Petak, 06.04.2012.

IMAGE DESCRIPTION

Sortiraj po:

Nikad vise ne bih otisao, mozda kad bi mi neko platio dnevnice!
Stvarno nema se sta vidjeti, mozda imaju ljudi koji nisu dosta putovali pa im je sve sto vide osim Modrice ili Sabca vrh!
More bezveze,tamno smedje,plaze prljave lezaljke i suncobrani nerealno skupi 20-25€, a plaze neuredne, nasred plaze kanalizacija ili otpadna voda gdje plutaju flase i kese.
Hrana skupa a losa sve se svodi na neke sendvice kuglice a od talijanskih specijaliteta gdje sam ocekivao najvise stvarno se duboko razocarao, znaci nase pizze i lazanje su 50x bolje..
Porcije u restoranima male a skupe 20- tak eura komadic orade bez priloga?
11 dana sam svako vece mjenjao restoran u potrazi za dobrom ribom i vecerom da bi na kraju shvatio da toga na siciliji nema, znaci nisam zalio ni para ali ja se nisam najeo ni jednom!
Gradovi jesu prljavi ali to nije toliko depresivno koliko sveukupna slika tog podnevlja, sve je nekako tamno, zuto, prljavo, nista ne fascinira da covjek kaze VAU, sve vec vidjeno, imao sam utisak kao da sam kod nas negdje u unutrasnjosti i da je samo neko preko noci ubacio more, stvarno jedna totalno neinteresantna regija a pritom jako skupa, nerealno skupa.
A sicilijanci totalno nezainteresovani za turizam, samo ako znas talijanski onda mozda nesto ti i pomognu. Totalno neljubazni i nezainteresovani za vas kad vide da ste stranac! Malo rasisticki mi je sve to izgledalo, cak i po hotelima ona muzika i orkestri kao iz doba nacizma!

pre 9 godina

Sve je to subjektivno misljenje, nekom se svidi nekome ne... Putopis je napisan kao sujektivni dozivljaj i to je potpuno u redu. Jeste prljavo, ali na sarmantan nacin, onako kako je i pisac docarao! Prelepo zaista

pre 12 godina

Sicilija je prelepa...Dok citam ovaj clanak prisecam se osecaja koji sam tamo dozivljavala dok sam bila...pre par meseci ...Fantasticno iskustvo , niko nece ostati ravnodusan , a ne moze dga niko porediti ni sa cim jer Sicilija je jedna i jedina ...

Jovan

Prosle godine sa prijateljima sam krstario Italijom u vlastitoj reziji. Naravno da nam je jedno od odredista bila i Sicilija. Prelepo ostrvo koje treba posetiti i doziveti. Toliko suprotnosti na relativno malom prostoru retko gde mozete pronaci. Narod je dosta slican nasem pa cete se dodatno lepo provesti. Pored svega opisanog treba posetiti belu plazu u blizini Porto Empedoklea na juznoj strani ostrva i grad Agricento sa najvecim ostacima Grckih hramova na svetu. Sicilija ostaje u srcu i uvek cete zeleti da se vratite.

pre 12 godina

Eh, bio sam na Siciliji prije skoro 4 godine, jedrili 4 dana od Splita do Taormine, pa onda rentakarom đirali malo po otoku. Meni je Sicilija oduševljavajuća, gotovo u svakom pogledu. Ljudi su okej, okrenuti guštima i zadovoljstvima.
Svidjelo mi se navečer u restoranima vijdeti mlade parove sa sasvim malom djecom, pa i bebama i to mnogo njih! Krasno i prirodno se odnose prema djeci, a djeca su dobro odgojena, po onome što smo mi vidjeli.
Svidjelo mi se što automobile tretiraju isključivo ko prevozna sredstva a ne dižu ih na pijedestal božanstva kako su ljudi u ovim našim krajevima skloni. U gradovima ćete rijetko vidjeti auto koji nije izgreban ili mu nešto ne fali (kao retrovizor, antena itd...) i čini se da ih to baš niti malo ne živcira.
Sviđa mi se promet, odvija se brzo, pravila se zaobilaze, na semaforu će vam i policajac mahnuti da prođete makar je crveno, ako nitko ne dolazi iz zelenog smjera. Vozači uopće nisu nervozni već koncentrirani i s prirođenim osjećajem za tečno i brzo odvijanje prometa. Uvijek će vas pustiti kad se trebate negdje uključiti ili okrenuti, ma ne čeka se niti sekunde!
Svidjeli su mi se helenistički hramovi, a najviše u Selinuntu gdje nije bilo turista pa je harmonija plavog neba, još plavijeg mora i prastarog obrađenog kamena došla do punog izražaja...
Svidio mi se Corleone, tamo smo u centru gledali utakmicu na prošlom europskom prvenstvu kad smo pobijedili Nijemce a svi gosti (zapravo domaći, sve sami mali simpatični starčeki) zdušno su navijali za Hrvatsku i s nama slavili na trgu tako da smo na nekoliko minuta uštopali sav promet Corleonea...
Prekrasan je, recimo, Otranto, grad na peti talijanske čizme, sa svojim masivnim zidinama na kojima su kafići i restorani. U jednom kafiću pitamo mi mladog simpatičnog konobara govori li Engleski... ne, Njemački... ne, Španjolski... ne, Ruski... ne, nabrojili mi desetak jezika a on svaki put tužno klima glavom, ne, rado bi pomogao ali na žalost ne zna... a kad smo ga pitali da li govori talijanski gorljivo je zaklimao glavom "Si! Si", na što smo mi popadali sa stolaca od smijeha...
Svidjela mi se i Etna, naravno. Odfurali se autom usred noći do negdje 1600 metara visine, ustanovili da sve to izgleda puno drugačije i zahtjevnije nego smo zamišljali, pa smo onda izrezali nožem kartu s jednog kioska i za kakvih pet sati doplaninarili do vršnih kratera iz kojih se dimila para i sumpor...

Bilo je još mnogo toga o čemu vrijedi pričati, kao i na svim pravim putovanjima. Uvijek se lijepo toga prisjećati...

pre 12 godina

Sicilija je prelepa. Bio sam 2009. Taormina je haos. Etna takođe. Ako već pišete o Siciliji ne treba preterivati u komentarima koji nisu osnovani. "Sve je prljavo i haos...." Nije tako. treba otići i videti. Uzbudljivo putovanje u svakom slučaju. Italijani su slični nama, ali još temperamentniji Sicilijanci. Vredi otići, nećete se pokajati.

kanoli su sjajni

ti sto si @bio i video, objasni meni koji sam letos na Siciliji puk'o eur 70 dnevno na obicnu fiat pandu, kako je rent a car jevtiniji nego u beogradu? u Bg vozis audi A1 za 25-30eur dnevno.

PS dobra je Sicilija, mada ispod ocekivanja ali neznatno. Svakako za preporuku. A tekst vam je preteran, novinarski nalickan i osrednji.

pre 12 godina

jeste jako prljavo, ali i lepo... ja se slazem sa skoro svim napisanim stvarima, jer sam pre dve godine bila na Siciliji.Mislim da ljudi koji nisu mnogo putovali znaju samo za lose komentare, opustite se i uzivajte u prelepim putovanjima, sami ili preko agencije

Jelena

I moj utisak o Palermu je drugaciji...naravno, mediteranski grad sa sim onim sto se pod tim podrazumeva, ali bas Indija? Ne bih rekla. Poslednjih dana grad ima velikih problema sa djubretom, kao sto ih je imao Napulj, ali, mislim da je slika grada iskarikirana.
Inace, kada se pise jedan tekst, treba odluciti da li su nazivi mesta, kao sto je uobicajeno u srpskom jeziku, pisani fonetski ili kako se pisu. Mesati dva nacina samo zbunjuje, narocito ako je naziv slozen, jedna rec napisana fonetski, a druga kako se pise. Npr. grad Catania srpski je Katanija, a ne Katanja. Sicilija je prelepa i vredi je obici, potpuno spokojno.

pre 12 godina

nije baš sve tako kako je napisano. pisac malo preteruje. vredi otići i videti, posebno ako idete sa low cost avionima i iznajmite male privatne hotele preko booking.com-a. ako imate više novca preporucujem ren a car. jeftiniji je nego u srbiji a vredi.