Ponedeljak, 11.01.2016.

21:43

Železnička stanica samo za jednu putnicu

Izvor: Tanjug

Železnièka stanica samo za jednu putnicu IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

56 Komentari

Sortiraj po:

zlopamtilo

pre 8 godina

@storija nije od juče
Zaboravio si da spomeneš stanovnike Burme, Malaje, Singapura..... I oni imaju nešto da kažu u vezi japanskog civilizacijskog nivoa.

EU Citizen

pre 8 godina

Užas, i sad, umesto da se roditelji te devojčice presele tamo gde je škola, ili da zajedno s njon idu s milim bogom, "dobra" država pljačka putnike ili poreske obveznike da bi neko imao specijalne privilegije na tuđ račun. Nije ni čudo da Japan tone već dve decenije, i da ga konkurencija dostiže i prestiže, kada je sve, uostalom, isto kao i EU koja ima identične ekonomske i društvene probleme izazvane sličnom bolesnom socijalističko-birokratskom ideologijom, postavljeno na glavu: umesto da ih nagrađuje i sve podređuje njima, država kažnjava i globi normalne, radne i odgovorne ljude i na njih prebacuje tuđe probleme, baš kao u ovom slučaju. To što se većina komentatora divi ovakvoj sumanutosti i nepravdu i nemoral zove "civilizacijom" svedoči samo da Srbija takođe nema čemu da se nada.

Kanda Malko

pre 8 godina

Izgleda da Japanci prilaze čoveku kao svesnom i osećajnom biću, koje ima svoje potrebe i koje je po definiciji dobro i treba mu pomoći ako je u nevolji. Kod nas je kanda malko drugačije...Kod nas se čoveku prilazi sa iscerenim podsmehom koji kaže "i koji si mi sad pa ti? šta ti sad hoćeš? ajde bre tornjaj se odavde govedo jedno!", kod nas se na čoveka gleda sa podozrenjem i pritajenom mržnjom dok se u glavi motaju misli tipa "odakle mu taj auto, ta garderoba, taj stan, odakle mu pare za to letovanje? koje on to muljaže i kombinacije pravi? preko koje li je veze dobio posao? šta li je ona njegova žena videla u njemu?". To da smo mi gostoljubivi i širokogrudi je teška iluzija. Srbi su uglavnom samoživi, sebični, grubi i agresivni, a na svoje zemljake gledaju sa nepoverenjem i rivalitetom, vazda spremni na najcrnja ogovaranja i spletkarenja, na prevare i laži. Svako teži da u odnosu na svog bližnjeg bude superiorniji, da ovoga ponizi, ismeje, omalovaži, to je duševna hrana i dnevna potreba. Mislim da je u pitanju tursko nasleđe. Naučili smo da jedni prema drugima budemo onakvi kakvi su Turci bili prema nama. I nema tu pomoći, to je tako i uvek će tako biti.

Istorija nije od juče

pre 8 godina

Civilizacijski nivo koji ima Japan nećemo dostići ni za milion godina, mislim da je homo balkanikus slepo crevo evolucije
(darwin, 12. januar 2016 08:01)
Pitajte Kineze koji su preživeli japansku okupaciju za vreme drugog svetskog rata kako im je bilo lepo.

DinoNYC

pre 8 godina

CITIRAM:
"Ja svakodnevno saradjujem sa Japancima vec par godina, radim za Japansku firmu. I dok nisam upoznao Japance bas dobro pisao bih isto kao i vi. Istina je totalno drugacija...Oni su prvo jako netacni, onaj mit Japanci u sekund je mozda nekad bio i vazio, sada ne, ne uopste, mozda vise kasne no mi. Uopste nisu pametni, sto i sami priznaju...

Tako da, nemojte se loziti na Japan bez predznanja o njima i donositi zakljucke na osnovu pretpostavki. Blizu 5000 njih sam upoznao i nema tu mnogo razlike!

P.S. Znajuci Japance ovo je sve samo ne tako idilicna vest, provericu jos koliko danas!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (delboy, 12. januar 2016 07:56)"

Ja ne znam sa kojim ti Japancima radis, i kako si uspio upoznat 5000 njih osim ako nisi prostitutka, ili ne prodajes karte na autobusnoj stanici u Tokiju, medjutim, tvoji navodi su apsolutno pogresni.

Ja nisam upoznao "5000" Japanaca, ali jesam upoznao i radio godinama sa tim ljudima i oni su upravo takvi: tacni, precizni, jako vrijedni i disciplinovani, i cijene prije svega rad, trud i postenje.

Oni jesu zadrzali u sebi taj samurajski kodeks casti i kod njih kad je neka kriza oni se drze skupa, ne krse zakon i vrlo su predani svojoj drzavi.

Da Balkanci preuzmu makar 10% radnih navika i kodeksa casti od Japanaca bilo bi mnogo bolje.

さようなら
Sayōnara Delboy-San

Posejdon

pre 8 godina

@vladica , @ Kапетан Немо

Ne samo nama nego i mnogim uređenim zapadnim društvima bilo je potpuno neshvatljivo da gledaju kako taj narod disciplinovano stoji u redu da uzmu jednu ili dve flaše vode , a u nekim prodavnicama koje su ostale bez ikakvog nadzora isto uzmu jednu flašu vode i ostave pare !
Tehničko osoblje koje je išlo u nuklearku , da učini sve što može da spreči još veće štete i još teže posledice , razvoženo je nekim kombijem i svi kako uđu u onaj kombi , od vozača pa do onog na trećem redu sedišta vezuju pojas , iako su se samim ulaskom u krug nuklearke verovatno oprostili od svojih života za dobrobit drugih !
Takve stvari su za veeeeliko , veeeliko poštovanje !!!

