Sreda, 18.01.2012.

13:47

Milion i po TV-a nije po standardu

Oko 1,5 miliona domaćinstava moraće u narednih godinu dana da kupi televizor adekvatnog standarda ili set top boks koji će omogućiti prijem digitalnog signala.

Izvor: Tanjug

Milion i po TV-a nije po standardu IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

80 Komentari

Sortiraj po:

Dr.Nele

pre 12 godina

@Dr.Nele
Докторе, пар питања: користим IPTV и ако желим да гледам тв програм високе резолуције, морам да издвојим додатних 400 динара. Питање гласи, када РТС угаси аналогни сигнал, да ли ћу бити приморан да Телекому додатно платим да бих могао пратим програме РТС? Односно, како то да HTV није у HD пакету?
… Хвала.
(torch, 19. januar 2012 14:29)
Odgovor na oba pitanja lezi u poslovnoj politici Telekoma.Moje licno misljenje je da ce Telekom prenositi RTS programe u standardnom digitalnom formatu niske rezolucije kao sto je to sad program RTS DIG u osnovnoj pretplati (dakle nema dodatne doplate), a da ce HD kvalitet RTS -ovih programa biti u doplatnom paketu koji je sada 400,00din a za koji ti treba i digitalni risiver HD rezolucije koji ti oni daju u nekoj od poslovnica Telekoma cim zatrazis doplatni HD paket programa.
Sto se tice HD HTV programa mislim da on nece biti nikada ubacen u HD paket jer u Srbiji za to nema dovoljno interesovanja sto je u neku ruku i logicno.
Inace svi programi sto gledas preko IPTV su digitalizovani jer je takav prenos signala izmedju Telekoma i korisnika i tebe ne treba uopste da interesuje kakvu vrstu signala salje neka Tv kuca Telekomu.

torch

pre 12 godina

@Dr.Nele
Докторе, пар питања: користим IPTV и ако желим да гледам тв програм високе резолуције, морам да издвојим додатних 400 динара. Питање гласи, када РТС угаси аналогни сигнал, да ли ћу бити приморан да Телекому додатно платим да бих могао пратим програме РТС? Односно, како то да HTV није у HD пакету?
Хвала.

syntia

pre 12 godina

BBC i englezi, pa oni su i postavili ove nase partizane ovde, normalno je i da ne budu ka svetu kako bi rekla moja baka.Cela Evropa radi na DVB-T mi to ne uzimamo i time ne ostavljamo mogucnost da gradjani koriste polovne TV iz EU. Eto to je glavna poenta lelemudjenja oko izbora sistema, da morate da kupite nov TV preko kumovskoburazerske firme nekog sa privelegijama.

Зоран

pre 12 godina

Jedva cekam da krene DVB-T2 pa da u Full HD odgledam na RTS-u "Bolji zivot","Srecni ljudi","Kamiondzije"... a tek kad krenu "Otpisani" a Prletu se vidi svala ogrebotina na smajseru....e,to je ono sto sam cekao od malena
(The Stig, 18. januar 2012 20:19)

Не вреујем да имају 2% ХД снимака. Није довољно да клијент страна има ХД, него и да они емитују ХД снимљену емисију, а не да развуку слику па фудбалер има ципелу број 48, а висину 165.

Зоран

pre 12 godina

"Nije li glupo da se sada menja sistem emitovanja? Ionako je sadasnjem konceptu TVa odzvonilo. Za najvise 10 godina nece ni kod nase ni u svetu postojati niti jedna TV stanica u danasnjem smislu. Sve ce ici preko interneta kako mnogi od nas i danas rade."

Нисам сигуран. Ов еу САД неки знају да се откаче од кабловске и ставе антену - Бесплатно.

Dr.Nele

pre 12 godina

Sem 2 komentara vidim da ljudi ne znaju o cemu se ovde radi.Ja ih u potpunosti shvatam jer se u sumi informacija koje se ticu dig.signala i televizora nove generacije ne vidi nebo a kamoli sustina.Pa da krenem redom.
1. Vise od 90% ljudi sto prate TV programe to rade preko kablovskih operatera(SBB ili Telekoma)ili preko interneta tj. satelitskih antena.Kod oba operatera birate digitalni risiver u zavisnosti kakav kvalitet slike zelite da gledate(mislim na HD rezoluciju ili standardnu) i paket programa.
2. Vas kao korisnika jednog od ta dva operatera apsolutno ne interesuje koja vrsta digitalnog signala stize u iznajmljeni dig. risiver jer je on podesen kod doticnog tv provajdera da prima sve kanale koje ste platili premoscujuci vas DVB-C tjuner u televizoru jer su kanali kodirani i njih jednostavno vas DVB-C tjuner ne vidi.Dakle,kakav kod imali Tv aparat u kuci vi cete gledati sve programe ali ce kvalitet slike zavisiti od vaseg TV prijemnika.Recimo pustili ste kanal HD Eurosport i pratite neku utakmicu.Korisnik koji ima klasican TV tj. "kutiju" gledace utakmicu bez suma i smetnji sa cistim zvukom uz minimalno poboljsanje u kvalitetu slike.Korisnici koji imaju TV sa LCD ili plazma tehnologijom bez obzira da li podrzavaju taj famozni "full HD" imace savrsenu sliku i ton tako da ce vise gledati u pocetku savrsenu sliku i detalje nego pratiti utakmicu i cuditi se kako su to sad mogli da prate uopste bilo koji program.
3. Famozni DVB-T2 standard se odnosi samo na digitalni prenos zemaljskog signala preko repetitora gde korisnik koji zivi negde u zabacenim krajevima Srbije nema kablovku tv i nema telefonski kabl a nema para za satelitsku antenu ,tako da ne postoji drugi nacin da prati RTS nego mora kupiti tzv."digitalnu antenu" koja izgleda slicno kao stara sobna antena .To je mizeran broj ljudi.
4.RTS i njene lokalne podruznice neka koriste DVB-T2 standard za interni prenos emisija i paketa programa preko svojih repetitora putem linka a mi cemo gledate normalno sve programe koje budemo zeleli preko operetera koji nam najvise odgovara bez ikakve doplate ili ne daj boze zamene televizora.
5. i mozda najvaznija konstatacija je da cemo mi ipak platiti putem "obavezne" tv pretplate tu tehnologiju RTS-u a necemo je prakticno ni koristiti iako placamo vec jedanput kablovskom operateru njegove usluge gde su sadrzani i RTS programi.
Mozda sam bio malo duzi ali sam hteo da maksimalno uprostim ovu materiju kako bi vecina ljudi shvatila o cemu se radi ...

kiza

pre 12 godina

Pa kao i uvek ne da kasnimo malo nego smo mnogo zaostali.Sad oni kao nesto pametuju oko dogitalnih signala.Pa kad su ljudi u svetu imali i koristili RDS na radio prijemnicima to je za nasu zemlju bila naucna fantastika,jos uvek gomilu radio stanica ni to nema.Kad smo vec kod radio prijemnika, sedamdesetih godina se u Nemackoj koristilo ARI pa su ljudi na vreme bili lepo upozoreni da je na nekom delu puta neki udes ili iz nekog razloga guzva,itd.Sada je to TA.To kad nas nema,ne znam da li smem da pomenem da postoji DAB koji kod nas mozda dodje za jedno 100 godina.Digital audio broadcasting ili digitalni radio.Japanci i Kinezi vec imaju i 3D televiziju a mi tek sad eksperimentalnu tv?Sreca pa imam iz novije generacije tv sa digitalnim tunerom pa sta god da izmisle moci cu da ga koristim.

ex srbin

pre 12 godina

ne moram ja nista, a pogotovo da placam posle razne takse i poreze na gluposti. gledam iskljucivo youtube na monitoru od kompjutera

zoran

pre 12 godina

Ja sam kupio samsung plazmu 42b450 pre dve godine i tada sam gledao da ima T2 i C2. Podrzavam da se odma ide na T2 jer smo kasnili i logicno da ide na poslednji standard. Po nekima ovde trebalo je uvesti T pa posle par godina menjati. sam naslov kaze da ljudi nemaju digitalne prijemnike. Po meni je mnogo vaznije da ima tjuner DVB-C/C2 ko danas nema kablovsku, ja imam ikom i bez problema pratim sve digitalne kanale na tv-u, steta sto nemaju hd kanale da vidim kako to izgleda. ljudi gledajte sta kupujete i sad ima novih televizora sa samo analognim tjunerom

Boris T

pre 12 godina

Konacno!I ne folirajte se da nemate 50 000 za televizor,muka mi je vise od kukanja kako ljudi nemaju para a na svakom koraku se vidi da se sve bolje zivi...

Zuba

pre 12 godina

•DTV Reception (DVB-T/T2/C/S2): DVB-T/C
Ovo pise u specifikaciji za jedan Samsung model koji se prodaje u jednom domacem lancu tehnicke robe. Ja planiram da uzmem tv ali ne ovde da me gule. Slazem se sa jednim od predhodnih komentara da tv sa DVB-T moze da se koristi tamo gde ima kablovska,ali ako imate antenu onda ce trebati tv sa DVB-T2 standardom .Sad je pitanje koliko domacinstava prati program putem antena , i ne zaboravite cinjenicu da imate i po 2 tv-a u stanu(kuci) a to znaci 2 setbox-a.

nn

pre 12 godina

Kradite, kradite.. Kad stignes corni, kad stignes mazni... Ovo je legendarni komentar jos legendarnijeg Slobe Novakovica... a nije bio ni svestan koliko je istine u tim recima.. Uaa za ovu DRZAVU!

gradjaninX

pre 12 godina

Kada odete u bilo koju tehničku radnju 98% ponude čine televizori koji nemaju DVB-T2 standard. Očigledno je da se na ovaj način želi omogućiti nekom podobnom tajkunu da sutra diluje risivere za televizore ....
Možda ovo i nije tako loše jer će narod da očisti mozak od lošeg programa prepunom estradnog kiča kao da u ovoj zemlji nema pisaca, umetnika, naučnika koji imaju nešto da kažu... ali pamet nije popularno šriti...jer je potrebno ovce što više zatupeti da bi se duže vladalo....

The Stig

pre 12 godina

Jedva cekam da krene DVB-T2 pa da u Full HD odgledam na RTS-u "Bolji zivot","Srecni ljudi","Kamiondzije"... a tek kad krenu "Otpisani" a Prletu se vidi svala ogrebotina na smajseru....e,to je ono sto sam cekao od malena

risiver

pre 12 godina

Ono sto zaista iritira je koriscenje banalnih engleskih izraza koje u sebi ne nose ni trunku strucnosti da bi eventualno bili opravdani neminovnoscu tehnoloskog napretka i nemogucnosti srpskog jezika da se na vreme prilagodi. Govorim naravno o "set top boksu" ili u prevodu Kutiji Na Vr' Televizora! Alo bre....!!! Zamislite se da li ima smisla udostojiti ovu frazu neprevodjenja i koriscenja u njenom "nepatvorenom" obliku? Posebno uzimajuci u obzir da je nastala u vreme starih televizora kad si zaista mogao da stavis baksu na vrh televizora.. i naravno milje ispod nje...

Ko ce bre danas da stavlja kutije na plazme i LCD-ove. A za "risiver" ima savrsen prevod na srpski: prijemnik (digitalnog TV signala)

bobby

pre 12 godina

Nije li glupo da se sada menja sistem emitovanja? Ionako je sadasnjem konceptu TVa odzvonilo. Za najvise 10 godina nece ni kod nase ni u svetu postojati niti jedna TV stanica u danasnjem smislu. Sve ce ici preko interneta kako mnogi od nas i danas rade. Ovo mi lici na zadnju priliku da partijski drugari ogule narod za pokoju milijardijicu i da uvale tehniku koja ce biti beskorisna za kratko vreme. Uzgred, ionako nema sta da se gleda.

Vuk

pre 12 godina

Milion i po TV-a nije po standardu.
Državna sekretarka Jasna Matić

A nas nacin zivota,bas je po standardu,samo nam fali DVB-T2...


Jos malo,necemo imati para za struju,a ne dvb t2 bla bla...

Aleksandar

pre 12 godina

Zena je totalno nestrucna u ovom polju.

Nego, sto ne nabave CAM module(prema kodiranju) za Ci slot da bi mogli da koristimo lepo te kartice, da nam ne zauzimaju mesta ti prijemnici(risiveri)? To vazi za kablovsku, naravno.

Byja

pre 12 godina

Izbor DVB-T2 je, po mom mišljenju, bila debela greška ministarstva, a verovatno vođena onim "daj to najnovije, mora da je najbolje". Tu je pre svega kriva jedna moja bivša profesorka sa ETFa. U trenutku kada smo se mi opredelili za DVB-T2 nije postojala komercijalna emisiona oprema, sem one u test fazi. Englezi su tek testirali taj sistem, tako da ga niko nije aktivno pustio u rad. Ispade da je jedna siromašna Srbija sad trebala da srlja u nepoznato. Doduše nije baš sve bilo nepoznato, poznato je bilo da će oprema biti 2 - 3 puta skuplja od standardne DVB-T opreme. STB-ovi (set-top-box) za DVB-T2 tada čak nisu ni postojali (sem testnih, naravno), i računalo se da će samo STBovi koštati do 10 puta više od običnih.
Prednosti DVB-T2 u odnosu na DVB-T ni u kom slučaju ne opravdavaju drastično veća ulaganja. Inače, full HD može da ide i preko običnog DVB-T standarda, da ne bude zabune. U Srbiji u ovom trenutku nema 10 televizora koji podržavaju DVB-T2, a jedini STBovi su oni koje testira ETV (Emisiona Tehnika i Veze).
Za sve one koji gledaju TV preko kablovske, samo jedno kratko objašnjenje: ništa od ovoga vama nije bitno.
Što je opet ironija - najsiromašniji (ljudi koji nemaju para za kablovsku, ili stanovništvo iz ruralnih krajeva) treba da izdvoje najviše da bi gledali nov terestrijalni TV program.

ako

pre 12 godina

Ako cemo na tim standardima ( DVB-T, DVB-T2, DVB-C....) "gledati" ovo sto sada gledamo, HVALA,NE TREBA!Ali, mozda ce se drzava setiti da i to dodatno oporezuje kroz novi savremeniji namet za RTS? A doticna ministarka moze da uziva u programu, valjda digitalnom, zaradjuje valjda nesto...

KoleM

pre 12 godina

Ona ne zna kako se kaze risiver na srpskom (prijemnik) a kamoli da zna situaciju u Srbiji. Kaze 1.5 miliona ne moze da prati dvb-t2, pa 1.5 miliona je ukupan broj televizora u Srbiji, znaci svi.

M.

pre 12 godina

Vidim ja da ce biti: ...„jeste li vi muzičari, ne nismo, a niste, ma jesmo, pa onda dođi ovamo, ali moram tetki da odnesem lek“ ...

markadzoni

pre 12 godina

Sada ponovo gradjani su na udaru zato sto prilikom uvoza televizora niko ne kontrolise, nego se uvozi nesto sto niko nece. Sada bi trebalo da podnesu svi ostavke koji su dozvolili da se uvoze televizori koji ne podrzavaju digitalan signal.
U Hrvatskoj cim se znalo da ce za cetiri godina da ce se televizije prebaciti na digigitalnu televiziju odmah su krenuli da uvoze televizore za te svrhe. Dok ostale su zabranili kako ne bi gradjani kasnije snoslili trosak, naravno postojala je i ona siva grana ali ne u toj meri koja postoji kod nas. Dok kod nas ima da nam uzimaju novac i za ovo sto su mogli odmah da sprece. Jedino sto ne mogu da kazu da je kriva prosla vlast jer su oni bili prosla vlast.Krenuo sam da lupetam.

Ne znanje

pre 12 godina

Citam komentare i ne mogu da se nacudimkolikoljudi ne poznaju sta je digitalna TV.A ine morajuda poznaju.Trgovci radi zarade uvezli LCD televizore koji nigde u evropi ne mogu da se prodaju. Nekakve marke VOX, BEKOSamsung (koji model ne mozes naci u specifikaciji Samsung proizvoda) itd. Trgovacki centri Tempo, Roda, Idea za jeftine pare prodaju te televizore a narod se lepi na njih kao muva na lepak zato sto su tanki. Pre dve godine kada je receno da ce 31.12 2011 prestati analogni sistem emitovanja tv signala receno je da ce samo televizori sa sistemom MPG4 podrzavati digitalni signal kao sto je slucaj u svim zemljama evrope koji su se vec digitalizovali.E sada gospodo vi koji ste kupili LCD televizore divljake mora cete da kupite i dekodere da bi krajem ove godine gledali digitalnu TV.To nije nas hir ili zakon veczakon evropske radio difuzne agencije.Cak i delovi Rusije prelaze na digitalni sistem sa MPG$ dekoderom ugradjenim u televizore

QQlele

pre 12 godina

Evo ja predlažem da RTS bude prodavac tih setup box-ova, uz obavezni ugovor o plaćanju tv predplate, a korisnici kablovskih televizija će predplatu plaćati svom kablovskom operateru. Onih 10 korisnika televizora koji zadovoljavaju DVB-T2 standard će biti statistička greška i biće oslobodjeni tv predplate :-)

radomir(i)

pre 12 godina

Ama ljudi u italiji je reseno istog momenta kad je postala obaveza za digitalni program kupis dekoder i kraj a on kosta od 15e pa na dalje taman posla kad bi svi bacili analogne tv to bi trebali da skupljaju 6 meseci a i sto bi neko nesto bacio kad radi dobro

Nenad, nezavisna oblast Niš

pre 12 godina

Ma radite šta 'oćete. Ja sam TV i onako izbacio iz kuće. Ne dam više pare za bahanilije domaćih derikoža. Nemam TV, ne plaćam pretplatu, ne plaćam kablovsku i neću kupovati DVB-T2 TV.

sonic

pre 12 godina

Vidim da ovde ima eksperata ranga Jasne Matić, pa moram ponovo o ovoj temi. DVB-T i DVB-T2 su standardi za digitalnu zemaljsku televiziju i DVB-C je standard za digitalno emitovanje kroz kablovske sisteme. Za DVB-T2 standard morate da imate ili DVB-T2 prijemnik (set top box ) ili tv prijemnik sa ugradjenim DVB-T2 prijemnikom. DVB-T prijemnik ne može da primi DVB-T2 signal. DVB-T2 standard su uvele samo neke evropske zemlje ali samo kao dodatnu mrežu postojećoj DVB-T mreži. Neke zemlje kao Francuska su pomerile za par godina početak rada DVB-T2 mreže verovatno zbog ekonomske krize.

eNastavnik

pre 12 godina

nema šta, imaćemo televiziju po najvišim tehnološkim standardima ali ne i ko to da gleda! Sjajan potez! Trebalo bi idejnog tvorca ovoga projekta predložiti za nekakvu nagradu! ;-)

svi (ni)su isti

pre 12 godina

"Milion i po TV-a nije po standardu" A sve ostalo nam jeste po standardu? Sad nam je glavni i jedini problem digitalna TV? Uuuups, zaboravio sam postanske sanducice, i oni "nisu po standardu"! Blago si ga nama sa vama!

sax

pre 12 godina

Za sve koji neznaju, DVB-T je digitalni zemaljski prijem, DVB-C je digitalni kablovski prijem. DVB-T2 i DVB-C2 su zemaljski i kablovski prijem u Full HD rezoluciji i to je najbolji i najkvalitetniji signal trenutno. Jako malo zemalja u evropi ima DVB-T2 standard trenutno mozda 2-3 drzave. LCD televizora sa DVT-2 tjunerom ima da se kupi i kod nas to su uglavnom noviji modeli i oni koji spadaju u veci cenovni rang, svi ostali podrzavaju DVB-T uglavnom. Hrvati i Madjari imaju DVB-T standard u MPEG2 i MPEG4, Antena zemaljska kosta 2500-3500 dinara a risiver 2000-4000 dinara, sve zavisi od jacine antene i kvaliteta risivera.Risiveri za DVB-T2 mislim da su okvirno krecu od 80eura pa nagore.Znaci mi idemo na najkvalitetniji ali u istom momentu i najskuplji standard po korisnike(ovo ne vazi za one koji imaju neku kablovsku,satelitsku,IPTV i slicno,nego za one jadnike na selima sto ce morati izdati 100+ eura za opremu). Ono sto je pozitivno je perfektna slika i 20+ programa preko jednog predajnika(svi domaci + lokalni kanali u odlicnoj rezoluciji).
Pozdrav

SUBOTICANIN

pre 12 godina

Nekoliko godina unazad pratim digitalne signale iz Madjarske i Hrvatske oba su DVB T Mpeg 2 i Mpeg 4, risiveri su za Mpeg 4 oko 50 Eur a za Mpeg 2 oko 25 Eur. Trenutno na trzistu u Madjarskoj i u Hrvatskoj nema Dvb T2 risivera a cena u Engleskoj se krece oko 80 do 100 Funti. Ne znam kako cemo ih moci kupiti za nekoliko desetina Eura ukoliko ne sacekamo godinu dve da im cena padne. Resenje emitovati Mpeg 4 Dvt. za pocetak.

Znalac

pre 12 godina

Ove etikete na televizorima me podsecaju na cuvenu "homologizaciju" opreme, u reziji nekadasnje Zajednice Jugoslovenskih PTT (ZJPTT = predak danasnjeg Ratela). Svaki uvoznik telefonskih aparata i kucnih centrala je morao da pribavi atest ZJPTT - potvrdu da su telefoni uskladjeni sa nasim standardima. A posto ZJPTT nije imala laboratorije, niti opremu da proveri tu uskladjenost morao je da se vrsi postupak "homologizacije". Postupak je izgledao ovako: uvoznik posalje delegaciju ZJPTT u sluzbenu posetu proizvodjacu opreme i za celu delegaciju plati sve putne troskove, dnevnice, ruckove, vecere, koktele i ostale zakonske dazbine. ZJPTT onda posalje ekipu od 15-20 ljudi koja se lepo o trosku uvoznika proseta po nekom od zapadnih gradova, ide u shopping i razgledanje grada. Jedan dan svrate i do fabrike opreme, da je onako malo obidju i uvere se da su i ti strani aparati podesni za upotrebu u nasoj telefonskoj mrezi (inace najboljoj i najsavremenijoj u svetu, hahaha). Uvoznik je sav taj turizam morao da finansira iz svog dzepa. Po dolasku sa sluzbenog puta ZJPTT bi izdao neophodne papire i uvoz telefona bi mogao da pocne.

Sada vidim da to isto hoce i sa televizorima. A vi, gradjani, placajte zbog toga skuplju cenu!

PREOKRET !!!

Dikh tu kava

pre 12 godina

"Državna sekretarka za Digitalnu agendu Jasna Matić je na sastanku sa uvoznicima i distributerima tv prijemnika posebno istakla da se to odnosi samo na terestrijalno odnosno zemaljsko emitovanje televizije"
Ništa ekstraterestrijalno? Majko mila, da li ovi eksperti ikad pročitaju ono što su im napisali da kažu pre nego što kažu? Mene lično bila bi sramota. A ovo za inkompatibilnost izabranog standarda sa televizorima na tržištu, to je potpuno bunilo. Kriminal koji konstantno menja Srbiju..

ns posmatrac

pre 12 godina

Evo sad ce ponovo da se pojavi nova obaveza da uvoznici "ATESTIRAJU" uredjaje.
Samo u srbiji nevaze zvanicni sistemi kvaliteta nego moras da ATESTIRA uredjaj sto je inace cist lopovkluk.

Na kraju svih krajeva, uvek je jedan novi pocetak

pre 12 godina

Da se kladimo da posle televizora na red dolaze slavine i vodokotlici po "visokom standardu kakve nemaju ni mnoge zemlje u EU" koje ce u paketu moci da se kupe za prosecnu srpsku platu od 350 eur.

Dovla

pre 12 godina

Jos nam samo fali digitalni prijem! A izbor kanala i njihov repertoar je katastrofa ! Mozemo da kupimo par serija na dvd pa da ih menjamo ! Kao sto i rts Reprizira Tri Serije odjednom ! A ostali pustaju stare filmove i turske serije!

Mishko

pre 12 godina

Većina televizora koji se trenutno prodaju omogućavaju prijem digitalnog signala po standardu DVB C i DVB T. Ali, naši pametnjakovići su zaključili kako to nije dovoljno, pa su izabrali DVB T2. Tako će neko sa dobrim vezama moći da uvozi dekodere i da ih prodaje narodu, čak i nekome ko recimo već ima nov televizor sa, zaboga, "zastarelim" formatom DVB T.

IVKO

pre 12 godina

Super, na vreme sam uvezao sve te konvertore!
Narode, kupite ih kod mene!
:)

U ponudi imam i poštanske sandučiće koji su po novom PS.
Takođe, nudim i sertifikovna reflektujuće prsluke. Samo moji prsluci zadovoljavaju propis!:)

ma prestajem da gledam tv

pre 12 godina

nekoliko desetina eura za box? Nekoliko desetina eura kosta ceo televizor. Najjeftiniji analogni, ali upravo takav vecina od tih milion i po jedino i moze da priusti. :(ps: nije mi samo jasno ko to od Srbije zahteva da tera gradjane u toliki trosak, kad sam i po Evropi video masu analognih tv prijemnika po stanovima.

Aleksandar

pre 12 godina

A šta je sa predviđenim rokom da početak emitovanja isključivo digitalnog televizijskog signala u Srbiji krene 4. aprila 2012. godine?

Proka

pre 12 godina

Jasna Matic expert za tehnologiju i inovacije.
Ona zna razliku izmedju digitalnog i analognog signala :-D Imamo dosta primera da u 300 kanala nema nikave optimizacije,pa recimo kad krene najava programa od VECERAS vidi se samo AS,dok nastavak programa sve je na svom mestu.Ja vec imam resiver,moram li novi kupovati?
Ajde begaj tamo!
I da dodam jos jednu sitnicu,meni ne znaci,ali smatram da su ljudi sa hendikepom diskriminisani,ne samo za domace filmovec,nego 70% trenutnih distributera Internet i TV-a nema nikave popuste slepima,gluvima i ako oni isti medij ne koriste u celosti.

Kako legalno krasti

pre 12 godina

Umesto da se prvo išlo na DVB-T (nebitno da li je u MPEG2 (kao u Hrvatskoj) ili u MPEG4 (kao u Mađarskoj)), neko je rešio da se ide na DVB-T2 da bi ljudi platili dva puta. Ama baš svi novi TV uređaji imaju DVB-t MPEG2/4 tjunere, ali ne, za Srbiju mora DVB-T2 jer zašto da ljudi užvaju u svojim novim LCD i plazma televizorima kada možemo da ih dodatno orobimo.

Ista priča je bila sa kompletima za prvu pomoć za motorna vozila.

Genijalno, nema šta!

bacanje para

pre 12 godina

I sada ce da nas nateraju da se pretplatimo na kablovsku ili da kupujemo nov TV?
Moj savet svima je da ni jedan jedini dinar ne potrose na ovu novotariju, i onako nista pametno nema da se gleda na TV-u.

sonic

pre 12 godina

Osnovno pitanje je zasto uvodimo DVB-T2 standard, a ne DVB-T. Prednosti DVB-T2 su beznacajne, DVB-T MPEG4-HD prijemnik je dvadesetak evra ili je integrisan kod najveceg broja novijih LCD/LED/plazma tv prijemnika. DVB-T2 prijemnik je oko 150-200 evra, a ukupan broj LCD/LED/plazmi sa integrisanim DVB-T2 prijemnikom u Srbiji je manji od 10.

Perakv

pre 12 godina

E sad ako ja ne želim da kupim taj box, znači da ne mogu da pratim zemaljski program da li ću onda biti oslobođen od TV pretplate?
Takođe da li oni koji redovno plaćaju TV pretplatu imaju neke benificije u nabavci te čarobne kutije?

neko

pre 12 godina

Planiram da kupim TV i sad mi nije jasno koji je minimum svega da bi mogao normalno da pratim TV kanale?
LED,LCD,3D...1366x768,1920x1080,2560x1080...HDMI,Full HD???

IvanKG

pre 12 godina

Sa sajta Digitalne agende:
"Srbija je izabrala MPEG-4 i DVB-T2 standard."

Mislim da ste promašili broj televizora koji treba da bude promenjen. Na našem tržištu praktično NEMA nijedan televizor koji podržava ovaj standard. Pa prema tome...

zoran

pre 12 godina

"U narednih nekoliko dana biće podigunut i sajt www.digitalizacija.info na kome će građani moći da saznaju sve o procesu prelaska sa analognog na digitalno emitovanje televizijskog programa i šta je potrebno da bi mogli na svojim uredjajima da gledaju digitalni program."


Sajt koji je koštao 2,5 miliona eura, predpostavljam. Kaki bre sajt, aman zaman. Pa oni koji nemaju kablovsku ili total TV nemaju ni internet, braćo moja mila. Njima ili još bolje SVIMA je trebalo poslati NAJOBIČNIJE pismo, ćirilicom, krupnim slovima, sa najprostijim objašnjenjem o čemu se tu radi i gotova priča. Dokle više agencija, direkcija, sekretarijata, komisija, AGENDI (ma šta ta reč značila) i drugih secikesa i zulumćara koji ništa drugo ne rade nego samo ponavljaju ono već odavno poznato :" A di sam tu ja"?

vasa

pre 12 godina

Ovde se pominje DVB-T2 standard, a po mnogim katalozima i prodavnicama se televizinski prijemnici deklarišu kao DVB-T ili DVB-T/C.

Može li neko da objasni u šta spada DVB-T2 ?

Pošto su DVB-T/C dosta skuplji, da li ima svrhe kupovati njih ili standard zadovoljavaju oni na kojima piše DVB-T ?

Ili je neophodno imati prijemnik koji je DVB-T/C ?

SM

pre 12 godina

Kad sam pre 2-3 meseca kupovala TV, tada je već uveliko bilo poznato da je Srbija usvojila DVB-T2, ali bukvlano nijedan televizor na domaćem tržištu nije podržavao DVB-T2 već samo DVB-T1. U prodavnicama nisu umeli da mi objasne zašto nemaju one koji podržavaju usvojeni standard iako su svi prodavci savršeno razumeli o čemu se radi. Sad neka ministarska objasni ko to uvozi televizore i ko će da uvozi set-top boxeve i koliko će para još da uzmu od naroda zbog čiste bahatosti i očiglednog monopola na tržištu. To samo u Srbiji može tako neprimetno da prolazi.

matko

pre 12 godina

Pa sta ako nije? DVBT-2 Standard je usvojen kao trenutno najbolji i tu nije napravljena nikakva greska. Uvoznici televizora su obmanjivali svoje kupce prodajom robe za koju su unapred znali da ne odgovara srbijanskom digitalnom standardu. Kupci televizora su takodje morali da znaju sta kupuju jer i kada kupuju auotomobile ne kupuju one koji imaju volan sa desne strane jer se u Srbiji vozi desnom stranom puta. To je isto!

bean

pre 12 godina

Nije to ništa,sitnica...
Evo, za sledeću zimu će biti obavezne poliester gaće,koje odlično drže
toplotu.Ušteda je velika,a i po evropskim je standardima.

Gagi

pre 12 godina

Jadni oni koji su naseli na priču prodavaca da kupovinom novih televizora će moći gledati digitalni signal. Retko koji od tih aparata, osim nešto novijih, imaju samo DVB oznaku, a potrebno je DVB-T2.

nini

pre 12 godina

E bolje bi vam bilo da ste organizovali bazično opismenjavanje stanovništva s obzirom na par stotina hiljada nepismenih,a funkcionalno nepismenih ima sigurno preko milion,nego što utucavate pare poreskih obveznika na digitalizaciju i pravite profit kome vec treba.

Зоран

pre 12 godina

Не морају да купе. Ево летос СББ је имао неке дигиталне канале, добијеш уређај преко кога гледаш на обичном ТВ-у.

jovan

pre 12 godina

Nema problema, vlast nam je u poslednjih deset godina podigla standard života. Nabivićemo nove televizore lako, samo da izbaremo koji!

Kako legalno krasti

pre 12 godina

Umesto da se prvo išlo na DVB-T (nebitno da li je u MPEG2 (kao u Hrvatskoj) ili u MPEG4 (kao u Mađarskoj)), neko je rešio da se ide na DVB-T2 da bi ljudi platili dva puta. Ama baš svi novi TV uređaji imaju DVB-t MPEG2/4 tjunere, ali ne, za Srbiju mora DVB-T2 jer zašto da ljudi užvaju u svojim novim LCD i plazma televizorima kada možemo da ih dodatno orobimo.

Ista priča je bila sa kompletima za prvu pomoć za motorna vozila.

Genijalno, nema šta!

bean

pre 12 godina

Nije to ništa,sitnica...
Evo, za sledeću zimu će biti obavezne poliester gaće,koje odlično drže
toplotu.Ušteda je velika,a i po evropskim je standardima.

SM

pre 12 godina

Kad sam pre 2-3 meseca kupovala TV, tada je već uveliko bilo poznato da je Srbija usvojila DVB-T2, ali bukvlano nijedan televizor na domaćem tržištu nije podržavao DVB-T2 već samo DVB-T1. U prodavnicama nisu umeli da mi objasne zašto nemaju one koji podržavaju usvojeni standard iako su svi prodavci savršeno razumeli o čemu se radi. Sad neka ministarska objasni ko to uvozi televizore i ko će da uvozi set-top boxeve i koliko će para još da uzmu od naroda zbog čiste bahatosti i očiglednog monopola na tržištu. To samo u Srbiji može tako neprimetno da prolazi.

jovan

pre 12 godina

Nema problema, vlast nam je u poslednjih deset godina podigla standard života. Nabivićemo nove televizore lako, samo da izbaremo koji!

bacanje para

pre 12 godina

I sada ce da nas nateraju da se pretplatimo na kablovsku ili da kupujemo nov TV?
Moj savet svima je da ni jedan jedini dinar ne potrose na ovu novotariju, i onako nista pametno nema da se gleda na TV-u.

sonic

pre 12 godina

Osnovno pitanje je zasto uvodimo DVB-T2 standard, a ne DVB-T. Prednosti DVB-T2 su beznacajne, DVB-T MPEG4-HD prijemnik je dvadesetak evra ili je integrisan kod najveceg broja novijih LCD/LED/plazma tv prijemnika. DVB-T2 prijemnik je oko 150-200 evra, a ukupan broj LCD/LED/plazmi sa integrisanim DVB-T2 prijemnikom u Srbiji je manji od 10.

Perakv

pre 12 godina

E sad ako ja ne želim da kupim taj box, znači da ne mogu da pratim zemaljski program da li ću onda biti oslobođen od TV pretplate?
Takođe da li oni koji redovno plaćaju TV pretplatu imaju neke benificije u nabavci te čarobne kutije?

IvanKG

pre 12 godina

Sa sajta Digitalne agende:
"Srbija je izabrala MPEG-4 i DVB-T2 standard."

Mislim da ste promašili broj televizora koji treba da bude promenjen. Na našem tržištu praktično NEMA nijedan televizor koji podržava ovaj standard. Pa prema tome...

zoran

pre 12 godina

"U narednih nekoliko dana biće podigunut i sajt www.digitalizacija.info na kome će građani moći da saznaju sve o procesu prelaska sa analognog na digitalno emitovanje televizijskog programa i šta je potrebno da bi mogli na svojim uredjajima da gledaju digitalni program."


Sajt koji je koštao 2,5 miliona eura, predpostavljam. Kaki bre sajt, aman zaman. Pa oni koji nemaju kablovsku ili total TV nemaju ni internet, braćo moja mila. Njima ili još bolje SVIMA je trebalo poslati NAJOBIČNIJE pismo, ćirilicom, krupnim slovima, sa najprostijim objašnjenjem o čemu se tu radi i gotova priča. Dokle više agencija, direkcija, sekretarijata, komisija, AGENDI (ma šta ta reč značila) i drugih secikesa i zulumćara koji ništa drugo ne rade nego samo ponavljaju ono već odavno poznato :" A di sam tu ja"?

Proka

pre 12 godina

Jasna Matic expert za tehnologiju i inovacije.
Ona zna razliku izmedju digitalnog i analognog signala :-D Imamo dosta primera da u 300 kanala nema nikave optimizacije,pa recimo kad krene najava programa od VECERAS vidi se samo AS,dok nastavak programa sve je na svom mestu.Ja vec imam resiver,moram li novi kupovati?
Ajde begaj tamo!
I da dodam jos jednu sitnicu,meni ne znaci,ali smatram da su ljudi sa hendikepom diskriminisani,ne samo za domace filmovec,nego 70% trenutnih distributera Internet i TV-a nema nikave popuste slepima,gluvima i ako oni isti medij ne koriste u celosti.

svi (ni)su isti

pre 12 godina

"Milion i po TV-a nije po standardu" A sve ostalo nam jeste po standardu? Sad nam je glavni i jedini problem digitalna TV? Uuuups, zaboravio sam postanske sanducice, i oni "nisu po standardu"! Blago si ga nama sa vama!

eNastavnik

pre 12 godina

nema šta, imaćemo televiziju po najvišim tehnološkim standardima ali ne i ko to da gleda! Sjajan potez! Trebalo bi idejnog tvorca ovoga projekta predložiti za nekakvu nagradu! ;-)

nini

pre 12 godina

E bolje bi vam bilo da ste organizovali bazično opismenjavanje stanovništva s obzirom na par stotina hiljada nepismenih,a funkcionalno nepismenih ima sigurno preko milion,nego što utucavate pare poreskih obveznika na digitalizaciju i pravite profit kome vec treba.

Aleksandar

pre 12 godina

A šta je sa predviđenim rokom da početak emitovanja isključivo digitalnog televizijskog signala u Srbiji krene 4. aprila 2012. godine?

ma prestajem da gledam tv

pre 12 godina

nekoliko desetina eura za box? Nekoliko desetina eura kosta ceo televizor. Najjeftiniji analogni, ali upravo takav vecina od tih milion i po jedino i moze da priusti. :(ps: nije mi samo jasno ko to od Srbije zahteva da tera gradjane u toliki trosak, kad sam i po Evropi video masu analognih tv prijemnika po stanovima.

sax

pre 12 godina

Za sve koji neznaju, DVB-T je digitalni zemaljski prijem, DVB-C je digitalni kablovski prijem. DVB-T2 i DVB-C2 su zemaljski i kablovski prijem u Full HD rezoluciji i to je najbolji i najkvalitetniji signal trenutno. Jako malo zemalja u evropi ima DVB-T2 standard trenutno mozda 2-3 drzave. LCD televizora sa DVT-2 tjunerom ima da se kupi i kod nas to su uglavnom noviji modeli i oni koji spadaju u veci cenovni rang, svi ostali podrzavaju DVB-T uglavnom. Hrvati i Madjari imaju DVB-T standard u MPEG2 i MPEG4, Antena zemaljska kosta 2500-3500 dinara a risiver 2000-4000 dinara, sve zavisi od jacine antene i kvaliteta risivera.Risiveri za DVB-T2 mislim da su okvirno krecu od 80eura pa nagore.Znaci mi idemo na najkvalitetniji ali u istom momentu i najskuplji standard po korisnike(ovo ne vazi za one koji imaju neku kablovsku,satelitsku,IPTV i slicno,nego za one jadnike na selima sto ce morati izdati 100+ eura za opremu). Ono sto je pozitivno je perfektna slika i 20+ programa preko jednog predajnika(svi domaci + lokalni kanali u odlicnoj rezoluciji).
Pozdrav

Gagi

pre 12 godina

Jadni oni koji su naseli na priču prodavaca da kupovinom novih televizora će moći gledati digitalni signal. Retko koji od tih aparata, osim nešto novijih, imaju samo DVB oznaku, a potrebno je DVB-T2.

ako

pre 12 godina

Ako cemo na tim standardima ( DVB-T, DVB-T2, DVB-C....) "gledati" ovo sto sada gledamo, HVALA,NE TREBA!Ali, mozda ce se drzava setiti da i to dodatno oporezuje kroz novi savremeniji namet za RTS? A doticna ministarka moze da uziva u programu, valjda digitalnom, zaradjuje valjda nesto...

sonic

pre 12 godina

Vidim da ovde ima eksperata ranga Jasne Matić, pa moram ponovo o ovoj temi. DVB-T i DVB-T2 su standardi za digitalnu zemaljsku televiziju i DVB-C je standard za digitalno emitovanje kroz kablovske sisteme. Za DVB-T2 standard morate da imate ili DVB-T2 prijemnik (set top box ) ili tv prijemnik sa ugradjenim DVB-T2 prijemnikom. DVB-T prijemnik ne može da primi DVB-T2 signal. DVB-T2 standard su uvele samo neke evropske zemlje ali samo kao dodatnu mrežu postojećoj DVB-T mreži. Neke zemlje kao Francuska su pomerile za par godina početak rada DVB-T2 mreže verovatno zbog ekonomske krize.

KoleM

pre 12 godina

Ona ne zna kako se kaze risiver na srpskom (prijemnik) a kamoli da zna situaciju u Srbiji. Kaze 1.5 miliona ne moze da prati dvb-t2, pa 1.5 miliona je ukupan broj televizora u Srbiji, znaci svi.

matko

pre 12 godina

Pa sta ako nije? DVBT-2 Standard je usvojen kao trenutno najbolji i tu nije napravljena nikakva greska. Uvoznici televizora su obmanjivali svoje kupce prodajom robe za koju su unapred znali da ne odgovara srbijanskom digitalnom standardu. Kupci televizora su takodje morali da znaju sta kupuju jer i kada kupuju auotomobile ne kupuju one koji imaju volan sa desne strane jer se u Srbiji vozi desnom stranom puta. To je isto!

ns posmatrac

pre 12 godina

Evo sad ce ponovo da se pojavi nova obaveza da uvoznici "ATESTIRAJU" uredjaje.
Samo u srbiji nevaze zvanicni sistemi kvaliteta nego moras da ATESTIRA uredjaj sto je inace cist lopovkluk.

The Stig

pre 12 godina

Jedva cekam da krene DVB-T2 pa da u Full HD odgledam na RTS-u "Bolji zivot","Srecni ljudi","Kamiondzije"... a tek kad krenu "Otpisani" a Prletu se vidi svala ogrebotina na smajseru....e,to je ono sto sam cekao od malena

neko

pre 12 godina

Planiram da kupim TV i sad mi nije jasno koji je minimum svega da bi mogao normalno da pratim TV kanale?
LED,LCD,3D...1366x768,1920x1080,2560x1080...HDMI,Full HD???

Зоран

pre 12 godina

Не морају да купе. Ево летос СББ је имао неке дигиталне канале, добијеш уређај преко кога гледаш на обичном ТВ-у.

Dikh tu kava

pre 12 godina

"Državna sekretarka za Digitalnu agendu Jasna Matić je na sastanku sa uvoznicima i distributerima tv prijemnika posebno istakla da se to odnosi samo na terestrijalno odnosno zemaljsko emitovanje televizije"
Ništa ekstraterestrijalno? Majko mila, da li ovi eksperti ikad pročitaju ono što su im napisali da kažu pre nego što kažu? Mene lično bila bi sramota. A ovo za inkompatibilnost izabranog standarda sa televizorima na tržištu, to je potpuno bunilo. Kriminal koji konstantno menja Srbiju..

vasa

pre 12 godina

Ovde se pominje DVB-T2 standard, a po mnogim katalozima i prodavnicama se televizinski prijemnici deklarišu kao DVB-T ili DVB-T/C.

Može li neko da objasni u šta spada DVB-T2 ?

Pošto su DVB-T/C dosta skuplji, da li ima svrhe kupovati njih ili standard zadovoljavaju oni na kojima piše DVB-T ?

Ili je neophodno imati prijemnik koji je DVB-T/C ?

bobby

pre 12 godina

Nije li glupo da se sada menja sistem emitovanja? Ionako je sadasnjem konceptu TVa odzvonilo. Za najvise 10 godina nece ni kod nase ni u svetu postojati niti jedna TV stanica u danasnjem smislu. Sve ce ici preko interneta kako mnogi od nas i danas rade. Ovo mi lici na zadnju priliku da partijski drugari ogule narod za pokoju milijardijicu i da uvale tehniku koja ce biti beskorisna za kratko vreme. Uzgred, ionako nema sta da se gleda.

Зоран

pre 12 godina

Jedva cekam da krene DVB-T2 pa da u Full HD odgledam na RTS-u "Bolji zivot","Srecni ljudi","Kamiondzije"... a tek kad krenu "Otpisani" a Prletu se vidi svala ogrebotina na smajseru....e,to je ono sto sam cekao od malena
(The Stig, 18. januar 2012 20:19)

Не вреујем да имају 2% ХД снимака. Није довољно да клијент страна има ХД, него и да они емитују ХД снимљену емисију, а не да развуку слику па фудбалер има ципелу број 48, а висину 165.

Dr.Nele

pre 12 godina

Sem 2 komentara vidim da ljudi ne znaju o cemu se ovde radi.Ja ih u potpunosti shvatam jer se u sumi informacija koje se ticu dig.signala i televizora nove generacije ne vidi nebo a kamoli sustina.Pa da krenem redom.
1. Vise od 90% ljudi sto prate TV programe to rade preko kablovskih operatera(SBB ili Telekoma)ili preko interneta tj. satelitskih antena.Kod oba operatera birate digitalni risiver u zavisnosti kakav kvalitet slike zelite da gledate(mislim na HD rezoluciju ili standardnu) i paket programa.
2. Vas kao korisnika jednog od ta dva operatera apsolutno ne interesuje koja vrsta digitalnog signala stize u iznajmljeni dig. risiver jer je on podesen kod doticnog tv provajdera da prima sve kanale koje ste platili premoscujuci vas DVB-C tjuner u televizoru jer su kanali kodirani i njih jednostavno vas DVB-C tjuner ne vidi.Dakle,kakav kod imali Tv aparat u kuci vi cete gledati sve programe ali ce kvalitet slike zavisiti od vaseg TV prijemnika.Recimo pustili ste kanal HD Eurosport i pratite neku utakmicu.Korisnik koji ima klasican TV tj. "kutiju" gledace utakmicu bez suma i smetnji sa cistim zvukom uz minimalno poboljsanje u kvalitetu slike.Korisnici koji imaju TV sa LCD ili plazma tehnologijom bez obzira da li podrzavaju taj famozni "full HD" imace savrsenu sliku i ton tako da ce vise gledati u pocetku savrsenu sliku i detalje nego pratiti utakmicu i cuditi se kako su to sad mogli da prate uopste bilo koji program.
3. Famozni DVB-T2 standard se odnosi samo na digitalni prenos zemaljskog signala preko repetitora gde korisnik koji zivi negde u zabacenim krajevima Srbije nema kablovku tv i nema telefonski kabl a nema para za satelitsku antenu ,tako da ne postoji drugi nacin da prati RTS nego mora kupiti tzv."digitalnu antenu" koja izgleda slicno kao stara sobna antena .To je mizeran broj ljudi.
4.RTS i njene lokalne podruznice neka koriste DVB-T2 standard za interni prenos emisija i paketa programa preko svojih repetitora putem linka a mi cemo gledate normalno sve programe koje budemo zeleli preko operetera koji nam najvise odgovara bez ikakve doplate ili ne daj boze zamene televizora.
5. i mozda najvaznija konstatacija je da cemo mi ipak platiti putem "obavezne" tv pretplate tu tehnologiju RTS-u a necemo je prakticno ni koristiti iako placamo vec jedanput kablovskom operateru njegove usluge gde su sadrzani i RTS programi.
Mozda sam bio malo duzi ali sam hteo da maksimalno uprostim ovu materiju kako bi vecina ljudi shvatila o cemu se radi ...

Boris T

pre 12 godina

Konacno!I ne folirajte se da nemate 50 000 za televizor,muka mi je vise od kukanja kako ljudi nemaju para a na svakom koraku se vidi da se sve bolje zivi...

ex srbin

pre 12 godina

ne moram ja nista, a pogotovo da placam posle razne takse i poreze na gluposti. gledam iskljucivo youtube na monitoru od kompjutera

Na kraju svih krajeva, uvek je jedan novi pocetak

pre 12 godina

Da se kladimo da posle televizora na red dolaze slavine i vodokotlici po "visokom standardu kakve nemaju ni mnoge zemlje u EU" koje ce u paketu moci da se kupe za prosecnu srpsku platu od 350 eur.

Зоран

pre 12 godina

"Nije li glupo da se sada menja sistem emitovanja? Ionako je sadasnjem konceptu TVa odzvonilo. Za najvise 10 godina nece ni kod nase ni u svetu postojati niti jedna TV stanica u danasnjem smislu. Sve ce ici preko interneta kako mnogi od nas i danas rade."

Нисам сигуран. Ов еу САД неки знају да се откаче од кабловске и ставе антену - Бесплатно.

Dovla

pre 12 godina

Jos nam samo fali digitalni prijem! A izbor kanala i njihov repertoar je katastrofa ! Mozemo da kupimo par serija na dvd pa da ih menjamo ! Kao sto i rts Reprizira Tri Serije odjednom ! A ostali pustaju stare filmove i turske serije!

markadzoni

pre 12 godina

Sada ponovo gradjani su na udaru zato sto prilikom uvoza televizora niko ne kontrolise, nego se uvozi nesto sto niko nece. Sada bi trebalo da podnesu svi ostavke koji su dozvolili da se uvoze televizori koji ne podrzavaju digitalan signal.
U Hrvatskoj cim se znalo da ce za cetiri godina da ce se televizije prebaciti na digigitalnu televiziju odmah su krenuli da uvoze televizore za te svrhe. Dok ostale su zabranili kako ne bi gradjani kasnije snoslili trosak, naravno postojala je i ona siva grana ali ne u toj meri koja postoji kod nas. Dok kod nas ima da nam uzimaju novac i za ovo sto su mogli odmah da sprece. Jedino sto ne mogu da kazu da je kriva prosla vlast jer su oni bili prosla vlast.Krenuo sam da lupetam.

Byja

pre 12 godina

Izbor DVB-T2 je, po mom mišljenju, bila debela greška ministarstva, a verovatno vođena onim "daj to najnovije, mora da je najbolje". Tu je pre svega kriva jedna moja bivša profesorka sa ETFa. U trenutku kada smo se mi opredelili za DVB-T2 nije postojala komercijalna emisiona oprema, sem one u test fazi. Englezi su tek testirali taj sistem, tako da ga niko nije aktivno pustio u rad. Ispade da je jedna siromašna Srbija sad trebala da srlja u nepoznato. Doduše nije baš sve bilo nepoznato, poznato je bilo da će oprema biti 2 - 3 puta skuplja od standardne DVB-T opreme. STB-ovi (set-top-box) za DVB-T2 tada čak nisu ni postojali (sem testnih, naravno), i računalo se da će samo STBovi koštati do 10 puta više od običnih.
Prednosti DVB-T2 u odnosu na DVB-T ni u kom slučaju ne opravdavaju drastično veća ulaganja. Inače, full HD može da ide i preko običnog DVB-T standarda, da ne bude zabune. U Srbiji u ovom trenutku nema 10 televizora koji podržavaju DVB-T2, a jedini STBovi su oni koje testira ETV (Emisiona Tehnika i Veze).
Za sve one koji gledaju TV preko kablovske, samo jedno kratko objašnjenje: ništa od ovoga vama nije bitno.
Što je opet ironija - najsiromašniji (ljudi koji nemaju para za kablovsku, ili stanovništvo iz ruralnih krajeva) treba da izdvoje najviše da bi gledali nov terestrijalni TV program.

nn

pre 12 godina

Kradite, kradite.. Kad stignes corni, kad stignes mazni... Ovo je legendarni komentar jos legendarnijeg Slobe Novakovica... a nije bio ni svestan koliko je istine u tim recima.. Uaa za ovu DRZAVU!

Mishko

pre 12 godina

Većina televizora koji se trenutno prodaju omogućavaju prijem digitalnog signala po standardu DVB C i DVB T. Ali, naši pametnjakovići su zaključili kako to nije dovoljno, pa su izabrali DVB T2. Tako će neko sa dobrim vezama moći da uvozi dekodere i da ih prodaje narodu, čak i nekome ko recimo već ima nov televizor sa, zaboga, "zastarelim" formatom DVB T.

IVKO

pre 12 godina

Super, na vreme sam uvezao sve te konvertore!
Narode, kupite ih kod mene!
:)

U ponudi imam i poštanske sandučiće koji su po novom PS.
Takođe, nudim i sertifikovna reflektujuće prsluke. Samo moji prsluci zadovoljavaju propis!:)

Nenad, nezavisna oblast Niš

pre 12 godina

Ma radite šta 'oćete. Ja sam TV i onako izbacio iz kuće. Ne dam više pare za bahanilije domaćih derikoža. Nemam TV, ne plaćam pretplatu, ne plaćam kablovsku i neću kupovati DVB-T2 TV.

Znalac

pre 12 godina

Ove etikete na televizorima me podsecaju na cuvenu "homologizaciju" opreme, u reziji nekadasnje Zajednice Jugoslovenskih PTT (ZJPTT = predak danasnjeg Ratela). Svaki uvoznik telefonskih aparata i kucnih centrala je morao da pribavi atest ZJPTT - potvrdu da su telefoni uskladjeni sa nasim standardima. A posto ZJPTT nije imala laboratorije, niti opremu da proveri tu uskladjenost morao je da se vrsi postupak "homologizacije". Postupak je izgledao ovako: uvoznik posalje delegaciju ZJPTT u sluzbenu posetu proizvodjacu opreme i za celu delegaciju plati sve putne troskove, dnevnice, ruckove, vecere, koktele i ostale zakonske dazbine. ZJPTT onda posalje ekipu od 15-20 ljudi koja se lepo o trosku uvoznika proseta po nekom od zapadnih gradova, ide u shopping i razgledanje grada. Jedan dan svrate i do fabrike opreme, da je onako malo obidju i uvere se da su i ti strani aparati podesni za upotrebu u nasoj telefonskoj mrezi (inace najboljoj i najsavremenijoj u svetu, hahaha). Uvoznik je sav taj turizam morao da finansira iz svog dzepa. Po dolasku sa sluzbenog puta ZJPTT bi izdao neophodne papire i uvoz telefona bi mogao da pocne.

Sada vidim da to isto hoce i sa televizorima. A vi, gradjani, placajte zbog toga skuplju cenu!

PREOKRET !!!

radomir(i)

pre 12 godina

Ama ljudi u italiji je reseno istog momenta kad je postala obaveza za digitalni program kupis dekoder i kraj a on kosta od 15e pa na dalje taman posla kad bi svi bacili analogne tv to bi trebali da skupljaju 6 meseci a i sto bi neko nesto bacio kad radi dobro

Ne znanje

pre 12 godina

Citam komentare i ne mogu da se nacudimkolikoljudi ne poznaju sta je digitalna TV.A ine morajuda poznaju.Trgovci radi zarade uvezli LCD televizore koji nigde u evropi ne mogu da se prodaju. Nekakve marke VOX, BEKOSamsung (koji model ne mozes naci u specifikaciji Samsung proizvoda) itd. Trgovacki centri Tempo, Roda, Idea za jeftine pare prodaju te televizore a narod se lepi na njih kao muva na lepak zato sto su tanki. Pre dve godine kada je receno da ce 31.12 2011 prestati analogni sistem emitovanja tv signala receno je da ce samo televizori sa sistemom MPG4 podrzavati digitalni signal kao sto je slucaj u svim zemljama evrope koji su se vec digitalizovali.E sada gospodo vi koji ste kupili LCD televizore divljake mora cete da kupite i dekodere da bi krajem ove godine gledali digitalnu TV.To nije nas hir ili zakon veczakon evropske radio difuzne agencije.Cak i delovi Rusije prelaze na digitalni sistem sa MPG$ dekoderom ugradjenim u televizore

risiver

pre 12 godina

Ono sto zaista iritira je koriscenje banalnih engleskih izraza koje u sebi ne nose ni trunku strucnosti da bi eventualno bili opravdani neminovnoscu tehnoloskog napretka i nemogucnosti srpskog jezika da se na vreme prilagodi. Govorim naravno o "set top boksu" ili u prevodu Kutiji Na Vr' Televizora! Alo bre....!!! Zamislite se da li ima smisla udostojiti ovu frazu neprevodjenja i koriscenja u njenom "nepatvorenom" obliku? Posebno uzimajuci u obzir da je nastala u vreme starih televizora kad si zaista mogao da stavis baksu na vrh televizora.. i naravno milje ispod nje...

Ko ce bre danas da stavlja kutije na plazme i LCD-ove. A za "risiver" ima savrsen prevod na srpski: prijemnik (digitalnog TV signala)

Vuk

pre 12 godina

Milion i po TV-a nije po standardu.
Državna sekretarka Jasna Matić

A nas nacin zivota,bas je po standardu,samo nam fali DVB-T2...


Jos malo,necemo imati para za struju,a ne dvb t2 bla bla...

SUBOTICANIN

pre 12 godina

Nekoliko godina unazad pratim digitalne signale iz Madjarske i Hrvatske oba su DVB T Mpeg 2 i Mpeg 4, risiveri su za Mpeg 4 oko 50 Eur a za Mpeg 2 oko 25 Eur. Trenutno na trzistu u Madjarskoj i u Hrvatskoj nema Dvb T2 risivera a cena u Engleskoj se krece oko 80 do 100 Funti. Ne znam kako cemo ih moci kupiti za nekoliko desetina Eura ukoliko ne sacekamo godinu dve da im cena padne. Resenje emitovati Mpeg 4 Dvt. za pocetak.

Aleksandar

pre 12 godina

Zena je totalno nestrucna u ovom polju.

Nego, sto ne nabave CAM module(prema kodiranju) za Ci slot da bi mogli da koristimo lepo te kartice, da nam ne zauzimaju mesta ti prijemnici(risiveri)? To vazi za kablovsku, naravno.

M.

pre 12 godina

Vidim ja da ce biti: ...„jeste li vi muzičari, ne nismo, a niste, ma jesmo, pa onda dođi ovamo, ali moram tetki da odnesem lek“ ...

QQlele

pre 12 godina

Evo ja predlažem da RTS bude prodavac tih setup box-ova, uz obavezni ugovor o plaćanju tv predplate, a korisnici kablovskih televizija će predplatu plaćati svom kablovskom operateru. Onih 10 korisnika televizora koji zadovoljavaju DVB-T2 standard će biti statistička greška i biće oslobodjeni tv predplate :-)

Zuba

pre 12 godina

•DTV Reception (DVB-T/T2/C/S2): DVB-T/C
Ovo pise u specifikaciji za jedan Samsung model koji se prodaje u jednom domacem lancu tehnicke robe. Ja planiram da uzmem tv ali ne ovde da me gule. Slazem se sa jednim od predhodnih komentara da tv sa DVB-T moze da se koristi tamo gde ima kablovska,ali ako imate antenu onda ce trebati tv sa DVB-T2 standardom .Sad je pitanje koliko domacinstava prati program putem antena , i ne zaboravite cinjenicu da imate i po 2 tv-a u stanu(kuci) a to znaci 2 setbox-a.

gradjaninX

pre 12 godina

Kada odete u bilo koju tehničku radnju 98% ponude čine televizori koji nemaju DVB-T2 standard. Očigledno je da se na ovaj način želi omogućiti nekom podobnom tajkunu da sutra diluje risivere za televizore ....
Možda ovo i nije tako loše jer će narod da očisti mozak od lošeg programa prepunom estradnog kiča kao da u ovoj zemlji nema pisaca, umetnika, naučnika koji imaju nešto da kažu... ali pamet nije popularno šriti...jer je potrebno ovce što više zatupeti da bi se duže vladalo....

kiza

pre 12 godina

Pa kao i uvek ne da kasnimo malo nego smo mnogo zaostali.Sad oni kao nesto pametuju oko dogitalnih signala.Pa kad su ljudi u svetu imali i koristili RDS na radio prijemnicima to je za nasu zemlju bila naucna fantastika,jos uvek gomilu radio stanica ni to nema.Kad smo vec kod radio prijemnika, sedamdesetih godina se u Nemackoj koristilo ARI pa su ljudi na vreme bili lepo upozoreni da je na nekom delu puta neki udes ili iz nekog razloga guzva,itd.Sada je to TA.To kad nas nema,ne znam da li smem da pomenem da postoji DAB koji kod nas mozda dodje za jedno 100 godina.Digital audio broadcasting ili digitalni radio.Japanci i Kinezi vec imaju i 3D televiziju a mi tek sad eksperimentalnu tv?Sreca pa imam iz novije generacije tv sa digitalnim tunerom pa sta god da izmisle moci cu da ga koristim.

zoran

pre 12 godina

Ja sam kupio samsung plazmu 42b450 pre dve godine i tada sam gledao da ima T2 i C2. Podrzavam da se odma ide na T2 jer smo kasnili i logicno da ide na poslednji standard. Po nekima ovde trebalo je uvesti T pa posle par godina menjati. sam naslov kaze da ljudi nemaju digitalne prijemnike. Po meni je mnogo vaznije da ima tjuner DVB-C/C2 ko danas nema kablovsku, ja imam ikom i bez problema pratim sve digitalne kanale na tv-u, steta sto nemaju hd kanale da vidim kako to izgleda. ljudi gledajte sta kupujete i sad ima novih televizora sa samo analognim tjunerom

syntia

pre 12 godina

BBC i englezi, pa oni su i postavili ove nase partizane ovde, normalno je i da ne budu ka svetu kako bi rekla moja baka.Cela Evropa radi na DVB-T mi to ne uzimamo i time ne ostavljamo mogucnost da gradjani koriste polovne TV iz EU. Eto to je glavna poenta lelemudjenja oko izbora sistema, da morate da kupite nov TV preko kumovskoburazerske firme nekog sa privelegijama.

torch

pre 12 godina

@Dr.Nele
Докторе, пар питања: користим IPTV и ако желим да гледам тв програм високе резолуције, морам да издвојим додатних 400 динара. Питање гласи, када РТС угаси аналогни сигнал, да ли ћу бити приморан да Телекому додатно платим да бих могао пратим програме РТС? Односно, како то да HTV није у HD пакету?
Хвала.

Dr.Nele

pre 12 godina

@Dr.Nele
Докторе, пар питања: користим IPTV и ако желим да гледам тв програм високе резолуције, морам да издвојим додатних 400 динара. Питање гласи, када РТС угаси аналогни сигнал, да ли ћу бити приморан да Телекому додатно платим да бих могао пратим програме РТС? Односно, како то да HTV није у HD пакету?
… Хвала.
(torch, 19. januar 2012 14:29)
Odgovor na oba pitanja lezi u poslovnoj politici Telekoma.Moje licno misljenje je da ce Telekom prenositi RTS programe u standardnom digitalnom formatu niske rezolucije kao sto je to sad program RTS DIG u osnovnoj pretplati (dakle nema dodatne doplate), a da ce HD kvalitet RTS -ovih programa biti u doplatnom paketu koji je sada 400,00din a za koji ti treba i digitalni risiver HD rezolucije koji ti oni daju u nekoj od poslovnica Telekoma cim zatrazis doplatni HD paket programa.
Sto se tice HD HTV programa mislim da on nece biti nikada ubacen u HD paket jer u Srbiji za to nema dovoljno interesovanja sto je u neku ruku i logicno.
Inace svi programi sto gledas preko IPTV su digitalizovani jer je takav prenos signala izmedju Telekoma i korisnika i tebe ne treba uopste da interesuje kakvu vrstu signala salje neka Tv kuca Telekomu.

matko

pre 12 godina

Pa sta ako nije? DVBT-2 Standard je usvojen kao trenutno najbolji i tu nije napravljena nikakva greska. Uvoznici televizora su obmanjivali svoje kupce prodajom robe za koju su unapred znali da ne odgovara srbijanskom digitalnom standardu. Kupci televizora su takodje morali da znaju sta kupuju jer i kada kupuju auotomobile ne kupuju one koji imaju volan sa desne strane jer se u Srbiji vozi desnom stranom puta. To je isto!

neko

pre 12 godina

Planiram da kupim TV i sad mi nije jasno koji je minimum svega da bi mogao normalno da pratim TV kanale?
LED,LCD,3D...1366x768,1920x1080,2560x1080...HDMI,Full HD???

bobby

pre 12 godina

Nije li glupo da se sada menja sistem emitovanja? Ionako je sadasnjem konceptu TVa odzvonilo. Za najvise 10 godina nece ni kod nase ni u svetu postojati niti jedna TV stanica u danasnjem smislu. Sve ce ici preko interneta kako mnogi od nas i danas rade. Ovo mi lici na zadnju priliku da partijski drugari ogule narod za pokoju milijardijicu i da uvale tehniku koja ce biti beskorisna za kratko vreme. Uzgred, ionako nema sta da se gleda.

Kako legalno krasti

pre 12 godina

Umesto da se prvo išlo na DVB-T (nebitno da li je u MPEG2 (kao u Hrvatskoj) ili u MPEG4 (kao u Mađarskoj)), neko je rešio da se ide na DVB-T2 da bi ljudi platili dva puta. Ama baš svi novi TV uređaji imaju DVB-t MPEG2/4 tjunere, ali ne, za Srbiju mora DVB-T2 jer zašto da ljudi užvaju u svojim novim LCD i plazma televizorima kada možemo da ih dodatno orobimo.

Ista priča je bila sa kompletima za prvu pomoć za motorna vozila.

Genijalno, nema šta!

zoran

pre 12 godina

"U narednih nekoliko dana biće podigunut i sajt www.digitalizacija.info na kome će građani moći da saznaju sve o procesu prelaska sa analognog na digitalno emitovanje televizijskog programa i šta je potrebno da bi mogli na svojim uredjajima da gledaju digitalni program."


Sajt koji je koštao 2,5 miliona eura, predpostavljam. Kaki bre sajt, aman zaman. Pa oni koji nemaju kablovsku ili total TV nemaju ni internet, braćo moja mila. Njima ili još bolje SVIMA je trebalo poslati NAJOBIČNIJE pismo, ćirilicom, krupnim slovima, sa najprostijim objašnjenjem o čemu se tu radi i gotova priča. Dokle više agencija, direkcija, sekretarijata, komisija, AGENDI (ma šta ta reč značila) i drugih secikesa i zulumćara koji ništa drugo ne rade nego samo ponavljaju ono već odavno poznato :" A di sam tu ja"?

Зоран

pre 12 godina

Не морају да купе. Ево летос СББ је имао неке дигиталне канале, добијеш уређај преко кога гледаш на обичном ТВ-у.

bacanje para

pre 12 godina

I sada ce da nas nateraju da se pretplatimo na kablovsku ili da kupujemo nov TV?
Moj savet svima je da ni jedan jedini dinar ne potrose na ovu novotariju, i onako nista pametno nema da se gleda na TV-u.

eNastavnik

pre 12 godina

nema šta, imaćemo televiziju po najvišim tehnološkim standardima ali ne i ko to da gleda! Sjajan potez! Trebalo bi idejnog tvorca ovoga projekta predložiti za nekakvu nagradu! ;-)

sonic

pre 12 godina

Osnovno pitanje je zasto uvodimo DVB-T2 standard, a ne DVB-T. Prednosti DVB-T2 su beznacajne, DVB-T MPEG4-HD prijemnik je dvadesetak evra ili je integrisan kod najveceg broja novijih LCD/LED/plazma tv prijemnika. DVB-T2 prijemnik je oko 150-200 evra, a ukupan broj LCD/LED/plazmi sa integrisanim DVB-T2 prijemnikom u Srbiji je manji od 10.

Boris T

pre 12 godina

Konacno!I ne folirajte se da nemate 50 000 za televizor,muka mi je vise od kukanja kako ljudi nemaju para a na svakom koraku se vidi da se sve bolje zivi...

svi (ni)su isti

pre 12 godina

"Milion i po TV-a nije po standardu" A sve ostalo nam jeste po standardu? Sad nam je glavni i jedini problem digitalna TV? Uuuups, zaboravio sam postanske sanducice, i oni "nisu po standardu"! Blago si ga nama sa vama!

SM

pre 12 godina

Kad sam pre 2-3 meseca kupovala TV, tada je već uveliko bilo poznato da je Srbija usvojila DVB-T2, ali bukvlano nijedan televizor na domaćem tržištu nije podržavao DVB-T2 već samo DVB-T1. U prodavnicama nisu umeli da mi objasne zašto nemaju one koji podržavaju usvojeni standard iako su svi prodavci savršeno razumeli o čemu se radi. Sad neka ministarska objasni ko to uvozi televizore i ko će da uvozi set-top boxeve i koliko će para još da uzmu od naroda zbog čiste bahatosti i očiglednog monopola na tržištu. To samo u Srbiji može tako neprimetno da prolazi.

Dikh tu kava

pre 12 godina

"Državna sekretarka za Digitalnu agendu Jasna Matić je na sastanku sa uvoznicima i distributerima tv prijemnika posebno istakla da se to odnosi samo na terestrijalno odnosno zemaljsko emitovanje televizije"
Ništa ekstraterestrijalno? Majko mila, da li ovi eksperti ikad pročitaju ono što su im napisali da kažu pre nego što kažu? Mene lično bila bi sramota. A ovo za inkompatibilnost izabranog standarda sa televizorima na tržištu, to je potpuno bunilo. Kriminal koji konstantno menja Srbiju..

IvanKG

pre 12 godina

Sa sajta Digitalne agende:
"Srbija je izabrala MPEG-4 i DVB-T2 standard."

Mislim da ste promašili broj televizora koji treba da bude promenjen. Na našem tržištu praktično NEMA nijedan televizor koji podržava ovaj standard. Pa prema tome...

ma prestajem da gledam tv

pre 12 godina

nekoliko desetina eura za box? Nekoliko desetina eura kosta ceo televizor. Najjeftiniji analogni, ali upravo takav vecina od tih milion i po jedino i moze da priusti. :(ps: nije mi samo jasno ko to od Srbije zahteva da tera gradjane u toliki trosak, kad sam i po Evropi video masu analognih tv prijemnika po stanovima.

vasa

pre 12 godina

Ovde se pominje DVB-T2 standard, a po mnogim katalozima i prodavnicama se televizinski prijemnici deklarišu kao DVB-T ili DVB-T/C.

Može li neko da objasni u šta spada DVB-T2 ?

Pošto su DVB-T/C dosta skuplji, da li ima svrhe kupovati njih ili standard zadovoljavaju oni na kojima piše DVB-T ?

Ili je neophodno imati prijemnik koji je DVB-T/C ?

jovan

pre 12 godina

Nema problema, vlast nam je u poslednjih deset godina podigla standard života. Nabivićemo nove televizore lako, samo da izbaremo koji!

Gagi

pre 12 godina

Jadni oni koji su naseli na priču prodavaca da kupovinom novih televizora će moći gledati digitalni signal. Retko koji od tih aparata, osim nešto novijih, imaju samo DVB oznaku, a potrebno je DVB-T2.

bean

pre 12 godina

Nije to ništa,sitnica...
Evo, za sledeću zimu će biti obavezne poliester gaće,koje odlično drže
toplotu.Ušteda je velika,a i po evropskim je standardima.

nini

pre 12 godina

E bolje bi vam bilo da ste organizovali bazično opismenjavanje stanovništva s obzirom na par stotina hiljada nepismenih,a funkcionalno nepismenih ima sigurno preko milion,nego što utucavate pare poreskih obveznika na digitalizaciju i pravite profit kome vec treba.

KoleM

pre 12 godina

Ona ne zna kako se kaze risiver na srpskom (prijemnik) a kamoli da zna situaciju u Srbiji. Kaze 1.5 miliona ne moze da prati dvb-t2, pa 1.5 miliona je ukupan broj televizora u Srbiji, znaci svi.

Perakv

pre 12 godina

E sad ako ja ne želim da kupim taj box, znači da ne mogu da pratim zemaljski program da li ću onda biti oslobođen od TV pretplate?
Takođe da li oni koji redovno plaćaju TV pretplatu imaju neke benificije u nabavci te čarobne kutije?

The Stig

pre 12 godina

Jedva cekam da krene DVB-T2 pa da u Full HD odgledam na RTS-u "Bolji zivot","Srecni ljudi","Kamiondzije"... a tek kad krenu "Otpisani" a Prletu se vidi svala ogrebotina na smajseru....e,to je ono sto sam cekao od malena

sax

pre 12 godina

Za sve koji neznaju, DVB-T je digitalni zemaljski prijem, DVB-C je digitalni kablovski prijem. DVB-T2 i DVB-C2 su zemaljski i kablovski prijem u Full HD rezoluciji i to je najbolji i najkvalitetniji signal trenutno. Jako malo zemalja u evropi ima DVB-T2 standard trenutno mozda 2-3 drzave. LCD televizora sa DVT-2 tjunerom ima da se kupi i kod nas to su uglavnom noviji modeli i oni koji spadaju u veci cenovni rang, svi ostali podrzavaju DVB-T uglavnom. Hrvati i Madjari imaju DVB-T standard u MPEG2 i MPEG4, Antena zemaljska kosta 2500-3500 dinara a risiver 2000-4000 dinara, sve zavisi od jacine antene i kvaliteta risivera.Risiveri za DVB-T2 mislim da su okvirno krecu od 80eura pa nagore.Znaci mi idemo na najkvalitetniji ali u istom momentu i najskuplji standard po korisnike(ovo ne vazi za one koji imaju neku kablovsku,satelitsku,IPTV i slicno,nego za one jadnike na selima sto ce morati izdati 100+ eura za opremu). Ono sto je pozitivno je perfektna slika i 20+ programa preko jednog predajnika(svi domaci + lokalni kanali u odlicnoj rezoluciji).
Pozdrav

sonic

pre 12 godina

Vidim da ovde ima eksperata ranga Jasne Matić, pa moram ponovo o ovoj temi. DVB-T i DVB-T2 su standardi za digitalnu zemaljsku televiziju i DVB-C je standard za digitalno emitovanje kroz kablovske sisteme. Za DVB-T2 standard morate da imate ili DVB-T2 prijemnik (set top box ) ili tv prijemnik sa ugradjenim DVB-T2 prijemnikom. DVB-T prijemnik ne može da primi DVB-T2 signal. DVB-T2 standard su uvele samo neke evropske zemlje ali samo kao dodatnu mrežu postojećoj DVB-T mreži. Neke zemlje kao Francuska su pomerile za par godina početak rada DVB-T2 mreže verovatno zbog ekonomske krize.

Aleksandar

pre 12 godina

A šta je sa predviđenim rokom da početak emitovanja isključivo digitalnog televizijskog signala u Srbiji krene 4. aprila 2012. godine?

Proka

pre 12 godina

Jasna Matic expert za tehnologiju i inovacije.
Ona zna razliku izmedju digitalnog i analognog signala :-D Imamo dosta primera da u 300 kanala nema nikave optimizacije,pa recimo kad krene najava programa od VECERAS vidi se samo AS,dok nastavak programa sve je na svom mestu.Ja vec imam resiver,moram li novi kupovati?
Ajde begaj tamo!
I da dodam jos jednu sitnicu,meni ne znaci,ali smatram da su ljudi sa hendikepom diskriminisani,ne samo za domace filmovec,nego 70% trenutnih distributera Internet i TV-a nema nikave popuste slepima,gluvima i ako oni isti medij ne koriste u celosti.

Ne znanje

pre 12 godina

Citam komentare i ne mogu da se nacudimkolikoljudi ne poznaju sta je digitalna TV.A ine morajuda poznaju.Trgovci radi zarade uvezli LCD televizore koji nigde u evropi ne mogu da se prodaju. Nekakve marke VOX, BEKOSamsung (koji model ne mozes naci u specifikaciji Samsung proizvoda) itd. Trgovacki centri Tempo, Roda, Idea za jeftine pare prodaju te televizore a narod se lepi na njih kao muva na lepak zato sto su tanki. Pre dve godine kada je receno da ce 31.12 2011 prestati analogni sistem emitovanja tv signala receno je da ce samo televizori sa sistemom MPG4 podrzavati digitalni signal kao sto je slucaj u svim zemljama evrope koji su se vec digitalizovali.E sada gospodo vi koji ste kupili LCD televizore divljake mora cete da kupite i dekodere da bi krajem ove godine gledali digitalnu TV.To nije nas hir ili zakon veczakon evropske radio difuzne agencije.Cak i delovi Rusije prelaze na digitalni sistem sa MPG$ dekoderom ugradjenim u televizore

ako

pre 12 godina

Ako cemo na tim standardima ( DVB-T, DVB-T2, DVB-C....) "gledati" ovo sto sada gledamo, HVALA,NE TREBA!Ali, mozda ce se drzava setiti da i to dodatno oporezuje kroz novi savremeniji namet za RTS? A doticna ministarka moze da uziva u programu, valjda digitalnom, zaradjuje valjda nesto...

Dr.Nele

pre 12 godina

Sem 2 komentara vidim da ljudi ne znaju o cemu se ovde radi.Ja ih u potpunosti shvatam jer se u sumi informacija koje se ticu dig.signala i televizora nove generacije ne vidi nebo a kamoli sustina.Pa da krenem redom.
1. Vise od 90% ljudi sto prate TV programe to rade preko kablovskih operatera(SBB ili Telekoma)ili preko interneta tj. satelitskih antena.Kod oba operatera birate digitalni risiver u zavisnosti kakav kvalitet slike zelite da gledate(mislim na HD rezoluciju ili standardnu) i paket programa.
2. Vas kao korisnika jednog od ta dva operatera apsolutno ne interesuje koja vrsta digitalnog signala stize u iznajmljeni dig. risiver jer je on podesen kod doticnog tv provajdera da prima sve kanale koje ste platili premoscujuci vas DVB-C tjuner u televizoru jer su kanali kodirani i njih jednostavno vas DVB-C tjuner ne vidi.Dakle,kakav kod imali Tv aparat u kuci vi cete gledati sve programe ali ce kvalitet slike zavisiti od vaseg TV prijemnika.Recimo pustili ste kanal HD Eurosport i pratite neku utakmicu.Korisnik koji ima klasican TV tj. "kutiju" gledace utakmicu bez suma i smetnji sa cistim zvukom uz minimalno poboljsanje u kvalitetu slike.Korisnici koji imaju TV sa LCD ili plazma tehnologijom bez obzira da li podrzavaju taj famozni "full HD" imace savrsenu sliku i ton tako da ce vise gledati u pocetku savrsenu sliku i detalje nego pratiti utakmicu i cuditi se kako su to sad mogli da prate uopste bilo koji program.
3. Famozni DVB-T2 standard se odnosi samo na digitalni prenos zemaljskog signala preko repetitora gde korisnik koji zivi negde u zabacenim krajevima Srbije nema kablovku tv i nema telefonski kabl a nema para za satelitsku antenu ,tako da ne postoji drugi nacin da prati RTS nego mora kupiti tzv."digitalnu antenu" koja izgleda slicno kao stara sobna antena .To je mizeran broj ljudi.
4.RTS i njene lokalne podruznice neka koriste DVB-T2 standard za interni prenos emisija i paketa programa preko svojih repetitora putem linka a mi cemo gledate normalno sve programe koje budemo zeleli preko operetera koji nam najvise odgovara bez ikakve doplate ili ne daj boze zamene televizora.
5. i mozda najvaznija konstatacija je da cemo mi ipak platiti putem "obavezne" tv pretplate tu tehnologiju RTS-u a necemo je prakticno ni koristiti iako placamo vec jedanput kablovskom operateru njegove usluge gde su sadrzani i RTS programi.
Mozda sam bio malo duzi ali sam hteo da maksimalno uprostim ovu materiju kako bi vecina ljudi shvatila o cemu se radi ...

Znalac

pre 12 godina

Ove etikete na televizorima me podsecaju na cuvenu "homologizaciju" opreme, u reziji nekadasnje Zajednice Jugoslovenskih PTT (ZJPTT = predak danasnjeg Ratela). Svaki uvoznik telefonskih aparata i kucnih centrala je morao da pribavi atest ZJPTT - potvrdu da su telefoni uskladjeni sa nasim standardima. A posto ZJPTT nije imala laboratorije, niti opremu da proveri tu uskladjenost morao je da se vrsi postupak "homologizacije". Postupak je izgledao ovako: uvoznik posalje delegaciju ZJPTT u sluzbenu posetu proizvodjacu opreme i za celu delegaciju plati sve putne troskove, dnevnice, ruckove, vecere, koktele i ostale zakonske dazbine. ZJPTT onda posalje ekipu od 15-20 ljudi koja se lepo o trosku uvoznika proseta po nekom od zapadnih gradova, ide u shopping i razgledanje grada. Jedan dan svrate i do fabrike opreme, da je onako malo obidju i uvere se da su i ti strani aparati podesni za upotrebu u nasoj telefonskoj mrezi (inace najboljoj i najsavremenijoj u svetu, hahaha). Uvoznik je sav taj turizam morao da finansira iz svog dzepa. Po dolasku sa sluzbenog puta ZJPTT bi izdao neophodne papire i uvoz telefona bi mogao da pocne.

Sada vidim da to isto hoce i sa televizorima. A vi, gradjani, placajte zbog toga skuplju cenu!

PREOKRET !!!

ns posmatrac

pre 12 godina

Evo sad ce ponovo da se pojavi nova obaveza da uvoznici "ATESTIRAJU" uredjaje.
Samo u srbiji nevaze zvanicni sistemi kvaliteta nego moras da ATESTIRA uredjaj sto je inace cist lopovkluk.

SUBOTICANIN

pre 12 godina

Nekoliko godina unazad pratim digitalne signale iz Madjarske i Hrvatske oba su DVB T Mpeg 2 i Mpeg 4, risiveri su za Mpeg 4 oko 50 Eur a za Mpeg 2 oko 25 Eur. Trenutno na trzistu u Madjarskoj i u Hrvatskoj nema Dvb T2 risivera a cena u Engleskoj se krece oko 80 do 100 Funti. Ne znam kako cemo ih moci kupiti za nekoliko desetina Eura ukoliko ne sacekamo godinu dve da im cena padne. Resenje emitovati Mpeg 4 Dvt. za pocetak.

Dovla

pre 12 godina

Jos nam samo fali digitalni prijem! A izbor kanala i njihov repertoar je katastrofa ! Mozemo da kupimo par serija na dvd pa da ih menjamo ! Kao sto i rts Reprizira Tri Serije odjednom ! A ostali pustaju stare filmove i turske serije!

Mishko

pre 12 godina

Većina televizora koji se trenutno prodaju omogućavaju prijem digitalnog signala po standardu DVB C i DVB T. Ali, naši pametnjakovići su zaključili kako to nije dovoljno, pa su izabrali DVB T2. Tako će neko sa dobrim vezama moći da uvozi dekodere i da ih prodaje narodu, čak i nekome ko recimo već ima nov televizor sa, zaboga, "zastarelim" formatom DVB T.

IVKO

pre 12 godina

Super, na vreme sam uvezao sve te konvertore!
Narode, kupite ih kod mene!
:)

U ponudi imam i poštanske sandučiće koji su po novom PS.
Takođe, nudim i sertifikovna reflektujuće prsluke. Samo moji prsluci zadovoljavaju propis!:)

Na kraju svih krajeva, uvek je jedan novi pocetak

pre 12 godina

Da se kladimo da posle televizora na red dolaze slavine i vodokotlici po "visokom standardu kakve nemaju ni mnoge zemlje u EU" koje ce u paketu moci da se kupe za prosecnu srpsku platu od 350 eur.

Nenad, nezavisna oblast Niš

pre 12 godina

Ma radite šta 'oćete. Ja sam TV i onako izbacio iz kuće. Ne dam više pare za bahanilije domaćih derikoža. Nemam TV, ne plaćam pretplatu, ne plaćam kablovsku i neću kupovati DVB-T2 TV.

M.

pre 12 godina

Vidim ja da ce biti: ...„jeste li vi muzičari, ne nismo, a niste, ma jesmo, pa onda dođi ovamo, ali moram tetki da odnesem lek“ ...

QQlele

pre 12 godina

Evo ja predlažem da RTS bude prodavac tih setup box-ova, uz obavezni ugovor o plaćanju tv predplate, a korisnici kablovskih televizija će predplatu plaćati svom kablovskom operateru. Onih 10 korisnika televizora koji zadovoljavaju DVB-T2 standard će biti statistička greška i biće oslobodjeni tv predplate :-)

markadzoni

pre 12 godina

Sada ponovo gradjani su na udaru zato sto prilikom uvoza televizora niko ne kontrolise, nego se uvozi nesto sto niko nece. Sada bi trebalo da podnesu svi ostavke koji su dozvolili da se uvoze televizori koji ne podrzavaju digitalan signal.
U Hrvatskoj cim se znalo da ce za cetiri godina da ce se televizije prebaciti na digigitalnu televiziju odmah su krenuli da uvoze televizore za te svrhe. Dok ostale su zabranili kako ne bi gradjani kasnije snoslili trosak, naravno postojala je i ona siva grana ali ne u toj meri koja postoji kod nas. Dok kod nas ima da nam uzimaju novac i za ovo sto su mogli odmah da sprece. Jedino sto ne mogu da kazu da je kriva prosla vlast jer su oni bili prosla vlast.Krenuo sam da lupetam.

radomir(i)

pre 12 godina

Ama ljudi u italiji je reseno istog momenta kad je postala obaveza za digitalni program kupis dekoder i kraj a on kosta od 15e pa na dalje taman posla kad bi svi bacili analogne tv to bi trebali da skupljaju 6 meseci a i sto bi neko nesto bacio kad radi dobro

Aleksandar

pre 12 godina

Zena je totalno nestrucna u ovom polju.

Nego, sto ne nabave CAM module(prema kodiranju) za Ci slot da bi mogli da koristimo lepo te kartice, da nam ne zauzimaju mesta ti prijemnici(risiveri)? To vazi za kablovsku, naravno.

Byja

pre 12 godina

Izbor DVB-T2 je, po mom mišljenju, bila debela greška ministarstva, a verovatno vođena onim "daj to najnovije, mora da je najbolje". Tu je pre svega kriva jedna moja bivša profesorka sa ETFa. U trenutku kada smo se mi opredelili za DVB-T2 nije postojala komercijalna emisiona oprema, sem one u test fazi. Englezi su tek testirali taj sistem, tako da ga niko nije aktivno pustio u rad. Ispade da je jedna siromašna Srbija sad trebala da srlja u nepoznato. Doduše nije baš sve bilo nepoznato, poznato je bilo da će oprema biti 2 - 3 puta skuplja od standardne DVB-T opreme. STB-ovi (set-top-box) za DVB-T2 tada čak nisu ni postojali (sem testnih, naravno), i računalo se da će samo STBovi koštati do 10 puta više od običnih.
Prednosti DVB-T2 u odnosu na DVB-T ni u kom slučaju ne opravdavaju drastično veća ulaganja. Inače, full HD može da ide i preko običnog DVB-T standarda, da ne bude zabune. U Srbiji u ovom trenutku nema 10 televizora koji podržavaju DVB-T2, a jedini STBovi su oni koje testira ETV (Emisiona Tehnika i Veze).
Za sve one koji gledaju TV preko kablovske, samo jedno kratko objašnjenje: ništa od ovoga vama nije bitno.
Što je opet ironija - najsiromašniji (ljudi koji nemaju para za kablovsku, ili stanovništvo iz ruralnih krajeva) treba da izdvoje najviše da bi gledali nov terestrijalni TV program.

risiver

pre 12 godina

Ono sto zaista iritira je koriscenje banalnih engleskih izraza koje u sebi ne nose ni trunku strucnosti da bi eventualno bili opravdani neminovnoscu tehnoloskog napretka i nemogucnosti srpskog jezika da se na vreme prilagodi. Govorim naravno o "set top boksu" ili u prevodu Kutiji Na Vr' Televizora! Alo bre....!!! Zamislite se da li ima smisla udostojiti ovu frazu neprevodjenja i koriscenja u njenom "nepatvorenom" obliku? Posebno uzimajuci u obzir da je nastala u vreme starih televizora kad si zaista mogao da stavis baksu na vrh televizora.. i naravno milje ispod nje...

Ko ce bre danas da stavlja kutije na plazme i LCD-ove. A za "risiver" ima savrsen prevod na srpski: prijemnik (digitalnog TV signala)

Vuk

pre 12 godina

Milion i po TV-a nije po standardu.
Državna sekretarka Jasna Matić

A nas nacin zivota,bas je po standardu,samo nam fali DVB-T2...


Jos malo,necemo imati para za struju,a ne dvb t2 bla bla...

gradjaninX

pre 12 godina

Kada odete u bilo koju tehničku radnju 98% ponude čine televizori koji nemaju DVB-T2 standard. Očigledno je da se na ovaj način želi omogućiti nekom podobnom tajkunu da sutra diluje risivere za televizore ....
Možda ovo i nije tako loše jer će narod da očisti mozak od lošeg programa prepunom estradnog kiča kao da u ovoj zemlji nema pisaca, umetnika, naučnika koji imaju nešto da kažu... ali pamet nije popularno šriti...jer je potrebno ovce što više zatupeti da bi se duže vladalo....

Zuba

pre 12 godina

•DTV Reception (DVB-T/T2/C/S2): DVB-T/C
Ovo pise u specifikaciji za jedan Samsung model koji se prodaje u jednom domacem lancu tehnicke robe. Ja planiram da uzmem tv ali ne ovde da me gule. Slazem se sa jednim od predhodnih komentara da tv sa DVB-T moze da se koristi tamo gde ima kablovska,ali ako imate antenu onda ce trebati tv sa DVB-T2 standardom .Sad je pitanje koliko domacinstava prati program putem antena , i ne zaboravite cinjenicu da imate i po 2 tv-a u stanu(kuci) a to znaci 2 setbox-a.

nn

pre 12 godina

Kradite, kradite.. Kad stignes corni, kad stignes mazni... Ovo je legendarni komentar jos legendarnijeg Slobe Novakovica... a nije bio ni svestan koliko je istine u tim recima.. Uaa za ovu DRZAVU!

kiza

pre 12 godina

Pa kao i uvek ne da kasnimo malo nego smo mnogo zaostali.Sad oni kao nesto pametuju oko dogitalnih signala.Pa kad su ljudi u svetu imali i koristili RDS na radio prijemnicima to je za nasu zemlju bila naucna fantastika,jos uvek gomilu radio stanica ni to nema.Kad smo vec kod radio prijemnika, sedamdesetih godina se u Nemackoj koristilo ARI pa su ljudi na vreme bili lepo upozoreni da je na nekom delu puta neki udes ili iz nekog razloga guzva,itd.Sada je to TA.To kad nas nema,ne znam da li smem da pomenem da postoji DAB koji kod nas mozda dodje za jedno 100 godina.Digital audio broadcasting ili digitalni radio.Japanci i Kinezi vec imaju i 3D televiziju a mi tek sad eksperimentalnu tv?Sreca pa imam iz novije generacije tv sa digitalnim tunerom pa sta god da izmisle moci cu da ga koristim.

zoran

pre 12 godina

Ja sam kupio samsung plazmu 42b450 pre dve godine i tada sam gledao da ima T2 i C2. Podrzavam da se odma ide na T2 jer smo kasnili i logicno da ide na poslednji standard. Po nekima ovde trebalo je uvesti T pa posle par godina menjati. sam naslov kaze da ljudi nemaju digitalne prijemnike. Po meni je mnogo vaznije da ima tjuner DVB-C/C2 ko danas nema kablovsku, ja imam ikom i bez problema pratim sve digitalne kanale na tv-u, steta sto nemaju hd kanale da vidim kako to izgleda. ljudi gledajte sta kupujete i sad ima novih televizora sa samo analognim tjunerom

ex srbin

pre 12 godina

ne moram ja nista, a pogotovo da placam posle razne takse i poreze na gluposti. gledam iskljucivo youtube na monitoru od kompjutera

Зоран

pre 12 godina

"Nije li glupo da se sada menja sistem emitovanja? Ionako je sadasnjem konceptu TVa odzvonilo. Za najvise 10 godina nece ni kod nase ni u svetu postojati niti jedna TV stanica u danasnjem smislu. Sve ce ici preko interneta kako mnogi od nas i danas rade."

Нисам сигуран. Ов еу САД неки знају да се откаче од кабловске и ставе антену - Бесплатно.

Зоран

pre 12 godina

Jedva cekam da krene DVB-T2 pa da u Full HD odgledam na RTS-u "Bolji zivot","Srecni ljudi","Kamiondzije"... a tek kad krenu "Otpisani" a Prletu se vidi svala ogrebotina na smajseru....e,to je ono sto sam cekao od malena
(The Stig, 18. januar 2012 20:19)

Не вреујем да имају 2% ХД снимака. Није довољно да клијент страна има ХД, него и да они емитују ХД снимљену емисију, а не да развуку слику па фудбалер има ципелу број 48, а висину 165.

syntia

pre 12 godina

BBC i englezi, pa oni su i postavili ove nase partizane ovde, normalno je i da ne budu ka svetu kako bi rekla moja baka.Cela Evropa radi na DVB-T mi to ne uzimamo i time ne ostavljamo mogucnost da gradjani koriste polovne TV iz EU. Eto to je glavna poenta lelemudjenja oko izbora sistema, da morate da kupite nov TV preko kumovskoburazerske firme nekog sa privelegijama.

torch

pre 12 godina

@Dr.Nele
Докторе, пар питања: користим IPTV и ако желим да гледам тв програм високе резолуције, морам да издвојим додатних 400 динара. Питање гласи, када РТС угаси аналогни сигнал, да ли ћу бити приморан да Телекому додатно платим да бих могао пратим програме РТС? Односно, како то да HTV није у HD пакету?
Хвала.

Dr.Nele

pre 12 godina

@Dr.Nele
Докторе, пар питања: користим IPTV и ако желим да гледам тв програм високе резолуције, морам да издвојим додатних 400 динара. Питање гласи, када РТС угаси аналогни сигнал, да ли ћу бити приморан да Телекому додатно платим да бих могао пратим програме РТС? Односно, како то да HTV није у HD пакету?
… Хвала.
(torch, 19. januar 2012 14:29)
Odgovor na oba pitanja lezi u poslovnoj politici Telekoma.Moje licno misljenje je da ce Telekom prenositi RTS programe u standardnom digitalnom formatu niske rezolucije kao sto je to sad program RTS DIG u osnovnoj pretplati (dakle nema dodatne doplate), a da ce HD kvalitet RTS -ovih programa biti u doplatnom paketu koji je sada 400,00din a za koji ti treba i digitalni risiver HD rezolucije koji ti oni daju u nekoj od poslovnica Telekoma cim zatrazis doplatni HD paket programa.
Sto se tice HD HTV programa mislim da on nece biti nikada ubacen u HD paket jer u Srbiji za to nema dovoljno interesovanja sto je u neku ruku i logicno.
Inace svi programi sto gledas preko IPTV su digitalizovani jer je takav prenos signala izmedju Telekoma i korisnika i tebe ne treba uopste da interesuje kakvu vrstu signala salje neka Tv kuca Telekomu.