Petak, 25.03.2011.

12:42

Beograd - grad budućnosti

Izvor: BelGuest magazin

Beograd - grad buduænosti IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

37 Komentari

Sortiraj po:

pramisao

pre 13 godina

beograd moze da bude kandidat samo za grad nekulture. ili neku potkategoriju na primer: najveci broj osoba koja mljacka po povrsini naseljenog mesta, najveca kolicina stroke po kvadratu, najveci broj laktova u pleksus koje dobijete u gradskom prevozu od starije gradske gospode, najvise nekaznjenih saobracajnih prekrsaja na sat, najveci intenzitet buke i tako dalje. to vam je ta kultura o kojoj pricamo. Naravno cast izuzecima.

Alex Leskovac

pre 13 godina

Dorćol,Kalemegdan,Karaburma,Palilula,Topčider.Čubura...

Pa mogli ste da bar date, ako ne pro Evropske nazive delovima grada onda makar Srpske !

mile

pre 13 godina

Do sada smo mislili da kulturu predstavljaju muzeji, biblioteke, pozorišta, a sada ispade da su to diskoteke po splavovima koje se toliko dopadaju strancima - decibeli i droga koji se tamo nude kao "sadržaj".
Kandidat za evropsku prestonicu kulture godinama drži zatvorenim Narodni muzej, Muzej savremene umetnosti, Narodnu biblioteku... a splavovi niču kao pečurke posle kiše.

Smešno.

freedom

pre 13 godina

Neko je rekao da svaka metropola ima svetle i tamne strane, a je bih voleo da mi neko nabroji bar tri svetle tacke Beograda. A sto se tice prljavstine, po Evropi sam retko gde vidjao: deponije, blatnjave trotoare, neoprane autobuse, neosvetljene javne povrsine, kao po Beogradu.

geometar

pre 13 godina

@kopriva
Uzmi atlas u ruke i pogledaj lepo. Iberijsko, Apeninsko i Balkansko poluostrvo su jug Evrope. Možda nisi bio na tom času geografije?

Lord

pre 13 godina

Zasto su Beogradjani ljubazni prema strancima a sa nipodastavanjem gledaju na ljude iz "unutrasnjosti"? Odgovor je jednostavan, zato sto su iskompleksirani i malogradjani koji nisu videli svet, pa misle da je njihovo selo najbolje.

Obrad Krljacic

pre 13 godina

Grad buducnosti prepun pasa lutalica. Zatvoreni muzeji, biblioteke, na ulicama kontejneri, brojne prodavnice u centru zatarabljene, prodaja iz kartonskih kutija na ulici.
Malo vise realnosti ne bi nam skodilo.

orfej

pre 13 godina

pogledajmo gradove oko nas na 400kms,zagreb,skoplje,budimpesta,sarajevo,sofija pa recite ko je grad buducnosti....pa normalno b e o g r a d najlepsi.

panzer general

pre 13 godina

Mislim da su Beograđani malo previše kritični prema Beogradu, uostalom
članak nije znanstveni rad već turistički, tj. markeninški, a tu se naravno sve malo uljepšava. Meni kao strancu je Beograd čisto OK grad, ali oni koji tamo žive vide naravno i puno stvari koje bi se mogle popraviti. Gradovi koji su ekstra zanimljivi turistima, Rio npr., i nude dobar provod u pravilu ne nude veliku kvalitetu života svojim stanovnicima, kao npr. "dosadni" gradovi Švicarske, Austrije ili skandinavskih zemalja.
Pozdrav iz Zagreba

djordjevic

pre 13 godina

Ovaj naslov jeste malo smesan, ali mislim da gomila ljudi koji pljuju po BGu kao nenormalni treba da se zapitaju zasto o tom gradu 99% stranaca koji ga posete pricaju jako pozitivne stvari...Nema nista lepog u mrznji prema samom sabi kao sto nema nista lepo u zaljubljenosti u sebe. Takodje, reci da stvari ne idu na bolje u Beogradu sto se bar izgleda tice u poslednjih desetak godina je isto cudno. Ok, mozemo da se slozimo da sve treba da ide brze, da Beograd treba da bude lepsi, cistiji, ali to ne znaci da ne ide na bolje.
Za kraj, ja Beograd obozavam, ali me to ocigledno ne cini ni priblizno subjektivnim koliko su subjektivni ljudi koji iz nekog razloga Beograd toliko mrze. Ima on i lepe i lose strane, a ko hoce da se fokusira samo na lose srecno mu bilo.

Dejan

pre 13 godina

Slozicemo se svi da je Pariz metropola, ali ako ste isli po nekim delovima tog grada videli bi istu prljavstinu kao i ovde. Cak u pojedine delove Pariza nije pozeljno da odete jer vam se mogu desiti brojne neprijatnosti.
Pricate o mafijasima i kriminalcima. Pa kakva je situacija u Londonu po tom pitanju? A i tamo vazi da ne treba zalaziti u odredjene gradske cetvrti.
U Amsterdamu vam nude drogu iz onih njihovih "puz" javnih toaleta.

Neko je pomenuo guzvu u saobracaju po Beogradu. Pa da li ste mozda vozili auto kroz Rim ili Istanbul pa da vidite sta je guzva i saobracajna nekultura? I to su metropole.
Pominjem gradove u kojima sam bio.Verujem da je ipak drugacija situacija u Svajcarskoj, Svedskoj i sl.
Mozda gresim ali ono sto hocu da istaknem je da se Beograd ne razlikuje puno od svih tih velikih gradova, svi oni imaju svoju svetlu i mracnu stranu a na nama je samo da se potrudimo da ovih svetlih bude sto vise.

Kragujevčanin

pre 13 godina

Ja bih samo hteo da postavim pitanje koje je ovde već neko pomenuo:
Šta se desilo sa kandidaturom Zrenjanina? To je grad 1000 puta lepši i kulturniji od Beograda.

Verovatno je opet neko iz Beograda došao do genijalnog zaključka da je Beograd jedini grad u Srbiji.

Ne znam samo zbog čega još uvek pišem ovo veliko B ...

Volim Beograd

pre 13 godina

Pored uobicajene neobavestenosti i pakosti zitelja manjih mesta, (a za koju nema razloga jer je Beograd uvek svima pomagao), i ovi komentari pokazuju da su u Beograd stigli mnogi ljudi, koji su pre dvadeset godina prognani u Srbiju bez icega.
Njima nije bilo stalo da Beograd lepo izgleda, niti da ga ocuvaju i postuju (jer su Srbi opljackani u tzv Hrvatskoj i oduzeto im je 30 milijardi eura srpske imovine), jer coveku nije ni do čega ako mora u bedi da se potuca po kolektivnim centrima.
Da nije bilo ogromne zrtve cele Srbije, zatim i ratnih razaranja, danas bi bilo mnogo vise toga sagradjeno i ulepsano sirom Srbije, samim tim i Beograda.

Veliki Duško Radovic, književnik i novinar, legenda Studija B je rekao:

"Ko je jutros imao sreće da se probudi u Beogradu može smatrati da je za danas dovoljno postigao u životu. Svako insistiranje na još nečemu, bilo bi neskromno."

mare-bgd

pre 13 godina

najbolji su mi ovi kao srba,milena itd
koji kazu beograd je prljav
idite u pariz da vidite sta je prljavstina
posetite london da vidite sta je prljavstina
nemoj te sedeti u svome selu i pljuvati po mom beogradu

beogradjanin

pre 13 godina

poruka moderatoru

objavili ste komentar izvesnog cucketa koji proizvoljno daje moj psiholoski profil i na taj nacin me vredja i to van konteksta.
da citiram "Gledam tvoje komentare zadnjih par dana i bas su mracni, obrati se strucnjaku na vreme, jer takvi ljudi mracni znaju da dignu ruku na sebe. "
prvo ne znam na osnovu cega moderisete poruke. a, vidim da niste objavili moj odgovor. te vas stoga molim da, ili izbrisete njegov komentar ili da objavite moj odgovor na njegovo primitivno bulaznjenje
hvala unapred i nadam se da ubuduce necete dozvoliti da svaki idiot vredja ljude tek tako, na osnovu "slobode govora".

milena

pre 13 godina

Par puta su mi dolazili drugari iz inostranstva u posetu u Beograd. Sramota me bilo od onog smeca i zapustenih ulica i zgrada. Prosto nema sta da se vidi. Pet splavova i tri ruzne ulice. Sve ostalo su zatvoreni muzeji, zgrade pod skelama, sivilo, sirotinja na sve strane!

nemanja s.

pre 13 godina

Kotez, a pogotovo Krnjaca su na pet, sest km od centra. Tamo se gradi gde ko stigne i kako ko hoce! Sve je zapusteno i jadno! Gradski prevoz u celom Beogradu je na nivou gradova Afrike. Narod nam je zapusten i nekulturan. Kola se parkiraju po travnjacima koji su unisteni. Boli me stanje u mom Beogradu!

srba

pre 13 godina

Beograd je prljav i ruzan grad prepun kontejnera iz kojih ispada smece, sivih zgrada sa kojih otpada fasada, ulice su pune psecih otpadaka, red voznje za GSP je prakticno neupotrebljiv, obala nije za setanje. Onaj ko poredi Beograd sa Becom, Budimpestom, Pragom ili Dablinom nikada nije izasao iz svog sela i ne zna sta je civilizovan grad.

Alex

pre 13 godina

Beograd (ili bilo koji drugi grad iz Srbije) se ne nadmeće sa gradovima iz Rumunije i Irske. Za svaku godinu su određene države iz kojih će biti nekoliko prestonica kulture te godine (2010. su bili Pečuj iz Mađarske, Esen iz Nemačke i Istanbul iz Turske). Za 2020. su određene Srbija, Rumunija i Irska, tako da će svaka od ovih zemalja dati jedan grad kao evropsku prestonicu kulture te godine.

Zoran-Nemac

pre 13 godina

Oko Nürnberga,gde zivim,ima 10tak gradica,ali Nemcima nije palo napamet da ih "uvedu" u grad Nürnberg! Beograd je i Obrenovac i sva moguca naselja i sela daleko,dalego od njega? A onda je veliki,velegrad..Pa ne meri se velicinom kvalitet! Pogledaj ZÜrich itd...Garantujem da je Nürnberg,sa 500000st.,metropola 100x veca od BG,po kulturi,kvalitetu zivota,sporta,a ima i metro! Hahahaha....
Ipak mi je najsmesnije kad se hvalisete sa beogradsom opstinom Zemun!?Pa zar to nije oduvek bio GRAD ZEMUN!???

Srbija i njeni vicevi

pre 13 godina

hahahahaha dobar vic...Pa hoce, ali kad budete okrecili skoro sve zgrade i kad nebude pasa, lutalica, pa kontenjera, koj datiru jos od posle drugog svetskog rata i jos mnogo toga, necu da nabrajam, jer bi mi trebalo dva dana da pisem, kolko ste nekulturni...

Srce Srbije

pre 13 godina

Dragi prijatelji, evo ovde imate mnogo divnih fotografija Beograda, sacuvajte ih u srcu:


http://64.233.183.104/search?q=cache:wcPzkb_-wRIJ:www.pbase.com/vmarinkovic/belgrade%26gcmd%3Dadd_comment+Jelena%C2%B4s+boyfriend+Nemanja+from+Belgrade&hl=sr&ct=clnk&cd=9

Beogradjanka

pre 13 godina

Lepota jednog grada, ogleda se pre svega u bogatstvu i lepoti duha njegovih divnih ljudi - sto je upravo razlog zbog kojeg je Beograd proglasen u vise stranih medija za grad s najboljim provodom u jugoistocnoj Evropi i šire.

Svi stranci zavole Beograd i rado mu se vracaju; i samim tim sto je ogroman on ima i veću mogućnost da pokaže svoje raskošne bulevare, parkove, mostove, pozorišta, biblioteke, muzeje, sportske objekte, luksuzne moderne gradjevine, šoping centre medju najboljima u svetu, ekskluzivne noćne klubove, i preko šest hiljada restorana.

Nije bitno da li negde u provinciji postoje sacuvane tri zgrade secesije ili baroka, dok kod nas mnoge zgrade stoje srušene pod terorom 90-ih a mnoge vazne institucije cekaju renoviranje.
Ne, bitno je da i posle teškog života pod komunističkim režimom ljudi u Beogradu idu uzdignute glave, zgodni i nasmejani, lepo obučeni, slobodnog pogleda, ponosni i gostoprimljivi.

Beograd je čudesni prelepi svet iz kojeg niko nikada nije otišao niti proteran.
Ovo je grad koji pulsira 24 sata jedinstvenom energijom. Grad u kojem svetski ljudi neprekidno odrzavaju svetske manifestacije i dogadjaje, mesto svih susreta i radosti.

cukce

pre 13 godina

(beogradjanin, 25. mart 2011 17:58)

Gledam tvoje komentare zadnjih par dana i bas su mracni, obrati se strucnjaku na vreme, jer takvi ljudi mracni znaju da dignu ruku na sebe.
A sto se tice Beograda, jeste grad buducnosti kad cela Srbija radi za beograd!

Voša

pre 13 godina

Barcelona, Madrid, Roma, Frankfurt, Berlin, Prague, London, New York, Sydney i slično su gradovi budućnosti. Beograd može da bude grad budućnosti eventualno za očajne stanovnike Vladičinog Hana, Medveđe, Crne Trave, Babušnice, Kuršumlije, Zubinog Potoka i ostalih zabiti iz kojih ljudi hrle u njega. Porediti Beograd sa svetskim metropoloma je u najmanju ruku za podsmeh.

Judi Konj je u pravu

pre 13 godina

@Ludi konj - Potpuno si u pravu. Rodjeni sam Beogradjanin. Otisao sam iz BG 1997-me, kad sam imao 30 godina. Posecujem Beograd na svake 3 do 4 godine i svaki put je grad sve ruzniji i zapusteniji. Grafiti na sve strane, ulice unistene, sve je popucalo i istroseno, neodrzavano, saobracaj je uvek u kolapsu. Najgore od svega je sto nema vise dece. Grad se pretvorio u gerantoloski centar. O kom to "gradu buducnosti" vi govorite u ovom clanku?

banat

pre 13 godina

Danas mi je trebalo DVA SATA da prodjem kroz Beograd, 20 km sam prešao za dva debela sata! U grad budućnosti , ubuduće ću dolaziti samo kad me ljuta muka na to natera.

Marko

pre 13 godina

Naslov teksta je žalostan isto koliko je i žalosno stanje u Beogradu. Da li znate da je Beograd teritorijalno jedan od najvećih gradova u Evropi? Da li znate je Grocka deo Beograda? Kakvo je stanje u toj Grockoj? Da li to stanje Beograd svrstava u gradove budućnosti? Ne. Zašto ostale države kandiduju gradove iz "unutrašnjosti"? Zato što nisu centralizovane. Srbija treba da promeni ime u Beograd, jer je reč Beograd postala sinonim za Srbiju. To možemo da vidimo svaki dan u medijima. I molim vas, Zvezdara nije dobar primer. Dođite u Jajince, Vranić, Mislođin, Besni Fok, Ripanj, Leštane. Da li su ti delovi Beograda budućnost?

beogradjanin

pre 13 godina

beograd je jedna obična selendra. nikad nije bio neka metropola, ali je bar imao neke urbane odlike. poslednjih 20 godina beogradjani su dozvolili da ih lokalni primitivci i dodjosi primitivci potpuno unište. zanimljivo je da, kad dobronamerno krenete da kritikujete život u dvomilionskoj selendri, odmah se svi osete prozvanim i krenu da se brane. druga opcija je ignorisanje selendrizacije, jer ono o čemu se ne priča ne postoji. kao i svi problemi u srbiji. šteta za beograd koji ima i taj fenomenalni polozaj i potencijal i koji je mogao da bude jedna multikulturalna urbana i tolerantna sredina, a ne mala ksenofobna prćija. kultura je marginalizovana, društvo potrošačko i siromašno, ljudi su postali zombiji koji svoje lične frustracije projektuju na okolinu mrkim pogledom, odsustvom bazične kurtoazije i osmeha. čast izuzecima. begiš nije dotakao dno, na žalost, a kaće ne zna se.

antuntun

pre 13 godina

@ Ludi konj
"Taj grad buducnosti je postao steciste kriminala , narkomanije , nabedjenih zvezda, foliranata sa ''prestiznim'' diplomama i silikonskih ''lepotica'' ."

Ako je to sve sto si ti vidio u Beogradu, onda to govori vise o tebi nego o gradu. Nisam iz Beograda, ali zivim dovoljno dugo na relaciji Vozdovac - Novi Beograd da mogu slobodno da kazem da uz sve svoje mane Beograd jeste lijep grad koji ima sansu da postane vazno mjesto na kulturnoj i turistickoj mapi Evrope. Mislim da to najvise zavisi od samih stanovnika (i Beogradjana i dosljaka), jer ako mi bacamo smece po ulici ne mozemo samo kriviti druge ljude sto ga ne kupe.

Ono sto jeste lijepo u ovom gradu jeste to sto svako moze da nadje dio za sebe. Pa ako hoces folirante i silikonske ljepotice, nije nikakav problem. Ali to ne znaci da ne postoji i druga strana. Sve zavisi od tebe.

Ipak, mislim da kandidatura Beograda za prestonicu kulture nije na mjestu, jer bi ta titula vise znacila nekom manjem gradu u Srbiji. Sta je bilo sa kandidaturom Zrenjanina?

SBg

pre 13 godina

@(Ludi konj, 25. mart 2011 13:13)
Slažem se, samo ja nisam pobegla na vreme i nema dana kada se ne pokajem zbog toga. Ne kažem da je život van Srbije bajan, ali svi iz moje generacije 1966. / 1967. ( sa tom generacijom sam išla u gimnaziju i na fakultet ) koji su otišli, a otišla ih je velika većina su se lepo snašli.
Jedna impresija od danas, išla sam iz centra u kome živim do Bežanijske kose na servis automobila. Milenje stotina automobila po mostu, na B. kosi romsko kartonsko naselje preko puta luksuznih kuća. Kontrasti koje viđam svaki dan. Mogla bih o ovome do večei, ali mislim da je dovoljno, svi su već sve shvatili.

Ludi konj

pre 13 godina

Kakav nesrecni grad buducnosti ?! Dosta vise s lazima i glupostima koje se plasiraju svakodnevno . Ziveo sam u BG i iz tog grada sam pobegao , da se verovatno nikad ne vratim , kao i mnogi drugi , na zalost . Taj grad buducnosti je postao steciste kriminala , narkomanije , nabedjenih zvezda, foliranata sa ''prestiznim'' diplomama i silikonskih ''lepotica'' . Da nema malo tih kulturnih manifestacija koje se jos uvek odupiru najezdi svakakvih budalastina , i to samo zahvaljujuci nekim ljudima koji to forsiraju , odavno bi mogao da se stavi katanac i kaze - ko udje magarac!
Pogledajte malo priobalje , deponije koje su svuda po gradu, izadjite malo iz kruga dvojke , i obidjite Vozdovac npr , pa pogledajte kako izgleda grad buducnosti... Isto kao sto je i Srbija lider u regionu . Da li stvarno neko misli da su svi Srbi kompletni idioti , pa da posle desetina puta ponovljene lazi , pocinju da veruju u istu . Shvatam da nam nema pomoci , al bar prestanite sa turobnim bajkama , bice mi lakse ...

Ludi konj

pre 13 godina

Kakav nesrecni grad buducnosti ?! Dosta vise s lazima i glupostima koje se plasiraju svakodnevno . Ziveo sam u BG i iz tog grada sam pobegao , da se verovatno nikad ne vratim , kao i mnogi drugi , na zalost . Taj grad buducnosti je postao steciste kriminala , narkomanije , nabedjenih zvezda, foliranata sa ''prestiznim'' diplomama i silikonskih ''lepotica'' . Da nema malo tih kulturnih manifestacija koje se jos uvek odupiru najezdi svakakvih budalastina , i to samo zahvaljujuci nekim ljudima koji to forsiraju , odavno bi mogao da se stavi katanac i kaze - ko udje magarac!
Pogledajte malo priobalje , deponije koje su svuda po gradu, izadjite malo iz kruga dvojke , i obidjite Vozdovac npr , pa pogledajte kako izgleda grad buducnosti... Isto kao sto je i Srbija lider u regionu . Da li stvarno neko misli da su svi Srbi kompletni idioti , pa da posle desetina puta ponovljene lazi , pocinju da veruju u istu . Shvatam da nam nema pomoci , al bar prestanite sa turobnim bajkama , bice mi lakse ...

beogradjanin

pre 13 godina

beograd je jedna obična selendra. nikad nije bio neka metropola, ali je bar imao neke urbane odlike. poslednjih 20 godina beogradjani su dozvolili da ih lokalni primitivci i dodjosi primitivci potpuno unište. zanimljivo je da, kad dobronamerno krenete da kritikujete život u dvomilionskoj selendri, odmah se svi osete prozvanim i krenu da se brane. druga opcija je ignorisanje selendrizacije, jer ono o čemu se ne priča ne postoji. kao i svi problemi u srbiji. šteta za beograd koji ima i taj fenomenalni polozaj i potencijal i koji je mogao da bude jedna multikulturalna urbana i tolerantna sredina, a ne mala ksenofobna prćija. kultura je marginalizovana, društvo potrošačko i siromašno, ljudi su postali zombiji koji svoje lične frustracije projektuju na okolinu mrkim pogledom, odsustvom bazične kurtoazije i osmeha. čast izuzecima. begiš nije dotakao dno, na žalost, a kaće ne zna se.