@Ed

pre 8 godina

nazalost nasa drzava je od 30-150 godina iza naprednih drustava i drzava. pri tome mislim i na drustvo i njegove aktivnosti i na drzavu i na uredjenje. najmanje zaostajemo fizicki npr imamo u vojsci opremu staru 30 godina. nevolja je u tome sto nam internet i jos par stvari daje pogresnu sliku o nama samima, mislimo da smo deo sveta. Norveska ima u ustavu da se novcane i zlatne rezerve drzave ne smeju trositi, kod nas dok se ne bi obogatio svaki direktorcic ne bi se stalo sa ispumpavanjem. Fukosima gde se stariji ljudi bez porodica prijavljuju da oni idu tamo da se radi sta treba za drustvo i drzavu jer bolje oni nego omladina. Ima bezbroj primera. Ni drustvo ni drzava ni slobode ni su na nivou. Kod nas demokratija znaci visetranacki sistem a veze demokratija nema s tim, ili samo s tim.

rex

pre 8 godina

Obrazovanje je stub svakog ozbiljnog društva, a mogućnost transporta ljudi i robe stub ekonomije. Ima tu još mnogo bitnih faktora kao npr. prava i obaveze kako pojedinca tako i države... Kod nas se svi samo na prava pozivaju a niko ne izvršava svoje obaveze... E zato su oni tamo a mi ovde.

wow

pre 8 godina

Ako je ovako u Japanu koji je 70 godina pod okupacijom Amerike kako je tek u slobodarskoj S. Koreji, sigurno tamo ovu bi vozili helikopterom.

Aleksandar, Novi Sad

pre 8 godina

Japanska zeleznica, kako je prevedeno, nije državna železnica. U privatnom je vlasništvu, što tek daje neverovatan prizvuk ovoj priči.

delboy

pre 8 godina

Ja svakodnevno saradjujem sa Japancima vec par godina, radim za Japansku firmu. I dok nisam upoznao Japance bas dobro pisao bih isto kao i vi. Istina je totalno drugacija...Oni su prvo jako netacni, onaj mit Japanci u sekund je mozda nekad bio i vazio, sada ne, ne uopste, mozda vise kasne no mi. Uopste nisu pametni, sto i sami priznaju...mi moramo da radimo jako mnogo da bi se izjednacili sa Evropljanima, vise stotina njim mi je to kazalo. Jedino sto ih izdvaja jeste taj fanatizam, kroz zid, u vatru ali nena odustajanja. Makar nikada ne ostvarili cilj ali nema nazad! E, zato su tu gde jesu! O njihivoj humanosti ne bih bas...pre par dana je izbio skandal u Japanu jer niko nije od zvanicnika osporio naucni rad cija je tema bila kako resiti problem siromasnih u Japanu...resenje tog naucnog radnika je bilo, pobiti sve i resen problem!!!
Tako da, nemojte se loziti na Japan bez predznanja o njima i donositi zakljucke na osnovu pretpostavki. Blizu 5000 njih sam upoznao i nema tu mnogo razlike!
P.S. Znajuci Japance ovo je sve samo ne tako idilicna vest, provericu jos koliko danas!

Goran

pre 8 godina

Ne moram nista vise procitati ni u jednim novinama da bih sebi razjasnio u kakvoj nesrecnoj zemlji zivim. Japan je drzavetina a ovo je Apsurdistan.

Dejan

pre 8 godina

Mnogi komentatori ovde pisu kakav je Japan a kakva je nasa drzava. Sustina je u tome da drzavu cine ljudi i drzava ne moze civilizacijski da bude da takvom nivou ako to ljudi nisu.

Dacu vam jedan svoj licni primer:
Zivim sa porodicom u Svajcarskoj i naviknut sam na Svajcarski mentalitet, ljubaznost do maksimuma kao i tacnost i preciznost. Inace iz Srbije poticemo iz jednog manjeg gradica sa juga. Pre 2 nedelje smo bili u Beogradu. Posto ne poznajem grad, a i signalizacija nije kako smo mi naviknuti da treba da bude, promasili smo traku. Dao sam migavac da hocu da predjem u drugu traku. Proslo je sigurno 200 vozila, koji su pritom i dali sirenu sto ometam saobracaj, a nijedan nas nije pustio u traku, iako videvsi da registracija vozila potice iz mesta koje je 300 km udaljeno od BG. U Svajcarskoj mi se nikad nije desilo da me prvi auto koji naidje ne pusti.

Na tom jednom primeru se vidi mentalitet i civilizacijski nivo ljudi i dok se ljudi ne poprave, dok se ne skoluju kao na zapadu ili u Japanu, drzava ne moze biti bolja.

Puno pozdrava iz CH, Dejan

Капетан Немо

pre 8 godina

Svaka čast Japanskoj državi i železnici. Narod i ljudi od kojih se puno toga može naučiti. Još uvek se sećam čudjenja zapada kada su cene vode i životnih namirnica pale nakon nesreće u Fukušimi... jer je čestitim ljudima bilo sramota zaradjivati na nesreći. (vladica, 11. januar 2016 23:26)

...И нико није одбио, од кога се то захтевало, да оде у разорену нуклеарну централу у Фукошими и уради све што је потребно да би се зауставило даље цурење радиације и тиме спаси велики део Јапана од изложености радиацији, иако су знали да ће вероватно због тога умрети у годинама које следе од последица озрачивања. Једноставно, тако су васпитани, сви су подређени интересима своје домовине и спремни су да се за њу жртвују знајући да та домовина неће њих и њихове породице оставити на цедилу. Верујем да је из истих разлога код нас забрањена изградња нуклеарних централа.
Иначе, многе линије Јапанске железнице нису исплативе, јер су сувише кратке, али их држава субвенционише јер види велики интетес у томе да оне постоје. Код нас се тај интерес не види, код нас се граде ауто-путеви?! Јапан се простире на четри већа острва али ни она нису довољно дугачка да би железнички транспортни систем био исплатив. Имају план да острва споје тунелима, колико знам један су већ изградили још пре оног испод Ламанша, али је тај подухват врло скуп чак и за њих. Јапанци врло радо користе железницу, иако имају значајну индустрију аутомобила и стандард којим могу да приуште себи аутомобил, јер знају да је, задовољавање транспортних потреба железницом, у интересу њихове земље. Други је то народ, други континент...
Еее, моја Србијо!!!

