Nedelja, 17.06.2018.

14:00

Mira Furlan: "U Indiji sam videla budućnost sveta koja nam se sprema..."

Izvor: Tanjug

Mira Furlan: "U Indiji sam videla buduænost sveta koja nam se sprema..." IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

78 Komentari

Sortiraj po:

Furlano

pre 5 godina

Glumica za respekt na bivšem YU nebu , ali poznavanje američke političke scene ipak kod dotične je na nuli, Tramp je volja građana amerike naspram lezilebovića lenčuga i lihvara koji su besramno i sebično trošili novac građana koji su vredno plaćali porez, to se više nikad neće desiti u SAD ,od Trampa pa na dalje i likovi boljševičkih manira i prohteva od Klintona pa do daleke budućnosti nikad više neće imati prilike ni da omirišu vlast u SAD . Tkz levičarske baba rupe su zaborav u demokratiji američkog glasača.
Uživajte luzeri ali samo u svom radu, i u onome što sami stvorite svojim radom.

EU Citizen

pre 5 godina

@Za trideset godina potpune dominacije...

Naprotiv, skoro sve što je komentator 123 napisao je apsolutno tačno, čak su objektivni pokazatrlji daleko bolji od toga, šta mislite, da ako napišete "netačno" bez ikakvih dokaza, da će neko da vam poveruje na lažljivu reč? :) Da ne davim sa milion linkova, koga zanima, može da ode na HumanProgress.org i da nađe sve relevantne podake o tome koliki je realni napredak poslednjij decenija, a neverovatan je. Preporučio bih i vama i Furlanovoj da operišete više s čimjenicama a manje sa proizvoljnim (ideološkim) kvalifikacijama.

Brka

pre 5 godina

Nadam se da Mira ne čita ove komentare - pašće u još veću depresiju, a možda joj pukne pred očima da je velik deo čovečanstva nenadoknadivo zaostao u razvoju. Zapravo, nije mi više čudo što se Indija davi u bedi, sve je veće čudo da postoji recimo Finska i slične zemlje. Kakvi su to tamo ljudi? Mislim, verovatno nema jadnika-bednika koji ne bi u Evropu, ali ne znam za Evropljanina koji bi u Indiju (osim kao turista i to nakratko)...

trojanski konjusar

pre 5 godina

Za Indiju bi mnogo bolje bilo da su pustili Engleze da ostanu. Svi znamo onu pricu da visa inteligencija treba da vlada nizom. Kad to nije slucaj, nastaje haos, nered, anarhija. Od tih bolesti boluje mnogo drzava na svetu, ima ih i u Evropi... na Balkanu pogotovu. Drzave, nesposobne za samostalni zivot. Globalno gledano, Indija se nalazi u tom drustvancetu.
(Milojle)

Nema to veze s inteligencijom, pogotovu ne s "visom" ili "nizom". Ali, ima s redom i sistemom. I nisam siguran koliko je tu Indija dobar primer. Jer, upravo Indija, ako nista drugo, jeste nasledila britanski red i sistem, makar politicki (mada ne samo politicki). I to je koliko-toliko funkcionisalo. Stavise, dosta dobro, imajuci u vidu kolika je Indija i koliko je slozena. Samo, nije glavni problem u politickom sistemu, nego u drustvu! Ima Indija slavnu proslost, pre Engleza. Alu su ta drustva vec bila propala, vlastitom dinamikom! To i jeste razloga zasto su Englezi zavladali. Dakle, s Indijom je jos i dobro, kako je moglo biti... Ali, drugi elovi bivsih kolonijalnih carstava... DAnas se vec moze reci da je dekolinizacija bila katastrofa! Ne zato sto se dogodila, nego zato sto se dogodila prerano, nepripremljena. To je bilo neodgovorno bekstvo bivsih metropola, pranje ruku. Uglavnom su bile unistile stara uredjenja i stare elite (koje, u vecini slucajeva, i onako tesko da bi mogle opstati, mada ima izuzetaka), a nisu ostavile nista novo, osim korumpiranih karikatura vlastitog najgoreg olosa.

Don Giovanni

pre 5 godina

(Djenka, 17. jun 2018 23:13)

Čovek ti lepo reče da čitaš bajke.

Da, imaju 6000 godina meditacija, duhovnosti, veda i trala-lala, ali kako se sve to završilo? Kad su došli Englezi, šta su zatekili? Haos od milion radžastana, gde je lokalni radža živeo u zlatnoj palati i bio bog koji je imao pravo života i smrti nad podanicima u nezamislivoj bedi!

Posle 6000 godišnje duhovnosti i veda, spali su na debilnu verski fanatizam i spaljivanje udovica zajedno s pokojnicima!

Ti radžastani su bili u neprekidnom ratu svi protiv svih, toliko dugo da se više niko nije ni sećao razloga za rat. Zato je jedan puk engleskih vojnika bio više nego dovoljan da osvoji celu Indiju. Ljudima je bilo toliko dosta ratovanja i nesigurnosti da su ih dočekali kao oslobodioce, čak su i rado stupali u englesku vojsku! A i Englezi su solidno plaćali, za razliku od radža...

Englezi su prekinuli stanje rata jer im haos nije odgovarao za trgovanje. Radže su im prepustle svu vlast, pod uslovom da zadrže svoje palate i privilegije. Tako su Englezi bez mnogo truda brzo preuzeli i, što je najvažnije, ujedinili celu Indiju.

Ništa od navedenog nisam ja izmislio nego to kažu indijski istoričari.

Kakvo društvo je današnja Indija? Zdravo i stabilno? Ne bih rekao, naprotiv! Verska zatucanost i sumanuto nasilje i dalje su standard. Materijalno svakako jesu napredovali. Međutim duhovno gledano, današnje indijsko društvo je sve samo ne za uzor, ali to žalosno stanje nema nikakve veze sa Englezima!

Milojle

pre 5 godina

Za Indiju bi mnogo bolje bilo da su pustili Engleze da ostanu. Svi znamo onu pricu da visa inteligencija treba da vlada nizom. Kad to nije slucaj, nastaje haos, nered, anarhija. Od tih bolesti boluje mnogo drzava na svetu, ima ih i u Evropi... na Balkanu pogotovu. Drzave, nesposobne za samostalni zivot. Globalno gledano, Indija se nalazi u tom drustvancetu.
(Milojle, 17. jun 2018 16:54)

A pošto ti ne umeš da podesiš naša slova na računaru, predodređen si da tobom neko vlada, stoga si i ti u tom "društvancetu". O rasisitičkom stavu da ne govorimo.
(Tako je..., 17. jun 2018 22:30)

Ma sta mi naprica bre? Ne znam da podesim tastaturu na nasa slova? Nisi mozda pomislio da zivim u Nemackoj, da imam nemacku tastaturu, sa nemackom ABC-dom, sa slovima kao sto su Ä, Ö, Ü, ß... nemam one kvacice iznad slova C, S da bih mogao da ih postavim.

posteni janjicar

pre 5 godina

To u Indiji postoji otkad postoji Indija.
(Dusan)

Koliko ti nista ne znas nisi ni svestan. To postoji u Indiji od kada su kolonizovani i od kada je engleska kruna pobila sve sto im se usprotivilo. Cela sela i gradovi su nestajali, desetine miliona mrtvih koji nisu hteli da se klanjaju divljacima sa puskama. Doslo se dotle da Sanskrit govori samo 14 hiljada ljudi zahvaljujuci skolskim "reformama" koje su plemeniti seciglavi uveli. Obrazuj se malo, Indija je nekada bila prebogata kolevka civilizacije. Hiljadama godina. A Englezi su tek pre par stotina ispuzali iz blata.

Inace svaka cast gospodji Furlan, mudro i odmereno.
(Djenka, 17. jun 2018 16:16)

Koliko ti malo znas, nisi ni svestan. I kako stereotipne, pretezno lazne, predstave imas o toj "kolonizaciji". Istina, kad su se Britanci pojavili na Indijskom Potkontnentu, to je bio i bogatiji i tehnoloski napredniji deo Sveta. I tamosnja carstva bila su vonicki daleko jaca od Engleske. Britanci su tamo isli, nesto malo kao trgovci torbari, a nesto malo kao sluge tamosnjim gospodarima, u gastarbeit. Ali, ovde se govorilo o *distribuciji* svog tog silnog bogatstva! Npr, jesi l' cuo za kaste? Sta mislis, kako su Englezi od slugu postali gospodari? Nisu oni tek tako dosli, pa silnom vojskom pokorili Indiju. Jeste, bilo je trenutaka kad su sprovodili krvavu represiju, teske masakre, gusili ustanke... Ali to je bilo tek kasnije, kad su vec bili (uglavnom) gospodari. Sta mislis, kako je i zasto sve ono bilo propalo?

bogdan trojkaš

pre 5 godina

Pitam se dali je Bog nagradio ili kaznio stvorenja poput Mire Furlan; lepa, pametna, humana ...
Znači-mora da pati. Miru je Bog stvorio da ulepša život na zemlji!

Adriano_Galiliani

pre 5 godina

Obrazuj se malo, Indija je nekada bila prebogata kolevka civilizacije. Hiljadama godina. A Englezi su tek pre par stotina ispuzali iz blata.

Inace svaka cast gospodji Furlan, mudro i odmereno.
(Djenka, 17. jun 2018 16:16)

Kastinska podela je starija i od Britanije. Najveca se zovu i "nedodirljivi" i oni cine najsiromasniji i najbrojniji deo. Zasto "nedodirljivi"? Zato sto je ostalim kastama bukvalno zabranjeno i da ih dotaknu

Covek obican

pre 5 godina

Uvazena i lepa umetnice

Sada samo obrnite redosled stvari
Pa da se pitamo sto su se naslednici sapijens sapijensa, toliko grcevito borili da uspostave monoteisticke religije..

Ako idemo dalje u rasprave necemp stici nikud.

Postovanje

Filmofil

pre 5 godina

Djenka mnogo citas bajke. Oni su napredovali koliko su napredovali zahvaljujuci Englezima.
(Dusan, 17. jun 2018 18:30)

Ovo je tacno, sto ne znaci da podrzavam kolonijalizam, ali je tacno. Civilizacijski napredak, pa makar kroz kolonijalnu vlast su im doneli Englezi. Oni su im ukinuli pod pretnjom strasnom silom onaj suludi obicaj spaljivanja zena zajedno sa ostarelim muzevima. Tamo su bukvalno dede zenili devojcicama. I jos gomila drugih stvari. Nema Engleza vec sedamdeset godina dole, pa jos uvek imaju kastinski sistem, a o masovnim silovanjima da se ne govori. Nisu stvari nikad crno bele.

Nepripadanje oslobadja od pripadanja malom a pomaze pripadanju vecem

pre 5 godina

Gospodjo Furlan verujem da Vam je vec lakse sto ste tamo a ne ovde ako ste procitali komentare

Iva Jovanovic

pre 5 godina

@EU Citizen - kvazi intelektualac pročitaj ceo tekst, pokušaj da ga razumeš pa onda komentariši !! Potpuno si promašio suštinu (kao i obično)! Za razliku od tebe ova žena je pravi intelektualac.

srbijasine

pre 5 godina

@ To u Indiji postoji otkad postoji Indija.
(Dusan, 17. jun 2018 15:41)

Koliko ti nista ne znas nisi ni svestan. To postoji u Indiji od kada su kolonizovani i od kada je engleska kruna pobila sve sto im se usprotivilo. Cela sela i gradovi su nestajali, desetine miliona mrtvih koji nisu hteli da se klanjaju divljacima sa puskama. Doslo se dotle da Sanskrit govori samo 14 hiljada ljudi zahvaljujuci skolskim "reformama" koje su plemeniti seciglavi uveli. Obrazuj se malo, Indija je nekada bila prebogata kolevka civilizacije. Hiljadama godina. A Englezi su tek pre par stotina ispuzali iz blata.

Inace svaka cast gospodji Furlan, mudro i odmereno.
(Djenka, 17. jun 2018 16:16)

Obrazuj se malo ti, Indija je hiljadam godina beda i nekolicina bogatih. A sto se tice Engleza, pa tu Indiju su od pocetka 13tog veka pokorili Muslimani.

objektivno

pre 5 godina

Bila zbunjena u svojoj zemlji pa posle zbunjena u Americi i sad kaže da je zbunjena u svetskim razmerama. Nema tu ništa zbunjujuće svaka stvar se prvo planira 50 godina ranije pa se posle sprovede u delo tako da ko prati može da vidi šta će biti i da ne bude zbunjen.

Pera Govnarevic

pre 5 godina

Zemlja motača kablova za 200 evra.
(Makki, 17. jun 2018 19:13)

Ti i tebi slicni cete motati kablove i u bilo kojoj drugoj zemlji ili cete prodavati polovni donji ves na buvljaku...

balansero

pre 5 godina

A sta je to cudno...takav je ljudski rod. Dovoljno je procitati ove komentare..jedino resenje je da u buducnosti covek sam sebi promeni gene da bi postao bolji...mozda i bude, ali ko zna kad..na ovom nivou svesti je to još misaona imenica...

CATAPA

pre 5 godina

Ne može da bude da bude "globalno slobodan protok robe, kapitala, bla, bla..." a da ne bude bar jednako slobodan protok ljudi. Kompletan arsenal (korumpiranih) vlasti je usredsređen upravo na to da protok ljudi bude brutalno ograničen na granice država, pa čak i unutar tih granica. Jaz između tih prava je za malu kategoriju ljudi izvor najvećeg bogaćenja u istoriji čovečanstva. Jasno je da ni oni, a ni uzurpatori vlasti u korumpiranim državama neće lako odustati od takvog izvora bogatstva jer pritom i postaju oni na koje se oograničenje slobode kretanja ne odnosi.

Pojednostavljeno, to je kao da putnička vozila (individualni građani) voze (globalnim) kolovozom desnom stranom, a kamioni (roba i kapital) vozi levom. Država danas služi da uveri građane kako je globalni saobraćaj uređen i da svi voze po propisu. Te da drugačije nije ni moguće.

Stvarno, nije potrebno kao Mira ići u Indiju da bi se shvatio mehanizam globalne manipulacije. Jer i taj mehanizam je globalni mehanizam, sveprisutan i u najrazvijenijim, kolonijalnim i neokolonijalnim silama, a i u bivšim kolonijama koje su uglavnom isto što su i bile.

Djenka

pre 5 godina

Djenka mnogo citas bajke. Oni su napredovali koliko su napredovali zahvaljujuci Englezima.
(Dusan, 17. jun 2018 18:30)

Isto kao sto su Kinezi napredovali kada je kraljica, kao najveci narko diler istorije sveta, vodila tri rata za pravo da im valja opijum. 10 miliona nadgrogiranih Kineza je bas napredovalo daleko. Za ekstremni kineski komunizam je samo zapad kriv. Svo koji velicaju englesku krunu veze sa istorjiom nemaju. Na zalost, ni sa nasom, zna se dobro ko je izveo narod na ulice da protestvuje protiv pakta sa silama osovine. I ne to nije bio Sovjetski Savez nego presvetla i predemokratska engleska kruna. Kakva surova sala, Indijci nista nisu imali pre nego sto im englezi nisu svratili... 6 hiljada godina istorije, vede, izvor svih svetskih religija, nastanak budizma, meditacija... I neko se nadje hrabar da tvrdi da nista napravili nisu dok seciglavi iz blata nisu dosli da ih pobiju.

d

pre 5 godina

Za Indiju bi mnogo bolje bilo da su pustili Engleze da ostanu. Svi znamo onu pricu da visa inteligencija treba da vlada nizom. Kad to nije slucaj, nastaje haos, nered, anarhija. Od tih bolesti boluje mnogo drzava na svetu, ima ih i u Evropi... na Balkanu pogotovu. Drzave, nesposobne za samostalni zivot. Globalno gledano, Indija se nalazi u tom drustvancetu.
(Milojle, 17. jun 2018 16:54)

A da Tesla molicu nije potekao sa Balkana, koji je pa to Britanac znacajniji od njega?!! Balkan je mesto gde se susreću najmoćnije sile sveta, nekad Rusija i Austro-ugarska, danas Rusija i Amerika. Kao strateško mesto je znacajno za velike. Tesko mogu malobrojniji narodi nesto da promene. Srbi su covece ginuli u svakom bitnijem ratu. Koliko je samo Tesla, Milankovića, Andrica i drugih pobijeno. Englezi izolovani citavu vecnost do Rimljana. Nas napadale sve najvece imperije sveta. Vizantija, Turska, Austrija, Nemacka i na kraju Nato (Amerika). Takodje se ovde susrecu i katolicanstvo i pravoslavlje. Imamo tu nesreću sto smo svima na putu!

svasta

pre 5 godina

(Goran, 17. jun 2018 19:31)

Mira Furlan je govorila o ogromnim razlikama izmedju bogatih i siromasnih u Indiji, i o kulturoloskoj razlici izmedju Holandije i Indije. Bar ja tako shvatam njene reci. Nigde nije pomenula srecno i zadovoljno drustvo u Indiji, cak ni taj bogati sloj, dok za Holandiju jeste. Licnog iskustva sa Indijom nemam, dovoljne su mi vesti o silovanju dece i odlikama kastinskog sustema.

Nebojsa

pre 5 godina

Secam se kada nam je pre vise od 20 godina profesor u srednjoj skoli prepricavao boravak u Indiji. Na jednoj strani, video je to, kako ljude koji su umrli od gladi, kupi komunalna sluzba sa ulica Nju Delhija, a sa druge strane, u blizini neki maharadza zeni sina u luksuznom hotelu, gde se gadjaju sa dijamantima!

NIkica

pre 5 godina

Bože, koliko komentatora uopšte nije pročitalo članak. A onda od onih komentatora koji su ga i pročitali 90% nije uopšte shvatilo poentu priče. Zaista neverovatno, koliko heroja na tastaturi, koji pišu Pavlovljevim refleksom isprovocirani naslovom članka. Inače, retko koja osoba iz bivše Juge je ostala dosledna sebi i svojim visokim moralnim i ljudskim načelima kao što je to Mira Furlan. Pročitao sam njenu knjigu i nisam našao pasus u kojem se ne bih sa njom složio.

Tako je...

pre 5 godina

Za Indiju bi mnogo bolje bilo da su pustili Engleze da ostanu. Svi znamo onu pricu da visa inteligencija treba da vlada nizom. Kad to nije slucaj, nastaje haos, nered, anarhija. Od tih bolesti boluje mnogo drzava na svetu, ima ih i u Evropi... na Balkanu pogotovu. Drzave, nesposobne za samostalni zivot. Globalno gledano, Indija se nalazi u tom drustvancetu.
(Milojle, 17. jun 2018 16:54)

A pošto ti ne umeš da podesiš naša slova na računaru, predodređen si da tobom neko vlada, stoga si i ti u tom "društvancetu". O rasisitičkom stavu da ne govorimo.

Za 30 godina potpune dominacije su uradili šta?

pre 5 godina

@123
"Normalno je da bogatiji postaju sve bogatiji jer je trziste globalizovano." - netačno.
"Bogatasa je sve vise, ali i srednje klase." - netačno
"Srednja klasa se duplirala za 10 godina." - netačno
"U poslednjih 100 godina prava coveka su visestruko veca, standard mu je barem 20x veci." možda tačno, ali u svakom slučaju neegzaktno, no nije to tema o kojoj je žena pričala.
"Siromasnih je sve vise, ali procentualno manje." - netačno
"Od gladi umire nikad manji broj ljudi." - netačno, verovao ili ne, pogledaj statistike UN.
"Ratova prakticno nema, iako su tenzije rasirene." - delimično tačno. Sve ratove u poslednjih 25 godina je pokrenula samo jedna uska interesna grupa ljudi.
"Crnci su se vozili u Americi u "svojim" autobusima pre 40 godina, prosli predsednik je crnac. Pristup cistoj vodi ima sve veci procenat ljudi, kao i obrazovanju." - tačno, ali opet si promašio temu... Zašto ne reče da se svakim danom povećava smrtnost ljudi od bolesti koje su se mogle izlečiti, ali ni to nije tema, nemoj da menjaš teze. Da li svet postaje bolje ili lošije mesto je kompleksno pitanje i onaj koji tako olako daje odgovor na njega je veoma površna osoba.

Kole

pre 5 godina

Ne znam sta nam se sprema ali oružje i nasilje nikada i nije bilo način da se nešto reši nego samo da se zapošlja i uništi ludskost
Nema rešenja samo bogaćenje jedne strane na uštrb druge ....

simon

pre 5 godina

bio sam i ja pre par meseci u Indiji i tacno je ovo sto Mira kaze. Ali i u Americi sam. Da bi se doslo do istog zakljucka zaista nije potrebno ici u Indiju i Indijce uzeti kao prototip. Dovoljno je da se proseta upravo i Amerikom i da se dodje do istog zakljucka.

komentator Pera

pre 5 godina

Dajem komentar na komentare a ne na tekst. Postovani komentatori, ni malo niste razumeli njenu izjavu u vezi sa Indijom. Tom izjavom je nagovestila sve veci jaz izmedju bogatih i siromasnih.

Goran

pre 5 godina

Ja sam trenutno u Indiji i ovde vidim tešku bedu i sirotinju na svakom koraku! Prljavštine i raznog otpada na sve strane, oni tako žive! Ali da je to budućnost ne bih rekao!
(zile, 17. jun 2018 16:22)

Mozda to nije poenta price. Koliko svatam zena ukazuje na razlike kako ekonomske tako i kulturoloske u jednoj Indiji i Holandiji gde je otisla nakon Indije. I tome da ce svet sve vise da pociva na tim razlikama u buducnosti. Na zalost te razlike vec sada mozemo videti na jednom mestu i to kod nas u Srbiji. Sa jedne strane prebogati pojedinci koii svoje bogatstvo sticu sumnjivim poslovima na grbaci drzave a sa druge strane ljude koji nemaju obezbedjen ni minimum egzistencije. Te razlike ce biti sve vece i sve uocljivije. Tako ja svatih zenu a mozda gresim...

ulatec

pre 5 godina

Prica glupost Gospodja Furan, zivim u zemlji treceg sveta vec 25 godina sa vecinskim stanovnistvu koja zivi u siromastvu i jedini razlog zasto se perpetuira siromastvo u ovakvim zemljama je NATALITET.

Odizmi natalitet iz jednacine i bogatsva ovakvih zemalja (na kojim bukvalno plivaju) polako ali sigurno se raslojavaju i dolaze do izrazaja.

Ne mozes na osnovu jednog kratkog puta dolaziti do takvih (smesnih) zakljucaka i da ih odmah usporedjujes sa sredinom odakle dolazis

Mr M

pre 5 godina

@Rade
Malo proanalizir, pa ces shvatiti da su SVE korisno sto sad koristimo napravili ljudi koji nisu imali racunare kad su bili deca. Svet su upoznali svojim culima. Ono sto su donele nove generacije sluzi samo za hranjenje sopstvenog ega

blato

pre 5 godina

Jeste da postoji velika beda i siromaštvo, ali u Indiji je u zadnjih 15 godina oko 300 miliona ljudi prešlo iznad granice siromaštva.To je velika stvar za svet,a pogotovo za Indiju. Sadašnji rast BDP Indije je među najvišima na svetu, preko 7% godišnje,a to sigurno utiče i na porast standarda.

123

pre 5 godina

Normalno je da bogatiji postaju sve bogatiji jer je trziste globalizovano. Bogata sa je sve vise, ali i srednje klase. Srednja klasa se duplirala za 10 godina. U poslednjih 100 godina prava coveka su visestruko veca, standard mu je barem 20x veci. Siromasnih je sve vise, ali procentualno manje. Od gladi umire nikad manji broj ljudi. Ratova prakticno nema, iako su tenzije rasirene. Crnci su se vozili u Americi u "svojim" autobusima pre 40 godina, prosli predsednik je crnac. Pristup cistoj vodi ima sve veci procenat ljudi, kao i obrazovanju. Svet postaje bolje mesto, ali u svakom momentu moze da se preokrene situacija. Svaki dan se borba. Ovakve stavove daju mahom osobe sa skromnim razumevanje desavanje oko njih.

Ponos

pre 5 godina

(Majmunska posla, 17. jun 2018 15:31)
moraš da odeš, vidiš, uporediš pa ONDA TEK da kažeš i ovde je isto kao tamo. Ovako samo na pamet pričaš: meni je teško, najteže na svetu

Lola

pre 5 godina

Dodju tako vremena kad pametan zacuti, budala progovori a fukara se obogati. I Mira je resila da zacuti... Izgleda da ostaju nam samo budale i fukare.

sale

pre 5 godina

Liberal arts. Naravno Miro milione mexikanaca i 1/4 Balkana su u Americi da rade a ne da studiraju gluposti kao ti. Idi iz LA u Chicago ili Phoenix I posjeti nas narod pa onda pricaj nesto.

ha ha

pre 5 godina

"Moji studenti su ekonomski, socijalni, rasni presek društva. Imala sam samo jednog belog muškarca iz Teksasa među njima... Sve drugo su bile crne žene ili crni gej ljudi..."

To je isto toliko ekonomski, socijalni, rasni presek drustva kao i neki univerzitet u Juznoj Africi za vreme aparthejda.

EU Citizen

pre 5 godina

A nisi videla nekoliko stotina miliona ljudi kji su u toj istoj Indiji poslednjih dvadesetak godina zbog liberalizacije i ukidanja toksičnih tekovina pola veka pod socijalistima iz Kongresa pistali srednja klasa? Čudo je kako komunci imaju selektivno viđenje, isto kao i sećanje, vide i pamte samo ono što im odgovara.

samo posteno

pre 5 godina

sta kaze, navala desnice, postovana gospodjo trebalo bi znati da se nista ne dasava slucajno, upravo su ti tzv. levicari i slicni njima stvorili ovako opake socijalne razlike i to na veoma, veoma upitan nacin, ukljucujuci uz to i nemilu pljacku globalnih dobara?

Skateboarder

pre 5 godina

Ona malo putovala iz te svoje prćije, jel, I videla nešto za šta ni sama ne zna šta je, pa se malo zapitala I negativno priča..

Pa to u Indiji postoji od vajkada, o čemu ona...

Milojle

pre 5 godina

Za Indiju bi mnogo bolje bilo da su pustili Engleze da ostanu. Svi znamo onu pricu da visa inteligencija treba da vlada nizom. Kad to nije slucaj, nastaje haos, nered, anarhija. Od tih bolesti boluje mnogo drzava na svetu, ima ih i u Evropi... na Balkanu pogotovu. Drzave, nesposobne za samostalni zivot. Globalno gledano, Indija se nalazi u tom drustvancetu.

Rade

pre 5 godina

S druge strane znanje nikad nije bilo dostupnije i jeftinije, bukvalno na dlanu, u mobilnom. Da mi je ovo bilo dostupno kad sam išao u školu, danas bih bio doktor nauka.

Djenka

pre 5 godina

To u Indiji postoji otkad postoji Indija.
(Dusan, 17. jun 2018 15:41)

Koliko ti nista ne znas nisi ni svestan. To postoji u Indiji od kada su kolonizovani i od kada je engleska kruna pobila sve sto im se usprotivilo. Cela sela i gradovi su nestajali, desetine miliona mrtvih koji nisu hteli da se klanjaju divljacima sa puskama. Doslo se dotle da Sanskrit govori samo 14 hiljada ljudi zahvaljujuci skolskim "reformama" koje su plemeniti seciglavi uveli. Obrazuj se malo, Indija je nekada bila prebogata kolevka civilizacije. Hiljadama godina. A Englezi su tek pre par stotina ispuzali iz blata.

Inace svaka cast gospodji Furlan, mudro i odmereno.

zile

pre 5 godina

Ja sam trenutno u Indiji i ovde vidim tešku bedu i sirotinju na svakom koraku! Prljavštine i raznog otpada na sve strane, oni tako žive! Ali da je to budućnost ne bih rekao!

Zoran

pre 5 godina

Zašto je problem bar pročitati tekst pa dati komentar koji ima veze sa tekstom: "Nedavno sam bila u Indiji i videla budućnost sveta koja nam se sprema"

I potpuno je upravu.

rešenje se naravno traži u zatvaranju prozora

pre 5 godina

Čovek koji migrira je spreman da evoluira. Ali ovo nije migracija, ovo je progon i smrad poraza. Pripadanje zvuči i majčinski, lepo od nje.

Makki

pre 5 godina

Kada je sloba pao sa vlasti moja baba je rekla: E sada će da bude kao u doba kraljevine, bogati će da se bogate i uživaju a sirotinja će da crkava od boleština i gladi! A nije bila član komunista!

Djenka

pre 5 godina

To u Indiji postoji otkad postoji Indija.
(Dusan, 17. jun 2018 15:41)

Koliko ti nista ne znas nisi ni svestan. To postoji u Indiji od kada su kolonizovani i od kada je engleska kruna pobila sve sto im se usprotivilo. Cela sela i gradovi su nestajali, desetine miliona mrtvih koji nisu hteli da se klanjaju divljacima sa puskama. Doslo se dotle da Sanskrit govori samo 14 hiljada ljudi zahvaljujuci skolskim "reformama" koje su plemeniti seciglavi uveli. Obrazuj se malo, Indija je nekada bila prebogata kolevka civilizacije. Hiljadama godina. A Englezi su tek pre par stotina ispuzali iz blata.

Inace svaka cast gospodji Furlan, mudro i odmereno.

komentator Pera

pre 5 godina

Dajem komentar na komentare a ne na tekst. Postovani komentatori, ni malo niste razumeli njenu izjavu u vezi sa Indijom. Tom izjavom je nagovestila sve veci jaz izmedju bogatih i siromasnih.

Makki

pre 5 godina

Kada je sloba pao sa vlasti moja baba je rekla: E sada će da bude kao u doba kraljevine, bogati će da se bogate i uživaju a sirotinja će da crkava od boleština i gladi! A nije bila član komunista!

Goran

pre 5 godina

Ja sam trenutno u Indiji i ovde vidim tešku bedu i sirotinju na svakom koraku! Prljavštine i raznog otpada na sve strane, oni tako žive! Ali da je to budućnost ne bih rekao!
(zile, 17. jun 2018 16:22)

Mozda to nije poenta price. Koliko svatam zena ukazuje na razlike kako ekonomske tako i kulturoloske u jednoj Indiji i Holandiji gde je otisla nakon Indije. I tome da ce svet sve vise da pociva na tim razlikama u buducnosti. Na zalost te razlike vec sada mozemo videti na jednom mestu i to kod nas u Srbiji. Sa jedne strane prebogati pojedinci koii svoje bogatstvo sticu sumnjivim poslovima na grbaci drzave a sa druge strane ljude koji nemaju obezbedjen ni minimum egzistencije. Te razlike ce biti sve vece i sve uocljivije. Tako ja svatih zenu a mozda gresim...

zile

pre 5 godina

Ja sam trenutno u Indiji i ovde vidim tešku bedu i sirotinju na svakom koraku! Prljavštine i raznog otpada na sve strane, oni tako žive! Ali da je to budućnost ne bih rekao!

simon

pre 5 godina

bio sam i ja pre par meseci u Indiji i tacno je ovo sto Mira kaze. Ali i u Americi sam. Da bi se doslo do istog zakljucka zaista nije potrebno ici u Indiju i Indijce uzeti kao prototip. Dovoljno je da se proseta upravo i Amerikom i da se dodje do istog zakljucka.

ha ha

pre 5 godina

"Moji studenti su ekonomski, socijalni, rasni presek društva. Imala sam samo jednog belog muškarca iz Teksasa među njima... Sve drugo su bile crne žene ili crni gej ljudi..."

To je isto toliko ekonomski, socijalni, rasni presek drustva kao i neki univerzitet u Juznoj Africi za vreme aparthejda.

123

pre 5 godina

Normalno je da bogatiji postaju sve bogatiji jer je trziste globalizovano. Bogata sa je sve vise, ali i srednje klase. Srednja klasa se duplirala za 10 godina. U poslednjih 100 godina prava coveka su visestruko veca, standard mu je barem 20x veci. Siromasnih je sve vise, ali procentualno manje. Od gladi umire nikad manji broj ljudi. Ratova prakticno nema, iako su tenzije rasirene. Crnci su se vozili u Americi u "svojim" autobusima pre 40 godina, prosli predsednik je crnac. Pristup cistoj vodi ima sve veci procenat ljudi, kao i obrazovanju. Svet postaje bolje mesto, ali u svakom momentu moze da se preokrene situacija. Svaki dan se borba. Ovakve stavove daju mahom osobe sa skromnim razumevanje desavanje oko njih.

samo posteno

pre 5 godina

sta kaze, navala desnice, postovana gospodjo trebalo bi znati da se nista ne dasava slucajno, upravo su ti tzv. levicari i slicni njima stvorili ovako opake socijalne razlike i to na veoma, veoma upitan nacin, ukljucujuci uz to i nemilu pljacku globalnih dobara?

Mr M

pre 5 godina

@Rade
Malo proanalizir, pa ces shvatiti da su SVE korisno sto sad koristimo napravili ljudi koji nisu imali racunare kad su bili deca. Svet su upoznali svojim culima. Ono sto su donele nove generacije sluzi samo za hranjenje sopstvenog ega

blato

pre 5 godina

Jeste da postoji velika beda i siromaštvo, ali u Indiji je u zadnjih 15 godina oko 300 miliona ljudi prešlo iznad granice siromaštva.To je velika stvar za svet,a pogotovo za Indiju. Sadašnji rast BDP Indije je među najvišima na svetu, preko 7% godišnje,a to sigurno utiče i na porast standarda.

NIkica

pre 5 godina

Bože, koliko komentatora uopšte nije pročitalo članak. A onda od onih komentatora koji su ga i pročitali 90% nije uopšte shvatilo poentu priče. Zaista neverovatno, koliko heroja na tastaturi, koji pišu Pavlovljevim refleksom isprovocirani naslovom članka. Inače, retko koja osoba iz bivše Juge je ostala dosledna sebi i svojim visokim moralnim i ljudskim načelima kao što je to Mira Furlan. Pročitao sam njenu knjigu i nisam našao pasus u kojem se ne bih sa njom složio.

Lola

pre 5 godina

Dodju tako vremena kad pametan zacuti, budala progovori a fukara se obogati. I Mira je resila da zacuti... Izgleda da ostaju nam samo budale i fukare.

Nebojsa

pre 5 godina

Secam se kada nam je pre vise od 20 godina profesor u srednjoj skoli prepricavao boravak u Indiji. Na jednoj strani, video je to, kako ljude koji su umrli od gladi, kupi komunalna sluzba sa ulica Nju Delhija, a sa druge strane, u blizini neki maharadza zeni sina u luksuznom hotelu, gde se gadjaju sa dijamantima!

Rade

pre 5 godina

S druge strane znanje nikad nije bilo dostupnije i jeftinije, bukvalno na dlanu, u mobilnom. Da mi je ovo bilo dostupno kad sam išao u školu, danas bih bio doktor nauka.

Djenka

pre 5 godina

Djenka mnogo citas bajke. Oni su napredovali koliko su napredovali zahvaljujuci Englezima.
(Dusan, 17. jun 2018 18:30)

Isto kao sto su Kinezi napredovali kada je kraljica, kao najveci narko diler istorije sveta, vodila tri rata za pravo da im valja opijum. 10 miliona nadgrogiranih Kineza je bas napredovalo daleko. Za ekstremni kineski komunizam je samo zapad kriv. Svo koji velicaju englesku krunu veze sa istorjiom nemaju. Na zalost, ni sa nasom, zna se dobro ko je izveo narod na ulice da protestvuje protiv pakta sa silama osovine. I ne to nije bio Sovjetski Savez nego presvetla i predemokratska engleska kruna. Kakva surova sala, Indijci nista nisu imali pre nego sto im englezi nisu svratili... 6 hiljada godina istorije, vede, izvor svih svetskih religija, nastanak budizma, meditacija... I neko se nadje hrabar da tvrdi da nista napravili nisu dok seciglavi iz blata nisu dosli da ih pobiju.

Tako je...

pre 5 godina

Za Indiju bi mnogo bolje bilo da su pustili Engleze da ostanu. Svi znamo onu pricu da visa inteligencija treba da vlada nizom. Kad to nije slucaj, nastaje haos, nered, anarhija. Od tih bolesti boluje mnogo drzava na svetu, ima ih i u Evropi... na Balkanu pogotovu. Drzave, nesposobne za samostalni zivot. Globalno gledano, Indija se nalazi u tom drustvancetu.
(Milojle, 17. jun 2018 16:54)

A pošto ti ne umeš da podesiš naša slova na računaru, predodređen si da tobom neko vlada, stoga si i ti u tom "društvancetu". O rasisitičkom stavu da ne govorimo.

Milojle

pre 5 godina

Za Indiju bi mnogo bolje bilo da su pustili Engleze da ostanu. Svi znamo onu pricu da visa inteligencija treba da vlada nizom. Kad to nije slucaj, nastaje haos, nered, anarhija. Od tih bolesti boluje mnogo drzava na svetu, ima ih i u Evropi... na Balkanu pogotovu. Drzave, nesposobne za samostalni zivot. Globalno gledano, Indija se nalazi u tom drustvancetu.

EU Citizen

pre 5 godina

A nisi videla nekoliko stotina miliona ljudi kji su u toj istoj Indiji poslednjih dvadesetak godina zbog liberalizacije i ukidanja toksičnih tekovina pola veka pod socijalistima iz Kongresa pistali srednja klasa? Čudo je kako komunci imaju selektivno viđenje, isto kao i sećanje, vide i pamte samo ono što im odgovara.

svasta

pre 5 godina

(Goran, 17. jun 2018 19:31)

Mira Furlan je govorila o ogromnim razlikama izmedju bogatih i siromasnih u Indiji, i o kulturoloskoj razlici izmedju Holandije i Indije. Bar ja tako shvatam njene reci. Nigde nije pomenula srecno i zadovoljno drustvo u Indiji, cak ni taj bogati sloj, dok za Holandiju jeste. Licnog iskustva sa Indijom nemam, dovoljne su mi vesti o silovanju dece i odlikama kastinskog sustema.

Za 30 godina potpune dominacije su uradili šta?

pre 5 godina

@123
"Normalno je da bogatiji postaju sve bogatiji jer je trziste globalizovano." - netačno.
"Bogatasa je sve vise, ali i srednje klase." - netačno
"Srednja klasa se duplirala za 10 godina." - netačno
"U poslednjih 100 godina prava coveka su visestruko veca, standard mu je barem 20x veci." možda tačno, ali u svakom slučaju neegzaktno, no nije to tema o kojoj je žena pričala.
"Siromasnih je sve vise, ali procentualno manje." - netačno
"Od gladi umire nikad manji broj ljudi." - netačno, verovao ili ne, pogledaj statistike UN.
"Ratova prakticno nema, iako su tenzije rasirene." - delimično tačno. Sve ratove u poslednjih 25 godina je pokrenula samo jedna uska interesna grupa ljudi.
"Crnci su se vozili u Americi u "svojim" autobusima pre 40 godina, prosli predsednik je crnac. Pristup cistoj vodi ima sve veci procenat ljudi, kao i obrazovanju." - tačno, ali opet si promašio temu... Zašto ne reče da se svakim danom povećava smrtnost ljudi od bolesti koje su se mogle izlečiti, ali ni to nije tema, nemoj da menjaš teze. Da li svet postaje bolje ili lošije mesto je kompleksno pitanje i onaj koji tako olako daje odgovor na njega je veoma površna osoba.

Zoran

pre 5 godina

Zašto je problem bar pročitati tekst pa dati komentar koji ima veze sa tekstom: "Nedavno sam bila u Indiji i videla budućnost sveta koja nam se sprema"

I potpuno je upravu.

d

pre 5 godina

Za Indiju bi mnogo bolje bilo da su pustili Engleze da ostanu. Svi znamo onu pricu da visa inteligencija treba da vlada nizom. Kad to nije slucaj, nastaje haos, nered, anarhija. Od tih bolesti boluje mnogo drzava na svetu, ima ih i u Evropi... na Balkanu pogotovu. Drzave, nesposobne za samostalni zivot. Globalno gledano, Indija se nalazi u tom drustvancetu.
(Milojle, 17. jun 2018 16:54)

A da Tesla molicu nije potekao sa Balkana, koji je pa to Britanac znacajniji od njega?!! Balkan je mesto gde se susreću najmoćnije sile sveta, nekad Rusija i Austro-ugarska, danas Rusija i Amerika. Kao strateško mesto je znacajno za velike. Tesko mogu malobrojniji narodi nesto da promene. Srbi su covece ginuli u svakom bitnijem ratu. Koliko je samo Tesla, Milankovića, Andrica i drugih pobijeno. Englezi izolovani citavu vecnost do Rimljana. Nas napadale sve najvece imperije sveta. Vizantija, Turska, Austrija, Nemacka i na kraju Nato (Amerika). Takodje se ovde susrecu i katolicanstvo i pravoslavlje. Imamo tu nesreću sto smo svima na putu!

CATAPA

pre 5 godina

Ne može da bude da bude "globalno slobodan protok robe, kapitala, bla, bla..." a da ne bude bar jednako slobodan protok ljudi. Kompletan arsenal (korumpiranih) vlasti je usredsređen upravo na to da protok ljudi bude brutalno ograničen na granice država, pa čak i unutar tih granica. Jaz između tih prava je za malu kategoriju ljudi izvor najvećeg bogaćenja u istoriji čovečanstva. Jasno je da ni oni, a ni uzurpatori vlasti u korumpiranim državama neće lako odustati od takvog izvora bogatstva jer pritom i postaju oni na koje se oograničenje slobode kretanja ne odnosi.

Pojednostavljeno, to je kao da putnička vozila (individualni građani) voze (globalnim) kolovozom desnom stranom, a kamioni (roba i kapital) vozi levom. Država danas služi da uveri građane kako je globalni saobraćaj uređen i da svi voze po propisu. Te da drugačije nije ni moguće.

Stvarno, nije potrebno kao Mira ići u Indiju da bi se shvatio mehanizam globalne manipulacije. Jer i taj mehanizam je globalni mehanizam, sveprisutan i u najrazvijenijim, kolonijalnim i neokolonijalnim silama, a i u bivšim kolonijama koje su uglavnom isto što su i bile.

sale

pre 5 godina

Liberal arts. Naravno Miro milione mexikanaca i 1/4 Balkana su u Americi da rade a ne da studiraju gluposti kao ti. Idi iz LA u Chicago ili Phoenix I posjeti nas narod pa onda pricaj nesto.

rešenje se naravno traži u zatvaranju prozora

pre 5 godina

Čovek koji migrira je spreman da evoluira. Ali ovo nije migracija, ovo je progon i smrad poraza. Pripadanje zvuči i majčinski, lepo od nje.

ulatec

pre 5 godina

Prica glupost Gospodja Furan, zivim u zemlji treceg sveta vec 25 godina sa vecinskim stanovnistvu koja zivi u siromastvu i jedini razlog zasto se perpetuira siromastvo u ovakvim zemljama je NATALITET.

Odizmi natalitet iz jednacine i bogatsva ovakvih zemalja (na kojim bukvalno plivaju) polako ali sigurno se raslojavaju i dolaze do izrazaja.

Ne mozes na osnovu jednog kratkog puta dolaziti do takvih (smesnih) zakljucaka i da ih odmah usporedjujes sa sredinom odakle dolazis

Skateboarder

pre 5 godina

Ona malo putovala iz te svoje prćije, jel, I videla nešto za šta ni sama ne zna šta je, pa se malo zapitala I negativno priča..

Pa to u Indiji postoji od vajkada, o čemu ona...

Ponos

pre 5 godina

(Majmunska posla, 17. jun 2018 15:31)
moraš da odeš, vidiš, uporediš pa ONDA TEK da kažeš i ovde je isto kao tamo. Ovako samo na pamet pričaš: meni je teško, najteže na svetu

Kole

pre 5 godina

Ne znam sta nam se sprema ali oružje i nasilje nikada i nije bilo način da se nešto reši nego samo da se zapošlja i uništi ludskost
Nema rešenja samo bogaćenje jedne strane na uštrb druge ....

Brka

pre 5 godina

Nadam se da Mira ne čita ove komentare - pašće u još veću depresiju, a možda joj pukne pred očima da je velik deo čovečanstva nenadoknadivo zaostao u razvoju. Zapravo, nije mi više čudo što se Indija davi u bedi, sve je veće čudo da postoji recimo Finska i slične zemlje. Kakvi su to tamo ljudi? Mislim, verovatno nema jadnika-bednika koji ne bi u Evropu, ali ne znam za Evropljanina koji bi u Indiju (osim kao turista i to nakratko)...

Filmofil

pre 5 godina

Djenka mnogo citas bajke. Oni su napredovali koliko su napredovali zahvaljujuci Englezima.
(Dusan, 17. jun 2018 18:30)

Ovo je tacno, sto ne znaci da podrzavam kolonijalizam, ali je tacno. Civilizacijski napredak, pa makar kroz kolonijalnu vlast su im doneli Englezi. Oni su im ukinuli pod pretnjom strasnom silom onaj suludi obicaj spaljivanja zena zajedno sa ostarelim muzevima. Tamo su bukvalno dede zenili devojcicama. I jos gomila drugih stvari. Nema Engleza vec sedamdeset godina dole, pa jos uvek imaju kastinski sistem, a o masovnim silovanjima da se ne govori. Nisu stvari nikad crno bele.

Adriano_Galiliani

pre 5 godina

Obrazuj se malo, Indija je nekada bila prebogata kolevka civilizacije. Hiljadama godina. A Englezi su tek pre par stotina ispuzali iz blata.

Inace svaka cast gospodji Furlan, mudro i odmereno.
(Djenka, 17. jun 2018 16:16)

Kastinska podela je starija i od Britanije. Najveca se zovu i "nedodirljivi" i oni cine najsiromasniji i najbrojniji deo. Zasto "nedodirljivi"? Zato sto je ostalim kastama bukvalno zabranjeno i da ih dotaknu

bogdan trojkaš

pre 5 godina

Pitam se dali je Bog nagradio ili kaznio stvorenja poput Mire Furlan; lepa, pametna, humana ...
Znači-mora da pati. Miru je Bog stvorio da ulepša život na zemlji!

Don Giovanni

pre 5 godina

(Djenka, 17. jun 2018 23:13)

Čovek ti lepo reče da čitaš bajke.

Da, imaju 6000 godina meditacija, duhovnosti, veda i trala-lala, ali kako se sve to završilo? Kad su došli Englezi, šta su zatekili? Haos od milion radžastana, gde je lokalni radža živeo u zlatnoj palati i bio bog koji je imao pravo života i smrti nad podanicima u nezamislivoj bedi!

Posle 6000 godišnje duhovnosti i veda, spali su na debilnu verski fanatizam i spaljivanje udovica zajedno s pokojnicima!

Ti radžastani su bili u neprekidnom ratu svi protiv svih, toliko dugo da se više niko nije ni sećao razloga za rat. Zato je jedan puk engleskih vojnika bio više nego dovoljan da osvoji celu Indiju. Ljudima je bilo toliko dosta ratovanja i nesigurnosti da su ih dočekali kao oslobodioce, čak su i rado stupali u englesku vojsku! A i Englezi su solidno plaćali, za razliku od radža...

Englezi su prekinuli stanje rata jer im haos nije odgovarao za trgovanje. Radže su im prepustle svu vlast, pod uslovom da zadrže svoje palate i privilegije. Tako su Englezi bez mnogo truda brzo preuzeli i, što je najvažnije, ujedinili celu Indiju.

Ništa od navedenog nisam ja izmislio nego to kažu indijski istoričari.

Kakvo društvo je današnja Indija? Zdravo i stabilno? Ne bih rekao, naprotiv! Verska zatucanost i sumanuto nasilje i dalje su standard. Materijalno svakako jesu napredovali. Međutim duhovno gledano, današnje indijsko društvo je sve samo ne za uzor, ali to žalosno stanje nema nikakve veze sa Englezima!

srbijasine

pre 5 godina

@ To u Indiji postoji otkad postoji Indija.
(Dusan, 17. jun 2018 15:41)

Koliko ti nista ne znas nisi ni svestan. To postoji u Indiji od kada su kolonizovani i od kada je engleska kruna pobila sve sto im se usprotivilo. Cela sela i gradovi su nestajali, desetine miliona mrtvih koji nisu hteli da se klanjaju divljacima sa puskama. Doslo se dotle da Sanskrit govori samo 14 hiljada ljudi zahvaljujuci skolskim "reformama" koje su plemeniti seciglavi uveli. Obrazuj se malo, Indija je nekada bila prebogata kolevka civilizacije. Hiljadama godina. A Englezi su tek pre par stotina ispuzali iz blata.

Inace svaka cast gospodji Furlan, mudro i odmereno.
(Djenka, 17. jun 2018 16:16)

Obrazuj se malo ti, Indija je hiljadam godina beda i nekolicina bogatih. A sto se tice Engleza, pa tu Indiju su od pocetka 13tog veka pokorili Muslimani.

balansero

pre 5 godina

A sta je to cudno...takav je ljudski rod. Dovoljno je procitati ove komentare..jedino resenje je da u buducnosti covek sam sebi promeni gene da bi postao bolji...mozda i bude, ali ko zna kad..na ovom nivou svesti je to još misaona imenica...

Nepripadanje oslobadja od pripadanja malom a pomaze pripadanju vecem

pre 5 godina

Gospodjo Furlan verujem da Vam je vec lakse sto ste tamo a ne ovde ako ste procitali komentare

Milojle

pre 5 godina

Za Indiju bi mnogo bolje bilo da su pustili Engleze da ostanu. Svi znamo onu pricu da visa inteligencija treba da vlada nizom. Kad to nije slucaj, nastaje haos, nered, anarhija. Od tih bolesti boluje mnogo drzava na svetu, ima ih i u Evropi... na Balkanu pogotovu. Drzave, nesposobne za samostalni zivot. Globalno gledano, Indija se nalazi u tom drustvancetu.
(Milojle, 17. jun 2018 16:54)

A pošto ti ne umeš da podesiš naša slova na računaru, predodređen si da tobom neko vlada, stoga si i ti u tom "društvancetu". O rasisitičkom stavu da ne govorimo.
(Tako je..., 17. jun 2018 22:30)

Ma sta mi naprica bre? Ne znam da podesim tastaturu na nasa slova? Nisi mozda pomislio da zivim u Nemackoj, da imam nemacku tastaturu, sa nemackom ABC-dom, sa slovima kao sto su Ä, Ö, Ü, ß... nemam one kvacice iznad slova C, S da bih mogao da ih postavim.

posteni janjicar

pre 5 godina

To u Indiji postoji otkad postoji Indija.
(Dusan)

Koliko ti nista ne znas nisi ni svestan. To postoji u Indiji od kada su kolonizovani i od kada je engleska kruna pobila sve sto im se usprotivilo. Cela sela i gradovi su nestajali, desetine miliona mrtvih koji nisu hteli da se klanjaju divljacima sa puskama. Doslo se dotle da Sanskrit govori samo 14 hiljada ljudi zahvaljujuci skolskim "reformama" koje su plemeniti seciglavi uveli. Obrazuj se malo, Indija je nekada bila prebogata kolevka civilizacije. Hiljadama godina. A Englezi su tek pre par stotina ispuzali iz blata.

Inace svaka cast gospodji Furlan, mudro i odmereno.
(Djenka, 17. jun 2018 16:16)

Koliko ti malo znas, nisi ni svestan. I kako stereotipne, pretezno lazne, predstave imas o toj "kolonizaciji". Istina, kad su se Britanci pojavili na Indijskom Potkontnentu, to je bio i bogatiji i tehnoloski napredniji deo Sveta. I tamosnja carstva bila su vonicki daleko jaca od Engleske. Britanci su tamo isli, nesto malo kao trgovci torbari, a nesto malo kao sluge tamosnjim gospodarima, u gastarbeit. Ali, ovde se govorilo o *distribuciji* svog tog silnog bogatstva! Npr, jesi l' cuo za kaste? Sta mislis, kako su Englezi od slugu postali gospodari? Nisu oni tek tako dosli, pa silnom vojskom pokorili Indiju. Jeste, bilo je trenutaka kad su sprovodili krvavu represiju, teske masakre, gusili ustanke... Ali to je bilo tek kasnije, kad su vec bili (uglavnom) gospodari. Sta mislis, kako je i zasto sve ono bilo propalo?

EU Citizen

pre 5 godina

@Za trideset godina potpune dominacije...

Naprotiv, skoro sve što je komentator 123 napisao je apsolutno tačno, čak su objektivni pokazatrlji daleko bolji od toga, šta mislite, da ako napišete "netačno" bez ikakvih dokaza, da će neko da vam poveruje na lažljivu reč? :) Da ne davim sa milion linkova, koga zanima, može da ode na HumanProgress.org i da nađe sve relevantne podake o tome koliki je realni napredak poslednjij decenija, a neverovatan je. Preporučio bih i vama i Furlanovoj da operišete više s čimjenicama a manje sa proizvoljnim (ideološkim) kvalifikacijama.

Iva Jovanovic

pre 5 godina

@EU Citizen - kvazi intelektualac pročitaj ceo tekst, pokušaj da ga razumeš pa onda komentariši !! Potpuno si promašio suštinu (kao i obično)! Za razliku od tebe ova žena je pravi intelektualac.

Pera Govnarevic

pre 5 godina

Zemlja motača kablova za 200 evra.
(Makki, 17. jun 2018 19:13)

Ti i tebi slicni cete motati kablove i u bilo kojoj drugoj zemlji ili cete prodavati polovni donji ves na buvljaku...

trojanski konjusar

pre 5 godina

Za Indiju bi mnogo bolje bilo da su pustili Engleze da ostanu. Svi znamo onu pricu da visa inteligencija treba da vlada nizom. Kad to nije slucaj, nastaje haos, nered, anarhija. Od tih bolesti boluje mnogo drzava na svetu, ima ih i u Evropi... na Balkanu pogotovu. Drzave, nesposobne za samostalni zivot. Globalno gledano, Indija se nalazi u tom drustvancetu.
(Milojle)

Nema to veze s inteligencijom, pogotovu ne s "visom" ili "nizom". Ali, ima s redom i sistemom. I nisam siguran koliko je tu Indija dobar primer. Jer, upravo Indija, ako nista drugo, jeste nasledila britanski red i sistem, makar politicki (mada ne samo politicki). I to je koliko-toliko funkcionisalo. Stavise, dosta dobro, imajuci u vidu kolika je Indija i koliko je slozena. Samo, nije glavni problem u politickom sistemu, nego u drustvu! Ima Indija slavnu proslost, pre Engleza. Alu su ta drustva vec bila propala, vlastitom dinamikom! To i jeste razloga zasto su Englezi zavladali. Dakle, s Indijom je jos i dobro, kako je moglo biti... Ali, drugi elovi bivsih kolonijalnih carstava... DAnas se vec moze reci da je dekolinizacija bila katastrofa! Ne zato sto se dogodila, nego zato sto se dogodila prerano, nepripremljena. To je bilo neodgovorno bekstvo bivsih metropola, pranje ruku. Uglavnom su bile unistile stara uredjenja i stare elite (koje, u vecini slucajeva, i onako tesko da bi mogle opstati, mada ima izuzetaka), a nisu ostavile nista novo, osim korumpiranih karikatura vlastitog najgoreg olosa.

objektivno

pre 5 godina

Bila zbunjena u svojoj zemlji pa posle zbunjena u Americi i sad kaže da je zbunjena u svetskim razmerama. Nema tu ništa zbunjujuće svaka stvar se prvo planira 50 godina ranije pa se posle sprovede u delo tako da ko prati može da vidi šta će biti i da ne bude zbunjen.

Furlano

pre 5 godina

Glumica za respekt na bivšem YU nebu , ali poznavanje američke političke scene ipak kod dotične je na nuli, Tramp je volja građana amerike naspram lezilebovića lenčuga i lihvara koji su besramno i sebično trošili novac građana koji su vredno plaćali porez, to se više nikad neće desiti u SAD ,od Trampa pa na dalje i likovi boljševičkih manira i prohteva od Klintona pa do daleke budućnosti nikad više neće imati prilike ni da omirišu vlast u SAD . Tkz levičarske baba rupe su zaborav u demokratiji američkog glasača.
Uživajte luzeri ali samo u svom radu, i u onome što sami stvorite svojim radom.

Covek obican

pre 5 godina

Uvazena i lepa umetnice

Sada samo obrnite redosled stvari
Pa da se pitamo sto su se naslednici sapijens sapijensa, toliko grcevito borili da uspostave monoteisticke religije..

Ako idemo dalje u rasprave necemp stici nikud.

Postovanje

Milojle

pre 5 godina

Za Indiju bi mnogo bolje bilo da su pustili Engleze da ostanu. Svi znamo onu pricu da visa inteligencija treba da vlada nizom. Kad to nije slucaj, nastaje haos, nered, anarhija. Od tih bolesti boluje mnogo drzava na svetu, ima ih i u Evropi... na Balkanu pogotovu. Drzave, nesposobne za samostalni zivot. Globalno gledano, Indija se nalazi u tom drustvancetu.

123

pre 5 godina

Normalno je da bogatiji postaju sve bogatiji jer je trziste globalizovano. Bogata sa je sve vise, ali i srednje klase. Srednja klasa se duplirala za 10 godina. U poslednjih 100 godina prava coveka su visestruko veca, standard mu je barem 20x veci. Siromasnih je sve vise, ali procentualno manje. Od gladi umire nikad manji broj ljudi. Ratova prakticno nema, iako su tenzije rasirene. Crnci su se vozili u Americi u "svojim" autobusima pre 40 godina, prosli predsednik je crnac. Pristup cistoj vodi ima sve veci procenat ljudi, kao i obrazovanju. Svet postaje bolje mesto, ali u svakom momentu moze da se preokrene situacija. Svaki dan se borba. Ovakve stavove daju mahom osobe sa skromnim razumevanje desavanje oko njih.

EU Citizen

pre 5 godina

A nisi videla nekoliko stotina miliona ljudi kji su u toj istoj Indiji poslednjih dvadesetak godina zbog liberalizacije i ukidanja toksičnih tekovina pola veka pod socijalistima iz Kongresa pistali srednja klasa? Čudo je kako komunci imaju selektivno viđenje, isto kao i sećanje, vide i pamte samo ono što im odgovara.

Djenka

pre 5 godina

To u Indiji postoji otkad postoji Indija.
(Dusan, 17. jun 2018 15:41)

Koliko ti nista ne znas nisi ni svestan. To postoji u Indiji od kada su kolonizovani i od kada je engleska kruna pobila sve sto im se usprotivilo. Cela sela i gradovi su nestajali, desetine miliona mrtvih koji nisu hteli da se klanjaju divljacima sa puskama. Doslo se dotle da Sanskrit govori samo 14 hiljada ljudi zahvaljujuci skolskim "reformama" koje su plemeniti seciglavi uveli. Obrazuj se malo, Indija je nekada bila prebogata kolevka civilizacije. Hiljadama godina. A Englezi su tek pre par stotina ispuzali iz blata.

Inace svaka cast gospodji Furlan, mudro i odmereno.

ulatec

pre 5 godina

Prica glupost Gospodja Furan, zivim u zemlji treceg sveta vec 25 godina sa vecinskim stanovnistvu koja zivi u siromastvu i jedini razlog zasto se perpetuira siromastvo u ovakvim zemljama je NATALITET.

Odizmi natalitet iz jednacine i bogatsva ovakvih zemalja (na kojim bukvalno plivaju) polako ali sigurno se raslojavaju i dolaze do izrazaja.

Ne mozes na osnovu jednog kratkog puta dolaziti do takvih (smesnih) zakljucaka i da ih odmah usporedjujes sa sredinom odakle dolazis

sale

pre 5 godina

Liberal arts. Naravno Miro milione mexikanaca i 1/4 Balkana su u Americi da rade a ne da studiraju gluposti kao ti. Idi iz LA u Chicago ili Phoenix I posjeti nas narod pa onda pricaj nesto.

Skateboarder

pre 5 godina

Ona malo putovala iz te svoje prćije, jel, I videla nešto za šta ni sama ne zna šta je, pa se malo zapitala I negativno priča..

Pa to u Indiji postoji od vajkada, o čemu ona...

Makki

pre 5 godina

Kada je sloba pao sa vlasti moja baba je rekla: E sada će da bude kao u doba kraljevine, bogati će da se bogate i uživaju a sirotinja će da crkava od boleština i gladi! A nije bila član komunista!

zile

pre 5 godina

Ja sam trenutno u Indiji i ovde vidim tešku bedu i sirotinju na svakom koraku! Prljavštine i raznog otpada na sve strane, oni tako žive! Ali da je to budućnost ne bih rekao!

samo posteno

pre 5 godina

sta kaze, navala desnice, postovana gospodjo trebalo bi znati da se nista ne dasava slucajno, upravo su ti tzv. levicari i slicni njima stvorili ovako opake socijalne razlike i to na veoma, veoma upitan nacin, ukljucujuci uz to i nemilu pljacku globalnih dobara?

Lola

pre 5 godina

Dodju tako vremena kad pametan zacuti, budala progovori a fukara se obogati. I Mira je resila da zacuti... Izgleda da ostaju nam samo budale i fukare.

Tako je...

pre 5 godina

Za Indiju bi mnogo bolje bilo da su pustili Engleze da ostanu. Svi znamo onu pricu da visa inteligencija treba da vlada nizom. Kad to nije slucaj, nastaje haos, nered, anarhija. Od tih bolesti boluje mnogo drzava na svetu, ima ih i u Evropi... na Balkanu pogotovu. Drzave, nesposobne za samostalni zivot. Globalno gledano, Indija se nalazi u tom drustvancetu.
(Milojle, 17. jun 2018 16:54)

A pošto ti ne umeš da podesiš naša slova na računaru, predodređen si da tobom neko vlada, stoga si i ti u tom "društvancetu". O rasisitičkom stavu da ne govorimo.

d

pre 5 godina

Za Indiju bi mnogo bolje bilo da su pustili Engleze da ostanu. Svi znamo onu pricu da visa inteligencija treba da vlada nizom. Kad to nije slucaj, nastaje haos, nered, anarhija. Od tih bolesti boluje mnogo drzava na svetu, ima ih i u Evropi... na Balkanu pogotovu. Drzave, nesposobne za samostalni zivot. Globalno gledano, Indija se nalazi u tom drustvancetu.
(Milojle, 17. jun 2018 16:54)

A da Tesla molicu nije potekao sa Balkana, koji je pa to Britanac znacajniji od njega?!! Balkan je mesto gde se susreću najmoćnije sile sveta, nekad Rusija i Austro-ugarska, danas Rusija i Amerika. Kao strateško mesto je znacajno za velike. Tesko mogu malobrojniji narodi nesto da promene. Srbi su covece ginuli u svakom bitnijem ratu. Koliko je samo Tesla, Milankovića, Andrica i drugih pobijeno. Englezi izolovani citavu vecnost do Rimljana. Nas napadale sve najvece imperije sveta. Vizantija, Turska, Austrija, Nemacka i na kraju Nato (Amerika). Takodje se ovde susrecu i katolicanstvo i pravoslavlje. Imamo tu nesreću sto smo svima na putu!

Rade

pre 5 godina

S druge strane znanje nikad nije bilo dostupnije i jeftinije, bukvalno na dlanu, u mobilnom. Da mi je ovo bilo dostupno kad sam išao u školu, danas bih bio doktor nauka.

blato

pre 5 godina

Jeste da postoji velika beda i siromaštvo, ali u Indiji je u zadnjih 15 godina oko 300 miliona ljudi prešlo iznad granice siromaštva.To je velika stvar za svet,a pogotovo za Indiju. Sadašnji rast BDP Indije je među najvišima na svetu, preko 7% godišnje,a to sigurno utiče i na porast standarda.

Za 30 godina potpune dominacije su uradili šta?

pre 5 godina

@123
"Normalno je da bogatiji postaju sve bogatiji jer je trziste globalizovano." - netačno.
"Bogatasa je sve vise, ali i srednje klase." - netačno
"Srednja klasa se duplirala za 10 godina." - netačno
"U poslednjih 100 godina prava coveka su visestruko veca, standard mu je barem 20x veci." možda tačno, ali u svakom slučaju neegzaktno, no nije to tema o kojoj je žena pričala.
"Siromasnih je sve vise, ali procentualno manje." - netačno
"Od gladi umire nikad manji broj ljudi." - netačno, verovao ili ne, pogledaj statistike UN.
"Ratova prakticno nema, iako su tenzije rasirene." - delimično tačno. Sve ratove u poslednjih 25 godina je pokrenula samo jedna uska interesna grupa ljudi.
"Crnci su se vozili u Americi u "svojim" autobusima pre 40 godina, prosli predsednik je crnac. Pristup cistoj vodi ima sve veci procenat ljudi, kao i obrazovanju." - tačno, ali opet si promašio temu... Zašto ne reče da se svakim danom povećava smrtnost ljudi od bolesti koje su se mogle izlečiti, ali ni to nije tema, nemoj da menjaš teze. Da li svet postaje bolje ili lošije mesto je kompleksno pitanje i onaj koji tako olako daje odgovor na njega je veoma površna osoba.

ha ha

pre 5 godina

"Moji studenti su ekonomski, socijalni, rasni presek društva. Imala sam samo jednog belog muškarca iz Teksasa među njima... Sve drugo su bile crne žene ili crni gej ljudi..."

To je isto toliko ekonomski, socijalni, rasni presek drustva kao i neki univerzitet u Juznoj Africi za vreme aparthejda.

Zoran

pre 5 godina

Zašto je problem bar pročitati tekst pa dati komentar koji ima veze sa tekstom: "Nedavno sam bila u Indiji i videla budućnost sveta koja nam se sprema"

I potpuno je upravu.

Djenka

pre 5 godina

Djenka mnogo citas bajke. Oni su napredovali koliko su napredovali zahvaljujuci Englezima.
(Dusan, 17. jun 2018 18:30)

Isto kao sto su Kinezi napredovali kada je kraljica, kao najveci narko diler istorije sveta, vodila tri rata za pravo da im valja opijum. 10 miliona nadgrogiranih Kineza je bas napredovalo daleko. Za ekstremni kineski komunizam je samo zapad kriv. Svo koji velicaju englesku krunu veze sa istorjiom nemaju. Na zalost, ni sa nasom, zna se dobro ko je izveo narod na ulice da protestvuje protiv pakta sa silama osovine. I ne to nije bio Sovjetski Savez nego presvetla i predemokratska engleska kruna. Kakva surova sala, Indijci nista nisu imali pre nego sto im englezi nisu svratili... 6 hiljada godina istorije, vede, izvor svih svetskih religija, nastanak budizma, meditacija... I neko se nadje hrabar da tvrdi da nista napravili nisu dok seciglavi iz blata nisu dosli da ih pobiju.

komentator Pera

pre 5 godina

Dajem komentar na komentare a ne na tekst. Postovani komentatori, ni malo niste razumeli njenu izjavu u vezi sa Indijom. Tom izjavom je nagovestila sve veci jaz izmedju bogatih i siromasnih.

Mr M

pre 5 godina

@Rade
Malo proanalizir, pa ces shvatiti da su SVE korisno sto sad koristimo napravili ljudi koji nisu imali racunare kad su bili deca. Svet su upoznali svojim culima. Ono sto su donele nove generacije sluzi samo za hranjenje sopstvenog ega

simon

pre 5 godina

bio sam i ja pre par meseci u Indiji i tacno je ovo sto Mira kaze. Ali i u Americi sam. Da bi se doslo do istog zakljucka zaista nije potrebno ici u Indiju i Indijce uzeti kao prototip. Dovoljno je da se proseta upravo i Amerikom i da se dodje do istog zakljucka.

NIkica

pre 5 godina

Bože, koliko komentatora uopšte nije pročitalo članak. A onda od onih komentatora koji su ga i pročitali 90% nije uopšte shvatilo poentu priče. Zaista neverovatno, koliko heroja na tastaturi, koji pišu Pavlovljevim refleksom isprovocirani naslovom članka. Inače, retko koja osoba iz bivše Juge je ostala dosledna sebi i svojim visokim moralnim i ljudskim načelima kao što je to Mira Furlan. Pročitao sam njenu knjigu i nisam našao pasus u kojem se ne bih sa njom složio.

CATAPA

pre 5 godina

Ne može da bude da bude "globalno slobodan protok robe, kapitala, bla, bla..." a da ne bude bar jednako slobodan protok ljudi. Kompletan arsenal (korumpiranih) vlasti je usredsređen upravo na to da protok ljudi bude brutalno ograničen na granice država, pa čak i unutar tih granica. Jaz između tih prava je za malu kategoriju ljudi izvor najvećeg bogaćenja u istoriji čovečanstva. Jasno je da ni oni, a ni uzurpatori vlasti u korumpiranim državama neće lako odustati od takvog izvora bogatstva jer pritom i postaju oni na koje se oograničenje slobode kretanja ne odnosi.

Pojednostavljeno, to je kao da putnička vozila (individualni građani) voze (globalnim) kolovozom desnom stranom, a kamioni (roba i kapital) vozi levom. Država danas služi da uveri građane kako je globalni saobraćaj uređen i da svi voze po propisu. Te da drugačije nije ni moguće.

Stvarno, nije potrebno kao Mira ići u Indiju da bi se shvatio mehanizam globalne manipulacije. Jer i taj mehanizam je globalni mehanizam, sveprisutan i u najrazvijenijim, kolonijalnim i neokolonijalnim silama, a i u bivšim kolonijama koje su uglavnom isto što su i bile.

Goran

pre 5 godina

Ja sam trenutno u Indiji i ovde vidim tešku bedu i sirotinju na svakom koraku! Prljavštine i raznog otpada na sve strane, oni tako žive! Ali da je to budućnost ne bih rekao!
(zile, 17. jun 2018 16:22)

Mozda to nije poenta price. Koliko svatam zena ukazuje na razlike kako ekonomske tako i kulturoloske u jednoj Indiji i Holandiji gde je otisla nakon Indije. I tome da ce svet sve vise da pociva na tim razlikama u buducnosti. Na zalost te razlike vec sada mozemo videti na jednom mestu i to kod nas u Srbiji. Sa jedne strane prebogati pojedinci koii svoje bogatstvo sticu sumnjivim poslovima na grbaci drzave a sa druge strane ljude koji nemaju obezbedjen ni minimum egzistencije. Te razlike ce biti sve vece i sve uocljivije. Tako ja svatih zenu a mozda gresim...

svasta

pre 5 godina

(Goran, 17. jun 2018 19:31)

Mira Furlan je govorila o ogromnim razlikama izmedju bogatih i siromasnih u Indiji, i o kulturoloskoj razlici izmedju Holandije i Indije. Bar ja tako shvatam njene reci. Nigde nije pomenula srecno i zadovoljno drustvo u Indiji, cak ni taj bogati sloj, dok za Holandiju jeste. Licnog iskustva sa Indijom nemam, dovoljne su mi vesti o silovanju dece i odlikama kastinskog sustema.

rešenje se naravno traži u zatvaranju prozora

pre 5 godina

Čovek koji migrira je spreman da evoluira. Ali ovo nije migracija, ovo je progon i smrad poraza. Pripadanje zvuči i majčinski, lepo od nje.

Kole

pre 5 godina

Ne znam sta nam se sprema ali oružje i nasilje nikada i nije bilo način da se nešto reši nego samo da se zapošlja i uništi ludskost
Nema rešenja samo bogaćenje jedne strane na uštrb druge ....

Ponos

pre 5 godina

(Majmunska posla, 17. jun 2018 15:31)
moraš da odeš, vidiš, uporediš pa ONDA TEK da kažeš i ovde je isto kao tamo. Ovako samo na pamet pričaš: meni je teško, najteže na svetu

Nebojsa

pre 5 godina

Secam se kada nam je pre vise od 20 godina profesor u srednjoj skoli prepricavao boravak u Indiji. Na jednoj strani, video je to, kako ljude koji su umrli od gladi, kupi komunalna sluzba sa ulica Nju Delhija, a sa druge strane, u blizini neki maharadza zeni sina u luksuznom hotelu, gde se gadjaju sa dijamantima!

EU Citizen

pre 5 godina

@Za trideset godina potpune dominacije...

Naprotiv, skoro sve što je komentator 123 napisao je apsolutno tačno, čak su objektivni pokazatrlji daleko bolji od toga, šta mislite, da ako napišete "netačno" bez ikakvih dokaza, da će neko da vam poveruje na lažljivu reč? :) Da ne davim sa milion linkova, koga zanima, može da ode na HumanProgress.org i da nađe sve relevantne podake o tome koliki je realni napredak poslednjij decenija, a neverovatan je. Preporučio bih i vama i Furlanovoj da operišete više s čimjenicama a manje sa proizvoljnim (ideološkim) kvalifikacijama.

Covek obican

pre 5 godina

Uvazena i lepa umetnice

Sada samo obrnite redosled stvari
Pa da se pitamo sto su se naslednici sapijens sapijensa, toliko grcevito borili da uspostave monoteisticke religije..

Ako idemo dalje u rasprave necemp stici nikud.

Postovanje

Milojle

pre 5 godina

Za Indiju bi mnogo bolje bilo da su pustili Engleze da ostanu. Svi znamo onu pricu da visa inteligencija treba da vlada nizom. Kad to nije slucaj, nastaje haos, nered, anarhija. Od tih bolesti boluje mnogo drzava na svetu, ima ih i u Evropi... na Balkanu pogotovu. Drzave, nesposobne za samostalni zivot. Globalno gledano, Indija se nalazi u tom drustvancetu.
(Milojle, 17. jun 2018 16:54)

A pošto ti ne umeš da podesiš naša slova na računaru, predodređen si da tobom neko vlada, stoga si i ti u tom "društvancetu". O rasisitičkom stavu da ne govorimo.
(Tako je..., 17. jun 2018 22:30)

Ma sta mi naprica bre? Ne znam da podesim tastaturu na nasa slova? Nisi mozda pomislio da zivim u Nemackoj, da imam nemacku tastaturu, sa nemackom ABC-dom, sa slovima kao sto su Ä, Ö, Ü, ß... nemam one kvacice iznad slova C, S da bih mogao da ih postavim.

Furlano

pre 5 godina

Glumica za respekt na bivšem YU nebu , ali poznavanje američke političke scene ipak kod dotične je na nuli, Tramp je volja građana amerike naspram lezilebovića lenčuga i lihvara koji su besramno i sebično trošili novac građana koji su vredno plaćali porez, to se više nikad neće desiti u SAD ,od Trampa pa na dalje i likovi boljševičkih manira i prohteva od Klintona pa do daleke budućnosti nikad više neće imati prilike ni da omirišu vlast u SAD . Tkz levičarske baba rupe su zaborav u demokratiji američkog glasača.
Uživajte luzeri ali samo u svom radu, i u onome što sami stvorite svojim radom.

srbijasine

pre 5 godina

@ To u Indiji postoji otkad postoji Indija.
(Dusan, 17. jun 2018 15:41)

Koliko ti nista ne znas nisi ni svestan. To postoji u Indiji od kada su kolonizovani i od kada je engleska kruna pobila sve sto im se usprotivilo. Cela sela i gradovi su nestajali, desetine miliona mrtvih koji nisu hteli da se klanjaju divljacima sa puskama. Doslo se dotle da Sanskrit govori samo 14 hiljada ljudi zahvaljujuci skolskim "reformama" koje su plemeniti seciglavi uveli. Obrazuj se malo, Indija je nekada bila prebogata kolevka civilizacije. Hiljadama godina. A Englezi su tek pre par stotina ispuzali iz blata.

Inace svaka cast gospodji Furlan, mudro i odmereno.
(Djenka, 17. jun 2018 16:16)

Obrazuj se malo ti, Indija je hiljadam godina beda i nekolicina bogatih. A sto se tice Engleza, pa tu Indiju su od pocetka 13tog veka pokorili Muslimani.

trojanski konjusar

pre 5 godina

Za Indiju bi mnogo bolje bilo da su pustili Engleze da ostanu. Svi znamo onu pricu da visa inteligencija treba da vlada nizom. Kad to nije slucaj, nastaje haos, nered, anarhija. Od tih bolesti boluje mnogo drzava na svetu, ima ih i u Evropi... na Balkanu pogotovu. Drzave, nesposobne za samostalni zivot. Globalno gledano, Indija se nalazi u tom drustvancetu.
(Milojle)

Nema to veze s inteligencijom, pogotovu ne s "visom" ili "nizom". Ali, ima s redom i sistemom. I nisam siguran koliko je tu Indija dobar primer. Jer, upravo Indija, ako nista drugo, jeste nasledila britanski red i sistem, makar politicki (mada ne samo politicki). I to je koliko-toliko funkcionisalo. Stavise, dosta dobro, imajuci u vidu kolika je Indija i koliko je slozena. Samo, nije glavni problem u politickom sistemu, nego u drustvu! Ima Indija slavnu proslost, pre Engleza. Alu su ta drustva vec bila propala, vlastitom dinamikom! To i jeste razloga zasto su Englezi zavladali. Dakle, s Indijom je jos i dobro, kako je moglo biti... Ali, drugi elovi bivsih kolonijalnih carstava... DAnas se vec moze reci da je dekolinizacija bila katastrofa! Ne zato sto se dogodila, nego zato sto se dogodila prerano, nepripremljena. To je bilo neodgovorno bekstvo bivsih metropola, pranje ruku. Uglavnom su bile unistile stara uredjenja i stare elite (koje, u vecini slucajeva, i onako tesko da bi mogle opstati, mada ima izuzetaka), a nisu ostavile nista novo, osim korumpiranih karikatura vlastitog najgoreg olosa.

Brka

pre 5 godina

Nadam se da Mira ne čita ove komentare - pašće u još veću depresiju, a možda joj pukne pred očima da je velik deo čovečanstva nenadoknadivo zaostao u razvoju. Zapravo, nije mi više čudo što se Indija davi u bedi, sve je veće čudo da postoji recimo Finska i slične zemlje. Kakvi su to tamo ljudi? Mislim, verovatno nema jadnika-bednika koji ne bi u Evropu, ali ne znam za Evropljanina koji bi u Indiju (osim kao turista i to nakratko)...

Iva Jovanovic

pre 5 godina

@EU Citizen - kvazi intelektualac pročitaj ceo tekst, pokušaj da ga razumeš pa onda komentariši !! Potpuno si promašio suštinu (kao i obično)! Za razliku od tebe ova žena je pravi intelektualac.

Pera Govnarevic

pre 5 godina

Zemlja motača kablova za 200 evra.
(Makki, 17. jun 2018 19:13)

Ti i tebi slicni cete motati kablove i u bilo kojoj drugoj zemlji ili cete prodavati polovni donji ves na buvljaku...

balansero

pre 5 godina

A sta je to cudno...takav je ljudski rod. Dovoljno je procitati ove komentare..jedino resenje je da u buducnosti covek sam sebi promeni gene da bi postao bolji...mozda i bude, ali ko zna kad..na ovom nivou svesti je to još misaona imenica...

objektivno

pre 5 godina

Bila zbunjena u svojoj zemlji pa posle zbunjena u Americi i sad kaže da je zbunjena u svetskim razmerama. Nema tu ništa zbunjujuće svaka stvar se prvo planira 50 godina ranije pa se posle sprovede u delo tako da ko prati može da vidi šta će biti i da ne bude zbunjen.

Nepripadanje oslobadja od pripadanja malom a pomaze pripadanju vecem

pre 5 godina

Gospodjo Furlan verujem da Vam je vec lakse sto ste tamo a ne ovde ako ste procitali komentare

Filmofil

pre 5 godina

Djenka mnogo citas bajke. Oni su napredovali koliko su napredovali zahvaljujuci Englezima.
(Dusan, 17. jun 2018 18:30)

Ovo je tacno, sto ne znaci da podrzavam kolonijalizam, ali je tacno. Civilizacijski napredak, pa makar kroz kolonijalnu vlast su im doneli Englezi. Oni su im ukinuli pod pretnjom strasnom silom onaj suludi obicaj spaljivanja zena zajedno sa ostarelim muzevima. Tamo su bukvalno dede zenili devojcicama. I jos gomila drugih stvari. Nema Engleza vec sedamdeset godina dole, pa jos uvek imaju kastinski sistem, a o masovnim silovanjima da se ne govori. Nisu stvari nikad crno bele.

Don Giovanni

pre 5 godina

(Djenka, 17. jun 2018 23:13)

Čovek ti lepo reče da čitaš bajke.

Da, imaju 6000 godina meditacija, duhovnosti, veda i trala-lala, ali kako se sve to završilo? Kad su došli Englezi, šta su zatekili? Haos od milion radžastana, gde je lokalni radža živeo u zlatnoj palati i bio bog koji je imao pravo života i smrti nad podanicima u nezamislivoj bedi!

Posle 6000 godišnje duhovnosti i veda, spali su na debilnu verski fanatizam i spaljivanje udovica zajedno s pokojnicima!

Ti radžastani su bili u neprekidnom ratu svi protiv svih, toliko dugo da se više niko nije ni sećao razloga za rat. Zato je jedan puk engleskih vojnika bio više nego dovoljan da osvoji celu Indiju. Ljudima je bilo toliko dosta ratovanja i nesigurnosti da su ih dočekali kao oslobodioce, čak su i rado stupali u englesku vojsku! A i Englezi su solidno plaćali, za razliku od radža...

Englezi su prekinuli stanje rata jer im haos nije odgovarao za trgovanje. Radže su im prepustle svu vlast, pod uslovom da zadrže svoje palate i privilegije. Tako su Englezi bez mnogo truda brzo preuzeli i, što je najvažnije, ujedinili celu Indiju.

Ništa od navedenog nisam ja izmislio nego to kažu indijski istoričari.

Kakvo društvo je današnja Indija? Zdravo i stabilno? Ne bih rekao, naprotiv! Verska zatucanost i sumanuto nasilje i dalje su standard. Materijalno svakako jesu napredovali. Međutim duhovno gledano, današnje indijsko društvo je sve samo ne za uzor, ali to žalosno stanje nema nikakve veze sa Englezima!

posteni janjicar

pre 5 godina

To u Indiji postoji otkad postoji Indija.
(Dusan)

Koliko ti nista ne znas nisi ni svestan. To postoji u Indiji od kada su kolonizovani i od kada je engleska kruna pobila sve sto im se usprotivilo. Cela sela i gradovi su nestajali, desetine miliona mrtvih koji nisu hteli da se klanjaju divljacima sa puskama. Doslo se dotle da Sanskrit govori samo 14 hiljada ljudi zahvaljujuci skolskim "reformama" koje su plemeniti seciglavi uveli. Obrazuj se malo, Indija je nekada bila prebogata kolevka civilizacije. Hiljadama godina. A Englezi su tek pre par stotina ispuzali iz blata.

Inace svaka cast gospodji Furlan, mudro i odmereno.
(Djenka, 17. jun 2018 16:16)

Koliko ti malo znas, nisi ni svestan. I kako stereotipne, pretezno lazne, predstave imas o toj "kolonizaciji". Istina, kad su se Britanci pojavili na Indijskom Potkontnentu, to je bio i bogatiji i tehnoloski napredniji deo Sveta. I tamosnja carstva bila su vonicki daleko jaca od Engleske. Britanci su tamo isli, nesto malo kao trgovci torbari, a nesto malo kao sluge tamosnjim gospodarima, u gastarbeit. Ali, ovde se govorilo o *distribuciji* svog tog silnog bogatstva! Npr, jesi l' cuo za kaste? Sta mislis, kako su Englezi od slugu postali gospodari? Nisu oni tek tako dosli, pa silnom vojskom pokorili Indiju. Jeste, bilo je trenutaka kad su sprovodili krvavu represiju, teske masakre, gusili ustanke... Ali to je bilo tek kasnije, kad su vec bili (uglavnom) gospodari. Sta mislis, kako je i zasto sve ono bilo propalo?

Adriano_Galiliani

pre 5 godina

Obrazuj se malo, Indija je nekada bila prebogata kolevka civilizacije. Hiljadama godina. A Englezi su tek pre par stotina ispuzali iz blata.

Inace svaka cast gospodji Furlan, mudro i odmereno.
(Djenka, 17. jun 2018 16:16)

Kastinska podela je starija i od Britanije. Najveca se zovu i "nedodirljivi" i oni cine najsiromasniji i najbrojniji deo. Zasto "nedodirljivi"? Zato sto je ostalim kastama bukvalno zabranjeno i da ih dotaknu

bogdan trojkaš

pre 5 godina

Pitam se dali je Bog nagradio ili kaznio stvorenja poput Mire Furlan; lepa, pametna, humana ...
Znači-mora da pati. Miru je Bog stvorio da ulepša život na zemlji!