SBg

pre 13 godina

@(Ludi konj, 25. mart 2011 13:13)
Slažem se, samo ja nisam pobegla na vreme i nema dana kada se ne pokajem zbog toga. Ne kažem da je život van Srbije bajan, ali svi iz moje generacije 1966. / 1967. ( sa tom generacijom sam išla u gimnaziju i na fakultet ) koji su otišli, a otišla ih je velika većina su se lepo snašli.
Jedna impresija od danas, išla sam iz centra u kome živim do Bežanijske kose na servis automobila. Milenje stotina automobila po mostu, na B. kosi romsko kartonsko naselje preko puta luksuznih kuća. Kontrasti koje viđam svaki dan. Mogla bih o ovome do večei, ali mislim da je dovoljno, svi su već sve shvatili.

Marko

pre 13 godina

Naslov teksta je žalostan isto koliko je i žalosno stanje u Beogradu. Da li znate da je Beograd teritorijalno jedan od najvećih gradova u Evropi? Da li znate je Grocka deo Beograda? Kakvo je stanje u toj Grockoj? Da li to stanje Beograd svrstava u gradove budućnosti? Ne. Zašto ostale države kandiduju gradove iz "unutrašnjosti"? Zato što nisu centralizovane. Srbija treba da promeni ime u Beograd, jer je reč Beograd postala sinonim za Srbiju. To možemo da vidimo svaki dan u medijima. I molim vas, Zvezdara nije dobar primer. Dođite u Jajince, Vranić, Mislođin, Besni Fok, Ripanj, Leštane. Da li su ti delovi Beograda budućnost?

antuntun

pre 13 godina

@ Ludi konj
"Taj grad buducnosti je postao steciste kriminala , narkomanije , nabedjenih zvezda, foliranata sa ''prestiznim'' diplomama i silikonskih ''lepotica'' ."

Ako je to sve sto si ti vidio u Beogradu, onda to govori vise o tebi nego o gradu. Nisam iz Beograda, ali zivim dovoljno dugo na relaciji Vozdovac - Novi Beograd da mogu slobodno da kazem da uz sve svoje mane Beograd jeste lijep grad koji ima sansu da postane vazno mjesto na kulturnoj i turistickoj mapi Evrope. Mislim da to najvise zavisi od samih stanovnika (i Beogradjana i dosljaka), jer ako mi bacamo smece po ulici ne mozemo samo kriviti druge ljude sto ga ne kupe.

Ono sto jeste lijepo u ovom gradu jeste to sto svako moze da nadje dio za sebe. Pa ako hoces folirante i silikonske ljepotice, nije nikakav problem. Ali to ne znaci da ne postoji i druga strana. Sve zavisi od tebe.

Ipak, mislim da kandidatura Beograda za prestonicu kulture nije na mjestu, jer bi ta titula vise znacila nekom manjem gradu u Srbiji. Sta je bilo sa kandidaturom Zrenjanina?

srba

pre 13 godina

Beograd je prljav i ruzan grad prepun kontejnera iz kojih ispada smece, sivih zgrada sa kojih otpada fasada, ulice su pune psecih otpadaka, red voznje za GSP je prakticno neupotrebljiv, obala nije za setanje. Onaj ko poredi Beograd sa Becom, Budimpestom, Pragom ili Dablinom nikada nije izasao iz svog sela i ne zna sta je civilizovan grad.

nemanja s.

pre 13 godina

Kotez, a pogotovo Krnjaca su na pet, sest km od centra. Tamo se gradi gde ko stigne i kako ko hoce! Sve je zapusteno i jadno! Gradski prevoz u celom Beogradu je na nivou gradova Afrike. Narod nam je zapusten i nekulturan. Kola se parkiraju po travnjacima koji su unisteni. Boli me stanje u mom Beogradu!

Voša

pre 13 godina

Barcelona, Madrid, Roma, Frankfurt, Berlin, Prague, London, New York, Sydney i slično su gradovi budućnosti. Beograd može da bude grad budućnosti eventualno za očajne stanovnike Vladičinog Hana, Medveđe, Crne Trave, Babušnice, Kuršumlije, Zubinog Potoka i ostalih zabiti iz kojih ljudi hrle u njega. Porediti Beograd sa svetskim metropoloma je u najmanju ruku za podsmeh.

milena

pre 13 godina

Par puta su mi dolazili drugari iz inostranstva u posetu u Beograd. Sramota me bilo od onog smeca i zapustenih ulica i zgrada. Prosto nema sta da se vidi. Pet splavova i tri ruzne ulice. Sve ostalo su zatvoreni muzeji, zgrade pod skelama, sivilo, sirotinja na sve strane!

Judi Konj je u pravu

pre 13 godina

@Ludi konj - Potpuno si u pravu. Rodjeni sam Beogradjanin. Otisao sam iz BG 1997-me, kad sam imao 30 godina. Posecujem Beograd na svake 3 do 4 godine i svaki put je grad sve ruzniji i zapusteniji. Grafiti na sve strane, ulice unistene, sve je popucalo i istroseno, neodrzavano, saobracaj je uvek u kolapsu. Najgore od svega je sto nema vise dece. Grad se pretvorio u gerantoloski centar. O kom to "gradu buducnosti" vi govorite u ovom clanku?

Zoran-Nemac

pre 13 godina

Oko Nürnberga,gde zivim,ima 10tak gradica,ali Nemcima nije palo napamet da ih "uvedu" u grad Nürnberg! Beograd je i Obrenovac i sva moguca naselja i sela daleko,dalego od njega? A onda je veliki,velegrad..Pa ne meri se velicinom kvalitet! Pogledaj ZÜrich itd...Garantujem da je Nürnberg,sa 500000st.,metropola 100x veca od BG,po kulturi,kvalitetu zivota,sporta,a ima i metro! Hahahaha....
Ipak mi je najsmesnije kad se hvalisete sa beogradsom opstinom Zemun!?Pa zar to nije oduvek bio GRAD ZEMUN!???

banat

pre 13 godina

Danas mi je trebalo DVA SATA da prodjem kroz Beograd, 20 km sam prešao za dva debela sata! U grad budućnosti , ubuduće ću dolaziti samo kad me ljuta muka na to natera.

Lord

pre 13 godina

Zasto su Beogradjani ljubazni prema strancima a sa nipodastavanjem gledaju na ljude iz "unutrasnjosti"? Odgovor je jednostavan, zato sto su iskompleksirani i malogradjani koji nisu videli svet, pa misle da je njihovo selo najbolje.

Srbija i njeni vicevi

pre 13 godina

hahahahaha dobar vic...Pa hoce, ali kad budete okrecili skoro sve zgrade i kad nebude pasa, lutalica, pa kontenjera, koj datiru jos od posle drugog svetskog rata i jos mnogo toga, necu da nabrajam, jer bi mi trebalo dva dana da pisem, kolko ste nekulturni...

panzer general

pre 13 godina

Mislim da su Beograđani malo previše kritični prema Beogradu, uostalom
članak nije znanstveni rad već turistički, tj. markeninški, a tu se naravno sve malo uljepšava. Meni kao strancu je Beograd čisto OK grad, ali oni koji tamo žive vide naravno i puno stvari koje bi se mogle popraviti. Gradovi koji su ekstra zanimljivi turistima, Rio npr., i nude dobar provod u pravilu ne nude veliku kvalitetu života svojim stanovnicima, kao npr. "dosadni" gradovi Švicarske, Austrije ili skandinavskih zemalja.
Pozdrav iz Zagreba

Kragujevčanin

pre 13 godina

Ja bih samo hteo da postavim pitanje koje je ovde već neko pomenuo:
Šta se desilo sa kandidaturom Zrenjanina? To je grad 1000 puta lepši i kulturniji od Beograda.

Verovatno je opet neko iz Beograda došao do genijalnog zaključka da je Beograd jedini grad u Srbiji.

Ne znam samo zbog čega još uvek pišem ovo veliko B ...

Beogradjanka

pre 13 godina

Lepota jednog grada, ogleda se pre svega u bogatstvu i lepoti duha njegovih divnih ljudi - sto je upravo razlog zbog kojeg je Beograd proglasen u vise stranih medija za grad s najboljim provodom u jugoistocnoj Evropi i šire.

Svi stranci zavole Beograd i rado mu se vracaju; i samim tim sto je ogroman on ima i veću mogućnost da pokaže svoje raskošne bulevare, parkove, mostove, pozorišta, biblioteke, muzeje, sportske objekte, luksuzne moderne gradjevine, šoping centre medju najboljima u svetu, ekskluzivne noćne klubove, i preko šest hiljada restorana.

Nije bitno da li negde u provinciji postoje sacuvane tri zgrade secesije ili baroka, dok kod nas mnoge zgrade stoje srušene pod terorom 90-ih a mnoge vazne institucije cekaju renoviranje.
Ne, bitno je da i posle teškog života pod komunističkim režimom ljudi u Beogradu idu uzdignute glave, zgodni i nasmejani, lepo obučeni, slobodnog pogleda, ponosni i gostoprimljivi.

Beograd je čudesni prelepi svet iz kojeg niko nikada nije otišao niti proteran.
Ovo je grad koji pulsira 24 sata jedinstvenom energijom. Grad u kojem svetski ljudi neprekidno odrzavaju svetske manifestacije i dogadjaje, mesto svih susreta i radosti.

Obrad Krljacic

pre 13 godina

Grad buducnosti prepun pasa lutalica. Zatvoreni muzeji, biblioteke, na ulicama kontejneri, brojne prodavnice u centru zatarabljene, prodaja iz kartonskih kutija na ulici.
Malo vise realnosti ne bi nam skodilo.

mare-bgd

pre 13 godina

najbolji su mi ovi kao srba,milena itd
koji kazu beograd je prljav
idite u pariz da vidite sta je prljavstina
posetite london da vidite sta je prljavstina
nemoj te sedeti u svome selu i pljuvati po mom beogradu

Volim Beograd

pre 13 godina

Pored uobicajene neobavestenosti i pakosti zitelja manjih mesta, (a za koju nema razloga jer je Beograd uvek svima pomagao), i ovi komentari pokazuju da su u Beograd stigli mnogi ljudi, koji su pre dvadeset godina prognani u Srbiju bez icega.
Njima nije bilo stalo da Beograd lepo izgleda, niti da ga ocuvaju i postuju (jer su Srbi opljackani u tzv Hrvatskoj i oduzeto im je 30 milijardi eura srpske imovine), jer coveku nije ni do čega ako mora u bedi da se potuca po kolektivnim centrima.
Da nije bilo ogromne zrtve cele Srbije, zatim i ratnih razaranja, danas bi bilo mnogo vise toga sagradjeno i ulepsano sirom Srbije, samim tim i Beograda.

Veliki Duško Radovic, književnik i novinar, legenda Studija B je rekao:

"Ko je jutros imao sreće da se probudi u Beogradu može smatrati da je za danas dovoljno postigao u životu. Svako insistiranje na još nečemu, bilo bi neskromno."

cukce

pre 13 godina

(beogradjanin, 25. mart 2011 17:58)

Gledam tvoje komentare zadnjih par dana i bas su mracni, obrati se strucnjaku na vreme, jer takvi ljudi mracni znaju da dignu ruku na sebe.
A sto se tice Beograda, jeste grad buducnosti kad cela Srbija radi za beograd!

Dejan

pre 13 godina

Slozicemo se svi da je Pariz metropola, ali ako ste isli po nekim delovima tog grada videli bi istu prljavstinu kao i ovde. Cak u pojedine delove Pariza nije pozeljno da odete jer vam se mogu desiti brojne neprijatnosti.
Pricate o mafijasima i kriminalcima. Pa kakva je situacija u Londonu po tom pitanju? A i tamo vazi da ne treba zalaziti u odredjene gradske cetvrti.
U Amsterdamu vam nude drogu iz onih njihovih "puz" javnih toaleta.

Neko je pomenuo guzvu u saobracaju po Beogradu. Pa da li ste mozda vozili auto kroz Rim ili Istanbul pa da vidite sta je guzva i saobracajna nekultura? I to su metropole.
Pominjem gradove u kojima sam bio.Verujem da je ipak drugacija situacija u Svajcarskoj, Svedskoj i sl.
Mozda gresim ali ono sto hocu da istaknem je da se Beograd ne razlikuje puno od svih tih velikih gradova, svi oni imaju svoju svetlu i mracnu stranu a na nama je samo da se potrudimo da ovih svetlih bude sto vise.

Alex Leskovac

pre 13 godina

Dorćol,Kalemegdan,Karaburma,Palilula,Topčider.Čubura...

Pa mogli ste da bar date, ako ne pro Evropske nazive delovima grada onda makar Srpske !

Alex

pre 13 godina

Beograd (ili bilo koji drugi grad iz Srbije) se ne nadmeće sa gradovima iz Rumunije i Irske. Za svaku godinu su određene države iz kojih će biti nekoliko prestonica kulture te godine (2010. su bili Pečuj iz Mađarske, Esen iz Nemačke i Istanbul iz Turske). Za 2020. su određene Srbija, Rumunija i Irska, tako da će svaka od ovih zemalja dati jedan grad kao evropsku prestonicu kulture te godine.

djordjevic

pre 13 godina

Ovaj naslov jeste malo smesan, ali mislim da gomila ljudi koji pljuju po BGu kao nenormalni treba da se zapitaju zasto o tom gradu 99% stranaca koji ga posete pricaju jako pozitivne stvari...Nema nista lepog u mrznji prema samom sabi kao sto nema nista lepo u zaljubljenosti u sebe. Takodje, reci da stvari ne idu na bolje u Beogradu sto se bar izgleda tice u poslednjih desetak godina je isto cudno. Ok, mozemo da se slozimo da sve treba da ide brze, da Beograd treba da bude lepsi, cistiji, ali to ne znaci da ne ide na bolje.
Za kraj, ja Beograd obozavam, ali me to ocigledno ne cini ni priblizno subjektivnim koliko su subjektivni ljudi koji iz nekog razloga Beograd toliko mrze. Ima on i lepe i lose strane, a ko hoce da se fokusira samo na lose srecno mu bilo.

mile

pre 13 godina

Do sada smo mislili da kulturu predstavljaju muzeji, biblioteke, pozorišta, a sada ispade da su to diskoteke po splavovima koje se toliko dopadaju strancima - decibeli i droga koji se tamo nude kao "sadržaj".
Kandidat za evropsku prestonicu kulture godinama drži zatvorenim Narodni muzej, Muzej savremene umetnosti, Narodnu biblioteku... a splavovi niču kao pečurke posle kiše.

Smešno.

Srce Srbije

pre 13 godina

Dragi prijatelji, evo ovde imate mnogo divnih fotografija Beograda, sacuvajte ih u srcu:


http://64.233.183.104/search?q=cache:wcPzkb_-wRIJ:www.pbase.com/vmarinkovic/belgrade%26gcmd%3Dadd_comment+Jelena%C2%B4s+boyfriend+Nemanja+from+Belgrade&hl=sr&ct=clnk&cd=9

beogradjanin

pre 13 godina

poruka moderatoru

objavili ste komentar izvesnog cucketa koji proizvoljno daje moj psiholoski profil i na taj nacin me vredja i to van konteksta.
da citiram "Gledam tvoje komentare zadnjih par dana i bas su mracni, obrati se strucnjaku na vreme, jer takvi ljudi mracni znaju da dignu ruku na sebe. "
prvo ne znam na osnovu cega moderisete poruke. a, vidim da niste objavili moj odgovor. te vas stoga molim da, ili izbrisete njegov komentar ili da objavite moj odgovor na njegovo primitivno bulaznjenje
hvala unapred i nadam se da ubuduce necete dozvoliti da svaki idiot vredja ljude tek tako, na osnovu "slobode govora".

freedom

pre 13 godina

Neko je rekao da svaka metropola ima svetle i tamne strane, a je bih voleo da mi neko nabroji bar tri svetle tacke Beograda. A sto se tice prljavstine, po Evropi sam retko gde vidjao: deponije, blatnjave trotoare, neoprane autobuse, neosvetljene javne povrsine, kao po Beogradu.

orfej

pre 13 godina

pogledajmo gradove oko nas na 400kms,zagreb,skoplje,budimpesta,sarajevo,sofija pa recite ko je grad buducnosti....pa normalno b e o g r a d najlepsi.

pramisao

pre 13 godina

beograd moze da bude kandidat samo za grad nekulture. ili neku potkategoriju na primer: najveci broj osoba koja mljacka po povrsini naseljenog mesta, najveca kolicina stroke po kvadratu, najveci broj laktova u pleksus koje dobijete u gradskom prevozu od starije gradske gospode, najvise nekaznjenih saobracajnih prekrsaja na sat, najveci intenzitet buke i tako dalje. to vam je ta kultura o kojoj pricamo. Naravno cast izuzecima.

geometar

pre 13 godina

@kopriva
Uzmi atlas u ruke i pogledaj lepo. Iberijsko, Apeninsko i Balkansko poluostrvo su jug Evrope. Možda nisi bio na tom času geografije?

mare-bgd

pre 13 godina

najbolji su mi ovi kao srba,milena itd
koji kazu beograd je prljav
idite u pariz da vidite sta je prljavstina
posetite london da vidite sta je prljavstina
nemoj te sedeti u svome selu i pljuvati po mom beogradu

Beogradjanka

pre 13 godina

Lepota jednog grada, ogleda se pre svega u bogatstvu i lepoti duha njegovih divnih ljudi - sto je upravo razlog zbog kojeg je Beograd proglasen u vise stranih medija za grad s najboljim provodom u jugoistocnoj Evropi i šire.

Svi stranci zavole Beograd i rado mu se vracaju; i samim tim sto je ogroman on ima i veću mogućnost da pokaže svoje raskošne bulevare, parkove, mostove, pozorišta, biblioteke, muzeje, sportske objekte, luksuzne moderne gradjevine, šoping centre medju najboljima u svetu, ekskluzivne noćne klubove, i preko šest hiljada restorana.

Nije bitno da li negde u provinciji postoje sacuvane tri zgrade secesije ili baroka, dok kod nas mnoge zgrade stoje srušene pod terorom 90-ih a mnoge vazne institucije cekaju renoviranje.
Ne, bitno je da i posle teškog života pod komunističkim režimom ljudi u Beogradu idu uzdignute glave, zgodni i nasmejani, lepo obučeni, slobodnog pogleda, ponosni i gostoprimljivi.

Beograd je čudesni prelepi svet iz kojeg niko nikada nije otišao niti proteran.
Ovo je grad koji pulsira 24 sata jedinstvenom energijom. Grad u kojem svetski ljudi neprekidno odrzavaju svetske manifestacije i dogadjaje, mesto svih susreta i radosti.

antuntun

pre 13 godina

@ Ludi konj
"Taj grad buducnosti je postao steciste kriminala , narkomanije , nabedjenih zvezda, foliranata sa ''prestiznim'' diplomama i silikonskih ''lepotica'' ."

Ako je to sve sto si ti vidio u Beogradu, onda to govori vise o tebi nego o gradu. Nisam iz Beograda, ali zivim dovoljno dugo na relaciji Vozdovac - Novi Beograd da mogu slobodno da kazem da uz sve svoje mane Beograd jeste lijep grad koji ima sansu da postane vazno mjesto na kulturnoj i turistickoj mapi Evrope. Mislim da to najvise zavisi od samih stanovnika (i Beogradjana i dosljaka), jer ako mi bacamo smece po ulici ne mozemo samo kriviti druge ljude sto ga ne kupe.

Ono sto jeste lijepo u ovom gradu jeste to sto svako moze da nadje dio za sebe. Pa ako hoces folirante i silikonske ljepotice, nije nikakav problem. Ali to ne znaci da ne postoji i druga strana. Sve zavisi od tebe.

Ipak, mislim da kandidatura Beograda za prestonicu kulture nije na mjestu, jer bi ta titula vise znacila nekom manjem gradu u Srbiji. Sta je bilo sa kandidaturom Zrenjanina?

Volim Beograd

pre 13 godina

Pored uobicajene neobavestenosti i pakosti zitelja manjih mesta, (a za koju nema razloga jer je Beograd uvek svima pomagao), i ovi komentari pokazuju da su u Beograd stigli mnogi ljudi, koji su pre dvadeset godina prognani u Srbiju bez icega.
Njima nije bilo stalo da Beograd lepo izgleda, niti da ga ocuvaju i postuju (jer su Srbi opljackani u tzv Hrvatskoj i oduzeto im je 30 milijardi eura srpske imovine), jer coveku nije ni do čega ako mora u bedi da se potuca po kolektivnim centrima.
Da nije bilo ogromne zrtve cele Srbije, zatim i ratnih razaranja, danas bi bilo mnogo vise toga sagradjeno i ulepsano sirom Srbije, samim tim i Beograda.

Veliki Duško Radovic, književnik i novinar, legenda Studija B je rekao:

"Ko je jutros imao sreće da se probudi u Beogradu može smatrati da je za danas dovoljno postigao u životu. Svako insistiranje na još nečemu, bilo bi neskromno."

cukce

pre 13 godina

(beogradjanin, 25. mart 2011 17:58)

Gledam tvoje komentare zadnjih par dana i bas su mracni, obrati se strucnjaku na vreme, jer takvi ljudi mracni znaju da dignu ruku na sebe.
A sto se tice Beograda, jeste grad buducnosti kad cela Srbija radi za beograd!

Ludi konj

pre 13 godina

Kakav nesrecni grad buducnosti ?! Dosta vise s lazima i glupostima koje se plasiraju svakodnevno . Ziveo sam u BG i iz tog grada sam pobegao , da se verovatno nikad ne vratim , kao i mnogi drugi , na zalost . Taj grad buducnosti je postao steciste kriminala , narkomanije , nabedjenih zvezda, foliranata sa ''prestiznim'' diplomama i silikonskih ''lepotica'' . Da nema malo tih kulturnih manifestacija koje se jos uvek odupiru najezdi svakakvih budalastina , i to samo zahvaljujuci nekim ljudima koji to forsiraju , odavno bi mogao da se stavi katanac i kaze - ko udje magarac!
Pogledajte malo priobalje , deponije koje su svuda po gradu, izadjite malo iz kruga dvojke , i obidjite Vozdovac npr , pa pogledajte kako izgleda grad buducnosti... Isto kao sto je i Srbija lider u regionu . Da li stvarno neko misli da su svi Srbi kompletni idioti , pa da posle desetina puta ponovljene lazi , pocinju da veruju u istu . Shvatam da nam nema pomoci , al bar prestanite sa turobnim bajkama , bice mi lakse ...

orfej

pre 13 godina

pogledajmo gradove oko nas na 400kms,zagreb,skoplje,budimpesta,sarajevo,sofija pa recite ko je grad buducnosti....pa normalno b e o g r a d najlepsi.

beogradjanin

pre 13 godina

beograd je jedna obična selendra. nikad nije bio neka metropola, ali je bar imao neke urbane odlike. poslednjih 20 godina beogradjani su dozvolili da ih lokalni primitivci i dodjosi primitivci potpuno unište. zanimljivo je da, kad dobronamerno krenete da kritikujete život u dvomilionskoj selendri, odmah se svi osete prozvanim i krenu da se brane. druga opcija je ignorisanje selendrizacije, jer ono o čemu se ne priča ne postoji. kao i svi problemi u srbiji. šteta za beograd koji ima i taj fenomenalni polozaj i potencijal i koji je mogao da bude jedna multikulturalna urbana i tolerantna sredina, a ne mala ksenofobna prćija. kultura je marginalizovana, društvo potrošačko i siromašno, ljudi su postali zombiji koji svoje lične frustracije projektuju na okolinu mrkim pogledom, odsustvom bazične kurtoazije i osmeha. čast izuzecima. begiš nije dotakao dno, na žalost, a kaće ne zna se.

SBg

pre 13 godina

@(Ludi konj, 25. mart 2011 13:13)
Slažem se, samo ja nisam pobegla na vreme i nema dana kada se ne pokajem zbog toga. Ne kažem da je život van Srbije bajan, ali svi iz moje generacije 1966. / 1967. ( sa tom generacijom sam išla u gimnaziju i na fakultet ) koji su otišli, a otišla ih je velika većina su se lepo snašli.
Jedna impresija od danas, išla sam iz centra u kome živim do Bežanijske kose na servis automobila. Milenje stotina automobila po mostu, na B. kosi romsko kartonsko naselje preko puta luksuznih kuća. Kontrasti koje viđam svaki dan. Mogla bih o ovome do večei, ali mislim da je dovoljno, svi su već sve shvatili.

srba

pre 13 godina

Beograd je prljav i ruzan grad prepun kontejnera iz kojih ispada smece, sivih zgrada sa kojih otpada fasada, ulice su pune psecih otpadaka, red voznje za GSP je prakticno neupotrebljiv, obala nije za setanje. Onaj ko poredi Beograd sa Becom, Budimpestom, Pragom ili Dablinom nikada nije izasao iz svog sela i ne zna sta je civilizovan grad.

Zoran-Nemac

pre 13 godina

Oko Nürnberga,gde zivim,ima 10tak gradica,ali Nemcima nije palo napamet da ih "uvedu" u grad Nürnberg! Beograd je i Obrenovac i sva moguca naselja i sela daleko,dalego od njega? A onda je veliki,velegrad..Pa ne meri se velicinom kvalitet! Pogledaj ZÜrich itd...Garantujem da je Nürnberg,sa 500000st.,metropola 100x veca od BG,po kulturi,kvalitetu zivota,sporta,a ima i metro! Hahahaha....
Ipak mi je najsmesnije kad se hvalisete sa beogradsom opstinom Zemun!?Pa zar to nije oduvek bio GRAD ZEMUN!???

Srbija i njeni vicevi

pre 13 godina

hahahahaha dobar vic...Pa hoce, ali kad budete okrecili skoro sve zgrade i kad nebude pasa, lutalica, pa kontenjera, koj datiru jos od posle drugog svetskog rata i jos mnogo toga, necu da nabrajam, jer bi mi trebalo dva dana da pisem, kolko ste nekulturni...

beogradjanin

pre 13 godina

poruka moderatoru

objavili ste komentar izvesnog cucketa koji proizvoljno daje moj psiholoski profil i na taj nacin me vredja i to van konteksta.
da citiram "Gledam tvoje komentare zadnjih par dana i bas su mracni, obrati se strucnjaku na vreme, jer takvi ljudi mracni znaju da dignu ruku na sebe. "
prvo ne znam na osnovu cega moderisete poruke. a, vidim da niste objavili moj odgovor. te vas stoga molim da, ili izbrisete njegov komentar ili da objavite moj odgovor na njegovo primitivno bulaznjenje
hvala unapred i nadam se da ubuduce necete dozvoliti da svaki idiot vredja ljude tek tako, na osnovu "slobode govora".

djordjevic

pre 13 godina

Ovaj naslov jeste malo smesan, ali mislim da gomila ljudi koji pljuju po BGu kao nenormalni treba da se zapitaju zasto o tom gradu 99% stranaca koji ga posete pricaju jako pozitivne stvari...Nema nista lepog u mrznji prema samom sabi kao sto nema nista lepo u zaljubljenosti u sebe. Takodje, reci da stvari ne idu na bolje u Beogradu sto se bar izgleda tice u poslednjih desetak godina je isto cudno. Ok, mozemo da se slozimo da sve treba da ide brze, da Beograd treba da bude lepsi, cistiji, ali to ne znaci da ne ide na bolje.
Za kraj, ja Beograd obozavam, ali me to ocigledno ne cini ni priblizno subjektivnim koliko su subjektivni ljudi koji iz nekog razloga Beograd toliko mrze. Ima on i lepe i lose strane, a ko hoce da se fokusira samo na lose srecno mu bilo.

milena

pre 13 godina

Par puta su mi dolazili drugari iz inostranstva u posetu u Beograd. Sramota me bilo od onog smeca i zapustenih ulica i zgrada. Prosto nema sta da se vidi. Pet splavova i tri ruzne ulice. Sve ostalo su zatvoreni muzeji, zgrade pod skelama, sivilo, sirotinja na sve strane!

Judi Konj je u pravu

pre 13 godina

@Ludi konj - Potpuno si u pravu. Rodjeni sam Beogradjanin. Otisao sam iz BG 1997-me, kad sam imao 30 godina. Posecujem Beograd na svake 3 do 4 godine i svaki put je grad sve ruzniji i zapusteniji. Grafiti na sve strane, ulice unistene, sve je popucalo i istroseno, neodrzavano, saobracaj je uvek u kolapsu. Najgore od svega je sto nema vise dece. Grad se pretvorio u gerantoloski centar. O kom to "gradu buducnosti" vi govorite u ovom clanku?

Dejan

pre 13 godina

Slozicemo se svi da je Pariz metropola, ali ako ste isli po nekim delovima tog grada videli bi istu prljavstinu kao i ovde. Cak u pojedine delove Pariza nije pozeljno da odete jer vam se mogu desiti brojne neprijatnosti.
Pricate o mafijasima i kriminalcima. Pa kakva je situacija u Londonu po tom pitanju? A i tamo vazi da ne treba zalaziti u odredjene gradske cetvrti.
U Amsterdamu vam nude drogu iz onih njihovih "puz" javnih toaleta.

Neko je pomenuo guzvu u saobracaju po Beogradu. Pa da li ste mozda vozili auto kroz Rim ili Istanbul pa da vidite sta je guzva i saobracajna nekultura? I to su metropole.
Pominjem gradove u kojima sam bio.Verujem da je ipak drugacija situacija u Svajcarskoj, Svedskoj i sl.
Mozda gresim ali ono sto hocu da istaknem je da se Beograd ne razlikuje puno od svih tih velikih gradova, svi oni imaju svoju svetlu i mracnu stranu a na nama je samo da se potrudimo da ovih svetlih bude sto vise.

Voša

pre 13 godina

Barcelona, Madrid, Roma, Frankfurt, Berlin, Prague, London, New York, Sydney i slično su gradovi budućnosti. Beograd može da bude grad budućnosti eventualno za očajne stanovnike Vladičinog Hana, Medveđe, Crne Trave, Babušnice, Kuršumlije, Zubinog Potoka i ostalih zabiti iz kojih ljudi hrle u njega. Porediti Beograd sa svetskim metropoloma je u najmanju ruku za podsmeh.

Srce Srbije

pre 13 godina

Dragi prijatelji, evo ovde imate mnogo divnih fotografija Beograda, sacuvajte ih u srcu:


http://64.233.183.104/search?q=cache:wcPzkb_-wRIJ:www.pbase.com/vmarinkovic/belgrade%26gcmd%3Dadd_comment+Jelena%C2%B4s+boyfriend+Nemanja+from+Belgrade&hl=sr&ct=clnk&cd=9

Kragujevčanin

pre 13 godina

Ja bih samo hteo da postavim pitanje koje je ovde već neko pomenuo:
Šta se desilo sa kandidaturom Zrenjanina? To je grad 1000 puta lepši i kulturniji od Beograda.

Verovatno je opet neko iz Beograda došao do genijalnog zaključka da je Beograd jedini grad u Srbiji.

Ne znam samo zbog čega još uvek pišem ovo veliko B ...

Lord

pre 13 godina

Zasto su Beogradjani ljubazni prema strancima a sa nipodastavanjem gledaju na ljude iz "unutrasnjosti"? Odgovor je jednostavan, zato sto su iskompleksirani i malogradjani koji nisu videli svet, pa misle da je njihovo selo najbolje.

banat

pre 13 godina

Danas mi je trebalo DVA SATA da prodjem kroz Beograd, 20 km sam prešao za dva debela sata! U grad budućnosti , ubuduće ću dolaziti samo kad me ljuta muka na to natera.

Marko

pre 13 godina

Naslov teksta je žalostan isto koliko je i žalosno stanje u Beogradu. Da li znate da je Beograd teritorijalno jedan od najvećih gradova u Evropi? Da li znate je Grocka deo Beograda? Kakvo je stanje u toj Grockoj? Da li to stanje Beograd svrstava u gradove budućnosti? Ne. Zašto ostale države kandiduju gradove iz "unutrašnjosti"? Zato što nisu centralizovane. Srbija treba da promeni ime u Beograd, jer je reč Beograd postala sinonim za Srbiju. To možemo da vidimo svaki dan u medijima. I molim vas, Zvezdara nije dobar primer. Dođite u Jajince, Vranić, Mislođin, Besni Fok, Ripanj, Leštane. Da li su ti delovi Beograda budućnost?

panzer general

pre 13 godina

Mislim da su Beograđani malo previše kritični prema Beogradu, uostalom
članak nije znanstveni rad već turistički, tj. markeninški, a tu se naravno sve malo uljepšava. Meni kao strancu je Beograd čisto OK grad, ali oni koji tamo žive vide naravno i puno stvari koje bi se mogle popraviti. Gradovi koji su ekstra zanimljivi turistima, Rio npr., i nude dobar provod u pravilu ne nude veliku kvalitetu života svojim stanovnicima, kao npr. "dosadni" gradovi Švicarske, Austrije ili skandinavskih zemalja.
Pozdrav iz Zagreba

Alex

pre 13 godina

Beograd (ili bilo koji drugi grad iz Srbije) se ne nadmeće sa gradovima iz Rumunije i Irske. Za svaku godinu su određene države iz kojih će biti nekoliko prestonica kulture te godine (2010. su bili Pečuj iz Mađarske, Esen iz Nemačke i Istanbul iz Turske). Za 2020. su određene Srbija, Rumunija i Irska, tako da će svaka od ovih zemalja dati jedan grad kao evropsku prestonicu kulture te godine.

nemanja s.

pre 13 godina

Kotez, a pogotovo Krnjaca su na pet, sest km od centra. Tamo se gradi gde ko stigne i kako ko hoce! Sve je zapusteno i jadno! Gradski prevoz u celom Beogradu je na nivou gradova Afrike. Narod nam je zapusten i nekulturan. Kola se parkiraju po travnjacima koji su unisteni. Boli me stanje u mom Beogradu!

freedom

pre 13 godina

Neko je rekao da svaka metropola ima svetle i tamne strane, a je bih voleo da mi neko nabroji bar tri svetle tacke Beograda. A sto se tice prljavstine, po Evropi sam retko gde vidjao: deponije, blatnjave trotoare, neoprane autobuse, neosvetljene javne povrsine, kao po Beogradu.

Alex Leskovac

pre 13 godina

Dorćol,Kalemegdan,Karaburma,Palilula,Topčider.Čubura...

Pa mogli ste da bar date, ako ne pro Evropske nazive delovima grada onda makar Srpske !

Obrad Krljacic

pre 13 godina

Grad buducnosti prepun pasa lutalica. Zatvoreni muzeji, biblioteke, na ulicama kontejneri, brojne prodavnice u centru zatarabljene, prodaja iz kartonskih kutija na ulici.
Malo vise realnosti ne bi nam skodilo.

geometar

pre 13 godina

@kopriva
Uzmi atlas u ruke i pogledaj lepo. Iberijsko, Apeninsko i Balkansko poluostrvo su jug Evrope. Možda nisi bio na tom času geografije?

mile

pre 13 godina

Do sada smo mislili da kulturu predstavljaju muzeji, biblioteke, pozorišta, a sada ispade da su to diskoteke po splavovima koje se toliko dopadaju strancima - decibeli i droga koji se tamo nude kao "sadržaj".
Kandidat za evropsku prestonicu kulture godinama drži zatvorenim Narodni muzej, Muzej savremene umetnosti, Narodnu biblioteku... a splavovi niču kao pečurke posle kiše.

Smešno.

pramisao

pre 13 godina

beograd moze da bude kandidat samo za grad nekulture. ili neku potkategoriju na primer: najveci broj osoba koja mljacka po povrsini naseljenog mesta, najveca kolicina stroke po kvadratu, najveci broj laktova u pleksus koje dobijete u gradskom prevozu od starije gradske gospode, najvise nekaznjenih saobracajnih prekrsaja na sat, najveci intenzitet buke i tako dalje. to vam je ta kultura o kojoj pricamo. Naravno cast izuzecima.