svoje misljenje

pre 10 godina

Ko je PROCITAO tekst, video je da NISU spomenuti samo nasi spomenici i da NISU spomenuti samo spomenici iz komunistickih/socijalistickih zemalja, dakle, cemu frka?
Ukratko, kako srece da nikada nismo imali ni te bitke, ni te spomenike, gde bi nam kraj bio, a da je vecina ruzna, ruzna je - ogromne kabaste gromade betona nasred raznih nedodjija, na koje je baceno mnogo para!

Srđan

pre 10 godina

Ne nego su fašistički spomenici baš lepi, naročito vaši. Ovde se narod izborio za slobodu, protiv fašizma u drugom svetskom ratu, a mnogi se stide i žele da zaborave, umesto da budu ponosni što imaju takve pretke. U svakom iskustvu ima dobrog samo ako se iz njega uči, a na žalost mi imamo surovu istoriju u velikim količinama. Zato i suđenje još traje jer im ništa nije jasno a žele da im bude! E pa živite u neznanju a mi odosmo dalje, ako budemo pametni i mudri.

zoran

pre 10 godina

CNN i umetnost kao kokoshka i atomaska fizika.

nedavno sam citao clanak gde jedan, mislim, nemachki reziser je bio odushevljen tim spomenicima i uzima ih za njegov film.

elektropionir

pre 10 godina

Dok se evropljani dive apstraktnim spomenicima SFRJ(Tjentiste leta2013 bilo je puno holandjana,madjara,skandinavaca itd.),jedinstvenim na svetu,CNN ih stavlja na listu najruznijih(to je njihovo pravo)...?!?
Ali to toliko i ne cudi posto lista dolazi iz zemlje gde se holivudski blokbasteri proglasavaju za remek dela umetnosti,demokratija 'izvozi' u najmanju ruku pod velom velikog licemerja,a policijska kontrola i spijunaza su jos zesce nego za vreme diktatora Josipa Broza!

Put your money where your mouth is

pre 10 godina

@Mrtvac

"Ta komunisticko socijalisticka arhitektura je najruznija na svetu." To sto vi nazivate "komunisiticko-socijalistickom arhitekturom" je moderna arhitektura u istoriji poznata kao internacionalni stil, nastala zahvaljuci Le Corbusier-u, Francuzu Svajcarskog porekla, znaci "najruznija" arhitektura je nastala u suvom kapitalizmu a ne komunizmu. Takodje, pogledajte na Google pravac "novi brutalizam" (new brutalist architecture), "objektivizan" (the new objectivity), "racionalizam" (italian rationalism), svi ovi pravci su nastali i bili karakteristicni za zapadni kapitalizam a kasnije su se tek pojavili u komunizmu .

Ludi konj

pre 10 godina

Klasicna budalastina, koja nema veze ni sa cim, osim potrebe za pljuvanja po komunizmu. Treba razdvojiti ekonomiju, ljudska prava, drustvo od kulturne zaostavstine. Ovi monumentalni spomenici, neobicni u svojoj apstrakciji, su verovatno jedino dobro i vredno sto je jos uvek preostalo od one nesrecne zemlje. Nije bitno kome pripadaju, i sta treba da predstavljaju, bitno je da jos uvek izgledaju sveze i moderno, tj da im ne manjka umetnicke vrednosti. Nasuprot mnogim zemljama istocne Evrope, komunizam u YU je imao donekle tolerancije i ''ohrabrivao'' umetnike da se slobodnije izrazavaju nego mnoge njihove kolege u slicnim sistemima. Kao primer pogledajte poznate slikare, filmadzije, arhitekte tog vremena pa procenite sami. Iako su moje simpatije uglavnom bile i jos uvek su okrenute zapadu, u ovoj iznetoj tvrdnji , CNN iznosi veliku budalastinu i nebulozu.

mattko

pre 10 godina

This is insolence CNN / which feeds an incorrect estimate of the achievements of art from the time of Tito's Yugoslavia. If nothing else this art was original and fit the weather and lifestyle in such an arrangement the state that we had. Do they expect baroque icons, romanticism or something in the communist view of life? After all, CNN has worked hard to the former South is quickly buried and now the sea and the dead man spit unaware of that good old saying: "the dead man most beautiful"
Assigning penalty point this media-propaganda house that has the ambition to shape the thoughts in my head all row

Coco Bill

pre 10 godina

Vazno da je njihov "Kip slobode" lep i da upravo tu vrednost koju on promovise i oni promovisu sirom sveta!!!
(Milos Bokan, 25. januar 2014 16:41)

"Kip slobode", ako već hoćeš da držiš pridike, nije uopšte amerilki nego je poklon Francuske, posle američke pobede nad Engleskom. E sad da je lep lep je, jer je urađen u stilu klasicizma, a sad što je i on u neku ruku "politički obojen" to je druga stvar.

vasilije knezevic

pre 10 godina

Prije svega to nijesu Titovi spomenici.On ih nije klesao i postavljao na pomenuta mjesta.
Moguce je da je pio pitan za misljenje ali spomenike su radili drugi.CNN i Amerika uopste
nemaju nikakvo pravo da ocjenjuju umjetnicku vrijednost nekog sponika;treba prvo da
pogledaju planinu Rasmore pa ce tek onda shvatiti sta je los ukus.I ne samo planina Rasmore,
postoji bezbroj spomenika, bas u tim USA, koji su umjetnicko ruglo.CNN je ruglo svoje vrste
na celu sa Kristianom Amanpur.
vasilije knezevic 25 jan. 2014

Slobodni Klikeri

pre 10 godina

@(kosmajacsale, 25. januar 2014 22:03)

To sto ti nazivas kapitalizmom,i sto su tebi i ostalima podmetnuli kao kapitalizam,to u Srbiji sto je,to nema blage veze sa kapitalizmom. To je nesto iz perioda upada varvara u Rim u V veku,znaci neki prelaz sa robovlasnistva na feudalizam. A sto su ga nazvali kapitalizmom to je druga prica.
Ne bih imao nista vise da dodam,na ovaj tvoj komentar,osim jednog malog primera:kada se krecete od Slavije prema Kalemegdanu gledajte u zgrade. Taj potez je najbolji primer ruznoce soc realizma u odnosu na sve epohe pre. Svaka,ali SVAKA lepa zgrada u BGu i po vecim gradovima Srbije napravljena je PRE rata. Zgrade pravljene posle 1945. se vrlo lako prepoznaju-sve su iste,gomila betona,kockate,sive,maslinasto sive,sa metalnim prozorima...svaka je ista,bilo da sluzi kao Centralni zatvor,Zavod SZO,SDK,skola,bolnica,skupstina,generalstab ili biblioteka. O kvalitetu stabneog prostora na NBGu ne bih da arcim 'artiju. Kao sto i ne bih da uporedjujem dalje jer je glupo upordjivati komunisticku arhitekturu sa onim sto ima jedna Italija,Francuska,Nemacka...Montreal u Kanadi,Spanija,Portugalija,Austrija...i tako redom.Dovoljno je i obici gradove po Vojvodini i pitati od kada je koja zgrada. Srbi kao narod inace nemaju previse smisla za lepo,a komunisam je to malo unakazio. Ko razume shavtice,a ostalima ce sve iz SFRJ biti najbolje,jer za bolje i ne znaju. Pozdrav iz kapitalizma.

Bez dlake

pre 10 godina

Ono maglovito i hladno jutro, davne 83e, bio sam jos klinac kad smo posjetili Tjentiste, ce mi zauvijek ostati u sjecanju. Nesto sam osjetio, ne znam sto tocno ali da se tamo nesto posebno dogodilo to mi je bilo jasno. Spomenik pravi nije "lijep" niti "ruzan" nego sluzi da nas podsjetiti na nesto velicanstveno. Mozda Ameri nemaju nista slicnog da se sjecaju pa i ne mogu shvatiti nase spomenike. To je njihov problem, ne nas.

Ja

pre 10 godina

Ne mozda bi bolje bilo da smo podizali spomenike Lenjinu i ostalim partijskim vodjama kao sto su to radili Rusi? Pa u celoj Jugoslaviji je bilo svega par spomenika Titu - u Uzicu, Kumrovcu, Velenju i mozda jos negde ne znam. Ja sam srecan sto smo gradili ovakve vanvremenske spomenike a oni neka pricaju sta hoce.

Nucky Thompson

pre 10 godina

Halo polupismeni komentatori, imate link, i sve sto vam je potrebno je osnovno znanje engeskog jezika!!! Kakva smo mi nacija!!!! Zato i jesmo u sup*u kosmosa u rangu africkih plemena!!!

Ivan BA

pre 10 godina

@Objektivno

a sad procitaj celu listu a isto bih preporucio i ostalim komentarcima.
Ne valja pisati komentar bez barem procitanog celog texta.
Na listi su bas spomenici iz celog sveta a i nekoliko iz USA.

majstori majstori

pre 10 godina

Nije mi jasno kakva se lepota nalazi u ovim ruznim , ogromnim i depresivnim gromadama ?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (pedja, 25. januar 2014 19:33)

znas Pedja, kaze se da se lepota nalazi u oku posmatraca.

isto bi se moglo reci i za ruznocu i za depresivnost, nazalost…to se zove projekcija inace..kamen po sebi nije ni lijep ni ruzan ni dobar ni zao..mi smo ti koji mu dajemo te epitete projicirajuci osjecaje koji ispunjavaju nasu dusu.
prijatno

Hogar

pre 10 godina

...Na primer obelisk, izrađen u čast kralja Tutmosisa III., stoji kraj muzeja Metropolitan (Njujork) od 1881. godine. Visok je 21,6 metara, a poznat je kao "Kleopatrina igla"Obelisk je star oko 3.500 godina...i naravno dovežen je iz Egipta.Mi smo bar i ove "ružne" radili sami na osnovu svoje istorije.Oni koji nemaju istoriju morali su da uvoze tuđu.

Nemanjad

pre 10 godina

Naslov suvise generalizuje sve spomenike posvecene revoluciji. Na podruciju bive Jugoslavije podignuto je oko 15.000 spomenika posvecenih revoluciji, mnogi spomenici su remek delo tadasnjeg vremena, ne samo u nasim, vec i u svetskim okvirima. Trebalo bi posebno pomenuti dela Vojina Bakica.

Nenad, Skopje

pre 10 godina

Tekst je nepotpun jer nema sampiona - Skopje 2014! Inace, u jednom od svojih poslednjih intervjua, Bogdan Bogdanovic je objasnjavao da svaki spomenik, osim teatralno-scenografkse osobine mora imati i emotivnu. On je to lepo teoretski objasnio ali mislim da su njegovi spomenici bas u tome bili promaseni. Iako su bili izgradjeni na mestima gde su se desili strasni zlocini ili velike bitke, oni su veoma hladni, bezosecajni, mozda i zbog materijala od kojeg su napravljeni - beton. Recimo, spomenik u Jasenovcu, osim sto je grandiozan po svojim dimenzijama, ne izaziva nikakvu asocijaciju niti pijetet prema zrtvama logora. Trebalo se ugledati na iskustva u gradnju spomenke za zrtve Jevreje - jednostavna forma, bez apstraktnosti, ciste linije i jasna asocijativnost u poruci koju nosi spomenik. Tamo gde se odaje pocast zrtvama nema prostora za eksperemnetisanje i futuristickih ideja.

Ђорђе

pre 10 godina

CNN ne tvrdi nista. Onu samo iznose svoje subjektivno misljenje. Tvrditi se moze da je zemlja okrugla, jer to se moze dokazati. Da je nesto ruzno se NE moze tvrditi, jer je meni ruzno ono sto je nekom lijepo, i obratno. Znaci CNN iznosi svoje misljenje, a ne tvrdnju. Ljepota je, kao sto to neko rece, u ocima posmatraca.

Marko

pre 10 godina

Za gospodina Milana koji je ostavio prvi komentar. O kakvoj naciji vi govorite ? U pitanju je televizijska mreza. Cemu odmah generalizovanje cele nacije ?
Inace ovi spomenici nisu estetski privlacni ali jesu bitni. Nesto ne vidim da ih se bas secamo i odrzavamo.

FrancoSrb

pre 10 godina

@(Milos Bokan, 25. januar 2014 16:41)
Vazno da je njihov "Kip slobode" lep i da upravo tu vrednost koju on promovise i oni promovisu sirom sveta!!!

Kip slobode u Njujorku ("Sloboda osvetljava svet") je poklon naroda Francuske narodu Amerike i delo je francuskog vajara Auguste-a Bartholdi-a a konstrukcija je delo Auguste-a Eiffel-a.

Znaci za kip Slobode u Njujorku su "krivi" Francuzi a ne Amerikanci ;-).

xyz

pre 10 godina

@Vazno da je njihov "Kip slobode" lep i da upravo tu vrednost koju on promovise i oni promovisu sirom sveta!!!
(Milos Bokan, 25. januar 2014 16:41)

Kip slobode je napravljen u Francuskoj u 19 veku pod patronatom tada cuvenog kipara Frédéric Auguste Bartholdi-ja i poklonjen je tadasnjim S.A.D. od strane Francuske 28.10.1886. u znak prijateljstva francuskog i americkog naroda : http://en.wikipedia.org/wiki/Statue_of_Liberty