BritishNationalParty
pre 9 godina
Ateizam je budućnost.
Nedelja, 30.11.2014.
13:13
Poglavar Rimokatoličke crkve Franja apelovao je na jedinstvo katoličke i pravoslavne crkve i dodao da taj istorijski korak traže žrtve ratova i mladi.
Izvor: Beta
pre 9 godina
Ateizam je budućnost.
pre 9 godina
Bilo bi dovoljno da se ne blamiraju pred svetom
i ne grese pred Bogom.
To je vec korak ka Hristovom putu, tu ujedinjenja jedino moze biti.
pre 9 godina
Volio bih da se katolicka i pravoslavna crkva ujedine, ali to se nazalost nece desiti. Kolonije mrava "moraju" da ratuju jedne protiv drugih i to je to...
pre 9 godina
Srpska crkva ispada kao neki bitan faktor ali totalno prati rusku crkvu. Šta Rusi odluče nasi će da prate. Samo ljudi koji ne mogu da vide veću sliku su za raskol hrišćanstva. Živim za dan kad se naša religija neće dijeliti na crkve a da ih pritom oslivljavamo kao posebnim religijama. Taj raskol nama Srbima je najviše skodio kroz istoriju. Da smo odabrali katoličku crkvu danas nas ne bi bilo 7 miliona i ne bi ovako mala teritorija bila bez mora. Hrvata bi bilo u zagorju i nigdje više. Toliko o našoj pravoslavnoj crkvi.
(da ja, 30. novembar 2014 20:50)
Upravo tako,zbog toga sto nismo hteli da budemo katolici i nismo hteli da prodamo svoje zadesila su nas zlodela svakakva.E pa necemo prodati veru za veceru ni sada,a takvih izuzetaka kao sto si ti pune Bosna i Hrvatska.Ali valjda se ta ljubav prema svojem uci i neguje od malih nogu,neko je taj deo ocigledno propustio.Toliko o nasoj pravoslavnoj crkvi
pre 9 godina
@kakva si ti zrtva: Ruku na srce, Papa je ovako vrlo dopadljiv čika, ali isto mišljenje imam i o Obami. Na primeru Obame se vidi da nije bitno ko je načelno na čelu neke države, ili organizacije, već je bitno samo šta ta organizacija radi. Ne smemo biti naivni, katolici su se lepo dosetili da na svoje čelo postave marketinški isplativog vođu, ali ja im i dalje ne verujem.
(NikolaKG80, 30. novembar 2014 18:15)
Neka je i "dopadljiv cika", na licu mu se vidi da duboko veruje u to sto govori!
A to sto su njega postavili dokazuje i koliko su inteligentniji, jer pogledaj naseg Amfilohija ili Irineja, nit dobrodusno izgledaju, nit miroljubivo zbore!!!
pre 9 godina
Sve je to lepo, ali nije toliko bitno koliko se možda čini u prvom
trenutku. Dajte sebi vremena da razmislite da li je to zaista bitno, za nas ovde naročito. Vest je zaista prlično interesantna, ali čak i da se danas ujedine, šta se zapravo suštiniski menja (za nas npr.)?!
Radujem se svakom mudrom komentaru na ovu temu.
Pozdrav svima!
pre 9 godina
Dragi Srbi i Hrvati. Nije cijeli svijet kao nasa regia. U svijetu krscani ozbiljno shvacaju krscanstvo, poruke mira, milosrdja, oprastanja, stuju Boga, Isusa, Bibliju. Na balkanu j to drugacije, crkve su prvenstveno organizacije za nacionalnu propagandu i promociju nacionalnih ciljeva, kao i za " ispravljanje" historije, dok im je krscanstvo i njegova bit, manje vise nevazno. Ekumenski pokret jaca u svijetu, ali ne i na Balkanu, gdje se stvari jako sporo mijenjaju.
pre 9 godina
Svi vi koji ste za ujedinjenje ne poznajete stvari dovoljno a pricate sa stanovista dobronamjernosti, covjekoljubivosti, pravednosti, itd.
Na zalost to nije stvarnost i danasnji svijet.
Katolicka crkva nije "Bozija crkva" vec PAPSKA crkva. Pravoslavna crkva je apostolska ustanovljena od strane apostola.
Unijatske crkve u molitvama moraju spominjati papu koji im dodje kao otelotvorenje boga na zemlji. Da ne spominjemu kakve su pape bili u istoriji i kako oni mogu biti povezani sa bogom, krstaski ratovi, hitlerovski papa, pljacke, konkvistadori u juznoj americi, itd.
Katolicka crkva je politicka organizacija a ne crkva.
Vartolomej nije poglavar svih pravoslavaca u stvari on cak nema ni parohiju, on nema narod iza sebe. Jednostavno njegova crkva je fiktivna. Snaga crkve dolazi od sledbenika i priloga i zbog toga je njegova snaga =0. A to je razlog zbog cega se i prodaje katolickoj crkvi. Iako je "prvi" zbog toga sto je ranije baza pravoslavlja bio Carigrad, medju jednakima, on je "donji" jer su mu sledbenici u Carigradu koga vise nema, postoji samo Istanbul.
Problem vecine pravoslavnih patrijarha je sto su samo ljudi i sto ne postuju Bozije zapovesti. Na zalost, novac vlada a ne duhovne vrednosti i pravednost.
pozdrav
pre 9 godina
Srpska crkva ispada kao neki bitan faktor ali totalno prati rusku crkvu. Šta Rusi odluče nasi će da prate. Samo ljudi koji ne mogu da vide veću sliku su za raskol hrišćanstva. Živim za dan kad se naša religija neće dijeliti na crkve a da ih pritom oslivljavamo kao posebnim religijama. Taj raskol nama Srbima je najviše skodio kroz istoriju. Da smo odabrali katoličku crkvu danas nas ne bi bilo 7 miliona i ne bi ovako mala teritorija bila bez mora. Hrvata bi bilo u zagorju i nigdje više. Toliko o našoj pravoslavnoj crkvi.
pre 9 godina
Papa je kroz istoriju nanosio stetu pravoslavnima, i to je cinjenica!
pre 9 godina
Glupo je sada u 21veku pričati o nekom ujedinjenju katolika i pravoslavaca.To su trebali uraditi pre 500godina.Ali je Vatikanu bilo važnije širenje hrišćnstva po Americi i Africi(u prevodu kolonizacija i eksploatacija ogromnog bogatstva porobljenih naroda)od oslobađanja hrišćana sa istoka(Rumuni,Srbi,Grci,Bugari,Albanci,Kopti i Etiopljani),koji su bili pod islamskom okupacijom.Za vreme ropstva pod Osmanlijama SPC nije imala zaštitu ni iz Carigrada,od tamošnjih patrijarha, nekokoliko puta su pokušali da je ukinu.Što se tiče poziva na mir i toleranciju tu su apsolutno u pravu,ali ih svetski moćnici,uključujući Erdogana ne čuju.
pre 9 godina
aj neka je sa srecom.ako cemo da gledamo istoriju onda bi imali razloga sa svima da se svadjate itd.
pre 9 godina
Protiv ovoga predloga moze biti samo SPC koja tripuje da je neki bitan faktor u medjonarodnim odnosima.
pre 9 godina
Sa jedne strane imamo Papu koji se usudio da poveze kosmoloske fenomene i njihovu vezu sa religijom, i sa druge strane lokalne crkvene vladare koji uveravaju narod da je Bog nacinalno obojen. Crkva bi trebala biti mesto gde ce nesrecnici pokusati da povrate nadu koju su izgubili. Vladike umesto da obilaze ocajnike pojavljuju se na politickim skupovima ili na glamuroznim svadbama kojekakvih...
Od ideje ovog plemenitog i dobrog coveka strepe oni koji su religiju shvatili isto kao sto su politicari shvatili vlast. Inace sam Srbin krsten u pravoslavnoj crkvi.
pre 9 godina
Прво и најважније. Сви ви који пишете латиницом сте зрели за "братимљење", јер стојите на хрватском/југословенском становишту. Прво прочитајте Сеобе па онда оставите коментар на овај текст. Слушајте Црњанског прије него Вартоломеја. Цариградски патријарси су вазда били склони "преговорима". Овакав покушај је начињен још 1438, када су сви поглавари православних цркава послали своје бројне делегације у Фиренцу на Екуменски сабор (поклоњење папи). Једини то није дозволио црпски деспот Ђурађ Бранковић те српске делегације није било. Патријарх стамболски потписа декрет, напрасно умрије и оста сахрањен у Фиренци, а Цариград убрзо паде (толико о тврдој вјери у католика). Србима никад од Ватикана није било опроштено што су минирали скуп, а ни цариградски патријарси се нису убијали од напора за помоћ. У међувремену смо имали пад Смедерева, укидање Пећи, фанариоте, Сеобе, Илирске покрете, конкордате, па Јадовно, Херцеговину, Јасеновац и Градишку стару, Олују и Бљесак, ... и сад треба да се миримо?
pre 9 godina
Ма ко слуша смешног Вратоломеја, а Папу смо престали да слушамо још пре десет векова.
pre 9 godina
I letimičan pregled komentara pokazuje da većina ne zna šta je hrišćanstvo ( jer kako neko reče „Da li ujedinjenje dve crkve treba da znači da pravoslavci prihvate katoličku veru?”)
Katolička vera ne postoji , kao ni pravoslavna.
U ovakvom okruženju gotovo i nema smisla išta pisati o hrišćanstvu.
Sramota od neznanja onih koji sebe smatraju hrišćaninom.
I papa i patraijarh ovde govore grčkim jezikom, a obadvojica znaju barem još tri jezika.
Njih oboje su mi pozitivan primer , jer ja nikad ni približno toga i toliko ne mogu naučiti ( niti jezike , a niti poznavanje Biblije koju čini oko 80 knjiga).
Puno poštovanje obojici.
pre 9 godina
Ponovo ce se Srbin i Hrvat oslovljavati sa "brate". :-D
pre 9 godina
@frfljavi
Apostolsko vjerovanje nam je isto i zapocinje:
" Vjerujem u jednog Boga, oca svemoguceg, stvoritelja neba i zemlje, svega vidljivig i nevidljivig. I u Isusa Krista sina njegovog....
pre 9 godina
Realno treba zabraniti veru pa ne bi ni dolazilo do razilazenja.
pre 9 godina
@Istiniti Protestant iz Srbije
po ovom komentaru vise zvucis kao jehovin svedok, ali ajde....
pre 9 godina
Ne hvala! Pisao sam i zasto pa niste hteli da objavite. Neka se katolicima prvo vrate anglikanci i svi protestanti pa onda mozda mozemo i da pricamo nesto. Ali i pre toga da se katolicki poglavar odrekne primata Svetog Petra i da se odrekne nepogresivosti.....ima toga jos ali je malo prostora!
pre 9 godina
Težnja ka jedinstvu hrišćana je znak duhovne uzvišenosti, ali je i vrlo praktično u sadašnjoj situaciji velike opasnosti od zajedničkog neprijatelja. Vatikan nije priznao Kosovo. Podržavam jedinstvo!
pre 9 godina
Koliko god da podrzavam reci ovog Pape, kao jezuitu mu uopste ne verujem. Katolicka crkva se suocava sa statusom kriminalne organizacije, akutno gubi vernike i postala je predmet sprdnje i policijskih istraga. Pedofili su na tapetu trenutno ali isledece su movinske malverzacije i korupcija na najvisim nivoima, koje uzurpiraju vlade i drzave sirom sveta vec stotinama godina. Ono sto je najstrasnije a sto bi mi na Balkanu trebali dobro znati, pouceni bogatim iskustvom sa Hrvatima, je da je katolicka crkva umesana u organizovanje konflikata i geopoliticku situaciju ne samo u Evropi nego i u USA. U svetlu svega toga, Crkvi je bila potrebna strategija redukcije stete (harm minimisation) i moram reci da su taj PR odradili maestralno kroz Papu Franju. Ali svi ne-katolici (ukljucujuci i ateiste i agnostike) ne smeju zaboraviti destruktivne porive katolicke crkve, njihovu bolesnu potrebu za dominacijom, nesrecno visok procenat pohlepnih perverznjaka u njihovim redovima i fasizam kojem su skloni mnogi katolicki vernici.
Nisam vernik niti jedne crkve i smatram da je monoteizam odgovoran za dva milenijuma neverovatne netrpljivosti medju kulturama, ali je katolicka crkva uzdigla sve te mane na jedan novi nivo.
pre 9 godina
Bog je JEDAN za sve ljude a milioni izgibose međusobno verujući da je njihova vera ispravnija. Čudnovato! Verujem u Boga a ljudima sa rezervom.
pre 9 godina
Против, јер смо жртве католичке цркве!(Бојан Илић, 30. novembar 2014 13:40)
Ma ja mislim da si ti pametniji i veci pravoslavac od Vartolomeja. Blago majci koja te je rodila.
(Zeka, 30. novembar 2014 15:42)
И није нарочито тешко бити већи Православац од Вартоломеја, јер он то и није. Овај викенд са папом је довољан доказ за то
pre 9 godina
Људи су одувек веровали у богове и ови наши савремени нису ништа другачији од богова и религија које су постојале пре наших савремених. Религија је тежња обичних људи за правдом и благостањем. Наравно да човек који живи у пустињи неће моћи да замисли бога исто као и човек који живи у плодној равници. Њихове потребе и проблеми се разликују па тако и њихове представе о религији. Појавом модерних религија Хришћанства и Ислама дошло је до укрупњавања сцене и понуда се смањила. Ту и настаје проблем јер те две религије не могу да одговоре на потребе и проблеме свог човечанства па отуд настају и фракције тих религија као тежња људи ка приближавању тих религија свом менталитету и погледу на свет. Хришћанство - православље, католичанство, протестантизам, баптизам, лутеранство, унијате, англицизам. Ислам - шити ( имамије, зеиди, батиније, талимије...), сунити (ханефије, барелви, деобанди...) , хариџијски ислам ( 3 подгрупе), суфизам, селефизам, ахмедије, кураније, зикри, школе келама ( 3 подгрупе). И сад свако може да бира шта хоће и злоупотребљава, политизује и шири лош утицај. Ако ниси протестант ти си неверник, ако ниси селафиста ти си издајник... Људи изнова падају на тесту интелигенције када у име неке религијске фракције покрећу крвопролића на оног ко је иста крв, исти гени, исти погледи на свет...
pre 9 godina
Svako ko je uistinu kršćanin podržava ujedinjenje, ostali nisu skuzili ama bas nista od onoga sto nas je Isus Krist došao podučiti. Za te ljude je vjera nekakvo nacionalističko obilježje koje ih razdvaja od drugih ljudi. Bog je ljubav, oprost, tolerancija, mir, suosjećanje. Di ste tu vi? Vaša savjest, dusa? Kršćani , pravoslavci , katolici, malo sutra.
pre 9 godina
(Фрфљави, 30. novembar 2014 17:41)
Svašta. Pa i vi pravoslavci vjerujete u Sv. Trojstvo.
pre 9 godina
@kakva si ti zrtva: Ruku na srce, Papa je ovako vrlo dopadljiv čika, ali isto mišljenje imam i o Obami. Na primeru Obame se vidi da nije bitno ko je načelno na čelu neke države, ili organizacije, već je bitno samo šta ta organizacija radi. Ne smemo biti naivni, katolici su se lepo dosetili da na svoje čelo postave marketinški isplativog vođu, ali ja im i dalje ne verujem.
pre 9 godina
(monte-video, 30. novembar 2014 17:11)
Baš taj put nisu pogriješili pravoslavci? U 4. vijeku carigradski patrijarsi slučajno bili arijanci? Pa onda kasnije slučajno bili monofiziti? Al eto, nakon niza pokušaja i pogreški, 1054. ipak nisu pogriješili, jest da su kod ranijih shizmi bili heretička strana, al to se treba zaboraviti. Omaklo se prvi puta papi da je ovaj put on pogriješio, iako ranijih puta kad su carigradski patrijarsi griješili on nije nijednom.
pre 9 godina
@hricsanin... Nisi u pravu! Kad bi se pomirili, neko bi morao da prihvati tuđe dogme, pravila i sve ostalo! Zašto bi pravoslavni prihvatili nešto što je u suprotnosti sa onim kako oni gledaju? Pa nisu pravoslavni stvorili nova pravila i izvitoperili se 1054-te godine već katolici! Zato nisi u pravu! Patrijarh Pavle je rekao, svima oprostiti ali ne zaboraviti!
pre 9 godina
Ma da, baš je ovo izraz "popuštanja" katoličke crkve prema pravoslavnoj.
pre 9 godina
Osetio sam poriv da napišem da se kod zrelih Hrišćanskih vernika podrazumeva aktivna saradnja. Merodavni za Hrišćanstvo - Bog, Isus, Biblija - kažu "braća ste". Ali vidim da na sreću nisam jedini pa neću ponavljati jer već je rečeno.
Dodao bih da je razjedinjenost dobar znak stanja svesti pojedinca i čitavih zajednica pa i denominacija.
Još jednu krajnost imamo u Isusovim rečima. U rečenici koja je odgovor na pitanje koje se kod svakog (objektivnog) kad tad pojavi: kako prepoznati "pravu crkvu"?
"Po tome će svi poznati da ste moji učenici, ako budete imali ljubav među sobom."
U haosu dezinformacija, odsustva informacija, te totalnih laži na temu religije, ipak i laik može već po ovome vrlo jasno da shvati koliko lutaju i vernici i njihove vođe. Tu se i ateisti slažu.
Dovoljno sam komplikovao?
pre 9 godina
Neka vam se vrate prvo protestanti pa cemo mi za njima...
(Veselin Trandafilovic, 30. novembar 2014 13:53)
Imamo i mi Protestanti svoje izdajice, ali ne, hvala, ne vracamo se nazad. Katolicka crkva je samo za vreme srednjeg veka pobila 70 miliona Protestanata. Ona predstavlja Biblijsku Zver koja ustaje na Boga i Bozji narod, na celu sa covekom bezakonja, papom. Cuvajte se i vi, braco Pravoslavci, i vama je ta Zver puno naudila. Ne idite njenim tragom.
pre 9 godina
Kad treba pravoslavci drze sluzbe u katolickim crkvama dal u SAD ili Brazilu , i to je lepo. Razlog ovog ujedinjenja je ekonomske prirode. Naime u Brazilu barem, Katolicka crkva je do pojave novog pape masovno gubila vernike u korist evandjelista i sad se ta situacije preokrenula. Sve je vise katolickih muzickih grupa po ugledu na evandjelsite kao i TV kanala. Pravoslavci imaju sve manji prirorodni prirastaj tj on je negativan i pravoslavlje samim tim je osudjeno na lagano izumiranje. Korist imaju i jedni i drugi dok se opet ne pojavi neki dal novcani dal politicki interes za raskol.To je u ljudskoj prirodi a postoji i faktor razvoja kominikacijskih tehnologija materijalnog bogacenja drustva pri kome se ljudi otudjuju od vere. Dokaz tome je da su se za vremena krize i ratova po bivsoj nam domovini sagradile velelepne crkve i dzamije. Sve u svemu ovo je jako dobra vest i nadam se da ni religije ni ideologije nece biti pri vlasti jer kad god su bile jake dolazilo je do ratova i sukoba .
pre 9 godina
Prije nekoliko godina sam bio u Svetoj zemlji . U gradu Nazaretu sam sreo jednog gospodina iz Beograda. Upoznali smo se , on je znao da sam ja katolik , a ja sam znao da je on pravoslavac. I znate što mi je tada taj gospodin čijeg imena se više ne sječam,rekao ? Rekao je oprilike ovako: Evo vidite mi smo sada u Svetoj zemlji ,mi smo kriščani i mi smo svi brača jer vjerujemo u istog Boga Isusa Krista. I to je sasvim normalno i OK! Ali kada se sutra vratimo u svoje zemlje , postajemo jedni drugima neprijatelji ! A to nije normalno !!! I danas se apsloutno slažem sa tim gospodinom iz Beograda !
pre 9 godina
"Mirko" има само једна зсчкољица код католика која ме јако збуњује. Написао си да сви ми верујемо у једног Бога, Исуса Христа!!??? Ви Католици верујете дс је Бог, Исус Христ. Као и да је мајка Божија нешто толико свето и јако! И често је помињете у молитвама а Исусу се обраћате са Господе Боже. Шта мислиш дал је то грешка? Е видиш, у томе је разлика између нас.
pre 9 godina
A da vi zajedno malo oladite....
pre 9 godina
Zajednicku Liturgiju? To nije moguce zajednicki obaviti dok se Katolici ne vrate u Zajednicu iz koje su istupili 1054.
pre 9 godina
Ni jedni ni drugi ni treci.
pre 9 godina
Gospodin Papa se zaista trudi. Ne preterujte ljudi sa minusevima
pre 9 godina
@anana Ujedinjenje dve Crkve ne znaci prihvatanje "katolicke vere" jer to ne postoji, postoji hriscanska vera i katolicka i pravoslavna crkva. I katolici i pravoslavci su hriscanske vere. Ujedinjenjem svi mi bi bili i ostali hriscani sa jednom hriscanskom crkvom. Jedom sa citao da se drugi Isusov dolazak na zemlju povezuje sa svajanjem dve njegove najvece crkve: hriscanske i karolicke.
Tuzno je da i sa njihove ali i sa nase strane se stalno forsira prica o razikama kao da nemamo istog Boga, isti Zavet...
pre 9 godina
Pa kako cemo onda razlikovati srbe od hrvata
pre 9 godina
Vartolomej nikako nije duhovni vodja svih pravoslavnih već je samo prvi medju jednakima (sa akcentom na jednakima).U Pravoslavlju vera je ta koja je sveopšta (vaseljenska) a crkve su nacionalne i jednake u svemu.Proglašavanje bilo kojeg patriarha za duhovnog vodju svih pravoslavnih nije ništa drugo nego svesno ili nesvesno propagiranje istočnog papizma,koje je protivno pravoslavlju i imalo bi slične posledice kao i zapadni.
Papa bi napravio veliki pomak kada bi javno izjavio da istočme zemlje nisu tera misionis za katoličku crkvu (rezultate takvog gledišta vidimo u Ukrajini).
pre 9 godina
Lepa vest za pocetak!
pre 9 godina
Religije po mojem mišlenje treba ukiniti sve, ti objekti da stoji ko muzej za mlade generaciju da mu objasni rat i krvoprolice i zlo siromaštvo koju su doneli ti ljudi u ime boga od početka čovečastvo do današnje moderne vreme.
pre 9 godina
A kako, da prihvatimo Papu kao vrhovnog? Pa da pristanemo na sistem piramide u kojem ne možeš da isplivaš ako nisi 'odabrani'.
A šta ćemo sa Vizantijom, krstaškim pljačkama, opljačkanim stvarima tokom prvog i drugog svetskog rata, žrtvama koncentracionih logora, pokatoličavanje naroda ( Poljska, Ukrajina itd)...itd.
pre 9 godina
Zasto da ne ja sam za
pre 9 godina
Spas za hriscanstvo
pre 9 godina
Zaprepascuju me negativni komentari. Ne vidim ni jedan razlog zasto bi trebalo biti protiv jedinstva svih hriscana. Jedinstva u razicitostima. To jedinstvo ne znaci da ce pravoslavci postati katolici, niti katolici pravoslavci. Ono se zasniva na istovetnoj veri u Gospoda Isusa Hrista i prihvatanje Njegove nauke, dakle na jednom i jedinstvenom Starom i Novom zavetu. Ako se oko toga slazemo, sve ostalo je nebitno. Nista mi ne smeta ako se katolici krste sa leva na desno a ja kao pravoslvac, sa desno na levo, jer se pri tome obracamo i molimo istom Gospodu. Postujem svoje pravoslavne obicaje, postujem obicaje drugih pravoslavnih naroda, ali nista nemam protiv i divnih obicaja koje imaju Katolicka i Protestantska crkva. Te raznolikosti su nase, hriscansko, bogatstvo koje treba cuvati i negovati. Zar iskreni hriscani mogu verovati da je Bogu drago kada vidi svoju decu, posvadjanu i podeljenu. Ni Papa ni Vaseljenski partijarh ne treba da nas pozivaju na jedinstvo, Na jedinstvo nas poziva sam Gospod, Svojim zapovestima, a ko vise voli raskol i svadju umesto ljubavi i bratstva, nije i ne moze biti blizak Hristu i njegovoj nauci. To sto su neki crkveni velokodostojnici u proslosti (a nazalost i danas) ispisivali i ispisuju crne stranice grha i poroka nije nikakav razlog da mi vernici ne pruzimo ruke jedni drugima i ne shvatimo da nam je svaki hriscanin brat, a svaki vernik drugih religija bliski rodjak koga treba voleti, postovati i uvazavati.
pre 9 godina
1. Истинско Хришћанство се никад није поделило, већ је један, онај већи, део некадашњих хришћана отпао од Цркве, и наставио да се зове хришћанима.
2. Римокатолици и протестанти су хришћани у културном и религијском смислу, али су изван спасоносне Истине.
3. 'Уједињење' свих 'хришћана' мора се писати под знацима навода, јер би то било политичко уједињење, можда и културно, а никако уједињење у Истини, већ отпадање од Ње.
4. Истинско уједињење било би могуће само кад би православни људи и народи својим примером посведочили Истину у коју верују и којом живе, и тако привукли под окриље својих помесних православних цркава (које су део једне, јединствене и васељенске Цркве) вернике других религија, међу којима су и такозвани 'хришћани' римокатолици и простестанти.
5. Ако до 'уједињења' православних и римокатолика заиста дође како желе папа и васељенски патријарх, биће то катастрофа космичких размера, већа од оне из 1054. године.
pre 9 godina
Samo još recite ko mora koga da prizna.
pre 9 godina
Против, јер смо жртве католичке цркве!
(Бојан Илић, 30. novembar 2014 13:40)
Gledam ovog Papu, pa citam komentare nadobudnih pravoslavaca, pa mi nesto dodje da promenim veru!
pre 9 godina
(Bo, 30. novembar 2014 13:54)
srpska pravoslavna crkva je samo jedan delic pravoslavne crkve, ovde je prica o ujedinjenju glovalne katolicke i globalne pravoslavne crkve.
pre 9 godina
Ujedinjenje znaci priznavanje pape za vrhovnog poglavara te ujedinjene crkve, pa vi izvol'te.
pre 9 godina
Ajde i to da vidimo, monoteističke religije su inače kroz istoriju pokazale da su vrlo agresivne i da nastoje da svoju veru milom ili silom nametnu drugima. Tu se pre svega ističu hrišćanstvo i islam.
Vaistinu, tako me Velikog duha šuma i voda.
pre 9 godina
Nema potrebe za tim. Zar ne mozemo da zivimo u svetu gde razlicitosti postoje? Neke od njih su sutinske neke su samo stvar obicaja, ali tu su sa nekim razlogom. Sto bi moj komsija rekao za drugog komsiju "ne smeta mi sto je musliman niti klanja niti ide u dzamiju pije alkohol". Covek naravno nije musliman vec se samo zove Kenan. Tako mi zvuci i ova prica...
pre 9 godina
Nadju se tako direktor Marllbora i direktor Dunhill-a, lepo se ispricaju pa izadju ne terasu da izdaju saopstenje kako su cigarete korisna stvar za mlado i staro: "Sto bi se mi prijatelju svadjali za musterije, kad pusacha ima dovoljno na ovome svetu da ih ravnopravno podelimo izmedju nase dve firme. Bice para i za nas i za vas. Dok je ovaca, bice i novaca!"
pre 9 godina
Vera mora biti intimna , kad predje u sistem(crkva) onda gubi svoju sustinu
pre 9 godina
Против, јер смо жртве католичке цркве!(Бојан Илић, 30. novembar 2014 13:40)
Ma ja mislim da si ti pametniji i veci pravoslavac od Vartolomeja. Blago majci koja te je rodila.
pre 9 godina
Pa sta je hriscani, kakvi ste vi to vernici kad ste protiv pomirenja. Sta je sa onim okreni drugi obraz, ko tebe kamenom ti njega hlebom i sl. Ako se pretstavljate vernicima onda sledite postulate svoje vere dosledno...
pre 9 godina
Koliko zatucanih ljudi na jednom mestu...
pre 9 godina
nikada! a ni posle toga!
pre 9 godina
Bilo bi nas skoro 2mlrd ako dodamo i sve Protestante !?
pre 9 godina
Dzedaji jedni, dzedaji drugi...
pre 9 godina
Lepo i nekako uzviseno.
pre 9 godina
Svaka cast
pre 9 godina
Papa drugi put među pravoslavcima.
Je li to opet bratstvo-jedinstvo?
Oh, ne, molim vas ko Boga.
I ovo predhodno mi je zamalo došlo glave.
pre 9 godina
Hvala Bogu!
pre 9 godina
pu za moju kucu nije
pre 9 godina
@(marko stankov, 30. novembar 2014 13:52)
Patrijarh Carigradski je I Vaseljenski (svesvetski). Iako nema nikakvu nadleznost nad radom pomesnih crkava, ima duhovni primat po principu primus inter pares (prvi medju jednakima).
Sto se sizmatika tice, kada se odreknu svoje duboko antihriscanske I politikanske dogme slavljenja episkopa rimskog kao inkarnacije Boga na zemlji, I prihvate sve hriscane kao jednake, tada se moze govoriti o ekumenizmu
pre 9 godina
Nema zajedništva sa Vatikanom i katoličanstvom. Ako se to desi, prelazim u neku drugu pravoslavnu crkvu.
pre 9 godina
Nije bilo zajednicke liturgije, cisto istine radi.
pre 9 godina
Papa među svojima. Vatikan od šizme dvojio od izvora, od Boga, 1054 godine. To su koristil, između ostaloga, da bi katolički krstaši Vatikana u više navrata do koske opljačkali Srbe i Vizantiju. Zna se da su katolički generali naoružavali turska plemena Seldžuke i Osmanlije i navodili na Srbe i Vizantiju da ih sravne do zemlje. Judeo jevreja Mustafu Kemala Ataturka je Vatikan dove na vlast u turskoj, čiji sledbenici i danas vladaju Turskom pod komandom Vatikana. Svet mora da uloni satanu iz Vatikana!
pre 9 godina
Kada se rimokatolici vrate u pravoslavlje sa kojeg su skrenuli 1054. to ce biti istinsko jedinstvo ,sve drugo je neprihvatljivo i ide na stetu pravoslavlja.
pre 9 godina
Mozda bi nas na svetu bilo 14 milijardi , a ne 7. Da nije religije , uopste kao pojave ??
pre 9 godina
Očita je istina da će gotovo svaka sekta, kult ili religija od svojih verovanja napraviti zakonsku obavezu samo ukoliko se dokopa poltičke moći da to uradi.
Sir Arthur C. Clarke
pre 9 godina
Kapa dole za ovog čoveka. Respect!
pre 9 godina
Iako sam ateista, podržavam njihove napore.
pre 9 godina
Crkva je zlo... Toliko ratova i ubijanja zbog imaginarnih likova
pre 9 godina
Da li ujedinjenje dve crkve treba da znači da pravoslavci prihvate katoličku veru?
pre 9 godina
1050-ta godina... Te godine ste izašli iz zajednice!
pre 9 godina
posvadjacete se vi ko ce da bude glavni..vernici nisu problem.
pre 9 godina
И тако њих двојица нађоше заједнички језик.
pre 9 godina
Papa je sjajan. Kaze jedan ateista.
pre 9 godina
То само ако смо луди. Превише пута су показали да желе да нас асимилују или истребе. Никада им више не треба веровати.
pre 9 godina
jadno je da ljudi na svaki pomak reaguju negativno @ komentatoriB92
pre 9 godina
Против, јер смо жртве католичке цркве!
(Бојан Илић, 30. novembar 2014 13:40
Kako? Nase komsije tvrde suprotno. Ko je sad u pravu...
pre 9 godina
Saradja pozeljna bez nametanja Vatikana da bi bio glavni.
pre 9 godina
ista je to banda !!
pre 9 godina
Iskreno se nadam da će crkve napokon naći način za pomirenje. Zajednica jednake braće, "pranje nogu učenicima", "poslednji su prvi" i netraženje prvenstva već služenje su zapovesti od istog Boga svih nas Hrišćana. Ako uzmete suštinu a ne formu, shvatićete da je jedinstvo svih Hrišćana ono na šta nas je Bog sve pozvao. Crkve i jesu napravile podele među vernicima, sad neka počnu proces pomirenja. Nije tako teško kad vam je Hrist iskreno u srcu!
pre 9 godina
Zanimljiva slika.
pre 9 godina
Ne,hvala..
pre 9 godina
@veselin trandafilovic.... Netreba mi njima da se vratimo nego katolička crkva je izašla iz zajednice i napravili svoje dogme 1054-te godine!
pre 9 godina
Ali fotka je vrhunska.
pre 9 godina
Onaj ko je pisao ovaj tekst trebao bi da zna da Vartolomej nije duhovni vođa 300 miliona pravoslavaca. On je samo episkop Carigrada a nema ama baš nikakve nadležnosti nad drugim pomesnim crkvama. I njegovo pokoravanje rimskom biskupu Franji ili Frensisu ili Francisku koji je kao nadbiskup Buenos Airesa podržavao krvavu fašističku diktaturu u Argentini je za svaku osudu.
pre 9 godina
Budalastine.
pre 9 godina
Tako i treba. Hriscani zajedno, lepo zvuci.
pre 9 godina
Katolička crkva treba priznati genozid nad srpskom narodu i vratiti zlato i sve porobljeno srbima pa onda mozemo da pričamo od pomirenju. Tačka.
pre 9 godina
Против, јер смо жртве католичке цркве!
pre 9 godina
Neka vam se vrate prvo protestanti pa cemo mi za njima...
pre 9 godina
Kakva crna zajednica kada ste dok Vam je trebalo koristili te pravoslavce za zaštitu od varvara da bi ima kasnije slali krstase da pljačkaju Vizantiju?!
pre 9 godina
respekt. .
pre 9 godina
Ne! Ne na lopatu.
pre 9 godina
nikad s vama, sta ste nam sve radili a sad zelite jedinstvo...nikad
pre 9 godina
Foliranti...tj masoni.
pre 9 godina
Против, јер смо жртве католичке цркве!
pre 9 godina
Katolička crkva treba priznati genozid nad srpskom narodu i vratiti zlato i sve porobljeno srbima pa onda mozemo da pričamo od pomirenju. Tačka.
pre 9 godina
Onaj ko je pisao ovaj tekst trebao bi da zna da Vartolomej nije duhovni vođa 300 miliona pravoslavaca. On je samo episkop Carigrada a nema ama baš nikakve nadležnosti nad drugim pomesnim crkvama. I njegovo pokoravanje rimskom biskupu Franji ili Frensisu ili Francisku koji je kao nadbiskup Buenos Airesa podržavao krvavu fašističku diktaturu u Argentini je za svaku osudu.
pre 9 godina
Kakva crna zajednica kada ste dok Vam je trebalo koristili te pravoslavce za zaštitu od varvara da bi ima kasnije slali krstase da pljačkaju Vizantiju?!
pre 9 godina
nikad s vama, sta ste nam sve radili a sad zelite jedinstvo...nikad
pre 9 godina
Zaprepascuju me negativni komentari. Ne vidim ni jedan razlog zasto bi trebalo biti protiv jedinstva svih hriscana. Jedinstva u razicitostima. To jedinstvo ne znaci da ce pravoslavci postati katolici, niti katolici pravoslavci. Ono se zasniva na istovetnoj veri u Gospoda Isusa Hrista i prihvatanje Njegove nauke, dakle na jednom i jedinstvenom Starom i Novom zavetu. Ako se oko toga slazemo, sve ostalo je nebitno. Nista mi ne smeta ako se katolici krste sa leva na desno a ja kao pravoslvac, sa desno na levo, jer se pri tome obracamo i molimo istom Gospodu. Postujem svoje pravoslavne obicaje, postujem obicaje drugih pravoslavnih naroda, ali nista nemam protiv i divnih obicaja koje imaju Katolicka i Protestantska crkva. Te raznolikosti su nase, hriscansko, bogatstvo koje treba cuvati i negovati. Zar iskreni hriscani mogu verovati da je Bogu drago kada vidi svoju decu, posvadjanu i podeljenu. Ni Papa ni Vaseljenski partijarh ne treba da nas pozivaju na jedinstvo, Na jedinstvo nas poziva sam Gospod, Svojim zapovestima, a ko vise voli raskol i svadju umesto ljubavi i bratstva, nije i ne moze biti blizak Hristu i njegovoj nauci. To sto su neki crkveni velokodostojnici u proslosti (a nazalost i danas) ispisivali i ispisuju crne stranice grha i poroka nije nikakav razlog da mi vernici ne pruzimo ruke jedni drugima i ne shvatimo da nam je svaki hriscanin brat, a svaki vernik drugih religija bliski rodjak koga treba voleti, postovati i uvazavati.
pre 9 godina
Neka vam se vrate prvo protestanti pa cemo mi za njima...
pre 9 godina
Ali fotka je vrhunska.
pre 9 godina
Tako i treba. Hriscani zajedno, lepo zvuci.
pre 9 godina
Papa je sjajan. Kaze jedan ateista.
pre 9 godina
respekt. .
pre 9 godina
То само ако смо луди. Превише пута су показали да желе да нас асимилују или истребе. Никада им више не треба веровати.
pre 9 godina
Budalastine.
pre 9 godina
Ne,hvala..
pre 9 godina
Iako sam ateista, podržavam njihove napore.
pre 9 godina
Kapa dole za ovog čoveka. Respect!
pre 9 godina
Против, јер смо жртве католичке цркве!(Бојан Илић, 30. novembar 2014 13:40)
Ma ja mislim da si ti pametniji i veci pravoslavac od Vartolomeja. Blago majci koja te je rodila.
pre 9 godina
@veselin trandafilovic.... Netreba mi njima da se vratimo nego katolička crkva je izašla iz zajednice i napravili svoje dogme 1054-te godine!
pre 9 godina
Da li ujedinjenje dve crkve treba da znači da pravoslavci prihvate katoličku veru?
pre 9 godina
Crkva je zlo... Toliko ratova i ubijanja zbog imaginarnih likova
pre 9 godina
Prije nekoliko godina sam bio u Svetoj zemlji . U gradu Nazaretu sam sreo jednog gospodina iz Beograda. Upoznali smo se , on je znao da sam ja katolik , a ja sam znao da je on pravoslavac. I znate što mi je tada taj gospodin čijeg imena se više ne sječam,rekao ? Rekao je oprilike ovako: Evo vidite mi smo sada u Svetoj zemlji ,mi smo kriščani i mi smo svi brača jer vjerujemo u istog Boga Isusa Krista. I to je sasvim normalno i OK! Ali kada se sutra vratimo u svoje zemlje , postajemo jedni drugima neprijatelji ! A to nije normalno !!! I danas se apsloutno slažem sa tim gospodinom iz Beograda !
pre 9 godina
Nadju se tako direktor Marllbora i direktor Dunhill-a, lepo se ispricaju pa izadju ne terasu da izdaju saopstenje kako su cigarete korisna stvar za mlado i staro: "Sto bi se mi prijatelju svadjali za musterije, kad pusacha ima dovoljno na ovome svetu da ih ravnopravno podelimo izmedju nase dve firme. Bice para i za nas i za vas. Dok je ovaca, bice i novaca!"
pre 9 godina
@(marko stankov, 30. novembar 2014 13:52)
Patrijarh Carigradski je I Vaseljenski (svesvetski). Iako nema nikakvu nadleznost nad radom pomesnih crkava, ima duhovni primat po principu primus inter pares (prvi medju jednakima).
Sto se sizmatika tice, kada se odreknu svoje duboko antihriscanske I politikanske dogme slavljenja episkopa rimskog kao inkarnacije Boga na zemlji, I prihvate sve hriscane kao jednake, tada se moze govoriti o ekumenizmu
pre 9 godina
Ne! Ne na lopatu.
pre 9 godina
Против, јер смо жртве католичке цркве!
(Бојан Илић, 30. novembar 2014 13:40
Kako? Nase komsije tvrde suprotno. Ko je sad u pravu...
pre 9 godina
posvadjacete se vi ko ce da bude glavni..vernici nisu problem.
pre 9 godina
Foliranti...tj masoni.
pre 9 godina
Očita je istina da će gotovo svaka sekta, kult ili religija od svojih verovanja napraviti zakonsku obavezu samo ukoliko se dokopa poltičke moći da to uradi.
Sir Arthur C. Clarke
pre 9 godina
ista je to banda !!
pre 9 godina
Iskreno se nadam da će crkve napokon naći način za pomirenje. Zajednica jednake braće, "pranje nogu učenicima", "poslednji su prvi" i netraženje prvenstva već služenje su zapovesti od istog Boga svih nas Hrišćana. Ako uzmete suštinu a ne formu, shvatićete da je jedinstvo svih Hrišćana ono na šta nas je Bog sve pozvao. Crkve i jesu napravile podele među vernicima, sad neka počnu proces pomirenja. Nije tako teško kad vam je Hrist iskreno u srcu!
pre 9 godina
(Bo, 30. novembar 2014 13:54)
srpska pravoslavna crkva je samo jedan delic pravoslavne crkve, ovde je prica o ujedinjenju glovalne katolicke i globalne pravoslavne crkve.
pre 9 godina
jadno je da ljudi na svaki pomak reaguju negativno @ komentatoriB92
pre 9 godina
Neka vam se vrate prvo protestanti pa cemo mi za njima...
(Veselin Trandafilovic, 30. novembar 2014 13:53)
Imamo i mi Protestanti svoje izdajice, ali ne, hvala, ne vracamo se nazad. Katolicka crkva je samo za vreme srednjeg veka pobila 70 miliona Protestanata. Ona predstavlja Biblijsku Zver koja ustaje na Boga i Bozji narod, na celu sa covekom bezakonja, papom. Cuvajte se i vi, braco Pravoslavci, i vama je ta Zver puno naudila. Ne idite njenim tragom.
pre 9 godina
Pa kako cemo onda razlikovati srbe od hrvata
pre 9 godina
Saradja pozeljna bez nametanja Vatikana da bi bio glavni.
pre 9 godina
Koliko zatucanih ljudi na jednom mestu...
pre 9 godina
Svaka cast
pre 9 godina
nikada! a ni posle toga!
pre 9 godina
Nije bilo zajednicke liturgije, cisto istine radi.
pre 9 godina
Zanimljiva slika.
pre 9 godina
Hvala Bogu!
pre 9 godina
Papa među svojima. Vatikan od šizme dvojio od izvora, od Boga, 1054 godine. To su koristil, između ostaloga, da bi katolički krstaši Vatikana u više navrata do koske opljačkali Srbe i Vizantiju. Zna se da su katolički generali naoružavali turska plemena Seldžuke i Osmanlije i navodili na Srbe i Vizantiju da ih sravne do zemlje. Judeo jevreja Mustafu Kemala Ataturka je Vatikan dove na vlast u turskoj, čiji sledbenici i danas vladaju Turskom pod komandom Vatikana. Svet mora da uloni satanu iz Vatikana!
pre 9 godina
Nema zajedništva sa Vatikanom i katoličanstvom. Ako se to desi, prelazim u neku drugu pravoslavnu crkvu.
pre 9 godina
И тако њих двојица нађоше заједнички језик.
pre 9 godina
Vera mora biti intimna , kad predje u sistem(crkva) onda gubi svoju sustinu
pre 9 godina
Lepo i nekako uzviseno.
pre 9 godina
1050-ta godina... Te godine ste izašli iz zajednice!
pre 9 godina
Mozda bi nas na svetu bilo 14 milijardi , a ne 7. Da nije religije , uopste kao pojave ??
pre 9 godina
@hricsanin... Nisi u pravu! Kad bi se pomirili, neko bi morao da prihvati tuđe dogme, pravila i sve ostalo! Zašto bi pravoslavni prihvatili nešto što je u suprotnosti sa onim kako oni gledaju? Pa nisu pravoslavni stvorili nova pravila i izvitoperili se 1054-te godine već katolici! Zato nisi u pravu! Patrijarh Pavle je rekao, svima oprostiti ali ne zaboraviti!
pre 9 godina
Zajednicku Liturgiju? To nije moguce zajednicki obaviti dok se Katolici ne vrate u Zajednicu iz koje su istupili 1054.
pre 9 godina
Nema potrebe za tim. Zar ne mozemo da zivimo u svetu gde razlicitosti postoje? Neke od njih su sutinske neke su samo stvar obicaja, ali tu su sa nekim razlogom. Sto bi moj komsija rekao za drugog komsiju "ne smeta mi sto je musliman niti klanja niti ide u dzamiju pije alkohol". Covek naravno nije musliman vec se samo zove Kenan. Tako mi zvuci i ova prica...
pre 9 godina
1. Истинско Хришћанство се никад није поделило, већ је један, онај већи, део некадашњих хришћана отпао од Цркве, и наставио да се зове хришћанима.
2. Римокатолици и протестанти су хришћани у културном и религијском смислу, али су изван спасоносне Истине.
3. 'Уједињење' свих 'хришћана' мора се писати под знацима навода, јер би то било политичко уједињење, можда и културно, а никако уједињење у Истини, већ отпадање од Ње.
4. Истинско уједињење било би могуће само кад би православни људи и народи својим примером посведочили Истину у коју верују и којом живе, и тако привукли под окриље својих помесних православних цркава (које су део једне, јединствене и васељенске Цркве) вернике других религија, међу којима су и такозвани 'хришћани' римокатолици и простестанти.
5. Ако до 'уједињења' православних и римокатолика заиста дође како желе папа и васељенски патријарх, биће то катастрофа космичких размера, већа од оне из 1054. године.
pre 9 godina
Dzedaji jedni, dzedaji drugi...
pre 9 godina
Gospodin Papa se zaista trudi. Ne preterujte ljudi sa minusevima
pre 9 godina
pu za moju kucu nije
pre 9 godina
Ujedinjenje znaci priznavanje pape za vrhovnog poglavara te ujedinjene crkve, pa vi izvol'te.
pre 9 godina
Svako ko je uistinu kršćanin podržava ujedinjenje, ostali nisu skuzili ama bas nista od onoga sto nas je Isus Krist došao podučiti. Za te ljude je vjera nekakvo nacionalističko obilježje koje ih razdvaja od drugih ljudi. Bog je ljubav, oprost, tolerancija, mir, suosjećanje. Di ste tu vi? Vaša savjest, dusa? Kršćani , pravoslavci , katolici, malo sutra.
pre 9 godina
Protiv ovoga predloga moze biti samo SPC koja tripuje da je neki bitan faktor u medjonarodnim odnosima.
pre 9 godina
Против, јер смо жртве католичке цркве!
(Бојан Илић, 30. novembar 2014 13:40)
Gledam ovog Papu, pa citam komentare nadobudnih pravoslavaca, pa mi nesto dodje da promenim veru!
pre 9 godina
A kako, da prihvatimo Papu kao vrhovnog? Pa da pristanemo na sistem piramide u kojem ne možeš da isplivaš ako nisi 'odabrani'.
A šta ćemo sa Vizantijom, krstaškim pljačkama, opljačkanim stvarima tokom prvog i drugog svetskog rata, žrtvama koncentracionih logora, pokatoličavanje naroda ( Poljska, Ukrajina itd)...itd.
pre 9 godina
Vartolomej nikako nije duhovni vodja svih pravoslavnih već je samo prvi medju jednakima (sa akcentom na jednakima).U Pravoslavlju vera je ta koja je sveopšta (vaseljenska) a crkve su nacionalne i jednake u svemu.Proglašavanje bilo kojeg patriarha za duhovnog vodju svih pravoslavnih nije ništa drugo nego svesno ili nesvesno propagiranje istočnog papizma,koje je protivno pravoslavlju i imalo bi slične posledice kao i zapadni.
Papa bi napravio veliki pomak kada bi javno izjavio da istočme zemlje nisu tera misionis za katoličku crkvu (rezultate takvog gledišta vidimo u Ukrajini).
pre 9 godina
Bog je JEDAN za sve ljude a milioni izgibose međusobno verujući da je njihova vera ispravnija. Čudnovato! Verujem u Boga a ljudima sa rezervom.
pre 9 godina
Pa sta je hriscani, kakvi ste vi to vernici kad ste protiv pomirenja. Sta je sa onim okreni drugi obraz, ko tebe kamenom ti njega hlebom i sl. Ako se pretstavljate vernicima onda sledite postulate svoje vere dosledno...
pre 9 godina
@frfljavi
Apostolsko vjerovanje nam je isto i zapocinje:
" Vjerujem u jednog Boga, oca svemoguceg, stvoritelja neba i zemlje, svega vidljivig i nevidljivig. I u Isusa Krista sina njegovog....
pre 9 godina
Kada se rimokatolici vrate u pravoslavlje sa kojeg su skrenuli 1054. to ce biti istinsko jedinstvo ,sve drugo je neprihvatljivo i ide na stetu pravoslavlja.
pre 9 godina
Lepa vest za pocetak!
pre 9 godina
Bilo bi nas skoro 2mlrd ako dodamo i sve Protestante !?
pre 9 godina
Sa jedne strane imamo Papu koji se usudio da poveze kosmoloske fenomene i njihovu vezu sa religijom, i sa druge strane lokalne crkvene vladare koji uveravaju narod da je Bog nacinalno obojen. Crkva bi trebala biti mesto gde ce nesrecnici pokusati da povrate nadu koju su izgubili. Vladike umesto da obilaze ocajnike pojavljuju se na politickim skupovima ili na glamuroznim svadbama kojekakvih...
Od ideje ovog plemenitog i dobrog coveka strepe oni koji su religiju shvatili isto kao sto su politicari shvatili vlast. Inace sam Srbin krsten u pravoslavnoj crkvi.
pre 9 godina
A da vi zajedno malo oladite....
pre 9 godina
Ма ко слуша смешног Вратоломеја, а Папу смо престали да слушамо још пре десет векова.
pre 9 godina
Papa drugi put među pravoslavcima.
Je li to opet bratstvo-jedinstvo?
Oh, ne, molim vas ko Boga.
I ovo predhodno mi je zamalo došlo glave.
pre 9 godina
Прво и најважније. Сви ви који пишете латиницом сте зрели за "братимљење", јер стојите на хрватском/југословенском становишту. Прво прочитајте Сеобе па онда оставите коментар на овај текст. Слушајте Црњанског прије него Вартоломеја. Цариградски патријарси су вазда били склони "преговорима". Овакав покушај је начињен још 1438, када су сви поглавари православних цркава послали своје бројне делегације у Фиренцу на Екуменски сабор (поклоњење папи). Једини то није дозволио црпски деспот Ђурађ Бранковић те српске делегације није било. Патријарх стамболски потписа декрет, напрасно умрије и оста сахрањен у Фиренци, а Цариград убрзо паде (толико о тврдој вјери у католика). Србима никад од Ватикана није било опроштено што су минирали скуп, а ни цариградски патријарси се нису убијали од напора за помоћ. У међувремену смо имали пад Смедерева, укидање Пећи, фанариоте, Сеобе, Илирске покрете, конкордате, па Јадовно, Херцеговину, Јасеновац и Градишку стару, Олују и Бљесак, ... и сад треба да се миримо?
pre 9 godina
I letimičan pregled komentara pokazuje da većina ne zna šta je hrišćanstvo ( jer kako neko reče „Da li ujedinjenje dve crkve treba da znači da pravoslavci prihvate katoličku veru?”)
Katolička vera ne postoji , kao ni pravoslavna.
U ovakvom okruženju gotovo i nema smisla išta pisati o hrišćanstvu.
Sramota od neznanja onih koji sebe smatraju hrišćaninom.
I papa i patraijarh ovde govore grčkim jezikom, a obadvojica znaju barem još tri jezika.
Njih oboje su mi pozitivan primer , jer ja nikad ni približno toga i toliko ne mogu naučiti ( niti jezike , a niti poznavanje Biblije koju čini oko 80 knjiga).
Puno poštovanje obojici.
pre 9 godina
Samo još recite ko mora koga da prizna.
pre 9 godina
Spas za hriscanstvo
pre 9 godina
Ponovo ce se Srbin i Hrvat oslovljavati sa "brate". :-D
pre 9 godina
Kad treba pravoslavci drze sluzbe u katolickim crkvama dal u SAD ili Brazilu , i to je lepo. Razlog ovog ujedinjenja je ekonomske prirode. Naime u Brazilu barem, Katolicka crkva je do pojave novog pape masovno gubila vernike u korist evandjelista i sad se ta situacije preokrenula. Sve je vise katolickih muzickih grupa po ugledu na evandjelsite kao i TV kanala. Pravoslavci imaju sve manji prirorodni prirastaj tj on je negativan i pravoslavlje samim tim je osudjeno na lagano izumiranje. Korist imaju i jedni i drugi dok se opet ne pojavi neki dal novcani dal politicki interes za raskol.To je u ljudskoj prirodi a postoji i faktor razvoja kominikacijskih tehnologija materijalnog bogacenja drustva pri kome se ljudi otudjuju od vere. Dokaz tome je da su se za vremena krize i ratova po bivsoj nam domovini sagradile velelepne crkve i dzamije. Sve u svemu ovo je jako dobra vest i nadam se da ni religije ni ideologije nece biti pri vlasti jer kad god su bile jake dolazilo je do ratova i sukoba .
pre 9 godina
"Mirko" има само једна зсчкољица код католика која ме јако збуњује. Написао си да сви ми верујемо у једног Бога, Исуса Христа!!??? Ви Католици верујете дс је Бог, Исус Христ. Као и да је мајка Божија нешто толико свето и јако! И често је помињете у молитвама а Исусу се обраћате са Господе Боже. Шта мислиш дал је то грешка? Е видиш, у томе је разлика између нас.
pre 9 godina
(Фрфљави, 30. novembar 2014 17:41)
Svašta. Pa i vi pravoslavci vjerujete u Sv. Trojstvo.
pre 9 godina
Zasto da ne ja sam za
pre 9 godina
@anana Ujedinjenje dve Crkve ne znaci prihvatanje "katolicke vere" jer to ne postoji, postoji hriscanska vera i katolicka i pravoslavna crkva. I katolici i pravoslavci su hriscanske vere. Ujedinjenjem svi mi bi bili i ostali hriscani sa jednom hriscanskom crkvom. Jedom sa citao da se drugi Isusov dolazak na zemlju povezuje sa svajanjem dve njegove najvece crkve: hriscanske i karolicke.
Tuzno je da i sa njihove ali i sa nase strane se stalno forsira prica o razikama kao da nemamo istog Boga, isti Zavet...
pre 9 godina
Osetio sam poriv da napišem da se kod zrelih Hrišćanskih vernika podrazumeva aktivna saradnja. Merodavni za Hrišćanstvo - Bog, Isus, Biblija - kažu "braća ste". Ali vidim da na sreću nisam jedini pa neću ponavljati jer već je rečeno.
Dodao bih da je razjedinjenost dobar znak stanja svesti pojedinca i čitavih zajednica pa i denominacija.
Još jednu krajnost imamo u Isusovim rečima. U rečenici koja je odgovor na pitanje koje se kod svakog (objektivnog) kad tad pojavi: kako prepoznati "pravu crkvu"?
"Po tome će svi poznati da ste moji učenici, ako budete imali ljubav među sobom."
U haosu dezinformacija, odsustva informacija, te totalnih laži na temu religije, ipak i laik može već po ovome vrlo jasno da shvati koliko lutaju i vernici i njihove vođe. Tu se i ateisti slažu.
Dovoljno sam komplikovao?
pre 9 godina
Dragi Srbi i Hrvati. Nije cijeli svijet kao nasa regia. U svijetu krscani ozbiljno shvacaju krscanstvo, poruke mira, milosrdja, oprastanja, stuju Boga, Isusa, Bibliju. Na balkanu j to drugacije, crkve su prvenstveno organizacije za nacionalnu propagandu i promociju nacionalnih ciljeva, kao i za " ispravljanje" historije, dok im je krscanstvo i njegova bit, manje vise nevazno. Ekumenski pokret jaca u svijetu, ali ne i na Balkanu, gdje se stvari jako sporo mijenjaju.
pre 9 godina
Težnja ka jedinstvu hrišćana je znak duhovne uzvišenosti, ali je i vrlo praktično u sadašnjoj situaciji velike opasnosti od zajedničkog neprijatelja. Vatikan nije priznao Kosovo. Podržavam jedinstvo!
pre 9 godina
@kakva si ti zrtva: Ruku na srce, Papa je ovako vrlo dopadljiv čika, ali isto mišljenje imam i o Obami. Na primeru Obame se vidi da nije bitno ko je načelno na čelu neke države, ili organizacije, već je bitno samo šta ta organizacija radi. Ne smemo biti naivni, katolici su se lepo dosetili da na svoje čelo postave marketinški isplativog vođu, ali ja im i dalje ne verujem.
(NikolaKG80, 30. novembar 2014 18:15)
Neka je i "dopadljiv cika", na licu mu se vidi da duboko veruje u to sto govori!
A to sto su njega postavili dokazuje i koliko su inteligentniji, jer pogledaj naseg Amfilohija ili Irineja, nit dobrodusno izgledaju, nit miroljubivo zbore!!!
pre 9 godina
Religije po mojem mišlenje treba ukiniti sve, ti objekti da stoji ko muzej za mlade generaciju da mu objasni rat i krvoprolice i zlo siromaštvo koju su doneli ti ljudi u ime boga od početka čovečastvo do današnje moderne vreme.
pre 9 godina
Ne hvala! Pisao sam i zasto pa niste hteli da objavite. Neka se katolicima prvo vrate anglikanci i svi protestanti pa onda mozda mozemo i da pricamo nesto. Ali i pre toga da se katolicki poglavar odrekne primata Svetog Petra i da se odrekne nepogresivosti.....ima toga jos ali je malo prostora!
pre 9 godina
Ajde i to da vidimo, monoteističke religije su inače kroz istoriju pokazale da su vrlo agresivne i da nastoje da svoju veru milom ili silom nametnu drugima. Tu se pre svega ističu hrišćanstvo i islam.
Vaistinu, tako me Velikog duha šuma i voda.
pre 9 godina
Против, јер смо жртве католичке цркве!(Бојан Илић, 30. novembar 2014 13:40)
Ma ja mislim da si ti pametniji i veci pravoslavac od Vartolomeja. Blago majci koja te je rodila.
(Zeka, 30. novembar 2014 15:42)
И није нарочито тешко бити већи Православац од Вартоломеја, јер он то и није. Овај викенд са папом је довољан доказ за то
pre 9 godina
Realno treba zabraniti veru pa ne bi ni dolazilo do razilazenja.
pre 9 godina
Papa je kroz istoriju nanosio stetu pravoslavnima, i to je cinjenica!
pre 9 godina
Људи су одувек веровали у богове и ови наши савремени нису ништа другачији од богова и религија које су постојале пре наших савремених. Религија је тежња обичних људи за правдом и благостањем. Наравно да човек који живи у пустињи неће моћи да замисли бога исто као и човек који живи у плодној равници. Њихове потребе и проблеми се разликују па тако и њихове представе о религији. Појавом модерних религија Хришћанства и Ислама дошло је до укрупњавања сцене и понуда се смањила. Ту и настаје проблем јер те две религије не могу да одговоре на потребе и проблеме свог човечанства па отуд настају и фракције тих религија као тежња људи ка приближавању тих религија свом менталитету и погледу на свет. Хришћанство - православље, католичанство, протестантизам, баптизам, лутеранство, унијате, англицизам. Ислам - шити ( имамије, зеиди, батиније, талимије...), сунити (ханефије, барелви, деобанди...) , хариџијски ислам ( 3 подгрупе), суфизам, селефизам, ахмедије, кураније, зикри, школе келама ( 3 подгрупе). И сад свако може да бира шта хоће и злоупотребљава, политизује и шири лош утицај. Ако ниси протестант ти си неверник, ако ниси селафиста ти си издајник... Људи изнова падају на тесту интелигенције када у име неке религијске фракције покрећу крвопролића на оног ко је иста крв, исти гени, исти погледи на свет...
pre 9 godina
Koliko god da podrzavam reci ovog Pape, kao jezuitu mu uopste ne verujem. Katolicka crkva se suocava sa statusom kriminalne organizacije, akutno gubi vernike i postala je predmet sprdnje i policijskih istraga. Pedofili su na tapetu trenutno ali isledece su movinske malverzacije i korupcija na najvisim nivoima, koje uzurpiraju vlade i drzave sirom sveta vec stotinama godina. Ono sto je najstrasnije a sto bi mi na Balkanu trebali dobro znati, pouceni bogatim iskustvom sa Hrvatima, je da je katolicka crkva umesana u organizovanje konflikata i geopoliticku situaciju ne samo u Evropi nego i u USA. U svetlu svega toga, Crkvi je bila potrebna strategija redukcije stete (harm minimisation) i moram reci da su taj PR odradili maestralno kroz Papu Franju. Ali svi ne-katolici (ukljucujuci i ateiste i agnostike) ne smeju zaboraviti destruktivne porive katolicke crkve, njihovu bolesnu potrebu za dominacijom, nesrecno visok procenat pohlepnih perverznjaka u njihovim redovima i fasizam kojem su skloni mnogi katolicki vernici.
Nisam vernik niti jedne crkve i smatram da je monoteizam odgovoran za dva milenijuma neverovatne netrpljivosti medju kulturama, ali je katolicka crkva uzdigla sve te mane na jedan novi nivo.
pre 9 godina
@kakva si ti zrtva: Ruku na srce, Papa je ovako vrlo dopadljiv čika, ali isto mišljenje imam i o Obami. Na primeru Obame se vidi da nije bitno ko je načelno na čelu neke države, ili organizacije, već je bitno samo šta ta organizacija radi. Ne smemo biti naivni, katolici su se lepo dosetili da na svoje čelo postave marketinški isplativog vođu, ali ja im i dalje ne verujem.
pre 9 godina
Svi vi koji ste za ujedinjenje ne poznajete stvari dovoljno a pricate sa stanovista dobronamjernosti, covjekoljubivosti, pravednosti, itd.
Na zalost to nije stvarnost i danasnji svijet.
Katolicka crkva nije "Bozija crkva" vec PAPSKA crkva. Pravoslavna crkva je apostolska ustanovljena od strane apostola.
Unijatske crkve u molitvama moraju spominjati papu koji im dodje kao otelotvorenje boga na zemlji. Da ne spominjemu kakve su pape bili u istoriji i kako oni mogu biti povezani sa bogom, krstaski ratovi, hitlerovski papa, pljacke, konkvistadori u juznoj americi, itd.
Katolicka crkva je politicka organizacija a ne crkva.
Vartolomej nije poglavar svih pravoslavaca u stvari on cak nema ni parohiju, on nema narod iza sebe. Jednostavno njegova crkva je fiktivna. Snaga crkve dolazi od sledbenika i priloga i zbog toga je njegova snaga =0. A to je razlog zbog cega se i prodaje katolickoj crkvi. Iako je "prvi" zbog toga sto je ranije baza pravoslavlja bio Carigrad, medju jednakima, on je "donji" jer su mu sledbenici u Carigradu koga vise nema, postoji samo Istanbul.
Problem vecine pravoslavnih patrijarha je sto su samo ljudi i sto ne postuju Bozije zapovesti. Na zalost, novac vlada a ne duhovne vrednosti i pravednost.
pozdrav
pre 9 godina
Ni jedni ni drugi ni treci.
pre 9 godina
Srpska crkva ispada kao neki bitan faktor ali totalno prati rusku crkvu. Šta Rusi odluče nasi će da prate. Samo ljudi koji ne mogu da vide veću sliku su za raskol hrišćanstva. Živim za dan kad se naša religija neće dijeliti na crkve a da ih pritom oslivljavamo kao posebnim religijama. Taj raskol nama Srbima je najviše skodio kroz istoriju. Da smo odabrali katoličku crkvu danas nas ne bi bilo 7 miliona i ne bi ovako mala teritorija bila bez mora. Hrvata bi bilo u zagorju i nigdje više. Toliko o našoj pravoslavnoj crkvi.
pre 9 godina
Volio bih da se katolicka i pravoslavna crkva ujedine, ali to se nazalost nece desiti. Kolonije mrava "moraju" da ratuju jedne protiv drugih i to je to...
pre 9 godina
Srpska crkva ispada kao neki bitan faktor ali totalno prati rusku crkvu. Šta Rusi odluče nasi će da prate. Samo ljudi koji ne mogu da vide veću sliku su za raskol hrišćanstva. Živim za dan kad se naša religija neće dijeliti na crkve a da ih pritom oslivljavamo kao posebnim religijama. Taj raskol nama Srbima je najviše skodio kroz istoriju. Da smo odabrali katoličku crkvu danas nas ne bi bilo 7 miliona i ne bi ovako mala teritorija bila bez mora. Hrvata bi bilo u zagorju i nigdje više. Toliko o našoj pravoslavnoj crkvi.
(da ja, 30. novembar 2014 20:50)
Upravo tako,zbog toga sto nismo hteli da budemo katolici i nismo hteli da prodamo svoje zadesila su nas zlodela svakakva.E pa necemo prodati veru za veceru ni sada,a takvih izuzetaka kao sto si ti pune Bosna i Hrvatska.Ali valjda se ta ljubav prema svojem uci i neguje od malih nogu,neko je taj deo ocigledno propustio.Toliko o nasoj pravoslavnoj crkvi
pre 9 godina
aj neka je sa srecom.ako cemo da gledamo istoriju onda bi imali razloga sa svima da se svadjate itd.
pre 9 godina
Ma da, baš je ovo izraz "popuštanja" katoličke crkve prema pravoslavnoj.
pre 9 godina
@Istiniti Protestant iz Srbije
po ovom komentaru vise zvucis kao jehovin svedok, ali ajde....
pre 9 godina
(monte-video, 30. novembar 2014 17:11)
Baš taj put nisu pogriješili pravoslavci? U 4. vijeku carigradski patrijarsi slučajno bili arijanci? Pa onda kasnije slučajno bili monofiziti? Al eto, nakon niza pokušaja i pogreški, 1054. ipak nisu pogriješili, jest da su kod ranijih shizmi bili heretička strana, al to se treba zaboraviti. Omaklo se prvi puta papi da je ovaj put on pogriješio, iako ranijih puta kad su carigradski patrijarsi griješili on nije nijednom.
pre 9 godina
Glupo je sada u 21veku pričati o nekom ujedinjenju katolika i pravoslavaca.To su trebali uraditi pre 500godina.Ali je Vatikanu bilo važnije širenje hrišćnstva po Americi i Africi(u prevodu kolonizacija i eksploatacija ogromnog bogatstva porobljenih naroda)od oslobađanja hrišćana sa istoka(Rumuni,Srbi,Grci,Bugari,Albanci,Kopti i Etiopljani),koji su bili pod islamskom okupacijom.Za vreme ropstva pod Osmanlijama SPC nije imala zaštitu ni iz Carigrada,od tamošnjih patrijarha, nekokoliko puta su pokušali da je ukinu.Što se tiče poziva na mir i toleranciju tu su apsolutno u pravu,ali ih svetski moćnici,uključujući Erdogana ne čuju.
pre 9 godina
Sve je to lepo, ali nije toliko bitno koliko se možda čini u prvom
trenutku. Dajte sebi vremena da razmislite da li je to zaista bitno, za nas ovde naročito. Vest je zaista prlično interesantna, ali čak i da se danas ujedine, šta se zapravo suštiniski menja (za nas npr.)?!
Radujem se svakom mudrom komentaru na ovu temu.
Pozdrav svima!
pre 9 godina
Ateizam je budućnost.
pre 9 godina
Bilo bi dovoljno da se ne blamiraju pred svetom
i ne grese pred Bogom.
To je vec korak ka Hristovom putu, tu ujedinjenja jedino moze biti.
pre 9 godina
Против, јер смо жртве католичке цркве!
pre 9 godina
Katolička crkva treba priznati genozid nad srpskom narodu i vratiti zlato i sve porobljeno srbima pa onda mozemo da pričamo od pomirenju. Tačka.
pre 9 godina
nikad s vama, sta ste nam sve radili a sad zelite jedinstvo...nikad
pre 9 godina
Onaj ko je pisao ovaj tekst trebao bi da zna da Vartolomej nije duhovni vođa 300 miliona pravoslavaca. On je samo episkop Carigrada a nema ama baš nikakve nadležnosti nad drugim pomesnim crkvama. I njegovo pokoravanje rimskom biskupu Franji ili Frensisu ili Francisku koji je kao nadbiskup Buenos Airesa podržavao krvavu fašističku diktaturu u Argentini je za svaku osudu.
pre 9 godina
Kakva crna zajednica kada ste dok Vam je trebalo koristili te pravoslavce za zaštitu od varvara da bi ima kasnije slali krstase da pljačkaju Vizantiju?!
pre 9 godina
Papa među svojima. Vatikan od šizme dvojio od izvora, od Boga, 1054 godine. To su koristil, između ostaloga, da bi katolički krstaši Vatikana u više navrata do koske opljačkali Srbe i Vizantiju. Zna se da su katolički generali naoružavali turska plemena Seldžuke i Osmanlije i navodili na Srbe i Vizantiju da ih sravne do zemlje. Judeo jevreja Mustafu Kemala Ataturka je Vatikan dove na vlast u turskoj, čiji sledbenici i danas vladaju Turskom pod komandom Vatikana. Svet mora da uloni satanu iz Vatikana!
pre 9 godina
Tako i treba. Hriscani zajedno, lepo zvuci.
pre 9 godina
respekt. .
pre 9 godina
Iako sam ateista, podržavam njihove napore.
pre 9 godina
Nema zajedništva sa Vatikanom i katoličanstvom. Ako se to desi, prelazim u neku drugu pravoslavnu crkvu.
pre 9 godina
Kapa dole za ovog čoveka. Respect!
pre 9 godina
Da li ujedinjenje dve crkve treba da znači da pravoslavci prihvate katoličku veru?
pre 9 godina
Budalastine.
pre 9 godina
Против, јер смо жртве католичке цркве!(Бојан Илић, 30. novembar 2014 13:40)
Ma ja mislim da si ti pametniji i veci pravoslavac od Vartolomeja. Blago majci koja te je rodila.
pre 9 godina
То само ако смо луди. Превише пута су показали да желе да нас асимилују или истребе. Никада им више не треба веровати.
pre 9 godina
Ne,hvala..
pre 9 godina
Crkva je zlo... Toliko ratova i ubijanja zbog imaginarnih likova
pre 9 godina
Neka vam se vrate prvo protestanti pa cemo mi za njima...
pre 9 godina
Zaprepascuju me negativni komentari. Ne vidim ni jedan razlog zasto bi trebalo biti protiv jedinstva svih hriscana. Jedinstva u razicitostima. To jedinstvo ne znaci da ce pravoslavci postati katolici, niti katolici pravoslavci. Ono se zasniva na istovetnoj veri u Gospoda Isusa Hrista i prihvatanje Njegove nauke, dakle na jednom i jedinstvenom Starom i Novom zavetu. Ako se oko toga slazemo, sve ostalo je nebitno. Nista mi ne smeta ako se katolici krste sa leva na desno a ja kao pravoslvac, sa desno na levo, jer se pri tome obracamo i molimo istom Gospodu. Postujem svoje pravoslavne obicaje, postujem obicaje drugih pravoslavnih naroda, ali nista nemam protiv i divnih obicaja koje imaju Katolicka i Protestantska crkva. Te raznolikosti su nase, hriscansko, bogatstvo koje treba cuvati i negovati. Zar iskreni hriscani mogu verovati da je Bogu drago kada vidi svoju decu, posvadjanu i podeljenu. Ni Papa ni Vaseljenski partijarh ne treba da nas pozivaju na jedinstvo, Na jedinstvo nas poziva sam Gospod, Svojim zapovestima, a ko vise voli raskol i svadju umesto ljubavi i bratstva, nije i ne moze biti blizak Hristu i njegovoj nauci. To sto su neki crkveni velokodostojnici u proslosti (a nazalost i danas) ispisivali i ispisuju crne stranice grha i poroka nije nikakav razlog da mi vernici ne pruzimo ruke jedni drugima i ne shvatimo da nam je svaki hriscanin brat, a svaki vernik drugih religija bliski rodjak koga treba voleti, postovati i uvazavati.
pre 9 godina
nikada! a ni posle toga!
pre 9 godina
Ne! Ne na lopatu.
pre 9 godina
Против, јер смо жртве католичке цркве!
(Бојан Илић, 30. novembar 2014 13:40
Kako? Nase komsije tvrde suprotno. Ko je sad u pravu...
pre 9 godina
Foliranti...tj masoni.
pre 9 godina
Papa je sjajan. Kaze jedan ateista.
pre 9 godina
"Mirko" има само једна зсчкољица код католика која ме јако збуњује. Написао си да сви ми верујемо у једног Бога, Исуса Христа!!??? Ви Католици верујете дс је Бог, Исус Христ. Као и да је мајка Божија нешто толико свето и јако! И често је помињете у молитвама а Исусу се обраћате са Господе Боже. Шта мислиш дал је то грешка? Е видиш, у томе је разлика између нас.
pre 9 godina
ista je to banda !!
pre 9 godina
Mozda bi nas na svetu bilo 14 milijardi , a ne 7. Da nije religije , uopste kao pojave ??
pre 9 godina
Lepo i nekako uzviseno.
pre 9 godina
pu za moju kucu nije
pre 9 godina
Hvala Bogu!
pre 9 godina
@veselin trandafilovic.... Netreba mi njima da se vratimo nego katolička crkva je izašla iz zajednice i napravili svoje dogme 1054-te godine!
pre 9 godina
Koliko zatucanih ljudi na jednom mestu...
pre 9 godina
Против, јер смо жртве католичке цркве!
(Бојан Илић, 30. novembar 2014 13:40)
Gledam ovog Papu, pa citam komentare nadobudnih pravoslavaca, pa mi nesto dodje da promenim veru!
pre 9 godina
Svaka cast
pre 9 godina
Nadju se tako direktor Marllbora i direktor Dunhill-a, lepo se ispricaju pa izadju ne terasu da izdaju saopstenje kako su cigarete korisna stvar za mlado i staro: "Sto bi se mi prijatelju svadjali za musterije, kad pusacha ima dovoljno na ovome svetu da ih ravnopravno podelimo izmedju nase dve firme. Bice para i za nas i za vas. Dok je ovaca, bice i novaca!"
pre 9 godina
jadno je da ljudi na svaki pomak reaguju negativno @ komentatoriB92
pre 9 godina
Neka vam se vrate prvo protestanti pa cemo mi za njima...
(Veselin Trandafilovic, 30. novembar 2014 13:53)
Imamo i mi Protestanti svoje izdajice, ali ne, hvala, ne vracamo se nazad. Katolicka crkva je samo za vreme srednjeg veka pobila 70 miliona Protestanata. Ona predstavlja Biblijsku Zver koja ustaje na Boga i Bozji narod, na celu sa covekom bezakonja, papom. Cuvajte se i vi, braco Pravoslavci, i vama je ta Zver puno naudila. Ne idite njenim tragom.
pre 9 godina
Ма ко слуша смешног Вратоломеја, а Папу смо престали да слушамо још пре десет векова.
pre 9 godina
1050-ta godina... Te godine ste izašli iz zajednice!
pre 9 godina
Protiv ovoga predloga moze biti samo SPC koja tripuje da je neki bitan faktor u medjonarodnim odnosima.
pre 9 godina
Bilo bi nas skoro 2mlrd ako dodamo i sve Protestante !?
pre 9 godina
1. Истинско Хришћанство се никад није поделило, већ је један, онај већи, део некадашњих хришћана отпао од Цркве, и наставио да се зове хришћанима.
2. Римокатолици и протестанти су хришћани у културном и религијском смислу, али су изван спасоносне Истине.
3. 'Уједињење' свих 'хришћана' мора се писати под знацима навода, јер би то било политичко уједињење, можда и културно, а никако уједињење у Истини, већ отпадање од Ње.
4. Истинско уједињење било би могуће само кад би православни људи и народи својим примером посведочили Истину у коју верују и којом живе, и тако привукли под окриље својих помесних православних цркава (које су део једне, јединствене и васељенске Цркве) вернике других религија, међу којима су и такозвани 'хришћани' римокатолици и простестанти.
5. Ако до 'уједињења' православних и римокатолика заиста дође како желе папа и васељенски патријарх, биће то катастрофа космичких размера, већа од оне из 1054. године.
pre 9 godina
Ponovo ce se Srbin i Hrvat oslovljavati sa "brate". :-D
pre 9 godina
Zasto da ne ja sam za
pre 9 godina
Dzedaji jedni, dzedaji drugi...
pre 9 godina
Iskreno se nadam da će crkve napokon naći način za pomirenje. Zajednica jednake braće, "pranje nogu učenicima", "poslednji su prvi" i netraženje prvenstva već služenje su zapovesti od istog Boga svih nas Hrišćana. Ako uzmete suštinu a ne formu, shvatićete da je jedinstvo svih Hrišćana ono na šta nas je Bog sve pozvao. Crkve i jesu napravile podele među vernicima, sad neka počnu proces pomirenja. Nije tako teško kad vam je Hrist iskreno u srcu!
pre 9 godina
Spas za hriscanstvo
pre 9 godina
(monte-video, 30. novembar 2014 17:11)
Baš taj put nisu pogriješili pravoslavci? U 4. vijeku carigradski patrijarsi slučajno bili arijanci? Pa onda kasnije slučajno bili monofiziti? Al eto, nakon niza pokušaja i pogreški, 1054. ipak nisu pogriješili, jest da su kod ranijih shizmi bili heretička strana, al to se treba zaboraviti. Omaklo se prvi puta papi da je ovaj put on pogriješio, iako ranijih puta kad su carigradski patrijarsi griješili on nije nijednom.
pre 9 godina
Religije po mojem mišlenje treba ukiniti sve, ti objekti da stoji ko muzej za mlade generaciju da mu objasni rat i krvoprolice i zlo siromaštvo koju su doneli ti ljudi u ime boga od početka čovečastvo do današnje moderne vreme.
pre 9 godina
Gospodin Papa se zaista trudi. Ne preterujte ljudi sa minusevima
pre 9 godina
Lepa vest za pocetak!
pre 9 godina
Realno treba zabraniti veru pa ne bi ni dolazilo do razilazenja.
pre 9 godina
Kada se rimokatolici vrate u pravoslavlje sa kojeg su skrenuli 1054. to ce biti istinsko jedinstvo ,sve drugo je neprihvatljivo i ide na stetu pravoslavlja.
pre 9 godina
@(marko stankov, 30. novembar 2014 13:52)
Patrijarh Carigradski je I Vaseljenski (svesvetski). Iako nema nikakvu nadleznost nad radom pomesnih crkava, ima duhovni primat po principu primus inter pares (prvi medju jednakima).
Sto se sizmatika tice, kada se odreknu svoje duboko antihriscanske I politikanske dogme slavljenja episkopa rimskog kao inkarnacije Boga na zemlji, I prihvate sve hriscane kao jednake, tada se moze govoriti o ekumenizmu
pre 9 godina
@hricsanin... Nisi u pravu! Kad bi se pomirili, neko bi morao da prihvati tuđe dogme, pravila i sve ostalo! Zašto bi pravoslavni prihvatili nešto što je u suprotnosti sa onim kako oni gledaju? Pa nisu pravoslavni stvorili nova pravila i izvitoperili se 1054-te godine već katolici! Zato nisi u pravu! Patrijarh Pavle je rekao, svima oprostiti ali ne zaboraviti!
pre 9 godina
Zajednicku Liturgiju? To nije moguce zajednicki obaviti dok se Katolici ne vrate u Zajednicu iz koje su istupili 1054.
pre 9 godina
Nije bilo zajednicke liturgije, cisto istine radi.
pre 9 godina
Прво и најважније. Сви ви који пишете латиницом сте зрели за "братимљење", јер стојите на хрватском/југословенском становишту. Прво прочитајте Сеобе па онда оставите коментар на овај текст. Слушајте Црњанског прије него Вартоломеја. Цариградски патријарси су вазда били склони "преговорима". Овакав покушај је начињен још 1438, када су сви поглавари православних цркава послали своје бројне делегације у Фиренцу на Екуменски сабор (поклоњење папи). Једини то није дозволио црпски деспот Ђурађ Бранковић те српске делегације није било. Патријарх стамболски потписа декрет, напрасно умрије и оста сахрањен у Фиренци, а Цариград убрзо паде (толико о тврдој вјери у католика). Србима никад од Ватикана није било опроштено што су минирали скуп, а ни цариградски патријарси се нису убијали од напора за помоћ. У међувремену смо имали пад Смедерева, укидање Пећи, фанариоте, Сеобе, Илирске покрете, конкордате, па Јадовно, Херцеговину, Јасеновац и Градишку стару, Олују и Бљесак, ... и сад треба да се миримо?
pre 9 godina
@anana Ujedinjenje dve Crkve ne znaci prihvatanje "katolicke vere" jer to ne postoji, postoji hriscanska vera i katolicka i pravoslavna crkva. I katolici i pravoslavci su hriscanske vere. Ujedinjenjem svi mi bi bili i ostali hriscani sa jednom hriscanskom crkvom. Jedom sa citao da se drugi Isusov dolazak na zemlju povezuje sa svajanjem dve njegove najvece crkve: hriscanske i karolicke.
Tuzno je da i sa njihove ali i sa nase strane se stalno forsira prica o razikama kao da nemamo istog Boga, isti Zavet...
pre 9 godina
Против, јер смо жртве католичке цркве!(Бојан Илић, 30. novembar 2014 13:40)
Ma ja mislim da si ti pametniji i veci pravoslavac od Vartolomeja. Blago majci koja te je rodila.
(Zeka, 30. novembar 2014 15:42)
И није нарочито тешко бити већи Православац од Вартоломеја, јер он то и није. Овај викенд са папом је довољан доказ за то
pre 9 godina
Srpska crkva ispada kao neki bitan faktor ali totalno prati rusku crkvu. Šta Rusi odluče nasi će da prate. Samo ljudi koji ne mogu da vide veću sliku su za raskol hrišćanstva. Živim za dan kad se naša religija neće dijeliti na crkve a da ih pritom oslivljavamo kao posebnim religijama. Taj raskol nama Srbima je najviše skodio kroz istoriju. Da smo odabrali katoličku crkvu danas nas ne bi bilo 7 miliona i ne bi ovako mala teritorija bila bez mora. Hrvata bi bilo u zagorju i nigdje više. Toliko o našoj pravoslavnoj crkvi.
pre 9 godina
Ujedinjenje znaci priznavanje pape za vrhovnog poglavara te ujedinjene crkve, pa vi izvol'te.
pre 9 godina
Pa sta je hriscani, kakvi ste vi to vernici kad ste protiv pomirenja. Sta je sa onim okreni drugi obraz, ko tebe kamenom ti njega hlebom i sl. Ako se pretstavljate vernicima onda sledite postulate svoje vere dosledno...
pre 9 godina
@kakva si ti zrtva: Ruku na srce, Papa je ovako vrlo dopadljiv čika, ali isto mišljenje imam i o Obami. Na primeru Obame se vidi da nije bitno ko je načelno na čelu neke države, ili organizacije, već je bitno samo šta ta organizacija radi. Ne smemo biti naivni, katolici su se lepo dosetili da na svoje čelo postave marketinški isplativog vođu, ali ja im i dalje ne verujem.
pre 9 godina
Ne hvala! Pisao sam i zasto pa niste hteli da objavite. Neka se katolicima prvo vrate anglikanci i svi protestanti pa onda mozda mozemo i da pricamo nesto. Ali i pre toga da se katolicki poglavar odrekne primata Svetog Petra i da se odrekne nepogresivosti.....ima toga jos ali je malo prostora!
pre 9 godina
Svako ko je uistinu kršćanin podržava ujedinjenje, ostali nisu skuzili ama bas nista od onoga sto nas je Isus Krist došao podučiti. Za te ljude je vjera nekakvo nacionalističko obilježje koje ih razdvaja od drugih ljudi. Bog je ljubav, oprost, tolerancija, mir, suosjećanje. Di ste tu vi? Vaša savjest, dusa? Kršćani , pravoslavci , katolici, malo sutra.
pre 9 godina
Ali fotka je vrhunska.
pre 9 godina
Ajde i to da vidimo, monoteističke religije su inače kroz istoriju pokazale da su vrlo agresivne i da nastoje da svoju veru milom ili silom nametnu drugima. Tu se pre svega ističu hrišćanstvo i islam.
Vaistinu, tako me Velikog duha šuma i voda.
pre 9 godina
Papa drugi put među pravoslavcima.
Je li to opet bratstvo-jedinstvo?
Oh, ne, molim vas ko Boga.
I ovo predhodno mi je zamalo došlo glave.
pre 9 godina
Ni jedni ni drugi ni treci.
pre 9 godina
Prije nekoliko godina sam bio u Svetoj zemlji . U gradu Nazaretu sam sreo jednog gospodina iz Beograda. Upoznali smo se , on je znao da sam ja katolik , a ja sam znao da je on pravoslavac. I znate što mi je tada taj gospodin čijeg imena se više ne sječam,rekao ? Rekao je oprilike ovako: Evo vidite mi smo sada u Svetoj zemlji ,mi smo kriščani i mi smo svi brača jer vjerujemo u istog Boga Isusa Krista. I to je sasvim normalno i OK! Ali kada se sutra vratimo u svoje zemlje , postajemo jedni drugima neprijatelji ! A to nije normalno !!! I danas se apsloutno slažem sa tim gospodinom iz Beograda !
pre 9 godina
A da vi zajedno malo oladite....
pre 9 godina
posvadjacete se vi ko ce da bude glavni..vernici nisu problem.
pre 9 godina
Zanimljiva slika.
pre 9 godina
Očita je istina da će gotovo svaka sekta, kult ili religija od svojih verovanja napraviti zakonsku obavezu samo ukoliko se dokopa poltičke moći da to uradi.
Sir Arthur C. Clarke
pre 9 godina
Nema potrebe za tim. Zar ne mozemo da zivimo u svetu gde razlicitosti postoje? Neke od njih su sutinske neke su samo stvar obicaja, ali tu su sa nekim razlogom. Sto bi moj komsija rekao za drugog komsiju "ne smeta mi sto je musliman niti klanja niti ide u dzamiju pije alkohol". Covek naravno nije musliman vec se samo zove Kenan. Tako mi zvuci i ova prica...
pre 9 godina
A kako, da prihvatimo Papu kao vrhovnog? Pa da pristanemo na sistem piramide u kojem ne možeš da isplivaš ako nisi 'odabrani'.
A šta ćemo sa Vizantijom, krstaškim pljačkama, opljačkanim stvarima tokom prvog i drugog svetskog rata, žrtvama koncentracionih logora, pokatoličavanje naroda ( Poljska, Ukrajina itd)...itd.
pre 9 godina
Papa je kroz istoriju nanosio stetu pravoslavnima, i to je cinjenica!
pre 9 godina
Saradja pozeljna bez nametanja Vatikana da bi bio glavni.
pre 9 godina
Vera mora biti intimna , kad predje u sistem(crkva) onda gubi svoju sustinu
pre 9 godina
Koliko god da podrzavam reci ovog Pape, kao jezuitu mu uopste ne verujem. Katolicka crkva se suocava sa statusom kriminalne organizacije, akutno gubi vernike i postala je predmet sprdnje i policijskih istraga. Pedofili su na tapetu trenutno ali isledece su movinske malverzacije i korupcija na najvisim nivoima, koje uzurpiraju vlade i drzave sirom sveta vec stotinama godina. Ono sto je najstrasnije a sto bi mi na Balkanu trebali dobro znati, pouceni bogatim iskustvom sa Hrvatima, je da je katolicka crkva umesana u organizovanje konflikata i geopoliticku situaciju ne samo u Evropi nego i u USA. U svetlu svega toga, Crkvi je bila potrebna strategija redukcije stete (harm minimisation) i moram reci da su taj PR odradili maestralno kroz Papu Franju. Ali svi ne-katolici (ukljucujuci i ateiste i agnostike) ne smeju zaboraviti destruktivne porive katolicke crkve, njihovu bolesnu potrebu za dominacijom, nesrecno visok procenat pohlepnih perverznjaka u njihovim redovima i fasizam kojem su skloni mnogi katolicki vernici.
Nisam vernik niti jedne crkve i smatram da je monoteizam odgovoran za dva milenijuma neverovatne netrpljivosti medju kulturama, ali je katolicka crkva uzdigla sve te mane na jedan novi nivo.
pre 9 godina
Srpska crkva ispada kao neki bitan faktor ali totalno prati rusku crkvu. Šta Rusi odluče nasi će da prate. Samo ljudi koji ne mogu da vide veću sliku su za raskol hrišćanstva. Živim za dan kad se naša religija neće dijeliti na crkve a da ih pritom oslivljavamo kao posebnim religijama. Taj raskol nama Srbima je najviše skodio kroz istoriju. Da smo odabrali katoličku crkvu danas nas ne bi bilo 7 miliona i ne bi ovako mala teritorija bila bez mora. Hrvata bi bilo u zagorju i nigdje više. Toliko o našoj pravoslavnoj crkvi.
(da ja, 30. novembar 2014 20:50)
Upravo tako,zbog toga sto nismo hteli da budemo katolici i nismo hteli da prodamo svoje zadesila su nas zlodela svakakva.E pa necemo prodati veru za veceru ni sada,a takvih izuzetaka kao sto si ti pune Bosna i Hrvatska.Ali valjda se ta ljubav prema svojem uci i neguje od malih nogu,neko je taj deo ocigledno propustio.Toliko o nasoj pravoslavnoj crkvi
pre 9 godina
(Bo, 30. novembar 2014 13:54)
srpska pravoslavna crkva je samo jedan delic pravoslavne crkve, ovde je prica o ujedinjenju glovalne katolicke i globalne pravoslavne crkve.
pre 9 godina
Kad treba pravoslavci drze sluzbe u katolickim crkvama dal u SAD ili Brazilu , i to je lepo. Razlog ovog ujedinjenja je ekonomske prirode. Naime u Brazilu barem, Katolicka crkva je do pojave novog pape masovno gubila vernike u korist evandjelista i sad se ta situacije preokrenula. Sve je vise katolickih muzickih grupa po ugledu na evandjelsite kao i TV kanala. Pravoslavci imaju sve manji prirorodni prirastaj tj on je negativan i pravoslavlje samim tim je osudjeno na lagano izumiranje. Korist imaju i jedni i drugi dok se opet ne pojavi neki dal novcani dal politicki interes za raskol.To je u ljudskoj prirodi a postoji i faktor razvoja kominikacijskih tehnologija materijalnog bogacenja drustva pri kome se ljudi otudjuju od vere. Dokaz tome je da su se za vremena krize i ratova po bivsoj nam domovini sagradile velelepne crkve i dzamije. Sve u svemu ovo je jako dobra vest i nadam se da ni religije ni ideologije nece biti pri vlasti jer kad god su bile jake dolazilo je do ratova i sukoba .
pre 9 godina
Težnja ka jedinstvu hrišćana je znak duhovne uzvišenosti, ali je i vrlo praktično u sadašnjoj situaciji velike opasnosti od zajedničkog neprijatelja. Vatikan nije priznao Kosovo. Podržavam jedinstvo!
pre 9 godina
Sa jedne strane imamo Papu koji se usudio da poveze kosmoloske fenomene i njihovu vezu sa religijom, i sa druge strane lokalne crkvene vladare koji uveravaju narod da je Bog nacinalno obojen. Crkva bi trebala biti mesto gde ce nesrecnici pokusati da povrate nadu koju su izgubili. Vladike umesto da obilaze ocajnike pojavljuju se na politickim skupovima ili na glamuroznim svadbama kojekakvih...
Od ideje ovog plemenitog i dobrog coveka strepe oni koji su religiju shvatili isto kao sto su politicari shvatili vlast. Inace sam Srbin krsten u pravoslavnoj crkvi.
pre 9 godina
I letimičan pregled komentara pokazuje da većina ne zna šta je hrišćanstvo ( jer kako neko reče „Da li ujedinjenje dve crkve treba da znači da pravoslavci prihvate katoličku veru?”)
Katolička vera ne postoji , kao ni pravoslavna.
U ovakvom okruženju gotovo i nema smisla išta pisati o hrišćanstvu.
Sramota od neznanja onih koji sebe smatraju hrišćaninom.
I papa i patraijarh ovde govore grčkim jezikom, a obadvojica znaju barem još tri jezika.
Njih oboje su mi pozitivan primer , jer ja nikad ni približno toga i toliko ne mogu naučiti ( niti jezike , a niti poznavanje Biblije koju čini oko 80 knjiga).
Puno poštovanje obojici.
pre 9 godina
@frfljavi
Apostolsko vjerovanje nam je isto i zapocinje:
" Vjerujem u jednog Boga, oca svemoguceg, stvoritelja neba i zemlje, svega vidljivig i nevidljivig. I u Isusa Krista sina njegovog....
pre 9 godina
И тако њих двојица нађоше заједнички језик.
pre 9 godina
Svi vi koji ste za ujedinjenje ne poznajete stvari dovoljno a pricate sa stanovista dobronamjernosti, covjekoljubivosti, pravednosti, itd.
Na zalost to nije stvarnost i danasnji svijet.
Katolicka crkva nije "Bozija crkva" vec PAPSKA crkva. Pravoslavna crkva je apostolska ustanovljena od strane apostola.
Unijatske crkve u molitvama moraju spominjati papu koji im dodje kao otelotvorenje boga na zemlji. Da ne spominjemu kakve su pape bili u istoriji i kako oni mogu biti povezani sa bogom, krstaski ratovi, hitlerovski papa, pljacke, konkvistadori u juznoj americi, itd.
Katolicka crkva je politicka organizacija a ne crkva.
Vartolomej nije poglavar svih pravoslavaca u stvari on cak nema ni parohiju, on nema narod iza sebe. Jednostavno njegova crkva je fiktivna. Snaga crkve dolazi od sledbenika i priloga i zbog toga je njegova snaga =0. A to je razlog zbog cega se i prodaje katolickoj crkvi. Iako je "prvi" zbog toga sto je ranije baza pravoslavlja bio Carigrad, medju jednakima, on je "donji" jer su mu sledbenici u Carigradu koga vise nema, postoji samo Istanbul.
Problem vecine pravoslavnih patrijarha je sto su samo ljudi i sto ne postuju Bozije zapovesti. Na zalost, novac vlada a ne duhovne vrednosti i pravednost.
pozdrav
pre 9 godina
Pa kako cemo onda razlikovati srbe od hrvata
pre 9 godina
Vartolomej nikako nije duhovni vodja svih pravoslavnih već je samo prvi medju jednakima (sa akcentom na jednakima).U Pravoslavlju vera je ta koja je sveopšta (vaseljenska) a crkve su nacionalne i jednake u svemu.Proglašavanje bilo kojeg patriarha za duhovnog vodju svih pravoslavnih nije ništa drugo nego svesno ili nesvesno propagiranje istočnog papizma,koje je protivno pravoslavlju i imalo bi slične posledice kao i zapadni.
Papa bi napravio veliki pomak kada bi javno izjavio da istočme zemlje nisu tera misionis za katoličku crkvu (rezultate takvog gledišta vidimo u Ukrajini).
pre 9 godina
Samo još recite ko mora koga da prizna.
pre 9 godina
Glupo je sada u 21veku pričati o nekom ujedinjenju katolika i pravoslavaca.To su trebali uraditi pre 500godina.Ali je Vatikanu bilo važnije širenje hrišćnstva po Americi i Africi(u prevodu kolonizacija i eksploatacija ogromnog bogatstva porobljenih naroda)od oslobađanja hrišćana sa istoka(Rumuni,Srbi,Grci,Bugari,Albanci,Kopti i Etiopljani),koji su bili pod islamskom okupacijom.Za vreme ropstva pod Osmanlijama SPC nije imala zaštitu ni iz Carigrada,od tamošnjih patrijarha, nekokoliko puta su pokušali da je ukinu.Što se tiče poziva na mir i toleranciju tu su apsolutno u pravu,ali ih svetski moćnici,uključujući Erdogana ne čuju.
pre 9 godina
Dragi Srbi i Hrvati. Nije cijeli svijet kao nasa regia. U svijetu krscani ozbiljno shvacaju krscanstvo, poruke mira, milosrdja, oprastanja, stuju Boga, Isusa, Bibliju. Na balkanu j to drugacije, crkve su prvenstveno organizacije za nacionalnu propagandu i promociju nacionalnih ciljeva, kao i za " ispravljanje" historije, dok im je krscanstvo i njegova bit, manje vise nevazno. Ekumenski pokret jaca u svijetu, ali ne i na Balkanu, gdje se stvari jako sporo mijenjaju.
pre 9 godina
Volio bih da se katolicka i pravoslavna crkva ujedine, ali to se nazalost nece desiti. Kolonije mrava "moraju" da ratuju jedne protiv drugih i to je to...
pre 9 godina
@kakva si ti zrtva: Ruku na srce, Papa je ovako vrlo dopadljiv čika, ali isto mišljenje imam i o Obami. Na primeru Obame se vidi da nije bitno ko je načelno na čelu neke države, ili organizacije, već je bitno samo šta ta organizacija radi. Ne smemo biti naivni, katolici su se lepo dosetili da na svoje čelo postave marketinški isplativog vođu, ali ja im i dalje ne verujem.
(NikolaKG80, 30. novembar 2014 18:15)
Neka je i "dopadljiv cika", na licu mu se vidi da duboko veruje u to sto govori!
A to sto su njega postavili dokazuje i koliko su inteligentniji, jer pogledaj naseg Amfilohija ili Irineja, nit dobrodusno izgledaju, nit miroljubivo zbore!!!
pre 9 godina
Ateizam je budućnost.
pre 9 godina
Ma da, baš je ovo izraz "popuštanja" katoličke crkve prema pravoslavnoj.
pre 9 godina
aj neka je sa srecom.ako cemo da gledamo istoriju onda bi imali razloga sa svima da se svadjate itd.
pre 9 godina
Bog je JEDAN za sve ljude a milioni izgibose međusobno verujući da je njihova vera ispravnija. Čudnovato! Verujem u Boga a ljudima sa rezervom.
pre 9 godina
@Istiniti Protestant iz Srbije
po ovom komentaru vise zvucis kao jehovin svedok, ali ajde....
pre 9 godina
(Фрфљави, 30. novembar 2014 17:41)
Svašta. Pa i vi pravoslavci vjerujete u Sv. Trojstvo.
pre 9 godina
Sve je to lepo, ali nije toliko bitno koliko se možda čini u prvom
trenutku. Dajte sebi vremena da razmislite da li je to zaista bitno, za nas ovde naročito. Vest je zaista prlično interesantna, ali čak i da se danas ujedine, šta se zapravo suštiniski menja (za nas npr.)?!
Radujem se svakom mudrom komentaru na ovu temu.
Pozdrav svima!
pre 9 godina
Osetio sam poriv da napišem da se kod zrelih Hrišćanskih vernika podrazumeva aktivna saradnja. Merodavni za Hrišćanstvo - Bog, Isus, Biblija - kažu "braća ste". Ali vidim da na sreću nisam jedini pa neću ponavljati jer već je rečeno.
Dodao bih da je razjedinjenost dobar znak stanja svesti pojedinca i čitavih zajednica pa i denominacija.
Još jednu krajnost imamo u Isusovim rečima. U rečenici koja je odgovor na pitanje koje se kod svakog (objektivnog) kad tad pojavi: kako prepoznati "pravu crkvu"?
"Po tome će svi poznati da ste moji učenici, ako budete imali ljubav među sobom."
U haosu dezinformacija, odsustva informacija, te totalnih laži na temu religije, ipak i laik može već po ovome vrlo jasno da shvati koliko lutaju i vernici i njihove vođe. Tu se i ateisti slažu.
Dovoljno sam komplikovao?
pre 9 godina
Људи су одувек веровали у богове и ови наши савремени нису ништа другачији од богова и религија које су постојале пре наших савремених. Религија је тежња обичних људи за правдом и благостањем. Наравно да човек који живи у пустињи неће моћи да замисли бога исто као и човек који живи у плодној равници. Њихове потребе и проблеми се разликују па тако и њихове представе о религији. Појавом модерних религија Хришћанства и Ислама дошло је до укрупњавања сцене и понуда се смањила. Ту и настаје проблем јер те две религије не могу да одговоре на потребе и проблеме свог човечанства па отуд настају и фракције тих религија као тежња људи ка приближавању тих религија свом менталитету и погледу на свет. Хришћанство - православље, католичанство, протестантизам, баптизам, лутеранство, унијате, англицизам. Ислам - шити ( имамије, зеиди, батиније, талимије...), сунити (ханефије, барелви, деобанди...) , хариџијски ислам ( 3 подгрупе), суфизам, селефизам, ахмедије, кураније, зикри, школе келама ( 3 подгрупе). И сад свако може да бира шта хоће и злоупотребљава, политизује и шири лош утицај. Ако ниси протестант ти си неверник, ако ниси селафиста ти си издајник... Људи изнова падају на тесту интелигенције када у име неке религијске фракције покрећу крвопролића на оног ко је иста крв, исти гени, исти погледи на свет...
pre 9 godina
Bilo bi dovoljno da se ne blamiraju pred svetom
i ne grese pred Bogom.
To je vec korak ka Hristovom putu, tu ujedinjenja jedino moze biti.
107 Komentari
Sortiraj po: