Subota, 29.11.2014.

19:50

Zemlju od uništenja čuva misteriozni nevidljivi pojas

Izvor: ibtimes.com

Zemlju od uništenja èuva misteriozni nevidljivi pojas IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

66 Komentari

Sortiraj po:

citati za proximu

pre 9 godina

Veoma je malo ljudi, i to su zaista samo najbolji, koji su sposobni da jednostavno i otvoreno kažu: ''Ne znam''. Dmitrij Pisarov

Malo znanje čini ljude oholim, a veliko – smernim. Zato prazno klasje naduveno diže glavu uvis a puno – smerno obara glavu k zemlji. Pablo Neruda

Bolje je češće upotrijebiti uši nego jezik. Seneka

Razuman i pravdoljubiv čovek od sebe najpre počinje: sebe ispituje i smatra, sebe sudi i osuđuje; niti sebi prašta ako u čem krivo ima. A nerazuman i visokouman hoće u svačemu da ima pravo, i tako sve luđi i gori postaje. Dositej Obradović

Ne trudi se da znaš sve, da ne bi u svemu postao neznalica. Demokrit

Glupak ima to preimućstvo nad pametnim, što je zadovoljan samim sobom. Napoleon

Možete li očekivati pravednost prema sebi, kad niste pravedni prema drugima? Šandor Petefi

Kada čovek dugo živi, sazna da glupaci mogu biti u pravu i da pametni mogu praviti gluposti. Čerčil

Malo znanja daje ljudima oholost a veliko smernost. Leonardo Da Vinči

MisterNo

pre 9 godina

@proxima
E, udari mi na identitet! Imam jos jedan pseudonim (tj.ime), ali nisam ovaj drugi detektiv (valjda je detektiv, nisam siguran). Najozbiljnije, sto ne bi neko znao godinu pisanja neke knjige, ako mu je stalo, ili je vezano za neki dogadjaj. Recimo (da se pohvalim, xexe), Odiseja 3001 je napisana 1996. Kako pamtim - pa osvojio primerak na svetskoj predpremijeri knjige u Filozofskom fakultetu, te godine kad smo setali svaki dan protiv kradje izbora.
Pozdravicu mamu :)

proxima centauri

pre 9 godina

@(samo pitam, 1. decembar 2014 08:31)

Vec sam shvatila da sam u prethodnom komentaru preterala i da dugujem izvinjenje. Za mamu sam zaista mislila : srecnica, pa je u penziji. Pripisite to profesionalnoj deformaciji. Tehnicki izvestaj je specificna pisana forma.

Ponovno citanje poezije je pouzdan znak starenja.

A sto se komentara tice, volela bih da svi vise koristite citate ( ili parafraze)i navodite izvore. Polemike bi bile zanimljivije, a iduci za nekim tragom, mozda bi svako od nas nasao nesto zanimljivo, sto, zbog velike produkcije, inace ne bi.
Povremeno nailazim na citave komentare koji su plagijati ( to je u Srbiji izgleda uzelo maha ).
Ja se ne kitim tudjim perjem. Ako je neko nekad nesto napisao, a meni se dopalo, potrudicu se da navedem autora.( ako ga se secam )

Zadovoljan odgovorom?

PS. Godinu kada je Lem objavio "Solaris" niko ne moze da zna napamet."Izguglao" ga je, ili ga, eventualno, ima na polici.
Ako ga kojim slucajem zna, ima bespotreban podatak: preporucujem brisanje dela podataka iz centralne memorije. Mladi ste, pa ne znate koliko je dobro da u njoj ostane dovoljno mesta za bitno).

samo pitam

pre 9 godina

Ima li koga ovde da cita klasiku, beletristiku, eseistiku, filozofiju, a specijalno Bertranda Rasela? dalje: SF, poeziju, naucne novosti i ostale kulturno prosvetiteljska stiva? nema. niko, niko kao proxima. Bravo.

proxima centauri

pre 9 godina

@(MisterNo, 30. novembar 2014 18:19)
@(Artemis Faul, 30. novembar 2014 12:29)

Da li ste vi dvojica, ili jedan koji menja pseudonim?
Kao svaka prava streberka jos uvek pisem (kratku) lektiru. Sada sam na oko petnaesthiljaditom nasovu. Ne mogu toliko da pamtim.

MisterNO pozdravi mamu. Jos nisam u penziji, ali i to ce za par godina. Trenutno uz uobicajeno ( beletristiku i eseje), ponovo citam poeziju.

MisterNo

pre 9 godina

@proxima centauri
E proxima, proxima, kako kazu "ne kara majka sina sto se kocka, vec sto se vadi". Kao zaintrigirala si nas, ma da... Neznanje nije izgovor, i ja sam davno citao Orlovi rano lete, pa ne kazem da ga je pisao Krleza. Salu na stranu, dve stvari su malo uvredjljive, prva da se (iskljucivo) mora guglati da bi se nesto znalo, a druga je da je SF za decu. Moja majka je SF otkrila kad je otisla u penziju i mogu ti reci da je postala prilican strucnjak za Klarka.

proxima centauri

pre 9 godina

@(Artemis Faul, 30. novembar 2014 12:29)

Pametni mladicu, moja greska.
Secanje je prilican falsifikator.
Pa tada sam i procitala "Nemezis" i gledala "Solaris" (u slicno vreme).
Citala sam i Asimova i Lema i Klarka i ( nesto malo onog koji je pisao ciklus "Dina").
Pocetkom devedesetih sam zavrsila sa naucnom fantastikom, porasla sam.
Izvinjenje svima koji su morali duze da "guglaju", ali sve jedno: vasa znatizelja je i bila moj cilj.
PS. Moj princip kod komentarisanja je: sto je u glavi, to je u komentaru, pa otuda poneka greska.

Artemis Faul

pre 9 godina

O necem ovakvom je otac robotike, fizicar i najbolji pisac naucne fantastike Isak Asimov pisao u svojoj izvanrednoj knjizi "Nemezis", po kojoj je Tarkovski snimio film "Solaris". Ne znam sta je od ta dva bolje. Obojica su znali nesto sto mi ne znamo. (proxima centauri, 29. novembar 2014 23:03)

Recimo, znali su da je Solaris napisao Stanislav Lem davne 1972 godine, a Asimov je svoj Nemezis napisao 1989. I, uzgred, Asimov nije bio fizičar, imao je doktorat iz biohemije.

Analiticar bez emocija

pre 9 godina

Protiv najopasnijih životinja kakvi smo mi ljudi nijedan pojas ne deluje i sve što nas štiti ne može nas zaštititi od nas samih.

dare

pre 9 godina

Naravno,ljudi nikad nisu bili na mesecu.Prolaskom kroz radio aktivni pojas bili bi toliko ozraceni da ne bi mogli dugo ziveti,a oni sto su kao bili na mesecu,dozivese duboku starost.Pitanje je vremena samo,kada ce Holivudska imperija priznati istinu ili cekaju da se svi dobro najedemo GMO hrane i obolimo od Alchajmera da ne bi mogli shvatiti.

wayward

pre 9 godina

Treba biti oprezan pri tumacenju clanka; izrazi poput "stiti Zemlju" impliciraju nameru, a to ovde nije cilj. I magnetno polje stiti od naelektrisanih cestica, a za njega znamo da je posledica procesa formiranja planete.

Setimo se cinjenice da, kad bi Zemlja bila nepogodna za zivot, mi ne bismo bili na njoj da o tome pricamo.

Mozda bismo bili na nekoj drugoj planeti, na kojoj su se kockice slozile, nju zvali Zemlja i divili se bozanskoj primisli... A takvih planeta koliko hoces.

CarloNS

pre 9 godina

Nije se pojas prilagodio Zemlji, već se život prilagodio pojasu. Da je malo drugačiji ili da ga nema, verovatno bi i život na zemlji bio drugačiji.

evoluiranje mitologije

pre 9 godina

Istina ne zavisi od vaseg licnog utiska. Bog je uredio da homo sapiensi zive i umiru u dvadesetima 250.000 godina i to najcesce od problema sa zubima, da se u vidljivom univerzumu svakog sekunda dogodi 60 supernova, da je 99% zivota na Zemlji izumrlo, da je 99.9999999999...999999999999% univerzuma prazno, da je Zemlja nastala 9.16 milijardi godina nakon univerzuma, da je zivot na Zemlji nastao milijardu godina nakon postanka Zemlje, da su visecelijski organizmi nastali 3.54 milijarde godina nakon postanja Zemlje, da je homo sapiens nastao posle 4 milijarde 539 miliona 750 hiljada godina i to naravno od antropomorficnog boga (ima ljudski izgled)... Ako ovo nije vrh arogancije, ja ne znam sta je.

Nema sta, k'o svajcarski sat, sve dok se Sunce ne urusi i nastane toplotna smrt u univerzumu. Procene su da bi zivot na Zemlji bio moguc da je Zemlja na 0.750 svoje udaljenosti od Sunca ili cak na 3 puta (448 793 612 kilometara).

Kako smo dosli do ovih nalaza? Da li su nam predoceni u bilo kojoj religioznoj knjizi?

Neko radi na pojmu "imamo zakljucak, koje dokaze mozemo da nadjemo za taj zakljucak", a neko na pojmu "imamo dokaze, koje zakljucke mozemo da izvedemo".

Bog(ovi) su nekada ziveli na planinama, zato sto se nismo mogli popeti na te planine. Onda je poceo ziveti na nebu, posto nismo mogli da dostignemo nebo. Onda postoji van prostora i vremena i "ne mogu se dokazati", onako iz predostroznosti...

Koj si ti

pre 9 godina

@(dr Petrovic, 29. novembar 2014 21:09)
Po teoriji cetvrte transimetne dimenzije koja pobija Ajnstajnovu teoriju relativiteta dokazano je individualno,momentalno pasus po pasus da aberacije amalagamicnih protuberanaca deluju analogno vibratorno nasuprot discrepciji i reminenciji,ali nas profesor Nicifor Niciforovic negira sve to i galganizira floskulu impregnirane drastike i univerzalne kabalistike i sve to bombarduje kontraflakcijom asteroida.

dunster i ostali

pre 9 godina

da svi sve, kao vi neuki, objasnjavamo bogom koji je sve napravio, niko ne bi znao da ovo postoji i jos uvek bi palili žene pošto su veštice.

dzeni kisd mi ven vi met

pre 9 godina

Koliko se ja secam bilo je vec objasnjnje za ovo. Elektromagnetno polje koje je nastalo okretanjem tecne gvozdene mase u sredini Zemlje u suprotnom smeru od okretanja same Zemlje. Interesantno je koliko cinilaca ima bez kojih zivot ne bi bio moguc na ovoj planeti. Zaista deluje nastelovano.

my way

pre 9 godina

Штит је ту поставио Метју Меконахи. Стварно је људи ова васиона фасцинантна.

Saul Goodman

pre 9 godina

Бог је све генијално наштимао, ми нисмо схватили још ни 1% Његове творевине.

Цео космос функционише као швајцарски сат. Од највећих звезда до најмањих атома, све ради у складу по законима које је створио Бог. Једино ми људи пркосимо и стварамо проблеме.
(Гроф, 29. novembar 2014 20:18
Jel' to onaj kosmos koji je star 10000 godina i u kome je Zemlja ravna ploca, a u isto vreme i centar Suncevog Sistema? Da, u tom kosmosu Bog je sve lepo nastelovao...

###

pre 9 godina

Бог је све генијално наштимао, ми нисмо схватили још ни 1% Његове творевине.

(Гроф, 29. novembar 2014 20:18)

Ali zato 100% znamo da Bog postoji... zanimljivo viđenje vernika...

antibot

pre 9 godina

30 komentara, svi do jednog ko da su ih amfilohije, kacavenda, pahomije i onaj rus sto kaze da je brzi internet djavolji izum smisljali...

Crkveni botovi izgleda po kazni popili trecu smenu u subotu vece...

proxima centauri

pre 9 godina

U zavisnosti od količine kosmičkog zračenja, prstenovi se proširuju ili skupljaju i tako štite Zemlju od “ultrabrzih elektrona” koji zahvaljujući njima ne mogu da prodru kroz Zemljinu atmosferu

Merni je ovo najfacinantnije... kao živi organizam
(Suptilnost buzdovana, 29. novembar 2014 21:33)

Da, bas kao zivi organizam.
O necem ovakvom je otac robotike, fizicar i najbolji pisac naucne fantastike Isak Asimov pisao u svojoj izvanrednoj knjizi "Nemezis", po kojoj je Tarkovski snimio film "Solaris". Ne znam sta je od ta dva bolje.

Obojica su znali nesto sto mi ne znamo. Ti umetnici.....

mora da im je laknulo

pre 9 godina

Nastao evolucijom?
(Jel, 29. novembar 2014 20:44)
Jok, tata-brada sklepao za 7 dana. Ili bese 6, jbm li ga, ne znam sta bese postanak sveta a sta Svarcijev film...

Neko nas stiti.
(galakticka federacija, 29. novembar 2014 21:48)
Da, da, to magnetno polje je Bog. I moj komsija ne krade struju (pomocu slicnog polja) nego mu Bog pomaze da smanji racune :D

Ima neka tajna veza...

pre 9 godina

(Гроф, 29. novembar 2014 20:18)
Koliko je 1% od vecnosti?!

I kosmos nije mehanizam nikakav.Gruba slika koju mi percepiramo nema veze sa realnoscu.Cak ni naucnici nemaju dobar uvid koliko pesnici i umetnici,iako ovi prvi barataju cinjenicama,a ovi drugi apstrakcijom,ovi drugi zivot bolje znaju!
Jer ih ne interesuje matematika i kruta stvar,nego ona nevidljiva i ono sto se samo naslucuje i sto je tu,ali se ne da opipati!

Stoga zivot je vise organizam i organski nego mehanicki!Sve sto svemir oseca i daruje osetimo i mi,kada tugujemo i radujemo se oseca ceo kosmos.Kao kad te boli zub,a bol trpi celo tvoje bice,ili kad si zaljubljen pa ti i u malom prstu na nozi radost dolazi i on biva srecan i ispunjen.Kod mehanizma tog odnosa nema.Pa pored 1% od vecnosti objasni mi kako si nasao vezu izmedju Boga(Zivog) i mehanizma(mertvog)?

A i naucno kad bi gledali zivot nije tek taj `mehanizam`.Na subatomskom nivou,elektorni koji su deo svakog atoma krecu se kvantno.Odnosno jednog momenta potpuno nestaju i,nauci potpuno nepredviljivo,se opet pojave.Elektron `umire i radja se` bez ikakvog kontinuiteta,a opet to je uvek isti elektron!Stoga svaki sadasnji trenutak nema fizicki kontinuitet sa sledecim jer su svi atomi puni elektorna...to je cudo nad cudima!Oku nevidljivo,umu cudno,ali svaki novi trenutak je skok,a ne `povezana linija`!

Za sklad i prkos coveka,to je jedino u cemu se slazem s tobom.To je zbog slobodne volje i sto covek jedini ima taj dar zbog svesti!

zap

pre 9 godina

Oko planete Zemlje postoji magnetno polje koje nas štiti od pozitivnih i negativnih čestica zračenja. Ne znam zašto to nije spomenuto u tekstu. Van Alenovi prstenovi su sačinjeni od poz. i neg. naelekrisanih čestica koje su ostale zarobljene u magn. polju i reaguju na promene u zračenju kao i na promene u Zemljinom magnetnom polju.

zapravo

pre 9 godina

Paralelni univerzumi ovo objasnjavaju. Od bezbroj univerzuma koji u svakom trenutku individualno postoje, u ovom jednom, nasem, se sve tako poslagalo da se napravi takva atmosfera sa bas ovakvim 'stitom'. Neki bi rekli Bog, ja bih rekao sansa. Od beskonacno mogucnosti, ostvari se beskonacno dogadjaja, koji su svi podjednako verovatni. I eto smo, na ovoj plavoj planeti, utocistu zivota.

Dunster

pre 9 godina

A mnogi tvrde da nema Boga.
Ima, ima - samo treba verovati i sa verovanjem ga tražiti.
Fizika (posebno kvantna) i hemija su deo Božanskog savršenstva u kome smo stvoreni i u krajnje neljubaznom okruženju svemira gotovo savršeno zaštićeni.
Neko nas je dobro "ušuškao" u naše rajsko gnezdo na zemlji.
Sve što nevalja smo sami napravili.

galakticka federacija

pre 9 godina

Da bi razumeli ko je postavio ovaj pojas oko Zemlje morate procitati ili Sverdlovu knjigu Istoriju Galaksije ili od naseg Ivana Antica - Istorija Galaksije Zemlje i Coveka .

Neko nas stiti.

Dragan

pre 9 godina

Ma slučajno.. nekim praskom, evolucijom i sličnim glupostima. Ma tako divan i savršen svet može biti samo stvoren. Pogledajte rađanje živog bića - živog bića!!! Prosta logika stvari nas navodi da ovaj svet je stvoren, a ne postao iz ničega. Proslavimo tvorca i dajmo mu hvala i slavu. Tada će se sresti tvorac i stvoreni :-)

aleksandars

pre 9 godina

Za sve pojave postoji logično naučno objašnjenje, ali za mene lično sve je to tako Bog uredio. Na ljudima je da dokuče njegove tajne ako to žele.

dr Petrovic

pre 9 godina

To je posledica rezonancije fraktalnog pritiska sa interferentnim refleksijama suncevog vetra i kretanja orionovog kraka oko svoje ose i oko centra galaksije, sto i jeste elektromagnetni feed-back fraktalnog pritiska. Iz istog razloga i na isti nacin kako suncev sistem i elektronske ljuske jesu rezonantne harmonicne tvorevine, potpuno analogno.

Suptilnost buzdovana

pre 9 godina

U zavisnosti od količine kosmičkog zračenja, prstenovi se proširuju ili skupljaju i tako štite Zemlju od “ultrabrzih elektrona” koji zahvaljujući njima ne mogu da prodru kroz Zemljinu atmosferu

Merni je ovo najfacinantnije... kao živi organizam

Dan

pre 9 godina

Pa odgovor je jednostavan, štit se sam stvorio, isto kao i moj iPad, samo je trebalo čekati da se svi molekuli poslažu u zgodnu kombinaciju.

Aleksandar

pre 9 godina

to je kao da ja kazem da postoji jedna sila, koju ne mozemo da osetimo, niti bilo kako detektujemo, ali ona sigurno, ovaj u teoriji postoji. a isto tako postoji i zaštitni faktor (50) koji nas od iste nevidljive sile štiti. prema tome koja je poenta? nesto postoji, ali postoji i kontra efekat i rezultat je nula. sjajan članak

Joca 011

pre 9 godina

Sve ovo, i mnogo toga još, ukazuje da je ova planeta i život na njoj, sačinjena vrlo dobro.
Naše je da živimo lepo, da se radujemo životu, da i drugima pomognemo u tome.
.

Гроф

pre 9 godina

Бог је све генијално наштимао, ми нисмо схватили још ни 1% Његове творевине.

Цео космос функционише као швајцарски сат. Од највећих звезда до најмањих атома, све ради у складу по законима које је створио Бог. Једино ми људи пркосимо и стварамо проблеме.

Joca 011

pre 9 godina

Sve ovo, i mnogo toga još, ukazuje da je ova planeta i život na njoj, sačinjena vrlo dobro.
Naše je da živimo lepo, da se radujemo životu, da i drugima pomognemo u tome.
.

Dragan

pre 9 godina

Ma slučajno.. nekim praskom, evolucijom i sličnim glupostima. Ma tako divan i savršen svet može biti samo stvoren. Pogledajte rađanje živog bića - živog bića!!! Prosta logika stvari nas navodi da ovaj svet je stvoren, a ne postao iz ničega. Proslavimo tvorca i dajmo mu hvala i slavu. Tada će se sresti tvorac i stvoreni :-)

Гроф

pre 9 godina

Бог је све генијално наштимао, ми нисмо схватили још ни 1% Његове творевине.

Цео космос функционише као швајцарски сат. Од највећих звезда до најмањих атома, све ради у складу по законима које је створио Бог. Једино ми људи пркосимо и стварамо проблеме.

Dan

pre 9 godina

Pa odgovor je jednostavan, štit se sam stvorio, isto kao i moj iPad, samo je trebalo čekati da se svi molekuli poslažu u zgodnu kombinaciju.

Suptilnost buzdovana

pre 9 godina

U zavisnosti od količine kosmičkog zračenja, prstenovi se proširuju ili skupljaju i tako štite Zemlju od “ultrabrzih elektrona” koji zahvaljujući njima ne mogu da prodru kroz Zemljinu atmosferu

Merni je ovo najfacinantnije... kao živi organizam

Dunster

pre 9 godina

A mnogi tvrde da nema Boga.
Ima, ima - samo treba verovati i sa verovanjem ga tražiti.
Fizika (posebno kvantna) i hemija su deo Božanskog savršenstva u kome smo stvoreni i u krajnje neljubaznom okruženju svemira gotovo savršeno zaštićeni.
Neko nas je dobro "ušuškao" u naše rajsko gnezdo na zemlji.
Sve što nevalja smo sami napravili.

zap

pre 9 godina

Oko planete Zemlje postoji magnetno polje koje nas štiti od pozitivnih i negativnih čestica zračenja. Ne znam zašto to nije spomenuto u tekstu. Van Alenovi prstenovi su sačinjeni od poz. i neg. naelekrisanih čestica koje su ostale zarobljene u magn. polju i reaguju na promene u zračenju kao i na promene u Zemljinom magnetnom polju.

aleksandars

pre 9 godina

Za sve pojave postoji logično naučno objašnjenje, ali za mene lično sve je to tako Bog uredio. Na ljudima je da dokuče njegove tajne ako to žele.

galakticka federacija

pre 9 godina

Da bi razumeli ko je postavio ovaj pojas oko Zemlje morate procitati ili Sverdlovu knjigu Istoriju Galaksije ili od naseg Ivana Antica - Istorija Galaksije Zemlje i Coveka .

Neko nas stiti.

dr Petrovic

pre 9 godina

To je posledica rezonancije fraktalnog pritiska sa interferentnim refleksijama suncevog vetra i kretanja orionovog kraka oko svoje ose i oko centra galaksije, sto i jeste elektromagnetni feed-back fraktalnog pritiska. Iz istog razloga i na isti nacin kako suncev sistem i elektronske ljuske jesu rezonantne harmonicne tvorevine, potpuno analogno.

zapravo

pre 9 godina

Paralelni univerzumi ovo objasnjavaju. Od bezbroj univerzuma koji u svakom trenutku individualno postoje, u ovom jednom, nasem, se sve tako poslagalo da se napravi takva atmosfera sa bas ovakvim 'stitom'. Neki bi rekli Bog, ja bih rekao sansa. Od beskonacno mogucnosti, ostvari se beskonacno dogadjaja, koji su svi podjednako verovatni. I eto smo, na ovoj plavoj planeti, utocistu zivota.

Aleksandar

pre 9 godina

to je kao da ja kazem da postoji jedna sila, koju ne mozemo da osetimo, niti bilo kako detektujemo, ali ona sigurno, ovaj u teoriji postoji. a isto tako postoji i zaštitni faktor (50) koji nas od iste nevidljive sile štiti. prema tome koja je poenta? nesto postoji, ali postoji i kontra efekat i rezultat je nula. sjajan članak

antibot

pre 9 godina

30 komentara, svi do jednog ko da su ih amfilohije, kacavenda, pahomije i onaj rus sto kaze da je brzi internet djavolji izum smisljali...

Crkveni botovi izgleda po kazni popili trecu smenu u subotu vece...

mora da im je laknulo

pre 9 godina

Nastao evolucijom?
(Jel, 29. novembar 2014 20:44)
Jok, tata-brada sklepao za 7 dana. Ili bese 6, jbm li ga, ne znam sta bese postanak sveta a sta Svarcijev film...

Neko nas stiti.
(galakticka federacija, 29. novembar 2014 21:48)
Da, da, to magnetno polje je Bog. I moj komsija ne krade struju (pomocu slicnog polja) nego mu Bog pomaze da smanji racune :D

Saul Goodman

pre 9 godina

Бог је све генијално наштимао, ми нисмо схватили још ни 1% Његове творевине.

Цео космос функционише као швајцарски сат. Од највећих звезда до најмањих атома, све ради у складу по законима које је створио Бог. Једино ми људи пркосимо и стварамо проблеме.
(Гроф, 29. novembar 2014 20:18
Jel' to onaj kosmos koji je star 10000 godina i u kome je Zemlja ravna ploca, a u isto vreme i centar Suncevog Sistema? Da, u tom kosmosu Bog je sve lepo nastelovao...

###

pre 9 godina

Бог је све генијално наштимао, ми нисмо схватили још ни 1% Његове творевине.

(Гроф, 29. novembar 2014 20:18)

Ali zato 100% znamo da Bog postoji... zanimljivo viđenje vernika...

CarloNS

pre 9 godina

Nije se pojas prilagodio Zemlji, već se život prilagodio pojasu. Da je malo drugačiji ili da ga nema, verovatno bi i život na zemlji bio drugačiji.

dzeni kisd mi ven vi met

pre 9 godina

Koliko se ja secam bilo je vec objasnjnje za ovo. Elektromagnetno polje koje je nastalo okretanjem tecne gvozdene mase u sredini Zemlje u suprotnom smeru od okretanja same Zemlje. Interesantno je koliko cinilaca ima bez kojih zivot ne bi bio moguc na ovoj planeti. Zaista deluje nastelovano.

dunster i ostali

pre 9 godina

da svi sve, kao vi neuki, objasnjavamo bogom koji je sve napravio, niko ne bi znao da ovo postoji i jos uvek bi palili žene pošto su veštice.

Artemis Faul

pre 9 godina

O necem ovakvom je otac robotike, fizicar i najbolji pisac naucne fantastike Isak Asimov pisao u svojoj izvanrednoj knjizi "Nemezis", po kojoj je Tarkovski snimio film "Solaris". Ne znam sta je od ta dva bolje. Obojica su znali nesto sto mi ne znamo. (proxima centauri, 29. novembar 2014 23:03)

Recimo, znali su da je Solaris napisao Stanislav Lem davne 1972 godine, a Asimov je svoj Nemezis napisao 1989. I, uzgred, Asimov nije bio fizičar, imao je doktorat iz biohemije.

proxima centauri

pre 9 godina

U zavisnosti od količine kosmičkog zračenja, prstenovi se proširuju ili skupljaju i tako štite Zemlju od “ultrabrzih elektrona” koji zahvaljujući njima ne mogu da prodru kroz Zemljinu atmosferu

Merni je ovo najfacinantnije... kao živi organizam
(Suptilnost buzdovana, 29. novembar 2014 21:33)

Da, bas kao zivi organizam.
O necem ovakvom je otac robotike, fizicar i najbolji pisac naucne fantastike Isak Asimov pisao u svojoj izvanrednoj knjizi "Nemezis", po kojoj je Tarkovski snimio film "Solaris". Ne znam sta je od ta dva bolje.

Obojica su znali nesto sto mi ne znamo. Ti umetnici.....

evoluiranje mitologije

pre 9 godina

Istina ne zavisi od vaseg licnog utiska. Bog je uredio da homo sapiensi zive i umiru u dvadesetima 250.000 godina i to najcesce od problema sa zubima, da se u vidljivom univerzumu svakog sekunda dogodi 60 supernova, da je 99% zivota na Zemlji izumrlo, da je 99.9999999999...999999999999% univerzuma prazno, da je Zemlja nastala 9.16 milijardi godina nakon univerzuma, da je zivot na Zemlji nastao milijardu godina nakon postanka Zemlje, da su visecelijski organizmi nastali 3.54 milijarde godina nakon postanja Zemlje, da je homo sapiens nastao posle 4 milijarde 539 miliona 750 hiljada godina i to naravno od antropomorficnog boga (ima ljudski izgled)... Ako ovo nije vrh arogancije, ja ne znam sta je.

Nema sta, k'o svajcarski sat, sve dok se Sunce ne urusi i nastane toplotna smrt u univerzumu. Procene su da bi zivot na Zemlji bio moguc da je Zemlja na 0.750 svoje udaljenosti od Sunca ili cak na 3 puta (448 793 612 kilometara).

Kako smo dosli do ovih nalaza? Da li su nam predoceni u bilo kojoj religioznoj knjizi?

Neko radi na pojmu "imamo zakljucak, koje dokaze mozemo da nadjemo za taj zakljucak", a neko na pojmu "imamo dokaze, koje zakljucke mozemo da izvedemo".

Bog(ovi) su nekada ziveli na planinama, zato sto se nismo mogli popeti na te planine. Onda je poceo ziveti na nebu, posto nismo mogli da dostignemo nebo. Onda postoji van prostora i vremena i "ne mogu se dokazati", onako iz predostroznosti...

Analiticar bez emocija

pre 9 godina

Protiv najopasnijih životinja kakvi smo mi ljudi nijedan pojas ne deluje i sve što nas štiti ne može nas zaštititi od nas samih.

wayward

pre 9 godina

Treba biti oprezan pri tumacenju clanka; izrazi poput "stiti Zemlju" impliciraju nameru, a to ovde nije cilj. I magnetno polje stiti od naelektrisanih cestica, a za njega znamo da je posledica procesa formiranja planete.

Setimo se cinjenice da, kad bi Zemlja bila nepogodna za zivot, mi ne bismo bili na njoj da o tome pricamo.

Mozda bismo bili na nekoj drugoj planeti, na kojoj su se kockice slozile, nju zvali Zemlja i divili se bozanskoj primisli... A takvih planeta koliko hoces.

Ima neka tajna veza...

pre 9 godina

(Гроф, 29. novembar 2014 20:18)
Koliko je 1% od vecnosti?!

I kosmos nije mehanizam nikakav.Gruba slika koju mi percepiramo nema veze sa realnoscu.Cak ni naucnici nemaju dobar uvid koliko pesnici i umetnici,iako ovi prvi barataju cinjenicama,a ovi drugi apstrakcijom,ovi drugi zivot bolje znaju!
Jer ih ne interesuje matematika i kruta stvar,nego ona nevidljiva i ono sto se samo naslucuje i sto je tu,ali se ne da opipati!

Stoga zivot je vise organizam i organski nego mehanicki!Sve sto svemir oseca i daruje osetimo i mi,kada tugujemo i radujemo se oseca ceo kosmos.Kao kad te boli zub,a bol trpi celo tvoje bice,ili kad si zaljubljen pa ti i u malom prstu na nozi radost dolazi i on biva srecan i ispunjen.Kod mehanizma tog odnosa nema.Pa pored 1% od vecnosti objasni mi kako si nasao vezu izmedju Boga(Zivog) i mehanizma(mertvog)?

A i naucno kad bi gledali zivot nije tek taj `mehanizam`.Na subatomskom nivou,elektorni koji su deo svakog atoma krecu se kvantno.Odnosno jednog momenta potpuno nestaju i,nauci potpuno nepredviljivo,se opet pojave.Elektron `umire i radja se` bez ikakvog kontinuiteta,a opet to je uvek isti elektron!Stoga svaki sadasnji trenutak nema fizicki kontinuitet sa sledecim jer su svi atomi puni elektorna...to je cudo nad cudima!Oku nevidljivo,umu cudno,ali svaki novi trenutak je skok,a ne `povezana linija`!

Za sklad i prkos coveka,to je jedino u cemu se slazem s tobom.To je zbog slobodne volje i sto covek jedini ima taj dar zbog svesti!

dare

pre 9 godina

Naravno,ljudi nikad nisu bili na mesecu.Prolaskom kroz radio aktivni pojas bili bi toliko ozraceni da ne bi mogli dugo ziveti,a oni sto su kao bili na mesecu,dozivese duboku starost.Pitanje je vremena samo,kada ce Holivudska imperija priznati istinu ili cekaju da se svi dobro najedemo GMO hrane i obolimo od Alchajmera da ne bi mogli shvatiti.

MisterNo

pre 9 godina

@proxima centauri
E proxima, proxima, kako kazu "ne kara majka sina sto se kocka, vec sto se vadi". Kao zaintrigirala si nas, ma da... Neznanje nije izgovor, i ja sam davno citao Orlovi rano lete, pa ne kazem da ga je pisao Krleza. Salu na stranu, dve stvari su malo uvredjljive, prva da se (iskljucivo) mora guglati da bi se nesto znalo, a druga je da je SF za decu. Moja majka je SF otkrila kad je otisla u penziju i mogu ti reci da je postala prilican strucnjak za Klarka.

citati za proximu

pre 9 godina

Veoma je malo ljudi, i to su zaista samo najbolji, koji su sposobni da jednostavno i otvoreno kažu: ''Ne znam''. Dmitrij Pisarov

Malo znanje čini ljude oholim, a veliko – smernim. Zato prazno klasje naduveno diže glavu uvis a puno – smerno obara glavu k zemlji. Pablo Neruda

Bolje je češće upotrijebiti uši nego jezik. Seneka

Razuman i pravdoljubiv čovek od sebe najpre počinje: sebe ispituje i smatra, sebe sudi i osuđuje; niti sebi prašta ako u čem krivo ima. A nerazuman i visokouman hoće u svačemu da ima pravo, i tako sve luđi i gori postaje. Dositej Obradović

Ne trudi se da znaš sve, da ne bi u svemu postao neznalica. Demokrit

Glupak ima to preimućstvo nad pametnim, što je zadovoljan samim sobom. Napoleon

Možete li očekivati pravednost prema sebi, kad niste pravedni prema drugima? Šandor Petefi

Kada čovek dugo živi, sazna da glupaci mogu biti u pravu i da pametni mogu praviti gluposti. Čerčil

Malo znanja daje ljudima oholost a veliko smernost. Leonardo Da Vinči

my way

pre 9 godina

Штит је ту поставио Метју Меконахи. Стварно је људи ова васиона фасцинантна.

MisterNo

pre 9 godina

@proxima
E, udari mi na identitet! Imam jos jedan pseudonim (tj.ime), ali nisam ovaj drugi detektiv (valjda je detektiv, nisam siguran). Najozbiljnije, sto ne bi neko znao godinu pisanja neke knjige, ako mu je stalo, ili je vezano za neki dogadjaj. Recimo (da se pohvalim, xexe), Odiseja 3001 je napisana 1996. Kako pamtim - pa osvojio primerak na svetskoj predpremijeri knjige u Filozofskom fakultetu, te godine kad smo setali svaki dan protiv kradje izbora.
Pozdravicu mamu :)

Koj si ti

pre 9 godina

@(dr Petrovic, 29. novembar 2014 21:09)
Po teoriji cetvrte transimetne dimenzije koja pobija Ajnstajnovu teoriju relativiteta dokazano je individualno,momentalno pasus po pasus da aberacije amalagamicnih protuberanaca deluju analogno vibratorno nasuprot discrepciji i reminenciji,ali nas profesor Nicifor Niciforovic negira sve to i galganizira floskulu impregnirane drastike i univerzalne kabalistike i sve to bombarduje kontraflakcijom asteroida.

samo pitam

pre 9 godina

Ima li koga ovde da cita klasiku, beletristiku, eseistiku, filozofiju, a specijalno Bertranda Rasela? dalje: SF, poeziju, naucne novosti i ostale kulturno prosvetiteljska stiva? nema. niko, niko kao proxima. Bravo.

proxima centauri

pre 9 godina

@(Artemis Faul, 30. novembar 2014 12:29)

Pametni mladicu, moja greska.
Secanje je prilican falsifikator.
Pa tada sam i procitala "Nemezis" i gledala "Solaris" (u slicno vreme).
Citala sam i Asimova i Lema i Klarka i ( nesto malo onog koji je pisao ciklus "Dina").
Pocetkom devedesetih sam zavrsila sa naucnom fantastikom, porasla sam.
Izvinjenje svima koji su morali duze da "guglaju", ali sve jedno: vasa znatizelja je i bila moj cilj.
PS. Moj princip kod komentarisanja je: sto je u glavi, to je u komentaru, pa otuda poneka greska.

proxima centauri

pre 9 godina

@(samo pitam, 1. decembar 2014 08:31)

Vec sam shvatila da sam u prethodnom komentaru preterala i da dugujem izvinjenje. Za mamu sam zaista mislila : srecnica, pa je u penziji. Pripisite to profesionalnoj deformaciji. Tehnicki izvestaj je specificna pisana forma.

Ponovno citanje poezije je pouzdan znak starenja.

A sto se komentara tice, volela bih da svi vise koristite citate ( ili parafraze)i navodite izvore. Polemike bi bile zanimljivije, a iduci za nekim tragom, mozda bi svako od nas nasao nesto zanimljivo, sto, zbog velike produkcije, inace ne bi.
Povremeno nailazim na citave komentare koji su plagijati ( to je u Srbiji izgleda uzelo maha ).
Ja se ne kitim tudjim perjem. Ako je neko nekad nesto napisao, a meni se dopalo, potrudicu se da navedem autora.( ako ga se secam )

Zadovoljan odgovorom?

PS. Godinu kada je Lem objavio "Solaris" niko ne moze da zna napamet."Izguglao" ga je, ili ga, eventualno, ima na polici.
Ako ga kojim slucajem zna, ima bespotreban podatak: preporucujem brisanje dela podataka iz centralne memorije. Mladi ste, pa ne znate koliko je dobro da u njoj ostane dovoljno mesta za bitno).

proxima centauri

pre 9 godina

@(MisterNo, 30. novembar 2014 18:19)
@(Artemis Faul, 30. novembar 2014 12:29)

Da li ste vi dvojica, ili jedan koji menja pseudonim?
Kao svaka prava streberka jos uvek pisem (kratku) lektiru. Sada sam na oko petnaesthiljaditom nasovu. Ne mogu toliko da pamtim.

MisterNO pozdravi mamu. Jos nisam u penziji, ali i to ce za par godina. Trenutno uz uobicajeno ( beletristiku i eseje), ponovo citam poeziju.

Гроф

pre 9 godina

Бог је све генијално наштимао, ми нисмо схватили још ни 1% Његове творевине.

Цео космос функционише као швајцарски сат. Од највећих звезда до најмањих атома, све ради у складу по законима које је створио Бог. Једино ми људи пркосимо и стварамо проблеме.

Dragan

pre 9 godina

Ma slučajno.. nekim praskom, evolucijom i sličnim glupostima. Ma tako divan i savršen svet može biti samo stvoren. Pogledajte rađanje živog bića - živog bića!!! Prosta logika stvari nas navodi da ovaj svet je stvoren, a ne postao iz ničega. Proslavimo tvorca i dajmo mu hvala i slavu. Tada će se sresti tvorac i stvoreni :-)

Dunster

pre 9 godina

A mnogi tvrde da nema Boga.
Ima, ima - samo treba verovati i sa verovanjem ga tražiti.
Fizika (posebno kvantna) i hemija su deo Božanskog savršenstva u kome smo stvoreni i u krajnje neljubaznom okruženju svemira gotovo savršeno zaštićeni.
Neko nas je dobro "ušuškao" u naše rajsko gnezdo na zemlji.
Sve što nevalja smo sami napravili.

aleksandars

pre 9 godina

Za sve pojave postoji logično naučno objašnjenje, ali za mene lično sve je to tako Bog uredio. Na ljudima je da dokuče njegove tajne ako to žele.

dr Petrovic

pre 9 godina

To je posledica rezonancije fraktalnog pritiska sa interferentnim refleksijama suncevog vetra i kretanja orionovog kraka oko svoje ose i oko centra galaksije, sto i jeste elektromagnetni feed-back fraktalnog pritiska. Iz istog razloga i na isti nacin kako suncev sistem i elektronske ljuske jesu rezonantne harmonicne tvorevine, potpuno analogno.

Dan

pre 9 godina

Pa odgovor je jednostavan, štit se sam stvorio, isto kao i moj iPad, samo je trebalo čekati da se svi molekuli poslažu u zgodnu kombinaciju.

zapravo

pre 9 godina

Paralelni univerzumi ovo objasnjavaju. Od bezbroj univerzuma koji u svakom trenutku individualno postoje, u ovom jednom, nasem, se sve tako poslagalo da se napravi takva atmosfera sa bas ovakvim 'stitom'. Neki bi rekli Bog, ja bih rekao sansa. Od beskonacno mogucnosti, ostvari se beskonacno dogadjaja, koji su svi podjednako verovatni. I eto smo, na ovoj plavoj planeti, utocistu zivota.

galakticka federacija

pre 9 godina

Da bi razumeli ko je postavio ovaj pojas oko Zemlje morate procitati ili Sverdlovu knjigu Istoriju Galaksije ili od naseg Ivana Antica - Istorija Galaksije Zemlje i Coveka .

Neko nas stiti.

Aleksandar

pre 9 godina

to je kao da ja kazem da postoji jedna sila, koju ne mozemo da osetimo, niti bilo kako detektujemo, ali ona sigurno, ovaj u teoriji postoji. a isto tako postoji i zaštitni faktor (50) koji nas od iste nevidljive sile štiti. prema tome koja je poenta? nesto postoji, ali postoji i kontra efekat i rezultat je nula. sjajan članak

Saul Goodman

pre 9 godina

Бог је све генијално наштимао, ми нисмо схватили још ни 1% Његове творевине.

Цео космос функционише као швајцарски сат. Од највећих звезда до најмањих атома, све ради у складу по законима које је створио Бог. Једино ми људи пркосимо и стварамо проблеме.
(Гроф, 29. novembar 2014 20:18
Jel' to onaj kosmos koji je star 10000 godina i u kome je Zemlja ravna ploca, a u isto vreme i centar Suncevog Sistema? Da, u tom kosmosu Bog je sve lepo nastelovao...

###

pre 9 godina

Бог је све генијално наштимао, ми нисмо схватили још ни 1% Његове творевине.

(Гроф, 29. novembar 2014 20:18)

Ali zato 100% znamo da Bog postoji... zanimljivo viđenje vernika...

Joca 011

pre 9 godina

Sve ovo, i mnogo toga još, ukazuje da je ova planeta i život na njoj, sačinjena vrlo dobro.
Naše je da živimo lepo, da se radujemo životu, da i drugima pomognemo u tome.
.

antibot

pre 9 godina

30 komentara, svi do jednog ko da su ih amfilohije, kacavenda, pahomije i onaj rus sto kaze da je brzi internet djavolji izum smisljali...

Crkveni botovi izgleda po kazni popili trecu smenu u subotu vece...

dare

pre 9 godina

Naravno,ljudi nikad nisu bili na mesecu.Prolaskom kroz radio aktivni pojas bili bi toliko ozraceni da ne bi mogli dugo ziveti,a oni sto su kao bili na mesecu,dozivese duboku starost.Pitanje je vremena samo,kada ce Holivudska imperija priznati istinu ili cekaju da se svi dobro najedemo GMO hrane i obolimo od Alchajmera da ne bi mogli shvatiti.

evoluiranje mitologije

pre 9 godina

Istina ne zavisi od vaseg licnog utiska. Bog je uredio da homo sapiensi zive i umiru u dvadesetima 250.000 godina i to najcesce od problema sa zubima, da se u vidljivom univerzumu svakog sekunda dogodi 60 supernova, da je 99% zivota na Zemlji izumrlo, da je 99.9999999999...999999999999% univerzuma prazno, da je Zemlja nastala 9.16 milijardi godina nakon univerzuma, da je zivot na Zemlji nastao milijardu godina nakon postanka Zemlje, da su visecelijski organizmi nastali 3.54 milijarde godina nakon postanja Zemlje, da je homo sapiens nastao posle 4 milijarde 539 miliona 750 hiljada godina i to naravno od antropomorficnog boga (ima ljudski izgled)... Ako ovo nije vrh arogancije, ja ne znam sta je.

Nema sta, k'o svajcarski sat, sve dok se Sunce ne urusi i nastane toplotna smrt u univerzumu. Procene su da bi zivot na Zemlji bio moguc da je Zemlja na 0.750 svoje udaljenosti od Sunca ili cak na 3 puta (448 793 612 kilometara).

Kako smo dosli do ovih nalaza? Da li su nam predoceni u bilo kojoj religioznoj knjizi?

Neko radi na pojmu "imamo zakljucak, koje dokaze mozemo da nadjemo za taj zakljucak", a neko na pojmu "imamo dokaze, koje zakljucke mozemo da izvedemo".

Bog(ovi) su nekada ziveli na planinama, zato sto se nismo mogli popeti na te planine. Onda je poceo ziveti na nebu, posto nismo mogli da dostignemo nebo. Onda postoji van prostora i vremena i "ne mogu se dokazati", onako iz predostroznosti...

mora da im je laknulo

pre 9 godina

Nastao evolucijom?
(Jel, 29. novembar 2014 20:44)
Jok, tata-brada sklepao za 7 dana. Ili bese 6, jbm li ga, ne znam sta bese postanak sveta a sta Svarcijev film...

Neko nas stiti.
(galakticka federacija, 29. novembar 2014 21:48)
Da, da, to magnetno polje je Bog. I moj komsija ne krade struju (pomocu slicnog polja) nego mu Bog pomaze da smanji racune :D

Koj si ti

pre 9 godina

@(dr Petrovic, 29. novembar 2014 21:09)
Po teoriji cetvrte transimetne dimenzije koja pobija Ajnstajnovu teoriju relativiteta dokazano je individualno,momentalno pasus po pasus da aberacije amalagamicnih protuberanaca deluju analogno vibratorno nasuprot discrepciji i reminenciji,ali nas profesor Nicifor Niciforovic negira sve to i galganizira floskulu impregnirane drastike i univerzalne kabalistike i sve to bombarduje kontraflakcijom asteroida.

dunster i ostali

pre 9 godina

da svi sve, kao vi neuki, objasnjavamo bogom koji je sve napravio, niko ne bi znao da ovo postoji i jos uvek bi palili žene pošto su veštice.

proxima centauri

pre 9 godina

@(Artemis Faul, 30. novembar 2014 12:29)

Pametni mladicu, moja greska.
Secanje je prilican falsifikator.
Pa tada sam i procitala "Nemezis" i gledala "Solaris" (u slicno vreme).
Citala sam i Asimova i Lema i Klarka i ( nesto malo onog koji je pisao ciklus "Dina").
Pocetkom devedesetih sam zavrsila sa naucnom fantastikom, porasla sam.
Izvinjenje svima koji su morali duze da "guglaju", ali sve jedno: vasa znatizelja je i bila moj cilj.
PS. Moj princip kod komentarisanja je: sto je u glavi, to je u komentaru, pa otuda poneka greska.

Ima neka tajna veza...

pre 9 godina

(Гроф, 29. novembar 2014 20:18)
Koliko je 1% od vecnosti?!

I kosmos nije mehanizam nikakav.Gruba slika koju mi percepiramo nema veze sa realnoscu.Cak ni naucnici nemaju dobar uvid koliko pesnici i umetnici,iako ovi prvi barataju cinjenicama,a ovi drugi apstrakcijom,ovi drugi zivot bolje znaju!
Jer ih ne interesuje matematika i kruta stvar,nego ona nevidljiva i ono sto se samo naslucuje i sto je tu,ali se ne da opipati!

Stoga zivot je vise organizam i organski nego mehanicki!Sve sto svemir oseca i daruje osetimo i mi,kada tugujemo i radujemo se oseca ceo kosmos.Kao kad te boli zub,a bol trpi celo tvoje bice,ili kad si zaljubljen pa ti i u malom prstu na nozi radost dolazi i on biva srecan i ispunjen.Kod mehanizma tog odnosa nema.Pa pored 1% od vecnosti objasni mi kako si nasao vezu izmedju Boga(Zivog) i mehanizma(mertvog)?

A i naucno kad bi gledali zivot nije tek taj `mehanizam`.Na subatomskom nivou,elektorni koji su deo svakog atoma krecu se kvantno.Odnosno jednog momenta potpuno nestaju i,nauci potpuno nepredviljivo,se opet pojave.Elektron `umire i radja se` bez ikakvog kontinuiteta,a opet to je uvek isti elektron!Stoga svaki sadasnji trenutak nema fizicki kontinuitet sa sledecim jer su svi atomi puni elektorna...to je cudo nad cudima!Oku nevidljivo,umu cudno,ali svaki novi trenutak je skok,a ne `povezana linija`!

Za sklad i prkos coveka,to je jedino u cemu se slazem s tobom.To je zbog slobodne volje i sto covek jedini ima taj dar zbog svesti!

Suptilnost buzdovana

pre 9 godina

U zavisnosti od količine kosmičkog zračenja, prstenovi se proširuju ili skupljaju i tako štite Zemlju od “ultrabrzih elektrona” koji zahvaljujući njima ne mogu da prodru kroz Zemljinu atmosferu

Merni je ovo najfacinantnije... kao živi organizam

my way

pre 9 godina

Штит је ту поставио Метју Меконахи. Стварно је људи ова васиона фасцинантна.

wayward

pre 9 godina

Treba biti oprezan pri tumacenju clanka; izrazi poput "stiti Zemlju" impliciraju nameru, a to ovde nije cilj. I magnetno polje stiti od naelektrisanih cestica, a za njega znamo da je posledica procesa formiranja planete.

Setimo se cinjenice da, kad bi Zemlja bila nepogodna za zivot, mi ne bismo bili na njoj da o tome pricamo.

Mozda bismo bili na nekoj drugoj planeti, na kojoj su se kockice slozile, nju zvali Zemlja i divili se bozanskoj primisli... A takvih planeta koliko hoces.

zap

pre 9 godina

Oko planete Zemlje postoji magnetno polje koje nas štiti od pozitivnih i negativnih čestica zračenja. Ne znam zašto to nije spomenuto u tekstu. Van Alenovi prstenovi su sačinjeni od poz. i neg. naelekrisanih čestica koje su ostale zarobljene u magn. polju i reaguju na promene u zračenju kao i na promene u Zemljinom magnetnom polju.

Analiticar bez emocija

pre 9 godina

Protiv najopasnijih životinja kakvi smo mi ljudi nijedan pojas ne deluje i sve što nas štiti ne može nas zaštititi od nas samih.

proxima centauri

pre 9 godina

U zavisnosti od količine kosmičkog zračenja, prstenovi se proširuju ili skupljaju i tako štite Zemlju od “ultrabrzih elektrona” koji zahvaljujući njima ne mogu da prodru kroz Zemljinu atmosferu

Merni je ovo najfacinantnije... kao živi organizam
(Suptilnost buzdovana, 29. novembar 2014 21:33)

Da, bas kao zivi organizam.
O necem ovakvom je otac robotike, fizicar i najbolji pisac naucne fantastike Isak Asimov pisao u svojoj izvanrednoj knjizi "Nemezis", po kojoj je Tarkovski snimio film "Solaris". Ne znam sta je od ta dva bolje.

Obojica su znali nesto sto mi ne znamo. Ti umetnici.....

dzeni kisd mi ven vi met

pre 9 godina

Koliko se ja secam bilo je vec objasnjnje za ovo. Elektromagnetno polje koje je nastalo okretanjem tecne gvozdene mase u sredini Zemlje u suprotnom smeru od okretanja same Zemlje. Interesantno je koliko cinilaca ima bez kojih zivot ne bi bio moguc na ovoj planeti. Zaista deluje nastelovano.

CarloNS

pre 9 godina

Nije se pojas prilagodio Zemlji, već se život prilagodio pojasu. Da je malo drugačiji ili da ga nema, verovatno bi i život na zemlji bio drugačiji.

proxima centauri

pre 9 godina

@(MisterNo, 30. novembar 2014 18:19)
@(Artemis Faul, 30. novembar 2014 12:29)

Da li ste vi dvojica, ili jedan koji menja pseudonim?
Kao svaka prava streberka jos uvek pisem (kratku) lektiru. Sada sam na oko petnaesthiljaditom nasovu. Ne mogu toliko da pamtim.

MisterNO pozdravi mamu. Jos nisam u penziji, ali i to ce za par godina. Trenutno uz uobicajeno ( beletristiku i eseje), ponovo citam poeziju.

proxima centauri

pre 9 godina

@(samo pitam, 1. decembar 2014 08:31)

Vec sam shvatila da sam u prethodnom komentaru preterala i da dugujem izvinjenje. Za mamu sam zaista mislila : srecnica, pa je u penziji. Pripisite to profesionalnoj deformaciji. Tehnicki izvestaj je specificna pisana forma.

Ponovno citanje poezije je pouzdan znak starenja.

A sto se komentara tice, volela bih da svi vise koristite citate ( ili parafraze)i navodite izvore. Polemike bi bile zanimljivije, a iduci za nekim tragom, mozda bi svako od nas nasao nesto zanimljivo, sto, zbog velike produkcije, inace ne bi.
Povremeno nailazim na citave komentare koji su plagijati ( to je u Srbiji izgleda uzelo maha ).
Ja se ne kitim tudjim perjem. Ako je neko nekad nesto napisao, a meni se dopalo, potrudicu se da navedem autora.( ako ga se secam )

Zadovoljan odgovorom?

PS. Godinu kada je Lem objavio "Solaris" niko ne moze da zna napamet."Izguglao" ga je, ili ga, eventualno, ima na polici.
Ako ga kojim slucajem zna, ima bespotreban podatak: preporucujem brisanje dela podataka iz centralne memorije. Mladi ste, pa ne znate koliko je dobro da u njoj ostane dovoljno mesta za bitno).

Artemis Faul

pre 9 godina

O necem ovakvom je otac robotike, fizicar i najbolji pisac naucne fantastike Isak Asimov pisao u svojoj izvanrednoj knjizi "Nemezis", po kojoj je Tarkovski snimio film "Solaris". Ne znam sta je od ta dva bolje. Obojica su znali nesto sto mi ne znamo. (proxima centauri, 29. novembar 2014 23:03)

Recimo, znali su da je Solaris napisao Stanislav Lem davne 1972 godine, a Asimov je svoj Nemezis napisao 1989. I, uzgred, Asimov nije bio fizičar, imao je doktorat iz biohemije.

MisterNo

pre 9 godina

@proxima centauri
E proxima, proxima, kako kazu "ne kara majka sina sto se kocka, vec sto se vadi". Kao zaintrigirala si nas, ma da... Neznanje nije izgovor, i ja sam davno citao Orlovi rano lete, pa ne kazem da ga je pisao Krleza. Salu na stranu, dve stvari su malo uvredjljive, prva da se (iskljucivo) mora guglati da bi se nesto znalo, a druga je da je SF za decu. Moja majka je SF otkrila kad je otisla u penziju i mogu ti reci da je postala prilican strucnjak za Klarka.

samo pitam

pre 9 godina

Ima li koga ovde da cita klasiku, beletristiku, eseistiku, filozofiju, a specijalno Bertranda Rasela? dalje: SF, poeziju, naucne novosti i ostale kulturno prosvetiteljska stiva? nema. niko, niko kao proxima. Bravo.

citati za proximu

pre 9 godina

Veoma je malo ljudi, i to su zaista samo najbolji, koji su sposobni da jednostavno i otvoreno kažu: ''Ne znam''. Dmitrij Pisarov

Malo znanje čini ljude oholim, a veliko – smernim. Zato prazno klasje naduveno diže glavu uvis a puno – smerno obara glavu k zemlji. Pablo Neruda

Bolje je češće upotrijebiti uši nego jezik. Seneka

Razuman i pravdoljubiv čovek od sebe najpre počinje: sebe ispituje i smatra, sebe sudi i osuđuje; niti sebi prašta ako u čem krivo ima. A nerazuman i visokouman hoće u svačemu da ima pravo, i tako sve luđi i gori postaje. Dositej Obradović

Ne trudi se da znaš sve, da ne bi u svemu postao neznalica. Demokrit

Glupak ima to preimućstvo nad pametnim, što je zadovoljan samim sobom. Napoleon

Možete li očekivati pravednost prema sebi, kad niste pravedni prema drugima? Šandor Petefi

Kada čovek dugo živi, sazna da glupaci mogu biti u pravu i da pametni mogu praviti gluposti. Čerčil

Malo znanja daje ljudima oholost a veliko smernost. Leonardo Da Vinči

MisterNo

pre 9 godina

@proxima
E, udari mi na identitet! Imam jos jedan pseudonim (tj.ime), ali nisam ovaj drugi detektiv (valjda je detektiv, nisam siguran). Najozbiljnije, sto ne bi neko znao godinu pisanja neke knjige, ako mu je stalo, ili je vezano za neki dogadjaj. Recimo (da se pohvalim, xexe), Odiseja 3001 je napisana 1996. Kako pamtim - pa osvojio primerak na svetskoj predpremijeri knjige u Filozofskom fakultetu, te godine kad smo setali svaki dan protiv kradje izbora.
Pozdravicu mamu :)