kako se ne zapitas
pre 9 godina
@tonči
A koju je to drzavnost imalo Kosovo ?
Ponedeljak, 15.09.2014.
10:51
Bosanski Srbi pomno prate dešavanja u vezi s predstojećim referendumom u Škotskoj u nadi da bi, ako Škoti izglasaju nezavisnost, mogli da krenu istim putem.
Izvor: Tanjug
pre 9 godina
@tonči
A koju je to drzavnost imalo Kosovo ?
pre 9 godina
A koju to tradiciju državotvornosti ima RS? Nikakvu. Nastala je prije 15 godina i sad bi da se odcijepi. A protiv su nezavisnosti Kosova. Ako su dosljedni prvo bi priznali neovisnost Kosova, pa onda radili na odcjepljenju.
pre 9 godina
@maro/ pa evropa ima muslimansku državu u svom srcu- KOSOVA...
pre 9 godina
Videla zaba da se konj potkiva, pa i ona digla nogu.
pre 9 godina
kakav naslov! kakav naslov!!!
pre 9 godina
@...znam još mnogo Srba iz BG koji imaju stav kao ja.
Vidis prijatelju, zbog tebe i tebi slicnih pocinjem da se ponosim sto sam Vojvodjanin, a sve vise sam i za vecu autonomiju. Kada cete pojedinci shvatiti da Bg nije cela zemlja i da ima i ostatak zemlje.
pre 9 godina
Potpuno je neprirodno da narodi koji su se kol'ko do juce najstrasnije ubijali i koji se, budimo iskreni nimalo ne vole, zive u zajednickoj drzavi. Kao komsije bi sasvim sigurno imali mnogo bolje odnose a ovo sad je cisto izivljavanje.
pre 9 godina
BiH je nedonošče koje EU, kao svoj projekat, održava na aparatima.
pre 9 godina
Nek budu nezavisni, ali da udju u sastav Srbije, nikada! P.s. Bas me zanima guzva na granici izmedju Istocnog Sarajeva i Sarajeva, kad ujutro Srbi iz RS-a krenu na posao u Sarajevo, pa onda pretresanje, imate li nesto da prijavite za carinu, imate li opremu zimsku, gde ste posli, koliko novca imate kod sebe i tako dalje...
pre 9 godina
Republika Srpska bi svojim eventualnim osamostaljivanjem ostavila Srbe u Istočnom Sarajevu bukvalno bez hljeba u rukama. Ipak, hiljade njih svaki dan dolaze na posao u Sarajevo...
Ne preteruj,tacno je da jedan broj Srba iz Istocnog Sarajeva radi u Federalnom Sarajevu ali su u pitanju vecinom ljudi koji rade u drzavnim institucijama koje su zajednicke od oba entiteta sa lokacijom u Federalnom Sarajevu.Nestankom tih institucija na nivou BIH i eventualnom nezavosnoscu RS,ista ima potrebu za stvaranjem istih tih institucija ali sada kao nezavisna drzava i eto ti opet posla za te ljude.
pre 9 godina
Ujedinjenom kraljevstvu,Škotska je pristupila daleke 1707 godine !!! Porediti Škotsku sa RS je besmisleno u svakom pogledu.
RS je proizvod dejtonskog mirovnog sporazuma,ovo mirovnog sporazuma naglašavam.Potpisnice,svjedoci i garanti dejtonskog mirovnog sporazuma su velike svjetske sile.
Ovo je naručen tekst,tu nema dvojbe,to je nastalo u kuhinji političke stranke iz RS-a.Po dejtonskom mirovnom sporazumu RS ima ogromnu autonomiju,Brčko distrikt BiH je dejtonska kategorija i prošao je sve procedure predviđene dejtonskim mirovnim sporazumom.Brško dijeli RS na dva nepovezana dijela,Brčko je praktično u vlasništvu oba entiteta ali je istovremeno i administrativna jedinica(školstvo,sudstvo,policija,zdravstvo...),nešto kao treći entitet.
Teritorijalno RS je veoma čudne forme,veliki dio granice je sa Hrvatskom koja je punopravna članica NATO-a.
RS nema snagu ni da raspiše referendum a o ostalom je suvišno pričati,RS je vojno politični i strateški neodbranjiv teritorij,jako ranjivie konfiguracije.Na kraju da kažem,ako neko misli da će recimo memorijalni kompleks"potočari"otići izvan BiH,mislim da to nije realno a u najmanju ruku je veoma,veoma opasno.Pozdrav za B92 i sve ljude dobre volje.
pre 9 godina
Ако може Космет може и Српска !
pre 9 godina
Kameni, zar nije isto tako licemjerno podržavati proruske separatiste u Ukrajini, a s druge strane "ne dati Kosovo"?
pre 9 godina
Pa referendum nije problem i Kosovo ga je odrzalo sto ga ne bi organizovala i Srpska!
pre 9 godina
@021
Кхм, кхм.
Срем, молим, оставите где је. А ви остали, куд вас ноге носе и (кратковиде) очи воде...
pre 9 godina
Vuk Drašković je jednom rekao "don't mix frogs and grandmothers"
E tako. ne mešajte Škotski i Srpsku. ne lozite narod. smanjite apetite. ne kradite. vratite ono što ste oduzeli za vreme bratoubilačkog rata. Zbog takvih huskaca se već ratovalo sram vas sve bilo
pre 9 godina
Osim što su i jedni i drugi brđani, Srbi iz RS i Škoti nemaju nikakvih drugih geopolitičkih sličnosti...
pre 9 godina
Ne može se dobiti nezavisnost bez para i stanovništva (priraštaja) a mi nemamo ni jedno ni drugo. Nemamo naftu, ne valjamo narkotike, korumpirani smo , mladi bježe glavom bez obzira... Za 50-100 godina će nas biti tako malo da će se ovaj komad zemlje zvati onako kako požele oni koji taj prostor nasele.
pre 9 godina
Presedan? Kosovo? Krim? Juzna Osetija?
pre 9 godina
Republika Srpska u sastavu Srbije? Nikada! Prvi bih glasao protiv takve odluke pošto je za svaku promenu granica Srbije neophodan referendum, a znam još mnogo Srba iz BG koji imaju stav kao ja.
pre 9 godina
Pa mozda bi i moglo da Bosnom ne vladaju stranci. Sila Boga ne moli, ustav je nebitan. Vazno je ko ima najvecu pusku a to nisu ni hrvati ni bosanski muslimani ni srbi. Od samostalnosti nema nista, Evropi je potrebno da sakrije svoju najvecu sramotu od drugog svetskog rata i nemackih dzelata - Bosnu. Zali Boze naroda postenog naroda.
pre 9 godina
Iste priče iz RS su bile i 2008 negdje. Nezavisno Kosovo, nezavisna Srpska. Pa opet šipak.
Meni je već zalošno to loženje.
pre 9 godina
Ma nije problem ni referendum niti ista. Problem je sto Europa ne zeli cisto muslimansku drzavu u njenom srcu. A to bi se dobilo da se od BIH otcjepi RS i da Hrvati dobiju otcjepljenje za HZHB. Najrealnija podjela ovih prostora bila bi podjela na etnicke granice. Cinjenica je da bi BiH ili ono sto je ostalo od nje postalo poligon za teroristicke grupe.
pre 9 godina
Republika Srpska je prosla slicno kao RSKrajina,kad je Kosovo priznato trebalo je proglasit neovisnost Republike Srpske,onda Srbija nek brani svoju teritoriju a Bosna svoju,a kako to nije isto po medjunarodnim sporazumima R Srpska bi bila pobedila,bilo bi se nastavilo politizovat i tako ostali neovisni kao Kosovo.
pre 9 godina
da će ikada republika srpska biti nezavisna je apsolutna iluzija-treba čuvati srpski narod u bosni jer bi ga pogrešna politika mogal ugroziti i doprineti njegovom preselenju u srbiju - to su realne analize sve ostalo je avantura i velika greška, koja je već jednom počinjena u hrvatskoj.
pre 9 godina
Steta sto oni ne bi sa nama. Vec sami za sebe, a volim te ljude. :(
pre 9 godina
kako je dodik mislio protiv organiziranih muslimana? kad ih nisu mogli pobediti tada kada su bili goloruki i neorganizovani kako misle sada?
pre 9 godina
@(marko, 15. septembar 2014 13:17)
Samo da napomenem da je tom cepanju SFRJ prethodilo stavljanje Kosova, Vojvodine i Crne Gore pod kontrolu Beograda i da je 1989. godine Srbija udarila policijom na štajkače u "Trepči", posle čega je slovenačko rukovodstvo kritikovalo Srbiju što je pregazila avnojevski put i titoizam, jer je udarila na radničku klasu (osnov države). Od tog trenutka Slovenija i Hrvatska kreću ka napuštanju, jer, logično, niko neće pod religijski i šovinistički zatrovanim Beogradom da bude, koji je počeo da preti svemu nesrpskom i nepravoslavnom. Spremile su se za rat, jer je Srbija prizivala rat.
Inače, Srbija je prva promenila svoj Ustav, čime ga je stavila u sukob sa Saveznim Ustavom.
I, samo bih dodao, da živimo i dan danas u tom ludilu, gde verujemo da smo mi žrtve i da su svi bili protiv nas, a sasvim je drugačije, jer nismo mi napadnuti niti ugroženi, već naprotiv. Srećom, danas više nemamo potencijala da bilo kome pretimo ili ugrožavamo.
Dok se nestane ova grupa politikanata koji su odgovorni sav haos, dok se ne osvrnemo na to šta smo radili (kao Nemačka i Japan posle WW2), dok se ne objasni RS da joj je mesto u jednistvenoj Bosni, dok se ne izvinimo za haos koji smo (najvećim delom) izazvali (i platimo ratne odštete "bratskim republikama") i dok ne vratimo Vojvodini ovlašćenja koja treba da ima kao AP sa pravom na samoopredeljenje, nema za nas napred.
pre 9 godina
Samo da podsjetim da ni ustav SFRJ nije dozvoljavao nikakvo osamostaljenje republika, pa znamo sta se poslije desilo. Znaci, pustite te price. Bice. Kad - tad.
(marko, 15. septembar 2014 13:17)
Nije baš da ustav SFRJ nije dozvoljavao osamostaljenje. Evo šta piše u ustavu iz 1974.: "Narodi Jugoslavije, polazeći od prava svakog naroda na samoopredeljenje, uključujući i pravo na otcepljenje, ..... , ujedinili su se u saveznu republiku slobodnih i ravnopravnih naroda i narodnosti...", pa onda: "Radni ljudi i narodi i narodnosti ostvaruju svoja suverena prava u socijalističkim republikama, i u
socijalističkim autonomnim pokrajinama u skladu sa njihovim ustavnim pravima, a u Socijalističkoj Federativnoj Republici Jugoslaviji — kad je to, u zajedničkom interesu, ovim ustavom utvrđeno."
pre 9 godina
Nezavisna Vojvodina, dodao bih...
(021, 15. septembar 2014 12:14)
Pa ja ne bih dodao. Takođe živim u Vojvodini, tako da obojica dobro znamo da je podrška Vojvođana nekakvoj samostalnoj Vojvodini mizerna. Znači, utopija.
pre 9 godina
Ко о ћему бошњаци од Додику.
Грађани Републике Србије најбитније је да је Вучић српечио сецесију Републике Српске.
btw. Лично нисам за независносност али за аутономију јесам. Не аутономију какву виде бошњаци и тзв МЗ. Ми смо за ону аутономију коју смо добили мировним споразумом.
Под изговорм уласка у ЕУ измишљају неке агенције и тиме укидају нашу аутонимију као што је био покушај укидања 2/3 овлашћења Републике Српске у Вутмиру.
Живјела нама наша једнина Република Српска.
pre 9 godina
@2+2=4 Као што је речено милион пута овде већ нису ни Црна Гора ни Србија подржавали отцепљење Босне као што сад ни Хрвати ни Бошњаци не подржавају отцепљење Српске, ситуација је паралелна до саме формулације устава федерација, али да, слажем се да тренутно није време за отцепљење док земље које то подржавају не ојачају. Џаба је указивати на лицемерје Западу који је на њему и изграђен, треба бити мудар и сачекати да Хрвати добију Републику јер ће тад променити причу, као и за Југославију, нормално да неће сада да подржавају отцепљење аутономних република да се РС отцепи, јер то подразумева да ће остати у држави са Бошњацима без реалне аутономије и могућности отцепљења од њих што нико не жели себи.
pre 9 godina
Bez rata, nema samostalne Srpske. Stvarno mislite da će 2 milijuna Bošnjaka i pola milijuna Hrvata to samo promatrati?
Osim toga, politički nije isto: Škotska je u personalnoj uniji i ima ustavno pravo, a RS sačinjava 1 od 3 konstitutivna i ravnopravna naroda i mora se pitati druga dva. To nije isto.
pre 9 godina
Što manja bara - to je krokodil veći!
Ribe, ptice i ostala barska bića (čitaj: ovce!) - hipnotisano igraju-cupkaju-trupkaju po njegovoj svirci!
pre 9 godina
Srbi nikako da sloze kockice. Jer uzmimo da se Bosna izdvojila iz SFRJ na neustavan nacin kako to Srbi zele da prikazu I vojska SFRJ je imala pravo da brani granice SFRJ a Srbi kao najbrojniji narod da te granice ne priznaju, po to istom pravilu I Bosnjaci ne zele da se BiH raspadne, I imat ce pravo da brane celokupnost BiH niko ne kaze da oni zele to da rade ali budimo dosledni ako kazemo da smo mi u pravu onda su i oni, verovatno ce to da dovede sada do MAO I HAO u delovima Republike Srpske gde su vecina, Srebrenica itd sto ce neminovno da dovede do incidenata I rata. Kao ce sve da se zavrsi posle tog videt cemo jer ne zaboravimo da su Bosnjaci platili cenu za njihov avanturizam dali su Srbi spremni na to I kako ce Hrvatska da se ponasa. Posle referendum I proglasenja nezavisnosti Republika Srpska moze da se osamostali ili nestane kao Republika Srpska krajina ... nadati se u Ruse je naivno... samo moje razmisljanje.
pre 9 godina
Doneće Sloba Milošević nezavisnu RS!
pre 9 godina
Kad moze Kosovo moze i Vojvodina.
pre 9 godina
RS će se prije ili poslije osamostaliti, jer to narod želi. Nažalost, narod u RS-u (mislim na srpski narod) definitivno nije naučio ništa iz prošlosti i to otcjepljenje će ga skupo koštati. Otcjepljenja i osamostaljenja rijetko su kome na ovim našim prostorima donijela nešto dobro. Dokle god su narodi na Balkanu bili zajedno, bilo im je bolje nego kad su bili odvojeni jedni od drugih. Pogledajte Slovence danas - kukaju kako im je teško, a u Jugi su bili u svemu prvi. Privrede i narodi na tlu bivše SFRJ jednostavno su previše upućeni jedni na druge da bi se cijepali i dijelili. I sad hoće RS da se otcijepi - pa dobiće odmah XXX šengenski režim na Savi i Uni, prema FBiH bodljikavu žicu; saobraćajnu, trgovinsku, telekomunikacionu i svaku drugu blokadu; neće je priznati nijedna evropska zemlja (osim možda Kipra i Grčke, Srbija neće smjeti zbog evropskih aspiracija, a Rusiji se živo fućka za nama ovdje), putovanje od Novog do Trebinja ličiće na ekspediciju, tu je i problem distrikta u Brčkom... Neću da pričam šta će da bude s našim pravoslavnim manastirima i crkvama u federalnom dijelu BiH i sa tamošnjim stanovništvom. Balkan je ovo i bolje da ne čačkamo mečku. Ovako nam je sasvim dobro u BiH - iako nas nema trećina u državi, imamo trećinu vlasti (a Hrvatima je u toj raspodjeli ponajbolje), imamo pravo veta na sve važne odluke u državi - jedino ostaje da skinemo kriminalce s grbače i da počnemo konačno da sarađujemo s Bošnjacima i Hrvatima na dobrobit svih nas u ovom trokutu.
pre 9 godina
Veoma je opasno misliti da nesto znas i tako postupati/govoriti a u sustini to znanje je potpuno pogresno.
Za tvoju informaciju Britanija uopste NEMA USTAV (nisam siguran, ali mislim da je to jedina zemlja u Evropi bez ustava).
Tako da taj tvoj nepostojeci ustav niti brani niti dozvoljava Skotima referendum...
(posmatrac, 15. septembar 2014 13:25)
Nije tačno da Britanija nema ustav. Ustav Britanije se sastoji iz više odvojenih pravnih akta koje su doneli, između ostalih, Škotska i Engleska. http://en.wikipedia.org/wiki/Constitution_of_the_United_Kingdom
Nije lepo da ljude etiketiraš kao neznalice.
pre 9 godina
Nezavisnost Srpske da, sjedinjenje sa Srbijom ne
pre 9 godina
Republika Srpska ce sigurno proglasiti nezavisnost u nekoliko narednih godina. BiH je slaba i nefunkcionalna drzava pred raspadom ,koja opstaje
jedino zbog straha zapada da se u muslimanskom delu nakon odvajanja Srpske ne stvori kakav ozbiljniji radikalni islamski pokret. Sto se Skotske tice tesko da ce Westminster tek tako pustiti da se UK raspadne. Pre ce R.Srpska postati nezavisna nego Skotska.
pre 9 godina
Jedini narod koji se u bivsoj SFRJ sirio, su bili Srbi. Kako to da je po citavoj Dalmaciji bilo srpskih vila i vikendica a u Sumadiji recimo (barem ja ne znam) ni jedne slovenacke ili hrvatske. Pod pokroviteljstvom SANU, Srbi su po BiH, Hrvatskoj i manjim delom u Sloveniji kupovali nekretnine. Tako je bilo da je na pocetku '90ih, oko 70% teritorije u BiH uknjizeno na ime srpskog stanovnistva. I kosovski Albanci su paralelno isto to radili na Kosovu. Ali da pojasnimo ko je u bivsoj SFRJ bio stvarno separatista. Kosovski Albanci nisu! Oni su hteli samo republiku Kosovo unutar SFRJ. Ni Hrvati, ni Slovenci, ni Bosnjaci pa ni Makedonci nisu. Mi Srbi smo bili separatisti! Centar moci je bio u Beogrdu. Stampali smo novac kad god smo hteli. Privreda nam je bila povezana sa ostalim republikama i ziveli smo na njihovoj grbaci. Sam Borisav Jovic, nekadasnji predsednik SFRJ je rekao: Hrvatima i Slovencima smo uvek nudili onoliko koliko smo znali da nece prihvatiti. Dakle tadasnje srpske vlasti su gurale druge republike u separatizam. A pravi separatist smo bili mi Srbi! Koristili smo sistem, ako hoces da povecas drzavnu teritoriju ujedini se sa slabijima i manjima u federaciju. Unutar federacije siri se koliko mozes. Posle izvesnog vremena onemoguci funkcionisanje federacije. Podmetni separatizam drugima pod uslovom da nam ostave teritorije koje smo unutar federacije uknjizili na svoje ime. I tako je Milosevic izazvao krvoprolice. I Putin isto to radi sa Ukrajinom.
pre 9 godina
Treba sacekati da krenu i drugi kao Katalonija ili recimo da se deli samo srce Evrope, Belgija.
pre 9 godina
Rat bi utvrdio Republiku Srpsku i prosirio,sve bi novine pisale da je napadnuta od islamskih ekstremista.
pre 9 godina
Za Srpsku je mnogo bolje da postane deo Škotske nego deo Srbije, a to je realno bolje i za samu Srbiju.
pre 9 godina
Republika Srpska bi svojim eventualnim osamostaljivanjem ostavila Srbe u Istočnom Sarajevu bukvalno bez hljeba u rukama. Ipak, hiljade njih svaki dan dolaze na posao u Sarajevo...
pre 9 godina
zivim u banjaluci i ja ne zelim to odvajanje od bih. koliko god da smo losi RS bi bez federacije propala ko zeton, isto tako i federacija bez RS. iskreno da vam kazem, ovdje mi nista ne fali, zivim lose ali tako moram, mi smo maleno drustvo koje ne moze da ima ikakvog utjecaja na globalnon planu.. jednostavno plata nam je 400e ponekad odem na more ponekad negdje drugdje i to je tako.. a ove price o separaciji je klasicna demagogija za punjenje glava glupostima.. kakva je da je bih je priznata drzava i nista nam ne fali, ali kod nas se javlja problem jer drugi ne razmisljaju ovako!
pre 9 godina
Ne znam kako bi mogla Srpska da raspise referendum ako ostatak BIH ne pristane na referendum. U Skotskoj se referendum ne odrzava nelegalno, nego uz saglasnost velike Britanije koja ce najverovatnije i priznati rezultate, kakvi god da su. U BIH, nisam primetio da neko osim Rep. Srpske podrzava referendum.
pre 9 godina
О томе је требало да размишљају пре него што су подржали оне који су крвавим ратом разбијали Југославију и Србију. Онда би уместо лицемерне, апсурдне и конфузне приче о Србима као неким сепаратистима могли заиста да напишу истину и пропагирају принципе.
pre 9 godina
BiH je danas mala Jugoslavija, u njij zive: Srbi, Hrvati, Bosnjaci. Ako su svi oni mogli legitimno da napuste Jugoslaviju (jer nisu zeleli da zive u takvoj zemlji, tj sa nama) zasto onda sprecavati i Srbe da se prvi put od nekoga odvojeq
pre 9 godina
@ kom, 15. septembar 2014 12:58
Veoma je opasno misliti da nesto znas i tako postupati/govoriti a u sustini to znanje je potpuno pogresno.
Za tvoju informaciju Britanija uopste NEMA USTAV (nisam siguran, ali mislim da je to jedina zemlja u Evropi bez ustava).
Tako da taj tvoj nepostojeci ustav niti brani niti dozvoljava Skotima referendum. Do referenduma je doslo zato sto je Skotska Nacionalna Partija iz Edinburga to trazila, a poslanici u Vesminsteru (London; 90% Engleski parlamentarci) demokratskim glasanjem to i izglasali/dozvolili....
pre 9 godina
Vlajko
Dodiku nije interes da se RS odvoji i pripoji Srbiji, nego da bude samostalna drzava u kojoj bi on bio premier a ljudi iz njegove stranke na vodecim funciama, cak mu i opastanak u BiH vise donosi jer sigurno ima vlast u tom entitetu, a pripajanjem Srbiji bi se borio da predje cenzuse
pre 9 godina
Skotska nije nikakav primer za RS jer Skotska je civilizovana zemlja koja se nalazi u cuvilizovanoj uniji sa civilizovanom Britanijom i zato njen eventualni izlazak iz iste moze da se izvede civilizovanim putem.Sa druge strane srbi i muslimani u Bosni su se razisli na takav necivilizovan nacin da je tesko pronaci primer u novijoj istoriji planete ,Ruanda mi odmah pada na pamet te stoga po kazni i po potrebi da steknu osnovna znanja o medjuljudskim odnosima po meni treba im ukinuti bilo kakave podele na sledecih bar hiljadu godina treba ih i u kucama izmesati i drzati ih tako dok konacno ne shvate da se ni bioloski ni po inteligenciji razlikuju jedni od drugih.Kakvo otcepljenje kakvqa autonomija kakvi bakraci oni zajedno tek treba da zasluze takve privilegije.
pre 9 godina
Nije isto. Škotska je suverena država i ustav Britanije joj dozvoljava da istupi iz iste. Republici Srpskoj ustav ne dozvoljava da istupi iz Bosne i Hercegovine.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (kom, 15. septembar 2014 12:58)
Samo da podsjetim da ni ustav SFRJ nije dozvoljavao nikakvo osamostaljenje republika, pa znamo sta se poslije desilo. Znaci, pustite te price. Bice. Kad - tad.
pre 9 godina
može i ivako. Najbolje ibilo da se RS osamostali, ili pripoji Srbiji. I tu nemaovakve ili onak e okolnosti. Narod to tako želi. I ja to tako želim i imam demokratsko pravo na to. I sta sad mešate Kosovo. Ono je deo Srbije i imam pravo da tako mislim. Istorijski gledano sasvim ostvarivo. I nije bitno šta stranci o tome misle pogotovo Englezi. Osim ako neki od njih ne živi u RS, na Kosovu ili Srbiji!
pre 9 godina
Ako se RS otcjepi nece je priznati nitko u svijetu, cak ni Srbija. Bit ce situacija kao u Nagorno Karabakhu, jos i gore. Samo ce stradati srbi u RS.
pre 9 godina
Srbima u RS je bolje da sacekaju bolje prilike u svetu a ne da idu prstom u oko! Ova sadasnja pozicija da mogu da blokiraju svaku odluku Bosnjaka i Hrvata i stepen autonomije koji imaju u okviru BiH ipak nije toliko los kada se pogleda u kakvom je polozaju npr. Srbija u vezi Kosova! Pritom bilo bi normalno da Srbija podrzi RS cak i ako sada krene u tu ludost ali onda cemo svi n.....ti!
pre 9 godina
Je s pa da se opet zarati. Nemojte braćo srbi iz srpske molim vas!
pre 9 godina
Kad moZe Kosovo, moze i Srpska... Kakav rat kakvi bakraci. Ocepljujte se, pa da se ujedinjujemo! Drzim Vam pesnice. Referendum, nego sta!
pre 9 godina
Besmisleno poređenje. Nezavisnot RS ima više veze sa nezavisnosti Vojvodine i Sandžaka nego Škotske. Ukratko, ne treba nikome na zapadnom Balkanu kome je stalo da normalno žive bar dvije generacije na ovim prostorima. Prema tome, najbolje bi bilo da se ljudima u RS ne bacaju lažni mamci, dok se u pozadini kradu kolosalne pare od strane političara.
pre 9 godina
E ovako ću ja vama reći... Jadni i Srbi i Bošnjaci i Hrvati koji su se međusobno ubijali da bi na kraju opet živeli svi zajedno u istoj državi i još više se mrzeli. To što je nešto napisano u ustavu ne znači da se ne može izmeniti. Ustav je moguće menjati mada je to jedan toliko komplikovan i dugotrajan proces čak i za razvijene i normalne zemlje tako da se to dešava relativno retko. Ovo što Dodik priča, on to priča od kad znam za njega da bi nahuškao i "zaludio" ljude, a sad još više jer izbori. Ne volim državu u kojoj živim i zaista bih voleo kada bi se RS odvojila od BiH i pripojila Srbiji. Nisam pristalica samostalne RS, al' bolje i to nego ovako. Ovi koji govore da RS treba da se sredi a ne da se odvoji samo da im kažem da zamisle da šta god oni žele da urade ne mogu jer im ova druga strana ne da i obrnuto. Takvo stanje samo vodi haosu...
pre 9 godina
Nezavisna srpska će biti kada bi se zezali.Nije to uporedivo sa Škotskom zna svako ko je malo upućen.
pre 9 godina
Nije isto. Škotska je suverena država i ustav Britanije joj dozvoljava da istupi iz iste. Republici Srpskoj ustav ne dozvoljava da istupi iz Bosne i Hercegovine.
pre 9 godina
@Samo zapažam:Nije problem samo u Ustavu. Ni Ustva SRJ nije predviđao da se repoblike mogu odvajati pa su sve odlepršale. Ovde je pitanje što RS nema dovoljnu podršku međunarodne zajednice. a drugi je problem što još uvek nije rešen problem Kosova. RS kada bi proglasila svoju nezavisnost , automatski bi priznala i nezavisnost Kosova , a oni to neće da urade.
pre 9 godina
A jel otcepljenje, tj NASILNO UZIMANJE KOSOVA bilo predvidjeno Ustavom Srbije?!
Mrs bre bando Natovska i Evropska!
pre 9 godina
Ne shvatam zasto svi cekaju da se izglasa nezavisnost da bi i oni krenuli tim putem. Ako im je data mogucnost da odlucuju o tome to je sasvim
dovoljno, ishod referenduma je po mom misljenju nebitan za pokretanje slicnih procesa po svetu.
pre 9 godina
Nezavisna Srpska ,nezavisni Sandzak,Nezavisna Preshevska Dolina.Nezavisna Vojvodina,Nezavisna Timocka Kraina,Nezavisan Pcinjski Okrug pa sto se meine tice onda uzmite i nezavisno Severno Kosovo.
pre 9 godina
Nezavisna Vojvodina, dodao bih...
(021, 15. septembar 2014 12:14)
Pa ja zivim u Vojvodini,pa ne bih dodao...
