Utorak, 03.02.2015.

13:30

Nikolić: Potvrđen zločin nad Srbima

Predsednik Srbije Tomislav Nikolić izjavio je da Hrvatska nije uspela da dokaže genocidne namere srpske strane u ratnim sukobima.

Izvor: Beta

Nikoliæ: Potvrðen zloèin nad Srbima IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

119 Komentari

Sortiraj po:

пасарела

pre 9 godina

Наравно да Хрватска није могла да докаже нешто што није истина, зато је и таква пресуда.

пасарела

pre 9 godina

Наравно да Хрватска није могла да докаже нешто што није истина, зато је и таква пресуда.

NOC - U - BELOM - SETENU

pre 9 godina

Bez obzira sto vidim da ima dosta nezadovoljnih odlukom suda, ipak se jednom mora staviti tacka na sve nedace koje su se desile Srpskom narodu. Ova presuda je od velikog znacaja za Srbiju i srpski narod jer su sruseni svi stereotipi medjunarodne zajednice o desavanjima na prostorima bivse SFRJ . Mi smo do danasnjeg dana uvek bili ti koji smo bili krivi za sve sto se na veliku zalost dogodilo. Niko nam nije pruzao bilo kakvu pomoc kada su se desavali strasni zlocini nad nasim ljudima.

Mary

pre 9 godina

Kao sto kaze Nikoli, Srbija i Hrvatska ce morati nastaviti saradnju i posle ove presude, vreme je da se svi okrenemo buducnosti. Bilo je ocekivano da ce tuzba Hrvatske biti odbacena s obzirom da su skoro etnicki ocistili Hrvatsku od Srba. Srbija je uspela da se odbrani, iako su Hrvati ulozili mnogo vise u optuznicu i lobiranje.

Marica

pre 9 godina

Hrvati su se posluzili taktikom napad je najbolja odbrana jer su hteli tuzbom da prikriju sopstvene zlocine ali to im nije uspelo.

vedro nebo vs oluja

pre 9 godina

Iako sam bio mali kada se sve to desavalo tesko cu iz secanja obrisati , cak i da zelim , slike nepreglednih kolona izbeglica i sve one potresne zivotne price..njihove sudbine ne pozeleti nikome

Fratelo

pre 9 godina

Činjenica je da je Hrvatska načinila ogroman zločin prema srpskom narodu, u to nema sumnje. Ovo je zaista veliki korak za našu zemlju.

nina s

pre 9 godina

Presuda MSP ima veliki značaj za Srbiju i za srpski narod, jer je preokrenula ustaljene stereotipe međunarodne zajednice o zbivanjima na prostoru bivše SFRJ od 1991. do 1995. godine.

napokon574

pre 9 godina

Konačno je na jedan bolan period u istoriji naše zemlje stavljena tačka.Presudom u Hagu donekle je ispravljena slika o onome što se dešavalo u susedstvu,a što su strani mediji tih godina uporno forsirali.

Gale

pre 9 godina

Najbitnije je da nismo osudjeni za genocid jer bi to bila istorijska greska medjunarodnog tuzilastva. Sa druge strane ipak imamo priznadnje da su se zlocinini u kaciji Oluja desili sa ciljem da se Srbi proteraju s jedne teritorije, tako da necemo vise biti dezurni krivci za ratove na prostorima bivse Jugoslavije.

nasa tetka

pre 9 godina

vreme je pokazalo pravu istinu, i haski tribunal se konacno uverio da su optuzbe neosnovane i lazne i dace Srpski narod dobiti autoritet u svetu, i sama predsednikova konstatacija dokazuje veliku razumnost za razliku od Tadica koji nas je tako slatko iskompromitovao

Nika

pre 9 godina

Ovo je izjava koja je dostojna srpskog predsednika. Setimo se kako se ponasao Boris Tadic koji se izvinjavao onima koji su proterivali nas narod, to je bilo vise nego sramno.

Sale

pre 9 godina

Najveca posledica ove presude je da su zlocinci u obe zemlje amnestirani, a u stvarnosti su bili bitange, sljam.
Da nije bilo takvih laznih patriota, koji su i sada takvi,pa cak i korupcionasi,taj sramni rat se ne bi dogodio

Bosko

pre 9 godina

Znam da to nece ublaziti patnju naroda koji je tamo ziveo vekovima a na najgori moguci nacin je proteran iz svojih domova ali bi bilo moralno priznati krivicu i izviniti se Srbiji zbog toga.

natalija

pre 9 godina

@Lim, 3. februar 2015 17:45
Najsrecnija bi bila , ja i mnogo ljudi poput mene , da se sve to nije ni desavalo i da danas mozemo da pricamo o nekim daleko lepsim danima i vremenima i dogadjajima koji su za nama..ovako , mnogi nevini su stradali i to je cinjenica, kao i da je bilo zlocina sa obe strane

Iskrena13

pre 9 godina

Ja sam 91 bila u Vukovaru,sa svojih 10 godina nisam znala sta znaci Srbin ili Hrvat moja majka me je ucila da je najbitnije da li si covek....od bezbriznog detinstva preko noci smo zavrsili u hladnom podrumu...gde mesecima nismo znali sta se desava sa mojim ocem,stricem,svaku noc slusala paljbu metaka i bombe,a takozvani susjedi preko noci pretvorili su se u ustase i nase najvece neprijatelje..ne ponovilo se nikada nikome

koje gore list?

pre 9 godina

kad je neko sretan sa 1:1,to najbolje govori o njemu samom.Ljudi izgubili glave, hrpe ranjenih, familije razvaljene, judi kopaju po smecu ko nikad prije,radnik i seljak obezvrjedjen do daske...a mi,jedni ili drugi, slavimo nesto!Sta??? Kakva besramnost politicara,ali svih...sta si mi dopustamo,ljudi moji!?

BOZANA - 63

pre 9 godina

Danasnja presuda ce biti mnogo veci sok za Hrvatsku nego sa srpsku javnost. Jer su oni naucili da su oni uvek u pravu, sto se nas tice mi smo uvek bili ti koji su unapred bili osudjeni kao agresori od medjunarodne zajednice, bez ikakvih dokaza i cinjenica. Vreme je za bolno otreznjenje.

Istina

pre 9 godina

E, Tomo ti treba da cutis. Ti i Vucic ste sa vasim sefom Seseljom slali paravojne formacije u Hrvatsku. Nisu ti ljudi sadili cvece tamo...
(ns, 03. februar 2015 15:27)


Ne, nisu sadili cvece, nego su branili srpski narod i borili se za sve Srbe. Za to vreme si ti u Novom Sadu sadio cvece, naterala te zena.

Lazar

pre 9 godina

E, Tomo ti treba da cutis. Ti i Vucic ste sa vasim sefom Seseljom slali paravojne formacije u Hrvatsku. Nisu ti ljudi sadili cvece tamo...
(ns, 03. februar 2015 15:27)


Ne, nisu sadili cvece, nego su branili srpski narod i borili se za sve Srbe. Za to vreme si ti u Novom Sadu sadio cvece, naterala te zena.
(Istina, 3. februar 2015 17:04)

...e kako su branili da Srba tamo vise nema a za to vreme ti si slusao abrove koja je zena koga terala da sadi cvece - nikada vise neka ne brane srpski narod jer tamo gde su branili idu sada sa pasosem

Runjocaveman

pre 9 godina

Ako znamo da je Hrvatska priznata 1992 godine bez Srpske Krajine,kako moguce da su dobrovoljci iz Srbije isli u Hrvatsku?Ovim nekim kao da su vrane popile mozak,hahahahahhaha.

Dražen

pre 9 godina

Točno sam znao da će Srbi likovati, posebno ovi poput Nikolića, izvući će jednu konstataciju u obrazloženju, a neće vidjeti ništa na drugoj strani.
Jadno. Kada se sagleda kontekst događanja u bivšoj YU, rat se zahuktavao u Hrvatskoj sa teškim zločinima JNa i paravojske, a kulminirao utvrđenim genocidom nad Bošnjacima u Bosni potvrđeno u više presuda.
Tako da se zna rat je trajao mnogo duže od akcije Oluja. Kod nas se o svim zločinima poslije akcije Oluja govorilo odmah neposredno, a kod Vas gotovo na TV o ničemu.

Igor

pre 9 godina

Podseca me na price Slobodana Milosevica posle bombardovanja,kako smo pobedili NATO pakt a zapravo smo i tada znali da smo izgubili. Narocito sa ove distance se vidi koliko smo izgubili.

Rajko

pre 9 godina

Drugačije nije ni smelo da se dogodi. Nažalost, žrtve i porodice žrtava si izgubile radost i ljubav, ali su dobile pravdu. Nikada se ne sme ponoviti ista priča.

Pat pozicija..

pre 9 godina

Niko ne moze ispraviti to sto se desilo i ne moze vratiti stradale ali makar prvi put u zivotu nas ne okrivise za zlocin.Steta je samo sto Hrvatska nije odgovarala za svoje postupke vec je oslobodjenja!
(Lalita, 3. februar 2015 14:46)

Meni je također šteta što čitam tako jednosmjerane komentare i vidim potpuno nerazumjevanje. Pravite žrtve od sebe, to i jeste, ali ne od strane Hrvata nego od politike koju ste podržavali. Presuda je da Hrvatska nije počinila genocid u Oluji niti je Srbije počinila genocid u razdoblju od 91-95 kada je protjerala 300 tisuća Hrvata iz svojih domova u Hrvatskoj! Ali Srbija je po današnjoj presudi pokušala stvoriti veliku Srbiju na tlu RH a to očito niste shvatili!

cinober

pre 9 godina

Ma ko je normalan (ako ima ikakvog pojma o tome kako svijet danas funkcionira, i ne samo danas) mogao očekivati da će ili Srbija ili Hrvatska biti osuđene za genocid?!?!? Manite se bedastoća i probajte živjeti svoje živote kako treba, ne učeći svoju djecu mržnji, što vrijedi za sve, naravno.
Većina komentatora naivno puši sve što im serviraju mediji, kako kod vas, tako i kod nas... I jedna i druga vrhuška su kao zadovoljne, jer premda druga strana nije de fakto osuđena za genocid, potpuno je jasno da se to dogodilo i to, naravno, samo s neprijateljske strane... Ma hajte, molim vas... Sve je to zapravo politički folklor kojim nas naši vođe lagano dinstaju i modeliraju upravo onako kako im odgovara da bi se mogli mastiti, a nas i dalje dinstati i modelirati u beskonačnost...
Veli Cane "Mi ne idemo nikud i ne radimo ništa, mi smo jedna velika hipnotisana gomila, ali ja znam ključ, ja poznajem tu bravu, otkljućaću i staviću ti svašta u glavu..." pa onda "Da li veruješ meni ili misiš svojom glavom?"
Što se mene tiče, ja ne vjerujem nikome i pokušavam misliti svojom glavom.
Ali Canetu vjerujem!

samo da se zna

pre 9 godina

Vidi se, da Tomica ne razume stranih jezika! Iz win-win situacije je napravio, kao "Srbija pobedila"! Inače je glasanje suca bilo 17:15 za Hrvatsku, što na kraju ne znači ništa, ali ipak dovoljno, da Tomica stavi prst na čelo ili da barem šuti, kad nema ništa pametno da kaže! Hvala Bogu i to je prošlo, a sad lopate u ruke i na čiščenje snega! Gusto pada, dobro, da sam na prvom spratu!:)

Mario

pre 9 godina

(dolcegabana 5, 03. februar 2015 14:32)
A što se dokazalo suprotno? Jeste li vi slušali presudu? Jel možda sud utvrdio da je Oluja nelegalna? naravno da nije, jel zabranio proslavu Oluje što ste tražili? naravno da nije.

Pravac

pre 9 godina

Hrvatski narod imao je ludu srecu da sticajem istorijskih okolnosti bude nagradjen za lojalnost silama Osovine i u Prvom svetskom radtu i u Drugom svetskom ratu. I da je doneta ikakva presuda u njenu korist to bi ve' bilo previse. Pogotovo posle etnickog ciscenja Srba iz Krajne. Potrebno je samo procitati definiciju genocida kako bi se shvatilo da Srbija nije imala niti blizu takve namere. Na kraju krajeva, Srbija tada nije bila nezavisna drzava.

Humanoid vs NVO-SNS koalicija

pre 9 godina

NVO-aktivisti besne! Pa zar vi niste s predsednikom i premijerom na zajedničkom putu ka EU? Gde ćete na svoje? A i pazite se te salve minusa, mogli bi vas tužiti za genocid:):):)

Drug

pre 9 godina

Zaista NAS PREDSEDNIK NIKOLIC...je sjajan SUDIJA i pravnik:::OVI IZ MEDJUNARODNOG SUDA U HAGU NEMAJU POJMA...sta oni znaju...bolje NIKOLIC ZNA...On kometarise i prekraja odluke najvise instance medjunarodnog suda...ciej odluke su obavezujuce za sve drzave...a o drzavnicima ni da ne pricamo... samo Nikolic zna bolje...

Dobismo svi po nosu

pre 9 godina

i jedna i druga strana su dobile po nosu ali nisu krive. I jedna i druga strana nemaju cime da se hvale jer su i jedna i druga indirketno direktno pocinile zlocine. A Toma bolje da cuti jer je u to vreme kao i oni sa druge strane granice palio narod da se vata oruzja. Mene je sramota a verovatno i sve nomralne ljude sa ove i one strane granice sto je doslo uopste do rata zarad par likova medju kojima je i ovaj

Nebojša J

pre 9 godina

Današnja presuda će biti mnogo veći šok za hrvatsku nego sa srpsku javnost.
Vreme je za bolno otrežnjenje.
Sutra je novi dan i nakon otrežnjenja treba misliti na budućnost obe zemlje u okviru EU.

vukovar jedna prica

pre 9 godina

vukovar jedna prica
Od niti jedne presude bilo kakve vrste i kakvog god ishoda nijedna od strana koje suucetvovale u sporu a posebno porodice stradalih nemaju nista sem reci utehe..koje ne pomazu , jer neke rane nikada ne zarastu

IUS

pre 9 godina

Izgleda da ovde niko ili ivećina ne razume na šta se odnosi presuda. Hajd' da probam da objasnim.
1948. godine je doneta Konvencija o sprečavanju i kažnjavanju zločina genocida. Njom su države obavezne da kažnjavaju genocid, ali i da ga sprečavaju. To znači da ga neće podsticati, pomagati, kao i da će svim pojedincima optuženim za genocid suditi.
To što država nije kriva za genocid ne znači da tamo neki Srboljub ili Hrvoje nije kriv za genocid. To znači samo da njegovo delovanje nema veze sa državom, da je delovao "na svoju ruku", nezavisno od države. Ali, ako država odbija da Hrvoja ili Srboljuba uhapsi i da mu sudi (ili ga izruči gde treba) onda može biti proglašena odgovornom ne za genocid nego za nekažnjavanje genocida ili nesprečavanje (videti BiH protiv Srbije, gde je Srbiji naređeno da isporuči optužene).
Međutim, MSP ne može da odlučuje o krivici Srboljuba ili Hrvoja, več mora da se oslanja na već donete presude, domaće ili međunarodne.
Ako je bilo drugih zločina (protiv čovečnosti, ratnih zločina) MSP ne može državu proglasiti odgovornom za to. Nema ovlašćenje za to. Može da odlučuje samo o krivici država za geocid i ni za šta drugo.

Stoga - da li je neko osuđen za genocid počinjen u Hrvatskoj? Nije. Kraj priče. Zapravo, kraj smislene priče za sve normalne kojima je dosta svega. Nažalost, ovo nije kraj za ostale. Koje ostale? Pa, one "Ubij, zakolji da... (upisati po želji) ne postoji."

Mario Marić

pre 9 godina

Da li je dotični gospodin gledao i šlušao prijenos odluke MSP????
Ne vjerujem. Na pomolu je još jedna velika pobjeda Srba ko na Kosovom polju

wittgensteins poker

pre 9 godina

Izjave predsednika o pravu me plase.Prvo je za ustavan ocenio ZJB.To je palo posle 120 dana blokade, a Ustavni sud i dalje cuti, sada nema ni o cemu da odluci, sem jesu li gradjani od 01.09.2014.do 27.01.2015. pljackani od strane notara visokom tarifom i jesu li takvi ugovori pravno rusljivi.Predsednik sad tumaci da je presudom priznato da je hrvatska strana izvrsila zlocine nad Srbima.Nije, a nije utvrdjeno ni obratno, jer obrazlozenja nemaju pravnu snagu.Sud je usao u meritum samo u pogledu odlucivanja o hrvatskoj tuzbi,konstatovao u obrazlozenju da su zlocini Srba postojali,ali ne i genocidna namera, pa ni genocid. Srpsku protivtuzbu je odbacio,nije ni usao u meritum,zakljucujuci u obrazlozenju da ne postoje ni zlocini hrvatske strane koji bi ga kao preduslov doveli u poziciju da odlucuje o genocidnoj nameri.Iako su pravne posledice iste, obrazlozenje politikantski ukazuje da je hrvatska strana toboz bila izlozena tezim zlocinima od srpske.Presuda je truli kompromis i politicko resenje najgore po ljude, kojom niko ne sme da bude zadovoljan.Resenje je ustanoviti obostrane krivice ako ih je bilo, prebiti odstetne zahteve i narediti repatrijacije svih proteranih ili pravicne naknade iz budzeta drzava.Sto su ovako koncipirani zahtevi,zasto niko nije trazio repatrijaciju i odstete?Ako to nije bilo moguce traziti,cemu uopste tuzbe?Resen je sukob divljaka na razlicitom stepenu kolonizacije,pristrasno prema ranije kolonizovanom,na jedinu korist kol.sile.

Balkanac

pre 9 godina

Hag oprao sebe,prozvao malo jedne malo druge i zatvorio poglavlje koje je sam otvorio! Vuci i te kako siti, ovcama ostalo da se prebrojavaju!

Jova

pre 9 godina

E, baš me interesuje ko to udara minuse na komentare o tome da je istina počela da izlazi na površinu! A izaći će sve na videlo, samo polako, sviđalo se to nekima ili ne!

kondure

pre 9 godina

Delimicno pravedna odluka...a da je najpametnija , svakako jeste. Zrtve zasluzuju istinu. Masovno zlocini su se dogodili nad Srbima od strane Hrvata i Toma je to samo konstatovao. Nesto sto vec svi mi znamo.
(Istok, 3. februar 2015 13:41)

... bio na licu mesta pa zna da je samo obican narod platio zivotom a ni jedan politicar ni vojskovodja u tom ratu nije dao zivot za patriJotizam.

MARKO

pre 9 godina

iako hrvati nisu zadovoljni presudom treba da shvate da danasnja politika ove zemlje vodi miru i prosperitetu prvenstveno Balkana a i cele Evrope,ocigledno je da su to u MSP shvatili

bunike

pre 9 godina

Velika pobeda premijera Vučića i predsednika Nikolića. Još jedan dokaz da su naprednjaci najsposobniji i najbolji ljudi za Srbiju.
(Rale naprednjak, 3. februar 2015 13:43)
Botu da nisu poceli da vas hrane bunikama, pa ne znate vise ni sta pricate.
Sa ovom presudom ni Nikolic , ni Vucic nemaju blage veze.
ZUTI podneli kontratuzbu, alo......

Vitez

pre 9 godina

U presudi su potvrđeni i zločini genocida nad pojedinim područjima u Hr, kao i da je vršeno etničko čišćenje s jasnim stvaranjme etnicki homogene srpske drzave. (tako nesto se ne spominje u kontekstu Oluje recimo)

Nikolić nek pričeka da mu prevedu presudu na srpski, onda može izvlačiti što mu paše.

Mara

pre 9 godina

Mnogo je zlocina bilo nad Srbima, ali to kao da niko ne zeli da prizna, cak ni pored dokaza koje postoje i svedoka koji su preziveli katastrofe.

Jung 5

pre 9 godina

Od pocetka sukoba na teritoriji bivse Jugoslavije, vodila se medijska hajka protiv nas, mi smo za sve bili krivi, i bili smo u svemu dezurni krivci, dobro je kada se dokaze suprotno..

Lejla

pre 9 godina

(Popecatelj, 3. februar 2015 13:37)
narod sve to znao..sada je samo potvrdjeno u svetu zlocin nad nama..ja ko izbeglo lice znam vrlo dobro kroz kakve je psihicke i fizicke torture nas narod prosao...ne ponovilo se vise nikada nikome

Stevan

pre 9 godina

A sta bi bilo da ste Seselj, ti i Vucic krenuli u osvajanje Kaulobaga, Viovitice i Ogulina. Sad se ti nesto dicis tu a bio si ukljucen u sve te gluposti koje su snasle sav nevin narod sa svih strana.

Milica Le

pre 9 godina

Pravda je spora, ali dostizna. Sad treba Hrvatska da procesuira sve one koji su izvrsili zlocine nad Srbima,da svi koji su proterani budu vraceni na svoja ognjista.

Tehnop

pre 9 godina

Koliko botova ima..Ja cu biti realan...Srbin sam,ali ovo sto se nas narod raduje zbog priznanja zlocina koji su se u oluji dogodili ne znaci da treba da se radujemo,treba zaliti stradale zrtve.Srbi su prvi poceli sa svim ovim,i srbi su ubijali itd,nismo cvecke..hrvati su samo odgovorili isto..da srbi nisu zapoceli ne verujem da bi bilo oluje.

Dosta je bilo

pre 9 godina

Dosta mi je nezavršenih ratova. I danas se preganjamo o ulozi partizana i četnika u 2 svetsom ratu. Prvi svetsi rat vodimo i dalje i ne znamo da li je Gavrilo Princip bio terorista ili heroj.
Ovaj poslednji bratoubilački rat iz 90-tih mi je poseban problem, jer želim dobrosusedske odnose sa Hrvatskom i želim da idem na hrvatsko more bez straha da će mi razbiti auto, jer znam da je i jedna i druga strana kriva za ratne strahote nedužnih građana.

Lalita

pre 9 godina

Niko ne moze ispraviti to sto se desilo i ne moze vratiti stradale ali makar prvi put u zivotu nas ne okrivise za zlocin.Steta je samo sto Hrvatska nije odgovarala za svoje postupke vec je oslobodjenja!

Ante

pre 9 godina

@ Pa Toma delimicno i jeste u pravu. Hrvatska je zaista bila svesna do cega ce doci (do proterivanja) ali svejedno nije stala . Masivno zlocini nad Srbima su se zaista dogodili.
(Liba, 3. februar 2015 13:39)

Aha - i sto mislis, s cime se Hrvatska danas teze nosi? Sa cinjenicom da je bila svijesna da ce Srbi pobjeci iz Hrvatske (pardon "Republike Srpske Krajine") ili sa onime sto su ti Srbi tijekom cetiri godine prije toga radili (a o cemu vi ocito nemate blage veze, jer da znate ne bi ih htijeli niti primiti u Srbiju nakon traktorijade)?

Hmmmm

pre 9 godina

Ubeđen sam da je više Srba napustilo Srbiju trbuhom za kruhom u poslednje tri godine nego Hrvatsku u Oluji.
Trebalo bi da neko iznese ove podatke.

dolcegabana 5

pre 9 godina

Od pocetka sukoba na teritoriji bivse Jugoslavije, vodila se medijska hajka protiv nas, mi smo za sve bili krivi, i bili smo u svemu dezurni krivci, dobro je kada se dokaze suprotno..

Ivan

pre 9 godina

ajde bre ostavi se čorava posla. sud je jednoglasno odbacio tužbu srbije a 15 protiv i 2 za tužbu hrvatske. zna se, da su na obe strane urađeni zločini a sad kako se oni karakteriziraju to je druga priča. genocid nisu, nego sve ostalo. krivo napisana optužnica s obe strane

Zvonko

pre 9 godina

Hrvatska je dobila šta je tražila !
Na neki način mi smo dobili satisfakciju za sve ono što se dešavalo pre 20 godina.
Pravda uvek nađe način da izađe za svetlo dana.

Andjela

pre 9 godina

Kao i mnogo puta do sada niko nije kriv, niko nije odgovoran, zrtve ostaju zaboravljene,zivot ide dalje.Srbija je oslobodjena-to je presedan sa njihove strane a sto smo mi zrtva u celoj prici, to nikom nista!Strasno!

kormoran1

pre 9 godina

Konačno je skinut taj kamen oko vrata što je visio već duže vreme.Ovakva presuda sigurno neće oduševiti mnoge,ali je barem neka satisfakcija za sve ono što se dešavalo u Hrvatskoj.

Pufnica

pre 9 godina

Napokon je istina izasla na videlo! Ovim smo dolakazali da je Srbija sa ovakvim predstavnicima velika zemlja koja je pravdu konacno isterala na videlo! velike pohvale za predsednika Nikolica koji je ispao veliki borac!

Divos

pre 9 godina

То што је суд потврдио да је било злочина над Србима, и да је у Хрватској извршен прогон и прогром над Србима, слабе вајде, тужба за геноцид пала је у воду. Ово је велики пораз Србије, и резултат накарадног приступа и ове пол.елите у Србији и правног тима који је радио по љиховим упутствима.
Тачно је, и хрватска тужба је доживела крах, али то је било извесно и пре почетка процеса., И без обзира што је овај суд под снажним утицајем политике и радиће у доброј мери по жељама светских моћника, јасно је да хрватска тужба није имала никаквих шанси.

Српска страна је имала потпуно погрешан приступ, гледала је да задовољи потребе пол.елите у Србији, и да што пре отаља посао, није уважавала страдање нашег рода, и није била довољно агресивна у оптужбама, наравно уважавајући постојеће чињенице.
Морала је више напора и енергије уложити у доказивање везе и да је ова Хрватска наслењдница НДХ (а ту има безброј доказа), не би се битно променио исход тужбе, али би се променио садржај обрзложења пресуде, на тај начин припремати терен за много важнију тужбу, не у скоријем времену али у будућности, када се и околности у свету барем мало промене (а хоће) тужити Хрватску (и наследницу НДХ) за геноцид над Србима у НДХ 1941-45, а ту већ Хрватска не би имала шанси.
Штета, пропуштена је велика прилика да се барем делимично задовољи правда за страдање нашег народа у времену ендехазије

GALAXY

pre 9 godina

Naravno da nije bilo genocida nad hrvatima toga su oni i sami svesni, a jedini razlog zbog koga su tuzili Srbiju je da bi skrenuli paznju svetske javnosti sa sopstvenih zlocina pocinjenih nad Srbima, jevrejima i drugim nehrvatima.

Mirka Lj

pre 9 godina

Ovakva se odluka i dala ocekivati jer zaista Srbi ne mogu biti optuzeni za nesto sto nisu uradili. Jasno je da su se zlocini nad Srbima dogodili i da ce to biti proispitano kad tad.

Marija

pre 9 godina

U Vukovaru su pocinjeni teski zlocini od strane tada paravojnih hrvatskih jedinica nad civilima, blokirana je kasarna JNA koja je tada jos uvek bila legalna vojska medjunarodno priznate SFRJ, dizani su svaku noc poslovni prostori Srba u vazduh, zlocinac Tomislav Mercep je divljao po gradu. A onda je kao u dobrom Western filmu stigla konjica....

zvrk

pre 9 godina

Veliki dan za nas iako nisu osudjeni za genocid receno je da su imali nameru.Prvi put da neko realno sagleda sve.Ne znam recima da iskazem olaksanje,radost,veru da tamo negde ima pravde.Za sve one neduzne.Veliki dan za Srbiju.

Istok

pre 9 godina

Delimicno pravedna odluka...a da je najpametnija , svakako jeste. Zrtve zasluzuju istinu. Masovno zlocini su se dogodili nad Srbima od strane Hrvata i Toma je to samo konstatovao. Nesto sto vec svi mi znamo.

Alehandro

pre 9 godina

Bilo bi postenije da si primetio da su to isto rekli i za srpske snage. Sramota da predsednik drzave ovako politikantski tumaci presudu kad svi mogu da je procitaju

11482

pre 9 godina

I ako protivtužba Srbije nije usvojena ustanovljeno je da je Hrvatska tokom vojne akcije Oluja znala da će to dovesti do proterivanja stanovništva što je potvrda zločina prema Srbima u Hrvatskoj.Dok sa druge strane Hrvatska nije mogla da dokaže genocidne namere naše strane...mislim da je sve ovo dobro ispalo za nas.

Liba

pre 9 godina

Pa Toma delimicno i jeste u pravu. Hrvatska je zaista bila svesna do cega ce doci (do proterivanja) ali svejedno nije stala . Masivno zlocini nad Srbima su se zaista dogodili.

Vitez

pre 9 godina

"Predsednik srbije Tomsilav Nikolić izjavio je da Hrvatska nije uspela da dokaže genocidne namere srpske strane u ratnim sukobima."

Znači bilo je genocidnih namjera, samo ih Hrvatska nije uspjela dokazati? :o

Popecatelj

pre 9 godina

Najzad smo dobili potvrdu onoga sto smo vec skoro 20 godina znali,da je cilj akcija Oluja bio proterivanje srpskog stanovnistva iz Srpske krajine i stvaranje etnicki homogene drzave Hrvatske

Alehandro

pre 9 godina

Bilo bi postenije da si primetio da su to isto rekli i za srpske snage. Sramota da predsednik drzave ovako politikantski tumaci presudu kad svi mogu da je procitaju

Stevan

pre 9 godina

A sta bi bilo da ste Seselj, ti i Vucic krenuli u osvajanje Kaulobaga, Viovitice i Ogulina. Sad se ti nesto dicis tu a bio si ukljucen u sve te gluposti koje su snasle sav nevin narod sa svih strana.

Hmmmm

pre 9 godina

Ubeđen sam da je više Srba napustilo Srbiju trbuhom za kruhom u poslednje tri godine nego Hrvatsku u Oluji.
Trebalo bi da neko iznese ove podatke.

bunike

pre 9 godina

Velika pobeda premijera Vučića i predsednika Nikolića. Još jedan dokaz da su naprednjaci najsposobniji i najbolji ljudi za Srbiju.
(Rale naprednjak, 3. februar 2015 13:43)
Botu da nisu poceli da vas hrane bunikama, pa ne znate vise ni sta pricate.
Sa ovom presudom ni Nikolic , ni Vucic nemaju blage veze.
ZUTI podneli kontratuzbu, alo......

Pravac

pre 9 godina

Hrvatski narod imao je ludu srecu da sticajem istorijskih okolnosti bude nagradjen za lojalnost silama Osovine i u Prvom svetskom radtu i u Drugom svetskom ratu. I da je doneta ikakva presuda u njenu korist to bi ve' bilo previse. Pogotovo posle etnickog ciscenja Srba iz Krajne. Potrebno je samo procitati definiciju genocida kako bi se shvatilo da Srbija nije imala niti blizu takve namere. Na kraju krajeva, Srbija tada nije bila nezavisna drzava.

11482

pre 9 godina

I ako protivtužba Srbije nije usvojena ustanovljeno je da je Hrvatska tokom vojne akcije Oluja znala da će to dovesti do proterivanja stanovništva što je potvrda zločina prema Srbima u Hrvatskoj.Dok sa druge strane Hrvatska nije mogla da dokaže genocidne namere naše strane...mislim da je sve ovo dobro ispalo za nas.

Mirka Lj

pre 9 godina

Ovakva se odluka i dala ocekivati jer zaista Srbi ne mogu biti optuzeni za nesto sto nisu uradili. Jasno je da su se zlocini nad Srbima dogodili i da ce to biti proispitano kad tad.

Igor

pre 9 godina

Podseca me na price Slobodana Milosevica posle bombardovanja,kako smo pobedili NATO pakt a zapravo smo i tada znali da smo izgubili. Narocito sa ove distance se vidi koliko smo izgubili.

dolcegabana 5

pre 9 godina

Od pocetka sukoba na teritoriji bivse Jugoslavije, vodila se medijska hajka protiv nas, mi smo za sve bili krivi, i bili smo u svemu dezurni krivci, dobro je kada se dokaze suprotno..

Balkanac

pre 9 godina

Hag oprao sebe,prozvao malo jedne malo druge i zatvorio poglavlje koje je sam otvorio! Vuci i te kako siti, ovcama ostalo da se prebrojavaju!

Popecatelj

pre 9 godina

Najzad smo dobili potvrdu onoga sto smo vec skoro 20 godina znali,da je cilj akcija Oluja bio proterivanje srpskog stanovnistva iz Srpske krajine i stvaranje etnicki homogene drzave Hrvatske

Tehnop

pre 9 godina

Koliko botova ima..Ja cu biti realan...Srbin sam,ali ovo sto se nas narod raduje zbog priznanja zlocina koji su se u oluji dogodili ne znaci da treba da se radujemo,treba zaliti stradale zrtve.Srbi su prvi poceli sa svim ovim,i srbi su ubijali itd,nismo cvecke..hrvati su samo odgovorili isto..da srbi nisu zapoceli ne verujem da bi bilo oluje.

Jung 5

pre 9 godina

Od pocetka sukoba na teritoriji bivse Jugoslavije, vodila se medijska hajka protiv nas, mi smo za sve bili krivi, i bili smo u svemu dezurni krivci, dobro je kada se dokaze suprotno..

Istina

pre 9 godina

E, Tomo ti treba da cutis. Ti i Vucic ste sa vasim sefom Seseljom slali paravojne formacije u Hrvatsku. Nisu ti ljudi sadili cvece tamo...
(ns, 03. februar 2015 15:27)


Ne, nisu sadili cvece, nego su branili srpski narod i borili se za sve Srbe. Za to vreme si ti u Novom Sadu sadio cvece, naterala te zena.

GALAXY

pre 9 godina

Naravno da nije bilo genocida nad hrvatima toga su oni i sami svesni, a jedini razlog zbog koga su tuzili Srbiju je da bi skrenuli paznju svetske javnosti sa sopstvenih zlocina pocinjenih nad Srbima, jevrejima i drugim nehrvatima.

IUS

pre 9 godina

Izgleda da ovde niko ili ivećina ne razume na šta se odnosi presuda. Hajd' da probam da objasnim.
1948. godine je doneta Konvencija o sprečavanju i kažnjavanju zločina genocida. Njom su države obavezne da kažnjavaju genocid, ali i da ga sprečavaju. To znači da ga neće podsticati, pomagati, kao i da će svim pojedincima optuženim za genocid suditi.
To što država nije kriva za genocid ne znači da tamo neki Srboljub ili Hrvoje nije kriv za genocid. To znači samo da njegovo delovanje nema veze sa državom, da je delovao "na svoju ruku", nezavisno od države. Ali, ako država odbija da Hrvoja ili Srboljuba uhapsi i da mu sudi (ili ga izruči gde treba) onda može biti proglašena odgovornom ne za genocid nego za nekažnjavanje genocida ili nesprečavanje (videti BiH protiv Srbije, gde je Srbiji naređeno da isporuči optužene).
Međutim, MSP ne može da odlučuje o krivici Srboljuba ili Hrvoja, več mora da se oslanja na već donete presude, domaće ili međunarodne.
Ako je bilo drugih zločina (protiv čovečnosti, ratnih zločina) MSP ne može državu proglasiti odgovornom za to. Nema ovlašćenje za to. Može da odlučuje samo o krivici država za geocid i ni za šta drugo.

Stoga - da li je neko osuđen za genocid počinjen u Hrvatskoj? Nije. Kraj priče. Zapravo, kraj smislene priče za sve normalne kojima je dosta svega. Nažalost, ovo nije kraj za ostale. Koje ostale? Pa, one "Ubij, zakolji da... (upisati po želji) ne postoji."

Marija

pre 9 godina

U Vukovaru su pocinjeni teski zlocini od strane tada paravojnih hrvatskih jedinica nad civilima, blokirana je kasarna JNA koja je tada jos uvek bila legalna vojska medjunarodno priznate SFRJ, dizani su svaku noc poslovni prostori Srba u vazduh, zlocinac Tomislav Mercep je divljao po gradu. A onda je kao u dobrom Western filmu stigla konjica....

Iskrena13

pre 9 godina

Ja sam 91 bila u Vukovaru,sa svojih 10 godina nisam znala sta znaci Srbin ili Hrvat moja majka me je ucila da je najbitnije da li si covek....od bezbriznog detinstva preko noci smo zavrsili u hladnom podrumu...gde mesecima nismo znali sta se desava sa mojim ocem,stricem,svaku noc slusala paljbu metaka i bombe,a takozvani susjedi preko noci pretvorili su se u ustase i nase najvece neprijatelje..ne ponovilo se nikada nikome

Liba

pre 9 godina

Pa Toma delimicno i jeste u pravu. Hrvatska je zaista bila svesna do cega ce doci (do proterivanja) ali svejedno nije stala . Masivno zlocini nad Srbima su se zaista dogodili.

Pufnica

pre 9 godina

Napokon je istina izasla na videlo! Ovim smo dolakazali da je Srbija sa ovakvim predstavnicima velika zemlja koja je pravdu konacno isterala na videlo! velike pohvale za predsednika Nikolica koji je ispao veliki borac!

cinober

pre 9 godina

Ma ko je normalan (ako ima ikakvog pojma o tome kako svijet danas funkcionira, i ne samo danas) mogao očekivati da će ili Srbija ili Hrvatska biti osuđene za genocid?!?!? Manite se bedastoća i probajte živjeti svoje živote kako treba, ne učeći svoju djecu mržnji, što vrijedi za sve, naravno.
Većina komentatora naivno puši sve što im serviraju mediji, kako kod vas, tako i kod nas... I jedna i druga vrhuška su kao zadovoljne, jer premda druga strana nije de fakto osuđena za genocid, potpuno je jasno da se to dogodilo i to, naravno, samo s neprijateljske strane... Ma hajte, molim vas... Sve je to zapravo politički folklor kojim nas naši vođe lagano dinstaju i modeliraju upravo onako kako im odgovara da bi se mogli mastiti, a nas i dalje dinstati i modelirati u beskonačnost...
Veli Cane "Mi ne idemo nikud i ne radimo ništa, mi smo jedna velika hipnotisana gomila, ali ja znam ključ, ja poznajem tu bravu, otkljućaću i staviću ti svašta u glavu..." pa onda "Da li veruješ meni ili misiš svojom glavom?"
Što se mene tiče, ja ne vjerujem nikome i pokušavam misliti svojom glavom.
Ali Canetu vjerujem!

Mara

pre 9 godina

Mnogo je zlocina bilo nad Srbima, ali to kao da niko ne zeli da prizna, cak ni pored dokaza koje postoje i svedoka koji su preziveli katastrofe.

Milica Le

pre 9 godina

Pravda je spora, ali dostizna. Sad treba Hrvatska da procesuira sve one koji su izvrsili zlocine nad Srbima,da svi koji su proterani budu vraceni na svoja ognjista.

Rajko

pre 9 godina

Drugačije nije ni smelo da se dogodi. Nažalost, žrtve i porodice žrtava si izgubile radost i ljubav, ali su dobile pravdu. Nikada se ne sme ponoviti ista priča.

Dosta je bilo

pre 9 godina

Dosta mi je nezavršenih ratova. I danas se preganjamo o ulozi partizana i četnika u 2 svetsom ratu. Prvi svetsi rat vodimo i dalje i ne znamo da li je Gavrilo Princip bio terorista ili heroj.
Ovaj poslednji bratoubilački rat iz 90-tih mi je poseban problem, jer želim dobrosusedske odnose sa Hrvatskom i želim da idem na hrvatsko more bez straha da će mi razbiti auto, jer znam da je i jedna i druga strana kriva za ratne strahote nedužnih građana.

zvrk

pre 9 godina

Veliki dan za nas iako nisu osudjeni za genocid receno je da su imali nameru.Prvi put da neko realno sagleda sve.Ne znam recima da iskazem olaksanje,radost,veru da tamo negde ima pravde.Za sve one neduzne.Veliki dan za Srbiju.

Zvonko

pre 9 godina

Hrvatska je dobila šta je tražila !
Na neki način mi smo dobili satisfakciju za sve ono što se dešavalo pre 20 godina.
Pravda uvek nađe način da izađe za svetlo dana.

Mario Marić

pre 9 godina

Da li je dotični gospodin gledao i šlušao prijenos odluke MSP????
Ne vjerujem. Na pomolu je još jedna velika pobjeda Srba ko na Kosovom polju

BOZANA - 63

pre 9 godina

Danasnja presuda ce biti mnogo veci sok za Hrvatsku nego sa srpsku javnost. Jer su oni naucili da su oni uvek u pravu, sto se nas tice mi smo uvek bili ti koji su unapred bili osudjeni kao agresori od medjunarodne zajednice, bez ikakvih dokaza i cinjenica. Vreme je za bolno otreznjenje.

Jova

pre 9 godina

E, baš me interesuje ko to udara minuse na komentare o tome da je istina počela da izlazi na površinu! A izaći će sve na videlo, samo polako, sviđalo se to nekima ili ne!

Andjela

pre 9 godina

Kao i mnogo puta do sada niko nije kriv, niko nije odgovoran, zrtve ostaju zaboravljene,zivot ide dalje.Srbija je oslobodjena-to je presedan sa njihove strane a sto smo mi zrtva u celoj prici, to nikom nista!Strasno!

Ante

pre 9 godina

@ Pa Toma delimicno i jeste u pravu. Hrvatska je zaista bila svesna do cega ce doci (do proterivanja) ali svejedno nije stala . Masivno zlocini nad Srbima su se zaista dogodili.
(Liba, 3. februar 2015 13:39)

Aha - i sto mislis, s cime se Hrvatska danas teze nosi? Sa cinjenicom da je bila svijesna da ce Srbi pobjeci iz Hrvatske (pardon "Republike Srpske Krajine") ili sa onime sto su ti Srbi tijekom cetiri godine prije toga radili (a o cemu vi ocito nemate blage veze, jer da znate ne bi ih htijeli niti primiti u Srbiju nakon traktorijade)?

Lazar

pre 9 godina

E, Tomo ti treba da cutis. Ti i Vucic ste sa vasim sefom Seseljom slali paravojne formacije u Hrvatsku. Nisu ti ljudi sadili cvece tamo...
(ns, 03. februar 2015 15:27)


Ne, nisu sadili cvece, nego su branili srpski narod i borili se za sve Srbe. Za to vreme si ti u Novom Sadu sadio cvece, naterala te zena.
(Istina, 3. februar 2015 17:04)

...e kako su branili da Srba tamo vise nema a za to vreme ti si slusao abrove koja je zena koga terala da sadi cvece - nikada vise neka ne brane srpski narod jer tamo gde su branili idu sada sa pasosem

Lalita

pre 9 godina

Niko ne moze ispraviti to sto se desilo i ne moze vratiti stradale ali makar prvi put u zivotu nas ne okrivise za zlocin.Steta je samo sto Hrvatska nije odgovarala za svoje postupke vec je oslobodjenja!

kormoran1

pre 9 godina

Konačno je skinut taj kamen oko vrata što je visio već duže vreme.Ovakva presuda sigurno neće oduševiti mnoge,ali je barem neka satisfakcija za sve ono što se dešavalo u Hrvatskoj.

MARKO

pre 9 godina

iako hrvati nisu zadovoljni presudom treba da shvate da danasnja politika ove zemlje vodi miru i prosperitetu prvenstveno Balkana a i cele Evrope,ocigledno je da su to u MSP shvatili

Nebojša J

pre 9 godina

Današnja presuda će biti mnogo veći šok za hrvatsku nego sa srpsku javnost.
Vreme je za bolno otrežnjenje.
Sutra je novi dan i nakon otrežnjenja treba misliti na budućnost obe zemlje u okviru EU.

Pat pozicija..

pre 9 godina

Niko ne moze ispraviti to sto se desilo i ne moze vratiti stradale ali makar prvi put u zivotu nas ne okrivise za zlocin.Steta je samo sto Hrvatska nije odgovarala za svoje postupke vec je oslobodjenja!
(Lalita, 3. februar 2015 14:46)

Meni je također šteta što čitam tako jednosmjerane komentare i vidim potpuno nerazumjevanje. Pravite žrtve od sebe, to i jeste, ali ne od strane Hrvata nego od politike koju ste podržavali. Presuda je da Hrvatska nije počinila genocid u Oluji niti je Srbije počinila genocid u razdoblju od 91-95 kada je protjerala 300 tisuća Hrvata iz svojih domova u Hrvatskoj! Ali Srbija je po današnjoj presudi pokušala stvoriti veliku Srbiju na tlu RH a to očito niste shvatili!

samo da se zna

pre 9 godina

Vidi se, da Tomica ne razume stranih jezika! Iz win-win situacije je napravio, kao "Srbija pobedila"! Inače je glasanje suca bilo 17:15 za Hrvatsku, što na kraju ne znači ništa, ali ipak dovoljno, da Tomica stavi prst na čelo ili da barem šuti, kad nema ništa pametno da kaže! Hvala Bogu i to je prošlo, a sad lopate u ruke i na čiščenje snega! Gusto pada, dobro, da sam na prvom spratu!:)

Vitez

pre 9 godina

"Predsednik srbije Tomsilav Nikolić izjavio je da Hrvatska nije uspela da dokaže genocidne namere srpske strane u ratnim sukobima."

Znači bilo je genocidnih namjera, samo ih Hrvatska nije uspjela dokazati? :o

Lejla

pre 9 godina

(Popecatelj, 3. februar 2015 13:37)
narod sve to znao..sada je samo potvrdjeno u svetu zlocin nad nama..ja ko izbeglo lice znam vrlo dobro kroz kakve je psihicke i fizicke torture nas narod prosao...ne ponovilo se vise nikada nikome

Istok

pre 9 godina

Delimicno pravedna odluka...a da je najpametnija , svakako jeste. Zrtve zasluzuju istinu. Masovno zlocini su se dogodili nad Srbima od strane Hrvata i Toma je to samo konstatovao. Nesto sto vec svi mi znamo.

Drug

pre 9 godina

Zaista NAS PREDSEDNIK NIKOLIC...je sjajan SUDIJA i pravnik:::OVI IZ MEDJUNARODNOG SUDA U HAGU NEMAJU POJMA...sta oni znaju...bolje NIKOLIC ZNA...On kometarise i prekraja odluke najvise instance medjunarodnog suda...ciej odluke su obavezujuce za sve drzave...a o drzavnicima ni da ne pricamo... samo Nikolic zna bolje...

Vitez

pre 9 godina

U presudi su potvrđeni i zločini genocida nad pojedinim područjima u Hr, kao i da je vršeno etničko čišćenje s jasnim stvaranjme etnicki homogene srpske drzave. (tako nesto se ne spominje u kontekstu Oluje recimo)

Nikolić nek pričeka da mu prevedu presudu na srpski, onda može izvlačiti što mu paše.

Dražen

pre 9 godina

Točno sam znao da će Srbi likovati, posebno ovi poput Nikolića, izvući će jednu konstataciju u obrazloženju, a neće vidjeti ništa na drugoj strani.
Jadno. Kada se sagleda kontekst događanja u bivšoj YU, rat se zahuktavao u Hrvatskoj sa teškim zločinima JNa i paravojske, a kulminirao utvrđenim genocidom nad Bošnjacima u Bosni potvrđeno u više presuda.
Tako da se zna rat je trajao mnogo duže od akcije Oluja. Kod nas se o svim zločinima poslije akcije Oluja govorilo odmah neposredno, a kod Vas gotovo na TV o ničemu.

Mario

pre 9 godina

(dolcegabana 5, 03. februar 2015 14:32)
A što se dokazalo suprotno? Jeste li vi slušali presudu? Jel možda sud utvrdio da je Oluja nelegalna? naravno da nije, jel zabranio proslavu Oluje što ste tražili? naravno da nije.

Ivan

pre 9 godina

ajde bre ostavi se čorava posla. sud je jednoglasno odbacio tužbu srbije a 15 protiv i 2 za tužbu hrvatske. zna se, da su na obe strane urađeni zločini a sad kako se oni karakteriziraju to je druga priča. genocid nisu, nego sve ostalo. krivo napisana optužnica s obe strane

Dobismo svi po nosu

pre 9 godina

i jedna i druga strana su dobile po nosu ali nisu krive. I jedna i druga strana nemaju cime da se hvale jer su i jedna i druga indirketno direktno pocinile zlocine. A Toma bolje da cuti jer je u to vreme kao i oni sa druge strane granice palio narod da se vata oruzja. Mene je sramota a verovatno i sve nomralne ljude sa ove i one strane granice sto je doslo uopste do rata zarad par likova medju kojima je i ovaj

kondure

pre 9 godina

Delimicno pravedna odluka...a da je najpametnija , svakako jeste. Zrtve zasluzuju istinu. Masovno zlocini su se dogodili nad Srbima od strane Hrvata i Toma je to samo konstatovao. Nesto sto vec svi mi znamo.
(Istok, 3. februar 2015 13:41)

... bio na licu mesta pa zna da je samo obican narod platio zivotom a ni jedan politicar ni vojskovodja u tom ratu nije dao zivot za patriJotizam.

vukovar jedna prica

pre 9 godina

vukovar jedna prica
Od niti jedne presude bilo kakve vrste i kakvog god ishoda nijedna od strana koje suucetvovale u sporu a posebno porodice stradalih nemaju nista sem reci utehe..koje ne pomazu , jer neke rane nikada ne zarastu

wittgensteins poker

pre 9 godina

Izjave predsednika o pravu me plase.Prvo je za ustavan ocenio ZJB.To je palo posle 120 dana blokade, a Ustavni sud i dalje cuti, sada nema ni o cemu da odluci, sem jesu li gradjani od 01.09.2014.do 27.01.2015. pljackani od strane notara visokom tarifom i jesu li takvi ugovori pravno rusljivi.Predsednik sad tumaci da je presudom priznato da je hrvatska strana izvrsila zlocine nad Srbima.Nije, a nije utvrdjeno ni obratno, jer obrazlozenja nemaju pravnu snagu.Sud je usao u meritum samo u pogledu odlucivanja o hrvatskoj tuzbi,konstatovao u obrazlozenju da su zlocini Srba postojali,ali ne i genocidna namera, pa ni genocid. Srpsku protivtuzbu je odbacio,nije ni usao u meritum,zakljucujuci u obrazlozenju da ne postoje ni zlocini hrvatske strane koji bi ga kao preduslov doveli u poziciju da odlucuje o genocidnoj nameri.Iako su pravne posledice iste, obrazlozenje politikantski ukazuje da je hrvatska strana toboz bila izlozena tezim zlocinima od srpske.Presuda je truli kompromis i politicko resenje najgore po ljude, kojom niko ne sme da bude zadovoljan.Resenje je ustanoviti obostrane krivice ako ih je bilo, prebiti odstetne zahteve i narediti repatrijacije svih proteranih ili pravicne naknade iz budzeta drzava.Sto su ovako koncipirani zahtevi,zasto niko nije trazio repatrijaciju i odstete?Ako to nije bilo moguce traziti,cemu uopste tuzbe?Resen je sukob divljaka na razlicitom stepenu kolonizacije,pristrasno prema ranije kolonizovanom,na jedinu korist kol.sile.

Divos

pre 9 godina

То што је суд потврдио да је било злочина над Србима, и да је у Хрватској извршен прогон и прогром над Србима, слабе вајде, тужба за геноцид пала је у воду. Ово је велики пораз Србије, и резултат накарадног приступа и ове пол.елите у Србији и правног тима који је радио по љиховим упутствима.
Тачно је, и хрватска тужба је доживела крах, али то је било извесно и пре почетка процеса., И без обзира што је овај суд под снажним утицајем политике и радиће у доброј мери по жељама светских моћника, јасно је да хрватска тужба није имала никаквих шанси.

Српска страна је имала потпуно погрешан приступ, гледала је да задовољи потребе пол.елите у Србији, и да што пре отаља посао, није уважавала страдање нашег рода, и није била довољно агресивна у оптужбама, наравно уважавајући постојеће чињенице.
Морала је више напора и енергије уложити у доказивање везе и да је ова Хрватска наслењдница НДХ (а ту има безброј доказа), не би се битно променио исход тужбе, али би се променио садржај обрзложења пресуде, на тај начин припремати терен за много важнију тужбу, не у скоријем времену али у будућности, када се и околности у свету барем мало промене (а хоће) тужити Хрватску (и наследницу НДХ) за геноцид над Србима у НДХ 1941-45, а ту већ Хрватска не би имала шанси.
Штета, пропуштена је велика прилика да се барем делимично задовољи правда за страдање нашег народа у времену ендехазије

koje gore list?

pre 9 godina

kad je neko sretan sa 1:1,to najbolje govori o njemu samom.Ljudi izgubili glave, hrpe ranjenih, familije razvaljene, judi kopaju po smecu ko nikad prije,radnik i seljak obezvrjedjen do daske...a mi,jedni ili drugi, slavimo nesto!Sta??? Kakva besramnost politicara,ali svih...sta si mi dopustamo,ljudi moji!?

Runjocaveman

pre 9 godina

Ako znamo da je Hrvatska priznata 1992 godine bez Srpske Krajine,kako moguce da su dobrovoljci iz Srbije isli u Hrvatsku?Ovim nekim kao da su vrane popile mozak,hahahahahhaha.

Humanoid vs NVO-SNS koalicija

pre 9 godina

NVO-aktivisti besne! Pa zar vi niste s predsednikom i premijerom na zajedničkom putu ka EU? Gde ćete na svoje? A i pazite se te salve minusa, mogli bi vas tužiti za genocid:):):)

Sale

pre 9 godina

Najveca posledica ove presude je da su zlocinci u obe zemlje amnestirani, a u stvarnosti su bili bitange, sljam.
Da nije bilo takvih laznih patriota, koji su i sada takvi,pa cak i korupcionasi,taj sramni rat se ne bi dogodio

natalija

pre 9 godina

@Lim, 3. februar 2015 17:45
Najsrecnija bi bila , ja i mnogo ljudi poput mene , da se sve to nije ni desavalo i da danas mozemo da pricamo o nekim daleko lepsim danima i vremenima i dogadjajima koji su za nama..ovako , mnogi nevini su stradali i to je cinjenica, kao i da je bilo zlocina sa obe strane

Bosko

pre 9 godina

Znam da to nece ublaziti patnju naroda koji je tamo ziveo vekovima a na najgori moguci nacin je proteran iz svojih domova ali bi bilo moralno priznati krivicu i izviniti se Srbiji zbog toga.

Gale

pre 9 godina

Najbitnije je da nismo osudjeni za genocid jer bi to bila istorijska greska medjunarodnog tuzilastva. Sa druge strane ipak imamo priznadnje da su se zlocinini u kaciji Oluja desili sa ciljem da se Srbi proteraju s jedne teritorije, tako da necemo vise biti dezurni krivci za ratove na prostorima bivse Jugoslavije.

Nika

pre 9 godina

Ovo je izjava koja je dostojna srpskog predsednika. Setimo se kako se ponasao Boris Tadic koji se izvinjavao onima koji su proterivali nas narod, to je bilo vise nego sramno.

nasa tetka

pre 9 godina

vreme je pokazalo pravu istinu, i haski tribunal se konacno uverio da su optuzbe neosnovane i lazne i dace Srpski narod dobiti autoritet u svetu, i sama predsednikova konstatacija dokazuje veliku razumnost za razliku od Tadica koji nas je tako slatko iskompromitovao

Fratelo

pre 9 godina

Činjenica je da je Hrvatska načinila ogroman zločin prema srpskom narodu, u to nema sumnje. Ovo je zaista veliki korak za našu zemlju.

Mary

pre 9 godina

Kao sto kaze Nikoli, Srbija i Hrvatska ce morati nastaviti saradnju i posle ove presude, vreme je da se svi okrenemo buducnosti. Bilo je ocekivano da ce tuzba Hrvatske biti odbacena s obzirom da su skoro etnicki ocistili Hrvatsku od Srba. Srbija je uspela da se odbrani, iako su Hrvati ulozili mnogo vise u optuznicu i lobiranje.

NOC - U - BELOM - SETENU

pre 9 godina

Bez obzira sto vidim da ima dosta nezadovoljnih odlukom suda, ipak se jednom mora staviti tacka na sve nedace koje su se desile Srpskom narodu. Ova presuda je od velikog znacaja za Srbiju i srpski narod jer su sruseni svi stereotipi medjunarodne zajednice o desavanjima na prostorima bivse SFRJ . Mi smo do danasnjeg dana uvek bili ti koji smo bili krivi za sve sto se na veliku zalost dogodilo. Niko nam nije pruzao bilo kakvu pomoc kada su se desavali strasni zlocini nad nasim ljudima.

napokon574

pre 9 godina

Konačno je na jedan bolan period u istoriji naše zemlje stavljena tačka.Presudom u Hagu donekle je ispravljena slika o onome što se dešavalo u susedstvu,a što su strani mediji tih godina uporno forsirali.

nina s

pre 9 godina

Presuda MSP ima veliki značaj za Srbiju i za srpski narod, jer je preokrenula ustaljene stereotipe međunarodne zajednice o zbivanjima na prostoru bivše SFRJ od 1991. do 1995. godine.

vedro nebo vs oluja

pre 9 godina

Iako sam bio mali kada se sve to desavalo tesko cu iz secanja obrisati , cak i da zelim , slike nepreglednih kolona izbeglica i sve one potresne zivotne price..njihove sudbine ne pozeleti nikome

Marica

pre 9 godina

Hrvati su se posluzili taktikom napad je najbolja odbrana jer su hteli tuzbom da prikriju sopstvene zlocine ali to im nije uspelo.

пасарела

pre 9 godina

Наравно да Хрватска није могла да докаже нешто што није истина, зато је и таква пресуда.

пасарела

pre 9 godina

Наравно да Хрватска није могла да докаже нешто што није истина, зато је и таква пресуда.

Alehandro

pre 9 godina

Bilo bi postenije da si primetio da su to isto rekli i za srpske snage. Sramota da predsednik drzave ovako politikantski tumaci presudu kad svi mogu da je procitaju

Tehnop

pre 9 godina

Koliko botova ima..Ja cu biti realan...Srbin sam,ali ovo sto se nas narod raduje zbog priznanja zlocina koji su se u oluji dogodili ne znaci da treba da se radujemo,treba zaliti stradale zrtve.Srbi su prvi poceli sa svim ovim,i srbi su ubijali itd,nismo cvecke..hrvati su samo odgovorili isto..da srbi nisu zapoceli ne verujem da bi bilo oluje.

Stevan

pre 9 godina

A sta bi bilo da ste Seselj, ti i Vucic krenuli u osvajanje Kaulobaga, Viovitice i Ogulina. Sad se ti nesto dicis tu a bio si ukljucen u sve te gluposti koje su snasle sav nevin narod sa svih strana.

Hmmmm

pre 9 godina

Ubeđen sam da je više Srba napustilo Srbiju trbuhom za kruhom u poslednje tri godine nego Hrvatsku u Oluji.
Trebalo bi da neko iznese ove podatke.

Mirka Lj

pre 9 godina

Ovakva se odluka i dala ocekivati jer zaista Srbi ne mogu biti optuzeni za nesto sto nisu uradili. Jasno je da su se zlocini nad Srbima dogodili i da ce to biti proispitano kad tad.

Istok

pre 9 godina

Delimicno pravedna odluka...a da je najpametnija , svakako jeste. Zrtve zasluzuju istinu. Masovno zlocini su se dogodili nad Srbima od strane Hrvata i Toma je to samo konstatovao. Nesto sto vec svi mi znamo.

Dražen

pre 9 godina

Točno sam znao da će Srbi likovati, posebno ovi poput Nikolića, izvući će jednu konstataciju u obrazloženju, a neće vidjeti ništa na drugoj strani.
Jadno. Kada se sagleda kontekst događanja u bivšoj YU, rat se zahuktavao u Hrvatskoj sa teškim zločinima JNa i paravojske, a kulminirao utvrđenim genocidom nad Bošnjacima u Bosni potvrđeno u više presuda.
Tako da se zna rat je trajao mnogo duže od akcije Oluja. Kod nas se o svim zločinima poslije akcije Oluja govorilo odmah neposredno, a kod Vas gotovo na TV o ničemu.

Runjocaveman

pre 9 godina

Ako znamo da je Hrvatska priznata 1992 godine bez Srpske Krajine,kako moguce da su dobrovoljci iz Srbije isli u Hrvatsku?Ovim nekim kao da su vrane popile mozak,hahahahahhaha.

Ante

pre 9 godina

@ Pa Toma delimicno i jeste u pravu. Hrvatska je zaista bila svesna do cega ce doci (do proterivanja) ali svejedno nije stala . Masivno zlocini nad Srbima su se zaista dogodili.
(Liba, 3. februar 2015 13:39)

Aha - i sto mislis, s cime se Hrvatska danas teze nosi? Sa cinjenicom da je bila svijesna da ce Srbi pobjeci iz Hrvatske (pardon "Republike Srpske Krajine") ili sa onime sto su ti Srbi tijekom cetiri godine prije toga radili (a o cemu vi ocito nemate blage veze, jer da znate ne bi ih htijeli niti primiti u Srbiju nakon traktorijade)?

Popecatelj

pre 9 godina

Najzad smo dobili potvrdu onoga sto smo vec skoro 20 godina znali,da je cilj akcija Oluja bio proterivanje srpskog stanovnistva iz Srpske krajine i stvaranje etnicki homogene drzave Hrvatske

cinober

pre 9 godina

Ma ko je normalan (ako ima ikakvog pojma o tome kako svijet danas funkcionira, i ne samo danas) mogao očekivati da će ili Srbija ili Hrvatska biti osuđene za genocid?!?!? Manite se bedastoća i probajte živjeti svoje živote kako treba, ne učeći svoju djecu mržnji, što vrijedi za sve, naravno.
Većina komentatora naivno puši sve što im serviraju mediji, kako kod vas, tako i kod nas... I jedna i druga vrhuška su kao zadovoljne, jer premda druga strana nije de fakto osuđena za genocid, potpuno je jasno da se to dogodilo i to, naravno, samo s neprijateljske strane... Ma hajte, molim vas... Sve je to zapravo politički folklor kojim nas naši vođe lagano dinstaju i modeliraju upravo onako kako im odgovara da bi se mogli mastiti, a nas i dalje dinstati i modelirati u beskonačnost...
Veli Cane "Mi ne idemo nikud i ne radimo ništa, mi smo jedna velika hipnotisana gomila, ali ja znam ključ, ja poznajem tu bravu, otkljućaću i staviću ti svašta u glavu..." pa onda "Da li veruješ meni ili misiš svojom glavom?"
Što se mene tiče, ja ne vjerujem nikome i pokušavam misliti svojom glavom.
Ali Canetu vjerujem!

Istina

pre 9 godina

E, Tomo ti treba da cutis. Ti i Vucic ste sa vasim sefom Seseljom slali paravojne formacije u Hrvatsku. Nisu ti ljudi sadili cvece tamo...
(ns, 03. februar 2015 15:27)


Ne, nisu sadili cvece, nego su branili srpski narod i borili se za sve Srbe. Za to vreme si ti u Novom Sadu sadio cvece, naterala te zena.

Vitez

pre 9 godina

"Predsednik srbije Tomsilav Nikolić izjavio je da Hrvatska nije uspela da dokaže genocidne namere srpske strane u ratnim sukobima."

Znači bilo je genocidnih namjera, samo ih Hrvatska nije uspjela dokazati? :o

IUS

pre 9 godina

Izgleda da ovde niko ili ivećina ne razume na šta se odnosi presuda. Hajd' da probam da objasnim.
1948. godine je doneta Konvencija o sprečavanju i kažnjavanju zločina genocida. Njom su države obavezne da kažnjavaju genocid, ali i da ga sprečavaju. To znači da ga neće podsticati, pomagati, kao i da će svim pojedincima optuženim za genocid suditi.
To što država nije kriva za genocid ne znači da tamo neki Srboljub ili Hrvoje nije kriv za genocid. To znači samo da njegovo delovanje nema veze sa državom, da je delovao "na svoju ruku", nezavisno od države. Ali, ako država odbija da Hrvoja ili Srboljuba uhapsi i da mu sudi (ili ga izruči gde treba) onda može biti proglašena odgovornom ne za genocid nego za nekažnjavanje genocida ili nesprečavanje (videti BiH protiv Srbije, gde je Srbiji naređeno da isporuči optužene).
Međutim, MSP ne može da odlučuje o krivici Srboljuba ili Hrvoja, več mora da se oslanja na već donete presude, domaće ili međunarodne.
Ako je bilo drugih zločina (protiv čovečnosti, ratnih zločina) MSP ne može državu proglasiti odgovornom za to. Nema ovlašćenje za to. Može da odlučuje samo o krivici država za geocid i ni za šta drugo.

Stoga - da li je neko osuđen za genocid počinjen u Hrvatskoj? Nije. Kraj priče. Zapravo, kraj smislene priče za sve normalne kojima je dosta svega. Nažalost, ovo nije kraj za ostale. Koje ostale? Pa, one "Ubij, zakolji da... (upisati po želji) ne postoji."

Ivan

pre 9 godina

ajde bre ostavi se čorava posla. sud je jednoglasno odbacio tužbu srbije a 15 protiv i 2 za tužbu hrvatske. zna se, da su na obe strane urađeni zločini a sad kako se oni karakteriziraju to je druga priča. genocid nisu, nego sve ostalo. krivo napisana optužnica s obe strane

Igor

pre 9 godina

Podseca me na price Slobodana Milosevica posle bombardovanja,kako smo pobedili NATO pakt a zapravo smo i tada znali da smo izgubili. Narocito sa ove distance se vidi koliko smo izgubili.

Pat pozicija..

pre 9 godina

Niko ne moze ispraviti to sto se desilo i ne moze vratiti stradale ali makar prvi put u zivotu nas ne okrivise za zlocin.Steta je samo sto Hrvatska nije odgovarala za svoje postupke vec je oslobodjenja!
(Lalita, 3. februar 2015 14:46)

Meni je također šteta što čitam tako jednosmjerane komentare i vidim potpuno nerazumjevanje. Pravite žrtve od sebe, to i jeste, ali ne od strane Hrvata nego od politike koju ste podržavali. Presuda je da Hrvatska nije počinila genocid u Oluji niti je Srbije počinila genocid u razdoblju od 91-95 kada je protjerala 300 tisuća Hrvata iz svojih domova u Hrvatskoj! Ali Srbija je po današnjoj presudi pokušala stvoriti veliku Srbiju na tlu RH a to očito niste shvatili!

samo da se zna

pre 9 godina

Vidi se, da Tomica ne razume stranih jezika! Iz win-win situacije je napravio, kao "Srbija pobedila"! Inače je glasanje suca bilo 17:15 za Hrvatsku, što na kraju ne znači ništa, ali ipak dovoljno, da Tomica stavi prst na čelo ili da barem šuti, kad nema ništa pametno da kaže! Hvala Bogu i to je prošlo, a sad lopate u ruke i na čiščenje snega! Gusto pada, dobro, da sam na prvom spratu!:)

wittgensteins poker

pre 9 godina

Izjave predsednika o pravu me plase.Prvo je za ustavan ocenio ZJB.To je palo posle 120 dana blokade, a Ustavni sud i dalje cuti, sada nema ni o cemu da odluci, sem jesu li gradjani od 01.09.2014.do 27.01.2015. pljackani od strane notara visokom tarifom i jesu li takvi ugovori pravno rusljivi.Predsednik sad tumaci da je presudom priznato da je hrvatska strana izvrsila zlocine nad Srbima.Nije, a nije utvrdjeno ni obratno, jer obrazlozenja nemaju pravnu snagu.Sud je usao u meritum samo u pogledu odlucivanja o hrvatskoj tuzbi,konstatovao u obrazlozenju da su zlocini Srba postojali,ali ne i genocidna namera, pa ni genocid. Srpsku protivtuzbu je odbacio,nije ni usao u meritum,zakljucujuci u obrazlozenju da ne postoje ni zlocini hrvatske strane koji bi ga kao preduslov doveli u poziciju da odlucuje o genocidnoj nameri.Iako su pravne posledice iste, obrazlozenje politikantski ukazuje da je hrvatska strana toboz bila izlozena tezim zlocinima od srpske.Presuda je truli kompromis i politicko resenje najgore po ljude, kojom niko ne sme da bude zadovoljan.Resenje je ustanoviti obostrane krivice ako ih je bilo, prebiti odstetne zahteve i narediti repatrijacije svih proteranih ili pravicne naknade iz budzeta drzava.Sto su ovako koncipirani zahtevi,zasto niko nije trazio repatrijaciju i odstete?Ako to nije bilo moguce traziti,cemu uopste tuzbe?Resen je sukob divljaka na razlicitom stepenu kolonizacije,pristrasno prema ranije kolonizovanom,na jedinu korist kol.sile.

Lazar

pre 9 godina

E, Tomo ti treba da cutis. Ti i Vucic ste sa vasim sefom Seseljom slali paravojne formacije u Hrvatsku. Nisu ti ljudi sadili cvece tamo...
(ns, 03. februar 2015 15:27)


Ne, nisu sadili cvece, nego su branili srpski narod i borili se za sve Srbe. Za to vreme si ti u Novom Sadu sadio cvece, naterala te zena.
(Istina, 3. februar 2015 17:04)

...e kako su branili da Srba tamo vise nema a za to vreme ti si slusao abrove koja je zena koga terala da sadi cvece - nikada vise neka ne brane srpski narod jer tamo gde su branili idu sada sa pasosem

Divos

pre 9 godina

То што је суд потврдио да је било злочина над Србима, и да је у Хрватској извршен прогон и прогром над Србима, слабе вајде, тужба за геноцид пала је у воду. Ово је велики пораз Србије, и резултат накарадног приступа и ове пол.елите у Србији и правног тима који је радио по љиховим упутствима.
Тачно је, и хрватска тужба је доживела крах, али то је било извесно и пре почетка процеса., И без обзира што је овај суд под снажним утицајем политике и радиће у доброј мери по жељама светских моћника, јасно је да хрватска тужба није имала никаквих шанси.

Српска страна је имала потпуно погрешан приступ, гледала је да задовољи потребе пол.елите у Србији, и да што пре отаља посао, није уважавала страдање нашег рода, и није била довољно агресивна у оптужбама, наравно уважавајући постојеће чињенице.
Морала је више напора и енергије уложити у доказивање везе и да је ова Хрватска наслењдница НДХ (а ту има безброј доказа), не би се битно променио исход тужбе, али би се променио садржај обрзложења пресуде, на тај начин припремати терен за много важнију тужбу, не у скоријем времену али у будућности, када се и околности у свету барем мало промене (а хоће) тужити Хрватску (и наследницу НДХ) за геноцид над Србима у НДХ 1941-45, а ту већ Хрватска не би имала шанси.
Штета, пропуштена је велика прилика да се барем делимично задовољи правда за страдање нашег народа у времену ендехазије

bunike

pre 9 godina

Velika pobeda premijera Vučića i predsednika Nikolića. Još jedan dokaz da su naprednjaci najsposobniji i najbolji ljudi za Srbiju.
(Rale naprednjak, 3. februar 2015 13:43)
Botu da nisu poceli da vas hrane bunikama, pa ne znate vise ni sta pricate.
Sa ovom presudom ni Nikolic , ni Vucic nemaju blage veze.
ZUTI podneli kontratuzbu, alo......

kondure

pre 9 godina

Delimicno pravedna odluka...a da je najpametnija , svakako jeste. Zrtve zasluzuju istinu. Masovno zlocini su se dogodili nad Srbima od strane Hrvata i Toma je to samo konstatovao. Nesto sto vec svi mi znamo.
(Istok, 3. februar 2015 13:41)

... bio na licu mesta pa zna da je samo obican narod platio zivotom a ni jedan politicar ni vojskovodja u tom ratu nije dao zivot za patriJotizam.

Mario Marić

pre 9 godina

Da li je dotični gospodin gledao i šlušao prijenos odluke MSP????
Ne vjerujem. Na pomolu je još jedna velika pobjeda Srba ko na Kosovom polju

Liba

pre 9 godina

Pa Toma delimicno i jeste u pravu. Hrvatska je zaista bila svesna do cega ce doci (do proterivanja) ali svejedno nije stala . Masivno zlocini nad Srbima su se zaista dogodili.

Vitez

pre 9 godina

U presudi su potvrđeni i zločini genocida nad pojedinim područjima u Hr, kao i da je vršeno etničko čišćenje s jasnim stvaranjme etnicki homogene srpske drzave. (tako nesto se ne spominje u kontekstu Oluje recimo)

Nikolić nek pričeka da mu prevedu presudu na srpski, onda može izvlačiti što mu paše.

Mario

pre 9 godina

(dolcegabana 5, 03. februar 2015 14:32)
A što se dokazalo suprotno? Jeste li vi slušali presudu? Jel možda sud utvrdio da je Oluja nelegalna? naravno da nije, jel zabranio proslavu Oluje što ste tražili? naravno da nije.

Drug

pre 9 godina

Zaista NAS PREDSEDNIK NIKOLIC...je sjajan SUDIJA i pravnik:::OVI IZ MEDJUNARODNOG SUDA U HAGU NEMAJU POJMA...sta oni znaju...bolje NIKOLIC ZNA...On kometarise i prekraja odluke najvise instance medjunarodnog suda...ciej odluke su obavezujuce za sve drzave...a o drzavnicima ni da ne pricamo... samo Nikolic zna bolje...

11482

pre 9 godina

I ako protivtužba Srbije nije usvojena ustanovljeno je da je Hrvatska tokom vojne akcije Oluja znala da će to dovesti do proterivanja stanovništva što je potvrda zločina prema Srbima u Hrvatskoj.Dok sa druge strane Hrvatska nije mogla da dokaže genocidne namere naše strane...mislim da je sve ovo dobro ispalo za nas.

Dobismo svi po nosu

pre 9 godina

i jedna i druga strana su dobile po nosu ali nisu krive. I jedna i druga strana nemaju cime da se hvale jer su i jedna i druga indirketno direktno pocinile zlocine. A Toma bolje da cuti jer je u to vreme kao i oni sa druge strane granice palio narod da se vata oruzja. Mene je sramota a verovatno i sve nomralne ljude sa ove i one strane granice sto je doslo uopste do rata zarad par likova medju kojima je i ovaj

zvrk

pre 9 godina

Veliki dan za nas iako nisu osudjeni za genocid receno je da su imali nameru.Prvi put da neko realno sagleda sve.Ne znam recima da iskazem olaksanje,radost,veru da tamo negde ima pravde.Za sve one neduzne.Veliki dan za Srbiju.

Pufnica

pre 9 godina

Napokon je istina izasla na videlo! Ovim smo dolakazali da je Srbija sa ovakvim predstavnicima velika zemlja koja je pravdu konacno isterala na videlo! velike pohvale za predsednika Nikolica koji je ispao veliki borac!

Humanoid vs NVO-SNS koalicija

pre 9 godina

NVO-aktivisti besne! Pa zar vi niste s predsednikom i premijerom na zajedničkom putu ka EU? Gde ćete na svoje? A i pazite se te salve minusa, mogli bi vas tužiti za genocid:):):)

koje gore list?

pre 9 godina

kad je neko sretan sa 1:1,to najbolje govori o njemu samom.Ljudi izgubili glave, hrpe ranjenih, familije razvaljene, judi kopaju po smecu ko nikad prije,radnik i seljak obezvrjedjen do daske...a mi,jedni ili drugi, slavimo nesto!Sta??? Kakva besramnost politicara,ali svih...sta si mi dopustamo,ljudi moji!?

vukovar jedna prica

pre 9 godina

vukovar jedna prica
Od niti jedne presude bilo kakve vrste i kakvog god ishoda nijedna od strana koje suucetvovale u sporu a posebno porodice stradalih nemaju nista sem reci utehe..koje ne pomazu , jer neke rane nikada ne zarastu

Pravac

pre 9 godina

Hrvatski narod imao je ludu srecu da sticajem istorijskih okolnosti bude nagradjen za lojalnost silama Osovine i u Prvom svetskom radtu i u Drugom svetskom ratu. I da je doneta ikakva presuda u njenu korist to bi ve' bilo previse. Pogotovo posle etnickog ciscenja Srba iz Krajne. Potrebno je samo procitati definiciju genocida kako bi se shvatilo da Srbija nije imala niti blizu takve namere. Na kraju krajeva, Srbija tada nije bila nezavisna drzava.

GALAXY

pre 9 godina

Naravno da nije bilo genocida nad hrvatima toga su oni i sami svesni, a jedini razlog zbog koga su tuzili Srbiju je da bi skrenuli paznju svetske javnosti sa sopstvenih zlocina pocinjenih nad Srbima, jevrejima i drugim nehrvatima.

Marija

pre 9 godina

U Vukovaru su pocinjeni teski zlocini od strane tada paravojnih hrvatskih jedinica nad civilima, blokirana je kasarna JNA koja je tada jos uvek bila legalna vojska medjunarodno priznate SFRJ, dizani su svaku noc poslovni prostori Srba u vazduh, zlocinac Tomislav Mercep je divljao po gradu. A onda je kao u dobrom Western filmu stigla konjica....

Zvonko

pre 9 godina

Hrvatska je dobila šta je tražila !
Na neki način mi smo dobili satisfakciju za sve ono što se dešavalo pre 20 godina.
Pravda uvek nađe način da izađe za svetlo dana.

Jova

pre 9 godina

E, baš me interesuje ko to udara minuse na komentare o tome da je istina počela da izlazi na površinu! A izaći će sve na videlo, samo polako, sviđalo se to nekima ili ne!

Mara

pre 9 godina

Mnogo je zlocina bilo nad Srbima, ali to kao da niko ne zeli da prizna, cak ni pored dokaza koje postoje i svedoka koji su preziveli katastrofe.

Jung 5

pre 9 godina

Od pocetka sukoba na teritoriji bivse Jugoslavije, vodila se medijska hajka protiv nas, mi smo za sve bili krivi, i bili smo u svemu dezurni krivci, dobro je kada se dokaze suprotno..

dolcegabana 5

pre 9 godina

Od pocetka sukoba na teritoriji bivse Jugoslavije, vodila se medijska hajka protiv nas, mi smo za sve bili krivi, i bili smo u svemu dezurni krivci, dobro je kada se dokaze suprotno..

Milica Le

pre 9 godina

Pravda je spora, ali dostizna. Sad treba Hrvatska da procesuira sve one koji su izvrsili zlocine nad Srbima,da svi koji su proterani budu vraceni na svoja ognjista.

Nebojša J

pre 9 godina

Današnja presuda će biti mnogo veći šok za hrvatsku nego sa srpsku javnost.
Vreme je za bolno otrežnjenje.
Sutra je novi dan i nakon otrežnjenja treba misliti na budućnost obe zemlje u okviru EU.

MARKO

pre 9 godina

iako hrvati nisu zadovoljni presudom treba da shvate da danasnja politika ove zemlje vodi miru i prosperitetu prvenstveno Balkana a i cele Evrope,ocigledno je da su to u MSP shvatili

Lalita

pre 9 godina

Niko ne moze ispraviti to sto se desilo i ne moze vratiti stradale ali makar prvi put u zivotu nas ne okrivise za zlocin.Steta je samo sto Hrvatska nije odgovarala za svoje postupke vec je oslobodjenja!

BOZANA - 63

pre 9 godina

Danasnja presuda ce biti mnogo veci sok za Hrvatsku nego sa srpsku javnost. Jer su oni naucili da su oni uvek u pravu, sto se nas tice mi smo uvek bili ti koji su unapred bili osudjeni kao agresori od medjunarodne zajednice, bez ikakvih dokaza i cinjenica. Vreme je za bolno otreznjenje.

Andjela

pre 9 godina

Kao i mnogo puta do sada niko nije kriv, niko nije odgovoran, zrtve ostaju zaboravljene,zivot ide dalje.Srbija je oslobodjena-to je presedan sa njihove strane a sto smo mi zrtva u celoj prici, to nikom nista!Strasno!

Iskrena13

pre 9 godina

Ja sam 91 bila u Vukovaru,sa svojih 10 godina nisam znala sta znaci Srbin ili Hrvat moja majka me je ucila da je najbitnije da li si covek....od bezbriznog detinstva preko noci smo zavrsili u hladnom podrumu...gde mesecima nismo znali sta se desava sa mojim ocem,stricem,svaku noc slusala paljbu metaka i bombe,a takozvani susjedi preko noci pretvorili su se u ustase i nase najvece neprijatelje..ne ponovilo se nikada nikome

Dosta je bilo

pre 9 godina

Dosta mi je nezavršenih ratova. I danas se preganjamo o ulozi partizana i četnika u 2 svetsom ratu. Prvi svetsi rat vodimo i dalje i ne znamo da li je Gavrilo Princip bio terorista ili heroj.
Ovaj poslednji bratoubilački rat iz 90-tih mi je poseban problem, jer želim dobrosusedske odnose sa Hrvatskom i želim da idem na hrvatsko more bez straha da će mi razbiti auto, jer znam da je i jedna i druga strana kriva za ratne strahote nedužnih građana.

Lejla

pre 9 godina

(Popecatelj, 3. februar 2015 13:37)
narod sve to znao..sada je samo potvrdjeno u svetu zlocin nad nama..ja ko izbeglo lice znam vrlo dobro kroz kakve je psihicke i fizicke torture nas narod prosao...ne ponovilo se vise nikada nikome

kormoran1

pre 9 godina

Konačno je skinut taj kamen oko vrata što je visio već duže vreme.Ovakva presuda sigurno neće oduševiti mnoge,ali je barem neka satisfakcija za sve ono što se dešavalo u Hrvatskoj.

Nika

pre 9 godina

Ovo je izjava koja je dostojna srpskog predsednika. Setimo se kako se ponasao Boris Tadic koji se izvinjavao onima koji su proterivali nas narod, to je bilo vise nego sramno.

Rajko

pre 9 godina

Drugačije nije ni smelo da se dogodi. Nažalost, žrtve i porodice žrtava si izgubile radost i ljubav, ali su dobile pravdu. Nikada se ne sme ponoviti ista priča.

nasa tetka

pre 9 godina

vreme je pokazalo pravu istinu, i haski tribunal se konacno uverio da su optuzbe neosnovane i lazne i dace Srpski narod dobiti autoritet u svetu, i sama predsednikova konstatacija dokazuje veliku razumnost za razliku od Tadica koji nas je tako slatko iskompromitovao

Gale

pre 9 godina

Najbitnije je da nismo osudjeni za genocid jer bi to bila istorijska greska medjunarodnog tuzilastva. Sa druge strane ipak imamo priznadnje da su se zlocinini u kaciji Oluja desili sa ciljem da se Srbi proteraju s jedne teritorije, tako da necemo vise biti dezurni krivci za ratove na prostorima bivse Jugoslavije.

Bosko

pre 9 godina

Znam da to nece ublaziti patnju naroda koji je tamo ziveo vekovima a na najgori moguci nacin je proteran iz svojih domova ali bi bilo moralno priznati krivicu i izviniti se Srbiji zbog toga.

Balkanac

pre 9 godina

Hag oprao sebe,prozvao malo jedne malo druge i zatvorio poglavlje koje je sam otvorio! Vuci i te kako siti, ovcama ostalo da se prebrojavaju!

Fratelo

pre 9 godina

Činjenica je da je Hrvatska načinila ogroman zločin prema srpskom narodu, u to nema sumnje. Ovo je zaista veliki korak za našu zemlju.

nina s

pre 9 godina

Presuda MSP ima veliki značaj za Srbiju i za srpski narod, jer je preokrenula ustaljene stereotipe međunarodne zajednice o zbivanjima na prostoru bivše SFRJ od 1991. do 1995. godine.

Marica

pre 9 godina

Hrvati su se posluzili taktikom napad je najbolja odbrana jer su hteli tuzbom da prikriju sopstvene zlocine ali to im nije uspelo.

natalija

pre 9 godina

@Lim, 3. februar 2015 17:45
Najsrecnija bi bila , ja i mnogo ljudi poput mene , da se sve to nije ni desavalo i da danas mozemo da pricamo o nekim daleko lepsim danima i vremenima i dogadjajima koji su za nama..ovako , mnogi nevini su stradali i to je cinjenica, kao i da je bilo zlocina sa obe strane

napokon574

pre 9 godina

Konačno je na jedan bolan period u istoriji naše zemlje stavljena tačka.Presudom u Hagu donekle je ispravljena slika o onome što se dešavalo u susedstvu,a što su strani mediji tih godina uporno forsirali.

пасарела

pre 9 godina

Наравно да Хрватска није могла да докаже нешто што није истина, зато је и таква пресуда.

Sale

pre 9 godina

Najveca posledica ove presude je da su zlocinci u obe zemlje amnestirani, a u stvarnosti su bili bitange, sljam.
Da nije bilo takvih laznih patriota, koji su i sada takvi,pa cak i korupcionasi,taj sramni rat se ne bi dogodio

vedro nebo vs oluja

pre 9 godina

Iako sam bio mali kada se sve to desavalo tesko cu iz secanja obrisati , cak i da zelim , slike nepreglednih kolona izbeglica i sve one potresne zivotne price..njihove sudbine ne pozeleti nikome

Mary

pre 9 godina

Kao sto kaze Nikoli, Srbija i Hrvatska ce morati nastaviti saradnju i posle ove presude, vreme je da se svi okrenemo buducnosti. Bilo je ocekivano da ce tuzba Hrvatske biti odbacena s obzirom da su skoro etnicki ocistili Hrvatsku od Srba. Srbija je uspela da se odbrani, iako su Hrvati ulozili mnogo vise u optuznicu i lobiranje.

NOC - U - BELOM - SETENU

pre 9 godina

Bez obzira sto vidim da ima dosta nezadovoljnih odlukom suda, ipak se jednom mora staviti tacka na sve nedace koje su se desile Srpskom narodu. Ova presuda je od velikog znacaja za Srbiju i srpski narod jer su sruseni svi stereotipi medjunarodne zajednice o desavanjima na prostorima bivse SFRJ . Mi smo do danasnjeg dana uvek bili ti koji smo bili krivi za sve sto se na veliku zalost dogodilo. Niko nam nije pruzao bilo kakvu pomoc kada su se desavali strasni zlocini nad nasim ljudima.

пасарела

pre 9 godina

Наравно да Хрватска није могла да докаже нешто што није истина, зато је и таква пресуда.