Petak, 26.05.2017.

10:15

Masovna peticija u Slovačkoj: Neće srpske radnike

Stanovnici jedne slovačke opštine masovno su potpisali peticiju protiv doseljavanja srpskih radnika, koji bi trebalo da rade u tamošnjim fabrikama.

Izvor: Beta

Masovna peticija u Slovaèkoj: Neæe srpske radnike IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

97 Komentari

Sortiraj po:

Bojan

pre 6 godina

Zivim u Dubaiju i kada poredim kulturu presecnog Arapina iz bilo koje arapske zemlje i Srbina mogu vam reci da su mnogo kulturniji od prosecnog Srbina da ne govorim o licnoj higijeni i ostalom Ovde ne mislim iskljucivo na seoske sredine vec gradove poput Bg, Nisa, Kragujevca. Nedavno sam bio poslovno u Nemackoj i u jednom restoranu bila je grupa nasih gasterbajtera...htedoh da se pozdravim cisto da ne blejim sam, a kada sam cuo te price i taj primitivizam samo sam okrenuo glavu i pravio se stranac.

E sada, ovi sto se mrste na migrante treba prvo da pogledaju sebe pa da bleje o tome ko su i sta bili slovaci pre 20 i kusur godina. Vremena se menjaju i ljudi se civilizuju, menjaju navike i biraju najbolje lidere...mi smo jos u totalnom mraku i svetla ni za leka. Osvestimo se!

boki

pre 6 godina

Postadosmo Moldavija u svakom smislu, nije ovako skoro bilo a bilo je teško i pre, moji prijatelji masovno otišli, čak i na Island, iz firme moje supruge od njih 30 otišlo 20 ljudi, sve mladi, kulturni, pametni (Norveška, Švedska, Dubai, Nemačka, Italija, Australija...). Možda od siromaštva više ubija ova depresija, nesigurnost, demagogija sa vrha. Razumem ovde i Slovake, ne treba Srbi da se ljute, to su radni i dobri ljudi, ako njima dovoze jeftiniju radnu snagu to znači da će i njima vremenom smanjiti plate zato se oni i bore da ne dolaze Srbi, razmislite o tome, oni su svesniji i misle za razliku od Srba.

Ned Stark

pre 6 godina

Mene najvise zanima izvor informacije, jer u pretrazi na guglu NIGDE nema nista o peticiji, cak i kad se menjaju kljucne reci, kombinuju, kako god.

Iz prve ruke znam da Slovaci nemaju nista protiv Srba, naprotiv. Tako da, batalite ove neproverene informacije, dok se ne provere. Ukoliko se dokaze da peticija postoji, onda komentarisite.

Mile

pre 6 godina

Pre pljuvanja Slovačke, da li se neko zapitao, a zašto naši radinici idu u Slovačku da rade. To samo znači da u Srbiji nije dobro, zar ne. Inače, ko bi iz nje odlazio da radi, ej, u Slovačku ? Ajde u Ameriku, Nemačku, Australiju ili Kanadu. Ali Slovačku ? Koliko to, u stvari, ovde više nije dobro

Srbin

pre 6 godina

Lupate gluposti.Živim u mestu od 5000 stanovnika i kad bi ovde trebalo da se doseli 400 Srba,odakle god,rekao bih NE. . .Da ne pominjem azilante,Rome,Kineze,Ruse ili Amerikance. . .Hvala.NE treba.

Ljuba

pre 6 godina

ZVanicna valuta u Slovackoj je-euro.

Nista vise nemam da kazem a svima ostalima koji bi da nesto lose kazu o Slovacima-zapitajte se ste je sve potrebno da jedna drzava uvede euro kao zvanicnu valutu?

Taj nivo svesti koji imaju Slovaci mi Srbi u Srbiji necemo imati sigurno jos 50 godina,mozda neki nasi unuci i praunuci ce poceti razmisljati kao Slovaci ali to je pitanje za njih same ne za nas izgubljene u 2017-oj godini gde raspalim motokultivatorom u centru Beograda ljudi sa fakultetom sakupljaju papir i plastiku iz kontejnera da bi imali za jedan hleb i jedan jogurt.

Bora Đorđević

pre 6 godina

antifantom, odakle tebi informacija da Slovačka ne daje subvencije za otvaranje radnih mesta? Ako pogledaš na http://www.sario.sk/en/invest/investment-incentives videćeš da oni nude mnogo više novca od Srbije.

Imamo li mi ogledalo

pre 6 godina

@Imate li ogledalo...
Slazem se,ali trenutno su bolji od nas.Imaju bolju drzavu i svake godine ih je 100.000 vise,a nas manje.

Dule

pre 6 godina

(Pa da, 26. maj 2017 16:10),
(milan, 26. maj 2017 16:03)

Pre nego sto pocnete da drzite predavanja kako smo mi gori nasilniji od svih ljudi na ovom svetu, pa i Slovaka, vrlo je jednostavno da pogledate statistiku tj. procenat/broj nasilnih krivicnih dela u nekoj zemlji kao sto su ubistva, silovanja, nanosenja teskih telesnih povreda itd.


Ubistva:

Slovacka: 1.4 na 100 000 stanovnika,
Srbija: 1.2 na 100 000

Silovanja:

Slovacka: 2.6 na 100 000
Srbija: 0.7 na 100 000 stanovnika

Izvor: wikipedia:

https://en.wikipedia.org/wiki/Rape_statistics

https://en.wikipedia.org/wiki/Crime_in_Slovakia#Murder
https://en.wikipedia.org/wiki/Crime_in_Serbia#Murder

Slicni su podaci i za ostale krvne delikte. Cak i da predpostavimo da Slovaci imaju skroz drugacije zakone o tome sta su teske telesne povrede, i da na primer imaju dosta "siru" definiciju sta je silovanje (a kako nisu svedska, mozemo predpostaviti da su jako slicni nasim zakonskim definicijama), tesko da isto moze da se kaze za ubistva.

Drugim recima, ne postoji nijedna brojka koja govori da su oni za nas neka gospoda, bar sto se tice toga koliko oni i njihova deca mogu da se osecaju oni bezbedno pored nasih radnika, pre bi rekao da bi nasi radnici tu trebalo da traze dodatnu zastitu od Slovaka, koji su izgleda nesto nasilniji od nas, uprkos tome sto su im gradovi dosta manji od nasih

D

pre 6 godina

Kalimero
Mi odavno nismo ta zemlja o kojoj vi govorite.Ko nam je kriv kad smo se unazadili toliko da nam sad Slovaci drze slovo o kulturi i ponasanju.

Pa da

pre 6 godina

Да није било појашњења па и да разумем. Не желе да им неко други узима радна места или да им умањи могућност да зараде ако радници из Србије пристају на лошије услове и мање наднице, али оно да би од сада страховали за своје шестогодишњаке је скандалозно! Каквог смо то онда ми карактера? По њима виде нас као неке дивљаке а они фини до те мере да ми тешко можемо да се прилагодимо! Рођаци ми смо за вас и у комунизму били Запад.
(Aлександар, 26. maj 2017 13:56)

Da, bili smo tada zapad za njih ali je to davno proslo vreme. Danas su oni zapad za nas... A ako se neko pita kako se to desilo, evo odmah da mu odgovorim: zbog karaktera, zbog toga kakvi smo, a takvi smo da biramo natpolovicnom vecinom Vucica da bude Bog i batina u Srbiji... Dokle cudjenja i negodovanja Srbi?! Pogledajte se u ogledalo i prihvatite realnost (koja je mnogo realnija od nezavisnog Kosova npr...). Jednostavno, svet je odavno prestao da ga meri i poceo da radi na napretku (koji dolazi kroz pamet, zajednistvo i strpljivost i bez trunke potrebe da ih merimo...). Dok je Srbima najbitnije da im je najveci u lokalu, drugima je najbitnije da imaju normalan, lep i kvalitetan zivot... I tako... Tuga, cemer i jad, a Srbin nastavlja da radi istu stvar cekajuci drugaciji rezultat... Bice samo gore ako ovako nastavimo/te, bolje nikako. Nek ste mi zivi i zdravi i pamet u glavu!

milan

pre 6 godina

Bilo kako bilo ljudi se menjaju mi srbi se ne menjamo mi bi da promenimo svet umesto sebe i dok tako budemo radili pisace i drugi peticije to je tek početak šta ste mislili gospodo da smo nebeski narod pogledaj se u ogledalo i u komšiluk čitaj obrazuj se informiši se podigni nivo tolerancije ....itd

Roki

pre 6 godina

'bem ti život! Slovaaaaciiii....eeeeej bre! Pa to je nekad bila stoka trećeg reda...poluljudi...nosili su i toalet papir kada bi dolazili na more...šljam kakvog nema a vidi sad....pišu peticiju protiv Srba!? Mater im.....pa dok ste se ovih zadnjih decenija tukli sa komšijama Bošnjacima i Hrvatima, ljudi jednostavno promenili mišljenje o vama, a ujuedno su veoma napredovali. Ako te išta teši, verovatno isto misle o Bošnjacima i Hrvatima, ne bi ni oni bez peticije prošli :-). Dobrodošao u sadašnjost!

zasvekrivimgrandparadu

pre 6 godina

Živim u Slovačkoj već 10 godina i apsolutna je istina da su Slovaci (i ostali iz ex istočnog bloka) vrlo ksenofobni. U odnosu na istoriju i kulturno nasledje Srbije ova zemlja mi deluje mala i smešna. Ali ok. Nismo ni mi ništa veći u poredjenju sa malo jačim i većim narodima. Mislim da je ovde pre svega u pitanju bojazan od toga da stranci uzimaju poslove domaćima, iako nedostatka posla, osim na istoku, u suštini i nema. Znači da svako ko hoće, može da radi. Problem je što je ovo surovi kapitalizam i kompanije to iskorištavaju, jer im je jeftinije da uzmu radnike iz SRB, UKR ili RU. Druga stvar u kojoj razumem Slovake, je što se naši radnici ovde zaista ponašaju kao pušteni sa lanca. Prošle godine sam bio na jednom muzičkom festivalu u centru Trnave i doživeo jedan takav transfer blama, kad se u masi pojavilo par naših pijanih likova u trenerkama. Ima puno naših ovde koji su drugačiji, normalni i kulturni. Ali ovaj tip radnika su većinom neobrazovani, asocijalni i problematični ljudi, kojima verovatno fali i osnovno vaspitanje. Prema tome, za narod koji vekovima pati od raznoraznih okupacija, ovo je verovatno jos jedna u nizu ´pretnji´. A mi, e pa mi smo sami krivi za naše ponašanje. U suštini ono što tolerišeš kod kuće jednog dana će se pokazati i u gostima. Kad se Srbija malo ponovo kulturizuje i kad bude in otići u pozorište i na film, a ne u kafanu i splav, onda mislim da ćemo kao društvo moći da uznapredujemo. Ovako samo ´naprednujemo´ i srljamo u propast.

Amerikanac

pre 6 godina

60-tih i 70-tih dok su Slovacka kao i vecina istocno-evropskih zemalja bile pod ruskom vlascu mi smo gradili odnose sa Usa, Britain, France i bili vek ispred. Pod uticajem zapada razvili smo jaku muzicku i filmsku scenu, imali smo dobru vojsku, razvili neke moralne vrednosti i bili na dobrom putu.
Sada je dosta tih istocno-evropskih zemalja tamo gde smo mi bili pre 40 godina dok mi srljamo tamo odakle su svi pobegli. Pro ruski sektaski fanatici predvodjeni srpskom pravoslavnom crkvom su rasirili virus zvan rusofilija od koga srpski narod nikako ne moze da se oporavi. Zato smo sada u situaciji da molimo naciju poput slovaka da nas prime da radimo kod njih.

.......Mihajlo

pre 6 godina

.....zasto ne dodjete u Srbiju? Ako ovde otvorite fabriku, jos ce vas drzava pomoci,.......dobicete pelene, besplatno a veliki vodja ce otvoriti fabriku uz pompu I hvalospeve svog rada!

Imate li ogledalo...

pre 6 godina

Srbija zemlja treceg sveta jeftine radne snage zemlja bede i gladi.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (kögel TIR., 26. maj 2017 12:27)

Pravi se našli da o tome govore. Do juče čuvali koze po brdima, valjali belo, bunkeri - jedini spomenici arhitekture, brodovi sa davljenicima se prevrtali pred italijanskom obalom...

ZoranNS

pre 6 godina

Zlatko, 26. maj 2017 11:23
Vojvodina je tipičan primer koliko mogu "dođoši" da promene celi sredinu, razore staro i nametnu svoje, bez raumevanja i želje za prilagođavanjem. U Vojvodini je zemlja ranije bila veoma pošovano blago, danas to uopšte nije slučaj.

Jovan

pre 6 godina

Ne znam koliko je uporedivo, ali eto da podijelim i ja svoje iskustvo, vezano za rad u inostranstvu. Prije par sedmica sam preko jedne internet platforme za apliciranje za posao, konkurisao za sezonski posao u Grčkoj. Lijepo piše, luksuzni hoteli, visoka klijentela, sve super.. I ja kako trenutno ne radim, konkurišem. Pošaljem CV, sve po protokolu, i poslije par dana me zove gospođa koja je zaposlena pri pomenutom portalu za zapošljavanje, da razgovara sa mnom, i da mi zakaže finalni intrvju za vlasnikom ili šefom tog nekoh hotela. Inače živim u CG, i portal je crnogorski. Nazove ona mene preko Skajpa, i sve lijepo, super, kaže to je ekskluzivni hotel, bogata klinetela, i td..Kad dođosmo do plate, kaže 550-600 evra. Smještaj kolektivni, dva obroka. Treći obrok plaćam. Samo sam joj se zahvalio. Bolje mi je za sezonu raditi negdje kod mene u Herceg Novi, Budvu, za 300 evra, i da sam kući. Zaista za te pare se ne isplati. Da je rekla bar 1000, pa hajd..A nahvlila mi hotel, kao da je Hilton.

Pozdrav :)

Anfield

pre 6 godina

"Učinićemo sve da se ti planovi spreče. Ako bude potrebno, povećaćemo lokalni porez za smeštaj na dva i više evra. Biznis je zaslepio humanost a građanin je ignorisan ostao iza vrata"

A na svakom oglasu pise da je smestaj pet evra dnevno I oduzimaju radnicima I to malo sto zarade.

Aлександар

pre 6 godina

Да није било појашњења па и да разумем. Не желе да им неко други узима радна места или да им умањи могућност да зараде ако радници из Србије пристају на лошије услове и мање наднице, али оно да би од сада страховали за своје шестогодишњаке је скандалозно! Каквог смо то онда ми карактера? По њима виде нас као неке дивљаке а они фини до те мере да ми тешко можемо да се прилагодимо! Рођаци ми смо за вас и у комунизму били Запад.

Slavko

pre 6 godina

Zaista uvredljiva objašnjenja slovačkih zvaničnika, dece od roditelja koji su prodavali šatore i plinske boce po srpskim pijacama,vraćajući se ture paradajz turizma po hrvatskom (tada jugoslovenskom) primorju- dok su se naša deca (tada ja lično) bezbrižno vraćala iz vrtića ili škola..

Branko

pre 6 godina

Mi svaki dan kao narod nacija kao ljudi kao srbi dozivljavamo ponizenje i progon nedavno malta sada slovacka tu nesto kod nas ne stima u nasim naravima mentalitetu nekada se srbin cenio postovao sada nas teraju od sebe ne zele nas blizu a mi znamo sta to znaci kada su se kod nas pisale peticije nekada protiv masovnog doseljavanja roma sa kosova sada izbeglica iz sirije jesmo li zaista na dnu kao narod.

Kalimero

pre 6 godina

Za omladince koji su rođeni posle 90'. Te iste stanovnike Slovačke, Češke (Čehoslovačke), Poljske, Mađarske, Bugarske i Rumunije (posebno) smo zbog životnog standarda i slobode življenja gledali kao na stanovnike trećeg sveta. Mi smo za njih 70' i 80' bili Danska i Norveška x10. Koliko god se teško živi ne treba sebe potcenjivati i unižavati da ti se podsmevaju i da te šikaniraju oni koji su zaboravili ko su bili juče.

ИБАРСКА ЗУМЗАРА

pre 6 godina

Супер......биће више места за дивље сиријце, авганистанце, пакистанце

Dejan

pre 6 godina

Moj prijatelj je otišao pre mesec dana u Slovačku da radi.Dva dana posle dolaska u jednom kafiću ih je provocirala grupa slovaka i psovala sve srpsko.

Prvo pogledaj u svoje dvorište

pre 6 godina

Hmmm nešto mi poznato ovo... ah, da! Pa ovo smo videli u svakoj opštini u zemlji Srbiji u kojoj je pokušano naseljavanje Roma iz nehigijenskih naselja

Mislimstvarno

pre 6 godina

Ta poredjenja izmedju Srba u Slovackoj i izbeglica sa Bliskog Istoka u Srbiji ne piju vodu.
Ljudi sa Bliskog Istoka dolaze sa drugog kontinenta, drugom kulturom i vrednostima i onda dodju u Evropu i ne trude se da prisvoje nacin zivota i vrednosti koje postoje ovde, i prave razne probleme, obijaju kuce, pljackaju, napadaju ljude, itd. I to ne rade samo kod nas nego svugde.
S druge strane izmedju nas i Slovaka nema neke velike kulturoloske razlike, narocito ako se porede sa Srbima iz Vojvodine, s kojima su ziveli u istoj drzavi vekovima (Austrougarska).

stasa

pre 6 godina

@Eto kako zivi beda u Evropskoj uniji. kad su bili pod Ruskom cizmom, nisu imali sta da jedu, a sad imaju 140 hiljada praznih radnih mesta.

Jos im nije dobro, pa glasaju za Zemana.
Sloveni.
(RnEkor, 26. maj 2017 11:24)

Gomila bedastoce i neznanja,ali hajde da izvalim i ja koje hovno...Zeman ,Pametnjakovicu, nije Slovak, nego Ceh.

E eto , to je nasa slika...sta sad glumimo...kao mi smo njima, kad su bili pod Rusima .bla,bla...alo, Tito je umro 1980...a sa njim i sve ono sto je valjalo...Da li znate da je stopa kriminala u Kosicama, dolaskom nasih radnika porasla za 400%. Sa ljudima kojima je stvarno bio potreban posao ( de da cujem ko ovde radeci na traci cisto maunalni posao, moze da zaradi 450 evra), otisla je gomila pijandura, narkomana , neradnika, bagre koja je proizvod svega onog sto se desavalo od 1990. A od tada, pametan i skolovan svet se rasuo diljem planete...ostade crkavica onih koji su jos normalni i gomila bitangi koja svojim ponasanjem potvrdjuje sliku kakva je stavorena o nama u zadnjim decenijama....da smo bagra i da nas niko nece.

јд123

pre 6 godina

Ako zele da budu "mali Rusi na Balkanu" i "rupa na svilenom evropskom tepihu", ne smeju da se cude sto Slovaci potpisuju takve peticije i sto ce na kraju samo u Rusiji moci da rade. 
Oj, Srbijo, medju sljivama, koju ces sljivu odabrati?
(B, 26. maj 2017 11:16)

Значи то је разлог за петицију? Словаци се боје да им долазе мали Руси? Ако је то тачно, објасни нам зашто се петиција односи и на Румуне? Зар није Румунија у ЕУ и НАТО?

Komša

pre 6 godina

Nema ovo veze sa ksenofobijom.Tobožnji strah od stranaca je u stvari strah od obaranja cene rada.To je suština - neće da im neko obara cenu i onda podbadaju narod da kmeči kako će stranci ovo ili ono da naprave.
Još kada se zalomi poneka pijandura koja napravi problem- legne kao kec na desetku.
Setite se Rumuna kada su dolazili da rade ovde za par červenih - šta mislite kako su se osećali zidari,armirači,tesari tada? Kukali bre Crnotravci ko ranjenici.

mozaks

pre 6 godina

dali je u srbiji bolja situacija..svakodnevno cujem odlaze ljudi za austriju nemacku svajcarsku englesku svedsku dansku..kod nas u nekim krajevima srbije dosao paradoks da firme traze radnike jer nema ko da radi.nece ljudi da rade za 30,35,40 hiljada..i odlaze napolje.tamo napolju vecina rade za neto platu 1200-1700 eu.kazu super,zadovoljni.a dali su se zapitali kako na njih gledaju ti koji su tamo ..tako i ovde,gledamo dosljake sa podozrenjem,jer nekome je dobro,tj zadovoljan da dobije i tih bednik 30 h..
polako se dolazi do situacije da ce u srbiji isto biti problem.nedostatak radne snage ,ne samo zbog manjka radnika.vec i zato sto nece da rade za male pare.a tamo gde odlaze to su isto.male pare za uslove zivota u tim zemljama..

Mikele

pre 6 godina

Ljudi su totalno u pravu, vidjao sam dosta takvih na Malti npr. Generalno smo takav narod i to je to, nema lazi nema prevare, pa to isto sve radimo I u svojoj zemlji a kamoli preko negde.

Boske

pre 6 godina

Kako jedna Slovacka ima visak fabrika a mi sa svim silnim benificijama osim Fijata nismo doveli nijedan svetski brend da se proizvodi kod nas!

6+54

pre 6 godina

Neka uživaju u mentalitetu i želim im da obavezno brane plaćena radna mesta i podignu socijalna davanja i uvedu peticije za sve i naprave što je moguće veći broj NVO finansiranih iz svih budžeta. Zanimljivo neko mesto ima više stranih radnika nego stanovnika.

T

pre 6 godina

"Nekada su Slovaci napustali Slovackui naseljavalise u Srbiji. Otuda mnoga mesta u Vojvodini sa predominantnim slovackim zivljem."

Kada su se oni naseljavali, to nije bila Srbija nego Austrija.

Mrki

pre 6 godina

Po svemu mesecima ranije recenom, tretiraju i drze te ljude u uslovima kao stoku, i cude se sto oni onda mogu samo tako da se ponasaju (kupali se napolju, u neuslovnim barakama, bez vode i toaleta...)

Alan Ford

pre 6 godina

Eto koliko smo popularni kod Slovenskog naroda a zamislite tek kod drugih. Mnogo smo posteni i vredni ali nekako to drugi ne primecuju...

nisam lud majke mi

pre 6 godina

Ma 'ajte molim vas, pa mi smo kolevka kulture!
Ovo su klevete protiv uzvisenog Srpskog roda!
Problem je u ostalima! Mi smo skroz normalni nego nas oni ne kapiraju!

Filmofil

pre 6 godina

Meni je zao naseg vrednog i postenog sveta koji mora da se nosi sa ovom stigmom. Bilo je samo pitanje vremena. Raspitajte se malo odakle ovakva reakcija i manite se visoke politike, ko je po kim bio. To je jedan miran mentalitet. I dobro je poredjenje sa Vojvodinom. Ko zna Novi Sad kakav je bio i na sta je postao sad.
I pokazuje reakciju na bahato ponasanje i nacin komunikacije koji je kod nas normalan, pa se silno uvredimo kad vidimo da drugima nije. Skoro sam se putovala sa avionom nasih iz Beograda. Posada ne moze da ih dovede u red da postuju ono osnovno za sta ni decu vise ne opominju. Sve onaj bahat stav, sta ti meni.
A optuzivati nekog za uskogrudost, a nemati posten uvid kakvi smo mi, nije OK. Mi nismo kao grupa socijalizovani da postujemo tudje granice.

Sreten Žujkić, penzioner

pre 6 godina

Mojih nekoliko poznanika je odlazilo u par navrata u Slovačku. Kažu delom da su tekstovi u novinama preuveličani, ali kaži i da ima radnika koji sve što zarade za tih nekoliko meseci potroše na alkohol i drogu. Nije retko da se tuku međusobno i naprave štetu u smeštaju i kome su odseli.

Dr Batkovski

pre 6 godina

Pazite kako je prihvatljivo pricati u ovakvom kontesktu o migrantima iz evrope , ali nije o migrantima koji su u stvari izbeglice , sa bliskog istoka.

srbin

pre 6 godina

Kada ste 1968 bežali pred Ruskim tenkovima u Srbiju niko vam nije zatvorio vrata a sada već znate šta će se desiti vašoj deci i ženama od Srpskih radnika "DIVLJAKA". Sram vas bilo.
(misko, 26. maj 2017 11:38)
Na nasu zalost vecina nasih se i ponasaju kao divljaci, a vecina nije ni cula za licnu higijenu, krezubi, trenerke glavni odevni predmet, a uz sve to i neka debilska srpska arogancija kako smo mi iznad ovih, onih, nebeski narod, tri prsta... Nije ni cudo sto nas nece. Prosetajte Becom i razumecete o cemu pricam.

srbin

pre 6 godina

eee doslo nas je puno i na Malti da radimo jurimo stanice od 4.3 evra po satu i bolje se zaradi nego u Srbiji to sigurno. Kad kad uhvatim sebe da pomislim covece pri svojoj zemlji mi smo dosli ovde da nas izrobljuju maltezani svi dosljaci crnce ko konji a oni uzivaju na dobrim pozicijama i ne mrdaju prstom.. ee Srbijo.

Miroslav

pre 6 godina

I šta je onda čudno što se broj nezaposlenih u Srbiji drastično smanjio. Pola otišlo napolje da rade k'o konji za male pare , četvtinu naši poslodavci prevarili ili se više ni ne prijavljuju na biro, nego rade kod nas na crno ili kradu. To je tačna statistika.

Strani plaćenik

pre 6 godina

Da ne valjamo to je istina ali ne bih ceo narod pod jedan češalj... drugo ovo što se dešava u Slovačkoj dešava se i Nemačkoj gde živim i drugim zemljama. Problem je u maloj seoskoj sredini gde ljudi nisu navikli na toliki broj stranaca da su u velikim gradovima niko ih ne bi primetio. Jednostavno ljudi se plaše zbog broja ljudi da je njih par bilo bi drugačije.

Jakob

pre 6 godina

Zalosno je sta smo mi docekali? Slovaci koji su nekad bili pod rujama a mi koji to nismo nikad,danas smo okarakterisani kao varvari i ludaci,sto priznajem i nije bas daleko od istine,ali da budemo najgori, i da Slovaci moraju da pisu peticije da bi zabranili dolazak tim ljudima tamo,to je ipak ponizenje koje smo mozda i zasluzili. Ovaj tekst da procita AV na predsednistvu SNS kad budu razgovarali o deobi plena i fotelja...
Strahota.A oni koji odlaze tamo rade za 450 e mesecno,placen stan i hrana,ali ne smeju da izlaze iz zgrade,pa zamislite samo koja vrsta i sloj ljudi iz Srbje ide na taj robovski posao...

misko

pre 6 godina

Kada ste 1968 bežali pred Ruskim tenkovima u Srbiju niko vam nije zatvorio vrata a sada već znate šta će se desiti vašoj deci i ženama od Srpskih radnika "DIVLJAKA". Sram vas bilo.

RnEkor

pre 6 godina

Eto kako zivi beda u Evropskoj uniji. kad su bili pod Ruskom cizmom, nisu imali sta da jedu, a sad imaju 140 hiljada praznih radnih mesta.

Jos im nije dobro, pa glasaju za Zemana.
Sloveni.

Srle

pre 6 godina

Da li sme njihova inspekcija rada da udje u te velike korporacije i da istrazi koliko ljudi tu radi na crno? Znam mnogo ljudi koji su bili i niko nije otisao sa radnom dozvolom nego kao turista.. Ovako je licemerno, oni bi fabriku koja radi i placa porez drzavi, a ne bi da rade za te pare, ali ipak Srbi ne mogu..Da ne pricam sto ti ljudi nemaju nikakvo osiguranje, ali na sve se cuti jer (skoro) svima odgovara.

Vlada djordjevic

pre 6 godina

E to je naša istina. Niko nas ne voli. Naše ponašanje nas je tu dovelo. Mi smo za njih nekada bili Amerikanci a danas nas neće ni za sluge.

Podsetilac

pre 6 godina

Ovo je zahvalnost Slovaka i Ceha Srbima i ostalima sa ey Yu prostora koji nisu u EU za 1968 godinu.
Veroavnto ce nam tako isto i Rumuni zahvaliti jednog dana za 1989 godinu.

Kum

pre 6 godina

Tako je to sa diskriminacijom. Juce muslimani (i tada je puni njih ovde aplaudiralo), danas mi, sutra neko drugi, pa i kad im ponestane "stranih neprijatelja" onda se okrecu homoseksualcima, invalidima itd.

GrebGreb

pre 6 godina

Bruka je da Srbin radi neke poslove koji Slovak nece da radi ni u snu! Sa druge strane ima mnogo i nasih koji odu tamo a upitnog su morala, tako da su ove peticije Slovaka sasvim opravdane . Obrni okreni bolje zemlje od Srbije nema.

B

pre 6 godina

U redu je sto se bune. Svako se boji za svoje, a budala i zlocinaca ima u svim nacijama, pa i medju Srbima. Osim povecanja lokalnog poreza, mogli bi malo da se priupitaju kako bi njima bilo da ih neko dovede na samo 90 dana, znaci nista stalno, da ih smesti po 7-8 u sobu, a ko zna koliko na jedno kupatilo, da rade po 12 sati, a na posao i s posla idu autobusom u kojem nema grejanja zimi. Kako bi se tada ponasali? Gospoda Slovaci ce se mozda iznenaditi, ali i u Srbiji zive ljudi koji na lepo uzvracaju lepim.
Treba procesljati agencije, videti koliko uzimaju (u Samsungu sat 7EUR, Srbi dobijaju samo 2.2) i za sta tacno, zatvoriti one najgore. Koliko smo mi Srbi tuzan narod govori cinjenica da su ove agencije koje vode u Slovacku tek prve koje ne uzimaju pare od radnika, nego samo od poslodavaca. Tako nesto jos postoji samo u Indiji.
Takodje treba ojacati ulogu samih firmi u procesu odabira radnika. Da li je tako tesko predstavniku fabrike da dodje u sediste agencije i obavi intervju sa potencijalnim radnicima?
I, najvaznije, Srbi treba da se sa samima sobom dogovore sta hoce. Ako hoce da se priblize EU, tu je nemoguce izbeci NATO, a potrebne su stvarne, a ne izmisljene reforme i odricanje od Kosova. Ako zele da budu "mali Rusi na Balkanu" i "rupa na svilenom evropskom tepihu", ne smeju da se cude sto Slovaci potpisuju takve peticije i sto ce na kraju samo u Rusiji moci da rade.
Oj, Srbijo, medju sljivama, koju ces sljivu odabrati?

Istina

pre 6 godina

Ako Slovacka ne subvencionise strane investitore da otvaraju nove fabrike a Srbija subvencionise, kako je moguce da radnici iz Srbije nemaju posla u svojoj zemlji nego moraju da idu u Slovacku. To je pitanje vredno par stotina miliona dolara, koliko je Srbija do sada dala stranim investitorima.
(antifantom, 26. maj 2017 10:52

Vrlo jednostavno onog momenta kada Srbija udje u Eu onda ce se fabrike seliti kod nas.Mozemo se mo kprcati koliko hocemo ali svi traze neku sugurnost koja dolazi sa ulaskom neke zemlje u Eu.Mislite li da bi Slovaci imali ovakvu ekspanziju auto fabrika da nisu u Eu.

Šuke

pre 6 godina

Jao što mi je drago. Da vidimo na svojoj koži kako je bilo migrantima na primer, i da vidimo kakva je slika o nama u svetu...da smo divljaci eto kakva.

S

pre 6 godina

Zamislite kakav je mentalitet Srba koji tamo idu da rade za 500 evra. Beda u dzepu beda u glavi. Na zalost je tako. Toliko smo nisko pali da vise ne idemo da radimo za 1000 i vise evra vec i za bednih 500 evra. A od toga odbijte za smestaj i hranu. Da se ne lazemo ne idu tamo za te pare da rade obrazovani i intelektualci.

Ono

pre 6 godina

Mala sredina reaguje uvek isto bez obzira u kojoj drzavi se nalazi. Ljudi ne vole nepoznato, optereceni su predrasudama i ne vole da menjaju postojece rutine. Komentar o sestogodisnjoj deci koja idu iz skole sama, a sada ce tu biti nekih 400 ljudi jer maliciozan i nepotreban. Kako su u pitanju radnici oni bi svakako dobar deo vremena provodili na poslu, verovatno vrlo malo para i vremena trosili po selu jer im je ionako cilj da se vrate kuci sa sto vise para i prezive nekako. Naprimer selo je moglo da trazi podsticaj da se pomogne u savladjivanju jezika, a ima i ekonomskog smisla jer ce i pored toga sto ce cuvati pare ipak jedan deo trositi upravo u tom selu. Radnicke migracije obicno podizu standard manjih sredina. Primer vam je Raca gde je nakon dolaska Jure (ovde ne pricam o Juri kao firmi) i zaposljavanja velikog broja ljudi doslo do ekspanzije usluznih delatnosti, a i sama Raca izgleda bolje nego ranije. Iako vecina ne zivi u Raci ipak deo novca ostaje tamo u nekim usputnim kupovinama, bankarskim poslovima, restoranima i kaficima.

Mladen Mladenovic

pre 6 godina

Nekada su Slovaci napustali Slovackui naseljavalise u Srbiji. Otuda mnoga mesta u Vojvodini sa predominantnim slovackim zivljem. Oni su uspeli da dostignu nivo da se danas vracaju na svoja ognjista a mi smo za to vreme svoju naciju i drzavu unistili smatrajuci da radimo najispravniju stvar. Niko tako svoju drzavu ne moze da nazove "propalom" kao Srbin smatrajuci da je time izrekao nevidjenu mudrost ali zato smo spremni da trpimo neverovatna ponizenja u inostranstvu gde nas tretiraju i gledaju sa ponizenjem i cinizmom.

Zlatko

pre 6 godina

Tacno je da je mentalitet drugaciji, samo da li je to razlog da se slovenska braca Slovaci plase za svoju decu, zato sto smo mi temperamentniji? Klasican nacin razmisljanja male sredine koja ne trpi drugacije ljude i pokazuje svoje slabosti zeljom za asimilacijom drugih, ovo je takodje i karakteristika mnogih sredina u Vojvodini, daleko od toga da nisu gostoljubivi i srdacni, ali prosto ne vole dodjose

mare

pre 6 godina

Poenta je da ima radne snage ali su radnici iz Srbiji jeftiniji 50% a kapitalizam je takav sistem da uvek gleda maksimalni profit.
Znam da Srbi imaju 2, 5€/h i za menzu 3€ dnevno u Slovačkoj i plaćen smeštaj, a Slovak nema ni 5€ po satu tu oko 4, 5€.
Nikakva specijalna zarada ali bolje je nego u Srbiji, i to vam govori u kakvom smo mi kanalu kao država.

antifantom

pre 6 godina

Ako Slovacka ne subvencionise strane investitore da otvaraju nove fabrike a Srbija subvencionise, kako je moguce da radnici iz Srbije nemaju posla u svojoj zemlji nego moraju da idu u Slovacku. To je pitanje vredno par stotina miliona dolara, koliko je Srbija do sada dala stranim investitorima.

Spira Popivoda

pre 6 godina

Sta ce radnici Srbije u Slovackoj!? Da li ove radnike Aca i Vulin broje kao zaposlene? Mislim, sve je manje ljudi u birou za nezaposlene? Spavaju u internatu? Da li mozete da uradite reportazu o ovim nasim ljudima?

Munja Ostrozubi

pre 6 godina

Na sta smo mi spali, tuga jedna! Postali smo narod bez osecaja srama i prinudjeni da idemo gde god da bi zaradili i bukvalno par evra da bi preziveli.

antifantom

pre 6 godina

Ako Slovacka ne subvencionise strane investitore da otvaraju nove fabrike a Srbija subvencionise, kako je moguce da radnici iz Srbije nemaju posla u svojoj zemlji nego moraju da idu u Slovacku. To je pitanje vredno par stotina miliona dolara, koliko je Srbija do sada dala stranim investitorima.

misko

pre 6 godina

Kada ste 1968 bežali pred Ruskim tenkovima u Srbiju niko vam nije zatvorio vrata a sada već znate šta će se desiti vašoj deci i ženama od Srpskih radnika "DIVLJAKA". Sram vas bilo.

mare

pre 6 godina

Poenta je da ima radne snage ali su radnici iz Srbiji jeftiniji 50% a kapitalizam je takav sistem da uvek gleda maksimalni profit.
Znam da Srbi imaju 2, 5€/h i za menzu 3€ dnevno u Slovačkoj i plaćen smeštaj, a Slovak nema ni 5€ po satu tu oko 4, 5€.
Nikakva specijalna zarada ali bolje je nego u Srbiji, i to vam govori u kakvom smo mi kanalu kao država.

Spira Popivoda

pre 6 godina

Sta ce radnici Srbije u Slovackoj!? Da li ove radnike Aca i Vulin broje kao zaposlene? Mislim, sve je manje ljudi u birou za nezaposlene? Spavaju u internatu? Da li mozete da uradite reportazu o ovim nasim ljudima?

srbin

pre 6 godina

Kada ste 1968 bežali pred Ruskim tenkovima u Srbiju niko vam nije zatvorio vrata a sada već znate šta će se desiti vašoj deci i ženama od Srpskih radnika "DIVLJAKA". Sram vas bilo.
(misko, 26. maj 2017 11:38)
Na nasu zalost vecina nasih se i ponasaju kao divljaci, a vecina nije ni cula za licnu higijenu, krezubi, trenerke glavni odevni predmet, a uz sve to i neka debilska srpska arogancija kako smo mi iznad ovih, onih, nebeski narod, tri prsta... Nije ni cudo sto nas nece. Prosetajte Becom i razumecete o cemu pricam.

Jakob

pre 6 godina

Zalosno je sta smo mi docekali? Slovaci koji su nekad bili pod rujama a mi koji to nismo nikad,danas smo okarakterisani kao varvari i ludaci,sto priznajem i nije bas daleko od istine,ali da budemo najgori, i da Slovaci moraju da pisu peticije da bi zabranili dolazak tim ljudima tamo,to je ipak ponizenje koje smo mozda i zasluzili. Ovaj tekst da procita AV na predsednistvu SNS kad budu razgovarali o deobi plena i fotelja...
Strahota.A oni koji odlaze tamo rade za 450 e mesecno,placen stan i hrana,ali ne smeju da izlaze iz zgrade,pa zamislite samo koja vrsta i sloj ljudi iz Srbje ide na taj robovski posao...

stasa

pre 6 godina

@Eto kako zivi beda u Evropskoj uniji. kad su bili pod Ruskom cizmom, nisu imali sta da jedu, a sad imaju 140 hiljada praznih radnih mesta.

Jos im nije dobro, pa glasaju za Zemana.
Sloveni.
(RnEkor, 26. maj 2017 11:24)

Gomila bedastoce i neznanja,ali hajde da izvalim i ja koje hovno...Zeman ,Pametnjakovicu, nije Slovak, nego Ceh.

E eto , to je nasa slika...sta sad glumimo...kao mi smo njima, kad su bili pod Rusima .bla,bla...alo, Tito je umro 1980...a sa njim i sve ono sto je valjalo...Da li znate da je stopa kriminala u Kosicama, dolaskom nasih radnika porasla za 400%. Sa ljudima kojima je stvarno bio potreban posao ( de da cujem ko ovde radeci na traci cisto maunalni posao, moze da zaradi 450 evra), otisla je gomila pijandura, narkomana , neradnika, bagre koja je proizvod svega onog sto se desavalo od 1990. A od tada, pametan i skolovan svet se rasuo diljem planete...ostade crkavica onih koji su jos normalni i gomila bitangi koja svojim ponasanjem potvrdjuje sliku kakva je stavorena o nama u zadnjim decenijama....da smo bagra i da nas niko nece.

Munja Ostrozubi

pre 6 godina

Na sta smo mi spali, tuga jedna! Postali smo narod bez osecaja srama i prinudjeni da idemo gde god da bi zaradili i bukvalno par evra da bi preziveli.

Filmofil

pre 6 godina

Meni je zao naseg vrednog i postenog sveta koji mora da se nosi sa ovom stigmom. Bilo je samo pitanje vremena. Raspitajte se malo odakle ovakva reakcija i manite se visoke politike, ko je po kim bio. To je jedan miran mentalitet. I dobro je poredjenje sa Vojvodinom. Ko zna Novi Sad kakav je bio i na sta je postao sad.
I pokazuje reakciju na bahato ponasanje i nacin komunikacije koji je kod nas normalan, pa se silno uvredimo kad vidimo da drugima nije. Skoro sam se putovala sa avionom nasih iz Beograda. Posada ne moze da ih dovede u red da postuju ono osnovno za sta ni decu vise ne opominju. Sve onaj bahat stav, sta ti meni.
A optuzivati nekog za uskogrudost, a nemati posten uvid kakvi smo mi, nije OK. Mi nismo kao grupa socijalizovani da postujemo tudje granice.

T

pre 6 godina

"Nekada su Slovaci napustali Slovackui naseljavalise u Srbiji. Otuda mnoga mesta u Vojvodini sa predominantnim slovackim zivljem."

Kada su se oni naseljavali, to nije bila Srbija nego Austrija.

Vlada djordjevic

pre 6 godina

E to je naša istina. Niko nas ne voli. Naše ponašanje nas je tu dovelo. Mi smo za njih nekada bili Amerikanci a danas nas neće ni za sluge.

Boske

pre 6 godina

Kako jedna Slovacka ima visak fabrika a mi sa svim silnim benificijama osim Fijata nismo doveli nijedan svetski brend da se proizvodi kod nas!

Šuke

pre 6 godina

Jao što mi je drago. Da vidimo na svojoj koži kako je bilo migrantima na primer, i da vidimo kakva je slika o nama u svetu...da smo divljaci eto kakva.

Miroslav

pre 6 godina

I šta je onda čudno što se broj nezaposlenih u Srbiji drastično smanjio. Pola otišlo napolje da rade k'o konji za male pare , četvtinu naši poslodavci prevarili ili se više ni ne prijavljuju na biro, nego rade kod nas na crno ili kradu. To je tačna statistika.

Podsetilac

pre 6 godina

Ovo je zahvalnost Slovaka i Ceha Srbima i ostalima sa ey Yu prostora koji nisu u EU za 1968 godinu.
Veroavnto ce nam tako isto i Rumuni zahvaliti jednog dana za 1989 godinu.

nisam lud majke mi

pre 6 godina

Ma 'ajte molim vas, pa mi smo kolevka kulture!
Ovo su klevete protiv uzvisenog Srpskog roda!
Problem je u ostalima! Mi smo skroz normalni nego nas oni ne kapiraju!

zasvekrivimgrandparadu

pre 6 godina

Živim u Slovačkoj već 10 godina i apsolutna je istina da su Slovaci (i ostali iz ex istočnog bloka) vrlo ksenofobni. U odnosu na istoriju i kulturno nasledje Srbije ova zemlja mi deluje mala i smešna. Ali ok. Nismo ni mi ništa veći u poredjenju sa malo jačim i većim narodima. Mislim da je ovde pre svega u pitanju bojazan od toga da stranci uzimaju poslove domaćima, iako nedostatka posla, osim na istoku, u suštini i nema. Znači da svako ko hoće, može da radi. Problem je što je ovo surovi kapitalizam i kompanije to iskorištavaju, jer im je jeftinije da uzmu radnike iz SRB, UKR ili RU. Druga stvar u kojoj razumem Slovake, je što se naši radnici ovde zaista ponašaju kao pušteni sa lanca. Prošle godine sam bio na jednom muzičkom festivalu u centru Trnave i doživeo jedan takav transfer blama, kad se u masi pojavilo par naših pijanih likova u trenerkama. Ima puno naših ovde koji su drugačiji, normalni i kulturni. Ali ovaj tip radnika su većinom neobrazovani, asocijalni i problematični ljudi, kojima verovatno fali i osnovno vaspitanje. Prema tome, za narod koji vekovima pati od raznoraznih okupacija, ovo je verovatno jos jedna u nizu ´pretnji´. A mi, e pa mi smo sami krivi za naše ponašanje. U suštini ono što tolerišeš kod kuće jednog dana će se pokazati i u gostima. Kad se Srbija malo ponovo kulturizuje i kad bude in otići u pozorište i na film, a ne u kafanu i splav, onda mislim da ćemo kao društvo moći da uznapredujemo. Ovako samo ´naprednujemo´ i srljamo u propast.

S

pre 6 godina

Zamislite kakav je mentalitet Srba koji tamo idu da rade za 500 evra. Beda u dzepu beda u glavi. Na zalost je tako. Toliko smo nisko pali da vise ne idemo da radimo za 1000 i vise evra vec i za bednih 500 evra. A od toga odbijte za smestaj i hranu. Da se ne lazemo ne idu tamo za te pare da rade obrazovani i intelektualci.

Mikele

pre 6 godina

Ljudi su totalno u pravu, vidjao sam dosta takvih na Malti npr. Generalno smo takav narod i to je to, nema lazi nema prevare, pa to isto sve radimo I u svojoj zemlji a kamoli preko negde.

ZoranNS

pre 6 godina

Zlatko, 26. maj 2017 11:23
Vojvodina je tipičan primer koliko mogu "dođoši" da promene celi sredinu, razore staro i nametnu svoje, bez raumevanja i želje za prilagođavanjem. U Vojvodini je zemlja ranije bila veoma pošovano blago, danas to uopšte nije slučaj.

Kalimero

pre 6 godina

Za omladince koji su rođeni posle 90'. Te iste stanovnike Slovačke, Češke (Čehoslovačke), Poljske, Mađarske, Bugarske i Rumunije (posebno) smo zbog životnog standarda i slobode življenja gledali kao na stanovnike trećeg sveta. Mi smo za njih 70' i 80' bili Danska i Norveška x10. Koliko god se teško živi ne treba sebe potcenjivati i unižavati da ti se podsmevaju i da te šikaniraju oni koji su zaboravili ko su bili juče.

Komša

pre 6 godina

Nema ovo veze sa ksenofobijom.Tobožnji strah od stranaca je u stvari strah od obaranja cene rada.To je suština - neće da im neko obara cenu i onda podbadaju narod da kmeči kako će stranci ovo ili ono da naprave.
Još kada se zalomi poneka pijandura koja napravi problem- legne kao kec na desetku.
Setite se Rumuna kada su dolazili da rade ovde za par červenih - šta mislite kako su se osećali zidari,armirači,tesari tada? Kukali bre Crnotravci ko ranjenici.

ИБАРСКА ЗУМЗАРА

pre 6 godina

Супер......биће више места за дивље сиријце, авганистанце, пакистанце

Prvo pogledaj u svoje dvorište

pre 6 godina

Hmmm nešto mi poznato ovo... ah, da! Pa ovo smo videli u svakoj opštini u zemlji Srbiji u kojoj je pokušano naseljavanje Roma iz nehigijenskih naselja

GrebGreb

pre 6 godina

Bruka je da Srbin radi neke poslove koji Slovak nece da radi ni u snu! Sa druge strane ima mnogo i nasih koji odu tamo a upitnog su morala, tako da su ove peticije Slovaka sasvim opravdane . Obrni okreni bolje zemlje od Srbije nema.

Sreten Žujkić, penzioner

pre 6 godina

Mojih nekoliko poznanika je odlazilo u par navrata u Slovačku. Kažu delom da su tekstovi u novinama preuveličani, ali kaži i da ima radnika koji sve što zarade za tih nekoliko meseci potroše na alkohol i drogu. Nije retko da se tuku međusobno i naprave štetu u smeštaju i kome su odseli.

srbin

pre 6 godina

eee doslo nas je puno i na Malti da radimo jurimo stanice od 4.3 evra po satu i bolje se zaradi nego u Srbiji to sigurno. Kad kad uhvatim sebe da pomislim covece pri svojoj zemlji mi smo dosli ovde da nas izrobljuju maltezani svi dosljaci crnce ko konji a oni uzivaju na dobrim pozicijama i ne mrdaju prstom.. ee Srbijo.

Aлександар

pre 6 godina

Да није било појашњења па и да разумем. Не желе да им неко други узима радна места или да им умањи могућност да зараде ако радници из Србије пристају на лошије услове и мање наднице, али оно да би од сада страховали за своје шестогодишњаке је скандалозно! Каквог смо то онда ми карактера? По њима виде нас као неке дивљаке а они фини до те мере да ми тешко можемо да се прилагодимо! Рођаци ми смо за вас и у комунизму били Запад.

D

pre 6 godina

Kalimero
Mi odavno nismo ta zemlja o kojoj vi govorite.Ko nam je kriv kad smo se unazadili toliko da nam sad Slovaci drze slovo o kulturi i ponasanju.

Mislimstvarno

pre 6 godina

Ta poredjenja izmedju Srba u Slovackoj i izbeglica sa Bliskog Istoka u Srbiji ne piju vodu.
Ljudi sa Bliskog Istoka dolaze sa drugog kontinenta, drugom kulturom i vrednostima i onda dodju u Evropu i ne trude se da prisvoje nacin zivota i vrednosti koje postoje ovde, i prave razne probleme, obijaju kuce, pljackaju, napadaju ljude, itd. I to ne rade samo kod nas nego svugde.
S druge strane izmedju nas i Slovaka nema neke velike kulturoloske razlike, narocito ako se porede sa Srbima iz Vojvodine, s kojima su ziveli u istoj drzavi vekovima (Austrougarska).

.......Mihajlo

pre 6 godina

.....zasto ne dodjete u Srbiju? Ako ovde otvorite fabriku, jos ce vas drzava pomoci,.......dobicete pelene, besplatno a veliki vodja ce otvoriti fabriku uz pompu I hvalospeve svog rada!

Amerikanac

pre 6 godina

60-tih i 70-tih dok su Slovacka kao i vecina istocno-evropskih zemalja bile pod ruskom vlascu mi smo gradili odnose sa Usa, Britain, France i bili vek ispred. Pod uticajem zapada razvili smo jaku muzicku i filmsku scenu, imali smo dobru vojsku, razvili neke moralne vrednosti i bili na dobrom putu.
Sada je dosta tih istocno-evropskih zemalja tamo gde smo mi bili pre 40 godina dok mi srljamo tamo odakle su svi pobegli. Pro ruski sektaski fanatici predvodjeni srpskom pravoslavnom crkvom su rasirili virus zvan rusofilija od koga srpski narod nikako ne moze da se oporavi. Zato smo sada u situaciji da molimo naciju poput slovaka da nas prime da radimo kod njih.

Zlatko

pre 6 godina

Tacno je da je mentalitet drugaciji, samo da li je to razlog da se slovenska braca Slovaci plase za svoju decu, zato sto smo mi temperamentniji? Klasican nacin razmisljanja male sredine koja ne trpi drugacije ljude i pokazuje svoje slabosti zeljom za asimilacijom drugih, ovo je takodje i karakteristika mnogih sredina u Vojvodini, daleko od toga da nisu gostoljubivi i srdacni, ali prosto ne vole dodjose

Kum

pre 6 godina

Tako je to sa diskriminacijom. Juce muslimani (i tada je puni njih ovde aplaudiralo), danas mi, sutra neko drugi, pa i kad im ponestane "stranih neprijatelja" onda se okrecu homoseksualcima, invalidima itd.

јд123

pre 6 godina

Ako zele da budu "mali Rusi na Balkanu" i "rupa na svilenom evropskom tepihu", ne smeju da se cude sto Slovaci potpisuju takve peticije i sto ce na kraju samo u Rusiji moci da rade. 
Oj, Srbijo, medju sljivama, koju ces sljivu odabrati?
(B, 26. maj 2017 11:16)

Значи то је разлог за петицију? Словаци се боје да им долазе мали Руси? Ако је то тачно, објасни нам зашто се петиција односи и на Румуне? Зар није Румунија у ЕУ и НАТО?

Strani plaćenik

pre 6 godina

Da ne valjamo to je istina ali ne bih ceo narod pod jedan češalj... drugo ovo što se dešava u Slovačkoj dešava se i Nemačkoj gde živim i drugim zemljama. Problem je u maloj seoskoj sredini gde ljudi nisu navikli na toliki broj stranaca da su u velikim gradovima niko ih ne bi primetio. Jednostavno ljudi se plaše zbog broja ljudi da je njih par bilo bi drugačije.

Dejan

pre 6 godina

Moj prijatelj je otišao pre mesec dana u Slovačku da radi.Dva dana posle dolaska u jednom kafiću ih je provocirala grupa slovaka i psovala sve srpsko.

B

pre 6 godina

U redu je sto se bune. Svako se boji za svoje, a budala i zlocinaca ima u svim nacijama, pa i medju Srbima. Osim povecanja lokalnog poreza, mogli bi malo da se priupitaju kako bi njima bilo da ih neko dovede na samo 90 dana, znaci nista stalno, da ih smesti po 7-8 u sobu, a ko zna koliko na jedno kupatilo, da rade po 12 sati, a na posao i s posla idu autobusom u kojem nema grejanja zimi. Kako bi se tada ponasali? Gospoda Slovaci ce se mozda iznenaditi, ali i u Srbiji zive ljudi koji na lepo uzvracaju lepim.
Treba procesljati agencije, videti koliko uzimaju (u Samsungu sat 7EUR, Srbi dobijaju samo 2.2) i za sta tacno, zatvoriti one najgore. Koliko smo mi Srbi tuzan narod govori cinjenica da su ove agencije koje vode u Slovacku tek prve koje ne uzimaju pare od radnika, nego samo od poslodavaca. Tako nesto jos postoji samo u Indiji.
Takodje treba ojacati ulogu samih firmi u procesu odabira radnika. Da li je tako tesko predstavniku fabrike da dodje u sediste agencije i obavi intervju sa potencijalnim radnicima?
I, najvaznije, Srbi treba da se sa samima sobom dogovore sta hoce. Ako hoce da se priblize EU, tu je nemoguce izbeci NATO, a potrebne su stvarne, a ne izmisljene reforme i odricanje od Kosova. Ako zele da budu "mali Rusi na Balkanu" i "rupa na svilenom evropskom tepihu", ne smeju da se cude sto Slovaci potpisuju takve peticije i sto ce na kraju samo u Rusiji moci da rade.
Oj, Srbijo, medju sljivama, koju ces sljivu odabrati?

Alan Ford

pre 6 godina

Eto koliko smo popularni kod Slovenskog naroda a zamislite tek kod drugih. Mnogo smo posteni i vredni ali nekako to drugi ne primecuju...

Slavko

pre 6 godina

Zaista uvredljiva objašnjenja slovačkih zvaničnika, dece od roditelja koji su prodavali šatore i plinske boce po srpskim pijacama,vraćajući se ture paradajz turizma po hrvatskom (tada jugoslovenskom) primorju- dok su se naša deca (tada ja lično) bezbrižno vraćala iz vrtića ili škola..

Istina

pre 6 godina

Ako Slovacka ne subvencionise strane investitore da otvaraju nove fabrike a Srbija subvencionise, kako je moguce da radnici iz Srbije nemaju posla u svojoj zemlji nego moraju da idu u Slovacku. To je pitanje vredno par stotina miliona dolara, koliko je Srbija do sada dala stranim investitorima.
(antifantom, 26. maj 2017 10:52

Vrlo jednostavno onog momenta kada Srbija udje u Eu onda ce se fabrike seliti kod nas.Mozemo se mo kprcati koliko hocemo ali svi traze neku sugurnost koja dolazi sa ulaskom neke zemlje u Eu.Mislite li da bi Slovaci imali ovakvu ekspanziju auto fabrika da nisu u Eu.

Jovan

pre 6 godina

Ne znam koliko je uporedivo, ali eto da podijelim i ja svoje iskustvo, vezano za rad u inostranstvu. Prije par sedmica sam preko jedne internet platforme za apliciranje za posao, konkurisao za sezonski posao u Grčkoj. Lijepo piše, luksuzni hoteli, visoka klijentela, sve super.. I ja kako trenutno ne radim, konkurišem. Pošaljem CV, sve po protokolu, i poslije par dana me zove gospođa koja je zaposlena pri pomenutom portalu za zapošljavanje, da razgovara sa mnom, i da mi zakaže finalni intrvju za vlasnikom ili šefom tog nekoh hotela. Inače živim u CG, i portal je crnogorski. Nazove ona mene preko Skajpa, i sve lijepo, super, kaže to je ekskluzivni hotel, bogata klinetela, i td..Kad dođosmo do plate, kaže 550-600 evra. Smještaj kolektivni, dva obroka. Treći obrok plaćam. Samo sam joj se zahvalio. Bolje mi je za sezonu raditi negdje kod mene u Herceg Novi, Budvu, za 300 evra, i da sam kući. Zaista za te pare se ne isplati. Da je rekla bar 1000, pa hajd..A nahvlila mi hotel, kao da je Hilton.

Pozdrav :)

Pa da

pre 6 godina

Да није било појашњења па и да разумем. Не желе да им неко други узима радна места или да им умањи могућност да зараде ако радници из Србије пристају на лошије услове и мање наднице, али оно да би од сада страховали за своје шестогодишњаке је скандалозно! Каквог смо то онда ми карактера? По њима виде нас као неке дивљаке а они фини до те мере да ми тешко можемо да се прилагодимо! Рођаци ми смо за вас и у комунизму били Запад.
(Aлександар, 26. maj 2017 13:56)

Da, bili smo tada zapad za njih ali je to davno proslo vreme. Danas su oni zapad za nas... A ako se neko pita kako se to desilo, evo odmah da mu odgovorim: zbog karaktera, zbog toga kakvi smo, a takvi smo da biramo natpolovicnom vecinom Vucica da bude Bog i batina u Srbiji... Dokle cudjenja i negodovanja Srbi?! Pogledajte se u ogledalo i prihvatite realnost (koja je mnogo realnija od nezavisnog Kosova npr...). Jednostavno, svet je odavno prestao da ga meri i poceo da radi na napretku (koji dolazi kroz pamet, zajednistvo i strpljivost i bez trunke potrebe da ih merimo...). Dok je Srbima najbitnije da im je najveci u lokalu, drugima je najbitnije da imaju normalan, lep i kvalitetan zivot... I tako... Tuga, cemer i jad, a Srbin nastavlja da radi istu stvar cekajuci drugaciji rezultat... Bice samo gore ako ovako nastavimo/te, bolje nikako. Nek ste mi zivi i zdravi i pamet u glavu!

Branko

pre 6 godina

Mi svaki dan kao narod nacija kao ljudi kao srbi dozivljavamo ponizenje i progon nedavno malta sada slovacka tu nesto kod nas ne stima u nasim naravima mentalitetu nekada se srbin cenio postovao sada nas teraju od sebe ne zele nas blizu a mi znamo sta to znaci kada su se kod nas pisale peticije nekada protiv masovnog doseljavanja roma sa kosova sada izbeglica iz sirije jesmo li zaista na dnu kao narod.

Ono

pre 6 godina

Mala sredina reaguje uvek isto bez obzira u kojoj drzavi se nalazi. Ljudi ne vole nepoznato, optereceni su predrasudama i ne vole da menjaju postojece rutine. Komentar o sestogodisnjoj deci koja idu iz skole sama, a sada ce tu biti nekih 400 ljudi jer maliciozan i nepotreban. Kako su u pitanju radnici oni bi svakako dobar deo vremena provodili na poslu, verovatno vrlo malo para i vremena trosili po selu jer im je ionako cilj da se vrate kuci sa sto vise para i prezive nekako. Naprimer selo je moglo da trazi podsticaj da se pomogne u savladjivanju jezika, a ima i ekonomskog smisla jer ce i pored toga sto ce cuvati pare ipak jedan deo trositi upravo u tom selu. Radnicke migracije obicno podizu standard manjih sredina. Primer vam je Raca gde je nakon dolaska Jure (ovde ne pricam o Juri kao firmi) i zaposljavanja velikog broja ljudi doslo do ekspanzije usluznih delatnosti, a i sama Raca izgleda bolje nego ranije. Iako vecina ne zivi u Raci ipak deo novca ostaje tamo u nekim usputnim kupovinama, bankarskim poslovima, restoranima i kaficima.

Mrki

pre 6 godina

Po svemu mesecima ranije recenom, tretiraju i drze te ljude u uslovima kao stoku, i cude se sto oni onda mogu samo tako da se ponasaju (kupali se napolju, u neuslovnim barakama, bez vode i toaleta...)

Imamo li mi ogledalo

pre 6 godina

@Imate li ogledalo...
Slazem se,ali trenutno su bolji od nas.Imaju bolju drzavu i svake godine ih je 100.000 vise,a nas manje.

Roki

pre 6 godina

'bem ti život! Slovaaaaciiii....eeeeej bre! Pa to je nekad bila stoka trećeg reda...poluljudi...nosili su i toalet papir kada bi dolazili na more...šljam kakvog nema a vidi sad....pišu peticiju protiv Srba!? Mater im.....pa dok ste se ovih zadnjih decenija tukli sa komšijama Bošnjacima i Hrvatima, ljudi jednostavno promenili mišljenje o vama, a ujuedno su veoma napredovali. Ako te išta teši, verovatno isto misle o Bošnjacima i Hrvatima, ne bi ni oni bez peticije prošli :-). Dobrodošao u sadašnjost!

RnEkor

pre 6 godina

Eto kako zivi beda u Evropskoj uniji. kad su bili pod Ruskom cizmom, nisu imali sta da jedu, a sad imaju 140 hiljada praznih radnih mesta.

Jos im nije dobro, pa glasaju za Zemana.
Sloveni.

mozaks

pre 6 godina

dali je u srbiji bolja situacija..svakodnevno cujem odlaze ljudi za austriju nemacku svajcarsku englesku svedsku dansku..kod nas u nekim krajevima srbije dosao paradoks da firme traze radnike jer nema ko da radi.nece ljudi da rade za 30,35,40 hiljada..i odlaze napolje.tamo napolju vecina rade za neto platu 1200-1700 eu.kazu super,zadovoljni.a dali su se zapitali kako na njih gledaju ti koji su tamo ..tako i ovde,gledamo dosljake sa podozrenjem,jer nekome je dobro,tj zadovoljan da dobije i tih bednik 30 h..
polako se dolazi do situacije da ce u srbiji isto biti problem.nedostatak radne snage ,ne samo zbog manjka radnika.vec i zato sto nece da rade za male pare.a tamo gde odlaze to su isto.male pare za uslove zivota u tim zemljama..

Dule

pre 6 godina

(Pa da, 26. maj 2017 16:10),
(milan, 26. maj 2017 16:03)

Pre nego sto pocnete da drzite predavanja kako smo mi gori nasilniji od svih ljudi na ovom svetu, pa i Slovaka, vrlo je jednostavno da pogledate statistiku tj. procenat/broj nasilnih krivicnih dela u nekoj zemlji kao sto su ubistva, silovanja, nanosenja teskih telesnih povreda itd.


Ubistva:

Slovacka: 1.4 na 100 000 stanovnika,
Srbija: 1.2 na 100 000

Silovanja:

Slovacka: 2.6 na 100 000
Srbija: 0.7 na 100 000 stanovnika

Izvor: wikipedia:

https://en.wikipedia.org/wiki/Rape_statistics

https://en.wikipedia.org/wiki/Crime_in_Slovakia#Murder
https://en.wikipedia.org/wiki/Crime_in_Serbia#Murder

Slicni su podaci i za ostale krvne delikte. Cak i da predpostavimo da Slovaci imaju skroz drugacije zakone o tome sta su teske telesne povrede, i da na primer imaju dosta "siru" definiciju sta je silovanje (a kako nisu svedska, mozemo predpostaviti da su jako slicni nasim zakonskim definicijama), tesko da isto moze da se kaze za ubistva.

Drugim recima, ne postoji nijedna brojka koja govori da su oni za nas neka gospoda, bar sto se tice toga koliko oni i njihova deca mogu da se osecaju oni bezbedno pored nasih radnika, pre bi rekao da bi nasi radnici tu trebalo da traze dodatnu zastitu od Slovaka, koji su izgleda nesto nasilniji od nas, uprkos tome sto su im gradovi dosta manji od nasih

Dr Batkovski

pre 6 godina

Pazite kako je prihvatljivo pricati u ovakvom kontesktu o migrantima iz evrope , ali nije o migrantima koji su u stvari izbeglice , sa bliskog istoka.

milan

pre 6 godina

Bilo kako bilo ljudi se menjaju mi srbi se ne menjamo mi bi da promenimo svet umesto sebe i dok tako budemo radili pisace i drugi peticije to je tek početak šta ste mislili gospodo da smo nebeski narod pogledaj se u ogledalo i u komšiluk čitaj obrazuj se informiši se podigni nivo tolerancije ....itd

Anfield

pre 6 godina

"Učinićemo sve da se ti planovi spreče. Ako bude potrebno, povećaćemo lokalni porez za smeštaj na dva i više evra. Biznis je zaslepio humanost a građanin je ignorisan ostao iza vrata"

A na svakom oglasu pise da je smestaj pet evra dnevno I oduzimaju radnicima I to malo sto zarade.

Mladen Mladenovic

pre 6 godina

Nekada su Slovaci napustali Slovackui naseljavalise u Srbiji. Otuda mnoga mesta u Vojvodini sa predominantnim slovackim zivljem. Oni su uspeli da dostignu nivo da se danas vracaju na svoja ognjista a mi smo za to vreme svoju naciju i drzavu unistili smatrajuci da radimo najispravniju stvar. Niko tako svoju drzavu ne moze da nazove "propalom" kao Srbin smatrajuci da je time izrekao nevidjenu mudrost ali zato smo spremni da trpimo neverovatna ponizenja u inostranstvu gde nas tretiraju i gledaju sa ponizenjem i cinizmom.

Imate li ogledalo...

pre 6 godina

Srbija zemlja treceg sveta jeftine radne snage zemlja bede i gladi.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (kögel TIR., 26. maj 2017 12:27)

Pravi se našli da o tome govore. Do juče čuvali koze po brdima, valjali belo, bunkeri - jedini spomenici arhitekture, brodovi sa davljenicima se prevrtali pred italijanskom obalom...

Srle

pre 6 godina

Da li sme njihova inspekcija rada da udje u te velike korporacije i da istrazi koliko ljudi tu radi na crno? Znam mnogo ljudi koji su bili i niko nije otisao sa radnom dozvolom nego kao turista.. Ovako je licemerno, oni bi fabriku koja radi i placa porez drzavi, a ne bi da rade za te pare, ali ipak Srbi ne mogu..Da ne pricam sto ti ljudi nemaju nikakvo osiguranje, ali na sve se cuti jer (skoro) svima odgovara.

6+54

pre 6 godina

Neka uživaju u mentalitetu i želim im da obavezno brane plaćena radna mesta i podignu socijalna davanja i uvedu peticije za sve i naprave što je moguće veći broj NVO finansiranih iz svih budžeta. Zanimljivo neko mesto ima više stranih radnika nego stanovnika.

boki

pre 6 godina

Postadosmo Moldavija u svakom smislu, nije ovako skoro bilo a bilo je teško i pre, moji prijatelji masovno otišli, čak i na Island, iz firme moje supruge od njih 30 otišlo 20 ljudi, sve mladi, kulturni, pametni (Norveška, Švedska, Dubai, Nemačka, Italija, Australija...). Možda od siromaštva više ubija ova depresija, nesigurnost, demagogija sa vrha. Razumem ovde i Slovake, ne treba Srbi da se ljute, to su radni i dobri ljudi, ako njima dovoze jeftiniju radnu snagu to znači da će i njima vremenom smanjiti plate zato se oni i bore da ne dolaze Srbi, razmislite o tome, oni su svesniji i misle za razliku od Srba.

Mile

pre 6 godina

Pre pljuvanja Slovačke, da li se neko zapitao, a zašto naši radinici idu u Slovačku da rade. To samo znači da u Srbiji nije dobro, zar ne. Inače, ko bi iz nje odlazio da radi, ej, u Slovačku ? Ajde u Ameriku, Nemačku, Australiju ili Kanadu. Ali Slovačku ? Koliko to, u stvari, ovde više nije dobro

Ljuba

pre 6 godina

ZVanicna valuta u Slovackoj je-euro.

Nista vise nemam da kazem a svima ostalima koji bi da nesto lose kazu o Slovacima-zapitajte se ste je sve potrebno da jedna drzava uvede euro kao zvanicnu valutu?

Taj nivo svesti koji imaju Slovaci mi Srbi u Srbiji necemo imati sigurno jos 50 godina,mozda neki nasi unuci i praunuci ce poceti razmisljati kao Slovaci ali to je pitanje za njih same ne za nas izgubljene u 2017-oj godini gde raspalim motokultivatorom u centru Beograda ljudi sa fakultetom sakupljaju papir i plastiku iz kontejnera da bi imali za jedan hleb i jedan jogurt.

Bora Đorđević

pre 6 godina

antifantom, odakle tebi informacija da Slovačka ne daje subvencije za otvaranje radnih mesta? Ako pogledaš na http://www.sario.sk/en/invest/investment-incentives videćeš da oni nude mnogo više novca od Srbije.

Srbin

pre 6 godina

Lupate gluposti.Živim u mestu od 5000 stanovnika i kad bi ovde trebalo da se doseli 400 Srba,odakle god,rekao bih NE. . .Da ne pominjem azilante,Rome,Kineze,Ruse ili Amerikance. . .Hvala.NE treba.

Ned Stark

pre 6 godina

Mene najvise zanima izvor informacije, jer u pretrazi na guglu NIGDE nema nista o peticiji, cak i kad se menjaju kljucne reci, kombinuju, kako god.

Iz prve ruke znam da Slovaci nemaju nista protiv Srba, naprotiv. Tako da, batalite ove neproverene informacije, dok se ne provere. Ukoliko se dokaze da peticija postoji, onda komentarisite.

Bojan

pre 6 godina

Zivim u Dubaiju i kada poredim kulturu presecnog Arapina iz bilo koje arapske zemlje i Srbina mogu vam reci da su mnogo kulturniji od prosecnog Srbina da ne govorim o licnoj higijeni i ostalom Ovde ne mislim iskljucivo na seoske sredine vec gradove poput Bg, Nisa, Kragujevca. Nedavno sam bio poslovno u Nemackoj i u jednom restoranu bila je grupa nasih gasterbajtera...htedoh da se pozdravim cisto da ne blejim sam, a kada sam cuo te price i taj primitivizam samo sam okrenuo glavu i pravio se stranac.

E sada, ovi sto se mrste na migrante treba prvo da pogledaju sebe pa da bleje o tome ko su i sta bili slovaci pre 20 i kusur godina. Vremena se menjaju i ljudi se civilizuju, menjaju navike i biraju najbolje lidere...mi smo jos u totalnom mraku i svetla ni za leka. Osvestimo se!

misko

pre 6 godina

Kada ste 1968 bežali pred Ruskim tenkovima u Srbiju niko vam nije zatvorio vrata a sada već znate šta će se desiti vašoj deci i ženama od Srpskih radnika "DIVLJAKA". Sram vas bilo.

Podsetilac

pre 6 godina

Ovo je zahvalnost Slovaka i Ceha Srbima i ostalima sa ey Yu prostora koji nisu u EU za 1968 godinu.
Veroavnto ce nam tako isto i Rumuni zahvaliti jednog dana za 1989 godinu.

Mladen Mladenovic

pre 6 godina

Nekada su Slovaci napustali Slovackui naseljavalise u Srbiji. Otuda mnoga mesta u Vojvodini sa predominantnim slovackim zivljem. Oni su uspeli da dostignu nivo da se danas vracaju na svoja ognjista a mi smo za to vreme svoju naciju i drzavu unistili smatrajuci da radimo najispravniju stvar. Niko tako svoju drzavu ne moze da nazove "propalom" kao Srbin smatrajuci da je time izrekao nevidjenu mudrost ali zato smo spremni da trpimo neverovatna ponizenja u inostranstvu gde nas tretiraju i gledaju sa ponizenjem i cinizmom.

Roki

pre 6 godina

'bem ti život! Slovaaaaciiii....eeeeej bre! Pa to je nekad bila stoka trećeg reda...poluljudi...nosili su i toalet papir kada bi dolazili na more...šljam kakvog nema a vidi sad....pišu peticiju protiv Srba!? Mater im.....pa dok ste se ovih zadnjih decenija tukli sa komšijama Bošnjacima i Hrvatima, ljudi jednostavno promenili mišljenje o vama, a ujuedno su veoma napredovali. Ako te išta teši, verovatno isto misle o Bošnjacima i Hrvatima, ne bi ni oni bez peticije prošli :-). Dobrodošao u sadašnjost!

Šuke

pre 6 godina

Jao što mi je drago. Da vidimo na svojoj koži kako je bilo migrantima na primer, i da vidimo kakva je slika o nama u svetu...da smo divljaci eto kakva.

RnEkor

pre 6 godina

Eto kako zivi beda u Evropskoj uniji. kad su bili pod Ruskom cizmom, nisu imali sta da jedu, a sad imaju 140 hiljada praznih radnih mesta.

Jos im nije dobro, pa glasaju za Zemana.
Sloveni.

srbin

pre 6 godina

Kada ste 1968 bežali pred Ruskim tenkovima u Srbiju niko vam nije zatvorio vrata a sada već znate šta će se desiti vašoj deci i ženama od Srpskih radnika "DIVLJAKA". Sram vas bilo.
(misko, 26. maj 2017 11:38)
Na nasu zalost vecina nasih se i ponasaju kao divljaci, a vecina nije ni cula za licnu higijenu, krezubi, trenerke glavni odevni predmet, a uz sve to i neka debilska srpska arogancija kako smo mi iznad ovih, onih, nebeski narod, tri prsta... Nije ni cudo sto nas nece. Prosetajte Becom i razumecete o cemu pricam.

Kalimero

pre 6 godina

Za omladince koji su rođeni posle 90'. Te iste stanovnike Slovačke, Češke (Čehoslovačke), Poljske, Mađarske, Bugarske i Rumunije (posebno) smo zbog životnog standarda i slobode življenja gledali kao na stanovnike trećeg sveta. Mi smo za njih 70' i 80' bili Danska i Norveška x10. Koliko god se teško živi ne treba sebe potcenjivati i unižavati da ti se podsmevaju i da te šikaniraju oni koji su zaboravili ko su bili juče.

Mislimstvarno

pre 6 godina

Ta poredjenja izmedju Srba u Slovackoj i izbeglica sa Bliskog Istoka u Srbiji ne piju vodu.
Ljudi sa Bliskog Istoka dolaze sa drugog kontinenta, drugom kulturom i vrednostima i onda dodju u Evropu i ne trude se da prisvoje nacin zivota i vrednosti koje postoje ovde, i prave razne probleme, obijaju kuce, pljackaju, napadaju ljude, itd. I to ne rade samo kod nas nego svugde.
S druge strane izmedju nas i Slovaka nema neke velike kulturoloske razlike, narocito ako se porede sa Srbima iz Vojvodine, s kojima su ziveli u istoj drzavi vekovima (Austrougarska).

Slavko

pre 6 godina

Zaista uvredljiva objašnjenja slovačkih zvaničnika, dece od roditelja koji su prodavali šatore i plinske boce po srpskim pijacama,vraćajući se ture paradajz turizma po hrvatskom (tada jugoslovenskom) primorju- dok su se naša deca (tada ja lično) bezbrižno vraćala iz vrtića ili škola..

nisam lud majke mi

pre 6 godina

Ma 'ajte molim vas, pa mi smo kolevka kulture!
Ovo su klevete protiv uzvisenog Srpskog roda!
Problem je u ostalima! Mi smo skroz normalni nego nas oni ne kapiraju!

Prvo pogledaj u svoje dvorište

pre 6 godina

Hmmm nešto mi poznato ovo... ah, da! Pa ovo smo videli u svakoj opštini u zemlji Srbiji u kojoj je pokušano naseljavanje Roma iz nehigijenskih naselja

Alan Ford

pre 6 godina

Eto koliko smo popularni kod Slovenskog naroda a zamislite tek kod drugih. Mnogo smo posteni i vredni ali nekako to drugi ne primecuju...

Amerikanac

pre 6 godina

60-tih i 70-tih dok su Slovacka kao i vecina istocno-evropskih zemalja bile pod ruskom vlascu mi smo gradili odnose sa Usa, Britain, France i bili vek ispred. Pod uticajem zapada razvili smo jaku muzicku i filmsku scenu, imali smo dobru vojsku, razvili neke moralne vrednosti i bili na dobrom putu.
Sada je dosta tih istocno-evropskih zemalja tamo gde smo mi bili pre 40 godina dok mi srljamo tamo odakle su svi pobegli. Pro ruski sektaski fanatici predvodjeni srpskom pravoslavnom crkvom su rasirili virus zvan rusofilija od koga srpski narod nikako ne moze da se oporavi. Zato smo sada u situaciji da molimo naciju poput slovaka da nas prime da radimo kod njih.

јд123

pre 6 godina

Ako zele da budu "mali Rusi na Balkanu" i "rupa na svilenom evropskom tepihu", ne smeju da se cude sto Slovaci potpisuju takve peticije i sto ce na kraju samo u Rusiji moci da rade. 
Oj, Srbijo, medju sljivama, koju ces sljivu odabrati?
(B, 26. maj 2017 11:16)

Значи то је разлог за петицију? Словаци се боје да им долазе мали Руси? Ако је то тачно, објасни нам зашто се петиција односи и на Румуне? Зар није Румунија у ЕУ и НАТО?

ZoranNS

pre 6 godina

Zlatko, 26. maj 2017 11:23
Vojvodina je tipičan primer koliko mogu "dođoši" da promene celi sredinu, razore staro i nametnu svoje, bez raumevanja i želje za prilagođavanjem. U Vojvodini je zemlja ranije bila veoma pošovano blago, danas to uopšte nije slučaj.

Zlatko

pre 6 godina

Tacno je da je mentalitet drugaciji, samo da li je to razlog da se slovenska braca Slovaci plase za svoju decu, zato sto smo mi temperamentniji? Klasican nacin razmisljanja male sredine koja ne trpi drugacije ljude i pokazuje svoje slabosti zeljom za asimilacijom drugih, ovo je takodje i karakteristika mnogih sredina u Vojvodini, daleko od toga da nisu gostoljubivi i srdacni, ali prosto ne vole dodjose

Aлександар

pre 6 godina

Да није било појашњења па и да разумем. Не желе да им неко други узима радна места или да им умањи могућност да зараде ако радници из Србије пристају на лошије услове и мање наднице, али оно да би од сада страховали за своје шестогодишњаке је скандалозно! Каквог смо то онда ми карактера? По њима виде нас као неке дивљаке а они фини до те мере да ми тешко можемо да се прилагодимо! Рођаци ми смо за вас и у комунизму били Запад.

GrebGreb

pre 6 godina

Bruka je da Srbin radi neke poslove koji Slovak nece da radi ni u snu! Sa druge strane ima mnogo i nasih koji odu tamo a upitnog su morala, tako da su ove peticije Slovaka sasvim opravdane . Obrni okreni bolje zemlje od Srbije nema.

B

pre 6 godina

U redu je sto se bune. Svako se boji za svoje, a budala i zlocinaca ima u svim nacijama, pa i medju Srbima. Osim povecanja lokalnog poreza, mogli bi malo da se priupitaju kako bi njima bilo da ih neko dovede na samo 90 dana, znaci nista stalno, da ih smesti po 7-8 u sobu, a ko zna koliko na jedno kupatilo, da rade po 12 sati, a na posao i s posla idu autobusom u kojem nema grejanja zimi. Kako bi se tada ponasali? Gospoda Slovaci ce se mozda iznenaditi, ali i u Srbiji zive ljudi koji na lepo uzvracaju lepim.
Treba procesljati agencije, videti koliko uzimaju (u Samsungu sat 7EUR, Srbi dobijaju samo 2.2) i za sta tacno, zatvoriti one najgore. Koliko smo mi Srbi tuzan narod govori cinjenica da su ove agencije koje vode u Slovacku tek prve koje ne uzimaju pare od radnika, nego samo od poslodavaca. Tako nesto jos postoji samo u Indiji.
Takodje treba ojacati ulogu samih firmi u procesu odabira radnika. Da li je tako tesko predstavniku fabrike da dodje u sediste agencije i obavi intervju sa potencijalnim radnicima?
I, najvaznije, Srbi treba da se sa samima sobom dogovore sta hoce. Ako hoce da se priblize EU, tu je nemoguce izbeci NATO, a potrebne su stvarne, a ne izmisljene reforme i odricanje od Kosova. Ako zele da budu "mali Rusi na Balkanu" i "rupa na svilenom evropskom tepihu", ne smeju da se cude sto Slovaci potpisuju takve peticije i sto ce na kraju samo u Rusiji moci da rade.
Oj, Srbijo, medju sljivama, koju ces sljivu odabrati?

Kum

pre 6 godina

Tako je to sa diskriminacijom. Juce muslimani (i tada je puni njih ovde aplaudiralo), danas mi, sutra neko drugi, pa i kad im ponestane "stranih neprijatelja" onda se okrecu homoseksualcima, invalidima itd.

Imate li ogledalo...

pre 6 godina

Srbija zemlja treceg sveta jeftine radne snage zemlja bede i gladi.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (kögel TIR., 26. maj 2017 12:27)

Pravi se našli da o tome govore. Do juče čuvali koze po brdima, valjali belo, bunkeri - jedini spomenici arhitekture, brodovi sa davljenicima se prevrtali pred italijanskom obalom...

ИБАРСКА ЗУМЗАРА

pre 6 godina

Супер......биће више места за дивље сиријце, авганистанце, пакистанце

Dule

pre 6 godina

(Pa da, 26. maj 2017 16:10),
(milan, 26. maj 2017 16:03)

Pre nego sto pocnete da drzite predavanja kako smo mi gori nasilniji od svih ljudi na ovom svetu, pa i Slovaka, vrlo je jednostavno da pogledate statistiku tj. procenat/broj nasilnih krivicnih dela u nekoj zemlji kao sto su ubistva, silovanja, nanosenja teskih telesnih povreda itd.


Ubistva:

Slovacka: 1.4 na 100 000 stanovnika,
Srbija: 1.2 na 100 000

Silovanja:

Slovacka: 2.6 na 100 000
Srbija: 0.7 na 100 000 stanovnika

Izvor: wikipedia:

https://en.wikipedia.org/wiki/Rape_statistics

https://en.wikipedia.org/wiki/Crime_in_Slovakia#Murder
https://en.wikipedia.org/wiki/Crime_in_Serbia#Murder

Slicni su podaci i za ostale krvne delikte. Cak i da predpostavimo da Slovaci imaju skroz drugacije zakone o tome sta su teske telesne povrede, i da na primer imaju dosta "siru" definiciju sta je silovanje (a kako nisu svedska, mozemo predpostaviti da su jako slicni nasim zakonskim definicijama), tesko da isto moze da se kaze za ubistva.

Drugim recima, ne postoji nijedna brojka koja govori da su oni za nas neka gospoda, bar sto se tice toga koliko oni i njihova deca mogu da se osecaju oni bezbedno pored nasih radnika, pre bi rekao da bi nasi radnici tu trebalo da traze dodatnu zastitu od Slovaka, koji su izgleda nesto nasilniji od nas, uprkos tome sto su im gradovi dosta manji od nasih

stasa

pre 6 godina

@Eto kako zivi beda u Evropskoj uniji. kad su bili pod Ruskom cizmom, nisu imali sta da jedu, a sad imaju 140 hiljada praznih radnih mesta.

Jos im nije dobro, pa glasaju za Zemana.
Sloveni.
(RnEkor, 26. maj 2017 11:24)

Gomila bedastoce i neznanja,ali hajde da izvalim i ja koje hovno...Zeman ,Pametnjakovicu, nije Slovak, nego Ceh.

E eto , to je nasa slika...sta sad glumimo...kao mi smo njima, kad su bili pod Rusima .bla,bla...alo, Tito je umro 1980...a sa njim i sve ono sto je valjalo...Da li znate da je stopa kriminala u Kosicama, dolaskom nasih radnika porasla za 400%. Sa ljudima kojima je stvarno bio potreban posao ( de da cujem ko ovde radeci na traci cisto maunalni posao, moze da zaradi 450 evra), otisla je gomila pijandura, narkomana , neradnika, bagre koja je proizvod svega onog sto se desavalo od 1990. A od tada, pametan i skolovan svet se rasuo diljem planete...ostade crkavica onih koji su jos normalni i gomila bitangi koja svojim ponasanjem potvrdjuje sliku kakva je stavorena o nama u zadnjim decenijama....da smo bagra i da nas niko nece.

Dejan

pre 6 godina

Moj prijatelj je otišao pre mesec dana u Slovačku da radi.Dva dana posle dolaska u jednom kafiću ih je provocirala grupa slovaka i psovala sve srpsko.

Vlada djordjevic

pre 6 godina

E to je naša istina. Niko nas ne voli. Naše ponašanje nas je tu dovelo. Mi smo za njih nekada bili Amerikanci a danas nas neće ni za sluge.

Filmofil

pre 6 godina

Meni je zao naseg vrednog i postenog sveta koji mora da se nosi sa ovom stigmom. Bilo je samo pitanje vremena. Raspitajte se malo odakle ovakva reakcija i manite se visoke politike, ko je po kim bio. To je jedan miran mentalitet. I dobro je poredjenje sa Vojvodinom. Ko zna Novi Sad kakav je bio i na sta je postao sad.
I pokazuje reakciju na bahato ponasanje i nacin komunikacije koji je kod nas normalan, pa se silno uvredimo kad vidimo da drugima nije. Skoro sam se putovala sa avionom nasih iz Beograda. Posada ne moze da ih dovede u red da postuju ono osnovno za sta ni decu vise ne opominju. Sve onaj bahat stav, sta ti meni.
A optuzivati nekog za uskogrudost, a nemati posten uvid kakvi smo mi, nije OK. Mi nismo kao grupa socijalizovani da postujemo tudje granice.

Jakob

pre 6 godina

Zalosno je sta smo mi docekali? Slovaci koji su nekad bili pod rujama a mi koji to nismo nikad,danas smo okarakterisani kao varvari i ludaci,sto priznajem i nije bas daleko od istine,ali da budemo najgori, i da Slovaci moraju da pisu peticije da bi zabranili dolazak tim ljudima tamo,to je ipak ponizenje koje smo mozda i zasluzili. Ovaj tekst da procita AV na predsednistvu SNS kad budu razgovarali o deobi plena i fotelja...
Strahota.A oni koji odlaze tamo rade za 450 e mesecno,placen stan i hrana,ali ne smeju da izlaze iz zgrade,pa zamislite samo koja vrsta i sloj ljudi iz Srbje ide na taj robovski posao...

T

pre 6 godina

"Nekada su Slovaci napustali Slovackui naseljavalise u Srbiji. Otuda mnoga mesta u Vojvodini sa predominantnim slovackim zivljem."

Kada su se oni naseljavali, to nije bila Srbija nego Austrija.

6+54

pre 6 godina

Neka uživaju u mentalitetu i želim im da obavezno brane plaćena radna mesta i podignu socijalna davanja i uvedu peticije za sve i naprave što je moguće veći broj NVO finansiranih iz svih budžeta. Zanimljivo neko mesto ima više stranih radnika nego stanovnika.

Istina

pre 6 godina

Ako Slovacka ne subvencionise strane investitore da otvaraju nove fabrike a Srbija subvencionise, kako je moguce da radnici iz Srbije nemaju posla u svojoj zemlji nego moraju da idu u Slovacku. To je pitanje vredno par stotina miliona dolara, koliko je Srbija do sada dala stranim investitorima.
(antifantom, 26. maj 2017 10:52

Vrlo jednostavno onog momenta kada Srbija udje u Eu onda ce se fabrike seliti kod nas.Mozemo se mo kprcati koliko hocemo ali svi traze neku sugurnost koja dolazi sa ulaskom neke zemlje u Eu.Mislite li da bi Slovaci imali ovakvu ekspanziju auto fabrika da nisu u Eu.

milan

pre 6 godina

Bilo kako bilo ljudi se menjaju mi srbi se ne menjamo mi bi da promenimo svet umesto sebe i dok tako budemo radili pisace i drugi peticije to je tek početak šta ste mislili gospodo da smo nebeski narod pogledaj se u ogledalo i u komšiluk čitaj obrazuj se informiši se podigni nivo tolerancije ....itd

Mikele

pre 6 godina

Ljudi su totalno u pravu, vidjao sam dosta takvih na Malti npr. Generalno smo takav narod i to je to, nema lazi nema prevare, pa to isto sve radimo I u svojoj zemlji a kamoli preko negde.

Mrki

pre 6 godina

Po svemu mesecima ranije recenom, tretiraju i drze te ljude u uslovima kao stoku, i cude se sto oni onda mogu samo tako da se ponasaju (kupali se napolju, u neuslovnim barakama, bez vode i toaleta...)

Komša

pre 6 godina

Nema ovo veze sa ksenofobijom.Tobožnji strah od stranaca je u stvari strah od obaranja cene rada.To je suština - neće da im neko obara cenu i onda podbadaju narod da kmeči kako će stranci ovo ili ono da naprave.
Još kada se zalomi poneka pijandura koja napravi problem- legne kao kec na desetku.
Setite se Rumuna kada su dolazili da rade ovde za par červenih - šta mislite kako su se osećali zidari,armirači,tesari tada? Kukali bre Crnotravci ko ranjenici.

Dr Batkovski

pre 6 godina

Pazite kako je prihvatljivo pricati u ovakvom kontesktu o migrantima iz evrope , ali nije o migrantima koji su u stvari izbeglice , sa bliskog istoka.

Branko

pre 6 godina

Mi svaki dan kao narod nacija kao ljudi kao srbi dozivljavamo ponizenje i progon nedavno malta sada slovacka tu nesto kod nas ne stima u nasim naravima mentalitetu nekada se srbin cenio postovao sada nas teraju od sebe ne zele nas blizu a mi znamo sta to znaci kada su se kod nas pisale peticije nekada protiv masovnog doseljavanja roma sa kosova sada izbeglica iz sirije jesmo li zaista na dnu kao narod.

Pa da

pre 6 godina

Да није било појашњења па и да разумем. Не желе да им неко други узима радна места или да им умањи могућност да зараде ако радници из Србије пристају на лошије услове и мање наднице, али оно да би од сада страховали за своје шестогодишњаке је скандалозно! Каквог смо то онда ми карактера? По њима виде нас као неке дивљаке а они фини до те мере да ми тешко можемо да се прилагодимо! Рођаци ми смо за вас и у комунизму били Запад.
(Aлександар, 26. maj 2017 13:56)

Da, bili smo tada zapad za njih ali je to davno proslo vreme. Danas su oni zapad za nas... A ako se neko pita kako se to desilo, evo odmah da mu odgovorim: zbog karaktera, zbog toga kakvi smo, a takvi smo da biramo natpolovicnom vecinom Vucica da bude Bog i batina u Srbiji... Dokle cudjenja i negodovanja Srbi?! Pogledajte se u ogledalo i prihvatite realnost (koja je mnogo realnija od nezavisnog Kosova npr...). Jednostavno, svet je odavno prestao da ga meri i poceo da radi na napretku (koji dolazi kroz pamet, zajednistvo i strpljivost i bez trunke potrebe da ih merimo...). Dok je Srbima najbitnije da im je najveci u lokalu, drugima je najbitnije da imaju normalan, lep i kvalitetan zivot... I tako... Tuga, cemer i jad, a Srbin nastavlja da radi istu stvar cekajuci drugaciji rezultat... Bice samo gore ako ovako nastavimo/te, bolje nikako. Nek ste mi zivi i zdravi i pamet u glavu!

antifantom

pre 6 godina

Ako Slovacka ne subvencionise strane investitore da otvaraju nove fabrike a Srbija subvencionise, kako je moguce da radnici iz Srbije nemaju posla u svojoj zemlji nego moraju da idu u Slovacku. To je pitanje vredno par stotina miliona dolara, koliko je Srbija do sada dala stranim investitorima.

S

pre 6 godina

Zamislite kakav je mentalitet Srba koji tamo idu da rade za 500 evra. Beda u dzepu beda u glavi. Na zalost je tako. Toliko smo nisko pali da vise ne idemo da radimo za 1000 i vise evra vec i za bednih 500 evra. A od toga odbijte za smestaj i hranu. Da se ne lazemo ne idu tamo za te pare da rade obrazovani i intelektualci.

Ono

pre 6 godina

Mala sredina reaguje uvek isto bez obzira u kojoj drzavi se nalazi. Ljudi ne vole nepoznato, optereceni su predrasudama i ne vole da menjaju postojece rutine. Komentar o sestogodisnjoj deci koja idu iz skole sama, a sada ce tu biti nekih 400 ljudi jer maliciozan i nepotreban. Kako su u pitanju radnici oni bi svakako dobar deo vremena provodili na poslu, verovatno vrlo malo para i vremena trosili po selu jer im je ionako cilj da se vrate kuci sa sto vise para i prezive nekako. Naprimer selo je moglo da trazi podsticaj da se pomogne u savladjivanju jezika, a ima i ekonomskog smisla jer ce i pored toga sto ce cuvati pare ipak jedan deo trositi upravo u tom selu. Radnicke migracije obicno podizu standard manjih sredina. Primer vam je Raca gde je nakon dolaska Jure (ovde ne pricam o Juri kao firmi) i zaposljavanja velikog broja ljudi doslo do ekspanzije usluznih delatnosti, a i sama Raca izgleda bolje nego ranije. Iako vecina ne zivi u Raci ipak deo novca ostaje tamo u nekim usputnim kupovinama, bankarskim poslovima, restoranima i kaficima.

Strani plaćenik

pre 6 godina

Da ne valjamo to je istina ali ne bih ceo narod pod jedan češalj... drugo ovo što se dešava u Slovačkoj dešava se i Nemačkoj gde živim i drugim zemljama. Problem je u maloj seoskoj sredini gde ljudi nisu navikli na toliki broj stranaca da su u velikim gradovima niko ih ne bi primetio. Jednostavno ljudi se plaše zbog broja ljudi da je njih par bilo bi drugačije.

mozaks

pre 6 godina

dali je u srbiji bolja situacija..svakodnevno cujem odlaze ljudi za austriju nemacku svajcarsku englesku svedsku dansku..kod nas u nekim krajevima srbije dosao paradoks da firme traze radnike jer nema ko da radi.nece ljudi da rade za 30,35,40 hiljada..i odlaze napolje.tamo napolju vecina rade za neto platu 1200-1700 eu.kazu super,zadovoljni.a dali su se zapitali kako na njih gledaju ti koji su tamo ..tako i ovde,gledamo dosljake sa podozrenjem,jer nekome je dobro,tj zadovoljan da dobije i tih bednik 30 h..
polako se dolazi do situacije da ce u srbiji isto biti problem.nedostatak radne snage ,ne samo zbog manjka radnika.vec i zato sto nece da rade za male pare.a tamo gde odlaze to su isto.male pare za uslove zivota u tim zemljama..

srbin

pre 6 godina

eee doslo nas je puno i na Malti da radimo jurimo stanice od 4.3 evra po satu i bolje se zaradi nego u Srbiji to sigurno. Kad kad uhvatim sebe da pomislim covece pri svojoj zemlji mi smo dosli ovde da nas izrobljuju maltezani svi dosljaci crnce ko konji a oni uzivaju na dobrim pozicijama i ne mrdaju prstom.. ee Srbijo.

zasvekrivimgrandparadu

pre 6 godina

Živim u Slovačkoj već 10 godina i apsolutna je istina da su Slovaci (i ostali iz ex istočnog bloka) vrlo ksenofobni. U odnosu na istoriju i kulturno nasledje Srbije ova zemlja mi deluje mala i smešna. Ali ok. Nismo ni mi ništa veći u poredjenju sa malo jačim i većim narodima. Mislim da je ovde pre svega u pitanju bojazan od toga da stranci uzimaju poslove domaćima, iako nedostatka posla, osim na istoku, u suštini i nema. Znači da svako ko hoće, može da radi. Problem je što je ovo surovi kapitalizam i kompanije to iskorištavaju, jer im je jeftinije da uzmu radnike iz SRB, UKR ili RU. Druga stvar u kojoj razumem Slovake, je što se naši radnici ovde zaista ponašaju kao pušteni sa lanca. Prošle godine sam bio na jednom muzičkom festivalu u centru Trnave i doživeo jedan takav transfer blama, kad se u masi pojavilo par naših pijanih likova u trenerkama. Ima puno naših ovde koji su drugačiji, normalni i kulturni. Ali ovaj tip radnika su većinom neobrazovani, asocijalni i problematični ljudi, kojima verovatno fali i osnovno vaspitanje. Prema tome, za narod koji vekovima pati od raznoraznih okupacija, ovo je verovatno jos jedna u nizu ´pretnji´. A mi, e pa mi smo sami krivi za naše ponašanje. U suštini ono što tolerišeš kod kuće jednog dana će se pokazati i u gostima. Kad se Srbija malo ponovo kulturizuje i kad bude in otići u pozorište i na film, a ne u kafanu i splav, onda mislim da ćemo kao društvo moći da uznapredujemo. Ovako samo ´naprednujemo´ i srljamo u propast.

Spira Popivoda

pre 6 godina

Sta ce radnici Srbije u Slovackoj!? Da li ove radnike Aca i Vulin broje kao zaposlene? Mislim, sve je manje ljudi u birou za nezaposlene? Spavaju u internatu? Da li mozete da uradite reportazu o ovim nasim ljudima?

Boske

pre 6 godina

Kako jedna Slovacka ima visak fabrika a mi sa svim silnim benificijama osim Fijata nismo doveli nijedan svetski brend da se proizvodi kod nas!

Jovan

pre 6 godina

Ne znam koliko je uporedivo, ali eto da podijelim i ja svoje iskustvo, vezano za rad u inostranstvu. Prije par sedmica sam preko jedne internet platforme za apliciranje za posao, konkurisao za sezonski posao u Grčkoj. Lijepo piše, luksuzni hoteli, visoka klijentela, sve super.. I ja kako trenutno ne radim, konkurišem. Pošaljem CV, sve po protokolu, i poslije par dana me zove gospođa koja je zaposlena pri pomenutom portalu za zapošljavanje, da razgovara sa mnom, i da mi zakaže finalni intrvju za vlasnikom ili šefom tog nekoh hotela. Inače živim u CG, i portal je crnogorski. Nazove ona mene preko Skajpa, i sve lijepo, super, kaže to je ekskluzivni hotel, bogata klinetela, i td..Kad dođosmo do plate, kaže 550-600 evra. Smještaj kolektivni, dva obroka. Treći obrok plaćam. Samo sam joj se zahvalio. Bolje mi je za sezonu raditi negdje kod mene u Herceg Novi, Budvu, za 300 evra, i da sam kući. Zaista za te pare se ne isplati. Da je rekla bar 1000, pa hajd..A nahvlila mi hotel, kao da je Hilton.

Pozdrav :)

D

pre 6 godina

Kalimero
Mi odavno nismo ta zemlja o kojoj vi govorite.Ko nam je kriv kad smo se unazadili toliko da nam sad Slovaci drze slovo o kulturi i ponasanju.

Srle

pre 6 godina

Da li sme njihova inspekcija rada da udje u te velike korporacije i da istrazi koliko ljudi tu radi na crno? Znam mnogo ljudi koji su bili i niko nije otisao sa radnom dozvolom nego kao turista.. Ovako je licemerno, oni bi fabriku koja radi i placa porez drzavi, a ne bi da rade za te pare, ali ipak Srbi ne mogu..Da ne pricam sto ti ljudi nemaju nikakvo osiguranje, ali na sve se cuti jer (skoro) svima odgovara.

Munja Ostrozubi

pre 6 godina

Na sta smo mi spali, tuga jedna! Postali smo narod bez osecaja srama i prinudjeni da idemo gde god da bi zaradili i bukvalno par evra da bi preziveli.

mare

pre 6 godina

Poenta je da ima radne snage ali su radnici iz Srbiji jeftiniji 50% a kapitalizam je takav sistem da uvek gleda maksimalni profit.
Znam da Srbi imaju 2, 5€/h i za menzu 3€ dnevno u Slovačkoj i plaćen smeštaj, a Slovak nema ni 5€ po satu tu oko 4, 5€.
Nikakva specijalna zarada ali bolje je nego u Srbiji, i to vam govori u kakvom smo mi kanalu kao država.

Anfield

pre 6 godina

"Učinićemo sve da se ti planovi spreče. Ako bude potrebno, povećaćemo lokalni porez za smeštaj na dva i više evra. Biznis je zaslepio humanost a građanin je ignorisan ostao iza vrata"

A na svakom oglasu pise da je smestaj pet evra dnevno I oduzimaju radnicima I to malo sto zarade.

.......Mihajlo

pre 6 godina

.....zasto ne dodjete u Srbiju? Ako ovde otvorite fabriku, jos ce vas drzava pomoci,.......dobicete pelene, besplatno a veliki vodja ce otvoriti fabriku uz pompu I hvalospeve svog rada!

Miroslav

pre 6 godina

I šta je onda čudno što se broj nezaposlenih u Srbiji drastično smanjio. Pola otišlo napolje da rade k'o konji za male pare , četvtinu naši poslodavci prevarili ili se više ni ne prijavljuju na biro, nego rade kod nas na crno ili kradu. To je tačna statistika.

Ned Stark

pre 6 godina

Mene najvise zanima izvor informacije, jer u pretrazi na guglu NIGDE nema nista o peticiji, cak i kad se menjaju kljucne reci, kombinuju, kako god.

Iz prve ruke znam da Slovaci nemaju nista protiv Srba, naprotiv. Tako da, batalite ove neproverene informacije, dok se ne provere. Ukoliko se dokaze da peticija postoji, onda komentarisite.

boki

pre 6 godina

Postadosmo Moldavija u svakom smislu, nije ovako skoro bilo a bilo je teško i pre, moji prijatelji masovno otišli, čak i na Island, iz firme moje supruge od njih 30 otišlo 20 ljudi, sve mladi, kulturni, pametni (Norveška, Švedska, Dubai, Nemačka, Italija, Australija...). Možda od siromaštva više ubija ova depresija, nesigurnost, demagogija sa vrha. Razumem ovde i Slovake, ne treba Srbi da se ljute, to su radni i dobri ljudi, ako njima dovoze jeftiniju radnu snagu to znači da će i njima vremenom smanjiti plate zato se oni i bore da ne dolaze Srbi, razmislite o tome, oni su svesniji i misle za razliku od Srba.

Bora Đorđević

pre 6 godina

antifantom, odakle tebi informacija da Slovačka ne daje subvencije za otvaranje radnih mesta? Ako pogledaš na http://www.sario.sk/en/invest/investment-incentives videćeš da oni nude mnogo više novca od Srbije.

Srbin

pre 6 godina

Lupate gluposti.Živim u mestu od 5000 stanovnika i kad bi ovde trebalo da se doseli 400 Srba,odakle god,rekao bih NE. . .Da ne pominjem azilante,Rome,Kineze,Ruse ili Amerikance. . .Hvala.NE treba.

Sreten Žujkić, penzioner

pre 6 godina

Mojih nekoliko poznanika je odlazilo u par navrata u Slovačku. Kažu delom da su tekstovi u novinama preuveličani, ali kaži i da ima radnika koji sve što zarade za tih nekoliko meseci potroše na alkohol i drogu. Nije retko da se tuku međusobno i naprave štetu u smeštaju i kome su odseli.

Ljuba

pre 6 godina

ZVanicna valuta u Slovackoj je-euro.

Nista vise nemam da kazem a svima ostalima koji bi da nesto lose kazu o Slovacima-zapitajte se ste je sve potrebno da jedna drzava uvede euro kao zvanicnu valutu?

Taj nivo svesti koji imaju Slovaci mi Srbi u Srbiji necemo imati sigurno jos 50 godina,mozda neki nasi unuci i praunuci ce poceti razmisljati kao Slovaci ali to je pitanje za njih same ne za nas izgubljene u 2017-oj godini gde raspalim motokultivatorom u centru Beograda ljudi sa fakultetom sakupljaju papir i plastiku iz kontejnera da bi imali za jedan hleb i jedan jogurt.

Mile

pre 6 godina

Pre pljuvanja Slovačke, da li se neko zapitao, a zašto naši radinici idu u Slovačku da rade. To samo znači da u Srbiji nije dobro, zar ne. Inače, ko bi iz nje odlazio da radi, ej, u Slovačku ? Ajde u Ameriku, Nemačku, Australiju ili Kanadu. Ali Slovačku ? Koliko to, u stvari, ovde više nije dobro

Imamo li mi ogledalo

pre 6 godina

@Imate li ogledalo...
Slazem se,ali trenutno su bolji od nas.Imaju bolju drzavu i svake godine ih je 100.000 vise,a nas manje.

Bojan

pre 6 godina

Zivim u Dubaiju i kada poredim kulturu presecnog Arapina iz bilo koje arapske zemlje i Srbina mogu vam reci da su mnogo kulturniji od prosecnog Srbina da ne govorim o licnoj higijeni i ostalom Ovde ne mislim iskljucivo na seoske sredine vec gradove poput Bg, Nisa, Kragujevca. Nedavno sam bio poslovno u Nemackoj i u jednom restoranu bila je grupa nasih gasterbajtera...htedoh da se pozdravim cisto da ne blejim sam, a kada sam cuo te price i taj primitivizam samo sam okrenuo glavu i pravio se stranac.

E sada, ovi sto se mrste na migrante treba prvo da pogledaju sebe pa da bleje o tome ko su i sta bili slovaci pre 20 i kusur godina. Vremena se menjaju i ljudi se civilizuju, menjaju navike i biraju najbolje lidere...mi smo jos u totalnom mraku i svetla ni za leka. Osvestimo se!