Utorak, 28.04.2015.

18:55

Najveća laž ljudskog postojanja: Kakav je pravi ukus piletine?

Izvor: Dnevnik

Najveæa laž ljudskog postojanja: Kakav je pravi ukus piletine? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

100 Komentari

Sortiraj po:

Saedi Folluf

pre 9 godina

@ (EU Citizen, 28. april 2015 19:31)

Čitao sam ja već ranije komentare takvih kao što ste Vi, gospodine Citizen. Potpuno Vas razumem, "postojanje u trenutku" je umetnost koju, izgleda, retko ko osim Vas poseduje. Ne bih, na Vašem mestu, isključio ni mogućnost da je u pitanju neka zavera protiv Vas i Vašeg ukusa. Ne dajte se, svi veliki umovi su u početku bili neshvaćeni. Neki su kasnije zasijali a neki završili u ludari...odaberite sami. Prijatno!

X=iks

pre 9 godina

@hemija

1) Zar stvarno mislis (a i mnogi drugi) da samo na "prostorima ex_yu" seljaci na svojim okucnicama gaje "pravi crveni paradajz" i imaju koke koje nose "prava jaja"!? (Samo sto vecina drugih na svojim okucnicama gaji daleko veci izbor povrca; "prostori ex-yu", a narocito Srbija, u stvari, neverovatno su limitirani i monotoni, a bez realnog razloga, osim - urodjene tuposti). Da bi to bila nekakva "sansa", to bi moralo da postane *posao*, a ti govoris o prcvarima, ne o proizvodjacima. Proizvodjac mora da misli na kolicine, na rokove prispeca, na transport i na skladistenje. Da bi povrce islo u izvoz, mora podnositi transport, a da bi se paradajz mogao transportovati, mora se ubrati pre sazrevanja. Kod tebe u samoposluzi nikako ne moze biti kao kod babe u Srbiji, ali ni kao kod seljaka u komsiluku, bilo gde. 2) Masinski se bere industrijski paradajz, za preradu. To nije paradajz koji ces videti na pijaci, ali ni u samoposluzi. 3) Na protiv, paradajz je kiselkast u Juznoj Evropi, ukljucujuci i Srbiju. Razlika u ukusima. Na Zapadu se od paradajza ocekuje samo da je sladak, a kod nas se trazi harmonican. 4) Ah, da... u vecem delu Kanade, kod lokalnih seljaka tesko se moze naci paradajz - sta da se radi. Prebaci se na kupus! Ali, ne za sarmu, naravno! Ti kao Talijani, koji odu u Keniju, pa posle kod kuce pricaju kako nigde ne prave spaghette kao u Italiji. Sarma je jelo Jugoistocne Evrope i tu se gaje sorte kupusa pogodne za sarmu. Drugi gaje kupus pogodan za njihova jela.

X=iks

pre 9 godina

Sada sa ovim napumpanim pilicima, mozes pojesti celo pile, pa si tek onda sit.
(Aleksandar, 28. april 2015 22:28)

Ne, tek onda si gladan k'o vuk! Jer si se najeo hormona koji izazivaju osecaj gladi.

Basser

pre 9 godina

@Trovach:
Ok, ali on je nama dobro poznat ovde, hrani se pljuvacinom po Srbiji, i to redovno, a mnoge stvari shvata i zakljucuje poput djaka prvaka.

Trovach

pre 9 godina

Pre godinu ili dve, u emisiji "Dobra zemlja" bio je prilog o organskom uzgoju pilica u Francuskoj (ima na YT). Drze se u objektima koji se mogu premestati, jer tako izbegavaju stete od prenamnozenih predatora (uglavnom lisice).

Trovach

pre 9 godina

Najukusnije meso imaju rase faverol i marans (i jos neke francuske rase), a smatra se da vrhunski ukus imaju i slovenacka stajerka i domaca somborska kaporka. Medju cenjene spadaju jos i saseks, nju hempsir i australorp. Ove poslednje tri su i visokoproduktivne, pa u poluintenzivnom tovu daju mekano meso punog ukusa. Produktivnost prvonavedenih takodje nije losa. Brojleri ne mogu da podnesu poluintenzivan tov.

Trovach

pre 9 godina

@Basser...Sa prvim delom komentara sam se slozio, ali sa drugim ne. Covek je samo izneo svoje licno misljenje i ukus. Mozda se na zapadu navikao na odredjen kvalitet. Naravno ja vise cenim piletinu iz slobodnog uzgoja, ali posto je takvo meso zilavije, nije bas za gril ili rostilj. Srecom, imamo draj kuker i u njemu je super, a moze i pleci paprikas.

Basser

pre 9 godina

EU Citizen:
Ti mozes biti sve, samo ne realan.
Evo, jos uvek se oblizujem od ukusne domace piletine i doza humora na pun stomak dobro dodje, cenim to.
Cak i kao pomahnitali evropljanin koji je izgubio kompas, ipak imas neku ulogu u nasoj Srbiji medju nama zatucanima, kojima je samoupravni socijalizam ukazivao i zahtevao zdravu hranu.
Danas, nakon dvadeset i pet godina od pocetka destrukcije, ovako gladni i osiromaseni manje smo besni od VAS nafilovanih dolce vitom i GMO pitom, i dalje umemo da razlikujemo pile od kokoske, sto tebi kao egocentricnom evropljaninu ne polazi za rukom ali da si ubedjen da od ... biva pita, to ti zaista verujem.

Bole

pre 9 godina

Zato onaj ko želi domaće pile živi na selu i gaji svoje ukusno pile... Život na selu je danas rezervisan za bogate. Za nas sirotinju je grad, jer moramo svaki dan na posao i nemamo vremena za piliće. Kada bih dobio na loto-u i ja bih se preselio na selo i gajio svoje ukusne piliće, imao bih svoje povrće i svoje voće (sa rakijom i vinom).

Dar

pre 9 godina

@EU Citizen

Meni je fascinantno da ste vi uspeli da iskopate moj komentar, koji je stao u pola reda, među silnim komentarima ovde. Svaka vam čast, vidim da se ludo zabavljate u EU. Osvrnuo bih se na vaše poznavanje piletine. Stare, autohtone rase pilića, hranjene na prirodan način, nisu žilave. To samo znači da vi ne znate šta ste jeli. Ako je pile žilavo, to nije pile, to je kokoška.

esma

pre 9 godina

Ako bukvalno shvatimo pricu kao da sa savremenijim nacinom zivota nuzno se moramo nezdravije hraniti usled potrebe za brzim gajenjem pilica (tovljenjem) cije je meso manje ukusno ,ne bih se slozila.Odlicno se secam ukusa piletine koja je gajena na nacin koji se racuna sporijim i kvalitetnijim(od izleganja pilica i gajenja u kutijama sa sijalicnom svetloscu do kljucanja po basti)i nisam primetila tu zilavost koja se potencira u opisu zdravijeg odgajanja,a i sada mogu osetiti lep ukus piletine. ALI I OTUZAN UKUS SA CRNIM KOSTIMA OD BATAKA KAKVE SAM NALAZILA DOK SE NISAM OPREDELILA ZA PROVERENI KVALITET.Zakljucak bi bio da u svakom vremenu postoje ljudi koji drze do kvaliteta svojih proizvoda i da ih u tome ne moze spreciti teznja za profitom koja se ne moze smanjiti ulaganjem u svoj tim zaduzen za iznalazenje kvaliteta .

Dušan @kako da ne

pre 9 godina

U Srbiji još uvek ima dosta hrane koja se ne uzgaja industrijski (a koja se može naći za pristojnu cenu).Bio sam gotovo čitavu deceniju po zapadu i tamo je hrana za najveći deo populacije prilično jeftinija nego ovde ali je industrijska. Naravno i tamo ima namirnica koje se uzgajaju organski i to postaje svojevrsni trend odredjenog kruga ljudi (obrazovanijeg i imucnijeg) ali je ta hrana uglavnom višestruko skuplja. Pilića ima kao i govedine (čuveni kobe iz Japana) raznih organskih i preukusnih vrsta ali pitanje je uvek za koliko novaca?

Jožef

pre 9 godina

Ova priča je vrlo interesantna. Da se nasmejem. Kada smo mi građani protiv GMO i maltene svega što ,,moramo,, zbog EU onda smo često puta ignorisani. Ješćemo mi još i pile robota.

zoran1965

pre 9 godina

(kokosinjac, 28. april 2015 19:18)
vidim, dobijo si veliki broj pluseva za SPORTSKO-TRKAČKI model pileta, čiji batak možeš da žvaćeš mesto žvake(naročito ako nije prvo skuvano za supicu).
ja bi pre reko da je to žal za mlados i prošla(lepa !?) vremena. šta ćeš stari se i nastupa polako demencija....

bezimena kojoj su počeli da objavljuju komentare

pre 9 godina

Moj teča u Holandiji samo kuka na hranu ... sve mu isto kad se skuva, kaže da nema začina specifičnih za neku kuhinju ne bi razlikovao mesa
(Dejan, 29. april 2015 00:00)

Tvoj teča treba da ide kod lekara....

XXS-iq

pre 9 godina

Da je piletina dobra postojala bi bajka
"TRI PILETA I VUK"
a opste je poznato da je vuk najjaca zivotinja u sumi, i da moze da jede sta hoce

Kako da ne

pre 9 godina

Stara floskula o tome kako je povrce ukusnije u Srbiji... To ne da ne vazi nego veze sa istinom nema. Ne znam kako je bilo pre, ali sada to nije cinjenicno stanje nego mit. Lično sam se uverio u to. Paradajz, krastavac, voce, kupus, zelena salata ima podjednako ili bolji ukus nego u Srbiji... Problem Srbije je sto svi pričaju o selu, a malo ko jede ono sto na selu ljudi gaje za sebe vec trk na pijac i tamo uzimaju povrce i voce koje je gajeno isto ako ne i gore nego ono sto se prodaje po Evropi. Možete se tesiti da to nije tako, ali to je surova istina.

xox

pre 9 godina

Ima i sada da se kupi domaća koka i to uopšte nije skupo, par stotina dinara. I to nudiš na pijaci i ucenjuju te da dobiju za sitne pare.

Unknown.MNE

pre 9 godina

Ništa novo i sigurno nije najveća laž. Ima i većih i zlonamernijih. Ova je nastala bar iz dobre namere- nahraniti gladne.
(gradjanka, 28. april 2015 22:14)

- Ne nego iz profita! ;-)

Nemanja

pre 9 godina

Zasto se stalno komentarise sta nevalja.Zasto nema predloga sta da se uradi da bude bolje.Znamo svi da na ovom svetu nevalja 90% stvari ljudkog porekla i stvaralastva, i sta mi radumo povodom toga.Dizemo kredite i kupujemo preskupu tehniku, pomodne automobile, crtamo po sebi neke fleke (tetovaze), ugradjujemo plastiku u sebe, dimimo ko plast trave (pusenje), fizicki smo neaktivni, ponabijali se u golubarnike (armirane zidove), kastriramo i degenerisemo pse(branimo im da se pare i odredjujemo im kada ce da vrse nuzdu) i pored mnogo toga drugog jedemo pomije dobro upakovane a da niko sa sela i manjih mesta nije se medjusobno organizovao, udruzio oformio sopstvenu PRIRODNU proizvodnju i prodaju.I to ponudio na trziste po vecoj ceni.
I naravno narod bi kupovao pa makar i na grame (samo da ga mine zelja).
Gde imas da se kupi u Beogradu sveze pomuzeno mleko (evo ja ga placam 3 puta skuplje od kupovnog, racunam da je dosta da se pokriju svi troskovi).
BTW
ako mladji ne zanaju kako je to nekada bilo,
pileca supa je zuta i ima masne kolutove na povrsini (kao da ste sipali ulje u vodu).Domaca slanina dobro susena je bele boje i tvrda je (moze se jesti i na 40 stepeni bez da se rastapa).Domaca sunak ima tek u naznakama miris dima i modro braonkaste je boje (pricam sve za prase).
Jaja domaca su zuta kao dukat (zumance), i neprsti kao voda kada se sipa u ulje.Domaca mast je melem im cito bele boje.Domaci luk nesmrdi toliko kada se jede, paradaiz pecka za rubove usana...

EU Citizen

pre 9 godina

@Vojno obdanište "Mali princ"
Vidim, sve zajedno vas je socijalizam usrećio, pa živite gore od pola Afrike, važno je da su ideje o slobodnom tržištu i slobodnom pojedincu "budalaštine", a ovde biste, u tipičnom komunjarskom maniru, nekome da diktirate i kakvu piletinu treba da voli da bi se uklopio u vaš tupavi mentalni zatvor i bio ispravni mladi pionir :)) Žao mi je što nisam moralno-politički podoban, ali ću prežaliti, meni ta vaša "prirodna" piletina od starijih varijeteta koju verujem da najveći broj komentatora nikada nije ni probao, jer su i velika većina onoga što se gaji kod nas na selu manje-više iste sorte koje danas koristi industrija, ima previše jak i blago neprijatan ukus, o tome da ima mnogo manje značajno žilavijeg mesa, i da ne govorim.
@Dar
Lepo je što tako snažno utičem na vaš život i donosim vam sreću, ali probajte da stvari koje radite u životu radite zbog sebe, a ne zbog drugih, promena je fantastična :) I samo nastavite da lupate minuse, ja sam realan čovek, kad god pri sadašnjem stanju mentaliteta i svesti u Srbiji imam više pluseva nego minusa, malo se zabrinem i počnem da se pitam gde sam zastranio :))

bezimena kojoj su počeli da objavljuju komentare

pre 9 godina

....bilo mi je jasno zbog čega su tražili
da im donesemo našu hranu. I na kraju,
šta reći, a ne zaplakati. Tako da...
(Cole, 28. april 2015 19:51)

A da li ti je jasno zašto i dalje žive u Nemačkoj i ne pada im na pamet da se vrate?
p.s. i meni je piletina i sve dr. moje babe bilo lepše, ali tada sam bila dete, supa, pečena piletina i kolači si se jeli nedeljom, radnim danom neke običnije stvari..

neriljano

pre 9 godina

Ne mogu da pomirisem vec 7 godina. A jeo sam je 32. Kad sam prestao da pusim, prestao da volim piletinuu. I u supi vak. Nista pilece ne jedem. Gadna mi je.

Milosav

pre 9 godina

Evo da vam kazem, pravi ukus piletine je onaj koji pripremi moja majka, kupi male pilice i onda ih hrani 100% prirodno dok ne odrastu. Ako da Bog probacu jedno krajem maja kada stignem u Srbiju.

hemija

pre 9 godina

Bra deset puta sam tupio kako bi prostori ex_yu mogli "zaostalost" u prehrabenoj industriji mogli da pretvore u veliki plus- jer svima je dosadila hemijska hrana. Moj prvi susret sa vjestackom hranom bio je u Kanadi. Kupim jaja, odem kuci, krenem da pravim jaja na oko, ali kada sam razbio prvo jaje osjetio sam smrad. Odem nazad u prodavnicu, zamijene jaja uz mnogo izvinjenja. Vratim se kuci, isto, isti smrad. Vratim i ta jaja, odem u drugu prodavnicu, opet isto. Prvih 5-6 godina nisam jeo jaja iako mi je to jedno od omiljenih jela, sve dok nisu pocela neka normalnija da se nalaze u prodaji. Ali to nije nista naspram domacih, sa sela. Kad god odem u bivsu Jugu jedem jaja svaki dan, nekad i vise puta :) Narandzasto zumance kao ljetni zalazak sunca...milina. A tek paradajz, boje krvi, socan, skoro pa sladak, ne onaj kiseli, nezreo, vjestacki koji se bere zelen kombajnima (jer je tada tvrdji pa je manja steta prilikom branja) pa se prska hemikalijama da dobije crvenu boju... A meso i kupus? Kad su me roditelji posjetili mama napravila sarmu, ja navalio i maznjavam 1,2,3,4... a roditelji me nijemo gledaju. Kazem:"Pa dobro, uzelio sam se i ja vas, ali zar ste me se toliko uzelili da me radije gledate kako jedem nego da sami jedete?" A oni, uglas:"A ne, nije to. Ovo je totalno neukusno, samo izgleda kao sarma a ti to tako slatko jedes pa se cudimo i pitamo se jesmo li ludi..."

obicni gradjanin

pre 9 godina

katastrofa kako nas truju! da li se iko zapitao kakve posledice konzumiranje ovakve hrane ima po organizam? posebno za deciji!

Dejan

pre 9 godina

Početkom 90-tih sam sticajem okolnosti imao u ostavi nekoliko konzervi iz humanitarne pomoći na kojima je pisalo, govedina, ovčetina, svinjetina ...
Probam jedan dan ovčetinu, očekujući jak ukus i dobijem nešto neodređeno, miriše ali nije to to - nema ukusa ... drugi dan otvorim govedinu ... ukus isti, miriše drugačije ... svinjetina na kraju ni miris ...
Moj teča u Holandiji samo kuka na hranu ... sve mu isto kad se skuva, kaže da nema začina specifičnih za neku kuhinju ne bi razlikovao mesa

Иван-Ниш

pre 9 godina

Не знам чему кукњава. Колико се ради на храни толико се добија. Лепо се каже да је производња већих кокошки почела због потребе да се спречи глад. И спречена је! Није се ни на селу нешто пилетина јела свакодневно, живело се сиромашно и напорно радило, кокош трошила енергију на отвореном и сносила мање јаја. Никад продуктивност кокошки изван кавеза није могла да приђе оним у кавезу. Дакле ако нађете такву кокош или јаје снесено од кокоши које "шета" лепо га платите скупље и не кукајте на цену хране.

Aman

pre 9 godina

Skoro sam nedje citao neko istazivanje sa nekog instituta u SAD kako u piletini ima samo 30% mesa, ostalo voda i sve sto stavljaju u pile.
(Android Jelly Bean, 28. april 2015 20:12)

A i u toj vodi ima samo 40% vode ostalo je vazduh i sve sto stavljaju u vodu.

iskusan

pre 9 godina

(Cole, 28. april 2015 19:51)

Jos jedno neprimereno poredjenje baba i zaba. To sto si tada probao u Nemackoj je verovatno neka konfekcija iz Lidla ili Aldija, jer gastarbajteri sebi svakako nisu mogli da priuste bolje. A to bolje je organski gajena hrana, koja se jos tada prodavala u namenskim radnjama i kostala je jedno 2-3 puta vise od paradajza i krastavca iz Lidla. Dok kod nas nije bilo razlike, buduci da se sve proizvodilo lokalno u Jugi i sve je bilo tako reci "organsko".

Danas se skoro sve od hrane uvozi u Srbiju, cak i neke namirnice koje su tradicionalno smatrane nasim (pasulj, luk, krompir ...). A o kvalitetu te uvezene hrane bolje da ne pricam, uvozi se najgore djubre prema kome je krastavac iz Lidla vrhunska poslastica!

Bas kao sto su tih istih osamdesetih neke nase srednje skole i fakulteti bile decenijama ispred mnogih nemackih, dok su danas SVE nase skole i SVI univerziteti VEKOVIMA IZA najgorih nemackih!

Bas kao sto je nekada zdravstvo bilo ponos cele Jugoslavije, a danas bolje ne pitaj na sta lici.

Sve smo upropastili, unakazili i unistili! Bas sve!

Vojvodjanin

pre 9 godina

i prodao svoju knjigu u koliko primeraka? najveca laz je pisati o tome.... koliko bi prostora trebali da se gaji pile, svinja, krava .... u prirodnom okruzenju?

nemanja

pre 9 godina

Meni se cini da kad god se pise o hrani u novinama i sl, uvek iz teksta izvire neka mržnja prema industrijalizaciji proizvodnje hrane, a niko da se seti da je 1950. na svetu bilo 2,5 milijardi ljudi, a danas ih je 7, i to ne bi bilo moguce sa staromodnim nacinima.

Sto se tice ukusa piletine, bas me briga, meni se bas dopada sto svaki put mogu da napravim drugaciju marinadu, sos i sl. Ne fali mi ukus piletine uopste.

žorž čvarkof

pre 9 godina

Nije istina.. to je moj komsija Živan(ne znam dal sam vam rekao,al on je alkoholičar) on je iz Peka doneo prvo pile koje se izleglo iz jajeta koje je pokupio u nekoj pustinji kad se na Alpencu vraćao sa proputovanja u Africi

medjutim

pre 9 godina

Nije to teško naći nego svi hoće da budu građani, svi hoće da kupuju gotovo, niko neće prstom da mrdne... Kuću u selu sa ogromnim dvorištem i baštom možeš da kupiš za 10000€, ne kuću dole u Srbiji u nekim brdima nego u ravnom Sremu, ne nego dignu kredit za stan u BG ili NS od 60000€ da ga otplaćuju doživotno i da žive bedno, ali su ejjjjjjj, ejjjj građani. E zato smo tu gde jesmo... Nema toliko mesta ovde da se piše šta bih još sve rekao na tu temu!
(Ika, 28. april 2015 20:41)

Ti pretpostavljam živiš u takvoj kući i gajiš piliće, a ne u gradu?

Deki

pre 9 godina

Ne ložite se, nije domaća piletina, čak ni ova koju gaje po selima mnogo bliža tim starijim sortama, kojima je tekst posvećen. Uglavnom su to iste vrste pilića kao i one na farmama, samo su malo slobodnije odgajani i donekle prirodnije hranjeni.

pile nije krivo

pre 9 godina

Današnji pilići se u profitne svrhe hrane svim i svačim. Cilj je samo da za što kraće vreme dobije što više na težini.Realno gledano ovo i nije proizvodnja hrane, već goli biznis!
A to što je takvo meso bez ukusa je u celoj priči najbenigniji detalj.Ova "hrana" bukvalno je opasna po život jer se pilići (i druge životinje) hrane životinjskim otpacima i crknutim životinjama u proizvodu zvanom "koštano brašno". Rezultat je PRIONSKA odnosno Krojcfeld-Jakobova bolest, najopasnija bolest koja danas postoji, koja od čovečijeg mozga pravi šupljikavu smesu...

Trovach

pre 9 godina

20-ih godina 20. veka pocela je industrijska proizvodnja piletine. Prvo su tovljeni pilici rase plimut rok, ali je njena mana bio ostatak obojenih korenova perja u mesu. Zbog toga se preslo na tov pilica bele boje perja. Posto su odgajivaci shvatili da melezi dve rase brze rastu, ubrzo se stvaranje hibrida usavrsilo. Danas, ako zelite jeftinu piletinu, kupujete brojlere, a ako zelite "bogatiji ukus", morate poznavati nekoga sa sela ko ih gaji "slobodno".

mihajlo

pre 9 godina

Pravi ukus piletine je zilav i suvog ukusa ali odlicnog, ako uzmem u obzir to da se kod rodbine na brdu svo vreme pasu, same nadju svoj kokodinac u stali iznad ovaca kad jimdodje vreme za dremanje i kde lisice i kune redovno prave selekciju. Mozda ova americka bila drugcija ko ce je znati sad.

Aleksandar

pre 9 godina

@gradjanka

Bilo je dovoljno hrane na svetu za sve. Sada, sa ovom industrijom, ima je i previse. Svi smo mi siti i jos bacamo hranu, a prodavnice je bacaju jos vise.
A te zivotinje, koje smo normalno hranili, imale su nutritivne vrednosti toliko dovoljne, da je dovoljno bilo pojesti cetvrt grudnog kosa pileta za rucak. Cak i manje. Sada sa ovim napumpanim pilicima, mozes pojesti celo pile, pa si tek onda sit.

Mr. Punch

pre 9 godina

Eh sad. Divlja svinja se hrani prirodno, a ipak nije ukusnija od domace. Takodje ni fazan. Nekako mi je to meso ipak prejako. Socnije je domace....
@(becks, 28. april 2015 19:10)
Slazem se sa textom, a neko od komentatora je spomenuo i vrstu pileta, sto je isto vazno. A vazno je je i za jaje tj zumance da bude onako zuto, a ne bledo. A sto se svinja tice kanda nisi cuo za 'informbiro svinje'. E to je bio posao! Savrsenstvo. Nastale ukrstanjem domacih (koje su seljaci pustali u sumu, da ih ne pokupili prilikom 'otkupa') i divljih veprova. Bile su taman kako treba. Kazu da se u Sremu doskora moglo 'naletiti' na njihove potomke....

Gruzanin

pre 9 godina

Sve podrzavam, samo da pitam gde je taj Srem, mozda u austrougarskoj? Da znate da su vas oslobodili Srbi, odozdole, iz brda! I da su vas branili i 1848 kad su vas madjari klali, i opet ce vas braniti, a zelim da vas niko ne napadne. I jos najvaznije, lepota predela nije da bude samo ravnica, ili samo planina, vec bas onako kako je brdovita Sumadija.

jeste

pre 9 godina

@kokosinjac

u pravu si skroz samo jedna mala ispravka. Piletina koja se kupuje po supermarketima je stara nekih 32-35 dana. Znaci, od malog pileta do onog vremena kad je spremno za supermarkete prodje nekih 4 nedelje, inace je ne isplativo...

Zoran

pre 9 godina

"Piletina je nekada davno bila bogatog ukusa i izuzetno skupa."

Nikad ona nije bila skupa, ali je bila ukusna. Ja to vreme pamtim. I islo se na kvalitet, a ne na kolicinu i nije bilo debelih.

Ono sto stvarno ima ukus izmedju piletine i ribe je meso aligatora. Doneo mi Amer ovde i probao sam.

Marko

pre 9 godina

Skoro sam nedje citao neko istazivanje sa nekog instituta u SAD kako u piletini ima samo 30% mesa, ostalo voda i sve sto stavljaju u pile.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Android Jelly Bean, 28. april 2015 20:12)

Ne vidim ništa čudno u tome.
Ne bi ni ti kada bi znao da u prosečnoj odrasloj ljudskoj osobi voda čini 65% mase. I to:
- u mozgu i srcu ima 73% vode
- u plućima 83%
- 64% kože je voda
- 79% mišića je voda
- i 31% kostiju čini voda.

Pritom, što je neko debilji to ima manje vode, pošto salo procenutalno ima više vode u odnosu na tkiva i mišiće.

Miroslav

pre 9 godina

nemojte to jesti! pogotove ove od "Koka Varaždin" brand "Cekin" od Vindije!
kad bi vi znali što se sve njima stavlja u te hranilice, hormoni rasta, svakakva kemija, kad bi videli te peradarnike zgadila bi vam se piletina za čitav život! rađe idite na selo pa kupite od nekog seljaka koji to uzgaja na stari način, kokice se pasu po dvorištu, jedu normalnu hranu kukuruz i što nađu same, probaj kokina jaja i domaća jaja sa sela, velika je to razlika!

citizen

pre 9 godina

my_way

Lako je pricati punog stomaka, nekada je na planeti bilo 4 milijarde ljudi, danas nas je vise od 6. Posle 2050 godine bice nas vise od 10,5 milijardi ako se nastavi ovim tempom prirodnog prirastaja, ko ce sve te ljude da prehrani ako prinosi budu losi a klima nepovoljna? Kako ce da prime plate i skoluju decu ako vama uredjaji budu trajali po 20 godina kao sto su trajali nekada, ko ce kupovati nove?

samsung

pre 9 godina

nije samo razlika u ukusu. bioloska vrednost mesa pilica koji nisu za 8nedelja nabacili kilo je mnogo veca nego kod tovljenika..takodje meso kod domacih pilica je mnogo ukusnije ali i malo zilavije. ko je probao zna o cemu pricam..ovo sad em spricaju hormonima em spricaju vodom posle klanja da budu tezi

Vojno obdanište "Mali Pinc"

pre 9 godina

Probao sam tu "pravu" piletinu, i, da budem iskren, više mi se sviđa ova današnja, "lažna", pod uslovom da je hranjena prirodnom hranom i da je imala slobodu kretanja, starija verzija prosto ima ponešto prejaku aromu za moj ukus :) Ima još zemalja na svetu gde su originalne vrste kokošaka, dugonogije i značajno.mršavije, norma, i gde možete da ih bez problema nađete, meni , međutin, taj jači ukus (intenziteta otprilike kao kod pačetine koju isto ne marim) više smeta nego prija, i, premda bih, pošto volim izbor i raznovrsnost, voleo da su i takve vrste pilića normalno dostupne, ja ih sigurno ne bih kupovao.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (EU Citizen, 28. april 2015 19:31)


Kralj i dominator. Ne da svaki put davi sa liberalno-desničarskim budalaštinama, nego je počeo da hvali i "kartonske" piliće, koji su ukusniji nego domaći.
Legendo!

Dex Dejvid dexdavid2@gmail.com

pre 9 godina

Kada govorimo o piletini, dvije važne države na voj planeti izuzetno poštuju piletinu.U Indiji je piletina važan sastojok nacionalne kuhinje, a o kulturi Indije suvlisno je govoriti.Na Jamajci je spremanje piletine kultna stvar, a za vrijeme karnevala u Londonu tako reči peče se samo piletina.Svakako da je najpoznatije pile na svijetu ono koje su Napoleonovi vojnici uhvatili nakon bitke kod Marenga http://www.vesti.rs/Recepti/Pile-marengo-3.html. Ja se sječam žute boje pileta, a danas su sva bijela.Ako želite da jedete pile bez ukusa odite do bilo kog Lidla u Londonu i kupite pile, omiljena hrana siromašnih slojeva.Ja KFC piletinu koja je slatka i koliko toliko sočna zovem MaC piletinom.Ako želite da dobijete holesterol i probate drvenu piletinu odite u bilo koji lanac koji je proizišao iz KFC u siromašnim djelovima londona i vidjet će te šta je ukus piletine za siromašne krajeve Londona.

X=iks

pre 9 godina

tek kada sam probao njihov paradajz, lubenicu... bilo mi je jasno
(Cole, 28. april 2015 19:51)

Tako je i jedan iz Hondurasa bio u Nemackoj, pa kad se vratio kuci, pricao "tek kad sam probao njihove banane..."

Android Jelly Bean

pre 9 godina

Skoro sam nedje citao neko istazivanje sa nekog instituta u SAD kako u piletini ima samo 30% mesa, ostalo voda i sve sto stavljaju u pile.

lerma

pre 9 godina

kod nas se ta piletina jela malo duze ali nas na kraju ipak ubedise da nije valjala, pa se na kraju jos i pobismo ne bi li nam je uvaljali.

dragan

pre 9 godina

Glupost je reci da je nasa puletina ukusna.Tada je bio problem"galofak" koji se davao piletu za brzi rast.Vi bi prirodno trebali hraniti pile prirodno nekolko god da bi bilo za hranu.Znam ljude koje nisu jeli piletinu jer su osetili taj element.Pogledajte sadasnje narandje manji od jabuke,izmuljan.Ja znam pomorandje do 90g i nijedna nije bila sitna,sa narandjastim bijom i cvrsta.

shimano

pre 9 godina

vidim da ismevate i negativno ocenjujete one koji kažu da se kod nas još uvek može naći ukusna piletina i hrana uopšte. ima itekako ali ne po marketima već na pijaci,naravno ni tamo nije sve prirodno, ali se još uvek može naći. nažalost naše domaćice su sve više fensi i ne žele da se blamiraju kupovinom na pijaci pa radije pazare u marketima svesne da je tamo apsolutno sve veštačko. sir,jaja,povrće,domaće voće se kupuje isključivo na pijaci.

Ika

pre 9 godina

сви се на неки начин сећамо пилетине са села! е то је то, нажалост, више је тешко наћи!
(на привременом раду, 28. april 2015 19:27) Nije to teško naći nego svi hoće da budu građani, svi hoće da kupuju gotovo, niko neće prstom da mrdne... Kuću u selu sa ogromnim dvorištem i baštom možeš da kupiš za 10000€, ne kuću dole u Srbiji u nekim brdima nego u ravnom Sremu, ne nego dignu kredit za stan u BG ili NS od 60000€ da ga otplaćuju doživotno i da žive bedno, ali su ejjjjjjj, ejjjj građani. E zato smo tu gde jesmo... Nema toliko mesta ovde da se piše šta bih još sve rekao na tu temu!

njam njam

pre 9 godina

'85-te upoznao sam kanadsku porodicu koja je u Beogradu provela sledece 4 godine. Nisu mogli da se najedu piletine i paradaiza. Kod nas su prvi put jeli batake, karabatake i krilca, zamislite cak i kozicu. Govorili su da je u Kanadi kozica odvratna, a piletina poput kartona.

Rusofil_No1

pre 9 godina

Iskreno neznma koje je pile zdravije ovo danas ili ono na travi...

Posto su moji se sela ietkako znam kakva je piletina iz dvorista a da nije tovna! ali da je ukusna NEEEE, mozda ako je mlada da i ima neki ukus ali takva piletina da dogura do 700gr tezine treba ~2 godine, meso bude crno i zilavo!

Ko kaze da mu se taj ukus vise svidja LAZE samog sebe, e sad da li je zdvaije nemam pojma ali znam da ga prodajem na BG pijaci NIKO ga ne bi hteo iako je za proizvodnju 3x skuplje od tovnog!

Cole

pre 9 godina

1982. dolazi mi u posetu baba-tetka
iz Nemačke sa prijateljima iz Nemačke.
Toliko su se oduševili našom klopom
da su već tada "naredili" da kada sledeće
godine budemo dolazili kod njih OBAVEZNO
ponesemo nešto sa naših prostora.

1983. odlazimo u Nemačku, naravno,
sa miljeima, heklanim stolnjacima
i par litara domaće prepečenice,
par kilograma paradajza, jedno
dve-tri lubenice od po 10-kilograma,
još raznog voća (jabuke, kruške...),
naravno i neko meso a Boga mi i piletinu.

I da skratim, kada se ve to pojelo
(baba-tetka je stalno zvala prijatelje
na ručkove, večere, roštilje) tek kada
sam probao njihov paradajz, lubenicu...
bilo mi je jasno zbog čega su tražili
da im donesemo našu hranu. I na kraju,
šta reći, a ne zaplakati. Tako da...

bora

pre 9 godina

Pre opšte pljuvačine konzumenata molim zapitajte se da li biste pile platili deset puta više nego sada. Ako ćemo realno, jesmo izgubili na ukusu ali je cena prustupačna i onima koji su baš siromašni, što je ipak jako bitno! Hvala

Smuleco

pre 9 godina

Sada piletina ima ukus slame, a ja vrlo dobro pamtim taj bogati, divni ukus piletine, koju je spremala moja baba. To su bili pilići, koji su kljucali po dvorištu.

kokosinjac

pre 9 godina

Klasika, moja baka gaji domace pilke, ne moze se porediti sa onim iz prodavnice i drzi ih cistije nego apoteke lekove. Ali opet da vam kazem, opet se vracamo na ono "sve je postalo kapital", ne moze se pile izleci i posle 3 meseca imati 4kg pa se pritom kolje a u medjuvremenu jedva hoda od tezine, hvala Bogu da to nije normalno, ali ko ce uzgajati pile 8 meseci i pustati ga svaki dan da pase travke itd da bi ga posle prodao za istu cenu kao ovaj sto uzgaja 3 meseca kukuruzom i prekrupom i kojekakvim hemijskim dodacima!? Mislim logicno je sve. Onaj ko uzgaja samo za sebe uz trud i napor moze imati najzdravije. P.S. Ko nije probao pile ovako i onako gajeno, da kazem da je razlika neverovatna i u izgledu i u ukusu.

EU Citizen

pre 9 godina

Probao sam tu "pravu" piletinu, i, da budem iskren, više mi se sviđa ova današnja, "lažna", pod uslovom da je hranjena prirodnom hranom i da je imala slobodu kretanja, starija verzija prosto ima ponešto prejaku aromu za moj ukus :) Ima još zemalja na svetu gde su originalne vrste kokošaka, dugonogije i značajno.mršavije, norma, i gde možete da ih bez problema nađete, meni , međutin, taj jači ukus (intenziteta otprilike kao kod pačetine koju isto ne marim) više smeta nego prija, i, premda bih, pošto volim izbor i raznovrsnost, voleo da su i takve vrste pilića normalno dostupne, ja ih sigurno ne bih kupovao.

becks

pre 9 godina

Eh sad. Divlja svinja se hrani prirodno, a ipak nije ukusnija od domace. Takodje ni fazan. Nekako mi je to meso ipak prejako. Socnije je domace....

my way

pre 9 godina

Moja prva asocijacija na ovo je matriks. Sad ozbiljno, nazalost, sada smo svi zrtve jos gorih stvari, a naravno prednjace Kodeks alimentarijus i GMO hrana.

Milos22

pre 9 godina

Nije samo način odgoja već i rasa. Imate jarebicastu vrstu koja je jako ukusna. Uglavnom ko hoće ukusnu piletinu neka ne očekuje da će platiti manje od duplo

на привременом раду

pre 9 godina

сви се на неки начин сећамо пилетине са села! е то је то, нажалост, више је тешко наћи!

NIMARK

pre 9 godina

Hvala bogu, kod nas se još uvek može bez ikakvih problema kupiti pravo pile sa sela, koje ima i ukus i miris. Tako da mi stvarno nije jasno šta vi hoćete sa ovakvim člancima koje prevodite iz raznih američkih novina. Njihova pilad koja su nakon klanja tretirana hlorom ja nebi ni psu dao.

Cudno neko vreme

pre 9 godina

Najsmesnija je tvrdnja,kako je nekada piletina bila skupa.
Uporedite cenu svinjskog buta bez kosti i belog pileceg mesa danas.
Ne znam na osnovu kojih trgovackih kalkulacija i marzi,trikova ili ko zna cega,ono moze biti skuplje od svinjskog!?
Pa,ljudi moji,piletu dnevno treba saka hrane i vrlo je brzo spremno za klanicu,za razliku od svinje,koja mesecima prozdire velike kolicine hrane.
Isto se odnosi i na ribu,a pogotovo onu,koja se uzgaja vestacki u ribnjacima.

kokosinjac

pre 9 godina

Klasika, moja baka gaji domace pilke, ne moze se porediti sa onim iz prodavnice i drzi ih cistije nego apoteke lekove. Ali opet da vam kazem, opet se vracamo na ono "sve je postalo kapital", ne moze se pile izleci i posle 3 meseca imati 4kg pa se pritom kolje a u medjuvremenu jedva hoda od tezine, hvala Bogu da to nije normalno, ali ko ce uzgajati pile 8 meseci i pustati ga svaki dan da pase travke itd da bi ga posle prodao za istu cenu kao ovaj sto uzgaja 3 meseca kukuruzom i prekrupom i kojekakvim hemijskim dodacima!? Mislim logicno je sve. Onaj ko uzgaja samo za sebe uz trud i napor moze imati najzdravije. P.S. Ko nije probao pile ovako i onako gajeno, da kazem da je razlika neverovatna i u izgledu i u ukusu.

Cole

pre 9 godina

1982. dolazi mi u posetu baba-tetka
iz Nemačke sa prijateljima iz Nemačke.
Toliko su se oduševili našom klopom
da su već tada "naredili" da kada sledeće
godine budemo dolazili kod njih OBAVEZNO
ponesemo nešto sa naših prostora.

1983. odlazimo u Nemačku, naravno,
sa miljeima, heklanim stolnjacima
i par litara domaće prepečenice,
par kilograma paradajza, jedno
dve-tri lubenice od po 10-kilograma,
još raznog voća (jabuke, kruške...),
naravno i neko meso a Boga mi i piletinu.

I da skratim, kada se ve to pojelo
(baba-tetka je stalno zvala prijatelje
na ručkove, večere, roštilje) tek kada
sam probao njihov paradajz, lubenicu...
bilo mi je jasno zbog čega su tražili
da im donesemo našu hranu. I na kraju,
šta reći, a ne zaplakati. Tako da...

NIMARK

pre 9 godina

Hvala bogu, kod nas se još uvek može bez ikakvih problema kupiti pravo pile sa sela, koje ima i ukus i miris. Tako da mi stvarno nije jasno šta vi hoćete sa ovakvim člancima koje prevodite iz raznih američkih novina. Njihova pilad koja su nakon klanja tretirana hlorom ja nebi ni psu dao.

Smuleco

pre 9 godina

Sada piletina ima ukus slame, a ja vrlo dobro pamtim taj bogati, divni ukus piletine, koju je spremala moja baba. To su bili pilići, koji su kljucali po dvorištu.

на привременом раду

pre 9 godina

сви се на неки начин сећамо пилетине са села! е то је то, нажалост, више је тешко наћи!

Cudno neko vreme

pre 9 godina

Najsmesnija je tvrdnja,kako je nekada piletina bila skupa.
Uporedite cenu svinjskog buta bez kosti i belog pileceg mesa danas.
Ne znam na osnovu kojih trgovackih kalkulacija i marzi,trikova ili ko zna cega,ono moze biti skuplje od svinjskog!?
Pa,ljudi moji,piletu dnevno treba saka hrane i vrlo je brzo spremno za klanicu,za razliku od svinje,koja mesecima prozdire velike kolicine hrane.
Isto se odnosi i na ribu,a pogotovo onu,koja se uzgaja vestacki u ribnjacima.

Ika

pre 9 godina

сви се на неки начин сећамо пилетине са села! е то је то, нажалост, више је тешко наћи!
(на привременом раду, 28. april 2015 19:27) Nije to teško naći nego svi hoće da budu građani, svi hoće da kupuju gotovo, niko neće prstom da mrdne... Kuću u selu sa ogromnim dvorištem i baštom možeš da kupiš za 10000€, ne kuću dole u Srbiji u nekim brdima nego u ravnom Sremu, ne nego dignu kredit za stan u BG ili NS od 60000€ da ga otplaćuju doživotno i da žive bedno, ali su ejjjjjjj, ejjjj građani. E zato smo tu gde jesmo... Nema toliko mesta ovde da se piše šta bih još sve rekao na tu temu!

Vojno obdanište "Mali Pinc"

pre 9 godina

Probao sam tu "pravu" piletinu, i, da budem iskren, više mi se sviđa ova današnja, "lažna", pod uslovom da je hranjena prirodnom hranom i da je imala slobodu kretanja, starija verzija prosto ima ponešto prejaku aromu za moj ukus :) Ima još zemalja na svetu gde su originalne vrste kokošaka, dugonogije i značajno.mršavije, norma, i gde možete da ih bez problema nađete, meni , međutin, taj jači ukus (intenziteta otprilike kao kod pačetine koju isto ne marim) više smeta nego prija, i, premda bih, pošto volim izbor i raznovrsnost, voleo da su i takve vrste pilića normalno dostupne, ja ih sigurno ne bih kupovao.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (EU Citizen, 28. april 2015 19:31)


Kralj i dominator. Ne da svaki put davi sa liberalno-desničarskim budalaštinama, nego je počeo da hvali i "kartonske" piliće, koji su ukusniji nego domaći.
Legendo!

Milos22

pre 9 godina

Nije samo način odgoja već i rasa. Imate jarebicastu vrstu koja je jako ukusna. Uglavnom ko hoće ukusnu piletinu neka ne očekuje da će platiti manje od duplo

bora

pre 9 godina

Pre opšte pljuvačine konzumenata molim zapitajte se da li biste pile platili deset puta više nego sada. Ako ćemo realno, jesmo izgubili na ukusu ali je cena prustupačna i onima koji su baš siromašni, što je ipak jako bitno! Hvala

medjutim

pre 9 godina

Nije to teško naći nego svi hoće da budu građani, svi hoće da kupuju gotovo, niko neće prstom da mrdne... Kuću u selu sa ogromnim dvorištem i baštom možeš da kupiš za 10000€, ne kuću dole u Srbiji u nekim brdima nego u ravnom Sremu, ne nego dignu kredit za stan u BG ili NS od 60000€ da ga otplaćuju doživotno i da žive bedno, ali su ejjjjjjj, ejjjj građani. E zato smo tu gde jesmo... Nema toliko mesta ovde da se piše šta bih još sve rekao na tu temu!
(Ika, 28. april 2015 20:41)

Ti pretpostavljam živiš u takvoj kući i gajiš piliće, a ne u gradu?

njam njam

pre 9 godina

'85-te upoznao sam kanadsku porodicu koja je u Beogradu provela sledece 4 godine. Nisu mogli da se najedu piletine i paradaiza. Kod nas su prvi put jeli batake, karabatake i krilca, zamislite cak i kozicu. Govorili su da je u Kanadi kozica odvratna, a piletina poput kartona.

Miroslav

pre 9 godina

nemojte to jesti! pogotove ove od "Koka Varaždin" brand "Cekin" od Vindije!
kad bi vi znali što se sve njima stavlja u te hranilice, hormoni rasta, svakakva kemija, kad bi videli te peradarnike zgadila bi vam se piletina za čitav život! rađe idite na selo pa kupite od nekog seljaka koji to uzgaja na stari način, kokice se pasu po dvorištu, jedu normalnu hranu kukuruz i što nađu same, probaj kokina jaja i domaća jaja sa sela, velika je to razlika!

Rusofil_No1

pre 9 godina

Iskreno neznma koje je pile zdravije ovo danas ili ono na travi...

Posto su moji se sela ietkako znam kakva je piletina iz dvorista a da nije tovna! ali da je ukusna NEEEE, mozda ako je mlada da i ima neki ukus ali takva piletina da dogura do 700gr tezine treba ~2 godine, meso bude crno i zilavo!

Ko kaze da mu se taj ukus vise svidja LAZE samog sebe, e sad da li je zdvaije nemam pojma ali znam da ga prodajem na BG pijaci NIKO ga ne bi hteo iako je za proizvodnju 3x skuplje od tovnog!

Gruzanin

pre 9 godina

Sve podrzavam, samo da pitam gde je taj Srem, mozda u austrougarskoj? Da znate da su vas oslobodili Srbi, odozdole, iz brda! I da su vas branili i 1848 kad su vas madjari klali, i opet ce vas braniti, a zelim da vas niko ne napadne. I jos najvaznije, lepota predela nije da bude samo ravnica, ili samo planina, vec bas onako kako je brdovita Sumadija.

Aleksandar

pre 9 godina

@gradjanka

Bilo je dovoljno hrane na svetu za sve. Sada, sa ovom industrijom, ima je i previse. Svi smo mi siti i jos bacamo hranu, a prodavnice je bacaju jos vise.
A te zivotinje, koje smo normalno hranili, imale su nutritivne vrednosti toliko dovoljne, da je dovoljno bilo pojesti cetvrt grudnog kosa pileta za rucak. Cak i manje. Sada sa ovim napumpanim pilicima, mozes pojesti celo pile, pa si tek onda sit.

Deki

pre 9 godina

Ne ložite se, nije domaća piletina, čak ni ova koju gaje po selima mnogo bliža tim starijim sortama, kojima je tekst posvećen. Uglavnom su to iste vrste pilića kao i one na farmama, samo su malo slobodnije odgajani i donekle prirodnije hranjeni.

X=iks

pre 9 godina

tek kada sam probao njihov paradajz, lubenicu... bilo mi je jasno
(Cole, 28. april 2015 19:51)

Tako je i jedan iz Hondurasa bio u Nemackoj, pa kad se vratio kuci, pricao "tek kad sam probao njihove banane..."

shimano

pre 9 godina

vidim da ismevate i negativno ocenjujete one koji kažu da se kod nas još uvek može naći ukusna piletina i hrana uopšte. ima itekako ali ne po marketima već na pijaci,naravno ni tamo nije sve prirodno, ali se još uvek može naći. nažalost naše domaćice su sve više fensi i ne žele da se blamiraju kupovinom na pijaci pa radije pazare u marketima svesne da je tamo apsolutno sve veštačko. sir,jaja,povrće,domaće voće se kupuje isključivo na pijaci.

citizen

pre 9 godina

my_way

Lako je pricati punog stomaka, nekada je na planeti bilo 4 milijarde ljudi, danas nas je vise od 6. Posle 2050 godine bice nas vise od 10,5 milijardi ako se nastavi ovim tempom prirodnog prirastaja, ko ce sve te ljude da prehrani ako prinosi budu losi a klima nepovoljna? Kako ce da prime plate i skoluju decu ako vama uredjaji budu trajali po 20 godina kao sto su trajali nekada, ko ce kupovati nove?

my way

pre 9 godina

Moja prva asocijacija na ovo je matriks. Sad ozbiljno, nazalost, sada smo svi zrtve jos gorih stvari, a naravno prednjace Kodeks alimentarijus i GMO hrana.

Mr. Punch

pre 9 godina

Eh sad. Divlja svinja se hrani prirodno, a ipak nije ukusnija od domace. Takodje ni fazan. Nekako mi je to meso ipak prejako. Socnije je domace....
@(becks, 28. april 2015 19:10)
Slazem se sa textom, a neko od komentatora je spomenuo i vrstu pileta, sto je isto vazno. A vazno je je i za jaje tj zumance da bude onako zuto, a ne bledo. A sto se svinja tice kanda nisi cuo za 'informbiro svinje'. E to je bio posao! Savrsenstvo. Nastale ukrstanjem domacih (koje su seljaci pustali u sumu, da ih ne pokupili prilikom 'otkupa') i divljih veprova. Bile su taman kako treba. Kazu da se u Sremu doskora moglo 'naletiti' na njihove potomke....

lerma

pre 9 godina

kod nas se ta piletina jela malo duze ali nas na kraju ipak ubedise da nije valjala, pa se na kraju jos i pobismo ne bi li nam je uvaljali.

samsung

pre 9 godina

nije samo razlika u ukusu. bioloska vrednost mesa pilica koji nisu za 8nedelja nabacili kilo je mnogo veca nego kod tovljenika..takodje meso kod domacih pilica je mnogo ukusnije ali i malo zilavije. ko je probao zna o cemu pricam..ovo sad em spricaju hormonima em spricaju vodom posle klanja da budu tezi

becks

pre 9 godina

Eh sad. Divlja svinja se hrani prirodno, a ipak nije ukusnija od domace. Takodje ni fazan. Nekako mi je to meso ipak prejako. Socnije je domace....

Trovach

pre 9 godina

20-ih godina 20. veka pocela je industrijska proizvodnja piletine. Prvo su tovljeni pilici rase plimut rok, ali je njena mana bio ostatak obojenih korenova perja u mesu. Zbog toga se preslo na tov pilica bele boje perja. Posto su odgajivaci shvatili da melezi dve rase brze rastu, ubrzo se stvaranje hibrida usavrsilo. Danas, ako zelite jeftinu piletinu, kupujete brojlere, a ako zelite "bogatiji ukus", morate poznavati nekoga sa sela ko ih gaji "slobodno".

Nemanja

pre 9 godina

Zasto se stalno komentarise sta nevalja.Zasto nema predloga sta da se uradi da bude bolje.Znamo svi da na ovom svetu nevalja 90% stvari ljudkog porekla i stvaralastva, i sta mi radumo povodom toga.Dizemo kredite i kupujemo preskupu tehniku, pomodne automobile, crtamo po sebi neke fleke (tetovaze), ugradjujemo plastiku u sebe, dimimo ko plast trave (pusenje), fizicki smo neaktivni, ponabijali se u golubarnike (armirane zidove), kastriramo i degenerisemo pse(branimo im da se pare i odredjujemo im kada ce da vrse nuzdu) i pored mnogo toga drugog jedemo pomije dobro upakovane a da niko sa sela i manjih mesta nije se medjusobno organizovao, udruzio oformio sopstvenu PRIRODNU proizvodnju i prodaju.I to ponudio na trziste po vecoj ceni.
I naravno narod bi kupovao pa makar i na grame (samo da ga mine zelja).
Gde imas da se kupi u Beogradu sveze pomuzeno mleko (evo ja ga placam 3 puta skuplje od kupovnog, racunam da je dosta da se pokriju svi troskovi).
BTW
ako mladji ne zanaju kako je to nekada bilo,
pileca supa je zuta i ima masne kolutove na povrsini (kao da ste sipali ulje u vodu).Domaca slanina dobro susena je bele boje i tvrda je (moze se jesti i na 40 stepeni bez da se rastapa).Domaca sunak ima tek u naznakama miris dima i modro braonkaste je boje (pricam sve za prase).
Jaja domaca su zuta kao dukat (zumance), i neprsti kao voda kada se sipa u ulje.Domaca mast je melem im cito bele boje.Domaci luk nesmrdi toliko kada se jede, paradaiz pecka za rubove usana...

Dex Dejvid dexdavid2@gmail.com

pre 9 godina

Kada govorimo o piletini, dvije važne države na voj planeti izuzetno poštuju piletinu.U Indiji je piletina važan sastojok nacionalne kuhinje, a o kulturi Indije suvlisno je govoriti.Na Jamajci je spremanje piletine kultna stvar, a za vrijeme karnevala u Londonu tako reči peče se samo piletina.Svakako da je najpoznatije pile na svijetu ono koje su Napoleonovi vojnici uhvatili nakon bitke kod Marenga http://www.vesti.rs/Recepti/Pile-marengo-3.html. Ja se sječam žute boje pileta, a danas su sva bijela.Ako želite da jedete pile bez ukusa odite do bilo kog Lidla u Londonu i kupite pile, omiljena hrana siromašnih slojeva.Ja KFC piletinu koja je slatka i koliko toliko sočna zovem MaC piletinom.Ako želite da dobijete holesterol i probate drvenu piletinu odite u bilo koji lanac koji je proizišao iz KFC u siromašnim djelovima londona i vidjet će te šta je ukus piletine za siromašne krajeve Londona.

Unknown.MNE

pre 9 godina

Ništa novo i sigurno nije najveća laž. Ima i većih i zlonamernijih. Ova je nastala bar iz dobre namere- nahraniti gladne.
(gradjanka, 28. april 2015 22:14)

- Ne nego iz profita! ;-)

Marko

pre 9 godina

Skoro sam nedje citao neko istazivanje sa nekog instituta u SAD kako u piletini ima samo 30% mesa, ostalo voda i sve sto stavljaju u pile.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Android Jelly Bean, 28. april 2015 20:12)

Ne vidim ništa čudno u tome.
Ne bi ni ti kada bi znao da u prosečnoj odrasloj ljudskoj osobi voda čini 65% mase. I to:
- u mozgu i srcu ima 73% vode
- u plućima 83%
- 64% kože je voda
- 79% mišića je voda
- i 31% kostiju čini voda.

Pritom, što je neko debilji to ima manje vode, pošto salo procenutalno ima više vode u odnosu na tkiva i mišiće.

Kako da ne

pre 9 godina

Stara floskula o tome kako je povrce ukusnije u Srbiji... To ne da ne vazi nego veze sa istinom nema. Ne znam kako je bilo pre, ali sada to nije cinjenicno stanje nego mit. Lično sam se uverio u to. Paradajz, krastavac, voce, kupus, zelena salata ima podjednako ili bolji ukus nego u Srbiji... Problem Srbije je sto svi pričaju o selu, a malo ko jede ono sto na selu ljudi gaje za sebe vec trk na pijac i tamo uzimaju povrce i voce koje je gajeno isto ako ne i gore nego ono sto se prodaje po Evropi. Možete se tesiti da to nije tako, ali to je surova istina.

EU Citizen

pre 9 godina

Probao sam tu "pravu" piletinu, i, da budem iskren, više mi se sviđa ova današnja, "lažna", pod uslovom da je hranjena prirodnom hranom i da je imala slobodu kretanja, starija verzija prosto ima ponešto prejaku aromu za moj ukus :) Ima još zemalja na svetu gde su originalne vrste kokošaka, dugonogije i značajno.mršavije, norma, i gde možete da ih bez problema nađete, meni , međutin, taj jači ukus (intenziteta otprilike kao kod pačetine koju isto ne marim) više smeta nego prija, i, premda bih, pošto volim izbor i raznovrsnost, voleo da su i takve vrste pilića normalno dostupne, ja ih sigurno ne bih kupovao.

Android Jelly Bean

pre 9 godina

Skoro sam nedje citao neko istazivanje sa nekog instituta u SAD kako u piletini ima samo 30% mesa, ostalo voda i sve sto stavljaju u pile.

Zoran

pre 9 godina

"Piletina je nekada davno bila bogatog ukusa i izuzetno skupa."

Nikad ona nije bila skupa, ali je bila ukusna. Ja to vreme pamtim. I islo se na kvalitet, a ne na kolicinu i nije bilo debelih.

Ono sto stvarno ima ukus izmedju piletine i ribe je meso aligatora. Doneo mi Amer ovde i probao sam.

mihajlo

pre 9 godina

Pravi ukus piletine je zilav i suvog ukusa ali odlicnog, ako uzmem u obzir to da se kod rodbine na brdu svo vreme pasu, same nadju svoj kokodinac u stali iznad ovaca kad jimdodje vreme za dremanje i kde lisice i kune redovno prave selekciju. Mozda ova americka bila drugcija ko ce je znati sad.

XXS-iq

pre 9 godina

Da je piletina dobra postojala bi bajka
"TRI PILETA I VUK"
a opste je poznato da je vuk najjaca zivotinja u sumi, i da moze da jede sta hoce

iskusan

pre 9 godina

(Cole, 28. april 2015 19:51)

Jos jedno neprimereno poredjenje baba i zaba. To sto si tada probao u Nemackoj je verovatno neka konfekcija iz Lidla ili Aldija, jer gastarbajteri sebi svakako nisu mogli da priuste bolje. A to bolje je organski gajena hrana, koja se jos tada prodavala u namenskim radnjama i kostala je jedno 2-3 puta vise od paradajza i krastavca iz Lidla. Dok kod nas nije bilo razlike, buduci da se sve proizvodilo lokalno u Jugi i sve je bilo tako reci "organsko".

Danas se skoro sve od hrane uvozi u Srbiju, cak i neke namirnice koje su tradicionalno smatrane nasim (pasulj, luk, krompir ...). A o kvalitetu te uvezene hrane bolje da ne pricam, uvozi se najgore djubre prema kome je krastavac iz Lidla vrhunska poslastica!

Bas kao sto su tih istih osamdesetih neke nase srednje skole i fakulteti bile decenijama ispred mnogih nemackih, dok su danas SVE nase skole i SVI univerziteti VEKOVIMA IZA najgorih nemackih!

Bas kao sto je nekada zdravstvo bilo ponos cele Jugoslavije, a danas bolje ne pitaj na sta lici.

Sve smo upropastili, unakazili i unistili! Bas sve!

Aman

pre 9 godina

Skoro sam nedje citao neko istazivanje sa nekog instituta u SAD kako u piletini ima samo 30% mesa, ostalo voda i sve sto stavljaju u pile.
(Android Jelly Bean, 28. april 2015 20:12)

A i u toj vodi ima samo 40% vode ostalo je vazduh i sve sto stavljaju u vodu.

Dar

pre 9 godina

@EU Citizen

Meni je fascinantno da ste vi uspeli da iskopate moj komentar, koji je stao u pola reda, među silnim komentarima ovde. Svaka vam čast, vidim da se ludo zabavljate u EU. Osvrnuo bih se na vaše poznavanje piletine. Stare, autohtone rase pilića, hranjene na prirodan način, nisu žilave. To samo znači da vi ne znate šta ste jeli. Ako je pile žilavo, to nije pile, to je kokoška.

Иван-Ниш

pre 9 godina

Не знам чему кукњава. Колико се ради на храни толико се добија. Лепо се каже да је производња већих кокошки почела због потребе да се спречи глад. И спречена је! Није се ни на селу нешто пилетина јела свакодневно, живело се сиромашно и напорно радило, кокош трошила енергију на отвореном и сносила мање јаја. Никад продуктивност кокошки изван кавеза није могла да приђе оним у кавезу. Дакле ако нађете такву кокош или јаје снесено од кокоши које "шета" лепо га платите скупље и не кукајте на цену хране.

hemija

pre 9 godina

Bra deset puta sam tupio kako bi prostori ex_yu mogli "zaostalost" u prehrabenoj industriji mogli da pretvore u veliki plus- jer svima je dosadila hemijska hrana. Moj prvi susret sa vjestackom hranom bio je u Kanadi. Kupim jaja, odem kuci, krenem da pravim jaja na oko, ali kada sam razbio prvo jaje osjetio sam smrad. Odem nazad u prodavnicu, zamijene jaja uz mnogo izvinjenja. Vratim se kuci, isto, isti smrad. Vratim i ta jaja, odem u drugu prodavnicu, opet isto. Prvih 5-6 godina nisam jeo jaja iako mi je to jedno od omiljenih jela, sve dok nisu pocela neka normalnija da se nalaze u prodaji. Ali to nije nista naspram domacih, sa sela. Kad god odem u bivsu Jugu jedem jaja svaki dan, nekad i vise puta :) Narandzasto zumance kao ljetni zalazak sunca...milina. A tek paradajz, boje krvi, socan, skoro pa sladak, ne onaj kiseli, nezreo, vjestacki koji se bere zelen kombajnima (jer je tada tvrdji pa je manja steta prilikom branja) pa se prska hemikalijama da dobije crvenu boju... A meso i kupus? Kad su me roditelji posjetili mama napravila sarmu, ja navalio i maznjavam 1,2,3,4... a roditelji me nijemo gledaju. Kazem:"Pa dobro, uzelio sam se i ja vas, ali zar ste me se toliko uzelili da me radije gledate kako jedem nego da sami jedete?" A oni, uglas:"A ne, nije to. Ovo je totalno neukusno, samo izgleda kao sarma a ti to tako slatko jedes pa se cudimo i pitamo se jesmo li ludi..."

xox

pre 9 godina

Ima i sada da se kupi domaća koka i to uopšte nije skupo, par stotina dinara. I to nudiš na pijaci i ucenjuju te da dobiju za sitne pare.

jeste

pre 9 godina

@kokosinjac

u pravu si skroz samo jedna mala ispravka. Piletina koja se kupuje po supermarketima je stara nekih 32-35 dana. Znaci, od malog pileta do onog vremena kad je spremno za supermarkete prodje nekih 4 nedelje, inace je ne isplativo...

bezimena kojoj su počeli da objavljuju komentare

pre 9 godina

....bilo mi je jasno zbog čega su tražili
da im donesemo našu hranu. I na kraju,
šta reći, a ne zaplakati. Tako da...
(Cole, 28. april 2015 19:51)

A da li ti je jasno zašto i dalje žive u Nemačkoj i ne pada im na pamet da se vrate?
p.s. i meni je piletina i sve dr. moje babe bilo lepše, ali tada sam bila dete, supa, pečena piletina i kolači si se jeli nedeljom, radnim danom neke običnije stvari..

bezimena kojoj su počeli da objavljuju komentare

pre 9 godina

Moj teča u Holandiji samo kuka na hranu ... sve mu isto kad se skuva, kaže da nema začina specifičnih za neku kuhinju ne bi razlikovao mesa
(Dejan, 29. april 2015 00:00)

Tvoj teča treba da ide kod lekara....

EU Citizen

pre 9 godina

@Vojno obdanište "Mali princ"
Vidim, sve zajedno vas je socijalizam usrećio, pa živite gore od pola Afrike, važno je da su ideje o slobodnom tržištu i slobodnom pojedincu "budalaštine", a ovde biste, u tipičnom komunjarskom maniru, nekome da diktirate i kakvu piletinu treba da voli da bi se uklopio u vaš tupavi mentalni zatvor i bio ispravni mladi pionir :)) Žao mi je što nisam moralno-politički podoban, ali ću prežaliti, meni ta vaša "prirodna" piletina od starijih varijeteta koju verujem da najveći broj komentatora nikada nije ni probao, jer su i velika većina onoga što se gaji kod nas na selu manje-više iste sorte koje danas koristi industrija, ima previše jak i blago neprijatan ukus, o tome da ima mnogo manje značajno žilavijeg mesa, i da ne govorim.
@Dar
Lepo je što tako snažno utičem na vaš život i donosim vam sreću, ali probajte da stvari koje radite u životu radite zbog sebe, a ne zbog drugih, promena je fantastična :) I samo nastavite da lupate minuse, ja sam realan čovek, kad god pri sadašnjem stanju mentaliteta i svesti u Srbiji imam više pluseva nego minusa, malo se zabrinem i počnem da se pitam gde sam zastranio :))

Bole

pre 9 godina

Zato onaj ko želi domaće pile živi na selu i gaji svoje ukusno pile... Život na selu je danas rezervisan za bogate. Za nas sirotinju je grad, jer moramo svaki dan na posao i nemamo vremena za piliće. Kada bih dobio na loto-u i ja bih se preselio na selo i gajio svoje ukusne piliće, imao bih svoje povrće i svoje voće (sa rakijom i vinom).

Jožef

pre 9 godina

Ova priča je vrlo interesantna. Da se nasmejem. Kada smo mi građani protiv GMO i maltene svega što ,,moramo,, zbog EU onda smo često puta ignorisani. Ješćemo mi još i pile robota.

Milosav

pre 9 godina

Evo da vam kazem, pravi ukus piletine je onaj koji pripremi moja majka, kupi male pilice i onda ih hrani 100% prirodno dok ne odrastu. Ako da Bog probacu jedno krajem maja kada stignem u Srbiju.

Dejan

pre 9 godina

Početkom 90-tih sam sticajem okolnosti imao u ostavi nekoliko konzervi iz humanitarne pomoći na kojima je pisalo, govedina, ovčetina, svinjetina ...
Probam jedan dan ovčetinu, očekujući jak ukus i dobijem nešto neodređeno, miriše ali nije to to - nema ukusa ... drugi dan otvorim govedinu ... ukus isti, miriše drugačije ... svinjetina na kraju ni miris ...
Moj teča u Holandiji samo kuka na hranu ... sve mu isto kad se skuva, kaže da nema začina specifičnih za neku kuhinju ne bi razlikovao mesa

dragan

pre 9 godina

Glupost je reci da je nasa puletina ukusna.Tada je bio problem"galofak" koji se davao piletu za brzi rast.Vi bi prirodno trebali hraniti pile prirodno nekolko god da bi bilo za hranu.Znam ljude koje nisu jeli piletinu jer su osetili taj element.Pogledajte sadasnje narandje manji od jabuke,izmuljan.Ja znam pomorandje do 90g i nijedna nije bila sitna,sa narandjastim bijom i cvrsta.

žorž čvarkof

pre 9 godina

Nije istina.. to je moj komsija Živan(ne znam dal sam vam rekao,al on je alkoholičar) on je iz Peka doneo prvo pile koje se izleglo iz jajeta koje je pokupio u nekoj pustinji kad se na Alpencu vraćao sa proputovanja u Africi

Dušan @kako da ne

pre 9 godina

U Srbiji još uvek ima dosta hrane koja se ne uzgaja industrijski (a koja se može naći za pristojnu cenu).Bio sam gotovo čitavu deceniju po zapadu i tamo je hrana za najveći deo populacije prilično jeftinija nego ovde ali je industrijska. Naravno i tamo ima namirnica koje se uzgajaju organski i to postaje svojevrsni trend odredjenog kruga ljudi (obrazovanijeg i imucnijeg) ali je ta hrana uglavnom višestruko skuplja. Pilića ima kao i govedine (čuveni kobe iz Japana) raznih organskih i preukusnih vrsta ali pitanje je uvek za koliko novaca?

nemanja

pre 9 godina

Meni se cini da kad god se pise o hrani u novinama i sl, uvek iz teksta izvire neka mržnja prema industrijalizaciji proizvodnje hrane, a niko da se seti da je 1950. na svetu bilo 2,5 milijardi ljudi, a danas ih je 7, i to ne bi bilo moguce sa staromodnim nacinima.

Sto se tice ukusa piletine, bas me briga, meni se bas dopada sto svaki put mogu da napravim drugaciju marinadu, sos i sl. Ne fali mi ukus piletine uopste.

neriljano

pre 9 godina

Ne mogu da pomirisem vec 7 godina. A jeo sam je 32. Kad sam prestao da pusim, prestao da volim piletinuu. I u supi vak. Nista pilece ne jedem. Gadna mi je.

pile nije krivo

pre 9 godina

Današnji pilići se u profitne svrhe hrane svim i svačim. Cilj je samo da za što kraće vreme dobije što više na težini.Realno gledano ovo i nije proizvodnja hrane, već goli biznis!
A to što je takvo meso bez ukusa je u celoj priči najbenigniji detalj.Ova "hrana" bukvalno je opasna po život jer se pilići (i druge životinje) hrane životinjskim otpacima i crknutim životinjama u proizvodu zvanom "koštano brašno". Rezultat je PRIONSKA odnosno Krojcfeld-Jakobova bolest, najopasnija bolest koja danas postoji, koja od čovečijeg mozga pravi šupljikavu smesu...

obicni gradjanin

pre 9 godina

katastrofa kako nas truju! da li se iko zapitao kakve posledice konzumiranje ovakve hrane ima po organizam? posebno za deciji!

Basser

pre 9 godina

EU Citizen:
Ti mozes biti sve, samo ne realan.
Evo, jos uvek se oblizujem od ukusne domace piletine i doza humora na pun stomak dobro dodje, cenim to.
Cak i kao pomahnitali evropljanin koji je izgubio kompas, ipak imas neku ulogu u nasoj Srbiji medju nama zatucanima, kojima je samoupravni socijalizam ukazivao i zahtevao zdravu hranu.
Danas, nakon dvadeset i pet godina od pocetka destrukcije, ovako gladni i osiromaseni manje smo besni od VAS nafilovanih dolce vitom i GMO pitom, i dalje umemo da razlikujemo pile od kokoske, sto tebi kao egocentricnom evropljaninu ne polazi za rukom ali da si ubedjen da od ... biva pita, to ti zaista verujem.

zoran1965

pre 9 godina

(kokosinjac, 28. april 2015 19:18)
vidim, dobijo si veliki broj pluseva za SPORTSKO-TRKAČKI model pileta, čiji batak možeš da žvaćeš mesto žvake(naročito ako nije prvo skuvano za supicu).
ja bi pre reko da je to žal za mlados i prošla(lepa !?) vremena. šta ćeš stari se i nastupa polako demencija....

Trovach

pre 9 godina

Najukusnije meso imaju rase faverol i marans (i jos neke francuske rase), a smatra se da vrhunski ukus imaju i slovenacka stajerka i domaca somborska kaporka. Medju cenjene spadaju jos i saseks, nju hempsir i australorp. Ove poslednje tri su i visokoproduktivne, pa u poluintenzivnom tovu daju mekano meso punog ukusa. Produktivnost prvonavedenih takodje nije losa. Brojleri ne mogu da podnesu poluintenzivan tov.

Vojvodjanin

pre 9 godina

i prodao svoju knjigu u koliko primeraka? najveca laz je pisati o tome.... koliko bi prostora trebali da se gaji pile, svinja, krava .... u prirodnom okruzenju?

Basser

pre 9 godina

@Trovach:
Ok, ali on je nama dobro poznat ovde, hrani se pljuvacinom po Srbiji, i to redovno, a mnoge stvari shvata i zakljucuje poput djaka prvaka.

Trovach

pre 9 godina

Pre godinu ili dve, u emisiji "Dobra zemlja" bio je prilog o organskom uzgoju pilica u Francuskoj (ima na YT). Drze se u objektima koji se mogu premestati, jer tako izbegavaju stete od prenamnozenih predatora (uglavnom lisice).

esma

pre 9 godina

Ako bukvalno shvatimo pricu kao da sa savremenijim nacinom zivota nuzno se moramo nezdravije hraniti usled potrebe za brzim gajenjem pilica (tovljenjem) cije je meso manje ukusno ,ne bih se slozila.Odlicno se secam ukusa piletine koja je gajena na nacin koji se racuna sporijim i kvalitetnijim(od izleganja pilica i gajenja u kutijama sa sijalicnom svetloscu do kljucanja po basti)i nisam primetila tu zilavost koja se potencira u opisu zdravijeg odgajanja,a i sada mogu osetiti lep ukus piletine. ALI I OTUZAN UKUS SA CRNIM KOSTIMA OD BATAKA KAKVE SAM NALAZILA DOK SE NISAM OPREDELILA ZA PROVERENI KVALITET.Zakljucak bi bio da u svakom vremenu postoje ljudi koji drze do kvaliteta svojih proizvoda i da ih u tome ne moze spreciti teznja za profitom koja se ne moze smanjiti ulaganjem u svoj tim zaduzen za iznalazenje kvaliteta .

Trovach

pre 9 godina

@Basser...Sa prvim delom komentara sam se slozio, ali sa drugim ne. Covek je samo izneo svoje licno misljenje i ukus. Mozda se na zapadu navikao na odredjen kvalitet. Naravno ja vise cenim piletinu iz slobodnog uzgoja, ali posto je takvo meso zilavije, nije bas za gril ili rostilj. Srecom, imamo draj kuker i u njemu je super, a moze i pleci paprikas.

Saedi Folluf

pre 9 godina

@ (EU Citizen, 28. april 2015 19:31)

Čitao sam ja već ranije komentare takvih kao što ste Vi, gospodine Citizen. Potpuno Vas razumem, "postojanje u trenutku" je umetnost koju, izgleda, retko ko osim Vas poseduje. Ne bih, na Vašem mestu, isključio ni mogućnost da je u pitanju neka zavera protiv Vas i Vašeg ukusa. Ne dajte se, svi veliki umovi su u početku bili neshvaćeni. Neki su kasnije zasijali a neki završili u ludari...odaberite sami. Prijatno!

X=iks

pre 9 godina

Sada sa ovim napumpanim pilicima, mozes pojesti celo pile, pa si tek onda sit.
(Aleksandar, 28. april 2015 22:28)

Ne, tek onda si gladan k'o vuk! Jer si se najeo hormona koji izazivaju osecaj gladi.

X=iks

pre 9 godina

@hemija

1) Zar stvarno mislis (a i mnogi drugi) da samo na "prostorima ex_yu" seljaci na svojim okucnicama gaje "pravi crveni paradajz" i imaju koke koje nose "prava jaja"!? (Samo sto vecina drugih na svojim okucnicama gaji daleko veci izbor povrca; "prostori ex-yu", a narocito Srbija, u stvari, neverovatno su limitirani i monotoni, a bez realnog razloga, osim - urodjene tuposti). Da bi to bila nekakva "sansa", to bi moralo da postane *posao*, a ti govoris o prcvarima, ne o proizvodjacima. Proizvodjac mora da misli na kolicine, na rokove prispeca, na transport i na skladistenje. Da bi povrce islo u izvoz, mora podnositi transport, a da bi se paradajz mogao transportovati, mora se ubrati pre sazrevanja. Kod tebe u samoposluzi nikako ne moze biti kao kod babe u Srbiji, ali ni kao kod seljaka u komsiluku, bilo gde. 2) Masinski se bere industrijski paradajz, za preradu. To nije paradajz koji ces videti na pijaci, ali ni u samoposluzi. 3) Na protiv, paradajz je kiselkast u Juznoj Evropi, ukljucujuci i Srbiju. Razlika u ukusima. Na Zapadu se od paradajza ocekuje samo da je sladak, a kod nas se trazi harmonican. 4) Ah, da... u vecem delu Kanade, kod lokalnih seljaka tesko se moze naci paradajz - sta da se radi. Prebaci se na kupus! Ali, ne za sarmu, naravno! Ti kao Talijani, koji odu u Keniju, pa posle kod kuce pricaju kako nigde ne prave spaghette kao u Italiji. Sarma je jelo Jugoistocne Evrope i tu se gaje sorte kupusa pogodne za sarmu. Drugi gaje kupus pogodan za njihova jela.

EU Citizen

pre 9 godina

Probao sam tu "pravu" piletinu, i, da budem iskren, više mi se sviđa ova današnja, "lažna", pod uslovom da je hranjena prirodnom hranom i da je imala slobodu kretanja, starija verzija prosto ima ponešto prejaku aromu za moj ukus :) Ima još zemalja na svetu gde su originalne vrste kokošaka, dugonogije i značajno.mršavije, norma, i gde možete da ih bez problema nađete, meni , međutin, taj jači ukus (intenziteta otprilike kao kod pačetine koju isto ne marim) više smeta nego prija, i, premda bih, pošto volim izbor i raznovrsnost, voleo da su i takve vrste pilića normalno dostupne, ja ih sigurno ne bih kupovao.

becks

pre 9 godina

Eh sad. Divlja svinja se hrani prirodno, a ipak nije ukusnija od domace. Takodje ni fazan. Nekako mi je to meso ipak prejako. Socnije je domace....

Rusofil_No1

pre 9 godina

Iskreno neznma koje je pile zdravije ovo danas ili ono na travi...

Posto su moji se sela ietkako znam kakva je piletina iz dvorista a da nije tovna! ali da je ukusna NEEEE, mozda ako je mlada da i ima neki ukus ali takva piletina da dogura do 700gr tezine treba ~2 godine, meso bude crno i zilavo!

Ko kaze da mu se taj ukus vise svidja LAZE samog sebe, e sad da li je zdvaije nemam pojma ali znam da ga prodajem na BG pijaci NIKO ga ne bi hteo iako je za proizvodnju 3x skuplje od tovnog!

Gruzanin

pre 9 godina

Sve podrzavam, samo da pitam gde je taj Srem, mozda u austrougarskoj? Da znate da su vas oslobodili Srbi, odozdole, iz brda! I da su vas branili i 1848 kad su vas madjari klali, i opet ce vas braniti, a zelim da vas niko ne napadne. I jos najvaznije, lepota predela nije da bude samo ravnica, ili samo planina, vec bas onako kako je brdovita Sumadija.

NIMARK

pre 9 godina

Hvala bogu, kod nas se još uvek može bez ikakvih problema kupiti pravo pile sa sela, koje ima i ukus i miris. Tako da mi stvarno nije jasno šta vi hoćete sa ovakvim člancima koje prevodite iz raznih američkih novina. Njihova pilad koja su nakon klanja tretirana hlorom ja nebi ni psu dao.

bora

pre 9 godina

Pre opšte pljuvačine konzumenata molim zapitajte se da li biste pile platili deset puta više nego sada. Ako ćemo realno, jesmo izgubili na ukusu ali je cena prustupačna i onima koji su baš siromašni, što je ipak jako bitno! Hvala

bezimena kojoj su počeli da objavljuju komentare

pre 9 godina

Moj teča u Holandiji samo kuka na hranu ... sve mu isto kad se skuva, kaže da nema začina specifičnih za neku kuhinju ne bi razlikovao mesa
(Dejan, 29. april 2015 00:00)

Tvoj teča treba da ide kod lekara....

medjutim

pre 9 godina

Nije to teško naći nego svi hoće da budu građani, svi hoće da kupuju gotovo, niko neće prstom da mrdne... Kuću u selu sa ogromnim dvorištem i baštom možeš da kupiš za 10000€, ne kuću dole u Srbiji u nekim brdima nego u ravnom Sremu, ne nego dignu kredit za stan u BG ili NS od 60000€ da ga otplaćuju doživotno i da žive bedno, ali su ejjjjjjj, ejjjj građani. E zato smo tu gde jesmo... Nema toliko mesta ovde da se piše šta bih još sve rekao na tu temu!
(Ika, 28. april 2015 20:41)

Ti pretpostavljam živiš u takvoj kući i gajiš piliće, a ne u gradu?

dragan

pre 9 godina

Glupost je reci da je nasa puletina ukusna.Tada je bio problem"galofak" koji se davao piletu za brzi rast.Vi bi prirodno trebali hraniti pile prirodno nekolko god da bi bilo za hranu.Znam ljude koje nisu jeli piletinu jer su osetili taj element.Pogledajte sadasnje narandje manji od jabuke,izmuljan.Ja znam pomorandje do 90g i nijedna nije bila sitna,sa narandjastim bijom i cvrsta.

Ika

pre 9 godina

сви се на неки начин сећамо пилетине са села! е то је то, нажалост, више је тешко наћи!
(на привременом раду, 28. april 2015 19:27) Nije to teško naći nego svi hoće da budu građani, svi hoće da kupuju gotovo, niko neće prstom da mrdne... Kuću u selu sa ogromnim dvorištem i baštom možeš da kupiš za 10000€, ne kuću dole u Srbiji u nekim brdima nego u ravnom Sremu, ne nego dignu kredit za stan u BG ili NS od 60000€ da ga otplaćuju doživotno i da žive bedno, ali su ejjjjjjj, ejjjj građani. E zato smo tu gde jesmo... Nema toliko mesta ovde da se piše šta bih još sve rekao na tu temu!

Cole

pre 9 godina

1982. dolazi mi u posetu baba-tetka
iz Nemačke sa prijateljima iz Nemačke.
Toliko su se oduševili našom klopom
da su već tada "naredili" da kada sledeće
godine budemo dolazili kod njih OBAVEZNO
ponesemo nešto sa naših prostora.

1983. odlazimo u Nemačku, naravno,
sa miljeima, heklanim stolnjacima
i par litara domaće prepečenice,
par kilograma paradajza, jedno
dve-tri lubenice od po 10-kilograma,
još raznog voća (jabuke, kruške...),
naravno i neko meso a Boga mi i piletinu.

I da skratim, kada se ve to pojelo
(baba-tetka je stalno zvala prijatelje
na ručkove, večere, roštilje) tek kada
sam probao njihov paradajz, lubenicu...
bilo mi je jasno zbog čega su tražili
da im donesemo našu hranu. I na kraju,
šta reći, a ne zaplakati. Tako da...

citizen

pre 9 godina

my_way

Lako je pricati punog stomaka, nekada je na planeti bilo 4 milijarde ljudi, danas nas je vise od 6. Posle 2050 godine bice nas vise od 10,5 milijardi ako se nastavi ovim tempom prirodnog prirastaja, ko ce sve te ljude da prehrani ako prinosi budu losi a klima nepovoljna? Kako ce da prime plate i skoluju decu ako vama uredjaji budu trajali po 20 godina kao sto su trajali nekada, ko ce kupovati nove?

EU Citizen

pre 9 godina

@Vojno obdanište "Mali princ"
Vidim, sve zajedno vas je socijalizam usrećio, pa živite gore od pola Afrike, važno je da su ideje o slobodnom tržištu i slobodnom pojedincu "budalaštine", a ovde biste, u tipičnom komunjarskom maniru, nekome da diktirate i kakvu piletinu treba da voli da bi se uklopio u vaš tupavi mentalni zatvor i bio ispravni mladi pionir :)) Žao mi je što nisam moralno-politički podoban, ali ću prežaliti, meni ta vaša "prirodna" piletina od starijih varijeteta koju verujem da najveći broj komentatora nikada nije ni probao, jer su i velika većina onoga što se gaji kod nas na selu manje-više iste sorte koje danas koristi industrija, ima previše jak i blago neprijatan ukus, o tome da ima mnogo manje značajno žilavijeg mesa, i da ne govorim.
@Dar
Lepo je što tako snažno utičem na vaš život i donosim vam sreću, ali probajte da stvari koje radite u životu radite zbog sebe, a ne zbog drugih, promena je fantastična :) I samo nastavite da lupate minuse, ja sam realan čovek, kad god pri sadašnjem stanju mentaliteta i svesti u Srbiji imam više pluseva nego minusa, malo se zabrinem i počnem da se pitam gde sam zastranio :))

Android Jelly Bean

pre 9 godina

Skoro sam nedje citao neko istazivanje sa nekog instituta u SAD kako u piletini ima samo 30% mesa, ostalo voda i sve sto stavljaju u pile.

Vojno obdanište "Mali Pinc"

pre 9 godina

Probao sam tu "pravu" piletinu, i, da budem iskren, više mi se sviđa ova današnja, "lažna", pod uslovom da je hranjena prirodnom hranom i da je imala slobodu kretanja, starija verzija prosto ima ponešto prejaku aromu za moj ukus :) Ima još zemalja na svetu gde su originalne vrste kokošaka, dugonogije i značajno.mršavije, norma, i gde možete da ih bez problema nađete, meni , međutin, taj jači ukus (intenziteta otprilike kao kod pačetine koju isto ne marim) više smeta nego prija, i, premda bih, pošto volim izbor i raznovrsnost, voleo da su i takve vrste pilića normalno dostupne, ja ih sigurno ne bih kupovao.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (EU Citizen, 28. april 2015 19:31)


Kralj i dominator. Ne da svaki put davi sa liberalno-desničarskim budalaštinama, nego je počeo da hvali i "kartonske" piliće, koji su ukusniji nego domaći.
Legendo!

Miroslav

pre 9 godina

nemojte to jesti! pogotove ove od "Koka Varaždin" brand "Cekin" od Vindije!
kad bi vi znali što se sve njima stavlja u te hranilice, hormoni rasta, svakakva kemija, kad bi videli te peradarnike zgadila bi vam se piletina za čitav život! rađe idite na selo pa kupite od nekog seljaka koji to uzgaja na stari način, kokice se pasu po dvorištu, jedu normalnu hranu kukuruz i što nađu same, probaj kokina jaja i domaća jaja sa sela, velika je to razlika!

Smuleco

pre 9 godina

Sada piletina ima ukus slame, a ja vrlo dobro pamtim taj bogati, divni ukus piletine, koju je spremala moja baba. To su bili pilići, koji su kljucali po dvorištu.

shimano

pre 9 godina

vidim da ismevate i negativno ocenjujete one koji kažu da se kod nas još uvek može naći ukusna piletina i hrana uopšte. ima itekako ali ne po marketima već na pijaci,naravno ni tamo nije sve prirodno, ali se još uvek može naći. nažalost naše domaćice su sve više fensi i ne žele da se blamiraju kupovinom na pijaci pa radije pazare u marketima svesne da je tamo apsolutno sve veštačko. sir,jaja,povrće,domaće voće se kupuje isključivo na pijaci.

Cudno neko vreme

pre 9 godina

Najsmesnija je tvrdnja,kako je nekada piletina bila skupa.
Uporedite cenu svinjskog buta bez kosti i belog pileceg mesa danas.
Ne znam na osnovu kojih trgovackih kalkulacija i marzi,trikova ili ko zna cega,ono moze biti skuplje od svinjskog!?
Pa,ljudi moji,piletu dnevno treba saka hrane i vrlo je brzo spremno za klanicu,za razliku od svinje,koja mesecima prozdire velike kolicine hrane.
Isto se odnosi i na ribu,a pogotovo onu,koja se uzgaja vestacki u ribnjacima.

njam njam

pre 9 godina

'85-te upoznao sam kanadsku porodicu koja je u Beogradu provela sledece 4 godine. Nisu mogli da se najedu piletine i paradaiza. Kod nas su prvi put jeli batake, karabatake i krilca, zamislite cak i kozicu. Govorili su da je u Kanadi kozica odvratna, a piletina poput kartona.

X=iks

pre 9 godina

tek kada sam probao njihov paradajz, lubenicu... bilo mi je jasno
(Cole, 28. april 2015 19:51)

Tako je i jedan iz Hondurasa bio u Nemackoj, pa kad se vratio kuci, pricao "tek kad sam probao njihove banane..."

на привременом раду

pre 9 godina

сви се на неки начин сећамо пилетине са села! е то је то, нажалост, више је тешко наћи!

nemanja

pre 9 godina

Meni se cini da kad god se pise o hrani u novinama i sl, uvek iz teksta izvire neka mržnja prema industrijalizaciji proizvodnje hrane, a niko da se seti da je 1950. na svetu bilo 2,5 milijardi ljudi, a danas ih je 7, i to ne bi bilo moguce sa staromodnim nacinima.

Sto se tice ukusa piletine, bas me briga, meni se bas dopada sto svaki put mogu da napravim drugaciju marinadu, sos i sl. Ne fali mi ukus piletine uopste.

kokosinjac

pre 9 godina

Klasika, moja baka gaji domace pilke, ne moze se porediti sa onim iz prodavnice i drzi ih cistije nego apoteke lekove. Ali opet da vam kazem, opet se vracamo na ono "sve je postalo kapital", ne moze se pile izleci i posle 3 meseca imati 4kg pa se pritom kolje a u medjuvremenu jedva hoda od tezine, hvala Bogu da to nije normalno, ali ko ce uzgajati pile 8 meseci i pustati ga svaki dan da pase travke itd da bi ga posle prodao za istu cenu kao ovaj sto uzgaja 3 meseca kukuruzom i prekrupom i kojekakvim hemijskim dodacima!? Mislim logicno je sve. Onaj ko uzgaja samo za sebe uz trud i napor moze imati najzdravije. P.S. Ko nije probao pile ovako i onako gajeno, da kazem da je razlika neverovatna i u izgledu i u ukusu.

Deki

pre 9 godina

Ne ložite se, nije domaća piletina, čak ni ova koju gaje po selima mnogo bliža tim starijim sortama, kojima je tekst posvećen. Uglavnom su to iste vrste pilića kao i one na farmama, samo su malo slobodnije odgajani i donekle prirodnije hranjeni.

Kako da ne

pre 9 godina

Stara floskula o tome kako je povrce ukusnije u Srbiji... To ne da ne vazi nego veze sa istinom nema. Ne znam kako je bilo pre, ali sada to nije cinjenicno stanje nego mit. Lično sam se uverio u to. Paradajz, krastavac, voce, kupus, zelena salata ima podjednako ili bolji ukus nego u Srbiji... Problem Srbije je sto svi pričaju o selu, a malo ko jede ono sto na selu ljudi gaje za sebe vec trk na pijac i tamo uzimaju povrce i voce koje je gajeno isto ako ne i gore nego ono sto se prodaje po Evropi. Možete se tesiti da to nije tako, ali to je surova istina.

my way

pre 9 godina

Moja prva asocijacija na ovo je matriks. Sad ozbiljno, nazalost, sada smo svi zrtve jos gorih stvari, a naravno prednjace Kodeks alimentarijus i GMO hrana.

Dex Dejvid dexdavid2@gmail.com

pre 9 godina

Kada govorimo o piletini, dvije važne države na voj planeti izuzetno poštuju piletinu.U Indiji je piletina važan sastojok nacionalne kuhinje, a o kulturi Indije suvlisno je govoriti.Na Jamajci je spremanje piletine kultna stvar, a za vrijeme karnevala u Londonu tako reči peče se samo piletina.Svakako da je najpoznatije pile na svijetu ono koje su Napoleonovi vojnici uhvatili nakon bitke kod Marenga http://www.vesti.rs/Recepti/Pile-marengo-3.html. Ja se sječam žute boje pileta, a danas su sva bijela.Ako želite da jedete pile bez ukusa odite do bilo kog Lidla u Londonu i kupite pile, omiljena hrana siromašnih slojeva.Ja KFC piletinu koja je slatka i koliko toliko sočna zovem MaC piletinom.Ako želite da dobijete holesterol i probate drvenu piletinu odite u bilo koji lanac koji je proizišao iz KFC u siromašnim djelovima londona i vidjet će te šta je ukus piletine za siromašne krajeve Londona.

žorž čvarkof

pre 9 godina

Nije istina.. to je moj komsija Živan(ne znam dal sam vam rekao,al on je alkoholičar) on je iz Peka doneo prvo pile koje se izleglo iz jajeta koje je pokupio u nekoj pustinji kad se na Alpencu vraćao sa proputovanja u Africi

Aleksandar

pre 9 godina

@gradjanka

Bilo je dovoljno hrane na svetu za sve. Sada, sa ovom industrijom, ima je i previse. Svi smo mi siti i jos bacamo hranu, a prodavnice je bacaju jos vise.
A te zivotinje, koje smo normalno hranili, imale su nutritivne vrednosti toliko dovoljne, da je dovoljno bilo pojesti cetvrt grudnog kosa pileta za rucak. Cak i manje. Sada sa ovim napumpanim pilicima, mozes pojesti celo pile, pa si tek onda sit.

hemija

pre 9 godina

Bra deset puta sam tupio kako bi prostori ex_yu mogli "zaostalost" u prehrabenoj industriji mogli da pretvore u veliki plus- jer svima je dosadila hemijska hrana. Moj prvi susret sa vjestackom hranom bio je u Kanadi. Kupim jaja, odem kuci, krenem da pravim jaja na oko, ali kada sam razbio prvo jaje osjetio sam smrad. Odem nazad u prodavnicu, zamijene jaja uz mnogo izvinjenja. Vratim se kuci, isto, isti smrad. Vratim i ta jaja, odem u drugu prodavnicu, opet isto. Prvih 5-6 godina nisam jeo jaja iako mi je to jedno od omiljenih jela, sve dok nisu pocela neka normalnija da se nalaze u prodaji. Ali to nije nista naspram domacih, sa sela. Kad god odem u bivsu Jugu jedem jaja svaki dan, nekad i vise puta :) Narandzasto zumance kao ljetni zalazak sunca...milina. A tek paradajz, boje krvi, socan, skoro pa sladak, ne onaj kiseli, nezreo, vjestacki koji se bere zelen kombajnima (jer je tada tvrdji pa je manja steta prilikom branja) pa se prska hemikalijama da dobije crvenu boju... A meso i kupus? Kad su me roditelji posjetili mama napravila sarmu, ja navalio i maznjavam 1,2,3,4... a roditelji me nijemo gledaju. Kazem:"Pa dobro, uzelio sam se i ja vas, ali zar ste me se toliko uzelili da me radije gledate kako jedem nego da sami jedete?" A oni, uglas:"A ne, nije to. Ovo je totalno neukusno, samo izgleda kao sarma a ti to tako slatko jedes pa se cudimo i pitamo se jesmo li ludi..."

Nemanja

pre 9 godina

Zasto se stalno komentarise sta nevalja.Zasto nema predloga sta da se uradi da bude bolje.Znamo svi da na ovom svetu nevalja 90% stvari ljudkog porekla i stvaralastva, i sta mi radumo povodom toga.Dizemo kredite i kupujemo preskupu tehniku, pomodne automobile, crtamo po sebi neke fleke (tetovaze), ugradjujemo plastiku u sebe, dimimo ko plast trave (pusenje), fizicki smo neaktivni, ponabijali se u golubarnike (armirane zidove), kastriramo i degenerisemo pse(branimo im da se pare i odredjujemo im kada ce da vrse nuzdu) i pored mnogo toga drugog jedemo pomije dobro upakovane a da niko sa sela i manjih mesta nije se medjusobno organizovao, udruzio oformio sopstvenu PRIRODNU proizvodnju i prodaju.I to ponudio na trziste po vecoj ceni.
I naravno narod bi kupovao pa makar i na grame (samo da ga mine zelja).
Gde imas da se kupi u Beogradu sveze pomuzeno mleko (evo ja ga placam 3 puta skuplje od kupovnog, racunam da je dosta da se pokriju svi troskovi).
BTW
ako mladji ne zanaju kako je to nekada bilo,
pileca supa je zuta i ima masne kolutove na povrsini (kao da ste sipali ulje u vodu).Domaca slanina dobro susena je bele boje i tvrda je (moze se jesti i na 40 stepeni bez da se rastapa).Domaca sunak ima tek u naznakama miris dima i modro braonkaste je boje (pricam sve za prase).
Jaja domaca su zuta kao dukat (zumance), i neprsti kao voda kada se sipa u ulje.Domaca mast je melem im cito bele boje.Domaci luk nesmrdi toliko kada se jede, paradaiz pecka za rubove usana...

Marko

pre 9 godina

Skoro sam nedje citao neko istazivanje sa nekog instituta u SAD kako u piletini ima samo 30% mesa, ostalo voda i sve sto stavljaju u pile.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Android Jelly Bean, 28. april 2015 20:12)

Ne vidim ništa čudno u tome.
Ne bi ni ti kada bi znao da u prosečnoj odrasloj ljudskoj osobi voda čini 65% mase. I to:
- u mozgu i srcu ima 73% vode
- u plućima 83%
- 64% kože je voda
- 79% mišića je voda
- i 31% kostiju čini voda.

Pritom, što je neko debilji to ima manje vode, pošto salo procenutalno ima više vode u odnosu na tkiva i mišiće.

XXS-iq

pre 9 godina

Da je piletina dobra postojala bi bajka
"TRI PILETA I VUK"
a opste je poznato da je vuk najjaca zivotinja u sumi, i da moze da jede sta hoce

mihajlo

pre 9 godina

Pravi ukus piletine je zilav i suvog ukusa ali odlicnog, ako uzmem u obzir to da se kod rodbine na brdu svo vreme pasu, same nadju svoj kokodinac u stali iznad ovaca kad jimdodje vreme za dremanje i kde lisice i kune redovno prave selekciju. Mozda ova americka bila drugcija ko ce je znati sad.

Zoran

pre 9 godina

"Piletina je nekada davno bila bogatog ukusa i izuzetno skupa."

Nikad ona nije bila skupa, ali je bila ukusna. Ja to vreme pamtim. I islo se na kvalitet, a ne na kolicinu i nije bilo debelih.

Ono sto stvarno ima ukus izmedju piletine i ribe je meso aligatora. Doneo mi Amer ovde i probao sam.

lerma

pre 9 godina

kod nas se ta piletina jela malo duze ali nas na kraju ipak ubedise da nije valjala, pa se na kraju jos i pobismo ne bi li nam je uvaljali.

samsung

pre 9 godina

nije samo razlika u ukusu. bioloska vrednost mesa pilica koji nisu za 8nedelja nabacili kilo je mnogo veca nego kod tovljenika..takodje meso kod domacih pilica je mnogo ukusnije ali i malo zilavije. ko je probao zna o cemu pricam..ovo sad em spricaju hormonima em spricaju vodom posle klanja da budu tezi

obicni gradjanin

pre 9 godina

katastrofa kako nas truju! da li se iko zapitao kakve posledice konzumiranje ovakve hrane ima po organizam? posebno za deciji!

Milosav

pre 9 godina

Evo da vam kazem, pravi ukus piletine je onaj koji pripremi moja majka, kupi male pilice i onda ih hrani 100% prirodno dok ne odrastu. Ako da Bog probacu jedno krajem maja kada stignem u Srbiju.

Dejan

pre 9 godina

Početkom 90-tih sam sticajem okolnosti imao u ostavi nekoliko konzervi iz humanitarne pomoći na kojima je pisalo, govedina, ovčetina, svinjetina ...
Probam jedan dan ovčetinu, očekujući jak ukus i dobijem nešto neodređeno, miriše ali nije to to - nema ukusa ... drugi dan otvorim govedinu ... ukus isti, miriše drugačije ... svinjetina na kraju ni miris ...
Moj teča u Holandiji samo kuka na hranu ... sve mu isto kad se skuva, kaže da nema začina specifičnih za neku kuhinju ne bi razlikovao mesa

Unknown.MNE

pre 9 godina

Ništa novo i sigurno nije najveća laž. Ima i većih i zlonamernijih. Ova je nastala bar iz dobre namere- nahraniti gladne.
(gradjanka, 28. april 2015 22:14)

- Ne nego iz profita! ;-)

Basser

pre 9 godina

EU Citizen:
Ti mozes biti sve, samo ne realan.
Evo, jos uvek se oblizujem od ukusne domace piletine i doza humora na pun stomak dobro dodje, cenim to.
Cak i kao pomahnitali evropljanin koji je izgubio kompas, ipak imas neku ulogu u nasoj Srbiji medju nama zatucanima, kojima je samoupravni socijalizam ukazivao i zahtevao zdravu hranu.
Danas, nakon dvadeset i pet godina od pocetka destrukcije, ovako gladni i osiromaseni manje smo besni od VAS nafilovanih dolce vitom i GMO pitom, i dalje umemo da razlikujemo pile od kokoske, sto tebi kao egocentricnom evropljaninu ne polazi za rukom ali da si ubedjen da od ... biva pita, to ti zaista verujem.

pile nije krivo

pre 9 godina

Današnji pilići se u profitne svrhe hrane svim i svačim. Cilj je samo da za što kraće vreme dobije što više na težini.Realno gledano ovo i nije proizvodnja hrane, već goli biznis!
A to što je takvo meso bez ukusa je u celoj priči najbenigniji detalj.Ova "hrana" bukvalno je opasna po život jer se pilići (i druge životinje) hrane životinjskim otpacima i crknutim životinjama u proizvodu zvanom "koštano brašno". Rezultat je PRIONSKA odnosno Krojcfeld-Jakobova bolest, najopasnija bolest koja danas postoji, koja od čovečijeg mozga pravi šupljikavu smesu...

Vojvodjanin

pre 9 godina

i prodao svoju knjigu u koliko primeraka? najveca laz je pisati o tome.... koliko bi prostora trebali da se gaji pile, svinja, krava .... u prirodnom okruzenju?

bezimena kojoj su počeli da objavljuju komentare

pre 9 godina

....bilo mi je jasno zbog čega su tražili
da im donesemo našu hranu. I na kraju,
šta reći, a ne zaplakati. Tako da...
(Cole, 28. april 2015 19:51)

A da li ti je jasno zašto i dalje žive u Nemačkoj i ne pada im na pamet da se vrate?
p.s. i meni je piletina i sve dr. moje babe bilo lepše, ali tada sam bila dete, supa, pečena piletina i kolači si se jeli nedeljom, radnim danom neke običnije stvari..

zoran1965

pre 9 godina

(kokosinjac, 28. april 2015 19:18)
vidim, dobijo si veliki broj pluseva za SPORTSKO-TRKAČKI model pileta, čiji batak možeš da žvaćeš mesto žvake(naročito ako nije prvo skuvano za supicu).
ja bi pre reko da je to žal za mlados i prošla(lepa !?) vremena. šta ćeš stari se i nastupa polako demencija....

Mr. Punch

pre 9 godina

Eh sad. Divlja svinja se hrani prirodno, a ipak nije ukusnija od domace. Takodje ni fazan. Nekako mi je to meso ipak prejako. Socnije je domace....
@(becks, 28. april 2015 19:10)
Slazem se sa textom, a neko od komentatora je spomenuo i vrstu pileta, sto je isto vazno. A vazno je je i za jaje tj zumance da bude onako zuto, a ne bledo. A sto se svinja tice kanda nisi cuo za 'informbiro svinje'. E to je bio posao! Savrsenstvo. Nastale ukrstanjem domacih (koje su seljaci pustali u sumu, da ih ne pokupili prilikom 'otkupa') i divljih veprova. Bile su taman kako treba. Kazu da se u Sremu doskora moglo 'naletiti' na njihove potomke....

Milos22

pre 9 godina

Nije samo način odgoja već i rasa. Imate jarebicastu vrstu koja je jako ukusna. Uglavnom ko hoće ukusnu piletinu neka ne očekuje da će platiti manje od duplo

Trovach

pre 9 godina

20-ih godina 20. veka pocela je industrijska proizvodnja piletine. Prvo su tovljeni pilici rase plimut rok, ali je njena mana bio ostatak obojenih korenova perja u mesu. Zbog toga se preslo na tov pilica bele boje perja. Posto su odgajivaci shvatili da melezi dve rase brze rastu, ubrzo se stvaranje hibrida usavrsilo. Danas, ako zelite jeftinu piletinu, kupujete brojlere, a ako zelite "bogatiji ukus", morate poznavati nekoga sa sela ko ih gaji "slobodno".

jeste

pre 9 godina

@kokosinjac

u pravu si skroz samo jedna mala ispravka. Piletina koja se kupuje po supermarketima je stara nekih 32-35 dana. Znaci, od malog pileta do onog vremena kad je spremno za supermarkete prodje nekih 4 nedelje, inace je ne isplativo...

Иван-Ниш

pre 9 godina

Не знам чему кукњава. Колико се ради на храни толико се добија. Лепо се каже да је производња већих кокошки почела због потребе да се спречи глад. И спречена је! Није се ни на селу нешто пилетина јела свакодневно, живело се сиромашно и напорно радило, кокош трошила енергију на отвореном и сносила мање јаја. Никад продуктивност кокошки изван кавеза није могла да приђе оним у кавезу. Дакле ако нађете такву кокош или јаје снесено од кокоши које "шета" лепо га платите скупље и не кукајте на цену хране.

Aman

pre 9 godina

Skoro sam nedje citao neko istazivanje sa nekog instituta u SAD kako u piletini ima samo 30% mesa, ostalo voda i sve sto stavljaju u pile.
(Android Jelly Bean, 28. april 2015 20:12)

A i u toj vodi ima samo 40% vode ostalo je vazduh i sve sto stavljaju u vodu.

neriljano

pre 9 godina

Ne mogu da pomirisem vec 7 godina. A jeo sam je 32. Kad sam prestao da pusim, prestao da volim piletinuu. I u supi vak. Nista pilece ne jedem. Gadna mi je.

xox

pre 9 godina

Ima i sada da se kupi domaća koka i to uopšte nije skupo, par stotina dinara. I to nudiš na pijaci i ucenjuju te da dobiju za sitne pare.

Jožef

pre 9 godina

Ova priča je vrlo interesantna. Da se nasmejem. Kada smo mi građani protiv GMO i maltene svega što ,,moramo,, zbog EU onda smo često puta ignorisani. Ješćemo mi još i pile robota.

Bole

pre 9 godina

Zato onaj ko želi domaće pile živi na selu i gaji svoje ukusno pile... Život na selu je danas rezervisan za bogate. Za nas sirotinju je grad, jer moramo svaki dan na posao i nemamo vremena za piliće. Kada bih dobio na loto-u i ja bih se preselio na selo i gajio svoje ukusne piliće, imao bih svoje povrće i svoje voće (sa rakijom i vinom).

Dar

pre 9 godina

@EU Citizen

Meni je fascinantno da ste vi uspeli da iskopate moj komentar, koji je stao u pola reda, među silnim komentarima ovde. Svaka vam čast, vidim da se ludo zabavljate u EU. Osvrnuo bih se na vaše poznavanje piletine. Stare, autohtone rase pilića, hranjene na prirodan način, nisu žilave. To samo znači da vi ne znate šta ste jeli. Ako je pile žilavo, to nije pile, to je kokoška.

iskusan

pre 9 godina

(Cole, 28. april 2015 19:51)

Jos jedno neprimereno poredjenje baba i zaba. To sto si tada probao u Nemackoj je verovatno neka konfekcija iz Lidla ili Aldija, jer gastarbajteri sebi svakako nisu mogli da priuste bolje. A to bolje je organski gajena hrana, koja se jos tada prodavala u namenskim radnjama i kostala je jedno 2-3 puta vise od paradajza i krastavca iz Lidla. Dok kod nas nije bilo razlike, buduci da se sve proizvodilo lokalno u Jugi i sve je bilo tako reci "organsko".

Danas se skoro sve od hrane uvozi u Srbiju, cak i neke namirnice koje su tradicionalno smatrane nasim (pasulj, luk, krompir ...). A o kvalitetu te uvezene hrane bolje da ne pricam, uvozi se najgore djubre prema kome je krastavac iz Lidla vrhunska poslastica!

Bas kao sto su tih istih osamdesetih neke nase srednje skole i fakulteti bile decenijama ispred mnogih nemackih, dok su danas SVE nase skole i SVI univerziteti VEKOVIMA IZA najgorih nemackih!

Bas kao sto je nekada zdravstvo bilo ponos cele Jugoslavije, a danas bolje ne pitaj na sta lici.

Sve smo upropastili, unakazili i unistili! Bas sve!

Trovach

pre 9 godina

@Basser...Sa prvim delom komentara sam se slozio, ali sa drugim ne. Covek je samo izneo svoje licno misljenje i ukus. Mozda se na zapadu navikao na odredjen kvalitet. Naravno ja vise cenim piletinu iz slobodnog uzgoja, ali posto je takvo meso zilavije, nije bas za gril ili rostilj. Srecom, imamo draj kuker i u njemu je super, a moze i pleci paprikas.

Basser

pre 9 godina

@Trovach:
Ok, ali on je nama dobro poznat ovde, hrani se pljuvacinom po Srbiji, i to redovno, a mnoge stvari shvata i zakljucuje poput djaka prvaka.

X=iks

pre 9 godina

Sada sa ovim napumpanim pilicima, mozes pojesti celo pile, pa si tek onda sit.
(Aleksandar, 28. april 2015 22:28)

Ne, tek onda si gladan k'o vuk! Jer si se najeo hormona koji izazivaju osecaj gladi.

X=iks

pre 9 godina

@hemija

1) Zar stvarno mislis (a i mnogi drugi) da samo na "prostorima ex_yu" seljaci na svojim okucnicama gaje "pravi crveni paradajz" i imaju koke koje nose "prava jaja"!? (Samo sto vecina drugih na svojim okucnicama gaji daleko veci izbor povrca; "prostori ex-yu", a narocito Srbija, u stvari, neverovatno su limitirani i monotoni, a bez realnog razloga, osim - urodjene tuposti). Da bi to bila nekakva "sansa", to bi moralo da postane *posao*, a ti govoris o prcvarima, ne o proizvodjacima. Proizvodjac mora da misli na kolicine, na rokove prispeca, na transport i na skladistenje. Da bi povrce islo u izvoz, mora podnositi transport, a da bi se paradajz mogao transportovati, mora se ubrati pre sazrevanja. Kod tebe u samoposluzi nikako ne moze biti kao kod babe u Srbiji, ali ni kao kod seljaka u komsiluku, bilo gde. 2) Masinski se bere industrijski paradajz, za preradu. To nije paradajz koji ces videti na pijaci, ali ni u samoposluzi. 3) Na protiv, paradajz je kiselkast u Juznoj Evropi, ukljucujuci i Srbiju. Razlika u ukusima. Na Zapadu se od paradajza ocekuje samo da je sladak, a kod nas se trazi harmonican. 4) Ah, da... u vecem delu Kanade, kod lokalnih seljaka tesko se moze naci paradajz - sta da se radi. Prebaci se na kupus! Ali, ne za sarmu, naravno! Ti kao Talijani, koji odu u Keniju, pa posle kod kuce pricaju kako nigde ne prave spaghette kao u Italiji. Sarma je jelo Jugoistocne Evrope i tu se gaje sorte kupusa pogodne za sarmu. Drugi gaje kupus pogodan za njihova jela.

Trovach

pre 9 godina

Pre godinu ili dve, u emisiji "Dobra zemlja" bio je prilog o organskom uzgoju pilica u Francuskoj (ima na YT). Drze se u objektima koji se mogu premestati, jer tako izbegavaju stete od prenamnozenih predatora (uglavnom lisice).

Dušan @kako da ne

pre 9 godina

U Srbiji još uvek ima dosta hrane koja se ne uzgaja industrijski (a koja se može naći za pristojnu cenu).Bio sam gotovo čitavu deceniju po zapadu i tamo je hrana za najveći deo populacije prilično jeftinija nego ovde ali je industrijska. Naravno i tamo ima namirnica koje se uzgajaju organski i to postaje svojevrsni trend odredjenog kruga ljudi (obrazovanijeg i imucnijeg) ali je ta hrana uglavnom višestruko skuplja. Pilića ima kao i govedine (čuveni kobe iz Japana) raznih organskih i preukusnih vrsta ali pitanje je uvek za koliko novaca?

esma

pre 9 godina

Ako bukvalno shvatimo pricu kao da sa savremenijim nacinom zivota nuzno se moramo nezdravije hraniti usled potrebe za brzim gajenjem pilica (tovljenjem) cije je meso manje ukusno ,ne bih se slozila.Odlicno se secam ukusa piletine koja je gajena na nacin koji se racuna sporijim i kvalitetnijim(od izleganja pilica i gajenja u kutijama sa sijalicnom svetloscu do kljucanja po basti)i nisam primetila tu zilavost koja se potencira u opisu zdravijeg odgajanja,a i sada mogu osetiti lep ukus piletine. ALI I OTUZAN UKUS SA CRNIM KOSTIMA OD BATAKA KAKVE SAM NALAZILA DOK SE NISAM OPREDELILA ZA PROVERENI KVALITET.Zakljucak bi bio da u svakom vremenu postoje ljudi koji drze do kvaliteta svojih proizvoda i da ih u tome ne moze spreciti teznja za profitom koja se ne moze smanjiti ulaganjem u svoj tim zaduzen za iznalazenje kvaliteta .

Trovach

pre 9 godina

Najukusnije meso imaju rase faverol i marans (i jos neke francuske rase), a smatra se da vrhunski ukus imaju i slovenacka stajerka i domaca somborska kaporka. Medju cenjene spadaju jos i saseks, nju hempsir i australorp. Ove poslednje tri su i visokoproduktivne, pa u poluintenzivnom tovu daju mekano meso punog ukusa. Produktivnost prvonavedenih takodje nije losa. Brojleri ne mogu da podnesu poluintenzivan tov.

Saedi Folluf

pre 9 godina

@ (EU Citizen, 28. april 2015 19:31)

Čitao sam ja već ranije komentare takvih kao što ste Vi, gospodine Citizen. Potpuno Vas razumem, "postojanje u trenutku" je umetnost koju, izgleda, retko ko osim Vas poseduje. Ne bih, na Vašem mestu, isključio ni mogućnost da je u pitanju neka zavera protiv Vas i Vašeg ukusa. Ne dajte se, svi veliki umovi su u početku bili neshvaćeni. Neki su kasnije zasijali a neki završili u ludari...odaberite sami. Prijatno!