Četvrtak, 05.02.2015.

11:12

Pronađeni mumificirani sveštenik je... živ?

Izvor: Izvor: B92, BBC

Pronaðeni mumificirani sveštenik je... živ? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

68 Komentari

Sortiraj po:

glupa masa

pre 9 godina

(vix, 5. februar 2015 22:10)

Filozofska vrednost postoji u svakoj religiji, nije Budizam nista iznad ostalih. I hriscanin i musliman ce ti reci ne ubij, ne kradi, zivi skromno, pomazi drugima itd. To ne sprecava vodje svih religija (ukljucujuci i Budizam) da gomilaju novac i moc i zive zivotom koga bi se zgrozili i Buda, i Isus, i Muhamed.

Sto se tice dela "misli svojom glavom", budisticke vodje dobro znaju da velika vecina to nije u stanju. Razlika izmedju "moras ovo" i "prosudi sam" je vrlo tanka i svodi se na razliku izmedju strele i udice. Strela ce stici i onoga ko bezi, a udica ce upecati samo onoga ko zagrize mamac. Ko je gladan progutace i mamac i udicu, a ako je puno gladnih, eto lovcima dobre lovine. I hriscanstvo je pre dve hiljade godina bilo samo udica (bog te voli) dok nije postalo vodeca religija i pocela da gazi (bog ce te kazniti).

A o ucenjima budizma koji "nisu dogma" jer ne moras da ih prihvatis (tj. da zagrizes mamac, mada je to tesko kad si gladan): mesavina lako proverljivih cinjenica i onih koje nije moguce proveriti, ali ih je valjda lakse progutati kad su u istom loncu sa onim prvim. Da li onaj koji "razmisli svojom glavom" i odbaci koncept Nirvane kao totalnu glupost ostaje budista? Da li sam ja koji se slaze sa pet pravila o moralu i odbacuje sve ostalo kao budalastinu takodje budista? Oni koji propagiraju Budizam cak pokusavaju da predtave njegova ucenja kao nauku, kakva drskost; ali svaki mamac moze da se proguta ako si dovoljno gladan.

glupa masa

pre 9 godina

(vix, 5. februar 2015 22:10)

Moguce je da je Buda zaista imao iskrenu nameru da pomogne ljudima i olaksa im zivot - mada je to sa ove distance zaista tesko proveriti. Ono sto je sigurno je da njegovi danasnji tumaci i ucitelji Budinih metoda za "prosvetljenje" vise nego pristojno zive od prodaje svojih usluga. Tu se ne razlikuju od ucitelja drugih religija.

nikola

pre 9 godina

@nikola: Ostati duhom u stanju meditacije u nefukcionalnom telu znaci da nije jos uvek presao na onu stranu, tj. da nije pokidao tkz. ''srebrnu nit'' koja ga spaja sa telom. Zato telo ne truli, a njemu je svejedno da li je ziv ili mrtav, jer je bitan samo nivo svesti koji je postigao, a svest ne umire jer je nerodjena. Ovo nije neobicno stanje i za hriscanske monahe. Ima ih nekoliko poznatih, a kod nas je to Sveti Vasilije u manastiru Ostrogu cije mosti nisu istrulile.
 (bzvz, 5. februar 2015 20:29)

Pa cekaj jel svrha zivota da svi na planeti udjemo u to stanje i tako cekamo smrt?
I kroz smrt spoznas sebe, jel moguce spoznati sebe odsustvom svesti?
Koja je poenta zivljenja onda?
Gde je iskustvo tu, ono licno, razlicito za svakog coveka?
Cemu ono sluzi, cemu svest sluzi?

buddhko

pre 9 godina

vix kaže: "da li je budizam uopste religija, filozofija ili sta vec"... Sudeći po većem delu tvog komentara, dosta toga si shvatio, ali jedno, a zapravo osnovno, nisi: 'budizam' je, zapravo, psihogija - i to je njegova prava, uglavnom neshvaćena, a neprocenjiva vrednost.

vix

pre 9 godina

@(glupa masa, 05. februar 2015 20:02)

Da si imalo citao o budizmu saznao bi koliko ovo nema veze sa cinjenicama. Budizam je sustinski izuzetno kriticki nastrojeno ucenje. Mozda jedno od najvecih kritickih misli antickog sveta. Prihvatanje?!? Buda bi se slatko nasmejao ovome. On je prvi trazio od svojih ucenika da mu nista ne veruju vec da sve sto prica detaljno provere i sami procene da li treba da prihvate ili odbace. U budizmu ne postoji dogma niti pojam beskompromisne vere. Naprotiv, u pojedinim budistickim sektama vera se posmatra u poprilicno negativnom kontekstu. Zbog toga se i danas u naucnim krugovima vodi debata da li je budizam uopste religija, filozofija ili sta vec. U budizmu se racuna samo debelo provereno direktno licno iskustvo. Umesto pojma vere koristi se pojam saddha koji se u prevodu sa sanskrita moze tumaciti kao poverenje (u ucenje, ucitelja). Ucitelji i knjige se ne posmatraju kao samo olicenje istine vec samo kao pokazatelji na putu. Budisti kazu, splav sluzi da vas preveze preko reke. Kad je reka predjena samo budala bi vukla splav dalje kroz sumu. Ili jos cuvenija analogija sa prstom koji pokazuje ka mesecu. Tako da reinkarnacija nije dogma u budizmu vec samo ucenje i na praktikantima je da ovo(i bilo koje drugo) ucenje detaljno ispitaju (pomocu meditativnih i drugih tehnika koje je Buda ostavio za sobom) i prihvate ili odbace.

glupa masa

pre 9 godina

U redu, posto vidim da ste ekspert, ako mozete ukratko da nam navedete bar neke postulate "budisticke dogme", inace u bilo kakvom ozbiljnijem proucavanju budistickog ucenja tesko spojiva dva pojma. Ali covek se uci dok je ziv. Hvala.
(vix, 5. februar 2015 17:19)

Pa citavo ucenje je zasnovano na konceptu reinkarnacije i kako je izbeci. Prihvatanje reinkarnacije kao cinjenice nije razlicito o prihvatanja pakla kao cinjenice. I jedno i drugo su gluposti koje omogucavaju da oni koji "pruzaju usluge" prodaju maglu i manipulisu onima sto veruju.

marko

pre 9 godina

@ glomazno:
Šta si to konkretno osetio loše na svojoj koži od Hrišćanstva, kaži konkretan primer.
Istorija zna, ako ti ne znaš da su druge religije imale običaj žrtvovanje ljudi.Ako ne znaš, zašto onda komentarišeš?Klasično licemerje. Asteci, Maje, Inke,stari Grci i Rimljani, Sumeri, Vavilonci, svi do jednog su žrtvovali ljude svojim paganskim "bogovima". Praktikovali su blud, incest, sodomiju, osvajali, pljačkali, porobljavali i silovali druge narode, imali su svoje robove itd.
I tebi je sve to ok. samo Hrišćanstvo nije dobro, kakvo licemerje.

bzvz

pre 9 godina

@nikola: Ostati duhom u stanju meditacije u nefukcionalnom telu znaci da nije jos uvek presao na onu stranu, tj. da nije pokidao tkz. ''srebrnu nit'' koja ga spaja sa telom. Zato telo ne truli, a njemu je svejedno da li je ziv ili mrtav, jer je bitan samo nivo svesti koji je postigao, a svest ne umire jer je nerodjena. Ovo nije neobicno stanje i za hriscanske monahe. Ima ih nekoliko poznatih, a kod nas je to Sveti Vasilije u manastiru Ostrogu cije mosti nisu istrulile.

Petar

pre 9 godina

ismevati tudja uverenja i verovanja je odraz primitivizma. zivi i pusti da zive. ti budisticki monasi svojim verovanjem nikog ne ugrozavaju.
(ateista, 5. februar 2015 18:20)

Jel to važi i za francuske karikaturiste?
Ismevali su proroka i Islam, primitivci jedni...
Nadam se da si ipak Agnostik jer po komentari očigledno da nisi Ateista.

x

pre 9 godina

kako se ja osecam sad povrsno. oni to znaju... wow... a sta ja znam.. cekaj.. da vidim... vozim kola, pecem pomrit i da imam sex. to je otprilike to.

nikola

pre 9 godina

Verovatno je umro u tom stanju, pustio um, kada se pusti um covek ne trazi hranu, ne truje se pa ni ne truli.
Pustiti um znaci staviti ego van centra, sebe da bi dosao do onoga unutra.
To unutra mora se osvestiti, izvesti napolje a to nije moguce meditacijom, meditacija moze samo dotle.
Jel cim se izadje iz tog stanja ego se vraca u centar.
Mora se ego pobediti, biti svestan sveta oko sebe, biti ziv u njemu a nemati niti jednu zelju, ne zeleti ista od njega.
To je puna dusa, prosla zivot.

ateista

pre 9 godina

ismevati tudja uverenja i verovanja je odraz primitivizma. zivi i pusti da zive. ti budisticki monasi svojim verovanjem nikog ne ugrozavaju.

glomazno

pre 9 godina

Ma u sve verujete što vam se servira. Verujete u žive mrtvace, u "snagu" budizma, verujte čudima Sai Babe, podržavate obnovu hrama "boga" Tora, verujete u horoskop, verujte u antičke "bogove, verujte u tarot, verujete u Darvinovu teoriju i veliki prasak, sve može i sve je ok, samo Hrišćanstvo nije.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC (marko, 5. februar 2015 17:17)

Tako je Marko..jer smo hriscanstvo i njegovu "dobrotu" nazalost osetili na svojoj kozi, pa bi me bilo sramota da nekom kazem da sam deo toga...a ove druge gluposti nam nisu toliko bliske pa samim tim i ne znamo, bar ne neposredno, za uzas koji je njihovim delovanjem napravljen.

Petar

pre 9 godina

I moj deda je takođe živ, dokažite da nije!
Živ je, samo je odlučio da spava malo duže u sanduku zakopan pod zemljom, da ga ne bi budili zvukovi izvana...
Koja filozofija ne verujem. I sad će religiozni fanatici i filozofi i budisti i teoretičari i naivci da matematičkim putem nama objasne kako je ovo ipak moguće... OK, onda će i moj deda da se probudi kad krene žetva i branje kukuruza, za sad nek još malo ''spava''.

vix

pre 9 godina

@ (glupa masa, 05. februar 2015 14:51)

U redu, posto vidim da ste ekspert, ako mozete ukratko da nam navedete bar neke postulate "budisticke dogme", inace u bilo kakvom ozbiljnijem proucavanju budistickog ucenja tesko spojiva dva pojma. Ali covek se uci dok je ziv. Hvala.

marko

pre 9 godina

Ma u sve verujete što vam se servira. Verujete u žive mrtvace, u "snagu" budizma, verujte čudima Sai Babe, podržavate obnovu hrama "boga" Tora, verujete u horoskop, verujte u antičke "bogove, verujte u tarot, verujete u Darvinovu teoriju i veliki prasak, sve može i sve je ok, samo Hrišćanstvo nije.

LazarS.

pre 9 godina

Dr 5 i Topličanin M.
U Srbiji sa dva svedoka i možete da dokažete da je neko mrtav. Ali ako vas oglase mrtvim, ne postoji legalan način da dokažete da ste živi! Nikad više!

Andjela

pre 9 godina

Poznat slucah je i hambo lama oba dvoje su pripadali Kalmykia budizmu iz rusije imaju i svoju republiku autonomnu u Rusiji.
zanimljivo je da su kalmici ziveli i u Beogradu i imali svoj prvi budistiski hram u evropi u Beogradu 1929 do 1944 dok ga partizani nisu srusili.
(Nemanja)


Nemanja, to je upravo tacno, a hram se nalazio u M.M. Lugu,
zasto bas tu? Pa verovatno su osetili neke povoljne enrgije.

(P.S. podizem cenu nekretnina na toj lokaciji, indirektno)

zoran

pre 9 godina

Taj covek je daleko zivlji no ovi sto ostavljaju "duhovite" komentare, pa jos u svojoj zabludi mislite da ste interesantni. Vi se samo po navici krecete, ustaljenom programu,bas kao i robot, ali niste Zivi. No, ko vama to da objasni...?? Takav se jos nije rodio.

Pitanje za jednu Vesnu

pre 9 godina

Draga Vesna sto kazes da su se neki povampirili, da te pitam par stvari. Znas li gde je Boza Djelic? Znas li koliko je para imao kad je sahranio 5 oktobra? Koliko ima sada? Da li si glasala za njegovu opciju? I da li ti je bar poslao zahvalnicu sto si mu svojim glasom omogucila to sto sad poseduje?? Hvala na odgovoru ;)

Nemanja

pre 9 godina

Poznat slucah je i hambo lama oba dvoje su pripadali Kalmykia budizmu iz rusije imaju i svoju republiku autonomnu u Rusiji.
zanimljivo je da su kalmici ziveli i u Beogradu i imali svoj prvi budistiski hram u evropi u Beogradu 1929 do 1944 dok ga partizani nisu srusili.

glupa masa

pre 9 godina

covek samo mora prosiriti svoje vidike i upoznati se sa kulturama koje se vode po svojum korenima vekovima starim,a smanjiti danasnje plasiranje materjala koji svesno zatupljuju i dovode do stvaranja, bukvalno glupe mase kojom se manipulise lakse nego sa psima....
(lemy, 5. februar 2015 12:33)

Da, da, za razliku od svestenika svih religija (budizam nije izuzetak) koji prosvetljuju svojom dogmom i zabranjuju da se ikakvim argumentima dirne u istu.

Topličanin Milan

pre 9 godina

U Srbiji bi mu trazili potvrdu da je ziv, a koju bi morao da izvadi u opstini, i da plati par stotina dinara za nju. Sta da se radi, moraju i dzabalebarosi u Srbiji od necega da zive.
(Dr, 5. februar 2015 13:09)
------
U Srbiji je baš suprotno. Da bih pokojnog tasta oslobodio RTV pretplate, pored izvoda iz Matične knjige umrlih, tražili su mi da dovedem i dva svedoka?! Da je ovaj lama bio pretplatnik RTS-a, možda mu ne bi trebali nikakvi drugi dokazi da je živ?!

repus

pre 9 godina

свака секта има своју теорију ако је жив што им некаже нешто да оповргне научнике који кажу да је мртав учи гуру како да им туру и испере мозак

Sedma sekcija

pre 9 godina

Iskreno, mnogo mi je lakse da poverujem u ovu vest nego u: Beograd na vodi, fabriku cipova, Mercedesov pogon u Srbiji, falsifikovanu licnu kartu, Megatrend doktorat, Tominu diplomu, Gugl u Srbiji, rast BDP-a, smanjenje nezaposlenosti, da nema partijskog zaposljavanja...

Levo smetalo

pre 9 godina

Ima jos primera ljudi koji su se mumificirali tokom meditacije. Zvuci logicno to sto clanak kaze o lokalnoj klimi ali ima tu jos jedan faktor za koji sam ja cula vezano za ostale slucajeve - tokom meditacije ljudi sebe izgladnjuju sto dovodi do smrti bakterija koje zive u stomaku i koje su u velikoj meri zasluzne za raspadanje tela nakon smrti.

Zoran

pre 9 godina

Ovi budistički sveštenici su svesno prelazili iz stanja meditacije u smrt ne da bi dokazali kako opasno dobro meditiraju, već su to obično radili u doba dugotrajnih nepovoljnih meteo uslova tj suša kako bi na taj žrtvujući svoj život pomogli lokalnom stanovništvu koje ih je pomagalo i izdržavalo. Legenda kaže da njihove žrtve obično nisu bile uzaludne.
(dokumentarac BBC)

Dr

pre 9 godina

U Srbiji bi mu trazili potvrdu da je ziv, a koju bi morao da izvadi u opstini, i da plati par stotina dinara za nju. Sta da se radi, moraju i dzabalebarosi u Srbiji od necega da zive.

sveti buda iz trstenika

pre 9 godina

stara fora. u indiji se vode neki sporovi oko pitanja proglašenja smrti nekih verskih vođa. da li su u dubokoj meditaciji ili su mrtvi ;)

lemy

pre 9 godina

u kakav slucaj...
mada budisticki svestenici su sve ali obicni nisu. Naime Tajsen Desimaru je u stanju duboke meditacije u za-zen polozaju usporio rad svog srca na 5 otkucaja u minuti... u knjizi iz koje sam to procitao nema cilj privlacenja sto vise citalaca niti bilo koje potrebe za lazi,a i moj drug je proveo 6 godina u njihovom hramu uceci o tome i ono sto mi je ispricao ostavilo me je u fazi dubokog razmisljanja.....
covek samo mora prosiriti svoje vidike i upoznati se sa kulturama koje se vode po svojum korenima vekovima starim,a smanjiti danasnje plasiranje materjala koji svesno zatupljuju i dovode do stvaranja, bukvalno glupe mase kojom se manipulise lakse nego sa psima....

Sedma sekcija

pre 9 godina

Iskreno, mnogo mi je lakse da poverujem u ovu vest nego u: Beograd na vodi, fabriku cipova, Mercedesov pogon u Srbiji, falsifikovanu licnu kartu, Megatrend doktorat, Tominu diplomu, Gugl u Srbiji, rast BDP-a, smanjenje nezaposlenosti, da nema partijskog zaposljavanja...

lemy

pre 9 godina

u kakav slucaj...
mada budisticki svestenici su sve ali obicni nisu. Naime Tajsen Desimaru je u stanju duboke meditacije u za-zen polozaju usporio rad svog srca na 5 otkucaja u minuti... u knjizi iz koje sam to procitao nema cilj privlacenja sto vise citalaca niti bilo koje potrebe za lazi,a i moj drug je proveo 6 godina u njihovom hramu uceci o tome i ono sto mi je ispricao ostavilo me je u fazi dubokog razmisljanja.....
covek samo mora prosiriti svoje vidike i upoznati se sa kulturama koje se vode po svojum korenima vekovima starim,a smanjiti danasnje plasiranje materjala koji svesno zatupljuju i dovode do stvaranja, bukvalno glupe mase kojom se manipulise lakse nego sa psima....

Topličanin Milan

pre 9 godina

U Srbiji bi mu trazili potvrdu da je ziv, a koju bi morao da izvadi u opstini, i da plati par stotina dinara za nju. Sta da se radi, moraju i dzabalebarosi u Srbiji od necega da zive.
(Dr, 5. februar 2015 13:09)
------
U Srbiji je baš suprotno. Da bih pokojnog tasta oslobodio RTV pretplate, pored izvoda iz Matične knjige umrlih, tražili su mi da dovedem i dva svedoka?! Da je ovaj lama bio pretplatnik RTS-a, možda mu ne bi trebali nikakvi drugi dokazi da je živ?!

Dr

pre 9 godina

U Srbiji bi mu trazili potvrdu da je ziv, a koju bi morao da izvadi u opstini, i da plati par stotina dinara za nju. Sta da se radi, moraju i dzabalebarosi u Srbiji od necega da zive.

sveti buda iz trstenika

pre 9 godina

stara fora. u indiji se vode neki sporovi oko pitanja proglašenja smrti nekih verskih vođa. da li su u dubokoj meditaciji ili su mrtvi ;)

zoran

pre 9 godina

Taj covek je daleko zivlji no ovi sto ostavljaju "duhovite" komentare, pa jos u svojoj zabludi mislite da ste interesantni. Vi se samo po navici krecete, ustaljenom programu,bas kao i robot, ali niste Zivi. No, ko vama to da objasni...?? Takav se jos nije rodio.

Zoran

pre 9 godina

Ovi budistički sveštenici su svesno prelazili iz stanja meditacije u smrt ne da bi dokazali kako opasno dobro meditiraju, već su to obično radili u doba dugotrajnih nepovoljnih meteo uslova tj suša kako bi na taj žrtvujući svoj život pomogli lokalnom stanovništvu koje ih je pomagalo i izdržavalo. Legenda kaže da njihove žrtve obično nisu bile uzaludne.
(dokumentarac BBC)

Levo smetalo

pre 9 godina

Ima jos primera ljudi koji su se mumificirali tokom meditacije. Zvuci logicno to sto clanak kaze o lokalnoj klimi ali ima tu jos jedan faktor za koji sam ja cula vezano za ostale slucajeve - tokom meditacije ljudi sebe izgladnjuju sto dovodi do smrti bakterija koje zive u stomaku i koje su u velikoj meri zasluzne za raspadanje tela nakon smrti.

ateista

pre 9 godina

ismevati tudja uverenja i verovanja je odraz primitivizma. zivi i pusti da zive. ti budisticki monasi svojim verovanjem nikog ne ugrozavaju.

Nemanja

pre 9 godina

Poznat slucah je i hambo lama oba dvoje su pripadali Kalmykia budizmu iz rusije imaju i svoju republiku autonomnu u Rusiji.
zanimljivo je da su kalmici ziveli i u Beogradu i imali svoj prvi budistiski hram u evropi u Beogradu 1929 do 1944 dok ga partizani nisu srusili.

glupa masa

pre 9 godina

covek samo mora prosiriti svoje vidike i upoznati se sa kulturama koje se vode po svojum korenima vekovima starim,a smanjiti danasnje plasiranje materjala koji svesno zatupljuju i dovode do stvaranja, bukvalno glupe mase kojom se manipulise lakse nego sa psima....
(lemy, 5. februar 2015 12:33)

Da, da, za razliku od svestenika svih religija (budizam nije izuzetak) koji prosvetljuju svojom dogmom i zabranjuju da se ikakvim argumentima dirne u istu.

Pitanje za jednu Vesnu

pre 9 godina

Draga Vesna sto kazes da su se neki povampirili, da te pitam par stvari. Znas li gde je Boza Djelic? Znas li koliko je para imao kad je sahranio 5 oktobra? Koliko ima sada? Da li si glasala za njegovu opciju? I da li ti je bar poslao zahvalnicu sto si mu svojim glasom omogucila to sto sad poseduje?? Hvala na odgovoru ;)

repus

pre 9 godina

свака секта има своју теорију ако је жив што им некаже нешто да оповргне научнике који кажу да је мртав учи гуру како да им туру и испере мозак

LazarS.

pre 9 godina

Dr 5 i Topličanin M.
U Srbiji sa dva svedoka i možete da dokažete da je neko mrtav. Ali ako vas oglase mrtvim, ne postoji legalan način da dokažete da ste živi! Nikad više!

vix

pre 9 godina

@(glupa masa, 05. februar 2015 20:02)

Da si imalo citao o budizmu saznao bi koliko ovo nema veze sa cinjenicama. Budizam je sustinski izuzetno kriticki nastrojeno ucenje. Mozda jedno od najvecih kritickih misli antickog sveta. Prihvatanje?!? Buda bi se slatko nasmejao ovome. On je prvi trazio od svojih ucenika da mu nista ne veruju vec da sve sto prica detaljno provere i sami procene da li treba da prihvate ili odbace. U budizmu ne postoji dogma niti pojam beskompromisne vere. Naprotiv, u pojedinim budistickim sektama vera se posmatra u poprilicno negativnom kontekstu. Zbog toga se i danas u naucnim krugovima vodi debata da li je budizam uopste religija, filozofija ili sta vec. U budizmu se racuna samo debelo provereno direktno licno iskustvo. Umesto pojma vere koristi se pojam saddha koji se u prevodu sa sanskrita moze tumaciti kao poverenje (u ucenje, ucitelja). Ucitelji i knjige se ne posmatraju kao samo olicenje istine vec samo kao pokazatelji na putu. Budisti kazu, splav sluzi da vas preveze preko reke. Kad je reka predjena samo budala bi vukla splav dalje kroz sumu. Ili jos cuvenija analogija sa prstom koji pokazuje ka mesecu. Tako da reinkarnacija nije dogma u budizmu vec samo ucenje i na praktikantima je da ovo(i bilo koje drugo) ucenje detaljno ispitaju (pomocu meditativnih i drugih tehnika koje je Buda ostavio za sobom) i prihvate ili odbace.

glomazno

pre 9 godina

Ma u sve verujete što vam se servira. Verujete u žive mrtvace, u "snagu" budizma, verujte čudima Sai Babe, podržavate obnovu hrama "boga" Tora, verujete u horoskop, verujte u antičke "bogove, verujte u tarot, verujete u Darvinovu teoriju i veliki prasak, sve može i sve je ok, samo Hrišćanstvo nije.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC (marko, 5. februar 2015 17:17)

Tako je Marko..jer smo hriscanstvo i njegovu "dobrotu" nazalost osetili na svojoj kozi, pa bi me bilo sramota da nekom kazem da sam deo toga...a ove druge gluposti nam nisu toliko bliske pa samim tim i ne znamo, bar ne neposredno, za uzas koji je njihovim delovanjem napravljen.

vix

pre 9 godina

@ (glupa masa, 05. februar 2015 14:51)

U redu, posto vidim da ste ekspert, ako mozete ukratko da nam navedete bar neke postulate "budisticke dogme", inace u bilo kakvom ozbiljnijem proucavanju budistickog ucenja tesko spojiva dva pojma. Ali covek se uci dok je ziv. Hvala.

Andjela

pre 9 godina

Poznat slucah je i hambo lama oba dvoje su pripadali Kalmykia budizmu iz rusije imaju i svoju republiku autonomnu u Rusiji.
zanimljivo je da su kalmici ziveli i u Beogradu i imali svoj prvi budistiski hram u evropi u Beogradu 1929 do 1944 dok ga partizani nisu srusili.
(Nemanja)


Nemanja, to je upravo tacno, a hram se nalazio u M.M. Lugu,
zasto bas tu? Pa verovatno su osetili neke povoljne enrgije.

(P.S. podizem cenu nekretnina na toj lokaciji, indirektno)

Petar

pre 9 godina

I moj deda je takođe živ, dokažite da nije!
Živ je, samo je odlučio da spava malo duže u sanduku zakopan pod zemljom, da ga ne bi budili zvukovi izvana...
Koja filozofija ne verujem. I sad će religiozni fanatici i filozofi i budisti i teoretičari i naivci da matematičkim putem nama objasne kako je ovo ipak moguće... OK, onda će i moj deda da se probudi kad krene žetva i branje kukuruza, za sad nek još malo ''spava''.

marko

pre 9 godina

Ma u sve verujete što vam se servira. Verujete u žive mrtvace, u "snagu" budizma, verujte čudima Sai Babe, podržavate obnovu hrama "boga" Tora, verujete u horoskop, verujte u antičke "bogove, verujte u tarot, verujete u Darvinovu teoriju i veliki prasak, sve može i sve je ok, samo Hrišćanstvo nije.

marko

pre 9 godina

@ glomazno:
Šta si to konkretno osetio loše na svojoj koži od Hrišćanstva, kaži konkretan primer.
Istorija zna, ako ti ne znaš da su druge religije imale običaj žrtvovanje ljudi.Ako ne znaš, zašto onda komentarišeš?Klasično licemerje. Asteci, Maje, Inke,stari Grci i Rimljani, Sumeri, Vavilonci, svi do jednog su žrtvovali ljude svojim paganskim "bogovima". Praktikovali su blud, incest, sodomiju, osvajali, pljačkali, porobljavali i silovali druge narode, imali su svoje robove itd.
I tebi je sve to ok. samo Hrišćanstvo nije dobro, kakvo licemerje.

bzvz

pre 9 godina

@nikola: Ostati duhom u stanju meditacije u nefukcionalnom telu znaci da nije jos uvek presao na onu stranu, tj. da nije pokidao tkz. ''srebrnu nit'' koja ga spaja sa telom. Zato telo ne truli, a njemu je svejedno da li je ziv ili mrtav, jer je bitan samo nivo svesti koji je postigao, a svest ne umire jer je nerodjena. Ovo nije neobicno stanje i za hriscanske monahe. Ima ih nekoliko poznatih, a kod nas je to Sveti Vasilije u manastiru Ostrogu cije mosti nisu istrulile.

Petar

pre 9 godina

ismevati tudja uverenja i verovanja je odraz primitivizma. zivi i pusti da zive. ti budisticki monasi svojim verovanjem nikog ne ugrozavaju.
(ateista, 5. februar 2015 18:20)

Jel to važi i za francuske karikaturiste?
Ismevali su proroka i Islam, primitivci jedni...
Nadam se da si ipak Agnostik jer po komentari očigledno da nisi Ateista.

x

pre 9 godina

kako se ja osecam sad povrsno. oni to znaju... wow... a sta ja znam.. cekaj.. da vidim... vozim kola, pecem pomrit i da imam sex. to je otprilike to.

nikola

pre 9 godina

Verovatno je umro u tom stanju, pustio um, kada se pusti um covek ne trazi hranu, ne truje se pa ni ne truli.
Pustiti um znaci staviti ego van centra, sebe da bi dosao do onoga unutra.
To unutra mora se osvestiti, izvesti napolje a to nije moguce meditacijom, meditacija moze samo dotle.
Jel cim se izadje iz tog stanja ego se vraca u centar.
Mora se ego pobediti, biti svestan sveta oko sebe, biti ziv u njemu a nemati niti jednu zelju, ne zeleti ista od njega.
To je puna dusa, prosla zivot.

glupa masa

pre 9 godina

U redu, posto vidim da ste ekspert, ako mozete ukratko da nam navedete bar neke postulate "budisticke dogme", inace u bilo kakvom ozbiljnijem proucavanju budistickog ucenja tesko spojiva dva pojma. Ali covek se uci dok je ziv. Hvala.
(vix, 5. februar 2015 17:19)

Pa citavo ucenje je zasnovano na konceptu reinkarnacije i kako je izbeci. Prihvatanje reinkarnacije kao cinjenice nije razlicito o prihvatanja pakla kao cinjenice. I jedno i drugo su gluposti koje omogucavaju da oni koji "pruzaju usluge" prodaju maglu i manipulisu onima sto veruju.

buddhko

pre 9 godina

vix kaže: "da li je budizam uopste religija, filozofija ili sta vec"... Sudeći po većem delu tvog komentara, dosta toga si shvatio, ali jedno, a zapravo osnovno, nisi: 'budizam' je, zapravo, psihogija - i to je njegova prava, uglavnom neshvaćena, a neprocenjiva vrednost.

nikola

pre 9 godina

@nikola: Ostati duhom u stanju meditacije u nefukcionalnom telu znaci da nije jos uvek presao na onu stranu, tj. da nije pokidao tkz. ''srebrnu nit'' koja ga spaja sa telom. Zato telo ne truli, a njemu je svejedno da li je ziv ili mrtav, jer je bitan samo nivo svesti koji je postigao, a svest ne umire jer je nerodjena. Ovo nije neobicno stanje i za hriscanske monahe. Ima ih nekoliko poznatih, a kod nas je to Sveti Vasilije u manastiru Ostrogu cije mosti nisu istrulile.
 (bzvz, 5. februar 2015 20:29)

Pa cekaj jel svrha zivota da svi na planeti udjemo u to stanje i tako cekamo smrt?
I kroz smrt spoznas sebe, jel moguce spoznati sebe odsustvom svesti?
Koja je poenta zivljenja onda?
Gde je iskustvo tu, ono licno, razlicito za svakog coveka?
Cemu ono sluzi, cemu svest sluzi?

glupa masa

pre 9 godina

(vix, 5. februar 2015 22:10)

Filozofska vrednost postoji u svakoj religiji, nije Budizam nista iznad ostalih. I hriscanin i musliman ce ti reci ne ubij, ne kradi, zivi skromno, pomazi drugima itd. To ne sprecava vodje svih religija (ukljucujuci i Budizam) da gomilaju novac i moc i zive zivotom koga bi se zgrozili i Buda, i Isus, i Muhamed.

Sto se tice dela "misli svojom glavom", budisticke vodje dobro znaju da velika vecina to nije u stanju. Razlika izmedju "moras ovo" i "prosudi sam" je vrlo tanka i svodi se na razliku izmedju strele i udice. Strela ce stici i onoga ko bezi, a udica ce upecati samo onoga ko zagrize mamac. Ko je gladan progutace i mamac i udicu, a ako je puno gladnih, eto lovcima dobre lovine. I hriscanstvo je pre dve hiljade godina bilo samo udica (bog te voli) dok nije postalo vodeca religija i pocela da gazi (bog ce te kazniti).

A o ucenjima budizma koji "nisu dogma" jer ne moras da ih prihvatis (tj. da zagrizes mamac, mada je to tesko kad si gladan): mesavina lako proverljivih cinjenica i onih koje nije moguce proveriti, ali ih je valjda lakse progutati kad su u istom loncu sa onim prvim. Da li onaj koji "razmisli svojom glavom" i odbaci koncept Nirvane kao totalnu glupost ostaje budista? Da li sam ja koji se slaze sa pet pravila o moralu i odbacuje sve ostalo kao budalastinu takodje budista? Oni koji propagiraju Budizam cak pokusavaju da predtave njegova ucenja kao nauku, kakva drskost; ali svaki mamac moze da se proguta ako si dovoljno gladan.

glupa masa

pre 9 godina

(vix, 5. februar 2015 22:10)

Moguce je da je Buda zaista imao iskrenu nameru da pomogne ljudima i olaksa im zivot - mada je to sa ove distance zaista tesko proveriti. Ono sto je sigurno je da njegovi danasnji tumaci i ucitelji Budinih metoda za "prosvetljenje" vise nego pristojno zive od prodaje svojih usluga. Tu se ne razlikuju od ucitelja drugih religija.

Pitanje za jednu Vesnu

pre 9 godina

Draga Vesna sto kazes da su se neki povampirili, da te pitam par stvari. Znas li gde je Boza Djelic? Znas li koliko je para imao kad je sahranio 5 oktobra? Koliko ima sada? Da li si glasala za njegovu opciju? I da li ti je bar poslao zahvalnicu sto si mu svojim glasom omogucila to sto sad poseduje?? Hvala na odgovoru ;)

repus

pre 9 godina

свака секта има своју теорију ако је жив што им некаже нешто да оповргне научнике који кажу да је мртав учи гуру како да им туру и испере мозак

Petar

pre 9 godina

I moj deda je takođe živ, dokažite da nije!
Živ je, samo je odlučio da spava malo duže u sanduku zakopan pod zemljom, da ga ne bi budili zvukovi izvana...
Koja filozofija ne verujem. I sad će religiozni fanatici i filozofi i budisti i teoretičari i naivci da matematičkim putem nama objasne kako je ovo ipak moguće... OK, onda će i moj deda da se probudi kad krene žetva i branje kukuruza, za sad nek još malo ''spava''.

zoran

pre 9 godina

Taj covek je daleko zivlji no ovi sto ostavljaju "duhovite" komentare, pa jos u svojoj zabludi mislite da ste interesantni. Vi se samo po navici krecete, ustaljenom programu,bas kao i robot, ali niste Zivi. No, ko vama to da objasni...?? Takav se jos nije rodio.

glupa masa

pre 9 godina

covek samo mora prosiriti svoje vidike i upoznati se sa kulturama koje se vode po svojum korenima vekovima starim,a smanjiti danasnje plasiranje materjala koji svesno zatupljuju i dovode do stvaranja, bukvalno glupe mase kojom se manipulise lakse nego sa psima....
(lemy, 5. februar 2015 12:33)

Da, da, za razliku od svestenika svih religija (budizam nije izuzetak) koji prosvetljuju svojom dogmom i zabranjuju da se ikakvim argumentima dirne u istu.

lemy

pre 9 godina

u kakav slucaj...
mada budisticki svestenici su sve ali obicni nisu. Naime Tajsen Desimaru je u stanju duboke meditacije u za-zen polozaju usporio rad svog srca na 5 otkucaja u minuti... u knjizi iz koje sam to procitao nema cilj privlacenja sto vise citalaca niti bilo koje potrebe za lazi,a i moj drug je proveo 6 godina u njihovom hramu uceci o tome i ono sto mi je ispricao ostavilo me je u fazi dubokog razmisljanja.....
covek samo mora prosiriti svoje vidike i upoznati se sa kulturama koje se vode po svojum korenima vekovima starim,a smanjiti danasnje plasiranje materjala koji svesno zatupljuju i dovode do stvaranja, bukvalno glupe mase kojom se manipulise lakse nego sa psima....

Sedma sekcija

pre 9 godina

Iskreno, mnogo mi je lakse da poverujem u ovu vest nego u: Beograd na vodi, fabriku cipova, Mercedesov pogon u Srbiji, falsifikovanu licnu kartu, Megatrend doktorat, Tominu diplomu, Gugl u Srbiji, rast BDP-a, smanjenje nezaposlenosti, da nema partijskog zaposljavanja...

marko

pre 9 godina

Ma u sve verujete što vam se servira. Verujete u žive mrtvace, u "snagu" budizma, verujte čudima Sai Babe, podržavate obnovu hrama "boga" Tora, verujete u horoskop, verujte u antičke "bogove, verujte u tarot, verujete u Darvinovu teoriju i veliki prasak, sve može i sve je ok, samo Hrišćanstvo nije.

Petar

pre 9 godina

ismevati tudja uverenja i verovanja je odraz primitivizma. zivi i pusti da zive. ti budisticki monasi svojim verovanjem nikog ne ugrozavaju.
(ateista, 5. februar 2015 18:20)

Jel to važi i za francuske karikaturiste?
Ismevali su proroka i Islam, primitivci jedni...
Nadam se da si ipak Agnostik jer po komentari očigledno da nisi Ateista.

glomazno

pre 9 godina

Ma u sve verujete što vam se servira. Verujete u žive mrtvace, u "snagu" budizma, verujte čudima Sai Babe, podržavate obnovu hrama "boga" Tora, verujete u horoskop, verujte u antičke "bogove, verujte u tarot, verujete u Darvinovu teoriju i veliki prasak, sve može i sve je ok, samo Hrišćanstvo nije.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC (marko, 5. februar 2015 17:17)

Tako je Marko..jer smo hriscanstvo i njegovu "dobrotu" nazalost osetili na svojoj kozi, pa bi me bilo sramota da nekom kazem da sam deo toga...a ove druge gluposti nam nisu toliko bliske pa samim tim i ne znamo, bar ne neposredno, za uzas koji je njihovim delovanjem napravljen.

Nemanja

pre 9 godina

Poznat slucah je i hambo lama oba dvoje su pripadali Kalmykia budizmu iz rusije imaju i svoju republiku autonomnu u Rusiji.
zanimljivo je da su kalmici ziveli i u Beogradu i imali svoj prvi budistiski hram u evropi u Beogradu 1929 do 1944 dok ga partizani nisu srusili.

ateista

pre 9 godina

ismevati tudja uverenja i verovanja je odraz primitivizma. zivi i pusti da zive. ti budisticki monasi svojim verovanjem nikog ne ugrozavaju.

marko

pre 9 godina

@ glomazno:
Šta si to konkretno osetio loše na svojoj koži od Hrišćanstva, kaži konkretan primer.
Istorija zna, ako ti ne znaš da su druge religije imale običaj žrtvovanje ljudi.Ako ne znaš, zašto onda komentarišeš?Klasično licemerje. Asteci, Maje, Inke,stari Grci i Rimljani, Sumeri, Vavilonci, svi do jednog su žrtvovali ljude svojim paganskim "bogovima". Praktikovali su blud, incest, sodomiju, osvajali, pljačkali, porobljavali i silovali druge narode, imali su svoje robove itd.
I tebi je sve to ok. samo Hrišćanstvo nije dobro, kakvo licemerje.

Zoran

pre 9 godina

Ovi budistički sveštenici su svesno prelazili iz stanja meditacije u smrt ne da bi dokazali kako opasno dobro meditiraju, već su to obično radili u doba dugotrajnih nepovoljnih meteo uslova tj suša kako bi na taj žrtvujući svoj život pomogli lokalnom stanovništvu koje ih je pomagalo i izdržavalo. Legenda kaže da njihove žrtve obično nisu bile uzaludne.
(dokumentarac BBC)

Levo smetalo

pre 9 godina

Ima jos primera ljudi koji su se mumificirali tokom meditacije. Zvuci logicno to sto clanak kaze o lokalnoj klimi ali ima tu jos jedan faktor za koji sam ja cula vezano za ostale slucajeve - tokom meditacije ljudi sebe izgladnjuju sto dovodi do smrti bakterija koje zive u stomaku i koje su u velikoj meri zasluzne za raspadanje tela nakon smrti.

nikola

pre 9 godina

Verovatno je umro u tom stanju, pustio um, kada se pusti um covek ne trazi hranu, ne truje se pa ni ne truli.
Pustiti um znaci staviti ego van centra, sebe da bi dosao do onoga unutra.
To unutra mora se osvestiti, izvesti napolje a to nije moguce meditacijom, meditacija moze samo dotle.
Jel cim se izadje iz tog stanja ego se vraca u centar.
Mora se ego pobediti, biti svestan sveta oko sebe, biti ziv u njemu a nemati niti jednu zelju, ne zeleti ista od njega.
To je puna dusa, prosla zivot.

glupa masa

pre 9 godina

U redu, posto vidim da ste ekspert, ako mozete ukratko da nam navedete bar neke postulate "budisticke dogme", inace u bilo kakvom ozbiljnijem proucavanju budistickog ucenja tesko spojiva dva pojma. Ali covek se uci dok je ziv. Hvala.
(vix, 5. februar 2015 17:19)

Pa citavo ucenje je zasnovano na konceptu reinkarnacije i kako je izbeci. Prihvatanje reinkarnacije kao cinjenice nije razlicito o prihvatanja pakla kao cinjenice. I jedno i drugo su gluposti koje omogucavaju da oni koji "pruzaju usluge" prodaju maglu i manipulisu onima sto veruju.

bzvz

pre 9 godina

@nikola: Ostati duhom u stanju meditacije u nefukcionalnom telu znaci da nije jos uvek presao na onu stranu, tj. da nije pokidao tkz. ''srebrnu nit'' koja ga spaja sa telom. Zato telo ne truli, a njemu je svejedno da li je ziv ili mrtav, jer je bitan samo nivo svesti koji je postigao, a svest ne umire jer je nerodjena. Ovo nije neobicno stanje i za hriscanske monahe. Ima ih nekoliko poznatih, a kod nas je to Sveti Vasilije u manastiru Ostrogu cije mosti nisu istrulile.

x

pre 9 godina

kako se ja osecam sad povrsno. oni to znaju... wow... a sta ja znam.. cekaj.. da vidim... vozim kola, pecem pomrit i da imam sex. to je otprilike to.

sveti buda iz trstenika

pre 9 godina

stara fora. u indiji se vode neki sporovi oko pitanja proglašenja smrti nekih verskih vođa. da li su u dubokoj meditaciji ili su mrtvi ;)

Dr

pre 9 godina

U Srbiji bi mu trazili potvrdu da je ziv, a koju bi morao da izvadi u opstini, i da plati par stotina dinara za nju. Sta da se radi, moraju i dzabalebarosi u Srbiji od necega da zive.

Topličanin Milan

pre 9 godina

U Srbiji bi mu trazili potvrdu da je ziv, a koju bi morao da izvadi u opstini, i da plati par stotina dinara za nju. Sta da se radi, moraju i dzabalebarosi u Srbiji od necega da zive.
(Dr, 5. februar 2015 13:09)
------
U Srbiji je baš suprotno. Da bih pokojnog tasta oslobodio RTV pretplate, pored izvoda iz Matične knjige umrlih, tražili su mi da dovedem i dva svedoka?! Da je ovaj lama bio pretplatnik RTS-a, možda mu ne bi trebali nikakvi drugi dokazi da je živ?!

vix

pre 9 godina

@(glupa masa, 05. februar 2015 20:02)

Da si imalo citao o budizmu saznao bi koliko ovo nema veze sa cinjenicama. Budizam je sustinski izuzetno kriticki nastrojeno ucenje. Mozda jedno od najvecih kritickih misli antickog sveta. Prihvatanje?!? Buda bi se slatko nasmejao ovome. On je prvi trazio od svojih ucenika da mu nista ne veruju vec da sve sto prica detaljno provere i sami procene da li treba da prihvate ili odbace. U budizmu ne postoji dogma niti pojam beskompromisne vere. Naprotiv, u pojedinim budistickim sektama vera se posmatra u poprilicno negativnom kontekstu. Zbog toga se i danas u naucnim krugovima vodi debata da li je budizam uopste religija, filozofija ili sta vec. U budizmu se racuna samo debelo provereno direktno licno iskustvo. Umesto pojma vere koristi se pojam saddha koji se u prevodu sa sanskrita moze tumaciti kao poverenje (u ucenje, ucitelja). Ucitelji i knjige se ne posmatraju kao samo olicenje istine vec samo kao pokazatelji na putu. Budisti kazu, splav sluzi da vas preveze preko reke. Kad je reka predjena samo budala bi vukla splav dalje kroz sumu. Ili jos cuvenija analogija sa prstom koji pokazuje ka mesecu. Tako da reinkarnacija nije dogma u budizmu vec samo ucenje i na praktikantima je da ovo(i bilo koje drugo) ucenje detaljno ispitaju (pomocu meditativnih i drugih tehnika koje je Buda ostavio za sobom) i prihvate ili odbace.

vix

pre 9 godina

@ (glupa masa, 05. februar 2015 14:51)

U redu, posto vidim da ste ekspert, ako mozete ukratko da nam navedete bar neke postulate "budisticke dogme", inace u bilo kakvom ozbiljnijem proucavanju budistickog ucenja tesko spojiva dva pojma. Ali covek se uci dok je ziv. Hvala.

Andjela

pre 9 godina

Poznat slucah je i hambo lama oba dvoje su pripadali Kalmykia budizmu iz rusije imaju i svoju republiku autonomnu u Rusiji.
zanimljivo je da su kalmici ziveli i u Beogradu i imali svoj prvi budistiski hram u evropi u Beogradu 1929 do 1944 dok ga partizani nisu srusili.
(Nemanja)


Nemanja, to je upravo tacno, a hram se nalazio u M.M. Lugu,
zasto bas tu? Pa verovatno su osetili neke povoljne enrgije.

(P.S. podizem cenu nekretnina na toj lokaciji, indirektno)

LazarS.

pre 9 godina

Dr 5 i Topličanin M.
U Srbiji sa dva svedoka i možete da dokažete da je neko mrtav. Ali ako vas oglase mrtvim, ne postoji legalan način da dokažete da ste živi! Nikad više!

buddhko

pre 9 godina

vix kaže: "da li je budizam uopste religija, filozofija ili sta vec"... Sudeći po većem delu tvog komentara, dosta toga si shvatio, ali jedno, a zapravo osnovno, nisi: 'budizam' je, zapravo, psihogija - i to je njegova prava, uglavnom neshvaćena, a neprocenjiva vrednost.

nikola

pre 9 godina

@nikola: Ostati duhom u stanju meditacije u nefukcionalnom telu znaci da nije jos uvek presao na onu stranu, tj. da nije pokidao tkz. ''srebrnu nit'' koja ga spaja sa telom. Zato telo ne truli, a njemu je svejedno da li je ziv ili mrtav, jer je bitan samo nivo svesti koji je postigao, a svest ne umire jer je nerodjena. Ovo nije neobicno stanje i za hriscanske monahe. Ima ih nekoliko poznatih, a kod nas je to Sveti Vasilije u manastiru Ostrogu cije mosti nisu istrulile.
 (bzvz, 5. februar 2015 20:29)

Pa cekaj jel svrha zivota da svi na planeti udjemo u to stanje i tako cekamo smrt?
I kroz smrt spoznas sebe, jel moguce spoznati sebe odsustvom svesti?
Koja je poenta zivljenja onda?
Gde je iskustvo tu, ono licno, razlicito za svakog coveka?
Cemu ono sluzi, cemu svest sluzi?

glupa masa

pre 9 godina

(vix, 5. februar 2015 22:10)

Filozofska vrednost postoji u svakoj religiji, nije Budizam nista iznad ostalih. I hriscanin i musliman ce ti reci ne ubij, ne kradi, zivi skromno, pomazi drugima itd. To ne sprecava vodje svih religija (ukljucujuci i Budizam) da gomilaju novac i moc i zive zivotom koga bi se zgrozili i Buda, i Isus, i Muhamed.

Sto se tice dela "misli svojom glavom", budisticke vodje dobro znaju da velika vecina to nije u stanju. Razlika izmedju "moras ovo" i "prosudi sam" je vrlo tanka i svodi se na razliku izmedju strele i udice. Strela ce stici i onoga ko bezi, a udica ce upecati samo onoga ko zagrize mamac. Ko je gladan progutace i mamac i udicu, a ako je puno gladnih, eto lovcima dobre lovine. I hriscanstvo je pre dve hiljade godina bilo samo udica (bog te voli) dok nije postalo vodeca religija i pocela da gazi (bog ce te kazniti).

A o ucenjima budizma koji "nisu dogma" jer ne moras da ih prihvatis (tj. da zagrizes mamac, mada je to tesko kad si gladan): mesavina lako proverljivih cinjenica i onih koje nije moguce proveriti, ali ih je valjda lakse progutati kad su u istom loncu sa onim prvim. Da li onaj koji "razmisli svojom glavom" i odbaci koncept Nirvane kao totalnu glupost ostaje budista? Da li sam ja koji se slaze sa pet pravila o moralu i odbacuje sve ostalo kao budalastinu takodje budista? Oni koji propagiraju Budizam cak pokusavaju da predtave njegova ucenja kao nauku, kakva drskost; ali svaki mamac moze da se proguta ako si dovoljno gladan.

glupa masa

pre 9 godina

(vix, 5. februar 2015 22:10)

Moguce je da je Buda zaista imao iskrenu nameru da pomogne ljudima i olaksa im zivot - mada je to sa ove distance zaista tesko proveriti. Ono sto je sigurno je da njegovi danasnji tumaci i ucitelji Budinih metoda za "prosvetljenje" vise nego pristojno zive od prodaje svojih usluga. Tu se ne razlikuju od ucitelja drugih religija.