Nedelja, 18.01.2015.

16:35

Rusija - narkoman navučen na naftu

Osam nedelja zaredom cena nafte na svetskom tržištu pada što se, prema podacima agencije Blumberg, nije desilo u poslednjih 30 godina.

Izvor: B92

Rusija - narkoman navuèen na naftu IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

91 Komentari

Sortiraj po:

Bacevic, Milan Bacevic

pre 9 godina

Putin ce svojom pametnom politikom obezbediti sebi mesto u Istoriji. Poci ce mu za rukom ono sto ni Napoleonu ni Hitleru nije. Razbice rusiju u param parcad.

iq

pre 9 godina

Samo jos jedan dokaz na cijoj strani "nasi" mediji i zemlja nastupaju u ovom informativnom ratu, i sto je najgore u svemu tome - koriste se iskrivljene informacije, neistine, poluistine i ciste lazi. Po principu da cilj opravdava sredstva.
Tzv. sloboda govora ocigledno vazi samo ako ima proamericku vizuru, sve ostalo se cenzurise pod raznim izgovorima ili cak bez ikakvog izgovora. Tendenciozno se forsiraju infantilni komentari koji veze nemaju sa zivotom, bitno je samo da su na promerickoj liniji.
U velikoj meri situacija u Srbiji na informativnom polju danas podseca na stanje pred pocetak II svetskog rata, samo se nadam da je vecina naroda ipak svesna kako se sve to zavrsilo i da ovog puta moze da se zavrsi mnogo gore i totalnom katastrofom. Zato je obaveza svakog normalnog coveka da se bori protiv ratnohuskacke politike i zla koje se vec vise od dve decenije sve vise nadvija nad Evropom i svetom.

A-ha

pre 9 godina

A koja se to znacajnija nafta prodaje na svetskom trzistu ako nije Ruska?
Preko 10 miliona barela dnevno proizvode samo USA, Rusija i Saudi Arabija.
Amerikanci trose 20 miliona barela dnevno sto je ukupna proizvodnja Amerike i Saudi Arabija.
Gde su tu Evropa, Kina, Japan i Indija.
Neka Kina, Indija i Japan koriste naftu svih manjih proizvodjaca (Venecuela, Iran), opet Evropi nedostaje 20 miliona barela dnevno. 15 miliona barela ce obezbediti od Libije, Norveke, Nigerije, Egipta i sl. ostaje im 5 miliona koje mogu naci samo u Rusiji i Azerbejdzanu.
E, sad zasto bi ta jedina nafta koju mogu da nadju kostala upola manje. Pa nije se proizvodnja u svetu udvostrucila.
(A-ha, 18. januar 2015 22:11)

Samo Saudijska Arabija proizvodi oko 30 miliona barela dnevno, i prije 20-tak dana su objavili da im ne pada na pamet smanjivati proizvodnju.
Nafte ima na bacanje, zato se i cijena srušila. Kada nečeg ne bi bilo, onda bi cijena rasla jer čak ni Amerika ne bi mogla tako utjecati na cijenu.
(hm, 19. januar 2015 08:28)
Saudijska Arabija proizvodi 9,9 miliona barela dnevno, kaze CIA.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_oil_production
A siguran sam da si ovo znao, ali tebi je cilj da izspinujes vest.

logika

pre 9 godina

BDP (bruto domaći proizvod) Kalifornije je jednak BDPu čitave Rusije.

BDP Nemačke, Velike Britanije, Francuske... veći je (ili drastično veći) od BDPa Rusije koji je približno (podatak za 2013.) jednak BDPu Italije.

Što se ekonomije tiče, ne možemo porediti babe i žabe, razvijene zemlje i Rusiju. U Americi, Nemačkoj, Francuskoj i Koreji od gomile ničega naprave Iphone i Samsung mobilne telefone, kompjutere, Volkswagen, Mercedes, Audi, Peugeot i Citroen automobile, Boeing i Airbus avione, vino i sve ostalo što ceo svet (uključujući i Rusiju) plaća i troši. U Rusiji pumpaju naftu i gas, vredna pomena još može biti samo vojna industrija, ali dominantno zavise od onoga što vade iz zemlje.

I to dobro znaju i rusofili po Srbiji, galame po Internetu, drže Putinovu sliku pored ikona, zakljinju se u viševekovno bratstvo sa Rusima...

samo ušteđevinu ne čuvaju u rubljama ni za živu glavu. Zašto ukoliko toliko veruju Rusiji i njenoj ekonomiji? Lepo kažu Englezi: "Put your money where your mouth is".

Dr Agica

pre 9 godina

Srbija bi trebala da za kes kupi za pet milijardi evra nafte i resi nas brige za narednih 25 godina. Pare iz rezervi bolje da ulozimo nego da se skrckaju za vestacko odrzavanje dinara.

lala

pre 9 godina

@u zdravlje
druže živeo I radio 14 godina u Rusiji,IZ ISKUSTVA DELIM UPUTSTVA,a to što si gledao na televiziji,to možeš da okačiš mačku o rep,samo nastavi da gledaš I dalje,I ja kad gledam našu televiziju pomislim kad slušam našeg premijera ,da imamo švajcarski standard,realnost je jedno,a tv drugo,NAŽALOST!!!!

lala

pre 9 godina

@aljoša
ne razumem zašto se nerviraš I zašto prebacuješ loptu na severnu ameriku,ja sam radio u Rusiji 14 godine I iz ISKUSTVA DELIM UPUTSTVA,a ti ih deliš. gledajući je na televiziji,zato smo tu I gde jesmo druže,jer nam takvi stručnjaci I vode zemlju,NAŽALOST!!!!!

mladem

pre 9 godina

koji su bre ovo komentari bog da te sacuva,jedan kaze rusija nema struje,a posedujw 49 nuklearnih elektrana,drugi kaze nema leba da jedu,a najveci izviznik zitarica,treci kaze da su zeznuli amere i evropu i pokupovali sve firme,a istine nidje.gde ja mogu da se zaposlim da lupam gluposti po netu

Vladimir P.

pre 9 godina

ZNam da moj komentar nece biti objavljen, a slusam juce ceo dan ovu pricu na TV.
Inace Rusija preuzima vojnu nadmoc i proizvodi nadmocnu vojnu tehniku poput Raketa Topolj i Bukabvs ili Jahont.Nevidljive podmornice krstare pored Floride.Rusija izvozi 2 miliona tona ribe,brze vozove ali izvozi i mnogo zita i zejtina.Rusija izvozi u SAD i raketne motore.Rusija nema nezaposlenih i mnogo Nemace se uselilo u Rusiju zadnjih godina.Rublja je najpotkovanija valuta i ocekujem brzo resenje problema sa kreditiranjem i izbacivanje dolara u saradnji sa BRIKSom sto je sustina svih problema.Sta ce SAD ako ima se vrati hiljae milijardi dolara?

hm

pre 9 godina

A koja se to znacajnija nafta prodaje na svetskom trzistu ako nije Ruska?
Preko 10 miliona barela dnevno proizvode samo USA, Rusija i Saudi Arabija.
Amerikanci trose 20 miliona barela dnevno sto je ukupna proizvodnja Amerike i Saudi Arabija.
Gde su tu Evropa, Kina, Japan i Indija.
Neka Kina, Indija i Japan koriste naftu svih manjih proizvodjaca (Venecuela, Iran), opet Evropi nedostaje 20 miliona barela dnevno. 15 miliona barela ce obezbediti od Libije, Norveke, Nigerije, Egipta i sl. ostaje im 5 miliona koje mogu naci samo u Rusiji i Azerbejdzanu.
E, sad zasto bi ta jedina nafta koju mogu da nadju kostala upola manje. Pa nije se proizvodnja u svetu udvostrucila.
(A-ha, 18. januar 2015 22:11)

Samo Saudijska Arabija proizvodi oko 30 miliona barela dnevno, i prije 20-tak dana su objavili da im ne pada na pamet smanjivati proizvodnju.
Nafte ima na bacanje, zato se i cijena srušila. Kada nečeg ne bi bilo, onda bi cijena rasla jer čak ni Amerika ne bi mogla tako utjecati na cijenu.

Bojan

pre 9 godina

Zalosno je sto ovde niko ne sagledava siri aspekt.
Rusija je prosla mnogo gore stvari u ratovima i revolucijama a i posle njih. Oni su najbogatija zemlja. Pitate se cime? Pa imaju najveca nalazista zlata, dijamanata, a imaju i toliko obradive zemlje da nikada nece ostati gladni.
Rusija moze opusteno da prekine izvoz nafte i time automatski digne cenu a da trosi zlatne rezerve i sl. nekih nedelju dve dok svi ostali ne popucaju.

Bojim se da Vi ne vidite ono sto se blizi a sto je neizbezno. Ono sto je poslednja kap u casi americkih virtuelnih igara bez ikakve vrednosti. Amerika uskoro pada i bice gradjanskog rata. Zalosno je sto niko ovde to jos uvek ne zna a pola amerike vec prica o tome i priprema se za to. Imaju cak i radije koji otvoreno pricaju o tome i svo vreme upozoravaju narod da se pripremi na najgore.
Vlast uzurbano gradi logore i ojacava gardu, policiju pa cak su podelili i socijalnim slubama ogromnu kolicinu municije. Izgradili su logore u pustinjama za po pola miliona ljudi. I ima ih svugde po zemlji.
Vecina velikih kompanija i bogatasa je iznela vecinu svog bogatstva iz zemlje i prebacila poslove u inostranstvo. Svi samo kupujeu zlato. Imam gomilu prijatelju u Americi koji razmisljaju da se isele iz nje i vec traze pogodne zemlje.

Sta vi mislite? Sta pokazuju svi ovi znaci? Sta ce se uskoro desiti i za sta se oni to zaista spremaju?

Situaciju treba sire sagledati pre nego sto se jednostrano i pristrasno pocne pisati.

dzoni

pre 9 godina

maajde
A ko ti kaze da zive gore nego Japanci? Po kom osnovu.. Prosecna velicina stana u japanu je 40 kvadrata.. Prosecan Japanac ima za sebe samo 14 kvadrata prostora.. Ako si gledao onaj cunami video bi da zive u drvenim udzericama.. Japanci voze mala kola, guraju se u prevozu koji je prenatrpan a rade po ceo dan. Dok Rusi voze sad uglavnom velike aute jer im gorivu u odnosu na standard dzabe a ne rade skoro nista.. Japan imaju skoro isto stanovnika a opet 10 puta vise Rusa putuje turisticki nego Japanaca.
I kako si onda dosao do toga da japaci zive 10 puta bolje od Rusa.. Bas me zanima. Nisi ti u Rusiji nikad bio.. Sve znas iz samo propagande.

baki

pre 9 godina

Ovde se komentariše te Rusi su prosjaci te beda te ovo te ono.Ajde da krenemo prvo od nas.Krenite od severa do juga.Videćete loše puteve,zatvorene fabrike,kuće od naboja ima svačega.Koliko samo ne asfaltiranih ulica ima u Vojvodini u mom mestu 70% nema kanalizaciju,a u mom kraju se nalaze jedna od naj kvalitetnijih zemljišta u Evropi.Tako da se ne bi trevali previše busati pogledajmo samo koliko nam država duguje privreda rasulo.

dr

pre 9 godina

Samo neka pada. Bolje se osećam kad manje plaćam, a za igre i igrice svetskih moćnika više nemam ni vremena ni energije. Moj rezervoar je moja ekonomija, a ne ruska ili američka.

miki

pre 9 godina

a sto ameri ne stampaju dolar bez pokrica stampaju novac dele po svetu zaduzuju male zemlje I pokrice traze sa onim sto I'm treba preko politicara koje su doveli na vlast.Oproban recept vec 100 godina I nesto sto je primenljivo sto bih ga menjali.Narod ko narod uvati se za oruzje da ubija zivote ljudi za sta da potrosi neko ono oruzje koje je u izobilju napravio pa mu je prosao rokupotrbe a I da se otarasi zaliha.Narode aljda ste posle ovoliko napisanih knjiga I dostupnih informacija elektronskim putem zakljucili da se manete politicara oruzja mrznje ljudi kao toboze nadjes neprijatelja sto nema veze.Dosli smo na svet da zivimo onoliko koliko smo predodrdjeni po prirodi I nista drugo.Lose je to sto nema da se na televiziji pojave umne licnosti I raspravljaju o razvoju nauke drustva boljem zivotu ljudi proizvodnji zdrave hrane a ne da nam po svetu umiru ljudi od Gladi.Kako da se organizujemo po tim pitanjima .Gde ste Profesori naucnici doktori da svojoj deci ostaviterazultat svoga rada a ne u knjigama vec konkretno.

Johan Straus

pre 9 godina

Ranjeni medved napada jace i zustrije...Opasno je prikovati Rusiju uza zid jer ako budu u bezizlaznoj poziciji morace da odgovore svojim najacim oruzjem a to je vojna sila...

pecurka

pre 9 godina

Rusija ne moze da parira zapadu u vojnom smislu?! Pa ljudi ako do toga dodje, da Rusi pokazu koliko mogu da pariraju zapadu, bolje u tom slucaju kopajte sebi skloniste. Kakve stvari ovde covek moze procitati, i to sve ovi sa pametnim telefonima, u pauzi izmedju studiranja ili radjenja domacih zadataka, ostavljaju ovde komentare od kojih coveka zaboli stomak od smeha.
Ovakvo isto prepucavanje je postojalo i tokom 80-ih, kao na fudbalskoj utakmici, jedni za Amere, drugi za Ruse, sve strucnjaci, ko bi pobedio, ko je jaci i evo 30 godina kasnije ista stvar, ljudi ne shvataju da ukoliko bi doslo do rata, da bi krajnji potez i jedne i druge strane bio upotreba nuklearnog oruzja, a onda zamislite ne bi vam radili ti pametni telefoni, a ja stvarno mislim da bi nekima to bio najveci problem.

u zdravlje

pre 9 godina

(lala, 18. januar 2015 23:09)

A ti si kao bio u Rusiji?

Ne cveta svuda cvece van Moskve, ali je istina daleko od tvog komentara.
Juce ovde objavise vest kako je neka dobra maca spasila bebu, u malom gradicu Rusije, sa sve snimkom iz decije bolnice tog malog gradica (u kome po tebi nema struje), pogledaj, bolnica blista, sve novo i savremeno, bolja od bilo koje nase.

Ziveo sam par godina na jugu, u Krasnodarskom kraju i u dva grada istocno od Urala, nista ni nalik tome sto ti pricas nije, zamisli struje ima i ne nestaje, u stanovima smo bili u kratkim rukavima koliko je grejanje dobro, trzni centri veci nego kod nas, zaposlenost daleko bolja, savremene fabrike, univerziteti, renovirana pozorista, svako malo premijere... a zamisli, istocno od Urala ima i IKEA koju nasi godinama dovode i nikako da dovedu.

E moji zemljaci, mi smo narod koji sve najbolje zna, a da nije mrdnuo iz svog sela.

Aljosa

pre 9 godina

@lala
O cemu pricas ti? Kakav Sibir i Kamcatka? Vidim severni deo amerike je prenaseljen, nemaju ljudi gde da zive. Zasto bre lupate gluposti? Pljujete po Rusiji samo da bi pljuvali,mozga bez. Pismenost pojedinaca necu ni da komentarisem

Rrrr

pre 9 godina

hahaha Rusija se navukla na naftu i nema nista drugo osim nje?.... a vi sto se navukli na ruske raketne motore, to nema veze... toliko da ste narucili od ruja 60 komada da vam se proizvedu do do 2025. Da nema njih, kosmosa vise ne bi videli. Sedi jedan

Pera

pre 9 godina

Dajle realna cena nafte je oko 40 dolara? Sta ce nam servirati sledeci put kada nafta bude 200 dolara ili slicno? Odjednom, niko vise ne pominje da ce nafte nestati za 20 godina?
U kakvom odvratnom, lopovskom i lazovskom svetu zivimo, pa to je strasno!!!

Miodrag

pre 9 godina

Nema spora da Rusia nije dovoljno uradila po pitanju razvoja i diversifikacije svoje privrede. Realno nisu imali osnova jer su se i ranije oslanjali na metalurgiju, tesku industriju i energente, ali je trebalo da priliv uloze u razvoj. No, Putin je uradio ono sto je narod ocekivao. Prekinuo je pljacku resursa. Zaustavio je one koji su zapravo kupovali jahte, vile i iznosili novac kako je neko ranije pomenuo. Sigurno ni "demokratija", kako god je neko shvatao, nije na nivou zapadne Evrope, ali za to je potrebno vreme. Da nije prekinuta pljacka, pohapseni "tajkuni", moguce i po ne bas sasvim pravno utemeljenim osnovama, situacija bi bila slicna, a po obicnog oveka mnogo gora. Postojala bi kasta super bogatih, koja i sada postoji, i sirotinje na drugoj strani. Ne bi tajkuni ulagali u modernizaciju jer njihov biznis je tzv kazino biznis - uzmi sve sto mozes i bezi.
Svakako, nije sve crno-belo. Nama je takodje nedostajao taj jedan period od 5-8 godina kada je trebalo nasu privredu pripremiti za trzisnu utakmicu i takmicenje. Primenjena sok terapija od 2000-2004 nas je razbila. Sve zemlje koje su nesto i postigle, razvile se iz siromastav, uradile su to u drugacijim svetskim okolnostima, a bile su i zatvorene, nedemokratske, neko vreme.
Sada, za nas, realno ni ne vidim kako dalje. Nije to samo "dajte pare za fabrike" kako mnogi vicu. Problem je kome prodati cak i ako imas konkurentnu robu.

Dragan

pre 9 godina

U kojoj vecoj i bogatoj drzavi sveta osim Rusije imate slucaj da covek koji je prodavao igracke na Moskovskoj pijaci u pauzi dok je studirao u roku od dve godine postane milijarder u dolarima na izvozu nafte tako sto je recimo od pokojnog Borisa Jeljcina dobio 92% akcija "Sibnefta" i time stigao do kapitala od preko 5 milijardi dolara?Odmah po enormnom bogatstvu umesto da ulozi u neke odrzive profitabilne grane novac od prodaje nafte od poklonjenih akcije jedne od vodecih ruskih energo kompanija-tajkun kupuje engleski klub za 400 miliona evra izjavom"Fudbal je moja najveca strast..."

Rusija je uvelicana Srbija.Vlast je poklanjala akcije firmi koje eksploatisu prirodne resurse za obicne glasove to jest da bi i dalje opstali na vlasti.

U normalnim drzavama kompanije koje prodaju prirodne resurse drzave se kupuju.U Rusiji su se u 99,99% slucajeva poklanjale.Kome?Ljudima koji nemaju pojma o ekonomiji,investiranju.NAfta da se izvadi kosta vlasnika busotine (citaj tajkuna) 1 dolarski cent po barelu odnosno 0,01 dolara po barelu.Raspitajte se malo o tome.Sta dalje taj tajkun ima da razmislja koji dobija barel nafte za 0,01 dolar a prodaje ga za 50 ili 60 ili 70 ili 100 dolara?O Ekonomiji?O Americi?On uziva do kraja.On je dobio do predsednika drzave dzabe firmu tako sto mu je na namestenom tenderu dat 51% paket akcija.

To imate samo u banana drzavama tipa Venecuela,Kolumbija i slicno.Pored Rusije.

I sta je sad ovo?Pa eto to je.

nasa posla

pre 9 godina

bez_cenzure
"Rusiji je ovo bila lekcija da mora više ulagati i u ostale grane industrije pogotovo visoku tehnologiju. Nisu ni oni vesla sisali!".

Verovatno da nisu. Ali zato mi jesmo. I sisamo ih i dalje.
Sta se lozite oko ruskih problema? Nece Rusi nama pomagati, to smo videli sa JT, pa da mi za nih brinemo.
Nego nas problem je upravo to sto smo mi narkoman koji se je navukao na sisanje vesla. Uz to jos i u izumiranju. Ali ako je za utehu da u izumiranju nismo sami vec da su i Rusi uz nas, e onda nam je mnogo lakse.

Pamet u glavu

pre 9 godina

Eto, ja ne znam. Ali recite mi vi kome je to na zapadu poslo za rukom da pokori i unisti rusku zemlju?
Zasto i kada su ruski vojnici slavodobno marsirali Parizom,Varsavom,Becom,Berlinom itd?
Hoce li opet?

Dragan

pre 9 godina

Ovo je prosto neverovatno, u zemlji Srbiji su svih 6-7 miliona stanovnika vrhunski analiticari. Svi sve znaju, teorije zavere su za sve odavno procitana knjiga, rusi ovo, a amerikanci ono, a kinezi su tu iza, EU se prikrada...lakse bre malo zemljaci, polako sa analizama, sto bi rekao prosecni srbin, Srecko Šojic!

lala

pre 9 godina

nerazumem ljude koji komentarišu rusiju a nikada nisu bili u njoj,beda bedina ,sve osim moskve,kad izadjes iz moskve struje bre nemaju zive ko pre 200 godina a da ne govorim o kamčatki I sibiru,I ostalim predelima rusije gde imate poo par kuća na svakih 200 kilometara ,tuga božja

maajde

pre 9 godina

Pogledajte Japan , oni nemaju NISTA ,nit naftu,gas,rudna bogadsva,poljoprivfdu...ali bas nista...ljudi rade i stvaraju , za razliku od rusije koja sve ima a zive 10x gore nego japanci , to i jeste zabrinjavajuce kada tolika zamlja sa toliko bigadstva na sve strane a ljudi zive bedno i jadno
( sem Moskve i Sanperzburga)

sajber kurajber

pre 9 godina

rusija je pukla,samo nije ona cilj, ne moze ona da parira zapadu, ni u kom smislu, cak ni vojnom,prvenstveno zato sto je njena vojna doktrina odbrambene prirode. cilj cele ove price koja je tek krenula da se kuva je Kina. samo kinezi treba da skapiraju na vreme ono sto rusi nisu,a to je da se Kina ne brani u Pekingu ili Sangaju, nego u Ukrajini, Siriji, a sutra u Iranu.

A-ha

pre 9 godina

A koja se to znacajnija nafta prodaje na svetskom trzistu ako nije Ruska?
Preko 10 miliona barela dnevno proizvode samo USA, Rusija i Saudi Arabija.
Amerikanci trose 20 miliona barela dnevno sto je ukupna proizvodnja Amerike i Saudi Arabija.
Gde su tu Evropa, Kina, Japan i Indija.
Neka Kina, Indija i Japan koriste naftu svih manjih proizvodjaca (Venecuela, Iran), opet Evropi nedostaje 20 miliona barela dnevno. 15 miliona barela ce obezbediti od Libije, Norveke, Nigerije, Egipta i sl. ostaje im 5 miliona koje mogu naci samo u Rusiji i Azerbejdzanu.
E, sad zasto bi ta jedina nafta koju mogu da nadju kostala upola manje. Pa nije se proizvodnja u svetu udvostrucila.

raci

pre 9 godina

red je bio da uloze malo u druge grane privrede, industriju, poljoprivredu, stocarstvo… a ne samo da se oslone na naftu, gomila idiota, kao i kod nas.

Mladen Mladenovic

pre 9 godina

Nije mi cudo sto se Rusija navukla na svoju naftu vec mi je vise cudo sto ovim stranim "drogerima" podju bale na usta pri samom pomenu ruske nafte. Ovo je podla igra zapada odnosno SAD, koju slepo slede njene marionete. SAD su uspele, bez "zrna baruta", da drze pokorene sve "velike" nacije. Posebno one u Evropi. Mislim da ce Rusija svoju "drogu" sacuvati za bolje prilike, isto kao sto sam siguran da ova ekonomska diverzija osmisljena u ratnim kuhinjama SAD nece biti dugog veka.

96sT0R

pre 9 godina

Saudijska Arabija je kljucni faktor problema rusa. 11. Septembra John Kerry je bio u SA. Tema je bila pomoc amerike u borbi protiv ISiSa. Sta mislite sta je USA trazila zauzvrat? Upravo ovo sto se desava Rusiji. Putin je skroz nespreman na ovo, obavestajci su mu zakazali. Neko spominje da treba da zavrnu gas? Vise je njima potrebno da unovce taj gas nego da naude korisnicima tog gasa.

Samo vi falite

pre 9 godina

@Frodo, glas druge Rusije slabo se cuje, mozda kao i glas druge Srbije? Zamena teza, gradzanine. Samo se vi i cujete, ali bi vi da svaki drugi glas umukne, iako ste u manjini i ovde i u Rusiji. U Rusiji se za vreme Jeljcina samo njihov glas i cuo. Da li su izdajnici ili ne, nebitno je, bitno je da je njihov glas kak(a)ofonija Zapada. Da nije tuzno, grohotom bih se smejala. U svakom slucaju, taj je glas mnogo zastupljeniji u medijima svih istocno i jugoistocnoevropskih zemalja, poslednjih dvadeset godina. Ucutkavali su ljude perfidnim metodama, vredjanjem i satanizacijom svakog ko ne misli kao oni, sve toboz pod plastom tolerancije i demokratije, ali mislim da je bilo dosta.

Petar

pre 9 godina

@Frodo:Kako je moguce da postoje ljudi koji toliko povrsno rezonuju,a nemaju nimalo rezerve i svesti da to javno iznesu? Poredjenje SSSR-a i ta paralela u stiznaju do svemira je ili neistina ili neznanje.Niti je SSSR porusen do temelja (nije Volgograd ....tebi poznatiji kao Staljingrad, ceo SSSR), niti je razvoj svemirskog programa bila njihova zasluga vec uzetih nemackih naucnika koje su pohvatali,na isti nacin kao sto su to ameri radili. Mislio sam da danas takve stvari spadaju u osnovno obrazovanje (ali sam pogresio).Inace Rusi su prvi vazdusni tunel za imali 1892 god. A sta je Putin uradio?Spasao je zemlju iz pakla koji je mogao da usledi.(YU scenario) ,koji bi ,bio mnogo puta gori srazmerno sa velicinom i bogatstvom te drzave.Inace totalna je i neistinita glupost da Rusi zive smao od nafte.Jedan od najvecih su izvoznika oruzja.Juce citamo o prodaji raketnih motora za americki svemirski program.Uvek su imali poseban fond koji se punio i odvajao od nafte. ..naravno,fantasticno je kada ti devize ulaze u zemlju a tebi je priroda podarila tu prednost,ali svaka drzava ima i koristi svoje prednosti. Rusi gas, muslimanke zemlje naftu, a skandinavske geotermalnu energiju. Pa kome se sta zalomi ( nama npr nista). veliki procenat drzava na sveu ima takvu klimu da im ne trebaju ni gas ni ugalj,a poljoprivreda im sveta zbog konstantno toplog vremena. Neki su imali srecu da imaju more....i sta sad? Nesposobni su sto koriste prirodne resurse? Kakva jeftina propaganda za plitkoumne.

Dia

pre 9 godina

@Њујорк Гладни: raketni moyori za letove u svemir su ono što svakoj državi treba! Država od dvesta miliona ljudi lagano može da preživi samo od izvoza ovog artikla? Pusti, bre, priču, Rusija sve uvozi, hranu za sebe ne mogu da proizvedu. Zapad ih je "odvalio od života", što bi rekla deca, ne zanosi se...

Sojic

pre 9 godina

Rusija ima izvrsne nuklearne tehnologije. Od izvoza nuklearnih tehnologija u Kinu, Brazil, Iran, Siriju, Koreju, Indiju i mnogo drugih zemalja moze daleko prebazici prihode od nafte.

mare

pre 9 godina

Silno prirodno bogatstvo uglavnom deuje negativno na narode, jer ga uljuljka, i onda kad tu malo zariba sve se ruši kao kula od karata jer nemaju plan b. Putin kad je došao na čelo države imao je tu sreću što je u tom trenutku cena nafte bila visoko, i on je to koristio do ove krize. U Rusiji je i dalje prosečna plata 500$, ništa spektakularno, mladi Rusi i dalje odlaze iz zemlje, korupcija na nivou.

bez_cenzure

pre 9 godina

Rusiji je ovo bila lekcija da mora više ulagati i u ostale grane industrije pogotovo visoku tehnologiju. Nisu ni oni vesla sisali!

Жика Врачаруралац

pre 9 godina

Путин је постигао да је наталитет већи од морталитета. У источној, нематеријалистичкој цивилизацији човек, а не новац је највећа вредност.
Узгред, шта се то дешава са евром од када је Рудија почела да "пропада"?
Увек су ми била симпатична интелектуална достигнућа прозападне цивилизације. Јако добар, слабо врло добар.

Marija

pre 9 godina

Mnogo vece muke ima Venecuela. Redovi za namirnice. Dele se bonovi. U zemljama zaliva staju investicije. Cak i Amerika trpi.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (pop, 18. januar 2015 20:20)

U pravu si za Venecuelu ne znam zasto nam ovlasceni ruski servis za Srbiju Tanjug ne prenosi haos u Venecueli ( ruskom savezniku) gde nema vise hrane u prodavnicama, gde se dele bonovi za hleb i mleko .
Naravno Tanjug nece da prenosi vesti kako prolaze zemlje koje su pod KGB agenturom .

Jedini si rekao laz da Amerika trpi sto je rusofilska laz jer Amerika trenutno dozivljava ekonomski procvat sa rastom od preko 5% na godisnjem nivou sto je nezabelezeno.

A kako Venecuela prolazi tako ces u aprilu mesecu gledati Rusiju, totalni bankrot Rusije, nestasice hrane, para i dolara i revoluciju u Rusiji, gde ce se ruski narod konacno oslobodoto staljinisticke KGB okupacije Rusije koja traje jos od davne 1917-e godine.

Venecuela i Kuba su najbolji primeri kako prolaze ruski saveznici ostavljeni na cedilu od staljinisticke KGB bagre koja ni sama sebi ne moze pomoci.

Na redu je sada Rusija u aprilu.

Frodo

pre 9 godina

"I dok se mišljenja zašto cena nafte tako niska razlikuju odgovor na pitanje zašto je Rusija tako zavisna od cene nafte i predsednik je dao odgovor. Vladimir Putin je rekao da je svima bilo lakše i brže da zarađuju na projektima od nafte."

Ne, nije "svima" bilo lakše i brže da zarađuju na nafti, nego je to bilo najbrže i najlakše za KGB-ovsko-tajkunkso-mafijašku ekipicu na vlasti. Umesto da misle na budućnost ruske države i društva, utrkuju se ko će viđe da mazne od naftne love u ko će zatim tu lovu gluplje i blesavije da ulupa na preskupe nekretnine po Londonu, Parizu i Karaibima.

Uporedite kako jedna Engleska, ili još bolje, Norveška postupa sa svojim prihodima od nafte, i šta rade u Rusiji.

Šteta što domaći rusofili ne idu na Pešćanik (hvala vam botovi, od kad ste ga oborili, ja virnem tamo svakodnevno). Tamo se može se čuti i pokoji (redak) glas iz "druge Rusije". Naravno, za vas su to izdajnici i strani plaćenici. Možda, ali to ne znači da nisu u pravu.

Nedavno je bio članak iz Rusije sa zanimljivim poređenjem. Kaže ovako:

Nekadašnjem SSSR-u, koji je u II svetskom ratu porušen do temelja, trebalo je od 1945. godine samo 15-ak godina da pošalje prvi satelit i prvog čoveka u svemir.

Putin je sada već 15 godina neprekidno na vlasti. Apsolutnoj. Šta je Putin napravio za 15 godina? Srbski rusofili će spremno odgovoriti da je "vratio dostojanstvo Rusiji"! Da, u redu. Ali šta je KONKRETNO uradio? Ništa, u tome je problem. A sad se balon izduvava.

danko

pre 9 godina

@Ako je Rusija toliko slaba drzava koja ce da padne svakog trenutka, zasto stalno pisu o njoj,pune rubrike od Economista, Bloomberga, NY times.... S. Koreja je banancuga od drzave koja ima 10 puta manji BDP od Srbije, pa se niko ne zanima da li ce se raspasti ili ne, dok za Rusiju tvrde slicno a punE su im rubrike rusofobije u kojima se konstantno mesaju dva pojma, strah od Rusa (tj. ruske narastajuce moci) i rusofobija koja eto prikazuje citaocima da je Rusija drzava treceg sveta.
(Give me a break, 18. januar 2015 17:33)

Rusija JESTE zemlja treceg sveta, to zna svako ko je imao nesrecu da je poseti, pogotovo da vidi njeno pravo lice van Moskve.

Њујорк Гладни

pre 9 godina

(Moskva City, 18. januar 2015 17:35)

Ти не би знао да нађеш Русију на карти, а знаш како се живи тамо. Мало си бољи од овог што каже да Русија нема шта да прода. У праву је, нема. Евентуално ракетне моторе за летове у свемир.

alexa

pre 9 godina

Rusi crpe naftu i gas, Britanci pa sad Amerikanci pljackaju svet poslednjih 400 godina, ko ce tu pre bankrotirati ppkazat ce vreme, ali su tehnologija i nauka na strani zapada.

nedeljko

pre 9 godina

kad bi sve bilo tako jednostavno....ovo jeste veliki udarac za rusiju ali dugorocno je veci za zapadni svet. marionetski rezimi u arapskom svetu ce polako pucati jer nece imati sredstava da odrze stabilnost, veliki deo evropskih budzeta se puni akcizama na naftu koji se smanjuju....ovo jeste smisljeno od strane SAD ali sve ima svoju cenu i kad tad dodje na naplatu

Lav Gersvin

pre 9 godina

Rat traje vec nekoliko godina. Sve bi Rusima bilo oprosteno, kao i ranije, da nije bilo Sirije i ustvari, pravog cilja - Irana. Kad je tu rekao "njet", onda je krenulo u Ukrajini, pa je odgovor bio Krim, pa cena nafte... I prica se nastavlja. Bice gotovo kad se resi tamo gde je i pocelo.

stric iz tame (e.u.)

pre 9 godina

rusi su naseli americkoj demagogiji, da ekonomski resursi (gas, nafta) ne treba da se koriste u politicke svrhe. sta rade amerikanci? vestacki obaraju cenu nafte i ne kazu da je to koriscenje ekonomskih resursa u politicke svrhe. zato rusi treba da odgovore surovo i odlucno: zatvori slavine gasovoda i privremeno obustavi prodaju nafte zbog "restrukturacije postrojenja". da vidimo ko ce pre poceti da cvili. na kraju, amerikanci kao sposobni neka izgrade gasovod od amerike, ispod atlantika do zapadne evrope.

Movado

pre 9 godina

sve je tacno, ali se iz ovogq vidi da Ameri diktiraju zivot avih ljudi na planeti. Dizanjem nafte, vestackim krizama, poskupljenjima, ratovima... niko od te dve sile nie dobar, samo dosta zavisi na cijoj si strani i od koga imaju koristi. Da smo mi samovoljno dali bazu na Kosovu i pustili ih da preuzmu firme, druga bi prica bila, a oni stignu do cilja pre ili kasnije.

Moskva City

pre 9 godina

Izvanredan tekst.Napisano istinito,jasno i precizno.Putin se busao u grudi da je veliki drzavnik tako sto su ga Ameri pomagali visokom cenom nafte. Sada kada se cena srozala veliki Putin se izduvao kao balón, a uskoro ce i puci kao balón od sapunice. Napravio je od Rusije mafijasko-kriminalno-tajkunsku drzavu gde narod nema ni za osnovne zivotne potrebe,a njegova svita pliva u milionima!

MisterNo

pre 9 godina

Ovakve analize su stručne isto onoliko koliko su stručne razne teorije o propasti USA. Ne mogu da verujem da postoje "stručnjaci" koji stoje iza ovakvih analiza.

Give me a break

pre 9 godina

Ako je Rusija toliko slaba drzava koja ce da padne svakog trenutka, zasto stalno pisu o njoj,pune rubrike od Economista, Bloomberga, NY times.... S. Koreja je banancuga od drzave koja ima 10 puta manji BDP od Srbije, pa se niko ne zanima da li ce se raspasti ili ne, dok za Rusiju tvrde slicno a punE su im rubrike rusofobije u kojima se konstantno mesaju dva pojma, strah od Rusa (tj. ruske narastajuce moci) i rusofobija koja eto prikazuje citaocima da je Rusija drzava treceg sveta.

Moca

pre 9 godina

"Rusija nije razvijala nikakve druge oblasti, na primer visoke tehnologije. Oslanjala se na to da je nafta skupa i da posataje sve skuplja."
Ovime je sve rečeno. Zemlja koja je, uz cene nafte u poslednjih 10-15 godina, mogla da gospodari Evropom, pada na prvoj ozbiljnijoj prepreci. No, lakše je bilo iznositi pare u Švajcarske i Engleske banke, kupovati fudbalske klubove, medijske kompanije i skupocene jahte. Tako će proći, pre ili kasnije, svi oni kojima je Bog dao resurse ali im zato nije dao mozak da ih upotrebe - Venecuela, Iran, Rusija i još neke zemlje sličnih društveno-političkih uređenja.

Antirus

pre 9 godina

Pukli su Rusi ko tikva...Na početku sukoba sa zapadom sam izjavio da će doći do nemira u Rusiji i iza toga stojim i dalje.Putinu je odzvonilo!Mislio je da može sa rogatim da se bode.E hajd' da vidimo kako će upotrijebit nuklearno naoružanje.Nema on petlju za to a skonto je i da je u šah-mat poziciji.Sad će tražit bilo kakav izlaz,u smislu pregovora.Uvlačit će se Merkelovoj,da preko nje smiri situaciju sa amerima.Malo mi je žao ovih rusofiila,nije lako ...

Menjam nick

pre 9 godina

Ako je neko mislio da u ovom ratu (ovo je istinski rat) nece biti teskoca i izazova, taj se zaista uljuljkava u nekoj drugoj realnosti.. Nisu Ameri sisali vesla.. ne kontrolišu dzabe vise od pola sveta.. Ovo ce biti zaista biti izazov za Putina i Rusiju, a bogami i Kinu.. Jer kad tad ce i oni doci na red Amerima, a toga je i Kina svesna..
U narednjoj godini ćemo videti kako će se Rusi prilagoditi novonastaloj situaciji, a isto tako ćemo videti, koliko je i Evropa spremna da sebi unistava ekonomiju zarad americkih interesa... Sve u svemu, burno na geopolitičkoj sceni, očekuje nas "zanimljiv" period..

Atreides

pre 9 godina

To im je zaostavstina od Lenjinizma. Posle revolucije samo teska industrija i sirovine...i to je i danas. Oni koji su skinuli cara su i imali tu nameru posto u suprotnom zna se koliko bi to mocna zemlja bila u svakom pogleddu

Saul Goodman

pre 9 godina

Osim sto eksploatisu resurse Rusi bukvalno nista ne proizvode. Kada ste kupili nesto od tehnike, odece, hrane, a da potice iz Rusije? Verovatno nikada nista.

deki

pre 9 godina

Ceka ih slicno kao i jugoslaviju ako nesto ne preduzmu rusi. Ovo jeste veliki rat poceo ali prvo ekonomski pa onda kriza i socialni nemiri nastaju u rusiji pa onda stisu politicke liberalne partije koje ce da rade za americke i druge mocnike. Neznam sta bi ja radio ali Putin ce morati da donese neku tesku odluku jer sukob je vec poceo.

max

pre 9 godina

Primitivna propaganda i vredjanje sa Zapada, nista novo.
Za neupucene samo 17% ruskog BDP-a dolazi iz sektora energetike. Toliko o tome da Rusi ne rade nista drugo sem sto prodaju naftu.

marko

pre 9 godina

americki dug iznosi toliko da bi se novcanicama od 100 $ obavila zemljina kugla, a dolar je jedina valuta za koju se ne zna koliko je ima u optucaju, tako da su ta finasuska pravila samo za nas sirimasne

Saul Goodman

pre 9 godina

Osim sto eksploatisu resurse Rusi bukvalno nista ne proizvode. Kada ste kupili nesto od tehnike, odece, hrane, a da potice iz Rusije? Verovatno nikada nista.

Moca

pre 9 godina

"Rusija nije razvijala nikakve druge oblasti, na primer visoke tehnologije. Oslanjala se na to da je nafta skupa i da posataje sve skuplja."
Ovime je sve rečeno. Zemlja koja je, uz cene nafte u poslednjih 10-15 godina, mogla da gospodari Evropom, pada na prvoj ozbiljnijoj prepreci. No, lakše je bilo iznositi pare u Švajcarske i Engleske banke, kupovati fudbalske klubove, medijske kompanije i skupocene jahte. Tako će proći, pre ili kasnije, svi oni kojima je Bog dao resurse ali im zato nije dao mozak da ih upotrebe - Venecuela, Iran, Rusija i još neke zemlje sličnih društveno-političkih uređenja.

Menjam nick

pre 9 godina

Ako je neko mislio da u ovom ratu (ovo je istinski rat) nece biti teskoca i izazova, taj se zaista uljuljkava u nekoj drugoj realnosti.. Nisu Ameri sisali vesla.. ne kontrolišu dzabe vise od pola sveta.. Ovo ce biti zaista biti izazov za Putina i Rusiju, a bogami i Kinu.. Jer kad tad ce i oni doci na red Amerima, a toga je i Kina svesna..
U narednjoj godini ćemo videti kako će se Rusi prilagoditi novonastaloj situaciji, a isto tako ćemo videti, koliko je i Evropa spremna da sebi unistava ekonomiju zarad americkih interesa... Sve u svemu, burno na geopolitičkoj sceni, očekuje nas "zanimljiv" period..

deki

pre 9 godina

Ceka ih slicno kao i jugoslaviju ako nesto ne preduzmu rusi. Ovo jeste veliki rat poceo ali prvo ekonomski pa onda kriza i socialni nemiri nastaju u rusiji pa onda stisu politicke liberalne partije koje ce da rade za americke i druge mocnike. Neznam sta bi ja radio ali Putin ce morati da donese neku tesku odluku jer sukob je vec poceo.

max

pre 9 godina

Primitivna propaganda i vredjanje sa Zapada, nista novo.
Za neupucene samo 17% ruskog BDP-a dolazi iz sektora energetike. Toliko o tome da Rusi ne rade nista drugo sem sto prodaju naftu.

Moskva City

pre 9 godina

Izvanredan tekst.Napisano istinito,jasno i precizno.Putin se busao u grudi da je veliki drzavnik tako sto su ga Ameri pomagali visokom cenom nafte. Sada kada se cena srozala veliki Putin se izduvao kao balón, a uskoro ce i puci kao balón od sapunice. Napravio je od Rusije mafijasko-kriminalno-tajkunsku drzavu gde narod nema ni za osnovne zivotne potrebe,a njegova svita pliva u milionima!

Antirus

pre 9 godina

Pukli su Rusi ko tikva...Na početku sukoba sa zapadom sam izjavio da će doći do nemira u Rusiji i iza toga stojim i dalje.Putinu je odzvonilo!Mislio je da može sa rogatim da se bode.E hajd' da vidimo kako će upotrijebit nuklearno naoružanje.Nema on petlju za to a skonto je i da je u šah-mat poziciji.Sad će tražit bilo kakav izlaz,u smislu pregovora.Uvlačit će se Merkelovoj,da preko nje smiri situaciju sa amerima.Malo mi je žao ovih rusofiila,nije lako ...

Give me a break

pre 9 godina

Ako je Rusija toliko slaba drzava koja ce da padne svakog trenutka, zasto stalno pisu o njoj,pune rubrike od Economista, Bloomberga, NY times.... S. Koreja je banancuga od drzave koja ima 10 puta manji BDP od Srbije, pa se niko ne zanima da li ce se raspasti ili ne, dok za Rusiju tvrde slicno a punE su im rubrike rusofobije u kojima se konstantno mesaju dva pojma, strah od Rusa (tj. ruske narastajuce moci) i rusofobija koja eto prikazuje citaocima da je Rusija drzava treceg sveta.

Movado

pre 9 godina

sve je tacno, ali se iz ovogq vidi da Ameri diktiraju zivot avih ljudi na planeti. Dizanjem nafte, vestackim krizama, poskupljenjima, ratovima... niko od te dve sile nie dobar, samo dosta zavisi na cijoj si strani i od koga imaju koristi. Da smo mi samovoljno dali bazu na Kosovu i pustili ih da preuzmu firme, druga bi prica bila, a oni stignu do cilja pre ili kasnije.

marko

pre 9 godina

americki dug iznosi toliko da bi se novcanicama od 100 $ obavila zemljina kugla, a dolar je jedina valuta za koju se ne zna koliko je ima u optucaju, tako da su ta finasuska pravila samo za nas sirimasne

Lav Gersvin

pre 9 godina

Rat traje vec nekoliko godina. Sve bi Rusima bilo oprosteno, kao i ranije, da nije bilo Sirije i ustvari, pravog cilja - Irana. Kad je tu rekao "njet", onda je krenulo u Ukrajini, pa je odgovor bio Krim, pa cena nafte... I prica se nastavlja. Bice gotovo kad se resi tamo gde je i pocelo.

MisterNo

pre 9 godina

Ovakve analize su stručne isto onoliko koliko su stručne razne teorije o propasti USA. Ne mogu da verujem da postoje "stručnjaci" koji stoje iza ovakvih analiza.

Frodo

pre 9 godina

"I dok se mišljenja zašto cena nafte tako niska razlikuju odgovor na pitanje zašto je Rusija tako zavisna od cene nafte i predsednik je dao odgovor. Vladimir Putin je rekao da je svima bilo lakše i brže da zarađuju na projektima od nafte."

Ne, nije "svima" bilo lakše i brže da zarađuju na nafti, nego je to bilo najbrže i najlakše za KGB-ovsko-tajkunkso-mafijašku ekipicu na vlasti. Umesto da misle na budućnost ruske države i društva, utrkuju se ko će viđe da mazne od naftne love u ko će zatim tu lovu gluplje i blesavije da ulupa na preskupe nekretnine po Londonu, Parizu i Karaibima.

Uporedite kako jedna Engleska, ili još bolje, Norveška postupa sa svojim prihodima od nafte, i šta rade u Rusiji.

Šteta što domaći rusofili ne idu na Pešćanik (hvala vam botovi, od kad ste ga oborili, ja virnem tamo svakodnevno). Tamo se može se čuti i pokoji (redak) glas iz "druge Rusije". Naravno, za vas su to izdajnici i strani plaćenici. Možda, ali to ne znači da nisu u pravu.

Nedavno je bio članak iz Rusije sa zanimljivim poređenjem. Kaže ovako:

Nekadašnjem SSSR-u, koji je u II svetskom ratu porušen do temelja, trebalo je od 1945. godine samo 15-ak godina da pošalje prvi satelit i prvog čoveka u svemir.

Putin je sada već 15 godina neprekidno na vlasti. Apsolutnoj. Šta je Putin napravio za 15 godina? Srbski rusofili će spremno odgovoriti da je "vratio dostojanstvo Rusiji"! Da, u redu. Ali šta je KONKRETNO uradio? Ništa, u tome je problem. A sad se balon izduvava.

maajde

pre 9 godina

Pogledajte Japan , oni nemaju NISTA ,nit naftu,gas,rudna bogadsva,poljoprivfdu...ali bas nista...ljudi rade i stvaraju , za razliku od rusije koja sve ima a zive 10x gore nego japanci , to i jeste zabrinjavajuce kada tolika zamlja sa toliko bigadstva na sve strane a ljudi zive bedno i jadno
( sem Moskve i Sanperzburga)

Marija

pre 9 godina

Mnogo vece muke ima Venecuela. Redovi za namirnice. Dele se bonovi. U zemljama zaliva staju investicije. Cak i Amerika trpi.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (pop, 18. januar 2015 20:20)

U pravu si za Venecuelu ne znam zasto nam ovlasceni ruski servis za Srbiju Tanjug ne prenosi haos u Venecueli ( ruskom savezniku) gde nema vise hrane u prodavnicama, gde se dele bonovi za hleb i mleko .
Naravno Tanjug nece da prenosi vesti kako prolaze zemlje koje su pod KGB agenturom .

Jedini si rekao laz da Amerika trpi sto je rusofilska laz jer Amerika trenutno dozivljava ekonomski procvat sa rastom od preko 5% na godisnjem nivou sto je nezabelezeno.

A kako Venecuela prolazi tako ces u aprilu mesecu gledati Rusiju, totalni bankrot Rusije, nestasice hrane, para i dolara i revoluciju u Rusiji, gde ce se ruski narod konacno oslobodoto staljinisticke KGB okupacije Rusije koja traje jos od davne 1917-e godine.

Venecuela i Kuba su najbolji primeri kako prolaze ruski saveznici ostavljeni na cedilu od staljinisticke KGB bagre koja ni sama sebi ne moze pomoci.

Na redu je sada Rusija u aprilu.

danko

pre 9 godina

@Ako je Rusija toliko slaba drzava koja ce da padne svakog trenutka, zasto stalno pisu o njoj,pune rubrike od Economista, Bloomberga, NY times.... S. Koreja je banancuga od drzave koja ima 10 puta manji BDP od Srbije, pa se niko ne zanima da li ce se raspasti ili ne, dok za Rusiju tvrde slicno a punE su im rubrike rusofobije u kojima se konstantno mesaju dva pojma, strah od Rusa (tj. ruske narastajuce moci) i rusofobija koja eto prikazuje citaocima da je Rusija drzava treceg sveta.
(Give me a break, 18. januar 2015 17:33)

Rusija JESTE zemlja treceg sveta, to zna svako ko je imao nesrecu da je poseti, pogotovo da vidi njeno pravo lice van Moskve.

raci

pre 9 godina

red je bio da uloze malo u druge grane privrede, industriju, poljoprivredu, stocarstvo… a ne samo da se oslone na naftu, gomila idiota, kao i kod nas.

stric iz tame (e.u.)

pre 9 godina

rusi su naseli americkoj demagogiji, da ekonomski resursi (gas, nafta) ne treba da se koriste u politicke svrhe. sta rade amerikanci? vestacki obaraju cenu nafte i ne kazu da je to koriscenje ekonomskih resursa u politicke svrhe. zato rusi treba da odgovore surovo i odlucno: zatvori slavine gasovoda i privremeno obustavi prodaju nafte zbog "restrukturacije postrojenja". da vidimo ko ce pre poceti da cvili. na kraju, amerikanci kao sposobni neka izgrade gasovod od amerike, ispod atlantika do zapadne evrope.

Њујорк Гладни

pre 9 godina

(Moskva City, 18. januar 2015 17:35)

Ти не би знао да нађеш Русију на карти, а знаш како се живи тамо. Мало си бољи од овог што каже да Русија нема шта да прода. У праву је, нема. Евентуално ракетне моторе за летове у свемир.

lala

pre 9 godina

nerazumem ljude koji komentarišu rusiju a nikada nisu bili u njoj,beda bedina ,sve osim moskve,kad izadjes iz moskve struje bre nemaju zive ko pre 200 godina a da ne govorim o kamčatki I sibiru,I ostalim predelima rusije gde imate poo par kuća na svakih 200 kilometara ,tuga božja

Dia

pre 9 godina

@Њујорк Гладни: raketni moyori za letove u svemir su ono što svakoj državi treba! Država od dvesta miliona ljudi lagano može da preživi samo od izvoza ovog artikla? Pusti, bre, priču, Rusija sve uvozi, hranu za sebe ne mogu da proizvedu. Zapad ih je "odvalio od života", što bi rekla deca, ne zanosi se...

Atreides

pre 9 godina

To im je zaostavstina od Lenjinizma. Posle revolucije samo teska industrija i sirovine...i to je i danas. Oni koji su skinuli cara su i imali tu nameru posto u suprotnom zna se koliko bi to mocna zemlja bila u svakom pogleddu

Mladen Mladenovic

pre 9 godina

Nije mi cudo sto se Rusija navukla na svoju naftu vec mi je vise cudo sto ovim stranim "drogerima" podju bale na usta pri samom pomenu ruske nafte. Ovo je podla igra zapada odnosno SAD, koju slepo slede njene marionete. SAD su uspele, bez "zrna baruta", da drze pokorene sve "velike" nacije. Posebno one u Evropi. Mislim da ce Rusija svoju "drogu" sacuvati za bolje prilike, isto kao sto sam siguran da ova ekonomska diverzija osmisljena u ratnim kuhinjama SAD nece biti dugog veka.

alexa

pre 9 godina

Rusi crpe naftu i gas, Britanci pa sad Amerikanci pljackaju svet poslednjih 400 godina, ko ce tu pre bankrotirati ppkazat ce vreme, ali su tehnologija i nauka na strani zapada.

Petar

pre 9 godina

@Frodo:Kako je moguce da postoje ljudi koji toliko povrsno rezonuju,a nemaju nimalo rezerve i svesti da to javno iznesu? Poredjenje SSSR-a i ta paralela u stiznaju do svemira je ili neistina ili neznanje.Niti je SSSR porusen do temelja (nije Volgograd ....tebi poznatiji kao Staljingrad, ceo SSSR), niti je razvoj svemirskog programa bila njihova zasluga vec uzetih nemackih naucnika koje su pohvatali,na isti nacin kao sto su to ameri radili. Mislio sam da danas takve stvari spadaju u osnovno obrazovanje (ali sam pogresio).Inace Rusi su prvi vazdusni tunel za imali 1892 god. A sta je Putin uradio?Spasao je zemlju iz pakla koji je mogao da usledi.(YU scenario) ,koji bi ,bio mnogo puta gori srazmerno sa velicinom i bogatstvom te drzave.Inace totalna je i neistinita glupost da Rusi zive smao od nafte.Jedan od najvecih su izvoznika oruzja.Juce citamo o prodaji raketnih motora za americki svemirski program.Uvek su imali poseban fond koji se punio i odvajao od nafte. ..naravno,fantasticno je kada ti devize ulaze u zemlju a tebi je priroda podarila tu prednost,ali svaka drzava ima i koristi svoje prednosti. Rusi gas, muslimanke zemlje naftu, a skandinavske geotermalnu energiju. Pa kome se sta zalomi ( nama npr nista). veliki procenat drzava na sveu ima takvu klimu da im ne trebaju ni gas ni ugalj,a poljoprivreda im sveta zbog konstantno toplog vremena. Neki su imali srecu da imaju more....i sta sad? Nesposobni su sto koriste prirodne resurse? Kakva jeftina propaganda za plitkoumne.

mare

pre 9 godina

Silno prirodno bogatstvo uglavnom deuje negativno na narode, jer ga uljuljka, i onda kad tu malo zariba sve se ruši kao kula od karata jer nemaju plan b. Putin kad je došao na čelo države imao je tu sreću što je u tom trenutku cena nafte bila visoko, i on je to koristio do ove krize. U Rusiji je i dalje prosečna plata 500$, ništa spektakularno, mladi Rusi i dalje odlaze iz zemlje, korupcija na nivou.

nedeljko

pre 9 godina

kad bi sve bilo tako jednostavno....ovo jeste veliki udarac za rusiju ali dugorocno je veci za zapadni svet. marionetski rezimi u arapskom svetu ce polako pucati jer nece imati sredstava da odrze stabilnost, veliki deo evropskih budzeta se puni akcizama na naftu koji se smanjuju....ovo jeste smisljeno od strane SAD ali sve ima svoju cenu i kad tad dodje na naplatu

96sT0R

pre 9 godina

Saudijska Arabija je kljucni faktor problema rusa. 11. Septembra John Kerry je bio u SA. Tema je bila pomoc amerike u borbi protiv ISiSa. Sta mislite sta je USA trazila zauzvrat? Upravo ovo sto se desava Rusiji. Putin je skroz nespreman na ovo, obavestajci su mu zakazali. Neko spominje da treba da zavrnu gas? Vise je njima potrebno da unovce taj gas nego da naude korisnicima tog gasa.

Жика Врачаруралац

pre 9 godina

Путин је постигао да је наталитет већи од морталитета. У источној, нематеријалистичкој цивилизацији човек, а не новац је највећа вредност.
Узгред, шта се то дешава са евром од када је Рудија почела да "пропада"?
Увек су ми била симпатична интелектуална достигнућа прозападне цивилизације. Јако добар, слабо врло добар.

sajber kurajber

pre 9 godina

rusija je pukla,samo nije ona cilj, ne moze ona da parira zapadu, ni u kom smislu, cak ni vojnom,prvenstveno zato sto je njena vojna doktrina odbrambene prirode. cilj cele ove price koja je tek krenula da se kuva je Kina. samo kinezi treba da skapiraju na vreme ono sto rusi nisu,a to je da se Kina ne brani u Pekingu ili Sangaju, nego u Ukrajini, Siriji, a sutra u Iranu.

Samo vi falite

pre 9 godina

@Frodo, glas druge Rusije slabo se cuje, mozda kao i glas druge Srbije? Zamena teza, gradzanine. Samo se vi i cujete, ali bi vi da svaki drugi glas umukne, iako ste u manjini i ovde i u Rusiji. U Rusiji se za vreme Jeljcina samo njihov glas i cuo. Da li su izdajnici ili ne, nebitno je, bitno je da je njihov glas kak(a)ofonija Zapada. Da nije tuzno, grohotom bih se smejala. U svakom slucaju, taj je glas mnogo zastupljeniji u medijima svih istocno i jugoistocnoevropskih zemalja, poslednjih dvadeset godina. Ucutkavali su ljude perfidnim metodama, vredjanjem i satanizacijom svakog ko ne misli kao oni, sve toboz pod plastom tolerancije i demokratije, ali mislim da je bilo dosta.

Sojic

pre 9 godina

Rusija ima izvrsne nuklearne tehnologije. Od izvoza nuklearnih tehnologija u Kinu, Brazil, Iran, Siriju, Koreju, Indiju i mnogo drugih zemalja moze daleko prebazici prihode od nafte.

bez_cenzure

pre 9 godina

Rusiji je ovo bila lekcija da mora više ulagati i u ostale grane industrije pogotovo visoku tehnologiju. Nisu ni oni vesla sisali!

dzoni

pre 9 godina

maajde
A ko ti kaze da zive gore nego Japanci? Po kom osnovu.. Prosecna velicina stana u japanu je 40 kvadrata.. Prosecan Japanac ima za sebe samo 14 kvadrata prostora.. Ako si gledao onaj cunami video bi da zive u drvenim udzericama.. Japanci voze mala kola, guraju se u prevozu koji je prenatrpan a rade po ceo dan. Dok Rusi voze sad uglavnom velike aute jer im gorivu u odnosu na standard dzabe a ne rade skoro nista.. Japan imaju skoro isto stanovnika a opet 10 puta vise Rusa putuje turisticki nego Japanaca.
I kako si onda dosao do toga da japaci zive 10 puta bolje od Rusa.. Bas me zanima. Nisi ti u Rusiji nikad bio.. Sve znas iz samo propagande.

mladem

pre 9 godina

koji su bre ovo komentari bog da te sacuva,jedan kaze rusija nema struje,a posedujw 49 nuklearnih elektrana,drugi kaze nema leba da jedu,a najveci izviznik zitarica,treci kaze da su zeznuli amere i evropu i pokupovali sve firme,a istine nidje.gde ja mogu da se zaposlim da lupam gluposti po netu

u zdravlje

pre 9 godina

(lala, 18. januar 2015 23:09)

A ti si kao bio u Rusiji?

Ne cveta svuda cvece van Moskve, ali je istina daleko od tvog komentara.
Juce ovde objavise vest kako je neka dobra maca spasila bebu, u malom gradicu Rusije, sa sve snimkom iz decije bolnice tog malog gradica (u kome po tebi nema struje), pogledaj, bolnica blista, sve novo i savremeno, bolja od bilo koje nase.

Ziveo sam par godina na jugu, u Krasnodarskom kraju i u dva grada istocno od Urala, nista ni nalik tome sto ti pricas nije, zamisli struje ima i ne nestaje, u stanovima smo bili u kratkim rukavima koliko je grejanje dobro, trzni centri veci nego kod nas, zaposlenost daleko bolja, savremene fabrike, univerziteti, renovirana pozorista, svako malo premijere... a zamisli, istocno od Urala ima i IKEA koju nasi godinama dovode i nikako da dovedu.

E moji zemljaci, mi smo narod koji sve najbolje zna, a da nije mrdnuo iz svog sela.

A-ha

pre 9 godina

A koja se to znacajnija nafta prodaje na svetskom trzistu ako nije Ruska?
Preko 10 miliona barela dnevno proizvode samo USA, Rusija i Saudi Arabija.
Amerikanci trose 20 miliona barela dnevno sto je ukupna proizvodnja Amerike i Saudi Arabija.
Gde su tu Evropa, Kina, Japan i Indija.
Neka Kina, Indija i Japan koriste naftu svih manjih proizvodjaca (Venecuela, Iran), opet Evropi nedostaje 20 miliona barela dnevno. 15 miliona barela ce obezbediti od Libije, Norveke, Nigerije, Egipta i sl. ostaje im 5 miliona koje mogu naci samo u Rusiji i Azerbejdzanu.
E, sad zasto bi ta jedina nafta koju mogu da nadju kostala upola manje. Pa nije se proizvodnja u svetu udvostrucila.

baki

pre 9 godina

Ovde se komentariše te Rusi su prosjaci te beda te ovo te ono.Ajde da krenemo prvo od nas.Krenite od severa do juga.Videćete loše puteve,zatvorene fabrike,kuće od naboja ima svačega.Koliko samo ne asfaltiranih ulica ima u Vojvodini u mom mestu 70% nema kanalizaciju,a u mom kraju se nalaze jedna od naj kvalitetnijih zemljišta u Evropi.Tako da se ne bi trevali previše busati pogledajmo samo koliko nam država duguje privreda rasulo.

lala

pre 9 godina

@aljoša
ne razumem zašto se nerviraš I zašto prebacuješ loptu na severnu ameriku,ja sam radio u Rusiji 14 godine I iz ISKUSTVA DELIM UPUTSTVA,a ti ih deliš. gledajući je na televiziji,zato smo tu I gde jesmo druže,jer nam takvi stručnjaci I vode zemlju,NAŽALOST!!!!!

lala

pre 9 godina

@u zdravlje
druže živeo I radio 14 godina u Rusiji,IZ ISKUSTVA DELIM UPUTSTVA,a to što si gledao na televiziji,to možeš da okačiš mačku o rep,samo nastavi da gledaš I dalje,I ja kad gledam našu televiziju pomislim kad slušam našeg premijera ,da imamo švajcarski standard,realnost je jedno,a tv drugo,NAŽALOST!!!!

dr

pre 9 godina

Samo neka pada. Bolje se osećam kad manje plaćam, a za igre i igrice svetskih moćnika više nemam ni vremena ni energije. Moj rezervoar je moja ekonomija, a ne ruska ili američka.

Vladimir P.

pre 9 godina

ZNam da moj komentar nece biti objavljen, a slusam juce ceo dan ovu pricu na TV.
Inace Rusija preuzima vojnu nadmoc i proizvodi nadmocnu vojnu tehniku poput Raketa Topolj i Bukabvs ili Jahont.Nevidljive podmornice krstare pored Floride.Rusija izvozi 2 miliona tona ribe,brze vozove ali izvozi i mnogo zita i zejtina.Rusija izvozi u SAD i raketne motore.Rusija nema nezaposlenih i mnogo Nemace se uselilo u Rusiju zadnjih godina.Rublja je najpotkovanija valuta i ocekujem brzo resenje problema sa kreditiranjem i izbacivanje dolara u saradnji sa BRIKSom sto je sustina svih problema.Sta ce SAD ako ima se vrati hiljae milijardi dolara?

Aljosa

pre 9 godina

@lala
O cemu pricas ti? Kakav Sibir i Kamcatka? Vidim severni deo amerike je prenaseljen, nemaju ljudi gde da zive. Zasto bre lupate gluposti? Pljujete po Rusiji samo da bi pljuvali,mozga bez. Pismenost pojedinaca necu ni da komentarisem

pecurka

pre 9 godina

Rusija ne moze da parira zapadu u vojnom smislu?! Pa ljudi ako do toga dodje, da Rusi pokazu koliko mogu da pariraju zapadu, bolje u tom slucaju kopajte sebi skloniste. Kakve stvari ovde covek moze procitati, i to sve ovi sa pametnim telefonima, u pauzi izmedju studiranja ili radjenja domacih zadataka, ostavljaju ovde komentare od kojih coveka zaboli stomak od smeha.
Ovakvo isto prepucavanje je postojalo i tokom 80-ih, kao na fudbalskoj utakmici, jedni za Amere, drugi za Ruse, sve strucnjaci, ko bi pobedio, ko je jaci i evo 30 godina kasnije ista stvar, ljudi ne shvataju da ukoliko bi doslo do rata, da bi krajnji potez i jedne i druge strane bio upotreba nuklearnog oruzja, a onda zamislite ne bi vam radili ti pametni telefoni, a ja stvarno mislim da bi nekima to bio najveci problem.

iq

pre 9 godina

Samo jos jedan dokaz na cijoj strani "nasi" mediji i zemlja nastupaju u ovom informativnom ratu, i sto je najgore u svemu tome - koriste se iskrivljene informacije, neistine, poluistine i ciste lazi. Po principu da cilj opravdava sredstva.
Tzv. sloboda govora ocigledno vazi samo ako ima proamericku vizuru, sve ostalo se cenzurise pod raznim izgovorima ili cak bez ikakvog izgovora. Tendenciozno se forsiraju infantilni komentari koji veze nemaju sa zivotom, bitno je samo da su na promerickoj liniji.
U velikoj meri situacija u Srbiji na informativnom polju danas podseca na stanje pred pocetak II svetskog rata, samo se nadam da je vecina naroda ipak svesna kako se sve to zavrsilo i da ovog puta moze da se zavrsi mnogo gore i totalnom katastrofom. Zato je obaveza svakog normalnog coveka da se bori protiv ratnohuskacke politike i zla koje se vec vise od dve decenije sve vise nadvija nad Evropom i svetom.

hm

pre 9 godina

A koja se to znacajnija nafta prodaje na svetskom trzistu ako nije Ruska?
Preko 10 miliona barela dnevno proizvode samo USA, Rusija i Saudi Arabija.
Amerikanci trose 20 miliona barela dnevno sto je ukupna proizvodnja Amerike i Saudi Arabija.
Gde su tu Evropa, Kina, Japan i Indija.
Neka Kina, Indija i Japan koriste naftu svih manjih proizvodjaca (Venecuela, Iran), opet Evropi nedostaje 20 miliona barela dnevno. 15 miliona barela ce obezbediti od Libije, Norveke, Nigerije, Egipta i sl. ostaje im 5 miliona koje mogu naci samo u Rusiji i Azerbejdzanu.
E, sad zasto bi ta jedina nafta koju mogu da nadju kostala upola manje. Pa nije se proizvodnja u svetu udvostrucila.
(A-ha, 18. januar 2015 22:11)

Samo Saudijska Arabija proizvodi oko 30 miliona barela dnevno, i prije 20-tak dana su objavili da im ne pada na pamet smanjivati proizvodnju.
Nafte ima na bacanje, zato se i cijena srušila. Kada nečeg ne bi bilo, onda bi cijena rasla jer čak ni Amerika ne bi mogla tako utjecati na cijenu.

Rrrr

pre 9 godina

hahaha Rusija se navukla na naftu i nema nista drugo osim nje?.... a vi sto se navukli na ruske raketne motore, to nema veze... toliko da ste narucili od ruja 60 komada da vam se proizvedu do do 2025. Da nema njih, kosmosa vise ne bi videli. Sedi jedan

Bojan

pre 9 godina

Zalosno je sto ovde niko ne sagledava siri aspekt.
Rusija je prosla mnogo gore stvari u ratovima i revolucijama a i posle njih. Oni su najbogatija zemlja. Pitate se cime? Pa imaju najveca nalazista zlata, dijamanata, a imaju i toliko obradive zemlje da nikada nece ostati gladni.
Rusija moze opusteno da prekine izvoz nafte i time automatski digne cenu a da trosi zlatne rezerve i sl. nekih nedelju dve dok svi ostali ne popucaju.

Bojim se da Vi ne vidite ono sto se blizi a sto je neizbezno. Ono sto je poslednja kap u casi americkih virtuelnih igara bez ikakve vrednosti. Amerika uskoro pada i bice gradjanskog rata. Zalosno je sto niko ovde to jos uvek ne zna a pola amerike vec prica o tome i priprema se za to. Imaju cak i radije koji otvoreno pricaju o tome i svo vreme upozoravaju narod da se pripremi na najgore.
Vlast uzurbano gradi logore i ojacava gardu, policiju pa cak su podelili i socijalnim slubama ogromnu kolicinu municije. Izgradili su logore u pustinjama za po pola miliona ljudi. I ima ih svugde po zemlji.
Vecina velikih kompanija i bogatasa je iznela vecinu svog bogatstva iz zemlje i prebacila poslove u inostranstvo. Svi samo kupujeu zlato. Imam gomilu prijatelju u Americi koji razmisljaju da se isele iz nje i vec traze pogodne zemlje.

Sta vi mislite? Sta pokazuju svi ovi znaci? Sta ce se uskoro desiti i za sta se oni to zaista spremaju?

Situaciju treba sire sagledati pre nego sto se jednostrano i pristrasno pocne pisati.

logika

pre 9 godina

BDP (bruto domaći proizvod) Kalifornije je jednak BDPu čitave Rusije.

BDP Nemačke, Velike Britanije, Francuske... veći je (ili drastično veći) od BDPa Rusije koji je približno (podatak za 2013.) jednak BDPu Italije.

Što se ekonomije tiče, ne možemo porediti babe i žabe, razvijene zemlje i Rusiju. U Americi, Nemačkoj, Francuskoj i Koreji od gomile ničega naprave Iphone i Samsung mobilne telefone, kompjutere, Volkswagen, Mercedes, Audi, Peugeot i Citroen automobile, Boeing i Airbus avione, vino i sve ostalo što ceo svet (uključujući i Rusiju) plaća i troši. U Rusiji pumpaju naftu i gas, vredna pomena još može biti samo vojna industrija, ali dominantno zavise od onoga što vade iz zemlje.

I to dobro znaju i rusofili po Srbiji, galame po Internetu, drže Putinovu sliku pored ikona, zakljinju se u viševekovno bratstvo sa Rusima...

samo ušteđevinu ne čuvaju u rubljama ni za živu glavu. Zašto ukoliko toliko veruju Rusiji i njenoj ekonomiji? Lepo kažu Englezi: "Put your money where your mouth is".

Miodrag

pre 9 godina

Nema spora da Rusia nije dovoljno uradila po pitanju razvoja i diversifikacije svoje privrede. Realno nisu imali osnova jer su se i ranije oslanjali na metalurgiju, tesku industriju i energente, ali je trebalo da priliv uloze u razvoj. No, Putin je uradio ono sto je narod ocekivao. Prekinuo je pljacku resursa. Zaustavio je one koji su zapravo kupovali jahte, vile i iznosili novac kako je neko ranije pomenuo. Sigurno ni "demokratija", kako god je neko shvatao, nije na nivou zapadne Evrope, ali za to je potrebno vreme. Da nije prekinuta pljacka, pohapseni "tajkuni", moguce i po ne bas sasvim pravno utemeljenim osnovama, situacija bi bila slicna, a po obicnog oveka mnogo gora. Postojala bi kasta super bogatih, koja i sada postoji, i sirotinje na drugoj strani. Ne bi tajkuni ulagali u modernizaciju jer njihov biznis je tzv kazino biznis - uzmi sve sto mozes i bezi.
Svakako, nije sve crno-belo. Nama je takodje nedostajao taj jedan period od 5-8 godina kada je trebalo nasu privredu pripremiti za trzisnu utakmicu i takmicenje. Primenjena sok terapija od 2000-2004 nas je razbila. Sve zemlje koje su nesto i postigle, razvile se iz siromastav, uradile su to u drugacijim svetskim okolnostima, a bile su i zatvorene, nedemokratske, neko vreme.
Sada, za nas, realno ni ne vidim kako dalje. Nije to samo "dajte pare za fabrike" kako mnogi vicu. Problem je kome prodati cak i ako imas konkurentnu robu.

Pera

pre 9 godina

Dajle realna cena nafte je oko 40 dolara? Sta ce nam servirati sledeci put kada nafta bude 200 dolara ili slicno? Odjednom, niko vise ne pominje da ce nafte nestati za 20 godina?
U kakvom odvratnom, lopovskom i lazovskom svetu zivimo, pa to je strasno!!!

Dragan

pre 9 godina

U kojoj vecoj i bogatoj drzavi sveta osim Rusije imate slucaj da covek koji je prodavao igracke na Moskovskoj pijaci u pauzi dok je studirao u roku od dve godine postane milijarder u dolarima na izvozu nafte tako sto je recimo od pokojnog Borisa Jeljcina dobio 92% akcija "Sibnefta" i time stigao do kapitala od preko 5 milijardi dolara?Odmah po enormnom bogatstvu umesto da ulozi u neke odrzive profitabilne grane novac od prodaje nafte od poklonjenih akcije jedne od vodecih ruskih energo kompanija-tajkun kupuje engleski klub za 400 miliona evra izjavom"Fudbal je moja najveca strast..."

Rusija je uvelicana Srbija.Vlast je poklanjala akcije firmi koje eksploatisu prirodne resurse za obicne glasove to jest da bi i dalje opstali na vlasti.

U normalnim drzavama kompanije koje prodaju prirodne resurse drzave se kupuju.U Rusiji su se u 99,99% slucajeva poklanjale.Kome?Ljudima koji nemaju pojma o ekonomiji,investiranju.NAfta da se izvadi kosta vlasnika busotine (citaj tajkuna) 1 dolarski cent po barelu odnosno 0,01 dolara po barelu.Raspitajte se malo o tome.Sta dalje taj tajkun ima da razmislja koji dobija barel nafte za 0,01 dolar a prodaje ga za 50 ili 60 ili 70 ili 100 dolara?O Ekonomiji?O Americi?On uziva do kraja.On je dobio do predsednika drzave dzabe firmu tako sto mu je na namestenom tenderu dat 51% paket akcija.

To imate samo u banana drzavama tipa Venecuela,Kolumbija i slicno.Pored Rusije.

I sta je sad ovo?Pa eto to je.

A-ha

pre 9 godina

A koja se to znacajnija nafta prodaje na svetskom trzistu ako nije Ruska?
Preko 10 miliona barela dnevno proizvode samo USA, Rusija i Saudi Arabija.
Amerikanci trose 20 miliona barela dnevno sto je ukupna proizvodnja Amerike i Saudi Arabija.
Gde su tu Evropa, Kina, Japan i Indija.
Neka Kina, Indija i Japan koriste naftu svih manjih proizvodjaca (Venecuela, Iran), opet Evropi nedostaje 20 miliona barela dnevno. 15 miliona barela ce obezbediti od Libije, Norveke, Nigerije, Egipta i sl. ostaje im 5 miliona koje mogu naci samo u Rusiji i Azerbejdzanu.
E, sad zasto bi ta jedina nafta koju mogu da nadju kostala upola manje. Pa nije se proizvodnja u svetu udvostrucila.
(A-ha, 18. januar 2015 22:11)

Samo Saudijska Arabija proizvodi oko 30 miliona barela dnevno, i prije 20-tak dana su objavili da im ne pada na pamet smanjivati proizvodnju.
Nafte ima na bacanje, zato se i cijena srušila. Kada nečeg ne bi bilo, onda bi cijena rasla jer čak ni Amerika ne bi mogla tako utjecati na cijenu.
(hm, 19. januar 2015 08:28)
Saudijska Arabija proizvodi 9,9 miliona barela dnevno, kaze CIA.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_oil_production
A siguran sam da si ovo znao, ali tebi je cilj da izspinujes vest.

Dragan

pre 9 godina

Ovo je prosto neverovatno, u zemlji Srbiji su svih 6-7 miliona stanovnika vrhunski analiticari. Svi sve znaju, teorije zavere su za sve odavno procitana knjiga, rusi ovo, a amerikanci ono, a kinezi su tu iza, EU se prikrada...lakse bre malo zemljaci, polako sa analizama, sto bi rekao prosecni srbin, Srecko Šojic!

miki

pre 9 godina

a sto ameri ne stampaju dolar bez pokrica stampaju novac dele po svetu zaduzuju male zemlje I pokrice traze sa onim sto I'm treba preko politicara koje su doveli na vlast.Oproban recept vec 100 godina I nesto sto je primenljivo sto bih ga menjali.Narod ko narod uvati se za oruzje da ubija zivote ljudi za sta da potrosi neko ono oruzje koje je u izobilju napravio pa mu je prosao rokupotrbe a I da se otarasi zaliha.Narode aljda ste posle ovoliko napisanih knjiga I dostupnih informacija elektronskim putem zakljucili da se manete politicara oruzja mrznje ljudi kao toboze nadjes neprijatelja sto nema veze.Dosli smo na svet da zivimo onoliko koliko smo predodrdjeni po prirodi I nista drugo.Lose je to sto nema da se na televiziji pojave umne licnosti I raspravljaju o razvoju nauke drustva boljem zivotu ljudi proizvodnji zdrave hrane a ne da nam po svetu umiru ljudi od Gladi.Kako da se organizujemo po tim pitanjima .Gde ste Profesori naucnici doktori da svojoj deci ostaviterazultat svoga rada a ne u knjigama vec konkretno.

nasa posla

pre 9 godina

bez_cenzure
"Rusiji je ovo bila lekcija da mora više ulagati i u ostale grane industrije pogotovo visoku tehnologiju. Nisu ni oni vesla sisali!".

Verovatno da nisu. Ali zato mi jesmo. I sisamo ih i dalje.
Sta se lozite oko ruskih problema? Nece Rusi nama pomagati, to smo videli sa JT, pa da mi za nih brinemo.
Nego nas problem je upravo to sto smo mi narkoman koji se je navukao na sisanje vesla. Uz to jos i u izumiranju. Ali ako je za utehu da u izumiranju nismo sami vec da su i Rusi uz nas, e onda nam je mnogo lakse.

Pamet u glavu

pre 9 godina

Eto, ja ne znam. Ali recite mi vi kome je to na zapadu poslo za rukom da pokori i unisti rusku zemlju?
Zasto i kada su ruski vojnici slavodobno marsirali Parizom,Varsavom,Becom,Berlinom itd?
Hoce li opet?

Johan Straus

pre 9 godina

Ranjeni medved napada jace i zustrije...Opasno je prikovati Rusiju uza zid jer ako budu u bezizlaznoj poziciji morace da odgovore svojim najacim oruzjem a to je vojna sila...

Dr Agica

pre 9 godina

Srbija bi trebala da za kes kupi za pet milijardi evra nafte i resi nas brige za narednih 25 godina. Pare iz rezervi bolje da ulozimo nego da se skrckaju za vestacko odrzavanje dinara.

Bacevic, Milan Bacevic

pre 9 godina

Putin ce svojom pametnom politikom obezbediti sebi mesto u Istoriji. Poci ce mu za rukom ono sto ni Napoleonu ni Hitleru nije. Razbice rusiju u param parcad.

Saul Goodman

pre 9 godina

Osim sto eksploatisu resurse Rusi bukvalno nista ne proizvode. Kada ste kupili nesto od tehnike, odece, hrane, a da potice iz Rusije? Verovatno nikada nista.

Antirus

pre 9 godina

Pukli su Rusi ko tikva...Na početku sukoba sa zapadom sam izjavio da će doći do nemira u Rusiji i iza toga stojim i dalje.Putinu je odzvonilo!Mislio je da može sa rogatim da se bode.E hajd' da vidimo kako će upotrijebit nuklearno naoružanje.Nema on petlju za to a skonto je i da je u šah-mat poziciji.Sad će tražit bilo kakav izlaz,u smislu pregovora.Uvlačit će se Merkelovoj,da preko nje smiri situaciju sa amerima.Malo mi je žao ovih rusofiila,nije lako ...

Moskva City

pre 9 godina

Izvanredan tekst.Napisano istinito,jasno i precizno.Putin se busao u grudi da je veliki drzavnik tako sto su ga Ameri pomagali visokom cenom nafte. Sada kada se cena srozala veliki Putin se izduvao kao balón, a uskoro ce i puci kao balón od sapunice. Napravio je od Rusije mafijasko-kriminalno-tajkunsku drzavu gde narod nema ni za osnovne zivotne potrebe,a njegova svita pliva u milionima!

max

pre 9 godina

Primitivna propaganda i vredjanje sa Zapada, nista novo.
Za neupucene samo 17% ruskog BDP-a dolazi iz sektora energetike. Toliko o tome da Rusi ne rade nista drugo sem sto prodaju naftu.

Moca

pre 9 godina

"Rusija nije razvijala nikakve druge oblasti, na primer visoke tehnologije. Oslanjala se na to da je nafta skupa i da posataje sve skuplja."
Ovime je sve rečeno. Zemlja koja je, uz cene nafte u poslednjih 10-15 godina, mogla da gospodari Evropom, pada na prvoj ozbiljnijoj prepreci. No, lakše je bilo iznositi pare u Švajcarske i Engleske banke, kupovati fudbalske klubove, medijske kompanije i skupocene jahte. Tako će proći, pre ili kasnije, svi oni kojima je Bog dao resurse ali im zato nije dao mozak da ih upotrebe - Venecuela, Iran, Rusija i još neke zemlje sličnih društveno-političkih uređenja.

stric iz tame (e.u.)

pre 9 godina

rusi su naseli americkoj demagogiji, da ekonomski resursi (gas, nafta) ne treba da se koriste u politicke svrhe. sta rade amerikanci? vestacki obaraju cenu nafte i ne kazu da je to koriscenje ekonomskih resursa u politicke svrhe. zato rusi treba da odgovore surovo i odlucno: zatvori slavine gasovoda i privremeno obustavi prodaju nafte zbog "restrukturacije postrojenja". da vidimo ko ce pre poceti da cvili. na kraju, amerikanci kao sposobni neka izgrade gasovod od amerike, ispod atlantika do zapadne evrope.

Sojic

pre 9 godina

Rusija ima izvrsne nuklearne tehnologije. Od izvoza nuklearnih tehnologija u Kinu, Brazil, Iran, Siriju, Koreju, Indiju i mnogo drugih zemalja moze daleko prebazici prihode od nafte.

Give me a break

pre 9 godina

Ako je Rusija toliko slaba drzava koja ce da padne svakog trenutka, zasto stalno pisu o njoj,pune rubrike od Economista, Bloomberga, NY times.... S. Koreja je banancuga od drzave koja ima 10 puta manji BDP od Srbije, pa se niko ne zanima da li ce se raspasti ili ne, dok za Rusiju tvrde slicno a punE su im rubrike rusofobije u kojima se konstantno mesaju dva pojma, strah od Rusa (tj. ruske narastajuce moci) i rusofobija koja eto prikazuje citaocima da je Rusija drzava treceg sveta.

deki

pre 9 godina

Ceka ih slicno kao i jugoslaviju ako nesto ne preduzmu rusi. Ovo jeste veliki rat poceo ali prvo ekonomski pa onda kriza i socialni nemiri nastaju u rusiji pa onda stisu politicke liberalne partije koje ce da rade za americke i druge mocnike. Neznam sta bi ja radio ali Putin ce morati da donese neku tesku odluku jer sukob je vec poceo.

Marija

pre 9 godina

Mnogo vece muke ima Venecuela. Redovi za namirnice. Dele se bonovi. U zemljama zaliva staju investicije. Cak i Amerika trpi.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (pop, 18. januar 2015 20:20)

U pravu si za Venecuelu ne znam zasto nam ovlasceni ruski servis za Srbiju Tanjug ne prenosi haos u Venecueli ( ruskom savezniku) gde nema vise hrane u prodavnicama, gde se dele bonovi za hleb i mleko .
Naravno Tanjug nece da prenosi vesti kako prolaze zemlje koje su pod KGB agenturom .

Jedini si rekao laz da Amerika trpi sto je rusofilska laz jer Amerika trenutno dozivljava ekonomski procvat sa rastom od preko 5% na godisnjem nivou sto je nezabelezeno.

A kako Venecuela prolazi tako ces u aprilu mesecu gledati Rusiju, totalni bankrot Rusije, nestasice hrane, para i dolara i revoluciju u Rusiji, gde ce se ruski narod konacno oslobodoto staljinisticke KGB okupacije Rusije koja traje jos od davne 1917-e godine.

Venecuela i Kuba su najbolji primeri kako prolaze ruski saveznici ostavljeni na cedilu od staljinisticke KGB bagre koja ni sama sebi ne moze pomoci.

Na redu je sada Rusija u aprilu.

sajber kurajber

pre 9 godina

rusija je pukla,samo nije ona cilj, ne moze ona da parira zapadu, ni u kom smislu, cak ni vojnom,prvenstveno zato sto je njena vojna doktrina odbrambene prirode. cilj cele ove price koja je tek krenula da se kuva je Kina. samo kinezi treba da skapiraju na vreme ono sto rusi nisu,a to je da se Kina ne brani u Pekingu ili Sangaju, nego u Ukrajini, Siriji, a sutra u Iranu.

Frodo

pre 9 godina

"I dok se mišljenja zašto cena nafte tako niska razlikuju odgovor na pitanje zašto je Rusija tako zavisna od cene nafte i predsednik je dao odgovor. Vladimir Putin je rekao da je svima bilo lakše i brže da zarađuju na projektima od nafte."

Ne, nije "svima" bilo lakše i brže da zarađuju na nafti, nego je to bilo najbrže i najlakše za KGB-ovsko-tajkunkso-mafijašku ekipicu na vlasti. Umesto da misle na budućnost ruske države i društva, utrkuju se ko će viđe da mazne od naftne love u ko će zatim tu lovu gluplje i blesavije da ulupa na preskupe nekretnine po Londonu, Parizu i Karaibima.

Uporedite kako jedna Engleska, ili još bolje, Norveška postupa sa svojim prihodima od nafte, i šta rade u Rusiji.

Šteta što domaći rusofili ne idu na Pešćanik (hvala vam botovi, od kad ste ga oborili, ja virnem tamo svakodnevno). Tamo se može se čuti i pokoji (redak) glas iz "druge Rusije". Naravno, za vas su to izdajnici i strani plaćenici. Možda, ali to ne znači da nisu u pravu.

Nedavno je bio članak iz Rusije sa zanimljivim poređenjem. Kaže ovako:

Nekadašnjem SSSR-u, koji je u II svetskom ratu porušen do temelja, trebalo je od 1945. godine samo 15-ak godina da pošalje prvi satelit i prvog čoveka u svemir.

Putin je sada već 15 godina neprekidno na vlasti. Apsolutnoj. Šta je Putin napravio za 15 godina? Srbski rusofili će spremno odgovoriti da je "vratio dostojanstvo Rusiji"! Da, u redu. Ali šta je KONKRETNO uradio? Ništa, u tome je problem. A sad se balon izduvava.

Жика Врачаруралац

pre 9 godina

Путин је постигао да је наталитет већи од морталитета. У источној, нематеријалистичкој цивилизацији човек, а не новац је највећа вредност.
Узгред, шта се то дешава са евром од када је Рудија почела да "пропада"?
Увек су ми била симпатична интелектуална достигнућа прозападне цивилизације. Јако добар, слабо врло добар.

Dia

pre 9 godina

@Њујорк Гладни: raketni moyori za letove u svemir su ono što svakoj državi treba! Država od dvesta miliona ljudi lagano može da preživi samo od izvoza ovog artikla? Pusti, bre, priču, Rusija sve uvozi, hranu za sebe ne mogu da proizvedu. Zapad ih je "odvalio od života", što bi rekla deca, ne zanosi se...

Њујорк Гладни

pre 9 godina

(Moskva City, 18. januar 2015 17:35)

Ти не би знао да нађеш Русију на карти, а знаш како се живи тамо. Мало си бољи од овог што каже да Русија нема шта да прода. У праву је, нема. Евентуално ракетне моторе за летове у свемир.

Mladen Mladenovic

pre 9 godina

Nije mi cudo sto se Rusija navukla na svoju naftu vec mi je vise cudo sto ovim stranim "drogerima" podju bale na usta pri samom pomenu ruske nafte. Ovo je podla igra zapada odnosno SAD, koju slepo slede njene marionete. SAD su uspele, bez "zrna baruta", da drze pokorene sve "velike" nacije. Posebno one u Evropi. Mislim da ce Rusija svoju "drogu" sacuvati za bolje prilike, isto kao sto sam siguran da ova ekonomska diverzija osmisljena u ratnim kuhinjama SAD nece biti dugog veka.

nedeljko

pre 9 godina

kad bi sve bilo tako jednostavno....ovo jeste veliki udarac za rusiju ali dugorocno je veci za zapadni svet. marionetski rezimi u arapskom svetu ce polako pucati jer nece imati sredstava da odrze stabilnost, veliki deo evropskih budzeta se puni akcizama na naftu koji se smanjuju....ovo jeste smisljeno od strane SAD ali sve ima svoju cenu i kad tad dodje na naplatu

marko

pre 9 godina

americki dug iznosi toliko da bi se novcanicama od 100 $ obavila zemljina kugla, a dolar je jedina valuta za koju se ne zna koliko je ima u optucaju, tako da su ta finasuska pravila samo za nas sirimasne

Petar

pre 9 godina

@Frodo:Kako je moguce da postoje ljudi koji toliko povrsno rezonuju,a nemaju nimalo rezerve i svesti da to javno iznesu? Poredjenje SSSR-a i ta paralela u stiznaju do svemira je ili neistina ili neznanje.Niti je SSSR porusen do temelja (nije Volgograd ....tebi poznatiji kao Staljingrad, ceo SSSR), niti je razvoj svemirskog programa bila njihova zasluga vec uzetih nemackih naucnika koje su pohvatali,na isti nacin kao sto su to ameri radili. Mislio sam da danas takve stvari spadaju u osnovno obrazovanje (ali sam pogresio).Inace Rusi su prvi vazdusni tunel za imali 1892 god. A sta je Putin uradio?Spasao je zemlju iz pakla koji je mogao da usledi.(YU scenario) ,koji bi ,bio mnogo puta gori srazmerno sa velicinom i bogatstvom te drzave.Inace totalna je i neistinita glupost da Rusi zive smao od nafte.Jedan od najvecih su izvoznika oruzja.Juce citamo o prodaji raketnih motora za americki svemirski program.Uvek su imali poseban fond koji se punio i odvajao od nafte. ..naravno,fantasticno je kada ti devize ulaze u zemlju a tebi je priroda podarila tu prednost,ali svaka drzava ima i koristi svoje prednosti. Rusi gas, muslimanke zemlje naftu, a skandinavske geotermalnu energiju. Pa kome se sta zalomi ( nama npr nista). veliki procenat drzava na sveu ima takvu klimu da im ne trebaju ni gas ni ugalj,a poljoprivreda im sveta zbog konstantno toplog vremena. Neki su imali srecu da imaju more....i sta sad? Nesposobni su sto koriste prirodne resurse? Kakva jeftina propaganda za plitkoumne.

danko

pre 9 godina

@Ako je Rusija toliko slaba drzava koja ce da padne svakog trenutka, zasto stalno pisu o njoj,pune rubrike od Economista, Bloomberga, NY times.... S. Koreja je banancuga od drzave koja ima 10 puta manji BDP od Srbije, pa se niko ne zanima da li ce se raspasti ili ne, dok za Rusiju tvrde slicno a punE su im rubrike rusofobije u kojima se konstantno mesaju dva pojma, strah od Rusa (tj. ruske narastajuce moci) i rusofobija koja eto prikazuje citaocima da je Rusija drzava treceg sveta.
(Give me a break, 18. januar 2015 17:33)

Rusija JESTE zemlja treceg sveta, to zna svako ko je imao nesrecu da je poseti, pogotovo da vidi njeno pravo lice van Moskve.

lala

pre 9 godina

nerazumem ljude koji komentarišu rusiju a nikada nisu bili u njoj,beda bedina ,sve osim moskve,kad izadjes iz moskve struje bre nemaju zive ko pre 200 godina a da ne govorim o kamčatki I sibiru,I ostalim predelima rusije gde imate poo par kuća na svakih 200 kilometara ,tuga božja

Menjam nick

pre 9 godina

Ako je neko mislio da u ovom ratu (ovo je istinski rat) nece biti teskoca i izazova, taj se zaista uljuljkava u nekoj drugoj realnosti.. Nisu Ameri sisali vesla.. ne kontrolišu dzabe vise od pola sveta.. Ovo ce biti zaista biti izazov za Putina i Rusiju, a bogami i Kinu.. Jer kad tad ce i oni doci na red Amerima, a toga je i Kina svesna..
U narednjoj godini ćemo videti kako će se Rusi prilagoditi novonastaloj situaciji, a isto tako ćemo videti, koliko je i Evropa spremna da sebi unistava ekonomiju zarad americkih interesa... Sve u svemu, burno na geopolitičkoj sceni, očekuje nas "zanimljiv" period..

A-ha

pre 9 godina

A koja se to znacajnija nafta prodaje na svetskom trzistu ako nije Ruska?
Preko 10 miliona barela dnevno proizvode samo USA, Rusija i Saudi Arabija.
Amerikanci trose 20 miliona barela dnevno sto je ukupna proizvodnja Amerike i Saudi Arabija.
Gde su tu Evropa, Kina, Japan i Indija.
Neka Kina, Indija i Japan koriste naftu svih manjih proizvodjaca (Venecuela, Iran), opet Evropi nedostaje 20 miliona barela dnevno. 15 miliona barela ce obezbediti od Libije, Norveke, Nigerije, Egipta i sl. ostaje im 5 miliona koje mogu naci samo u Rusiji i Azerbejdzanu.
E, sad zasto bi ta jedina nafta koju mogu da nadju kostala upola manje. Pa nije se proizvodnja u svetu udvostrucila.

maajde

pre 9 godina

Pogledajte Japan , oni nemaju NISTA ,nit naftu,gas,rudna bogadsva,poljoprivfdu...ali bas nista...ljudi rade i stvaraju , za razliku od rusije koja sve ima a zive 10x gore nego japanci , to i jeste zabrinjavajuce kada tolika zamlja sa toliko bigadstva na sve strane a ljudi zive bedno i jadno
( sem Moskve i Sanperzburga)

MisterNo

pre 9 godina

Ovakve analize su stručne isto onoliko koliko su stručne razne teorije o propasti USA. Ne mogu da verujem da postoje "stručnjaci" koji stoje iza ovakvih analiza.

Atreides

pre 9 godina

To im je zaostavstina od Lenjinizma. Posle revolucije samo teska industrija i sirovine...i to je i danas. Oni koji su skinuli cara su i imali tu nameru posto u suprotnom zna se koliko bi to mocna zemlja bila u svakom pogleddu

alexa

pre 9 godina

Rusi crpe naftu i gas, Britanci pa sad Amerikanci pljackaju svet poslednjih 400 godina, ko ce tu pre bankrotirati ppkazat ce vreme, ali su tehnologija i nauka na strani zapada.

Samo vi falite

pre 9 godina

@Frodo, glas druge Rusije slabo se cuje, mozda kao i glas druge Srbije? Zamena teza, gradzanine. Samo se vi i cujete, ali bi vi da svaki drugi glas umukne, iako ste u manjini i ovde i u Rusiji. U Rusiji se za vreme Jeljcina samo njihov glas i cuo. Da li su izdajnici ili ne, nebitno je, bitno je da je njihov glas kak(a)ofonija Zapada. Da nije tuzno, grohotom bih se smejala. U svakom slucaju, taj je glas mnogo zastupljeniji u medijima svih istocno i jugoistocnoevropskih zemalja, poslednjih dvadeset godina. Ucutkavali su ljude perfidnim metodama, vredjanjem i satanizacijom svakog ko ne misli kao oni, sve toboz pod plastom tolerancije i demokratije, ali mislim da je bilo dosta.

Movado

pre 9 godina

sve je tacno, ali se iz ovogq vidi da Ameri diktiraju zivot avih ljudi na planeti. Dizanjem nafte, vestackim krizama, poskupljenjima, ratovima... niko od te dve sile nie dobar, samo dosta zavisi na cijoj si strani i od koga imaju koristi. Da smo mi samovoljno dali bazu na Kosovu i pustili ih da preuzmu firme, druga bi prica bila, a oni stignu do cilja pre ili kasnije.

Vladimir P.

pre 9 godina

ZNam da moj komentar nece biti objavljen, a slusam juce ceo dan ovu pricu na TV.
Inace Rusija preuzima vojnu nadmoc i proizvodi nadmocnu vojnu tehniku poput Raketa Topolj i Bukabvs ili Jahont.Nevidljive podmornice krstare pored Floride.Rusija izvozi 2 miliona tona ribe,brze vozove ali izvozi i mnogo zita i zejtina.Rusija izvozi u SAD i raketne motore.Rusija nema nezaposlenih i mnogo Nemace se uselilo u Rusiju zadnjih godina.Rublja je najpotkovanija valuta i ocekujem brzo resenje problema sa kreditiranjem i izbacivanje dolara u saradnji sa BRIKSom sto je sustina svih problema.Sta ce SAD ako ima se vrati hiljae milijardi dolara?

Bojan

pre 9 godina

Zalosno je sto ovde niko ne sagledava siri aspekt.
Rusija je prosla mnogo gore stvari u ratovima i revolucijama a i posle njih. Oni su najbogatija zemlja. Pitate se cime? Pa imaju najveca nalazista zlata, dijamanata, a imaju i toliko obradive zemlje da nikada nece ostati gladni.
Rusija moze opusteno da prekine izvoz nafte i time automatski digne cenu a da trosi zlatne rezerve i sl. nekih nedelju dve dok svi ostali ne popucaju.

Bojim se da Vi ne vidite ono sto se blizi a sto je neizbezno. Ono sto je poslednja kap u casi americkih virtuelnih igara bez ikakve vrednosti. Amerika uskoro pada i bice gradjanskog rata. Zalosno je sto niko ovde to jos uvek ne zna a pola amerike vec prica o tome i priprema se za to. Imaju cak i radije koji otvoreno pricaju o tome i svo vreme upozoravaju narod da se pripremi na najgore.
Vlast uzurbano gradi logore i ojacava gardu, policiju pa cak su podelili i socijalnim slubama ogromnu kolicinu municije. Izgradili su logore u pustinjama za po pola miliona ljudi. I ima ih svugde po zemlji.
Vecina velikih kompanija i bogatasa je iznela vecinu svog bogatstva iz zemlje i prebacila poslove u inostranstvo. Svi samo kupujeu zlato. Imam gomilu prijatelju u Americi koji razmisljaju da se isele iz nje i vec traze pogodne zemlje.

Sta vi mislite? Sta pokazuju svi ovi znaci? Sta ce se uskoro desiti i za sta se oni to zaista spremaju?

Situaciju treba sire sagledati pre nego sto se jednostrano i pristrasno pocne pisati.

dzoni

pre 9 godina

maajde
A ko ti kaze da zive gore nego Japanci? Po kom osnovu.. Prosecna velicina stana u japanu je 40 kvadrata.. Prosecan Japanac ima za sebe samo 14 kvadrata prostora.. Ako si gledao onaj cunami video bi da zive u drvenim udzericama.. Japanci voze mala kola, guraju se u prevozu koji je prenatrpan a rade po ceo dan. Dok Rusi voze sad uglavnom velike aute jer im gorivu u odnosu na standard dzabe a ne rade skoro nista.. Japan imaju skoro isto stanovnika a opet 10 puta vise Rusa putuje turisticki nego Japanaca.
I kako si onda dosao do toga da japaci zive 10 puta bolje od Rusa.. Bas me zanima. Nisi ti u Rusiji nikad bio.. Sve znas iz samo propagande.

mare

pre 9 godina

Silno prirodno bogatstvo uglavnom deuje negativno na narode, jer ga uljuljka, i onda kad tu malo zariba sve se ruši kao kula od karata jer nemaju plan b. Putin kad je došao na čelo države imao je tu sreću što je u tom trenutku cena nafte bila visoko, i on je to koristio do ove krize. U Rusiji je i dalje prosečna plata 500$, ništa spektakularno, mladi Rusi i dalje odlaze iz zemlje, korupcija na nivou.

bez_cenzure

pre 9 godina

Rusiji je ovo bila lekcija da mora više ulagati i u ostale grane industrije pogotovo visoku tehnologiju. Nisu ni oni vesla sisali!

logika

pre 9 godina

BDP (bruto domaći proizvod) Kalifornije je jednak BDPu čitave Rusije.

BDP Nemačke, Velike Britanije, Francuske... veći je (ili drastično veći) od BDPa Rusije koji je približno (podatak za 2013.) jednak BDPu Italije.

Što se ekonomije tiče, ne možemo porediti babe i žabe, razvijene zemlje i Rusiju. U Americi, Nemačkoj, Francuskoj i Koreji od gomile ničega naprave Iphone i Samsung mobilne telefone, kompjutere, Volkswagen, Mercedes, Audi, Peugeot i Citroen automobile, Boeing i Airbus avione, vino i sve ostalo što ceo svet (uključujući i Rusiju) plaća i troši. U Rusiji pumpaju naftu i gas, vredna pomena još može biti samo vojna industrija, ali dominantno zavise od onoga što vade iz zemlje.

I to dobro znaju i rusofili po Srbiji, galame po Internetu, drže Putinovu sliku pored ikona, zakljinju se u viševekovno bratstvo sa Rusima...

samo ušteđevinu ne čuvaju u rubljama ni za živu glavu. Zašto ukoliko toliko veruju Rusiji i njenoj ekonomiji? Lepo kažu Englezi: "Put your money where your mouth is".

raci

pre 9 godina

red je bio da uloze malo u druge grane privrede, industriju, poljoprivredu, stocarstvo… a ne samo da se oslone na naftu, gomila idiota, kao i kod nas.

Lav Gersvin

pre 9 godina

Rat traje vec nekoliko godina. Sve bi Rusima bilo oprosteno, kao i ranije, da nije bilo Sirije i ustvari, pravog cilja - Irana. Kad je tu rekao "njet", onda je krenulo u Ukrajini, pa je odgovor bio Krim, pa cena nafte... I prica se nastavlja. Bice gotovo kad se resi tamo gde je i pocelo.

lala

pre 9 godina

@aljoša
ne razumem zašto se nerviraš I zašto prebacuješ loptu na severnu ameriku,ja sam radio u Rusiji 14 godine I iz ISKUSTVA DELIM UPUTSTVA,a ti ih deliš. gledajući je na televiziji,zato smo tu I gde jesmo druže,jer nam takvi stručnjaci I vode zemlju,NAŽALOST!!!!!

lala

pre 9 godina

@u zdravlje
druže živeo I radio 14 godina u Rusiji,IZ ISKUSTVA DELIM UPUTSTVA,a to što si gledao na televiziji,to možeš da okačiš mačku o rep,samo nastavi da gledaš I dalje,I ja kad gledam našu televiziju pomislim kad slušam našeg premijera ,da imamo švajcarski standard,realnost je jedno,a tv drugo,NAŽALOST!!!!

96sT0R

pre 9 godina

Saudijska Arabija je kljucni faktor problema rusa. 11. Septembra John Kerry je bio u SA. Tema je bila pomoc amerike u borbi protiv ISiSa. Sta mislite sta je USA trazila zauzvrat? Upravo ovo sto se desava Rusiji. Putin je skroz nespreman na ovo, obavestajci su mu zakazali. Neko spominje da treba da zavrnu gas? Vise je njima potrebno da unovce taj gas nego da naude korisnicima tog gasa.

hm

pre 9 godina

A koja se to znacajnija nafta prodaje na svetskom trzistu ako nije Ruska?
Preko 10 miliona barela dnevno proizvode samo USA, Rusija i Saudi Arabija.
Amerikanci trose 20 miliona barela dnevno sto je ukupna proizvodnja Amerike i Saudi Arabija.
Gde su tu Evropa, Kina, Japan i Indija.
Neka Kina, Indija i Japan koriste naftu svih manjih proizvodjaca (Venecuela, Iran), opet Evropi nedostaje 20 miliona barela dnevno. 15 miliona barela ce obezbediti od Libije, Norveke, Nigerije, Egipta i sl. ostaje im 5 miliona koje mogu naci samo u Rusiji i Azerbejdzanu.
E, sad zasto bi ta jedina nafta koju mogu da nadju kostala upola manje. Pa nije se proizvodnja u svetu udvostrucila.
(A-ha, 18. januar 2015 22:11)

Samo Saudijska Arabija proizvodi oko 30 miliona barela dnevno, i prije 20-tak dana su objavili da im ne pada na pamet smanjivati proizvodnju.
Nafte ima na bacanje, zato se i cijena srušila. Kada nečeg ne bi bilo, onda bi cijena rasla jer čak ni Amerika ne bi mogla tako utjecati na cijenu.

Rrrr

pre 9 godina

hahaha Rusija se navukla na naftu i nema nista drugo osim nje?.... a vi sto se navukli na ruske raketne motore, to nema veze... toliko da ste narucili od ruja 60 komada da vam se proizvedu do do 2025. Da nema njih, kosmosa vise ne bi videli. Sedi jedan

Johan Straus

pre 9 godina

Ranjeni medved napada jace i zustrije...Opasno je prikovati Rusiju uza zid jer ako budu u bezizlaznoj poziciji morace da odgovore svojim najacim oruzjem a to je vojna sila...

Bacevic, Milan Bacevic

pre 9 godina

Putin ce svojom pametnom politikom obezbediti sebi mesto u Istoriji. Poci ce mu za rukom ono sto ni Napoleonu ni Hitleru nije. Razbice rusiju u param parcad.

Aljosa

pre 9 godina

@lala
O cemu pricas ti? Kakav Sibir i Kamcatka? Vidim severni deo amerike je prenaseljen, nemaju ljudi gde da zive. Zasto bre lupate gluposti? Pljujete po Rusiji samo da bi pljuvali,mozga bez. Pismenost pojedinaca necu ni da komentarisem

Dr Agica

pre 9 godina

Srbija bi trebala da za kes kupi za pet milijardi evra nafte i resi nas brige za narednih 25 godina. Pare iz rezervi bolje da ulozimo nego da se skrckaju za vestacko odrzavanje dinara.

u zdravlje

pre 9 godina

(lala, 18. januar 2015 23:09)

A ti si kao bio u Rusiji?

Ne cveta svuda cvece van Moskve, ali je istina daleko od tvog komentara.
Juce ovde objavise vest kako je neka dobra maca spasila bebu, u malom gradicu Rusije, sa sve snimkom iz decije bolnice tog malog gradica (u kome po tebi nema struje), pogledaj, bolnica blista, sve novo i savremeno, bolja od bilo koje nase.

Ziveo sam par godina na jugu, u Krasnodarskom kraju i u dva grada istocno od Urala, nista ni nalik tome sto ti pricas nije, zamisli struje ima i ne nestaje, u stanovima smo bili u kratkim rukavima koliko je grejanje dobro, trzni centri veci nego kod nas, zaposlenost daleko bolja, savremene fabrike, univerziteti, renovirana pozorista, svako malo premijere... a zamisli, istocno od Urala ima i IKEA koju nasi godinama dovode i nikako da dovedu.

E moji zemljaci, mi smo narod koji sve najbolje zna, a da nije mrdnuo iz svog sela.

Dragan

pre 9 godina

U kojoj vecoj i bogatoj drzavi sveta osim Rusije imate slucaj da covek koji je prodavao igracke na Moskovskoj pijaci u pauzi dok je studirao u roku od dve godine postane milijarder u dolarima na izvozu nafte tako sto je recimo od pokojnog Borisa Jeljcina dobio 92% akcija "Sibnefta" i time stigao do kapitala od preko 5 milijardi dolara?Odmah po enormnom bogatstvu umesto da ulozi u neke odrzive profitabilne grane novac od prodaje nafte od poklonjenih akcije jedne od vodecih ruskih energo kompanija-tajkun kupuje engleski klub za 400 miliona evra izjavom"Fudbal je moja najveca strast..."

Rusija je uvelicana Srbija.Vlast je poklanjala akcije firmi koje eksploatisu prirodne resurse za obicne glasove to jest da bi i dalje opstali na vlasti.

U normalnim drzavama kompanije koje prodaju prirodne resurse drzave se kupuju.U Rusiji su se u 99,99% slucajeva poklanjale.Kome?Ljudima koji nemaju pojma o ekonomiji,investiranju.NAfta da se izvadi kosta vlasnika busotine (citaj tajkuna) 1 dolarski cent po barelu odnosno 0,01 dolara po barelu.Raspitajte se malo o tome.Sta dalje taj tajkun ima da razmislja koji dobija barel nafte za 0,01 dolar a prodaje ga za 50 ili 60 ili 70 ili 100 dolara?O Ekonomiji?O Americi?On uziva do kraja.On je dobio do predsednika drzave dzabe firmu tako sto mu je na namestenom tenderu dat 51% paket akcija.

To imate samo u banana drzavama tipa Venecuela,Kolumbija i slicno.Pored Rusije.

I sta je sad ovo?Pa eto to je.

pecurka

pre 9 godina

Rusija ne moze da parira zapadu u vojnom smislu?! Pa ljudi ako do toga dodje, da Rusi pokazu koliko mogu da pariraju zapadu, bolje u tom slucaju kopajte sebi skloniste. Kakve stvari ovde covek moze procitati, i to sve ovi sa pametnim telefonima, u pauzi izmedju studiranja ili radjenja domacih zadataka, ostavljaju ovde komentare od kojih coveka zaboli stomak od smeha.
Ovakvo isto prepucavanje je postojalo i tokom 80-ih, kao na fudbalskoj utakmici, jedni za Amere, drugi za Ruse, sve strucnjaci, ko bi pobedio, ko je jaci i evo 30 godina kasnije ista stvar, ljudi ne shvataju da ukoliko bi doslo do rata, da bi krajnji potez i jedne i druge strane bio upotreba nuklearnog oruzja, a onda zamislite ne bi vam radili ti pametni telefoni, a ja stvarno mislim da bi nekima to bio najveci problem.

mladem

pre 9 godina

koji su bre ovo komentari bog da te sacuva,jedan kaze rusija nema struje,a posedujw 49 nuklearnih elektrana,drugi kaze nema leba da jedu,a najveci izviznik zitarica,treci kaze da su zeznuli amere i evropu i pokupovali sve firme,a istine nidje.gde ja mogu da se zaposlim da lupam gluposti po netu

Pamet u glavu

pre 9 godina

Eto, ja ne znam. Ali recite mi vi kome je to na zapadu poslo za rukom da pokori i unisti rusku zemlju?
Zasto i kada su ruski vojnici slavodobno marsirali Parizom,Varsavom,Becom,Berlinom itd?
Hoce li opet?

miki

pre 9 godina

a sto ameri ne stampaju dolar bez pokrica stampaju novac dele po svetu zaduzuju male zemlje I pokrice traze sa onim sto I'm treba preko politicara koje su doveli na vlast.Oproban recept vec 100 godina I nesto sto je primenljivo sto bih ga menjali.Narod ko narod uvati se za oruzje da ubija zivote ljudi za sta da potrosi neko ono oruzje koje je u izobilju napravio pa mu je prosao rokupotrbe a I da se otarasi zaliha.Narode aljda ste posle ovoliko napisanih knjiga I dostupnih informacija elektronskim putem zakljucili da se manete politicara oruzja mrznje ljudi kao toboze nadjes neprijatelja sto nema veze.Dosli smo na svet da zivimo onoliko koliko smo predodrdjeni po prirodi I nista drugo.Lose je to sto nema da se na televiziji pojave umne licnosti I raspravljaju o razvoju nauke drustva boljem zivotu ljudi proizvodnji zdrave hrane a ne da nam po svetu umiru ljudi od Gladi.Kako da se organizujemo po tim pitanjima .Gde ste Profesori naucnici doktori da svojoj deci ostaviterazultat svoga rada a ne u knjigama vec konkretno.

iq

pre 9 godina

Samo jos jedan dokaz na cijoj strani "nasi" mediji i zemlja nastupaju u ovom informativnom ratu, i sto je najgore u svemu tome - koriste se iskrivljene informacije, neistine, poluistine i ciste lazi. Po principu da cilj opravdava sredstva.
Tzv. sloboda govora ocigledno vazi samo ako ima proamericku vizuru, sve ostalo se cenzurise pod raznim izgovorima ili cak bez ikakvog izgovora. Tendenciozno se forsiraju infantilni komentari koji veze nemaju sa zivotom, bitno je samo da su na promerickoj liniji.
U velikoj meri situacija u Srbiji na informativnom polju danas podseca na stanje pred pocetak II svetskog rata, samo se nadam da je vecina naroda ipak svesna kako se sve to zavrsilo i da ovog puta moze da se zavrsi mnogo gore i totalnom katastrofom. Zato je obaveza svakog normalnog coveka da se bori protiv ratnohuskacke politike i zla koje se vec vise od dve decenije sve vise nadvija nad Evropom i svetom.

Miodrag

pre 9 godina

Nema spora da Rusia nije dovoljno uradila po pitanju razvoja i diversifikacije svoje privrede. Realno nisu imali osnova jer su se i ranije oslanjali na metalurgiju, tesku industriju i energente, ali je trebalo da priliv uloze u razvoj. No, Putin je uradio ono sto je narod ocekivao. Prekinuo je pljacku resursa. Zaustavio je one koji su zapravo kupovali jahte, vile i iznosili novac kako je neko ranije pomenuo. Sigurno ni "demokratija", kako god je neko shvatao, nije na nivou zapadne Evrope, ali za to je potrebno vreme. Da nije prekinuta pljacka, pohapseni "tajkuni", moguce i po ne bas sasvim pravno utemeljenim osnovama, situacija bi bila slicna, a po obicnog oveka mnogo gora. Postojala bi kasta super bogatih, koja i sada postoji, i sirotinje na drugoj strani. Ne bi tajkuni ulagali u modernizaciju jer njihov biznis je tzv kazino biznis - uzmi sve sto mozes i bezi.
Svakako, nije sve crno-belo. Nama je takodje nedostajao taj jedan period od 5-8 godina kada je trebalo nasu privredu pripremiti za trzisnu utakmicu i takmicenje. Primenjena sok terapija od 2000-2004 nas je razbila. Sve zemlje koje su nesto i postigle, razvile se iz siromastav, uradile su to u drugacijim svetskim okolnostima, a bile su i zatvorene, nedemokratske, neko vreme.
Sada, za nas, realno ni ne vidim kako dalje. Nije to samo "dajte pare za fabrike" kako mnogi vicu. Problem je kome prodati cak i ako imas konkurentnu robu.

dr

pre 9 godina

Samo neka pada. Bolje se osećam kad manje plaćam, a za igre i igrice svetskih moćnika više nemam ni vremena ni energije. Moj rezervoar je moja ekonomija, a ne ruska ili američka.

baki

pre 9 godina

Ovde se komentariše te Rusi su prosjaci te beda te ovo te ono.Ajde da krenemo prvo od nas.Krenite od severa do juga.Videćete loše puteve,zatvorene fabrike,kuće od naboja ima svačega.Koliko samo ne asfaltiranih ulica ima u Vojvodini u mom mestu 70% nema kanalizaciju,a u mom kraju se nalaze jedna od naj kvalitetnijih zemljišta u Evropi.Tako da se ne bi trevali previše busati pogledajmo samo koliko nam država duguje privreda rasulo.

A-ha

pre 9 godina

A koja se to znacajnija nafta prodaje na svetskom trzistu ako nije Ruska?
Preko 10 miliona barela dnevno proizvode samo USA, Rusija i Saudi Arabija.
Amerikanci trose 20 miliona barela dnevno sto je ukupna proizvodnja Amerike i Saudi Arabija.
Gde su tu Evropa, Kina, Japan i Indija.
Neka Kina, Indija i Japan koriste naftu svih manjih proizvodjaca (Venecuela, Iran), opet Evropi nedostaje 20 miliona barela dnevno. 15 miliona barela ce obezbediti od Libije, Norveke, Nigerije, Egipta i sl. ostaje im 5 miliona koje mogu naci samo u Rusiji i Azerbejdzanu.
E, sad zasto bi ta jedina nafta koju mogu da nadju kostala upola manje. Pa nije se proizvodnja u svetu udvostrucila.
(A-ha, 18. januar 2015 22:11)

Samo Saudijska Arabija proizvodi oko 30 miliona barela dnevno, i prije 20-tak dana su objavili da im ne pada na pamet smanjivati proizvodnju.
Nafte ima na bacanje, zato se i cijena srušila. Kada nečeg ne bi bilo, onda bi cijena rasla jer čak ni Amerika ne bi mogla tako utjecati na cijenu.
(hm, 19. januar 2015 08:28)
Saudijska Arabija proizvodi 9,9 miliona barela dnevno, kaze CIA.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_oil_production
A siguran sam da si ovo znao, ali tebi je cilj da izspinujes vest.

nasa posla

pre 9 godina

bez_cenzure
"Rusiji je ovo bila lekcija da mora više ulagati i u ostale grane industrije pogotovo visoku tehnologiju. Nisu ni oni vesla sisali!".

Verovatno da nisu. Ali zato mi jesmo. I sisamo ih i dalje.
Sta se lozite oko ruskih problema? Nece Rusi nama pomagati, to smo videli sa JT, pa da mi za nih brinemo.
Nego nas problem je upravo to sto smo mi narkoman koji se je navukao na sisanje vesla. Uz to jos i u izumiranju. Ali ako je za utehu da u izumiranju nismo sami vec da su i Rusi uz nas, e onda nam je mnogo lakse.

Pera

pre 9 godina

Dajle realna cena nafte je oko 40 dolara? Sta ce nam servirati sledeci put kada nafta bude 200 dolara ili slicno? Odjednom, niko vise ne pominje da ce nafte nestati za 20 godina?
U kakvom odvratnom, lopovskom i lazovskom svetu zivimo, pa to je strasno!!!

Dragan

pre 9 godina

Ovo je prosto neverovatno, u zemlji Srbiji su svih 6-7 miliona stanovnika vrhunski analiticari. Svi sve znaju, teorije zavere su za sve odavno procitana knjiga, rusi ovo, a amerikanci ono, a kinezi su tu iza, EU se prikrada...lakse bre malo zemljaci, polako sa analizama, sto bi rekao prosecni srbin, Srecko Šojic!