čikaPera
pre 6 godina
Kosovo je Srbija!!!
Petak, 08.09.2017.
12:01
Srbija mora da prizna nezavisnost Kosova kako bi se postigao mir u regionu, ocenjuje Institut za studije ljudskih prava američkog Univerziteta Kolumbija.
Izvor: Beta
pre 6 godina
Kosovo je Srbija!!!
pre 6 godina
Sa Kosovom pocelo,sa njim ce i zavrsit!
pre 6 godina
Treba ići sa nekim projektom država u državi, inače vremenom kosovo će se potpuno urušiti, ako Trampova administracuja zavrne finansiranje ovakvih projekata ili se povuku sa kosova tamo će nastati pravi haos. Inače benefiti ulaska u EU nisu vredni bilo kakvih ustupaka, pogotovu ovakvoj EU sa emigrantima terorizmom i izražrnim političkim raskolom.
pre 6 godina
Ona Olbrajtova je obecala da ce Srbima skinuti osmeh sa lica,polako se i ostvaruje.
pre 6 godina
Ne priznavanje Kosova kao nezavisne države od strane Srbije gura to Kosovo u zagrljaj Albaniji. Razmislite o ovome! Kako će onda proći Srbi u takvoj državi? Opet izazivate problem koji može donijeti još vise bola i razočaranja.
pre 6 godina
Naravno da Srbija NE MORA da prizna Kosovo!
Ali, kao što priznavanje Kosova ima svoju cenu (konačni i trajni gubitak Kosova), koju očigledno ne želimo da platimo, tako i nepriznavanje Kosova sigurno ima neku svoju cenu, budući da NIŠTA u životu nije besplatno, zar ne?
Može li nam neko reći koja će za nas biti, dugoročno gledano, cena NEPRIZNAVANJA Kosova? Da li je neko negde seo i mirno, hladno, bez patetisanja i histerisanja, razmotrio obe mogućnosti: "ako priznamo, dobijamo/gubimo to, to, i to, ako ne priznamo dobijamo/gubimo to, to, i to?
Samo pitam, bar da znamo na čemu smo i šta nas u oba slučaja čeka.
pre 6 godina
Cemu onda pregovori kad ste vi odredili konacni rezultat? A sta vam je od jednom toliko vazno da mi priznamo KiM?
pre 6 godina
gulag@
I ja sam iz Hrvatske, Hrvat, samo jedino što mene ne čini zadovoljnim što je kako ti kažeš Srbija dobila "milo za drago", jer tako možemo u krug do beskraja s tim hranjenjima kolektivne svijesti s događajima iz prošlosti. Rezolucija 1244 bi trebala biti alfa i omega i da se toga pridržavalo nikavog "proglašenja državnosti" ne bi bilo. Ovi su uspjeli preveslati sve! U Bruxelleškom sporazumu piše "regionalne" asocijacije, znači skup zemalja iz susjedstva, a ne piše globalne, svjetske asocijacije. Upravo se o tome i radi, princip je princip, i ne mogu sad odjednom kosovski Albanci postati "iznimka"!? I nikao mi nije jasna slijepoća ostalih južnoslavenskih naroda i država da ne percipiraju princip nepromjenjivosti granica kao nešto što svima uljeva stabilnost, a ne još glorificirati i podržavati, skoro pa dodvoravati se gerilskoj družini.
pre 6 godina
Ja Srbiju vidim kao jedan brod koji tone, sa mnogo rupa koje treba zakrpiti. Jako puno ljudi beži sa tog broda i ne planira da se vrati a kamoli da ostane i pokuša da popravi situaciju. Ona većina koja je tu živi u nekakvim iluzijama, želi da natovari na sebe još jedan teret sa 2 miliona stranih i nevoljnih, ali jednako očajnih duša, ne shvatajući da će propasti pre nego što se to ikada desi.
Iskreno, taj naš srbski patrijotizam ne shvatam ni najmanje. Sve te srbende koje uzdižu Rusiju u nebesa bi prvom prilikom zapalili za zapad i otarasili se svake mrvice nacionalnog identiteta (osim kada pišu komentare, jer jedino onda mogu da se osete kao da će ih neko možda pitati nešto kad naši kad-tad i zvanično (a nezvanično već jesu) priznaju Kosovo).
Mene iskreno nije briga, jer ni ne planiram da se još dugo zadržavam ovde.
Najsiromašnija zemlja u Evropi koja na godišnjem nivou izgubi oko 100.000 ljudi smatra da joj je prioritet parče zemlje gde čak ni Srbi koji žive tamo ne žele da budu deo Srbije.
pre 6 godina
Pa to ja vec odavno kazem, da bi Srbija i srbski narod ziveo mnogo bolje treba da prizna Kosovo. Pri priznavanju Kosova automatski bi srbi koji zive na Kosovu mnogo bolje ziveli, ljudi bi se opustili i sve bi bilo bolje nego sto je sada. Srbska vlast iako zna da na Kosovu je 90% albanaca i da tu nema sta vise da se promeni i umesto da Srbija prva prizna Kosovo, ona radi potpuno suprotno i inati se sa svima u regionu i svetu! Srbija mora imati mnogo savremenije politicare koji su civilizovani i koji ce da kazu svom narodu da smo mi sami krivi za odceplenje Kosova, cinili smo zlocine tamo i sada je vreme da se izvinimo i priznamo Kosovo. Jedino na taj nacin se moze ici napred u bolju buducnost za sve narode u regionu, sve drugo je mrcvarenje i propast prvenstveno za Srbiju.
pre 6 godina
Pa ni Srbiju ne zanima nikakvo "bratstvo sa Rusijom", već se hvata za slamku kakvog-takvog, makar i samo deklarativnog, uvažavanja srpskih interesa.
U tom smislu, veoma je lako izabrati između strane koja te, zbog sopstvenih interesa podržava verbalno i koja, na primer, isporučuje gas i druge strane koja te, na primer, bombarduje i podržava tvog neprijatelja,a sve zbog sopstvenih interesa.
pre 6 godina
Treba biti kooperativan i naći kompromis u isto vreme priznati Kosovo i Republiku Srpsku
pre 6 godina
Mnogo puta sam pisao o temi Kosovo i mislim da nam je svima dosta te price. Nase dve krucijalne greske u blizoj proslosti su bile trazenje misljenja od tzv medjunarodnog suda pravde i prebacivanje nadleznosti Kosovskog problema sa UN na EU. Sta EU ima sa tim_, UN su jedina globalna institucija zaduzena za probleme suverenih drzava. Zamislite kad bi sada Africka Unija htela da podeli Juznoafricku Republiku.. Mislite da bi im dozvolili.. ne bi . Greske iz dalje proslosti su sto smo dozvolili da ustav iz 1974. podeli Srbiju na dve pokrajine i centralni deo. Upravo po toj granici se Kosovo danas odvojilo. Jos pre toga bilo je losih postupaka ali sve u svemu ova sadasnja borba Srbije za suverenitet je poput zadrzavanja poplave na kraju reke, kad je vec kasno i sve izgubljeno.
pre 6 godina
Izvestaj : Srbija nece priznati Kosovo.
pre 6 godina
Može ali sa zvezdicom. Da se zna da su je oteli.
Kosovo*
pre 6 godina
Kina nije priznala Rusija nije priznala Vatikan nije priznao.
To je propali projekat narko drzave.
pre 6 godina
Ништа не мора да се призна
pre 6 godina
Ruse rade to sto rade preko nas samo da bi pakostili Zapadu (tj. Amerikancima). A zar Amerikanci ne koriste isti recept? Preko ovih teritorija gledaju da pakoste Rusima. Mi smo u toj igri manje bitni iako bi voleli da smo mnogo bitni.
Kosovo apsolutno nikada netreba priznavati, cak ni kao pokrajinu, zato sto im se na taj nacin i formalno daje neko znacenje kao "drzavi". Dokle god ima nekoga da ne priznaje Kosovo na ovom svetu mi smo Ok.
pre 6 godina
Treba pitati Srbe sta bi sa 2 miliona Albanaca kad bi se vratilo Kosovo... i od toga 99,9% ne zeli da zivi u Srbiji (srpskom Kosovu)...sad je kasno!
pre 6 godina
Mi smo uvek imali apetit, a nikad kapacitet. Davno smo predali Kosovo. Moj je otac osamdesetih pisao Slobi. Poslao mu kompletan plan kako zadrzati Kosovo. Ponudio je sebe na raspolaganje, s idejom da se grade fabrike, otvore skole, univerziteti, vrhunske bolnice. Da se mladim ljudima korak po korak obezbede uslovi za zivot dole. Odgovor nikad nije dobio, a kolege i komsiluk su mu se smejali, bukvalno. Par godina nakon toga smo napustili Srbiju zauvek. Umesto u infrastrukturu i bolji zivot, ulagalo se u dzipove, oklopna vozila, kalasnjikove. Nikog zaista nije briga za to Kosovo, kao sto nikog nije bilo briga ni za krajiske Srbe. Uvek se islo na mutne radnje i busanje u prsa junacka. Na prodaju magle, i brzu zaradu kroz mafijasko poslovanje. O dugorocnim planovima da ne pricamo. Istinita priča koju svi napamet znamo ali malo ko zeli da prihvati.
pre 6 godina
Ne mora, ne moze, ne treba, ne sme i nece. Koji deo od "njet" gospoda ne razumeju?
pre 6 godina
hahahhaha....pa ovo zvuči kao nečiji diplomski rad.
pre 6 godina
mora samo da se umre...a mozda ni to
pre 6 godina
ovo sa "neizbežnim" priznavanjem Kosova je test da se vidi jesmo li dovoljno sluđeni. Ima, naravno, i u Srbiji maloumnih i povodnih koji misle da će dobiti iPhone ako negde potpišu da se odriču Kosova, ali oni su još uvek u manjini. Naravno da Srbija ne mora ništa. Treba samo da sedi i čeka jer siledžijama moć curi kroz prste i situacija izmiče kontroli.
pre 6 godina
Iz Hrvatske sam i koliko god da sam zadovoljan jer je Srbija dobila milo za drago zbog događaja iz 1990.-tih ne priznavajte Kosovo. To je momentalno stanje iznuđeno silom i prijevarom. Ako bi se tako razbijale države vodeći se gdje su se činili zločini nijedna država na svijetu ne bi mogla održati granice. I Njemačkoj su vratili teritorij iako je zaslužila ne postojati više, ali osudili su zločince, došli pod protekciju i stanje se popravilo bez razbijanja države.
pre 6 godina
@Dalmacija
Da li ti kapiras da je ovo napisala jedna lobisticka organziacija cije misljenje i stavovi o Srbiji i priznaju ili nepriznanju ne obavezuju nikoga? Srbija ne mora nista, kao sto ni Spanija ili Kipar ili Grcka ili Rusija ili Kina ili Brazil ili Izrael ili Vatikan ne moraju nista ako im to nije u interesu, pa tako ni da priznaju tu albansku paradrzavu na Kosovu. EU za nekoliko godina nece biti ovakva kakva je danas, pitanje je da li ce clanstvo u ERU za 10 godina zanimati nekoga i biti primamljivo za bilo koga i sta ce znaciti clanstvo u EU, narocito ako bude podeljeno u tri ili cetiri lige
pre 6 godina
JOSE MENDOSA@..Da li si razmisaljao u pravcu da u slucaju da KiM udje u parlament sa 25% to bi nateralo srbe da se ujedine da bi vecinski odlucivali? m? Zvuci neverovatno ali mozda bi nas kosovari naterali da se ujedinimo najzad..
pre 6 godina
Hteli mi to da priznamo ili ne, sve u tekstu je apsolutno tačno...samo sto od toga nema nista...svi znate sto...ostajemo kanalizacija i gubernija od zemlje jos dugo dugo decenija.
pre 6 godina
Ništa mi ne moramo, osim jednog: kako smo se rodili tako ćemo jednog dana i da odemo. A taj zakon važi za sve isto, i za jake i za slabe. Prema tome, ništa mi ne moramo da priznamo, sve je prolazno i podložno nestajanju, pa tako i lažne tvorevine i kvazi banana državice.
pre 6 godina
И ово они сматрају извештајем а у суштини је најобичнији памфлет који обилује стереотипима и политичким птрдрасудама. Једна ствар ипак пада у очи, готово без разлике сви западни медији Вучићев позив на дијалог о Косову виде као његово залагање да се Србија одрекне Косова зарад неког магловитог обећања о пријему у ЕУ, уз то у пакету са Косовом које преговоре није ни почело!? Закључак може бити само један, Вучић је и кад је био "националиста" и сад као "европљанин" у ствари био инструиран од запада и спроводио њихове интересе. Прво је чинио све да Србе оцрни што више а данас их претвара у зомбије. Иначе дивно је чути да су нам Американци пријатељи и да су нас ослободили беде тако што су Косово узели за себе.
pre 6 godina
Zasto bi Srbija priznala Kosovo sa koga se albansko stanovnistvo masovno iseljava? Ovim tempom Srbi ce biti natpolovicna vecina na Kosovu i Metohiji za 10 godina.
pre 6 godina
E Bogami neće!
pre 6 godina
Kosovo je jos i u dobrom stanju ako se uzme u obzir da su tamo Srbi skoro sto godina vodili glavnu rec. Istorijska je cinjenica gde god i cega god da se Srbi prihvate to upropaste. Najbolji primer je upravo Vojvodina. Meni licno je zabavno gledati Srbe kako se otimaju i koprcaju kao ribe na suvu, i naivno i uzaludno pokusavaju da izbegnu neminovnost - vruci tiganj.
pre 6 godina
No šta no priznanje brale
pre 6 godina
Nemora Srbija nista. Mi treba da insistiramo da se pregovori vode pod okriljen UN. Ima ovde nesto drugo? Ja se pitam da li je iko od nasih vodecih politicara odgledao dokumentarne filmove Ken Burnsa, specijalno "Rousvelts" i "The West". Mozda je jedino nasa premijerka Gdja. Brnabic. E to kako su Amerikanci prisajedinili svoje zapadne drzave i prakticno ih oteli od Maksika tako su i odvojili Kosovo. Ama bas istovetni scenario i tako njihova spoljna politika funcionise, uglavnom. Dobro mozda danas to rade malo sofistiranije ali u sustini nije se puno toga promenilo. Rusi su na istom principu vratili Krim u svoje granice i zato Ameri tu puno neamju sta da poreknu. Mada je to malo drugacija situacija jer je krim vracen Rusiji ciji je deo uvek bio.
pre 6 godina
Srbija je 87' u 9' mjesecu sama sebi pucala u glavu. 88' ukidanjem autonomije Vojvodini to samo potvrdila, a 90' te novim Ustavom RS Srbije definitivno zapecatila sudbinu sebi za narednih 100' godina. Nakon toga pocinje ludilo koje je i dan danas na snazi. Sta ce se dogoditi ? Gotovo sigurno spustanje gaca i priznanje Kosova. Druga opcija je tesko vjerojatna, mada ce biti jos dosta mucenja i trvljenja oko priznanja Kosova. Ulazak Srbije u EU je jako daleki scenarij, mada je to prije svega politicka odluka, a tek onda ekonomska, tako da i neki malo brzi scenarij ulaska Srbije ( i Kosova ) u EU nije iskljucen, ali se za to trebaju sloziti neke politicke odluke koje sada izgledaju jako daleko od realizacije. CG je svakako sljedeca clanica EU, kroz narednih 6 do 8 godina. Nakon nje vjerojatno Makedonija kroz narednih 10' godina, a onda dolaze na red Srbija, Kosovo, BiH te Albanija, vjerojatno u paketu ili kroz nekoliko godina jedna nakon druge, tj. u manjim paketima. Dakle, tako oko 2030' napokon ce biti spusten zastor na politiku velokosrpskog ludila koje nas je tako mnogo kostalo, sve skupa, jer je isto probudilo i velokohrvstako ( donekle ) ludilo. Doduse, za to smo uglavnom sami krivi. Srbiji sve najbolje, i nadam se da cete doci pameti. Lp.
pre 6 godina
Ako su nam uzeli onoliko teritorije neka uzmu i Sever Kosova i Metohije, za uzvrat nikada ne priznajemo Kosovo, potpisujemo dokument o ne sprečavanju u ulazak u međunarodne organizacije a ne dajemo i UN. I to je to. Čekamo neko drugo vreme. To je najgore što može da nam se desi. Ako ga sada presečemo izgubiće o mnogo više.
pre 6 godina
Naterati Srbe da priznaju velikoalbansku "drzavu" na Kosovu i da predju preko te otimacine, zlocina, pljacke, odmah posle toga naterati ih da ukinu Republiku Srpsku itd. sasvim sigurno nece dovesti do mira i stabilnosti nego do ozbiljnog gomilanja frustracija i besa koji ce sasvim sigurno dovesti do novog sukoba i novih ratova. Vec sada, Srbi su frustrirani i besni i nezadovoljni licemernom politikom USA i pojedinih drzava EU i to se danas ispoljava kao "ljubav" prema Rusiji iako realno malo koga u Srbiji zanima Rusija ili vidi u Rusiji nekakav ideal. Za taj eventualni novi sukob, krivci ce biti upravo Amerikanci. Uostalom, navedite jednu uspesnu americku spoljno-politicku intervenciju? Ne posotoji, sve promasaj do promasaja, od Vijetnama, Avganistana, Iraka, Somalije, Libije, Sirije... i u te promasaje spada i americka politika na Balkanu.
pre 6 godina
Da bi paket bio kompletan i svi zadovoljni, onda bi i sever Kosova i Republiku Srpsku trebalo prikljuciti tom paketu.
pre 6 godina
Srbija ne mora da prizna "Kosovo" i to je kraj priče. Sve da ga priznaju seve članice UN dok ga Srbija ne prizna to je i dalje deo Srbije pod okupacijom. Jednog dana...
pre 6 godina
Znači ako ne priznamo - nema mira u regionu. Opet će Ameri da uvedu red bombama.
Ja to tako razumem.
pre 6 godina
Pa ako su se potpuno rastali s pameću, priznaće tzv. kosovo.
To bi im bilo poslednje što su uradili u politici.
pre 6 godina
Ma kako da ne, evo trčimo.
pre 6 godina
Prije 5 godina sam ovdje napisao da Srbija i Kosovo mogu samo zajedno ući u EU. Tada se 99% komentatora šprdalo tome, a sada je ipak došlo na vidjelo da Srbiji nema ulaska u EU dok ne prizna Kosovo. I ne samo to nego je neće pustiti u EU bez Kosova jer su svjesni da bi Srbija tada beskrajno ucjenjivala i Kosovo i Albaniju. Sve to zna vaš predsjednik od dana kada su on i Nikolić išli u Brisel i nakon toga prvi put pobijedili na izborima. Ne samo da znaju, nego su na to tada pristali pa su EU i SAD pustili Tadića niz vodu.
pre 6 godina
Srbija nikada ne sme da prizna nezavisnost Kosovu, nikada>
pre 6 godina
@Laza Pa surova je istina da nikog ne zanima srpski narod. Ni Rusiju, ni Ameriku, ni Kinu, ni Makedoniju, ni Nemačku, ni Moldaviju, ni Kubu, ni Švedsku, ni Japan... Možda najviše Hrvatsku ali iz pogrešnih razloga.
pre 6 godina
Ne mora.
pre 6 godina
Ništa se ne mora!
Nema predaje teritorije, jer nijedna iole ozbiljna država to ne radi.
Problem USA je da završi što pre priču koju je odavno započela, problem Albanca je što znaju da bez priznavanja od strane Srbije njihova nezavisnost i nije neka nezavisnost.
Ovaj izveštaj je još jedan pokušaj pritiska od strane USA i njenih satelita, pripremanja javnog menja i ubeđivanja širokih narodnih masa da promene mišljenje( čista manipulacija).
pre 6 godina
»...ali u suštini, Rusiju uopšte ne zanima srpski narod«
Lepo. Sad još da čujemo ko su ti drugi koje srpski narod u suštini zanima. Čim to saznamo, okrenućemo se njima.
pre 6 godina
Šta je tipičan srpski odgovor kad nam neko kaže da nešto moramo?
"E sad baš nećemo iz inata!"
pre 6 godina
Nisu ga priznali ni Spanija Grcka Slovačka Kipar i Rumunija a oni su svi u EU - bicemo najvece budale ako to urade nasi pametni političari jer nas u EU nece primiti NIKADA !!!
pre 6 godina
Испаде да су много нервозни.Време пролази,Косово и Метохија и даље није држава чак ну у назнакама,лоше се живи и опет им све зависи од Београда.Пропали пројекат који би они да заврше.А што се тиче ЕУ интеграција,објективно нема додирних тачака са КиМ.
pre 6 godina
(besna glista, 8. septembar 2017 12:27)
To si pricao i za Krajinu, Slavoniju, Bosnu... samo jos ovaj mit, samo jos ovaj...
Gde je granica? Srbija do Bubanj potoka?
pre 6 godina
Srbije cijelo vrijeme i priznaje Kosovo, ali ne kao samostalnu državu već kao pokrajinu Srbije, kao dio svog teritorija, kao vlastiti vitalni organ. A ovo što se baca pijesak u oči i poziva na neku realnost, tu treba istaknuti da je ta i takva realnost postignuta na prijevaru i silom, stoga je kao protupravno stanje koje nitko školovan s zdravim razumom ne bi trebao priznavati. A i ovih njihovih 111 priznanja su iz tih razloga ništavni!
pre 6 godina
"scenario u kojem svi pobeđuju" a prema kojem bi priznanje kosovske nezavisnosti dovelo do normalizacije svih bilateralnih pitanja i integracije i Srbije i Kosova u evroatlantske institucije.
POGREŠNO!!!
"scenario u kojem svi pobeđuju" je da Kosovo prizna da je deo Srbije i u tom slučaju samo jedna zemlja ulazi u evroatlanske organizacije tj. Srbija automatski ulazi u NATO pošto već ima bazu na svojoj teritoriji...
pre 6 godina
Jedino mi nije jasno, što Srbija mora da prizna Kosovo? Ako ono bude deo UN, NAto, EU, šta će joj srpsko priznanje?! Biće da imeta problem sa drugima, tako da je jasno da što se grbavo rodilo, vreme neće ispraviti. Kosovo će biti naš večiti problem, jer tamo nikad ništa neće funkcionisati, a nas će kriviti za to! Nema privrede, nema uređenog društa, međunacionalnih odnosa, ništa.
pre 6 godina
ALternativa je integracija Kosova u Srbiju. U skupstini Srbije 20-25% predstavnika Kosova?
pre 6 godina
"...Rusiju ne zanima srpski narod već da potkopa interese Zapada na Balkanu..."
Bolju definiciju Ruskog angažovanja na ovim prostorima, jednostavno nije moguće dati...
100% tačno i isto toliko neshvatljivo za većinu Srba!
pre 6 godina
To si pricao i za Krajinu, Slavoniju, Bosnu... samo jos ovaj mit, samo jos ovaj...
Gde je granica? Srbija do Bubanj potoka?
(ime, 8. septembar 2017 13:00)
Istorijski gledano ništa od navedenog ne pripada Srbiji, jedino Bubanj potok!
pre 6 godina
Kosovu se sve vraća kao bumerang.
Nisu priznavali Srbiju i njene organe, bojkotovali, imali paralelne institucije,...
Sada isti problem imaju na severu Kosova oni.
Karma je čudo
pre 6 godina
"Rusiju ne zanima srpski narod već da potkopa interese Zapada na Balkanu."
Isto tako, Ameriku ne zanima srpski narod, već da potkopa ruske interese na Balkanu. Ne zanima ih ni kosovski narod, ni evro-integracije Kosova/Srbije u paketu ili u dva paketa, već samo upotpunjenje evroatlantskih integracija na Balkanu, pri čemu termin "evroatlantske" treba shvatiti kao prvo i obavezno u NATO, a u EU kad se stigne i ako se uopšte stigne. Jer, uskoro se može očekivati da Amerika napusti EU projekat, delimično (počevši s Bregzitom) ili u potpunosti (još poneki egzit, što može dovesti do domino efekta), ali uz preduslov očuvanja NATO i istovremenog jačanja američkih nacionalnih interesa na račun slabljenja zapadno-evropskih kohezionih parametara.
pre 6 godina
Nadam se da do priznavanja nikada nece doci. Jednoga ce se dana stanje u svijetu promjenit pa ce se i ovoj temi drugacije razgovarat, bez pritisaka.
Kosovo nikad i ni pod koju cijenu ne smije dobiti legitimitet od Srbije.
Nisam iz Srbije niti sam Srbin, samo pokusavam realno gledati na stvari
pre 6 godina
Ovo se među ljubiteljima filmova zove spojler. Kad ti neko ispriča kraj filma.
pre 6 godina
Mir u regionu samo ako se prizna Kosovo? A odvajanje Republike Srpske bi donelo nemir?
pre 6 godina
Za koga je ovo novost?
pre 6 godina
Ako je moguće nek se izbore za Severni deo sa se vrati Srbiji a ostatak nek priznaju kao državu i kraj. Nema smisla ova borba protiv vetrenjače....Stvarno mi je žao tih ljudi tamo dole na kojima se sve to prelama...
pre 6 godina
Nema mira u regionu dok se okupirani deo Srbije ne vrati u njen sastav.
pre 6 godina
Priznanjem kosova, tek tada bi poceo pravi pakao za Srbiju.
pre 6 godina
nećemo
pre 6 godina
Au, koji stepen drskosti, bezobrazluka i cinizma od strane Filipsa! Prosto da ne poverujes! Ovi Amerikanci stvarno misle da mi Srbi imamo slamu umesto mozgova!
pre 6 godina
"Rusija neće biti tu da pomogne Srbiji. Ona samo manipuliše Srbima, gradjani treba da shvate tu činjenicu i približe se više Zapadu"
koliko god mnogima ovo zvuci kao svetogrdje, zapravo je istina.
rusija vrlo uspesno igra na tu kartu "slovenske brace" kada joj odgovara a mi se pecamo kao somovi i nikako da shvatimo da im, jos od doba ustanaka protiv turaka, sluzimo samo za podkusurivanje u pregovorima sa velikim silama.
pre 6 godina
a ja mislio samo da se sloba preda i sve će biti...
inače mogu sve zemlje sveta da priznaju kosovo a ono opet neće biti država. to se ne postaje dekretima nego treba da prođu vekovi da se stvori nacionalno biće pa onda državne institucije. ta zemlja nema kulturu i istoriju osim srpsku, što svedoče kulturni spomenici.
pre 6 godina
Ozbiljno se pomučih da shvatim "scenario u kojem svi pobeđuju", ali ne ide.
Ja u ovom vidim Srbiju kao teškog gubitnika.
Ili postoji drugi scenario, ili se neko ozbiljno poigrava sa našom državom.
pre 6 godina
Naravno da ce morati. Srbija mora da se konacno oslobodi Kosova zarad mentalnog zdravlja sopstvene nacije. Iracionalni, religiozni mit koji se vuce vec stotinama godina nam je naneo samo i iskljucivo stete. On mora prestati da postoji.
pre 6 godina
Srbija je već priznala Kosovo
pre 6 godina
hehe. Bez da se sever kosova, sve enklave i manastiri pripoje srbiji ovo ne da nema šanse na referendumu, nego ni blizu, ni za 100 godina. Čak bi bilo ok da se presevo i deo bujanovca gde su velika vecina albanci da kosovu. Tako nešto bi moglo da se izlobira. Tad bi srbi i u nato rado ušli jer bi videli bar neku pravdu. Shvatite već jednom: Srbi nisu za Rusiju nego su protiv nepravde. Kad nato bude bar neutrealan i srbi ce biti za nato.
pre 6 godina
Priznanjem kosova, tek tada bi poceo pravi pakao za Srbiju.
pre 6 godina
Mir u regionu samo ako se prizna Kosovo? A odvajanje Republike Srpske bi donelo nemir?
pre 6 godina
Au, koji stepen drskosti, bezobrazluka i cinizma od strane Filipsa! Prosto da ne poverujes! Ovi Amerikanci stvarno misle da mi Srbi imamo slamu umesto mozgova!
pre 6 godina
nećemo
pre 6 godina
Nadam se da do priznavanja nikada nece doci. Jednoga ce se dana stanje u svijetu promjenit pa ce se i ovoj temi drugacije razgovarat, bez pritisaka.
Kosovo nikad i ni pod koju cijenu ne smije dobiti legitimitet od Srbije.
Nisam iz Srbije niti sam Srbin, samo pokusavam realno gledati na stvari
pre 6 godina
Nema mira u regionu dok se okupirani deo Srbije ne vrati u njen sastav.
pre 6 godina
Ozbiljno se pomučih da shvatim "scenario u kojem svi pobeđuju", ali ne ide.
Ja u ovom vidim Srbiju kao teškog gubitnika.
Ili postoji drugi scenario, ili se neko ozbiljno poigrava sa našom državom.
pre 6 godina
a ja mislio samo da se sloba preda i sve će biti...
inače mogu sve zemlje sveta da priznaju kosovo a ono opet neće biti država. to se ne postaje dekretima nego treba da prođu vekovi da se stvori nacionalno biće pa onda državne institucije. ta zemlja nema kulturu i istoriju osim srpsku, što svedoče kulturni spomenici.
pre 6 godina
"Rusiju ne zanima srpski narod već da potkopa interese Zapada na Balkanu."
Isto tako, Ameriku ne zanima srpski narod, već da potkopa ruske interese na Balkanu. Ne zanima ih ni kosovski narod, ni evro-integracije Kosova/Srbije u paketu ili u dva paketa, već samo upotpunjenje evroatlantskih integracija na Balkanu, pri čemu termin "evroatlantske" treba shvatiti kao prvo i obavezno u NATO, a u EU kad se stigne i ako se uopšte stigne. Jer, uskoro se može očekivati da Amerika napusti EU projekat, delimično (počevši s Bregzitom) ili u potpunosti (još poneki egzit, što može dovesti do domino efekta), ali uz preduslov očuvanja NATO i istovremenog jačanja američkih nacionalnih interesa na račun slabljenja zapadno-evropskih kohezionih parametara.
pre 6 godina
»...ali u suštini, Rusiju uopšte ne zanima srpski narod«
Lepo. Sad još da čujemo ko su ti drugi koje srpski narod u suštini zanima. Čim to saznamo, okrenućemo se njima.
pre 6 godina
hehe. Bez da se sever kosova, sve enklave i manastiri pripoje srbiji ovo ne da nema šanse na referendumu, nego ni blizu, ni za 100 godina. Čak bi bilo ok da se presevo i deo bujanovca gde su velika vecina albanci da kosovu. Tako nešto bi moglo da se izlobira. Tad bi srbi i u nato rado ušli jer bi videli bar neku pravdu. Shvatite već jednom: Srbi nisu za Rusiju nego su protiv nepravde. Kad nato bude bar neutrealan i srbi ce biti za nato.
pre 6 godina
Srbija ne mora da prizna "Kosovo" i to je kraj priče. Sve da ga priznaju seve članice UN dok ga Srbija ne prizna to je i dalje deo Srbije pod okupacijom. Jednog dana...
pre 6 godina
Naterati Srbe da priznaju velikoalbansku "drzavu" na Kosovu i da predju preko te otimacine, zlocina, pljacke, odmah posle toga naterati ih da ukinu Republiku Srpsku itd. sasvim sigurno nece dovesti do mira i stabilnosti nego do ozbiljnog gomilanja frustracija i besa koji ce sasvim sigurno dovesti do novog sukoba i novih ratova. Vec sada, Srbi su frustrirani i besni i nezadovoljni licemernom politikom USA i pojedinih drzava EU i to se danas ispoljava kao "ljubav" prema Rusiji iako realno malo koga u Srbiji zanima Rusija ili vidi u Rusiji nekakav ideal. Za taj eventualni novi sukob, krivci ce biti upravo Amerikanci. Uostalom, navedite jednu uspesnu americku spoljno-politicku intervenciju? Ne posotoji, sve promasaj do promasaja, od Vijetnama, Avganistana, Iraka, Somalije, Libije, Sirije... i u te promasaje spada i americka politika na Balkanu.
pre 6 godina
Šta je tipičan srpski odgovor kad nam neko kaže da nešto moramo?
"E sad baš nećemo iz inata!"
pre 6 godina
Nisu ga priznali ni Spanija Grcka Slovačka Kipar i Rumunija a oni su svi u EU - bicemo najvece budale ako to urade nasi pametni političari jer nas u EU nece primiti NIKADA !!!
pre 6 godina
(besna glista, 8. septembar 2017 12:27)
To si pricao i za Krajinu, Slavoniju, Bosnu... samo jos ovaj mit, samo jos ovaj...
Gde je granica? Srbija do Bubanj potoka?
pre 6 godina
E Bogami neće!
pre 6 godina
Испаде да су много нервозни.Време пролази,Косово и Метохија и даље није држава чак ну у назнакама,лоше се живи и опет им све зависи од Београда.Пропали пројекат који би они да заврше.А што се тиче ЕУ интеграција,објективно нема додирних тачака са КиМ.
pre 6 godina
Ovo se među ljubiteljima filmova zove spojler. Kad ti neko ispriča kraj filma.
pre 6 godina
Zasto bi Srbija priznala Kosovo sa koga se albansko stanovnistvo masovno iseljava? Ovim tempom Srbi ce biti natpolovicna vecina na Kosovu i Metohiji za 10 godina.
pre 6 godina
Ništa se ne mora!
Nema predaje teritorije, jer nijedna iole ozbiljna država to ne radi.
Problem USA je da završi što pre priču koju je odavno započela, problem Albanca je što znaju da bez priznavanja od strane Srbije njihova nezavisnost i nije neka nezavisnost.
Ovaj izveštaj je još jedan pokušaj pritiska od strane USA i njenih satelita, pripremanja javnog menja i ubeđivanja širokih narodnih masa da promene mišljenje( čista manipulacija).
pre 6 godina
Znači ako ne priznamo - nema mira u regionu. Opet će Ameri da uvedu red bombama.
Ja to tako razumem.
pre 6 godina
Ma kako da ne, evo trčimo.
pre 6 godina
Srbija nikada ne sme da prizna nezavisnost Kosovu, nikada>
pre 6 godina
Srbija je već priznala Kosovo
pre 6 godina
@Laza Pa surova je istina da nikog ne zanima srpski narod. Ni Rusiju, ni Ameriku, ni Kinu, ni Makedoniju, ni Nemačku, ni Moldaviju, ni Kubu, ni Švedsku, ni Japan... Možda najviše Hrvatsku ali iz pogrešnih razloga.
pre 6 godina
"Rusija neće biti tu da pomogne Srbiji. Ona samo manipuliše Srbima, gradjani treba da shvate tu činjenicu i približe se više Zapadu"
koliko god mnogima ovo zvuci kao svetogrdje, zapravo je istina.
rusija vrlo uspesno igra na tu kartu "slovenske brace" kada joj odgovara a mi se pecamo kao somovi i nikako da shvatimo da im, jos od doba ustanaka protiv turaka, sluzimo samo za podkusurivanje u pregovorima sa velikim silama.
pre 6 godina
Jedino mi nije jasno, što Srbija mora da prizna Kosovo? Ako ono bude deo UN, NAto, EU, šta će joj srpsko priznanje?! Biće da imeta problem sa drugima, tako da je jasno da što se grbavo rodilo, vreme neće ispraviti. Kosovo će biti naš večiti problem, jer tamo nikad ništa neće funkcionisati, a nas će kriviti za to! Nema privrede, nema uređenog društa, međunacionalnih odnosa, ništa.
pre 6 godina
Iz Hrvatske sam i koliko god da sam zadovoljan jer je Srbija dobila milo za drago zbog događaja iz 1990.-tih ne priznavajte Kosovo. To je momentalno stanje iznuđeno silom i prijevarom. Ako bi se tako razbijale države vodeći se gdje su se činili zločini nijedna država na svijetu ne bi mogla održati granice. I Njemačkoj su vratili teritorij iako je zaslužila ne postojati više, ali osudili su zločince, došli pod protekciju i stanje se popravilo bez razbijanja države.
pre 6 godina
Za koga je ovo novost?
pre 6 godina
"scenario u kojem svi pobeđuju" a prema kojem bi priznanje kosovske nezavisnosti dovelo do normalizacije svih bilateralnih pitanja i integracije i Srbije i Kosova u evroatlantske institucije.
POGREŠNO!!!
"scenario u kojem svi pobeđuju" je da Kosovo prizna da je deo Srbije i u tom slučaju samo jedna zemlja ulazi u evroatlanske organizacije tj. Srbija automatski ulazi u NATO pošto već ima bazu na svojoj teritoriji...
pre 6 godina
И ово они сматрају извештајем а у суштини је најобичнији памфлет који обилује стереотипима и политичким птрдрасудама. Једна ствар ипак пада у очи, готово без разлике сви западни медији Вучићев позив на дијалог о Косову виде као његово залагање да се Србија одрекне Косова зарад неког магловитог обећања о пријему у ЕУ, уз то у пакету са Косовом које преговоре није ни почело!? Закључак може бити само један, Вучић је и кад је био "националиста" и сад као "европљанин" у ствари био инструиран од запада и спроводио њихове интересе. Прво је чинио све да Србе оцрни што више а данас их претвара у зомбије. Иначе дивно је чути да су нам Американци пријатељи и да су нас ослободили беде тако што су Косово узели за себе.
pre 6 godina
Naravno da ce morati. Srbija mora da se konacno oslobodi Kosova zarad mentalnog zdravlja sopstvene nacije. Iracionalni, religiozni mit koji se vuce vec stotinama godina nam je naneo samo i iskljucivo stete. On mora prestati da postoji.
pre 6 godina
Ne mora.
pre 6 godina
Izvestaj : Srbija nece priznati Kosovo.
pre 6 godina
Srbije cijelo vrijeme i priznaje Kosovo, ali ne kao samostalnu državu već kao pokrajinu Srbije, kao dio svog teritorija, kao vlastiti vitalni organ. A ovo što se baca pijesak u oči i poziva na neku realnost, tu treba istaknuti da je ta i takva realnost postignuta na prijevaru i silom, stoga je kao protupravno stanje koje nitko školovan s zdravim razumom ne bi trebao priznavati. A i ovih njihovih 111 priznanja su iz tih razloga ništavni!
pre 6 godina
Ne mora, ne moze, ne treba, ne sme i nece. Koji deo od "njet" gospoda ne razumeju?
pre 6 godina
Ako je moguće nek se izbore za Severni deo sa se vrati Srbiji a ostatak nek priznaju kao državu i kraj. Nema smisla ova borba protiv vetrenjače....Stvarno mi je žao tih ljudi tamo dole na kojima se sve to prelama...
pre 6 godina
mora samo da se umre...a mozda ni to
pre 6 godina
Prije 5 godina sam ovdje napisao da Srbija i Kosovo mogu samo zajedno ući u EU. Tada se 99% komentatora šprdalo tome, a sada je ipak došlo na vidjelo da Srbiji nema ulaska u EU dok ne prizna Kosovo. I ne samo to nego je neće pustiti u EU bez Kosova jer su svjesni da bi Srbija tada beskrajno ucjenjivala i Kosovo i Albaniju. Sve to zna vaš predsjednik od dana kada su on i Nikolić išli u Brisel i nakon toga prvi put pobijedili na izborima. Ne samo da znaju, nego su na to tada pristali pa su EU i SAD pustili Tadića niz vodu.
pre 6 godina
Pa ako su se potpuno rastali s pameću, priznaće tzv. kosovo.
To bi im bilo poslednje što su uradili u politici.
pre 6 godina
ovo sa "neizbežnim" priznavanjem Kosova je test da se vidi jesmo li dovoljno sluđeni. Ima, naravno, i u Srbiji maloumnih i povodnih koji misle da će dobiti iPhone ako negde potpišu da se odriču Kosova, ali oni su još uvek u manjini. Naravno da Srbija ne mora ništa. Treba samo da sedi i čeka jer siledžijama moć curi kroz prste i situacija izmiče kontroli.
pre 6 godina
Ruse rade to sto rade preko nas samo da bi pakostili Zapadu (tj. Amerikancima). A zar Amerikanci ne koriste isti recept? Preko ovih teritorija gledaju da pakoste Rusima. Mi smo u toj igri manje bitni iako bi voleli da smo mnogo bitni.
Kosovo apsolutno nikada netreba priznavati, cak ni kao pokrajinu, zato sto im se na taj nacin i formalno daje neko znacenje kao "drzavi". Dokle god ima nekoga da ne priznaje Kosovo na ovom svetu mi smo Ok.
pre 6 godina
Kosovu se sve vraća kao bumerang.
Nisu priznavali Srbiju i njene organe, bojkotovali, imali paralelne institucije,...
Sada isti problem imaju na severu Kosova oni.
Karma je čudo
pre 6 godina
Da bi paket bio kompletan i svi zadovoljni, onda bi i sever Kosova i Republiku Srpsku trebalo prikljuciti tom paketu.
pre 6 godina
Ништа не мора да се призна
pre 6 godina
Ako su nam uzeli onoliko teritorije neka uzmu i Sever Kosova i Metohije, za uzvrat nikada ne priznajemo Kosovo, potpisujemo dokument o ne sprečavanju u ulazak u međunarodne organizacije a ne dajemo i UN. I to je to. Čekamo neko drugo vreme. To je najgore što može da nam se desi. Ako ga sada presečemo izgubiće o mnogo više.
pre 6 godina
Mi smo uvek imali apetit, a nikad kapacitet. Davno smo predali Kosovo. Moj je otac osamdesetih pisao Slobi. Poslao mu kompletan plan kako zadrzati Kosovo. Ponudio je sebe na raspolaganje, s idejom da se grade fabrike, otvore skole, univerziteti, vrhunske bolnice. Da se mladim ljudima korak po korak obezbede uslovi za zivot dole. Odgovor nikad nije dobio, a kolege i komsiluk su mu se smejali, bukvalno. Par godina nakon toga smo napustili Srbiju zauvek. Umesto u infrastrukturu i bolji zivot, ulagalo se u dzipove, oklopna vozila, kalasnjikove. Nikog zaista nije briga za to Kosovo, kao sto nikog nije bilo briga ni za krajiske Srbe. Uvek se islo na mutne radnje i busanje u prsa junacka. Na prodaju magle, i brzu zaradu kroz mafijasko poslovanje. O dugorocnim planovima da ne pricamo. Istinita priča koju svi napamet znamo ali malo ko zeli da prihvati.
pre 6 godina
"...Rusiju ne zanima srpski narod već da potkopa interese Zapada na Balkanu..."
Bolju definiciju Ruskog angažovanja na ovim prostorima, jednostavno nije moguće dati...
100% tačno i isto toliko neshvatljivo za većinu Srba!
pre 6 godina
To si pricao i za Krajinu, Slavoniju, Bosnu... samo jos ovaj mit, samo jos ovaj...
Gde je granica? Srbija do Bubanj potoka?
(ime, 8. septembar 2017 13:00)
Istorijski gledano ništa od navedenog ne pripada Srbiji, jedino Bubanj potok!
pre 6 godina
Kina nije priznala Rusija nije priznala Vatikan nije priznao.
To je propali projekat narko drzave.
pre 6 godina
ALternativa je integracija Kosova u Srbiju. U skupstini Srbije 20-25% predstavnika Kosova?
pre 6 godina
Hteli mi to da priznamo ili ne, sve u tekstu je apsolutno tačno...samo sto od toga nema nista...svi znate sto...ostajemo kanalizacija i gubernija od zemlje jos dugo dugo decenija.
pre 6 godina
Srbija je 87' u 9' mjesecu sama sebi pucala u glavu. 88' ukidanjem autonomije Vojvodini to samo potvrdila, a 90' te novim Ustavom RS Srbije definitivno zapecatila sudbinu sebi za narednih 100' godina. Nakon toga pocinje ludilo koje je i dan danas na snazi. Sta ce se dogoditi ? Gotovo sigurno spustanje gaca i priznanje Kosova. Druga opcija je tesko vjerojatna, mada ce biti jos dosta mucenja i trvljenja oko priznanja Kosova. Ulazak Srbije u EU je jako daleki scenarij, mada je to prije svega politicka odluka, a tek onda ekonomska, tako da i neki malo brzi scenarij ulaska Srbije ( i Kosova ) u EU nije iskljucen, ali se za to trebaju sloziti neke politicke odluke koje sada izgledaju jako daleko od realizacije. CG je svakako sljedeca clanica EU, kroz narednih 6 do 8 godina. Nakon nje vjerojatno Makedonija kroz narednih 10' godina, a onda dolaze na red Srbija, Kosovo, BiH te Albanija, vjerojatno u paketu ili kroz nekoliko godina jedna nakon druge, tj. u manjim paketima. Dakle, tako oko 2030' napokon ce biti spusten zastor na politiku velokosrpskog ludila koje nas je tako mnogo kostalo, sve skupa, jer je isto probudilo i velokohrvstako ( donekle ) ludilo. Doduse, za to smo uglavnom sami krivi. Srbiji sve najbolje, i nadam se da cete doci pameti. Lp.
pre 6 godina
Kosovo je jos i u dobrom stanju ako se uzme u obzir da su tamo Srbi skoro sto godina vodili glavnu rec. Istorijska je cinjenica gde god i cega god da se Srbi prihvate to upropaste. Najbolji primer je upravo Vojvodina. Meni licno je zabavno gledati Srbe kako se otimaju i koprcaju kao ribe na suvu, i naivno i uzaludno pokusavaju da izbegnu neminovnost - vruci tiganj.
pre 6 godina
Pa to ja vec odavno kazem, da bi Srbija i srbski narod ziveo mnogo bolje treba da prizna Kosovo. Pri priznavanju Kosova automatski bi srbi koji zive na Kosovu mnogo bolje ziveli, ljudi bi se opustili i sve bi bilo bolje nego sto je sada. Srbska vlast iako zna da na Kosovu je 90% albanaca i da tu nema sta vise da se promeni i umesto da Srbija prva prizna Kosovo, ona radi potpuno suprotno i inati se sa svima u regionu i svetu! Srbija mora imati mnogo savremenije politicare koji su civilizovani i koji ce da kazu svom narodu da smo mi sami krivi za odceplenje Kosova, cinili smo zlocine tamo i sada je vreme da se izvinimo i priznamo Kosovo. Jedino na taj nacin se moze ici napred u bolju buducnost za sve narode u regionu, sve drugo je mrcvarenje i propast prvenstveno za Srbiju.
pre 6 godina
Pa ni Srbiju ne zanima nikakvo "bratstvo sa Rusijom", već se hvata za slamku kakvog-takvog, makar i samo deklarativnog, uvažavanja srpskih interesa.
U tom smislu, veoma je lako izabrati između strane koja te, zbog sopstvenih interesa podržava verbalno i koja, na primer, isporučuje gas i druge strane koja te, na primer, bombarduje i podržava tvog neprijatelja,a sve zbog sopstvenih interesa.
pre 6 godina
Ništa mi ne moramo, osim jednog: kako smo se rodili tako ćemo jednog dana i da odemo. A taj zakon važi za sve isto, i za jake i za slabe. Prema tome, ništa mi ne moramo da priznamo, sve je prolazno i podložno nestajanju, pa tako i lažne tvorevine i kvazi banana državice.
pre 6 godina
Ja Srbiju vidim kao jedan brod koji tone, sa mnogo rupa koje treba zakrpiti. Jako puno ljudi beži sa tog broda i ne planira da se vrati a kamoli da ostane i pokuša da popravi situaciju. Ona većina koja je tu živi u nekakvim iluzijama, želi da natovari na sebe još jedan teret sa 2 miliona stranih i nevoljnih, ali jednako očajnih duša, ne shvatajući da će propasti pre nego što se to ikada desi.
Iskreno, taj naš srbski patrijotizam ne shvatam ni najmanje. Sve te srbende koje uzdižu Rusiju u nebesa bi prvom prilikom zapalili za zapad i otarasili se svake mrvice nacionalnog identiteta (osim kada pišu komentare, jer jedino onda mogu da se osete kao da će ih neko možda pitati nešto kad naši kad-tad i zvanično (a nezvanično već jesu) priznaju Kosovo).
Mene iskreno nije briga, jer ni ne planiram da se još dugo zadržavam ovde.
Najsiromašnija zemlja u Evropi koja na godišnjem nivou izgubi oko 100.000 ljudi smatra da joj je prioritet parče zemlje gde čak ni Srbi koji žive tamo ne žele da budu deo Srbije.
pre 6 godina
@Dalmacija
Da li ti kapiras da je ovo napisala jedna lobisticka organziacija cije misljenje i stavovi o Srbiji i priznaju ili nepriznanju ne obavezuju nikoga? Srbija ne mora nista, kao sto ni Spanija ili Kipar ili Grcka ili Rusija ili Kina ili Brazil ili Izrael ili Vatikan ne moraju nista ako im to nije u interesu, pa tako ni da priznaju tu albansku paradrzavu na Kosovu. EU za nekoliko godina nece biti ovakva kakva je danas, pitanje je da li ce clanstvo u ERU za 10 godina zanimati nekoga i biti primamljivo za bilo koga i sta ce znaciti clanstvo u EU, narocito ako bude podeljeno u tri ili cetiri lige
pre 6 godina
hahahhaha....pa ovo zvuči kao nečiji diplomski rad.
pre 6 godina
No šta no priznanje brale
pre 6 godina
Nemora Srbija nista. Mi treba da insistiramo da se pregovori vode pod okriljen UN. Ima ovde nesto drugo? Ja se pitam da li je iko od nasih vodecih politicara odgledao dokumentarne filmove Ken Burnsa, specijalno "Rousvelts" i "The West". Mozda je jedino nasa premijerka Gdja. Brnabic. E to kako su Amerikanci prisajedinili svoje zapadne drzave i prakticno ih oteli od Maksika tako su i odvojili Kosovo. Ama bas istovetni scenario i tako njihova spoljna politika funcionise, uglavnom. Dobro mozda danas to rade malo sofistiranije ali u sustini nije se puno toga promenilo. Rusi su na istom principu vratili Krim u svoje granice i zato Ameri tu puno neamju sta da poreknu. Mada je to malo drugacija situacija jer je krim vracen Rusiji ciji je deo uvek bio.
pre 6 godina
Treba pitati Srbe sta bi sa 2 miliona Albanaca kad bi se vratilo Kosovo... i od toga 99,9% ne zeli da zivi u Srbiji (srpskom Kosovu)...sad je kasno!
pre 6 godina
Mnogo puta sam pisao o temi Kosovo i mislim da nam je svima dosta te price. Nase dve krucijalne greske u blizoj proslosti su bile trazenje misljenja od tzv medjunarodnog suda pravde i prebacivanje nadleznosti Kosovskog problema sa UN na EU. Sta EU ima sa tim_, UN su jedina globalna institucija zaduzena za probleme suverenih drzava. Zamislite kad bi sada Africka Unija htela da podeli Juznoafricku Republiku.. Mislite da bi im dozvolili.. ne bi . Greske iz dalje proslosti su sto smo dozvolili da ustav iz 1974. podeli Srbiju na dve pokrajine i centralni deo. Upravo po toj granici se Kosovo danas odvojilo. Jos pre toga bilo je losih postupaka ali sve u svemu ova sadasnja borba Srbije za suverenitet je poput zadrzavanja poplave na kraju reke, kad je vec kasno i sve izgubljeno.
pre 6 godina
gulag@
I ja sam iz Hrvatske, Hrvat, samo jedino što mene ne čini zadovoljnim što je kako ti kažeš Srbija dobila "milo za drago", jer tako možemo u krug do beskraja s tim hranjenjima kolektivne svijesti s događajima iz prošlosti. Rezolucija 1244 bi trebala biti alfa i omega i da se toga pridržavalo nikavog "proglašenja državnosti" ne bi bilo. Ovi su uspjeli preveslati sve! U Bruxelleškom sporazumu piše "regionalne" asocijacije, znači skup zemalja iz susjedstva, a ne piše globalne, svjetske asocijacije. Upravo se o tome i radi, princip je princip, i ne mogu sad odjednom kosovski Albanci postati "iznimka"!? I nikao mi nije jasna slijepoća ostalih južnoslavenskih naroda i država da ne percipiraju princip nepromjenjivosti granica kao nešto što svima uljeva stabilnost, a ne još glorificirati i podržavati, skoro pa dodvoravati se gerilskoj družini.
pre 6 godina
JOSE MENDOSA@..Da li si razmisaljao u pravcu da u slucaju da KiM udje u parlament sa 25% to bi nateralo srbe da se ujedine da bi vecinski odlucivali? m? Zvuci neverovatno ali mozda bi nas kosovari naterali da se ujedinimo najzad..
pre 6 godina
Treba biti kooperativan i naći kompromis u isto vreme priznati Kosovo i Republiku Srpsku
pre 6 godina
Cemu onda pregovori kad ste vi odredili konacni rezultat? A sta vam je od jednom toliko vazno da mi priznamo KiM?
pre 6 godina
Može ali sa zvezdicom. Da se zna da su je oteli.
Kosovo*
pre 6 godina
Naravno da Srbija NE MORA da prizna Kosovo!
Ali, kao što priznavanje Kosova ima svoju cenu (konačni i trajni gubitak Kosova), koju očigledno ne želimo da platimo, tako i nepriznavanje Kosova sigurno ima neku svoju cenu, budući da NIŠTA u životu nije besplatno, zar ne?
Može li nam neko reći koja će za nas biti, dugoročno gledano, cena NEPRIZNAVANJA Kosova? Da li je neko negde seo i mirno, hladno, bez patetisanja i histerisanja, razmotrio obe mogućnosti: "ako priznamo, dobijamo/gubimo to, to, i to, ako ne priznamo dobijamo/gubimo to, to, i to?
Samo pitam, bar da znamo na čemu smo i šta nas u oba slučaja čeka.
pre 6 godina
Ne priznavanje Kosova kao nezavisne države od strane Srbije gura to Kosovo u zagrljaj Albaniji. Razmislite o ovome! Kako će onda proći Srbi u takvoj državi? Opet izazivate problem koji može donijeti još vise bola i razočaranja.
pre 6 godina
Treba ići sa nekim projektom država u državi, inače vremenom kosovo će se potpuno urušiti, ako Trampova administracuja zavrne finansiranje ovakvih projekata ili se povuku sa kosova tamo će nastati pravi haos. Inače benefiti ulaska u EU nisu vredni bilo kakvih ustupaka, pogotovu ovakvoj EU sa emigrantima terorizmom i izražrnim političkim raskolom.
pre 6 godina
Ona Olbrajtova je obecala da ce Srbima skinuti osmeh sa lica,polako se i ostvaruje.
pre 6 godina
Kosovo je Srbija!!!
pre 6 godina
Sa Kosovom pocelo,sa njim ce i zavrsit!
pre 6 godina
Naravno da ce morati. Srbija mora da se konacno oslobodi Kosova zarad mentalnog zdravlja sopstvene nacije. Iracionalni, religiozni mit koji se vuce vec stotinama godina nam je naneo samo i iskljucivo stete. On mora prestati da postoji.
pre 6 godina
"Rusija neće biti tu da pomogne Srbiji. Ona samo manipuliše Srbima, gradjani treba da shvate tu činjenicu i približe se više Zapadu"
koliko god mnogima ovo zvuci kao svetogrdje, zapravo je istina.
rusija vrlo uspesno igra na tu kartu "slovenske brace" kada joj odgovara a mi se pecamo kao somovi i nikako da shvatimo da im, jos od doba ustanaka protiv turaka, sluzimo samo za podkusurivanje u pregovorima sa velikim silama.
pre 6 godina
Ako je moguće nek se izbore za Severni deo sa se vrati Srbiji a ostatak nek priznaju kao državu i kraj. Nema smisla ova borba protiv vetrenjače....Stvarno mi je žao tih ljudi tamo dole na kojima se sve to prelama...
pre 6 godina
Srbija je već priznala Kosovo
pre 6 godina
Kosovo je jos i u dobrom stanju ako se uzme u obzir da su tamo Srbi skoro sto godina vodili glavnu rec. Istorijska je cinjenica gde god i cega god da se Srbi prihvate to upropaste. Najbolji primer je upravo Vojvodina. Meni licno je zabavno gledati Srbe kako se otimaju i koprcaju kao ribe na suvu, i naivno i uzaludno pokusavaju da izbegnu neminovnost - vruci tiganj.
pre 6 godina
Srbija je 87' u 9' mjesecu sama sebi pucala u glavu. 88' ukidanjem autonomije Vojvodini to samo potvrdila, a 90' te novim Ustavom RS Srbije definitivno zapecatila sudbinu sebi za narednih 100' godina. Nakon toga pocinje ludilo koje je i dan danas na snazi. Sta ce se dogoditi ? Gotovo sigurno spustanje gaca i priznanje Kosova. Druga opcija je tesko vjerojatna, mada ce biti jos dosta mucenja i trvljenja oko priznanja Kosova. Ulazak Srbije u EU je jako daleki scenarij, mada je to prije svega politicka odluka, a tek onda ekonomska, tako da i neki malo brzi scenarij ulaska Srbije ( i Kosova ) u EU nije iskljucen, ali se za to trebaju sloziti neke politicke odluke koje sada izgledaju jako daleko od realizacije. CG je svakako sljedeca clanica EU, kroz narednih 6 do 8 godina. Nakon nje vjerojatno Makedonija kroz narednih 10' godina, a onda dolaze na red Srbija, Kosovo, BiH te Albanija, vjerojatno u paketu ili kroz nekoliko godina jedna nakon druge, tj. u manjim paketima. Dakle, tako oko 2030' napokon ce biti spusten zastor na politiku velokosrpskog ludila koje nas je tako mnogo kostalo, sve skupa, jer je isto probudilo i velokohrvstako ( donekle ) ludilo. Doduse, za to smo uglavnom sami krivi. Srbiji sve najbolje, i nadam se da cete doci pameti. Lp.
pre 6 godina
Hteli mi to da priznamo ili ne, sve u tekstu je apsolutno tačno...samo sto od toga nema nista...svi znate sto...ostajemo kanalizacija i gubernija od zemlje jos dugo dugo decenija.
pre 6 godina
Pa to ja vec odavno kazem, da bi Srbija i srbski narod ziveo mnogo bolje treba da prizna Kosovo. Pri priznavanju Kosova automatski bi srbi koji zive na Kosovu mnogo bolje ziveli, ljudi bi se opustili i sve bi bilo bolje nego sto je sada. Srbska vlast iako zna da na Kosovu je 90% albanaca i da tu nema sta vise da se promeni i umesto da Srbija prva prizna Kosovo, ona radi potpuno suprotno i inati se sa svima u regionu i svetu! Srbija mora imati mnogo savremenije politicare koji su civilizovani i koji ce da kazu svom narodu da smo mi sami krivi za odceplenje Kosova, cinili smo zlocine tamo i sada je vreme da se izvinimo i priznamo Kosovo. Jedino na taj nacin se moze ici napred u bolju buducnost za sve narode u regionu, sve drugo je mrcvarenje i propast prvenstveno za Srbiju.
pre 6 godina
To si pricao i za Krajinu, Slavoniju, Bosnu... samo jos ovaj mit, samo jos ovaj...
Gde je granica? Srbija do Bubanj potoka?
(ime, 8. septembar 2017 13:00)
Istorijski gledano ništa od navedenog ne pripada Srbiji, jedino Bubanj potok!
pre 6 godina
"...Rusiju ne zanima srpski narod već da potkopa interese Zapada na Balkanu..."
Bolju definiciju Ruskog angažovanja na ovim prostorima, jednostavno nije moguće dati...
100% tačno i isto toliko neshvatljivo za većinu Srba!
pre 6 godina
No šta no priznanje brale
pre 6 godina
Nema mira u regionu dok se okupirani deo Srbije ne vrati u njen sastav.
pre 6 godina
Priznanjem kosova, tek tada bi poceo pravi pakao za Srbiju.
pre 6 godina
nećemo
pre 6 godina
Au, koji stepen drskosti, bezobrazluka i cinizma od strane Filipsa! Prosto da ne poverujes! Ovi Amerikanci stvarno misle da mi Srbi imamo slamu umesto mozgova!
pre 6 godina
ALternativa je integracija Kosova u Srbiju. U skupstini Srbije 20-25% predstavnika Kosova?
pre 6 godina
hehe. Bez da se sever kosova, sve enklave i manastiri pripoje srbiji ovo ne da nema šanse na referendumu, nego ni blizu, ni za 100 godina. Čak bi bilo ok da se presevo i deo bujanovca gde su velika vecina albanci da kosovu. Tako nešto bi moglo da se izlobira. Tad bi srbi i u nato rado ušli jer bi videli bar neku pravdu. Shvatite već jednom: Srbi nisu za Rusiju nego su protiv nepravde. Kad nato bude bar neutrealan i srbi ce biti za nato.
pre 6 godina
Nadam se da do priznavanja nikada nece doci. Jednoga ce se dana stanje u svijetu promjenit pa ce se i ovoj temi drugacije razgovarat, bez pritisaka.
Kosovo nikad i ni pod koju cijenu ne smije dobiti legitimitet od Srbije.
Nisam iz Srbije niti sam Srbin, samo pokusavam realno gledati na stvari
pre 6 godina
Iz Hrvatske sam i koliko god da sam zadovoljan jer je Srbija dobila milo za drago zbog događaja iz 1990.-tih ne priznavajte Kosovo. To je momentalno stanje iznuđeno silom i prijevarom. Ako bi se tako razbijale države vodeći se gdje su se činili zločini nijedna država na svijetu ne bi mogla održati granice. I Njemačkoj su vratili teritorij iako je zaslužila ne postojati više, ali osudili su zločince, došli pod protekciju i stanje se popravilo bez razbijanja države.
pre 6 godina
Treba pitati Srbe sta bi sa 2 miliona Albanaca kad bi se vratilo Kosovo... i od toga 99,9% ne zeli da zivi u Srbiji (srpskom Kosovu)...sad je kasno!
pre 6 godina
E Bogami neće!
pre 6 godina
a ja mislio samo da se sloba preda i sve će biti...
inače mogu sve zemlje sveta da priznaju kosovo a ono opet neće biti država. to se ne postaje dekretima nego treba da prođu vekovi da se stvori nacionalno biće pa onda državne institucije. ta zemlja nema kulturu i istoriju osim srpsku, što svedoče kulturni spomenici.
pre 6 godina
Srbija ne mora da prizna "Kosovo" i to je kraj priče. Sve da ga priznaju seve članice UN dok ga Srbija ne prizna to je i dalje deo Srbije pod okupacijom. Jednog dana...
pre 6 godina
"scenario u kojem svi pobeđuju" a prema kojem bi priznanje kosovske nezavisnosti dovelo do normalizacije svih bilateralnih pitanja i integracije i Srbije i Kosova u evroatlantske institucije.
POGREŠNO!!!
"scenario u kojem svi pobeđuju" je da Kosovo prizna da je deo Srbije i u tom slučaju samo jedna zemlja ulazi u evroatlanske organizacije tj. Srbija automatski ulazi u NATO pošto već ima bazu na svojoj teritoriji...
pre 6 godina
Ma kako da ne, evo trčimo.
pre 6 godina
Mir u regionu samo ako se prizna Kosovo? A odvajanje Republike Srpske bi donelo nemir?
pre 6 godina
Da bi paket bio kompletan i svi zadovoljni, onda bi i sever Kosova i Republiku Srpsku trebalo prikljuciti tom paketu.
pre 6 godina
Prije 5 godina sam ovdje napisao da Srbija i Kosovo mogu samo zajedno ući u EU. Tada se 99% komentatora šprdalo tome, a sada je ipak došlo na vidjelo da Srbiji nema ulaska u EU dok ne prizna Kosovo. I ne samo to nego je neće pustiti u EU bez Kosova jer su svjesni da bi Srbija tada beskrajno ucjenjivala i Kosovo i Albaniju. Sve to zna vaš predsjednik od dana kada su on i Nikolić išli u Brisel i nakon toga prvi put pobijedili na izborima. Ne samo da znaju, nego su na to tada pristali pa su EU i SAD pustili Tadića niz vodu.
pre 6 godina
Naterati Srbe da priznaju velikoalbansku "drzavu" na Kosovu i da predju preko te otimacine, zlocina, pljacke, odmah posle toga naterati ih da ukinu Republiku Srpsku itd. sasvim sigurno nece dovesti do mira i stabilnosti nego do ozbiljnog gomilanja frustracija i besa koji ce sasvim sigurno dovesti do novog sukoba i novih ratova. Vec sada, Srbi su frustrirani i besni i nezadovoljni licemernom politikom USA i pojedinih drzava EU i to se danas ispoljava kao "ljubav" prema Rusiji iako realno malo koga u Srbiji zanima Rusija ili vidi u Rusiji nekakav ideal. Za taj eventualni novi sukob, krivci ce biti upravo Amerikanci. Uostalom, navedite jednu uspesnu americku spoljno-politicku intervenciju? Ne posotoji, sve promasaj do promasaja, od Vijetnama, Avganistana, Iraka, Somalije, Libije, Sirije... i u te promasaje spada i americka politika na Balkanu.
pre 6 godina
Nisu ga priznali ni Spanija Grcka Slovačka Kipar i Rumunija a oni su svi u EU - bicemo najvece budale ako to urade nasi pametni političari jer nas u EU nece primiti NIKADA !!!
pre 6 godina
Ja Srbiju vidim kao jedan brod koji tone, sa mnogo rupa koje treba zakrpiti. Jako puno ljudi beži sa tog broda i ne planira da se vrati a kamoli da ostane i pokuša da popravi situaciju. Ona većina koja je tu živi u nekakvim iluzijama, želi da natovari na sebe još jedan teret sa 2 miliona stranih i nevoljnih, ali jednako očajnih duša, ne shvatajući da će propasti pre nego što se to ikada desi.
Iskreno, taj naš srbski patrijotizam ne shvatam ni najmanje. Sve te srbende koje uzdižu Rusiju u nebesa bi prvom prilikom zapalili za zapad i otarasili se svake mrvice nacionalnog identiteta (osim kada pišu komentare, jer jedino onda mogu da se osete kao da će ih neko možda pitati nešto kad naši kad-tad i zvanično (a nezvanično već jesu) priznaju Kosovo).
Mene iskreno nije briga, jer ni ne planiram da se još dugo zadržavam ovde.
Najsiromašnija zemlja u Evropi koja na godišnjem nivou izgubi oko 100.000 ljudi smatra da joj je prioritet parče zemlje gde čak ni Srbi koji žive tamo ne žele da budu deo Srbije.
pre 6 godina
Izvestaj : Srbija nece priznati Kosovo.
pre 6 godina
Ne mora, ne moze, ne treba, ne sme i nece. Koji deo od "njet" gospoda ne razumeju?
pre 6 godina
Srbija nikada ne sme da prizna nezavisnost Kosovu, nikada>
pre 6 godina
Ako su nam uzeli onoliko teritorije neka uzmu i Sever Kosova i Metohije, za uzvrat nikada ne priznajemo Kosovo, potpisujemo dokument o ne sprečavanju u ulazak u međunarodne organizacije a ne dajemo i UN. I to je to. Čekamo neko drugo vreme. To je najgore što može da nam se desi. Ako ga sada presečemo izgubiće o mnogo više.
pre 6 godina
Ozbiljno se pomučih da shvatim "scenario u kojem svi pobeđuju", ali ne ide.
Ja u ovom vidim Srbiju kao teškog gubitnika.
Ili postoji drugi scenario, ili se neko ozbiljno poigrava sa našom državom.
pre 6 godina
Treba biti kooperativan i naći kompromis u isto vreme priznati Kosovo i Republiku Srpsku
pre 6 godina
Zasto bi Srbija priznala Kosovo sa koga se albansko stanovnistvo masovno iseljava? Ovim tempom Srbi ce biti natpolovicna vecina na Kosovu i Metohiji za 10 godina.
pre 6 godina
Испаде да су много нервозни.Време пролази,Косово и Метохија и даље није држава чак ну у назнакама,лоше се живи и опет им све зависи од Београда.Пропали пројекат који би они да заврше.А што се тиче ЕУ интеграција,објективно нема додирних тачака са КиМ.
pre 6 godina
Ne mora.
pre 6 godina
Jedino mi nije jasno, što Srbija mora da prizna Kosovo? Ako ono bude deo UN, NAto, EU, šta će joj srpsko priznanje?! Biće da imeta problem sa drugima, tako da je jasno da što se grbavo rodilo, vreme neće ispraviti. Kosovo će biti naš večiti problem, jer tamo nikad ništa neće funkcionisati, a nas će kriviti za to! Nema privrede, nema uređenog društa, međunacionalnih odnosa, ništa.
pre 6 godina
"Rusiju ne zanima srpski narod već da potkopa interese Zapada na Balkanu."
Isto tako, Ameriku ne zanima srpski narod, već da potkopa ruske interese na Balkanu. Ne zanima ih ni kosovski narod, ni evro-integracije Kosova/Srbije u paketu ili u dva paketa, već samo upotpunjenje evroatlantskih integracija na Balkanu, pri čemu termin "evroatlantske" treba shvatiti kao prvo i obavezno u NATO, a u EU kad se stigne i ako se uopšte stigne. Jer, uskoro se može očekivati da Amerika napusti EU projekat, delimično (počevši s Bregzitom) ili u potpunosti (još poneki egzit, što može dovesti do domino efekta), ali uz preduslov očuvanja NATO i istovremenog jačanja američkih nacionalnih interesa na račun slabljenja zapadno-evropskih kohezionih parametara.
pre 6 godina
(besna glista, 8. septembar 2017 12:27)
To si pricao i za Krajinu, Slavoniju, Bosnu... samo jos ovaj mit, samo jos ovaj...
Gde je granica? Srbija do Bubanj potoka?
pre 6 godina
Šta je tipičan srpski odgovor kad nam neko kaže da nešto moramo?
"E sad baš nećemo iz inata!"
pre 6 godina
Može ali sa zvezdicom. Da se zna da su je oteli.
Kosovo*
pre 6 godina
Kosovu se sve vraća kao bumerang.
Nisu priznavali Srbiju i njene organe, bojkotovali, imali paralelne institucije,...
Sada isti problem imaju na severu Kosova oni.
Karma je čudo
pre 6 godina
Srbije cijelo vrijeme i priznaje Kosovo, ali ne kao samostalnu državu već kao pokrajinu Srbije, kao dio svog teritorija, kao vlastiti vitalni organ. A ovo što se baca pijesak u oči i poziva na neku realnost, tu treba istaknuti da je ta i takva realnost postignuta na prijevaru i silom, stoga je kao protupravno stanje koje nitko školovan s zdravim razumom ne bi trebao priznavati. A i ovih njihovih 111 priznanja su iz tih razloga ništavni!
pre 6 godina
Ne priznavanje Kosova kao nezavisne države od strane Srbije gura to Kosovo u zagrljaj Albaniji. Razmislite o ovome! Kako će onda proći Srbi u takvoj državi? Opet izazivate problem koji može donijeti još vise bola i razočaranja.
pre 6 godina
Ništa se ne mora!
Nema predaje teritorije, jer nijedna iole ozbiljna država to ne radi.
Problem USA je da završi što pre priču koju je odavno započela, problem Albanca je što znaju da bez priznavanja od strane Srbije njihova nezavisnost i nije neka nezavisnost.
Ovaj izveštaj je još jedan pokušaj pritiska od strane USA i njenih satelita, pripremanja javnog menja i ubeđivanja širokih narodnih masa da promene mišljenje( čista manipulacija).
pre 6 godina
Ништа не мора да се призна
pre 6 godina
Pa ako su se potpuno rastali s pameću, priznaće tzv. kosovo.
To bi im bilo poslednje što su uradili u politici.
pre 6 godina
Kina nije priznala Rusija nije priznala Vatikan nije priznao.
To je propali projekat narko drzave.
pre 6 godina
mora samo da se umre...a mozda ni to
pre 6 godina
Znači ako ne priznamo - nema mira u regionu. Opet će Ameri da uvedu red bombama.
Ja to tako razumem.
pre 6 godina
Ruse rade to sto rade preko nas samo da bi pakostili Zapadu (tj. Amerikancima). A zar Amerikanci ne koriste isti recept? Preko ovih teritorija gledaju da pakoste Rusima. Mi smo u toj igri manje bitni iako bi voleli da smo mnogo bitni.
Kosovo apsolutno nikada netreba priznavati, cak ni kao pokrajinu, zato sto im se na taj nacin i formalno daje neko znacenje kao "drzavi". Dokle god ima nekoga da ne priznaje Kosovo na ovom svetu mi smo Ok.
pre 6 godina
Ovo se među ljubiteljima filmova zove spojler. Kad ti neko ispriča kraj filma.
pre 6 godina
И ово они сматрају извештајем а у суштини је најобичнији памфлет који обилује стереотипима и политичким птрдрасудама. Једна ствар ипак пада у очи, готово без разлике сви западни медији Вучићев позив на дијалог о Косову виде као његово залагање да се Србија одрекне Косова зарад неког магловитог обећања о пријему у ЕУ, уз то у пакету са Косовом које преговоре није ни почело!? Закључак може бити само један, Вучић је и кад је био "националиста" и сад као "европљанин" у ствари био инструиран од запада и спроводио њихове интересе. Прво је чинио све да Србе оцрни што више а данас их претвара у зомбије. Иначе дивно је чути да су нам Американци пријатељи и да су нас ослободили беде тако што су Косово узели за себе.
pre 6 godina
»...ali u suštini, Rusiju uopšte ne zanima srpski narod«
Lepo. Sad još da čujemo ko su ti drugi koje srpski narod u suštini zanima. Čim to saznamo, okrenućemo se njima.
pre 6 godina
ovo sa "neizbežnim" priznavanjem Kosova je test da se vidi jesmo li dovoljno sluđeni. Ima, naravno, i u Srbiji maloumnih i povodnih koji misle da će dobiti iPhone ako negde potpišu da se odriču Kosova, ali oni su još uvek u manjini. Naravno da Srbija ne mora ništa. Treba samo da sedi i čeka jer siledžijama moć curi kroz prste i situacija izmiče kontroli.
pre 6 godina
Mnogo puta sam pisao o temi Kosovo i mislim da nam je svima dosta te price. Nase dve krucijalne greske u blizoj proslosti su bile trazenje misljenja od tzv medjunarodnog suda pravde i prebacivanje nadleznosti Kosovskog problema sa UN na EU. Sta EU ima sa tim_, UN su jedina globalna institucija zaduzena za probleme suverenih drzava. Zamislite kad bi sada Africka Unija htela da podeli Juznoafricku Republiku.. Mislite da bi im dozvolili.. ne bi . Greske iz dalje proslosti su sto smo dozvolili da ustav iz 1974. podeli Srbiju na dve pokrajine i centralni deo. Upravo po toj granici se Kosovo danas odvojilo. Jos pre toga bilo je losih postupaka ali sve u svemu ova sadasnja borba Srbije za suverenitet je poput zadrzavanja poplave na kraju reke, kad je vec kasno i sve izgubljeno.
pre 6 godina
Nemora Srbija nista. Mi treba da insistiramo da se pregovori vode pod okriljen UN. Ima ovde nesto drugo? Ja se pitam da li je iko od nasih vodecih politicara odgledao dokumentarne filmove Ken Burnsa, specijalno "Rousvelts" i "The West". Mozda je jedino nasa premijerka Gdja. Brnabic. E to kako su Amerikanci prisajedinili svoje zapadne drzave i prakticno ih oteli od Maksika tako su i odvojili Kosovo. Ama bas istovetni scenario i tako njihova spoljna politika funcionise, uglavnom. Dobro mozda danas to rade malo sofistiranije ali u sustini nije se puno toga promenilo. Rusi su na istom principu vratili Krim u svoje granice i zato Ameri tu puno neamju sta da poreknu. Mada je to malo drugacija situacija jer je krim vracen Rusiji ciji je deo uvek bio.
pre 6 godina
Ništa mi ne moramo, osim jednog: kako smo se rodili tako ćemo jednog dana i da odemo. A taj zakon važi za sve isto, i za jake i za slabe. Prema tome, ništa mi ne moramo da priznamo, sve je prolazno i podložno nestajanju, pa tako i lažne tvorevine i kvazi banana državice.
pre 6 godina
Pa ni Srbiju ne zanima nikakvo "bratstvo sa Rusijom", već se hvata za slamku kakvog-takvog, makar i samo deklarativnog, uvažavanja srpskih interesa.
U tom smislu, veoma je lako izabrati između strane koja te, zbog sopstvenih interesa podržava verbalno i koja, na primer, isporučuje gas i druge strane koja te, na primer, bombarduje i podržava tvog neprijatelja,a sve zbog sopstvenih interesa.
pre 6 godina
@Laza Pa surova je istina da nikog ne zanima srpski narod. Ni Rusiju, ni Ameriku, ni Kinu, ni Makedoniju, ni Nemačku, ni Moldaviju, ni Kubu, ni Švedsku, ni Japan... Možda najviše Hrvatsku ali iz pogrešnih razloga.
pre 6 godina
JOSE MENDOSA@..Da li si razmisaljao u pravcu da u slucaju da KiM udje u parlament sa 25% to bi nateralo srbe da se ujedine da bi vecinski odlucivali? m? Zvuci neverovatno ali mozda bi nas kosovari naterali da se ujedinimo najzad..
pre 6 godina
Mi smo uvek imali apetit, a nikad kapacitet. Davno smo predali Kosovo. Moj je otac osamdesetih pisao Slobi. Poslao mu kompletan plan kako zadrzati Kosovo. Ponudio je sebe na raspolaganje, s idejom da se grade fabrike, otvore skole, univerziteti, vrhunske bolnice. Da se mladim ljudima korak po korak obezbede uslovi za zivot dole. Odgovor nikad nije dobio, a kolege i komsiluk su mu se smejali, bukvalno. Par godina nakon toga smo napustili Srbiju zauvek. Umesto u infrastrukturu i bolji zivot, ulagalo se u dzipove, oklopna vozila, kalasnjikove. Nikog zaista nije briga za to Kosovo, kao sto nikog nije bilo briga ni za krajiske Srbe. Uvek se islo na mutne radnje i busanje u prsa junacka. Na prodaju magle, i brzu zaradu kroz mafijasko poslovanje. O dugorocnim planovima da ne pricamo. Istinita priča koju svi napamet znamo ali malo ko zeli da prihvati.
pre 6 godina
Za koga je ovo novost?
pre 6 godina
@Dalmacija
Da li ti kapiras da je ovo napisala jedna lobisticka organziacija cije misljenje i stavovi o Srbiji i priznaju ili nepriznanju ne obavezuju nikoga? Srbija ne mora nista, kao sto ni Spanija ili Kipar ili Grcka ili Rusija ili Kina ili Brazil ili Izrael ili Vatikan ne moraju nista ako im to nije u interesu, pa tako ni da priznaju tu albansku paradrzavu na Kosovu. EU za nekoliko godina nece biti ovakva kakva je danas, pitanje je da li ce clanstvo u ERU za 10 godina zanimati nekoga i biti primamljivo za bilo koga i sta ce znaciti clanstvo u EU, narocito ako bude podeljeno u tri ili cetiri lige
pre 6 godina
hahahhaha....pa ovo zvuči kao nečiji diplomski rad.
pre 6 godina
gulag@
I ja sam iz Hrvatske, Hrvat, samo jedino što mene ne čini zadovoljnim što je kako ti kažeš Srbija dobila "milo za drago", jer tako možemo u krug do beskraja s tim hranjenjima kolektivne svijesti s događajima iz prošlosti. Rezolucija 1244 bi trebala biti alfa i omega i da se toga pridržavalo nikavog "proglašenja državnosti" ne bi bilo. Ovi su uspjeli preveslati sve! U Bruxelleškom sporazumu piše "regionalne" asocijacije, znači skup zemalja iz susjedstva, a ne piše globalne, svjetske asocijacije. Upravo se o tome i radi, princip je princip, i ne mogu sad odjednom kosovski Albanci postati "iznimka"!? I nikao mi nije jasna slijepoća ostalih južnoslavenskih naroda i država da ne percipiraju princip nepromjenjivosti granica kao nešto što svima uljeva stabilnost, a ne još glorificirati i podržavati, skoro pa dodvoravati se gerilskoj družini.
pre 6 godina
Cemu onda pregovori kad ste vi odredili konacni rezultat? A sta vam je od jednom toliko vazno da mi priznamo KiM?
pre 6 godina
Naravno da Srbija NE MORA da prizna Kosovo!
Ali, kao što priznavanje Kosova ima svoju cenu (konačni i trajni gubitak Kosova), koju očigledno ne želimo da platimo, tako i nepriznavanje Kosova sigurno ima neku svoju cenu, budući da NIŠTA u životu nije besplatno, zar ne?
Može li nam neko reći koja će za nas biti, dugoročno gledano, cena NEPRIZNAVANJA Kosova? Da li je neko negde seo i mirno, hladno, bez patetisanja i histerisanja, razmotrio obe mogućnosti: "ako priznamo, dobijamo/gubimo to, to, i to, ako ne priznamo dobijamo/gubimo to, to, i to?
Samo pitam, bar da znamo na čemu smo i šta nas u oba slučaja čeka.
pre 6 godina
Treba ići sa nekim projektom država u državi, inače vremenom kosovo će se potpuno urušiti, ako Trampova administracuja zavrne finansiranje ovakvih projekata ili se povuku sa kosova tamo će nastati pravi haos. Inače benefiti ulaska u EU nisu vredni bilo kakvih ustupaka, pogotovu ovakvoj EU sa emigrantima terorizmom i izražrnim političkim raskolom.
pre 6 godina
Kosovo je Srbija!!!
pre 6 godina
Ona Olbrajtova je obecala da ce Srbima skinuti osmeh sa lica,polako se i ostvaruje.
pre 6 godina
Sa Kosovom pocelo,sa njim ce i zavrsit!
76 Komentari
Sortiraj po: