Ponedeljak, 06.04.2015.

10:50

"Veganska ishrana dobra i za zdravlje i za planetu"

Izvor: Thehill.com

"Veganska ishrana dobra i za zdravlje i za planetu" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

62 Komentari

Sortiraj po:

iq125

pre 7 godina

Веган сам 4 године из верских разлога,и могу вам рећи да сам решио своје здравствене проблеме ( астма,шуљеви,отежано дисање,опадање косе,психоријаза).
Што се тиче физичке снаге ништа се није променило ни на горе ни на боље,што се тиче умне снаге постао сам много смиренији,много сталоженији.Што се тиче физичког изгледа и даље сам на 100 кг..оно што покушавам објаснити је да је могуће сасвим нормално живети као веган,и то без оптерећивања о калоријама итд.Исхрана је само један део нашег живота,и мора бити у балансу са осталим сферама.Можеш бити веган а умрети од рака нпр,психофизички баланс мора постојати у човеку да би остао здрав.
Постоје неке ствари које негативно утичу на психофизички баланс човека,а то су пре свега претерана конзумација месних прерађевина,и слаткиша.Претерана конзумација црвеног меса омета рад чеоног режња.

michele

pre 9 godina

(jackbarnes, 6. april 2015 17:22)
Nisam siguran da pod vegetarijansku ishranu spadaju riba i jaja...al dobro. Pored svih ovih strucnjaka u komentarima,tesko je zakljuciti ko je gori od vegana,teista i Ateista...svi imaju neku potrebu da ubjedjuju nekoga u svoja ubjedjenja.

Vegan do smrti!!!

pre 9 godina

Lezim u bolnici zbog kamena u bubregu. Duga prica, losa voda (Zrenjanin), stvorio se kamen devedesetih, i to pre nego sto postadoh vegan oko 1999. Dolazi sestra, vidi me da sam bucmast, i ubedjuje me kako imam holesterol i poviseni pritisak, "samo ti to ne znas". Sutra, vizita, gledaju se rezultati, i ona zaprepasceno, poluglasno kaze sestri pred sebe, "gle, nema secer"... "gle nema holesterol". Hvala na paznji, dovidjenja!

Neko iz mase

pre 9 godina

Ajde ne budalite sa glupostima vegani/vegeterijanci/ribojedi/svaštojedi/mesožderi/kanibali... Pa tako vam svejedno gde se nalazite u onoj gore podeli. Za ishranu stoke koriste toliko hormona i antibiotika da bi i Švarceneger nekada davno mogao da pozavidi... Za održavanje "zdravih" useva koristi se toliko hemikalija godišnje koliko sve ukupno za vreme rata u Vijetnamu nije bačeno. I onda se budale nađu prepirati koja je ishrana zdravija...

vegantti

pre 9 godina

@Aleksandar

Ok, svakako ces nastaviti da jedes meso, a ja ga necu jesti.
Ali na kraju dana, ni jedno jedino zivo bice zbog mene ne vristi i ne umire u agoniji zbog moje neke hirovite potrebe i to je to.

Druid

pre 9 godina

Srbima sve može da se otme ali meso(pogotovo crveno) nikako. Za to dižu revoluciju.
(Oberin Martel, 7. april 2015 10:43)

Zaboravio si da dosas cvarke.

Aleksandar

pre 9 godina

@vegantti

Da se spustimo na elementarni nivo, cak i taj veganski:

Zalivanje voca i povrca - voda - vodovod i kanalizacija - sagorevanje uglja, mazuta radi pokretanja pumpi, koje ti dovode vodu.
Transport povrca i voca - kamioni, vagoni, plovila - sagorevanje benzina i nafte.
Nusproizvod jela - fekalije - WC solja - voda - izliv u reke.
I naravno da ne zaboravimo - hemikalije koje se koriste zbog odrzavanja plantaza, kao i u transportu.

Zagadjivanje? Apsolutno na svakom nivou.

Cak i da se koriste prirodni resursi, bez transporta, bez vodovoda i kanalizacije....gde ces da fekalises majke ti? I to je "zagadjivanje", posebno sto znamo da ljudske fekalije nemaju aman nista svojstveno u djubrenju, osim u ishrani muva.

Dobro sam procitao sta pises, kao i svi drugi "vegani". Ocigledno ti nisi moje.
Opis mojeg je bio, da moze da se smanji konzumacija bilo koje hrane, a da se poveca unos nutritivnih materija i sitost, tako sto cemo zaobici sve hemikalije, modifikacije i ostale gluposti zbog kojih ne mozemo da se zasitimo. Pored toga, u pravu si za bacanje hrane. Ali, to je vise do kapitalisticke industrije i loseg sistema ponude ishrane ka ljudima.

I zivotinje moras da hranis. Da li je to u pitanju slon ili krava, oni isto moraju da jedu. Jedu isto sto i ti. Osim sena. Jedu i soju i kukuruz i psenicu, svo zrnevlje.

Prelazak na vegansku ishranu apsolutno nece promeniti ista u zagadjenju.
Sve ce biti isto. Mora da se koristi nafta, to je za sada neizbezno.

vegantti

pre 9 godina

@ Aleksandar

Suština mog komentara je da mesojedi nece da priznaju da STETE planeti i kraj. To o cemu ti pises nije replika na moju izjavu... Ja o zabama, ti o babama.
Drugo, otkud ti znas kako i cime se ja hranim? Imam domacinstvo na selu i mogu svoju ishranu da baziram na 60% mojih, domacih, neprskanih proizvoda. To ne mogu svi, znam, ali eto da ti odgovorim da ne zivis u zabludi sta ja jedem, mozda ces mirnije da spavas...
Danas je internet većini dostupan pa i tebi, ako zelis da naucis, vidi koliko svetske proizvodnje poljoprivrednih proizvoda ide na stočnu hranu a koliko na ljudsku ishranu, kolika je steta od emisije gasova u atmosferu zbog proizvodnje zivotinjskih proizvoda, koliko se hrane baca, a koliko je gladnih i na kraju koliko bi za nasu planetu bilo korisno da se predje na veganski nacin ishrane time sto bi se resursi za proizvodnju mesa preusmerili na neke druge stvari...
Kada malo prosiris horizonte, potkujes se cinjenicama a ne lupetas u prazno, mozda te neko i ozbiljno shvati. Mada, znam, treba nekako oprati savest da bi se mirnije spavalo nocu, nekada sam i sam bio mesojed.

Aleksandar

pre 9 godina

@vegantti

To sto ti jedes, to je tvoja stvar. Ujedno licimerno pises da te neko zeza sto si biljojed, a ti isto to sada radis i mesojedima. Kao prvo, te sve salatice koje jedes, isprskane su hemikalijama, tacnije pesticidima. Koliko god oprao ili bilo sta radio da uklonis, ti isti su ti neizbezni. Tako da argument zdravog zivota pada u vodu. Zivis u zagadjenom gradu, opet zdrav zivot pada u vodu.
Meso ti vec ima spremne stvari za bolju i brzu apsorbciju. Cink, gvozdje, proteine i mnoge druge stvari. Usput, ako nisi primetio, imamo set zuba koji ti pokazuju da smo spremni kao omnivore.

Inace, sve sto jedemo, toliko je promenjeno, da je izgubilo sve nutritivne vrednosti. Ukljucujuci meso, voce i povrce. Voce i povrce dolazi zeleno, pa ide u komore za sazrevanje pod parafinom. Meso je nakrkano antibioticima i hormonima rasta. Ono pravo, sto se moze naci na selu, kod bake i deke, moze da te zasiti samo tako, a u veoma malim kolicinama. Samo zbog nutritivnih vrednosti.
Piletinu koju jedem, dovoljan mi je karabatak pored povrca. Ovako, ovo nakrkano, mogu celo pile da pojedem. 1-2 jaja, domaca prava, dovoljna su mi za dorucak. Ova napucana, potrebno mi je 6 da se najedem.
Pa ti sad vidi ko je u pravu. Iskustvo ili placeni clanci.

vegantti

pre 9 godina

Ovde mesojedi izbegavaju da priznaju da time sto jedu meso STETE planeti na kojoj zive.
Argumenti mesojeda su da su jaci od vegana i vegetarijanaca, da im ne odgovara ishrana, da su jelte dosadni vise sa pricom o ubijanju zivotinja...
A to sto unistavate planetu na kojoj živite puj pike ne vazi, ionako necete doziveti kolaps svega, a nek' potomci lupaju glavu.
Paazi boga ti, ne odgovara ishrana... Sebicni ste i to je kraj... Meni tako kojekakvi serbski naucnici prosipaju pamet, prave me budalom sto ne jedem meso, oni znaju najbolje, ali sa budalom se ne vredi raspravljati.

Crazy processor

pre 9 godina

Koliko straha da se ne umre od gladi ili slucajno ne srusi zbog nedostatka proteina. Opusteno mozete i par puta nedeljno da jedete, ne vidim cemu frka oko ishrane.

Forks Over Knives

pre 9 godina

Dzaba se ljutite mesojedi, naucnici su doneli svoju odluku, a price tipa moj deda jeo slaninu i cvarke i ziveo 100 godina mozete da obesite macku o rep.

Natalee

pre 9 godina

Cekajte ljudi, ne ide ovo ovako. Treba se prvo informisati podrobno, ne donositi sud tako olako, medalja uvijek ima dvije strane. Ako se neko zanima dublje za ovu temu, neka prvo istrazi o: Jim Morris; Walter Veith - Nevjerovatna prica o mlijeku; Zemljani (Earthlings).
Srecno!

aleks

pre 9 godina

Dosadni ste. Ja meso ne jedem ribu ponekad jer ne volim, a neka jede ko sta zeli. Muka mi je vise od silnih sto spoznase istinu bilo da su vegani, presnohranojedci, jogisti, pilatisti, jehovini svedoci, amerikanofili, rusofili...
Ne namecite ljudima svoje izbore kao jedine ispravne taj elitizam je bedan.

jackbarnes

pre 9 godina

Ne znam zašto ljudi misle da je veganska hrana bilje, trave i slične gluposti... Veganska hrana je pasulj, grašak, riža, krompir, kupus, paprika, luk, pite, tjestenine, pice, milion čorbi, soja... Ko ne može od ovog da se najede, taj ima nekih zdravstvenih problema. Ja sam vegeterijanac već skoro godinu dana, jedem i ribu, jaja i mliječne proizvode i sasvim normalno funkcionišem. U punoj sam fizičkoj i mentalnoj snazi. Radim kao profesor, a bavim se i amaterskim biciklizmom. Od proljeća do jeseni pređem na biciklu oko 3000 KM, što je otprilike s jednog na drugi kraj Evrope, tako da priča kako vegeterijanska ili veganska ishrana ne pruža dovoljno snage - potpuno besmislena.

wer

pre 9 godina

(Vegeterijanac na privremenom radu u inostranstvu, 6. april 2015 15:38)

ne daj boze da naletis na klinca sa severa/juga, koji je upravo pojeo duplu pljeskavicu..
msm oko tog tvog istresanja iz gaca :)

Goblin

pre 9 godina

Primetio sam jednu stvar kad god se pise o vegetarijanstvu, a to je da bili u samom tekstu ili u komentarima navode se dva ekstrema:
S jedne strane navode se sve stetne karakteristike mesa- cime se prave mesne preradjevine(salame, pastete, kobasice, virsle...), cime se hrani stoka, aflatoksin u mleku.....
Dok s druge strane navode se sve dobrobiti voca i povrca, kako je puno vitamina, minerala, zdravo....
A sta je sa onim izmedju...Sta je recimo sa pomfritom przenim na ulju(nije zivotinjskog porekla) da li je on zdraviji od pileceg belog przenog u nekom kvalitetnom tiganju bez masti, sta je sa abnormalnim prskanjem voca i povrca, aflatoksin u mleku dobija se od kukuruza....

Sad bi ovde odgovor bio"Ti idi u selo i uzgajaj sam zdravo voce i povrce"...

Znam, ali ja isto tako mogu da odem u selo i da pustim kokoske u dvoristu, da im bacim saku-dve zitariza(ovas, raz, jecam...)pa neka kljucaju po celi dan, mogu da uzmem kozu, ovcu, pa neka pase travu cak ne moram ni da kosim, mogu prasice da hranim sa zirom, kestenom, tikvom...

Samo treba da budemo umereni u svemu, kako sto nije lose jesti belo meso, ribu isto tako ga ne treba jesti po celi dan sva tri obroka...

Jupiii

pre 9 godina

Konacno da neko i kod nas pise o tome, bravo! Od kad sam na veganskoj ishrani zivot mi je mogo bolji. Imam vise snage i poboljsalo mi se raspolozenje. Od srca preporucujem svima da izbace zivotinjske proizvode bar na mesec dana pa da i sami osete razliku. Probajte ljudi necete se pokajati, a i postedecete mnogo neduznih zivotinja od surovog zivota i prerane smrti :)

Mile

pre 9 godina

@Budimir sve je to lepo ali ja ne sedim kao ti u stolici po ceo dan sa tom tvojom hranom i poslom koji obavljam (autoperionica) verovatno bi se onesvestio

Vegeterijanac na privremenom radu u inostranstvu

pre 9 godina

Vegeterijanac sam zadnjih 25 godina i mnogo sam jak- nisam bio kod lekara ne pamtim, mogu konju rep da iscupam i istresem iz gaca vecinu mesozdera ( naravno nenasilan sam pa ne ulazim u konflikte ali ne daj boze da me neko napadne) . Pri tom sam veoma svez u glavi i mogu da radim i dva posla ako zatreba, sto i cinim- zaradjujem "shit loads of money"- pa mi zena ne mora da ide na posao vec je kuci i neguje decu ( deca su naravno vegeterijanci od rodjanja) koja su okruzena ljubavlju a ne negom stranaca koji bi to radili za novac. Kada jedem organic jabuke ili banane zaista osetim u ukusu i strukturi razliku u odnosu na GMO ili prskane vocke, organic mleko ( ja jedem mlecne proizvode mada ograniceno) je neuporedivo ukusnije i lakse ga varim od "obicnog" mleka. O ekoloskim efektima biljne proizvodnje ne treba polemisati- farme svinja i goveda za proizvodnju mesa itekako su odgovorne za osobadjanje ogromnih kolicina metana u atmosferu i globalno zagrevanje, istovremeno stoka a posebno svinje kao svestojedi jedu biljnu hranu i kada bi se vec postojece povrsine za tu proizvodnju preusmerile na proizvodnju biljne hrane za ljude ne bi bilo potrebe za povecanjem poljuprivrednih povrsina ( i dalju secu suma)
Ljudski zivotni vek, intelekt, medicina i kultura su eonima daleko od primitivnog pecinskog coveka sa kojim se ne treba porediti ali ima jos dosta da se nauci da bi se covek uzdigao iznad primitivnih zivotinjskih instkata i poceo da zivi u kao zastitnik prirode a ne njen dzelat.

anche

pre 9 godina

@Ljubisa - mislite da uzivate u smrti? vama je naravno jasno da vase uzivanje u 'zivotu' predstavlja smrt nekog drugog. a to sta cemo mi vegani jesti je nasa stvar i predstavlja pravo uzivanje, vama apsolutno neshvatljivo ;)
Nema ništa lepše nego kad zacvrči slaninica na žaru, pa red kobasica, pa krmenadle, pa malo pilećih krilaca, i hladno pivce...
Samo vi vegani jedite te travčice, i nemojte nas uznemiravati koji volimo da uživamo u životu...
Komentar poslat sa mobilnog sajta m.b92.net (Ljubiša, 6. april 2015 14:57)

pshh

pre 9 godina

(Flis, 06. april 2015 14:30) Ama covece o cemu ti pricas?Kakva zdrava ishrana kad smo se prenamnozili?Ne moze nista da bude zdravo dok nas je ovoliki broj,jednostavno to je tako,da nas je mnogo manje,ne bi bilo ni potrebe za GMO i tolikim menjanjem prirode...A nisam ni rekao da treba samo meso da se jede,niti samo biljke,mora koliko toliko da se pokusa da se odrzi balans,iako smo daleko od njega pocev od sredine 20. veka.

rade

pre 9 godina

A jel to neki prelazni period sto ja i zaboravim da meso postoji, zbog moje lose finansijske situacije, pa gulim krompir, rizu, povrce, "go" kiseli kupus,pasulj bez mesa, palacinke skoro bez fila, i sve sto mogu da me sto manje kosta - treba preziveti od prvpg do prvog!

Jel to hocete! jel to hocete!

btw

pre 9 godina

Pogledajte ko je sve od poznatih ličnosti bio ili jeste vegan. Pogledajte primer KARLA LUISA, olimpijskog pobednika pa onda pričajte kako od biljaka ne može da se živi. Ne da može, nego su vegani mnoooogo sposobniji fizički i umno, a dodje na svoje mesto i psiha i seksualna sposobnost i lepa starost i manje bolesti. Pa vi pržite slaninicu!!! A o planeti i iskoristivosti zemljišta da ne pričam. Koliko ta svinja ili bik pojedu hrane da bi stvorili neku količinu mesu. Izračunate pa vidite da je mnogo isplativije biti vegan! Veliki pozdra
Sent from my BlackBerry 10 smartphone.

smesko

pre 9 godina

80% poljuprivrede se koristi za hranu za stoku. ta teorija da ako svi predju na vegansku ishranu onda ne bi mogli da se nahranimo itd... nije tacna.
mi ljudi koristimo manje od preostalih 20% poljuprivrede.
samo u brazilu svakog minuta iseku drvece sa povrsine ravne 4 fudbalska terena. umesto drveca se sadi soja za ishranu stoke.
pogledajte film "cowspiracy" i uzasnuce vas sta radimo samo da bi bilo vise mesa...

siki

pre 9 godina

@(Lala iz Banata, 6. april 2015 14:07)

Sa druge strane, informisi se malo o npr. saolin monasima i njihovoj ishrani, treniranju i fizickim mogucnostima. Pa mozes da nastavis dalje i sa Dave Scott-om, Carl Lewis-om, itd.

b12

pre 9 godina

Jedino sto ne mogu da razumem je kako pobornici veganske ishrane ne prihvataju ni najmanju mogucnost da nekome taj rezim ishrane ne odgovara. A oksalati? A fodmaps? Ono sto je nekome lek, nekome je otrov. Ne ponasajte se kao da ste popili svu pamet sveta!

nenad

pre 9 godina

Najbolja ishrana je uravnotežena ishrana. Da li je tu u pitanju meso ili ne, nije bitno. Veganska ishrana može da funkcioniše zahvaljujući modernoj tehnologiji gde se dovlače na rafove razni proizvodi koji su dostupni tokom čitave godine... ko nema pristup tim proizvodima MORA da jede meso kada prođu topliji meseci.

I još nešto, kod nas nije problem meso koliko je problem TESTO! Prazni ugljeni hidrati i šećeri na sve strane! I onda kada se malo želi hraniti zdravo, ode se i kupi puna kesa integralnih grickalica i crnog hleba, pa se krka isti đavo, samo u drugom pakovanju.

siki

pre 9 godina

@(Lala iz Banata, 6. april 2015 14:07)

Sa druge strane, informisi se malo o npr. saolin monasima i njihovoj ishrani, treniranju i fizickim mogucnostima. Pa mozes da nastavis dalje i sa Dave Scott-om, Carl Lewis-om, itd.

outsider

pre 9 godina

vecu glupost skoro nisam cuo.ukoliko bi svi ljudi postali vegani,poljoprivredne povrsine bi morale visestruko da se povecaju na racun šuma s obzirom na broj ljudi na zemlji,a onda bi nas poplave,klizišta i zemljotresi uništili,jer šume svojim zelenim delovima smanjuju razornu moc kišnih kapi,a korenje drzi cestice zemljista i tako sprecava njegovo dospevanje u recna korita (bujicne poplave).mnogo manje kolicine padavina bi izazivale katastrofalne poplave,a o globalnom zagrevanju i da ne pricam,kremiralo bi nas sunce samo tako.previse je ljudi da bi bio moguc opstanak planete ukoliko bi svi bili vegani,osim ako se ne istrebi 60-70% covecanstva,tada bi to bilo moguce i dovoljno hrane za sve.tako da jedite meso i bez tripovanja!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (tisina tamo, 6. april 2015 12:28)

Napisao čovek i ostao živ!?! Pa kakve crne površine i erozije kada se svakog dana stotine hektara šuma krči da bi se uzgajale žitarice kako se ti ne bi tripovao (pošto se tako na tvojoj planeti kaže "jedem meso"). Gora stvar od neznanja ne postoji. Ako umeš da ostaviš komntar na netu onda umeš i da istražuješ. Istraži i osvesti se. Meso ubija. Ne tebe, ne mene, ja ga ne jedem. Ubija planetu!

munz

pre 9 godina

@Budimir - Svaka čast, ali stvarno. Međutim, ja da pojedem to što ti jedeš za jedan dan bih "lipsao gladan" već oko podneva... Ne mogu da skapiram kako mogu da funkcionišem da trošim 3.000 kalorija (fizički sam aktivan), a da unosim 1.500... No, hvala za recepte.

Jovan

pre 9 godina

Dovoljno je znati da naš ultramaratonac Jovica Spajić ne jede meso, meso ima mnogo kalorija ali je potrebno i mnogo kalorija da se svari.

moji momci kazu da nisu ni ptice ni zecevi, ali nas pas obozava sargarepu

pre 9 godina

Vec pet, sest godina ne jedem meso, samo mlecne proizvode i poneko jaje. Posteno receno, poceo je da mi smeta "riblji" miris mesa( pouzdan signal da je zivotinja hranjena ribljim brasnom).

Sto se skupoce tice, pouzdano je jeftinije, uz pretpostavku da se hranite sezonskim vocem i povrcem, i to onim koji raste u nasem podneblju.
I inace mislim da ljudi treba da se hrane onim sto uspeva tamo gde oni zive, u sezoni kada odredjeni plod uspeva napolju. Ne bih jela paradajiz u maju, ili junu, ni pre dvadeset godina, a nekmoli sada kada je genetski prilicno "ocerupan" (uopste ne truli, izbacen mu je gen za truljenje).

Uzgred, nasi preci, dede, pradede, bi se zapanjili kada bi videli koliko mesa jedemo. Moji su meso jeli retko, poneki petlic jednom, dvaput mesecno zavrsi u loncu,fizicki su bili aktivni, kretali se, sekirali se kad grad "ubije" vinograd i kraj docekali na nogama. Poumirali su od starosti, a ne od bolesti.

Flis

pre 9 godina

vecu glupost skoro nisam cuo.ukoliko bi svi ljudi postali vegani,poljoprivredne povrsine bi morale visestruko da se povecaju na racun šuma s obzirom na broj ljudi na zemlji,a onda bi nas poplave,klizišta i zemljotresi uništili,jer šume svojim zelenim delovima smanjuju razornu moc kišnih kapi,a korenje drzi cestice zemljista i tako sprecava njegovo dospevanje u recna korita (bujicne poplave).mnogo manje kolicine padavina bi izazivale katastrofalne poplave,a o globalnom zagrevanju i da ne pricam,kremiralo bi nas sunce samo tako.previse je ljudi da bi bio moguc opstanak planete ukoliko bi svi bili vegani,osim ako se ne istrebi 60-70% covecanstva,tada bi to bilo moguce i dovoljno hrane za sve.tako da jedite meso i bez tripovanja!

@(tisina tamo, 6. april 2015 12:28)

Veću glupost nisam pročitao. Danas se šume krče i uništavaju upravo iz suprotnog razloga; da bi se napravilo mnogo mjesta za pašnjake i iskorištavala trava za prehranu krupne stoke i prodaju mesa.

Drugi problem su bolesti. Životinje su bolesne (radi njihove nezdrave prehrane i kemijskih sastojaka) a mi ljudi zatim jedemo njihovu bolest.
Jedna krava je simbol majčinstva koja daje mlijeko i hranilica je života, zato se radi konzumiranja govedine i javlja velik broj raka na dojci kod žena.

Čovjek je poremetio prirodu, jer je prehrana umjetna i štetna. Zato se i povećava broj ljudi na zemlji koji se hrane preteškim pilićima i bolesnim govedima, a ne nalazimo lijek za rak i ostalo.

Ljubiša

pre 9 godina

Nema ništa lepše nego kad zacvrči slaninica na žaru, pa red kobasica, pa krmenadle, pa malo pilećih krilaca, i hladno pivce...
Samo vi vegani jedite te travčice, i nemojte nas uznemiravati koji volimo da uživamo u životu...

Lala iz Banata

pre 9 godina

Reče jedan komentator:
"Cinjenica, ali je skupa i ne moze kolicinski da se proizvede"

Saglasan sam, ali su to samo neki aspekti "nemoguće misije".
OSNOVNO JE DA SE NE MOŽE UNETI DOVOLJNO KALORIJA za iole ozbiljniji fizički rad.
Uzmimo za primer goveda (volove) koji jedu vegansku hranu, definitivno. Moraju da unesu OGROMNU KOLIČINU (volumenski i težinski) hrane da bi održali metabolizam. E, tu je "cvrc gevezn zajn" kada su ljudi u pitanju. LJUDI NEMAJU DIGESTIVNI TRAKT koji može da nadoknadi kalorije veganskom hranom. Nemaju burag i ostale potrebne uslove.
Bio sam u Indiji i video sam PRAVE vegane (koji su to iz, verovatno, verskih razloga).
Pa oni ne mogu da potrče! "Jedva dišu" štono bi narodski rekli.
A o "veganskom" bavljenju sportom - nema ni govora.
Budimo realni a ne pomodni.

Budimir

pre 9 godina

Haha, “skupoća veganse hrane” zavisi, kako se uzme. Ja kao raw vegan mogu da živim za menje od 100 din dnevno za hranu, bez gublenja vremena oko kuvanja i trošenja električne energije. Moj obrok: 100 gr žitarica (potopljenih u vodi uveče), cena oko 6 din (60 din kg recimo, mada često može u selu i jeftinije da se nađe), 50 gr kesten pirea (ili slična proteinska hrana kao čičoka, žir, seme štira i slično), cena 35 din (smrznuti kesten u tempu 250 gr 175 din, ili ga sam donesem iz Crne Gore ili kupim i smrznem ili osušim), 50 gr oraha (ili drugog orašastog voća), cena sada oko 50 din u gradu (kg je recimo 1000 din), mada u principu često sam naberem u selu za džabe, 100-300 gr voća i povrća, najčešće su to šljive, jabuke, smokve (preko zime, one koje sam sam sušio), kopriva, maslačak, šipak, trnjine, drenjine, i to nabavim u selu, ili za jabuke i šljive može da bude oko 10-20 din ( nek je 60 din kg, mada može i jeftinije da se nađe) , ovo ostalo voće je samoniklo i to naberem u selu, pa sušim. Što se zdravlja tiče, da kucnem u drvo, ne znam nikog zdravijeg, 11 godina, bez pomisli o nekoji mogućoj bolesti, nikakve lekove niti suplemente ne uzimam, intezivno bavljenje sportom rekreativno, 2h dnevno, to je recept, koji bi svima preporučio, što se hrane tiče, ali naravno nije samo hrana bitna, pre svega stres i pozitivne misli i ljubav, pa onda fizička aktivnost i na trećem mestu ishrana, ako bih morao da rangiram.

Mirko

pre 9 godina

Znanje na planeti globalno, zavisi od nivoa svesti ukupnog stanovništva.
Jer, znanje stoji i čeka da bude prihvaćeno i naučeno i primenjeno u svakodnevnom životu.
Čovek je došao u ćorsokak iz koga ne može da se izvuče ovime što je sada globalno prihvaćeno kao istina.
Potrebna je "nova-stara" istina, a to je ovo što se iznosi u članku.

Prava organska poljoprivreda-ne ona koju većina propagira, ne samo što nije skupa, već ima gotovo beznačajne troškove, troši mizerno malo rezursa i daje 30% veće prinose. Razlog zbog kog se ovo ne zna su veliki monopolisti,koncerni i strukture u vlasti koje zajedničkim dejstvom,lažnim informacijama i dezinformacijama održavaju sistem koji samo njima odgovara, ali ne i većini populacije. To je sistem u kome se i dalje priča da je meso neophodno, a nije, da je meso "jaka" hrana, a nije - biljkama se hrane najjači i najveći organizmi na planeti, da je "jeftina" a kad se vidi šta je sve potrebno da se proizvede dolazi se do zaključka da će čovečanstvo dovesti i dovelo ga je na ivicu gladi i egzistencije.

Samo vegetarijanska ishrana ne znači da je ta hrana autoatski i izbalansirana, ali su prelaskom na nju mnogi zdravstveni,sociološki i ekonomski problemi razrešeni. Ko ne bi voleo da sve te probleme reši jednim potezom? Pa samo psihički, kulturno i fizički unižen i zao čovek.

neki paor

pre 9 godina

Imaaaloo bi dovoljno hrane za sve, kada bi se preslo na integralnu biljnu proizvodnju, koja je, ajde da tako kazem, neki prelaz izmedju konvencionalne i organske proizvodnje... Inace oko, 40% hrane na kraju zavrsi na deponiji... Problem je u nepravilnoj raspodeli, zato ima previse gladnih

diplomator

pre 9 godina

moj drug vegan jede 90% hrane koja raste hiljadama km daleko, pirinac kurkuma moringa kvinoja kokos durian mango .... kako to moze biti dobro za planetu samo njega da nahranis treba da potrosis tone kerozina! za planetu je najbolje jesti lokalno pa makar bilo to prasence

aha

pre 9 godina

Kako da nije dobra za zdravlje, hranila sam se tako nekoliko godina i sad mogu da pojedem maksimalno 100 grama povrca dnevno i nula grama voca. Kome prija, samo napred, druge ljude ostavite na miru!

repus

pre 9 godina

учи гуру како да им туру за опстанак људи на планети је захвално месо а не секташка храна у пећинама на зидовима су сликани ловци на животиње а не повртлари или на комбају како вршу жито те слике су старе више хиљада година тако да човек јесте сваштојед али без меса би нестао

tisina tamo

pre 9 godina

vecu glupost skoro nisam cuo.ukoliko bi svi ljudi postali vegani,poljoprivredne povrsine bi morale visestruko da se povecaju na racun šuma s obzirom na broj ljudi na zemlji,a onda bi nas poplave,klizišta i zemljotresi uništili,jer šume svojim zelenim delovima smanjuju razornu moc kišnih kapi,a korenje drzi cestice zemljista i tako sprecava njegovo dospevanje u recna korita (bujicne poplave).mnogo manje kolicine padavina bi izazivale katastrofalne poplave,a o globalnom zagrevanju i da ne pricam,kremiralo bi nas sunce samo tako.previse je ljudi da bi bio moguc opstanak planete ukoliko bi svi bili vegani,osim ako se ne istrebi 60-70% covecanstva,tada bi to bilo moguce i dovoljno hrane za sve.tako da jedite meso i bez tripovanja!

hm

pre 9 godina

"Organska veganska ishrana ima i najmanji negativan uticaj na ekosisteme i resurse".
Cinjenica, ali je skupa i ne moze kolicinski da se proizvede na taj nacin da zadovolji potrebe svih ljudi. To nikako nije moguce svi bi hranu jeftinu a organski gajenu i prirodnu sto donosi manji prinos. Znaci opet dolazimo na ono "neophodno smanjenje ljudske populacije".

Budimir

pre 9 godina

Haha, “skupoća veganse hrane” zavisi, kako se uzme. Ja kao raw vegan mogu da živim za menje od 100 din dnevno za hranu, bez gublenja vremena oko kuvanja i trošenja električne energije. Moj obrok: 100 gr žitarica (potopljenih u vodi uveče), cena oko 6 din (60 din kg recimo, mada često može u selu i jeftinije da se nađe), 50 gr kesten pirea (ili slična proteinska hrana kao čičoka, žir, seme štira i slično), cena 35 din (smrznuti kesten u tempu 250 gr 175 din, ili ga sam donesem iz Crne Gore ili kupim i smrznem ili osušim), 50 gr oraha (ili drugog orašastog voća), cena sada oko 50 din u gradu (kg je recimo 1000 din), mada u principu često sam naberem u selu za džabe, 100-300 gr voća i povrća, najčešće su to šljive, jabuke, smokve (preko zime, one koje sam sam sušio), kopriva, maslačak, šipak, trnjine, drenjine, i to nabavim u selu, ili za jabuke i šljive može da bude oko 10-20 din ( nek je 60 din kg, mada može i jeftinije da se nađe) , ovo ostalo voće je samoniklo i to naberem u selu, pa sušim. Što se zdravlja tiče, da kucnem u drvo, ne znam nikog zdravijeg, 11 godina, bez pomisli o nekoji mogućoj bolesti, nikakve lekove niti suplemente ne uzimam, intezivno bavljenje sportom rekreativno, 2h dnevno, to je recept, koji bi svima preporučio, što se hrane tiče, ali naravno nije samo hrana bitna, pre svega stres i pozitivne misli i ljubav, pa onda fizička aktivnost i na trećem mestu ishrana, ako bih morao da rangiram.

hm

pre 9 godina

"Organska veganska ishrana ima i najmanji negativan uticaj na ekosisteme i resurse".
Cinjenica, ali je skupa i ne moze kolicinski da se proizvede na taj nacin da zadovolji potrebe svih ljudi. To nikako nije moguce svi bi hranu jeftinu a organski gajenu i prirodnu sto donosi manji prinos. Znaci opet dolazimo na ono "neophodno smanjenje ljudske populacije".

diplomator

pre 9 godina

moj drug vegan jede 90% hrane koja raste hiljadama km daleko, pirinac kurkuma moringa kvinoja kokos durian mango .... kako to moze biti dobro za planetu samo njega da nahranis treba da potrosis tone kerozina! za planetu je najbolje jesti lokalno pa makar bilo to prasence

neki paor

pre 9 godina

Imaaaloo bi dovoljno hrane za sve, kada bi se preslo na integralnu biljnu proizvodnju, koja je, ajde da tako kazem, neki prelaz izmedju konvencionalne i organske proizvodnje... Inace oko, 40% hrane na kraju zavrsi na deponiji... Problem je u nepravilnoj raspodeli, zato ima previse gladnih

Mirko

pre 9 godina

Znanje na planeti globalno, zavisi od nivoa svesti ukupnog stanovništva.
Jer, znanje stoji i čeka da bude prihvaćeno i naučeno i primenjeno u svakodnevnom životu.
Čovek je došao u ćorsokak iz koga ne može da se izvuče ovime što je sada globalno prihvaćeno kao istina.
Potrebna je "nova-stara" istina, a to je ovo što se iznosi u članku.

Prava organska poljoprivreda-ne ona koju većina propagira, ne samo što nije skupa, već ima gotovo beznačajne troškove, troši mizerno malo rezursa i daje 30% veće prinose. Razlog zbog kog se ovo ne zna su veliki monopolisti,koncerni i strukture u vlasti koje zajedničkim dejstvom,lažnim informacijama i dezinformacijama održavaju sistem koji samo njima odgovara, ali ne i većini populacije. To je sistem u kome se i dalje priča da je meso neophodno, a nije, da je meso "jaka" hrana, a nije - biljkama se hrane najjači i najveći organizmi na planeti, da je "jeftina" a kad se vidi šta je sve potrebno da se proizvede dolazi se do zaključka da će čovečanstvo dovesti i dovelo ga je na ivicu gladi i egzistencije.

Samo vegetarijanska ishrana ne znači da je ta hrana autoatski i izbalansirana, ali su prelaskom na nju mnogi zdravstveni,sociološki i ekonomski problemi razrešeni. Ko ne bi voleo da sve te probleme reši jednim potezom? Pa samo psihički, kulturno i fizički unižen i zao čovek.

btw

pre 9 godina

Pogledajte ko je sve od poznatih ličnosti bio ili jeste vegan. Pogledajte primer KARLA LUISA, olimpijskog pobednika pa onda pričajte kako od biljaka ne može da se živi. Ne da može, nego su vegani mnoooogo sposobniji fizički i umno, a dodje na svoje mesto i psiha i seksualna sposobnost i lepa starost i manje bolesti. Pa vi pržite slaninicu!!! A o planeti i iskoristivosti zemljišta da ne pričam. Koliko ta svinja ili bik pojedu hrane da bi stvorili neku količinu mesu. Izračunate pa vidite da je mnogo isplativije biti vegan! Veliki pozdra
Sent from my BlackBerry 10 smartphone.

aha

pre 9 godina

Kako da nije dobra za zdravlje, hranila sam se tako nekoliko godina i sad mogu da pojedem maksimalno 100 grama povrca dnevno i nula grama voca. Kome prija, samo napred, druge ljude ostavite na miru!

munz

pre 9 godina

@Budimir - Svaka čast, ali stvarno. Međutim, ja da pojedem to što ti jedeš za jedan dan bih "lipsao gladan" već oko podneva... Ne mogu da skapiram kako mogu da funkcionišem da trošim 3.000 kalorija (fizički sam aktivan), a da unosim 1.500... No, hvala za recepte.

Vegeterijanac na privremenom radu u inostranstvu

pre 9 godina

Vegeterijanac sam zadnjih 25 godina i mnogo sam jak- nisam bio kod lekara ne pamtim, mogu konju rep da iscupam i istresem iz gaca vecinu mesozdera ( naravno nenasilan sam pa ne ulazim u konflikte ali ne daj boze da me neko napadne) . Pri tom sam veoma svez u glavi i mogu da radim i dva posla ako zatreba, sto i cinim- zaradjujem "shit loads of money"- pa mi zena ne mora da ide na posao vec je kuci i neguje decu ( deca su naravno vegeterijanci od rodjanja) koja su okruzena ljubavlju a ne negom stranaca koji bi to radili za novac. Kada jedem organic jabuke ili banane zaista osetim u ukusu i strukturi razliku u odnosu na GMO ili prskane vocke, organic mleko ( ja jedem mlecne proizvode mada ograniceno) je neuporedivo ukusnije i lakse ga varim od "obicnog" mleka. O ekoloskim efektima biljne proizvodnje ne treba polemisati- farme svinja i goveda za proizvodnju mesa itekako su odgovorne za osobadjanje ogromnih kolicina metana u atmosferu i globalno zagrevanje, istovremeno stoka a posebno svinje kao svestojedi jedu biljnu hranu i kada bi se vec postojece povrsine za tu proizvodnju preusmerile na proizvodnju biljne hrane za ljude ne bi bilo potrebe za povecanjem poljuprivrednih povrsina ( i dalju secu suma)
Ljudski zivotni vek, intelekt, medicina i kultura su eonima daleko od primitivnog pecinskog coveka sa kojim se ne treba porediti ali ima jos dosta da se nauci da bi se covek uzdigao iznad primitivnih zivotinjskih instkata i poceo da zivi u kao zastitnik prirode a ne njen dzelat.

jackbarnes

pre 9 godina

Ne znam zašto ljudi misle da je veganska hrana bilje, trave i slične gluposti... Veganska hrana je pasulj, grašak, riža, krompir, kupus, paprika, luk, pite, tjestenine, pice, milion čorbi, soja... Ko ne može od ovog da se najede, taj ima nekih zdravstvenih problema. Ja sam vegeterijanac već skoro godinu dana, jedem i ribu, jaja i mliječne proizvode i sasvim normalno funkcionišem. U punoj sam fizičkoj i mentalnoj snazi. Radim kao profesor, a bavim se i amaterskim biciklizmom. Od proljeća do jeseni pređem na biciklu oko 3000 KM, što je otprilike s jednog na drugi kraj Evrope, tako da priča kako vegeterijanska ili veganska ishrana ne pruža dovoljno snage - potpuno besmislena.

moji momci kazu da nisu ni ptice ni zecevi, ali nas pas obozava sargarepu

pre 9 godina

Vec pet, sest godina ne jedem meso, samo mlecne proizvode i poneko jaje. Posteno receno, poceo je da mi smeta "riblji" miris mesa( pouzdan signal da je zivotinja hranjena ribljim brasnom).

Sto se skupoce tice, pouzdano je jeftinije, uz pretpostavku da se hranite sezonskim vocem i povrcem, i to onim koji raste u nasem podneblju.
I inace mislim da ljudi treba da se hrane onim sto uspeva tamo gde oni zive, u sezoni kada odredjeni plod uspeva napolju. Ne bih jela paradajiz u maju, ili junu, ni pre dvadeset godina, a nekmoli sada kada je genetski prilicno "ocerupan" (uopste ne truli, izbacen mu je gen za truljenje).

Uzgred, nasi preci, dede, pradede, bi se zapanjili kada bi videli koliko mesa jedemo. Moji su meso jeli retko, poneki petlic jednom, dvaput mesecno zavrsi u loncu,fizicki su bili aktivni, kretali se, sekirali se kad grad "ubije" vinograd i kraj docekali na nogama. Poumirali su od starosti, a ne od bolesti.

Flis

pre 9 godina

vecu glupost skoro nisam cuo.ukoliko bi svi ljudi postali vegani,poljoprivredne povrsine bi morale visestruko da se povecaju na racun šuma s obzirom na broj ljudi na zemlji,a onda bi nas poplave,klizišta i zemljotresi uništili,jer šume svojim zelenim delovima smanjuju razornu moc kišnih kapi,a korenje drzi cestice zemljista i tako sprecava njegovo dospevanje u recna korita (bujicne poplave).mnogo manje kolicine padavina bi izazivale katastrofalne poplave,a o globalnom zagrevanju i da ne pricam,kremiralo bi nas sunce samo tako.previse je ljudi da bi bio moguc opstanak planete ukoliko bi svi bili vegani,osim ako se ne istrebi 60-70% covecanstva,tada bi to bilo moguce i dovoljno hrane za sve.tako da jedite meso i bez tripovanja!

@(tisina tamo, 6. april 2015 12:28)

Veću glupost nisam pročitao. Danas se šume krče i uništavaju upravo iz suprotnog razloga; da bi se napravilo mnogo mjesta za pašnjake i iskorištavala trava za prehranu krupne stoke i prodaju mesa.

Drugi problem su bolesti. Životinje su bolesne (radi njihove nezdrave prehrane i kemijskih sastojaka) a mi ljudi zatim jedemo njihovu bolest.
Jedna krava je simbol majčinstva koja daje mlijeko i hranilica je života, zato se radi konzumiranja govedine i javlja velik broj raka na dojci kod žena.

Čovjek je poremetio prirodu, jer je prehrana umjetna i štetna. Zato se i povećava broj ljudi na zemlji koji se hrane preteškim pilićima i bolesnim govedima, a ne nalazimo lijek za rak i ostalo.

tisina tamo

pre 9 godina

vecu glupost skoro nisam cuo.ukoliko bi svi ljudi postali vegani,poljoprivredne povrsine bi morale visestruko da se povecaju na racun šuma s obzirom na broj ljudi na zemlji,a onda bi nas poplave,klizišta i zemljotresi uništili,jer šume svojim zelenim delovima smanjuju razornu moc kišnih kapi,a korenje drzi cestice zemljista i tako sprecava njegovo dospevanje u recna korita (bujicne poplave).mnogo manje kolicine padavina bi izazivale katastrofalne poplave,a o globalnom zagrevanju i da ne pricam,kremiralo bi nas sunce samo tako.previse je ljudi da bi bio moguc opstanak planete ukoliko bi svi bili vegani,osim ako se ne istrebi 60-70% covecanstva,tada bi to bilo moguce i dovoljno hrane za sve.tako da jedite meso i bez tripovanja!

Lala iz Banata

pre 9 godina

Reče jedan komentator:
"Cinjenica, ali je skupa i ne moze kolicinski da se proizvede"

Saglasan sam, ali su to samo neki aspekti "nemoguće misije".
OSNOVNO JE DA SE NE MOŽE UNETI DOVOLJNO KALORIJA za iole ozbiljniji fizički rad.
Uzmimo za primer goveda (volove) koji jedu vegansku hranu, definitivno. Moraju da unesu OGROMNU KOLIČINU (volumenski i težinski) hrane da bi održali metabolizam. E, tu je "cvrc gevezn zajn" kada su ljudi u pitanju. LJUDI NEMAJU DIGESTIVNI TRAKT koji može da nadoknadi kalorije veganskom hranom. Nemaju burag i ostale potrebne uslove.
Bio sam u Indiji i video sam PRAVE vegane (koji su to iz, verovatno, verskih razloga).
Pa oni ne mogu da potrče! "Jedva dišu" štono bi narodski rekli.
A o "veganskom" bavljenju sportom - nema ni govora.
Budimo realni a ne pomodni.

Forks Over Knives

pre 9 godina

Dzaba se ljutite mesojedi, naucnici su doneli svoju odluku, a price tipa moj deda jeo slaninu i cvarke i ziveo 100 godina mozete da obesite macku o rep.

outsider

pre 9 godina

vecu glupost skoro nisam cuo.ukoliko bi svi ljudi postali vegani,poljoprivredne povrsine bi morale visestruko da se povecaju na racun šuma s obzirom na broj ljudi na zemlji,a onda bi nas poplave,klizišta i zemljotresi uništili,jer šume svojim zelenim delovima smanjuju razornu moc kišnih kapi,a korenje drzi cestice zemljista i tako sprecava njegovo dospevanje u recna korita (bujicne poplave).mnogo manje kolicine padavina bi izazivale katastrofalne poplave,a o globalnom zagrevanju i da ne pricam,kremiralo bi nas sunce samo tako.previse je ljudi da bi bio moguc opstanak planete ukoliko bi svi bili vegani,osim ako se ne istrebi 60-70% covecanstva,tada bi to bilo moguce i dovoljno hrane za sve.tako da jedite meso i bez tripovanja!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (tisina tamo, 6. april 2015 12:28)

Napisao čovek i ostao živ!?! Pa kakve crne površine i erozije kada se svakog dana stotine hektara šuma krči da bi se uzgajale žitarice kako se ti ne bi tripovao (pošto se tako na tvojoj planeti kaže "jedem meso"). Gora stvar od neznanja ne postoji. Ako umeš da ostaviš komntar na netu onda umeš i da istražuješ. Istraži i osvesti se. Meso ubija. Ne tebe, ne mene, ja ga ne jedem. Ubija planetu!

aleks

pre 9 godina

Dosadni ste. Ja meso ne jedem ribu ponekad jer ne volim, a neka jede ko sta zeli. Muka mi je vise od silnih sto spoznase istinu bilo da su vegani, presnohranojedci, jogisti, pilatisti, jehovini svedoci, amerikanofili, rusofili...
Ne namecite ljudima svoje izbore kao jedine ispravne taj elitizam je bedan.

Jovan

pre 9 godina

Dovoljno je znati da naš ultramaratonac Jovica Spajić ne jede meso, meso ima mnogo kalorija ali je potrebno i mnogo kalorija da se svari.

b12

pre 9 godina

Jedino sto ne mogu da razumem je kako pobornici veganske ishrane ne prihvataju ni najmanju mogucnost da nekome taj rezim ishrane ne odgovara. A oksalati? A fodmaps? Ono sto je nekome lek, nekome je otrov. Ne ponasajte se kao da ste popili svu pamet sveta!

Jupiii

pre 9 godina

Konacno da neko i kod nas pise o tome, bravo! Od kad sam na veganskoj ishrani zivot mi je mogo bolji. Imam vise snage i poboljsalo mi se raspolozenje. Od srca preporucujem svima da izbace zivotinjske proizvode bar na mesec dana pa da i sami osete razliku. Probajte ljudi necete se pokajati, a i postedecete mnogo neduznih zivotinja od surovog zivota i prerane smrti :)

smesko

pre 9 godina

80% poljuprivrede se koristi za hranu za stoku. ta teorija da ako svi predju na vegansku ishranu onda ne bi mogli da se nahranimo itd... nije tacna.
mi ljudi koristimo manje od preostalih 20% poljuprivrede.
samo u brazilu svakog minuta iseku drvece sa povrsine ravne 4 fudbalska terena. umesto drveca se sadi soja za ishranu stoke.
pogledajte film "cowspiracy" i uzasnuce vas sta radimo samo da bi bilo vise mesa...

vegantti

pre 9 godina

@ Aleksandar

Suština mog komentara je da mesojedi nece da priznaju da STETE planeti i kraj. To o cemu ti pises nije replika na moju izjavu... Ja o zabama, ti o babama.
Drugo, otkud ti znas kako i cime se ja hranim? Imam domacinstvo na selu i mogu svoju ishranu da baziram na 60% mojih, domacih, neprskanih proizvoda. To ne mogu svi, znam, ali eto da ti odgovorim da ne zivis u zabludi sta ja jedem, mozda ces mirnije da spavas...
Danas je internet većini dostupan pa i tebi, ako zelis da naucis, vidi koliko svetske proizvodnje poljoprivrednih proizvoda ide na stočnu hranu a koliko na ljudsku ishranu, kolika je steta od emisije gasova u atmosferu zbog proizvodnje zivotinjskih proizvoda, koliko se hrane baca, a koliko je gladnih i na kraju koliko bi za nasu planetu bilo korisno da se predje na veganski nacin ishrane time sto bi se resursi za proizvodnju mesa preusmerili na neke druge stvari...
Kada malo prosiris horizonte, potkujes se cinjenicama a ne lupetas u prazno, mozda te neko i ozbiljno shvati. Mada, znam, treba nekako oprati savest da bi se mirnije spavalo nocu, nekada sam i sam bio mesojed.

repus

pre 9 godina

учи гуру како да им туру за опстанак људи на планети је захвално месо а не секташка храна у пећинама на зидовима су сликани ловци на животиње а не повртлари или на комбају како вршу жито те слике су старе више хиљада година тако да човек јесте сваштојед али без меса би нестао

nenad

pre 9 godina

Najbolja ishrana je uravnotežena ishrana. Da li je tu u pitanju meso ili ne, nije bitno. Veganska ishrana može da funkcioniše zahvaljujući modernoj tehnologiji gde se dovlače na rafove razni proizvodi koji su dostupni tokom čitave godine... ko nema pristup tim proizvodima MORA da jede meso kada prođu topliji meseci.

I još nešto, kod nas nije problem meso koliko je problem TESTO! Prazni ugljeni hidrati i šećeri na sve strane! I onda kada se malo želi hraniti zdravo, ode se i kupi puna kesa integralnih grickalica i crnog hleba, pa se krka isti đavo, samo u drugom pakovanju.

Crazy processor

pre 9 godina

Koliko straha da se ne umre od gladi ili slucajno ne srusi zbog nedostatka proteina. Opusteno mozete i par puta nedeljno da jedete, ne vidim cemu frka oko ishrane.

Ljubiša

pre 9 godina

Nema ništa lepše nego kad zacvrči slaninica na žaru, pa red kobasica, pa krmenadle, pa malo pilećih krilaca, i hladno pivce...
Samo vi vegani jedite te travčice, i nemojte nas uznemiravati koji volimo da uživamo u životu...

vegantti

pre 9 godina

@Aleksandar

Ok, svakako ces nastaviti da jedes meso, a ja ga necu jesti.
Ali na kraju dana, ni jedno jedino zivo bice zbog mene ne vristi i ne umire u agoniji zbog moje neke hirovite potrebe i to je to.

Goblin

pre 9 godina

Primetio sam jednu stvar kad god se pise o vegetarijanstvu, a to je da bili u samom tekstu ili u komentarima navode se dva ekstrema:
S jedne strane navode se sve stetne karakteristike mesa- cime se prave mesne preradjevine(salame, pastete, kobasice, virsle...), cime se hrani stoka, aflatoksin u mleku.....
Dok s druge strane navode se sve dobrobiti voca i povrca, kako je puno vitamina, minerala, zdravo....
A sta je sa onim izmedju...Sta je recimo sa pomfritom przenim na ulju(nije zivotinjskog porekla) da li je on zdraviji od pileceg belog przenog u nekom kvalitetnom tiganju bez masti, sta je sa abnormalnim prskanjem voca i povrca, aflatoksin u mleku dobija se od kukuruza....

Sad bi ovde odgovor bio"Ti idi u selo i uzgajaj sam zdravo voce i povrce"...

Znam, ali ja isto tako mogu da odem u selo i da pustim kokoske u dvoristu, da im bacim saku-dve zitariza(ovas, raz, jecam...)pa neka kljucaju po celi dan, mogu da uzmem kozu, ovcu, pa neka pase travu cak ne moram ni da kosim, mogu prasice da hranim sa zirom, kestenom, tikvom...

Samo treba da budemo umereni u svemu, kako sto nije lose jesti belo meso, ribu isto tako ga ne treba jesti po celi dan sva tri obroka...

vegantti

pre 9 godina

Ovde mesojedi izbegavaju da priznaju da time sto jedu meso STETE planeti na kojoj zive.
Argumenti mesojeda su da su jaci od vegana i vegetarijanaca, da im ne odgovara ishrana, da su jelte dosadni vise sa pricom o ubijanju zivotinja...
A to sto unistavate planetu na kojoj živite puj pike ne vazi, ionako necete doziveti kolaps svega, a nek' potomci lupaju glavu.
Paazi boga ti, ne odgovara ishrana... Sebicni ste i to je kraj... Meni tako kojekakvi serbski naucnici prosipaju pamet, prave me budalom sto ne jedem meso, oni znaju najbolje, ali sa budalom se ne vredi raspravljati.

Neko iz mase

pre 9 godina

Ajde ne budalite sa glupostima vegani/vegeterijanci/ribojedi/svaštojedi/mesožderi/kanibali... Pa tako vam svejedno gde se nalazite u onoj gore podeli. Za ishranu stoke koriste toliko hormona i antibiotika da bi i Švarceneger nekada davno mogao da pozavidi... Za održavanje "zdravih" useva koristi se toliko hemikalija godišnje koliko sve ukupno za vreme rata u Vijetnamu nije bačeno. I onda se budale nađu prepirati koja je ishrana zdravija...

anche

pre 9 godina

@Ljubisa - mislite da uzivate u smrti? vama je naravno jasno da vase uzivanje u 'zivotu' predstavlja smrt nekog drugog. a to sta cemo mi vegani jesti je nasa stvar i predstavlja pravo uzivanje, vama apsolutno neshvatljivo ;)
Nema ništa lepše nego kad zacvrči slaninica na žaru, pa red kobasica, pa krmenadle, pa malo pilećih krilaca, i hladno pivce...
Samo vi vegani jedite te travčice, i nemojte nas uznemiravati koji volimo da uživamo u životu...
Komentar poslat sa mobilnog sajta m.b92.net (Ljubiša, 6. april 2015 14:57)

Vegan do smrti!!!

pre 9 godina

Lezim u bolnici zbog kamena u bubregu. Duga prica, losa voda (Zrenjanin), stvorio se kamen devedesetih, i to pre nego sto postadoh vegan oko 1999. Dolazi sestra, vidi me da sam bucmast, i ubedjuje me kako imam holesterol i poviseni pritisak, "samo ti to ne znas". Sutra, vizita, gledaju se rezultati, i ona zaprepasceno, poluglasno kaze sestri pred sebe, "gle, nema secer"... "gle nema holesterol". Hvala na paznji, dovidjenja!

siki

pre 9 godina

@(Lala iz Banata, 6. april 2015 14:07)

Sa druge strane, informisi se malo o npr. saolin monasima i njihovoj ishrani, treniranju i fizickim mogucnostima. Pa mozes da nastavis dalje i sa Dave Scott-om, Carl Lewis-om, itd.

rade

pre 9 godina

A jel to neki prelazni period sto ja i zaboravim da meso postoji, zbog moje lose finansijske situacije, pa gulim krompir, rizu, povrce, "go" kiseli kupus,pasulj bez mesa, palacinke skoro bez fila, i sve sto mogu da me sto manje kosta - treba preziveti od prvpg do prvog!

Jel to hocete! jel to hocete!

siki

pre 9 godina

@(Lala iz Banata, 6. april 2015 14:07)

Sa druge strane, informisi se malo o npr. saolin monasima i njihovoj ishrani, treniranju i fizickim mogucnostima. Pa mozes da nastavis dalje i sa Dave Scott-om, Carl Lewis-om, itd.

Druid

pre 9 godina

Srbima sve može da se otme ali meso(pogotovo crveno) nikako. Za to dižu revoluciju.
(Oberin Martel, 7. april 2015 10:43)

Zaboravio si da dosas cvarke.

wer

pre 9 godina

(Vegeterijanac na privremenom radu u inostranstvu, 6. april 2015 15:38)

ne daj boze da naletis na klinca sa severa/juga, koji je upravo pojeo duplu pljeskavicu..
msm oko tog tvog istresanja iz gaca :)

Natalee

pre 9 godina

Cekajte ljudi, ne ide ovo ovako. Treba se prvo informisati podrobno, ne donositi sud tako olako, medalja uvijek ima dvije strane. Ako se neko zanima dublje za ovu temu, neka prvo istrazi o: Jim Morris; Walter Veith - Nevjerovatna prica o mlijeku; Zemljani (Earthlings).
Srecno!

Mile

pre 9 godina

@Budimir sve je to lepo ali ja ne sedim kao ti u stolici po ceo dan sa tom tvojom hranom i poslom koji obavljam (autoperionica) verovatno bi se onesvestio

Aleksandar

pre 9 godina

@vegantti

Da se spustimo na elementarni nivo, cak i taj veganski:

Zalivanje voca i povrca - voda - vodovod i kanalizacija - sagorevanje uglja, mazuta radi pokretanja pumpi, koje ti dovode vodu.
Transport povrca i voca - kamioni, vagoni, plovila - sagorevanje benzina i nafte.
Nusproizvod jela - fekalije - WC solja - voda - izliv u reke.
I naravno da ne zaboravimo - hemikalije koje se koriste zbog odrzavanja plantaza, kao i u transportu.

Zagadjivanje? Apsolutno na svakom nivou.

Cak i da se koriste prirodni resursi, bez transporta, bez vodovoda i kanalizacije....gde ces da fekalises majke ti? I to je "zagadjivanje", posebno sto znamo da ljudske fekalije nemaju aman nista svojstveno u djubrenju, osim u ishrani muva.

Dobro sam procitao sta pises, kao i svi drugi "vegani". Ocigledno ti nisi moje.
Opis mojeg je bio, da moze da se smanji konzumacija bilo koje hrane, a da se poveca unos nutritivnih materija i sitost, tako sto cemo zaobici sve hemikalije, modifikacije i ostale gluposti zbog kojih ne mozemo da se zasitimo. Pored toga, u pravu si za bacanje hrane. Ali, to je vise do kapitalisticke industrije i loseg sistema ponude ishrane ka ljudima.

I zivotinje moras da hranis. Da li je to u pitanju slon ili krava, oni isto moraju da jedu. Jedu isto sto i ti. Osim sena. Jedu i soju i kukuruz i psenicu, svo zrnevlje.

Prelazak na vegansku ishranu apsolutno nece promeniti ista u zagadjenju.
Sve ce biti isto. Mora da se koristi nafta, to je za sada neizbezno.

pshh

pre 9 godina

(Flis, 06. april 2015 14:30) Ama covece o cemu ti pricas?Kakva zdrava ishrana kad smo se prenamnozili?Ne moze nista da bude zdravo dok nas je ovoliki broj,jednostavno to je tako,da nas je mnogo manje,ne bi bilo ni potrebe za GMO i tolikim menjanjem prirode...A nisam ni rekao da treba samo meso da se jede,niti samo biljke,mora koliko toliko da se pokusa da se odrzi balans,iako smo daleko od njega pocev od sredine 20. veka.

Aleksandar

pre 9 godina

@vegantti

To sto ti jedes, to je tvoja stvar. Ujedno licimerno pises da te neko zeza sto si biljojed, a ti isto to sada radis i mesojedima. Kao prvo, te sve salatice koje jedes, isprskane su hemikalijama, tacnije pesticidima. Koliko god oprao ili bilo sta radio da uklonis, ti isti su ti neizbezni. Tako da argument zdravog zivota pada u vodu. Zivis u zagadjenom gradu, opet zdrav zivot pada u vodu.
Meso ti vec ima spremne stvari za bolju i brzu apsorbciju. Cink, gvozdje, proteine i mnoge druge stvari. Usput, ako nisi primetio, imamo set zuba koji ti pokazuju da smo spremni kao omnivore.

Inace, sve sto jedemo, toliko je promenjeno, da je izgubilo sve nutritivne vrednosti. Ukljucujuci meso, voce i povrce. Voce i povrce dolazi zeleno, pa ide u komore za sazrevanje pod parafinom. Meso je nakrkano antibioticima i hormonima rasta. Ono pravo, sto se moze naci na selu, kod bake i deke, moze da te zasiti samo tako, a u veoma malim kolicinama. Samo zbog nutritivnih vrednosti.
Piletinu koju jedem, dovoljan mi je karabatak pored povrca. Ovako, ovo nakrkano, mogu celo pile da pojedem. 1-2 jaja, domaca prava, dovoljna su mi za dorucak. Ova napucana, potrebno mi je 6 da se najedem.
Pa ti sad vidi ko je u pravu. Iskustvo ili placeni clanci.

michele

pre 9 godina

(jackbarnes, 6. april 2015 17:22)
Nisam siguran da pod vegetarijansku ishranu spadaju riba i jaja...al dobro. Pored svih ovih strucnjaka u komentarima,tesko je zakljuciti ko je gori od vegana,teista i Ateista...svi imaju neku potrebu da ubjedjuju nekoga u svoja ubjedjenja.

iq125

pre 7 godina

Веган сам 4 године из верских разлога,и могу вам рећи да сам решио своје здравствене проблеме ( астма,шуљеви,отежано дисање,опадање косе,психоријаза).
Што се тиче физичке снаге ништа се није променило ни на горе ни на боље,што се тиче умне снаге постао сам много смиренији,много сталоженији.Што се тиче физичког изгледа и даље сам на 100 кг..оно што покушавам објаснити је да је могуће сасвим нормално живети као веган,и то без оптерећивања о калоријама итд.Исхрана је само један део нашег живота,и мора бити у балансу са осталим сферама.Можеш бити веган а умрети од рака нпр,психофизички баланс мора постојати у човеку да би остао здрав.
Постоје неке ствари које негативно утичу на психофизички баланс човека,а то су пре свега претерана конзумација месних прерађевина,и слаткиша.Претерана конзумација црвеног меса омета рад чеоног режња.

hm

pre 9 godina

"Organska veganska ishrana ima i najmanji negativan uticaj na ekosisteme i resurse".
Cinjenica, ali je skupa i ne moze kolicinski da se proizvede na taj nacin da zadovolji potrebe svih ljudi. To nikako nije moguce svi bi hranu jeftinu a organski gajenu i prirodnu sto donosi manji prinos. Znaci opet dolazimo na ono "neophodno smanjenje ljudske populacije".

tisina tamo

pre 9 godina

vecu glupost skoro nisam cuo.ukoliko bi svi ljudi postali vegani,poljoprivredne povrsine bi morale visestruko da se povecaju na racun šuma s obzirom na broj ljudi na zemlji,a onda bi nas poplave,klizišta i zemljotresi uništili,jer šume svojim zelenim delovima smanjuju razornu moc kišnih kapi,a korenje drzi cestice zemljista i tako sprecava njegovo dospevanje u recna korita (bujicne poplave).mnogo manje kolicine padavina bi izazivale katastrofalne poplave,a o globalnom zagrevanju i da ne pricam,kremiralo bi nas sunce samo tako.previse je ljudi da bi bio moguc opstanak planete ukoliko bi svi bili vegani,osim ako se ne istrebi 60-70% covecanstva,tada bi to bilo moguce i dovoljno hrane za sve.tako da jedite meso i bez tripovanja!

Budimir

pre 9 godina

Haha, “skupoća veganse hrane” zavisi, kako se uzme. Ja kao raw vegan mogu da živim za menje od 100 din dnevno za hranu, bez gublenja vremena oko kuvanja i trošenja električne energije. Moj obrok: 100 gr žitarica (potopljenih u vodi uveče), cena oko 6 din (60 din kg recimo, mada često može u selu i jeftinije da se nađe), 50 gr kesten pirea (ili slična proteinska hrana kao čičoka, žir, seme štira i slično), cena 35 din (smrznuti kesten u tempu 250 gr 175 din, ili ga sam donesem iz Crne Gore ili kupim i smrznem ili osušim), 50 gr oraha (ili drugog orašastog voća), cena sada oko 50 din u gradu (kg je recimo 1000 din), mada u principu često sam naberem u selu za džabe, 100-300 gr voća i povrća, najčešće su to šljive, jabuke, smokve (preko zime, one koje sam sam sušio), kopriva, maslačak, šipak, trnjine, drenjine, i to nabavim u selu, ili za jabuke i šljive može da bude oko 10-20 din ( nek je 60 din kg, mada može i jeftinije da se nađe) , ovo ostalo voće je samoniklo i to naberem u selu, pa sušim. Što se zdravlja tiče, da kucnem u drvo, ne znam nikog zdravijeg, 11 godina, bez pomisli o nekoji mogućoj bolesti, nikakve lekove niti suplemente ne uzimam, intezivno bavljenje sportom rekreativno, 2h dnevno, to je recept, koji bi svima preporučio, što se hrane tiče, ali naravno nije samo hrana bitna, pre svega stres i pozitivne misli i ljubav, pa onda fizička aktivnost i na trećem mestu ishrana, ako bih morao da rangiram.

diplomator

pre 9 godina

moj drug vegan jede 90% hrane koja raste hiljadama km daleko, pirinac kurkuma moringa kvinoja kokos durian mango .... kako to moze biti dobro za planetu samo njega da nahranis treba da potrosis tone kerozina! za planetu je najbolje jesti lokalno pa makar bilo to prasence

repus

pre 9 godina

учи гуру како да им туру за опстанак људи на планети је захвално месо а не секташка храна у пећинама на зидовима су сликани ловци на животиње а не повртлари или на комбају како вршу жито те слике су старе више хиљада година тако да човек јесте сваштојед али без меса би нестао

aha

pre 9 godina

Kako da nije dobra za zdravlje, hranila sam se tako nekoliko godina i sad mogu da pojedem maksimalno 100 grama povrca dnevno i nula grama voca. Kome prija, samo napred, druge ljude ostavite na miru!

Ljubiša

pre 9 godina

Nema ništa lepše nego kad zacvrči slaninica na žaru, pa red kobasica, pa krmenadle, pa malo pilećih krilaca, i hladno pivce...
Samo vi vegani jedite te travčice, i nemojte nas uznemiravati koji volimo da uživamo u životu...

Lala iz Banata

pre 9 godina

Reče jedan komentator:
"Cinjenica, ali je skupa i ne moze kolicinski da se proizvede"

Saglasan sam, ali su to samo neki aspekti "nemoguće misije".
OSNOVNO JE DA SE NE MOŽE UNETI DOVOLJNO KALORIJA za iole ozbiljniji fizički rad.
Uzmimo za primer goveda (volove) koji jedu vegansku hranu, definitivno. Moraju da unesu OGROMNU KOLIČINU (volumenski i težinski) hrane da bi održali metabolizam. E, tu je "cvrc gevezn zajn" kada su ljudi u pitanju. LJUDI NEMAJU DIGESTIVNI TRAKT koji može da nadoknadi kalorije veganskom hranom. Nemaju burag i ostale potrebne uslove.
Bio sam u Indiji i video sam PRAVE vegane (koji su to iz, verovatno, verskih razloga).
Pa oni ne mogu da potrče! "Jedva dišu" štono bi narodski rekli.
A o "veganskom" bavljenju sportom - nema ni govora.
Budimo realni a ne pomodni.

Vegeterijanac na privremenom radu u inostranstvu

pre 9 godina

Vegeterijanac sam zadnjih 25 godina i mnogo sam jak- nisam bio kod lekara ne pamtim, mogu konju rep da iscupam i istresem iz gaca vecinu mesozdera ( naravno nenasilan sam pa ne ulazim u konflikte ali ne daj boze da me neko napadne) . Pri tom sam veoma svez u glavi i mogu da radim i dva posla ako zatreba, sto i cinim- zaradjujem "shit loads of money"- pa mi zena ne mora da ide na posao vec je kuci i neguje decu ( deca su naravno vegeterijanci od rodjanja) koja su okruzena ljubavlju a ne negom stranaca koji bi to radili za novac. Kada jedem organic jabuke ili banane zaista osetim u ukusu i strukturi razliku u odnosu na GMO ili prskane vocke, organic mleko ( ja jedem mlecne proizvode mada ograniceno) je neuporedivo ukusnije i lakse ga varim od "obicnog" mleka. O ekoloskim efektima biljne proizvodnje ne treba polemisati- farme svinja i goveda za proizvodnju mesa itekako su odgovorne za osobadjanje ogromnih kolicina metana u atmosferu i globalno zagrevanje, istovremeno stoka a posebno svinje kao svestojedi jedu biljnu hranu i kada bi se vec postojece povrsine za tu proizvodnju preusmerile na proizvodnju biljne hrane za ljude ne bi bilo potrebe za povecanjem poljuprivrednih povrsina ( i dalju secu suma)
Ljudski zivotni vek, intelekt, medicina i kultura su eonima daleko od primitivnog pecinskog coveka sa kojim se ne treba porediti ali ima jos dosta da se nauci da bi se covek uzdigao iznad primitivnih zivotinjskih instkata i poceo da zivi u kao zastitnik prirode a ne njen dzelat.

btw

pre 9 godina

Pogledajte ko je sve od poznatih ličnosti bio ili jeste vegan. Pogledajte primer KARLA LUISA, olimpijskog pobednika pa onda pričajte kako od biljaka ne može da se živi. Ne da može, nego su vegani mnoooogo sposobniji fizički i umno, a dodje na svoje mesto i psiha i seksualna sposobnost i lepa starost i manje bolesti. Pa vi pržite slaninicu!!! A o planeti i iskoristivosti zemljišta da ne pričam. Koliko ta svinja ili bik pojedu hrane da bi stvorili neku količinu mesu. Izračunate pa vidite da je mnogo isplativije biti vegan! Veliki pozdra
Sent from my BlackBerry 10 smartphone.

b12

pre 9 godina

Jedino sto ne mogu da razumem je kako pobornici veganske ishrane ne prihvataju ni najmanju mogucnost da nekome taj rezim ishrane ne odgovara. A oksalati? A fodmaps? Ono sto je nekome lek, nekome je otrov. Ne ponasajte se kao da ste popili svu pamet sveta!

Flis

pre 9 godina

vecu glupost skoro nisam cuo.ukoliko bi svi ljudi postali vegani,poljoprivredne povrsine bi morale visestruko da se povecaju na racun šuma s obzirom na broj ljudi na zemlji,a onda bi nas poplave,klizišta i zemljotresi uništili,jer šume svojim zelenim delovima smanjuju razornu moc kišnih kapi,a korenje drzi cestice zemljista i tako sprecava njegovo dospevanje u recna korita (bujicne poplave).mnogo manje kolicine padavina bi izazivale katastrofalne poplave,a o globalnom zagrevanju i da ne pricam,kremiralo bi nas sunce samo tako.previse je ljudi da bi bio moguc opstanak planete ukoliko bi svi bili vegani,osim ako se ne istrebi 60-70% covecanstva,tada bi to bilo moguce i dovoljno hrane za sve.tako da jedite meso i bez tripovanja!

@(tisina tamo, 6. april 2015 12:28)

Veću glupost nisam pročitao. Danas se šume krče i uništavaju upravo iz suprotnog razloga; da bi se napravilo mnogo mjesta za pašnjake i iskorištavala trava za prehranu krupne stoke i prodaju mesa.

Drugi problem su bolesti. Životinje su bolesne (radi njihove nezdrave prehrane i kemijskih sastojaka) a mi ljudi zatim jedemo njihovu bolest.
Jedna krava je simbol majčinstva koja daje mlijeko i hranilica je života, zato se radi konzumiranja govedine i javlja velik broj raka na dojci kod žena.

Čovjek je poremetio prirodu, jer je prehrana umjetna i štetna. Zato se i povećava broj ljudi na zemlji koji se hrane preteškim pilićima i bolesnim govedima, a ne nalazimo lijek za rak i ostalo.

outsider

pre 9 godina

vecu glupost skoro nisam cuo.ukoliko bi svi ljudi postali vegani,poljoprivredne povrsine bi morale visestruko da se povecaju na racun šuma s obzirom na broj ljudi na zemlji,a onda bi nas poplave,klizišta i zemljotresi uništili,jer šume svojim zelenim delovima smanjuju razornu moc kišnih kapi,a korenje drzi cestice zemljista i tako sprecava njegovo dospevanje u recna korita (bujicne poplave).mnogo manje kolicine padavina bi izazivale katastrofalne poplave,a o globalnom zagrevanju i da ne pricam,kremiralo bi nas sunce samo tako.previse je ljudi da bi bio moguc opstanak planete ukoliko bi svi bili vegani,osim ako se ne istrebi 60-70% covecanstva,tada bi to bilo moguce i dovoljno hrane za sve.tako da jedite meso i bez tripovanja!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (tisina tamo, 6. april 2015 12:28)

Napisao čovek i ostao živ!?! Pa kakve crne površine i erozije kada se svakog dana stotine hektara šuma krči da bi se uzgajale žitarice kako se ti ne bi tripovao (pošto se tako na tvojoj planeti kaže "jedem meso"). Gora stvar od neznanja ne postoji. Ako umeš da ostaviš komntar na netu onda umeš i da istražuješ. Istraži i osvesti se. Meso ubija. Ne tebe, ne mene, ja ga ne jedem. Ubija planetu!

anche

pre 9 godina

@Ljubisa - mislite da uzivate u smrti? vama je naravno jasno da vase uzivanje u 'zivotu' predstavlja smrt nekog drugog. a to sta cemo mi vegani jesti je nasa stvar i predstavlja pravo uzivanje, vama apsolutno neshvatljivo ;)
Nema ništa lepše nego kad zacvrči slaninica na žaru, pa red kobasica, pa krmenadle, pa malo pilećih krilaca, i hladno pivce...
Samo vi vegani jedite te travčice, i nemojte nas uznemiravati koji volimo da uživamo u životu...
Komentar poslat sa mobilnog sajta m.b92.net (Ljubiša, 6. april 2015 14:57)

wer

pre 9 godina

(Vegeterijanac na privremenom radu u inostranstvu, 6. april 2015 15:38)

ne daj boze da naletis na klinca sa severa/juga, koji je upravo pojeo duplu pljeskavicu..
msm oko tog tvog istresanja iz gaca :)

Aleksandar

pre 9 godina

@vegantti

Da se spustimo na elementarni nivo, cak i taj veganski:

Zalivanje voca i povrca - voda - vodovod i kanalizacija - sagorevanje uglja, mazuta radi pokretanja pumpi, koje ti dovode vodu.
Transport povrca i voca - kamioni, vagoni, plovila - sagorevanje benzina i nafte.
Nusproizvod jela - fekalije - WC solja - voda - izliv u reke.
I naravno da ne zaboravimo - hemikalije koje se koriste zbog odrzavanja plantaza, kao i u transportu.

Zagadjivanje? Apsolutno na svakom nivou.

Cak i da se koriste prirodni resursi, bez transporta, bez vodovoda i kanalizacije....gde ces da fekalises majke ti? I to je "zagadjivanje", posebno sto znamo da ljudske fekalije nemaju aman nista svojstveno u djubrenju, osim u ishrani muva.

Dobro sam procitao sta pises, kao i svi drugi "vegani". Ocigledno ti nisi moje.
Opis mojeg je bio, da moze da se smanji konzumacija bilo koje hrane, a da se poveca unos nutritivnih materija i sitost, tako sto cemo zaobici sve hemikalije, modifikacije i ostale gluposti zbog kojih ne mozemo da se zasitimo. Pored toga, u pravu si za bacanje hrane. Ali, to je vise do kapitalisticke industrije i loseg sistema ponude ishrane ka ljudima.

I zivotinje moras da hranis. Da li je to u pitanju slon ili krava, oni isto moraju da jedu. Jedu isto sto i ti. Osim sena. Jedu i soju i kukuruz i psenicu, svo zrnevlje.

Prelazak na vegansku ishranu apsolutno nece promeniti ista u zagadjenju.
Sve ce biti isto. Mora da se koristi nafta, to je za sada neizbezno.

Mirko

pre 9 godina

Znanje na planeti globalno, zavisi od nivoa svesti ukupnog stanovništva.
Jer, znanje stoji i čeka da bude prihvaćeno i naučeno i primenjeno u svakodnevnom životu.
Čovek je došao u ćorsokak iz koga ne može da se izvuče ovime što je sada globalno prihvaćeno kao istina.
Potrebna je "nova-stara" istina, a to je ovo što se iznosi u članku.

Prava organska poljoprivreda-ne ona koju većina propagira, ne samo što nije skupa, već ima gotovo beznačajne troškove, troši mizerno malo rezursa i daje 30% veće prinose. Razlog zbog kog se ovo ne zna su veliki monopolisti,koncerni i strukture u vlasti koje zajedničkim dejstvom,lažnim informacijama i dezinformacijama održavaju sistem koji samo njima odgovara, ali ne i većini populacije. To je sistem u kome se i dalje priča da je meso neophodno, a nije, da je meso "jaka" hrana, a nije - biljkama se hrane najjači i najveći organizmi na planeti, da je "jeftina" a kad se vidi šta je sve potrebno da se proizvede dolazi se do zaključka da će čovečanstvo dovesti i dovelo ga je na ivicu gladi i egzistencije.

Samo vegetarijanska ishrana ne znači da je ta hrana autoatski i izbalansirana, ali su prelaskom na nju mnogi zdravstveni,sociološki i ekonomski problemi razrešeni. Ko ne bi voleo da sve te probleme reši jednim potezom? Pa samo psihički, kulturno i fizički unižen i zao čovek.

Aleksandar

pre 9 godina

@vegantti

To sto ti jedes, to je tvoja stvar. Ujedno licimerno pises da te neko zeza sto si biljojed, a ti isto to sada radis i mesojedima. Kao prvo, te sve salatice koje jedes, isprskane su hemikalijama, tacnije pesticidima. Koliko god oprao ili bilo sta radio da uklonis, ti isti su ti neizbezni. Tako da argument zdravog zivota pada u vodu. Zivis u zagadjenom gradu, opet zdrav zivot pada u vodu.
Meso ti vec ima spremne stvari za bolju i brzu apsorbciju. Cink, gvozdje, proteine i mnoge druge stvari. Usput, ako nisi primetio, imamo set zuba koji ti pokazuju da smo spremni kao omnivore.

Inace, sve sto jedemo, toliko je promenjeno, da je izgubilo sve nutritivne vrednosti. Ukljucujuci meso, voce i povrce. Voce i povrce dolazi zeleno, pa ide u komore za sazrevanje pod parafinom. Meso je nakrkano antibioticima i hormonima rasta. Ono pravo, sto se moze naci na selu, kod bake i deke, moze da te zasiti samo tako, a u veoma malim kolicinama. Samo zbog nutritivnih vrednosti.
Piletinu koju jedem, dovoljan mi je karabatak pored povrca. Ovako, ovo nakrkano, mogu celo pile da pojedem. 1-2 jaja, domaca prava, dovoljna su mi za dorucak. Ova napucana, potrebno mi je 6 da se najedem.
Pa ti sad vidi ko je u pravu. Iskustvo ili placeni clanci.

Jovan

pre 9 godina

Dovoljno je znati da naš ultramaratonac Jovica Spajić ne jede meso, meso ima mnogo kalorija ali je potrebno i mnogo kalorija da se svari.

Jupiii

pre 9 godina

Konacno da neko i kod nas pise o tome, bravo! Od kad sam na veganskoj ishrani zivot mi je mogo bolji. Imam vise snage i poboljsalo mi se raspolozenje. Od srca preporucujem svima da izbace zivotinjske proizvode bar na mesec dana pa da i sami osete razliku. Probajte ljudi necete se pokajati, a i postedecete mnogo neduznih zivotinja od surovog zivota i prerane smrti :)

aleks

pre 9 godina

Dosadni ste. Ja meso ne jedem ribu ponekad jer ne volim, a neka jede ko sta zeli. Muka mi je vise od silnih sto spoznase istinu bilo da su vegani, presnohranojedci, jogisti, pilatisti, jehovini svedoci, amerikanofili, rusofili...
Ne namecite ljudima svoje izbore kao jedine ispravne taj elitizam je bedan.

Forks Over Knives

pre 9 godina

Dzaba se ljutite mesojedi, naucnici su doneli svoju odluku, a price tipa moj deda jeo slaninu i cvarke i ziveo 100 godina mozete da obesite macku o rep.

Mile

pre 9 godina

@Budimir sve je to lepo ali ja ne sedim kao ti u stolici po ceo dan sa tom tvojom hranom i poslom koji obavljam (autoperionica) verovatno bi se onesvestio

jackbarnes

pre 9 godina

Ne znam zašto ljudi misle da je veganska hrana bilje, trave i slične gluposti... Veganska hrana je pasulj, grašak, riža, krompir, kupus, paprika, luk, pite, tjestenine, pice, milion čorbi, soja... Ko ne može od ovog da se najede, taj ima nekih zdravstvenih problema. Ja sam vegeterijanac već skoro godinu dana, jedem i ribu, jaja i mliječne proizvode i sasvim normalno funkcionišem. U punoj sam fizičkoj i mentalnoj snazi. Radim kao profesor, a bavim se i amaterskim biciklizmom. Od proljeća do jeseni pređem na biciklu oko 3000 KM, što je otprilike s jednog na drugi kraj Evrope, tako da priča kako vegeterijanska ili veganska ishrana ne pruža dovoljno snage - potpuno besmislena.

Goblin

pre 9 godina

Primetio sam jednu stvar kad god se pise o vegetarijanstvu, a to je da bili u samom tekstu ili u komentarima navode se dva ekstrema:
S jedne strane navode se sve stetne karakteristike mesa- cime se prave mesne preradjevine(salame, pastete, kobasice, virsle...), cime se hrani stoka, aflatoksin u mleku.....
Dok s druge strane navode se sve dobrobiti voca i povrca, kako je puno vitamina, minerala, zdravo....
A sta je sa onim izmedju...Sta je recimo sa pomfritom przenim na ulju(nije zivotinjskog porekla) da li je on zdraviji od pileceg belog przenog u nekom kvalitetnom tiganju bez masti, sta je sa abnormalnim prskanjem voca i povrca, aflatoksin u mleku dobija se od kukuruza....

Sad bi ovde odgovor bio"Ti idi u selo i uzgajaj sam zdravo voce i povrce"...

Znam, ali ja isto tako mogu da odem u selo i da pustim kokoske u dvoristu, da im bacim saku-dve zitariza(ovas, raz, jecam...)pa neka kljucaju po celi dan, mogu da uzmem kozu, ovcu, pa neka pase travu cak ne moram ni da kosim, mogu prasice da hranim sa zirom, kestenom, tikvom...

Samo treba da budemo umereni u svemu, kako sto nije lose jesti belo meso, ribu isto tako ga ne treba jesti po celi dan sva tri obroka...

vegantti

pre 9 godina

@Aleksandar

Ok, svakako ces nastaviti da jedes meso, a ja ga necu jesti.
Ali na kraju dana, ni jedno jedino zivo bice zbog mene ne vristi i ne umire u agoniji zbog moje neke hirovite potrebe i to je to.

moji momci kazu da nisu ni ptice ni zecevi, ali nas pas obozava sargarepu

pre 9 godina

Vec pet, sest godina ne jedem meso, samo mlecne proizvode i poneko jaje. Posteno receno, poceo je da mi smeta "riblji" miris mesa( pouzdan signal da je zivotinja hranjena ribljim brasnom).

Sto se skupoce tice, pouzdano je jeftinije, uz pretpostavku da se hranite sezonskim vocem i povrcem, i to onim koji raste u nasem podneblju.
I inace mislim da ljudi treba da se hrane onim sto uspeva tamo gde oni zive, u sezoni kada odredjeni plod uspeva napolju. Ne bih jela paradajiz u maju, ili junu, ni pre dvadeset godina, a nekmoli sada kada je genetski prilicno "ocerupan" (uopste ne truli, izbacen mu je gen za truljenje).

Uzgred, nasi preci, dede, pradede, bi se zapanjili kada bi videli koliko mesa jedemo. Moji su meso jeli retko, poneki petlic jednom, dvaput mesecno zavrsi u loncu,fizicki su bili aktivni, kretali se, sekirali se kad grad "ubije" vinograd i kraj docekali na nogama. Poumirali su od starosti, a ne od bolesti.

nenad

pre 9 godina

Najbolja ishrana je uravnotežena ishrana. Da li je tu u pitanju meso ili ne, nije bitno. Veganska ishrana može da funkcioniše zahvaljujući modernoj tehnologiji gde se dovlače na rafove razni proizvodi koji su dostupni tokom čitave godine... ko nema pristup tim proizvodima MORA da jede meso kada prođu topliji meseci.

I još nešto, kod nas nije problem meso koliko je problem TESTO! Prazni ugljeni hidrati i šećeri na sve strane! I onda kada se malo želi hraniti zdravo, ode se i kupi puna kesa integralnih grickalica i crnog hleba, pa se krka isti đavo, samo u drugom pakovanju.

vegantti

pre 9 godina

Ovde mesojedi izbegavaju da priznaju da time sto jedu meso STETE planeti na kojoj zive.
Argumenti mesojeda su da su jaci od vegana i vegetarijanaca, da im ne odgovara ishrana, da su jelte dosadni vise sa pricom o ubijanju zivotinja...
A to sto unistavate planetu na kojoj živite puj pike ne vazi, ionako necete doziveti kolaps svega, a nek' potomci lupaju glavu.
Paazi boga ti, ne odgovara ishrana... Sebicni ste i to je kraj... Meni tako kojekakvi serbski naucnici prosipaju pamet, prave me budalom sto ne jedem meso, oni znaju najbolje, ali sa budalom se ne vredi raspravljati.

siki

pre 9 godina

@(Lala iz Banata, 6. april 2015 14:07)

Sa druge strane, informisi se malo o npr. saolin monasima i njihovoj ishrani, treniranju i fizickim mogucnostima. Pa mozes da nastavis dalje i sa Dave Scott-om, Carl Lewis-om, itd.

pshh

pre 9 godina

(Flis, 06. april 2015 14:30) Ama covece o cemu ti pricas?Kakva zdrava ishrana kad smo se prenamnozili?Ne moze nista da bude zdravo dok nas je ovoliki broj,jednostavno to je tako,da nas je mnogo manje,ne bi bilo ni potrebe za GMO i tolikim menjanjem prirode...A nisam ni rekao da treba samo meso da se jede,niti samo biljke,mora koliko toliko da se pokusa da se odrzi balans,iako smo daleko od njega pocev od sredine 20. veka.

munz

pre 9 godina

@Budimir - Svaka čast, ali stvarno. Međutim, ja da pojedem to što ti jedeš za jedan dan bih "lipsao gladan" već oko podneva... Ne mogu da skapiram kako mogu da funkcionišem da trošim 3.000 kalorija (fizički sam aktivan), a da unosim 1.500... No, hvala za recepte.

siki

pre 9 godina

@(Lala iz Banata, 6. april 2015 14:07)

Sa druge strane, informisi se malo o npr. saolin monasima i njihovoj ishrani, treniranju i fizickim mogucnostima. Pa mozes da nastavis dalje i sa Dave Scott-om, Carl Lewis-om, itd.

rade

pre 9 godina

A jel to neki prelazni period sto ja i zaboravim da meso postoji, zbog moje lose finansijske situacije, pa gulim krompir, rizu, povrce, "go" kiseli kupus,pasulj bez mesa, palacinke skoro bez fila, i sve sto mogu da me sto manje kosta - treba preziveti od prvpg do prvog!

Jel to hocete! jel to hocete!

vegantti

pre 9 godina

@ Aleksandar

Suština mog komentara je da mesojedi nece da priznaju da STETE planeti i kraj. To o cemu ti pises nije replika na moju izjavu... Ja o zabama, ti o babama.
Drugo, otkud ti znas kako i cime se ja hranim? Imam domacinstvo na selu i mogu svoju ishranu da baziram na 60% mojih, domacih, neprskanih proizvoda. To ne mogu svi, znam, ali eto da ti odgovorim da ne zivis u zabludi sta ja jedem, mozda ces mirnije da spavas...
Danas je internet većini dostupan pa i tebi, ako zelis da naucis, vidi koliko svetske proizvodnje poljoprivrednih proizvoda ide na stočnu hranu a koliko na ljudsku ishranu, kolika je steta od emisije gasova u atmosferu zbog proizvodnje zivotinjskih proizvoda, koliko se hrane baca, a koliko je gladnih i na kraju koliko bi za nasu planetu bilo korisno da se predje na veganski nacin ishrane time sto bi se resursi za proizvodnju mesa preusmerili na neke druge stvari...
Kada malo prosiris horizonte, potkujes se cinjenicama a ne lupetas u prazno, mozda te neko i ozbiljno shvati. Mada, znam, treba nekako oprati savest da bi se mirnije spavalo nocu, nekada sam i sam bio mesojed.

Vegan do smrti!!!

pre 9 godina

Lezim u bolnici zbog kamena u bubregu. Duga prica, losa voda (Zrenjanin), stvorio se kamen devedesetih, i to pre nego sto postadoh vegan oko 1999. Dolazi sestra, vidi me da sam bucmast, i ubedjuje me kako imam holesterol i poviseni pritisak, "samo ti to ne znas". Sutra, vizita, gledaju se rezultati, i ona zaprepasceno, poluglasno kaze sestri pred sebe, "gle, nema secer"... "gle nema holesterol". Hvala na paznji, dovidjenja!

smesko

pre 9 godina

80% poljuprivrede se koristi za hranu za stoku. ta teorija da ako svi predju na vegansku ishranu onda ne bi mogli da se nahranimo itd... nije tacna.
mi ljudi koristimo manje od preostalih 20% poljuprivrede.
samo u brazilu svakog minuta iseku drvece sa povrsine ravne 4 fudbalska terena. umesto drveca se sadi soja za ishranu stoke.
pogledajte film "cowspiracy" i uzasnuce vas sta radimo samo da bi bilo vise mesa...

Crazy processor

pre 9 godina

Koliko straha da se ne umre od gladi ili slucajno ne srusi zbog nedostatka proteina. Opusteno mozete i par puta nedeljno da jedete, ne vidim cemu frka oko ishrane.

Druid

pre 9 godina

Srbima sve može da se otme ali meso(pogotovo crveno) nikako. Za to dižu revoluciju.
(Oberin Martel, 7. april 2015 10:43)

Zaboravio si da dosas cvarke.

neki paor

pre 9 godina

Imaaaloo bi dovoljno hrane za sve, kada bi se preslo na integralnu biljnu proizvodnju, koja je, ajde da tako kazem, neki prelaz izmedju konvencionalne i organske proizvodnje... Inace oko, 40% hrane na kraju zavrsi na deponiji... Problem je u nepravilnoj raspodeli, zato ima previse gladnih

Neko iz mase

pre 9 godina

Ajde ne budalite sa glupostima vegani/vegeterijanci/ribojedi/svaštojedi/mesožderi/kanibali... Pa tako vam svejedno gde se nalazite u onoj gore podeli. Za ishranu stoke koriste toliko hormona i antibiotika da bi i Švarceneger nekada davno mogao da pozavidi... Za održavanje "zdravih" useva koristi se toliko hemikalija godišnje koliko sve ukupno za vreme rata u Vijetnamu nije bačeno. I onda se budale nađu prepirati koja je ishrana zdravija...

Natalee

pre 9 godina

Cekajte ljudi, ne ide ovo ovako. Treba se prvo informisati podrobno, ne donositi sud tako olako, medalja uvijek ima dvije strane. Ako se neko zanima dublje za ovu temu, neka prvo istrazi o: Jim Morris; Walter Veith - Nevjerovatna prica o mlijeku; Zemljani (Earthlings).
Srecno!

michele

pre 9 godina

(jackbarnes, 6. april 2015 17:22)
Nisam siguran da pod vegetarijansku ishranu spadaju riba i jaja...al dobro. Pored svih ovih strucnjaka u komentarima,tesko je zakljuciti ko je gori od vegana,teista i Ateista...svi imaju neku potrebu da ubjedjuju nekoga u svoja ubjedjenja.

iq125

pre 7 godina

Веган сам 4 године из верских разлога,и могу вам рећи да сам решио своје здравствене проблеме ( астма,шуљеви,отежано дисање,опадање косе,психоријаза).
Што се тиче физичке снаге ништа се није променило ни на горе ни на боље,што се тиче умне снаге постао сам много смиренији,много сталоженији.Што се тиче физичког изгледа и даље сам на 100 кг..оно што покушавам објаснити је да је могуће сасвим нормално живети као веган,и то без оптерећивања о калоријама итд.Исхрана је само један део нашег живота,и мора бити у балансу са осталим сферама.Можеш бити веган а умрети од рака нпр,психофизички баланс мора постојати у човеку да би остао здрав.
Постоје неке ствари које негативно утичу на психофизички баланс човека,а то су пре свега претерана конзумација месних прерађевина,и слаткиша.Претерана конзумација црвеног меса омета рад чеоног режња.