Ponedeljak, 15.12.2014.

10:32

Neće ni gastarbajteri umiriti kurs

Dinar se nalazi na istorijskom minimumu, a uprkos praznicima, ne očekuje se da će za oporavak kursa biti dovoljan novogodišnji dolazak deviza iz inostranstva.

Izvor: B92

Neæe ni gastarbajteri umiriti kurs IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

38 Komentari

Sortiraj po:

Dusan

pre 9 godina

Pa ti si Ddule finansijski mag ! dinar je u 2014. pao za manje od 10%, a rublja 50%. Da neko, Boze zakloni, poslusa tvoj savet, dinar bi sad bio na 170.

Gastos-USA

pre 9 godina

INOSTRANE investicije 500 miliona godisnje - DRZAVA daje 10000 evra po zaposlenom. GASTABRAJTERI 5 milijardi godisnje bez obaveze. MI izdrzavamo Srbiju.

Dr Đuričin

pre 9 godina

Kakav pretsednik Saveta guvernera, takav dinar. Pliva pretsednik godinama na brojnim visokim benefitima i izobilju, a dinar pliva u propast, narod u očaj i siromaštvo, gladan, žedan, go i smrznut. Takva nam je sudbina sa ovim "stručnjakom" za sebe, a narod praznim kesama.

Mrš bre!

pre 9 godina

Samo još Jorgovanki treba da objasnite da smo prsli k'o oblanda,po njoj je sve super!
Izbori odmah na svim nivoima,ovi nemaju ni kadar ni znanje da vode ovu jadnu zemlju a ne umeju ni da ukradu(skorašnji pokušaj komuniste Vulina da ''otkine'' 2 mil.evra nije prošao)!Izbori,što pre dok ne bude kasno!

Anubis

pre 9 godina

U Republici Srpskoj je npr marka u odnosu na euro odprilike 1:2 vec skoro 20 godina, ako vec nisu sposobni da odrzavaju kurs i brinu o kupovnoj moci citave nacije neka se raspitaju kako se to radi tj odrzava kurs preko Race??!! da ne pominjem da je tamo cena gasa na pumpama za 40% jeftinija nego u Srbiji 1,06 do 1,15 km. I jos ponesto, .... Naravno ta je zamlja pogodjena ratovima kao i mi bombardovanju, ali su bili toliko unisteni da je normalno da privreda i industrija jako polako napreduju, ali niko ne moze da kaze da imaju toliko zlata ili izvoza da mogu 20g da odrze kurs valute!!!! Ovi se nasi politicari i kojekakvi "strucnjaci" ponasaju kao da zivimo u zooloskom vrtu i da za dalje od kaveza nismo ni videlli ni culi, a ne znamo ni da postoji!!!!

Nisam gastarbajter

pre 9 godina

Ja nisam na privremenom radu u inostranstvu, nego sam iseljenik koji ne namerava da se vrati u Srbiju. To je izlizan pojam.
Poenta je da ta gastarbajter ekonomija nema smisla, jer nasa deca nemaju taj odnos sa bivsom maticom koji mi imamo.

Gastos

pre 9 godina

Jos jedno kolektivno spinovanje i pomeranje pameti. Bordo kravata je glavni argument. U Srbiji trziste odavno ne funkcionise. Ja vec podigo 2000 evara sa automata, puta skoro milion ludaka ko ja koji hrle u Srbiju da se najedu sarme. Takav cash kick bi Nemacka osetila, a ne napacena Srbija. Pa onda lepo po srpskom Bozicu nazad u rezervnu Domovinu, samo da vas ne gledamo.

Pata Negra

pre 9 godina

Ništa ne brinite, sve će 'čestiti' profesor da vam objasni.. On je nužan sastojak svake vlasti. Svako će zato dobiti svoju omiljenu uspavanku. I tako će i dobri profesor, uz sve koje uz njega u Nbs već bogato izdržavamo, uredno naplatiti svoju kneževsku platu u istoj Nbs. Ne dajte zato da vas lažu - intelektualna prostitucija je časno, dostojanstveno, prosperitetno i iznad svega unosno zanimanje..

Cak Noris

pre 9 godina

Dinar pada zato što oni koji vode državu ne umeju da kreiraju novac. Pošto ne umeju da ga kreiraju, obezvređivanjem domaćeg novca stvaraju utisak da domaću ekonomiju drma velika kriza. Tom veštački izazvanom "krizom" prikrivaju svoju nesposobnost. Tako će biti dok se u Srbiji ne pojavi prvi koji ume da stvori novac od rada. A onda ćete vi smrtnici prisustvovati čudu nad čudima ! Dinar će se stabilizovati !

kiki

pre 9 godina

@StaBre
Sine samo za tvoju informaciju, gastarbajteri su nasa najbolja privredna grana, ciste pare od preko 4mlrd eura koje se sliju u ovu propalu zemlju u toku godine.

Boris

pre 9 godina

@StaBre lupaš, priliv od gastarbajtera jadan? Pa svake godine u Srbiju uđe više para od naroda koji radi u inostranstvu nego od stranih investitora i realnog izvoza. Pa četvrtina porodica u Srbiji mahom živi od para koje im šalju deca, unuci, braća, sestre, pa čak i roditelji koje rade u inostranstvu. Međutim, ni gastarbajteri više neće olako da šalju pare rođacima zato što vide da Vučić dobar deo odmah prisvoji kroz naduvane cene i poreze. Zbog takve vlasti su i otišli iz zemlje i nisu baš blesavi da je sad posredno finansiraju i izigravaju neviđene budale.

goran bb

pre 9 godina

Prestanite nas nazivati Gastarbeiterima. Niti su svi Srbi otisli u Njemacku niti su svi otisli 60ih kada su postojali Gastarbeiteri!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (nenad ch, 15. decembar 2014 11:51)

Ne, nisi "gastarbeiter" nego si Švajcarac!? A ako i jesi Švajcarac zašto se onda javljaš kad te niko ne proziva?

Lika

pre 9 godina

Sve sami plagijatori u naprednima sa vise hiljade evra plate, a jorgovani , bajati, knescici i ostala politmafija ne haje za inflaciju koja predskazuje bankrot.
Kiparske pare su kljuc resenja za Srbiju u svakom pogledu, a pre svega da jednom i zauvek nestanu politicki kriminalci.

Jole

pre 9 godina

Vama nepomazu ni kožne gaće kamoli gastarbajteri! I sto kaze ovaj gospodin prestanite vise s time da nas nazivate gastarbajter i !!!
Kad smo vec tu nek neko pita nekog komsiju rodjaka itd koji je vani kol'ko deviza ostavi u srb, pa nek od prilike proračuna kol'ko nas dodjemo pa nek izračuna kol'ko je deviza stiglo u srb, e sad druga priča sto rodbina cuva to malo deviza ko oci u glavi ne ide odma u banku da promeni !
Lep pozz .

Rudi Lazarevski,Skopje

pre 9 godina

Ipak vazniji su domaci faktori. Drzava nije spremna na rigoroznu stednju i reforme. Politicki rejting pre svega. Pre mnogo meseci na ovom portalu postirao sam sledece: "..ne treba ocekivati da ce kurs stati do kraja godine u odnosu 125/1 evro.." Nazalost,to ce biti i u januaru...

Sasa

pre 9 godina

Vrednost dinara pada zato sto NE MOZE prosecna plata da bude 45.000 dinara. Nasa ekonomija to ne mozi da izdrzi ne stvara toliku novostvorenu vrednost. Odnosno prosecna plata MOZE da bude 45.000 dinara, ali onda ne mogu da rade 800.000 ljudi u drzavnom sektoru. Da bi se odrzao ovaj prosek i da bi prividno imali koliko toliko velie plate uzimaju se krediti, placaju se velike kamate i eto rezultata: dinar pada iz dana u dan, i svi mi koji ne radimo u drzavnom sektoru placamo ceh.

Eureka

pre 9 godina

A jel namerno lose vodite zemlju? Nadate se da ce vremenom biti jos vise onih koji ce pobeci van i jacati dinar trosenjem gasterbajterskog novca u Srbiji.

Coco Bill

pre 9 godina

Na to pitanje će odgovoriti zaposleni kulturolog !!! Pošto je na inicijativu g-đe Jorgovanke zaposlen u NBS-u, Ako se pitate zašto ?! Pa naravno, zato što je to partijski kadar !!!!

StaBre?

pre 9 godina

Kakva glupost, ko jos veruje u jacanje dinara zbog gastarbajtera? Priliv deviza od njih je bukvalno jadan, pa tako i rast deviznih rezervi. Propast dinara je zbog iznosenja deviza po bilo kojoj osnovi, sto zbog placanja rata spoljnih dugova, to zbog muljanja stranih banaka i "stranih investitora". Nemamo mi vise ljudi od cega da pravimo pare da bi ih imali, ostala su samo jad i beda od realnih izvora. Ko vam kriv kad padate na price o "stranim investitorima".

Dete kaitalizma

pre 9 godina

Imaćete uskoro novi problem. Niko neće hteti da izvadi 1000 dinara iz džepa ako ne mora (npr. za hranu). Ja sam to uradio 2008. i sad imam stabilnu ušteđevinu. Briga me da li je evro 100 ili 20 ili 500 dinara.

Kid

pre 9 godina

Veliki broj banaka je odavno počeo da izvlači kapital iz Srbije. Prvo treba očekivati da jedan broj banaka napusti Srbiju zbog lošeg poslovanja, na primer, Eurobanka je polako počela sa gašenjem svojih ekspozitura. To znači ili da će da se povuče sa tržišta ili da će da sačeka isplatu stare devizne štednje za koju ima obavezu, a nakon toga će napustiti tržište Republike Srbije. Sve strane banke u Srbiji su franšize i matice banke se neće libiti da odu. Sa druge strane problem je što gotovo da nemamo domaćih banaka.

Može biti samo je*an....

pre 9 godina

Nešto se ne sećam da su obećavali ovo srozavanje dinara i let rata za kredite u nebo....
Ukradoše nam ovi stručnjaci pored svega ostalog, i četiri godine života....

nesa

pre 9 godina

Ovi ekonomisti su tolike skole zavrsili i opet nista. Uvek iste price. Kako kriza u Ukrajini ne utice na drastican pad vrednosti valuta u Hrvatskoj i Makedoniji? Zasto se dinar strmoglavio? Gde je odgovornost nesposobnih kadrova? Realnost je da dinar pada sve vise a sve ostalo su prazne price.

gastarbajter

pre 9 godina

Kad bi 25 decembar bio 25-og decembra, dolazili bi gastarbajteri da provedu Božićne i novogodišnje praznike u Srbiji. Po autu prosek hiljadu eura, pa vi računajte.

nikola

pre 9 godina

e a u cemu je fora, NBS 5 godina u plusu, ove godine u debelom minusu?
Jedan recenica u zakonu da se promeni zbog paypala se radi godinu dana?
Povecavaju se plate svima u NBS a vec imaju ko u Luxemburgu?
Oce li se minimalac vezati za inflaciju?

eh. kad bi neki novinar priupitao ove baje iz NBS ova pitanja. Ko da se svi prave blesavi.

Vera

pre 9 godina

Svaka cast nazadnjacima,uspeli su u nikad slabijoj konkurenciji da budu ubedljivo najgora vlast od 2000-te na ovamo!
Radim u pravosudju i upravo dobih platu kao drzavni sluzbenik od celih 26000 din!?

Ne znam da li mi se isplati vracati se sa bolovanja,ili da ustupim svoje mesto nekom sa biroa,zeljnom da se za 210 evra koci za kompjuterom ceo dan,da kilavi u prasnjavoj arhivi buntove predmeta od po 20 kg i da ih nosa sa sprata na sprat,od sudije do sudije!?

Zivo me zanima sta kazu moje kolege u Bg,Ns,Ni,Kg,mogu li da prezive sa tim novcem i kako,jer ja u provinciji ne mogu da skrpim ni pola meseca?

nesa

pre 9 godina

Ovi ekonomisti su tolike skole zavrsili i opet nista. Uvek iste price. Kako kriza u Ukrajini ne utice na drastican pad vrednosti valuta u Hrvatskoj i Makedoniji? Zasto se dinar strmoglavio? Gde je odgovornost nesposobnih kadrova? Realnost je da dinar pada sve vise a sve ostalo su prazne price.

Vera

pre 9 godina

Svaka cast nazadnjacima,uspeli su u nikad slabijoj konkurenciji da budu ubedljivo najgora vlast od 2000-te na ovamo!
Radim u pravosudju i upravo dobih platu kao drzavni sluzbenik od celih 26000 din!?

Ne znam da li mi se isplati vracati se sa bolovanja,ili da ustupim svoje mesto nekom sa biroa,zeljnom da se za 210 evra koci za kompjuterom ceo dan,da kilavi u prasnjavoj arhivi buntove predmeta od po 20 kg i da ih nosa sa sprata na sprat,od sudije do sudije!?

Zivo me zanima sta kazu moje kolege u Bg,Ns,Ni,Kg,mogu li da prezive sa tim novcem i kako,jer ja u provinciji ne mogu da skrpim ni pola meseca?

nikola

pre 9 godina

e a u cemu je fora, NBS 5 godina u plusu, ove godine u debelom minusu?
Jedan recenica u zakonu da se promeni zbog paypala se radi godinu dana?
Povecavaju se plate svima u NBS a vec imaju ko u Luxemburgu?
Oce li se minimalac vezati za inflaciju?

eh. kad bi neki novinar priupitao ove baje iz NBS ova pitanja. Ko da se svi prave blesavi.

Može biti samo je*an....

pre 9 godina

Nešto se ne sećam da su obećavali ovo srozavanje dinara i let rata za kredite u nebo....
Ukradoše nam ovi stručnjaci pored svega ostalog, i četiri godine života....

StaBre?

pre 9 godina

Kakva glupost, ko jos veruje u jacanje dinara zbog gastarbajtera? Priliv deviza od njih je bukvalno jadan, pa tako i rast deviznih rezervi. Propast dinara je zbog iznosenja deviza po bilo kojoj osnovi, sto zbog placanja rata spoljnih dugova, to zbog muljanja stranih banaka i "stranih investitora". Nemamo mi vise ljudi od cega da pravimo pare da bi ih imali, ostala su samo jad i beda od realnih izvora. Ko vam kriv kad padate na price o "stranim investitorima".

Kid

pre 9 godina

Veliki broj banaka je odavno počeo da izvlači kapital iz Srbije. Prvo treba očekivati da jedan broj banaka napusti Srbiju zbog lošeg poslovanja, na primer, Eurobanka je polako počela sa gašenjem svojih ekspozitura. To znači ili da će da se povuče sa tržišta ili da će da sačeka isplatu stare devizne štednje za koju ima obavezu, a nakon toga će napustiti tržište Republike Srbije. Sve strane banke u Srbiji su franšize i matice banke se neće libiti da odu. Sa druge strane problem je što gotovo da nemamo domaćih banaka.

Dete kaitalizma

pre 9 godina

Imaćete uskoro novi problem. Niko neće hteti da izvadi 1000 dinara iz džepa ako ne mora (npr. za hranu). Ja sam to uradio 2008. i sad imam stabilnu ušteđevinu. Briga me da li je evro 100 ili 20 ili 500 dinara.

Sasa

pre 9 godina

Vrednost dinara pada zato sto NE MOZE prosecna plata da bude 45.000 dinara. Nasa ekonomija to ne mozi da izdrzi ne stvara toliku novostvorenu vrednost. Odnosno prosecna plata MOZE da bude 45.000 dinara, ali onda ne mogu da rade 800.000 ljudi u drzavnom sektoru. Da bi se odrzao ovaj prosek i da bi prividno imali koliko toliko velie plate uzimaju se krediti, placaju se velike kamate i eto rezultata: dinar pada iz dana u dan, i svi mi koji ne radimo u drzavnom sektoru placamo ceh.

gastarbajter

pre 9 godina

Kad bi 25 decembar bio 25-og decembra, dolazili bi gastarbajteri da provedu Božićne i novogodišnje praznike u Srbiji. Po autu prosek hiljadu eura, pa vi računajte.

Nisam gastarbajter

pre 9 godina

Ja nisam na privremenom radu u inostranstvu, nego sam iseljenik koji ne namerava da se vrati u Srbiju. To je izlizan pojam.
Poenta je da ta gastarbajter ekonomija nema smisla, jer nasa deca nemaju taj odnos sa bivsom maticom koji mi imamo.

kiki

pre 9 godina

@StaBre
Sine samo za tvoju informaciju, gastarbajteri su nasa najbolja privredna grana, ciste pare od preko 4mlrd eura koje se sliju u ovu propalu zemlju u toku godine.

Boris

pre 9 godina

@StaBre lupaš, priliv od gastarbajtera jadan? Pa svake godine u Srbiju uđe više para od naroda koji radi u inostranstvu nego od stranih investitora i realnog izvoza. Pa četvrtina porodica u Srbiji mahom živi od para koje im šalju deca, unuci, braća, sestre, pa čak i roditelji koje rade u inostranstvu. Međutim, ni gastarbajteri više neće olako da šalju pare rođacima zato što vide da Vučić dobar deo odmah prisvoji kroz naduvane cene i poreze. Zbog takve vlasti su i otišli iz zemlje i nisu baš blesavi da je sad posredno finansiraju i izigravaju neviđene budale.

Jole

pre 9 godina

Vama nepomazu ni kožne gaće kamoli gastarbajteri! I sto kaze ovaj gospodin prestanite vise s time da nas nazivate gastarbajter i !!!
Kad smo vec tu nek neko pita nekog komsiju rodjaka itd koji je vani kol'ko deviza ostavi u srb, pa nek od prilike proračuna kol'ko nas dodjemo pa nek izračuna kol'ko je deviza stiglo u srb, e sad druga priča sto rodbina cuva to malo deviza ko oci u glavi ne ide odma u banku da promeni !
Lep pozz .

Gastos-USA

pre 9 godina

INOSTRANE investicije 500 miliona godisnje - DRZAVA daje 10000 evra po zaposlenom. GASTABRAJTERI 5 milijardi godisnje bez obaveze. MI izdrzavamo Srbiju.

Coco Bill

pre 9 godina

Na to pitanje će odgovoriti zaposleni kulturolog !!! Pošto je na inicijativu g-đe Jorgovanke zaposlen u NBS-u, Ako se pitate zašto ?! Pa naravno, zato što je to partijski kadar !!!!

Pata Negra

pre 9 godina

Ništa ne brinite, sve će 'čestiti' profesor da vam objasni.. On je nužan sastojak svake vlasti. Svako će zato dobiti svoju omiljenu uspavanku. I tako će i dobri profesor, uz sve koje uz njega u Nbs već bogato izdržavamo, uredno naplatiti svoju kneževsku platu u istoj Nbs. Ne dajte zato da vas lažu - intelektualna prostitucija je časno, dostojanstveno, prosperitetno i iznad svega unosno zanimanje..

Gastos

pre 9 godina

Jos jedno kolektivno spinovanje i pomeranje pameti. Bordo kravata je glavni argument. U Srbiji trziste odavno ne funkcionise. Ja vec podigo 2000 evara sa automata, puta skoro milion ludaka ko ja koji hrle u Srbiju da se najedu sarme. Takav cash kick bi Nemacka osetila, a ne napacena Srbija. Pa onda lepo po srpskom Bozicu nazad u rezervnu Domovinu, samo da vas ne gledamo.

Eureka

pre 9 godina

A jel namerno lose vodite zemlju? Nadate se da ce vremenom biti jos vise onih koji ce pobeci van i jacati dinar trosenjem gasterbajterskog novca u Srbiji.

Cak Noris

pre 9 godina

Dinar pada zato što oni koji vode državu ne umeju da kreiraju novac. Pošto ne umeju da ga kreiraju, obezvređivanjem domaćeg novca stvaraju utisak da domaću ekonomiju drma velika kriza. Tom veštački izazvanom "krizom" prikrivaju svoju nesposobnost. Tako će biti dok se u Srbiji ne pojavi prvi koji ume da stvori novac od rada. A onda ćete vi smrtnici prisustvovati čudu nad čudima ! Dinar će se stabilizovati !

Anubis

pre 9 godina

U Republici Srpskoj je npr marka u odnosu na euro odprilike 1:2 vec skoro 20 godina, ako vec nisu sposobni da odrzavaju kurs i brinu o kupovnoj moci citave nacije neka se raspitaju kako se to radi tj odrzava kurs preko Race??!! da ne pominjem da je tamo cena gasa na pumpama za 40% jeftinija nego u Srbiji 1,06 do 1,15 km. I jos ponesto, .... Naravno ta je zamlja pogodjena ratovima kao i mi bombardovanju, ali su bili toliko unisteni da je normalno da privreda i industrija jako polako napreduju, ali niko ne moze da kaze da imaju toliko zlata ili izvoza da mogu 20g da odrze kurs valute!!!! Ovi se nasi politicari i kojekakvi "strucnjaci" ponasaju kao da zivimo u zooloskom vrtu i da za dalje od kaveza nismo ni videlli ni culi, a ne znamo ni da postoji!!!!

Mrš bre!

pre 9 godina

Samo još Jorgovanki treba da objasnite da smo prsli k'o oblanda,po njoj je sve super!
Izbori odmah na svim nivoima,ovi nemaju ni kadar ni znanje da vode ovu jadnu zemlju a ne umeju ni da ukradu(skorašnji pokušaj komuniste Vulina da ''otkine'' 2 mil.evra nije prošao)!Izbori,što pre dok ne bude kasno!

Lika

pre 9 godina

Sve sami plagijatori u naprednima sa vise hiljade evra plate, a jorgovani , bajati, knescici i ostala politmafija ne haje za inflaciju koja predskazuje bankrot.
Kiparske pare su kljuc resenja za Srbiju u svakom pogledu, a pre svega da jednom i zauvek nestanu politicki kriminalci.

Rudi Lazarevski,Skopje

pre 9 godina

Ipak vazniji su domaci faktori. Drzava nije spremna na rigoroznu stednju i reforme. Politicki rejting pre svega. Pre mnogo meseci na ovom portalu postirao sam sledece: "..ne treba ocekivati da ce kurs stati do kraja godine u odnosu 125/1 evro.." Nazalost,to ce biti i u januaru...

Dr Đuričin

pre 9 godina

Kakav pretsednik Saveta guvernera, takav dinar. Pliva pretsednik godinama na brojnim visokim benefitima i izobilju, a dinar pliva u propast, narod u očaj i siromaštvo, gladan, žedan, go i smrznut. Takva nam je sudbina sa ovim "stručnjakom" za sebe, a narod praznim kesama.

goran bb

pre 9 godina

Prestanite nas nazivati Gastarbeiterima. Niti su svi Srbi otisli u Njemacku niti su svi otisli 60ih kada su postojali Gastarbeiteri!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (nenad ch, 15. decembar 2014 11:51)

Ne, nisi "gastarbeiter" nego si Švajcarac!? A ako i jesi Švajcarac zašto se onda javljaš kad te niko ne proziva?

Dusan

pre 9 godina

Pa ti si Ddule finansijski mag ! dinar je u 2014. pao za manje od 10%, a rublja 50%. Da neko, Boze zakloni, poslusa tvoj savet, dinar bi sad bio na 170.

goran bb

pre 9 godina

Prestanite nas nazivati Gastarbeiterima. Niti su svi Srbi otisli u Njemacku niti su svi otisli 60ih kada su postojali Gastarbeiteri!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (nenad ch, 15. decembar 2014 11:51)

Ne, nisi "gastarbeiter" nego si Švajcarac!? A ako i jesi Švajcarac zašto se onda javljaš kad te niko ne proziva?

StaBre?

pre 9 godina

Kakva glupost, ko jos veruje u jacanje dinara zbog gastarbajtera? Priliv deviza od njih je bukvalno jadan, pa tako i rast deviznih rezervi. Propast dinara je zbog iznosenja deviza po bilo kojoj osnovi, sto zbog placanja rata spoljnih dugova, to zbog muljanja stranih banaka i "stranih investitora". Nemamo mi vise ljudi od cega da pravimo pare da bi ih imali, ostala su samo jad i beda od realnih izvora. Ko vam kriv kad padate na price o "stranim investitorima".

Dete kaitalizma

pre 9 godina

Imaćete uskoro novi problem. Niko neće hteti da izvadi 1000 dinara iz džepa ako ne mora (npr. za hranu). Ja sam to uradio 2008. i sad imam stabilnu ušteđevinu. Briga me da li je evro 100 ili 20 ili 500 dinara.

gastarbajter

pre 9 godina

Kad bi 25 decembar bio 25-og decembra, dolazili bi gastarbajteri da provedu Božićne i novogodišnje praznike u Srbiji. Po autu prosek hiljadu eura, pa vi računajte.

Vera

pre 9 godina

Svaka cast nazadnjacima,uspeli su u nikad slabijoj konkurenciji da budu ubedljivo najgora vlast od 2000-te na ovamo!
Radim u pravosudju i upravo dobih platu kao drzavni sluzbenik od celih 26000 din!?

Ne znam da li mi se isplati vracati se sa bolovanja,ili da ustupim svoje mesto nekom sa biroa,zeljnom da se za 210 evra koci za kompjuterom ceo dan,da kilavi u prasnjavoj arhivi buntove predmeta od po 20 kg i da ih nosa sa sprata na sprat,od sudije do sudije!?

Zivo me zanima sta kazu moje kolege u Bg,Ns,Ni,Kg,mogu li da prezive sa tim novcem i kako,jer ja u provinciji ne mogu da skrpim ni pola meseca?

nesa

pre 9 godina

Ovi ekonomisti su tolike skole zavrsili i opet nista. Uvek iste price. Kako kriza u Ukrajini ne utice na drastican pad vrednosti valuta u Hrvatskoj i Makedoniji? Zasto se dinar strmoglavio? Gde je odgovornost nesposobnih kadrova? Realnost je da dinar pada sve vise a sve ostalo su prazne price.

Nisam gastarbajter

pre 9 godina

Ja nisam na privremenom radu u inostranstvu, nego sam iseljenik koji ne namerava da se vrati u Srbiju. To je izlizan pojam.
Poenta je da ta gastarbajter ekonomija nema smisla, jer nasa deca nemaju taj odnos sa bivsom maticom koji mi imamo.

Dr Đuričin

pre 9 godina

Kakav pretsednik Saveta guvernera, takav dinar. Pliva pretsednik godinama na brojnim visokim benefitima i izobilju, a dinar pliva u propast, narod u očaj i siromaštvo, gladan, žedan, go i smrznut. Takva nam je sudbina sa ovim "stručnjakom" za sebe, a narod praznim kesama.

Kid

pre 9 godina

Veliki broj banaka je odavno počeo da izvlači kapital iz Srbije. Prvo treba očekivati da jedan broj banaka napusti Srbiju zbog lošeg poslovanja, na primer, Eurobanka je polako počela sa gašenjem svojih ekspozitura. To znači ili da će da se povuče sa tržišta ili da će da sačeka isplatu stare devizne štednje za koju ima obavezu, a nakon toga će napustiti tržište Republike Srbije. Sve strane banke u Srbiji su franšize i matice banke se neće libiti da odu. Sa druge strane problem je što gotovo da nemamo domaćih banaka.

Gastos

pre 9 godina

Jos jedno kolektivno spinovanje i pomeranje pameti. Bordo kravata je glavni argument. U Srbiji trziste odavno ne funkcionise. Ja vec podigo 2000 evara sa automata, puta skoro milion ludaka ko ja koji hrle u Srbiju da se najedu sarme. Takav cash kick bi Nemacka osetila, a ne napacena Srbija. Pa onda lepo po srpskom Bozicu nazad u rezervnu Domovinu, samo da vas ne gledamo.

Može biti samo je*an....

pre 9 godina

Nešto se ne sećam da su obećavali ovo srozavanje dinara i let rata za kredite u nebo....
Ukradoše nam ovi stručnjaci pored svega ostalog, i četiri godine života....

Eureka

pre 9 godina

A jel namerno lose vodite zemlju? Nadate se da ce vremenom biti jos vise onih koji ce pobeci van i jacati dinar trosenjem gasterbajterskog novca u Srbiji.

Sasa

pre 9 godina

Vrednost dinara pada zato sto NE MOZE prosecna plata da bude 45.000 dinara. Nasa ekonomija to ne mozi da izdrzi ne stvara toliku novostvorenu vrednost. Odnosno prosecna plata MOZE da bude 45.000 dinara, ali onda ne mogu da rade 800.000 ljudi u drzavnom sektoru. Da bi se odrzao ovaj prosek i da bi prividno imali koliko toliko velie plate uzimaju se krediti, placaju se velike kamate i eto rezultata: dinar pada iz dana u dan, i svi mi koji ne radimo u drzavnom sektoru placamo ceh.

kiki

pre 9 godina

@StaBre
Sine samo za tvoju informaciju, gastarbajteri su nasa najbolja privredna grana, ciste pare od preko 4mlrd eura koje se sliju u ovu propalu zemlju u toku godine.

Cak Noris

pre 9 godina

Dinar pada zato što oni koji vode državu ne umeju da kreiraju novac. Pošto ne umeju da ga kreiraju, obezvređivanjem domaćeg novca stvaraju utisak da domaću ekonomiju drma velika kriza. Tom veštački izazvanom "krizom" prikrivaju svoju nesposobnost. Tako će biti dok se u Srbiji ne pojavi prvi koji ume da stvori novac od rada. A onda ćete vi smrtnici prisustvovati čudu nad čudima ! Dinar će se stabilizovati !

Anubis

pre 9 godina

U Republici Srpskoj je npr marka u odnosu na euro odprilike 1:2 vec skoro 20 godina, ako vec nisu sposobni da odrzavaju kurs i brinu o kupovnoj moci citave nacije neka se raspitaju kako se to radi tj odrzava kurs preko Race??!! da ne pominjem da je tamo cena gasa na pumpama za 40% jeftinija nego u Srbiji 1,06 do 1,15 km. I jos ponesto, .... Naravno ta je zamlja pogodjena ratovima kao i mi bombardovanju, ali su bili toliko unisteni da je normalno da privreda i industrija jako polako napreduju, ali niko ne moze da kaze da imaju toliko zlata ili izvoza da mogu 20g da odrze kurs valute!!!! Ovi se nasi politicari i kojekakvi "strucnjaci" ponasaju kao da zivimo u zooloskom vrtu i da za dalje od kaveza nismo ni videlli ni culi, a ne znamo ni da postoji!!!!

Mrš bre!

pre 9 godina

Samo još Jorgovanki treba da objasnite da smo prsli k'o oblanda,po njoj je sve super!
Izbori odmah na svim nivoima,ovi nemaju ni kadar ni znanje da vode ovu jadnu zemlju a ne umeju ni da ukradu(skorašnji pokušaj komuniste Vulina da ''otkine'' 2 mil.evra nije prošao)!Izbori,što pre dok ne bude kasno!

Dusan

pre 9 godina

Pa ti si Ddule finansijski mag ! dinar je u 2014. pao za manje od 10%, a rublja 50%. Da neko, Boze zakloni, poslusa tvoj savet, dinar bi sad bio na 170.

nikola

pre 9 godina

e a u cemu je fora, NBS 5 godina u plusu, ove godine u debelom minusu?
Jedan recenica u zakonu da se promeni zbog paypala se radi godinu dana?
Povecavaju se plate svima u NBS a vec imaju ko u Luxemburgu?
Oce li se minimalac vezati za inflaciju?

eh. kad bi neki novinar priupitao ove baje iz NBS ova pitanja. Ko da se svi prave blesavi.

Rudi Lazarevski,Skopje

pre 9 godina

Ipak vazniji su domaci faktori. Drzava nije spremna na rigoroznu stednju i reforme. Politicki rejting pre svega. Pre mnogo meseci na ovom portalu postirao sam sledece: "..ne treba ocekivati da ce kurs stati do kraja godine u odnosu 125/1 evro.." Nazalost,to ce biti i u januaru...

Jole

pre 9 godina

Vama nepomazu ni kožne gaće kamoli gastarbajteri! I sto kaze ovaj gospodin prestanite vise s time da nas nazivate gastarbajter i !!!
Kad smo vec tu nek neko pita nekog komsiju rodjaka itd koji je vani kol'ko deviza ostavi u srb, pa nek od prilike proračuna kol'ko nas dodjemo pa nek izračuna kol'ko je deviza stiglo u srb, e sad druga priča sto rodbina cuva to malo deviza ko oci u glavi ne ide odma u banku da promeni !
Lep pozz .

Coco Bill

pre 9 godina

Na to pitanje će odgovoriti zaposleni kulturolog !!! Pošto je na inicijativu g-đe Jorgovanke zaposlen u NBS-u, Ako se pitate zašto ?! Pa naravno, zato što je to partijski kadar !!!!

Pata Negra

pre 9 godina

Ništa ne brinite, sve će 'čestiti' profesor da vam objasni.. On je nužan sastojak svake vlasti. Svako će zato dobiti svoju omiljenu uspavanku. I tako će i dobri profesor, uz sve koje uz njega u Nbs već bogato izdržavamo, uredno naplatiti svoju kneževsku platu u istoj Nbs. Ne dajte zato da vas lažu - intelektualna prostitucija je časno, dostojanstveno, prosperitetno i iznad svega unosno zanimanje..

Gastos-USA

pre 9 godina

INOSTRANE investicije 500 miliona godisnje - DRZAVA daje 10000 evra po zaposlenom. GASTABRAJTERI 5 milijardi godisnje bez obaveze. MI izdrzavamo Srbiju.

Lika

pre 9 godina

Sve sami plagijatori u naprednima sa vise hiljade evra plate, a jorgovani , bajati, knescici i ostala politmafija ne haje za inflaciju koja predskazuje bankrot.
Kiparske pare su kljuc resenja za Srbiju u svakom pogledu, a pre svega da jednom i zauvek nestanu politicki kriminalci.

Boris

pre 9 godina

@StaBre lupaš, priliv od gastarbajtera jadan? Pa svake godine u Srbiju uđe više para od naroda koji radi u inostranstvu nego od stranih investitora i realnog izvoza. Pa četvrtina porodica u Srbiji mahom živi od para koje im šalju deca, unuci, braća, sestre, pa čak i roditelji koje rade u inostranstvu. Međutim, ni gastarbajteri više neće olako da šalju pare rođacima zato što vide da Vučić dobar deo odmah prisvoji kroz naduvane cene i poreze. Zbog takve vlasti su i otišli iz zemlje i nisu baš blesavi da je sad posredno finansiraju i izigravaju neviđene budale.