Nedelja, 21.12.2014.

15:15

"Putin nije nadigrao mene i SAD"

Američki predsednik Barak Obama odbacio je optužbe da je ruski predsednik Vladimir Putin nadigrao njega i SAD.

Izvor: Tanjug

"Putin nije nadigrao mene i SAD" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

110 Komentari

Sortiraj po:

Staljinove orgulje

pre 9 godina

Ne radi se ovde o rublji, već o dolaru kao glavnoj svetskoj valuti. Dolar nema ni zlatnu podlogu, niti mu vrednost održava realna proizvodnja, već ima samo tržišnu vrednost. Zato je Rusija, verovatno će i Kina, pa i ostale velike države početi da "ruše" dolar kao glavnu svetsku valutu. Onda se Amerikancima "izbija" ključni adut za manipulaciju u svetskim razmerama. To i jeste suština sadašnjih sukoba. Zato i ova cena nafte, otud rat u Ukrajini, "zveckanje" oružjem na granicama svetskih sila itd. SAD teži da održi dominaciju dolarom, nekada i oružjem, EU je ekonomski jaka, ali vojno nemoćna bez SAD, Rusija i Kina prelaze na razmenu u sopstvenim valutama, a zemlje BRIKS-a su osnovale "paralelni" MMF. Što se tiče rublje, kada cena nafte padne na "nulu" kupujem sve zalihe. Pozdrav!

Гагиба

pre 9 godina

Mилојко

Ама ко у Његоша ти је мисао!!
Петоколонаша је вазда ходало земљом Србијом, али кроз историју (бар кроз онај део који нам је за сада доступан док не упаднемо у ватиканске и бечке архиве) смо се као нација стављали на страну добра и увек излазили као победници. Ми се никада злом наслађивали нисмо и тако ће и остати!! Уосталом, није из народа тек тако изнедрена мисао - Пси лају, каравани пролазе...

Пуковника су набили на колац зато што је златним динаром хтео да тргује нафту. Владимир је васкрсао исту идеју али ће за њега колац мало теже отесати!

Државе су неки дан намакле 18 хиљада милијарди дуга. Руси не дугују ником ништа, чак своје дугове опраштају (Рецимо С.Кореји 10 милијарди неку годину уназад....)

A ти мој председниче, ако ти противник понуди фигуру, не ликуј док је узимаш! Партија шаха траје све док краљ не падне! Само тада се победник зна...

stiv

pre 9 godina

Ajde neka i nije, neka i jeste... Sta se okomili na Rusiju, pa zar nije bilo dovoljno u 20 veku? Jel treba ponovo da vam Rusi dele po .....?

Tex

pre 9 godina

Cobra
Sa kojim to arumentima tvrdis da je Amerika pravna i demokratska?!
1. Vecina predsednika i glavnih ljudi dolaze iz par loza tj svi su manje vise rodbina
2. U Americi ces dobiti pravo samo ako imas debeo dzep. Pod tim smatram sustinu prava a to je pravo na vidjenje deteta, tuzbe kada te neko prevari, razvod i sl. A tek ako si privrednik si nadrljao kada te "demokratski" izmuzu pred sudovima.
3. Opste je poznato pa i priznato da je Bus postao predsednik sa manjinom glasova. Drugim recima, j*** lud zbunjenog kad je demokratija u pitanju.
Amerika je zemlja bogate klase sa sve siromasnijom vecinskom klasom. To je zemlja koja zivi na grbacama 20 miliona ljudi bez papira i jeftinim uvoznim obrazovanim ljudima. Prema tome, demokratija i pravda u Americi nemaju veze sa stvarnoscu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Miki, 21. decembar 2014 17:55)

Mislim da si upravo opisao Srbiju greskom samo bez ovoga jeftinim uvozom obrazovanih ljudi. Takvih definitivno nema u Srbiji a nema ni obrazovanih.

Computer mind

pre 9 godina

Potezi Rusije su bili iznudjeni ali mudri, strateski dobri. A to sto su iznudjeni relaksira njihovu situaciju - morali su.

Rusija ne moze da pada bez EU. Tako da sto kriza u Rusiji bude veca, vise ce se odrazavati to na posustalu EU, i na zapaljenu Ukrajinu. I sve vise ce tu biti prostora za Kinu, Iran, Tursku, Indiju. Mozda to nisu planirali da rade sada, ali to ce im strateski doneti prevagu. Nisu oni planirali ni da u WW2 presele tesku industriju na Ural, nego su morali, ali su zato dobili rat.

Fakticki, nato pakt je probao da ''skuva rusku zabu'' i da preuzme Ukrajinu, presao je granicu na Majdanu, ali nije racunao na reakciju... i Rusija je odigrala maestralan velemajstorski potez - vratila Krim, i zapalila Ukrajinu, kontrolise Donbas, i takva Ukrajina nece uci u Nato, niti zbog konflikta sa Rusijom moze u EU. A vrlo brzo ce sami Ukrajinci shvatiti da ih EU nece hraniti.

Rano je Obami za ovakve izjave. Rano... Kriza sa Rusijom i Ukrajinom, nije odvojena od Sirije i Iraka, imaju i Amerikanci pune ruke posla sada. I taj rat kosta... ne samo ukrajinski.

Asd

pre 9 godina

Ko gubi ima prava da se ljuti :) Pretprece malo rublja i ekonomija ali zato Rusija sa Indijom, Kinom, Brazilom i Turskom prelazi na robnu razmenu na lokalnim valutama.... i bio jednom jedan dolar i jedna imperija na njemu zasnovana. :)

Spaski

pre 9 godina

E pa sad....nije da nije :)
I, istini za volju ,nije vas razbio Putin nego g-din Lavrov!
A to sto ste vi gospodine kao neki deda namcor ,u besu sto gubite,odneli sahovsku tablu i figure sa Kalemegdana i uveli sankcije protivniku sa druge strane stola to je vec druga prica.

Lanna

pre 9 godina

Obama je mali i sitnicav. Treniran od raznih PR-ova zvuci kao Amanpour na CNN to jest agresivno i streberski. Putin je za njega lider (kojeg ja usput receno ne simpatisem).

milojko

pre 9 godina

@ Stefan, 21. decembar 2014 20:14)
da su i tvoji pradjedovi tako mislili ti bi se sad potpisivao suad a ne stefan. kazem da u srba svaka generacija iznedri buljuk poturica.

Stefan

pre 9 godina

Da Rusi nisu upali na Krim i napravili oruzane sukobe na istoku Ukrajine ta ista bi vec bila clanica Evrope i NATO sto je na dugi rok veoma lose po Rusiju, ali na kratak rok sankcija ne bi bilo, ovako imaju sankcije i to se veoma lose odrazava kratkorocno po Ruse a verovatno ce biti samo gore jer statistika kaze da Rusi ne znaju da organizuju svoju zemlju da ekonomsli bude nezavisna od cene nafte i zapadnog novca , sto samo dalje implicira da je moc SAD neprikosnovena danas , to Srbi uglavnom negiraju i tako sve dublje tonu u zivo blato umesto da se brze bolje totalno okrenemo SAD...

nazalost

pre 9 godina

Kome nije jasno da su SAD "nadigrale" i Rusiju i EU taj bas nema dobru moc rasudjivanja...

Zakuvali su ratno stanje i potencijalno dugorocan problem na samim "vratima" EU i na samim "vratima" Rusije. Korist iz toga ce samo SAD da izvuku i to je to. Ponavljaju isti fazon vec decenijama i i dalje im prolazi.

burgermeister

pre 9 godina

Naravno da te je nadmudrio mozgom biraca u Srbiji.Putin i dalje ima 60 milijardi dolara koje je sa svojim tajkunima opljacko od naroda Rusije.On i dalje zivi kao car u stotinu daca po siromasnoj Rusiji.On i dalje moze da ima i tigra i lava,i tri devojke istovremeno,da vozi najbolja kola po Rusiji,letuje sa najvecim jahtama po morima,da drzi predavanja novinarima sta ce da pisu i misle.I uvek u nekom nuklearnom sukobu on i njegova tajkunska kamarila ce naci zaklon a narod.Narod naivni ce kao i uvek stradati misleci da se bori za otadzbinu a ta fikcija je u malom preslikana u Srbiji.Mene brine svest nasih biraca koja velicajuci Putina velica ovog smotanka kod nas koji ce ih na kraju prevesti zedne preko vode.Stanovnici Srbije,osvestite se.Smrt fasizmu
(Cisco Kid, 21. decembar 2014 15:48)

Inače političari na Zapadu su sve sami pošteni javni službenici koji na funkcije dolaze isključivo zahvaljujući svom enormnom poštenju (meri na "poštenomeru", specijalnom aparatu koji proizvode samo USA) a sa funkcija odlaze da žive u garsonjerama od skromnih državnih penzijica. CIA nije vršila prevrate i sponzorisala diktature po Latinskoj Americi, oni su samo delili kolače i lepe želje. Zatucanost je opasna i potencijalno destruktivna stvar pa nek je po stotinu puta američka - ista bolest ko rusofilstvo, samo druga strana krajnjeg ekstrema.

u gori raste zelen bor

pre 9 godina

''Obama je potpuno u pravu, ali zaboravlja da dolar i evro više nikada neće ništa vredeti na teritoriji Rusije, a i u državama koje su ruski saveznici. Rusija je tako jednim potezom "ubila dve muve".
(Staljinove orgulje, 21. decembar 2014 15:46)''

E sad si pogodio... Ima u Rusiji sad jedan vic, kaze "Sta mozes danas dobiti za rublju? Jedino samar!"

Miodrag

pre 9 godina

Putin 1. Snouden, 2. Sirija, 3. Iran, 4. Krim.
US samo trenutni pad ruske rublje.
Vladimir Putin je u prednosti jer nikad ameri i zapad ne mogu predvideti njegov sledeci potez i da li ce upotrebiti piuna, skakaca ili topa.

Android Jelly Bean

pre 9 godina

Kao sto je rekao jedan americki analiticar juce: "Rusija ako bude htjela da se sveti uradice to lako." Rusi znaju kome treba za ovo da se svete ne direktno Americi nego Saudijskoj Arabiji. Kapiram da ce to biti prva zemlja koja ce biti zbrisana u slucaju globalnog rata. - Rusija, Iran, Sirija, Kina, Pakistan - Sve zemlje zbog kojih ce SA skupo da plati svoje surovanje sa Amerikom.

12345

pre 9 godina

Zasto se Obama ne fokusira malo na svoje gradjane? Ajde da mu je u drzavi blagostanje kao u Svajcarskoj, Holandiji ili Svedskoj pa da razumem da covek hoce da drugima pokaze nekim nenasilnim putem kako se zivi, ali njemu se drzava raspada, a on vrsi neke pretenzije na ceo svet... Stvarno licemerje...

Sloba

pre 9 godina

Staljinove orgulje
Rusi cekaju u redu da zamene rublje za dolare ili eure prenose svetski i ruski mediji. A ti u komentaru pises proizvoljno t. j. netacno. Protivnik sam bilo cije hegemonije i ne bi prihvatio niciju vojsku sem srpske u Srbiji.

Я русский

pre 9 godina

Сирома'. Не мора ништа да каже, а да сви видимо шта му лежи на срцу. Шта му је требало да се качи са ЦАРОМ ?

drmr

pre 9 godina

Ne osetim neku krizu po Moskvi...shopping molovi su krcati, rublja se oporavlja...izgleda da se o toj krizi vise prica van Rusije nego ovde. Jedino sto sve manje ima proizvoda sa zapada a to je verujte mi krajnje pozitivno. Bitno da ima nasih proizvoda kao nikad do sada :)

Braca

pre 9 godina

Obama nije toliko u pravu jer je igra tek pocela, a kako ce se zavrsiti ne zna se. Rano je jos za bilo kakve zakljucke! Njegovo ucesce u igri se blizi kraju jer mu mandat istice za par godina.

Mirče

pre 9 godina

"Zole"
Nikako mi nije jasno što onda Rusija ne isporuči poručeno oružje Siriji (između ostalog MiG-29 M2, koje su delom hteli da preusmere u Srbiju) i Iranu plaćene S300 pa je bilo najavljeno potraživanje velike odštete. A mogli bi da "osveže" i rakete Kim Džongu iz N.Koreje. Očigledno ovaj gospodin zaboravlja, kako neko reče, da je partija šaha u toku! Nije sve u rublji i kikirikiju.

Kralj Ibi

pre 9 godina

Pa sah je suvise komplikovana igra za nobelovca. I u sahu kao i u maratonu gleda se samo krajnji rezultat a do njega ima jos da popriceka. Nije Kutuzov bio pred Parizom vec Napoleon pred Moskvom ali svi znamo kako se ta prica zavrsila.

alban

pre 9 godina

@Maki.

Nemoj biti sigurna da Kina nema pretenzije za osvajanje tudjih teritorija. Ona je skrivena i ceka svojih pet minuta (naravno ako joj se dozvoli). Kinezi su posebna rasa, i zbog toga bi voleli da vladaju celim svetom. Sto se tice Jugoslavije, ona je bila jaka drzava i bez atomske bombe, i nije je upropastio svet (kako ti mislis), ona je upropastila samu sebe. Najveci krivac za upropascenje Jugoslavije su srbi sa Kosova, koji su svojom propagandom i lazima PREMA ALBANCIMA, zarazili Milosevica, a onda Milosevic je zarazio svoj narod, a onda se zarazila cela Jugoslavija. Nacionalizam stvara nacionalizam, nazalost. Da nije postojao Milosevic, nebi postojao ni Franjo Tudmjan, ni Izet Begovic, a niti Rugova ni Thaci Da nije bilo rata, niko od ovih ljudi ne bi bili poznati javnosti, bili bi obicni gradjani, dok sasvim drugi ljudi sa kvalitetom bi dosli do izrazaja.

gatto

pre 9 godina

Ne znam ko je koga nadmurdio. Znam da je sin Joea Bidena od pre godinu i kusur postao glavni savetnik Burisma Holdgingsa, energetske firme koja dominira tržištem distribucije gasa u Ukrajini. Onda se slučajno dešava Majdan. Pa Krim. Pa Donjeck i Lugansk. Ukrajina propada. Pa sankcije, pa sve ostalo. Prosto mi se čini da Veliki pomeraju šahovske figure kao u vreme Hladnog rata. Tu Rusija i SAD neće izgubiti. SAD je veća i jača, nema dvojbe, ali ima globalni apetit. Rusija pak ima apetit prema zonama oko svojih granica. Rezultat ćemo saznati u sledećih 4-5 godina. Tek, Rusija i Rusi nisu u istom koordinatnom sistemu kao zapadni svet - na kraju krajeva, zato i istom ne prilaze, a mogli bi teorijski biti i članica NATO-a i EU. Preživeli su svašta, imaju svoja pravila, i spremni su na dugoročnu igru. Meni je drago što smo bliži zapadu. Ali nipodaštavati Putina i Rusiju je smešno. Ovo jesu veliki udarci, ali trpi i trpeće i Evropa. A Evropu više boli i 10% manja ekonomija nego Rusiju 30%.

Mile

pre 9 godina

@Predrag

Kako mali Perica zamislja ekonomiju... Da tebe slusamo, trebalo bi svi da pohrlimo da kupujemo dinare. Mislim da bi ti i Jorgovanka pozavidela na rezonu.

маринко

pre 9 godina

Мрзим САД, али Обама је у праву! Циљ целе игре је био да се одвоје Немачка и Русија у томе је Обама успео, плус тога Русија је у економској кризи. Путин је добио Крим и то ће мало ублажити економску катастрофу.
Највећи , а могло би се рећи и једини губитници су људи у Украјини који су употребљени, живе у беди и још уз то убијају једни друге у грађанском рату.
Е Обама, далеко теби лепа кућа, да би наштетио Русији жртвовао си животе људи у Украјини! Добро је рекао Чомски да су САД империја зла!

Aleksandar

pre 9 godina

@Cobra

Eeee, samo jos da shvatis da demokratija ne postoji, kao i drugi oblici drustva, samo pare postoje i to je jedina religija kojoj se svi klanjaju.

taština praznine

pre 9 godina

Hitler kod Staljingrada, Napoleon kod Borodina, Karlo XII kod Poltave, Mamaj na Kulikovom polju... zato Obama, ne može se carstvo zadobiti na divanu sve duvan pušeći.

Siniša

pre 9 godina

Vidi ti kako ces resiti problem apartheida u USA. Pusti ti Putina! Bolje zovi Miru Banjac i Glogovca da reklamiraju ravnopravnost i u tvom demo(no)kratskom sistemu!

master

pre 9 godina

Naravno da nije i nece uspeti,zato sto on ne moze ekonomski oslabljen da se utrkuje sa USA,EU i NATO.Kakva Kina i ostali bagraci,sta je sa vama ljudi,pa vi treba da odete u zemlje u kojima vladaju diktatori,da se malo osvestite,sta se to desilo sa vama kada su vam oni koji u svojim zemljama pljackaju svoj narod,gaze po ljudskim pravima i uzivaju kao bogovi,bolji od onih u kojima ima demokratije i normalnijeg zivota.Zaista je ovo kada covek cita neke komentare veoma zabrinjavajuce,mozda niste svesni da takvim misljenjem i podrskom opravdavate i dajete podrsku onima koji ce uskoro i u vasoj kuci tako da rade?Znama da su mnnogi placeni nekom sicom da pisu i hvale po narudzbini i zapovesti,ali bi takvi trebali ozbiljno da se zamisle i na buducnost svojih deca,od te sice se obogatiti nece,ali ce i svjoj deci naneti uzasno velike stete.VVP je Krim zauzeo i aneksirao prevarom,manipulacijama,slanjem specijalaca iz Rusije i naoruzavanjem separatista,uz pricu da je ruski narod ugrozen u Ukrajini,sto nije istina.Nekima nista ne moze da pomogne.Kao sto je napisao neko vec,da nema te Amerike i EU mnogi bi ziveli jos u vecoj bedi i nepravdi,osvestite se,progledajte svojim ocima i mislite i svojim glavama,i u vasu korist a ne samo bitangi i slatkorecivih prevaranata.

Maki

pre 9 godina

@ alban
Kina nikada u svojoj dugoj istoriji nije imala imperijalne pretenzije. Nije tlacila i eksploatisala slabije. To su usavrsile evropske zemlje u svojoj istoriji od Rima pa do danasnjih dana. A trenutno smo i sami mi sa balkana brojno mali i podeljeni narodi slika i prilika onoga sto oslikava americka demokratija za slabije od sebe.
I steta sto su Tita omeli u pravljenju atomske bombe inace se ne bi tako ophodili prema Jugoslaviji.

Бојан Илић

pre 9 godina

Samo jedno pitanje: ko to kaze da je Putin nadigrao Obamu? (cisto da znam, zbog cele ove diskusije)
(Pa, 21. decembar 2014 16:51)

Холивуд! :-))

Cobra

pre 9 godina

Naravno da nije! Gde ćeš sa Amerikancima,odmah si u startu izgubio!
Možemo dosta od Amerikanaca da naučimo,a pre svega,kako da napravimo pravnu i demokratsku državu!

Miki

pre 9 godina

Cobra
Sa kojim to arumentima tvrdis da je Amerika pravna i demokratska?!
1. Vecina predsednika i glavnih ljudi dolaze iz par loza tj svi su manje vise rodbina
2. U Americi ces dobiti pravo samo ako imas debeo dzep. Pod tim smatram sustinu prava a to je pravo na vidjenje deteta, tuzbe kada te neko prevari, razvod i sl. A tek ako si privrednik si nadrljao kada te "demokratski" izmuzu pred sudovima.
3. Opste je poznato pa i priznato da je Bus postao predsednik sa manjinom glasova. Drugim recima, j*** lud zbunjenog kad je demokratija u pitanju.
Amerika je zemlja bogate klase sa sve siromasnijom vecinskom klasom. To je zemlja koja zivi na grbacama 20 miliona ljudi bez papira i jeftinim uvoznim obrazovanim ljudima. Prema tome, demokratija i pravda u Americi nemaju veze sa stvarnoscu.

Gulamfer

pre 9 godina

Gospodin Putin je Predsednik Ruske Federacije, a gospodin Obama Predsednik USA. Gospodin Obama je pobrkao loncice misleci da oni imaju neke licne odnose, konfortacije ili saradnju. Gospodin Putin nikada se su svom govoru nije osvrnuo na licnost americkog predsednika ili pomenuo njegovo ime. On govori o americkoj politici, a ne o licnostima, jer je to nekulturno i nediplomatski. Tako da je ovo ipak licna frustracija.

Zole

pre 9 godina

SAD su uvele sankcije Rusiji zbog Sirije a ne zbog Ukrajine. Ukrajina je samo koletaralna šteta u ratu oko Sirije. Katargas je planirao da gradi gasovod preko Saudijske Arabije i Sirije do Evrope a Asad je odbio da se taj gasovod gradi preko Sirije i umesto toga potpisao da se gradi gasovod iz Irana preko Iraka i Sirije. Inace najveće nalazište gasa u svetu nalazi se ispod Perijskog zaliva, izmedju Katara i Iraka. Katargas je podeljen na cetri kompanije i u svakoj od tih kompanija 4 najveće američke naftne kompanije imaju po 30% vlasnistva. Tako da je Sirija kljuc rešenja ove krize.

sportsman

pre 9 godina

Samo si ti zeznu Evropljane. Nista drugo. I da sutra povucete sankcije kupovna moc Rusa je pala i niko nece ni moci da kupi skupe evropske proizvode. Tu je samo SAD politicki profitirala. Vestacki je izazvala pad cene nafte. Oni i ovako skoro nista ni ne crpe na svojoj teritoriji. Sve uzimaju od Arapa. Pad cene nafte im dobro dodje. A dolar odavno nije bio ovako jak a evro slab. I onda je sve navodno slucajno. Pricam ti pricu.

Predrag

pre 9 godina

Hико у западном привредном систему ових дана се не бави рубљом на прави начин. У кратковидом дослуху са Вашингтоном њихови западни вазали празне своје залихе у рубљама, које Русија ни не купује, па се тржиште њима преплавило. У исто време Русија као подлогу има велике резерве долара, као и рубљу са златним покрићем, што западни маинстрим медији константно прећуткују. Зато Русији у овом тренутку можда и одговара да рубља има оловни тег.
Русија ће још неко време пустити пад рубље. Када процени да јој је валута досегла дно, она ће откупити јефтине рубље на западним финансијским тржиштима са својим резервама прецењених америчких долара. Тако ће Русија за исту количину долара откупити знатно више своје валуте и истовремено преплавити западно тржиште америчким доларима, који ће почети да губи вредност.

Maki

pre 9 godina

Dok Obama ima iza sebe sistem koji je usavrsavan od kraja Drugog svetskog rata Putin je morao da uspostavlja sistem od pocetka. Morao je da spreci pljacku drzave i da kroti kojakakve oligarhe. A to sto se sada uvode sankcije Rusima to je iz cistog zla. Nije americkom predsedniku stalo do Ukrajine vec do rusenja ideje da nisu SAD i dolar od Boga dar vec da treba smanjiti taj utica. A ponajmanje da se Rusi i Nemci tesnje povezu. Nemci sa tehnologijom, Rusi sa resursima i radnom snagom ceo svet bi pao pred njima. To je ono sto u sustini americkoj vladi i njihovim vladarima iz mracne senke smeta.

Folivora

pre 9 godina

Rublja pada, svi iz sveta kupuju u Rusiji! Da li je to pad ekonomske aktivnosti? Pala cena nafte, manja dobit Rusije. Ko pokusava da dobije naftu iz škriljaca gdje je cena eksploatacije 50 dolara po barelu?! Ko nece izvoziti naftu ako njena cena jos malo padne? Nije sve tako jednostrano, svaka medalja ima lice i nalicje. Mislim da se USA i EU nece tako lepo provesti u ovome ekonomskom ratu. Privreda USA zavisi od Kine a privreda EU od Rusije.

ne nadmutrjte se vise

pre 9 godina

Obama je u pravu. U komentarima se zaboravlja jedna bitna cinjenica, a koja Rusiju svakako jako boli, a tice se normalizacije odnosa SAD-Kuba. Osigurao je Obama svoj najosetljiviji deo. Samo obojica bi trebalo da prestanu da se nadmudruju, u interesu covecanstva.

Com.com

pre 9 godina

Ok, Rusija je dobila Krim, 2 miliona Rusa, sta ti mislis kako su prosli u toj medjunarodnoj sahovskoj partiji? Bez obzira na pad rublje i finansijsku krizu.

A sta mislis koliko tek geostrateski znaci ostanak vojnih baza na Krimu i Donbas koji kontrolisu Rusi sada, za neke buduce ratove? Ukrajina ne moze u nato vise. Gledaj malo dalje od nosa, obama.... Cena nafte nece jos dugo biti vestacki tako niska, jer je ne prodaju samo Rusi.

Djura mutavi

pre 9 godina

Polako, ne zaboravite da su i Rusija i Kina mnogo starije nacije i države od američkog galimatijasa... Ovo je tek početak rata drugim sredstvima i drugih saveznika. Ko će na kraju ostati sam i poražen, čini mi se izvesnim. Evropa će, kao i uvek, platiti taj ceh, ovoga puta američki... Nacisti Nemci su prvo krenuli nah osten. Da li je sličnost slučajna? Želeli su životni prostor i resurse. Izgleda da su opet resursi u pitanju. A šta će biti sa Amerikom? Možda će doživeti sudbinu Japana, a možda i nešto mnogo gore. Jer su gori od Nacista...

Radmila

pre 9 godina

Putin je nadigrao zapad koliko ga je svojevremeno nadigrala i Mira Markovic. Razlika izmedju nje i Putina je skoro neprimetna. Trenutno, mogu samo da primetim da je Putin neodlucniji a da Mira ima vece grudi.

alban

pre 9 godina

@Igor

Ti nisi svestan sta govoris covece. Pa da nije te Amerike, svet bi postao prava dzungla i haos, a ni ti ko srbin ne bi postojao. Da nije Amerike, onda bi svi tajkuni ovog sveta izgrabili sve male narode i cinili od njih sta bih hteli. Pa ta Rusia kojom vi nazivate "bracom" je silovala 8000 srbskih devojaka i zena i to samo za kratko vreme od sest meseci, ubila 5000 civila koji nisu bili spremni dati svoje zene biti silovane od strane ruskih vojnika, koji su smatrali sebe oslobodiocima Srbije i to im je davalo za "pravo" da rade sta hoce po Srbiji. Sta bi tek radili Kinezi malim drzavama kao sto Skandinavske, svajcarska i Europa u celini. Oni bi sve ove demokratske zemlje upropastili i od njih napravili da budu veciti robovi. A da ne pricam sta bi se desilo sa Balkanskim zemljama, neznam da li bi mi uopste postojali. Hvala Bogu sto postoji policajac ovog sveta (Amerika najdemokraticnija zemlja sveta)) inace ne bi ni ja a ni ti mogao da komentarises ovde i reci svoje misljenje.

patriota

pre 9 godina

Samo prvo poluvreme,samo prvo. Utakmica se igra dok sudija ne svira kraj. Vi sa EU i ovom sitnom ribom pljuckavicom sadite tikve, a Putin sa Kinom. Kina sigurno ulazi u igru da uzme svoje,ako joj nedate pustuće na naolatu sve papire od vrednosti SAD. Ko će onda da se pita za svoju ekonomiju moj Obama. Loša je procena tih tvojih anal-litičara.

profesionalni komentator

pre 9 godina

To je verovatno zbog cinjenice da su Amerikanci izuzetni, pa samim tim nema sanse da neko nesto uradi bolje od vas? Zavrsice se ova balada u suzama,sve se bojim,posto smo vec jednom imali izuzetnu, visu rasu nadljudi.

django

pre 9 godina

(Bee-Zon, 21. decembar 2014 15:37)

U SAD-u je federalnim zakonom zabranjen izvoz sirove nafte, tako da je izvoz sirove nafte iz SAD-a = 0, a ti napišeš da je SAD pogođen smanjenjem cijene sirove nafte. Neinformiranost koja se čita u komentarima je apsolutno šokantna.
I da, slažem se sa Obamom. Rogozin, Putin i slični su stalno nešto govorili i davali zapaljive izjave (nešto slično kao i kod nas na Balkanu, to je taj slavenski mentalitet), a Ameri su cijelo vrijeme šutili i prepolovili cijenu nafte, uvodili polako sankcije i diplomatskim kanalima odrađivali da i saveznici učine isto, otopili odnose sa Kubom, Iranom i Bjelorusijom... Rusi su ispali samo jaki na riječima, a i ono što su poduzeli u djelima (zabrana uvoza hrane) je donjelo više štete njima nego zapadu...

dario

pre 9 godina

''Obama je potpuno u pravu, ali zaboravlja da dolar i evro više nikada neće ništa vredeti na teritoriji Rusije, a i u državama koje su ruski saveznici. Rusija je tako jednim potezom "ubila dve muve".
(Staljinove orgulje, 21. decembar 2014 15:46)''

Malo si polupao lončiće. Na teritoriji Rusije jedino rublja ništa ne vrijedi dok su dolar i Euro traženi od stanovništva Rusije!

Mare

pre 9 godina

Bee-Zon - Jeste pogađa ih, samo US imaju zabranu izvoza sirove nafte :), a i da nemaju svakako im ne bi udeo nafte u izvozu bio 70% kao Rusiji, lepo je, čini mi se Danica Popović, napisala da je neshvaljivo da je Rusija odlučila da bude Saudijska Arabija sa toliko nediverzifikovanom privredom zavisnom od cene energenata.

ja sam

pre 9 godina

jedino što vi, pri tome mislim na usa i njihove satrape, jeste bombardovanje i uvodjenje sankcija. niste ni do kolena putinu, onakvo preuzimanje krima je za sve anale svetske politike. smešni ste.

Bee-Zon

pre 9 godina

Niska cena nafte ne pogadja samo Rusiju, nego i Ameriku kao jednog od najvecih izvoznika nafte na svetu. Dok npr. Kina koja ima malo svojih nalazista trenutno sumanuto kupuje svu naftu koju moze

mufljuz

pre 9 godina

"Putin nije nadigrao mene i SAD"
--------------------------------
Jok. Ti si nadigrao njega.
ps. cek da vidimo kako ces tek proci sa terorizmom i "arapskim prolecem".

Henry

pre 9 godina

Obama jeste u pravu. Rusi su vec priznali da imaju gubitke na stotine milijardi dolara godisnje i to je dovoljno da SAD smatra da Rusija nece moci vojno biti jaca od sada. U isto vreme, te milijarde koje gubi Rusija dobijaju zapadne drzave, medju njima i SAD, koji su veliki uvoznici nafte.

Cini se da ovo stanje jeste pocetak procesa oslabljenja i osiromasnja Rusije.

Staljinove orgulje

pre 9 godina

Obama je potpuno u pravu, ali zaboravlja da dolar i evro više nikada neće ništa vredeti na teritoriji Rusije, a i u državama koje su ruski saveznici. Rusija je tako jednim potezom "ubila dve muve".

oxoxoposum

pre 9 godina

Partija jos nije gotova. Vi ste dali šah Rusima, a na drugoj tabli mat Evropi. Dočekali smo rokadu (Turska) sledeće godine žrtvu topa (Nemačka) i na kraju protivnapad Rusa na bliskom istoku (Iran ili Saudi Arabija). Trajaće ovo nadigravanje, nema sumnje.

Cisco Kid

pre 9 godina

Naravno da te je nadmudrio mozgom biraca u Srbiji.Putin i dalje ima 60 milijardi dolara koje je sa svojim tajkunima opljacko od naroda Rusije.On i dalje zivi kao car u stotinu daca po siromasnoj Rusiji.On i dalje moze da ima i tigra i lava,i tri devojke istovremeno,da vozi najbolja kola po Rusiji,letuje sa najvecim jahtama po morima,da drzi predavanja novinarima sta ce da pisu i misle.I uvek u nekom nuklearnom sukobu on i njegova tajkunska kamarila ce naci zaklon a narod.Narod naivni ce kao i uvek stradati misleci da se bori za otadzbinu a ta fikcija je u malom preslikana u Srbiji.Mene brine svest nasih biraca koja velicajuci Putina velica ovog smotanka kod nas koji ce ih na kraju prevesti zedne preko vode.Stanovnici Srbije,osvestite se.Smrt fasizmu

Stojan pivopija

pre 9 godina

E Obarak, tek sada si shvatio da je Putin vec davno dobio rat. Mozes da se valjas i lupas nogama po podu ali je to surova istina. Kako si mogao da poverujes u vlastitu propagandu, ona nije bila tebi namenjena.

Black Hand

pre 9 godina

u pravu si Obama,jedino u cemu se slazem sa tobom,ti si nadigrao EU i Rusiju da se zbog tebe "svadjaju" dok se ti smeskas i trljas ruke

EU treba da se oslobodi Americkoj Uticaja i tad ce da joj bude bolje.

Zoran,Vancouver

pre 9 godina

Za neupucene,dobar deo republikanaca,vise ceni Putina,(halo Djulijani)kao,uostalom,i dobar deo retrogradne Srbije,zar ne ?
Uostalom,nedavno je Putina,republikanski Forbes,proglasio liderom godine.
Kao istinski postovalac ruske kulture i duha,misljenja sam,da je Putin velika sramota za Rusiju.

Bee-Zon

pre 9 godina

Niska cena nafte ne pogadja samo Rusiju, nego i Ameriku kao jednog od najvecih izvoznika nafte na svetu. Dok npr. Kina koja ima malo svojih nalazista trenutno sumanuto kupuje svu naftu koju moze

Com.com

pre 9 godina

Ok, Rusija je dobila Krim, 2 miliona Rusa, sta ti mislis kako su prosli u toj medjunarodnoj sahovskoj partiji? Bez obzira na pad rublje i finansijsku krizu.

A sta mislis koliko tek geostrateski znaci ostanak vojnih baza na Krimu i Donbas koji kontrolisu Rusi sada, za neke buduce ratove? Ukrajina ne moze u nato vise. Gledaj malo dalje od nosa, obama.... Cena nafte nece jos dugo biti vestacki tako niska, jer je ne prodaju samo Rusi.

Stojan pivopija

pre 9 godina

E Obarak, tek sada si shvatio da je Putin vec davno dobio rat. Mozes da se valjas i lupas nogama po podu ali je to surova istina. Kako si mogao da poverujes u vlastitu propagandu, ona nije bila tebi namenjena.

oxoxoposum

pre 9 godina

Partija jos nije gotova. Vi ste dali šah Rusima, a na drugoj tabli mat Evropi. Dočekali smo rokadu (Turska) sledeće godine žrtvu topa (Nemačka) i na kraju protivnapad Rusa na bliskom istoku (Iran ili Saudi Arabija). Trajaće ovo nadigravanje, nema sumnje.

Black Hand

pre 9 godina

u pravu si Obama,jedino u cemu se slazem sa tobom,ti si nadigrao EU i Rusiju da se zbog tebe "svadjaju" dok se ti smeskas i trljas ruke

EU treba da se oslobodi Americkoj Uticaja i tad ce da joj bude bolje.

mufljuz

pre 9 godina

"Putin nije nadigrao mene i SAD"
--------------------------------
Jok. Ti si nadigrao njega.
ps. cek da vidimo kako ces tek proci sa terorizmom i "arapskim prolecem".

Staljinove orgulje

pre 9 godina

Obama je potpuno u pravu, ali zaboravlja da dolar i evro više nikada neće ništa vredeti na teritoriji Rusije, a i u državama koje su ruski saveznici. Rusija je tako jednim potezom "ubila dve muve".

ja sam

pre 9 godina

jedino što vi, pri tome mislim na usa i njihove satrape, jeste bombardovanje i uvodjenje sankcija. niste ni do kolena putinu, onakvo preuzimanje krima je za sve anale svetske politike. smešni ste.

Gulamfer

pre 9 godina

Gospodin Putin je Predsednik Ruske Federacije, a gospodin Obama Predsednik USA. Gospodin Obama je pobrkao loncice misleci da oni imaju neke licne odnose, konfortacije ili saradnju. Gospodin Putin nikada se su svom govoru nije osvrnuo na licnost americkog predsednika ili pomenuo njegovo ime. On govori o americkoj politici, a ne o licnostima, jer je to nekulturno i nediplomatski. Tako da je ovo ipak licna frustracija.

Predrag

pre 9 godina

Hико у западном привредном систему ових дана се не бави рубљом на прави начин. У кратковидом дослуху са Вашингтоном њихови западни вазали празне своје залихе у рубљама, које Русија ни не купује, па се тржиште њима преплавило. У исто време Русија као подлогу има велике резерве долара, као и рубљу са златним покрићем, што западни маинстрим медији константно прећуткују. Зато Русији у овом тренутку можда и одговара да рубља има оловни тег.
Русија ће још неко време пустити пад рубље. Када процени да јој је валута досегла дно, она ће откупити јефтине рубље на западним финансијским тржиштима са својим резервама прецењених америчких долара. Тако ће Русија за исту количину долара откупити знатно више своје валуте и истовремено преплавити западно тржиште америчким доларима, који ће почети да губи вредност.

Zole

pre 9 godina

SAD su uvele sankcije Rusiji zbog Sirije a ne zbog Ukrajine. Ukrajina je samo koletaralna šteta u ratu oko Sirije. Katargas je planirao da gradi gasovod preko Saudijske Arabije i Sirije do Evrope a Asad je odbio da se taj gasovod gradi preko Sirije i umesto toga potpisao da se gradi gasovod iz Irana preko Iraka i Sirije. Inace najveće nalazište gasa u svetu nalazi se ispod Perijskog zaliva, izmedju Katara i Iraka. Katargas je podeljen na cetri kompanije i u svakoj od tih kompanija 4 najveće američke naftne kompanije imaju po 30% vlasnistva. Tako da je Sirija kljuc rešenja ove krize.

Cisco Kid

pre 9 godina

Naravno da te je nadmudrio mozgom biraca u Srbiji.Putin i dalje ima 60 milijardi dolara koje je sa svojim tajkunima opljacko od naroda Rusije.On i dalje zivi kao car u stotinu daca po siromasnoj Rusiji.On i dalje moze da ima i tigra i lava,i tri devojke istovremeno,da vozi najbolja kola po Rusiji,letuje sa najvecim jahtama po morima,da drzi predavanja novinarima sta ce da pisu i misle.I uvek u nekom nuklearnom sukobu on i njegova tajkunska kamarila ce naci zaklon a narod.Narod naivni ce kao i uvek stradati misleci da se bori za otadzbinu a ta fikcija je u malom preslikana u Srbiji.Mene brine svest nasih biraca koja velicajuci Putina velica ovog smotanka kod nas koji ce ih na kraju prevesti zedne preko vode.Stanovnici Srbije,osvestite se.Smrt fasizmu

Folivora

pre 9 godina

Rublja pada, svi iz sveta kupuju u Rusiji! Da li je to pad ekonomske aktivnosti? Pala cena nafte, manja dobit Rusije. Ko pokusava da dobije naftu iz škriljaca gdje je cena eksploatacije 50 dolara po barelu?! Ko nece izvoziti naftu ako njena cena jos malo padne? Nije sve tako jednostrano, svaka medalja ima lice i nalicje. Mislim da se USA i EU nece tako lepo provesti u ovome ekonomskom ratu. Privreda USA zavisi od Kine a privreda EU od Rusije.

Maki

pre 9 godina

Dok Obama ima iza sebe sistem koji je usavrsavan od kraja Drugog svetskog rata Putin je morao da uspostavlja sistem od pocetka. Morao je da spreci pljacku drzave i da kroti kojakakve oligarhe. A to sto se sada uvode sankcije Rusima to je iz cistog zla. Nije americkom predsedniku stalo do Ukrajine vec do rusenja ideje da nisu SAD i dolar od Boga dar vec da treba smanjiti taj utica. A ponajmanje da se Rusi i Nemci tesnje povezu. Nemci sa tehnologijom, Rusi sa resursima i radnom snagom ceo svet bi pao pred njima. To je ono sto u sustini americkoj vladi i njihovim vladarima iz mracne senke smeta.

Бојан Илић

pre 9 godina

Samo jedno pitanje: ko to kaze da je Putin nadigrao Obamu? (cisto da znam, zbog cele ove diskusije)
(Pa, 21. decembar 2014 16:51)

Холивуд! :-))

Djura mutavi

pre 9 godina

Polako, ne zaboravite da su i Rusija i Kina mnogo starije nacije i države od američkog galimatijasa... Ovo je tek početak rata drugim sredstvima i drugih saveznika. Ko će na kraju ostati sam i poražen, čini mi se izvesnim. Evropa će, kao i uvek, platiti taj ceh, ovoga puta američki... Nacisti Nemci su prvo krenuli nah osten. Da li je sličnost slučajna? Želeli su životni prostor i resurse. Izgleda da su opet resursi u pitanju. A šta će biti sa Amerikom? Možda će doživeti sudbinu Japana, a možda i nešto mnogo gore. Jer su gori od Nacista...

profesionalni komentator

pre 9 godina

To je verovatno zbog cinjenice da su Amerikanci izuzetni, pa samim tim nema sanse da neko nesto uradi bolje od vas? Zavrsice se ova balada u suzama,sve se bojim,posto smo vec jednom imali izuzetnu, visu rasu nadljudi.

Maki

pre 9 godina

@ alban
Kina nikada u svojoj dugoj istoriji nije imala imperijalne pretenzije. Nije tlacila i eksploatisala slabije. To su usavrsile evropske zemlje u svojoj istoriji od Rima pa do danasnjih dana. A trenutno smo i sami mi sa balkana brojno mali i podeljeni narodi slika i prilika onoga sto oslikava americka demokratija za slabije od sebe.
I steta sto su Tita omeli u pravljenju atomske bombe inace se ne bi tako ophodili prema Jugoslaviji.

Zoran,Vancouver

pre 9 godina

Za neupucene,dobar deo republikanaca,vise ceni Putina,(halo Djulijani)kao,uostalom,i dobar deo retrogradne Srbije,zar ne ?
Uostalom,nedavno je Putina,republikanski Forbes,proglasio liderom godine.
Kao istinski postovalac ruske kulture i duha,misljenja sam,da je Putin velika sramota za Rusiju.

patriota

pre 9 godina

Samo prvo poluvreme,samo prvo. Utakmica se igra dok sudija ne svira kraj. Vi sa EU i ovom sitnom ribom pljuckavicom sadite tikve, a Putin sa Kinom. Kina sigurno ulazi u igru da uzme svoje,ako joj nedate pustuće na naolatu sve papire od vrednosti SAD. Ko će onda da se pita za svoju ekonomiju moj Obama. Loša je procena tih tvojih anal-litičara.

sportsman

pre 9 godina

Samo si ti zeznu Evropljane. Nista drugo. I da sutra povucete sankcije kupovna moc Rusa je pala i niko nece ni moci da kupi skupe evropske proizvode. Tu je samo SAD politicki profitirala. Vestacki je izazvala pad cene nafte. Oni i ovako skoro nista ni ne crpe na svojoj teritoriji. Sve uzimaju od Arapa. Pad cene nafte im dobro dodje. A dolar odavno nije bio ovako jak a evro slab. I onda je sve navodno slucajno. Pricam ti pricu.

django

pre 9 godina

(Bee-Zon, 21. decembar 2014 15:37)

U SAD-u je federalnim zakonom zabranjen izvoz sirove nafte, tako da je izvoz sirove nafte iz SAD-a = 0, a ti napišeš da je SAD pogođen smanjenjem cijene sirove nafte. Neinformiranost koja se čita u komentarima je apsolutno šokantna.
I da, slažem se sa Obamom. Rogozin, Putin i slični su stalno nešto govorili i davali zapaljive izjave (nešto slično kao i kod nas na Balkanu, to je taj slavenski mentalitet), a Ameri su cijelo vrijeme šutili i prepolovili cijenu nafte, uvodili polako sankcije i diplomatskim kanalima odrađivali da i saveznici učine isto, otopili odnose sa Kubom, Iranom i Bjelorusijom... Rusi su ispali samo jaki na riječima, a i ono što su poduzeli u djelima (zabrana uvoza hrane) je donjelo više štete njima nego zapadu...

burgermeister

pre 9 godina

Naravno da te je nadmudrio mozgom biraca u Srbiji.Putin i dalje ima 60 milijardi dolara koje je sa svojim tajkunima opljacko od naroda Rusije.On i dalje zivi kao car u stotinu daca po siromasnoj Rusiji.On i dalje moze da ima i tigra i lava,i tri devojke istovremeno,da vozi najbolja kola po Rusiji,letuje sa najvecim jahtama po morima,da drzi predavanja novinarima sta ce da pisu i misle.I uvek u nekom nuklearnom sukobu on i njegova tajkunska kamarila ce naci zaklon a narod.Narod naivni ce kao i uvek stradati misleci da se bori za otadzbinu a ta fikcija je u malom preslikana u Srbiji.Mene brine svest nasih biraca koja velicajuci Putina velica ovog smotanka kod nas koji ce ih na kraju prevesti zedne preko vode.Stanovnici Srbije,osvestite se.Smrt fasizmu
(Cisco Kid, 21. decembar 2014 15:48)

Inače političari na Zapadu su sve sami pošteni javni službenici koji na funkcije dolaze isključivo zahvaljujući svom enormnom poštenju (meri na "poštenomeru", specijalnom aparatu koji proizvode samo USA) a sa funkcija odlaze da žive u garsonjerama od skromnih državnih penzijica. CIA nije vršila prevrate i sponzorisala diktature po Latinskoj Americi, oni su samo delili kolače i lepe želje. Zatucanost je opasna i potencijalno destruktivna stvar pa nek je po stotinu puta američka - ista bolest ko rusofilstvo, samo druga strana krajnjeg ekstrema.

alban

pre 9 godina

@Igor

Ti nisi svestan sta govoris covece. Pa da nije te Amerike, svet bi postao prava dzungla i haos, a ni ti ko srbin ne bi postojao. Da nije Amerike, onda bi svi tajkuni ovog sveta izgrabili sve male narode i cinili od njih sta bih hteli. Pa ta Rusia kojom vi nazivate "bracom" je silovala 8000 srbskih devojaka i zena i to samo za kratko vreme od sest meseci, ubila 5000 civila koji nisu bili spremni dati svoje zene biti silovane od strane ruskih vojnika, koji su smatrali sebe oslobodiocima Srbije i to im je davalo za "pravo" da rade sta hoce po Srbiji. Sta bi tek radili Kinezi malim drzavama kao sto Skandinavske, svajcarska i Europa u celini. Oni bi sve ove demokratske zemlje upropastili i od njih napravili da budu veciti robovi. A da ne pricam sta bi se desilo sa Balkanskim zemljama, neznam da li bi mi uopste postojali. Hvala Bogu sto postoji policajac ovog sveta (Amerika najdemokraticnija zemlja sveta)) inace ne bi ni ja a ni ti mogao da komentarises ovde i reci svoje misljenje.

Lanna

pre 9 godina

Obama je mali i sitnicav. Treniran od raznih PR-ova zvuci kao Amanpour na CNN to jest agresivno i streberski. Putin je za njega lider (kojeg ja usput receno ne simpatisem).

Henry

pre 9 godina

Obama jeste u pravu. Rusi su vec priznali da imaju gubitke na stotine milijardi dolara godisnje i to je dovoljno da SAD smatra da Rusija nece moci vojno biti jaca od sada. U isto vreme, te milijarde koje gubi Rusija dobijaju zapadne drzave, medju njima i SAD, koji su veliki uvoznici nafte.

Cini se da ovo stanje jeste pocetak procesa oslabljenja i osiromasnja Rusije.

Cobra

pre 9 godina

Naravno da nije! Gde ćeš sa Amerikancima,odmah si u startu izgubio!
Možemo dosta od Amerikanaca da naučimo,a pre svega,kako da napravimo pravnu i demokratsku državu!

drmr

pre 9 godina

Ne osetim neku krizu po Moskvi...shopping molovi su krcati, rublja se oporavlja...izgleda da se o toj krizi vise prica van Rusije nego ovde. Jedino sto sve manje ima proizvoda sa zapada a to je verujte mi krajnje pozitivno. Bitno da ima nasih proizvoda kao nikad do sada :)

Spaski

pre 9 godina

E pa sad....nije da nije :)
I, istini za volju ,nije vas razbio Putin nego g-din Lavrov!
A to sto ste vi gospodine kao neki deda namcor ,u besu sto gubite,odneli sahovsku tablu i figure sa Kalemegdana i uveli sankcije protivniku sa druge strane stola to je vec druga prica.

milojko

pre 9 godina

@ Stefan, 21. decembar 2014 20:14)
da su i tvoji pradjedovi tako mislili ti bi se sad potpisivao suad a ne stefan. kazem da u srba svaka generacija iznedri buljuk poturica.

gatto

pre 9 godina

Ne znam ko je koga nadmurdio. Znam da je sin Joea Bidena od pre godinu i kusur postao glavni savetnik Burisma Holdgingsa, energetske firme koja dominira tržištem distribucije gasa u Ukrajini. Onda se slučajno dešava Majdan. Pa Krim. Pa Donjeck i Lugansk. Ukrajina propada. Pa sankcije, pa sve ostalo. Prosto mi se čini da Veliki pomeraju šahovske figure kao u vreme Hladnog rata. Tu Rusija i SAD neće izgubiti. SAD je veća i jača, nema dvojbe, ali ima globalni apetit. Rusija pak ima apetit prema zonama oko svojih granica. Rezultat ćemo saznati u sledećih 4-5 godina. Tek, Rusija i Rusi nisu u istom koordinatnom sistemu kao zapadni svet - na kraju krajeva, zato i istom ne prilaze, a mogli bi teorijski biti i članica NATO-a i EU. Preživeli su svašta, imaju svoja pravila, i spremni su na dugoročnu igru. Meni je drago što smo bliži zapadu. Ali nipodaštavati Putina i Rusiju je smešno. Ovo jesu veliki udarci, ali trpi i trpeće i Evropa. A Evropu više boli i 10% manja ekonomija nego Rusiju 30%.

Miodrag

pre 9 godina

Putin 1. Snouden, 2. Sirija, 3. Iran, 4. Krim.
US samo trenutni pad ruske rublje.
Vladimir Putin je u prednosti jer nikad ameri i zapad ne mogu predvideti njegov sledeci potez i da li ce upotrebiti piuna, skakaca ili topa.

12345

pre 9 godina

Zasto se Obama ne fokusira malo na svoje gradjane? Ajde da mu je u drzavi blagostanje kao u Svajcarskoj, Holandiji ili Svedskoj pa da razumem da covek hoce da drugima pokaze nekim nenasilnim putem kako se zivi, ali njemu se drzava raspada, a on vrsi neke pretenzije na ceo svet... Stvarno licemerje...

Android Jelly Bean

pre 9 godina

Kao sto je rekao jedan americki analiticar juce: "Rusija ako bude htjela da se sveti uradice to lako." Rusi znaju kome treba za ovo da se svete ne direktno Americi nego Saudijskoj Arabiji. Kapiram da ce to biti prva zemlja koja ce biti zbrisana u slucaju globalnog rata. - Rusija, Iran, Sirija, Kina, Pakistan - Sve zemlje zbog kojih ce SA skupo da plati svoje surovanje sa Amerikom.

маринко

pre 9 godina

Мрзим САД, али Обама је у праву! Циљ целе игре је био да се одвоје Немачка и Русија у томе је Обама успео, плус тога Русија је у економској кризи. Путин је добио Крим и то ће мало ублажити економску катастрофу.
Највећи , а могло би се рећи и једини губитници су људи у Украјини који су употребљени, живе у беди и још уз то убијају једни друге у грађанском рату.
Е Обама, далеко теби лепа кућа, да би наштетио Русији жртвовао си животе људи у Украјини! Добро је рекао Чомски да су САД империја зла!

taština praznine

pre 9 godina

Hitler kod Staljingrada, Napoleon kod Borodina, Karlo XII kod Poltave, Mamaj na Kulikovom polju... zato Obama, ne može se carstvo zadobiti na divanu sve duvan pušeći.

dario

pre 9 godina

''Obama je potpuno u pravu, ali zaboravlja da dolar i evro više nikada neće ništa vredeti na teritoriji Rusije, a i u državama koje su ruski saveznici. Rusija je tako jednim potezom "ubila dve muve".
(Staljinove orgulje, 21. decembar 2014 15:46)''

Malo si polupao lončiće. Na teritoriji Rusije jedino rublja ništa ne vrijedi dok su dolar i Euro traženi od stanovništva Rusije!

Miki

pre 9 godina

Cobra
Sa kojim to arumentima tvrdis da je Amerika pravna i demokratska?!
1. Vecina predsednika i glavnih ljudi dolaze iz par loza tj svi su manje vise rodbina
2. U Americi ces dobiti pravo samo ako imas debeo dzep. Pod tim smatram sustinu prava a to je pravo na vidjenje deteta, tuzbe kada te neko prevari, razvod i sl. A tek ako si privrednik si nadrljao kada te "demokratski" izmuzu pred sudovima.
3. Opste je poznato pa i priznato da je Bus postao predsednik sa manjinom glasova. Drugim recima, j*** lud zbunjenog kad je demokratija u pitanju.
Amerika je zemlja bogate klase sa sve siromasnijom vecinskom klasom. To je zemlja koja zivi na grbacama 20 miliona ljudi bez papira i jeftinim uvoznim obrazovanim ljudima. Prema tome, demokratija i pravda u Americi nemaju veze sa stvarnoscu.

Kralj Ibi

pre 9 godina

Pa sah je suvise komplikovana igra za nobelovca. I u sahu kao i u maratonu gleda se samo krajnji rezultat a do njega ima jos da popriceka. Nije Kutuzov bio pred Parizom vec Napoleon pred Moskvom ali svi znamo kako se ta prica zavrsila.

Asd

pre 9 godina

Ko gubi ima prava da se ljuti :) Pretprece malo rublja i ekonomija ali zato Rusija sa Indijom, Kinom, Brazilom i Turskom prelazi na robnu razmenu na lokalnim valutama.... i bio jednom jedan dolar i jedna imperija na njemu zasnovana. :)

Radmila

pre 9 godina

Putin je nadigrao zapad koliko ga je svojevremeno nadigrala i Mira Markovic. Razlika izmedju nje i Putina je skoro neprimetna. Trenutno, mogu samo da primetim da je Putin neodlucniji a da Mira ima vece grudi.

Я русский

pre 9 godina

Сирома'. Не мора ништа да каже, а да сви видимо шта му лежи на срцу. Шта му је требало да се качи са ЦАРОМ ?

Braca

pre 9 godina

Obama nije toliko u pravu jer je igra tek pocela, a kako ce se zavrsiti ne zna se. Rano je jos za bilo kakve zakljucke! Njegovo ucesce u igri se blizi kraju jer mu mandat istice za par godina.

Mare

pre 9 godina

Bee-Zon - Jeste pogađa ih, samo US imaju zabranu izvoza sirove nafte :), a i da nemaju svakako im ne bi udeo nafte u izvozu bio 70% kao Rusiji, lepo je, čini mi se Danica Popović, napisala da je neshvaljivo da je Rusija odlučila da bude Saudijska Arabija sa toliko nediverzifikovanom privredom zavisnom od cene energenata.

Siniša

pre 9 godina

Vidi ti kako ces resiti problem apartheida u USA. Pusti ti Putina! Bolje zovi Miru Banjac i Glogovca da reklamiraju ravnopravnost i u tvom demo(no)kratskom sistemu!

ne nadmutrjte se vise

pre 9 godina

Obama je u pravu. U komentarima se zaboravlja jedna bitna cinjenica, a koja Rusiju svakako jako boli, a tice se normalizacije odnosa SAD-Kuba. Osigurao je Obama svoj najosetljiviji deo. Samo obojica bi trebalo da prestanu da se nadmudruju, u interesu covecanstva.

Computer mind

pre 9 godina

Potezi Rusije su bili iznudjeni ali mudri, strateski dobri. A to sto su iznudjeni relaksira njihovu situaciju - morali su.

Rusija ne moze da pada bez EU. Tako da sto kriza u Rusiji bude veca, vise ce se odrazavati to na posustalu EU, i na zapaljenu Ukrajinu. I sve vise ce tu biti prostora za Kinu, Iran, Tursku, Indiju. Mozda to nisu planirali da rade sada, ali to ce im strateski doneti prevagu. Nisu oni planirali ni da u WW2 presele tesku industriju na Ural, nego su morali, ali su zato dobili rat.

Fakticki, nato pakt je probao da ''skuva rusku zabu'' i da preuzme Ukrajinu, presao je granicu na Majdanu, ali nije racunao na reakciju... i Rusija je odigrala maestralan velemajstorski potez - vratila Krim, i zapalila Ukrajinu, kontrolise Donbas, i takva Ukrajina nece uci u Nato, niti zbog konflikta sa Rusijom moze u EU. A vrlo brzo ce sami Ukrajinci shvatiti da ih EU nece hraniti.

Rano je Obami za ovakve izjave. Rano... Kriza sa Rusijom i Ukrajinom, nije odvojena od Sirije i Iraka, imaju i Amerikanci pune ruke posla sada. I taj rat kosta... ne samo ukrajinski.

nazalost

pre 9 godina

Kome nije jasno da su SAD "nadigrale" i Rusiju i EU taj bas nema dobru moc rasudjivanja...

Zakuvali su ratno stanje i potencijalno dugorocan problem na samim "vratima" EU i na samim "vratima" Rusije. Korist iz toga ce samo SAD da izvuku i to je to. Ponavljaju isti fazon vec decenijama i i dalje im prolazi.

Aleksandar

pre 9 godina

@Cobra

Eeee, samo jos da shvatis da demokratija ne postoji, kao i drugi oblici drustva, samo pare postoje i to je jedina religija kojoj se svi klanjaju.

stiv

pre 9 godina

Ajde neka i nije, neka i jeste... Sta se okomili na Rusiju, pa zar nije bilo dovoljno u 20 veku? Jel treba ponovo da vam Rusi dele po .....?

Stefan

pre 9 godina

Da Rusi nisu upali na Krim i napravili oruzane sukobe na istoku Ukrajine ta ista bi vec bila clanica Evrope i NATO sto je na dugi rok veoma lose po Rusiju, ali na kratak rok sankcija ne bi bilo, ovako imaju sankcije i to se veoma lose odrazava kratkorocno po Ruse a verovatno ce biti samo gore jer statistika kaze da Rusi ne znaju da organizuju svoju zemlju da ekonomsli bude nezavisna od cene nafte i zapadnog novca , sto samo dalje implicira da je moc SAD neprikosnovena danas , to Srbi uglavnom negiraju i tako sve dublje tonu u zivo blato umesto da se brze bolje totalno okrenemo SAD...

Mirče

pre 9 godina

"Zole"
Nikako mi nije jasno što onda Rusija ne isporuči poručeno oružje Siriji (između ostalog MiG-29 M2, koje su delom hteli da preusmere u Srbiju) i Iranu plaćene S300 pa je bilo najavljeno potraživanje velike odštete. A mogli bi da "osveže" i rakete Kim Džongu iz N.Koreje. Očigledno ovaj gospodin zaboravlja, kako neko reče, da je partija šaha u toku! Nije sve u rublji i kikirikiju.

u gori raste zelen bor

pre 9 godina

''Obama je potpuno u pravu, ali zaboravlja da dolar i evro više nikada neće ništa vredeti na teritoriji Rusije, a i u državama koje su ruski saveznici. Rusija je tako jednim potezom "ubila dve muve".
(Staljinove orgulje, 21. decembar 2014 15:46)''

E sad si pogodio... Ima u Rusiji sad jedan vic, kaze "Sta mozes danas dobiti za rublju? Jedino samar!"

Sloba

pre 9 godina

Staljinove orgulje
Rusi cekaju u redu da zamene rublje za dolare ili eure prenose svetski i ruski mediji. A ti u komentaru pises proizvoljno t. j. netacno. Protivnik sam bilo cije hegemonije i ne bi prihvatio niciju vojsku sem srpske u Srbiji.

Tex

pre 9 godina

Cobra
Sa kojim to arumentima tvrdis da je Amerika pravna i demokratska?!
1. Vecina predsednika i glavnih ljudi dolaze iz par loza tj svi su manje vise rodbina
2. U Americi ces dobiti pravo samo ako imas debeo dzep. Pod tim smatram sustinu prava a to je pravo na vidjenje deteta, tuzbe kada te neko prevari, razvod i sl. A tek ako si privrednik si nadrljao kada te "demokratski" izmuzu pred sudovima.
3. Opste je poznato pa i priznato da je Bus postao predsednik sa manjinom glasova. Drugim recima, j*** lud zbunjenog kad je demokratija u pitanju.
Amerika je zemlja bogate klase sa sve siromasnijom vecinskom klasom. To je zemlja koja zivi na grbacama 20 miliona ljudi bez papira i jeftinim uvoznim obrazovanim ljudima. Prema tome, demokratija i pravda u Americi nemaju veze sa stvarnoscu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Miki, 21. decembar 2014 17:55)

Mislim da si upravo opisao Srbiju greskom samo bez ovoga jeftinim uvozom obrazovanih ljudi. Takvih definitivno nema u Srbiji a nema ni obrazovanih.

Гагиба

pre 9 godina

Mилојко

Ама ко у Његоша ти је мисао!!
Петоколонаша је вазда ходало земљом Србијом, али кроз историју (бар кроз онај део који нам је за сада доступан док не упаднемо у ватиканске и бечке архиве) смо се као нација стављали на страну добра и увек излазили као победници. Ми се никада злом наслађивали нисмо и тако ће и остати!! Уосталом, није из народа тек тако изнедрена мисао - Пси лају, каравани пролазе...

Пуковника су набили на колац зато што је златним динаром хтео да тргује нафту. Владимир је васкрсао исту идеју али ће за њега колац мало теже отесати!

Државе су неки дан намакле 18 хиљада милијарди дуга. Руси не дугују ником ништа, чак своје дугове опраштају (Рецимо С.Кореји 10 милијарди неку годину уназад....)

A ти мој председниче, ако ти противник понуди фигуру, не ликуј док је узимаш! Партија шаха траје све док краљ не падне! Само тада се победник зна...

alban

pre 9 godina

@Maki.

Nemoj biti sigurna da Kina nema pretenzije za osvajanje tudjih teritorija. Ona je skrivena i ceka svojih pet minuta (naravno ako joj se dozvoli). Kinezi su posebna rasa, i zbog toga bi voleli da vladaju celim svetom. Sto se tice Jugoslavije, ona je bila jaka drzava i bez atomske bombe, i nije je upropastio svet (kako ti mislis), ona je upropastila samu sebe. Najveci krivac za upropascenje Jugoslavije su srbi sa Kosova, koji su svojom propagandom i lazima PREMA ALBANCIMA, zarazili Milosevica, a onda Milosevic je zarazio svoj narod, a onda se zarazila cela Jugoslavija. Nacionalizam stvara nacionalizam, nazalost. Da nije postojao Milosevic, nebi postojao ni Franjo Tudmjan, ni Izet Begovic, a niti Rugova ni Thaci Da nije bilo rata, niko od ovih ljudi ne bi bili poznati javnosti, bili bi obicni gradjani, dok sasvim drugi ljudi sa kvalitetom bi dosli do izrazaja.

Staljinove orgulje

pre 9 godina

Ne radi se ovde o rublji, već o dolaru kao glavnoj svetskoj valuti. Dolar nema ni zlatnu podlogu, niti mu vrednost održava realna proizvodnja, već ima samo tržišnu vrednost. Zato je Rusija, verovatno će i Kina, pa i ostale velike države početi da "ruše" dolar kao glavnu svetsku valutu. Onda se Amerikancima "izbija" ključni adut za manipulaciju u svetskim razmerama. To i jeste suština sadašnjih sukoba. Zato i ova cena nafte, otud rat u Ukrajini, "zveckanje" oružjem na granicama svetskih sila itd. SAD teži da održi dominaciju dolarom, nekada i oružjem, EU je ekonomski jaka, ali vojno nemoćna bez SAD, Rusija i Kina prelaze na razmenu u sopstvenim valutama, a zemlje BRIKS-a su osnovale "paralelni" MMF. Što se tiče rublje, kada cena nafte padne na "nulu" kupujem sve zalihe. Pozdrav!

Mile

pre 9 godina

@Predrag

Kako mali Perica zamislja ekonomiju... Da tebe slusamo, trebalo bi svi da pohrlimo da kupujemo dinare. Mislim da bi ti i Jorgovanka pozavidela na rezonu.

master

pre 9 godina

Naravno da nije i nece uspeti,zato sto on ne moze ekonomski oslabljen da se utrkuje sa USA,EU i NATO.Kakva Kina i ostali bagraci,sta je sa vama ljudi,pa vi treba da odete u zemlje u kojima vladaju diktatori,da se malo osvestite,sta se to desilo sa vama kada su vam oni koji u svojim zemljama pljackaju svoj narod,gaze po ljudskim pravima i uzivaju kao bogovi,bolji od onih u kojima ima demokratije i normalnijeg zivota.Zaista je ovo kada covek cita neke komentare veoma zabrinjavajuce,mozda niste svesni da takvim misljenjem i podrskom opravdavate i dajete podrsku onima koji ce uskoro i u vasoj kuci tako da rade?Znama da su mnnogi placeni nekom sicom da pisu i hvale po narudzbini i zapovesti,ali bi takvi trebali ozbiljno da se zamisle i na buducnost svojih deca,od te sice se obogatiti nece,ali ce i svjoj deci naneti uzasno velike stete.VVP je Krim zauzeo i aneksirao prevarom,manipulacijama,slanjem specijalaca iz Rusije i naoruzavanjem separatista,uz pricu da je ruski narod ugrozen u Ukrajini,sto nije istina.Nekima nista ne moze da pomogne.Kao sto je napisao neko vec,da nema te Amerike i EU mnogi bi ziveli jos u vecoj bedi i nepravdi,osvestite se,progledajte svojim ocima i mislite i svojim glavama,i u vasu korist a ne samo bitangi i slatkorecivih prevaranata.

Cisco Kid

pre 9 godina

Naravno da te je nadmudrio mozgom biraca u Srbiji.Putin i dalje ima 60 milijardi dolara koje je sa svojim tajkunima opljacko od naroda Rusije.On i dalje zivi kao car u stotinu daca po siromasnoj Rusiji.On i dalje moze da ima i tigra i lava,i tri devojke istovremeno,da vozi najbolja kola po Rusiji,letuje sa najvecim jahtama po morima,da drzi predavanja novinarima sta ce da pisu i misle.I uvek u nekom nuklearnom sukobu on i njegova tajkunska kamarila ce naci zaklon a narod.Narod naivni ce kao i uvek stradati misleci da se bori za otadzbinu a ta fikcija je u malom preslikana u Srbiji.Mene brine svest nasih biraca koja velicajuci Putina velica ovog smotanka kod nas koji ce ih na kraju prevesti zedne preko vode.Stanovnici Srbije,osvestite se.Smrt fasizmu

Zoran,Vancouver

pre 9 godina

Za neupucene,dobar deo republikanaca,vise ceni Putina,(halo Djulijani)kao,uostalom,i dobar deo retrogradne Srbije,zar ne ?
Uostalom,nedavno je Putina,republikanski Forbes,proglasio liderom godine.
Kao istinski postovalac ruske kulture i duha,misljenja sam,da je Putin velika sramota za Rusiju.

alban

pre 9 godina

@Igor

Ti nisi svestan sta govoris covece. Pa da nije te Amerike, svet bi postao prava dzungla i haos, a ni ti ko srbin ne bi postojao. Da nije Amerike, onda bi svi tajkuni ovog sveta izgrabili sve male narode i cinili od njih sta bih hteli. Pa ta Rusia kojom vi nazivate "bracom" je silovala 8000 srbskih devojaka i zena i to samo za kratko vreme od sest meseci, ubila 5000 civila koji nisu bili spremni dati svoje zene biti silovane od strane ruskih vojnika, koji su smatrali sebe oslobodiocima Srbije i to im je davalo za "pravo" da rade sta hoce po Srbiji. Sta bi tek radili Kinezi malim drzavama kao sto Skandinavske, svajcarska i Europa u celini. Oni bi sve ove demokratske zemlje upropastili i od njih napravili da budu veciti robovi. A da ne pricam sta bi se desilo sa Balkanskim zemljama, neznam da li bi mi uopste postojali. Hvala Bogu sto postoji policajac ovog sveta (Amerika najdemokraticnija zemlja sveta)) inace ne bi ni ja a ni ti mogao da komentarises ovde i reci svoje misljenje.

Cobra

pre 9 godina

Naravno da nije! Gde ćeš sa Amerikancima,odmah si u startu izgubio!
Možemo dosta od Amerikanaca da naučimo,a pre svega,kako da napravimo pravnu i demokratsku državu!

django

pre 9 godina

(Bee-Zon, 21. decembar 2014 15:37)

U SAD-u je federalnim zakonom zabranjen izvoz sirove nafte, tako da je izvoz sirove nafte iz SAD-a = 0, a ti napišeš da je SAD pogođen smanjenjem cijene sirove nafte. Neinformiranost koja se čita u komentarima je apsolutno šokantna.
I da, slažem se sa Obamom. Rogozin, Putin i slični su stalno nešto govorili i davali zapaljive izjave (nešto slično kao i kod nas na Balkanu, to je taj slavenski mentalitet), a Ameri su cijelo vrijeme šutili i prepolovili cijenu nafte, uvodili polako sankcije i diplomatskim kanalima odrađivali da i saveznici učine isto, otopili odnose sa Kubom, Iranom i Bjelorusijom... Rusi su ispali samo jaki na riječima, a i ono što su poduzeli u djelima (zabrana uvoza hrane) je donjelo više štete njima nego zapadu...

Henry

pre 9 godina

Obama jeste u pravu. Rusi su vec priznali da imaju gubitke na stotine milijardi dolara godisnje i to je dovoljno da SAD smatra da Rusija nece moci vojno biti jaca od sada. U isto vreme, te milijarde koje gubi Rusija dobijaju zapadne drzave, medju njima i SAD, koji su veliki uvoznici nafte.

Cini se da ovo stanje jeste pocetak procesa oslabljenja i osiromasnja Rusije.

Radmila

pre 9 godina

Putin je nadigrao zapad koliko ga je svojevremeno nadigrala i Mira Markovic. Razlika izmedju nje i Putina je skoro neprimetna. Trenutno, mogu samo da primetim da je Putin neodlucniji a da Mira ima vece grudi.

dario

pre 9 godina

''Obama je potpuno u pravu, ali zaboravlja da dolar i evro više nikada neće ništa vredeti na teritoriji Rusije, a i u državama koje su ruski saveznici. Rusija je tako jednim potezom "ubila dve muve".
(Staljinove orgulje, 21. decembar 2014 15:46)''

Malo si polupao lončiće. Na teritoriji Rusije jedino rublja ništa ne vrijedi dok su dolar i Euro traženi od stanovništva Rusije!

Stefan

pre 9 godina

Da Rusi nisu upali na Krim i napravili oruzane sukobe na istoku Ukrajine ta ista bi vec bila clanica Evrope i NATO sto je na dugi rok veoma lose po Rusiju, ali na kratak rok sankcija ne bi bilo, ovako imaju sankcije i to se veoma lose odrazava kratkorocno po Ruse a verovatno ce biti samo gore jer statistika kaze da Rusi ne znaju da organizuju svoju zemlju da ekonomsli bude nezavisna od cene nafte i zapadnog novca , sto samo dalje implicira da je moc SAD neprikosnovena danas , to Srbi uglavnom negiraju i tako sve dublje tonu u zivo blato umesto da se brze bolje totalno okrenemo SAD...

Staljinove orgulje

pre 9 godina

Obama je potpuno u pravu, ali zaboravlja da dolar i evro više nikada neće ništa vredeti na teritoriji Rusije, a i u državama koje su ruski saveznici. Rusija je tako jednim potezom "ubila dve muve".

Stojan pivopija

pre 9 godina

E Obarak, tek sada si shvatio da je Putin vec davno dobio rat. Mozes da se valjas i lupas nogama po podu ali je to surova istina. Kako si mogao da poverujes u vlastitu propagandu, ona nije bila tebi namenjena.

ne nadmutrjte se vise

pre 9 godina

Obama je u pravu. U komentarima se zaboravlja jedna bitna cinjenica, a koja Rusiju svakako jako boli, a tice se normalizacije odnosa SAD-Kuba. Osigurao je Obama svoj najosetljiviji deo. Samo obojica bi trebalo da prestanu da se nadmudruju, u interesu covecanstva.

alban

pre 9 godina

@Maki.

Nemoj biti sigurna da Kina nema pretenzije za osvajanje tudjih teritorija. Ona je skrivena i ceka svojih pet minuta (naravno ako joj se dozvoli). Kinezi su posebna rasa, i zbog toga bi voleli da vladaju celim svetom. Sto se tice Jugoslavije, ona je bila jaka drzava i bez atomske bombe, i nije je upropastio svet (kako ti mislis), ona je upropastila samu sebe. Najveci krivac za upropascenje Jugoslavije su srbi sa Kosova, koji su svojom propagandom i lazima PREMA ALBANCIMA, zarazili Milosevica, a onda Milosevic je zarazio svoj narod, a onda se zarazila cela Jugoslavija. Nacionalizam stvara nacionalizam, nazalost. Da nije postojao Milosevic, nebi postojao ni Franjo Tudmjan, ni Izet Begovic, a niti Rugova ni Thaci Da nije bilo rata, niko od ovih ljudi ne bi bili poznati javnosti, bili bi obicni gradjani, dok sasvim drugi ljudi sa kvalitetom bi dosli do izrazaja.

Bee-Zon

pre 9 godina

Niska cena nafte ne pogadja samo Rusiju, nego i Ameriku kao jednog od najvecih izvoznika nafte na svetu. Dok npr. Kina koja ima malo svojih nalazista trenutno sumanuto kupuje svu naftu koju moze

Com.com

pre 9 godina

Ok, Rusija je dobila Krim, 2 miliona Rusa, sta ti mislis kako su prosli u toj medjunarodnoj sahovskoj partiji? Bez obzira na pad rublje i finansijsku krizu.

A sta mislis koliko tek geostrateski znaci ostanak vojnih baza na Krimu i Donbas koji kontrolisu Rusi sada, za neke buduce ratove? Ukrajina ne moze u nato vise. Gledaj malo dalje od nosa, obama.... Cena nafte nece jos dugo biti vestacki tako niska, jer je ne prodaju samo Rusi.

mufljuz

pre 9 godina

"Putin nije nadigrao mene i SAD"
--------------------------------
Jok. Ti si nadigrao njega.
ps. cek da vidimo kako ces tek proci sa terorizmom i "arapskim prolecem".

Mare

pre 9 godina

Bee-Zon - Jeste pogađa ih, samo US imaju zabranu izvoza sirove nafte :), a i da nemaju svakako im ne bi udeo nafte u izvozu bio 70% kao Rusiji, lepo je, čini mi se Danica Popović, napisala da je neshvaljivo da je Rusija odlučila da bude Saudijska Arabija sa toliko nediverzifikovanom privredom zavisnom od cene energenata.

Predrag

pre 9 godina

Hико у западном привредном систему ових дана се не бави рубљом на прави начин. У кратковидом дослуху са Вашингтоном њихови западни вазали празне своје залихе у рубљама, које Русија ни не купује, па се тржиште њима преплавило. У исто време Русија као подлогу има велике резерве долара, као и рубљу са златним покрићем, што западни маинстрим медији константно прећуткују. Зато Русији у овом тренутку можда и одговара да рубља има оловни тег.
Русија ће још неко време пустити пад рубље. Када процени да јој је валута досегла дно, она ће откупити јефтине рубље на западним финансијским тржиштима са својим резервама прецењених америчких долара. Тако ће Русија за исту количину долара откупити знатно више своје валуте и истовремено преплавити западно тржиште америчким доларима, који ће почети да губи вредност.

master

pre 9 godina

Naravno da nije i nece uspeti,zato sto on ne moze ekonomski oslabljen da se utrkuje sa USA,EU i NATO.Kakva Kina i ostali bagraci,sta je sa vama ljudi,pa vi treba da odete u zemlje u kojima vladaju diktatori,da se malo osvestite,sta se to desilo sa vama kada su vam oni koji u svojim zemljama pljackaju svoj narod,gaze po ljudskim pravima i uzivaju kao bogovi,bolji od onih u kojima ima demokratije i normalnijeg zivota.Zaista je ovo kada covek cita neke komentare veoma zabrinjavajuce,mozda niste svesni da takvim misljenjem i podrskom opravdavate i dajete podrsku onima koji ce uskoro i u vasoj kuci tako da rade?Znama da su mnnogi placeni nekom sicom da pisu i hvale po narudzbini i zapovesti,ali bi takvi trebali ozbiljno da se zamisle i na buducnost svojih deca,od te sice se obogatiti nece,ali ce i svjoj deci naneti uzasno velike stete.VVP je Krim zauzeo i aneksirao prevarom,manipulacijama,slanjem specijalaca iz Rusije i naoruzavanjem separatista,uz pricu da je ruski narod ugrozen u Ukrajini,sto nije istina.Nekima nista ne moze da pomogne.Kao sto je napisao neko vec,da nema te Amerike i EU mnogi bi ziveli jos u vecoj bedi i nepravdi,osvestite se,progledajte svojim ocima i mislite i svojim glavama,i u vasu korist a ne samo bitangi i slatkorecivih prevaranata.

ja sam

pre 9 godina

jedino što vi, pri tome mislim na usa i njihove satrape, jeste bombardovanje i uvodjenje sankcija. niste ni do kolena putinu, onakvo preuzimanje krima je za sve anale svetske politike. smešni ste.

Folivora

pre 9 godina

Rublja pada, svi iz sveta kupuju u Rusiji! Da li je to pad ekonomske aktivnosti? Pala cena nafte, manja dobit Rusije. Ko pokusava da dobije naftu iz škriljaca gdje je cena eksploatacije 50 dolara po barelu?! Ko nece izvoziti naftu ako njena cena jos malo padne? Nije sve tako jednostrano, svaka medalja ima lice i nalicje. Mislim da se USA i EU nece tako lepo provesti u ovome ekonomskom ratu. Privreda USA zavisi od Kine a privreda EU od Rusije.

u gori raste zelen bor

pre 9 godina

''Obama je potpuno u pravu, ali zaboravlja da dolar i evro više nikada neće ništa vredeti na teritoriji Rusije, a i u državama koje su ruski saveznici. Rusija je tako jednim potezom "ubila dve muve".
(Staljinove orgulje, 21. decembar 2014 15:46)''

E sad si pogodio... Ima u Rusiji sad jedan vic, kaze "Sta mozes danas dobiti za rublju? Jedino samar!"

Maki

pre 9 godina

@ alban
Kina nikada u svojoj dugoj istoriji nije imala imperijalne pretenzije. Nije tlacila i eksploatisala slabije. To su usavrsile evropske zemlje u svojoj istoriji od Rima pa do danasnjih dana. A trenutno smo i sami mi sa balkana brojno mali i podeljeni narodi slika i prilika onoga sto oslikava americka demokratija za slabije od sebe.
I steta sto su Tita omeli u pravljenju atomske bombe inace se ne bi tako ophodili prema Jugoslaviji.

Tex

pre 9 godina

Cobra
Sa kojim to arumentima tvrdis da je Amerika pravna i demokratska?!
1. Vecina predsednika i glavnih ljudi dolaze iz par loza tj svi su manje vise rodbina
2. U Americi ces dobiti pravo samo ako imas debeo dzep. Pod tim smatram sustinu prava a to je pravo na vidjenje deteta, tuzbe kada te neko prevari, razvod i sl. A tek ako si privrednik si nadrljao kada te "demokratski" izmuzu pred sudovima.
3. Opste je poznato pa i priznato da je Bus postao predsednik sa manjinom glasova. Drugim recima, j*** lud zbunjenog kad je demokratija u pitanju.
Amerika je zemlja bogate klase sa sve siromasnijom vecinskom klasom. To je zemlja koja zivi na grbacama 20 miliona ljudi bez papira i jeftinim uvoznim obrazovanim ljudima. Prema tome, demokratija i pravda u Americi nemaju veze sa stvarnoscu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Miki, 21. decembar 2014 17:55)

Mislim da si upravo opisao Srbiju greskom samo bez ovoga jeftinim uvozom obrazovanih ljudi. Takvih definitivno nema u Srbiji a nema ni obrazovanih.

oxoxoposum

pre 9 godina

Partija jos nije gotova. Vi ste dali šah Rusima, a na drugoj tabli mat Evropi. Dočekali smo rokadu (Turska) sledeće godine žrtvu topa (Nemačka) i na kraju protivnapad Rusa na bliskom istoku (Iran ili Saudi Arabija). Trajaće ovo nadigravanje, nema sumnje.

Black Hand

pre 9 godina

u pravu si Obama,jedino u cemu se slazem sa tobom,ti si nadigrao EU i Rusiju da se zbog tebe "svadjaju" dok se ti smeskas i trljas ruke

EU treba da se oslobodi Americkoj Uticaja i tad ce da joj bude bolje.

Gulamfer

pre 9 godina

Gospodin Putin je Predsednik Ruske Federacije, a gospodin Obama Predsednik USA. Gospodin Obama je pobrkao loncice misleci da oni imaju neke licne odnose, konfortacije ili saradnju. Gospodin Putin nikada se su svom govoru nije osvrnuo na licnost americkog predsednika ili pomenuo njegovo ime. On govori o americkoj politici, a ne o licnostima, jer je to nekulturno i nediplomatski. Tako da je ovo ipak licna frustracija.

patriota

pre 9 godina

Samo prvo poluvreme,samo prvo. Utakmica se igra dok sudija ne svira kraj. Vi sa EU i ovom sitnom ribom pljuckavicom sadite tikve, a Putin sa Kinom. Kina sigurno ulazi u igru da uzme svoje,ako joj nedate pustuće na naolatu sve papire od vrednosti SAD. Ko će onda da se pita za svoju ekonomiju moj Obama. Loša je procena tih tvojih anal-litičara.

Djura mutavi

pre 9 godina

Polako, ne zaboravite da su i Rusija i Kina mnogo starije nacije i države od američkog galimatijasa... Ovo je tek početak rata drugim sredstvima i drugih saveznika. Ko će na kraju ostati sam i poražen, čini mi se izvesnim. Evropa će, kao i uvek, platiti taj ceh, ovoga puta američki... Nacisti Nemci su prvo krenuli nah osten. Da li je sličnost slučajna? Želeli su životni prostor i resurse. Izgleda da su opet resursi u pitanju. A šta će biti sa Amerikom? Možda će doživeti sudbinu Japana, a možda i nešto mnogo gore. Jer su gori od Nacista...

profesionalni komentator

pre 9 godina

To je verovatno zbog cinjenice da su Amerikanci izuzetni, pa samim tim nema sanse da neko nesto uradi bolje od vas? Zavrsice se ova balada u suzama,sve se bojim,posto smo vec jednom imali izuzetnu, visu rasu nadljudi.

sportsman

pre 9 godina

Samo si ti zeznu Evropljane. Nista drugo. I da sutra povucete sankcije kupovna moc Rusa je pala i niko nece ni moci da kupi skupe evropske proizvode. Tu je samo SAD politicki profitirala. Vestacki je izazvala pad cene nafte. Oni i ovako skoro nista ni ne crpe na svojoj teritoriji. Sve uzimaju od Arapa. Pad cene nafte im dobro dodje. A dolar odavno nije bio ovako jak a evro slab. I onda je sve navodno slucajno. Pricam ti pricu.

Бојан Илић

pre 9 godina

Samo jedno pitanje: ko to kaze da je Putin nadigrao Obamu? (cisto da znam, zbog cele ove diskusije)
(Pa, 21. decembar 2014 16:51)

Холивуд! :-))

Spaski

pre 9 godina

E pa sad....nije da nije :)
I, istini za volju ,nije vas razbio Putin nego g-din Lavrov!
A to sto ste vi gospodine kao neki deda namcor ,u besu sto gubite,odneli sahovsku tablu i figure sa Kalemegdana i uveli sankcije protivniku sa druge strane stola to je vec druga prica.

Asd

pre 9 godina

Ko gubi ima prava da se ljuti :) Pretprece malo rublja i ekonomija ali zato Rusija sa Indijom, Kinom, Brazilom i Turskom prelazi na robnu razmenu na lokalnim valutama.... i bio jednom jedan dolar i jedna imperija na njemu zasnovana. :)

Maki

pre 9 godina

Dok Obama ima iza sebe sistem koji je usavrsavan od kraja Drugog svetskog rata Putin je morao da uspostavlja sistem od pocetka. Morao je da spreci pljacku drzave i da kroti kojakakve oligarhe. A to sto se sada uvode sankcije Rusima to je iz cistog zla. Nije americkom predsedniku stalo do Ukrajine vec do rusenja ideje da nisu SAD i dolar od Boga dar vec da treba smanjiti taj utica. A ponajmanje da se Rusi i Nemci tesnje povezu. Nemci sa tehnologijom, Rusi sa resursima i radnom snagom ceo svet bi pao pred njima. To je ono sto u sustini americkoj vladi i njihovim vladarima iz mracne senke smeta.

Zole

pre 9 godina

SAD su uvele sankcije Rusiji zbog Sirije a ne zbog Ukrajine. Ukrajina je samo koletaralna šteta u ratu oko Sirije. Katargas je planirao da gradi gasovod preko Saudijske Arabije i Sirije do Evrope a Asad je odbio da se taj gasovod gradi preko Sirije i umesto toga potpisao da se gradi gasovod iz Irana preko Iraka i Sirije. Inace najveće nalazište gasa u svetu nalazi se ispod Perijskog zaliva, izmedju Katara i Iraka. Katargas je podeljen na cetri kompanije i u svakoj od tih kompanija 4 najveće američke naftne kompanije imaju po 30% vlasnistva. Tako da je Sirija kljuc rešenja ove krize.

Sloba

pre 9 godina

Staljinove orgulje
Rusi cekaju u redu da zamene rublje za dolare ili eure prenose svetski i ruski mediji. A ti u komentaru pises proizvoljno t. j. netacno. Protivnik sam bilo cije hegemonije i ne bi prihvatio niciju vojsku sem srpske u Srbiji.

milojko

pre 9 godina

@ Stefan, 21. decembar 2014 20:14)
da su i tvoji pradjedovi tako mislili ti bi se sad potpisivao suad a ne stefan. kazem da u srba svaka generacija iznedri buljuk poturica.

маринко

pre 9 godina

Мрзим САД, али Обама је у праву! Циљ целе игре је био да се одвоје Немачка и Русија у томе је Обама успео, плус тога Русија је у економској кризи. Путин је добио Крим и то ће мало ублажити економску катастрофу.
Највећи , а могло би се рећи и једини губитници су људи у Украјини који су употребљени, живе у беди и још уз то убијају једни друге у грађанском рату.
Е Обама, далеко теби лепа кућа, да би наштетио Русији жртвовао си животе људи у Украјини! Добро је рекао Чомски да су САД империја зла!

burgermeister

pre 9 godina

Naravno da te je nadmudrio mozgom biraca u Srbiji.Putin i dalje ima 60 milijardi dolara koje je sa svojim tajkunima opljacko od naroda Rusije.On i dalje zivi kao car u stotinu daca po siromasnoj Rusiji.On i dalje moze da ima i tigra i lava,i tri devojke istovremeno,da vozi najbolja kola po Rusiji,letuje sa najvecim jahtama po morima,da drzi predavanja novinarima sta ce da pisu i misle.I uvek u nekom nuklearnom sukobu on i njegova tajkunska kamarila ce naci zaklon a narod.Narod naivni ce kao i uvek stradati misleci da se bori za otadzbinu a ta fikcija je u malom preslikana u Srbiji.Mene brine svest nasih biraca koja velicajuci Putina velica ovog smotanka kod nas koji ce ih na kraju prevesti zedne preko vode.Stanovnici Srbije,osvestite se.Smrt fasizmu
(Cisco Kid, 21. decembar 2014 15:48)

Inače političari na Zapadu su sve sami pošteni javni službenici koji na funkcije dolaze isključivo zahvaljujući svom enormnom poštenju (meri na "poštenomeru", specijalnom aparatu koji proizvode samo USA) a sa funkcija odlaze da žive u garsonjerama od skromnih državnih penzijica. CIA nije vršila prevrate i sponzorisala diktature po Latinskoj Americi, oni su samo delili kolače i lepe želje. Zatucanost je opasna i potencijalno destruktivna stvar pa nek je po stotinu puta američka - ista bolest ko rusofilstvo, samo druga strana krajnjeg ekstrema.

nazalost

pre 9 godina

Kome nije jasno da su SAD "nadigrale" i Rusiju i EU taj bas nema dobru moc rasudjivanja...

Zakuvali su ratno stanje i potencijalno dugorocan problem na samim "vratima" EU i na samim "vratima" Rusije. Korist iz toga ce samo SAD da izvuku i to je to. Ponavljaju isti fazon vec decenijama i i dalje im prolazi.

Lanna

pre 9 godina

Obama je mali i sitnicav. Treniran od raznih PR-ova zvuci kao Amanpour na CNN to jest agresivno i streberski. Putin je za njega lider (kojeg ja usput receno ne simpatisem).

drmr

pre 9 godina

Ne osetim neku krizu po Moskvi...shopping molovi su krcati, rublja se oporavlja...izgleda da se o toj krizi vise prica van Rusije nego ovde. Jedino sto sve manje ima proizvoda sa zapada a to je verujte mi krajnje pozitivno. Bitno da ima nasih proizvoda kao nikad do sada :)

12345

pre 9 godina

Zasto se Obama ne fokusira malo na svoje gradjane? Ajde da mu je u drzavi blagostanje kao u Svajcarskoj, Holandiji ili Svedskoj pa da razumem da covek hoce da drugima pokaze nekim nenasilnim putem kako se zivi, ali njemu se drzava raspada, a on vrsi neke pretenzije na ceo svet... Stvarno licemerje...

Staljinove orgulje

pre 9 godina

Ne radi se ovde o rublji, već o dolaru kao glavnoj svetskoj valuti. Dolar nema ni zlatnu podlogu, niti mu vrednost održava realna proizvodnja, već ima samo tržišnu vrednost. Zato je Rusija, verovatno će i Kina, pa i ostale velike države početi da "ruše" dolar kao glavnu svetsku valutu. Onda se Amerikancima "izbija" ključni adut za manipulaciju u svetskim razmerama. To i jeste suština sadašnjih sukoba. Zato i ova cena nafte, otud rat u Ukrajini, "zveckanje" oružjem na granicama svetskih sila itd. SAD teži da održi dominaciju dolarom, nekada i oružjem, EU je ekonomski jaka, ali vojno nemoćna bez SAD, Rusija i Kina prelaze na razmenu u sopstvenim valutama, a zemlje BRIKS-a su osnovale "paralelni" MMF. Što se tiče rublje, kada cena nafte padne na "nulu" kupujem sve zalihe. Pozdrav!

Miodrag

pre 9 godina

Putin 1. Snouden, 2. Sirija, 3. Iran, 4. Krim.
US samo trenutni pad ruske rublje.
Vladimir Putin je u prednosti jer nikad ameri i zapad ne mogu predvideti njegov sledeci potez i da li ce upotrebiti piuna, skakaca ili topa.

Я русский

pre 9 godina

Сирома'. Не мора ништа да каже, а да сви видимо шта му лежи на срцу. Шта му је требало да се качи са ЦАРОМ ?

Mile

pre 9 godina

@Predrag

Kako mali Perica zamislja ekonomiju... Da tebe slusamo, trebalo bi svi da pohrlimo da kupujemo dinare. Mislim da bi ti i Jorgovanka pozavidela na rezonu.

Android Jelly Bean

pre 9 godina

Kao sto je rekao jedan americki analiticar juce: "Rusija ako bude htjela da se sveti uradice to lako." Rusi znaju kome treba za ovo da se svete ne direktno Americi nego Saudijskoj Arabiji. Kapiram da ce to biti prva zemlja koja ce biti zbrisana u slucaju globalnog rata. - Rusija, Iran, Sirija, Kina, Pakistan - Sve zemlje zbog kojih ce SA skupo da plati svoje surovanje sa Amerikom.

Computer mind

pre 9 godina

Potezi Rusije su bili iznudjeni ali mudri, strateski dobri. A to sto su iznudjeni relaksira njihovu situaciju - morali su.

Rusija ne moze da pada bez EU. Tako da sto kriza u Rusiji bude veca, vise ce se odrazavati to na posustalu EU, i na zapaljenu Ukrajinu. I sve vise ce tu biti prostora za Kinu, Iran, Tursku, Indiju. Mozda to nisu planirali da rade sada, ali to ce im strateski doneti prevagu. Nisu oni planirali ni da u WW2 presele tesku industriju na Ural, nego su morali, ali su zato dobili rat.

Fakticki, nato pakt je probao da ''skuva rusku zabu'' i da preuzme Ukrajinu, presao je granicu na Majdanu, ali nije racunao na reakciju... i Rusija je odigrala maestralan velemajstorski potez - vratila Krim, i zapalila Ukrajinu, kontrolise Donbas, i takva Ukrajina nece uci u Nato, niti zbog konflikta sa Rusijom moze u EU. A vrlo brzo ce sami Ukrajinci shvatiti da ih EU nece hraniti.

Rano je Obami za ovakve izjave. Rano... Kriza sa Rusijom i Ukrajinom, nije odvojena od Sirije i Iraka, imaju i Amerikanci pune ruke posla sada. I taj rat kosta... ne samo ukrajinski.

Miki

pre 9 godina

Cobra
Sa kojim to arumentima tvrdis da je Amerika pravna i demokratska?!
1. Vecina predsednika i glavnih ljudi dolaze iz par loza tj svi su manje vise rodbina
2. U Americi ces dobiti pravo samo ako imas debeo dzep. Pod tim smatram sustinu prava a to je pravo na vidjenje deteta, tuzbe kada te neko prevari, razvod i sl. A tek ako si privrednik si nadrljao kada te "demokratski" izmuzu pred sudovima.
3. Opste je poznato pa i priznato da je Bus postao predsednik sa manjinom glasova. Drugim recima, j*** lud zbunjenog kad je demokratija u pitanju.
Amerika je zemlja bogate klase sa sve siromasnijom vecinskom klasom. To je zemlja koja zivi na grbacama 20 miliona ljudi bez papira i jeftinim uvoznim obrazovanim ljudima. Prema tome, demokratija i pravda u Americi nemaju veze sa stvarnoscu.

Kralj Ibi

pre 9 godina

Pa sah je suvise komplikovana igra za nobelovca. I u sahu kao i u maratonu gleda se samo krajnji rezultat a do njega ima jos da popriceka. Nije Kutuzov bio pred Parizom vec Napoleon pred Moskvom ali svi znamo kako se ta prica zavrsila.

Aleksandar

pre 9 godina

@Cobra

Eeee, samo jos da shvatis da demokratija ne postoji, kao i drugi oblici drustva, samo pare postoje i to je jedina religija kojoj se svi klanjaju.

Braca

pre 9 godina

Obama nije toliko u pravu jer je igra tek pocela, a kako ce se zavrsiti ne zna se. Rano je jos za bilo kakve zakljucke! Njegovo ucesce u igri se blizi kraju jer mu mandat istice za par godina.

gatto

pre 9 godina

Ne znam ko je koga nadmurdio. Znam da je sin Joea Bidena od pre godinu i kusur postao glavni savetnik Burisma Holdgingsa, energetske firme koja dominira tržištem distribucije gasa u Ukrajini. Onda se slučajno dešava Majdan. Pa Krim. Pa Donjeck i Lugansk. Ukrajina propada. Pa sankcije, pa sve ostalo. Prosto mi se čini da Veliki pomeraju šahovske figure kao u vreme Hladnog rata. Tu Rusija i SAD neće izgubiti. SAD je veća i jača, nema dvojbe, ali ima globalni apetit. Rusija pak ima apetit prema zonama oko svojih granica. Rezultat ćemo saznati u sledećih 4-5 godina. Tek, Rusija i Rusi nisu u istom koordinatnom sistemu kao zapadni svet - na kraju krajeva, zato i istom ne prilaze, a mogli bi teorijski biti i članica NATO-a i EU. Preživeli su svašta, imaju svoja pravila, i spremni su na dugoročnu igru. Meni je drago što smo bliži zapadu. Ali nipodaštavati Putina i Rusiju je smešno. Ovo jesu veliki udarci, ali trpi i trpeće i Evropa. A Evropu više boli i 10% manja ekonomija nego Rusiju 30%.

stiv

pre 9 godina

Ajde neka i nije, neka i jeste... Sta se okomili na Rusiju, pa zar nije bilo dovoljno u 20 veku? Jel treba ponovo da vam Rusi dele po .....?

Гагиба

pre 9 godina

Mилојко

Ама ко у Његоша ти је мисао!!
Петоколонаша је вазда ходало земљом Србијом, али кроз историју (бар кроз онај део који нам је за сада доступан док не упаднемо у ватиканске и бечке архиве) смо се као нација стављали на страну добра и увек излазили као победници. Ми се никада злом наслађивали нисмо и тако ће и остати!! Уосталом, није из народа тек тако изнедрена мисао - Пси лају, каравани пролазе...

Пуковника су набили на колац зато што је златним динаром хтео да тргује нафту. Владимир је васкрсао исту идеју али ће за њега колац мало теже отесати!

Државе су неки дан намакле 18 хиљада милијарди дуга. Руси не дугују ником ништа, чак своје дугове опраштају (Рецимо С.Кореји 10 милијарди неку годину уназад....)

A ти мој председниче, ако ти противник понуди фигуру, не ликуј док је узимаш! Партија шаха траје све док краљ не падне! Само тада се победник зна...

Mirče

pre 9 godina

"Zole"
Nikako mi nije jasno što onda Rusija ne isporuči poručeno oružje Siriji (između ostalog MiG-29 M2, koje su delom hteli da preusmere u Srbiju) i Iranu plaćene S300 pa je bilo najavljeno potraživanje velike odštete. A mogli bi da "osveže" i rakete Kim Džongu iz N.Koreje. Očigledno ovaj gospodin zaboravlja, kako neko reče, da je partija šaha u toku! Nije sve u rublji i kikirikiju.

Siniša

pre 9 godina

Vidi ti kako ces resiti problem apartheida u USA. Pusti ti Putina! Bolje zovi Miru Banjac i Glogovca da reklamiraju ravnopravnost i u tvom demo(no)kratskom sistemu!

taština praznine

pre 9 godina

Hitler kod Staljingrada, Napoleon kod Borodina, Karlo XII kod Poltave, Mamaj na Kulikovom polju... zato Obama, ne može se carstvo zadobiti na divanu sve duvan pušeći.