Nedelja, 10.03.2013.

13:08

Tužba zbog "Bitke na Neretvi"

Izvor: Tanjug

Tužba zbog "Bitke na Neretvi" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

62 Komentari

Sortiraj po:

dario

pre 11 godina

(Marko, 10. mart 2013 23:29)

Ko je počeo rat čitav svijet i međunarodna zajednica se odavno usuglasila uvođenjem sankcija Srbiji. Ili misliš da su ih uveli iz čista mira.
Svoje tumačenje istorije ostavi za sebe i svoje istomišljenike, ostatak svijeta odavno zna istinu!

Coco Bill

pre 11 godina

Ma jednostavno Bulajić je "namirisao" pare pošto, nažalost, sve TV kuće, bilo državne ili privatne, u svim republikama bivše Jugoslavije nemaju para, pa vrte sve stare filmove ili serije iz EX YU.

Gox

pre 11 godina

Vizantijska umetnost ne pripada niti Grcima, niti Bugarima, niti nama... ona pripada Vizantiji.

Rimska umetnost ne pripada ni Britancima, ni Turcima, niti bilo kome izmedju... ona pripada Rimskoj imperiji.

Neretva je i moze biti samo Jugoslovenski film. Ona je produkt tog drustva onakvog kavo je bilo. Cinjenica da zemlja ne postoji vise ne menja njenu kulturolosku pripadnost.

Lesinarski princip po kome se braca Hrvati povode u ovom i puno drugih slucajeva ih moze kostati puno. Mozda bi ih trebalo podsetiti da su arhitekte Istre i Dalmacije Italijani! A sto se tice Jugoslavije - ili su bili deo nje ili ne... nemogu uzimati ono sto hoce i zatvarati nos prema stvarima koje nece.

Zaista mi nije jasno zasto ti ljudi imaju takav kompleks...

hibernacija

pre 11 godina

Ne mogu da verujem da će ovaj ludi narod (koji živi na prostoru bivše SFRJ) sada i oko ovoga da se raspravlja! (da ne upotrebim neki teži izraz)
21. je vek ljudi, gledajte svoja posla, svi redom!

Vlada

pre 11 godina

@Ivo @Dario
Kamo srece da nikada sa vama nismo ulazili ni u kakve zajednice. A sto se srpske hegemonije tice, da vam nije bilo Srba danas bi Hrvatska bila Zagreb i okolina, tipa San Marino. Tesko je to priznati, ali je ipak istina.

Zoki

pre 11 godina

Niko ne kaže sa kim su to "Jadran Film" i Bulajić pregovarali. Ovde se mešaju tri stvari: pripadnost autora određenoj nacionalnoj kinematografiji, vlasništvo nad filmom i pravo distribucije.

Pravo distribucije je veoma kompleksna oblast i vezano je za vremenski period, područje i način distribucije. Ne verujem da je su se u SFRJ postavljala takva ograničenja.

Na svim kopijama ovog filma koje sam imao prilike da vidim, distributer je "Kinema" iz Sarajeva. Trebalo bi pogledati taj ugovor i videti kakva prava je "Kinema" dobila. Ako ta prava ugovorom nisu ograničena u pogledu vremena, prostora i načina distribucije - onda ovom preduzeću (i naslednicima) niko ne može oduzeti ta prava, pa ni vlasnik filma. Takođe, ko je potpisao ugovor sa "Kinemom"? Taj ko ga je potpisao je najverovatnije i vlasnik filma, ukoliko ne postoji neki drugi ugovor kojim mu je vlasnik dao ovlaštenje da potpiše ugovor.

Uloga i prava izvršnog (executive) producenta kod koprodukcija su drugačija neko kod samostalne produkcije.

Pripadnost autora nacionalnoj kinematografiji je nešto drugo. Bulajić ima pravo da se deklariše kao hrvatski autor i to pravo mu niko ne može oduzeti. Međutim, reći za "Neretvu" da je hrvatski film je kao kada bi za "Sjećaš li se Doli Bel" rekli da je srpski.

joca

pre 11 godina

Bitka na Neretvi jeste istorijski dogadjaj i vodjena je kao posledica tzv. 4.neprijateljske ofanzive pozatije kao plan Weiss (belo) Weiss se sastojao iz 3 dela. Weiss 1- unistenje Bihacke republike, Weiss 2 opkoljavanje NOVJ i njihovo unistenje u dolini Neretve, Weiss 3- unistavanje cetnika u Hercegovini jer su kod Vermahta postojale procene da bi se u slucaju iskrcavanja saveznika na Balkan oni stavili u njihovu sluzbu. Plan Weiss 1. je realizovan , ali je padom Prozora u ruke NOVJ dospeo kompletan arsenal italijanske divizije Murga sto su oni iskoristili pokusavsi protivudar preko Makljena sto je zadrzalo Nemce. Mostovi na Neretvi nisu poruseni kao rezultat genijalne ideje Broza, vec od straha da bi cetnici mogi da udare sa ledja. Uvidevsi da Weiss ne moze da se realizuje u celini Nemci su pristali na pregovore sa partizanima koje je u Zagrebu vodio Tempo i sklopljen je dogovor da Nemci prekinu operacije ,a da partizani za uzvrat uniste cetnike u Hercegovini. Film je bolji od mnogih americkih sr...a, ima izuzetnu glumacku ekipu, a partizani zasluzeno jesu dobili rat, svidjalo se to nekome ili ne, jer su se vise borili,a manje okretali jaganjce i cekali saveznike.
Ne znam zasto Hrvatska hoce da prisvoji ovaj film kad on predstavlja borbu za zajednicku drzavu koju su se trudili svim silama da razbiju. Mislim da vlasnistvo nad filmom treba da se podeli,pa da Hrvatska dobije onu scenu gde ustase lupaju u bubnjeve,a zapovjednik komanduje "Naprijed Crna Legijo!"

Marko

pre 11 godina

@Bogdan

Zavisi iz koje perspektive gledaš. Iz Hrvatske, a najvećim dijelom i drugih republika to izgleda tako da su Jugoslaviju izdali oni koji su pokušali nametnuti svoju hegemoniju ostalim narodima u toj zajedničkoj državi. Uostalom malo je čudno da su baš na kraju svi narodi izdali Jugoslaviju i njenu ideju, a samo je jedan narod u svojim postupcima bio ispravan. Ne pije ta logika vode moj Bogdane.
(dario, 10. mart 2013 20:35)

Ne, nemojte molim vas vi Hrvati da prosipate logiku i principe. Smesno je i pateticno vase falsifikovanje istine, pogotovo na taj nacin. Zaista, Banovina Hrvatska u kraljevini, od 45. iz ustava u ustav sve veca srpska hegemonija zakljucno sa poslednjim velikosrpskim aktom iz 74, istinu zboris, nema sta, cista hegemonija, samo cija moj Dario? Cije su zelje decenijama bile uslisavane, a na ciju stetu dragi Dario, ne cak ni u uredjenju Jugoslavije vec i same Srbije, Hrvatske i ostalih republika. I to je pazi jos vas nateralo da pocnete rat, ali o tome i o ostalim hrvatskim zlocinima necu ja ovaj put. Samo ti kazem, ne dotici se logike jer tvoja ne pije vodu Dario, to je nauka kojom se dolazi do istine, a to vama ne odgovara. @Ivo, ovo je odgovor i za tebe. Zivo me zanima kakvi bi vasi stavovi bili da smo se mi Srbi malo oruzjem branili od vaseg poimanja Jugoslavije.

Domagoj

pre 11 godina

Cudno je to koliko se upravo oni koji su se odrekli, izdali i rusili Jugoslaviju, pozivaju na neka svoja prava na Jugoslovensko nasledstvo!? Mislim da bi se trebali naci neki pravnici koji bi jasno dali do znanja a i probati dokazati, da Jugoslovensko nasledje ide pravnom nasledniku Jugoslavije! A to sigurno nije ni Hrvatska ni BiH!!!
(Bogdan, 10. mart 2013 19:07)

Zašto pravni nasljednik Jugoslavije (pretpostavljam da misliš na Srbiju) nije preuzeo i ime, vanjski dug ... ?

Ezio Auditore

pre 11 godina

Ajvar je hrvatski da ne pricam o Tesli koji je Hrvat, Cirilica je naravno hrvatska ako im zatreba kralj, naci ce i njega, Dubrovnik je sasvim normalno oduvek bio hrvatski, Novak Djokovic? Kad zatreba i on je Hrvat..itd...itd, zasto vas cudi da i film ne moze biti hrvatski.
Pateticni su.

Domagoj

pre 11 godina

Dubrovnik je sasvim normalno oduvek bio hrvatski, ...
Pateticni su.
(Ezio Auditore, 10. mart 2013 22:23)

Dubrovnik hrvatski? Ma kakvi.. Pa svi znaju za sv. Njegoša, zaštitnika Dubrovnika.

Highlander

pre 11 godina

Film je definitivno po svemu jugosloveski, a što se tiče medalja...To je mešanje "baba i žaba", znači - NEZNANJE!
Srpski Olimpijski Komitet je osnovan 1910.,a Jugoslovenski Olimpijski Komitet je nasledio SRPSKI posle nastanka Jugoslavije '18-te. JOK NIKADA nije dobio samostalnost u Međunarodnom Olimpijskom Komitetu!!!
Da se razumemo, stvar jeste možda apsurdna, ali to je odluka MOK 1992.kada je došlo do raspada Juge...
ZATO sportske medalje iz Velike Juge pripisaše Srbiji (iz MOK),a ne zato što je vole...

Ivo

pre 11 godina

Upravo sam citao komentare na istu temu i na avaz.ba i samo se potvrdilo ono sto sam vec dugo znao. S obzirom na mentalni sklop ljudi sa ovih prostora, nije apsolutno za cuditi se, da se toliko zla desilo u proteklom ratu. Isto tako cini mi se da su opravdani vicevi o bosancima (komentari sa avaz.ba) iako i ja potjecem iz tog podneblja, moram to priznati. Dovoljno je da neki tamo Bulajic (privatna osoba) pokrene nesto, jer misli da tako stiti svoj interes,da se odmah ospe citava lavina na Hrvate, te ovakvi su te onakvi su, iako luk ni jeli ni mirisali nisu. Kao da su se na referendumu izjasnili da je film hrvatski. Siguran sam da 110 % Hrvata nema potrebu svojatati taj nestretni film niti ih interesira ciji ce na kraju biti, ali eto opet je to razlog da im se spocitava sve ovo.
I na kraju da kazem da se slazem sa Darijem, nisu Hrvati zdusno, svim sredstvima rusili Jugu, nego su se samo branili od srpskog poimanja iste. Hvala
PS. Vratit te nam nase medalje (Ljubek, Parlov iti itd itd itd)

borko

pre 11 godina

U bitci na Neretvi je ako se saberu partizani i četnici ubedljivo najviše učestvovalo ljudi iz crne gore-a tada je crna gore imala oko 350.000 stanovnika -skoro duplo manje nego danas

dario

pre 11 godina

@Bogdan

Zavisi iz koje perspektive gledaš. Iz Hrvatske, a najvećim dijelom i drugih republika to izgleda tako da su Jugoslaviju izdali oni koji su pokušali nametnuti svoju hegemoniju ostalim narodima u toj zajedničkoj državi. Uostalom malo je čudno da su baš na kraju svi narodi izdali Jugoslaviju i njenu ideju, a samo je jedan narod u svojim postupcima bio ispravan. Ne pije ta logika vode moj Bogdane.

dejan

pre 11 godina

I ja sam napokon vidio najavnu špicu. Dakle producensti idu po abecedi. Montaža filma, glavni producent, direktor fotografije....sve to je djelo Jadran filma iz Zagreba. Po abecedi u najavnoj špici idu i glavni glumci, kao što po abecedi idu i sporedne uloge. Ljudi shvatite da je IZVRŠNI producent za SFRJ bio Jadran film iz Zagreba. Sve ostalo je falsificiranje činjenica.
(Hrvat, 10. mart 2013 17:05)

Kakve veze ima to sto je Jadran film bio IZVRSNI producent??? Izvrsni producent NE ZNACI da je ta kuca bila i glavni producent koji daje novac! Ako pogledas sajt IMDB, kao prilicno relevantan, tamo ga cak i nema u tri navedena imena! Posao izvrsnog producenta je da rukovodi projektom, bavi se pravnim poslovima itd... Posto to nije moglo da radi 6 filmskih kuca izabrana je jedna po kljucu kako se to vec u to vreme radilo a ne zato sto je to hrvatski film. Isto bi bilo i da je izvrsni producent bila Bosna film ili Avala film ili ko god drugi!

Ponavljam, vlasnik filma je onaj ko da NOVAC a Jadran film, sve i da je prodao celu Hrvatsku u to vreme, nije mogao da namakne ni polovinu sume potrebne za snimanje filma! Osim jugoslovenskih producenata film je imao i vise stranih producenata. Film je bio jugoslovenski u svakom smislu te reci i pravno, i umetnicki i bukvalno! Tako je bio i zamisljen i to je bila jedna od glavnih ideja onih koji su celu tu stvar pokrenuli.

Koje je nacionalnosti reditelj, scenaristi, direktori fotografije i tako dalje, potpuno je irelevantno za ovu pricu!

Bogdan

pre 11 godina

Cudno je to koliko se upravo oni koji su se odrekli, izdali i rusili Jugoslaviju, pozivaju na neka svoja prava na Jugoslovensko nasledstvo!? Mislim da bi se trebali naci neki pravnici koji bi jasno dali do znanja a i probati dokazati, da Jugoslovensko nasledje ide pravnom nasledniku Jugoslavije! A to sigurno nije ni Hrvatska ni BiH!!!

Sisoje

pre 11 godina

Koga jos interesuje taj prastari film? Pa njega niko vise nece gledati, neka slobodno zato bude i hrvatski i bosanski i ciji god hoce ... Secam se da smo onomad, "po duznosti", sa skolom morali da idemo da ga gledamo, a najupecatljivija scena mi je bila kada Jul Briner u ulozi Vlade Segrta onako kaubojski poteze pistolj. Smuti pa prospi.

Sale

pre 11 godina

Film je komunistička propaganda i kao takav je realan koliko i Rambo.Koliko mi je poznato hrvati su u vreme drugog svetskog rata bili na strani nacističke nemačke.Možda na ovaj način žele da promene istoriju i prikažu sebe u drugačijem svetlu.Ali kako zaboraviti Jasenovac,Jadovno,Pag... Zar muslimani u bosni takođe nisu bili na strani nacističke nemačke?Da li se ove dve nazovi nacije stide svoje istorije?Verovatno je i Marš na Drinu delo njihove istorije i kinematografije.Pobogu i Kosovski boj je njihov.Ma kad bolje razmislim veliki prasak je nastao u okolini Zagreba ili Sarajeva :)

BeograDŽanin

pre 11 godina

Ne mrzim nikoga, pa ni Hrvate ali će proći mnogo, mnogo...mnogo godina da bi ih gledao drugačijim očima, kupovao njihove proizvode ili išao na njihovo more.

my way

pre 11 godina

Neka se tuze. Jednom, kad utuve u glavu da su nastali 92. i da nista pre toga ne moze da bude njihovo prestace da se tuku oko necega sto pripada zemlji koji su zlocinackim krvavim ratom rusili, a sada nama kao njenom i prethodniku i nasledniku, cija drzavnost neprekidno postoji od 1878.
PS. Jugoslavijo, tico medj' zemljama, ciji je tvoj batak , a cija je trtica? Mars lesinari, nije vam dosta sto ste je ubili nego sad jos da vam damo da rastrzete plen?

Reporter

pre 11 godina

Crnogorac-Hrvat Bulajić prisvaja film Hrvatskoj. Film je Bošnjački, tvrdi Crnogorac-Musliman Bakrač. Braćo Crnogorci svih zemalja ujedinite se. Film je crnogorski.

Domagoj

pre 11 godina

Hrvati, oduvek najveci problem u Jugoslaviji. Sebicni, svojataju, kace se.sa svima, nikad im nista nije pravo. Ja se skroz slazem sa Bosancima po pitanju ovoga. Ako ikome treba ici, onda treba ici svima (Srbima , Bosancima i Hrvatima) jer su svi isto doprineli njegovim snimanju. Ali mora opet neka beda.
(modesty, 10. mart 2013 15:53)

A vi smijete svojatati jugoslavenske medalje kao srpske?

Milutin

pre 11 godina

Ljubisa Samardzic, Milena Dravic, Bata Zivojinovic... Sta li ti ljudi misle o ovoj temi I kako li im je dok slusaju ovakve rasprave? Zalosno.

dario

pre 11 godina

Bez obzira što je film snimljen prema istinitom događaju i ne ulazećin u raspravu o tačnosti prikazanih činjenica, neko je napisao scenarij za film čime je on njegovo intelektualno vlasništvo. Scenarij je napisao Veljko Bulajić koji ga je i režirao, a on se već izjasnio! Tako neka slobodno tuže. Svaki sud pogotovo međunarodni na zapadu će prvenstvo dati stvaraocu. Koliko je ko učestvovao u finansiranju također može da se nađe. Velikom većinom ga je producirao hrvatski Jadran film.

Monumentology

pre 11 godina

Velko Bulajic je Hrvat crnogorskog porekla je izjava sa jasnim motivima. Kakve su perspektive nekoga ko zivi u Hrvatskoj a ne izjasnjava se kao Hrvat i ne zivi u Istri?

Hrvat

pre 11 godina

(Petar, 10. mart 2013 15:55)

I ja sam napokon vidio najavnu špicu. Dakle producensti idu po abecedi. Montaža filma, glavni producent, direktor fotografije....sve to je djelo Jadran filma iz Zagreba. Po abecedi u najavnoj špici idu i glavni glumci, kao što po abecedi idu i sporedne uloge. Ljudi shvatite da je IZVRŠNI producent za SFRJ bio Jadran film iz Zagreba. Sve ostalo je falsificiranje činjenica.

Hrvat

pre 11 godina

(Rajko, 10. mart 2013 15:32)

Na početku filma se ne spominju producentske kuće nego samo glavni producent filma, a to je bio Zdravko Mihalić, Hrvat, nekadašnji direktor Jadran filma. Direktor fotografije je bio Tomislav Pinter, također Hrvat i zaposlenik Jadran filma iz Zagreba. Shvatite da meni osobno ne trebaju nikakva svojatanja, ali izvršna producentska kuća pri snimanju filma za bivšu državu je bio Jadran film iz Zagreba. Bosna film je bio koproducent, kao i Ujedinjeni jugoslavenski producenti. Izvršni producenti daju već spomenute glavnog producenta i direktora fotografije. Na plakatu je Bosna film spomenuta, jednako kao i Jadran film, i to na prvom mjestu, ali samo zato što su producentske kuće slagane po abecednom redu. Što se tiče Veljka Bulajića, kojega ovdje neki spominju, on duže od 40 godina stvara i radi u Hrvatskoj, preuzeo je hrvatsko državljanstvo i sam za sebe kaže da je Hrvat crnogorskog podrijetla. Nitko to nije izmislio nego su to fakti. Što se tiče samog filma, on treba ostati dio jugoslavenske kinematografije, jednako kao što i one medalje koje spomenuh trebaju ostati jugoslavenske medalje. BiH može tužiti bilo koga, to je njeno pravo, ali u ovoj će parnici doživjeti poraz i bezveze baciti novce.

Movie man

pre 11 godina

Hrvat, 10. mart 2013 14:48)Koji je to dobar film uradjen u Hrvatskoj?Lako je se kititi tudjim perjem.Ja koliko se secam film je sniman u BiH i pravi most je srusen u Jablanici.I sad bi Hrvati da prisvoje nesto sto je radjeno zajednickim sredstvima svih Ju republika.

Milan

pre 11 godina

Koja glupost? Film je YU i tako treba da ostane. Hrvati ga svojataju kao i sve ostalo. Prvo moraju da ga prevedu na njihov jezik, koji apsurd "domaci film sa titlom? " A verovatno ce morati da ga skrate mnogo, pogotovu tamo gde pokojni Dvornik igra moravac hahaha.Treba da Srpskim legendama Bati, Ljubisi, Mileni itd. ponude Hrvatski pasos tj. dvojno drzavljanstvo da postanu njihovi?Posto je Veljko Bulajic Crnogorac, a Neretva u Bosni.- Stekli su sve uslove za jos jednu obmanu.Podrzace ih prijatelji( braca ) Danke

rabo

pre 11 godina

Sto se tice medalja, treba da se utvrdi nacionalnost onih koji su ih osvojili. Kod mesanih brakova, 50/50%. A, kakav apsurd? To sve pokazuje potpuno odsustvo bilo kakve racionalnosti kod onih koji su razbili zemlju. Uvek cu se pitati kako je sve to bilo moguce. Ja medalje stvarno ne mogu da smatram nase-srpske, kad nisu. Medalje Miroslava Cerara ne mogu danas da budu srpske. Sve je to potpuno besmisleno. I nema resenja. Zato mi je letos na olimpijadi bilo nekako bezveze cekanje stote medalje. Neka je jedna ali NASA.

Petar

pre 11 godina

Otkucajte "Jugo Filmovi: Battle of Neretva Intro " i dobicete pocetak filma. Na 2:26 ide lista gde je prvo Bosna Film, a ispod Jadran Film. E sad da li je po abecedi ili po vaznosti, ne znam.

partizanstina

pre 11 godina

a pre tri godine na festivalu u Moskvi uvršćen je među deset najznačajnjih filmova o Drugom svetskom ratu...Nevidjena glupost,ko je bio u komisiji festivala bivsi Staljinovi saborci.Film nema nikakvu dokumentatnu vrednost,jer nije bazirana na istorijskim cinjenicama,vec je preskupa partizansko-komunisticka propaganda.Uz los scenario i reziju,koji su podredjeni tadasnjoj politickoj ideologiji nema ni umetnicku vrednost.Mozda spada u 10 najvecih partizanskih filmova uz Valtera,Sutjesku,Kozaru...,koji su takodje snimani kako bi glorifikovali partizane i tita.Sa druge strane bilo je i kvalitetnih (autorskih)filmova o drugom svetskom ratu(npr.Gluvi barut film Bate Cengica)koji nisu skupi i nisu imali ogromnu gledanost.

Rajko

pre 11 godina

Hrvat, 10. mart 2013 14:48)Gospodine pogledajte film.Na samom pocetku filma pre imena glumaca lepo stoji "Bosna Film".Uostalom meni je svejedno,jedno znam samo da je film Jugoslovenski.

modesty

pre 11 godina

Hrvati, oduvek najveci problem u Jugoslaviji. Sebicni, svojataju, kace se.sa svima, nikad im nista nije pravo. Ja se skroz slazem sa Bosancima po pitanju ovoga. Ako ikome treba ici, onda treba ici svima (Srbima , Bosancima i Hrvatima) jer su svi isto doprineli njegovim snimanju. Ali mora opet neka beda.

Hrvat

pre 11 godina

Evo i dokaza za moju prethodnu tvrdnju. Svi filmovi Bosna i Jadran filma. Bosna film je producent kratkog dokumentarnog filma iz 1951. godine, a Jadran film igranog filma iz 1969. godine:

Bosna film (pronađi IGRANI film Bitka na Neretvi, a kratki dokumentarni je a rednom broju 138.): http://www.imdb.com/company/co0050416/?ref_=tt_dt_co

Jadran film (redni broj 152. IGRANI film Bitka na Neretvi): http://www.imdb.com/company/co0047272/

Kole

pre 11 godina

Film je crnogorski jer je Veljko Bulajić Crnogorac i zato što su najveći dio partizanskih resursa koji su se aktivno sukobljavali sa njemačkim, italijanskim, četničkim i ustaškim divizijama bile prvo crnogorske pa onda dalmatinske i slavonske brigade.

dejan

pre 11 godina

Lupeta V. Bulajic! Film pripada onome ko je za njega dao pare i tu je kraj svakom drugom kalkulisanju. Bitka na Neretvi je jugoslovenski projekat odobren licno od strane Tita. U njega je ulozeno izmedju 4 i 12 miliona dolara (nagadja se tacna cifra) i finansirale su ga preduzeca iz citave Jugoslavije a besplatno je ucestvovalo 10000 pripadnika ondasnje JNA.

Novelty

pre 11 godina

Nije mi jasno zašto se uopšte otimaju za taj "crveni vestern". Najobičnija režimska propaganda od filma. Move along people, ionako kaskamo za naprednijim svetom.

stole

pre 11 godina

Zanimljivo....kazete jugoslavenski? Niti me zanima, niti ja imam koristi od toga, ali cije su onda olimpijske medalje osvojene prije '92?

Gvinetu Paltron

pre 11 godina

Ma dajte ga Hrvatima, da zavrsimo sa tim. Necemo ostati zivi od price o filmu dok ga ne uzmu.
I Miroslavljevo Jevandjelje, i cirilicu i Teslu i Avalaki toranj a bacili su oko i na splavove. Kazu cajke su oni izmislili.

Hrvat

pre 11 godina

Glavni producent filma je bio sarajevski "Bosna Film".
(Dio, 10. mart 2013 13:51)

Ovo jednostavno nije točno. Bosna film je bila producent DOKUMENTARNOG fila Bitka na Neretvi koji je snimljen 1951. godine. U produkciji IGRANOG filma Bitka na Neretvi, o kojem je ovdje riječ i koji je snimljen 1969. godine, uz neke inozemne producente i koproducente, izvršni producent za bivšu Jugoslaviju bio je Jadran film iz Zagreba, a ostale jugoslavenske produkcijske kuće su bile koproducenti okupljeni u samo za taj film oformljenu grupu producentskih kuća nazvanu Ujedinjeni Jugoslavenski producenti.

Inače film treba ostati jugoslavenski film, jednako kao što sve sportske medalje osvojene za vrijeme SFRJ treba smatrati jugoslavenskim, a ne hrvatskim, srpski, bosanskim, crnogorskim i inim medaljama.

c i t i z e n

pre 11 godina

"Bitka na Neretvi" je JUGOSLOVENSKI film, ne hrvatski a ni bosanski. Zasto autor to nije tvrdio ranije nego sada kada je izlapeo? A drugovi iz BiH ne bi mogli da prezive kada se ne bi oglasili na svaki dogadjaj u bivsim republikama - oni i dalje misle da je sve bosansko.

Gvinetu Paltron

pre 11 godina

Ma dajte ga Hrvatima, da zavrsimo sa tim. Necemo ostati zivi od price o filmu dok ga ne uzmu.
I Miroslavljevo Jevandjelje, i cirilicu i Teslu i Avalaki toranj a bacili su oko i na splavove. Kazu cajke su oni izmislili.

c i t i z e n

pre 11 godina

"Bitka na Neretvi" je JUGOSLOVENSKI film, ne hrvatski a ni bosanski. Zasto autor to nije tvrdio ranije nego sada kada je izlapeo? A drugovi iz BiH ne bi mogli da prezive kada se ne bi oglasili na svaki dogadjaj u bivsim republikama - oni i dalje misle da je sve bosansko.

dejan

pre 11 godina

Lupeta V. Bulajic! Film pripada onome ko je za njega dao pare i tu je kraj svakom drugom kalkulisanju. Bitka na Neretvi je jugoslovenski projekat odobren licno od strane Tita. U njega je ulozeno izmedju 4 i 12 miliona dolara (nagadja se tacna cifra) i finansirale su ga preduzeca iz citave Jugoslavije a besplatno je ucestvovalo 10000 pripadnika ondasnje JNA.

Hrvat

pre 11 godina

Glavni producent filma je bio sarajevski "Bosna Film".
(Dio, 10. mart 2013 13:51)

Ovo jednostavno nije točno. Bosna film je bila producent DOKUMENTARNOG fila Bitka na Neretvi koji je snimljen 1951. godine. U produkciji IGRANOG filma Bitka na Neretvi, o kojem je ovdje riječ i koji je snimljen 1969. godine, uz neke inozemne producente i koproducente, izvršni producent za bivšu Jugoslaviju bio je Jadran film iz Zagreba, a ostale jugoslavenske produkcijske kuće su bile koproducenti okupljeni u samo za taj film oformljenu grupu producentskih kuća nazvanu Ujedinjeni Jugoslavenski producenti.

Inače film treba ostati jugoslavenski film, jednako kao što sve sportske medalje osvojene za vrijeme SFRJ treba smatrati jugoslavenskim, a ne hrvatskim, srpski, bosanskim, crnogorskim i inim medaljama.

Milan

pre 11 godina

Koja glupost? Film je YU i tako treba da ostane. Hrvati ga svojataju kao i sve ostalo. Prvo moraju da ga prevedu na njihov jezik, koji apsurd "domaci film sa titlom? " A verovatno ce morati da ga skrate mnogo, pogotovu tamo gde pokojni Dvornik igra moravac hahaha.Treba da Srpskim legendama Bati, Ljubisi, Mileni itd. ponude Hrvatski pasos tj. dvojno drzavljanstvo da postanu njihovi?Posto je Veljko Bulajic Crnogorac, a Neretva u Bosni.- Stekli su sve uslove za jos jednu obmanu.Podrzace ih prijatelji( braca ) Danke

Rajko

pre 11 godina

Hrvat, 10. mart 2013 14:48)Gospodine pogledajte film.Na samom pocetku filma pre imena glumaca lepo stoji "Bosna Film".Uostalom meni je svejedno,jedno znam samo da je film Jugoslovenski.

modesty

pre 11 godina

Hrvati, oduvek najveci problem u Jugoslaviji. Sebicni, svojataju, kace se.sa svima, nikad im nista nije pravo. Ja se skroz slazem sa Bosancima po pitanju ovoga. Ako ikome treba ici, onda treba ici svima (Srbima , Bosancima i Hrvatima) jer su svi isto doprineli njegovim snimanju. Ali mora opet neka beda.

Novelty

pre 11 godina

Nije mi jasno zašto se uopšte otimaju za taj "crveni vestern". Najobičnija režimska propaganda od filma. Move along people, ionako kaskamo za naprednijim svetom.

Movie man

pre 11 godina

Hrvat, 10. mart 2013 14:48)Koji je to dobar film uradjen u Hrvatskoj?Lako je se kititi tudjim perjem.Ja koliko se secam film je sniman u BiH i pravi most je srusen u Jablanici.I sad bi Hrvati da prisvoje nesto sto je radjeno zajednickim sredstvima svih Ju republika.

Bogdan

pre 11 godina

Cudno je to koliko se upravo oni koji su se odrekli, izdali i rusili Jugoslaviju, pozivaju na neka svoja prava na Jugoslovensko nasledstvo!? Mislim da bi se trebali naci neki pravnici koji bi jasno dali do znanja a i probati dokazati, da Jugoslovensko nasledje ide pravnom nasledniku Jugoslavije! A to sigurno nije ni Hrvatska ni BiH!!!

Hrvat

pre 11 godina

(Rajko, 10. mart 2013 15:32)

Na početku filma se ne spominju producentske kuće nego samo glavni producent filma, a to je bio Zdravko Mihalić, Hrvat, nekadašnji direktor Jadran filma. Direktor fotografije je bio Tomislav Pinter, također Hrvat i zaposlenik Jadran filma iz Zagreba. Shvatite da meni osobno ne trebaju nikakva svojatanja, ali izvršna producentska kuća pri snimanju filma za bivšu državu je bio Jadran film iz Zagreba. Bosna film je bio koproducent, kao i Ujedinjeni jugoslavenski producenti. Izvršni producenti daju već spomenute glavnog producenta i direktora fotografije. Na plakatu je Bosna film spomenuta, jednako kao i Jadran film, i to na prvom mjestu, ali samo zato što su producentske kuće slagane po abecednom redu. Što se tiče Veljka Bulajića, kojega ovdje neki spominju, on duže od 40 godina stvara i radi u Hrvatskoj, preuzeo je hrvatsko državljanstvo i sam za sebe kaže da je Hrvat crnogorskog podrijetla. Nitko to nije izmislio nego su to fakti. Što se tiče samog filma, on treba ostati dio jugoslavenske kinematografije, jednako kao što i one medalje koje spomenuh trebaju ostati jugoslavenske medalje. BiH može tužiti bilo koga, to je njeno pravo, ali u ovoj će parnici doživjeti poraz i bezveze baciti novce.

Monumentology

pre 11 godina

Velko Bulajic je Hrvat crnogorskog porekla je izjava sa jasnim motivima. Kakve su perspektive nekoga ko zivi u Hrvatskoj a ne izjasnjava se kao Hrvat i ne zivi u Istri?

rabo

pre 11 godina

Sto se tice medalja, treba da se utvrdi nacionalnost onih koji su ih osvojili. Kod mesanih brakova, 50/50%. A, kakav apsurd? To sve pokazuje potpuno odsustvo bilo kakve racionalnosti kod onih koji su razbili zemlju. Uvek cu se pitati kako je sve to bilo moguce. Ja medalje stvarno ne mogu da smatram nase-srpske, kad nisu. Medalje Miroslava Cerara ne mogu danas da budu srpske. Sve je to potpuno besmisleno. I nema resenja. Zato mi je letos na olimpijadi bilo nekako bezveze cekanje stote medalje. Neka je jedna ali NASA.

Reporter

pre 11 godina

Crnogorac-Hrvat Bulajić prisvaja film Hrvatskoj. Film je Bošnjački, tvrdi Crnogorac-Musliman Bakrač. Braćo Crnogorci svih zemalja ujedinite se. Film je crnogorski.

dejan

pre 11 godina

I ja sam napokon vidio najavnu špicu. Dakle producensti idu po abecedi. Montaža filma, glavni producent, direktor fotografije....sve to je djelo Jadran filma iz Zagreba. Po abecedi u najavnoj špici idu i glavni glumci, kao što po abecedi idu i sporedne uloge. Ljudi shvatite da je IZVRŠNI producent za SFRJ bio Jadran film iz Zagreba. Sve ostalo je falsificiranje činjenica.
(Hrvat, 10. mart 2013 17:05)

Kakve veze ima to sto je Jadran film bio IZVRSNI producent??? Izvrsni producent NE ZNACI da je ta kuca bila i glavni producent koji daje novac! Ako pogledas sajt IMDB, kao prilicno relevantan, tamo ga cak i nema u tri navedena imena! Posao izvrsnog producenta je da rukovodi projektom, bavi se pravnim poslovima itd... Posto to nije moglo da radi 6 filmskih kuca izabrana je jedna po kljucu kako se to vec u to vreme radilo a ne zato sto je to hrvatski film. Isto bi bilo i da je izvrsni producent bila Bosna film ili Avala film ili ko god drugi!

Ponavljam, vlasnik filma je onaj ko da NOVAC a Jadran film, sve i da je prodao celu Hrvatsku u to vreme, nije mogao da namakne ni polovinu sume potrebne za snimanje filma! Osim jugoslovenskih producenata film je imao i vise stranih producenata. Film je bio jugoslovenski u svakom smislu te reci i pravno, i umetnicki i bukvalno! Tako je bio i zamisljen i to je bila jedna od glavnih ideja onih koji su celu tu stvar pokrenuli.

Koje je nacionalnosti reditelj, scenaristi, direktori fotografije i tako dalje, potpuno je irelevantno za ovu pricu!

Milutin

pre 11 godina

Ljubisa Samardzic, Milena Dravic, Bata Zivojinovic... Sta li ti ljudi misle o ovoj temi I kako li im je dok slusaju ovakve rasprave? Zalosno.

Sale

pre 11 godina

Film je komunistička propaganda i kao takav je realan koliko i Rambo.Koliko mi je poznato hrvati su u vreme drugog svetskog rata bili na strani nacističke nemačke.Možda na ovaj način žele da promene istoriju i prikažu sebe u drugačijem svetlu.Ali kako zaboraviti Jasenovac,Jadovno,Pag... Zar muslimani u bosni takođe nisu bili na strani nacističke nemačke?Da li se ove dve nazovi nacije stide svoje istorije?Verovatno je i Marš na Drinu delo njihove istorije i kinematografije.Pobogu i Kosovski boj je njihov.Ma kad bolje razmislim veliki prasak je nastao u okolini Zagreba ili Sarajeva :)

Ezio Auditore

pre 11 godina

Ajvar je hrvatski da ne pricam o Tesli koji je Hrvat, Cirilica je naravno hrvatska ako im zatreba kralj, naci ce i njega, Dubrovnik je sasvim normalno oduvek bio hrvatski, Novak Djokovic? Kad zatreba i on je Hrvat..itd...itd, zasto vas cudi da i film ne moze biti hrvatski.
Pateticni su.

stole

pre 11 godina

Zanimljivo....kazete jugoslavenski? Niti me zanima, niti ja imam koristi od toga, ali cije su onda olimpijske medalje osvojene prije '92?

partizanstina

pre 11 godina

a pre tri godine na festivalu u Moskvi uvršćen je među deset najznačajnjih filmova o Drugom svetskom ratu...Nevidjena glupost,ko je bio u komisiji festivala bivsi Staljinovi saborci.Film nema nikakvu dokumentatnu vrednost,jer nije bazirana na istorijskim cinjenicama,vec je preskupa partizansko-komunisticka propaganda.Uz los scenario i reziju,koji su podredjeni tadasnjoj politickoj ideologiji nema ni umetnicku vrednost.Mozda spada u 10 najvecih partizanskih filmova uz Valtera,Sutjesku,Kozaru...,koji su takodje snimani kako bi glorifikovali partizane i tita.Sa druge strane bilo je i kvalitetnih (autorskih)filmova o drugom svetskom ratu(npr.Gluvi barut film Bate Cengica)koji nisu skupi i nisu imali ogromnu gledanost.

my way

pre 11 godina

Neka se tuze. Jednom, kad utuve u glavu da su nastali 92. i da nista pre toga ne moze da bude njihovo prestace da se tuku oko necega sto pripada zemlji koji su zlocinackim krvavim ratom rusili, a sada nama kao njenom i prethodniku i nasledniku, cija drzavnost neprekidno postoji od 1878.
PS. Jugoslavijo, tico medj' zemljama, ciji je tvoj batak , a cija je trtica? Mars lesinari, nije vam dosta sto ste je ubili nego sad jos da vam damo da rastrzete plen?

BeograDŽanin

pre 11 godina

Ne mrzim nikoga, pa ni Hrvate ali će proći mnogo, mnogo...mnogo godina da bi ih gledao drugačijim očima, kupovao njihove proizvode ili išao na njihovo more.

Domagoj

pre 11 godina

Hrvati, oduvek najveci problem u Jugoslaviji. Sebicni, svojataju, kace se.sa svima, nikad im nista nije pravo. Ja se skroz slazem sa Bosancima po pitanju ovoga. Ako ikome treba ici, onda treba ici svima (Srbima , Bosancima i Hrvatima) jer su svi isto doprineli njegovim snimanju. Ali mora opet neka beda.
(modesty, 10. mart 2013 15:53)

A vi smijete svojatati jugoslavenske medalje kao srpske?

Hrvat

pre 11 godina

Evo i dokaza za moju prethodnu tvrdnju. Svi filmovi Bosna i Jadran filma. Bosna film je producent kratkog dokumentarnog filma iz 1951. godine, a Jadran film igranog filma iz 1969. godine:

Bosna film (pronađi IGRANI film Bitka na Neretvi, a kratki dokumentarni je a rednom broju 138.): http://www.imdb.com/company/co0050416/?ref_=tt_dt_co

Jadran film (redni broj 152. IGRANI film Bitka na Neretvi): http://www.imdb.com/company/co0047272/

Marko

pre 11 godina

@Bogdan

Zavisi iz koje perspektive gledaš. Iz Hrvatske, a najvećim dijelom i drugih republika to izgleda tako da su Jugoslaviju izdali oni koji su pokušali nametnuti svoju hegemoniju ostalim narodima u toj zajedničkoj državi. Uostalom malo je čudno da su baš na kraju svi narodi izdali Jugoslaviju i njenu ideju, a samo je jedan narod u svojim postupcima bio ispravan. Ne pije ta logika vode moj Bogdane.
(dario, 10. mart 2013 20:35)

Ne, nemojte molim vas vi Hrvati da prosipate logiku i principe. Smesno je i pateticno vase falsifikovanje istine, pogotovo na taj nacin. Zaista, Banovina Hrvatska u kraljevini, od 45. iz ustava u ustav sve veca srpska hegemonija zakljucno sa poslednjim velikosrpskim aktom iz 74, istinu zboris, nema sta, cista hegemonija, samo cija moj Dario? Cije su zelje decenijama bile uslisavane, a na ciju stetu dragi Dario, ne cak ni u uredjenju Jugoslavije vec i same Srbije, Hrvatske i ostalih republika. I to je pazi jos vas nateralo da pocnete rat, ali o tome i o ostalim hrvatskim zlocinima necu ja ovaj put. Samo ti kazem, ne dotici se logike jer tvoja ne pije vodu Dario, to je nauka kojom se dolazi do istine, a to vama ne odgovara. @Ivo, ovo je odgovor i za tebe. Zivo me zanima kakvi bi vasi stavovi bili da smo se mi Srbi malo oruzjem branili od vaseg poimanja Jugoslavije.

Highlander

pre 11 godina

Film je definitivno po svemu jugosloveski, a što se tiče medalja...To je mešanje "baba i žaba", znači - NEZNANJE!
Srpski Olimpijski Komitet je osnovan 1910.,a Jugoslovenski Olimpijski Komitet je nasledio SRPSKI posle nastanka Jugoslavije '18-te. JOK NIKADA nije dobio samostalnost u Međunarodnom Olimpijskom Komitetu!!!
Da se razumemo, stvar jeste možda apsurdna, ali to je odluka MOK 1992.kada je došlo do raspada Juge...
ZATO sportske medalje iz Velike Juge pripisaše Srbiji (iz MOK),a ne zato što je vole...

Kole

pre 11 godina

Film je crnogorski jer je Veljko Bulajić Crnogorac i zato što su najveći dio partizanskih resursa koji su se aktivno sukobljavali sa njemačkim, italijanskim, četničkim i ustaškim divizijama bile prvo crnogorske pa onda dalmatinske i slavonske brigade.

Hrvat

pre 11 godina

(Petar, 10. mart 2013 15:55)

I ja sam napokon vidio najavnu špicu. Dakle producensti idu po abecedi. Montaža filma, glavni producent, direktor fotografije....sve to je djelo Jadran filma iz Zagreba. Po abecedi u najavnoj špici idu i glavni glumci, kao što po abecedi idu i sporedne uloge. Ljudi shvatite da je IZVRŠNI producent za SFRJ bio Jadran film iz Zagreba. Sve ostalo je falsificiranje činjenica.

dario

pre 11 godina

Bez obzira što je film snimljen prema istinitom događaju i ne ulazećin u raspravu o tačnosti prikazanih činjenica, neko je napisao scenarij za film čime je on njegovo intelektualno vlasništvo. Scenarij je napisao Veljko Bulajić koji ga je i režirao, a on se već izjasnio! Tako neka slobodno tuže. Svaki sud pogotovo međunarodni na zapadu će prvenstvo dati stvaraocu. Koliko je ko učestvovao u finansiranju također može da se nađe. Velikom većinom ga je producirao hrvatski Jadran film.

Sisoje

pre 11 godina

Koga jos interesuje taj prastari film? Pa njega niko vise nece gledati, neka slobodno zato bude i hrvatski i bosanski i ciji god hoce ... Secam se da smo onomad, "po duznosti", sa skolom morali da idemo da ga gledamo, a najupecatljivija scena mi je bila kada Jul Briner u ulozi Vlade Segrta onako kaubojski poteze pistolj. Smuti pa prospi.

dario

pre 11 godina

@Bogdan

Zavisi iz koje perspektive gledaš. Iz Hrvatske, a najvećim dijelom i drugih republika to izgleda tako da su Jugoslaviju izdali oni koji su pokušali nametnuti svoju hegemoniju ostalim narodima u toj zajedničkoj državi. Uostalom malo je čudno da su baš na kraju svi narodi izdali Jugoslaviju i njenu ideju, a samo je jedan narod u svojim postupcima bio ispravan. Ne pije ta logika vode moj Bogdane.

Vlada

pre 11 godina

@Ivo @Dario
Kamo srece da nikada sa vama nismo ulazili ni u kakve zajednice. A sto se srpske hegemonije tice, da vam nije bilo Srba danas bi Hrvatska bila Zagreb i okolina, tipa San Marino. Tesko je to priznati, ali je ipak istina.

Petar

pre 11 godina

Otkucajte "Jugo Filmovi: Battle of Neretva Intro " i dobicete pocetak filma. Na 2:26 ide lista gde je prvo Bosna Film, a ispod Jadran Film. E sad da li je po abecedi ili po vaznosti, ne znam.

Ivo

pre 11 godina

Upravo sam citao komentare na istu temu i na avaz.ba i samo se potvrdilo ono sto sam vec dugo znao. S obzirom na mentalni sklop ljudi sa ovih prostora, nije apsolutno za cuditi se, da se toliko zla desilo u proteklom ratu. Isto tako cini mi se da su opravdani vicevi o bosancima (komentari sa avaz.ba) iako i ja potjecem iz tog podneblja, moram to priznati. Dovoljno je da neki tamo Bulajic (privatna osoba) pokrene nesto, jer misli da tako stiti svoj interes,da se odmah ospe citava lavina na Hrvate, te ovakvi su te onakvi su, iako luk ni jeli ni mirisali nisu. Kao da su se na referendumu izjasnili da je film hrvatski. Siguran sam da 110 % Hrvata nema potrebu svojatati taj nestretni film niti ih interesira ciji ce na kraju biti, ali eto opet je to razlog da im se spocitava sve ovo.
I na kraju da kazem da se slazem sa Darijem, nisu Hrvati zdusno, svim sredstvima rusili Jugu, nego su se samo branili od srpskog poimanja iste. Hvala
PS. Vratit te nam nase medalje (Ljubek, Parlov iti itd itd itd)

Domagoj

pre 11 godina

Cudno je to koliko se upravo oni koji su se odrekli, izdali i rusili Jugoslaviju, pozivaju na neka svoja prava na Jugoslovensko nasledstvo!? Mislim da bi se trebali naci neki pravnici koji bi jasno dali do znanja a i probati dokazati, da Jugoslovensko nasledje ide pravnom nasledniku Jugoslavije! A to sigurno nije ni Hrvatska ni BiH!!!
(Bogdan, 10. mart 2013 19:07)

Zašto pravni nasljednik Jugoslavije (pretpostavljam da misliš na Srbiju) nije preuzeo i ime, vanjski dug ... ?

Gox

pre 11 godina

Vizantijska umetnost ne pripada niti Grcima, niti Bugarima, niti nama... ona pripada Vizantiji.

Rimska umetnost ne pripada ni Britancima, ni Turcima, niti bilo kome izmedju... ona pripada Rimskoj imperiji.

Neretva je i moze biti samo Jugoslovenski film. Ona je produkt tog drustva onakvog kavo je bilo. Cinjenica da zemlja ne postoji vise ne menja njenu kulturolosku pripadnost.

Lesinarski princip po kome se braca Hrvati povode u ovom i puno drugih slucajeva ih moze kostati puno. Mozda bi ih trebalo podsetiti da su arhitekte Istre i Dalmacije Italijani! A sto se tice Jugoslavije - ili su bili deo nje ili ne... nemogu uzimati ono sto hoce i zatvarati nos prema stvarima koje nece.

Zaista mi nije jasno zasto ti ljudi imaju takav kompleks...

Domagoj

pre 11 godina

Dubrovnik je sasvim normalno oduvek bio hrvatski, ...
Pateticni su.
(Ezio Auditore, 10. mart 2013 22:23)

Dubrovnik hrvatski? Ma kakvi.. Pa svi znaju za sv. Njegoša, zaštitnika Dubrovnika.

borko

pre 11 godina

U bitci na Neretvi je ako se saberu partizani i četnici ubedljivo najviše učestvovalo ljudi iz crne gore-a tada je crna gore imala oko 350.000 stanovnika -skoro duplo manje nego danas

joca

pre 11 godina

Bitka na Neretvi jeste istorijski dogadjaj i vodjena je kao posledica tzv. 4.neprijateljske ofanzive pozatije kao plan Weiss (belo) Weiss se sastojao iz 3 dela. Weiss 1- unistenje Bihacke republike, Weiss 2 opkoljavanje NOVJ i njihovo unistenje u dolini Neretve, Weiss 3- unistavanje cetnika u Hercegovini jer su kod Vermahta postojale procene da bi se u slucaju iskrcavanja saveznika na Balkan oni stavili u njihovu sluzbu. Plan Weiss 1. je realizovan , ali je padom Prozora u ruke NOVJ dospeo kompletan arsenal italijanske divizije Murga sto su oni iskoristili pokusavsi protivudar preko Makljena sto je zadrzalo Nemce. Mostovi na Neretvi nisu poruseni kao rezultat genijalne ideje Broza, vec od straha da bi cetnici mogi da udare sa ledja. Uvidevsi da Weiss ne moze da se realizuje u celini Nemci su pristali na pregovore sa partizanima koje je u Zagrebu vodio Tempo i sklopljen je dogovor da Nemci prekinu operacije ,a da partizani za uzvrat uniste cetnike u Hercegovini. Film je bolji od mnogih americkih sr...a, ima izuzetnu glumacku ekipu, a partizani zasluzeno jesu dobili rat, svidjalo se to nekome ili ne, jer su se vise borili,a manje okretali jaganjce i cekali saveznike.
Ne znam zasto Hrvatska hoce da prisvoji ovaj film kad on predstavlja borbu za zajednicku drzavu koju su se trudili svim silama da razbiju. Mislim da vlasnistvo nad filmom treba da se podeli,pa da Hrvatska dobije onu scenu gde ustase lupaju u bubnjeve,a zapovjednik komanduje "Naprijed Crna Legijo!"

Zoki

pre 11 godina

Niko ne kaže sa kim su to "Jadran Film" i Bulajić pregovarali. Ovde se mešaju tri stvari: pripadnost autora određenoj nacionalnoj kinematografiji, vlasništvo nad filmom i pravo distribucije.

Pravo distribucije je veoma kompleksna oblast i vezano je za vremenski period, područje i način distribucije. Ne verujem da je su se u SFRJ postavljala takva ograničenja.

Na svim kopijama ovog filma koje sam imao prilike da vidim, distributer je "Kinema" iz Sarajeva. Trebalo bi pogledati taj ugovor i videti kakva prava je "Kinema" dobila. Ako ta prava ugovorom nisu ograničena u pogledu vremena, prostora i načina distribucije - onda ovom preduzeću (i naslednicima) niko ne može oduzeti ta prava, pa ni vlasnik filma. Takođe, ko je potpisao ugovor sa "Kinemom"? Taj ko ga je potpisao je najverovatnije i vlasnik filma, ukoliko ne postoji neki drugi ugovor kojim mu je vlasnik dao ovlaštenje da potpiše ugovor.

Uloga i prava izvršnog (executive) producenta kod koprodukcija su drugačija neko kod samostalne produkcije.

Pripadnost autora nacionalnoj kinematografiji je nešto drugo. Bulajić ima pravo da se deklariše kao hrvatski autor i to pravo mu niko ne može oduzeti. Međutim, reći za "Neretvu" da je hrvatski film je kao kada bi za "Sjećaš li se Doli Bel" rekli da je srpski.

Coco Bill

pre 11 godina

Ma jednostavno Bulajić je "namirisao" pare pošto, nažalost, sve TV kuće, bilo državne ili privatne, u svim republikama bivše Jugoslavije nemaju para, pa vrte sve stare filmove ili serije iz EX YU.

dario

pre 11 godina

(Marko, 10. mart 2013 23:29)

Ko je počeo rat čitav svijet i međunarodna zajednica se odavno usuglasila uvođenjem sankcija Srbiji. Ili misliš da su ih uveli iz čista mira.
Svoje tumačenje istorije ostavi za sebe i svoje istomišljenike, ostatak svijeta odavno zna istinu!

hibernacija

pre 11 godina

Ne mogu da verujem da će ovaj ludi narod (koji živi na prostoru bivše SFRJ) sada i oko ovoga da se raspravlja! (da ne upotrebim neki teži izraz)
21. je vek ljudi, gledajte svoja posla, svi redom!

Kole

pre 11 godina

Film je crnogorski jer je Veljko Bulajić Crnogorac i zato što su najveći dio partizanskih resursa koji su se aktivno sukobljavali sa njemačkim, italijanskim, četničkim i ustaškim divizijama bile prvo crnogorske pa onda dalmatinske i slavonske brigade.

Novelty

pre 11 godina

Nije mi jasno zašto se uopšte otimaju za taj "crveni vestern". Najobičnija režimska propaganda od filma. Move along people, ionako kaskamo za naprednijim svetom.

Domagoj

pre 11 godina

Hrvati, oduvek najveci problem u Jugoslaviji. Sebicni, svojataju, kace se.sa svima, nikad im nista nije pravo. Ja se skroz slazem sa Bosancima po pitanju ovoga. Ako ikome treba ici, onda treba ici svima (Srbima , Bosancima i Hrvatima) jer su svi isto doprineli njegovim snimanju. Ali mora opet neka beda.
(modesty, 10. mart 2013 15:53)

A vi smijete svojatati jugoslavenske medalje kao srpske?

Hrvat

pre 11 godina

(Petar, 10. mart 2013 15:55)

I ja sam napokon vidio najavnu špicu. Dakle producensti idu po abecedi. Montaža filma, glavni producent, direktor fotografije....sve to je djelo Jadran filma iz Zagreba. Po abecedi u najavnoj špici idu i glavni glumci, kao što po abecedi idu i sporedne uloge. Ljudi shvatite da je IZVRŠNI producent za SFRJ bio Jadran film iz Zagreba. Sve ostalo je falsificiranje činjenica.

dario

pre 11 godina

Bez obzira što je film snimljen prema istinitom događaju i ne ulazećin u raspravu o tačnosti prikazanih činjenica, neko je napisao scenarij za film čime je on njegovo intelektualno vlasništvo. Scenarij je napisao Veljko Bulajić koji ga je i režirao, a on se već izjasnio! Tako neka slobodno tuže. Svaki sud pogotovo međunarodni na zapadu će prvenstvo dati stvaraocu. Koliko je ko učestvovao u finansiranju također može da se nađe. Velikom većinom ga je producirao hrvatski Jadran film.

Gvinetu Paltron

pre 11 godina

Ma dajte ga Hrvatima, da zavrsimo sa tim. Necemo ostati zivi od price o filmu dok ga ne uzmu.
I Miroslavljevo Jevandjelje, i cirilicu i Teslu i Avalaki toranj a bacili su oko i na splavove. Kazu cajke su oni izmislili.

stole

pre 11 godina

Zanimljivo....kazete jugoslavenski? Niti me zanima, niti ja imam koristi od toga, ali cije su onda olimpijske medalje osvojene prije '92?

Ivo

pre 11 godina

Upravo sam citao komentare na istu temu i na avaz.ba i samo se potvrdilo ono sto sam vec dugo znao. S obzirom na mentalni sklop ljudi sa ovih prostora, nije apsolutno za cuditi se, da se toliko zla desilo u proteklom ratu. Isto tako cini mi se da su opravdani vicevi o bosancima (komentari sa avaz.ba) iako i ja potjecem iz tog podneblja, moram to priznati. Dovoljno je da neki tamo Bulajic (privatna osoba) pokrene nesto, jer misli da tako stiti svoj interes,da se odmah ospe citava lavina na Hrvate, te ovakvi su te onakvi su, iako luk ni jeli ni mirisali nisu. Kao da su se na referendumu izjasnili da je film hrvatski. Siguran sam da 110 % Hrvata nema potrebu svojatati taj nestretni film niti ih interesira ciji ce na kraju biti, ali eto opet je to razlog da im se spocitava sve ovo.
I na kraju da kazem da se slazem sa Darijem, nisu Hrvati zdusno, svim sredstvima rusili Jugu, nego su se samo branili od srpskog poimanja iste. Hvala
PS. Vratit te nam nase medalje (Ljubek, Parlov iti itd itd itd)

modesty

pre 11 godina

Hrvati, oduvek najveci problem u Jugoslaviji. Sebicni, svojataju, kace se.sa svima, nikad im nista nije pravo. Ja se skroz slazem sa Bosancima po pitanju ovoga. Ako ikome treba ici, onda treba ici svima (Srbima , Bosancima i Hrvatima) jer su svi isto doprineli njegovim snimanju. Ali mora opet neka beda.

c i t i z e n

pre 11 godina

"Bitka na Neretvi" je JUGOSLOVENSKI film, ne hrvatski a ni bosanski. Zasto autor to nije tvrdio ranije nego sada kada je izlapeo? A drugovi iz BiH ne bi mogli da prezive kada se ne bi oglasili na svaki dogadjaj u bivsim republikama - oni i dalje misle da je sve bosansko.

Hrvat

pre 11 godina

(Rajko, 10. mart 2013 15:32)

Na početku filma se ne spominju producentske kuće nego samo glavni producent filma, a to je bio Zdravko Mihalić, Hrvat, nekadašnji direktor Jadran filma. Direktor fotografije je bio Tomislav Pinter, također Hrvat i zaposlenik Jadran filma iz Zagreba. Shvatite da meni osobno ne trebaju nikakva svojatanja, ali izvršna producentska kuća pri snimanju filma za bivšu državu je bio Jadran film iz Zagreba. Bosna film je bio koproducent, kao i Ujedinjeni jugoslavenski producenti. Izvršni producenti daju već spomenute glavnog producenta i direktora fotografije. Na plakatu je Bosna film spomenuta, jednako kao i Jadran film, i to na prvom mjestu, ali samo zato što su producentske kuće slagane po abecednom redu. Što se tiče Veljka Bulajića, kojega ovdje neki spominju, on duže od 40 godina stvara i radi u Hrvatskoj, preuzeo je hrvatsko državljanstvo i sam za sebe kaže da je Hrvat crnogorskog podrijetla. Nitko to nije izmislio nego su to fakti. Što se tiče samog filma, on treba ostati dio jugoslavenske kinematografije, jednako kao što i one medalje koje spomenuh trebaju ostati jugoslavenske medalje. BiH može tužiti bilo koga, to je njeno pravo, ali u ovoj će parnici doživjeti poraz i bezveze baciti novce.

dario

pre 11 godina

@Bogdan

Zavisi iz koje perspektive gledaš. Iz Hrvatske, a najvećim dijelom i drugih republika to izgleda tako da su Jugoslaviju izdali oni koji su pokušali nametnuti svoju hegemoniju ostalim narodima u toj zajedničkoj državi. Uostalom malo je čudno da su baš na kraju svi narodi izdali Jugoslaviju i njenu ideju, a samo je jedan narod u svojim postupcima bio ispravan. Ne pije ta logika vode moj Bogdane.

Hrvat

pre 11 godina

Evo i dokaza za moju prethodnu tvrdnju. Svi filmovi Bosna i Jadran filma. Bosna film je producent kratkog dokumentarnog filma iz 1951. godine, a Jadran film igranog filma iz 1969. godine:

Bosna film (pronađi IGRANI film Bitka na Neretvi, a kratki dokumentarni je a rednom broju 138.): http://www.imdb.com/company/co0050416/?ref_=tt_dt_co

Jadran film (redni broj 152. IGRANI film Bitka na Neretvi): http://www.imdb.com/company/co0047272/

Milan

pre 11 godina

Koja glupost? Film je YU i tako treba da ostane. Hrvati ga svojataju kao i sve ostalo. Prvo moraju da ga prevedu na njihov jezik, koji apsurd "domaci film sa titlom? " A verovatno ce morati da ga skrate mnogo, pogotovu tamo gde pokojni Dvornik igra moravac hahaha.Treba da Srpskim legendama Bati, Ljubisi, Mileni itd. ponude Hrvatski pasos tj. dvojno drzavljanstvo da postanu njihovi?Posto je Veljko Bulajic Crnogorac, a Neretva u Bosni.- Stekli su sve uslove za jos jednu obmanu.Podrzace ih prijatelji( braca ) Danke

Domagoj

pre 11 godina

Cudno je to koliko se upravo oni koji su se odrekli, izdali i rusili Jugoslaviju, pozivaju na neka svoja prava na Jugoslovensko nasledstvo!? Mislim da bi se trebali naci neki pravnici koji bi jasno dali do znanja a i probati dokazati, da Jugoslovensko nasledje ide pravnom nasledniku Jugoslavije! A to sigurno nije ni Hrvatska ni BiH!!!
(Bogdan, 10. mart 2013 19:07)

Zašto pravni nasljednik Jugoslavije (pretpostavljam da misliš na Srbiju) nije preuzeo i ime, vanjski dug ... ?

Bogdan

pre 11 godina

Cudno je to koliko se upravo oni koji su se odrekli, izdali i rusili Jugoslaviju, pozivaju na neka svoja prava na Jugoslovensko nasledstvo!? Mislim da bi se trebali naci neki pravnici koji bi jasno dali do znanja a i probati dokazati, da Jugoslovensko nasledje ide pravnom nasledniku Jugoslavije! A to sigurno nije ni Hrvatska ni BiH!!!

Movie man

pre 11 godina

Hrvat, 10. mart 2013 14:48)Koji je to dobar film uradjen u Hrvatskoj?Lako je se kititi tudjim perjem.Ja koliko se secam film je sniman u BiH i pravi most je srusen u Jablanici.I sad bi Hrvati da prisvoje nesto sto je radjeno zajednickim sredstvima svih Ju republika.

BeograDŽanin

pre 11 godina

Ne mrzim nikoga, pa ni Hrvate ali će proći mnogo, mnogo...mnogo godina da bi ih gledao drugačijim očima, kupovao njihove proizvode ili išao na njihovo more.

partizanstina

pre 11 godina

a pre tri godine na festivalu u Moskvi uvršćen je među deset najznačajnjih filmova o Drugom svetskom ratu...Nevidjena glupost,ko je bio u komisiji festivala bivsi Staljinovi saborci.Film nema nikakvu dokumentatnu vrednost,jer nije bazirana na istorijskim cinjenicama,vec je preskupa partizansko-komunisticka propaganda.Uz los scenario i reziju,koji su podredjeni tadasnjoj politickoj ideologiji nema ni umetnicku vrednost.Mozda spada u 10 najvecih partizanskih filmova uz Valtera,Sutjesku,Kozaru...,koji su takodje snimani kako bi glorifikovali partizane i tita.Sa druge strane bilo je i kvalitetnih (autorskih)filmova o drugom svetskom ratu(npr.Gluvi barut film Bate Cengica)koji nisu skupi i nisu imali ogromnu gledanost.

Hrvat

pre 11 godina

Glavni producent filma je bio sarajevski "Bosna Film".
(Dio, 10. mart 2013 13:51)

Ovo jednostavno nije točno. Bosna film je bila producent DOKUMENTARNOG fila Bitka na Neretvi koji je snimljen 1951. godine. U produkciji IGRANOG filma Bitka na Neretvi, o kojem je ovdje riječ i koji je snimljen 1969. godine, uz neke inozemne producente i koproducente, izvršni producent za bivšu Jugoslaviju bio je Jadran film iz Zagreba, a ostale jugoslavenske produkcijske kuće su bile koproducenti okupljeni u samo za taj film oformljenu grupu producentskih kuća nazvanu Ujedinjeni Jugoslavenski producenti.

Inače film treba ostati jugoslavenski film, jednako kao što sve sportske medalje osvojene za vrijeme SFRJ treba smatrati jugoslavenskim, a ne hrvatskim, srpski, bosanskim, crnogorskim i inim medaljama.

Rajko

pre 11 godina

Hrvat, 10. mart 2013 14:48)Gospodine pogledajte film.Na samom pocetku filma pre imena glumaca lepo stoji "Bosna Film".Uostalom meni je svejedno,jedno znam samo da je film Jugoslovenski.

Petar

pre 11 godina

Otkucajte "Jugo Filmovi: Battle of Neretva Intro " i dobicete pocetak filma. Na 2:26 ide lista gde je prvo Bosna Film, a ispod Jadran Film. E sad da li je po abecedi ili po vaznosti, ne znam.

Sale

pre 11 godina

Film je komunistička propaganda i kao takav je realan koliko i Rambo.Koliko mi je poznato hrvati su u vreme drugog svetskog rata bili na strani nacističke nemačke.Možda na ovaj način žele da promene istoriju i prikažu sebe u drugačijem svetlu.Ali kako zaboraviti Jasenovac,Jadovno,Pag... Zar muslimani u bosni takođe nisu bili na strani nacističke nemačke?Da li se ove dve nazovi nacije stide svoje istorije?Verovatno je i Marš na Drinu delo njihove istorije i kinematografije.Pobogu i Kosovski boj je njihov.Ma kad bolje razmislim veliki prasak je nastao u okolini Zagreba ili Sarajeva :)

Monumentology

pre 11 godina

Velko Bulajic je Hrvat crnogorskog porekla je izjava sa jasnim motivima. Kakve su perspektive nekoga ko zivi u Hrvatskoj a ne izjasnjava se kao Hrvat i ne zivi u Istri?

Sisoje

pre 11 godina

Koga jos interesuje taj prastari film? Pa njega niko vise nece gledati, neka slobodno zato bude i hrvatski i bosanski i ciji god hoce ... Secam se da smo onomad, "po duznosti", sa skolom morali da idemo da ga gledamo, a najupecatljivija scena mi je bila kada Jul Briner u ulozi Vlade Segrta onako kaubojski poteze pistolj. Smuti pa prospi.

Domagoj

pre 11 godina

Dubrovnik je sasvim normalno oduvek bio hrvatski, ...
Pateticni su.
(Ezio Auditore, 10. mart 2013 22:23)

Dubrovnik hrvatski? Ma kakvi.. Pa svi znaju za sv. Njegoša, zaštitnika Dubrovnika.

dario

pre 11 godina

(Marko, 10. mart 2013 23:29)

Ko je počeo rat čitav svijet i međunarodna zajednica se odavno usuglasila uvođenjem sankcija Srbiji. Ili misliš da su ih uveli iz čista mira.
Svoje tumačenje istorije ostavi za sebe i svoje istomišljenike, ostatak svijeta odavno zna istinu!

rabo

pre 11 godina

Sto se tice medalja, treba da se utvrdi nacionalnost onih koji su ih osvojili. Kod mesanih brakova, 50/50%. A, kakav apsurd? To sve pokazuje potpuno odsustvo bilo kakve racionalnosti kod onih koji su razbili zemlju. Uvek cu se pitati kako je sve to bilo moguce. Ja medalje stvarno ne mogu da smatram nase-srpske, kad nisu. Medalje Miroslava Cerara ne mogu danas da budu srpske. Sve je to potpuno besmisleno. I nema resenja. Zato mi je letos na olimpijadi bilo nekako bezveze cekanje stote medalje. Neka je jedna ali NASA.

Ezio Auditore

pre 11 godina

Ajvar je hrvatski da ne pricam o Tesli koji je Hrvat, Cirilica je naravno hrvatska ako im zatreba kralj, naci ce i njega, Dubrovnik je sasvim normalno oduvek bio hrvatski, Novak Djokovic? Kad zatreba i on je Hrvat..itd...itd, zasto vas cudi da i film ne moze biti hrvatski.
Pateticni su.

dejan

pre 11 godina

Lupeta V. Bulajic! Film pripada onome ko je za njega dao pare i tu je kraj svakom drugom kalkulisanju. Bitka na Neretvi je jugoslovenski projekat odobren licno od strane Tita. U njega je ulozeno izmedju 4 i 12 miliona dolara (nagadja se tacna cifra) i finansirale su ga preduzeca iz citave Jugoslavije a besplatno je ucestvovalo 10000 pripadnika ondasnje JNA.

Marko

pre 11 godina

@Bogdan

Zavisi iz koje perspektive gledaš. Iz Hrvatske, a najvećim dijelom i drugih republika to izgleda tako da su Jugoslaviju izdali oni koji su pokušali nametnuti svoju hegemoniju ostalim narodima u toj zajedničkoj državi. Uostalom malo je čudno da su baš na kraju svi narodi izdali Jugoslaviju i njenu ideju, a samo je jedan narod u svojim postupcima bio ispravan. Ne pije ta logika vode moj Bogdane.
(dario, 10. mart 2013 20:35)

Ne, nemojte molim vas vi Hrvati da prosipate logiku i principe. Smesno je i pateticno vase falsifikovanje istine, pogotovo na taj nacin. Zaista, Banovina Hrvatska u kraljevini, od 45. iz ustava u ustav sve veca srpska hegemonija zakljucno sa poslednjim velikosrpskim aktom iz 74, istinu zboris, nema sta, cista hegemonija, samo cija moj Dario? Cije su zelje decenijama bile uslisavane, a na ciju stetu dragi Dario, ne cak ni u uredjenju Jugoslavije vec i same Srbije, Hrvatske i ostalih republika. I to je pazi jos vas nateralo da pocnete rat, ali o tome i o ostalim hrvatskim zlocinima necu ja ovaj put. Samo ti kazem, ne dotici se logike jer tvoja ne pije vodu Dario, to je nauka kojom se dolazi do istine, a to vama ne odgovara. @Ivo, ovo je odgovor i za tebe. Zivo me zanima kakvi bi vasi stavovi bili da smo se mi Srbi malo oruzjem branili od vaseg poimanja Jugoslavije.

Milutin

pre 11 godina

Ljubisa Samardzic, Milena Dravic, Bata Zivojinovic... Sta li ti ljudi misle o ovoj temi I kako li im je dok slusaju ovakve rasprave? Zalosno.

Reporter

pre 11 godina

Crnogorac-Hrvat Bulajić prisvaja film Hrvatskoj. Film je Bošnjački, tvrdi Crnogorac-Musliman Bakrač. Braćo Crnogorci svih zemalja ujedinite se. Film je crnogorski.

my way

pre 11 godina

Neka se tuze. Jednom, kad utuve u glavu da su nastali 92. i da nista pre toga ne moze da bude njihovo prestace da se tuku oko necega sto pripada zemlji koji su zlocinackim krvavim ratom rusili, a sada nama kao njenom i prethodniku i nasledniku, cija drzavnost neprekidno postoji od 1878.
PS. Jugoslavijo, tico medj' zemljama, ciji je tvoj batak , a cija je trtica? Mars lesinari, nije vam dosta sto ste je ubili nego sad jos da vam damo da rastrzete plen?

Vlada

pre 11 godina

@Ivo @Dario
Kamo srece da nikada sa vama nismo ulazili ni u kakve zajednice. A sto se srpske hegemonije tice, da vam nije bilo Srba danas bi Hrvatska bila Zagreb i okolina, tipa San Marino. Tesko je to priznati, ali je ipak istina.

borko

pre 11 godina

U bitci na Neretvi je ako se saberu partizani i četnici ubedljivo najviše učestvovalo ljudi iz crne gore-a tada je crna gore imala oko 350.000 stanovnika -skoro duplo manje nego danas

dejan

pre 11 godina

I ja sam napokon vidio najavnu špicu. Dakle producensti idu po abecedi. Montaža filma, glavni producent, direktor fotografije....sve to je djelo Jadran filma iz Zagreba. Po abecedi u najavnoj špici idu i glavni glumci, kao što po abecedi idu i sporedne uloge. Ljudi shvatite da je IZVRŠNI producent za SFRJ bio Jadran film iz Zagreba. Sve ostalo je falsificiranje činjenica.
(Hrvat, 10. mart 2013 17:05)

Kakve veze ima to sto je Jadran film bio IZVRSNI producent??? Izvrsni producent NE ZNACI da je ta kuca bila i glavni producent koji daje novac! Ako pogledas sajt IMDB, kao prilicno relevantan, tamo ga cak i nema u tri navedena imena! Posao izvrsnog producenta je da rukovodi projektom, bavi se pravnim poslovima itd... Posto to nije moglo da radi 6 filmskih kuca izabrana je jedna po kljucu kako se to vec u to vreme radilo a ne zato sto je to hrvatski film. Isto bi bilo i da je izvrsni producent bila Bosna film ili Avala film ili ko god drugi!

Ponavljam, vlasnik filma je onaj ko da NOVAC a Jadran film, sve i da je prodao celu Hrvatsku u to vreme, nije mogao da namakne ni polovinu sume potrebne za snimanje filma! Osim jugoslovenskih producenata film je imao i vise stranih producenata. Film je bio jugoslovenski u svakom smislu te reci i pravno, i umetnicki i bukvalno! Tako je bio i zamisljen i to je bila jedna od glavnih ideja onih koji su celu tu stvar pokrenuli.

Koje je nacionalnosti reditelj, scenaristi, direktori fotografije i tako dalje, potpuno je irelevantno za ovu pricu!

Gox

pre 11 godina

Vizantijska umetnost ne pripada niti Grcima, niti Bugarima, niti nama... ona pripada Vizantiji.

Rimska umetnost ne pripada ni Britancima, ni Turcima, niti bilo kome izmedju... ona pripada Rimskoj imperiji.

Neretva je i moze biti samo Jugoslovenski film. Ona je produkt tog drustva onakvog kavo je bilo. Cinjenica da zemlja ne postoji vise ne menja njenu kulturolosku pripadnost.

Lesinarski princip po kome se braca Hrvati povode u ovom i puno drugih slucajeva ih moze kostati puno. Mozda bi ih trebalo podsetiti da su arhitekte Istre i Dalmacije Italijani! A sto se tice Jugoslavije - ili su bili deo nje ili ne... nemogu uzimati ono sto hoce i zatvarati nos prema stvarima koje nece.

Zaista mi nije jasno zasto ti ljudi imaju takav kompleks...

Highlander

pre 11 godina

Film je definitivno po svemu jugosloveski, a što se tiče medalja...To je mešanje "baba i žaba", znači - NEZNANJE!
Srpski Olimpijski Komitet je osnovan 1910.,a Jugoslovenski Olimpijski Komitet je nasledio SRPSKI posle nastanka Jugoslavije '18-te. JOK NIKADA nije dobio samostalnost u Međunarodnom Olimpijskom Komitetu!!!
Da se razumemo, stvar jeste možda apsurdna, ali to je odluka MOK 1992.kada je došlo do raspada Juge...
ZATO sportske medalje iz Velike Juge pripisaše Srbiji (iz MOK),a ne zato što je vole...

joca

pre 11 godina

Bitka na Neretvi jeste istorijski dogadjaj i vodjena je kao posledica tzv. 4.neprijateljske ofanzive pozatije kao plan Weiss (belo) Weiss se sastojao iz 3 dela. Weiss 1- unistenje Bihacke republike, Weiss 2 opkoljavanje NOVJ i njihovo unistenje u dolini Neretve, Weiss 3- unistavanje cetnika u Hercegovini jer su kod Vermahta postojale procene da bi se u slucaju iskrcavanja saveznika na Balkan oni stavili u njihovu sluzbu. Plan Weiss 1. je realizovan , ali je padom Prozora u ruke NOVJ dospeo kompletan arsenal italijanske divizije Murga sto su oni iskoristili pokusavsi protivudar preko Makljena sto je zadrzalo Nemce. Mostovi na Neretvi nisu poruseni kao rezultat genijalne ideje Broza, vec od straha da bi cetnici mogi da udare sa ledja. Uvidevsi da Weiss ne moze da se realizuje u celini Nemci su pristali na pregovore sa partizanima koje je u Zagrebu vodio Tempo i sklopljen je dogovor da Nemci prekinu operacije ,a da partizani za uzvrat uniste cetnike u Hercegovini. Film je bolji od mnogih americkih sr...a, ima izuzetnu glumacku ekipu, a partizani zasluzeno jesu dobili rat, svidjalo se to nekome ili ne, jer su se vise borili,a manje okretali jaganjce i cekali saveznike.
Ne znam zasto Hrvatska hoce da prisvoji ovaj film kad on predstavlja borbu za zajednicku drzavu koju su se trudili svim silama da razbiju. Mislim da vlasnistvo nad filmom treba da se podeli,pa da Hrvatska dobije onu scenu gde ustase lupaju u bubnjeve,a zapovjednik komanduje "Naprijed Crna Legijo!"

Zoki

pre 11 godina

Niko ne kaže sa kim su to "Jadran Film" i Bulajić pregovarali. Ovde se mešaju tri stvari: pripadnost autora određenoj nacionalnoj kinematografiji, vlasništvo nad filmom i pravo distribucije.

Pravo distribucije je veoma kompleksna oblast i vezano je za vremenski period, područje i način distribucije. Ne verujem da je su se u SFRJ postavljala takva ograničenja.

Na svim kopijama ovog filma koje sam imao prilike da vidim, distributer je "Kinema" iz Sarajeva. Trebalo bi pogledati taj ugovor i videti kakva prava je "Kinema" dobila. Ako ta prava ugovorom nisu ograničena u pogledu vremena, prostora i načina distribucije - onda ovom preduzeću (i naslednicima) niko ne može oduzeti ta prava, pa ni vlasnik filma. Takođe, ko je potpisao ugovor sa "Kinemom"? Taj ko ga je potpisao je najverovatnije i vlasnik filma, ukoliko ne postoji neki drugi ugovor kojim mu je vlasnik dao ovlaštenje da potpiše ugovor.

Uloga i prava izvršnog (executive) producenta kod koprodukcija su drugačija neko kod samostalne produkcije.

Pripadnost autora nacionalnoj kinematografiji je nešto drugo. Bulajić ima pravo da se deklariše kao hrvatski autor i to pravo mu niko ne može oduzeti. Međutim, reći za "Neretvu" da je hrvatski film je kao kada bi za "Sjećaš li se Doli Bel" rekli da je srpski.

hibernacija

pre 11 godina

Ne mogu da verujem da će ovaj ludi narod (koji živi na prostoru bivše SFRJ) sada i oko ovoga da se raspravlja! (da ne upotrebim neki teži izraz)
21. je vek ljudi, gledajte svoja posla, svi redom!

Coco Bill

pre 11 godina

Ma jednostavno Bulajić je "namirisao" pare pošto, nažalost, sve TV kuće, bilo državne ili privatne, u svim republikama bivše Jugoslavije nemaju para, pa vrte sve stare filmove ili serije iz EX YU.