pravednik
pre 1 godinu
Cestitke Ukraini za oslobodenje Zmijskog ostrva.
Strateski mnogo vazan cin. Odbranili su status morske zemlje i spasili Odesu.
Četvrtak, 30.06.2022.
08:06
U toku je 127. dan specijalne vojne operacije koju Rusija izvodi u Ukrajini.
Izvor: B92
pre 1 godinu
Cestitke Ukraini za oslobodenje Zmijskog ostrva.
Strateski mnogo vazan cin. Odbranili su status morske zemlje i spasili Odesu.
pre 1 godinu
Ne mlati praznu slamu. Samo bolesnici i prosta masa veruje u takve budalastine koje treses. Uostalom, Rusi ne bi ni stigli do Berlina da nije postojao dogovor sa Saveznicima i zvao se Lend-Lease, kojim su dobili nenormalno veliku pomoc u oruzju, vozilima, hrani i sirovinama. Tebi trebaju knjige, Holivud je nesto drugo.
(Rezident, 30. jun 2022 22:15)
Ta "nenormalno velika" pomoc je 4% sve tehnike koju je Rusija proizvela. Da, jeste zaista velika pomoc generalno, ali treba to staviti u kontekst.
(Dule, 30. jun 2022 22:34)
Vidim da ne znas. 4%... NIsi normalan.
Samo par podataka:
-SAD je SSSR-u obezbedio vise od 1/3 upotrebljenog eksploziva za vreme rata
- SAD i VB su obezbedili 55% aluminijuma i vise od 80% bakra koje su Rusi upo9trebili u ratu.
- SAD su poslale 57% kerozina koji je upotrebljen u ratu
- Do kraja rata, skoro 33% vozila u Crvenoj Armiji su bila ona koja su dobijena preko Lend-Lease programa...
- Zeleznica ne bi postojala bez isporuke lokomotiva i teretnih vagona, a njihov broj me sramota da kazem jer ne bi verovali...
Tako da tih tvojih 4% okaci macku o rep.
Vise objektivnosti, molim.
pre 1 godinu
mi da palimo svece Titu svaki dan jer nas 48 oslobodio ruskog jarma.A ovi ,danas,sto zele da se podjarme,ene im,avijoni lete za moskvu,a mogu i peske za voljenu im Rusiju.Ali da ih razocaram,Rusi,sem politicara,niti nas vole ,niti cene.Zato su i glasali za sankcije nama umesto da ih blokiraju,zato nam nisu pomogli nista 99.Ja sam onda govorio,dok su nas svi bombardovali,dobro je,kad nad i rusi ne bombarduju.Uzgred,oni najvise vole bugare,a najvise zaziru od finaca i najvise mrze poljake...
pre 1 godinu
"Oglasio se Zelenski..." Da li je moguće ? Pa od prethodnog oglašavanja je prošlo tako puno... Minuta.
pre 1 godinu
Generalno, rusofile karakteriše neobrazovanost, zatucanost, primitivizam, agresivnost..., to je jednostavno tako. Na suprotstavjenoj strani, natofili ih u svemu ovome šiju makar x5.
Blago nama sa njima...
pre 1 godinu
Ako Zekenski ne proglasi Donjecju i Lugansku republiku, po Minskom sporazumu, stice ce Rusi do Dnjepra. Posle ce mu Ameri biti krivi, jer su ga ubedila da ratuje.
pre 1 godinu
kako neće kad su od rusa izgubili rat kao kolaboratori nacista i dobili okupaciju. a sa nekima istorijski ratovali mnogo puta (poljaci). manje holivuda, više knjiga.
(darkwood, 30. jun 2022 20:57)
Ne mlati praznu slamu. Samo bolesnici i prosta masa veruje u takve budalastine koje treses. Uostalom, Rusi ne bi ni stigli do Berlina da nije postojao dogovor sa Saveznicima i zvao se Lend-Lease, kojim su dobili nenormalno veliku pomoc u oruzju, vozilima, hrani i sirovinama. Tebi trebaju knjige, Holivud je nesto drugo.
pre 1 godinu
Ne mlati praznu slamu. Samo bolesnici i prosta masa veruje u takve budalastine koje treses. Uostalom, Rusi ne bi ni stigli do Berlina da nije postojao dogovor sa Saveznicima i zvao se Lend-Lease, kojim su dobili nenormalno veliku pomoc u oruzju, vozilima, hrani i sirovinama. Tebi trebaju knjige, Holivud je nesto drugo.
(Rezident, 30. jun 2022 22:15)
Ta "nenormalno velika" pomoc je 4% sve tehnike koju je Rusija proizvela. Da, jeste zaista velika pomoc generalno, ali treba to staviti u kontekst.
pre 1 godinu
@Billy the Kid
A u tvom buretu nisi cuo da su angazovali cecenske placenike i ekipu iz Wagnera?
pre 1 godinu
Po komentarima ovde Rusi bi trebali da bace oružje jer su Ukri stigli do Moskve.
pre 1 godinu
Nato je i u Srbiji, Iraku, Siriji... zato sto su "pozeljni" tamo.
pre 1 godinu
kako neće kad su od rusa izgubili rat kao kolaboratori nacista i dobili okupaciju. a sa nekima istorijski ratovali mnogo puta (poljaci). manje holivuda, više knjiga.
(darkwood, 30. jun 2022 20:57)
mađarski ustanak 1956 ?
praško proleće 1968 ?
manje Sputnik i telegram, više knjige.
pre 1 godinu
gotovo je ovo,Lisicansk za dan,dva pada,za slag na tortu ostavljena Odesa.
pre 1 godinu
@gde god je ruska vojska bila, te zemlje patološki mrze ruse ZAUVEK. a sto se amera tice, tu je vec 50-50. npr u juznoj koreji ih gotive. u iraku ih mrze. zavisi kako vam se zalomi.
ali sa rusima, svi ih mrze. svi
(umadbro, 30. jun 2022 20:27)
Zapravo mrze socijalizam kaji je nekadasnja SSSR forsirala. Nisu svojim saveznicima dozvoljavali opciju slobodnog trzista, vec su sprovodili socijalisticku diktaturu. Danas i Rusija posluje sa daleko manjom ulogom drzave u ekonomiji i do skoro su se ubrzano razvijali. Naravno, zato se ovaj rat i morao dogoditi, nekom je zasmetao obim poslovanja izmedju EU i Rusije. Po vrdanju Nemaca i Francuza jasno je da su oni toga svesni, ali ucescem u NATO evropske zemlje zapravo nemaju politicki suverenitet i ne mogu samostalno formirati poziciju prema svom interesu
pre 1 godinu
Hvala Putinu! NATO je vec bio u krizi jer je njegovo postojanje dovedeno u pitanju, ali zahvaljujuci Putinu, ne samo da je preziveo nego ce se prosiriti novin clanica, sto znaci nema zime za NATO! Hvala Putinu!
pre 1 godinu
gde god je ruska vojska bila, te zemlje patološki mrze ruse ZAUVEK. a sto se amera tice, tu je vec 50-50. npr u juznoj koreji ih gotive. u iraku ih mrze. zavisi kako vam se zalomi.
ali sa rusima, svi ih mrze. svi
pre 1 godinu
gde god je ruska vojska bila, te zemlje patološki mrze ruse ZAUVEK. a sto se amera tice, tu je vec 50-50. npr u juznoj koreji ih gotive. u iraku ih mrze. zavisi kako vam se zalomi.
ali sa rusima, svi ih mrze. svi
(umadbro, 30. jun 2022 20:27)
kako neće kad su od rusa izgubili rat kao kolaboratori nacista i dobili okupaciju. a sa nekima istorijski ratovali mnogo puta (poljaci). manje holivuda, više knjiga.
pre 1 godinu
kaze ulicne borbe se za sada ne vode,sta to znaci? pa ukrajinska vojska je medju civilima i onda se cude da kad rusi udju ne ostane kamen na kamenu.Zapravo to iscrpljuje rusku vojsku . Inace bi vec oni kolo vodili na granici sa Poljskom.
pre 1 godinu
@BattaUSA
Ili će se neko, kada se situacija smiri, zapitati "A zašto mi plaćamo NATO kada se opet osećamo ugroženo?" ili "Od kada NATO ima svoju politiku pa se članice usaglašavaju sa njom a ne NATO sa politikom članica?"
pre 1 godinu
Povuci ce se vremenom okupator sa svih zauzetih teritorija ili gotovo svih.
(deda, 30. jun 2022 13:06)
Povući će se znaš kada? Kada se iz EU povuče 120.000 američkih vojnika. U prevodu nikada.
pre 1 godinu
Što niste ovako brojali ratne dane u Iráku, Avganistanu, Siriji...
(veljko, 30. jun 2022 18:35)
Rat u Siriji dan 4,167. U Avganistanu se NATO skupio kuci posle 7,500 dana tako da, spremite se za dugoooo brojamje....
pre 1 godinu
Povuci ce se vremenom okupator sa svih zauzetih teritorija ili gotovo svih.
(deda, 30. jun 2022 13:06)
Povući će se znaš kada? Kada se iz EU povuče 120.000 američkih vojnika. U prevodu nikada.
(Vot iss yo nem, 30. jun 2022 19:01)
Americki vojnici su u EU jer su to zemlje NATO-a i nema niko nista protiv njih.
Rusi su u Ukrajini jer ih niko nije zvao.
Uostalom, bili su ruski vojnici i u svim bivsim drzavama Varsavskog pakta. Ni tad ih niko nije tamo zvao. Zato su sve one sada u NATO i EU. Jel ti mozda sad malo jasnije?
pre 1 godinu
svetski putnik
Ne pobeđuje niti gubi iko, već je sada otvoren put svim brodovima da isolovljavaju sa žitom i nema kuknjave više i praznih opravdanja.
(Misibirac, 30. jun 2022 17:20)
Otvoren je put jer su Rusi odustali od osvajanja Ukrajine po Crnom moru, povlače se odatle što je pametno za njih inače bi zaista bili jedini odgovorni za III svetski rat.
pre 1 godinu
Što niste ovako brojali ratne dane u Iráku, Avganistanu, Siriji...
pre 1 godinu
@svetski putnik
Ne pobeđuje niti gubi iko, već je sada otvoren put svim brodovima da isolovljavaju sa žitom i nema kuknjave više i praznih opravdanja.
pre 1 godinu
Trebamo stati zvanicno uz Ukrajinu za nase dobro,
pre 1 godinu
Izgled da je dogovor vec na stolu.
Rusi da odustanu od ODESE a Ukrainci da se odreknu Donbasa
pre 1 godinu
NEUTRALNOST i tačka. Kao Austrija. Ende.
pre 1 godinu
Svaki pokusaj Ukrajinskog uzimanja Zmijskog ostrva se zavrsio jadno.
Rusi se povukli sa zmijskog ostrva kako Ukrajina ne bi mogla da kaze da joj Rusija brani da izveze zito.
pre 1 godinu
Nema ništa od toga, Rusija ovo mora da dobije, a ne brini za mobilizaciju, u Donbasu žive milioni Rusa.
(GoranH, 30. jun 2022 13:38) # Link komentara
I jedva čekaju da budu ranjeni ili ubijeni u ovom besmislenom ratu.
(Marijan, 30. jun 2022 14:40)
A zašto bi Rusi ikoga mobilisali šta će ima dodatna vojska ?! Ukrajinci odustaju polako od rata i više glavni cilj NATO pakta i nije da pobede Rusiju već da zamaskiraju situaciju....
Da Rusima treba vojske ubacili bi dobrovoljce iz Rusije ili sa bliskog istoka, Sirije itd.
pre 1 godinu
Povlace se sa Zmijskog ostrva??
Toliko i jednih i drugih izginulo i sad kao Rusi im daju tek tako.
(Nex, 30. jun 2022 11:33)
Niko nikom ništa ne daje tek tako, kao što ti kažeš ,poenta je da je ostrvo veoma teško držati bez gubitaka.
U prevodu ostaće nakon odlaska ruske vojske (vojnim rečnikom) u tzv. "sivoj zoni" tj. ničije.
(Slađan, 30. jun 2022 12:31)
Cak i da bude tako "nicije" to je pobeda Ukrajinaca jer im se ne blokira Odesa pomorskim putem. Odustajanjem od Zmijskog ostrva sva nadanja Rusa o potpunoj kontroli izlaza Ukrajinaca na more pada u vodu. Da ne pricam o spajanju sa separatistickim regionima u Moldaviji.
pre 1 godinu
Nema 100% dobre velike sile. Samo je pitanje ko šta zastupa i od čega imaš najveću korist za svije građane. Mi smo najbolje živeli kada su nam Ameri i Zapad bili saveznici, a najgore kada smo im okrenuli leđa.
Što bi rekli, pametnom dosta :)
(Drakče, 30. jun 2022 11:13)
slazem se da smo (i bismo) ziveli mnogo bolje uz zapadnu podrsku ali nismo samo mi njima okrenuli ledja nego su se i oni okrenuli protiv nas. izabrali su stranu devedesetih, a to je uvek bila strana protiv koje su se srbi borili. to je bila tada njihova procena da im je najpametnije ciniti, a mi nismo nista uradili da ih razuverimo, naprotiv. na kraju, nisu nam mnogo izbora ostavili nego da budemo uz one koji nas barem ne bombarduju. a da je srbija devedesetih vodila ultra glupu spoljnu politiku i da smo mogli mnogo pametnije sve odraditi, to stoji.
pre 1 godinu
Bežanija sa zmijskog ostrvo je dokaz kako su protiv brodske rakete dobre, jer ne da je potopljen ruski ponos u crnom moru, ruski brodovi su potpuno sad beskorisni.
(The end, 30. jun 2022 11:18)
Ako je tako, onda bi Ukrajinci trebalo da postave svoje naoruzanje na Zmijskom ostrvu, jel tako?
pre 1 godinu
Najavljujem da će SAD poboljšati položaj naših snaga u Evropi, odgovoriti na promenu bezbednosnog okruženja i ojačati našu kolektivnu bezbednost.
A zamislite da Rusi izjave da najavljuju pojačavanje svojih snaga u Meksiku i na Kubi radi širenja kolektivne bezbednosti na svetu? To je taj fazon…
(Loznica, Gučevo, Cer…, 30. jun 2022 08:46)
Mogu da zamislim, ako Meksiko pozove Ruse. To se ipak ne dogadja, a ovo drugo se dogodilo. Zemlje zapadne Evrope se zapravo svim silama trude da zadrze americko prisustvo, jer im zamenjuje sopstvene troskove i gubitke sopstvenih zivota. To se u EU vidi sasvim suprotno nego ovde, a svako zatvaranje ili smanjivanje americke vojne baze se posmatra kao zatvaranje neke ogromne, vazne kompanije, pa i gore od toga.
pre 1 godinu
Jel znate da su u Donbasu najveca nova nalazista nafte (pored vec jakih starih) i da je 2014 Ukrajina trebalo da tamo pocne busenja?
(Zoki, 30. jun 2022 08:28)
Da su Ukrajinci to počeli eksploatisati uz "pomoć" zapada u kombinaciji sa promenom vlasti, Ruski gas bi postao nebitan.
pre 1 godinu
Ne znam koliko će Putin uspeti u Ukrajini ali jedno sigurno jeste. Ujedinio je i ojačao već malaksali NATO i EU ko niko nikad..
pre 1 godinu
Isto ko što su se i ukrajinski vojnici "evakuisali" iz Mauripolja, Severnodonjecka i sad Lisičanska...
Jedina razlika je u tome što su se Ruski vojnici zaista evakuisali za nijansu drugačije od ukrajinskih...
pre 1 godinu
@Riki
Kako nedostaju rakete? Svaki dan gadjaju masu ciljeva.
Drugo, brodovi se povukli. Tacno.
Odesu i jug sad gadjaju iz podmornica.
U ratu je izgleda mnogo bolje biti ispod povrsine mora.
pre 1 godinu
Polako ali sigurno Rusija tone zapad sve jaci,mnogo se preracunala Rusija
pre 1 godinu
Svima je jasno da ovaj rat nikako drukčije neće završiti nego sa minimalno povratkom na ono što su rusi držali početkom ove godine, ako ne i sve osim Krima. Ukrajinci neće prestati jačati niti će se bojati nastaviti rat do tog cilja. Rusi neće sporvesti punu mobilizaciju , a bez toga ne mogu ništa.
(zoran, 30. jun 2022 12:56)
Nema ništa od toga, Rusija ovo mora da dobije, a ne brini za mobilizaciju, u Donbasu žive milioni Rusa.
(GoranH, 30. jun 2022 13:38) # Link komentara
I jedva čekaju da budu ranjeni ili ubijeni u ovom besmislenom ratu.
pre 1 godinu
@Riki
Prekretnice u ratu?
Koliko puta do sad se desila prekretnica?
pre 1 godinu
Svima je jasno da ovaj rat nikako drukčije neće završiti nego sa minimalno povratkom na ono što su rusi držali početkom ove godine, ako ne i sve osim Krima. Ukrajinci neće prestati jačati niti će se bojati nastaviti rat do tog cilja. Rusi neće sporvesti punu mobilizaciju , a bez toga ne mogu ništa.
(zoran, 30. jun 2022 12:56)
Nema ništa od toga, Rusija ovo mora da dobije, a ne brini za mobilizaciju, u Donbasu žive milioni Rusa.
pre 1 godinu
Bežanija sa zmijskog ostrvo je dokaz kako su protiv brodske rakete dobre, jer ne da je potopljen ruski ponos u crnom moru, ruski brodovi su potpuno sad beskorisni.
(The end, 30. jun 2022 11:18)
Ostrvo je bilo veoma teško braniti,bez gubitaka jer je otvoreno sa svih strana.
A i površinski je veoma malo, tako da je idealna meta.
Ukrajina ima čime da ga non-stop napada, a tu je i NATO koji dronovima pomaže sa konstantnim nadgledanjem i praćenjem ciljeva ,dostavkom dalekometnih francuskih cezara je ionako tešku situaciju još više otežalo, i Rusi su napokon shvatili da u ovakvom odnosu snaga bi bilo suludo i samoubistveno držati ostrvo.
No sa druge strane,nakon odlaska ruske vojske,baš me živo zanima da vidim kako će ga zauzeti ukrajinci, Rusi isto tako imaju sva moguća sredstva da biju nemilice po ostrvu ,i najverovatnije će ostrvo u budućnosti ostati ničije, sve dok jedna od strana u sukobu ne ojača toliko da može da zaštiti ostrvo u potpunosti od protivničkih projektila.
(Goran, 30. jun 2022 11:53)
Ja sam pre par dana najavio da Ukrajinci preuzimaju Zmijsko Ostrvo uz pomoc NATO, da otvore ‘izvoz pšenice i uvoz nekih drugih potrepština, u Odesu.
Kakve Rusi mogucnosti imaju? Mornarica im se povukla na 300 Km od obale posle svih gubitaka. Sta će biti kad se stave nove raketne baterije na ostrvo Ukraijinci? Risi mogu samo da ga gadjaju dalekometnim raketama, a tih im polako pocinje da nedostaje. Mozda smo očevici prekretnice u ovom ratu, vreme će pokazati.
pre 1 godinu
Rusi, nije to specijalna operacija. Vidite da se neki ljute.
Nazovite to humanitarnom intervencijom. Po uzoru na amerikance.
Onda nema ljutis.
pre 1 godinu
Sjećam se perioda kad je Dušan Silni išao od kneza do kneza, zarakijaju se, najedu se prasetine i onda diplomatskim putem naš Dule dobije teritoriju na tri mora. Kažu da je bio duhovit i da su ljudi bukvalno nudili svoje posjede jer nisu mogli odoljeti šarmu. Nije nikoga napao, nije mu trebala vojska, sve je sam rješavao. Nažalost, naiđe neka nejač poslije njega i ostadosmo bez tih teritorija, inače svaki Srbin je najponosniji na taj istorijski period.
(Thorvik, 30. jun 2022 12:54)
Samo moras napraviti razliku u tih 700 godina jer je tada vazio zakon jaceg i svi su znali da vazi zakon jaceg, a danas, danas ti pricaju price o jednakosti, istoj vrednosti svakog ljudskog zivota, o raznim pravima i slobodama ali na kraju se svede na to da ta prava i slobode mogu vaziti samo dok su u skladu sa onime za sta se zalaze lokalni siledzija, da li je to Rusija ili SAD, manje je bitno... Tacnije, postoji mala razlika u tome sto Rusi to rade samo u svom okruzenju a SAD to radi po celoj planeti, hiljadama kilometara dalko od svoje domovine (i gle cuda, ISKLJUCIVO tamo gde ima nekih prirodnih resursa, samo se tu interesuju za ljudska prava lokalnog stanovnistva)...
Nisu Rusi cvecke u ovom ratu ali ce nadam se makar malo razotkriti zapadno licemerje i probuditi kriticko razmisljanje kod makar nekog dela ljudi...
pre 1 godinu
Rusija je nudila slobodnu isporuku zita ukrajinskim brodovima! Ali da ih prilikom povratka kontrolisu Rusi, da se ne bi taj nacin iskoristio za dostavljanje oruzja natrag!
Odbili. Kao nemaju prava na to. Znaci imaju nameru da i tako doturaju oruzje ogromnim brodovima.
Drugo, Ukrajina odbija da razminira Odesu.
I posle krive Rusiju za nestasicu hrane u svetu.
A i njima uveli sankcije na isporuku zita brodovima.
Vec vidjeno.
pre 1 godinu
Povuci ce se vremenom okupator sa svih zauzetih teritorija ili gotovo svih.
pre 1 godinu
Bitno je napomenuti da Ukrajina vise ne kontrolise cetvrtinu svoje teritorije.Takodje,sve te teritorije polako prelaze na ruski sistem,valutu,banke,vojska i policija od lokalnog stanovnistva.A to znaci da Ukrajina nema vise od 30 miliona stanovnika.I jos nesto,Ukrajina se utvrdjivala na prostoru Donbasa vec vise od 8 godina,a najaca utvrdjenja su bila:Severodonjeck,Lisicinsk,Kramatorsk,Avdejevka,Slavjansk,Izjum.Tri su srusena,ostala jos tri.
pre 1 godinu
Smesna kolicina 7000t. Za one koji neznaju to su recimo 4 barze sa Dunava.
pre 1 godinu
Povlace se sa Zmijskog ostrva??
Toliko i jednih i drugih izginulo i sad kao Rusi im daju tek tako.
(Nex, 30. jun 2022 11:33)
To ostrvo nije ni držano zbog strateškog već propagandnog značaja ... a za propagandom više ne postoji potreba, Rusija melje Donbas.
pre 1 godinu
Povlace se sa Zmijskog ostrva??
Toliko i jednih i drugih izginulo i sad kao Rusi im daju tek tako.
(Nex, 30. jun 2022 11:33)
Niko nikom ništa ne daje tek tako, kao što ti kažeš ,poenta je da je ostrvo veoma teško držati bez gubitaka.
U prevodu ostaće nakon odlaska ruske vojske (vojnim rečnikom) u tzv. "sivoj zoni" tj. ničije.
pre 1 godinu
A zamisli ti druškane da je USA napala i razorila 1/4 Meksika.
(Predrag, 30. jun 2022 09:25)
Pa već jesu. Teksas ti najbolji primer.
(strah i trepet, 30. jun 2022 09:53)
Sjećam se perioda kad je Dušan Silni išao od kneza do kneza, zarakijaju se, najedu se prasetine i onda diplomatskim putem naš Dule dobije teritoriju na tri mora. Kažu da je bio duhovit i da su ljudi bukvalno nudili svoje posjede jer nisu mogli odoljeti šarmu. Nije nikoga napao, nije mu trebala vojska, sve je sam rješavao. Nažalost, naiđe neka nejač poslije njega i ostadosmo bez tih teritorija, inače svaki Srbin je najponosniji na taj istorijski period.
pre 1 godinu
@A zamislite da Rusi izjave da najavljuju pojačavanje svojih snaga u Meksiku i na Kubi radi širenja kolektivne bezbednosti na svetu? To je taj fazon…
A zamisli ti druškane da je USA napala i razorila 1/4 Meksika.
(Predrag, 30. jun 2022 09:25)
To bi se zvalo širenje demokratije sa kolateralnom štetom i zaštita američkih interesa u Meksiku. Opravdano…
(Slušaj vamo!, 30. jun 2022 10:01)
a mexikancima da zameramo što se opiru agresoru umesto da se predaju i kako ne bi stradali...
(neutralni fe, 30. jun 2022 11:18)
Meksikancima da zamerimo sto zele ceo svet da uvuku u rat, i da zahtevaju, naredjuju prakticno svaki dan?
pre 1 godinu
Svima je jasno da ovaj rat nikako drukčije neće završiti nego sa minimalno povratkom na ono što su rusi držali početkom ove godine, ako ne i sve osim Krima. Ukrajinci neće prestati jačati niti će se bojati nastaviti rat do tog cilja. Rusi neće sporvesti punu mobilizaciju , a bez toga ne mogu ništa.
pre 1 godinu
Povlace se sa Zmijskog ostrva??
Toliko i jednih i drugih izginulo i sad kao Rusi im daju tek tako.
pre 1 godinu
Austrija ne ulazi u NATO jer bi efekat provokacije Rusije bio ravan nuli.
(Rade, 30. jun 2022 09:32)
Austrija ne ulazi u NATO jer 3/4 stanovnistva ovde podrzava neutralnost. To se u Svedskoj i Finskoj nakon ruske invazije u Ukrajini promenilo.
pre 1 godinu
Povukli se sa ostrva jer su ukrajinci dobili od Amera rakete koje to ostrvo pretvaraju u laku metu jer Rusi do danas nisu uspjeli da u taj region uspostave niti PVO niti avijaciju!
pre 1 godinu
Велике количине нафте и гаса су биле у региону јужне украјине али су црпљене много за време СССР-а док нису откривена налазишта по Сибиру.Украјина има сад уз мало куповине довољно.А иначе нит је руско становништво било угрожено нит им је језик брањен.Пре би се могло рећи да су права Украјинаца била угрожена у Донбасу.Сви који су отишли одатле се неће враћати под руску власт да су хтели не би Украјина ни напуштала совјете.Тј Русе.
pre 1 godinu
Dogovor da se deblokira luka u Odesi, postignut je uz saglasnost Turkse , Rusije i Ukrajine..i UN taki, da je rusko napuštanje Zmijskog ostrva..korak u tom pravcu.
pre 1 godinu
Bijeg Rusa sa Zmijskog ostrva ili dogovor sa Kijevom u stilu ostavite nam Odesu, a vi uzmite do Dnjepra. Јer, ovo povlacenje znaci da Rusi dizu ruke od Odese. Raspad sistema ili tajni dogovor?
pre 1 godinu
@A zamislite da Rusi izjave da najavljuju pojačavanje svojih snaga u Meksiku i na Kubi radi širenja kolektivne bezbednosti na svetu? To je taj fazon…
A zamisli ti druškane da je USA napala i razorila 1/4 Meksika.
(Predrag, 30. jun 2022 09:25)
To bi se zvalo širenje demokratije sa kolateralnom štetom i zaštita američkih interesa u Meksiku. Opravdano…
(Slušaj vamo!, 30. jun 2022 10:01)
a mexikancima da zameramo što se opiru agresoru umesto da se predaju i kako ne bi stradali...
pre 1 godinu
Bežanija sa zmijskog ostrvo je dokaz kako su protiv brodske rakete dobre, jer ne da je potopljen ruski ponos u crnom moru, ruski brodovi su potpuno sad beskorisni.
(The end, 30. jun 2022 11:18)
Ostrvo je bilo veoma teško braniti,bez gubitaka jer je otvoreno sa svih strana.
A i površinski je veoma malo, tako da je idealna meta.
Ukrajina ima čime da ga non-stop napada, a tu je i NATO koji dronovima pomaže sa konstantnim nadgledanjem i praćenjem ciljeva ,dostavkom dalekometnih francuskih cezara je ionako tešku situaciju još više otežalo, i Rusi su napokon shvatili da u ovakvom odnosu snaga bi bilo suludo i samoubistveno držati ostrvo.
No sa druge strane,nakon odlaska ruske vojske,baš me živo zanima da vidim kako će ga zauzeti ukrajinci, Rusi isto tako imaju sva moguća sredstva da biju nemilice po ostrvu ,i najverovatnije će ostrvo u budućnosti ostati ničije, sve dok jedna od strana u sukobu ne ojača toliko da može da zaštiti ostrvo u potpunosti od protivničkih projektila.
pre 1 godinu
Jel znate da su u Donbasu najveca nova nalazista nafte (pored vec jakih starih) i da je 2014 Ukrajina trebalo da tamo pocne busenja?
(Zoki, 30. jun 2022 08:28)
Hoćeš da kažeš da je ovaj rat klasična otimačina teritorije i resursa, a ne plemenita akcija denacifikacije Ukrajine i pomoći ugnjetavanoj ruskoj manjini? :)
(Drakče, 30. jun 2022 09:12)
To je hteo da kaže, ali mu je premisa potpuno pogrešna. A, kada je premisa pogrešna, onda je i zaključak, obavezno, pogrešan.
Podaci iz 2019.godine kažu da je Ukrajina po potvrđenim rezervama nafte tek na 52.mestu u svetu sa neznatnim količinama..npr. imaju 3,5x manje potvrđenih rezervi sirove nafte nego Danska ili skoro 2x manje nego Rumunija.
Da su u Donbasu otkrivena neka veća nalazišta nafte, koje je Ukrajina trebala da počne da ekspoloatiše 2014.godine, ne brini, to bi se već uveliko pumpalo, ako ne Ukrajinci, onda bi, sigurno, Donbašani i Rusi.
Znači, rat u Donbasu sigurno nije zbog neke, u ovom slučaju, imaginarne nafte, već iz drugih razloga.
pre 1 godinu
Bežanija sa zmijskog ostrvo je dokaz kako su protiv brodske rakete dobre, jer ne da je potopljen ruski ponos u crnom moru, ruski brodovi su potpuno sad beskorisni.
pre 1 godinu
@ nebojisa
Одеса се не заузима са Змијског Острва већ са копна.
Место jе реално било неодбрањиво јер је то камен мањи од квадратног километра. Ако буде план да се иде на Одесу - ово острво неће ни помоћи ни одмоћи.
pre 1 godinu
@Predrag Pa naravno da nije, jer nisu Rusi došli Amerikancima na granice, već Amerikanci (Nato) Rusima, tako da je stvar jasna. Sve ostalo je klasična zamena teza, jer je Nato taj koji provocira, izaziva sukobe, destabilizuje države i regione, a ne Rusija.
(Gogi, 30. jun 2022 09:57)
Neko bi se zapitao zašto su bivše članice Varšavskog pakta i bivše sovjetske republike u Evropi odmah potrčale u taj zli NATO i tako dovele NATO do ruskih granica. Zašto se Finska i Švedska ne plaše destabilizacije NATOa nego se plaše ruske čizme?
Nema 100% dobre velike sile. Samo je pitanje ko šta zastupa i od čega imaš najveću korist za svije građane. Mi smo najbolje živeli kada su nam Ameri i Zapad bili saveznici, a najgore kada smo im okrenuli leđa.
Što bi rekli, pametnom dosta :)
pre 1 godinu
Jos jedna pobeda, posle pobeda pre Kijevom, Odesom i Hadkovom ,sad su pobedili i na Zmijskom ostrvu. Upisali su se u knjigu pobednika zajedno sa Slobom i nasim vojskovodjama.
pre 1 godinu
Pa već jesu. Teksas ti najbolji primer.
(strah i trepet, 30. jun 2022 09:53)
plus kalifornija i još ponešto
(darkwood, 30. jun 2022 10:13)
A Rusiji neko poklonio onoliku državu? :)
pre 1 godinu
A jesi znao da slucajno bas u toj regiji oduvek zivi rusko stanovnistvo? I eto slucajnosti bas njega od 2014 bombarduju, ubijaju, proteruju, zatvaraju.
(kejdl, 30. jun 2022 09:38
Ah ti Ukrajinci... Prvo su hteli da se odvoje od majke Rusije, pa onda nisu gledali skrštenih ruku pokušaj otcepljenja njihove teritorije, a sada nisu hteli da cvećem dočekaju Ruse. Stvarno čudan narod...
pre 1 godinu
@A zamislite da Rusi izjave da najavljuju pojačavanje svojih snaga u Meksiku i na Kubi radi širenja kolektivne bezbednosti na svetu? To je taj fazon…
A zamisli ti druškane da je USA napala i razorila 1/4 Meksika.
(Predrag, 30. jun 2022 09:25)
To bi se zvalo širenje demokratije sa kolateralnom štetom i zaštita američkih interesa u Meksiku. Opravdano…
pre 1 godinu
Pa već jesu. Teksas ti najbolji primer.
(strah i trepet, 30. jun 2022 09:53)
plus kalifornija i još ponešto
pre 1 godinu
Za naftu možda ali su pronadjene velike rezerve gasa upravo oko Krima i na jugoistoku.
pre 1 godinu
A zamisli ti druškane da je USA napala i razorila 1/4 Meksika.
(Predrag, 30. jun 2022 09:25)
Pa već jesu. Teksas ti najbolji primer.
pre 1 godinu
"Grupu su marta 2022. pokrenuli američka ministarka za finansije Dženet Jelen i državni tužilac Merik Garland u saradnji sa nekoliko država i Evropskom komisijom koje istražuju i krivično gone oligarhe i druge pojedince koji su saveznici ruskog predsednika Vladimira Putina, prenosi Glas Amerike."
Šta ih je sprečavalo proteklih godina da krivično gone te ljude?
pre 1 godinu
el znate da su u Donbasu najveca nova nalazista nafte (pored vec jakih starih) i da je 2014 Ukrajina trebalo da tamo pocne busenja?
(Zoki, 30. jun 2022 08:28)
To što postoje postrojenja za preradu nafte ne znači da ima i nekih ozbiljnijih nalazišta nafte. Nema nafte u Donbasu.
pre 1 godinu
Zoki
A jesi znao da slucajno bas u toj regiji oduvek zivi rusko stanovnistvo? I eto slucajnosti bas njega od 2014 bombarduju, ubijaju, proteruju, zatvaraju.
pre 1 godinu
Jel znate da su u Donbasu najveca nova nalazista nafte (pored vec jakih starih) i da je 2014 Ukrajina trebalo da tamo pocne busenja?
(Zoki, 30. jun 2022 08:28)
Hoćeš da kažeš da je ovaj rat klasična otimačina teritorije i resursa, a ne plemenita akcija denacifikacije Ukrajine i pomoći ugnjetavanoj ruskoj manjini? :)
pre 1 godinu
@Predrag Pa naravno da nije, jer nisu Rusi došli Amerikancima na granice, već Amerikanci (Nato) Rusima, tako da je stvar jasna. Sve ostalo je klasična zamena teza, jer je Nato taj koji provocira, izaziva sukobe, destabilizuje države i regione, a ne Rusija.
pre 1 godinu
Nisam znao za nova nalazišta nafte, zvuči logično, jer rat oko takvih naftnih bogatstava izbija za čas posla, a opravdanje su poziv na odbranu ugroženih stanovnika. Uvek se pozivaju na narod, a u stvari narod im je zadnja briga. Od političara nema gorih ljudi. Od mesnog do onog na samom vrhu, isto važi i za opozicione (kod njih je pravi problem nestrpljenje kada će oni doći na vlast).
pre 1 godinu
Austrija ne ulazi u NATO jer bi efekat provokacije Rusije bio ravan nuli.
pre 1 godinu
Nisam znao za nova nalazišta nafte, zvuči logično, jer rat oko takvih naftnih bogatstava izbija za čas posla, a opravdanje su poziv na odbranu ugroženih stanovnika. Uvek se pozivaju na narod, a u stvari narod im je zadnja briga. Od političara nema gorih ljudi. Od mesnog do onog na samom vrhu, isto važi i za opozicione (kod njih je pravi problem nestrpljenje kada će oni doći na vlast).
(Mancini, 30. jun 2022 09:00)
Ma, nema nikakve nafte tamo. Nema ni starih, ozbiljnijih nalazišta nafte, nikad ih nije ni bilo, kao što nema ni novih.
pre 1 godinu
@Predrag, 30. jun 2022 09:25: @A zamislite da Rusi izjave da najavljuju pojačavanje svojih snaga u Meksiku i na Kubi radi širenja kolektivne bezbednosti na svetu? To je taj fazon…"A zamisli ti druškane da je USA napala i razorila 1/4 Meksika."
A ti STVARNO mislis da USA ne bi sravnila Meksiko sa zemljom u tom slucaju, a rasturali su pola svijeta i za izmisljene stvari (npr. Irak i oruzje za masovno unistavanje)
pre 1 godinu
@A zamislite da Rusi izjave da najavljuju pojačavanje svojih snaga u Meksiku i na Kubi radi širenja kolektivne bezbednosti na svetu? To je taj fazon…
A zamisli ti druškane da je USA napala i razorila 1/4 Meksika.
pre 1 godinu
Jel znate da su u Donbasu najveca nova nalazista nafte (pored vec jakih starih) i da je 2014 Ukrajina trebalo da tamo pocne busenja?
(Zoki, 30. jun 2022 08:28)
Znamo da su rude tamo. Otud najveća čeličana baš u priobalnom gradu. Ista stvar ti je i sa Kosovom, Libijom, Sirijom, Afganistanom, Venecuelnom itd.
Šta si ono hteo da nam kažeš?
pre 1 godinu
Nisu oteli, to je specijalna operacija zamrzavanja imovine ruskih tajkuna.
pre 1 godinu
Najavljujem da će SAD poboljšati položaj naših snaga u Evropi, odgovoriti na promenu bezbednosnog okruženja i ojačati našu kolektivnu bezbednost.
A zamislite da Rusi izjave da najavljuju pojačavanje svojih snaga u Meksiku i na Kubi radi širenja kolektivne bezbednosti na svetu? To je taj fazon…
pre 1 godinu
Jel znate da su u Donbasu najveca nova nalazista nafte (pored vec jakih starih) i da je 2014 Ukrajina trebalo da tamo pocne busenja?
pre 1 godinu
kakva bruka velike Rusije!
pre 1 godinu
Jel znate da su u Donbasu najveca nova nalazista nafte (pored vec jakih starih) i da je 2014 Ukrajina trebalo da tamo pocne busenja?
(Zoki, 30. jun 2022 08:28)
Znamo da su rude tamo. Otud najveća čeličana baš u priobalnom gradu. Ista stvar ti je i sa Kosovom, Libijom, Sirijom, Afganistanom, Venecuelnom itd.
Šta si ono hteo da nam kažeš?
pre 1 godinu
Najavljujem da će SAD poboljšati položaj naših snaga u Evropi, odgovoriti na promenu bezbednosnog okruženja i ojačati našu kolektivnu bezbednost.
A zamislite da Rusi izjave da najavljuju pojačavanje svojih snaga u Meksiku i na Kubi radi širenja kolektivne bezbednosti na svetu? To je taj fazon…
pre 1 godinu
@A zamislite da Rusi izjave da najavljuju pojačavanje svojih snaga u Meksiku i na Kubi radi širenja kolektivne bezbednosti na svetu? To je taj fazon…
A zamisli ti druškane da je USA napala i razorila 1/4 Meksika.
(Predrag, 30. jun 2022 09:25)
To bi se zvalo širenje demokratije sa kolateralnom štetom i zaštita američkih interesa u Meksiku. Opravdano…
pre 1 godinu
Zoki
A jesi znao da slucajno bas u toj regiji oduvek zivi rusko stanovnistvo? I eto slucajnosti bas njega od 2014 bombarduju, ubijaju, proteruju, zatvaraju.
pre 1 godinu
Bežanija sa zmijskog ostrvo je dokaz kako su protiv brodske rakete dobre, jer ne da je potopljen ruski ponos u crnom moru, ruski brodovi su potpuno sad beskorisni.
(The end, 30. jun 2022 11:18)
Ako je tako, onda bi Ukrajinci trebalo da postave svoje naoruzanje na Zmijskom ostrvu, jel tako?
pre 1 godinu
@Predrag Pa naravno da nije, jer nisu Rusi došli Amerikancima na granice, već Amerikanci (Nato) Rusima, tako da je stvar jasna. Sve ostalo je klasična zamena teza, jer je Nato taj koji provocira, izaziva sukobe, destabilizuje države i regione, a ne Rusija.
pre 1 godinu
A zamisli ti druškane da je USA napala i razorila 1/4 Meksika.
(Predrag, 30. jun 2022 09:25)
Pa već jesu. Teksas ti najbolji primer.
pre 1 godinu
@Predrag, 30. jun 2022 09:25: @A zamislite da Rusi izjave da najavljuju pojačavanje svojih snaga u Meksiku i na Kubi radi širenja kolektivne bezbednosti na svetu? To je taj fazon…"A zamisli ti druškane da je USA napala i razorila 1/4 Meksika."
A ti STVARNO mislis da USA ne bi sravnila Meksiko sa zemljom u tom slucaju, a rasturali su pola svijeta i za izmisljene stvari (npr. Irak i oruzje za masovno unistavanje)
pre 1 godinu
Rusi, nije to specijalna operacija. Vidite da se neki ljute.
Nazovite to humanitarnom intervencijom. Po uzoru na amerikance.
Onda nema ljutis.
pre 1 godinu
Svaki pokusaj Ukrajinskog uzimanja Zmijskog ostrva se zavrsio jadno.
Rusi se povukli sa zmijskog ostrva kako Ukrajina ne bi mogla da kaze da joj Rusija brani da izveze zito.
pre 1 godinu
Što niste ovako brojali ratne dane u Iráku, Avganistanu, Siriji...
pre 1 godinu
"Grupu su marta 2022. pokrenuli američka ministarka za finansije Dženet Jelen i državni tužilac Merik Garland u saradnji sa nekoliko država i Evropskom komisijom koje istražuju i krivično gone oligarhe i druge pojedince koji su saveznici ruskog predsednika Vladimira Putina, prenosi Glas Amerike."
Šta ih je sprečavalo proteklih godina da krivično gone te ljude?
pre 1 godinu
Austrija ne ulazi u NATO jer bi efekat provokacije Rusije bio ravan nuli.
pre 1 godinu
Povlace se sa Zmijskog ostrva??
Toliko i jednih i drugih izginulo i sad kao Rusi im daju tek tako.
(Nex, 30. jun 2022 11:33)
To ostrvo nije ni držano zbog strateškog već propagandnog značaja ... a za propagandom više ne postoji potreba, Rusija melje Donbas.
pre 1 godinu
@ nebojisa
Одеса се не заузима са Змијског Острва већ са копна.
Место jе реално било неодбрањиво јер је то камен мањи од квадратног километра. Ако буде план да се иде на Одесу - ово острво неће ни помоћи ни одмоћи.
pre 1 godinu
Nema 100% dobre velike sile. Samo je pitanje ko šta zastupa i od čega imaš najveću korist za svije građane. Mi smo najbolje živeli kada su nam Ameri i Zapad bili saveznici, a najgore kada smo im okrenuli leđa.
Što bi rekli, pametnom dosta :)
(Drakče, 30. jun 2022 11:13)
slazem se da smo (i bismo) ziveli mnogo bolje uz zapadnu podrsku ali nismo samo mi njima okrenuli ledja nego su se i oni okrenuli protiv nas. izabrali su stranu devedesetih, a to je uvek bila strana protiv koje su se srbi borili. to je bila tada njihova procena da im je najpametnije ciniti, a mi nismo nista uradili da ih razuverimo, naprotiv. na kraju, nisu nam mnogo izbora ostavili nego da budemo uz one koji nas barem ne bombarduju. a da je srbija devedesetih vodila ultra glupu spoljnu politiku i da smo mogli mnogo pametnije sve odraditi, to stoji.
pre 1 godinu
Rusija je nudila slobodnu isporuku zita ukrajinskim brodovima! Ali da ih prilikom povratka kontrolisu Rusi, da se ne bi taj nacin iskoristio za dostavljanje oruzja natrag!
Odbili. Kao nemaju prava na to. Znaci imaju nameru da i tako doturaju oruzje ogromnim brodovima.
Drugo, Ukrajina odbija da razminira Odesu.
I posle krive Rusiju za nestasicu hrane u svetu.
A i njima uveli sankcije na isporuku zita brodovima.
Vec vidjeno.
pre 1 godinu
Što niste ovako brojali ratne dane u Iráku, Avganistanu, Siriji...
(veljko, 30. jun 2022 18:35)
Rat u Siriji dan 4,167. U Avganistanu se NATO skupio kuci posle 7,500 dana tako da, spremite se za dugoooo brojamje....
pre 1 godinu
Bežanija sa zmijskog ostrvo je dokaz kako su protiv brodske rakete dobre, jer ne da je potopljen ruski ponos u crnom moru, ruski brodovi su potpuno sad beskorisni.
(The end, 30. jun 2022 11:18)
Ostrvo je bilo veoma teško braniti,bez gubitaka jer je otvoreno sa svih strana.
A i površinski je veoma malo, tako da je idealna meta.
Ukrajina ima čime da ga non-stop napada, a tu je i NATO koji dronovima pomaže sa konstantnim nadgledanjem i praćenjem ciljeva ,dostavkom dalekometnih francuskih cezara je ionako tešku situaciju još više otežalo, i Rusi su napokon shvatili da u ovakvom odnosu snaga bi bilo suludo i samoubistveno držati ostrvo.
No sa druge strane,nakon odlaska ruske vojske,baš me živo zanima da vidim kako će ga zauzeti ukrajinci, Rusi isto tako imaju sva moguća sredstva da biju nemilice po ostrvu ,i najverovatnije će ostrvo u budućnosti ostati ničije, sve dok jedna od strana u sukobu ne ojača toliko da može da zaštiti ostrvo u potpunosti od protivničkih projektila.
pre 1 godinu
A jesi znao da slucajno bas u toj regiji oduvek zivi rusko stanovnistvo? I eto slucajnosti bas njega od 2014 bombarduju, ubijaju, proteruju, zatvaraju.
(kejdl, 30. jun 2022 09:38
Ah ti Ukrajinci... Prvo su hteli da se odvoje od majke Rusije, pa onda nisu gledali skrštenih ruku pokušaj otcepljenja njihove teritorije, a sada nisu hteli da cvećem dočekaju Ruse. Stvarno čudan narod...
pre 1 godinu
Bitno je napomenuti da Ukrajina vise ne kontrolise cetvrtinu svoje teritorije.Takodje,sve te teritorije polako prelaze na ruski sistem,valutu,banke,vojska i policija od lokalnog stanovnistva.A to znaci da Ukrajina nema vise od 30 miliona stanovnika.I jos nesto,Ukrajina se utvrdjivala na prostoru Donbasa vec vise od 8 godina,a najaca utvrdjenja su bila:Severodonjeck,Lisicinsk,Kramatorsk,Avdejevka,Slavjansk,Izjum.Tri su srusena,ostala jos tri.
pre 1 godinu
gotovo je ovo,Lisicansk za dan,dva pada,za slag na tortu ostavljena Odesa.
pre 1 godinu
Svima je jasno da ovaj rat nikako drukčije neće završiti nego sa minimalno povratkom na ono što su rusi držali početkom ove godine, ako ne i sve osim Krima. Ukrajinci neće prestati jačati niti će se bojati nastaviti rat do tog cilja. Rusi neće sporvesti punu mobilizaciju , a bez toga ne mogu ništa.
(zoran, 30. jun 2022 12:56)
Nema ništa od toga, Rusija ovo mora da dobije, a ne brini za mobilizaciju, u Donbasu žive milioni Rusa.
pre 1 godinu
NEUTRALNOST i tačka. Kao Austrija. Ende.
pre 1 godinu
gde god je ruska vojska bila, te zemlje patološki mrze ruse ZAUVEK. a sto se amera tice, tu je vec 50-50. npr u juznoj koreji ih gotive. u iraku ih mrze. zavisi kako vam se zalomi.
ali sa rusima, svi ih mrze. svi
(umadbro, 30. jun 2022 20:27)
kako neće kad su od rusa izgubili rat kao kolaboratori nacista i dobili okupaciju. a sa nekima istorijski ratovali mnogo puta (poljaci). manje holivuda, više knjiga.
pre 1 godinu
Trebamo stati zvanicno uz Ukrajinu za nase dobro,
pre 1 godinu
Nema ništa od toga, Rusija ovo mora da dobije, a ne brini za mobilizaciju, u Donbasu žive milioni Rusa.
(GoranH, 30. jun 2022 13:38) # Link komentara
I jedva čekaju da budu ranjeni ili ubijeni u ovom besmislenom ratu.
(Marijan, 30. jun 2022 14:40)
A zašto bi Rusi ikoga mobilisali šta će ima dodatna vojska ?! Ukrajinci odustaju polako od rata i više glavni cilj NATO pakta i nije da pobede Rusiju već da zamaskiraju situaciju....
Da Rusima treba vojske ubacili bi dobrovoljce iz Rusije ili sa bliskog istoka, Sirije itd.
pre 1 godinu
Po komentarima ovde Rusi bi trebali da bace oružje jer su Ukri stigli do Moskve.
pre 1 godinu
Sjećam se perioda kad je Dušan Silni išao od kneza do kneza, zarakijaju se, najedu se prasetine i onda diplomatskim putem naš Dule dobije teritoriju na tri mora. Kažu da je bio duhovit i da su ljudi bukvalno nudili svoje posjede jer nisu mogli odoljeti šarmu. Nije nikoga napao, nije mu trebala vojska, sve je sam rješavao. Nažalost, naiđe neka nejač poslije njega i ostadosmo bez tih teritorija, inače svaki Srbin je najponosniji na taj istorijski period.
(Thorvik, 30. jun 2022 12:54)
Samo moras napraviti razliku u tih 700 godina jer je tada vazio zakon jaceg i svi su znali da vazi zakon jaceg, a danas, danas ti pricaju price o jednakosti, istoj vrednosti svakog ljudskog zivota, o raznim pravima i slobodama ali na kraju se svede na to da ta prava i slobode mogu vaziti samo dok su u skladu sa onime za sta se zalaze lokalni siledzija, da li je to Rusija ili SAD, manje je bitno... Tacnije, postoji mala razlika u tome sto Rusi to rade samo u svom okruzenju a SAD to radi po celoj planeti, hiljadama kilometara dalko od svoje domovine (i gle cuda, ISKLJUCIVO tamo gde ima nekih prirodnih resursa, samo se tu interesuju za ljudska prava lokalnog stanovnistva)...
Nisu Rusi cvecke u ovom ratu ali ce nadam se makar malo razotkriti zapadno licemerje i probuditi kriticko razmisljanje kod makar nekog dela ljudi...
pre 1 godinu
Pa već jesu. Teksas ti najbolji primer.
(strah i trepet, 30. jun 2022 09:53)
plus kalifornija i još ponešto
pre 1 godinu
Austrija ne ulazi u NATO jer bi efekat provokacije Rusije bio ravan nuli.
(Rade, 30. jun 2022 09:32)
Austrija ne ulazi u NATO jer 3/4 stanovnistva ovde podrzava neutralnost. To se u Svedskoj i Finskoj nakon ruske invazije u Ukrajini promenilo.
pre 1 godinu
@svetski putnik
Ne pobeđuje niti gubi iko, već je sada otvoren put svim brodovima da isolovljavaju sa žitom i nema kuknjave više i praznih opravdanja.
pre 1 godinu
Povuci ce se vremenom okupator sa svih zauzetih teritorija ili gotovo svih.
(deda, 30. jun 2022 13:06)
Povući će se znaš kada? Kada se iz EU povuče 120.000 američkih vojnika. U prevodu nikada.
pre 1 godinu
Polako ali sigurno Rusija tone zapad sve jaci,mnogo se preracunala Rusija
pre 1 godinu
Nisam znao za nova nalazišta nafte, zvuči logično, jer rat oko takvih naftnih bogatstava izbija za čas posla, a opravdanje su poziv na odbranu ugroženih stanovnika. Uvek se pozivaju na narod, a u stvari narod im je zadnja briga. Od političara nema gorih ljudi. Od mesnog do onog na samom vrhu, isto važi i za opozicione (kod njih je pravi problem nestrpljenje kada će oni doći na vlast).
pre 1 godinu
Povlace se sa Zmijskog ostrva??
Toliko i jednih i drugih izginulo i sad kao Rusi im daju tek tako.
(Nex, 30. jun 2022 11:33)
Niko nikom ništa ne daje tek tako, kao što ti kažeš ,poenta je da je ostrvo veoma teško držati bez gubitaka.
U prevodu ostaće nakon odlaska ruske vojske (vojnim rečnikom) u tzv. "sivoj zoni" tj. ničije.
(Slađan, 30. jun 2022 12:31)
Cak i da bude tako "nicije" to je pobeda Ukrajinaca jer im se ne blokira Odesa pomorskim putem. Odustajanjem od Zmijskog ostrva sva nadanja Rusa o potpunoj kontroli izlaza Ukrajinaca na more pada u vodu. Da ne pricam o spajanju sa separatistickim regionima u Moldaviji.
pre 1 godinu
Ne znam koliko će Putin uspeti u Ukrajini ali jedno sigurno jeste. Ujedinio je i ojačao već malaksali NATO i EU ko niko nikad..
pre 1 godinu
Isto ko što su se i ukrajinski vojnici "evakuisali" iz Mauripolja, Severnodonjecka i sad Lisičanska...
Jedina razlika je u tome što su se Ruski vojnici zaista evakuisali za nijansu drugačije od ukrajinskih...
pre 1 godinu
@Riki
Prekretnice u ratu?
Koliko puta do sad se desila prekretnica?
pre 1 godinu
Jos jedna pobeda, posle pobeda pre Kijevom, Odesom i Hadkovom ,sad su pobedili i na Zmijskom ostrvu. Upisali su se u knjigu pobednika zajedno sa Slobom i nasim vojskovodjama.
pre 1 godinu
el znate da su u Donbasu najveca nova nalazista nafte (pored vec jakih starih) i da je 2014 Ukrajina trebalo da tamo pocne busenja?
(Zoki, 30. jun 2022 08:28)
To što postoje postrojenja za preradu nafte ne znači da ima i nekih ozbiljnijih nalazišta nafte. Nema nafte u Donbasu.
pre 1 godinu
Jel znate da su u Donbasu najveca nova nalazista nafte (pored vec jakih starih) i da je 2014 Ukrajina trebalo da tamo pocne busenja?
(Zoki, 30. jun 2022 08:28)
Hoćeš da kažeš da je ovaj rat klasična otimačina teritorije i resursa, a ne plemenita akcija denacifikacije Ukrajine i pomoći ugnjetavanoj ruskoj manjini? :)
(Drakče, 30. jun 2022 09:12)
To je hteo da kaže, ali mu je premisa potpuno pogrešna. A, kada je premisa pogrešna, onda je i zaključak, obavezno, pogrešan.
Podaci iz 2019.godine kažu da je Ukrajina po potvrđenim rezervama nafte tek na 52.mestu u svetu sa neznatnim količinama..npr. imaju 3,5x manje potvrđenih rezervi sirove nafte nego Danska ili skoro 2x manje nego Rumunija.
Da su u Donbasu otkrivena neka veća nalazišta nafte, koje je Ukrajina trebala da počne da ekspoloatiše 2014.godine, ne brini, to bi se već uveliko pumpalo, ako ne Ukrajinci, onda bi, sigurno, Donbašani i Rusi.
Znači, rat u Donbasu sigurno nije zbog neke, u ovom slučaju, imaginarne nafte, već iz drugih razloga.
pre 1 godinu
Povuci ce se vremenom okupator sa svih zauzetih teritorija ili gotovo svih.
pre 1 godinu
@Predrag Pa naravno da nije, jer nisu Rusi došli Amerikancima na granice, već Amerikanci (Nato) Rusima, tako da je stvar jasna. Sve ostalo je klasična zamena teza, jer je Nato taj koji provocira, izaziva sukobe, destabilizuje države i regione, a ne Rusija.
(Gogi, 30. jun 2022 09:57)
Neko bi se zapitao zašto su bivše članice Varšavskog pakta i bivše sovjetske republike u Evropi odmah potrčale u taj zli NATO i tako dovele NATO do ruskih granica. Zašto se Finska i Švedska ne plaše destabilizacije NATOa nego se plaše ruske čizme?
Nema 100% dobre velike sile. Samo je pitanje ko šta zastupa i od čega imaš najveću korist za svije građane. Mi smo najbolje živeli kada su nam Ameri i Zapad bili saveznici, a najgore kada smo im okrenuli leđa.
Što bi rekli, pametnom dosta :)
pre 1 godinu
@Riki
Kako nedostaju rakete? Svaki dan gadjaju masu ciljeva.
Drugo, brodovi se povukli. Tacno.
Odesu i jug sad gadjaju iz podmornica.
U ratu je izgleda mnogo bolje biti ispod povrsine mora.
pre 1 godinu
Povlace se sa Zmijskog ostrva??
Toliko i jednih i drugih izginulo i sad kao Rusi im daju tek tako.
(Nex, 30. jun 2022 11:33)
Niko nikom ništa ne daje tek tako, kao što ti kažeš ,poenta je da je ostrvo veoma teško držati bez gubitaka.
U prevodu ostaće nakon odlaska ruske vojske (vojnim rečnikom) u tzv. "sivoj zoni" tj. ničije.
pre 1 godinu
Jel znate da su u Donbasu najveca nova nalazista nafte (pored vec jakih starih) i da je 2014 Ukrajina trebalo da tamo pocne busenja?
(Zoki, 30. jun 2022 08:28)
Hoćeš da kažeš da je ovaj rat klasična otimačina teritorije i resursa, a ne plemenita akcija denacifikacije Ukrajine i pomoći ugnjetavanoj ruskoj manjini? :)
pre 1 godinu
Povuci ce se vremenom okupator sa svih zauzetih teritorija ili gotovo svih.
(deda, 30. jun 2022 13:06)
Povući će se znaš kada? Kada se iz EU povuče 120.000 američkih vojnika. U prevodu nikada.
(Vot iss yo nem, 30. jun 2022 19:01)
Americki vojnici su u EU jer su to zemlje NATO-a i nema niko nista protiv njih.
Rusi su u Ukrajini jer ih niko nije zvao.
Uostalom, bili su ruski vojnici i u svim bivsim drzavama Varsavskog pakta. Ni tad ih niko nije tamo zvao. Zato su sve one sada u NATO i EU. Jel ti mozda sad malo jasnije?
pre 1 godinu
kakva bruka velike Rusije!
pre 1 godinu
@gde god je ruska vojska bila, te zemlje patološki mrze ruse ZAUVEK. a sto se amera tice, tu je vec 50-50. npr u juznoj koreji ih gotive. u iraku ih mrze. zavisi kako vam se zalomi.
ali sa rusima, svi ih mrze. svi
(umadbro, 30. jun 2022 20:27)
Zapravo mrze socijalizam kaji je nekadasnja SSSR forsirala. Nisu svojim saveznicima dozvoljavali opciju slobodnog trzista, vec su sprovodili socijalisticku diktaturu. Danas i Rusija posluje sa daleko manjom ulogom drzave u ekonomiji i do skoro su se ubrzano razvijali. Naravno, zato se ovaj rat i morao dogoditi, nekom je zasmetao obim poslovanja izmedju EU i Rusije. Po vrdanju Nemaca i Francuza jasno je da su oni toga svesni, ali ucescem u NATO evropske zemlje zapravo nemaju politicki suverenitet i ne mogu samostalno formirati poziciju prema svom interesu
pre 1 godinu
Svima je jasno da ovaj rat nikako drukčije neće završiti nego sa minimalno povratkom na ono što su rusi držali početkom ove godine, ako ne i sve osim Krima. Ukrajinci neće prestati jačati niti će se bojati nastaviti rat do tog cilja. Rusi neće sporvesti punu mobilizaciju , a bez toga ne mogu ništa.
(zoran, 30. jun 2022 12:56)
Nema ništa od toga, Rusija ovo mora da dobije, a ne brini za mobilizaciju, u Donbasu žive milioni Rusa.
(GoranH, 30. jun 2022 13:38) # Link komentara
I jedva čekaju da budu ranjeni ili ubijeni u ovom besmislenom ratu.
pre 1 godinu
Ako Zekenski ne proglasi Donjecju i Lugansku republiku, po Minskom sporazumu, stice ce Rusi do Dnjepra. Posle ce mu Ameri biti krivi, jer su ga ubedila da ratuje.
pre 1 godinu
kaze ulicne borbe se za sada ne vode,sta to znaci? pa ukrajinska vojska je medju civilima i onda se cude da kad rusi udju ne ostane kamen na kamenu.Zapravo to iscrpljuje rusku vojsku . Inace bi vec oni kolo vodili na granici sa Poljskom.
pre 1 godinu
"Oglasio se Zelenski..." Da li je moguće ? Pa od prethodnog oglašavanja je prošlo tako puno... Minuta.
pre 1 godinu
Pa već jesu. Teksas ti najbolji primer.
(strah i trepet, 30. jun 2022 09:53)
plus kalifornija i još ponešto
(darkwood, 30. jun 2022 10:13)
A Rusiji neko poklonio onoliku državu? :)
pre 1 godinu
Nisam znao za nova nalazišta nafte, zvuči logično, jer rat oko takvih naftnih bogatstava izbija za čas posla, a opravdanje su poziv na odbranu ugroženih stanovnika. Uvek se pozivaju na narod, a u stvari narod im je zadnja briga. Od političara nema gorih ljudi. Od mesnog do onog na samom vrhu, isto važi i za opozicione (kod njih je pravi problem nestrpljenje kada će oni doći na vlast).
(Mancini, 30. jun 2022 09:00)
Ma, nema nikakve nafte tamo. Nema ni starih, ozbiljnijih nalazišta nafte, nikad ih nije ni bilo, kao što nema ni novih.
pre 1 godinu
Nato je i u Srbiji, Iraku, Siriji... zato sto su "pozeljni" tamo.
pre 1 godinu
@A zamislite da Rusi izjave da najavljuju pojačavanje svojih snaga u Meksiku i na Kubi radi širenja kolektivne bezbednosti na svetu? To je taj fazon…
A zamisli ti druškane da je USA napala i razorila 1/4 Meksika.
(Predrag, 30. jun 2022 09:25)
To bi se zvalo širenje demokratije sa kolateralnom štetom i zaštita američkih interesa u Meksiku. Opravdano…
(Slušaj vamo!, 30. jun 2022 10:01)
a mexikancima da zameramo što se opiru agresoru umesto da se predaju i kako ne bi stradali...
(neutralni fe, 30. jun 2022 11:18)
Meksikancima da zamerimo sto zele ceo svet da uvuku u rat, i da zahtevaju, naredjuju prakticno svaki dan?
pre 1 godinu
Jel znate da su u Donbasu najveca nova nalazista nafte (pored vec jakih starih) i da je 2014 Ukrajina trebalo da tamo pocne busenja?
pre 1 godinu
Povukli se sa ostrva jer su ukrajinci dobili od Amera rakete koje to ostrvo pretvaraju u laku metu jer Rusi do danas nisu uspjeli da u taj region uspostave niti PVO niti avijaciju!
pre 1 godinu
Велике количине нафте и гаса су биле у региону јужне украјине али су црпљене много за време СССР-а док нису откривена налазишта по Сибиру.Украјина има сад уз мало куповине довољно.А иначе нит је руско становништво било угрожено нит им је језик брањен.Пре би се могло рећи да су права Украјинаца била угрожена у Донбасу.Сви који су отишли одатле се неће враћати под руску власт да су хтели не би Украјина ни напуштала совјете.Тј Русе.
pre 1 godinu
Smesna kolicina 7000t. Za one koji neznaju to su recimo 4 barze sa Dunava.
pre 1 godinu
@BattaUSA
Ili će se neko, kada se situacija smiri, zapitati "A zašto mi plaćamo NATO kada se opet osećamo ugroženo?" ili "Od kada NATO ima svoju politiku pa se članice usaglašavaju sa njom a ne NATO sa politikom članica?"
pre 1 godinu
Nisu oteli, to je specijalna operacija zamrzavanja imovine ruskih tajkuna.
pre 1 godinu
Bežanija sa zmijskog ostrvo je dokaz kako su protiv brodske rakete dobre, jer ne da je potopljen ruski ponos u crnom moru, ruski brodovi su potpuno sad beskorisni.
pre 1 godinu
Ne mlati praznu slamu. Samo bolesnici i prosta masa veruje u takve budalastine koje treses. Uostalom, Rusi ne bi ni stigli do Berlina da nije postojao dogovor sa Saveznicima i zvao se Lend-Lease, kojim su dobili nenormalno veliku pomoc u oruzju, vozilima, hrani i sirovinama. Tebi trebaju knjige, Holivud je nesto drugo.
(Rezident, 30. jun 2022 22:15)
Ta "nenormalno velika" pomoc je 4% sve tehnike koju je Rusija proizvela. Da, jeste zaista velika pomoc generalno, ali treba to staviti u kontekst.
pre 1 godinu
Svima je jasno da ovaj rat nikako drukčije neće završiti nego sa minimalno povratkom na ono što su rusi držali početkom ove godine, ako ne i sve osim Krima. Ukrajinci neće prestati jačati niti će se bojati nastaviti rat do tog cilja. Rusi neće sporvesti punu mobilizaciju , a bez toga ne mogu ništa.
pre 1 godinu
Povlace se sa Zmijskog ostrva??
Toliko i jednih i drugih izginulo i sad kao Rusi im daju tek tako.
pre 1 godinu
Najavljujem da će SAD poboljšati položaj naših snaga u Evropi, odgovoriti na promenu bezbednosnog okruženja i ojačati našu kolektivnu bezbednost.
A zamislite da Rusi izjave da najavljuju pojačavanje svojih snaga u Meksiku i na Kubi radi širenja kolektivne bezbednosti na svetu? To je taj fazon…
(Loznica, Gučevo, Cer…, 30. jun 2022 08:46)
Mogu da zamislim, ako Meksiko pozove Ruse. To se ipak ne dogadja, a ovo drugo se dogodilo. Zemlje zapadne Evrope se zapravo svim silama trude da zadrze americko prisustvo, jer im zamenjuje sopstvene troskove i gubitke sopstvenih zivota. To se u EU vidi sasvim suprotno nego ovde, a svako zatvaranje ili smanjivanje americke vojne baze se posmatra kao zatvaranje neke ogromne, vazne kompanije, pa i gore od toga.
pre 1 godinu
gde god je ruska vojska bila, te zemlje patološki mrze ruse ZAUVEK. a sto se amera tice, tu je vec 50-50. npr u juznoj koreji ih gotive. u iraku ih mrze. zavisi kako vam se zalomi.
ali sa rusima, svi ih mrze. svi
pre 1 godinu
Bežanija sa zmijskog ostrvo je dokaz kako su protiv brodske rakete dobre, jer ne da je potopljen ruski ponos u crnom moru, ruski brodovi su potpuno sad beskorisni.
(The end, 30. jun 2022 11:18)
Ostrvo je bilo veoma teško braniti,bez gubitaka jer je otvoreno sa svih strana.
A i površinski je veoma malo, tako da je idealna meta.
Ukrajina ima čime da ga non-stop napada, a tu je i NATO koji dronovima pomaže sa konstantnim nadgledanjem i praćenjem ciljeva ,dostavkom dalekometnih francuskih cezara je ionako tešku situaciju još više otežalo, i Rusi su napokon shvatili da u ovakvom odnosu snaga bi bilo suludo i samoubistveno držati ostrvo.
No sa druge strane,nakon odlaska ruske vojske,baš me živo zanima da vidim kako će ga zauzeti ukrajinci, Rusi isto tako imaju sva moguća sredstva da biju nemilice po ostrvu ,i najverovatnije će ostrvo u budućnosti ostati ničije, sve dok jedna od strana u sukobu ne ojača toliko da može da zaštiti ostrvo u potpunosti od protivničkih projektila.
(Goran, 30. jun 2022 11:53)
Ja sam pre par dana najavio da Ukrajinci preuzimaju Zmijsko Ostrvo uz pomoc NATO, da otvore ‘izvoz pšenice i uvoz nekih drugih potrepština, u Odesu.
Kakve Rusi mogucnosti imaju? Mornarica im se povukla na 300 Km od obale posle svih gubitaka. Sta će biti kad se stave nove raketne baterije na ostrvo Ukraijinci? Risi mogu samo da ga gadjaju dalekometnim raketama, a tih im polako pocinje da nedostaje. Mozda smo očevici prekretnice u ovom ratu, vreme će pokazati.
pre 1 godinu
@A zamislite da Rusi izjave da najavljuju pojačavanje svojih snaga u Meksiku i na Kubi radi širenja kolektivne bezbednosti na svetu? To je taj fazon…
A zamisli ti druškane da je USA napala i razorila 1/4 Meksika.
pre 1 godinu
Dogovor da se deblokira luka u Odesi, postignut je uz saglasnost Turkse , Rusije i Ukrajine..i UN taki, da je rusko napuštanje Zmijskog ostrva..korak u tom pravcu.
pre 1 godinu
Hvala Putinu! NATO je vec bio u krizi jer je njegovo postojanje dovedeno u pitanju, ali zahvaljujuci Putinu, ne samo da je preziveo nego ce se prosiriti novin clanica, sto znaci nema zime za NATO! Hvala Putinu!
pre 1 godinu
Ne mlati praznu slamu. Samo bolesnici i prosta masa veruje u takve budalastine koje treses. Uostalom, Rusi ne bi ni stigli do Berlina da nije postojao dogovor sa Saveznicima i zvao se Lend-Lease, kojim su dobili nenormalno veliku pomoc u oruzju, vozilima, hrani i sirovinama. Tebi trebaju knjige, Holivud je nesto drugo.
(Rezident, 30. jun 2022 22:15)
Ta "nenormalno velika" pomoc je 4% sve tehnike koju je Rusija proizvela. Da, jeste zaista velika pomoc generalno, ali treba to staviti u kontekst.
(Dule, 30. jun 2022 22:34)
Vidim da ne znas. 4%... NIsi normalan.
Samo par podataka:
-SAD je SSSR-u obezbedio vise od 1/3 upotrebljenog eksploziva za vreme rata
- SAD i VB su obezbedili 55% aluminijuma i vise od 80% bakra koje su Rusi upo9trebili u ratu.
- SAD su poslale 57% kerozina koji je upotrebljen u ratu
- Do kraja rata, skoro 33% vozila u Crvenoj Armiji su bila ona koja su dobijena preko Lend-Lease programa...
- Zeleznica ne bi postojala bez isporuke lokomotiva i teretnih vagona, a njihov broj me sramota da kazem jer ne bi verovali...
Tako da tih tvojih 4% okaci macku o rep.
Vise objektivnosti, molim.
pre 1 godinu
@A zamislite da Rusi izjave da najavljuju pojačavanje svojih snaga u Meksiku i na Kubi radi širenja kolektivne bezbednosti na svetu? To je taj fazon…
A zamisli ti druškane da je USA napala i razorila 1/4 Meksika.
(Predrag, 30. jun 2022 09:25)
To bi se zvalo širenje demokratije sa kolateralnom štetom i zaštita američkih interesa u Meksiku. Opravdano…
(Slušaj vamo!, 30. jun 2022 10:01)
a mexikancima da zameramo što se opiru agresoru umesto da se predaju i kako ne bi stradali...
pre 1 godinu
Jel znate da su u Donbasu najveca nova nalazista nafte (pored vec jakih starih) i da je 2014 Ukrajina trebalo da tamo pocne busenja?
(Zoki, 30. jun 2022 08:28)
Da su Ukrajinci to počeli eksploatisati uz "pomoć" zapada u kombinaciji sa promenom vlasti, Ruski gas bi postao nebitan.
pre 1 godinu
Generalno, rusofile karakteriše neobrazovanost, zatucanost, primitivizam, agresivnost..., to je jednostavno tako. Na suprotstavjenoj strani, natofili ih u svemu ovome šiju makar x5.
Blago nama sa njima...
pre 1 godinu
mi da palimo svece Titu svaki dan jer nas 48 oslobodio ruskog jarma.A ovi ,danas,sto zele da se podjarme,ene im,avijoni lete za moskvu,a mogu i peske za voljenu im Rusiju.Ali da ih razocaram,Rusi,sem politicara,niti nas vole ,niti cene.Zato su i glasali za sankcije nama umesto da ih blokiraju,zato nam nisu pomogli nista 99.Ja sam onda govorio,dok su nas svi bombardovali,dobro je,kad nad i rusi ne bombarduju.Uzgred,oni najvise vole bugare,a najvise zaziru od finaca i najvise mrze poljake...
pre 1 godinu
Izgled da je dogovor vec na stolu.
Rusi da odustanu od ODESE a Ukrainci da se odreknu Donbasa
pre 1 godinu
Za naftu možda ali su pronadjene velike rezerve gasa upravo oko Krima i na jugoistoku.
pre 1 godinu
kako neće kad su od rusa izgubili rat kao kolaboratori nacista i dobili okupaciju. a sa nekima istorijski ratovali mnogo puta (poljaci). manje holivuda, više knjiga.
(darkwood, 30. jun 2022 20:57)
mađarski ustanak 1956 ?
praško proleće 1968 ?
manje Sputnik i telegram, više knjige.
pre 1 godinu
Bijeg Rusa sa Zmijskog ostrva ili dogovor sa Kijevom u stilu ostavite nam Odesu, a vi uzmite do Dnjepra. Јer, ovo povlacenje znaci da Rusi dizu ruke od Odese. Raspad sistema ili tajni dogovor?
pre 1 godinu
kako neće kad su od rusa izgubili rat kao kolaboratori nacista i dobili okupaciju. a sa nekima istorijski ratovali mnogo puta (poljaci). manje holivuda, više knjiga.
(darkwood, 30. jun 2022 20:57)
Ne mlati praznu slamu. Samo bolesnici i prosta masa veruje u takve budalastine koje treses. Uostalom, Rusi ne bi ni stigli do Berlina da nije postojao dogovor sa Saveznicima i zvao se Lend-Lease, kojim su dobili nenormalno veliku pomoc u oruzju, vozilima, hrani i sirovinama. Tebi trebaju knjige, Holivud je nesto drugo.
pre 1 godinu
A zamisli ti druškane da je USA napala i razorila 1/4 Meksika.
(Predrag, 30. jun 2022 09:25)
Pa već jesu. Teksas ti najbolji primer.
(strah i trepet, 30. jun 2022 09:53)
Sjećam se perioda kad je Dušan Silni išao od kneza do kneza, zarakijaju se, najedu se prasetine i onda diplomatskim putem naš Dule dobije teritoriju na tri mora. Kažu da je bio duhovit i da su ljudi bukvalno nudili svoje posjede jer nisu mogli odoljeti šarmu. Nije nikoga napao, nije mu trebala vojska, sve je sam rješavao. Nažalost, naiđe neka nejač poslije njega i ostadosmo bez tih teritorija, inače svaki Srbin je najponosniji na taj istorijski period.
pre 1 godinu
svetski putnik
Ne pobeđuje niti gubi iko, već je sada otvoren put svim brodovima da isolovljavaju sa žitom i nema kuknjave više i praznih opravdanja.
(Misibirac, 30. jun 2022 17:20)
Otvoren je put jer su Rusi odustali od osvajanja Ukrajine po Crnom moru, povlače se odatle što je pametno za njih inače bi zaista bili jedini odgovorni za III svetski rat.
pre 1 godinu
@Billy the Kid
A u tvom buretu nisi cuo da su angazovali cecenske placenike i ekipu iz Wagnera?
pre 1 godinu
Cestitke Ukraini za oslobodenje Zmijskog ostrva.
Strateski mnogo vazan cin. Odbranili su status morske zemlje i spasili Odesu.
pre 1 godinu
Trebamo stati zvanicno uz Ukrajinu za nase dobro,
pre 1 godinu
kakva bruka velike Rusije!
pre 1 godinu
Polako ali sigurno Rusija tone zapad sve jaci,mnogo se preracunala Rusija
pre 1 godinu
Велике количине нафте и гаса су биле у региону јужне украјине али су црпљене много за време СССР-а док нису откривена налазишта по Сибиру.Украјина има сад уз мало куповине довољно.А иначе нит је руско становништво било угрожено нит им је језик брањен.Пре би се могло рећи да су права Украјинаца била угрожена у Донбасу.Сви који су отишли одатле се неће враћати под руску власт да су хтели не би Украјина ни напуштала совјете.Тј Русе.
pre 1 godinu
Povlace se sa Zmijskog ostrva??
Toliko i jednih i drugih izginulo i sad kao Rusi im daju tek tako.
(Nex, 30. jun 2022 11:33)
Niko nikom ništa ne daje tek tako, kao što ti kažeš ,poenta je da je ostrvo veoma teško držati bez gubitaka.
U prevodu ostaće nakon odlaska ruske vojske (vojnim rečnikom) u tzv. "sivoj zoni" tj. ničije.
(Slađan, 30. jun 2022 12:31)
Cak i da bude tako "nicije" to je pobeda Ukrajinaca jer im se ne blokira Odesa pomorskim putem. Odustajanjem od Zmijskog ostrva sva nadanja Rusa o potpunoj kontroli izlaza Ukrajinaca na more pada u vodu. Da ne pricam o spajanju sa separatistickim regionima u Moldaviji.
pre 1 godinu
Povuci ce se vremenom okupator sa svih zauzetih teritorija ili gotovo svih.
(deda, 30. jun 2022 13:06)
Povući će se znaš kada? Kada se iz EU povuče 120.000 američkih vojnika. U prevodu nikada.
(Vot iss yo nem, 30. jun 2022 19:01)
Americki vojnici su u EU jer su to zemlje NATO-a i nema niko nista protiv njih.
Rusi su u Ukrajini jer ih niko nije zvao.
Uostalom, bili su ruski vojnici i u svim bivsim drzavama Varsavskog pakta. Ni tad ih niko nije tamo zvao. Zato su sve one sada u NATO i EU. Jel ti mozda sad malo jasnije?
pre 1 godinu
Povuci ce se vremenom okupator sa svih zauzetih teritorija ili gotovo svih.
pre 1 godinu
@A zamislite da Rusi izjave da najavljuju pojačavanje svojih snaga u Meksiku i na Kubi radi širenja kolektivne bezbednosti na svetu? To je taj fazon…
A zamisli ti druškane da je USA napala i razorila 1/4 Meksika.
pre 1 godinu
Izgled da je dogovor vec na stolu.
Rusi da odustanu od ODESE a Ukrainci da se odreknu Donbasa
pre 1 godinu
Svima je jasno da ovaj rat nikako drukčije neće završiti nego sa minimalno povratkom na ono što su rusi držali početkom ove godine, ako ne i sve osim Krima. Ukrajinci neće prestati jačati niti će se bojati nastaviti rat do tog cilja. Rusi neće sporvesti punu mobilizaciju , a bez toga ne mogu ništa.
pre 1 godinu
A jesi znao da slucajno bas u toj regiji oduvek zivi rusko stanovnistvo? I eto slucajnosti bas njega od 2014 bombarduju, ubijaju, proteruju, zatvaraju.
(kejdl, 30. jun 2022 09:38
Ah ti Ukrajinci... Prvo su hteli da se odvoje od majke Rusije, pa onda nisu gledali skrštenih ruku pokušaj otcepljenja njihove teritorije, a sada nisu hteli da cvećem dočekaju Ruse. Stvarno čudan narod...
pre 1 godinu
svetski putnik
Ne pobeđuje niti gubi iko, već je sada otvoren put svim brodovima da isolovljavaju sa žitom i nema kuknjave više i praznih opravdanja.
(Misibirac, 30. jun 2022 17:20)
Otvoren je put jer su Rusi odustali od osvajanja Ukrajine po Crnom moru, povlače se odatle što je pametno za njih inače bi zaista bili jedini odgovorni za III svetski rat.
pre 1 godinu
Bežanija sa zmijskog ostrvo je dokaz kako su protiv brodske rakete dobre, jer ne da je potopljen ruski ponos u crnom moru, ruski brodovi su potpuno sad beskorisni.
(The end, 30. jun 2022 11:18)
Ostrvo je bilo veoma teško braniti,bez gubitaka jer je otvoreno sa svih strana.
A i površinski je veoma malo, tako da je idealna meta.
Ukrajina ima čime da ga non-stop napada, a tu je i NATO koji dronovima pomaže sa konstantnim nadgledanjem i praćenjem ciljeva ,dostavkom dalekometnih francuskih cezara je ionako tešku situaciju još više otežalo, i Rusi su napokon shvatili da u ovakvom odnosu snaga bi bilo suludo i samoubistveno držati ostrvo.
No sa druge strane,nakon odlaska ruske vojske,baš me živo zanima da vidim kako će ga zauzeti ukrajinci, Rusi isto tako imaju sva moguća sredstva da biju nemilice po ostrvu ,i najverovatnije će ostrvo u budućnosti ostati ničije, sve dok jedna od strana u sukobu ne ojača toliko da može da zaštiti ostrvo u potpunosti od protivničkih projektila.
(Goran, 30. jun 2022 11:53)
Ja sam pre par dana najavio da Ukrajinci preuzimaju Zmijsko Ostrvo uz pomoc NATO, da otvore ‘izvoz pšenice i uvoz nekih drugih potrepština, u Odesu.
Kakve Rusi mogucnosti imaju? Mornarica im se povukla na 300 Km od obale posle svih gubitaka. Sta će biti kad se stave nove raketne baterije na ostrvo Ukraijinci? Risi mogu samo da ga gadjaju dalekometnim raketama, a tih im polako pocinje da nedostaje. Mozda smo očevici prekretnice u ovom ratu, vreme će pokazati.
pre 1 godinu
Generalno, rusofile karakteriše neobrazovanost, zatucanost, primitivizam, agresivnost..., to je jednostavno tako. Na suprotstavjenoj strani, natofili ih u svemu ovome šiju makar x5.
Blago nama sa njima...
pre 1 godinu
gde god je ruska vojska bila, te zemlje patološki mrze ruse ZAUVEK. a sto se amera tice, tu je vec 50-50. npr u juznoj koreji ih gotive. u iraku ih mrze. zavisi kako vam se zalomi.
ali sa rusima, svi ih mrze. svi
pre 1 godinu
Nisu oteli, to je specijalna operacija zamrzavanja imovine ruskih tajkuna.
pre 1 godinu
Hvala Putinu! NATO je vec bio u krizi jer je njegovo postojanje dovedeno u pitanju, ali zahvaljujuci Putinu, ne samo da je preziveo nego ce se prosiriti novin clanica, sto znaci nema zime za NATO! Hvala Putinu!
pre 1 godinu
Ne znam koliko će Putin uspeti u Ukrajini ali jedno sigurno jeste. Ujedinio je i ojačao već malaksali NATO i EU ko niko nikad..
pre 1 godinu
Jel znate da su u Donbasu najveca nova nalazista nafte (pored vec jakih starih) i da je 2014 Ukrajina trebalo da tamo pocne busenja?
(Zoki, 30. jun 2022 08:28)
Hoćeš da kažeš da je ovaj rat klasična otimačina teritorije i resursa, a ne plemenita akcija denacifikacije Ukrajine i pomoći ugnjetavanoj ruskoj manjini? :)
pre 1 godinu
mi da palimo svece Titu svaki dan jer nas 48 oslobodio ruskog jarma.A ovi ,danas,sto zele da se podjarme,ene im,avijoni lete za moskvu,a mogu i peske za voljenu im Rusiju.Ali da ih razocaram,Rusi,sem politicara,niti nas vole ,niti cene.Zato su i glasali za sankcije nama umesto da ih blokiraju,zato nam nisu pomogli nista 99.Ja sam onda govorio,dok su nas svi bombardovali,dobro je,kad nad i rusi ne bombarduju.Uzgred,oni najvise vole bugare,a najvise zaziru od finaca i najvise mrze poljake...
pre 1 godinu
Bežanija sa zmijskog ostrvo je dokaz kako su protiv brodske rakete dobre, jer ne da je potopljen ruski ponos u crnom moru, ruski brodovi su potpuno sad beskorisni.
pre 1 godinu
Jos jedna pobeda, posle pobeda pre Kijevom, Odesom i Hadkovom ,sad su pobedili i na Zmijskom ostrvu. Upisali su se u knjigu pobednika zajedno sa Slobom i nasim vojskovodjama.
pre 1 godinu
Svima je jasno da ovaj rat nikako drukčije neće završiti nego sa minimalno povratkom na ono što su rusi držali početkom ove godine, ako ne i sve osim Krima. Ukrajinci neće prestati jačati niti će se bojati nastaviti rat do tog cilja. Rusi neće sporvesti punu mobilizaciju , a bez toga ne mogu ništa.
(zoran, 30. jun 2022 12:56)
Nema ništa od toga, Rusija ovo mora da dobije, a ne brini za mobilizaciju, u Donbasu žive milioni Rusa.
(GoranH, 30. jun 2022 13:38) # Link komentara
I jedva čekaju da budu ranjeni ili ubijeni u ovom besmislenom ratu.
pre 1 godinu
kako neće kad su od rusa izgubili rat kao kolaboratori nacista i dobili okupaciju. a sa nekima istorijski ratovali mnogo puta (poljaci). manje holivuda, više knjiga.
(darkwood, 30. jun 2022 20:57)
Ne mlati praznu slamu. Samo bolesnici i prosta masa veruje u takve budalastine koje treses. Uostalom, Rusi ne bi ni stigli do Berlina da nije postojao dogovor sa Saveznicima i zvao se Lend-Lease, kojim su dobili nenormalno veliku pomoc u oruzju, vozilima, hrani i sirovinama. Tebi trebaju knjige, Holivud je nesto drugo.
pre 1 godinu
Svaki pokusaj Ukrajinskog uzimanja Zmijskog ostrva se zavrsio jadno.
Rusi se povukli sa zmijskog ostrva kako Ukrajina ne bi mogla da kaze da joj Rusija brani da izveze zito.
pre 1 godinu
Ne mlati praznu slamu. Samo bolesnici i prosta masa veruje u takve budalastine koje treses. Uostalom, Rusi ne bi ni stigli do Berlina da nije postojao dogovor sa Saveznicima i zvao se Lend-Lease, kojim su dobili nenormalno veliku pomoc u oruzju, vozilima, hrani i sirovinama. Tebi trebaju knjige, Holivud je nesto drugo.
(Rezident, 30. jun 2022 22:15)
Ta "nenormalno velika" pomoc je 4% sve tehnike koju je Rusija proizvela. Da, jeste zaista velika pomoc generalno, ali treba to staviti u kontekst.
(Dule, 30. jun 2022 22:34)
Vidim da ne znas. 4%... NIsi normalan.
Samo par podataka:
-SAD je SSSR-u obezbedio vise od 1/3 upotrebljenog eksploziva za vreme rata
- SAD i VB su obezbedili 55% aluminijuma i vise od 80% bakra koje su Rusi upo9trebili u ratu.
- SAD su poslale 57% kerozina koji je upotrebljen u ratu
- Do kraja rata, skoro 33% vozila u Crvenoj Armiji su bila ona koja su dobijena preko Lend-Lease programa...
- Zeleznica ne bi postojala bez isporuke lokomotiva i teretnih vagona, a njihov broj me sramota da kazem jer ne bi verovali...
Tako da tih tvojih 4% okaci macku o rep.
Vise objektivnosti, molim.
pre 1 godinu
kako neće kad su od rusa izgubili rat kao kolaboratori nacista i dobili okupaciju. a sa nekima istorijski ratovali mnogo puta (poljaci). manje holivuda, više knjiga.
(darkwood, 30. jun 2022 20:57)
mađarski ustanak 1956 ?
praško proleće 1968 ?
manje Sputnik i telegram, više knjige.
pre 1 godinu
Povlace se sa Zmijskog ostrva??
Toliko i jednih i drugih izginulo i sad kao Rusi im daju tek tako.
(Nex, 30. jun 2022 11:33)
To ostrvo nije ni držano zbog strateškog već propagandnog značaja ... a za propagandom više ne postoji potreba, Rusija melje Donbas.
pre 1 godinu
A zamisli ti druškane da je USA napala i razorila 1/4 Meksika.
(Predrag, 30. jun 2022 09:25)
Pa već jesu. Teksas ti najbolji primer.
(strah i trepet, 30. jun 2022 09:53)
Sjećam se perioda kad je Dušan Silni išao od kneza do kneza, zarakijaju se, najedu se prasetine i onda diplomatskim putem naš Dule dobije teritoriju na tri mora. Kažu da je bio duhovit i da su ljudi bukvalno nudili svoje posjede jer nisu mogli odoljeti šarmu. Nije nikoga napao, nije mu trebala vojska, sve je sam rješavao. Nažalost, naiđe neka nejač poslije njega i ostadosmo bez tih teritorija, inače svaki Srbin je najponosniji na taj istorijski period.
pre 1 godinu
Najavljujem da će SAD poboljšati položaj naših snaga u Evropi, odgovoriti na promenu bezbednosnog okruženja i ojačati našu kolektivnu bezbednost.
A zamislite da Rusi izjave da najavljuju pojačavanje svojih snaga u Meksiku i na Kubi radi širenja kolektivne bezbednosti na svetu? To je taj fazon…
(Loznica, Gučevo, Cer…, 30. jun 2022 08:46)
Mogu da zamislim, ako Meksiko pozove Ruse. To se ipak ne dogadja, a ovo drugo se dogodilo. Zemlje zapadne Evrope se zapravo svim silama trude da zadrze americko prisustvo, jer im zamenjuje sopstvene troskove i gubitke sopstvenih zivota. To se u EU vidi sasvim suprotno nego ovde, a svako zatvaranje ili smanjivanje americke vojne baze se posmatra kao zatvaranje neke ogromne, vazne kompanije, pa i gore od toga.
pre 1 godinu
Svima je jasno da ovaj rat nikako drukčije neće završiti nego sa minimalno povratkom na ono što su rusi držali početkom ove godine, ako ne i sve osim Krima. Ukrajinci neće prestati jačati niti će se bojati nastaviti rat do tog cilja. Rusi neće sporvesti punu mobilizaciju , a bez toga ne mogu ništa.
(zoran, 30. jun 2022 12:56)
Nema ništa od toga, Rusija ovo mora da dobije, a ne brini za mobilizaciju, u Donbasu žive milioni Rusa.
pre 1 godinu
Bijeg Rusa sa Zmijskog ostrva ili dogovor sa Kijevom u stilu ostavite nam Odesu, a vi uzmite do Dnjepra. Јer, ovo povlacenje znaci da Rusi dizu ruke od Odese. Raspad sistema ili tajni dogovor?
pre 1 godinu
Rusija je nudila slobodnu isporuku zita ukrajinskim brodovima! Ali da ih prilikom povratka kontrolisu Rusi, da se ne bi taj nacin iskoristio za dostavljanje oruzja natrag!
Odbili. Kao nemaju prava na to. Znaci imaju nameru da i tako doturaju oruzje ogromnim brodovima.
Drugo, Ukrajina odbija da razminira Odesu.
I posle krive Rusiju za nestasicu hrane u svetu.
A i njima uveli sankcije na isporuku zita brodovima.
Vec vidjeno.
pre 1 godinu
Povukli se sa ostrva jer su ukrajinci dobili od Amera rakete koje to ostrvo pretvaraju u laku metu jer Rusi do danas nisu uspjeli da u taj region uspostave niti PVO niti avijaciju!
pre 1 godinu
@Predrag Pa naravno da nije, jer nisu Rusi došli Amerikancima na granice, već Amerikanci (Nato) Rusima, tako da je stvar jasna. Sve ostalo je klasična zamena teza, jer je Nato taj koji provocira, izaziva sukobe, destabilizuje države i regione, a ne Rusija.
(Gogi, 30. jun 2022 09:57)
Neko bi se zapitao zašto su bivše članice Varšavskog pakta i bivše sovjetske republike u Evropi odmah potrčale u taj zli NATO i tako dovele NATO do ruskih granica. Zašto se Finska i Švedska ne plaše destabilizacije NATOa nego se plaše ruske čizme?
Nema 100% dobre velike sile. Samo je pitanje ko šta zastupa i od čega imaš najveću korist za svije građane. Mi smo najbolje živeli kada su nam Ameri i Zapad bili saveznici, a najgore kada smo im okrenuli leđa.
Što bi rekli, pametnom dosta :)
pre 1 godinu
Nema ništa od toga, Rusija ovo mora da dobije, a ne brini za mobilizaciju, u Donbasu žive milioni Rusa.
(GoranH, 30. jun 2022 13:38) # Link komentara
I jedva čekaju da budu ranjeni ili ubijeni u ovom besmislenom ratu.
(Marijan, 30. jun 2022 14:40)
A zašto bi Rusi ikoga mobilisali šta će ima dodatna vojska ?! Ukrajinci odustaju polako od rata i više glavni cilj NATO pakta i nije da pobede Rusiju već da zamaskiraju situaciju....
Da Rusima treba vojske ubacili bi dobrovoljce iz Rusije ili sa bliskog istoka, Sirije itd.
pre 1 godinu
Jel znate da su u Donbasu najveca nova nalazista nafte (pored vec jakih starih) i da je 2014 Ukrajina trebalo da tamo pocne busenja?
pre 1 godinu
Bitno je napomenuti da Ukrajina vise ne kontrolise cetvrtinu svoje teritorije.Takodje,sve te teritorije polako prelaze na ruski sistem,valutu,banke,vojska i policija od lokalnog stanovnistva.A to znaci da Ukrajina nema vise od 30 miliona stanovnika.I jos nesto,Ukrajina se utvrdjivala na prostoru Donbasa vec vise od 8 godina,a najaca utvrdjenja su bila:Severodonjeck,Lisicinsk,Kramatorsk,Avdejevka,Slavjansk,Izjum.Tri su srusena,ostala jos tri.
pre 1 godinu
Bežanija sa zmijskog ostrvo je dokaz kako su protiv brodske rakete dobre, jer ne da je potopljen ruski ponos u crnom moru, ruski brodovi su potpuno sad beskorisni.
(The end, 30. jun 2022 11:18)
Ako je tako, onda bi Ukrajinci trebalo da postave svoje naoruzanje na Zmijskom ostrvu, jel tako?
pre 1 godinu
Najavljujem da će SAD poboljšati položaj naših snaga u Evropi, odgovoriti na promenu bezbednosnog okruženja i ojačati našu kolektivnu bezbednost.
A zamislite da Rusi izjave da najavljuju pojačavanje svojih snaga u Meksiku i na Kubi radi širenja kolektivne bezbednosti na svetu? To je taj fazon…
pre 1 godinu
NEUTRALNOST i tačka. Kao Austrija. Ende.
pre 1 godinu
@Predrag Pa naravno da nije, jer nisu Rusi došli Amerikancima na granice, već Amerikanci (Nato) Rusima, tako da je stvar jasna. Sve ostalo je klasična zamena teza, jer je Nato taj koji provocira, izaziva sukobe, destabilizuje države i regione, a ne Rusija.
pre 1 godinu
Zoki
A jesi znao da slucajno bas u toj regiji oduvek zivi rusko stanovnistvo? I eto slucajnosti bas njega od 2014 bombarduju, ubijaju, proteruju, zatvaraju.
pre 1 godinu
Rusi, nije to specijalna operacija. Vidite da se neki ljute.
Nazovite to humanitarnom intervencijom. Po uzoru na amerikance.
Onda nema ljutis.
pre 1 godinu
Povuci ce se vremenom okupator sa svih zauzetih teritorija ili gotovo svih.
(deda, 30. jun 2022 13:06)
Povući će se znaš kada? Kada se iz EU povuče 120.000 američkih vojnika. U prevodu nikada.
pre 1 godinu
Ne mlati praznu slamu. Samo bolesnici i prosta masa veruje u takve budalastine koje treses. Uostalom, Rusi ne bi ni stigli do Berlina da nije postojao dogovor sa Saveznicima i zvao se Lend-Lease, kojim su dobili nenormalno veliku pomoc u oruzju, vozilima, hrani i sirovinama. Tebi trebaju knjige, Holivud je nesto drugo.
(Rezident, 30. jun 2022 22:15)
Ta "nenormalno velika" pomoc je 4% sve tehnike koju je Rusija proizvela. Da, jeste zaista velika pomoc generalno, ali treba to staviti u kontekst.
pre 1 godinu
Nema 100% dobre velike sile. Samo je pitanje ko šta zastupa i od čega imaš najveću korist za svije građane. Mi smo najbolje živeli kada su nam Ameri i Zapad bili saveznici, a najgore kada smo im okrenuli leđa.
Što bi rekli, pametnom dosta :)
(Drakče, 30. jun 2022 11:13)
slazem se da smo (i bismo) ziveli mnogo bolje uz zapadnu podrsku ali nismo samo mi njima okrenuli ledja nego su se i oni okrenuli protiv nas. izabrali su stranu devedesetih, a to je uvek bila strana protiv koje su se srbi borili. to je bila tada njihova procena da im je najpametnije ciniti, a mi nismo nista uradili da ih razuverimo, naprotiv. na kraju, nisu nam mnogo izbora ostavili nego da budemo uz one koji nas barem ne bombarduju. a da je srbija devedesetih vodila ultra glupu spoljnu politiku i da smo mogli mnogo pametnije sve odraditi, to stoji.
pre 1 godinu
@Billy the Kid
A u tvom buretu nisi cuo da su angazovali cecenske placenike i ekipu iz Wagnera?
pre 1 godinu
Pa već jesu. Teksas ti najbolji primer.
(strah i trepet, 30. jun 2022 09:53)
plus kalifornija i još ponešto
(darkwood, 30. jun 2022 10:13)
A Rusiji neko poklonio onoliku državu? :)
pre 1 godinu
A zamisli ti druškane da je USA napala i razorila 1/4 Meksika.
(Predrag, 30. jun 2022 09:25)
Pa već jesu. Teksas ti najbolji primer.
pre 1 godinu
@A zamislite da Rusi izjave da najavljuju pojačavanje svojih snaga u Meksiku i na Kubi radi širenja kolektivne bezbednosti na svetu? To je taj fazon…
A zamisli ti druškane da je USA napala i razorila 1/4 Meksika.
(Predrag, 30. jun 2022 09:25)
To bi se zvalo širenje demokratije sa kolateralnom štetom i zaštita američkih interesa u Meksiku. Opravdano…
pre 1 godinu
Dogovor da se deblokira luka u Odesi, postignut je uz saglasnost Turkse , Rusije i Ukrajine..i UN taki, da je rusko napuštanje Zmijskog ostrva..korak u tom pravcu.
pre 1 godinu
@A zamislite da Rusi izjave da najavljuju pojačavanje svojih snaga u Meksiku i na Kubi radi širenja kolektivne bezbednosti na svetu? To je taj fazon…
A zamisli ti druškane da je USA napala i razorila 1/4 Meksika.
(Predrag, 30. jun 2022 09:25)
To bi se zvalo širenje demokratije sa kolateralnom štetom i zaštita američkih interesa u Meksiku. Opravdano…
(Slušaj vamo!, 30. jun 2022 10:01)
a mexikancima da zameramo što se opiru agresoru umesto da se predaju i kako ne bi stradali...
(neutralni fe, 30. jun 2022 11:18)
Meksikancima da zamerimo sto zele ceo svet da uvuku u rat, i da zahtevaju, naredjuju prakticno svaki dan?
pre 1 godinu
Što niste ovako brojali ratne dane u Iráku, Avganistanu, Siriji...
pre 1 godinu
Isto ko što su se i ukrajinski vojnici "evakuisali" iz Mauripolja, Severnodonjecka i sad Lisičanska...
Jedina razlika je u tome što su se Ruski vojnici zaista evakuisali za nijansu drugačije od ukrajinskih...
pre 1 godinu
Jel znate da su u Donbasu najveca nova nalazista nafte (pored vec jakih starih) i da je 2014 Ukrajina trebalo da tamo pocne busenja?
(Zoki, 30. jun 2022 08:28)
Znamo da su rude tamo. Otud najveća čeličana baš u priobalnom gradu. Ista stvar ti je i sa Kosovom, Libijom, Sirijom, Afganistanom, Venecuelnom itd.
Šta si ono hteo da nam kažeš?
pre 1 godinu
Jel znate da su u Donbasu najveca nova nalazista nafte (pored vec jakih starih) i da je 2014 Ukrajina trebalo da tamo pocne busenja?
(Zoki, 30. jun 2022 08:28)
Da su Ukrajinci to počeli eksploatisati uz "pomoć" zapada u kombinaciji sa promenom vlasti, Ruski gas bi postao nebitan.
pre 1 godinu
Nisam znao za nova nalazišta nafte, zvuči logično, jer rat oko takvih naftnih bogatstava izbija za čas posla, a opravdanje su poziv na odbranu ugroženih stanovnika. Uvek se pozivaju na narod, a u stvari narod im je zadnja briga. Od političara nema gorih ljudi. Od mesnog do onog na samom vrhu, isto važi i za opozicione (kod njih je pravi problem nestrpljenje kada će oni doći na vlast).
pre 1 godinu
gotovo je ovo,Lisicansk za dan,dva pada,za slag na tortu ostavljena Odesa.
pre 1 godinu
Cestitke Ukraini za oslobodenje Zmijskog ostrva.
Strateski mnogo vazan cin. Odbranili su status morske zemlje i spasili Odesu.
pre 1 godinu
gde god je ruska vojska bila, te zemlje patološki mrze ruse ZAUVEK. a sto se amera tice, tu je vec 50-50. npr u juznoj koreji ih gotive. u iraku ih mrze. zavisi kako vam se zalomi.
ali sa rusima, svi ih mrze. svi
(umadbro, 30. jun 2022 20:27)
kako neće kad su od rusa izgubili rat kao kolaboratori nacista i dobili okupaciju. a sa nekima istorijski ratovali mnogo puta (poljaci). manje holivuda, više knjiga.
pre 1 godinu
Sjećam se perioda kad je Dušan Silni išao od kneza do kneza, zarakijaju se, najedu se prasetine i onda diplomatskim putem naš Dule dobije teritoriju na tri mora. Kažu da je bio duhovit i da su ljudi bukvalno nudili svoje posjede jer nisu mogli odoljeti šarmu. Nije nikoga napao, nije mu trebala vojska, sve je sam rješavao. Nažalost, naiđe neka nejač poslije njega i ostadosmo bez tih teritorija, inače svaki Srbin je najponosniji na taj istorijski period.
(Thorvik, 30. jun 2022 12:54)
Samo moras napraviti razliku u tih 700 godina jer je tada vazio zakon jaceg i svi su znali da vazi zakon jaceg, a danas, danas ti pricaju price o jednakosti, istoj vrednosti svakog ljudskog zivota, o raznim pravima i slobodama ali na kraju se svede na to da ta prava i slobode mogu vaziti samo dok su u skladu sa onime za sta se zalaze lokalni siledzija, da li je to Rusija ili SAD, manje je bitno... Tacnije, postoji mala razlika u tome sto Rusi to rade samo u svom okruzenju a SAD to radi po celoj planeti, hiljadama kilometara dalko od svoje domovine (i gle cuda, ISKLJUCIVO tamo gde ima nekih prirodnih resursa, samo se tu interesuju za ljudska prava lokalnog stanovnistva)...
Nisu Rusi cvecke u ovom ratu ali ce nadam se makar malo razotkriti zapadno licemerje i probuditi kriticko razmisljanje kod makar nekog dela ljudi...
pre 1 godinu
@svetski putnik
Ne pobeđuje niti gubi iko, već je sada otvoren put svim brodovima da isolovljavaju sa žitom i nema kuknjave više i praznih opravdanja.
pre 1 godinu
@A zamislite da Rusi izjave da najavljuju pojačavanje svojih snaga u Meksiku i na Kubi radi širenja kolektivne bezbednosti na svetu? To je taj fazon…
A zamisli ti druškane da je USA napala i razorila 1/4 Meksika.
(Predrag, 30. jun 2022 09:25)
To bi se zvalo širenje demokratije sa kolateralnom štetom i zaštita američkih interesa u Meksiku. Opravdano…
(Slušaj vamo!, 30. jun 2022 10:01)
a mexikancima da zameramo što se opiru agresoru umesto da se predaju i kako ne bi stradali...
pre 1 godinu
@Riki
Kako nedostaju rakete? Svaki dan gadjaju masu ciljeva.
Drugo, brodovi se povukli. Tacno.
Odesu i jug sad gadjaju iz podmornica.
U ratu je izgleda mnogo bolje biti ispod povrsine mora.
pre 1 godinu
@Predrag, 30. jun 2022 09:25: @A zamislite da Rusi izjave da najavljuju pojačavanje svojih snaga u Meksiku i na Kubi radi širenja kolektivne bezbednosti na svetu? To je taj fazon…"A zamisli ti druškane da je USA napala i razorila 1/4 Meksika."
A ti STVARNO mislis da USA ne bi sravnila Meksiko sa zemljom u tom slucaju, a rasturali su pola svijeta i za izmisljene stvari (npr. Irak i oruzje za masovno unistavanje)
pre 1 godinu
kaze ulicne borbe se za sada ne vode,sta to znaci? pa ukrajinska vojska je medju civilima i onda se cude da kad rusi udju ne ostane kamen na kamenu.Zapravo to iscrpljuje rusku vojsku . Inace bi vec oni kolo vodili na granici sa Poljskom.
pre 1 godinu
Po komentarima ovde Rusi bi trebali da bace oružje jer su Ukri stigli do Moskve.
pre 1 godinu
Austrija ne ulazi u NATO jer bi efekat provokacije Rusije bio ravan nuli.
(Rade, 30. jun 2022 09:32)
Austrija ne ulazi u NATO jer 3/4 stanovnistva ovde podrzava neutralnost. To se u Svedskoj i Finskoj nakon ruske invazije u Ukrajini promenilo.
pre 1 godinu
Ako Zekenski ne proglasi Donjecju i Lugansku republiku, po Minskom sporazumu, stice ce Rusi do Dnjepra. Posle ce mu Ameri biti krivi, jer su ga ubedila da ratuje.
pre 1 godinu
@ nebojisa
Одеса се не заузима са Змијског Острва већ са копна.
Место jе реално било неодбрањиво јер је то камен мањи од квадратног километра. Ако буде план да се иде на Одесу - ово острво неће ни помоћи ни одмоћи.
pre 1 godinu
Što niste ovako brojali ratne dane u Iráku, Avganistanu, Siriji...
(veljko, 30. jun 2022 18:35)
Rat u Siriji dan 4,167. U Avganistanu se NATO skupio kuci posle 7,500 dana tako da, spremite se za dugoooo brojamje....
pre 1 godinu
Jel znate da su u Donbasu najveca nova nalazista nafte (pored vec jakih starih) i da je 2014 Ukrajina trebalo da tamo pocne busenja?
(Zoki, 30. jun 2022 08:28)
Hoćeš da kažeš da je ovaj rat klasična otimačina teritorije i resursa, a ne plemenita akcija denacifikacije Ukrajine i pomoći ugnjetavanoj ruskoj manjini? :)
(Drakče, 30. jun 2022 09:12)
To je hteo da kaže, ali mu je premisa potpuno pogrešna. A, kada je premisa pogrešna, onda je i zaključak, obavezno, pogrešan.
Podaci iz 2019.godine kažu da je Ukrajina po potvrđenim rezervama nafte tek na 52.mestu u svetu sa neznatnim količinama..npr. imaju 3,5x manje potvrđenih rezervi sirove nafte nego Danska ili skoro 2x manje nego Rumunija.
Da su u Donbasu otkrivena neka veća nalazišta nafte, koje je Ukrajina trebala da počne da ekspoloatiše 2014.godine, ne brini, to bi se već uveliko pumpalo, ako ne Ukrajinci, onda bi, sigurno, Donbašani i Rusi.
Znači, rat u Donbasu sigurno nije zbog neke, u ovom slučaju, imaginarne nafte, već iz drugih razloga.
pre 1 godinu
Povlace se sa Zmijskog ostrva??
Toliko i jednih i drugih izginulo i sad kao Rusi im daju tek tako.
pre 1 godinu
@gde god je ruska vojska bila, te zemlje patološki mrze ruse ZAUVEK. a sto se amera tice, tu je vec 50-50. npr u juznoj koreji ih gotive. u iraku ih mrze. zavisi kako vam se zalomi.
ali sa rusima, svi ih mrze. svi
(umadbro, 30. jun 2022 20:27)
Zapravo mrze socijalizam kaji je nekadasnja SSSR forsirala. Nisu svojim saveznicima dozvoljavali opciju slobodnog trzista, vec su sprovodili socijalisticku diktaturu. Danas i Rusija posluje sa daleko manjom ulogom drzave u ekonomiji i do skoro su se ubrzano razvijali. Naravno, zato se ovaj rat i morao dogoditi, nekom je zasmetao obim poslovanja izmedju EU i Rusije. Po vrdanju Nemaca i Francuza jasno je da su oni toga svesni, ali ucescem u NATO evropske zemlje zapravo nemaju politicki suverenitet i ne mogu samostalno formirati poziciju prema svom interesu
pre 1 godinu
Pa već jesu. Teksas ti najbolji primer.
(strah i trepet, 30. jun 2022 09:53)
plus kalifornija i još ponešto
pre 1 godinu
Bežanija sa zmijskog ostrvo je dokaz kako su protiv brodske rakete dobre, jer ne da je potopljen ruski ponos u crnom moru, ruski brodovi su potpuno sad beskorisni.
(The end, 30. jun 2022 11:18)
Ostrvo je bilo veoma teško braniti,bez gubitaka jer je otvoreno sa svih strana.
A i površinski je veoma malo, tako da je idealna meta.
Ukrajina ima čime da ga non-stop napada, a tu je i NATO koji dronovima pomaže sa konstantnim nadgledanjem i praćenjem ciljeva ,dostavkom dalekometnih francuskih cezara je ionako tešku situaciju još više otežalo, i Rusi su napokon shvatili da u ovakvom odnosu snaga bi bilo suludo i samoubistveno držati ostrvo.
No sa druge strane,nakon odlaska ruske vojske,baš me živo zanima da vidim kako će ga zauzeti ukrajinci, Rusi isto tako imaju sva moguća sredstva da biju nemilice po ostrvu ,i najverovatnije će ostrvo u budućnosti ostati ničije, sve dok jedna od strana u sukobu ne ojača toliko da može da zaštiti ostrvo u potpunosti od protivničkih projektila.
pre 1 godinu
@Riki
Prekretnice u ratu?
Koliko puta do sad se desila prekretnica?
pre 1 godinu
Austrija ne ulazi u NATO jer bi efekat provokacije Rusije bio ravan nuli.
pre 1 godinu
Povlace se sa Zmijskog ostrva??
Toliko i jednih i drugih izginulo i sad kao Rusi im daju tek tako.
(Nex, 30. jun 2022 11:33)
Niko nikom ništa ne daje tek tako, kao što ti kažeš ,poenta je da je ostrvo veoma teško držati bez gubitaka.
U prevodu ostaće nakon odlaska ruske vojske (vojnim rečnikom) u tzv. "sivoj zoni" tj. ničije.
pre 1 godinu
@BattaUSA
Ili će se neko, kada se situacija smiri, zapitati "A zašto mi plaćamo NATO kada se opet osećamo ugroženo?" ili "Od kada NATO ima svoju politiku pa se članice usaglašavaju sa njom a ne NATO sa politikom članica?"
pre 1 godinu
el znate da su u Donbasu najveca nova nalazista nafte (pored vec jakih starih) i da je 2014 Ukrajina trebalo da tamo pocne busenja?
(Zoki, 30. jun 2022 08:28)
To što postoje postrojenja za preradu nafte ne znači da ima i nekih ozbiljnijih nalazišta nafte. Nema nafte u Donbasu.
pre 1 godinu
Nisam znao za nova nalazišta nafte, zvuči logično, jer rat oko takvih naftnih bogatstava izbija za čas posla, a opravdanje su poziv na odbranu ugroženih stanovnika. Uvek se pozivaju na narod, a u stvari narod im je zadnja briga. Od političara nema gorih ljudi. Od mesnog do onog na samom vrhu, isto važi i za opozicione (kod njih je pravi problem nestrpljenje kada će oni doći na vlast).
(Mancini, 30. jun 2022 09:00)
Ma, nema nikakve nafte tamo. Nema ni starih, ozbiljnijih nalazišta nafte, nikad ih nije ni bilo, kao što nema ni novih.
pre 1 godinu
"Oglasio se Zelenski..." Da li je moguće ? Pa od prethodnog oglašavanja je prošlo tako puno... Minuta.
pre 1 godinu
Nato je i u Srbiji, Iraku, Siriji... zato sto su "pozeljni" tamo.
pre 1 godinu
Smesna kolicina 7000t. Za one koji neznaju to su recimo 4 barze sa Dunava.
pre 1 godinu
"Grupu su marta 2022. pokrenuli američka ministarka za finansije Dženet Jelen i državni tužilac Merik Garland u saradnji sa nekoliko država i Evropskom komisijom koje istražuju i krivično gone oligarhe i druge pojedince koji su saveznici ruskog predsednika Vladimira Putina, prenosi Glas Amerike."
Šta ih je sprečavalo proteklih godina da krivično gone te ljude?
pre 1 godinu
Za naftu možda ali su pronadjene velike rezerve gasa upravo oko Krima i na jugoistoku.
88 Komentari
Sortiraj po: