Ponedeljak, 02.03.2015.

12:55

Kako su nestali neandertalci?

Izvor: independent.co.uk

Kako su nestali neandertalci? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

32 Komentari

Sortiraj po:

trojanski konjusar

pre 9 godina

@milovan

Tacno je sve to sto si rekao o vukovima, odnosno psima, ali, to ne mora znaciti da je tacno i ovo o neandertalcima. Bolje reci - tacno je *skoro* sve sto si rekao. Zemljoradnja je starija od stocarstva, u pocetku su svi radovi bili obavljani rucno, a vucnu stoku (tacnije - teglecu stoku, jer, "vucna stoka" je bio i sam pas, to mu je bila prva funkcija i u Americi je, do Kolumba, bio jedina vucna "stoka") i nije potrebno "drzati na okupu", kao ovce ili irvase, pa da bi se za to koristili psi. Pogotovo nije stocarstvo "omogucilo razvoj sedelackog nacina zivota". Na protiv, ono je omogucilo razvoj nomadskog i polunomadskog nacina zivota, a nomadski nacin zivota ne znaci haoticno lutanje (kao sto se vrlo cesto izraz pogresno upotrebljava, pa se nomadima nazivaju oni koji to nisu), nego podrazumeva visoku organizaciju, visu nego za primitivan zemljoradnicki nacin zivota.

tuzno, ali verovatno istinito

pre 9 godina

Postoji mnogo teorija i mogucnosti, ali je meni najlogicnija ona najjednostavnija, koja najvise odgovara ljudskoj prirodi. A to je - istrebljenje. Kada su nasi preci u Evropi naisli na vrstu koja je jedina mogla da im parira, a u mnogo cemu bila i superiornija od njih, instinkt im je nalagao da tu vrstu uniste, jer su je videli kao pretnju. Kao sto ljudi kad dodju u nenaseljenu oblast prvo eliminisu sve velike predatore koji moze da ih napadnu, tako je savremeni covek napadao i ubijao neandertalce kad god bi mu se ukazala prilika. A u tako surovim uslovima, kad je i samo prezivljavanje dovoljno tesko, kad su naseobine male, udaljene i izolovane, bolja sposobnost organizacije i komunikacije, a verovatno i veca agresivnost nasih predaka je smanjila broj neandertalaca toliko da su potpuno izumrli.
Dakle, nasa vrsta se uzdigla i zagospodarila svetom zahvaljujuci pragenocidu.

Ivan

pre 9 godina

A da nije bilo nesto mnogo manje od vukova, sto je ubilo neandertalce? Na primer humani virusi? Mozda smo im to doneli, a da nismo bili ni svesni.

milovan

pre 9 godina

Ovo je najverovatnije tačno. Bez vukova nebi bilo ni civilizacije! U jednoj emisiji sam čuo genijalnu ideju tj. zaključak. Psi (ili ti pripitomljeni vukovi) odgovorni su za rapsprostranjenje čoveka u nepristupačnim predelima. Na primer, da nije haskija ne bi eskimi naseljavali taj deo zemaljske kugle, jer su njihov lov i prevoz u potpunosti zavisni od pasa (do pojave motornih sanki). Drugo, osim partner u lovu, vuk, u ulozi koju ima današnji ovčarski pas, pomogao nam je držati na okupu ogromna stada životinja koja potiču iz nepristupačnih planinskih predela kao što su koze i ovce ili druge brze životinje kao što su goveda i irvasi. Sam čovek nikada ove životinje ne bi mogao držati na okupu, naročito u vreme kada su one bile više divlje nego danas. Dakle, vuk nam je pomogao da ih pripitomimo, bavimo se stočarstvom (umesto samo lovom), stočarstvo je dalo predpostavku za izgradnju sedelačkog društva, ali i ratarstva (nije tada bilo motokultivatora pa je ta pripitomljena stoka vukla). U najstarijim grobnicama prema ovim istraživanjima, sa ljudima su sahranjivani žrtvovani psi. Ako predpostavimo da je do dolaska budizma, zoroasstrizma, hrišćanstva princip žrtvovanja isti - ''žrtvujem najvrednije za najveću uslugu od bogova'', onda to objašnjava kako su tretirali pse svi narodi koji su ih imali - sve su to civilizacije. Dakle, da nije vukova ne bi bilo ni civilizacije. Toga su ljudi davno bili svesni...

milan-bgd

pre 9 godina

@ Mladi Samarićanin, 2. mart 2015 14:55

Ne, nisam pomesao sa Toba erupcijom.

http://www.sciencedaily.com/releases/2010/10/101006094057.htm?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+sciencedaily+%28ScienceDaily%3A+Latest+Science+News%29

U vreme apokalipticne Toba erupcije, nasi preci jos nisu bili krenuli iz Afrike. A u vreme flegrejske erupcije bili su u jugozapadnoj Aziji, znaci na domak Evrope. Analiza kostiju neandertalaca i homo sapiensa je nasla da su se ovi drugi hranili raznovrsnije, dok su neandertalci uglavnom lovili krupne kopnene biljojede. Flegrejski vulkan je imao, logicno, najveci uticaj na klimu u Evropi; drasticno smanjenje prehrambenih resursa pre svega za biljojede a stoga i za neandertalce, imalo je siguran uticaj na nestanak neandertalske populacije.

Trovach

pre 9 godina

@Bobi...Homo sapiens sapiens je delio istu ekolosku nisu sa Homo sapiens neanderthalensis-om i otuda izumiranje manje sposobne vrste. Vukovi, risovi i medvedi ne dele istu ekolosku nisu sa nama, tako da i za njih "ima mesta". Pored toga, verovatno je dolazilo i do ukrstanja nasih predaka i neandertalaca, pa je verovatno doslo do nekog pretapanja. Neandertalci za 200 hiljada godina nisu puno odmakli, dok je nasa vrsta za tri puta kraci period presla nezamislivo duzi i drugaciji put. Mozda je upravo nedostatak zelje za promenom i zadovoljavanje postojecim stanjem bilo uzrok propasti neandertalaca. Isto takvo razmisljanje bi moglo biti pogubno i za balkanske narode. Englezi, koliko god da na njih gledamo kao na konzervativne, su, istovremeno, spremni i na inovacije. Nisu izmislili barut, kompas i papir, ali su ih medju prvima prihvatili i unapredili bolje od drugih.

GERASIM

pre 9 godina

Homosapiensi pre 40.000 godina... Pronadjeni su i dokazani tragovi postojanja sapiensa pre vise od 400.000 godina. Danasnja nauka se zasniva na teorijama starih autoriteta, koje su prevazidjene. Nauka bez konstantnog istrazivanja, dokazivanja i demantovanja nema smisao... Neandertalci i sapiensi su ziveli u isto vreme i ni sa kakvim vukovima nisu sklapali pakt, kako bi pobedili ili unistili druge. Besmisleno!

Bobi

pre 9 godina

Teorija mi je prilično nelogična. Priroda ima sasvim dovoljno resursa da zadovolji ko zna koliko vrsta predatora, a mi pričamo samoo o jednoj vrsti.
Ako su ljjudi sa pripitomljenim vukovima uspeli da neandertalcima otmu svu hranu, šta je onda sa ostalim predatorima (medvedima, risovima, nepripitomljenim vukovima)?

Mladi Samarićanin

pre 9 godina

(milan-bgd, 2. mart 2015 13:40)
Mislim da si to pomešao sa super vulkanom Toba na Sumatri koji se desio pre 70 000 godina, što se poklapa sa godinama u ovom članku. Takođe su to sa ledom uradili i ovamo, otkrili su visoku koncentraciju sumpora koja smanjuje temperaturu + ako se doda 5-10 godina da je cela planeta bila prekrivena oblacima dobija se ledeno doba. Super vulkan kod Napulja nije bio takve magnitude ali je svakako uticao na klimu. Neanderatlce su istrebili ljudi (vrlo verovatno sobzirom na ubilačku prirodu ljudi), a tadašnji ljudi nisu živeli u pećinama već su živeli u gradovimo itd. ali totalnom promenom klime i širenjem polarnih kapa ka ekvatoru došlo je do uništenja civilizacije i šaka ljudi je preživela i svo znanje je palo u zaborav jer je najvažnije bilo preživeti. Ljudi su počeli da se uzdižu ali topljenjem polarnih kapa dolazilo je do masovnih poplava cunamija koji su opet unazadili ljude u napredku i danas smo ovde gde jesmo. NAsukani na kamenu koji se kreće brzinom od oko 30 km u sekundi oko vatrene lopte koja nam je izvor života u ovom beskraju :D

Fikus je pametniji

pre 9 godina

@Mali Zmaj

Auuuuu.... Ne zaboravite da je Homo Sapiens istrebio, da kazem konkretno pobio, neandertalce. Po tome Homo Sapiens, koji po Vama ne zivi na Balkanu, vec verovatno u nekim "civilizovanim" drzavama, je mnogo gora, agresivnija vrsta. Tako da je u neku ruku dobro sto smo neandertalci. Mozda ne tako fini, mozda malo priglupi, ali mnogo bolji i plemenitiji od onih drugih Vasih. Sah - mat.

Zvonko

pre 9 godina

Mozda ih jos ima skrivenih po evropskim sumama i u zemunicama. Ako su dobri u skrivanju, onda ih verovatno i ne mozemo videti jer mi nismo navikli na zivot u prirodi i zapazanje tragova.

pozdrav iz USA

pre 9 godina

A mozda su i doneli neki virus ili bakteriju na koju ovi nisu bili otporni, slično ako što se desilo u sa južno američkim indijancima

Smuleco

pre 9 godina

Ma nagađanja... Neandertalac je bio manje prilagodljiv, i nije migrirao planetom kao Homo Sapiens. Jednostvno, Homo Sapiens je "asimilovao" Neandertalca, i mi zaista imamo i njegove gene.

Brano

pre 9 godina

Kako sada stvari stoje, a polazeci od naucnih misljenja, tvrdnji i dokaza kojih je, u poslednje vreme, sve vise i vise, Neandertalac je, osim sto je bio osecajniji od Homosapiensa i umetnicki emotivniji, bio ili imao predodredjenost da bude i umniji. Imao je, to svi znaju, vecu zapreminu mozga od danasnjeg coveka. Medjutim, veca spretnost i prakticna i brza sposobnost prilagodjavanja promenama u svakodnevnom zivotu, motorika i racio pobedili su na strani Homosapiensa. Time je, mozda manje vredna vrsta, pobedila drugu. Ali, i to je samo naizgled. Naime, kao sto kod npr. Srba slovenskog nema toliko puno, a ipak svi pricamo srpski kao jedan od slovenskih jezika, ili kod npr. Nemaca germanskog nema najvise u njima, vec ima dosta i keltskog nasledja, tako i u danasnjem evropskom coveku ima neandertalskih gena, sto znaci da se neandertalsko nasledje upodobilo obliku, fizionomiji i nacinu bivstovanja Homosapiensa.

milan-bgd

pre 9 godina

Teorija o izumiranju neandertalaca je bilo nekoliko prikazanih na ovom portalu; od ove "le pacte des loups" teorije meni je uverljivija ona o erupciji supervulkana Flegrejska Polja (ispod Napulja) pre nekih 39000 godina i posledicnoj vulkanskoj zimi koja je nekoliko godina vladala Evropom. Vulkanski pepeo te starosti je nadjen u grenlandskom ledu i u pecinama na Kavkazu, gde naglo prestaje evidencija o boravku neandertalaca posle tog vremena. Preci savremenih ljudi u to vreme jos nisu zasli u Evropu, koja im je istrebljenjem neandertalaca i prolaskom vulkanske zime postala siroko otvorena. Ponekad je dobro zakasniti...

Vladimir

pre 9 godina

Неарденталци су искорењени у Европи. Једино место где су преживели и просперирају јесте Србија. Ту су на руководећим местима, а и скупштина их је пуна.

Vladimir

pre 9 godina

Неарденталци су искорењени у Европи. Једино место где су преживели и просперирају јесте Србија. Ту су на руководећим местима, а и скупштина их је пуна.

Smuleco

pre 9 godina

Ma nagađanja... Neandertalac je bio manje prilagodljiv, i nije migrirao planetom kao Homo Sapiens. Jednostvno, Homo Sapiens je "asimilovao" Neandertalca, i mi zaista imamo i njegove gene.

Brano

pre 9 godina

Kako sada stvari stoje, a polazeci od naucnih misljenja, tvrdnji i dokaza kojih je, u poslednje vreme, sve vise i vise, Neandertalac je, osim sto je bio osecajniji od Homosapiensa i umetnicki emotivniji, bio ili imao predodredjenost da bude i umniji. Imao je, to svi znaju, vecu zapreminu mozga od danasnjeg coveka. Medjutim, veca spretnost i prakticna i brza sposobnost prilagodjavanja promenama u svakodnevnom zivotu, motorika i racio pobedili su na strani Homosapiensa. Time je, mozda manje vredna vrsta, pobedila drugu. Ali, i to je samo naizgled. Naime, kao sto kod npr. Srba slovenskog nema toliko puno, a ipak svi pricamo srpski kao jedan od slovenskih jezika, ili kod npr. Nemaca germanskog nema najvise u njima, vec ima dosta i keltskog nasledja, tako i u danasnjem evropskom coveku ima neandertalskih gena, sto znaci da se neandertalsko nasledje upodobilo obliku, fizionomiji i nacinu bivstovanja Homosapiensa.

milan-bgd

pre 9 godina

Teorija o izumiranju neandertalaca je bilo nekoliko prikazanih na ovom portalu; od ove "le pacte des loups" teorije meni je uverljivija ona o erupciji supervulkana Flegrejska Polja (ispod Napulja) pre nekih 39000 godina i posledicnoj vulkanskoj zimi koja je nekoliko godina vladala Evropom. Vulkanski pepeo te starosti je nadjen u grenlandskom ledu i u pecinama na Kavkazu, gde naglo prestaje evidencija o boravku neandertalaca posle tog vremena. Preci savremenih ljudi u to vreme jos nisu zasli u Evropu, koja im je istrebljenjem neandertalaca i prolaskom vulkanske zime postala siroko otvorena. Ponekad je dobro zakasniti...

Bobi

pre 9 godina

Teorija mi je prilično nelogična. Priroda ima sasvim dovoljno resursa da zadovolji ko zna koliko vrsta predatora, a mi pričamo samoo o jednoj vrsti.
Ako su ljjudi sa pripitomljenim vukovima uspeli da neandertalcima otmu svu hranu, šta je onda sa ostalim predatorima (medvedima, risovima, nepripitomljenim vukovima)?

Fikus je pametniji

pre 9 godina

@Mali Zmaj

Auuuuu.... Ne zaboravite da je Homo Sapiens istrebio, da kazem konkretno pobio, neandertalce. Po tome Homo Sapiens, koji po Vama ne zivi na Balkanu, vec verovatno u nekim "civilizovanim" drzavama, je mnogo gora, agresivnija vrsta. Tako da je u neku ruku dobro sto smo neandertalci. Mozda ne tako fini, mozda malo priglupi, ali mnogo bolji i plemenitiji od onih drugih Vasih. Sah - mat.

pozdrav iz USA

pre 9 godina

A mozda su i doneli neki virus ili bakteriju na koju ovi nisu bili otporni, slično ako što se desilo u sa južno američkim indijancima

Trovach

pre 9 godina

@Bobi...Homo sapiens sapiens je delio istu ekolosku nisu sa Homo sapiens neanderthalensis-om i otuda izumiranje manje sposobne vrste. Vukovi, risovi i medvedi ne dele istu ekolosku nisu sa nama, tako da i za njih "ima mesta". Pored toga, verovatno je dolazilo i do ukrstanja nasih predaka i neandertalaca, pa je verovatno doslo do nekog pretapanja. Neandertalci za 200 hiljada godina nisu puno odmakli, dok je nasa vrsta za tri puta kraci period presla nezamislivo duzi i drugaciji put. Mozda je upravo nedostatak zelje za promenom i zadovoljavanje postojecim stanjem bilo uzrok propasti neandertalaca. Isto takvo razmisljanje bi moglo biti pogubno i za balkanske narode. Englezi, koliko god da na njih gledamo kao na konzervativne, su, istovremeno, spremni i na inovacije. Nisu izmislili barut, kompas i papir, ali su ih medju prvima prihvatili i unapredili bolje od drugih.

Ivan

pre 9 godina

A da nije bilo nesto mnogo manje od vukova, sto je ubilo neandertalce? Na primer humani virusi? Mozda smo im to doneli, a da nismo bili ni svesni.

tuzno, ali verovatno istinito

pre 9 godina

Postoji mnogo teorija i mogucnosti, ali je meni najlogicnija ona najjednostavnija, koja najvise odgovara ljudskoj prirodi. A to je - istrebljenje. Kada su nasi preci u Evropi naisli na vrstu koja je jedina mogla da im parira, a u mnogo cemu bila i superiornija od njih, instinkt im je nalagao da tu vrstu uniste, jer su je videli kao pretnju. Kao sto ljudi kad dodju u nenaseljenu oblast prvo eliminisu sve velike predatore koji moze da ih napadnu, tako je savremeni covek napadao i ubijao neandertalce kad god bi mu se ukazala prilika. A u tako surovim uslovima, kad je i samo prezivljavanje dovoljno tesko, kad su naseobine male, udaljene i izolovane, bolja sposobnost organizacije i komunikacije, a verovatno i veca agresivnost nasih predaka je smanjila broj neandertalaca toliko da su potpuno izumrli.
Dakle, nasa vrsta se uzdigla i zagospodarila svetom zahvaljujuci pragenocidu.

Mladi Samarićanin

pre 9 godina

(milan-bgd, 2. mart 2015 13:40)
Mislim da si to pomešao sa super vulkanom Toba na Sumatri koji se desio pre 70 000 godina, što se poklapa sa godinama u ovom članku. Takođe su to sa ledom uradili i ovamo, otkrili su visoku koncentraciju sumpora koja smanjuje temperaturu + ako se doda 5-10 godina da je cela planeta bila prekrivena oblacima dobija se ledeno doba. Super vulkan kod Napulja nije bio takve magnitude ali je svakako uticao na klimu. Neanderatlce su istrebili ljudi (vrlo verovatno sobzirom na ubilačku prirodu ljudi), a tadašnji ljudi nisu živeli u pećinama već su živeli u gradovimo itd. ali totalnom promenom klime i širenjem polarnih kapa ka ekvatoru došlo je do uništenja civilizacije i šaka ljudi je preživela i svo znanje je palo u zaborav jer je najvažnije bilo preživeti. Ljudi su počeli da se uzdižu ali topljenjem polarnih kapa dolazilo je do masovnih poplava cunamija koji su opet unazadili ljude u napredku i danas smo ovde gde jesmo. NAsukani na kamenu koji se kreće brzinom od oko 30 km u sekundi oko vatrene lopte koja nam je izvor života u ovom beskraju :D

milovan

pre 9 godina

Ovo je najverovatnije tačno. Bez vukova nebi bilo ni civilizacije! U jednoj emisiji sam čuo genijalnu ideju tj. zaključak. Psi (ili ti pripitomljeni vukovi) odgovorni su za rapsprostranjenje čoveka u nepristupačnim predelima. Na primer, da nije haskija ne bi eskimi naseljavali taj deo zemaljske kugle, jer su njihov lov i prevoz u potpunosti zavisni od pasa (do pojave motornih sanki). Drugo, osim partner u lovu, vuk, u ulozi koju ima današnji ovčarski pas, pomogao nam je držati na okupu ogromna stada životinja koja potiču iz nepristupačnih planinskih predela kao što su koze i ovce ili druge brze životinje kao što su goveda i irvasi. Sam čovek nikada ove životinje ne bi mogao držati na okupu, naročito u vreme kada su one bile više divlje nego danas. Dakle, vuk nam je pomogao da ih pripitomimo, bavimo se stočarstvom (umesto samo lovom), stočarstvo je dalo predpostavku za izgradnju sedelačkog društva, ali i ratarstva (nije tada bilo motokultivatora pa je ta pripitomljena stoka vukla). U najstarijim grobnicama prema ovim istraživanjima, sa ljudima su sahranjivani žrtvovani psi. Ako predpostavimo da je do dolaska budizma, zoroasstrizma, hrišćanstva princip žrtvovanja isti - ''žrtvujem najvrednije za najveću uslugu od bogova'', onda to objašnjava kako su tretirali pse svi narodi koji su ih imali - sve su to civilizacije. Dakle, da nije vukova ne bi bilo ni civilizacije. Toga su ljudi davno bili svesni...

GERASIM

pre 9 godina

Homosapiensi pre 40.000 godina... Pronadjeni su i dokazani tragovi postojanja sapiensa pre vise od 400.000 godina. Danasnja nauka se zasniva na teorijama starih autoriteta, koje su prevazidjene. Nauka bez konstantnog istrazivanja, dokazivanja i demantovanja nema smisao... Neandertalci i sapiensi su ziveli u isto vreme i ni sa kakvim vukovima nisu sklapali pakt, kako bi pobedili ili unistili druge. Besmisleno!

milan-bgd

pre 9 godina

@ Mladi Samarićanin, 2. mart 2015 14:55

Ne, nisam pomesao sa Toba erupcijom.

http://www.sciencedaily.com/releases/2010/10/101006094057.htm?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+sciencedaily+%28ScienceDaily%3A+Latest+Science+News%29

U vreme apokalipticne Toba erupcije, nasi preci jos nisu bili krenuli iz Afrike. A u vreme flegrejske erupcije bili su u jugozapadnoj Aziji, znaci na domak Evrope. Analiza kostiju neandertalaca i homo sapiensa je nasla da su se ovi drugi hranili raznovrsnije, dok su neandertalci uglavnom lovili krupne kopnene biljojede. Flegrejski vulkan je imao, logicno, najveci uticaj na klimu u Evropi; drasticno smanjenje prehrambenih resursa pre svega za biljojede a stoga i za neandertalce, imalo je siguran uticaj na nestanak neandertalske populacije.

trojanski konjusar

pre 9 godina

@milovan

Tacno je sve to sto si rekao o vukovima, odnosno psima, ali, to ne mora znaciti da je tacno i ovo o neandertalcima. Bolje reci - tacno je *skoro* sve sto si rekao. Zemljoradnja je starija od stocarstva, u pocetku su svi radovi bili obavljani rucno, a vucnu stoku (tacnije - teglecu stoku, jer, "vucna stoka" je bio i sam pas, to mu je bila prva funkcija i u Americi je, do Kolumba, bio jedina vucna "stoka") i nije potrebno "drzati na okupu", kao ovce ili irvase, pa da bi se za to koristili psi. Pogotovo nije stocarstvo "omogucilo razvoj sedelackog nacina zivota". Na protiv, ono je omogucilo razvoj nomadskog i polunomadskog nacina zivota, a nomadski nacin zivota ne znaci haoticno lutanje (kao sto se vrlo cesto izraz pogresno upotrebljava, pa se nomadima nazivaju oni koji to nisu), nego podrazumeva visoku organizaciju, visu nego za primitivan zemljoradnicki nacin zivota.

Zvonko

pre 9 godina

Mozda ih jos ima skrivenih po evropskim sumama i u zemunicama. Ako su dobri u skrivanju, onda ih verovatno i ne mozemo videti jer mi nismo navikli na zivot u prirodi i zapazanje tragova.

Vladimir

pre 9 godina

Неарденталци су искорењени у Европи. Једино место где су преживели и просперирају јесте Србија. Ту су на руководећим местима, а и скупштина их је пуна.

Smuleco

pre 9 godina

Ma nagađanja... Neandertalac je bio manje prilagodljiv, i nije migrirao planetom kao Homo Sapiens. Jednostvno, Homo Sapiens je "asimilovao" Neandertalca, i mi zaista imamo i njegove gene.

Zvonko

pre 9 godina

Mozda ih jos ima skrivenih po evropskim sumama i u zemunicama. Ako su dobri u skrivanju, onda ih verovatno i ne mozemo videti jer mi nismo navikli na zivot u prirodi i zapazanje tragova.

Brano

pre 9 godina

Kako sada stvari stoje, a polazeci od naucnih misljenja, tvrdnji i dokaza kojih je, u poslednje vreme, sve vise i vise, Neandertalac je, osim sto je bio osecajniji od Homosapiensa i umetnicki emotivniji, bio ili imao predodredjenost da bude i umniji. Imao je, to svi znaju, vecu zapreminu mozga od danasnjeg coveka. Medjutim, veca spretnost i prakticna i brza sposobnost prilagodjavanja promenama u svakodnevnom zivotu, motorika i racio pobedili su na strani Homosapiensa. Time je, mozda manje vredna vrsta, pobedila drugu. Ali, i to je samo naizgled. Naime, kao sto kod npr. Srba slovenskog nema toliko puno, a ipak svi pricamo srpski kao jedan od slovenskih jezika, ili kod npr. Nemaca germanskog nema najvise u njima, vec ima dosta i keltskog nasledja, tako i u danasnjem evropskom coveku ima neandertalskih gena, sto znaci da se neandertalsko nasledje upodobilo obliku, fizionomiji i nacinu bivstovanja Homosapiensa.

GERASIM

pre 9 godina

Homosapiensi pre 40.000 godina... Pronadjeni su i dokazani tragovi postojanja sapiensa pre vise od 400.000 godina. Danasnja nauka se zasniva na teorijama starih autoriteta, koje su prevazidjene. Nauka bez konstantnog istrazivanja, dokazivanja i demantovanja nema smisao... Neandertalci i sapiensi su ziveli u isto vreme i ni sa kakvim vukovima nisu sklapali pakt, kako bi pobedili ili unistili druge. Besmisleno!

milan-bgd

pre 9 godina

Teorija o izumiranju neandertalaca je bilo nekoliko prikazanih na ovom portalu; od ove "le pacte des loups" teorije meni je uverljivija ona o erupciji supervulkana Flegrejska Polja (ispod Napulja) pre nekih 39000 godina i posledicnoj vulkanskoj zimi koja je nekoliko godina vladala Evropom. Vulkanski pepeo te starosti je nadjen u grenlandskom ledu i u pecinama na Kavkazu, gde naglo prestaje evidencija o boravku neandertalaca posle tog vremena. Preci savremenih ljudi u to vreme jos nisu zasli u Evropu, koja im je istrebljenjem neandertalaca i prolaskom vulkanske zime postala siroko otvorena. Ponekad je dobro zakasniti...

Fikus je pametniji

pre 9 godina

@Mali Zmaj

Auuuuu.... Ne zaboravite da je Homo Sapiens istrebio, da kazem konkretno pobio, neandertalce. Po tome Homo Sapiens, koji po Vama ne zivi na Balkanu, vec verovatno u nekim "civilizovanim" drzavama, je mnogo gora, agresivnija vrsta. Tako da je u neku ruku dobro sto smo neandertalci. Mozda ne tako fini, mozda malo priglupi, ali mnogo bolji i plemenitiji od onih drugih Vasih. Sah - mat.

Mladi Samarićanin

pre 9 godina

(milan-bgd, 2. mart 2015 13:40)
Mislim da si to pomešao sa super vulkanom Toba na Sumatri koji se desio pre 70 000 godina, što se poklapa sa godinama u ovom članku. Takođe su to sa ledom uradili i ovamo, otkrili su visoku koncentraciju sumpora koja smanjuje temperaturu + ako se doda 5-10 godina da je cela planeta bila prekrivena oblacima dobija se ledeno doba. Super vulkan kod Napulja nije bio takve magnitude ali je svakako uticao na klimu. Neanderatlce su istrebili ljudi (vrlo verovatno sobzirom na ubilačku prirodu ljudi), a tadašnji ljudi nisu živeli u pećinama već su živeli u gradovimo itd. ali totalnom promenom klime i širenjem polarnih kapa ka ekvatoru došlo je do uništenja civilizacije i šaka ljudi je preživela i svo znanje je palo u zaborav jer je najvažnije bilo preživeti. Ljudi su počeli da se uzdižu ali topljenjem polarnih kapa dolazilo je do masovnih poplava cunamija koji su opet unazadili ljude u napredku i danas smo ovde gde jesmo. NAsukani na kamenu koji se kreće brzinom od oko 30 km u sekundi oko vatrene lopte koja nam je izvor života u ovom beskraju :D

Bobi

pre 9 godina

Teorija mi je prilično nelogična. Priroda ima sasvim dovoljno resursa da zadovolji ko zna koliko vrsta predatora, a mi pričamo samoo o jednoj vrsti.
Ako su ljjudi sa pripitomljenim vukovima uspeli da neandertalcima otmu svu hranu, šta je onda sa ostalim predatorima (medvedima, risovima, nepripitomljenim vukovima)?

Trovach

pre 9 godina

@Bobi...Homo sapiens sapiens je delio istu ekolosku nisu sa Homo sapiens neanderthalensis-om i otuda izumiranje manje sposobne vrste. Vukovi, risovi i medvedi ne dele istu ekolosku nisu sa nama, tako da i za njih "ima mesta". Pored toga, verovatno je dolazilo i do ukrstanja nasih predaka i neandertalaca, pa je verovatno doslo do nekog pretapanja. Neandertalci za 200 hiljada godina nisu puno odmakli, dok je nasa vrsta za tri puta kraci period presla nezamislivo duzi i drugaciji put. Mozda je upravo nedostatak zelje za promenom i zadovoljavanje postojecim stanjem bilo uzrok propasti neandertalaca. Isto takvo razmisljanje bi moglo biti pogubno i za balkanske narode. Englezi, koliko god da na njih gledamo kao na konzervativne, su, istovremeno, spremni i na inovacije. Nisu izmislili barut, kompas i papir, ali su ih medju prvima prihvatili i unapredili bolje od drugih.

milan-bgd

pre 9 godina

@ Mladi Samarićanin, 2. mart 2015 14:55

Ne, nisam pomesao sa Toba erupcijom.

http://www.sciencedaily.com/releases/2010/10/101006094057.htm?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+sciencedaily+%28ScienceDaily%3A+Latest+Science+News%29

U vreme apokalipticne Toba erupcije, nasi preci jos nisu bili krenuli iz Afrike. A u vreme flegrejske erupcije bili su u jugozapadnoj Aziji, znaci na domak Evrope. Analiza kostiju neandertalaca i homo sapiensa je nasla da su se ovi drugi hranili raznovrsnije, dok su neandertalci uglavnom lovili krupne kopnene biljojede. Flegrejski vulkan je imao, logicno, najveci uticaj na klimu u Evropi; drasticno smanjenje prehrambenih resursa pre svega za biljojede a stoga i za neandertalce, imalo je siguran uticaj na nestanak neandertalske populacije.

milovan

pre 9 godina

Ovo je najverovatnije tačno. Bez vukova nebi bilo ni civilizacije! U jednoj emisiji sam čuo genijalnu ideju tj. zaključak. Psi (ili ti pripitomljeni vukovi) odgovorni su za rapsprostranjenje čoveka u nepristupačnim predelima. Na primer, da nije haskija ne bi eskimi naseljavali taj deo zemaljske kugle, jer su njihov lov i prevoz u potpunosti zavisni od pasa (do pojave motornih sanki). Drugo, osim partner u lovu, vuk, u ulozi koju ima današnji ovčarski pas, pomogao nam je držati na okupu ogromna stada životinja koja potiču iz nepristupačnih planinskih predela kao što su koze i ovce ili druge brze životinje kao što su goveda i irvasi. Sam čovek nikada ove životinje ne bi mogao držati na okupu, naročito u vreme kada su one bile više divlje nego danas. Dakle, vuk nam je pomogao da ih pripitomimo, bavimo se stočarstvom (umesto samo lovom), stočarstvo je dalo predpostavku za izgradnju sedelačkog društva, ali i ratarstva (nije tada bilo motokultivatora pa je ta pripitomljena stoka vukla). U najstarijim grobnicama prema ovim istraživanjima, sa ljudima su sahranjivani žrtvovani psi. Ako predpostavimo da je do dolaska budizma, zoroasstrizma, hrišćanstva princip žrtvovanja isti - ''žrtvujem najvrednije za najveću uslugu od bogova'', onda to objašnjava kako su tretirali pse svi narodi koji su ih imali - sve su to civilizacije. Dakle, da nije vukova ne bi bilo ni civilizacije. Toga su ljudi davno bili svesni...

pozdrav iz USA

pre 9 godina

A mozda su i doneli neki virus ili bakteriju na koju ovi nisu bili otporni, slično ako što se desilo u sa južno američkim indijancima

tuzno, ali verovatno istinito

pre 9 godina

Postoji mnogo teorija i mogucnosti, ali je meni najlogicnija ona najjednostavnija, koja najvise odgovara ljudskoj prirodi. A to je - istrebljenje. Kada su nasi preci u Evropi naisli na vrstu koja je jedina mogla da im parira, a u mnogo cemu bila i superiornija od njih, instinkt im je nalagao da tu vrstu uniste, jer su je videli kao pretnju. Kao sto ljudi kad dodju u nenaseljenu oblast prvo eliminisu sve velike predatore koji moze da ih napadnu, tako je savremeni covek napadao i ubijao neandertalce kad god bi mu se ukazala prilika. A u tako surovim uslovima, kad je i samo prezivljavanje dovoljno tesko, kad su naseobine male, udaljene i izolovane, bolja sposobnost organizacije i komunikacije, a verovatno i veca agresivnost nasih predaka je smanjila broj neandertalaca toliko da su potpuno izumrli.
Dakle, nasa vrsta se uzdigla i zagospodarila svetom zahvaljujuci pragenocidu.

trojanski konjusar

pre 9 godina

@milovan

Tacno je sve to sto si rekao o vukovima, odnosno psima, ali, to ne mora znaciti da je tacno i ovo o neandertalcima. Bolje reci - tacno je *skoro* sve sto si rekao. Zemljoradnja je starija od stocarstva, u pocetku su svi radovi bili obavljani rucno, a vucnu stoku (tacnije - teglecu stoku, jer, "vucna stoka" je bio i sam pas, to mu je bila prva funkcija i u Americi je, do Kolumba, bio jedina vucna "stoka") i nije potrebno "drzati na okupu", kao ovce ili irvase, pa da bi se za to koristili psi. Pogotovo nije stocarstvo "omogucilo razvoj sedelackog nacina zivota". Na protiv, ono je omogucilo razvoj nomadskog i polunomadskog nacina zivota, a nomadski nacin zivota ne znaci haoticno lutanje (kao sto se vrlo cesto izraz pogresno upotrebljava, pa se nomadima nazivaju oni koji to nisu), nego podrazumeva visoku organizaciju, visu nego za primitivan zemljoradnicki nacin zivota.

Ivan

pre 9 godina

A da nije bilo nesto mnogo manje od vukova, sto je ubilo neandertalce? Na primer humani virusi? Mozda smo im to doneli, a da nismo bili ni svesni.