Četvrtak, 24.04.2014.

11:46

"La grande bellezza" - bukvalno velika lepota

Izvor: Piše: Vladimir Skoèajiæ

"La grande bellezza" - bukvalno velika lepota IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

46 Komentari

Sortiraj po:

kultuva

pre 9 godina

Pa ko nije shvatio film verovatno nije izasao iz ove nase Srbije ali je iskljucivo vezan za srpsku kultuvu/nocni zivot:
"Ajmo ruke gooreeee!"; "Jel moze ona moja ..."; "Kad cemo u Gucu?"; "Brate, ludilo!"
jedino mi kafana nesto znaAAAaaaCiiiii

ivan

pre 9 godina

izasao sam iz bioskopa kao drogiran. svaka slika iz filma moze da se izreze, urami i stavi na zid. Film opisuje besmislenost, prazninu povrsnost, iskrivljen sistem vrednosti, blabla... ali film bombarduje gledaoca, neverovatnim kadrovima, fotografija je genijalna, tako da sam mnogo puta pozeleo da zaustavim film, "cekaj, cekaj sta bi ovo?"... Cula su toliko obuzeta i oduzeta da je nemoguce filmu pristupiti, makar za vreme gledanja intelektulano, glavom, prava raspsodija boja, skurilnih likova, bizarnosti... Film je remek delo, i gledao sam ga slucajno u nemackoj u bioskopu, tek sam sad saznao da je dobio oskara, tako da nisam imao nikakvo predubedjenje. feilm je vec sada klasik, prezivece vreme, i budi nadu u umetnost, izgleda da nije sve postalo shit. obavezno pogledati i to u kinu!

milan

pre 9 godina

Dok sam gledao isti a sto je bilo mnogo pre nego sto je dobio "oskara"i pre nego sto je prikazan na Festu shvatio sam velicinu I kompleksnost istog.Dakle nisam formirao misljenje na osnovu stavova I ukusa vecine vec je to bio moj izbor.Film je sjajan I spade u rang velikih italijanskih klasika I to ce vreme I pokazati!Ocenjivati koji je od istih klasika bolji je besmisleno jer to nisu egzaktne vrednosti kao u sportu ili tehnici.To su pitanja duse,licnog senzibiliteta,ukusa...Film nije namenjen siroj publici I zbog toga ce biti osudjivan sa jedne strane kao dosadan a sa druge kao umetnicarenje.

Kristijan

pre 10 godina

Za sve koji misle da je ovaj film dobar pogledajte opus Felinija ili jos bolje nekog novijeg Italijanskog rezisera koji ima kriticni osvrt prema njihovom drustvu kao na primer legebdarnog Nanni Moretti-ja.

To je inteligencija. Ovo je samo mlacenje prazne slame i vec vidjeni klisei na koje samo nekvalitetni Oskar moze da padne posto je poznatno da uglavnom losi i plitki filmovi dobijaju oskara.

Audio-vizuelno

pre 10 godina

Fino, i sam sam nekoliko dana nakon gledanja, preslušavao muziku iz filma.
Kako je lepo biti u lanenom odelu raznih boja, onako bez obaveza.

Ana

pre 10 godina

Samo jedna napomena i autoru teksta i komentatorima. Ovo sto Sorentino u filmu prikazuje NIJE rimsko snobovsko drustvo. Rimski snobovi izgledaju da se smrznes, i to su uglavnom veoma uspesni ljudi u ozbiljnim profesijama. Ovo u Sorentinovom filmu je neka kvazi-snobovstina, nesto poput naseg Pinka samo na malo visem nivou, taman onoliko koliko je Italija po svemu na visem nivou od nas. Problem je jedino sto nisam sigurna ni da li je Sorentinu ta distinkcija jasna. Zato nisam ni sigurna koje je njegova poruka, i da li uopste ima poruke ili je film pravljen za americko trziste i Oskara, i to je sve.

vlada

pre 10 godina

Bravo za kritiku Vladimire, potpisujem svaku rec! Fenomenalan film,vise od remek dela koji funkcionise na bezbroj nivoa. Posebno bih pohvalio Tonija Servilla koji je odziveo Dzepa Gambardelu. Paolo je prevazisao samog sebe.Zao mi je ljudi, tzv. ljubitelja sedme umetnosti koji nisu imali ni volje ni zelje da otkriju i spoznaju veliku lepotu - njihov gubitak!

Aleksandar

pre 10 godina

Ovaj film sam nazalost odgledao misleci da ce nesto da se desi. Film je toliko dosadan da je pola ovih koji ga hvale verovatno zaspalo nakon petnaestak minuta. Inace gledacete dva i po sata kako glavni lik opisuje dekadenciju savremenog italijanskog krem drustva kroz zabave, promiskuitet, alkohol, drogu itd. Ako vam je to vredno paznje odgledajte ga a ako nije necete nista znacajno propustiti.

Владимир

pre 10 godina

Ово је испало доста лоше... Подсећа ме на покушај екранизације Солариса, са Клунијем у главној улози. Па то је просто немогуће, читав филм је човек морао да прави гримасе у свемиру и у то прође сат ипо!
Можда је овде нека слична инспирација нађена у књижевном делу, ал ставити то на филм, овако бледо, површно, без композиције и на крају без поенте... тешка омашка.
Најцрње од свега што тај кицош кроз цео филм не изгледа као да тражи нешто важно, некакве животне одговоре... напротив, тумарало једно изгчеда као да је тражи затурену протезу или наочаре. Толико је дубоко, смислено и садржајно све (дијалози, пре свега).
Уметничарење.
Одрастао сам на филмовима 80их година, одгледао сам бар 1000 до сад... имам с чим да упоредим. Не бих се ни јављао на тему да се не осећам превареним. Такав је осећај после гледања.

Ana

pre 10 godina

djan luka vijali, 24. april 2014 15:12)

Mislim da je to uspeo Felini u filmu "Sladak zivot", iako ja vise volim neke njegove druge filmove, ali Sorentino je svakako uzeo puno od njega, po mom misljenju uglavnom neuspesno. Mislim da Sorentino nije dovoljno veliki "format" da se izdigne iznad svih pojava koje obradjuje u filmu i da ima pravi uvid u njih. Tako da ostajete u dilemi gde je granica njegove ironije, i na sta se ona zapravo odnosi. Slazem se i da umetnicko delo treba da pokrene "zmarce" kako vi kazete. Da, zadatak umenickog dela je da pokrene emociju, u tome se umetnicko delo i razlikuje od onog koje to nije, a nije lose da istovremeno pokrene i mozak, ukoliko zelite da razmisljate. Umetnicko delo treba da vas "udari u celo" i izazaove suze. Ovaj film ima suvise cinizma i distance da bi to uspeo. Sorentino jednostavno nema kapacitet da na pravi nacin "zagrize" u problematiku koju zeli da obradjuje. Zato je i jasno zasto se amerikancima to dopalo.

posmatrac lepote

pre 10 godina

Pa za ove koji se pitaju da li je iko film odgledao dva puta - evo ja sam. Jednom, proslog leta u Dablinu i po drugi put pre dve nedelje u Beogradu, oba puta na velikom platnu. I uoste mi nije zao za potrosenih 5 sati moga dragocenog zivota - film je odlican. Naravno, to je stvar percepcije i senzibiliteta i upste se ne osecam superiornije niti "intelektualnije" od nekog kome se film ne dopada. A ako ne verujete meni da je film vanserijski, Pedro Almodovar ga je stavio na drugo mesto svoje liste najboljih filmova u 2013-toj (verovatno plaseci se "da ne ispadne glup u drustvu" :-)

Gore

pre 10 godina

Setih se scene iz serije "Sesir profesora Koste Vujica", kada razgovaraju o Sileru, koji kaze: " Umetnost je desna ruka prirode. Priroda je stvorila umetnost koja je prirodi pomogla da se stvori covek"!

Ljubica

pre 10 godina

Film stvarno nije loš, ali je ovaj tekst užasan! Površan je, deluje mi kao da je prijatelj seo da uz kafu opiše drugome šta je gledao.

Milos

pre 10 godina

Film je odlican. Delimicno sam ga shvatio i razmisljam o njemu evo vec 2 nedelje kako sam ga odgledao. Devojka se uspavala a ja sam ga sam odgledao i kada se film zavrsio ona me pita i koji je zakljucam i nisam znao nista da kazem. Vise slojeva vise pogleda na zivot. Moze da se gleda sa vise strana i svako da nadje utehu ili potvrdu svog zivota. U svakom slucaju za prave filmofile ovaj film preporucujem.

rema

pre 10 godina

Jako povrsna analiza, filma.
Naravno da je jako tesko raditi ozbiljnu analizu Italijanskog filma, koji u sebi krije i mnoge detalje lokalnog zivota a pogotovo grada Rima.
Jedan detalj vezan za odlazak prijatelja, je klasika rimskog provincijalca koji zivi ceo zivot u iznajmeljenoj sobi.
Nikako ne dovoditi u vezu ekonomsko stanje sa vladavinom Berluskonija, tj posrtanje industrije u Italiji je vezano iskljucivo sa prelaskom na Evro i liberalizacijom trzista. Pogledati filmove IL Divo, Romanzo Criminale, Il Gioellino.
Sto se tice nesrecnih ljudi u 60tima, fenomen je vezan za pojam Dolce Vita, jer ta generacija jos uvek pokusava da zivi zivote holivudskih zvezda, a zapravo je izgubljena u vremenu, pa tako cesto nailazite na slucajeve 60togodisnjaka u vezi sa 20togodisnjakinjom.
Treba pogledati i ostale filmove istog autora, pa onda svesti ili izvuci zicu koja je jako opipljiva, tj karakter autora, kriza indentiteta, moralana kriza.
To ne znaci da je film dobar!
Ovaj film je u Italiji izazvao veliku buru pa cak i negodovanje.
Ja bih radije finansirao film koji ce pokazati nesto novo, nesto moderno, izazovno, nego nesto sto tera coveka na preispitivanje i autokritiku, jer danas kada upravo vremena nema mnogo, nema ga ni za ocaj...
Mora se ici unapred, a ne stalno gledati unazad!

Velika lepota

pre 10 godina

Ови што хвале филм... хоће ли га одгледати бар још једном у животу?
(Владимир, 24. april 2014 12:51)

Odgovor je citat prve izgovorene linije u filmu. Ko je gledao zna.
Naravno. Za ovaj film treba imati senzibilitet i pamet ako ništa drugo.

ivan

pre 10 godina

Najsnazniji utisak u filmu na mene je ostavila lepota Rima. Iako mi neka dublja filozofija u filmu izmice, ta lepota arhitekture, tako drasticno razlicita u odnosu na ruznocu kojom smo ovde okruzeni, je ocaravajuca.

Slash

pre 10 godina

A zasto bi film o pretencioznim praznoglavcima meni bio zanimljiv? Srecem ih svakodnevno jos mi samo fali da ih na filmu gledam...

Probao sam 10 minuta i nisam moga da izdrzim to prenemaganje, ima bitnijih stvari u zivotu.

djan luka vijali

pre 10 godina

Kako napraviti film o praznini i dosadi a da ne bude dosadan? To je vestina umetnosti. Sorentino to nije uspeo, kao ni svi ti "autori" pre njega. I ta fraza koja nas proganja vekovima, da umetnost treba da pokrene mozak. Aj, ne! Samo neka pokrene zmarce, mozak neka odmara. Ne verujem kriticarima i piskaralama koji lako potezu kovanicu "remek delo".

Lik

pre 10 godina

Toliko je savršen da sam jedva izdržao do polovine filma.
Ali ne kažem ovo na sarkastičan način nego zaista, shvatio sam koliko sam deformisan životom u poslednjih dvadeset godina i koliko mi je uništen osećaj za pravu, evropsku filmsku umetnost. Napadnuti smo sa svih strana površnom, grubom, prostom Američkom potrošačkom kulturom da više ne možemo prepoznati šta je zaista lepo.

rasha

pre 10 godina

S obzirom da je ovo autorski tekst, a ne vest, bilo bi lepo da je potpisan. Meni se film mnogo dopao, posle Festa sam ga gledao jos jednom, ostavlja jak utisak.

Ako ću ovako odvući Srpsku kulturu u ponor, ništa više nije ni zaslužila.

pre 10 godina

Nikada me u životu nije neki film ovako snažno inspirisao da napustim bioskopsku salu i pobegnem glavom bez obzira, ne obazirući se na skupo plaćene ulaznice.
A prilično sam izdržljiva, tolerantna i otvorena za različite forme umetničkog izražavanja.

Meni je ovaj film bio potpuno negledljiv. Površan i plitak. Histeričan, teatralan i "lud" u Kustinom maniru. Klišeiziran do bola - autor pokušava da nas "šokira" već x puta viđenim ludim žurkama, prenaglašenim likovima, golim dupetima, a naravno tu je i neizbežni patuljak...

Umetničarenje bez ikakvog smisla, pros....anje pod parolom "kome se ne dopadne moje remek delo, glup je".

Čitam sad ovaj (takođe pretenciozan) tekst i ove komentare i stvarno se pitam ko je ovde lud.


Wooow, ljudi nose maske?! Ma daj? Kakva životna spoznaja.

Djovani

pre 10 godina

Svi ujedinjeni evropski intelektualci su odusevljeni. To su oni sto misle da je Dostojevski extra. Ta naporna, sveznajuca umetnost koja sa pijedestala emituje opste ideje uskladjene sa politickim momentom.
kako nezno da im kazem? Ne znam. FELINI JE BULSHIT. Prva lopta, prst u oko. I nesto losiji Trir je mnogo zanimljiviji od Sorentina.

Velibor Petković

pre 10 godina

"O ukusima ne vredi raspravljati." Ukus treba popravljati. Ovaj film je odličan za to, samo ga gledajte strpljivo. A da li se sviđa Rimljanima, to je apsolutno irelevantno: da li se "Nebo nad Berlinom" sviđa Berlincima, nema nikakve veze s mojim uverenjem da su oba filma remek-dela u kojima sam uživao više nego u letovanju, a more obožavam!

Maja

pre 10 godina

Film je malo remek delo, kazem malo jer na "prvi pogled" deluje nonsalantno i povrsno (nekima). Ja sam odlepila vec na prvih 10 minuta filma. Kamera 10, gluma 10, fotografija 10, muzika 10, prica jednostavna a duboka, vodjenje filma = fenomenalno. Po meni magnum opus Sorentino-Servillo-Bigazzi! dolce vita je dobila dostojnog, ako ne i boljeg, naslednika!

ako me razumes

pre 10 godina

Ne znam da li mi je vise zao para koje sam dao za bioskopsku kartu ili dva sata zivota koji sam izgubio gledajuci ovu "lepotu" od filma... Jedino sto zasluzuje prelaznu ocenu je muzika...
(lepota?, 24. april 2014 12:11)


Film je dosadan
(Deki, 24. april 2014 12:23)

AMAN ljudi, film koji govori o ispraznosti zivota mora da bude spor! To nije isto sto i dosadan. Spor je Tarkovski- dosadan je Rados Bajic and the co...

Lukic S`

pre 10 godina

Ne vidim zasto se lozite na ovaj film. Film je bledi pokusaj plagijata starih Italijanskih filmova uz totalno neinteresantnu pricu i potenciranje nekreativne "wanna be elite" koja sebe smatra bitnom a u stvari su totalno nebitni praznoglavci koji su imali tu srecu da im neko ostavi u nasledstvo nesto novca pa mogu da praznog mozga i praznim pricama trose svoje zivote uludo.

gully

pre 10 godina

Ovaj film je stvarno jedno remek-delo. Mislim da nije dovoljno pogledati ga samo jedanput, i iz tog razloga planiram i bioskop, jer u svom gradu nemam prilike za tako nešto. Muzika koja prati film je fenomenalna, ali i ceo pogled na svet sa aspekta jednog "uspešnog" čoveka u naizgled uređenom društvu.

lepota?

pre 10 godina

Ne znam da li mi je vise zao para koje sam dao za bioskopsku kartu ili dva sata zivota koji sam izgubio gledajuci ovu "lepotu" od filma... Jedino sto zasluzuje prelaznu ocenu je muzika...

@ Gruber

pre 10 godina

Odlican komentar Gruberu!

"Ovaj film nije za svakoga. Neki će ga doživeti kao dosadan, spor ili pretenciozan, ali i nije neka novost da je lepota u oku posmatrača" - moze se reci i obrnuto: "svako ko hoce da ispadne sofisticiran i intelektualan hvalice lepotu koje nema, misao koje nema, praveci se da vidi nesto sto 'obicnjaci' ne vide"
Zivim vec 20 godina u Rimu i jedino sto je Sorentino docarao je lepota ovog jedinstvenog grada. Ko uspe da ostane budan - videce

P.S. Ovaj film se vise svidja strancima nego Italijanima, vise od polovine mojih prijatelja se borilo sa snom i nije im se dopao film - a skoro svi su Rimljani

Marko KGEG

pre 10 godina

Apsolutno fenomenalan film! Ali, kao sto kaze u poslednjem ili pretposlednjem pasusu ovog lepo srocenog teksta, nije bas za svakoga - upravo zbog te melanholije ili "usporenosti". Neki ljudi to ne vole. Sto se mene tice, najbolji film godine i film koji ce sigurno ostati upamcen u evropskoj kinematografiji.

Gruber

pre 10 godina

Pozdrav! Gledao na upravo završenom Festu. Osim izuzetno dobre kamere /nekoliko majstorija sa steadicam-om + par uvodnih minuta/ - izašao sam iz dvorane poprilično razočaran sveukupnim utiskom. Postavlja se pitanje /na samom kraju/ šta je glavni glumac čekao 30+ godina i zbog čega je /uslovno rečeno/ protraćio najkvalitetnije godine života da bi učinio ono što je na kraju uradio. Mlako, 3+, osim za kameru i vrhunsku montažu /9+/. Pozdrav svima!

ako me razumes

pre 10 godina

Ne znam da li mi je vise zao para koje sam dao za bioskopsku kartu ili dva sata zivota koji sam izgubio gledajuci ovu "lepotu" od filma... Jedino sto zasluzuje prelaznu ocenu je muzika...
(lepota?, 24. april 2014 12:11)


Film je dosadan
(Deki, 24. april 2014 12:23)

AMAN ljudi, film koji govori o ispraznosti zivota mora da bude spor! To nije isto sto i dosadan. Spor je Tarkovski- dosadan je Rados Bajic and the co...

Marko KGEG

pre 10 godina

Apsolutno fenomenalan film! Ali, kao sto kaze u poslednjem ili pretposlednjem pasusu ovog lepo srocenog teksta, nije bas za svakoga - upravo zbog te melanholije ili "usporenosti". Neki ljudi to ne vole. Sto se mene tice, najbolji film godine i film koji ce sigurno ostati upamcen u evropskoj kinematografiji.

Maja

pre 10 godina

Film je malo remek delo, kazem malo jer na "prvi pogled" deluje nonsalantno i povrsno (nekima). Ja sam odlepila vec na prvih 10 minuta filma. Kamera 10, gluma 10, fotografija 10, muzika 10, prica jednostavna a duboka, vodjenje filma = fenomenalno. Po meni magnum opus Sorentino-Servillo-Bigazzi! dolce vita je dobila dostojnog, ako ne i boljeg, naslednika!

gully

pre 10 godina

Ovaj film je stvarno jedno remek-delo. Mislim da nije dovoljno pogledati ga samo jedanput, i iz tog razloga planiram i bioskop, jer u svom gradu nemam prilike za tako nešto. Muzika koja prati film je fenomenalna, ali i ceo pogled na svet sa aspekta jednog "uspešnog" čoveka u naizgled uređenom društvu.

Milos

pre 10 godina

Film je odlican. Delimicno sam ga shvatio i razmisljam o njemu evo vec 2 nedelje kako sam ga odgledao. Devojka se uspavala a ja sam ga sam odgledao i kada se film zavrsio ona me pita i koji je zakljucam i nisam znao nista da kazem. Vise slojeva vise pogleda na zivot. Moze da se gleda sa vise strana i svako da nadje utehu ili potvrdu svog zivota. U svakom slucaju za prave filmofile ovaj film preporucujem.

Velika lepota

pre 10 godina

Ови што хвале филм... хоће ли га одгледати бар још једном у животу?
(Владимир, 24. april 2014 12:51)

Odgovor je citat prve izgovorene linije u filmu. Ko je gledao zna.
Naravno. Za ovaj film treba imati senzibilitet i pamet ako ništa drugo.

Velibor Petković

pre 10 godina

"O ukusima ne vredi raspravljati." Ukus treba popravljati. Ovaj film je odličan za to, samo ga gledajte strpljivo. A da li se sviđa Rimljanima, to je apsolutno irelevantno: da li se "Nebo nad Berlinom" sviđa Berlincima, nema nikakve veze s mojim uverenjem da su oba filma remek-dela u kojima sam uživao više nego u letovanju, a more obožavam!

posmatrac lepote

pre 10 godina

Pa za ove koji se pitaju da li je iko film odgledao dva puta - evo ja sam. Jednom, proslog leta u Dablinu i po drugi put pre dve nedelje u Beogradu, oba puta na velikom platnu. I uoste mi nije zao za potrosenih 5 sati moga dragocenog zivota - film je odlican. Naravno, to je stvar percepcije i senzibiliteta i upste se ne osecam superiornije niti "intelektualnije" od nekog kome se film ne dopada. A ako ne verujete meni da je film vanserijski, Pedro Almodovar ga je stavio na drugo mesto svoje liste najboljih filmova u 2013-toj (verovatno plaseci se "da ne ispadne glup u drustvu" :-)

Lik

pre 10 godina

Toliko je savršen da sam jedva izdržao do polovine filma.
Ali ne kažem ovo na sarkastičan način nego zaista, shvatio sam koliko sam deformisan životom u poslednjih dvadeset godina i koliko mi je uništen osećaj za pravu, evropsku filmsku umetnost. Napadnuti smo sa svih strana površnom, grubom, prostom Američkom potrošačkom kulturom da više ne možemo prepoznati šta je zaista lepo.

Gruber

pre 10 godina

Pozdrav! Gledao na upravo završenom Festu. Osim izuzetno dobre kamere /nekoliko majstorija sa steadicam-om + par uvodnih minuta/ - izašao sam iz dvorane poprilično razočaran sveukupnim utiskom. Postavlja se pitanje /na samom kraju/ šta je glavni glumac čekao 30+ godina i zbog čega je /uslovno rečeno/ protraćio najkvalitetnije godine života da bi učinio ono što je na kraju uradio. Mlako, 3+, osim za kameru i vrhunsku montažu /9+/. Pozdrav svima!

@ Gruber

pre 10 godina

Odlican komentar Gruberu!

"Ovaj film nije za svakoga. Neki će ga doživeti kao dosadan, spor ili pretenciozan, ali i nije neka novost da je lepota u oku posmatrača" - moze se reci i obrnuto: "svako ko hoce da ispadne sofisticiran i intelektualan hvalice lepotu koje nema, misao koje nema, praveci se da vidi nesto sto 'obicnjaci' ne vide"
Zivim vec 20 godina u Rimu i jedino sto je Sorentino docarao je lepota ovog jedinstvenog grada. Ko uspe da ostane budan - videce

P.S. Ovaj film se vise svidja strancima nego Italijanima, vise od polovine mojih prijatelja se borilo sa snom i nije im se dopao film - a skoro svi su Rimljani

Lukic S`

pre 10 godina

Ne vidim zasto se lozite na ovaj film. Film je bledi pokusaj plagijata starih Italijanskih filmova uz totalno neinteresantnu pricu i potenciranje nekreativne "wanna be elite" koja sebe smatra bitnom a u stvari su totalno nebitni praznoglavci koji su imali tu srecu da im neko ostavi u nasledstvo nesto novca pa mogu da praznog mozga i praznim pricama trose svoje zivote uludo.

ivan

pre 9 godina

izasao sam iz bioskopa kao drogiran. svaka slika iz filma moze da se izreze, urami i stavi na zid. Film opisuje besmislenost, prazninu povrsnost, iskrivljen sistem vrednosti, blabla... ali film bombarduje gledaoca, neverovatnim kadrovima, fotografija je genijalna, tako da sam mnogo puta pozeleo da zaustavim film, "cekaj, cekaj sta bi ovo?"... Cula su toliko obuzeta i oduzeta da je nemoguce filmu pristupiti, makar za vreme gledanja intelektulano, glavom, prava raspsodija boja, skurilnih likova, bizarnosti... Film je remek delo, i gledao sam ga slucajno u nemackoj u bioskopu, tek sam sad saznao da je dobio oskara, tako da nisam imao nikakvo predubedjenje. feilm je vec sada klasik, prezivece vreme, i budi nadu u umetnost, izgleda da nije sve postalo shit. obavezno pogledati i to u kinu!

Ako ću ovako odvući Srpsku kulturu u ponor, ništa više nije ni zaslužila.

pre 10 godina

Nikada me u životu nije neki film ovako snažno inspirisao da napustim bioskopsku salu i pobegnem glavom bez obzira, ne obazirući se na skupo plaćene ulaznice.
A prilično sam izdržljiva, tolerantna i otvorena za različite forme umetničkog izražavanja.

Meni je ovaj film bio potpuno negledljiv. Površan i plitak. Histeričan, teatralan i "lud" u Kustinom maniru. Klišeiziran do bola - autor pokušava da nas "šokira" već x puta viđenim ludim žurkama, prenaglašenim likovima, golim dupetima, a naravno tu je i neizbežni patuljak...

Umetničarenje bez ikakvog smisla, pros....anje pod parolom "kome se ne dopadne moje remek delo, glup je".

Čitam sad ovaj (takođe pretenciozan) tekst i ove komentare i stvarno se pitam ko je ovde lud.


Wooow, ljudi nose maske?! Ma daj? Kakva životna spoznaja.

ivan

pre 10 godina

Najsnazniji utisak u filmu na mene je ostavila lepota Rima. Iako mi neka dublja filozofija u filmu izmice, ta lepota arhitekture, tako drasticno razlicita u odnosu na ruznocu kojom smo ovde okruzeni, je ocaravajuca.

rasha

pre 10 godina

S obzirom da je ovo autorski tekst, a ne vest, bilo bi lepo da je potpisan. Meni se film mnogo dopao, posle Festa sam ga gledao jos jednom, ostavlja jak utisak.

Aleksandar

pre 10 godina

Ovaj film sam nazalost odgledao misleci da ce nesto da se desi. Film je toliko dosadan da je pola ovih koji ga hvale verovatno zaspalo nakon petnaestak minuta. Inace gledacete dva i po sata kako glavni lik opisuje dekadenciju savremenog italijanskog krem drustva kroz zabave, promiskuitet, alkohol, drogu itd. Ako vam je to vredno paznje odgledajte ga a ako nije necete nista znacajno propustiti.

vlada

pre 10 godina

Bravo za kritiku Vladimire, potpisujem svaku rec! Fenomenalan film,vise od remek dela koji funkcionise na bezbroj nivoa. Posebno bih pohvalio Tonija Servilla koji je odziveo Dzepa Gambardelu. Paolo je prevazisao samog sebe.Zao mi je ljudi, tzv. ljubitelja sedme umetnosti koji nisu imali ni volje ni zelje da otkriju i spoznaju veliku lepotu - njihov gubitak!

Audio-vizuelno

pre 10 godina

Fino, i sam sam nekoliko dana nakon gledanja, preslušavao muziku iz filma.
Kako je lepo biti u lanenom odelu raznih boja, onako bez obaveza.

milan

pre 9 godina

Dok sam gledao isti a sto je bilo mnogo pre nego sto je dobio "oskara"i pre nego sto je prikazan na Festu shvatio sam velicinu I kompleksnost istog.Dakle nisam formirao misljenje na osnovu stavova I ukusa vecine vec je to bio moj izbor.Film je sjajan I spade u rang velikih italijanskih klasika I to ce vreme I pokazati!Ocenjivati koji je od istih klasika bolji je besmisleno jer to nisu egzaktne vrednosti kao u sportu ili tehnici.To su pitanja duse,licnog senzibiliteta,ukusa...Film nije namenjen siroj publici I zbog toga ce biti osudjivan sa jedne strane kao dosadan a sa druge kao umetnicarenje.

Slash

pre 10 godina

A zasto bi film o pretencioznim praznoglavcima meni bio zanimljiv? Srecem ih svakodnevno jos mi samo fali da ih na filmu gledam...

Probao sam 10 minuta i nisam moga da izdrzim to prenemaganje, ima bitnijih stvari u zivotu.

Владимир

pre 10 godina

Ово је испало доста лоше... Подсећа ме на покушај екранизације Солариса, са Клунијем у главној улози. Па то је просто немогуће, читав филм је човек морао да прави гримасе у свемиру и у то прође сат ипо!
Можда је овде нека слична инспирација нађена у књижевном делу, ал ставити то на филм, овако бледо, површно, без композиције и на крају без поенте... тешка омашка.
Најцрње од свега што тај кицош кроз цео филм не изгледа као да тражи нешто важно, некакве животне одговоре... напротив, тумарало једно изгчеда као да је тражи затурену протезу или наочаре. Толико је дубоко, смислено и садржајно све (дијалози, пре свега).
Уметничарење.
Одрастао сам на филмовима 80их година, одгледао сам бар 1000 до сад... имам с чим да упоредим. Не бих се ни јављао на тему да се не осећам превареним. Такав је осећај после гледања.

lepota?

pre 10 godina

Ne znam da li mi je vise zao para koje sam dao za bioskopsku kartu ili dva sata zivota koji sam izgubio gledajuci ovu "lepotu" od filma... Jedino sto zasluzuje prelaznu ocenu je muzika...

Ljubica

pre 10 godina

Film stvarno nije loš, ali je ovaj tekst užasan! Površan je, deluje mi kao da je prijatelj seo da uz kafu opiše drugome šta je gledao.

Ana

pre 10 godina

Samo jedna napomena i autoru teksta i komentatorima. Ovo sto Sorentino u filmu prikazuje NIJE rimsko snobovsko drustvo. Rimski snobovi izgledaju da se smrznes, i to su uglavnom veoma uspesni ljudi u ozbiljnim profesijama. Ovo u Sorentinovom filmu je neka kvazi-snobovstina, nesto poput naseg Pinka samo na malo visem nivou, taman onoliko koliko je Italija po svemu na visem nivou od nas. Problem je jedino sto nisam sigurna ni da li je Sorentinu ta distinkcija jasna. Zato nisam ni sigurna koje je njegova poruka, i da li uopste ima poruke ili je film pravljen za americko trziste i Oskara, i to je sve.

djan luka vijali

pre 10 godina

Kako napraviti film o praznini i dosadi a da ne bude dosadan? To je vestina umetnosti. Sorentino to nije uspeo, kao ni svi ti "autori" pre njega. I ta fraza koja nas proganja vekovima, da umetnost treba da pokrene mozak. Aj, ne! Samo neka pokrene zmarce, mozak neka odmara. Ne verujem kriticarima i piskaralama koji lako potezu kovanicu "remek delo".

Ana

pre 10 godina

djan luka vijali, 24. april 2014 15:12)

Mislim da je to uspeo Felini u filmu "Sladak zivot", iako ja vise volim neke njegove druge filmove, ali Sorentino je svakako uzeo puno od njega, po mom misljenju uglavnom neuspesno. Mislim da Sorentino nije dovoljno veliki "format" da se izdigne iznad svih pojava koje obradjuje u filmu i da ima pravi uvid u njih. Tako da ostajete u dilemi gde je granica njegove ironije, i na sta se ona zapravo odnosi. Slazem se i da umetnicko delo treba da pokrene "zmarce" kako vi kazete. Da, zadatak umenickog dela je da pokrene emociju, u tome se umetnicko delo i razlikuje od onog koje to nije, a nije lose da istovremeno pokrene i mozak, ukoliko zelite da razmisljate. Umetnicko delo treba da vas "udari u celo" i izazaove suze. Ovaj film ima suvise cinizma i distance da bi to uspeo. Sorentino jednostavno nema kapacitet da na pravi nacin "zagrize" u problematiku koju zeli da obradjuje. Zato je i jasno zasto se amerikancima to dopalo.

kultuva

pre 9 godina

Pa ko nije shvatio film verovatno nije izasao iz ove nase Srbije ali je iskljucivo vezan za srpsku kultuvu/nocni zivot:
"Ajmo ruke gooreeee!"; "Jel moze ona moja ..."; "Kad cemo u Gucu?"; "Brate, ludilo!"
jedino mi kafana nesto znaAAAaaaCiiiii

rema

pre 10 godina

Jako povrsna analiza, filma.
Naravno da je jako tesko raditi ozbiljnu analizu Italijanskog filma, koji u sebi krije i mnoge detalje lokalnog zivota a pogotovo grada Rima.
Jedan detalj vezan za odlazak prijatelja, je klasika rimskog provincijalca koji zivi ceo zivot u iznajmeljenoj sobi.
Nikako ne dovoditi u vezu ekonomsko stanje sa vladavinom Berluskonija, tj posrtanje industrije u Italiji je vezano iskljucivo sa prelaskom na Evro i liberalizacijom trzista. Pogledati filmove IL Divo, Romanzo Criminale, Il Gioellino.
Sto se tice nesrecnih ljudi u 60tima, fenomen je vezan za pojam Dolce Vita, jer ta generacija jos uvek pokusava da zivi zivote holivudskih zvezda, a zapravo je izgubljena u vremenu, pa tako cesto nailazite na slucajeve 60togodisnjaka u vezi sa 20togodisnjakinjom.
Treba pogledati i ostale filmove istog autora, pa onda svesti ili izvuci zicu koja je jako opipljiva, tj karakter autora, kriza indentiteta, moralana kriza.
To ne znaci da je film dobar!
Ovaj film je u Italiji izazvao veliku buru pa cak i negodovanje.
Ja bih radije finansirao film koji ce pokazati nesto novo, nesto moderno, izazovno, nego nesto sto tera coveka na preispitivanje i autokritiku, jer danas kada upravo vremena nema mnogo, nema ga ni za ocaj...
Mora se ici unapred, a ne stalno gledati unazad!

Kristijan

pre 10 godina

Za sve koji misle da je ovaj film dobar pogledajte opus Felinija ili jos bolje nekog novijeg Italijanskog rezisera koji ima kriticni osvrt prema njihovom drustvu kao na primer legebdarnog Nanni Moretti-ja.

To je inteligencija. Ovo je samo mlacenje prazne slame i vec vidjeni klisei na koje samo nekvalitetni Oskar moze da padne posto je poznatno da uglavnom losi i plitki filmovi dobijaju oskara.

Djovani

pre 10 godina

Svi ujedinjeni evropski intelektualci su odusevljeni. To su oni sto misle da je Dostojevski extra. Ta naporna, sveznajuca umetnost koja sa pijedestala emituje opste ideje uskladjene sa politickim momentom.
kako nezno da im kazem? Ne znam. FELINI JE BULSHIT. Prva lopta, prst u oko. I nesto losiji Trir je mnogo zanimljiviji od Sorentina.

Gore

pre 10 godina

Setih se scene iz serije "Sesir profesora Koste Vujica", kada razgovaraju o Sileru, koji kaze: " Umetnost je desna ruka prirode. Priroda je stvorila umetnost koja je prirodi pomogla da se stvori covek"!

lepota?

pre 10 godina

Ne znam da li mi je vise zao para koje sam dao za bioskopsku kartu ili dva sata zivota koji sam izgubio gledajuci ovu "lepotu" od filma... Jedino sto zasluzuje prelaznu ocenu je muzika...

Gruber

pre 10 godina

Pozdrav! Gledao na upravo završenom Festu. Osim izuzetno dobre kamere /nekoliko majstorija sa steadicam-om + par uvodnih minuta/ - izašao sam iz dvorane poprilično razočaran sveukupnim utiskom. Postavlja se pitanje /na samom kraju/ šta je glavni glumac čekao 30+ godina i zbog čega je /uslovno rečeno/ protraćio najkvalitetnije godine života da bi učinio ono što je na kraju uradio. Mlako, 3+, osim za kameru i vrhunsku montažu /9+/. Pozdrav svima!

Lukic S`

pre 10 godina

Ne vidim zasto se lozite na ovaj film. Film je bledi pokusaj plagijata starih Italijanskih filmova uz totalno neinteresantnu pricu i potenciranje nekreativne "wanna be elite" koja sebe smatra bitnom a u stvari su totalno nebitni praznoglavci koji su imali tu srecu da im neko ostavi u nasledstvo nesto novca pa mogu da praznog mozga i praznim pricama trose svoje zivote uludo.

Aleksandar

pre 10 godina

Ovaj film sam nazalost odgledao misleci da ce nesto da se desi. Film je toliko dosadan da je pola ovih koji ga hvale verovatno zaspalo nakon petnaestak minuta. Inace gledacete dva i po sata kako glavni lik opisuje dekadenciju savremenog italijanskog krem drustva kroz zabave, promiskuitet, alkohol, drogu itd. Ako vam je to vredno paznje odgledajte ga a ako nije necete nista znacajno propustiti.

Ako ću ovako odvući Srpsku kulturu u ponor, ništa više nije ni zaslužila.

pre 10 godina

Nikada me u životu nije neki film ovako snažno inspirisao da napustim bioskopsku salu i pobegnem glavom bez obzira, ne obazirući se na skupo plaćene ulaznice.
A prilično sam izdržljiva, tolerantna i otvorena za različite forme umetničkog izražavanja.

Meni je ovaj film bio potpuno negledljiv. Površan i plitak. Histeričan, teatralan i "lud" u Kustinom maniru. Klišeiziran do bola - autor pokušava da nas "šokira" već x puta viđenim ludim žurkama, prenaglašenim likovima, golim dupetima, a naravno tu je i neizbežni patuljak...

Umetničarenje bez ikakvog smisla, pros....anje pod parolom "kome se ne dopadne moje remek delo, glup je".

Čitam sad ovaj (takođe pretenciozan) tekst i ove komentare i stvarno se pitam ko je ovde lud.


Wooow, ljudi nose maske?! Ma daj? Kakva životna spoznaja.

Slash

pre 10 godina

A zasto bi film o pretencioznim praznoglavcima meni bio zanimljiv? Srecem ih svakodnevno jos mi samo fali da ih na filmu gledam...

Probao sam 10 minuta i nisam moga da izdrzim to prenemaganje, ima bitnijih stvari u zivotu.

@ Gruber

pre 10 godina

Odlican komentar Gruberu!

"Ovaj film nije za svakoga. Neki će ga doživeti kao dosadan, spor ili pretenciozan, ali i nije neka novost da je lepota u oku posmatrača" - moze se reci i obrnuto: "svako ko hoce da ispadne sofisticiran i intelektualan hvalice lepotu koje nema, misao koje nema, praveci se da vidi nesto sto 'obicnjaci' ne vide"
Zivim vec 20 godina u Rimu i jedino sto je Sorentino docarao je lepota ovog jedinstvenog grada. Ko uspe da ostane budan - videce

P.S. Ovaj film se vise svidja strancima nego Italijanima, vise od polovine mojih prijatelja se borilo sa snom i nije im se dopao film - a skoro svi su Rimljani

Djovani

pre 10 godina

Svi ujedinjeni evropski intelektualci su odusevljeni. To su oni sto misle da je Dostojevski extra. Ta naporna, sveznajuca umetnost koja sa pijedestala emituje opste ideje uskladjene sa politickim momentom.
kako nezno da im kazem? Ne znam. FELINI JE BULSHIT. Prva lopta, prst u oko. I nesto losiji Trir je mnogo zanimljiviji od Sorentina.

Kristijan

pre 10 godina

Za sve koji misle da je ovaj film dobar pogledajte opus Felinija ili jos bolje nekog novijeg Italijanskog rezisera koji ima kriticni osvrt prema njihovom drustvu kao na primer legebdarnog Nanni Moretti-ja.

To je inteligencija. Ovo je samo mlacenje prazne slame i vec vidjeni klisei na koje samo nekvalitetni Oskar moze da padne posto je poznatno da uglavnom losi i plitki filmovi dobijaju oskara.

Владимир

pre 10 godina

Ово је испало доста лоше... Подсећа ме на покушај екранизације Солариса, са Клунијем у главној улози. Па то је просто немогуће, читав филм је човек морао да прави гримасе у свемиру и у то прође сат ипо!
Можда је овде нека слична инспирација нађена у књижевном делу, ал ставити то на филм, овако бледо, површно, без композиције и на крају без поенте... тешка омашка.
Најцрње од свега што тај кицош кроз цео филм не изгледа као да тражи нешто важно, некакве животне одговоре... напротив, тумарало једно изгчеда као да је тражи затурену протезу или наочаре. Толико је дубоко, смислено и садржајно све (дијалози, пре свега).
Уметничарење.
Одрастао сам на филмовима 80их година, одгледао сам бар 1000 до сад... имам с чим да упоредим. Не бих се ни јављао на тему да се не осећам превареним. Такав је осећај после гледања.

Ana

pre 10 godina

Samo jedna napomena i autoru teksta i komentatorima. Ovo sto Sorentino u filmu prikazuje NIJE rimsko snobovsko drustvo. Rimski snobovi izgledaju da se smrznes, i to su uglavnom veoma uspesni ljudi u ozbiljnim profesijama. Ovo u Sorentinovom filmu je neka kvazi-snobovstina, nesto poput naseg Pinka samo na malo visem nivou, taman onoliko koliko je Italija po svemu na visem nivou od nas. Problem je jedino sto nisam sigurna ni da li je Sorentinu ta distinkcija jasna. Zato nisam ni sigurna koje je njegova poruka, i da li uopste ima poruke ili je film pravljen za americko trziste i Oskara, i to je sve.

djan luka vijali

pre 10 godina

Kako napraviti film o praznini i dosadi a da ne bude dosadan? To je vestina umetnosti. Sorentino to nije uspeo, kao ni svi ti "autori" pre njega. I ta fraza koja nas proganja vekovima, da umetnost treba da pokrene mozak. Aj, ne! Samo neka pokrene zmarce, mozak neka odmara. Ne verujem kriticarima i piskaralama koji lako potezu kovanicu "remek delo".

rema

pre 10 godina

Jako povrsna analiza, filma.
Naravno da je jako tesko raditi ozbiljnu analizu Italijanskog filma, koji u sebi krije i mnoge detalje lokalnog zivota a pogotovo grada Rima.
Jedan detalj vezan za odlazak prijatelja, je klasika rimskog provincijalca koji zivi ceo zivot u iznajmeljenoj sobi.
Nikako ne dovoditi u vezu ekonomsko stanje sa vladavinom Berluskonija, tj posrtanje industrije u Italiji je vezano iskljucivo sa prelaskom na Evro i liberalizacijom trzista. Pogledati filmove IL Divo, Romanzo Criminale, Il Gioellino.
Sto se tice nesrecnih ljudi u 60tima, fenomen je vezan za pojam Dolce Vita, jer ta generacija jos uvek pokusava da zivi zivote holivudskih zvezda, a zapravo je izgubljena u vremenu, pa tako cesto nailazite na slucajeve 60togodisnjaka u vezi sa 20togodisnjakinjom.
Treba pogledati i ostale filmove istog autora, pa onda svesti ili izvuci zicu koja je jako opipljiva, tj karakter autora, kriza indentiteta, moralana kriza.
To ne znaci da je film dobar!
Ovaj film je u Italiji izazvao veliku buru pa cak i negodovanje.
Ja bih radije finansirao film koji ce pokazati nesto novo, nesto moderno, izazovno, nego nesto sto tera coveka na preispitivanje i autokritiku, jer danas kada upravo vremena nema mnogo, nema ga ni za ocaj...
Mora se ici unapred, a ne stalno gledati unazad!

Ljubica

pre 10 godina

Film stvarno nije loš, ali je ovaj tekst užasan! Površan je, deluje mi kao da je prijatelj seo da uz kafu opiše drugome šta je gledao.

Maja

pre 10 godina

Film je malo remek delo, kazem malo jer na "prvi pogled" deluje nonsalantno i povrsno (nekima). Ja sam odlepila vec na prvih 10 minuta filma. Kamera 10, gluma 10, fotografija 10, muzika 10, prica jednostavna a duboka, vodjenje filma = fenomenalno. Po meni magnum opus Sorentino-Servillo-Bigazzi! dolce vita je dobila dostojnog, ako ne i boljeg, naslednika!

Ana

pre 10 godina

djan luka vijali, 24. april 2014 15:12)

Mislim da je to uspeo Felini u filmu "Sladak zivot", iako ja vise volim neke njegove druge filmove, ali Sorentino je svakako uzeo puno od njega, po mom misljenju uglavnom neuspesno. Mislim da Sorentino nije dovoljno veliki "format" da se izdigne iznad svih pojava koje obradjuje u filmu i da ima pravi uvid u njih. Tako da ostajete u dilemi gde je granica njegove ironije, i na sta se ona zapravo odnosi. Slazem se i da umetnicko delo treba da pokrene "zmarce" kako vi kazete. Da, zadatak umenickog dela je da pokrene emociju, u tome se umetnicko delo i razlikuje od onog koje to nije, a nije lose da istovremeno pokrene i mozak, ukoliko zelite da razmisljate. Umetnicko delo treba da vas "udari u celo" i izazaove suze. Ovaj film ima suvise cinizma i distance da bi to uspeo. Sorentino jednostavno nema kapacitet da na pravi nacin "zagrize" u problematiku koju zeli da obradjuje. Zato je i jasno zasto se amerikancima to dopalo.

Marko KGEG

pre 10 godina

Apsolutno fenomenalan film! Ali, kao sto kaze u poslednjem ili pretposlednjem pasusu ovog lepo srocenog teksta, nije bas za svakoga - upravo zbog te melanholije ili "usporenosti". Neki ljudi to ne vole. Sto se mene tice, najbolji film godine i film koji ce sigurno ostati upamcen u evropskoj kinematografiji.

ako me razumes

pre 10 godina

Ne znam da li mi je vise zao para koje sam dao za bioskopsku kartu ili dva sata zivota koji sam izgubio gledajuci ovu "lepotu" od filma... Jedino sto zasluzuje prelaznu ocenu je muzika...
(lepota?, 24. april 2014 12:11)


Film je dosadan
(Deki, 24. april 2014 12:23)

AMAN ljudi, film koji govori o ispraznosti zivota mora da bude spor! To nije isto sto i dosadan. Spor je Tarkovski- dosadan je Rados Bajic and the co...

Velika lepota

pre 10 godina

Ови што хвале филм... хоће ли га одгледати бар још једном у животу?
(Владимир, 24. april 2014 12:51)

Odgovor je citat prve izgovorene linije u filmu. Ko je gledao zna.
Naravno. Za ovaj film treba imati senzibilitet i pamet ako ništa drugo.

posmatrac lepote

pre 10 godina

Pa za ove koji se pitaju da li je iko film odgledao dva puta - evo ja sam. Jednom, proslog leta u Dablinu i po drugi put pre dve nedelje u Beogradu, oba puta na velikom platnu. I uoste mi nije zao za potrosenih 5 sati moga dragocenog zivota - film je odlican. Naravno, to je stvar percepcije i senzibiliteta i upste se ne osecam superiornije niti "intelektualnije" od nekog kome se film ne dopada. A ako ne verujete meni da je film vanserijski, Pedro Almodovar ga je stavio na drugo mesto svoje liste najboljih filmova u 2013-toj (verovatno plaseci se "da ne ispadne glup u drustvu" :-)

gully

pre 10 godina

Ovaj film je stvarno jedno remek-delo. Mislim da nije dovoljno pogledati ga samo jedanput, i iz tog razloga planiram i bioskop, jer u svom gradu nemam prilike za tako nešto. Muzika koja prati film je fenomenalna, ali i ceo pogled na svet sa aspekta jednog "uspešnog" čoveka u naizgled uređenom društvu.

Lik

pre 10 godina

Toliko je savršen da sam jedva izdržao do polovine filma.
Ali ne kažem ovo na sarkastičan način nego zaista, shvatio sam koliko sam deformisan životom u poslednjih dvadeset godina i koliko mi je uništen osećaj za pravu, evropsku filmsku umetnost. Napadnuti smo sa svih strana površnom, grubom, prostom Američkom potrošačkom kulturom da više ne možemo prepoznati šta je zaista lepo.

Milos

pre 10 godina

Film je odlican. Delimicno sam ga shvatio i razmisljam o njemu evo vec 2 nedelje kako sam ga odgledao. Devojka se uspavala a ja sam ga sam odgledao i kada se film zavrsio ona me pita i koji je zakljucam i nisam znao nista da kazem. Vise slojeva vise pogleda na zivot. Moze da se gleda sa vise strana i svako da nadje utehu ili potvrdu svog zivota. U svakom slucaju za prave filmofile ovaj film preporucujem.

vlada

pre 10 godina

Bravo za kritiku Vladimire, potpisujem svaku rec! Fenomenalan film,vise od remek dela koji funkcionise na bezbroj nivoa. Posebno bih pohvalio Tonija Servilla koji je odziveo Dzepa Gambardelu. Paolo je prevazisao samog sebe.Zao mi je ljudi, tzv. ljubitelja sedme umetnosti koji nisu imali ni volje ni zelje da otkriju i spoznaju veliku lepotu - njihov gubitak!

rasha

pre 10 godina

S obzirom da je ovo autorski tekst, a ne vest, bilo bi lepo da je potpisan. Meni se film mnogo dopao, posle Festa sam ga gledao jos jednom, ostavlja jak utisak.

ivan

pre 10 godina

Najsnazniji utisak u filmu na mene je ostavila lepota Rima. Iako mi neka dublja filozofija u filmu izmice, ta lepota arhitekture, tako drasticno razlicita u odnosu na ruznocu kojom smo ovde okruzeni, je ocaravajuca.

Velibor Petković

pre 10 godina

"O ukusima ne vredi raspravljati." Ukus treba popravljati. Ovaj film je odličan za to, samo ga gledajte strpljivo. A da li se sviđa Rimljanima, to je apsolutno irelevantno: da li se "Nebo nad Berlinom" sviđa Berlincima, nema nikakve veze s mojim uverenjem da su oba filma remek-dela u kojima sam uživao više nego u letovanju, a more obožavam!

Audio-vizuelno

pre 10 godina

Fino, i sam sam nekoliko dana nakon gledanja, preslušavao muziku iz filma.
Kako je lepo biti u lanenom odelu raznih boja, onako bez obaveza.

Gore

pre 10 godina

Setih se scene iz serije "Sesir profesora Koste Vujica", kada razgovaraju o Sileru, koji kaze: " Umetnost je desna ruka prirode. Priroda je stvorila umetnost koja je prirodi pomogla da se stvori covek"!

ivan

pre 9 godina

izasao sam iz bioskopa kao drogiran. svaka slika iz filma moze da se izreze, urami i stavi na zid. Film opisuje besmislenost, prazninu povrsnost, iskrivljen sistem vrednosti, blabla... ali film bombarduje gledaoca, neverovatnim kadrovima, fotografija je genijalna, tako da sam mnogo puta pozeleo da zaustavim film, "cekaj, cekaj sta bi ovo?"... Cula su toliko obuzeta i oduzeta da je nemoguce filmu pristupiti, makar za vreme gledanja intelektulano, glavom, prava raspsodija boja, skurilnih likova, bizarnosti... Film je remek delo, i gledao sam ga slucajno u nemackoj u bioskopu, tek sam sad saznao da je dobio oskara, tako da nisam imao nikakvo predubedjenje. feilm je vec sada klasik, prezivece vreme, i budi nadu u umetnost, izgleda da nije sve postalo shit. obavezno pogledati i to u kinu!

milan

pre 9 godina

Dok sam gledao isti a sto je bilo mnogo pre nego sto je dobio "oskara"i pre nego sto je prikazan na Festu shvatio sam velicinu I kompleksnost istog.Dakle nisam formirao misljenje na osnovu stavova I ukusa vecine vec je to bio moj izbor.Film je sjajan I spade u rang velikih italijanskih klasika I to ce vreme I pokazati!Ocenjivati koji je od istih klasika bolji je besmisleno jer to nisu egzaktne vrednosti kao u sportu ili tehnici.To su pitanja duse,licnog senzibiliteta,ukusa...Film nije namenjen siroj publici I zbog toga ce biti osudjivan sa jedne strane kao dosadan a sa druge kao umetnicarenje.

kultuva

pre 9 godina

Pa ko nije shvatio film verovatno nije izasao iz ove nase Srbije ali je iskljucivo vezan za srpsku kultuvu/nocni zivot:
"Ajmo ruke gooreeee!"; "Jel moze ona moja ..."; "Kad cemo u Gucu?"; "Brate, ludilo!"
jedino mi kafana nesto znaAAAaaaCiiiii