Јованка Ј.

pre 8 godina

A kod nas slabovidu sugradjanku izbacuju sa psom vodicem iz prevoza zbog "brige" za ostale putnike da ih pas ne ujede...eto i mi brinemo o putnicima.

nebojsa

pre 8 godina

@ Homo politicus
slazem se sa tobom donekle.
problem srbije je odnos pojedinca prema drustvu i drzavi. vecina samo svoju guzicu gleda i ocekuje od drzave (eu, ili koga drugoda) da nesto dobije.

malo je ljudi koji rade nesto za zajednicu. to je srpski problem - sebicnost

FR

pre 8 godina

Vladica je vec rekao/rekla. Ne radi se ovde o ulaganje drzave u obrazovanje pojedinca (jer ce svakako drzava u ovom slucaju izgubiti novac), nego se radi o tome da je sve sramota da budu oni koji ce odluciti da se stanica zatvori. Japanska cast i postenje su cudo.

Somborac

pre 8 godina

Ovi japanci me podsecaju na moju zenu. Sa jedne strane ide u pet marketa da kupi jeftinije a sa druge strane potrosi na neku glupost. Pa bolje onda da su joj helihopter obezbedili nego ovu smejuriju pravit...

zivcan_neki_lik

pre 8 godina

A kod nas kukaju kako gsp nema pare ako ti ne otkucas kartu i smanjuju broj buseva. Svaka cast onome ko je zadrzao liniju zbog jedne devojcice. Fenomenalno!

Nenad

pre 8 godina

Ljudi ja vidim da je svima ovde jasno kako su Japanci kao nacija i njihovo razmisljanje sto godina ispred nas. Pitam se samo zasto onda mi ne razmisljamo tako umesto sto smo ovakvi kakvi smo, kad nam je ocigledno svima jasno sta je bolje?

boris

pre 8 godina

To je drzava. Ona brine o gradjanima, jer smo svi jednaki pred zakonom, svi imamo iste sanse za uspeh, skolovanje, zdravstvo.
To je drzava koju volis, za koju ides u rat ako te pozove, kojom se ponosis i zbog koje podnosis zrtvu.
Ova nasa kvazidrzava, Srbija-Sprdija, drzava-hajducija, leglo lopova, kriminalaca, organizovanog kriminala u vidu stranaka, izbrusene negativne selekcije, neefikasnosti i nemorala ne zasluzuje nista gore navedeno.

euler

pre 8 godina

Setih se jedne linije GSP-a u Beogradu, gde postoji samo jedna stanica na kojoj neko sa invalidskim kolicima moze da i udje i izadje. Jedna stanica ukupno u oba smera.

skolska drugarica

pre 8 godina

A kako njeni roditelji idu na roditeljski.

Da li voz saobraca ako je bolesna I ima opravdanje

Moraju da nam objasne japanci jos mnogo sta

vladica

pre 8 godina

Svaka čast Japanskoj državi i železnici.
Narod i ljudi od kojih se puno toga može naučiti.
Još uvek se sećam čudjenja zapada kada su cene vode i životnih namirnica pale nakon nesreće u Fukušimi... jer je čestitim ljudima bilo sramota zaradjivati na nesreći.

vladica

pre 8 godina

Svaka čast Japanskoj državi i železnici.
Narod i ljudi od kojih se puno toga može naučiti.
Još uvek se sećam čudjenja zapada kada su cene vode i životnih namirnica pale nakon nesreće u Fukušimi... jer je čestitim ljudima bilo sramota zaradjivati na nesreći.

boris

pre 8 godina

To je drzava. Ona brine o gradjanima, jer smo svi jednaki pred zakonom, svi imamo iste sanse za uspeh, skolovanje, zdravstvo.
To je drzava koju volis, za koju ides u rat ako te pozove, kojom se ponosis i zbog koje podnosis zrtvu.
Ova nasa kvazidrzava, Srbija-Sprdija, drzava-hajducija, leglo lopova, kriminalaca, organizovanog kriminala u vidu stranaka, izbrusene negativne selekcije, neefikasnosti i nemorala ne zasluzuje nista gore navedeno.

zivcan_neki_lik

pre 8 godina

A kod nas kukaju kako gsp nema pare ako ti ne otkucas kartu i smanjuju broj buseva. Svaka cast onome ko je zadrzao liniju zbog jedne devojcice. Fenomenalno!

euler

pre 8 godina

Setih se jedne linije GSP-a u Beogradu, gde postoji samo jedna stanica na kojoj neko sa invalidskim kolicima moze da i udje i izadje. Jedna stanica ukupno u oba smera.

Nenad

pre 8 godina

Ljudi ja vidim da je svima ovde jasno kako su Japanci kao nacija i njihovo razmisljanje sto godina ispred nas. Pitam se samo zasto onda mi ne razmisljamo tako umesto sto smo ovakvi kakvi smo, kad nam je ocigledno svima jasno sta je bolje?

Јованка Ј.

pre 8 godina

A kod nas slabovidu sugradjanku izbacuju sa psom vodicem iz prevoza zbog "brige" za ostale putnike da ih pas ne ujede...eto i mi brinemo o putnicima.

Goran

pre 8 godina

Ne moram nista vise procitati ni u jednim novinama da bih sebi razjasnio u kakvoj nesrecnoj zemlji zivim. Japan je drzavetina a ovo je Apsurdistan.

Капетан Немо

pre 8 godina

Svaka čast Japanskoj državi i železnici. Narod i ljudi od kojih se puno toga može naučiti. Još uvek se sećam čudjenja zapada kada su cene vode i životnih namirnica pale nakon nesreće u Fukušimi... jer je čestitim ljudima bilo sramota zaradjivati na nesreći. (vladica, 11. januar 2016 23:26)

...И нико није одбио, од кога се то захтевало, да оде у разорену нуклеарну централу у Фукошими и уради све што је потребно да би се зауставило даље цурење радиације и тиме спаси велики део Јапана од изложености радиацији, иако су знали да ће вероватно због тога умрети у годинама које следе од последица озрачивања. Једноставно, тако су васпитани, сви су подређени интересима своје домовине и спремни су да се за њу жртвују знајући да та домовина неће њих и њихове породице оставити на цедилу. Верујем да је из истих разлога код нас забрањена изградња нуклеарних централа.
Иначе, многе линије Јапанске железнице нису исплативе, јер су сувише кратке, али их држава субвенционише јер види велики интетес у томе да оне постоје. Код нас се тај интерес не види, код нас се граде ауто-путеви?! Јапан се простире на четри већа острва али ни она нису довољно дугачка да би железнички транспортни систем био исплатив. Имају план да острва споје тунелима, колико знам један су већ изградили још пре оног испод Ламанша, али је тај подухват врло скуп чак и за њих. Јапанци врло радо користе железницу, иако имају значајну индустрију аутомобила и стандард којим могу да приуште себи аутомобил, јер знају да је, задовољавање транспортних потреба железницом, у интересу њихове земље. Други је то народ, други континент...
Еее, моја Србијо!!!

FR

pre 8 godina

Vladica je vec rekao/rekla. Ne radi se ovde o ulaganje drzave u obrazovanje pojedinca (jer ce svakako drzava u ovom slucaju izgubiti novac), nego se radi o tome da je sve sramota da budu oni koji ce odluciti da se stanica zatvori. Japanska cast i postenje su cudo.

nebojsa

pre 8 godina

@ Homo politicus
slazem se sa tobom donekle.
problem srbije je odnos pojedinca prema drustvu i drzavi. vecina samo svoju guzicu gleda i ocekuje od drzave (eu, ili koga drugoda) da nesto dobije.

malo je ljudi koji rade nesto za zajednicu. to je srpski problem - sebicnost

skolska drugarica

pre 8 godina

A kako njeni roditelji idu na roditeljski.

Da li voz saobraca ako je bolesna I ima opravdanje

Moraju da nam objasne japanci jos mnogo sta

Dejan

pre 8 godina

Mnogi komentatori ovde pisu kakav je Japan a kakva je nasa drzava. Sustina je u tome da drzavu cine ljudi i drzava ne moze civilizacijski da bude da takvom nivou ako to ljudi nisu.

Dacu vam jedan svoj licni primer:
Zivim sa porodicom u Svajcarskoj i naviknut sam na Svajcarski mentalitet, ljubaznost do maksimuma kao i tacnost i preciznost. Inace iz Srbije poticemo iz jednog manjeg gradica sa juga. Pre 2 nedelje smo bili u Beogradu. Posto ne poznajem grad, a i signalizacija nije kako smo mi naviknuti da treba da bude, promasili smo traku. Dao sam migavac da hocu da predjem u drugu traku. Proslo je sigurno 200 vozila, koji su pritom i dali sirenu sto ometam saobracaj, a nijedan nas nije pustio u traku, iako videvsi da registracija vozila potice iz mesta koje je 300 km udaljeno od BG. U Svajcarskoj mi se nikad nije desilo da me prvi auto koji naidje ne pusti.

Na tom jednom primeru se vidi mentalitet i civilizacijski nivo ljudi i dok se ljudi ne poprave, dok se ne skoluju kao na zapadu ili u Japanu, drzava ne moze biti bolja.

Puno pozdrava iz CH, Dejan

Posejdon

pre 8 godina

@vladica , @ Kапетан Немо

Ne samo nama nego i mnogim uređenim zapadnim društvima bilo je potpuno neshvatljivo da gledaju kako taj narod disciplinovano stoji u redu da uzmu jednu ili dve flaše vode , a u nekim prodavnicama koje su ostale bez ikakvog nadzora isto uzmu jednu flašu vode i ostave pare !
Tehničko osoblje koje je išlo u nuklearku , da učini sve što može da spreči još veće štete i još teže posledice , razvoženo je nekim kombijem i svi kako uđu u onaj kombi , od vozača pa do onog na trećem redu sedišta vezuju pojas , iako su se samim ulaskom u krug nuklearke verovatno oprostili od svojih života za dobrobit drugih !
Takve stvari su za veeeeliko , veeeliko poštovanje !!!

Aleksandar, Novi Sad

pre 8 godina

Japanska zeleznica, kako je prevedeno, nije državna železnica. U privatnom je vlasništvu, što tek daje neverovatan prizvuk ovoj priči.

DinoNYC

pre 8 godina

CITIRAM:
"Ja svakodnevno saradjujem sa Japancima vec par godina, radim za Japansku firmu. I dok nisam upoznao Japance bas dobro pisao bih isto kao i vi. Istina je totalno drugacija...Oni su prvo jako netacni, onaj mit Japanci u sekund je mozda nekad bio i vazio, sada ne, ne uopste, mozda vise kasne no mi. Uopste nisu pametni, sto i sami priznaju...

Tako da, nemojte se loziti na Japan bez predznanja o njima i donositi zakljucke na osnovu pretpostavki. Blizu 5000 njih sam upoznao i nema tu mnogo razlike!

P.S. Znajuci Japance ovo je sve samo ne tako idilicna vest, provericu jos koliko danas!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (delboy, 12. januar 2016 07:56)"

Ja ne znam sa kojim ti Japancima radis, i kako si uspio upoznat 5000 njih osim ako nisi prostitutka, ili ne prodajes karte na autobusnoj stanici u Tokiju, medjutim, tvoji navodi su apsolutno pogresni.

Ja nisam upoznao "5000" Japanaca, ali jesam upoznao i radio godinama sa tim ljudima i oni su upravo takvi: tacni, precizni, jako vrijedni i disciplinovani, i cijene prije svega rad, trud i postenje.

Oni jesu zadrzali u sebi taj samurajski kodeks casti i kod njih kad je neka kriza oni se drze skupa, ne krse zakon i vrlo su predani svojoj drzavi.

Da Balkanci preuzmu makar 10% radnih navika i kodeksa casti od Japanaca bilo bi mnogo bolje.

さようなら
Sayōnara Delboy-San

@Ed

pre 8 godina

nazalost nasa drzava je od 30-150 godina iza naprednih drustava i drzava. pri tome mislim i na drustvo i njegove aktivnosti i na drzavu i na uredjenje. najmanje zaostajemo fizicki npr imamo u vojsci opremu staru 30 godina. nevolja je u tome sto nam internet i jos par stvari daje pogresnu sliku o nama samima, mislimo da smo deo sveta. Norveska ima u ustavu da se novcane i zlatne rezerve drzave ne smeju trositi, kod nas dok se ne bi obogatio svaki direktorcic ne bi se stalo sa ispumpavanjem. Fukosima gde se stariji ljudi bez porodica prijavljuju da oni idu tamo da se radi sta treba za drustvo i drzavu jer bolje oni nego omladina. Ima bezbroj primera. Ni drustvo ni drzava ni slobode ni su na nivou. Kod nas demokratija znaci visetranacki sistem a veze demokratija nema s tim, ili samo s tim.

Somborac

pre 8 godina

Ovi japanci me podsecaju na moju zenu. Sa jedne strane ide u pet marketa da kupi jeftinije a sa druge strane potrosi na neku glupost. Pa bolje onda da su joj helihopter obezbedili nego ovu smejuriju pravit...

rex

pre 8 godina

Obrazovanje je stub svakog ozbiljnog društva, a mogućnost transporta ljudi i robe stub ekonomije. Ima tu još mnogo bitnih faktora kao npr. prava i obaveze kako pojedinca tako i države... Kod nas se svi samo na prava pozivaju a niko ne izvršava svoje obaveze... E zato su oni tamo a mi ovde.

Kanda Malko

pre 8 godina

Izgleda da Japanci prilaze čoveku kao svesnom i osećajnom biću, koje ima svoje potrebe i koje je po definiciji dobro i treba mu pomoći ako je u nevolji. Kod nas je kanda malko drugačije...Kod nas se čoveku prilazi sa iscerenim podsmehom koji kaže "i koji si mi sad pa ti? šta ti sad hoćeš? ajde bre tornjaj se odavde govedo jedno!", kod nas se na čoveka gleda sa podozrenjem i pritajenom mržnjom dok se u glavi motaju misli tipa "odakle mu taj auto, ta garderoba, taj stan, odakle mu pare za to letovanje? koje on to muljaže i kombinacije pravi? preko koje li je veze dobio posao? šta li je ona njegova žena videla u njemu?". To da smo mi gostoljubivi i širokogrudi je teška iluzija. Srbi su uglavnom samoživi, sebični, grubi i agresivni, a na svoje zemljake gledaju sa nepoverenjem i rivalitetom, vazda spremni na najcrnja ogovaranja i spletkarenja, na prevare i laži. Svako teži da u odnosu na svog bližnjeg bude superiorniji, da ovoga ponizi, ismeje, omalovaži, to je duševna hrana i dnevna potreba. Mislim da je u pitanju tursko nasleđe. Naučili smo da jedni prema drugima budemo onakvi kakvi su Turci bili prema nama. I nema tu pomoći, to je tako i uvek će tako biti.

wow

pre 8 godina

Ako je ovako u Japanu koji je 70 godina pod okupacijom Amerike kako je tek u slobodarskoj S. Koreji, sigurno tamo ovu bi vozili helikopterom.

delboy

pre 8 godina

Ja svakodnevno saradjujem sa Japancima vec par godina, radim za Japansku firmu. I dok nisam upoznao Japance bas dobro pisao bih isto kao i vi. Istina je totalno drugacija...Oni su prvo jako netacni, onaj mit Japanci u sekund je mozda nekad bio i vazio, sada ne, ne uopste, mozda vise kasne no mi. Uopste nisu pametni, sto i sami priznaju...mi moramo da radimo jako mnogo da bi se izjednacili sa Evropljanima, vise stotina njim mi je to kazalo. Jedino sto ih izdvaja jeste taj fanatizam, kroz zid, u vatru ali nena odustajanja. Makar nikada ne ostvarili cilj ali nema nazad! E, zato su tu gde jesu! O njihivoj humanosti ne bih bas...pre par dana je izbio skandal u Japanu jer niko nije od zvanicnika osporio naucni rad cija je tema bila kako resiti problem siromasnih u Japanu...resenje tog naucnog radnika je bilo, pobiti sve i resen problem!!!
Tako da, nemojte se loziti na Japan bez predznanja o njima i donositi zakljucke na osnovu pretpostavki. Blizu 5000 njih sam upoznao i nema tu mnogo razlike!
P.S. Znajuci Japance ovo je sve samo ne tako idilicna vest, provericu jos koliko danas!

Istorija nije od juče

pre 8 godina

Civilizacijski nivo koji ima Japan nećemo dostići ni za milion godina, mislim da je homo balkanikus slepo crevo evolucije
(darwin, 12. januar 2016 08:01)
Pitajte Kineze koji su preživeli japansku okupaciju za vreme drugog svetskog rata kako im je bilo lepo.

EU Citizen

pre 8 godina

Užas, i sad, umesto da se roditelji te devojčice presele tamo gde je škola, ili da zajedno s njon idu s milim bogom, "dobra" država pljačka putnike ili poreske obveznike da bi neko imao specijalne privilegije na tuđ račun. Nije ni čudo da Japan tone već dve decenije, i da ga konkurencija dostiže i prestiže, kada je sve, uostalom, isto kao i EU koja ima identične ekonomske i društvene probleme izazvane sličnom bolesnom socijalističko-birokratskom ideologijom, postavljeno na glavu: umesto da ih nagrađuje i sve podređuje njima, država kažnjava i globi normalne, radne i odgovorne ljude i na njih prebacuje tuđe probleme, baš kao u ovom slučaju. To što se većina komentatora divi ovakvoj sumanutosti i nepravdu i nemoral zove "civilizacijom" svedoči samo da Srbija takođe nema čemu da se nada.

zlopamtilo

pre 8 godina

@storija nije od juče
Zaboravio si da spomeneš stanovnike Burme, Malaje, Singapura..... I oni imaju nešto da kažu u vezi japanskog civilizacijskog nivoa.

skolska drugarica

pre 8 godina

A kako njeni roditelji idu na roditeljski.

Da li voz saobraca ako je bolesna I ima opravdanje

Moraju da nam objasne japanci jos mnogo sta

Somborac

pre 8 godina

Ovi japanci me podsecaju na moju zenu. Sa jedne strane ide u pet marketa da kupi jeftinije a sa druge strane potrosi na neku glupost. Pa bolje onda da su joj helihopter obezbedili nego ovu smejuriju pravit...

delboy

pre 8 godina

Ja svakodnevno saradjujem sa Japancima vec par godina, radim za Japansku firmu. I dok nisam upoznao Japance bas dobro pisao bih isto kao i vi. Istina je totalno drugacija...Oni su prvo jako netacni, onaj mit Japanci u sekund je mozda nekad bio i vazio, sada ne, ne uopste, mozda vise kasne no mi. Uopste nisu pametni, sto i sami priznaju...mi moramo da radimo jako mnogo da bi se izjednacili sa Evropljanima, vise stotina njim mi je to kazalo. Jedino sto ih izdvaja jeste taj fanatizam, kroz zid, u vatru ali nena odustajanja. Makar nikada ne ostvarili cilj ali nema nazad! E, zato su tu gde jesu! O njihivoj humanosti ne bih bas...pre par dana je izbio skandal u Japanu jer niko nije od zvanicnika osporio naucni rad cija je tema bila kako resiti problem siromasnih u Japanu...resenje tog naucnog radnika je bilo, pobiti sve i resen problem!!!
Tako da, nemojte se loziti na Japan bez predznanja o njima i donositi zakljucke na osnovu pretpostavki. Blizu 5000 njih sam upoznao i nema tu mnogo razlike!
P.S. Znajuci Japance ovo je sve samo ne tako idilicna vest, provericu jos koliko danas!

EU Citizen

pre 8 godina

Užas, i sad, umesto da se roditelji te devojčice presele tamo gde je škola, ili da zajedno s njon idu s milim bogom, "dobra" država pljačka putnike ili poreske obveznike da bi neko imao specijalne privilegije na tuđ račun. Nije ni čudo da Japan tone već dve decenije, i da ga konkurencija dostiže i prestiže, kada je sve, uostalom, isto kao i EU koja ima identične ekonomske i društvene probleme izazvane sličnom bolesnom socijalističko-birokratskom ideologijom, postavljeno na glavu: umesto da ih nagrađuje i sve podređuje njima, država kažnjava i globi normalne, radne i odgovorne ljude i na njih prebacuje tuđe probleme, baš kao u ovom slučaju. To što se većina komentatora divi ovakvoj sumanutosti i nepravdu i nemoral zove "civilizacijom" svedoči samo da Srbija takođe nema čemu da se nada.

Istorija nije od juče

pre 8 godina

Civilizacijski nivo koji ima Japan nećemo dostići ni za milion godina, mislim da je homo balkanikus slepo crevo evolucije
(darwin, 12. januar 2016 08:01)
Pitajte Kineze koji su preživeli japansku okupaciju za vreme drugog svetskog rata kako im je bilo lepo.

zivcan_neki_lik

pre 8 godina

A kod nas kukaju kako gsp nema pare ako ti ne otkucas kartu i smanjuju broj buseva. Svaka cast onome ko je zadrzao liniju zbog jedne devojcice. Fenomenalno!

wow

pre 8 godina

Ako je ovako u Japanu koji je 70 godina pod okupacijom Amerike kako je tek u slobodarskoj S. Koreji, sigurno tamo ovu bi vozili helikopterom.

boris

pre 8 godina

To je drzava. Ona brine o gradjanima, jer smo svi jednaki pred zakonom, svi imamo iste sanse za uspeh, skolovanje, zdravstvo.
To je drzava koju volis, za koju ides u rat ako te pozove, kojom se ponosis i zbog koje podnosis zrtvu.
Ova nasa kvazidrzava, Srbija-Sprdija, drzava-hajducija, leglo lopova, kriminalaca, organizovanog kriminala u vidu stranaka, izbrusene negativne selekcije, neefikasnosti i nemorala ne zasluzuje nista gore navedeno.

Капетан Немо

pre 8 godina

Svaka čast Japanskoj državi i železnici. Narod i ljudi od kojih se puno toga može naučiti. Još uvek se sećam čudjenja zapada kada su cene vode i životnih namirnica pale nakon nesreće u Fukušimi... jer je čestitim ljudima bilo sramota zaradjivati na nesreći. (vladica, 11. januar 2016 23:26)

...И нико није одбио, од кога се то захтевало, да оде у разорену нуклеарну централу у Фукошими и уради све што је потребно да би се зауставило даље цурење радиације и тиме спаси велики део Јапана од изложености радиацији, иако су знали да ће вероватно због тога умрети у годинама које следе од последица озрачивања. Једноставно, тако су васпитани, сви су подређени интересима своје домовине и спремни су да се за њу жртвују знајући да та домовина неће њих и њихове породице оставити на цедилу. Верујем да је из истих разлога код нас забрањена изградња нуклеарних централа.
Иначе, многе линије Јапанске железнице нису исплативе, јер су сувише кратке, али их држава субвенционише јер види велики интетес у томе да оне постоје. Код нас се тај интерес не види, код нас се граде ауто-путеви?! Јапан се простире на четри већа острва али ни она нису довољно дугачка да би железнички транспортни систем био исплатив. Имају план да острва споје тунелима, колико знам један су већ изградили још пре оног испод Ламанша, али је тај подухват врло скуп чак и за њих. Јапанци врло радо користе железницу, иако имају значајну индустрију аутомобила и стандард којим могу да приуште себи аутомобил, јер знају да је, задовољавање транспортних потреба железницом, у интересу њихове земље. Други је то народ, други континент...
Еее, моја Србијо!!!

Goran

pre 8 godina

Ne moram nista vise procitati ni u jednim novinama da bih sebi razjasnio u kakvoj nesrecnoj zemlji zivim. Japan je drzavetina a ovo je Apsurdistan.

DinoNYC

pre 8 godina

CITIRAM:
"Ja svakodnevno saradjujem sa Japancima vec par godina, radim za Japansku firmu. I dok nisam upoznao Japance bas dobro pisao bih isto kao i vi. Istina je totalno drugacija...Oni su prvo jako netacni, onaj mit Japanci u sekund je mozda nekad bio i vazio, sada ne, ne uopste, mozda vise kasne no mi. Uopste nisu pametni, sto i sami priznaju...

Tako da, nemojte se loziti na Japan bez predznanja o njima i donositi zakljucke na osnovu pretpostavki. Blizu 5000 njih sam upoznao i nema tu mnogo razlike!

P.S. Znajuci Japance ovo je sve samo ne tako idilicna vest, provericu jos koliko danas!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (delboy, 12. januar 2016 07:56)"

Ja ne znam sa kojim ti Japancima radis, i kako si uspio upoznat 5000 njih osim ako nisi prostitutka, ili ne prodajes karte na autobusnoj stanici u Tokiju, medjutim, tvoji navodi su apsolutno pogresni.

Ja nisam upoznao "5000" Japanaca, ali jesam upoznao i radio godinama sa tim ljudima i oni su upravo takvi: tacni, precizni, jako vrijedni i disciplinovani, i cijene prije svega rad, trud i postenje.

Oni jesu zadrzali u sebi taj samurajski kodeks casti i kod njih kad je neka kriza oni se drze skupa, ne krse zakon i vrlo su predani svojoj drzavi.

Da Balkanci preuzmu makar 10% radnih navika i kodeksa casti od Japanaca bilo bi mnogo bolje.

さようなら
Sayōnara Delboy-San

vladica

pre 8 godina

Svaka čast Japanskoj državi i železnici.
Narod i ljudi od kojih se puno toga može naučiti.
Još uvek se sećam čudjenja zapada kada su cene vode i životnih namirnica pale nakon nesreće u Fukušimi... jer je čestitim ljudima bilo sramota zaradjivati na nesreći.

Nenad

pre 8 godina

Ljudi ja vidim da je svima ovde jasno kako su Japanci kao nacija i njihovo razmisljanje sto godina ispred nas. Pitam se samo zasto onda mi ne razmisljamo tako umesto sto smo ovakvi kakvi smo, kad nam je ocigledno svima jasno sta je bolje?

nebojsa

pre 8 godina

@ Homo politicus
slazem se sa tobom donekle.
problem srbije je odnos pojedinca prema drustvu i drzavi. vecina samo svoju guzicu gleda i ocekuje od drzave (eu, ili koga drugoda) da nesto dobije.

malo je ljudi koji rade nesto za zajednicu. to je srpski problem - sebicnost

Јованка Ј.

pre 8 godina

A kod nas slabovidu sugradjanku izbacuju sa psom vodicem iz prevoza zbog "brige" za ostale putnike da ih pas ne ujede...eto i mi brinemo o putnicima.

zlopamtilo

pre 8 godina

@storija nije od juče
Zaboravio si da spomeneš stanovnike Burme, Malaje, Singapura..... I oni imaju nešto da kažu u vezi japanskog civilizacijskog nivoa.

euler

pre 8 godina

Setih se jedne linije GSP-a u Beogradu, gde postoji samo jedna stanica na kojoj neko sa invalidskim kolicima moze da i udje i izadje. Jedna stanica ukupno u oba smera.

FR

pre 8 godina

Vladica je vec rekao/rekla. Ne radi se ovde o ulaganje drzave u obrazovanje pojedinca (jer ce svakako drzava u ovom slucaju izgubiti novac), nego se radi o tome da je sve sramota da budu oni koji ce odluciti da se stanica zatvori. Japanska cast i postenje su cudo.

Dejan

pre 8 godina

Mnogi komentatori ovde pisu kakav je Japan a kakva je nasa drzava. Sustina je u tome da drzavu cine ljudi i drzava ne moze civilizacijski da bude da takvom nivou ako to ljudi nisu.

Dacu vam jedan svoj licni primer:
Zivim sa porodicom u Svajcarskoj i naviknut sam na Svajcarski mentalitet, ljubaznost do maksimuma kao i tacnost i preciznost. Inace iz Srbije poticemo iz jednog manjeg gradica sa juga. Pre 2 nedelje smo bili u Beogradu. Posto ne poznajem grad, a i signalizacija nije kako smo mi naviknuti da treba da bude, promasili smo traku. Dao sam migavac da hocu da predjem u drugu traku. Proslo je sigurno 200 vozila, koji su pritom i dali sirenu sto ometam saobracaj, a nijedan nas nije pustio u traku, iako videvsi da registracija vozila potice iz mesta koje je 300 km udaljeno od BG. U Svajcarskoj mi se nikad nije desilo da me prvi auto koji naidje ne pusti.

Na tom jednom primeru se vidi mentalitet i civilizacijski nivo ljudi i dok se ljudi ne poprave, dok se ne skoluju kao na zapadu ili u Japanu, drzava ne moze biti bolja.

Puno pozdrava iz CH, Dejan

Kanda Malko

pre 8 godina

Izgleda da Japanci prilaze čoveku kao svesnom i osećajnom biću, koje ima svoje potrebe i koje je po definiciji dobro i treba mu pomoći ako je u nevolji. Kod nas je kanda malko drugačije...Kod nas se čoveku prilazi sa iscerenim podsmehom koji kaže "i koji si mi sad pa ti? šta ti sad hoćeš? ajde bre tornjaj se odavde govedo jedno!", kod nas se na čoveka gleda sa podozrenjem i pritajenom mržnjom dok se u glavi motaju misli tipa "odakle mu taj auto, ta garderoba, taj stan, odakle mu pare za to letovanje? koje on to muljaže i kombinacije pravi? preko koje li je veze dobio posao? šta li je ona njegova žena videla u njemu?". To da smo mi gostoljubivi i širokogrudi je teška iluzija. Srbi su uglavnom samoživi, sebični, grubi i agresivni, a na svoje zemljake gledaju sa nepoverenjem i rivalitetom, vazda spremni na najcrnja ogovaranja i spletkarenja, na prevare i laži. Svako teži da u odnosu na svog bližnjeg bude superiorniji, da ovoga ponizi, ismeje, omalovaži, to je duševna hrana i dnevna potreba. Mislim da je u pitanju tursko nasleđe. Naučili smo da jedni prema drugima budemo onakvi kakvi su Turci bili prema nama. I nema tu pomoći, to je tako i uvek će tako biti.

rex

pre 8 godina

Obrazovanje je stub svakog ozbiljnog društva, a mogućnost transporta ljudi i robe stub ekonomije. Ima tu još mnogo bitnih faktora kao npr. prava i obaveze kako pojedinca tako i države... Kod nas se svi samo na prava pozivaju a niko ne izvršava svoje obaveze... E zato su oni tamo a mi ovde.

Aleksandar, Novi Sad

pre 8 godina

Japanska zeleznica, kako je prevedeno, nije državna železnica. U privatnom je vlasništvu, što tek daje neverovatan prizvuk ovoj priči.

@Ed

pre 8 godina

nazalost nasa drzava je od 30-150 godina iza naprednih drustava i drzava. pri tome mislim i na drustvo i njegove aktivnosti i na drzavu i na uredjenje. najmanje zaostajemo fizicki npr imamo u vojsci opremu staru 30 godina. nevolja je u tome sto nam internet i jos par stvari daje pogresnu sliku o nama samima, mislimo da smo deo sveta. Norveska ima u ustavu da se novcane i zlatne rezerve drzave ne smeju trositi, kod nas dok se ne bi obogatio svaki direktorcic ne bi se stalo sa ispumpavanjem. Fukosima gde se stariji ljudi bez porodica prijavljuju da oni idu tamo da se radi sta treba za drustvo i drzavu jer bolje oni nego omladina. Ima bezbroj primera. Ni drustvo ni drzava ni slobode ni su na nivou. Kod nas demokratija znaci visetranacki sistem a veze demokratija nema s tim, ili samo s tim.

Posejdon

pre 8 godina

@vladica , @ Kапетан Немо

Ne samo nama nego i mnogim uređenim zapadnim društvima bilo je potpuno neshvatljivo da gledaju kako taj narod disciplinovano stoji u redu da uzmu jednu ili dve flaše vode , a u nekim prodavnicama koje su ostale bez ikakvog nadzora isto uzmu jednu flašu vode i ostave pare !
Tehničko osoblje koje je išlo u nuklearku , da učini sve što može da spreči još veće štete i još teže posledice , razvoženo je nekim kombijem i svi kako uđu u onaj kombi , od vozača pa do onog na trećem redu sedišta vezuju pojas , iako su se samim ulaskom u krug nuklearke verovatno oprostili od svojih života za dobrobit drugih !
Takve stvari su za veeeeliko , veeeliko poštovanje !!!