Utorak, 20.07.2010.

16:08

Zvona i moleban za odluku MSP-a

Na dan objavljivanja odluke MSP-a zvoniće zvona na crkvama Srpske pravoslavne crkve, a sveštenici će potom služiti moleban za povoljno rešenje statusa Kosova.

Izvor: Beta

Zvona i moleban za odluku MSP-a IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

49 Komentari

Sortiraj po:

Predrag Stojadinovic

pre 13 godina

Postovanje razlicitosti je jedno a postovanje slobode verskog izrazavanja je sasvim drugo! Tacnije, to je isto kao i postovanje izrazavanje verovanja u Deda Mraza ili Babarogu ili verovanja neke osobe da je on licno Napoleon...

Zbog cega bi bilo u redu postovati verovanje da je neki covek imao majku devicu i da je hodao po vodi i da je ustao iz mrtvih a nije u redu postovati necije verovanje da mu se u dvoristu nalazi zakopan dijamant precnika 27 metara ili verovanje da Deda Mraz uspe svoj dobroj deci da donese zeljene poklone???

Dosta je bilo postovanja verovanja u tvrdnje koje su u direktnoj suprotnosti sa svetom i svemirom u kome zivimo!

Pera Peric

pre 13 godina

Pa da...
Drzava stvarno nije znala sta radi...
Nije svesno poverila MSP-u amputiranje kosovskog balasta, nego je za sve kriv narod...

Ah, da ste samo dosli da bacate pozitivnu energiju na sudije, sve bi bilo drugacije, ali ste izmalerisali, sami ste krivi... XD

bane

pre 13 godina

crkva kao duhovni vodja svog naroda i treba da radi to sto radi, da se moli za svoj narod i svoje svetinje koje na kosmetu postoje 1500 godina!

Julius

pre 13 godina

Slazem se sa svim onima koji ovaj gest SPC smatraju neprikladnim i nepotrebnim.
Pitanje Kosova je najvece drzavno pitanje iz 20.veka, a vec protice prva decenija 21.veka i jos se Srbija bavi istom.
No, to je drzavno, politicko, diplomatsko pitanje, a ne crkveno. A kazemo (Ustav) da je crkva odvojena od drzave. Pa u tom smislu ovo zvonjanje i moleban SPC za povoljno misljenje MSP moze se s pravom zvati cirkus crkve s primesom visoke drzavne politike.Primitivizam i glupost.
A mozda je to jedna od opcija Tadiceve i Jeremiceve politike i diplomatije za mirno resenje kosovskog problema?!
Pa zar je samo ovo glupost sa kojom se suocavamo? Setimo se kako se pevalo na mostovima za vreme bombardovanja Beograda!
Glupostima nikada kraja!

Robin Hood

pre 13 godina

Za jednok vernika Bog je jedini, niti pripada Srbima, niti Hrvatima, Albancima...itd, nego svim narodima. Kad bi se Bog postovao, onda ne bi trebalo uopste biti granica po svetu! Ne vidim logiku u tome, da jedan vernik moli boga samo za sebe (u ovom slucaju samo za Srpstvo i srpsku zemlju), a ne za celo covecanstvo. Prema tome ovo je za mene veliki CIRKUS

kome zvona zvone

pre 13 godina

Jel to oni tako "priznaju" da je jedan Washington,Bruxeles... jaci i od boga!
Sad ce i Hodze na Kosovu da se popentraju na "rakete",pa da zavape da i njihov bog "sredi" sa onim sa zapada u njihovu korist.
Ovo sve zajedno izgleda ko neka apstrakcija iz Felinijevih filmova a ne stvarnost.Vidim da mnogi na sajtu misle da citaoci imaju nesta protiv crkve,povezano sa komunistickom torturom iste.Ne,narode,neko protiv bizarnosti!Oce se nakraju da zvoni i pre Evrovizije,kosarke,fudbala...Interes crkve je da gradi moral i duhovnost ljudi a nikako politika,sport...

LaloNS

pre 13 godina

Kada ce SPC da napravi moleban za one nesrecnike iz hladnjaca, pobijenu decu Sarajeva... Naravno isto vazi i za drugu stranu. Po meni bi pre svih predsednika trebale upravo verske vodje da traze oprostaj u komsiluku jer su mozda i odgovorniji od politicara za sva zverstva devedesetih. Ipak je u bivsoj Jugoslaviji verski rat bio u prvom planu. I svi verski prvaci prave molebane samo za zrtve iz svog "stada", dok ubice blagosiljaju na polasku u borbu "protiv neprijateljskog naroda".

drugi obraz

pre 13 godina

Verovao sam i jos uvek zelim da verujem da su posetioci ovog sajta i B92 uopste, privrzeni postovaoci razlicitosti u svim oblicima i da vise od drugih postuju slobodu verskog izrazavanja.
Ako draga gospodo smatrate da ce to biti poen za demokratiju ja cu licno poneti taj krst ove gradjanske anateme na crkvu u koju verujem.
Dosledno svojim uverenjima ne osudjujem ovakav recnik cak naprotiv slavim ga kao dokaz demokratskih sloboda koje uzivamo. Jedino zelim da naglasim da sarkazam i cinizam izrazen povodom ove vesti mi jasno govori da je Srbija demokratski nezrela cak i u svom najreprezentativnijem uzorku.

Agnostik

pre 13 godina

Zaostaci 50 godina komunizma su tako vidljivi u Srbiji.
Ateizam je jedno, ali otvorena mrznja koju vecina ljudi iskazuje prema crkvi je prosto neverovatna. Kao u najbolje vreme komunisticke indoktrinacije.

Mashinovodja

pre 13 godina

To, majstori, prava stvar! Pošto su se dosad molebani pokazali kao vrlo uspešni, uopšte ne sumnjma u pozitivan rezultat.
Samo umesto zvona, predlažem uvodnu muziku iz "Zone sumraka". Čini mi se da je prikladnija situaciji.

mc

pre 13 godina

Bogu bozije a svetu svetovno...
Ako ne verujete, sta vas, gospodo ateisticka, briga sta radi Crkva?!!!
Ona gleda svoj posao, vi gledajte svoj!!
Nece moleban da pomogne, a i kasno je sada, kao sto neko rece, ali to je njihov posao, da se mole i da zvone i pustite ih na miru....

Ivan-Bg

pre 13 godina

Eto ga, opet SPC??? A posle se cudite zasto Sandzaklije dozvoljavaju svojim verskim vodjama da "politizuju"???!!! Stvarno nas niko ne moze razumeti, a po svemu sudeci i Bog je dig'o ruko od nas!!!

ObiWanKenobi

pre 13 godina

Moleban u 17h, a mišljenje suda u 15h, toliko o pameti u crkvi. Jos malo pa cu da pomislim da je glavni grad Srbije pravoslavni Teheran.

Inglorious Basterd

pre 13 godina

naravno, slazem se sa svima kojima nije jasno cemu sve ovo... s jedne strane, mozda bi bilo bolje da MSP kaze da je zakonito... onda bi crkva zaista pokazala koliko taj bog postoji i koliko je slusa...

Na zapadu nista novo

pre 13 godina

A mogli bi usput i da zrtvujemo par "dobrovoljaca", recimo onih iz obraza ili 1389, dobra ideja a? Ako su se popovi utripovali da su samani iz petog veka pre nove ere i da imaju natprirodne moci mi nismo njihovo indijansko pleme sa Balkana!

Mole ban, Matija Ban, svi s' mole, b'an

pre 13 godina

Moleban, jakako. Uzgred, što pustiše Mariju Šerifović na Evroviziju sa pesmom "Molitva", kad je trebalo da naslov bude "Moleban"? Sad ćemo sami biti krivi ako ovaj zakasneli moleban ne bude uslišen.

(Vlast)a

pre 13 godina

A da se malo-u tisini i skrusenosti-suocimo sa stvarnoscu i zasluzenom kaznom sto smo na Kosovu bili zli gospodari?Da se,isto tako,pomolimo (ako smo vernici) da postanemo bolji i da svojom dobrotom zasluzimo nesto bolje od poraza, gluposti, gubitaka, neznanja, fizicke i duhovne bolesti i sebicluka koji su zahvatili ovaj narod i njenu crkvu?!

budista

pre 13 godina

Lep gest crkve, ali mi je iracionalan u ovom vremenu, situaciji i okruzenju.A tek ona narodna:"bog silu ne voli a sila boga ne moli". Koliko postoje problema u Srbiji zvona i molebani nebi prestajali.

Barkley

pre 13 godina

Ne vidim da je bilo gde u saopštenju SPC navela da nešto očekuje od države i njenih predstavnika da bi neko mogao to da nazove ''pravoslavnom džamahirijom''. Niti se poziva na nasilje, mržnju, proteste i slično. Šta je sporno u tome da Crkva kaže da će se služiti moleban i da će zvoniti zvona? U čemu se narušava sekularni karakter države? Zašto je morbidno?

Šta je sledeće? Recimo da se objavi da će patrijarh služiti liturgiju u nedelju u 9 pa da neko to nazove pogrdnim imenom. Ili da se traži zabrana svake vrste crkvene službe. Toliko o ''toleranciji'' i ''građanskim vrednostima''...

bardhyli

pre 13 godina

zvona trebalo- ranije da se probudite
kada su ubijali ljudi, kada su zene silovali,kada..
zvona za srebrenicu,za prekaz recak ......
crkva i politika -pa u koji vek zivite nije TO 20. ili 21. VEK mora biti ranije....tuzno

goca boca

pre 13 godina

da li je moguce da ce zvona da zvone i da sluze moleban? to je pravoslavna dzamahirija...nemam reci...ni strategije ni plana za vodjenje drzavne politike, nego se uzdaju u boga i svece!ovo je gore nego u srednjem veku...

amstel

pre 13 godina

Aha, biće i moleban. Hoće li opet biti moleban po meri Koštunice, sa paljenjem ambasada, mekdonaldsa i krađom patika, ili će biti nešto mirnodopsko?

brana5

pre 13 godina

pa zar nije logično ako se obraćaju "višoj sili", da to bude pre donošenja odluke, pa da ta sila to reši,a ne tokom objavljivanja odluke ? Ovo je ne samo primitivizam, već i elementarna glupost, stvarno treba videti koliki im je iq ?

Zoran - Johanezburg

pre 13 godina

E ako nam to ne pomogne...
Dal ima neko u Hagu ko mozda moze da bude sutra ujutro ispred suda i da im malo dzara bara pre nego sto udju, mozda ce se ljudi predomisliti, pravoslavlje je to BATO! Malo tamjana, malo uroka pa da vidis!

Karta za Johanezburg 600 evra

Advokat koji sredjuje papire u Juznoj Africi 2000 evra

20 godina van Srbije - neprocenjivo!

bardhyli

pre 13 godina

zvona trebalo- ranije da se probudite
kada su ubijali ljudi, kada su zene silovali,kada..
zvona za srebrenicu,za prekaz recak ......
crkva i politika -pa u koji vek zivite nije TO 20. ili 21. VEK mora biti ranije....tuzno

goca boca

pre 13 godina

da li je moguce da ce zvona da zvone i da sluze moleban? to je pravoslavna dzamahirija...nemam reci...ni strategije ni plana za vodjenje drzavne politike, nego se uzdaju u boga i svece!ovo je gore nego u srednjem veku...

amstel

pre 13 godina

Aha, biće i moleban. Hoće li opet biti moleban po meri Koštunice, sa paljenjem ambasada, mekdonaldsa i krađom patika, ili će biti nešto mirnodopsko?

Zoran - Johanezburg

pre 13 godina

E ako nam to ne pomogne...
Dal ima neko u Hagu ko mozda moze da bude sutra ujutro ispred suda i da im malo dzara bara pre nego sto udju, mozda ce se ljudi predomisliti, pravoslavlje je to BATO! Malo tamjana, malo uroka pa da vidis!

Karta za Johanezburg 600 evra

Advokat koji sredjuje papire u Juznoj Africi 2000 evra

20 godina van Srbije - neprocenjivo!

brana5

pre 13 godina

pa zar nije logično ako se obraćaju "višoj sili", da to bude pre donošenja odluke, pa da ta sila to reši,a ne tokom objavljivanja odluke ? Ovo je ne samo primitivizam, već i elementarna glupost, stvarno treba videti koliki im je iq ?

(Vlast)a

pre 13 godina

A da se malo-u tisini i skrusenosti-suocimo sa stvarnoscu i zasluzenom kaznom sto smo na Kosovu bili zli gospodari?Da se,isto tako,pomolimo (ako smo vernici) da postanemo bolji i da svojom dobrotom zasluzimo nesto bolje od poraza, gluposti, gubitaka, neznanja, fizicke i duhovne bolesti i sebicluka koji su zahvatili ovaj narod i njenu crkvu?!

Na zapadu nista novo

pre 13 godina

A mogli bi usput i da zrtvujemo par "dobrovoljaca", recimo onih iz obraza ili 1389, dobra ideja a? Ako su se popovi utripovali da su samani iz petog veka pre nove ere i da imaju natprirodne moci mi nismo njihovo indijansko pleme sa Balkana!

Mashinovodja

pre 13 godina

To, majstori, prava stvar! Pošto su se dosad molebani pokazali kao vrlo uspešni, uopšte ne sumnjma u pozitivan rezultat.
Samo umesto zvona, predlažem uvodnu muziku iz "Zone sumraka". Čini mi se da je prikladnija situaciji.

Ivan-Bg

pre 13 godina

Eto ga, opet SPC??? A posle se cudite zasto Sandzaklije dozvoljavaju svojim verskim vodjama da "politizuju"???!!! Stvarno nas niko ne moze razumeti, a po svemu sudeci i Bog je dig'o ruko od nas!!!

Mole ban, Matija Ban, svi s' mole, b'an

pre 13 godina

Moleban, jakako. Uzgred, što pustiše Mariju Šerifović na Evroviziju sa pesmom "Molitva", kad je trebalo da naslov bude "Moleban"? Sad ćemo sami biti krivi ako ovaj zakasneli moleban ne bude uslišen.

ObiWanKenobi

pre 13 godina

Moleban u 17h, a mišljenje suda u 15h, toliko o pameti u crkvi. Jos malo pa cu da pomislim da je glavni grad Srbije pravoslavni Teheran.

budista

pre 13 godina

Lep gest crkve, ali mi je iracionalan u ovom vremenu, situaciji i okruzenju.A tek ona narodna:"bog silu ne voli a sila boga ne moli". Koliko postoje problema u Srbiji zvona i molebani nebi prestajali.

Robin Hood

pre 13 godina

Za jednok vernika Bog je jedini, niti pripada Srbima, niti Hrvatima, Albancima...itd, nego svim narodima. Kad bi se Bog postovao, onda ne bi trebalo uopste biti granica po svetu! Ne vidim logiku u tome, da jedan vernik moli boga samo za sebe (u ovom slucaju samo za Srpstvo i srpsku zemlju), a ne za celo covecanstvo. Prema tome ovo je za mene veliki CIRKUS

Inglorious Basterd

pre 13 godina

naravno, slazem se sa svima kojima nije jasno cemu sve ovo... s jedne strane, mozda bi bilo bolje da MSP kaze da je zakonito... onda bi crkva zaista pokazala koliko taj bog postoji i koliko je slusa...

LaloNS

pre 13 godina

Kada ce SPC da napravi moleban za one nesrecnike iz hladnjaca, pobijenu decu Sarajeva... Naravno isto vazi i za drugu stranu. Po meni bi pre svih predsednika trebale upravo verske vodje da traze oprostaj u komsiluku jer su mozda i odgovorniji od politicara za sva zverstva devedesetih. Ipak je u bivsoj Jugoslaviji verski rat bio u prvom planu. I svi verski prvaci prave molebane samo za zrtve iz svog "stada", dok ubice blagosiljaju na polasku u borbu "protiv neprijateljskog naroda".

mc

pre 13 godina

Bogu bozije a svetu svetovno...
Ako ne verujete, sta vas, gospodo ateisticka, briga sta radi Crkva?!!!
Ona gleda svoj posao, vi gledajte svoj!!
Nece moleban da pomogne, a i kasno je sada, kao sto neko rece, ali to je njihov posao, da se mole i da zvone i pustite ih na miru....

Barkley

pre 13 godina

Ne vidim da je bilo gde u saopštenju SPC navela da nešto očekuje od države i njenih predstavnika da bi neko mogao to da nazove ''pravoslavnom džamahirijom''. Niti se poziva na nasilje, mržnju, proteste i slično. Šta je sporno u tome da Crkva kaže da će se služiti moleban i da će zvoniti zvona? U čemu se narušava sekularni karakter države? Zašto je morbidno?

Šta je sledeće? Recimo da se objavi da će patrijarh služiti liturgiju u nedelju u 9 pa da neko to nazove pogrdnim imenom. Ili da se traži zabrana svake vrste crkvene službe. Toliko o ''toleranciji'' i ''građanskim vrednostima''...

Agnostik

pre 13 godina

Zaostaci 50 godina komunizma su tako vidljivi u Srbiji.
Ateizam je jedno, ali otvorena mrznja koju vecina ljudi iskazuje prema crkvi je prosto neverovatna. Kao u najbolje vreme komunisticke indoktrinacije.

drugi obraz

pre 13 godina

Verovao sam i jos uvek zelim da verujem da su posetioci ovog sajta i B92 uopste, privrzeni postovaoci razlicitosti u svim oblicima i da vise od drugih postuju slobodu verskog izrazavanja.
Ako draga gospodo smatrate da ce to biti poen za demokratiju ja cu licno poneti taj krst ove gradjanske anateme na crkvu u koju verujem.
Dosledno svojim uverenjima ne osudjujem ovakav recnik cak naprotiv slavim ga kao dokaz demokratskih sloboda koje uzivamo. Jedino zelim da naglasim da sarkazam i cinizam izrazen povodom ove vesti mi jasno govori da je Srbija demokratski nezrela cak i u svom najreprezentativnijem uzorku.

Julius

pre 13 godina

Slazem se sa svim onima koji ovaj gest SPC smatraju neprikladnim i nepotrebnim.
Pitanje Kosova je najvece drzavno pitanje iz 20.veka, a vec protice prva decenija 21.veka i jos se Srbija bavi istom.
No, to je drzavno, politicko, diplomatsko pitanje, a ne crkveno. A kazemo (Ustav) da je crkva odvojena od drzave. Pa u tom smislu ovo zvonjanje i moleban SPC za povoljno misljenje MSP moze se s pravom zvati cirkus crkve s primesom visoke drzavne politike.Primitivizam i glupost.
A mozda je to jedna od opcija Tadiceve i Jeremiceve politike i diplomatije za mirno resenje kosovskog problema?!
Pa zar je samo ovo glupost sa kojom se suocavamo? Setimo se kako se pevalo na mostovima za vreme bombardovanja Beograda!
Glupostima nikada kraja!

kome zvona zvone

pre 13 godina

Jel to oni tako "priznaju" da je jedan Washington,Bruxeles... jaci i od boga!
Sad ce i Hodze na Kosovu da se popentraju na "rakete",pa da zavape da i njihov bog "sredi" sa onim sa zapada u njihovu korist.
Ovo sve zajedno izgleda ko neka apstrakcija iz Felinijevih filmova a ne stvarnost.Vidim da mnogi na sajtu misle da citaoci imaju nesta protiv crkve,povezano sa komunistickom torturom iste.Ne,narode,neko protiv bizarnosti!Oce se nakraju da zvoni i pre Evrovizije,kosarke,fudbala...Interes crkve je da gradi moral i duhovnost ljudi a nikako politika,sport...

bane

pre 13 godina

crkva kao duhovni vodja svog naroda i treba da radi to sto radi, da se moli za svoj narod i svoje svetinje koje na kosmetu postoje 1500 godina!

Predrag Stojadinovic

pre 13 godina

Postovanje razlicitosti je jedno a postovanje slobode verskog izrazavanja je sasvim drugo! Tacnije, to je isto kao i postovanje izrazavanje verovanja u Deda Mraza ili Babarogu ili verovanja neke osobe da je on licno Napoleon...

Zbog cega bi bilo u redu postovati verovanje da je neki covek imao majku devicu i da je hodao po vodi i da je ustao iz mrtvih a nije u redu postovati necije verovanje da mu se u dvoristu nalazi zakopan dijamant precnika 27 metara ili verovanje da Deda Mraz uspe svoj dobroj deci da donese zeljene poklone???

Dosta je bilo postovanja verovanja u tvrdnje koje su u direktnoj suprotnosti sa svetom i svemirom u kome zivimo!

Pera Peric

pre 13 godina

Pa da...
Drzava stvarno nije znala sta radi...
Nije svesno poverila MSP-u amputiranje kosovskog balasta, nego je za sve kriv narod...

Ah, da ste samo dosli da bacate pozitivnu energiju na sudije, sve bi bilo drugacije, ali ste izmalerisali, sami ste krivi... XD

Agnostik

pre 13 godina

Zaostaci 50 godina komunizma su tako vidljivi u Srbiji.
Ateizam je jedno, ali otvorena mrznja koju vecina ljudi iskazuje prema crkvi je prosto neverovatna. Kao u najbolje vreme komunisticke indoktrinacije.

Barkley

pre 13 godina

Ne vidim da je bilo gde u saopštenju SPC navela da nešto očekuje od države i njenih predstavnika da bi neko mogao to da nazove ''pravoslavnom džamahirijom''. Niti se poziva na nasilje, mržnju, proteste i slično. Šta je sporno u tome da Crkva kaže da će se služiti moleban i da će zvoniti zvona? U čemu se narušava sekularni karakter države? Zašto je morbidno?

Šta je sledeće? Recimo da se objavi da će patrijarh služiti liturgiju u nedelju u 9 pa da neko to nazove pogrdnim imenom. Ili da se traži zabrana svake vrste crkvene službe. Toliko o ''toleranciji'' i ''građanskim vrednostima''...

goca boca

pre 13 godina

da li je moguce da ce zvona da zvone i da sluze moleban? to je pravoslavna dzamahirija...nemam reci...ni strategije ni plana za vodjenje drzavne politike, nego se uzdaju u boga i svece!ovo je gore nego u srednjem veku...

mc

pre 13 godina

Bogu bozije a svetu svetovno...
Ako ne verujete, sta vas, gospodo ateisticka, briga sta radi Crkva?!!!
Ona gleda svoj posao, vi gledajte svoj!!
Nece moleban da pomogne, a i kasno je sada, kao sto neko rece, ali to je njihov posao, da se mole i da zvone i pustite ih na miru....

bardhyli

pre 13 godina

zvona trebalo- ranije da se probudite
kada su ubijali ljudi, kada su zene silovali,kada..
zvona za srebrenicu,za prekaz recak ......
crkva i politika -pa u koji vek zivite nije TO 20. ili 21. VEK mora biti ranije....tuzno

Zoran - Johanezburg

pre 13 godina

E ako nam to ne pomogne...
Dal ima neko u Hagu ko mozda moze da bude sutra ujutro ispred suda i da im malo dzara bara pre nego sto udju, mozda ce se ljudi predomisliti, pravoslavlje je to BATO! Malo tamjana, malo uroka pa da vidis!

Karta za Johanezburg 600 evra

Advokat koji sredjuje papire u Juznoj Africi 2000 evra

20 godina van Srbije - neprocenjivo!

amstel

pre 13 godina

Aha, biće i moleban. Hoće li opet biti moleban po meri Koštunice, sa paljenjem ambasada, mekdonaldsa i krađom patika, ili će biti nešto mirnodopsko?

brana5

pre 13 godina

pa zar nije logično ako se obraćaju "višoj sili", da to bude pre donošenja odluke, pa da ta sila to reši,a ne tokom objavljivanja odluke ? Ovo je ne samo primitivizam, već i elementarna glupost, stvarno treba videti koliki im je iq ?

(Vlast)a

pre 13 godina

A da se malo-u tisini i skrusenosti-suocimo sa stvarnoscu i zasluzenom kaznom sto smo na Kosovu bili zli gospodari?Da se,isto tako,pomolimo (ako smo vernici) da postanemo bolji i da svojom dobrotom zasluzimo nesto bolje od poraza, gluposti, gubitaka, neznanja, fizicke i duhovne bolesti i sebicluka koji su zahvatili ovaj narod i njenu crkvu?!

drugi obraz

pre 13 godina

Verovao sam i jos uvek zelim da verujem da su posetioci ovog sajta i B92 uopste, privrzeni postovaoci razlicitosti u svim oblicima i da vise od drugih postuju slobodu verskog izrazavanja.
Ako draga gospodo smatrate da ce to biti poen za demokratiju ja cu licno poneti taj krst ove gradjanske anateme na crkvu u koju verujem.
Dosledno svojim uverenjima ne osudjujem ovakav recnik cak naprotiv slavim ga kao dokaz demokratskih sloboda koje uzivamo. Jedino zelim da naglasim da sarkazam i cinizam izrazen povodom ove vesti mi jasno govori da je Srbija demokratski nezrela cak i u svom najreprezentativnijem uzorku.

Ivan-Bg

pre 13 godina

Eto ga, opet SPC??? A posle se cudite zasto Sandzaklije dozvoljavaju svojim verskim vodjama da "politizuju"???!!! Stvarno nas niko ne moze razumeti, a po svemu sudeci i Bog je dig'o ruko od nas!!!

Mole ban, Matija Ban, svi s' mole, b'an

pre 13 godina

Moleban, jakako. Uzgred, što pustiše Mariju Šerifović na Evroviziju sa pesmom "Molitva", kad je trebalo da naslov bude "Moleban"? Sad ćemo sami biti krivi ako ovaj zakasneli moleban ne bude uslišen.

Na zapadu nista novo

pre 13 godina

A mogli bi usput i da zrtvujemo par "dobrovoljaca", recimo onih iz obraza ili 1389, dobra ideja a? Ako su se popovi utripovali da su samani iz petog veka pre nove ere i da imaju natprirodne moci mi nismo njihovo indijansko pleme sa Balkana!

ObiWanKenobi

pre 13 godina

Moleban u 17h, a mišljenje suda u 15h, toliko o pameti u crkvi. Jos malo pa cu da pomislim da je glavni grad Srbije pravoslavni Teheran.

budista

pre 13 godina

Lep gest crkve, ali mi je iracionalan u ovom vremenu, situaciji i okruzenju.A tek ona narodna:"bog silu ne voli a sila boga ne moli". Koliko postoje problema u Srbiji zvona i molebani nebi prestajali.

bane

pre 13 godina

crkva kao duhovni vodja svog naroda i treba da radi to sto radi, da se moli za svoj narod i svoje svetinje koje na kosmetu postoje 1500 godina!

Mashinovodja

pre 13 godina

To, majstori, prava stvar! Pošto su se dosad molebani pokazali kao vrlo uspešni, uopšte ne sumnjma u pozitivan rezultat.
Samo umesto zvona, predlažem uvodnu muziku iz "Zone sumraka". Čini mi se da je prikladnija situaciji.

Inglorious Basterd

pre 13 godina

naravno, slazem se sa svima kojima nije jasno cemu sve ovo... s jedne strane, mozda bi bilo bolje da MSP kaze da je zakonito... onda bi crkva zaista pokazala koliko taj bog postoji i koliko je slusa...

LaloNS

pre 13 godina

Kada ce SPC da napravi moleban za one nesrecnike iz hladnjaca, pobijenu decu Sarajeva... Naravno isto vazi i za drugu stranu. Po meni bi pre svih predsednika trebale upravo verske vodje da traze oprostaj u komsiluku jer su mozda i odgovorniji od politicara za sva zverstva devedesetih. Ipak je u bivsoj Jugoslaviji verski rat bio u prvom planu. I svi verski prvaci prave molebane samo za zrtve iz svog "stada", dok ubice blagosiljaju na polasku u borbu "protiv neprijateljskog naroda".

Julius

pre 13 godina

Slazem se sa svim onima koji ovaj gest SPC smatraju neprikladnim i nepotrebnim.
Pitanje Kosova je najvece drzavno pitanje iz 20.veka, a vec protice prva decenija 21.veka i jos se Srbija bavi istom.
No, to je drzavno, politicko, diplomatsko pitanje, a ne crkveno. A kazemo (Ustav) da je crkva odvojena od drzave. Pa u tom smislu ovo zvonjanje i moleban SPC za povoljno misljenje MSP moze se s pravom zvati cirkus crkve s primesom visoke drzavne politike.Primitivizam i glupost.
A mozda je to jedna od opcija Tadiceve i Jeremiceve politike i diplomatije za mirno resenje kosovskog problema?!
Pa zar je samo ovo glupost sa kojom se suocavamo? Setimo se kako se pevalo na mostovima za vreme bombardovanja Beograda!
Glupostima nikada kraja!

Robin Hood

pre 13 godina

Za jednok vernika Bog je jedini, niti pripada Srbima, niti Hrvatima, Albancima...itd, nego svim narodima. Kad bi se Bog postovao, onda ne bi trebalo uopste biti granica po svetu! Ne vidim logiku u tome, da jedan vernik moli boga samo za sebe (u ovom slucaju samo za Srpstvo i srpsku zemlju), a ne za celo covecanstvo. Prema tome ovo je za mene veliki CIRKUS

kome zvona zvone

pre 13 godina

Jel to oni tako "priznaju" da je jedan Washington,Bruxeles... jaci i od boga!
Sad ce i Hodze na Kosovu da se popentraju na "rakete",pa da zavape da i njihov bog "sredi" sa onim sa zapada u njihovu korist.
Ovo sve zajedno izgleda ko neka apstrakcija iz Felinijevih filmova a ne stvarnost.Vidim da mnogi na sajtu misle da citaoci imaju nesta protiv crkve,povezano sa komunistickom torturom iste.Ne,narode,neko protiv bizarnosti!Oce se nakraju da zvoni i pre Evrovizije,kosarke,fudbala...Interes crkve je da gradi moral i duhovnost ljudi a nikako politika,sport...

Predrag Stojadinovic

pre 13 godina

Postovanje razlicitosti je jedno a postovanje slobode verskog izrazavanja je sasvim drugo! Tacnije, to je isto kao i postovanje izrazavanje verovanja u Deda Mraza ili Babarogu ili verovanja neke osobe da je on licno Napoleon...

Zbog cega bi bilo u redu postovati verovanje da je neki covek imao majku devicu i da je hodao po vodi i da je ustao iz mrtvih a nije u redu postovati necije verovanje da mu se u dvoristu nalazi zakopan dijamant precnika 27 metara ili verovanje da Deda Mraz uspe svoj dobroj deci da donese zeljene poklone???

Dosta je bilo postovanja verovanja u tvrdnje koje su u direktnoj suprotnosti sa svetom i svemirom u kome zivimo!

Pera Peric

pre 13 godina

Pa da...
Drzava stvarno nije znala sta radi...
Nije svesno poverila MSP-u amputiranje kosovskog balasta, nego je za sve kriv narod...

Ah, da ste samo dosli da bacate pozitivnu energiju na sudije, sve bi bilo drugacije, ali ste izmalerisali, sami ste krivi... XD