Nedelja, 29.03.2015.

17:19

"Bild" objavio dešavanja iz kokpita

Nemački list "Bild" objavio je delove snimka sa jedne od crnih kutija aviona "erbas A320",koji ukazuju da se kopilot zaključao u kokpitu i namerno oborio avion.

Izvor: B92

"Bild" objavio dešavanja iz kokpita IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

74 Komentari

Sortiraj po:

pozdrav

pre 9 godina

Samo spasimo Lufthanzu. Po svaku cenu!
(mrx, 30. mart 2015 08:05)

A po čemu ti to vidiš? Istragu vode Francuska, Nemačka, Španija, FBI... i izašli su sa informacijom da je pilot namerno i svesno srušio avion - najgora mogućnost za Lufthanzu. Da su hteli (i mogli) da "spasavaju Lufthanzu po svaku cenu" izmislili bi tehnički kvar, teroristički napad ili bilo šta drugo što ne bi apsolutno svaljivalo odgovornost na Lufthanzu već i na nekog drugog.

Slabo radi logika u Srbiji.

KURIDZA-cirkuski pedagog!

pre 9 godina

"dok prolazish 'gejt' ti zavapi "Bozze dragi,sada mi pomozi!"...jer nikada pojma nemash kakav ludak upravo seda da te vozi!?!...."

cabin crew

pre 9 godina

Ja sam u nekim avionima vudeo da pilot svojom indentifikacionom karticom otvara kokpit.Cemu mogucnost zakljucavanja kokpita ?Bolje da u avionu bude dva naoruzana sluzbena lica za eventualne teroriste.Dal postoji na unutrasnjoj strani brave sifra ?
(dragan, 30. mart 2015 04:43)

Nisi, Dragane mogao nikako da vidiš pilota da identifikacionom karticom otvara vrata kokpita na bilo kom putničkom avionu. Od događaja 11. septembra 2011. uvedeni su standardi što se tiče vrata kokpita i ulaska u isti koji se odnose na sve globalno. Postoje neke sitne razlike između proizvođača aviona i aviokompanija, ali je suština ista.

U kokpit može ući samo posada koja je trenutno na dužnosti i to sa dozvolom pilota koji pušta ili ne pušta u kokpit. Postoje izuzeci kada pilotu pozli, a među putnicima se nalazi pilot aviokompanije i tome slično, ali to se u praksi nikada ne dešava i opet je potrebna dozvola sa zemlje u smislu verifikacije identiteta.

Bilo kakva mogućnost otvaranja vrata kokpita iz kabine bez dozvole pilota, naoružani ljudi u kokpitu ili kabini itd. predstavljaju rizik i otvaraju mogućnost za zloupotrebe od strane terorista, umno poremećenih itd.

Ovo što se dogodilo je neopisiva tragedija, ali ne može se sada čitav jedan globalni sistem srušiti do temelja i uvoditi promene koje bi direktno omogućavale tragedije i ove i drugih vrsta. Sistem psihološke evaluacije zaposlenih, dizanje cene karata radi novih sistema bezbednosti i tome slično osmisljeno i pametno DA.

pilot

pre 9 godina

@
(zoran, 30. mart 2015 01:47)

Nije tačno! Grešiš! Kada se komanda za vrata stave u režim "locked", niko spolja ne može ući u kokpit. Obrati pažnju na filmu u delu gde perser ulazi u cocpit pomoću koda, da je prekidač za vrata u režimu "normal", i onda perser može po proceduri koda da spolja otključa vrata. Ako je Lubic ostao sam i zaključao vrata stavljajući prekidač u poziciju "locked", ćao doviđenja! Ne može niko da uđe! Vrata su zaljučana bez obzira na unošenje koda. Ta opcija logično je data pilotima da mogu da se zaključaju bezbedno u slučaju da neko neautorizovan (teroristi), uspeju da saznaju kod za ulaz (pretnjom perseru npr).

wiener

pre 9 godina

za ove koji tvrde da je kapetan mogao da udje kroz sistem koji mogucava otvaranje vrata u slucaju da se pilot u kabini onesvesti: ako je pilot pri svesti on moze vrata da blokira jednostavnim pritiskom na jedno dugme.

generalno mislim da je suludo da se vrata kokpita ne mogu otvoriti spolja. onaj ko to zeli da zloupotrebi ce vec naci nacina da udje u kokpit i onda je jos i zasticen.

...

pre 9 godina

Za ime božje ljudi, jel vi razumete da kada neko iz kabine zaključa vrata, džaba šifre spolja, džaba sve, niko ne može da uđe! Ima pozicija Locked, i gotovo, zaključano.

Nikola

pre 9 godina

@dr
A ko je objavio tu priču o zakrilcima? Nezavisna internet komisija? Mislim, malo mi je čudno da čekaš izveštaj zvanične komisije, a pozivaš se na spekulacije koje si ko zna gde pročitao.

Ajmo malo o zakrilcima. Zakrilca služe da povećaju uzgon krila pri MALIM brzinama kretanja aviona, a to su sletanje i poletanje. Zakrilca se NE otklanjaju na visini i brzini krstarenja. Ako su zakrilca bila, kako kažeš, fatalno neispravna i da nisu mogla da se uvuku posle poletanja, svakako avion ne bi dostigao visinu krstarenja i prešao skoro pola predviđenog puta već bi se vratio u Barselonu jer bi to bilo primećeno nekoliko minuta posle poletanja. Kada sledeći put budeš leteo, obrati pažnju posle koliko vremena se zakrilca uvlače. Ne moraš ni da sediš pored prozora, na avionima veličine A320 se to vrlo lepo čuje u putničkoj kabini.

Zaista ne želim da se upuštam u diskusiju da li je ili nije kopilot namerno oborio avion, sve što znam je iz vesti a to svi znamo kako može da bude servirano. Ali mi je to beskrajno verovatnije nego priča po kojoj je avion namerno pušten da poleti neispravan, kapetan odbio da poleti pa je nateran. Nije baš da u tehnici na aerodromu u Barseloni rade totalni dunsteri koji šraf ne umeju da zavrnu pa su rekli "ma daj matori, samo teraj i nema glava da te boli" za neki kvar koji može da obori avion. Uvek postoji mogućnost previda i često je takva ljudska greška uzrok nesreće, ali baš da se otvoreno dopusti da poleti tako neispravan...

Equilibrium

pre 9 godina

Pritisak na pilote je strašan. Malo koji pilot ne pije alkohol. Ja radim u ugostiteljstvu. Da ste samo videli kako se ponapijaju uvuče, pa legnu da spavaju i ujutro uredni na let. Užas! Ja se vozim kolima, kad god mogu, pa šta mi Bog da.

FlyATR

pre 9 godina

Kada se unese kod za ulazak sa spoljnje strane u kokpitu se cuje pistanje koje upozorava da neko zeli da udje. Zasto to nema na snimku? Verovatno zato sto ga kapetan nije ni otkucao. Mozda ga nije znao ali ima perser koji mora da ga zna. Svi pricaju o tome kako taj sistem radi ali ni transkript ni istrazitelj iz Francuske ne pominju da je pilot to pokusao vec samo da je lupao i pokusao da provali. Mozda je Lebic pao u nesvest i naslonio se na side stick? U tom sl Airbus dozvoljava poniranje sa tzv max dozvoljenom brzinom koja se proracunava uglom poniranja. Sacekajmo prave a ne novinske transkripte CVR i ako pronadju FDR pa da pricamo

dragan

pre 9 godina

Na snimku kapetan mu rekao da pripremi avion za sletanje a posle izasao.Ja sam u nekim avionima vudeo da pilot svojom indentifikacionom karticom otvara kokpit.Cemu mogucnost zakljucavanja kokpita ?Bolje da u avionu bude dva naoruzana sluzbena lica za eventualne teroriste.Dal postoji na unutrasnjoj strani brave sifra ?

Xim

pre 9 godina

a inače podaci iz crne kutije se izvlače nedelju dana po pet reči na sat, pa ovo nisu znali odmah nego tek sad....smešno
(marko, 29. mart 2015 20:28).
Neee, nego ce istog dana tebi da posalju audio snimak na e-mail! O Boze sacuvaj me ovakvih izvala! Valjda se vodi tamo neka istraga, pa se ne moze sve odjednom strpati u novine, sta mislis?

zoran

pre 9 godina

Na snimku se čuje glas kapetana kako kaže: "Za ime božje, otvaraj vrata!" i u pozadini prvi povici putnika. "

Zasto ih pilot nije normalno otvorio..? Ima dva mehanizma na raspolaganju, sa spoljnje strane. Jedan je putem shifre i drugi je mehanichki.

Ova njihova teorija ima toliko rupa da je glupo raspravljati.

Pazi...Kapetan akze da se spremaju za spushtanje, a kopilot odgovara:"Videcemo." Ha,ha...a kapetanu kao to ne bi bilo sumnjivo...???

zoran

pre 9 godina

Kako nisu provalili vrata.
(PIVKE, 29. mart 2015 21:43)
Cime kad su otporna i na exploziv?
(lock, 29. mart 2015 22:40)

Niti ima potrebe za provlajivanjem, niti treba eksploziv, vec ima mehanizam preko koga se vrata otvaraju u sluchaju da su oba pilota u nekoj nesvestici ili slichno...tada stjuarti mogu lepo otvoriti vrata...tako je mogao i pilot, te ovu celokupnu farsu razotkriva bolje no bilo shta.

https://www.youtube.com/watch?v=ixEHV7c3VXs

posmatrac sa strane

pre 9 godina

@Posmatrac sa strane, ni 10 strana teksta ne bi bilo dovoljno da tebi i sličnima objasni zašto je za samoubistvo/ubistvo odabrao mesto za koje je bio vezan i na kome je, nekada davno, provodio lepa i bezbrizna leta. Vi, ionako, već sve znate, pa neće vas, valjda, ti nemački i francuski diletanti prevariti svojim pričama.
(ana, 29. mart 2015 20:57)

Pa kad je vec bio toliko blizu, zasto onda nije odabrao *to* mesto!? Zasto bi udario s druge strane planine? (Ne s druge strane Avale, nego Alpa.) Je li "vezan" za mesto, ili za Alpe? To mesto u koje je udario, koliko god na mapi bilo blizu, s onim "njegovim" moze imati veze koliko i Kranjska Gora ili neko mesto u nemackim Alpima. Uostalom, ti "nemački i francuski diletanti" nisu ni rekli da ima veze. Samo su, slucajno, usput, bacili kosku citaocima tabloida. Vidi, vidi - on je letovao tamo negde u blizini! U redu - letovao. I sta s tim!?

Бане

pre 9 godina

Pa gospodo,pitajte bilo kog pilota kakav manevar moze da se izvede sa avionom kome su neispravna zakrilca!NIKAKAV!.....

.....Mozes i da dodas forsaz na motorima,pa da pogines za 3 min,umesto za 18!
(dr, 29. mart 2015 20:41)

Немаш појма.

1 Са неисправним закрилцима могу да се изведу сви маневри. Ако су остала у увученом положају могуће је извршити слетање само са већом брзином од оне када су закрилца извучена. Па авион и лети са увученим закрилцима !!!

2 Није могуће дати форсаж на моторима путничких авиона , због врло једноставног разлога. Зато што не постоји...

Поздрав .

страшно

pre 9 godina

Зашто би пилот рекао копилоту да почне припреме за слетање изнад Гренобла, и то у тренутку када он излази из кабине???
Не почињу се припреме за слетање у Јужним Алпима ако слећеш у Дизелдорф. Очигледно су морали принудно да слете због квара, а остатак приче је измишљен.

