Petak, 08.05.2015.

13:40

Startovao prvi "car sharing" servis u Beogradu

Izvor: B92

Startovao prvi "car sharing" servis u Beogradu IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

64 Komentari

Sortiraj po:

Dusan San Francisco

pre 8 godina

Zivim u gradu gde proteklih par godina dolaze samo ljudi sa preko $100.000 platama. Prosecna garsonjera se iznajmljuje za $2000 mesecno.

U ovom, najskupljem gradu, SAD, ovakav servis kosta 8-10 dolara na sat. Dakle jeftinije.


KO ce ovo da koristi u Srbiji? Ima smisla u Londonu, NYC, SF, ali u Beogradu tesko.

- automobili nece dugo da traju
- kontam da osiguranja / liability mnogo bolje funkcionisu u zemljama koje nisu srbija,
- izuzetno skupo
- losa infrastruktura, ovde gledam, vecina ovih automobila stoji po nekim privatnim parkinzima i garazama, pokusavam da se setim da li nesto tako postoji u Beogradu, i koliko je gusto rasporedjeno



Nemojte pogresno da me shvatite, mislim da je zamisao, -imati ovakav servis dostupan beogradjanima, plemenita, ali ne i dobra. Zanima me kako je neko ko je mogao da investira u 30 ovakvih automobila i ceo biznis, izabrao bas ovo.

markog

pre 8 godina

sad kad krenu da voze kucne ljubimce,cepaju sedista,otkidaju ruci e,jedu burek pa brisu ruke o sediste,zna se zasto su uzeti mali auti da neko ne prevozi gradjevinski materijal i ostalo. U Srbiji im se ovo nece isplatiti. posto je visoka cena,ima njih koji ce uzeti vozilo samo da ga uniste za dat novac... nece biti bas probrana "klijentela" kao sto neko rece,jer ko ima pare,ima i automobil,stranci uzimaju rent a kar na par dana....

dada

pre 8 godina

@lumia - tesko, uvek se zna ko je kada u autu i postoji provera posle svake voznje. Nijednom delu auta se ne moze pristupiti a da sistemi to ne vide.

Vozač

pre 8 godina

@Vozac Imas firmu ali nemas platnu karticu? Zanimljivo :-O
(n, 9. maj 2015 13:30)
Da,gotovinu sa računa možete podizati i platnim nalogom, ako niste znali. Kartice nisu obavezne, a ni neophodne za život.

lumia

pre 8 godina

Sada ce nasi,uzme auto na 2 sata,otera ga kod majstora,poskida mu nove delove,a stare sa svog auta vrati na ovaj auto. Za 20€ sredio svoj auto.

Engels

pre 8 godina

Pretpostavljam da ovaj servis nije namenjen za one koji u tome ne vide računicu. Ne postoji obaveza korišćenja usluga. Sačekajte da vidimo kako će se razvijati.

Drokic

pre 8 godina

Pohvaljujem svaku novu ideju i konkurenciju. A radovalo bi me i bicikl sistem iz Novog Sada 1 sat kosta 20 dinara ostavljas na vise mesta po gradu a dotira Parking servis Novog Sada

Dejan

pre 8 godina

Ne mislim da je cena velika. Niza je nego u Ausrtiji i Italiji. Ako uplatim sat voznje to je oko 1400, a mogu da koristim iz vise puta. Ne brinem o gorivu ni osiguranju. Za mene je zadovoljstvo da se vozim novim kolima a to kosta. Taj rent a car koji pominjete za 10e to je bez goriva i osiguranja i duplo vise izadje od 10e kad platis gorivo i osiguranje nemojmo se zavaravati a moram ici u poslovnicu rent a cara svaki put kad taj auto treba da uzmem i vratim, hahahahaha

PersonaGrata

pre 8 godina

Pa koja je svrha ovoga ako auto ne mozes da ostavis u centru grada? Znaci iz grada za Borcu moze, ali obrnuto ne moze. Ako kopirate Zapad, onda kopirajte kako treba.

Zoki kaze

pre 8 godina

@Mik6 U Nemačkoj postoji više firmi koje se bave car sharingom. Cena je oko 25 - 30 centi po minutu, a automobili se mogu ostaviti na bilo kom mestu u gradu predvidjenom za parkiranje, bez obzira da li se on plaća ili ne. Moguće je iznajmiti smart, mini, BMW 3 ili X3, toyote, itd u zavisnosti kod koje firme imate igovor. Generalno gledano, ovde je to normalna stvar i ljudi te automobile koriste uglavnom za ono za šta su namenjeni, a to je da se odvezu od tačke A do tačke B. Kultura u saobraćaju i poštovanje tuđe imovine su svetlosnu godinu ispred nas. Stvarno nisam video da se neko sa tim automobilima iživljava, da ih uništava, razbija, privodi u njima devojke, itd. Osim toga, cena je po minutu, a ne po kilometru, tako da se i ne isplati sedeti u parku radi sexa jer sat sve vreme odbrojava. Više bi se isplatilo platiti hotel nego pola sata ili sat lomiti kičmu na zadnjem sedištu...

Swedenonline

pre 8 godina

(mik6, 09. maj 2015 03:03)

Rešenje se zove civilizacija. A inače se baš bojim da u Srbiji majke voze decu taksijem ili ovako, 20 dana po sat dnevno, 30.000 din.

joe

pre 8 godina

Lepa zamisao ali mislim da je cena i vise nego velika, za 2 sata voznje ovog auta mozete rentirati isti na 24 sata, ovi bi trebalo da bude jeftinije i lakse od rent a car-a, barem je tako drugde i to je i poenta car sharing-a, a kod nas ispade skuplje. Niko nece bas efektivno da vozi sat vremena, imacete pauze, a realno auto ove velicine i da se vozi punih sat vremena po Bgd opet potrosi ispod 1000 din, i ostalo bi im za profit, a retko ko bi ga vozio ceo sat, znaci ostaje jos vise kao zarada i amortizacija za vozilo, sto znaci da onih 500 preko 1000, je cisto nase preterivanje koje rade sve nase firme i privatnici u pokusaju da preko noci napune dzepove. Jos realnija cena bi bila kada bi se placalo bas po potrosnji, a ne na sat, naravno uz dodatak recimo 20-30% za neki vid amortizacije vozila.

Blake

pre 8 godina

Ljudi bre, pa svaka roba ima svog kupca. Pa nije im sigurno cilj da isprazne GSP autobuse i sa sve ljude potrpaju u kola. Ko nema kola i kome zatrebaju, zaista nije nikakav trosak u poredjenju sa odrzavanjem automobila, registracijom, gorivom itd.

paja

pre 8 godina

aj da prokomentarisem posto vidim da mnogi pricaju o voznji od 2 sata, putujes negde, itd. zivim u inostranstvu i ovde ima nekoliko firmi koji se time bave. mnoge moje kolege koriste te usluge i UVEK je kratka/taxi relacija bilo nakon izlaska, posle restorana a mrzi te da ides kuci peske/prevozom, vracas se iz ikee, ides bilo kojim poslom do grada - prosek proseka je 15min voznja. taxi bi za to ispao 15e a tebe ispadne oko 5e. to je apsolutno jedina racunica. kod nas bi te ta relacija taxijem ispala 5-8e sto znaci da je knap po isplativosti, al imas uzitak voznje, mozda sa drustvom itd.

yea

pre 8 godina

ne kapiram zasto bi ovo neko radio? za 2h punes 3000din. za to vreme ne mozes nigde da odes daleko a ako hoces krace relacije imas taxi za manje para. Ne bih da hejtujem ali ne vidim racunicu

mik6

pre 8 godina

Jedini potencijalni problem moze biti higijena jer se auto ne mora vracati u rent a car bazu gde se priprema za sledecg klijenta. Primera radi, gost u 5 ujutro na nekom splavu sarmira splavarku i za potrebe intimnog druzenja na najblizem parkingu iznajmi auto sa svojim telefonom na kojem ima aplikaciju. Za sat vremena vraca umazan auto sa sve otpadom i flekama unutra. Ujutro iz obliznje zgrade dolazi majka sa decom da uzme auto na sat vremena kako bi odvezla decu u skolu i zatice auto u katastrofalnom stanju koji je pun fleka, smeca, kondoma i smrada. Bas bih voleo cuti od nasih ljudi iz inostranstva kako se ovakvi problemi resavaju tamo jer su realno moguci.

Pariz

pre 8 godina

ovde to odlično funkcioniše, samo što su u pitanju automobili na struju, tj. elektro. Mislim da je ideja dobra, ali kad se nema para - teško da će opstati

Nemanja

pre 8 godina

Odlicna ideja, da i kod nas dodje neki slican sistem. Samo im treba obezbediti vise lokacija po centru, tj na mestima gde su sada zone, da ova vozila mogu besplatno da se ostave. U svim zemljama se ovaj sistem prevoza subvencionise, pa bi im i kod nas trebalo dati povlastice, mozda cak i dozvoliti koriscenje zute trake itd.

Bosko

pre 8 godina

Odlicna ideja, ali ovde ce neko auto da iznajmi na pola sata, o onda ce da mu skine gume i zameni sa nekim svojim starim. Ipak zivimo u Srbiji.

muzičar

pre 8 godina

To je skuplje nego u Londonu. A prosječna plata je ovdje 40000? godišnje. Zip car je 7? sat za Golfa 7.
Znaci da u Srbiji mora biti 500 dinara po satu. Ovako je preskupo. Pa bolje iznajmiti isti auto za 20€ po danu.

tomy

pre 9 godina

A sta ako neko osteti na automobilu nesto,ogrebe ga,razbije zmigavac i sl.Kako vidim niko ga ne pregleda nakon voznje ako ga vec ostavljas bilo gde.

nemanja

pre 9 godina

Pa i nije toliko bas nepovoljno,za 2 sata moze da se predje skoro 200 km,to je 2880 dinara,samo gorivo bi Vas kostalo nekih 15 litara jace voznje to je oko 2250 dinara,a gorivo ne placate,a gde je amortizacija,tako da se isplati,skroz ok.(Pa nije tako skupo, 08. maj 2015 14:54)

Šta bre 200km za dva sata? Pa to jedino da voziš po autoputu, jer ti je to prosečna brzina od 100km/h, a gde možeš u gradu sa tom brzinom? I ako je 15litara goriva to je najviše 1500 din. A amortizacija... svakako ne ide na 200km. Slažem se da treba neko i da zaradi tu, sve u svemu dobra je ideja, a potpuno sam ravnodušan prema tome.

Rada

pre 9 godina

JA cu koristiti sigurno. Raspitala sam se iako nisu obezbedili parking u zonama, moze se parkirati u mnogim garazama u centru. Mogu se voziti i sa svojim kucnim ljubimcem a mnogi taksisti nece da me voze sa psom. Pitala sam i za clanarinu besplatna je tako da nemam nikakvih obaveza sto meni znaci da mogu da vozim jednom ili dva puta nedeljno koliko meni odgovara.

Dinke

pre 9 godina

[citat]Što se tiče vraćanja automobila, korisnici imaju mogućnost da automobile nakon upotrebe ostave i ispred svoje kuće, posla ili na nekom drugom mestu koje njima odgovara. Uslov je da vozila ne budu ostavljena u gradskim zonama u kojima se naplaćuje parking, kao i na privatnim parkinzima. [/citat]
Ako je ovo u clanku dobro preneseno onda je cela ova stvar poprilicno besmislena. Ja npr. zivim i radim na Vracaru i ne postoji nijedan deo gde bi auto mogao ostaviti a da zadovoljava gornje uslove.

Marko

pre 9 godina

Video sam spisak lokacija na kojima moze da se preuzme i ostavi automobil. Koliko sam video ima garaza na Obilicevom vencu koja je centar grada, garaza na Zelenom vencu na Slaviji na Kalenicu, to je skroz ok tako da mi ne smeta sto ne smem u zonama da parkiram

Marko

pre 9 godina

Ovo cu obavezno probati kad budem isao na aerodrom (nadam se da tamo imaju stanicu). Samo se pitam na sta ce ti automobili da lice nakon par meseci izdavanja prosecnim Srbima. Bice tu otkinutih prekidaca, umazanih sedista, masnih volana itd. Srecom nisu bas povoljni pa ce klijentela donekle biti probrana. Nisam autosovinista, ali dobro znam sta se desava na sajmovima, neki namerno prave stetu, a onda se ljudi cude zasto su mnogi automobili zakljucani.

leZi

pre 9 godina

Ne razumem zasto mora da se uzme auto na minimim pola sata!? Taj sistem u Nemackoj kosta 29c/min pa ti vozi i dva minuta ako zelis. Pride takva vozila parkiraju unutar zona gde se placa parking bez ikakve dodatne nadoknade. Namnozilo se tih kompanija, mali milion. Cak je i BMW napravio svoju - DriveNow, automobili su im 4 varijante Minija, BMW 1, X1 i ActiveE (elektro). Kod njih je minut voznje 31c odnosno 34c zavisno od modela.

markon

pre 9 godina

sa ovakvom cenom i da mi je potreban auto samo 5 dana mesecno po na primer 3 sata to je potpuno neisplativo, jeftinije uzeti neki na lizing, cak i da se racuna gorivo a auto ti uvek ostane za neke nepredvidjene situacije. znaci ili jeftije ili nista

NBGDEMOKRATA

pre 9 godina

Da, svaki "normalan" car-sharing ima Ugovor sa JP Parking servis u "normalnoj" zemlji... Da li je potrebno da elaboriram zasto ne moze ovde to da se (za sada) uradi kako treba? Ili treba da se "ugradim" pa da mi puste ceo komentar. :-)

Zigmund

pre 9 godina

Da bi ovo uspelo, mora da bude bitno jeftinije od taksija, plus da možeš da ostaviš auto na zoniranom parkingu. Ovako, nema puno smisla.

U svakom slučaju, lepo je što se pojavljuju alternative korišćenju sopstvenih vozila, nadam se da će ih biti sve više!

Jovan

pre 9 godina

Ja sam se medju prvima registrovao ;). Automobili su stvarno skroz novi, sve funkcionise putem aplikacije, savrseno... Nisu napomenuli da ako uplatite par sati voznje dobijate popust, tako da sat vremena voznje izadje i 1000 dinara :))))

Vlada

pre 9 godina

U Makedoniji sam pre mesec dana na aerodromu uzeo golf VI 1,4 za 20 eura na dan...alo bree...derete nas..ko je lud da da 1440 dinara za sat vremena..

Mr.D

pre 9 godina

U Švajcarskoj je ovo daleko jeftinije, model plaćanja je tarifa po satu plus po pređenom kilometru. I opet ispadne jeftinije od 1440 rsd/h. Inače, rent a car Na dan može da se iznajmi sa 100km već od 10-20 eura.

Lepo

pre 9 godina

Koliko sam uporedjivao sa najblizim okruzenjem (Bec pre svega) cene su nize za nekih 30%. Vidim da ako se kupi veci paket do dodje oko 1000 din na sat, a posto je ukljuceno gorivo u cenu to nije lose.

Bolje od Taksija

pre 9 godina

Super ideja. Vidjao sam u inostranstu dosta slicnih sistema. U Svajcarskoj ga koriste bukvalno svi. Mnogo njih i ako ima svoj auto cesto koristi Mobility car Sharing. Cena jeste malo veca ako pogledamo uslove zivota u Srbiji ali sedite u taksi u Beogradu sat vremena pa vidite koliko kosta.
Svaka cast na hrabrosti za pokretanje ovakvog posla u Srbiji i zelim Vam puno srece.

Miloš

pre 9 godina

"Uslov je da vozila ne budu ostavljena u gradskim zonama u kojima se naplaćuje parking, kao i na privatnim parkinzima."

A gde tačno u centru onda može da se ostavi auto?

Svaki normalan car sharing ili ima rezervisana parking mesta, ili još bolje, ima potpisane sporazume sa lokalnim parking servisom da može da stoji neograničeno u bilo kojoj zoni - to naravno mora da se plati, ali se isplati i gradu jer car sharing smanjuje saobraćajne gužve i potrebno je u perspektivi manje parking mesta...

Pa nije tako skupo

pre 9 godina

Pa i nije toliko bas nepovoljno,za 2 sata moze da se predje skoro 200 km,to je 2880 dinara,samo gorivo bi Vas kostalo nekih 15 litara jace voznje to je oko 2250 dinara,a gorivo ne placate,a gde je amortizacija,tako da se isplati,skroz ok.

Petar

pre 9 godina

Mladene, 30e dnevno plus moram stalno da idem u poslovnicu rent a cara da uzmem i vratim kola, a to 30e dnevno je bez goriva. Znaci ne da nije isplativo za mene kome auto treba par sati dnevno.

Bolje od Taksija

pre 9 godina

Super ideja. Vidjao sam u inostranstu dosta slicnih sistema. U Svajcarskoj ga koriste bukvalno svi. Mnogo njih i ako ima svoj auto cesto koristi Mobility car Sharing. Cena jeste malo veca ako pogledamo uslove zivota u Srbiji ali sedite u taksi u Beogradu sat vremena pa vidite koliko kosta.
Svaka cast na hrabrosti za pokretanje ovakvog posla u Srbiji i zelim Vam puno srece.

Vlada

pre 9 godina

U Makedoniji sam pre mesec dana na aerodromu uzeo golf VI 1,4 za 20 eura na dan...alo bree...derete nas..ko je lud da da 1440 dinara za sat vremena..

Zigmund

pre 9 godina

Da bi ovo uspelo, mora da bude bitno jeftinije od taksija, plus da možeš da ostaviš auto na zoniranom parkingu. Ovako, nema puno smisla.

U svakom slučaju, lepo je što se pojavljuju alternative korišćenju sopstvenih vozila, nadam se da će ih biti sve više!

Marko

pre 9 godina

Ovo cu obavezno probati kad budem isao na aerodrom (nadam se da tamo imaju stanicu). Samo se pitam na sta ce ti automobili da lice nakon par meseci izdavanja prosecnim Srbima. Bice tu otkinutih prekidaca, umazanih sedista, masnih volana itd. Srecom nisu bas povoljni pa ce klijentela donekle biti probrana. Nisam autosovinista, ali dobro znam sta se desava na sajmovima, neki namerno prave stetu, a onda se ljudi cude zasto su mnogi automobili zakljucani.

NBGDEMOKRATA

pre 9 godina

Da, svaki "normalan" car-sharing ima Ugovor sa JP Parking servis u "normalnoj" zemlji... Da li je potrebno da elaboriram zasto ne moze ovde to da se (za sada) uradi kako treba? Ili treba da se "ugradim" pa da mi puste ceo komentar. :-)

Jovan

pre 9 godina

Ja sam se medju prvima registrovao ;). Automobili su stvarno skroz novi, sve funkcionise putem aplikacije, savrseno... Nisu napomenuli da ako uplatite par sati voznje dobijate popust, tako da sat vremena voznje izadje i 1000 dinara :))))

Miloš

pre 9 godina

"Uslov je da vozila ne budu ostavljena u gradskim zonama u kojima se naplaćuje parking, kao i na privatnim parkinzima."

A gde tačno u centru onda može da se ostavi auto?

Svaki normalan car sharing ili ima rezervisana parking mesta, ili još bolje, ima potpisane sporazume sa lokalnim parking servisom da može da stoji neograničeno u bilo kojoj zoni - to naravno mora da se plati, ali se isplati i gradu jer car sharing smanjuje saobraćajne gužve i potrebno je u perspektivi manje parking mesta...

Pa nije tako skupo

pre 9 godina

Pa i nije toliko bas nepovoljno,za 2 sata moze da se predje skoro 200 km,to je 2880 dinara,samo gorivo bi Vas kostalo nekih 15 litara jace voznje to je oko 2250 dinara,a gorivo ne placate,a gde je amortizacija,tako da se isplati,skroz ok.

Lepo

pre 9 godina

Koliko sam uporedjivao sa najblizim okruzenjem (Bec pre svega) cene su nize za nekih 30%. Vidim da ako se kupi veci paket do dodje oko 1000 din na sat, a posto je ukljuceno gorivo u cenu to nije lose.

Petar

pre 9 godina

Mladene, 30e dnevno plus moram stalno da idem u poslovnicu rent a cara da uzmem i vratim kola, a to 30e dnevno je bez goriva. Znaci ne da nije isplativo za mene kome auto treba par sati dnevno.

mik6

pre 8 godina

Jedini potencijalni problem moze biti higijena jer se auto ne mora vracati u rent a car bazu gde se priprema za sledecg klijenta. Primera radi, gost u 5 ujutro na nekom splavu sarmira splavarku i za potrebe intimnog druzenja na najblizem parkingu iznajmi auto sa svojim telefonom na kojem ima aplikaciju. Za sat vremena vraca umazan auto sa sve otpadom i flekama unutra. Ujutro iz obliznje zgrade dolazi majka sa decom da uzme auto na sat vremena kako bi odvezla decu u skolu i zatice auto u katastrofalnom stanju koji je pun fleka, smeca, kondoma i smrada. Bas bih voleo cuti od nasih ljudi iz inostranstva kako se ovakvi problemi resavaju tamo jer su realno moguci.

Bosko

pre 8 godina

Odlicna ideja, ali ovde ce neko auto da iznajmi na pola sata, o onda ce da mu skine gume i zameni sa nekim svojim starim. Ipak zivimo u Srbiji.

yea

pre 8 godina

ne kapiram zasto bi ovo neko radio? za 2h punes 3000din. za to vreme ne mozes nigde da odes daleko a ako hoces krace relacije imas taxi za manje para. Ne bih da hejtujem ali ne vidim racunicu

Marko

pre 9 godina

Video sam spisak lokacija na kojima moze da se preuzme i ostavi automobil. Koliko sam video ima garaza na Obilicevom vencu koja je centar grada, garaza na Zelenom vencu na Slaviji na Kalenicu, to je skroz ok tako da mi ne smeta sto ne smem u zonama da parkiram

leZi

pre 9 godina

Ne razumem zasto mora da se uzme auto na minimim pola sata!? Taj sistem u Nemackoj kosta 29c/min pa ti vozi i dva minuta ako zelis. Pride takva vozila parkiraju unutar zona gde se placa parking bez ikakve dodatne nadoknade. Namnozilo se tih kompanija, mali milion. Cak je i BMW napravio svoju - DriveNow, automobili su im 4 varijante Minija, BMW 1, X1 i ActiveE (elektro). Kod njih je minut voznje 31c odnosno 34c zavisno od modela.

Mr.D

pre 9 godina

U Švajcarskoj je ovo daleko jeftinije, model plaćanja je tarifa po satu plus po pređenom kilometru. I opet ispadne jeftinije od 1440 rsd/h. Inače, rent a car Na dan može da se iznajmi sa 100km već od 10-20 eura.

markon

pre 9 godina

sa ovakvom cenom i da mi je potreban auto samo 5 dana mesecno po na primer 3 sata to je potpuno neisplativo, jeftinije uzeti neki na lizing, cak i da se racuna gorivo a auto ti uvek ostane za neke nepredvidjene situacije. znaci ili jeftije ili nista

muzičar

pre 8 godina

To je skuplje nego u Londonu. A prosječna plata je ovdje 40000? godišnje. Zip car je 7? sat za Golfa 7.
Znaci da u Srbiji mora biti 500 dinara po satu. Ovako je preskupo. Pa bolje iznajmiti isti auto za 20€ po danu.

Dinke

pre 9 godina

[citat]Što se tiče vraćanja automobila, korisnici imaju mogućnost da automobile nakon upotrebe ostave i ispred svoje kuće, posla ili na nekom drugom mestu koje njima odgovara. Uslov je da vozila ne budu ostavljena u gradskim zonama u kojima se naplaćuje parking, kao i na privatnim parkinzima. [/citat]
Ako je ovo u clanku dobro preneseno onda je cela ova stvar poprilicno besmislena. Ja npr. zivim i radim na Vracaru i ne postoji nijedan deo gde bi auto mogao ostaviti a da zadovoljava gornje uslove.

tomy

pre 9 godina

A sta ako neko osteti na automobilu nesto,ogrebe ga,razbije zmigavac i sl.Kako vidim niko ga ne pregleda nakon voznje ako ga vec ostavljas bilo gde.

Zoki kaze

pre 8 godina

@Mik6 U Nemačkoj postoji više firmi koje se bave car sharingom. Cena je oko 25 - 30 centi po minutu, a automobili se mogu ostaviti na bilo kom mestu u gradu predvidjenom za parkiranje, bez obzira da li se on plaća ili ne. Moguće je iznajmiti smart, mini, BMW 3 ili X3, toyote, itd u zavisnosti kod koje firme imate igovor. Generalno gledano, ovde je to normalna stvar i ljudi te automobile koriste uglavnom za ono za šta su namenjeni, a to je da se odvezu od tačke A do tačke B. Kultura u saobraćaju i poštovanje tuđe imovine su svetlosnu godinu ispred nas. Stvarno nisam video da se neko sa tim automobilima iživljava, da ih uništava, razbija, privodi u njima devojke, itd. Osim toga, cena je po minutu, a ne po kilometru, tako da se i ne isplati sedeti u parku radi sexa jer sat sve vreme odbrojava. Više bi se isplatilo platiti hotel nego pola sata ili sat lomiti kičmu na zadnjem sedištu...

nemanja

pre 9 godina

Pa i nije toliko bas nepovoljno,za 2 sata moze da se predje skoro 200 km,to je 2880 dinara,samo gorivo bi Vas kostalo nekih 15 litara jace voznje to je oko 2250 dinara,a gorivo ne placate,a gde je amortizacija,tako da se isplati,skroz ok.(Pa nije tako skupo, 08. maj 2015 14:54)

Šta bre 200km za dva sata? Pa to jedino da voziš po autoputu, jer ti je to prosečna brzina od 100km/h, a gde možeš u gradu sa tom brzinom? I ako je 15litara goriva to je najviše 1500 din. A amortizacija... svakako ne ide na 200km. Slažem se da treba neko i da zaradi tu, sve u svemu dobra je ideja, a potpuno sam ravnodušan prema tome.

paja

pre 8 godina

aj da prokomentarisem posto vidim da mnogi pricaju o voznji od 2 sata, putujes negde, itd. zivim u inostranstvu i ovde ima nekoliko firmi koji se time bave. mnoge moje kolege koriste te usluge i UVEK je kratka/taxi relacija bilo nakon izlaska, posle restorana a mrzi te da ides kuci peske/prevozom, vracas se iz ikee, ides bilo kojim poslom do grada - prosek proseka je 15min voznja. taxi bi za to ispao 15e a tebe ispadne oko 5e. to je apsolutno jedina racunica. kod nas bi te ta relacija taxijem ispala 5-8e sto znaci da je knap po isplativosti, al imas uzitak voznje, mozda sa drustvom itd.

Pariz

pre 8 godina

ovde to odlično funkcioniše, samo što su u pitanju automobili na struju, tj. elektro. Mislim da je ideja dobra, ali kad se nema para - teško da će opstati

Blake

pre 8 godina

Ljudi bre, pa svaka roba ima svog kupca. Pa nije im sigurno cilj da isprazne GSP autobuse i sa sve ljude potrpaju u kola. Ko nema kola i kome zatrebaju, zaista nije nikakav trosak u poredjenju sa odrzavanjem automobila, registracijom, gorivom itd.

lumia

pre 8 godina

Sada ce nasi,uzme auto na 2 sata,otera ga kod majstora,poskida mu nove delove,a stare sa svog auta vrati na ovaj auto. Za 20€ sredio svoj auto.

Rada

pre 9 godina

JA cu koristiti sigurno. Raspitala sam se iako nisu obezbedili parking u zonama, moze se parkirati u mnogim garazama u centru. Mogu se voziti i sa svojim kucnim ljubimcem a mnogi taksisti nece da me voze sa psom. Pitala sam i za clanarinu besplatna je tako da nemam nikakvih obaveza sto meni znaci da mogu da vozim jednom ili dva puta nedeljno koliko meni odgovara.

Drokic

pre 8 godina

Pohvaljujem svaku novu ideju i konkurenciju. A radovalo bi me i bicikl sistem iz Novog Sada 1 sat kosta 20 dinara ostavljas na vise mesta po gradu a dotira Parking servis Novog Sada

joe

pre 8 godina

Lepa zamisao ali mislim da je cena i vise nego velika, za 2 sata voznje ovog auta mozete rentirati isti na 24 sata, ovi bi trebalo da bude jeftinije i lakse od rent a car-a, barem je tako drugde i to je i poenta car sharing-a, a kod nas ispade skuplje. Niko nece bas efektivno da vozi sat vremena, imacete pauze, a realno auto ove velicine i da se vozi punih sat vremena po Bgd opet potrosi ispod 1000 din, i ostalo bi im za profit, a retko ko bi ga vozio ceo sat, znaci ostaje jos vise kao zarada i amortizacija za vozilo, sto znaci da onih 500 preko 1000, je cisto nase preterivanje koje rade sve nase firme i privatnici u pokusaju da preko noci napune dzepove. Jos realnija cena bi bila kada bi se placalo bas po potrosnji, a ne na sat, naravno uz dodatak recimo 20-30% za neki vid amortizacije vozila.

Swedenonline

pre 8 godina

(mik6, 09. maj 2015 03:03)

Rešenje se zove civilizacija. A inače se baš bojim da u Srbiji majke voze decu taksijem ili ovako, 20 dana po sat dnevno, 30.000 din.

Nemanja

pre 8 godina

Odlicna ideja, da i kod nas dodje neki slican sistem. Samo im treba obezbediti vise lokacija po centru, tj na mestima gde su sada zone, da ova vozila mogu besplatno da se ostave. U svim zemljama se ovaj sistem prevoza subvencionise, pa bi im i kod nas trebalo dati povlastice, mozda cak i dozvoliti koriscenje zute trake itd.

PersonaGrata

pre 8 godina

Pa koja je svrha ovoga ako auto ne mozes da ostavis u centru grada? Znaci iz grada za Borcu moze, ali obrnuto ne moze. Ako kopirate Zapad, onda kopirajte kako treba.

Dusan San Francisco

pre 8 godina

Zivim u gradu gde proteklih par godina dolaze samo ljudi sa preko $100.000 platama. Prosecna garsonjera se iznajmljuje za $2000 mesecno.

U ovom, najskupljem gradu, SAD, ovakav servis kosta 8-10 dolara na sat. Dakle jeftinije.


KO ce ovo da koristi u Srbiji? Ima smisla u Londonu, NYC, SF, ali u Beogradu tesko.

- automobili nece dugo da traju
- kontam da osiguranja / liability mnogo bolje funkcionisu u zemljama koje nisu srbija,
- izuzetno skupo
- losa infrastruktura, ovde gledam, vecina ovih automobila stoji po nekim privatnim parkinzima i garazama, pokusavam da se setim da li nesto tako postoji u Beogradu, i koliko je gusto rasporedjeno



Nemojte pogresno da me shvatite, mislim da je zamisao, -imati ovakav servis dostupan beogradjanima, plemenita, ali ne i dobra. Zanima me kako je neko ko je mogao da investira u 30 ovakvih automobila i ceo biznis, izabrao bas ovo.

Dejan

pre 8 godina

Ne mislim da je cena velika. Niza je nego u Ausrtiji i Italiji. Ako uplatim sat voznje to je oko 1400, a mogu da koristim iz vise puta. Ne brinem o gorivu ni osiguranju. Za mene je zadovoljstvo da se vozim novim kolima a to kosta. Taj rent a car koji pominjete za 10e to je bez goriva i osiguranja i duplo vise izadje od 10e kad platis gorivo i osiguranje nemojmo se zavaravati a moram ici u poslovnicu rent a cara svaki put kad taj auto treba da uzmem i vratim, hahahahaha

Engels

pre 8 godina

Pretpostavljam da ovaj servis nije namenjen za one koji u tome ne vide računicu. Ne postoji obaveza korišćenja usluga. Sačekajte da vidimo kako će se razvijati.

Vozač

pre 8 godina

@Vozac Imas firmu ali nemas platnu karticu? Zanimljivo :-O
(n, 9. maj 2015 13:30)
Da,gotovinu sa računa možete podizati i platnim nalogom, ako niste znali. Kartice nisu obavezne, a ni neophodne za život.

markog

pre 8 godina

sad kad krenu da voze kucne ljubimce,cepaju sedista,otkidaju ruci e,jedu burek pa brisu ruke o sediste,zna se zasto su uzeti mali auti da neko ne prevozi gradjevinski materijal i ostalo. U Srbiji im se ovo nece isplatiti. posto je visoka cena,ima njih koji ce uzeti vozilo samo da ga uniste za dat novac... nece biti bas probrana "klijentela" kao sto neko rece,jer ko ima pare,ima i automobil,stranci uzimaju rent a kar na par dana....

dada

pre 8 godina

@lumia - tesko, uvek se zna ko je kada u autu i postoji provera posle svake voznje. Nijednom delu auta se ne moze pristupiti a da sistemi to ne vide.

Pa nije tako skupo

pre 9 godina

Pa i nije toliko bas nepovoljno,za 2 sata moze da se predje skoro 200 km,to je 2880 dinara,samo gorivo bi Vas kostalo nekih 15 litara jace voznje to je oko 2250 dinara,a gorivo ne placate,a gde je amortizacija,tako da se isplati,skroz ok.

Vlada

pre 9 godina

U Makedoniji sam pre mesec dana na aerodromu uzeo golf VI 1,4 za 20 eura na dan...alo bree...derete nas..ko je lud da da 1440 dinara za sat vremena..

Dinke

pre 9 godina

[citat]Što se tiče vraćanja automobila, korisnici imaju mogućnost da automobile nakon upotrebe ostave i ispred svoje kuće, posla ili na nekom drugom mestu koje njima odgovara. Uslov je da vozila ne budu ostavljena u gradskim zonama u kojima se naplaćuje parking, kao i na privatnim parkinzima. [/citat]
Ako je ovo u clanku dobro preneseno onda je cela ova stvar poprilicno besmislena. Ja npr. zivim i radim na Vracaru i ne postoji nijedan deo gde bi auto mogao ostaviti a da zadovoljava gornje uslove.

markon

pre 9 godina

sa ovakvom cenom i da mi je potreban auto samo 5 dana mesecno po na primer 3 sata to je potpuno neisplativo, jeftinije uzeti neki na lizing, cak i da se racuna gorivo a auto ti uvek ostane za neke nepredvidjene situacije. znaci ili jeftije ili nista

Rada

pre 9 godina

JA cu koristiti sigurno. Raspitala sam se iako nisu obezbedili parking u zonama, moze se parkirati u mnogim garazama u centru. Mogu se voziti i sa svojim kucnim ljubimcem a mnogi taksisti nece da me voze sa psom. Pitala sam i za clanarinu besplatna je tako da nemam nikakvih obaveza sto meni znaci da mogu da vozim jednom ili dva puta nedeljno koliko meni odgovara.

Mr.D

pre 9 godina

U Švajcarskoj je ovo daleko jeftinije, model plaćanja je tarifa po satu plus po pređenom kilometru. I opet ispadne jeftinije od 1440 rsd/h. Inače, rent a car Na dan može da se iznajmi sa 100km već od 10-20 eura.

yea

pre 8 godina

ne kapiram zasto bi ovo neko radio? za 2h punes 3000din. za to vreme ne mozes nigde da odes daleko a ako hoces krace relacije imas taxi za manje para. Ne bih da hejtujem ali ne vidim racunicu

Jovan

pre 9 godina

Ja sam se medju prvima registrovao ;). Automobili su stvarno skroz novi, sve funkcionise putem aplikacije, savrseno... Nisu napomenuli da ako uplatite par sati voznje dobijate popust, tako da sat vremena voznje izadje i 1000 dinara :))))

mik6

pre 8 godina

Jedini potencijalni problem moze biti higijena jer se auto ne mora vracati u rent a car bazu gde se priprema za sledecg klijenta. Primera radi, gost u 5 ujutro na nekom splavu sarmira splavarku i za potrebe intimnog druzenja na najblizem parkingu iznajmi auto sa svojim telefonom na kojem ima aplikaciju. Za sat vremena vraca umazan auto sa sve otpadom i flekama unutra. Ujutro iz obliznje zgrade dolazi majka sa decom da uzme auto na sat vremena kako bi odvezla decu u skolu i zatice auto u katastrofalnom stanju koji je pun fleka, smeca, kondoma i smrada. Bas bih voleo cuti od nasih ljudi iz inostranstva kako se ovakvi problemi resavaju tamo jer su realno moguci.

joe

pre 8 godina

Lepa zamisao ali mislim da je cena i vise nego velika, za 2 sata voznje ovog auta mozete rentirati isti na 24 sata, ovi bi trebalo da bude jeftinije i lakse od rent a car-a, barem je tako drugde i to je i poenta car sharing-a, a kod nas ispade skuplje. Niko nece bas efektivno da vozi sat vremena, imacete pauze, a realno auto ove velicine i da se vozi punih sat vremena po Bgd opet potrosi ispod 1000 din, i ostalo bi im za profit, a retko ko bi ga vozio ceo sat, znaci ostaje jos vise kao zarada i amortizacija za vozilo, sto znaci da onih 500 preko 1000, je cisto nase preterivanje koje rade sve nase firme i privatnici u pokusaju da preko noci napune dzepove. Jos realnija cena bi bila kada bi se placalo bas po potrosnji, a ne na sat, naravno uz dodatak recimo 20-30% za neki vid amortizacije vozila.

Bolje od Taksija

pre 9 godina

Super ideja. Vidjao sam u inostranstu dosta slicnih sistema. U Svajcarskoj ga koriste bukvalno svi. Mnogo njih i ako ima svoj auto cesto koristi Mobility car Sharing. Cena jeste malo veca ako pogledamo uslove zivota u Srbiji ali sedite u taksi u Beogradu sat vremena pa vidite koliko kosta.
Svaka cast na hrabrosti za pokretanje ovakvog posla u Srbiji i zelim Vam puno srece.

Marko

pre 9 godina

Ovo cu obavezno probati kad budem isao na aerodrom (nadam se da tamo imaju stanicu). Samo se pitam na sta ce ti automobili da lice nakon par meseci izdavanja prosecnim Srbima. Bice tu otkinutih prekidaca, umazanih sedista, masnih volana itd. Srecom nisu bas povoljni pa ce klijentela donekle biti probrana. Nisam autosovinista, ali dobro znam sta se desava na sajmovima, neki namerno prave stetu, a onda se ljudi cude zasto su mnogi automobili zakljucani.

PersonaGrata

pre 8 godina

Pa koja je svrha ovoga ako auto ne mozes da ostavis u centru grada? Znaci iz grada za Borcu moze, ali obrnuto ne moze. Ako kopirate Zapad, onda kopirajte kako treba.

leZi

pre 9 godina

Ne razumem zasto mora da se uzme auto na minimim pola sata!? Taj sistem u Nemackoj kosta 29c/min pa ti vozi i dva minuta ako zelis. Pride takva vozila parkiraju unutar zona gde se placa parking bez ikakve dodatne nadoknade. Namnozilo se tih kompanija, mali milion. Cak je i BMW napravio svoju - DriveNow, automobili su im 4 varijante Minija, BMW 1, X1 i ActiveE (elektro). Kod njih je minut voznje 31c odnosno 34c zavisno od modela.

muzičar

pre 8 godina

To je skuplje nego u Londonu. A prosječna plata je ovdje 40000? godišnje. Zip car je 7? sat za Golfa 7.
Znaci da u Srbiji mora biti 500 dinara po satu. Ovako je preskupo. Pa bolje iznajmiti isti auto za 20€ po danu.

Petar

pre 9 godina

Mladene, 30e dnevno plus moram stalno da idem u poslovnicu rent a cara da uzmem i vratim kola, a to 30e dnevno je bez goriva. Znaci ne da nije isplativo za mene kome auto treba par sati dnevno.

Nemanja

pre 8 godina

Odlicna ideja, da i kod nas dodje neki slican sistem. Samo im treba obezbediti vise lokacija po centru, tj na mestima gde su sada zone, da ova vozila mogu besplatno da se ostave. U svim zemljama se ovaj sistem prevoza subvencionise, pa bi im i kod nas trebalo dati povlastice, mozda cak i dozvoliti koriscenje zute trake itd.

nemanja

pre 9 godina

Pa i nije toliko bas nepovoljno,za 2 sata moze da se predje skoro 200 km,to je 2880 dinara,samo gorivo bi Vas kostalo nekih 15 litara jace voznje to je oko 2250 dinara,a gorivo ne placate,a gde je amortizacija,tako da se isplati,skroz ok.(Pa nije tako skupo, 08. maj 2015 14:54)

Šta bre 200km za dva sata? Pa to jedino da voziš po autoputu, jer ti je to prosečna brzina od 100km/h, a gde možeš u gradu sa tom brzinom? I ako je 15litara goriva to je najviše 1500 din. A amortizacija... svakako ne ide na 200km. Slažem se da treba neko i da zaradi tu, sve u svemu dobra je ideja, a potpuno sam ravnodušan prema tome.

Bosko

pre 8 godina

Odlicna ideja, ali ovde ce neko auto da iznajmi na pola sata, o onda ce da mu skine gume i zameni sa nekim svojim starim. Ipak zivimo u Srbiji.

Blake

pre 8 godina

Ljudi bre, pa svaka roba ima svog kupca. Pa nije im sigurno cilj da isprazne GSP autobuse i sa sve ljude potrpaju u kola. Ko nema kola i kome zatrebaju, zaista nije nikakav trosak u poredjenju sa odrzavanjem automobila, registracijom, gorivom itd.

Zigmund

pre 9 godina

Da bi ovo uspelo, mora da bude bitno jeftinije od taksija, plus da možeš da ostaviš auto na zoniranom parkingu. Ovako, nema puno smisla.

U svakom slučaju, lepo je što se pojavljuju alternative korišćenju sopstvenih vozila, nadam se da će ih biti sve više!

Miloš

pre 9 godina

"Uslov je da vozila ne budu ostavljena u gradskim zonama u kojima se naplaćuje parking, kao i na privatnim parkinzima."

A gde tačno u centru onda može da se ostavi auto?

Svaki normalan car sharing ili ima rezervisana parking mesta, ili još bolje, ima potpisane sporazume sa lokalnim parking servisom da može da stoji neograničeno u bilo kojoj zoni - to naravno mora da se plati, ali se isplati i gradu jer car sharing smanjuje saobraćajne gužve i potrebno je u perspektivi manje parking mesta...

Vozač

pre 8 godina

@Vozac Imas firmu ali nemas platnu karticu? Zanimljivo :-O
(n, 9. maj 2015 13:30)
Da,gotovinu sa računa možete podizati i platnim nalogom, ako niste znali. Kartice nisu obavezne, a ni neophodne za život.

NBGDEMOKRATA

pre 9 godina

Da, svaki "normalan" car-sharing ima Ugovor sa JP Parking servis u "normalnoj" zemlji... Da li je potrebno da elaboriram zasto ne moze ovde to da se (za sada) uradi kako treba? Ili treba da se "ugradim" pa da mi puste ceo komentar. :-)

Dusan San Francisco

pre 8 godina

Zivim u gradu gde proteklih par godina dolaze samo ljudi sa preko $100.000 platama. Prosecna garsonjera se iznajmljuje za $2000 mesecno.

U ovom, najskupljem gradu, SAD, ovakav servis kosta 8-10 dolara na sat. Dakle jeftinije.


KO ce ovo da koristi u Srbiji? Ima smisla u Londonu, NYC, SF, ali u Beogradu tesko.

- automobili nece dugo da traju
- kontam da osiguranja / liability mnogo bolje funkcionisu u zemljama koje nisu srbija,
- izuzetno skupo
- losa infrastruktura, ovde gledam, vecina ovih automobila stoji po nekim privatnim parkinzima i garazama, pokusavam da se setim da li nesto tako postoji u Beogradu, i koliko je gusto rasporedjeno



Nemojte pogresno da me shvatite, mislim da je zamisao, -imati ovakav servis dostupan beogradjanima, plemenita, ali ne i dobra. Zanima me kako je neko ko je mogao da investira u 30 ovakvih automobila i ceo biznis, izabrao bas ovo.

paja

pre 8 godina

aj da prokomentarisem posto vidim da mnogi pricaju o voznji od 2 sata, putujes negde, itd. zivim u inostranstvu i ovde ima nekoliko firmi koji se time bave. mnoge moje kolege koriste te usluge i UVEK je kratka/taxi relacija bilo nakon izlaska, posle restorana a mrzi te da ides kuci peske/prevozom, vracas se iz ikee, ides bilo kojim poslom do grada - prosek proseka je 15min voznja. taxi bi za to ispao 15e a tebe ispadne oko 5e. to je apsolutno jedina racunica. kod nas bi te ta relacija taxijem ispala 5-8e sto znaci da je knap po isplativosti, al imas uzitak voznje, mozda sa drustvom itd.

markog

pre 8 godina

sad kad krenu da voze kucne ljubimce,cepaju sedista,otkidaju ruci e,jedu burek pa brisu ruke o sediste,zna se zasto su uzeti mali auti da neko ne prevozi gradjevinski materijal i ostalo. U Srbiji im se ovo nece isplatiti. posto je visoka cena,ima njih koji ce uzeti vozilo samo da ga uniste za dat novac... nece biti bas probrana "klijentela" kao sto neko rece,jer ko ima pare,ima i automobil,stranci uzimaju rent a kar na par dana....

Dejan

pre 8 godina

Ne mislim da je cena velika. Niza je nego u Ausrtiji i Italiji. Ako uplatim sat voznje to je oko 1400, a mogu da koristim iz vise puta. Ne brinem o gorivu ni osiguranju. Za mene je zadovoljstvo da se vozim novim kolima a to kosta. Taj rent a car koji pominjete za 10e to je bez goriva i osiguranja i duplo vise izadje od 10e kad platis gorivo i osiguranje nemojmo se zavaravati a moram ici u poslovnicu rent a cara svaki put kad taj auto treba da uzmem i vratim, hahahahaha

Marko

pre 9 godina

Video sam spisak lokacija na kojima moze da se preuzme i ostavi automobil. Koliko sam video ima garaza na Obilicevom vencu koja je centar grada, garaza na Zelenom vencu na Slaviji na Kalenicu, to je skroz ok tako da mi ne smeta sto ne smem u zonama da parkiram

Lepo

pre 9 godina

Koliko sam uporedjivao sa najblizim okruzenjem (Bec pre svega) cene su nize za nekih 30%. Vidim da ako se kupi veci paket do dodje oko 1000 din na sat, a posto je ukljuceno gorivo u cenu to nije lose.

tomy

pre 9 godina

A sta ako neko osteti na automobilu nesto,ogrebe ga,razbije zmigavac i sl.Kako vidim niko ga ne pregleda nakon voznje ako ga vec ostavljas bilo gde.

Zoki kaze

pre 8 godina

@Mik6 U Nemačkoj postoji više firmi koje se bave car sharingom. Cena je oko 25 - 30 centi po minutu, a automobili se mogu ostaviti na bilo kom mestu u gradu predvidjenom za parkiranje, bez obzira da li se on plaća ili ne. Moguće je iznajmiti smart, mini, BMW 3 ili X3, toyote, itd u zavisnosti kod koje firme imate igovor. Generalno gledano, ovde je to normalna stvar i ljudi te automobile koriste uglavnom za ono za šta su namenjeni, a to je da se odvezu od tačke A do tačke B. Kultura u saobraćaju i poštovanje tuđe imovine su svetlosnu godinu ispred nas. Stvarno nisam video da se neko sa tim automobilima iživljava, da ih uništava, razbija, privodi u njima devojke, itd. Osim toga, cena je po minutu, a ne po kilometru, tako da se i ne isplati sedeti u parku radi sexa jer sat sve vreme odbrojava. Više bi se isplatilo platiti hotel nego pola sata ili sat lomiti kičmu na zadnjem sedištu...

lumia

pre 8 godina

Sada ce nasi,uzme auto na 2 sata,otera ga kod majstora,poskida mu nove delove,a stare sa svog auta vrati na ovaj auto. Za 20€ sredio svoj auto.

Pariz

pre 8 godina

ovde to odlično funkcioniše, samo što su u pitanju automobili na struju, tj. elektro. Mislim da je ideja dobra, ali kad se nema para - teško da će opstati

Swedenonline

pre 8 godina

(mik6, 09. maj 2015 03:03)

Rešenje se zove civilizacija. A inače se baš bojim da u Srbiji majke voze decu taksijem ili ovako, 20 dana po sat dnevno, 30.000 din.

Drokic

pre 8 godina

Pohvaljujem svaku novu ideju i konkurenciju. A radovalo bi me i bicikl sistem iz Novog Sada 1 sat kosta 20 dinara ostavljas na vise mesta po gradu a dotira Parking servis Novog Sada

Engels

pre 8 godina

Pretpostavljam da ovaj servis nije namenjen za one koji u tome ne vide računicu. Ne postoji obaveza korišćenja usluga. Sačekajte da vidimo kako će se razvijati.

dada

pre 8 godina

@lumia - tesko, uvek se zna ko je kada u autu i postoji provera posle svake voznje. Nijednom delu auta se ne moze pristupiti a da sistemi to ne vide.