Smuleco
pre 6 godina
@EU Citizen: ?
Petak, 07.07.2017.
12:54
Izvor: nedeljnik.rs
pre 6 godina
@EU Citizen: ?
pre 6 godina
Ubiti nekoga u ime slobode...pa još da je prestolonaslednik - vrlo opasna i nezgodna stvar. Uzeti pravdu u svoje ruke. Neko na Gavrila gleda kao na heroja, neko kao na teroristu...i stvarno, u ovom slučaju nema ništa između. Ferdinand nije bio Hitler niti je Austrougarska bila nacistička Nemačka...evo, tamo dole su sada "slobodni", ne vidim da rade, da su složni, da se organizuju, da im ide - sa ili bez Ferdinanda - jad bio, jad ostao...veliko ništa.
pre 6 godina
@Maja
Niste u pravu. Kanadski osnovci uce bukvalno sledece: "Prvi svetski rat je poceo zato sto je srpski terorista ubio austrijskog kralja".
Izvolite proverite
pre 6 godina
pa i pasic je imao povod za rat
apis je bio ruski placenik
pre 6 godina
A zato mi je uvek bio odbojan lik, iako sam muziku njegovog benda voleo, ima tu nešto :))
pre 6 godina
1. Da odgovorim svim nevernim Tomama, nema bolje zemlje od Srbije i glupljeg naroda od Srba.
2. Nikad nismo imali, ili znali da pregovaramo!
3. Zasto subjektivan osecaj, treba da bude nacinalan?
4. Mi sebe niti volimo, niti cenimo, a sve zahvaljuci ovim koje slepo sledimo i verujemo!
5.Pre nego sto ista napisemo, aj da prvo razmislimo!
pre 6 godina
Umesto da smo ostali pod Austrougarskom, mi smo hteli samostalnost. I evo sta danas imamo, tugu, cemer i jad. Bar bi smo bili austrijanci i ziveli zivot dostojan coveka.
(realista, 7. jul 2017 17:50)
I ne bismo imali tu nezgodnu gramatiku.
pre 6 godina
Nisu nas napali Austrijanci i zapoceli prvi svetskji rat zbog Gavrila ali on im je dao povod.Ja smatram da nije bilo atentata da bi rat poceo negde drugde i da bi Srbija kasnije usla u rat i bila postedjena strahovitih gubitaka.Po meni su Karadjordjevici glavni uzrok nasih stradanja a ne tamo neki Gavrilo.Jer do Majskog prevrata mi smo Austriski igrac bili,nakon prevrata postajemo Ruski piun a bugari od Ruskog uticaja prelaze na nemacki.Svakako previse kompleksna tema a Cane je ovde jako pristrasn zbog rodbinske veze.
pre 6 godina
Jedan vek kasnije, pola miliona srba zivi u Austriji, isto tolko uzelo madjarske pasose a par miliona zivi u granicama tadasnje Austrougarske. Vecina srba sanja da postane punopravni clan nekadasnje AU tvorevine, sadasnja EU.
Sta bi bilo kad bi bilo.
pre 6 godina
Da sad trebate birati Hrvatska, Srbija, Bosna ili Austrija, šta biste izabrali?!
(Meister Jakob, 7. jul 2017 19:04)
--
Da sada biram, izabrao bih pusto ostrvo sa tropskom klimom i obilatim izvorima hrane, nekih 10,000 milja od najblize zapadnoevropske drzave.
pre 6 godina
Nije bilo nikakvog razumnog razloga za aneksiju BiH! Izivljavanje velikih i beskrupuloznih!
pre 6 godina
Austrijanci su bili super gazde, sve države koje su bile pod njima su imale zapravo veliku autonomiju, nešto kao danas EU, a Beč je bio Brisel.
Da sad trebate birati Hrvatska, Srbija, Bosna ili Austrija, šta biste izabrali?!
(Meister Jakob, 7. jul 2017 19:04)
Mentalitet malih naroda sa podaničkim mentalitetom karakteriše stalna potreba za velikim gazdom koji će da tutoriše i donosi odluke za iste, jer jelte, oni su nezreli za tako nešto. Nema veze što je kavez, ako je napravljen od zlata.
pre 6 godina
Да се ви што грдите Гаврила ишта питате, још би Срби били под Византијом или Турцимa.
pre 6 godina
@Era 07.jul 2017. 18:40
Nije K&K anektirala Bosnu PROTIVNO svakom pravu,naprotiv!
Na Berlinskom kongresu u julu 1878. velike sile su priznale novooformljenu drzavu Srbiju, vratile joj niski,leskovacki, vranjanski i pirotski okrug,skoro 30% tadasnje teritorije,(koje je Rusija POKLONILA Bugarskoj u martu iste te godine....) ali dozvolile su Austrougarskoj da 1908. anektira Bosnu....jer je Turska izgubila vlast na toj teritoriji....
Bosna nikad nije bila pod srpskom vlascu,ako se ne varam....Imala je svoje vladare u srednjem veku sve dok nije pala pod tursku vlast....
pre 6 godina
Pitam se koliko vas je završilo, bar srednju školu?? Gdje se uči takva istorija gdje ljudi okrivljuju Gavrila za rat???? Pa to se ne uči ni u Austriji. Niko, izvinjavam se ostalima koji jesu, nije pročitao ni jednu istorisku, dokumetarnu knjigu. Osim portala i gledanja raznih rijalitija ništa i ne čitate. Sramota.
pre 6 godina
' ... Svak se rodi da po jednom umre,
čast i bruka žive do vijeka...'- Njegoš
Vidim da neki ovde pljuju po Gavrilu, imajte na umu da je K&K monarhija anektirala Bosnu (tad većinski srpsku), protivno svakom pravu, ekonomski eksploatisala, a Ferdinand došao na vojnu paradu u Sarajevo zakazanu na Vidovdan... ko razume shvatiće...
(Era, 7. jul 2017 18:40)
-------
Citirati Njegoša, danas, jednom "pozamašnom" delu stanovništva Srbije, koje je kukavičluk, "snalaženje", i svakovrsnu prostituciju proglasimo vrlinama, isto je kao otići na ogradu svinjca i stanovnicima tog obora, umesto kukuruza, sipati bisere. Nažalost, to je tako, uprkos tome što je jako teško priznati tu činjenicu. Gavrilo Princip je antiheroj, čak i zločinac, samo za one koji se dive svom kukavičluku, svojoj bezličnosti i bezvrednosti. Kako ti i takvi da shvate postupak jednog mladog čoveka na početku života, koji sebe i svoj život žrtvuje za slobodu svog naroda? To je prosto nemoguće? Oni su NIKO i NIŠTA, oni ne pripadaju NIGDE odnosno, pripadaju onome na čijem "koritu" mogu bolje da se najedu. Vrhunac svih njihovih vrednosti su "deset sa lukom i pivom".
pre 6 godina
@Zoran
Stavka 1 se ne slaze sa stavkama 5 i 6!
Ako je rat vec planiran, Srbija je bila meta br 1 Austrougarske!
pre 6 godina
Za sve ove "dobre poznavaoce" istorije:
Ako zaista mislite da je Austrougarska zapocela rat samo zbog tog atentata, znaci da ni jednu ozbiljniju istorijsku knjigu u zivotu niste procitali i u istoriju se razumete koliko i ekipa iz kraja ispred prodavnice. Toliko ima literature i sacuvanih zvanicnih dokumenata iz perioda neposredno pred rat da je zaista besmisleno isticati da je atentat bio povod za svetski rat.
Austrougarska bi zapocela rat bez obzira na atentat.
(Marko, 7. jul 2017 18:02)
nije bas pametno da se sa toliko cinizma obracas drugima koji ne dele tvoje misljenje (sto ni najmanje ne znaci da su neobrazovani; naprotiv ne postoji tema iz istorije koju ni dva istoricara, a kamoli svi istoricari, nece posmatrati na isti nacin), a sam nisi u stanju da razlikujes pojmove 'povod' i 'uzrok'! principovo ubistvo dakle JESTE bilo povod za rat. ali ne i uzrok rata, tako da se sa sustinom tvog komentara se inace slazem. a posto i bec i berlin jesu trazili rat i posto im je trebao POVOD za rat, svako odlaganje bi dobro doslo srbiji, tesko isrcpljenoj ratovima 1912-1913. uostalom, nemci su zeleli rat po svaku cenu dok su jos bili u prednosti, tako da, da je neki drugi POVOD upotrebljen kao izgovor za rat nemaca sa rusima i francuzima, ko zna... mozda upravo berlin ne bi dozvolio becu da zapocinje rat na jugu po bi se srbija i izvukla (na isti nacin na koji berlin nije podrzao austrijance na konferenciji u bukurestu 1913. kada su odrednjivane granice balkanskih drzava).
pre 6 godina
Gavrilo Princip je nosioc velikosrpske ideje a direktni egzekutor terorističke organizacije zvane "Mlada Bosna".
(kralj, 7. jul 2017 16:22)
"Mlada Bosna" je bila jugoslovenska organizacija. Nije sprovodila teror već političke atentate, pa samim tim ni Princip ni ostali članovi Srbi, a i Bošnjaci i Hrvati ne mogu biti teroristi. Da je lepo šta je uradio, nije. Ali Jugoslaviju su hteli najviše južni Sloveni AU Monarhije. Konačno, Princip gramatički ne može biti "nosioc" već "nosilac".
pre 6 godina
Balkan je poslednja rupa na svirali. Ko jos misli da mi ovde odlucujemo o bilo cemu? Treba da pocnemo da razmisljamo kao demokrate, jer samo prava i zakoni mogu da nas zastite.
pre 6 godina
sta je onda onaj Bugarin koji je ubio kralja Aleksandra u Marseju po nalogu Artukovica koji je tada bio pobegao u Rim skrivajuci se od optuznice suda?
Postoje bitne razlike koje ti ne zelis ili prosto ne mozes da shvatis. Niti smo mi anektirali Bugarsku niti je kralj Aleksandar ubjen u Bugarskoj od strane ponizenih i potlacenih Bugara. A o krivici za Prvi svetski rat i da ne pocinjm,to je tek suludi mazohizam u tolikoj meri da ne znam mogu li strucna lica pomoci. Kao nisu istoricari rekli svoj sud. Kakvih ljudi ima...
pre 6 godina
Oh, taj prvi svetski rat, i večita žalopojka za izgubljenom "populacijom". Pitao bih komentatore da li su svesni činjenice; da Gavrilo nije dao Beču casuus belli, ne bi ni ti koji kukaju zbog izgubljenih života ni postojali. Jer ko zna kako bi se istorija kretala. A da je za rat kriva Srbija i to je samo delimično tačno, barem onoliko koliko je onaj Apis stajao iza logističke podrške mladobosancima. Srbija je naime prihvatila skoro sve tačke ultimatuma K&K monarhije osim dve tačke, one koje su se odnosile na hapšenje pomagača atentatora. Zašto su te dve tačke odbijene? Ne zato što se radilo o zadiranju u svete krave "suverenitet i t.integritet" nego zato što bi time bili razvlašćeni i uklonjeni oni koji su smakli Aleksandra Obrenovića, i koji su sve do 1917 kada ih je u Solunskom procesu Aleksandar Karađorđević smnakao, bili siva, crna i bela eminencija "demokratske" kraljevine. Ako je iko od srba kriv za gubitak onolikih života u I Svetskom ratu, to je onda Dragutin Dimitrijević Apis, kao i Nikola - Bajo Pašić. Jer da se Apis nije zaigrao, Srbija bi se posle Balkanskih ratova oporavila, kako tako sredila, a onda, ako je tako trebalo da bude i da ratuje sa imperijom koja je sama po sebi bila na izdisaju i koja je iznutra pucala po šavovima.
pre 6 godina
Austrijanci su bili super gazde, sve države koje su bile pod njima su imale zapravo veliku autonomiju, nešto kao danas EU, a Beč je bio Brisel.
Da sad trebate birati Hrvatska, Srbija, Bosna ili Austrija, šta biste izabrali?!
pre 6 godina
Srbiji je ponajmanje trebao rat 1914. Bosanski momci su odlučili da ubiju Ferdinanda jer je Austrija na razne načine provocirala bakanskim ratom oslabljenu Srbiju. Pradeda mi je poginuo na Ceru još u jesen , 1914. , izanjega je ostalo četvoro dece od kojih je rat preživelo samo dvoje, simbolično, Živko i Živka. Da li je nama trebao taj rat, nije. Lično ne podržavam bilo lakav terorizam, ivek ga čine ideološki (pogodni za obradu) ostrašćeni pojedinci,koji ne spadaju u intelektualne gromade, nego lakomislene likove. Ne podržavam ni Jugoslaviju koja je od 1944. bila tamnica srpskog naroda.
pre 6 godina
"Hocu da zivim u svojoj zemlji a ne u njihovoj drzavi"
Cane Partibrejkers
pre 6 godina
1) Istorijski ARGUMENTI su pokazali da bi se Veliki rat desio bez obzira što je Princip bio atentator
2) Princip i ekipa u kompletu "Mlada Bosna" su bili državljani Austro-Ugarske i to pripadnici sve tri nacije. Srbi, Hrvati i Muslimani
3) Oružje i neku vrstu logistike su dobili u Beogradu i to od strane poznate TERORISTIČKE grupe koja se zvala "Crna ruka"
4) Sam atentat je, po današnjim merilima bio teroristički čin
5) Srbi iz Srbije, ne iz Bosne, su posle nastradali i izgubili oko 1 milion ljudi, a što je posledica da nas danas ovde ima barem duplo manje
6) Srbi iz Srbije, ne iz Bosne, i dan danas se pogrešno, naravno, smatraju izazivačima Prvog svetskog rata...
Toliko od mene o "herojskom" činu jednog zavedenog golobradog blavca...
pre 6 godina
@white star
To je bio Ferdinandov plan koji niko u Austrougarskoj nije podržavao - pripreme za rat su počele pre "povoda"a Ferdinand nije bio omiljen - bukvalno su ga poalali na streljanje (imali su obaveštenje, izmedju ostalih i Pašić je upozoravao).
Koliko lepog su mislili o Slovenima govori i činjenica da je Ferdinand morao da pristane da mu deca neće biti pretendenti na presto posle njega - supruga slovenskog porekla se nikome nije svidjala.
To što smo mi ozašli grbavi posle 70 godina iz te priče moramo da zahvalimo Aleksandru i Pašiću a ne Principu.
Što se tiče Rusa - prisurni su ovde bili svakako,imali uticaj nesumnjivo ali nisu bili baš najspremniji za rat.
Slovenske zemlje su za Germane bile kolonije - nisu oni imali drugih kolonija kao Englezi,Francuzi i sigurno bi tako nastavili da naa tako posmatraju.
Jednom rečju - svako ko sumnja da bi slovenskim narodima bila namenjena sudbina Lužičkih Srba gadno greši.
pre 6 godina
Za sve ove "dobre poznavaoce" istorije:
Ako zaista mislite da je Austrougarska zapocela rat samo zbog tog atentata, znaci da ni jednu ozbiljniju istorijsku knjigu u zivotu niste procitali i u istoriju se razumete koliko i ekipa iz kraja ispred prodavnice. Toliko ima literature i sacuvanih zvanicnih dokumenata iz perioda neposredno pred rat da je zaista besmisleno isticati da je atentat bio povod za svetski rat.
Austrougarska bi zapocela rat bez obzira na atentat.
pre 6 godina
Kao i uvek Rusija rije na ovim prostorima, tako je bilo i onomad. Rusiji nikako nije odgovaralo kuda se kretala Austrougarska imperija, a to je ono sto se najvise sakriva na ovim prostorima.Imperiaje trebala pored Besa i Budimpeste da dobije treci veliki centar, a to je bio Prag. Sa priznavanjem Praga kao treceg centra imperije, SVI slovenski narodi bi dobili izjednacen status sa Austrijancima i Madjarima. To bi ujedno bio i kraj ruskog uticaja na Balkanu. Zato su Rusi vrsili sve moguce da destabilizuju region, pa su cak i trenirali clanove Crne ruke. Ova situacija je jako prepoznatljiva... Istorija se uvek ponavlja, a mi nasom neodlucnoscu sami preuzimamo ulogu zrtve.(white star, 07. jul 2017 15:49)Austrougarska je bila zastarela,feudalna tamnica naroda i morala je da nestane bez obzira da li je bilo rata ili ne.Sloveni nikada ne bi imali ista prava kao Austrijanci,kao što nisu mogli da imaju ista prava kao Turci u Otomanskoj imperiji.Kakve su ti ovo gluposti o priznavanju Praga,kao prestonice.Prag je prestonica Čeha,dok su u Austrougarskoj,pored njih živeli Slovaci,Srbi,Hrvati,Slovenci,Ukrajinci,Rumuni,Italijani,bosanski muslimani...Austrougarska je napala Srbiju po instrukciji Berlina.Rusija je stala uz Srbiju i objavila rat Beču.Da nije bilo toga danas bi Srbima i ostalim balkanskim narodima maternji jezik bio nemački.U ostalom Rusija je u 19-om i na početku 20-og veka pomogla balkanskim narodima da se izvuku iz Otomanskog ropstva i postanu deo Evrope.Slažem se da tada,kao i sada na ruski uticaj na Balkanu nisu blagonaklono gledali u Londonu i Berlinu,čak su pomagali Istanbul kada je trebalo gušiti ustanke balkanskih naroda.Istorija se ponavlja,a mi bi trebalo da znamo ko su nam prijatelji.Ovo za Crnu ruku je izmišljotina.Članovi te organizacije su uglavnom bili oficiri i podoficiri srpske vojske i nemaju nikakve veze sa Rusijom,kao što nemaju veze sa Mladom Bosnom.Nema tu nikakve tajanstvenosti i zavere,kao što mislimo.Srbija treba večno da bude zahvalana Rusiji i caru Nikolaju Romanovom za pomoć u Prvom svetskom ratu.
pre 6 godina
@stop glupim mitovima!
Da imas i trunku znanja o I svetskom ratu, znao bi da je Nemacka zapocela rat napadom na Belgiju i Luksemburg. Naravno, to je bilo zbog odmazde poznatim srpskim drzavama Belgiji i Luksemburgu.
pre 6 godina
napravili Austrijanci film na temu atentata. zamislite film se zove "Atentat". A film finansiralo ministarstvo za kulturu Austrije. Lepo objašnjeno šta se tu zaista desilo i zbog čega. Tako da posrbice, vi nema razloga da se stidite Gavrila Principa, i njegovog dela, on je samo bio žrtva nekolicine ljudi i svojih ideala. Slava mu.
pre 6 godina
' ... Svak se rodi da po jednom umre,
čast i bruka žive do vijeka...'- Njegoš
Vidim da neki ovde pljuju po Gavrilu, imajte na umu da je K&K monarhija anektirala Bosnu (tad većinski srpsku), protivno svakom pravu, ekonomski eksploatisala, a Ferdinand došao na vojnu paradu u Sarajevo zakazanu na Vidovdan... ko razume shvatiće...
pre 6 godina
Haha a zato mu se bend zove Partibrejkers :D Nije krv voda definitivno :)
pre 6 godina
Glavni problem izmedju Nemaca i Srba (a i ostalih naroda istoka) je bilo njihovo nepostovanje prema nama, njihov gledanje sa visine da smo üntermenschen bez kulture predodredjeni za eksploataciju (pogledajte samo postere iz prvog svetskog rata), pa morao je neko da ih raspali po toj arogantnoj brnjici..
pre 6 godina
Princip nije bio Srbin, nego Yugosloven. To je sustinska razlika.
Drugo, on je svojim teroristickim aktom posledicno unistio Srbiju koja je izgubila 1 milion dusa,dece,starih,zena i ljudi,ni zbog cega!
Trece, ako taj decko nekom normalnom moze biti heroj, sta je onda onaj Bugarin koji je ubio kralja Aleksandra u Marseju po nalogu Artukovica koji je tada bio pobegao u Rim skrivajuci se od optuznice suda?
Onda je i on heroj,el tako, ali to nam onda malo manje odgovara?
Samo potpuno neuki i neprosveceni ljidi mogu da velicaju Principa. Sta je on uradio?! Pucao na stranog drzavnika i zenu? Sta je ocekivao? Odakle njemu i toj tajnoj organizaciji ideja da narodi u Bosni nisu hteli Austrijance ? Ogromna vecina jeste htela da zivi u Austrougarskoj! Kao i sto danas imamo 5 miliona Srba koji zive i rade u inostranstvu, i tada su ljudi hteli da se sklone Srbije,nema razlike. Prnicip je sramota ljudskog roda isto kao i onaj Bugarin sto nam je ubio kralja!
pre 6 godina
Gavrilo je napravio Srbiji i Srbima medvedju uslugu,i nikada nije tokom sudjenja rekao da je Srbin vec jugosloven....skuvao nam je corbu koju smo masnije platili milionima zrtava...dakle za mene on je jugoslovenski nacionalista nikako srpski rodoljub.
Cane je legenda
(Malkowski, 07. jul 2017 14:42)
Gavrilo Princip nije kriv zbog pocetka Prvog svetskog rata.. Rat bi poceo sve jedno to je bio samo izgovor...
pre 6 godina
VI STE PORODICNO NAIVNI. MOGLI SU DA GA UBIJU BILO GDE A ONO BAS U SRBIJI OD SRBINA PA STVARNO SMO STOKA
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (ovako, 7. jul 2017 14:51)
Da je dosao u Srbiju kao gost, da se lepo najavio - bio bi docekan kao rod najrodjeniji. Dlaka s glave mu ne bi falila, naprotiv, uzivao bi bolje od beckog cara...
Ali da dodje na okupiranu teritoriju, pa da se jos sepuri i ponizava Srbe - e, onda prodje tako kako je prosao.
Nasa je ruka pruzena - ali ako nam odseces saku, pa nam jos objasnjavas kako je to za nase dobro i kako si nam ucinio uslugu i da je to, ustvari, tvoja saka - e, onda dobijes tacno to sto je FF dobio.
pre 6 godina
Zasto kazete da je Princip dao zivot? Pa on je preziveo atentat i cak nije ni bio osudjen na smrt, umro je od tuberkuloze. A i sam je rekao da se kaje sta je uradio kada je video kakav je rat zapoceo. Licno ne smatram da je bio heroj, jer onda prihvatamo da je atentat legitimno sredstvo politicke borbe, a upravo Srbiji i Jugoslaviji su ubijena u atentatima dva kralja, jedan knez i jedan premijer. Atentati nisu nikada nikome nista dobro doneli. Uostalom, cak ni Srbija, pa ni Kraljevina SHS nisu slavile Gavrila Principa, tek su komunisti poceli da ga slave.
pre 6 godina
Umesto da smo ostali pod Austrougarskom, mi smo hteli samostalnost. I evo sta danas imamo, tugu, cemer i jad. Bar bi smo bili austrijanci i ziveli zivot dostojan coveka.
pre 6 godina
кад неко бежи са часова историје и не прочита барем по 1 књигу сваке од зараћених страна а да је притом аутор од кредибилитета(читај не мора да се шлихта никоме зарад ситних интереса) њему је тешко објаснити како је дошло до атентата,1 СР,2 СР,распада сфрј....историја има свој ток њу треба пратити није то филм то је наука!
pre 6 godina
Onda nisi potomak nego rođak.
pre 6 godina
kakva glupost gavrilo nije imao dece
pre 6 godina
Okupatora treba ubiti.Ili zivot dostojan coveka ili smrt.Narod koji trpi ropstvo i torturu nezasluzuje da postoji.
pre 6 godina
šta reći osim da Srbadija i dalje poslovično ima jako malo pameti. Uvek smo spremni da veličamo tamo neke razbojnike i hajduke koji iz potaje ubijaju, nikog se ne tiče da porazmisli malo o tome kako je Srbija prošla u prvom svetskom ratu (katastrofalno jednom rečju, gubici u ljudstvu nepojmljivi), niko da porazmisli o činjenici da mi ne umemo da napravimo državu pristojnu i ugodnu za život čak ni kad bismo 300 godina živeli u potpunom miru, nego čekamo opet neke lude asasine i "heroje" da se njima ponosimo i da opet srljamo u neke nove pogibije i katastrofe kojima ćemo posle spomenike da dižemo. Izgleda da ovaj narod nije nizašta osim da uludo gine. Blago onima koji su uspeli odavde da odu.
pre 6 godina
Da nije bilo te "tamnice od AU da li bismo imali Teslu,Pupina,Milankovica,Dositeja,Sumanovica i mnoge druge koji su tu rodjeni kao potomci migranata iz Turske i ciji je talenat prepoznat i odnegovan. O zaslugama za nas jezik i pomoc Vuku Karadzicu glupo je i pisati.....
pre 6 godina
Rodbina jesi ali potomak nisi
pre 6 godina
Gavrilo Princip je nosioc velikosrpske ideje a direktni egzekutor terorističke organizacije zvane "Mlada Bosna".
pre 6 godina
Ja se stvarno nadam da nisi potomak kao što objašnjavaš. Jer onda ispada da su tvoja prababa i njen brat... pa su dobili tebe, znaš već.
pre 6 godina
Gavrilo Princip je heroj koji je dao život za slobodu. On je čist primer junaka jer je dao sebe da bi drugi bili slobodni. Svako drugo tumačenje predstavlja iskrivljivanje istorije.
(Gavrilo Iz Principa, 07. jul 2017 13:33)
Istoriju treba poznavati. Ferdinand je bio princ ali ne i naslednik jer je to pravo izgubio zenidbom "obicne" zene. Bio je i tekst o B92. Po meni, Austro-Ugarska je namerno Ferdinanda i poslala a isto tako platila Principu i ekipi.. I sve to zbog aneksije Bosne i to nas kostalo 30% populacije i 50% muske populacije, sto uopste nije resilo pitanje rata (kao rusko stradanje u WW2).. Ima toga jos.
Ali bitno da je Princip heroj i da je sve to bilo vredno ovoga sada sto imamo /sarcasm off
pre 6 godina
Nije Gavrilo otišao u Beč da ubije cara, već ga sačekao na svom pragu.
pre 6 godina
Potomak ili imate zajedničke pretke?
pre 6 godina
Jao, Cane ... ako je hteo CARA da ubode u sarajevskoj većnici, morao je da sačeka da ili car u nju dođe, ili da Ferdinand postane car :)
Ipak, pre mi liči da je ovo autor teksta zbljao, nego da je Cane pogrešio ;)
(Goran)
А ниси помислио можда да је реч о потпуно два различита атентата. Па из самог текста се јасно види да Цане прича одвојено о Францу Фердинанду и о Фрањи Јосифу.
pre 6 godina
Dao svoj život da bi živeli zajedno, cela suština. Sad u Hrvatskoj uče decu da je Gavrilo bio terorista, šlihtare nemačke.
pre 6 godina
Cane legendo, svirati rock'n'roll je bolje od svega toga zajedno.
A za prvi svetski rat ima mnogo drugih razloga, od oslobadjanja od turaka do komplikovanih odnosa izmedju sila osovina i antanta. Mislim da je Balkan kao i uvek samo kulisa.
pre 6 godina
da nije bilo tog gavrila mi bi smo danas ziveli bolje..po cijem nalogu je ubio cara..ako je delovao sam..zasto je to uradio itd..uglavnom katastrofa..
pre 6 godina
Gavrilo Princip je jedan od onih koji ljudima osvetljavaju put. Kao i njegov unuk Cane. Ljudima, a ne samo Srbima.
pre 6 godina
Gavrilo Princip nas je upropastio.
(don tom, 07. jul 2017 14:09)
Ne Gavrilo nego ti i tebi slicni.
pre 6 godina
Smorili ste više sa time: Cane legendo, Cane care i itd.
pre 6 godina
Pa nije unuk Gavrila Principa, nego praunuk njegovog ujaka, kako ste i sami u tekstu napisali.
pre 6 godina
Gavrilo Princip nas je upropastio.
(don tom, 7. jul 2017 14:09)
Da, ovo je cuvena teza po kojoj je neki mrsavi mladic iz Bosne kriv sto je poceo Svetski rat. Ko se i malo razume u medjunarodnu politiku dobro zna da Engleska i Nemacka ne mogu zaratiti zbog tako trivijalnog razloga, ali za obican narod ovo "objasnjenje" je vise nego dovoljno.
pre 6 godina
@don tom
Šta je trebalo, da ostaneš okupiran, porobljen, zastrašivan, namerno izložen zarazama?
Kakav sramotan komentar.
pre 6 godina
Cane faca najjaca,seljaci ne mogu da skapiraju.
pre 6 godina
Jao, Cane ... ako je hteo CARA da ubode u sarajevskoj većnici, morao je da sačeka da ili car u nju dođe, ili da Ferdinand postane car :)
Ipak, pre mi liči da je ovo autor teksta zbljao, nego da je Cane pogrešio ;)
pre 6 godina
@ don tom
Vas tisucljetnje kroate definitivno jest,slava mu i hvala!
pre 6 godina
Gavrilo Princip nas je upropastio.
(don tom, 7. jul 2017 14:09) # Link komentara
Slazem se sa tobom, ali treba objasniti i zasto.
Kao i uvek Rusija rije na ovim prostorima, tako je bilo i onomad.
Rusiji nikako nije odgovaralo kuda se kretala Austrougarska imperija, a to je ono sto se najvise sakriva na ovim prostorima. Imperiaje trebala pored Besa i Budimpeste da dobije treci veliki centar, a to je bio Prag. Sa priznavanjem Praga kao treceg centra imperije, SVI slovenski narodi bi dobili izjednacen status sa Austrijancima i Madjarima. To bi ujedno bio i kraj ruskog uticaja na Balkanu. Zato su Rusi vrsili sve moguce da destabilizuju region, pa su cak i trenirali clanove Crne ruke.
Ova situacija je jako prepoznatljiva... Istorija se uvek ponavlja, a mi nasom neodlucnoscu sami preuzimamo ulogu zrtve.
pre 6 godina
Cane je legenda, odrastao sam uz njegovu muziku, kao i uz EKV I Azru... ali dosta vise ovog iskrivljavanja istorije kako ko pozeli. Ako u Istoriji koja se uci u ostatku sveta pise da je Princip terorista koji je ubio trudnu zenu, i zbog cijeg su postupka milioni kasnije poginuli... zasto uopste pokusavate? Uskoro cete i o Milosevicu (cisto iz inata) da ucite kako je bio veliki srpski heroj kao sto se vec uci o Mladicu, Karadzicu... Kako vam volja:), ali cinjenica je da Srbija nikada nece napraviti napredak dok god ne rascisti sa nekim stvarima iz istorije!
pre 6 godina
Uz dužno poštovanje, nisi ti cane njegov potomak, tonje druga grana. A i da jesi to nema nikakve veze sa bilo čim osim da je jedna zanimljivost.
Da li je to ubistvo bilo besmisleno? Da, koliko god neko pokušavao opravdati taj čin. Svako ubistvo je besmisleno - svako.
E sad, da li bi Cane imao isti pogled na taj čin da je kojim slučajem u rodbinskoj vezi sa Ferdinandom?
Ako bi imao isti ovakav pogled, za šta su šanse minimalne, možda bi se taj čin mogao pravdati.
Toliko. Ko razumije, shvatit će.
pre 6 godina
Jadan li je naš rockandroll sa ovim palamudom.
pre 6 godina
@don tom
carica milica nas je upropastila, a ne naš gavrilo !
pre 6 godina
Nikad ni u jednoj partiji, nikad ni za jednu vlast! Cane kralju!
pre 6 godina
"Ej, Ferdinande nemoj da nas ugnjetavaš" ....kao da ga cujem Caneta dok ovo govori hehehee
pre 6 godina
Kažu neki da je heroj. Iskreno ne znam. Možda jeste, ali je onda za neke heroj i atentator na kralja Aleksandra. Zavisi sa koje strane i koliko ostrašćeno gledamo. I ovo objašnjenje da nije bila trudna, šta to znači? Da je onda u redu što je i nju ubio? Borba za slobodu? Danas se takvi činovi nazivaju terorizmom. Slobodno lupajte minuse.
pre 6 godina
Naslov i tekst nidje veze posto Gavrilo Princip nije imao potomke...
pre 6 godina
"Ja sam potomak Gavrila Principa. Majka Gavrila Principa i moj pradeda su rođeni brat i sestra", rekao je Cane"
Cane, kralju
Nisi potomak Gavrila, nego rodjak :)
pre 6 godina
Ako nije trudna onda nema veze a Cane?
Kakva je korist bila za Srbiju od tog dvostrukog ubistva? Nikakva, samo steta, velika velika steta.
A danas samo Srbija slavi to ubistvo, Hrvati i Bosanci su pametniji.
pre 6 godina
obozavam caneta, ali sam ipak pacifista.
Rock'n'roll je uvek bolji od politike.
budimo bolji od nasih dedova
pre 6 godina
Gavrlo Princip je, bez ikakve sumnje, bio veliki čovek!
pre 6 godina
Glas Caneta je osebujan i može se smatrati jednim od najboljih glasova ne samo kod nas nego i u svijetu. No nije to razlog moga javljanja. Otkrit ću jednu malu tajnu vezanu za Caneta, sigurno se neće naljutiti. Po meni je najžešči koncert ikada održan u Beogradu, čuveni koncert Električnog orgazma o DOC-u. Tada je ljuba ostao bez pantalona. No zanimljivije je bilo kada je jedan mladi panker uhvatio Gileta za njegovu legendarnu maramu i pokušao da je otrgne. Gile se jakim udarcima po ruci pankera uspio odbraniti. Taj mladi panker nije bio niko drugi do Caneta.
pre 6 godina
Kul neka familija!
pre 6 godina
Cane bravo!
pre 6 godina
Cane kralj
pre 6 godina
Cane legenda!
pre 6 godina
Krv nije voda!
pre 6 godina
VI STE PORODICNO NAIVNI. MOGLI SU DA GA UBIJU BILO GDE A ONO BAS U SRBIJI OD SRBINA PA STVARNO SMO STOKA
pre 6 godina
Znaci tvoj deda Gavrilu, brat od ujaka...ili ako je rec o zenskoj strani, onda tvoja baba Gavrilu sestra od ujaka.
pre 6 godina
Nego šta! Uvek i zauvek slobodni! Cane kralju!
pre 6 godina
Dobri ste obojica !
pre 6 godina
Retko veliki car!
pre 6 godina
Gavrilo je napravio Srbiji i Srbima medvedju uslugu,i nikada nije tokom sudjenja rekao da je Srbin vec jugosloven....skuvao nam je corbu koju smo masnije platili milionima zrtava...dakle za mene on je jugoslovenski nacionalista nikako srpski rodoljub.
Cane je legenda
pre 6 godina
Gavrilo Princip nas je upropastio.
pre 6 godina
znaci nije unuk Gavrila Principa.
pre 6 godina
Jadni Gavrilo, nije mogao znati da će jednog dana o suživotu u Bosni odlučivati jedan Dodik...
pre 6 godina
Cane, LEGENDO !!!
pre 6 godina
Cane je jedan od retkih velikana kojem je obraz cist.
pre 6 godina
Uslovno receno zbog ubistva cara i carice Austrougarska napade Srbiju. Koliko miliona Srba bi sahranjeno? Kralj Petar ili neki drugi mocnik ne hteda da prihvati veliku Srbiju od Karlobaga do Karlovca i Virovitice. Stvori se nova drzava kraljevina SHS. A sta bi od te tvorevine. Raspade se za 15 dana. Vec 15.04. 1941. prestade da postoji kao takva. Vojska se raspade izdadose ja kraljevi oficiri.1945 dodjose komunisti i za narednih 45 godina napravise drzavu sa vojskom kako nam govorise valjda cetvrtom po snazi u Evropi. "Ponos i dika "mile nam drzave. Da tako je u snu i na papiru ali na javi tu silu cetvrtu u Evropi razjuri " lovacko udruzenje iz Maribora".
A SADA KAKO DA KAZEM HVALA GAVRILU. Ako je to zbog njega debelo smo najeb..i. Koliko Srbskih glave sahranismo u 1. SV.ratu?Koliko u 2. Koliko zbog pobednickog terora od 1945. Koliko Srbi platise stvaranje svih novih drzava nastalih od 1991? KOLIKO ????
pre 6 godina
cane zna dal je ona bila trudna ili nije..i mrtav ladan izjavljuje da je unuk principa..pa partibrejker..koliko nebuloza na jednom mestu,stvarno mu je vreme za penziju
pre 6 godina
Cane majstore, jos vise te cenim nakon ovoga.
pre 6 godina
bravo
pre 6 godina
Kralj:)
pre 6 godina
Gavrilo Princip je heroj koji je dao život za slobodu. On je čist primer junaka jer je dao sebe da bi drugi bili slobodni. Svako drugo tumačenje predstavlja iskrivljivanje istorije.
pre 6 godina
Цане је геније!
pre 6 godina
Gavrilo Princip je heroj koji je dao život za slobodu. On je čist primer junaka jer je dao sebe da bi drugi bili slobodni. Svako drugo tumačenje predstavlja iskrivljivanje istorije.
pre 6 godina
Cane majstore, jos vise te cenim nakon ovoga.
pre 6 godina
Цане је геније!
pre 6 godina
Cane je jedan od retkih velikana kojem je obraz cist.
pre 6 godina
Gavrilo Princip nas je upropastio.
(don tom, 7. jul 2017 14:09)
Da, ovo je cuvena teza po kojoj je neki mrsavi mladic iz Bosne kriv sto je poceo Svetski rat. Ko se i malo razume u medjunarodnu politiku dobro zna da Engleska i Nemacka ne mogu zaratiti zbog tako trivijalnog razloga, ali za obican narod ovo "objasnjenje" je vise nego dovoljno.
pre 6 godina
Nije Gavrilo otišao u Beč da ubije cara, već ga sačekao na svom pragu.
pre 6 godina
"Ja sam potomak Gavrila Principa. Majka Gavrila Principa i moj pradeda su rođeni brat i sestra", rekao je Cane"
Cane, kralju
Nisi potomak Gavrila, nego rodjak :)
pre 6 godina
Cane legenda!
pre 6 godina
Kralj:)
pre 6 godina
Cane, LEGENDO !!!
pre 6 godina
Rodbina jesi ali potomak nisi
pre 6 godina
Gavrilo Princip nas je upropastio.
(don tom, 07. jul 2017 14:09)
Ne Gavrilo nego ti i tebi slicni.
pre 6 godina
Retko veliki car!
pre 6 godina
Dao svoj život da bi živeli zajedno, cela suština. Sad u Hrvatskoj uče decu da je Gavrilo bio terorista, šlihtare nemačke.
pre 6 godina
bravo
pre 6 godina
Potomak ili imate zajedničke pretke?
pre 6 godina
Gavrilo Princip nas je upropastio.
pre 6 godina
"Ej, Ferdinande nemoj da nas ugnjetavaš" ....kao da ga cujem Caneta dok ovo govori hehehee
pre 6 godina
Gavrilo Princip je jedan od onih koji ljudima osvetljavaju put. Kao i njegov unuk Cane. Ljudima, a ne samo Srbima.
pre 6 godina
Jao, Cane ... ako je hteo CARA da ubode u sarajevskoj većnici, morao je da sačeka da ili car u nju dođe, ili da Ferdinand postane car :)
Ipak, pre mi liči da je ovo autor teksta zbljao, nego da je Cane pogrešio ;)
(Goran)
А ниси помислио можда да је реч о потпуно два различита атентата. Па из самог текста се јасно види да Цане прича одвојено о Францу Фердинанду и о Фрањи Јосифу.
pre 6 godina
' ... Svak se rodi da po jednom umre,
čast i bruka žive do vijeka...'- Njegoš
Vidim da neki ovde pljuju po Gavrilu, imajte na umu da je K&K monarhija anektirala Bosnu (tad većinski srpsku), protivno svakom pravu, ekonomski eksploatisala, a Ferdinand došao na vojnu paradu u Sarajevo zakazanu na Vidovdan... ko razume shvatiće...
pre 6 godina
Nikad ni u jednoj partiji, nikad ni za jednu vlast! Cane kralju!
pre 6 godina
@don tom
Šta je trebalo, da ostaneš okupiran, porobljen, zastrašivan, namerno izložen zarazama?
Kakav sramotan komentar.
pre 6 godina
Pa nije unuk Gavrila Principa, nego praunuk njegovog ujaka, kako ste i sami u tekstu napisali.
pre 6 godina
Glavni problem izmedju Nemaca i Srba (a i ostalih naroda istoka) je bilo njihovo nepostovanje prema nama, njihov gledanje sa visine da smo üntermenschen bez kulture predodredjeni za eksploataciju (pogledajte samo postere iz prvog svetskog rata), pa morao je neko da ih raspali po toj arogantnoj brnjici..
pre 6 godina
Uslovno receno zbog ubistva cara i carice Austrougarska napade Srbiju. Koliko miliona Srba bi sahranjeno? Kralj Petar ili neki drugi mocnik ne hteda da prihvati veliku Srbiju od Karlobaga do Karlovca i Virovitice. Stvori se nova drzava kraljevina SHS. A sta bi od te tvorevine. Raspade se za 15 dana. Vec 15.04. 1941. prestade da postoji kao takva. Vojska se raspade izdadose ja kraljevi oficiri.1945 dodjose komunisti i za narednih 45 godina napravise drzavu sa vojskom kako nam govorise valjda cetvrtom po snazi u Evropi. "Ponos i dika "mile nam drzave. Da tako je u snu i na papiru ali na javi tu silu cetvrtu u Evropi razjuri " lovacko udruzenje iz Maribora".
A SADA KAKO DA KAZEM HVALA GAVRILU. Ako je to zbog njega debelo smo najeb..i. Koliko Srbskih glave sahranismo u 1. SV.ratu?Koliko u 2. Koliko zbog pobednickog terora od 1945. Koliko Srbi platise stvaranje svih novih drzava nastalih od 1991? KOLIKO ????
pre 6 godina
Gavrilo Princip je heroj koji je dao život za slobodu. On je čist primer junaka jer je dao sebe da bi drugi bili slobodni. Svako drugo tumačenje predstavlja iskrivljivanje istorije.
(Gavrilo Iz Principa, 07. jul 2017 13:33)
Istoriju treba poznavati. Ferdinand je bio princ ali ne i naslednik jer je to pravo izgubio zenidbom "obicne" zene. Bio je i tekst o B92. Po meni, Austro-Ugarska je namerno Ferdinanda i poslala a isto tako platila Principu i ekipi.. I sve to zbog aneksije Bosne i to nas kostalo 30% populacije i 50% muske populacije, sto uopste nije resilo pitanje rata (kao rusko stradanje u WW2).. Ima toga jos.
Ali bitno da je Princip heroj i da je sve to bilo vredno ovoga sada sto imamo /sarcasm off
pre 6 godina
Naslov i tekst nidje veze posto Gavrilo Princip nije imao potomke...
pre 6 godina
Cane legendo, svirati rock'n'roll je bolje od svega toga zajedno.
A za prvi svetski rat ima mnogo drugih razloga, od oslobadjanja od turaka do komplikovanih odnosa izmedju sila osovina i antanta. Mislim da je Balkan kao i uvek samo kulisa.
pre 6 godina
Gavrilo Princip nas je upropastio.
(don tom, 7. jul 2017 14:09) # Link komentara
Slazem se sa tobom, ali treba objasniti i zasto.
Kao i uvek Rusija rije na ovim prostorima, tako je bilo i onomad.
Rusiji nikako nije odgovaralo kuda se kretala Austrougarska imperija, a to je ono sto se najvise sakriva na ovim prostorima. Imperiaje trebala pored Besa i Budimpeste da dobije treci veliki centar, a to je bio Prag. Sa priznavanjem Praga kao treceg centra imperije, SVI slovenski narodi bi dobili izjednacen status sa Austrijancima i Madjarima. To bi ujedno bio i kraj ruskog uticaja na Balkanu. Zato su Rusi vrsili sve moguce da destabilizuju region, pa su cak i trenirali clanove Crne ruke.
Ova situacija je jako prepoznatljiva... Istorija se uvek ponavlja, a mi nasom neodlucnoscu sami preuzimamo ulogu zrtve.
pre 6 godina
Kažu neki da je heroj. Iskreno ne znam. Možda jeste, ali je onda za neke heroj i atentator na kralja Aleksandra. Zavisi sa koje strane i koliko ostrašćeno gledamo. I ovo objašnjenje da nije bila trudna, šta to znači? Da je onda u redu što je i nju ubio? Borba za slobodu? Danas se takvi činovi nazivaju terorizmom. Slobodno lupajte minuse.
pre 6 godina
znaci nije unuk Gavrila Principa.
pre 6 godina
Cane faca najjaca,seljaci ne mogu da skapiraju.
pre 6 godina
Smorili ste više sa time: Cane legendo, Cane care i itd.
pre 6 godina
Gavrilo je napravio Srbiji i Srbima medvedju uslugu,i nikada nije tokom sudjenja rekao da je Srbin vec jugosloven....skuvao nam je corbu koju smo masnije platili milionima zrtava...dakle za mene on je jugoslovenski nacionalista nikako srpski rodoljub.
Cane je legenda
pre 6 godina
Ja se stvarno nadam da nisi potomak kao što objašnjavaš. Jer onda ispada da su tvoja prababa i njen brat... pa su dobili tebe, znaš već.
pre 6 godina
Gavrlo Princip je, bez ikakve sumnje, bio veliki čovek!
pre 6 godina
Ako nije trudna onda nema veze a Cane?
Kakva je korist bila za Srbiju od tog dvostrukog ubistva? Nikakva, samo steta, velika velika steta.
A danas samo Srbija slavi to ubistvo, Hrvati i Bosanci su pametniji.
pre 6 godina
Za sve ove "dobre poznavaoce" istorije:
Ako zaista mislite da je Austrougarska zapocela rat samo zbog tog atentata, znaci da ni jednu ozbiljniju istorijsku knjigu u zivotu niste procitali i u istoriju se razumete koliko i ekipa iz kraja ispred prodavnice. Toliko ima literature i sacuvanih zvanicnih dokumenata iz perioda neposredno pred rat da je zaista besmisleno isticati da je atentat bio povod za svetski rat.
Austrougarska bi zapocela rat bez obzira na atentat.
pre 6 godina
Jadni Gavrilo, nije mogao znati da će jednog dana o suživotu u Bosni odlučivati jedan Dodik...
pre 6 godina
@ don tom
Vas tisucljetnje kroate definitivno jest,slava mu i hvala!
pre 6 godina
Cane je legenda, odrastao sam uz njegovu muziku, kao i uz EKV I Azru... ali dosta vise ovog iskrivljavanja istorije kako ko pozeli. Ako u Istoriji koja se uci u ostatku sveta pise da je Princip terorista koji je ubio trudnu zenu, i zbog cijeg su postupka milioni kasnije poginuli... zasto uopste pokusavate? Uskoro cete i o Milosevicu (cisto iz inata) da ucite kako je bio veliki srpski heroj kao sto se vec uci o Mladicu, Karadzicu... Kako vam volja:), ali cinjenica je da Srbija nikada nece napraviti napredak dok god ne rascisti sa nekim stvarima iz istorije!
pre 6 godina
obozavam caneta, ali sam ipak pacifista.
Rock'n'roll je uvek bolji od politike.
budimo bolji od nasih dedova
pre 6 godina
1) Istorijski ARGUMENTI su pokazali da bi se Veliki rat desio bez obzira što je Princip bio atentator
2) Princip i ekipa u kompletu "Mlada Bosna" su bili državljani Austro-Ugarske i to pripadnici sve tri nacije. Srbi, Hrvati i Muslimani
3) Oružje i neku vrstu logistike su dobili u Beogradu i to od strane poznate TERORISTIČKE grupe koja se zvala "Crna ruka"
4) Sam atentat je, po današnjim merilima bio teroristički čin
5) Srbi iz Srbije, ne iz Bosne, su posle nastradali i izgubili oko 1 milion ljudi, a što je posledica da nas danas ovde ima barem duplo manje
6) Srbi iz Srbije, ne iz Bosne, i dan danas se pogrešno, naravno, smatraju izazivačima Prvog svetskog rata...
Toliko od mene o "herojskom" činu jednog zavedenog golobradog blavca...
pre 6 godina
Princip nije bio Srbin, nego Yugosloven. To je sustinska razlika.
Drugo, on je svojim teroristickim aktom posledicno unistio Srbiju koja je izgubila 1 milion dusa,dece,starih,zena i ljudi,ni zbog cega!
Trece, ako taj decko nekom normalnom moze biti heroj, sta je onda onaj Bugarin koji je ubio kralja Aleksandra u Marseju po nalogu Artukovica koji je tada bio pobegao u Rim skrivajuci se od optuznice suda?
Onda je i on heroj,el tako, ali to nam onda malo manje odgovara?
Samo potpuno neuki i neprosveceni ljidi mogu da velicaju Principa. Sta je on uradio?! Pucao na stranog drzavnika i zenu? Sta je ocekivao? Odakle njemu i toj tajnoj organizaciji ideja da narodi u Bosni nisu hteli Austrijance ? Ogromna vecina jeste htela da zivi u Austrougarskoj! Kao i sto danas imamo 5 miliona Srba koji zive i rade u inostranstvu, i tada su ljudi hteli da se sklone Srbije,nema razlike. Prnicip je sramota ljudskog roda isto kao i onaj Bugarin sto nam je ubio kralja!
pre 6 godina
cane zna dal je ona bila trudna ili nije..i mrtav ladan izjavljuje da je unuk principa..pa partibrejker..koliko nebuloza na jednom mestu,stvarno mu je vreme za penziju
pre 6 godina
da nije bilo tog gavrila mi bi smo danas ziveli bolje..po cijem nalogu je ubio cara..ako je delovao sam..zasto je to uradio itd..uglavnom katastrofa..
pre 6 godina
Kul neka familija!
pre 6 godina
@stop glupim mitovima!
Da imas i trunku znanja o I svetskom ratu, znao bi da je Nemacka zapocela rat napadom na Belgiju i Luksemburg. Naravno, to je bilo zbog odmazde poznatim srpskim drzavama Belgiji i Luksemburgu.
pre 6 godina
Uz dužno poštovanje, nisi ti cane njegov potomak, tonje druga grana. A i da jesi to nema nikakve veze sa bilo čim osim da je jedna zanimljivost.
Da li je to ubistvo bilo besmisleno? Da, koliko god neko pokušavao opravdati taj čin. Svako ubistvo je besmisleno - svako.
E sad, da li bi Cane imao isti pogled na taj čin da je kojim slučajem u rodbinskoj vezi sa Ferdinandom?
Ako bi imao isti ovakav pogled, za šta su šanse minimalne, možda bi se taj čin mogao pravdati.
Toliko. Ko razumije, shvatit će.
pre 6 godina
Srbiji je ponajmanje trebao rat 1914. Bosanski momci su odlučili da ubiju Ferdinanda jer je Austrija na razne načine provocirala bakanskim ratom oslabljenu Srbiju. Pradeda mi je poginuo na Ceru još u jesen , 1914. , izanjega je ostalo četvoro dece od kojih je rat preživelo samo dvoje, simbolično, Živko i Živka. Da li je nama trebao taj rat, nije. Lično ne podržavam bilo lakav terorizam, ivek ga čine ideološki (pogodni za obradu) ostrašćeni pojedinci,koji ne spadaju u intelektualne gromade, nego lakomislene likove. Ne podržavam ni Jugoslaviju koja je od 1944. bila tamnica srpskog naroda.
pre 6 godina
Glas Caneta je osebujan i može se smatrati jednim od najboljih glasova ne samo kod nas nego i u svijetu. No nije to razlog moga javljanja. Otkrit ću jednu malu tajnu vezanu za Caneta, sigurno se neće naljutiti. Po meni je najžešči koncert ikada održan u Beogradu, čuveni koncert Električnog orgazma o DOC-u. Tada je ljuba ostao bez pantalona. No zanimljivije je bilo kada je jedan mladi panker uhvatio Gileta za njegovu legendarnu maramu i pokušao da je otrgne. Gile se jakim udarcima po ruci pankera uspio odbraniti. Taj mladi panker nije bio niko drugi do Caneta.
pre 6 godina
Da sad trebate birati Hrvatska, Srbija, Bosna ili Austrija, šta biste izabrali?!
(Meister Jakob, 7. jul 2017 19:04)
--
Da sada biram, izabrao bih pusto ostrvo sa tropskom klimom i obilatim izvorima hrane, nekih 10,000 milja od najblize zapadnoevropske drzave.
pre 6 godina
Onda nisi potomak nego rođak.
pre 6 godina
Pitam se koliko vas je završilo, bar srednju školu?? Gdje se uči takva istorija gdje ljudi okrivljuju Gavrila za rat???? Pa to se ne uči ni u Austriji. Niko, izvinjavam se ostalima koji jesu, nije pročitao ni jednu istorisku, dokumetarnu knjigu. Osim portala i gledanja raznih rijalitija ništa i ne čitate. Sramota.
pre 6 godina
@white star
To je bio Ferdinandov plan koji niko u Austrougarskoj nije podržavao - pripreme za rat su počele pre "povoda"a Ferdinand nije bio omiljen - bukvalno su ga poalali na streljanje (imali su obaveštenje, izmedju ostalih i Pašić je upozoravao).
Koliko lepog su mislili o Slovenima govori i činjenica da je Ferdinand morao da pristane da mu deca neće biti pretendenti na presto posle njega - supruga slovenskog porekla se nikome nije svidjala.
To što smo mi ozašli grbavi posle 70 godina iz te priče moramo da zahvalimo Aleksandru i Pašiću a ne Principu.
Što se tiče Rusa - prisurni su ovde bili svakako,imali uticaj nesumnjivo ali nisu bili baš najspremniji za rat.
Slovenske zemlje su za Germane bile kolonije - nisu oni imali drugih kolonija kao Englezi,Francuzi i sigurno bi tako nastavili da naa tako posmatraju.
Jednom rečju - svako ko sumnja da bi slovenskim narodima bila namenjena sudbina Lužičkih Srba gadno greši.
pre 6 godina
Zasto kazete da je Princip dao zivot? Pa on je preziveo atentat i cak nije ni bio osudjen na smrt, umro je od tuberkuloze. A i sam je rekao da se kaje sta je uradio kada je video kakav je rat zapoceo. Licno ne smatram da je bio heroj, jer onda prihvatamo da je atentat legitimno sredstvo politicke borbe, a upravo Srbiji i Jugoslaviji su ubijena u atentatima dva kralja, jedan knez i jedan premijer. Atentati nisu nikada nikome nista dobro doneli. Uostalom, cak ni Srbija, pa ni Kraljevina SHS nisu slavile Gavrila Principa, tek su komunisti poceli da ga slave.
pre 6 godina
Austrijanci su bili super gazde, sve države koje su bile pod njima su imale zapravo veliku autonomiju, nešto kao danas EU, a Beč je bio Brisel.
Da sad trebate birati Hrvatska, Srbija, Bosna ili Austrija, šta biste izabrali?!
(Meister Jakob, 7. jul 2017 19:04)
Mentalitet malih naroda sa podaničkim mentalitetom karakteriše stalna potreba za velikim gazdom koji će da tutoriše i donosi odluke za iste, jer jelte, oni su nezreli za tako nešto. Nema veze što je kavez, ako je napravljen od zlata.
pre 6 godina
Gavrilo Princip je nosioc velikosrpske ideje a direktni egzekutor terorističke organizacije zvane "Mlada Bosna".
pre 6 godina
Jadan li je naš rockandroll sa ovim palamudom.
pre 6 godina
Да се ви што грдите Гаврила ишта питате, још би Срби били под Византијом или Турцимa.
pre 6 godina
Cane kralj
pre 6 godina
Nego šta! Uvek i zauvek slobodni! Cane kralju!
pre 6 godina
Dobri ste obojica !
pre 6 godina
Krv nije voda!
pre 6 godina
' ... Svak se rodi da po jednom umre,
čast i bruka žive do vijeka...'- Njegoš
Vidim da neki ovde pljuju po Gavrilu, imajte na umu da je K&K monarhija anektirala Bosnu (tad većinski srpsku), protivno svakom pravu, ekonomski eksploatisala, a Ferdinand došao na vojnu paradu u Sarajevo zakazanu na Vidovdan... ko razume shvatiće...
(Era, 7. jul 2017 18:40)
-------
Citirati Njegoša, danas, jednom "pozamašnom" delu stanovništva Srbije, koje je kukavičluk, "snalaženje", i svakovrsnu prostituciju proglasimo vrlinama, isto je kao otići na ogradu svinjca i stanovnicima tog obora, umesto kukuruza, sipati bisere. Nažalost, to je tako, uprkos tome što je jako teško priznati tu činjenicu. Gavrilo Princip je antiheroj, čak i zločinac, samo za one koji se dive svom kukavičluku, svojoj bezličnosti i bezvrednosti. Kako ti i takvi da shvate postupak jednog mladog čoveka na početku života, koji sebe i svoj život žrtvuje za slobodu svog naroda? To je prosto nemoguće? Oni su NIKO i NIŠTA, oni ne pripadaju NIGDE odnosno, pripadaju onome na čijem "koritu" mogu bolje da se najedu. Vrhunac svih njihovih vrednosti su "deset sa lukom i pivom".
pre 6 godina
Jedan vek kasnije, pola miliona srba zivi u Austriji, isto tolko uzelo madjarske pasose a par miliona zivi u granicama tadasnje Austrougarske. Vecina srba sanja da postane punopravni clan nekadasnje AU tvorevine, sadasnja EU.
Sta bi bilo kad bi bilo.
pre 6 godina
Cane bravo!
pre 6 godina
Oh, taj prvi svetski rat, i večita žalopojka za izgubljenom "populacijom". Pitao bih komentatore da li su svesni činjenice; da Gavrilo nije dao Beču casuus belli, ne bi ni ti koji kukaju zbog izgubljenih života ni postojali. Jer ko zna kako bi se istorija kretala. A da je za rat kriva Srbija i to je samo delimično tačno, barem onoliko koliko je onaj Apis stajao iza logističke podrške mladobosancima. Srbija je naime prihvatila skoro sve tačke ultimatuma K&K monarhije osim dve tačke, one koje su se odnosile na hapšenje pomagača atentatora. Zašto su te dve tačke odbijene? Ne zato što se radilo o zadiranju u svete krave "suverenitet i t.integritet" nego zato što bi time bili razvlašćeni i uklonjeni oni koji su smakli Aleksandra Obrenovića, i koji su sve do 1917 kada ih je u Solunskom procesu Aleksandar Karađorđević smnakao, bili siva, crna i bela eminencija "demokratske" kraljevine. Ako je iko od srba kriv za gubitak onolikih života u I Svetskom ratu, to je onda Dragutin Dimitrijević Apis, kao i Nikola - Bajo Pašić. Jer da se Apis nije zaigrao, Srbija bi se posle Balkanskih ratova oporavila, kako tako sredila, a onda, ako je tako trebalo da bude i da ratuje sa imperijom koja je sama po sebi bila na izdisaju i koja je iznutra pucala po šavovima.
pre 6 godina
Znaci tvoj deda Gavrilu, brat od ujaka...ili ako je rec o zenskoj strani, onda tvoja baba Gavrilu sestra od ujaka.
pre 6 godina
Gavrilo Princip je nosioc velikosrpske ideje a direktni egzekutor terorističke organizacije zvane "Mlada Bosna".
(kralj, 7. jul 2017 16:22)
"Mlada Bosna" je bila jugoslovenska organizacija. Nije sprovodila teror već političke atentate, pa samim tim ni Princip ni ostali članovi Srbi, a i Bošnjaci i Hrvati ne mogu biti teroristi. Da je lepo šta je uradio, nije. Ali Jugoslaviju su hteli najviše južni Sloveni AU Monarhije. Konačno, Princip gramatički ne može biti "nosioc" već "nosilac".
pre 6 godina
@Era 07.jul 2017. 18:40
Nije K&K anektirala Bosnu PROTIVNO svakom pravu,naprotiv!
Na Berlinskom kongresu u julu 1878. velike sile su priznale novooformljenu drzavu Srbiju, vratile joj niski,leskovacki, vranjanski i pirotski okrug,skoro 30% tadasnje teritorije,(koje je Rusija POKLONILA Bugarskoj u martu iste te godine....) ali dozvolile su Austrougarskoj da 1908. anektira Bosnu....jer je Turska izgubila vlast na toj teritoriji....
Bosna nikad nije bila pod srpskom vlascu,ako se ne varam....Imala je svoje vladare u srednjem veku sve dok nije pala pod tursku vlast....
pre 6 godina
napravili Austrijanci film na temu atentata. zamislite film se zove "Atentat". A film finansiralo ministarstvo za kulturu Austrije. Lepo objašnjeno šta se tu zaista desilo i zbog čega. Tako da posrbice, vi nema razloga da se stidite Gavrila Principa, i njegovog dela, on je samo bio žrtva nekolicine ljudi i svojih ideala. Slava mu.
pre 6 godina
"Hocu da zivim u svojoj zemlji a ne u njihovoj drzavi"
Cane Partibrejkers
pre 6 godina
Umesto da smo ostali pod Austrougarskom, mi smo hteli samostalnost. I evo sta danas imamo, tugu, cemer i jad. Bar bi smo bili austrijanci i ziveli zivot dostojan coveka.
pre 6 godina
sta je onda onaj Bugarin koji je ubio kralja Aleksandra u Marseju po nalogu Artukovica koji je tada bio pobegao u Rim skrivajuci se od optuznice suda?
Postoje bitne razlike koje ti ne zelis ili prosto ne mozes da shvatis. Niti smo mi anektirali Bugarsku niti je kralj Aleksandar ubjen u Bugarskoj od strane ponizenih i potlacenih Bugara. A o krivici za Prvi svetski rat i da ne pocinjm,to je tek suludi mazohizam u tolikoj meri da ne znam mogu li strucna lica pomoci. Kao nisu istoricari rekli svoj sud. Kakvih ljudi ima...
pre 6 godina
@don tom
carica milica nas je upropastila, a ne naš gavrilo !
pre 6 godina
Nisu nas napali Austrijanci i zapoceli prvi svetskji rat zbog Gavrila ali on im je dao povod.Ja smatram da nije bilo atentata da bi rat poceo negde drugde i da bi Srbija kasnije usla u rat i bila postedjena strahovitih gubitaka.Po meni su Karadjordjevici glavni uzrok nasih stradanja a ne tamo neki Gavrilo.Jer do Majskog prevrata mi smo Austriski igrac bili,nakon prevrata postajemo Ruski piun a bugari od Ruskog uticaja prelaze na nemacki.Svakako previse kompleksna tema a Cane je ovde jako pristrasn zbog rodbinske veze.
pre 6 godina
Haha a zato mu se bend zove Partibrejkers :D Nije krv voda definitivno :)
pre 6 godina
Balkan je poslednja rupa na svirali. Ko jos misli da mi ovde odlucujemo o bilo cemu? Treba da pocnemo da razmisljamo kao demokrate, jer samo prava i zakoni mogu da nas zastite.
pre 6 godina
Da nije bilo te "tamnice od AU da li bismo imali Teslu,Pupina,Milankovica,Dositeja,Sumanovica i mnoge druge koji su tu rodjeni kao potomci migranata iz Turske i ciji je talenat prepoznat i odnegovan. O zaslugama za nas jezik i pomoc Vuku Karadzicu glupo je i pisati.....
pre 6 godina
Nije bilo nikakvog razumnog razloga za aneksiju BiH! Izivljavanje velikih i beskrupuloznih!
pre 6 godina
Gavrilo je napravio Srbiji i Srbima medvedju uslugu,i nikada nije tokom sudjenja rekao da je Srbin vec jugosloven....skuvao nam je corbu koju smo masnije platili milionima zrtava...dakle za mene on je jugoslovenski nacionalista nikako srpski rodoljub.
Cane je legenda
(Malkowski, 07. jul 2017 14:42)
Gavrilo Princip nije kriv zbog pocetka Prvog svetskog rata.. Rat bi poceo sve jedno to je bio samo izgovor...
pre 6 godina
Za sve ove "dobre poznavaoce" istorije:
Ako zaista mislite da je Austrougarska zapocela rat samo zbog tog atentata, znaci da ni jednu ozbiljniju istorijsku knjigu u zivotu niste procitali i u istoriju se razumete koliko i ekipa iz kraja ispred prodavnice. Toliko ima literature i sacuvanih zvanicnih dokumenata iz perioda neposredno pred rat da je zaista besmisleno isticati da je atentat bio povod za svetski rat.
Austrougarska bi zapocela rat bez obzira na atentat.
(Marko, 7. jul 2017 18:02)
nije bas pametno da se sa toliko cinizma obracas drugima koji ne dele tvoje misljenje (sto ni najmanje ne znaci da su neobrazovani; naprotiv ne postoji tema iz istorije koju ni dva istoricara, a kamoli svi istoricari, nece posmatrati na isti nacin), a sam nisi u stanju da razlikujes pojmove 'povod' i 'uzrok'! principovo ubistvo dakle JESTE bilo povod za rat. ali ne i uzrok rata, tako da se sa sustinom tvog komentara se inace slazem. a posto i bec i berlin jesu trazili rat i posto im je trebao POVOD za rat, svako odlaganje bi dobro doslo srbiji, tesko isrcpljenoj ratovima 1912-1913. uostalom, nemci su zeleli rat po svaku cenu dok su jos bili u prednosti, tako da, da je neki drugi POVOD upotrebljen kao izgovor za rat nemaca sa rusima i francuzima, ko zna... mozda upravo berlin ne bi dozvolio becu da zapocinje rat na jugu po bi se srbija i izvukla (na isti nacin na koji berlin nije podrzao austrijance na konferenciji u bukurestu 1913. kada su odrednjivane granice balkanskih drzava).
pre 6 godina
VI STE PORODICNO NAIVNI. MOGLI SU DA GA UBIJU BILO GDE A ONO BAS U SRBIJI OD SRBINA PA STVARNO SMO STOKA
pre 6 godina
šta reći osim da Srbadija i dalje poslovično ima jako malo pameti. Uvek smo spremni da veličamo tamo neke razbojnike i hajduke koji iz potaje ubijaju, nikog se ne tiče da porazmisli malo o tome kako je Srbija prošla u prvom svetskom ratu (katastrofalno jednom rečju, gubici u ljudstvu nepojmljivi), niko da porazmisli o činjenici da mi ne umemo da napravimo državu pristojnu i ugodnu za život čak ni kad bismo 300 godina živeli u potpunom miru, nego čekamo opet neke lude asasine i "heroje" da se njima ponosimo i da opet srljamo u neke nove pogibije i katastrofe kojima ćemo posle spomenike da dižemo. Izgleda da ovaj narod nije nizašta osim da uludo gine. Blago onima koji su uspeli odavde da odu.
pre 6 godina
Kao i uvek Rusija rije na ovim prostorima, tako je bilo i onomad. Rusiji nikako nije odgovaralo kuda se kretala Austrougarska imperija, a to je ono sto se najvise sakriva na ovim prostorima.Imperiaje trebala pored Besa i Budimpeste da dobije treci veliki centar, a to je bio Prag. Sa priznavanjem Praga kao treceg centra imperije, SVI slovenski narodi bi dobili izjednacen status sa Austrijancima i Madjarima. To bi ujedno bio i kraj ruskog uticaja na Balkanu. Zato su Rusi vrsili sve moguce da destabilizuju region, pa su cak i trenirali clanove Crne ruke. Ova situacija je jako prepoznatljiva... Istorija se uvek ponavlja, a mi nasom neodlucnoscu sami preuzimamo ulogu zrtve.(white star, 07. jul 2017 15:49)Austrougarska je bila zastarela,feudalna tamnica naroda i morala je da nestane bez obzira da li je bilo rata ili ne.Sloveni nikada ne bi imali ista prava kao Austrijanci,kao što nisu mogli da imaju ista prava kao Turci u Otomanskoj imperiji.Kakve su ti ovo gluposti o priznavanju Praga,kao prestonice.Prag je prestonica Čeha,dok su u Austrougarskoj,pored njih živeli Slovaci,Srbi,Hrvati,Slovenci,Ukrajinci,Rumuni,Italijani,bosanski muslimani...Austrougarska je napala Srbiju po instrukciji Berlina.Rusija je stala uz Srbiju i objavila rat Beču.Da nije bilo toga danas bi Srbima i ostalim balkanskim narodima maternji jezik bio nemački.U ostalom Rusija je u 19-om i na početku 20-og veka pomogla balkanskim narodima da se izvuku iz Otomanskog ropstva i postanu deo Evrope.Slažem se da tada,kao i sada na ruski uticaj na Balkanu nisu blagonaklono gledali u Londonu i Berlinu,čak su pomagali Istanbul kada je trebalo gušiti ustanke balkanskih naroda.Istorija se ponavlja,a mi bi trebalo da znamo ko su nam prijatelji.Ovo za Crnu ruku je izmišljotina.Članovi te organizacije su uglavnom bili oficiri i podoficiri srpske vojske i nemaju nikakve veze sa Rusijom,kao što nemaju veze sa Mladom Bosnom.Nema tu nikakve tajanstvenosti i zavere,kao što mislimo.Srbija treba večno da bude zahvalana Rusiji i caru Nikolaju Romanovom za pomoć u Prvom svetskom ratu.
pre 6 godina
Umesto da smo ostali pod Austrougarskom, mi smo hteli samostalnost. I evo sta danas imamo, tugu, cemer i jad. Bar bi smo bili austrijanci i ziveli zivot dostojan coveka.
(realista, 7. jul 2017 17:50)
I ne bismo imali tu nezgodnu gramatiku.
pre 6 godina
кад неко бежи са часова историје и не прочита барем по 1 књигу сваке од зараћених страна а да је притом аутор од кредибилитета(читај не мора да се шлихта никоме зарад ситних интереса) њему је тешко објаснити како је дошло до атентата,1 СР,2 СР,распада сфрј....историја има свој ток њу треба пратити није то филм то је наука!
pre 6 godina
Austrijanci su bili super gazde, sve države koje su bile pod njima su imale zapravo veliku autonomiju, nešto kao danas EU, a Beč je bio Brisel.
Da sad trebate birati Hrvatska, Srbija, Bosna ili Austrija, šta biste izabrali?!
pre 6 godina
Jao, Cane ... ako je hteo CARA da ubode u sarajevskoj većnici, morao je da sačeka da ili car u nju dođe, ili da Ferdinand postane car :)
Ipak, pre mi liči da je ovo autor teksta zbljao, nego da je Cane pogrešio ;)
pre 6 godina
kakva glupost gavrilo nije imao dece
pre 6 godina
Okupatora treba ubiti.Ili zivot dostojan coveka ili smrt.Narod koji trpi ropstvo i torturu nezasluzuje da postoji.
pre 6 godina
VI STE PORODICNO NAIVNI. MOGLI SU DA GA UBIJU BILO GDE A ONO BAS U SRBIJI OD SRBINA PA STVARNO SMO STOKA
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (ovako, 7. jul 2017 14:51)
Da je dosao u Srbiju kao gost, da se lepo najavio - bio bi docekan kao rod najrodjeniji. Dlaka s glave mu ne bi falila, naprotiv, uzivao bi bolje od beckog cara...
Ali da dodje na okupiranu teritoriju, pa da se jos sepuri i ponizava Srbe - e, onda prodje tako kako je prosao.
Nasa je ruka pruzena - ali ako nam odseces saku, pa nam jos objasnjavas kako je to za nase dobro i kako si nam ucinio uslugu i da je to, ustvari, tvoja saka - e, onda dobijes tacno to sto je FF dobio.
pre 6 godina
1. Da odgovorim svim nevernim Tomama, nema bolje zemlje od Srbije i glupljeg naroda od Srba.
2. Nikad nismo imali, ili znali da pregovaramo!
3. Zasto subjektivan osecaj, treba da bude nacinalan?
4. Mi sebe niti volimo, niti cenimo, a sve zahvaljuci ovim koje slepo sledimo i verujemo!
5.Pre nego sto ista napisemo, aj da prvo razmislimo!
pre 6 godina
@Maja
Niste u pravu. Kanadski osnovci uce bukvalno sledece: "Prvi svetski rat je poceo zato sto je srpski terorista ubio austrijskog kralja".
Izvolite proverite
pre 6 godina
@Zoran
Stavka 1 se ne slaze sa stavkama 5 i 6!
Ako je rat vec planiran, Srbija je bila meta br 1 Austrougarske!
pre 6 godina
Ubiti nekoga u ime slobode...pa još da je prestolonaslednik - vrlo opasna i nezgodna stvar. Uzeti pravdu u svoje ruke. Neko na Gavrila gleda kao na heroja, neko kao na teroristu...i stvarno, u ovom slučaju nema ništa između. Ferdinand nije bio Hitler niti je Austrougarska bila nacistička Nemačka...evo, tamo dole su sada "slobodni", ne vidim da rade, da su složni, da se organizuju, da im ide - sa ili bez Ferdinanda - jad bio, jad ostao...veliko ništa.
pre 6 godina
A zato mi je uvek bio odbojan lik, iako sam muziku njegovog benda voleo, ima tu nešto :))
pre 6 godina
pa i pasic je imao povod za rat
apis je bio ruski placenik
pre 6 godina
@EU Citizen: ?
pre 6 godina
Gavrilo Princip nas je upropastio.
pre 6 godina
Gavrilo Princip je nosioc velikosrpske ideje a direktni egzekutor terorističke organizacije zvane "Mlada Bosna".
pre 6 godina
Ja se stvarno nadam da nisi potomak kao što objašnjavaš. Jer onda ispada da su tvoja prababa i njen brat... pa su dobili tebe, znaš već.
pre 6 godina
Cane je legenda, odrastao sam uz njegovu muziku, kao i uz EKV I Azru... ali dosta vise ovog iskrivljavanja istorije kako ko pozeli. Ako u Istoriji koja se uci u ostatku sveta pise da je Princip terorista koji je ubio trudnu zenu, i zbog cijeg su postupka milioni kasnije poginuli... zasto uopste pokusavate? Uskoro cete i o Milosevicu (cisto iz inata) da ucite kako je bio veliki srpski heroj kao sto se vec uci o Mladicu, Karadzicu... Kako vam volja:), ali cinjenica je da Srbija nikada nece napraviti napredak dok god ne rascisti sa nekim stvarima iz istorije!
pre 6 godina
Gavrilo Princip je heroj koji je dao život za slobodu. On je čist primer junaka jer je dao sebe da bi drugi bili slobodni. Svako drugo tumačenje predstavlja iskrivljivanje istorije.
pre 6 godina
Princip nije bio Srbin, nego Yugosloven. To je sustinska razlika.
Drugo, on je svojim teroristickim aktom posledicno unistio Srbiju koja je izgubila 1 milion dusa,dece,starih,zena i ljudi,ni zbog cega!
Trece, ako taj decko nekom normalnom moze biti heroj, sta je onda onaj Bugarin koji je ubio kralja Aleksandra u Marseju po nalogu Artukovica koji je tada bio pobegao u Rim skrivajuci se od optuznice suda?
Onda je i on heroj,el tako, ali to nam onda malo manje odgovara?
Samo potpuno neuki i neprosveceni ljidi mogu da velicaju Principa. Sta je on uradio?! Pucao na stranog drzavnika i zenu? Sta je ocekivao? Odakle njemu i toj tajnoj organizaciji ideja da narodi u Bosni nisu hteli Austrijance ? Ogromna vecina jeste htela da zivi u Austrougarskoj! Kao i sto danas imamo 5 miliona Srba koji zive i rade u inostranstvu, i tada su ljudi hteli da se sklone Srbije,nema razlike. Prnicip je sramota ljudskog roda isto kao i onaj Bugarin sto nam je ubio kralja!
pre 6 godina
da nije bilo tog gavrila mi bi smo danas ziveli bolje..po cijem nalogu je ubio cara..ako je delovao sam..zasto je to uradio itd..uglavnom katastrofa..
pre 6 godina
cane zna dal je ona bila trudna ili nije..i mrtav ladan izjavljuje da je unuk principa..pa partibrejker..koliko nebuloza na jednom mestu,stvarno mu je vreme za penziju
pre 6 godina
Gavrilo Princip je heroj koji je dao život za slobodu. On je čist primer junaka jer je dao sebe da bi drugi bili slobodni. Svako drugo tumačenje predstavlja iskrivljivanje istorije.
(Gavrilo Iz Principa, 07. jul 2017 13:33)
Istoriju treba poznavati. Ferdinand je bio princ ali ne i naslednik jer je to pravo izgubio zenidbom "obicne" zene. Bio je i tekst o B92. Po meni, Austro-Ugarska je namerno Ferdinanda i poslala a isto tako platila Principu i ekipi.. I sve to zbog aneksije Bosne i to nas kostalo 30% populacije i 50% muske populacije, sto uopste nije resilo pitanje rata (kao rusko stradanje u WW2).. Ima toga jos.
Ali bitno da je Princip heroj i da je sve to bilo vredno ovoga sada sto imamo /sarcasm off
pre 6 godina
Uslovno receno zbog ubistva cara i carice Austrougarska napade Srbiju. Koliko miliona Srba bi sahranjeno? Kralj Petar ili neki drugi mocnik ne hteda da prihvati veliku Srbiju od Karlobaga do Karlovca i Virovitice. Stvori se nova drzava kraljevina SHS. A sta bi od te tvorevine. Raspade se za 15 dana. Vec 15.04. 1941. prestade da postoji kao takva. Vojska se raspade izdadose ja kraljevi oficiri.1945 dodjose komunisti i za narednih 45 godina napravise drzavu sa vojskom kako nam govorise valjda cetvrtom po snazi u Evropi. "Ponos i dika "mile nam drzave. Da tako je u snu i na papiru ali na javi tu silu cetvrtu u Evropi razjuri " lovacko udruzenje iz Maribora".
A SADA KAKO DA KAZEM HVALA GAVRILU. Ako je to zbog njega debelo smo najeb..i. Koliko Srbskih glave sahranismo u 1. SV.ratu?Koliko u 2. Koliko zbog pobednickog terora od 1945. Koliko Srbi platise stvaranje svih novih drzava nastalih od 1991? KOLIKO ????
pre 6 godina
Ako nije trudna onda nema veze a Cane?
Kakva je korist bila za Srbiju od tog dvostrukog ubistva? Nikakva, samo steta, velika velika steta.
A danas samo Srbija slavi to ubistvo, Hrvati i Bosanci su pametniji.
pre 6 godina
Jadan li je naš rockandroll sa ovim palamudom.
pre 6 godina
Gavrilo Princip nas je upropastio.
(don tom, 7. jul 2017 14:09) # Link komentara
Slazem se sa tobom, ali treba objasniti i zasto.
Kao i uvek Rusija rije na ovim prostorima, tako je bilo i onomad.
Rusiji nikako nije odgovaralo kuda se kretala Austrougarska imperija, a to je ono sto se najvise sakriva na ovim prostorima. Imperiaje trebala pored Besa i Budimpeste da dobije treci veliki centar, a to je bio Prag. Sa priznavanjem Praga kao treceg centra imperije, SVI slovenski narodi bi dobili izjednacen status sa Austrijancima i Madjarima. To bi ujedno bio i kraj ruskog uticaja na Balkanu. Zato su Rusi vrsili sve moguce da destabilizuju region, pa su cak i trenirali clanove Crne ruke.
Ova situacija je jako prepoznatljiva... Istorija se uvek ponavlja, a mi nasom neodlucnoscu sami preuzimamo ulogu zrtve.
pre 6 godina
VI STE PORODICNO NAIVNI. MOGLI SU DA GA UBIJU BILO GDE A ONO BAS U SRBIJI OD SRBINA PA STVARNO SMO STOKA
pre 6 godina
Smorili ste više sa time: Cane legendo, Cane care i itd.
pre 6 godina
Kažu neki da je heroj. Iskreno ne znam. Možda jeste, ali je onda za neke heroj i atentator na kralja Aleksandra. Zavisi sa koje strane i koliko ostrašćeno gledamo. I ovo objašnjenje da nije bila trudna, šta to znači? Da je onda u redu što je i nju ubio? Borba za slobodu? Danas se takvi činovi nazivaju terorizmom. Slobodno lupajte minuse.
pre 6 godina
Gavrilo Princip nas je upropastio.
(don tom, 07. jul 2017 14:09)
Ne Gavrilo nego ti i tebi slicni.
pre 6 godina
Gavrilo je napravio Srbiji i Srbima medvedju uslugu,i nikada nije tokom sudjenja rekao da je Srbin vec jugosloven....skuvao nam je corbu koju smo masnije platili milionima zrtava...dakle za mene on je jugoslovenski nacionalista nikako srpski rodoljub.
Cane je legenda
pre 6 godina
Cane majstore, jos vise te cenim nakon ovoga.
pre 6 godina
1) Istorijski ARGUMENTI su pokazali da bi se Veliki rat desio bez obzira što je Princip bio atentator
2) Princip i ekipa u kompletu "Mlada Bosna" su bili državljani Austro-Ugarske i to pripadnici sve tri nacije. Srbi, Hrvati i Muslimani
3) Oružje i neku vrstu logistike su dobili u Beogradu i to od strane poznate TERORISTIČKE grupe koja se zvala "Crna ruka"
4) Sam atentat je, po današnjim merilima bio teroristički čin
5) Srbi iz Srbije, ne iz Bosne, su posle nastradali i izgubili oko 1 milion ljudi, a što je posledica da nas danas ovde ima barem duplo manje
6) Srbi iz Srbije, ne iz Bosne, i dan danas se pogrešno, naravno, smatraju izazivačima Prvog svetskog rata...
Toliko od mene o "herojskom" činu jednog zavedenog golobradog blavca...
pre 6 godina
Umesto da smo ostali pod Austrougarskom, mi smo hteli samostalnost. I evo sta danas imamo, tugu, cemer i jad. Bar bi smo bili austrijanci i ziveli zivot dostojan coveka.
pre 6 godina
Jadni Gavrilo, nije mogao znati da će jednog dana o suživotu u Bosni odlučivati jedan Dodik...
pre 6 godina
Цане је геније!
pre 6 godina
Gavrlo Princip je, bez ikakve sumnje, bio veliki čovek!
pre 6 godina
Uz dužno poštovanje, nisi ti cane njegov potomak, tonje druga grana. A i da jesi to nema nikakve veze sa bilo čim osim da je jedna zanimljivost.
Da li je to ubistvo bilo besmisleno? Da, koliko god neko pokušavao opravdati taj čin. Svako ubistvo je besmisleno - svako.
E sad, da li bi Cane imao isti pogled na taj čin da je kojim slučajem u rodbinskoj vezi sa Ferdinandom?
Ako bi imao isti ovakav pogled, za šta su šanse minimalne, možda bi se taj čin mogao pravdati.
Toliko. Ko razumije, shvatit će.
pre 6 godina
Gavrilo Princip je jedan od onih koji ljudima osvetljavaju put. Kao i njegov unuk Cane. Ljudima, a ne samo Srbima.
pre 6 godina
Cane je jedan od retkih velikana kojem je obraz cist.
pre 6 godina
Jao, Cane ... ako je hteo CARA da ubode u sarajevskoj većnici, morao je da sačeka da ili car u nju dođe, ili da Ferdinand postane car :)
Ipak, pre mi liči da je ovo autor teksta zbljao, nego da je Cane pogrešio ;)
pre 6 godina
@Era 07.jul 2017. 18:40
Nije K&K anektirala Bosnu PROTIVNO svakom pravu,naprotiv!
Na Berlinskom kongresu u julu 1878. velike sile su priznale novooformljenu drzavu Srbiju, vratile joj niski,leskovacki, vranjanski i pirotski okrug,skoro 30% tadasnje teritorije,(koje je Rusija POKLONILA Bugarskoj u martu iste te godine....) ali dozvolile su Austrougarskoj da 1908. anektira Bosnu....jer je Turska izgubila vlast na toj teritoriji....
Bosna nikad nije bila pod srpskom vlascu,ako se ne varam....Imala je svoje vladare u srednjem veku sve dok nije pala pod tursku vlast....
pre 6 godina
Retko veliki car!
pre 6 godina
Kralj:)
pre 6 godina
Austrijanci su bili super gazde, sve države koje su bile pod njima su imale zapravo veliku autonomiju, nešto kao danas EU, a Beč je bio Brisel.
Da sad trebate birati Hrvatska, Srbija, Bosna ili Austrija, šta biste izabrali?!
pre 6 godina
Cane, LEGENDO !!!
pre 6 godina
bravo
pre 6 godina
Cane legenda!
pre 6 godina
@don tom
carica milica nas je upropastila, a ne naš gavrilo !
pre 6 godina
obozavam caneta, ali sam ipak pacifista.
Rock'n'roll je uvek bolji od politike.
budimo bolji od nasih dedova
pre 6 godina
Gavrilo Princip nas je upropastio.
(don tom, 7. jul 2017 14:09)
Da, ovo je cuvena teza po kojoj je neki mrsavi mladic iz Bosne kriv sto je poceo Svetski rat. Ko se i malo razume u medjunarodnu politiku dobro zna da Engleska i Nemacka ne mogu zaratiti zbog tako trivijalnog razloga, ali za obican narod ovo "objasnjenje" je vise nego dovoljno.
pre 6 godina
Dao svoj život da bi živeli zajedno, cela suština. Sad u Hrvatskoj uče decu da je Gavrilo bio terorista, šlihtare nemačke.
pre 6 godina
Zasto kazete da je Princip dao zivot? Pa on je preziveo atentat i cak nije ni bio osudjen na smrt, umro je od tuberkuloze. A i sam je rekao da se kaje sta je uradio kada je video kakav je rat zapoceo. Licno ne smatram da je bio heroj, jer onda prihvatamo da je atentat legitimno sredstvo politicke borbe, a upravo Srbiji i Jugoslaviji su ubijena u atentatima dva kralja, jedan knez i jedan premijer. Atentati nisu nikada nikome nista dobro doneli. Uostalom, cak ni Srbija, pa ni Kraljevina SHS nisu slavile Gavrila Principa, tek su komunisti poceli da ga slave.
pre 6 godina
Cane faca najjaca,seljaci ne mogu da skapiraju.
pre 6 godina
A zato mi je uvek bio odbojan lik, iako sam muziku njegovog benda voleo, ima tu nešto :))
pre 6 godina
Nije Gavrilo otišao u Beč da ubije cara, već ga sačekao na svom pragu.
pre 6 godina
Rodbina jesi ali potomak nisi
pre 6 godina
Nego šta! Uvek i zauvek slobodni! Cane kralju!
pre 6 godina
@don tom
Šta je trebalo, da ostaneš okupiran, porobljen, zastrašivan, namerno izložen zarazama?
Kakav sramotan komentar.
pre 6 godina
' ... Svak se rodi da po jednom umre,
čast i bruka žive do vijeka...'- Njegoš
Vidim da neki ovde pljuju po Gavrilu, imajte na umu da je K&K monarhija anektirala Bosnu (tad većinski srpsku), protivno svakom pravu, ekonomski eksploatisala, a Ferdinand došao na vojnu paradu u Sarajevo zakazanu na Vidovdan... ko razume shvatiće...
pre 6 godina
Srbiji je ponajmanje trebao rat 1914. Bosanski momci su odlučili da ubiju Ferdinanda jer je Austrija na razne načine provocirala bakanskim ratom oslabljenu Srbiju. Pradeda mi je poginuo na Ceru još u jesen , 1914. , izanjega je ostalo četvoro dece od kojih je rat preživelo samo dvoje, simbolično, Živko i Živka. Da li je nama trebao taj rat, nije. Lično ne podržavam bilo lakav terorizam, ivek ga čine ideološki (pogodni za obradu) ostrašćeni pojedinci,koji ne spadaju u intelektualne gromade, nego lakomislene likove. Ne podržavam ni Jugoslaviju koja je od 1944. bila tamnica srpskog naroda.
pre 6 godina
Glavni problem izmedju Nemaca i Srba (a i ostalih naroda istoka) je bilo njihovo nepostovanje prema nama, njihov gledanje sa visine da smo üntermenschen bez kulture predodredjeni za eksploataciju (pogledajte samo postere iz prvog svetskog rata), pa morao je neko da ih raspali po toj arogantnoj brnjici..
pre 6 godina
Kul neka familija!
pre 6 godina
Cane kralj
pre 6 godina
Kao i uvek Rusija rije na ovim prostorima, tako je bilo i onomad. Rusiji nikako nije odgovaralo kuda se kretala Austrougarska imperija, a to je ono sto se najvise sakriva na ovim prostorima.Imperiaje trebala pored Besa i Budimpeste da dobije treci veliki centar, a to je bio Prag. Sa priznavanjem Praga kao treceg centra imperije, SVI slovenski narodi bi dobili izjednacen status sa Austrijancima i Madjarima. To bi ujedno bio i kraj ruskog uticaja na Balkanu. Zato su Rusi vrsili sve moguce da destabilizuju region, pa su cak i trenirali clanove Crne ruke. Ova situacija je jako prepoznatljiva... Istorija se uvek ponavlja, a mi nasom neodlucnoscu sami preuzimamo ulogu zrtve.(white star, 07. jul 2017 15:49)Austrougarska je bila zastarela,feudalna tamnica naroda i morala je da nestane bez obzira da li je bilo rata ili ne.Sloveni nikada ne bi imali ista prava kao Austrijanci,kao što nisu mogli da imaju ista prava kao Turci u Otomanskoj imperiji.Kakve su ti ovo gluposti o priznavanju Praga,kao prestonice.Prag je prestonica Čeha,dok su u Austrougarskoj,pored njih živeli Slovaci,Srbi,Hrvati,Slovenci,Ukrajinci,Rumuni,Italijani,bosanski muslimani...Austrougarska je napala Srbiju po instrukciji Berlina.Rusija je stala uz Srbiju i objavila rat Beču.Da nije bilo toga danas bi Srbima i ostalim balkanskim narodima maternji jezik bio nemački.U ostalom Rusija je u 19-om i na početku 20-og veka pomogla balkanskim narodima da se izvuku iz Otomanskog ropstva i postanu deo Evrope.Slažem se da tada,kao i sada na ruski uticaj na Balkanu nisu blagonaklono gledali u Londonu i Berlinu,čak su pomagali Istanbul kada je trebalo gušiti ustanke balkanskih naroda.Istorija se ponavlja,a mi bi trebalo da znamo ko su nam prijatelji.Ovo za Crnu ruku je izmišljotina.Članovi te organizacije su uglavnom bili oficiri i podoficiri srpske vojske i nemaju nikakve veze sa Rusijom,kao što nemaju veze sa Mladom Bosnom.Nema tu nikakve tajanstvenosti i zavere,kao što mislimo.Srbija treba večno da bude zahvalana Rusiji i caru Nikolaju Romanovom za pomoć u Prvom svetskom ratu.
pre 6 godina
Naslov i tekst nidje veze posto Gavrilo Princip nije imao potomke...
pre 6 godina
@ don tom
Vas tisucljetnje kroate definitivno jest,slava mu i hvala!
pre 6 godina
VI STE PORODICNO NAIVNI. MOGLI SU DA GA UBIJU BILO GDE A ONO BAS U SRBIJI OD SRBINA PA STVARNO SMO STOKA
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (ovako, 7. jul 2017 14:51)
Da je dosao u Srbiju kao gost, da se lepo najavio - bio bi docekan kao rod najrodjeniji. Dlaka s glave mu ne bi falila, naprotiv, uzivao bi bolje od beckog cara...
Ali da dodje na okupiranu teritoriju, pa da se jos sepuri i ponizava Srbe - e, onda prodje tako kako je prosao.
Nasa je ruka pruzena - ali ako nam odseces saku, pa nam jos objasnjavas kako je to za nase dobro i kako si nam ucinio uslugu i da je to, ustvari, tvoja saka - e, onda dobijes tacno to sto je FF dobio.
pre 6 godina
Dobri ste obojica !
pre 6 godina
' ... Svak se rodi da po jednom umre,
čast i bruka žive do vijeka...'- Njegoš
Vidim da neki ovde pljuju po Gavrilu, imajte na umu da je K&K monarhija anektirala Bosnu (tad većinski srpsku), protivno svakom pravu, ekonomski eksploatisala, a Ferdinand došao na vojnu paradu u Sarajevo zakazanu na Vidovdan... ko razume shvatiće...
(Era, 7. jul 2017 18:40)
-------
Citirati Njegoša, danas, jednom "pozamašnom" delu stanovništva Srbije, koje je kukavičluk, "snalaženje", i svakovrsnu prostituciju proglasimo vrlinama, isto je kao otići na ogradu svinjca i stanovnicima tog obora, umesto kukuruza, sipati bisere. Nažalost, to je tako, uprkos tome što je jako teško priznati tu činjenicu. Gavrilo Princip je antiheroj, čak i zločinac, samo za one koji se dive svom kukavičluku, svojoj bezličnosti i bezvrednosti. Kako ti i takvi da shvate postupak jednog mladog čoveka na početku života, koji sebe i svoj život žrtvuje za slobodu svog naroda? To je prosto nemoguće? Oni su NIKO i NIŠTA, oni ne pripadaju NIGDE odnosno, pripadaju onome na čijem "koritu" mogu bolje da se najedu. Vrhunac svih njihovih vrednosti su "deset sa lukom i pivom".
pre 6 godina
Cane bravo!
pre 6 godina
Krv nije voda!
pre 6 godina
Да се ви што грдите Гаврила ишта питате, још би Срби били под Византијом или Турцимa.
pre 6 godina
Pitam se koliko vas je završilo, bar srednju školu?? Gdje se uči takva istorija gdje ljudi okrivljuju Gavrila za rat???? Pa to se ne uči ni u Austriji. Niko, izvinjavam se ostalima koji jesu, nije pročitao ni jednu istorisku, dokumetarnu knjigu. Osim portala i gledanja raznih rijalitija ništa i ne čitate. Sramota.
pre 6 godina
Jao, Cane ... ako je hteo CARA da ubode u sarajevskoj većnici, morao je da sačeka da ili car u nju dođe, ili da Ferdinand postane car :)
Ipak, pre mi liči da je ovo autor teksta zbljao, nego da je Cane pogrešio ;)
(Goran)
А ниси помислио можда да је реч о потпуно два различита атентата. Па из самог текста се јасно види да Цане прича одвојено о Францу Фердинанду и о Фрањи Јосифу.
pre 6 godina
Potomak ili imate zajedničke pretke?
pre 6 godina
Ubiti nekoga u ime slobode...pa još da je prestolonaslednik - vrlo opasna i nezgodna stvar. Uzeti pravdu u svoje ruke. Neko na Gavrila gleda kao na heroja, neko kao na teroristu...i stvarno, u ovom slučaju nema ništa između. Ferdinand nije bio Hitler niti je Austrougarska bila nacistička Nemačka...evo, tamo dole su sada "slobodni", ne vidim da rade, da su složni, da se organizuju, da im ide - sa ili bez Ferdinanda - jad bio, jad ostao...veliko ništa.
pre 6 godina
"Ej, Ferdinande nemoj da nas ugnjetavaš" ....kao da ga cujem Caneta dok ovo govori hehehee
pre 6 godina
Nikad ni u jednoj partiji, nikad ni za jednu vlast! Cane kralju!
pre 6 godina
šta reći osim da Srbadija i dalje poslovično ima jako malo pameti. Uvek smo spremni da veličamo tamo neke razbojnike i hajduke koji iz potaje ubijaju, nikog se ne tiče da porazmisli malo o tome kako je Srbija prošla u prvom svetskom ratu (katastrofalno jednom rečju, gubici u ljudstvu nepojmljivi), niko da porazmisli o činjenici da mi ne umemo da napravimo državu pristojnu i ugodnu za život čak ni kad bismo 300 godina živeli u potpunom miru, nego čekamo opet neke lude asasine i "heroje" da se njima ponosimo i da opet srljamo u neke nove pogibije i katastrofe kojima ćemo posle spomenike da dižemo. Izgleda da ovaj narod nije nizašta osim da uludo gine. Blago onima koji su uspeli odavde da odu.
pre 6 godina
napravili Austrijanci film na temu atentata. zamislite film se zove "Atentat". A film finansiralo ministarstvo za kulturu Austrije. Lepo objašnjeno šta se tu zaista desilo i zbog čega. Tako da posrbice, vi nema razloga da se stidite Gavrila Principa, i njegovog dela, on je samo bio žrtva nekolicine ljudi i svojih ideala. Slava mu.
pre 6 godina
Cane legendo, svirati rock'n'roll je bolje od svega toga zajedno.
A za prvi svetski rat ima mnogo drugih razloga, od oslobadjanja od turaka do komplikovanih odnosa izmedju sila osovina i antanta. Mislim da je Balkan kao i uvek samo kulisa.
pre 6 godina
Okupatora treba ubiti.Ili zivot dostojan coveka ili smrt.Narod koji trpi ropstvo i torturu nezasluzuje da postoji.
pre 6 godina
sta je onda onaj Bugarin koji je ubio kralja Aleksandra u Marseju po nalogu Artukovica koji je tada bio pobegao u Rim skrivajuci se od optuznice suda?
Postoje bitne razlike koje ti ne zelis ili prosto ne mozes da shvatis. Niti smo mi anektirali Bugarsku niti je kralj Aleksandar ubjen u Bugarskoj od strane ponizenih i potlacenih Bugara. A o krivici za Prvi svetski rat i da ne pocinjm,to je tek suludi mazohizam u tolikoj meri da ne znam mogu li strucna lica pomoci. Kao nisu istoricari rekli svoj sud. Kakvih ljudi ima...
pre 6 godina
Znaci tvoj deda Gavrilu, brat od ujaka...ili ako je rec o zenskoj strani, onda tvoja baba Gavrilu sestra od ujaka.
pre 6 godina
"Ja sam potomak Gavrila Principa. Majka Gavrila Principa i moj pradeda su rođeni brat i sestra", rekao je Cane"
Cane, kralju
Nisi potomak Gavrila, nego rodjak :)
pre 6 godina
@stop glupim mitovima!
Da imas i trunku znanja o I svetskom ratu, znao bi da je Nemacka zapocela rat napadom na Belgiju i Luksemburg. Naravno, to je bilo zbog odmazde poznatim srpskim drzavama Belgiji i Luksemburgu.
pre 6 godina
Za sve ove "dobre poznavaoce" istorije:
Ako zaista mislite da je Austrougarska zapocela rat samo zbog tog atentata, znaci da ni jednu ozbiljniju istorijsku knjigu u zivotu niste procitali i u istoriju se razumete koliko i ekipa iz kraja ispred prodavnice. Toliko ima literature i sacuvanih zvanicnih dokumenata iz perioda neposredno pred rat da je zaista besmisleno isticati da je atentat bio povod za svetski rat.
Austrougarska bi zapocela rat bez obzira na atentat.
pre 6 godina
Gavrilo Princip je nosioc velikosrpske ideje a direktni egzekutor terorističke organizacije zvane "Mlada Bosna".
(kralj, 7. jul 2017 16:22)
"Mlada Bosna" je bila jugoslovenska organizacija. Nije sprovodila teror već političke atentate, pa samim tim ni Princip ni ostali članovi Srbi, a i Bošnjaci i Hrvati ne mogu biti teroristi. Da je lepo šta je uradio, nije. Ali Jugoslaviju su hteli najviše južni Sloveni AU Monarhije. Konačno, Princip gramatički ne može biti "nosioc" već "nosilac".
pre 6 godina
znaci nije unuk Gavrila Principa.
pre 6 godina
Glas Caneta je osebujan i može se smatrati jednim od najboljih glasova ne samo kod nas nego i u svijetu. No nije to razlog moga javljanja. Otkrit ću jednu malu tajnu vezanu za Caneta, sigurno se neće naljutiti. Po meni je najžešči koncert ikada održan u Beogradu, čuveni koncert Električnog orgazma o DOC-u. Tada je ljuba ostao bez pantalona. No zanimljivije je bilo kada je jedan mladi panker uhvatio Gileta za njegovu legendarnu maramu i pokušao da je otrgne. Gile se jakim udarcima po ruci pankera uspio odbraniti. Taj mladi panker nije bio niko drugi do Caneta.
pre 6 godina
Da nije bilo te "tamnice od AU da li bismo imali Teslu,Pupina,Milankovica,Dositeja,Sumanovica i mnoge druge koji su tu rodjeni kao potomci migranata iz Turske i ciji je talenat prepoznat i odnegovan. O zaslugama za nas jezik i pomoc Vuku Karadzicu glupo je i pisati.....
pre 6 godina
Jedan vek kasnije, pola miliona srba zivi u Austriji, isto tolko uzelo madjarske pasose a par miliona zivi u granicama tadasnje Austrougarske. Vecina srba sanja da postane punopravni clan nekadasnje AU tvorevine, sadasnja EU.
Sta bi bilo kad bi bilo.
pre 6 godina
Nisu nas napali Austrijanci i zapoceli prvi svetskji rat zbog Gavrila ali on im je dao povod.Ja smatram da nije bilo atentata da bi rat poceo negde drugde i da bi Srbija kasnije usla u rat i bila postedjena strahovitih gubitaka.Po meni su Karadjordjevici glavni uzrok nasih stradanja a ne tamo neki Gavrilo.Jer do Majskog prevrata mi smo Austriski igrac bili,nakon prevrata postajemo Ruski piun a bugari od Ruskog uticaja prelaze na nemacki.Svakako previse kompleksna tema a Cane je ovde jako pristrasn zbog rodbinske veze.
pre 6 godina
Gavrilo je napravio Srbiji i Srbima medvedju uslugu,i nikada nije tokom sudjenja rekao da je Srbin vec jugosloven....skuvao nam je corbu koju smo masnije platili milionima zrtava...dakle za mene on je jugoslovenski nacionalista nikako srpski rodoljub.
Cane je legenda
(Malkowski, 07. jul 2017 14:42)
Gavrilo Princip nije kriv zbog pocetka Prvog svetskog rata.. Rat bi poceo sve jedno to je bio samo izgovor...
pre 6 godina
@white star
To je bio Ferdinandov plan koji niko u Austrougarskoj nije podržavao - pripreme za rat su počele pre "povoda"a Ferdinand nije bio omiljen - bukvalno su ga poalali na streljanje (imali su obaveštenje, izmedju ostalih i Pašić je upozoravao).
Koliko lepog su mislili o Slovenima govori i činjenica da je Ferdinand morao da pristane da mu deca neće biti pretendenti na presto posle njega - supruga slovenskog porekla se nikome nije svidjala.
To što smo mi ozašli grbavi posle 70 godina iz te priče moramo da zahvalimo Aleksandru i Pašiću a ne Principu.
Što se tiče Rusa - prisurni su ovde bili svakako,imali uticaj nesumnjivo ali nisu bili baš najspremniji za rat.
Slovenske zemlje su za Germane bile kolonije - nisu oni imali drugih kolonija kao Englezi,Francuzi i sigurno bi tako nastavili da naa tako posmatraju.
Jednom rečju - svako ko sumnja da bi slovenskim narodima bila namenjena sudbina Lužičkih Srba gadno greši.
pre 6 godina
Balkan je poslednja rupa na svirali. Ko jos misli da mi ovde odlucujemo o bilo cemu? Treba da pocnemo da razmisljamo kao demokrate, jer samo prava i zakoni mogu da nas zastite.
pre 6 godina
Austrijanci su bili super gazde, sve države koje su bile pod njima su imale zapravo veliku autonomiju, nešto kao danas EU, a Beč je bio Brisel.
Da sad trebate birati Hrvatska, Srbija, Bosna ili Austrija, šta biste izabrali?!
(Meister Jakob, 7. jul 2017 19:04)
Mentalitet malih naroda sa podaničkim mentalitetom karakteriše stalna potreba za velikim gazdom koji će da tutoriše i donosi odluke za iste, jer jelte, oni su nezreli za tako nešto. Nema veze što je kavez, ako je napravljen od zlata.
pre 6 godina
"Hocu da zivim u svojoj zemlji a ne u njihovoj drzavi"
Cane Partibrejkers
pre 6 godina
Za sve ove "dobre poznavaoce" istorije:
Ako zaista mislite da je Austrougarska zapocela rat samo zbog tog atentata, znaci da ni jednu ozbiljniju istorijsku knjigu u zivotu niste procitali i u istoriju se razumete koliko i ekipa iz kraja ispred prodavnice. Toliko ima literature i sacuvanih zvanicnih dokumenata iz perioda neposredno pred rat da je zaista besmisleno isticati da je atentat bio povod za svetski rat.
Austrougarska bi zapocela rat bez obzira na atentat.
(Marko, 7. jul 2017 18:02)
nije bas pametno da se sa toliko cinizma obracas drugima koji ne dele tvoje misljenje (sto ni najmanje ne znaci da su neobrazovani; naprotiv ne postoji tema iz istorije koju ni dva istoricara, a kamoli svi istoricari, nece posmatrati na isti nacin), a sam nisi u stanju da razlikujes pojmove 'povod' i 'uzrok'! principovo ubistvo dakle JESTE bilo povod za rat. ali ne i uzrok rata, tako da se sa sustinom tvog komentara se inace slazem. a posto i bec i berlin jesu trazili rat i posto im je trebao POVOD za rat, svako odlaganje bi dobro doslo srbiji, tesko isrcpljenoj ratovima 1912-1913. uostalom, nemci su zeleli rat po svaku cenu dok su jos bili u prednosti, tako da, da je neki drugi POVOD upotrebljen kao izgovor za rat nemaca sa rusima i francuzima, ko zna... mozda upravo berlin ne bi dozvolio becu da zapocinje rat na jugu po bi se srbija i izvukla (na isti nacin na koji berlin nije podrzao austrijance na konferenciji u bukurestu 1913. kada su odrednjivane granice balkanskih drzava).
pre 6 godina
pa i pasic je imao povod za rat
apis je bio ruski placenik
pre 6 godina
Pa nije unuk Gavrila Principa, nego praunuk njegovog ujaka, kako ste i sami u tekstu napisali.
pre 6 godina
kakva glupost gavrilo nije imao dece
pre 6 godina
Onda nisi potomak nego rođak.
pre 6 godina
Haha a zato mu se bend zove Partibrejkers :D Nije krv voda definitivno :)
pre 6 godina
Oh, taj prvi svetski rat, i večita žalopojka za izgubljenom "populacijom". Pitao bih komentatore da li su svesni činjenice; da Gavrilo nije dao Beču casuus belli, ne bi ni ti koji kukaju zbog izgubljenih života ni postojali. Jer ko zna kako bi se istorija kretala. A da je za rat kriva Srbija i to je samo delimično tačno, barem onoliko koliko je onaj Apis stajao iza logističke podrške mladobosancima. Srbija je naime prihvatila skoro sve tačke ultimatuma K&K monarhije osim dve tačke, one koje su se odnosile na hapšenje pomagača atentatora. Zašto su te dve tačke odbijene? Ne zato što se radilo o zadiranju u svete krave "suverenitet i t.integritet" nego zato što bi time bili razvlašćeni i uklonjeni oni koji su smakli Aleksandra Obrenovića, i koji su sve do 1917 kada ih je u Solunskom procesu Aleksandar Karađorđević smnakao, bili siva, crna i bela eminencija "demokratske" kraljevine. Ako je iko od srba kriv za gubitak onolikih života u I Svetskom ratu, to je onda Dragutin Dimitrijević Apis, kao i Nikola - Bajo Pašić. Jer da se Apis nije zaigrao, Srbija bi se posle Balkanskih ratova oporavila, kako tako sredila, a onda, ako je tako trebalo da bude i da ratuje sa imperijom koja je sama po sebi bila na izdisaju i koja je iznutra pucala po šavovima.
pre 6 godina
Da sad trebate birati Hrvatska, Srbija, Bosna ili Austrija, šta biste izabrali?!
(Meister Jakob, 7. jul 2017 19:04)
--
Da sada biram, izabrao bih pusto ostrvo sa tropskom klimom i obilatim izvorima hrane, nekih 10,000 milja od najblize zapadnoevropske drzave.
pre 6 godina
@Zoran
Stavka 1 se ne slaze sa stavkama 5 i 6!
Ako je rat vec planiran, Srbija je bila meta br 1 Austrougarske!
pre 6 godina
Umesto da smo ostali pod Austrougarskom, mi smo hteli samostalnost. I evo sta danas imamo, tugu, cemer i jad. Bar bi smo bili austrijanci i ziveli zivot dostojan coveka.
(realista, 7. jul 2017 17:50)
I ne bismo imali tu nezgodnu gramatiku.
pre 6 godina
@Maja
Niste u pravu. Kanadski osnovci uce bukvalno sledece: "Prvi svetski rat je poceo zato sto je srpski terorista ubio austrijskog kralja".
Izvolite proverite
pre 6 godina
кад неко бежи са часова историје и не прочита барем по 1 књигу сваке од зараћених страна а да је притом аутор од кредибилитета(читај не мора да се шлихта никоме зарад ситних интереса) њему је тешко објаснити како је дошло до атентата,1 СР,2 СР,распада сфрј....историја има свој ток њу треба пратити није то филм то је наука!
pre 6 godina
1. Da odgovorim svim nevernim Tomama, nema bolje zemlje od Srbije i glupljeg naroda od Srba.
2. Nikad nismo imali, ili znali da pregovaramo!
3. Zasto subjektivan osecaj, treba da bude nacinalan?
4. Mi sebe niti volimo, niti cenimo, a sve zahvaljuci ovim koje slepo sledimo i verujemo!
5.Pre nego sto ista napisemo, aj da prvo razmislimo!
pre 6 godina
Nije bilo nikakvog razumnog razloga za aneksiju BiH! Izivljavanje velikih i beskrupuloznih!
pre 6 godina
@EU Citizen: ?
101 Komentari
Sortiraj po: