zena-zmaj
pre 6 godina
@Starac Isaija
Procitala Bibliju jednom, zbog opste kulture.
Procitala i Autostoperski vodic kroz galaksiju.
Ovo drugo mi zvuci vjerovatnine i ubjedljivije.
Subota, 02.12.2017.
09:32
Izvor: B92, Newser.com
pre 6 godina
@Starac Isaija
Procitala Bibliju jednom, zbog opste kulture.
Procitala i Autostoperski vodic kroz galaksiju.
Ovo drugo mi zvuci vjerovatnine i ubjedljivije.
pre 6 godina
istina @
Za Boga nema dokaza da postoji,za Isusa naucnici tvrde da je velika verovatnoca da je ta osoba postojala,za Svetog Duha sta da kazem ?
Mnogi tvrde da je u stvari Isus nas Gospod iako prva Bozja zapovest glasi,
1)Ja sam Bog tvoj;nemoj imati drugih Bogova osim mene.A druga,
2)Ne pravi sebi idola niti kakva lika;nemoj im se klanjati niti im sluziti.
pre 6 godina
Kako vi koji imate banalno shvatanje Boga(narocito ateisti, medju kojima u nas najvise ima agresivnih boljsevika), ne shvatate da je bice sa karakteristikama i recima Hrista, zbilja bozansko bice. Uzmite sve ljude sveta i uporedite sa tom vizijom savrsenstva i ideala i onda nas koji verujemo ubedite da to ne treba da radimo. Nase teznja i vera je bazirana na tome da sto vise licimo na Hrista. Zato ga i priznajemo i verujemo da je on Bozji sin. Mi verujemo da je to priblizavanje Hristu moguce, ali ne i apsolutno dostizno i zbog toga se ne ljutimo, nismo agresivni i ne zelimo vas koji ne verujete da ubedimo nasilno da pocnete da verujete. Bog je veliki i zato sto regulise nasu spoznaju o njemu, vi ga apriori odbacujete pa sebe lisavate uopste i razmisljanja na tu temu, ali i verujuci koji cesto dogmatski prihvataju sve.
pre 6 godina
@Neka se taj bog, ako postoji, pojavi jednom pred ljudima recimo na olimpijadi napravi čudesa i odmah će svi početi da veruju. Ili neka pošalje izaslanike tj. anđele na olimpijadu, da ih svi vide.
Zašto bi se krio od ljudi? Jel stidan? Ružan? Ima koplekse? Možda je grešan pa ga sramota?
Ovako je sve rekla-kazala, tj. sva je prilika da boga nema - ne postoji.
(bauk, 2. decembar 2017 17:34)
Prestanite da zamišljate boga kao carobnjaka sa bradom ili kao neku osobu ili duha... .
pre 6 godina
Mislis Isusa? Nigde, ali apsolutno nigde u starom zavetu se ne pominje Isus, evo ja sam procitao stari zavet. Koji staro zavetni prorok je najavio dolazak Isusa?
Stari zavet nema veze sa Isusom, Jevreji i dalje smatraju stari zavet reci zivog boga a oni ne veruju u Hrista.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Amerikanac, 2. decembar 2017 17:01)
И Данило и Исаија најављују долазак спаситеља из племена Јуде (коме је Исус припадао) који ће бити жртвован као јагње за спас човечанства. Чувени Псалм 22, настао 700 година пре Христа описује муке распетог спасиоца, иако у време настанка разапињање није постојало као пракса.
Требало би да знате да већина Јевреја који су изворно са Блиског Истока верује у Исуса. То су тзв. Месијански Јевреји. Јудаизам је настао 90 година након Христа и следе га Јевреји широм света, као и они који су се вратили у Израел после 1948.
И наравно да Исус има и те какве везе са Старим Заветом, цитирао га је веома често (прочитајте Јеванђеља), а и последњи вапај са крста "Оче, зашто си ме напустио?" је управо почетни стих Псалма 22.
pre 6 godina
Zasto najvise proroka dolazi iz pustinja ? Verovatno zato sto je lakse obecavati narodu da ce nesta dobiti od tamo gde nema nicega ili ga ima vrlo malo.
pre 6 godina
@Старозаветни пророци су најавили да ће Бог доћи прво међу људе као јагње, позивајући на милост и љубав, а други и последњи пут као лав, да подели правду сваком по заслузи. Пре него што се тај други пут догоди, на Вама и мени је да учинимо све да за наше душе не буде касно. И прочитајте Библију макар једном, ако ништа друго због опште културе.
(Старац Исаија, 02. decembar 2017 15:30)
Mislis Isusa? Nigde, ali apsolutno nigde u starom zavetu se ne pominje Isus, evo ja sam procitao stari zavet. Koji staro zavetni prorok je najavio dolazak Isusa?
Stari zavet nema veze sa Isusom, Jevreji i dalje smatraju stari zavet reci zivog boga a oni ne veruju u Hrista.
pre 6 godina
Neka se taj bog, ako postoji, pojavi jednom pred ljudima recimo na olimpijadi napravi čudesa i odmah će svi početi da veruju. Ili neka pošalje izaslanike tj. anđele na olimpijadu, da ih svi vide.
Zašto bi se krio od ljudi? Jel stidan? Ružan? Ima koplekse? Možda je grešan pa ga sramota?
Ovako je sve rekla-kazala, tj. sva je prilika da boga nema - ne postoji.
pre 6 godina
@Zvuk - Ne greši Aleksandar nego ti.Već od Teodosija Hrišćanstvo polako listi teren za potpuno preuzimanje svih društvenih tokova pod svoju kontrolu i uništava sve zapise za koje misli da će štetiti pokretu.Pored svojih saboraca koji su "zastranili" već za vreme Teofila kreću u borbu i protiv grčkih mnogobožaca.
Za vreme Rimske vlasti (koju pominješ) došlo je do sukoba Grka i Jevreja pa i do polemike izmedju Apiona i Flavija.Doterali su dotle da je Imperator morao da ih "miri" (Rimska posla).
U cilju podrivanja Starog zaveta Apion je iskopao neke spise koji su podrivali same temelje Starog zaveta -po Flavijevom odgovoru vidimo da je optuživao Jevreje da su preuzeli neke stvari iz egipatskih religija...šro je danas benigna stvar a i kod Rimljana nije imala značenje.
Hrišćanima je bitno i ta dela su "slučajno" izgorela.
Već Teofilov sestrić (i sledeći patrijarh) Kiril nastavlja staru praksu - sada su već Jevreji na tapetu.I naučnici - grupa hrišćana,predvodjena Petrom Čitačom presreće na ulici Hipatiju,ženu naučnicu i masakrira je pred crkvom...
Pominjanje Germana kao krivaca je smešno- u ranom srednjem veku su vršene pripreme za uspostavljanje pune kontrole uma,drušrvenog života i aktivnosti.
Crkva je bila deo državnog aparata a hrišćanska ideologija vladajuća- na isti način kao u totalitarnim režimima 20 veka.
pre 6 godina
Интересантно је да су увек обавезно млади ти који агресивно и надмено негирају постојање Бога и Исуса, говоре о религији као о измишљотини и злу итд, али како се приближавају 70ој и нарочито кад је пређу, е онда радикално мењају ставове и волели да могу да врате време уназад, волели би да многе ствари нису рекли, ни урадили, али време неумитно тече и све га је мање...
(стара кука, 2. decembar 2017 12:35)
Naravno, sad si otkrio toplu vodu? Ovo ne dokazuje postojanje boga, niti opravdava postojanje religije, vec otkriva ljudsku slabost, strah od smrti i nistavila.
pre 6 godina
Najveća omča hrišćanstvu je što je nastala na teritoriji gde nije bilo pismenih ljudi.Tu su živeli ne obrazovani ljudi moje je lako zavesti.Ako BOG postoji ko ima pravo da u njegovo ime govori,da proglašava svece ? Ako svima oprašta znači li to da su i zločinci u raju naročito kad se uzme u obzir da su 99% "vernici".Ako Big postoji zar bivši komunisti a sad vernici se ne plaše Boga ili misle da je Bog budala pa ga mogu prevariti ? Dal se patrijah,papa i ostali sveštenici ne plaše Boga ? Otkud oni znaju šta on misli ?Koji je dokaz da je Isus poslat od Boga i zasto bi ga slao ako je znao da će biti razapet ?Grehova do Isusa je bilo toliko i toliko a od njega hiljadu puta vise i ko sad dolazi da iskaja grehe ? Da se sad pojavi neki "bogo čovek" prvo bi ga vernici razapeli.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (dragan, 2. decembar 2017 13:49)
Ваша питања делују искрено али је очигледно да никада нисте прочитали Библију и оно што она поручује. Бог не прашта свима. Може се чак рећи да су ретки они којима је опроштено. Старозаветни пророци су најавили да ће Бог доћи прво међу људе као јагње, позивајући на милост и љубав, а други и последњи пут као лав, да подели правду сваком по заслузи. Пре него што се тај други пут догоди, на Вама и мени је да учинимо све да за наше душе не буде касно. И прочитајте Библију макар једном, ако ништа друго због опште културе.
pre 6 godina
@dragan. Dragi, polako, moras uci u materiju da bi napisao komentar. Povrsan je mnogo. Imaj na umu da oprostu prethodi pokajanje, ispovest, samopopravljanje. Kako bi pakao kao stanje opstao ako ne bi usledilo nakon greha napred navedeno. Slava Bogu!
pre 6 godina
Najveća omča hrišćanstvu je što je nastala na teritoriji gde nije bilo pismenih ljudi.Tu su živeli ne obrazovani ljudi moje je lako zavesti.Ako BOG postoji ko ima pravo da u njegovo ime govori,da proglašava svece ? Ako svima oprašta znači li to da su i zločinci u raju naročito kad se uzme u obzir da su 99% "vernici".Ako Big postoji zar bivši komunisti a sad vernici se ne plaše Boga ili misle da je Bog budala pa ga mogu prevariti ? Dal se patrijah,papa i ostali sveštenici ne plaše Boga ? Otkud oni znaju šta on misli ?Koji je dokaz da je Isus poslat od Boga i zasto bi ga slao ako je znao da će biti razapet ?Grehova do Isusa je bilo toliko i toliko a od njega hiljadu puta vise i ko sad dolazi da iskaja grehe ? Da se sad pojavi neki "bogo čovek" prvo bi ga vernici razapeli.
(dragan, 02. decembar 2017 13:49)
A, gdje je po tebi u ta vremena vladala pismenost; na tlu EU ili Sjeverne Amerike?
pre 6 godina
@Oxa
Pogrešno. Pisano je na bosančici, inače najstarijem pismu svih univerzuma.
pre 6 godina
@стара кука
Svi putevi vode ka bogu. Pa i ovi od mladih puteva.... samo je pitanje šta će uzeti za boga, da li računsku racionalnost, kosmos, herbalajf, ili gurua i kolika će rupa zbog tog izbora ostati.
pre 6 godina
Sva religija pociva na dogmi, ona se ne preispituje, vec se samo vjeruje. Naravno, da ce iole znatizeljan i inteligentan covijek postavljati pitanja.
Zasto Isus? Da li je stvarno postojao? Bezgresno zacece? Ma dajte, molim vas... Svestenici u haljinama? Velelepne bogomolje? Zlatni krstovi? Silna materijalna imovina? Otkud glad i siromastvo? Zasto ne zene u bogomoljama? Ratovi? Nasilno pokrstavanje? Sprega sa drzavom i vlasti? Kakve sve ovo ima veze sa duhovnoscu, vjerom i Bogom?
pre 6 godina
Paaa...sudeci po delima Isus je pravi komunista. Zato su ga razapeli.
pre 6 godina
Списи пронађени у оксфорду :)) Гле , још једна пропаганда британских " научника " ...;)
pre 6 godina
@Mikrosoft
Naravno da su se autori "uklapali" kada su se,prateći jednu liniju i trudili da se uklope. Ništa novo.Kao što su se proroci u Starom zavetu (takodje imao najmanje dve recenzije i sastavljan od više autora) trudili da se njihova proročanstva oslanjaju na stara.
