Četvrtak, 15.01.2015.

13:05

CHF krediti nam za dan skuplji 15%

Jačanje švajcarskog franka imaće negativne posledice na sve u Srbiji koji su zaduženi u toj valuti, jer će im se obaveze povećati, kaže ekonomista Ivan Nikolić.

Izvor: B92

CHF krediti nam za dan skuplji 15% IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

40 Komentari

Sortiraj po:

pera

pre 9 godina

Radim sa ljudima koji zive u inostranstvu i cesto putujem u EU. Kada bi vas sto pricate kako smo glupi i nesposobni kolektivno vratili u Srbiju 80 posto bi vas umrlo od gladi ovde. Za ono sto treba da se prezivi i napreduje ovde tamo daju Nobelovu nagradu.

A.

pre 9 godina

Ne razumem ljude koji se slade tuđom nesrećom. I šta imate protiv toga da se uslovi kreditiranja koriguju? Jasno je da banke svakako ne bi bile u gubitku, a ne shvatam zašto komentatori žele da banke enormno prihoduju?! Sa druge strane, ako se aktiviraju silne hipoteke srozaće se cene nepokretnosti, pa samim tim i vrednost naših imovina. Btw, nemam kredit, objektivno razmišljam.

Srbijanska lopovska posla

pre 9 godina

@Milan, Nikola

Pa u cemu je onda problem ? Ako vam u radnji za hleb i mleko izracunaju
40 + 60 =110 sta radite onda ?

DC

pre 9 godina

@(mladen sudarevic, 15. januar 2015 21:24): Mladene, licno se ne slazem sa gospodom koja je uzela kredit u francima a sada moli drzavu za pomoc. Medjutim to ne znaci da se ne slazem sa komentarom g-dina Marka, cak sta vise kako vidim on tvrdi isto sto i Vi. Kljuc u svemu tome je ono sto sami kazete: "Kada god kupujete nesto na kredit na sebe preuzimate rizik. Isto tako kao sto i banka preuzuma rizik kada vama daje kredit." - Znaci uzeo sam stan na kredit, ne mogu da ga otplatim, izlazim iz njega i predajem ga banci pa nek ona radi s njim sta hoce, jel' tako? To se poklapa sa onim sto je i Marko rekao. Gde cu ja iz tog stana, u inostranstvo ili kod dede na selo da cuvam ovce, to je moj problem i zavisi od mojih mogucnosti, a sta ce banka sa tim stanom, to je isto njihov problem jer kao sto i sami kazete banka preuzuma rizik kada mi daje kredit. U celoj toj prici, nebitno je da li je kredit u francima ili bit-koinima.

Crknuta krava

pre 9 godina

@Zoran
Ko je jurio veze za kredite u svajcarcima?! Kakva veza, odes do banke i to je to. Drago mi je sto ima tako puno nasih dragih sunarodnika sto se tako lepo raduju jer je neko od komsija muci zbog stambenog kredita. Naravno krediti su uzeti iz cistog luksuza i iskonskog nagona za kockanjem. Za vasu informaciju, jucerasnjim danom sve banke su priznale sebi pozitivne kursne razlike, odnosno finansijski prihod, koji ce biti isplacen kao dividenda maticnim bankama u inostranstvu. Btw, banke nisu zaduzene u svajcarcima (barem ne po osnovu odobrenih stambenih kredita), tako da su uvek u plusu.

Gospodine Zorane i ostali mudraci, hvala na empatiji, puno znaci mudra i razumna rec ljudi koji su resili stambeno pitanje tako sto su nasledili nekretninu (ili jos uvek zive sa roditeljima), za razliku od nas ostalih koji su morali da ulaze u rizik i zaduzuju se kako bi u kasnim 30-im pokusali da zive svoj zivot. Za vasu informaciju, ja cu kako tako pregurati i ovaj kredit, a vi u veselju cekajte da vam roditelji odu na onaj svet i ostave nesto sto realno niste ni zaradili. U zdravlje da zivite svoj mali zivot.

toreador

pre 9 godina

@mladen sudarevic ne učesvujte u temama koje vas ne dotiču, nikom dobra ne činite. Najmanje sebi. Opsatnite vi slobodno gde god oćete. Ne radi se o opstanku nego o životu dostojnom čoveka tog u Srbiji nikako nema. Opstanak je bila interesantna serija na školskom progrmau pogledajte je više puta pa se onda vratite da komentarišete!

Gospoda

pre 9 godina

Zipa sad ne znam da li u švajcarskoj ili u Americi može da se uzme kredit u dinarima. Meni je cela priča bljak za kredite, posebno stambene koji se izjednačavaju sa štednjom u statistici tih jakih država sa kamatama od par posto. JEr je to investicija, onaj koji nije imao uslove za kredit je kivan i mrzi sve ljude ok, njegov problem zato što u ovoj državi je tako naopako. Nama sa našom nestabilnom valutom banke nude razne lude stvari. Ja bi to oborio pred sudom jer opet napominjem niko se ni u americi ni u eu a bogumi ni u Rusiji ne zadužuje u dinarima npr. mislim da ovo razume ko hoće.

mladen sudarevic

pre 9 godina

@ (MARKO, 15. januar 2015 17:48
Kakav je to savet Marko? Zelite da prebacite gluposti sa jedne generacije na drugu. Ja verujem (ispravite me ako gresim) da niti jedna banka nije nagonila vaseg sina da kupi stan niti da se zaduzi u svajcarcima. Verujem da je tada kredit u toj valuti bio nizi od drugih. Kada god kupujete nesto na kredit na sebe preuzimate rizik. Isto tako kao sto i banka preuzuma rizik kada vama daje kredit. Dokle god u Srbiji narod razmislja kao sto vi razmisljate nece biti prosperiteta u zemlji. Svi gledate kako da zakinete drzavu ili banku ili nekoga drugog. Sramota. Takodjer, sramota je da toliko ljudi se slaze sa vama. Tesko da bi vi preziveli izvan Srbije.

Duke

pre 9 godina

Milane bravo za komentar.
Da li u ugovoru stoji da je je kamata=marza+libor?
Ovo samo pokazuje kako svi oni rade u dosluhu(drzava,mediji i banke) jer se o ovome nigde ne moze cuti ovo sto Milan prica.
Mahom ljudi misle da je kurs u pitanju, ali ocigledno to nije tako.

MARKO

pre 9 godina

Po meni, ko god da ima kredit u švajcarcima, uzvratite udarac ovako: Napustite stan i iselite se na zapad, a onda neka pohlepne banke prodaju te ispražnjene stanove kome hoće! Zaboravite na život u ovakvim društvima.To sada i savetujem sina.

Zoran

pre 9 godina

"ljudi nisu krivi koji su dizali kredite, ovo je jedna velika obmana i prevara."

A ko je kriv? Scvajcarska ili banka? Pa niko ne moze da te natera da dignes kredit ako neces.:))))

Hoce obmane kad ne znas sta radis. Stpo mene nece nikako neka obmana.:)))

srb

pre 9 godina

ljudi nisu krivi koji su dizali kredite, ovo je jedna velika obmana i prevara. Namamili ljude niskim kamatama da bi sad preko noci uradili ovo. njima preko noci 15% u dzep na teret jadnika. imali milijardu, sada preko noci 150miliona vise. tvrdim da sve ovo rade planski

Milan

pre 9 godina

@Nikola

Nikola, niko se ne buni sto je svajcarac ojacao. Problem je u tome sto banke nisu smanjile kamatne stope kada je jacanjem franka libor padao. Libor je sada prakticno nula i ako je neko uzeo kredit sa kamatom u svajcarcima od 5% (kao sto sam ja), tada je marza banke bila 2,25%, a libor 2,75%. Kada bi kamata bila snizena na vrednost od 2,25% to bi mi u odredjenoj meri kompenzovalo problem oko skoka svajcarca. Medjutim, banka meni i dalje drzi kamatu od 5% i tolika je sada njihova marza. U tome je smisao citavog lopovluka i zbog toga se ljudi bune.

Nadam se da je i tebi i mnogim drugim zlonamernim ljudima sada malo jasnije o cemu se ovde radi. Ja ne trazim da me drzava spasava zbog mojih pogresnih poteza vec da zaustavi klasicno zelenasenje.

DC

pre 9 godina

cekajte, meni sad nista nije jasno, u jutrosnjoj vesti b92 na ovu temu stoji da se shvajcarac survao i da ga drzava vise nece vestacki odrzavati na nerealno visokom kursu a sada pise da je ojacao?
(lud zbunjen, 15. januar 2015 14:18)

Ne, nego ga je drzava jos od 2011. drzala na vestacko niskom nivou - sta ces ima i toga. Sad su uvideli da vise ne mogu i da im je ipak bolje da ga prepuste trzistu, sto je dovelo da u roku od nekoliko minuta franak skoci 27% u odnosu na evro i dolar da bi se sad kad pisem stabilizovao na oko 20%. Slicno kao kod nas 90ih, samo u suprotnom pravcu. Komentari sa svetskih berzi izvestavaju o opstem haosu...

Roksi

pre 9 godina

@ajzenberg
To naprosto nije tačno,ja sam podigao stambeni kredit u evrima kad su svi oko mene podizali u švajcarcima.U principu je sve stvar rizika,moglo je da bude i obrnuto pa da ja budem u kanalu ali nije...

čovek

pre 9 godina

bez panike ... SNB je ovo radila i ranije, znači jeste iznenađenje ali nije neočekivano ... trenutna zbrka će se uravnotežiti i eur/chf će se verovatno ustaliti na 1,15 u narednom periodu ... kupovina rublja/švajcarac je trenutno jako dobar dil ...

realan

pre 9 godina

ja imam kredit indexiran u evrima i ova me vest ne interesuje....zelim pod hitno da drzava intervenise kod banaka da nam se vrati kurs evra na dan zaduzenja :) :) :)

ajzenberg

pre 9 godina

@Nikola

Mnogo gresis, problem je u tome sto u trenutku kas su se ljudi zaduzivali u svajcarcima, kamata jeste bila niza, ali nije postojala mogucnost da se zaduzis u evrima, a da stvar bude gora, svajcarske banke su davale te kredite bez pokrica, sto je upravo u bio razlog povoljnih kamata. Sve u sve to je zacaran krug koji su formirali svajcarski bankari, negu zatim desilo se drsticno jacanje franka prema evru samim ti i prema dinaru sa 1:40 na 1:80 franaka za dinar, sto ulazuje samo na sumnjivo poslovanje banaka.

repus

pre 9 godina

е баш ми их жао када су узимали кредите у швајцарцима смејали су се онима који су узели у еврима и једнима и другима треба банке да подигну рате и камате како има нас на хиљаде који никада нисмо узимали кредите и кућили се школовали куповали аута тракторе земљу а сад навалили на банке само да узму кредит па после кукају како банке нису хумане

patriJotski eXperat

pre 9 godina

Ne brinite ljudi, sve je pod kontrolom! Premijer je rekao da će dinar ojačati, tako da nema mesta panici...
(Vlada, 15. januar 2015 14:39)
A mozda oni misle da sto vise dinara das za evro/dolar/franak to znaci da je dinar jaci? Mozda?

Zoran

pre 9 godina

Pa vi ste jurili veze da dobijete kredit u svajcarcima. Sta vam sad franak kriv?

Ima jedna zapadna poslovica, dobra: Pazi sta zelis, jer je moguce da ti se ostvari.

feketicanin

pre 9 godina

ako pazljivo procitate videcete da je evro u jako losem stanju trenutno i da pada. e sad kad pogledate koliko je i pored tako jadnog evra dinar jos oslabio jasno je da je oslanio mnogo više. uporedite ga sa dolarom od pre mesec dana i danas. sve ce vam biti jasno.

lud zbunjen

pre 9 godina

cekajte, meni sad nista nije jasno, u jutrosnjoj vesti b92 na ovu temu stoji da se shvajcarac survao i da ga drzava vise nece vestacki odrzavati na nerealno visokom kursu a sada pise da je ojacao?

Славиша

pre 9 godina

Сви штите своје интересу тренутно а интересе српског народа нема ко да штити!

Nikola

pre 9 godina

Ajde da mi neko objasni i kaze da li gresim....
Kad su dizali kredite, ljudi izabrali da se zaduze u svajcarcima jer je kamata bila niza nego da su se zaduzili u evrima... dakle niko ih nije lupao po usima da izaberu svajcarac.
Sad kad je znatno skocio svajcarac, kriva im banka. Pa sto se nisu zaduzili indexirano u evrima?!?! I ja sad treba da ih zalim, tj jos gore drzava da ih spasava mojim parama (sobzirom da drzava nema svoje pare nego sto nam otme kroz poreze).
To se zove rizik, i sam ga biras. Kad sam uzimao kredit za kola, imao sam opciju ili veca fixna kamata ili niza varijabilna koja je vezana za EURIBOR. Naravno izabrao sam drugu varijantu, nizu kamatau, ali svestan rizika da EURIBOR varira, i za sledecih 5 godina moze znatno da skoci a sa njim i kamata..ili ne mora. Dakle svesno sam usao u rizik i necu kukati ako skoci i kukati da me neko spasava.

Nikola

pre 9 godina

Ajde da mi neko objasni i kaze da li gresim....
Kad su dizali kredite, ljudi izabrali da se zaduze u svajcarcima jer je kamata bila niza nego da su se zaduzili u evrima... dakle niko ih nije lupao po usima da izaberu svajcarac.
Sad kad je znatno skocio svajcarac, kriva im banka. Pa sto se nisu zaduzili indexirano u evrima?!?! I ja sad treba da ih zalim, tj jos gore drzava da ih spasava mojim parama (sobzirom da drzava nema svoje pare nego sto nam otme kroz poreze).
To se zove rizik, i sam ga biras. Kad sam uzimao kredit za kola, imao sam opciju ili veca fixna kamata ili niza varijabilna koja je vezana za EURIBOR. Naravno izabrao sam drugu varijantu, nizu kamatau, ali svestan rizika da EURIBOR varira, i za sledecih 5 godina moze znatno da skoci a sa njim i kamata..ili ne mora. Dakle svesno sam usao u rizik i necu kukati ako skoci i kukati da me neko spasava.

Milan

pre 9 godina

@Nikola

Nikola, niko se ne buni sto je svajcarac ojacao. Problem je u tome sto banke nisu smanjile kamatne stope kada je jacanjem franka libor padao. Libor je sada prakticno nula i ako je neko uzeo kredit sa kamatom u svajcarcima od 5% (kao sto sam ja), tada je marza banke bila 2,25%, a libor 2,75%. Kada bi kamata bila snizena na vrednost od 2,25% to bi mi u odredjenoj meri kompenzovalo problem oko skoka svajcarca. Medjutim, banka meni i dalje drzi kamatu od 5% i tolika je sada njihova marza. U tome je smisao citavog lopovluka i zbog toga se ljudi bune.

Nadam se da je i tebi i mnogim drugim zlonamernim ljudima sada malo jasnije o cemu se ovde radi. Ja ne trazim da me drzava spasava zbog mojih pogresnih poteza vec da zaustavi klasicno zelenasenje.

patriJotski eXperat

pre 9 godina

Ne brinite ljudi, sve je pod kontrolom! Premijer je rekao da će dinar ojačati, tako da nema mesta panici...
(Vlada, 15. januar 2015 14:39)
A mozda oni misle da sto vise dinara das za evro/dolar/franak to znaci da je dinar jaci? Mozda?

feketicanin

pre 9 godina

ako pazljivo procitate videcete da je evro u jako losem stanju trenutno i da pada. e sad kad pogledate koliko je i pored tako jadnog evra dinar jos oslabio jasno je da je oslanio mnogo više. uporedite ga sa dolarom od pre mesec dana i danas. sve ce vam biti jasno.

Славиша

pre 9 godina

Сви штите своје интересу тренутно а интересе српског народа нема ко да штити!

srb

pre 9 godina

ljudi nisu krivi koji su dizali kredite, ovo je jedna velika obmana i prevara. Namamili ljude niskim kamatama da bi sad preko noci uradili ovo. njima preko noci 15% u dzep na teret jadnika. imali milijardu, sada preko noci 150miliona vise. tvrdim da sve ovo rade planski

DC

pre 9 godina

cekajte, meni sad nista nije jasno, u jutrosnjoj vesti b92 na ovu temu stoji da se shvajcarac survao i da ga drzava vise nece vestacki odrzavati na nerealno visokom kursu a sada pise da je ojacao?
(lud zbunjen, 15. januar 2015 14:18)

Ne, nego ga je drzava jos od 2011. drzala na vestacko niskom nivou - sta ces ima i toga. Sad su uvideli da vise ne mogu i da im je ipak bolje da ga prepuste trzistu, sto je dovelo da u roku od nekoliko minuta franak skoci 27% u odnosu na evro i dolar da bi se sad kad pisem stabilizovao na oko 20%. Slicno kao kod nas 90ih, samo u suprotnom pravcu. Komentari sa svetskih berzi izvestavaju o opstem haosu...

Zoran

pre 9 godina

Pa vi ste jurili veze da dobijete kredit u svajcarcima. Sta vam sad franak kriv?

Ima jedna zapadna poslovica, dobra: Pazi sta zelis, jer je moguce da ti se ostvari.

Roksi

pre 9 godina

@ajzenberg
To naprosto nije tačno,ja sam podigao stambeni kredit u evrima kad su svi oko mene podizali u švajcarcima.U principu je sve stvar rizika,moglo je da bude i obrnuto pa da ja budem u kanalu ali nije...

MARKO

pre 9 godina

Po meni, ko god da ima kredit u švajcarcima, uzvratite udarac ovako: Napustite stan i iselite se na zapad, a onda neka pohlepne banke prodaju te ispražnjene stanove kome hoće! Zaboravite na život u ovakvim društvima.To sada i savetujem sina.

Zoran

pre 9 godina

"ljudi nisu krivi koji su dizali kredite, ovo je jedna velika obmana i prevara."

A ko je kriv? Scvajcarska ili banka? Pa niko ne moze da te natera da dignes kredit ako neces.:))))

Hoce obmane kad ne znas sta radis. Stpo mene nece nikako neka obmana.:)))

realan

pre 9 godina

ja imam kredit indexiran u evrima i ova me vest ne interesuje....zelim pod hitno da drzava intervenise kod banaka da nam se vrati kurs evra na dan zaduzenja :) :) :)

repus

pre 9 godina

е баш ми их жао када су узимали кредите у швајцарцима смејали су се онима који су узели у еврима и једнима и другима треба банке да подигну рате и камате како има нас на хиљаде који никада нисмо узимали кредите и кућили се школовали куповали аута тракторе земљу а сад навалили на банке само да узму кредит па после кукају како банке нису хумане

ajzenberg

pre 9 godina

@Nikola

Mnogo gresis, problem je u tome sto u trenutku kas su se ljudi zaduzivali u svajcarcima, kamata jeste bila niza, ali nije postojala mogucnost da se zaduzis u evrima, a da stvar bude gora, svajcarske banke su davale te kredite bez pokrica, sto je upravo u bio razlog povoljnih kamata. Sve u sve to je zacaran krug koji su formirali svajcarski bankari, negu zatim desilo se drsticno jacanje franka prema evru samim ti i prema dinaru sa 1:40 na 1:80 franaka za dinar, sto ulazuje samo na sumnjivo poslovanje banaka.

čovek

pre 9 godina

bez panike ... SNB je ovo radila i ranije, znači jeste iznenađenje ali nije neočekivano ... trenutna zbrka će se uravnotežiti i eur/chf će se verovatno ustaliti na 1,15 u narednom periodu ... kupovina rublja/švajcarac je trenutno jako dobar dil ...

mladen sudarevic

pre 9 godina

@ (MARKO, 15. januar 2015 17:48
Kakav je to savet Marko? Zelite da prebacite gluposti sa jedne generacije na drugu. Ja verujem (ispravite me ako gresim) da niti jedna banka nije nagonila vaseg sina da kupi stan niti da se zaduzi u svajcarcima. Verujem da je tada kredit u toj valuti bio nizi od drugih. Kada god kupujete nesto na kredit na sebe preuzimate rizik. Isto tako kao sto i banka preuzuma rizik kada vama daje kredit. Dokle god u Srbiji narod razmislja kao sto vi razmisljate nece biti prosperiteta u zemlji. Svi gledate kako da zakinete drzavu ili banku ili nekoga drugog. Sramota. Takodjer, sramota je da toliko ljudi se slaze sa vama. Tesko da bi vi preziveli izvan Srbije.

lud zbunjen

pre 9 godina

cekajte, meni sad nista nije jasno, u jutrosnjoj vesti b92 na ovu temu stoji da se shvajcarac survao i da ga drzava vise nece vestacki odrzavati na nerealno visokom kursu a sada pise da je ojacao?

Duke

pre 9 godina

Milane bravo za komentar.
Da li u ugovoru stoji da je je kamata=marza+libor?
Ovo samo pokazuje kako svi oni rade u dosluhu(drzava,mediji i banke) jer se o ovome nigde ne moze cuti ovo sto Milan prica.
Mahom ljudi misle da je kurs u pitanju, ali ocigledno to nije tako.

Crknuta krava

pre 9 godina

@Zoran
Ko je jurio veze za kredite u svajcarcima?! Kakva veza, odes do banke i to je to. Drago mi je sto ima tako puno nasih dragih sunarodnika sto se tako lepo raduju jer je neko od komsija muci zbog stambenog kredita. Naravno krediti su uzeti iz cistog luksuza i iskonskog nagona za kockanjem. Za vasu informaciju, jucerasnjim danom sve banke su priznale sebi pozitivne kursne razlike, odnosno finansijski prihod, koji ce biti isplacen kao dividenda maticnim bankama u inostranstvu. Btw, banke nisu zaduzene u svajcarcima (barem ne po osnovu odobrenih stambenih kredita), tako da su uvek u plusu.

Gospodine Zorane i ostali mudraci, hvala na empatiji, puno znaci mudra i razumna rec ljudi koji su resili stambeno pitanje tako sto su nasledili nekretninu (ili jos uvek zive sa roditeljima), za razliku od nas ostalih koji su morali da ulaze u rizik i zaduzuju se kako bi u kasnim 30-im pokusali da zive svoj zivot. Za vasu informaciju, ja cu kako tako pregurati i ovaj kredit, a vi u veselju cekajte da vam roditelji odu na onaj svet i ostave nesto sto realno niste ni zaradili. U zdravlje da zivite svoj mali zivot.

pera

pre 9 godina

Radim sa ljudima koji zive u inostranstvu i cesto putujem u EU. Kada bi vas sto pricate kako smo glupi i nesposobni kolektivno vratili u Srbiju 80 posto bi vas umrlo od gladi ovde. Za ono sto treba da se prezivi i napreduje ovde tamo daju Nobelovu nagradu.

Gospoda

pre 9 godina

Zipa sad ne znam da li u švajcarskoj ili u Americi može da se uzme kredit u dinarima. Meni je cela priča bljak za kredite, posebno stambene koji se izjednačavaju sa štednjom u statistici tih jakih država sa kamatama od par posto. JEr je to investicija, onaj koji nije imao uslove za kredit je kivan i mrzi sve ljude ok, njegov problem zato što u ovoj državi je tako naopako. Nama sa našom nestabilnom valutom banke nude razne lude stvari. Ja bi to oborio pred sudom jer opet napominjem niko se ni u americi ni u eu a bogumi ni u Rusiji ne zadužuje u dinarima npr. mislim da ovo razume ko hoće.

A.

pre 9 godina

Ne razumem ljude koji se slade tuđom nesrećom. I šta imate protiv toga da se uslovi kreditiranja koriguju? Jasno je da banke svakako ne bi bile u gubitku, a ne shvatam zašto komentatori žele da banke enormno prihoduju?! Sa druge strane, ako se aktiviraju silne hipoteke srozaće se cene nepokretnosti, pa samim tim i vrednost naših imovina. Btw, nemam kredit, objektivno razmišljam.

toreador

pre 9 godina

@mladen sudarevic ne učesvujte u temama koje vas ne dotiču, nikom dobra ne činite. Najmanje sebi. Opsatnite vi slobodno gde god oćete. Ne radi se o opstanku nego o životu dostojnom čoveka tog u Srbiji nikako nema. Opstanak je bila interesantna serija na školskom progrmau pogledajte je više puta pa se onda vratite da komentarišete!

Srbijanska lopovska posla

pre 9 godina

@Milan, Nikola

Pa u cemu je onda problem ? Ako vam u radnji za hleb i mleko izracunaju
40 + 60 =110 sta radite onda ?

DC

pre 9 godina

@(mladen sudarevic, 15. januar 2015 21:24): Mladene, licno se ne slazem sa gospodom koja je uzela kredit u francima a sada moli drzavu za pomoc. Medjutim to ne znaci da se ne slazem sa komentarom g-dina Marka, cak sta vise kako vidim on tvrdi isto sto i Vi. Kljuc u svemu tome je ono sto sami kazete: "Kada god kupujete nesto na kredit na sebe preuzimate rizik. Isto tako kao sto i banka preuzuma rizik kada vama daje kredit." - Znaci uzeo sam stan na kredit, ne mogu da ga otplatim, izlazim iz njega i predajem ga banci pa nek ona radi s njim sta hoce, jel' tako? To se poklapa sa onim sto je i Marko rekao. Gde cu ja iz tog stana, u inostranstvo ili kod dede na selo da cuvam ovce, to je moj problem i zavisi od mojih mogucnosti, a sta ce banka sa tim stanom, to je isto njihov problem jer kao sto i sami kazete banka preuzuma rizik kada mi daje kredit. U celoj toj prici, nebitno je da li je kredit u francima ili bit-koinima.

repus

pre 9 godina

е баш ми их жао када су узимали кредите у швајцарцима смејали су се онима који су узели у еврима и једнима и другима треба банке да подигну рате и камате како има нас на хиљаде који никада нисмо узимали кредите и кућили се школовали куповали аута тракторе земљу а сад навалили на банке само да узму кредит па после кукају како банке нису хумане

lud zbunjen

pre 9 godina

cekajte, meni sad nista nije jasno, u jutrosnjoj vesti b92 na ovu temu stoji da se shvajcarac survao i da ga drzava vise nece vestacki odrzavati na nerealno visokom kursu a sada pise da je ojacao?

Nikola

pre 9 godina

Ajde da mi neko objasni i kaze da li gresim....
Kad su dizali kredite, ljudi izabrali da se zaduze u svajcarcima jer je kamata bila niza nego da su se zaduzili u evrima... dakle niko ih nije lupao po usima da izaberu svajcarac.
Sad kad je znatno skocio svajcarac, kriva im banka. Pa sto se nisu zaduzili indexirano u evrima?!?! I ja sad treba da ih zalim, tj jos gore drzava da ih spasava mojim parama (sobzirom da drzava nema svoje pare nego sto nam otme kroz poreze).
To se zove rizik, i sam ga biras. Kad sam uzimao kredit za kola, imao sam opciju ili veca fixna kamata ili niza varijabilna koja je vezana za EURIBOR. Naravno izabrao sam drugu varijantu, nizu kamatau, ali svestan rizika da EURIBOR varira, i za sledecih 5 godina moze znatno da skoci a sa njim i kamata..ili ne mora. Dakle svesno sam usao u rizik i necu kukati ako skoci i kukati da me neko spasava.

ajzenberg

pre 9 godina

@Nikola

Mnogo gresis, problem je u tome sto u trenutku kas su se ljudi zaduzivali u svajcarcima, kamata jeste bila niza, ali nije postojala mogucnost da se zaduzis u evrima, a da stvar bude gora, svajcarske banke su davale te kredite bez pokrica, sto je upravo u bio razlog povoljnih kamata. Sve u sve to je zacaran krug koji su formirali svajcarski bankari, negu zatim desilo se drsticno jacanje franka prema evru samim ti i prema dinaru sa 1:40 na 1:80 franaka za dinar, sto ulazuje samo na sumnjivo poslovanje banaka.

srb

pre 9 godina

ljudi nisu krivi koji su dizali kredite, ovo je jedna velika obmana i prevara. Namamili ljude niskim kamatama da bi sad preko noci uradili ovo. njima preko noci 15% u dzep na teret jadnika. imali milijardu, sada preko noci 150miliona vise. tvrdim da sve ovo rade planski

Zoran

pre 9 godina

"ljudi nisu krivi koji su dizali kredite, ovo je jedna velika obmana i prevara."

A ko je kriv? Scvajcarska ili banka? Pa niko ne moze da te natera da dignes kredit ako neces.:))))

Hoce obmane kad ne znas sta radis. Stpo mene nece nikako neka obmana.:)))

Zoran

pre 9 godina

Pa vi ste jurili veze da dobijete kredit u svajcarcima. Sta vam sad franak kriv?

Ima jedna zapadna poslovica, dobra: Pazi sta zelis, jer je moguce da ti se ostvari.

realan

pre 9 godina

ja imam kredit indexiran u evrima i ova me vest ne interesuje....zelim pod hitno da drzava intervenise kod banaka da nam se vrati kurs evra na dan zaduzenja :) :) :)

mladen sudarevic

pre 9 godina

@ (MARKO, 15. januar 2015 17:48
Kakav je to savet Marko? Zelite da prebacite gluposti sa jedne generacije na drugu. Ja verujem (ispravite me ako gresim) da niti jedna banka nije nagonila vaseg sina da kupi stan niti da se zaduzi u svajcarcima. Verujem da je tada kredit u toj valuti bio nizi od drugih. Kada god kupujete nesto na kredit na sebe preuzimate rizik. Isto tako kao sto i banka preuzuma rizik kada vama daje kredit. Dokle god u Srbiji narod razmislja kao sto vi razmisljate nece biti prosperiteta u zemlji. Svi gledate kako da zakinete drzavu ili banku ili nekoga drugog. Sramota. Takodjer, sramota je da toliko ljudi se slaze sa vama. Tesko da bi vi preziveli izvan Srbije.

čovek

pre 9 godina

bez panike ... SNB je ovo radila i ranije, znači jeste iznenađenje ali nije neočekivano ... trenutna zbrka će se uravnotežiti i eur/chf će se verovatno ustaliti na 1,15 u narednom periodu ... kupovina rublja/švajcarac je trenutno jako dobar dil ...

Славиша

pre 9 godina

Сви штите своје интересу тренутно а интересе српског народа нема ко да штити!

Roksi

pre 9 godina

@ajzenberg
To naprosto nije tačno,ja sam podigao stambeni kredit u evrima kad su svi oko mene podizali u švajcarcima.U principu je sve stvar rizika,moglo je da bude i obrnuto pa da ja budem u kanalu ali nije...

MARKO

pre 9 godina

Po meni, ko god da ima kredit u švajcarcima, uzvratite udarac ovako: Napustite stan i iselite se na zapad, a onda neka pohlepne banke prodaju te ispražnjene stanove kome hoće! Zaboravite na život u ovakvim društvima.To sada i savetujem sina.

Milan

pre 9 godina

@Nikola

Nikola, niko se ne buni sto je svajcarac ojacao. Problem je u tome sto banke nisu smanjile kamatne stope kada je jacanjem franka libor padao. Libor je sada prakticno nula i ako je neko uzeo kredit sa kamatom u svajcarcima od 5% (kao sto sam ja), tada je marza banke bila 2,25%, a libor 2,75%. Kada bi kamata bila snizena na vrednost od 2,25% to bi mi u odredjenoj meri kompenzovalo problem oko skoka svajcarca. Medjutim, banka meni i dalje drzi kamatu od 5% i tolika je sada njihova marza. U tome je smisao citavog lopovluka i zbog toga se ljudi bune.

Nadam se da je i tebi i mnogim drugim zlonamernim ljudima sada malo jasnije o cemu se ovde radi. Ja ne trazim da me drzava spasava zbog mojih pogresnih poteza vec da zaustavi klasicno zelenasenje.

patriJotski eXperat

pre 9 godina

Ne brinite ljudi, sve je pod kontrolom! Premijer je rekao da će dinar ojačati, tako da nema mesta panici...
(Vlada, 15. januar 2015 14:39)
A mozda oni misle da sto vise dinara das za evro/dolar/franak to znaci da je dinar jaci? Mozda?

feketicanin

pre 9 godina

ako pazljivo procitate videcete da je evro u jako losem stanju trenutno i da pada. e sad kad pogledate koliko je i pored tako jadnog evra dinar jos oslabio jasno je da je oslanio mnogo više. uporedite ga sa dolarom od pre mesec dana i danas. sve ce vam biti jasno.

DC

pre 9 godina

@(mladen sudarevic, 15. januar 2015 21:24): Mladene, licno se ne slazem sa gospodom koja je uzela kredit u francima a sada moli drzavu za pomoc. Medjutim to ne znaci da se ne slazem sa komentarom g-dina Marka, cak sta vise kako vidim on tvrdi isto sto i Vi. Kljuc u svemu tome je ono sto sami kazete: "Kada god kupujete nesto na kredit na sebe preuzimate rizik. Isto tako kao sto i banka preuzuma rizik kada vama daje kredit." - Znaci uzeo sam stan na kredit, ne mogu da ga otplatim, izlazim iz njega i predajem ga banci pa nek ona radi s njim sta hoce, jel' tako? To se poklapa sa onim sto je i Marko rekao. Gde cu ja iz tog stana, u inostranstvo ili kod dede na selo da cuvam ovce, to je moj problem i zavisi od mojih mogucnosti, a sta ce banka sa tim stanom, to je isto njihov problem jer kao sto i sami kazete banka preuzuma rizik kada mi daje kredit. U celoj toj prici, nebitno je da li je kredit u francima ili bit-koinima.

DC

pre 9 godina

cekajte, meni sad nista nije jasno, u jutrosnjoj vesti b92 na ovu temu stoji da se shvajcarac survao i da ga drzava vise nece vestacki odrzavati na nerealno visokom kursu a sada pise da je ojacao?
(lud zbunjen, 15. januar 2015 14:18)

Ne, nego ga je drzava jos od 2011. drzala na vestacko niskom nivou - sta ces ima i toga. Sad su uvideli da vise ne mogu i da im je ipak bolje da ga prepuste trzistu, sto je dovelo da u roku od nekoliko minuta franak skoci 27% u odnosu na evro i dolar da bi se sad kad pisem stabilizovao na oko 20%. Slicno kao kod nas 90ih, samo u suprotnom pravcu. Komentari sa svetskih berzi izvestavaju o opstem haosu...

toreador

pre 9 godina

@mladen sudarevic ne učesvujte u temama koje vas ne dotiču, nikom dobra ne činite. Najmanje sebi. Opsatnite vi slobodno gde god oćete. Ne radi se o opstanku nego o životu dostojnom čoveka tog u Srbiji nikako nema. Opstanak je bila interesantna serija na školskom progrmau pogledajte je više puta pa se onda vratite da komentarišete!

A.

pre 9 godina

Ne razumem ljude koji se slade tuđom nesrećom. I šta imate protiv toga da se uslovi kreditiranja koriguju? Jasno je da banke svakako ne bi bile u gubitku, a ne shvatam zašto komentatori žele da banke enormno prihoduju?! Sa druge strane, ako se aktiviraju silne hipoteke srozaće se cene nepokretnosti, pa samim tim i vrednost naših imovina. Btw, nemam kredit, objektivno razmišljam.

Crknuta krava

pre 9 godina

@Zoran
Ko je jurio veze za kredite u svajcarcima?! Kakva veza, odes do banke i to je to. Drago mi je sto ima tako puno nasih dragih sunarodnika sto se tako lepo raduju jer je neko od komsija muci zbog stambenog kredita. Naravno krediti su uzeti iz cistog luksuza i iskonskog nagona za kockanjem. Za vasu informaciju, jucerasnjim danom sve banke su priznale sebi pozitivne kursne razlike, odnosno finansijski prihod, koji ce biti isplacen kao dividenda maticnim bankama u inostranstvu. Btw, banke nisu zaduzene u svajcarcima (barem ne po osnovu odobrenih stambenih kredita), tako da su uvek u plusu.

Gospodine Zorane i ostali mudraci, hvala na empatiji, puno znaci mudra i razumna rec ljudi koji su resili stambeno pitanje tako sto su nasledili nekretninu (ili jos uvek zive sa roditeljima), za razliku od nas ostalih koji su morali da ulaze u rizik i zaduzuju se kako bi u kasnim 30-im pokusali da zive svoj zivot. Za vasu informaciju, ja cu kako tako pregurati i ovaj kredit, a vi u veselju cekajte da vam roditelji odu na onaj svet i ostave nesto sto realno niste ni zaradili. U zdravlje da zivite svoj mali zivot.

Gospoda

pre 9 godina

Zipa sad ne znam da li u švajcarskoj ili u Americi može da se uzme kredit u dinarima. Meni je cela priča bljak za kredite, posebno stambene koji se izjednačavaju sa štednjom u statistici tih jakih država sa kamatama od par posto. JEr je to investicija, onaj koji nije imao uslove za kredit je kivan i mrzi sve ljude ok, njegov problem zato što u ovoj državi je tako naopako. Nama sa našom nestabilnom valutom banke nude razne lude stvari. Ja bi to oborio pred sudom jer opet napominjem niko se ni u americi ni u eu a bogumi ni u Rusiji ne zadužuje u dinarima npr. mislim da ovo razume ko hoće.

Srbijanska lopovska posla

pre 9 godina

@Milan, Nikola

Pa u cemu je onda problem ? Ako vam u radnji za hleb i mleko izracunaju
40 + 60 =110 sta radite onda ?

pera

pre 9 godina

Radim sa ljudima koji zive u inostranstvu i cesto putujem u EU. Kada bi vas sto pricate kako smo glupi i nesposobni kolektivno vratili u Srbiju 80 posto bi vas umrlo od gladi ovde. Za ono sto treba da se prezivi i napreduje ovde tamo daju Nobelovu nagradu.

Duke

pre 9 godina

Milane bravo za komentar.
Da li u ugovoru stoji da je je kamata=marza+libor?
Ovo samo pokazuje kako svi oni rade u dosluhu(drzava,mediji i banke) jer se o ovome nigde ne moze cuti ovo sto Milan prica.
Mahom ljudi misle da je kurs u pitanju, ali ocigledno to nije tako.