Ponedeljak, 28.11.2022.

13:48

Potrošili šest cisterni vode da ugase požar na Tesli

Izvor:

Potrošili šest cisterni vode da ugase požar na Tesli IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

72 Komentari

Sortiraj po:

Nuklearni mravojed

pre 1 godinu

"Predmet na kolovozu". U sta je udario kad je uspeo da pocepa pod i osteti baterije, u neku gredu, ciglu, kamencinu, sipku koja je lezala na putu... i odakle to tu?

Dejan: Elektrotechnik Köln

pre 1 godinu

Elektricna Auta (Licijumske Baterije) se ne gase klasicno. Baterije (auto) se potapa u Cisternu sa vodom i ostavlja tako dok Licijum ne izgori kontrolisano-hladjeno. Drugaciji Nacin za sada ne postoji. Bitteschön.

Observer

pre 1 godinu

Smisao gasenja je da se zaustavi gorenje. Ako ne mogu da ga ugase, onda neka ga puste da izgori brze do kraja, nego da ga muce i trose vodu, izlaz je i ovako isti - spaljeni lim na gomili (do neprepoznatljivosti)

Inception

pre 1 godinu

Zato je npr.u Nemačkoj zabranjen podzemni parking automobilima sa pogonom na TNG ili metan.
(Alex, 29. novembar 2022 12:13)
Da, ispred svakog podzemnog parkinga stoji sluzbenik koji je licenciran da otvori svaki prtljaznik, zavuce se u njega, potrazi bocu za plin ili metan, i onda dozvoli konacno vozilu ulazak u podzemnu garazu.
(Inception, 29. novembar 2022 21:14)

Verovao ti ili ne tamo negde ljudi mnogo vise postuju propise a ne da samo gledaju da nekog prevare i da moras za sve da ih prisiljavas i kontrolises. Cak i kad znaju da ih nece proveravati oni to ne rade jer veruju da propis postoji za njihovo dobro. Neverovatno znam
(hehe, 30. novembar 2022 10:04)


Bio sam ironican u tom delu komentara koji si objavio. U drugom delu nisam. To radim da bih proverio koliko su obavesteni i osvesceni ljudi koji pisu komentare.

hehe

pre 1 godinu

Zato je npr.u Nemačkoj zabranjen podzemni parking automobilima sa pogonom na TNG ili metan.
(Alex, 29. novembar 2022 12:13)
Da, ispred svakog podzemnog parkinga stoji sluzbenik koji je licenciran da otvori svaki prtljaznik, zavuce se u njega, potrazi bocu za plin ili metan, i onda dozvoli konacno vozilu ulazak u podzemnu garazu.
(Inception, 29. novembar 2022 21:14)

Verovao ti ili ne tamo negde ljudi mnogo vise postuju propise a ne da samo gledaju da nekog prevare i da moras za sve da ih prisiljavas i kontrolises. Cak i kad znaju da ih nece proveravati oni to ne rade jer veruju da propis postoji za njihovo dobro. Neverovatno znam

Inception

pre 1 godinu

Te baterije su sklone samopaljenju kada se "pocepaju" i unutrašnjost baterije dođe u kontakt sa vazduhom tako da ovaj požar nema veze sa gašenjem požada na el.instalacijama.
(Sky, 29. novembar 2022 23:25)

Potrošili 6 cisterni vode, a mogli su to s jednom flašom pene iz protupožarnog aparata da ugase!
(Sine ratio, 30. novembar 2022 08:16)


Da li stvarno mislis da u 6 vatrogasnih kamiona nisu imali jedan PP aparat?

Sky

pre 1 godinu

Te baterije su sklone samopaljenju kada se "pocepaju" i unutrašnjost baterije dođe u kontakt sa vazduhom tako da ovaj požar nema veze sa gašenjem požada na el.instalacijama.
(Sky, 29. novembar 2022 23:25)

Potrošili 6 cisterni vode, a mogli su to s jednom flašom pene iz protupožarnog aparata da ugase!
(Sine ratio, 30. novembar 2022 08:16)

Pena nestaje vremenom i auto bi se ponovo samozapalio.

Sine ratio

pre 1 godinu

Te baterije su sklone samopaljenju kada se "pocepaju" i unutrašnjost baterije dođe u kontakt sa vazduhom tako da ovaj požar nema veze sa gašenjem požada na el.instalacijama.
(Sky, 29. novembar 2022 23:25)

Potrošili 6 cisterni vode, a mogli su to s jednom flašom pene iz protupožarnog aparata da ugase!

Gradimir

pre 1 godinu

@kimi R
Varnica može nastati i od trenja, a pod haubom SUS vozila ima puno pokretnih delova koji u kombinaciji sa isparenjima benzina, pre svega, daju uslove za paljenje. I meni se ne sviđa što EV kada se zapali nije lakše gasiv, ali su šanse za zapaljivanje daleko manje nego SUS.
Da ponovim:
"Fully electric vehicles, on the other hand, were deemed far safer than both hybirds and gas cars; they are far less likely to catch fire, with just 25.1 fires per 100,000 sales. That’s compared to 3,474 hybrid fires and 1,529 ICE fires per 100,000 sales respectively."

Link:
https://www.google.com/amp/s/insideevs.com/news/561549/study-evs-smallest-fire-risk/amp/

Dakle rizik je daleko manji nego kod SUS, pa neka svako odluči kako hoće, a postoji i osiguranje. I avioni su statistički najbezbedniji vid prevoza pa ne voli svako da leti, jer kad se slupa onda se baš slupa.

Los Angeles

pre 1 godinu

Komentari su dokaz tehnološke izolovanosti od sveta. Nikakva voda, prah, CO2 ne pomažu. Jednom kad se zapali zbog “thermal runaway” efekta, ne može da se ugasi jer se ponovo samozapali. Jedini način je da se trenutno cela masa litijuma ohladi ispod temperature kada počinje efekat, a to je često nemoguće jer u dodiru sa vodom se stvara vodonik gas koji se odmah pali usled toplote i varnica od jednom već započete reakcije. Zato i imate vesti o vatrogascima koji troše i po desetine hiljada litara vode da bi ugušili bateriju tj ohladili je ispod temperature samozapaljenja iako već gori. Inače je savet ako se zapali ovakva baterija da se pusti da izgori, tj da se mesto obezbedi i ne dira dok se litijum ne istroši. Postoje i specijalni prekrivači kojima se baterija prekrije da može bezbedno da izgori ispod i po pola sata i više. Autoradionice, i slični objekti koji rade sa ovakvim vozilima (viljuškari često imaju te baterije) imaju često te prekrivače spremne.

Zacvo

pre 1 godinu

"Električni automobili su manje skloni samozapaljenju od benzinaca"

- Apsolutno netačno. Može se lako naći statistika koja pokazuje da je mnogo veći broj samozapaljenja kod električnih nego kod klasičnih automobila i to višestruko, naravno u odnosu na ukupan broj jednih i drugih u saobraćaju.
Uostalom, iz teksta se vidi da se tesla zapalila nakon kontakta sa nekim predmetom na kolovozu. E pa sad vi vidite da li bi se klasični automobil zapalio u toj situaciji

Nisam odavde

pre 1 godinu

Sve je to tačno samo ovo nije elektricni požar, po svoj prilici, nego metal koji gori. Alkalni metali, kao natrijum i litijum gore na vazduhu. U Li baterijama se ne koristi čisti metal nego soli metala koje su manje zapaljive, ali ipak dovoljno zapaljive da ne mogu da se gase vodom. Postoje razni aditivi koji smanjuju zapaljivost Li baterija ali još uvek nisu u komercijalnoj upotrebi, inače ne bi dolazilo do ovakvih požara.

Sky

pre 1 godinu

Pa te vatrogasce bi sve otpustio jer oni nemaju pojma. Da ne ponavljam ovde je imalo dovoljno pametnih ljudi koji su rekli kako se ta vrsta pozara gasi. I drago mi je da vidim da ljudi znaju kako se gase pozari izazvani el. Kratkim spojem.
(Vrana, 29. novembar 2022 20:06)

Te baterije su sklone samopaljenju kada se "pocepaju" i unutrašnjost baterije dođe u kontakt sa vazduhom tako da ovaj požar nema veze sa gašenjem požada na el.instalacijama.

kimi R

pre 1 godinu

@Gradimir
SuS vozila se pale zbog struje,a ne sama od sebe.Glavni uzročnik svakog požara je neka varnica,koju gle čuda izaziva struja.

Nenad

pre 1 godinu

Ovi nije požar električne instalacije, nego hemijskih sredstava. Ne gori tako burno iznova zbog struje, nego zbog lako zapaljivog materijala.

Inception

pre 1 godinu

Zamisli da se zapali u TC Usce, u podzemnoj garazi.
(Kobaja Grande, 29. novembar 2022 10:23

Zato je npr.u Nemačkoj zabranjen podzemni parking automobilima sa pogonom na TNG ili metan.
(Alex, 29. novembar 2022 12:13)


Da, ispred svakog podzemnog parkinga stoji sluzbenik koji je licenciran da otvori svaki prtljaznik, zavuce se u njega, potrazi bocu za plin ili metan, i onda dozvoli konacno vozilu ulazak u podzemnu garazu.

Samo da te obavestim, cak i da se vozilo na TNG ili metan zapali, sigurnosni ventil na rezervoaru mora da odradi svoj posao i da kroz njega ide kontrolisani plamen do potpunog praznjenja rezervoara. Naravno, ne postoji apsolutno nikakva opasnost od eksplozije, osim ukoliko vozilo nije ucestvovalo u posebno brutalnom sudaru (nesto poput sudara za vozom ili slicno).

Kolektivno ludilo. I ljudi ti cak daju pluseve.

miki

pre 1 godinu

Bas se vodi kampanja protiv kompanije Tesla jeste da imaju mana ali ispravljaju greske prosto imas auto ko ima mogucnost moze da ga dopinjava kod kuce preko solarnog panela jeste cimanje al ce se manje biti nezavisan od naftasa…

Inception

pre 1 godinu

Kad se zapali EV, to je vest, iako su putnici regularno izašli. I u samom tekstu lepo piše da je verovatnoća paljenja mnogo manja nego kod benzinaca. Već sam ostavljao ovde neki link o istraživanju američkih osiguravajućih kuća gde su zaključili da je verovatnoća da se EV zapali višestruko manja nego benzinaca, koji se inače više nego dvostruko teže zapale od hibrida. Zdrava logika kaže da se od SUS vozila dizeli najteže pale, jer isparenja nisu zapaljiva kao benzinska.
(Gradimir, 29. novembar 2022 14:45)


I svaki put kada vi prokomentarisete to kao "cinjenicu", ja cu da vam kazem da kod benzinca imate realnu sansu da ugasite vozilo pre nego sto se napravi neka ozbiljnija steta, a kod EV mozete samo da sedite i placete.

P.S. Ne pali se benzinac kao na filmovima, valjda to znate. I tu isto imate vise nego realnu sansu da izadjete iz vozila, osima ako niste bili u udesu.

Vrana

pre 1 godinu

Pa te vatrogasce bi sve otpustio jer oni nemaju pojma. Da ne ponavljam ovde je imalo dovoljno pametnih ljudi koji su rekli kako se ta vrsta pozara gasi. I drago mi je da vidim da ljudi znaju kako se gase pozari izazvani el. Kratkim spojem.

Džoni

pre 1 godinu

Ovakav požar se gasi ili prahom ili penom, pošto je verovatno do dolaska vatrogasaca bilo kasno za prah(mada postoje navalna vozila sa velikim rezervoarima praha) onda se ovakav požar gasi penom. Ako su potrošili 45 000l vode onda je to pene toliko da su mogli da prekriju par hektara auto puta, a ne jedan automobil? A, ako su gasili samo vodom onda te baterije verovatno nisu mogli ni da ugase uopšte jer se "struja" ne gasi vodom?

Mikica

pre 1 godinu

Nisu ga oni ugasili ni sa tih 45 tona vode, nego je izgoreo do kraja.
Najpametnije je i ne pokušavati gasiti EV.
Obezbediš okolinu i pustiš da izgori do kraja.

Rđa

pre 1 godinu

Ako nemaš ko svabe tralala kamion sa specijalnom punom u koji ubace čep auto preko krana na kamionu, onda nemojte dzabe vodu da trošite.

mrk

pre 1 godinu

a kad nema specijalnih nezapaljivih cebeta onda jednostavno pustis da izgori?
(konjo, 29. novembar 2022 10:40)

ah vi prepametni. kad je krenula ta vasa vecna ljubav od benzina da se razvija po svetu, jer bilo pumpi na svakom koraku? su vatrogasci dosli odmah ili su konji vukli tu cisternu 2 sata do pozara?
manite se patetike i takvih odgovora, svaka tranzicija je teska. sve ce se to srediti kao sto se sredilo i za ICE vozila

H. P.

pre 1 godinu

Idealno vozilo za terorizam, gde god ga parkiraš , potencijalna bomba , plus ako je masivan parking , tržni centar, stadion, struju ima , samo prikačiš malo plastike, kad grune niko živ to neće moći da ugasi, godinama, jedna sačekuša ima pobije pola grada., ovo što je u Ukrajini sad ima da izgleda ko igračka.

Brzi

pre 1 godinu

Zapaljeni električni uredjaj gasiti vodom???

Nikola Tesla se rodio,ziveo, radio i umro pre 80 godina. Posle njega jos gomila naučnika.
Sve dzaba. Čovečanstvo nije odmaklo dalje od logorske vatre i kofe sa vodom.

Gradimir

pre 1 godinu

Kad se zapali EV, to je vest, iako su putnici regularno izašli. I u samom tekstu lepo piše da je verovatnoća paljenja mnogo manja nego kod benzinaca. Već sam ostavljao ovde neki link o istraživanju američkih osiguravajućih kuća gde su zaključili da je verovatnoća da se EV zapali višestruko manja nego benzinaca, koji se inače više nego dvostruko teže zapale od hibrida. Zdrava logika kaže da se od SUS vozila dizeli najteže pale, jer isparenja nisu zapaljiva kao benzinska.

rkekoke

pre 1 godinu

kase mo ja Škoda Super Be Bajo moj sapalila nikoje ni je gasijo jerse sama ugasi la jerjeto specialan avuto koi vozu samo gospoda Bajo moj.

Bumbar

pre 1 godinu

Lako je moguće da ni vatrogasci nisu znali kakav automobil i vrsta požara je u pitanju. Cena tranzicije, danak neiskustvu i navikama. Ne verujem da su baš toliki diletanti da požar električnih instalacija gase vodom. Još uvek niko pod "automobil" ne podrazumeva ove na baterijski pogon. Da je bio vodonični, automobil bi stigao do vatrogasne stanice, bar neki deo.

s mile

pre 1 godinu

elektro instalacije, elektro automobili se NE gase Vodom. To odlicno znaju svi koji su prosli obuku za ZOP. Pena, prah, i ostala sredstva su za elektro pozare.

Alex

pre 1 godinu

Zamisli da se zapali u TC Usce, u podzemnoj garazi.
(Kobaja Grande, 29. novembar 2022 10:23

Zato je npr.u Nemačkoj zabranjen podzemni parking automobilima sa pogonom na TNG ili metan.

Bljuzgo Drpović

pre 1 godinu

Za neupućene,elektro automobipi se gase specijalnim nezapaljivim ćebetom,ceo auto se prekrije.
To je skoro patentirano i uvedeno u proizvodnju.
(Jarić T Živadin, 28. novembar 2022 23:28)

Šta oće ovaj Jarić i Čutura.

Tannhauser

pre 1 godinu

Kad je jedini alat koji znaš da koristiš čekić onda ti svaki problem izgleda kao ekser.
Sreća da ih nisu zvali da gase gasovod ili rezervoar za naftu, i dan danas bi polivali...

konjo

pre 1 godinu

Za neupućene,elektro automobipi se gase specijalnim nezapaljivim ćebetom,ceo auto se prekrije.
To je skoro patentirano i uvedeno u proizvodnju.
(Jarić T Živadin, 28. novembar 2022 23:28)

a kad nema specijalnih nezapaljivih cebeta onda jednostavno pustis da izgori?

dečko sa asflata

pre 1 godinu

Gašenjem vodom su prouzrokovali još veću vatru, jedno od alternativnih rešenja je definitivno pesak, kao i na pumpama, sa idejom da se smanji dotok kiseonika

DC

pre 1 godinu

Vatrogasci bi trebalo da znaju da se zapaljeni elektricni uredjaji ne polivaju vodom.

Inace, mom rodjaku je svojevremeno izgoreo Citroen na autoputu. Samo je jedna felna mogla da se prepozna. I to u roku od 15 minuta, sve je bilo gotovo pre nego sto su vatrogsci uopste izasli na lokaciju.

Milan

pre 1 godinu

Molim da ostavite brojeve telefona za kontakt, u slučaju da se sledeća Tesla zapali, kako bi vatrogasci pravovremeno mogli da dobiju informacije o načinu gašenja požara.

Milos

pre 1 godinu

Neko mi je pricao skoro da dal u Nemackoj kad dobiju poziv da se zapalio elektricni auto ide sprecijalni kamion. I ceo auto koji gori potope u neku gel ili tecnost bem li ga u kontejneru. A citao sam i za cebe

Moram da kažem

pre 1 godinu

I šta su spasili kada su ga ugasili?
Bora je svojevremeno imao EPP poruke tipa: "Jedite ka*** paštete čik ako smete".
Vozite Teslom kuče ili dete, čik ako smete...
Zbog supruge i tašte, trk u salon, zbog životne odštete.

Jarić T Živadin

pre 1 godinu

Za neupućene,elektro automobipi se gase specijalnim nezapaljivim ćebetom,ceo auto se prekrije.
To je skoro patentirano i uvedeno u proizvodnju.

konjo

pre 1 godinu

Za neupućene,elektro automobipi se gase specijalnim nezapaljivim ćebetom,ceo auto se prekrije.
To je skoro patentirano i uvedeno u proizvodnju.
(Jarić T Živadin, 28. novembar 2022 23:28)

a kad nema specijalnih nezapaljivih cebeta onda jednostavno pustis da izgori?

Tannhauser

pre 1 godinu

Kad je jedini alat koji znaš da koristiš čekić onda ti svaki problem izgleda kao ekser.
Sreća da ih nisu zvali da gase gasovod ili rezervoar za naftu, i dan danas bi polivali...

Milos

pre 1 godinu

Neko mi je pricao skoro da dal u Nemackoj kad dobiju poziv da se zapalio elektricni auto ide sprecijalni kamion. I ceo auto koji gori potope u neku gel ili tecnost bem li ga u kontejneru. A citao sam i za cebe

DC

pre 1 godinu

Vatrogasci bi trebalo da znaju da se zapaljeni elektricni uredjaji ne polivaju vodom.

Inace, mom rodjaku je svojevremeno izgoreo Citroen na autoputu. Samo je jedna felna mogla da se prepozna. I to u roku od 15 minuta, sve je bilo gotovo pre nego sto su vatrogsci uopste izasli na lokaciju.

Brzi

pre 1 godinu

Zapaljeni električni uredjaj gasiti vodom???

Nikola Tesla se rodio,ziveo, radio i umro pre 80 godina. Posle njega jos gomila naučnika.
Sve dzaba. Čovečanstvo nije odmaklo dalje od logorske vatre i kofe sa vodom.

Milan

pre 1 godinu

Molim da ostavite brojeve telefona za kontakt, u slučaju da se sledeća Tesla zapali, kako bi vatrogasci pravovremeno mogli da dobiju informacije o načinu gašenja požara.

H. P.

pre 1 godinu

Idealno vozilo za terorizam, gde god ga parkiraš , potencijalna bomba , plus ako je masivan parking , tržni centar, stadion, struju ima , samo prikačiš malo plastike, kad grune niko živ to neće moći da ugasi, godinama, jedna sačekuša ima pobije pola grada., ovo što je u Ukrajini sad ima da izgleda ko igračka.

Mikica

pre 1 godinu

Nisu ga oni ugasili ni sa tih 45 tona vode, nego je izgoreo do kraja.
Najpametnije je i ne pokušavati gasiti EV.
Obezbediš okolinu i pustiš da izgori do kraja.

Jarić T Živadin

pre 1 godinu

Za neupućene,elektro automobipi se gase specijalnim nezapaljivim ćebetom,ceo auto se prekrije.
To je skoro patentirano i uvedeno u proizvodnju.

s mile

pre 1 godinu

elektro instalacije, elektro automobili se NE gase Vodom. To odlicno znaju svi koji su prosli obuku za ZOP. Pena, prah, i ostala sredstva su za elektro pozare.

dečko sa asflata

pre 1 godinu

Gašenjem vodom su prouzrokovali još veću vatru, jedno od alternativnih rešenja je definitivno pesak, kao i na pumpama, sa idejom da se smanji dotok kiseonika

Inception

pre 1 godinu

Zamisli da se zapali u TC Usce, u podzemnoj garazi.
(Kobaja Grande, 29. novembar 2022 10:23

Zato je npr.u Nemačkoj zabranjen podzemni parking automobilima sa pogonom na TNG ili metan.
(Alex, 29. novembar 2022 12:13)


Da, ispred svakog podzemnog parkinga stoji sluzbenik koji je licenciran da otvori svaki prtljaznik, zavuce se u njega, potrazi bocu za plin ili metan, i onda dozvoli konacno vozilu ulazak u podzemnu garazu.

Samo da te obavestim, cak i da se vozilo na TNG ili metan zapali, sigurnosni ventil na rezervoaru mora da odradi svoj posao i da kroz njega ide kontrolisani plamen do potpunog praznjenja rezervoara. Naravno, ne postoji apsolutno nikakva opasnost od eksplozije, osim ukoliko vozilo nije ucestvovalo u posebno brutalnom sudaru (nesto poput sudara za vozom ili slicno).

Kolektivno ludilo. I ljudi ti cak daju pluseve.

Inception

pre 1 godinu

Kad se zapali EV, to je vest, iako su putnici regularno izašli. I u samom tekstu lepo piše da je verovatnoća paljenja mnogo manja nego kod benzinaca. Već sam ostavljao ovde neki link o istraživanju američkih osiguravajućih kuća gde su zaključili da je verovatnoća da se EV zapali višestruko manja nego benzinaca, koji se inače više nego dvostruko teže zapale od hibrida. Zdrava logika kaže da se od SUS vozila dizeli najteže pale, jer isparenja nisu zapaljiva kao benzinska.
(Gradimir, 29. novembar 2022 14:45)


I svaki put kada vi prokomentarisete to kao "cinjenicu", ja cu da vam kazem da kod benzinca imate realnu sansu da ugasite vozilo pre nego sto se napravi neka ozbiljnija steta, a kod EV mozete samo da sedite i placete.

P.S. Ne pali se benzinac kao na filmovima, valjda to znate. I tu isto imate vise nego realnu sansu da izadjete iz vozila, osima ako niste bili u udesu.

Sky

pre 1 godinu

Pa te vatrogasce bi sve otpustio jer oni nemaju pojma. Da ne ponavljam ovde je imalo dovoljno pametnih ljudi koji su rekli kako se ta vrsta pozara gasi. I drago mi je da vidim da ljudi znaju kako se gase pozari izazvani el. Kratkim spojem.
(Vrana, 29. novembar 2022 20:06)

Te baterije su sklone samopaljenju kada se "pocepaju" i unutrašnjost baterije dođe u kontakt sa vazduhom tako da ovaj požar nema veze sa gašenjem požada na el.instalacijama.

Bumbar

pre 1 godinu

Lako je moguće da ni vatrogasci nisu znali kakav automobil i vrsta požara je u pitanju. Cena tranzicije, danak neiskustvu i navikama. Ne verujem da su baš toliki diletanti da požar električnih instalacija gase vodom. Još uvek niko pod "automobil" ne podrazumeva ove na baterijski pogon. Da je bio vodonični, automobil bi stigao do vatrogasne stanice, bar neki deo.

Alex

pre 1 godinu

Zamisli da se zapali u TC Usce, u podzemnoj garazi.
(Kobaja Grande, 29. novembar 2022 10:23

Zato je npr.u Nemačkoj zabranjen podzemni parking automobilima sa pogonom na TNG ili metan.

Nenad

pre 1 godinu

Ovi nije požar električne instalacije, nego hemijskih sredstava. Ne gori tako burno iznova zbog struje, nego zbog lako zapaljivog materijala.

kimi R

pre 1 godinu

@Gradimir
SuS vozila se pale zbog struje,a ne sama od sebe.Glavni uzročnik svakog požara je neka varnica,koju gle čuda izaziva struja.

Moram da kažem

pre 1 godinu

I šta su spasili kada su ga ugasili?
Bora je svojevremeno imao EPP poruke tipa: "Jedite ka*** paštete čik ako smete".
Vozite Teslom kuče ili dete, čik ako smete...
Zbog supruge i tašte, trk u salon, zbog životne odštete.

Gradimir

pre 1 godinu

Kad se zapali EV, to je vest, iako su putnici regularno izašli. I u samom tekstu lepo piše da je verovatnoća paljenja mnogo manja nego kod benzinaca. Već sam ostavljao ovde neki link o istraživanju američkih osiguravajućih kuća gde su zaključili da je verovatnoća da se EV zapali višestruko manja nego benzinaca, koji se inače više nego dvostruko teže zapale od hibrida. Zdrava logika kaže da se od SUS vozila dizeli najteže pale, jer isparenja nisu zapaljiva kao benzinska.

Džoni

pre 1 godinu

Ovakav požar se gasi ili prahom ili penom, pošto je verovatno do dolaska vatrogasaca bilo kasno za prah(mada postoje navalna vozila sa velikim rezervoarima praha) onda se ovakav požar gasi penom. Ako su potrošili 45 000l vode onda je to pene toliko da su mogli da prekriju par hektara auto puta, a ne jedan automobil? A, ako su gasili samo vodom onda te baterije verovatno nisu mogli ni da ugase uopšte jer se "struja" ne gasi vodom?

Rđa

pre 1 godinu

Ako nemaš ko svabe tralala kamion sa specijalnom punom u koji ubace čep auto preko krana na kamionu, onda nemojte dzabe vodu da trošite.

rkekoke

pre 1 godinu

kase mo ja Škoda Super Be Bajo moj sapalila nikoje ni je gasijo jerse sama ugasi la jerjeto specialan avuto koi vozu samo gospoda Bajo moj.

Bljuzgo Drpović

pre 1 godinu

Za neupućene,elektro automobipi se gase specijalnim nezapaljivim ćebetom,ceo auto se prekrije.
To je skoro patentirano i uvedeno u proizvodnju.
(Jarić T Živadin, 28. novembar 2022 23:28)

Šta oće ovaj Jarić i Čutura.

mrk

pre 1 godinu

a kad nema specijalnih nezapaljivih cebeta onda jednostavno pustis da izgori?
(konjo, 29. novembar 2022 10:40)

ah vi prepametni. kad je krenula ta vasa vecna ljubav od benzina da se razvija po svetu, jer bilo pumpi na svakom koraku? su vatrogasci dosli odmah ili su konji vukli tu cisternu 2 sata do pozara?
manite se patetike i takvih odgovora, svaka tranzicija je teska. sve ce se to srediti kao sto se sredilo i za ICE vozila

Zacvo

pre 1 godinu

"Električni automobili su manje skloni samozapaljenju od benzinaca"

- Apsolutno netačno. Može se lako naći statistika koja pokazuje da je mnogo veći broj samozapaljenja kod električnih nego kod klasičnih automobila i to višestruko, naravno u odnosu na ukupan broj jednih i drugih u saobraćaju.
Uostalom, iz teksta se vidi da se tesla zapalila nakon kontakta sa nekim predmetom na kolovozu. E pa sad vi vidite da li bi se klasični automobil zapalio u toj situaciji

Vrana

pre 1 godinu

Pa te vatrogasce bi sve otpustio jer oni nemaju pojma. Da ne ponavljam ovde je imalo dovoljno pametnih ljudi koji su rekli kako se ta vrsta pozara gasi. I drago mi je da vidim da ljudi znaju kako se gase pozari izazvani el. Kratkim spojem.

Los Angeles

pre 1 godinu

Komentari su dokaz tehnološke izolovanosti od sveta. Nikakva voda, prah, CO2 ne pomažu. Jednom kad se zapali zbog “thermal runaway” efekta, ne može da se ugasi jer se ponovo samozapali. Jedini način je da se trenutno cela masa litijuma ohladi ispod temperature kada počinje efekat, a to je često nemoguće jer u dodiru sa vodom se stvara vodonik gas koji se odmah pali usled toplote i varnica od jednom već započete reakcije. Zato i imate vesti o vatrogascima koji troše i po desetine hiljada litara vode da bi ugušili bateriju tj ohladili je ispod temperature samozapaljenja iako već gori. Inače je savet ako se zapali ovakva baterija da se pusti da izgori, tj da se mesto obezbedi i ne dira dok se litijum ne istroši. Postoje i specijalni prekrivači kojima se baterija prekrije da može bezbedno da izgori ispod i po pola sata i više. Autoradionice, i slični objekti koji rade sa ovakvim vozilima (viljuškari često imaju te baterije) imaju često te prekrivače spremne.

Inception

pre 1 godinu

Te baterije su sklone samopaljenju kada se "pocepaju" i unutrašnjost baterije dođe u kontakt sa vazduhom tako da ovaj požar nema veze sa gašenjem požada na el.instalacijama.
(Sky, 29. novembar 2022 23:25)

Potrošili 6 cisterni vode, a mogli su to s jednom flašom pene iz protupožarnog aparata da ugase!
(Sine ratio, 30. novembar 2022 08:16)


Da li stvarno mislis da u 6 vatrogasnih kamiona nisu imali jedan PP aparat?

Sky

pre 1 godinu

Te baterije su sklone samopaljenju kada se "pocepaju" i unutrašnjost baterije dođe u kontakt sa vazduhom tako da ovaj požar nema veze sa gašenjem požada na el.instalacijama.
(Sky, 29. novembar 2022 23:25)

Potrošili 6 cisterni vode, a mogli su to s jednom flašom pene iz protupožarnog aparata da ugase!
(Sine ratio, 30. novembar 2022 08:16)

Pena nestaje vremenom i auto bi se ponovo samozapalio.

miki

pre 1 godinu

Bas se vodi kampanja protiv kompanije Tesla jeste da imaju mana ali ispravljaju greske prosto imas auto ko ima mogucnost moze da ga dopinjava kod kuce preko solarnog panela jeste cimanje al ce se manje biti nezavisan od naftasa…

hehe

pre 1 godinu

Zato je npr.u Nemačkoj zabranjen podzemni parking automobilima sa pogonom na TNG ili metan.
(Alex, 29. novembar 2022 12:13)
Da, ispred svakog podzemnog parkinga stoji sluzbenik koji je licenciran da otvori svaki prtljaznik, zavuce se u njega, potrazi bocu za plin ili metan, i onda dozvoli konacno vozilu ulazak u podzemnu garazu.
(Inception, 29. novembar 2022 21:14)

Verovao ti ili ne tamo negde ljudi mnogo vise postuju propise a ne da samo gledaju da nekog prevare i da moras za sve da ih prisiljavas i kontrolises. Cak i kad znaju da ih nece proveravati oni to ne rade jer veruju da propis postoji za njihovo dobro. Neverovatno znam

Inception

pre 1 godinu

Zato je npr.u Nemačkoj zabranjen podzemni parking automobilima sa pogonom na TNG ili metan.
(Alex, 29. novembar 2022 12:13)
Da, ispred svakog podzemnog parkinga stoji sluzbenik koji je licenciran da otvori svaki prtljaznik, zavuce se u njega, potrazi bocu za plin ili metan, i onda dozvoli konacno vozilu ulazak u podzemnu garazu.
(Inception, 29. novembar 2022 21:14)

Verovao ti ili ne tamo negde ljudi mnogo vise postuju propise a ne da samo gledaju da nekog prevare i da moras za sve da ih prisiljavas i kontrolises. Cak i kad znaju da ih nece proveravati oni to ne rade jer veruju da propis postoji za njihovo dobro. Neverovatno znam
(hehe, 30. novembar 2022 10:04)


Bio sam ironican u tom delu komentara koji si objavio. U drugom delu nisam. To radim da bih proverio koliko su obavesteni i osvesceni ljudi koji pisu komentare.

Gradimir

pre 1 godinu

@kimi R
Varnica može nastati i od trenja, a pod haubom SUS vozila ima puno pokretnih delova koji u kombinaciji sa isparenjima benzina, pre svega, daju uslove za paljenje. I meni se ne sviđa što EV kada se zapali nije lakše gasiv, ali su šanse za zapaljivanje daleko manje nego SUS.
Da ponovim:
"Fully electric vehicles, on the other hand, were deemed far safer than both hybirds and gas cars; they are far less likely to catch fire, with just 25.1 fires per 100,000 sales. That’s compared to 3,474 hybrid fires and 1,529 ICE fires per 100,000 sales respectively."

Link:
https://www.google.com/amp/s/insideevs.com/news/561549/study-evs-smallest-fire-risk/amp/

Dakle rizik je daleko manji nego kod SUS, pa neka svako odluči kako hoće, a postoji i osiguranje. I avioni su statistički najbezbedniji vid prevoza pa ne voli svako da leti, jer kad se slupa onda se baš slupa.

Observer

pre 1 godinu

Smisao gasenja je da se zaustavi gorenje. Ako ne mogu da ga ugase, onda neka ga puste da izgori brze do kraja, nego da ga muce i trose vodu, izlaz je i ovako isti - spaljeni lim na gomili (do neprepoznatljivosti)

Nisam odavde

pre 1 godinu

Sve je to tačno samo ovo nije elektricni požar, po svoj prilici, nego metal koji gori. Alkalni metali, kao natrijum i litijum gore na vazduhu. U Li baterijama se ne koristi čisti metal nego soli metala koje su manje zapaljive, ali ipak dovoljno zapaljive da ne mogu da se gase vodom. Postoje razni aditivi koji smanjuju zapaljivost Li baterija ali još uvek nisu u komercijalnoj upotrebi, inače ne bi dolazilo do ovakvih požara.

Sine ratio

pre 1 godinu

Te baterije su sklone samopaljenju kada se "pocepaju" i unutrašnjost baterije dođe u kontakt sa vazduhom tako da ovaj požar nema veze sa gašenjem požada na el.instalacijama.
(Sky, 29. novembar 2022 23:25)

Potrošili 6 cisterni vode, a mogli su to s jednom flašom pene iz protupožarnog aparata da ugase!

Dejan: Elektrotechnik Köln

pre 1 godinu

Elektricna Auta (Licijumske Baterije) se ne gase klasicno. Baterije (auto) se potapa u Cisternu sa vodom i ostavlja tako dok Licijum ne izgori kontrolisano-hladjeno. Drugaciji Nacin za sada ne postoji. Bitteschön.

Nuklearni mravojed

pre 1 godinu

"Predmet na kolovozu". U sta je udario kad je uspeo da pocepa pod i osteti baterije, u neku gredu, ciglu, kamencinu, sipku koja je lezala na putu... i odakle to tu?

Jarić T Živadin

pre 1 godinu

Za neupućene,elektro automobipi se gase specijalnim nezapaljivim ćebetom,ceo auto se prekrije.
To je skoro patentirano i uvedeno u proizvodnju.

rkekoke

pre 1 godinu

kase mo ja Škoda Super Be Bajo moj sapalila nikoje ni je gasijo jerse sama ugasi la jerjeto specialan avuto koi vozu samo gospoda Bajo moj.

miki

pre 1 godinu

Bas se vodi kampanja protiv kompanije Tesla jeste da imaju mana ali ispravljaju greske prosto imas auto ko ima mogucnost moze da ga dopinjava kod kuce preko solarnog panela jeste cimanje al ce se manje biti nezavisan od naftasa…

mrk

pre 1 godinu

a kad nema specijalnih nezapaljivih cebeta onda jednostavno pustis da izgori?
(konjo, 29. novembar 2022 10:40)

ah vi prepametni. kad je krenula ta vasa vecna ljubav od benzina da se razvija po svetu, jer bilo pumpi na svakom koraku? su vatrogasci dosli odmah ili su konji vukli tu cisternu 2 sata do pozara?
manite se patetike i takvih odgovora, svaka tranzicija je teska. sve ce se to srediti kao sto se sredilo i za ICE vozila

Bljuzgo Drpović

pre 1 godinu

Za neupućene,elektro automobipi se gase specijalnim nezapaljivim ćebetom,ceo auto se prekrije.
To je skoro patentirano i uvedeno u proizvodnju.
(Jarić T Živadin, 28. novembar 2022 23:28)

Šta oće ovaj Jarić i Čutura.

Gradimir

pre 1 godinu

Kad se zapali EV, to je vest, iako su putnici regularno izašli. I u samom tekstu lepo piše da je verovatnoća paljenja mnogo manja nego kod benzinaca. Već sam ostavljao ovde neki link o istraživanju američkih osiguravajućih kuća gde su zaključili da je verovatnoća da se EV zapali višestruko manja nego benzinaca, koji se inače više nego dvostruko teže zapale od hibrida. Zdrava logika kaže da se od SUS vozila dizeli najteže pale, jer isparenja nisu zapaljiva kao benzinska.

Sine ratio

pre 1 godinu

Te baterije su sklone samopaljenju kada se "pocepaju" i unutrašnjost baterije dođe u kontakt sa vazduhom tako da ovaj požar nema veze sa gašenjem požada na el.instalacijama.
(Sky, 29. novembar 2022 23:25)

Potrošili 6 cisterni vode, a mogli su to s jednom flašom pene iz protupožarnog aparata da ugase!

Alex

pre 1 godinu

Zamisli da se zapali u TC Usce, u podzemnoj garazi.
(Kobaja Grande, 29. novembar 2022 10:23

Zato je npr.u Nemačkoj zabranjen podzemni parking automobilima sa pogonom na TNG ili metan.

Vrana

pre 1 godinu

Pa te vatrogasce bi sve otpustio jer oni nemaju pojma. Da ne ponavljam ovde je imalo dovoljno pametnih ljudi koji su rekli kako se ta vrsta pozara gasi. I drago mi je da vidim da ljudi znaju kako se gase pozari izazvani el. Kratkim spojem.

Moram da kažem

pre 1 godinu

I šta su spasili kada su ga ugasili?
Bora je svojevremeno imao EPP poruke tipa: "Jedite ka*** paštete čik ako smete".
Vozite Teslom kuče ili dete, čik ako smete...
Zbog supruge i tašte, trk u salon, zbog životne odštete.

Brzi

pre 1 godinu

Zapaljeni električni uredjaj gasiti vodom???

Nikola Tesla se rodio,ziveo, radio i umro pre 80 godina. Posle njega jos gomila naučnika.
Sve dzaba. Čovečanstvo nije odmaklo dalje od logorske vatre i kofe sa vodom.

Milan

pre 1 godinu

Molim da ostavite brojeve telefona za kontakt, u slučaju da se sledeća Tesla zapali, kako bi vatrogasci pravovremeno mogli da dobiju informacije o načinu gašenja požara.

Tannhauser

pre 1 godinu

Kad je jedini alat koji znaš da koristiš čekić onda ti svaki problem izgleda kao ekser.
Sreća da ih nisu zvali da gase gasovod ili rezervoar za naftu, i dan danas bi polivali...

Džoni

pre 1 godinu

Ovakav požar se gasi ili prahom ili penom, pošto je verovatno do dolaska vatrogasaca bilo kasno za prah(mada postoje navalna vozila sa velikim rezervoarima praha) onda se ovakav požar gasi penom. Ako su potrošili 45 000l vode onda je to pene toliko da su mogli da prekriju par hektara auto puta, a ne jedan automobil? A, ako su gasili samo vodom onda te baterije verovatno nisu mogli ni da ugase uopšte jer se "struja" ne gasi vodom?

konjo

pre 1 godinu

Za neupućene,elektro automobipi se gase specijalnim nezapaljivim ćebetom,ceo auto se prekrije.
To je skoro patentirano i uvedeno u proizvodnju.
(Jarić T Živadin, 28. novembar 2022 23:28)

a kad nema specijalnih nezapaljivih cebeta onda jednostavno pustis da izgori?

Bumbar

pre 1 godinu

Lako je moguće da ni vatrogasci nisu znali kakav automobil i vrsta požara je u pitanju. Cena tranzicije, danak neiskustvu i navikama. Ne verujem da su baš toliki diletanti da požar električnih instalacija gase vodom. Još uvek niko pod "automobil" ne podrazumeva ove na baterijski pogon. Da je bio vodonični, automobil bi stigao do vatrogasne stanice, bar neki deo.

Gradimir

pre 1 godinu

@kimi R
Varnica može nastati i od trenja, a pod haubom SUS vozila ima puno pokretnih delova koji u kombinaciji sa isparenjima benzina, pre svega, daju uslove za paljenje. I meni se ne sviđa što EV kada se zapali nije lakše gasiv, ali su šanse za zapaljivanje daleko manje nego SUS.
Da ponovim:
"Fully electric vehicles, on the other hand, were deemed far safer than both hybirds and gas cars; they are far less likely to catch fire, with just 25.1 fires per 100,000 sales. That’s compared to 3,474 hybrid fires and 1,529 ICE fires per 100,000 sales respectively."

Link:
https://www.google.com/amp/s/insideevs.com/news/561549/study-evs-smallest-fire-risk/amp/

Dakle rizik je daleko manji nego kod SUS, pa neka svako odluči kako hoće, a postoji i osiguranje. I avioni su statistički najbezbedniji vid prevoza pa ne voli svako da leti, jer kad se slupa onda se baš slupa.

hehe

pre 1 godinu

Zato je npr.u Nemačkoj zabranjen podzemni parking automobilima sa pogonom na TNG ili metan.
(Alex, 29. novembar 2022 12:13)
Da, ispred svakog podzemnog parkinga stoji sluzbenik koji je licenciran da otvori svaki prtljaznik, zavuce se u njega, potrazi bocu za plin ili metan, i onda dozvoli konacno vozilu ulazak u podzemnu garazu.
(Inception, 29. novembar 2022 21:14)

Verovao ti ili ne tamo negde ljudi mnogo vise postuju propise a ne da samo gledaju da nekog prevare i da moras za sve da ih prisiljavas i kontrolises. Cak i kad znaju da ih nece proveravati oni to ne rade jer veruju da propis postoji za njihovo dobro. Neverovatno znam

dečko sa asflata

pre 1 godinu

Gašenjem vodom su prouzrokovali još veću vatru, jedno od alternativnih rešenja je definitivno pesak, kao i na pumpama, sa idejom da se smanji dotok kiseonika

DC

pre 1 godinu

Vatrogasci bi trebalo da znaju da se zapaljeni elektricni uredjaji ne polivaju vodom.

Inace, mom rodjaku je svojevremeno izgoreo Citroen na autoputu. Samo je jedna felna mogla da se prepozna. I to u roku od 15 minuta, sve je bilo gotovo pre nego sto su vatrogsci uopste izasli na lokaciju.

s mile

pre 1 godinu

elektro instalacije, elektro automobili se NE gase Vodom. To odlicno znaju svi koji su prosli obuku za ZOP. Pena, prah, i ostala sredstva su za elektro pozare.

Dejan: Elektrotechnik Köln

pre 1 godinu

Elektricna Auta (Licijumske Baterije) se ne gase klasicno. Baterije (auto) se potapa u Cisternu sa vodom i ostavlja tako dok Licijum ne izgori kontrolisano-hladjeno. Drugaciji Nacin za sada ne postoji. Bitteschön.

H. P.

pre 1 godinu

Idealno vozilo za terorizam, gde god ga parkiraš , potencijalna bomba , plus ako je masivan parking , tržni centar, stadion, struju ima , samo prikačiš malo plastike, kad grune niko živ to neće moći da ugasi, godinama, jedna sačekuša ima pobije pola grada., ovo što je u Ukrajini sad ima da izgleda ko igračka.

Milos

pre 1 godinu

Neko mi je pricao skoro da dal u Nemackoj kad dobiju poziv da se zapalio elektricni auto ide sprecijalni kamion. I ceo auto koji gori potope u neku gel ili tecnost bem li ga u kontejneru. A citao sam i za cebe

Mikica

pre 1 godinu

Nisu ga oni ugasili ni sa tih 45 tona vode, nego je izgoreo do kraja.
Najpametnije je i ne pokušavati gasiti EV.
Obezbediš okolinu i pustiš da izgori do kraja.

Inception

pre 1 godinu

Zamisli da se zapali u TC Usce, u podzemnoj garazi.
(Kobaja Grande, 29. novembar 2022 10:23

Zato je npr.u Nemačkoj zabranjen podzemni parking automobilima sa pogonom na TNG ili metan.
(Alex, 29. novembar 2022 12:13)


Da, ispred svakog podzemnog parkinga stoji sluzbenik koji je licenciran da otvori svaki prtljaznik, zavuce se u njega, potrazi bocu za plin ili metan, i onda dozvoli konacno vozilu ulazak u podzemnu garazu.

Samo da te obavestim, cak i da se vozilo na TNG ili metan zapali, sigurnosni ventil na rezervoaru mora da odradi svoj posao i da kroz njega ide kontrolisani plamen do potpunog praznjenja rezervoara. Naravno, ne postoji apsolutno nikakva opasnost od eksplozije, osim ukoliko vozilo nije ucestvovalo u posebno brutalnom sudaru (nesto poput sudara za vozom ili slicno).

Kolektivno ludilo. I ljudi ti cak daju pluseve.

Inception

pre 1 godinu

Kad se zapali EV, to je vest, iako su putnici regularno izašli. I u samom tekstu lepo piše da je verovatnoća paljenja mnogo manja nego kod benzinaca. Već sam ostavljao ovde neki link o istraživanju američkih osiguravajućih kuća gde su zaključili da je verovatnoća da se EV zapali višestruko manja nego benzinaca, koji se inače više nego dvostruko teže zapale od hibrida. Zdrava logika kaže da se od SUS vozila dizeli najteže pale, jer isparenja nisu zapaljiva kao benzinska.
(Gradimir, 29. novembar 2022 14:45)


I svaki put kada vi prokomentarisete to kao "cinjenicu", ja cu da vam kazem da kod benzinca imate realnu sansu da ugasite vozilo pre nego sto se napravi neka ozbiljnija steta, a kod EV mozete samo da sedite i placete.

P.S. Ne pali se benzinac kao na filmovima, valjda to znate. I tu isto imate vise nego realnu sansu da izadjete iz vozila, osima ako niste bili u udesu.

Zacvo

pre 1 godinu

"Električni automobili su manje skloni samozapaljenju od benzinaca"

- Apsolutno netačno. Može se lako naći statistika koja pokazuje da je mnogo veći broj samozapaljenja kod električnih nego kod klasičnih automobila i to višestruko, naravno u odnosu na ukupan broj jednih i drugih u saobraćaju.
Uostalom, iz teksta se vidi da se tesla zapalila nakon kontakta sa nekim predmetom na kolovozu. E pa sad vi vidite da li bi se klasični automobil zapalio u toj situaciji

Los Angeles

pre 1 godinu

Komentari su dokaz tehnološke izolovanosti od sveta. Nikakva voda, prah, CO2 ne pomažu. Jednom kad se zapali zbog “thermal runaway” efekta, ne može da se ugasi jer se ponovo samozapali. Jedini način je da se trenutno cela masa litijuma ohladi ispod temperature kada počinje efekat, a to je često nemoguće jer u dodiru sa vodom se stvara vodonik gas koji se odmah pali usled toplote i varnica od jednom već započete reakcije. Zato i imate vesti o vatrogascima koji troše i po desetine hiljada litara vode da bi ugušili bateriju tj ohladili je ispod temperature samozapaljenja iako već gori. Inače je savet ako se zapali ovakva baterija da se pusti da izgori, tj da se mesto obezbedi i ne dira dok se litijum ne istroši. Postoje i specijalni prekrivači kojima se baterija prekrije da može bezbedno da izgori ispod i po pola sata i više. Autoradionice, i slični objekti koji rade sa ovakvim vozilima (viljuškari često imaju te baterije) imaju često te prekrivače spremne.

kimi R

pre 1 godinu

@Gradimir
SuS vozila se pale zbog struje,a ne sama od sebe.Glavni uzročnik svakog požara je neka varnica,koju gle čuda izaziva struja.

Sky

pre 1 godinu

Pa te vatrogasce bi sve otpustio jer oni nemaju pojma. Da ne ponavljam ovde je imalo dovoljno pametnih ljudi koji su rekli kako se ta vrsta pozara gasi. I drago mi je da vidim da ljudi znaju kako se gase pozari izazvani el. Kratkim spojem.
(Vrana, 29. novembar 2022 20:06)

Te baterije su sklone samopaljenju kada se "pocepaju" i unutrašnjost baterije dođe u kontakt sa vazduhom tako da ovaj požar nema veze sa gašenjem požada na el.instalacijama.

Rđa

pre 1 godinu

Ako nemaš ko svabe tralala kamion sa specijalnom punom u koji ubace čep auto preko krana na kamionu, onda nemojte dzabe vodu da trošite.

Nenad

pre 1 godinu

Ovi nije požar električne instalacije, nego hemijskih sredstava. Ne gori tako burno iznova zbog struje, nego zbog lako zapaljivog materijala.

Inception

pre 1 godinu

Te baterije su sklone samopaljenju kada se "pocepaju" i unutrašnjost baterije dođe u kontakt sa vazduhom tako da ovaj požar nema veze sa gašenjem požada na el.instalacijama.
(Sky, 29. novembar 2022 23:25)

Potrošili 6 cisterni vode, a mogli su to s jednom flašom pene iz protupožarnog aparata da ugase!
(Sine ratio, 30. novembar 2022 08:16)


Da li stvarno mislis da u 6 vatrogasnih kamiona nisu imali jedan PP aparat?

Nisam odavde

pre 1 godinu

Sve je to tačno samo ovo nije elektricni požar, po svoj prilici, nego metal koji gori. Alkalni metali, kao natrijum i litijum gore na vazduhu. U Li baterijama se ne koristi čisti metal nego soli metala koje su manje zapaljive, ali ipak dovoljno zapaljive da ne mogu da se gase vodom. Postoje razni aditivi koji smanjuju zapaljivost Li baterija ali još uvek nisu u komercijalnoj upotrebi, inače ne bi dolazilo do ovakvih požara.

Sky

pre 1 godinu

Te baterije su sklone samopaljenju kada se "pocepaju" i unutrašnjost baterije dođe u kontakt sa vazduhom tako da ovaj požar nema veze sa gašenjem požada na el.instalacijama.
(Sky, 29. novembar 2022 23:25)

Potrošili 6 cisterni vode, a mogli su to s jednom flašom pene iz protupožarnog aparata da ugase!
(Sine ratio, 30. novembar 2022 08:16)

Pena nestaje vremenom i auto bi se ponovo samozapalio.

Inception

pre 1 godinu

Zato je npr.u Nemačkoj zabranjen podzemni parking automobilima sa pogonom na TNG ili metan.
(Alex, 29. novembar 2022 12:13)
Da, ispred svakog podzemnog parkinga stoji sluzbenik koji je licenciran da otvori svaki prtljaznik, zavuce se u njega, potrazi bocu za plin ili metan, i onda dozvoli konacno vozilu ulazak u podzemnu garazu.
(Inception, 29. novembar 2022 21:14)

Verovao ti ili ne tamo negde ljudi mnogo vise postuju propise a ne da samo gledaju da nekog prevare i da moras za sve da ih prisiljavas i kontrolises. Cak i kad znaju da ih nece proveravati oni to ne rade jer veruju da propis postoji za njihovo dobro. Neverovatno znam
(hehe, 30. novembar 2022 10:04)


Bio sam ironican u tom delu komentara koji si objavio. U drugom delu nisam. To radim da bih proverio koliko su obavesteni i osvesceni ljudi koji pisu komentare.

Observer

pre 1 godinu

Smisao gasenja je da se zaustavi gorenje. Ako ne mogu da ga ugase, onda neka ga puste da izgori brze do kraja, nego da ga muce i trose vodu, izlaz je i ovako isti - spaljeni lim na gomili (do neprepoznatljivosti)

Nuklearni mravojed

pre 1 godinu

"Predmet na kolovozu". U sta je udario kad je uspeo da pocepa pod i osteti baterije, u neku gredu, ciglu, kamencinu, sipku koja je lezala na putu... i odakle to tu?