Sreda, 04.05.2016.

09:25

EK objavila: Srpski rast veći od hrvatskog

Evropska komisija spustila je u najnovijem izveštaju prognozu rasta BDP-a Hrvatske za ovu godinu sa 2,1 na 1,8 odsto, saopšteno je u Briselu.

Izvor: Tanjug

EK objavila: Srpski rast veæi od hrvatskog IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

33 Komentari

Sortiraj po:

marko

pre 7 godina

Pazi sad ovo koliko cujem od rodbine i poznanika iz Hrvatske i tamo ima krsenja zakona o radu npr. da radnik radi duze od osam sati ALI je mnogo opasnije i rigoroznije po gazdu kad ga neko od radnika prijavi inspekciji nego kod nas u Srbiji

jole

pre 7 godina

kako ste vi opterećeni hrvatskom,nigdje u hrvatskoj nećete naci vijest koja usporedjuje dvije zemlje.mene osobno ne zanima ni hrvatsko ni srpsko nego od čega živim i za koga živim a price srbin hrvat nemaju veze sa zdravom pameću.

WakeUpSheeple

pre 7 godina

Nema tog statističkog trika koji može sakriti činjenicu da je Srbija najsiromašnija država Evrope gotovo bez šansi da se pomakne sa dna. Umesto igara sa procentima bolje ispitati veličinu javnog duga Srbije kao i način na koji se pozajmljena sredstva troše. Rast javnog duga je daleko veći i važniji od beznačajnih 1-2% privrednog rasta.
(rast ali duga, 04. maj 2016 11:48)
Ko te je ucio o javnom dugu i ekonomiji. Ako si ekononski obrazovan ukacao bi GNI per capita(PPP) i pogledao da je Srbija bogatija od sledecih drzava BiH,Albanija, Ukrajina, Kosovo, Moldavija i malo od MKD. To sto su u BiH nabili plate u javnom sekyoru to su samo sebi pucali u nogu (43% registrovana nezaposlenost). Proizvodnja =standard. Jadni smo i bicemo medju najgorima al ne lazite, vec se obaveatite sad je lako kad ima internet

Pinokio

pre 7 godina

Pravoslavac iz Hrvatske, prvo sve što si nabrojao nema veze sa istinom već je to spisak tvojih i tebi sličnih loših želja za Srbiju.Drugo hrvatsko voće nije kvalitetnije jer smo potpuno otvorili granicu prema vama, a kada bi vi to isto uradili video bi šta su cene i šta je kvalitet.Treće politička stabilnost, samo ću da kažem šatori, Savska, veterani,ćirilićne table i optužbe ko je ustaša a ko jugonostalgičar i komunista.Znači nema zajedništva i zato vam odlazi 45 000 mladih godišnje uz nizak priraštaj znak je smanjenja stanovništva i proizvodnje, zapšarložene njive naročito srpske.Sve u svemu kome će pre da crkne krava videćemo, ipak najpre treba reći hop.PS:Što se tiče loših odnosa vidimo da cvetaju ruže između vas i Mađara a Slovencima i da ne pričamo.

Stefan

pre 7 godina

@Srbin iz Srbije,
Sve je do reci tako ponekad dobijem dojam da ljudi u Srbiji misle da je geografski polozaj Srbije takav da ima jedno 1000+kilometara granice sa Rusijom, a realnost je da ima 1000+ km do najblize granice sa Rusijom.Nas narod je slep kod ociju ne vidi da nas je Nato okruzio sa svih strana i da smo smao mi u nekoj vrsti izolacije ekonomskoj.Realnost je da Bugarska koja ima otprilike isti broj stanovnika ko Srbija ima 2x veci izvoz i da brze rastu a oni jos imaju gore neke karakteristike kao geografski polozaj od nas ali jasno su se opredelili.

sasa

pre 7 godina

@ alek
Sve sto si nabrojao stoji, ali onda pored svega nabrojanog na kraju kazes "bas smo se usrecili". To pokazuje koliko nerealno razmisljamo i ocekujemo da preko noci imamo rast od 22, a ne 0.2. 20 godina pljackanja i rusenja ne moze da se pretvori u ogroman rast za 2,3 godine. Jednostavno, to nije realno.

Tomislav

pre 7 godina

Prošle godine zbog turizma je BDP Hrv, porastao na 2,8%, a ove godine se ocekuje rast turizma za 5%, sto znaci da ce Hrvatska u trecem kvartalu imati CAK preko 3%BDPa u 3 kvartalu. Sto cemo odmah rezultirati i rast na godisnjoj razini.
Hrvatskoj su prošle godine prognozirali rast manji od 1%, da bi na kraju rasli 1,6% godisnje a u trecem kvartalu kao što rekoh 2,8%.

Srbin iz Srbije

pre 7 godina

@srbiji bi ovim tempom rasta trebalo nekih 20 godina da dođe do nivoa gde je hrvatska danas, a onda će oni biti kao danas austrija. tuga
(cule, 4. maj 2016 10:34)

Da, ali oni su od, da kazemo, 1989-te (u stvari moze se reci oduvek) znali sta zele - EU i NATO, i to su i ostvarili u velikoj borbi i cak i u ratu. Dok srbija I DANAS ne zna sta hoce, mulja sa nekakvom rusijom, koja je jos gora i bednija od srbije same, azijatska staljinisticka despotija, a ovamo ocekuje nekakav rast standarda i bolji zivot, a ne moze da prelomi. Sedenjem na dve stolice ne ostavruje se nikakav rast ni boljitak, naprotiv - taj ko sedi na dve stolice zavrsice na podu. Srbija pod HITNO u EU i u NATO, samo tako je moguc bilo kakav rast i boljitak da se stane u red sa svetom, Srbija nije mongolija da se s jedne strane granici sa rusijom a sa druge s kinom, Srbija je U SRED EVROPE, okruzena sa Eu i sa NATO zemljama, osvestite se dok nije prekasno.

marko

pre 7 godina

Bravo. Jesmo majstori. Ako gledamo procente, mozda smo bolji i od Japana.

A brojevi kazu sledece...
Srbija:
7.000.000 stanovnika
37,7 milijardi BDP
5200 dolara po glavi

Hrvatska:
4.000.000 stanovnika
50 milijardi BDP
11800 po glavi

Austrija:
8.500.000 st
375 milijardi BDP
43500 po glavi

Zakljucak: Srbija - lider u regionu.

Fr

pre 7 godina

Ne verujem u promenu ekonomske politike , čak ni u uslovima eventualnog ekonomskog kraha (npr. dužničke, valutne ili bankarske krize). Ne samo da nema znanja ni političkog potencijala za promenu, već je i ekonomska podloga sve tanja. Mislim da je Srbija prešla tačku kada je promena bila moguće. I meni se čini da se ovakvo stanje može održavati u nedogled.

rast ali duga

pre 7 godina

Nema tog statističkog trika koji može sakriti činjenicu da je Srbija najsiromašnija država Evrope gotovo bez šansi da se pomakne sa dna. Umesto igara sa procentima bolje ispitati veličinu javnog duga Srbije kao i način na koji se pozajmljena sredstva troše. Rast javnog duga je daleko veći i važniji od beznačajnih 1-2% privrednog rasta.

Pravoslavac iz Hrvatske

pre 7 godina

Ma nema od toga ništa. Hrvatska ponajviše zahvaljujući obali, ali i svakako proizvodnji hrane i voća kvalitetnije od srpskih i da ne pričam o infrastrukturi itd, ispred Srbije bar 10 godina. Ono što ke dodatno važno, Hrvatska ima redovne izbore i stabilniju političku i društvenu situaciju uopšte, zna gde su joj granice i da joj ledja čuvaju SAD i Nemačka. Hrvatska ni sa dugom zbog toga neće nikada loše proći. Dok Srbija, nije konstituisana kao država, silni gubici devedesetih, odlazak milion ljudi posebno mladih, loše ceste, željeznice, u klinču sa Zapadom, Rusi nikako da počnu pomagati, dok o negativnosti i sveopštoj apatiji naroda da ne govorim. Uz to zemlju konstantno u bedi drži to što se zadržao komunistički način razmišljanja, nostalgija za Jugoslavijom takodje bitan faktor koji Srbiju drži na dnu, a prevelika nacionalna očekivanja u smislu da " smo jači od drugih, glavni smo" zemlju konstantno dovodi u loše odnose sa svim susedima, čak i C. Gorom, te to postaje važan činilac nemogućnosti da se krene napred. Za propast Srbije krive su njene elite, dok u Hrvatskoj, pretežno katoličkoj državi, preovladava u velikoj meri zajedništvo, Srbija je posvadjana i konstantno se drži u dalekoj prošlosti, zbog nerešenih istorijskih pitanja i težnji, očaj i frustracija konstantno lošim vestima, drže ekonomiju na dnu. Iskreno, ne vidim tu boljitak, sem za društvenu elitu kroz snažan individualizam bogatih, Srbiju tek čekaju crni dani.

Analyst

pre 7 godina

Naravno ovo je dobra vest, svaki rast je dobar i dobrodosao - ali porediti procente i hvaliti se je jeftina demagogija.
GDP Croatia 21.169 for 2015; GDP Serbia 13.380 for 2015; Eto, sa tim treba poceti tekst. Drugim recima, Srbiji treba puno veci rast od 2% da bi stigao komsije a o Evropi da ne pricamo. Takodje, 1.8% od 21 je vise od 2% od 13. Tako da je rast mozda procentualno veci, ali komsije i dalje napreduju brze i prave "gol razliku".

Sw

pre 7 godina

Sa bankarskim sistemom u stranim rukama, sa enormnim kamatama, sa monetarnim sistemom koji više vodi računa o interesima bankarskog sektora nego o interesima razvoja zemlje, ekonomija će u najboljem slučaju tavoriti.

alek

pre 7 godina

Da kazemo ovako, hrvatska je pocela svoj razvoj posle rata 95. dok smo mi i dalje bili u mraku sve do 2000. (mada smo i dalje), njihova zemlja je bila razrusena ratom od gradjanskog rata, a i nasa od bombardovanja, mada smo mi vise nagrabusili od njih, al ajd. Oni od 95 do 2010, sto je 15 godina, remontuju celokupnu postojecu infrastrukturu, plus izgradjuju auto put do splita, krak prema rjeci i prema osjeku prema pecuju, remontuju celokupnu zeleznicku prugu, glavne pravce, ko je isao zna da voz u hrvatskoj od granice do zagreba ide isto vremenski kao nas od granice do beograda iako je kod nas duplo manja razdaljina, plate su im duplo vece. A mi od 2000 do 2015 sto je isto 15 godina, zeleznica u rasulu, auto puteve smo zapoceli ali svetla na kraju tunela nema, lokalni putevi su katastrofa, itd. itd. a to sto nam je 0,2 posto planiran BDP vise nego njima za ovu godinu, znaci da ce nas svaki gradjanin dobiti po 5 evra vise nego hrvatski, bas smo se usrecili.

DaniLo

pre 7 godina

Mislim da ce u Hrvatskoj zbog krize nove vlade i ulazenja u reforme rast ove godine biti oko 1,5 posto a Srbiji ce sa 2 opet revidirati na 2,2 ili 2,3.To je dobar pocetak al mnogo ce vremena proci dok mi ne stignemo Hrvate po standardu.Nikad nismo ni bili bogatiji od njih ali bi uz pametnu politiku to mogli da budemo za 15ak godina.Kao sto su Rumuni uvek bili siromasniji od Bugara a u zadnjih 10 godina su ih presisali i sustizu Madjare po razvijenosti.

Q

pre 7 godina

"Blumberg" (Bloomberg) je objavio listu najjadnijih ekonomija za 2016. godinu. Za vrednovanje se gleda indeks inflacije i stope nezaposlenosti pojedine zemlje.

Srbija se nalazi na neslavnom sedmom mestu.

Zemljoradnik

pre 7 godina

Da ali hrvatski bruto društveni proizvod po stanovniku je duplo veći od srpskog. Nije me mrzelo da izračunam: uz privredni rast u Hrvatskoj od 2.1%, i u Srbiji od 2.5%, ako se isti rast bude ponavljao svake godine, teorijski ih stižemo za nekih 175 godina. Mada ni to nije neka uteha bilo kome. I jedni i drugi smo jadni u odnosu na normalne evropske države koje i onako ostvaruju rast od 3 do 5% godišnje. Njih ćemo stići i mi i Hrvati, teorijski i praktično nikad.

Milojka

pre 7 godina

Super, jos da objavite da je prosecna plata u Hrvatskoj 750 evra, a u Srbiji oko 350 evra. Nije zgoreg da objavite i da je hrana u Konzumu=Idea u Srbiji skoro ista, pa mozda nekom i bude jasno da su gradjani srbije na dnu.

Analyst

pre 7 godina

Naravno ovo je dobra vest, svaki rast je dobar i dobrodosao - ali porediti procente i hvaliti se je jeftina demagogija.
GDP Croatia 21.169 for 2015; GDP Serbia 13.380 for 2015; Eto, sa tim treba poceti tekst. Drugim recima, Srbiji treba puno veci rast od 2% da bi stigao komsije a o Evropi da ne pricamo. Takodje, 1.8% od 21 je vise od 2% od 13. Tako da je rast mozda procentualno veci, ali komsije i dalje napreduju brze i prave "gol razliku".

alek

pre 7 godina

Da kazemo ovako, hrvatska je pocela svoj razvoj posle rata 95. dok smo mi i dalje bili u mraku sve do 2000. (mada smo i dalje), njihova zemlja je bila razrusena ratom od gradjanskog rata, a i nasa od bombardovanja, mada smo mi vise nagrabusili od njih, al ajd. Oni od 95 do 2010, sto je 15 godina, remontuju celokupnu postojecu infrastrukturu, plus izgradjuju auto put do splita, krak prema rjeci i prema osjeku prema pecuju, remontuju celokupnu zeleznicku prugu, glavne pravce, ko je isao zna da voz u hrvatskoj od granice do zagreba ide isto vremenski kao nas od granice do beograda iako je kod nas duplo manja razdaljina, plate su im duplo vece. A mi od 2000 do 2015 sto je isto 15 godina, zeleznica u rasulu, auto puteve smo zapoceli ali svetla na kraju tunela nema, lokalni putevi su katastrofa, itd. itd. a to sto nam je 0,2 posto planiran BDP vise nego njima za ovu godinu, znaci da ce nas svaki gradjanin dobiti po 5 evra vise nego hrvatski, bas smo se usrecili.

Zemljoradnik

pre 7 godina

Da ali hrvatski bruto društveni proizvod po stanovniku je duplo veći od srpskog. Nije me mrzelo da izračunam: uz privredni rast u Hrvatskoj od 2.1%, i u Srbiji od 2.5%, ako se isti rast bude ponavljao svake godine, teorijski ih stižemo za nekih 175 godina. Mada ni to nije neka uteha bilo kome. I jedni i drugi smo jadni u odnosu na normalne evropske države koje i onako ostvaruju rast od 3 do 5% godišnje. Njih ćemo stići i mi i Hrvati, teorijski i praktično nikad.

Milojka

pre 7 godina

Super, jos da objavite da je prosecna plata u Hrvatskoj 750 evra, a u Srbiji oko 350 evra. Nije zgoreg da objavite i da je hrana u Konzumu=Idea u Srbiji skoro ista, pa mozda nekom i bude jasno da su gradjani srbije na dnu.

marko

pre 7 godina

Bravo. Jesmo majstori. Ako gledamo procente, mozda smo bolji i od Japana.

A brojevi kazu sledece...
Srbija:
7.000.000 stanovnika
37,7 milijardi BDP
5200 dolara po glavi

Hrvatska:
4.000.000 stanovnika
50 milijardi BDP
11800 po glavi

Austrija:
8.500.000 st
375 milijardi BDP
43500 po glavi

Zakljucak: Srbija - lider u regionu.

Q

pre 7 godina

"Blumberg" (Bloomberg) je objavio listu najjadnijih ekonomija za 2016. godinu. Za vrednovanje se gleda indeks inflacije i stope nezaposlenosti pojedine zemlje.

Srbija se nalazi na neslavnom sedmom mestu.

Pravoslavac iz Hrvatske

pre 7 godina

Ma nema od toga ništa. Hrvatska ponajviše zahvaljujući obali, ali i svakako proizvodnji hrane i voća kvalitetnije od srpskih i da ne pričam o infrastrukturi itd, ispred Srbije bar 10 godina. Ono što ke dodatno važno, Hrvatska ima redovne izbore i stabilniju političku i društvenu situaciju uopšte, zna gde su joj granice i da joj ledja čuvaju SAD i Nemačka. Hrvatska ni sa dugom zbog toga neće nikada loše proći. Dok Srbija, nije konstituisana kao država, silni gubici devedesetih, odlazak milion ljudi posebno mladih, loše ceste, željeznice, u klinču sa Zapadom, Rusi nikako da počnu pomagati, dok o negativnosti i sveopštoj apatiji naroda da ne govorim. Uz to zemlju konstantno u bedi drži to što se zadržao komunistički način razmišljanja, nostalgija za Jugoslavijom takodje bitan faktor koji Srbiju drži na dnu, a prevelika nacionalna očekivanja u smislu da " smo jači od drugih, glavni smo" zemlju konstantno dovodi u loše odnose sa svim susedima, čak i C. Gorom, te to postaje važan činilac nemogućnosti da se krene napred. Za propast Srbije krive su njene elite, dok u Hrvatskoj, pretežno katoličkoj državi, preovladava u velikoj meri zajedništvo, Srbija je posvadjana i konstantno se drži u dalekoj prošlosti, zbog nerešenih istorijskih pitanja i težnji, očaj i frustracija konstantno lošim vestima, drže ekonomiju na dnu. Iskreno, ne vidim tu boljitak, sem za društvenu elitu kroz snažan individualizam bogatih, Srbiju tek čekaju crni dani.

Srbin iz Srbije

pre 7 godina

@srbiji bi ovim tempom rasta trebalo nekih 20 godina da dođe do nivoa gde je hrvatska danas, a onda će oni biti kao danas austrija. tuga
(cule, 4. maj 2016 10:34)

Da, ali oni su od, da kazemo, 1989-te (u stvari moze se reci oduvek) znali sta zele - EU i NATO, i to su i ostvarili u velikoj borbi i cak i u ratu. Dok srbija I DANAS ne zna sta hoce, mulja sa nekakvom rusijom, koja je jos gora i bednija od srbije same, azijatska staljinisticka despotija, a ovamo ocekuje nekakav rast standarda i bolji zivot, a ne moze da prelomi. Sedenjem na dve stolice ne ostavruje se nikakav rast ni boljitak, naprotiv - taj ko sedi na dve stolice zavrsice na podu. Srbija pod HITNO u EU i u NATO, samo tako je moguc bilo kakav rast i boljitak da se stane u red sa svetom, Srbija nije mongolija da se s jedne strane granici sa rusijom a sa druge s kinom, Srbija je U SRED EVROPE, okruzena sa Eu i sa NATO zemljama, osvestite se dok nije prekasno.

rast ali duga

pre 7 godina

Nema tog statističkog trika koji može sakriti činjenicu da je Srbija najsiromašnija država Evrope gotovo bez šansi da se pomakne sa dna. Umesto igara sa procentima bolje ispitati veličinu javnog duga Srbije kao i način na koji se pozajmljena sredstva troše. Rast javnog duga je daleko veći i važniji od beznačajnih 1-2% privrednog rasta.

DaniLo

pre 7 godina

Mislim da ce u Hrvatskoj zbog krize nove vlade i ulazenja u reforme rast ove godine biti oko 1,5 posto a Srbiji ce sa 2 opet revidirati na 2,2 ili 2,3.To je dobar pocetak al mnogo ce vremena proci dok mi ne stignemo Hrvate po standardu.Nikad nismo ni bili bogatiji od njih ali bi uz pametnu politiku to mogli da budemo za 15ak godina.Kao sto su Rumuni uvek bili siromasniji od Bugara a u zadnjih 10 godina su ih presisali i sustizu Madjare po razvijenosti.

Fr

pre 7 godina

Ne verujem u promenu ekonomske politike , čak ni u uslovima eventualnog ekonomskog kraha (npr. dužničke, valutne ili bankarske krize). Ne samo da nema znanja ni političkog potencijala za promenu, već je i ekonomska podloga sve tanja. Mislim da je Srbija prešla tačku kada je promena bila moguće. I meni se čini da se ovakvo stanje može održavati u nedogled.

Sw

pre 7 godina

Sa bankarskim sistemom u stranim rukama, sa enormnim kamatama, sa monetarnim sistemom koji više vodi računa o interesima bankarskog sektora nego o interesima razvoja zemlje, ekonomija će u najboljem slučaju tavoriti.

Tomislav

pre 7 godina

Prošle godine zbog turizma je BDP Hrv, porastao na 2,8%, a ove godine se ocekuje rast turizma za 5%, sto znaci da ce Hrvatska u trecem kvartalu imati CAK preko 3%BDPa u 3 kvartalu. Sto cemo odmah rezultirati i rast na godisnjoj razini.
Hrvatskoj su prošle godine prognozirali rast manji od 1%, da bi na kraju rasli 1,6% godisnje a u trecem kvartalu kao što rekoh 2,8%.

jole

pre 7 godina

kako ste vi opterećeni hrvatskom,nigdje u hrvatskoj nećete naci vijest koja usporedjuje dvije zemlje.mene osobno ne zanima ni hrvatsko ni srpsko nego od čega živim i za koga živim a price srbin hrvat nemaju veze sa zdravom pameću.

Stefan

pre 7 godina

@Srbin iz Srbije,
Sve je do reci tako ponekad dobijem dojam da ljudi u Srbiji misle da je geografski polozaj Srbije takav da ima jedno 1000+kilometara granice sa Rusijom, a realnost je da ima 1000+ km do najblize granice sa Rusijom.Nas narod je slep kod ociju ne vidi da nas je Nato okruzio sa svih strana i da smo smao mi u nekoj vrsti izolacije ekonomskoj.Realnost je da Bugarska koja ima otprilike isti broj stanovnika ko Srbija ima 2x veci izvoz i da brze rastu a oni jos imaju gore neke karakteristike kao geografski polozaj od nas ali jasno su se opredelili.

WakeUpSheeple

pre 7 godina

Nema tog statističkog trika koji može sakriti činjenicu da je Srbija najsiromašnija država Evrope gotovo bez šansi da se pomakne sa dna. Umesto igara sa procentima bolje ispitati veličinu javnog duga Srbije kao i način na koji se pozajmljena sredstva troše. Rast javnog duga je daleko veći i važniji od beznačajnih 1-2% privrednog rasta.
(rast ali duga, 04. maj 2016 11:48)
Ko te je ucio o javnom dugu i ekonomiji. Ako si ekononski obrazovan ukacao bi GNI per capita(PPP) i pogledao da je Srbija bogatija od sledecih drzava BiH,Albanija, Ukrajina, Kosovo, Moldavija i malo od MKD. To sto su u BiH nabili plate u javnom sekyoru to su samo sebi pucali u nogu (43% registrovana nezaposlenost). Proizvodnja =standard. Jadni smo i bicemo medju najgorima al ne lazite, vec se obaveatite sad je lako kad ima internet

marko

pre 7 godina

Pazi sad ovo koliko cujem od rodbine i poznanika iz Hrvatske i tamo ima krsenja zakona o radu npr. da radnik radi duze od osam sati ALI je mnogo opasnije i rigoroznije po gazdu kad ga neko od radnika prijavi inspekciji nego kod nas u Srbiji

Pinokio

pre 7 godina

Pravoslavac iz Hrvatske, prvo sve što si nabrojao nema veze sa istinom već je to spisak tvojih i tebi sličnih loših želja za Srbiju.Drugo hrvatsko voće nije kvalitetnije jer smo potpuno otvorili granicu prema vama, a kada bi vi to isto uradili video bi šta su cene i šta je kvalitet.Treće politička stabilnost, samo ću da kažem šatori, Savska, veterani,ćirilićne table i optužbe ko je ustaša a ko jugonostalgičar i komunista.Znači nema zajedništva i zato vam odlazi 45 000 mladih godišnje uz nizak priraštaj znak je smanjenja stanovništva i proizvodnje, zapšarložene njive naročito srpske.Sve u svemu kome će pre da crkne krava videćemo, ipak najpre treba reći hop.PS:Što se tiče loših odnosa vidimo da cvetaju ruže između vas i Mađara a Slovencima i da ne pričamo.

sasa

pre 7 godina

@ alek
Sve sto si nabrojao stoji, ali onda pored svega nabrojanog na kraju kazes "bas smo se usrecili". To pokazuje koliko nerealno razmisljamo i ocekujemo da preko noci imamo rast od 22, a ne 0.2. 20 godina pljackanja i rusenja ne moze da se pretvori u ogroman rast za 2,3 godine. Jednostavno, to nije realno.

Pravoslavac iz Hrvatske

pre 7 godina

Ma nema od toga ništa. Hrvatska ponajviše zahvaljujući obali, ali i svakako proizvodnji hrane i voća kvalitetnije od srpskih i da ne pričam o infrastrukturi itd, ispred Srbije bar 10 godina. Ono što ke dodatno važno, Hrvatska ima redovne izbore i stabilniju političku i društvenu situaciju uopšte, zna gde su joj granice i da joj ledja čuvaju SAD i Nemačka. Hrvatska ni sa dugom zbog toga neće nikada loše proći. Dok Srbija, nije konstituisana kao država, silni gubici devedesetih, odlazak milion ljudi posebno mladih, loše ceste, željeznice, u klinču sa Zapadom, Rusi nikako da počnu pomagati, dok o negativnosti i sveopštoj apatiji naroda da ne govorim. Uz to zemlju konstantno u bedi drži to što se zadržao komunistički način razmišljanja, nostalgija za Jugoslavijom takodje bitan faktor koji Srbiju drži na dnu, a prevelika nacionalna očekivanja u smislu da " smo jači od drugih, glavni smo" zemlju konstantno dovodi u loše odnose sa svim susedima, čak i C. Gorom, te to postaje važan činilac nemogućnosti da se krene napred. Za propast Srbije krive su njene elite, dok u Hrvatskoj, pretežno katoličkoj državi, preovladava u velikoj meri zajedništvo, Srbija je posvadjana i konstantno se drži u dalekoj prošlosti, zbog nerešenih istorijskih pitanja i težnji, očaj i frustracija konstantno lošim vestima, drže ekonomiju na dnu. Iskreno, ne vidim tu boljitak, sem za društvenu elitu kroz snažan individualizam bogatih, Srbiju tek čekaju crni dani.

Srbin iz Srbije

pre 7 godina

@srbiji bi ovim tempom rasta trebalo nekih 20 godina da dođe do nivoa gde je hrvatska danas, a onda će oni biti kao danas austrija. tuga
(cule, 4. maj 2016 10:34)

Da, ali oni su od, da kazemo, 1989-te (u stvari moze se reci oduvek) znali sta zele - EU i NATO, i to su i ostvarili u velikoj borbi i cak i u ratu. Dok srbija I DANAS ne zna sta hoce, mulja sa nekakvom rusijom, koja je jos gora i bednija od srbije same, azijatska staljinisticka despotija, a ovamo ocekuje nekakav rast standarda i bolji zivot, a ne moze da prelomi. Sedenjem na dve stolice ne ostavruje se nikakav rast ni boljitak, naprotiv - taj ko sedi na dve stolice zavrsice na podu. Srbija pod HITNO u EU i u NATO, samo tako je moguc bilo kakav rast i boljitak da se stane u red sa svetom, Srbija nije mongolija da se s jedne strane granici sa rusijom a sa druge s kinom, Srbija je U SRED EVROPE, okruzena sa Eu i sa NATO zemljama, osvestite se dok nije prekasno.

Pinokio

pre 7 godina

Pravoslavac iz Hrvatske, prvo sve što si nabrojao nema veze sa istinom već je to spisak tvojih i tebi sličnih loših želja za Srbiju.Drugo hrvatsko voće nije kvalitetnije jer smo potpuno otvorili granicu prema vama, a kada bi vi to isto uradili video bi šta su cene i šta je kvalitet.Treće politička stabilnost, samo ću da kažem šatori, Savska, veterani,ćirilićne table i optužbe ko je ustaša a ko jugonostalgičar i komunista.Znači nema zajedništva i zato vam odlazi 45 000 mladih godišnje uz nizak priraštaj znak je smanjenja stanovništva i proizvodnje, zapšarložene njive naročito srpske.Sve u svemu kome će pre da crkne krava videćemo, ipak najpre treba reći hop.PS:Što se tiče loših odnosa vidimo da cvetaju ruže između vas i Mađara a Slovencima i da ne pričamo.

DaniLo

pre 7 godina

Mislim da ce u Hrvatskoj zbog krize nove vlade i ulazenja u reforme rast ove godine biti oko 1,5 posto a Srbiji ce sa 2 opet revidirati na 2,2 ili 2,3.To je dobar pocetak al mnogo ce vremena proci dok mi ne stignemo Hrvate po standardu.Nikad nismo ni bili bogatiji od njih ali bi uz pametnu politiku to mogli da budemo za 15ak godina.Kao sto su Rumuni uvek bili siromasniji od Bugara a u zadnjih 10 godina su ih presisali i sustizu Madjare po razvijenosti.

alek

pre 7 godina

Da kazemo ovako, hrvatska je pocela svoj razvoj posle rata 95. dok smo mi i dalje bili u mraku sve do 2000. (mada smo i dalje), njihova zemlja je bila razrusena ratom od gradjanskog rata, a i nasa od bombardovanja, mada smo mi vise nagrabusili od njih, al ajd. Oni od 95 do 2010, sto je 15 godina, remontuju celokupnu postojecu infrastrukturu, plus izgradjuju auto put do splita, krak prema rjeci i prema osjeku prema pecuju, remontuju celokupnu zeleznicku prugu, glavne pravce, ko je isao zna da voz u hrvatskoj od granice do zagreba ide isto vremenski kao nas od granice do beograda iako je kod nas duplo manja razdaljina, plate su im duplo vece. A mi od 2000 do 2015 sto je isto 15 godina, zeleznica u rasulu, auto puteve smo zapoceli ali svetla na kraju tunela nema, lokalni putevi su katastrofa, itd. itd. a to sto nam je 0,2 posto planiran BDP vise nego njima za ovu godinu, znaci da ce nas svaki gradjanin dobiti po 5 evra vise nego hrvatski, bas smo se usrecili.

Tomislav

pre 7 godina

Prošle godine zbog turizma je BDP Hrv, porastao na 2,8%, a ove godine se ocekuje rast turizma za 5%, sto znaci da ce Hrvatska u trecem kvartalu imati CAK preko 3%BDPa u 3 kvartalu. Sto cemo odmah rezultirati i rast na godisnjoj razini.
Hrvatskoj su prošle godine prognozirali rast manji od 1%, da bi na kraju rasli 1,6% godisnje a u trecem kvartalu kao što rekoh 2,8%.

jole

pre 7 godina

kako ste vi opterećeni hrvatskom,nigdje u hrvatskoj nećete naci vijest koja usporedjuje dvije zemlje.mene osobno ne zanima ni hrvatsko ni srpsko nego od čega živim i za koga živim a price srbin hrvat nemaju veze sa zdravom pameću.

Milojka

pre 7 godina

Super, jos da objavite da je prosecna plata u Hrvatskoj 750 evra, a u Srbiji oko 350 evra. Nije zgoreg da objavite i da je hrana u Konzumu=Idea u Srbiji skoro ista, pa mozda nekom i bude jasno da su gradjani srbije na dnu.

Zemljoradnik

pre 7 godina

Da ali hrvatski bruto društveni proizvod po stanovniku je duplo veći od srpskog. Nije me mrzelo da izračunam: uz privredni rast u Hrvatskoj od 2.1%, i u Srbiji od 2.5%, ako se isti rast bude ponavljao svake godine, teorijski ih stižemo za nekih 175 godina. Mada ni to nije neka uteha bilo kome. I jedni i drugi smo jadni u odnosu na normalne evropske države koje i onako ostvaruju rast od 3 do 5% godišnje. Njih ćemo stići i mi i Hrvati, teorijski i praktično nikad.

Q

pre 7 godina

"Blumberg" (Bloomberg) je objavio listu najjadnijih ekonomija za 2016. godinu. Za vrednovanje se gleda indeks inflacije i stope nezaposlenosti pojedine zemlje.

Srbija se nalazi na neslavnom sedmom mestu.

rast ali duga

pre 7 godina

Nema tog statističkog trika koji može sakriti činjenicu da je Srbija najsiromašnija država Evrope gotovo bez šansi da se pomakne sa dna. Umesto igara sa procentima bolje ispitati veličinu javnog duga Srbije kao i način na koji se pozajmljena sredstva troše. Rast javnog duga je daleko veći i važniji od beznačajnih 1-2% privrednog rasta.

Analyst

pre 7 godina

Naravno ovo je dobra vest, svaki rast je dobar i dobrodosao - ali porediti procente i hvaliti se je jeftina demagogija.
GDP Croatia 21.169 for 2015; GDP Serbia 13.380 for 2015; Eto, sa tim treba poceti tekst. Drugim recima, Srbiji treba puno veci rast od 2% da bi stigao komsije a o Evropi da ne pricamo. Takodje, 1.8% od 21 je vise od 2% od 13. Tako da je rast mozda procentualno veci, ali komsije i dalje napreduju brze i prave "gol razliku".

Sw

pre 7 godina

Sa bankarskim sistemom u stranim rukama, sa enormnim kamatama, sa monetarnim sistemom koji više vodi računa o interesima bankarskog sektora nego o interesima razvoja zemlje, ekonomija će u najboljem slučaju tavoriti.

WakeUpSheeple

pre 7 godina

Nema tog statističkog trika koji može sakriti činjenicu da je Srbija najsiromašnija država Evrope gotovo bez šansi da se pomakne sa dna. Umesto igara sa procentima bolje ispitati veličinu javnog duga Srbije kao i način na koji se pozajmljena sredstva troše. Rast javnog duga je daleko veći i važniji od beznačajnih 1-2% privrednog rasta.
(rast ali duga, 04. maj 2016 11:48)
Ko te je ucio o javnom dugu i ekonomiji. Ako si ekononski obrazovan ukacao bi GNI per capita(PPP) i pogledao da je Srbija bogatija od sledecih drzava BiH,Albanija, Ukrajina, Kosovo, Moldavija i malo od MKD. To sto su u BiH nabili plate u javnom sekyoru to su samo sebi pucali u nogu (43% registrovana nezaposlenost). Proizvodnja =standard. Jadni smo i bicemo medju najgorima al ne lazite, vec se obaveatite sad je lako kad ima internet

marko

pre 7 godina

Bravo. Jesmo majstori. Ako gledamo procente, mozda smo bolji i od Japana.

A brojevi kazu sledece...
Srbija:
7.000.000 stanovnika
37,7 milijardi BDP
5200 dolara po glavi

Hrvatska:
4.000.000 stanovnika
50 milijardi BDP
11800 po glavi

Austrija:
8.500.000 st
375 milijardi BDP
43500 po glavi

Zakljucak: Srbija - lider u regionu.

Fr

pre 7 godina

Ne verujem u promenu ekonomske politike , čak ni u uslovima eventualnog ekonomskog kraha (npr. dužničke, valutne ili bankarske krize). Ne samo da nema znanja ni političkog potencijala za promenu, već je i ekonomska podloga sve tanja. Mislim da je Srbija prešla tačku kada je promena bila moguće. I meni se čini da se ovakvo stanje može održavati u nedogled.

Stefan

pre 7 godina

@Srbin iz Srbije,
Sve je do reci tako ponekad dobijem dojam da ljudi u Srbiji misle da je geografski polozaj Srbije takav da ima jedno 1000+kilometara granice sa Rusijom, a realnost je da ima 1000+ km do najblize granice sa Rusijom.Nas narod je slep kod ociju ne vidi da nas je Nato okruzio sa svih strana i da smo smao mi u nekoj vrsti izolacije ekonomskoj.Realnost je da Bugarska koja ima otprilike isti broj stanovnika ko Srbija ima 2x veci izvoz i da brze rastu a oni jos imaju gore neke karakteristike kao geografski polozaj od nas ali jasno su se opredelili.

marko

pre 7 godina

Pazi sad ovo koliko cujem od rodbine i poznanika iz Hrvatske i tamo ima krsenja zakona o radu npr. da radnik radi duze od osam sati ALI je mnogo opasnije i rigoroznije po gazdu kad ga neko od radnika prijavi inspekciji nego kod nas u Srbiji

sasa

pre 7 godina

@ alek
Sve sto si nabrojao stoji, ali onda pored svega nabrojanog na kraju kazes "bas smo se usrecili". To pokazuje koliko nerealno razmisljamo i ocekujemo da preko noci imamo rast od 22, a ne 0.2. 20 godina pljackanja i rusenja ne moze da se pretvori u ogroman rast za 2,3 godine. Jednostavno, to nije realno.