Ponedeljak, 18.07.2016.

IMAGE DESCRIPTION

Sortiraj po:

pre 7 godina

lepi pozdrav iz slovenije. i ja sam služio vojsku na karauli meho kamarič daljnog 1986/87 9 mjeseci.bilo je lijepo.pozdrav svima, koji ste bili graničari na ovi karauli.

(Nije istina, 18. jul 2016 17:18
istina i to ona jedna jedina,kakva samo moze istina da bude. Gledao sam u tom baru video snimak svadbe gazdinog brata u New Yorku sa hiljadama zvanica i desetinama orkestara(prednjacili srpski) na zakupljenoj 5 aveniji. 1 700 000 usd je platio zakup gradu N.Y. I to sve lovom od sverca brown shugar-a mazgama do Gusinja,a onda normalno kamionima do Bara i dalje brodom preko bare.

@Dejan Pesic
Uh, stativa! Ali svakako si me svojim imenom i prezimenom vratio skoro cetvrt veka unazad, i izvukao iz mene neke detalje za koje sam mislio da sam ih zauvek zaboravio. Hvala ti i pozdrav iz Kg-a.

pre 7 godina

Nisam Aleksandre,mada i ja slusam Doors jos uvek.Ja sam bio na obuci 1991 u Plavu a posle sam poslat na karaulu u Vusanju.Moj rejon je bio bas ovaj sto je opisan u tekstu.Inace sam iz Beograda

Sve je u pokretu, nema statike

Najviši vrh na svetu je tačno na granici Kine i Nepala i najvišim je vrhom u obe države. Znači mogu ga obe države "koristiti kao svoj vrh".
Jedna zanimljivost, kao što znamo na našoj planeti sve je u pokretu, tako da najviši vrh Češke Republike (Snìžka) je pre nekoliko vekova bio "granični vrh" ali danas preciznim merenjima je utvrđeno da se nalazi 3 metra na strani Poljske republike. U češkim udžbenicima decu uče da je to i nadalje najviši vrh njihove zemlje. Pogotovu reke pomeraju svoja korita. Pa Dunav malo ulazi u HR a negde i u SR (Vojvodinu) itd.

@Dejan Pesic
Covece, jesi li ti onaj Dejan Pesic iz Nisa, sa kojim sam bio krevet do kreveta u kasarni Zoganje kod Ulcinja, koji je voleo The Doors, bio opicen, imao neku uzrecicu "seriozan", sa kojim sam se uz zagrljaj rastao posle zakletve u Baru, koji je otisao na karaulu, a ja na brod, odakle sam mu pisao pisma za koja ne znam da li ih je dobijao? Ja sam Aleksandar iz Kragujevca, bio lud, i jos uvek sam, za Dire Straits, raspolozen za pricu u sitne sate, dok gomila oko nas hrce. Ako jesi, zivo te se secam, a znali smo se manje od mesec dana, pre 23 godine! Ako nisi, svakako pozdrav.

pre 7 godina

I ja sam mislio da najvisi vrh mora biti na teritiriji, ali sam bas od kompetentnih ljudi, kasnije i u GSS cuo da se gleda najvisi vrh, bilo da je na granici ili unutar, ako je i na granici deo vrha je u Crnoj Gori i kazu da je to sluzbeno i od strane drzave tako. Dakle Bobotov Kuk je drugi a ne prvi, medjutim, simbolicno, ostaje prvi u srcima i glavama ljudi.

Nije istina

Role zarolaj nista od ovoga sto si napisao nije istina.Gusinjani koji rade u Usa nikad se nisi bavili takvim poslovima kao sto ti kazes.Naprotiv radni I posteni ljudi,koji imaju uspesne kompanije I biznise,veoma slozni u svakom pogledu.Posebno nove generacije koje nadolaze,mozemo se pohvaliti doktorima,advokatima,inzinjerima,magistrima it'd.Sigrno da ta deca nebi bila ovo da ti ljudi bili Ono sto ti pises.Zalosno da u tex koji opisuje Prokletine ti pises o ovome.Bilo bi dobro da prosetas do Gusinja I uooznas te ljude.

pre 7 godina

Hvala Danijel,pozdrav i za tebe.Inace zvanican naziv tadasnje nase karaule je bio Meho Kamaric.Obe karaule i na Zastanu i u Vusanju su imale patrolni rejon duz Prokletija,ali da bi se stiglo iz Vusanja do same granice sa Albanijom trebalo se dobro preznojiti i to uglavnom pesacenje uzbrdo.E sad leti je sve super i lepo ali zato zime su surove,mada tamo i leti nocu nosis zimsku jaknu ali zato spavas kao top.Neko je spomenuo i Savino oko.Ono je stvarno prelepo,pili smo vodu iz njega koliko je bistro i cisto

(Mauro, 18. jul 2016 09:41)

Da prijatelju, samo proviciraj, pametno je provocirati Srbe, samo nemoj da se zacudis kad jednog dana budu ponovo u samo jednoj drzavi, a kojoj konsultuj udzbenike istorije.

Bio pre mesec dana-velicanstveno.
Inace,za najvisi vrh neke zemlje uzima se vrh planine koja cela pripada toj zemlji,tako da je Bobotov kuk zvanicno najvisa tacka CG,iako je nizi od Zle kolate,koja je na granici sa AL.

pre 7 godina

Moja je majka iz albanskog katoličkog sela Martinovići/Martinaj na Prokletijama.Opština Plav, Crna Gora.Selo je na 1km od albanske granice.Divno je.Kao u Alpima.A tek sir, pršut, džem od divljih jagoda i borovnica...Divno.

@Luka
Pa za ove danas banana drzave exYu je bila izuzetno napredna. Elem danas geometri na raspolaganju imaju satelite, a tada nije bilo ni mobilnih telefona. Neki snalazljiv individualac bi samo koriscenjem google mapa mogao da izvuce povrsinu ostrva/parcele i to samo sedenjem ispred racunara.

pre 7 godina

Bas na toj karauli na Zastanu sam sluzio vojsku kao granicar 1992 godine.Inace to je bila letnja karaula a zimska je bila u selu Vusanje.Taj deo prokletija je prosto neverovatan,priroda neopisiva,to ipak mora da se dozivi.Blizu godinu dana sam proveo na tom podrucju i to mi je zaista nezaboravno iskustvo

boris

Rekli su najviša tačka, a ne vrh, a to jeste na Prokletijama. Čak mi se čini da ka Kolati ima još viših tačaka. Ali Crnogorci više vole Durmitor, čim su ga prozvali direktorom, tako da će reći da je Bobot najviši (razlika jeste u metrima).

Na Ćaf Bori (Borin prevoj) postoje ostaci većeg naselja, ne samo katuna. Koliko smo zaključili po temeljima crkve, radi se o pravoslavno življu. Pored je groblje, koje ima neka prazna grobna mesta, uglavnom onih koji su umrli pred I svetski rat. Što mi liči da je stanovništvo organizovano napustilo taj kraj i ponelo neke bliske sa sobom.
Teško se tamo živi, te su zato neki nepoverljivi ali većina je gostoprimljiva iz istog razloga. Obavezno se javite u prolazu, ne budite nevaspitana gradska deca. Ako vas pozovu da svratite ako baš niste u žurbi popričajte malo, lepo je.
Grlja ima vodopad kojim počinje najekstremniji kanjon u exYU, zato mnogi misle da je ponor. Obično se ne ulazi u njega ako voda dotiče, ali znam neke junake koji su ga (srećom) prošli i kada je bilo vodopada.

pre 7 godina

Najvisi vrh Crne Gore je Zla Kolata na granici Crna Gore i Albanije, ciji je veci deo u Crnoj Gori. Dugo se mislilo da je Bobotov Kuk na Durmitoru dok nanovo nisu izmerili Zlu Kolatu za koju se i ranije sumnjalo da je veca od Bobotovog Kuka. Slicno tome, u Hrv se dugo mislilo da je najvece ostrvo Krk, ali ponovnim merenjem povrsine ostrva doslo se do saznanja da je najvece ostrvo u Hrv Cres !!! Toliko o kompetentnosti domacih " strucnjaka" uspavanih, nesposobnih maminih sinova , lazova tzv "napredne" Titove Jugoslavije.

Alpina

i dolina grebaje je neshto shto treba dozivjeti, sa tri strane okruzema strmim liticama, iznad nje dominiraju vrhovi tri karanfila i ochnjak. Ispod planina i orlovih krila tu sam pio potok sa izvora. ko ide neka bude svjestan da su medjedi normalna pojava u prokletijama.

pre 7 godina

Gusinje je mjesto u kojem zivi nekoliko hiljada stanovnika,ali samo desetak su muskarci koji cuvaju zene i djecu dok su ostali muski pripadnici sela u USA(uglavnom Chicago i N.Y)gdje im je glavni izvor (enormnih) prihoda prodaja heroina. Istim ovim stazama koje ste pomenuli u tekstu se svercuje sve zivo,ali ponajvise heroin.. Imaju najbolje cevape na svijetu i najbolji bar(klub) u koji sam ikada krocio nogom.Tri sprata u zemlji(brdu).ali na zalost bio je prazan jer nema ko da dolazi osim kada su tu na godisnjem ovi sto su u USA i ponekad kad imaju poslovni sastanak sa "kolegama" iz bivsih YU republika i ostatka Evrope.Inace ne mozete da dodjete tek tako u selo i da se setate i da zapitkujete bilo sta jer Gusinje je drzava za sebe. Ovo su !00% tacne informacije,alii cisto sumnjam da ce mi tekst biti objavljen upravo zbog 100% tacnih informacija.

Dejan

Stao sam čitanje teksta kod "krenuli u osvajanje Rosnog vrha, najviše tačke Crne Gore, na 2.528 metara nadmorske visine" jer se time vidi da autor ne zna da koji je najviši vrh Crne Gore, a samim tim i nije kompetentan da piše o ovoj temi.

za srecno detinjstvo.

Ja sam sa tih prostora, znam Sar planinu sa skijanja, ali Prokletije su za strahopostovanje. Block out - nacionalno osvesceni rokeri objasnili..., SVAKA CAST!!!!!

pre 7 godina

Nisam znao da su Prokletije toliko duge da se prostiru i u Srbiji. U svakom slučaju, ako je tako, to su onda četiri države: Kosovo, Albanija, Crna Gora i Srbija. Inače, svugdje na webu ih reklamiraju kao "albanske Alpe" i zaista izgledaju predivno.

ja sam sa mladine strane

odlican tekst! bio sam na planinarenju tamo septembra '97, nekih nedelju dana, sa nepunih 17godina, prelepo iskustvo. Secam se da su u jednom momentu albanski granicari pucali na nas. Nasi vojnici su strazarili u kampu, pazili nas. Pozdrav ekipi ako neko od njih vidi ovo.