Četvrtak, 07.02.2019.

14:02

"Nema dokaza da su Karađorđevići učestvovali u ubistvu Obrenovića"

Izvor: B92

"Nema dokaza da su Karaðorðeviæi uèestvovali u ubistvu Obrenoviæa" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

56 Komentari

Sortiraj po:

Key and Peele

pre 5 godina

Ne znam ko je jadniji, obrenovicevci ili karadjordjevicevci.

obrenovici su u srbiju kao princip uveli poltronstvo, politicko mesetarenje, korupciji i ulizistvo. sluzba se dobijala vezama a ne kvalitetom i to se vidi u svakoj pripovetci srpskog realizma.

drugo, obrenovicevci su vladali tiranski, menjali ustave, ministre i vlade po cefu, kad im se htelo.

trece, obogatili su se otimanjem prihoda od uvoznih monopola i reketiranjem ljudi ispod sebe. zvuci poznato?

e onda uzmes karadjordjevice koji su se isto obogatili uzurpacijom imovine koja dotad nije bila u njihovom vlasnistvu vec drzavna odnosno opsta (sume, pasnjaci) ili dobijanjem udela od stranih firmi kojima su po nizoj ceni davali koncesije pa od kralja petra koji je dugovao milion franaka imas aleksandra koji drzi latifundije od bleda do demir kapije.

I onda neko ima pameti da bira jedne a druge kritikuje. isti su, ljudi moji. isti su bili.

zi

pre 5 godina

Dok drugi pricaju da nije stradao samo jedan Obrenovic, nego skoro kompletna porodica, ovaj istoricar prica suprotno. Cinjenica je da postoje indicije da su zaista ucstvivali u zaveri.

Digitalna forenzika

pre 5 godina

Nema dokaza ? Neka neko ode na mesto zlocina, mozda jos uvek moze da se nadje neki trag kao u slucaju pevacice. Ako moze posle pet godina, moze i posle dvesta.

Bez kralja VALJA!

pre 5 godina

"Mislis da bi nam bilo gore nego pod ovim republikancima? Ovi su nas unazadili 100 godina najmanje."

A dok smo bili pod kraljem bili smo iza sveta isto bar 100 godina.

Sekta Masnog maga

pre 5 godina

Istoričara u Srbiji imate koliko hoćete. Svaki za sebe misli da je otkrio toplu vodu i teško će se složiti sa drugim istoričarem. Njihov "bum" je nastao krajem osamdesetih, početkom devedesetih. Na istorijske događaje gledaju pristrasno i samo misle koliko će svojih knjiga prodati.
(O.T.A.N.)

Za razliku od nezaposlenih danguba koji troluju na svaku vest. Oni su eksperti za sve, od istorije do tenisa.

DJordje

pre 5 godina

@Mi čekamo cara Dušana, da nas napravi silnim

Slazem se samo sa prvim delom tvog komentara a to je ko stoji iza ubistva, dodao bi samo da tu ni Austrougari nisu sedeli skrstenih ruku. Dok drugi deo komentara smatram pogresnim zakljuckom jer su Obrenovici za razliku od Karadjordjevica bili istinski srpski nacionalisti i DZAVNICI, i to od kneza Milosa, preko kneza Mihajla do Kralja Aleksandra, koji su zeleli da stvore drzavu na svetosavskim principima sabornosti. Dok je Nikola Pasic (Bugaras) bio sam zlocinac i strani agent koji je podrivao drzavu i srpski narod.

CVele

pre 5 godina

Još samo da poverujemo u tu nebulozu,dosta nam je tih Karađorđevića,njihove nezasitosti,žao mi što nema nekog J.B.Tita,ne bi oni ni sada nos promolili

Ludi Milojko

pre 5 godina

Majskim prevratom su Karađorđevići ubili Kralja Aleksandra Obrenovića i preko 100 članova porodice i prijatelja. Bukvalno su ih istrebili i zatrli seme, da bi potom 1916.g. na Solunskom procesu streljali i izvršioca radova Dragutina Dimitrijevića Apisa koji ih je i doveo na presto. Šta ovome treba dodati. Da li su ikada odgovarali za ovakav zločin? To nije jedno ubistvo nego 123 člana porodice i prijatelja.

Pera85

pre 5 godina

Mislis da bi nam bilo gore nego pod ovim republikancima? Ovi su nas unazadili 100 godina najmanje.
(Bez kralja ne valja, 7. februar 2019 17:36)
Ne mislim, znam. Videlo se posle Prvog Svetskog Rata kako su postupali sa onima koji su sve izgubili da bi oslobodili svoju zemlju.

Bora

pre 5 godina

"Dokaza samih da je kralj Aleksandar Karađorđević učestvovao u finansiranju same zavere nema" - ovo je, naravno, greška jer se kralj Aleksandar Karađorđević nije ni rodio kad je ubijen knez Mihailo Obrenović. To je mogao biti samo KNEZ (a ne kralj) Aleksandar Karađorđević. Isto ime i prezime, ali različite titule i različite ličnosti - jedan je Karađorđev sin, a drugi je Karađorđev praunuk.

Нажалост дипломирани историчар и доктора

pre 5 godina

Или је аутор текста незналица или је то овај историчар (у ово друго ми је теже да поверујем). У тексту се помиње спекулација да ли је иза убиства стајао или није Александар Карађорђевић. Али тај Александар никако не може бити краљ (како је овде написано), него једино кнез - син Карађорђа и отац краља Петра првог, онај који је био на челу Србије у такозваном "периоду владавине уставобранитеља" (1842 - 1858). Дакле, говоримо о човеку који је доведен на власт од стране Народне скупштине након прве (кратке, трогодишње) владавине тада још младог и неискусног кнеза Михаила. Њега након 16 година на челу Србије убацује са власти такозвана" Светоандрејска" скупштина која враћа Обреновиће. Испрва остарелог кнеза Милоша, на његову другу владавину, која ће потрајати само две године (1858 - 60)+, а потом поново његовог сина Михаила, који ће остати на трону седам година (1862 - 68)до убиства у Топчидеру. Једини краљ Александар Карађорђевић владао је тек након Првог светског рата (1921-34) и постојао је један његов имењак, последњи Обреновић (син краља Милана, други по реду владар После кнеза Михаила), убијен у Мајском преврату 1903. За познавање ових основних чињеница нам не би био потребан виши ниво знања од онога из уџбеника историје за осми разред основне школе или четвртог разреда гимназије, где се исто градиво понавља и мало детаљније анализира. А одсуство њиховог познавања болно сведочи о квалитету образовања кадра који нам данас ради у медијима.

Kralj a prosijak

pre 5 godina

Karadjordjevici su zlo! Ubili su sve koji su mogli da naslede Milosa. Mozda su nekome i dalje kraljevi za mene su olos koji je pun kamion zlata i ostalih dragocemosti odneli u Britaniju gde su sve uspeli da potrose i vratili se u Srbiju kao klosari koji sada izigravaju kraljevsku porodicu koju drzava izdrzava. Bolje bi bilo da nadju posao pa da i oni nesto doprinesu Srbiji.

E svasta...

pre 5 godina

zabole me sta je bilo pre 150 godina ja hocu da zivim sad i odmah ... onaj koga interesuje neka istrazuje...
(apokalipsa, 7. februar 2019 14:21)

Pa idi druze zivi, sto tracis vreme na komentarisanje vesti koje te ne zanimaju? A da, izvini...

Stevan

pre 5 godina

Nema ni dokaza da nisu. Malo je kasno da se izvode ovakvi zaključci. Karadjordjevići nisu bili prihvaćeni u Srbiji kao Obrenovići i zato su morali da pribegavaju krajnim metodama. Ko je još imao razloga da ubije Mihajla?

Boske

pre 5 godina

U srpskoj istoriji ne postoji kralj pod imenom Aleksandar Karadjordjevic. Pod tim imenom postoji jedan knez i jedan regent, koji nikad nije bio krunisan.

Bez kralja ne valja

pre 5 godina

Polako ali sigurno nas pripremju da pokusaj vracanja Karadjordjevica. Ali necemo biti glupi ovaj put
[Komentar poslat sa mobilnog sajta m.b92.net] (Pera85, 7. februar 2019 14:57)

Mislis da bi nam bilo gore nego pod ovim republikancima? Ovi su nas unazadili 100 godina najmanje.

okliznuo se na koru od banane

pre 5 godina

Naravno da nema, a nece ih ni biti, zbog najobicnijeg i to veoma traljavog zametanja tragova i nedostatka volje da se to istrazi.
Kao sto nema dokaza ni za kasnija politicka ubistva, a svima je jasno ko dan sta se tu izdogadjalo. Da nismo ziveli tu zadnjih 30 godina, pa da nam se pricaju bajke o tome kako nema dokaza. Takva je sudbina manje-vise svih politickih ubistava kroz celu nasu istoriju.
Ljudi ovde vise vole romansirana objasnjenja politickih ubistava, o stranim centrima moci, nego da zagrebu i da se zapitaju ko ovde ubija, i pri tome prolazi nekaznjeno. A mnogi vole i sto je neka takva osoba i ubijena, i samim tim opravdavaju i podrzavaju ta ubistva.

bgd

pre 5 godina

kralj Aleksandar Karađorđević nije mogao da organizuje ubistvo knez Mihaila jer se tad nije ni rodio. Mogao je samo njegov deda knez Aleksandar Karađorđević

TrotterBG

pre 5 godina

Kod nas u Srbiji ne opstaju evropski orijentisani pojedinci: 

- Knez Mihailo Obrenovic 
- Knez Aleksandar Obrenovic 
- Knez Aleksandar Karadjordjevic 
- Zoran Djindjic 
- Slavko Curuvija 
- Oliver Ivanovic 

(Ako neko primecuje pravilnost, u pravu je....a nastavak, nazalost, sledi...)
(Denny....., 07. februar 2019 14:41)

Aleksandar Obrenovic i Aleksandar Karadjordjevic su bili kraljevi. Doduse, ovaj poslednji nikad krunisan.....

Ima valjda neki red

pre 5 godina

zabole me sta je bilo pre 150 godina ja hocu da zivim sad i odmah ... onaj koga interesuje neka istrazuje...
(apokalipsa, 07. februar 2019 14:21)

Sine, baš zato što ne znamo i ne zanima nas istorija od pre 150 godina ( a nije 150 nego 116) zato nam i jeste ovako. Zato na na svakim glasamo za one koji su nas slagali na prethodnim, zato zaboravljamo da oni koji su pretili pre 15 godina danas vode drzavu, zato nam pred izbore obecavaju ukidanje taksi i nameta a po dolasku na vlast nam pored starih nametnu i nove a mi opet kao ovce glasamo za iste. E moj sine, narod koji ne zna svoju istoriju polako prestaje da bude narod.

Страни фактор

pre 5 godina

Па докле више потстицати поделе? То се не ради случајно.
Карађорђевићи-Обреновићи
Партизани-Четници
Ц.Звезда-Партизан ...

Они који су изазвали распад ЈУ и потстицали ратове 90-их, припремају терен за евентуелни грађански рат у Србији (није битно по којој основи). Све по потреби.

Ima valjda neki red

pre 5 godina

Znači došli oficiri i rekli: "Ubili smo Obrenoviće, Vi ćete biti novi kralj!" ... i oni samo tako pristali bez pitanja kako i zašto? Bez ikakvog petljanja u to koji su bili bolji za Srbiju ja u ovu priču ne verujem.

Onako ...

pre 5 godina

Kod nas u Srbiji ne opstaju evropski orijentisani pojedinci: 
- Knez Mihailo Obrenovic 
- Knez Aleksandar Obrenovic 
- Knez Aleksandar Karadjordjevic 
- Zoran Djindjic 
- Slavko Curuvija 
- Oliver Ivanovic 

(Ako neko primecuje pravilnost, u pravu je....a nastavak, nazalost, sledi...)
(Denny....., 07. februar 2019 14:41)

Ove ljude nikako u isti koš kao prvo, kao drugo svako je ubijen iz različitih razloga i situacija. Mislim potpuno neosnovan komentar i samo pokazuje neznanje i ostatka ekipe ovde.

Milutin Mladjenovic

pre 5 godina

Čuj ti ovog istoričara?
Nema dokaza?
Čuj ti nisu ih pobili KARADJORDJEVIĆI?
Ne, ubili su ih Indijanci iz Texasa?
Kradjordjevići su svi od reda bili masovne ubice.
Pogotovo onaj regent, koji je načinio masovne zločine u CG i za vreme njegove vlastio Srbija je gotovo prepolovljenja i stradala u ratu protiv Austrugara. Na kraju proglase pobedu, a izube pola ljudstva u državi. Ludilo nevidjeno.

svakav neki svet

pre 5 godina

Nema dokaza, ali su došli na valast, e stvarno svakavih "istoričiara", božeme sakloni i kao da je to sada bitno... idi pecaj na kanal i tamo pravi istoriju...

Doktor

pre 5 godina

Knez Mihajlo je bio svetski covek pa kao takav nije bio po ukusu Ohrane, ruske tajne policije, prethodnice KGBa. Sve ostalo je jasno !!!

Mi čekamo cara Dušana, da nas napravi silnim

pre 5 godina

Vrlo ozbiljni istoričari misle, ne bez razloga, da iza atentata na kralja Aleksandra i kraljicu Dragu Obrenović stoje Petar Karađorđević carska Rusija i Nikola Pašić. Od tada pa do danas taj srbski nacionalistički radikalizam ne dozvoljava da Srbija bude moderna građanska i demokratska država.

bla

pre 5 godina

mnogo ubistva u istoriji nisu nikada resena, bar ne zvanicno. uvek treba gledati ko je profitirao od istih posto tu u najvecem broju slucaja lezi i odgovor. inace njega je ubio onaj ko je zeleo prvi svetski rat, a cak ni o uzrocima istog se ne zna dovoljno

O.T.A.N.

pre 5 godina

"Znamo ko su izvršioci ubistva - braća Pavle i Kosta Radovanović. U tom činu je učestvovao i Stanoje Rogić… Dokaza samih da je kralj Aleksandar Karađorđević učestvovao u finansiranju same zavere nema", objasnio je."

Knez, ne kralj. Bila su dva Aleksandra Karađorđevića, jedan je bio knez od 1842-1858, a drugi je bio kralj od 1921-1934.

ja

pre 5 godina

Kralj Aleksandar je kriv za mnogo toga ali za atentat na kneza Mihaila nije sigurno jer je rodjen 20 godina kasnije, a za majski prevrat je imao 15 godina...

Miki

pre 5 godina

Srpskog vođu Karađorđa
Ubio je drugi vođa.
Mesto gde je bilo klanje
Srbi zovu Radovanje.

Ubijenom i ubici
Dignuti su spomenici.
Sad se svaki Srbin bije
Sa dve svoje istorije.

Никола87

pre 5 godina

@Denny....

Карађорђевића су смакли масони преко своје усташке испоставе када су увидели да овај више не штује њихове анационално-глобалистичке планове, Ђинђића такође.

O.T.A.N.

pre 5 godina

Ako nisu bili deo zavere 1868, onda su sigurno bili 1903. Istoričara u Srbiji imate koliko hoćete. Svaki za sebe misli da je otkrio toplu vodu i teško će se složiti sa drugim istoričarem. Njihov "bum" je nastao krajem osamdesetih, početkom devedesetih. Na istorijske događaje gledaju pristrasno i samo misle koliko će svojih knjiga prodati.

Denny.....

pre 5 godina

Kod nas u Srbiji ne opstaju evropski orijentisani pojedinci:
- Knez Mihailo Obrenovic
- Knez Aleksandar Obrenovic
- Knez Aleksandar Karadjordjevic
- Zoran Djindjic
- Slavko Curuvija
- Oliver Ivanovic

(Ako neko primecuje pravilnost, u pravu je....a nastavak, nazalost, sledi...)

Mi čekamo cara Dušana, da nas napravi silnim

pre 5 godina

Vrlo ozbiljni istoričari misle, ne bez razloga, da iza atentata na kralja Aleksandra i kraljicu Dragu Obrenović stoje Petar Karađorđević carska Rusija i Nikola Pašić. Od tada pa do danas taj srbski nacionalistički radikalizam ne dozvoljava da Srbija bude moderna građanska i demokratska država.

Denny.....

pre 5 godina

Kod nas u Srbiji ne opstaju evropski orijentisani pojedinci:
- Knez Mihailo Obrenovic
- Knez Aleksandar Obrenovic
- Knez Aleksandar Karadjordjevic
- Zoran Djindjic
- Slavko Curuvija
- Oliver Ivanovic

(Ako neko primecuje pravilnost, u pravu je....a nastavak, nazalost, sledi...)

O.T.A.N.

pre 5 godina

Ako nisu bili deo zavere 1868, onda su sigurno bili 1903. Istoričara u Srbiji imate koliko hoćete. Svaki za sebe misli da je otkrio toplu vodu i teško će se složiti sa drugim istoričarem. Njihov "bum" je nastao krajem osamdesetih, početkom devedesetih. Na istorijske događaje gledaju pristrasno i samo misle koliko će svojih knjiga prodati.

Kralj a prosijak

pre 5 godina

Karadjordjevici su zlo! Ubili su sve koji su mogli da naslede Milosa. Mozda su nekome i dalje kraljevi za mene su olos koji je pun kamion zlata i ostalih dragocemosti odneli u Britaniju gde su sve uspeli da potrose i vratili se u Srbiju kao klosari koji sada izigravaju kraljevsku porodicu koju drzava izdrzava. Bolje bi bilo da nadju posao pa da i oni nesto doprinesu Srbiji.

Нажалост дипломирани историчар и доктора

pre 5 godina

Или је аутор текста незналица или је то овај историчар (у ово друго ми је теже да поверујем). У тексту се помиње спекулација да ли је иза убиства стајао или није Александар Карађорђевић. Али тај Александар никако не може бити краљ (како је овде написано), него једино кнез - син Карађорђа и отац краља Петра првог, онај који је био на челу Србије у такозваном "периоду владавине уставобранитеља" (1842 - 1858). Дакле, говоримо о човеку који је доведен на власт од стране Народне скупштине након прве (кратке, трогодишње) владавине тада још младог и неискусног кнеза Михаила. Њега након 16 година на челу Србије убацује са власти такозвана" Светоандрејска" скупштина која враћа Обреновиће. Испрва остарелог кнеза Милоша, на његову другу владавину, која ће потрајати само две године (1858 - 60)+, а потом поново његовог сина Михаила, који ће остати на трону седам година (1862 - 68)до убиства у Топчидеру. Једини краљ Александар Карађорђевић владао је тек након Првог светског рата (1921-34) и постојао је један његов имењак, последњи Обреновић (син краља Милана, други по реду владар После кнеза Михаила), убијен у Мајском преврату 1903. За познавање ових основних чињеница нам не би био потребан виши ниво знања од онога из уџбеника историје за осми разред основне школе или четвртог разреда гимназије, где се исто градиво понавља и мало детаљније анализира. А одсуство њиховог познавања болно сведочи о квалитету образовања кадра који нам данас ради у медијима.

Bora

pre 5 godina

"Dokaza samih da je kralj Aleksandar Karađorđević učestvovao u finansiranju same zavere nema" - ovo je, naravno, greška jer se kralj Aleksandar Karađorđević nije ni rodio kad je ubijen knez Mihailo Obrenović. To je mogao biti samo KNEZ (a ne kralj) Aleksandar Karađorđević. Isto ime i prezime, ali različite titule i različite ličnosti - jedan je Karađorđev sin, a drugi je Karađorđev praunuk.

Ima valjda neki red

pre 5 godina

zabole me sta je bilo pre 150 godina ja hocu da zivim sad i odmah ... onaj koga interesuje neka istrazuje...
(apokalipsa, 07. februar 2019 14:21)

Sine, baš zato što ne znamo i ne zanima nas istorija od pre 150 godina ( a nije 150 nego 116) zato nam i jeste ovako. Zato na na svakim glasamo za one koji su nas slagali na prethodnim, zato zaboravljamo da oni koji su pretili pre 15 godina danas vode drzavu, zato nam pred izbore obecavaju ukidanje taksi i nameta a po dolasku na vlast nam pored starih nametnu i nove a mi opet kao ovce glasamo za iste. E moj sine, narod koji ne zna svoju istoriju polako prestaje da bude narod.

Milutin Mladjenovic

pre 5 godina

Čuj ti ovog istoričara?
Nema dokaza?
Čuj ti nisu ih pobili KARADJORDJEVIĆI?
Ne, ubili su ih Indijanci iz Texasa?
Kradjordjevići su svi od reda bili masovne ubice.
Pogotovo onaj regent, koji je načinio masovne zločine u CG i za vreme njegove vlastio Srbija je gotovo prepolovljenja i stradala u ratu protiv Austrugara. Na kraju proglase pobedu, a izube pola ljudstva u državi. Ludilo nevidjeno.

Miki

pre 5 godina

Srpskog vođu Karađorđa
Ubio je drugi vođa.
Mesto gde je bilo klanje
Srbi zovu Radovanje.

Ubijenom i ubici
Dignuti su spomenici.
Sad se svaki Srbin bije
Sa dve svoje istorije.

Ima valjda neki red

pre 5 godina

Znači došli oficiri i rekli: "Ubili smo Obrenoviće, Vi ćete biti novi kralj!" ... i oni samo tako pristali bez pitanja kako i zašto? Bez ikakvog petljanja u to koji su bili bolji za Srbiju ja u ovu priču ne verujem.

O.T.A.N.

pre 5 godina

"Znamo ko su izvršioci ubistva - braća Pavle i Kosta Radovanović. U tom činu je učestvovao i Stanoje Rogić… Dokaza samih da je kralj Aleksandar Karađorđević učestvovao u finansiranju same zavere nema", objasnio je."

Knez, ne kralj. Bila su dva Aleksandra Karađorđevića, jedan je bio knez od 1842-1858, a drugi je bio kralj od 1921-1934.

bgd

pre 5 godina

kralj Aleksandar Karađorđević nije mogao da organizuje ubistvo knez Mihaila jer se tad nije ni rodio. Mogao je samo njegov deda knez Aleksandar Karađorđević

okliznuo se na koru od banane

pre 5 godina

Naravno da nema, a nece ih ni biti, zbog najobicnijeg i to veoma traljavog zametanja tragova i nedostatka volje da se to istrazi.
Kao sto nema dokaza ni za kasnija politicka ubistva, a svima je jasno ko dan sta se tu izdogadjalo. Da nismo ziveli tu zadnjih 30 godina, pa da nam se pricaju bajke o tome kako nema dokaza. Takva je sudbina manje-vise svih politickih ubistava kroz celu nasu istoriju.
Ljudi ovde vise vole romansirana objasnjenja politickih ubistava, o stranim centrima moci, nego da zagrebu i da se zapitaju ko ovde ubija, i pri tome prolazi nekaznjeno. A mnogi vole i sto je neka takva osoba i ubijena, i samim tim opravdavaju i podrzavaju ta ubistva.

Doktor

pre 5 godina

Knez Mihajlo je bio svetski covek pa kao takav nije bio po ukusu Ohrane, ruske tajne policije, prethodnice KGBa. Sve ostalo je jasno !!!

Bez kralja ne valja

pre 5 godina

Polako ali sigurno nas pripremju da pokusaj vracanja Karadjordjevica. Ali necemo biti glupi ovaj put
[Komentar poslat sa mobilnog sajta m.b92.net] (Pera85, 7. februar 2019 14:57)

Mislis da bi nam bilo gore nego pod ovim republikancima? Ovi su nas unazadili 100 godina najmanje.

Onako ...

pre 5 godina

Kod nas u Srbiji ne opstaju evropski orijentisani pojedinci: 
- Knez Mihailo Obrenovic 
- Knez Aleksandar Obrenovic 
- Knez Aleksandar Karadjordjevic 
- Zoran Djindjic 
- Slavko Curuvija 
- Oliver Ivanovic 

(Ako neko primecuje pravilnost, u pravu je....a nastavak, nazalost, sledi...)
(Denny....., 07. februar 2019 14:41)

Ove ljude nikako u isti koš kao prvo, kao drugo svako je ubijen iz različitih razloga i situacija. Mislim potpuno neosnovan komentar i samo pokazuje neznanje i ostatka ekipe ovde.

Страни фактор

pre 5 godina

Па докле више потстицати поделе? То се не ради случајно.
Карађорђевићи-Обреновићи
Партизани-Четници
Ц.Звезда-Партизан ...

Они који су изазвали распад ЈУ и потстицали ратове 90-их, припремају терен за евентуелни грађански рат у Србији (није битно по којој основи). Све по потреби.

svakav neki svet

pre 5 godina

Nema dokaza, ali su došli na valast, e stvarno svakavih "istoričiara", božeme sakloni i kao da je to sada bitno... idi pecaj na kanal i tamo pravi istoriju...

ja

pre 5 godina

Kralj Aleksandar je kriv za mnogo toga ali za atentat na kneza Mihaila nije sigurno jer je rodjen 20 godina kasnije, a za majski prevrat je imao 15 godina...

bla

pre 5 godina

mnogo ubistva u istoriji nisu nikada resena, bar ne zvanicno. uvek treba gledati ko je profitirao od istih posto tu u najvecem broju slucaja lezi i odgovor. inace njega je ubio onaj ko je zeleo prvi svetski rat, a cak ni o uzrocima istog se ne zna dovoljno

TrotterBG

pre 5 godina

Kod nas u Srbiji ne opstaju evropski orijentisani pojedinci: 

- Knez Mihailo Obrenovic 
- Knez Aleksandar Obrenovic 
- Knez Aleksandar Karadjordjevic 
- Zoran Djindjic 
- Slavko Curuvija 
- Oliver Ivanovic 

(Ako neko primecuje pravilnost, u pravu je....a nastavak, nazalost, sledi...)
(Denny....., 07. februar 2019 14:41)

Aleksandar Obrenovic i Aleksandar Karadjordjevic su bili kraljevi. Doduse, ovaj poslednji nikad krunisan.....

Никола87

pre 5 godina

@Denny....

Карађорђевића су смакли масони преко своје усташке испоставе када су увидели да овај више не штује њихове анационално-глобалистичке планове, Ђинђића такође.

Ludi Milojko

pre 5 godina

Majskim prevratom su Karađorđevići ubili Kralja Aleksandra Obrenovića i preko 100 članova porodice i prijatelja. Bukvalno su ih istrebili i zatrli seme, da bi potom 1916.g. na Solunskom procesu streljali i izvršioca radova Dragutina Dimitrijevića Apisa koji ih je i doveo na presto. Šta ovome treba dodati. Da li su ikada odgovarali za ovakav zločin? To nije jedno ubistvo nego 123 člana porodice i prijatelja.

DJordje

pre 5 godina

@Mi čekamo cara Dušana, da nas napravi silnim

Slazem se samo sa prvim delom tvog komentara a to je ko stoji iza ubistva, dodao bi samo da tu ni Austrougari nisu sedeli skrstenih ruku. Dok drugi deo komentara smatram pogresnim zakljuckom jer su Obrenovici za razliku od Karadjordjevica bili istinski srpski nacionalisti i DZAVNICI, i to od kneza Milosa, preko kneza Mihajla do Kralja Aleksandra, koji su zeleli da stvore drzavu na svetosavskim principima sabornosti. Dok je Nikola Pasic (Bugaras) bio sam zlocinac i strani agent koji je podrivao drzavu i srpski narod.

E svasta...

pre 5 godina

zabole me sta je bilo pre 150 godina ja hocu da zivim sad i odmah ... onaj koga interesuje neka istrazuje...
(apokalipsa, 7. februar 2019 14:21)

Pa idi druze zivi, sto tracis vreme na komentarisanje vesti koje te ne zanimaju? A da, izvini...

Pera85

pre 5 godina

Mislis da bi nam bilo gore nego pod ovim republikancima? Ovi su nas unazadili 100 godina najmanje.
(Bez kralja ne valja, 7. februar 2019 17:36)
Ne mislim, znam. Videlo se posle Prvog Svetskog Rata kako su postupali sa onima koji su sve izgubili da bi oslobodili svoju zemlju.

CVele

pre 5 godina

Još samo da poverujemo u tu nebulozu,dosta nam je tih Karađorđevića,njihove nezasitosti,žao mi što nema nekog J.B.Tita,ne bi oni ni sada nos promolili

Bez kralja VALJA!

pre 5 godina

"Mislis da bi nam bilo gore nego pod ovim republikancima? Ovi su nas unazadili 100 godina najmanje."

A dok smo bili pod kraljem bili smo iza sveta isto bar 100 godina.

Stevan

pre 5 godina

Nema ni dokaza da nisu. Malo je kasno da se izvode ovakvi zaključci. Karadjordjevići nisu bili prihvaćeni u Srbiji kao Obrenovići i zato su morali da pribegavaju krajnim metodama. Ko je još imao razloga da ubije Mihajla?

Sekta Masnog maga

pre 5 godina

Istoričara u Srbiji imate koliko hoćete. Svaki za sebe misli da je otkrio toplu vodu i teško će se složiti sa drugim istoričarem. Njihov "bum" je nastao krajem osamdesetih, početkom devedesetih. Na istorijske događaje gledaju pristrasno i samo misle koliko će svojih knjiga prodati.
(O.T.A.N.)

Za razliku od nezaposlenih danguba koji troluju na svaku vest. Oni su eksperti za sve, od istorije do tenisa.

Digitalna forenzika

pre 5 godina

Nema dokaza ? Neka neko ode na mesto zlocina, mozda jos uvek moze da se nadje neki trag kao u slucaju pevacice. Ako moze posle pet godina, moze i posle dvesta.

Boske

pre 5 godina

U srpskoj istoriji ne postoji kralj pod imenom Aleksandar Karadjordjevic. Pod tim imenom postoji jedan knez i jedan regent, koji nikad nije bio krunisan.

zi

pre 5 godina

Dok drugi pricaju da nije stradao samo jedan Obrenovic, nego skoro kompletna porodica, ovaj istoricar prica suprotno. Cinjenica je da postoje indicije da su zaista ucstvivali u zaveri.

Key and Peele

pre 5 godina

Ne znam ko je jadniji, obrenovicevci ili karadjordjevicevci.

obrenovici su u srbiju kao princip uveli poltronstvo, politicko mesetarenje, korupciji i ulizistvo. sluzba se dobijala vezama a ne kvalitetom i to se vidi u svakoj pripovetci srpskog realizma.

drugo, obrenovicevci su vladali tiranski, menjali ustave, ministre i vlade po cefu, kad im se htelo.

trece, obogatili su se otimanjem prihoda od uvoznih monopola i reketiranjem ljudi ispod sebe. zvuci poznato?

e onda uzmes karadjordjevice koji su se isto obogatili uzurpacijom imovine koja dotad nije bila u njihovom vlasnistvu vec drzavna odnosno opsta (sume, pasnjaci) ili dobijanjem udela od stranih firmi kojima su po nizoj ceni davali koncesije pa od kralja petra koji je dugovao milion franaka imas aleksandra koji drzi latifundije od bleda do demir kapije.

I onda neko ima pameti da bira jedne a druge kritikuje. isti su, ljudi moji. isti su bili.

Bez kralja ne valja

pre 5 godina

Polako ali sigurno nas pripremju da pokusaj vracanja Karadjordjevica. Ali necemo biti glupi ovaj put
[Komentar poslat sa mobilnog sajta m.b92.net] (Pera85, 7. februar 2019 14:57)

Mislis da bi nam bilo gore nego pod ovim republikancima? Ovi su nas unazadili 100 godina najmanje.

Denny.....

pre 5 godina

Kod nas u Srbiji ne opstaju evropski orijentisani pojedinci:
- Knez Mihailo Obrenovic
- Knez Aleksandar Obrenovic
- Knez Aleksandar Karadjordjevic
- Zoran Djindjic
- Slavko Curuvija
- Oliver Ivanovic

(Ako neko primecuje pravilnost, u pravu je....a nastavak, nazalost, sledi...)

Mi čekamo cara Dušana, da nas napravi silnim

pre 5 godina

Vrlo ozbiljni istoričari misle, ne bez razloga, da iza atentata na kralja Aleksandra i kraljicu Dragu Obrenović stoje Petar Karađorđević carska Rusija i Nikola Pašić. Od tada pa do danas taj srbski nacionalistički radikalizam ne dozvoljava da Srbija bude moderna građanska i demokratska država.

Kralj a prosijak

pre 5 godina

Karadjordjevici su zlo! Ubili su sve koji su mogli da naslede Milosa. Mozda su nekome i dalje kraljevi za mene su olos koji je pun kamion zlata i ostalih dragocemosti odneli u Britaniju gde su sve uspeli da potrose i vratili se u Srbiju kao klosari koji sada izigravaju kraljevsku porodicu koju drzava izdrzava. Bolje bi bilo da nadju posao pa da i oni nesto doprinesu Srbiji.

Никола87

pre 5 godina

@Denny....

Карађорђевића су смакли масони преко своје усташке испоставе када су увидели да овај више не штује њихове анационално-глобалистичке планове, Ђинђића такође.

O.T.A.N.

pre 5 godina

Ako nisu bili deo zavere 1868, onda su sigurno bili 1903. Istoričara u Srbiji imate koliko hoćete. Svaki za sebe misli da je otkrio toplu vodu i teško će se složiti sa drugim istoričarem. Njihov "bum" je nastao krajem osamdesetih, početkom devedesetih. Na istorijske događaje gledaju pristrasno i samo misle koliko će svojih knjiga prodati.

Onako ...

pre 5 godina

Kod nas u Srbiji ne opstaju evropski orijentisani pojedinci: 
- Knez Mihailo Obrenovic 
- Knez Aleksandar Obrenovic 
- Knez Aleksandar Karadjordjevic 
- Zoran Djindjic 
- Slavko Curuvija 
- Oliver Ivanovic 

(Ako neko primecuje pravilnost, u pravu je....a nastavak, nazalost, sledi...)
(Denny....., 07. februar 2019 14:41)

Ove ljude nikako u isti koš kao prvo, kao drugo svako je ubijen iz različitih razloga i situacija. Mislim potpuno neosnovan komentar i samo pokazuje neznanje i ostatka ekipe ovde.

Milutin Mladjenovic

pre 5 godina

Čuj ti ovog istoričara?
Nema dokaza?
Čuj ti nisu ih pobili KARADJORDJEVIĆI?
Ne, ubili su ih Indijanci iz Texasa?
Kradjordjevići su svi od reda bili masovne ubice.
Pogotovo onaj regent, koji je načinio masovne zločine u CG i za vreme njegove vlastio Srbija je gotovo prepolovljenja i stradala u ratu protiv Austrugara. Na kraju proglase pobedu, a izube pola ljudstva u državi. Ludilo nevidjeno.

Страни фактор

pre 5 godina

Па докле више потстицати поделе? То се не ради случајно.
Карађорђевићи-Обреновићи
Партизани-Четници
Ц.Звезда-Партизан ...

Они који су изазвали распад ЈУ и потстицали ратове 90-их, припремају терен за евентуелни грађански рат у Србији (није битно по којој основи). Све по потреби.

Doktor

pre 5 godina

Knez Mihajlo je bio svetski covek pa kao takav nije bio po ukusu Ohrane, ruske tajne policije, prethodnice KGBa. Sve ostalo je jasno !!!

Ima valjda neki red

pre 5 godina

Znači došli oficiri i rekli: "Ubili smo Obrenoviće, Vi ćete biti novi kralj!" ... i oni samo tako pristali bez pitanja kako i zašto? Bez ikakvog petljanja u to koji su bili bolji za Srbiju ja u ovu priču ne verujem.

ja

pre 5 godina

Kralj Aleksandar je kriv za mnogo toga ali za atentat na kneza Mihaila nije sigurno jer je rodjen 20 godina kasnije, a za majski prevrat je imao 15 godina...

Ima valjda neki red

pre 5 godina

zabole me sta je bilo pre 150 godina ja hocu da zivim sad i odmah ... onaj koga interesuje neka istrazuje...
(apokalipsa, 07. februar 2019 14:21)

Sine, baš zato što ne znamo i ne zanima nas istorija od pre 150 godina ( a nije 150 nego 116) zato nam i jeste ovako. Zato na na svakim glasamo za one koji su nas slagali na prethodnim, zato zaboravljamo da oni koji su pretili pre 15 godina danas vode drzavu, zato nam pred izbore obecavaju ukidanje taksi i nameta a po dolasku na vlast nam pored starih nametnu i nove a mi opet kao ovce glasamo za iste. E moj sine, narod koji ne zna svoju istoriju polako prestaje da bude narod.

svakav neki svet

pre 5 godina

Nema dokaza, ali su došli na valast, e stvarno svakavih "istoričiara", božeme sakloni i kao da je to sada bitno... idi pecaj na kanal i tamo pravi istoriju...

TrotterBG

pre 5 godina

Kod nas u Srbiji ne opstaju evropski orijentisani pojedinci: 

- Knez Mihailo Obrenovic 
- Knez Aleksandar Obrenovic 
- Knez Aleksandar Karadjordjevic 
- Zoran Djindjic 
- Slavko Curuvija 
- Oliver Ivanovic 

(Ako neko primecuje pravilnost, u pravu je....a nastavak, nazalost, sledi...)
(Denny....., 07. februar 2019 14:41)

Aleksandar Obrenovic i Aleksandar Karadjordjevic su bili kraljevi. Doduse, ovaj poslednji nikad krunisan.....

bla

pre 5 godina

mnogo ubistva u istoriji nisu nikada resena, bar ne zvanicno. uvek treba gledati ko je profitirao od istih posto tu u najvecem broju slucaja lezi i odgovor. inace njega je ubio onaj ko je zeleo prvi svetski rat, a cak ni o uzrocima istog se ne zna dovoljno

CVele

pre 5 godina

Još samo da poverujemo u tu nebulozu,dosta nam je tih Karađorđevića,njihove nezasitosti,žao mi što nema nekog J.B.Tita,ne bi oni ni sada nos promolili

Miki

pre 5 godina

Srpskog vođu Karađorđa
Ubio je drugi vođa.
Mesto gde je bilo klanje
Srbi zovu Radovanje.

Ubijenom i ubici
Dignuti su spomenici.
Sad se svaki Srbin bije
Sa dve svoje istorije.

okliznuo se na koru od banane

pre 5 godina

Naravno da nema, a nece ih ni biti, zbog najobicnijeg i to veoma traljavog zametanja tragova i nedostatka volje da se to istrazi.
Kao sto nema dokaza ni za kasnija politicka ubistva, a svima je jasno ko dan sta se tu izdogadjalo. Da nismo ziveli tu zadnjih 30 godina, pa da nam se pricaju bajke o tome kako nema dokaza. Takva je sudbina manje-vise svih politickih ubistava kroz celu nasu istoriju.
Ljudi ovde vise vole romansirana objasnjenja politickih ubistava, o stranim centrima moci, nego da zagrebu i da se zapitaju ko ovde ubija, i pri tome prolazi nekaznjeno. A mnogi vole i sto je neka takva osoba i ubijena, i samim tim opravdavaju i podrzavaju ta ubistva.

Boske

pre 5 godina

U srpskoj istoriji ne postoji kralj pod imenom Aleksandar Karadjordjevic. Pod tim imenom postoji jedan knez i jedan regent, koji nikad nije bio krunisan.

Ludi Milojko

pre 5 godina

Majskim prevratom su Karađorđevići ubili Kralja Aleksandra Obrenovića i preko 100 članova porodice i prijatelja. Bukvalno su ih istrebili i zatrli seme, da bi potom 1916.g. na Solunskom procesu streljali i izvršioca radova Dragutina Dimitrijevića Apisa koji ih je i doveo na presto. Šta ovome treba dodati. Da li su ikada odgovarali za ovakav zločin? To nije jedno ubistvo nego 123 člana porodice i prijatelja.

Bez kralja VALJA!

pre 5 godina

"Mislis da bi nam bilo gore nego pod ovim republikancima? Ovi su nas unazadili 100 godina najmanje."

A dok smo bili pod kraljem bili smo iza sveta isto bar 100 godina.

Нажалост дипломирани историчар и доктора

pre 5 godina

Или је аутор текста незналица или је то овај историчар (у ово друго ми је теже да поверујем). У тексту се помиње спекулација да ли је иза убиства стајао или није Александар Карађорђевић. Али тај Александар никако не може бити краљ (како је овде написано), него једино кнез - син Карађорђа и отац краља Петра првог, онај који је био на челу Србије у такозваном "периоду владавине уставобранитеља" (1842 - 1858). Дакле, говоримо о човеку који је доведен на власт од стране Народне скупштине након прве (кратке, трогодишње) владавине тада још младог и неискусног кнеза Михаила. Њега након 16 година на челу Србије убацује са власти такозвана" Светоандрејска" скупштина која враћа Обреновиће. Испрва остарелог кнеза Милоша, на његову другу владавину, која ће потрајати само две године (1858 - 60)+, а потом поново његовог сина Михаила, који ће остати на трону седам година (1862 - 68)до убиства у Топчидеру. Једини краљ Александар Карађорђевић владао је тек након Првог светског рата (1921-34) и постојао је један његов имењак, последњи Обреновић (син краља Милана, други по реду владар После кнеза Михаила), убијен у Мајском преврату 1903. За познавање ових основних чињеница нам не би био потребан виши ниво знања од онога из уџбеника историје за осми разред основне школе или четвртог разреда гимназије, где се исто градиво понавља и мало детаљније анализира. А одсуство њиховог познавања болно сведочи о квалитету образовања кадра који нам данас ради у медијима.

Bora

pre 5 godina

"Dokaza samih da je kralj Aleksandar Karađorđević učestvovao u finansiranju same zavere nema" - ovo je, naravno, greška jer se kralj Aleksandar Karađorđević nije ni rodio kad je ubijen knez Mihailo Obrenović. To je mogao biti samo KNEZ (a ne kralj) Aleksandar Karađorđević. Isto ime i prezime, ali različite titule i različite ličnosti - jedan je Karađorđev sin, a drugi je Karađorđev praunuk.

Sekta Masnog maga

pre 5 godina

Istoričara u Srbiji imate koliko hoćete. Svaki za sebe misli da je otkrio toplu vodu i teško će se složiti sa drugim istoričarem. Njihov "bum" je nastao krajem osamdesetih, početkom devedesetih. Na istorijske događaje gledaju pristrasno i samo misle koliko će svojih knjiga prodati.
(O.T.A.N.)

Za razliku od nezaposlenih danguba koji troluju na svaku vest. Oni su eksperti za sve, od istorije do tenisa.

zi

pre 5 godina

Dok drugi pricaju da nije stradao samo jedan Obrenovic, nego skoro kompletna porodica, ovaj istoricar prica suprotno. Cinjenica je da postoje indicije da su zaista ucstvivali u zaveri.

bgd

pre 5 godina

kralj Aleksandar Karađorđević nije mogao da organizuje ubistvo knez Mihaila jer se tad nije ni rodio. Mogao je samo njegov deda knez Aleksandar Karađorđević

E svasta...

pre 5 godina

zabole me sta je bilo pre 150 godina ja hocu da zivim sad i odmah ... onaj koga interesuje neka istrazuje...
(apokalipsa, 7. februar 2019 14:21)

Pa idi druze zivi, sto tracis vreme na komentarisanje vesti koje te ne zanimaju? A da, izvini...

Stevan

pre 5 godina

Nema ni dokaza da nisu. Malo je kasno da se izvode ovakvi zaključci. Karadjordjevići nisu bili prihvaćeni u Srbiji kao Obrenovići i zato su morali da pribegavaju krajnim metodama. Ko je još imao razloga da ubije Mihajla?

Key and Peele

pre 5 godina

Ne znam ko je jadniji, obrenovicevci ili karadjordjevicevci.

obrenovici su u srbiju kao princip uveli poltronstvo, politicko mesetarenje, korupciji i ulizistvo. sluzba se dobijala vezama a ne kvalitetom i to se vidi u svakoj pripovetci srpskog realizma.

drugo, obrenovicevci su vladali tiranski, menjali ustave, ministre i vlade po cefu, kad im se htelo.

trece, obogatili su se otimanjem prihoda od uvoznih monopola i reketiranjem ljudi ispod sebe. zvuci poznato?

e onda uzmes karadjordjevice koji su se isto obogatili uzurpacijom imovine koja dotad nije bila u njihovom vlasnistvu vec drzavna odnosno opsta (sume, pasnjaci) ili dobijanjem udela od stranih firmi kojima su po nizoj ceni davali koncesije pa od kralja petra koji je dugovao milion franaka imas aleksandra koji drzi latifundije od bleda do demir kapije.

I onda neko ima pameti da bira jedne a druge kritikuje. isti su, ljudi moji. isti su bili.

O.T.A.N.

pre 5 godina

"Znamo ko su izvršioci ubistva - braća Pavle i Kosta Radovanović. U tom činu je učestvovao i Stanoje Rogić… Dokaza samih da je kralj Aleksandar Karađorđević učestvovao u finansiranju same zavere nema", objasnio je."

Knez, ne kralj. Bila su dva Aleksandra Karađorđevića, jedan je bio knez od 1842-1858, a drugi je bio kralj od 1921-1934.

DJordje

pre 5 godina

@Mi čekamo cara Dušana, da nas napravi silnim

Slazem se samo sa prvim delom tvog komentara a to je ko stoji iza ubistva, dodao bi samo da tu ni Austrougari nisu sedeli skrstenih ruku. Dok drugi deo komentara smatram pogresnim zakljuckom jer su Obrenovici za razliku od Karadjordjevica bili istinski srpski nacionalisti i DZAVNICI, i to od kneza Milosa, preko kneza Mihajla do Kralja Aleksandra, koji su zeleli da stvore drzavu na svetosavskim principima sabornosti. Dok je Nikola Pasic (Bugaras) bio sam zlocinac i strani agent koji je podrivao drzavu i srpski narod.

Digitalna forenzika

pre 5 godina

Nema dokaza ? Neka neko ode na mesto zlocina, mozda jos uvek moze da se nadje neki trag kao u slucaju pevacice. Ako moze posle pet godina, moze i posle dvesta.

Pera85

pre 5 godina

Mislis da bi nam bilo gore nego pod ovim republikancima? Ovi su nas unazadili 100 godina najmanje.
(Bez kralja ne valja, 7. februar 2019 17:36)
Ne mislim, znam. Videlo se posle Prvog Svetskog Rata kako su postupali sa onima koji su sve izgubili da bi oslobodili svoju zemlju.