Proročanstva imaju moć onoliko koliko ljudi u njih veruju i teže da ih ostvare.
Jedan od poštenih sastavljača jevandjelja u jednom trenutku piše kako su Hristu doveli magare da u njemu ujaše u Jerusalim "jer je tako napisano". Znači - da je napisano da će da ujaše na kamili doterali bi mu kamilu.Verovatno bi nekom palo na pamet jer se radilo na ostvarivanju predhodnog proročanstva u cilju potvrdjivanka istine koju širi novi pokret.
pre 6 godina
@Aleksandar
Istini za volju, Aleksandrijsku biblioteku su prvi zapalili Rimljani, tokom osvajanja Aleksandrije. Ali verovatno nenamerno, kolateralna steta tokom borbi.
Sa izricitom namerom prvo Hriscani, pa zatim Muslimani.
pre 6 godina
...72 godine bili u biblioteci i niko nije obratio paznju na njih...???
..."pronadjeni"...
...doduse, pre 2-3 godine je neko iz arhiva srbije izjavio da postoje sanduci stari vise od pedesetak godina sa potpuno neobradjenom dokumentacijom...!!!
...ocekivao sam neku elaboraciju izjave, ali nista...
...sta li sve stoji po tim bibliotekama u iscekivanju godoa...
(kraja, 2. decembar 2017 12:40)
britanska biblioteka u londonu ima preko 25 miliona knjiga, kongresna biblioteka u vasingtonu skoro 20, univerzitetska biblioteka u kembridzu 9 miliona, itd. ovo nisu precizne cifre, narocito ne za stare biblioteke, recimo u oxfordu i kembridzu, pretpostavljam i u parizu, madridu ili moskvi; pored stampanih knjiga, svaka od ovih biblioteka ima na milione (pa i desetine miliona) rukopisa, jedinstvenih izdanja koja nisu stampana serijski, postera, istorijskih dokumenata i ko zna cega sve jos. zbog cega mislite da je to sve cakum-pakum zavedeno, obradjeno i registrovano po katalozima? da li znate koliko bi tu posla imalo!? pod pretpostavkom da se dolazak novih knjiga stopira na par godina, timovi istrazivaca po najvaznijim svetskim bibiotekama bi mozda i nekako uspeli da sve to istraze po raznim depoima, ali kako to odraditi kada je svaka nacionalna biblioteka po svrsi svoga postojanja duzna da primi primerak svega sto se u drzavi odstampa? znaci british library svake nedelje primi dodatnih otp. dve hiljade tek objavljenih knjiga! sada promislite jos jednom o svom komentaru.
pre 6 godina
sta sve ljudi nece izmisliti
religija je jedan od najbizarnijih izuma covecanstva
sluzi da bi podatine drzali u strahu i laznim obecanjima
strasno koliko su ljudi ograniceni
nazalost
(ateist, 02. decembar 2017 09:46)
Рече верник у теорију претварања жабе у принца.
pre 6 godina
@(истина, 2. decembar 2017 11:20)
Zanimljiva je i vaša arogancija kombinovana sa nedostatkom elementarne logike. Ukoliko je crkva nastala pedeset dana posle raspeća i svi apostoli su od svetog duha primili gotova znanja van svake sumnje kako to da se glavna četiri jevandjelja u toj meri razlikuju i kako to da stotinama godina kasnije postoje toliki pravci razvoja hrišćanske misli a oni koji su danas dominantni to postaju zahvaljujući teškim krvoprolićima nad pripadnicima iste vere ali drugačijeg tumačenja. Da nije u pitanje božija greška možda ?
A ako nije božija nego ljudska greška onda su svi spisi podložni sumnji i traganju za mogućim slučajnim ili zlonamernim greškama a autoritet i legitimitet crkve u svakom trenutku može i treba biti doveden u pitanje.
pre 6 godina
Интересантно је да су увек обавезно млади ти који агресивно и надмено негирају постојање Бога и Исуса, говоре о религији као о измишљотини и злу итд, али како се приближавају 70ој и нарочито кад је пређу, е онда радикално мењају ставове и волели да могу да врате време уназад, волели би да многе ствари нису рекли, ни урадили, али време неумитно тече и све га је мање...
(стара кука, 02. decembar 2017 12:35)
Baš iskreno verovanje, davljenik se i za slamku hvata...
pre 6 godina
Sebe proglasili tumacima bozjih zelja, sazidali bozju kucu i na nju stavili gromobran??
pre 6 godina
Kao što stolica svedoči o postojanju stolara, kao što sat svedoči o postojanju časovničara, tako isto zemlja i ljudi svedoče o postojanju tvorca nebeskoga Boga.
pre 6 godina
Primecuje se da vecina komentatora nije procitala tekst, citali su samo naslov pa pisali komentare. Neophodno je bar neko predznanje iz crkvene istorije da bi se shvatilo o cemu se radi. Antihrišćansko osecanje i raspolozenje nebi trebalo da bude jedini kriteriju razumevanja spisa ovakve vrste.
Bilo ko je mogao da napise neki tekst tada i da ga poturi pod tudjim imenom, to se i danad radi. Crkva je zbog poplave kojekakvih spisa morala da donese odluku koji su spisi pravi a koji ne. Zbog toga postoje prvokakonski, drugokanonski i apokrifni spisi.
pre 6 godina
Pazi kakve opet nebuloze u komentarima,godina kad je ovo napisano je 367.Znaci Oba rimska carstva su itekako ziva i zdrava.Jedan procenat pismenih je kasnije doslo bas sa hriscanstvom. Ko je prvi spalio Aleksandrisku biblioteku,ko je progonio staro grcku (pagansku)kulturu i filozofiju.Pismenost i nauka uopste se vracaju tek sa renesansom,koja je nista drugo do povratka pred hriscanske kulture i filozofije.Tako da je hriscanstvo za ceo jedan milenijum usporilo razvoj na svakom polju.Da ne pricamo o progonima i ubistvima pagana drugih heretickih hriscana i svakog koo se protivio crkvi kao apsolutnom autoritetu.
(Aleksandar, 02. decembar 2017 12:20)
To nije tacno. Mracno doba pocinje padom zapadnog rimskog carstva i dolaskom germanskih varvara na vlast u zapadnoj Evropi. Rimljani su bili temeljni, zapisivali su sve, dok su varvari bili nepismeni i nisu uvidjali vrednost knjiga i papira. U manastirima je prezervirano ubedljivo najvise knjiga, u manastirima se prenosilo znanje, prepisivale knjige, umnozavalo i prenosilo znanje. Mracno doba = germanski varvari.
pre 6 godina
@chombe Svaka čast, potpuno isto verujem...
pre 6 godina
Zanimljivo je kako su ranohriscanski crkveni poglavari davali sebi za pravo da odrede sta je ispravno, a sta jeres. Zar se vernici bas nikada ne zapitaju da li su oni bili upravu, ili mozda crkva vec 2 milenijuma siri nepotpunu istinu?
Naravno, prvo bi trebalo ustanoviti da li je sve to istina, sto je nemoguce.
(Trovach, 02. decembar 2017 10:30)
Занимљиво је како се неким ранохришћански поглаварима јављао Свети огањ, а неким произвођачима јереси није.
И наравно, ти верујеш у јеретичку теорију претварања жабе у принца. Кад будеш променио начин живота и размишљања и ти ћеш да разумеш понешто.
pre 6 godina
Najveća omča hrišćanstvu je što je nastala na teritoriji gde nije bilo pismenih ljudi.Tu su živeli ne obrazovani ljudi moje je lako zavesti.Ako BOG postoji ko ima pravo da u njegovo ime govori,da proglašava svece ? Ako svima oprašta znači li to da su i zločinci u raju naročito kad se uzme u obzir da su 99% "vernici".Ako Big postoji zar bivši komunisti a sad vernici se ne plaše Boga ili misle da je Bog budala pa ga mogu prevariti ? Dal se patrijah,papa i ostali sveštenici ne plaše Boga ? Otkud oni znaju šta on misli ?Koji je dokaz da je Isus poslat od Boga i zasto bi ga slao ako je znao da će biti razapet ?Grehova do Isusa je bilo toliko i toliko a od njega hiljadu puta vise i ko sad dolazi da iskaja grehe ? Da se sad pojavi neki "bogo čovek" prvo bi ga vernici razapeli.
pre 6 godina
Интересантно је да су увек обавезно млади ти који агресивно и надмено негирају постојање Бога и Исуса, говоре о религији као о измишљотини и злу итд, али како се приближавају 70ој и нарочито кад је пређу, е онда радикално мењају ставове и волели да могу да врате време уназад, волели би да многе ствари нису рекли, ни урадили, али време неумитно тече и све га је мање...
(стара кука, 02. decembar 2017 12:35)
Pre će biti da je matorima malo prpa...Davljenik se i za slamku hvata.
pre 6 godina
...72 godine bili u biblioteci i niko nije obratio paznju na njih...???
..."pronadjeni"...
...doduse, pre 2-3 godine je neko iz arhiva srbije izjavio da postoje sanduci stari vise od pedesetak godina sa potpuno neobradjenom dokumentacijom...!!!
...ocekivao sam neku elaboraciju izjave, ali nista...
...sta li sve stoji po tim bibliotekama u iscekivanju godoa...
pre 6 godina
Ko ih je zabranio???
(CR 07, 2. decembar 2017 10:46)
Oni koji su sebi uzurpirali pravo da određuju šta jeste "prava" i "ispravna" vera, a šta nije. Oni koji nepogrešivo i pouzdano "znaju" šta je Božja volja i šta Bog misli.
Lista onih koji nešto zabranjujuju je veoma dugačka. Od cara Konstantina, koji je prvi uveo u hrišćansku veru homologaciju i zvanični atest, pa sve do raznih papa i drugih verskih poglavara.
pre 6 godina
Bog sve oprasta, tako da mozete da radite sta vam je volja. Ali, ako se zapitate zasto ste zaista nesrecni i pored svih udobnosti koje imate, onda ce vas istrazivanje kad-tad dovesti do Hrista i njegovog ucenja, nisam rekao crkve, razlikujte to.
pre 6 godina
Pisano na starom srpskom jeziku...
pre 6 godina
Интересантно је да су увек обавезно млади ти који агресивно и надмено негирају постојање Бога и Исуса, говоре о религији као о измишљотини и злу итд, али како се приближавају 70ој и нарочито кад је пређу, е онда радикално мењају ставове и волели да могу да врате време уназад, волели би да многе ствари нису рекли, ни урадили, али време неумитно тече и све га је мање...
pre 6 godina
@nevernik
Nema to veze.Najstariji takvi spisi datiraju iz 100. g.n.e. a ovo je prepis koji dokazuje da su bili u upotrebi i tri veka kasnije.
Religije su bile ideologije onog vremena a hrišćanstvo pokret koji je imao mnogo različitih organizacija (pogleda).
Obzirom da nije imao zaštitu vlasti ("nije primio snagu zveri"- već pistojećeg centra moći) nije bilo mehanizama za učvršćuvanje samo jedne dogme (pogleda).
Dešavalo mu se isto ono što mu se dogodilo kada su se prilike u Evropi promenile (reforma- rasulo se u mnogo pokreta).
Čak i u zvaničnom Zavetu se vidi da Pavle kori neke pigrešne hripćane i upozorava vernike na njihovu štetnost.
Tek veštim lobiranjem hrišćani uspevaju da dodju do realne vlasti (Konstantin) ali i u tom periodu ima dosta podgrupa i učenja.Onda ta grupacija postaje glavna i postaje "kanal za donošenje odluka".
Uopštr nije tajna da je dugo na saborima uobličavano hripćanstvo,da su carevi imali aktivnu ulogu.
Čak do 11. veka je bilo "opozicionih sabora" a čitavi narodi i plemena su negovale neke od vrsta hrišćanstva (slovensko pleme Milinzi npr.).
Bitno je proučavanje hripćanskog pokreta za pračenja razvoja društvenih odnosa- slično izučavanju istorije Rima kada učimo o državi.
pre 6 godina
Pazi kakve opet nebuloze u komentarima,godina kad je ovo napisano je 367.Znaci Oba rimska carstva su itekako ziva i zdrava.Jedan procenat pismenih je kasnije doslo bas sa hriscanstvom. Ko je prvi spalio Aleksandrisku biblioteku,ko je progonio staro grcku (pagansku)kulturu i filozofiju.Pismenost i nauka uopste se vracaju tek sa renesansom,koja je nista drugo do povratka pred hriscanske kulture i filozofije.Tako da je hriscanstvo za ceo jedan milenijum usporilo razvoj na svakom polju.Da ne pricamo o progonima i ubistvima pagana drugih heretickih hriscana i svakog koo se protivio crkvi kao apsolutnom autoritetu.
pre 6 godina
Zanimljivo je da Isus piše na grčkom, kad su ga izmislili rimljani da kompenzuju gubitak carstva i pokrenu nov biznis. Ako mislite da nisu uspeli da na kraju osvoje čitav svet, zapitajte se: "Koja je godina?" Dve hiljade sedamn'esta je i u Evropi i u Saudijskoj Arabiji, Izraelu, Kini, Koreji...
pre 6 godina
Mislim da se Isusovo učenje i ovo što danas crkve propovjedaju poprilično razlikuju.
pre 6 godina
hriscanska crkva je isusa proglasila bogocovekom tek u trecem veku. zato su neka ucenja zabranjena a neka ne
pre 6 godina
ae ne laži ee!
pre 6 godina
Naucnici i Isus... tu mi vec nesto smrdi...
(agent coulson, 02. decembar 2017 10:51)
s obzirom da je iz petog ili sestog veka dovoljno interesantno za nauku i istoriju.
pre 6 godina
Protiv Biblije je napisano toliko knjiga da bi, da se poslazu jedna na drugu izasli iz zemljine orbite. Biblija je ipak opstala vekovima, i to ona od 66 knjiga 39 Stari Zavet i 27 Novi Zavet.
Takodje je jedinstvena zato sto je pisana u rasponu od 1500 godina i od nekih 40 autora koji se u najvecem slucaju medjusobno nisu poznavali. I opet cini celu celinu i ne kontrira sebi vec je apsolutno slozna i sinhronizovana sa svim stihovima.
Cak si i sami autori cesto pisali nesto sto nisu razumeli (prorocanstva), da bi kasnije sve leglo na svoje mesto, i ljudi su shvatili sta je to bilo sto je ranije pisano.
Nekanonski spisi ne moraju biti jereticki, ali se ne uzimaju u obzir kao pisana Bozija rec, nego kao istorijski ili filozofski spisi. Drugim recima, ovi tekstovi se ne prihvataju kao autoritativni ili kao nesto cemu se treba podrediti prosto zato sto idu kontra onome sto je zapisano u 66 knjiga Biblije. A ako verujemo da je Biblija inspirisana Bogom, kako mozemo opravdati kontraske stihove, jel se to Bog svadja sam sa sobom?
pre 6 godina
Zanimljivo je kako su ranohriscanski crkveni poglavari davali sebi za pravo da odrede sta je ispravno, a sta jeres. Zar se vernici bas nikada ne zapitaju da li su oni bili upravu, ili mozda crkva vec 2 milenijuma siri nepotpunu istinu?
Naravno, prvo bi trebalo ustanoviti da li je sve to istina, sto je nemoguce.
(Trovach, 2. decembar 2017 10:30)
Занимљиво је ваше незнање. Едукујте се о теми о којој желите да расправљате.
Црква је настала 50 дана након смрти Господа Исуса Хрста на Крсту. Тада је на Педесетницу сишао Свети Дух на Апостоле (Христове ученике) и они су добили пуноћу Хришћанске вере и кренули на све стране света да проповедају Хришћанство. У томе су им помагали њихови ученици (апостолски ученици) који су оснивали црквене општине широм тадашњег света итд. Појединим црквеним општинама су писана и посвећивана Јеванђеља и Посланице Светих Апостола, тако да се тачно зна ко је коме и када писао Јеванђеља и Посланице и у којој општини се оно налазило кад се утврђивало који текстови чине Нови Завет, те није потребно да било какви "црквени поглавари" ту измишљају топлу воду и одређују шта сме, а шта не сме. Проблем је само схватити да се од тих најранијих дана Хришћанства појављују и списи као овај, који иако су стари, никакве везе немају са текстовима Новог Завета и које је лако препознати (чак и данас) да немају везе са Хришћанством.
pre 6 godina
Оваква дела се у теологији називају апокрифи,и има их на стотине. Поред тога што су интересантна медијима немају никакву вредност.
pre 6 godina
ko jos veruje u taj mambo dzambo? religija=opijum za mase
pre 6 godina
Jel znate vi vernici da je Biblija skup tekstova koje su pregledali i izabrali tadasnji mocnici? Tekstove koje su podrzavali ubacili su u Novi zavet a one koji im je odgovaraju izbacili su. A vi to slepo verujete iako si mnogi tekstovi bili spaljeni i unisteni da bi se prica dobro slozila kako njima odgovara.
pre 6 godina
Prvo: kanon Svetog Pisma je ustanovljen mnogo ranije već u prvom veku. U crkvama su čitana Jevanđelja i Poslanice. Kasnije, u trećem veku, kada je počela velika gnostička produkcija psudoepigrafa, crkveni oci su samo na saborima ozakonili ono što je crkvama držano od početka. Dakle, nisu oni tad ustanovili onako po svom ćefu šta spada u Bibliju a šta ne, nego su samo potvrdili ono "što je uvek i od svih" smatrano za autentične spise.
Drugo: ovakvih psudoepigrafa ima koliko hoćeš, gnostici su ti štancali masovno. Danas, samo oni koji ne poznaju materiju misle da je to neznam kakvo otkriće. Spisi iz Nag Hamadija su već davno poznati in raščitani, ali pošti su nastali mnogo kasnije od kanonskih knjiga Biblije, nemaju neki značaj za razumevanje same Biblije i nastanka biblijskih spisa, ali imaju za istoriju gnostičkih verovanja iz doba u kome su nastali, i to je otprilike to, dakle, nikakva posebna senzacija.
pre 6 godina
Naucnici i Isus... tu mi vec nesto smrdi...
pre 6 godina
Ko ih je zabranio???
pre 6 godina
Zanimljivo je kako su ranohriscanski crkveni poglavari davali sebi za pravo da odrede sta je ispravno, a sta jeres. Zar se vernici bas nikada ne zapitaju da li su oni bili upravu, ili mozda crkva vec 2 milenijuma siri nepotpunu istinu?
Naravno, prvo bi trebalo ustanoviti da li je sve to istina, sto je nemoguce.
pre 6 godina
Isus nije nikada nista napisao. Ali dobro, oprasta on i neznalicama.
pre 6 godina
tu nema nista fakticno nego je sve surealno.
jos jednom naslo se nesto sto je ako uopste prepisano od drugog naroda, jezika ili epohe.
pricam ti pricu
pre 6 godina
Kako baš ovih godina da otkriju te spise a da nisu hiljadama godina pre.
pre 6 godina
sta sve ljudi nece izmisliti
religija je jedan od najbizarnijih izuma covecanstva
sluzi da bi podatine drzali u strahu i laznim obecanjima
strasno koliko su ljudi ograniceni
nazalost
pre 6 godina
Pominje li se i Petar Pan?
Misi'im, sveže i pouzdano im bilo pamćenje tričavih tri i po veka nakon (eventualnih) događaja.
U ono doba, kada je Zemljom hodilo (najviše) 1% pismenih.
I na takvim "čvrstim činjenicama" crkve sagradiše kule od karata. Ali i materijalno bogatstvo. Tužno.
pre 6 godina
Zanimljivo je kako su ranohriscanski crkveni poglavari davali sebi za pravo da odrede sta je ispravno, a sta jeres. Zar se vernici bas nikada ne zapitaju da li su oni bili upravu, ili mozda crkva vec 2 milenijuma siri nepotpunu istinu?
Naravno, prvo bi trebalo ustanoviti da li je sve to istina, sto je nemoguce.
pre 6 godina
sta sve ljudi nece izmisliti
religija je jedan od najbizarnijih izuma covecanstva
sluzi da bi podatine drzali u strahu i laznim obecanjima
strasno koliko su ljudi ograniceni
nazalost
pre 6 godina
Pominje li se i Petar Pan?
Misi'im, sveže i pouzdano im bilo pamćenje tričavih tri i po veka nakon (eventualnih) događaja.
U ono doba, kada je Zemljom hodilo (najviše) 1% pismenih.
I na takvim "čvrstim činjenicama" crkve sagradiše kule od karata. Ali i materijalno bogatstvo. Tužno.
pre 6 godina
Isus nije nikada nista napisao. Ali dobro, oprasta on i neznalicama.
pre 6 godina
Mislim da se Isusovo učenje i ovo što danas crkve propovjedaju poprilično razlikuju.
pre 6 godina
Ko ih je zabranio???
pre 6 godina
Интересантно је да су увек обавезно млади ти који агресивно и надмено негирају постојање Бога и Исуса, говоре о религији као о измишљотини и злу итд, али како се приближавају 70ој и нарочито кад је пређу, е онда радикално мењају ставове и волели да могу да врате време уназад, волели би да многе ствари нису рекли, ни урадили, али време неумитно тече и све га је мање...
pre 6 godina
Ko ih je zabranio???
(CR 07, 2. decembar 2017 10:46)
Oni koji su sebi uzurpirali pravo da određuju šta jeste "prava" i "ispravna" vera, a šta nije. Oni koji nepogrešivo i pouzdano "znaju" šta je Božja volja i šta Bog misli.
Lista onih koji nešto zabranjujuju je veoma dugačka. Od cara Konstantina, koji je prvi uveo u hrišćansku veru homologaciju i zvanični atest, pa sve do raznih papa i drugih verskih poglavara.
pre 6 godina
Naucnici i Isus... tu mi vec nesto smrdi...
pre 6 godina
Bog sve oprasta, tako da mozete da radite sta vam je volja. Ali, ako se zapitate zasto ste zaista nesrecni i pored svih udobnosti koje imate, onda ce vas istrazivanje kad-tad dovesti do Hrista i njegovog ucenja, nisam rekao crkve, razlikujte to.
pre 6 godina
Jel znate vi vernici da je Biblija skup tekstova koje su pregledali i izabrali tadasnji mocnici? Tekstove koje su podrzavali ubacili su u Novi zavet a one koji im je odgovaraju izbacili su. A vi to slepo verujete iako si mnogi tekstovi bili spaljeni i unisteni da bi se prica dobro slozila kako njima odgovara.
pre 6 godina
tu nema nista fakticno nego je sve surealno.
jos jednom naslo se nesto sto je ako uopste prepisano od drugog naroda, jezika ili epohe.
pricam ti pricu
pre 6 godina
...72 godine bili u biblioteci i niko nije obratio paznju na njih...???
..."pronadjeni"...
...doduse, pre 2-3 godine je neko iz arhiva srbije izjavio da postoje sanduci stari vise od pedesetak godina sa potpuno neobradjenom dokumentacijom...!!!
...ocekivao sam neku elaboraciju izjave, ali nista...
...sta li sve stoji po tim bibliotekama u iscekivanju godoa...
pre 6 godina
Оваква дела се у теологији називају апокрифи,и има их на стотине. Поред тога што су интересантна медијима немају никакву вредност.
pre 6 godina
Pazi kakve opet nebuloze u komentarima,godina kad je ovo napisano je 367.Znaci Oba rimska carstva su itekako ziva i zdrava.Jedan procenat pismenih je kasnije doslo bas sa hriscanstvom. Ko je prvi spalio Aleksandrisku biblioteku,ko je progonio staro grcku (pagansku)kulturu i filozofiju.Pismenost i nauka uopste se vracaju tek sa renesansom,koja je nista drugo do povratka pred hriscanske kulture i filozofije.Tako da je hriscanstvo za ceo jedan milenijum usporilo razvoj na svakom polju.Da ne pricamo o progonima i ubistvima pagana drugih heretickih hriscana i svakog koo se protivio crkvi kao apsolutnom autoritetu.
pre 6 godina
Najveća omča hrišćanstvu je što je nastala na teritoriji gde nije bilo pismenih ljudi.Tu su živeli ne obrazovani ljudi moje je lako zavesti.Ako BOG postoji ko ima pravo da u njegovo ime govori,da proglašava svece ? Ako svima oprašta znači li to da su i zločinci u raju naročito kad se uzme u obzir da su 99% "vernici".Ako Big postoji zar bivši komunisti a sad vernici se ne plaše Boga ili misle da je Bog budala pa ga mogu prevariti ? Dal se patrijah,papa i ostali sveštenici ne plaše Boga ? Otkud oni znaju šta on misli ?Koji je dokaz da je Isus poslat od Boga i zasto bi ga slao ako je znao da će biti razapet ?Grehova do Isusa je bilo toliko i toliko a od njega hiljadu puta vise i ko sad dolazi da iskaja grehe ? Da se sad pojavi neki "bogo čovek" prvo bi ga vernici razapeli.
pre 6 godina
Sva religija pociva na dogmi, ona se ne preispituje, vec se samo vjeruje. Naravno, da ce iole znatizeljan i inteligentan covijek postavljati pitanja.
Zasto Isus? Da li je stvarno postojao? Bezgresno zacece? Ma dajte, molim vas... Svestenici u haljinama? Velelepne bogomolje? Zlatni krstovi? Silna materijalna imovina? Otkud glad i siromastvo? Zasto ne zene u bogomoljama? Ratovi? Nasilno pokrstavanje? Sprega sa drzavom i vlasti? Kakve sve ovo ima veze sa duhovnoscu, vjerom i Bogom?
pre 6 godina
Zanimljivo je da Isus piše na grčkom, kad su ga izmislili rimljani da kompenzuju gubitak carstva i pokrenu nov biznis. Ako mislite da nisu uspeli da na kraju osvoje čitav svet, zapitajte se: "Koja je godina?" Dve hiljade sedamn'esta je i u Evropi i u Saudijskoj Arabiji, Izraelu, Kini, Koreji...
pre 6 godina
Zanimljivo je kako su ranohriscanski crkveni poglavari davali sebi za pravo da odrede sta je ispravno, a sta jeres. Zar se vernici bas nikada ne zapitaju da li su oni bili upravu, ili mozda crkva vec 2 milenijuma siri nepotpunu istinu?
Naravno, prvo bi trebalo ustanoviti da li je sve to istina, sto je nemoguce.
(Trovach, 2. decembar 2017 10:30)
Занимљиво је ваше незнање. Едукујте се о теми о којој желите да расправљате.
Црква је настала 50 дана након смрти Господа Исуса Хрста на Крсту. Тада је на Педесетницу сишао Свети Дух на Апостоле (Христове ученике) и они су добили пуноћу Хришћанске вере и кренули на све стране света да проповедају Хришћанство. У томе су им помагали њихови ученици (апостолски ученици) који су оснивали црквене општине широм тадашњег света итд. Појединим црквеним општинама су писана и посвећивана Јеванђеља и Посланице Светих Апостола, тако да се тачно зна ко је коме и када писао Јеванђеља и Посланице и у којој општини се оно налазило кад се утврђивало који текстови чине Нови Завет, те није потребно да било какви "црквени поглавари" ту измишљају топлу воду и одређују шта сме, а шта не сме. Проблем је само схватити да се од тих најранијих дана Хришћанства појављују и списи као овај, који иако су стари, никакве везе немају са текстовима Новог Завета и које је лако препознати (чак и данас) да немају везе са Хришћанством.
pre 6 godina
Pisano na starom srpskom jeziku...
pre 6 godina
hriscanska crkva je isusa proglasila bogocovekom tek u trecem veku. zato su neka ucenja zabranjena a neka ne
pre 6 godina
Интересантно је да су увек обавезно млади ти који агресивно и надмено негирају постојање Бога и Исуса, говоре о религији као о измишљотини и злу итд, али како се приближавају 70ој и нарочито кад је пређу, е онда радикално мењају ставове и волели да могу да врате време уназад, волели би да многе ствари нису рекли, ни урадили, али време неумитно тече и све га је мање...
(стара кука, 2. decembar 2017 12:35)
Naravno, sad si otkrio toplu vodu? Ovo ne dokazuje postojanje boga, niti opravdava postojanje religije, vec otkriva ljudsku slabost, strah od smrti i nistavila.
pre 6 godina
Kako baš ovih godina da otkriju te spise a da nisu hiljadama godina pre.
pre 6 godina
ko jos veruje u taj mambo dzambo? religija=opijum za mase
pre 6 godina
Prvo: kanon Svetog Pisma je ustanovljen mnogo ranije već u prvom veku. U crkvama su čitana Jevanđelja i Poslanice. Kasnije, u trećem veku, kada je počela velika gnostička produkcija psudoepigrafa, crkveni oci su samo na saborima ozakonili ono što je crkvama držano od početka. Dakle, nisu oni tad ustanovili onako po svom ćefu šta spada u Bibliju a šta ne, nego su samo potvrdili ono "što je uvek i od svih" smatrano za autentične spise.
Drugo: ovakvih psudoepigrafa ima koliko hoćeš, gnostici su ti štancali masovno. Danas, samo oni koji ne poznaju materiju misle da je to neznam kakvo otkriće. Spisi iz Nag Hamadija su već davno poznati in raščitani, ali pošti su nastali mnogo kasnije od kanonskih knjiga Biblije, nemaju neki značaj za razumevanje same Biblije i nastanka biblijskih spisa, ali imaju za istoriju gnostičkih verovanja iz doba u kome su nastali, i to je otprilike to, dakle, nikakva posebna senzacija.
pre 6 godina
Najveća omča hrišćanstvu je što je nastala na teritoriji gde nije bilo pismenih ljudi.Tu su živeli ne obrazovani ljudi moje je lako zavesti.Ako BOG postoji ko ima pravo da u njegovo ime govori,da proglašava svece ? Ako svima oprašta znači li to da su i zločinci u raju naročito kad se uzme u obzir da su 99% "vernici".Ako Big postoji zar bivši komunisti a sad vernici se ne plaše Boga ili misle da je Bog budala pa ga mogu prevariti ? Dal se patrijah,papa i ostali sveštenici ne plaše Boga ? Otkud oni znaju šta on misli ?Koji je dokaz da je Isus poslat od Boga i zasto bi ga slao ako je znao da će biti razapet ?Grehova do Isusa je bilo toliko i toliko a od njega hiljadu puta vise i ko sad dolazi da iskaja grehe ? Da se sad pojavi neki "bogo čovek" prvo bi ga vernici razapeli.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (dragan, 2. decembar 2017 13:49)
Ваша питања делују искрено али је очигледно да никада нисте прочитали Библију и оно што она поручује. Бог не прашта свима. Може се чак рећи да су ретки они којима је опроштено. Старозаветни пророци су најавили да ће Бог доћи прво међу људе као јагње, позивајући на милост и љубав, а други и последњи пут као лав, да подели правду сваком по заслузи. Пре него што се тај други пут догоди, на Вама и мени је да учинимо све да за наше душе не буде касно. И прочитајте Библију макар једном, ако ништа друго због опште културе.
pre 6 godina
@nevernik
Nema to veze.Najstariji takvi spisi datiraju iz 100. g.n.e. a ovo je prepis koji dokazuje da su bili u upotrebi i tri veka kasnije.
Religije su bile ideologije onog vremena a hrišćanstvo pokret koji je imao mnogo različitih organizacija (pogleda).
Obzirom da nije imao zaštitu vlasti ("nije primio snagu zveri"- već pistojećeg centra moći) nije bilo mehanizama za učvršćuvanje samo jedne dogme (pogleda).
Dešavalo mu se isto ono što mu se dogodilo kada su se prilike u Evropi promenile (reforma- rasulo se u mnogo pokreta).
Čak i u zvaničnom Zavetu se vidi da Pavle kori neke pigrešne hripćane i upozorava vernike na njihovu štetnost.
Tek veštim lobiranjem hrišćani uspevaju da dodju do realne vlasti (Konstantin) ali i u tom periodu ima dosta podgrupa i učenja.Onda ta grupacija postaje glavna i postaje "kanal za donošenje odluka".
Uopštr nije tajna da je dugo na saborima uobličavano hripćanstvo,da su carevi imali aktivnu ulogu.
Čak do 11. veka je bilo "opozicionih sabora" a čitavi narodi i plemena su negovale neke od vrsta hrišćanstva (slovensko pleme Milinzi npr.).
Bitno je proučavanje hripćanskog pokreta za pračenja razvoja društvenih odnosa- slično izučavanju istorije Rima kada učimo o državi.
pre 6 godina
Protiv Biblije je napisano toliko knjiga da bi, da se poslazu jedna na drugu izasli iz zemljine orbite. Biblija je ipak opstala vekovima, i to ona od 66 knjiga 39 Stari Zavet i 27 Novi Zavet.
Takodje je jedinstvena zato sto je pisana u rasponu od 1500 godina i od nekih 40 autora koji se u najvecem slucaju medjusobno nisu poznavali. I opet cini celu celinu i ne kontrira sebi vec je apsolutno slozna i sinhronizovana sa svim stihovima.
Cak si i sami autori cesto pisali nesto sto nisu razumeli (prorocanstva), da bi kasnije sve leglo na svoje mesto, i ljudi su shvatili sta je to bilo sto je ranije pisano.
Nekanonski spisi ne moraju biti jereticki, ali se ne uzimaju u obzir kao pisana Bozija rec, nego kao istorijski ili filozofski spisi. Drugim recima, ovi tekstovi se ne prihvataju kao autoritativni ili kao nesto cemu se treba podrediti prosto zato sto idu kontra onome sto je zapisano u 66 knjiga Biblije. A ako verujemo da je Biblija inspirisana Bogom, kako mozemo opravdati kontraske stihove, jel se to Bog svadja sam sa sobom?
pre 6 godina
...72 godine bili u biblioteci i niko nije obratio paznju na njih...???
..."pronadjeni"...
...doduse, pre 2-3 godine je neko iz arhiva srbije izjavio da postoje sanduci stari vise od pedesetak godina sa potpuno neobradjenom dokumentacijom...!!!
...ocekivao sam neku elaboraciju izjave, ali nista...
...sta li sve stoji po tim bibliotekama u iscekivanju godoa...
(kraja, 2. decembar 2017 12:40)
britanska biblioteka u londonu ima preko 25 miliona knjiga, kongresna biblioteka u vasingtonu skoro 20, univerzitetska biblioteka u kembridzu 9 miliona, itd. ovo nisu precizne cifre, narocito ne za stare biblioteke, recimo u oxfordu i kembridzu, pretpostavljam i u parizu, madridu ili moskvi; pored stampanih knjiga, svaka od ovih biblioteka ima na milione (pa i desetine miliona) rukopisa, jedinstvenih izdanja koja nisu stampana serijski, postera, istorijskih dokumenata i ko zna cega sve jos. zbog cega mislite da je to sve cakum-pakum zavedeno, obradjeno i registrovano po katalozima? da li znate koliko bi tu posla imalo!? pod pretpostavkom da se dolazak novih knjiga stopira na par godina, timovi istrazivaca po najvaznijim svetskim bibiotekama bi mozda i nekako uspeli da sve to istraze po raznim depoima, ali kako to odraditi kada je svaka nacionalna biblioteka po svrsi svoga postojanja duzna da primi primerak svega sto se u drzavi odstampa? znaci british library svake nedelje primi dodatnih otp. dve hiljade tek objavljenih knjiga! sada promislite jos jednom o svom komentaru.
pre 6 godina
Naucnici i Isus... tu mi vec nesto smrdi...
(agent coulson, 02. decembar 2017 10:51)
s obzirom da je iz petog ili sestog veka dovoljno interesantno za nauku i istoriju.
pre 6 godina
Sebe proglasili tumacima bozjih zelja, sazidali bozju kucu i na nju stavili gromobran??
pre 6 godina
@(истина, 2. decembar 2017 11:20)
Zanimljiva je i vaša arogancija kombinovana sa nedostatkom elementarne logike. Ukoliko je crkva nastala pedeset dana posle raspeća i svi apostoli su od svetog duha primili gotova znanja van svake sumnje kako to da se glavna četiri jevandjelja u toj meri razlikuju i kako to da stotinama godina kasnije postoje toliki pravci razvoja hrišćanske misli a oni koji su danas dominantni to postaju zahvaljujući teškim krvoprolićima nad pripadnicima iste vere ali drugačijeg tumačenja. Da nije u pitanje božija greška možda ?
A ako nije božija nego ljudska greška onda su svi spisi podložni sumnji i traganju za mogućim slučajnim ili zlonamernim greškama a autoritet i legitimitet crkve u svakom trenutku može i treba biti doveden u pitanje.
pre 6 godina
Paaa...sudeci po delima Isus je pravi komunista. Zato su ga razapeli.
pre 6 godina
Najveća omča hrišćanstvu je što je nastala na teritoriji gde nije bilo pismenih ljudi.Tu su živeli ne obrazovani ljudi moje je lako zavesti.Ako BOG postoji ko ima pravo da u njegovo ime govori,da proglašava svece ? Ako svima oprašta znači li to da su i zločinci u raju naročito kad se uzme u obzir da su 99% "vernici".Ako Big postoji zar bivši komunisti a sad vernici se ne plaše Boga ili misle da je Bog budala pa ga mogu prevariti ? Dal se patrijah,papa i ostali sveštenici ne plaše Boga ? Otkud oni znaju šta on misli ?Koji je dokaz da je Isus poslat od Boga i zasto bi ga slao ako je znao da će biti razapet ?Grehova do Isusa je bilo toliko i toliko a od njega hiljadu puta vise i ko sad dolazi da iskaja grehe ? Da se sad pojavi neki "bogo čovek" prvo bi ga vernici razapeli.
(dragan, 02. decembar 2017 13:49)
A, gdje je po tebi u ta vremena vladala pismenost; na tlu EU ili Sjeverne Amerike?
pre 6 godina
@Neka se taj bog, ako postoji, pojavi jednom pred ljudima recimo na olimpijadi napravi čudesa i odmah će svi početi da veruju. Ili neka pošalje izaslanike tj. anđele na olimpijadu, da ih svi vide.
Zašto bi se krio od ljudi? Jel stidan? Ružan? Ima koplekse? Možda je grešan pa ga sramota?
Ovako je sve rekla-kazala, tj. sva je prilika da boga nema - ne postoji.
(bauk, 2. decembar 2017 17:34)
Prestanite da zamišljate boga kao carobnjaka sa bradom ili kao neku osobu ili duha... .
pre 6 godina
@dragan. Dragi, polako, moras uci u materiju da bi napisao komentar. Povrsan je mnogo. Imaj na umu da oprostu prethodi pokajanje, ispovest, samopopravljanje. Kako bi pakao kao stanje opstao ako ne bi usledilo nakon greha napred navedeno. Slava Bogu!
pre 6 godina
Kako vi koji imate banalno shvatanje Boga(narocito ateisti, medju kojima u nas najvise ima agresivnih boljsevika), ne shvatate da je bice sa karakteristikama i recima Hrista, zbilja bozansko bice. Uzmite sve ljude sveta i uporedite sa tom vizijom savrsenstva i ideala i onda nas koji verujemo ubedite da to ne treba da radimo. Nase teznja i vera je bazirana na tome da sto vise licimo na Hrista. Zato ga i priznajemo i verujemo da je on Bozji sin. Mi verujemo da je to priblizavanje Hristu moguce, ali ne i apsolutno dostizno i zbog toga se ne ljutimo, nismo agresivni i ne zelimo vas koji ne verujete da ubedimo nasilno da pocnete da verujete. Bog je veliki i zato sto regulise nasu spoznaju o njemu, vi ga apriori odbacujete pa sebe lisavate uopste i razmisljanja na tu temu, ali i verujuci koji cesto dogmatski prihvataju sve.
pre 6 godina
@Aleksandar
Istini za volju, Aleksandrijsku biblioteku su prvi zapalili Rimljani, tokom osvajanja Aleksandrije. Ali verovatno nenamerno, kolateralna steta tokom borbi.
Sa izricitom namerom prvo Hriscani, pa zatim Muslimani.
pre 6 godina
Интересантно је да су увек обавезно млади ти који агресивно и надмено негирају постојање Бога и Исуса, говоре о религији као о измишљотини и злу итд, али како се приближавају 70ој и нарочито кад је пређу, е онда радикално мењају ставове и волели да могу да врате време уназад, волели би да многе ствари нису рекли, ни урадили, али време неумитно тече и све га је мање...
(стара кука, 02. decembar 2017 12:35)
Baš iskreno verovanje, davljenik se i za slamku hvata...
pre 6 godina
Zasto najvise proroka dolazi iz pustinja ? Verovatno zato sto je lakse obecavati narodu da ce nesta dobiti od tamo gde nema nicega ili ga ima vrlo malo.
pre 6 godina
@Zvuk - Ne greši Aleksandar nego ti.Već od Teodosija Hrišćanstvo polako listi teren za potpuno preuzimanje svih društvenih tokova pod svoju kontrolu i uništava sve zapise za koje misli da će štetiti pokretu.Pored svojih saboraca koji su "zastranili" već za vreme Teofila kreću u borbu i protiv grčkih mnogobožaca.
Za vreme Rimske vlasti (koju pominješ) došlo je do sukoba Grka i Jevreja pa i do polemike izmedju Apiona i Flavija.Doterali su dotle da je Imperator morao da ih "miri" (Rimska posla).
U cilju podrivanja Starog zaveta Apion je iskopao neke spise koji su podrivali same temelje Starog zaveta -po Flavijevom odgovoru vidimo da je optuživao Jevreje da su preuzeli neke stvari iz egipatskih religija...šro je danas benigna stvar a i kod Rimljana nije imala značenje.
Hrišćanima je bitno i ta dela su "slučajno" izgorela.
Već Teofilov sestrić (i sledeći patrijarh) Kiril nastavlja staru praksu - sada su već Jevreji na tapetu.I naučnici - grupa hrišćana,predvodjena Petrom Čitačom presreće na ulici Hipatiju,ženu naučnicu i masakrira je pred crkvom...
Pominjanje Germana kao krivaca je smešno- u ranom srednjem veku su vršene pripreme za uspostavljanje pune kontrole uma,drušrvenog života i aktivnosti.
Crkva je bila deo državnog aparata a hrišćanska ideologija vladajuća- na isti način kao u totalitarnim režimima 20 veka.
pre 6 godina
Интересантно је да су увек обавезно млади ти који агресивно и надмено негирају постојање Бога и Исуса, говоре о религији као о измишљотини и злу итд, али како се приближавају 70ој и нарочито кад је пређу, е онда радикално мењају ставове и волели да могу да врате време уназад, волели би да многе ствари нису рекли, ни урадили, али време неумитно тече и све га је мање...
(стара кука, 02. decembar 2017 12:35)
Pre će biti da je matorima malo prpa...Davljenik se i za slamku hvata.
pre 6 godina
Pazi kakve opet nebuloze u komentarima,godina kad je ovo napisano je 367.Znaci Oba rimska carstva su itekako ziva i zdrava.Jedan procenat pismenih je kasnije doslo bas sa hriscanstvom. Ko je prvi spalio Aleksandrisku biblioteku,ko je progonio staro grcku (pagansku)kulturu i filozofiju.Pismenost i nauka uopste se vracaju tek sa renesansom,koja je nista drugo do povratka pred hriscanske kulture i filozofije.Tako da je hriscanstvo za ceo jedan milenijum usporilo razvoj na svakom polju.Da ne pricamo o progonima i ubistvima pagana drugih heretickih hriscana i svakog koo se protivio crkvi kao apsolutnom autoritetu.
(Aleksandar, 02. decembar 2017 12:20)
To nije tacno. Mracno doba pocinje padom zapadnog rimskog carstva i dolaskom germanskih varvara na vlast u zapadnoj Evropi. Rimljani su bili temeljni, zapisivali su sve, dok su varvari bili nepismeni i nisu uvidjali vrednost knjiga i papira. U manastirima je prezervirano ubedljivo najvise knjiga, u manastirima se prenosilo znanje, prepisivale knjige, umnozavalo i prenosilo znanje. Mracno doba = germanski varvari.
pre 6 godina
Kao što stolica svedoči o postojanju stolara, kao što sat svedoči o postojanju časovničara, tako isto zemlja i ljudi svedoče o postojanju tvorca nebeskoga Boga.
pre 6 godina
Mislis Isusa? Nigde, ali apsolutno nigde u starom zavetu se ne pominje Isus, evo ja sam procitao stari zavet. Koji staro zavetni prorok je najavio dolazak Isusa?
Stari zavet nema veze sa Isusom, Jevreji i dalje smatraju stari zavet reci zivog boga a oni ne veruju u Hrista.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Amerikanac, 2. decembar 2017 17:01)
И Данило и Исаија најављују долазак спаситеља из племена Јуде (коме је Исус припадао) који ће бити жртвован као јагње за спас човечанства. Чувени Псалм 22, настао 700 година пре Христа описује муке распетог спасиоца, иако у време настанка разапињање није постојало као пракса.
Требало би да знате да већина Јевреја који су изворно са Блиског Истока верује у Исуса. То су тзв. Месијански Јевреји. Јудаизам је настао 90 година након Христа и следе га Јевреји широм света, као и они који су се вратили у Израел после 1948.
И наравно да Исус има и те какве везе са Старим Заветом, цитирао га је веома често (прочитајте Јеванђеља), а и последњи вапај са крста "Оче, зашто си ме напустио?" је управо почетни стих Псалма 22.
pre 6 godina
@Mikrosoft
Naravno da su se autori "uklapali" kada su se,prateći jednu liniju i trudili da se uklope. Ništa novo.Kao što su se proroci u Starom zavetu (takodje imao najmanje dve recenzije i sastavljan od više autora) trudili da se njihova proročanstva oslanjaju na stara.
Proročanstva imaju moć onoliko koliko ljudi u njih veruju i teže da ih ostvare.
Jedan od poštenih sastavljača jevandjelja u jednom trenutku piše kako su Hristu doveli magare da u njemu ujaše u Jerusalim "jer je tako napisano". Znači - da je napisano da će da ujaše na kamili doterali bi mu kamilu.Verovatno bi nekom palo na pamet jer se radilo na ostvarivanju predhodnog proročanstva u cilju potvrdjivanka istine koju širi novi pokret.
pre 6 godina
@Старозаветни пророци су најавили да ће Бог доћи прво међу људе као јагње, позивајући на милост и љубав, а други и последњи пут као лав, да подели правду сваком по заслузи. Пре него што се тај други пут догоди, на Вама и мени је да учинимо све да за наше душе не буде касно. И прочитајте Библију макар једном, ако ништа друго због опште културе.
(Старац Исаија, 02. decembar 2017 15:30)
Mislis Isusa? Nigde, ali apsolutno nigde u starom zavetu se ne pominje Isus, evo ja sam procitao stari zavet. Koji staro zavetni prorok je najavio dolazak Isusa?
Stari zavet nema veze sa Isusom, Jevreji i dalje smatraju stari zavet reci zivog boga a oni ne veruju u Hrista.
pre 6 godina
Neka se taj bog, ako postoji, pojavi jednom pred ljudima recimo na olimpijadi napravi čudesa i odmah će svi početi da veruju. Ili neka pošalje izaslanike tj. anđele na olimpijadu, da ih svi vide.
Zašto bi se krio od ljudi? Jel stidan? Ružan? Ima koplekse? Možda je grešan pa ga sramota?
Ovako je sve rekla-kazala, tj. sva je prilika da boga nema - ne postoji.
pre 6 godina
sta sve ljudi nece izmisliti
religija je jedan od najbizarnijih izuma covecanstva
sluzi da bi podatine drzali u strahu i laznim obecanjima
strasno koliko su ljudi ograniceni
nazalost
(ateist, 02. decembar 2017 09:46)
Рече верник у теорију претварања жабе у принца.
pre 6 godina
@стара кука
Svi putevi vode ka bogu. Pa i ovi od mladih puteva.... samo je pitanje šta će uzeti za boga, da li računsku racionalnost, kosmos, herbalajf, ili gurua i kolika će rupa zbog tog izbora ostati.
pre 6 godina
Списи пронађени у оксфорду :)) Гле , још једна пропаганда британских " научника " ...;)
pre 6 godina
Primecuje se da vecina komentatora nije procitala tekst, citali su samo naslov pa pisali komentare. Neophodno je bar neko predznanje iz crkvene istorije da bi se shvatilo o cemu se radi. Antihrišćansko osecanje i raspolozenje nebi trebalo da bude jedini kriteriju razumevanja spisa ovakve vrste.
Bilo ko je mogao da napise neki tekst tada i da ga poturi pod tudjim imenom, to se i danad radi. Crkva je zbog poplave kojekakvih spisa morala da donese odluku koji su spisi pravi a koji ne. Zbog toga postoje prvokakonski, drugokanonski i apokrifni spisi.
pre 6 godina
@Oxa
Pogrešno. Pisano je na bosančici, inače najstarijem pismu svih univerzuma.
pre 6 godina
@Starac Isaija
Procitala Bibliju jednom, zbog opste kulture.
Procitala i Autostoperski vodic kroz galaksiju.
Ovo drugo mi zvuci vjerovatnine i ubjedljivije.
pre 6 godina
ae ne laži ee!
pre 6 godina
Zanimljivo je kako su ranohriscanski crkveni poglavari davali sebi za pravo da odrede sta je ispravno, a sta jeres. Zar se vernici bas nikada ne zapitaju da li su oni bili upravu, ili mozda crkva vec 2 milenijuma siri nepotpunu istinu?
Naravno, prvo bi trebalo ustanoviti da li je sve to istina, sto je nemoguce.
(Trovach, 02. decembar 2017 10:30)
Занимљиво је како се неким ранохришћански поглаварима јављао Свети огањ, а неким произвођачима јереси није.
И наравно, ти верујеш у јеретичку теорију претварања жабе у принца. Кад будеш променио начин живота и размишљања и ти ћеш да разумеш понешто.
pre 6 godina
istina @
Za Boga nema dokaza da postoji,za Isusa naucnici tvrde da je velika verovatnoca da je ta osoba postojala,za Svetog Duha sta da kazem ?
Mnogi tvrde da je u stvari Isus nas Gospod iako prva Bozja zapovest glasi,
1)Ja sam Bog tvoj;nemoj imati drugih Bogova osim mene.A druga,
2)Ne pravi sebi idola niti kakva lika;nemoj im se klanjati niti im sluziti.
pre 6 godina
@chombe Svaka čast, potpuno isto verujem...
pre 6 godina
sta sve ljudi nece izmisliti
religija je jedan od najbizarnijih izuma covecanstva
sluzi da bi podatine drzali u strahu i laznim obecanjima
strasno koliko su ljudi ograniceni
nazalost
pre 6 godina
Pominje li se i Petar Pan?
Misi'im, sveže i pouzdano im bilo pamćenje tričavih tri i po veka nakon (eventualnih) događaja.
U ono doba, kada je Zemljom hodilo (najviše) 1% pismenih.
I na takvim "čvrstim činjenicama" crkve sagradiše kule od karata. Ali i materijalno bogatstvo. Tužno.
pre 6 godina
Интересантно је да су увек обавезно млади ти који агресивно и надмено негирају постојање Бога и Исуса, говоре о религији као о измишљотини и злу итд, али како се приближавају 70ој и нарочито кад је пређу, е онда радикално мењају ставове и волели да могу да врате време уназад, волели би да многе ствари нису рекли, ни урадили, али време неумитно тече и све га је мање...
pre 6 godina
Kako baš ovih godina da otkriju te spise a da nisu hiljadama godina pre.
pre 6 godina
Naucnici i Isus... tu mi vec nesto smrdi...
pre 6 godina
Zanimljivo je kako su ranohriscanski crkveni poglavari davali sebi za pravo da odrede sta je ispravno, a sta jeres. Zar se vernici bas nikada ne zapitaju da li su oni bili upravu, ili mozda crkva vec 2 milenijuma siri nepotpunu istinu?
Naravno, prvo bi trebalo ustanoviti da li je sve to istina, sto je nemoguce.
(Trovach, 2. decembar 2017 10:30)
Занимљиво је ваше незнање. Едукујте се о теми о којој желите да расправљате.
Црква је настала 50 дана након смрти Господа Исуса Хрста на Крсту. Тада је на Педесетницу сишао Свети Дух на Апостоле (Христове ученике) и они су добили пуноћу Хришћанске вере и кренули на све стране света да проповедају Хришћанство. У томе су им помагали њихови ученици (апостолски ученици) који су оснивали црквене општине широм тадашњег света итд. Појединим црквеним општинама су писана и посвећивана Јеванђеља и Посланице Светих Апостола, тако да се тачно зна ко је коме и када писао Јеванђеља и Посланице и у којој општини се оно налазило кад се утврђивало који текстови чине Нови Завет, те није потребно да било какви "црквени поглавари" ту измишљају топлу воду и одређују шта сме, а шта не сме. Проблем је само схватити да се од тих најранијих дана Хришћанства појављују и списи као овај, који иако су стари, никакве везе немају са текстовима Новог Завета и које је лако препознати (чак и данас) да немају везе са Хришћанством.
pre 6 godina
Zanimljivo je kako su ranohriscanski crkveni poglavari davali sebi za pravo da odrede sta je ispravno, a sta jeres. Zar se vernici bas nikada ne zapitaju da li su oni bili upravu, ili mozda crkva vec 2 milenijuma siri nepotpunu istinu?
Naravno, prvo bi trebalo ustanoviti da li je sve to istina, sto je nemoguce.
pre 6 godina
ko jos veruje u taj mambo dzambo? religija=opijum za mase
pre 6 godina
Najveća omča hrišćanstvu je što je nastala na teritoriji gde nije bilo pismenih ljudi.Tu su živeli ne obrazovani ljudi moje je lako zavesti.Ako BOG postoji ko ima pravo da u njegovo ime govori,da proglašava svece ? Ako svima oprašta znači li to da su i zločinci u raju naročito kad se uzme u obzir da su 99% "vernici".Ako Big postoji zar bivši komunisti a sad vernici se ne plaše Boga ili misle da je Bog budala pa ga mogu prevariti ? Dal se patrijah,papa i ostali sveštenici ne plaše Boga ? Otkud oni znaju šta on misli ?Koji je dokaz da je Isus poslat od Boga i zasto bi ga slao ako je znao da će biti razapet ?Grehova do Isusa je bilo toliko i toliko a od njega hiljadu puta vise i ko sad dolazi da iskaja grehe ? Da se sad pojavi neki "bogo čovek" prvo bi ga vernici razapeli.
pre 6 godina
Zanimljivo je da Isus piše na grčkom, kad su ga izmislili rimljani da kompenzuju gubitak carstva i pokrenu nov biznis. Ako mislite da nisu uspeli da na kraju osvoje čitav svet, zapitajte se: "Koja je godina?" Dve hiljade sedamn'esta je i u Evropi i u Saudijskoj Arabiji, Izraelu, Kini, Koreji...
pre 6 godina
Bog sve oprasta, tako da mozete da radite sta vam je volja. Ali, ako se zapitate zasto ste zaista nesrecni i pored svih udobnosti koje imate, onda ce vas istrazivanje kad-tad dovesti do Hrista i njegovog ucenja, nisam rekao crkve, razlikujte to.
pre 6 godina
Isus nije nikada nista napisao. Ali dobro, oprasta on i neznalicama.
pre 6 godina
Protiv Biblije je napisano toliko knjiga da bi, da se poslazu jedna na drugu izasli iz zemljine orbite. Biblija je ipak opstala vekovima, i to ona od 66 knjiga 39 Stari Zavet i 27 Novi Zavet.
Takodje je jedinstvena zato sto je pisana u rasponu od 1500 godina i od nekih 40 autora koji se u najvecem slucaju medjusobno nisu poznavali. I opet cini celu celinu i ne kontrira sebi vec je apsolutno slozna i sinhronizovana sa svim stihovima.
Cak si i sami autori cesto pisali nesto sto nisu razumeli (prorocanstva), da bi kasnije sve leglo na svoje mesto, i ljudi su shvatili sta je to bilo sto je ranije pisano.
Nekanonski spisi ne moraju biti jereticki, ali se ne uzimaju u obzir kao pisana Bozija rec, nego kao istorijski ili filozofski spisi. Drugim recima, ovi tekstovi se ne prihvataju kao autoritativni ili kao nesto cemu se treba podrediti prosto zato sto idu kontra onome sto je zapisano u 66 knjiga Biblije. A ako verujemo da je Biblija inspirisana Bogom, kako mozemo opravdati kontraske stihove, jel se to Bog svadja sam sa sobom?
pre 6 godina
tu nema nista fakticno nego je sve surealno.
jos jednom naslo se nesto sto je ako uopste prepisano od drugog naroda, jezika ili epohe.
pricam ti pricu
pre 6 godina
Jel znate vi vernici da je Biblija skup tekstova koje su pregledali i izabrali tadasnji mocnici? Tekstove koje su podrzavali ubacili su u Novi zavet a one koji im je odgovaraju izbacili su. A vi to slepo verujete iako si mnogi tekstovi bili spaljeni i unisteni da bi se prica dobro slozila kako njima odgovara.
pre 6 godina
Kako vi koji imate banalno shvatanje Boga(narocito ateisti, medju kojima u nas najvise ima agresivnih boljsevika), ne shvatate da je bice sa karakteristikama i recima Hrista, zbilja bozansko bice. Uzmite sve ljude sveta i uporedite sa tom vizijom savrsenstva i ideala i onda nas koji verujemo ubedite da to ne treba da radimo. Nase teznja i vera je bazirana na tome da sto vise licimo na Hrista. Zato ga i priznajemo i verujemo da je on Bozji sin. Mi verujemo da je to priblizavanje Hristu moguce, ali ne i apsolutno dostizno i zbog toga se ne ljutimo, nismo agresivni i ne zelimo vas koji ne verujete da ubedimo nasilno da pocnete da verujete. Bog je veliki i zato sto regulise nasu spoznaju o njemu, vi ga apriori odbacujete pa sebe lisavate uopste i razmisljanja na tu temu, ali i verujuci koji cesto dogmatski prihvataju sve.
pre 6 godina
Kao što stolica svedoči o postojanju stolara, kao što sat svedoči o postojanju časovničara, tako isto zemlja i ljudi svedoče o postojanju tvorca nebeskoga Boga.
pre 6 godina
sta sve ljudi nece izmisliti
religija je jedan od najbizarnijih izuma covecanstva
sluzi da bi podatine drzali u strahu i laznim obecanjima
strasno koliko su ljudi ograniceni
nazalost
(ateist, 02. decembar 2017 09:46)
Рече верник у теорију претварања жабе у принца.
pre 6 godina
Neka se taj bog, ako postoji, pojavi jednom pred ljudima recimo na olimpijadi napravi čudesa i odmah će svi početi da veruju. Ili neka pošalje izaslanike tj. anđele na olimpijadu, da ih svi vide.
Zašto bi se krio od ljudi? Jel stidan? Ružan? Ima koplekse? Možda je grešan pa ga sramota?
Ovako je sve rekla-kazala, tj. sva je prilika da boga nema - ne postoji.
pre 6 godina
@Neka se taj bog, ako postoji, pojavi jednom pred ljudima recimo na olimpijadi napravi čudesa i odmah će svi početi da veruju. Ili neka pošalje izaslanike tj. anđele na olimpijadu, da ih svi vide.
Zašto bi se krio od ljudi? Jel stidan? Ružan? Ima koplekse? Možda je grešan pa ga sramota?
Ovako je sve rekla-kazala, tj. sva je prilika da boga nema - ne postoji.
(bauk, 2. decembar 2017 17:34)
Prestanite da zamišljate boga kao carobnjaka sa bradom ili kao neku osobu ili duha... .
pre 6 godina
Prvo: kanon Svetog Pisma je ustanovljen mnogo ranije već u prvom veku. U crkvama su čitana Jevanđelja i Poslanice. Kasnije, u trećem veku, kada je počela velika gnostička produkcija psudoepigrafa, crkveni oci su samo na saborima ozakonili ono što je crkvama držano od početka. Dakle, nisu oni tad ustanovili onako po svom ćefu šta spada u Bibliju a šta ne, nego su samo potvrdili ono "što je uvek i od svih" smatrano za autentične spise.
Drugo: ovakvih psudoepigrafa ima koliko hoćeš, gnostici su ti štancali masovno. Danas, samo oni koji ne poznaju materiju misle da je to neznam kakvo otkriće. Spisi iz Nag Hamadija su već davno poznati in raščitani, ali pošti su nastali mnogo kasnije od kanonskih knjiga Biblije, nemaju neki značaj za razumevanje same Biblije i nastanka biblijskih spisa, ali imaju za istoriju gnostičkih verovanja iz doba u kome su nastali, i to je otprilike to, dakle, nikakva posebna senzacija.
pre 6 godina
Zanimljivo je kako su ranohriscanski crkveni poglavari davali sebi za pravo da odrede sta je ispravno, a sta jeres. Zar se vernici bas nikada ne zapitaju da li su oni bili upravu, ili mozda crkva vec 2 milenijuma siri nepotpunu istinu?
Naravno, prvo bi trebalo ustanoviti da li je sve to istina, sto je nemoguce.
(Trovach, 02. decembar 2017 10:30)
Занимљиво је како се неким ранохришћански поглаварима јављао Свети огањ, а неким произвођачима јереси није.
И наравно, ти верујеш у јеретичку теорију претварања жабе у принца. Кад будеш променио начин живота и размишљања и ти ћеш да разумеш понешто.
pre 6 godina
Pazi kakve opet nebuloze u komentarima,godina kad je ovo napisano je 367.Znaci Oba rimska carstva su itekako ziva i zdrava.Jedan procenat pismenih je kasnije doslo bas sa hriscanstvom. Ko je prvi spalio Aleksandrisku biblioteku,ko je progonio staro grcku (pagansku)kulturu i filozofiju.Pismenost i nauka uopste se vracaju tek sa renesansom,koja je nista drugo do povratka pred hriscanske kulture i filozofije.Tako da je hriscanstvo za ceo jedan milenijum usporilo razvoj na svakom polju.Da ne pricamo o progonima i ubistvima pagana drugih heretickih hriscana i svakog koo se protivio crkvi kao apsolutnom autoritetu.
pre 6 godina
@dragan. Dragi, polako, moras uci u materiju da bi napisao komentar. Povrsan je mnogo. Imaj na umu da oprostu prethodi pokajanje, ispovest, samopopravljanje. Kako bi pakao kao stanje opstao ako ne bi usledilo nakon greha napred navedeno. Slava Bogu!
pre 6 godina
Zasto najvise proroka dolazi iz pustinja ? Verovatno zato sto je lakse obecavati narodu da ce nesta dobiti od tamo gde nema nicega ili ga ima vrlo malo.
pre 6 godina
@стара кука
Svi putevi vode ka bogu. Pa i ovi od mladih puteva.... samo je pitanje šta će uzeti za boga, da li računsku racionalnost, kosmos, herbalajf, ili gurua i kolika će rupa zbog tog izbora ostati.
pre 6 godina
Najveća omča hrišćanstvu je što je nastala na teritoriji gde nije bilo pismenih ljudi.Tu su živeli ne obrazovani ljudi moje je lako zavesti.Ako BOG postoji ko ima pravo da u njegovo ime govori,da proglašava svece ? Ako svima oprašta znači li to da su i zločinci u raju naročito kad se uzme u obzir da su 99% "vernici".Ako Big postoji zar bivši komunisti a sad vernici se ne plaše Boga ili misle da je Bog budala pa ga mogu prevariti ? Dal se patrijah,papa i ostali sveštenici ne plaše Boga ? Otkud oni znaju šta on misli ?Koji je dokaz da je Isus poslat od Boga i zasto bi ga slao ako je znao da će biti razapet ?Grehova do Isusa je bilo toliko i toliko a od njega hiljadu puta vise i ko sad dolazi da iskaja grehe ? Da se sad pojavi neki "bogo čovek" prvo bi ga vernici razapeli.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (dragan, 2. decembar 2017 13:49)
Ваша питања делују искрено али је очигледно да никада нисте прочитали Библију и оно што она поручује. Бог не прашта свима. Може се чак рећи да су ретки они којима је опроштено. Старозаветни пророци су најавили да ће Бог доћи прво међу људе као јагње, позивајући на милост и љубав, а други и последњи пут као лав, да подели правду сваком по заслузи. Пре него што се тај други пут догоди, на Вама и мени је да учинимо све да за наше душе не буде касно. И прочитајте Библију макар једном, ако ништа друго због опште културе.
pre 6 godina
Ko ih je zabranio???
pre 6 godina
Pazi kakve opet nebuloze u komentarima,godina kad je ovo napisano je 367.Znaci Oba rimska carstva su itekako ziva i zdrava.Jedan procenat pismenih je kasnije doslo bas sa hriscanstvom. Ko je prvi spalio Aleksandrisku biblioteku,ko je progonio staro grcku (pagansku)kulturu i filozofiju.Pismenost i nauka uopste se vracaju tek sa renesansom,koja je nista drugo do povratka pred hriscanske kulture i filozofije.Tako da je hriscanstvo za ceo jedan milenijum usporilo razvoj na svakom polju.Da ne pricamo o progonima i ubistvima pagana drugih heretickih hriscana i svakog koo se protivio crkvi kao apsolutnom autoritetu.
(Aleksandar, 02. decembar 2017 12:20)
To nije tacno. Mracno doba pocinje padom zapadnog rimskog carstva i dolaskom germanskih varvara na vlast u zapadnoj Evropi. Rimljani su bili temeljni, zapisivali su sve, dok su varvari bili nepismeni i nisu uvidjali vrednost knjiga i papira. U manastirima je prezervirano ubedljivo najvise knjiga, u manastirima se prenosilo znanje, prepisivale knjige, umnozavalo i prenosilo znanje. Mracno doba = germanski varvari.
pre 6 godina
Mislim da se Isusovo učenje i ovo što danas crkve propovjedaju poprilično razlikuju.
pre 6 godina
Оваква дела се у теологији називају апокрифи,и има их на стотине. Поред тога што су интересантна медијима немају никакву вредност.
pre 6 godina
ae ne laži ee!
pre 6 godina
Sva religija pociva na dogmi, ona se ne preispituje, vec se samo vjeruje. Naravno, da ce iole znatizeljan i inteligentan covijek postavljati pitanja.
Zasto Isus? Da li je stvarno postojao? Bezgresno zacece? Ma dajte, molim vas... Svestenici u haljinama? Velelepne bogomolje? Zlatni krstovi? Silna materijalna imovina? Otkud glad i siromastvo? Zasto ne zene u bogomoljama? Ratovi? Nasilno pokrstavanje? Sprega sa drzavom i vlasti? Kakve sve ovo ima veze sa duhovnoscu, vjerom i Bogom?
pre 6 godina
Mislis Isusa? Nigde, ali apsolutno nigde u starom zavetu se ne pominje Isus, evo ja sam procitao stari zavet. Koji staro zavetni prorok je najavio dolazak Isusa?
Stari zavet nema veze sa Isusom, Jevreji i dalje smatraju stari zavet reci zivog boga a oni ne veruju u Hrista.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Amerikanac, 2. decembar 2017 17:01)
И Данило и Исаија најављују долазак спаситеља из племена Јуде (коме је Исус припадао) који ће бити жртвован као јагње за спас човечанства. Чувени Псалм 22, настао 700 година пре Христа описује муке распетог спасиоца, иако у време настанка разапињање није постојало као пракса.
Требало би да знате да већина Јевреја који су изворно са Блиског Истока верује у Исуса. То су тзв. Месијански Јевреји. Јудаизам је настао 90 година након Христа и следе га Јевреји широм света, као и они који су се вратили у Израел после 1948.
И наравно да Исус има и те какве везе са Старим Заветом, цитирао га је веома често (прочитајте Јеванђеља), а и последњи вапај са крста "Оче, зашто си ме напустио?" је управо почетни стих Псалма 22.
pre 6 godina
hriscanska crkva je isusa proglasila bogocovekom tek u trecem veku. zato su neka ucenja zabranjena a neka ne
pre 6 godina
Интересантно је да су увек обавезно млади ти који агресивно и надмено негирају постојање Бога и Исуса, говоре о религији као о измишљотини и злу итд, али како се приближавају 70ој и нарочито кад је пређу, е онда радикално мењају ставове и волели да могу да врате време уназад, волели би да многе ствари нису рекли, ни урадили, али време неумитно тече и све га је мање...
(стара кука, 2. decembar 2017 12:35)
Naravno, sad si otkrio toplu vodu? Ovo ne dokazuje postojanje boga, niti opravdava postojanje religije, vec otkriva ljudsku slabost, strah od smrti i nistavila.
pre 6 godina
@Старозаветни пророци су најавили да ће Бог доћи прво међу људе као јагње, позивајући на милост и љубав, а други и последњи пут као лав, да подели правду сваком по заслузи. Пре него што се тај други пут догоди, на Вама и мени је да учинимо све да за наше душе не буде касно. И прочитајте Библију макар једном, ако ништа друго због опште културе.
(Старац Исаија, 02. decembar 2017 15:30)
Mislis Isusa? Nigde, ali apsolutno nigde u starom zavetu se ne pominje Isus, evo ja sam procitao stari zavet. Koji staro zavetni prorok je najavio dolazak Isusa?
Stari zavet nema veze sa Isusom, Jevreji i dalje smatraju stari zavet reci zivog boga a oni ne veruju u Hrista.
pre 6 godina
Pisano na starom srpskom jeziku...
pre 6 godina
Списи пронађени у оксфорду :)) Гле , још једна пропаганда британских " научника " ...;)
pre 6 godina
Primecuje se da vecina komentatora nije procitala tekst, citali su samo naslov pa pisali komentare. Neophodno je bar neko predznanje iz crkvene istorije da bi se shvatilo o cemu se radi. Antihrišćansko osecanje i raspolozenje nebi trebalo da bude jedini kriteriju razumevanja spisa ovakve vrste.
Bilo ko je mogao da napise neki tekst tada i da ga poturi pod tudjim imenom, to se i danad radi. Crkva je zbog poplave kojekakvih spisa morala da donese odluku koji su spisi pravi a koji ne. Zbog toga postoje prvokakonski, drugokanonski i apokrifni spisi.
pre 6 godina
...72 godine bili u biblioteci i niko nije obratio paznju na njih...???
..."pronadjeni"...
...doduse, pre 2-3 godine je neko iz arhiva srbije izjavio da postoje sanduci stari vise od pedesetak godina sa potpuno neobradjenom dokumentacijom...!!!
...ocekivao sam neku elaboraciju izjave, ali nista...
...sta li sve stoji po tim bibliotekama u iscekivanju godoa...
pre 6 godina
@Starac Isaija
Procitala Bibliju jednom, zbog opste kulture.
Procitala i Autostoperski vodic kroz galaksiju.
Ovo drugo mi zvuci vjerovatnine i ubjedljivije.
pre 6 godina
Sebe proglasili tumacima bozjih zelja, sazidali bozju kucu i na nju stavili gromobran??
pre 6 godina
Paaa...sudeci po delima Isus je pravi komunista. Zato su ga razapeli.
pre 6 godina
Ko ih je zabranio???
(CR 07, 2. decembar 2017 10:46)
Oni koji su sebi uzurpirali pravo da određuju šta jeste "prava" i "ispravna" vera, a šta nije. Oni koji nepogrešivo i pouzdano "znaju" šta je Božja volja i šta Bog misli.
Lista onih koji nešto zabranjujuju je veoma dugačka. Od cara Konstantina, koji je prvi uveo u hrišćansku veru homologaciju i zvanični atest, pa sve do raznih papa i drugih verskih poglavara.
pre 6 godina
Najveća omča hrišćanstvu je što je nastala na teritoriji gde nije bilo pismenih ljudi.Tu su živeli ne obrazovani ljudi moje je lako zavesti.Ako BOG postoji ko ima pravo da u njegovo ime govori,da proglašava svece ? Ako svima oprašta znači li to da su i zločinci u raju naročito kad se uzme u obzir da su 99% "vernici".Ako Big postoji zar bivši komunisti a sad vernici se ne plaše Boga ili misle da je Bog budala pa ga mogu prevariti ? Dal se patrijah,papa i ostali sveštenici ne plaše Boga ? Otkud oni znaju šta on misli ?Koji je dokaz da je Isus poslat od Boga i zasto bi ga slao ako je znao da će biti razapet ?Grehova do Isusa je bilo toliko i toliko a od njega hiljadu puta vise i ko sad dolazi da iskaja grehe ? Da se sad pojavi neki "bogo čovek" prvo bi ga vernici razapeli.
(dragan, 02. decembar 2017 13:49)
A, gdje je po tebi u ta vremena vladala pismenost; na tlu EU ili Sjeverne Amerike?
pre 6 godina
@nevernik
Nema to veze.Najstariji takvi spisi datiraju iz 100. g.n.e. a ovo je prepis koji dokazuje da su bili u upotrebi i tri veka kasnije.
Religije su bile ideologije onog vremena a hrišćanstvo pokret koji je imao mnogo različitih organizacija (pogleda).
Obzirom da nije imao zaštitu vlasti ("nije primio snagu zveri"- već pistojećeg centra moći) nije bilo mehanizama za učvršćuvanje samo jedne dogme (pogleda).
Dešavalo mu se isto ono što mu se dogodilo kada su se prilike u Evropi promenile (reforma- rasulo se u mnogo pokreta).
Čak i u zvaničnom Zavetu se vidi da Pavle kori neke pigrešne hripćane i upozorava vernike na njihovu štetnost.
Tek veštim lobiranjem hrišćani uspevaju da dodju do realne vlasti (Konstantin) ali i u tom periodu ima dosta podgrupa i učenja.Onda ta grupacija postaje glavna i postaje "kanal za donošenje odluka".
Uopštr nije tajna da je dugo na saborima uobličavano hripćanstvo,da su carevi imali aktivnu ulogu.
Čak do 11. veka je bilo "opozicionih sabora" a čitavi narodi i plemena su negovale neke od vrsta hrišćanstva (slovensko pleme Milinzi npr.).
Bitno je proučavanje hripćanskog pokreta za pračenja razvoja društvenih odnosa- slično izučavanju istorije Rima kada učimo o državi.
pre 6 godina
Интересантно је да су увек обавезно млади ти који агресивно и надмено негирају постојање Бога и Исуса, говоре о религији као о измишљотини и злу итд, али како се приближавају 70ој и нарочито кад је пређу, е онда радикално мењају ставове и волели да могу да врате време уназад, волели би да многе ствари нису рекли, ни урадили, али време неумитно тече и све га је мање...
(стара кука, 02. decembar 2017 12:35)
Pre će biti da je matorima malo prpa...Davljenik se i za slamku hvata.
pre 6 godina
Интересантно је да су увек обавезно млади ти који агресивно и надмено негирају постојање Бога и Исуса, говоре о религији као о измишљотини и злу итд, али како се приближавају 70ој и нарочито кад је пређу, е онда радикално мењају ставове и волели да могу да врате време уназад, волели би да многе ствари нису рекли, ни урадили, али време неумитно тече и све га је мање...
(стара кука, 02. decembar 2017 12:35)
Baš iskreno verovanje, davljenik se i za slamku hvata...
pre 6 godina
@Oxa
Pogrešno. Pisano je na bosančici, inače najstarijem pismu svih univerzuma.
pre 6 godina
@Mikrosoft
Naravno da su se autori "uklapali" kada su se,prateći jednu liniju i trudili da se uklope. Ništa novo.Kao što su se proroci u Starom zavetu (takodje imao najmanje dve recenzije i sastavljan od više autora) trudili da se njihova proročanstva oslanjaju na stara.
Proročanstva imaju moć onoliko koliko ljudi u njih veruju i teže da ih ostvare.
Jedan od poštenih sastavljača jevandjelja u jednom trenutku piše kako su Hristu doveli magare da u njemu ujaše u Jerusalim "jer je tako napisano". Znači - da je napisano da će da ujaše na kamili doterali bi mu kamilu.Verovatno bi nekom palo na pamet jer se radilo na ostvarivanju predhodnog proročanstva u cilju potvrdjivanka istine koju širi novi pokret.
pre 6 godina
@(истина, 2. decembar 2017 11:20)
Zanimljiva je i vaša arogancija kombinovana sa nedostatkom elementarne logike. Ukoliko je crkva nastala pedeset dana posle raspeća i svi apostoli su od svetog duha primili gotova znanja van svake sumnje kako to da se glavna četiri jevandjelja u toj meri razlikuju i kako to da stotinama godina kasnije postoje toliki pravci razvoja hrišćanske misli a oni koji su danas dominantni to postaju zahvaljujući teškim krvoprolićima nad pripadnicima iste vere ali drugačijeg tumačenja. Da nije u pitanje božija greška možda ?
A ako nije božija nego ljudska greška onda su svi spisi podložni sumnji i traganju za mogućim slučajnim ili zlonamernim greškama a autoritet i legitimitet crkve u svakom trenutku može i treba biti doveden u pitanje.
pre 6 godina
istina @
Za Boga nema dokaza da postoji,za Isusa naucnici tvrde da je velika verovatnoca da je ta osoba postojala,za Svetog Duha sta da kazem ?
Mnogi tvrde da je u stvari Isus nas Gospod iako prva Bozja zapovest glasi,
1)Ja sam Bog tvoj;nemoj imati drugih Bogova osim mene.A druga,
2)Ne pravi sebi idola niti kakva lika;nemoj im se klanjati niti im sluziti.
pre 6 godina
@Zvuk - Ne greši Aleksandar nego ti.Već od Teodosija Hrišćanstvo polako listi teren za potpuno preuzimanje svih društvenih tokova pod svoju kontrolu i uništava sve zapise za koje misli da će štetiti pokretu.Pored svojih saboraca koji su "zastranili" već za vreme Teofila kreću u borbu i protiv grčkih mnogobožaca.
Za vreme Rimske vlasti (koju pominješ) došlo je do sukoba Grka i Jevreja pa i do polemike izmedju Apiona i Flavija.Doterali su dotle da je Imperator morao da ih "miri" (Rimska posla).
U cilju podrivanja Starog zaveta Apion je iskopao neke spise koji su podrivali same temelje Starog zaveta -po Flavijevom odgovoru vidimo da je optuživao Jevreje da su preuzeli neke stvari iz egipatskih religija...šro je danas benigna stvar a i kod Rimljana nije imala značenje.
Hrišćanima je bitno i ta dela su "slučajno" izgorela.
Već Teofilov sestrić (i sledeći patrijarh) Kiril nastavlja staru praksu - sada su već Jevreji na tapetu.I naučnici - grupa hrišćana,predvodjena Petrom Čitačom presreće na ulici Hipatiju,ženu naučnicu i masakrira je pred crkvom...
Pominjanje Germana kao krivaca je smešno- u ranom srednjem veku su vršene pripreme za uspostavljanje pune kontrole uma,drušrvenog života i aktivnosti.
Crkva je bila deo državnog aparata a hrišćanska ideologija vladajuća- na isti način kao u totalitarnim režimima 20 veka.
pre 6 godina
...72 godine bili u biblioteci i niko nije obratio paznju na njih...???
..."pronadjeni"...
...doduse, pre 2-3 godine je neko iz arhiva srbije izjavio da postoje sanduci stari vise od pedesetak godina sa potpuno neobradjenom dokumentacijom...!!!
...ocekivao sam neku elaboraciju izjave, ali nista...
...sta li sve stoji po tim bibliotekama u iscekivanju godoa...
(kraja, 2. decembar 2017 12:40)
britanska biblioteka u londonu ima preko 25 miliona knjiga, kongresna biblioteka u vasingtonu skoro 20, univerzitetska biblioteka u kembridzu 9 miliona, itd. ovo nisu precizne cifre, narocito ne za stare biblioteke, recimo u oxfordu i kembridzu, pretpostavljam i u parizu, madridu ili moskvi; pored stampanih knjiga, svaka od ovih biblioteka ima na milione (pa i desetine miliona) rukopisa, jedinstvenih izdanja koja nisu stampana serijski, postera, istorijskih dokumenata i ko zna cega sve jos. zbog cega mislite da je to sve cakum-pakum zavedeno, obradjeno i registrovano po katalozima? da li znate koliko bi tu posla imalo!? pod pretpostavkom da se dolazak novih knjiga stopira na par godina, timovi istrazivaca po najvaznijim svetskim bibiotekama bi mozda i nekako uspeli da sve to istraze po raznim depoima, ali kako to odraditi kada je svaka nacionalna biblioteka po svrsi svoga postojanja duzna da primi primerak svega sto se u drzavi odstampa? znaci british library svake nedelje primi dodatnih otp. dve hiljade tek objavljenih knjiga! sada promislite jos jednom o svom komentaru.
pre 6 godina
Naucnici i Isus... tu mi vec nesto smrdi...
(agent coulson, 02. decembar 2017 10:51)
s obzirom da je iz petog ili sestog veka dovoljno interesantno za nauku i istoriju.
pre 6 godina
@Aleksandar
Istini za volju, Aleksandrijsku biblioteku su prvi zapalili Rimljani, tokom osvajanja Aleksandrije. Ali verovatno nenamerno, kolateralna steta tokom borbi.
Sa izricitom namerom prvo Hriscani, pa zatim Muslimani.
pre 6 godina
@chombe Svaka čast, potpuno isto verujem...
58 Komentari
Sortiraj po: