bane
pre 4 godine
Ovo pokazivati kamiondzijama svakoga dana.
Subota, 27.07.2019.
11:00
Izvor: B92
pre 4 godine
Ovo pokazivati kamiondzijama svakoga dana.
pre 4 godine
E pa zato treba drzati rastojanje. U slucaju zastoja imas vremena da se zaustavis mozda i 50m od poslednjeg vozila. Upalis sva cetiri i ubacis u prvu. Kada vidis da dolazi vozilo iza tebe, polako vec kreces napred i budes spreman da mu bezis tih dragocenih 50m dok on ne uspe da ukoci.
pre 4 godine
U koloni iza kamiona ili autobusa nikad se ne zaustavljate ovako nego pod uglom, ovo je narocito pozeljno nocu i dok sam vozio po Vojvodini gde rampa zna da napravi kolonu u sred njiva nocu, ovo su me stariji vozaci ucili da je obavezno. U slucaju udara zavrsite u jarku posto zakrenete i tockove ka desno tako da i ako kamion ne vidi kolonu samo nagura automobile u jarak i sanse da prezivite u znacajno bolje. Isti je slucaj i zimi posto led zna da iznenadi. Ako vozite putem Pancevo - Vrsac znate kako izgleda pruzni prelaz u sred njive.
pre 4 godine
(djidjigovedina, 28. jul 2019 13:31)
Kamionu od 12t treba 40-50m za 80-0km/h. Sleperima do 60m. Slobodno potrazi rezultate testova, nema potrebe za misljenjem, verovanjem i pretpostavkama.
pre 4 godine
Пре пар месеци не претекао аутобус на путу Краљево-Крагујевац са 110-120 на сат.
Истог дана сам зауставио кола да би ме промашио шлепер који је „зајахао" средњу линију.
Пре пар година аутобус возио 81 код Сајма где је дозвољено 50.
И као шлаг - Беч, пешачки прелаз, зелено за пешаке, возач приче на мобилном и скреће, није ме видео док га нисам сачекао...
Шта ли ће сви они који возе као ... да раде кад се превоз аутоматизује, а хоће у следећих 10-15 година.
pre 4 godine
@ariel atom
stvarno ne znam zašto bi neko uopšte doplatio nešto što dolazi u standardnoj opremi (osim zadnjih bočnih jastuka), ali verujem da to ispada veliki problem u mozgu jedne kokoške.
u svakom slučaju, ni 2 ni 22 jastuka ne pomaže u ovoj situaciji, to je sasvim očigledno.
(zombi apokalipsa, 28. jul 2019 12:52)
Za poslednju rečenicu možemo da se složimo.
Za deo pre toga bih uputio na jezički sadržaj zvaničnog cenovnika opcionala - "PE4" - "Vazdušne ZAVESE i BOČNI airbag-ovi napred i pozadi".
U pisanje tog cenovnika naš uvoznik je uložio trud stručnih i pismenih ljudi, svaka reč je tamo (valjda?) sa razlogom i nije red da to omalovažavamo ... Ili ti imaš neko drugačije razumevanje ?
pre 4 godine
@sale..jedne od najboljih kocionih sistema radi porse i ni jedan on njihovih modela se ne zaustavlja za manje od 32-33 metra cak sa karbon keramikom i to pri idealnim uslovima testiranja..dakle..oprana osusena cesta na njihovim test poligonima sa besprekornim slojem asfalta! ,kao sto napisan obicni putnicki automobili su od 36 -40 metara ,malo se edukuj pa onda pisi !ovom kamionu treba 80 metara da se zaustavi..masa x brzina= put
pre 4 godine
naravno da ne treba izazivati sudbinu, al' kad dodje tvoje vreme nadje se i nacin;)
pre 4 godine
@mr.wolf
Dao sam ti plus jer si duhovit. Ovo sto sam napisao iza i ispred koga ne volim da vozim nije sveto pismo i ne znaci da se po automatizmu i na silu izvlacim iz takvih situacija, ali ne volim zbog losih iskustava i sklonim se ako mogu. Zbog posla sam 80% voznje u gradu i na magistralnim putevima, a auto put koristim par puta godisnje, uglavnom za putovanje na odmor. Imam i za tu vrstu voznje neke savete, ali drugi put. Imam dozvolu duze nego sto vecina vas zivi pod ovim nebom, promenio sam dosta auta, vozio motore, kombije i kamione (imam A,B,C kategoriju) Vozio od Svedske do azijskog dela Istambula i nikad nisam imao udes, osim par sitnih cesanja u gradskom saobracaju. Zato drugarski i krajnje dobronamerno navodim situacije koje mogu da vam iskomplikuju zivot. Ja znam da je u drustvu popularniji i zabavniji lokalni narko diler nego neki decko sa fizike ili medicine, iako onaj prvi moze da vam pretvori zivot u pakao. Tako i ovde dosta minusa dobijaju ljudi sa iskustvom koji samo zele da podele svoja zapazanja i pomognu da se zlo ne dogodi.
pre 4 godine
@ariel atom
stvarno ne znam zašto bi neko uopšte doplatio nešto što dolazi u standardnoj opremi (osim zadnjih bočnih jastuka), ali verujem da to ispada veliki problem u mozgu jedne kokoške.
u svakom slučaju, ni 2 ni 22 jastuka ne pomaže u ovoj situaciji, to je sasvim očigledno.
pre 4 godine
1- Šteta zavisi od energije kojom je počinjena, a ona od mase i KVADRATA brzine. Npr. auto od 1t, s brzinom od 100kmh pravi veću štetu od kamiona od 20t s brzinom od 25kmh.
2- Sila, koju neki ovde navode zbog procene štete, zavisi od mase i USPORENJA koje se dešava prilikom gužvanja. Zato se auti prave spreda i od pozadi mekani, da bi se gužvali i sačuvali kabinu s putnicima, koja se pravi što čvršća.
- Sudar dva vozila proizvodi istu štetu kao udar u nepokretnu prepreku. Pošto se oba gužvaju istovremeno.
pre 4 godine
@Владимир
ta "plastika i polikarbonati" o kojima ti pricas, su tu da apsorbuju udarac, a ne da ti ocuvaju auto. Sila se onda prenosi na automobil, umesto na putnike ...a ti brines za automobil. Zato i jesu danasnji automobili meksi sa svih strana, i jedino te ojacanje na stubovima karoserije i sam motor stiti donekle, ali u ovakvim situacijama zastite nema ..
pre 4 godine
m1*v1=m2*v2 u praksi :(
pre 4 godine
Veoma pazim iza koga vozim i ko mi je za petama. Ne volim da vozim iza kamiona, niti pored njih jer znaju da su mocni, cesto su premoreni i ne gledaju previse. Ne volim da idem ni iza kombija jer ne vidim put i oslanjam se na njegove reakcije i signale, pa ih odmah preticem. Takodje ne volim kad je ispred mene neki veoma skup auto. Ne daj boze da se zakucam, sta znam ko je vlasnik. Znam coveka iz Surcina koji je udario auto na raskrsnici, a imao je prednost. Na njegovu zalos, unutra je bio neki surcinski mafijas koji mu je rekao da mu za nedelju dana donese 5000 evra, a posle toga ide kamata. Isao u policiju, raspitivao se kod zestokih momaka da vidi sta da radi i na kraju pozajmio pare, odneo tipu i vracao kredit dve godine. Ne volim ni kada je iza mene kamion, odmah gledam da se udaljim i sklonim. Posle ovog snimka cu paziti jos vise. Zato uvek drzite odstojanje da mozete da bezite levo ili desno, a takodje gledajte u retrovizor kad god kocite pred raskrsnicom. Bolje je da prodjete na zuto ili pocetak crvenog, ako vidite da se auto iza vas zaleteo i da nece moci da ukoci.
(kole, 27. jul 2019 17:57)
U sustini najvise volis da nema nikog na putu... autoputu.... najsigurnije ?
pre 4 godine
Ne postoji sigurna zastita... ali treba uvesti pravilo da auto NE SME DA se krece izmedju 2 slepera(kamiona-autobusa) kao i da kamioni ne smeju da voze iza auta ako je ispred auta drugi kamion ili autobus! Na autoputevima strogo zabraniti da se kamioni krecu preticajnom trakom(skroz leva) Ja svima na na obuci govorim da nikada ali NIKADA ne ulaze u sendvic izmedju 2 teska vozila! BOZACE KAMIONA strozije kontrolisati i povecati kazne desetostruko za sve prekrsaje! Proveravati na umor i droge,alkohol.
pre 4 godine
(putar, 27. jul 2019 12:01)
na mostu se neprestize
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (srecko, 27. jul 2019 12:31)
Samo u Srbiji, u svetu je uglavnom dozvoljeno preticanje na mosticima i mostovima.
I ako ti sleper odjednom naidje u susret, od kola i vozaca ostanu samo dugmici....
jer se ovo na videu desi pri brzini od 40kmh a ti obilazis na 90kmh i u tebe udari sleper koji vozi 80kmh. to je 170kmh. I to u slucaju da te ne potkaci onaj sto ga pretices. Mada to ni ne igra ulugu sem sto ce brze da pociste sa metlom ono sto ostane.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Stavros, 27. jul 2019 13:37)
Ovo nije tacno, brzine pri sudaru se ne sabiraju. Sila, steta, se podeli na oba vozila, s tim sto je u ovakvoj situaciji vozac automobila u znatno nepovoljnijem polozaju.
Inace, posle ovog snimka, kad vidim vozace kamioan kako se lepe za auto ispred, nije mi ni malo sve jedno. U Nemackoj su jezive kazne za nedrzanje odstojanja, posebno za vozace autobusa i kamiona.
pre 4 godine
(zombi apokalipsa, 27. jul 2019 13:41)
"čudi me da se moron i njegovih 20-29 nikova još uvek nisu javili, da nam objasne kako je ustvari problem u tome što ova škoda nije imala vazdušne zavese."
Ovaj put moram sa Tobom da se složim. Ovde bi isto prošle i škoda za tržište Slovenije i Srbije ... Ne bi pomoglo kada bi sprskoj Scali doplato za opcional pod šifrom "PE4", sa opisom "Vazdušne zavese i bočni airbag-ovi napred i pozadi".
pre 4 godine
Tunel Ledenik, imate snimku na youtube. Poginulo 4 ljudi u autu( 2 majke i 2 djece). Vozac dobio osam i pol godina, razlog tipkanje sms poruke na mobitelu.
pre 4 godine
Moje dete je nabubalo formulu mv2/2 i predstavu nema šta je to. Ima 5 iz fizike, tuga. Onda poraste i razmišlja ovako.
(Zoran, 27. jul 2019 15:46)
Biće da si ti tako učio, bez razumevanja. Ubrzanje ne proizvodi dejstvo nego sila, ubrzanje je "statistička" posledica tog dejstva sile, a nikada uzrok. Čak i onda kada zanemarimo da li se vektori sila poklapaju (a ne bismo smeli jer je sila uvek vektorski određena).
U ovom slučaju je jedino od značaja sila kojom kamion deluje na Oktaviju, a ona se može znati precizno samo formulom m v^2 / 2
Veštaci nakon nezgode takve vrste uglavnom ne znaju brzinu, pa je određuju retroaktivno preko neophodne sile, preko oštećenja na Oktaviji, ali i oba kamiona. Opet, ne preko (negativnog) ubrzanja koje je posledica takvog zaustavljanja, ili pogotovo ubrzanja kamiona do tih 43 km/h, u ovom slučaju i potpuno irelevantnog jer se brzine znaju.
Ako već nisi u 7. razredu, zapamti sada: statističke veličine ne uzrokuju dejstvo nego su posledica dejstva (uglavnom sile, ali i bilo kog drugog fizičkog faktora). Statistika pripada matematici, a matematika nikada nikoga nije ubila. Fizika, svaki dan.
pre 4 godine
@ kako da ne
Drug, svakako hvala na podacima.
Medjutim, ja pitam za limitere brzine, ne za ogranicenja po kategorijama
Dakle, govorim o fabrickoj blokadi sa kojom autobusi i kamioni stizu iz fabrike i koju niko ne dira u garantnom roku, a vecina ih skine kad isti istekne (i onda te na autoputu prodje kamion ili bus sa 120 km/h)
Pa ako bi mogao neki profi vozac da napise info, bio bih zahvalan
pre 4 godine
Tih 4o metara koliko kolima treba da stanu sa 100 km/h na nulu je put kočenja.Pre toga,od trenutka kada oko vidi prepreku,pošalje insformaciju mozgu, mozak je obradi pa pošalje nozi, noga pritisne papučicu kočnice, kočno ulje pritisne pločice na diskove, prođe barem još toliko,a često i dba puta toliko. Tako da ukupni zaustavni put iznosi stotinak metara.
pre 4 godine
Ja sam gledao u retrovizoru kako mi sa 40-50 km/h prilazi kamion dok čekam prostor za isključenje na levo. Vozač iz suprotnog smera je takođe bio svestan šta će se desiti i video je da nemam gde. Pustio sam kočnicu, stisnuo volan i naslonio se. Srećom, nije me bacio na vozilo koje je dolazilo u susret i osim oštećenja na zadnjem delu Punta, nije bilo drugih posledica. Čak i putnički auto treba posmatrati kao potencijalno oružje. Probajte da se oduprete osobi prosečne težine kada se zatrči u vas, a to je samo 10-20 km/h. Auto je 20 puta teži, lagano će vas odneti, i da samo mili. Pazite i na sebe, a i na druge.
pre 4 godine
@bdj
Kamioni na 90 imaju ogranicenje. Ima i onih do 80, 85. Valjda cisterne ne mogu preko 80. Ako vidis kamion koji ide 95, 100 u Evropi znaj da ima nesto sto nije dozvoljeno, to se moze videti na Balkanu, istoku Evrope.
pre 4 godine
Па како да не буду смењени аутомобили кад су сад прављени од полокарбоната и разне пластике! Пластични браници, крила, чак пластични и везни лимови... Све је ту јасно. Слажем се ударац камиона је свакако страшан, али пластика је ипак пластика.
pre 4 godine
@ Jes, No
Ako se ne varam, kamioni su limitirani na 103 km/h a autobusi na 105 km/h... Tako mi podatak neki stoji u glavi, nemam pojma odakle. Ako bi mogao neki profesionalni vozac da pomogne sa tačnom informacijom, bilo bi lepo.
Mislim da nisu na 80 km/h jer jos ni jednog na autoputu (svaki dan vozim) vne videh da tako vozi, to bi bilo vrlo nebezbedno
pre 4 godine
Koji to ludaci su pristali da budu u skodi da bih se izvrsio ovakav test nadam se samo da nije u pitanju neka porodica jel sa snimka deluje da su ljudi iz skode doziveli teze povrede bez obzira koliko je ovaj test trebao da bude siguran
(Volina, 27. jul 2019 13:56)
Bože,molim te budi precizan s tom ciglom.
pre 4 godine
NIKOLA
Bravo Nikola, ljudi toga uopšte nisu svesni, voze izmedju kamiona, ne gledaju u retrovizor i prosto se, misleći da su bezbedni na 110 km/h namestaju na nešto ovako stravično...
Pre neku godinu vraćajući se iz Splita na ulazu u tunel Sveti rok, tako su stradale dve žene i dvoje dece, kada su vozile desnom stranom iza kamiona, da bi na njih, na samom ulazu, velikom brzinom naleteo šleper... Bilo je upravo ovako kao na ovom videu... ŠTRAŠNO!
pre 4 godine
Mirko, piše da mu treba sa 80km/h da se zaustavi za 41m, a automobilima se meri sa 100km/h. I to je nešto manje od 40m.
(Dejan, 27. jul 2019 14:07)
Zato sto je najveca dozvoljena brzina na kanionu 80 km/h na koliko su i limitirani.Prosto zato ...
pre 4 godine
znamo i šta babić može da uradi
pre 4 godine
Veoma pazim iza koga vozim i ko mi je za petama. Ne volim da vozim iza kamiona, niti pored njih jer znaju da su mocni, cesto su premoreni i ne gledaju previse. Ne volim da idem ni iza kombija jer ne vidim put i oslanjam se na njegove reakcije i signale, pa ih odmah preticem. Takodje ne volim kad je ispred mene neki veoma skup auto. Ne daj boze da se zakucam, sta znam ko je vlasnik. Znam coveka iz Surcina koji je udario auto na raskrsnici, a imao je prednost. Na njegovu zalos, unutra je bio neki surcinski mafijas koji mu je rekao da mu za nedelju dana donese 5000 evra, a posle toga ide kamata. Isao u policiju, raspitivao se kod zestokih momaka da vidi sta da radi i na kraju pozajmio pare, odneo tipu i vracao kredit dve godine. Ne volim ni kada je iza mene kamion, odmah gledam da se udaljim i sklonim. Posle ovog snimka cu paziti jos vise. Zato uvek drzite odstojanje da mozete da bezite levo ili desno, a takodje gledajte u retrovizor kad god kocite pred raskrsnicom. Bolje je da prodjete na zuto ili pocetak crvenog, ako vidite da se auto iza vas zaleteo i da nece moci da ukoci.
pre 4 godine
@(Volina, 27. jul 2019 13:56)
E baš si nadimak...
pre 4 godine
A kabina volvoa skoro neostecena
pre 4 godine
Vrlo stresno za vozače koji vole sigurnu i laganu vožnju i ne usudjuju se da pretiču na magistrali čak i na autu putu,misliš siguran si koloni
ca,laganica a ali kad te kamionska sila zgnječi ili napravi lančani.
pre 4 godine
Ja prosto moram da prokomentarišem neke komentare. Prosečan komentator ne razume pojam kinetičke energije. Uči se u 7. razredu osnovne. Učilo se u moje vreme a evo i moje dete učilo pre par meseci. Školstvo nam je katastrofa. Moje dete je nabubalo formulu mv2/2 i predstavu nema šta je to. Ima 5 iz fizike, tuga. Onda poraste i razmišlja ovako.
pre 4 godine
Ima li šta da je ostalo od škodinih delova, nedostaje mi ponešto...?
pre 4 godine
Koji to ludaci su pristali da budu u skodi da bih se izvrsio ovakav test nadam se samo da nije u pitanju neka porodica jel sa snimka deluje da su ljudi iz skode doziveli teze povrede bez obzira koliko je ovaj test trebao da bude siguran
(Volina, 27. jul 2019 13:56)
no worry, ovo je samo film;)
pre 4 godine
Za one koji misle da je SUV resenje ili da su njegove deformacione zone cudotvorne ili njegovi gabariti svemoguci, na to mogu da zaborave. Debljina lima je takodje kao papir. Isto bi prosli kao i ova Skoda. Slicno bi prosao i da je sleper naleteo na sleper.
Jedino resenje je sinobus ili ten(a)k, nazalost oni se ne krecu tim putevima.
Kada stariji kamion bez sistema za predvidjanje sudara naleti na vozilo ispred, ostaje samo sudbina, cak i da je autobus ispred.
pre 4 godine
Mirko Kojotovski, 27. jul 2019 13:17) sta lupas?! Koji se to kamion brze zaustavlja od sportskog automobila. Msm, jedino ako udari u betonsku prepreku
pre 4 godine
Jezivo!
pre 4 godine
Od sad samo sleperom na more.
pre 4 godine
Ne razumem zasto kamioni kao obaveznu opremu nemaju sustem sorecavanja sudara odnosno kocenja kad se uoci prepreka. To ne treba da bude opcija vec obavezna oprema.
(masinista, 27. jul 2019 12:51)... zato sto u njemu sedi profesionalac a drugo, kod kamiona pogotovo pod opterecenjem, kocenje nije tako jednostavno kao na putnickom autu. Ali se slazem da bi trebalo malo uloziti u razvoj sigurnosnih sistema. A ovaj test mozda jeste 43 km ali bez ikakvog kocenja ni posle kontakta.
pre 4 godine
Vozim sleper u nemackoj, ovakvih stvari sam se nagledao, osnovna stvar a posebno na opterecenum putevim tipa nemacke gde bukvalno ima vise slepera od put. vozila i opet kazem prva i osnovna stvar je ODSTOJANJE
pre 4 godine
Naravoucenije, uvek obidjite kamion ispred sebe cak i na punoj liniji ukoliko se nalazite izmedju dva teretna vozila.
(Aca, 27. jul 2019 12:23)... pa ne, nego prvo napravite razmak kako bi se dva teretnjaka razdvojila i napravila vam vise mesta, onda gledajte znakove desno koji sugerisu na dozvoljeno preticanje i tada se primaknite teretnjaku ispred i u preticanje ako postoje uslovi.
pre 4 godine
Mirko, piše da mu treba sa 80km/h da se zaustavi za 41m, a automobilima se meri sa 100km/h. I to je nešto manje od 40m.
pre 4 godine
Najvise mrzim kad na autoputu ispred mene iskoci kamion u brzu trku preticuci sporiji kamion ispred sebe. Da li je njima jasno da nije tako lako prikociti sa 130 na 90, pogotovo ako imate vozila iza sebe koja takodje idu brzinom od 130 ili preko toga.
Mnogo nesavesnih kamiondzija ima na nasim putevima.
pre 4 godine
(putar, 27. jul 2019 12:01)
I iskusan je nekad bio neiskusan zar ne !?
Niko se nije rodio naucen.!
pre 4 godine
Koji to ludaci su pristali da budu u skodi da bih se izvrsio ovakav test nadam se samo da nije u pitanju neka porodica jel sa snimka deluje da su ljudi iz skode doziveli teze povrede bez obzira koliko je ovaj test trebao da bude siguran
pre 4 godine
nije ovde bitna samo brzina vec i masa
pre 4 godine
Ostaje mu da skrene udesno, Skodi ili kamionu.
(Coast to Coast, 27. jul 2019 12:52)
Ako je put magistralni i ima ogradu, ne ostaje.
pre 4 godine
Nemojte nikad da se ubacujete ispred kamiona koji koči, npr. na naplatnoj rampi.
pre 4 godine
Naravoucenije, uvek obidjite kamion
ispred sebe cak i na punoj liniji ukoliko se nalazite izmedju dva teretna vozila.
(Aca, 27. jul 2019 12:23)
Obilaze se samo vozila ili prepreke na putu koje stoje. Dakle, ako se vozilo ispred tebe krece onda se ono pretice a ne obilazi.
pre 4 godine
Ako sam dobro ispratio snimak, ovde je problem sto je kamion iza podvukao Skodu pod kamion ispred. Takodje, prikolica ispred mi ne deluje kao Euro prikolica iza koje kada vozis vidis da toliko niska da joj je branik malte ne u visini putnickog auta, nemas gde da se podvuces.
Trece, na snimku se tockovi Skode vrte kao da su bili u slobodnom polozaju, ne vidim da su blokirani i da klize dok kamion gura Skodu pod prikolicu....ja licno kada stojim u saobracaju uvek drzim nogu na kocnici, ne toliko konkretno zbog ovakvih stvari, nego uvek imam strah da ce auto lagano i neprimetno krenuti u nazad i da cu cuknuti onog iza sebe ako na vreme ne osetim kretanje, i onda ili drzim nogu na kocnici ili ako duze tako stojimo u mestu pustim kocnicu a aktiviram rucnu.
Inace, jos jedan praktican razlog u prilog SUV klasi, oni su vislji i nije ih tako lako podvuci pod prikolicu...
pre 4 godine
ali da li znate da se pri istoj brzini jedan kamion zaustavi pri naglom kocenju dva metra ili vise pre od porsea!?Kamiona je mnogo manje na putevima ali kad se desi udes onda izgleda kao na videu.Međutim veliki problem su nesavesni auto vozači koji misle da su u F1.
pre 4 godine
čudi me da se moron i njegovih 20-29 nikova još uvek nisu javili, da nam objasne kako je ustvari problem u tome što ova škoda nije imala vazdušne zavese.
pre 4 godine
ali da li znate da se pri istoj brzini jedan kamion zaustavi pri naglom kocenju dva metra ili vise pre od porsea!?Kamiona je mnogo manje na putevima ali kad se desi udes onda izgleda kao na videu.Međutim veliki problem su nesavesni auto vozači koji misle da su u F1.
(Mirko Kojotovski, 27. jul 2019 13:17)
Ово је глупост што си написао... Нема везе са елемнетарним знањем физиком које се стиче у основној школи.
pre 4 godine
Strasno. Medjutim, da se desi ovako nesto a da ispred automobila nema nista vec samo put, mislim da.ne bilo ovako stravicno. Odgurao bi ga sleper do negde, dok se i sam ne zaustavi. Realno, on ga gura, i tu bi bilo mesta da se prezivi, ali ako je neka prepreka ispred automobila nema spasa. Isto bi se desilo i da je iso 25km/h.....
pre 4 godine
@Dezon
Kakve veze ostojanje ima sa ovim slucajem iz videa. 1. Kamion je pokupio automobil od pozadi. 2. Koliko bi ostojanje automobil trebao da ima od kamiona ISPRED njega 20m??? Da do ovoga ne dodje...
pre 4 godine
odstojanje,odstojanje,odstojanje ljudi....
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Dezon, 27. jul 2019 12:05)
sto manje to bolje;)
pre 4 godine
Ovde je Oktavija prosla kao Srbija onomad kad smo pobedili 99-e.
pre 4 godine
zbog malih plata i stanja u državi, vozači odlaze napolje, na njihovo mesto dolaze neiskusni vozači, momci od 20 i kusur godina bez iskustva, a naše firme ih "obuče" za mesec-dva i puste da sami rade, a njima momcima najbitnije da je nova Scania ili Actros pa da se hvale. Ti kamioni imaju super opremu već u osnovnoj verziji, senzor za distancu pa senzor koji upozorava ako ste nagazili liniju i još štošta. mislim da je trenutno jedan od najvećih problema korišćenje mobilnog tel. u toku vožnje, vidim svojim očima iz kamiona x vozača kako koristi mobilni i kod nas i u Austriji i u Sloveniji... Čuvajte se i srećan put svima.
pre 4 godine
kakav bezvezan tekst. Pa vidi se da bi ljudi preziveli da je bio udarac sam od pozadi. Skodu je unistio kamion ispred koji cak nije imao ni zastitu od podletanja sto mislim da je danas standard
pre 4 godine
@djidjigivedina Veliki broj danasnjih autimobila koji imaju bar 1 i po tonu koce od 100-0 za 30-ak metara, dakle tezi su od 1.3t i bolje koce, a kamion iz teksta ima 41m sa 80-0 sto je velika razlika u odnosu na 100-0 !
pre 4 godine
(djidjigovedina, 27. jul 2019 11:36)
Kamioni imaju mnogo bolje kocnice od automobila.
(xxxxz, 27. jul 2019 11:38)
Bukvalno nista. Auto kao iz prese, potencijalni putnici zgnjeceni i raskomadani.
pre 4 godine
F= m x a
(Siniša brejnstormer, 27. jul 2019 11:07)
Pretpostavljam da je ono "a" ubrzanje. Koliko je ubrzanje kada se kamion kreće jednoliko brzinom 43 km/h?
Sledeči tvoju formulu dobijamo nešto još zanimljivije. Ako bi kamion kočio, onda je ubrzanje negativno, a time i sila. Ispada da bi Oktavija posle udarca bila duža jer bi je udarac negativne sile izdužio.
Nešto ovde očigledno ne štima, zar ne?
pre 4 godine
ako je ovo 43km/h onda sam ja Pavle Vujisić
pre 4 godine
@Aca
I ako ti sleper odjednom naidje u susret, od kola i vozaca ostanu samo dugmici....
jer se ovo na videu desi pri brzini od 40kmh a ti obilazis na 90kmh i u tebe udari sleper koji vozi 80kmh. to je 170kmh. I to u slucaju da te ne potkaci onaj sto ga pretices. Mada to ni ne igra ulugu sem sto ce brze da pociste sa metlom ono sto ostane.
pre 4 godine
Kabriolet?
pre 4 godine
znaci nikad ne kupujte skodu naravoucenije
pre 4 godine
Ostaje mu da skrene udesno, Skodi ili kamionu.
pre 4 godine
ovo je zaista zastrašujuće! inače, kako u poslednje vrijeme vozači mahom odlaze vani, na njihovo mjesto dolaze mladi i neiskusni. dosta vremena provodim na putu, i sve češće srećem vozače za koje se golim okom vidi da su neiskusni - vožnja po samoj bijeloj liniji i sl. nekidan mi je u toku prestizanja kamiondžija počeo bježati od desne ivice puta, samo zato što smo naišli na jedan mostić. njemu se zbog zaštitnih ograda na mostu vizuelno čini da je tu put uži. to o njemu govori mnogo - nema osjećaj za dimenzije kamiona, boji se zaštitne ograde, ne gleda lijevi retrovizor kad prelazi u lijevu traku... jedva sam izbjegao nezgodu.
pre 4 godine
Deset tona puta 11.94 m/s, tolika je sila udara. Automobil od 1,4 tone treba da ide bar duplo brže. Za udar voza koji ima 150 tona (putnički) pri brzini od samo 5 km/h, isti automobil mora da juri 150 km/h. Birajte šta više volite da vas udari, samo obavezno mislite o masi koja vas udara.
pre 4 godine
F= m x a
(Siniša brejnstormer, 27. jul 2019 11:07)
E = mc^2
pre 4 godine
nasi kamioni na ibarskoj idu 100 km na cas...
pre 4 godine
jezivo, pridržavanje saobraćajnih propisa je imperativ
pre 4 godine
odstojanje,odstojanje,odstojanje ljudi....
pre 4 godine
kad bi bili siri putevi da naprave jednu traku samo za kamione
pre 4 godine
Pre nekih 15-ak godina kolega sa FAP-om 1213 (solo kamion), pri brzini koja je utvrđena na 53 km/h potpuno zgužvao Golfa 2-ku, srećom nikoga nije bilo unutra. Štete na FAP-u nije bilo.
pre 4 godine
Ne razumem zasto kamioni kao obaveznu opremu nemaju sustem sorecavanja sudara odnosno kocenja kad se uoci prepreka. To ne treba da bude opcija vec obavezna oprema.
pre 4 godine
Naravoucenije, uvek obidjite kamion ispred sebe cak i na punoj liniji ukoliko se nalazite izmedju dva teretna vozila.
pre 4 godine
Isto bi se desilo i da je sporije išao.
pre 4 godine
Šleper ima ukupnu masu od 40 t ako je skroz natovaren. To je ozbiljna sila udara pri ovoj brzini. Ljudi nisu ni svesni šta znači brzina i šta se dešava na ovako "malim" brzinama. Samo opreznos i poštovanje saobraćajnih propisa i bez žurbe.
pre 4 godine
ovo je zaista zastrašujuće! inače, kako u poslednje vrijeme vozači mahom odlaze vani, na njihovo mjesto dolaze mladi i neiskusni. dosta vremena provodim na putu, i sve češće srećem vozače za koje se golim okom vidi da su neiskusni - vožnja po samoj bijeloj liniji i sl. nekidan mi je u toku prestizanja kamiondžija počeo bježati od desne ivice puta, samo zato što smo naišli na jedan mostić. njemu se zbog zaštitnih ograda na mostu vizuelno čini da je tu put uži. to o njemu govori mnogo - nema osjećaj za dimenzije kamiona, boji se zaštitne ograde, ne gleda lijevi retrovizor kad prelazi u lijevu traku... jedva sam izbjegao nezgodu.
(putar, 27. jul 2019 12:01)
na mostu se neprestize
pre 4 godine
sta je poslednji kadar ako nije ostalo BUKVALNO nista?
pre 4 godine
Eeeeeee, zato Kobaja na autoputu vise gleda retrovizor, nego ispred sebe.
Koliko samo budala ima sto preticu u zaustavnoj travi, koliko se autobusa NisEkspresa zaleti i samo sto te ne pregaze na suzenjima i mestima radova...
pre 4 godine
Onda, samo gas, da te ne stigne šleper
pre 4 godine
41 metar kocenja za 12 tona?? ..tesko dekra tesko..osobnom autu od 1.3 tona treba izmedju 37-40 metara/100 kmh i to se smatra odlicnim kocionim putem,
pre 4 godine
Čekam lokalne botove da kažu da se Japanac ili Francuz ne bi ovako savili.
pre 4 godine
Boze pomozi!
Strasno
pre 4 godine
kamioni jurcaju na nasim putevima a o mogucnosti da se prezivi ovo guzvanje su prosto nemoguce...
pre 4 godine
Ostali samo dugmici.
pre 4 godine
F= m x a
pre 4 godine
Najveca opasnost na putevima.
Zato je potrebno uvesti zakon da se podmladi vozni park u Srbiji, novi kamioni imaju sisteme da sami stanu ukoliko vozac zaspi.
Takodje nasi trhnicki pregledi moraju da budu mnogo ozbiljniji, zamislite 30 tona sa neispravnim kocnicama?
pre 4 godine
ovo je zaista zastrašujuće! inače, kako u poslednje vrijeme vozači mahom odlaze vani, na njihovo mjesto dolaze mladi i neiskusni. dosta vremena provodim na putu, i sve češće srećem vozače za koje se golim okom vidi da su neiskusni - vožnja po samoj bijeloj liniji i sl. nekidan mi je u toku prestizanja kamiondžija počeo bježati od desne ivice puta, samo zato što smo naišli na jedan mostić. njemu se zbog zaštitnih ograda na mostu vizuelno čini da je tu put uži. to o njemu govori mnogo - nema osjećaj za dimenzije kamiona, boji se zaštitne ograde, ne gleda lijevi retrovizor kad prelazi u lijevu traku... jedva sam izbjegao nezgodu.
pre 4 godine
odstojanje,odstojanje,odstojanje ljudi....
pre 4 godine
Najveca opasnost na putevima.
Zato je potrebno uvesti zakon da se podmladi vozni park u Srbiji, novi kamioni imaju sisteme da sami stanu ukoliko vozac zaspi.
Takodje nasi trhnicki pregledi moraju da budu mnogo ozbiljniji, zamislite 30 tona sa neispravnim kocnicama?
pre 4 godine
Od sad samo sleperom na more.
pre 4 godine
Naravoucenije, uvek obidjite kamion
ispred sebe cak i na punoj liniji ukoliko se nalazite izmedju dva teretna vozila.
(Aca, 27. jul 2019 12:23)
Obilaze se samo vozila ili prepreke na putu koje stoje. Dakle, ako se vozilo ispred tebe krece onda se ono pretice a ne obilazi.
pre 4 godine
Vozim sleper u nemackoj, ovakvih stvari sam se nagledao, osnovna stvar a posebno na opterecenum putevim tipa nemacke gde bukvalno ima vise slepera od put. vozila i opet kazem prva i osnovna stvar je ODSTOJANJE
pre 4 godine
kamioni jurcaju na nasim putevima a o mogucnosti da se prezivi ovo guzvanje su prosto nemoguce...
pre 4 godine
Eeeeeee, zato Kobaja na autoputu vise gleda retrovizor, nego ispred sebe.
Koliko samo budala ima sto preticu u zaustavnoj travi, koliko se autobusa NisEkspresa zaleti i samo sto te ne pregaze na suzenjima i mestima radova...
pre 4 godine
Nemojte nikad da se ubacujete ispred kamiona koji koči, npr. na naplatnoj rampi.
pre 4 godine
Najvise mrzim kad na autoputu ispred mene iskoci kamion u brzu trku preticuci sporiji kamion ispred sebe. Da li je njima jasno da nije tako lako prikociti sa 130 na 90, pogotovo ako imate vozila iza sebe koja takodje idu brzinom od 130 ili preko toga.
Mnogo nesavesnih kamiondzija ima na nasim putevima.
pre 4 godine
Šleper ima ukupnu masu od 40 t ako je skroz natovaren. To je ozbiljna sila udara pri ovoj brzini. Ljudi nisu ni svesni šta znači brzina i šta se dešava na ovako "malim" brzinama. Samo opreznos i poštovanje saobraćajnih propisa i bez žurbe.
pre 4 godine
Pre nekih 15-ak godina kolega sa FAP-om 1213 (solo kamion), pri brzini koja je utvrđena na 53 km/h potpuno zgužvao Golfa 2-ku, srećom nikoga nije bilo unutra. Štete na FAP-u nije bilo.
pre 4 godine
Koji to ludaci su pristali da budu u skodi da bih se izvrsio ovakav test nadam se samo da nije u pitanju neka porodica jel sa snimka deluje da su ljudi iz skode doziveli teze povrede bez obzira koliko je ovaj test trebao da bude siguran
(Volina, 27. jul 2019 13:56)
Bože,molim te budi precizan s tom ciglom.
pre 4 godine
jezivo, pridržavanje saobraćajnih propisa je imperativ
pre 4 godine
Isto bi se desilo i da je sporije išao.
pre 4 godine
Onda, samo gas, da te ne stigne šleper
pre 4 godine
Ne razumem zasto kamioni kao obaveznu opremu nemaju sustem sorecavanja sudara odnosno kocenja kad se uoci prepreka. To ne treba da bude opcija vec obavezna oprema.
pre 4 godine
nasi kamioni na ibarskoj idu 100 km na cas...
pre 4 godine
(putar, 27. jul 2019 12:01)
I iskusan je nekad bio neiskusan zar ne !?
Niko se nije rodio naucen.!
pre 4 godine
Koji to ludaci su pristali da budu u skodi da bih se izvrsio ovakav test nadam se samo da nije u pitanju neka porodica jel sa snimka deluje da su ljudi iz skode doziveli teze povrede bez obzira koliko je ovaj test trebao da bude siguran
(Volina, 27. jul 2019 13:56)
no worry, ovo je samo film;)
pre 4 godine
zbog malih plata i stanja u državi, vozači odlaze napolje, na njihovo mesto dolaze neiskusni vozači, momci od 20 i kusur godina bez iskustva, a naše firme ih "obuče" za mesec-dva i puste da sami rade, a njima momcima najbitnije da je nova Scania ili Actros pa da se hvale. Ti kamioni imaju super opremu već u osnovnoj verziji, senzor za distancu pa senzor koji upozorava ako ste nagazili liniju i još štošta. mislim da je trenutno jedan od najvećih problema korišćenje mobilnog tel. u toku vožnje, vidim svojim očima iz kamiona x vozača kako koristi mobilni i kod nas i u Austriji i u Sloveniji... Čuvajte se i srećan put svima.
pre 4 godine
Boze pomozi!
Strasno
pre 4 godine
ali da li znate da se pri istoj brzini jedan kamion zaustavi pri naglom kocenju dva metra ili vise pre od porsea!?Kamiona je mnogo manje na putevima ali kad se desi udes onda izgleda kao na videu.Međutim veliki problem su nesavesni auto vozači koji misle da su u F1.
pre 4 godine
Ovde je Oktavija prosla kao Srbija onomad kad smo pobedili 99-e.
pre 4 godine
Ostali samo dugmici.
pre 4 godine
ovo je zaista zastrašujuće! inače, kako u poslednje vrijeme vozači mahom odlaze vani, na njihovo mjesto dolaze mladi i neiskusni. dosta vremena provodim na putu, i sve češće srećem vozače za koje se golim okom vidi da su neiskusni - vožnja po samoj bijeloj liniji i sl. nekidan mi je u toku prestizanja kamiondžija počeo bježati od desne ivice puta, samo zato što smo naišli na jedan mostić. njemu se zbog zaštitnih ograda na mostu vizuelno čini da je tu put uži. to o njemu govori mnogo - nema osjećaj za dimenzije kamiona, boji se zaštitne ograde, ne gleda lijevi retrovizor kad prelazi u lijevu traku... jedva sam izbjegao nezgodu.
(putar, 27. jul 2019 12:01)
na mostu se neprestize
pre 4 godine
Naravoucenije, uvek obidjite kamion ispred sebe cak i na punoj liniji ukoliko se nalazite izmedju dva teretna vozila.
(Aca, 27. jul 2019 12:23)... pa ne, nego prvo napravite razmak kako bi se dva teretnjaka razdvojila i napravila vam vise mesta, onda gledajte znakove desno koji sugerisu na dozvoljeno preticanje i tada se primaknite teretnjaku ispred i u preticanje ako postoje uslovi.
pre 4 godine
Ja prosto moram da prokomentarišem neke komentare. Prosečan komentator ne razume pojam kinetičke energije. Uči se u 7. razredu osnovne. Učilo se u moje vreme a evo i moje dete učilo pre par meseci. Školstvo nam je katastrofa. Moje dete je nabubalo formulu mv2/2 i predstavu nema šta je to. Ima 5 iz fizike, tuga. Onda poraste i razmišlja ovako.
pre 4 godine
kad bi bili siri putevi da naprave jednu traku samo za kamione
pre 4 godine
Deset tona puta 11.94 m/s, tolika je sila udara. Automobil od 1,4 tone treba da ide bar duplo brže. Za udar voza koji ima 150 tona (putnički) pri brzini od samo 5 km/h, isti automobil mora da juri 150 km/h. Birajte šta više volite da vas udari, samo obavezno mislite o masi koja vas udara.
pre 4 godine
F= m x a
pre 4 godine
Jezivo!
pre 4 godine
Ostaje mu da skrene udesno, Skodi ili kamionu.
(Coast to Coast, 27. jul 2019 12:52)
Ako je put magistralni i ima ogradu, ne ostaje.
pre 4 godine
znamo i šta babić može da uradi
pre 4 godine
Čekam lokalne botove da kažu da se Japanac ili Francuz ne bi ovako savili.
pre 4 godine
Strasno. Medjutim, da se desi ovako nesto a da ispred automobila nema nista vec samo put, mislim da.ne bilo ovako stravicno. Odgurao bi ga sleper do negde, dok se i sam ne zaustavi. Realno, on ga gura, i tu bi bilo mesta da se prezivi, ali ako je neka prepreka ispred automobila nema spasa. Isto bi se desilo i da je iso 25km/h.....
pre 4 godine
Ne razumem zasto kamioni kao obaveznu opremu nemaju sustem sorecavanja sudara odnosno kocenja kad se uoci prepreka. To ne treba da bude opcija vec obavezna oprema.
(masinista, 27. jul 2019 12:51)... zato sto u njemu sedi profesionalac a drugo, kod kamiona pogotovo pod opterecenjem, kocenje nije tako jednostavno kao na putnickom autu. Ali se slazem da bi trebalo malo uloziti u razvoj sigurnosnih sistema. A ovaj test mozda jeste 43 km ali bez ikakvog kocenja ni posle kontakta.
pre 4 godine
Veoma pazim iza koga vozim i ko mi je za petama. Ne volim da vozim iza kamiona, niti pored njih jer znaju da su mocni, cesto su premoreni i ne gledaju previse. Ne volim da idem ni iza kombija jer ne vidim put i oslanjam se na njegove reakcije i signale, pa ih odmah preticem. Takodje ne volim kad je ispred mene neki veoma skup auto. Ne daj boze da se zakucam, sta znam ko je vlasnik. Znam coveka iz Surcina koji je udario auto na raskrsnici, a imao je prednost. Na njegovu zalos, unutra je bio neki surcinski mafijas koji mu je rekao da mu za nedelju dana donese 5000 evra, a posle toga ide kamata. Isao u policiju, raspitivao se kod zestokih momaka da vidi sta da radi i na kraju pozajmio pare, odneo tipu i vracao kredit dve godine. Ne volim ni kada je iza mene kamion, odmah gledam da se udaljim i sklonim. Posle ovog snimka cu paziti jos vise. Zato uvek drzite odstojanje da mozete da bezite levo ili desno, a takodje gledajte u retrovizor kad god kocite pred raskrsnicom. Bolje je da prodjete na zuto ili pocetak crvenog, ako vidite da se auto iza vas zaleteo i da nece moci da ukoci.
pre 4 godine
sta je poslednji kadar ako nije ostalo BUKVALNO nista?
pre 4 godine
Za one koji misle da je SUV resenje ili da su njegove deformacione zone cudotvorne ili njegovi gabariti svemoguci, na to mogu da zaborave. Debljina lima je takodje kao papir. Isto bi prosli kao i ova Skoda. Slicno bi prosao i da je sleper naleteo na sleper.
Jedino resenje je sinobus ili ten(a)k, nazalost oni se ne krecu tim putevima.
Kada stariji kamion bez sistema za predvidjanje sudara naleti na vozilo ispred, ostaje samo sudbina, cak i da je autobus ispred.
pre 4 godine
Naravoucenije, uvek obidjite kamion ispred sebe cak i na punoj liniji ukoliko se nalazite izmedju dva teretna vozila.
pre 4 godine
Mirko Kojotovski, 27. jul 2019 13:17) sta lupas?! Koji se to kamion brze zaustavlja od sportskog automobila. Msm, jedino ako udari u betonsku prepreku
pre 4 godine
kakav bezvezan tekst. Pa vidi se da bi ljudi preziveli da je bio udarac sam od pozadi. Skodu je unistio kamion ispred koji cak nije imao ni zastitu od podletanja sto mislim da je danas standard
pre 4 godine
nije ovde bitna samo brzina vec i masa
pre 4 godine
F= m x a
(Siniša brejnstormer, 27. jul 2019 11:07)
Pretpostavljam da je ono "a" ubrzanje. Koliko je ubrzanje kada se kamion kreće jednoliko brzinom 43 km/h?
Sledeči tvoju formulu dobijamo nešto još zanimljivije. Ako bi kamion kočio, onda je ubrzanje negativno, a time i sila. Ispada da bi Oktavija posle udarca bila duža jer bi je udarac negativne sile izdužio.
Nešto ovde očigledno ne štima, zar ne?
pre 4 godine
Vrlo stresno za vozače koji vole sigurnu i laganu vožnju i ne usudjuju se da pretiču na magistrali čak i na autu putu,misliš siguran si koloni
ca,laganica a ali kad te kamionska sila zgnječi ili napravi lančani.
pre 4 godine
@mr.wolf
Dao sam ti plus jer si duhovit. Ovo sto sam napisao iza i ispred koga ne volim da vozim nije sveto pismo i ne znaci da se po automatizmu i na silu izvlacim iz takvih situacija, ali ne volim zbog losih iskustava i sklonim se ako mogu. Zbog posla sam 80% voznje u gradu i na magistralnim putevima, a auto put koristim par puta godisnje, uglavnom za putovanje na odmor. Imam i za tu vrstu voznje neke savete, ali drugi put. Imam dozvolu duze nego sto vecina vas zivi pod ovim nebom, promenio sam dosta auta, vozio motore, kombije i kamione (imam A,B,C kategoriju) Vozio od Svedske do azijskog dela Istambula i nikad nisam imao udes, osim par sitnih cesanja u gradskom saobracaju. Zato drugarski i krajnje dobronamerno navodim situacije koje mogu da vam iskomplikuju zivot. Ja znam da je u drustvu popularniji i zabavniji lokalni narko diler nego neki decko sa fizike ili medicine, iako onaj prvi moze da vam pretvori zivot u pakao. Tako i ovde dosta minusa dobijaju ljudi sa iskustvom koji samo zele da podele svoja zapazanja i pomognu da se zlo ne dogodi.
pre 4 godine
čudi me da se moron i njegovih 20-29 nikova još uvek nisu javili, da nam objasne kako je ustvari problem u tome što ova škoda nije imala vazdušne zavese.
pre 4 godine
ali da li znate da se pri istoj brzini jedan kamion zaustavi pri naglom kocenju dva metra ili vise pre od porsea!?Kamiona je mnogo manje na putevima ali kad se desi udes onda izgleda kao na videu.Međutim veliki problem su nesavesni auto vozači koji misle da su u F1.
(Mirko Kojotovski, 27. jul 2019 13:17)
Ово је глупост што си написао... Нема везе са елемнетарним знањем физиком које се стиче у основној школи.
pre 4 godine
znaci nikad ne kupujte skodu naravoucenije
pre 4 godine
Ja sam gledao u retrovizoru kako mi sa 40-50 km/h prilazi kamion dok čekam prostor za isključenje na levo. Vozač iz suprotnog smera je takođe bio svestan šta će se desiti i video je da nemam gde. Pustio sam kočnicu, stisnuo volan i naslonio se. Srećom, nije me bacio na vozilo koje je dolazilo u susret i osim oštećenja na zadnjem delu Punta, nije bilo drugih posledica. Čak i putnički auto treba posmatrati kao potencijalno oružje. Probajte da se oduprete osobi prosečne težine kada se zatrči u vas, a to je samo 10-20 km/h. Auto je 20 puta teži, lagano će vas odneti, i da samo mili. Pazite i na sebe, a i na druge.
pre 4 godine
Mirko, piše da mu treba sa 80km/h da se zaustavi za 41m, a automobilima se meri sa 100km/h. I to je nešto manje od 40m.
pre 4 godine
@Aca
I ako ti sleper odjednom naidje u susret, od kola i vozaca ostanu samo dugmici....
jer se ovo na videu desi pri brzini od 40kmh a ti obilazis na 90kmh i u tebe udari sleper koji vozi 80kmh. to je 170kmh. I to u slucaju da te ne potkaci onaj sto ga pretices. Mada to ni ne igra ulugu sem sto ce brze da pociste sa metlom ono sto ostane.
pre 4 godine
@(Volina, 27. jul 2019 13:56)
E baš si nadimak...
pre 4 godine
NIKOLA
Bravo Nikola, ljudi toga uopšte nisu svesni, voze izmedju kamiona, ne gledaju u retrovizor i prosto se, misleći da su bezbedni na 110 km/h namestaju na nešto ovako stravično...
Pre neku godinu vraćajući se iz Splita na ulazu u tunel Sveti rok, tako su stradale dve žene i dvoje dece, kada su vozile desnom stranom iza kamiona, da bi na njih, na samom ulazu, velikom brzinom naleteo šleper... Bilo je upravo ovako kao na ovom videu... ŠTRAŠNO!
pre 4 godine
Ostaje mu da skrene udesno, Skodi ili kamionu.
pre 4 godine
41 metar kocenja za 12 tona?? ..tesko dekra tesko..osobnom autu od 1.3 tona treba izmedju 37-40 metara/100 kmh i to se smatra odlicnim kocionim putem,
pre 4 godine
Ima li šta da je ostalo od škodinih delova, nedostaje mi ponešto...?
pre 4 godine
@bdj
Kamioni na 90 imaju ogranicenje. Ima i onih do 80, 85. Valjda cisterne ne mogu preko 80. Ako vidis kamion koji ide 95, 100 u Evropi znaj da ima nesto sto nije dozvoljeno, to se moze videti na Balkanu, istoku Evrope.
pre 4 godine
Veoma pazim iza koga vozim i ko mi je za petama. Ne volim da vozim iza kamiona, niti pored njih jer znaju da su mocni, cesto su premoreni i ne gledaju previse. Ne volim da idem ni iza kombija jer ne vidim put i oslanjam se na njegove reakcije i signale, pa ih odmah preticem. Takodje ne volim kad je ispred mene neki veoma skup auto. Ne daj boze da se zakucam, sta znam ko je vlasnik. Znam coveka iz Surcina koji je udario auto na raskrsnici, a imao je prednost. Na njegovu zalos, unutra je bio neki surcinski mafijas koji mu je rekao da mu za nedelju dana donese 5000 evra, a posle toga ide kamata. Isao u policiju, raspitivao se kod zestokih momaka da vidi sta da radi i na kraju pozajmio pare, odneo tipu i vracao kredit dve godine. Ne volim ni kada je iza mene kamion, odmah gledam da se udaljim i sklonim. Posle ovog snimka cu paziti jos vise. Zato uvek drzite odstojanje da mozete da bezite levo ili desno, a takodje gledajte u retrovizor kad god kocite pred raskrsnicom. Bolje je da prodjete na zuto ili pocetak crvenog, ako vidite da se auto iza vas zaleteo i da nece moci da ukoci.
(kole, 27. jul 2019 17:57)
U sustini najvise volis da nema nikog na putu... autoputu.... najsigurnije ?
pre 4 godine
Tunel Ledenik, imate snimku na youtube. Poginulo 4 ljudi u autu( 2 majke i 2 djece). Vozac dobio osam i pol godina, razlog tipkanje sms poruke na mobitelu.
pre 4 godine
U koloni iza kamiona ili autobusa nikad se ne zaustavljate ovako nego pod uglom, ovo je narocito pozeljno nocu i dok sam vozio po Vojvodini gde rampa zna da napravi kolonu u sred njiva nocu, ovo su me stariji vozaci ucili da je obavezno. U slucaju udara zavrsite u jarku posto zakrenete i tockove ka desno tako da i ako kamion ne vidi kolonu samo nagura automobile u jarak i sanse da prezivite u znacajno bolje. Isti je slucaj i zimi posto led zna da iznenadi. Ako vozite putem Pancevo - Vrsac znate kako izgleda pruzni prelaz u sred njive.
pre 4 godine
A kabina volvoa skoro neostecena
pre 4 godine
@Владимир
ta "plastika i polikarbonati" o kojima ti pricas, su tu da apsorbuju udarac, a ne da ti ocuvaju auto. Sila se onda prenosi na automobil, umesto na putnike ...a ti brines za automobil. Zato i jesu danasnji automobili meksi sa svih strana, i jedino te ojacanje na stubovima karoserije i sam motor stiti donekle, ali u ovakvim situacijama zastite nema ..
pre 4 godine
Kabriolet?
pre 4 godine
1- Šteta zavisi od energije kojom je počinjena, a ona od mase i KVADRATA brzine. Npr. auto od 1t, s brzinom od 100kmh pravi veću štetu od kamiona od 20t s brzinom od 25kmh.
2- Sila, koju neki ovde navode zbog procene štete, zavisi od mase i USPORENJA koje se dešava prilikom gužvanja. Zato se auti prave spreda i od pozadi mekani, da bi se gužvali i sačuvali kabinu s putnicima, koja se pravi što čvršća.
- Sudar dva vozila proizvodi istu štetu kao udar u nepokretnu prepreku. Pošto se oba gužvaju istovremeno.
pre 4 godine
F= m x a
(Siniša brejnstormer, 27. jul 2019 11:07)
E = mc^2
pre 4 godine
Tih 4o metara koliko kolima treba da stanu sa 100 km/h na nulu je put kočenja.Pre toga,od trenutka kada oko vidi prepreku,pošalje insformaciju mozgu, mozak je obradi pa pošalje nozi, noga pritisne papučicu kočnice, kočno ulje pritisne pločice na diskove, prođe barem još toliko,a često i dba puta toliko. Tako da ukupni zaustavni put iznosi stotinak metara.
pre 4 godine
Ako sam dobro ispratio snimak, ovde je problem sto je kamion iza podvukao Skodu pod kamion ispred. Takodje, prikolica ispred mi ne deluje kao Euro prikolica iza koje kada vozis vidis da toliko niska da joj je branik malte ne u visini putnickog auta, nemas gde da se podvuces.
Trece, na snimku se tockovi Skode vrte kao da su bili u slobodnom polozaju, ne vidim da su blokirani i da klize dok kamion gura Skodu pod prikolicu....ja licno kada stojim u saobracaju uvek drzim nogu na kocnici, ne toliko konkretno zbog ovakvih stvari, nego uvek imam strah da ce auto lagano i neprimetno krenuti u nazad i da cu cuknuti onog iza sebe ako na vreme ne osetim kretanje, i onda ili drzim nogu na kocnici ili ako duze tako stojimo u mestu pustim kocnicu a aktiviram rucnu.
Inace, jos jedan praktican razlog u prilog SUV klasi, oni su vislji i nije ih tako lako podvuci pod prikolicu...
pre 4 godine
Ne postoji sigurna zastita... ali treba uvesti pravilo da auto NE SME DA se krece izmedju 2 slepera(kamiona-autobusa) kao i da kamioni ne smeju da voze iza auta ako je ispred auta drugi kamion ili autobus! Na autoputevima strogo zabraniti da se kamioni krecu preticajnom trakom(skroz leva) Ja svima na na obuci govorim da nikada ali NIKADA ne ulaze u sendvic izmedju 2 teska vozila! BOZACE KAMIONA strozije kontrolisati i povecati kazne desetostruko za sve prekrsaje! Proveravati na umor i droge,alkohol.
pre 4 godine
(djidjigovedina, 27. jul 2019 11:36)
Kamioni imaju mnogo bolje kocnice od automobila.
(xxxxz, 27. jul 2019 11:38)
Bukvalno nista. Auto kao iz prese, potencijalni putnici zgnjeceni i raskomadani.
pre 4 godine
ako je ovo 43km/h onda sam ja Pavle Vujisić
pre 4 godine
Пре пар месеци не претекао аутобус на путу Краљево-Крагујевац са 110-120 на сат.
Истог дана сам зауставио кола да би ме промашио шлепер који је „зајахао" средњу линију.
Пре пар година аутобус возио 81 код Сајма где је дозвољено 50.
И као шлаг - Беч, пешачки прелаз, зелено за пешаке, возач приче на мобилном и скреће, није ме видео док га нисам сачекао...
Шта ли ће сви они који возе као ... да раде кад се превоз аутоматизује, а хоће у следећих 10-15 година.
pre 4 godine
@djidjigivedina Veliki broj danasnjih autimobila koji imaju bar 1 i po tonu koce od 100-0 za 30-ak metara, dakle tezi su od 1.3t i bolje koce, a kamion iz teksta ima 41m sa 80-0 sto je velika razlika u odnosu na 100-0 !
pre 4 godine
@ kako da ne
Drug, svakako hvala na podacima.
Medjutim, ja pitam za limitere brzine, ne za ogranicenja po kategorijama
Dakle, govorim o fabrickoj blokadi sa kojom autobusi i kamioni stizu iz fabrike i koju niko ne dira u garantnom roku, a vecina ih skine kad isti istekne (i onda te na autoputu prodje kamion ili bus sa 120 km/h)
Pa ako bi mogao neki profi vozac da napise info, bio bih zahvalan
pre 4 godine
(putar, 27. jul 2019 12:01)
na mostu se neprestize
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (srecko, 27. jul 2019 12:31)
Samo u Srbiji, u svetu je uglavnom dozvoljeno preticanje na mosticima i mostovima.
I ako ti sleper odjednom naidje u susret, od kola i vozaca ostanu samo dugmici....
jer se ovo na videu desi pri brzini od 40kmh a ti obilazis na 90kmh i u tebe udari sleper koji vozi 80kmh. to je 170kmh. I to u slucaju da te ne potkaci onaj sto ga pretices. Mada to ni ne igra ulugu sem sto ce brze da pociste sa metlom ono sto ostane.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Stavros, 27. jul 2019 13:37)
Ovo nije tacno, brzine pri sudaru se ne sabiraju. Sila, steta, se podeli na oba vozila, s tim sto je u ovakvoj situaciji vozac automobila u znatno nepovoljnijem polozaju.
Inace, posle ovog snimka, kad vidim vozace kamioan kako se lepe za auto ispred, nije mi ni malo sve jedno. U Nemackoj su jezive kazne za nedrzanje odstojanja, posebno za vozace autobusa i kamiona.
pre 4 godine
odstojanje,odstojanje,odstojanje ljudi....
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Dezon, 27. jul 2019 12:05)
sto manje to bolje;)
pre 4 godine
Koji to ludaci su pristali da budu u skodi da bih se izvrsio ovakav test nadam se samo da nije u pitanju neka porodica jel sa snimka deluje da su ljudi iz skode doziveli teze povrede bez obzira koliko je ovaj test trebao da bude siguran
pre 4 godine
@ Jes, No
Ako se ne varam, kamioni su limitirani na 103 km/h a autobusi na 105 km/h... Tako mi podatak neki stoji u glavi, nemam pojma odakle. Ako bi mogao neki profesionalni vozac da pomogne sa tačnom informacijom, bilo bi lepo.
Mislim da nisu na 80 km/h jer jos ni jednog na autoputu (svaki dan vozim) vne videh da tako vozi, to bi bilo vrlo nebezbedno
pre 4 godine
@sale..jedne od najboljih kocionih sistema radi porse i ni jedan on njihovih modela se ne zaustavlja za manje od 32-33 metra cak sa karbon keramikom i to pri idealnim uslovima testiranja..dakle..oprana osusena cesta na njihovim test poligonima sa besprekornim slojem asfalta! ,kao sto napisan obicni putnicki automobili su od 36 -40 metara ,malo se edukuj pa onda pisi !ovom kamionu treba 80 metara da se zaustavi..masa x brzina= put
pre 4 godine
(djidjigovedina, 28. jul 2019 13:31)
Kamionu od 12t treba 40-50m za 80-0km/h. Sleperima do 60m. Slobodno potrazi rezultate testova, nema potrebe za misljenjem, verovanjem i pretpostavkama.
pre 4 godine
E pa zato treba drzati rastojanje. U slucaju zastoja imas vremena da se zaustavis mozda i 50m od poslednjeg vozila. Upalis sva cetiri i ubacis u prvu. Kada vidis da dolazi vozilo iza tebe, polako vec kreces napred i budes spreman da mu bezis tih dragocenih 50m dok on ne uspe da ukoci.
pre 4 godine
Па како да не буду смењени аутомобили кад су сад прављени од полокарбоната и разне пластике! Пластични браници, крила, чак пластични и везни лимови... Све је ту јасно. Слажем се ударац камиона је свакако страшан, али пластика је ипак пластика.
pre 4 godine
@ariel atom
stvarno ne znam zašto bi neko uopšte doplatio nešto što dolazi u standardnoj opremi (osim zadnjih bočnih jastuka), ali verujem da to ispada veliki problem u mozgu jedne kokoške.
u svakom slučaju, ni 2 ni 22 jastuka ne pomaže u ovoj situaciji, to je sasvim očigledno.
pre 4 godine
(zombi apokalipsa, 27. jul 2019 13:41)
"čudi me da se moron i njegovih 20-29 nikova još uvek nisu javili, da nam objasne kako je ustvari problem u tome što ova škoda nije imala vazdušne zavese."
Ovaj put moram sa Tobom da se složim. Ovde bi isto prošle i škoda za tržište Slovenije i Srbije ... Ne bi pomoglo kada bi sprskoj Scali doplato za opcional pod šifrom "PE4", sa opisom "Vazdušne zavese i bočni airbag-ovi napred i pozadi".
pre 4 godine
Moje dete je nabubalo formulu mv2/2 i predstavu nema šta je to. Ima 5 iz fizike, tuga. Onda poraste i razmišlja ovako.
(Zoran, 27. jul 2019 15:46)
Biće da si ti tako učio, bez razumevanja. Ubrzanje ne proizvodi dejstvo nego sila, ubrzanje je "statistička" posledica tog dejstva sile, a nikada uzrok. Čak i onda kada zanemarimo da li se vektori sila poklapaju (a ne bismo smeli jer je sila uvek vektorski određena).
U ovom slučaju je jedino od značaja sila kojom kamion deluje na Oktaviju, a ona se može znati precizno samo formulom m v^2 / 2
Veštaci nakon nezgode takve vrste uglavnom ne znaju brzinu, pa je određuju retroaktivno preko neophodne sile, preko oštećenja na Oktaviji, ali i oba kamiona. Opet, ne preko (negativnog) ubrzanja koje je posledica takvog zaustavljanja, ili pogotovo ubrzanja kamiona do tih 43 km/h, u ovom slučaju i potpuno irelevantnog jer se brzine znaju.
Ako već nisi u 7. razredu, zapamti sada: statističke veličine ne uzrokuju dejstvo nego su posledica dejstva (uglavnom sile, ali i bilo kog drugog fizičkog faktora). Statistika pripada matematici, a matematika nikada nikoga nije ubila. Fizika, svaki dan.
pre 4 godine
@ariel atom
stvarno ne znam zašto bi neko uopšte doplatio nešto što dolazi u standardnoj opremi (osim zadnjih bočnih jastuka), ali verujem da to ispada veliki problem u mozgu jedne kokoške.
u svakom slučaju, ni 2 ni 22 jastuka ne pomaže u ovoj situaciji, to je sasvim očigledno.
(zombi apokalipsa, 28. jul 2019 12:52)
Za poslednju rečenicu možemo da se složimo.
Za deo pre toga bih uputio na jezički sadržaj zvaničnog cenovnika opcionala - "PE4" - "Vazdušne ZAVESE i BOČNI airbag-ovi napred i pozadi".
U pisanje tog cenovnika naš uvoznik je uložio trud stručnih i pismenih ljudi, svaka reč je tamo (valjda?) sa razlogom i nije red da to omalovažavamo ... Ili ti imaš neko drugačije razumevanje ?
pre 4 godine
@Dezon
Kakve veze ostojanje ima sa ovim slucajem iz videa. 1. Kamion je pokupio automobil od pozadi. 2. Koliko bi ostojanje automobil trebao da ima od kamiona ISPRED njega 20m??? Da do ovoga ne dodje...
pre 4 godine
Ovo pokazivati kamiondzijama svakoga dana.
pre 4 godine
Mirko, piše da mu treba sa 80km/h da se zaustavi za 41m, a automobilima se meri sa 100km/h. I to je nešto manje od 40m.
(Dejan, 27. jul 2019 14:07)
Zato sto je najveca dozvoljena brzina na kanionu 80 km/h na koliko su i limitirani.Prosto zato ...
pre 4 godine
naravno da ne treba izazivati sudbinu, al' kad dodje tvoje vreme nadje se i nacin;)
pre 4 godine
m1*v1=m2*v2 u praksi :(
pre 4 godine
Koji to ludaci su pristali da budu u skodi da bih se izvrsio ovakav test nadam se samo da nije u pitanju neka porodica jel sa snimka deluje da su ljudi iz skode doziveli teze povrede bez obzira koliko je ovaj test trebao da bude siguran
pre 4 godine
ako je ovo 43km/h onda sam ja Pavle Vujisić
pre 4 godine
41 metar kocenja za 12 tona?? ..tesko dekra tesko..osobnom autu od 1.3 tona treba izmedju 37-40 metara/100 kmh i to se smatra odlicnim kocionim putem,
pre 4 godine
Naravoucenije, uvek obidjite kamion ispred sebe cak i na punoj liniji ukoliko se nalazite izmedju dva teretna vozila.
pre 4 godine
znaci nikad ne kupujte skodu naravoucenije
pre 4 godine
Čekam lokalne botove da kažu da se Japanac ili Francuz ne bi ovako savili.
pre 4 godine
Па како да не буду смењени аутомобили кад су сад прављени од полокарбоната и разне пластике! Пластични браници, крила, чак пластични и везни лимови... Све је ту јасно. Слажем се ударац камиона је свакако страшан, али пластика је ипак пластика.
pre 4 godine
F= m x a
(Siniša brejnstormer, 27. jul 2019 11:07)
E = mc^2
pre 4 godine
Ako sam dobro ispratio snimak, ovde je problem sto je kamion iza podvukao Skodu pod kamion ispred. Takodje, prikolica ispred mi ne deluje kao Euro prikolica iza koje kada vozis vidis da toliko niska da joj je branik malte ne u visini putnickog auta, nemas gde da se podvuces.
Trece, na snimku se tockovi Skode vrte kao da su bili u slobodnom polozaju, ne vidim da su blokirani i da klize dok kamion gura Skodu pod prikolicu....ja licno kada stojim u saobracaju uvek drzim nogu na kocnici, ne toliko konkretno zbog ovakvih stvari, nego uvek imam strah da ce auto lagano i neprimetno krenuti u nazad i da cu cuknuti onog iza sebe ako na vreme ne osetim kretanje, i onda ili drzim nogu na kocnici ili ako duze tako stojimo u mestu pustim kocnicu a aktiviram rucnu.
Inace, jos jedan praktican razlog u prilog SUV klasi, oni su vislji i nije ih tako lako podvuci pod prikolicu...
pre 4 godine
odstojanje,odstojanje,odstojanje ljudi....
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Dezon, 27. jul 2019 12:05)
sto manje to bolje;)
pre 4 godine
Kabriolet?
pre 4 godine
ali da li znate da se pri istoj brzini jedan kamion zaustavi pri naglom kocenju dva metra ili vise pre od porsea!?Kamiona je mnogo manje na putevima ali kad se desi udes onda izgleda kao na videu.Međutim veliki problem su nesavesni auto vozači koji misle da su u F1.
pre 4 godine
F= m x a
(Siniša brejnstormer, 27. jul 2019 11:07)
Pretpostavljam da je ono "a" ubrzanje. Koliko je ubrzanje kada se kamion kreće jednoliko brzinom 43 km/h?
Sledeči tvoju formulu dobijamo nešto još zanimljivije. Ako bi kamion kočio, onda je ubrzanje negativno, a time i sila. Ispada da bi Oktavija posle udarca bila duža jer bi je udarac negativne sile izdužio.
Nešto ovde očigledno ne štima, zar ne?
pre 4 godine
@ Jes, No
Ako se ne varam, kamioni su limitirani na 103 km/h a autobusi na 105 km/h... Tako mi podatak neki stoji u glavi, nemam pojma odakle. Ako bi mogao neki profesionalni vozac da pomogne sa tačnom informacijom, bilo bi lepo.
Mislim da nisu na 80 km/h jer jos ni jednog na autoputu (svaki dan vozim) vne videh da tako vozi, to bi bilo vrlo nebezbedno
pre 4 godine
@Dezon
Kakve veze ostojanje ima sa ovim slucajem iz videa. 1. Kamion je pokupio automobil od pozadi. 2. Koliko bi ostojanje automobil trebao da ima od kamiona ISPRED njega 20m??? Da do ovoga ne dodje...
pre 4 godine
sta je poslednji kadar ako nije ostalo BUKVALNO nista?
pre 4 godine
Najvise mrzim kad na autoputu ispred mene iskoci kamion u brzu trku preticuci sporiji kamion ispred sebe. Da li je njima jasno da nije tako lako prikociti sa 130 na 90, pogotovo ako imate vozila iza sebe koja takodje idu brzinom od 130 ili preko toga.
Mnogo nesavesnih kamiondzija ima na nasim putevima.
pre 4 godine
ovo je zaista zastrašujuće! inače, kako u poslednje vrijeme vozači mahom odlaze vani, na njihovo mjesto dolaze mladi i neiskusni. dosta vremena provodim na putu, i sve češće srećem vozače za koje se golim okom vidi da su neiskusni - vožnja po samoj bijeloj liniji i sl. nekidan mi je u toku prestizanja kamiondžija počeo bježati od desne ivice puta, samo zato što smo naišli na jedan mostić. njemu se zbog zaštitnih ograda na mostu vizuelno čini da je tu put uži. to o njemu govori mnogo - nema osjećaj za dimenzije kamiona, boji se zaštitne ograde, ne gleda lijevi retrovizor kad prelazi u lijevu traku... jedva sam izbjegao nezgodu.
(putar, 27. jul 2019 12:01)
na mostu se neprestize
pre 4 godine
ovo je zaista zastrašujuće! inače, kako u poslednje vrijeme vozači mahom odlaze vani, na njihovo mjesto dolaze mladi i neiskusni. dosta vremena provodim na putu, i sve češće srećem vozače za koje se golim okom vidi da su neiskusni - vožnja po samoj bijeloj liniji i sl. nekidan mi je u toku prestizanja kamiondžija počeo bježati od desne ivice puta, samo zato što smo naišli na jedan mostić. njemu se zbog zaštitnih ograda na mostu vizuelno čini da je tu put uži. to o njemu govori mnogo - nema osjećaj za dimenzije kamiona, boji se zaštitne ograde, ne gleda lijevi retrovizor kad prelazi u lijevu traku... jedva sam izbjegao nezgodu.
pre 4 godine
kakav bezvezan tekst. Pa vidi se da bi ljudi preziveli da je bio udarac sam od pozadi. Skodu je unistio kamion ispred koji cak nije imao ni zastitu od podletanja sto mislim da je danas standard
pre 4 godine
Moje dete je nabubalo formulu mv2/2 i predstavu nema šta je to. Ima 5 iz fizike, tuga. Onda poraste i razmišlja ovako.
(Zoran, 27. jul 2019 15:46)
Biće da si ti tako učio, bez razumevanja. Ubrzanje ne proizvodi dejstvo nego sila, ubrzanje je "statistička" posledica tog dejstva sile, a nikada uzrok. Čak i onda kada zanemarimo da li se vektori sila poklapaju (a ne bismo smeli jer je sila uvek vektorski određena).
U ovom slučaju je jedino od značaja sila kojom kamion deluje na Oktaviju, a ona se može znati precizno samo formulom m v^2 / 2
Veštaci nakon nezgode takve vrste uglavnom ne znaju brzinu, pa je određuju retroaktivno preko neophodne sile, preko oštećenja na Oktaviji, ali i oba kamiona. Opet, ne preko (negativnog) ubrzanja koje je posledica takvog zaustavljanja, ili pogotovo ubrzanja kamiona do tih 43 km/h, u ovom slučaju i potpuno irelevantnog jer se brzine znaju.
Ako već nisi u 7. razredu, zapamti sada: statističke veličine ne uzrokuju dejstvo nego su posledica dejstva (uglavnom sile, ali i bilo kog drugog fizičkog faktora). Statistika pripada matematici, a matematika nikada nikoga nije ubila. Fizika, svaki dan.
pre 4 godine
Ovde je Oktavija prosla kao Srbija onomad kad smo pobedili 99-e.
pre 4 godine
Mirko, piše da mu treba sa 80km/h da se zaustavi za 41m, a automobilima se meri sa 100km/h. I to je nešto manje od 40m.
(Dejan, 27. jul 2019 14:07)
Zato sto je najveca dozvoljena brzina na kanionu 80 km/h na koliko su i limitirani.Prosto zato ...
pre 4 godine
Veoma pazim iza koga vozim i ko mi je za petama. Ne volim da vozim iza kamiona, niti pored njih jer znaju da su mocni, cesto su premoreni i ne gledaju previse. Ne volim da idem ni iza kombija jer ne vidim put i oslanjam se na njegove reakcije i signale, pa ih odmah preticem. Takodje ne volim kad je ispred mene neki veoma skup auto. Ne daj boze da se zakucam, sta znam ko je vlasnik. Znam coveka iz Surcina koji je udario auto na raskrsnici, a imao je prednost. Na njegovu zalos, unutra je bio neki surcinski mafijas koji mu je rekao da mu za nedelju dana donese 5000 evra, a posle toga ide kamata. Isao u policiju, raspitivao se kod zestokih momaka da vidi sta da radi i na kraju pozajmio pare, odneo tipu i vracao kredit dve godine. Ne volim ni kada je iza mene kamion, odmah gledam da se udaljim i sklonim. Posle ovog snimka cu paziti jos vise. Zato uvek drzite odstojanje da mozete da bezite levo ili desno, a takodje gledajte u retrovizor kad god kocite pred raskrsnicom. Bolje je da prodjete na zuto ili pocetak crvenog, ako vidite da se auto iza vas zaleteo i da nece moci da ukoci.
(kole, 27. jul 2019 17:57)
U sustini najvise volis da nema nikog na putu... autoputu.... najsigurnije ?
pre 4 godine
Naravoucenije, uvek obidjite kamion
ispred sebe cak i na punoj liniji ukoliko se nalazite izmedju dva teretna vozila.
(Aca, 27. jul 2019 12:23)
Obilaze se samo vozila ili prepreke na putu koje stoje. Dakle, ako se vozilo ispred tebe krece onda se ono pretice a ne obilazi.
pre 4 godine
Veoma pazim iza koga vozim i ko mi je za petama. Ne volim da vozim iza kamiona, niti pored njih jer znaju da su mocni, cesto su premoreni i ne gledaju previse. Ne volim da idem ni iza kombija jer ne vidim put i oslanjam se na njegove reakcije i signale, pa ih odmah preticem. Takodje ne volim kad je ispred mene neki veoma skup auto. Ne daj boze da se zakucam, sta znam ko je vlasnik. Znam coveka iz Surcina koji je udario auto na raskrsnici, a imao je prednost. Na njegovu zalos, unutra je bio neki surcinski mafijas koji mu je rekao da mu za nedelju dana donese 5000 evra, a posle toga ide kamata. Isao u policiju, raspitivao se kod zestokih momaka da vidi sta da radi i na kraju pozajmio pare, odneo tipu i vracao kredit dve godine. Ne volim ni kada je iza mene kamion, odmah gledam da se udaljim i sklonim. Posle ovog snimka cu paziti jos vise. Zato uvek drzite odstojanje da mozete da bezite levo ili desno, a takodje gledajte u retrovizor kad god kocite pred raskrsnicom. Bolje je da prodjete na zuto ili pocetak crvenog, ako vidite da se auto iza vas zaleteo i da nece moci da ukoci.
pre 4 godine
Deset tona puta 11.94 m/s, tolika je sila udara. Automobil od 1,4 tone treba da ide bar duplo brže. Za udar voza koji ima 150 tona (putnički) pri brzini od samo 5 km/h, isti automobil mora da juri 150 km/h. Birajte šta više volite da vas udari, samo obavezno mislite o masi koja vas udara.
pre 4 godine
Najveca opasnost na putevima.
Zato je potrebno uvesti zakon da se podmladi vozni park u Srbiji, novi kamioni imaju sisteme da sami stanu ukoliko vozac zaspi.
Takodje nasi trhnicki pregledi moraju da budu mnogo ozbiljniji, zamislite 30 tona sa neispravnim kocnicama?
pre 4 godine
Ima li šta da je ostalo od škodinih delova, nedostaje mi ponešto...?
pre 4 godine
čudi me da se moron i njegovih 20-29 nikova još uvek nisu javili, da nam objasne kako je ustvari problem u tome što ova škoda nije imala vazdušne zavese.
pre 4 godine
(zombi apokalipsa, 27. jul 2019 13:41)
"čudi me da se moron i njegovih 20-29 nikova još uvek nisu javili, da nam objasne kako je ustvari problem u tome što ova škoda nije imala vazdušne zavese."
Ovaj put moram sa Tobom da se složim. Ovde bi isto prošle i škoda za tržište Slovenije i Srbije ... Ne bi pomoglo kada bi sprskoj Scali doplato za opcional pod šifrom "PE4", sa opisom "Vazdušne zavese i bočni airbag-ovi napred i pozadi".
pre 4 godine
Ne postoji sigurna zastita... ali treba uvesti pravilo da auto NE SME DA se krece izmedju 2 slepera(kamiona-autobusa) kao i da kamioni ne smeju da voze iza auta ako je ispred auta drugi kamion ili autobus! Na autoputevima strogo zabraniti da se kamioni krecu preticajnom trakom(skroz leva) Ja svima na na obuci govorim da nikada ali NIKADA ne ulaze u sendvic izmedju 2 teska vozila! BOZACE KAMIONA strozije kontrolisati i povecati kazne desetostruko za sve prekrsaje! Proveravati na umor i droge,alkohol.
pre 4 godine
F= m x a
pre 4 godine
ali da li znate da se pri istoj brzini jedan kamion zaustavi pri naglom kocenju dva metra ili vise pre od porsea!?Kamiona je mnogo manje na putevima ali kad se desi udes onda izgleda kao na videu.Međutim veliki problem su nesavesni auto vozači koji misle da su u F1.
(Mirko Kojotovski, 27. jul 2019 13:17)
Ово је глупост што си написао... Нема везе са елемнетарним знањем физиком које се стиче у основној школи.
pre 4 godine
Ne razumem zasto kamioni kao obaveznu opremu nemaju sustem sorecavanja sudara odnosno kocenja kad se uoci prepreka. To ne treba da bude opcija vec obavezna oprema.
pre 4 godine
@ariel atom
stvarno ne znam zašto bi neko uopšte doplatio nešto što dolazi u standardnoj opremi (osim zadnjih bočnih jastuka), ali verujem da to ispada veliki problem u mozgu jedne kokoške.
u svakom slučaju, ni 2 ni 22 jastuka ne pomaže u ovoj situaciji, to je sasvim očigledno.
(zombi apokalipsa, 28. jul 2019 12:52)
Za poslednju rečenicu možemo da se složimo.
Za deo pre toga bih uputio na jezički sadržaj zvaničnog cenovnika opcionala - "PE4" - "Vazdušne ZAVESE i BOČNI airbag-ovi napred i pozadi".
U pisanje tog cenovnika naš uvoznik je uložio trud stručnih i pismenih ljudi, svaka reč je tamo (valjda?) sa razlogom i nije red da to omalovažavamo ... Ili ti imaš neko drugačije razumevanje ?
pre 4 godine
Ostaje mu da skrene udesno, Skodi ili kamionu.
pre 4 godine
@Aca
I ako ti sleper odjednom naidje u susret, od kola i vozaca ostanu samo dugmici....
jer se ovo na videu desi pri brzini od 40kmh a ti obilazis na 90kmh i u tebe udari sleper koji vozi 80kmh. to je 170kmh. I to u slucaju da te ne potkaci onaj sto ga pretices. Mada to ni ne igra ulugu sem sto ce brze da pociste sa metlom ono sto ostane.
pre 4 godine
Koji to ludaci su pristali da budu u skodi da bih se izvrsio ovakav test nadam se samo da nije u pitanju neka porodica jel sa snimka deluje da su ljudi iz skode doziveli teze povrede bez obzira koliko je ovaj test trebao da bude siguran
(Volina, 27. jul 2019 13:56)
no worry, ovo je samo film;)
pre 4 godine
@ariel atom
stvarno ne znam zašto bi neko uopšte doplatio nešto što dolazi u standardnoj opremi (osim zadnjih bočnih jastuka), ali verujem da to ispada veliki problem u mozgu jedne kokoške.
u svakom slučaju, ni 2 ni 22 jastuka ne pomaže u ovoj situaciji, to je sasvim očigledno.
pre 4 godine
Koji to ludaci su pristali da budu u skodi da bih se izvrsio ovakav test nadam se samo da nije u pitanju neka porodica jel sa snimka deluje da su ljudi iz skode doziveli teze povrede bez obzira koliko je ovaj test trebao da bude siguran
(Volina, 27. jul 2019 13:56)
Bože,molim te budi precizan s tom ciglom.
pre 4 godine
Ne razumem zasto kamioni kao obaveznu opremu nemaju sustem sorecavanja sudara odnosno kocenja kad se uoci prepreka. To ne treba da bude opcija vec obavezna oprema.
(masinista, 27. jul 2019 12:51)... zato sto u njemu sedi profesionalac a drugo, kod kamiona pogotovo pod opterecenjem, kocenje nije tako jednostavno kao na putnickom autu. Ali se slazem da bi trebalo malo uloziti u razvoj sigurnosnih sistema. A ovaj test mozda jeste 43 km ali bez ikakvog kocenja ni posle kontakta.
pre 4 godine
A kabina volvoa skoro neostecena
pre 4 godine
Tih 4o metara koliko kolima treba da stanu sa 100 km/h na nulu je put kočenja.Pre toga,od trenutka kada oko vidi prepreku,pošalje insformaciju mozgu, mozak je obradi pa pošalje nozi, noga pritisne papučicu kočnice, kočno ulje pritisne pločice na diskove, prođe barem još toliko,a često i dba puta toliko. Tako da ukupni zaustavni put iznosi stotinak metara.
pre 4 godine
Ostali samo dugmici.
pre 4 godine
odstojanje,odstojanje,odstojanje ljudi....
pre 4 godine
Eeeeeee, zato Kobaja na autoputu vise gleda retrovizor, nego ispred sebe.
Koliko samo budala ima sto preticu u zaustavnoj travi, koliko se autobusa NisEkspresa zaleti i samo sto te ne pregaze na suzenjima i mestima radova...
pre 4 godine
m1*v1=m2*v2 u praksi :(
pre 4 godine
Pre nekih 15-ak godina kolega sa FAP-om 1213 (solo kamion), pri brzini koja je utvrđena na 53 km/h potpuno zgužvao Golfa 2-ku, srećom nikoga nije bilo unutra. Štete na FAP-u nije bilo.
pre 4 godine
kad bi bili siri putevi da naprave jednu traku samo za kamione
pre 4 godine
nasi kamioni na ibarskoj idu 100 km na cas...
pre 4 godine
Mirko, piše da mu treba sa 80km/h da se zaustavi za 41m, a automobilima se meri sa 100km/h. I to je nešto manje od 40m.
pre 4 godine
Naravoucenije, uvek obidjite kamion ispred sebe cak i na punoj liniji ukoliko se nalazite izmedju dva teretna vozila.
(Aca, 27. jul 2019 12:23)... pa ne, nego prvo napravite razmak kako bi se dva teretnjaka razdvojila i napravila vam vise mesta, onda gledajte znakove desno koji sugerisu na dozvoljeno preticanje i tada se primaknite teretnjaku ispred i u preticanje ako postoje uslovi.
pre 4 godine
@bdj
Kamioni na 90 imaju ogranicenje. Ima i onih do 80, 85. Valjda cisterne ne mogu preko 80. Ako vidis kamion koji ide 95, 100 u Evropi znaj da ima nesto sto nije dozvoljeno, to se moze videti na Balkanu, istoku Evrope.
pre 4 godine
Onda, samo gas, da te ne stigne šleper
pre 4 godine
kamioni jurcaju na nasim putevima a o mogucnosti da se prezivi ovo guzvanje su prosto nemoguce...
pre 4 godine
(djidjigovedina, 27. jul 2019 11:36)
Kamioni imaju mnogo bolje kocnice od automobila.
(xxxxz, 27. jul 2019 11:38)
Bukvalno nista. Auto kao iz prese, potencijalni putnici zgnjeceni i raskomadani.
pre 4 godine
@djidjigivedina Veliki broj danasnjih autimobila koji imaju bar 1 i po tonu koce od 100-0 za 30-ak metara, dakle tezi su od 1.3t i bolje koce, a kamion iz teksta ima 41m sa 80-0 sto je velika razlika u odnosu na 100-0 !
pre 4 godine
Vozim sleper u nemackoj, ovakvih stvari sam se nagledao, osnovna stvar a posebno na opterecenum putevim tipa nemacke gde bukvalno ima vise slepera od put. vozila i opet kazem prva i osnovna stvar je ODSTOJANJE
pre 4 godine
Ja prosto moram da prokomentarišem neke komentare. Prosečan komentator ne razume pojam kinetičke energije. Uči se u 7. razredu osnovne. Učilo se u moje vreme a evo i moje dete učilo pre par meseci. Školstvo nam je katastrofa. Moje dete je nabubalo formulu mv2/2 i predstavu nema šta je to. Ima 5 iz fizike, tuga. Onda poraste i razmišlja ovako.
pre 4 godine
naravno da ne treba izazivati sudbinu, al' kad dodje tvoje vreme nadje se i nacin;)
pre 4 godine
Boze pomozi!
Strasno
pre 4 godine
jezivo, pridržavanje saobraćajnih propisa je imperativ
pre 4 godine
Od sad samo sleperom na more.
pre 4 godine
Za one koji misle da je SUV resenje ili da su njegove deformacione zone cudotvorne ili njegovi gabariti svemoguci, na to mogu da zaborave. Debljina lima je takodje kao papir. Isto bi prosli kao i ova Skoda. Slicno bi prosao i da je sleper naleteo na sleper.
Jedino resenje je sinobus ili ten(a)k, nazalost oni se ne krecu tim putevima.
Kada stariji kamion bez sistema za predvidjanje sudara naleti na vozilo ispred, ostaje samo sudbina, cak i da je autobus ispred.
pre 4 godine
Ja sam gledao u retrovizoru kako mi sa 40-50 km/h prilazi kamion dok čekam prostor za isključenje na levo. Vozač iz suprotnog smera je takođe bio svestan šta će se desiti i video je da nemam gde. Pustio sam kočnicu, stisnuo volan i naslonio se. Srećom, nije me bacio na vozilo koje je dolazilo u susret i osim oštećenja na zadnjem delu Punta, nije bilo drugih posledica. Čak i putnički auto treba posmatrati kao potencijalno oružje. Probajte da se oduprete osobi prosečne težine kada se zatrči u vas, a to je samo 10-20 km/h. Auto je 20 puta teži, lagano će vas odneti, i da samo mili. Pazite i na sebe, a i na druge.
pre 4 godine
Пре пар месеци не претекао аутобус на путу Краљево-Крагујевац са 110-120 на сат.
Истог дана сам зауставио кола да би ме промашио шлепер који је „зајахао" средњу линију.
Пре пар година аутобус возио 81 код Сајма где је дозвољено 50.
И као шлаг - Беч, пешачки прелаз, зелено за пешаке, возач приче на мобилном и скреће, није ме видео док га нисам сачекао...
Шта ли ће сви они који возе као ... да раде кад се превоз аутоматизује, а хоће у следећих 10-15 година.
pre 4 godine
(putar, 27. jul 2019 12:01)
I iskusan je nekad bio neiskusan zar ne !?
Niko se nije rodio naucen.!
pre 4 godine
Nemojte nikad da se ubacujete ispred kamiona koji koči, npr. na naplatnoj rampi.
pre 4 godine
nije ovde bitna samo brzina vec i masa
pre 4 godine
Mirko Kojotovski, 27. jul 2019 13:17) sta lupas?! Koji se to kamion brze zaustavlja od sportskog automobila. Msm, jedino ako udari u betonsku prepreku
pre 4 godine
@ kako da ne
Drug, svakako hvala na podacima.
Medjutim, ja pitam za limitere brzine, ne za ogranicenja po kategorijama
Dakle, govorim o fabrickoj blokadi sa kojom autobusi i kamioni stizu iz fabrike i koju niko ne dira u garantnom roku, a vecina ih skine kad isti istekne (i onda te na autoputu prodje kamion ili bus sa 120 km/h)
Pa ako bi mogao neki profi vozac da napise info, bio bih zahvalan
pre 4 godine
(putar, 27. jul 2019 12:01)
na mostu se neprestize
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (srecko, 27. jul 2019 12:31)
Samo u Srbiji, u svetu je uglavnom dozvoljeno preticanje na mosticima i mostovima.
I ako ti sleper odjednom naidje u susret, od kola i vozaca ostanu samo dugmici....
jer se ovo na videu desi pri brzini od 40kmh a ti obilazis na 90kmh i u tebe udari sleper koji vozi 80kmh. to je 170kmh. I to u slucaju da te ne potkaci onaj sto ga pretices. Mada to ni ne igra ulugu sem sto ce brze da pociste sa metlom ono sto ostane.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Stavros, 27. jul 2019 13:37)
Ovo nije tacno, brzine pri sudaru se ne sabiraju. Sila, steta, se podeli na oba vozila, s tim sto je u ovakvoj situaciji vozac automobila u znatno nepovoljnijem polozaju.
Inace, posle ovog snimka, kad vidim vozace kamioan kako se lepe za auto ispred, nije mi ni malo sve jedno. U Nemackoj su jezive kazne za nedrzanje odstojanja, posebno za vozace autobusa i kamiona.
pre 4 godine
@mr.wolf
Dao sam ti plus jer si duhovit. Ovo sto sam napisao iza i ispred koga ne volim da vozim nije sveto pismo i ne znaci da se po automatizmu i na silu izvlacim iz takvih situacija, ali ne volim zbog losih iskustava i sklonim se ako mogu. Zbog posla sam 80% voznje u gradu i na magistralnim putevima, a auto put koristim par puta godisnje, uglavnom za putovanje na odmor. Imam i za tu vrstu voznje neke savete, ali drugi put. Imam dozvolu duze nego sto vecina vas zivi pod ovim nebom, promenio sam dosta auta, vozio motore, kombije i kamione (imam A,B,C kategoriju) Vozio od Svedske do azijskog dela Istambula i nikad nisam imao udes, osim par sitnih cesanja u gradskom saobracaju. Zato drugarski i krajnje dobronamerno navodim situacije koje mogu da vam iskomplikuju zivot. Ja znam da je u drustvu popularniji i zabavniji lokalni narko diler nego neki decko sa fizike ili medicine, iako onaj prvi moze da vam pretvori zivot u pakao. Tako i ovde dosta minusa dobijaju ljudi sa iskustvom koji samo zele da podele svoja zapazanja i pomognu da se zlo ne dogodi.
pre 4 godine
E pa zato treba drzati rastojanje. U slucaju zastoja imas vremena da se zaustavis mozda i 50m od poslednjeg vozila. Upalis sva cetiri i ubacis u prvu. Kada vidis da dolazi vozilo iza tebe, polako vec kreces napred i budes spreman da mu bezis tih dragocenih 50m dok on ne uspe da ukoci.
pre 4 godine
Isto bi se desilo i da je sporije išao.
pre 4 godine
Strasno. Medjutim, da se desi ovako nesto a da ispred automobila nema nista vec samo put, mislim da.ne bilo ovako stravicno. Odgurao bi ga sleper do negde, dok se i sam ne zaustavi. Realno, on ga gura, i tu bi bilo mesta da se prezivi, ali ako je neka prepreka ispred automobila nema spasa. Isto bi se desilo i da je iso 25km/h.....
pre 4 godine
Ostaje mu da skrene udesno, Skodi ili kamionu.
(Coast to Coast, 27. jul 2019 12:52)
Ako je put magistralni i ima ogradu, ne ostaje.
pre 4 godine
Vrlo stresno za vozače koji vole sigurnu i laganu vožnju i ne usudjuju se da pretiču na magistrali čak i na autu putu,misliš siguran si koloni
ca,laganica a ali kad te kamionska sila zgnječi ili napravi lančani.
pre 4 godine
znamo i šta babić može da uradi
pre 4 godine
@(Volina, 27. jul 2019 13:56)
E baš si nadimak...
pre 4 godine
Šleper ima ukupnu masu od 40 t ako je skroz natovaren. To je ozbiljna sila udara pri ovoj brzini. Ljudi nisu ni svesni šta znači brzina i šta se dešava na ovako "malim" brzinama. Samo opreznos i poštovanje saobraćajnih propisa i bez žurbe.
pre 4 godine
zbog malih plata i stanja u državi, vozači odlaze napolje, na njihovo mesto dolaze neiskusni vozači, momci od 20 i kusur godina bez iskustva, a naše firme ih "obuče" za mesec-dva i puste da sami rade, a njima momcima najbitnije da je nova Scania ili Actros pa da se hvale. Ti kamioni imaju super opremu već u osnovnoj verziji, senzor za distancu pa senzor koji upozorava ako ste nagazili liniju i još štošta. mislim da je trenutno jedan od najvećih problema korišćenje mobilnog tel. u toku vožnje, vidim svojim očima iz kamiona x vozača kako koristi mobilni i kod nas i u Austriji i u Sloveniji... Čuvajte se i srećan put svima.
pre 4 godine
Jezivo!
pre 4 godine
NIKOLA
Bravo Nikola, ljudi toga uopšte nisu svesni, voze izmedju kamiona, ne gledaju u retrovizor i prosto se, misleći da su bezbedni na 110 km/h namestaju na nešto ovako stravično...
Pre neku godinu vraćajući se iz Splita na ulazu u tunel Sveti rok, tako su stradale dve žene i dvoje dece, kada su vozile desnom stranom iza kamiona, da bi na njih, na samom ulazu, velikom brzinom naleteo šleper... Bilo je upravo ovako kao na ovom videu... ŠTRAŠNO!
pre 4 godine
Tunel Ledenik, imate snimku na youtube. Poginulo 4 ljudi u autu( 2 majke i 2 djece). Vozac dobio osam i pol godina, razlog tipkanje sms poruke na mobitelu.
pre 4 godine
1- Šteta zavisi od energije kojom je počinjena, a ona od mase i KVADRATA brzine. Npr. auto od 1t, s brzinom od 100kmh pravi veću štetu od kamiona od 20t s brzinom od 25kmh.
2- Sila, koju neki ovde navode zbog procene štete, zavisi od mase i USPORENJA koje se dešava prilikom gužvanja. Zato se auti prave spreda i od pozadi mekani, da bi se gužvali i sačuvali kabinu s putnicima, koja se pravi što čvršća.
- Sudar dva vozila proizvodi istu štetu kao udar u nepokretnu prepreku. Pošto se oba gužvaju istovremeno.
pre 4 godine
@sale..jedne od najboljih kocionih sistema radi porse i ni jedan on njihovih modela se ne zaustavlja za manje od 32-33 metra cak sa karbon keramikom i to pri idealnim uslovima testiranja..dakle..oprana osusena cesta na njihovim test poligonima sa besprekornim slojem asfalta! ,kao sto napisan obicni putnicki automobili su od 36 -40 metara ,malo se edukuj pa onda pisi !ovom kamionu treba 80 metara da se zaustavi..masa x brzina= put
pre 4 godine
U koloni iza kamiona ili autobusa nikad se ne zaustavljate ovako nego pod uglom, ovo je narocito pozeljno nocu i dok sam vozio po Vojvodini gde rampa zna da napravi kolonu u sred njiva nocu, ovo su me stariji vozaci ucili da je obavezno. U slucaju udara zavrsite u jarku posto zakrenete i tockove ka desno tako da i ako kamion ne vidi kolonu samo nagura automobile u jarak i sanse da prezivite u znacajno bolje. Isti je slucaj i zimi posto led zna da iznenadi. Ako vozite putem Pancevo - Vrsac znate kako izgleda pruzni prelaz u sred njive.
pre 4 godine
@Владимир
ta "plastika i polikarbonati" o kojima ti pricas, su tu da apsorbuju udarac, a ne da ti ocuvaju auto. Sila se onda prenosi na automobil, umesto na putnike ...a ti brines za automobil. Zato i jesu danasnji automobili meksi sa svih strana, i jedino te ojacanje na stubovima karoserije i sam motor stiti donekle, ali u ovakvim situacijama zastite nema ..
pre 4 godine
(djidjigovedina, 28. jul 2019 13:31)
Kamionu od 12t treba 40-50m za 80-0km/h. Sleperima do 60m. Slobodno potrazi rezultate testova, nema potrebe za misljenjem, verovanjem i pretpostavkama.
pre 4 godine
Ovo pokazivati kamiondzijama svakoga dana.
92 Komentari
Sortiraj po: