bane
pre 6 godina
Ovo se zove paranoja a ne analiza.
Petak, 24.11.2017.
20:41
Uz pomoć Rusije, predsednik Sirije Bašar el Asad je za samo godinu dana proširio oblasti koje kontroliše sa 19 na više od 50 procenata.
Izvor: Dojèe vele
pre 6 godina
Ovo se zove paranoja a ne analiza.
pre 6 godina
Autor suštinski ne poznaje motive Ruskog spoljnopolitičkog delovanja. Sa obzirom da ga angažuju "nezavisne" novine DW, ni ne čudi ovakvo viđenje stvari.
pre 6 godina
Odiseja u siriji je počela da bi se neutralisao nuklearni program koji je asad započeo. Čini se da su ameri i izrael u tome uspeli? A gratis su navukli putina da troši pare na odbranu asada na vlasti u unazađenoj zemlji za bar 50 godina(hadžija, 24. novembar 2017 22:48)Da je to istina Sirija bi odavno bila okupirana,kao što je Irak 2004-e godine.Sadama su optuživali da priprema plan za nuklearni program,ali posle okuopacije nikakvih dokaza nije bilo,što su u Vašingtonu i priznali.Tek posle se saznalo da su informacije o iračkom nuklearnom programu nameštene i fabrikovane,kako bi se okupirala zemlja,koja ima skoro 20% svetske nafte.Naravno niko nije odgovarao za taj zločin.Asadu su hteli da nameste napad hemijskim oružijem,na početku sukoba(mislim 2013) i gotovo je bilo pitanje sata kada će krenuti bombardovanje pokožaja sirijske vojske,ali se iz nekih razloga.Tek posle dve godine,nakon što se Asad zahvalio Putinu,saznali smo da je razlog za to bila Moskva.Po istrazi UN-a,koja je objavljena posle skoro godinu dana,a zapadni mediji samo šturo objavili,obe strane su imale hemijsko oružije,a veća verovatnoća je da su napad izveli džihadisti.Prema nekim zapadnim procenama ruska ntervencija u Siriji košta tu zemlju oko 400 miliona dolara godišnje,što je mali trošak,ako imamo u vidu ruski vojni budžet.Sada su ti troškovi mnogo manji nego na početku intervencije.Rat u Siriji je pri kraju,a slede pregovori o njenoj budućnisti.Rusija je dugoročno obezbedila prisustvo u toj zemlji,kako političko,tako i ekonomsko,kulturno...Narod Sirije zna da ceni rusku pomoć u borbi sa teroristima.
pre 6 godina
Ko je zapalio vatru na Bliskom Istoku?
pre 6 godina
" B E N Z I N ... ovako se ne pise rec voda "
Ovo sto je opisao ovaj mudrac ne lici na klopku vec na stratesku prednost...
Tudjom vojskom i krvlju je unistio ID bandite na cistini u pustinji, koje bi posle na Kavkazu po sumama i planinama morala da juri ruska vojska.
A za Tursku, Nato i region da ne govorim. Tektonske promene... vrlo lako se USA i Turska migu vojno sukobiti oko SDF i Kurdistana... a tokive nafte ce sada potpuno kontrolisati šiiti...
Bas klopka...
pre 6 godina
kako srbi resavaju milenijumske probleme na bliskom istoku a frizider nam prazan.
pre 6 godina
ceo bliski istok je vec decenijama u rasulu. mnogi su preko noci dosli do milijarda (zbog nafte), i zive u nekom svom univerzumu od zlata i peska. amerika je tamo prisutna od pocetka problema vecih razmera, moze se reci da su oni sve i zamutili. da su zaista hteli da srede situaciju, jel to ne bi mogli za ovo silno vreme? (ako nista drugo, bace par nuklearki, ne bi im bio prvi put)
nego svima odgovara ovaj haos, jer svi peru pare na bliskom istoku preko vojne masinerije i obskurnih ugovora/pregovora. dugo je to samo amerika radila, a pojavio se novi igrac, i njima to naravno smeta. ceo zapad je ionako anti-ruski raspolozen, pa samo koriste bilo kakvu priliku da ih pljuju, dok amerikance za iste stvari velicaju
pre 6 godina
Ocena ove analize je jedinica. Lepo da se autor lati knjiga da bi se malo vise prosvetio ili jednostavno da batali analizu I da se posveti necemu sto je lakse. Niti Putin ima nameru da napusti region, niti je Asad pobedio. Takodje je daleko od toga da Iran kontrolise Bagdad, Jemen ili Bejrut. A da bi se Saudijci upustili u rat sa Iranom, o tome nema govora, jer se radi o kukavicama par ekselans.
pre 6 godina
Ja stvarno ne razumem ove nazovi analiticare. Uredu je podrzavati stranu u ratu ali onda ostavite drugima da objektivno govore. Postoje ljudi objektivnog gledista i njima ostavite analizu. Putin je ostvario veliki uspeh u Siriji a zajedno sa tim na bliskom istoku. Voleli vi njega ili ne je nebitno budite objektivni, svaki vladar na tom prostoru je bio kod Putina na raport u poslednje dve godine. Rusija je uspela da povrati deo svog uticaja i prestiza i to trba reci a ne izmisljati probleme imaju ih oni dovoljno stvarnih. Priznati uspehe neistomisljenika je odraz ozbiljnosti i treba se vise postovati nego slepo napadanje jedne od strana, time se ne dobija nista i cini usluga drugoj strani.
pre 6 godina
U ovoj analizi je svašta rečeno i ništa. Ako se pažljivo pročita vidi se da ništa konkretno "pisac" ne predviđa već je sve otvoreno. Dakle, nema pojma šta će biti pa ne želi ništa konkretno ni da kaže da ne bi pogrešio. Da će biti i dalje neizvesno u budućnosti i da je moguć sukob S.Arabije i Irana to znamo i mi obični smrtnici. Znamo i ko koga podržava ali kako će se sve završiti i kako će sve teći niko ne može sa sigurnošću da kaže. Jasno je da Rusi neće želeti da budu u prvim redovima ako se to desi kao ni Amerikanci i Izrael ali to će diktirati situacija na terenu. Jedno je jasno: Arapi će naj*ti u svakom slučaju i to ratujući između sebe a ni Iranci neće moći proći bez posledica. Kao i obično, narod će trpeti posledice a moći ćemo očekivati i novi talas izbeglica.
pre 6 godina
@hadzija
odiseja u Siriji je pocela jer Asad nije dozvolio da S.Arabija i nisam siguran jos koja jedna zemlja u saradnji sa Americkom naftnom kompanijom naprave gasovod preko Sirije...to je jedini razlog za pokusaj svrgavanja Asada a ne nuklearni program
pre 6 godina
Nevjerovatno sta ljudi pisu. Na stranu interes Rusije, ali oni su dosli da odbrane Siriju od najezde terorista, odnosno da je spasu od unistenja, i uspjeli su u tome.
(nikolat, 24. novembar 2017 21:50)
da, bas su zato dosli...
pre 6 godina
Odiseja u siriji je počela da bi se neutralisao nuklearni program koji je asad započeo. Čini se da su ameri i izrael u tome uspeli?
A gratis su navukli putina da troši pare na odbranu asada na vlasti u unazađenoj zemlji za bar 50 godina
pre 6 godina
Amerika je svesno pasivna u Siriji i prepušta Rusiji uticaj u tom regionu. Ameri i Britanci sa jedne i Rusi sa druge strane savršeno dobro funkcionišu, priča za široke narodne mase je da su oni večito na suprotnim stranama: nikad nisu ratovali, nikada i neće ratovati i u oba svetska rata su bili na istoj strani. Pravi rat se trenutno vodi na relaciji London&Vašington vs. Berlin&Beč (čitaj: EU)...sve ostalo je prazna priča...
pre 6 godina
Egipat je odavno shvatio da saradnja sa Rusima znači samo nastavak rata. Iz Avganistana su otišli glavom bez obzira a ovo na Mediteranu za njih je živo blato.
pre 6 godina
Ne razumem,kada Rusija vodi takticke ratove i to pa skoro na njenim granicama, podrzava razne rezime koje su naocigled kontradiktorni,onda su oni ludi,pred porazom,ne igraju na "saveznike" (ne znam cije?), i slicno...dok Amerika moze to sve da radi i to vec skoro 100 godina i onda su oni samo donosioci demokratije,pobednici...
(Andrej, 24. novembar 2017 21:10)
Pa ajde mi navedi jednu zemlju kojoj je ruski politicki sistem pomogao da ekonomski napreduju? Kad budes nabrajao americke neuspjele projekte tipa Irak...sjeti se da su ameri postavili Sadama na vlast. Tada to nije nikome od vas smetalo
Ili neke druge neuspjele trenutno projkte, sjeti se molim te i onih upsjesnih kao npr poljska, ceska, slovacka (u koju masovno odlazite), pa balticke zemlje, pa juznu koreju koja sa trecinom stanovnika jedne rusije, po visini gdp-a im puse za vratom. I sve nabrojane zemlje imaju mali vanjski dug
pre 6 godina
Što je babi milo, to joj se i snilo... Analiza je nula - veliki analitičar ne vidi ni osnovnu stvar - da je Iran avanzovao isključivo zahvaljujući USA politici na Bliskom istoku. Da nije intervencije u Iraku, Iran bi ostao izolovan. Sadama nije ubio Iran, niti je Iran postavio Malikija, nego USA. A šta reći za KSA!? Svakim svojim potezom radi u korist Irana, ha, ha. I posle kažu da su Persijanci izuzetno inteligentni? Možda, ali pre će biti da su neki drugi izuzetno glupi...
pre 6 godina
Autori su zaboravili najvažniju stvar zbog čega se uticaj Irana u regionu povećao,a to je američka intervencija i okupacija Iraka(2004).Sa odlaskom Sadama na vlast je došlo je do podela po etničkom i verskom(sektaškom)principu,tako da su Šiiti preuzeli vođstvo zemlje.A s'obzirom da je Iran zaštitinik te etničke grupe i logično došlo je do prijateljskih odnosa.Čak je su i iranske vojne formacije zajedno sa iračkim učestvovale u borbama protiv IS,dok im je vazdušnu podršku davala američka aviacija.Dakle Moskva može biti odgovorna samo za to što je Iran zadržao uticaj,koji je i pre rata imao u Siriji,ali ne i za uticaj u Libanu,Kataru,Jemenu i drugim delovima Bliskog Istoka.Mislim da su pogrešni potezi Rijada i njihovog saveznika u Vašingtonu tome mnogo više doprineli,nego Moskva.
pre 6 godina
(Murta, 24. novembar 2017 21:15)
Svajcarski resursi su nepresusni, pa u njihove banke su i nemacki nacisti smestili bogatstvo steceno tokom Drugog svetskog rata i... i nikom nista.
pre 6 godina
Da bas se zakopao.Znaci gde nalazite ove tekstove?Covek je spasao jednu civilizovanu zemlju od vracanja u srednji vek.
pre 6 godina
Ala je sila ovaj Putin, ni 50 posto Sirije ne moze da povrati za 5 godina (iako ima oruzje mitskih karakteristika).
(Rusofil tupson, 24. novembar 2017 21:12)
A Amerika sa osam puta vecim vojnim budzetom nije uspjela da dotuce Asada koji je drzao samo 19% teritorije...
pre 6 godina
Ne razumem,kada Rusija vodi takticke ratove i to pa skoro na njenim granicama, podrzava razne rezime koje su naocigled kontradiktorni,onda su oni ludi,pred porazom,ne igraju na "saveznike" (ne znam cije?), i slicno...dok Amerika moze to sve da radi i to vec skoro 100 godina i onda su oni samo donosioci demokratije,pobednici...
pre 6 godina
Svaki dan najmanje po jedan clanak o tome kako je Putin veliki strateg, veliki drzavnik, covek oko koga se sve okrece i zavisi, niko mu nije ni do kolena.
Realnost je sasvim drugacija: Putin je predsednik drzave gde je prosecna mesecna plata manja od 450 dolara (Svajcarska bez resursa oko 2600 dolara). Oni cak ni ta ogromna prirodna bogatstva (sirovine) koje imaju - ne znaju da prodaju (kao npr. Arapi). Ja zivim u zapadnoj Evropi, niko se ovde ne bavi ni Putinom ni Rusima.
pre 6 godina
Pre rata je kontrolisao 100%, pa je pukla prva ustanička puška i eto belaja za putina.
Zato se danas hvalisati sa 50% predstavlja jasan trend nazadovanja ka 0%.
pre 6 godina
S.Arabiji biće neophodan saveznik kao Izrael, ali Izrael nije lud pa da kao pojma nema da protiv njih u jednačini je ne teško nego nemoguće do cilja. Obustavili su prodaju oružja Gruziji da ne bi ljutili Ruse. A ima još jedna manjkavost u ovoj analizi, Iran iako potpuno projeden religijom iako planinska država on jeste država za razliku od bogatih feuda koji bi krenuli na njega. Koliko mogu da zabrljaju vidlo se na Jemenu, a koliko je stvarn nacionalna država moćna protiv takve feudalne strukture, primer je Turska intervencija oko Katara. Stoga nije to sklanjanje zbog S.arabije, ili Izraela nego zbog onog ko računa da će imati pravo da uskoči u rupu koja bude nastala ne zbog Irana nego zbog brljotina kojih će sigurno biti. A to je SAD. Bolje je ne davati im prostor, mada ovi će ga naći pa makar morali sami da pustaju brade.
pre 6 godina
Nevjerovatno sta ljudi pisu. Na stranu interes Rusije, ali oni su dosli da odbrane Siriju od najezde terorista, odnosno da je spasu od unistenja, i uspjeli su u tome.
pre 6 godina
Potpuno amaterska analiza. U cemu se iz izlozenog vidi ta klopka u kojoj se nalazi Putin? Jedino sto je tacno rekao je to da je Amerka pasivna u Siriji i da su to Rusi iskoristili. Putin u Siriji drzi sve konce u rukama, privukao je na svoju stranu lukavog i nepredvidivog Erdogana, ima partnerski odnos sa Iranom a poceo je i sa Saudijskom Arabijom da "sadi tikve". Ameri su na Bliskom Istoku ispali iz price ma koliko se to ne svidelo agresivnim senatorima i Kongresu. Ne verujem da ce moci ista da urade tamo u narednih 5-6 godina a Rusi su sacuvali svoju bazu u Siriji i izlaz na Sredozemno more.
pre 6 godina
Ala je sila ovaj Putin, ni 50 posto Sirije ne moze da povrati za 5 godina (iako ima oruzje mitskih karakteristika).
pre 6 godina
pre ce biti da ga je zaglavio neg da se zaglavio
pre 6 godina
Nevjerovatno sta ljudi pisu. Na stranu interes Rusije, ali oni su dosli da odbrane Siriju od najezde terorista, odnosno da je spasu od unistenja, i uspjeli su u tome.
pre 6 godina
pre ce biti da ga je zaglavio neg da se zaglavio
pre 6 godina
Ne razumem,kada Rusija vodi takticke ratove i to pa skoro na njenim granicama, podrzava razne rezime koje su naocigled kontradiktorni,onda su oni ludi,pred porazom,ne igraju na "saveznike" (ne znam cije?), i slicno...dok Amerika moze to sve da radi i to vec skoro 100 godina i onda su oni samo donosioci demokratije,pobednici...
pre 6 godina
Potpuno amaterska analiza. U cemu se iz izlozenog vidi ta klopka u kojoj se nalazi Putin? Jedino sto je tacno rekao je to da je Amerka pasivna u Siriji i da su to Rusi iskoristili. Putin u Siriji drzi sve konce u rukama, privukao je na svoju stranu lukavog i nepredvidivog Erdogana, ima partnerski odnos sa Iranom a poceo je i sa Saudijskom Arabijom da "sadi tikve". Ameri su na Bliskom Istoku ispali iz price ma koliko se to ne svidelo agresivnim senatorima i Kongresu. Ne verujem da ce moci ista da urade tamo u narednih 5-6 godina a Rusi su sacuvali svoju bazu u Siriji i izlaz na Sredozemno more.
pre 6 godina
@hadzija
odiseja u Siriji je pocela jer Asad nije dozvolio da S.Arabija i nisam siguran jos koja jedna zemlja u saradnji sa Americkom naftnom kompanijom naprave gasovod preko Sirije...to je jedini razlog za pokusaj svrgavanja Asada a ne nuklearni program
pre 6 godina
Ala je sila ovaj Putin, ni 50 posto Sirije ne moze da povrati za 5 godina (iako ima oruzje mitskih karakteristika).
(Rusofil tupson, 24. novembar 2017 21:12)
A Amerika sa osam puta vecim vojnim budzetom nije uspjela da dotuce Asada koji je drzao samo 19% teritorije...
pre 6 godina
Da bas se zakopao.Znaci gde nalazite ove tekstove?Covek je spasao jednu civilizovanu zemlju od vracanja u srednji vek.
pre 6 godina
Što je babi milo, to joj se i snilo... Analiza je nula - veliki analitičar ne vidi ni osnovnu stvar - da je Iran avanzovao isključivo zahvaljujući USA politici na Bliskom istoku. Da nije intervencije u Iraku, Iran bi ostao izolovan. Sadama nije ubio Iran, niti je Iran postavio Malikija, nego USA. A šta reći za KSA!? Svakim svojim potezom radi u korist Irana, ha, ha. I posle kažu da su Persijanci izuzetno inteligentni? Možda, ali pre će biti da su neki drugi izuzetno glupi...
pre 6 godina
Autori su zaboravili najvažniju stvar zbog čega se uticaj Irana u regionu povećao,a to je američka intervencija i okupacija Iraka(2004).Sa odlaskom Sadama na vlast je došlo je do podela po etničkom i verskom(sektaškom)principu,tako da su Šiiti preuzeli vođstvo zemlje.A s'obzirom da je Iran zaštitinik te etničke grupe i logično došlo je do prijateljskih odnosa.Čak je su i iranske vojne formacije zajedno sa iračkim učestvovale u borbama protiv IS,dok im je vazdušnu podršku davala američka aviacija.Dakle Moskva može biti odgovorna samo za to što je Iran zadržao uticaj,koji je i pre rata imao u Siriji,ali ne i za uticaj u Libanu,Kataru,Jemenu i drugim delovima Bliskog Istoka.Mislim da su pogrešni potezi Rijada i njihovog saveznika u Vašingtonu tome mnogo više doprineli,nego Moskva.
pre 6 godina
(Murta, 24. novembar 2017 21:15)
Svajcarski resursi su nepresusni, pa u njihove banke su i nemacki nacisti smestili bogatstvo steceno tokom Drugog svetskog rata i... i nikom nista.
pre 6 godina
Nevjerovatno sta ljudi pisu. Na stranu interes Rusije, ali oni su dosli da odbrane Siriju od najezde terorista, odnosno da je spasu od unistenja, i uspjeli su u tome.
(nikolat, 24. novembar 2017 21:50)
da, bas su zato dosli...
pre 6 godina
S.Arabiji biće neophodan saveznik kao Izrael, ali Izrael nije lud pa da kao pojma nema da protiv njih u jednačini je ne teško nego nemoguće do cilja. Obustavili su prodaju oružja Gruziji da ne bi ljutili Ruse. A ima još jedna manjkavost u ovoj analizi, Iran iako potpuno projeden religijom iako planinska država on jeste država za razliku od bogatih feuda koji bi krenuli na njega. Koliko mogu da zabrljaju vidlo se na Jemenu, a koliko je stvarn nacionalna država moćna protiv takve feudalne strukture, primer je Turska intervencija oko Katara. Stoga nije to sklanjanje zbog S.arabije, ili Izraela nego zbog onog ko računa da će imati pravo da uskoči u rupu koja bude nastala ne zbog Irana nego zbog brljotina kojih će sigurno biti. A to je SAD. Bolje je ne davati im prostor, mada ovi će ga naći pa makar morali sami da pustaju brade.
pre 6 godina
Ocena ove analize je jedinica. Lepo da se autor lati knjiga da bi se malo vise prosvetio ili jednostavno da batali analizu I da se posveti necemu sto je lakse. Niti Putin ima nameru da napusti region, niti je Asad pobedio. Takodje je daleko od toga da Iran kontrolise Bagdad, Jemen ili Bejrut. A da bi se Saudijci upustili u rat sa Iranom, o tome nema govora, jer se radi o kukavicama par ekselans.
pre 6 godina
Svaki dan najmanje po jedan clanak o tome kako je Putin veliki strateg, veliki drzavnik, covek oko koga se sve okrece i zavisi, niko mu nije ni do kolena.
Realnost je sasvim drugacija: Putin je predsednik drzave gde je prosecna mesecna plata manja od 450 dolara (Svajcarska bez resursa oko 2600 dolara). Oni cak ni ta ogromna prirodna bogatstva (sirovine) koje imaju - ne znaju da prodaju (kao npr. Arapi). Ja zivim u zapadnoj Evropi, niko se ovde ne bavi ni Putinom ni Rusima.
pre 6 godina
Amerika je svesno pasivna u Siriji i prepušta Rusiji uticaj u tom regionu. Ameri i Britanci sa jedne i Rusi sa druge strane savršeno dobro funkcionišu, priča za široke narodne mase je da su oni večito na suprotnim stranama: nikad nisu ratovali, nikada i neće ratovati i u oba svetska rata su bili na istoj strani. Pravi rat se trenutno vodi na relaciji London&Vašington vs. Berlin&Beč (čitaj: EU)...sve ostalo je prazna priča...
pre 6 godina
kako srbi resavaju milenijumske probleme na bliskom istoku a frizider nam prazan.
pre 6 godina
Ja stvarno ne razumem ove nazovi analiticare. Uredu je podrzavati stranu u ratu ali onda ostavite drugima da objektivno govore. Postoje ljudi objektivnog gledista i njima ostavite analizu. Putin je ostvario veliki uspeh u Siriji a zajedno sa tim na bliskom istoku. Voleli vi njega ili ne je nebitno budite objektivni, svaki vladar na tom prostoru je bio kod Putina na raport u poslednje dve godine. Rusija je uspela da povrati deo svog uticaja i prestiza i to trba reci a ne izmisljati probleme imaju ih oni dovoljno stvarnih. Priznati uspehe neistomisljenika je odraz ozbiljnosti i treba se vise postovati nego slepo napadanje jedne od strana, time se ne dobija nista i cini usluga drugoj strani.
pre 6 godina
Ala je sila ovaj Putin, ni 50 posto Sirije ne moze da povrati za 5 godina (iako ima oruzje mitskih karakteristika).
pre 6 godina
ceo bliski istok je vec decenijama u rasulu. mnogi su preko noci dosli do milijarda (zbog nafte), i zive u nekom svom univerzumu od zlata i peska. amerika je tamo prisutna od pocetka problema vecih razmera, moze se reci da su oni sve i zamutili. da su zaista hteli da srede situaciju, jel to ne bi mogli za ovo silno vreme? (ako nista drugo, bace par nuklearki, ne bi im bio prvi put)
nego svima odgovara ovaj haos, jer svi peru pare na bliskom istoku preko vojne masinerije i obskurnih ugovora/pregovora. dugo je to samo amerika radila, a pojavio se novi igrac, i njima to naravno smeta. ceo zapad je ionako anti-ruski raspolozen, pa samo koriste bilo kakvu priliku da ih pljuju, dok amerikance za iste stvari velicaju
pre 6 godina
Ne razumem,kada Rusija vodi takticke ratove i to pa skoro na njenim granicama, podrzava razne rezime koje su naocigled kontradiktorni,onda su oni ludi,pred porazom,ne igraju na "saveznike" (ne znam cije?), i slicno...dok Amerika moze to sve da radi i to vec skoro 100 godina i onda su oni samo donosioci demokratije,pobednici...
(Andrej, 24. novembar 2017 21:10)
Pa ajde mi navedi jednu zemlju kojoj je ruski politicki sistem pomogao da ekonomski napreduju? Kad budes nabrajao americke neuspjele projekte tipa Irak...sjeti se da su ameri postavili Sadama na vlast. Tada to nije nikome od vas smetalo
Ili neke druge neuspjele trenutno projkte, sjeti se molim te i onih upsjesnih kao npr poljska, ceska, slovacka (u koju masovno odlazite), pa balticke zemlje, pa juznu koreju koja sa trecinom stanovnika jedne rusije, po visini gdp-a im puse za vratom. I sve nabrojane zemlje imaju mali vanjski dug
pre 6 godina
Egipat je odavno shvatio da saradnja sa Rusima znači samo nastavak rata. Iz Avganistana su otišli glavom bez obzira a ovo na Mediteranu za njih je živo blato.
pre 6 godina
Autor suštinski ne poznaje motive Ruskog spoljnopolitičkog delovanja. Sa obzirom da ga angažuju "nezavisne" novine DW, ni ne čudi ovakvo viđenje stvari.
pre 6 godina
Odiseja u siriji je počela da bi se neutralisao nuklearni program koji je asad započeo. Čini se da su ameri i izrael u tome uspeli? A gratis su navukli putina da troši pare na odbranu asada na vlasti u unazađenoj zemlji za bar 50 godina(hadžija, 24. novembar 2017 22:48)Da je to istina Sirija bi odavno bila okupirana,kao što je Irak 2004-e godine.Sadama su optuživali da priprema plan za nuklearni program,ali posle okuopacije nikakvih dokaza nije bilo,što su u Vašingtonu i priznali.Tek posle se saznalo da su informacije o iračkom nuklearnom programu nameštene i fabrikovane,kako bi se okupirala zemlja,koja ima skoro 20% svetske nafte.Naravno niko nije odgovarao za taj zločin.Asadu su hteli da nameste napad hemijskim oružijem,na početku sukoba(mislim 2013) i gotovo je bilo pitanje sata kada će krenuti bombardovanje pokožaja sirijske vojske,ali se iz nekih razloga.Tek posle dve godine,nakon što se Asad zahvalio Putinu,saznali smo da je razlog za to bila Moskva.Po istrazi UN-a,koja je objavljena posle skoro godinu dana,a zapadni mediji samo šturo objavili,obe strane su imale hemijsko oružije,a veća verovatnoća je da su napad izveli džihadisti.Prema nekim zapadnim procenama ruska ntervencija u Siriji košta tu zemlju oko 400 miliona dolara godišnje,što je mali trošak,ako imamo u vidu ruski vojni budžet.Sada su ti troškovi mnogo manji nego na početku intervencije.Rat u Siriji je pri kraju,a slede pregovori o njenoj budućnisti.Rusija je dugoročno obezbedila prisustvo u toj zemlji,kako političko,tako i ekonomsko,kulturno...Narod Sirije zna da ceni rusku pomoć u borbi sa teroristima.
pre 6 godina
U ovoj analizi je svašta rečeno i ništa. Ako se pažljivo pročita vidi se da ništa konkretno "pisac" ne predviđa već je sve otvoreno. Dakle, nema pojma šta će biti pa ne želi ništa konkretno ni da kaže da ne bi pogrešio. Da će biti i dalje neizvesno u budućnosti i da je moguć sukob S.Arabije i Irana to znamo i mi obični smrtnici. Znamo i ko koga podržava ali kako će se sve završiti i kako će sve teći niko ne može sa sigurnošću da kaže. Jasno je da Rusi neće želeti da budu u prvim redovima ako se to desi kao ni Amerikanci i Izrael ali to će diktirati situacija na terenu. Jedno je jasno: Arapi će naj*ti u svakom slučaju i to ratujući između sebe a ni Iranci neće moći proći bez posledica. Kao i obično, narod će trpeti posledice a moći ćemo očekivati i novi talas izbeglica.
pre 6 godina
Pre rata je kontrolisao 100%, pa je pukla prva ustanička puška i eto belaja za putina.
Zato se danas hvalisati sa 50% predstavlja jasan trend nazadovanja ka 0%.
pre 6 godina
" B E N Z I N ... ovako se ne pise rec voda "
Ovo sto je opisao ovaj mudrac ne lici na klopku vec na stratesku prednost...
Tudjom vojskom i krvlju je unistio ID bandite na cistini u pustinji, koje bi posle na Kavkazu po sumama i planinama morala da juri ruska vojska.
A za Tursku, Nato i region da ne govorim. Tektonske promene... vrlo lako se USA i Turska migu vojno sukobiti oko SDF i Kurdistana... a tokive nafte ce sada potpuno kontrolisati šiiti...
Bas klopka...
pre 6 godina
Odiseja u siriji je počela da bi se neutralisao nuklearni program koji je asad započeo. Čini se da su ameri i izrael u tome uspeli?
A gratis su navukli putina da troši pare na odbranu asada na vlasti u unazađenoj zemlji za bar 50 godina
pre 6 godina
Ko je zapalio vatru na Bliskom Istoku?
pre 6 godina
Ovo se zove paranoja a ne analiza.
pre 6 godina
Svaki dan najmanje po jedan clanak o tome kako je Putin veliki strateg, veliki drzavnik, covek oko koga se sve okrece i zavisi, niko mu nije ni do kolena.
Realnost je sasvim drugacija: Putin je predsednik drzave gde je prosecna mesecna plata manja od 450 dolara (Svajcarska bez resursa oko 2600 dolara). Oni cak ni ta ogromna prirodna bogatstva (sirovine) koje imaju - ne znaju da prodaju (kao npr. Arapi). Ja zivim u zapadnoj Evropi, niko se ovde ne bavi ni Putinom ni Rusima.
pre 6 godina
Ala je sila ovaj Putin, ni 50 posto Sirije ne moze da povrati za 5 godina (iako ima oruzje mitskih karakteristika).
pre 6 godina
Egipat je odavno shvatio da saradnja sa Rusima znači samo nastavak rata. Iz Avganistana su otišli glavom bez obzira a ovo na Mediteranu za njih je živo blato.
pre 6 godina
Pre rata je kontrolisao 100%, pa je pukla prva ustanička puška i eto belaja za putina.
Zato se danas hvalisati sa 50% predstavlja jasan trend nazadovanja ka 0%.
pre 6 godina
Odiseja u siriji je počela da bi se neutralisao nuklearni program koji je asad započeo. Čini se da su ameri i izrael u tome uspeli?
A gratis su navukli putina da troši pare na odbranu asada na vlasti u unazađenoj zemlji za bar 50 godina
pre 6 godina
Nevjerovatno sta ljudi pisu. Na stranu interes Rusije, ali oni su dosli da odbrane Siriju od najezde terorista, odnosno da je spasu od unistenja, i uspjeli su u tome.
(nikolat, 24. novembar 2017 21:50)
da, bas su zato dosli...
pre 6 godina
Ne razumem,kada Rusija vodi takticke ratove i to pa skoro na njenim granicama, podrzava razne rezime koje su naocigled kontradiktorni,onda su oni ludi,pred porazom,ne igraju na "saveznike" (ne znam cije?), i slicno...dok Amerika moze to sve da radi i to vec skoro 100 godina i onda su oni samo donosioci demokratije,pobednici...
(Andrej, 24. novembar 2017 21:10)
Pa ajde mi navedi jednu zemlju kojoj je ruski politicki sistem pomogao da ekonomski napreduju? Kad budes nabrajao americke neuspjele projekte tipa Irak...sjeti se da su ameri postavili Sadama na vlast. Tada to nije nikome od vas smetalo
Ili neke druge neuspjele trenutno projkte, sjeti se molim te i onih upsjesnih kao npr poljska, ceska, slovacka (u koju masovno odlazite), pa balticke zemlje, pa juznu koreju koja sa trecinom stanovnika jedne rusije, po visini gdp-a im puse za vratom. I sve nabrojane zemlje imaju mali vanjski dug
pre 6 godina
Amerika je svesno pasivna u Siriji i prepušta Rusiji uticaj u tom regionu. Ameri i Britanci sa jedne i Rusi sa druge strane savršeno dobro funkcionišu, priča za široke narodne mase je da su oni večito na suprotnim stranama: nikad nisu ratovali, nikada i neće ratovati i u oba svetska rata su bili na istoj strani. Pravi rat se trenutno vodi na relaciji London&Vašington vs. Berlin&Beč (čitaj: EU)...sve ostalo je prazna priča...
pre 6 godina
Nevjerovatno sta ljudi pisu. Na stranu interes Rusije, ali oni su dosli da odbrane Siriju od najezde terorista, odnosno da je spasu od unistenja, i uspjeli su u tome.
pre 6 godina
kako srbi resavaju milenijumske probleme na bliskom istoku a frizider nam prazan.
pre 6 godina
Potpuno amaterska analiza. U cemu se iz izlozenog vidi ta klopka u kojoj se nalazi Putin? Jedino sto je tacno rekao je to da je Amerka pasivna u Siriji i da su to Rusi iskoristili. Putin u Siriji drzi sve konce u rukama, privukao je na svoju stranu lukavog i nepredvidivog Erdogana, ima partnerski odnos sa Iranom a poceo je i sa Saudijskom Arabijom da "sadi tikve". Ameri su na Bliskom Istoku ispali iz price ma koliko se to ne svidelo agresivnim senatorima i Kongresu. Ne verujem da ce moci ista da urade tamo u narednih 5-6 godina a Rusi su sacuvali svoju bazu u Siriji i izlaz na Sredozemno more.
pre 6 godina
Ala je sila ovaj Putin, ni 50 posto Sirije ne moze da povrati za 5 godina (iako ima oruzje mitskih karakteristika).
(Rusofil tupson, 24. novembar 2017 21:12)
A Amerika sa osam puta vecim vojnim budzetom nije uspjela da dotuce Asada koji je drzao samo 19% teritorije...
pre 6 godina
@hadzija
odiseja u Siriji je pocela jer Asad nije dozvolio da S.Arabija i nisam siguran jos koja jedna zemlja u saradnji sa Americkom naftnom kompanijom naprave gasovod preko Sirije...to je jedini razlog za pokusaj svrgavanja Asada a ne nuklearni program
pre 6 godina
Ne razumem,kada Rusija vodi takticke ratove i to pa skoro na njenim granicama, podrzava razne rezime koje su naocigled kontradiktorni,onda su oni ludi,pred porazom,ne igraju na "saveznike" (ne znam cije?), i slicno...dok Amerika moze to sve da radi i to vec skoro 100 godina i onda su oni samo donosioci demokratije,pobednici...
pre 6 godina
pre ce biti da ga je zaglavio neg da se zaglavio
pre 6 godina
Da bas se zakopao.Znaci gde nalazite ove tekstove?Covek je spasao jednu civilizovanu zemlju od vracanja u srednji vek.
pre 6 godina
Autori su zaboravili najvažniju stvar zbog čega se uticaj Irana u regionu povećao,a to je američka intervencija i okupacija Iraka(2004).Sa odlaskom Sadama na vlast je došlo je do podela po etničkom i verskom(sektaškom)principu,tako da su Šiiti preuzeli vođstvo zemlje.A s'obzirom da je Iran zaštitinik te etničke grupe i logično došlo je do prijateljskih odnosa.Čak je su i iranske vojne formacije zajedno sa iračkim učestvovale u borbama protiv IS,dok im je vazdušnu podršku davala američka aviacija.Dakle Moskva može biti odgovorna samo za to što je Iran zadržao uticaj,koji je i pre rata imao u Siriji,ali ne i za uticaj u Libanu,Kataru,Jemenu i drugim delovima Bliskog Istoka.Mislim da su pogrešni potezi Rijada i njihovog saveznika u Vašingtonu tome mnogo više doprineli,nego Moskva.
pre 6 godina
(Murta, 24. novembar 2017 21:15)
Svajcarski resursi su nepresusni, pa u njihove banke su i nemacki nacisti smestili bogatstvo steceno tokom Drugog svetskog rata i... i nikom nista.
pre 6 godina
S.Arabiji biće neophodan saveznik kao Izrael, ali Izrael nije lud pa da kao pojma nema da protiv njih u jednačini je ne teško nego nemoguće do cilja. Obustavili su prodaju oružja Gruziji da ne bi ljutili Ruse. A ima još jedna manjkavost u ovoj analizi, Iran iako potpuno projeden religijom iako planinska država on jeste država za razliku od bogatih feuda koji bi krenuli na njega. Koliko mogu da zabrljaju vidlo se na Jemenu, a koliko je stvarn nacionalna država moćna protiv takve feudalne strukture, primer je Turska intervencija oko Katara. Stoga nije to sklanjanje zbog S.arabije, ili Izraela nego zbog onog ko računa da će imati pravo da uskoči u rupu koja bude nastala ne zbog Irana nego zbog brljotina kojih će sigurno biti. A to je SAD. Bolje je ne davati im prostor, mada ovi će ga naći pa makar morali sami da pustaju brade.
pre 6 godina
Ocena ove analize je jedinica. Lepo da se autor lati knjiga da bi se malo vise prosvetio ili jednostavno da batali analizu I da se posveti necemu sto je lakse. Niti Putin ima nameru da napusti region, niti je Asad pobedio. Takodje je daleko od toga da Iran kontrolise Bagdad, Jemen ili Bejrut. A da bi se Saudijci upustili u rat sa Iranom, o tome nema govora, jer se radi o kukavicama par ekselans.
pre 6 godina
Što je babi milo, to joj se i snilo... Analiza je nula - veliki analitičar ne vidi ni osnovnu stvar - da je Iran avanzovao isključivo zahvaljujući USA politici na Bliskom istoku. Da nije intervencije u Iraku, Iran bi ostao izolovan. Sadama nije ubio Iran, niti je Iran postavio Malikija, nego USA. A šta reći za KSA!? Svakim svojim potezom radi u korist Irana, ha, ha. I posle kažu da su Persijanci izuzetno inteligentni? Možda, ali pre će biti da su neki drugi izuzetno glupi...
pre 6 godina
ceo bliski istok je vec decenijama u rasulu. mnogi su preko noci dosli do milijarda (zbog nafte), i zive u nekom svom univerzumu od zlata i peska. amerika je tamo prisutna od pocetka problema vecih razmera, moze se reci da su oni sve i zamutili. da su zaista hteli da srede situaciju, jel to ne bi mogli za ovo silno vreme? (ako nista drugo, bace par nuklearki, ne bi im bio prvi put)
nego svima odgovara ovaj haos, jer svi peru pare na bliskom istoku preko vojne masinerije i obskurnih ugovora/pregovora. dugo je to samo amerika radila, a pojavio se novi igrac, i njima to naravno smeta. ceo zapad je ionako anti-ruski raspolozen, pa samo koriste bilo kakvu priliku da ih pljuju, dok amerikance za iste stvari velicaju
pre 6 godina
Ja stvarno ne razumem ove nazovi analiticare. Uredu je podrzavati stranu u ratu ali onda ostavite drugima da objektivno govore. Postoje ljudi objektivnog gledista i njima ostavite analizu. Putin je ostvario veliki uspeh u Siriji a zajedno sa tim na bliskom istoku. Voleli vi njega ili ne je nebitno budite objektivni, svaki vladar na tom prostoru je bio kod Putina na raport u poslednje dve godine. Rusija je uspela da povrati deo svog uticaja i prestiza i to trba reci a ne izmisljati probleme imaju ih oni dovoljno stvarnih. Priznati uspehe neistomisljenika je odraz ozbiljnosti i treba se vise postovati nego slepo napadanje jedne od strana, time se ne dobija nista i cini usluga drugoj strani.
pre 6 godina
Autor suštinski ne poznaje motive Ruskog spoljnopolitičkog delovanja. Sa obzirom da ga angažuju "nezavisne" novine DW, ni ne čudi ovakvo viđenje stvari.
pre 6 godina
" B E N Z I N ... ovako se ne pise rec voda "
Ovo sto je opisao ovaj mudrac ne lici na klopku vec na stratesku prednost...
Tudjom vojskom i krvlju je unistio ID bandite na cistini u pustinji, koje bi posle na Kavkazu po sumama i planinama morala da juri ruska vojska.
A za Tursku, Nato i region da ne govorim. Tektonske promene... vrlo lako se USA i Turska migu vojno sukobiti oko SDF i Kurdistana... a tokive nafte ce sada potpuno kontrolisati šiiti...
Bas klopka...
pre 6 godina
Odiseja u siriji je počela da bi se neutralisao nuklearni program koji je asad započeo. Čini se da su ameri i izrael u tome uspeli? A gratis su navukli putina da troši pare na odbranu asada na vlasti u unazađenoj zemlji za bar 50 godina(hadžija, 24. novembar 2017 22:48)Da je to istina Sirija bi odavno bila okupirana,kao što je Irak 2004-e godine.Sadama su optuživali da priprema plan za nuklearni program,ali posle okuopacije nikakvih dokaza nije bilo,što su u Vašingtonu i priznali.Tek posle se saznalo da su informacije o iračkom nuklearnom programu nameštene i fabrikovane,kako bi se okupirala zemlja,koja ima skoro 20% svetske nafte.Naravno niko nije odgovarao za taj zločin.Asadu su hteli da nameste napad hemijskim oružijem,na početku sukoba(mislim 2013) i gotovo je bilo pitanje sata kada će krenuti bombardovanje pokožaja sirijske vojske,ali se iz nekih razloga.Tek posle dve godine,nakon što se Asad zahvalio Putinu,saznali smo da je razlog za to bila Moskva.Po istrazi UN-a,koja je objavljena posle skoro godinu dana,a zapadni mediji samo šturo objavili,obe strane su imale hemijsko oružije,a veća verovatnoća je da su napad izveli džihadisti.Prema nekim zapadnim procenama ruska ntervencija u Siriji košta tu zemlju oko 400 miliona dolara godišnje,što je mali trošak,ako imamo u vidu ruski vojni budžet.Sada su ti troškovi mnogo manji nego na početku intervencije.Rat u Siriji je pri kraju,a slede pregovori o njenoj budućnisti.Rusija je dugoročno obezbedila prisustvo u toj zemlji,kako političko,tako i ekonomsko,kulturno...Narod Sirije zna da ceni rusku pomoć u borbi sa teroristima.
pre 6 godina
U ovoj analizi je svašta rečeno i ništa. Ako se pažljivo pročita vidi se da ništa konkretno "pisac" ne predviđa već je sve otvoreno. Dakle, nema pojma šta će biti pa ne želi ništa konkretno ni da kaže da ne bi pogrešio. Da će biti i dalje neizvesno u budućnosti i da je moguć sukob S.Arabije i Irana to znamo i mi obični smrtnici. Znamo i ko koga podržava ali kako će se sve završiti i kako će sve teći niko ne može sa sigurnošću da kaže. Jasno je da Rusi neće želeti da budu u prvim redovima ako se to desi kao ni Amerikanci i Izrael ali to će diktirati situacija na terenu. Jedno je jasno: Arapi će naj*ti u svakom slučaju i to ratujući između sebe a ni Iranci neće moći proći bez posledica. Kao i obično, narod će trpeti posledice a moći ćemo očekivati i novi talas izbeglica.
pre 6 godina
Ko je zapalio vatru na Bliskom Istoku?
pre 6 godina
Ovo se zove paranoja a ne analiza.
29 Komentari
Sortiraj po: