Aktuelno

Sreda, 22.04.2015.

08:50

Čovečanstvo ima poslednju šansu da izbegne kataklizmu

Izvor: Independent

Èoveèanstvo ima poslednju šansu da izbegne kataklizmu IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

56 Komentari

Sortiraj po:

Darko

pre 9 godina

Svaki tekst koji u sebi spominje globalno zagrevanje je ne rentabilan i nije za citanje! Milionima godina unazad zemlja ima cikluse zagrevanja i hladjenja i covek nema nikakve veze sa tim! Smenjivanje ciklusa je na 36000 godina! Globalno zagrevanje je cista prevara naroda isto kao i darvinizam i nastajanje coveka od majmuna! David Icke je lepo u svojim prezentacijama objasnio. Trazite: David Icke about global warming. I ne govori samo on da je to laz, vec poveci broj naucnika...

Joca 011

pre 9 godina

...da se organizovano traže, nađu i prinudno uvedu zamene... ceo svet stavi pod gorivne sankcije... pod pretnjom... anihilacije... izolacije zemlje prekršioca...
@ (ne može se željkomitrovićevati iz tog škripca, 14:41)

Zar ne vidite da se ustvari o ovome i radi...?
Da se novi energent silom nametne svima.
Ko će da ga organizovano traži? Mi.
Ko da ga proizvede? Mi.
Ko da ga prinudno uvede? Mi.
Ko da plati? Pa Vi NARAVNO.
Kome? Pa nama, NARAVNO.
Inače?
Inače nametnućemo vam sankcije, anihilacije, izolacije...
.

tony

pre 9 godina

vidim da mnogi ne kapiraju kako to zapravo funkcionise... ovako, visak cestica u atmosferi dovodi do efekta staklene baste a to znaci da toplota sa zemlje ne odlazi u atmosferu i dalje u svemir vec ostaje negde izmedju a to se pak zove globalno zagrevanje, ono pak topi led na polovima i velika kolicina slatke vode se mesa sa slanom, usled mesanja slana voda postaje redja i tople morske struje padaju na dno, hlade se i ne donose topao vazduh, za nas posebno vazna golfska struja. dolazi do promene klime, zima postaje sve duza a leta gotovo i da nema. kako vreme odmice tako i zima postaje duza. sneg odbija i ono malo suncevih zraka sto se probije kroz atmosferu i to izaziva ledeno doba. ono moze biti kratko a moze da traje i vekovima. dalje, st. helena je prilikom erupcije izbacila vise gasova u atmosferu nego kompletan ljudski rod od svog postanka pa do danas. kao sto sam vec napisao, ovo je proces koji se ponavlja i ljudi su vrlo malo uticali na ono sto ce nas sasvim sigurno zadesiti. mozemo smanjiti emisiju gasova na nulu i nista necemo postici. ledeno doba je vec pocelo a to je proces koji se ne moze spreciti ni ublaziti.

Trovach

pre 9 godina

@marry... Pored toga sto mnogo metana ima u permafrostu i jezerima iz subpolarne zone, najveci problem je bas njegova ogromna kolicina na dnu okeana. Najvise se strahuje da bi se, zbog globalnog zagrevanja, mogla osloboditi enormna kolicina tog gasa, cija bi eksplozija bila mnogo, mnogo jaca od H-bombe. To je za sada samo teorija, ali treba biti oprezan.

Black Goo

pre 9 godina

struja nije izvor energije i jednostavno da prekrijemo celu planetu solarnim panelima necemo moci zadovoljiti nase nepotrebne "potrebe" :D
mir svima
(rodili se iz nafter, 22. april 2015 14:57)

- Ovo ti u uopšte nije ni blizu neke istine. Šta je struja ako nije energija, koja se može za sve koristiti? I za te panele. Sa njihovom sadašnjom eksploatacijom onoga što nam Sunce šalje svaki dan milion puta od više naše od naše buduće potrebe i prost račun kaže da polje sa panelima u Sahari od 700 x 700 km može zadovoljiti potrebe cele planete i za sledeći vek i kad bi se svi vozili samo na struju. Sahara je malo dosta veća i ne bi joj ništa smetalo. I pored toga što je pola dana noć nad Saharom preko dana dobijena energija se može konzervirati (skladištiti) i korisititi i noću. I takvi sistemi za skladištenje i brzi prenos struje na ostale kontinente odavno postoje. Oni se već koriste za prenos od polja sa vetrenjačama u moru na stotinu km daleko kopno.
- Zato se i pitam odakle samo vadite ovakve bisere od neistinitih tvrdnji s polovine prošlog veka?

neutralni felsh

pre 9 godina

To je besmisleno ... to će samo povećati opštu potrošnju u zemljama u razvoju i samim tim emisiju CO2. Ovo je problem koji ne može biti rešen pomićivanjem. Jedini način da se reši jeste da se organizovano traže, nađu i prinudno uvedu zamene za sadašnje ugljenik-zasnovane tehnologije. Da se potom ceo svet stavi pod gorivne sankcije i uvede potpuni moratorijum pod pretnjom anihilacije ili potpune izolacije zemlje prekršioca na ekstrakciju i sagorevanje fosilnih goriva.
(ne može se željkomitrovićevati iz tog škripca, 22. april 2015 14:41)


to je jedino resenje, bravo za rezon.

marry

pre 9 godina

(0o, 22. april 2015 11:49)

Postoji samo jedan problem u toj Vasoj teoriji, aktivnost Sunca je zadnjih par godina na maksimumu pa se globalno zagrevanje kao uvod u ledeno doba ne moze pripisati suncevim aktivnostima. I gas sa najvecim uticajem na Efekat staklene baste je metan kojeg jako puno ima vezanog u morskom dnu i koji ce poceti naglo da se oslobadja ako se temperatura mora podigne za jos 2 stepena.

the future is fusion

pre 9 godina

Apsolutno mrzim teorije zavera,ali moram reći da je ovde politika umešala svoje prstiće.
Uglen dioksid - velike takse na njega - velika zarada.
Planirate da idete na mars,gde ćete ugljen dioksid pretvarati u kiseonik,a ne radite to u svom dvorištu - Zemlji?Smešno.
Toliko delova planete se može pošumiti da je neka sci-fi tehnologija za pretvaranje ugljen dioksida u kiseonik nepotrebna.
Drugo,hoćete da se skinete sa fosilnih goriva,a isto tako nećete nuklearnu energiju?
Levičarsko zlo zvano "Zeleni" je tu takođe umešalo svoje prstiće.
Oni nisu svesni da "zelena" energija nikada neće imati optimalno i kontinualno napajanje.Snaga bi užasno varirala,a sistem bi bio užasno nestabilan.
Pravo rešenje su nuklearke,i samo nuklearke.Bilo fisijske,ili u buduće fuzijske.

neutralni felsh

pre 9 godina

@neutralni felsh: "Ti ozbiljno tvrdis da ljudsko zagadjenje uposte nema veze.
Zdrava logika sve te hemikalije i kad su osrobavali atomsko oruzje, plastika u moru kaja se nalazi u ribama.
To je sve samo od sebe i sume kao Amazonas to su pluca Ove planete i to nema veze.
Zvucis ko Americki republikanac koji radi za nafrnu kompaniji Chevron. "


ili ruski naucnik sa jutjuba, koji radi za gazprom - u tom grehu svi su ravnopravni.
sto se vaseg komentara kao replike meni tice, mislim da ste me pomesali s nekim. bolje bar malo pazljivije procitajte sta sam napisao... pozdrav!

Poor propaganda believers !;!

pre 9 godina

@neutralni felsh: Ti ozbiljno tvrdis da ljudsko zagadjenje uposte nema veze.
Zdrava logika sve te hemikalije i kad su osrobavali atomsko oruzje, plastika u moru kaja se nalazi u ribama.
To je sve samo od sebe i sume kao Amazonas to su pluca Ove planete i to nema veze.
Zvucis ko Americki republikanac koji radi za nafrnu kompaniji Chevron.
Jel si svrstan da jako malo naucnika tvrde da mi ljudi nismo krvi.
I postoje dokazi nisu naucnici sirom Sveta samo smislili nesto kasto ameri rade upravo sto rade za Chevron i Exxon itd.
Tako je americka duvanska industrija rekla da nije opasno pusiti nego zdravo,al kad se istina saznala da stavljaju amonijak da nikotin udje brze i pluca i jos benzen i 300drugih hemikalija onda su platili.
Ti druze gledaj i citaj sta naucnici sto nisu placeni od nikog imaju da kazu.,nosi tako nacitan nego si progutao njihovu propaganda ,eto prva nagrada da za tebe.

rodili se iz nafter

pre 9 godina

Moje razmisljanje je da sve rasprave na ovu temu krecu sa pogresnog mesta i zavrse na pogresnom mestu. Ljudi zaboravljaju da nafta ne ide samo u auta. Sam auto koji trosi gorivu izvuceno na sebi ima nekoliko stotian kg derivata nafte (gume farba plastika). Ovo je samo jedan primer. Derivati ili sirovine koje sa tako dobiju su svukud. Veliki skok u globalnoj populaciji je direktno omogucen upotrebom nafte/derivata koji su omogucili da danas imamo gomilu jeftinih stvari(obuca,garderoba...). Moja konstatacija je da povratka nema jednostavno nije moguc. Voz iz ovog koloseka je krenuo i ide ka sledecoj stanici. Dekarbonizacija kako bi je neki nazvali meni vise lici na depopulizaciju.


jos jedno razmisljanje


struja nije izvor energije i jednostavno da prekrijemo celu planetu solarnim panelima necemo moci zadovoljiti nase nepotrebne "potrebe" :D

mir svima

eri

pre 9 godina

Kada sam bio klinac, stalno su drobili o ozonskim rupama. Sada vise ne znam jeli stvarno doslo do oporavka ozonskog omotaca ili tema vise nije aktuelna. Zapravo "oni" uvek traze nesto cime bi nas plasili, i cime bi nam paznju odvracali od stvarnih problema. Kao na primer kako jedna osoba(da je samo jedna) tokom radnog veka moze da zaradi nekoliko desetina milijardi dolara. I kako to da 4% svetske populacije drzi 80% svetskog bogastva u svoji rukama. Mozda je glupo pitanje, ali neka prvo daju odgovor na to, a sa klimom cemo lako.

neutralni felsh

pre 9 godina

pitanje je uopšte da li je čovječanstvo potaklo klimatske promjene, a drugo, još značajnije, da li išta može učiniti po tom pitanju. nisam pobornik teorija zavjere ali mi se čini da na ovome mnoge internacionalne kompanije dobro zarađuju.
(pajapatak, 22. april 2015 12:02)


da, ali bas na finansiranju umirujucih vesti kako "globalno otopljavanje ne poatoji" i "ako postoji, covek ne utice na to"... u pitanju je sav naftni i gasni koncern, "internacionalne kompanije", a ako pazljivije pratite, primeticete da se takvi disonantni tonovi najvise forsiraju iz usa i rusije, jer njima jos kako odgovara trenutni energetski status quo.

neutralni felsh

pre 9 godina

Niko nas nije udostaojio ni odgovora. Cutanje. Jedini ko nije ocutao je bio UNEP koji je zahvaljujuci upozorenju i insistiranju dela aktivnosti UNOG-a odnosno OUN u Zenevi koji se bavi vanrednim situacija odlucio da dodje u Jugoslaviju i snimi stanje zivotne sredine posle bombardovanja. I na kraju....mnoge od tih NVO se danas busaju u grudi kao veliki zastitinici zivotne sredine u svetu. Tada 1999 godine im ekologija i zivotna srdeina je bila daleko iza politike. Moj prilog posecanju na Dan zemlje i svu belosvetsku zabrinutost.
(radica, 22. april 2015 12:26)


naravno da su cutali, jer lepo su vas provalili da hocete da ih politicki iskoristite. zasto ih niste zvali ranije, nego kad je zagustilo? ljudi ginu ko mravi, a vi se setili ekologije? pa svako je video da se folirate.
o casoj iskrenoj ekoloskoj posvecenosti govori poslednji pasus vaseg komentara, i izraz "belosvetska zabrinutost" - tako i vi: misli lokalno, bacaj kamenje globalno.
inace, taj odurnu etiketu, izraz "belosvetski", dobro pamtim iz onih poludelih rezimskih saopstenja iz devedesetih. izgleda da vas jos nije popustilo? a o nasim vajnim diplomatama i misijama iz tih perioda ne zelim da trosim nerve i iskusavam poslednje ostatke cula za pristojnost.

ne može se željkomitrovićevati iz tog škripca

pre 9 godina

"Rešenje je da razvijeni (USA, EU...) plaćaju onima u razvoju (Brazil itd) neku vrstu kompenzacije za to što će se ovi drugi odreći ekonomskog razvoja da bi poštedeli planetu. "

To je besmisleno ... to će samo povećati opštu potrošnju u zemljama u razvoju i samim tim emisiju CO2. Ovo je problem koji ne može biti rešen pomićivanjem. Jedini način da se reši jeste da se organizovano traže, nađu i prinudno uvedu zamene za sadašnje ugljenik-zasnovane tehnologije. Da se potom ceo svet stavi pod gorivne sankcije i uvede potpuni moratorijum pod pretnjom anihilacije ili potpune izolacije zemlje prekršioca na ekstrakciju i sagorevanje fosilnih goriva.

Washington

pre 9 godina

Pa i treba nam kataklizma kad smo glupi i prokleti. Kontam da ce generacije koje ovo prezive biti malo pametnije, u pocetku, a onda posle opet isto.

neutralni felsh

pre 9 godina

takodje je evidentno da najveci uticaj na klimu ima Sunce, evidentne su promene na Suncu (deo prirodnih ciklusa) kao i promene u klimatskim uslovima vecine ako ne i svih planeta u sistemu
najverovatnije je da ce ono sto nas po pitanju klime ocekuje u bliskoj buducnosti nalikovati Maunderovom minimumu (http://en.wikipedia.org/wiki/Maunder_Minimum) poznatom kao mini ledeno doba
SAPERE AUDE
(0o, 22. april 2015 11:49)


samo se vi nadajte i tesite...
sapere aude?

Black Goo

pre 9 godina

Ne mogu se ni u načelu složiti sa porukom iz teksta. Planeta će postojati i kad bude ostala pusta stena. Zato ne treba planetu spašavati, već živi svet na njoj, a to je nemoguće sa ovakvom propasničkom naukom i tehnologijom. I CO2 je tu najmanji problem od svih i ako treba što pre zaboraviti tkz. fosilna goriva i regenerativne načine za dobijanje energije stimulisati svim sredstvima. Sve što nama treba je novi izvor (zelene) energije koji ne zagađe životni prostor i svoju širu okolinu, kao i drugačiji pristup u razvijanju ekološki prihvatljivijih tehnologija što ne zagađuju svoju okolinu posle vekovima. I čije recikliranjanje i ponovno korišćenje kao sirovine nije toliko otrovno i štetno kao ovo danas.
- Bez nove globalne svesti nema ništa i ona se ne može kod ljudi probuditi sa ovakvim poluistinitim člancima o nekom strašnom CO2, koji to u opšte nije i uvek će činiti zanemariv1 ni ceo procenat u atmosferi. Taj CO2 je teži od vazduha i on nema gore šta da traži da bi bio neki bauk o obliku neke fantomske staklene bašte i njenog efekta, koji navodno utiče na zagrevanje Zemljine površine.

neutralni felsh

pre 9 godina

svi naši (zemaljski) energetski izvori - elektrane, energane, toplane, avioni, brodovi, vozila itd., oslobode tek 20.000 puta manju energiju od one kojom nas Sunce obasjava.
A meteorološki ciklusi podležu periodici koju je genijalno objasnio naš naučnik Milanković, i dominantno zavise od rotacije ose planete. Pa... da pomerimo tu osu!?
.
(Joca 011, 22. april 2015 09:24)



aman vise, neverne tome! ne mislim na vas, joco, nego uopste, ali tvoj koment je bas egzemplaran. zemlju ne pregrevaju "ljudski energenti" nego povecanje ugljen dioksida u atmosferi. inace, ugljen dioksid je iskonski regulator temperature u atmosferi, i njemu prevashodno treba da zahvalimo za odrzanje zivota na planeti (nadam se da cemo bar na moment pitanje boga ostaviti po strani, On sad nije tema) - visak co2 povecava temperaturu, manjak je smanjuje. od postanka post-hadske ere na zemlji postoje primeri da je sistem co2 termoregulacije jos kako umeo da popusti (skoro potpuno smrzavanje zemlje, ili pak, drasticno pregrevanje), i tu "manja-veca aktivnost sunca" (vrlo upitna teorija) nema toliki uticaj. ali sada, verovati da covek ovolikim BEZUMNIM sagorevanjem fosilnih goriva i direktnim bildovanjem co2 u atmosferu nema uticaj - e to je vec nonsens. kazem, rasta co2 je bilo od iskona, ali sada je to prebrzo i normalno je ocekivati fatalne i nesagledive posledice. nasa delatnost sada je x faktor, kao kad covek pusi cigarete pa ne zna sta ce da ga snadje, ali se tesi time da nije sve do njega (da, ja sam pusac, znam taj psiho mehanizam). biljke regulisu nivo ugljen dioksida, ali ovo ni one ne mogu da apsorbuju. tople struje okeana (drugi temperaturni regulator, posle co2) mogu vrlo lako da se poremete daljim otapanjem leda sa polova, to ce tek da izazove tumbanje sadasnje relativno umerene klime, tamo gde je umerena: na ovolike ljude, to znaci glad. evropa sad moze da hrani sama sebe, ali sta ako ne bude mogla u doglednoj buducnosti? trece, mi smo sad u medjuglacijalnom periodu, izmedju dva ledena doba (da uprostim izraz) - proces naglog oslobadjanja co2, moze vec za nekoliko vekova izazvati ubrzani dolazak sledece glacijalizacije - za biosistem vec poencijalno devastiran porastom temperature to ce biti fatalnije nego do sada. ponavljam, ovo su realni klimatski modeli, bas na osnovu milankovicevog rada, nikako plod fantazije histerikus.
ne moze se samo slegati ramenima i govoriti "nije do nas". bar vi, verujuci ljudi, znate sta proizvodi takvo pranje ruku.

arruvederci

pre 9 godina

To bi znacilo otprilike:
Amerikanci ce i dalje voziti ogromne automobile, hladiti svoje velelepne nebodere, uzivati u komforu, Brazilci ce cuvati Amazoniju zarad spasa covecanstva, a Kinezi ce, dakako, i dalje voziti bicikle.
To nije moguce. Prvi nisu u stanju da smanje dozivljaj, a drugi, prirodno teze da zive kao ovi prvi.
Mada je ravnomerni razvoj JEDINA sansa za spas, POHLEPA najbogatijih cini DOGOVOR NEMOGUCIM.
Prema tome:

Mile

pre 9 godina

Slazem se s`komentarom:

globalno zagrevanje vodi u ledeno doba. ciklus koji se ponavlja. ljudi su ovaj proces samo ubrzali i nista vise. ovaj proces nije moguce izbeci. na pragu smo novog ledenog doba.
(tony, 22. april 2015 09:12)

s`tim da bi samo ispravio da mi nismo doneli niti uticemo na to (uticemo samo na nas same sto zagadjujemo ono sto udisemo, pijemo i jedemo).
Postoje brojne studije i dokazi vezano za to, ko zeli da istrazi doticni topik neka malo izadje izvan main stream-a (citaj medija) i potrazi naucna istrazivanja (a zasto se prica da ljudi stoje iza toga, moze da bude bezbroj razloga - mozete opet malo sami da istrazujete il` pustite "masti" na volju).

radica

pre 9 godina

Danasnji Dan zemlje me podesca na ovaj isti dan 1999 godine kada sam kao diplomatski sluzbenik u Stalnoj misiji Jugoslavije pri OUN u Zenevi bezuspesno pokusavala da dobijemo podrsku poznatih NVO za zastitu zivotne srtedine za prestanak bombardovanja Jugoslavije tadasnje. Niko nas nije udostaojio ni odgovora. Cutanje. Jedini ko nije ocutao je bio UNEP koji je zahvaljujuci upozorenju i insistiranju dela aktivnosti UNOG-a odnosno OUN u Zenevi koji se bavi vanrednim situacija odlucio da dodje u Jugoslaviju i snimi stanje zivotne sredine posle bombardovanja. I na kraju....mnoge od tih NVO se danas busaju u grudi kao veliki zastitinici zivotne sredine u svetu. Tada 1999 godine im ekologija i zivotna srdeina je bila daleko iza politike. Moj prilog posecanju na Dan zemlje i svu belosvetsku zabrinutost.

drmr

pre 9 godina

Covek nema moc da unisti planetu zemlju, tj. da unisti zivot na planeti, cak i kada bi aktivirali sav eksploziv i sve nuklerarne bombe i elektrane istovremeno. Samo bi unistili samii sebe. Za milion godina, zivot bi se opet razvio u nesto drugo, a vidljivi tragovi ljudskog postojanja bi potpuno nestali. Sta bi bilo za 100 miliona godina? Pogledajte Cernobil, proslo je samo 30 godina, a priroda se potpuno oporavila. Samo kad nema ljudi, priroda cveta.
Zemlja je u svojoj proslosti pretrpela visestruko vece kataklizme nego sto je homo sapiens, a zivot je opstao. Tako da tvrdnja, "spasimo zemlju" treba da glasi, "spasimo sebe od nas".

pajapatak

pre 9 godina

o čemu mi ovdje pričamo? čisto lobiranje.
zašto?
zato što, koliko god da čovječanstvo smanji emisije štetnih gasova, jednom u deceniji se dešava bar jedna velika vulkanska erupcija koja u atmosferu izbaci više gasova nego što ga čovječanstvo proizvede za jedan ili više vijekova.

pitanje je uopšte da li je čovječanstvo potaklo klimatske promjene, a drugo, još značajnije, da li išta može učiniti po tom pitanju. nisam pobornik teorija zavjere ali mi se čini da na ovome mnoge internacionalne kompanije dobro zarađuju.

0o

pre 9 godina

pa ovo je da covek ne poveruje
hiljadu puta ponovljena laz NIKADA nece postati istina
ovo je samo jos jedan u nizu pokusaja da se uspostavi i ucvrsti totalitarna kontrola nad globalnom populacijom
a sto se nauke tice...pa cak i najzadrtiji (citaj oni kojima vise ni nos ne viri iz dubogog dzepa lobista i investitora u socijalni inzinjering) "klimatolozi" priznaju da su im klimatski modeli daleko od primenjivih
bilo je u duuugoj istoriji ove planete perioda sa mnogo vecim sadrzajem ugljen dioksida u atmosferi pa je planeta prezivela...ali nije njima do planete, njima je do sistema koji su ustanovili i kojim kontrolisu covecanstvo
i, kad sam kod ugljen dioksida, supstanca koja ima ubedljivo najveci uticaj na efekat staklene baste je vodena para, sta bi sa time, da nece mozda i to da regulisu...nah, nema u tome para
da me ne shvatite pogresno, promena klime je realna, pitanje je koliko je mi svojim aktivnostima izazivamo i pomazemo
evidentno je i da smo upropastili dobar deo biosfere sto se ogleda i u zdravstvenim problemima koje imaju novije generacije
takodje je evidentno da najveci uticaj na klimu ima Sunce, evidentne su promene na Suncu (deo prirodnih ciklusa) kao i promene u klimatskim uslovima vecine ako ne i svih planeta u sistemu
najverovatnije je da ce ono sto nas po pitanju klime ocekuje u bliskoj buducnosti nalikovati Maunderovom minimumu (http://en.wikipedia.org/wiki/Maunder_Minimum) poznatom kao mini ledeno doba
SAPERE AUDE

Zarko

pre 9 godina

Mislim da planeti spasa nema kao ni generacijama posle nas. Covek svojim nekontrolisanim ponasanjem unistava jedino sta ima. Necu ga doziveti a i ne bi voleo da vidim kraj zivota na planeti i samo njeno postojanje.

bbz

pre 9 godina

odma da vam kazem steta prema ekosisitemu i uopste prema planeti zemlji toliko je velika da nista ne moze da spreci njeno unistenje,znaci covek jednostavno to ne moze da spreci i kraj svake price...a znate zasto???

-zato sto je covek pohlepno i alavo stvorenje koje svojim licnim bogacenjem ne mari za zivotnu sredinu oko sebe i bas ga briga sta ce da bude za 100g i sta ostavlja svojoj deci...unistava prirodna stanista zivotinja,istrebljuje retke vrste,a ovi najveci zagadjivaci naftne kompanije i ostale stetocine toliko su bogati da DEBELO placaju naucnike da generalno cute o tome da PLANETI ZEMLJI VISE NEMA SPASA...samo je pitanje vremena ja mislim da za 100-150g severnog i juznog pola nece biti,ali mi svakako necemo biti zivi pa nas briga jer tako???

Djenka

pre 9 godina

Jeste ali u stvari i nije Boskic. Pre 30 godina se pisalo o ledenom dobu koje se ne da izbeci. Sada se pise o globalnom zagrevanju od nekoliko stepeni. Pre 1500 godina se u Skotskoj gajilo grozdje i pravilo vino (ispravite me ako gresim, par stotina godina gore dole), a sada raste samo prihod lokalnih pabova, a nebo se spusti na zemlju po nekoliko meseci i nista ne raste sto zahteva bar malo sunca. I opet nije smak sveta. Trebalo bi da se pozabavimo zagadjenjem i sumama (koje nestaju da bi se gajila super popularna i preskupa soja), a ne zagrevanjem. I za kraj: Ne daj Boze da nam politicari resavaju problem, pa ne umeju ni jaje da skuvaju, nacrtana ovca bi im umrla od gladi, a o spasavanju planete i da ne pricamo.

Ducca Contaldo

pre 9 godina

Hahahah... koja crna 2100-ta? Covecanstvo jedva ako prebaci polovinu ovog veka. I to uz veliku srecu. Ja cu dotle da se trudim da budem sto bolji ugalj.

Alex

pre 9 godina

Rešenje je da razvijeni (USA, EU...) plaćaju onima u razvoju (Brazil itd) neku vrstu kompenzacije za to što će se ovi drugi odreći ekonomskog razvoja da bi poštedeli planetu.
Jer verujem da je u velikoj meri ovo stvaranje panike posledica ekonomskog interesa najrazvijenijih da spreče manje razvijene da ih sustignu.
Da je ekološka svest glavni motiv onda USA ne bi ni počinjala istraživanje eksploatacije uljnih škriljaca frakcionisanjem, što je jedna od za planetu najdestruktivnijih tehnologija.

vlaška magija

pre 9 godina

Pošto vidim da ovde ima "stručnjaka" za ovu temu koji tvrde da na klimatske promene nije uticao čovek, upućujem vas na čoveka koji nudi 30 000 dolara ako uspete da dokažete svoje tvrdnje:

http://www.earthisland.org/journal/index.php/elist/eListRead/30000_to_prove_man-made_climate_change_isnt_real/

zaradite neki dinar svojom "pameću", što da ne

Epicentar

pre 9 godina

Haha kako smešno zvuči ova priča o podizanju svesti a ustvari se ništa ne pitamo. Kapitalizam vlada a mi tu kao glumimo da imamo neki uticaj. Svaka čast na trudu i zalaganju ali što pre shvatite da o tim stvarima odlučuje vrlo uzak krug ljudi biće vam lakše da se pomirite...

smesno

pre 9 godina

Biće pre da se ovakvim plašenjima žele iznuditi opšteobavezujuća ulaganja, svima ravnomerno, iako npr. ceo Afrički kontinent ne zagađuje atmosferu kao 1 industrijski grad, ili cela Srbija kao 1 industrijski gigant. Ili (kao što je svojevremeno bila frka sa freonom) je cilj da se celom svetu nametne nova tehnologija, zna se čija.
Što se energije tiče: svi naši (zemaljski) energetski izvori - elektrane, energane, toplane, avioni, brodovi, vozila itd., oslobode tek 20.000 puta manju energiju od one kojom nas Sunce obasjava.
A meteorološki ciklusi podležu periodici koju je genijalno objasnio naš naučnik Milanković, i dominantno zavise od rotacije ose planete. Pa... da pomerimo tu osu!?
.
(Joca 011, 22. april 2015 09:24)

Toliko neznanja u jednom postu.....bolje nemoj....

Sto se tice predloga naucnika na zalost taj plan se verovatno nikada nece ostvariti bas zbog neupucenih ljudi kao ova osoba sto je objavila post iznad...

B Š

pre 9 godina

Sve ovo je samo posledica dovoljnog ne korišćenja nuklearne energije koja je za sada ubedljivo naj čistiji vid energije.
PLODOVI ANTINUKLEARNE HISTERIJE 80-IH GODINA 20-OG VEKA.

Joca 011

pre 9 godina

Biće pre da se ovakvim plašenjima žele iznuditi opšteobavezujuća ulaganja, svima ravnomerno, iako npr. ceo Afrički kontinent ne zagađuje atmosferu kao 1 industrijski grad, ili cela Srbija kao 1 industrijski gigant. Ili (kao što je svojevremeno bila frka sa freonom) je cilj da se celom svetu nametne nova tehnologija, zna se čija.
Što se energije tiče: svi naši (zemaljski) energetski izvori - elektrane, energane, toplane, avioni, brodovi, vozila itd., oslobode tek 20.000 puta manju energiju od one kojom nas Sunce obasjava.
A meteorološki ciklusi podležu periodici koju je genijalno objasnio naš naučnik Milanković, i dominantno zavise od rotacije ose planete. Pa... da pomerimo tu osu!?
.

Djordje S

pre 9 godina

Kad god se pomenu klimatske promene u našoj zemlji odmah se ljudi pozivaju na Milankovića. Milankovićevi ciklusi objašnjavaju prirodne promene klime - http://dobarpredak.com/2015/03/30/milankovicevi-ciklusi-i-klimatske-promene/. Ovo što se sada dešava u svetu su ljudski uzrokovane klimatske promene. Dok god je ljudi na planeti neće doći do novog ledenog doba. Uticaj našeg zagađenja je jači od prirodnih uticaja. Pa, sad vi vidite zašto se ovo doba zove antropocen

www.dobarpredak.com

pre 9 godina

Rešenje za klimatske promene je jednostavno - potpuna dekarbonizacija do 2050. godine, tj. prestanak korišćenja fosilnih goriva (ugalj, nafta i gas). Koliko god to delovalo nemoguće, to je subjektivno mišljenje zasnovano na sadašnjoj ekonomskoj i političkoj situaciji. Objektivno mišljenje daje nauka, a ona kaže da je svet pokretan sa 100% obnovljivom energijom moguć.

Istina

pre 9 godina

Ljudi nemaju nikakav uticaj na takozvane globalne prosečne temperature. Postoji samo jedan faktor. To je sunce. Inace prosecna temperatura vec godinama pada. Zvanicno. Neznam zasto se jos uvek prica o zagrevanju. Ocigledno je BIG BUISNIS u pitanju.

tony

pre 9 godina

globalno zagrevanje vodi u ledeno doba. ciklus koji se ponavlja. ljudi su ovaj proces samo ubrzali i nista vise. ovaj proces nije moguce izbeci. na pragu smo novog ledenog doba.

tony

pre 9 godina

globalno zagrevanje vodi u ledeno doba. ciklus koji se ponavlja. ljudi su ovaj proces samo ubrzali i nista vise. ovaj proces nije moguce izbeci. na pragu smo novog ledenog doba.

www.dobarpredak.com

pre 9 godina

Rešenje za klimatske promene je jednostavno - potpuna dekarbonizacija do 2050. godine, tj. prestanak korišćenja fosilnih goriva (ugalj, nafta i gas). Koliko god to delovalo nemoguće, to je subjektivno mišljenje zasnovano na sadašnjoj ekonomskoj i političkoj situaciji. Objektivno mišljenje daje nauka, a ona kaže da je svet pokretan sa 100% obnovljivom energijom moguć.

Joca 011

pre 9 godina

Biće pre da se ovakvim plašenjima žele iznuditi opšteobavezujuća ulaganja, svima ravnomerno, iako npr. ceo Afrički kontinent ne zagađuje atmosferu kao 1 industrijski grad, ili cela Srbija kao 1 industrijski gigant. Ili (kao što je svojevremeno bila frka sa freonom) je cilj da se celom svetu nametne nova tehnologija, zna se čija.
Što se energije tiče: svi naši (zemaljski) energetski izvori - elektrane, energane, toplane, avioni, brodovi, vozila itd., oslobode tek 20.000 puta manju energiju od one kojom nas Sunce obasjava.
A meteorološki ciklusi podležu periodici koju je genijalno objasnio naš naučnik Milanković, i dominantno zavise od rotacije ose planete. Pa... da pomerimo tu osu!?
.

bbz

pre 9 godina

odma da vam kazem steta prema ekosisitemu i uopste prema planeti zemlji toliko je velika da nista ne moze da spreci njeno unistenje,znaci covek jednostavno to ne moze da spreci i kraj svake price...a znate zasto???

-zato sto je covek pohlepno i alavo stvorenje koje svojim licnim bogacenjem ne mari za zivotnu sredinu oko sebe i bas ga briga sta ce da bude za 100g i sta ostavlja svojoj deci...unistava prirodna stanista zivotinja,istrebljuje retke vrste,a ovi najveci zagadjivaci naftne kompanije i ostale stetocine toliko su bogati da DEBELO placaju naucnike da generalno cute o tome da PLANETI ZEMLJI VISE NEMA SPASA...samo je pitanje vremena ja mislim da za 100-150g severnog i juznog pola nece biti,ali mi svakako necemo biti zivi pa nas briga jer tako???

vlaška magija

pre 9 godina

Pošto vidim da ovde ima "stručnjaka" za ovu temu koji tvrde da na klimatske promene nije uticao čovek, upućujem vas na čoveka koji nudi 30 000 dolara ako uspete da dokažete svoje tvrdnje:

http://www.earthisland.org/journal/index.php/elist/eListRead/30000_to_prove_man-made_climate_change_isnt_real/

zaradite neki dinar svojom "pameću", što da ne

arruvederci

pre 9 godina

To bi znacilo otprilike:
Amerikanci ce i dalje voziti ogromne automobile, hladiti svoje velelepne nebodere, uzivati u komforu, Brazilci ce cuvati Amazoniju zarad spasa covecanstva, a Kinezi ce, dakako, i dalje voziti bicikle.
To nije moguce. Prvi nisu u stanju da smanje dozivljaj, a drugi, prirodno teze da zive kao ovi prvi.
Mada je ravnomerni razvoj JEDINA sansa za spas, POHLEPA najbogatijih cini DOGOVOR NEMOGUCIM.
Prema tome:

Epicentar

pre 9 godina

Haha kako smešno zvuči ova priča o podizanju svesti a ustvari se ništa ne pitamo. Kapitalizam vlada a mi tu kao glumimo da imamo neki uticaj. Svaka čast na trudu i zalaganju ali što pre shvatite da o tim stvarima odlučuje vrlo uzak krug ljudi biće vam lakše da se pomirite...

Djenka

pre 9 godina

Jeste ali u stvari i nije Boskic. Pre 30 godina se pisalo o ledenom dobu koje se ne da izbeci. Sada se pise o globalnom zagrevanju od nekoliko stepeni. Pre 1500 godina se u Skotskoj gajilo grozdje i pravilo vino (ispravite me ako gresim, par stotina godina gore dole), a sada raste samo prihod lokalnih pabova, a nebo se spusti na zemlju po nekoliko meseci i nista ne raste sto zahteva bar malo sunca. I opet nije smak sveta. Trebalo bi da se pozabavimo zagadjenjem i sumama (koje nestaju da bi se gajila super popularna i preskupa soja), a ne zagrevanjem. I za kraj: Ne daj Boze da nam politicari resavaju problem, pa ne umeju ni jaje da skuvaju, nacrtana ovca bi im umrla od gladi, a o spasavanju planete i da ne pricamo.

drmr

pre 9 godina

Covek nema moc da unisti planetu zemlju, tj. da unisti zivot na planeti, cak i kada bi aktivirali sav eksploziv i sve nuklerarne bombe i elektrane istovremeno. Samo bi unistili samii sebe. Za milion godina, zivot bi se opet razvio u nesto drugo, a vidljivi tragovi ljudskog postojanja bi potpuno nestali. Sta bi bilo za 100 miliona godina? Pogledajte Cernobil, proslo je samo 30 godina, a priroda se potpuno oporavila. Samo kad nema ljudi, priroda cveta.
Zemlja je u svojoj proslosti pretrpela visestruko vece kataklizme nego sto je homo sapiens, a zivot je opstao. Tako da tvrdnja, "spasimo zemlju" treba da glasi, "spasimo sebe od nas".

0o

pre 9 godina

pa ovo je da covek ne poveruje
hiljadu puta ponovljena laz NIKADA nece postati istina
ovo je samo jos jedan u nizu pokusaja da se uspostavi i ucvrsti totalitarna kontrola nad globalnom populacijom
a sto se nauke tice...pa cak i najzadrtiji (citaj oni kojima vise ni nos ne viri iz dubogog dzepa lobista i investitora u socijalni inzinjering) "klimatolozi" priznaju da su im klimatski modeli daleko od primenjivih
bilo je u duuugoj istoriji ove planete perioda sa mnogo vecim sadrzajem ugljen dioksida u atmosferi pa je planeta prezivela...ali nije njima do planete, njima je do sistema koji su ustanovili i kojim kontrolisu covecanstvo
i, kad sam kod ugljen dioksida, supstanca koja ima ubedljivo najveci uticaj na efekat staklene baste je vodena para, sta bi sa time, da nece mozda i to da regulisu...nah, nema u tome para
da me ne shvatite pogresno, promena klime je realna, pitanje je koliko je mi svojim aktivnostima izazivamo i pomazemo
evidentno je i da smo upropastili dobar deo biosfere sto se ogleda i u zdravstvenim problemima koje imaju novije generacije
takodje je evidentno da najveci uticaj na klimu ima Sunce, evidentne su promene na Suncu (deo prirodnih ciklusa) kao i promene u klimatskim uslovima vecine ako ne i svih planeta u sistemu
najverovatnije je da ce ono sto nas po pitanju klime ocekuje u bliskoj buducnosti nalikovati Maunderovom minimumu (http://en.wikipedia.org/wiki/Maunder_Minimum) poznatom kao mini ledeno doba
SAPERE AUDE

Ducca Contaldo

pre 9 godina

Hahahah... koja crna 2100-ta? Covecanstvo jedva ako prebaci polovinu ovog veka. I to uz veliku srecu. Ja cu dotle da se trudim da budem sto bolji ugalj.

Alex

pre 9 godina

Rešenje je da razvijeni (USA, EU...) plaćaju onima u razvoju (Brazil itd) neku vrstu kompenzacije za to što će se ovi drugi odreći ekonomskog razvoja da bi poštedeli planetu.
Jer verujem da je u velikoj meri ovo stvaranje panike posledica ekonomskog interesa najrazvijenijih da spreče manje razvijene da ih sustignu.
Da je ekološka svest glavni motiv onda USA ne bi ni počinjala istraživanje eksploatacije uljnih škriljaca frakcionisanjem, što je jedna od za planetu najdestruktivnijih tehnologija.

neutralni felsh

pre 9 godina

svi naši (zemaljski) energetski izvori - elektrane, energane, toplane, avioni, brodovi, vozila itd., oslobode tek 20.000 puta manju energiju od one kojom nas Sunce obasjava.
A meteorološki ciklusi podležu periodici koju je genijalno objasnio naš naučnik Milanković, i dominantno zavise od rotacije ose planete. Pa... da pomerimo tu osu!?
.
(Joca 011, 22. april 2015 09:24)



aman vise, neverne tome! ne mislim na vas, joco, nego uopste, ali tvoj koment je bas egzemplaran. zemlju ne pregrevaju "ljudski energenti" nego povecanje ugljen dioksida u atmosferi. inace, ugljen dioksid je iskonski regulator temperature u atmosferi, i njemu prevashodno treba da zahvalimo za odrzanje zivota na planeti (nadam se da cemo bar na moment pitanje boga ostaviti po strani, On sad nije tema) - visak co2 povecava temperaturu, manjak je smanjuje. od postanka post-hadske ere na zemlji postoje primeri da je sistem co2 termoregulacije jos kako umeo da popusti (skoro potpuno smrzavanje zemlje, ili pak, drasticno pregrevanje), i tu "manja-veca aktivnost sunca" (vrlo upitna teorija) nema toliki uticaj. ali sada, verovati da covek ovolikim BEZUMNIM sagorevanjem fosilnih goriva i direktnim bildovanjem co2 u atmosferu nema uticaj - e to je vec nonsens. kazem, rasta co2 je bilo od iskona, ali sada je to prebrzo i normalno je ocekivati fatalne i nesagledive posledice. nasa delatnost sada je x faktor, kao kad covek pusi cigarete pa ne zna sta ce da ga snadje, ali se tesi time da nije sve do njega (da, ja sam pusac, znam taj psiho mehanizam). biljke regulisu nivo ugljen dioksida, ali ovo ni one ne mogu da apsorbuju. tople struje okeana (drugi temperaturni regulator, posle co2) mogu vrlo lako da se poremete daljim otapanjem leda sa polova, to ce tek da izazove tumbanje sadasnje relativno umerene klime, tamo gde je umerena: na ovolike ljude, to znaci glad. evropa sad moze da hrani sama sebe, ali sta ako ne bude mogla u doglednoj buducnosti? trece, mi smo sad u medjuglacijalnom periodu, izmedju dva ledena doba (da uprostim izraz) - proces naglog oslobadjanja co2, moze vec za nekoliko vekova izazvati ubrzani dolazak sledece glacijalizacije - za biosistem vec poencijalno devastiran porastom temperature to ce biti fatalnije nego do sada. ponavljam, ovo su realni klimatski modeli, bas na osnovu milankovicevog rada, nikako plod fantazije histerikus.
ne moze se samo slegati ramenima i govoriti "nije do nas". bar vi, verujuci ljudi, znate sta proizvodi takvo pranje ruku.

smesno

pre 9 godina

Biće pre da se ovakvim plašenjima žele iznuditi opšteobavezujuća ulaganja, svima ravnomerno, iako npr. ceo Afrički kontinent ne zagađuje atmosferu kao 1 industrijski grad, ili cela Srbija kao 1 industrijski gigant. Ili (kao što je svojevremeno bila frka sa freonom) je cilj da se celom svetu nametne nova tehnologija, zna se čija.
Što se energije tiče: svi naši (zemaljski) energetski izvori - elektrane, energane, toplane, avioni, brodovi, vozila itd., oslobode tek 20.000 puta manju energiju od one kojom nas Sunce obasjava.
A meteorološki ciklusi podležu periodici koju je genijalno objasnio naš naučnik Milanković, i dominantno zavise od rotacije ose planete. Pa... da pomerimo tu osu!?
.
(Joca 011, 22. april 2015 09:24)

Toliko neznanja u jednom postu.....bolje nemoj....

Sto se tice predloga naucnika na zalost taj plan se verovatno nikada nece ostvariti bas zbog neupucenih ljudi kao ova osoba sto je objavila post iznad...

Djordje S

pre 9 godina

Kad god se pomenu klimatske promene u našoj zemlji odmah se ljudi pozivaju na Milankovića. Milankovićevi ciklusi objašnjavaju prirodne promene klime - http://dobarpredak.com/2015/03/30/milankovicevi-ciklusi-i-klimatske-promene/. Ovo što se sada dešava u svetu su ljudski uzrokovane klimatske promene. Dok god je ljudi na planeti neće doći do novog ledenog doba. Uticaj našeg zagađenja je jači od prirodnih uticaja. Pa, sad vi vidite zašto se ovo doba zove antropocen

B Š

pre 9 godina

Sve ovo je samo posledica dovoljnog ne korišćenja nuklearne energije koja je za sada ubedljivo naj čistiji vid energije.
PLODOVI ANTINUKLEARNE HISTERIJE 80-IH GODINA 20-OG VEKA.

radica

pre 9 godina

Danasnji Dan zemlje me podesca na ovaj isti dan 1999 godine kada sam kao diplomatski sluzbenik u Stalnoj misiji Jugoslavije pri OUN u Zenevi bezuspesno pokusavala da dobijemo podrsku poznatih NVO za zastitu zivotne srtedine za prestanak bombardovanja Jugoslavije tadasnje. Niko nas nije udostaojio ni odgovora. Cutanje. Jedini ko nije ocutao je bio UNEP koji je zahvaljujuci upozorenju i insistiranju dela aktivnosti UNOG-a odnosno OUN u Zenevi koji se bavi vanrednim situacija odlucio da dodje u Jugoslaviju i snimi stanje zivotne sredine posle bombardovanja. I na kraju....mnoge od tih NVO se danas busaju u grudi kao veliki zastitinici zivotne sredine u svetu. Tada 1999 godine im ekologija i zivotna srdeina je bila daleko iza politike. Moj prilog posecanju na Dan zemlje i svu belosvetsku zabrinutost.

Washington

pre 9 godina

Pa i treba nam kataklizma kad smo glupi i prokleti. Kontam da ce generacije koje ovo prezive biti malo pametnije, u pocetku, a onda posle opet isto.

Zarko

pre 9 godina

Mislim da planeti spasa nema kao ni generacijama posle nas. Covek svojim nekontrolisanim ponasanjem unistava jedino sta ima. Necu ga doziveti a i ne bi voleo da vidim kraj zivota na planeti i samo njeno postojanje.

Istina

pre 9 godina

Ljudi nemaju nikakav uticaj na takozvane globalne prosečne temperature. Postoji samo jedan faktor. To je sunce. Inace prosecna temperatura vec godinama pada. Zvanicno. Neznam zasto se jos uvek prica o zagrevanju. Ocigledno je BIG BUISNIS u pitanju.

pajapatak

pre 9 godina

o čemu mi ovdje pričamo? čisto lobiranje.
zašto?
zato što, koliko god da čovječanstvo smanji emisije štetnih gasova, jednom u deceniji se dešava bar jedna velika vulkanska erupcija koja u atmosferu izbaci više gasova nego što ga čovječanstvo proizvede za jedan ili više vijekova.

pitanje je uopšte da li je čovječanstvo potaklo klimatske promjene, a drugo, još značajnije, da li išta može učiniti po tom pitanju. nisam pobornik teorija zavjere ali mi se čini da na ovome mnoge internacionalne kompanije dobro zarađuju.

tony

pre 9 godina

vidim da mnogi ne kapiraju kako to zapravo funkcionise... ovako, visak cestica u atmosferi dovodi do efekta staklene baste a to znaci da toplota sa zemlje ne odlazi u atmosferu i dalje u svemir vec ostaje negde izmedju a to se pak zove globalno zagrevanje, ono pak topi led na polovima i velika kolicina slatke vode se mesa sa slanom, usled mesanja slana voda postaje redja i tople morske struje padaju na dno, hlade se i ne donose topao vazduh, za nas posebno vazna golfska struja. dolazi do promene klime, zima postaje sve duza a leta gotovo i da nema. kako vreme odmice tako i zima postaje duza. sneg odbija i ono malo suncevih zraka sto se probije kroz atmosferu i to izaziva ledeno doba. ono moze biti kratko a moze da traje i vekovima. dalje, st. helena je prilikom erupcije izbacila vise gasova u atmosferu nego kompletan ljudski rod od svog postanka pa do danas. kao sto sam vec napisao, ovo je proces koji se ponavlja i ljudi su vrlo malo uticali na ono sto ce nas sasvim sigurno zadesiti. mozemo smanjiti emisiju gasova na nulu i nista necemo postici. ledeno doba je vec pocelo a to je proces koji se ne moze spreciti ni ublaziti.

neutralni felsh

pre 9 godina

takodje je evidentno da najveci uticaj na klimu ima Sunce, evidentne su promene na Suncu (deo prirodnih ciklusa) kao i promene u klimatskim uslovima vecine ako ne i svih planeta u sistemu
najverovatnije je da ce ono sto nas po pitanju klime ocekuje u bliskoj buducnosti nalikovati Maunderovom minimumu (http://en.wikipedia.org/wiki/Maunder_Minimum) poznatom kao mini ledeno doba
SAPERE AUDE
(0o, 22. april 2015 11:49)


samo se vi nadajte i tesite...
sapere aude?

neutralni felsh

pre 9 godina

Niko nas nije udostaojio ni odgovora. Cutanje. Jedini ko nije ocutao je bio UNEP koji je zahvaljujuci upozorenju i insistiranju dela aktivnosti UNOG-a odnosno OUN u Zenevi koji se bavi vanrednim situacija odlucio da dodje u Jugoslaviju i snimi stanje zivotne sredine posle bombardovanja. I na kraju....mnoge od tih NVO se danas busaju u grudi kao veliki zastitinici zivotne sredine u svetu. Tada 1999 godine im ekologija i zivotna srdeina je bila daleko iza politike. Moj prilog posecanju na Dan zemlje i svu belosvetsku zabrinutost.
(radica, 22. april 2015 12:26)


naravno da su cutali, jer lepo su vas provalili da hocete da ih politicki iskoristite. zasto ih niste zvali ranije, nego kad je zagustilo? ljudi ginu ko mravi, a vi se setili ekologije? pa svako je video da se folirate.
o casoj iskrenoj ekoloskoj posvecenosti govori poslednji pasus vaseg komentara, i izraz "belosvetska zabrinutost" - tako i vi: misli lokalno, bacaj kamenje globalno.
inace, taj odurnu etiketu, izraz "belosvetski", dobro pamtim iz onih poludelih rezimskih saopstenja iz devedesetih. izgleda da vas jos nije popustilo? a o nasim vajnim diplomatama i misijama iz tih perioda ne zelim da trosim nerve i iskusavam poslednje ostatke cula za pristojnost.

marry

pre 9 godina

(0o, 22. april 2015 11:49)

Postoji samo jedan problem u toj Vasoj teoriji, aktivnost Sunca je zadnjih par godina na maksimumu pa se globalno zagrevanje kao uvod u ledeno doba ne moze pripisati suncevim aktivnostima. I gas sa najvecim uticajem na Efekat staklene baste je metan kojeg jako puno ima vezanog u morskom dnu i koji ce poceti naglo da se oslobadja ako se temperatura mora podigne za jos 2 stepena.

neutralni felsh

pre 9 godina

pitanje je uopšte da li je čovječanstvo potaklo klimatske promjene, a drugo, još značajnije, da li išta može učiniti po tom pitanju. nisam pobornik teorija zavjere ali mi se čini da na ovome mnoge internacionalne kompanije dobro zarađuju.
(pajapatak, 22. april 2015 12:02)


da, ali bas na finansiranju umirujucih vesti kako "globalno otopljavanje ne poatoji" i "ako postoji, covek ne utice na to"... u pitanju je sav naftni i gasni koncern, "internacionalne kompanije", a ako pazljivije pratite, primeticete da se takvi disonantni tonovi najvise forsiraju iz usa i rusije, jer njima jos kako odgovara trenutni energetski status quo.

neutralni felsh

pre 9 godina

@neutralni felsh: "Ti ozbiljno tvrdis da ljudsko zagadjenje uposte nema veze.
Zdrava logika sve te hemikalije i kad su osrobavali atomsko oruzje, plastika u moru kaja se nalazi u ribama.
To je sve samo od sebe i sume kao Amazonas to su pluca Ove planete i to nema veze.
Zvucis ko Americki republikanac koji radi za nafrnu kompaniji Chevron. "


ili ruski naucnik sa jutjuba, koji radi za gazprom - u tom grehu svi su ravnopravni.
sto se vaseg komentara kao replike meni tice, mislim da ste me pomesali s nekim. bolje bar malo pazljivije procitajte sta sam napisao... pozdrav!

Black Goo

pre 9 godina

struja nije izvor energije i jednostavno da prekrijemo celu planetu solarnim panelima necemo moci zadovoljiti nase nepotrebne "potrebe" :D
mir svima
(rodili se iz nafter, 22. april 2015 14:57)

- Ovo ti u uopšte nije ni blizu neke istine. Šta je struja ako nije energija, koja se može za sve koristiti? I za te panele. Sa njihovom sadašnjom eksploatacijom onoga što nam Sunce šalje svaki dan milion puta od više naše od naše buduće potrebe i prost račun kaže da polje sa panelima u Sahari od 700 x 700 km može zadovoljiti potrebe cele planete i za sledeći vek i kad bi se svi vozili samo na struju. Sahara je malo dosta veća i ne bi joj ništa smetalo. I pored toga što je pola dana noć nad Saharom preko dana dobijena energija se može konzervirati (skladištiti) i korisititi i noću. I takvi sistemi za skladištenje i brzi prenos struje na ostale kontinente odavno postoje. Oni se već koriste za prenos od polja sa vetrenjačama u moru na stotinu km daleko kopno.
- Zato se i pitam odakle samo vadite ovakve bisere od neistinitih tvrdnji s polovine prošlog veka?

neutralni felsh

pre 9 godina

To je besmisleno ... to će samo povećati opštu potrošnju u zemljama u razvoju i samim tim emisiju CO2. Ovo je problem koji ne može biti rešen pomićivanjem. Jedini način da se reši jeste da se organizovano traže, nađu i prinudno uvedu zamene za sadašnje ugljenik-zasnovane tehnologije. Da se potom ceo svet stavi pod gorivne sankcije i uvede potpuni moratorijum pod pretnjom anihilacije ili potpune izolacije zemlje prekršioca na ekstrakciju i sagorevanje fosilnih goriva.
(ne može se željkomitrovićevati iz tog škripca, 22. april 2015 14:41)


to je jedino resenje, bravo za rezon.

Poor propaganda believers !;!

pre 9 godina

@neutralni felsh: Ti ozbiljno tvrdis da ljudsko zagadjenje uposte nema veze.
Zdrava logika sve te hemikalije i kad su osrobavali atomsko oruzje, plastika u moru kaja se nalazi u ribama.
To je sve samo od sebe i sume kao Amazonas to su pluca Ove planete i to nema veze.
Zvucis ko Americki republikanac koji radi za nafrnu kompaniji Chevron.
Jel si svrstan da jako malo naucnika tvrde da mi ljudi nismo krvi.
I postoje dokazi nisu naucnici sirom Sveta samo smislili nesto kasto ameri rade upravo sto rade za Chevron i Exxon itd.
Tako je americka duvanska industrija rekla da nije opasno pusiti nego zdravo,al kad se istina saznala da stavljaju amonijak da nikotin udje brze i pluca i jos benzen i 300drugih hemikalija onda su platili.
Ti druze gledaj i citaj sta naucnici sto nisu placeni od nikog imaju da kazu.,nosi tako nacitan nego si progutao njihovu propaganda ,eto prva nagrada da za tebe.

rodili se iz nafter

pre 9 godina

Moje razmisljanje je da sve rasprave na ovu temu krecu sa pogresnog mesta i zavrse na pogresnom mestu. Ljudi zaboravljaju da nafta ne ide samo u auta. Sam auto koji trosi gorivu izvuceno na sebi ima nekoliko stotian kg derivata nafte (gume farba plastika). Ovo je samo jedan primer. Derivati ili sirovine koje sa tako dobiju su svukud. Veliki skok u globalnoj populaciji je direktno omogucen upotrebom nafte/derivata koji su omogucili da danas imamo gomilu jeftinih stvari(obuca,garderoba...). Moja konstatacija je da povratka nema jednostavno nije moguc. Voz iz ovog koloseka je krenuo i ide ka sledecoj stanici. Dekarbonizacija kako bi je neki nazvali meni vise lici na depopulizaciju.


jos jedno razmisljanje


struja nije izvor energije i jednostavno da prekrijemo celu planetu solarnim panelima necemo moci zadovoljiti nase nepotrebne "potrebe" :D

mir svima

the future is fusion

pre 9 godina

Apsolutno mrzim teorije zavera,ali moram reći da je ovde politika umešala svoje prstiće.
Uglen dioksid - velike takse na njega - velika zarada.
Planirate da idete na mars,gde ćete ugljen dioksid pretvarati u kiseonik,a ne radite to u svom dvorištu - Zemlji?Smešno.
Toliko delova planete se može pošumiti da je neka sci-fi tehnologija za pretvaranje ugljen dioksida u kiseonik nepotrebna.
Drugo,hoćete da se skinete sa fosilnih goriva,a isto tako nećete nuklearnu energiju?
Levičarsko zlo zvano "Zeleni" je tu takođe umešalo svoje prstiće.
Oni nisu svesni da "zelena" energija nikada neće imati optimalno i kontinualno napajanje.Snaga bi užasno varirala,a sistem bi bio užasno nestabilan.
Pravo rešenje su nuklearke,i samo nuklearke.Bilo fisijske,ili u buduće fuzijske.

Joca 011

pre 9 godina

...da se organizovano traže, nađu i prinudno uvedu zamene... ceo svet stavi pod gorivne sankcije... pod pretnjom... anihilacije... izolacije zemlje prekršioca...
@ (ne može se željkomitrovićevati iz tog škripca, 14:41)

Zar ne vidite da se ustvari o ovome i radi...?
Da se novi energent silom nametne svima.
Ko će da ga organizovano traži? Mi.
Ko da ga proizvede? Mi.
Ko da ga prinudno uvede? Mi.
Ko da plati? Pa Vi NARAVNO.
Kome? Pa nama, NARAVNO.
Inače?
Inače nametnućemo vam sankcije, anihilacije, izolacije...
.

Black Goo

pre 9 godina

Ne mogu se ni u načelu složiti sa porukom iz teksta. Planeta će postojati i kad bude ostala pusta stena. Zato ne treba planetu spašavati, već živi svet na njoj, a to je nemoguće sa ovakvom propasničkom naukom i tehnologijom. I CO2 je tu najmanji problem od svih i ako treba što pre zaboraviti tkz. fosilna goriva i regenerativne načine za dobijanje energije stimulisati svim sredstvima. Sve što nama treba je novi izvor (zelene) energije koji ne zagađe životni prostor i svoju širu okolinu, kao i drugačiji pristup u razvijanju ekološki prihvatljivijih tehnologija što ne zagađuju svoju okolinu posle vekovima. I čije recikliranjanje i ponovno korišćenje kao sirovine nije toliko otrovno i štetno kao ovo danas.
- Bez nove globalne svesti nema ništa i ona se ne može kod ljudi probuditi sa ovakvim poluistinitim člancima o nekom strašnom CO2, koji to u opšte nije i uvek će činiti zanemariv1 ni ceo procenat u atmosferi. Taj CO2 je teži od vazduha i on nema gore šta da traži da bi bio neki bauk o obliku neke fantomske staklene bašte i njenog efekta, koji navodno utiče na zagrevanje Zemljine površine.

Mile

pre 9 godina

Slazem se s`komentarom:

globalno zagrevanje vodi u ledeno doba. ciklus koji se ponavlja. ljudi su ovaj proces samo ubrzali i nista vise. ovaj proces nije moguce izbeci. na pragu smo novog ledenog doba.
(tony, 22. april 2015 09:12)

s`tim da bi samo ispravio da mi nismo doneli niti uticemo na to (uticemo samo na nas same sto zagadjujemo ono sto udisemo, pijemo i jedemo).
Postoje brojne studije i dokazi vezano za to, ko zeli da istrazi doticni topik neka malo izadje izvan main stream-a (citaj medija) i potrazi naucna istrazivanja (a zasto se prica da ljudi stoje iza toga, moze da bude bezbroj razloga - mozete opet malo sami da istrazujete il` pustite "masti" na volju).

eri

pre 9 godina

Kada sam bio klinac, stalno su drobili o ozonskim rupama. Sada vise ne znam jeli stvarno doslo do oporavka ozonskog omotaca ili tema vise nije aktuelna. Zapravo "oni" uvek traze nesto cime bi nas plasili, i cime bi nam paznju odvracali od stvarnih problema. Kao na primer kako jedna osoba(da je samo jedna) tokom radnog veka moze da zaradi nekoliko desetina milijardi dolara. I kako to da 4% svetske populacije drzi 80% svetskog bogastva u svoji rukama. Mozda je glupo pitanje, ali neka prvo daju odgovor na to, a sa klimom cemo lako.

ne može se željkomitrovićevati iz tog škripca

pre 9 godina

"Rešenje je da razvijeni (USA, EU...) plaćaju onima u razvoju (Brazil itd) neku vrstu kompenzacije za to što će se ovi drugi odreći ekonomskog razvoja da bi poštedeli planetu. "

To je besmisleno ... to će samo povećati opštu potrošnju u zemljama u razvoju i samim tim emisiju CO2. Ovo je problem koji ne može biti rešen pomićivanjem. Jedini način da se reši jeste da se organizovano traže, nađu i prinudno uvedu zamene za sadašnje ugljenik-zasnovane tehnologije. Da se potom ceo svet stavi pod gorivne sankcije i uvede potpuni moratorijum pod pretnjom anihilacije ili potpune izolacije zemlje prekršioca na ekstrakciju i sagorevanje fosilnih goriva.

Darko

pre 9 godina

Svaki tekst koji u sebi spominje globalno zagrevanje je ne rentabilan i nije za citanje! Milionima godina unazad zemlja ima cikluse zagrevanja i hladjenja i covek nema nikakve veze sa tim! Smenjivanje ciklusa je na 36000 godina! Globalno zagrevanje je cista prevara naroda isto kao i darvinizam i nastajanje coveka od majmuna! David Icke je lepo u svojim prezentacijama objasnio. Trazite: David Icke about global warming. I ne govori samo on da je to laz, vec poveci broj naucnika...

Trovach

pre 9 godina

@marry... Pored toga sto mnogo metana ima u permafrostu i jezerima iz subpolarne zone, najveci problem je bas njegova ogromna kolicina na dnu okeana. Najvise se strahuje da bi se, zbog globalnog zagrevanja, mogla osloboditi enormna kolicina tog gasa, cija bi eksplozija bila mnogo, mnogo jaca od H-bombe. To je za sada samo teorija, ali treba biti oprezan.

Joca 011

pre 9 godina

Biće pre da se ovakvim plašenjima žele iznuditi opšteobavezujuća ulaganja, svima ravnomerno, iako npr. ceo Afrički kontinent ne zagađuje atmosferu kao 1 industrijski grad, ili cela Srbija kao 1 industrijski gigant. Ili (kao što je svojevremeno bila frka sa freonom) je cilj da se celom svetu nametne nova tehnologija, zna se čija.
Što se energije tiče: svi naši (zemaljski) energetski izvori - elektrane, energane, toplane, avioni, brodovi, vozila itd., oslobode tek 20.000 puta manju energiju od one kojom nas Sunce obasjava.
A meteorološki ciklusi podležu periodici koju je genijalno objasnio naš naučnik Milanković, i dominantno zavise od rotacije ose planete. Pa... da pomerimo tu osu!?
.

tony

pre 9 godina

globalno zagrevanje vodi u ledeno doba. ciklus koji se ponavlja. ljudi su ovaj proces samo ubrzali i nista vise. ovaj proces nije moguce izbeci. na pragu smo novog ledenog doba.

0o

pre 9 godina

pa ovo je da covek ne poveruje
hiljadu puta ponovljena laz NIKADA nece postati istina
ovo je samo jos jedan u nizu pokusaja da se uspostavi i ucvrsti totalitarna kontrola nad globalnom populacijom
a sto se nauke tice...pa cak i najzadrtiji (citaj oni kojima vise ni nos ne viri iz dubogog dzepa lobista i investitora u socijalni inzinjering) "klimatolozi" priznaju da su im klimatski modeli daleko od primenjivih
bilo je u duuugoj istoriji ove planete perioda sa mnogo vecim sadrzajem ugljen dioksida u atmosferi pa je planeta prezivela...ali nije njima do planete, njima je do sistema koji su ustanovili i kojim kontrolisu covecanstvo
i, kad sam kod ugljen dioksida, supstanca koja ima ubedljivo najveci uticaj na efekat staklene baste je vodena para, sta bi sa time, da nece mozda i to da regulisu...nah, nema u tome para
da me ne shvatite pogresno, promena klime je realna, pitanje je koliko je mi svojim aktivnostima izazivamo i pomazemo
evidentno je i da smo upropastili dobar deo biosfere sto se ogleda i u zdravstvenim problemima koje imaju novije generacije
takodje je evidentno da najveci uticaj na klimu ima Sunce, evidentne su promene na Suncu (deo prirodnih ciklusa) kao i promene u klimatskim uslovima vecine ako ne i svih planeta u sistemu
najverovatnije je da ce ono sto nas po pitanju klime ocekuje u bliskoj buducnosti nalikovati Maunderovom minimumu (http://en.wikipedia.org/wiki/Maunder_Minimum) poznatom kao mini ledeno doba
SAPERE AUDE

Istina

pre 9 godina

Ljudi nemaju nikakav uticaj na takozvane globalne prosečne temperature. Postoji samo jedan faktor. To je sunce. Inace prosecna temperatura vec godinama pada. Zvanicno. Neznam zasto se jos uvek prica o zagrevanju. Ocigledno je BIG BUISNIS u pitanju.

www.dobarpredak.com

pre 9 godina

Rešenje za klimatske promene je jednostavno - potpuna dekarbonizacija do 2050. godine, tj. prestanak korišćenja fosilnih goriva (ugalj, nafta i gas). Koliko god to delovalo nemoguće, to je subjektivno mišljenje zasnovano na sadašnjoj ekonomskoj i političkoj situaciji. Objektivno mišljenje daje nauka, a ona kaže da je svet pokretan sa 100% obnovljivom energijom moguć.

B Š

pre 9 godina

Sve ovo je samo posledica dovoljnog ne korišćenja nuklearne energije koja je za sada ubedljivo naj čistiji vid energije.
PLODOVI ANTINUKLEARNE HISTERIJE 80-IH GODINA 20-OG VEKA.

smesno

pre 9 godina

Biće pre da se ovakvim plašenjima žele iznuditi opšteobavezujuća ulaganja, svima ravnomerno, iako npr. ceo Afrički kontinent ne zagađuje atmosferu kao 1 industrijski grad, ili cela Srbija kao 1 industrijski gigant. Ili (kao što je svojevremeno bila frka sa freonom) je cilj da se celom svetu nametne nova tehnologija, zna se čija.
Što se energije tiče: svi naši (zemaljski) energetski izvori - elektrane, energane, toplane, avioni, brodovi, vozila itd., oslobode tek 20.000 puta manju energiju od one kojom nas Sunce obasjava.
A meteorološki ciklusi podležu periodici koju je genijalno objasnio naš naučnik Milanković, i dominantno zavise od rotacije ose planete. Pa... da pomerimo tu osu!?
.
(Joca 011, 22. april 2015 09:24)

Toliko neznanja u jednom postu.....bolje nemoj....

Sto se tice predloga naucnika na zalost taj plan se verovatno nikada nece ostvariti bas zbog neupucenih ljudi kao ova osoba sto je objavila post iznad...

Djordje S

pre 9 godina

Kad god se pomenu klimatske promene u našoj zemlji odmah se ljudi pozivaju na Milankovića. Milankovićevi ciklusi objašnjavaju prirodne promene klime - http://dobarpredak.com/2015/03/30/milankovicevi-ciklusi-i-klimatske-promene/. Ovo što se sada dešava u svetu su ljudski uzrokovane klimatske promene. Dok god je ljudi na planeti neće doći do novog ledenog doba. Uticaj našeg zagađenja je jači od prirodnih uticaja. Pa, sad vi vidite zašto se ovo doba zove antropocen

Zarko

pre 9 godina

Mislim da planeti spasa nema kao ni generacijama posle nas. Covek svojim nekontrolisanim ponasanjem unistava jedino sta ima. Necu ga doziveti a i ne bi voleo da vidim kraj zivota na planeti i samo njeno postojanje.

vlaška magija

pre 9 godina

Pošto vidim da ovde ima "stručnjaka" za ovu temu koji tvrde da na klimatske promene nije uticao čovek, upućujem vas na čoveka koji nudi 30 000 dolara ako uspete da dokažete svoje tvrdnje:

http://www.earthisland.org/journal/index.php/elist/eListRead/30000_to_prove_man-made_climate_change_isnt_real/

zaradite neki dinar svojom "pameću", što da ne

bbz

pre 9 godina

odma da vam kazem steta prema ekosisitemu i uopste prema planeti zemlji toliko je velika da nista ne moze da spreci njeno unistenje,znaci covek jednostavno to ne moze da spreci i kraj svake price...a znate zasto???

-zato sto je covek pohlepno i alavo stvorenje koje svojim licnim bogacenjem ne mari za zivotnu sredinu oko sebe i bas ga briga sta ce da bude za 100g i sta ostavlja svojoj deci...unistava prirodna stanista zivotinja,istrebljuje retke vrste,a ovi najveci zagadjivaci naftne kompanije i ostale stetocine toliko su bogati da DEBELO placaju naucnike da generalno cute o tome da PLANETI ZEMLJI VISE NEMA SPASA...samo je pitanje vremena ja mislim da za 100-150g severnog i juznog pola nece biti,ali mi svakako necemo biti zivi pa nas briga jer tako???

pajapatak

pre 9 godina

o čemu mi ovdje pričamo? čisto lobiranje.
zašto?
zato što, koliko god da čovječanstvo smanji emisije štetnih gasova, jednom u deceniji se dešava bar jedna velika vulkanska erupcija koja u atmosferu izbaci više gasova nego što ga čovječanstvo proizvede za jedan ili više vijekova.

pitanje je uopšte da li je čovječanstvo potaklo klimatske promjene, a drugo, još značajnije, da li išta može učiniti po tom pitanju. nisam pobornik teorija zavjere ali mi se čini da na ovome mnoge internacionalne kompanije dobro zarađuju.

neutralni felsh

pre 9 godina

takodje je evidentno da najveci uticaj na klimu ima Sunce, evidentne su promene na Suncu (deo prirodnih ciklusa) kao i promene u klimatskim uslovima vecine ako ne i svih planeta u sistemu
najverovatnije je da ce ono sto nas po pitanju klime ocekuje u bliskoj buducnosti nalikovati Maunderovom minimumu (http://en.wikipedia.org/wiki/Maunder_Minimum) poznatom kao mini ledeno doba
SAPERE AUDE
(0o, 22. april 2015 11:49)


samo se vi nadajte i tesite...
sapere aude?

the future is fusion

pre 9 godina

Apsolutno mrzim teorije zavera,ali moram reći da je ovde politika umešala svoje prstiće.
Uglen dioksid - velike takse na njega - velika zarada.
Planirate da idete na mars,gde ćete ugljen dioksid pretvarati u kiseonik,a ne radite to u svom dvorištu - Zemlji?Smešno.
Toliko delova planete se može pošumiti da je neka sci-fi tehnologija za pretvaranje ugljen dioksida u kiseonik nepotrebna.
Drugo,hoćete da se skinete sa fosilnih goriva,a isto tako nećete nuklearnu energiju?
Levičarsko zlo zvano "Zeleni" je tu takođe umešalo svoje prstiće.
Oni nisu svesni da "zelena" energija nikada neće imati optimalno i kontinualno napajanje.Snaga bi užasno varirala,a sistem bi bio užasno nestabilan.
Pravo rešenje su nuklearke,i samo nuklearke.Bilo fisijske,ili u buduće fuzijske.

ne može se željkomitrovićevati iz tog škripca

pre 9 godina

"Rešenje je da razvijeni (USA, EU...) plaćaju onima u razvoju (Brazil itd) neku vrstu kompenzacije za to što će se ovi drugi odreći ekonomskog razvoja da bi poštedeli planetu. "

To je besmisleno ... to će samo povećati opštu potrošnju u zemljama u razvoju i samim tim emisiju CO2. Ovo je problem koji ne može biti rešen pomićivanjem. Jedini način da se reši jeste da se organizovano traže, nađu i prinudno uvedu zamene za sadašnje ugljenik-zasnovane tehnologije. Da se potom ceo svet stavi pod gorivne sankcije i uvede potpuni moratorijum pod pretnjom anihilacije ili potpune izolacije zemlje prekršioca na ekstrakciju i sagorevanje fosilnih goriva.

Ducca Contaldo

pre 9 godina

Hahahah... koja crna 2100-ta? Covecanstvo jedva ako prebaci polovinu ovog veka. I to uz veliku srecu. Ja cu dotle da se trudim da budem sto bolji ugalj.

Djenka

pre 9 godina

Jeste ali u stvari i nije Boskic. Pre 30 godina se pisalo o ledenom dobu koje se ne da izbeci. Sada se pise o globalnom zagrevanju od nekoliko stepeni. Pre 1500 godina se u Skotskoj gajilo grozdje i pravilo vino (ispravite me ako gresim, par stotina godina gore dole), a sada raste samo prihod lokalnih pabova, a nebo se spusti na zemlju po nekoliko meseci i nista ne raste sto zahteva bar malo sunca. I opet nije smak sveta. Trebalo bi da se pozabavimo zagadjenjem i sumama (koje nestaju da bi se gajila super popularna i preskupa soja), a ne zagrevanjem. I za kraj: Ne daj Boze da nam politicari resavaju problem, pa ne umeju ni jaje da skuvaju, nacrtana ovca bi im umrla od gladi, a o spasavanju planete i da ne pricamo.

Alex

pre 9 godina

Rešenje je da razvijeni (USA, EU...) plaćaju onima u razvoju (Brazil itd) neku vrstu kompenzacije za to što će se ovi drugi odreći ekonomskog razvoja da bi poštedeli planetu.
Jer verujem da je u velikoj meri ovo stvaranje panike posledica ekonomskog interesa najrazvijenijih da spreče manje razvijene da ih sustignu.
Da je ekološka svest glavni motiv onda USA ne bi ni počinjala istraživanje eksploatacije uljnih škriljaca frakcionisanjem, što je jedna od za planetu najdestruktivnijih tehnologija.

radica

pre 9 godina

Danasnji Dan zemlje me podesca na ovaj isti dan 1999 godine kada sam kao diplomatski sluzbenik u Stalnoj misiji Jugoslavije pri OUN u Zenevi bezuspesno pokusavala da dobijemo podrsku poznatih NVO za zastitu zivotne srtedine za prestanak bombardovanja Jugoslavije tadasnje. Niko nas nije udostaojio ni odgovora. Cutanje. Jedini ko nije ocutao je bio UNEP koji je zahvaljujuci upozorenju i insistiranju dela aktivnosti UNOG-a odnosno OUN u Zenevi koji se bavi vanrednim situacija odlucio da dodje u Jugoslaviju i snimi stanje zivotne sredine posle bombardovanja. I na kraju....mnoge od tih NVO se danas busaju u grudi kao veliki zastitinici zivotne sredine u svetu. Tada 1999 godine im ekologija i zivotna srdeina je bila daleko iza politike. Moj prilog posecanju na Dan zemlje i svu belosvetsku zabrinutost.

Epicentar

pre 9 godina

Haha kako smešno zvuči ova priča o podizanju svesti a ustvari se ništa ne pitamo. Kapitalizam vlada a mi tu kao glumimo da imamo neki uticaj. Svaka čast na trudu i zalaganju ali što pre shvatite da o tim stvarima odlučuje vrlo uzak krug ljudi biće vam lakše da se pomirite...

neutralni felsh

pre 9 godina

svi naši (zemaljski) energetski izvori - elektrane, energane, toplane, avioni, brodovi, vozila itd., oslobode tek 20.000 puta manju energiju od one kojom nas Sunce obasjava.
A meteorološki ciklusi podležu periodici koju je genijalno objasnio naš naučnik Milanković, i dominantno zavise od rotacije ose planete. Pa... da pomerimo tu osu!?
.
(Joca 011, 22. april 2015 09:24)



aman vise, neverne tome! ne mislim na vas, joco, nego uopste, ali tvoj koment je bas egzemplaran. zemlju ne pregrevaju "ljudski energenti" nego povecanje ugljen dioksida u atmosferi. inace, ugljen dioksid je iskonski regulator temperature u atmosferi, i njemu prevashodno treba da zahvalimo za odrzanje zivota na planeti (nadam se da cemo bar na moment pitanje boga ostaviti po strani, On sad nije tema) - visak co2 povecava temperaturu, manjak je smanjuje. od postanka post-hadske ere na zemlji postoje primeri da je sistem co2 termoregulacije jos kako umeo da popusti (skoro potpuno smrzavanje zemlje, ili pak, drasticno pregrevanje), i tu "manja-veca aktivnost sunca" (vrlo upitna teorija) nema toliki uticaj. ali sada, verovati da covek ovolikim BEZUMNIM sagorevanjem fosilnih goriva i direktnim bildovanjem co2 u atmosferu nema uticaj - e to je vec nonsens. kazem, rasta co2 je bilo od iskona, ali sada je to prebrzo i normalno je ocekivati fatalne i nesagledive posledice. nasa delatnost sada je x faktor, kao kad covek pusi cigarete pa ne zna sta ce da ga snadje, ali se tesi time da nije sve do njega (da, ja sam pusac, znam taj psiho mehanizam). biljke regulisu nivo ugljen dioksida, ali ovo ni one ne mogu da apsorbuju. tople struje okeana (drugi temperaturni regulator, posle co2) mogu vrlo lako da se poremete daljim otapanjem leda sa polova, to ce tek da izazove tumbanje sadasnje relativno umerene klime, tamo gde je umerena: na ovolike ljude, to znaci glad. evropa sad moze da hrani sama sebe, ali sta ako ne bude mogla u doglednoj buducnosti? trece, mi smo sad u medjuglacijalnom periodu, izmedju dva ledena doba (da uprostim izraz) - proces naglog oslobadjanja co2, moze vec za nekoliko vekova izazvati ubrzani dolazak sledece glacijalizacije - za biosistem vec poencijalno devastiran porastom temperature to ce biti fatalnije nego do sada. ponavljam, ovo su realni klimatski modeli, bas na osnovu milankovicevog rada, nikako plod fantazije histerikus.
ne moze se samo slegati ramenima i govoriti "nije do nas". bar vi, verujuci ljudi, znate sta proizvodi takvo pranje ruku.

neutralni felsh

pre 9 godina

Niko nas nije udostaojio ni odgovora. Cutanje. Jedini ko nije ocutao je bio UNEP koji je zahvaljujuci upozorenju i insistiranju dela aktivnosti UNOG-a odnosno OUN u Zenevi koji se bavi vanrednim situacija odlucio da dodje u Jugoslaviju i snimi stanje zivotne sredine posle bombardovanja. I na kraju....mnoge od tih NVO se danas busaju u grudi kao veliki zastitinici zivotne sredine u svetu. Tada 1999 godine im ekologija i zivotna srdeina je bila daleko iza politike. Moj prilog posecanju na Dan zemlje i svu belosvetsku zabrinutost.
(radica, 22. april 2015 12:26)


naravno da su cutali, jer lepo su vas provalili da hocete da ih politicki iskoristite. zasto ih niste zvali ranije, nego kad je zagustilo? ljudi ginu ko mravi, a vi se setili ekologije? pa svako je video da se folirate.
o casoj iskrenoj ekoloskoj posvecenosti govori poslednji pasus vaseg komentara, i izraz "belosvetska zabrinutost" - tako i vi: misli lokalno, bacaj kamenje globalno.
inace, taj odurnu etiketu, izraz "belosvetski", dobro pamtim iz onih poludelih rezimskih saopstenja iz devedesetih. izgleda da vas jos nije popustilo? a o nasim vajnim diplomatama i misijama iz tih perioda ne zelim da trosim nerve i iskusavam poslednje ostatke cula za pristojnost.

arruvederci

pre 9 godina

To bi znacilo otprilike:
Amerikanci ce i dalje voziti ogromne automobile, hladiti svoje velelepne nebodere, uzivati u komforu, Brazilci ce cuvati Amazoniju zarad spasa covecanstva, a Kinezi ce, dakako, i dalje voziti bicikle.
To nije moguce. Prvi nisu u stanju da smanje dozivljaj, a drugi, prirodno teze da zive kao ovi prvi.
Mada je ravnomerni razvoj JEDINA sansa za spas, POHLEPA najbogatijih cini DOGOVOR NEMOGUCIM.
Prema tome:

Black Goo

pre 9 godina

Ne mogu se ni u načelu složiti sa porukom iz teksta. Planeta će postojati i kad bude ostala pusta stena. Zato ne treba planetu spašavati, već živi svet na njoj, a to je nemoguće sa ovakvom propasničkom naukom i tehnologijom. I CO2 je tu najmanji problem od svih i ako treba što pre zaboraviti tkz. fosilna goriva i regenerativne načine za dobijanje energije stimulisati svim sredstvima. Sve što nama treba je novi izvor (zelene) energije koji ne zagađe životni prostor i svoju širu okolinu, kao i drugačiji pristup u razvijanju ekološki prihvatljivijih tehnologija što ne zagađuju svoju okolinu posle vekovima. I čije recikliranjanje i ponovno korišćenje kao sirovine nije toliko otrovno i štetno kao ovo danas.
- Bez nove globalne svesti nema ništa i ona se ne može kod ljudi probuditi sa ovakvim poluistinitim člancima o nekom strašnom CO2, koji to u opšte nije i uvek će činiti zanemariv1 ni ceo procenat u atmosferi. Taj CO2 je teži od vazduha i on nema gore šta da traži da bi bio neki bauk o obliku neke fantomske staklene bašte i njenog efekta, koji navodno utiče na zagrevanje Zemljine površine.

Mile

pre 9 godina

Slazem se s`komentarom:

globalno zagrevanje vodi u ledeno doba. ciklus koji se ponavlja. ljudi su ovaj proces samo ubrzali i nista vise. ovaj proces nije moguce izbeci. na pragu smo novog ledenog doba.
(tony, 22. april 2015 09:12)

s`tim da bi samo ispravio da mi nismo doneli niti uticemo na to (uticemo samo na nas same sto zagadjujemo ono sto udisemo, pijemo i jedemo).
Postoje brojne studije i dokazi vezano za to, ko zeli da istrazi doticni topik neka malo izadje izvan main stream-a (citaj medija) i potrazi naucna istrazivanja (a zasto se prica da ljudi stoje iza toga, moze da bude bezbroj razloga - mozete opet malo sami da istrazujete il` pustite "masti" na volju).

Poor propaganda believers !;!

pre 9 godina

@neutralni felsh: Ti ozbiljno tvrdis da ljudsko zagadjenje uposte nema veze.
Zdrava logika sve te hemikalije i kad su osrobavali atomsko oruzje, plastika u moru kaja se nalazi u ribama.
To je sve samo od sebe i sume kao Amazonas to su pluca Ove planete i to nema veze.
Zvucis ko Americki republikanac koji radi za nafrnu kompaniji Chevron.
Jel si svrstan da jako malo naucnika tvrde da mi ljudi nismo krvi.
I postoje dokazi nisu naucnici sirom Sveta samo smislili nesto kasto ameri rade upravo sto rade za Chevron i Exxon itd.
Tako je americka duvanska industrija rekla da nije opasno pusiti nego zdravo,al kad se istina saznala da stavljaju amonijak da nikotin udje brze i pluca i jos benzen i 300drugih hemikalija onda su platili.
Ti druze gledaj i citaj sta naucnici sto nisu placeni od nikog imaju da kazu.,nosi tako nacitan nego si progutao njihovu propaganda ,eto prva nagrada da za tebe.

rodili se iz nafter

pre 9 godina

Moje razmisljanje je da sve rasprave na ovu temu krecu sa pogresnog mesta i zavrse na pogresnom mestu. Ljudi zaboravljaju da nafta ne ide samo u auta. Sam auto koji trosi gorivu izvuceno na sebi ima nekoliko stotian kg derivata nafte (gume farba plastika). Ovo je samo jedan primer. Derivati ili sirovine koje sa tako dobiju su svukud. Veliki skok u globalnoj populaciji je direktno omogucen upotrebom nafte/derivata koji su omogucili da danas imamo gomilu jeftinih stvari(obuca,garderoba...). Moja konstatacija je da povratka nema jednostavno nije moguc. Voz iz ovog koloseka je krenuo i ide ka sledecoj stanici. Dekarbonizacija kako bi je neki nazvali meni vise lici na depopulizaciju.


jos jedno razmisljanje


struja nije izvor energije i jednostavno da prekrijemo celu planetu solarnim panelima necemo moci zadovoljiti nase nepotrebne "potrebe" :D

mir svima

neutralni felsh

pre 9 godina

To je besmisleno ... to će samo povećati opštu potrošnju u zemljama u razvoju i samim tim emisiju CO2. Ovo je problem koji ne može biti rešen pomićivanjem. Jedini način da se reši jeste da se organizovano traže, nađu i prinudno uvedu zamene za sadašnje ugljenik-zasnovane tehnologije. Da se potom ceo svet stavi pod gorivne sankcije i uvede potpuni moratorijum pod pretnjom anihilacije ili potpune izolacije zemlje prekršioca na ekstrakciju i sagorevanje fosilnih goriva.
(ne može se željkomitrovićevati iz tog škripca, 22. april 2015 14:41)


to je jedino resenje, bravo za rezon.

drmr

pre 9 godina

Covek nema moc da unisti planetu zemlju, tj. da unisti zivot na planeti, cak i kada bi aktivirali sav eksploziv i sve nuklerarne bombe i elektrane istovremeno. Samo bi unistili samii sebe. Za milion godina, zivot bi se opet razvio u nesto drugo, a vidljivi tragovi ljudskog postojanja bi potpuno nestali. Sta bi bilo za 100 miliona godina? Pogledajte Cernobil, proslo je samo 30 godina, a priroda se potpuno oporavila. Samo kad nema ljudi, priroda cveta.
Zemlja je u svojoj proslosti pretrpela visestruko vece kataklizme nego sto je homo sapiens, a zivot je opstao. Tako da tvrdnja, "spasimo zemlju" treba da glasi, "spasimo sebe od nas".

marry

pre 9 godina

(0o, 22. april 2015 11:49)

Postoji samo jedan problem u toj Vasoj teoriji, aktivnost Sunca je zadnjih par godina na maksimumu pa se globalno zagrevanje kao uvod u ledeno doba ne moze pripisati suncevim aktivnostima. I gas sa najvecim uticajem na Efekat staklene baste je metan kojeg jako puno ima vezanog u morskom dnu i koji ce poceti naglo da se oslobadja ako se temperatura mora podigne za jos 2 stepena.

Black Goo

pre 9 godina

struja nije izvor energije i jednostavno da prekrijemo celu planetu solarnim panelima necemo moci zadovoljiti nase nepotrebne "potrebe" :D
mir svima
(rodili se iz nafter, 22. april 2015 14:57)

- Ovo ti u uopšte nije ni blizu neke istine. Šta je struja ako nije energija, koja se može za sve koristiti? I za te panele. Sa njihovom sadašnjom eksploatacijom onoga što nam Sunce šalje svaki dan milion puta od više naše od naše buduće potrebe i prost račun kaže da polje sa panelima u Sahari od 700 x 700 km može zadovoljiti potrebe cele planete i za sledeći vek i kad bi se svi vozili samo na struju. Sahara je malo dosta veća i ne bi joj ništa smetalo. I pored toga što je pola dana noć nad Saharom preko dana dobijena energija se može konzervirati (skladištiti) i korisititi i noću. I takvi sistemi za skladištenje i brzi prenos struje na ostale kontinente odavno postoje. Oni se već koriste za prenos od polja sa vetrenjačama u moru na stotinu km daleko kopno.
- Zato se i pitam odakle samo vadite ovakve bisere od neistinitih tvrdnji s polovine prošlog veka?

tony

pre 9 godina

vidim da mnogi ne kapiraju kako to zapravo funkcionise... ovako, visak cestica u atmosferi dovodi do efekta staklene baste a to znaci da toplota sa zemlje ne odlazi u atmosferu i dalje u svemir vec ostaje negde izmedju a to se pak zove globalno zagrevanje, ono pak topi led na polovima i velika kolicina slatke vode se mesa sa slanom, usled mesanja slana voda postaje redja i tople morske struje padaju na dno, hlade se i ne donose topao vazduh, za nas posebno vazna golfska struja. dolazi do promene klime, zima postaje sve duza a leta gotovo i da nema. kako vreme odmice tako i zima postaje duza. sneg odbija i ono malo suncevih zraka sto se probije kroz atmosferu i to izaziva ledeno doba. ono moze biti kratko a moze da traje i vekovima. dalje, st. helena je prilikom erupcije izbacila vise gasova u atmosferu nego kompletan ljudski rod od svog postanka pa do danas. kao sto sam vec napisao, ovo je proces koji se ponavlja i ljudi su vrlo malo uticali na ono sto ce nas sasvim sigurno zadesiti. mozemo smanjiti emisiju gasova na nulu i nista necemo postici. ledeno doba je vec pocelo a to je proces koji se ne moze spreciti ni ublaziti.

Joca 011

pre 9 godina

...da se organizovano traže, nađu i prinudno uvedu zamene... ceo svet stavi pod gorivne sankcije... pod pretnjom... anihilacije... izolacije zemlje prekršioca...
@ (ne može se željkomitrovićevati iz tog škripca, 14:41)

Zar ne vidite da se ustvari o ovome i radi...?
Da se novi energent silom nametne svima.
Ko će da ga organizovano traži? Mi.
Ko da ga proizvede? Mi.
Ko da ga prinudno uvede? Mi.
Ko da plati? Pa Vi NARAVNO.
Kome? Pa nama, NARAVNO.
Inače?
Inače nametnućemo vam sankcije, anihilacije, izolacije...
.

Washington

pre 9 godina

Pa i treba nam kataklizma kad smo glupi i prokleti. Kontam da ce generacije koje ovo prezive biti malo pametnije, u pocetku, a onda posle opet isto.

neutralni felsh

pre 9 godina

pitanje je uopšte da li je čovječanstvo potaklo klimatske promjene, a drugo, još značajnije, da li išta može učiniti po tom pitanju. nisam pobornik teorija zavjere ali mi se čini da na ovome mnoge internacionalne kompanije dobro zarađuju.
(pajapatak, 22. april 2015 12:02)


da, ali bas na finansiranju umirujucih vesti kako "globalno otopljavanje ne poatoji" i "ako postoji, covek ne utice na to"... u pitanju je sav naftni i gasni koncern, "internacionalne kompanije", a ako pazljivije pratite, primeticete da se takvi disonantni tonovi najvise forsiraju iz usa i rusije, jer njima jos kako odgovara trenutni energetski status quo.

Darko

pre 9 godina

Svaki tekst koji u sebi spominje globalno zagrevanje je ne rentabilan i nije za citanje! Milionima godina unazad zemlja ima cikluse zagrevanja i hladjenja i covek nema nikakve veze sa tim! Smenjivanje ciklusa je na 36000 godina! Globalno zagrevanje je cista prevara naroda isto kao i darvinizam i nastajanje coveka od majmuna! David Icke je lepo u svojim prezentacijama objasnio. Trazite: David Icke about global warming. I ne govori samo on da je to laz, vec poveci broj naucnika...

eri

pre 9 godina

Kada sam bio klinac, stalno su drobili o ozonskim rupama. Sada vise ne znam jeli stvarno doslo do oporavka ozonskog omotaca ili tema vise nije aktuelna. Zapravo "oni" uvek traze nesto cime bi nas plasili, i cime bi nam paznju odvracali od stvarnih problema. Kao na primer kako jedna osoba(da je samo jedna) tokom radnog veka moze da zaradi nekoliko desetina milijardi dolara. I kako to da 4% svetske populacije drzi 80% svetskog bogastva u svoji rukama. Mozda je glupo pitanje, ali neka prvo daju odgovor na to, a sa klimom cemo lako.

neutralni felsh

pre 9 godina

@neutralni felsh: "Ti ozbiljno tvrdis da ljudsko zagadjenje uposte nema veze.
Zdrava logika sve te hemikalije i kad su osrobavali atomsko oruzje, plastika u moru kaja se nalazi u ribama.
To je sve samo od sebe i sume kao Amazonas to su pluca Ove planete i to nema veze.
Zvucis ko Americki republikanac koji radi za nafrnu kompaniji Chevron. "


ili ruski naucnik sa jutjuba, koji radi za gazprom - u tom grehu svi su ravnopravni.
sto se vaseg komentara kao replike meni tice, mislim da ste me pomesali s nekim. bolje bar malo pazljivije procitajte sta sam napisao... pozdrav!

Trovach

pre 9 godina

@marry... Pored toga sto mnogo metana ima u permafrostu i jezerima iz subpolarne zone, najveci problem je bas njegova ogromna kolicina na dnu okeana. Najvise se strahuje da bi se, zbog globalnog zagrevanja, mogla osloboditi enormna kolicina tog gasa, cija bi eksplozija bila mnogo, mnogo jaca od H-bombe. To je za sada samo teorija, ali treba biti oprezan.