страшно

pre 9 godina

Зашто би пилот рекао копилоту да почне припреме за слетање изнад Гренобла, и то у тренутку када он излази из кабине???
Не почињу се припреме за слетање у Јужним Алпима ако слећеш у Дизелдорф. Очигледно су морали принудно да слете због квара, а остатак приче је измишљен.

mt

pre 9 godina

(dr, 29. mart 2015 23:13)
Ako sam te dobro razumeo, ti zelis da kazes da je avion pao zbog mehanickog kvara, a taj audio snimak iz crne kutije (koji citiraju ili parafraziraju zvanicnici istrage i svi svetski mediji, ne samo tabloidi) nije relevantan za istragu?
Iznosis neke velike pretpostavke o kojima nisam imao prilike da citam gde god sam potrazio.

jane

pre 9 godina

Avion su pre pada pratila dva Francuska borbena aviona.
Avion je odstupio od predviđene rute za nekih 300 km.
Lubic je imao devojku koja je u 6 mesecu trudnoće.
Nađite mi tog čoveka na svetu koji normalno diše a sa sobom vodi u smrt 150 ljudi.
U avionu su se nalazila dva inženjera firme Delphi.
A320 je opremljen mehanikom za izbegavanje sudara, on ne bi nikako mogao da udari u planinu jer bi se podigao u poslednjem trenutku.
Kako je nestala memorijska kartica iz druge crne kutije A320?
Ako ovo ne spada pod teoriju zavere, onda sam ja Putin.

dr

pre 9 godina

Objavio BILD,pa INTEPENDENT..
OK,listovi od ugleda,nema sta..
Nego,sta je bilo koga briga sta oni objavljuju!
Nas interesuje nalaz komisije,one strucne,nepotkupljive,vazduhoplovne koja je jedina ovlascena da vrsi istragu i nakon svih analiza,podnese izvestaj...
Ne mislite valjda da ce Vasa,ili bilo cija druga misljenja,da ih "skrenu" sa istrage?Ne mislite valjda da oni uzimaju u obzir sta Vi pisete?
Znate sta oni gledaju?Tehnicku knjizicu aviona(uvek ima elektronska kopija,ako je originalna izgorela u nesreci),prijavu kapetana o kvaru na zakrilcima kada je sleteo u Barcelonu,zapisnik sa "popravke" zakrilaca koja je trajala 7 (!)sati,izvestaj kapetana gde on odbija da leti,jer letelica nije opravljena,trkeljise OKL iz Barcelone na temu-ko je dozvolio da se ukrcaju putnici,i avion poleti,kada ste imali izvestaj kapetana da nece da leti,izvestaj "mehanicara"koji potvrdjuje da kvar otklonili nisu,pa ko je taj ko je kapetanu naredio da leti na neispravnoj letelici....
To je istraga,a price koje serviraju kojekakvi "strucnjaci",bivsa devojka ovog kopilota,te neki,nicim potvrdjeni nalazi da je bio "depresivan",itd,e to mozete da zataknete za sesir!Te price prodaju novine...
Ali,zbog toga ne padaju avioni,nego zato sto su neispravni nekim cudom uopste dobilii dozvolu da polete,dosli u vazduh,neupravljivi zbog fatalnog kvara na zakrilcima itd..
A za to ce neko debelo da robija,ma sta Vi pisali...

Jelena Spanija

pre 9 godina

Najbitnije je da posle ovog uzasnog leta pocnu da obavezuju lekare da obaveste poslodavca o bolesti pacijenta, ukoliko procene da njegovo fizicko ili mentalno stanje moze biti rizik za druge. Ne mogu da shvatim da se prihvata kao validna Lufthanzina izjava da je "sakrio od njih izvestaje o zdravstvenom stanju"- ova nesreca ide na njihovu savest (jer su ga pustili da pilotira i pored indicija o psihickim problemina), i ba savest tih lekara koji su po nemackom zakonu imali pravo da obaveste Lufthanzu (zakon o privatnosti pacijenta je anuliran u slucaju kad je pacijent rizik za druge), ali se iz eto nekih razloga to nije desilo. Dok to ne promene ko zna koliko nas pilota i vozaca ludaka vozi.

sdp

pre 9 godina

@cobo:
A kako je čim je doživeo moždani udar zaključao vrata kokpita i aktivirao spuštanje aviona?
Da je doživeo moždani, srčani udar ili šta god, ne bi se zaključao I aktivirao spuštanje aviona već bi avion nastavio da leti na uspostavljenoj visini I posada bi mogla da uđe u kokpit ukucavanjem koda.
Jedina druga opcija je da je neko drugi ušao u kokpit odmah nakon što je kapetan izašao I onesposobio kopilota, zaključao vrata I aktivirao spuštanje aviona I to sve u roku od 1 minut, prema hronologiji sa audio snimka. Pritom tako nešto se ništa ne čuje na tom snimku I da li je onda uopšte moguće da se tako nešto desilo.
Veoma je teško shvatiti I prihvatitI da je neko a posebno jedan takav momak mogao tako nešto da uradi. Nadajmo se da će istraga to utvrditi.

Aleksandar I

pre 9 godina

(Pera, 29. mart 2015 22:49)

Nisam lepo napisao, mislio sam da ne napustaju avion izmedju letova, i da ne ulaze u aerodromski prostor...I mislio sam da ide u toalet na stajanci dok se prtljag i gorivo tocilo za let za Dizeldorf.Naravno da znam da na preko okeanskim letovima da postoje kabine za spavanje...

...

pre 9 godina

@Cobo, prvo to bi bila bas bas neverovatna koincidencija da dobije mozdani udar bas kad je pilot otisao u wc ali i da je tako, kako je pod mozdanim udarom upravljao letelicom?! - avionom je do udara u planinu upravljao covek tako sto je postepeno spustao visinu a to je poceo da radi od momenta kad je kapetan izasao iz kabine pa sve dok je nije zakucao u stenu, i plus se zakljucao tj. koristio mogucnost blokiranja tako da kapetan sa svojom sifrom nije mogao spolja da otkljuca vrata, zasto se zakljucao da ne moze niko da udje?

D.P

pre 9 godina

Pa kakvi su ovo šoferi. Nemci nemaju više pilote. Sami piloti danas govore da im je tretman u tim avio kompanijama kao šoferima i da ih svi maltretiraju i da nemaju dovoljno odmora. Pa onda nije čudo da ljudi polude i da im kvrcne u glavi. Borba za koru hleba je postala strašna. Nema više socializma.

Jelena

pre 9 godina

Citam ove komentare i ne verujem svojim ocima... Prvo pre svakog zaposlenja i potpisivanja ugovora u bilo kojoj avio kompaniji rade se medicinski pregledi i to od igle do lokomotive, tako da nije video, to macku o rep okacite... bio na bolovanju??Pa sta? Ako se prehladite nesposobni ste jel? A da, i depresija, depresija ne traje 5 min nego mnogo veci vremenski period-mesecima!!! Drugo... naravno da piloti napustaju avion izmedju dva leta, jer posada nekada ne rotira u istom avionu, a nekada da.... Sta se desilo mi mozemo samo da nagadjamo, a ja bih volela da cujem snimak iz crne kutije;)

Pera

pre 9 godina

nigde ne letim.elita i tzv. biznismeni lete
(metaloglodac, 29. mart 2015 20:47)

Ma daj !?! Ja letim poslovno preko sto letova godišnje već skoro deceniju, po tebi je letenje samo stvar prestiža, pokazivanja, statusa ?? To je žestoka glupost ! A možda malo ljubomora (iako lično ne vidim na šta, taj ritam života zna da smori, žešće !). I onda smo mi koji letimo "takozvani biznismeni"... A jednostavno smo možda - ljudi koji eto samo rade svoj posao, nema tu elitizma. Taj ko se hvali što je tri puta u životu leteo, njemu tako da pričaš. Ima ko jednostavno mora tako da putuje.

Pera

pre 9 godina

(ana, 29. mart 2015 18:18)
Da li vi uopste znate da piloti ne napustaju avion izmedju dva leta, mogao je da ide samo u taolet dok se ukrcavao prtljag i tocilo gorivo...
(Aleksandar I, 29. mart 2015 21:54)
Pa, ne bih rekao da je tako. Na "long haul" letovima, tj recimo prekookeanskim, u pilotskoj kabini postoji wc i lezaj. Ne u avionima za kraće letove, da ne pričam o low-cost kompanijama (pitanje broja sedišta u avionu, tj prostora). Tada pilot ili kopilot izadju u wc kad treba. Rešenje je prosto - a Air Serbia već ima to pravilo, a od ove nesreće su uveli i Finnair, EasyJet, itd. (ni British, ni United, ni Air France, ni Lufthansa... nisu imali to pravilo) - kada jedan od dvojice izađe, uđe stjuart ili stjuardesa i bude u kokpitu za to vreme. Nekad je bilo 3 osobe u kabini (pilot, kopilot i inžinjer leta), ali odaaavno to nije slučaj.

kmnccc

pre 9 godina

Nije ga on bukvalno slao u wc već se ovaj požalio da nije išao a kopilot se ponudio da preuzme komande. Mislim da ljudi koji u srbiji prevode vesti namerno prave ovakve greške samo da zbune ljude i da im komentari procvetaju od ovih teoretičara zavere koji ne razmišljaju ni malo. Smešni ste. Čovek je srušio avion i to je to. Realnost.

Sideswipe

pre 9 godina

Kako smo mi bolesan narod.. Kujemo neke teorije zavere, branimo ovog psihopatu koji je pobio 150 ljudi. Jeste li poslusali snimak? Bukvalno navlaci pilota da izadje iz kokpita.

Pipilotta

pre 9 godina

Sad se dakle analizira odlazak u wc pilota. Ne bi me cudilo da se, pored bivsih devojaka, komsija, letovalista iz detinjstva i ostalih relevantnih stvari iz Lubicovog okruzenja, zuta stampa pozabavi teorijom kako je zapravo Lubic majka pilotu, te ga je zbog toga podsecao da ide da piski.
Televisa presenta telenovela!

Pera

pre 9 godina

Nije zavera,vec velika zabluda.Kopilot je od velikog uzbudjenja dobio mozdani udar.To objasnjava tok dogadjaja.1)Nije mogao otvoriti vrata.2)Nije bio sposoban da govori.Nema druge logike!
(Cobo, 29. mart 2015 22:17)

Ne, Cobo, nije. Jer da je tako, onda bi pilot mogao da ukuca kod i uđe u pilotsku kabinu. Vec je Lubic namerno pritisnuo dugme "Lock" (na A320 ima tri pozicije tog tastera, jedno je apsolutno zaključavanje, tj Lock). To nije moglo slučajno da se desi, jer se nalazi na centralnoj konsoli, malo pozadi. Tako da pilot ni sa kodom nije mogao da uđe.

ni misterija ni zavera

pre 9 godina

Krio je da je imao veoma ozbiljne probleme sa vidom, zbog čega nije bio sposoban da leti. I to zbog nekog kvrca u glavi nije mogao da prihvati. Eto, krajnje jednostavno.

Cobo

pre 9 godina

Nije zavera,vec velika zabluda.Kopilot je od velikog uzbudjenja dobio mozdani udar.To objasnjava tok dogadjaja.1)Nije mogao otvoriti vrata.2)Nije bio sposoban da govori.Nema druge logike!

Nemacka

pre 9 godina

1. mislim da je lose prevedeno: kopilot nije zahtevao da pilot napusti kabinu, vec mu je dva puta napomenuo da moze da izadje ako hoce, kad vec u Barceloni nije isao u toalet

2. ne radi se ovde o teoreticarima zavere nego o placenim botovima. Njihov zadatak je da predstave kako su zapadnjaci lazovi, kompanije laziraju izvestaje, sto u krajnjoj liniji treba da dovede citaoce do zakljucka da je Evopska unija kao cilj kojoj tezi Srbija - nepotreban i pogresan cilj. Ko ove botove placa, to je vec drugo pitanje. Zakljucite sami.

Slavisa Vukosavljevic

pre 9 godina

Da nije zalosno da se covek nasmeje od kolicine gluposti. Priprema za sletanje u Dizeldorf iznad Grenobla!!!??? Pa, po ovome ispada da je kopilot samo poslusao savet pilota i izvrsio sletanje. Siguran sam da bi to bilo idealno prizemljenje samo da je ispred aviona bila pista aerodroma u Dizeldorfu, a ne mondenske planine u okolini Grenobla.

djc-xxx

pre 9 godina

Ima li veće teorije zavere od toga da je "kopilot namerno oborio avion"? Oborio-možda da, ali "namerno"?! Pa taj bi morao da bude neki žešći džihadista ili veći fanatik od japanskih kamikaza i sl...

marija

pre 9 godina

E moji vi, pa nije vam to Srbija da premijer posle nesrece govori ko nije kriv i sta se desilo.
Da je po Vucicu, bio je kvar na avionu i odgovornih nema.

treci covek

pre 9 godina

Po meni postoje ljudi koje treba krivicno goniti posto su odgovorni za tragediju.Psihijatar ili vise njih koji su ustanovili da je Lubic psihicki daleko od zdravog nisu smeli samo njemu da daju rezultate do kojih su dosli.Morali su da znaju da je on kopilot i ODMAH OBAVESTITI GERMANWINGS.Necinjenje je nekada isto krivicno delo kao i cinjenje.Da su to uradili on verovatno ne bi leteo i 49 porodica ne bi bilo zavijeno u crno.
Bilo kako ceo slucaj curi na nekoliko mesta.

Prosvetitelj

pre 9 godina

Nema razloga za teoriju zavere.
Ovakve stvari se dešavaju i u drumskom saobraćaju ali ne sa toliko velikim brojem žrtava pa ne privlače pažnju.
To je ono kada u novinama piše "vozilo je nepoznatih razloga prešlo na levu stranu kolovoza i direktno se sudarilo sa kamionom", a put prav, nikoga ispred...
Depresija je ozbiljna bolest.

Aleksandar I

pre 9 godina

Прихватам да је тип луд,масовни убица,само се питам зашто онда није слетио у неко насељено место да буде још жртава,јер очито је желио спектакл и медијску пажњу.
(nenad rs, 29. mart 2015 17:43)


Da je skrenuo s kursa digli bi avijaciju...

Aleksandar I

pre 9 godina

(ana, 29. mart 2015 18:18)

Da li vi uopste znate da piloti ne napustaju avion izmedju dva leta, mogao je da ide samo u taolet dok se ukrcavao prtljag i tocilo gorivo...

dr

pre 9 godina

Ljudi,u ovom istom clanku 2 potpuno oprecna izvestaja o istoj stvari..
Francuzi kazu da je kopilot "trazio" od kapetana da ide u toalet!
BBC - takvo nesto nije uopste snimljeno na crnoj kutiji!
Ko laze?Pa ne radi se tu o "Kuriru","Skandalu" i slicnima,nego o BBC-u...
Oni,koji bar nesto znaju o vazduhoplovstvu,znaju da je u letelici kapetan,ako mogu tako da kazem,Bog!On ima pravo da bira letacko osoblje,stjuarte,stjuardese itd..Slicno je i u pomorskom saobracaju..
I ko bi poverovao u tvrdnje da kopilot,koji ima 28 god,630 sati leta,naredjuje kapetanu,koji moze da mu bude otac,coveku sa 6000 sati leta,da ide u toalet?
Kolilot,na tako kratkim letovima,od 1,5-2,5 sata,u avionu je "dekoracija".To svi znaju,on je tu,sa paralelnim komandama kao kapetan samo u slucaju da kapetan,ne daj Boze,umre,dobije infarkt,onesvesti se,pozli mu,ili ode u WC,na kratko.
A onda objavljuju da je kopilot,svestan sta se desava sa letelicom,koja je imala fatalan kvar na zakrilcima,koje "strucnjaci" u Barceloni nisu opravili za 7(!) sati,iako je to kapetan regularno prijavio,zove Aerodrom u Marseju,koji je udaljen samo 50 km,i trazi dozvolu za prinudno sletanje!Zasto nije uspeo da sleti u Marsej?Pa gospodo,pitajte bilo kog pilota kakav manevar moze da se izvede sa avionom kome su neispravna zakrilca!NIKAKAV!
Znas sta jedino mozes?
Da sedis i cekas kada ces udariti u Alpe!
Mozes i da dodas forsaz na motorima,pa da pogines za 3 min,umesto za 18!
Prestanite vise da lazete,hocemo ISTINU!

ana

pre 9 godina

@Posmatrac sa strane, ni 10 strana teksta ne bi bilo dovoljno da tebi i sličnima objasni zašto je za samoubistvo/ubistvo odabrao mesto za koje je bio vezan i na kome je, nekada davno, provodio lepa i bezbrizna leta. Vi, ionako, već sve znate, pa neće vas, valjda, ti nemački i francuski diletanti prevariti svojim pričama.

@hej branko

pre 9 godina

Po tebi, mi smo taj narod koji (citiram) "se barem ne da i misli svojom glavom", a "mnogo gori su oni narodi sto vjeruju strucnjacima i medijima" se vjerovatno odnosi na zapadne zemlje. Koja zamjena teza ej... Pogledaj gdje smo mi u odnosu na svijet, izadji iz 4 zida... Misljenje svojom glavom nije kontriranje po svaku cijenu, to je primitivizam..

aleks

pre 9 godina

Presmesni ste svi koji mislite da je nas narod nesto specijalno sklon teorijama zavere, ocigledno niste nos promolili van zemlje. Sve velike teorije zavere su ovde stigle sa zapada. Ima ih gomila koji se na zapadu pale na raznorazne zavere pocev od ubulistva Kenedija i Dajane pa sve do gustera koji vladaju zemljom i slicno.

Hej Branko

pre 9 godina

A sta je tu cudno? Ako zivis u Srbiji ili si u njoj proveo barem 3, 4 od poslednjih 25, onda bi ti trebalo biti jasno zasto tvoji sunarodnici ne veruju nikome I ni u sta. Da ne zalazimo dublje u proslost, u toku tih 25 godina, ima li neko da nije lagao I pravio ludim ovaj narod? Pocev od Milosevica, njegovih ratova, medija, piramidalne stednje, ubistava koja i do dana danasnjeg nisu rasvetljena, preko katastrofalne politike DS sa privatizacijama I raznim finansiskin muljacinjama u kojima su ucestvovali svi listom do ove jezive vlasti danas. To su prijatelju sve "zavere" koje nisu I nece biti nikada rasvetljene. Da li znas ko je politicki nalogodavac Zoranovog ubistva? Ne, ne znas. Zna li se ko nam je krao bebe iz porodilista? Ne. Znas li koliko novca je izneto iz Srbije, ko ga je sve izneo i gde? Pa kako ocekujes da narod ne razvija razne teorije oko tih stvari I mnogih drigih koje se ticu npr spoljne politike, kriminala pa na kraju krajeva I oko pada ovog aviona. Mene vise brinu oni narodi koji slepo veruju svemu sto cuju od medija ili politicara i ne vide dalje od svog nosa. Ova pojava u nasem drustvu nije za cudjenje iako pored nekih logicnih I mudrih razmisljanja mozemo cuti I more nebuloza. Barem se ne daju I misle svojom glavom. Pa se ti I dalje cudi...

Branko

pre 9 godina

Koja opsednutost teorijama zavere kod naših ljudi! Navikli ljudi da lažu i da budu lagani. Ništa se i nikome ne veruje. Ludak je srušio avion i ubio 149 ljudi! Tačka!

ana

pre 9 godina

Odmah po ulasku u kabinu, pilot je rekao da nije stigao da ode u wc na aerodromu u Barseloni. Interesantno je, inače, da je Lubic kao tinejdžer redovno letovao u tom delu francuskih Alpa, s druge strane masiva u koji je udario.

posmatrac sa strane

pre 9 godina

Interesantno je, inače, da je Lubic kao tinejdžer redovno letovao u tom delu francuskih Alpa, s druge strane masiva u koji je udario. (ana, 29. mart 2015 18:18)

Moze biti interesantno, samo ne vidim kakve bi veze moglo imati. Sta je hteo - da se kroz planinu probije do mesta svog srca?

Prelaz

pre 9 godina

Ne izgleda smijesno, nego se lose prevelo. Pilot je rekao da nije stigao otici u WC u Barseloni, na sta ga je kopilot dva puta podsticao da ide sad kad je on preuzeo komandu. Umjesto sto se pravite toliko pametni sa tim zavjerama, raspitajte se malo prije. Zalosno vas je citati. Tajne sluzbe su toliko glupe da ih prosjecan Srbin ispod sljive zacas provali u nelogicnostima kao u vicu.

ni klot, ni frket

pre 9 godina

Kopilot tražio da pilot napusti kabinu ??? 2 puta ,i poslušao pilot kopilota joj pa nigde veze s vezom (Saša Popović, 29. mart 2015 17:40)

Stvarno... samo jos da se ispostavi kako ga je slao iza coska po burek. Mislim, uz pretpostavku da je ovo tacno, ne bih se vise pitao kako je kopilot prosao testove, nego kako je pilot dobio vozacku dozvolu. Cuj - slao ga u WC... Pa jos dva put!

nenad rs

pre 9 godina

Прихватам да је тип луд,масовни убица,само се питам зашто онда није слетио у неко насељено место да буде још жртава,јер очито је желио спектакл и медијску пажњу.

Aleksandar

pre 9 godina

Bolje je da novinari provere spisak putnika. Ovo deluje kao nameštaljka tajnih službi. Ne bi bilo prvi put da 150 ljudi pogine zarad jednog, koji je nepodoban.

repstu9

pre 9 godina

verovatno je rekao :"ee, delujes mi kao da ti se ide u wc"... ovo postaje rijaiti sou..nije nerealna opcija da je stvarno covek srusio avion ali i dalje ne mogu da verujem da se ovoliko paznje posvecuje dijagnozama, trudnim devojkama, porodici, psu, kuci ovog coveka..

Branko

pre 9 godina

Koja opsednutost teorijama zavere kod naših ljudi! Navikli ljudi da lažu i da budu lagani. Ništa se i nikome ne veruje. Ludak je srušio avion i ubio 149 ljudi! Tačka!

Prelaz

pre 9 godina

Ne izgleda smijesno, nego se lose prevelo. Pilot je rekao da nije stigao otici u WC u Barseloni, na sta ga je kopilot dva puta podsticao da ide sad kad je on preuzeo komandu. Umjesto sto se pravite toliko pametni sa tim zavjerama, raspitajte se malo prije. Zalosno vas je citati. Tajne sluzbe su toliko glupe da ih prosjecan Srbin ispod sljive zacas provali u nelogicnostima kao u vicu.

Hej Branko

pre 9 godina

A sta je tu cudno? Ako zivis u Srbiji ili si u njoj proveo barem 3, 4 od poslednjih 25, onda bi ti trebalo biti jasno zasto tvoji sunarodnici ne veruju nikome I ni u sta. Da ne zalazimo dublje u proslost, u toku tih 25 godina, ima li neko da nije lagao I pravio ludim ovaj narod? Pocev od Milosevica, njegovih ratova, medija, piramidalne stednje, ubistava koja i do dana danasnjeg nisu rasvetljena, preko katastrofalne politike DS sa privatizacijama I raznim finansiskin muljacinjama u kojima su ucestvovali svi listom do ove jezive vlasti danas. To su prijatelju sve "zavere" koje nisu I nece biti nikada rasvetljene. Da li znas ko je politicki nalogodavac Zoranovog ubistva? Ne, ne znas. Zna li se ko nam je krao bebe iz porodilista? Ne. Znas li koliko novca je izneto iz Srbije, ko ga je sve izneo i gde? Pa kako ocekujes da narod ne razvija razne teorije oko tih stvari I mnogih drigih koje se ticu npr spoljne politike, kriminala pa na kraju krajeva I oko pada ovog aviona. Mene vise brinu oni narodi koji slepo veruju svemu sto cuju od medija ili politicara i ne vide dalje od svog nosa. Ova pojava u nasem drustvu nije za cudjenje iako pored nekih logicnih I mudrih razmisljanja mozemo cuti I more nebuloza. Barem se ne daju I misle svojom glavom. Pa se ti I dalje cudi...

repstu9

pre 9 godina

verovatno je rekao :"ee, delujes mi kao da ti se ide u wc"... ovo postaje rijaiti sou..nije nerealna opcija da je stvarno covek srusio avion ali i dalje ne mogu da verujem da se ovoliko paznje posvecuje dijagnozama, trudnim devojkama, porodici, psu, kuci ovog coveka..

Aleksandar

pre 9 godina

Bolje je da novinari provere spisak putnika. Ovo deluje kao nameštaljka tajnih službi. Ne bi bilo prvi put da 150 ljudi pogine zarad jednog, koji je nepodoban.

posmatrac sa strane

pre 9 godina

Interesantno je, inače, da je Lubic kao tinejdžer redovno letovao u tom delu francuskih Alpa, s druge strane masiva u koji je udario. (ana, 29. mart 2015 18:18)

Moze biti interesantno, samo ne vidim kakve bi veze moglo imati. Sta je hteo - da se kroz planinu probije do mesta svog srca?

kmnccc

pre 9 godina

Nije ga on bukvalno slao u wc već se ovaj požalio da nije išao a kopilot se ponudio da preuzme komande. Mislim da ljudi koji u srbiji prevode vesti namerno prave ovakve greške samo da zbune ljude i da im komentari procvetaju od ovih teoretičara zavere koji ne razmišljaju ni malo. Smešni ste. Čovek je srušio avion i to je to. Realnost.

nenad rs

pre 9 godina

Прихватам да је тип луд,масовни убица,само се питам зашто онда није слетио у неко насељено место да буде још жртава,јер очито је желио спектакл и медијску пажњу.

Pera

pre 9 godina

Nije zavera,vec velika zabluda.Kopilot je od velikog uzbudjenja dobio mozdani udar.To objasnjava tok dogadjaja.1)Nije mogao otvoriti vrata.2)Nije bio sposoban da govori.Nema druge logike!
(Cobo, 29. mart 2015 22:17)

Ne, Cobo, nije. Jer da je tako, onda bi pilot mogao da ukuca kod i uđe u pilotsku kabinu. Vec je Lubic namerno pritisnuo dugme "Lock" (na A320 ima tri pozicije tog tastera, jedno je apsolutno zaključavanje, tj Lock). To nije moglo slučajno da se desi, jer se nalazi na centralnoj konsoli, malo pozadi. Tako da pilot ni sa kodom nije mogao da uđe.

ni klot, ni frket

pre 9 godina

Kopilot tražio da pilot napusti kabinu ??? 2 puta ,i poslušao pilot kopilota joj pa nigde veze s vezom (Saša Popović, 29. mart 2015 17:40)

Stvarno... samo jos da se ispostavi kako ga je slao iza coska po burek. Mislim, uz pretpostavku da je ovo tacno, ne bih se vise pitao kako je kopilot prosao testove, nego kako je pilot dobio vozacku dozvolu. Cuj - slao ga u WC... Pa jos dva put!

marija

pre 9 godina

E moji vi, pa nije vam to Srbija da premijer posle nesrece govori ko nije kriv i sta se desilo.
Da je po Vucicu, bio je kvar na avionu i odgovornih nema.

Sideswipe

pre 9 godina

Kako smo mi bolesan narod.. Kujemo neke teorije zavere, branimo ovog psihopatu koji je pobio 150 ljudi. Jeste li poslusali snimak? Bukvalno navlaci pilota da izadje iz kokpita.

Aleksandar I

pre 9 godina

Прихватам да је тип луд,масовни убица,само се питам зашто онда није слетио у неко насељено место да буде још жртава,јер очито је желио спектакл и медијску пажњу.
(nenad rs, 29. mart 2015 17:43)


Da je skrenuo s kursa digli bi avijaciju...

Nemacka

pre 9 godina

1. mislim da je lose prevedeno: kopilot nije zahtevao da pilot napusti kabinu, vec mu je dva puta napomenuo da moze da izadje ako hoce, kad vec u Barceloni nije isao u toalet

2. ne radi se ovde o teoreticarima zavere nego o placenim botovima. Njihov zadatak je da predstave kako su zapadnjaci lazovi, kompanije laziraju izvestaje, sto u krajnjoj liniji treba da dovede citaoce do zakljucka da je Evopska unija kao cilj kojoj tezi Srbija - nepotreban i pogresan cilj. Ko ove botove placa, to je vec drugo pitanje. Zakljucite sami.

jane

pre 9 godina

Avion su pre pada pratila dva Francuska borbena aviona.
Avion je odstupio od predviđene rute za nekih 300 km.
Lubic je imao devojku koja je u 6 mesecu trudnoće.
Nađite mi tog čoveka na svetu koji normalno diše a sa sobom vodi u smrt 150 ljudi.
U avionu su se nalazila dva inženjera firme Delphi.
A320 je opremljen mehanikom za izbegavanje sudara, on ne bi nikako mogao da udari u planinu jer bi se podigao u poslednjem trenutku.
Kako je nestala memorijska kartica iz druge crne kutije A320?
Ako ovo ne spada pod teoriju zavere, onda sam ja Putin.

Prosvetitelj

pre 9 godina

Nema razloga za teoriju zavere.
Ovakve stvari se dešavaju i u drumskom saobraćaju ali ne sa toliko velikim brojem žrtava pa ne privlače pažnju.
To je ono kada u novinama piše "vozilo je nepoznatih razloga prešlo na levu stranu kolovoza i direktno se sudarilo sa kamionom", a put prav, nikoga ispred...
Depresija je ozbiljna bolest.

Pera

pre 9 godina

nigde ne letim.elita i tzv. biznismeni lete
(metaloglodac, 29. mart 2015 20:47)

Ma daj !?! Ja letim poslovno preko sto letova godišnje već skoro deceniju, po tebi je letenje samo stvar prestiža, pokazivanja, statusa ?? To je žestoka glupost ! A možda malo ljubomora (iako lično ne vidim na šta, taj ritam života zna da smori, žešće !). I onda smo mi koji letimo "takozvani biznismeni"... A jednostavno smo možda - ljudi koji eto samo rade svoj posao, nema tu elitizma. Taj ko se hvali što je tri puta u životu leteo, njemu tako da pričaš. Ima ko jednostavno mora tako da putuje.

ana

pre 9 godina

Odmah po ulasku u kabinu, pilot je rekao da nije stigao da ode u wc na aerodromu u Barseloni. Interesantno je, inače, da je Lubic kao tinejdžer redovno letovao u tom delu francuskih Alpa, s druge strane masiva u koji je udario.

dr

pre 9 godina

Objavio BILD,pa INTEPENDENT..
OK,listovi od ugleda,nema sta..
Nego,sta je bilo koga briga sta oni objavljuju!
Nas interesuje nalaz komisije,one strucne,nepotkupljive,vazduhoplovne koja je jedina ovlascena da vrsi istragu i nakon svih analiza,podnese izvestaj...
Ne mislite valjda da ce Vasa,ili bilo cija druga misljenja,da ih "skrenu" sa istrage?Ne mislite valjda da oni uzimaju u obzir sta Vi pisete?
Znate sta oni gledaju?Tehnicku knjizicu aviona(uvek ima elektronska kopija,ako je originalna izgorela u nesreci),prijavu kapetana o kvaru na zakrilcima kada je sleteo u Barcelonu,zapisnik sa "popravke" zakrilaca koja je trajala 7 (!)sati,izvestaj kapetana gde on odbija da leti,jer letelica nije opravljena,trkeljise OKL iz Barcelone na temu-ko je dozvolio da se ukrcaju putnici,i avion poleti,kada ste imali izvestaj kapetana da nece da leti,izvestaj "mehanicara"koji potvrdjuje da kvar otklonili nisu,pa ko je taj ko je kapetanu naredio da leti na neispravnoj letelici....
To je istraga,a price koje serviraju kojekakvi "strucnjaci",bivsa devojka ovog kopilota,te neki,nicim potvrdjeni nalazi da je bio "depresivan",itd,e to mozete da zataknete za sesir!Te price prodaju novine...
Ali,zbog toga ne padaju avioni,nego zato sto su neispravni nekim cudom uopste dobilii dozvolu da polete,dosli u vazduh,neupravljivi zbog fatalnog kvara na zakrilcima itd..
A za to ce neko debelo da robija,ma sta Vi pisali...

sdp

pre 9 godina

@cobo:
A kako je čim je doživeo moždani udar zaključao vrata kokpita i aktivirao spuštanje aviona?
Da je doživeo moždani, srčani udar ili šta god, ne bi se zaključao I aktivirao spuštanje aviona već bi avion nastavio da leti na uspostavljenoj visini I posada bi mogla da uđe u kokpit ukucavanjem koda.
Jedina druga opcija je da je neko drugi ušao u kokpit odmah nakon što je kapetan izašao I onesposobio kopilota, zaključao vrata I aktivirao spuštanje aviona I to sve u roku od 1 minut, prema hronologiji sa audio snimka. Pritom tako nešto se ništa ne čuje na tom snimku I da li je onda uopšte moguće da se tako nešto desilo.
Veoma je teško shvatiti I prihvatitI da je neko a posebno jedan takav momak mogao tako nešto da uradi. Nadajmo se da će istraga to utvrditi.

dr

pre 9 godina

Ljudi,u ovom istom clanku 2 potpuno oprecna izvestaja o istoj stvari..
Francuzi kazu da je kopilot "trazio" od kapetana da ide u toalet!
BBC - takvo nesto nije uopste snimljeno na crnoj kutiji!
Ko laze?Pa ne radi se tu o "Kuriru","Skandalu" i slicnima,nego o BBC-u...
Oni,koji bar nesto znaju o vazduhoplovstvu,znaju da je u letelici kapetan,ako mogu tako da kazem,Bog!On ima pravo da bira letacko osoblje,stjuarte,stjuardese itd..Slicno je i u pomorskom saobracaju..
I ko bi poverovao u tvrdnje da kopilot,koji ima 28 god,630 sati leta,naredjuje kapetanu,koji moze da mu bude otac,coveku sa 6000 sati leta,da ide u toalet?
Kolilot,na tako kratkim letovima,od 1,5-2,5 sata,u avionu je "dekoracija".To svi znaju,on je tu,sa paralelnim komandama kao kapetan samo u slucaju da kapetan,ne daj Boze,umre,dobije infarkt,onesvesti se,pozli mu,ili ode u WC,na kratko.
A onda objavljuju da je kopilot,svestan sta se desava sa letelicom,koja je imala fatalan kvar na zakrilcima,koje "strucnjaci" u Barceloni nisu opravili za 7(!) sati,iako je to kapetan regularno prijavio,zove Aerodrom u Marseju,koji je udaljen samo 50 km,i trazi dozvolu za prinudno sletanje!Zasto nije uspeo da sleti u Marsej?Pa gospodo,pitajte bilo kog pilota kakav manevar moze da se izvede sa avionom kome su neispravna zakrilca!NIKAKAV!
Znas sta jedino mozes?
Da sedis i cekas kada ces udariti u Alpe!
Mozes i da dodas forsaz na motorima,pa da pogines za 3 min,umesto za 18!
Prestanite vise da lazete,hocemo ISTINU!

treci covek

pre 9 godina

Po meni postoje ljudi koje treba krivicno goniti posto su odgovorni za tragediju.Psihijatar ili vise njih koji su ustanovili da je Lubic psihicki daleko od zdravog nisu smeli samo njemu da daju rezultate do kojih su dosli.Morali su da znaju da je on kopilot i ODMAH OBAVESTITI GERMANWINGS.Necinjenje je nekada isto krivicno delo kao i cinjenje.Da su to uradili on verovatno ne bi leteo i 49 porodica ne bi bilo zavijeno u crno.
Bilo kako ceo slucaj curi na nekoliko mesta.

Pera

pre 9 godina

(ana, 29. mart 2015 18:18)
Da li vi uopste znate da piloti ne napustaju avion izmedju dva leta, mogao je da ide samo u taolet dok se ukrcavao prtljag i tocilo gorivo...
(Aleksandar I, 29. mart 2015 21:54)
Pa, ne bih rekao da je tako. Na "long haul" letovima, tj recimo prekookeanskim, u pilotskoj kabini postoji wc i lezaj. Ne u avionima za kraće letove, da ne pričam o low-cost kompanijama (pitanje broja sedišta u avionu, tj prostora). Tada pilot ili kopilot izadju u wc kad treba. Rešenje je prosto - a Air Serbia već ima to pravilo, a od ove nesreće su uveli i Finnair, EasyJet, itd. (ni British, ni United, ni Air France, ni Lufthansa... nisu imali to pravilo) - kada jedan od dvojice izađe, uđe stjuart ili stjuardesa i bude u kokpitu za to vreme. Nekad je bilo 3 osobe u kabini (pilot, kopilot i inžinjer leta), ali odaaavno to nije slučaj.

aleks

pre 9 godina

Presmesni ste svi koji mislite da je nas narod nesto specijalno sklon teorijama zavere, ocigledno niste nos promolili van zemlje. Sve velike teorije zavere su ovde stigle sa zapada. Ima ih gomila koji se na zapadu pale na raznorazne zavere pocev od ubulistva Kenedija i Dajane pa sve do gustera koji vladaju zemljom i slicno.

D.P

pre 9 godina

Pa kakvi su ovo šoferi. Nemci nemaju više pilote. Sami piloti danas govore da im je tretman u tim avio kompanijama kao šoferima i da ih svi maltretiraju i da nemaju dovoljno odmora. Pa onda nije čudo da ljudi polude i da im kvrcne u glavi. Borba za koru hleba je postala strašna. Nema više socializma.

ana

pre 9 godina

@Posmatrac sa strane, ni 10 strana teksta ne bi bilo dovoljno da tebi i sličnima objasni zašto je za samoubistvo/ubistvo odabrao mesto za koje je bio vezan i na kome je, nekada davno, provodio lepa i bezbrizna leta. Vi, ionako, već sve znate, pa neće vas, valjda, ti nemački i francuski diletanti prevariti svojim pričama.

ni misterija ni zavera

pre 9 godina

Krio je da je imao veoma ozbiljne probleme sa vidom, zbog čega nije bio sposoban da leti. I to zbog nekog kvrca u glavi nije mogao da prihvati. Eto, krajnje jednostavno.

Pipilotta

pre 9 godina

Sad se dakle analizira odlazak u wc pilota. Ne bi me cudilo da se, pored bivsih devojaka, komsija, letovalista iz detinjstva i ostalih relevantnih stvari iz Lubicovog okruzenja, zuta stampa pozabavi teorijom kako je zapravo Lubic majka pilotu, te ga je zbog toga podsecao da ide da piski.
Televisa presenta telenovela!

...

pre 9 godina

@Cobo, prvo to bi bila bas bas neverovatna koincidencija da dobije mozdani udar bas kad je pilot otisao u wc ali i da je tako, kako je pod mozdanim udarom upravljao letelicom?! - avionom je do udara u planinu upravljao covek tako sto je postepeno spustao visinu a to je poceo da radi od momenta kad je kapetan izasao iz kabine pa sve dok je nije zakucao u stenu, i plus se zakljucao tj. koristio mogucnost blokiranja tako da kapetan sa svojom sifrom nije mogao spolja da otkljuca vrata, zasto se zakljucao da ne moze niko da udje?

Jelena Spanija

pre 9 godina

Najbitnije je da posle ovog uzasnog leta pocnu da obavezuju lekare da obaveste poslodavca o bolesti pacijenta, ukoliko procene da njegovo fizicko ili mentalno stanje moze biti rizik za druge. Ne mogu da shvatim da se prihvata kao validna Lufthanzina izjava da je "sakrio od njih izvestaje o zdravstvenom stanju"- ova nesreca ide na njihovu savest (jer su ga pustili da pilotira i pored indicija o psihickim problemina), i ba savest tih lekara koji su po nemackom zakonu imali pravo da obaveste Lufthanzu (zakon o privatnosti pacijenta je anuliran u slucaju kad je pacijent rizik za druge), ali se iz eto nekih razloga to nije desilo. Dok to ne promene ko zna koliko nas pilota i vozaca ludaka vozi.

@hej branko

pre 9 godina

Po tebi, mi smo taj narod koji (citiram) "se barem ne da i misli svojom glavom", a "mnogo gori su oni narodi sto vjeruju strucnjacima i medijima" se vjerovatno odnosi na zapadne zemlje. Koja zamjena teza ej... Pogledaj gdje smo mi u odnosu na svijet, izadji iz 4 zida... Misljenje svojom glavom nije kontriranje po svaku cijenu, to je primitivizam..

Aleksandar I

pre 9 godina

(ana, 29. mart 2015 18:18)

Da li vi uopste znate da piloti ne napustaju avion izmedju dva leta, mogao je da ide samo u taolet dok se ukrcavao prtljag i tocilo gorivo...

Slavisa Vukosavljevic

pre 9 godina

Da nije zalosno da se covek nasmeje od kolicine gluposti. Priprema za sletanje u Dizeldorf iznad Grenobla!!!??? Pa, po ovome ispada da je kopilot samo poslusao savet pilota i izvrsio sletanje. Siguran sam da bi to bilo idealno prizemljenje samo da je ispred aviona bila pista aerodroma u Dizeldorfu, a ne mondenske planine u okolini Grenobla.

Jelena

pre 9 godina

Citam ove komentare i ne verujem svojim ocima... Prvo pre svakog zaposlenja i potpisivanja ugovora u bilo kojoj avio kompaniji rade se medicinski pregledi i to od igle do lokomotive, tako da nije video, to macku o rep okacite... bio na bolovanju??Pa sta? Ako se prehladite nesposobni ste jel? A da, i depresija, depresija ne traje 5 min nego mnogo veci vremenski period-mesecima!!! Drugo... naravno da piloti napustaju avion izmedju dva leta, jer posada nekada ne rotira u istom avionu, a nekada da.... Sta se desilo mi mozemo samo da nagadjamo, a ja bih volela da cujem snimak iz crne kutije;)

djc-xxx

pre 9 godina

Ima li veće teorije zavere od toga da je "kopilot namerno oborio avion"? Oborio-možda da, ali "namerno"?! Pa taj bi morao da bude neki žešći džihadista ili veći fanatik od japanskih kamikaza i sl...

Nikola

pre 9 godina

@dr
A ko je objavio tu priču o zakrilcima? Nezavisna internet komisija? Mislim, malo mi je čudno da čekaš izveštaj zvanične komisije, a pozivaš se na spekulacije koje si ko zna gde pročitao.

Ajmo malo o zakrilcima. Zakrilca služe da povećaju uzgon krila pri MALIM brzinama kretanja aviona, a to su sletanje i poletanje. Zakrilca se NE otklanjaju na visini i brzini krstarenja. Ako su zakrilca bila, kako kažeš, fatalno neispravna i da nisu mogla da se uvuku posle poletanja, svakako avion ne bi dostigao visinu krstarenja i prešao skoro pola predviđenog puta već bi se vratio u Barselonu jer bi to bilo primećeno nekoliko minuta posle poletanja. Kada sledeći put budeš leteo, obrati pažnju posle koliko vremena se zakrilca uvlače. Ne moraš ni da sediš pored prozora, na avionima veličine A320 se to vrlo lepo čuje u putničkoj kabini.

Zaista ne želim da se upuštam u diskusiju da li je ili nije kopilot namerno oborio avion, sve što znam je iz vesti a to svi znamo kako može da bude servirano. Ali mi je to beskrajno verovatnije nego priča po kojoj je avion namerno pušten da poleti neispravan, kapetan odbio da poleti pa je nateran. Nije baš da u tehnici na aerodromu u Barseloni rade totalni dunsteri koji šraf ne umeju da zavrnu pa su rekli "ma daj matori, samo teraj i nema glava da te boli" za neki kvar koji može da obori avion. Uvek postoji mogućnost previda i često je takva ljudska greška uzrok nesreće, ali baš da se otvoreno dopusti da poleti tako neispravan...

Xim

pre 9 godina

a inače podaci iz crne kutije se izvlače nedelju dana po pet reči na sat, pa ovo nisu znali odmah nego tek sad....smešno
(marko, 29. mart 2015 20:28).
Neee, nego ce istog dana tebi da posalju audio snimak na e-mail! O Boze sacuvaj me ovakvih izvala! Valjda se vodi tamo neka istraga, pa se ne moze sve odjednom strpati u novine, sta mislis?

Aleksandar I

pre 9 godina

(Pera, 29. mart 2015 22:49)

Nisam lepo napisao, mislio sam da ne napustaju avion izmedju letova, i da ne ulaze u aerodromski prostor...I mislio sam da ide u toalet na stajanci dok se prtljag i gorivo tocilo za let za Dizeldorf.Naravno da znam da na preko okeanskim letovima da postoje kabine za spavanje...

Бане

pre 9 godina

Pa gospodo,pitajte bilo kog pilota kakav manevar moze da se izvede sa avionom kome su neispravna zakrilca!NIKAKAV!.....

.....Mozes i da dodas forsaz na motorima,pa da pogines za 3 min,umesto za 18!
(dr, 29. mart 2015 20:41)

Немаш појма.

1 Са неисправним закрилцима могу да се изведу сви маневри. Ако су остала у увученом положају могуће је извршити слетање само са већом брзином од оне када су закрилца извучена. Па авион и лети са увученим закрилцима !!!

2 Није могуће дати форсаж на моторима путничких авиона , због врло једноставног разлога. Зато што не постоји...

Поздрав .

Cobo

pre 9 godina

Nije zavera,vec velika zabluda.Kopilot je od velikog uzbudjenja dobio mozdani udar.To objasnjava tok dogadjaja.1)Nije mogao otvoriti vrata.2)Nije bio sposoban da govori.Nema druge logike!

FlyATR

pre 9 godina

Kada se unese kod za ulazak sa spoljnje strane u kokpitu se cuje pistanje koje upozorava da neko zeli da udje. Zasto to nema na snimku? Verovatno zato sto ga kapetan nije ni otkucao. Mozda ga nije znao ali ima perser koji mora da ga zna. Svi pricaju o tome kako taj sistem radi ali ni transkript ni istrazitelj iz Francuske ne pominju da je pilot to pokusao vec samo da je lupao i pokusao da provali. Mozda je Lebic pao u nesvest i naslonio se na side stick? U tom sl Airbus dozvoljava poniranje sa tzv max dozvoljenom brzinom koja se proracunava uglom poniranja. Sacekajmo prave a ne novinske transkripte CVR i ako pronadju FDR pa da pricamo

mt

pre 9 godina

(dr, 29. mart 2015 23:13)
Ako sam te dobro razumeo, ti zelis da kazes da je avion pao zbog mehanickog kvara, a taj audio snimak iz crne kutije (koji citiraju ili parafraziraju zvanicnici istrage i svi svetski mediji, ne samo tabloidi) nije relevantan za istragu?
Iznosis neke velike pretpostavke o kojima nisam imao prilike da citam gde god sam potrazio.

zoran

pre 9 godina

Na snimku se čuje glas kapetana kako kaže: "Za ime božje, otvaraj vrata!" i u pozadini prvi povici putnika. "

Zasto ih pilot nije normalno otvorio..? Ima dva mehanizma na raspolaganju, sa spoljnje strane. Jedan je putem shifre i drugi je mehanichki.

Ova njihova teorija ima toliko rupa da je glupo raspravljati.

Pazi...Kapetan akze da se spremaju za spushtanje, a kopilot odgovara:"Videcemo." Ha,ha...a kapetanu kao to ne bi bilo sumnjivo...???

posmatrac sa strane

pre 9 godina

@Posmatrac sa strane, ni 10 strana teksta ne bi bilo dovoljno da tebi i sličnima objasni zašto je za samoubistvo/ubistvo odabrao mesto za koje je bio vezan i na kome je, nekada davno, provodio lepa i bezbrizna leta. Vi, ionako, već sve znate, pa neće vas, valjda, ti nemački i francuski diletanti prevariti svojim pričama.
(ana, 29. mart 2015 20:57)

Pa kad je vec bio toliko blizu, zasto onda nije odabrao *to* mesto!? Zasto bi udario s druge strane planine? (Ne s druge strane Avale, nego Alpa.) Je li "vezan" za mesto, ili za Alpe? To mesto u koje je udario, koliko god na mapi bilo blizu, s onim "njegovim" moze imati veze koliko i Kranjska Gora ili neko mesto u nemackim Alpima. Uostalom, ti "nemački i francuski diletanti" nisu ni rekli da ima veze. Samo su, slucajno, usput, bacili kosku citaocima tabloida. Vidi, vidi - on je letovao tamo negde u blizini! U redu - letovao. I sta s tim!?

zoran

pre 9 godina

Kako nisu provalili vrata.
(PIVKE, 29. mart 2015 21:43)
Cime kad su otporna i na exploziv?
(lock, 29. mart 2015 22:40)

Niti ima potrebe za provlajivanjem, niti treba eksploziv, vec ima mehanizam preko koga se vrata otvaraju u sluchaju da su oba pilota u nekoj nesvestici ili slichno...tada stjuarti mogu lepo otvoriti vrata...tako je mogao i pilot, te ovu celokupnu farsu razotkriva bolje no bilo shta.

https://www.youtube.com/watch?v=ixEHV7c3VXs

dragan

pre 9 godina

Na snimku kapetan mu rekao da pripremi avion za sletanje a posle izasao.Ja sam u nekim avionima vudeo da pilot svojom indentifikacionom karticom otvara kokpit.Cemu mogucnost zakljucavanja kokpita ?Bolje da u avionu bude dva naoruzana sluzbena lica za eventualne teroriste.Dal postoji na unutrasnjoj strani brave sifra ?

Equilibrium

pre 9 godina

Pritisak na pilote je strašan. Malo koji pilot ne pije alkohol. Ja radim u ugostiteljstvu. Da ste samo videli kako se ponapijaju uvuče, pa legnu da spavaju i ujutro uredni na let. Užas! Ja se vozim kolima, kad god mogu, pa šta mi Bog da.

pozdrav

pre 9 godina

Samo spasimo Lufthanzu. Po svaku cenu!
(mrx, 30. mart 2015 08:05)

A po čemu ti to vidiš? Istragu vode Francuska, Nemačka, Španija, FBI... i izašli su sa informacijom da je pilot namerno i svesno srušio avion - najgora mogućnost za Lufthanzu. Da su hteli (i mogli) da "spasavaju Lufthanzu po svaku cenu" izmislili bi tehnički kvar, teroristički napad ili bilo šta drugo što ne bi apsolutno svaljivalo odgovornost na Lufthanzu već i na nekog drugog.

Slabo radi logika u Srbiji.

cabin crew

pre 9 godina

Ja sam u nekim avionima vudeo da pilot svojom indentifikacionom karticom otvara kokpit.Cemu mogucnost zakljucavanja kokpita ?Bolje da u avionu bude dva naoruzana sluzbena lica za eventualne teroriste.Dal postoji na unutrasnjoj strani brave sifra ?
(dragan, 30. mart 2015 04:43)

Nisi, Dragane mogao nikako da vidiš pilota da identifikacionom karticom otvara vrata kokpita na bilo kom putničkom avionu. Od događaja 11. septembra 2011. uvedeni su standardi što se tiče vrata kokpita i ulaska u isti koji se odnose na sve globalno. Postoje neke sitne razlike između proizvođača aviona i aviokompanija, ali je suština ista.

U kokpit može ući samo posada koja je trenutno na dužnosti i to sa dozvolom pilota koji pušta ili ne pušta u kokpit. Postoje izuzeci kada pilotu pozli, a među putnicima se nalazi pilot aviokompanije i tome slično, ali to se u praksi nikada ne dešava i opet je potrebna dozvola sa zemlje u smislu verifikacije identiteta.

Bilo kakva mogućnost otvaranja vrata kokpita iz kabine bez dozvole pilota, naoružani ljudi u kokpitu ili kabini itd. predstavljaju rizik i otvaraju mogućnost za zloupotrebe od strane terorista, umno poremećenih itd.

Ovo što se dogodilo je neopisiva tragedija, ali ne može se sada čitav jedan globalni sistem srušiti do temelja i uvoditi promene koje bi direktno omogućavale tragedije i ove i drugih vrsta. Sistem psihološke evaluacije zaposlenih, dizanje cene karata radi novih sistema bezbednosti i tome slično osmisljeno i pametno DA.

...

pre 9 godina

Za ime božje ljudi, jel vi razumete da kada neko iz kabine zaključa vrata, džaba šifre spolja, džaba sve, niko ne može da uđe! Ima pozicija Locked, i gotovo, zaključano.

pilot

pre 9 godina

@
(zoran, 30. mart 2015 01:47)

Nije tačno! Grešiš! Kada se komanda za vrata stave u režim "locked", niko spolja ne može ući u kokpit. Obrati pažnju na filmu u delu gde perser ulazi u cocpit pomoću koda, da je prekidač za vrata u režimu "normal", i onda perser može po proceduri koda da spolja otključa vrata. Ako je Lubic ostao sam i zaključao vrata stavljajući prekidač u poziciju "locked", ćao doviđenja! Ne može niko da uđe! Vrata su zaljučana bez obzira na unošenje koda. Ta opcija logično je data pilotima da mogu da se zaključaju bezbedno u slučaju da neko neautorizovan (teroristi), uspeju da saznaju kod za ulaz (pretnjom perseru npr).

страшно

pre 9 godina

Зашто би пилот рекао копилоту да почне припреме за слетање изнад Гренобла, и то у тренутку када он излази из кабине???
Не почињу се припреме за слетање у Јужним Алпима ако слећеш у Дизелдорф. Очигледно су морали принудно да слете због квара, а остатак приче је измишљен.

страшно

pre 9 godina

Зашто би пилот рекао копилоту да почне припреме за слетање изнад Гренобла, и то у тренутку када он излази из кабине???
Не почињу се припреме за слетање у Јужним Алпима ако слећеш у Дизелдорф. Очигледно су морали принудно да слете због квара, а остатак приче је измишљен.

wiener

pre 9 godina

za ove koji tvrde da je kapetan mogao da udje kroz sistem koji mogucava otvaranje vrata u slucaju da se pilot u kabini onesvesti: ako je pilot pri svesti on moze vrata da blokira jednostavnim pritiskom na jedno dugme.

generalno mislim da je suludo da se vrata kokpita ne mogu otvoriti spolja. onaj ko to zeli da zloupotrebi ce vec naci nacina da udje u kokpit i onda je jos i zasticen.

KURIDZA-cirkuski pedagog!

pre 9 godina

"dok prolazish 'gejt' ti zavapi "Bozze dragi,sada mi pomozi!"...jer nikada pojma nemash kakav ludak upravo seda da te vozi!?!...."

Aleksandar

pre 9 godina

Bolje je da novinari provere spisak putnika. Ovo deluje kao nameštaljka tajnih službi. Ne bi bilo prvi put da 150 ljudi pogine zarad jednog, koji je nepodoban.

Branko

pre 9 godina

Koja opsednutost teorijama zavere kod naših ljudi! Navikli ljudi da lažu i da budu lagani. Ništa se i nikome ne veruje. Ludak je srušio avion i ubio 149 ljudi! Tačka!

Cobo

pre 9 godina

Nije zavera,vec velika zabluda.Kopilot je od velikog uzbudjenja dobio mozdani udar.To objasnjava tok dogadjaja.1)Nije mogao otvoriti vrata.2)Nije bio sposoban da govori.Nema druge logike!

repstu9

pre 9 godina

verovatno je rekao :"ee, delujes mi kao da ti se ide u wc"... ovo postaje rijaiti sou..nije nerealna opcija da je stvarno covek srusio avion ali i dalje ne mogu da verujem da se ovoliko paznje posvecuje dijagnozama, trudnim devojkama, porodici, psu, kuci ovog coveka..

jane

pre 9 godina

Avion su pre pada pratila dva Francuska borbena aviona.
Avion je odstupio od predviđene rute za nekih 300 km.
Lubic je imao devojku koja je u 6 mesecu trudnoće.
Nađite mi tog čoveka na svetu koji normalno diše a sa sobom vodi u smrt 150 ljudi.
U avionu su se nalazila dva inženjera firme Delphi.
A320 je opremljen mehanikom za izbegavanje sudara, on ne bi nikako mogao da udari u planinu jer bi se podigao u poslednjem trenutku.
Kako je nestala memorijska kartica iz druge crne kutije A320?
Ako ovo ne spada pod teoriju zavere, onda sam ja Putin.

ni klot, ni frket

pre 9 godina

Kopilot tražio da pilot napusti kabinu ??? 2 puta ,i poslušao pilot kopilota joj pa nigde veze s vezom (Saša Popović, 29. mart 2015 17:40)

Stvarno... samo jos da se ispostavi kako ga je slao iza coska po burek. Mislim, uz pretpostavku da je ovo tacno, ne bih se vise pitao kako je kopilot prosao testove, nego kako je pilot dobio vozacku dozvolu. Cuj - slao ga u WC... Pa jos dva put!

nenad rs

pre 9 godina

Прихватам да је тип луд,масовни убица,само се питам зашто онда није слетио у неко насељено место да буде још жртава,јер очито је желио спектакл и медијску пажњу.

Pipilotta

pre 9 godina

Sad se dakle analizira odlazak u wc pilota. Ne bi me cudilo da se, pored bivsih devojaka, komsija, letovalista iz detinjstva i ostalih relevantnih stvari iz Lubicovog okruzenja, zuta stampa pozabavi teorijom kako je zapravo Lubic majka pilotu, te ga je zbog toga podsecao da ide da piski.
Televisa presenta telenovela!

dr

pre 9 godina

Ljudi,u ovom istom clanku 2 potpuno oprecna izvestaja o istoj stvari..
Francuzi kazu da je kopilot "trazio" od kapetana da ide u toalet!
BBC - takvo nesto nije uopste snimljeno na crnoj kutiji!
Ko laze?Pa ne radi se tu o "Kuriru","Skandalu" i slicnima,nego o BBC-u...
Oni,koji bar nesto znaju o vazduhoplovstvu,znaju da je u letelici kapetan,ako mogu tako da kazem,Bog!On ima pravo da bira letacko osoblje,stjuarte,stjuardese itd..Slicno je i u pomorskom saobracaju..
I ko bi poverovao u tvrdnje da kopilot,koji ima 28 god,630 sati leta,naredjuje kapetanu,koji moze da mu bude otac,coveku sa 6000 sati leta,da ide u toalet?
Kolilot,na tako kratkim letovima,od 1,5-2,5 sata,u avionu je "dekoracija".To svi znaju,on je tu,sa paralelnim komandama kao kapetan samo u slucaju da kapetan,ne daj Boze,umre,dobije infarkt,onesvesti se,pozli mu,ili ode u WC,na kratko.
A onda objavljuju da je kopilot,svestan sta se desava sa letelicom,koja je imala fatalan kvar na zakrilcima,koje "strucnjaci" u Barceloni nisu opravili za 7(!) sati,iako je to kapetan regularno prijavio,zove Aerodrom u Marseju,koji je udaljen samo 50 km,i trazi dozvolu za prinudno sletanje!Zasto nije uspeo da sleti u Marsej?Pa gospodo,pitajte bilo kog pilota kakav manevar moze da se izvede sa avionom kome su neispravna zakrilca!NIKAKAV!
Znas sta jedino mozes?
Da sedis i cekas kada ces udariti u Alpe!
Mozes i da dodas forsaz na motorima,pa da pogines za 3 min,umesto za 18!
Prestanite vise da lazete,hocemo ISTINU!

djc-xxx

pre 9 godina

Ima li veće teorije zavere od toga da je "kopilot namerno oborio avion"? Oborio-možda da, ali "namerno"?! Pa taj bi morao da bude neki žešći džihadista ili veći fanatik od japanskih kamikaza i sl...

Slavisa Vukosavljevic

pre 9 godina

Da nije zalosno da se covek nasmeje od kolicine gluposti. Priprema za sletanje u Dizeldorf iznad Grenobla!!!??? Pa, po ovome ispada da je kopilot samo poslusao savet pilota i izvrsio sletanje. Siguran sam da bi to bilo idealno prizemljenje samo da je ispred aviona bila pista aerodroma u Dizeldorfu, a ne mondenske planine u okolini Grenobla.

Nemacka

pre 9 godina

1. mislim da je lose prevedeno: kopilot nije zahtevao da pilot napusti kabinu, vec mu je dva puta napomenuo da moze da izadje ako hoce, kad vec u Barceloni nije isao u toalet

2. ne radi se ovde o teoreticarima zavere nego o placenim botovima. Njihov zadatak je da predstave kako su zapadnjaci lazovi, kompanije laziraju izvestaje, sto u krajnjoj liniji treba da dovede citaoce do zakljucka da je Evopska unija kao cilj kojoj tezi Srbija - nepotreban i pogresan cilj. Ko ove botove placa, to je vec drugo pitanje. Zakljucite sami.

Prelaz

pre 9 godina

Ne izgleda smijesno, nego se lose prevelo. Pilot je rekao da nije stigao otici u WC u Barseloni, na sta ga je kopilot dva puta podsticao da ide sad kad je on preuzeo komandu. Umjesto sto se pravite toliko pametni sa tim zavjerama, raspitajte se malo prije. Zalosno vas je citati. Tajne sluzbe su toliko glupe da ih prosjecan Srbin ispod sljive zacas provali u nelogicnostima kao u vicu.

Hej Branko

pre 9 godina

A sta je tu cudno? Ako zivis u Srbiji ili si u njoj proveo barem 3, 4 od poslednjih 25, onda bi ti trebalo biti jasno zasto tvoji sunarodnici ne veruju nikome I ni u sta. Da ne zalazimo dublje u proslost, u toku tih 25 godina, ima li neko da nije lagao I pravio ludim ovaj narod? Pocev od Milosevica, njegovih ratova, medija, piramidalne stednje, ubistava koja i do dana danasnjeg nisu rasvetljena, preko katastrofalne politike DS sa privatizacijama I raznim finansiskin muljacinjama u kojima su ucestvovali svi listom do ove jezive vlasti danas. To su prijatelju sve "zavere" koje nisu I nece biti nikada rasvetljene. Da li znas ko je politicki nalogodavac Zoranovog ubistva? Ne, ne znas. Zna li se ko nam je krao bebe iz porodilista? Ne. Znas li koliko novca je izneto iz Srbije, ko ga je sve izneo i gde? Pa kako ocekujes da narod ne razvija razne teorije oko tih stvari I mnogih drigih koje se ticu npr spoljne politike, kriminala pa na kraju krajeva I oko pada ovog aviona. Mene vise brinu oni narodi koji slepo veruju svemu sto cuju od medija ili politicara i ne vide dalje od svog nosa. Ova pojava u nasem drustvu nije za cudjenje iako pored nekih logicnih I mudrih razmisljanja mozemo cuti I more nebuloza. Barem se ne daju I misle svojom glavom. Pa se ti I dalje cudi...

posmatrac sa strane

pre 9 godina

Interesantno je, inače, da je Lubic kao tinejdžer redovno letovao u tom delu francuskih Alpa, s druge strane masiva u koji je udario. (ana, 29. mart 2015 18:18)

Moze biti interesantno, samo ne vidim kakve bi veze moglo imati. Sta je hteo - da se kroz planinu probije do mesta svog srca?

dr

pre 9 godina

Objavio BILD,pa INTEPENDENT..
OK,listovi od ugleda,nema sta..
Nego,sta je bilo koga briga sta oni objavljuju!
Nas interesuje nalaz komisije,one strucne,nepotkupljive,vazduhoplovne koja je jedina ovlascena da vrsi istragu i nakon svih analiza,podnese izvestaj...
Ne mislite valjda da ce Vasa,ili bilo cija druga misljenja,da ih "skrenu" sa istrage?Ne mislite valjda da oni uzimaju u obzir sta Vi pisete?
Znate sta oni gledaju?Tehnicku knjizicu aviona(uvek ima elektronska kopija,ako je originalna izgorela u nesreci),prijavu kapetana o kvaru na zakrilcima kada je sleteo u Barcelonu,zapisnik sa "popravke" zakrilaca koja je trajala 7 (!)sati,izvestaj kapetana gde on odbija da leti,jer letelica nije opravljena,trkeljise OKL iz Barcelone na temu-ko je dozvolio da se ukrcaju putnici,i avion poleti,kada ste imali izvestaj kapetana da nece da leti,izvestaj "mehanicara"koji potvrdjuje da kvar otklonili nisu,pa ko je taj ko je kapetanu naredio da leti na neispravnoj letelici....
To je istraga,a price koje serviraju kojekakvi "strucnjaci",bivsa devojka ovog kopilota,te neki,nicim potvrdjeni nalazi da je bio "depresivan",itd,e to mozete da zataknete za sesir!Te price prodaju novine...
Ali,zbog toga ne padaju avioni,nego zato sto su neispravni nekim cudom uopste dobilii dozvolu da polete,dosli u vazduh,neupravljivi zbog fatalnog kvara na zakrilcima itd..
A za to ce neko debelo da robija,ma sta Vi pisali...

@hej branko

pre 9 godina

Po tebi, mi smo taj narod koji (citiram) "se barem ne da i misli svojom glavom", a "mnogo gori su oni narodi sto vjeruju strucnjacima i medijima" se vjerovatno odnosi na zapadne zemlje. Koja zamjena teza ej... Pogledaj gdje smo mi u odnosu na svijet, izadji iz 4 zida... Misljenje svojom glavom nije kontriranje po svaku cijenu, to je primitivizam..

Aleksandar I

pre 9 godina

(ana, 29. mart 2015 18:18)

Da li vi uopste znate da piloti ne napustaju avion izmedju dva leta, mogao je da ide samo u taolet dok se ukrcavao prtljag i tocilo gorivo...

aleks

pre 9 godina

Presmesni ste svi koji mislite da je nas narod nesto specijalno sklon teorijama zavere, ocigledno niste nos promolili van zemlje. Sve velike teorije zavere su ovde stigle sa zapada. Ima ih gomila koji se na zapadu pale na raznorazne zavere pocev od ubulistva Kenedija i Dajane pa sve do gustera koji vladaju zemljom i slicno.

Pera

pre 9 godina

nigde ne letim.elita i tzv. biznismeni lete
(metaloglodac, 29. mart 2015 20:47)

Ma daj !?! Ja letim poslovno preko sto letova godišnje već skoro deceniju, po tebi je letenje samo stvar prestiža, pokazivanja, statusa ?? To je žestoka glupost ! A možda malo ljubomora (iako lično ne vidim na šta, taj ritam života zna da smori, žešće !). I onda smo mi koji letimo "takozvani biznismeni"... A jednostavno smo možda - ljudi koji eto samo rade svoj posao, nema tu elitizma. Taj ko se hvali što je tri puta u životu leteo, njemu tako da pričaš. Ima ko jednostavno mora tako da putuje.

ana

pre 9 godina

Odmah po ulasku u kabinu, pilot je rekao da nije stigao da ode u wc na aerodromu u Barseloni. Interesantno je, inače, da je Lubic kao tinejdžer redovno letovao u tom delu francuskih Alpa, s druge strane masiva u koji je udario.

Sideswipe

pre 9 godina

Kako smo mi bolesan narod.. Kujemo neke teorije zavere, branimo ovog psihopatu koji je pobio 150 ljudi. Jeste li poslusali snimak? Bukvalno navlaci pilota da izadje iz kokpita.

Prosvetitelj

pre 9 godina

Nema razloga za teoriju zavere.
Ovakve stvari se dešavaju i u drumskom saobraćaju ali ne sa toliko velikim brojem žrtava pa ne privlače pažnju.
To je ono kada u novinama piše "vozilo je nepoznatih razloga prešlo na levu stranu kolovoza i direktno se sudarilo sa kamionom", a put prav, nikoga ispred...
Depresija je ozbiljna bolest.

zoran

pre 9 godina

Na snimku se čuje glas kapetana kako kaže: "Za ime božje, otvaraj vrata!" i u pozadini prvi povici putnika. "

Zasto ih pilot nije normalno otvorio..? Ima dva mehanizma na raspolaganju, sa spoljnje strane. Jedan je putem shifre i drugi je mehanichki.

Ova njihova teorija ima toliko rupa da je glupo raspravljati.

Pazi...Kapetan akze da se spremaju za spushtanje, a kopilot odgovara:"Videcemo." Ha,ha...a kapetanu kao to ne bi bilo sumnjivo...???

ni misterija ni zavera

pre 9 godina

Krio je da je imao veoma ozbiljne probleme sa vidom, zbog čega nije bio sposoban da leti. I to zbog nekog kvrca u glavi nije mogao da prihvati. Eto, krajnje jednostavno.

D.P

pre 9 godina

Pa kakvi su ovo šoferi. Nemci nemaju više pilote. Sami piloti danas govore da im je tretman u tim avio kompanijama kao šoferima i da ih svi maltretiraju i da nemaju dovoljno odmora. Pa onda nije čudo da ljudi polude i da im kvrcne u glavi. Borba za koru hleba je postala strašna. Nema više socializma.

zoran

pre 9 godina

Kako nisu provalili vrata.
(PIVKE, 29. mart 2015 21:43)
Cime kad su otporna i na exploziv?
(lock, 29. mart 2015 22:40)

Niti ima potrebe za provlajivanjem, niti treba eksploziv, vec ima mehanizam preko koga se vrata otvaraju u sluchaju da su oba pilota u nekoj nesvestici ili slichno...tada stjuarti mogu lepo otvoriti vrata...tako je mogao i pilot, te ovu celokupnu farsu razotkriva bolje no bilo shta.

https://www.youtube.com/watch?v=ixEHV7c3VXs

Jelena

pre 9 godina

Citam ove komentare i ne verujem svojim ocima... Prvo pre svakog zaposlenja i potpisivanja ugovora u bilo kojoj avio kompaniji rade se medicinski pregledi i to od igle do lokomotive, tako da nije video, to macku o rep okacite... bio na bolovanju??Pa sta? Ako se prehladite nesposobni ste jel? A da, i depresija, depresija ne traje 5 min nego mnogo veci vremenski period-mesecima!!! Drugo... naravno da piloti napustaju avion izmedju dva leta, jer posada nekada ne rotira u istom avionu, a nekada da.... Sta se desilo mi mozemo samo da nagadjamo, a ja bih volela da cujem snimak iz crne kutije;)

страшно

pre 9 godina

Зашто би пилот рекао копилоту да почне припреме за слетање изнад Гренобла, и то у тренутку када он излази из кабине???
Не почињу се припреме за слетање у Јужним Алпима ако слећеш у Дизелдорф. Очигледно су морали принудно да слете због квара, а остатак приче је измишљен.

ana

pre 9 godina

@Posmatrac sa strane, ni 10 strana teksta ne bi bilo dovoljno da tebi i sličnima objasni zašto je za samoubistvo/ubistvo odabrao mesto za koje je bio vezan i na kome je, nekada davno, provodio lepa i bezbrizna leta. Vi, ionako, već sve znate, pa neće vas, valjda, ti nemački i francuski diletanti prevariti svojim pričama.

Aleksandar I

pre 9 godina

Прихватам да је тип луд,масовни убица,само се питам зашто онда није слетио у неко насељено место да буде још жртава,јер очито је желио спектакл и медијску пажњу.
(nenad rs, 29. mart 2015 17:43)


Da je skrenuo s kursa digli bi avijaciju...

marija

pre 9 godina

E moji vi, pa nije vam to Srbija da premijer posle nesrece govori ko nije kriv i sta se desilo.
Da je po Vucicu, bio je kvar na avionu i odgovornih nema.

treci covek

pre 9 godina

Po meni postoje ljudi koje treba krivicno goniti posto su odgovorni za tragediju.Psihijatar ili vise njih koji su ustanovili da je Lubic psihicki daleko od zdravog nisu smeli samo njemu da daju rezultate do kojih su dosli.Morali su da znaju da je on kopilot i ODMAH OBAVESTITI GERMANWINGS.Necinjenje je nekada isto krivicno delo kao i cinjenje.Da su to uradili on verovatno ne bi leteo i 49 porodica ne bi bilo zavijeno u crno.
Bilo kako ceo slucaj curi na nekoliko mesta.

Equilibrium

pre 9 godina

Pritisak na pilote je strašan. Malo koji pilot ne pije alkohol. Ja radim u ugostiteljstvu. Da ste samo videli kako se ponapijaju uvuče, pa legnu da spavaju i ujutro uredni na let. Užas! Ja se vozim kolima, kad god mogu, pa šta mi Bog da.

страшно

pre 9 godina

Зашто би пилот рекао копилоту да почне припреме за слетање изнад Гренобла, и то у тренутку када он излази из кабине???
Не почињу се припреме за слетање у Јужним Алпима ако слећеш у Дизелдорф. Очигледно су морали принудно да слете због квара, а остатак приче је измишљен.

kmnccc

pre 9 godina

Nije ga on bukvalno slao u wc već se ovaj požalio da nije išao a kopilot se ponudio da preuzme komande. Mislim da ljudi koji u srbiji prevode vesti namerno prave ovakve greške samo da zbune ljude i da im komentari procvetaju od ovih teoretičara zavere koji ne razmišljaju ni malo. Smešni ste. Čovek je srušio avion i to je to. Realnost.

FlyATR

pre 9 godina

Kada se unese kod za ulazak sa spoljnje strane u kokpitu se cuje pistanje koje upozorava da neko zeli da udje. Zasto to nema na snimku? Verovatno zato sto ga kapetan nije ni otkucao. Mozda ga nije znao ali ima perser koji mora da ga zna. Svi pricaju o tome kako taj sistem radi ali ni transkript ni istrazitelj iz Francuske ne pominju da je pilot to pokusao vec samo da je lupao i pokusao da provali. Mozda je Lebic pao u nesvest i naslonio se na side stick? U tom sl Airbus dozvoljava poniranje sa tzv max dozvoljenom brzinom koja se proracunava uglom poniranja. Sacekajmo prave a ne novinske transkripte CVR i ako pronadju FDR pa da pricamo

...

pre 9 godina

@Cobo, prvo to bi bila bas bas neverovatna koincidencija da dobije mozdani udar bas kad je pilot otisao u wc ali i da je tako, kako je pod mozdanim udarom upravljao letelicom?! - avionom je do udara u planinu upravljao covek tako sto je postepeno spustao visinu a to je poceo da radi od momenta kad je kapetan izasao iz kabine pa sve dok je nije zakucao u stenu, i plus se zakljucao tj. koristio mogucnost blokiranja tako da kapetan sa svojom sifrom nije mogao spolja da otkljuca vrata, zasto se zakljucao da ne moze niko da udje?

Aleksandar I

pre 9 godina

(Pera, 29. mart 2015 22:49)

Nisam lepo napisao, mislio sam da ne napustaju avion izmedju letova, i da ne ulaze u aerodromski prostor...I mislio sam da ide u toalet na stajanci dok se prtljag i gorivo tocilo za let za Dizeldorf.Naravno da znam da na preko okeanskim letovima da postoje kabine za spavanje...

Pera

pre 9 godina

(ana, 29. mart 2015 18:18)
Da li vi uopste znate da piloti ne napustaju avion izmedju dva leta, mogao je da ide samo u taolet dok se ukrcavao prtljag i tocilo gorivo...
(Aleksandar I, 29. mart 2015 21:54)
Pa, ne bih rekao da je tako. Na "long haul" letovima, tj recimo prekookeanskim, u pilotskoj kabini postoji wc i lezaj. Ne u avionima za kraće letove, da ne pričam o low-cost kompanijama (pitanje broja sedišta u avionu, tj prostora). Tada pilot ili kopilot izadju u wc kad treba. Rešenje je prosto - a Air Serbia već ima to pravilo, a od ove nesreće su uveli i Finnair, EasyJet, itd. (ni British, ni United, ni Air France, ni Lufthansa... nisu imali to pravilo) - kada jedan od dvojice izađe, uđe stjuart ili stjuardesa i bude u kokpitu za to vreme. Nekad je bilo 3 osobe u kabini (pilot, kopilot i inžinjer leta), ali odaaavno to nije slučaj.

Pera

pre 9 godina

Nije zavera,vec velika zabluda.Kopilot je od velikog uzbudjenja dobio mozdani udar.To objasnjava tok dogadjaja.1)Nije mogao otvoriti vrata.2)Nije bio sposoban da govori.Nema druge logike!
(Cobo, 29. mart 2015 22:17)

Ne, Cobo, nije. Jer da je tako, onda bi pilot mogao da ukuca kod i uđe u pilotsku kabinu. Vec je Lubic namerno pritisnuo dugme "Lock" (na A320 ima tri pozicije tog tastera, jedno je apsolutno zaključavanje, tj Lock). To nije moglo slučajno da se desi, jer se nalazi na centralnoj konsoli, malo pozadi. Tako da pilot ni sa kodom nije mogao da uđe.

posmatrac sa strane

pre 9 godina

@Posmatrac sa strane, ni 10 strana teksta ne bi bilo dovoljno da tebi i sličnima objasni zašto je za samoubistvo/ubistvo odabrao mesto za koje je bio vezan i na kome je, nekada davno, provodio lepa i bezbrizna leta. Vi, ionako, već sve znate, pa neće vas, valjda, ti nemački i francuski diletanti prevariti svojim pričama.
(ana, 29. mart 2015 20:57)

Pa kad je vec bio toliko blizu, zasto onda nije odabrao *to* mesto!? Zasto bi udario s druge strane planine? (Ne s druge strane Avale, nego Alpa.) Je li "vezan" za mesto, ili za Alpe? To mesto u koje je udario, koliko god na mapi bilo blizu, s onim "njegovim" moze imati veze koliko i Kranjska Gora ili neko mesto u nemackim Alpima. Uostalom, ti "nemački i francuski diletanti" nisu ni rekli da ima veze. Samo su, slucajno, usput, bacili kosku citaocima tabloida. Vidi, vidi - on je letovao tamo negde u blizini! U redu - letovao. I sta s tim!?

dragan

pre 9 godina

Na snimku kapetan mu rekao da pripremi avion za sletanje a posle izasao.Ja sam u nekim avionima vudeo da pilot svojom indentifikacionom karticom otvara kokpit.Cemu mogucnost zakljucavanja kokpita ?Bolje da u avionu bude dva naoruzana sluzbena lica za eventualne teroriste.Dal postoji na unutrasnjoj strani brave sifra ?

Jelena Spanija

pre 9 godina

Najbitnije je da posle ovog uzasnog leta pocnu da obavezuju lekare da obaveste poslodavca o bolesti pacijenta, ukoliko procene da njegovo fizicko ili mentalno stanje moze biti rizik za druge. Ne mogu da shvatim da se prihvata kao validna Lufthanzina izjava da je "sakrio od njih izvestaje o zdravstvenom stanju"- ova nesreca ide na njihovu savest (jer su ga pustili da pilotira i pored indicija o psihickim problemina), i ba savest tih lekara koji su po nemackom zakonu imali pravo da obaveste Lufthanzu (zakon o privatnosti pacijenta je anuliran u slucaju kad je pacijent rizik za druge), ali se iz eto nekih razloga to nije desilo. Dok to ne promene ko zna koliko nas pilota i vozaca ludaka vozi.

sdp

pre 9 godina

@cobo:
A kako je čim je doživeo moždani udar zaključao vrata kokpita i aktivirao spuštanje aviona?
Da je doživeo moždani, srčani udar ili šta god, ne bi se zaključao I aktivirao spuštanje aviona već bi avion nastavio da leti na uspostavljenoj visini I posada bi mogla da uđe u kokpit ukucavanjem koda.
Jedina druga opcija je da je neko drugi ušao u kokpit odmah nakon što je kapetan izašao I onesposobio kopilota, zaključao vrata I aktivirao spuštanje aviona I to sve u roku od 1 minut, prema hronologiji sa audio snimka. Pritom tako nešto se ništa ne čuje na tom snimku I da li je onda uopšte moguće da se tako nešto desilo.
Veoma je teško shvatiti I prihvatitI da je neko a posebno jedan takav momak mogao tako nešto da uradi. Nadajmo se da će istraga to utvrditi.

Xim

pre 9 godina

a inače podaci iz crne kutije se izvlače nedelju dana po pet reči na sat, pa ovo nisu znali odmah nego tek sad....smešno
(marko, 29. mart 2015 20:28).
Neee, nego ce istog dana tebi da posalju audio snimak na e-mail! O Boze sacuvaj me ovakvih izvala! Valjda se vodi tamo neka istraga, pa se ne moze sve odjednom strpati u novine, sta mislis?

KURIDZA-cirkuski pedagog!

pre 9 godina

"dok prolazish 'gejt' ti zavapi "Bozze dragi,sada mi pomozi!"...jer nikada pojma nemash kakav ludak upravo seda da te vozi!?!...."

Nikola

pre 9 godina

@dr
A ko je objavio tu priču o zakrilcima? Nezavisna internet komisija? Mislim, malo mi je čudno da čekaš izveštaj zvanične komisije, a pozivaš se na spekulacije koje si ko zna gde pročitao.

Ajmo malo o zakrilcima. Zakrilca služe da povećaju uzgon krila pri MALIM brzinama kretanja aviona, a to su sletanje i poletanje. Zakrilca se NE otklanjaju na visini i brzini krstarenja. Ako su zakrilca bila, kako kažeš, fatalno neispravna i da nisu mogla da se uvuku posle poletanja, svakako avion ne bi dostigao visinu krstarenja i prešao skoro pola predviđenog puta već bi se vratio u Barselonu jer bi to bilo primećeno nekoliko minuta posle poletanja. Kada sledeći put budeš leteo, obrati pažnju posle koliko vremena se zakrilca uvlače. Ne moraš ni da sediš pored prozora, na avionima veličine A320 se to vrlo lepo čuje u putničkoj kabini.

Zaista ne želim da se upuštam u diskusiju da li je ili nije kopilot namerno oborio avion, sve što znam je iz vesti a to svi znamo kako može da bude servirano. Ali mi je to beskrajno verovatnije nego priča po kojoj je avion namerno pušten da poleti neispravan, kapetan odbio da poleti pa je nateran. Nije baš da u tehnici na aerodromu u Barseloni rade totalni dunsteri koji šraf ne umeju da zavrnu pa su rekli "ma daj matori, samo teraj i nema glava da te boli" za neki kvar koji može da obori avion. Uvek postoji mogućnost previda i često je takva ljudska greška uzrok nesreće, ali baš da se otvoreno dopusti da poleti tako neispravan...

Бане

pre 9 godina

Pa gospodo,pitajte bilo kog pilota kakav manevar moze da se izvede sa avionom kome su neispravna zakrilca!NIKAKAV!.....

.....Mozes i da dodas forsaz na motorima,pa da pogines za 3 min,umesto za 18!
(dr, 29. mart 2015 20:41)

Немаш појма.

1 Са неисправним закрилцима могу да се изведу сви маневри. Ако су остала у увученом положају могуће је извршити слетање само са већом брзином од оне када су закрилца извучена. Па авион и лети са увученим закрилцима !!!

2 Није могуће дати форсаж на моторима путничких авиона , због врло једноставног разлога. Зато што не постоји...

Поздрав .

mt

pre 9 godina

(dr, 29. mart 2015 23:13)
Ako sam te dobro razumeo, ti zelis da kazes da je avion pao zbog mehanickog kvara, a taj audio snimak iz crne kutije (koji citiraju ili parafraziraju zvanicnici istrage i svi svetski mediji, ne samo tabloidi) nije relevantan za istragu?
Iznosis neke velike pretpostavke o kojima nisam imao prilike da citam gde god sam potrazio.

cabin crew

pre 9 godina

Ja sam u nekim avionima vudeo da pilot svojom indentifikacionom karticom otvara kokpit.Cemu mogucnost zakljucavanja kokpita ?Bolje da u avionu bude dva naoruzana sluzbena lica za eventualne teroriste.Dal postoji na unutrasnjoj strani brave sifra ?
(dragan, 30. mart 2015 04:43)

Nisi, Dragane mogao nikako da vidiš pilota da identifikacionom karticom otvara vrata kokpita na bilo kom putničkom avionu. Od događaja 11. septembra 2011. uvedeni su standardi što se tiče vrata kokpita i ulaska u isti koji se odnose na sve globalno. Postoje neke sitne razlike između proizvođača aviona i aviokompanija, ali je suština ista.

U kokpit može ući samo posada koja je trenutno na dužnosti i to sa dozvolom pilota koji pušta ili ne pušta u kokpit. Postoje izuzeci kada pilotu pozli, a među putnicima se nalazi pilot aviokompanije i tome slično, ali to se u praksi nikada ne dešava i opet je potrebna dozvola sa zemlje u smislu verifikacije identiteta.

Bilo kakva mogućnost otvaranja vrata kokpita iz kabine bez dozvole pilota, naoružani ljudi u kokpitu ili kabini itd. predstavljaju rizik i otvaraju mogućnost za zloupotrebe od strane terorista, umno poremećenih itd.

Ovo što se dogodilo je neopisiva tragedija, ali ne može se sada čitav jedan globalni sistem srušiti do temelja i uvoditi promene koje bi direktno omogućavale tragedije i ove i drugih vrsta. Sistem psihološke evaluacije zaposlenih, dizanje cene karata radi novih sistema bezbednosti i tome slično osmisljeno i pametno DA.

pozdrav

pre 9 godina

Samo spasimo Lufthanzu. Po svaku cenu!
(mrx, 30. mart 2015 08:05)

A po čemu ti to vidiš? Istragu vode Francuska, Nemačka, Španija, FBI... i izašli su sa informacijom da je pilot namerno i svesno srušio avion - najgora mogućnost za Lufthanzu. Da su hteli (i mogli) da "spasavaju Lufthanzu po svaku cenu" izmislili bi tehnički kvar, teroristički napad ili bilo šta drugo što ne bi apsolutno svaljivalo odgovornost na Lufthanzu već i na nekog drugog.

Slabo radi logika u Srbiji.

wiener

pre 9 godina

za ove koji tvrde da je kapetan mogao da udje kroz sistem koji mogucava otvaranje vrata u slucaju da se pilot u kabini onesvesti: ako je pilot pri svesti on moze vrata da blokira jednostavnim pritiskom na jedno dugme.

generalno mislim da je suludo da se vrata kokpita ne mogu otvoriti spolja. onaj ko to zeli da zloupotrebi ce vec naci nacina da udje u kokpit i onda je jos i zasticen.

pilot

pre 9 godina

@
(zoran, 30. mart 2015 01:47)

Nije tačno! Grešiš! Kada se komanda za vrata stave u režim "locked", niko spolja ne može ući u kokpit. Obrati pažnju na filmu u delu gde perser ulazi u cocpit pomoću koda, da je prekidač za vrata u režimu "normal", i onda perser može po proceduri koda da spolja otključa vrata. Ako je Lubic ostao sam i zaključao vrata stavljajući prekidač u poziciju "locked", ćao doviđenja! Ne može niko da uđe! Vrata su zaljučana bez obzira na unošenje koda. Ta opcija logično je data pilotima da mogu da se zaključaju bezbedno u slučaju da neko neautorizovan (teroristi), uspeju da saznaju kod za ulaz (pretnjom perseru npr).

...

pre 9 godina

Za ime božje ljudi, jel vi razumete da kada neko iz kabine zaključa vrata, džaba šifre spolja, džaba sve, niko ne može da uđe! Ima pozicija Locked, i gotovo, zaključano.