U koju crkvu da idem kada se Vojvodina odvoji,je l' mozda 'vojvodjansku' pravoslavnu ?
Nema od te tvoje utopije nista.
pre 9 godina
Pa zar je tško promeniti ustav BIH i dati mogućnost održavanja referenduma po pitanju otcepljenja?
pre 9 godina
Nezavisna Vojvodina, dodao bih...
pre 9 godina
Dodige daj pomogni i Hrvatima da dobiju entitet. Bosna kao Svica, tri naroda i jos samo da je oplodit banke. Nova Swiss?
pre 9 godina
Sto prije,to bolje!U Skotskoj ce na referendumu otprilike 51% Skota biti za samostalnost,a kada bude referendum u Rep.Srpskoj,rezultat ce biti najmanje 95% za samostalnost!!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Alexander, 15. septembar 2014 11:01)
Zato će svijet priznati Škotsku a RS neće niko, jer im je prvo objektivnije od drugog. Škotska ima status u UK kakav je BIH imala u Jugoslaviji.Usporedba Škotske i RS je nesmislena.
pre 9 godina
Nezavisna nego kako, zelim vam svu srecu na tom putu!
pre 9 godina
Kad je zapad silom odcepio od Srbije, Kosovo i Metohiju, i proglasio je ‚‚Državom‚‚ u kojoj nema civilizacije a koja je puna kriminala, trgovine narkoticima i nedozvoljenim stvarima. Može i Republika Srpska proglasiti Nezavisnost, kao civilizacijska tvorevina u Evropi.
pre 9 godina
Tipično Dodikovo spinovanje, kao što rade svi regionalni vlastodršci. S obzirom da je svestan da je za vreme njegove vladavine narod ekonomski još više unazađen, da ništa od pustih obećanja nije ostvario, šta mu drugo preostaje nego da sada raspiruje snove o nekakvoj nezavisnosti, otcepljenu i ostalim tricama. Svestan je da će takvi potezi verovatno dovesti do novog rata u BiH ali šta ga briga. On je jedan od onih što ratuju tuđom krvlju a, naravno, spremio je sebi i odstupnicu u Beogradu. Verujem da će svi neodgovorni političari kao što je on završiti na đubrištu istorije.
pre 9 godina
Doći će kad tad dan kada će muslimani imati onaj osječaj koji sam ja imao 92,kada su se odvojili od Jugoslavije.Taj dan nije daleko,on je neminovnost i realnost,a to je nezavisna Republika Srpska.
pre 9 godina
Najjace je neki dan ambasador USA nam rekao, kad bi se otcijepili trpijeli bi ogromne sankcije i srusilo bi nam privredu. A mi niti imamo privrede niti industrije, prezivjeli bombardovanje, rat, sankcije sve vrste i radimo za 300 evra ako imamo srece da imamo posao. Nema sta, prepao si nas ono bas. Mi smo od celika, tacno smo neunistivi, u SFRJ razmazeni, a onda surova realnost nas natjerala da na sve nacine prezivljavamo, e to je nas veliki plus. Nama nastetiti ne mozete. NEZAVISNA SRPSKA !!!
pre 9 godina
Ziveo nezavisni Novi Beograd u okviru nezavsnog srskog srema u okviru nezavisne Vojvodine.
pre 9 godina
Republika Srpska, ukoliko nastavi da sistematski bude uništavana od svog rukovodstva, će da se ugasi prije nego što se osamostali. Šta bi donijelo osamostaljenje u momentu kada nemamo ni jedne krštene fabrike, kada smo vazduh prodali i kada od Srpske odlično živi dvadesetak porodica koje su je privatizovali. Borci koju su izginuli u grobu se prevrću...
pre 9 godina
Neka se bolje strpe sa spekulacijama i sacekaju pametno da vide sta ce se desiti u Skotskoj pa tek onda govore sta misle.
pre 9 godina
@(Vojvodjanin, 15. septembar 2014 11:00)
Au, koliko ruznih reci i koliko poluistina. Ne bih da elaboriram, potrajalo bi.
Nacelno sam protiv bilo kakvih promena granica na Balkanu.
Ostalo nam je samo da priznamo Kosovo( kada se steknu uslovi u Srbiji, i to postane vecinska volja) i drugo: DA VI U VOJVODINI SPROVEDETE REFERENDUM.
Kao gradjanka centralne Srbije,zelim da ZNAM: da li ste vi, Vojvodjani, za to da budete AP u Srbiji ( vama vasi novci, to je OK.), ili niste.
Zahtevam da sto pre sprovedete referendum, malo ste mi dojadili, narocito kad krenete sa ovakvim komentarima.
PS. 1918. ste se deklaracijom ujedinili sa Kraljevinom Srbijom
( Jugoslavija je stvorena kasnije). Izvolite , ako zelite, vecinskom voljom se razjedinite. Ja necu ni da trepnem.
pre 9 godina
Sto prije,to bolje!U Skotskoj ce na referendumu otprilike 51% Skota biti za samostalnost,a kada bude referendum u Rep.Srpskoj,rezultat ce biti najmanje 95% za samostalnost!!
pre 9 godina
Srbi u bosni treba da traze promenu ustava Bosne i hercegovine gde se otcepljenje regulise referendumom. Ukoliko se ta promena ustava ne desi, treba do daljnjeg bojkotovati svaki zakon u skupstini iste.
Neko bi mislio da su muslimani posle svega naucili da se silom nemoze spreciti raspad drzave i necija zelja za nezavisnoscu
pre 9 godina
Međutim, napominje francuska agencija, visoki predstavnik međunarodne zajednice u Bosni Valentin Incko ukazao je da ustav te zemlje "ne dopušta mogućnost otcepljenja nijednog entiteta".
A ustav Srbije dozvoljava otcepljenje? licemeri.
pre 9 godina
Ni Ustav Srbije nije predvidjao otcepljenje teritorije pa to nije sprecilo Albance... Ja sam svestan da Kosovo nikada nece vise biti sastavni deo Srbije iako ce visiti jos dugo u vazduhu izmedju potpunog priznanja i ove sadasnje situacije. Sa druge strane svakome je jasno da Srbi u BiH ne zele da zive u zajednici sa Muslimanima i Hrvatima jer na prvom mestu nisu ni hteli cepanje u staroj Jugoslaviji... Siguran sam da ce RS biti nezavisna i nadam se da ce imati sluha zapad za nju kao sto je imao i za Kosovo.
pre 9 godina
A ako se ne odcepi?
pre 9 godina
Dabome, uz saglasnost Londona. Zato će morati i Sarajevo da da saglasnost da RS održi referendum i ukoliko se izglasa, da postane nezavisna država.
pre 9 godina
Nema sta da se masta, jer Skotska se nece otcepiti. Sredice to razne UK-sluzbe, banke i lobi u Londonu.
pre 9 godina
Hajrudin nije hteo celovitu Jugoslaviju ali oce celovitu Bosnu.
Hteli su da cepaju pa nek se pocepa.
pre 9 godina
Kada budu imali Šona Konerija, nek se onda jave.
pre 9 godina
Potpuno je jasno da od nezavisnosti Škotske nema ništa i da se na svim nivoima radi da do toga ne dođe. Evropa neće dozvoliti odvajanje ni po koju cenu, baš zato što bi to proizvelo talas preispitivanja nekih granica na kontinentu.
Žao mi je, Mile, tu priču nećes moći da serviraš naivnim glasačima u predstojećoj kampanji jer Škotska ostaje u UK...bolje razmišljaj kako da narod bolje živi.
pre 9 godina
pa lepo vam reko dodik mi polako idemo ka nasoj nezavisnosti jos nekih 20 godina kad druga generacija srba izraste koja bih ne smatra za svoju drzavu eto i referenduma
pre 9 godina
A na Kosovu je opet posebna situacija gde je dovoljno da skupstina Kosova proglasi nezavisnost bez icije saglasnosti. Samo kada Srbi glasaju onda vaze posebna pravila u njihovu stetu, za sve ostale vaze druga pravila.
pre 9 godina
doci ce vreme za Srpsku uskoro, sad nije dobro vreme zbog velike opasnosti od dzihadista sa severa Afrike, ali nakon sto ce se raspasti Ujedinjeno Kraljevstvo, posle njih i Belgija, Evropa ce morati da popusti...
pre 9 godina
Није тачно да би отцепљење Шкотске представљало преседан, преседан је било неуставно отцепљење република од Федерације Југославије иако се нису сви ентитети сложили што је закон захтевао, отцепљење Републике Српске од босанске федерације која то забрањује ако се сви ентитети не сложе се управо на томе заснива а не на Шкотском референдуму (иако може да има користи од тога свакако). Српска је жртва двоструког стандарда и војно онемогућена да крене пут Косова и Шкотске а то је прича за себе
pre 9 godina
Kako mozete biti tako prosti???
Skotska i Engleska su se ujedinile u Veliku Britaniju i po samoj sustini stvari se mogu razdvojiti pravno ovako onako kako god hocete.
Republika Srpska nije usla u Bosnu kao nezavisna priznata drzava da sad moze da izlazi iz nje jer je eto i Skotska izasla iz Velike Britanije.
Presedan je Kosovo ako vec hocete presedan.
A i taj presedan moze samo ako se sile saglase oko toga, a nece se saglasiti i vi i mi smo boranija.
A zadnje, jos nam samo fali da se vi odvojite i neki pametan da dozvoli da se ujedinite sa nama i eto nam ponovo navala bosanaca i vaseg mentaliteta. Hvala lepo, ostanite tamo, resite se lopova koji vas vode i bice vam bolje i u Bosni a sa lopovima vam nece biti bolje ni sami ni sa nama.
pre 9 godina
Подршка самосталној РЕПУБЛИЦИ СРПСКОЈ!!!!
pre 9 godina
koliko se sećam ni srpski ustav ne dozvoljava otcepljenje Kosova
pre 9 godina
Kosovo je presedan, sad je kasno da se pravite ludi...
pre 9 godina
Подршка самосталној РЕПУБЛИЦИ СРПСКОЈ!!!!
pre 9 godina
Međutim, napominje francuska agencija, visoki predstavnik međunarodne zajednice u Bosni Valentin Incko ukazao je da ustav te zemlje "ne dopušta mogućnost otcepljenja nijednog entiteta".
A ustav Srbije dozvoljava otcepljenje? licemeri.
pre 9 godina
Hajrudin nije hteo celovitu Jugoslaviju ali oce celovitu Bosnu.
Hteli su da cepaju pa nek se pocepa.
pre 9 godina
koliko se sećam ni srpski ustav ne dozvoljava otcepljenje Kosova
pre 9 godina
Kosovo je presedan, sad je kasno da se pravite ludi...
pre 9 godina
Није тачно да би отцепљење Шкотске представљало преседан, преседан је било неуставно отцепљење република од Федерације Југославије иако се нису сви ентитети сложили што је закон захтевао, отцепљење Републике Српске од босанске федерације која то забрањује ако се сви ентитети не сложе се управо на томе заснива а не на Шкотском референдуму (иако може да има користи од тога свакако). Српска је жртва двоструког стандарда и војно онемогућена да крене пут Косова и Шкотске а то је прича за себе
pre 9 godina
A na Kosovu je opet posebna situacija gde je dovoljno da skupstina Kosova proglasi nezavisnost bez icije saglasnosti. Samo kada Srbi glasaju onda vaze posebna pravila u njihovu stetu, za sve ostale vaze druga pravila.
pre 9 godina
Sto prije,to bolje!U Skotskoj ce na referendumu otprilike 51% Skota biti za samostalnost,a kada bude referendum u Rep.Srpskoj,rezultat ce biti najmanje 95% za samostalnost!!
pre 9 godina
Kako mozete biti tako prosti???
Skotska i Engleska su se ujedinile u Veliku Britaniju i po samoj sustini stvari se mogu razdvojiti pravno ovako onako kako god hocete.
Republika Srpska nije usla u Bosnu kao nezavisna priznata drzava da sad moze da izlazi iz nje jer je eto i Skotska izasla iz Velike Britanije.
Presedan je Kosovo ako vec hocete presedan.
A i taj presedan moze samo ako se sile saglase oko toga, a nece se saglasiti i vi i mi smo boranija.
A zadnje, jos nam samo fali da se vi odvojite i neki pametan da dozvoli da se ujedinite sa nama i eto nam ponovo navala bosanaca i vaseg mentaliteta. Hvala lepo, ostanite tamo, resite se lopova koji vas vode i bice vam bolje i u Bosni a sa lopovima vam nece biti bolje ni sami ni sa nama.
pre 9 godina
doci ce vreme za Srpsku uskoro, sad nije dobro vreme zbog velike opasnosti od dzihadista sa severa Afrike, ali nakon sto ce se raspasti Ujedinjeno Kraljevstvo, posle njih i Belgija, Evropa ce morati da popusti...
pre 9 godina
Ni Ustav Srbije nije predvidjao otcepljenje teritorije pa to nije sprecilo Albance... Ja sam svestan da Kosovo nikada nece vise biti sastavni deo Srbije iako ce visiti jos dugo u vazduhu izmedju potpunog priznanja i ove sadasnje situacije. Sa druge strane svakome je jasno da Srbi u BiH ne zele da zive u zajednici sa Muslimanima i Hrvatima jer na prvom mestu nisu ni hteli cepanje u staroj Jugoslaviji... Siguran sam da ce RS biti nezavisna i nadam se da ce imati sluha zapad za nju kao sto je imao i za Kosovo.
pre 9 godina
Doći će kad tad dan kada će muslimani imati onaj osječaj koji sam ja imao 92,kada su se odvojili od Jugoslavije.Taj dan nije daleko,on je neminovnost i realnost,a to je nezavisna Republika Srpska.
pre 9 godina
pa lepo vam reko dodik mi polako idemo ka nasoj nezavisnosti jos nekih 20 godina kad druga generacija srba izraste koja bih ne smatra za svoju drzavu eto i referenduma
pre 9 godina
A jel otcepljenje, tj NASILNO UZIMANJE KOSOVA bilo predvidjeno Ustavom Srbije?!
Mrs bre bando Natovska i Evropska!
pre 9 godina
Nezavisna Vojvodina, dodao bih...
(021, 15. septembar 2014 12:14)
Pa ja zivim u Vojvodini,pa ne bih dodao...
U koju crkvu da idem kada se Vojvodina odvoji,je l' mozda 'vojvodjansku' pravoslavnu ?
Nema od te tvoje utopije nista.
pre 9 godina
Kad moZe Kosovo, moze i Srpska... Kakav rat kakvi bakraci. Ocepljujte se, pa da se ujedinjujemo! Drzim Vam pesnice. Referendum, nego sta!
pre 9 godina
Nezavisna Vojvodina, dodao bih...
pre 9 godina
Najjace je neki dan ambasador USA nam rekao, kad bi se otcijepili trpijeli bi ogromne sankcije i srusilo bi nam privredu. A mi niti imamo privrede niti industrije, prezivjeli bombardovanje, rat, sankcije sve vrste i radimo za 300 evra ako imamo srece da imamo posao. Nema sta, prepao si nas ono bas. Mi smo od celika, tacno smo neunistivi, u SFRJ razmazeni, a onda surova realnost nas natjerala da na sve nacine prezivljavamo, e to je nas veliki plus. Nama nastetiti ne mozete. NEZAVISNA SRPSKA !!!
pre 9 godina
Kada budu imali Šona Konerija, nek se onda jave.
pre 9 godina
Nema sta da se masta, jer Skotska se nece otcepiti. Sredice to razne UK-sluzbe, banke i lobi u Londonu.
pre 9 godina
BiH je danas mala Jugoslavija, u njij zive: Srbi, Hrvati, Bosnjaci. Ako su svi oni mogli legitimno da napuste Jugoslaviju (jer nisu zeleli da zive u takvoj zemlji, tj sa nama) zasto onda sprecavati i Srbe da se prvi put od nekoga odvojeq
pre 9 godina
Besmisleno poređenje. Nezavisnot RS ima više veze sa nezavisnosti Vojvodine i Sandžaka nego Škotske. Ukratko, ne treba nikome na zapadnom Balkanu kome je stalo da normalno žive bar dvije generacije na ovim prostorima. Prema tome, najbolje bi bilo da se ljudima u RS ne bacaju lažni mamci, dok se u pozadini kradu kolosalne pare od strane političara.
pre 9 godina
Sto prije,to bolje!U Skotskoj ce na referendumu otprilike 51% Skota biti za samostalnost,a kada bude referendum u Rep.Srpskoj,rezultat ce biti najmanje 95% za samostalnost!!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Alexander, 15. septembar 2014 11:01)
Zato će svijet priznati Škotsku a RS neće niko, jer im je prvo objektivnije od drugog. Škotska ima status u UK kakav je BIH imala u Jugoslaviji.Usporedba Škotske i RS je nesmislena.
pre 9 godina
Republika Srpska, ukoliko nastavi da sistematski bude uništavana od svog rukovodstva, će da se ugasi prije nego što se osamostali. Šta bi donijelo osamostaljenje u momentu kada nemamo ni jedne krštene fabrike, kada smo vazduh prodali i kada od Srpske odlično živi dvadesetak porodica koje su je privatizovali. Borci koju su izginuli u grobu se prevrću...
pre 9 godina
Potpuno je jasno da od nezavisnosti Škotske nema ništa i da se na svim nivoima radi da do toga ne dođe. Evropa neće dozvoliti odvajanje ni po koju cenu, baš zato što bi to proizvelo talas preispitivanja nekih granica na kontinentu.
Žao mi je, Mile, tu priču nećes moći da serviraš naivnim glasačima u predstojećoj kampanji jer Škotska ostaje u UK...bolje razmišljaj kako da narod bolje živi.
pre 9 godina
Srbi u bosni treba da traze promenu ustava Bosne i hercegovine gde se otcepljenje regulise referendumom. Ukoliko se ta promena ustava ne desi, treba do daljnjeg bojkotovati svaki zakon u skupstini iste.
Neko bi mislio da su muslimani posle svega naucili da se silom nemoze spreciti raspad drzave i necija zelja za nezavisnoscu
pre 9 godina
Nije isto. Škotska je suverena država i ustav Britanije joj dozvoljava da istupi iz iste. Republici Srpskoj ustav ne dozvoljava da istupi iz Bosne i Hercegovine.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (kom, 15. septembar 2014 12:58)
Samo da podsjetim da ni ustav SFRJ nije dozvoljavao nikakvo osamostaljenje republika, pa znamo sta se poslije desilo. Znaci, pustite te price. Bice. Kad - tad.
pre 9 godina
Nezavisna nego kako, zelim vam svu srecu na tom putu!
pre 9 godina
Kad je zapad silom odcepio od Srbije, Kosovo i Metohiju, i proglasio je ‚‚Državom‚‚ u kojoj nema civilizacije a koja je puna kriminala, trgovine narkoticima i nedozvoljenim stvarima. Može i Republika Srpska proglasiti Nezavisnost, kao civilizacijska tvorevina u Evropi.
pre 9 godina
Ziveo nezavisni Novi Beograd u okviru nezavsnog srskog srema u okviru nezavisne Vojvodine.
pre 9 godina
Nezavisna Vojvodina, dodao bih...
(021, 15. septembar 2014 12:14)
Pa ja ne bih dodao. Takođe živim u Vojvodini, tako da obojica dobro znamo da je podrška Vojvođana nekakvoj samostalnoj Vojvodini mizerna. Znači, utopija.
pre 9 godina
Skotska nije nikakav primer za RS jer Skotska je civilizovana zemlja koja se nalazi u cuvilizovanoj uniji sa civilizovanom Britanijom i zato njen eventualni izlazak iz iste moze da se izvede civilizovanim putem.Sa druge strane srbi i muslimani u Bosni su se razisli na takav necivilizovan nacin da je tesko pronaci primer u novijoj istoriji planete ,Ruanda mi odmah pada na pamet te stoga po kazni i po potrebi da steknu osnovna znanja o medjuljudskim odnosima po meni treba im ukinuti bilo kakave podele na sledecih bar hiljadu godina treba ih i u kucama izmesati i drzati ih tako dok konacno ne shvate da se ni bioloski ni po inteligenciji razlikuju jedni od drugih.Kakvo otcepljenje kakvqa autonomija kakvi bakraci oni zajedno tek treba da zasluze takve privilegije.
pre 9 godina
Potpuno je neprirodno da narodi koji su se kol'ko do juce najstrasnije ubijali i koji se, budimo iskreni nimalo ne vole, zive u zajednickoj drzavi. Kao komsije bi sasvim sigurno imali mnogo bolje odnose a ovo sad je cisto izivljavanje.
pre 9 godina
BiH je nedonošče koje EU, kao svoj projekat, održava na aparatima.
pre 9 godina
A ako se ne odcepi?
pre 9 godina
@(Vojvodjanin, 15. septembar 2014 11:00)
Au, koliko ruznih reci i koliko poluistina. Ne bih da elaboriram, potrajalo bi.
Nacelno sam protiv bilo kakvih promena granica na Balkanu.
Ostalo nam je samo da priznamo Kosovo( kada se steknu uslovi u Srbiji, i to postane vecinska volja) i drugo: DA VI U VOJVODINI SPROVEDETE REFERENDUM.
Kao gradjanka centralne Srbije,zelim da ZNAM: da li ste vi, Vojvodjani, za to da budete AP u Srbiji ( vama vasi novci, to je OK.), ili niste.
Zahtevam da sto pre sprovedete referendum, malo ste mi dojadili, narocito kad krenete sa ovakvim komentarima.
PS. 1918. ste se deklaracijom ujedinili sa Kraljevinom Srbijom
( Jugoslavija je stvorena kasnije). Izvolite , ako zelite, vecinskom voljom se razjedinite. Ja necu ni da trepnem.
pre 9 godina
Nezavisna srpska će biti kada bi se zezali.Nije to uporedivo sa Škotskom zna svako ko je malo upućen.
pre 9 godina
Ako se RS otcjepi nece je priznati nitko u svijetu, cak ni Srbija. Bit ce situacija kao u Nagorno Karabakhu, jos i gore. Samo ce stradati srbi u RS.
pre 9 godina
Republika Srpska u sastavu Srbije? Nikada! Prvi bih glasao protiv takve odluke pošto je za svaku promenu granica Srbije neophodan referendum, a znam još mnogo Srba iz BG koji imaju stav kao ja.
pre 9 godina
@(marko, 15. septembar 2014 13:17)
Samo da napomenem da je tom cepanju SFRJ prethodilo stavljanje Kosova, Vojvodine i Crne Gore pod kontrolu Beograda i da je 1989. godine Srbija udarila policijom na štajkače u "Trepči", posle čega je slovenačko rukovodstvo kritikovalo Srbiju što je pregazila avnojevski put i titoizam, jer je udarila na radničku klasu (osnov države). Od tog trenutka Slovenija i Hrvatska kreću ka napuštanju, jer, logično, niko neće pod religijski i šovinistički zatrovanim Beogradom da bude, koji je počeo da preti svemu nesrpskom i nepravoslavnom. Spremile su se za rat, jer je Srbija prizivala rat.
Inače, Srbija je prva promenila svoj Ustav, čime ga je stavila u sukob sa Saveznim Ustavom.
I, samo bih dodao, da živimo i dan danas u tom ludilu, gde verujemo da smo mi žrtve i da su svi bili protiv nas, a sasvim je drugačije, jer nismo mi napadnuti niti ugroženi, već naprotiv. Srećom, danas više nemamo potencijala da bilo kome pretimo ili ugrožavamo.
Dok se nestane ova grupa politikanata koji su odgovorni sav haos, dok se ne osvrnemo na to šta smo radili (kao Nemačka i Japan posle WW2), dok se ne objasni RS da joj je mesto u jednistvenoj Bosni, dok se ne izvinimo za haos koji smo (najvećim delom) izazvali (i platimo ratne odštete "bratskim republikama") i dok ne vratimo Vojvodini ovlašćenja koja treba da ima kao AP sa pravom na samoopredeljenje, nema za nas napred.
pre 9 godina
Vlajko
Dodiku nije interes da se RS odvoji i pripoji Srbiji, nego da bude samostalna drzava u kojoj bi on bio premier a ljudi iz njegove stranke na vodecim funciama, cak mu i opastanak u BiH vise donosi jer sigurno ima vlast u tom entitetu, a pripajanjem Srbiji bi se borio da predje cenzuse
pre 9 godina
Iste priče iz RS su bile i 2008 negdje. Nezavisno Kosovo, nezavisna Srpska. Pa opet šipak.
Meni je već zalošno to loženje.
pre 9 godina
Jedini narod koji se u bivsoj SFRJ sirio, su bili Srbi. Kako to da je po citavoj Dalmaciji bilo srpskih vila i vikendica a u Sumadiji recimo (barem ja ne znam) ni jedne slovenacke ili hrvatske. Pod pokroviteljstvom SANU, Srbi su po BiH, Hrvatskoj i manjim delom u Sloveniji kupovali nekretnine. Tako je bilo da je na pocetku '90ih, oko 70% teritorije u BiH uknjizeno na ime srpskog stanovnistva. I kosovski Albanci su paralelno isto to radili na Kosovu. Ali da pojasnimo ko je u bivsoj SFRJ bio stvarno separatista. Kosovski Albanci nisu! Oni su hteli samo republiku Kosovo unutar SFRJ. Ni Hrvati, ni Slovenci, ni Bosnjaci pa ni Makedonci nisu. Mi Srbi smo bili separatisti! Centar moci je bio u Beogrdu. Stampali smo novac kad god smo hteli. Privreda nam je bila povezana sa ostalim republikama i ziveli smo na njihovoj grbaci. Sam Borisav Jovic, nekadasnji predsednik SFRJ je rekao: Hrvatima i Slovencima smo uvek nudili onoliko koliko smo znali da nece prihvatiti. Dakle tadasnje srpske vlasti su gurale druge republike u separatizam. A pravi separatist smo bili mi Srbi! Koristili smo sistem, ako hoces da povecas drzavnu teritoriju ujedini se sa slabijima i manjima u federaciju. Unutar federacije siri se koliko mozes. Posle izvesnog vremena onemoguci funkcionisanje federacije. Podmetni separatizam drugima pod uslovom da nam ostave teritorije koje smo unutar federacije uknjizili na svoje ime. I tako je Milosevic izazvao krvoprolice. I Putin isto to radi sa Ukrajinom.
pre 9 godina
Nezavisna Srpska ,nezavisni Sandzak,Nezavisna Preshevska Dolina.Nezavisna Vojvodina,Nezavisna Timocka Kraina,Nezavisan Pcinjski Okrug pa sto se meine tice onda uzmite i nezavisno Severno Kosovo.
pre 9 godina
Nije isto. Škotska je suverena država i ustav Britanije joj dozvoljava da istupi iz iste. Republici Srpskoj ustav ne dozvoljava da istupi iz Bosne i Hercegovine.
pre 9 godina
Ujedinjenom kraljevstvu,Škotska je pristupila daleke 1707 godine !!! Porediti Škotsku sa RS je besmisleno u svakom pogledu.
RS je proizvod dejtonskog mirovnog sporazuma,ovo mirovnog sporazuma naglašavam.Potpisnice,svjedoci i garanti dejtonskog mirovnog sporazuma su velike svjetske sile.
Ovo je naručen tekst,tu nema dvojbe,to je nastalo u kuhinji političke stranke iz RS-a.Po dejtonskom mirovnom sporazumu RS ima ogromnu autonomiju,Brčko distrikt BiH je dejtonska kategorija i prošao je sve procedure predviđene dejtonskim mirovnim sporazumom.Brško dijeli RS na dva nepovezana dijela,Brčko je praktično u vlasništvu oba entiteta ali je istovremeno i administrativna jedinica(školstvo,sudstvo,policija,zdravstvo...),nešto kao treći entitet.
Teritorijalno RS je veoma čudne forme,veliki dio granice je sa Hrvatskom koja je punopravna članica NATO-a.
RS nema snagu ni da raspiše referendum a o ostalom je suvišno pričati,RS je vojno politični i strateški neodbranjiv teritorij,jako ranjivie konfiguracije.Na kraju da kažem,ako neko misli da će recimo memorijalni kompleks"potočari"otići izvan BiH,mislim da to nije realno a u najmanju ruku je veoma,veoma opasno.Pozdrav za B92 i sve ljude dobre volje.
pre 9 godina
kako je dodik mislio protiv organiziranih muslimana? kad ih nisu mogli pobediti tada kada su bili goloruki i neorganizovani kako misle sada?
pre 9 godina
@...znam još mnogo Srba iz BG koji imaju stav kao ja.
Vidis prijatelju, zbog tebe i tebi slicnih pocinjem da se ponosim sto sam Vojvodjanin, a sve vise sam i za vecu autonomiju. Kada cete pojedinci shvatiti da Bg nije cela zemlja i da ima i ostatak zemlje.
pre 9 godina
Tipično Dodikovo spinovanje, kao što rade svi regionalni vlastodršci. S obzirom da je svestan da je za vreme njegove vladavine narod ekonomski još više unazađen, da ništa od pustih obećanja nije ostvario, šta mu drugo preostaje nego da sada raspiruje snove o nekakvoj nezavisnosti, otcepljenu i ostalim tricama. Svestan je da će takvi potezi verovatno dovesti do novog rata u BiH ali šta ga briga. On je jedan od onih što ratuju tuđom krvlju a, naravno, spremio je sebi i odstupnicu u Beogradu. Verujem da će svi neodgovorni političari kao što je on završiti na đubrištu istorije.
pre 9 godina
da će ikada republika srpska biti nezavisna je apsolutna iluzija-treba čuvati srpski narod u bosni jer bi ga pogrešna politika mogal ugroziti i doprineti njegovom preselenju u srbiju - to su realne analize sve ostalo je avantura i velika greška, koja je već jednom počinjena u hrvatskoj.
pre 9 godina
Pa zar je tško promeniti ustav BIH i dati mogućnost održavanja referenduma po pitanju otcepljenja?
pre 9 godina
Dabome, uz saglasnost Londona. Zato će morati i Sarajevo da da saglasnost da RS održi referendum i ukoliko se izglasa, da postane nezavisna država.
pre 9 godina
Dodige daj pomogni i Hrvatima da dobiju entitet. Bosna kao Svica, tri naroda i jos samo da je oplodit banke. Nova Swiss?
pre 9 godina
Vuk Drašković je jednom rekao "don't mix frogs and grandmothers"
E tako. ne mešajte Škotski i Srpsku. ne lozite narod. smanjite apetite. ne kradite. vratite ono što ste oduzeli za vreme bratoubilačkog rata. Zbog takvih huskaca se već ratovalo sram vas sve bilo
pre 9 godina
Ne znam kako bi mogla Srpska da raspise referendum ako ostatak BIH ne pristane na referendum. U Skotskoj se referendum ne odrzava nelegalno, nego uz saglasnost velike Britanije koja ce najverovatnije i priznati rezultate, kakvi god da su. U BIH, nisam primetio da neko osim Rep. Srpske podrzava referendum.
pre 9 godina
Osim što su i jedni i drugi brđani, Srbi iz RS i Škoti nemaju nikakvih drugih geopolitičkih sličnosti...
pre 9 godina
Ne može se dobiti nezavisnost bez para i stanovništva (priraštaja) a mi nemamo ni jedno ni drugo. Nemamo naftu, ne valjamo narkotike, korumpirani smo , mladi bježe glavom bez obzira... Za 50-100 godina će nas biti tako malo da će se ovaj komad zemlje zvati onako kako požele oni koji taj prostor nasele.
pre 9 godina
Kameni, zar nije isto tako licemjerno podržavati proruske separatiste u Ukrajini, a s druge strane "ne dati Kosovo"?
pre 9 godina
Je s pa da se opet zarati. Nemojte braćo srbi iz srpske molim vas!
pre 9 godina
zivim u banjaluci i ja ne zelim to odvajanje od bih. koliko god da smo losi RS bi bez federacije propala ko zeton, isto tako i federacija bez RS. iskreno da vam kazem, ovdje mi nista ne fali, zivim lose ali tako moram, mi smo maleno drustvo koje ne moze da ima ikakvog utjecaja na globalnon planu.. jednostavno plata nam je 400e ponekad odem na more ponekad negdje drugdje i to je tako.. a ove price o separaciji je klasicna demagogija za punjenje glava glupostima.. kakva je da je bih je priznata drzava i nista nam ne fali, ali kod nas se javlja problem jer drugi ne razmisljaju ovako!
pre 9 godina
E ovako ću ja vama reći... Jadni i Srbi i Bošnjaci i Hrvati koji su se međusobno ubijali da bi na kraju opet živeli svi zajedno u istoj državi i još više se mrzeli. To što je nešto napisano u ustavu ne znači da se ne može izmeniti. Ustav je moguće menjati mada je to jedan toliko komplikovan i dugotrajan proces čak i za razvijene i normalne zemlje tako da se to dešava relativno retko. Ovo što Dodik priča, on to priča od kad znam za njega da bi nahuškao i "zaludio" ljude, a sad još više jer izbori. Ne volim državu u kojoj živim i zaista bih voleo kada bi se RS odvojila od BiH i pripojila Srbiji. Nisam pristalica samostalne RS, al' bolje i to nego ovako. Ovi koji govore da RS treba da se sredi a ne da se odvoji samo da im kažem da zamisle da šta god oni žele da urade ne mogu jer im ova druga strana ne da i obrnuto. Takvo stanje samo vodi haosu...
pre 9 godina
može i ivako. Najbolje ibilo da se RS osamostali, ili pripoji Srbiji. I tu nemaovakve ili onak e okolnosti. Narod to tako želi. I ja to tako želim i imam demokratsko pravo na to. I sta sad mešate Kosovo. Ono je deo Srbije i imam pravo da tako mislim. Istorijski gledano sasvim ostvarivo. I nije bitno šta stranci o tome misle pogotovo Englezi. Osim ako neki od njih ne živi u RS, na Kosovu ili Srbiji!
pre 9 godina
Republika Srpska bi svojim eventualnim osamostaljivanjem ostavila Srbe u Istočnom Sarajevu bukvalno bez hljeba u rukama. Ipak, hiljade njih svaki dan dolaze na posao u Sarajevo...
pre 9 godina
Bez rata, nema samostalne Srpske. Stvarno mislite da će 2 milijuna Bošnjaka i pola milijuna Hrvata to samo promatrati?
Osim toga, politički nije isto: Škotska je u personalnoj uniji i ima ustavno pravo, a RS sačinjava 1 od 3 konstitutivna i ravnopravna naroda i mora se pitati druga dva. To nije isto.
pre 9 godina
Samo da podsjetim da ni ustav SFRJ nije dozvoljavao nikakvo osamostaljenje republika, pa znamo sta se poslije desilo. Znaci, pustite te price. Bice. Kad - tad.
(marko, 15. septembar 2014 13:17)
Nije baš da ustav SFRJ nije dozvoljavao osamostaljenje. Evo šta piše u ustavu iz 1974.: "Narodi Jugoslavije, polazeći od prava svakog naroda na samoopredeljenje, uključujući i pravo na otcepljenje, ..... , ujedinili su se u saveznu republiku slobodnih i ravnopravnih naroda i narodnosti...", pa onda: "Radni ljudi i narodi i narodnosti ostvaruju svoja suverena prava u socijalističkim republikama, i u
socijalističkim autonomnim pokrajinama u skladu sa njihovim ustavnim pravima, a u Socijalističkoj Federativnoj Republici Jugoslaviji — kad je to, u zajedničkom interesu, ovim ustavom utvrđeno."
pre 9 godina
Pa mozda bi i moglo da Bosnom ne vladaju stranci. Sila Boga ne moli, ustav je nebitan. Vazno je ko ima najvecu pusku a to nisu ni hrvati ni bosanski muslimani ni srbi. Od samostalnosti nema nista, Evropi je potrebno da sakrije svoju najvecu sramotu od drugog svetskog rata i nemackih dzelata - Bosnu. Zali Boze naroda postenog naroda.
pre 9 godina
Ако може Космет може и Српска !
pre 9 godina
RS će se prije ili poslije osamostaliti, jer to narod želi. Nažalost, narod u RS-u (mislim na srpski narod) definitivno nije naučio ništa iz prošlosti i to otcjepljenje će ga skupo koštati. Otcjepljenja i osamostaljenja rijetko su kome na ovim našim prostorima donijela nešto dobro. Dokle god su narodi na Balkanu bili zajedno, bilo im je bolje nego kad su bili odvojeni jedni od drugih. Pogledajte Slovence danas - kukaju kako im je teško, a u Jugi su bili u svemu prvi. Privrede i narodi na tlu bivše SFRJ jednostavno su previše upućeni jedni na druge da bi se cijepali i dijelili. I sad hoće RS da se otcijepi - pa dobiće odmah XXX šengenski režim na Savi i Uni, prema FBiH bodljikavu žicu; saobraćajnu, trgovinsku, telekomunikacionu i svaku drugu blokadu; neće je priznati nijedna evropska zemlja (osim možda Kipra i Grčke, Srbija neće smjeti zbog evropskih aspiracija, a Rusiji se živo fućka za nama ovdje), putovanje od Novog do Trebinja ličiće na ekspediciju, tu je i problem distrikta u Brčkom... Neću da pričam šta će da bude s našim pravoslavnim manastirima i crkvama u federalnom dijelu BiH i sa tamošnjim stanovništvom. Balkan je ovo i bolje da ne čačkamo mečku. Ovako nam je sasvim dobro u BiH - iako nas nema trećina u državi, imamo trećinu vlasti (a Hrvatima je u toj raspodjeli ponajbolje), imamo pravo veta na sve važne odluke u državi - jedino ostaje da skinemo kriminalce s grbače i da počnemo konačno da sarađujemo s Bošnjacima i Hrvatima na dobrobit svih nas u ovom trokutu.
pre 9 godina
Srbima u RS je bolje da sacekaju bolje prilike u svetu a ne da idu prstom u oko! Ova sadasnja pozicija da mogu da blokiraju svaku odluku Bosnjaka i Hrvata i stepen autonomije koji imaju u okviru BiH ipak nije toliko los kada se pogleda u kakvom je polozaju npr. Srbija u vezi Kosova! Pritom bilo bi normalno da Srbija podrzi RS cak i ako sada krene u tu ludost ali onda cemo svi n.....ti!
pre 9 godina
Ne shvatam zasto svi cekaju da se izglasa nezavisnost da bi i oni krenuli tim putem. Ako im je data mogucnost da odlucuju o tome to je sasvim
dovoljno, ishod referenduma je po mom misljenju nebitan za pokretanje slicnih procesa po svetu.
pre 9 godina
Nek budu nezavisni, ali da udju u sastav Srbije, nikada! P.s. Bas me zanima guzva na granici izmedju Istocnog Sarajeva i Sarajeva, kad ujutro Srbi iz RS-a krenu na posao u Sarajevo, pa onda pretresanje, imate li nesto da prijavite za carinu, imate li opremu zimsku, gde ste posli, koliko novca imate kod sebe i tako dalje...
pre 9 godina
Za Srpsku je mnogo bolje da postane deo Škotske nego deo Srbije, a to je realno bolje i za samu Srbiju.
pre 9 godina
Neka se bolje strpe sa spekulacijama i sacekaju pametno da vide sta ce se desiti u Skotskoj pa tek onda govore sta misle.
pre 9 godina
Kad moze Kosovo moze i Vojvodina.
pre 9 godina
Srbi nikako da sloze kockice. Jer uzmimo da se Bosna izdvojila iz SFRJ na neustavan nacin kako to Srbi zele da prikazu I vojska SFRJ je imala pravo da brani granice SFRJ a Srbi kao najbrojniji narod da te granice ne priznaju, po to istom pravilu I Bosnjaci ne zele da se BiH raspadne, I imat ce pravo da brane celokupnost BiH niko ne kaze da oni zele to da rade ali budimo dosledni ako kazemo da smo mi u pravu onda su i oni, verovatno ce to da dovede sada do MAO I HAO u delovima Republike Srpske gde su vecina, Srebrenica itd sto ce neminovno da dovede do incidenata I rata. Kao ce sve da se zavrsi posle tog videt cemo jer ne zaboravimo da su Bosnjaci platili cenu za njihov avanturizam dali su Srbi spremni na to I kako ce Hrvatska da se ponasa. Posle referendum I proglasenja nezavisnosti Republika Srpska moze da se osamostali ili nestane kao Republika Srpska krajina ... nadati se u Ruse je naivno... samo moje razmisljanje.
pre 9 godina
@021
Кхм, кхм.
Срем, молим, оставите где је. А ви остали, куд вас ноге носе и (кратковиде) очи воде...
pre 9 godina
Pa referendum nije problem i Kosovo ga je odrzalo sto ga ne bi organizovala i Srpska!
pre 9 godina
@Samo zapažam:Nije problem samo u Ustavu. Ni Ustva SRJ nije predviđao da se repoblike mogu odvajati pa su sve odlepršale. Ovde je pitanje što RS nema dovoljnu podršku međunarodne zajednice. a drugi je problem što još uvek nije rešen problem Kosova. RS kada bi proglasila svoju nezavisnost , automatski bi priznala i nezavisnost Kosova , a oni to neće da urade.
pre 9 godina
@ kom, 15. septembar 2014 12:58
Veoma je opasno misliti da nesto znas i tako postupati/govoriti a u sustini to znanje je potpuno pogresno.
Za tvoju informaciju Britanija uopste NEMA USTAV (nisam siguran, ali mislim da je to jedina zemlja u Evropi bez ustava).
Tako da taj tvoj nepostojeci ustav niti brani niti dozvoljava Skotima referendum. Do referenduma je doslo zato sto je Skotska Nacionalna Partija iz Edinburga to trazila, a poslanici u Vesminsteru (London; 90% Engleski parlamentarci) demokratskim glasanjem to i izglasali/dozvolili....
pre 9 godina
Republika Srpska bi svojim eventualnim osamostaljivanjem ostavila Srbe u Istočnom Sarajevu bukvalno bez hljeba u rukama. Ipak, hiljade njih svaki dan dolaze na posao u Sarajevo...
Ne preteruj,tacno je da jedan broj Srba iz Istocnog Sarajeva radi u Federalnom Sarajevu ali su u pitanju vecinom ljudi koji rade u drzavnim institucijama koje su zajednicke od oba entiteta sa lokacijom u Federalnom Sarajevu.Nestankom tih institucija na nivou BIH i eventualnom nezavosnoscu RS,ista ima potrebu za stvaranjem istih tih institucija ali sada kao nezavisna drzava i eto ti opet posla za te ljude.
pre 9 godina
Ma nije problem ni referendum niti ista. Problem je sto Europa ne zeli cisto muslimansku drzavu u njenom srcu. A to bi se dobilo da se od BIH otcjepi RS i da Hrvati dobiju otcjepljenje za HZHB. Najrealnija podjela ovih prostora bila bi podjela na etnicke granice. Cinjenica je da bi BiH ili ono sto je ostalo od nje postalo poligon za teroristicke grupe.
pre 9 godina
Što manja bara - to je krokodil veći!
Ribe, ptice i ostala barska bića (čitaj: ovce!) - hipnotisano igraju-cupkaju-trupkaju po njegovoj svirci!
pre 9 godina
Videla zaba da se konj potkiva, pa i ona digla nogu.
pre 9 godina
Ко о ћему бошњаци од Додику.
Грађани Републике Србије најбитније је да је Вучић српечио сецесију Републике Српске.
btw. Лично нисам за независносност али за аутономију јесам. Не аутономију какву виде бошњаци и тзв МЗ. Ми смо за ону аутономију коју смо добили мировним споразумом.
Под изговорм уласка у ЕУ измишљају неке агенције и тиме укидају нашу аутонимију као што је био покушај укидања 2/3 овлашћења Републике Српске у Вутмиру.
Живјела нама наша једнина Република Српска.
pre 9 godina
Presedan? Kosovo? Krim? Juzna Osetija?
pre 9 godina
@maro/ pa evropa ima muslimansku državu u svom srcu- KOSOVA...
pre 9 godina
О томе је требало да размишљају пре него што су подржали оне који су крвавим ратом разбијали Југославију и Србију. Онда би уместо лицемерне, апсурдне и конфузне приче о Србима као неким сепаратистима могли заиста да напишу истину и пропагирају принципе.
pre 9 godina
Rat bi utvrdio Republiku Srpsku i prosirio,sve bi novine pisale da je napadnuta od islamskih ekstremista.
pre 9 godina
Veoma je opasno misliti da nesto znas i tako postupati/govoriti a u sustini to znanje je potpuno pogresno.
Za tvoju informaciju Britanija uopste NEMA USTAV (nisam siguran, ali mislim da je to jedina zemlja u Evropi bez ustava).
Tako da taj tvoj nepostojeci ustav niti brani niti dozvoljava Skotima referendum...
(posmatrac, 15. septembar 2014 13:25)
Nije tačno da Britanija nema ustav. Ustav Britanije se sastoji iz više odvojenih pravnih akta koje su doneli, između ostalih, Škotska i Engleska. http://en.wikipedia.org/wiki/Constitution_of_the_United_Kingdom
Nije lepo da ljude etiketiraš kao neznalice.
pre 9 godina
Republika Srpska ce sigurno proglasiti nezavisnost u nekoliko narednih godina. BiH je slaba i nefunkcionalna drzava pred raspadom ,koja opstaje
jedino zbog straha zapada da se u muslimanskom delu nakon odvajanja Srpske ne stvori kakav ozbiljniji radikalni islamski pokret. Sto se Skotske tice tesko da ce Westminster tek tako pustiti da se UK raspadne. Pre ce R.Srpska postati nezavisna nego Skotska.
pre 9 godina
Nezavisnost Srpske da, sjedinjenje sa Srbijom ne
pre 9 godina
kakav naslov! kakav naslov!!!
pre 9 godina
Doneće Sloba Milošević nezavisnu RS!
pre 9 godina
Republika Srpska je prosla slicno kao RSKrajina,kad je Kosovo priznato trebalo je proglasit neovisnost Republike Srpske,onda Srbija nek brani svoju teritoriju a Bosna svoju,a kako to nije isto po medjunarodnim sporazumima R Srpska bi bila pobedila,bilo bi se nastavilo politizovat i tako ostali neovisni kao Kosovo.
pre 9 godina
Steta sto oni ne bi sa nama. Vec sami za sebe, a volim te ljude. :(
pre 9 godina
Treba sacekati da krenu i drugi kao Katalonija ili recimo da se deli samo srce Evrope, Belgija.
pre 9 godina
@2+2=4 Као што је речено милион пута овде већ нису ни Црна Гора ни Србија подржавали отцепљење Босне као што сад ни Хрвати ни Бошњаци не подржавају отцепљење Српске, ситуација је паралелна до саме формулације устава федерација, али да, слажем се да тренутно није време за отцепљење док земље које то подржавају не ојачају. Џаба је указивати на лицемерје Западу који је на њему и изграђен, треба бити мудар и сачекати да Хрвати добију Републику јер ће тад променити причу, као и за Југославију, нормално да неће сада да подржавају отцепљење аутономних република да се РС отцепи, јер то подразумева да ће остати у држави са Бошњацима без реалне аутономије и могућности отцепљења од њих што нико не жели себи.
pre 9 godina
A koju to tradiciju državotvornosti ima RS? Nikakvu. Nastala je prije 15 godina i sad bi da se odcijepi. A protiv su nezavisnosti Kosova. Ako su dosljedni prvo bi priznali neovisnost Kosova, pa onda radili na odcjepljenju.
pre 9 godina
@tonči
A koju je to drzavnost imalo Kosovo ?
pre 9 godina
Kako mozete biti tako prosti???
Skotska i Engleska su se ujedinile u Veliku Britaniju i po samoj sustini stvari se mogu razdvojiti pravno ovako onako kako god hocete.
Republika Srpska nije usla u Bosnu kao nezavisna priznata drzava da sad moze da izlazi iz nje jer je eto i Skotska izasla iz Velike Britanije.
Presedan je Kosovo ako vec hocete presedan.
A i taj presedan moze samo ako se sile saglase oko toga, a nece se saglasiti i vi i mi smo boranija.
A zadnje, jos nam samo fali da se vi odvojite i neki pametan da dozvoli da se ujedinite sa nama i eto nam ponovo navala bosanaca i vaseg mentaliteta. Hvala lepo, ostanite tamo, resite se lopova koji vas vode i bice vam bolje i u Bosni a sa lopovima vam nece biti bolje ni sami ni sa nama.
pre 9 godina
Подршка самосталној РЕПУБЛИЦИ СРПСКОЈ!!!!
pre 9 godina
Nezavisna Vojvodina, dodao bih...
pre 9 godina
Sto prije,to bolje!U Skotskoj ce na referendumu otprilike 51% Skota biti za samostalnost,a kada bude referendum u Rep.Srpskoj,rezultat ce biti najmanje 95% za samostalnost!!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Alexander, 15. septembar 2014 11:01)
Zato će svijet priznati Škotsku a RS neće niko, jer im je prvo objektivnije od drugog. Škotska ima status u UK kakav je BIH imala u Jugoslaviji.Usporedba Škotske i RS je nesmislena.
pre 9 godina
Republika Srpska u sastavu Srbije? Nikada! Prvi bih glasao protiv takve odluke pošto je za svaku promenu granica Srbije neophodan referendum, a znam još mnogo Srba iz BG koji imaju stav kao ja.
pre 9 godina
Nije isto. Škotska je suverena država i ustav Britanije joj dozvoljava da istupi iz iste. Republici Srpskoj ustav ne dozvoljava da istupi iz Bosne i Hercegovine.
pre 9 godina
doci ce vreme za Srpsku uskoro, sad nije dobro vreme zbog velike opasnosti od dzihadista sa severa Afrike, ali nakon sto ce se raspasti Ujedinjeno Kraljevstvo, posle njih i Belgija, Evropa ce morati da popusti...
pre 9 godina
Doći će kad tad dan kada će muslimani imati onaj osječaj koji sam ja imao 92,kada su se odvojili od Jugoslavije.Taj dan nije daleko,on je neminovnost i realnost,a to je nezavisna Republika Srpska.
pre 9 godina
Sto prije,to bolje!U Skotskoj ce na referendumu otprilike 51% Skota biti za samostalnost,a kada bude referendum u Rep.Srpskoj,rezultat ce biti najmanje 95% za samostalnost!!
pre 9 godina
Nek budu nezavisni, ali da udju u sastav Srbije, nikada! P.s. Bas me zanima guzva na granici izmedju Istocnog Sarajeva i Sarajeva, kad ujutro Srbi iz RS-a krenu na posao u Sarajevo, pa onda pretresanje, imate li nesto da prijavite za carinu, imate li opremu zimsku, gde ste posli, koliko novca imate kod sebe i tako dalje...
pre 9 godina
Ni Ustav Srbije nije predvidjao otcepljenje teritorije pa to nije sprecilo Albance... Ja sam svestan da Kosovo nikada nece vise biti sastavni deo Srbije iako ce visiti jos dugo u vazduhu izmedju potpunog priznanja i ove sadasnje situacije. Sa druge strane svakome je jasno da Srbi u BiH ne zele da zive u zajednici sa Muslimanima i Hrvatima jer na prvom mestu nisu ni hteli cepanje u staroj Jugoslaviji... Siguran sam da ce RS biti nezavisna i nadam se da ce imati sluha zapad za nju kao sto je imao i za Kosovo.
pre 9 godina
Nezavisna srpska će biti kada bi se zezali.Nije to uporedivo sa Škotskom zna svako ko je malo upućen.
pre 9 godina
Skotska nije nikakav primer za RS jer Skotska je civilizovana zemlja koja se nalazi u cuvilizovanoj uniji sa civilizovanom Britanijom i zato njen eventualni izlazak iz iste moze da se izvede civilizovanim putem.Sa druge strane srbi i muslimani u Bosni su se razisli na takav necivilizovan nacin da je tesko pronaci primer u novijoj istoriji planete ,Ruanda mi odmah pada na pamet te stoga po kazni i po potrebi da steknu osnovna znanja o medjuljudskim odnosima po meni treba im ukinuti bilo kakave podele na sledecih bar hiljadu godina treba ih i u kucama izmesati i drzati ih tako dok konacno ne shvate da se ni bioloski ni po inteligenciji razlikuju jedni od drugih.Kakvo otcepljenje kakvqa autonomija kakvi bakraci oni zajedno tek treba da zasluze takve privilegije.
pre 9 godina
Kad moZe Kosovo, moze i Srpska... Kakav rat kakvi bakraci. Ocepljujte se, pa da se ujedinjujemo! Drzim Vam pesnice. Referendum, nego sta!
pre 9 godina
Potpuno je jasno da od nezavisnosti Škotske nema ništa i da se na svim nivoima radi da do toga ne dođe. Evropa neće dozvoliti odvajanje ni po koju cenu, baš zato što bi to proizvelo talas preispitivanja nekih granica na kontinentu.
Žao mi je, Mile, tu priču nećes moći da serviraš naivnim glasačima u predstojećoj kampanji jer Škotska ostaje u UK...bolje razmišljaj kako da narod bolje živi.
pre 9 godina
Ako se RS otcjepi nece je priznati nitko u svijetu, cak ni Srbija. Bit ce situacija kao u Nagorno Karabakhu, jos i gore. Samo ce stradati srbi u RS.
pre 9 godina
Hajrudin nije hteo celovitu Jugoslaviju ali oce celovitu Bosnu.
Hteli su da cepaju pa nek se pocepa.
pre 9 godina
Besmisleno poređenje. Nezavisnot RS ima više veze sa nezavisnosti Vojvodine i Sandžaka nego Škotske. Ukratko, ne treba nikome na zapadnom Balkanu kome je stalo da normalno žive bar dvije generacije na ovim prostorima. Prema tome, najbolje bi bilo da se ljudima u RS ne bacaju lažni mamci, dok se u pozadini kradu kolosalne pare od strane političara.
pre 9 godina
Najjace je neki dan ambasador USA nam rekao, kad bi se otcijepili trpijeli bi ogromne sankcije i srusilo bi nam privredu. A mi niti imamo privrede niti industrije, prezivjeli bombardovanje, rat, sankcije sve vrste i radimo za 300 evra ako imamo srece da imamo posao. Nema sta, prepao si nas ono bas. Mi smo od celika, tacno smo neunistivi, u SFRJ razmazeni, a onda surova realnost nas natjerala da na sve nacine prezivljavamo, e to je nas veliki plus. Nama nastetiti ne mozete. NEZAVISNA SRPSKA !!!
pre 9 godina
Nezavisna nego kako, zelim vam svu srecu na tom putu!
pre 9 godina
Nezavisna Srpska ,nezavisni Sandzak,Nezavisna Preshevska Dolina.Nezavisna Vojvodina,Nezavisna Timocka Kraina,Nezavisan Pcinjski Okrug pa sto se meine tice onda uzmite i nezavisno Severno Kosovo.
pre 9 godina
kako je dodik mislio protiv organiziranih muslimana? kad ih nisu mogli pobediti tada kada su bili goloruki i neorganizovani kako misle sada?
pre 9 godina
Srbi u bosni treba da traze promenu ustava Bosne i hercegovine gde se otcepljenje regulise referendumom. Ukoliko se ta promena ustava ne desi, treba do daljnjeg bojkotovati svaki zakon u skupstini iste.
Neko bi mislio da su muslimani posle svega naucili da se silom nemoze spreciti raspad drzave i necija zelja za nezavisnoscu
pre 9 godina
Međutim, napominje francuska agencija, visoki predstavnik međunarodne zajednice u Bosni Valentin Incko ukazao je da ustav te zemlje "ne dopušta mogućnost otcepljenja nijednog entiteta".
A ustav Srbije dozvoljava otcepljenje? licemeri.
pre 9 godina
može i ivako. Najbolje ibilo da se RS osamostali, ili pripoji Srbiji. I tu nemaovakve ili onak e okolnosti. Narod to tako želi. I ja to tako želim i imam demokratsko pravo na to. I sta sad mešate Kosovo. Ono je deo Srbije i imam pravo da tako mislim. Istorijski gledano sasvim ostvarivo. I nije bitno šta stranci o tome misle pogotovo Englezi. Osim ako neki od njih ne živi u RS, na Kosovu ili Srbiji!
pre 9 godina
Nije isto. Škotska je suverena država i ustav Britanije joj dozvoljava da istupi iz iste. Republici Srpskoj ustav ne dozvoljava da istupi iz Bosne i Hercegovine.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (kom, 15. septembar 2014 12:58)
Samo da podsjetim da ni ustav SFRJ nije dozvoljavao nikakvo osamostaljenje republika, pa znamo sta se poslije desilo. Znaci, pustite te price. Bice. Kad - tad.
pre 9 godina
@(marko, 15. septembar 2014 13:17)
Samo da napomenem da je tom cepanju SFRJ prethodilo stavljanje Kosova, Vojvodine i Crne Gore pod kontrolu Beograda i da je 1989. godine Srbija udarila policijom na štajkače u "Trepči", posle čega je slovenačko rukovodstvo kritikovalo Srbiju što je pregazila avnojevski put i titoizam, jer je udarila na radničku klasu (osnov države). Od tog trenutka Slovenija i Hrvatska kreću ka napuštanju, jer, logično, niko neće pod religijski i šovinistički zatrovanim Beogradom da bude, koji je počeo da preti svemu nesrpskom i nepravoslavnom. Spremile su se za rat, jer je Srbija prizivala rat.
Inače, Srbija je prva promenila svoj Ustav, čime ga je stavila u sukob sa Saveznim Ustavom.
I, samo bih dodao, da živimo i dan danas u tom ludilu, gde verujemo da smo mi žrtve i da su svi bili protiv nas, a sasvim je drugačije, jer nismo mi napadnuti niti ugroženi, već naprotiv. Srećom, danas više nemamo potencijala da bilo kome pretimo ili ugrožavamo.
Dok se nestane ova grupa politikanata koji su odgovorni sav haos, dok se ne osvrnemo na to šta smo radili (kao Nemačka i Japan posle WW2), dok se ne objasni RS da joj je mesto u jednistvenoj Bosni, dok se ne izvinimo za haos koji smo (najvećim delom) izazvali (i platimo ratne odštete "bratskim republikama") i dok ne vratimo Vojvodini ovlašćenja koja treba da ima kao AP sa pravom na samoopredeljenje, nema za nas napred.
pre 9 godina
Nezavisna Vojvodina, dodao bih...
(021, 15. septembar 2014 12:14)
Pa ja zivim u Vojvodini,pa ne bih dodao...
U koju crkvu da idem kada se Vojvodina odvoji,je l' mozda 'vojvodjansku' pravoslavnu ?
Nema od te tvoje utopije nista.
pre 9 godina
A jel otcepljenje, tj NASILNO UZIMANJE KOSOVA bilo predvidjeno Ustavom Srbije?!
Mrs bre bando Natovska i Evropska!
pre 9 godina
Dabome, uz saglasnost Londona. Zato će morati i Sarajevo da da saglasnost da RS održi referendum i ukoliko se izglasa, da postane nezavisna država.
pre 9 godina
pa lepo vam reko dodik mi polako idemo ka nasoj nezavisnosti jos nekih 20 godina kad druga generacija srba izraste koja bih ne smatra za svoju drzavu eto i referenduma
pre 9 godina
BiH je danas mala Jugoslavija, u njij zive: Srbi, Hrvati, Bosnjaci. Ako su svi oni mogli legitimno da napuste Jugoslaviju (jer nisu zeleli da zive u takvoj zemlji, tj sa nama) zasto onda sprecavati i Srbe da se prvi put od nekoga odvojeq
pre 9 godina
Није тачно да би отцепљење Шкотске представљало преседан, преседан је било неуставно отцепљење република од Федерације Југославије иако се нису сви ентитети сложили што је закон захтевао, отцепљење Републике Српске од босанске федерације која то забрањује ако се сви ентитети не сложе се управо на томе заснива а не на Шкотском референдуму (иако може да има користи од тога свакако). Српска је жртва двоструког стандарда и војно онемогућена да крене пут Косова и Шкотске а то је прича за себе
pre 9 godina
Kad je zapad silom odcepio od Srbije, Kosovo i Metohiju, i proglasio je ‚‚Državom‚‚ u kojoj nema civilizacije a koja je puna kriminala, trgovine narkoticima i nedozvoljenim stvarima. Može i Republika Srpska proglasiti Nezavisnost, kao civilizacijska tvorevina u Evropi.
pre 9 godina
Pa zar je tško promeniti ustav BIH i dati mogućnost održavanja referenduma po pitanju otcepljenja?
pre 9 godina
Ujedinjenom kraljevstvu,Škotska je pristupila daleke 1707 godine !!! Porediti Škotsku sa RS je besmisleno u svakom pogledu.
RS je proizvod dejtonskog mirovnog sporazuma,ovo mirovnog sporazuma naglašavam.Potpisnice,svjedoci i garanti dejtonskog mirovnog sporazuma su velike svjetske sile.
Ovo je naručen tekst,tu nema dvojbe,to je nastalo u kuhinji političke stranke iz RS-a.Po dejtonskom mirovnom sporazumu RS ima ogromnu autonomiju,Brčko distrikt BiH je dejtonska kategorija i prošao je sve procedure predviđene dejtonskim mirovnim sporazumom.Brško dijeli RS na dva nepovezana dijela,Brčko je praktično u vlasništvu oba entiteta ali je istovremeno i administrativna jedinica(školstvo,sudstvo,policija,zdravstvo...),nešto kao treći entitet.
Teritorijalno RS je veoma čudne forme,veliki dio granice je sa Hrvatskom koja je punopravna članica NATO-a.
RS nema snagu ni da raspiše referendum a o ostalom je suvišno pričati,RS je vojno politični i strateški neodbranjiv teritorij,jako ranjivie konfiguracije.Na kraju da kažem,ako neko misli da će recimo memorijalni kompleks"potočari"otići izvan BiH,mislim da to nije realno a u najmanju ruku je veoma,veoma opasno.Pozdrav za B92 i sve ljude dobre volje.
pre 9 godina
koliko se sećam ni srpski ustav ne dozvoljava otcepljenje Kosova
pre 9 godina
Kada budu imali Šona Konerija, nek se onda jave.
pre 9 godina
Tipično Dodikovo spinovanje, kao što rade svi regionalni vlastodršci. S obzirom da je svestan da je za vreme njegove vladavine narod ekonomski još više unazađen, da ništa od pustih obećanja nije ostvario, šta mu drugo preostaje nego da sada raspiruje snove o nekakvoj nezavisnosti, otcepljenu i ostalim tricama. Svestan je da će takvi potezi verovatno dovesti do novog rata u BiH ali šta ga briga. On je jedan od onih što ratuju tuđom krvlju a, naravno, spremio je sebi i odstupnicu u Beogradu. Verujem da će svi neodgovorni političari kao što je on završiti na đubrištu istorije.
pre 9 godina
BiH je nedonošče koje EU, kao svoj projekat, održava na aparatima.
pre 9 godina
@(Vojvodjanin, 15. septembar 2014 11:00)
Au, koliko ruznih reci i koliko poluistina. Ne bih da elaboriram, potrajalo bi.
Nacelno sam protiv bilo kakvih promena granica na Balkanu.
Ostalo nam je samo da priznamo Kosovo( kada se steknu uslovi u Srbiji, i to postane vecinska volja) i drugo: DA VI U VOJVODINI SPROVEDETE REFERENDUM.
Kao gradjanka centralne Srbije,zelim da ZNAM: da li ste vi, Vojvodjani, za to da budete AP u Srbiji ( vama vasi novci, to je OK.), ili niste.
Zahtevam da sto pre sprovedete referendum, malo ste mi dojadili, narocito kad krenete sa ovakvim komentarima.
PS. 1918. ste se deklaracijom ujedinili sa Kraljevinom Srbijom
( Jugoslavija je stvorena kasnije). Izvolite , ako zelite, vecinskom voljom se razjedinite. Ja necu ni da trepnem.
pre 9 godina
Ziveo nezavisni Novi Beograd u okviru nezavsnog srskog srema u okviru nezavisne Vojvodine.
pre 9 godina
A na Kosovu je opet posebna situacija gde je dovoljno da skupstina Kosova proglasi nezavisnost bez icije saglasnosti. Samo kada Srbi glasaju onda vaze posebna pravila u njihovu stetu, za sve ostale vaze druga pravila.
pre 9 godina
Ако може Космет може и Српска !
pre 9 godina
Republika Srpska bi svojim eventualnim osamostaljivanjem ostavila Srbe u Istočnom Sarajevu bukvalno bez hljeba u rukama. Ipak, hiljade njih svaki dan dolaze na posao u Sarajevo...
pre 9 godina
Jedini narod koji se u bivsoj SFRJ sirio, su bili Srbi. Kako to da je po citavoj Dalmaciji bilo srpskih vila i vikendica a u Sumadiji recimo (barem ja ne znam) ni jedne slovenacke ili hrvatske. Pod pokroviteljstvom SANU, Srbi su po BiH, Hrvatskoj i manjim delom u Sloveniji kupovali nekretnine. Tako je bilo da je na pocetku '90ih, oko 70% teritorije u BiH uknjizeno na ime srpskog stanovnistva. I kosovski Albanci su paralelno isto to radili na Kosovu. Ali da pojasnimo ko je u bivsoj SFRJ bio stvarno separatista. Kosovski Albanci nisu! Oni su hteli samo republiku Kosovo unutar SFRJ. Ni Hrvati, ni Slovenci, ni Bosnjaci pa ni Makedonci nisu. Mi Srbi smo bili separatisti! Centar moci je bio u Beogrdu. Stampali smo novac kad god smo hteli. Privreda nam je bila povezana sa ostalim republikama i ziveli smo na njihovoj grbaci. Sam Borisav Jovic, nekadasnji predsednik SFRJ je rekao: Hrvatima i Slovencima smo uvek nudili onoliko koliko smo znali da nece prihvatiti. Dakle tadasnje srpske vlasti su gurale druge republike u separatizam. A pravi separatist smo bili mi Srbi! Koristili smo sistem, ako hoces da povecas drzavnu teritoriju ujedini se sa slabijima i manjima u federaciju. Unutar federacije siri se koliko mozes. Posle izvesnog vremena onemoguci funkcionisanje federacije. Podmetni separatizam drugima pod uslovom da nam ostave teritorije koje smo unutar federacije uknjizili na svoje ime. I tako je Milosevic izazvao krvoprolice. I Putin isto to radi sa Ukrajinom.
pre 9 godina
Rat bi utvrdio Republiku Srpsku i prosirio,sve bi novine pisale da je napadnuta od islamskih ekstremista.
pre 9 godina
Nezavisna Vojvodina, dodao bih...
(021, 15. septembar 2014 12:14)
Pa ja ne bih dodao. Takođe živim u Vojvodini, tako da obojica dobro znamo da je podrška Vojvođana nekakvoj samostalnoj Vojvodini mizerna. Znači, utopija.
pre 9 godina
Osim što su i jedni i drugi brđani, Srbi iz RS i Škoti nemaju nikakvih drugih geopolitičkih sličnosti...
pre 9 godina
Nezavisnost Srpske da, sjedinjenje sa Srbijom ne
pre 9 godina
Ко о ћему бошњаци од Додику.
Грађани Републике Србије најбитније је да је Вучић српечио сецесију Републике Српске.
btw. Лично нисам за независносност али за аутономију јесам. Не аутономију какву виде бошњаци и тзв МЗ. Ми смо за ону аутономију коју смо добили мировним споразумом.
Под изговорм уласка у ЕУ измишљају неке агенције и тиме укидају нашу аутонимију као што је био покушај укидања 2/3 овлашћења Републике Српске у Вутмиру.
Живјела нама наша једнина Република Српска.
pre 9 godina
Potpuno je neprirodno da narodi koji su se kol'ko do juce najstrasnije ubijali i koji se, budimo iskreni nimalo ne vole, zive u zajednickoj drzavi. Kao komsije bi sasvim sigurno imali mnogo bolje odnose a ovo sad je cisto izivljavanje.
pre 9 godina
Kosovo je presedan, sad je kasno da se pravite ludi...
pre 9 godina
Republika Srpska bi svojim eventualnim osamostaljivanjem ostavila Srbe u Istočnom Sarajevu bukvalno bez hljeba u rukama. Ipak, hiljade njih svaki dan dolaze na posao u Sarajevo...
Ne preteruj,tacno je da jedan broj Srba iz Istocnog Sarajeva radi u Federalnom Sarajevu ali su u pitanju vecinom ljudi koji rade u drzavnim institucijama koje su zajednicke od oba entiteta sa lokacijom u Federalnom Sarajevu.Nestankom tih institucija na nivou BIH i eventualnom nezavosnoscu RS,ista ima potrebu za stvaranjem istih tih institucija ali sada kao nezavisna drzava i eto ti opet posla za te ljude.
pre 9 godina
Je s pa da se opet zarati. Nemojte braćo srbi iz srpske molim vas!
pre 9 godina
Republika Srpska je prosla slicno kao RSKrajina,kad je Kosovo priznato trebalo je proglasit neovisnost Republike Srpske,onda Srbija nek brani svoju teritoriju a Bosna svoju,a kako to nije isto po medjunarodnim sporazumima R Srpska bi bila pobedila,bilo bi se nastavilo politizovat i tako ostali neovisni kao Kosovo.
pre 9 godina
RS će se prije ili poslije osamostaliti, jer to narod želi. Nažalost, narod u RS-u (mislim na srpski narod) definitivno nije naučio ništa iz prošlosti i to otcjepljenje će ga skupo koštati. Otcjepljenja i osamostaljenja rijetko su kome na ovim našim prostorima donijela nešto dobro. Dokle god su narodi na Balkanu bili zajedno, bilo im je bolje nego kad su bili odvojeni jedni od drugih. Pogledajte Slovence danas - kukaju kako im je teško, a u Jugi su bili u svemu prvi. Privrede i narodi na tlu bivše SFRJ jednostavno su previše upućeni jedni na druge da bi se cijepali i dijelili. I sad hoće RS da se otcijepi - pa dobiće odmah XXX šengenski režim na Savi i Uni, prema FBiH bodljikavu žicu; saobraćajnu, trgovinsku, telekomunikacionu i svaku drugu blokadu; neće je priznati nijedna evropska zemlja (osim možda Kipra i Grčke, Srbija neće smjeti zbog evropskih aspiracija, a Rusiji se živo fućka za nama ovdje), putovanje od Novog do Trebinja ličiće na ekspediciju, tu je i problem distrikta u Brčkom... Neću da pričam šta će da bude s našim pravoslavnim manastirima i crkvama u federalnom dijelu BiH i sa tamošnjim stanovništvom. Balkan je ovo i bolje da ne čačkamo mečku. Ovako nam je sasvim dobro u BiH - iako nas nema trećina u državi, imamo trećinu vlasti (a Hrvatima je u toj raspodjeli ponajbolje), imamo pravo veta na sve važne odluke u državi - jedino ostaje da skinemo kriminalce s grbače i da počnemo konačno da sarađujemo s Bošnjacima i Hrvatima na dobrobit svih nas u ovom trokutu.
pre 9 godina
Pa referendum nije problem i Kosovo ga je odrzalo sto ga ne bi organizovala i Srpska!
pre 9 godina
Republika Srpska ce sigurno proglasiti nezavisnost u nekoliko narednih godina. BiH je slaba i nefunkcionalna drzava pred raspadom ,koja opstaje
jedino zbog straha zapada da se u muslimanskom delu nakon odvajanja Srpske ne stvori kakav ozbiljniji radikalni islamski pokret. Sto se Skotske tice tesko da ce Westminster tek tako pustiti da se UK raspadne. Pre ce R.Srpska postati nezavisna nego Skotska.
pre 9 godina
E ovako ću ja vama reći... Jadni i Srbi i Bošnjaci i Hrvati koji su se međusobno ubijali da bi na kraju opet živeli svi zajedno u istoj državi i još više se mrzeli. To što je nešto napisano u ustavu ne znači da se ne može izmeniti. Ustav je moguće menjati mada je to jedan toliko komplikovan i dugotrajan proces čak i za razvijene i normalne zemlje tako da se to dešava relativno retko. Ovo što Dodik priča, on to priča od kad znam za njega da bi nahuškao i "zaludio" ljude, a sad još više jer izbori. Ne volim državu u kojoj živim i zaista bih voleo kada bi se RS odvojila od BiH i pripojila Srbiji. Nisam pristalica samostalne RS, al' bolje i to nego ovako. Ovi koji govore da RS treba da se sredi a ne da se odvoji samo da im kažem da zamisle da šta god oni žele da urade ne mogu jer im ova druga strana ne da i obrnuto. Takvo stanje samo vodi haosu...
pre 9 godina
Ne znam kako bi mogla Srpska da raspise referendum ako ostatak BIH ne pristane na referendum. U Skotskoj se referendum ne odrzava nelegalno, nego uz saglasnost velike Britanije koja ce najverovatnije i priznati rezultate, kakvi god da su. U BIH, nisam primetio da neko osim Rep. Srpske podrzava referendum.
pre 9 godina
@...znam još mnogo Srba iz BG koji imaju stav kao ja.
Vidis prijatelju, zbog tebe i tebi slicnih pocinjem da se ponosim sto sam Vojvodjanin, a sve vise sam i za vecu autonomiju. Kada cete pojedinci shvatiti da Bg nije cela zemlja i da ima i ostatak zemlje.
pre 9 godina
Kad moze Kosovo moze i Vojvodina.
pre 9 godina
da će ikada republika srpska biti nezavisna je apsolutna iluzija-treba čuvati srpski narod u bosni jer bi ga pogrešna politika mogal ugroziti i doprineti njegovom preselenju u srbiju - to su realne analize sve ostalo je avantura i velika greška, koja je već jednom počinjena u hrvatskoj.
pre 9 godina
Kameni, zar nije isto tako licemjerno podržavati proruske separatiste u Ukrajini, a s druge strane "ne dati Kosovo"?
pre 9 godina
Bez rata, nema samostalne Srpske. Stvarno mislite da će 2 milijuna Bošnjaka i pola milijuna Hrvata to samo promatrati?
Osim toga, politički nije isto: Škotska je u personalnoj uniji i ima ustavno pravo, a RS sačinjava 1 od 3 konstitutivna i ravnopravna naroda i mora se pitati druga dva. To nije isto.
pre 9 godina
Iste priče iz RS su bile i 2008 negdje. Nezavisno Kosovo, nezavisna Srpska. Pa opet šipak.
Meni je već zalošno to loženje.
pre 9 godina
Nema sta da se masta, jer Skotska se nece otcepiti. Sredice to razne UK-sluzbe, banke i lobi u Londonu.
pre 9 godina
A ako se ne odcepi?
pre 9 godina
Vuk Drašković je jednom rekao "don't mix frogs and grandmothers"
E tako. ne mešajte Škotski i Srpsku. ne lozite narod. smanjite apetite. ne kradite. vratite ono što ste oduzeli za vreme bratoubilačkog rata. Zbog takvih huskaca se već ratovalo sram vas sve bilo
pre 9 godina
zivim u banjaluci i ja ne zelim to odvajanje od bih. koliko god da smo losi RS bi bez federacije propala ko zeton, isto tako i federacija bez RS. iskreno da vam kazem, ovdje mi nista ne fali, zivim lose ali tako moram, mi smo maleno drustvo koje ne moze da ima ikakvog utjecaja na globalnon planu.. jednostavno plata nam je 400e ponekad odem na more ponekad negdje drugdje i to je tako.. a ove price o separaciji je klasicna demagogija za punjenje glava glupostima.. kakva je da je bih je priznata drzava i nista nam ne fali, ali kod nas se javlja problem jer drugi ne razmisljaju ovako!
pre 9 godina
Ma nije problem ni referendum niti ista. Problem je sto Europa ne zeli cisto muslimansku drzavu u njenom srcu. A to bi se dobilo da se od BIH otcjepi RS i da Hrvati dobiju otcjepljenje za HZHB. Najrealnija podjela ovih prostora bila bi podjela na etnicke granice. Cinjenica je da bi BiH ili ono sto je ostalo od nje postalo poligon za teroristicke grupe.
pre 9 godina
Republika Srpska, ukoliko nastavi da sistematski bude uništavana od svog rukovodstva, će da se ugasi prije nego što se osamostali. Šta bi donijelo osamostaljenje u momentu kada nemamo ni jedne krštene fabrike, kada smo vazduh prodali i kada od Srpske odlično živi dvadesetak porodica koje su je privatizovali. Borci koju su izginuli u grobu se prevrću...
pre 9 godina
Srbima u RS je bolje da sacekaju bolje prilike u svetu a ne da idu prstom u oko! Ova sadasnja pozicija da mogu da blokiraju svaku odluku Bosnjaka i Hrvata i stepen autonomije koji imaju u okviru BiH ipak nije toliko los kada se pogleda u kakvom je polozaju npr. Srbija u vezi Kosova! Pritom bilo bi normalno da Srbija podrzi RS cak i ako sada krene u tu ludost ali onda cemo svi n.....ti!
pre 9 godina
Videla zaba da se konj potkiva, pa i ona digla nogu.
pre 9 godina
Steta sto oni ne bi sa nama. Vec sami za sebe, a volim te ljude. :(
pre 9 godina
О томе је требало да размишљају пре него што су подржали оне који су крвавим ратом разбијали Југославију и Србију. Онда би уместо лицемерне, апсурдне и конфузне приче о Србима као неким сепаратистима могли заиста да напишу истину и пропагирају принципе.
pre 9 godina
@ kom, 15. septembar 2014 12:58
Veoma je opasno misliti da nesto znas i tako postupati/govoriti a u sustini to znanje je potpuno pogresno.
Za tvoju informaciju Britanija uopste NEMA USTAV (nisam siguran, ali mislim da je to jedina zemlja u Evropi bez ustava).
Tako da taj tvoj nepostojeci ustav niti brani niti dozvoljava Skotima referendum. Do referenduma je doslo zato sto je Skotska Nacionalna Partija iz Edinburga to trazila, a poslanici u Vesminsteru (London; 90% Engleski parlamentarci) demokratskim glasanjem to i izglasali/dozvolili....
pre 9 godina
Veoma je opasno misliti da nesto znas i tako postupati/govoriti a u sustini to znanje je potpuno pogresno.
Za tvoju informaciju Britanija uopste NEMA USTAV (nisam siguran, ali mislim da je to jedina zemlja u Evropi bez ustava).
Tako da taj tvoj nepostojeci ustav niti brani niti dozvoljava Skotima referendum...
(posmatrac, 15. septembar 2014 13:25)
Nije tačno da Britanija nema ustav. Ustav Britanije se sastoji iz više odvojenih pravnih akta koje su doneli, između ostalih, Škotska i Engleska. http://en.wikipedia.org/wiki/Constitution_of_the_United_Kingdom
Nije lepo da ljude etiketiraš kao neznalice.
pre 9 godina
Doneće Sloba Milošević nezavisnu RS!
pre 9 godina
Treba sacekati da krenu i drugi kao Katalonija ili recimo da se deli samo srce Evrope, Belgija.
pre 9 godina
@021
Кхм, кхм.
Срем, молим, оставите где је. А ви остали, куд вас ноге носе и (кратковиде) очи воде...
pre 9 godina
Dodige daj pomogni i Hrvatima da dobiju entitet. Bosna kao Svica, tri naroda i jos samo da je oplodit banke. Nova Swiss?
pre 9 godina
@2+2=4 Као што је речено милион пута овде већ нису ни Црна Гора ни Србија подржавали отцепљење Босне као што сад ни Хрвати ни Бошњаци не подржавају отцепљење Српске, ситуација је паралелна до саме формулације устава федерација, али да, слажем се да тренутно није време за отцепљење док земље које то подржавају не ојачају. Џаба је указивати на лицемерје Западу који је на њему и изграђен, треба бити мудар и сачекати да Хрвати добију Републику јер ће тад променити причу, као и за Југославију, нормално да неће сада да подржавају отцепљење аутономних република да се РС отцепи, јер то подразумева да ће остати у држави са Бошњацима без реалне аутономије и могућности отцепљења од њих што нико не жели себи.
pre 9 godina
Vlajko
Dodiku nije interes da se RS odvoji i pripoji Srbiji, nego da bude samostalna drzava u kojoj bi on bio premier a ljudi iz njegove stranke na vodecim funciama, cak mu i opastanak u BiH vise donosi jer sigurno ima vlast u tom entitetu, a pripajanjem Srbiji bi se borio da predje cenzuse
pre 9 godina
Neka se bolje strpe sa spekulacijama i sacekaju pametno da vide sta ce se desiti u Skotskoj pa tek onda govore sta misle.
pre 9 godina
Za Srpsku je mnogo bolje da postane deo Škotske nego deo Srbije, a to je realno bolje i za samu Srbiju.
pre 9 godina
Pa mozda bi i moglo da Bosnom ne vladaju stranci. Sila Boga ne moli, ustav je nebitan. Vazno je ko ima najvecu pusku a to nisu ni hrvati ni bosanski muslimani ni srbi. Od samostalnosti nema nista, Evropi je potrebno da sakrije svoju najvecu sramotu od drugog svetskog rata i nemackih dzelata - Bosnu. Zali Boze naroda postenog naroda.
pre 9 godina
Samo da podsjetim da ni ustav SFRJ nije dozvoljavao nikakvo osamostaljenje republika, pa znamo sta se poslije desilo. Znaci, pustite te price. Bice. Kad - tad.
(marko, 15. septembar 2014 13:17)
Nije baš da ustav SFRJ nije dozvoljavao osamostaljenje. Evo šta piše u ustavu iz 1974.: "Narodi Jugoslavije, polazeći od prava svakog naroda na samoopredeljenje, uključujući i pravo na otcepljenje, ..... , ujedinili su se u saveznu republiku slobodnih i ravnopravnih naroda i narodnosti...", pa onda: "Radni ljudi i narodi i narodnosti ostvaruju svoja suverena prava u socijalističkim republikama, i u
socijalističkim autonomnim pokrajinama u skladu sa njihovim ustavnim pravima, a u Socijalističkoj Federativnoj Republici Jugoslaviji — kad je to, u zajedničkom interesu, ovim ustavom utvrđeno."
pre 9 godina
Presedan? Kosovo? Krim? Juzna Osetija?
pre 9 godina
@Samo zapažam:Nije problem samo u Ustavu. Ni Ustva SRJ nije predviđao da se repoblike mogu odvajati pa su sve odlepršale. Ovde je pitanje što RS nema dovoljnu podršku međunarodne zajednice. a drugi je problem što još uvek nije rešen problem Kosova. RS kada bi proglasila svoju nezavisnost , automatski bi priznala i nezavisnost Kosova , a oni to neće da urade.
pre 9 godina
Ne shvatam zasto svi cekaju da se izglasa nezavisnost da bi i oni krenuli tim putem. Ako im je data mogucnost da odlucuju o tome to je sasvim
dovoljno, ishod referenduma je po mom misljenju nebitan za pokretanje slicnih procesa po svetu.
pre 9 godina
Srbi nikako da sloze kockice. Jer uzmimo da se Bosna izdvojila iz SFRJ na neustavan nacin kako to Srbi zele da prikazu I vojska SFRJ je imala pravo da brani granice SFRJ a Srbi kao najbrojniji narod da te granice ne priznaju, po to istom pravilu I Bosnjaci ne zele da se BiH raspadne, I imat ce pravo da brane celokupnost BiH niko ne kaze da oni zele to da rade ali budimo dosledni ako kazemo da smo mi u pravu onda su i oni, verovatno ce to da dovede sada do MAO I HAO u delovima Republike Srpske gde su vecina, Srebrenica itd sto ce neminovno da dovede do incidenata I rata. Kao ce sve da se zavrsi posle tog videt cemo jer ne zaboravimo da su Bosnjaci platili cenu za njihov avanturizam dali su Srbi spremni na to I kako ce Hrvatska da se ponasa. Posle referendum I proglasenja nezavisnosti Republika Srpska moze da se osamostali ili nestane kao Republika Srpska krajina ... nadati se u Ruse je naivno... samo moje razmisljanje.
pre 9 godina
A koju to tradiciju državotvornosti ima RS? Nikakvu. Nastala je prije 15 godina i sad bi da se odcijepi. A protiv su nezavisnosti Kosova. Ako su dosljedni prvo bi priznali neovisnost Kosova, pa onda radili na odcjepljenju.
pre 9 godina
Ne može se dobiti nezavisnost bez para i stanovništva (priraštaja) a mi nemamo ni jedno ni drugo. Nemamo naftu, ne valjamo narkotike, korumpirani smo , mladi bježe glavom bez obzira... Za 50-100 godina će nas biti tako malo da će se ovaj komad zemlje zvati onako kako požele oni koji taj prostor nasele.
pre 9 godina
@maro/ pa evropa ima muslimansku državu u svom srcu- KOSOVA...
pre 9 godina
kakav naslov! kakav naslov!!!
pre 9 godina
Što manja bara - to je krokodil veći!
Ribe, ptice i ostala barska bića (čitaj: ovce!) - hipnotisano igraju-cupkaju-trupkaju po njegovoj svirci!
pre 9 godina
@tonči
A koju je to drzavnost imalo Kosovo ?
99 Komentari
Sortiraj po: