rock
pre 9 godina
malo mozga, kao sto ej u stranom rock and rollu deep purple i stonsi tako je u jugoslovenskom smak i kazaliste dajem primer, creedence i zeppelini galija i time grupa, malo razmiljsnja nije na odmet...
Subota, 13.12.2014.
09:25
Izvor: Izvor: Dragoljub Petroviæ, Danas
pre 9 godina
malo mozga, kao sto ej u stranom rock and rollu deep purple i stonsi tako je u jugoslovenskom smak i kazaliste dajem primer, creedence i zeppelini galija i time grupa, malo razmiljsnja nije na odmet...
pre 9 godina
Procitala sam tekst i nisam se prevarila citajuci komentare. Konstruktivan generacijski i muzicki sukob mišljenja (na vredjanje i pljuvanje nisam obratila mnogo paznje). Ja spadam u generacije koje su odrasle uz muziku o kojoj Ivan Ivackovic prica i pise, ali se slažem sa misljenjem da ne treba imati stav da je sve sto je dobro proslo. Imam cerku od dvadeset godina koja je sa istim entuzijazmom veceras otisla na koncert godine u Novom Sadu, kao sto sam i ja na rok koncerte u njenim godinama. Ne trudim se uopste da joj nametnem svoje muzicke standarde, sem ako je nesto ne zainteresuje a poslusam rado neki njen muzicki izbor. Sve dok je muzike, zivot ce biti mnogo lepsi. fv
pre 9 godina
Jel ovo Bjela na slici?
pre 9 godina
Ovo je drugo vreme, vreme hiperprodukcije, ali to ne znaci da nema vrhunske muzike.
(d, 13. decembar 2014 17:45)
Draga D,
potpuno se slazem sa Vama, ali...ovde se govori o vrednosti koje traju (ako se slozimo da ono sto traje zaista i vredi), pa cak i o ukusima, znaci ako vam je lakse i ja sam mogao da stavim specijalno Radiohad, za Amy vec mislim da se ipak moze reci da je suvise kratko trajala da bi se o njoj mogao doneti neki veci sud od trenutnog, s tim sto sam i njen postovalac. Ono sto mi se cini da se osvrti na ovo sto je Ivackovic pisao ili rekao idu u dva pogresna pravca, jedno je ta apriori osuda za Jugo-nostalgiju, a druga je da je matorac koji nije nista slusao od 1985 recimo, sto je ko go zna njegov opus ipak prilicno besmisleno. Kada sam pravio ova poredjenja vise sam mislio na to za koga ce za recimo 50 godina reci da mu je bio uzor neka buduca muzicka zvezda. Siguran sam da Vi znate da bar u roku ljudi jos nisu culi da mu je neko ozbiljno rekao da mu je uzor neko od danasnjih aktuelnih NOVIH rok/pop/hip-hop zvezda. I cisto radi Vas da kazem da sam bas u poslednjih mesec dana obnovio svoju, jos uvek staracku CD kolekciju Rick Smith-a, Pharrell Williams-a, One Republic, Panic! At The Disco. Amy vec imam nekoliko godina. Nisam skidao sa interneta. Ja jos uvek placam svoje uzivanje.
pre 9 godina
Mnogo me nervira ovakvo patetisanje. Nekad je sve bilo divno, a danas propast-ma vazi! I sada, naravno, ima mnogo sjajne muzike, samo je slabije ima u mejnstrimu, pa gospodin Ivackovic ne zna za nju jer, ocigledno, on priznaje samo one izvodjace koje su prihvatile najsire mase. Tuzno, pricamo o coveku koji kao vazi za vidjenijeg rok kriticara, novinara, ili sta je vec. Jos tuznije je to sto je, izgleda, potpuno propustio devedesete. Toliko razlicitih stilova, toliko dobrih bendova koji mogu da stoje rame uz rame sa bilo kim iz ranijih decenija. Da pomenem samo neke - Radiohead, Massive Attack, Tool, Pearl Jam, Alice In Chains, Nirvana, RATM, Nine Inch Nails, Tricky, Portishead, PJ Harvey, Tori Amos, Bjork, Sigur Ros...i jos gomila manje poznatih, ali podjednako dobrih bendova i izvodjaca. Nasa scena je tada takodje bila odlicna, ali nije mogla da se poredi sa svetskom, bas kao ni ona iz osamdesetih. Sto se tice Stonsa, oni su poslednji dobar album snimili pre trideset i kusur godina. Sada su masina za pravljenje para i putujuci cirkus, nema tu vise ni r od rokenrola.
pre 9 godina
@Gandi
Obilazile su ih Zenge...pa posle da se izvinjavamo.
pre 9 godina
zasto stalno lamentiramo nad proslim vremenima koja su deo zapadne potrosacke kulture, a nismo u stanju da vidimo novo sunce koje se radja na istoku.
(milan, 13. decembar 2014 17:50)
Samo nabodi cvike i faktor 50, pa cepaj. Mi smo uz tebe i navijamo sa zapada
pre 9 godina
Toliko o SFRJ rokerima iz osamdesetih.
(Saša, 13. decembar 2014 13:25)Pa trebali su po tebi obilaziti vojarne tzv.JNA ?
pre 9 godina
Ali ozbiljno, Rolling Stonsi ili Justim Timbelake, Janice Joplin ili Gwen Stefani, mislim stvarno?
(Vladan, 13. decembar 2014 14:05)
A sta ako bismo pitali - Pink Floyd i David Bowie ili Rolling Stones? Po meni je razlika daleko veca nego izmedju Stonsa i ovog Timberlejka. Isto tako bih Radiohead stavila visoko ispred Stonsa, meni Stonsi nisu nista vise od dobrih zabavljaca. Zasto porediti Janis Joplin sa Gwen Stefani? Od Gwen Stefani daleko popularnija bila je Amy Winehouse, vrhunski vokal i autor sa specificnim emotivnim iskrenim izrazom. Mislim da su komentatori izrazito nepravedni prema danasnjim umetnicima. Ovo je drugo vreme, vreme hiperprodukcije, ali to ne znaci da nema vrhunske muzike.
pre 9 godina
To prva druga treca sila u umjetnosti je tako djetinjasto razmisljanje. Pa nije rokenrol kosarka. A sto se tice toga da nova vremena ne donose nista u muzici a da je vrijedno pominjanja, isto je neko cudno razmisljanje ali ovaj put staracko. Imao sam srece zivjeti u doba novog vala 80-ih ali isto tako i u vrijeme stoner rocka (Kyuss, QOtsa...) pa Primus, Ministry, ma stotine grupa iz devedesetih koje ovaj tip i nije slusao izgleda.
pre 9 godina
zasto stalno lamentiramo nad proslim vremenima koja su deo zapadne potrosacke kulture, a nismo u stanju da vidimo novo sunce koje se radja na istoku.
pre 9 godina
Svaka mu je zlatna, trebalo bi cesce ovakvi ljudi da iskazu svoj stav, ali vremena se menjaju mozda ce doci vreme nekog novog procvata u kulturi i umetnosti, jer se nalazimo na dnu materijalizma i promasenih vrednosti. Ostaje nada u neka bolja vremena.
pre 9 godina
Stop whining, grandpa! Stonsi vec decenijama nisu nikakav faktor. Samo dede na aparatima.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (poznanik, 13. decembar 2014 11:26)
Nikada nisu ni bili kad vidim ove krestave zvezde sa pinka ja se setim njih jer i njima su drugi pisali pesme i svirali umesto njih reklamirani su kao cudo onom snagom kojom se reklamiraju nekvalitetni proizvodi pa ko se upeca.Jeftin fenseraj.Beatles, Chuck Barry ,Who,Jefferson Airplane,ali Stonesi ,smesno secam se uvek su se lozili na njih neki likovi koji su pokusavali na neki svoj smesan nacin da budu fensi.
pre 9 godina
Problem je u tome što ljudi potpuno nesvesno zamenjuju teze. To što je osamdesetih godina bilo neuporedivo bolje nego danas i to što smo živeli u neuporedivo boljoj državi još uvek ne znači da je tada i tamo bilo dobro. Uostalom, da je bilo dobro nikad se ne bi srušilo. Bilo je loše za ondašnje standarde (danas to izgleda kao da tražite hleba preko pogače), srušilo se i srušeno je a suštinski problem je što to novo i bolje nije izgrađeno nego smo ostali da trunemo na razvalinama starog. Nije bila obaveza ni Gejtsa ni Klintona ni Klarka da nam izgradi to bolje koje smo hteli nego smo sami bili odgovorni za tu izgradnju a to što smo (najblaže rečeno) podbacili u tim svojim obavezama je em vrlo neprijatno za priznati em loše deluje na ten. Daleko je lakše obući vijetnamku i čeznuti za prošlim vremenima busajući se u grudi svojom normalnošću. Mislim, ne osuđujem ja nikog jer nemam moralnih kapaciteta za to ali ne moram da pristanem na laž da je nekad bilo bolje a onda su došli varvari i sve srušili. Problem je bio i ostao isključivo u nama i dokle god ga tu ne rešimo živećemo ovaj pakao koji živimo. Tražiti krivicu i odgovornost van sebe je potpuni promašaj, živeti sa krivicom je pakao podjednak onom koji stvara i negiranje krivice tako da je nabolje prihvatiti je, suočiti se sa njom i onda sa te pozicije rešavati probleme koje imamo i kao pojedinci i kao društvo. Bez toga ćemo još duuugo vremena plakati na ruševinama društva i kukati nad terorom pinka i seljaka.
pre 9 godina
"(...) treca muzicka sila na svetu (...)"
Pod egidom (ne)opravdane nostalgije, flasirana magla se prodaje mladjim generacijama ionako raspamecenim svim anomalijama koje prate vjecno tranzicijska post-jugoslovenska drustva.
Ali, vratimo se sustini: muzici.
U bivsoj nam drzavi, velika vecina bendova je samo SLIJEDILA trendove a ne bila u KORAKU sa njima, a kamoli DEFINISALA nove!
Tih "epskih" 80ih, jedna mala, sa stanovista evropske a kamoli svjetske kulture - neugledna Svedska je dala i kvantitativno ali i kvalitativno mnogo vise na muzickom planu nego sto je ex-Yu kumulativno za 30ak godina postojanja svoje "pop-rock" scene.
Ne vjerujete - potrazite! Bukvalno se radi o desetinama bendova koje su pomjerale zanrovske granice unutar rocka ali i popa, rane dance muzike, rap i hip-hopa, itd. A sta je tek sa Italijom, Kanadom, Australijom, Njemackom, Francuskom, Belgijom ali i mnogim manjim, "neuglednim" zemljama za koje Ivan, u svom muzicko-patriotskom zanosu nikad cuo nije.
Uostalom, molim sve ex-Yu muzicke sladokusce i nostalgicare da mi nabroje vise od 10 autenticnih i savremenih (za svoje doba, dakako) ex-Yu bendova.....necete ih naci.
Da pokusam:
Leb i Sol
Disciplina
Idoli (prva ploca!)
Pankrti
Borghesia
Rambo (prve dvije ploce)
Paraf
Videosex (prva ploca)
SCH
Laibach
Film, Kazaliste, Brejkersi i ini su samo i jedino SLIJEDILI vec postojece, dobro uhodane staze.....to je sustina!
pre 9 godina
Prvo procitam tekst i odusevim se. A onda se prevarim pa odem da citam komentare i sada ne znam sta da mislim. Jeste, Ivackovicev ispisnik sam, ali ako neko ne vidi da je sunovrat sveta poceo bas onda kada kada je pao Berlinski zid, sto smo svi pogresno protumacili kao pocetak raja onda ne znam kako bilo sta moze da se dokaze. I sada to covek transferuje kroz rok muziku i svi se prosto razeste pa opali po "Jugo nostalgicaru". E hajde onda da pitam koji bend iz cele bivse zemlje moze da napuni bilo koju salu od 10-tak hiljada mesta a da je nastao posle 1990-te godine. Ja znam da u Beogradu svaki dolazak nekoga iz "onih vremena" bez problema napuni Arenu, pa cak i Novi Fosili. I onda su znaci svi ti ljudi u sali Jugo nostalgicari? Ili mozda ipak ima neke veze sa nekakvim kvalitetom. A posto ne zivim vec dugo u Jugoslaviju, Srbiji i Crnoj Gori, pa na kraju u Srbiji, iz bliskog kontakta vidim da se slicno desva i van Srbije, samo sto je lova veca pa moze bukvalno da se ispromovise sve. Ali ozbiljno, Rolling Stonsi ili Justim Timbelake, Janice Joplin ili Gwen Stefani, mislim stvarno?
pre 9 godina
umetnik,lupeta gluposti
pre 9 godina
"By the way whish ones pink"
Inace devedesete-Partibrejkersi,Hladno pivo,Bjesovi,Eyesburn,Block out,Obojeni program,Kanda, Kodža i Nebojša,Rambo amadeus,Majke,Plejboj,Deca losih madafakin muzicara itd,ako ovde nema ponesto za svakoga onda ne znam. Srecom ovaj gdin zna. Dobro muzike bilo je i bice.
pre 9 godina
Ajde, bre, dosta s taj žal za mlados'...
Ja sam prilično mator, verovatno čak i malo više od ovog autora, ali ne pada mi napamet da kukam kako je "u moje vreme" sve bilo "bolje", od ljudi, pa sve do muzike.
Kao prvo, NIKAD ne koristim izraz "u moje vreme" jer je to debilno. Zašto bi "ovo" sadašnje vreme bilo manje "moje" od nekog drugog vremena? A ako je nekad i bilo neko "moje" vreme, očigledno sam ga propustio jer ni dan danas ne znam koje je tačno vreme bilo "moje", niti kad je prestalo da to bude. Možda i zato što svako vreme osećem kao "moje", čak i ovo današnje.
Kao drugo, što se muzike tiče, muzika današanjih klinaca mi, naravno, ide na nerve. Nije problem u tome što mi se po stilu ne dopada, nego što mi je jednostavno dosadna i isprazna. Ali to je samo moje mišljenje, koje je merodavno samo za mene.
Ne bih se usudio da tvrdim kako danas nema baš nikog mlađeg ko bi bio u stanju da napiše zaista dobru muziku jer to jednostavno nije tačno. Talenata je bilo, ima i biće u svakoj generaciji. Možda pravi talenti ne dolaze do izražaja koliko to zaslužuju, a preovlađuje osrednjost i teška komercijalizacija, ali oduvek je bilo da "life is bitch" i danas to nije ništa bolje ni gore nego pre 30, 50 ili 100 godina.
Kome se sviđa, neka slobodno sluša ono što ja smatram smećem, sve dok me silom ne tera da i ja to slušam i sve dok imam izbora da slušam ono što ja hoću i što volim. A pošto ga (još) imam, sve je OK i ne vidim razloga za kukanje.
pre 9 godina
Do knjige još nisam došao, ali tekst je odličan, i trebalo bi "naterati" sve mlade pinkovce-grandovce da ga pročitaju bar po 5 puta, i pokušaju nešto da shvate. Ali, očito je nerealno to očekivati (to da nešto shvate) u zemlji gde potpredsednik vlade peva na proslavi punoletstva naslednika "folk-dive Balkana" i kontroverznog "Komandanta". Da ne politizujem više, jer mi i ovako neće(te) objaviti komentar, ali u veeeelikoj je zabludi svako ko misli da ove dve stvari nisu u neposrednoj vezi.
Posebno je slikovit deo sa BĐ, koji je odavno mrtav (muzički), samo mu to još nisu javili.
pre 9 godina
Evi i danas ima dobrog rocka!
https://www.youtube.com/watch?v=tyFUYi2ypI8
pre 9 godina
Iako sam sklona da idealizujem taj period od sezdesetih do kraja osamdesetih, mogu da kazem sledece - upravo te generacije odrasle na takvim idealima sagradile su danasnji svet. Ideali su bili iluzija, cast izuzecima. Iz danasnjeg ugla, sve te price o pacifizmu, bratstvu, ljubavi deluju infantilno, buduci da je ogromna vecina tadasnjih muzicara izgubila dusu cim ih je dotakla slava sa pratecim elementima. Svaki ideal je degradirao, kao sto to i biva inace sa idealima pa su tako principi ljubavi i slobode umesto da menjaju svet posluzili da se od istog pobegne zloupotrebom droge, alkohola i seksa. Ovo vazi i za muzicare i za njihovu publiku, naravno. Tako od drustvenog angazmana uskoro nije ostalo nista. Ono sto je izgledalo kao bratstvo i ljubav bila je u stvari infantilna ljudska potreba za pripadanjem grupi, ideje su bile beg od stvarnosti kojoj mladja populacija uvek ima problem da se prilagodi... Kao sto znamo, kad je prosla adolescencija, svaka generacija se prilagodila, inace sad ne bismo ziveli u blatu. Rokenrol je tih tridesetak godina sluzio je kao ventil za ispoljavanje bunta rane mladosti. Danas je mnogo vidljivije ono sto je u tom periodu bilo maglovito, a to je imperativ tih nesrecnih 5 minuta slave koja je skriveni motiv gotovo svakog "stvaraoca". Na neki nacin, danas je ogledalo cistije, mozda je lakse nego pre videti i sopstveni i kolektivni cemer, manje je prostora za idealizaciju, sto je mozda i dobro.
pre 9 godina
Misllim da su stavovi autora prilicno jednostrani. Da se razumemo, volim ja muziku pre 2000 , ima nekog sarma, ali ovde se potpuno zanemaruju neki zaista sjajni bendovi i umetnici koji dolaze posle. Setimo se samo Ejmi Vajnhaus, ili preslusajmo Jazz album Lejdi Gage. Zivimo u vremenu pluralizma, koji nam je upravo omogucio internet. Uostalom, bas zahvaljujuci You-tubu sam saznao za Tame Impala i First Aid Kit.
Cenim ovog autora i razumem njegov lament nad proslim vremenima ciji sam i sam bio deo, ali mi se daleko vise svidja rad Zikice Simica, koji u svojim sjajnim emisijama "Tajanstveni voz" i "Dole na uglu", osim sto se podseca ranijih vremena, osvetljava i radove novih bendova, pre svega onih koji dolaze preko bare i predstavnici su onoga sto se zove "Ametikana"
pre 9 godina
veljko, 13. decembar 2014 11:01)
Zapravo je Gile bio oduvek najveci seljak medju rokerima jer je uvek trazio krivca u zivotnoj sredini za svoju prosecnost a ne u sebi.Elektricni orgazam je bio bend ispod prosecne muzicke vestine i kao takvi svakako nisu mogli da naprave neki tiraz.Ekv je ostavio dubog trag u svojoj okolini cak i oni koji ne slusaju rok cesto znaju da nabroje bar jednu njihovu pesmu.Znaci li to da je po giletu Ekv seljacki bend ili su ga seljani doziveli kao sebi istog kada su u najgorim godinama novije istorije tj devedesetih ama bas svi se radovali za sve i svasta uz njegovu Igra roken rol?Znaci li to da je i Gile na kraju postao seljak?
pre 9 godina
prava slika i prilika domaćeg konzumenta muzike. 'sve je ranije bilo bolje, u moje vreme'. autor piše samo ono što će se kupiti.
sadašnjost ti prolazi a ti lamantiraš nad sudbinom jer si lenj i misliš da znaš ili vrediš više.
umetnost je neuništiva kao i ljudski duh i non stop proizvodi fascinantne stvari. tvoje je samo da ih nađeš ili prepoznaš...
pre 9 godina
covek lepo kaze,al vi ga ne kapirate !!
pre 9 godina
the lunatic is on the grass...
pre 9 godina
Sećate li se ovog refrena:
Da, mi smo svi jeans generacija,
i mi smo sad najjaca nacija,
i mi smo i istok, i zapad, i jug,
mi smo tovaris, mister i drug.
Neki to vole vruće, hrvatska pop rok grupa, 1986.
A nastavak je:
"n.t.v.v. se 1991. ukljucuju u obranu domovine i prikljucuju se glazbenoj bojni te odlaze na prve crte bojiŠnice.u projektu “moja domovina” sudjeluju sa svojom pjesmom “mi imamo hrabrosti” te nastupaju na mnogim dobrotvornim koncertima u domovini i inozemstvu.Šomi , zajedno sa tomislavom ivcicem, pikom stancicem i mustafom ismailovskim osniva “ humane zvijezde hrvatske” , - humanitarnu neprofitabilnu glazbenu organizaciju koja je okupila mnoge hrvatske glazbenike koji su na nebrojenim dobrotvornim koncertima prikupljali sredstva za obranu hrvatske.unatoc ratnim godinama, Šomi i Dzimi uspijevaju snimiti i slijedeci album - “ ljubavne price ”. (izdan 1993.)"
http://www.svastara.com/muzika/?biografija=216
Toliko o SFRJ rokerima iz osamdesetih.
pre 9 godina
sta se desilo tvom frizeru,batice!?
pre 9 godina
Uz svo duzno postovanje (za globalna zastranjivanja i emotivne ispade) Stones-i su i danas relativni samo zbog onoga sto su uradili dok su bili mladi.
Ovo danas je samo slepovanje, poziranje i artritisa pun akord.
pre 9 godina
@ Treca muzicka svetska sila u osamdesetim??? Mladic bi trebao malo da se pozabavi Jutjubom, mozda ce onda shvatiti da je bilo SVETSKI priznatih grupa iz Francuske, Belgije a i Svajcarske. Ko je gde u svetu cuo za Azru, Prljavo Kazaliste ili El Org??
(blobi, 13. decembar 2014 10:26)
Slažem se,a tek kad čujem onaj Džonijev album na engleskom.Tragikomedija.I još da spomenem Švedsku kao muzičku velesilu i u doba SFRJ a i sada.Moj ti Ivačkoviću.....
pre 9 godina
Salem se sa ovim sto je rekao,ali moram nesto da dodam.Rock 'n' roll i elitizam ne idu jedno sa drugim.
pre 9 godina
Bože, kakvo spektakularno lupanje gluposti.
Čovek očigledno ima vrlo površno poznavanje muzike iz perioda njegove mladosti, ali zato oseća da može da kritikuje muziku i medij o kojem ne zna ništa. Zahvaljujući "neprikosnovenoj vladavini interneta" tipični klinac od 17 godina koji je zainteresovan za muziku verovatno zna više o muzici iz 60ih i 70ih od njega, da ne pominjem periode pre i posle toga.
pre 9 godina
Muzika (pop - popularna) je uvek bila potrosna roba i zabava. Samo to ovom tinejdzeru zarobljenom u telu odraslog coveka niko da objasni...
pre 9 godina
Koja promasena prica. Autor je promasio vreme u kom trenutno zivi. Vreme koje on pominje jeste posebno iz vise razloga, ali nemojte zaboraviti da van granica bivse sfrj postoji izraz "zlatne devedesete". Sve je stvar perspektive. Vreme u kom zivimo je puno izazova a tek ono koje je pred nama da i ne pominjem. U svakom slucaju ... sve je u savrsenom redu.
pre 9 godina
Ko oce neka slusa djubre i nek kvari svoj mozak koji je ocigledno zaostao, ja se drzim dobrog starog kvaliteta, a vi tresite dupeta us Majli Sajrus.
pre 9 godina
Meni ovo liči na klasično trabunjanje starca. Niko više ne obraća pažnju na njega, pomrli su bendovi koje je voleo i sada tvrdi da je umrla muzika. Muzika postoji itekako samo klinci neće da slušaju Atomsko sklonište i Smak. I ne krivim ih.
Svako vreme ima svoje žalopojke koje kažu da je nekad trava bila zelenija.
A internet je najbolji izum na svetu. Sada mogu da slušam kakvu god muziku želim, za male pare, čim izađe. A ne da neke Rake Marići odlučuju da li nešto treba ili ne treba da se objavi. Pa da ja još i moram da kupim to kako bi oni bili bogatiji. Gospodo iz muzičke industrije... možda je vreme da gitare zamenite lopatama - ako su vam samo pare na pameti.
pre 9 godina
Svaka cast za tekst, apelujem na redakciju da objavljujete vise ovakvih clanaka, a manje o Kardasijan sestrama i drugim glupostima, probudite svest kod ljudi, previse je kica, bas previse
pre 9 godina
Do knjige još nisam došao, ali tekst je odličan, i trebalo bi "naterati" sve mlade pinkovce-grandovce da ga pročitaju bar po 5 puta, i pokušaju nešto da shvate. Ali, očito je nerealno to očekivati (to da nešto shvate) u zemlji gde potpredsednik vlade peva na proslavi punoletstva naslednika "folk-dive Balkana" i kontroverznog "Komandanta". Da ne politizujem više, jer mi i ovako neće(te) objaviti komentar, ali u veeeelikoj je zabludi svako ko misli da ove dve stvari nisu u neposrednoj vezi.
Posebno je slikovit deo sa BĐ, koji je odavno mrtav (muzički), samo mu to još nisu javili.
pre 9 godina
Ivanovi kritičari su samo još jedan dokaz da je čovek potpuno u pravu i da je pink ' kultura' zavladala odavno i na ovim prostorima. Ako vam njegova razmišljanja i stavovi nisu dovoljni, osvrnite se na druge umetničke sfere u današnjem svetu, ako uopšte znate nešto o njima, izuzimajući arhitekturu...sve instant i dekadencija za jednokratnu upotrebu, tj. 'brza hrana' za dušu...Dok oni gore svakog dana prvo što urade pogledaju račun da vide za koliko miliona su tog jutra bogatiji...
pre 9 godina
Dosta vise glorifikovanja osamdesetih. Jeste muzika bila na visem nivou, ali vremena nisu ni priblizno dobra kao sto se pise. Kao sto rece Gile iz Elektricnog Orgazma povodom toliko hvaljene ploce Paket Aranzman:
"Na samom početku mislili smo da ćemo prodavati mnogo ploča – koliko talenta, toliko prodatih primeraka. Iskusni muzičar i producent Enco Lesić nežno me je zagrlio i rekao: „Čekaj da ti objasnim, nećete prodati 100.000 ploča jer živite u zemlji koja ima dvadeset miliona seljaka, duhovnih seljaka!“ Bio je u pravu…"
pre 9 godina
Ima jedna pesma o sindromu od kojeg pati ovaj covek. Pakao jugonostalgicarskog mentalnog pomora! Covek nema pojma o cemu govori, sve je pogresno shvatio. Naveo je cak o Prljavo Kazaliste kao rok bend.
pre 9 godina
Pa zar ovaj intervju sa ovim anonimusom i njegovim izjavama u koji proziva sve redom nije govor mrznje i uvreda? U delu intervjua kad recimo kada pominje Kostunicu za kojeg kaze da je "nazadan".Ej covece pa to je bio predsednik drzave, a ko si ti ?Po mojim saznanjima samo nedovoljno poznat i priznat i ne vise tako mlad pisac koji pokusava da privuce paznju sa prozivkama i tekstovima koji su vezani za javne licnost...Kako je ime ovom piscu provokatoru Ivan...Ivan koji?
pre 9 godina
Stop whining, grandpa! Stonsi vec decenijama nisu nikakav faktor. Samo dede na aparatima.
pre 9 godina
Nisam mogla ostati ravnodusna prema ovom tekstu. Sve te poznate grupe 60-tih, 70-tih, 80-tih su i dalje u mom zivotu. Iako ne slusam ploce sa gramofona, slusam ih preko komjutera ili diskova. Imam kolekciju od preko 50 bendova na diskovima i jos deset hiljada pesama u komjuteru, ukljucujuci i Pink Floyd, ali i nas domaci Smak. Ne dam da me domaca scena grotesknih muzickih spotova i reci dotakne. Ako sam u taksiju, zamolim da promene stanicu. Ako je rodjendan, tu sam dok traje rock'n'roll, ako biram lokal da popijem kafu sa nekim, onda je to iskljucivo onaj u kome je muzika lepa, zdrava i opustajuca, u kojoj moja dusa pronalazi sebe i uziva. Na zalost, u svetu danas vise nema takvih bendova i pesama, ali ubedljivo najgora i najbolesnija muzika je na prostoru Srbije i svuda gde se slusa turbo tursko-srpski folk ili samo folk.
pre 9 godina
Ovaj članak mi dođe kao melem na dušu - namam mu šta suštinski ni dodati ni oduzeti. Nažalost, kao i svoja razmišljana, i ove stavove vidim samo kao vapaj za nestalim vremenom i nekim njegovim vrednostima. Deo tih vrednosti je bilo ljudsko dostojanstvo i samopoštovanje, zato je najveći deo "kulturnog đubreta" tada bio potisnut na marginu. A sad...?
I ko kaže da ne postoji oružje za masovno psihološko uništenje? Postoji, kod nas se ono zove Pink. Osvrnite se, njegovi efekti se vide na svakom koraku.
pre 9 godina
Mnogo reci ni oko sta. Mejn strim stavovi o devedesetim, podelama na urbano i nazadno. Alo pisac, tvoj rok je takodje necija alatka za kreiranje javnog mnjenja, kako 60-tih tako i danas, samo su nosaci zvuka savremeniji. Sloboda u roku je umrla sa tamnim naocarima i privatnim avionima.
pre 9 godina
А ја мислио да су 90-те биле само код нас...
pre 9 godina
Nikako mi se ne dopada ocigledni elitizam i bahatost ovog coveka u tekstu.
pre 9 godina
Za neke stvari ima jako lepe stavove i možda ću i kupiti knjigu ali tip deluje kao negativan i isfrustriran čovek.
pre 9 godina
Toliko negativnog u jednom tekstu. Svaka čast pločama ali zašto toliko pljuvati po internetu i nazivati sve koji drugačije misle/žive banalnim/manje vrednim?
Osećaj je kako autor da je se slučajno rodio 50 godina ranije bio bi sveštenik, koji idalje pljuje i govori kako je nekad bilo puno bolje, samo sad da su ploče i rok muzika krivi za stanje svega lošega u društvu.
U doba interneta, od 2000-te do danas je napravljeno toliko predivnih stvari izmedju ostalog i u (stranoj) muzici da je prosto nekulturno tako jednostavno pljuvati po svemu. Samo treba zagrebati malo dublje ispod površine.
pre 9 godina
Već ne pamtim, kada sam pročitao nešto bolje...
Ja sam generacija "iz 50 i neke..." kako je onomad pevao Balašević, pa vrlo lako mogu da razumem i da se poistovetim sa stavovima i pričom iz teksta.
Zaista odlično opisano i još bolje ocenjeno...!
pre 9 godina
Osamdesete su najbolje godine mog života, Ja nisam jugonostalgičan, Ja sam samo nostalgičan za pravim vrednostima, ponekad sanjam taj period i lepši mi je dan, sve dok ne shvatim da je to ipak bio san. Inače imam 38 godina i taj period sam uhvatio na kraju, ali prva ljubav, sloboda, muzika, ne mogu da zaboravim.
pre 9 godina
Neko je rekao da je sve sto valja u muzici odavno snimljeno... Ovo danas je pokusaj da se stvori muzika. A u stvari to je najgore smece koje postoji.
pre 9 godina
Ajde, bre, Ivane, ne budi baba! Ne brini se za klince, bice im bolje nego nama, bas kao sto je svaka generacija gradila bolji svet od svojih roditelja. Zivot na ovoj planeti je dinamican proces i cudesne stvari se desavaju svakoga dana. Uvek je bilo grozne muzike i ogavne kulture u nepodnosljivim kolicinama. Memorija ti je selektivna.
Civilizacija je uvek bila u stanju da izrodi potpuno fantasticne ljude neverovatnog talenta i sposobnosti koje pomeraju granice svega poznatog. Tako ce biti i sada i u buduce.
pre 9 godina
Ovako jedan nostalgicar obezvredjuje nekoliko dekada.
Uvek su postojali oni koji su sa zaostatkom od dvadeset godina ceznuli za proslim vremenom, ne umevsi da vide vreme u kome zive, tako ce i neki pametnjakovic 2030 govoriti kako su 2010te bile strava, tako je onaj pametni iz dvadesetih govorio kako je u prethodnom veku covek bio kulturniji.
pre 9 godina
jos jedan od onih fundamentalista koji misli da je samo popularna muzika iz njegove mladosti prava muzika a sve ostalo cista komercijala. Popularna muzika je uvek bila sam jeftina zabava i 60tih i 80tih i danas, cak i 1750te.
pre 9 godina
Treca muzicka svetska sila u osamdesetim??? Mladic bi trebao malo da se pozabavi Jutjubom, mozda ce onda shvatiti da je bilo SVETSKI priznatih grupa iz Francuske, Belgije a i Svajcarske. Ko je gde u svetu cuo za Azru, Prljavo Kazaliste ili El Org??
pre 9 godina
Bravo Ivane!!!! Odlicna tema, poznata svima koji sebe jos uvek smatraju "normalnima", ali koji plasim se, imaju suvise malo snage da "vrate" kulturu i muziku u tokove kakvi trebaju biti! Svakako, sudeci po intervjuu, sjajno podsecanje na nekadasnja lepa vremena!!!
pre 9 godina
to primanje hrišžanstva smo u celom procesu možda morali preskočiti.
nije mi baš najjasnije kako to autoru knjige može promaći.
pre 9 godina
svidj
pre 9 godina
'Narednika Pepera'
Fantasticno!
pre 9 godina
Dosta vise glorifikovanja osamdesetih. Jeste muzika bila na visem nivou, ali vremena nisu ni priblizno dobra kao sto se pise. Kao sto rece Gile iz Elektricnog Orgazma povodom toliko hvaljene ploce Paket Aranzman:
"Na samom početku mislili smo da ćemo prodavati mnogo ploča – koliko talenta, toliko prodatih primeraka. Iskusni muzičar i producent Enco Lesić nežno me je zagrlio i rekao: „Čekaj da ti objasnim, nećete prodati 100.000 ploča jer živite u zemlji koja ima dvadeset miliona seljaka, duhovnih seljaka!“ Bio je u pravu…"
pre 9 godina
Mnogo reci ni oko sta. Mejn strim stavovi o devedesetim, podelama na urbano i nazadno. Alo pisac, tvoj rok je takodje necija alatka za kreiranje javnog mnjenja, kako 60-tih tako i danas, samo su nosaci zvuka savremeniji. Sloboda u roku je umrla sa tamnim naocarima i privatnim avionima.
pre 9 godina
Ovaj članak mi dođe kao melem na dušu - namam mu šta suštinski ni dodati ni oduzeti. Nažalost, kao i svoja razmišljana, i ove stavove vidim samo kao vapaj za nestalim vremenom i nekim njegovim vrednostima. Deo tih vrednosti je bilo ljudsko dostojanstvo i samopoštovanje, zato je najveći deo "kulturnog đubreta" tada bio potisnut na marginu. A sad...?
I ko kaže da ne postoji oružje za masovno psihološko uništenje? Postoji, kod nas se ono zove Pink. Osvrnite se, njegovi efekti se vide na svakom koraku.
pre 9 godina
Toliko negativnog u jednom tekstu. Svaka čast pločama ali zašto toliko pljuvati po internetu i nazivati sve koji drugačije misle/žive banalnim/manje vrednim?
Osećaj je kako autor da je se slučajno rodio 50 godina ranije bio bi sveštenik, koji idalje pljuje i govori kako je nekad bilo puno bolje, samo sad da su ploče i rok muzika krivi za stanje svega lošega u društvu.
U doba interneta, od 2000-te do danas je napravljeno toliko predivnih stvari izmedju ostalog i u (stranoj) muzici da je prosto nekulturno tako jednostavno pljuvati po svemu. Samo treba zagrebati malo dublje ispod površine.
pre 9 godina
jos jedan od onih fundamentalista koji misli da je samo popularna muzika iz njegove mladosti prava muzika a sve ostalo cista komercijala. Popularna muzika je uvek bila sam jeftina zabava i 60tih i 80tih i danas, cak i 1750te.
pre 9 godina
Treca muzicka svetska sila u osamdesetim??? Mladic bi trebao malo da se pozabavi Jutjubom, mozda ce onda shvatiti da je bilo SVETSKI priznatih grupa iz Francuske, Belgije a i Svajcarske. Ko je gde u svetu cuo za Azru, Prljavo Kazaliste ili El Org??
pre 9 godina
Ajde, bre, Ivane, ne budi baba! Ne brini se za klince, bice im bolje nego nama, bas kao sto je svaka generacija gradila bolji svet od svojih roditelja. Zivot na ovoj planeti je dinamican proces i cudesne stvari se desavaju svakoga dana. Uvek je bilo grozne muzike i ogavne kulture u nepodnosljivim kolicinama. Memorija ti je selektivna.
Civilizacija je uvek bila u stanju da izrodi potpuno fantasticne ljude neverovatnog talenta i sposobnosti koje pomeraju granice svega poznatog. Tako ce biti i sada i u buduce.
pre 9 godina
Ima jedna pesma o sindromu od kojeg pati ovaj covek. Pakao jugonostalgicarskog mentalnog pomora! Covek nema pojma o cemu govori, sve je pogresno shvatio. Naveo je cak o Prljavo Kazaliste kao rok bend.
pre 9 godina
Nikako mi se ne dopada ocigledni elitizam i bahatost ovog coveka u tekstu.
pre 9 godina
Stop whining, grandpa! Stonsi vec decenijama nisu nikakav faktor. Samo dede na aparatima.
pre 9 godina
Za neke stvari ima jako lepe stavove i možda ću i kupiti knjigu ali tip deluje kao negativan i isfrustriran čovek.
pre 9 godina
Ovako jedan nostalgicar obezvredjuje nekoliko dekada.
Uvek su postojali oni koji su sa zaostatkom od dvadeset godina ceznuli za proslim vremenom, ne umevsi da vide vreme u kome zive, tako ce i neki pametnjakovic 2030 govoriti kako su 2010te bile strava, tako je onaj pametni iz dvadesetih govorio kako je u prethodnom veku covek bio kulturniji.
pre 9 godina
Neko je rekao da je sve sto valja u muzici odavno snimljeno... Ovo danas je pokusaj da se stvori muzika. A u stvari to je najgore smece koje postoji.
pre 9 godina
Bravo Ivane!!!! Odlicna tema, poznata svima koji sebe jos uvek smatraju "normalnima", ali koji plasim se, imaju suvise malo snage da "vrate" kulturu i muziku u tokove kakvi trebaju biti! Svakako, sudeci po intervjuu, sjajno podsecanje na nekadasnja lepa vremena!!!
pre 9 godina
'Narednika Pepera'
Fantasticno!
pre 9 godina
Ajde, bre, dosta s taj žal za mlados'...
Ja sam prilično mator, verovatno čak i malo više od ovog autora, ali ne pada mi napamet da kukam kako je "u moje vreme" sve bilo "bolje", od ljudi, pa sve do muzike.
Kao prvo, NIKAD ne koristim izraz "u moje vreme" jer je to debilno. Zašto bi "ovo" sadašnje vreme bilo manje "moje" od nekog drugog vremena? A ako je nekad i bilo neko "moje" vreme, očigledno sam ga propustio jer ni dan danas ne znam koje je tačno vreme bilo "moje", niti kad je prestalo da to bude. Možda i zato što svako vreme osećem kao "moje", čak i ovo današnje.
Kao drugo, što se muzike tiče, muzika današanjih klinaca mi, naravno, ide na nerve. Nije problem u tome što mi se po stilu ne dopada, nego što mi je jednostavno dosadna i isprazna. Ali to je samo moje mišljenje, koje je merodavno samo za mene.
Ne bih se usudio da tvrdim kako danas nema baš nikog mlađeg ko bi bio u stanju da napiše zaista dobru muziku jer to jednostavno nije tačno. Talenata je bilo, ima i biće u svakoj generaciji. Možda pravi talenti ne dolaze do izražaja koliko to zaslužuju, a preovlađuje osrednjost i teška komercijalizacija, ali oduvek je bilo da "life is bitch" i danas to nije ništa bolje ni gore nego pre 30, 50 ili 100 godina.
Kome se sviđa, neka slobodno sluša ono što ja smatram smećem, sve dok me silom ne tera da i ja to slušam i sve dok imam izbora da slušam ono što ja hoću i što volim. A pošto ga (još) imam, sve je OK i ne vidim razloga za kukanje.
pre 9 godina
Mnogo me nervira ovakvo patetisanje. Nekad je sve bilo divno, a danas propast-ma vazi! I sada, naravno, ima mnogo sjajne muzike, samo je slabije ima u mejnstrimu, pa gospodin Ivackovic ne zna za nju jer, ocigledno, on priznaje samo one izvodjace koje su prihvatile najsire mase. Tuzno, pricamo o coveku koji kao vazi za vidjenijeg rok kriticara, novinara, ili sta je vec. Jos tuznije je to sto je, izgleda, potpuno propustio devedesete. Toliko razlicitih stilova, toliko dobrih bendova koji mogu da stoje rame uz rame sa bilo kim iz ranijih decenija. Da pomenem samo neke - Radiohead, Massive Attack, Tool, Pearl Jam, Alice In Chains, Nirvana, RATM, Nine Inch Nails, Tricky, Portishead, PJ Harvey, Tori Amos, Bjork, Sigur Ros...i jos gomila manje poznatih, ali podjednako dobrih bendova i izvodjaca. Nasa scena je tada takodje bila odlicna, ali nije mogla da se poredi sa svetskom, bas kao ni ona iz osamdesetih. Sto se tice Stonsa, oni su poslednji dobar album snimili pre trideset i kusur godina. Sada su masina za pravljenje para i putujuci cirkus, nema tu vise ni r od rokenrola.
pre 9 godina
Bože, kakvo spektakularno lupanje gluposti.
Čovek očigledno ima vrlo površno poznavanje muzike iz perioda njegove mladosti, ali zato oseća da može da kritikuje muziku i medij o kojem ne zna ništa. Zahvaljujući "neprikosnovenoj vladavini interneta" tipični klinac od 17 godina koji je zainteresovan za muziku verovatno zna više o muzici iz 60ih i 70ih od njega, da ne pominjem periode pre i posle toga.
pre 9 godina
svidj
pre 9 godina
Prvo procitam tekst i odusevim se. A onda se prevarim pa odem da citam komentare i sada ne znam sta da mislim. Jeste, Ivackovicev ispisnik sam, ali ako neko ne vidi da je sunovrat sveta poceo bas onda kada kada je pao Berlinski zid, sto smo svi pogresno protumacili kao pocetak raja onda ne znam kako bilo sta moze da se dokaze. I sada to covek transferuje kroz rok muziku i svi se prosto razeste pa opali po "Jugo nostalgicaru". E hajde onda da pitam koji bend iz cele bivse zemlje moze da napuni bilo koju salu od 10-tak hiljada mesta a da je nastao posle 1990-te godine. Ja znam da u Beogradu svaki dolazak nekoga iz "onih vremena" bez problema napuni Arenu, pa cak i Novi Fosili. I onda su znaci svi ti ljudi u sali Jugo nostalgicari? Ili mozda ipak ima neke veze sa nekakvim kvalitetom. A posto ne zivim vec dugo u Jugoslaviju, Srbiji i Crnoj Gori, pa na kraju u Srbiji, iz bliskog kontakta vidim da se slicno desva i van Srbije, samo sto je lova veca pa moze bukvalno da se ispromovise sve. Ali ozbiljno, Rolling Stonsi ili Justim Timbelake, Janice Joplin ili Gwen Stefani, mislim stvarno?
pre 9 godina
Meni ovo liči na klasično trabunjanje starca. Niko više ne obraća pažnju na njega, pomrli su bendovi koje je voleo i sada tvrdi da je umrla muzika. Muzika postoji itekako samo klinci neće da slušaju Atomsko sklonište i Smak. I ne krivim ih.
Svako vreme ima svoje žalopojke koje kažu da je nekad trava bila zelenija.
A internet je najbolji izum na svetu. Sada mogu da slušam kakvu god muziku želim, za male pare, čim izađe. A ne da neke Rake Marići odlučuju da li nešto treba ili ne treba da se objavi. Pa da ja još i moram da kupim to kako bi oni bili bogatiji. Gospodo iz muzičke industrije... možda je vreme da gitare zamenite lopatama - ako su vam samo pare na pameti.
pre 9 godina
"By the way whish ones pink"
Inace devedesete-Partibrejkersi,Hladno pivo,Bjesovi,Eyesburn,Block out,Obojeni program,Kanda, Kodža i Nebojša,Rambo amadeus,Majke,Plejboj,Deca losih madafakin muzicara itd,ako ovde nema ponesto za svakoga onda ne znam. Srecom ovaj gdin zna. Dobro muzike bilo je i bice.
pre 9 godina
to primanje hrišžanstva smo u celom procesu možda morali preskočiti.
nije mi baš najjasnije kako to autoru knjige može promaći.
pre 9 godina
@ Treca muzicka svetska sila u osamdesetim??? Mladic bi trebao malo da se pozabavi Jutjubom, mozda ce onda shvatiti da je bilo SVETSKI priznatih grupa iz Francuske, Belgije a i Svajcarske. Ko je gde u svetu cuo za Azru, Prljavo Kazaliste ili El Org??
(blobi, 13. decembar 2014 10:26)
Slažem se,a tek kad čujem onaj Džonijev album na engleskom.Tragikomedija.I još da spomenem Švedsku kao muzičku velesilu i u doba SFRJ a i sada.Moj ti Ivačkoviću.....
pre 9 godina
Nisam mogla ostati ravnodusna prema ovom tekstu. Sve te poznate grupe 60-tih, 70-tih, 80-tih su i dalje u mom zivotu. Iako ne slusam ploce sa gramofona, slusam ih preko komjutera ili diskova. Imam kolekciju od preko 50 bendova na diskovima i jos deset hiljada pesama u komjuteru, ukljucujuci i Pink Floyd, ali i nas domaci Smak. Ne dam da me domaca scena grotesknih muzickih spotova i reci dotakne. Ako sam u taksiju, zamolim da promene stanicu. Ako je rodjendan, tu sam dok traje rock'n'roll, ako biram lokal da popijem kafu sa nekim, onda je to iskljucivo onaj u kome je muzika lepa, zdrava i opustajuca, u kojoj moja dusa pronalazi sebe i uziva. Na zalost, u svetu danas vise nema takvih bendova i pesama, ali ubedljivo najgora i najbolesnija muzika je na prostoru Srbije i svuda gde se slusa turbo tursko-srpski folk ili samo folk.
pre 9 godina
Osamdesete su najbolje godine mog života, Ja nisam jugonostalgičan, Ja sam samo nostalgičan za pravim vrednostima, ponekad sanjam taj period i lepši mi je dan, sve dok ne shvatim da je to ipak bio san. Inače imam 38 godina i taj period sam uhvatio na kraju, ali prva ljubav, sloboda, muzika, ne mogu da zaboravim.
pre 9 godina
Uz svo duzno postovanje (za globalna zastranjivanja i emotivne ispade) Stones-i su i danas relativni samo zbog onoga sto su uradili dok su bili mladi.
Ovo danas je samo slepovanje, poziranje i artritisa pun akord.
pre 9 godina
prava slika i prilika domaćeg konzumenta muzike. 'sve je ranije bilo bolje, u moje vreme'. autor piše samo ono što će se kupiti.
sadašnjost ti prolazi a ti lamantiraš nad sudbinom jer si lenj i misliš da znaš ili vrediš više.
umetnost je neuništiva kao i ljudski duh i non stop proizvodi fascinantne stvari. tvoje je samo da ih nađeš ili prepoznaš...
pre 9 godina
Sećate li se ovog refrena:
Da, mi smo svi jeans generacija,
i mi smo sad najjaca nacija,
i mi smo i istok, i zapad, i jug,
mi smo tovaris, mister i drug.
Neki to vole vruće, hrvatska pop rok grupa, 1986.
A nastavak je:
"n.t.v.v. se 1991. ukljucuju u obranu domovine i prikljucuju se glazbenoj bojni te odlaze na prve crte bojiŠnice.u projektu “moja domovina” sudjeluju sa svojom pjesmom “mi imamo hrabrosti” te nastupaju na mnogim dobrotvornim koncertima u domovini i inozemstvu.Šomi , zajedno sa tomislavom ivcicem, pikom stancicem i mustafom ismailovskim osniva “ humane zvijezde hrvatske” , - humanitarnu neprofitabilnu glazbenu organizaciju koja je okupila mnoge hrvatske glazbenike koji su na nebrojenim dobrotvornim koncertima prikupljali sredstva za obranu hrvatske.unatoc ratnim godinama, Šomi i Dzimi uspijevaju snimiti i slijedeci album - “ ljubavne price ”. (izdan 1993.)"
http://www.svastara.com/muzika/?biografija=216
Toliko o SFRJ rokerima iz osamdesetih.
pre 9 godina
"(...) treca muzicka sila na svetu (...)"
Pod egidom (ne)opravdane nostalgije, flasirana magla se prodaje mladjim generacijama ionako raspamecenim svim anomalijama koje prate vjecno tranzicijska post-jugoslovenska drustva.
Ali, vratimo se sustini: muzici.
U bivsoj nam drzavi, velika vecina bendova je samo SLIJEDILA trendove a ne bila u KORAKU sa njima, a kamoli DEFINISALA nove!
Tih "epskih" 80ih, jedna mala, sa stanovista evropske a kamoli svjetske kulture - neugledna Svedska je dala i kvantitativno ali i kvalitativno mnogo vise na muzickom planu nego sto je ex-Yu kumulativno za 30ak godina postojanja svoje "pop-rock" scene.
Ne vjerujete - potrazite! Bukvalno se radi o desetinama bendova koje su pomjerale zanrovske granice unutar rocka ali i popa, rane dance muzike, rap i hip-hopa, itd. A sta je tek sa Italijom, Kanadom, Australijom, Njemackom, Francuskom, Belgijom ali i mnogim manjim, "neuglednim" zemljama za koje Ivan, u svom muzicko-patriotskom zanosu nikad cuo nije.
Uostalom, molim sve ex-Yu muzicke sladokusce i nostalgicare da mi nabroje vise od 10 autenticnih i savremenih (za svoje doba, dakako) ex-Yu bendova.....necete ih naci.
Da pokusam:
Leb i Sol
Disciplina
Idoli (prva ploca!)
Pankrti
Borghesia
Rambo (prve dvije ploce)
Paraf
Videosex (prva ploca)
SCH
Laibach
Film, Kazaliste, Brejkersi i ini su samo i jedino SLIJEDILI vec postojece, dobro uhodane staze.....to je sustina!
pre 9 godina
veljko, 13. decembar 2014 11:01)
Zapravo je Gile bio oduvek najveci seljak medju rokerima jer je uvek trazio krivca u zivotnoj sredini za svoju prosecnost a ne u sebi.Elektricni orgazam je bio bend ispod prosecne muzicke vestine i kao takvi svakako nisu mogli da naprave neki tiraz.Ekv je ostavio dubog trag u svojoj okolini cak i oni koji ne slusaju rok cesto znaju da nabroje bar jednu njihovu pesmu.Znaci li to da je po giletu Ekv seljacki bend ili su ga seljani doziveli kao sebi istog kada su u najgorim godinama novije istorije tj devedesetih ama bas svi se radovali za sve i svasta uz njegovu Igra roken rol?Znaci li to da je i Gile na kraju postao seljak?
pre 9 godina
Iako sam sklona da idealizujem taj period od sezdesetih do kraja osamdesetih, mogu da kazem sledece - upravo te generacije odrasle na takvim idealima sagradile su danasnji svet. Ideali su bili iluzija, cast izuzecima. Iz danasnjeg ugla, sve te price o pacifizmu, bratstvu, ljubavi deluju infantilno, buduci da je ogromna vecina tadasnjih muzicara izgubila dusu cim ih je dotakla slava sa pratecim elementima. Svaki ideal je degradirao, kao sto to i biva inace sa idealima pa su tako principi ljubavi i slobode umesto da menjaju svet posluzili da se od istog pobegne zloupotrebom droge, alkohola i seksa. Ovo vazi i za muzicare i za njihovu publiku, naravno. Tako od drustvenog angazmana uskoro nije ostalo nista. Ono sto je izgledalo kao bratstvo i ljubav bila je u stvari infantilna ljudska potreba za pripadanjem grupi, ideje su bile beg od stvarnosti kojoj mladja populacija uvek ima problem da se prilagodi... Kao sto znamo, kad je prosla adolescencija, svaka generacija se prilagodila, inace sad ne bismo ziveli u blatu. Rokenrol je tih tridesetak godina sluzio je kao ventil za ispoljavanje bunta rane mladosti. Danas je mnogo vidljivije ono sto je u tom periodu bilo maglovito, a to je imperativ tih nesrecnih 5 minuta slave koja je skriveni motiv gotovo svakog "stvaraoca". Na neki nacin, danas je ogledalo cistije, mozda je lakse nego pre videti i sopstveni i kolektivni cemer, manje je prostora za idealizaciju, sto je mozda i dobro.
pre 9 godina
Svaka cast za tekst, apelujem na redakciju da objavljujete vise ovakvih clanaka, a manje o Kardasijan sestrama i drugim glupostima, probudite svest kod ljudi, previse je kica, bas previse
pre 9 godina
Ali ozbiljno, Rolling Stonsi ili Justim Timbelake, Janice Joplin ili Gwen Stefani, mislim stvarno?
(Vladan, 13. decembar 2014 14:05)
A sta ako bismo pitali - Pink Floyd i David Bowie ili Rolling Stones? Po meni je razlika daleko veca nego izmedju Stonsa i ovog Timberlejka. Isto tako bih Radiohead stavila visoko ispred Stonsa, meni Stonsi nisu nista vise od dobrih zabavljaca. Zasto porediti Janis Joplin sa Gwen Stefani? Od Gwen Stefani daleko popularnija bila je Amy Winehouse, vrhunski vokal i autor sa specificnim emotivnim iskrenim izrazom. Mislim da su komentatori izrazito nepravedni prema danasnjim umetnicima. Ovo je drugo vreme, vreme hiperprodukcije, ali to ne znaci da nema vrhunske muzike.
pre 9 godina
To prva druga treca sila u umjetnosti je tako djetinjasto razmisljanje. Pa nije rokenrol kosarka. A sto se tice toga da nova vremena ne donose nista u muzici a da je vrijedno pominjanja, isto je neko cudno razmisljanje ali ovaj put staracko. Imao sam srece zivjeti u doba novog vala 80-ih ali isto tako i u vrijeme stoner rocka (Kyuss, QOtsa...) pa Primus, Ministry, ma stotine grupa iz devedesetih koje ovaj tip i nije slusao izgleda.
pre 9 godina
Do knjige još nisam došao, ali tekst je odličan, i trebalo bi "naterati" sve mlade pinkovce-grandovce da ga pročitaju bar po 5 puta, i pokušaju nešto da shvate. Ali, očito je nerealno to očekivati (to da nešto shvate) u zemlji gde potpredsednik vlade peva na proslavi punoletstva naslednika "folk-dive Balkana" i kontroverznog "Komandanta". Da ne politizujem više, jer mi i ovako neće(te) objaviti komentar, ali u veeeelikoj je zabludi svako ko misli da ove dve stvari nisu u neposrednoj vezi.
Posebno je slikovit deo sa BĐ, koji je odavno mrtav (muzički), samo mu to još nisu javili.
pre 9 godina
Procitala sam tekst i nisam se prevarila citajuci komentare. Konstruktivan generacijski i muzicki sukob mišljenja (na vredjanje i pljuvanje nisam obratila mnogo paznje). Ja spadam u generacije koje su odrasle uz muziku o kojoj Ivan Ivackovic prica i pise, ali se slažem sa misljenjem da ne treba imati stav da je sve sto je dobro proslo. Imam cerku od dvadeset godina koja je sa istim entuzijazmom veceras otisla na koncert godine u Novom Sadu, kao sto sam i ja na rok koncerte u njenim godinama. Ne trudim se uopste da joj nametnem svoje muzicke standarde, sem ako je nesto ne zainteresuje a poslusam rado neki njen muzicki izbor. Sve dok je muzike, zivot ce biti mnogo lepsi. fv
pre 9 godina
Svaka mu je zlatna, trebalo bi cesce ovakvi ljudi da iskazu svoj stav, ali vremena se menjaju mozda ce doci vreme nekog novog procvata u kulturi i umetnosti, jer se nalazimo na dnu materijalizma i promasenih vrednosti. Ostaje nada u neka bolja vremena.
pre 9 godina
the lunatic is on the grass...
pre 9 godina
Problem je u tome što ljudi potpuno nesvesno zamenjuju teze. To što je osamdesetih godina bilo neuporedivo bolje nego danas i to što smo živeli u neuporedivo boljoj državi još uvek ne znači da je tada i tamo bilo dobro. Uostalom, da je bilo dobro nikad se ne bi srušilo. Bilo je loše za ondašnje standarde (danas to izgleda kao da tražite hleba preko pogače), srušilo se i srušeno je a suštinski problem je što to novo i bolje nije izgrađeno nego smo ostali da trunemo na razvalinama starog. Nije bila obaveza ni Gejtsa ni Klintona ni Klarka da nam izgradi to bolje koje smo hteli nego smo sami bili odgovorni za tu izgradnju a to što smo (najblaže rečeno) podbacili u tim svojim obavezama je em vrlo neprijatno za priznati em loše deluje na ten. Daleko je lakše obući vijetnamku i čeznuti za prošlim vremenima busajući se u grudi svojom normalnošću. Mislim, ne osuđujem ja nikog jer nemam moralnih kapaciteta za to ali ne moram da pristanem na laž da je nekad bilo bolje a onda su došli varvari i sve srušili. Problem je bio i ostao isključivo u nama i dokle god ga tu ne rešimo živećemo ovaj pakao koji živimo. Tražiti krivicu i odgovornost van sebe je potpuni promašaj, živeti sa krivicom je pakao podjednak onom koji stvara i negiranje krivice tako da je nabolje prihvatiti je, suočiti se sa njom i onda sa te pozicije rešavati probleme koje imamo i kao pojedinci i kao društvo. Bez toga ćemo još duuugo vremena plakati na ruševinama društva i kukati nad terorom pinka i seljaka.
pre 9 godina
Ivanovi kritičari su samo još jedan dokaz da je čovek potpuno u pravu i da je pink ' kultura' zavladala odavno i na ovim prostorima. Ako vam njegova razmišljanja i stavovi nisu dovoljni, osvrnite se na druge umetničke sfere u današnjem svetu, ako uopšte znate nešto o njima, izuzimajući arhitekturu...sve instant i dekadencija za jednokratnu upotrebu, tj. 'brza hrana' za dušu...Dok oni gore svakog dana prvo što urade pogledaju račun da vide za koliko miliona su tog jutra bogatiji...
pre 9 godina
Muzika (pop - popularna) je uvek bila potrosna roba i zabava. Samo to ovom tinejdzeru zarobljenom u telu odraslog coveka niko da objasni...
pre 9 godina
Misllim da su stavovi autora prilicno jednostrani. Da se razumemo, volim ja muziku pre 2000 , ima nekog sarma, ali ovde se potpuno zanemaruju neki zaista sjajni bendovi i umetnici koji dolaze posle. Setimo se samo Ejmi Vajnhaus, ili preslusajmo Jazz album Lejdi Gage. Zivimo u vremenu pluralizma, koji nam je upravo omogucio internet. Uostalom, bas zahvaljujuci You-tubu sam saznao za Tame Impala i First Aid Kit.
Cenim ovog autora i razumem njegov lament nad proslim vremenima ciji sam i sam bio deo, ali mi se daleko vise svidja rad Zikice Simica, koji u svojim sjajnim emisijama "Tajanstveni voz" i "Dole na uglu", osim sto se podseca ranijih vremena, osvetljava i radove novih bendova, pre svega onih koji dolaze preko bare i predstavnici su onoga sto se zove "Ametikana"
pre 9 godina
Stop whining, grandpa! Stonsi vec decenijama nisu nikakav faktor. Samo dede na aparatima.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (poznanik, 13. decembar 2014 11:26)
Nikada nisu ni bili kad vidim ove krestave zvezde sa pinka ja se setim njih jer i njima su drugi pisali pesme i svirali umesto njih reklamirani su kao cudo onom snagom kojom se reklamiraju nekvalitetni proizvodi pa ko se upeca.Jeftin fenseraj.Beatles, Chuck Barry ,Who,Jefferson Airplane,ali Stonesi ,smesno secam se uvek su se lozili na njih neki likovi koji su pokusavali na neki svoj smesan nacin da budu fensi.
pre 9 godina
Već ne pamtim, kada sam pročitao nešto bolje...
Ja sam generacija "iz 50 i neke..." kako je onomad pevao Balašević, pa vrlo lako mogu da razumem i da se poistovetim sa stavovima i pričom iz teksta.
Zaista odlično opisano i još bolje ocenjeno...!
pre 9 godina
Salem se sa ovim sto je rekao,ali moram nesto da dodam.Rock 'n' roll i elitizam ne idu jedno sa drugim.
pre 9 godina
Ko oce neka slusa djubre i nek kvari svoj mozak koji je ocigledno zaostao, ja se drzim dobrog starog kvaliteta, a vi tresite dupeta us Majli Sajrus.
pre 9 godina
umetnik,lupeta gluposti
pre 9 godina
Pa zar ovaj intervju sa ovim anonimusom i njegovim izjavama u koji proziva sve redom nije govor mrznje i uvreda? U delu intervjua kad recimo kada pominje Kostunicu za kojeg kaze da je "nazadan".Ej covece pa to je bio predsednik drzave, a ko si ti ?Po mojim saznanjima samo nedovoljno poznat i priznat i ne vise tako mlad pisac koji pokusava da privuce paznju sa prozivkama i tekstovima koji su vezani za javne licnost...Kako je ime ovom piscu provokatoru Ivan...Ivan koji?
pre 9 godina
Koja promasena prica. Autor je promasio vreme u kom trenutno zivi. Vreme koje on pominje jeste posebno iz vise razloga, ali nemojte zaboraviti da van granica bivse sfrj postoji izraz "zlatne devedesete". Sve je stvar perspektive. Vreme u kom zivimo je puno izazova a tek ono koje je pred nama da i ne pominjem. U svakom slucaju ... sve je u savrsenom redu.
pre 9 godina
zasto stalno lamentiramo nad proslim vremenima koja su deo zapadne potrosacke kulture, a nismo u stanju da vidimo novo sunce koje se radja na istoku.
pre 9 godina
sta se desilo tvom frizeru,batice!?
pre 9 godina
zasto stalno lamentiramo nad proslim vremenima koja su deo zapadne potrosacke kulture, a nismo u stanju da vidimo novo sunce koje se radja na istoku.
(milan, 13. decembar 2014 17:50)
Samo nabodi cvike i faktor 50, pa cepaj. Mi smo uz tebe i navijamo sa zapada
pre 9 godina
Do knjige još nisam došao, ali tekst je odličan, i trebalo bi "naterati" sve mlade pinkovce-grandovce da ga pročitaju bar po 5 puta, i pokušaju nešto da shvate. Ali, očito je nerealno to očekivati (to da nešto shvate) u zemlji gde potpredsednik vlade peva na proslavi punoletstva naslednika "folk-dive Balkana" i kontroverznog "Komandanta". Da ne politizujem više, jer mi i ovako neće(te) objaviti komentar, ali u veeeelikoj je zabludi svako ko misli da ove dve stvari nisu u neposrednoj vezi.
Posebno je slikovit deo sa BĐ, koji je odavno mrtav (muzički), samo mu to još nisu javili.
pre 9 godina
@Gandi
Obilazile su ih Zenge...pa posle da se izvinjavamo.
pre 9 godina
Ovo je drugo vreme, vreme hiperprodukcije, ali to ne znaci da nema vrhunske muzike.
(d, 13. decembar 2014 17:45)
Draga D,
potpuno se slazem sa Vama, ali...ovde se govori o vrednosti koje traju (ako se slozimo da ono sto traje zaista i vredi), pa cak i o ukusima, znaci ako vam je lakse i ja sam mogao da stavim specijalno Radiohad, za Amy vec mislim da se ipak moze reci da je suvise kratko trajala da bi se o njoj mogao doneti neki veci sud od trenutnog, s tim sto sam i njen postovalac. Ono sto mi se cini da se osvrti na ovo sto je Ivackovic pisao ili rekao idu u dva pogresna pravca, jedno je ta apriori osuda za Jugo-nostalgiju, a druga je da je matorac koji nije nista slusao od 1985 recimo, sto je ko go zna njegov opus ipak prilicno besmisleno. Kada sam pravio ova poredjenja vise sam mislio na to za koga ce za recimo 50 godina reci da mu je bio uzor neka buduca muzicka zvezda. Siguran sam da Vi znate da bar u roku ljudi jos nisu culi da mu je neko ozbiljno rekao da mu je uzor neko od danasnjih aktuelnih NOVIH rok/pop/hip-hop zvezda. I cisto radi Vas da kazem da sam bas u poslednjih mesec dana obnovio svoju, jos uvek staracku CD kolekciju Rick Smith-a, Pharrell Williams-a, One Republic, Panic! At The Disco. Amy vec imam nekoliko godina. Nisam skidao sa interneta. Ja jos uvek placam svoje uzivanje.
pre 9 godina
А ја мислио да су 90-те биле само код нас...
pre 9 godina
covek lepo kaze,al vi ga ne kapirate !!
pre 9 godina
Evi i danas ima dobrog rocka!
https://www.youtube.com/watch?v=tyFUYi2ypI8
pre 9 godina
Jel ovo Bjela na slici?
pre 9 godina
Toliko o SFRJ rokerima iz osamdesetih.
(Saša, 13. decembar 2014 13:25)Pa trebali su po tebi obilaziti vojarne tzv.JNA ?
pre 9 godina
malo mozga, kao sto ej u stranom rock and rollu deep purple i stonsi tako je u jugoslovenskom smak i kazaliste dajem primer, creedence i zeppelini galija i time grupa, malo razmiljsnja nije na odmet...
pre 9 godina
Stop whining, grandpa! Stonsi vec decenijama nisu nikakav faktor. Samo dede na aparatima.
pre 9 godina
Ima jedna pesma o sindromu od kojeg pati ovaj covek. Pakao jugonostalgicarskog mentalnog pomora! Covek nema pojma o cemu govori, sve je pogresno shvatio. Naveo je cak o Prljavo Kazaliste kao rok bend.
pre 9 godina
Nikako mi se ne dopada ocigledni elitizam i bahatost ovog coveka u tekstu.
pre 9 godina
jos jedan od onih fundamentalista koji misli da je samo popularna muzika iz njegove mladosti prava muzika a sve ostalo cista komercijala. Popularna muzika je uvek bila sam jeftina zabava i 60tih i 80tih i danas, cak i 1750te.
pre 9 godina
Treca muzicka svetska sila u osamdesetim??? Mladic bi trebao malo da se pozabavi Jutjubom, mozda ce onda shvatiti da je bilo SVETSKI priznatih grupa iz Francuske, Belgije a i Svajcarske. Ko je gde u svetu cuo za Azru, Prljavo Kazaliste ili El Org??
pre 9 godina
Toliko negativnog u jednom tekstu. Svaka čast pločama ali zašto toliko pljuvati po internetu i nazivati sve koji drugačije misle/žive banalnim/manje vrednim?
Osećaj je kako autor da je se slučajno rodio 50 godina ranije bio bi sveštenik, koji idalje pljuje i govori kako je nekad bilo puno bolje, samo sad da su ploče i rok muzika krivi za stanje svega lošega u društvu.
U doba interneta, od 2000-te do danas je napravljeno toliko predivnih stvari izmedju ostalog i u (stranoj) muzici da je prosto nekulturno tako jednostavno pljuvati po svemu. Samo treba zagrebati malo dublje ispod površine.
pre 9 godina
Ovako jedan nostalgicar obezvredjuje nekoliko dekada.
Uvek su postojali oni koji su sa zaostatkom od dvadeset godina ceznuli za proslim vremenom, ne umevsi da vide vreme u kome zive, tako ce i neki pametnjakovic 2030 govoriti kako su 2010te bile strava, tako je onaj pametni iz dvadesetih govorio kako je u prethodnom veku covek bio kulturniji.
pre 9 godina
Mnogo reci ni oko sta. Mejn strim stavovi o devedesetim, podelama na urbano i nazadno. Alo pisac, tvoj rok je takodje necija alatka za kreiranje javnog mnjenja, kako 60-tih tako i danas, samo su nosaci zvuka savremeniji. Sloboda u roku je umrla sa tamnim naocarima i privatnim avionima.
pre 9 godina
Ajde, bre, Ivane, ne budi baba! Ne brini se za klince, bice im bolje nego nama, bas kao sto je svaka generacija gradila bolji svet od svojih roditelja. Zivot na ovoj planeti je dinamican proces i cudesne stvari se desavaju svakoga dana. Uvek je bilo grozne muzike i ogavne kulture u nepodnosljivim kolicinama. Memorija ti je selektivna.
Civilizacija je uvek bila u stanju da izrodi potpuno fantasticne ljude neverovatnog talenta i sposobnosti koje pomeraju granice svega poznatog. Tako ce biti i sada i u buduce.
pre 9 godina
Za neke stvari ima jako lepe stavove i možda ću i kupiti knjigu ali tip deluje kao negativan i isfrustriran čovek.
pre 9 godina
to primanje hrišžanstva smo u celom procesu možda morali preskočiti.
nije mi baš najjasnije kako to autoru knjige može promaći.
pre 9 godina
Bravo Ivane!!!! Odlicna tema, poznata svima koji sebe jos uvek smatraju "normalnima", ali koji plasim se, imaju suvise malo snage da "vrate" kulturu i muziku u tokove kakvi trebaju biti! Svakako, sudeci po intervjuu, sjajno podsecanje na nekadasnja lepa vremena!!!
pre 9 godina
Neko je rekao da je sve sto valja u muzici odavno snimljeno... Ovo danas je pokusaj da se stvori muzika. A u stvari to je najgore smece koje postoji.
pre 9 godina
Pa zar ovaj intervju sa ovim anonimusom i njegovim izjavama u koji proziva sve redom nije govor mrznje i uvreda? U delu intervjua kad recimo kada pominje Kostunicu za kojeg kaze da je "nazadan".Ej covece pa to je bio predsednik drzave, a ko si ti ?Po mojim saznanjima samo nedovoljno poznat i priznat i ne vise tako mlad pisac koji pokusava da privuce paznju sa prozivkama i tekstovima koji su vezani za javne licnost...Kako je ime ovom piscu provokatoru Ivan...Ivan koji?
pre 9 godina
svidj
pre 9 godina
Dosta vise glorifikovanja osamdesetih. Jeste muzika bila na visem nivou, ali vremena nisu ni priblizno dobra kao sto se pise. Kao sto rece Gile iz Elektricnog Orgazma povodom toliko hvaljene ploce Paket Aranzman:
"Na samom početku mislili smo da ćemo prodavati mnogo ploča – koliko talenta, toliko prodatih primeraka. Iskusni muzičar i producent Enco Lesić nežno me je zagrlio i rekao: „Čekaj da ti objasnim, nećete prodati 100.000 ploča jer živite u zemlji koja ima dvadeset miliona seljaka, duhovnih seljaka!“ Bio je u pravu…"
pre 9 godina
Ovaj članak mi dođe kao melem na dušu - namam mu šta suštinski ni dodati ni oduzeti. Nažalost, kao i svoja razmišljana, i ove stavove vidim samo kao vapaj za nestalim vremenom i nekim njegovim vrednostima. Deo tih vrednosti je bilo ljudsko dostojanstvo i samopoštovanje, zato je najveći deo "kulturnog đubreta" tada bio potisnut na marginu. A sad...?
I ko kaže da ne postoji oružje za masovno psihološko uništenje? Postoji, kod nas se ono zove Pink. Osvrnite se, njegovi efekti se vide na svakom koraku.
pre 9 godina
Meni ovo liči na klasično trabunjanje starca. Niko više ne obraća pažnju na njega, pomrli su bendovi koje je voleo i sada tvrdi da je umrla muzika. Muzika postoji itekako samo klinci neće da slušaju Atomsko sklonište i Smak. I ne krivim ih.
Svako vreme ima svoje žalopojke koje kažu da je nekad trava bila zelenija.
A internet je najbolji izum na svetu. Sada mogu da slušam kakvu god muziku želim, za male pare, čim izađe. A ne da neke Rake Marići odlučuju da li nešto treba ili ne treba da se objavi. Pa da ja još i moram da kupim to kako bi oni bili bogatiji. Gospodo iz muzičke industrije... možda je vreme da gitare zamenite lopatama - ako su vam samo pare na pameti.
pre 9 godina
Toliko o SFRJ rokerima iz osamdesetih.
(Saša, 13. decembar 2014 13:25)Pa trebali su po tebi obilaziti vojarne tzv.JNA ?
pre 9 godina
covek lepo kaze,al vi ga ne kapirate !!
pre 9 godina
Bože, kakvo spektakularno lupanje gluposti.
Čovek očigledno ima vrlo površno poznavanje muzike iz perioda njegove mladosti, ali zato oseća da može da kritikuje muziku i medij o kojem ne zna ništa. Zahvaljujući "neprikosnovenoj vladavini interneta" tipični klinac od 17 godina koji je zainteresovan za muziku verovatno zna više o muzici iz 60ih i 70ih od njega, da ne pominjem periode pre i posle toga.
pre 9 godina
umetnik,lupeta gluposti
pre 9 godina
Svaka mu je zlatna, trebalo bi cesce ovakvi ljudi da iskazu svoj stav, ali vremena se menjaju mozda ce doci vreme nekog novog procvata u kulturi i umetnosti, jer se nalazimo na dnu materijalizma i promasenih vrednosti. Ostaje nada u neka bolja vremena.
pre 9 godina
Stop whining, grandpa! Stonsi vec decenijama nisu nikakav faktor. Samo dede na aparatima.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (poznanik, 13. decembar 2014 11:26)
Nikada nisu ni bili kad vidim ove krestave zvezde sa pinka ja se setim njih jer i njima su drugi pisali pesme i svirali umesto njih reklamirani su kao cudo onom snagom kojom se reklamiraju nekvalitetni proizvodi pa ko se upeca.Jeftin fenseraj.Beatles, Chuck Barry ,Who,Jefferson Airplane,ali Stonesi ,smesno secam se uvek su se lozili na njih neki likovi koji su pokusavali na neki svoj smesan nacin da budu fensi.
pre 9 godina
Nisam mogla ostati ravnodusna prema ovom tekstu. Sve te poznate grupe 60-tih, 70-tih, 80-tih su i dalje u mom zivotu. Iako ne slusam ploce sa gramofona, slusam ih preko komjutera ili diskova. Imam kolekciju od preko 50 bendova na diskovima i jos deset hiljada pesama u komjuteru, ukljucujuci i Pink Floyd, ali i nas domaci Smak. Ne dam da me domaca scena grotesknih muzickih spotova i reci dotakne. Ako sam u taksiju, zamolim da promene stanicu. Ako je rodjendan, tu sam dok traje rock'n'roll, ako biram lokal da popijem kafu sa nekim, onda je to iskljucivo onaj u kome je muzika lepa, zdrava i opustajuca, u kojoj moja dusa pronalazi sebe i uziva. Na zalost, u svetu danas vise nema takvih bendova i pesama, ali ubedljivo najgora i najbolesnija muzika je na prostoru Srbije i svuda gde se slusa turbo tursko-srpski folk ili samo folk.
pre 9 godina
Već ne pamtim, kada sam pročitao nešto bolje...
Ja sam generacija "iz 50 i neke..." kako je onomad pevao Balašević, pa vrlo lako mogu da razumem i da se poistovetim sa stavovima i pričom iz teksta.
Zaista odlično opisano i još bolje ocenjeno...!
pre 9 godina
Ivanovi kritičari su samo još jedan dokaz da je čovek potpuno u pravu i da je pink ' kultura' zavladala odavno i na ovim prostorima. Ako vam njegova razmišljanja i stavovi nisu dovoljni, osvrnite se na druge umetničke sfere u današnjem svetu, ako uopšte znate nešto o njima, izuzimajući arhitekturu...sve instant i dekadencija za jednokratnu upotrebu, tj. 'brza hrana' za dušu...Dok oni gore svakog dana prvo što urade pogledaju račun da vide za koliko miliona su tog jutra bogatiji...
pre 9 godina
Koja promasena prica. Autor je promasio vreme u kom trenutno zivi. Vreme koje on pominje jeste posebno iz vise razloga, ali nemojte zaboraviti da van granica bivse sfrj postoji izraz "zlatne devedesete". Sve je stvar perspektive. Vreme u kom zivimo je puno izazova a tek ono koje je pred nama da i ne pominjem. U svakom slucaju ... sve je u savrsenom redu.
pre 9 godina
zasto stalno lamentiramo nad proslim vremenima koja su deo zapadne potrosacke kulture, a nismo u stanju da vidimo novo sunce koje se radja na istoku.
pre 9 godina
malo mozga, kao sto ej u stranom rock and rollu deep purple i stonsi tako je u jugoslovenskom smak i kazaliste dajem primer, creedence i zeppelini galija i time grupa, malo razmiljsnja nije na odmet...
pre 9 godina
Ko oce neka slusa djubre i nek kvari svoj mozak koji je ocigledno zaostao, ja se drzim dobrog starog kvaliteta, a vi tresite dupeta us Majli Sajrus.
pre 9 godina
veljko, 13. decembar 2014 11:01)
Zapravo je Gile bio oduvek najveci seljak medju rokerima jer je uvek trazio krivca u zivotnoj sredini za svoju prosecnost a ne u sebi.Elektricni orgazam je bio bend ispod prosecne muzicke vestine i kao takvi svakako nisu mogli da naprave neki tiraz.Ekv je ostavio dubog trag u svojoj okolini cak i oni koji ne slusaju rok cesto znaju da nabroje bar jednu njihovu pesmu.Znaci li to da je po giletu Ekv seljacki bend ili su ga seljani doziveli kao sebi istog kada su u najgorim godinama novije istorije tj devedesetih ama bas svi se radovali za sve i svasta uz njegovu Igra roken rol?Znaci li to da je i Gile na kraju postao seljak?
pre 9 godina
Muzika (pop - popularna) je uvek bila potrosna roba i zabava. Samo to ovom tinejdzeru zarobljenom u telu odraslog coveka niko da objasni...
pre 9 godina
sta se desilo tvom frizeru,batice!?
pre 9 godina
Ali ozbiljno, Rolling Stonsi ili Justim Timbelake, Janice Joplin ili Gwen Stefani, mislim stvarno?
(Vladan, 13. decembar 2014 14:05)
A sta ako bismo pitali - Pink Floyd i David Bowie ili Rolling Stones? Po meni je razlika daleko veca nego izmedju Stonsa i ovog Timberlejka. Isto tako bih Radiohead stavila visoko ispred Stonsa, meni Stonsi nisu nista vise od dobrih zabavljaca. Zasto porediti Janis Joplin sa Gwen Stefani? Od Gwen Stefani daleko popularnija bila je Amy Winehouse, vrhunski vokal i autor sa specificnim emotivnim iskrenim izrazom. Mislim da su komentatori izrazito nepravedni prema danasnjim umetnicima. Ovo je drugo vreme, vreme hiperprodukcije, ali to ne znaci da nema vrhunske muzike.
pre 9 godina
Svaka cast za tekst, apelujem na redakciju da objavljujete vise ovakvih clanaka, a manje o Kardasijan sestrama i drugim glupostima, probudite svest kod ljudi, previse je kica, bas previse
pre 9 godina
Prvo procitam tekst i odusevim se. A onda se prevarim pa odem da citam komentare i sada ne znam sta da mislim. Jeste, Ivackovicev ispisnik sam, ali ako neko ne vidi da je sunovrat sveta poceo bas onda kada kada je pao Berlinski zid, sto smo svi pogresno protumacili kao pocetak raja onda ne znam kako bilo sta moze da se dokaze. I sada to covek transferuje kroz rok muziku i svi se prosto razeste pa opali po "Jugo nostalgicaru". E hajde onda da pitam koji bend iz cele bivse zemlje moze da napuni bilo koju salu od 10-tak hiljada mesta a da je nastao posle 1990-te godine. Ja znam da u Beogradu svaki dolazak nekoga iz "onih vremena" bez problema napuni Arenu, pa cak i Novi Fosili. I onda su znaci svi ti ljudi u sali Jugo nostalgicari? Ili mozda ipak ima neke veze sa nekakvim kvalitetom. A posto ne zivim vec dugo u Jugoslaviju, Srbiji i Crnoj Gori, pa na kraju u Srbiji, iz bliskog kontakta vidim da se slicno desva i van Srbije, samo sto je lova veca pa moze bukvalno da se ispromovise sve. Ali ozbiljno, Rolling Stonsi ili Justim Timbelake, Janice Joplin ili Gwen Stefani, mislim stvarno?
pre 9 godina
Mnogo me nervira ovakvo patetisanje. Nekad je sve bilo divno, a danas propast-ma vazi! I sada, naravno, ima mnogo sjajne muzike, samo je slabije ima u mejnstrimu, pa gospodin Ivackovic ne zna za nju jer, ocigledno, on priznaje samo one izvodjace koje su prihvatile najsire mase. Tuzno, pricamo o coveku koji kao vazi za vidjenijeg rok kriticara, novinara, ili sta je vec. Jos tuznije je to sto je, izgleda, potpuno propustio devedesete. Toliko razlicitih stilova, toliko dobrih bendova koji mogu da stoje rame uz rame sa bilo kim iz ranijih decenija. Da pomenem samo neke - Radiohead, Massive Attack, Tool, Pearl Jam, Alice In Chains, Nirvana, RATM, Nine Inch Nails, Tricky, Portishead, PJ Harvey, Tori Amos, Bjork, Sigur Ros...i jos gomila manje poznatih, ali podjednako dobrih bendova i izvodjaca. Nasa scena je tada takodje bila odlicna, ali nije mogla da se poredi sa svetskom, bas kao ni ona iz osamdesetih. Sto se tice Stonsa, oni su poslednji dobar album snimili pre trideset i kusur godina. Sada su masina za pravljenje para i putujuci cirkus, nema tu vise ni r od rokenrola.
pre 9 godina
"(...) treca muzicka sila na svetu (...)"
Pod egidom (ne)opravdane nostalgije, flasirana magla se prodaje mladjim generacijama ionako raspamecenim svim anomalijama koje prate vjecno tranzicijska post-jugoslovenska drustva.
Ali, vratimo se sustini: muzici.
U bivsoj nam drzavi, velika vecina bendova je samo SLIJEDILA trendove a ne bila u KORAKU sa njima, a kamoli DEFINISALA nove!
Tih "epskih" 80ih, jedna mala, sa stanovista evropske a kamoli svjetske kulture - neugledna Svedska je dala i kvantitativno ali i kvalitativno mnogo vise na muzickom planu nego sto je ex-Yu kumulativno za 30ak godina postojanja svoje "pop-rock" scene.
Ne vjerujete - potrazite! Bukvalno se radi o desetinama bendova koje su pomjerale zanrovske granice unutar rocka ali i popa, rane dance muzike, rap i hip-hopa, itd. A sta je tek sa Italijom, Kanadom, Australijom, Njemackom, Francuskom, Belgijom ali i mnogim manjim, "neuglednim" zemljama za koje Ivan, u svom muzicko-patriotskom zanosu nikad cuo nije.
Uostalom, molim sve ex-Yu muzicke sladokusce i nostalgicare da mi nabroje vise od 10 autenticnih i savremenih (za svoje doba, dakako) ex-Yu bendova.....necete ih naci.
Da pokusam:
Leb i Sol
Disciplina
Idoli (prva ploca!)
Pankrti
Borghesia
Rambo (prve dvije ploce)
Paraf
Videosex (prva ploca)
SCH
Laibach
Film, Kazaliste, Brejkersi i ini su samo i jedino SLIJEDILI vec postojece, dobro uhodane staze.....to je sustina!
pre 9 godina
Do knjige još nisam došao, ali tekst je odličan, i trebalo bi "naterati" sve mlade pinkovce-grandovce da ga pročitaju bar po 5 puta, i pokušaju nešto da shvate. Ali, očito je nerealno to očekivati (to da nešto shvate) u zemlji gde potpredsednik vlade peva na proslavi punoletstva naslednika "folk-dive Balkana" i kontroverznog "Komandanta". Da ne politizujem više, jer mi i ovako neće(te) objaviti komentar, ali u veeeelikoj je zabludi svako ko misli da ove dve stvari nisu u neposrednoj vezi.
Posebno je slikovit deo sa BĐ, koji je odavno mrtav (muzički), samo mu to još nisu javili.
pre 9 godina
Misllim da su stavovi autora prilicno jednostrani. Da se razumemo, volim ja muziku pre 2000 , ima nekog sarma, ali ovde se potpuno zanemaruju neki zaista sjajni bendovi i umetnici koji dolaze posle. Setimo se samo Ejmi Vajnhaus, ili preslusajmo Jazz album Lejdi Gage. Zivimo u vremenu pluralizma, koji nam je upravo omogucio internet. Uostalom, bas zahvaljujuci You-tubu sam saznao za Tame Impala i First Aid Kit.
Cenim ovog autora i razumem njegov lament nad proslim vremenima ciji sam i sam bio deo, ali mi se daleko vise svidja rad Zikice Simica, koji u svojim sjajnim emisijama "Tajanstveni voz" i "Dole na uglu", osim sto se podseca ranijih vremena, osvetljava i radove novih bendova, pre svega onih koji dolaze preko bare i predstavnici su onoga sto se zove "Ametikana"
pre 9 godina
zasto stalno lamentiramo nad proslim vremenima koja su deo zapadne potrosacke kulture, a nismo u stanju da vidimo novo sunce koje se radja na istoku.
(milan, 13. decembar 2014 17:50)
Samo nabodi cvike i faktor 50, pa cepaj. Mi smo uz tebe i navijamo sa zapada
pre 9 godina
'Narednika Pepera'
Fantasticno!
pre 9 godina
Osamdesete su najbolje godine mog života, Ja nisam jugonostalgičan, Ja sam samo nostalgičan za pravim vrednostima, ponekad sanjam taj period i lepši mi je dan, sve dok ne shvatim da je to ipak bio san. Inače imam 38 godina i taj period sam uhvatio na kraju, ali prva ljubav, sloboda, muzika, ne mogu da zaboravim.
pre 9 godina
Do knjige još nisam došao, ali tekst je odličan, i trebalo bi "naterati" sve mlade pinkovce-grandovce da ga pročitaju bar po 5 puta, i pokušaju nešto da shvate. Ali, očito je nerealno to očekivati (to da nešto shvate) u zemlji gde potpredsednik vlade peva na proslavi punoletstva naslednika "folk-dive Balkana" i kontroverznog "Komandanta". Da ne politizujem više, jer mi i ovako neće(te) objaviti komentar, ali u veeeelikoj je zabludi svako ko misli da ove dve stvari nisu u neposrednoj vezi.
Posebno je slikovit deo sa BĐ, koji je odavno mrtav (muzički), samo mu to još nisu javili.
pre 9 godina
Iako sam sklona da idealizujem taj period od sezdesetih do kraja osamdesetih, mogu da kazem sledece - upravo te generacije odrasle na takvim idealima sagradile su danasnji svet. Ideali su bili iluzija, cast izuzecima. Iz danasnjeg ugla, sve te price o pacifizmu, bratstvu, ljubavi deluju infantilno, buduci da je ogromna vecina tadasnjih muzicara izgubila dusu cim ih je dotakla slava sa pratecim elementima. Svaki ideal je degradirao, kao sto to i biva inace sa idealima pa su tako principi ljubavi i slobode umesto da menjaju svet posluzili da se od istog pobegne zloupotrebom droge, alkohola i seksa. Ovo vazi i za muzicare i za njihovu publiku, naravno. Tako od drustvenog angazmana uskoro nije ostalo nista. Ono sto je izgledalo kao bratstvo i ljubav bila je u stvari infantilna ljudska potreba za pripadanjem grupi, ideje su bile beg od stvarnosti kojoj mladja populacija uvek ima problem da se prilagodi... Kao sto znamo, kad je prosla adolescencija, svaka generacija se prilagodila, inace sad ne bismo ziveli u blatu. Rokenrol je tih tridesetak godina sluzio je kao ventil za ispoljavanje bunta rane mladosti. Danas je mnogo vidljivije ono sto je u tom periodu bilo maglovito, a to je imperativ tih nesrecnih 5 minuta slave koja je skriveni motiv gotovo svakog "stvaraoca". Na neki nacin, danas je ogledalo cistije, mozda je lakse nego pre videti i sopstveni i kolektivni cemer, manje je prostora za idealizaciju, sto je mozda i dobro.
pre 9 godina
prava slika i prilika domaćeg konzumenta muzike. 'sve je ranije bilo bolje, u moje vreme'. autor piše samo ono što će se kupiti.
sadašnjost ti prolazi a ti lamantiraš nad sudbinom jer si lenj i misliš da znaš ili vrediš više.
umetnost je neuništiva kao i ljudski duh i non stop proizvodi fascinantne stvari. tvoje je samo da ih nađeš ili prepoznaš...
pre 9 godina
Problem je u tome što ljudi potpuno nesvesno zamenjuju teze. To što je osamdesetih godina bilo neuporedivo bolje nego danas i to što smo živeli u neuporedivo boljoj državi još uvek ne znači da je tada i tamo bilo dobro. Uostalom, da je bilo dobro nikad se ne bi srušilo. Bilo je loše za ondašnje standarde (danas to izgleda kao da tražite hleba preko pogače), srušilo se i srušeno je a suštinski problem je što to novo i bolje nije izgrađeno nego smo ostali da trunemo na razvalinama starog. Nije bila obaveza ni Gejtsa ni Klintona ni Klarka da nam izgradi to bolje koje smo hteli nego smo sami bili odgovorni za tu izgradnju a to što smo (najblaže rečeno) podbacili u tim svojim obavezama je em vrlo neprijatno za priznati em loše deluje na ten. Daleko je lakše obući vijetnamku i čeznuti za prošlim vremenima busajući se u grudi svojom normalnošću. Mislim, ne osuđujem ja nikog jer nemam moralnih kapaciteta za to ali ne moram da pristanem na laž da je nekad bilo bolje a onda su došli varvari i sve srušili. Problem je bio i ostao isključivo u nama i dokle god ga tu ne rešimo živećemo ovaj pakao koji živimo. Tražiti krivicu i odgovornost van sebe je potpuni promašaj, živeti sa krivicom je pakao podjednak onom koji stvara i negiranje krivice tako da je nabolje prihvatiti je, suočiti se sa njom i onda sa te pozicije rešavati probleme koje imamo i kao pojedinci i kao društvo. Bez toga ćemo još duuugo vremena plakati na ruševinama društva i kukati nad terorom pinka i seljaka.
pre 9 godina
To prva druga treca sila u umjetnosti je tako djetinjasto razmisljanje. Pa nije rokenrol kosarka. A sto se tice toga da nova vremena ne donose nista u muzici a da je vrijedno pominjanja, isto je neko cudno razmisljanje ali ovaj put staracko. Imao sam srece zivjeti u doba novog vala 80-ih ali isto tako i u vrijeme stoner rocka (Kyuss, QOtsa...) pa Primus, Ministry, ma stotine grupa iz devedesetih koje ovaj tip i nije slusao izgleda.
pre 9 godina
Jel ovo Bjela na slici?
pre 9 godina
Ovo je drugo vreme, vreme hiperprodukcije, ali to ne znaci da nema vrhunske muzike.
(d, 13. decembar 2014 17:45)
Draga D,
potpuno se slazem sa Vama, ali...ovde se govori o vrednosti koje traju (ako se slozimo da ono sto traje zaista i vredi), pa cak i o ukusima, znaci ako vam je lakse i ja sam mogao da stavim specijalno Radiohad, za Amy vec mislim da se ipak moze reci da je suvise kratko trajala da bi se o njoj mogao doneti neki veci sud od trenutnog, s tim sto sam i njen postovalac. Ono sto mi se cini da se osvrti na ovo sto je Ivackovic pisao ili rekao idu u dva pogresna pravca, jedno je ta apriori osuda za Jugo-nostalgiju, a druga je da je matorac koji nije nista slusao od 1985 recimo, sto je ko go zna njegov opus ipak prilicno besmisleno. Kada sam pravio ova poredjenja vise sam mislio na to za koga ce za recimo 50 godina reci da mu je bio uzor neka buduca muzicka zvezda. Siguran sam da Vi znate da bar u roku ljudi jos nisu culi da mu je neko ozbiljno rekao da mu je uzor neko od danasnjih aktuelnih NOVIH rok/pop/hip-hop zvezda. I cisto radi Vas da kazem da sam bas u poslednjih mesec dana obnovio svoju, jos uvek staracku CD kolekciju Rick Smith-a, Pharrell Williams-a, One Republic, Panic! At The Disco. Amy vec imam nekoliko godina. Nisam skidao sa interneta. Ja jos uvek placam svoje uzivanje.
pre 9 godina
Salem se sa ovim sto je rekao,ali moram nesto da dodam.Rock 'n' roll i elitizam ne idu jedno sa drugim.
pre 9 godina
Ajde, bre, dosta s taj žal za mlados'...
Ja sam prilično mator, verovatno čak i malo više od ovog autora, ali ne pada mi napamet da kukam kako je "u moje vreme" sve bilo "bolje", od ljudi, pa sve do muzike.
Kao prvo, NIKAD ne koristim izraz "u moje vreme" jer je to debilno. Zašto bi "ovo" sadašnje vreme bilo manje "moje" od nekog drugog vremena? A ako je nekad i bilo neko "moje" vreme, očigledno sam ga propustio jer ni dan danas ne znam koje je tačno vreme bilo "moje", niti kad je prestalo da to bude. Možda i zato što svako vreme osećem kao "moje", čak i ovo današnje.
Kao drugo, što se muzike tiče, muzika današanjih klinaca mi, naravno, ide na nerve. Nije problem u tome što mi se po stilu ne dopada, nego što mi je jednostavno dosadna i isprazna. Ali to je samo moje mišljenje, koje je merodavno samo za mene.
Ne bih se usudio da tvrdim kako danas nema baš nikog mlađeg ko bi bio u stanju da napiše zaista dobru muziku jer to jednostavno nije tačno. Talenata je bilo, ima i biće u svakoj generaciji. Možda pravi talenti ne dolaze do izražaja koliko to zaslužuju, a preovlađuje osrednjost i teška komercijalizacija, ali oduvek je bilo da "life is bitch" i danas to nije ništa bolje ni gore nego pre 30, 50 ili 100 godina.
Kome se sviđa, neka slobodno sluša ono što ja smatram smećem, sve dok me silom ne tera da i ja to slušam i sve dok imam izbora da slušam ono što ja hoću i što volim. A pošto ga (još) imam, sve je OK i ne vidim razloga za kukanje.
pre 9 godina
А ја мислио да су 90-те биле само код нас...
pre 9 godina
@ Treca muzicka svetska sila u osamdesetim??? Mladic bi trebao malo da se pozabavi Jutjubom, mozda ce onda shvatiti da je bilo SVETSKI priznatih grupa iz Francuske, Belgije a i Svajcarske. Ko je gde u svetu cuo za Azru, Prljavo Kazaliste ili El Org??
(blobi, 13. decembar 2014 10:26)
Slažem se,a tek kad čujem onaj Džonijev album na engleskom.Tragikomedija.I još da spomenem Švedsku kao muzičku velesilu i u doba SFRJ a i sada.Moj ti Ivačkoviću.....
pre 9 godina
Uz svo duzno postovanje (za globalna zastranjivanja i emotivne ispade) Stones-i su i danas relativni samo zbog onoga sto su uradili dok su bili mladi.
Ovo danas je samo slepovanje, poziranje i artritisa pun akord.
pre 9 godina
Sećate li se ovog refrena:
Da, mi smo svi jeans generacija,
i mi smo sad najjaca nacija,
i mi smo i istok, i zapad, i jug,
mi smo tovaris, mister i drug.
Neki to vole vruće, hrvatska pop rok grupa, 1986.
A nastavak je:
"n.t.v.v. se 1991. ukljucuju u obranu domovine i prikljucuju se glazbenoj bojni te odlaze na prve crte bojiŠnice.u projektu “moja domovina” sudjeluju sa svojom pjesmom “mi imamo hrabrosti” te nastupaju na mnogim dobrotvornim koncertima u domovini i inozemstvu.Šomi , zajedno sa tomislavom ivcicem, pikom stancicem i mustafom ismailovskim osniva “ humane zvijezde hrvatske” , - humanitarnu neprofitabilnu glazbenu organizaciju koja je okupila mnoge hrvatske glazbenike koji su na nebrojenim dobrotvornim koncertima prikupljali sredstva za obranu hrvatske.unatoc ratnim godinama, Šomi i Dzimi uspijevaju snimiti i slijedeci album - “ ljubavne price ”. (izdan 1993.)"
http://www.svastara.com/muzika/?biografija=216
Toliko o SFRJ rokerima iz osamdesetih.
pre 9 godina
the lunatic is on the grass...
pre 9 godina
Procitala sam tekst i nisam se prevarila citajuci komentare. Konstruktivan generacijski i muzicki sukob mišljenja (na vredjanje i pljuvanje nisam obratila mnogo paznje). Ja spadam u generacije koje su odrasle uz muziku o kojoj Ivan Ivackovic prica i pise, ali se slažem sa misljenjem da ne treba imati stav da je sve sto je dobro proslo. Imam cerku od dvadeset godina koja je sa istim entuzijazmom veceras otisla na koncert godine u Novom Sadu, kao sto sam i ja na rok koncerte u njenim godinama. Ne trudim se uopste da joj nametnem svoje muzicke standarde, sem ako je nesto ne zainteresuje a poslusam rado neki njen muzicki izbor. Sve dok je muzike, zivot ce biti mnogo lepsi. fv
pre 9 godina
"By the way whish ones pink"
Inace devedesete-Partibrejkersi,Hladno pivo,Bjesovi,Eyesburn,Block out,Obojeni program,Kanda, Kodža i Nebojša,Rambo amadeus,Majke,Plejboj,Deca losih madafakin muzicara itd,ako ovde nema ponesto za svakoga onda ne znam. Srecom ovaj gdin zna. Dobro muzike bilo je i bice.
pre 9 godina
Evi i danas ima dobrog rocka!
https://www.youtube.com/watch?v=tyFUYi2ypI8
pre 9 godina
@Gandi
Obilazile su ih Zenge...pa posle da se izvinjavamo.
62 Komentari
Sortiraj po: