Sreda, 13.08.2014.

10:37

Kako da vaše dete ne ujede pas - 10 saveta

Izvor: B92

Kako da vaše dete ne ujede pas - 10 saveta IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

63 Komentari

Sortiraj po:

Logic

pre 9 godina

Ono čime bi saveti "kako da pas ne ujede vaše dete" morali da počnu, jeste obaveza roditelja da nauče svoje dete da su psi i mačke iz Diznijevih i drugih crtaća samo slike i ništa drugo. Živi pas ili mačka neće da "ponovo budu kao novi" ako ih vaše dete izlupa čekićem po glavi. Najverovatnije da bi se i usprotivili na svoj način. Drugo, i mali psi su u fizičkoj prednosti nad malom decom. Pa dragi roditelji, a i vlasnici pasa - nema uvreda: malom detetu i mladom psu se ne može verovati. U uslovima gradskog života,mala deca se na ulici najčešće drže za ruku, a pas obavezno na povocu.Sigurnije je i za jedne i za druge.

Tanja

pre 9 godina

@Guadalahara: Ovo je poslednji put da vam odgovaram, jer svaka dalja diskusija zaista nema smisla. Ja sam roditelj! Imam ćerku od 6 godina. Ona obožava našu kucu. Sva deca u komšiluku obožavaju Saru. Sara obožava decu. To što vi svoje sopstvene strahove i frustracije projektujete na decu, znači samo da je vama potrebna pomoć ne deci.I ja sam bila dete. I to u onoj bivšoj zemlji koja je bila 1000 puta uređenija. I sećam se da smo i tada imali kučiće koje smo čuvali, hranili, krijumčarili kući u sobe da prespavaju sa nama. Vi ne volite pse, zapravo ne volite životinje i to izvire iz svake vaše reči. Zašto apelujete na vlasnike pasa? Je li vas neki pas nekog vlasnika, imenom i prezimenom, napao? Da jeste, policija bi reagovala jer mora po službenoj dužnosti. Isto kao što bi reagovale i komunalne, veterinarske službe. Ako vas pas nije napao, nego biste vi preventivno s njima i njihovim vlasnicima da se obračunavate, onda razmislite malo o suživotu i toleranciji u v e l i k o m g r a d u. Pasa ima i u Londonu, Parizu, Berlinu, u svim zemljama Evrope i svim gradovima. Mislim vlasničkih pasa. Ja nigde, a putovala sam puno, nisam videla takvu netoleranciju stanovnika kao u Srbiji.Zašto vi očekujete da zbog vaših strahova treba da reaguje policija? To nije u njenoj nadležnosti. Zna se gde se leče i ko leči patološke strahove. Pa se vi obratite lepo na to mesto, mi vlasnici pasa i roditelji dece koja se pasa ne boje ne možemo da vam pomognemo. Zaista.

dhhd

pre 9 godina

@zap
slazem se sa tobom ali ako je vec tako trebalo bi da se naprave parkovi za pse!!!ili barem mali ogradjen deo nekog parka gde vlasnici mogu pustati pse da se izjure!!!

VW

pre 9 godina

Opasne rase ne postoje. Imamo samo vlasnike idiote, ništa drugo, i Labrador može da bude lud, još kako, ako živi u malecnom dvorištu i ne šeta se.
A što se čišćenja tiče, kraj oko Hrama pokazuje koliko "Beograđana" tu živi. Kazna 300€ na licu mesta, pa da vidite lep Beograd.

pera

pre 9 godina

(Tanja, 14. avgust 2014 09:12)

Nisam mogao da citam sve ove pravilnike,ali ono sto znam(a i ovo sto si navela sam procitao) nigde ne pise da te "opasne rase" trebaju da imaju korpe.Za te "opasne rase" je jedno vreme postojao zakon da vlasnici takvih trebaju da placaju neki porez(mislim da to vise ne postoji),a sto se tice korpe,nju po pravilu trebaju da nose svi psi odredjene visine,da ne lupam sad koje,ali tipa od neke srednje velicine pa na gore,znaci i labradori,retriveri,svi,tako su nam komunalci objasnjavali.

Opinion

pre 9 godina

Ja se često prijatno iznenadim koliko je većina pasa tolerantna prema maloj deci, dopuštaju im da budu čak i grublja prema njima u igri. Starija deca su, pak, mnogo veći problem.

U Gvadalahari kante ne govore

pre 9 godina

Tanja, 15. avgust 2014 08:26
Vi u klin, ja u ploču...
Sve i da ste u pravu, apelujem još jednom na vlasnike domaćih životinja da poštuju Zakone u celini, a ne selektivno.
Volim životinje, i svoju ljubav prema njima izražavam tako što ih ne držim u stanu, u zatvorenom prostoru, i što ne zavise od moje volje i tajminga, kada će da vrše fiziološke potrebe. Da ne pomislite da sam loš i nadmen čovek, ovu stranicu na b-92 koristim da apelujem na vlasnike pasa da ne stavljaju svoje ljubimce ispred potreba dece kojih je sve manje u ovoj zemlji.
Mi, roditelji više nemamo mehanizama da se zaštitimo od nerazumnih vlasnika pasa. Apelujemo-ništa. Zovemo komunalnu policiju-ništa. Milicija-nije njihov posao, "imate komunalnu policiju".. Psi, koji imaju vlasnika, svakodnevno ujedaju i staro i mlado, ne čisti se za psima, deca nam na obući svakodnevno donose kaku u kuću...
Podjite od ličnog primera, i zamislite da trpite nešto od drugih ljudi što Vam smeta, što Vam prlja sopstveni životni prostor, zbog čega strepite za svoje dete...Koji bi bio Vaš prag tolerancije?
Pas, i svaka druga životinja, nisu igračka ili statusni simbol, već obaveza i odgovornost za svakog vlasnika.

Tanja

pre 9 godina

@U Gvadalahari kante itd.

Interesantno kako ljudi parcijalno čitaju i "poštuju" zakon samo u onim delovima koji im odgovaraju, a npr. ovaj deo niste citirali

"Пас се може пуштати са поводника да се слободно креће у парку и на другој јавној зеленој површини и то:
- у времену од 22.00 сата до 09.00 сати следећег дана, у периоду летњег рачунања времена,
односно, у времену од 20.00 сати до 10.00 сати следећег дана, у периоду зимског рачунања
времена;
- у непосредној близини школа, временски периоди из алинеје 1. става 1. овог члана,
ограничавају се до 7.30 сати следећег дана, без обзира на период рачунања времена, осим за
време школског распуста и нерадних дана."
"У члану 39. прописано је да је предузеће коме је поверено обављање комуналне
делатности уређења и одржавања јавних зелених површина дужно да у року од годину
дана од дана ступања на снагу ове одлуке, у парку и другој јавној зеленој површини
постави видне ознаке на којима је назначено у ком временском периоду и у којим
деловима је забрањено слободно кретање паса;
Inače ja svog psa šetam na privatnoj neuređenoj zelenoj površini, i nikad ga ne vezujem. Pas je vaspitan i dresiran da poštuje komande: stani, dođi, pored. U Zvezdarskoj šumi postoji tabla na kojoj stoji da je slobodno kretanje pasa dozvoljeno 0-24. Slikala sam je, i nosim telefon da pokažem svakom vama sličnom liku. Shvatite - MORATE da delite životni prostor sa našim ljubimcima. Ende.

blackdog

pre 9 godina

Deca umeju da budu dosta agresivna prema zivotinjama iz prostog razloga sto ne znaju da zivoti ja nije igracka. Mene moj mali sin od 15 meseci ustine od srece za nos pa tako misli da moze i psa. Nedavno je prisao lutalici i gurnuo mu ruku u usta, bukvalno sekund nepaznje je bio dovoljan. Srecom, lutalica je bio skroz dobar i pustio ga da se igra sa njim. Ja volim zivotinje, i hocu da vaspitam dete u tom maniru ali tu se izuzetno mora voditi racuna jer dete do nekih 5 godina ne razlikuje grubost od neznosti. Ako budu previse grubi pas to shvata kao napad. Mene jedino nervira sto neki vlasnici pasa, kao sto mozemo videti i iz komentara, pokazuju izuzetnu netrpeljivost i mrznju prema deci (staviti deci brnjice i slicno). Doduse takvo ponasanje se vidi i oseti iz aviona pa onda izbegavam da uopste komuniciram sa takvim ljudima. Isto kao sto izbegavam komunikaciju sa ljudima koji mrze zivotinje.

Mario Retardeli

pre 9 godina

Sto se tice pasa: Vracao sam se sa kraja Ade bajsom kada sam naleteo na gomilu dzukela, jedva sam zivu glavu izvukao. Moju cerku 5 je ujeo vucijak za lice kada ga je zagrlila (pas je od zeninih roditelja) jos ima oziljke, posle ovih scena imam drugacije misljenje o psima.

alonso

pre 9 godina

Mene su jednom krenula da jure dva pitbula i da nisam poceo da vristim što jace mogu, ko zna sta bi bilo. Na svu srecu oni su se izgleda prepali od mene pa smo se mirno razisli. Vi ste napisali da treba izbegavati vikanje... A eto, mene je to spasilo.

V

pre 9 godina

Pse ne bi trebalo drzati u stanovima, samo u seoskim sredinama. Kako u zapadnoj Evropi postoje odvojeni parkovi za pse, a kod nas to retko vidjam.

imam mesanca vucjaka

pre 9 godina

Primecujem da svi ovi sa komentarima "deca i ljudi iznad drugih vrsta" ostavljaju tako malo komentari(ne citaju) tekstove o deci...sta li rade ovde?
pozz

Jorginho

pre 9 godina

Neverovatno koliko mnogo mrzitelja pasa i uopšte životinja čita rubriku o psima i još gubi vreme i ostavlja komentare. Znam da je ovo Srbija i poznato je šta se ovde najčešće želi komšijskim ljubimcima, ali pitam se samo odakle vam više energije za hejtovanje, bacanje kletvi i ostalo. Kad ćete već jednom naučiti da se sve to vraća natrag gore od australijskog bumeranga.
Inače tekst nije loš. Ima puno finih saveta, a i dosta dobrih sam pročitao i u komentarima. Dodao bih samo ovima što se BOJE svega i svačega, pa samim tim i pasa, da ukoliko nalete na pse lutalice, 'vake ili 'nake, pre nego što im se noge oduzmu ili se zanesveste, da upotrebe stari "indijanski" trik za teranje pasa - sagnite se i dodirnite tlo prstima (kao da ćete nešto da podignete). Ne morate stvarno nešto da uzmete. Nijedan pas neće ostati da proučava vaš sledeći potez već će da se udalji od vas. Ako pritom i podignete ruku iznad glave (simulacija bacanja), pas će ovo povlačenje izvesti trčećim korakom.

Lenny

pre 9 godina

Kada me neko nepoznat pita , da li može da pomazi našega psa, odgovor je:
''Ne može''
I tako, nikoga nije ujeo i svi ga u kraju postuju i vole. Stvarno.

U Gvadalahari kante ne govore

pre 9 godina

@Tanja, 14. avgust 2014 09:12
Члан 19.
"Држалац животиње, као и лице које изводи пса на јавну површину, дужан је да пса изводи наповоднику.
Држалац животиње, као и лице које изводи пса, сноси пуну одговорност за његово понашањена јавној површини."
Члан 20
"...Забрањено је пуштати пса са поводника да се слободно креће у делу парка и друге јавне зелене површине, у којем се налази уређено дечје игралиште, као и у делу под цветним засадом..."
Члан 23
"...Уколико пас или мачка, приликом извођења, на било који начин испрља јавну површину,држалац животиње, односно лице које изводи пса или мачку, обавезан је да испрљану површину без одлагања очисти"
VI КАЗНЕНЕ ОДРЕДБЕ
Члан 34.
Новчаном казном у износу од 2.500,00 до 75.000,00 казниће се за прекршај физичко лице ако:
"...18.изводи пса на јавну површину без поводника (члан 19 . став 1.);
19.пушта пса са поводника да се слободно креће у парку и на другој јавној зеленој површини супротно одредбама става 1. члана 20. ове
одлуке;
20.поступа супротно забрани из члана 20. став 2. ове одлуке;
22.испрљану површину не очисти без одлагања (став 1. члана 23.)..."
Дакле, Тања, потребно је само да поштујете Закон који је донела ова држава, и напада паса на децу више неће да буде.
Као што је дужна и комунална полиција да спроводи Закон који је ова држава донела и пуни буџет новцем од казни бахатих љубитеља животиња.

Volim zivotinje

pre 9 godina

Naucite decu a i sami sebe da ne prilazite bez dozvole vlasnika psu. Deca vole pse i za njih su svi psi igracke i odmah bi da ih maze i da se igraju sa njima. Ja imam dva labradora, jadnike ne mogu da odbranim od naleta dece kada ih izvedemo u setnju a da ne pricam o dolasku dece u nase dvoriste sa pitanjem " a jel mozemo da pomazimo psa". Suprug i ja zivimo u malom mestu gde svaka kuca ima psa pa je opet drugacije ali bilo je potrebno neko vreme da naucimo ljude da prvo pitaju pa onda da pomaze psa. Znam da ove moje blente nece nikoga da ujedu ali bolje spreciti nego leciti. Ako imate strah od pasa bolje im ne prilazite jer pas to oseti. Ja razumem da ima ljudi koji ne vole zivotinje ali onda nemoj da ih maltretiras pa nece ni oni tebe.

Tanja

pre 9 godina

@zap & u Gvadalahari kante ne govore: http://www.veterinabeograd.rs/files/File/regulative/Odluka%20o%20drzanju%20domacih%20zivotinja%20i%20kucnih%20ljubimaca%20na%20teritoriji%20grada%20Beograda.pdf
http://www.veterinabeograd.rs/files/File/O_NAMA/ZAKONSKA_REGULATIVA/PRAVILNIK%20O%20NACINU%20DRZANJA%20PASA%20KOJI%20MOGU%20PREDSTAVLJATI%20OPASNOST%20ZA%20OKOLINU.pdf
Lepo procitajte (clan dvadeset pravilnika 1 i clan dva pravilnika 2) i shvatite vec jednom da nisu SVI psi duzni da nose korpu i da se psi ne moraju STALNO drzati na povodniku. Postoje psi i rase pase koji su jasno navedeni kao opasni i oni, samo oni, moraju imati korpu, a pas koji ne spada u kategoriju opasnih ne mora da nosi korpu i ne mora biti na povodniku u periodu od 22h do 09h u letnjem periodu racunanja vremena, i od 20h do 10h u zimskom. Znaci kad se susretnete sa psom koji nije vezan u 22.05, ili 8.50, shvatite vec jednom, vlasnik n i j e u o b a v e z i da ga u to vreme drzi vezanog ni sa korpom. Ni u Knez Mihajlovoj. Svuda moze da bude pusten u to vreme. Kad neko pocne u 6 ujutru da mi kresti da vezem psa, dodje mi da siznem. Ja sam odgovorna za ponasanje svog psa, cipovan je na moju l.k. i ako se nesto desi ja cu odgovarati, isto kao sto roditelj odgovara za svoje maloletno dete. To je dovoljno. Informisite se, aman vec jednom.
@Toni: takva zabrana postoji samo u Saudiskoj Arabiji, Iranu i slicnim islamskim dzamahirijama. Iz vaseg predloga vidi se na kom ste civilizacijskom nivou.

Volim pse... i mačke...

pre 9 godina

Vlasnik sam dva psa (koli i mešanka) koji do sada nisu nikog ujeli i nadam se da neće. Uredno vakcinisani, očišćeni od parazita, nisu vezani, žive u veeelikom dvorištu! Deca (i poznata i nepoznata) im prilaze slobodno, njih dve se samo izvrnu na leđa i čekaju češkanje! Najbolji drugari su im dva mačka!
Stvar je u vaspitanju pasa, a i dece! Uz ove savete dodajem: nikada se ne smejte psu, to posebno važi za pse koji su vam nepoznati! Tako mu pokazujete zube, a to je za njega pretnja da ćete ga napasti!
Takođe, ako igrom slučaja prisustvujete napadu psa, potrebno je sipati mu vodu ili bilo kakvu drugu tečnost na glavu, jer najčešće pas dobije grč u vilici tako da ne može da pusti "plen". Ovim postupkom grč se povlači! Nemojte učiti decu da mrze životinje!
Pozdrav!

Zeleni Zub

pre 9 godina

Ne gospodjo. Pas je pitom, ne ujeda. U najgorem slucaju moze da vas izbalavi. Gazda sa druge strane je potpuno divalj, a zna i da ujede (ne jako... malo gricne... samo da ostane trag... nekad napravi i sljivu). Mada, kad ga neko iznervira, kida kao suarez i prica o sebi u trecem licu.

Madhva (Hare Krišna)

pre 9 godina

@ja
Sve je to lepo što pričate i tu sam identičnu argumentaciju više puta čuo od vlasnika pasa.
Molim vas dozvolite mi da sam svoje dete učim o ljubavi prema životinjama, o tome čija je ova planeta i o energijama. A Vas molim da poštujete zakon i osnovnu kulturu da na javnim mestima držite psa na povocu, jer su incidenti i nesrećni slučajevi pokazali da NIKO ne može da garantuje NIŠTA.
Da, i molim vas izmet u kesice, kao sav normalan svet.
PS. Volimo životinje, imamo tri psa kod prabake, na selu, koji su neodoljivi.

Dzeki

pre 9 godina

Prilicno jednostavno resenje: vlasnici pasa - dresirajte svoje ljubimce, roditelji - vaspitavajte svoju decu. Imao sam psa 13 godina, dete imam 4 godine. Ako psa dobro izdresirate, ne maltretirate ga i ne zlostavljate, minimizujete sansu da se nesto lose desi. Slicno vazi i za decu - sto vise ljubavi, to je manje agresije. I bitno je da sto vise vremena provode sa zivotinjama i da nauce kako da se ophode prema njima. Vrlo je vazno da mala deca shvate da ne smeju neoprezno da prilaze psima. Ako hoces da ga mazis, pozovi ga da dodje - ako hoce da se mazi, doci ce. Ako ne dodje, nemoj ga juriti, ne zeli da se mazi i igra sa tobom. Deca cesto pritrcavaju psima i odmah pokusavaju da ih uhvate - dobar deo pasa se plasi toga, dozivljava to kao agresiju i postoji realna opasnost da ce ugristi.
Ko god savetuje da se deca drze dalje od zivotinja - nadam se da cete shvatiti koliko gresite pre nego sto postanete roditelji, vase dece radi.

Bata

pre 9 godina

Imam Fox-Terijera, mužjaka, 6 godina, živi sa nama u stanu, uredno periodično vakcinisan i tretiran od spoljnih i unutrašnjih parazita...
Obožava ljude i decu, jer je odrastao sa moje troje dece.
Uvek je na povocu, i žao mi je što ga ne puštam da se istrči onoliko koliko mu je potrebno...obzirom na urbano okruženje.
Ne zbog ljudi ili dece, naprotiv... zbog mačaka i pasa, pogotovo mužjaka.
"Ne trpi konkurenciju" drugih "odraslih" životinja.
Razumem ljude koji ne odobravaju čuvanje pasa.
Ne očekujem od njih da razumeju mene i druge vlasnike pasa.
Tolerancija.. to je jedino što nam je potrebno...
... ali im najtoplije preporučujem da prevaziđu svoje predrasude i pokušaju... postaće bogatiji za neopisivo pozitivno iskustvo "najboljeg čovekovog prijatelja".

ivanhoe

pre 9 godina

Nekada davno sreli su se pecinski covek i vuk i rodilo se veliko prijateljstvo...tako otprilike ispada a istina je ipak drugacija . Psi i ljudi nisu nikakvi "drugari" vec je taj savez u nekom trenutku nastao iz cistog interesa. Pas je postao nezamenljiv u lovu, kombinacija covek-pas pokazala se veoma uspesna. Psi kao vrsta su brojnoscu priblizni ljudima, to je izuzetan uspeh. Ovo pisem da bi svi bili svesni da su psi po prirodi drustvene zivotinje koje se zaista izuzetno vezuju za ljude i spremne su zivot da daju za coveka, kao sto su nekad u divljini to isto i za clana copora. Ipak, ne treba gubiti iz vida da su psi zivotinje, nisu zamena za decu, svako poredjenje sa ljubavlju prema deci su u najmanju ruku neukusna. Treba svakako priustiti deci odrastanje sa psom jer je izuzetno korisno. Rizici su minimalni ako se dete nauci na vreme kako da postupa s psom.

emptydashspace

pre 9 godina

Zaboravili ste jos jednu opciju. Recimo ja uvek kazem da moj pas ujeda (na svojoj teritoriji), a onda se neko pojavi i kaze ma mene psi vole i pokusa da pridje....
Inace, ujeo bi i mene kad bih mu stavila ruku u kucicu, a pritom ma koliko pokusavali nikad nismo uspeli da ga uvedemo kod nas u kucu. Podvije rep i cvili.

Majlo

pre 9 godina

@U Gvadalahari kante ne govore: ajde prvo procitaj sta pise u zakonu pa onda komentarisi, moze? U tom istom zakonu na koji se ti tako strucno pozivas je propisano kada i gde pas mora da bude vezan a kada moze da bude pusten, i isto tako je propisano koji psi moraju da nose zastitne korpe a koji ne. Nigde ne pise da ni jedan pas nigde ne moze da bude pusten i da svi psi moraju da imaju korpu non stop

Dragan

pre 9 godina

Ja sam postar i pouzdanio znam da rasa pasa koja naj cesce ujeda postare po Srbiji zove se "ma nece on". Sledi postarski vic: Sta raditi kada vam se na nogu popne pit bul i pokusava seks sa vasom nogom? Pravite se da uzivate!

Madhva (Hare Krišna)

pre 9 godina

Ko god o ovome da želi da diskutuje, "pseći lobi" ga proglasi životinjomrscem.
Zašto ja treba da verujem nekome da "neće" i da podižem svoje dete u ruke kada prolaze pušteni i bez korpe opasni ili neopasni psi. Pa nek je verovatnoća da će pas ujesti milion prema jedan, zašto me terate da isprobavam šansu. Pa ni ja ne mlatim zakočenim puškom jer "sigurno neće" opaliti.

ja

pre 9 godina

jezim se od glupih komentara ovih koji ocigledno mrze pse i zivotinje i smatraju da je planeta Zemlja samo njihova. Postajemo svakim danom sve bolesniji. Imam dete od tri godine koje je odrastalo uz naseg psa, verovali ili ne, dobermana. Ona obozava decu, a posebno njega, kojeg nikada ne ispusta iz vida. Njihiv odnos je poseban strasno je uskratiti deci dozivljaj da odrastaju uz nekog ljubimca. Neko je izjavio da decu ne treba uooste priblizavati psima. Zbog takve energije koju roditelji prenose na dete, zbog strahova koje im usadjuju, deca obicno stradaju. Onima koje mrzi da svojoj deci objasne postojanje i drugih vrsta zivotinja, sem coveka, ne vih nazvala dobrim decjim pedagozima ili roditeljima. Ne mozete ih celog zivota stititi na nacin da im nesto branite, naprotiv, pokazite na sopstvenom primeru. Zao mi je sto nisam istomisljenik, i ja sam se kao dete plasila pasa, sve dok nisam uzela prvog da gajim. Zato i razumem da su oni instiktivna bica, koja posesuju apsolutno pravo na kretanje i slobodu. Ne znam da li bi se nekima svidelo da su kao ljudi osudjeni stalno na povodac i korpu. Pas uci od svog gazde, pa je agresija nesto za sta gazda treba da odgovara. Ali ne moze se sve generalizovati, nisu reakcije ljudi, pa ni svih zivotinja iste. Samo je covek prirodno opremljeniji intelektom i govorom, sto za mnoge cak i ne vazi. Od toliko mrznje, silovanja, ubistava i ratova, mislim da ih upravo nisu pocinili psi, vec nazalost ljudi. Mozda je bolje da nalo razmislimo o tome

Србин атеист

pre 9 godina

Stasa@ мој пас је за мене моје дете! Ја сам га усвојио и бринем о њему исто као о мојој деци, разлике нема! Кад би сви који имају псе размишљали тако, било би много боље за све нас! И да ти сигурно мислиш да смо само ми хомосапијанси нешто специјално и изнад свих врста? Ми нисмо животиње зар не???

treset

pre 9 godina

Nerviraju me ljubitelji ovih zivotinja.Po meni ne bi trebalo ni da se dodje u situaciju da pas ujede.Ako neko rizikuje da mu pas ujede sina,cerku taj nije normalan.Sto dalje od zivotinja za sigurno odrastanje humanoida.I nece niko biti retardiran ili slicno ako ga pas ne ujede i ako neko ne mazi psa za koga niko ne zna kad ce se iskeziti sa onim svojim zubima koje niko ne kontrolise.Dole psi,gore ljudi.

Saveti su odlični i za odrasle.

pre 9 godina

(U Gvadalahari kante ne govore, 13. avgust 2014 14:10)

Ovi saveti važe i kada ste u blizini uličnog psa.
Mislim da psi najčešće napadaju one koji se plaše pasa.
To psi osete čulom mirisa.

Milos

pre 9 godina

Zato uvek mora da se stavi slika Dobermana kada se prica o ujedima ...
demonizujete rasu psa .
od ovih nekoliko saveta koje ste naveli sve to mozete uraditi mom Dobermanu on bih vas samo pogledao a ako mu bas ne prija pomero bih se od vas .
Svi zaboravljaju da zivotinje napadaju samo uz 2 razloga , da se hrane i iz odbrane . dok ljudi to rade nekad iz razodonde (lov .. itd ) nedaj te mu povoda da pomisli da set jedno od ta 2 i nema problem. PAS JE COVEKOV NAJBOLJI PRIJATELJ !!!!

Predrag

pre 9 godina

Prvi i jedini savet treba da bude: drzite dete dalje od pasa.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Surle, 13. avgust 2014 15:34)

Ne prijatelju, obrnuto!!!

Ana

pre 9 godina

Kad vi svoju decu budete šetali na povocu i sa korpom na ustima (po mogućstvu i sa nekim prigušivačem zvukova preko dana u parku preko puta moje zgrade), kad ne budete pljuvali po ulici, kad se ne budete manijačili u saobraćaju, lepili mi se uz zadnji deo i trubili na semaforu, pretili bejzbolkom na raskrsnici, gurali u gsp-u i pri tom mi odvaljivali bubrege, uletali na kvarno u pošti, banci, prodavnici itd. onda možemo i da pričamo o nekoj toleranciji. Ovako, verovatno vas neće ujesti moj pas, on je mica, uješću vas ja, koliko mi kolektivno idete na živce.

pop

pre 9 godina

Ovo kao za retardirane ljude da ste napisali, skoro niko ovo ne bi uradio...
(Etsko, 13. avgust 2014 14:12)

Postovani Etsko, itekako ovo rade deca. Moj mops ima 7 meseci i divan je, odlicno je socijalizovan i sa psima i sa ljudima i decom, sto sam se trudio od kad sam ga uzeo da me posecuju svi prijatelji sa i bez dece kako bi se na ljude navikao a sve pse on za sada obozava i sa svima zeli da se igra. Ali nazalost setnja (uvek sa povocem) po parku gde ima dece podrazumeva da ce svako drugo ili trece dete da mu pritrci i da vice na njega i da mu tapse i da mase rukama i nogama, da mu nudi igracke koje drze u rukama i sl. Roditelji NE GLEDAJU sta njihova deca rade. Cak su mi neki prigovorili sto ga brzo sprovedem kroz park i ne dam deci da se igraju. Ja prvi ne zelim da malom detetu skoci iz zelje za igrom na ruku, nogu, telo i sl. da ne bi povredio dete, jer je to pas a ne covek, i on zeli da se igra, a nazalost ne znaju sva deca da se ponasaju prema psima kako treba. Deca su sa svojim pokretima i glasovima jako neartikulisani i svi ti neocekivani pokreti ruku nogu i tela njih uzbude (vecinski kao poziv za igru i nesto novo). U tim situacijama, bez nadzora roditelja, dolazi do nesrecnih situacija. Moj pas je pusten samo kad je u ogradjenom delu parka za pse ili kad nema dece u okolini u kasnim vecernjim satima.

pik

pre 9 godina

Mislim da ne bi bilo na odmet objasniti vlasnicima pasa jednu civilizacijsku stvar - skupljajte psecu kaku po ulici jer nisu duzni svi da gaze po njoj a jos manje da ciste za vama!

S1pac

pre 9 godina

Nisu mi jasni ovi minusi na komentare tipa da se stavlja korpa itd. Moje malo dete je ugrizao mali pas koji "neće" da ugrize. Inače taj pas tri puta nije hteo da ugrize i to dva puta dete vlasnika.

indženjer

pre 9 godina

Bravo. Nisu uvek psi krivi.
Još bih dodao i:
- izbegavajte da gledate psa direktno u oči, to ga provocira
- izbegavajte da glasno trljate nogom o pod (poziv na borbu)
- izbegavajte da čučite pred njim, da se spuštate na njegovu visinu, i da mu se unosite u lice (razlog zašto najčešće napada decu - u njegovoj su visini)

Ana

pre 9 godina

Mog možete da "maltretirate" i da mu dosađujete do mile volje, možete hranu da mu uzmete ispred nosa, možete i iz usta da je izvadite i ništa. Samo ga ni slučajno ne prskajte sprejom ili iz bočice sa raspršivačem. Ima nas raznih, šta ćeš :)

U Gvadalahari kante ne govore

pre 9 godina

Da bi se izbeglo ovo "politički korektno" trućanje o "dobrim" psima i "lošim" ljudima, koji su, jel'te, uvek krivi zbog toga što ih je pas ujeo (najgora su deca koja svojim bahatim i neodgovornim ponašanjem uvek isprovociraju jadnu kucu...), potrebno je SAMO poštovati Zakon koji lepo kaže:
1. Pas UVEK mora da bude na povocu, kada se šeta.
2. Pas, kada se šeta na povocu, na njušci je dužan da nosi korpu, kako ne bi nekoga ujeo.
3. Za nepoštovanje prethodne dve tačke, samo i uvek je kriv vlasnik psa, koji bi trebalo da snosi zakonske konsekvence.

Dule

pre 9 godina

....
- kada vidite psa, legitimisite se vadjenjem licne karte
- ponudite mu 200 gr Pedigree chum
- izbegavajte izlazak na ulicu kada vidite psa
.......mislim nije dovoljno sto je ovo "decja drzava" sada cemo postati jos i pasja!

Toni

pre 9 godina

A sta mislite da umesto ovakvih saveta jednostavno zabranite drzanje pasa po stanovima i njihovu setnju po ulicama? Sta ce nam to? Cemu sluzi?

zap

pre 9 godina

Podsetio bih vlasnike pasa da vode svoje ljubimce na povocu i da im stave korpu, naročito one opasnije i veće. Svaki put mi srce siđe u pete kada pored mene protrči takav pas, a kako li je tek deci? "Ma ne neće on da ujede." - govore neki koji ne misle na to da se neki ljudi prosto plaše pasa i ne žele da doživljavaju svakodnevne stresove od njih. Mene je pas ujeo s leđa, u trku, bio je slobodan, od onih koji "neće da ujedu", sa vlasnikom koji se šetkao bezbrižno, ne mareći za druge.Taj pas nije bio ni vakcininisan! Bolesno je imati toliku "ljubav" prema životinjama, a ne obazirati se i ugrožavati bezbednost bližnjih.

zap

pre 9 godina

Podsetio bih vlasnike pasa da vode svoje ljubimce na povocu i da im stave korpu, naročito one opasnije i veće. Svaki put mi srce siđe u pete kada pored mene protrči takav pas, a kako li je tek deci? "Ma ne neće on da ujede." - govore neki koji ne misle na to da se neki ljudi prosto plaše pasa i ne žele da doživljavaju svakodnevne stresove od njih. Mene je pas ujeo s leđa, u trku, bio je slobodan, od onih koji "neće da ujedu", sa vlasnikom koji se šetkao bezbrižno, ne mareći za druge.Taj pas nije bio ni vakcininisan! Bolesno je imati toliku "ljubav" prema životinjama, a ne obazirati se i ugrožavati bezbednost bližnjih.

U Gvadalahari kante ne govore

pre 9 godina

Da bi se izbeglo ovo "politički korektno" trućanje o "dobrim" psima i "lošim" ljudima, koji su, jel'te, uvek krivi zbog toga što ih je pas ujeo (najgora su deca koja svojim bahatim i neodgovornim ponašanjem uvek isprovociraju jadnu kucu...), potrebno je SAMO poštovati Zakon koji lepo kaže:
1. Pas UVEK mora da bude na povocu, kada se šeta.
2. Pas, kada se šeta na povocu, na njušci je dužan da nosi korpu, kako ne bi nekoga ujeo.
3. Za nepoštovanje prethodne dve tačke, samo i uvek je kriv vlasnik psa, koji bi trebalo da snosi zakonske konsekvence.

pik

pre 9 godina

Mislim da ne bi bilo na odmet objasniti vlasnicima pasa jednu civilizacijsku stvar - skupljajte psecu kaku po ulici jer nisu duzni svi da gaze po njoj a jos manje da ciste za vama!

Ana

pre 9 godina

Kad vi svoju decu budete šetali na povocu i sa korpom na ustima (po mogućstvu i sa nekim prigušivačem zvukova preko dana u parku preko puta moje zgrade), kad ne budete pljuvali po ulici, kad se ne budete manijačili u saobraćaju, lepili mi se uz zadnji deo i trubili na semaforu, pretili bejzbolkom na raskrsnici, gurali u gsp-u i pri tom mi odvaljivali bubrege, uletali na kvarno u pošti, banci, prodavnici itd. onda možemo i da pričamo o nekoj toleranciji. Ovako, verovatno vas neće ujesti moj pas, on je mica, uješću vas ja, koliko mi kolektivno idete na živce.

Dragan

pre 9 godina

Ja sam postar i pouzdanio znam da rasa pasa koja naj cesce ujeda postare po Srbiji zove se "ma nece on". Sledi postarski vic: Sta raditi kada vam se na nogu popne pit bul i pokusava seks sa vasom nogom? Pravite se da uzivate!

Ana

pre 9 godina

Mog možete da "maltretirate" i da mu dosađujete do mile volje, možete hranu da mu uzmete ispred nosa, možete i iz usta da je izvadite i ništa. Samo ga ni slučajno ne prskajte sprejom ili iz bočice sa raspršivačem. Ima nas raznih, šta ćeš :)

pop

pre 9 godina

Ovo kao za retardirane ljude da ste napisali, skoro niko ovo ne bi uradio...
(Etsko, 13. avgust 2014 14:12)

Postovani Etsko, itekako ovo rade deca. Moj mops ima 7 meseci i divan je, odlicno je socijalizovan i sa psima i sa ljudima i decom, sto sam se trudio od kad sam ga uzeo da me posecuju svi prijatelji sa i bez dece kako bi se na ljude navikao a sve pse on za sada obozava i sa svima zeli da se igra. Ali nazalost setnja (uvek sa povocem) po parku gde ima dece podrazumeva da ce svako drugo ili trece dete da mu pritrci i da vice na njega i da mu tapse i da mase rukama i nogama, da mu nudi igracke koje drze u rukama i sl. Roditelji NE GLEDAJU sta njihova deca rade. Cak su mi neki prigovorili sto ga brzo sprovedem kroz park i ne dam deci da se igraju. Ja prvi ne zelim da malom detetu skoci iz zelje za igrom na ruku, nogu, telo i sl. da ne bi povredio dete, jer je to pas a ne covek, i on zeli da se igra, a nazalost ne znaju sva deca da se ponasaju prema psima kako treba. Deca su sa svojim pokretima i glasovima jako neartikulisani i svi ti neocekivani pokreti ruku nogu i tela njih uzbude (vecinski kao poziv za igru i nesto novo). U tim situacijama, bez nadzora roditelja, dolazi do nesrecnih situacija. Moj pas je pusten samo kad je u ogradjenom delu parka za pse ili kad nema dece u okolini u kasnim vecernjim satima.

indženjer

pre 9 godina

Bravo. Nisu uvek psi krivi.
Još bih dodao i:
- izbegavajte da gledate psa direktno u oči, to ga provocira
- izbegavajte da glasno trljate nogom o pod (poziv na borbu)
- izbegavajte da čučite pred njim, da se spuštate na njegovu visinu, i da mu se unosite u lice (razlog zašto najčešće napada decu - u njegovoj su visini)

ja

pre 9 godina

jezim se od glupih komentara ovih koji ocigledno mrze pse i zivotinje i smatraju da je planeta Zemlja samo njihova. Postajemo svakim danom sve bolesniji. Imam dete od tri godine koje je odrastalo uz naseg psa, verovali ili ne, dobermana. Ona obozava decu, a posebno njega, kojeg nikada ne ispusta iz vida. Njihiv odnos je poseban strasno je uskratiti deci dozivljaj da odrastaju uz nekog ljubimca. Neko je izjavio da decu ne treba uooste priblizavati psima. Zbog takve energije koju roditelji prenose na dete, zbog strahova koje im usadjuju, deca obicno stradaju. Onima koje mrzi da svojoj deci objasne postojanje i drugih vrsta zivotinja, sem coveka, ne vih nazvala dobrim decjim pedagozima ili roditeljima. Ne mozete ih celog zivota stititi na nacin da im nesto branite, naprotiv, pokazite na sopstvenom primeru. Zao mi je sto nisam istomisljenik, i ja sam se kao dete plasila pasa, sve dok nisam uzela prvog da gajim. Zato i razumem da su oni instiktivna bica, koja posesuju apsolutno pravo na kretanje i slobodu. Ne znam da li bi se nekima svidelo da su kao ljudi osudjeni stalno na povodac i korpu. Pas uci od svog gazde, pa je agresija nesto za sta gazda treba da odgovara. Ali ne moze se sve generalizovati, nisu reakcije ljudi, pa ni svih zivotinja iste. Samo je covek prirodno opremljeniji intelektom i govorom, sto za mnoge cak i ne vazi. Od toliko mrznje, silovanja, ubistava i ratova, mislim da ih upravo nisu pocinili psi, vec nazalost ljudi. Mozda je bolje da nalo razmislimo o tome

ivanhoe

pre 9 godina

Nekada davno sreli su se pecinski covek i vuk i rodilo se veliko prijateljstvo...tako otprilike ispada a istina je ipak drugacija . Psi i ljudi nisu nikakvi "drugari" vec je taj savez u nekom trenutku nastao iz cistog interesa. Pas je postao nezamenljiv u lovu, kombinacija covek-pas pokazala se veoma uspesna. Psi kao vrsta su brojnoscu priblizni ljudima, to je izuzetan uspeh. Ovo pisem da bi svi bili svesni da su psi po prirodi drustvene zivotinje koje se zaista izuzetno vezuju za ljude i spremne su zivot da daju za coveka, kao sto su nekad u divljini to isto i za clana copora. Ipak, ne treba gubiti iz vida da su psi zivotinje, nisu zamena za decu, svako poredjenje sa ljubavlju prema deci su u najmanju ruku neukusna. Treba svakako priustiti deci odrastanje sa psom jer je izuzetno korisno. Rizici su minimalni ako se dete nauci na vreme kako da postupa s psom.

Dule

pre 9 godina

....
- kada vidite psa, legitimisite se vadjenjem licne karte
- ponudite mu 200 gr Pedigree chum
- izbegavajte izlazak na ulicu kada vidite psa
.......mislim nije dovoljno sto je ovo "decja drzava" sada cemo postati jos i pasja!

Србин атеист

pre 9 godina

Stasa@ мој пас је за мене моје дете! Ја сам га усвојио и бринем о њему исто као о мојој деци, разлике нема! Кад би сви који имају псе размишљали тако, било би много боље за све нас! И да ти сигурно мислиш да смо само ми хомосапијанси нешто специјално и изнад свих врста? Ми нисмо животиње зар не???

Bata

pre 9 godina

Imam Fox-Terijera, mužjaka, 6 godina, živi sa nama u stanu, uredno periodično vakcinisan i tretiran od spoljnih i unutrašnjih parazita...
Obožava ljude i decu, jer je odrastao sa moje troje dece.
Uvek je na povocu, i žao mi je što ga ne puštam da se istrči onoliko koliko mu je potrebno...obzirom na urbano okruženje.
Ne zbog ljudi ili dece, naprotiv... zbog mačaka i pasa, pogotovo mužjaka.
"Ne trpi konkurenciju" drugih "odraslih" životinja.
Razumem ljude koji ne odobravaju čuvanje pasa.
Ne očekujem od njih da razumeju mene i druge vlasnike pasa.
Tolerancija.. to je jedino što nam je potrebno...
... ali im najtoplije preporučujem da prevaziđu svoje predrasude i pokušaju... postaće bogatiji za neopisivo pozitivno iskustvo "najboljeg čovekovog prijatelja".

Milos

pre 9 godina

Zato uvek mora da se stavi slika Dobermana kada se prica o ujedima ...
demonizujete rasu psa .
od ovih nekoliko saveta koje ste naveli sve to mozete uraditi mom Dobermanu on bih vas samo pogledao a ako mu bas ne prija pomero bih se od vas .
Svi zaboravljaju da zivotinje napadaju samo uz 2 razloga , da se hrane i iz odbrane . dok ljudi to rade nekad iz razodonde (lov .. itd ) nedaj te mu povoda da pomisli da set jedno od ta 2 i nema problem. PAS JE COVEKOV NAJBOLJI PRIJATELJ !!!!

Madhva (Hare Krišna)

pre 9 godina

Ko god o ovome da želi da diskutuje, "pseći lobi" ga proglasi životinjomrscem.
Zašto ja treba da verujem nekome da "neće" i da podižem svoje dete u ruke kada prolaze pušteni i bez korpe opasni ili neopasni psi. Pa nek je verovatnoća da će pas ujesti milion prema jedan, zašto me terate da isprobavam šansu. Pa ni ja ne mlatim zakočenim puškom jer "sigurno neće" opaliti.

Volim zivotinje

pre 9 godina

Naucite decu a i sami sebe da ne prilazite bez dozvole vlasnika psu. Deca vole pse i za njih su svi psi igracke i odmah bi da ih maze i da se igraju sa njima. Ja imam dva labradora, jadnike ne mogu da odbranim od naleta dece kada ih izvedemo u setnju a da ne pricam o dolasku dece u nase dvoriste sa pitanjem " a jel mozemo da pomazimo psa". Suprug i ja zivimo u malom mestu gde svaka kuca ima psa pa je opet drugacije ali bilo je potrebno neko vreme da naucimo ljude da prvo pitaju pa onda da pomaze psa. Znam da ove moje blente nece nikoga da ujedu ali bolje spreciti nego leciti. Ako imate strah od pasa bolje im ne prilazite jer pas to oseti. Ja razumem da ima ljudi koji ne vole zivotinje ali onda nemoj da ih maltretiras pa nece ni oni tebe.

Toni

pre 9 godina

A sta mislite da umesto ovakvih saveta jednostavno zabranite drzanje pasa po stanovima i njihovu setnju po ulicama? Sta ce nam to? Cemu sluzi?

Dzeki

pre 9 godina

Prilicno jednostavno resenje: vlasnici pasa - dresirajte svoje ljubimce, roditelji - vaspitavajte svoju decu. Imao sam psa 13 godina, dete imam 4 godine. Ako psa dobro izdresirate, ne maltretirate ga i ne zlostavljate, minimizujete sansu da se nesto lose desi. Slicno vazi i za decu - sto vise ljubavi, to je manje agresije. I bitno je da sto vise vremena provode sa zivotinjama i da nauce kako da se ophode prema njima. Vrlo je vazno da mala deca shvate da ne smeju neoprezno da prilaze psima. Ako hoces da ga mazis, pozovi ga da dodje - ako hoce da se mazi, doci ce. Ako ne dodje, nemoj ga juriti, ne zeli da se mazi i igra sa tobom. Deca cesto pritrcavaju psima i odmah pokusavaju da ih uhvate - dobar deo pasa se plasi toga, dozivljava to kao agresiju i postoji realna opasnost da ce ugristi.
Ko god savetuje da se deca drze dalje od zivotinja - nadam se da cete shvatiti koliko gresite pre nego sto postanete roditelji, vase dece radi.

Majlo

pre 9 godina

@U Gvadalahari kante ne govore: ajde prvo procitaj sta pise u zakonu pa onda komentarisi, moze? U tom istom zakonu na koji se ti tako strucno pozivas je propisano kada i gde pas mora da bude vezan a kada moze da bude pusten, i isto tako je propisano koji psi moraju da nose zastitne korpe a koji ne. Nigde ne pise da ni jedan pas nigde ne moze da bude pusten i da svi psi moraju da imaju korpu non stop

S1pac

pre 9 godina

Nisu mi jasni ovi minusi na komentare tipa da se stavlja korpa itd. Moje malo dete je ugrizao mali pas koji "neće" da ugrize. Inače taj pas tri puta nije hteo da ugrize i to dva puta dete vlasnika.

Volim pse... i mačke...

pre 9 godina

Vlasnik sam dva psa (koli i mešanka) koji do sada nisu nikog ujeli i nadam se da neće. Uredno vakcinisani, očišćeni od parazita, nisu vezani, žive u veeelikom dvorištu! Deca (i poznata i nepoznata) im prilaze slobodno, njih dve se samo izvrnu na leđa i čekaju češkanje! Najbolji drugari su im dva mačka!
Stvar je u vaspitanju pasa, a i dece! Uz ove savete dodajem: nikada se ne smejte psu, to posebno važi za pse koji su vam nepoznati! Tako mu pokazujete zube, a to je za njega pretnja da ćete ga napasti!
Takođe, ako igrom slučaja prisustvujete napadu psa, potrebno je sipati mu vodu ili bilo kakvu drugu tečnost na glavu, jer najčešće pas dobije grč u vilici tako da ne može da pusti "plen". Ovim postupkom grč se povlači! Nemojte učiti decu da mrze životinje!
Pozdrav!

Saveti su odlični i za odrasle.

pre 9 godina

(U Gvadalahari kante ne govore, 13. avgust 2014 14:10)

Ovi saveti važe i kada ste u blizini uličnog psa.
Mislim da psi najčešće napadaju one koji se plaše pasa.
To psi osete čulom mirisa.

Predrag

pre 9 godina

Prvi i jedini savet treba da bude: drzite dete dalje od pasa.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Surle, 13. avgust 2014 15:34)

Ne prijatelju, obrnuto!!!

Jorginho

pre 9 godina

Neverovatno koliko mnogo mrzitelja pasa i uopšte životinja čita rubriku o psima i još gubi vreme i ostavlja komentare. Znam da je ovo Srbija i poznato je šta se ovde najčešće želi komšijskim ljubimcima, ali pitam se samo odakle vam više energije za hejtovanje, bacanje kletvi i ostalo. Kad ćete već jednom naučiti da se sve to vraća natrag gore od australijskog bumeranga.
Inače tekst nije loš. Ima puno finih saveta, a i dosta dobrih sam pročitao i u komentarima. Dodao bih samo ovima što se BOJE svega i svačega, pa samim tim i pasa, da ukoliko nalete na pse lutalice, 'vake ili 'nake, pre nego što im se noge oduzmu ili se zanesveste, da upotrebe stari "indijanski" trik za teranje pasa - sagnite se i dodirnite tlo prstima (kao da ćete nešto da podignete). Ne morate stvarno nešto da uzmete. Nijedan pas neće ostati da proučava vaš sledeći potez već će da se udalji od vas. Ako pritom i podignete ruku iznad glave (simulacija bacanja), pas će ovo povlačenje izvesti trčećim korakom.

Lenny

pre 9 godina

Kada me neko nepoznat pita , da li može da pomazi našega psa, odgovor je:
''Ne može''
I tako, nikoga nije ujeo i svi ga u kraju postuju i vole. Stvarno.

blackdog

pre 9 godina

Deca umeju da budu dosta agresivna prema zivotinjama iz prostog razloga sto ne znaju da zivoti ja nije igracka. Mene moj mali sin od 15 meseci ustine od srece za nos pa tako misli da moze i psa. Nedavno je prisao lutalici i gurnuo mu ruku u usta, bukvalno sekund nepaznje je bio dovoljan. Srecom, lutalica je bio skroz dobar i pustio ga da se igra sa njim. Ja volim zivotinje, i hocu da vaspitam dete u tom maniru ali tu se izuzetno mora voditi racuna jer dete do nekih 5 godina ne razlikuje grubost od neznosti. Ako budu previse grubi pas to shvata kao napad. Mene jedino nervira sto neki vlasnici pasa, kao sto mozemo videti i iz komentara, pokazuju izuzetnu netrpeljivost i mrznju prema deci (staviti deci brnjice i slicno). Doduse takvo ponasanje se vidi i oseti iz aviona pa onda izbegavam da uopste komuniciram sa takvim ljudima. Isto kao sto izbegavam komunikaciju sa ljudima koji mrze zivotinje.

Tanja

pre 9 godina

@U Gvadalahari kante itd.

Interesantno kako ljudi parcijalno čitaju i "poštuju" zakon samo u onim delovima koji im odgovaraju, a npr. ovaj deo niste citirali

"Пас се може пуштати са поводника да се слободно креће у парку и на другој јавној зеленој површини и то:
- у времену од 22.00 сата до 09.00 сати следећег дана, у периоду летњег рачунања времена,
односно, у времену од 20.00 сати до 10.00 сати следећег дана, у периоду зимског рачунања
времена;
- у непосредној близини школа, временски периоди из алинеје 1. става 1. овог члана,
ограничавају се до 7.30 сати следећег дана, без обзира на период рачунања времена, осим за
време школског распуста и нерадних дана."
"У члану 39. прописано је да је предузеће коме је поверено обављање комуналне
делатности уређења и одржавања јавних зелених површина дужно да у року од годину
дана од дана ступања на снагу ове одлуке, у парку и другој јавној зеленој површини
постави видне ознаке на којима је назначено у ком временском периоду и у којим
деловима је забрањено слободно кретање паса;
Inače ja svog psa šetam na privatnoj neuređenoj zelenoj površini, i nikad ga ne vezujem. Pas je vaspitan i dresiran da poštuje komande: stani, dođi, pored. U Zvezdarskoj šumi postoji tabla na kojoj stoji da je slobodno kretanje pasa dozvoljeno 0-24. Slikala sam je, i nosim telefon da pokažem svakom vama sličnom liku. Shvatite - MORATE da delite životni prostor sa našim ljubimcima. Ende.

Tanja

pre 9 godina

@zap & u Gvadalahari kante ne govore: http://www.veterinabeograd.rs/files/File/regulative/Odluka%20o%20drzanju%20domacih%20zivotinja%20i%20kucnih%20ljubimaca%20na%20teritoriji%20grada%20Beograda.pdf
http://www.veterinabeograd.rs/files/File/O_NAMA/ZAKONSKA_REGULATIVA/PRAVILNIK%20O%20NACINU%20DRZANJA%20PASA%20KOJI%20MOGU%20PREDSTAVLJATI%20OPASNOST%20ZA%20OKOLINU.pdf
Lepo procitajte (clan dvadeset pravilnika 1 i clan dva pravilnika 2) i shvatite vec jednom da nisu SVI psi duzni da nose korpu i da se psi ne moraju STALNO drzati na povodniku. Postoje psi i rase pase koji su jasno navedeni kao opasni i oni, samo oni, moraju imati korpu, a pas koji ne spada u kategoriju opasnih ne mora da nosi korpu i ne mora biti na povodniku u periodu od 22h do 09h u letnjem periodu racunanja vremena, i od 20h do 10h u zimskom. Znaci kad se susretnete sa psom koji nije vezan u 22.05, ili 8.50, shvatite vec jednom, vlasnik n i j e u o b a v e z i da ga u to vreme drzi vezanog ni sa korpom. Ni u Knez Mihajlovoj. Svuda moze da bude pusten u to vreme. Kad neko pocne u 6 ujutru da mi kresti da vezem psa, dodje mi da siznem. Ja sam odgovorna za ponasanje svog psa, cipovan je na moju l.k. i ako se nesto desi ja cu odgovarati, isto kao sto roditelj odgovara za svoje maloletno dete. To je dovoljno. Informisite se, aman vec jednom.
@Toni: takva zabrana postoji samo u Saudiskoj Arabiji, Iranu i slicnim islamskim dzamahirijama. Iz vaseg predloga vidi se na kom ste civilizacijskom nivou.

Zeleni Zub

pre 9 godina

Ne gospodjo. Pas je pitom, ne ujeda. U najgorem slucaju moze da vas izbalavi. Gazda sa druge strane je potpuno divalj, a zna i da ujede (ne jako... malo gricne... samo da ostane trag... nekad napravi i sljivu). Mada, kad ga neko iznervira, kida kao suarez i prica o sebi u trecem licu.

treset

pre 9 godina

Nerviraju me ljubitelji ovih zivotinja.Po meni ne bi trebalo ni da se dodje u situaciju da pas ujede.Ako neko rizikuje da mu pas ujede sina,cerku taj nije normalan.Sto dalje od zivotinja za sigurno odrastanje humanoida.I nece niko biti retardiran ili slicno ako ga pas ne ujede i ako neko ne mazi psa za koga niko ne zna kad ce se iskeziti sa onim svojim zubima koje niko ne kontrolise.Dole psi,gore ljudi.

imam mesanca vucjaka

pre 9 godina

Primecujem da svi ovi sa komentarima "deca i ljudi iznad drugih vrsta" ostavljaju tako malo komentari(ne citaju) tekstove o deci...sta li rade ovde?
pozz

alonso

pre 9 godina

Mene su jednom krenula da jure dva pitbula i da nisam poceo da vristim što jace mogu, ko zna sta bi bilo. Na svu srecu oni su se izgleda prepali od mene pa smo se mirno razisli. Vi ste napisali da treba izbegavati vikanje... A eto, mene je to spasilo.

Madhva (Hare Krišna)

pre 9 godina

@ja
Sve je to lepo što pričate i tu sam identičnu argumentaciju više puta čuo od vlasnika pasa.
Molim vas dozvolite mi da sam svoje dete učim o ljubavi prema životinjama, o tome čija je ova planeta i o energijama. A Vas molim da poštujete zakon i osnovnu kulturu da na javnim mestima držite psa na povocu, jer su incidenti i nesrećni slučajevi pokazali da NIKO ne može da garantuje NIŠTA.
Da, i molim vas izmet u kesice, kao sav normalan svet.
PS. Volimo životinje, imamo tri psa kod prabake, na selu, koji su neodoljivi.

emptydashspace

pre 9 godina

Zaboravili ste jos jednu opciju. Recimo ja uvek kazem da moj pas ujeda (na svojoj teritoriji), a onda se neko pojavi i kaze ma mene psi vole i pokusa da pridje....
Inace, ujeo bi i mene kad bih mu stavila ruku u kucicu, a pritom ma koliko pokusavali nikad nismo uspeli da ga uvedemo kod nas u kucu. Podvije rep i cvili.

U Gvadalahari kante ne govore

pre 9 godina

@Tanja, 14. avgust 2014 09:12
Члан 19.
"Држалац животиње, као и лице које изводи пса на јавну површину, дужан је да пса изводи наповоднику.
Држалац животиње, као и лице које изводи пса, сноси пуну одговорност за његово понашањена јавној површини."
Члан 20
"...Забрањено је пуштати пса са поводника да се слободно креће у делу парка и друге јавне зелене површине, у којем се налази уређено дечје игралиште, као и у делу под цветним засадом..."
Члан 23
"...Уколико пас или мачка, приликом извођења, на било који начин испрља јавну површину,држалац животиње, односно лице које изводи пса или мачку, обавезан је да испрљану површину без одлагања очисти"
VI КАЗНЕНЕ ОДРЕДБЕ
Члан 34.
Новчаном казном у износу од 2.500,00 до 75.000,00 казниће се за прекршај физичко лице ако:
"...18.изводи пса на јавну површину без поводника (члан 19 . став 1.);
19.пушта пса са поводника да се слободно креће у парку и на другој јавној зеленој површини супротно одредбама става 1. члана 20. ове
одлуке;
20.поступа супротно забрани из члана 20. став 2. ове одлуке;
22.испрљану површину не очисти без одлагања (став 1. члана 23.)..."
Дакле, Тања, потребно је само да поштујете Закон који је донела ова држава, и напада паса на децу више неће да буде.
Као што је дужна и комунална полиција да спроводи Закон који је ова држава донела и пуни буџет новцем од казни бахатих љубитеља животиња.

Tanja

pre 9 godina

@Guadalahara: Ovo je poslednji put da vam odgovaram, jer svaka dalja diskusija zaista nema smisla. Ja sam roditelj! Imam ćerku od 6 godina. Ona obožava našu kucu. Sva deca u komšiluku obožavaju Saru. Sara obožava decu. To što vi svoje sopstvene strahove i frustracije projektujete na decu, znači samo da je vama potrebna pomoć ne deci.I ja sam bila dete. I to u onoj bivšoj zemlji koja je bila 1000 puta uređenija. I sećam se da smo i tada imali kučiće koje smo čuvali, hranili, krijumčarili kući u sobe da prespavaju sa nama. Vi ne volite pse, zapravo ne volite životinje i to izvire iz svake vaše reči. Zašto apelujete na vlasnike pasa? Je li vas neki pas nekog vlasnika, imenom i prezimenom, napao? Da jeste, policija bi reagovala jer mora po službenoj dužnosti. Isto kao što bi reagovale i komunalne, veterinarske službe. Ako vas pas nije napao, nego biste vi preventivno s njima i njihovim vlasnicima da se obračunavate, onda razmislite malo o suživotu i toleranciji u v e l i k o m g r a d u. Pasa ima i u Londonu, Parizu, Berlinu, u svim zemljama Evrope i svim gradovima. Mislim vlasničkih pasa. Ja nigde, a putovala sam puno, nisam videla takvu netoleranciju stanovnika kao u Srbiji.Zašto vi očekujete da zbog vaših strahova treba da reaguje policija? To nije u njenoj nadležnosti. Zna se gde se leče i ko leči patološke strahove. Pa se vi obratite lepo na to mesto, mi vlasnici pasa i roditelji dece koja se pasa ne boje ne možemo da vam pomognemo. Zaista.

Mario Retardeli

pre 9 godina

Sto se tice pasa: Vracao sam se sa kraja Ade bajsom kada sam naleteo na gomilu dzukela, jedva sam zivu glavu izvukao. Moju cerku 5 je ujeo vucijak za lice kada ga je zagrlila (pas je od zeninih roditelja) jos ima oziljke, posle ovih scena imam drugacije misljenje o psima.

Opinion

pre 9 godina

Ja se često prijatno iznenadim koliko je većina pasa tolerantna prema maloj deci, dopuštaju im da budu čak i grublja prema njima u igri. Starija deca su, pak, mnogo veći problem.

V

pre 9 godina

Pse ne bi trebalo drzati u stanovima, samo u seoskim sredinama. Kako u zapadnoj Evropi postoje odvojeni parkovi za pse, a kod nas to retko vidjam.

U Gvadalahari kante ne govore

pre 9 godina

Tanja, 15. avgust 2014 08:26
Vi u klin, ja u ploču...
Sve i da ste u pravu, apelujem još jednom na vlasnike domaćih životinja da poštuju Zakone u celini, a ne selektivno.
Volim životinje, i svoju ljubav prema njima izražavam tako što ih ne držim u stanu, u zatvorenom prostoru, i što ne zavise od moje volje i tajminga, kada će da vrše fiziološke potrebe. Da ne pomislite da sam loš i nadmen čovek, ovu stranicu na b-92 koristim da apelujem na vlasnike pasa da ne stavljaju svoje ljubimce ispred potreba dece kojih je sve manje u ovoj zemlji.
Mi, roditelji više nemamo mehanizama da se zaštitimo od nerazumnih vlasnika pasa. Apelujemo-ništa. Zovemo komunalnu policiju-ništa. Milicija-nije njihov posao, "imate komunalnu policiju".. Psi, koji imaju vlasnika, svakodnevno ujedaju i staro i mlado, ne čisti se za psima, deca nam na obući svakodnevno donose kaku u kuću...
Podjite od ličnog primera, i zamislite da trpite nešto od drugih ljudi što Vam smeta, što Vam prlja sopstveni životni prostor, zbog čega strepite za svoje dete...Koji bi bio Vaš prag tolerancije?
Pas, i svaka druga životinja, nisu igračka ili statusni simbol, već obaveza i odgovornost za svakog vlasnika.

Logic

pre 9 godina

Ono čime bi saveti "kako da pas ne ujede vaše dete" morali da počnu, jeste obaveza roditelja da nauče svoje dete da su psi i mačke iz Diznijevih i drugih crtaća samo slike i ništa drugo. Živi pas ili mačka neće da "ponovo budu kao novi" ako ih vaše dete izlupa čekićem po glavi. Najverovatnije da bi se i usprotivili na svoj način. Drugo, i mali psi su u fizičkoj prednosti nad malom decom. Pa dragi roditelji, a i vlasnici pasa - nema uvreda: malom detetu i mladom psu se ne može verovati. U uslovima gradskog života,mala deca se na ulici najčešće drže za ruku, a pas obavezno na povocu.Sigurnije je i za jedne i za druge.

pera

pre 9 godina

(Tanja, 14. avgust 2014 09:12)

Nisam mogao da citam sve ove pravilnike,ali ono sto znam(a i ovo sto si navela sam procitao) nigde ne pise da te "opasne rase" trebaju da imaju korpe.Za te "opasne rase" je jedno vreme postojao zakon da vlasnici takvih trebaju da placaju neki porez(mislim da to vise ne postoji),a sto se tice korpe,nju po pravilu trebaju da nose svi psi odredjene visine,da ne lupam sad koje,ali tipa od neke srednje velicine pa na gore,znaci i labradori,retriveri,svi,tako su nam komunalci objasnjavali.

VW

pre 9 godina

Opasne rase ne postoje. Imamo samo vlasnike idiote, ništa drugo, i Labrador može da bude lud, još kako, ako živi u malecnom dvorištu i ne šeta se.
A što se čišćenja tiče, kraj oko Hrama pokazuje koliko "Beograđana" tu živi. Kazna 300€ na licu mesta, pa da vidite lep Beograd.

dhhd

pre 9 godina

@zap
slazem se sa tobom ali ako je vec tako trebalo bi da se naprave parkovi za pse!!!ili barem mali ogradjen deo nekog parka gde vlasnici mogu pustati pse da se izjure!!!

Toni

pre 9 godina

A sta mislite da umesto ovakvih saveta jednostavno zabranite drzanje pasa po stanovima i njihovu setnju po ulicama? Sta ce nam to? Cemu sluzi?

treset

pre 9 godina

Nerviraju me ljubitelji ovih zivotinja.Po meni ne bi trebalo ni da se dodje u situaciju da pas ujede.Ako neko rizikuje da mu pas ujede sina,cerku taj nije normalan.Sto dalje od zivotinja za sigurno odrastanje humanoida.I nece niko biti retardiran ili slicno ako ga pas ne ujede i ako neko ne mazi psa za koga niko ne zna kad ce se iskeziti sa onim svojim zubima koje niko ne kontrolise.Dole psi,gore ljudi.

Dule

pre 9 godina

....
- kada vidite psa, legitimisite se vadjenjem licne karte
- ponudite mu 200 gr Pedigree chum
- izbegavajte izlazak na ulicu kada vidite psa
.......mislim nije dovoljno sto je ovo "decja drzava" sada cemo postati jos i pasja!

U Gvadalahari kante ne govore

pre 9 godina

Da bi se izbeglo ovo "politički korektno" trućanje o "dobrim" psima i "lošim" ljudima, koji su, jel'te, uvek krivi zbog toga što ih je pas ujeo (najgora su deca koja svojim bahatim i neodgovornim ponašanjem uvek isprovociraju jadnu kucu...), potrebno je SAMO poštovati Zakon koji lepo kaže:
1. Pas UVEK mora da bude na povocu, kada se šeta.
2. Pas, kada se šeta na povocu, na njušci je dužan da nosi korpu, kako ne bi nekoga ujeo.
3. Za nepoštovanje prethodne dve tačke, samo i uvek je kriv vlasnik psa, koji bi trebalo da snosi zakonske konsekvence.

Ana

pre 9 godina

Kad vi svoju decu budete šetali na povocu i sa korpom na ustima (po mogućstvu i sa nekim prigušivačem zvukova preko dana u parku preko puta moje zgrade), kad ne budete pljuvali po ulici, kad se ne budete manijačili u saobraćaju, lepili mi se uz zadnji deo i trubili na semaforu, pretili bejzbolkom na raskrsnici, gurali u gsp-u i pri tom mi odvaljivali bubrege, uletali na kvarno u pošti, banci, prodavnici itd. onda možemo i da pričamo o nekoj toleranciji. Ovako, verovatno vas neće ujesti moj pas, on je mica, uješću vas ja, koliko mi kolektivno idete na živce.

zap

pre 9 godina

Podsetio bih vlasnike pasa da vode svoje ljubimce na povocu i da im stave korpu, naročito one opasnije i veće. Svaki put mi srce siđe u pete kada pored mene protrči takav pas, a kako li je tek deci? "Ma ne neće on da ujede." - govore neki koji ne misle na to da se neki ljudi prosto plaše pasa i ne žele da doživljavaju svakodnevne stresove od njih. Mene je pas ujeo s leđa, u trku, bio je slobodan, od onih koji "neće da ujedu", sa vlasnikom koji se šetkao bezbrižno, ne mareći za druge.Taj pas nije bio ni vakcininisan! Bolesno je imati toliku "ljubav" prema životinjama, a ne obazirati se i ugrožavati bezbednost bližnjih.

indženjer

pre 9 godina

Bravo. Nisu uvek psi krivi.
Još bih dodao i:
- izbegavajte da gledate psa direktno u oči, to ga provocira
- izbegavajte da glasno trljate nogom o pod (poziv na borbu)
- izbegavajte da čučite pred njim, da se spuštate na njegovu visinu, i da mu se unosite u lice (razlog zašto najčešće napada decu - u njegovoj su visini)

V

pre 9 godina

Pse ne bi trebalo drzati u stanovima, samo u seoskim sredinama. Kako u zapadnoj Evropi postoje odvojeni parkovi za pse, a kod nas to retko vidjam.

Madhva (Hare Krišna)

pre 9 godina

Ko god o ovome da želi da diskutuje, "pseći lobi" ga proglasi životinjomrscem.
Zašto ja treba da verujem nekome da "neće" i da podižem svoje dete u ruke kada prolaze pušteni i bez korpe opasni ili neopasni psi. Pa nek je verovatnoća da će pas ujesti milion prema jedan, zašto me terate da isprobavam šansu. Pa ni ja ne mlatim zakočenim puškom jer "sigurno neće" opaliti.

Србин атеист

pre 9 godina

Stasa@ мој пас је за мене моје дете! Ја сам га усвојио и бринем о њему исто као о мојој деци, разлике нема! Кад би сви који имају псе размишљали тако, било би много боље за све нас! И да ти сигурно мислиш да смо само ми хомосапијанси нешто специјално и изнад свих врста? Ми нисмо животиње зар не???

Predrag

pre 9 godina

Prvi i jedini savet treba da bude: drzite dete dalje od pasa.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Surle, 13. avgust 2014 15:34)

Ne prijatelju, obrnuto!!!

ja

pre 9 godina

jezim se od glupih komentara ovih koji ocigledno mrze pse i zivotinje i smatraju da je planeta Zemlja samo njihova. Postajemo svakim danom sve bolesniji. Imam dete od tri godine koje je odrastalo uz naseg psa, verovali ili ne, dobermana. Ona obozava decu, a posebno njega, kojeg nikada ne ispusta iz vida. Njihiv odnos je poseban strasno je uskratiti deci dozivljaj da odrastaju uz nekog ljubimca. Neko je izjavio da decu ne treba uooste priblizavati psima. Zbog takve energije koju roditelji prenose na dete, zbog strahova koje im usadjuju, deca obicno stradaju. Onima koje mrzi da svojoj deci objasne postojanje i drugih vrsta zivotinja, sem coveka, ne vih nazvala dobrim decjim pedagozima ili roditeljima. Ne mozete ih celog zivota stititi na nacin da im nesto branite, naprotiv, pokazite na sopstvenom primeru. Zao mi je sto nisam istomisljenik, i ja sam se kao dete plasila pasa, sve dok nisam uzela prvog da gajim. Zato i razumem da su oni instiktivna bica, koja posesuju apsolutno pravo na kretanje i slobodu. Ne znam da li bi se nekima svidelo da su kao ljudi osudjeni stalno na povodac i korpu. Pas uci od svog gazde, pa je agresija nesto za sta gazda treba da odgovara. Ali ne moze se sve generalizovati, nisu reakcije ljudi, pa ni svih zivotinja iste. Samo je covek prirodno opremljeniji intelektom i govorom, sto za mnoge cak i ne vazi. Od toliko mrznje, silovanja, ubistava i ratova, mislim da ih upravo nisu pocinili psi, vec nazalost ljudi. Mozda je bolje da nalo razmislimo o tome

Mario Retardeli

pre 9 godina

Sto se tice pasa: Vracao sam se sa kraja Ade bajsom kada sam naleteo na gomilu dzukela, jedva sam zivu glavu izvukao. Moju cerku 5 je ujeo vucijak za lice kada ga je zagrlila (pas je od zeninih roditelja) jos ima oziljke, posle ovih scena imam drugacije misljenje o psima.

S1pac

pre 9 godina

Nisu mi jasni ovi minusi na komentare tipa da se stavlja korpa itd. Moje malo dete je ugrizao mali pas koji "neće" da ugrize. Inače taj pas tri puta nije hteo da ugrize i to dva puta dete vlasnika.

Madhva (Hare Krišna)

pre 9 godina

@ja
Sve je to lepo što pričate i tu sam identičnu argumentaciju više puta čuo od vlasnika pasa.
Molim vas dozvolite mi da sam svoje dete učim o ljubavi prema životinjama, o tome čija je ova planeta i o energijama. A Vas molim da poštujete zakon i osnovnu kulturu da na javnim mestima držite psa na povocu, jer su incidenti i nesrećni slučajevi pokazali da NIKO ne može da garantuje NIŠTA.
Da, i molim vas izmet u kesice, kao sav normalan svet.
PS. Volimo životinje, imamo tri psa kod prabake, na selu, koji su neodoljivi.

U Gvadalahari kante ne govore

pre 9 godina

@Tanja, 14. avgust 2014 09:12
Члан 19.
"Држалац животиње, као и лице које изводи пса на јавну површину, дужан је да пса изводи наповоднику.
Држалац животиње, као и лице које изводи пса, сноси пуну одговорност за његово понашањена јавној површини."
Члан 20
"...Забрањено је пуштати пса са поводника да се слободно креће у делу парка и друге јавне зелене површине, у којем се налази уређено дечје игралиште, као и у делу под цветним засадом..."
Члан 23
"...Уколико пас или мачка, приликом извођења, на било који начин испрља јавну површину,држалац животиње, односно лице које изводи пса или мачку, обавезан је да испрљану површину без одлагања очисти"
VI КАЗНЕНЕ ОДРЕДБЕ
Члан 34.
Новчаном казном у износу од 2.500,00 до 75.000,00 казниће се за прекршај физичко лице ако:
"...18.изводи пса на јавну површину без поводника (члан 19 . став 1.);
19.пушта пса са поводника да се слободно креће у парку и на другој јавној зеленој површини супротно одредбама става 1. члана 20. ове
одлуке;
20.поступа супротно забрани из члана 20. став 2. ове одлуке;
22.испрљану површину не очисти без одлагања (став 1. члана 23.)..."
Дакле, Тања, потребно је само да поштујете Закон који је донела ова држава, и напада паса на децу више неће да буде.
Као што је дужна и комунална полиција да спроводи Закон који је ова држава донела и пуни буџет новцем од казни бахатих љубитеља животиња.

Milos

pre 9 godina

Zato uvek mora da se stavi slika Dobermana kada se prica o ujedima ...
demonizujete rasu psa .
od ovih nekoliko saveta koje ste naveli sve to mozete uraditi mom Dobermanu on bih vas samo pogledao a ako mu bas ne prija pomero bih se od vas .
Svi zaboravljaju da zivotinje napadaju samo uz 2 razloga , da se hrane i iz odbrane . dok ljudi to rade nekad iz razodonde (lov .. itd ) nedaj te mu povoda da pomisli da set jedno od ta 2 i nema problem. PAS JE COVEKOV NAJBOLJI PRIJATELJ !!!!

U Gvadalahari kante ne govore

pre 9 godina

Tanja, 15. avgust 2014 08:26
Vi u klin, ja u ploču...
Sve i da ste u pravu, apelujem još jednom na vlasnike domaćih životinja da poštuju Zakone u celini, a ne selektivno.
Volim životinje, i svoju ljubav prema njima izražavam tako što ih ne držim u stanu, u zatvorenom prostoru, i što ne zavise od moje volje i tajminga, kada će da vrše fiziološke potrebe. Da ne pomislite da sam loš i nadmen čovek, ovu stranicu na b-92 koristim da apelujem na vlasnike pasa da ne stavljaju svoje ljubimce ispred potreba dece kojih je sve manje u ovoj zemlji.
Mi, roditelji više nemamo mehanizama da se zaštitimo od nerazumnih vlasnika pasa. Apelujemo-ništa. Zovemo komunalnu policiju-ništa. Milicija-nije njihov posao, "imate komunalnu policiju".. Psi, koji imaju vlasnika, svakodnevno ujedaju i staro i mlado, ne čisti se za psima, deca nam na obući svakodnevno donose kaku u kuću...
Podjite od ličnog primera, i zamislite da trpite nešto od drugih ljudi što Vam smeta, što Vam prlja sopstveni životni prostor, zbog čega strepite za svoje dete...Koji bi bio Vaš prag tolerancije?
Pas, i svaka druga životinja, nisu igračka ili statusni simbol, već obaveza i odgovornost za svakog vlasnika.

emptydashspace

pre 9 godina

Zaboravili ste jos jednu opciju. Recimo ja uvek kazem da moj pas ujeda (na svojoj teritoriji), a onda se neko pojavi i kaze ma mene psi vole i pokusa da pridje....
Inace, ujeo bi i mene kad bih mu stavila ruku u kucicu, a pritom ma koliko pokusavali nikad nismo uspeli da ga uvedemo kod nas u kucu. Podvije rep i cvili.

Tanja

pre 9 godina

@zap & u Gvadalahari kante ne govore: http://www.veterinabeograd.rs/files/File/regulative/Odluka%20o%20drzanju%20domacih%20zivotinja%20i%20kucnih%20ljubimaca%20na%20teritoriji%20grada%20Beograda.pdf
http://www.veterinabeograd.rs/files/File/O_NAMA/ZAKONSKA_REGULATIVA/PRAVILNIK%20O%20NACINU%20DRZANJA%20PASA%20KOJI%20MOGU%20PREDSTAVLJATI%20OPASNOST%20ZA%20OKOLINU.pdf
Lepo procitajte (clan dvadeset pravilnika 1 i clan dva pravilnika 2) i shvatite vec jednom da nisu SVI psi duzni da nose korpu i da se psi ne moraju STALNO drzati na povodniku. Postoje psi i rase pase koji su jasno navedeni kao opasni i oni, samo oni, moraju imati korpu, a pas koji ne spada u kategoriju opasnih ne mora da nosi korpu i ne mora biti na povodniku u periodu od 22h do 09h u letnjem periodu racunanja vremena, i od 20h do 10h u zimskom. Znaci kad se susretnete sa psom koji nije vezan u 22.05, ili 8.50, shvatite vec jednom, vlasnik n i j e u o b a v e z i da ga u to vreme drzi vezanog ni sa korpom. Ni u Knez Mihajlovoj. Svuda moze da bude pusten u to vreme. Kad neko pocne u 6 ujutru da mi kresti da vezem psa, dodje mi da siznem. Ja sam odgovorna za ponasanje svog psa, cipovan je na moju l.k. i ako se nesto desi ja cu odgovarati, isto kao sto roditelj odgovara za svoje maloletno dete. To je dovoljno. Informisite se, aman vec jednom.
@Toni: takva zabrana postoji samo u Saudiskoj Arabiji, Iranu i slicnim islamskim dzamahirijama. Iz vaseg predloga vidi se na kom ste civilizacijskom nivou.

pik

pre 9 godina

Mislim da ne bi bilo na odmet objasniti vlasnicima pasa jednu civilizacijsku stvar - skupljajte psecu kaku po ulici jer nisu duzni svi da gaze po njoj a jos manje da ciste za vama!

ivanhoe

pre 9 godina

Nekada davno sreli su se pecinski covek i vuk i rodilo se veliko prijateljstvo...tako otprilike ispada a istina je ipak drugacija . Psi i ljudi nisu nikakvi "drugari" vec je taj savez u nekom trenutku nastao iz cistog interesa. Pas je postao nezamenljiv u lovu, kombinacija covek-pas pokazala se veoma uspesna. Psi kao vrsta su brojnoscu priblizni ljudima, to je izuzetan uspeh. Ovo pisem da bi svi bili svesni da su psi po prirodi drustvene zivotinje koje se zaista izuzetno vezuju za ljude i spremne su zivot da daju za coveka, kao sto su nekad u divljini to isto i za clana copora. Ipak, ne treba gubiti iz vida da su psi zivotinje, nisu zamena za decu, svako poredjenje sa ljubavlju prema deci su u najmanju ruku neukusna. Treba svakako priustiti deci odrastanje sa psom jer je izuzetno korisno. Rizici su minimalni ako se dete nauci na vreme kako da postupa s psom.

Dragan

pre 9 godina

Ja sam postar i pouzdanio znam da rasa pasa koja naj cesce ujeda postare po Srbiji zove se "ma nece on". Sledi postarski vic: Sta raditi kada vam se na nogu popne pit bul i pokusava seks sa vasom nogom? Pravite se da uzivate!

Ana

pre 9 godina

Mog možete da "maltretirate" i da mu dosađujete do mile volje, možete hranu da mu uzmete ispred nosa, možete i iz usta da je izvadite i ništa. Samo ga ni slučajno ne prskajte sprejom ili iz bočice sa raspršivačem. Ima nas raznih, šta ćeš :)

Zeleni Zub

pre 9 godina

Ne gospodjo. Pas je pitom, ne ujeda. U najgorem slucaju moze da vas izbalavi. Gazda sa druge strane je potpuno divalj, a zna i da ujede (ne jako... malo gricne... samo da ostane trag... nekad napravi i sljivu). Mada, kad ga neko iznervira, kida kao suarez i prica o sebi u trecem licu.

Majlo

pre 9 godina

@U Gvadalahari kante ne govore: ajde prvo procitaj sta pise u zakonu pa onda komentarisi, moze? U tom istom zakonu na koji se ti tako strucno pozivas je propisano kada i gde pas mora da bude vezan a kada moze da bude pusten, i isto tako je propisano koji psi moraju da nose zastitne korpe a koji ne. Nigde ne pise da ni jedan pas nigde ne moze da bude pusten i da svi psi moraju da imaju korpu non stop

Saveti su odlični i za odrasle.

pre 9 godina

(U Gvadalahari kante ne govore, 13. avgust 2014 14:10)

Ovi saveti važe i kada ste u blizini uličnog psa.
Mislim da psi najčešće napadaju one koji se plaše pasa.
To psi osete čulom mirisa.

Jorginho

pre 9 godina

Neverovatno koliko mnogo mrzitelja pasa i uopšte životinja čita rubriku o psima i još gubi vreme i ostavlja komentare. Znam da je ovo Srbija i poznato je šta se ovde najčešće želi komšijskim ljubimcima, ali pitam se samo odakle vam više energije za hejtovanje, bacanje kletvi i ostalo. Kad ćete već jednom naučiti da se sve to vraća natrag gore od australijskog bumeranga.
Inače tekst nije loš. Ima puno finih saveta, a i dosta dobrih sam pročitao i u komentarima. Dodao bih samo ovima što se BOJE svega i svačega, pa samim tim i pasa, da ukoliko nalete na pse lutalice, 'vake ili 'nake, pre nego što im se noge oduzmu ili se zanesveste, da upotrebe stari "indijanski" trik za teranje pasa - sagnite se i dodirnite tlo prstima (kao da ćete nešto da podignete). Ne morate stvarno nešto da uzmete. Nijedan pas neće ostati da proučava vaš sledeći potez već će da se udalji od vas. Ako pritom i podignete ruku iznad glave (simulacija bacanja), pas će ovo povlačenje izvesti trčećim korakom.

imam mesanca vucjaka

pre 9 godina

Primecujem da svi ovi sa komentarima "deca i ljudi iznad drugih vrsta" ostavljaju tako malo komentari(ne citaju) tekstove o deci...sta li rade ovde?
pozz

pop

pre 9 godina

Ovo kao za retardirane ljude da ste napisali, skoro niko ovo ne bi uradio...
(Etsko, 13. avgust 2014 14:12)

Postovani Etsko, itekako ovo rade deca. Moj mops ima 7 meseci i divan je, odlicno je socijalizovan i sa psima i sa ljudima i decom, sto sam se trudio od kad sam ga uzeo da me posecuju svi prijatelji sa i bez dece kako bi se na ljude navikao a sve pse on za sada obozava i sa svima zeli da se igra. Ali nazalost setnja (uvek sa povocem) po parku gde ima dece podrazumeva da ce svako drugo ili trece dete da mu pritrci i da vice na njega i da mu tapse i da mase rukama i nogama, da mu nudi igracke koje drze u rukama i sl. Roditelji NE GLEDAJU sta njihova deca rade. Cak su mi neki prigovorili sto ga brzo sprovedem kroz park i ne dam deci da se igraju. Ja prvi ne zelim da malom detetu skoci iz zelje za igrom na ruku, nogu, telo i sl. da ne bi povredio dete, jer je to pas a ne covek, i on zeli da se igra, a nazalost ne znaju sva deca da se ponasaju prema psima kako treba. Deca su sa svojim pokretima i glasovima jako neartikulisani i svi ti neocekivani pokreti ruku nogu i tela njih uzbude (vecinski kao poziv za igru i nesto novo). U tim situacijama, bez nadzora roditelja, dolazi do nesrecnih situacija. Moj pas je pusten samo kad je u ogradjenom delu parka za pse ili kad nema dece u okolini u kasnim vecernjim satima.

Tanja

pre 9 godina

@U Gvadalahari kante itd.

Interesantno kako ljudi parcijalno čitaju i "poštuju" zakon samo u onim delovima koji im odgovaraju, a npr. ovaj deo niste citirali

"Пас се може пуштати са поводника да се слободно креће у парку и на другој јавној зеленој површини и то:
- у времену од 22.00 сата до 09.00 сати следећег дана, у периоду летњег рачунања времена,
односно, у времену од 20.00 сати до 10.00 сати следећег дана, у периоду зимског рачунања
времена;
- у непосредној близини школа, временски периоди из алинеје 1. става 1. овог члана,
ограничавају се до 7.30 сати следећег дана, без обзира на период рачунања времена, осим за
време школског распуста и нерадних дана."
"У члану 39. прописано је да је предузеће коме је поверено обављање комуналне
делатности уређења и одржавања јавних зелених површина дужно да у року од годину
дана од дана ступања на снагу ове одлуке, у парку и другој јавној зеленој површини
постави видне ознаке на којима је назначено у ком временском периоду и у којим
деловима је забрањено слободно кретање паса;
Inače ja svog psa šetam na privatnoj neuređenoj zelenoj površini, i nikad ga ne vezujem. Pas je vaspitan i dresiran da poštuje komande: stani, dođi, pored. U Zvezdarskoj šumi postoji tabla na kojoj stoji da je slobodno kretanje pasa dozvoljeno 0-24. Slikala sam je, i nosim telefon da pokažem svakom vama sličnom liku. Shvatite - MORATE da delite životni prostor sa našim ljubimcima. Ende.

Dzeki

pre 9 godina

Prilicno jednostavno resenje: vlasnici pasa - dresirajte svoje ljubimce, roditelji - vaspitavajte svoju decu. Imao sam psa 13 godina, dete imam 4 godine. Ako psa dobro izdresirate, ne maltretirate ga i ne zlostavljate, minimizujete sansu da se nesto lose desi. Slicno vazi i za decu - sto vise ljubavi, to je manje agresije. I bitno je da sto vise vremena provode sa zivotinjama i da nauce kako da se ophode prema njima. Vrlo je vazno da mala deca shvate da ne smeju neoprezno da prilaze psima. Ako hoces da ga mazis, pozovi ga da dodje - ako hoce da se mazi, doci ce. Ako ne dodje, nemoj ga juriti, ne zeli da se mazi i igra sa tobom. Deca cesto pritrcavaju psima i odmah pokusavaju da ih uhvate - dobar deo pasa se plasi toga, dozivljava to kao agresiju i postoji realna opasnost da ce ugristi.
Ko god savetuje da se deca drze dalje od zivotinja - nadam se da cete shvatiti koliko gresite pre nego sto postanete roditelji, vase dece radi.

pera

pre 9 godina

(Tanja, 14. avgust 2014 09:12)

Nisam mogao da citam sve ove pravilnike,ali ono sto znam(a i ovo sto si navela sam procitao) nigde ne pise da te "opasne rase" trebaju da imaju korpe.Za te "opasne rase" je jedno vreme postojao zakon da vlasnici takvih trebaju da placaju neki porez(mislim da to vise ne postoji),a sto se tice korpe,nju po pravilu trebaju da nose svi psi odredjene visine,da ne lupam sad koje,ali tipa od neke srednje velicine pa na gore,znaci i labradori,retriveri,svi,tako su nam komunalci objasnjavali.

Volim pse... i mačke...

pre 9 godina

Vlasnik sam dva psa (koli i mešanka) koji do sada nisu nikog ujeli i nadam se da neće. Uredno vakcinisani, očišćeni od parazita, nisu vezani, žive u veeelikom dvorištu! Deca (i poznata i nepoznata) im prilaze slobodno, njih dve se samo izvrnu na leđa i čekaju češkanje! Najbolji drugari su im dva mačka!
Stvar je u vaspitanju pasa, a i dece! Uz ove savete dodajem: nikada se ne smejte psu, to posebno važi za pse koji su vam nepoznati! Tako mu pokazujete zube, a to je za njega pretnja da ćete ga napasti!
Takođe, ako igrom slučaja prisustvujete napadu psa, potrebno je sipati mu vodu ili bilo kakvu drugu tečnost na glavu, jer najčešće pas dobije grč u vilici tako da ne može da pusti "plen". Ovim postupkom grč se povlači! Nemojte učiti decu da mrze životinje!
Pozdrav!

Bata

pre 9 godina

Imam Fox-Terijera, mužjaka, 6 godina, živi sa nama u stanu, uredno periodično vakcinisan i tretiran od spoljnih i unutrašnjih parazita...
Obožava ljude i decu, jer je odrastao sa moje troje dece.
Uvek je na povocu, i žao mi je što ga ne puštam da se istrči onoliko koliko mu je potrebno...obzirom na urbano okruženje.
Ne zbog ljudi ili dece, naprotiv... zbog mačaka i pasa, pogotovo mužjaka.
"Ne trpi konkurenciju" drugih "odraslih" životinja.
Razumem ljude koji ne odobravaju čuvanje pasa.
Ne očekujem od njih da razumeju mene i druge vlasnike pasa.
Tolerancija.. to je jedino što nam je potrebno...
... ali im najtoplije preporučujem da prevaziđu svoje predrasude i pokušaju... postaće bogatiji za neopisivo pozitivno iskustvo "najboljeg čovekovog prijatelja".

Volim zivotinje

pre 9 godina

Naucite decu a i sami sebe da ne prilazite bez dozvole vlasnika psu. Deca vole pse i za njih su svi psi igracke i odmah bi da ih maze i da se igraju sa njima. Ja imam dva labradora, jadnike ne mogu da odbranim od naleta dece kada ih izvedemo u setnju a da ne pricam o dolasku dece u nase dvoriste sa pitanjem " a jel mozemo da pomazimo psa". Suprug i ja zivimo u malom mestu gde svaka kuca ima psa pa je opet drugacije ali bilo je potrebno neko vreme da naucimo ljude da prvo pitaju pa onda da pomaze psa. Znam da ove moje blente nece nikoga da ujedu ali bolje spreciti nego leciti. Ako imate strah od pasa bolje im ne prilazite jer pas to oseti. Ja razumem da ima ljudi koji ne vole zivotinje ali onda nemoj da ih maltretiras pa nece ni oni tebe.

alonso

pre 9 godina

Mene su jednom krenula da jure dva pitbula i da nisam poceo da vristim što jace mogu, ko zna sta bi bilo. Na svu srecu oni su se izgleda prepali od mene pa smo se mirno razisli. Vi ste napisali da treba izbegavati vikanje... A eto, mene je to spasilo.

Lenny

pre 9 godina

Kada me neko nepoznat pita , da li može da pomazi našega psa, odgovor je:
''Ne može''
I tako, nikoga nije ujeo i svi ga u kraju postuju i vole. Stvarno.

Tanja

pre 9 godina

@Guadalahara: Ovo je poslednji put da vam odgovaram, jer svaka dalja diskusija zaista nema smisla. Ja sam roditelj! Imam ćerku od 6 godina. Ona obožava našu kucu. Sva deca u komšiluku obožavaju Saru. Sara obožava decu. To što vi svoje sopstvene strahove i frustracije projektujete na decu, znači samo da je vama potrebna pomoć ne deci.I ja sam bila dete. I to u onoj bivšoj zemlji koja je bila 1000 puta uređenija. I sećam se da smo i tada imali kučiće koje smo čuvali, hranili, krijumčarili kući u sobe da prespavaju sa nama. Vi ne volite pse, zapravo ne volite životinje i to izvire iz svake vaše reči. Zašto apelujete na vlasnike pasa? Je li vas neki pas nekog vlasnika, imenom i prezimenom, napao? Da jeste, policija bi reagovala jer mora po službenoj dužnosti. Isto kao što bi reagovale i komunalne, veterinarske službe. Ako vas pas nije napao, nego biste vi preventivno s njima i njihovim vlasnicima da se obračunavate, onda razmislite malo o suživotu i toleranciji u v e l i k o m g r a d u. Pasa ima i u Londonu, Parizu, Berlinu, u svim zemljama Evrope i svim gradovima. Mislim vlasničkih pasa. Ja nigde, a putovala sam puno, nisam videla takvu netoleranciju stanovnika kao u Srbiji.Zašto vi očekujete da zbog vaših strahova treba da reaguje policija? To nije u njenoj nadležnosti. Zna se gde se leče i ko leči patološke strahove. Pa se vi obratite lepo na to mesto, mi vlasnici pasa i roditelji dece koja se pasa ne boje ne možemo da vam pomognemo. Zaista.

blackdog

pre 9 godina

Deca umeju da budu dosta agresivna prema zivotinjama iz prostog razloga sto ne znaju da zivoti ja nije igracka. Mene moj mali sin od 15 meseci ustine od srece za nos pa tako misli da moze i psa. Nedavno je prisao lutalici i gurnuo mu ruku u usta, bukvalno sekund nepaznje je bio dovoljan. Srecom, lutalica je bio skroz dobar i pustio ga da se igra sa njim. Ja volim zivotinje, i hocu da vaspitam dete u tom maniru ali tu se izuzetno mora voditi racuna jer dete do nekih 5 godina ne razlikuje grubost od neznosti. Ako budu previse grubi pas to shvata kao napad. Mene jedino nervira sto neki vlasnici pasa, kao sto mozemo videti i iz komentara, pokazuju izuzetnu netrpeljivost i mrznju prema deci (staviti deci brnjice i slicno). Doduse takvo ponasanje se vidi i oseti iz aviona pa onda izbegavam da uopste komuniciram sa takvim ljudima. Isto kao sto izbegavam komunikaciju sa ljudima koji mrze zivotinje.

Opinion

pre 9 godina

Ja se često prijatno iznenadim koliko je većina pasa tolerantna prema maloj deci, dopuštaju im da budu čak i grublja prema njima u igri. Starija deca su, pak, mnogo veći problem.

dhhd

pre 9 godina

@zap
slazem se sa tobom ali ako je vec tako trebalo bi da se naprave parkovi za pse!!!ili barem mali ogradjen deo nekog parka gde vlasnici mogu pustati pse da se izjure!!!

VW

pre 9 godina

Opasne rase ne postoje. Imamo samo vlasnike idiote, ništa drugo, i Labrador može da bude lud, još kako, ako živi u malecnom dvorištu i ne šeta se.
A što se čišćenja tiče, kraj oko Hrama pokazuje koliko "Beograđana" tu živi. Kazna 300€ na licu mesta, pa da vidite lep Beograd.

Logic

pre 9 godina

Ono čime bi saveti "kako da pas ne ujede vaše dete" morali da počnu, jeste obaveza roditelja da nauče svoje dete da su psi i mačke iz Diznijevih i drugih crtaća samo slike i ništa drugo. Živi pas ili mačka neće da "ponovo budu kao novi" ako ih vaše dete izlupa čekićem po glavi. Najverovatnije da bi se i usprotivili na svoj način. Drugo, i mali psi su u fizičkoj prednosti nad malom decom. Pa dragi roditelji, a i vlasnici pasa - nema uvreda: malom detetu i mladom psu se ne može verovati. U uslovima gradskog života,mala deca se na ulici najčešće drže za ruku, a pas obavezno na povocu.Sigurnije je i za jedne i za druge.