Utorak, 18.07.2017.

12:45

Grčka letovališta u kojima dominira srpski jezik

Izvor: B92

Grèka letovališta u kojima dominira srpski jezik IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

89 Komentari

Sortiraj po:

David

pre 6 godina

@maksi
Olimpic beach i Nei Pori vredni viđenja?! o.O
Olimpic beach je apartmansko naselje koje je spojeno sa Paralijom, i bukvalno je deo Paralije, od centra ''vašarišta'' na manje od 10 minuta hoda plažom.
Nei Pori nije čak ni selo na moru, nego obična poljana na kojoj su sagrađeni hoteli i vile, bez ikakvih drugih sadržaja. U oba mesta plaža je bzvz, mnogo lepše plaže imaju Leptokarija i Platamon.

Moskva

pre 6 godina

Bojim se da Kefalonija,Zakintos/ne Laganas/,Lefkada,Parga, ubrzano stizu. HALKIDIKI.
Cinimi se da jedino sto moze da spase Grcku od najezde Balkanskih Skakavaca je da se odjednom KRIM predsgavi kao Obecana destinacija za Srbe.
P.S. zbog Srba,sada i Rusi slabije idu u Grcku.

maksi

pre 6 godina

Sve preporuke za Apollon I hotel u O. Beachu. Jedino mesto vredno obilazenja, uz Nei Pori, Srba nema toliko, ima dosta Slovaka i Poljaka i manje je vasariste.

As

pre 6 godina

Ja Srbiju najvise volim, i ne bih nigde drugde ziveo, ali vidite ovako, ja recimo kad idem na odmor, idem da bih promenio sredinu: etnicku, geografsku, klimatsku, mentalnu, vizuelnu, kulturnu, gastronomsku... to jest idem da vidim nesto novo. A vi kojima na moru treba Grand muzika, srpski klubovi, pun gepek punjenih paprika, domaci paradajiz, domace kobasice, nas jezik... mozda da ipak razmislite da ostanete kuci.

Nikolas

pre 6 godina

Pre ne bih otišao na letovanje nego da se guram sa Srbima po Grčkoj. Dovoljno sam kažnjen u ovom životu što sam se rodio u Srbiji i što moram da živim u Beogradu okružen neartikulisanim čoporom.

Imaju i u Grčkoj mesta (ostrva) na kojima uglavnom nećete čuti ni reč srpskog. To je odmor.

Doktor

pre 6 godina

Srpski jezik definitivno dominira u celoj Olimpskoj regiji (Paralija, Leptokarija, Platamon, Nei Pori), takođe je jedan od dominirajućih na Halkidikiju (sva 3 prsta) kao i na ostrvu Tasos. Dalje, prema istoku i Trakiji je sve manje u upotrebi. 
Što se tiče Epira i jonskog primorja, prilično često se može čuti u Pargi i Sivoti, kao i na ostrvu Krf, ali je Egejska Makedonija ubedljivo na prvom mestu! 
Srpski jezik se polako gubi idući ka jugu, južno od Larise ka Volosu i obližnjem ostrvu Skijatos, tu je negde granica do koje dopire. :D
(David, 18. jul 2017 16:20)
Ovo izgleda kao da obavljamo Dusanovo carstvo granice su otprilike iste

David

pre 6 godina

Halkidiki je pelep, odvratni su nasi turisti koji idu tamo. Ne zele da nauce nista novo, ne zele da upoznaju lokalitet, jedino je vazno da imaju wifi i dovoljno serpi za kuvanje dzema u apartmanu.
(!, 18. jul 2017 22:55)

Je l' ti ideš na letovanje da bi pratio i dokumentovao šta rade srpski turisti oko tebe, ili da bi se odmorio i uživao?! Znaš koliko me je briga šta rade ljudi u susednom apartmanu, šta kuvaju, šta piju, šta kupuju, da li se biju (nesvesno bacih rimu)... Kad sam na odmoru, u potpunosti se prepustim samom sebi, isključim se iz svega, i ne zanimaju me ljudi oko mene, bili oni Srbi ili stranci, jednostavno gledam da meni i osobi koja je sa mnom bude lepo. Ako mi se neko od naših ili od stranaca obrati za pomoć ili nešto slično, fino i kulturno ću odgovoriti, i to je sva mudrolija!
Get a life!

Komša

pre 6 godina

Nije stvar u tome da neko ne trpi zemljake (bar kod mene) već da ne želim da se družim sa njima na godišnjem odmoru.Da hoću druženje otišao bih na more sa nekim prijateljima (više porodica zajedno).Prosto - različite smene u školi,žena i ja radimo,kao da ne živimo u istom domaćinstvu i jedva ugrabimo 15 dana kada je cela porodica na okupu i onda šta? Da posvetim vreme nekom drugom,da idem da bih se družio sa zemljacima - pa to mogu kad odem na Divčibare ako hoću (a neću ,jer sam i to platio i hoću da budem sa porodicom).
Izbegavam agencoje baš da bih se poštedeo smeštaja sa 10 naših porodica u kojem bih morao da unapred smišljam izgovore zašto neću zajedno da roštiljam i cirkam u dvorištu itd.- imamo svoj plan letovanja,plaže koje "moramo" da overimo izlete na koje želimo da idemo.
Odgovoriću zemljaku na pitanje neko učtivo,pomoćiću u nekoj razumnoj meri i tu se priča završava.
Volim Sitoniju,obišli smo skoro sve plaže (ostao deo od Sartija do Neosa i Amuljani ostrvo pored -7+7),posle ide Lefkada dok su deca još u Diskaveri fazonu.Da li tamo ima Srba? - baš me briga,kao što me baš briga da li ima Nemaca,Danaca...
Nije tu stvar u lovi već u onome šta tražiš na odmoru - i u Srbiji odem pre na Taru nego na Zlatibor.

Andrea

pre 6 godina

Ja sam ove godine letovala na Halkidikiju, i vise nikad. Upravo zbog najezde Srba od kojih jedva cekam da odmorim mozak jer inace radim sa ljudima i dosta mi je naseg mentaliteta. Na plazi su vec u 7 ujutru, naravno sa svojim suncobranom jer zaboga zasto bi platili lezaljku? Onda sledi pauza za rucak, kuva se pasulj dovucen iz Srbije jer je jeftiniji za 1 evro. Klasican Srbin po ceo dan samo gleda oko sebe, ko je dosao, pita se odakle li je, ako cuje srpski obavezno zapitkuje, sve ga zanima, sve bi da zna o tebi... Na Adi Ciganliji ljudi imaju vise privatnosti nego u ovim delovima Grcke, a za mene to nije odmor.

V.St.

pre 6 godina

Kad idem negde ja predstavljam samo sebe, ne mislim o naciji i državi. Da smo bahati, jesmo, nema prigovora, da smo prosti jesmo, isto bez prigovora. To je i delimično zbog toga što se skupljamo u čoporima i onda se utrkujemo ko će gore. Ali, konkretno ove godine, dve grupe Slovaka jedni na plaži, drugi na susednoj terasi, pomerili su mi svaki živac, mislila sam da su to mirni vaspitani ljudi, ali ne, svi odrasli i bezobrazni, i pri tome ni da trepnu. A to gde će ko na more, čemu pametovati, neko negde voli, neko ima pare, pa menja, čemu podsmeh. Sad, kao najlepše je kad se pored mene sunčaju Grci!

Dane

pre 6 godina

Brate ako vam smetaju srpski turisti rešenje je jednostavno,ne idite u Grčku.Pa nije to jedina primorska zemlja u Evropi.Španija,Francuska,Italija,imaju obale koliko hoćete i prelepih mesta.A da,za to nemate para.A glumite neku gospodu.Tuga.

zagor te nej

pre 6 godina

grcko more i jonsko i egejsko nekako mi sterilno...manje slano,bez mirisa,jadran je zakon tako da jedne godine u c.g druge na halkidiki i tako sve kolko kolima mogu dohvatiti bez da se umorim!!ove godine bio u haniotiju u hotelu olimpik cosmo,onako fino bilo ,lepo vreme pretoplo more ali cisto ko u bazenu,brat bio na peloponezu blizu patre neki hotel,kaze bezveze,poloprivredni kraj i mnogo siromasniji nego solunska regija po svemu...kucama voznom parku...za vikend kad se spuste grci na more kao na sajmu automobila ,sve novo i premijum marke,,strava ne znam otkud im lova za onakVe dzipove svih mogucih marki a na peloponezu gde nema nasih uglavnom voze hundai accente i gofove!!!U MLADOSTI KAD JE I DOKLE MOGLO stalno po hr.jadranu e to je more a ovo ostalo je letovanje,kad ides na more to mora jadransko nase takozvano sve ostalo je letovanje!!starija cerka bila u egiptu,grckoj,malti, majorci,al dzabe kazem joj ja nisi bila na hvaru,bracu...mediteran ,europa,pijes kafu na trgu u kotoru starom 700 godina...nekako mi u grckoj sve pomalo azijatski!!

Turista

pre 6 godina

Vozis se kolima. putem prema Atini i odmah posle skretanja za Platamon,carobno nestaju autobusi i kola sa. registracijama Lidera sa Balkana.
Srbi idu Coporativno.Van ustaljenih puteva koje je utabao Copor,ne smeju.

M

pre 6 godina

Bila sam na olimpik bicu pre nekoliko godina i bilo je bas malo nasih ljudi, primarno slovaka i ceha. Prosetali do Paralije i tek onda sam shvatila o cemu se radi. Nije mi jasno, u Paraliji krcato fast foodovima i restoranima koji sluze ''Srpsku hranu'', pa nije grcka hrana toliko cudna i strana da moramo rostiljem da se krkamo i na odmoru. Svako malo tresti turbo folk od negde, srecem mladi bracni par na ulici, gde beba od 10 meseci place u kolicima, majka ga izdize i pocinje krvnicki da ga bije ponavljajuci ''cuti, prestani da cmizdris!''. Na plazi srecem srpsku porodicu, kojoj lezaljka + pice za 3e nije dovoljno, pa ostavljaju peskire da drze mesto dok odu kuci na rucak, onda dodju i zale se i pizde na ljude oko sebe, kako su namestili suncobran itd. a deca te uredno isprskaju vodom i zaspu peskom, a roditelje boli uvo.
Ja to nisam videla u Srbiji.

Moje iskustvo

pre 6 godina

Do 1990e je bila Opatija, od 1992e Grčka, Sitonija, jednom Samos.Od 2003 do 2010e sticajem okolnosti nisam išao, da bih se 2010e ponovo vratio. Mesta su i dalje lepa, plaže divne, ali ljudi koji viču, psuju, bacaju đubre svugde nisu.Još jedna veoma ružna stvar - ribolov bez dozvole. Pa ako imate 200 evra za letovanje, zar je moguće da morate da nosite harpun i nož da nešto prikoljete, kako bi imali šta da jedete na odmoru? Psuju i prljaju i drugi,ali mene je sramota mojih.Dragi zemljaci,ponašajte se pristojno, vi u inostranstvu predstavljate svoju zemlju.

D.

pre 6 godina

Svako se rastegne koliko moze i ume, i ide gde moze. Niko vas ne bije po usima da idete u Olimpijsku regiju, meni je licno prelepa, zbog mnogobrojnih izleta. Nei Pori prosle godine pun Srba, al niko me nije smarao jer ja to nisam dozvolila, trudila sam se da ne vidim prostakluk sto preporucujem i vama. Zazmurite i ne obracajte paznju, jer idete na more da uzivate a ne da gledate ko se kako obukao sta ko radi. Uspomene su bitne, ako vas sve to nervira a vi ostanite u svoja cetiri zida, bolje vam je.

Iza brda

pre 6 godina

Citam komentare....Strasno! Ne mozemo jedni druge vise ni da cujemo, ni da gledamo. Gadimo se sopstvenog jezika i sopstvenih ljudi. Bezimo tamo "gde nema nasih", gde su sve tudjini da budemo srecni i zadovoljni. Svako sebe stavlja u centar sveta, okolina za njega ne postoji. Podsmeh i omalovazavanje su nam brat i sestra. U blato da valjamo ljude, postala je nasa duhovna hrana. Nije slucajno zasto nam se sve ovo desava, kao narodu. Nije bez razloga. I ne nazire se kraj...

!samo malo

pre 6 godina

po textovima o grckoj reklo bi se da ako ne pojedes giros nema pecat u ausvajs

nema ni u Srbiju pečat ako ne pojedeš pljeskavicu :D
Naravno da ću ići gde idu i moji ...
Ništa lepše nego kad u tuđini čuješ naš jezik ...
A vi snobovi što kao bežite od naših...
Voleo bih da prođete kao ja u životu, otišao sam u Kinu 90tih u Srbiju se vratio 2005 po prvi put, za tih 15 godina na prste jedne ruke mogu nabrojati koliko puta sam sreo naše ljude... I svaki put sam zaplakao ...
Sram vas bilo!

C i n i k

pre 6 godina

Verujte mi, bezim glavom bez obzira od tih letovalista gde masovno odlaze nasi ljudi. Dovoljno je i za 3 zivota sto ih gledam i slusam u Srbiji pa jos da ih i dole gledam?

!

pre 6 godina

Halkidiki je pelep, odvratni su nasi turisti koji idu tamo. Ne zele da nauce nista novo, ne zele da upoznaju lokalitet, jedino je vazno da imaju wifi i dovoljno serpi za kuvanje dzema u apartmanu. Takodje je pozeljno da kupe i neku koznu jaknu za 50 evra. Ne daj boze da taj novac preusmere na neki izlet.

CEO

pre 6 godina

Izbegavam ova mesta i to ne zbog srpskog jezika kako se ovde cesto i pogresno tumaci vec zato sto mi ne prija profil (face) turista iz Srbije koji letuju u ovim mestima. Odlazim na Halkidiki (najcesce) jer su plaze fenomenalne i nema blage veze sa prikazanim. Medjutim, u poslednjih par godina, nasi se sele i iz pomenutih regija na Sitoniju (Kasandra je odavno osvojena) tako da je i tamo problem pronaci kutak i mir od ovakvih glava. Odlazio sam i na ostrva ali je odlazak preskup a nije neka narocito velika razlika u odnosu na sela na Halkidikiju. Grad Krf je nesto posebno a na Santoriniju se ne letuje, to je mesto za izlet. Plaze su krs. Lepo je na raglerdnici ali u sred letnje sezone i guzve, ne hvala. Voleo bih Kiklade a pre svega Santorini ali mi je preskupo pa ce malo da saceka. Uvek odlazim u sopstvenom aranzmanu. Ne verujem agencijama. Tako sam i izlolovaniji sto meni i mojoj porodici prija. Ne smetaju mi nasi ljudi ali i ne zelim kontakt. Nekultura mi smeta kao sto mi smeta u mom gradu. Jednostano, previse seljobera na malo prostora. Najgori su ovi satro Beogradjani. Ali tako je i u BG-u.

mackica

pre 6 godina

Cim u daljini cujem galamu, razmazenu decu koja se deru I histerisu, cim vidim kocoperne muzeve, koji glume macomenove, znam ko je u pitanju...
Mnogo mi je draze da cele godine skupljam I odem u Marbelju, gde nema ni mrvice srpskog. Mene bi bila sramota da ne znam barem engleski jezik.

mare

pre 6 godina

Komentari su tipa kao da smo mi Norveska, pa idemo u Paraliju jer volimo, pa se svi zgrazavaju, kako pored toliko lepih ostrva mi idemo u Paraliu... Ljudi iz Srbije idu u Olimpijsku regiju i Halkidiki jer je najpovoljniji, nazalost nemaju svi para da idu na Rodos, Mikonos, Milos, Santorini... Verujem da bi svi rado na Mikonos, ali je smestaj bar 800 evra po osobi, pa prevoz avionom, a da ne pricamo cene u restoranima, diskotekama... Nazalost trenutno vecina srba sto se tice Grcke moze da priusti ta mesta kojih se gnusate...

sveta

pre 6 godina

Maja..Bila u Turskoj i za 1 Maj i 10 dana u junu,kolima preko Booking-a.Vreme izvanredno,hotel AZKA u Bodrumu,kako se pozeleti može.Od terorizma ni T,gledam cene po Grčkoj,za polovinu najmanje su vece nego kod Turaka.Iskreno,more je u GR lepše,ali glasam za Tursku.Slobodno idite,predivno je.

Slobodan

pre 6 godina

Citam komentare i ne verujem koliko ljudi pametuju. Pa bre za 50e u junu ne mozete nigde drugo nego u Olimpsku regiju i to nema veze sa ukusom nego sa standardom. Ljudi idu tamo gde ih agencije vode, a agencije ih vode tamo gde imaju svoje apartmane. Ljudi plate 300e aranzman i ocekuju nesto, pa toliko kosta jedna vecera u malo eksklizivnijem restoranu, u restoranu gde ce ti posluziti svezu ribu...
E sad verujem da ima ljudi koji kako kazu dok smo mi letovali u Buljaricama oni su isli na Lefkadu, pa se valjda oni sada bave jedrenjem i gledaju "copor" na plazi...
Da nije ovih mesta na koje se gnusate 90% Srbije ne bi islo na more, onda velikom delu Srbije Grcko more je najblize more. I razumite jos nesto, Bugari kod nas idu u Nis na jeftinu zabavu a ne u Bg, tako je i sever Grcke siromasniji deo njihove zemlje...

acaaca

pre 6 godina

Bio i na par ostrva i u navedenim mestima. Ljudi,nema veze gde ste,koje je nijanse more i koji se jezik priča. Bitno je da vam je dobro,da se smejete i provodite vreme sa dobrim ljudima. Pobornik sam ideje da se na more ide kako god da se može. Neko u AI,neko sa paradajzom, nema veze,važno da se ide!

kompleksi su cudo

pre 6 godina

@Srbin

Zaista je fascinantaa taj tvoj predpubertetski humor. Ti si sad` kao "skinuo" nekog polupismenog "srbendu" pa je to kao jako duhovito. Ali, samo anstavi ako ti je tako lakse da prebrodis dan.

tvister

pre 6 godina

Posto i sam odavno zaobilazim "srpska" mesta, navescu samo par razloga.
Nekada sam se iskreno radovao kada bih video automobile sa BG tablicama, najcesce prilazio ljudima, i manje vise, bio zadovoljan zbog toga.Vecinom su to bili ljudi za koje sam bio srecan sto pretstavljaju nase turiste.
U danasnje vreme, ne moram ni da pogledam ko se nalazi u takvim kolima. Jednostavno, to vise nisu isti putnici i turisti. Vecine me je itekako sramota. Slika je najkompletnija, kada se ode u mesta u kojima se takvi okupljaju.
Drugi razlog je sto volim da kada odem negde, istu sredinu dozivim kao izvornu, tradicionalnu, neiskvarenu i neuprljanu drugim kulturama i nekulturama. Zelim da sam u kontaktu sa lokalcima, lokalnim ribarima, kafedzijama, komsijama.
Uzgred, nije tacno da je to specijalitet nasih "snobova", vec i svih ostalih koji vole ovo gore napisano. Npr, na Skopelosu pre 10-15 god, je bilo Engleza, koji su upravo bezali od omiljenih engleskih destinacija.
Na kraju, nekada sam obozavao Beograd a i ostale delove Srbije sa kojima sam imao kontak, bas zbog stanovnika,a sada ocima ne mogu da ga vidim, te druge delove jos manje, a sve zbog istog navedenog razloga.
Sve sto je vredelo je ili propalo ili odavno otislo. Osta samo talog, izuzetno loseg mirisa, ukusa i izgleda.

Pametnjaković

pre 6 godina

Ustanem ujutro oko 7, doručkujem i klinca za ruku pa u luku na 5 minuta od hotela, a tamo tek pristigao ribarski brod iz ribolova istovara ribu. Riba se odmah prodaje na doku, u roku od sat više nema ništa. Svo vreme oko broda lete galebovi u nadi da će i oni ,,pazariti'' koju ribu. Kapetan zeza klinca jer nosi ,,kapetansku'' kapu, zove ga na brod, ovaj ide, mene naravno niko ne zarezuje, nije ni bitno. Miriše riba, miriše more, miriše borovina.... Morski doživljaj kao iz priče.
Naravno da doživljaj nije iz Grčke.
Pozdrav iz malog sela na Korčuli.

Dikh tu kava

pre 6 godina

Velike ste Vi face sto ova mesta bih u luku da zaobilazte. Takvi nam netrebaju. Mi koji idemo u ovim mestima imamo dobru zabavu tamo nasu muziku i osecamo se ko u Srbij a ima more i skroz je sve dobro. Sto vas koji ste uvek ufazonu da pljujete sve Srbsko nema nama je samo plus! Meni je draze kad na odmoru vidim nase ljude da se ispricam ko covek i da nemoram da se mucim da trazim nesto a me ljudi nerazumeju ovako se osecam ko kuci a uzivam ko na pravom odmoru. I najvise mi drago kad sretnem nekog kog znam komsiju ili poznanika srce mi zaigra i zavrsimo u kafanu. E to je odmor moji dragi "Ne Srbi!"
(Srbin, 18. jul 2017 15:31)

Ne, ozbiljno, je l' ovo neki fazon?

David

pre 6 godina

Zato me ta dva mesta i nikada nece videti. Kakav crni odmor ako moram da slusam nase neizivljene turiste. Idem u iskljucivo strana letovalista
(maks, 18. jul 2017 12:53)

Ako nikad nisi bio u mestima gde dominiraju srpski turisti, otkud onda znaš da li su iživljeni ili neiživljeni?! Ti verovatno više voliš ona ''party ostrva'', gde pijani i ufiksani Nemci i Englezi u sred bela dana leže (polu)goli na plažama i povraćaju, a neretko su uključene i brojne ''bludne radnje''... Ukusi su različiti.
S obzirom da sam obišao dobar deo Grčke, od Tasosa do Zakintosa, od Kavale do Preveze, tvrdim da su turisti iz Mađarske najkulturniji i najpristojniji, na drugom mestu su mi Slovaci, treće mesto dele Srbi, Bugari i Makedonci.

Alien

pre 6 godina

Nemci, englezi... i ostali baš suprotno rade, idu gde ima njihovih. A mi izbegavamo svoj narod i bežimo što dalje. Kako je to tužno i jadno.

bbb

pre 6 godina

Davnih 80 tih vecian nasih gradjana je islo na letovanje na Jadran, a retki u Grcku (najvise su isli u Grcku Makedonci iz Makedonije)i Tursku (koja je tek pocela da razvija primorski turizam) i ostale drzave Evrope i sveta.

nesha

pre 6 godina

Ako hoćete na more u Grčku izbegavajte odmarališta gde su većina Srbi. Paralija je više za ljubitelje banja nego mora. Na Lefkadi sam bio kada pola Srbije nije ni čulo za nju, sada se tamo mamini i tatini sinovi tuku... Istražujte malo, Grčka ima hiljade i hiljade kilometara obale...

David

pre 6 godina

Srpski jezik definitivno dominira u celoj Olimpskoj regiji (Paralija, Leptokarija, Platamon, Nei Pori), takođe je jedan od dominirajućih na Halkidikiju (sva 3 prsta) kao i na ostrvu Tasos. Dalje, prema istoku i Trakiji je sve manje u upotrebi.
Što se tiče Epira i jonskog primorja, prilično često se može čuti u Pargi i Sivoti, kao i na ostrvu Krf, ali je Egejska Makedonija ubedljivo na prvom mestu!
Srpski jezik se polako gubi idući ka jugu, južno od Larise ka Volosu i obližnjem ostrvu Skijatos, tu je negde granica do koje dopire. :D

Marjan

pre 6 godina

Bio jedanput, ne baš tamo, malo južnije, iz radoznalosti. Proveo sam dan na plaži u kupljenju pikavaca i ostalog đubreta na plaži da bi moglo dete slobodno da uđe u vodu.
Da ne pominjem smrdljive apartmane, koji su svi do poslednjeg skoro identični.
Razumem da je to deo Mediterana koji može primiti i turiste nižeg ekonomskog razreda zato i ne treba očekivati nekakvu dodanu vrednost. Olimpijski region je jedini deo Mediterana koji je blizu bivšoj sfrj i koji omogućava i siromašnim porodicama da vide more. U tome ne vidim ništa loše.

pera

pre 6 godina

Kada mi neko kaze da je išao u Paraliju, Nei Pori, Olimpik Bič, Leptokariju pomislim ili je neobavesten ili je selja koji ne zna za drugo. Ta mesta su najveća srpska seljana u Grčkoj. Takođe Laganas (Zakintos), Kavos (Krf) su najveće seljane sa strancima neotesanim. Pozdrav

Jorgos Vafiadis

pre 6 godina

Veliki broj žitelja Halkidikija, Paralije i Leptokarija pored službenog srpskog jezika, počeo je da se odnedavno služi i grčkim. Zbog lakše komunikacije sa grčkim turistima počeli smo da učimo i njihov jezik, a ponudu i uslugu prilagodili njihovim zahtevima. Iz godine u godinu raste broj Grka koji svoj odmor provode na ovim mestima i u skladu sa tim počeli smo da se služimo i njihovim jezikom. Oni su se u početku trudili da pričaju na srpskom, kako bi se lakše sporazumevali sa nama, ali vremenom smo i mi naučili neke grčke reči i primetili smo da im to mnogo znači. Ne možete da verujete koliko se obraduju kada im umesto “dobar dan“ kažemo “kalimera“ ili “efharisto“ umesto “hvala“.

Ipak, naravno da srpski jezik ostaje zvanični jezik Halkidikija, Paralije i Leptokarija. Mi vrlo dobro znamo ko smo i odakle smo i nećemo dozvoliti da grcizmi preovladaju u našem jeziku.

Srbin

pre 6 godina

Velike ste Vi face sto ova mesta bih u luku da zaobilazte. Takvi nam netrebaju. Mi koji idemo u ovim mestima imamo dobru zabavu tamo nasu muziku i osecamo se ko u Srbij a ima more i skroz je sve dobro. Sto vas koji ste uvek ufazonu da pljujete sve Srbsko nema nama je samo plus! Meni je draze kad na odmoru vidim nase ljude da se ispricam ko covek i da nemoram da se mucim da trazim nesto a me ljudi nerazumeju ovako se osecam ko kuci a uzivam ko na pravom odmoru. I najvise mi drago kad sretnem nekog kog znam komsiju ili poznanika srce mi zaigra i zavrsimo u kafanu. E to je odmor moji dragi "Ne Srbi!"

Nenad-EU

pre 6 godina

Da bi osetili pravu Grčku, treba obići zabačena sela na ostrvima. Ovo odeš na more da bi se okupao u slanoj vodi, slušao narodnjake iz susednih apartmana i lupetanje srpskih "domaćina" koji se maze po stomačini dok piju pivo a usput psuju ženu i decu.

zvoncica

pre 6 godina

Ovima kojima smeta maternji jezik toplo preporucujem da se i ne vracaju u Srbiju...jer ovde se ipak srpski najvise koristi...Hasta la vista, snobovi....

crni_redstar

pre 6 godina

znaci grcka je prelepa i realno je zlosno da se pored bolesno lepih ostrva i regija ide na halkidiki i olimpsku regiju. Rodos, Santorini, Krf, Krit, Kefalonija, Evija, Zakintos, Samos...to su mesta za putovanja i avanture. Lepa je i Sitonija, autom i svaki dan nova plaza. Sa prvog prsta jedino mi se svideo Afitos. Ali evo najlepsa preporuka za porodicu autom je Zakintos, ovi sto bi da izbegnu engleze neka ne idu u laganas i to je sve. uvece setnja Zanteom koji je tih i predivan. Preko dana plaze kojih ima milion i koje su neverovatne. Mir i sloboda i ogromno prostranstvo. Sl god idem na Lefkadu da upoznam te cuvene plaze.Lepo je egejsko, ali jonsko more je carobno. Na navadju je boja nerealna, trljas oci i ne verujes.

poy

pre 6 godina

Koja je svrha otici negde van Srbije na odmor da bi ga provodio medju nasima ? Da slusam iz apartmana i taverni cecu, gledam nase kako se svadjaju po plazama, zakopavaju pelene u pesak, tuku po klubovima...Ta mesta su kao neka kombinacija vasara i prvomajskog izletista. Bio u Paraliji pre 12god, nikad vise.

Maja

pre 6 godina

Ima li neko preporuku dobrog AI hotela blizu solunskog aerodroma koji ima svoju plazu, bazen i sadrzaje za decu? Nismo u mogucnosti da se krecemo puno zbog deteta, pa nam treba nesto kao resorti u Turskoj, ali bez rizika od terorizma.

poy

pre 6 godina

Koja je svrha otici negde van Srbije na odmor da bi ga provodio medju nasima ? Da slusam iz apartmana i taverni cecu, gledam nase kako se svadjaju po plazama, zakopavaju pelene u pesak, tuku po klubovima...Ta mesta su kao neka kombinacija vasara i prvomajskog izletista. Bio u Paraliji pre 12god, nikad vise.

Nenad-EU

pre 6 godina

Da bi osetili pravu Grčku, treba obići zabačena sela na ostrvima. Ovo odeš na more da bi se okupao u slanoj vodi, slušao narodnjake iz susednih apartmana i lupetanje srpskih "domaćina" koji se maze po stomačini dok piju pivo a usput psuju ženu i decu.

David

pre 6 godina

Srpski jezik definitivno dominira u celoj Olimpskoj regiji (Paralija, Leptokarija, Platamon, Nei Pori), takođe je jedan od dominirajućih na Halkidikiju (sva 3 prsta) kao i na ostrvu Tasos. Dalje, prema istoku i Trakiji je sve manje u upotrebi.
Što se tiče Epira i jonskog primorja, prilično često se može čuti u Pargi i Sivoti, kao i na ostrvu Krf, ali je Egejska Makedonija ubedljivo na prvom mestu!
Srpski jezik se polako gubi idući ka jugu, južno od Larise ka Volosu i obližnjem ostrvu Skijatos, tu je negde granica do koje dopire. :D

nesha

pre 6 godina

Ako hoćete na more u Grčku izbegavajte odmarališta gde su većina Srbi. Paralija je više za ljubitelje banja nego mora. Na Lefkadi sam bio kada pola Srbije nije ni čulo za nju, sada se tamo mamini i tatini sinovi tuku... Istražujte malo, Grčka ima hiljade i hiljade kilometara obale...

zvoncica

pre 6 godina

Ovima kojima smeta maternji jezik toplo preporucujem da se i ne vracaju u Srbiju...jer ovde se ipak srpski najvise koristi...Hasta la vista, snobovi....

Jorgos Vafiadis

pre 6 godina

Veliki broj žitelja Halkidikija, Paralije i Leptokarija pored službenog srpskog jezika, počeo je da se odnedavno služi i grčkim. Zbog lakše komunikacije sa grčkim turistima počeli smo da učimo i njihov jezik, a ponudu i uslugu prilagodili njihovim zahtevima. Iz godine u godinu raste broj Grka koji svoj odmor provode na ovim mestima i u skladu sa tim počeli smo da se služimo i njihovim jezikom. Oni su se u početku trudili da pričaju na srpskom, kako bi se lakše sporazumevali sa nama, ali vremenom smo i mi naučili neke grčke reči i primetili smo da im to mnogo znači. Ne možete da verujete koliko se obraduju kada im umesto “dobar dan“ kažemo “kalimera“ ili “efharisto“ umesto “hvala“.

Ipak, naravno da srpski jezik ostaje zvanični jezik Halkidikija, Paralije i Leptokarija. Mi vrlo dobro znamo ko smo i odakle smo i nećemo dozvoliti da grcizmi preovladaju u našem jeziku.

CEO

pre 6 godina

Izbegavam ova mesta i to ne zbog srpskog jezika kako se ovde cesto i pogresno tumaci vec zato sto mi ne prija profil (face) turista iz Srbije koji letuju u ovim mestima. Odlazim na Halkidiki (najcesce) jer su plaze fenomenalne i nema blage veze sa prikazanim. Medjutim, u poslednjih par godina, nasi se sele i iz pomenutih regija na Sitoniju (Kasandra je odavno osvojena) tako da je i tamo problem pronaci kutak i mir od ovakvih glava. Odlazio sam i na ostrva ali je odlazak preskup a nije neka narocito velika razlika u odnosu na sela na Halkidikiju. Grad Krf je nesto posebno a na Santoriniju se ne letuje, to je mesto za izlet. Plaze su krs. Lepo je na raglerdnici ali u sred letnje sezone i guzve, ne hvala. Voleo bih Kiklade a pre svega Santorini ali mi je preskupo pa ce malo da saceka. Uvek odlazim u sopstvenom aranzmanu. Ne verujem agencijama. Tako sam i izlolovaniji sto meni i mojoj porodici prija. Ne smetaju mi nasi ljudi ali i ne zelim kontakt. Nekultura mi smeta kao sto mi smeta u mom gradu. Jednostano, previse seljobera na malo prostora. Najgori su ovi satro Beogradjani. Ali tako je i u BG-u.

crni_redstar

pre 6 godina

znaci grcka je prelepa i realno je zlosno da se pored bolesno lepih ostrva i regija ide na halkidiki i olimpsku regiju. Rodos, Santorini, Krf, Krit, Kefalonija, Evija, Zakintos, Samos...to su mesta za putovanja i avanture. Lepa je i Sitonija, autom i svaki dan nova plaza. Sa prvog prsta jedino mi se svideo Afitos. Ali evo najlepsa preporuka za porodicu autom je Zakintos, ovi sto bi da izbegnu engleze neka ne idu u laganas i to je sve. uvece setnja Zanteom koji je tih i predivan. Preko dana plaze kojih ima milion i koje su neverovatne. Mir i sloboda i ogromno prostranstvo. Sl god idem na Lefkadu da upoznam te cuvene plaze.Lepo je egejsko, ali jonsko more je carobno. Na navadju je boja nerealna, trljas oci i ne verujes.

!

pre 6 godina

Halkidiki je pelep, odvratni su nasi turisti koji idu tamo. Ne zele da nauce nista novo, ne zele da upoznaju lokalitet, jedino je vazno da imaju wifi i dovoljno serpi za kuvanje dzema u apartmanu. Takodje je pozeljno da kupe i neku koznu jaknu za 50 evra. Ne daj boze da taj novac preusmere na neki izlet.

C i n i k

pre 6 godina

Verujte mi, bezim glavom bez obzira od tih letovalista gde masovno odlaze nasi ljudi. Dovoljno je i za 3 zivota sto ih gledam i slusam u Srbiji pa jos da ih i dole gledam?

tvister

pre 6 godina

Posto i sam odavno zaobilazim "srpska" mesta, navescu samo par razloga.
Nekada sam se iskreno radovao kada bih video automobile sa BG tablicama, najcesce prilazio ljudima, i manje vise, bio zadovoljan zbog toga.Vecinom su to bili ljudi za koje sam bio srecan sto pretstavljaju nase turiste.
U danasnje vreme, ne moram ni da pogledam ko se nalazi u takvim kolima. Jednostavno, to vise nisu isti putnici i turisti. Vecine me je itekako sramota. Slika je najkompletnija, kada se ode u mesta u kojima se takvi okupljaju.
Drugi razlog je sto volim da kada odem negde, istu sredinu dozivim kao izvornu, tradicionalnu, neiskvarenu i neuprljanu drugim kulturama i nekulturama. Zelim da sam u kontaktu sa lokalcima, lokalnim ribarima, kafedzijama, komsijama.
Uzgred, nije tacno da je to specijalitet nasih "snobova", vec i svih ostalih koji vole ovo gore napisano. Npr, na Skopelosu pre 10-15 god, je bilo Engleza, koji su upravo bezali od omiljenih engleskih destinacija.
Na kraju, nekada sam obozavao Beograd a i ostale delove Srbije sa kojima sam imao kontak, bas zbog stanovnika,a sada ocima ne mogu da ga vidim, te druge delove jos manje, a sve zbog istog navedenog razloga.
Sve sto je vredelo je ili propalo ili odavno otislo. Osta samo talog, izuzetno loseg mirisa, ukusa i izgleda.

mackica

pre 6 godina

Cim u daljini cujem galamu, razmazenu decu koja se deru I histerisu, cim vidim kocoperne muzeve, koji glume macomenove, znam ko je u pitanju...
Mnogo mi je draze da cele godine skupljam I odem u Marbelju, gde nema ni mrvice srpskog. Mene bi bila sramota da ne znam barem engleski jezik.

Srbin

pre 6 godina

Velike ste Vi face sto ova mesta bih u luku da zaobilazte. Takvi nam netrebaju. Mi koji idemo u ovim mestima imamo dobru zabavu tamo nasu muziku i osecamo se ko u Srbij a ima more i skroz je sve dobro. Sto vas koji ste uvek ufazonu da pljujete sve Srbsko nema nama je samo plus! Meni je draze kad na odmoru vidim nase ljude da se ispricam ko covek i da nemoram da se mucim da trazim nesto a me ljudi nerazumeju ovako se osecam ko kuci a uzivam ko na pravom odmoru. I najvise mi drago kad sretnem nekog kog znam komsiju ili poznanika srce mi zaigra i zavrsimo u kafanu. E to je odmor moji dragi "Ne Srbi!"

Alien

pre 6 godina

Nemci, englezi... i ostali baš suprotno rade, idu gde ima njihovih. A mi izbegavamo svoj narod i bežimo što dalje. Kako je to tužno i jadno.

Dikh tu kava

pre 6 godina

Velike ste Vi face sto ova mesta bih u luku da zaobilazte. Takvi nam netrebaju. Mi koji idemo u ovim mestima imamo dobru zabavu tamo nasu muziku i osecamo se ko u Srbij a ima more i skroz je sve dobro. Sto vas koji ste uvek ufazonu da pljujete sve Srbsko nema nama je samo plus! Meni je draze kad na odmoru vidim nase ljude da se ispricam ko covek i da nemoram da se mucim da trazim nesto a me ljudi nerazumeju ovako se osecam ko kuci a uzivam ko na pravom odmoru. I najvise mi drago kad sretnem nekog kog znam komsiju ili poznanika srce mi zaigra i zavrsimo u kafanu. E to je odmor moji dragi "Ne Srbi!"
(Srbin, 18. jul 2017 15:31)

Ne, ozbiljno, je l' ovo neki fazon?

Slobodan

pre 6 godina

Citam komentare i ne verujem koliko ljudi pametuju. Pa bre za 50e u junu ne mozete nigde drugo nego u Olimpsku regiju i to nema veze sa ukusom nego sa standardom. Ljudi idu tamo gde ih agencije vode, a agencije ih vode tamo gde imaju svoje apartmane. Ljudi plate 300e aranzman i ocekuju nesto, pa toliko kosta jedna vecera u malo eksklizivnijem restoranu, u restoranu gde ce ti posluziti svezu ribu...
E sad verujem da ima ljudi koji kako kazu dok smo mi letovali u Buljaricama oni su isli na Lefkadu, pa se valjda oni sada bave jedrenjem i gledaju "copor" na plazi...
Da nije ovih mesta na koje se gnusate 90% Srbije ne bi islo na more, onda velikom delu Srbije Grcko more je najblize more. I razumite jos nesto, Bugari kod nas idu u Nis na jeftinu zabavu a ne u Bg, tako je i sever Grcke siromasniji deo njihove zemlje...

acaaca

pre 6 godina

Bio i na par ostrva i u navedenim mestima. Ljudi,nema veze gde ste,koje je nijanse more i koji se jezik priča. Bitno je da vam je dobro,da se smejete i provodite vreme sa dobrim ljudima. Pobornik sam ideje da se na more ide kako god da se može. Neko u AI,neko sa paradajzom, nema veze,važno da se ide!

mare

pre 6 godina

Komentari su tipa kao da smo mi Norveska, pa idemo u Paraliju jer volimo, pa se svi zgrazavaju, kako pored toliko lepih ostrva mi idemo u Paraliu... Ljudi iz Srbije idu u Olimpijsku regiju i Halkidiki jer je najpovoljniji, nazalost nemaju svi para da idu na Rodos, Mikonos, Milos, Santorini... Verujem da bi svi rado na Mikonos, ali je smestaj bar 800 evra po osobi, pa prevoz avionom, a da ne pricamo cene u restoranima, diskotekama... Nazalost trenutno vecina srba sto se tice Grcke moze da priusti ta mesta kojih se gnusate...

Pametnjaković

pre 6 godina

Ustanem ujutro oko 7, doručkujem i klinca za ruku pa u luku na 5 minuta od hotela, a tamo tek pristigao ribarski brod iz ribolova istovara ribu. Riba se odmah prodaje na doku, u roku od sat više nema ništa. Svo vreme oko broda lete galebovi u nadi da će i oni ,,pazariti'' koju ribu. Kapetan zeza klinca jer nosi ,,kapetansku'' kapu, zove ga na brod, ovaj ide, mene naravno niko ne zarezuje, nije ni bitno. Miriše riba, miriše more, miriše borovina.... Morski doživljaj kao iz priče.
Naravno da doživljaj nije iz Grčke.
Pozdrav iz malog sela na Korčuli.

pera

pre 6 godina

Kada mi neko kaze da je išao u Paraliju, Nei Pori, Olimpik Bič, Leptokariju pomislim ili je neobavesten ili je selja koji ne zna za drugo. Ta mesta su najveća srpska seljana u Grčkoj. Takođe Laganas (Zakintos), Kavos (Krf) su najveće seljane sa strancima neotesanim. Pozdrav

M

pre 6 godina

Bila sam na olimpik bicu pre nekoliko godina i bilo je bas malo nasih ljudi, primarno slovaka i ceha. Prosetali do Paralije i tek onda sam shvatila o cemu se radi. Nije mi jasno, u Paraliji krcato fast foodovima i restoranima koji sluze ''Srpsku hranu'', pa nije grcka hrana toliko cudna i strana da moramo rostiljem da se krkamo i na odmoru. Svako malo tresti turbo folk od negde, srecem mladi bracni par na ulici, gde beba od 10 meseci place u kolicima, majka ga izdize i pocinje krvnicki da ga bije ponavljajuci ''cuti, prestani da cmizdris!''. Na plazi srecem srpsku porodicu, kojoj lezaljka + pice za 3e nije dovoljno, pa ostavljaju peskire da drze mesto dok odu kuci na rucak, onda dodju i zale se i pizde na ljude oko sebe, kako su namestili suncobran itd. a deca te uredno isprskaju vodom i zaspu peskom, a roditelje boli uvo.
Ja to nisam videla u Srbiji.

Moje iskustvo

pre 6 godina

Do 1990e je bila Opatija, od 1992e Grčka, Sitonija, jednom Samos.Od 2003 do 2010e sticajem okolnosti nisam išao, da bih se 2010e ponovo vratio. Mesta su i dalje lepa, plaže divne, ali ljudi koji viču, psuju, bacaju đubre svugde nisu.Još jedna veoma ružna stvar - ribolov bez dozvole. Pa ako imate 200 evra za letovanje, zar je moguće da morate da nosite harpun i nož da nešto prikoljete, kako bi imali šta da jedete na odmoru? Psuju i prljaju i drugi,ali mene je sramota mojih.Dragi zemljaci,ponašajte se pristojno, vi u inostranstvu predstavljate svoju zemlju.

Iza brda

pre 6 godina

Citam komentare....Strasno! Ne mozemo jedni druge vise ni da cujemo, ni da gledamo. Gadimo se sopstvenog jezika i sopstvenih ljudi. Bezimo tamo "gde nema nasih", gde su sve tudjini da budemo srecni i zadovoljni. Svako sebe stavlja u centar sveta, okolina za njega ne postoji. Podsmeh i omalovazavanje su nam brat i sestra. U blato da valjamo ljude, postala je nasa duhovna hrana. Nije slucajno zasto nam se sve ovo desava, kao narodu. Nije bez razloga. I ne nazire se kraj...

Turista

pre 6 godina

Vozis se kolima. putem prema Atini i odmah posle skretanja za Platamon,carobno nestaju autobusi i kola sa. registracijama Lidera sa Balkana.
Srbi idu Coporativno.Van ustaljenih puteva koje je utabao Copor,ne smeju.

As

pre 6 godina

Ja Srbiju najvise volim, i ne bih nigde drugde ziveo, ali vidite ovako, ja recimo kad idem na odmor, idem da bih promenio sredinu: etnicku, geografsku, klimatsku, mentalnu, vizuelnu, kulturnu, gastronomsku... to jest idem da vidim nesto novo. A vi kojima na moru treba Grand muzika, srpski klubovi, pun gepek punjenih paprika, domaci paradajiz, domace kobasice, nas jezik... mozda da ipak razmislite da ostanete kuci.

Marjan

pre 6 godina

Bio jedanput, ne baš tamo, malo južnije, iz radoznalosti. Proveo sam dan na plaži u kupljenju pikavaca i ostalog đubreta na plaži da bi moglo dete slobodno da uđe u vodu.
Da ne pominjem smrdljive apartmane, koji su svi do poslednjeg skoro identični.
Razumem da je to deo Mediterana koji može primiti i turiste nižeg ekonomskog razreda zato i ne treba očekivati nekakvu dodanu vrednost. Olimpijski region je jedini deo Mediterana koji je blizu bivšoj sfrj i koji omogućava i siromašnim porodicama da vide more. U tome ne vidim ništa loše.

kompleksi su cudo

pre 6 godina

@Srbin

Zaista je fascinantaa taj tvoj predpubertetski humor. Ti si sad` kao "skinuo" nekog polupismenog "srbendu" pa je to kao jako duhovito. Ali, samo anstavi ako ti je tako lakse da prebrodis dan.

!samo malo

pre 6 godina

po textovima o grckoj reklo bi se da ako ne pojedes giros nema pecat u ausvajs

nema ni u Srbiju pečat ako ne pojedeš pljeskavicu :D
Naravno da ću ići gde idu i moji ...
Ništa lepše nego kad u tuđini čuješ naš jezik ...
A vi snobovi što kao bežite od naših...
Voleo bih da prođete kao ja u životu, otišao sam u Kinu 90tih u Srbiju se vratio 2005 po prvi put, za tih 15 godina na prste jedne ruke mogu nabrojati koliko puta sam sreo naše ljude... I svaki put sam zaplakao ...
Sram vas bilo!

David

pre 6 godina

Zato me ta dva mesta i nikada nece videti. Kakav crni odmor ako moram da slusam nase neizivljene turiste. Idem u iskljucivo strana letovalista
(maks, 18. jul 2017 12:53)

Ako nikad nisi bio u mestima gde dominiraju srpski turisti, otkud onda znaš da li su iživljeni ili neiživljeni?! Ti verovatno više voliš ona ''party ostrva'', gde pijani i ufiksani Nemci i Englezi u sred bela dana leže (polu)goli na plažama i povraćaju, a neretko su uključene i brojne ''bludne radnje''... Ukusi su različiti.
S obzirom da sam obišao dobar deo Grčke, od Tasosa do Zakintosa, od Kavale do Preveze, tvrdim da su turisti iz Mađarske najkulturniji i najpristojniji, na drugom mestu su mi Slovaci, treće mesto dele Srbi, Bugari i Makedonci.

Dane

pre 6 godina

Brate ako vam smetaju srpski turisti rešenje je jednostavno,ne idite u Grčku.Pa nije to jedina primorska zemlja u Evropi.Španija,Francuska,Italija,imaju obale koliko hoćete i prelepih mesta.A da,za to nemate para.A glumite neku gospodu.Tuga.

Maja

pre 6 godina

Ima li neko preporuku dobrog AI hotela blizu solunskog aerodroma koji ima svoju plazu, bazen i sadrzaje za decu? Nismo u mogucnosti da se krecemo puno zbog deteta, pa nam treba nesto kao resorti u Turskoj, ali bez rizika od terorizma.

D.

pre 6 godina

Svako se rastegne koliko moze i ume, i ide gde moze. Niko vas ne bije po usima da idete u Olimpijsku regiju, meni je licno prelepa, zbog mnogobrojnih izleta. Nei Pori prosle godine pun Srba, al niko me nije smarao jer ja to nisam dozvolila, trudila sam se da ne vidim prostakluk sto preporucujem i vama. Zazmurite i ne obracajte paznju, jer idete na more da uzivate a ne da gledate ko se kako obukao sta ko radi. Uspomene su bitne, ako vas sve to nervira a vi ostanite u svoja cetiri zida, bolje vam je.

Nikolas

pre 6 godina

Pre ne bih otišao na letovanje nego da se guram sa Srbima po Grčkoj. Dovoljno sam kažnjen u ovom životu što sam se rodio u Srbiji i što moram da živim u Beogradu okružen neartikulisanim čoporom.

Imaju i u Grčkoj mesta (ostrva) na kojima uglavnom nećete čuti ni reč srpskog. To je odmor.

Doktor

pre 6 godina

Srpski jezik definitivno dominira u celoj Olimpskoj regiji (Paralija, Leptokarija, Platamon, Nei Pori), takođe je jedan od dominirajućih na Halkidikiju (sva 3 prsta) kao i na ostrvu Tasos. Dalje, prema istoku i Trakiji je sve manje u upotrebi. 
Što se tiče Epira i jonskog primorja, prilično često se može čuti u Pargi i Sivoti, kao i na ostrvu Krf, ali je Egejska Makedonija ubedljivo na prvom mestu! 
Srpski jezik se polako gubi idući ka jugu, južno od Larise ka Volosu i obližnjem ostrvu Skijatos, tu je negde granica do koje dopire. :D
(David, 18. jul 2017 16:20)
Ovo izgleda kao da obavljamo Dusanovo carstvo granice su otprilike iste

bbb

pre 6 godina

Davnih 80 tih vecian nasih gradjana je islo na letovanje na Jadran, a retki u Grcku (najvise su isli u Grcku Makedonci iz Makedonije)i Tursku (koja je tek pocela da razvija primorski turizam) i ostale drzave Evrope i sveta.

sveta

pre 6 godina

Maja..Bila u Turskoj i za 1 Maj i 10 dana u junu,kolima preko Booking-a.Vreme izvanredno,hotel AZKA u Bodrumu,kako se pozeleti može.Od terorizma ni T,gledam cene po Grčkoj,za polovinu najmanje su vece nego kod Turaka.Iskreno,more je u GR lepše,ali glasam za Tursku.Slobodno idite,predivno je.

Andrea

pre 6 godina

Ja sam ove godine letovala na Halkidikiju, i vise nikad. Upravo zbog najezde Srba od kojih jedva cekam da odmorim mozak jer inace radim sa ljudima i dosta mi je naseg mentaliteta. Na plazi su vec u 7 ujutru, naravno sa svojim suncobranom jer zaboga zasto bi platili lezaljku? Onda sledi pauza za rucak, kuva se pasulj dovucen iz Srbije jer je jeftiniji za 1 evro. Klasican Srbin po ceo dan samo gleda oko sebe, ko je dosao, pita se odakle li je, ako cuje srpski obavezno zapitkuje, sve ga zanima, sve bi da zna o tebi... Na Adi Ciganliji ljudi imaju vise privatnosti nego u ovim delovima Grcke, a za mene to nije odmor.

Komša

pre 6 godina

Nije stvar u tome da neko ne trpi zemljake (bar kod mene) već da ne želim da se družim sa njima na godišnjem odmoru.Da hoću druženje otišao bih na more sa nekim prijateljima (više porodica zajedno).Prosto - različite smene u školi,žena i ja radimo,kao da ne živimo u istom domaćinstvu i jedva ugrabimo 15 dana kada je cela porodica na okupu i onda šta? Da posvetim vreme nekom drugom,da idem da bih se družio sa zemljacima - pa to mogu kad odem na Divčibare ako hoću (a neću ,jer sam i to platio i hoću da budem sa porodicom).
Izbegavam agencoje baš da bih se poštedeo smeštaja sa 10 naših porodica u kojem bih morao da unapred smišljam izgovore zašto neću zajedno da roštiljam i cirkam u dvorištu itd.- imamo svoj plan letovanja,plaže koje "moramo" da overimo izlete na koje želimo da idemo.
Odgovoriću zemljaku na pitanje neko učtivo,pomoćiću u nekoj razumnoj meri i tu se priča završava.
Volim Sitoniju,obišli smo skoro sve plaže (ostao deo od Sartija do Neosa i Amuljani ostrvo pored -7+7),posle ide Lefkada dok su deca još u Diskaveri fazonu.Da li tamo ima Srba? - baš me briga,kao što me baš briga da li ima Nemaca,Danaca...
Nije tu stvar u lovi već u onome šta tražiš na odmoru - i u Srbiji odem pre na Taru nego na Zlatibor.

Moskva

pre 6 godina

Bojim se da Kefalonija,Zakintos/ne Laganas/,Lefkada,Parga, ubrzano stizu. HALKIDIKI.
Cinimi se da jedino sto moze da spase Grcku od najezde Balkanskih Skakavaca je da se odjednom KRIM predsgavi kao Obecana destinacija za Srbe.
P.S. zbog Srba,sada i Rusi slabije idu u Grcku.

David

pre 6 godina

Halkidiki je pelep, odvratni su nasi turisti koji idu tamo. Ne zele da nauce nista novo, ne zele da upoznaju lokalitet, jedino je vazno da imaju wifi i dovoljno serpi za kuvanje dzema u apartmanu.
(!, 18. jul 2017 22:55)

Je l' ti ideš na letovanje da bi pratio i dokumentovao šta rade srpski turisti oko tebe, ili da bi se odmorio i uživao?! Znaš koliko me je briga šta rade ljudi u susednom apartmanu, šta kuvaju, šta piju, šta kupuju, da li se biju (nesvesno bacih rimu)... Kad sam na odmoru, u potpunosti se prepustim samom sebi, isključim se iz svega, i ne zanimaju me ljudi oko mene, bili oni Srbi ili stranci, jednostavno gledam da meni i osobi koja je sa mnom bude lepo. Ako mi se neko od naših ili od stranaca obrati za pomoć ili nešto slično, fino i kulturno ću odgovoriti, i to je sva mudrolija!
Get a life!

maksi

pre 6 godina

Sve preporuke za Apollon I hotel u O. Beachu. Jedino mesto vredno obilazenja, uz Nei Pori, Srba nema toliko, ima dosta Slovaka i Poljaka i manje je vasariste.

David

pre 6 godina

@maksi
Olimpic beach i Nei Pori vredni viđenja?! o.O
Olimpic beach je apartmansko naselje koje je spojeno sa Paralijom, i bukvalno je deo Paralije, od centra ''vašarišta'' na manje od 10 minuta hoda plažom.
Nei Pori nije čak ni selo na moru, nego obična poljana na kojoj su sagrađeni hoteli i vile, bez ikakvih drugih sadržaja. U oba mesta plaža je bzvz, mnogo lepše plaže imaju Leptokarija i Platamon.

V.St.

pre 6 godina

Kad idem negde ja predstavljam samo sebe, ne mislim o naciji i državi. Da smo bahati, jesmo, nema prigovora, da smo prosti jesmo, isto bez prigovora. To je i delimično zbog toga što se skupljamo u čoporima i onda se utrkujemo ko će gore. Ali, konkretno ove godine, dve grupe Slovaka jedni na plaži, drugi na susednoj terasi, pomerili su mi svaki živac, mislila sam da su to mirni vaspitani ljudi, ali ne, svi odrasli i bezobrazni, i pri tome ni da trepnu. A to gde će ko na more, čemu pametovati, neko negde voli, neko ima pare, pa menja, čemu podsmeh. Sad, kao najlepše je kad se pored mene sunčaju Grci!

zagor te nej

pre 6 godina

grcko more i jonsko i egejsko nekako mi sterilno...manje slano,bez mirisa,jadran je zakon tako da jedne godine u c.g druge na halkidiki i tako sve kolko kolima mogu dohvatiti bez da se umorim!!ove godine bio u haniotiju u hotelu olimpik cosmo,onako fino bilo ,lepo vreme pretoplo more ali cisto ko u bazenu,brat bio na peloponezu blizu patre neki hotel,kaze bezveze,poloprivredni kraj i mnogo siromasniji nego solunska regija po svemu...kucama voznom parku...za vikend kad se spuste grci na more kao na sajmu automobila ,sve novo i premijum marke,,strava ne znam otkud im lova za onakVe dzipove svih mogucih marki a na peloponezu gde nema nasih uglavnom voze hundai accente i gofove!!!U MLADOSTI KAD JE I DOKLE MOGLO stalno po hr.jadranu e to je more a ovo ostalo je letovanje,kad ides na more to mora jadransko nase takozvano sve ostalo je letovanje!!starija cerka bila u egiptu,grckoj,malti, majorci,al dzabe kazem joj ja nisi bila na hvaru,bracu...mediteran ,europa,pijes kafu na trgu u kotoru starom 700 godina...nekako mi u grckoj sve pomalo azijatski!!

Srbin

pre 6 godina

Velike ste Vi face sto ova mesta bih u luku da zaobilazte. Takvi nam netrebaju. Mi koji idemo u ovim mestima imamo dobru zabavu tamo nasu muziku i osecamo se ko u Srbij a ima more i skroz je sve dobro. Sto vas koji ste uvek ufazonu da pljujete sve Srbsko nema nama je samo plus! Meni je draze kad na odmoru vidim nase ljude da se ispricam ko covek i da nemoram da se mucim da trazim nesto a me ljudi nerazumeju ovako se osecam ko kuci a uzivam ko na pravom odmoru. I najvise mi drago kad sretnem nekog kog znam komsiju ili poznanika srce mi zaigra i zavrsimo u kafanu. E to je odmor moji dragi "Ne Srbi!"

zvoncica

pre 6 godina

Ovima kojima smeta maternji jezik toplo preporucujem da se i ne vracaju u Srbiju...jer ovde se ipak srpski najvise koristi...Hasta la vista, snobovi....

Alien

pre 6 godina

Nemci, englezi... i ostali baš suprotno rade, idu gde ima njihovih. A mi izbegavamo svoj narod i bežimo što dalje. Kako je to tužno i jadno.

Pametnjaković

pre 6 godina

Ustanem ujutro oko 7, doručkujem i klinca za ruku pa u luku na 5 minuta od hotela, a tamo tek pristigao ribarski brod iz ribolova istovara ribu. Riba se odmah prodaje na doku, u roku od sat više nema ništa. Svo vreme oko broda lete galebovi u nadi da će i oni ,,pazariti'' koju ribu. Kapetan zeza klinca jer nosi ,,kapetansku'' kapu, zove ga na brod, ovaj ide, mene naravno niko ne zarezuje, nije ni bitno. Miriše riba, miriše more, miriše borovina.... Morski doživljaj kao iz priče.
Naravno da doživljaj nije iz Grčke.
Pozdrav iz malog sela na Korčuli.

nesha

pre 6 godina

Ako hoćete na more u Grčku izbegavajte odmarališta gde su većina Srbi. Paralija je više za ljubitelje banja nego mora. Na Lefkadi sam bio kada pola Srbije nije ni čulo za nju, sada se tamo mamini i tatini sinovi tuku... Istražujte malo, Grčka ima hiljade i hiljade kilometara obale...

poy

pre 6 godina

Koja je svrha otici negde van Srbije na odmor da bi ga provodio medju nasima ? Da slusam iz apartmana i taverni cecu, gledam nase kako se svadjaju po plazama, zakopavaju pelene u pesak, tuku po klubovima...Ta mesta su kao neka kombinacija vasara i prvomajskog izletista. Bio u Paraliji pre 12god, nikad vise.

!samo malo

pre 6 godina

po textovima o grckoj reklo bi se da ako ne pojedes giros nema pecat u ausvajs

nema ni u Srbiju pečat ako ne pojedeš pljeskavicu :D
Naravno da ću ići gde idu i moji ...
Ništa lepše nego kad u tuđini čuješ naš jezik ...
A vi snobovi što kao bežite od naših...
Voleo bih da prođete kao ja u životu, otišao sam u Kinu 90tih u Srbiju se vratio 2005 po prvi put, za tih 15 godina na prste jedne ruke mogu nabrojati koliko puta sam sreo naše ljude... I svaki put sam zaplakao ...
Sram vas bilo!

Maja

pre 6 godina

Ima li neko preporuku dobrog AI hotela blizu solunskog aerodroma koji ima svoju plazu, bazen i sadrzaje za decu? Nismo u mogucnosti da se krecemo puno zbog deteta, pa nam treba nesto kao resorti u Turskoj, ali bez rizika od terorizma.

sveta

pre 6 godina

Maja..Bila u Turskoj i za 1 Maj i 10 dana u junu,kolima preko Booking-a.Vreme izvanredno,hotel AZKA u Bodrumu,kako se pozeleti može.Od terorizma ni T,gledam cene po Grčkoj,za polovinu najmanje su vece nego kod Turaka.Iskreno,more je u GR lepše,ali glasam za Tursku.Slobodno idite,predivno je.

Nenad-EU

pre 6 godina

Da bi osetili pravu Grčku, treba obići zabačena sela na ostrvima. Ovo odeš na more da bi se okupao u slanoj vodi, slušao narodnjake iz susednih apartmana i lupetanje srpskih "domaćina" koji se maze po stomačini dok piju pivo a usput psuju ženu i decu.

David

pre 6 godina

Zato me ta dva mesta i nikada nece videti. Kakav crni odmor ako moram da slusam nase neizivljene turiste. Idem u iskljucivo strana letovalista
(maks, 18. jul 2017 12:53)

Ako nikad nisi bio u mestima gde dominiraju srpski turisti, otkud onda znaš da li su iživljeni ili neiživljeni?! Ti verovatno više voliš ona ''party ostrva'', gde pijani i ufiksani Nemci i Englezi u sred bela dana leže (polu)goli na plažama i povraćaju, a neretko su uključene i brojne ''bludne radnje''... Ukusi su različiti.
S obzirom da sam obišao dobar deo Grčke, od Tasosa do Zakintosa, od Kavale do Preveze, tvrdim da su turisti iz Mađarske najkulturniji i najpristojniji, na drugom mestu su mi Slovaci, treće mesto dele Srbi, Bugari i Makedonci.

Iza brda

pre 6 godina

Citam komentare....Strasno! Ne mozemo jedni druge vise ni da cujemo, ni da gledamo. Gadimo se sopstvenog jezika i sopstvenih ljudi. Bezimo tamo "gde nema nasih", gde su sve tudjini da budemo srecni i zadovoljni. Svako sebe stavlja u centar sveta, okolina za njega ne postoji. Podsmeh i omalovazavanje su nam brat i sestra. U blato da valjamo ljude, postala je nasa duhovna hrana. Nije slucajno zasto nam se sve ovo desava, kao narodu. Nije bez razloga. I ne nazire se kraj...

crni_redstar

pre 6 godina

znaci grcka je prelepa i realno je zlosno da se pored bolesno lepih ostrva i regija ide na halkidiki i olimpsku regiju. Rodos, Santorini, Krf, Krit, Kefalonija, Evija, Zakintos, Samos...to su mesta za putovanja i avanture. Lepa je i Sitonija, autom i svaki dan nova plaza. Sa prvog prsta jedino mi se svideo Afitos. Ali evo najlepsa preporuka za porodicu autom je Zakintos, ovi sto bi da izbegnu engleze neka ne idu u laganas i to je sve. uvece setnja Zanteom koji je tih i predivan. Preko dana plaze kojih ima milion i koje su neverovatne. Mir i sloboda i ogromno prostranstvo. Sl god idem na Lefkadu da upoznam te cuvene plaze.Lepo je egejsko, ali jonsko more je carobno. Na navadju je boja nerealna, trljas oci i ne verujes.

mackica

pre 6 godina

Cim u daljini cujem galamu, razmazenu decu koja se deru I histerisu, cim vidim kocoperne muzeve, koji glume macomenove, znam ko je u pitanju...
Mnogo mi je draze da cele godine skupljam I odem u Marbelju, gde nema ni mrvice srpskog. Mene bi bila sramota da ne znam barem engleski jezik.

Jorgos Vafiadis

pre 6 godina

Veliki broj žitelja Halkidikija, Paralije i Leptokarija pored službenog srpskog jezika, počeo je da se odnedavno služi i grčkim. Zbog lakše komunikacije sa grčkim turistima počeli smo da učimo i njihov jezik, a ponudu i uslugu prilagodili njihovim zahtevima. Iz godine u godinu raste broj Grka koji svoj odmor provode na ovim mestima i u skladu sa tim počeli smo da se služimo i njihovim jezikom. Oni su se u početku trudili da pričaju na srpskom, kako bi se lakše sporazumevali sa nama, ali vremenom smo i mi naučili neke grčke reči i primetili smo da im to mnogo znači. Ne možete da verujete koliko se obraduju kada im umesto “dobar dan“ kažemo “kalimera“ ili “efharisto“ umesto “hvala“.

Ipak, naravno da srpski jezik ostaje zvanični jezik Halkidikija, Paralije i Leptokarija. Mi vrlo dobro znamo ko smo i odakle smo i nećemo dozvoliti da grcizmi preovladaju u našem jeziku.

Dikh tu kava

pre 6 godina

Velike ste Vi face sto ova mesta bih u luku da zaobilazte. Takvi nam netrebaju. Mi koji idemo u ovim mestima imamo dobru zabavu tamo nasu muziku i osecamo se ko u Srbij a ima more i skroz je sve dobro. Sto vas koji ste uvek ufazonu da pljujete sve Srbsko nema nama je samo plus! Meni je draze kad na odmoru vidim nase ljude da se ispricam ko covek i da nemoram da se mucim da trazim nesto a me ljudi nerazumeju ovako se osecam ko kuci a uzivam ko na pravom odmoru. I najvise mi drago kad sretnem nekog kog znam komsiju ili poznanika srce mi zaigra i zavrsimo u kafanu. E to je odmor moji dragi "Ne Srbi!"
(Srbin, 18. jul 2017 15:31)

Ne, ozbiljno, je l' ovo neki fazon?

pera

pre 6 godina

Kada mi neko kaze da je išao u Paraliju, Nei Pori, Olimpik Bič, Leptokariju pomislim ili je neobavesten ili je selja koji ne zna za drugo. Ta mesta su najveća srpska seljana u Grčkoj. Takođe Laganas (Zakintos), Kavos (Krf) su najveće seljane sa strancima neotesanim. Pozdrav

Turista

pre 6 godina

Vozis se kolima. putem prema Atini i odmah posle skretanja za Platamon,carobno nestaju autobusi i kola sa. registracijama Lidera sa Balkana.
Srbi idu Coporativno.Van ustaljenih puteva koje je utabao Copor,ne smeju.

zagor te nej

pre 6 godina

grcko more i jonsko i egejsko nekako mi sterilno...manje slano,bez mirisa,jadran je zakon tako da jedne godine u c.g druge na halkidiki i tako sve kolko kolima mogu dohvatiti bez da se umorim!!ove godine bio u haniotiju u hotelu olimpik cosmo,onako fino bilo ,lepo vreme pretoplo more ali cisto ko u bazenu,brat bio na peloponezu blizu patre neki hotel,kaze bezveze,poloprivredni kraj i mnogo siromasniji nego solunska regija po svemu...kucama voznom parku...za vikend kad se spuste grci na more kao na sajmu automobila ,sve novo i premijum marke,,strava ne znam otkud im lova za onakVe dzipove svih mogucih marki a na peloponezu gde nema nasih uglavnom voze hundai accente i gofove!!!U MLADOSTI KAD JE I DOKLE MOGLO stalno po hr.jadranu e to je more a ovo ostalo je letovanje,kad ides na more to mora jadransko nase takozvano sve ostalo je letovanje!!starija cerka bila u egiptu,grckoj,malti, majorci,al dzabe kazem joj ja nisi bila na hvaru,bracu...mediteran ,europa,pijes kafu na trgu u kotoru starom 700 godina...nekako mi u grckoj sve pomalo azijatski!!

!

pre 6 godina

Halkidiki je pelep, odvratni su nasi turisti koji idu tamo. Ne zele da nauce nista novo, ne zele da upoznaju lokalitet, jedino je vazno da imaju wifi i dovoljno serpi za kuvanje dzema u apartmanu. Takodje je pozeljno da kupe i neku koznu jaknu za 50 evra. Ne daj boze da taj novac preusmere na neki izlet.

C i n i k

pre 6 godina

Verujte mi, bezim glavom bez obzira od tih letovalista gde masovno odlaze nasi ljudi. Dovoljno je i za 3 zivota sto ih gledam i slusam u Srbiji pa jos da ih i dole gledam?

David

pre 6 godina

Halkidiki je pelep, odvratni su nasi turisti koji idu tamo. Ne zele da nauce nista novo, ne zele da upoznaju lokalitet, jedino je vazno da imaju wifi i dovoljno serpi za kuvanje dzema u apartmanu.
(!, 18. jul 2017 22:55)

Je l' ti ideš na letovanje da bi pratio i dokumentovao šta rade srpski turisti oko tebe, ili da bi se odmorio i uživao?! Znaš koliko me je briga šta rade ljudi u susednom apartmanu, šta kuvaju, šta piju, šta kupuju, da li se biju (nesvesno bacih rimu)... Kad sam na odmoru, u potpunosti se prepustim samom sebi, isključim se iz svega, i ne zanimaju me ljudi oko mene, bili oni Srbi ili stranci, jednostavno gledam da meni i osobi koja je sa mnom bude lepo. Ako mi se neko od naših ili od stranaca obrati za pomoć ili nešto slično, fino i kulturno ću odgovoriti, i to je sva mudrolija!
Get a life!

Dane

pre 6 godina

Brate ako vam smetaju srpski turisti rešenje je jednostavno,ne idite u Grčku.Pa nije to jedina primorska zemlja u Evropi.Španija,Francuska,Italija,imaju obale koliko hoćete i prelepih mesta.A da,za to nemate para.A glumite neku gospodu.Tuga.

CEO

pre 6 godina

Izbegavam ova mesta i to ne zbog srpskog jezika kako se ovde cesto i pogresno tumaci vec zato sto mi ne prija profil (face) turista iz Srbije koji letuju u ovim mestima. Odlazim na Halkidiki (najcesce) jer su plaze fenomenalne i nema blage veze sa prikazanim. Medjutim, u poslednjih par godina, nasi se sele i iz pomenutih regija na Sitoniju (Kasandra je odavno osvojena) tako da je i tamo problem pronaci kutak i mir od ovakvih glava. Odlazio sam i na ostrva ali je odlazak preskup a nije neka narocito velika razlika u odnosu na sela na Halkidikiju. Grad Krf je nesto posebno a na Santoriniju se ne letuje, to je mesto za izlet. Plaze su krs. Lepo je na raglerdnici ali u sred letnje sezone i guzve, ne hvala. Voleo bih Kiklade a pre svega Santorini ali mi je preskupo pa ce malo da saceka. Uvek odlazim u sopstvenom aranzmanu. Ne verujem agencijama. Tako sam i izlolovaniji sto meni i mojoj porodici prija. Ne smetaju mi nasi ljudi ali i ne zelim kontakt. Nekultura mi smeta kao sto mi smeta u mom gradu. Jednostano, previse seljobera na malo prostora. Najgori su ovi satro Beogradjani. Ali tako je i u BG-u.

David

pre 6 godina

Srpski jezik definitivno dominira u celoj Olimpskoj regiji (Paralija, Leptokarija, Platamon, Nei Pori), takođe je jedan od dominirajućih na Halkidikiju (sva 3 prsta) kao i na ostrvu Tasos. Dalje, prema istoku i Trakiji je sve manje u upotrebi.
Što se tiče Epira i jonskog primorja, prilično često se može čuti u Pargi i Sivoti, kao i na ostrvu Krf, ali je Egejska Makedonija ubedljivo na prvom mestu!
Srpski jezik se polako gubi idući ka jugu, južno od Larise ka Volosu i obližnjem ostrvu Skijatos, tu je negde granica do koje dopire. :D

Moskva

pre 6 godina

Bojim se da Kefalonija,Zakintos/ne Laganas/,Lefkada,Parga, ubrzano stizu. HALKIDIKI.
Cinimi se da jedino sto moze da spase Grcku od najezde Balkanskih Skakavaca je da se odjednom KRIM predsgavi kao Obecana destinacija za Srbe.
P.S. zbog Srba,sada i Rusi slabije idu u Grcku.

acaaca

pre 6 godina

Bio i na par ostrva i u navedenim mestima. Ljudi,nema veze gde ste,koje je nijanse more i koji se jezik priča. Bitno je da vam je dobro,da se smejete i provodite vreme sa dobrim ljudima. Pobornik sam ideje da se na more ide kako god da se može. Neko u AI,neko sa paradajzom, nema veze,važno da se ide!

mare

pre 6 godina

Komentari su tipa kao da smo mi Norveska, pa idemo u Paraliju jer volimo, pa se svi zgrazavaju, kako pored toliko lepih ostrva mi idemo u Paraliu... Ljudi iz Srbije idu u Olimpijsku regiju i Halkidiki jer je najpovoljniji, nazalost nemaju svi para da idu na Rodos, Mikonos, Milos, Santorini... Verujem da bi svi rado na Mikonos, ali je smestaj bar 800 evra po osobi, pa prevoz avionom, a da ne pricamo cene u restoranima, diskotekama... Nazalost trenutno vecina srba sto se tice Grcke moze da priusti ta mesta kojih se gnusate...

Andrea

pre 6 godina

Ja sam ove godine letovala na Halkidikiju, i vise nikad. Upravo zbog najezde Srba od kojih jedva cekam da odmorim mozak jer inace radim sa ljudima i dosta mi je naseg mentaliteta. Na plazi su vec u 7 ujutru, naravno sa svojim suncobranom jer zaboga zasto bi platili lezaljku? Onda sledi pauza za rucak, kuva se pasulj dovucen iz Srbije jer je jeftiniji za 1 evro. Klasican Srbin po ceo dan samo gleda oko sebe, ko je dosao, pita se odakle li je, ako cuje srpski obavezno zapitkuje, sve ga zanima, sve bi da zna o tebi... Na Adi Ciganliji ljudi imaju vise privatnosti nego u ovim delovima Grcke, a za mene to nije odmor.

tvister

pre 6 godina

Posto i sam odavno zaobilazim "srpska" mesta, navescu samo par razloga.
Nekada sam se iskreno radovao kada bih video automobile sa BG tablicama, najcesce prilazio ljudima, i manje vise, bio zadovoljan zbog toga.Vecinom su to bili ljudi za koje sam bio srecan sto pretstavljaju nase turiste.
U danasnje vreme, ne moram ni da pogledam ko se nalazi u takvim kolima. Jednostavno, to vise nisu isti putnici i turisti. Vecine me je itekako sramota. Slika je najkompletnija, kada se ode u mesta u kojima se takvi okupljaju.
Drugi razlog je sto volim da kada odem negde, istu sredinu dozivim kao izvornu, tradicionalnu, neiskvarenu i neuprljanu drugim kulturama i nekulturama. Zelim da sam u kontaktu sa lokalcima, lokalnim ribarima, kafedzijama, komsijama.
Uzgred, nije tacno da je to specijalitet nasih "snobova", vec i svih ostalih koji vole ovo gore napisano. Npr, na Skopelosu pre 10-15 god, je bilo Engleza, koji su upravo bezali od omiljenih engleskih destinacija.
Na kraju, nekada sam obozavao Beograd a i ostale delove Srbije sa kojima sam imao kontak, bas zbog stanovnika,a sada ocima ne mogu da ga vidim, te druge delove jos manje, a sve zbog istog navedenog razloga.
Sve sto je vredelo je ili propalo ili odavno otislo. Osta samo talog, izuzetno loseg mirisa, ukusa i izgleda.

Slobodan

pre 6 godina

Citam komentare i ne verujem koliko ljudi pametuju. Pa bre za 50e u junu ne mozete nigde drugo nego u Olimpsku regiju i to nema veze sa ukusom nego sa standardom. Ljudi idu tamo gde ih agencije vode, a agencije ih vode tamo gde imaju svoje apartmane. Ljudi plate 300e aranzman i ocekuju nesto, pa toliko kosta jedna vecera u malo eksklizivnijem restoranu, u restoranu gde ce ti posluziti svezu ribu...
E sad verujem da ima ljudi koji kako kazu dok smo mi letovali u Buljaricama oni su isli na Lefkadu, pa se valjda oni sada bave jedrenjem i gledaju "copor" na plazi...
Da nije ovih mesta na koje se gnusate 90% Srbije ne bi islo na more, onda velikom delu Srbije Grcko more je najblize more. I razumite jos nesto, Bugari kod nas idu u Nis na jeftinu zabavu a ne u Bg, tako je i sever Grcke siromasniji deo njihove zemlje...

D.

pre 6 godina

Svako se rastegne koliko moze i ume, i ide gde moze. Niko vas ne bije po usima da idete u Olimpijsku regiju, meni je licno prelepa, zbog mnogobrojnih izleta. Nei Pori prosle godine pun Srba, al niko me nije smarao jer ja to nisam dozvolila, trudila sam se da ne vidim prostakluk sto preporucujem i vama. Zazmurite i ne obracajte paznju, jer idete na more da uzivate a ne da gledate ko se kako obukao sta ko radi. Uspomene su bitne, ako vas sve to nervira a vi ostanite u svoja cetiri zida, bolje vam je.

Moje iskustvo

pre 6 godina

Do 1990e je bila Opatija, od 1992e Grčka, Sitonija, jednom Samos.Od 2003 do 2010e sticajem okolnosti nisam išao, da bih se 2010e ponovo vratio. Mesta su i dalje lepa, plaže divne, ali ljudi koji viču, psuju, bacaju đubre svugde nisu.Još jedna veoma ružna stvar - ribolov bez dozvole. Pa ako imate 200 evra za letovanje, zar je moguće da morate da nosite harpun i nož da nešto prikoljete, kako bi imali šta da jedete na odmoru? Psuju i prljaju i drugi,ali mene je sramota mojih.Dragi zemljaci,ponašajte se pristojno, vi u inostranstvu predstavljate svoju zemlju.

M

pre 6 godina

Bila sam na olimpik bicu pre nekoliko godina i bilo je bas malo nasih ljudi, primarno slovaka i ceha. Prosetali do Paralije i tek onda sam shvatila o cemu se radi. Nije mi jasno, u Paraliji krcato fast foodovima i restoranima koji sluze ''Srpsku hranu'', pa nije grcka hrana toliko cudna i strana da moramo rostiljem da se krkamo i na odmoru. Svako malo tresti turbo folk od negde, srecem mladi bracni par na ulici, gde beba od 10 meseci place u kolicima, majka ga izdize i pocinje krvnicki da ga bije ponavljajuci ''cuti, prestani da cmizdris!''. Na plazi srecem srpsku porodicu, kojoj lezaljka + pice za 3e nije dovoljno, pa ostavljaju peskire da drze mesto dok odu kuci na rucak, onda dodju i zale se i pizde na ljude oko sebe, kako su namestili suncobran itd. a deca te uredno isprskaju vodom i zaspu peskom, a roditelje boli uvo.
Ja to nisam videla u Srbiji.

kompleksi su cudo

pre 6 godina

@Srbin

Zaista je fascinantaa taj tvoj predpubertetski humor. Ti si sad` kao "skinuo" nekog polupismenog "srbendu" pa je to kao jako duhovito. Ali, samo anstavi ako ti je tako lakse da prebrodis dan.

Nikolas

pre 6 godina

Pre ne bih otišao na letovanje nego da se guram sa Srbima po Grčkoj. Dovoljno sam kažnjen u ovom životu što sam se rodio u Srbiji i što moram da živim u Beogradu okružen neartikulisanim čoporom.

Imaju i u Grčkoj mesta (ostrva) na kojima uglavnom nećete čuti ni reč srpskog. To je odmor.

As

pre 6 godina

Ja Srbiju najvise volim, i ne bih nigde drugde ziveo, ali vidite ovako, ja recimo kad idem na odmor, idem da bih promenio sredinu: etnicku, geografsku, klimatsku, mentalnu, vizuelnu, kulturnu, gastronomsku... to jest idem da vidim nesto novo. A vi kojima na moru treba Grand muzika, srpski klubovi, pun gepek punjenih paprika, domaci paradajiz, domace kobasice, nas jezik... mozda da ipak razmislite da ostanete kuci.

maksi

pre 6 godina

Sve preporuke za Apollon I hotel u O. Beachu. Jedino mesto vredno obilazenja, uz Nei Pori, Srba nema toliko, ima dosta Slovaka i Poljaka i manje je vasariste.

Marjan

pre 6 godina

Bio jedanput, ne baš tamo, malo južnije, iz radoznalosti. Proveo sam dan na plaži u kupljenju pikavaca i ostalog đubreta na plaži da bi moglo dete slobodno da uđe u vodu.
Da ne pominjem smrdljive apartmane, koji su svi do poslednjeg skoro identični.
Razumem da je to deo Mediterana koji može primiti i turiste nižeg ekonomskog razreda zato i ne treba očekivati nekakvu dodanu vrednost. Olimpijski region je jedini deo Mediterana koji je blizu bivšoj sfrj i koji omogućava i siromašnim porodicama da vide more. U tome ne vidim ništa loše.

David

pre 6 godina

@maksi
Olimpic beach i Nei Pori vredni viđenja?! o.O
Olimpic beach je apartmansko naselje koje je spojeno sa Paralijom, i bukvalno je deo Paralije, od centra ''vašarišta'' na manje od 10 minuta hoda plažom.
Nei Pori nije čak ni selo na moru, nego obična poljana na kojoj su sagrađeni hoteli i vile, bez ikakvih drugih sadržaja. U oba mesta plaža je bzvz, mnogo lepše plaže imaju Leptokarija i Platamon.

bbb

pre 6 godina

Davnih 80 tih vecian nasih gradjana je islo na letovanje na Jadran, a retki u Grcku (najvise su isli u Grcku Makedonci iz Makedonije)i Tursku (koja je tek pocela da razvija primorski turizam) i ostale drzave Evrope i sveta.

Komša

pre 6 godina

Nije stvar u tome da neko ne trpi zemljake (bar kod mene) već da ne želim da se družim sa njima na godišnjem odmoru.Da hoću druženje otišao bih na more sa nekim prijateljima (više porodica zajedno).Prosto - različite smene u školi,žena i ja radimo,kao da ne živimo u istom domaćinstvu i jedva ugrabimo 15 dana kada je cela porodica na okupu i onda šta? Da posvetim vreme nekom drugom,da idem da bih se družio sa zemljacima - pa to mogu kad odem na Divčibare ako hoću (a neću ,jer sam i to platio i hoću da budem sa porodicom).
Izbegavam agencoje baš da bih se poštedeo smeštaja sa 10 naših porodica u kojem bih morao da unapred smišljam izgovore zašto neću zajedno da roštiljam i cirkam u dvorištu itd.- imamo svoj plan letovanja,plaže koje "moramo" da overimo izlete na koje želimo da idemo.
Odgovoriću zemljaku na pitanje neko učtivo,pomoćiću u nekoj razumnoj meri i tu se priča završava.
Volim Sitoniju,obišli smo skoro sve plaže (ostao deo od Sartija do Neosa i Amuljani ostrvo pored -7+7),posle ide Lefkada dok su deca još u Diskaveri fazonu.Da li tamo ima Srba? - baš me briga,kao što me baš briga da li ima Nemaca,Danaca...
Nije tu stvar u lovi već u onome šta tražiš na odmoru - i u Srbiji odem pre na Taru nego na Zlatibor.

V.St.

pre 6 godina

Kad idem negde ja predstavljam samo sebe, ne mislim o naciji i državi. Da smo bahati, jesmo, nema prigovora, da smo prosti jesmo, isto bez prigovora. To je i delimično zbog toga što se skupljamo u čoporima i onda se utrkujemo ko će gore. Ali, konkretno ove godine, dve grupe Slovaka jedni na plaži, drugi na susednoj terasi, pomerili su mi svaki živac, mislila sam da su to mirni vaspitani ljudi, ali ne, svi odrasli i bezobrazni, i pri tome ni da trepnu. A to gde će ko na more, čemu pametovati, neko negde voli, neko ima pare, pa menja, čemu podsmeh. Sad, kao najlepše je kad se pored mene sunčaju Grci!

Doktor

pre 6 godina

Srpski jezik definitivno dominira u celoj Olimpskoj regiji (Paralija, Leptokarija, Platamon, Nei Pori), takođe je jedan od dominirajućih na Halkidikiju (sva 3 prsta) kao i na ostrvu Tasos. Dalje, prema istoku i Trakiji je sve manje u upotrebi. 
Što se tiče Epira i jonskog primorja, prilično često se može čuti u Pargi i Sivoti, kao i na ostrvu Krf, ali je Egejska Makedonija ubedljivo na prvom mestu! 
Srpski jezik se polako gubi idući ka jugu, južno od Larise ka Volosu i obližnjem ostrvu Skijatos, tu je negde granica do koje dopire. :D
(David, 18. jul 2017 16:20)
Ovo izgleda kao da obavljamo Dusanovo carstvo granice su otprilike iste