Petak, 05.08.2011.

07:16

Pregovori s Bilerom zastali

Došlo je do zastoja u pregovorima predstavnika Vlade Srbije i Kfora, jer Kfor traži da Jarinje i Brnjak prelaze samo humanitarni, a ne svi kamioni, saznaje B92.

Izvor: B92

Pregovori s Bilerom zastali IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

75 Komentari

Sortiraj po:

Dule NS

pre 12 godina

@ (Zoran M., 5. avgust 2011 18:36)


Da u pravu si - upravo zato i neće nikada biti trajnog mira na Balkanu, jer niko nema m*** da pruži ruku i načini kompromis i POMIRI SE SA NEPRIJATELJOM zarad mira u budućnosti!
-I nije tačno da se to nikada nije desilo na Balkanu - jedini koji su mogli da oproste i da pruže ruku poraženom su bili Srbi - da te podsetim, nakon drugog svetskog rata Srbi su nastavili da žive u zajednici sa Hrvatima koji su nad njima počinili stravični genocid! Čak su Srbi u Hrvatskoj ostali u sastavu SR Hrvatske - znači pod direktnom vlašću Zagreba! Nije im to bio problem iako su toliko žestoko stradali! To što su tada oprostili ih je danas koštalo jer su u "oluji" dokrajčeni!
...Nakon prvog svetskog rata kada je Srbija trijumfovala nije ušla na teritoriju Bugarske koja je prethodno napala Srbiju i ušla na njenu teritoriju.... ima još mnogo primera!
Znači Srbija se nije baš toliko svetila i često je umela da oprašta!
Dok kod drugih to nije bio slučaj, a očigledno nije ni danas!

A što se tiče Srpskih država po ostalim krajevima koje spominješ niko ne može da spreči jer je to legitimno pravo jednog naroda! Isto onako kako mogu Albanci, Hrvati... mogu i Srbi!

Zoran M.

pre 12 godina

@Dule NS, 5. avgust 2011 16:40)

Sve je to tacno ali je to zakasnela pamet posto previdjas ili pak ignorises jednu bitnu stvar: kada udjes u ovakav konflikt i izgubis, snosis sve posledice. Nije to ulicna tuca na basketu posle koje jaci pruzi ruku slabijem i odu zajedno na pivo a posle mozda postanu i dobri ortaci, te pravde i vitestva koje ti ovde trazis nema i nijedna ga strana nije u ovim ratovima pokazala. Umesto stoga sve strane u balkanskim konfliktima ostavile su za sobom sprzenu zemlju i gomilu leseva, s tim da pobednicima ide sve a porazenom nista - ni minimum dostojanstva koje ti sada za drzavu Srbiju trazis. Sve bi bilo dugacije da je Srbija pristala na miran raspad ex-Yu (vidi post dole) - zadrzali bi i dostojanstvo a bogami i Kosovo, samo da smo se odrekli pretenzija da pravimo jos dve srpske drzave u Hrvatskoj i Bosni. Ovako nam se sopstveni projekat vratio kao bumerang i eksplodirao nam u lice.

Dule NS

pre 12 godina

...znam s'hvatam srbe da im je tesko al da ne zaborave da i nama je bilo tesko kad su nas odvojili od albanije...
(kosova, 5. avgust 2011 13:54)


Molim te, prosvetli me kada je to Kosovo bilo deo Albanije i kada smo mi to Kosovo oteli od Albanije!
Baš me zanimaju ti vaši "istorijski podaci" - očigledno vam je i istorija "verodostojna" koliko i sama vaša "država"!

-Btw, jedino ako misliš na nacističku "veliku Albaniju" iz drugog svetskog rata koja je trajala par ratnih godina!
...Ili pak pod "odvajanjem" od Albanije smatraš to što smo vas primili kada ste u ogromnom broju bežali iz Albanije i naseljavali se u Srbiju... samo onda opet ne razumem - ako vam je to toliko bilo teško, zašto ste onda dolazili?

Marija

pre 12 godina

Meni se cini da ovim Pristina dobija besplatno 6000 stranih vojnika sa najmodernijom opremom dok Beograd dobija da moze da salje humanitarnu pomoc ugrozenima koju je sam obezbedio.

Jovandeka

pre 12 godina

Da smo imalo cestiti priznali bi da se radi o slobodnom krijumcarenju uglavnom "bijelog praha" na zapad i slicno, a da humanitarna kriza , patriotizam i slicno samo maskiranje...

Dule NS

pre 12 godina

Po istoj toj logici, Sandzak i Presevska dolina bi imale pravo da se otcepe od Srbije. Naravno i Vojvodina, ako bi to trazila a vecina podrzala na nekom referendumu.
(Zoran M., 5. avgust 2011 13:52)


Pa samim tim što se Kosovo odvojilo od Srbije ti slučajevi koje si nabrojao + naravno Republika Srpska dobijaju to pravo o kom pričaš!
NE odvajanjem severa Kosova, već odvajanjem samog Kosova!
To što je Amerika rekla da je Kosovo "presedan" i da se taj princip ne sme primenjivati na druge države može da okači mačku o rep! Jer ne može Amerika da zabrani ljudima širom sveta da razmišljaju svojom glavom!
-Nemojte više svesno i namerno da zamenjujete teze, jer ipak većina nas ima mozga u glavi i sposobna je da samostalno razmišlja!
-A vaš komentar je upravo dokaz zašto Srbija ni po koju cenu ne može da prizna Kosovo, jer bi onda sutra na isti način morala da prizna i neke novoizmišljene "suverene" teritorije u sebi samoj...
-Iz istog razloga Kosovo ne priznaje ni Slovačka, Grčka, Španija, Rumunija, Kipar.... i još stotinjak svetskih država od kojih su neke najveće države sveta!
-Stvar je vrlo prosta, ali se neki ljudi uporno prave da ne vide suštinu!
-Republika Srpska je identičan slučaj sa Kosovom - praktično preslikana situacija - a "međunarodna zajednica" se ponaša potpuno suprotno u identičnoj situaciji - što je njihova najveća sramota!

-Zbog svega ovoga - jedini izlaz iz ovog začaranog kruga i jedino moguće DUGOROČNO rešenje je podela Kosova! To je jedino logično, razumno i zaista kompromisno - jer time Albanci dobijaju slobodu od Srbije, a Srbija način da izađe iz začaranog kruga i sačuva dostojanstvo!!! Time bi Srbi i Albanci konačno zakopali ratne sekire i načinili istorijski dogovor i pomirenje... verovatno je baš zato ta ista "međunarodna zajednica" kategorično protiv podele! Jer njima treba kriza i rat - jer mir ne donosi lovu!
Žao mi je samo što među samim Albancima nema dovoljno mudrosti...

Dejan

pre 12 godina

Zvanični predstavnici USA, Velike Britanije i Nemačke su izjavili da, prosto rečeno, ovi iz Prištine mogu da rade šta im volja a za te postupke će ispaštati Srbija, kako god bilo. Ovaj Biler se tako i ponaša na terenu, on je zapravo neposredni izvršilac, vojnik koji sluša naredbe. Briga njih za bilo šta, rade šta im je volja a to pravo su stekli ratnom pobedom nad Srbijom. Iako su trubili da oni ne ratuju sa Srbijom nego sa Miloševićevim režimom ipak nastavljaju staru svoju praksu. Nama mogu svi da rade šta im volja, Albanci mogu da budu teroristi a da to nisu, mogu da vade organe a da za to niko ne odgovara, mogu da nas proteruju i ubijaju, ko god hoće i odakle god hoće i to je u redu, jer smo mi, eto, prvi počeli, to se naravno uzima kao aksiom, kad oni kažu ima tako da bude. Može i ovaj Nemac sad da naredi da se barikade poruše, reći će, kriminalci su bili na barikadama, oni koji nisu kriminalci ti su bili naterani tu da budu i oni su kolateralna šteta, i njima je sve kao nešto, eto, žao zbog toga. Neće proći još dugo, daće Biler izvršnu naredbu, on to i tako jedva čeka. Koliko danas još, samo da se rasporede ovi novopridošli.

Zoran M.

pre 12 godina

Blesavi narode. Pa iza svega uvek stoji novac. Zar niste ništa naučili od devedesetih. Ako niste ni ne treba da postojite kao narod.
(lala, 5. avgust 2011 14:52)
I ja se ubih objasnjavajuci ljudima da se raspad ex-Yu desio zbog novca, a da su vera, vekovna ognjista i nenamireni racuni u bilansu zrtava bili los i providan paravan, ali ne vredi.
SFRJ se raspala zato sto je ekonomski koncept na kojem je pocivala u hladnoratovskom svetu, a na kojem je Srbija insistirala, postao neodrziv posle raspada istocnog bloka i smrti samoupravnpog socijalizma. SFRJ kao tampon zona izmedju istoka i zapada vise nikome, osim Srbima, nije bila potrebna. Taj koncept, gde su Hrvati i Slovenci u savezni budzet kroz mnogo razvijeniju ekonomiju (sto se sada najbolje vidi) unosili vise para po glavi stanovnika nego svi ostali zajedno a trosilo se ravnomerno, zvao se komunizam i u Srbiji je nazalost pao na najplodnije moguce tlo (sto je takodje bolno ocigledno). Znaci, ti proizvedes i prodas 80 posto, ja 20 posto a zaradu delimo - taj hajducki koncept vise niko nije hteo da trpi pa smo dosli u situaciju da cak i vojvodjanski Srbi prete otcepljenjem od maticne drzave, sto je valjda jedinstven primer u svetu.
Isto tako neodrziv bio je i koncept cuvanja mira konstantnim uzinmanjem kredita koje SFRJ nije mogla da vrati, pa su teritorijalne koncesije zapadu (citaj americke vojne baze i pristupanje NATO paktu) postale jedini nacin da se ti dugovi delimicno saniraju posle pada berlinskog zida. Sto su prihvatli svi osim Srbije, koja se "saginjati nije htela".
S druge strane, Albanci, na stranu svo licemerje koje pokazuju objasnjavajuci kako je moralno ispravno da budu jedina etnicka grupa koja ima dve drzave, ulozili su milijarde dolara da Kosovo otcepe od Srba, koji su to licemerje samo hranili i davali mu opravdanje svojom vecinski laznom i neiskrenom brigom za "srce Srbije." Teritoriju koju su tretitali kao da tamo zivi iskljucivo 200,000 Srba ali ne i 2 miliona Albanaca.
I, sta se desilo? Srbija je usla u ratove "u kojima nije ucestvovala," bez para, bez saveznika, bez jasno definisanog cilja, sa vojskom koja se u toku samog konflikta raspadala po istom etnickom kjlucu kao i drzava, bez ikakve sanse da ijedan od njih dobije. Tako i ovaj oko Kosova. U takvoj makljazi pobedniku uvek ide sve a porazenom nista.

kosovski carinik

pre 12 godina

slazem se da nije fer od strane nase vlade (kosovske) da zatrazi da leposavic i ostali severni deo mitrovice bude pod pristinskom vlascu ali proslo je vreme da drzave budu jedno-etnicne. to bi onda podstaklo presevo, jedan deo makedonije, republiku srpsku, etc. hajde vez jednom da zivimo u miru. tako smo ukleti da zivimo jedan pored drugoga i nazalost to se ne moze promeniti.

Aleksandar Stankovic

pre 12 godina

Bilo je nekih komentara, pa zelim da pojasnim, da ne bude zabune. SFRJ je smela da se deli i rastura ali su granice republika po Badenterovoj komisiji, ostale neprikosnovene, tako da Srpski narod u Hrvatskoj iako je konstitutivni narod nije dobio isto pravo koje su dobili Hrvati. U Bosni je izbio rat zbog zelje Hrvata i Muslimana da pogaze odluku Srpskog naroda. Posto su u pitanju prava Srba, onda se na to mora gledati drugacije. Ne mogu Srbi da traze bas sve sto i ostali narodi bivse SFRJ. Proglasena je nezavisnost protiv volje Srba, a Srbi su zeleli da ostanu u istoj drzavi sa svojom maticom. Nije im omoguceno. Nadjen je kompromis kroz sporazum u Dejtonu. Kada je Srbija dosla na red, onda se pravila menjaju. Granice Srbije svakako mogu da se menjaju, cak je i pozeljno ih menjati ukoliko Srbija time postaje manja i po toj logici Kosovo dobija priznanje kao nezavisno, zna se od koga i kako. Naravno da po istoj logici i po istoj pravdi i pravu, Vojvodina, Sandzak i Presevska dolina svakako mogu da ocekuju i imaju pravo da jednog dana ili ne budu u sastavu Srbije ili, neki od njih, bar ne u meri i na nacin kako to danas jesu. Srbi na severu Kosova ne mogu dobiti pravo da ostanu u Srbiji, jer bi time ugrozili suverenitet Kosova. Kosovo je suverena drzava pa kao i svi, osim Srbije naravno, ima pravo da brani svoje granice i svoj suverenitet, svim sredstvima.

Paser

pre 12 godina

Ne dajte se isprovocirati. Njima ocigledno treba novo zariste u svetu, da bi se izvukli iz ekonomske propasti. U cemu je problem, zasot ne moze kako je bilo pre par nedelja?

milan

pre 12 godina

Znaci KFOR kreira politiku sto po svoj pameti nebi trebalo da bude ali da mi ne pregovaramo sa Pristinom nego sa njihovim zastupnicima EU nije cudo da je Bieler tvrdi orah. Gledajte samo dokle je EU stigla da zastupaju interes jednog coveka koji je osumnjicen za najgnusnije zlocine. Jadna si evropo.

Milan

pre 12 godina

@Isidor Carinska ispostava vec postoji u juznoj Mitrovici i vise puta se o njenim postupcima pisalo i u ovom mediju. Bojim se da se albanci ne bi zadovoljili ni severnim Kosmetom njihovi apetiti su u usponu.

Veton

pre 12 godina

Vec od 25 proslog meseca samo citam srpke komentare i drugih. Drago mi je da vecina ili vise u komentarima su realisti ali ne mogu da razumem druge koji hoq silu ili rat!! Molim vas da budemo realisti,, sever Republike Kosova je deo Kosova. Mi smo nova drzava. Nama nije briga ako Srbija nije priznala. Ali hoce u buducnost. stvarno-mora ako hoqe u EU. Ja se cudim da neki srbi hoqe Ruska da im pomaze. Pa ljudi jer ne vidite da oni imaju svoje probleme i nemaju sta da jedu i hocete njegovu podrsku. Ruska nikad i nece biti vas realni podrska jer oni su sam za interes 9 samo ako im dajte naftu badava. Jos jedno mi albanci necemo ziveti u Srbiju vise (zna se sta ste radili) sa vama. Priznajte Republiku i sve ce biti dobro. Ja sam uvjeren da vecina gradana Srbije je umoran od te situacije sam neki "veliki' srpski nacionalisti koji celi dan piju i vicu : Kosov je Srce Srbije ,,,kosov ono kosvo ono..itd. Ljudi. Dosta vise!!! Kako vi hoqete robu da uneste u Kosova ...a u drugu stranu necete nasu robu. Ja podrzavam nasu Vladu. Nema povratka. Ali vasu zemlju polako ce doci do ekonomske krize. Vi neznate koliko robe je uneo Srbija na Kosova. Mnogo ljudi ce biti bez posla. A onda vicite Tadicu van Srbije....

39HansKloss45

pre 12 godina

Srpska strana takođe treba odmah odustati od sporazuma dok se ne prihvati da mogu ulaziti kamioni sa prikolicama min. 20 tona. Na svaki novi zahtev odmah odgovoriti sa dva sopstvena zahteva i ne pokazivati trunku zadovoljstva. Srbi na Kosova se u svemu moraju ponašati kao albanski separatisti ranije. Zadovoljstva ne može da bude dokle god se ne uspostavi vladavina prava zasnovana na 1244.

Skywalker

pre 12 godina

Veljac,potpuno si u pravu. I ja nesto slicno vec danima pitam sve one koji godinama primaju platu iz kosovskog budzeta: da li ste spremni da vratite sav novac koji ste primili na ime plata iz kosovskog budzeta za prethodnih desetak godina, sto u prevodu znaci nekoliko desetina evra? Niko nije spreman da se odrekne jedne jedine plate koju ce tek primiti iz tog istog budzeta, a svima su puna usta Srbije. E, jednom kad djavo dodje po svoje svi se kao sete onog ,,Kosovo je Srbija". No, nazalost, u toj igri sa djavolom najgore ce proci oni koji nisu uzeli nijedan jedini evro iz tog budzeta.

maximus

pre 12 godina

@bezimena
Svakako su nevaljali Srbi krivi sto im je na teritoriju upala specijalna jedinica Albanske policije, u akciji koju su osudili svi, i pocela da puca po njima. Oni su trebali da se nameste sto bolje da ih ROSU meci ne bi u tolikoj meri promasivali, jer je metak skup, a kosovska policija ima pravo da ocekuje da ce svaki metak koji ispale da pogodi metu, i da paljba nece biti uzvracena, jer je to "njihova teritorija"... Zbilja, gde je granica i kada to prerasta u ludilo?

igop

pre 12 godina

To ti je balkan, od silne ljubavi i tradicije koja eto potice sa kosova, ocuvanja tog naroda dole, svetih grobalja i manastira sve se na kraju svede na kamione... dva levo i tri desno, trange-frange...

Zoran M.

pre 12 godina

Ako Kosmet ima pravo da se otcepi od Srbije, ima i sever Kosmeta i ostali vecinsko srpski delovi da se otcepe od Kosmeta.
Isto pravo ima i Republika Srpska.
Ne mozete traziti jedna prava za sebe a osporavati ta ista prava drugima.
(Miki, 5. avgust 2011 12:19)

Po istoj toj logici, Sandzak i Presevska dolina bi imale pravo da se otcepe od Srbije. Naravno i Vojvodina, ako bi to trazila a vecina podrzala na nekom referendumu.

Isidor

pre 12 godina

Ne znam kako vas ostale, ali mene ovo uzastno boli, do luldila. Pa kako moze recimo jedan Leposavic da bude pod vlascu Pristine i Albanaca? Otkud im pravo za to! Kakve veze oni imaju sa Albancima? Tim ljudima tamo najblizi veci grad je uvek bilo Kraljevo.
Dobili su Pristinu, Pec, Prizren, Gnjilane, veci deo Kosovske Mitrovice. Tu prave svoju drzavu. U toj njihovoj drzavi svaki potok, brdo i selo imaju srpsko ime. Sta hoce vise od nas?

Ne zelim nikakve sukobe, hocu da sa tim Albancima vise imamo normalne odnose. Ali i oni treba da shvate da su dosta dobili i da je najbolje za nasu i njihovu buducnost da ne posezu za onim sto nikako ne moze da bude njihovo.

Slusam opravdanja da kao ako se podeli Kosovo onda ce se otvoriti nekakva pandorina kutija daljih podela i problema sa granicama na Balkanu. Kakvo neverovatno objasnjenje - pa samo proglasenje nezavisnosti Kosova je tako masivno prekrajanje granica da bi ovo u vezi severa Kosova bilo totalno neprimetno.
A mozda moze i ovako. Sever Kosova ostaviti u Srbiji bez nekog publiciteta. I zavrsiti vise sa tim. Ako Albanci hoce da sprece sverc, nek tiho naprave neki kontrolni punkt-carinu na granici dve Mitrovice i to je to.

kosova

pre 12 godina

@(Veljac, 5. avgust 2011 12:12) e hrvate bas si smesan, stao si ti srbima da dajes lekcije a sa druge strane 16 godina redom slavite (Oluju). i ovde mi francujes kako sta trebba uradit ti potrudise i ta vasa hrvatska da vrati neduzne civile mada sam albanac ali ovde se ne slazem sa vama hravti mi imamo problema na kosovo sa srbima ali barem nismo ih proterali oni su sami pobegli sa vojskom pre da se ne vrate kucama albansko zivlenje, neznam zasto su to oni uradili? i neznam zasto se ne vrate samo jedno znam da vecina jest dale na kosovo ali ne u svojim domovima nego u sev.mitrovice. znam da je bilo i pojedine slucaje koje su ih proterali od svoje kucama ali greska se moze popravit nek se svi vrate ali treba da prihvate realnost da ne s'hvate da je kosovo samo albansko nek i oni imaju svoj glas znam da puno se ne slaze samnom ali srbi mogu da se vrate na kosovo samo kad bih prihvatili kosovo, kao kosovo nezavisno i nikako deo srbije jeste bolno znam s'hvatam srbe da im je tesko al da ne zaborave da i nama je bilo tesko kad su nas odvojili od albanije pa ete sada niti hocemo da se spojimo snjima, a da saradjujemo normalno da takodjer i vama niko ne zabranjuje da saradjujete sa srbijom ali nikako da vidite kosovo deo srbije ja jos jednom vam kazem aj da se svi smirimo i da zivimo zajedno mirno poz.

Miki

pre 12 godina

@merrmaninegoje

Ako Kosmet ima pravo da se otcepi od Srbije, ima i sever Kosmeta i ostali vecinsko srpski delovi da se otcepe od Kosmeta.

Isto pravo ima i Republika Srpska.

Ne mozete traziti jedna prava za sebe a osporavati ta ista prava drugima.

Nebojsa

pre 12 godina

Ovde je sve odavno "zapelo" sa mozgom, od trivijalnih stvari preko ekonomije, privrede, od obrazovanja do drzavne politike ... Koje Kosovo, koji pregovori, za sta, za koga? ... koji Rusi, da li ste normalni? :)

Miki

pre 12 godina

@Juri

Cedina politika vodi Srbe u nestanak i egzodus jer ako se uspostavi vlast Hasima Tacija na severu Kosmeta 90% Srba ce se odatle iseliti sto zbog albanskog terora sto zbog nemogucnosti da tu obezbede dalju ekonomsku egzistenciju.

Jer sa zabranom uvoza robe iz Srbije i ukidanjem institucija Srba na severu 90% njih ce ostati bez posla i mogucnosti da zarade za hleb i ishrane svoje porodice pa ce morati da se isele milom ili silom.

Veljac

pre 12 godina

Hrvat sam. Kažem to da bi ono što ću napisati bilo jasnije. Razumijem da je Srbima Kosovo važan identifikacijski simbol. Ali zapitajte se koliko važan? Ne samo oni ljudi u Rudarima, i ne samo oni koji su otišli/otjerani s Kosova, nego i oni koji su se npr. rodili i odrasli u Beogradu. Čega biste se od onog što imate odrekli da Kosovo ponovo bude vaše? Bi li dečko s Voždovca bio spreman živjeti bez struje sljedećih 5 godina? Jer znate, NATO isto mjeri kolika je sranja spreman vama uraditi da bi bilo po njegovome. I postoji linija kod koje bi se oni povukli. Samo vi niste spremni ići do te linije. Da se vratim na prvu rečenicu, mi smo 91. bili spremni ići do svake linije. Bez uvrede molim vas. S poštovanjem

Svajcarac

pre 12 godina

Ako se zarati na tom delu Kosova, verovatno ce stradati nevini ljudi, siromasi koji nemaju gde se skloniti. Dok, kriminalci i politicari svi do jednoga imaju kuce ili stanove po unutrasnjosti Srbije, te njima i njihovim porodicama ni dlaka s glave nece hvaliti. Ovako je bilo u svim delovima bivse Juge, uvek su stradali nemocni i nevini. To zna svako, a posebno rukovodstvo iz Beograda. Posebno je opasno, ako je istina da i Rusi imnaju prst u svemu ovome. To dokazuje da je ogroman ulog u pitanju. I hvala Bogu sto sam ja i moja porodica daleko odatle.

DARKO MIRNIC

pre 12 godina

Slažem se sa nekim komentarima tražiti pomoć od rusije ako ne daju pomoć onda priznati narodu da ne mogu protiv nato pakta koji je okupirao kosovo i proglasiti okupaciju zemlje i naravno čekati promjene u svetu.Ali nikad ne priznati.

Marko

pre 12 godina

Sa vojnog stanovišta kakve razlike ima da li kamion komercijalni ili humanitarni? A kakve sa političkog? Biler sprovodi Tačijevu politiku.

darko

pre 12 godina

Treba reći da je Taćijeva vlada zahtevom da se plan sa 3 stavke dopuni i promeni tako što ce se promeniti 3 tačke i dodati sedam novih zapravo odbila plan EU.

Ćorsokak

pre 12 godina

Ograničenje nosivosti kamiona na 3,5 tona značilo bi, npr. da umesto jednog velikog šlepera od 35 tona robu prevozi 10 manjih kamiona od 3,5 tona. Međutim, potpuno ukidanje robnog transporta preko Jarinja i Brnjka u praksi bi značilo da veletrgovci iz centralne Srbije moraju da se "preregistruju" kao izvoznici, pa da robu transportuju ili preko Crne Gore (Rožaje-Kula Peć), ili preko Makedonije (Skopje-Đeneral Janković). U potonjim slučajevima, plaćala bi se kosovska carina, a u tome i jeste suština Tačijevog insistiranja na izmeni dela tačke 2. kojom bi se ukinulo i tih "kompromisnih" maksimalnih 3,5 tona.

Nažalost, izgleda da se ovaj problem neće moći rešiti pre septembra, zbog godišnjih odmora EU i vašingtonske administracije. A i general Biler predaje dužnost, u septembru će komandu nad KFOR-om zvanično preuzeti novi oficir.

bivsi glasac DS-a

pre 12 godina

Iako nisam ljubitelj gospodina Covica, mora se priznati da je on do sada bio ubedljivo najbolji pregovarac. Ne razumem zasto su ga skinuli i postavili klinca bez ikakvog iskustva. Ustvari, znam, smislili su da ovu poziciju treba da dobije DS, a sta ce da bude sa Kosovom i narodom na Kosovu nema veze. Kad bi Milosevic video kako delite funkcije, divio bi vam se. Ni on nije umeo bolje.

Mika

pre 12 godina

Nasi pregovaraci su neozbiljni jer su dozvolili KFOR-u da se parkira na granicu i da pocne da nas zajebava. Cim smo im dozvolili da dodju do granice, sada oni na silu uspostavljaju nova pravila. Nismo trebali da ih pustimo do granice pre konacnog dogovora, i to detaljnog.

Razuman um

pre 12 godina

Ko zeli da sazna zasto su pregovori stali i zasto nije doslo do sporazuma, neka procita clanak kosovskog lista "ZERI"! Videcete u njemu uslove postavljene od strane kosovske vlade bez cicjih ispunjenja evenualni sporazum se nebi spreveo na terenu. To je ona sto je kosovski premijer preneo komandantu kfora posle objavljivanja teksta sporazuma izmedju stefanovica i bilera.

Vec Vidjeno

pre 12 godina

Ovaj scenario smo vec videli u Rambujeu... Usaglaseni dogovor koji se menja u zadnji cas I Srbi se stavljaju pred svrsen cin. Eto sada je svima jasno ko stoji iza Tacija I njegovih poteza (ovo je poruka za nase politicare a ne za citaoce, jer citaocima je izgleda sve mnogo ociglednije nego nasim politicarima)

Haxhei---ssepheri Stimlje

pre 12 godina

Sve je uzalud Srbi trebaju progovarati sa Albancim uvezu carine a ne sa KFOR-um tako nikad nece bit mir na Kosovo KFOR ima drugu obovezu!

Time

pre 12 godina

(Praetorian, 5. avgust 2011 08:05) gde zivis covece??? UNMIK (de facto) ne postoji!!! UNMIK nika nije imao ovlascenja nad KFOR!!!Never!!!

Kosovastar

pre 12 godina

Zasto se pregovara sa tim Erhardom? On je vojnik i samo slusa i izvrsava sta mu se kaze. Zasto se ne pregovara sa UNMIK-om, ili nekim ko ima ovlascenja da naredi KFOR-u sta treba da uradi...?
(Praetorian, 5. avgust 2011 08:05)

UNMIK ne moze ni svojim zaposlenima nesto narediti. UNMIK kao da ne postoji, niko njih ne pita o nicemu. Posotoji osoblje od nekoliko ljudi koji ne rade ama bas nista sem da prikupljaju podatke kako bi njihov sef predstavio pred Savet Bezbednosti svakih 3 meseca. NISTA VISE.

Ali KFOR nastavlja misiju. KFOR ne moze da odlucuje da li ce uci robe ili ne na Kosovo. To je bila nekada stvar UNMIK-a koji je preneo OVLASCENJA na institucije Kosova (kako je predvidjeno rezolucijom 1244) i sada se pitaju institucije Kosova.

KFOR je zaduzen za stvaranje mira, slobodno kretanje i nesmetano obavljanje civilnih funkcija vlasti.

bezimena

pre 12 godina

Ako dodje do sukoba i krvoprolica direktan krivac ce biti KFOR jer se ponasa krajnje neozibiljno. Ako dodje do rata zbog kamiona od 3.5 tona onda svi kao ljudi treba da se kolektivno ubijemo.
I da stvar bude jos porazavajuca radi se o PRIVREMENOM sporazumu, jos jednom ponavljam o PRIVREMENOM.
(skeptik, 5. avgust 2011 09:41)

Do KRVOPROLIĆA je već došlo i to tako što je ubijen kosovski POLICAJAC, snajperom, preko čega večina komentatora ovde prelazi, kao da se nije dogodilo (kao što se žmuri i za mnogo šta drugo kada je Kosovo u pitanju). Paljevina je u odnosu na to sitna rabota, ali su tim suludim ubistvom, Srbi sami sebe doveli u situaciju, da šanse za povratak na stanje pre 25.7. realno NEMA!

Obzirom na haos i anarhiju u severnom delu Kosova, BILO ČIJA KONTROLA je bolja od sadašnjeg stanja, u kome, realno, profitiraju samo Srbi (zato i prave cirkus) koji NIKOME NIŠTA NE PLAĆAJU ali zakidaju i muzu i Srbiju i Kosovo. Najveću štetu trpi Srbija, ne samo materijalnu, već dovodi u pitanje kandidaturu za EU, do koje, ako ne dodje, mi smo ekonomski PROPALI! U tom slučaju, Srbi na severu KIM su propali još više, ali šta to njih briga, oni imaju kome da se onda okrenu, rezervnoj državi Kosovo.

Asterix

pre 12 godina

Stara dobra politika - Vruće, hladno.
Uspeli smo! Ipak nismo. Postoje šanse... nepostoje šanse...ipak ima nade...Uspeli smo... Neda švabo...
Na kraju kad se svima smuči zivot od Bilera, Stefanovića, balvana i Muje Tačukanovića, onda će dati izjavu za javnost da su pregovori konačno uspeli: Gradimo kosovski zid! Uspeli smo da sredimo da Srbi ipak ostanu na severu pod uslovom da nose keče.

dejan

pre 12 godina

izdisaj srpske politike na kosovu
ovo je kraj
oni kazu ne moze a mi i dalje molimo jer ne mozemo nista drugo
odavno nam je stavljeno do znanja gde smo samo mi to nikako da prihvatimo.
zemlje koje mogu pomoci nemaju interesa da se sukobe sa amerikom oko ovoga a i sto bi... nije ovo njihova borba.
lepo su nam govorili da iako smo u pravu ne idemo u sukob sa NATO silama.
a sad Zmira sedi u moskvi i cita crvene knjige dok joj pokojni muz pociva sa mirom koji ne zasluzuje a Mrka gradi puteve.
Ne zasluzujemo mi bolje...

bezimena

pre 12 godina

...Rusija neće dopustiti nikakvo poboljšanje stanja u tom delu kosova,sve dok NJENA VOJSKA ne zauzme tu teritoriju.Scenario je isti kao i sa Južnom Osetijom i Abhazojom.
(poznavalac Stanja, 5. avgust 2011 09:09)

Sad će Rusi, baš se pakuju, očas posla da zauzmu sever Kosova, oteraju KFOR i sve ostale medjunarodne činioce, onda će da zauzmu i "ostatak" Kosova i ono je naše...hoće, u Vašim snovima.:))))

zoom

pre 12 godina

" PREDLOZIO izmenu VEC DOGOVORENOG ali NACRTA"

Mi nikako sa shvatamo da se ne dogovara sa KFOR nego sa Kosocom, a da je KFOR ovde samo posrednik [jer Srbija hoce da ima sto manje posla/dogovaranja sa kosovom[da nekop nedaj Boze ne pomisli da Srbija time priznaje Kosovo]
A svi dobro znamo sta prihvata Kosovo.

merrmaninegoje

pre 12 godina

Pretorijanac:
Stvar je u tome sto KFOR/NATO ne prima naredjenja od UNMIK-a kojeg na Kosovu niko vise nista ni ne pita. Prema misljenju MSP-a, Kosovo nije prekrsila rezoluciju 1244 kada je proglasila svoju nezavisnost, jer se u toj rezoluciji pominje da ce se status Kosova resiti. Resenje je proglasenje nezavisnosti sto znaci da je Kosovo fakticki i prakticno drzava. Kosovski srbi imaju vise prava nego albanci na Kosovu, prema Ahtisarijevim planom kojeg nisi ni ti niti 98% srba procitali. Ovaj plan mozete naci ovde:
http://www.unosek.org/unosek/en/statusproposal.html
Ono sto momentalno trazi Stefanovic i Bogdanovic je otvaranje Pandorine kutije. Zamislite ko ce dobiti najvise ako se ista ostvori?

Mарко

pre 12 godina

Oво је последица политике „ЕУ нема алтернативу“. Наши се проституишу са непријатељима пред очима пријатеља који поджавају наш суверенитет и државност. Сада је прави тренутак да се бар две ствари ураде како треба: а) да се тражи повратак свих прогнаних Срба на Косово, одмах. б) да се тражи повратак 1000 војника на Косово. И једно и друго је по резолуцији УН. А не да се зарад стицања права за стављање на листу чекања за ЕУ крчми држава за коју су нам очеви и деде скупу цену платили.

Nikola

pre 12 godina

Dokle cete pustati da prave budale od vas i kada cete se obratiti visoj instanci zbog konstantnog krsenja 1244? Prekinite da se igrate diplomatije, pobice i proterace ceo sever Kosova!

Хиперактивна БУВА

pre 12 godina

Чини ми се да ови разговори представљају или губљење времена или куповину времена! Наш преговарачки тим је увек оптимистичан али њихов оптимизам очигледно не утиче на КФОР! О чему су причали 5 сати ако нису успели да се сложе шта је најбоље за грађане и да пронађу решење? Мислим да је време да престане да се "млати празна слама" и да се пронађе неки други начин! Очигледно је да на овај начин се не може доћи до позитивних резултата!

čaruga

pre 12 godina

Mislim da Tadić pod hitno mora da se opredeli! Ili da prizna kosovo ili da ide kod putina na kolenima i moli za pomoć! ako i dalje pokušava da igra igru na dve stolice koja je jedino titu uspevala biće odbačen od svih,posebno od onih koji su mu šakom i kapom delili nagrade!

poznavalac Stanja

pre 12 godina

Problem su takozvani predsednici opština,koji su svi do jednoga zadojeni -obsedbuti politikom Vojislava Koštunice i Srpske radikalne stranke.Postoji tu još jedna činjenica koju niko nažalost ne spominje.Setite se kada su ti isti predsednici pre par meseci zagovarali a bogami i radili na tome uz pomoć Konuzina da se masovno uzima Rusko državljanstvo na severu Kosova.To je i uradjeno.Sada više ne mogu nazad.Takodje stoji činjenica da su svi do jednoga puno puta bili i idu na konsultacije u MOSKVU, a omladinu šalju i kamp Selinger koju drži ultradesničarska organizacija NAŠI. Prema tome zaključak je da Rusija neće dopustiti nikakvo poboljšanje stanja u tom delu kosova,sve dok njena vojska ne zauzme tu teritoriju.Scenario je isti kao i sa Južnom Osetijom i Abhazojom.

Ponizavanje

pre 12 godina

Ne prolazak kamiona bi doveo do unistenja Srba i to malo posla sa kojim prezivljavaju. To je isto sto i prepustiti prelaze Albancima. SRAMOTA, ne samo sto nas EU uvek laze nego sada i poricu ono sto su prethodno dogovorili (KFOR je samo maska). Dosta je bilo pa makar EU bila sva od zlata! A nije ni priblizno, i ko je bio to zna. CUVAJMO SVAKI PEDALJ SRBIJE -DRUGU NEMAMO!!!

nisam iznenadjen

pre 12 godina

Biler radi kako mu se kaze i ocigledno ga je neko ukorio sto je prihvatio komercijalne kamione pa sad odjednom vise nema dogovora. Kad je vec tako pitam se koliko je korisno razgovarati sa marionetom kad bi trebalo razgovarati sa onim ko mu povlaci konce.

Igor

pre 12 godina

Ako je tako, to nije komopromis. To je bas ono sto zele Albanci, a sprovode ga pomocu produzene ruke KFOR-a. Na to ne smemo pristati. To je zamka.

Goran

pre 12 godina

Pa naravno, zbog ovoga je Taci popustio preko noci kako se pisalo.

Poenta je da se uvede carina centralnoj Srbiji na uvoz robe, kako ce to da se izvede, da li sa albanskim carinicima ili preko KFOR-a trenutno im nije bitno, oni su zapeli da to sprovedu i fakticki naprave pravi granicni prelaz na kome se Srbija nece pitati nista.

Juri

pre 12 godina

Tako to izgled kada trapavi pregovaraci bez ikakvog pregovarackog iskustva, izabrani po ko zna kojim kriterijumima, bez srba sa kosova koji su jedino zivotno zainteresovani, vode nacionalnu politiku. Sve me podseca na Milosevicevu politiku. Nema tu nikakvih pregovora, svet je resio da bude tako i pokazuje se da je Cedina politika jedina realizticna, ako zelimo da dole ostanu srbi uopste da zive ili cemo opet imati egzodus. To neznaci da sam srecan sto je tako!

Kole

pre 12 godina

Pa ovo je stvarno previse, juce izjavljuju da su se dogovorili i da je sve reseno, pozitivno, prihvatljivo, svi se suglasili,a danas pregovor zapeo?? Ko koga ovde laze? Sta se to desava iza zatvorenih vrata sto mi jos nismo saznali.

igor

pre 12 godina

Satro kao drze se detalji pregovora u tajnosti a zna se sta je. Taci se slozio da KFOR bude na prelazima ali ne i da propusta kamione sa robom iz Srbije. U principu ista meta isto odstojanje.

ivan

pre 12 godina

E moji vi,
zabole vas za ljude. Bitno je da moze da se svercuje i da se nastave mutne radnje
Na sledecim izborima treba da sami sebi pucamo u ruke. Za koga god da glasamo, izabracemo pogresno

skeptik

pre 12 godina

Ako dodje do sukoba i krvoprolica direktan krivac ce biti KFOR jer se ponasa krajnje neozibiljno. Ako dodje do rata zbog kamiona od 3.5 tona onda svi kao ljudi treba da se kolektivno ubijemo.
I da stvar bude jos porazavajuca radi se o PRIVREMENOM sporazumu, jos jednom ponavljam o PRIVREMENOM.

Praetorian

pre 12 godina

Zasto se pregovara sa tim Erhardom? On je vojnik i samo slusa i izvrsava sta mu se kaze. Zasto se ne pregovara sa UNMIK-om, ili nekim ko ima ovlascenja da naredi KFOR-u sta treba da uradi...?

Dark Angle

pre 12 godina

Ljudi kosovo je zauvijek izgubljeno ... moj savet ovim nasim pregovaracima je da sjednu za sto da vide sta mogu da urade da bi zivot srba bio dostojan a kosovo je jos davno izgubljeno svaki rat koji smo vodili izgubili smo od slovenije hrvacke bosne kosova nema mi sta da trazimo ....

Dark Angle

pre 12 godina

Ljudi kosovo je zauvijek izgubljeno ... moj savet ovim nasim pregovaracima je da sjednu za sto da vide sta mogu da urade da bi zivot srba bio dostojan a kosovo je jos davno izgubljeno svaki rat koji smo vodili izgubili smo od slovenije hrvacke bosne kosova nema mi sta da trazimo ....

Praetorian

pre 12 godina

Zasto se pregovara sa tim Erhardom? On je vojnik i samo slusa i izvrsava sta mu se kaze. Zasto se ne pregovara sa UNMIK-om, ili nekim ko ima ovlascenja da naredi KFOR-u sta treba da uradi...?

bezimena

pre 12 godina

...Rusija neće dopustiti nikakvo poboljšanje stanja u tom delu kosova,sve dok NJENA VOJSKA ne zauzme tu teritoriju.Scenario je isti kao i sa Južnom Osetijom i Abhazojom.
(poznavalac Stanja, 5. avgust 2011 09:09)

Sad će Rusi, baš se pakuju, očas posla da zauzmu sever Kosova, oteraju KFOR i sve ostale medjunarodne činioce, onda će da zauzmu i "ostatak" Kosova i ono je naše...hoće, u Vašim snovima.:))))

igor

pre 12 godina

Satro kao drze se detalji pregovora u tajnosti a zna se sta je. Taci se slozio da KFOR bude na prelazima ali ne i da propusta kamione sa robom iz Srbije. U principu ista meta isto odstojanje.

Goran

pre 12 godina

Pa naravno, zbog ovoga je Taci popustio preko noci kako se pisalo.

Poenta je da se uvede carina centralnoj Srbiji na uvoz robe, kako ce to da se izvede, da li sa albanskim carinicima ili preko KFOR-a trenutno im nije bitno, oni su zapeli da to sprovedu i fakticki naprave pravi granicni prelaz na kome se Srbija nece pitati nista.

ivan

pre 12 godina

E moji vi,
zabole vas za ljude. Bitno je da moze da se svercuje i da se nastave mutne radnje
Na sledecim izborima treba da sami sebi pucamo u ruke. Za koga god da glasamo, izabracemo pogresno

Ponizavanje

pre 12 godina

Ne prolazak kamiona bi doveo do unistenja Srba i to malo posla sa kojim prezivljavaju. To je isto sto i prepustiti prelaze Albancima. SRAMOTA, ne samo sto nas EU uvek laze nego sada i poricu ono sto su prethodno dogovorili (KFOR je samo maska). Dosta je bilo pa makar EU bila sva od zlata! A nije ni priblizno, i ko je bio to zna. CUVAJMO SVAKI PEDALJ SRBIJE -DRUGU NEMAMO!!!

Mарко

pre 12 godina

Oво је последица политике „ЕУ нема алтернативу“. Наши се проституишу са непријатељима пред очима пријатеља који поджавају наш суверенитет и државност. Сада је прави тренутак да се бар две ствари ураде како треба: а) да се тражи повратак свих прогнаних Срба на Косово, одмах. б) да се тражи повратак 1000 војника на Косово. И једно и друго је по резолуцији УН. А не да се зарад стицања права за стављање на листу чекања за ЕУ крчми држава за коју су нам очеви и деде скупу цену платили.

dejan

pre 12 godina

izdisaj srpske politike na kosovu
ovo je kraj
oni kazu ne moze a mi i dalje molimo jer ne mozemo nista drugo
odavno nam je stavljeno do znanja gde smo samo mi to nikako da prihvatimo.
zemlje koje mogu pomoci nemaju interesa da se sukobe sa amerikom oko ovoga a i sto bi... nije ovo njihova borba.
lepo su nam govorili da iako smo u pravu ne idemo u sukob sa NATO silama.
a sad Zmira sedi u moskvi i cita crvene knjige dok joj pokojni muz pociva sa mirom koji ne zasluzuje a Mrka gradi puteve.
Ne zasluzujemo mi bolje...

Veljac

pre 12 godina

Hrvat sam. Kažem to da bi ono što ću napisati bilo jasnije. Razumijem da je Srbima Kosovo važan identifikacijski simbol. Ali zapitajte se koliko važan? Ne samo oni ljudi u Rudarima, i ne samo oni koji su otišli/otjerani s Kosova, nego i oni koji su se npr. rodili i odrasli u Beogradu. Čega biste se od onog što imate odrekli da Kosovo ponovo bude vaše? Bi li dečko s Voždovca bio spreman živjeti bez struje sljedećih 5 godina? Jer znate, NATO isto mjeri kolika je sranja spreman vama uraditi da bi bilo po njegovome. I postoji linija kod koje bi se oni povukli. Samo vi niste spremni ići do te linije. Da se vratim na prvu rečenicu, mi smo 91. bili spremni ići do svake linije. Bez uvrede molim vas. S poštovanjem

bezimena

pre 12 godina

Ako dodje do sukoba i krvoprolica direktan krivac ce biti KFOR jer se ponasa krajnje neozibiljno. Ako dodje do rata zbog kamiona od 3.5 tona onda svi kao ljudi treba da se kolektivno ubijemo.
I da stvar bude jos porazavajuca radi se o PRIVREMENOM sporazumu, jos jednom ponavljam o PRIVREMENOM.
(skeptik, 5. avgust 2011 09:41)

Do KRVOPROLIĆA je već došlo i to tako što je ubijen kosovski POLICAJAC, snajperom, preko čega večina komentatora ovde prelazi, kao da se nije dogodilo (kao što se žmuri i za mnogo šta drugo kada je Kosovo u pitanju). Paljevina je u odnosu na to sitna rabota, ali su tim suludim ubistvom, Srbi sami sebe doveli u situaciju, da šanse za povratak na stanje pre 25.7. realno NEMA!

Obzirom na haos i anarhiju u severnom delu Kosova, BILO ČIJA KONTROLA je bolja od sadašnjeg stanja, u kome, realno, profitiraju samo Srbi (zato i prave cirkus) koji NIKOME NIŠTA NE PLAĆAJU ali zakidaju i muzu i Srbiju i Kosovo. Najveću štetu trpi Srbija, ne samo materijalnu, već dovodi u pitanje kandidaturu za EU, do koje, ako ne dodje, mi smo ekonomski PROPALI! U tom slučaju, Srbi na severu KIM su propali još više, ali šta to njih briga, oni imaju kome da se onda okrenu, rezervnoj državi Kosovo.

čaruga

pre 12 godina

Mislim da Tadić pod hitno mora da se opredeli! Ili da prizna kosovo ili da ide kod putina na kolenima i moli za pomoć! ako i dalje pokušava da igra igru na dve stolice koja je jedino titu uspevala biće odbačen od svih,posebno od onih koji su mu šakom i kapom delili nagrade!

Miki

pre 12 godina

@merrmaninegoje

Ako Kosmet ima pravo da se otcepi od Srbije, ima i sever Kosmeta i ostali vecinsko srpski delovi da se otcepe od Kosmeta.

Isto pravo ima i Republika Srpska.

Ne mozete traziti jedna prava za sebe a osporavati ta ista prava drugima.

Juri

pre 12 godina

Tako to izgled kada trapavi pregovaraci bez ikakvog pregovarackog iskustva, izabrani po ko zna kojim kriterijumima, bez srba sa kosova koji su jedino zivotno zainteresovani, vode nacionalnu politiku. Sve me podseca na Milosevicevu politiku. Nema tu nikakvih pregovora, svet je resio da bude tako i pokazuje se da je Cedina politika jedina realizticna, ako zelimo da dole ostanu srbi uopste da zive ili cemo opet imati egzodus. To neznaci da sam srecan sto je tako!

Nikola

pre 12 godina

Dokle cete pustati da prave budale od vas i kada cete se obratiti visoj instanci zbog konstantnog krsenja 1244? Prekinite da se igrate diplomatije, pobice i proterace ceo sever Kosova!

Vec Vidjeno

pre 12 godina

Ovaj scenario smo vec videli u Rambujeu... Usaglaseni dogovor koji se menja u zadnji cas I Srbi se stavljaju pred svrsen cin. Eto sada je svima jasno ko stoji iza Tacija I njegovih poteza (ovo je poruka za nase politicare a ne za citaoce, jer citaocima je izgleda sve mnogo ociglednije nego nasim politicarima)

merrmaninegoje

pre 12 godina

Pretorijanac:
Stvar je u tome sto KFOR/NATO ne prima naredjenja od UNMIK-a kojeg na Kosovu niko vise nista ni ne pita. Prema misljenju MSP-a, Kosovo nije prekrsila rezoluciju 1244 kada je proglasila svoju nezavisnost, jer se u toj rezoluciji pominje da ce se status Kosova resiti. Resenje je proglasenje nezavisnosti sto znaci da je Kosovo fakticki i prakticno drzava. Kosovski srbi imaju vise prava nego albanci na Kosovu, prema Ahtisarijevim planom kojeg nisi ni ti niti 98% srba procitali. Ovaj plan mozete naci ovde:
http://www.unosek.org/unosek/en/statusproposal.html
Ono sto momentalno trazi Stefanovic i Bogdanovic je otvaranje Pandorine kutije. Zamislite ko ce dobiti najvise ako se ista ostvori?

Svajcarac

pre 12 godina

Ako se zarati na tom delu Kosova, verovatno ce stradati nevini ljudi, siromasi koji nemaju gde se skloniti. Dok, kriminalci i politicari svi do jednoga imaju kuce ili stanove po unutrasnjosti Srbije, te njima i njihovim porodicama ni dlaka s glave nece hvaliti. Ovako je bilo u svim delovima bivse Juge, uvek su stradali nemocni i nevini. To zna svako, a posebno rukovodstvo iz Beograda. Posebno je opasno, ako je istina da i Rusi imnaju prst u svemu ovome. To dokazuje da je ogroman ulog u pitanju. I hvala Bogu sto sam ja i moja porodica daleko odatle.

maximus

pre 12 godina

@bezimena
Svakako su nevaljali Srbi krivi sto im je na teritoriju upala specijalna jedinica Albanske policije, u akciji koju su osudili svi, i pocela da puca po njima. Oni su trebali da se nameste sto bolje da ih ROSU meci ne bi u tolikoj meri promasivali, jer je metak skup, a kosovska policija ima pravo da ocekuje da ce svaki metak koji ispale da pogodi metu, i da paljba nece biti uzvracena, jer je to "njihova teritorija"... Zbilja, gde je granica i kada to prerasta u ludilo?

bivsi glasac DS-a

pre 12 godina

Iako nisam ljubitelj gospodina Covica, mora se priznati da je on do sada bio ubedljivo najbolji pregovarac. Ne razumem zasto su ga skinuli i postavili klinca bez ikakvog iskustva. Ustvari, znam, smislili su da ovu poziciju treba da dobije DS, a sta ce da bude sa Kosovom i narodom na Kosovu nema veze. Kad bi Milosevic video kako delite funkcije, divio bi vam se. Ni on nije umeo bolje.

Haxhei---ssepheri Stimlje

pre 12 godina

Sve je uzalud Srbi trebaju progovarati sa Albancim uvezu carine a ne sa KFOR-um tako nikad nece bit mir na Kosovo KFOR ima drugu obovezu!

Kole

pre 12 godina

Pa ovo je stvarno previse, juce izjavljuju da su se dogovorili i da je sve reseno, pozitivno, prihvatljivo, svi se suglasili,a danas pregovor zapeo?? Ko koga ovde laze? Sta se to desava iza zatvorenih vrata sto mi jos nismo saznali.

Igor

pre 12 godina

Ako je tako, to nije komopromis. To je bas ono sto zele Albanci, a sprovode ga pomocu produzene ruke KFOR-a. Na to ne smemo pristati. To je zamka.

Marko

pre 12 godina

Sa vojnog stanovišta kakve razlike ima da li kamion komercijalni ili humanitarni? A kakve sa političkog? Biler sprovodi Tačijevu politiku.

Asterix

pre 12 godina

Stara dobra politika - Vruće, hladno.
Uspeli smo! Ipak nismo. Postoje šanse... nepostoje šanse...ipak ima nade...Uspeli smo... Neda švabo...
Na kraju kad se svima smuči zivot od Bilera, Stefanovića, balvana i Muje Tačukanovića, onda će dati izjavu za javnost da su pregovori konačno uspeli: Gradimo kosovski zid! Uspeli smo da sredimo da Srbi ipak ostanu na severu pod uslovom da nose keče.

Time

pre 12 godina

(Praetorian, 5. avgust 2011 08:05) gde zivis covece??? UNMIK (de facto) ne postoji!!! UNMIK nika nije imao ovlascenja nad KFOR!!!Never!!!

nisam iznenadjen

pre 12 godina

Biler radi kako mu se kaze i ocigledno ga je neko ukorio sto je prihvatio komercijalne kamione pa sad odjednom vise nema dogovora. Kad je vec tako pitam se koliko je korisno razgovarati sa marionetom kad bi trebalo razgovarati sa onim ko mu povlaci konce.

Kosovastar

pre 12 godina

Zasto se pregovara sa tim Erhardom? On je vojnik i samo slusa i izvrsava sta mu se kaze. Zasto se ne pregovara sa UNMIK-om, ili nekim ko ima ovlascenja da naredi KFOR-u sta treba da uradi...?
(Praetorian, 5. avgust 2011 08:05)

UNMIK ne moze ni svojim zaposlenima nesto narediti. UNMIK kao da ne postoji, niko njih ne pita o nicemu. Posotoji osoblje od nekoliko ljudi koji ne rade ama bas nista sem da prikupljaju podatke kako bi njihov sef predstavio pred Savet Bezbednosti svakih 3 meseca. NISTA VISE.

Ali KFOR nastavlja misiju. KFOR ne moze da odlucuje da li ce uci robe ili ne na Kosovo. To je bila nekada stvar UNMIK-a koji je preneo OVLASCENJA na institucije Kosova (kako je predvidjeno rezolucijom 1244) i sada se pitaju institucije Kosova.

KFOR je zaduzen za stvaranje mira, slobodno kretanje i nesmetano obavljanje civilnih funkcija vlasti.

poznavalac Stanja

pre 12 godina

Problem su takozvani predsednici opština,koji su svi do jednoga zadojeni -obsedbuti politikom Vojislava Koštunice i Srpske radikalne stranke.Postoji tu još jedna činjenica koju niko nažalost ne spominje.Setite se kada su ti isti predsednici pre par meseci zagovarali a bogami i radili na tome uz pomoć Konuzina da se masovno uzima Rusko državljanstvo na severu Kosova.To je i uradjeno.Sada više ne mogu nazad.Takodje stoji činjenica da su svi do jednoga puno puta bili i idu na konsultacije u MOSKVU, a omladinu šalju i kamp Selinger koju drži ultradesničarska organizacija NAŠI. Prema tome zaključak je da Rusija neće dopustiti nikakvo poboljšanje stanja u tom delu kosova,sve dok njena vojska ne zauzme tu teritoriju.Scenario je isti kao i sa Južnom Osetijom i Abhazojom.

Nebojsa

pre 12 godina

Ovde je sve odavno "zapelo" sa mozgom, od trivijalnih stvari preko ekonomije, privrede, od obrazovanja do drzavne politike ... Koje Kosovo, koji pregovori, za sta, za koga? ... koji Rusi, da li ste normalni? :)

Ćorsokak

pre 12 godina

Ograničenje nosivosti kamiona na 3,5 tona značilo bi, npr. da umesto jednog velikog šlepera od 35 tona robu prevozi 10 manjih kamiona od 3,5 tona. Međutim, potpuno ukidanje robnog transporta preko Jarinja i Brnjka u praksi bi značilo da veletrgovci iz centralne Srbije moraju da se "preregistruju" kao izvoznici, pa da robu transportuju ili preko Crne Gore (Rožaje-Kula Peć), ili preko Makedonije (Skopje-Đeneral Janković). U potonjim slučajevima, plaćala bi se kosovska carina, a u tome i jeste suština Tačijevog insistiranja na izmeni dela tačke 2. kojom bi se ukinulo i tih "kompromisnih" maksimalnih 3,5 tona.

Nažalost, izgleda da se ovaj problem neće moći rešiti pre septembra, zbog godišnjih odmora EU i vašingtonske administracije. A i general Biler predaje dužnost, u septembru će komandu nad KFOR-om zvanično preuzeti novi oficir.

Zoran M.

pre 12 godina

Ako Kosmet ima pravo da se otcepi od Srbije, ima i sever Kosmeta i ostali vecinsko srpski delovi da se otcepe od Kosmeta.
Isto pravo ima i Republika Srpska.
Ne mozete traziti jedna prava za sebe a osporavati ta ista prava drugima.
(Miki, 5. avgust 2011 12:19)

Po istoj toj logici, Sandzak i Presevska dolina bi imale pravo da se otcepe od Srbije. Naravno i Vojvodina, ako bi to trazila a vecina podrzala na nekom referendumu.

Isidor

pre 12 godina

Ne znam kako vas ostale, ali mene ovo uzastno boli, do luldila. Pa kako moze recimo jedan Leposavic da bude pod vlascu Pristine i Albanaca? Otkud im pravo za to! Kakve veze oni imaju sa Albancima? Tim ljudima tamo najblizi veci grad je uvek bilo Kraljevo.
Dobili su Pristinu, Pec, Prizren, Gnjilane, veci deo Kosovske Mitrovice. Tu prave svoju drzavu. U toj njihovoj drzavi svaki potok, brdo i selo imaju srpsko ime. Sta hoce vise od nas?

Ne zelim nikakve sukobe, hocu da sa tim Albancima vise imamo normalne odnose. Ali i oni treba da shvate da su dosta dobili i da je najbolje za nasu i njihovu buducnost da ne posezu za onim sto nikako ne moze da bude njihovo.

Slusam opravdanja da kao ako se podeli Kosovo onda ce se otvoriti nekakva pandorina kutija daljih podela i problema sa granicama na Balkanu. Kakvo neverovatno objasnjenje - pa samo proglasenje nezavisnosti Kosova je tako masivno prekrajanje granica da bi ovo u vezi severa Kosova bilo totalno neprimetno.
A mozda moze i ovako. Sever Kosova ostaviti u Srbiji bez nekog publiciteta. I zavrsiti vise sa tim. Ako Albanci hoce da sprece sverc, nek tiho naprave neki kontrolni punkt-carinu na granici dve Mitrovice i to je to.

Miki

pre 12 godina

@Juri

Cedina politika vodi Srbe u nestanak i egzodus jer ako se uspostavi vlast Hasima Tacija na severu Kosmeta 90% Srba ce se odatle iseliti sto zbog albanskog terora sto zbog nemogucnosti da tu obezbede dalju ekonomsku egzistenciju.

Jer sa zabranom uvoza robe iz Srbije i ukidanjem institucija Srba na severu 90% njih ce ostati bez posla i mogucnosti da zarade za hleb i ishrane svoje porodice pa ce morati da se isele milom ili silom.

zoom

pre 12 godina

" PREDLOZIO izmenu VEC DOGOVORENOG ali NACRTA"

Mi nikako sa shvatamo da se ne dogovara sa KFOR nego sa Kosocom, a da je KFOR ovde samo posrednik [jer Srbija hoce da ima sto manje posla/dogovaranja sa kosovom[da nekop nedaj Boze ne pomisli da Srbija time priznaje Kosovo]
A svi dobro znamo sta prihvata Kosovo.

Mika

pre 12 godina

Nasi pregovaraci su neozbiljni jer su dozvolili KFOR-u da se parkira na granicu i da pocne da nas zajebava. Cim smo im dozvolili da dodju do granice, sada oni na silu uspostavljaju nova pravila. Nismo trebali da ih pustimo do granice pre konacnog dogovora, i to detaljnog.

Razuman um

pre 12 godina

Ko zeli da sazna zasto su pregovori stali i zasto nije doslo do sporazuma, neka procita clanak kosovskog lista "ZERI"! Videcete u njemu uslove postavljene od strane kosovske vlade bez cicjih ispunjenja evenualni sporazum se nebi spreveo na terenu. To je ona sto je kosovski premijer preneo komandantu kfora posle objavljivanja teksta sporazuma izmedju stefanovica i bilera.

DARKO MIRNIC

pre 12 godina

Slažem se sa nekim komentarima tražiti pomoć od rusije ako ne daju pomoć onda priznati narodu da ne mogu protiv nato pakta koji je okupirao kosovo i proglasiti okupaciju zemlje i naravno čekati promjene u svetu.Ali nikad ne priznati.

Veton

pre 12 godina

Vec od 25 proslog meseca samo citam srpke komentare i drugih. Drago mi je da vecina ili vise u komentarima su realisti ali ne mogu da razumem druge koji hoq silu ili rat!! Molim vas da budemo realisti,, sever Republike Kosova je deo Kosova. Mi smo nova drzava. Nama nije briga ako Srbija nije priznala. Ali hoce u buducnost. stvarno-mora ako hoqe u EU. Ja se cudim da neki srbi hoqe Ruska da im pomaze. Pa ljudi jer ne vidite da oni imaju svoje probleme i nemaju sta da jedu i hocete njegovu podrsku. Ruska nikad i nece biti vas realni podrska jer oni su sam za interes 9 samo ako im dajte naftu badava. Jos jedno mi albanci necemo ziveti u Srbiju vise (zna se sta ste radili) sa vama. Priznajte Republiku i sve ce biti dobro. Ja sam uvjeren da vecina gradana Srbije je umoran od te situacije sam neki "veliki' srpski nacionalisti koji celi dan piju i vicu : Kosov je Srce Srbije ,,,kosov ono kosvo ono..itd. Ljudi. Dosta vise!!! Kako vi hoqete robu da uneste u Kosova ...a u drugu stranu necete nasu robu. Ja podrzavam nasu Vladu. Nema povratka. Ali vasu zemlju polako ce doci do ekonomske krize. Vi neznate koliko robe je uneo Srbija na Kosova. Mnogo ljudi ce biti bez posla. A onda vicite Tadicu van Srbije....

darko

pre 12 godina

Treba reći da je Taćijeva vlada zahtevom da se plan sa 3 stavke dopuni i promeni tako što ce se promeniti 3 tačke i dodati sedam novih zapravo odbila plan EU.

39HansKloss45

pre 12 godina

Srpska strana takođe treba odmah odustati od sporazuma dok se ne prihvati da mogu ulaziti kamioni sa prikolicama min. 20 tona. Na svaki novi zahtev odmah odgovoriti sa dva sopstvena zahteva i ne pokazivati trunku zadovoljstva. Srbi na Kosova se u svemu moraju ponašati kao albanski separatisti ranije. Zadovoljstva ne može da bude dokle god se ne uspostavi vladavina prava zasnovana na 1244.

Хиперактивна БУВА

pre 12 godina

Чини ми се да ови разговори представљају или губљење времена или куповину времена! Наш преговарачки тим је увек оптимистичан али њихов оптимизам очигледно не утиче на КФОР! О чему су причали 5 сати ако нису успели да се сложе шта је најбоље за грађане и да пронађу решење? Мислим да је време да престане да се "млати празна слама" и да се пронађе неки други начин! Очигледно је да на овај начин се не може доћи до позитивних резултата!

skeptik

pre 12 godina

Ako dodje do sukoba i krvoprolica direktan krivac ce biti KFOR jer se ponasa krajnje neozibiljno. Ako dodje do rata zbog kamiona od 3.5 tona onda svi kao ljudi treba da se kolektivno ubijemo.
I da stvar bude jos porazavajuca radi se o PRIVREMENOM sporazumu, jos jednom ponavljam o PRIVREMENOM.

kosovski carinik

pre 12 godina

slazem se da nije fer od strane nase vlade (kosovske) da zatrazi da leposavic i ostali severni deo mitrovice bude pod pristinskom vlascu ali proslo je vreme da drzave budu jedno-etnicne. to bi onda podstaklo presevo, jedan deo makedonije, republiku srpsku, etc. hajde vez jednom da zivimo u miru. tako smo ukleti da zivimo jedan pored drugoga i nazalost to se ne moze promeniti.

Aleksandar Stankovic

pre 12 godina

Bilo je nekih komentara, pa zelim da pojasnim, da ne bude zabune. SFRJ je smela da se deli i rastura ali su granice republika po Badenterovoj komisiji, ostale neprikosnovene, tako da Srpski narod u Hrvatskoj iako je konstitutivni narod nije dobio isto pravo koje su dobili Hrvati. U Bosni je izbio rat zbog zelje Hrvata i Muslimana da pogaze odluku Srpskog naroda. Posto su u pitanju prava Srba, onda se na to mora gledati drugacije. Ne mogu Srbi da traze bas sve sto i ostali narodi bivse SFRJ. Proglasena je nezavisnost protiv volje Srba, a Srbi su zeleli da ostanu u istoj drzavi sa svojom maticom. Nije im omoguceno. Nadjen je kompromis kroz sporazum u Dejtonu. Kada je Srbija dosla na red, onda se pravila menjaju. Granice Srbije svakako mogu da se menjaju, cak je i pozeljno ih menjati ukoliko Srbija time postaje manja i po toj logici Kosovo dobija priznanje kao nezavisno, zna se od koga i kako. Naravno da po istoj logici i po istoj pravdi i pravu, Vojvodina, Sandzak i Presevska dolina svakako mogu da ocekuju i imaju pravo da jednog dana ili ne budu u sastavu Srbije ili, neki od njih, bar ne u meri i na nacin kako to danas jesu. Srbi na severu Kosova ne mogu dobiti pravo da ostanu u Srbiji, jer bi time ugrozili suverenitet Kosova. Kosovo je suverena drzava pa kao i svi, osim Srbije naravno, ima pravo da brani svoje granice i svoj suverenitet, svim sredstvima.

Skywalker

pre 12 godina

Veljac,potpuno si u pravu. I ja nesto slicno vec danima pitam sve one koji godinama primaju platu iz kosovskog budzeta: da li ste spremni da vratite sav novac koji ste primili na ime plata iz kosovskog budzeta za prethodnih desetak godina, sto u prevodu znaci nekoliko desetina evra? Niko nije spreman da se odrekne jedne jedine plate koju ce tek primiti iz tog istog budzeta, a svima su puna usta Srbije. E, jednom kad djavo dodje po svoje svi se kao sete onog ,,Kosovo je Srbija". No, nazalost, u toj igri sa djavolom najgore ce proci oni koji nisu uzeli nijedan jedini evro iz tog budzeta.

igop

pre 12 godina

To ti je balkan, od silne ljubavi i tradicije koja eto potice sa kosova, ocuvanja tog naroda dole, svetih grobalja i manastira sve se na kraju svede na kamione... dva levo i tri desno, trange-frange...

kosova

pre 12 godina

@(Veljac, 5. avgust 2011 12:12) e hrvate bas si smesan, stao si ti srbima da dajes lekcije a sa druge strane 16 godina redom slavite (Oluju). i ovde mi francujes kako sta trebba uradit ti potrudise i ta vasa hrvatska da vrati neduzne civile mada sam albanac ali ovde se ne slazem sa vama hravti mi imamo problema na kosovo sa srbima ali barem nismo ih proterali oni su sami pobegli sa vojskom pre da se ne vrate kucama albansko zivlenje, neznam zasto su to oni uradili? i neznam zasto se ne vrate samo jedno znam da vecina jest dale na kosovo ali ne u svojim domovima nego u sev.mitrovice. znam da je bilo i pojedine slucaje koje su ih proterali od svoje kucama ali greska se moze popravit nek se svi vrate ali treba da prihvate realnost da ne s'hvate da je kosovo samo albansko nek i oni imaju svoj glas znam da puno se ne slaze samnom ali srbi mogu da se vrate na kosovo samo kad bih prihvatili kosovo, kao kosovo nezavisno i nikako deo srbije jeste bolno znam s'hvatam srbe da im je tesko al da ne zaborave da i nama je bilo tesko kad su nas odvojili od albanije pa ete sada niti hocemo da se spojimo snjima, a da saradjujemo normalno da takodjer i vama niko ne zabranjuje da saradjujete sa srbijom ali nikako da vidite kosovo deo srbije ja jos jednom vam kazem aj da se svi smirimo i da zivimo zajedno mirno poz.

Milan

pre 12 godina

@Isidor Carinska ispostava vec postoji u juznoj Mitrovici i vise puta se o njenim postupcima pisalo i u ovom mediju. Bojim se da se albanci ne bi zadovoljili ni severnim Kosmetom njihovi apetiti su u usponu.

milan

pre 12 godina

Znaci KFOR kreira politiku sto po svoj pameti nebi trebalo da bude ali da mi ne pregovaramo sa Pristinom nego sa njihovim zastupnicima EU nije cudo da je Bieler tvrdi orah. Gledajte samo dokle je EU stigla da zastupaju interes jednog coveka koji je osumnjicen za najgnusnije zlocine. Jadna si evropo.

Zoran M.

pre 12 godina

Blesavi narode. Pa iza svega uvek stoji novac. Zar niste ništa naučili od devedesetih. Ako niste ni ne treba da postojite kao narod.
(lala, 5. avgust 2011 14:52)
I ja se ubih objasnjavajuci ljudima da se raspad ex-Yu desio zbog novca, a da su vera, vekovna ognjista i nenamireni racuni u bilansu zrtava bili los i providan paravan, ali ne vredi.
SFRJ se raspala zato sto je ekonomski koncept na kojem je pocivala u hladnoratovskom svetu, a na kojem je Srbija insistirala, postao neodrziv posle raspada istocnog bloka i smrti samoupravnpog socijalizma. SFRJ kao tampon zona izmedju istoka i zapada vise nikome, osim Srbima, nije bila potrebna. Taj koncept, gde su Hrvati i Slovenci u savezni budzet kroz mnogo razvijeniju ekonomiju (sto se sada najbolje vidi) unosili vise para po glavi stanovnika nego svi ostali zajedno a trosilo se ravnomerno, zvao se komunizam i u Srbiji je nazalost pao na najplodnije moguce tlo (sto je takodje bolno ocigledno). Znaci, ti proizvedes i prodas 80 posto, ja 20 posto a zaradu delimo - taj hajducki koncept vise niko nije hteo da trpi pa smo dosli u situaciju da cak i vojvodjanski Srbi prete otcepljenjem od maticne drzave, sto je valjda jedinstven primer u svetu.
Isto tako neodrziv bio je i koncept cuvanja mira konstantnim uzinmanjem kredita koje SFRJ nije mogla da vrati, pa su teritorijalne koncesije zapadu (citaj americke vojne baze i pristupanje NATO paktu) postale jedini nacin da se ti dugovi delimicno saniraju posle pada berlinskog zida. Sto su prihvatli svi osim Srbije, koja se "saginjati nije htela".
S druge strane, Albanci, na stranu svo licemerje koje pokazuju objasnjavajuci kako je moralno ispravno da budu jedina etnicka grupa koja ima dve drzave, ulozili su milijarde dolara da Kosovo otcepe od Srba, koji su to licemerje samo hranili i davali mu opravdanje svojom vecinski laznom i neiskrenom brigom za "srce Srbije." Teritoriju koju su tretitali kao da tamo zivi iskljucivo 200,000 Srba ali ne i 2 miliona Albanaca.
I, sta se desilo? Srbija je usla u ratove "u kojima nije ucestvovala," bez para, bez saveznika, bez jasno definisanog cilja, sa vojskom koja se u toku samog konflikta raspadala po istom etnickom kjlucu kao i drzava, bez ikakve sanse da ijedan od njih dobije. Tako i ovaj oko Kosova. U takvoj makljazi pobedniku uvek ide sve a porazenom nista.

Marija

pre 12 godina

Meni se cini da ovim Pristina dobija besplatno 6000 stranih vojnika sa najmodernijom opremom dok Beograd dobija da moze da salje humanitarnu pomoc ugrozenima koju je sam obezbedio.

Dule NS

pre 12 godina

...znam s'hvatam srbe da im je tesko al da ne zaborave da i nama je bilo tesko kad su nas odvojili od albanije...
(kosova, 5. avgust 2011 13:54)


Molim te, prosvetli me kada je to Kosovo bilo deo Albanije i kada smo mi to Kosovo oteli od Albanije!
Baš me zanimaju ti vaši "istorijski podaci" - očigledno vam je i istorija "verodostojna" koliko i sama vaša "država"!

-Btw, jedino ako misliš na nacističku "veliku Albaniju" iz drugog svetskog rata koja je trajala par ratnih godina!
...Ili pak pod "odvajanjem" od Albanije smatraš to što smo vas primili kada ste u ogromnom broju bežali iz Albanije i naseljavali se u Srbiju... samo onda opet ne razumem - ako vam je to toliko bilo teško, zašto ste onda dolazili?

Paser

pre 12 godina

Ne dajte se isprovocirati. Njima ocigledno treba novo zariste u svetu, da bi se izvukli iz ekonomske propasti. U cemu je problem, zasot ne moze kako je bilo pre par nedelja?

Dule NS

pre 12 godina

Po istoj toj logici, Sandzak i Presevska dolina bi imale pravo da se otcepe od Srbije. Naravno i Vojvodina, ako bi to trazila a vecina podrzala na nekom referendumu.
(Zoran M., 5. avgust 2011 13:52)


Pa samim tim što se Kosovo odvojilo od Srbije ti slučajevi koje si nabrojao + naravno Republika Srpska dobijaju to pravo o kom pričaš!
NE odvajanjem severa Kosova, već odvajanjem samog Kosova!
To što je Amerika rekla da je Kosovo "presedan" i da se taj princip ne sme primenjivati na druge države može da okači mačku o rep! Jer ne može Amerika da zabrani ljudima širom sveta da razmišljaju svojom glavom!
-Nemojte više svesno i namerno da zamenjujete teze, jer ipak većina nas ima mozga u glavi i sposobna je da samostalno razmišlja!
-A vaš komentar je upravo dokaz zašto Srbija ni po koju cenu ne može da prizna Kosovo, jer bi onda sutra na isti način morala da prizna i neke novoizmišljene "suverene" teritorije u sebi samoj...
-Iz istog razloga Kosovo ne priznaje ni Slovačka, Grčka, Španija, Rumunija, Kipar.... i još stotinjak svetskih država od kojih su neke najveće države sveta!
-Stvar je vrlo prosta, ali se neki ljudi uporno prave da ne vide suštinu!
-Republika Srpska je identičan slučaj sa Kosovom - praktično preslikana situacija - a "međunarodna zajednica" se ponaša potpuno suprotno u identičnoj situaciji - što je njihova najveća sramota!

-Zbog svega ovoga - jedini izlaz iz ovog začaranog kruga i jedino moguće DUGOROČNO rešenje je podela Kosova! To je jedino logično, razumno i zaista kompromisno - jer time Albanci dobijaju slobodu od Srbije, a Srbija način da izađe iz začaranog kruga i sačuva dostojanstvo!!! Time bi Srbi i Albanci konačno zakopali ratne sekire i načinili istorijski dogovor i pomirenje... verovatno je baš zato ta ista "međunarodna zajednica" kategorično protiv podele! Jer njima treba kriza i rat - jer mir ne donosi lovu!
Žao mi je samo što među samim Albancima nema dovoljno mudrosti...

Zoran M.

pre 12 godina

@Dule NS, 5. avgust 2011 16:40)

Sve je to tacno ali je to zakasnela pamet posto previdjas ili pak ignorises jednu bitnu stvar: kada udjes u ovakav konflikt i izgubis, snosis sve posledice. Nije to ulicna tuca na basketu posle koje jaci pruzi ruku slabijem i odu zajedno na pivo a posle mozda postanu i dobri ortaci, te pravde i vitestva koje ti ovde trazis nema i nijedna ga strana nije u ovim ratovima pokazala. Umesto stoga sve strane u balkanskim konfliktima ostavile su za sobom sprzenu zemlju i gomilu leseva, s tim da pobednicima ide sve a porazenom nista - ni minimum dostojanstva koje ti sada za drzavu Srbiju trazis. Sve bi bilo dugacije da je Srbija pristala na miran raspad ex-Yu (vidi post dole) - zadrzali bi i dostojanstvo a bogami i Kosovo, samo da smo se odrekli pretenzija da pravimo jos dve srpske drzave u Hrvatskoj i Bosni. Ovako nam se sopstveni projekat vratio kao bumerang i eksplodirao nam u lice.

Jovandeka

pre 12 godina

Da smo imalo cestiti priznali bi da se radi o slobodnom krijumcarenju uglavnom "bijelog praha" na zapad i slicno, a da humanitarna kriza , patriotizam i slicno samo maskiranje...

Dejan

pre 12 godina

Zvanični predstavnici USA, Velike Britanije i Nemačke su izjavili da, prosto rečeno, ovi iz Prištine mogu da rade šta im volja a za te postupke će ispaštati Srbija, kako god bilo. Ovaj Biler se tako i ponaša na terenu, on je zapravo neposredni izvršilac, vojnik koji sluša naredbe. Briga njih za bilo šta, rade šta im je volja a to pravo su stekli ratnom pobedom nad Srbijom. Iako su trubili da oni ne ratuju sa Srbijom nego sa Miloševićevim režimom ipak nastavljaju staru svoju praksu. Nama mogu svi da rade šta im volja, Albanci mogu da budu teroristi a da to nisu, mogu da vade organe a da za to niko ne odgovara, mogu da nas proteruju i ubijaju, ko god hoće i odakle god hoće i to je u redu, jer smo mi, eto, prvi počeli, to se naravno uzima kao aksiom, kad oni kažu ima tako da bude. Može i ovaj Nemac sad da naredi da se barikade poruše, reći će, kriminalci su bili na barikadama, oni koji nisu kriminalci ti su bili naterani tu da budu i oni su kolateralna šteta, i njima je sve kao nešto, eto, žao zbog toga. Neće proći još dugo, daće Biler izvršnu naredbu, on to i tako jedva čeka. Koliko danas još, samo da se rasporede ovi novopridošli.

Dule NS

pre 12 godina

@ (Zoran M., 5. avgust 2011 18:36)


Da u pravu si - upravo zato i neće nikada biti trajnog mira na Balkanu, jer niko nema m*** da pruži ruku i načini kompromis i POMIRI SE SA NEPRIJATELJOM zarad mira u budućnosti!
-I nije tačno da se to nikada nije desilo na Balkanu - jedini koji su mogli da oproste i da pruže ruku poraženom su bili Srbi - da te podsetim, nakon drugog svetskog rata Srbi su nastavili da žive u zajednici sa Hrvatima koji su nad njima počinili stravični genocid! Čak su Srbi u Hrvatskoj ostali u sastavu SR Hrvatske - znači pod direktnom vlašću Zagreba! Nije im to bio problem iako su toliko žestoko stradali! To što su tada oprostili ih je danas koštalo jer su u "oluji" dokrajčeni!
...Nakon prvog svetskog rata kada je Srbija trijumfovala nije ušla na teritoriju Bugarske koja je prethodno napala Srbiju i ušla na njenu teritoriju.... ima još mnogo primera!
Znači Srbija se nije baš toliko svetila i često je umela da oprašta!
Dok kod drugih to nije bio slučaj, a očigledno nije ni danas!

A što se tiče Srpskih država po ostalim krajevima koje spominješ niko ne može da spreči jer je to legitimno pravo jednog naroda! Isto onako kako mogu Albanci, Hrvati... mogu i Srbi!

Dark Angle

pre 12 godina

Ljudi kosovo je zauvijek izgubljeno ... moj savet ovim nasim pregovaracima je da sjednu za sto da vide sta mogu da urade da bi zivot srba bio dostojan a kosovo je jos davno izgubljeno svaki rat koji smo vodili izgubili smo od slovenije hrvacke bosne kosova nema mi sta da trazimo ....

bezimena

pre 12 godina

Ako dodje do sukoba i krvoprolica direktan krivac ce biti KFOR jer se ponasa krajnje neozibiljno. Ako dodje do rata zbog kamiona od 3.5 tona onda svi kao ljudi treba da se kolektivno ubijemo.
I da stvar bude jos porazavajuca radi se o PRIVREMENOM sporazumu, jos jednom ponavljam o PRIVREMENOM.
(skeptik, 5. avgust 2011 09:41)

Do KRVOPROLIĆA je već došlo i to tako što je ubijen kosovski POLICAJAC, snajperom, preko čega večina komentatora ovde prelazi, kao da se nije dogodilo (kao što se žmuri i za mnogo šta drugo kada je Kosovo u pitanju). Paljevina je u odnosu na to sitna rabota, ali su tim suludim ubistvom, Srbi sami sebe doveli u situaciju, da šanse za povratak na stanje pre 25.7. realno NEMA!

Obzirom na haos i anarhiju u severnom delu Kosova, BILO ČIJA KONTROLA je bolja od sadašnjeg stanja, u kome, realno, profitiraju samo Srbi (zato i prave cirkus) koji NIKOME NIŠTA NE PLAĆAJU ali zakidaju i muzu i Srbiju i Kosovo. Najveću štetu trpi Srbija, ne samo materijalnu, već dovodi u pitanje kandidaturu za EU, do koje, ako ne dodje, mi smo ekonomski PROPALI! U tom slučaju, Srbi na severu KIM su propali još više, ali šta to njih briga, oni imaju kome da se onda okrenu, rezervnoj državi Kosovo.

poznavalac Stanja

pre 12 godina

Problem su takozvani predsednici opština,koji su svi do jednoga zadojeni -obsedbuti politikom Vojislava Koštunice i Srpske radikalne stranke.Postoji tu još jedna činjenica koju niko nažalost ne spominje.Setite se kada su ti isti predsednici pre par meseci zagovarali a bogami i radili na tome uz pomoć Konuzina da se masovno uzima Rusko državljanstvo na severu Kosova.To je i uradjeno.Sada više ne mogu nazad.Takodje stoji činjenica da su svi do jednoga puno puta bili i idu na konsultacije u MOSKVU, a omladinu šalju i kamp Selinger koju drži ultradesničarska organizacija NAŠI. Prema tome zaključak je da Rusija neće dopustiti nikakvo poboljšanje stanja u tom delu kosova,sve dok njena vojska ne zauzme tu teritoriju.Scenario je isti kao i sa Južnom Osetijom i Abhazojom.

Ponizavanje

pre 12 godina

Ne prolazak kamiona bi doveo do unistenja Srba i to malo posla sa kojim prezivljavaju. To je isto sto i prepustiti prelaze Albancima. SRAMOTA, ne samo sto nas EU uvek laze nego sada i poricu ono sto su prethodno dogovorili (KFOR je samo maska). Dosta je bilo pa makar EU bila sva od zlata! A nije ni priblizno, i ko je bio to zna. CUVAJMO SVAKI PEDALJ SRBIJE -DRUGU NEMAMO!!!

Praetorian

pre 12 godina

Zasto se pregovara sa tim Erhardom? On je vojnik i samo slusa i izvrsava sta mu se kaze. Zasto se ne pregovara sa UNMIK-om, ili nekim ko ima ovlascenja da naredi KFOR-u sta treba da uradi...?

Miki

pre 12 godina

@merrmaninegoje

Ako Kosmet ima pravo da se otcepi od Srbije, ima i sever Kosmeta i ostali vecinsko srpski delovi da se otcepe od Kosmeta.

Isto pravo ima i Republika Srpska.

Ne mozete traziti jedna prava za sebe a osporavati ta ista prava drugima.

Isidor

pre 12 godina

Ne znam kako vas ostale, ali mene ovo uzastno boli, do luldila. Pa kako moze recimo jedan Leposavic da bude pod vlascu Pristine i Albanaca? Otkud im pravo za to! Kakve veze oni imaju sa Albancima? Tim ljudima tamo najblizi veci grad je uvek bilo Kraljevo.
Dobili su Pristinu, Pec, Prizren, Gnjilane, veci deo Kosovske Mitrovice. Tu prave svoju drzavu. U toj njihovoj drzavi svaki potok, brdo i selo imaju srpsko ime. Sta hoce vise od nas?

Ne zelim nikakve sukobe, hocu da sa tim Albancima vise imamo normalne odnose. Ali i oni treba da shvate da su dosta dobili i da je najbolje za nasu i njihovu buducnost da ne posezu za onim sto nikako ne moze da bude njihovo.

Slusam opravdanja da kao ako se podeli Kosovo onda ce se otvoriti nekakva pandorina kutija daljih podela i problema sa granicama na Balkanu. Kakvo neverovatno objasnjenje - pa samo proglasenje nezavisnosti Kosova je tako masivno prekrajanje granica da bi ovo u vezi severa Kosova bilo totalno neprimetno.
A mozda moze i ovako. Sever Kosova ostaviti u Srbiji bez nekog publiciteta. I zavrsiti vise sa tim. Ako Albanci hoce da sprece sverc, nek tiho naprave neki kontrolni punkt-carinu na granici dve Mitrovice i to je to.

Veton

pre 12 godina

Vec od 25 proslog meseca samo citam srpke komentare i drugih. Drago mi je da vecina ili vise u komentarima su realisti ali ne mogu da razumem druge koji hoq silu ili rat!! Molim vas da budemo realisti,, sever Republike Kosova je deo Kosova. Mi smo nova drzava. Nama nije briga ako Srbija nije priznala. Ali hoce u buducnost. stvarno-mora ako hoqe u EU. Ja se cudim da neki srbi hoqe Ruska da im pomaze. Pa ljudi jer ne vidite da oni imaju svoje probleme i nemaju sta da jedu i hocete njegovu podrsku. Ruska nikad i nece biti vas realni podrska jer oni su sam za interes 9 samo ako im dajte naftu badava. Jos jedno mi albanci necemo ziveti u Srbiju vise (zna se sta ste radili) sa vama. Priznajte Republiku i sve ce biti dobro. Ja sam uvjeren da vecina gradana Srbije je umoran od te situacije sam neki "veliki' srpski nacionalisti koji celi dan piju i vicu : Kosov je Srce Srbije ,,,kosov ono kosvo ono..itd. Ljudi. Dosta vise!!! Kako vi hoqete robu da uneste u Kosova ...a u drugu stranu necete nasu robu. Ja podrzavam nasu Vladu. Nema povratka. Ali vasu zemlju polako ce doci do ekonomske krize. Vi neznate koliko robe je uneo Srbija na Kosova. Mnogo ljudi ce biti bez posla. A onda vicite Tadicu van Srbije....

bezimena

pre 12 godina

...Rusija neće dopustiti nikakvo poboljšanje stanja u tom delu kosova,sve dok NJENA VOJSKA ne zauzme tu teritoriju.Scenario je isti kao i sa Južnom Osetijom i Abhazojom.
(poznavalac Stanja, 5. avgust 2011 09:09)

Sad će Rusi, baš se pakuju, očas posla da zauzmu sever Kosova, oteraju KFOR i sve ostale medjunarodne činioce, onda će da zauzmu i "ostatak" Kosova i ono je naše...hoće, u Vašim snovima.:))))

skeptik

pre 12 godina

Ako dodje do sukoba i krvoprolica direktan krivac ce biti KFOR jer se ponasa krajnje neozibiljno. Ako dodje do rata zbog kamiona od 3.5 tona onda svi kao ljudi treba da se kolektivno ubijemo.
I da stvar bude jos porazavajuca radi se o PRIVREMENOM sporazumu, jos jednom ponavljam o PRIVREMENOM.

Nikola

pre 12 godina

Dokle cete pustati da prave budale od vas i kada cete se obratiti visoj instanci zbog konstantnog krsenja 1244? Prekinite da se igrate diplomatije, pobice i proterace ceo sever Kosova!

Mika

pre 12 godina

Nasi pregovaraci su neozbiljni jer su dozvolili KFOR-u da se parkira na granicu i da pocne da nas zajebava. Cim smo im dozvolili da dodju do granice, sada oni na silu uspostavljaju nova pravila. Nismo trebali da ih pustimo do granice pre konacnog dogovora, i to detaljnog.

Mарко

pre 12 godina

Oво је последица политике „ЕУ нема алтернативу“. Наши се проституишу са непријатељима пред очима пријатеља који поджавају наш суверенитет и државност. Сада је прави тренутак да се бар две ствари ураде како треба: а) да се тражи повратак свих прогнаних Срба на Косово, одмах. б) да се тражи повратак 1000 војника на Косово. И једно и друго је по резолуцији УН. А не да се зарад стицања права за стављање на листу чекања за ЕУ крчми држава за коју су нам очеви и деде скупу цену платили.

maximus

pre 12 godina

@bezimena
Svakako su nevaljali Srbi krivi sto im je na teritoriju upala specijalna jedinica Albanske policije, u akciji koju su osudili svi, i pocela da puca po njima. Oni su trebali da se nameste sto bolje da ih ROSU meci ne bi u tolikoj meri promasivali, jer je metak skup, a kosovska policija ima pravo da ocekuje da ce svaki metak koji ispale da pogodi metu, i da paljba nece biti uzvracena, jer je to "njihova teritorija"... Zbilja, gde je granica i kada to prerasta u ludilo?

Igor

pre 12 godina

Ako je tako, to nije komopromis. To je bas ono sto zele Albanci, a sprovode ga pomocu produzene ruke KFOR-a. Na to ne smemo pristati. To je zamka.

kosova

pre 12 godina

@(Veljac, 5. avgust 2011 12:12) e hrvate bas si smesan, stao si ti srbima da dajes lekcije a sa druge strane 16 godina redom slavite (Oluju). i ovde mi francujes kako sta trebba uradit ti potrudise i ta vasa hrvatska da vrati neduzne civile mada sam albanac ali ovde se ne slazem sa vama hravti mi imamo problema na kosovo sa srbima ali barem nismo ih proterali oni su sami pobegli sa vojskom pre da se ne vrate kucama albansko zivlenje, neznam zasto su to oni uradili? i neznam zasto se ne vrate samo jedno znam da vecina jest dale na kosovo ali ne u svojim domovima nego u sev.mitrovice. znam da je bilo i pojedine slucaje koje su ih proterali od svoje kucama ali greska se moze popravit nek se svi vrate ali treba da prihvate realnost da ne s'hvate da je kosovo samo albansko nek i oni imaju svoj glas znam da puno se ne slaze samnom ali srbi mogu da se vrate na kosovo samo kad bih prihvatili kosovo, kao kosovo nezavisno i nikako deo srbije jeste bolno znam s'hvatam srbe da im je tesko al da ne zaborave da i nama je bilo tesko kad su nas odvojili od albanije pa ete sada niti hocemo da se spojimo snjima, a da saradjujemo normalno da takodjer i vama niko ne zabranjuje da saradjujete sa srbijom ali nikako da vidite kosovo deo srbije ja jos jednom vam kazem aj da se svi smirimo i da zivimo zajedno mirno poz.

merrmaninegoje

pre 12 godina

Pretorijanac:
Stvar je u tome sto KFOR/NATO ne prima naredjenja od UNMIK-a kojeg na Kosovu niko vise nista ni ne pita. Prema misljenju MSP-a, Kosovo nije prekrsila rezoluciju 1244 kada je proglasila svoju nezavisnost, jer se u toj rezoluciji pominje da ce se status Kosova resiti. Resenje je proglasenje nezavisnosti sto znaci da je Kosovo fakticki i prakticno drzava. Kosovski srbi imaju vise prava nego albanci na Kosovu, prema Ahtisarijevim planom kojeg nisi ni ti niti 98% srba procitali. Ovaj plan mozete naci ovde:
http://www.unosek.org/unosek/en/statusproposal.html
Ono sto momentalno trazi Stefanovic i Bogdanovic je otvaranje Pandorine kutije. Zamislite ko ce dobiti najvise ako se ista ostvori?

Juri

pre 12 godina

Tako to izgled kada trapavi pregovaraci bez ikakvog pregovarackog iskustva, izabrani po ko zna kojim kriterijumima, bez srba sa kosova koji su jedino zivotno zainteresovani, vode nacionalnu politiku. Sve me podseca na Milosevicevu politiku. Nema tu nikakvih pregovora, svet je resio da bude tako i pokazuje se da je Cedina politika jedina realizticna, ako zelimo da dole ostanu srbi uopste da zive ili cemo opet imati egzodus. To neznaci da sam srecan sto je tako!

Miki

pre 12 godina

@Juri

Cedina politika vodi Srbe u nestanak i egzodus jer ako se uspostavi vlast Hasima Tacija na severu Kosmeta 90% Srba ce se odatle iseliti sto zbog albanskog terora sto zbog nemogucnosti da tu obezbede dalju ekonomsku egzistenciju.

Jer sa zabranom uvoza robe iz Srbije i ukidanjem institucija Srba na severu 90% njih ce ostati bez posla i mogucnosti da zarade za hleb i ishrane svoje porodice pa ce morati da se isele milom ili silom.

Zoran M.

pre 12 godina

Ako Kosmet ima pravo da se otcepi od Srbije, ima i sever Kosmeta i ostali vecinsko srpski delovi da se otcepe od Kosmeta.
Isto pravo ima i Republika Srpska.
Ne mozete traziti jedna prava za sebe a osporavati ta ista prava drugima.
(Miki, 5. avgust 2011 12:19)

Po istoj toj logici, Sandzak i Presevska dolina bi imale pravo da se otcepe od Srbije. Naravno i Vojvodina, ako bi to trazila a vecina podrzala na nekom referendumu.

39HansKloss45

pre 12 godina

Srpska strana takođe treba odmah odustati od sporazuma dok se ne prihvati da mogu ulaziti kamioni sa prikolicama min. 20 tona. Na svaki novi zahtev odmah odgovoriti sa dva sopstvena zahteva i ne pokazivati trunku zadovoljstva. Srbi na Kosova se u svemu moraju ponašati kao albanski separatisti ranije. Zadovoljstva ne može da bude dokle god se ne uspostavi vladavina prava zasnovana na 1244.

ivan

pre 12 godina

E moji vi,
zabole vas za ljude. Bitno je da moze da se svercuje i da se nastave mutne radnje
Na sledecim izborima treba da sami sebi pucamo u ruke. Za koga god da glasamo, izabracemo pogresno

DARKO MIRNIC

pre 12 godina

Slažem se sa nekim komentarima tražiti pomoć od rusije ako ne daju pomoć onda priznati narodu da ne mogu protiv nato pakta koji je okupirao kosovo i proglasiti okupaciju zemlje i naravno čekati promjene u svetu.Ali nikad ne priznati.

Veljac

pre 12 godina

Hrvat sam. Kažem to da bi ono što ću napisati bilo jasnije. Razumijem da je Srbima Kosovo važan identifikacijski simbol. Ali zapitajte se koliko važan? Ne samo oni ljudi u Rudarima, i ne samo oni koji su otišli/otjerani s Kosova, nego i oni koji su se npr. rodili i odrasli u Beogradu. Čega biste se od onog što imate odrekli da Kosovo ponovo bude vaše? Bi li dečko s Voždovca bio spreman živjeti bez struje sljedećih 5 godina? Jer znate, NATO isto mjeri kolika je sranja spreman vama uraditi da bi bilo po njegovome. I postoji linija kod koje bi se oni povukli. Samo vi niste spremni ići do te linije. Da se vratim na prvu rečenicu, mi smo 91. bili spremni ići do svake linije. Bez uvrede molim vas. S poštovanjem

Marko

pre 12 godina

Sa vojnog stanovišta kakve razlike ima da li kamion komercijalni ili humanitarni? A kakve sa političkog? Biler sprovodi Tačijevu politiku.

Haxhei---ssepheri Stimlje

pre 12 godina

Sve je uzalud Srbi trebaju progovarati sa Albancim uvezu carine a ne sa KFOR-um tako nikad nece bit mir na Kosovo KFOR ima drugu obovezu!

nisam iznenadjen

pre 12 godina

Biler radi kako mu se kaze i ocigledno ga je neko ukorio sto je prihvatio komercijalne kamione pa sad odjednom vise nema dogovora. Kad je vec tako pitam se koliko je korisno razgovarati sa marionetom kad bi trebalo razgovarati sa onim ko mu povlaci konce.

milan

pre 12 godina

Znaci KFOR kreira politiku sto po svoj pameti nebi trebalo da bude ali da mi ne pregovaramo sa Pristinom nego sa njihovim zastupnicima EU nije cudo da je Bieler tvrdi orah. Gledajte samo dokle je EU stigla da zastupaju interes jednog coveka koji je osumnjicen za najgnusnije zlocine. Jadna si evropo.

Kosovastar

pre 12 godina

Zasto se pregovara sa tim Erhardom? On je vojnik i samo slusa i izvrsava sta mu se kaze. Zasto se ne pregovara sa UNMIK-om, ili nekim ko ima ovlascenja da naredi KFOR-u sta treba da uradi...?
(Praetorian, 5. avgust 2011 08:05)

UNMIK ne moze ni svojim zaposlenima nesto narediti. UNMIK kao da ne postoji, niko njih ne pita o nicemu. Posotoji osoblje od nekoliko ljudi koji ne rade ama bas nista sem da prikupljaju podatke kako bi njihov sef predstavio pred Savet Bezbednosti svakih 3 meseca. NISTA VISE.

Ali KFOR nastavlja misiju. KFOR ne moze da odlucuje da li ce uci robe ili ne na Kosovo. To je bila nekada stvar UNMIK-a koji je preneo OVLASCENJA na institucije Kosova (kako je predvidjeno rezolucijom 1244) i sada se pitaju institucije Kosova.

KFOR je zaduzen za stvaranje mira, slobodno kretanje i nesmetano obavljanje civilnih funkcija vlasti.

kosovski carinik

pre 12 godina

slazem se da nije fer od strane nase vlade (kosovske) da zatrazi da leposavic i ostali severni deo mitrovice bude pod pristinskom vlascu ali proslo je vreme da drzave budu jedno-etnicne. to bi onda podstaklo presevo, jedan deo makedonije, republiku srpsku, etc. hajde vez jednom da zivimo u miru. tako smo ukleti da zivimo jedan pored drugoga i nazalost to se ne moze promeniti.

čaruga

pre 12 godina

Mislim da Tadić pod hitno mora da se opredeli! Ili da prizna kosovo ili da ide kod putina na kolenima i moli za pomoć! ako i dalje pokušava da igra igru na dve stolice koja je jedino titu uspevala biće odbačen od svih,posebno od onih koji su mu šakom i kapom delili nagrade!

bivsi glasac DS-a

pre 12 godina

Iako nisam ljubitelj gospodina Covica, mora se priznati da je on do sada bio ubedljivo najbolji pregovarac. Ne razumem zasto su ga skinuli i postavili klinca bez ikakvog iskustva. Ustvari, znam, smislili su da ovu poziciju treba da dobije DS, a sta ce da bude sa Kosovom i narodom na Kosovu nema veze. Kad bi Milosevic video kako delite funkcije, divio bi vam se. Ni on nije umeo bolje.

Aleksandar Stankovic

pre 12 godina

Bilo je nekih komentara, pa zelim da pojasnim, da ne bude zabune. SFRJ je smela da se deli i rastura ali su granice republika po Badenterovoj komisiji, ostale neprikosnovene, tako da Srpski narod u Hrvatskoj iako je konstitutivni narod nije dobio isto pravo koje su dobili Hrvati. U Bosni je izbio rat zbog zelje Hrvata i Muslimana da pogaze odluku Srpskog naroda. Posto su u pitanju prava Srba, onda se na to mora gledati drugacije. Ne mogu Srbi da traze bas sve sto i ostali narodi bivse SFRJ. Proglasena je nezavisnost protiv volje Srba, a Srbi su zeleli da ostanu u istoj drzavi sa svojom maticom. Nije im omoguceno. Nadjen je kompromis kroz sporazum u Dejtonu. Kada je Srbija dosla na red, onda se pravila menjaju. Granice Srbije svakako mogu da se menjaju, cak je i pozeljno ih menjati ukoliko Srbija time postaje manja i po toj logici Kosovo dobija priznanje kao nezavisno, zna se od koga i kako. Naravno da po istoj logici i po istoj pravdi i pravu, Vojvodina, Sandzak i Presevska dolina svakako mogu da ocekuju i imaju pravo da jednog dana ili ne budu u sastavu Srbije ili, neki od njih, bar ne u meri i na nacin kako to danas jesu. Srbi na severu Kosova ne mogu dobiti pravo da ostanu u Srbiji, jer bi time ugrozili suverenitet Kosova. Kosovo je suverena drzava pa kao i svi, osim Srbije naravno, ima pravo da brani svoje granice i svoj suverenitet, svim sredstvima.

Nebojsa

pre 12 godina

Ovde je sve odavno "zapelo" sa mozgom, od trivijalnih stvari preko ekonomije, privrede, od obrazovanja do drzavne politike ... Koje Kosovo, koji pregovori, za sta, za koga? ... koji Rusi, da li ste normalni? :)

Milan

pre 12 godina

@Isidor Carinska ispostava vec postoji u juznoj Mitrovici i vise puta se o njenim postupcima pisalo i u ovom mediju. Bojim se da se albanci ne bi zadovoljili ni severnim Kosmetom njihovi apetiti su u usponu.

Paser

pre 12 godina

Ne dajte se isprovocirati. Njima ocigledno treba novo zariste u svetu, da bi se izvukli iz ekonomske propasti. U cemu je problem, zasot ne moze kako je bilo pre par nedelja?

dejan

pre 12 godina

izdisaj srpske politike na kosovu
ovo je kraj
oni kazu ne moze a mi i dalje molimo jer ne mozemo nista drugo
odavno nam je stavljeno do znanja gde smo samo mi to nikako da prihvatimo.
zemlje koje mogu pomoci nemaju interesa da se sukobe sa amerikom oko ovoga a i sto bi... nije ovo njihova borba.
lepo su nam govorili da iako smo u pravu ne idemo u sukob sa NATO silama.
a sad Zmira sedi u moskvi i cita crvene knjige dok joj pokojni muz pociva sa mirom koji ne zasluzuje a Mrka gradi puteve.
Ne zasluzujemo mi bolje...

igop

pre 12 godina

To ti je balkan, od silne ljubavi i tradicije koja eto potice sa kosova, ocuvanja tog naroda dole, svetih grobalja i manastira sve se na kraju svede na kamione... dva levo i tri desno, trange-frange...

zoom

pre 12 godina

" PREDLOZIO izmenu VEC DOGOVORENOG ali NACRTA"

Mi nikako sa shvatamo da se ne dogovara sa KFOR nego sa Kosocom, a da je KFOR ovde samo posrednik [jer Srbija hoce da ima sto manje posla/dogovaranja sa kosovom[da nekop nedaj Boze ne pomisli da Srbija time priznaje Kosovo]
A svi dobro znamo sta prihvata Kosovo.

Vec Vidjeno

pre 12 godina

Ovaj scenario smo vec videli u Rambujeu... Usaglaseni dogovor koji se menja u zadnji cas I Srbi se stavljaju pred svrsen cin. Eto sada je svima jasno ko stoji iza Tacija I njegovih poteza (ovo je poruka za nase politicare a ne za citaoce, jer citaocima je izgleda sve mnogo ociglednije nego nasim politicarima)

Dule NS

pre 12 godina

...znam s'hvatam srbe da im je tesko al da ne zaborave da i nama je bilo tesko kad su nas odvojili od albanije...
(kosova, 5. avgust 2011 13:54)


Molim te, prosvetli me kada je to Kosovo bilo deo Albanije i kada smo mi to Kosovo oteli od Albanije!
Baš me zanimaju ti vaši "istorijski podaci" - očigledno vam je i istorija "verodostojna" koliko i sama vaša "država"!

-Btw, jedino ako misliš na nacističku "veliku Albaniju" iz drugog svetskog rata koja je trajala par ratnih godina!
...Ili pak pod "odvajanjem" od Albanije smatraš to što smo vas primili kada ste u ogromnom broju bežali iz Albanije i naseljavali se u Srbiju... samo onda opet ne razumem - ako vam je to toliko bilo teško, zašto ste onda dolazili?

Skywalker

pre 12 godina

Veljac,potpuno si u pravu. I ja nesto slicno vec danima pitam sve one koji godinama primaju platu iz kosovskog budzeta: da li ste spremni da vratite sav novac koji ste primili na ime plata iz kosovskog budzeta za prethodnih desetak godina, sto u prevodu znaci nekoliko desetina evra? Niko nije spreman da se odrekne jedne jedine plate koju ce tek primiti iz tog istog budzeta, a svima su puna usta Srbije. E, jednom kad djavo dodje po svoje svi se kao sete onog ,,Kosovo je Srbija". No, nazalost, u toj igri sa djavolom najgore ce proci oni koji nisu uzeli nijedan jedini evro iz tog budzeta.

Dule NS

pre 12 godina

Po istoj toj logici, Sandzak i Presevska dolina bi imale pravo da se otcepe od Srbije. Naravno i Vojvodina, ako bi to trazila a vecina podrzala na nekom referendumu.
(Zoran M., 5. avgust 2011 13:52)


Pa samim tim što se Kosovo odvojilo od Srbije ti slučajevi koje si nabrojao + naravno Republika Srpska dobijaju to pravo o kom pričaš!
NE odvajanjem severa Kosova, već odvajanjem samog Kosova!
To što je Amerika rekla da je Kosovo "presedan" i da se taj princip ne sme primenjivati na druge države može da okači mačku o rep! Jer ne može Amerika da zabrani ljudima širom sveta da razmišljaju svojom glavom!
-Nemojte više svesno i namerno da zamenjujete teze, jer ipak većina nas ima mozga u glavi i sposobna je da samostalno razmišlja!
-A vaš komentar je upravo dokaz zašto Srbija ni po koju cenu ne može da prizna Kosovo, jer bi onda sutra na isti način morala da prizna i neke novoizmišljene "suverene" teritorije u sebi samoj...
-Iz istog razloga Kosovo ne priznaje ni Slovačka, Grčka, Španija, Rumunija, Kipar.... i još stotinjak svetskih država od kojih su neke najveće države sveta!
-Stvar je vrlo prosta, ali se neki ljudi uporno prave da ne vide suštinu!
-Republika Srpska je identičan slučaj sa Kosovom - praktično preslikana situacija - a "međunarodna zajednica" se ponaša potpuno suprotno u identičnoj situaciji - što je njihova najveća sramota!

-Zbog svega ovoga - jedini izlaz iz ovog začaranog kruga i jedino moguće DUGOROČNO rešenje je podela Kosova! To je jedino logično, razumno i zaista kompromisno - jer time Albanci dobijaju slobodu od Srbije, a Srbija način da izađe iz začaranog kruga i sačuva dostojanstvo!!! Time bi Srbi i Albanci konačno zakopali ratne sekire i načinili istorijski dogovor i pomirenje... verovatno je baš zato ta ista "međunarodna zajednica" kategorično protiv podele! Jer njima treba kriza i rat - jer mir ne donosi lovu!
Žao mi je samo što među samim Albancima nema dovoljno mudrosti...

igor

pre 12 godina

Satro kao drze se detalji pregovora u tajnosti a zna se sta je. Taci se slozio da KFOR bude na prelazima ali ne i da propusta kamione sa robom iz Srbije. U principu ista meta isto odstojanje.

Asterix

pre 12 godina

Stara dobra politika - Vruće, hladno.
Uspeli smo! Ipak nismo. Postoje šanse... nepostoje šanse...ipak ima nade...Uspeli smo... Neda švabo...
Na kraju kad se svima smuči zivot od Bilera, Stefanovića, balvana i Muje Tačukanovića, onda će dati izjavu za javnost da su pregovori konačno uspeli: Gradimo kosovski zid! Uspeli smo da sredimo da Srbi ipak ostanu na severu pod uslovom da nose keče.

Time

pre 12 godina

(Praetorian, 5. avgust 2011 08:05) gde zivis covece??? UNMIK (de facto) ne postoji!!! UNMIK nika nije imao ovlascenja nad KFOR!!!Never!!!

Kole

pre 12 godina

Pa ovo je stvarno previse, juce izjavljuju da su se dogovorili i da je sve reseno, pozitivno, prihvatljivo, svi se suglasili,a danas pregovor zapeo?? Ko koga ovde laze? Sta se to desava iza zatvorenih vrata sto mi jos nismo saznali.

darko

pre 12 godina

Treba reći da je Taćijeva vlada zahtevom da se plan sa 3 stavke dopuni i promeni tako što ce se promeniti 3 tačke i dodati sedam novih zapravo odbila plan EU.

Хиперактивна БУВА

pre 12 godina

Чини ми се да ови разговори представљају или губљење времена или куповину времена! Наш преговарачки тим је увек оптимистичан али њихов оптимизам очигледно не утиче на КФОР! О чему су причали 5 сати ако нису успели да се сложе шта је најбоље за грађане и да пронађу решење? Мислим да је време да престане да се "млати празна слама" и да се пронађе неки други начин! Очигледно је да на овај начин се не може доћи до позитивних резултата!

Zoran M.

pre 12 godina

@Dule NS, 5. avgust 2011 16:40)

Sve je to tacno ali je to zakasnela pamet posto previdjas ili pak ignorises jednu bitnu stvar: kada udjes u ovakav konflikt i izgubis, snosis sve posledice. Nije to ulicna tuca na basketu posle koje jaci pruzi ruku slabijem i odu zajedno na pivo a posle mozda postanu i dobri ortaci, te pravde i vitestva koje ti ovde trazis nema i nijedna ga strana nije u ovim ratovima pokazala. Umesto stoga sve strane u balkanskim konfliktima ostavile su za sobom sprzenu zemlju i gomilu leseva, s tim da pobednicima ide sve a porazenom nista - ni minimum dostojanstva koje ti sada za drzavu Srbiju trazis. Sve bi bilo dugacije da je Srbija pristala na miran raspad ex-Yu (vidi post dole) - zadrzali bi i dostojanstvo a bogami i Kosovo, samo da smo se odrekli pretenzija da pravimo jos dve srpske drzave u Hrvatskoj i Bosni. Ovako nam se sopstveni projekat vratio kao bumerang i eksplodirao nam u lice.

Dule NS

pre 12 godina

@ (Zoran M., 5. avgust 2011 18:36)


Da u pravu si - upravo zato i neće nikada biti trajnog mira na Balkanu, jer niko nema m*** da pruži ruku i načini kompromis i POMIRI SE SA NEPRIJATELJOM zarad mira u budućnosti!
-I nije tačno da se to nikada nije desilo na Balkanu - jedini koji su mogli da oproste i da pruže ruku poraženom su bili Srbi - da te podsetim, nakon drugog svetskog rata Srbi su nastavili da žive u zajednici sa Hrvatima koji su nad njima počinili stravični genocid! Čak su Srbi u Hrvatskoj ostali u sastavu SR Hrvatske - znači pod direktnom vlašću Zagreba! Nije im to bio problem iako su toliko žestoko stradali! To što su tada oprostili ih je danas koštalo jer su u "oluji" dokrajčeni!
...Nakon prvog svetskog rata kada je Srbija trijumfovala nije ušla na teritoriju Bugarske koja je prethodno napala Srbiju i ušla na njenu teritoriju.... ima još mnogo primera!
Znači Srbija se nije baš toliko svetila i često je umela da oprašta!
Dok kod drugih to nije bio slučaj, a očigledno nije ni danas!

A što se tiče Srpskih država po ostalim krajevima koje spominješ niko ne može da spreči jer je to legitimno pravo jednog naroda! Isto onako kako mogu Albanci, Hrvati... mogu i Srbi!

Goran

pre 12 godina

Pa naravno, zbog ovoga je Taci popustio preko noci kako se pisalo.

Poenta je da se uvede carina centralnoj Srbiji na uvoz robe, kako ce to da se izvede, da li sa albanskim carinicima ili preko KFOR-a trenutno im nije bitno, oni su zapeli da to sprovedu i fakticki naprave pravi granicni prelaz na kome se Srbija nece pitati nista.

Svajcarac

pre 12 godina

Ako se zarati na tom delu Kosova, verovatno ce stradati nevini ljudi, siromasi koji nemaju gde se skloniti. Dok, kriminalci i politicari svi do jednoga imaju kuce ili stanove po unutrasnjosti Srbije, te njima i njihovim porodicama ni dlaka s glave nece hvaliti. Ovako je bilo u svim delovima bivse Juge, uvek su stradali nemocni i nevini. To zna svako, a posebno rukovodstvo iz Beograda. Posebno je opasno, ako je istina da i Rusi imnaju prst u svemu ovome. To dokazuje da je ogroman ulog u pitanju. I hvala Bogu sto sam ja i moja porodica daleko odatle.

Ćorsokak

pre 12 godina

Ograničenje nosivosti kamiona na 3,5 tona značilo bi, npr. da umesto jednog velikog šlepera od 35 tona robu prevozi 10 manjih kamiona od 3,5 tona. Međutim, potpuno ukidanje robnog transporta preko Jarinja i Brnjka u praksi bi značilo da veletrgovci iz centralne Srbije moraju da se "preregistruju" kao izvoznici, pa da robu transportuju ili preko Crne Gore (Rožaje-Kula Peć), ili preko Makedonije (Skopje-Đeneral Janković). U potonjim slučajevima, plaćala bi se kosovska carina, a u tome i jeste suština Tačijevog insistiranja na izmeni dela tačke 2. kojom bi se ukinulo i tih "kompromisnih" maksimalnih 3,5 tona.

Nažalost, izgleda da se ovaj problem neće moći rešiti pre septembra, zbog godišnjih odmora EU i vašingtonske administracije. A i general Biler predaje dužnost, u septembru će komandu nad KFOR-om zvanično preuzeti novi oficir.

Razuman um

pre 12 godina

Ko zeli da sazna zasto su pregovori stali i zasto nije doslo do sporazuma, neka procita clanak kosovskog lista "ZERI"! Videcete u njemu uslove postavljene od strane kosovske vlade bez cicjih ispunjenja evenualni sporazum se nebi spreveo na terenu. To je ona sto je kosovski premijer preneo komandantu kfora posle objavljivanja teksta sporazuma izmedju stefanovica i bilera.

Jovandeka

pre 12 godina

Da smo imalo cestiti priznali bi da se radi o slobodnom krijumcarenju uglavnom "bijelog praha" na zapad i slicno, a da humanitarna kriza , patriotizam i slicno samo maskiranje...

Zoran M.

pre 12 godina

Blesavi narode. Pa iza svega uvek stoji novac. Zar niste ništa naučili od devedesetih. Ako niste ni ne treba da postojite kao narod.
(lala, 5. avgust 2011 14:52)
I ja se ubih objasnjavajuci ljudima da se raspad ex-Yu desio zbog novca, a da su vera, vekovna ognjista i nenamireni racuni u bilansu zrtava bili los i providan paravan, ali ne vredi.
SFRJ se raspala zato sto je ekonomski koncept na kojem je pocivala u hladnoratovskom svetu, a na kojem je Srbija insistirala, postao neodrziv posle raspada istocnog bloka i smrti samoupravnpog socijalizma. SFRJ kao tampon zona izmedju istoka i zapada vise nikome, osim Srbima, nije bila potrebna. Taj koncept, gde su Hrvati i Slovenci u savezni budzet kroz mnogo razvijeniju ekonomiju (sto se sada najbolje vidi) unosili vise para po glavi stanovnika nego svi ostali zajedno a trosilo se ravnomerno, zvao se komunizam i u Srbiji je nazalost pao na najplodnije moguce tlo (sto je takodje bolno ocigledno). Znaci, ti proizvedes i prodas 80 posto, ja 20 posto a zaradu delimo - taj hajducki koncept vise niko nije hteo da trpi pa smo dosli u situaciju da cak i vojvodjanski Srbi prete otcepljenjem od maticne drzave, sto je valjda jedinstven primer u svetu.
Isto tako neodrziv bio je i koncept cuvanja mira konstantnim uzinmanjem kredita koje SFRJ nije mogla da vrati, pa su teritorijalne koncesije zapadu (citaj americke vojne baze i pristupanje NATO paktu) postale jedini nacin da se ti dugovi delimicno saniraju posle pada berlinskog zida. Sto su prihvatli svi osim Srbije, koja se "saginjati nije htela".
S druge strane, Albanci, na stranu svo licemerje koje pokazuju objasnjavajuci kako je moralno ispravno da budu jedina etnicka grupa koja ima dve drzave, ulozili su milijarde dolara da Kosovo otcepe od Srba, koji su to licemerje samo hranili i davali mu opravdanje svojom vecinski laznom i neiskrenom brigom za "srce Srbije." Teritoriju koju su tretitali kao da tamo zivi iskljucivo 200,000 Srba ali ne i 2 miliona Albanaca.
I, sta se desilo? Srbija je usla u ratove "u kojima nije ucestvovala," bez para, bez saveznika, bez jasno definisanog cilja, sa vojskom koja se u toku samog konflikta raspadala po istom etnickom kjlucu kao i drzava, bez ikakve sanse da ijedan od njih dobije. Tako i ovaj oko Kosova. U takvoj makljazi pobedniku uvek ide sve a porazenom nista.

Dejan

pre 12 godina

Zvanični predstavnici USA, Velike Britanije i Nemačke su izjavili da, prosto rečeno, ovi iz Prištine mogu da rade šta im volja a za te postupke će ispaštati Srbija, kako god bilo. Ovaj Biler se tako i ponaša na terenu, on je zapravo neposredni izvršilac, vojnik koji sluša naredbe. Briga njih za bilo šta, rade šta im je volja a to pravo su stekli ratnom pobedom nad Srbijom. Iako su trubili da oni ne ratuju sa Srbijom nego sa Miloševićevim režimom ipak nastavljaju staru svoju praksu. Nama mogu svi da rade šta im volja, Albanci mogu da budu teroristi a da to nisu, mogu da vade organe a da za to niko ne odgovara, mogu da nas proteruju i ubijaju, ko god hoće i odakle god hoće i to je u redu, jer smo mi, eto, prvi počeli, to se naravno uzima kao aksiom, kad oni kažu ima tako da bude. Može i ovaj Nemac sad da naredi da se barikade poruše, reći će, kriminalci su bili na barikadama, oni koji nisu kriminalci ti su bili naterani tu da budu i oni su kolateralna šteta, i njima je sve kao nešto, eto, žao zbog toga. Neće proći još dugo, daće Biler izvršnu naredbu, on to i tako jedva čeka. Koliko danas još, samo da se rasporede ovi novopridošli.

Marija

pre 12 godina

Meni se cini da ovim Pristina dobija besplatno 6000 stranih vojnika sa najmodernijom opremom dok Beograd dobija da moze da salje humanitarnu pomoc ugrozenima koju je sam obezbedio.